Giriş
(2)

Seçim sonuçları için güvenilir anket şirketleri?

jonas
İktidar için de, muhalefet için de algı çalışması şeklinde çalışmayan, işini doğru düzgün yapan, geçmiş seçimlerde de başarılı anketler çıkarmış olan anket şirketleri var mıdır? Bu bağlamda hangilerini takip edelim?
İktidar için de, muhalefet için de algı çalışması şeklinde çalışmayan, işini doğru düzgün yapan, geçmiş seçimlerde de başarılı anketler çıkarmış olan anket şirketleri var mıdır? Bu bağlamda hangilerini takip edelim?
0
jonas
(06.03.23)
Vikipedi'nin şu sayfası, yapılan tüm anketleri ve ortalamasını veriyor. Güzel kaynak bence

tr.wikipedia.org
0
Mirket
(06.03.23)
bence konda.
0
mikahakkinen
(06.03.23)
(7)

hangi marka şarjlı diş fırçası iyidir

yirmibesonbes
ilk kez alıcam oral b markasına baktım yelpaze o kadar geniş ki nasıl neye göre karar vericem bilmiyorumaile olarak kullanıcam 4 başlıkla1000 liraya kadar çıkabilirimphilips ve braun da varmış. link de verebilirsiniz
ilk kez alıcam oral b markasına baktım yelpaze o kadar geniş ki nasıl neye göre karar vericem bilmiyorum

aile olarak kullanıcam 4 başlıkla

1000 liraya kadar çıkabilirim
philips ve braun da varmış. link de verebilirsiniz
0
yirmibesonbes
(06.03.23)
aile kismini anlamadim. bende bi pilli bi elektrikli pro timer var. sarjli asiri kotu zaten kablo falan konforsuz ustune titresimini begenmiyodum. modelin adinibilmiyorum tam. pilli olan vizir vizir ty.gl suydu. sadece duracell kullanmaya dikkat edilmeli diger piller cabuk bitiyor
0
ala09
(06.03.23)
@ala09 herkesin başlığı ayrı olacak
0
🌸yirmibesonbes
(06.03.23)
çok para vermeye gerek yok. bluetooth vs. 2 gün kullanılıp bir daha kullanılmayan özellikler.

1000 liraya çıkabiliyorsanız şunu alın madem : www.amazon.com.tr

hergün kafa değiştirmek bir süre sonra bıktırabilir.
0
brkylmz
(06.03.23)
Dostum kafa degistirip kullanilmaz kesin bilgi. o pilliden4 tane alsan daha mantikli
0
ala09
(06.03.23)
kafa değiştirip kullanılmaz +1. kafada ufak bir delik bulunuyor, oradan içeriye macun/salya kaçıyor.

aile setleri oluyordu oral-b'nin, bunlara bakabilirsin. 1000 lirayı aşacaktır tabii mecburen.

www.teknosa.com
şu var mesela, 4 fırçayı 1200'e alabilirsin bu şekilde.

ek: bütçeye takılıp tavsiye vermemişim ama ıncık cıncık özellikler brkylmz'ın dediği gibi gereksiz oluyor genelde, fiyatı da çok yükseltiyor. bütçe kısıtı olmasa oral-b'nin fazla baskı yapınca uyaran modelleri var, onları önerebilirdim sadece.
0
knight of cydonia
(07.03.23)
oral b 2900 var bizde, fazlasıyla yeterli bir cihaz. başlık değiştirerek kullanabilirsin tabii, neden kullanılmasın anlamadım. ama şarjı 4 kişiyi kurtaracak kadar yeter mi bilemedim.
0
roket adam
(07.03.23)
kafa değiştirip kullanılmıyor kesin bilgi
0
abi bi dizi buldum on numara
(07.03.23)
(4)

KK yine çark etti?

tantavizisyon
Akşener'in önerisini kabul etti demişlerdi, şimdi sadece beş genel başkan cb yardımcısı olacak dedi, imamoğlu ve yavaş'tan söz etmeden konuşmasını bitirdi gitti. akşener'in de yüzü kireç gibiydi.ne oluyor?edit: teşekkürler, sona sıkıştırmış evet. cb'nin uygun gördüğü zamanda demesi enteresan. hiç uy
Akşener'in önerisini kabul etti demişlerdi, şimdi sadece beş genel başkan cb yardımcısı olacak dedi, imamoğlu ve yavaş'tan söz etmeden konuşmasını bitirdi gitti. akşener'in de yüzü kireç gibiydi.

ne oluyor?

edit: teşekkürler, sona sıkıştırmış evet. cb'nin uygun gördüğü zamanda demesi enteresan. hiç uygun görmeyebilir de.
0
tantavizisyon
(06.03.23)
Belediye başkanları CHP genel merkezindelermis, şimdi oraya gidiliyormus. Orada da bir açıklama yapılacak denildi. Sanmıyorum ki şu saatten sonra vazgeçsinler.ed

Edit: basina dağıttıkları bildiride isimleri geçiyormuş.

mobile.twitter.com link burada.

Zamandaki sıkıntı şu; belediye başkanlığı görevlerinin bırakılması istenmiyor. 2024 seçimine yakın bir tarihte atama yapılacak büyük ihtimalle.
0
fraise
(06.03.23)
11 değil 12 maddelik metinde yazıyor sonda, ismail saymazın twitinde var
0
hypathia
(06.03.23)
Ölümü gösterip sıtmaya razı ettiler.
Kk inat etti kazandı.
Karşı tarafın somut bir kazanımını görmedim.
0
vizivozo
(06.03.23)
Her şeyi hukuka uygun yapıyorlar,
metinde isim geçmemsi bile bu yüzden . ( açık olarak )
Yerel seçimlerinden sonra çok profesyonel iş yapıyorlar .
Hukukçusu gazetecisi hepsi biliyor işlerine gelmiyor .
Denklemi iyi kurdular.
0
dunyatuhaf
(07.03.23)
(1)

Mercedes Vito kullanan var mı?

grgn
Transporter T4 ve T5'lerde 80 km/h'den sonra içeriye giren motor sesi çok rahatsız ediyor. Vito'daki durumu merak ettim. Sessiz başka hafif ticari öneriniz varsa o da olur ama orta boy araçlar yani Transporter, Vito, Expert grubu. Doblo, partner, caddy veya ducato, sprinter, crafter grubu değil.
Transporter T4 ve T5'lerde 80 km/h'den sonra içeriye giren motor sesi çok rahatsız ediyor. Vito'daki durumu merak ettim. Sessiz başka hafif ticari öneriniz varsa o da olur ama orta boy araçlar yani Transporter, Vito, Expert grubu. Doblo, partner, caddy veya ducato, sprinter, crafter grubu değil.
0
grgn
(06.03.23)
Trafic, Transporter, Transit Custom, Vito Tourer; hepsini güncel kasa ve dizel otomatik olarak kullandım. İçlerinde en sessizi Vito Tourer. Üstelik gidişi de pek hoş, 9G-Tronic şanzımanın etkisiyle devirlenmiyor fazla, düşük beygir gücüne (136 beygir) rağmen. Sonrasında Transporter ve Trafic geliyor. En kötüsü Transit idi, 6 ileri otomatik nedeniyle devirli gidiyor araç, vites oranları yetmiyor. Performans olarak muazzam tabi, lafım yok.

Benim önerim fiyat/performans açısından Trafic olur. Dolusunda geri görüş kamerası, multimedya ekran, LED ön far gibi donanımlar da geliyor. 170 beygir olması ve Transit kadar gürültülü çalışmaması da artıları. Maalesef Vito Tourer'da bu basit görünen donanımlar için bile üst paketi seçmek, epeyce de fark ödemek gerekiyor. Şanzıman da kusursuz, geçişler sarsıntısız.

Binek konforuna en yakını Vito Tourer, bunu da inkar edemem. Sürüş pozisyonu, direksiyonun konumlandırılması, camın genişliği, açısı gibi detaylar net biçimde binek gibi hissetiriyor. Diğerleri ticariden bozma havasında. Hele Transit, tam ticari gibi. Yalnız Vito'nun bir kusuru var ki evlere şenlik. Arka koltukların yerlerini değiştirmek, düzenlemek falan tek kelimeyle rezalet. Kurcalayıp görebilirsiniz, kepazelik resmen. Sırf bu sebepten alınmaz diyen çok kişi gördüm. Diğerlerinde bu sorun yok.

PSA'ya ait (Expert vb) kullanmadım, ona yorum yapamayacağım. Kısa şasi ve dolu olan bir model getirmediklerini biliyorum sadece.
0
mada
(07.03.23)
(1)

Özel hastanelerde enjeksiyon ücreti

dissendium
Merhabalar. B12 iğnesi yaptırmam gerekiyor. Özel hastanelerde enjeksiyon ücreti ne kadar? Sağ olun.
Merhabalar. B12 iğnesi yaptırmam gerekiyor. Özel hastanelerde enjeksiyon ücreti ne kadar? Sağ olun.
0
dissendium
(06.03.23)
değişiyor 25-50 falan ödersin.
0
jelly bear
(06.03.23)
(5)

Temettü dağıtan şirketin hissesini ne zaman satmak lazım

regina phalange
Temettü dağıtınca fiyatı düşüyor ya o zaman zarara girmiş oluyoruz sanırım o zaman temttüden sonra hemen satmak lazım sanki. Doğruysa ne zaman satmak lazım?
Temettü dağıtınca fiyatı düşüyor ya o zaman zarara girmiş oluyoruz sanırım o zaman temttüden sonra hemen satmak lazım sanki. Doğruysa ne zaman satmak lazım?
0
regina phalange
(06.03.23)
Hocam hiç bir işe yaramaz ertesi gün satmaniz zaten verdiği temettü kadar düşecek hisse yani birşey yapamazziniz
0
retarder
(06.03.23)
tememttü ile alış satısın alakası yok. ne zaman istersen o zaman sat
0
abelardo
(06.03.23)
dogrusu alis satis yapmak degil. alacaksin ve duracak. o sirada temettu gelecek. mantikli, ekonomide saglam bir yeri olan ve buyuyen bir sirket secmissen *uzun vadede* hisse fiyati da artar.
0
hot potato
(06.03.23)
Tutara göre ufak bir gelir vergisi kesintisi var ama uzun vadeciyseniz bu tarz muhabbetlerle uğraşırken zarara uğrayabilirsiniz.
0
zoque
(06.03.23)
Neden satıyorsun ki? Temettü yatırımcısı gelen temettü ile şirketin hissesini tekrar satın alır, lot yükseltir, uzun vadede ek gelir yaratmaya çalışır. Temettü kağıdı kısa vadede temettü alıp hemen satılmaz, kar beklenmesi gereken bir durum değil. Yöntemin yanlış.

İki seçenek görüyorum;
- Temettü dağıtan kağıdı temettü dağıtmayan bir kağıt veya altın-döviz gibi değerlendirip temettüden bağımsız karlı pozisyondaysan satabilirsin.
- Gerçekten o kağıdı uzun yıllar tutacaksan ve temettü yatırımcısı olacaksan gelen kar payı ile lot sayını artırmaya çalış.
0
Lethe
(07.03.23)
(2)

istanbul'da bisiklet kurye veya benzeri hizmet

Phoebe
istanbul'da bisiklet kurye veya benzeri hizmet sağlayan güvenilir firma var mı bildiğiniz, kullanıp memnun kaldığınız, kullanmasanız bile kulağınıza iyi olduğu çalınan? iki şubemizin arası çok yakın, kendi aralarında malzeme getir götür yapmaları gerekiyor arada sırada. ayrıca şubelerin konumları ge
istanbul'da bisiklet kurye veya benzeri hizmet sağlayan güvenilir firma var mı bildiğiniz, kullanıp memnun kaldığınız, kullanmasanız bile kulağınıza iyi olduğu çalınan?

iki şubemizin arası çok yakın, kendi aralarında malzeme getir götür yapmaları gerekiyor arada sırada. ayrıca şubelerin konumları gereği kargo gelip almıyor gönderilerimizi, çocuklar kendileri götürüyor taksiyle. pek çok defa konuşuldu ama çözüm bulunamadı. sıkıntı şu ki kargoya biri gittiğinde iş akışı aksıyor. bisikletli kurye şubelerin yerleri açısından en uygun olan görünüyor şu anda ama internette pek somut bir şeye ulaşamamış çocuklar.
0
Phoebe
(06.03.23)
banabikurye'yi tavsiye ederim, ben çok memnunum.
istanbul'da da çok kullanıyordum, ankarada'da kullanıyorum.

bisiklet yok ama motor ya da taşınmasını istediğiniz şeye göre araba seçeneği de oluyor.
fiyatları da uygun.
0
blatta hiberna
(06.03.23)
patronsuz kurye diye bir topluluk var, bisikletle yapıyorlar bu işi, onlara ulaşıp bir sor istersen

www.instagram.com
0
freebird5406_2
(06.03.23)
(5)

french press kahve su oraniniz nedir?

buenosdias
her 1 gram kahveye 12 gram su diyorlar. ama tam istedigim gibi olmuyor. siz napiyosunuz?sb. tesekkurler
her 1 gram kahveye 12 gram su diyorlar. ama tam istedigim gibi olmuyor. siz napiyosunuz?

sb. tesekkurler
0
buenosdias
(06.03.23)
Kahve su oranınız güzel. İstediğim gibi olmuyordan kasıtınız nedir? Daha yoğun bir aroma istiyorsanız kahve çeşitlerini denemelisiniz. Her şeye rağmen olmuyor diyorsanız bir de çekim kalınlığını değiştirebilirsiniz.

Bunun haricinde direkt suyu boca ediyorsanız bu da yanlış. Önce kahveyi french preste düz bir yüzey haline getirin. Daha sonra yaklaşık 60ml su dökün yavaşça ve 30 saniye bekleyin. Buna kahveye çiçek açtırmak denir. İlk aroma burada patlar. Kalan suyu daha sonra yavaşça dökün. Tabii kahve taze değilse kötü çekirdekse bu işlem de işe yaramaz.

Çok bayat kahvem var ne yaparım derseniz de çok az bir tuz ama cidden az ekleyebilirsiniz ilk çiçek açma öncesi.
0
kablelvuku
(06.03.23)
tesekkkurler. az cok konuya hakimim aslinda. o yuzden kahve tazeligi, ogutme inceligi problem degil. bi keresinde tam istedigim kivamda camurlu su gibi olmustu. tadi da harikaydi. acaba camurlu kivam icin su oranini mi arttirmam gerek?
0
🌸buenosdias
(06.03.23)
Çamurlu kıvam suyun berraklığı mı suyun akışkanlığı mı?
0
kablelvuku
(06.03.23)
berrakligi.
0
🌸buenosdias
(06.03.23)
Ben konunun kahve ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Evde aşağıdaki kahveyi kullanıyorum hep çamur :)

coffeetropic.com
0
kablelvuku
(06.03.23)
(2)

Banka

bnmzz
Vakıfbank ve vakıf yatırım aynı kurum mu oluyor. Vakıfbank içinde yatırım kısmında işlem yaptığımda vakıf yatırımda mı işlem yapıyorum. Vakıf yatırım için ayrı hesap açmam mı gerek?
Vakıfbank ve vakıf yatırım aynı kurum mu oluyor. Vakıfbank içinde yatırım kısmında işlem yaptığımda vakıf yatırımda mı işlem yapıyorum.

Vakıf yatırım için ayrı hesap açmam mı gerek?
0
bnmzz
(06.03.23)
evet vakıf yatırımda işlem yapmış oluyorsun.

vakıfbank mobil bankacılıktan yatırım hesabı açtığında vakıf yatırımda hesap açmış oluyorsun.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(06.03.23)
Soruyu şöyle güncelleyim
Benim vakıf bankasında yatırım hesabım var. Orada bist30 hisselerim var . Yeni halka arz olacak hissenin SPK onaylı izah namesinde diyor ki Vakıf Yatırım Menkul Değerler AŞ. Bist 30 teminat gösterilir. Vakıflar Bankası T.A.O da Bist 30 teminatı görünmüyor.

Bankayı arayıp bist30 teminat göstermek istiyorum deyince bizde yok diyor . Vakıfın sayfasında da zaten teminat olarak gösterilmiyor

İzah namede Vakıf yatırımda teminat olmasına rağmen yapamıyorum
Ne yapmalıyım ,Vakıf yatırım internette aratınca farklı internet sitesi çıkıyor
0
🌸bnmzz
(06.03.23)
(2)

Mekanik klavye switchi almak fakat pahalı olması

montakristokondu
Selam, 3d printer ile güzel tuşlar bastım denemek için daha sonra bunları bir mekanik klavye yaparak projeye dönüştürmek istedim fakat sinyali ileten switch denilen tuş altı mekanizmanın en uygunu 6 adetini 60 tl civarı bulabildim, numpad'siz ve F serisi olmadan yapsam minimum 70 adet lazım. yok mud
Selam, 3d printer ile güzel tuşlar bastım denemek için daha sonra bunları bir mekanik klavye yaparak projeye dönüştürmek istedim fakat sinyali ileten switch denilen tuş altı mekanizmanın en uygunu 6 adetini 60 tl civarı bulabildim, numpad'siz ve F serisi olmadan yapsam minimum 70 adet lazım. yok mudur bunun daha uygunu ve neden bu kadar pahalı bu alt üstü plastik ve 2 parça bakır?

prnt.sc

www.youtube.com
0
montakristokondu
(06.03.23)
Arızalı bir mekanik klavye tekno hurdacıdan ya da ikinci elcilerden sorulabilir.
0
diyecevaplandı
(06.03.23)
aliexpress'ten 70 tanesini kargo ve gümrük dahil 300-320 tl'ye alabilirsiniz.

www.aliexpress.com
0
lancelot du lac
(06.03.23)
(9)

Almanya veya Fransa Yüksek Lisans

sapere aude
Merhaba İstanbul'da iyi bir üniversitede İşletme bölümü okuyorum, önümüzdeki Şubat ayında mezun olacağım. Mezun olduktan sonra Avrupa'da yüksek lisans yapıp orada kalmak istiyorum. Henüz 2 ülkenin dilini de bilmiyorum sadece B2 seviye İngilizcem var.Ancak hangi ülke yüksek lisans için daha uygun olu
Merhaba İstanbul'da iyi bir üniversitede İşletme bölümü okuyorum, önümüzdeki Şubat ayında mezun olacağım. Mezun olduktan sonra Avrupa'da yüksek lisans yapıp orada kalmak istiyorum. Henüz 2 ülkenin dilini de bilmiyorum sadece B2 seviye İngilizcem var.

Ancak hangi ülke yüksek lisans için daha uygun olur bu konuda yardımınıza ihtiyacım var.

Ücretsiz veya çok düşük ücretli olan bir üniversiteden kabul alma ihtimalimin ayrıca burs bulma ihtimalimin en yüksek olduğu ülke hangisi?
0
sapere aude
(06.03.23)
Fransa'da kafası çalışan ve çalışan Türk aç kalmaz. Tedarik zincirine yonelirseniz yüzde 99 iş bulursunuz. Benim türk ve Hindistanlı arkadaşlarımdan kimse sıkıntı çekmedi.

Ama elinizde fırsat varsa gitmeden 1-1.5 sene çalışıp gitmenizi tavsiye ederim. Sebebiyse nerede olursa olsun "deneyimsizlik" olayı her yerde var.

O yüzden ben herkese 1-1.5 sene deneyim sonrası masteri tavsiye ederim.

Para vs bilgim yok. Son sorduğunuz soruya da pek bilgim yok. Yalnız bu dediğiniz üniversiteler ingilizce olmaz genelde, özel üniversitelerin dili ingilizce oluyor. O konuda araştırmak lazım.
0
logisticsmanager
(06.03.23)
kabul alma, burs alma konusu ülkeden çok kişiye, başvuruya göre değişiyor. İlk fırsatta en yakın yurtdışı eğitim fuarına gidin, en azından okullar ya da temsilcileriyle görüşür fikir alırsınız.

akare.com.tr

Başvuru mektubunuz,
Referanslarınız,
Değerlendiren komiteyi ne kadar etkileyebildiğiniz vs önemli.
Almanların da fransızların da türklere karşı önyargı oranı aşağı yukarı aynı şu
ortamda.

www.mastersportal.com üzerinden okul ve burs imkanlarına bakabilirsiniz.

Yüksek lisans konusunda birkaç strateji var. Sizin neyi amaçladığınız önemli.

Atıyorum iyi bir üniversite ama hangisi? Yani koç ya da boğaziçi'nde okuyorum, akademik başarım çok iyi, fransa ve almanya'nın en prestijli okullarında yükek lisans kovalıyorum... Bu ayrı bir kafa...

İstanbul üniversitesi & marmara üniversitesi öğrencisiyim. Derdim eğitim ve yaşam standartları iyi bir avrupa ülkesinde iyi kötü bir yüksek lisans bulmak, sonra da iş bulup oraya yerleşmek... Bu bambaşka bir kafa.
0
anten
(06.03.23)
almanyada master ucretiz. bircok ingilizce program var. ama kabul alma ihtimalini yukseltmek isteniyorsa ingilizce (toefl vs.) veya almanca (goethe) dil sertifikalari avantaj olur. bunun yaninda bir sure is deneyimi veya evs gibi avrupda gonullu calismak da buyuk avantaj saglar. bunlar disinda not ortalamasi, motivasyon mektubu ve referans mektubu gibi kriterlere de bakiyorlar.

almanyada bir ogrencinin aylik gideri 800 euro civari olacaktir ve bunun en onemli parcasi kira olur. ogrenci vizesi ancak 180 gun yari zamanli ya da 90 gun tam zamanli calismaya izin verir. ozellikle iletisim gerektiren isleri bulmak zor olabilir ama getir veya amazon kuryeligi gibi isler, okul kutuphanesinde calismak gibi imkanlar olabilir.
0
emrahday
(06.03.23)
@anten teşekkürler cevap için, amacım iyi kötü bir yüksek lisans bulup belirttiğim üzere orada kalmak.
0
🌸sapere aude
(06.03.23)
O zaman bence araştırmanızı geniş tutun dediğim gibi sorbonne'da okumak istiyorum gibi bir hedefiniz yoksa, tek dert ortalamaüstü bir okula gidip iş kovalamaksa daha geniş düşünün.

Şu anda AB içinde yabancı öğrenci kontenjanlarında önceliği ukraynalılara veriyorlar. Kalan kontenjanlara AB dışı öğrenci alıyorlar. O biraz kısıt yaratıyor türkiye'den giden başvurulara.

Yüksek lisans konusunda alanınızla ilgili ya da yüksek lisans yapacağınız alanla ilgili bir iş deneyimi çok fark oluşturuyor. Bence bir iş tecrübesi edinin öyle başvurun.

Şimdi şöyle bir gerçek de var... Seçim sonrası mevcut siyasi iklim gençleri gererse (hangi parti kazanırsa kazansın), çok fazla başvuru ve yığılma olacaktır ki son 2 yılda inanılmaz bir yüksek lisans başvurusu var avrupa'ya ekonomi sebepli. Bunların içinde 30-35 yaşlarında kariyerli insanlar da var. En azından bu yaz dönemi yoğun geçer. Sonra biraz daha insanlar sakinleyince sonraki dönemlere başvurmak daha sağlıklı olabilir.

Haliyle okullar ve konsolosluklar çok daha seçici ve katı yaklaşıyorlar kabul ve vize konusunda.

Başvurunun da bir maliyeti var her okula 100-200 euro vereceksiniz başvuruda, evraklar falan da bir maliyet... o yüzden olabildiğince hazır olun başvuru öncesi.

Şu anda okulda uluslararası öğrenci projelerine katılma şansınız varsa mutlaka katılın.

Bu arada almanya koşullarını bilmiyorum detaylı ama çoğu ülkede ücretsiz üniversite ancak EU pasaportu olanlara sunulan bir hak. Bizim gibi non-eu ülkelerden tuition fee istiyor birçoğu. Ama dediğim gibi ülkeden ülkeye, okuldan okula bu koşullar değişebiliyor. Bazı okulların türkiye gibi ülkelere de eu hakları sunduğunu gördüm.

Bu arada polonya, macaristan, çekya, hırvatistan gibi ülkeler de hem daha uygun okullar, hem daha uygun yaşam maliyetleri hem de hiç fena olmayan okullar sunuyorlar. Üstelik iş bulma ve oturum konusu daha esnek bunlarda.

İsveç ve hollanda yaşamak için çok pahalı olmakla birlikte gördüğüm en en organize yabancı öğrenci platformlarına sahip.

studyinsweeden.com adresine bir bakabilirsiniz. Okullar pahalı ama, burs imkanları oldukça fazla.

Özellikle hollanda diğer avrupa ülkelerine göre biraz daha kozmopolit olduğu için daha rahat olabilir süreçler.

Ben bir alternatif olarak da birleşik krallık okullarına bakın derim.

İtalya avrupa'daki en ucuz okulların olduğu ülkelerden biri. ama iş bulma şansınız nedir bilemem sonrasında bir de yaşamak için çok pahalı.

Bir de bazı okullar ve ülkelerde belli bölümlere özellikle teknolojiyle alakalı bölümlerde ayrıcalıklar tanınıyor.

İşletme okuyorsunuz. Mesela önceki yıl almanya'da "dijital girişimcilik yüksek lisans programı" sunuyordu bir okul. Baya da bir kurum ve şirketin desteğini almış program iyiyidi. Nereden başvurursan başvur bedava ama bir başvuru şartları var 4 a4 sayfası:) Dijital pazarlama, teknoloji ve işletmenin çakıştığı bölümleri bir araştırın. Burada bu alanlarla ilgili olduğunuzu gösterirseniz burada imkanlar ve başvuru kabul şansı artabilir.
0
anten
(06.03.23)
almanyada universite ucret olayini biraz daha acayim. devlet universiteleri alman, ab vatandasi ya da turk vatandasi farketmeden ucretsiz. ozel universiteler ucretli ama almanyada devlet universiteleri hem egitim, hem imkanlar hem de ogrenci profili olarak ozel universitelere oranla cok cok iyi. zaten cok da fazla ozel universite yok.

ucretsiz ama bazi eyaletlerde donemlik harc ucreti var. bu yaklasik donemlik 300-400 euro civarinda oluyor. ama bu harc karsiliginda verilen ogrenci kimligi ile toplu tasimadan ucretsiz yararlanabiliyorsunuz. yani verilen ucret zaten kendini kurtarmis oluyor.

ilk planda bir ogrenci icin en buyuk problem ev veya yurt bulmak oluyor genelde. bunun icin okuldaki ogrenci topluluklarindan yardim istenebilir. bu topluluklar mezun olan ogrenciler ile yeni baslayanlari iletisime gecirip bosalacak evlere basvuru sagliyorlar.

bir baska buyuk problem ise gelir grantorlugu. ogrenci vizesi basvurusu sirasinda yabancilar dairesi o ogrencinin aylik gelirini garanti etmesini istiyor. her sene degismekle beraber yaklasik 800 euro gibi bir rakam gerekiyor ve bir yillik miktarin banka hesabinda bloke olmasini isteyebiliyorlar. ya da almanyada yasayan garantor olabilecek biri gerekebiliyor.
0
emrahday
(06.03.23)
emrahday +1.

ben kabul aldim ama gitmedim (baska yere gittim). almanya'ya mastera giden arkadaslarimin da cogu almanca bilmiyordu hatirladigim kadariyla. genellikle part time calisarak masraflarini cikardilar, zorluk yasayan olmadi.

yuksek ingilizce skoru her turlu kabul almada onemli (ozellikle ingilizce programlar icin) o yuzden B2 neye tekabul ediyor tam bilmiyorum ama toefl'in uzerine gitmek verimli bir strateji. Soylendigi gibi masterlar ucretsiz zaten ama ustune burs alamazsin, tektuk kurumlarin verdigi falan burslar da en muthis ogrencilere gider. burs bulamayacakmis gibi plan yap.

ben kesinlikle polonya, macaristan, çekya, hırvatistan gibi ülkelere bakmazdim. zaman kaybi. istanbul'da iyi bir universitede yap daha iyi. bu ulkelerde zaten kolay kolay kalamazsin, kalmak da ister misin sanmam.
0
hot potato
(06.03.23)
2 ülkenin dilini de bilmiyorum - bu buyuk handikap. Mavi yaka maraba kontenjanindan dil bilmeden cikabilir, ama beyaz yakanin gidecegi ulkenin dilini bilmemesi buyuk sikinti, ezerler. Bence su halde anadil ingilizce olan ulkeler disinda baska bir ulkeye gitmeye pek hazir degilsin.

Ben olsam paniklemeden sunlari yaparim:

- oncelikle kariyerimde ne yapmak istedigime karar veririm. Isletme okuyorsun, finans sektorunde mi calisacaksin, yoksa satisa mi yoneleceksin..yelpaze cok genis. Bunu anlamak icin ilk once turkiye'de biraz calisman gerekebilir.

- sonra karar verdigim konuda hangi ulkede ne imkanlar var ona bakarim. Belkide o konuda Fransa cok ilerde, Almanya degil, vs..

- Ulkeyi bulduktan sonra A1-B1 seviyesine falan gelmek icin 1 sene kadar kendimi o dile gomerim turkiye'de. O sirada okul basvurularini yaparim.

- Ondan sonra vizeyi alir uzarim.

Butun bu asamalari tamamlaman tahminen 3-4 sene surer. Tahnminen yasin 25-26 olur. Bu da yuksek yapmak ve yurtdisina uyum icin iyi bir yas. Sonrasi artik sana kalmis.

Ha yok bunlar bana gelmez ugrasamam, acil uzamam lazim diyorsan, o zaman amariga/UK/commonwealth. Bunlardan baska bir yere bakmam. Onceligim kesinlikle amariga olur.
0
cooperr
(06.03.23)
Ülke dili bilmeden çalışma kısmında Fransa için açmak isterim;
Çalışma dili ingilizce olan bir sürü firma var. Birinde ben çalıştım, 30 ülkeden insan vardi. Onun dışında zamaninda konuştuğum şirketlerde çalışma dili ingilizce dendi çok kere. Şu an çalıştığım yerde Fransızca bilmeyen beyaz yakalar var. Büyük sirketlerde dil onemsenmez. Role göre istenir; misal ekip yöneten kişinin Fransızca bilmesi normal ama amerikali müşteriye account manager olacak adamin Fransızca bilmesine gerek yok.

Türkiye'ye kıyasla bu ülkelerde hq olan yabanci sirket sayisi fazla, hq olunca dil ingilizce oluyor zaten.
0
logisticsmanager
(06.03.23)
(3)

MacBook Air depolama alanı

lrdrylgh
Merhabalar. Macbook air m2 işlemcili bilgisayar almayı düşünüyorum. Ram olarak 16 gb alacağım fakat bu depolama alanı seçimine göre ciddi bir fiyat farkı oluyor. normalde 512 gb alayım diyordum fakat 256 gb ile arasında 5 bin lira fark var. Burada bir kaç yorumda depolama alanı dışında 256gb ile ala
Merhabalar. Macbook air m2 işlemcili bilgisayar almayı düşünüyorum. Ram olarak 16 gb alacağım fakat bu depolama alanı seçimine göre ciddi bir fiyat farkı oluyor. normalde 512 gb alayım diyordum fakat 256 gb ile arasında 5 bin lira fark var. Burada bir kaç yorumda depolama alanı dışında 256gb ile alakalı olumsuz görüşler vardı. Şu anki bilgisayarımda 2015 MacBook Air 256 gb. Şimdiye kadar depolama alanını hiç doldurmadım hala 40 gb kadar boşluk var. Sizce cidden 256 gb için bu kadar para vermeye gerek var mı? Yani depolama alanı dışında 256 gb olanlarda performans farkı oluyor mudur?
0
lrdrylgh
(06.03.23)
Hayır performans farkı olmuyor. Senin de dediğin gibi 256gb için o kadar para vermeye gerek yok. Ben de yıllardır 256 gb kullanıyorum ve cidden ekstra 256'ya hiç ihtiyaç duymadım.
0
giovanne
(06.03.23)
256 gb depolama artık yetersiz. Yeni alacaksanız 512 gb olsun.
0
seaman
(06.03.23)
Performans farkı var.
MacBook Air M2'lerde 256 GB olan diskler M1'lere göre %50 yavaş. O şekilde üretilmişti. İlk çıktığı zaman takip etmiştim, son zamanlarda bakmadım ama değiştiğini sanmıyorum.

Ona dikkat edin.

Bu arada eski MacBook'unuzu 7 yıl kullanmışsınız. Bunu da 5 yıl kullanacağınızı varsayarsak daha fazla disk alanına sahip olmanın rahatlığı için ayda 100 TL gibi bir para ödemiş olacaksınız. Kendinizi ikna etmek isterseniz o şekilde de düşünebilirsiniz.

Türkçe kaynak:
www.donanimhaber.com

İngilizce kaynak:
www.macrumors.com
0
michael_knight
(06.03.23)
(4)

bungalov ev kiralamak sapanca'da -

arveles gibiyim
bu işlerde dolandırıcılık çok fazlaymış öyle diyorlar.gidip memnun kaldığınız bir yer var mı?instada 1500 tl gecelik diyorlar reklamlar falan var.
bu işlerde dolandırıcılık çok fazlaymış öyle diyorlar.
gidip memnun kaldığınız bir yer var mı?
instada 1500 tl gecelik diyorlar reklamlar falan var.
0
arveles gibiyim
(06.03.23)
kız erkek gitcekseniz gitmeden sorun bazı yerler almıyorlar.
0
jelly bear
(06.03.23)
İnstagram reklamlarına aldanmayın, çok dolandırıcı var +1

Hatta bu yüzden bir dernek gibi birşey kurulduğunu, bu dernekten bilgi ve onay almadan yer ayırtılmaması gerektiğini yine bir instagram hesabından ama gerçek bir işletmeciden öğrenmiştim.
0
John Bloor
(06.03.23)
Gecen gunlerde bungalovda kalan bir cift yanarak olmustu. Gidip adam gibi otel yazlik ev vs kiralayin.
0
nuisance
(06.03.23)
instagrama guvenmeyin, airbnb'lerde hem sacma sapan ekstra ucretler isteyemiyorlar, hem de sorun olursa ulasacaginiz yer var oradan bakin derim.
0
aguen
(06.03.23)
(2)

Eurosport spikerleri

Lubb
Eurosport türkiye spikerleri ne kadar kazanıyordur? Severek dinlediğim birkaç isim var muhtemelen tam zamanlı iş olarak yapmıyorlar ama hobi olarak mı yapıyorlar acaba yoksa eurosport geçincek kadar maaş veriyor mudur? Çünkü bazı sporları sunmak gerçekten uzmanlık gerekektiriyor ama izleyici kitlesi
Eurosport türkiye spikerleri ne kadar kazanıyordur?

Severek dinlediğim birkaç isim var muhtemelen tam zamanlı iş olarak yapmıyorlar ama hobi olarak mı yapıyorlar acaba yoksa eurosport geçincek kadar maaş veriyor mudur? Çünkü bazı sporları sunmak gerçekten uzmanlık gerekektiriyor ama izleyici kitlesi çok kısıtlı haliyle.
0
Lubb
(06.03.23)
bence çok almıyorlar. eurosporttan ayrılan ssport spikerleri bir kaç kere bunu konuşmuştu.
0
mikahakkinen
(06.03.23)
Hobi değil de spor medyasındaki kişiler tek iş yapmıyor genelde. Bi yerde yazi yaziyo, youtubeda yayın yapıyor falan farkli işlerle ugrasiyolar. Bi de bu izleyicisi az olan sporları genelde yeni başlayanlara anlattırıyolar, Caner Eler, Erman Yaşar falan hep anlatıyodu sunmadığım spor kalmadı eurosporttaki ilk senelerimde diye.
0
nundu
(06.03.23)
(5)

dil öğrenmenin geleceği ve yapay zeka

anten
Şu anda deepl, chatgpt, notion gibi araçlar sayesinde hiç zorlanmadan beklemeden saniyeler içinde her içeriği bağlamına sadık kalarak istediğimiz dile çevirebiliyoruz. Hatta konuşma tonunu bile samimi falan gibi ayarlayabiliyoruz. Şimdi ses dinleme teknolojileri de hızlı gelişiyor. muhtemelen birkaç
Şu anda deepl, chatgpt, notion gibi araçlar sayesinde hiç zorlanmadan beklemeden saniyeler içinde her içeriği bağlamına sadık kalarak istediğimiz dile çevirebiliyoruz. Hatta konuşma tonunu bile samimi falan gibi ayarlayabiliyoruz.

Şimdi ses dinleme teknolojileri de hızlı gelişiyor. muhtemelen birkaç yıl içinde direkt konuşmamızı istediğimiz dile yazı olarak çevirebileceğiz.

Ben iş gereği yapay zeka konuşma motorlarıyla içerik de üretiyorum. Yani verdiğim bir metni neredeyse saniyeler içinde seslendirebiliyor hem de birçok insanın robot diyemeyeceği tonlamalarla.

daha ileri seviyede birinin sesini sample olarak alıp, onu bu motorda kullanabilen uygulamalar da var.

Yani 2-3 sene içinde benim türkçe konuşmamı alıp, simultane olarak karşı tarafa benim sesimle çevirebilecek uygulamaların ilkel hallerini görebiliriz. Hatta daha da hızlı bir şekilde gelişmiş halleri de gelebilir.

Bu durumda dil bilmek mesleki anlamda eski cazibesini yitirecek mi sizce? Yani 3 dil biliyorum, alman lisesinde okudum, fransa'da yüksek lisans yaptım b2 fransızcam var vs gibi kriterler artık o kadar da önemli olmayacak sanki?

Siz ne dersiniz merak ettim.
0
anten
(06.03.23)
bu teknolojiler cidden inanılmaz şeyler ve maddi kazanç anlamında dil bilmenin önemini biraz azaltabilir ama bence insanın dil öğrenmesi paranın ötesinde çok şey katıyor. kültürel olarak, öğrenme sürecinde belki o topluma karışarak vs... şimdi mesela Google translate kullanıp turist olarak gittiğin yerde iyi kötü işini görürsün evet ama dilini iyi konuşabildiğin bir yere gittiğinde veya yüz yüze iletişimde dil bilmek bence her zaman önemli olur.

biraz iş koluyla da ilgili bence. şimdi altı dil bilen bir doktor kendi kariyerinde bunların sadece birini kullanıyor olabilir, diğer dillerden maddi kazanç elde etmeyebilir ama üç dili akıcı konuşan birisi belki dış ticaret sektöründe sadece İngilizce bilen birine kıyasla çok iyi yere gelebilir. yahut aynı adam sekiz dil biliyordur ama bunu kullanacağı iş alanı yoktur.

bence şu an gerçekleşen şey sadece iletişimin kolaylaşması. dil bilmenin görece önemsiz bir şeye dönüşmesi için en az 20-30 yıl gerek. İngilizce, Almanca, Fransızca ve Latince bilen bir akademisyen sadece İngilizce bilenle aynı olmaz diye düşünüyorum, ikincisinin makinede yaptığı çeviriyi birinci de yapıyor zaten, hatta birinci orada hata veya eksik varsa onları da anlayabiliyor.

dilde yapay zeka bence şu an destekçi konumunda. bundan hareketle hatta tam aksine dil bilen insana daha çok yarar. İstanbul'da ayakkabı satan adam bile mesela iş görecek kadar dil öğreniyor vura kıra da olsa, nasılsa çeviri programları var deyip ona yönelmiyor. dil gibi kullanım alanı uçsuz bucaksız bir mefhumu öğrenmenin faydası az şey değil, bence yakın gelecekte azalmaz.
0
mark greg sputnik
(06.03.23)
dil bilmek bence mesleki anlamda uzun zaman önce cazibesini yitirdi zaten. ben hem ingilizce hem almanca biliyorum, teknoloji sektöründe almanca kullandığım bir an bile olmadı. bence ing dışı dil öğrenmek artık muhabbet etmek ve genel kültür açısından gerekli, bir de yurtdışında yaşamayı düşünüyorsan yerel dili bilmek önemli. onun dışında ingilizce bilen insan %95 yeterli oluyor. kültürel açıdan üstüne bir de fransızca bilen biri daha kültürlü olacaktır tabii ki ama iş açısından fark etmez.

sadece türkçe bilen birine yapay zekanın çok isabetli yardımcı olabileceğini düşünmüyorum maalesef çünkü türkçe diğer dillere göre az konuşulan bir dil ve dolayısıyla teknoloji yatırımı da o kadar çok yapılmıyor. o yüzden az bir ingilizce bilmek şart.
0
roket adam
(06.03.23)
evet dil bilmenin değeri azalıyor gibi görünsede , bu konuya iletişim yönünden da bakmak gerekiyor

Şöyle düşünün siz yabancı biri ile google translate kullanarak ne kadar sağlıklı iletişim kurarsınız, veya o kişi bu iletişimi me
ne kadar süre devam ettirmek ister. işte burada dil bilmenin önemi ortaya çıkıyor.

Ayrıca bu gibi durularda siz araya bir araç koymuş oluyorsunuz, buda iletişimi sadelikten ve basitlikten uzaklaştırıyor.

Bu açıdan düşündüğünüz de çeviriler ne kadar gelişsin veya hızlanırsa hızlansın aracısız bir iletişimin yani dil bilmenin önemi kolay kolay azalmayacak.
0
mrctrk
(06.03.23)
insanlarla birebir iletişim halinde olup, terimler üzerinden anlaşman gerekiyor ise konuşarak bence dil öğrenmenin bir cazibesi hala var. mesela satış sonrası hizmetler teknik masalarında almanca, italyanca, hollandaca, fransızca dillerini bilen çok iyi paralar kazanıyor ve kazanmaya devam edecek. birebir mühendisler arasında bir şekilde ingilizce anlaşılır fakat iş teknisyenlere bir şey anlatmaya geliyorsa sözlü olarak, o dili bilmek avantajlı.

ayrıca iddia ediyorum. istediğin kadar yapay zeka ve türkçe tercüme uygulamaları kullansınlar, bir ingiliz mühendis türk ustaya bu uygulamalar ile kesinlikle çözümünü anlatamaz veya teknisyen ingiliz mühendise derdini anlatamaz.

anlatabilse zaten otomotiv satış sonrası hizmetlerin uluslararası operasyonları türkçe bilen insan barındırmazdı.

lan server'ı cerver diye yazan insanlardan bahsediyoruz.

-------

not: almancam olsaydı, ingilizce bildiğim kadar bilseydim şu an bmw satış sonrası hizmetler uluslararası operasyondaydım.
0
rain when i die
(06.03.23)
Mesleki ifadesi çok önemli bir şey barındırıyor. Edebiyat. Ülkü Tamer, Sevin Okyay, Kutlukhan Kutlu olmasaydı belki Harry Potter iyi çevrilmediği için hiç hayatımıza giremeyecekti. Zaten Harry Potter ve Felsefe Taşı'nın YKY öncesi ilk çevirisi berbat. Bu insanlar iyi okullarda okumamış olsaydı İngilizceyi bu kadar iyi öğrenemezlerdi. Bu nedenle donanımlı insana hep ihtiyaç olacak. Böyle insanlar olmazsa toplum çöker. Birilerinin hep yukarı çekmesi gerekiyor toplumu.

Dil bilmek iletişimin kalitesini artırıyor. Fabrikada çalışıyorum. İngilizcenin İ'sini bilmeyen bir İtalyanla günaydın dışında bir şey konuşamadık. İngilizce bilen başka bir İtalyan şaka bile yaptı. Bu samimiyeti bilgisayarla kuramazsın.

Ve en önemlisi iletişim yabancı dilin ötesinde bir şey. Bazen bir el, bir kafa hareketiyle bile bir şey anlatabilirsin.
0
dissendium
(06.03.23)
(1)

Macbook Air M2 Taşıma Çantası

fernandoenes
Merhaba Sevgili Duyuru,M2 air model bir cihaz kullanıyorum ve 13.6 inc boyuta sahip. Bu modeller için kullandığınız yada beğendiğiniz bir çanta modeli varsa önerilerinizi üzerime atabilirsiniz :)
Merhaba Sevgili Duyuru,

M2 air model bir cihaz kullanıyorum ve 13.6 inc boyuta sahip. Bu modeller için kullandığınız yada beğendiğiniz bir çanta modeli varsa önerilerinizi üzerime atabilirsiniz :)
0
fernandoenes
(06.03.23)
yanına mouse, adaptör, not defteri, kulaklık vs. koyayım diyorsanız kardeşimde şundan var, memnun.

www.amazon.com.tr
0
brkylmz
(06.03.23)
(4)

donmuş yapışmış birbirine yapışmış dilimlenmiş etler

mantık
bunları çözmeden ayırmanın bir yöntemi var mıdır acaba
bunları çözmeden ayırmanın bir yöntemi var mıdır acaba
0
mantık
(06.03.23)
Etin tamamını değil de bir kısmını çözdürmek için soruyorsunuz sanırım.
Kol gücüyle, sert kahvaltı bıçağıyla ayrılmıyorsa son seçenek testere gibi dişleri olan ekmek bıçağıyla mümkün olduğunca parçalamadan kesmek. (ekmek bıçağına zarar verir herhalde ama onu başka zaman düşünürüz)

Ben birkaç defa o şekilde uğraşmak zorunda kalınca ondan sonra her zaman aralarına buzdolabı poşeti vs. koyarak dondurucuya atmayı öğrendim.
0
michael_knight
(06.03.23)
işte üşnedim öyle yapmaya şimdi de çözülmesini bekledim mecbur
0
🌸mantık
(06.03.23)
Aslınd ilk yapılması gereken yemeği hazırlayacak miktarda ayrı ayrı paketlemek ve soğutucuya bırakmak.
Bu kısmı çoğu zaman unuttuğumuzdan şu halde ilk akla gelen satırla sağlam bir kuvvette hızlıca ayırmak ve kalanı tekrar saklamak.
0
diyecevaplandı
(06.03.23)
belki sacma olacak ama aklima soyle bi cozum geldi. bi ip/sis/tel vs..ye aluminyum folyo sarip firinda isitiyoruz sonra etin kesmek istedigimiz yerinden kesiyoruz.
0
buenosdias
(06.03.23)
(1)

Ev Yıkımı Hafriyat işleri

kraldan cok kralci
Merhabalar, 2 katlı kerpiç bir ev için yıkım ve hafriyat için ne kadar fiyat çıkar bu konusunda bilgisi olan var mıdır?
Merhabalar,

2 katlı kerpiç bir ev için yıkım ve hafriyat için ne kadar fiyat çıkar bu konusunda bilgisi olan var mıdır?
0
kraldan cok kralci
(06.03.23)
Betonarme bir yapı olsaydı, içinden çıkan demir için bedavaya bile yapılırdı. Bu şekilde bir sürü bina yıktırdım bedavaya.

Ama kerpiç evden geri dönüşecek bir şey çıkmaz. O bölgede bu işleri yapan birini arayıp sormaktan başka çare yok, bölgeden bölgeye çok fark eder.

Yıkım kolay, ekskavatör (kepçe) ücretini öğrenir hesap yaparsınız, ama molozu uzaklaştırma işi daha önemli.
0
John Bloor
(06.03.23)
(6)

Bu kokteylin adı ne

regina phalange
turuncu renk ve Bardağın kenarlarında sumak gibi bir şey var muhtmelen sumak değil ama ona benzer bir şey var. Viski bardağında servis ediliyor. Ne bu?
turuncu renk ve Bardağın kenarlarında sumak gibi bir şey var muhtmelen sumak değil ama ona benzer bir şey var. Viski bardağında servis ediliyor. Ne bu?
0
regina phalange
(06.03.23)
negroni?
0
asisamus
(06.03.23)
Negroni değil
0
🌸regina phalange
(06.03.23)
Spicy Blood Orange Margarita?
0
nonik
(06.03.23)
herhangi bir kokteyl olabilir, hemen hemen her barmenin kendi tarifiyle kokteyl var, ya da klasik bir kokteyli yorumlamış olabilir.
0
benaslinda
(06.03.23)
Bardagin kenarlari dediğiniz agiz dayanilan yerlese onlar genelde cinnamon dipped vs diye geçiyor. Illa tarçın olmasina gerek yok her şey olabilir.

Bu kadar bilgi ile bulmak imkansiz. Bir sürü örnek var.
Örnek apple cidar margarita

Sumak diyince de staghorn sumac çıktı.
0
logisticsmanager
(06.03.23)
Bir cesit margarita'dir, herkes farkli yapiyor. Rimi baharatlamak daha cok margarita'ya ozel olsa da bir bar rasgele bir kokteyle de rim dekoru yapabilir. Michelada'ya da konuyor mesela ama viski bardaginda servis edilmez o bira bardaginda edilir.
0
mirafiori
(06.03.23)
(1)

yalıtım amaçlı akustik panel

daglien
İyi bir mikrofon aldım. Şöyle, duşakabin gibi yada 2 tane duşakabin gibi diyelim. İçine girip kayıt yapabileceğim bir akustik panel varmı bildiğiniz?
İyi bir mikrofon aldım. Şöyle, duşakabin gibi yada 2 tane duşakabin gibi diyelim. İçine girip kayıt yapabileceğim bir akustik panel varmı bildiğiniz?
0
daglien
(06.03.23)
yurtdışında vocal booth diye hazır kabinler satıyorlar.

Burada var mı bilmiyorum.

Türkiye'de çok zor olabilir bulmanız.

Ama kendiniz de yapabilirsiniz.
0
anten
(06.03.23)
(2)

ankarada tırnak tedavi merkezi tavsiyesi

iwillsee
ankarada olup da tırnak sorunları (batma, yamulma vs.) için tedavi olduğunuz ve memnun kaldığınız klinik var mı?
ankarada olup da tırnak sorunları (batma, yamulma vs.) için tedavi olduğunuz ve memnun kaldığınız klinik var mı?
0
iwillsee
(06.03.23)
Ortoped, deniz hanım.
0
kablelvuku
(06.03.23)
Merve Utlu. Instagram sayfasında da yaptığı örnekler var epey.
0
cevizli incir
(06.03.23)
(2)

Gayrimenkul Değerleme Uzmanı Poziyonu Hakk

kaiserr76
Merhaba,Bu pozisyon hakkında bilgisi olan var mı ?Bir günü nasıl geçer ? Ayrıca bu pozisyonda çalışacak birinde olması gereken özellikler nelerdir ?Bilen varsa paylaşabilir mi ?İnternette var olan bilgiler cok genel geçer
Merhaba,

Bu pozisyon hakkında bilgisi olan var mı ?

Bir günü nasıl geçer ?
Ayrıca bu pozisyonda çalışacak birinde olması gereken özellikler nelerdir ?

Bilen varsa paylaşabilir mi ?
İnternette var olan bilgiler cok genel geçer
0
kaiserr76
(06.03.23)
spk lisansı alıp 3 sene çalışman lazım ki uzman olabilesin, pek mantıklı değil
0
nivoandmira
(06.03.23)
teşekkürler.
0
🌸kaiserr76
(06.03.23)

Klavye ve mouse için bilek desteği

webbrowser
Selamlar, uzun saatler klavye ve mouse kullanıyorum, bileklerimin zarar görmemesi için çok pahalı olmayan 200-300 tl seviyelerinde destek önerebilir misiniz?
Selamlar, uzun saatler klavye ve mouse kullanıyorum, bileklerimin zarar görmemesi için çok pahalı olmayan 200-300 tl seviyelerinde destek önerebilir misiniz?
0
webbrowser
(06.03.23)
(6)

dondurulmuş bütün tavuk

kibritsuyu
şu anda buzlukta duran dondurulmuş bütün tavuğu akşam haşlamak istiyorum.alt tarafa indirsem akşama kadar çözülmez. dışarı koysam belki çözülür ama dışarıda çözdürmek de istemiyorum.buzluktan çıkardığım gibi donuk donuk tencereye koyup haşlasam olur mu? düdüklü tencere kullanacağım. kapağını kapatma
şu anda buzlukta duran dondurulmuş bütün tavuğu akşam haşlamak istiyorum.

alt tarafa indirsem akşama kadar çözülmez. dışarı koysam belki çözülür ama dışarıda çözdürmek de istemiyorum.

buzluktan çıkardığım gibi donuk donuk tencereye koyup haşlasam olur mu? düdüklü tencere kullanacağım. kapağını kapatmadan eriyene kadar kaynatıp sonra kapağı kapatıp pişirsem pişer mi?
0
kibritsuyu
(06.03.23)
olur gayet. şimdiden alta koy. son 1-2 saatte de dışarı çıkar çözünmüş olur
0
jelly bear
(06.03.23)
olur. hatta hiç kapağı açık kaynatmaya da gerek yok.
0
inheritance
(06.03.23)
ben en sağlıklısı akan suyun altında çözdürmek diye biliyorum (illa suda çözdürülecekse)
0
neira
(06.03.23)
şimdiden alta koyun. çözülüğü kadarıyla doğrudan düdüklüde haşlayabilirsiniz. düdüklüye tamamen donuk koyduğumda lezzeti değişiyor gibi geliyor bana ama zevk meselesi tabi.
0
Phoebe
(06.03.23)
Olur problem olmaz. Ama şu tarifi de deneyin lütfen tavuğa bakış açını değişecek


www.instagram.com
0
kablelvuku
(06.03.23)
@kablelvuku: çakal lezzetler'in tarifi. bu adamı takip ediyorum ben. güzele benziyor, yapmak için de sıraya aldım.

lakin evde herkes hasta. asıl niyetim tavuğu yemekten çok suyuna çorba yapmak. o yüzden mecbur haşliycaz bu sefer.
0
🌸kibritsuyu
(06.03.23)
(1)

askerlik durum belgesi hk. ne zaman tamamlamıştır vs yazacak?

tantavizisyon
geçen çarşamba terhis oldum ama hala AŞAĞIDA KİMLİĞİ YAZILI YÜKÜMLÜ, 02/02/2023 TARİHİNDE SİLAH ALTINA ALINMIŞ OLUP, 02-MAR-23 TARİHİNDE TERHİSE TABİDİR.yazıyor. yolda izde sorun olmaz di mi? travma oldu artık herkes bakıyordu tip tip otobüste trende, yoruldum. özgür hissetmek istiyorum. bu hep böyl
geçen çarşamba terhis oldum ama hala

AŞAĞIDA KİMLİĞİ YAZILI YÜKÜMLÜ, 02/02/2023 TARİHİNDE SİLAH ALTINA ALINMIŞ OLUP, 02-MAR-23 TARİHİNDE TERHİSE TABİDİR.

yazıyor. yolda izde sorun olmaz di mi? travma oldu artık herkes bakıyordu tip tip otobüste trende, yoruldum. özgür hissetmek istiyorum. bu hep böyle kalacak mı yoksa başarıyla tamamlamıştır falan filan yazacak mı? kaçtı sanmasınlar? terhis kağıdını hep yanımda mı taşıyım?
0
tantavizisyon
(06.03.23)
Kullanmadığınız izinler varsa o izin günleri dolduğunda terhis edileceksiniz.
0
akhenaten
(06.03.23)
(5)

Plastik camdan güneşte yanmış film çıkarmaca

şeyh x
Motosikletin göstergesindeki cam film güneşte yanmış. Yeni bir şey değil, iki üç yıl kalmış öyle. bir parça var sadece, bunu nasıl çıkarabilirim?
Motosikletin göstergesindeki cam film güneşte yanmış. Yeni bir şey değil, iki üç yıl kalmış öyle. bir parça var sadece, bunu nasıl çıkarabilirim?
0
şeyh x
(06.03.23)
Isıtarak, varsa ısı tabancası yoksa fön makinesi ile ısıtarak yumuşatıp çıkarılıyor.
0
John Bloor
(06.03.23)
izopropil alkol çıkarır büyük ihtimalle.
0
orient blue
(06.03.23)
Ama alkol plastiğe de zarar verir, motor camları plastik çünkü.
0
John Bloor
(06.03.23)
@john bloor ısıtmam pek mümkün değil çünkü garajda priz yok. cama zarar vermeden ve ısıtmadan çıkarmanın bir yolu var mıdır?
0
🌸şeyh x
(06.03.23)
cam filmi yapan yerlere gidin o zaman, onlar çıkarır bi sakal atarsınız.
0
John Bloor
(06.03.23)
(1)

yks başvuru geçti mi

ShadowOfMoon
https://www.osym.gov.tr/ gözükmüyor burda. üniversite giriş sınavı
www.osym.gov.tr gözükmüyor burda. üniversite giriş sınavı
0
ShadowOfMoon
(06.03.23)
daha açıklanmadı.
0
gule gule
(06.03.23)
(2)

Yüksek fiyattan mal satmak bu örnekte etik midir?

havadakarada
Mesela x ürün instagram satıcılarında veya sahibinden üzerinde 1000 liraya satılıyor olsa ve ben ürünü onlardan veya ana tedarikciden alıp Trendyol gibi resmi şirketin olması gereken platformda 3000'e satsam bu etik yani ahlaki olur mu? Benim kazancım da 500 TL olacak, instagram/sahibinden üzerinden
Mesela x ürün instagram satıcılarında veya sahibinden üzerinde 1000 liraya satılıyor olsa ve ben ürünü onlardan veya ana tedarikciden alıp Trendyol gibi resmi şirketin olması gereken platformda 3000'e satsam bu etik yani ahlaki olur mu? Benim kazancım da 500 TL olacak, instagram/sahibinden üzerinden satanın da kazancı 500 TL. Tek fark ben komisyon ve vergi ödüyorum. Ama alıcı böyle düşünmeyecek için "3 katına satıp kaziklamis bizi" der muhtemelen.

Fikriniz nedir?
0
havadakarada
(06.03.23)
Niye 1000 liralık ürünü 3bine sattığınızı anlamadım Trendyol'da en yüksek komisyon %22, Kdv %18, kar üzerinden gelir verginiz de %20, yani 1600 gibi satabilirsiniz, müşteri de sizi faturalı, garantili ürün sattığınız için tercih edebilir ama tabi pahalı bulacaktır ürünü. Son kullanıcı vergi vs pek anlamaz umursamaz ne yazık ki.
0
creepy
(06.03.23)
Etiklik konusunda bir sıkıntı yok, ama serbest piyasada insanlar sizi tercih etmez veya çok az kişi tercih eder.

Müşteri hizmetleri iyi, kargosu hızlı, garantisi daha güvenilir, daha bilindik diye ben de daha pahalıya satan satıcıyı tercih edebiliyorum (sizin örneğinizde fiyat farklı çok fazla gerçi), burada da etik içi-dışı diye düşünmüyorum.
Beklentim de buna göre değişiyor.
0
burfak
(06.03.23)
(6)

Bakırköy'de evler neden pahalı

cemiyetin ünlü siması
istanbul depreminde yerle bir olacak bir bölge için kiralar çok değil mi?
istanbul depreminde yerle bir olacak bir bölge için kiralar çok değil mi?
0
cemiyetin ünlü siması
(06.03.23)
Elit semt diye biliniyor.
0
vizivozo
(06.03.23)
cesme,bodrum niye pahaliysa ayni sebeple,deprem riski istanbul kadar oralarda da var
0
essoist
(06.03.23)
bakirkoyun geneline elit denemez bence ama insaat kalitesi turkiye ortalamasinin ustunde, lokasyon, ulasim, marmaray, sahile yakinlik, insan kalitesi turkiye ortalamasinin ustunde, vs..
0
cooperr
(06.03.23)
ist genel olarak kirasina degmeyen bir yer. eski yerlesim yeri yesilkoy bu yuzden de daha degerli oluyor
0
ala09
(06.03.23)
istanbulun tüm popüler semtlerinde deprem riski var. onun dışında bir çok kısmı yaşanası bir bölge olduğu için pahalı.
0
roket adam
(06.03.23)
hastane bölgesi sayılır, doktor fazla
evler sağlam ve kaliteli
eski yerleşim
0
mantık
(06.03.23)
(2)

Kirlenmiş Beyaz Kıyafetler Nasıl Temizlenir?

depresif çocuk
Hangi ayarda yıkamalı, özel bir çamaşır temizleyici mi kullanmalı?Bir de tam beyaz olmasa da siyah/beyaz çizgili kıyafetler ile tamamen beyaz kıyafetleri aynı anda atmak sorun yaratır mı?
Hangi ayarda yıkamalı, özel bir çamaşır temizleyici mi kullanmalı?

Bir de tam beyaz olmasa da siyah/beyaz çizgili kıyafetler ile tamamen beyaz kıyafetleri aynı anda atmak sorun yaratır mı?
0
depresif çocuk
(06.03.23)
çamaşır suyunda bekletebilirsiniz tamamen beyazsa.
0
jelly bear
(06.03.23)
Kaynar su kiri pişirir, çamaşıra yapıştırır derdi valide.
Çok sıcak su iyi değildir. Yumuşatıcı kullanmadan ve sadece beyazlarla ve beyazlar için deterjanla yıkamak uygundur.
Çamaşır suyunun çamaşırı sarartıcı ve evsafını bozucu etkisi vardır ki bir leke falan yoksa kullanmak tavsiye edilen bir yöntem değildir.

Bu arada, renkliler, rengini salan ve salmayan diye ikiye ayrılır ki hangisinin hangi çeşit olduğunu tespit ancak deneme yanılma yöntemiyle bulunabilir. Salmayan renklilerle beyazlarınızı birlikte yıkayabilirsiniz.

Ayrıca, rengini salan renklilerin rengini toplayan ve beyazlara bulaştırmayan bir çeşit mendiller satılmaktadır ki hiç denemediğimden haklarında yorum yapamayacağım.
0
Mirket
(06.03.23)

çocuk için abd vizesi

basond
Merhaba eşimin ve benim geçerli turizm vizemiz var ve 3 yaşındaki çocuğumuz için vize almak istiyoruz formları doldurduk vs ancak kafa karışıklığı yaşadık. şuna göre bebek şahsen katılmayacakhttps://prnt.sc/25VGybZbWHkAbaşvuru sonrası bize verdiği talimatlarda anne babadan birisi katılacak deniyor.
Merhaba eşimin ve benim geçerli turizm vizemiz var ve 3 yaşındaki çocuğumuz için vize almak istiyoruz formları doldurduk vs ancak kafa karışıklığı yaşadık.

şuna göre bebek şahsen katılmayacak
prnt.sc

başvuru sonrası bize verdiği talimatlarda anne babadan birisi katılacak deniyor.
prnt.sc

ama ne tarih verdi bize ne randevu herhangi bir şekilde tarih vs seçtirmedi de? bir hata mı yapıyoruz acaba bilemedik?

çocuğuna vize alan var mı aranızda?
0
basond
(06.03.23)
(4)

Depremde yıkılan evlerin sahiplerinin hakkı

regina phalange
Evin yıkıldığı ya da sonradan hasarlı diye yıkıldığı durumlarda kat mülkiyetine sahip olanlar oraya yeni yapılacak evlerde hak sahibi oluyor mu?
Evin yıkıldığı ya da sonradan hasarlı diye yıkıldığı durumlarda kat mülkiyetine sahip olanlar oraya yeni yapılacak evlerde hak sahibi oluyor mu?
0
regina phalange
(05.03.23)
Ayni yere yapmayacaklar saniyorum. Devlet istimlak edebilir. Bilmiyorum. Anladigim kadariyla devlet tek ev verecek. Kac evin oldugundan bagimsiz.
0
camussar
(06.03.23)
99 depreminde su sekilde oldu,
kac eviniz oldugundan bagimsiz sadece bir ev verildi, tapular ayri sahipli evleriniz varsa 2

yeni yapilan evler yikilan evin yerinden bagimsiz alakasiz yerlerde verildi

evin oda sayisi buyuklugu falan dikkate alinmadi, sizin eviniz 5 arti 1 de olsa size 2 arti bir de verilebilir
evler ucretsiz verilmedi 20 yil vadeli faizsiz kredi ile maliyetine verildi

evler kura yontemi ile verildi size a bolgesinde kucuk ev ust kat komusnuza b bolgesinde uc arti bir verilebilir

borcu bitirmeden tapusunu alamaz ve satamazsiniz.

99 depreminde bizim deneyimimiz boyle oldu
0
cairo
(06.03.23)
@cairo peki yikilan vin arsasi ne oldu? Orasi sizin mi kaldi? Devlet minaldi
0
camussar
(06.03.23)
Bir de şu var sanıırm. Hatayda da gölcükte de fay hattı karadan geçiyor o yüzden mi evlerin eski yerlerinde ev yapılmadı/yapılmayacak acaba? Yani istanbul depreminde fay hattı karadan geçmediği için böyle br durumla karşılırsa o evlerin arazileri ne olacak? Boş mu kalacak? O kadar nüfüs nerede inşaa edilecek yerlere yerleştirilecek? Kafamda deli sorular?
0
🌸regina phalange
(06.03.23)
(5)

iç göstermeyen erkek gömlek

ilgeru
bu lanet olasıca şeyi nasıl bulacağız? insanlar nasıl buluyor? tam olarak kriterimiz ne olacak gömlek bakarken? görüyorum insanlar beyaz gömlek giyiyor, altında da bir şey yok ama içini göstermiyor. bugün 10 tane farklı gömlek denedim (beyaz) hepsi göğüz uçlarını çok belirgin şekilde gösteriyor. var
bu lanet olasıca şeyi nasıl bulacağız? insanlar nasıl buluyor? tam olarak kriterimiz ne olacak gömlek bakarken? görüyorum insanlar beyaz gömlek giyiyor, altında da bir şey yok ama içini göstermiyor. bugün 10 tane farklı gömlek denedim (beyaz) hepsi göğüz uçlarını çok belirgin şekilde gösteriyor. var mı bildiğiniz?
0
ilgeru
(05.03.23)
dokuma sıklığına bakabilirsiniz iç etikette yazar bazı markalarda.
0
kullanıcıadımbuolsun
(06.03.23)
siyah atlet giyince de belli olmuyor
0
mantık
(06.03.23)
@mantık, herhangi bir şey giymek istemiyorum altına
0
🌸ilgeru
(06.03.23)
Marks & Spencer mağazasında, ütü gerektirmeyen gömleklere bakmanızda yarar var. Sanırım istediğinize en yakınıdır.
0
alfired
(06.03.23)
birde içine gri tişört deneyin. bazı kumaşlarda işe yarıyor.
ama genel olarak beyaz gömleğin içine bir şey giyilmez.
0
astronom bey
(06.03.23)
(1)

Deprem sonrası kullanılmaz durumda otomobili

Cekcekli
Satmadan önce yasal olarak yapılması gerekenler nelerdir? Kasko yok. Sadece iyi kötü hurda parası için satılacak ancak sonradan sorun çıksın istenmiyor. Resmi olarak hasar kaydı yapılmadı. Bu süreç nasıl işleyecek?
Satmadan önce yasal olarak yapılması gerekenler nelerdir?
Kasko yok. Sadece iyi kötü hurda parası için satılacak ancak sonradan sorun çıksın istenmiyor. Resmi olarak hasar kaydı yapılmadı. Bu süreç nasıl işleyecek?
0
Cekcekli
(05.03.23)
normal noterden satış yapacaksınız, sağlam olup olmadığı kimseyi ilgilendirmiyor bu aşamada, alan adam belki düzeltip binecek çünkü.

Eğer hurdaya ayırıp parçalarını satacaksa o ayrı bir iş, trafikten çekilmesi lazım o zaman.

Ama siz uğraşmayın, noterden ruhsatlı bir şekilde devredin ve yeni sahibi düşünsün ne yapacaksa.
0
John Bloor
(06.03.23)
(3)

turk edebiyati hakkinda kitap, bilgi vs

antikadimag
cumhuriyet sonrasi turk edebiyatinda onemli yazarlar ve eserlerini iceren, bir index gibi liste tarzi bir sey bulabilir miyim? kronolojik olsa daha iyi olur.
cumhuriyet sonrasi turk edebiyatinda onemli yazarlar ve eserlerini iceren, bir index gibi liste tarzi bir sey bulabilir miyim? kronolojik olsa daha iyi olur.
0
antikadimag
(05.03.23)
merhaba,

Behçet necatigil- edebiyatımızda isimler sözlüğü, edebiyatımızda eserler sözlüğü
berna moran- türk romanına eleştirel bir bakış
fethi naci- yüzyılın 100 romanı
mehmet kaplan- şiir tahlilleri, hikaye tahlilleri

ilk aklıma gelen bunlar oldu. tam olarak istediğiniz şey olmasa da sorunuza karşılık verir diye düşündüm. özellikle necatigil'in sözlükleri işinizi görebilir.
0
ziya özdevrimsel
(06.03.23)
Hikmet Altınkaynak - Türk Edebiyatında Yazarlar ve Şairler Sözlüğü
İlhami Soysal - 20. Yüzyıl Türk Şiir Antolojisi
Adını hatırlayamadığım iki kadın yazarın Türk Edebiyatında Kadınlar Sözlüğü (?) kitabı.


İşiniz akademik değilse Limit Yayınlarının eser yazar kitapları oluyor özetleriyle birlikte belki onlar da yardımcı olur sınava hazırlanan gençler için.
0
black holes in the sky
(06.03.23)
berna moran bu alanda en bilinen kişi.
0
deartheodosia
(06.03.23)
(3)

Vfs Beyoğlu - Otopark

i am a legal alien
Merhaba, Vize randevusu için gideceğim ancak arabayla gitsem otopark bulabilir miyim yakınında? Kadın kişisiyim, Dolapdere'nin tehlikeli sokaklarına park etmekten ve oradan yürümekten biraz çekiniyorum. Nokta atışı tavsiyelerinize talibim.
Merhaba, Vize randevusu için gideceğim ancak arabayla gitsem otopark bulabilir miyim yakınında? Kadın kişisiyim, Dolapdere'nin tehlikeli sokaklarına park etmekten ve oradan yürümekten biraz çekiniyorum. Nokta atışı tavsiyelerinize talibim.
0
i am a legal alien
(05.03.23)
Kendi önünde vale var fiyatı hatırlamıyorum
0
nop
(05.03.23)
tam karsisinda otopark var. gerci 1 sene once gittim en son. kapanmadiysa :)
0
juninho77
(05.03.23)
ben sizin yerinizde olsam araba ile gitmezdim oralar tam kaos oluyor. karaköyde ya da hangi yönden geliyorsanız yakın bir isparka arabayı bırakıp taksi ile gelebilirsiniz. zaten bulunduğu konum ana cadde üzerinde. her yere yakın lokasyonda.
0
kraldan cok kralci
(06.03.23)
(9)

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar, semptomlarınız neler?

nefertarii
sanırım bende bu var, en çok aşırı düşünme (overthinking), odaklanamama, organize olamama (yer yön duygusu, koordinasyonsuzluk) gösteriyorum.2 senedir terapi görüyorum (çocukluk travmaları dolayısıyla) , modum düzeldi öyle çok mutsuz değilim artık yani. ama hala organize olma ve overthinking'e çare
sanırım bende bu var, en çok aşırı düşünme (overthinking), odaklanamama, organize olamama (yer yön duygusu, koordinasyonsuzluk) gösteriyorum.

2 senedir terapi görüyorum (çocukluk travmaları dolayısıyla) , modum düzeldi öyle çok mutsuz değilim artık yani. ama hala organize olma ve overthinking'e çare bulamadık.

psikologuma bu durumu açsam saçma mı olur? yani bence bende deha var desem nasıl karşılar sizce, kendime teşhis koyuyorum gibi...
0
nefertarii
(05.03.23)
Sanal dünya tüm zihinleri dağıtıyor. Elinde telefonu olan herkes dehb li bence. Dağınık zihin kitabını oku. Tabi sendekinin şiddeti ne oranda ona doktor karar versin
0
sanemz
(05.03.23)
aşırı düşünme, maymun iştahlılık, dalgınlık, sıkılganlık, sürekli mutsuzluk ve yalnızlık.

genelde bu teşhisi koymuyorlar diye görüyorum neden bilmiyorum ama ben de normal bir insanın düşünce yapısı nasıl, bizim onlar gibi olma şansımız var mı diye merak ediyorum.

bence açın. bir de çocuklukta böyle belirtileriniz var mıydı?
0
konsomatrix
(05.03.23)
asıl konu dehb veya diğer hastalıklar değil, esas konu insanın doğanın ve doğalın dışanda yaşamaya bir anlamda itilmesi. Ve bunun sonucunda çeşitli sorun ve hastalıklarla karşı karşıya kalması, tabiki her kes kalacak diye bir şey yok ancak, her insanın bünyesi ve verdiği reaksiyonlar bir değil.

İnsanoğlu bir çok fiziki ve mental hastalıkların önüne geçmesinin tek yolu, kendi yaratılışına uygun şartlarda yaşaması.

Dehb gibi hastalıklar zaten aşırı bir şekilde telefon ve bildirimlere maruz kalan insanlarda , doğal olarak gelişiyor.
Hatta Yapılan araştırmalarda , insan beyninin fiziki olarak bile değişim gösterdiğini yönünde.

Yani şahsi tavsiyem, rahatsız doktorlara gitmek yerine, rahatsız olmadan kendimize sağlıklı bir şekilde yaşayabileceğimiz bir
ortam oluşturmak.

Evet teknolojiden de uzak kalayamıyz ancak bunun dozunu ayarlayarak sağlığımızıda koruyabiliriz.
0
mrctrk
(05.03.23)
psikoloğunuza bu durumu açmanız sizin adınıza bence çok yararlı olur. ilaç tedavisi, terapi vs. tam olarak bunun için var. ben 28 yaşında OKB tanısı aldım. takribi 12-13 yıldır gerizekalı gibi yaşıyordum söylemesi ayıp. hayatta kalmak için gereken minimum aktivitenin ötesine geçemiyordum, mental olarak paralize olmuş gibiydim. kendimi çok üzdüm, yıprattım bu süreçte.

sonra bir şekilde imkan oldu terapistle görüştüm, bir ilaç yazdı, yemin ederim "leke mi lan o?" deyip domestos'la sağa sola girişen manyak biri oluverdim. ha elbette sihirli değnek değil; hayat boyunca yaşadıklarımız, genetik vs. bazı şeyleri etkiliyor. kimi insan hep depresyona veya takıntıya meyilli. ona yapacak şey yok. ama ilacın bende yarattığı değişimi görünce açıkçası biraz kalbim bile kırıldı yani, "ben bunları yapabiliyordum da bu zamana kadar hasta olduğum için mi yapamadım?" diye düşünüp üzüldüm.

psikoloğunuza kesinlikle anlatın. yalnız teşhis için şişirmeyin, bu çok önemli. dürüst olun, samimi olun, ne hissediyorsanız onu paylaşın.
0
mark greg sputnik
(05.03.23)
saydığınız belirtiler herkeste bir ölçüde olan/olabilecek şeyler. bu yüzden dehb tanısı konulurken hayatı ne kadar etkilediğine çok önem veriliyor, birkaç alanda etkilenmeniz bekleniyor. benzer şekilde uzun zamandır (çoğunlukla çocukluktan beri) olması da tanı için gerekli görülüyor.
0
matlii
(05.03.23)
yetişkin dehb tespiti zor çünkü kişiler standart yaşama zorlanarak da olsa bir şekilde adapte olmuş oluyor. ama bunun arkasında potansiyelin ne kadarı ziyan oluyor ne kadarı işe dönüşüyor tartışılır.

dehb tespiti için aslında devlet hastanelerinin dehb klinikleri var. direkt overthinking ve koordinasyon eksikliğini dehb ile etiketlemek yanlış olur. overthinking-koordinasyonsuzluk bunların hepsi kaygıya bağlı da ortaya çıkabilir.
0
orpheus
(06.03.23)
Bende var dikkat eksikligi bozuklugu, ama teshisi benim terapistim onerdi bana. Su su su davranislarin ve dusunce seklin bana adhd olabilecegini dusunduruyor dedi, testler biseyler yapildi.
Bendeki onemli kriterlerin biri insanlarin acilarina dertlerine duyarli olmama, kendimce yardimci ve kibar biri olmama ragmen cocuklugumdan beri insanlara ilgi duymamamdi. Yani biri yanimda otuz saat otursun donup "merhaba" demem, biriyle bes saat konusayim adini sormam, yillardir tanidigim insanlarin hayatlarina dair onemli detaylari sormak aklima gelmez. Neredeyse kirk yasindayim, uc tane falan arkadasim var. Herhangi bir seyi dinlemem gerekirse "yeteeeeer bu cok can sıkıcı" diye bagirmamak icin buyuk caba harcamam gerekiyor. Is toplantilari, konferanslar vs tam bir savas. Asagi yukari dort bes dk icinde one arkaya saga sola sallanip ayaklarimi yere vuruyorum vs cunku baska turlu oturup bir sey dinleyemiyorum. Film izleyemiyorum. Onceden zaten izlemis olmadigim seyleri izleyemiyorum, ama saatlerce kitap okuyabilirim. Sozlu verilen instructionlari anlamiyorum.

bir de tam olarak alakasini hatirlayamiyorum ama adhdli kisilerin denge problemlerini siklikla yasadigini okumustum bir kitapta. Ben de ayakta dururken duvara carparim, yururken yanimdakinin ustune duserim vs. Komik bir detay olarak da bu var.

Terapistinize bahsedin tabii.
0
sopiro
(06.03.23)
psikoloğunuzla mutlaka konuşmanız gereken bir konu bu bence. bazen yetişkin dönemi dikkat dağınıklığı, overthinking, korodinasyonsuzluk vb. şeyler çocukluk travmalarının da uzantısı olabiliyor. koordine olamayan, bir türlü bir işi toparlayıp tamamlayamayan bir arkadaşımızın terapisinde annesinin hemen her gün sen hiç heves etme zaten beceriksizsin, bu kızımız da saftirik olan, aman ona iş vermeyin yapamaz eline yüzüne bulaştırır vb. demesinin uzantısı olduğu ortaya çıkmıştı mesela.

ayrıca sanal dünya, uygulamalar, bildirimler vb. şeylerin de dengeyi bozduğuna inanıyorum. bankacılık, çok elzem birkaç program, wp vb. dışında hiç bir uygulama yüklü değil benim telefonumda. haber, hava durumu, uygulama bildirimleri vesaire hiç biri yok. ekranıma bildirim düşmüyor. misal wp girince görüyorum gelen bildirimleri ki onların da tamamı sessiz, bildirim sesi yok gibi gibi. sosyal medya zaten çok sınırlı kullanıyorum. özellikle ofis ortamında dikkat, odaklanma gibi konularda hepsinden yaşça çok büyük olmama rağmen hepsinden ilerdeyim ve kesinlikle bunlarla alakası olduğunu gözlemliyorum.

bu anlamlarda sadeleşmek size de iyi gelebilir.
0
Phoebe
(06.03.23)
Yani bende overthinking, bir dusunceden bir dusunceye atlama, organize olamama, odaklanamama, ortamdan kopma, yeni seyler ogrenememe cok var. yani nerdeyse kendimi bildim bileli var.

Gecen bir siseye yakin sarap ictim, aman allahim birden bire her sey sustu. Yani sadece o anin icindeydim, baska hicbir sey dikkatimi cekmedi vs.

Sema terapi aliyorum, ve yetersizlik/basarisizlik semasi var. ama cocukluk travmalarina bagli olan mutsuzlugum gecti gibi. Takmiyorum artik, degistiremeyecegim seyler, ailemle arama mesafe koydum, artik beni o kadar da etkilemiyorlar. Ama yine de bu saydigim semptomlarda bir sey kaydedemedim giib ve isimi etkiliyor…
0
🌸nefertarii
(06.03.23)
(2)

vadesi dolmuş dask yenileme

dr doofenshmirtz
merhaba, ev sahibimin dask poliçesi 2018'de bitmiş. abonelik devri için de zorunlu tutuluyor dask poliçesi. yenilemesi için nereye başvurması gerekiyor? online yapılabilir mi? (e-devleti vs. var.) yaşı gereği de pek anlamıyor bu işlerden. 2018'de süresi dolmuş(iptal edilmemiş) görünüyor. poliçede ha
merhaba, ev sahibimin dask poliçesi 2018'de bitmiş. abonelik devri için de zorunlu tutuluyor dask poliçesi. yenilemesi için nereye başvurması gerekiyor? online yapılabilir mi? (e-devleti vs. var.) yaşı gereği de pek anlamıyor bu işlerden. 2018'de süresi dolmuş(iptal edilmemiş) görünüyor.

poliçede halk sigorta a.ş. yazıyor. bu halkbank'ın mı?

teşekkürler.
0
dr doofenshmirtz
(05.03.23)
Halkbank'ın yan kuruluşu gibi bir şey ama artık Türkiye sigorta oldu. İnternetten poliçe düzenlenebiliyor diye biliyorum teklif almayı denesin belki olur.
0
bhhs
(05.03.23)
herhangi bir sigorta şirketi veya internetten yapabilirsiniz. aynı şirket olmasına gerek yok.
adres, tapu bilgileri lazım.
0
jelly bear
(05.03.23)
(4)

Atatürk vefatı sonrası Türk siyaset ve toplum tarihi-kaynak

gadlemler
Merhaba,Belgesel ya da kitap arayışındayım; youtube'ta anlatı serisi vs de olabilir.Cumhuriyetimizin 100. yılına gelene dek neler neler görüldü.Atatürk'ün vefatıyla siyasi değişimleri konu alan, sağ-sol çatışmaları, derin devlet,büyük partilerin kuruluşu, başarıları-başarısızlıklarını basitça anlata
Merhaba,
Belgesel ya da kitap arayışındayım; youtube'ta anlatı serisi vs de olabilir.
Cumhuriyetimizin 100. yılına gelene dek neler neler görüldü.

Atatürk'ün vefatıyla siyasi değişimleri konu alan, sağ-sol çatışmaları, derin devlet,
büyük partilerin kuruluşu, başarıları-başarısızlıklarını basitça anlatan bir kaynak arıyorum.

28 şubat vs böyle önemli tarihlerin hikayelerini öğrenmek istiyorum mesela.

Ve 40lqr, 50leri öğrenirken o dönemde insanların sosyal hayatlarını ve toplumla ilgili de bilgilerine edinebileceğim.

Var mıdır öneriniz?
0
gadlemler
(05.03.23)
32. Gün

2-3 yılda bir ara ara açar izlerim. Dönem dönem ayrılmış. Demir kırat’tan başlayabilirsiniz.
0
ruhen hastayim ben
(05.03.23)
Söylediğin süreç bir belgeselden, bir videodan ya da bir kitaptan öğrenilmek için çok uzun bir süre.
Değişik kaynaklardan ve değişik görüşlerden araştırıp bir sentez yapmakta fayda var.

32.Gün diye bir kaynaktan bahsedilmiş. Yapımcısı basit bir muhabirken sihirli bir el dokunmuş gibi bir anda ünlenip Dünya liderleriyle roportaj yapabilecek hale gelmiş, konuşma bozukluğuna rağmen bir ulusal medyaya anchorman olabilmiş, belli ki arkasında birileri tarafından desteklemiş biri.

Farklı görüşteki kaynaklardan dönem dönem konuyu incelemeni ve o esnada da dünyada neler olduğunu göz önünde bulundurmanı isterim.
0
Mirket
(05.03.23)
Altan Öymen kitaplarını öneririm. Hem siyasi olaylar hem de toplumsal yaşam konusunda doyurucu kitapları var.

Ayrıca Mehmet Ali Birand belgeselleri de gerçekten iyidir. bu arada 32. gün farklı şey, belgeseller farklı şey. Nedense insanlar bunu karıştırıyor. Örneğin, "Sen Abdülhamidi savundun" tartışması 32. günde geçer. MAB belgesellerinde değil.

@Mirket;

Benim gibi adama Birand'ı savunduracaksınız şimdi. Ama ciddi haksızlık yapmışsınız.

Birand'ın çocukluğunda ve gençliğinde yürüme engeli olduğu için Belçika'ya ameliyat olmaya gidiyor ve orada Koç ailesinin yardımıyla tedavi oluyor. Sanırım buna istinaden arkasında birileri var diyorsunuz. Ama bence alakası yok. Bulunduğu dönem içerisinde, hükümetler tarafından da ordu tarafından da sevilen biri değildi. Hatta bir andıçta adı yayınlanmıştı, bir suikastten son dakika kurtulmuştu vs. Öyle arkasında ittirme olduğunu hiç sanmıyorum. Uzun yıllar emek vermiş, bir sürü gazeteci yetiştirmiş, ekol yaratmış bir insandan bahsediyoruz.

Ha liberaldi, şöyleydi böyledi diyebilirsin. Ama arkasında birileri var demek haksızlık.
0
sailor
(05.03.23)
@sailor

Şahıs bir yerlerden fonlanıyor olmasa bir andıça konu olmazdı diye düşünüyorum. Ayrıca o dönemde biraz büyüyünce bir sürü kişiye önderlik ediyorsun gibi bir durum ortaya çıkıyorsa da bence öyle değil. Benim bildiğim iki gazeteci yetiştirmiştir. Biri Mithat Bereket'tir sağlığı uzun soluklu gazeteciliğe el vermemiştir. Diğeri Can Dündar'dır. Yaptığı Atatürk belgeselinden sonra gözümde değersizdir.

@gadlemler
İnönü dönemini hep lehte okudum. Aleyhte anlatan kitap olarak şunu önerdiler. Bugünlerde başlayacağım. Öneririm.

www.dr.com.tr

ama söylediğim gibi, yakın tarihi tek bakış açısından okursan çok yanıltıcı olabilir.
0
Mirket
(05.03.23)
(6)

Kediler kısırlaştırılınca

sanemz
Nelerden mahrum kalıyorlar? Artık çiftleşemiyorlar mı ve başka etkileri neler?
Nelerden mahrum kalıyorlar? Artık çiftleşemiyorlar mı ve başka etkileri neler?
0
sanemz
(05.03.23)
Benim erkek kedim kısır. Kısır olmayan dişi kediyle çiftleşebiliyor, sadece yavruları olmuyor.

Eskiden evin her yerine sürekli koku bırakıyordu, artık koku bırakmıyor. Kısırlaştırdıktan sonra biraz kilo aldı, başka bir değişim gözlemlemedim.
0
hayirsiz
(05.03.23)
13 kedi kısırlaştırdım ve 10 yıldır yanımdalar. doğa her zaman iyi değildir. karşılanmayan bir ihtiyaç kadar acıtan hiçbir şey yoktur. kısırlaşan kedide çiftleşme ihtiyacı ortadan kalkar ve böyle bir gereksinim duymadığından herhangi bir yoksunluk da çekmez. Fakat hayatında bir heyecan eksileceğinden daha çok ilgi ve oyun ona iyi gelecektir. Her türlü daha mutlu, huzurlu ve uzun bir hayatı olacaktır. Eğer evde hayvan beslenecekse mutlaka yapılması gerekendir.
0
praisebe
(05.03.23)
nelerden mahrum kalıyordan öte kedi dişiyse ve hiç çiftleştirilmezse rahminde kitle oluşabiliyor.

kısırlaştırılan kedilerde çiftleşememe dışında huylarında değişiklik ve kilo değişimi de görülebilir.
0
false pretension
(05.03.23)
negatif tek etkisi artık daha sakin bir hayat yaşadıkları için kilo almaları kolay olabiliyor, onu da beslenme saatleri/şekli ile düzenlemek imkanı sizin elinizde.

olumlu yönlerini saymaya gerek duymadım.

not: 8 senedir evde/kapı önünde sayısız kedi besledim/besliyorum.
0
rakicandir
(05.03.23)
praisebe +1

bu durum kediler için duygusal bir şey değil, anneliği ya da babalığı tatma veya çiftleşmekten insan benzeri bir haz alma gibi hislere sahip değiller.
senede 2-3 kere üremek için çiftleşip yavrulayabiliyorlar, anne ya da baba olunca da bu azalmıyor.
iki ayda yavruları bırakıp hayatlarına devam ediyorlar.
"mahrum kalmak" dediğiniz için açıklama gereği duydum.
0
blatta hiberna
(06.03.23)
annelik babalık hissi diye bir şey sadece bebek büyüyene kadar, o kısırlaştırma yapılmadığı takdirde de anne kedi ve erkek bebek diye adlandırdığınız kedi arasında cinsel bir gerilim olma ihtimali fazla.
0
rakicandir
(07.03.23)
(2)

Bu kuryeler ne ayak?(banka kartı ve sözleşme işleri)

Unde bach canim
2 banka için (işbank ve ingbank) ayrı ayrı kuryeyle (adı agt kuryeydi galiba) kart vs gönderimi yapan bankadan illallah edip banka şubesine giderek aldım. Evdeyiz o gün, ulaştıramadık diyerek iptal ediyorlar. Arayıp sorma zaten hak getire. Ne ayak bunlar anlamadım. Bankaları mı dolandırıyorlar? Bu a
2 banka için (işbank ve ingbank) ayrı ayrı kuryeyle (adı agt kuryeydi galiba) kart vs gönderimi yapan bankadan illallah edip banka şubesine giderek aldım. Evdeyiz o gün, ulaştıramadık diyerek iptal ediyorlar. Arayıp sorma zaten hak getire. Ne ayak bunlar anlamadım. Bankaları mı dolandırıyorlar? Bu arada işbank için 2 defa tekrar gönderim yaptırdığım halde yine bana gelmeden ulaştıramadık dediler. (İlkinde ulaştıramadıklarını 10 günde gelmeyen kart nedeniyle işbank müşt hizmetlerini aramamla öğrendim. Yoksa yine haberim olmazdı). Bende dolandırıcı izlenimi berdi bu durum.
0
Unde bach canim
(05.03.23)
Kuryeler bankayı dolandırıyor. Ben şikayetvar'a yazarak ulaşabildim kartıma.
0
fatalsoul
(06.03.23)
anasını satim sanki dünyanın en zor işini onlar yapıyor. hem dünyanın en basit işini yap, hem de millete bir dünya trip çek.

yaptığın şey bir şeyi bir noktadan başka bir noktaya götürmek. altında motorun, araban var. 60 iq'lu adamın bile yapabileceği iş. hiç iq, eq, sosyal zeka, ikna kabiliyeti, prezantabl olma gerektirmiyor. ben o kuryeden bir tık fazla maaş alabilmek için üniversite okudum, yüksek lisans yaptım, 5456475436 tane başvuru yaptım, 564376 tane ik mülakatına, 5465434 tane teknik mülakata girdim. haftanın 6 günü günde 10 saat çalışıyorum. hata yaptığımda amirim fırçalıyor. stresten saçlarım döküldü.
0
1331c112
(06.03.23)
(4)

c# for döngüsü

0zlem
kafamı çok karıştırıyor. yani şöyle karıştırıyor döngünün mantığını anlıyorum ama döngünün her adımlarını düşünmek çok zor. bu yüzden yapmak istediğimi deneme yanılma yöntemiyle yapmak durumunda kalıyorum.buna daha iyi anlamak için nasıl çalışabilirim.tekrar söylüyorum döngünün mantığını biliyorum b
kafamı çok karıştırıyor. yani şöyle karıştırıyor döngünün mantığını anlıyorum ama döngünün her adımlarını düşünmek çok zor. bu yüzden yapmak istediğimi deneme yanılma yöntemiyle yapmak durumunda kalıyorum.

buna daha iyi anlamak için nasıl çalışabilirim.

tekrar söylüyorum döngünün mantığını biliyorum benim derdim satrançtaki gibi ileri hamleleri düşünememek.
0
0zlem
(05.03.23)
(bkz: debugging)

aradığınız şey bu. ide üzerinden kodu debug modunda çalıştırın. başlatmak istediğiniz yere breakpoint'inizi koyun. adım adım ilerleyerek değişkenleri ve akışı takip edebilirsiniz.
0
dr doofenshmirtz
(05.03.23)
Satranç daki hamleleri tek tek dönmek gerekir. Tüm olasılıkları max puan olarak sıralayarak en iyi seçeneği bulabilirsin.
Yani sonuçta mantığı kurup en iyi sonuca ulaşmak için döngüler gerekiyor.
0
neymis
(05.03.23)
hocam for döngüsü ve satrançtaki ileri hamle kavramlarının hiçbir bağıntısı yok. işleyiş, atama, işlem sırası için en mantıklı yöntemi dr doofenshmitz yazmış zaten, ötesi yok.
0
sparkle kiddle
(05.03.23)
daha döngü konusunda kafanız karışıyorsa bence yanlış yerdesiniz.
0
nuisance
(06.03.23)
(1)

prag'da 3 gün

teritori
selam. eşimle 3 günlüğüne prag'a gideceğiz. bu aralar ekstra masraflarımız çıktığı için nakit olarak biraz da olsa sıkıştık. otelimiz oda+kahvaltı şeklinde. 3 günde ne kadar para harcarız ortalama?öyle açlık sınırında da gezmek istemiyoruz. günümüz güzel geçsin, akşamları yemeğimizi yiyelim güzelce.
selam.

eşimle 3 günlüğüne prag'a gideceğiz.
bu aralar ekstra masraflarımız çıktığı için nakit olarak biraz da olsa sıkıştık.
otelimiz oda+kahvaltı şeklinde.

3 günde ne kadar para harcarız ortalama?
öyle açlık sınırında da gezmek istemiyoruz. günümüz güzel geçsin, akşamları yemeğimizi yiyelim güzelce.

3 günde ne kadar para harcarız?
0
teritori
(05.03.23)
aç kalmayalım diyorsanız kişi başı öğün olarak 8-10 euro gözden çıkarmalısınız. ancak bu fine-dining restoranlarda değil dönerci falan ile geçirebilirsiniz. zaten genelde geziyorsanız sabah kahvaltısı sonrası öğlen arasını atıştırmalıklarla geçirip direk akşam yemeği yapabilirsiniz. atıştırmalık ve içecekler için +4-5 euro eklerseniz. 3 gün için 150-200 euro ile max bu işi kapatabilirsiniz. biraz daha tolerans eklesek 250 euro ile güzel bir tatil geçer gibime geliyor.

fiyatları yakında gittiğim fransa'ya göre oranlayarak belirttim.
0
kraldan cok kralci
(06.03.23)

Vscode hizalama ayarları

webbrowser
Selamlar, bilgisayarı değiştirince ayarlarım gitti. Wrap ayarını yaptım ama div açtıkça html dosyasında sürekli sağa doğru genişleme oluyor. Bunu nasıl hizalayabilirim acaba?
Selamlar, bilgisayarı değiştirince ayarlarım gitti. Wrap ayarını yaptım ama div açtıkça html dosyasında sürekli sağa doğru genişleme oluyor. Bunu nasıl hizalayabilirim acaba?
0
webbrowser
(05.03.23)
(1)

Üsküp'de Aile için otel

put it in your appropriate place
Bir arkadaşım ve ailesiyle Üsküp'e gideceğiz bir aksilik çıkmazsa.Hep tek başıma gittiğim için şimdi nasıl bir otel seçmem gerektiği bilemiyorum. Benim açımdan herhangi gibi bir kriter yok. Hem bekarım hem dediğim gibi bugüne kadar hep tek gezdim. Kafama göre takıldım. Üsküp'de hangi oteli tavsiye
Bir arkadaşım ve ailesiyle Üsküp'e gideceğiz bir aksilik çıkmazsa.

Hep tek başıma gittiğim için şimdi nasıl bir otel seçmem gerektiği bilemiyorum. Benim açımdan herhangi gibi bir kriter yok. Hem bekarım hem dediğim gibi bugüne kadar hep tek gezdim. Kafama göre takıldım.

Üsküp'de hangi oteli tavsiye edersiniz aile için? Çiftin yanında beş yaşında bir çocuk var.
0
put it in your appropriate place
(05.03.23)
üsküpte aynı durumda airbnb yaptık. airbnb evleri gayet iyi oluyor zaten. yalnız bizimki en üst kattı ve binanın asansörü yoktu.
0
paintov
(06.03.23)

önümüzdeki süreçte batık kredi oranı artar mı sizce ?

ramazanali
Çektiği krediyi ödeyemeyenlerde artış olma ihtimali var mı sizce ?
Çektiği krediyi ödeyemeyenlerde artış olma ihtimali var mı sizce ?
0
ramazanali
(05.03.23)
(3)

Planlı programlı yaşam

a man alone
Merhaba,Çok dağınık biriyim. Ev de öyle, çalışma stüdyosu da, hatta pc'nin masaüstü de.Kafada yapılmayı bekleyen birçok şey, gerçekte yapılmış pek az şey...Düzenli olacağım diye bir eşyayı alıp diğer tarafa koyuyorum. Ya da biraz toparlayayım derken eski bir eşya bulup ona dalıyorum ya da çalıştığım
Merhaba,

Çok dağınık biriyim. Ev de öyle, çalışma stüdyosu da, hatta pc'nin masaüstü de.

Kafada yapılmayı bekleyen birçok şey, gerçekte yapılmış pek az şey...

Düzenli olacağım diye bir eşyayı alıp diğer tarafa koyuyorum. Ya da biraz toparlayayım derken eski bir eşya bulup ona dalıyorum ya da çalıştığım yabancı dilin kitabına dalıp dil çalışmaya geçiyorum.

Birçok şeyi aynı anda yapmaya çalışınca da olmuyor elbette.

Bu durumu yaşayan birçok kişi olmuştur. "Ben de eskiden böyleydim." Diyenler nasıl aştınız bu sorunu?
0
a man alone
(05.03.23)
1- evdeki bütttttün fazlalık eşyaları at ama hepsini

2- bı ajanda/not defteri edin. Yapacaklarını oraya not et, sırayla ilerle, tik at
0
abuzer
(05.03.23)
Ufak bi kağıt parçasına yazıp cebimde taşıdığım "yapılacaklar alınacaklar listesi"yle yıllardır idare ediyorum. Ama önünde bi sınav bi olay bi şey varsa ve full odaklanmak torbaları ateşlemen gerekiyorsa. Ya her gün kaç sayfa çalışabileceğin kaç soru çözebileceğin üzerinden süre sınırı olmadan bir plan yapacaksın. Bugün 10 tane pasta yapacam gibi. Somut. Saat 3 ten 4 e kadar çalışcam yok. İş odaklı.

Bi de şu çok vaktini enerjini alan bir şeyler var senin, artık alkol mü telefon mu, osbir mi bilemeyiz. Onları bırak. En çok 2 3 enerji israfını bi bırak. Bi hafta bi bırak ya.
0
baba553
(05.03.23)
Ben düzenin her şey olduğunu farkettğimden beri sadece düzene odaklıyorum kendimi. Günün bir saatini toplamaya kafa yormaya ayırıyorum. Evin derli toplu olunca işin daha çabuk bitiyor.
Azcık dağılsın hemen eski haline koyuyorum. Not konusunda da gerekliden gereksize sıralama yapıyorum. Gereksizleri anında yok ediyorum. Buna karar vermesi yorucu oluyor biraz ama.
0
sanemz
(05.03.23)
(10)

Hala Airfryer kullaniyor musunuz?

another satisfied lover
Daha fazla evde yemek yapmak ve biraz da saglikli yiyebilmek icin artik bir care olarak airfryer dusunmeye basladim. Ne dersiniz tek veya en fazla iki kisi icin guzel bir alternatif mi hala?Cosori mi philips mi?
Daha fazla evde yemek yapmak ve biraz da saglikli yiyebilmek icin artik bir care olarak airfryer dusunmeye basladim. Ne dersiniz tek veya en fazla iki kisi icin guzel bir alternatif mi hala?

Cosori mi philips mi?
0
another satisfied lover
(05.03.23)
biz aldigimizdan beri kullaniyoruz hala haftada 3-4 kez mutlaka. philips var bizde baska modelle karsilastiramam ama biz gayet memnunuz.
0
in vino veritas
(05.03.23)
airfryer'dan önce çıkan actifry'ı kullanıyorum senelerdir. tefal marka var bizde de. bir sıkıntısını görmedik.

az yağ ile pişirmesi ve çevirmesi hoşuma gidiyor.
0
false pretension
(05.03.23)
kullaniyorum. cok hizli, pratik. cosori var bende.
0
antikadimag
(05.03.23)
actifry +1
airfryer denedik hosumuza gitmedi, actifry daha guzel pisiriyor...
0
cooperr
(05.03.23)
Philips marka olanı düzenli olarak kullanıyoruz. Ancak, hangi marka daha iyidir bilmiyorum.
0
nhtzmc
(05.03.23)
Evet, ben yeni aldim uzun arastirmalarim sonucu. Renkten dolayi philips ile tefal arasindaydim. Philips aldim, hazneyi daha kolay cikartabildigim icin, kayar gibi yapmislar.

Evde 1-2 kisiyeniz cok pratik, firina gore daha hizli. Az yag kullanmak da cabasi. Bir seyleri isitmak icin bile cok ideal. Ben evet diyorum.
0
balpolen
(05.03.23)
Cosori plastik koktu bizde (tüm uyarılara dikkat ettik). Aktif kullanıyoruz
0
giovanne
(05.03.23)
Etbilimi youtube kanalınun cosori ile philipsi karşılaştırdığı videoyu izlemeden almayın. Meaty and bi şey kanalın adı.
0
baba553
(05.03.23)
kullaniyorum.
philips xxl guzel. cosori kullanmadim hic ama cift haznelilerden varsa iyi bir alternatif olabilir.
0
sanal uyku
(05.03.23)
Xiaomi kullanıyorum. Tavuk, et, hazır patates gibi şeylerde oldukça kullanışlı. Cosori almanızı önermiyorum. Yangın tehlikesi nedeniyle binlerce ürünü geri çağırdılar. "Cosori recall" olarak bakabilirsiniz. Xiaomide böyle bir şey yok; ancak şimdiki aklım olsa Philips alır geçerdim. tek kişi yaşamıyorsanız mutlaka büyük boyutlularını almanızı öneririm.
0
Gaip
(05.03.23)
(8)

Bu girişin kablosunun ismi nedir, nasıl bulurum?

Başkalaşım
Sb.https://www.hizliresim.com/gvrnynu
0
Başkalaşım
(05.03.23)
Bu muhtemelen bir giriş değil çıkış. 4 pinli firewire 400 portu orası. Böyle ağzından cımbızla laf alınan soruların da hastasıyım.

Aletin ne olduğunu falan da yazın. Böyle atıyoruz ancak.
0
alperz
(05.03.23)
1394 port girişine benzettim. olmayabilir de.
0
benibulmanlazim
(05.03.23)
@alperz

Araç radyosu. Hdd girişi. Bu girişin diğer ucu usb olan kablosunu arıyorum. Müzik atmak için.
0
🌸Başkalaşım
(05.03.23)
bulamazsın. bulsan da randımanlı çalışmaz. sana şöyle bir kutu lazım: www.amazon.com

usb'den firewire çeviriciler hiç düzgün çalışmıyor. olanlar ya fake ya da çok özel cihazlar için üretilmiş şeyler.
0
alperz
(05.03.23)
ha bir de o port elektrik sağlamadığı için bir de adaptör derdin var disk bağlamak için. aracın çakmağına bağlayacaksın hard disk'in elektriğini.
0
alperz
(05.03.23)
www.weethet.nl

Mini FireWire (IEEE 1394) konnektörü

Arabada bu HDD için değil de eski nesil Ipod bağlamak için olabilir. FireWire üzerinden audio stream ediyor muhtemelen
0
nop
(05.03.23)
nop onları biliyorum. onlar 6 pin kullanıyordu. bu 4 pin. 4 pin ile 6 pin firewire'ın farkı da eleketrik taşıyıp taşımaması.

başlığı açan başkalaşım rus ajanı gibi ser veriyor sır vermiyor. yahu biraz bilgi verse çözeceğiz derdini de böyle resmen amiral battı oynar gibi tahmin yürütüyoruz sürekli.

arabanın modeli, teybin o bölgesinin daha geniş bir fotoğrafı falan...
0
alperz
(06.03.23)
Alperz soru öksüz kalmış :)

Ama bak ne buldum
www.pakwheels.com

Neymiş acaba diye merak ettim sadece
0
nop
(06.03.23)
(10)

İlk çağlarda el belirleme nasıl oluyordu

the sound and the fury
Kadınları etkilemek için neler yapılıyordu, mesela kadının söz hakkı var mıydı bu benim dediğin kadını alabilir miydin? Ya da ırza geçme durumunda cezalar neydi merak ediyorum. Teşekkürler.
Kadınları etkilemek için neler yapılıyordu, mesela kadının söz hakkı var mıydı bu benim dediğin kadını alabilir miydin? Ya da ırza geçme durumunda cezalar neydi merak ediyorum. Teşekkürler.
0
the sound and the fury
(05.03.23)
Şu an hâlâ dünya üzerinde kalmış ilkel kabilelerde işler nasıl yürüyorsa büyük ihtimalle öyleydi. Kültür dediğimiz şey aslında tam da bu.
0
Avoiding The Puddle
(05.03.23)
ilk çağdaki tüm topluluklarda aynı değildi. tıpkı şimdi de aynı olmadığı gibi.
0
pardus
(05.03.23)
Tüm topluluklar aynı değil +1

Erkek bedeni tıpkı kadın bedeni gibi karşı cinsin tercihlerine göre şekillendi zaten zaman içinde. Alın çatı, omuzlar, boy gibi bilindik şeyleri geçip istisna bir örnek vereyim: erkek anatomisi hakkında okuduğum bir kitapta afrikalı bir kabiledeki erkekler kadınların ilgisini çekmek ve onlarla çiftleşebilmek için cinsel organlarını yarıp içini çeşitli taşlarla doldururlarmış. Daha büyük ve güçlü gözüktüğü için bir erkeklik sembolüymüş mesela. Bunun gibi birbirinden farklı ama ortaya çıktığı kabilede işe yarayan türlü türlü davranış biçimi var. Zaten o kabilede işe yaramasaydı bu davranışlar da yapılmazdı. Uzakdoğuda kadınların bedenlerini küçültmek için girdiği garip işkenceler de buna bir örnek mesela

Kadının söz hakkı konusunda ise yine bildiğim kadarıyla kadının ikinci plana atılması zaten yeni bir şey. Doğada böyle bir şey yoktu. Hatta “aile” kavramı da çok yeni bir şey. Aile kelimesinin etimolojisine baktığımızda “köleler evi” gibi bir anlama geliyormuş. Çünkü zamanında kölelerin çalıştıktan sonra belli bir yerde toplanması yiyip içmesi ve toplu hareket etmesi gerekiyordu. Sonra çocukları falan oluyordu. Onların kaldığı eve de “köleler evi” deniliyordu. Zaman içinde bu yapı çekirdek hale bürününce “aile” ortaya çıkmış oldu gibi.

Bir belgeselde izlemiştim ilkel kabilelerden iki köy zaman zaman karşılıklı festivaller düzenliyorlarmış sırf kabiledeki kadınlar daha çok çiftleşebilsin ve çok çocuk olsun diye. Yine bir kitapta eski kabilelerde doğan bir çocuğun tüm köyün çocuğu olarak kabul edildiğini çünkü “babalık” kavramının bir kişiye ait olmadığını, herkesin herkesle çiftleştiğini bu yüzden kendilerini bir bütün gördüğünü okumuştum.

Yani günümüzdeki algılarla cevaplayamayız. Açıp bir kutup ayısı belgeseli izleseniz daha uygun cevaplar bulursunuz. Doğa var, hayatta kalma mücadelesi var, aşk yok, çiftleşiyorsun, baba yok, çocuk var, onu koruyorsun, sonra yine çiftleşiyorsun. Partnerini daha iyi kükremesine göre falan seçiyorsun.
0
ruhen hastayim ben
(05.03.23)
el belirleme ne demek ya? Kimse de sormamis, bu duyurunun salagi ben miyim?
0
freedonia
(05.03.23)
Freedonia +1

El belirleme ne cidden? :)
0
kukuleta
(05.03.23)
El belirleme ne
0
gadlemler
(05.03.23)
Cözdüm sanırım. "Eş belirleme" olacak herhal :)
0
kukuleta
(05.03.23)
ilk çağlardan kastının ne olduğunu tam bilmiyorum ama tek eşlilik diye bir şey yok. babanın kim olduğu bu topluluklarda (avcı-toplayıcı) pek belli değil. penis şekli itibariyle vajina içindeki yabancı spermleri dışarı çıkaracak şekilde evrimleşmiş. bu da bunun bir göstergesi. alttaki makaleden inceleyebilirsiniz.

www.sciencedirect.com

kadınların söz hakkı olduğunu pek sanmıyorum. söz hakkı da zaten çok modern bir kavram. buldukları yerde çiftleşiyorlardır. şimdiki bonobolar falan da öyle.
0
bohr atom modeli
(05.03.23)
ruhen hastayim ben + 1

kadının söz hakkının olmaması, kadının yerine babanın karar vermesi tarım toplumuna geçişle beraber başladı. tarihte her zaman ileri doğru ilerleme yok. kadının haklarının kısıtlanması, erkeğin malı haline getirilmesi ile "medeni" devletlerin kurulması aynı zamana denk geliyor.
0
1331c112
(06.03.23)
ruhen hastayim ben +1

kadinin soz hakkinin olmamasi fazlasiyla yeni bir durum. dogaya baktiginizda bile, kuslarin ya da hayvanlarin bir kisminin erkek olanlarinin kadindan daha 'guzel' olmasinin nedeni, erkeklerin kadinlara kur yaparak ciftlesmek icin dogru kisi olduklarini ispatlamaya calismalarindan ileri geliyor. netflix'te bir belgeselde vardi mesela, bir kus inanilmaz bir dans gosterisi yapiyordu disiyi etkilemek icin.

eski topluluklarda kadin fazlasiyla deger gorurdu, kadin yaratici guctur. toprak ana denir zaten, yaratir, ana olan topraktir, gokyuzu erkektir, samanizmden okuyabilirsiniz. hatta gecen gun bir podcast dinledim, eski kadim medeniyetlerde kadinlarin regl donemleri kadinlarin yaratici gucleriyle, icleriyle iletisime gecmeleri ve bu gucu daha iyi ve bilincli kullanmalari bu gucle iletisime gecmelerini saglayacak bir donem olarak kullanilirmis. bugun 'kirli' ya da 'tabu' bir donem gorulmelerinin aksine. bugun her iki cins de iclerinde feminin ve maskulin, alici ve verici, yaratici ve yonlendirici enerjilerinden koptugu icin, dogadan ve gerceklikten kopuk sacma sapan bir yasama dogru yol actik.
0
kassiopeia
(06.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.