Giriş
(10)

Saç ektirenler, memnun musunuz?

vizivozo
s. b.
s. b.
0
vizivozo
(24.04.23)
Ben ailedeki tüm saç genetiğini tek başıma sömürdüğüm için ne yazık ki kardeşime bir şey kalmadığı ve saçı döküldü o da saç ektirdi, yani normalde biz "çok farkı olmadı lan galiba" diyorduk ama sonra eski fotoğraflarla yenilerini karşılaştırdığımızda bayağı fark ettiğini gördük. Yani iyi bir yere yaptırdıysan donör bölgen iyiyse özellikle sigara kullanmıyorsan çok iyi sonuçlar alınabiliyor.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(24.04.23)
Evet çok memnunum. Buradaki önemli etken saç açıklık dereceniz ve dönör malzemeniz ve ekim merkezi seçiminiz. Size tavsiyem, öncesinfe iyi araştırma yapın, eon zamanlarda çok fazla ekimci türedi. Mobilyacı olup da ekimci arkadaşının yanında bir süre bir süre çalıştıktan sonra ekimlere girmeye başlayanı biliyorum :) Sacekimsonucları.com var ben bu siteden ekimin tüm aşamaları için çok fazla şey öğrenmiştim
0
Geceler
(24.04.23)
ben değil de ev arkadaşım ektirdi. çok memnun. cidden fırça gibi saçı var adamın. kaleci saçlı forvet'in dediği gibi eski fotoğraflara bakınca özellikle acayip fark ediyor. normalde 30-32 yaşında kafasında saç kalmayacakmış, şimdi 20 yaşında çocuk gibi aslan yelesi var adamın.
0
mark greg sputnik
(24.04.23)
bir arkadas iki kere ektirdi, kafasi elek gibi oldu elemanin ve hala seyrek.
kok sayisi ve kok kalitesi ciddi fark ediyor sanirim.
ucuncuye ektirecek simdi..
0
cooperr
(24.04.23)
iki grup var, bi zaten kel kalacağım diyip biraz çıksa bile mutlu olanlar; bir de kafası fırça gibi olan ama önlerdeki azıcık açılmayı veya crown bölgesi denen arka tepedeki açılmayıp takıp ektirenler. Bu ikinci grup asla mutlu olmuyor. Kellikten dönen benim gibiler mutlu oluyor (tepem hala açık oraya ekilmedi ön kısma ekildi)

Çok fırça gibi olanlar büyük ihtimalle ekim sonrası minoxil ve/veya finasterid de kullanmıştır. Ben doğal hali ne kadar oluyorsa olsun dedim mesela.
0
nhk ni youkosu
(24.04.23)
Askerde bi komutanım yaptırmış. Çok araştırdım ve zamanına göre iyi para verdim demişti. Bi başka biri söylemişti saç ektirdi o diye. Çok şaşırmıştım. Sordum ve eski fotoğrafları gösterdi. Arada inanılmaz fark vardı.
0
mekaniker
(24.04.23)
7 ocakta ektirdim, şuan yeni yeni çıkmaya başlıyor ve çok memnunum.
düzgün yerde, işin ehli tarafından yapılması çok önemli.
0
MtKrt
(24.04.23)
@nhk ni youkosu, o ikinci grup dediklerin neden mutlu olmuyor?
0
🌸vizivozo
(25.04.23)
@vizivozo, beklentilerle ilgili. Gerçek saç kadar sık ekilemeyebiliyor. Halihazırda saçı olanlar* o ek kısmı beğenmiyor.(çok bişey demek istemiyorum ama hafif önler açılınca ektirenlerinki biraz şımarıklık gibi geliyor bana ve beğenmeyen de onlar oluyor genelde :D) Arka tepe de kan dolaşımı açısından zor bir yermiş düzgün ekilse bile pek başarılı olmayabiliyor.

* Bak mesela Harun Tekin gibi olanlardan bahsediyorum. Aslında baya saçı var asla kel değil, ama önler biraz düzelsin diye böyle kişiler de ektirebiliyor.
tanitim.boun.edu.tr
0
nhk ni youkosu
(25.04.23)
@nhk ni youkosu
tepeden açılma olarak o ikinci gruba girdiğim için özellikle sordum :)
0
🌸vizivozo
(25.04.23)
(2)

yapay zeka faiz hesaplama

deepex
şu soruyu sordum yapay zekaya mevduat faizi getirisi gecelik %26 olursa 780000 tl nin getirisi ne kadar olur?gecelik.Eğer 780000 TL'yi %26 gecelik mevduat faizi ile yatırırsanız, bir gün sonra elde edeceğiniz getiri şu şekilde hesaplanabilir:780000 TL x (26/100) = 202800 TLama Finansbank da bu oran
şu soruyu sordum yapay zekaya
mevduat faizi getirisi gecelik %26 olursa 780000 tl nin getirisi ne kadar olur?gecelik.
Eğer 780000 TL'yi %26 gecelik mevduat faizi ile yatırırsanız, bir gün sonra elde edeceğiniz getiri şu şekilde hesaplanabilir:

780000 TL x (26/100) = 202800 TL

ama Finansbank da bu oran 490 tl civarı hangisi yanlış?

not: 202800/365 yapmayı unutmuşum.
0
deepex
(24.04.23)
yapay zeka stopajı ne bilsin. stopaj da var %5. şöyle hesaplayabilirsin günlük getiriyi.

(ana para)*(faiz oranı)*0.95/365= 1 günlük getiri
0
jelly bear
(24.04.23)
Hangi ülkede bankaya yatırdığını söyleseydin ona göre vergi oranını koyup hesaplardı belki.
0
Jazz
(25.04.23)
(2)

uni-assist'in 1 haftada başvuru değerlendirme ihtimali var mı

aydonno
türkiye için ortalama değerlendirme süresi 5 haftaymış. başvurmak istediğim program 1 mart - 30 nisan tarihleri arasında başvuru kabul ediyor, ben 19 nisanda başvurdum. [email protected] bu adrese mail attım başvuru formumla birlikte, son tarihim 30 nisan bu tarihe kadar değerlendirmem sonuç
türkiye için ortalama değerlendirme süresi 5 haftaymış. başvurmak istediğim program 1 mart - 30 nisan tarihleri arasında başvuru kabul ediyor, ben 19 nisanda başvurdum. [email protected] bu adrese mail attım başvuru formumla birlikte, son tarihim 30 nisan bu tarihe kadar değerlendirmem sonuçlanabilir mi diye. mail işe yarar mı (belki çoğu programın son başvuruları daha ileri tarihlerse öne alırlar başvurumu) yoksa ben bu işi unutayım mı. yapabilecek başka bir şeyim de yok sanırım uni-assist'e mail atmak dışında.
0
aydonno
(24.04.23)
Cok umutlanmayin derim
0
sonsuz
(24.04.23)
merhaba aydonno, benim degerlendirmem bir haftada sonuclanmisti bu yaz. Üstelik son gün basvurmustum :)

Eger basvuracaginiz program uni-assist'le isbirligi yapiyorsa, sizin belirtilen tarihlerde uni-assist'e basvuru yapmaniz yeterli, diye biliyorum. Uni assist belgeleri dogrulayip okullara iletiyor. Ardindan okullar olumlu ya da olumsuz yanit veriyorlar.
0
chihirovekohaku
(24.04.23)
(6)

seçim 2. tura kalırsa kaos ortamı oluşturup kazanırlar söylemi hakkında

aslindasorunumpsikolojik
o kaos ortamını oluşturabilecek kişiler neden 1. tur seçimden 1 hafta önce oluşturmuyor ?seçimin 2. tura kalmadığını gören güçler 1. turdan 10 gün öncede aynı kaosu oluşturup aynı sonucu alamazmı ?
o kaos ortamını oluşturabilecek kişiler neden 1. tur seçimden 1 hafta önce oluşturmuyor ?
seçimin 2. tura kalmadığını gören güçler 1. turdan 10 gün öncede aynı kaosu oluşturup aynı sonucu alamazmı ?
0
aslindasorunumpsikolojik
(24.04.23)
Aynı soruyu şöyle sormayı deneyin bir de:
Haziran 2015 seçimlerinden önce olmayan kaos, neden Haziran - Kasım arasında oldu?

Şu an her şey varsayımsal. Anketler KK'yı 6-8 puan önde olarak gösteriyor. Ama ne olacağını bilmiyoruz. Belki kıl payı RTE kazanacak?

Ama birinci tur bittiğinde, elimizde artık resmi sonuçlar olacak. Elinde güç olanlar, farkın kapanıp kapanmayacağını, ne yaparlarsa kapacağını biliyor olacak, ellerindeki gücü bunun için kullanacak.

Ayrıca ikinci turda milletvekili seçim olmayacağı için, partilerin müşahidi falan olmayacak. Sandık güvenliği de sorunlu yani.
0
sailor
(24.04.23)
2. turda parti müşahidi neden olmasın ?
olmayacaksa bile akp'li adam tayyibin müşahitiyim, chp'li adam kk'nın müşahitiyim der yine müşahitliğini yapar.
0
🌸aslindasorunumpsikolojik
(24.04.23)
Demeye çalıştığım esasen şuydu;
Birinci turda 600 tane vekil de seçeceğiz. Bu yüzden seçime katılan her partinin temsilcileri/müşahitleri/gözlemcileri, vekil adaylarının adamları falan da sandık başında olacak.

Sallıyorum, doğuda bir sandıkta CHP'nin temsilcisi olmasa bile HDP'nin temsilcisi olacak muhalefetten. Ama iş sadece cumhurbaşkanı seçmeye kaldığında, artık her partiden birilerini sandık başında göremeyeceğiz. CHP bile olsan, ulaşmadığın, temsilci gönderemediğin sandıklar oluyor.
0
sailor
(24.04.23)
Çok basit bir soru ama "insanlar maymundan geliyorsa, şimdiki maymunlar neden insan olmadı?" sorusu keşfi gibi düzenli olarak tekrar soruluyor.

AKP istikrar ve düzen üzerinden siyaset yapan bir parti. İlk turdan önce kaos oluşursa "AKP milli güvenliği sağlayamıyor" denir. Oy bile kaybederler.

İlk tur ile ikinci tur arasında olursa, 2015 seçimlerinde olduğu gibi, belirsizlik zamanı oluşan kaos insanları muhafazakarlığa/statükonun ön görülebilir güvenliğine yönlendirir.
0
nawar
(24.04.23)
Bir düzeltme yaptım, HDP sandıklara kimseyi koyamıyor o hakkını engelledi ysk.
0
hewit
(25.04.23)
doları euroyu ucu ucuna tutuyorlar. her an patlayabilir.
akp seçimi ikinci tura bırakmamak elinden gelen herşeyi yapacaktır.
0
vizivozo
(25.04.23)
(1)

avrupada bir ülkeden diğerine online sipariş kargosu sorunsuz geliyormu ?

aslindasorunumpsikolojik
yolcu yanında eşya getirtecem glocalzone uygulaması ile.gelecek kişi atıyorum almanyada ise avrupada herhangi bir ülkeden online sipariş verip ürünü kapısına gümrük ödemeden sorunsuz getirebiliyormu ? ankaradan istanbula kargo gelmesi gibi basit mi olay ?
yolcu yanında eşya getirtecem glocalzone uygulaması ile.
gelecek kişi atıyorum almanyada ise avrupada herhangi bir ülkeden online sipariş verip ürünü kapısına gümrük ödemeden sorunsuz getirebiliyormu ?
ankaradan istanbula kargo gelmesi gibi basit mi olay ?
0
aslindasorunumpsikolojik
(24.04.23)
Evet.
Ben Amazon almanya'dan ya da italya'dan aldim. Onun dışında parfüm de aldım. Basit bir olay.
Avrupa içinde gümrük falan yok.
0
logisticsmanager
(24.04.23)
(1)

Isvicre vize basvurusu

unidentified floating object
Randevular 22 haziran'a dek dolu gorunuyor. Benim haziranin ikinci haftasi orada olmam gerek. Bu durumda napiyorum, ilk boslugu alip sonrasinda bosalan randevu mu kovaliyorum? Boyle mi olur?
Randevular 22 haziran'a dek dolu gorunuyor. Benim haziranin ikinci haftasi orada olmam gerek. Bu durumda napiyorum, ilk boslugu alip sonrasinda bosalan randevu mu kovaliyorum? Boyle mi olur?
0
unidentified floating object
(24.04.23)
başka yerden alıp önce oraya gidiyorsunuz, sonra isviçreye geçiyorsunuz. en garantili yol.
0
bir ileti paylastim
(24.04.23)
(8)

alkol toleransı hk

mark greg sputnik
merak ettiğim ve anlaşılabilir sebeplerden dolayı kendi üzerimde denemeyi hiç istemediğim bir şey var. şimdi malum alkol, vücudun tolerans geliştirdiği bir şey. hiç içmeyen iki birada yamuluyor, alışık veya şüşko olan 10 birada devrilmiyor vs...merak ettiğim şu: bir insanın 70'lik vodka devirip etki
merak ettiğim ve anlaşılabilir sebeplerden dolayı kendi üzerimde denemeyi hiç istemediğim bir şey var. şimdi malum alkol, vücudun tolerans geliştirdiği bir şey. hiç içmeyen iki birada yamuluyor, alışık veya şüşko olan 10 birada devrilmiyor vs...

merak ettiğim şu: bir insanın 70'lik vodka devirip etkilenmeyecek toleransa ulaşması fiziksel olarak mümkün mü? yoksa o aşamaya gelene kadar ölür mü insan?

neden aklıma takıldı: görüyorum mesela adam alkolik, gerçekten alkol tüketmeden fonksiyonu yok, ciddi sorun haline gelmiş. ama bu insan bile sürekli sarhoş geziyor. yani uyuşturucu gibi "artık bu yetmiyor, daha fazlasını içmem lazım" durumu pek yok. yerine göre 3-5 bira içince bile sapıtıyor.

bu toleransın bir sınırı var mı insan vücudu için? neblim bi' 35'liği fondip yaptıktan sonra hiçbir şey olmamış gibi yoluna devam eden birini gördünüz mü örneğin?
0
mark greg sputnik
(24.04.23)
metin akpınar'ın tam 3 gün süren rakı sofrası hikayesi var.

6:20'den itibaren sofranın başlama hikayesini,

9:14'ten itibaren de bünyesinin bilimsel olarak nasıl dayandığını anlatıyor.

youtu.be
0
onemoremile
(24.04.23)
Merakını gidereyim bro ama önce sistemin nasıl çalıştığını anlatayım: Alkol toleransının aslında kiloyla yaşla kılla yünle çok ilgisi yok. Sen alkol aldığında alkol karaciğerde önce endoplazmik retikulum sayesinde parçalanır (endoplazmik retikulum ne işe yarar diye hep sorulur) sonra alkoldehidrogenaz isimli bir enzim sayesinde sindirime uğrar, düzenli alkol tüketen bir kişide bu ADH enzimi sayıca artar ve alkolün seni etkileme süresi azalır ve tolerans gelişir. Yani karaciğerde ne kadar ADH olursa o kadar tolerans sahibi olursun, alkol aldıkça da bu gelişir. Yani bunu şöyle düşün: Ağırlık çalışıyorsun kaslara hasar veriyorsun sonra protein+karb alıyorsun kasların iyileşip büyüyor, onun gibi. Sen de alkol aldıkça bu enzim artıyor ve toleransın yükselmeye başlıyor.

İkinci olarak da düzenli alkol aldığında beyindeki gaba isimli nörotransmitterlerin etkisi artar, bunu kabaca açıklamak gerekirse bu beyindeki kimyasal bir maddedir ve alkolün uyarıcı etkisini inhibe eder, yani etkisini azaltır, yani sarhoşluk etkisi azalır. Yine düzenli alkol tüketince bu gaba isimli inhibitör transmitterlerin etkinliği artar uyarıcı transmitterlerin etkinliği azalır, bu da yine ilk maddede olduğu gibi toleransı yükseltir. Ha bu sonsuz bir eylem midir diye soracak olursan teknik olarak evet, yani sürekli 70'lik vodka devirirsen bir noktada noktaya erişirsin ama o noktaya gelmeden önce muhtemelen alkol zehirlenmesinden ölürsün.

Burada sana rahmetli ses sanatçısı Amy Winehouse'u hatırlatmak isterim, öldüğü gece kanında 4,16 promil alkol çıkmıştı ve alkol zehirlenmesinden ölmüştü, hiç heveslenme yani bu işlere.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(24.04.23)
yok abi zaten alkolik olup ölmek gibi bir niyetim yok, ben meraklı adamım, ondan işin bu kısmını merak etmiştim. detaylı açıklama için teşekkür ederim. metin akpınar'ın sohbeti de çok tatlıymış, hiç görmemiştim daha önce.
0
🌸mark greg sputnik
(24.04.23)
Ruslar zaten anlattığın gibi değil mi. Ailede alkol kullananlar vardı, var. Zamanla o noktaya ulaşabilirsin ama bu yıllar sürebilir. Bir de düzen önemli. Haftada bir kez içiyorsan o noktaya hiç gelmeyebilirsin.
0
dissendium
(24.04.23)
yok yav ben hiç öyle rus görmedim, en alkolikleri bile 50'lik vodkayı devirince yerlere düşüyordu.
0
🌸mark greg sputnik
(24.04.23)
35ligi devirip devam eden cok gordum.
mevzu hem antrenman hem de genetik, yani sadece antrenman yetmez.
0
cooperr
(24.04.23)
O alkolik ben olmusum sanirim. 35lik votkayi bitirip devam ediyorum. İkinci 35’ligi almaya tekele gidiyorum onu da bitirince iptalke. İptalke dedigim baya koltukta sızmaca yani. Fondip falan gibi seyler yapmam efendi gibi iciyorum dumduz. Alt ast degerlerim falan baya kotuydu en son gastroenterolog senin karaciger b.ku yemis hafiften yavrucum, boyle gidersen sirozun yollari tastan demisti. Bakalim gorucez
0
vedatchilipeppers
(24.04.23)
kas ve yag miktari da onemli diye biliyorum. yag coksa cok carpiliyorsun. kas coksa az…
0
alperz
(24.04.23)
(3)

Pasaport fotografi 6 aydan eskiyse cok buyuk problem olur mu?

lacrim
Selam millet,Asagi yukari 1 sene once cektirdigim biyometrik fotom var, 2 gun sonra pasaport basvurusu yapcam, 6 aydan eski olmamasi gerektigi yaziyor ancak bunu anlarlar mi ki? Saclar birazcik beyazladi o kadar
Selam millet,

Asagi yukari 1 sene once cektirdigim biyometrik fotom var, 2 gun sonra pasaport basvurusu yapcam, 6 aydan eski olmamasi gerektigi yaziyor ancak bunu anlarlar mi ki? Saclar birazcik beyazladi o kadar
0
lacrim
(24.04.23)
kimlikte veya ehliyette o foto yoksa anlayamazlar.
0
nhk ni youkosu
(24.04.23)
Ben rahat 5-6 yildir ayni fotoyu kullaniyorum. Foto kimligimde de var ustelik, daha yeni ehliyet cikarirken bile onu kullandim, sorun olmadi.
0
unidentified floating object
(24.04.23)
Ben ilk seferimde kimlikteki fotoğrafı vermiştim. Kimlik çıkartılalı 6 ayı geçmiş, alamayız diye geri göndermişlerdi...

Onun dışında tipiniz çok değişmediyse anlamaları mümkün değil. Kullanabilirsiniz.


.
0
kartallar yuksek ucar
(24.04.23)
(4)

Login mekanizması

xephyr
Selamlar,Web sitelerindeki veya farklı iletişim protokollerindeki login mekanizması arka tarafta nasıl çalışıyor? Yani ben banka'nın sayfasına kendi bilgilerimi girip login oldum diyelim. Hesap bilgilerimi görüntüleyeceğim. Hesap göster servisini çağırırken, benim login olurken kullandığım bilgileri
Selamlar,

Web sitelerindeki veya farklı iletişim protokollerindeki login mekanizması arka tarafta nasıl çalışıyor?

Yani ben banka'nın sayfasına kendi bilgilerimi girip login oldum diyelim. Hesap bilgilerimi görüntüleyeceğim. Hesap göster servisini çağırırken, benim login olurken kullandığım bilgileri mi gönderiyor bu servise?

Gerçek hayattan bir örnek verirsek: kapıyı anahtarla açtım ve içerdeyim. İçerde istediğim odaya gidebilirim. Fakat web sitesi benim login olduğum bilgisini nasıl ve nerede tutuyor? Bir aksiyon aldığımda en başta girdiğim bu bilgileri sürekli check mi ediyor?

Teşekkürler
0
xephyr
(24.04.23)
illa bina ile ilgili ornek vereceksek dogru ornek su olabilir belki;
- otel binasinin girisinde guvenlige kimligini verip gecici bir kart aliyorsun (access token)
- bu kart sadece sana izin verilen kapilari aciyor (scope)
- kartin bir suresi var, karti okuttugunda yetkin var ancak kartin suresi bittiyse otomatik kartini yeniliyor (refresh token)
- kartin suresi bitmeden kartini guvenlik iptal edebilir ya da yetkini kisitlayip genisletebilir ama bunun icin senin guvenlikli kapilarla etkilesime gecmen gerek ya da guvenlik gorevlisinin gelip seni cikarmasi gerekir (session)
0
tahtakafa
(24.04.23)
cookies kavramını da ayrıca araştırabilirsiniz
0
diyecevaplandı
(24.04.23)
siz sadece girişte, login olurken kimlik doğruluyorsunuz. Kimlik doğruladıktan sonra banka'nın bir nevi, iç bankacılık sisteminin bir bölümüne erişmiş oluyorsunuz.

Artık kimliğiniz doğrulandığı ve bir üye numarası, ID(kimlik) aldığınız için size tanımlı rollerin yetkileri doğrultusunda tasarlanmış menüleri görüyorsunuz.

Eğer bu işi protokol bazında HTTP flaglerine kadar irdeleyeceksek, siz her GET veya POST request'ine kimliğinizi doğruladığınızı belirten değişkenler ve header'lar ekliyorsunuz. Bunu sizin adınıza browser'lar ve diğer ağda bulunan cihazlar yapıyor.

Sizin login olduğunuz bilgi, browser'daki session storage + cookie içerisinde tutulabilir. İlla böyle olacak diye bir kavram yok. Bankacılık yazılımına bağlı fakat tek bir sunucu hizmet etmeyeceği ve yüzlerce sunucudan oluşan parkurları varsayarsak cookie'de tutmalı ki session tutarlığını sağlayabilsin.

Bu bilgileri her işlem yaptığınızda gönderiyorsunuz; cookie'de bulunan değer ile sunucu/lb tarafında olan değer eşleşmez ise force logout ediliyor yani oturumunuz kapatılıyor.

Gerçek hayatta da kurumsal bir şirketi düşünün, kartlı giriş sistemi olsun. Size Teknisyen rolü atanmış olsun ve bu Teknisyen rolünün içeride girebileceği oda'lar ve açabileceği kapılar belli olsun. En yakın örnek bu olur lakin, bankacılık sisteminde size tanımlı olmayan ekranları görmezsiniz(istediğiniz odaya gidemezsiniz) dolayısıyla fiziksel bina'da da göremediğiniz ama girilebilen kapı'lar olmalı :)

Çok uzattım, bu bilgiler browser ve sunucu/ağ cihazlarında ayrı ayrı tutulabilir. Güvenlik ve oturum tutarlığı içinde her işlemde kontrol edilir, edilmesi beklenir.

Kontrol edilmeyen sistemler zafiyet içerir (bkz: idor). O da başka bi sorunun konusu olur.
0
kobretti
(24.04.23)
Abi çok basit ve temel bi sistem gibi görünüyor ama zibilyon tane farklı uygulaması var.

- Duyuru gibi eski siteler, login olduğunda sana bi "session id" tanımlıyor. Bunu da hem veritabanına (xephyr -> "XYZ5356" gibi) kaydediyor, hem de sana (browser'a yani) geri gönderiyor. Bu bilgi cookie olarak kaydediliyor, senin her isteğinde bu bilgi tekrar sunucuya gönderiliyor. Sunucu gelen istekten bu bilgiyi alıp bakıyor veritabanına, "XYZ5356" xephyr'a aitmiş diyip, hesap bilgilerini getirirken o kullanıcıya ait bilgileri dönüyor.

Niye her seferinde şifreni ileri geri göndermiyor da bi session id oluşturuyor? Çünkü şifreni ileri geri gönderecek olsa senin bilgisayarına kaydetmesi lazım, ama şifreyi bi yere kaydetmek iyi bi fikir değil, çalınır o kesin. O yüzden direkt şifre yerine, random üretilmiş ve belirli bi süresi olan (ve istediğimiz zaman iptal edebileceğimiz) başka bişey kullanmak daha güvenli.

Ama burada ne sıkıntı var?

1- Bilgiyi veritabanına kaydettik. Her istekte veritabanına gidip bakmamız lazım, yavaş bi işlem.

2- Diyelim ki bu bilgiyi bi süre ram'de tutalım dedik. E peki ya 1'den fazla sunucumuya ihtiyacımız olacaksa? Microservices diyorlar buna, senin session id'in 1. sunucuda ram'de, ama istek 2. sunucuya gitti, ram'de bulamadı kaydı. Olmadı bu iş.

3- Redis gibi bi caching mekanizması kullanabiliriz, ama bu da ekstra bi karmaşıklık. Onu kur, maintain et, parasını öde falan bi sürü maliyet. Ayrıca diyelim redis bozuldu, nolacak, kimse giremeyecek mi siteye?

Bu gibi sıkıntılar yüzünden JWT diye bi yöntem geliştirdiler. Burada da kabaca şöyle işliyor sistem:

- Sen yine login oldun, bu sefer sana yine session id benzeri (ama random olmayan) bi "token" oluşturuyor, bunu direkt sana gönderiyor, veritabanında bi kayıt yok. Buna "access token" diyorlar genelde.

- Bu token'ın içinde senin kim olduğun (misal username: xephyr) bilgisi duruyor. Ama bu token'ı herkes oluşturabilir? O yüzden bi de bunu (oluşturduğumuz saati vs. de kullanarak) imzalıyoruz (kriptografik imza), ki bu sayede bu token'ın gerçekten sana ait olduğundan emin olabilelim.

- Ha bu token yine çalınabilir, başkası tarafından kullanılabilir. O yüzden bu "access token" genelde çok kısa ömürlü oluyor (misal 1-2 saat ile 1-2 gün arası) ve herhangi bir yere kaydedilmiyor yine. Tabi bu süre her bittiğinde kullanıcıya "kardeş yeniden şifre gir de token oluşturalım" demek çok iyi bi UX değil, bu yüzden bi de bi "refresh token" oluşturuyoruz, bunu da kullanıcının cihazına bağlıyoruz. Access token'ının süresi bitince otomatik refresh token gönderiliyor, ki onu valide edip sana yeni bi access token üretebilelim hemen.

- Bilgiler bu access token'ın direkt içinde olduğu için veritabanına bakmaya gerek yok. Token'ın imzası geçerliyse, içindeki bilgiler (misal username) doğrudur diyip kullanmaya devam edebiliyoruz.

- Farklı sunucular olabilir, ram'de tutmadığımız için böyle bi derdimiz de yok.

- Ekstra bi caching mekanizmasına da ihtiyacımız yok.

- Kullanıcıyı yasaklamak istersek, access token'ın süresi bitene kadar beklemek zorundayız. Ama refresh token'ının yeni access token'ları üretmesini engelleyebiliriz, bu sayede elindeki token bittikten sonra sisteme erişemezsin. Ama session id'deki gibi anlık banlama şansımız yok, bu da botlara karşı bir zaafiyet yaratıyor tabi ki.

- Burada bi de OAuth denilen bi yöntem var, orada şifre de yok. Misal ekşi ile entegrasyon sağlıyorum, ekşi'de oturumun varsa ben de onu kabul edip duyuruya uygulayabiliyorum. Çok ilkel bi hali şu an burada kullanılıyor bu yöntemin.

- Aslında çok yaygın olan ama web tarafına fazla gelmemiş olan ssh-key based authentication diye bi yöntem var. Kabaca senin iki tane anahtarın var, public olanı kayıt olacağın siteye yüklüyorsun. Private olan bilgisayarında kalıyor. Bi istek yapacağın zaman private olan ile imzalıyorsun, site de public olanla bunu doğruluyor. Böylece mesela tek anahtarla yüzlerce siteye de kayıt olabilirsin.

Ama browser'ların lokal filesystem'a erişimi olmadığı için bu yöntem de pek kullanılmıyordu, fakat metamask vs. gibi eklentilerle (ya da brave browser'da built-in bu özellik) yavaş yavaş bu yöntem de yaygınlaşmaya başladı. Web haricinde 20-30 yıldır kullanılan bi yöntem ama bu.
0
plutongezegendegilmi
(24.04.23)
(4)

chromeda telefonda ki gibi ekran kaydı

beraesad
yapabileceğim bir eklenti var mıdır?
yapabileceğim bir eklenti var mıdır?
0
beraesad
(24.04.23)
Windows+Shift+S ile yapsan?
0
Mirket
(24.04.23)
ScreenToGif uygulamasını tavsiye ederim Windows için.
0
quaker
(24.04.23)
@Mirket ekran görüntüsü almak istemiyorum. Video kaydı almak amacım.
0
🌸beraesad
(24.04.23)
loom.com kullanabilirsin
0
calmdown
(24.04.23)
(1)

Yiyeceklerle sevisiyor gibi video ceken hesap

unidentified floating object
Adi ne?Suradaki: https://twitter.com/turkoshitpost/status/1650203267148726272?t=2lZlCaub0gruKmhIgx_i0w&s=19
Adi ne?

Suradaki: twitter.com
0
unidentified floating object
(24.04.23)
cedrik lorenzen
0
juliette
(24.04.23)
(5)

satranç oyunları izleyebileceğim bir yer var mı?

sanemz
online'da olur.
online'da olur.
0
sanemz
(24.04.23)
lichess.org
0
erty_ksk
(24.04.23)
Chess.com
0
cemallamec
(24.04.23)
Youtube’ta da bilale anlatır gibi maç anlatan çok kanal var hem Tr hem Eng. Ben vahap şanal’ı çok izliyorum.
0
vedatchilipeppers
(24.04.23)
@vedatchilipeppers, ben satranç biliyorum. sadece maç izler gibi başkaları oynarken izlemek istiyorum. teşekkürler.
0
🌸sanemz
(24.04.23)
şu sıralar dünya şampiyonluk maçı var. youtube üzerinden chesscom veya chess24 kanallarından takip edebilirsiniz, türkçe alt kanalları da var.

bunun dışında chess24 sitesi anasayfasında main eventler listeleniyor youtube'a turnuva ismini yazdığınızda yayınlanıyor olma ihtimali çok yüksek. turnuva olmasın diyorsanız da twitch'te carlsen veya nakamura'nın yayınları oluyor seyir zevki yüksek yayınlar, tavsiye ederim.
0
gule gule
(24.04.23)
(1)

Yazıcı önerisi

goodyes
İşim için günde 100 civarı fatura, çıktı vs çıkarabileceğim yazıcı almam gerekiyor. Nasıl birşey alayım? yazıcıdan hiç anlamam, idamesi ekonomik olabilecek nasıl birşey olabilir? dip not: Macbook dizüstü kullanıyorum
İşim için günde 100 civarı fatura, çıktı vs çıkarabileceğim yazıcı almam gerekiyor. Nasıl birşey alayım? yazıcıdan hiç anlamam, idamesi ekonomik olabilecek nasıl birşey olabilir?

dip not: Macbook dizüstü kullanıyorum
0
goodyes
(24.04.23)
yazıcılarda doldurulabilir mürekebi olması önemli bir etken. kartuşlu alırsanız sonradan ya bitmeyen kartuş sistemi taktırırsınız, ya da kartuşları bitene kadar kullanıp sonrasında bir rafa kaldırır uğraşmazsınız benden söylemesi.

tavsiyem epson marka tanklı yazıcılar.

edit:
1) yazıcı kartuşlarının genelde yazıcı fiyatına denk geldiğini unutmayın.
2) sonradan takılan bitmeyen kartuş sistemleri akar, sızar tonla dert çıkarır.
0
wonnka
(24.04.23)
(1)

Chrome'da google araması yapılamaması?

Wolfware
sanırım virüs kaynaklı bir sorun var. googlea bir şey yazıp arattıktan sonra sayfa açılıyor ama bikaç saniye sonra sayfa beyaz oluyor hiçbir şey kalmıyor. virüssel birşey midir?
sanırım virüs kaynaklı bir sorun var. googlea bir şey yazıp arattıktan sonra sayfa açılıyor ama bikaç saniye sonra sayfa beyaz oluyor hiçbir şey kalmıyor. virüssel birşey midir?
0
Wolfware
(24.04.23)
reklam engelleyici varsa kapatıp öyle deneyin. diğer eklentileri de sırayla kapatıp deneyin.
0
inheritance
(24.04.23)
(2)

sıcak hava tabancası

candide
telefonun arka kapağı bununla açılıyormuş, bunun yerine ne kullanabiliriz? kapatırken de şu t 800 tarzı yapıştırıcılardan kullanmak gerekli değil mi?
telefonun arka kapağı bununla açılıyormuş, bunun yerine ne kullanabiliriz? kapatırken de şu t 800 tarzı yapıştırıcılardan kullanmak gerekli değil mi?
0
candide
(24.04.23)
şuna benzer bir ısıtıcı kullanıyorlar youtube videolarında : www.hepsiburada.com
0
inheritance
(24.04.23)
ben iphone pili değiştirirken bildiğin saç kurutma makinesi ile yaptım.
0
bir ileti paylastim
(24.04.23)
(13)

Yurt dışına gitmek

dissendium
Merhabalar. Yasal olarak yurt dışına nasıl gidebilirim? Amacım çalışmak, yaşamak. Makine mühendisiyim ama ABD, Almanya gibi ülkelerde kasiyer olarak da çalışabilirim. Sorun ettiğim bir şey değil. İngilizce biliyorum. Almanca öğreniyorum. Olası planlar neler? Teşekkür ederim.
Merhabalar. Yasal olarak yurt dışına nasıl gidebilirim? Amacım çalışmak, yaşamak. Makine mühendisiyim ama ABD, Almanya gibi ülkelerde kasiyer olarak da çalışabilirim. Sorun ettiğim bir şey değil. İngilizce biliyorum. Almanca öğreniyorum. Olası planlar neler? Teşekkür ederim.
0
dissendium
(24.04.23)
Yani muhendisseniz ve yaşınız da genç ise ne diye Almanya'da kasiyer olarak calisasiniz ki? İngilizce biliyormussunuz, almancayi B2 seviyesine getirin derim ilk hedef olarak.

Sonrasında Almanya'da yüksek lisans başvuruları ve iş başvuruları yapabilirsiniz. İş bulmak biraz zorlayabilir kanunlar gereği fakat imkansız değil. Kaldı ki Almanca bilirseniz şansınız artar. Yüksek lisans çok daha kolay olur. Sonrasında da orada bir hayat kurarsınız zaten.


İlk hedef almancayi B2 yapmak olsun bence.
0
fraise
(24.04.23)
fraise, yani tabii ki şansım olursa mesleğimi yapmak isterim ama kendimi çok sınırlamadığımı belirtmek için onu ekledim. Sağ olun.
0
🌸dissendium
(24.04.23)
kendini sınırlandırmak istemediğini söylemişsin ama hedefini sınırlandırmalı ve ona göre hareket etmelisin. yani amerika da olur almanya da olur gibi bir yurt dışı planı olamaz.

almanya istiyorsan yemeyip içmeyip almancanı geliştirmeye bak, goethe'den sınava girip belge al ve düzgün bir cv, düzgün bir cover letter'la ölümüne iş başvurusunda bulun. çok daha kısıtlı iş imkanına sahip kişiler bile kafaya koyduklarında avrupa'da iş bulabiliyor. sen bir sanayi ülkesine göçmek isteyen makine mühendisisin, yani almanya'da iş bulma imkanın ortalamanın çok üzerinde.

baktın altı ay-bir yıl geçti hala sonuç yok, birikmiş paran varsa iş bulma vizesiyle gel ve almanya'da iş aramaya devam et. yukarıda dendiği gibi yüksek lisansla da gelebilirsin. tabii tüm bunlar olurken almancanı asla boşlama, b2 düzeyinde konuşacak seviyeye gelmeye çalış.

gerekirse kasiyer olurum kafalarına hiç girme. almanya'da mühendis olarak çalışmak istiyorum de, planını ona göre belirle. gereken çaba ve motivasyonu gösterirsen yüzde doksan dokuz başarırsın zaten. bir mühendis için çok da atla deve bir şey değil.
0
sir gawain
(24.04.23)
genel olarak uc yolu var:

1- egitim
2- (diger bir ulkeden) is teklifi
3- evlilik (aile birlesimi)

"kasiyerlik de yaparim ne olsa yaparim" seklinde bir rota kesinlikle yok. rasgele adam alan tek sistem abd'nin green card'i, onun cikma ihtimali sayisal loto tutturmak gibi.

almanya'da yuksek lisans mantikli. bedava zaten. egitim dili ingilizce olan programlara bak (hayir yeterince almanca bilmiyorsun, B2 de yapamazsin - onu unut ingilizce'ye odaklan). almanya (ve sanirim artik avrupa'da bir cok ulke) yuksek lisans yapanlara 1-2 yil is arama/calisma izni veriyor, bu da sirket sponsorlugu bulma gerekliligini ortadan kaldiriyor genel olarak.
0
hot potato
(24.04.23)
Ilk olarak şunu söylemek lazım;
Avrupa'da nitelikli adam eksiği var. Yani ben her zaman derim; bugün mobilim, İngilizcem iyi ve birazcık deneyimim var diyen herkes tedarik zincirinde iş bulur. Benim kendi yerime adam almam lazım, resmen nasıl bulacagiz lan diyoruz.

O sebepten ne is olsa yaparım diye girme. Ben öyle girdim sonra salak miyim lan her yerde is var dedim.

Onun dışında en mantıklısı yüksek lisans. Çevremde böyle Avrupa'nın çeşitli yerlerine dagilan hintliler var ki biri de yakin arkadaşım. Bütün arkadaslari iki sene master sonrasi iyi yerlerde.

Ha param yok diyorsan orasi sikinti oluyor.

Bu arada edmon honda dediğine biraz katılıyorum. Kafan biraz fazla karışık.
0
logisticsmanager
(24.04.23)
yuksek lisans kabulu ile baslayabilirsin, ogrencilere yari zamanli calisma firsati(haftalik 20 saat galiba) taniyor almanya. almanya'ya gittikten sonra da belki alan disina yonlendirmis gibi olacagim ama software test engineer egitimlerine bakabilirsin. haftalik calisma iznini de bu sektorde bir yer bulabilirsen kalici olma yonunde baya yol almis olursun.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(24.04.23)
fraise +1
Makine mühendisisin, kalite alanında çalışmışsın ve almanya gibi sanayisi gelişmiş ve kalite konusunda disiplinli bir ülkeye kasiyer olarak gitmeyi mi hedefliyorsun? Alınma ama neden bu vizyonsuzluk? Madem almancan var otur almanyadaki alanınla ilgili iş ilanlarına bak. Neler bilmeni istiyorlar,hangi yetkinlikleri bekliyorlar. Ona göre eksiklerini tamamla ve iş için başvur

@edmond honda bir de tavuk çiftliği vardı onu unutmuşsun
0
yazdonumu
(24.04.23)
yazdonumu, aslında vizyonsuzluk değil de öz güvensizlik diyelim. Almanya bildiğiniz gibi mühendislerin krallarını yetiştiren bir yer olduğu için Türkiye'den gelmiş mühendisi ne yapsınlar diyerek öyle düşündüm. Haklısınız. Çok iştahlı gözüküyorum ama içimde hep bir şeyler yapma isteği var. Ondan oluyor.

Yüksek lisans için bayağı para harcamam gerekir maalesef. Ben daha maliyetsiz yollar arıyorum.
0
🌸dissendium
(24.04.23)
abi ben senin yerinde olsam ayu gibi kasar para biriktirir ve yüksek lisans için giderdim. bu senin için çok kompleks bir yöntem değil. maddi durumunu bilmiyorum ama imkanın varsa gerekirse bir süre ailenle yaşa. masrafları olabildiğince kıs. evet almanya'dan vize almak için çok para gerekiyor ama sen çalışan adamsın. varını yoğunu euro yap. yerine göre olmadı kredi bile çekersin. almanya'da okullardan kabul almak çok sorun değil de vize alırken istedikleri gelir garantisi problem. şu an ne kadar bilmiyorum ama 10-12 bin euro civarıdır sanırım.

yapacağın şey gerekirse üç sene telsizi kapatıp para biriktirmek, sonra kendi alanında yüksek lisansa başvurup affedersin sktir olup gitmek. olmayacak iş değil. halihazırda üniversite mezunu, meslek sahibi adamsın. e öyle veya böyle para da kazanıyorsun. onu kenara koyup euro'da biriktirmeye çalış. bugün zaten dünyada yüksek lisans, doktora işleri için 30-35 yaş kesinlikle geç değil. o açıdan da sorun yok.

oraya gittikten sonra zaten en kötü dönercide filan çalışır yine bir şekilde kendini finanse edersin. evet kolay şey değil, risk ama anadan babadan çok zengin olmayan herkes zaten kaçarsa böyle kaçıyor. biraz b*ka batmak gerekiyor açıkçası. kaldı ki illa dönercide kaçak göçek 300-400 euro'ya çalışacaksın diye bir kaide yok, daha iyi şeyler bulabilirsin belki.

ingilizcenin çok önemli olduğu konusuna katılıyorum ama almanca bence almanya için manyak bir avantaj. evet ingilizceyi daha iyi hale getirmeye çalış ama bir yandan almancan da olsun bence. zararını görmezsin. bence senin önündeki tek engel maddiyat. onu da iş sahibi biri olarak çözme şansın var. türkiye maaşıyla almanya eğitimi finanse etmek kolay değil evet ama sen üniversite okuyan veya anasından babasından para istemek zorunda kalan birine göre daha şanslısın. en azından ipler senin elinde.

bence macera arama. dişini sık, paranı biriktir, mühendislik alanında yüksek için git. devamında zaten orada kök salarsan baktın olmuyor o zaman kasiyerlik de yaparsın.

almanya'nın mühendislik devi olmasının almanlarla pek alakası yok. baktığın zaman abd de dünyanın açık ara en zengin, saçmasapan varlıklı bir ülkesi ama katma değeri yaratanlar hintli, çinli, vietnamlı dayılar filan. bu ülkeleri dev yapan şey kafası çalışan adamlara imkan sağlamaları. yoksa bira şişesi toplayıp onun depozitolarıyla hayatta kalmaya çalışan alman da var. hepsi mühendis olmuyor, hepsi zeki veya başarılı büyümüyor.
0
mark greg sputnik
(24.04.23)
amac ne?
memur zihniyetli isen, para cok onemli degil tr'ye yakin olayim diyorsan avrupa.
yok vahsi kapitalizmciyim, para pesindeyim diyorsan amerika.
ortaya karisik birsey ariyorsan, britanyanin kopegiyim diyorsan commonwealth.

kesiyerlikten baslarim kafasi olumlu cunku buyuk ihtimal oyle olacak, ama olene kadar kasiyerlik yaparim yeterki cikayim kafasi sakat.

dil konusu cok kafaya takilacak bir mevzu degil, halledilir.
0
cooperr
(24.04.23)
yukarda güzel özetlenmiş. yasal olarak gitmenin 5 yolu var aslında diye bir ek yapayım:

1-Eğitim
2-İş bulmak
3-Evlilik
4-İş kurmak
5-Yatırım yapmak (bazı ülkeler için geçerli)

Her birinin ülkeden ülkeye değişen kırılımları var. Öncelikle "kasiyer olarak da çalışırım" yeter ki gideyim kafasından çıkın. Mühendisseniz ve ortalama üstü kazanan bir mühendisseniz almanya'da vb kasiyer olarak ya da benzeri vasıfsız işlerde çalışamazsınız yaşam kaliteniz ciddi oranda düşer. Türkiye'de işinde gücünde ve ortalamanın biraz üzerinde kazancı olan insanların vasıfsız işçi olarak gitmesi çok manasız. Muhtemelen yurtdışı için tek fırsatınız olacak hayatınızda, onu da böyle boşa harcayacaksınız.

Adım adım üstünden geçelim. yukardaki adımların.

1-Eğitim: bu zaten net. yüksek lisans için başvuru yapabilirsiniz. Birçok ülkede ab dışından gelenlere eğitim paralı. Ama bazı ülkeler ya da üniversiteler mühendislik, ziraat vb niş alanlara yönelik imtiyazlar sunuyor. İş geçmişiniz varsa yüksek lisans başvurusunda büyük avantaj. Burada da 2 kriter var. Almanya gibi ülkelerde yüksek lisans çok ciddiye alınır ve epey sıkı ve zorlu bir kabul süreci sizi bekler. Hollanda, İsveç, İngiltere, İtalya, İspanya, Polonya, Çekya vb ülkelerde çok iddialı olmayan özel okullardan daha kolay kabul alırsınız. Size çok büyük bir artı sağlamaz oradan alacağınız diploma tabii. Ama AB sınırları içinde yasal olarak oturma hakkı sunar. Ayrıca yine o ülkede bir eğitim kurumundan diplomanızın olması yine iyi kötü bir avantajdır iş ararken. Bazı ülkeler mesela polonya, okurken çalışma konusunda epey esneklik sunuyor. Tabi bu çok suistimal edildiğinden, lisans gibi gidip vasıfsız işlerle çalışma izni alıp ülkede kalanlar olunca, vize süreçleri zorlaştı oralarda da. Bu yolla gitmek istiyorsanız, yüksek lisans konusunda ciddi olduğunuzu göstermeniz lazım. Hakikaten sonrasında da bu alanla ilgili işler kovalayacaksınız orada.

2-aİş bulmak. AB özelinde konuşuyorum mühendislik diplomanızla ve iş geçmişiniz de varsa blue-card almanız çok zor değil. Yeter ki "vize sponsorluğu" sunan bir şirketten teklif alın. Türkiye'de uluslararası bir şirketteyseniz zaten türkiye'den oraya zıplamak çok zor değil. Ha AB ülkeleri son zamanlarda türkiye'den daha zor adam alıyor. Onun yerine Türkiye'den Dubai'ye giden çok. Çünkü Dubai Expat bölgesi. Orada 2-3 sene hem para biriktiriyor hem çevre ediniyor. Çünkü dubai'de çalışan avrupalı ve amerikalılar birkaç yıl sonra başka ülkeye geçiyor ya da evlerine dönüyor. Eğer iyi bir network sağladıysa bu bağlantılar da özellikle yönetici seviyesinde ab ülkelerinde iş kapısı açabiliyor. Vasıflı işçiyseniz bu arada almanya'da iş arama vizesi var. 6 ay almanya'da oturma ve iş arama hakkı sunuyor size. Türkiye'dense orada iş aramak daha rahat olabilir. ama tabii 6 ay orada geçinecek paranızın da olması şartı var.

2-bİş bulmanın diğer yolu da mavi yakalı sayılabilecek bir meslek sahibi olmak. Özellikle AB'de beyaz yakalı vasıflı insan çok. Ama daha teknik alanlarda çalışacak tekniker, operatör gibi insanlara ihtiyaç çok. Ya da berber, terzi, aşçı, tesisatçı, vinç operatörü gibi meslek sahibi insanlara... Bu tabii ki elini kolunu sallayarak olmuyor. Ciddi ciddi bir eğitim kurumundan belgenizin ve bu alanda iş geçmişinizin olması lazım. Bir de beyaz yakalı işlerde ingilizce yeterli oluyor genelde ama bu işlerde gidilen ülkenin dilini b1 seviyede bilme şartı oluyor genelde. Yine de Türkiye'den ciddi ciddi bir "mavi yaka" göçü de var. bu konuda çalışan ajanslar var. Aynı zamanda işkur üzerinden de sık sık almanya gibi ülkelerden bu konuda iş ilanları düşüyor. Burada özellikle aşçılık birçok ülkede iş fırsatları açabilen bir alan. Ama çok ciddi eğitiminizin ve iş geçmişinizin olması lazım en azından 2-3 yıllık.

3-Evlilik. Allah mesut etsin, çeşme'de, antalya'da birinin kalbini çalabilirseniz alır götürür sizi de.

4-İş kurmak. Ankara anlaşması çok büyük nimet. Birçok AB ülkesinde şahıs şirketi kurarak oturum hakkı elde edebiliyorsunuz. Tabii ki çok sıkı şartları var. Öncelikle alanınızla ilgili bir iş yapmanız lazım ve o alanda türkiye'de bir iş geçmişiniz olmalı. Yani mühendisim ben şimdi de hollanda'ya restoran açacağım derseniz kimse yemez. Ama şunu yapabilirsiniz, makine mühendisiyim ve hollanda da mühendislik alanında danışmanlık ve ekspertiz hizmeti vereceğim diyebilirsiniz. Mesela bu yöntemle bir firmayla freelance iş anlaşması yapıp normal çalışan gibi oraya iş yapan bir arkadaşım oldu Londra'da (ui designer). Bu yöntemle ya ciddi ciddi şirket kurar çalışırsınız. Ya da freelancer olarak fatura kesip normal bir firmada iş yaparsınız. Şartlar ülkeden ülkeye değişiyor. En kapsamlı bilgi hollanda konsolosluğunun sitesindeydi benim gördüğüm. Ama bu vizenin de bağlayıcılığı var, mesela yıllık belli bir gelir limitini tutturmanız lazım vizenin yenilenmesi için. Başvurularda da iş planınızı çok iyi anlatmanız lazım. Uzun vadede istihdam sağlayabilmeniz de önemli.
Özellikle danışmanlık, freelance vb şekilde çalışabilecek beyaz yakalı iş kolları için çok fırsat sunuyor ve çok da faydalanan oldu. Ya da türkiye'de aşçı, kuaför falan olup dil öğrenip yurtdışında böyle iş kuranlar da oldu. Youtube'a yazın çıkıyor. Ankara anlaşmasıyla kuaför falan açanlar var hollanda'da. Bir de henüz AB'ye girmemiş ama eli kulağında bazı balkan ülkelerinde şirket açmak falan kolay. Şu anda karadağ mesela türk restoranlarıyla, dükkanlarıyla dolu. Onlar heyecanla AB'ye girmeyi bekliyor orada. ABD'de ise 900.000 dolar yatırımla bir iş kurar ya da bir işe ortak olursanız direkt vatandaşlık alabilirsiniz.

5-Yatırım. Bazı ülkelerde gayrimenkul yatırımı yaparak oturum hakkı alabiliyorsunuz. Hepsinin şartları kendi içinde değişiyor. Bazısı vatandaşlık veriyor, bazısı sadece oturum veriyor, bazısı yanında çalışma izni de veriyor gibi gibi... Varsa sermayeniz, gelir de sağlayabilirseniz gayrimenkulle bu da bir yöntem.

bunun dışında umut fakirin ekmeği greencard her zaman bir fırsattır.

Ama sizin manteliteyi bi değiştirmeniz lazım. Niyetiniz ne o bile belli değil.

Yani gidip birkaç yıl para kazanayım sonra döneyim türkiye'de ezeyim mi diyorsunuz? O zaman basın gidin dubai'ye, katar'a...

Yok orta sınıf rahat bir hayatım mı olsun diyorsunuz. O zaman nitelikli göçmen olarak Avrupa'yı zorlayın. Ama burada da seçiçi olun. İnanın almanya'da kasiyer olarak çok daha süper bir hayatınız olmayacak. Bir de AB ciddi ciddi otomasyon yatırımları yapıyor. Çünkü nüfus az, niteliksiz nüfus da az. İşçi maliyetli. Haliyle birkaç yıl sonra vasıfsız işçi statüsü daha da zor olacak AB bünyesinde.

hele ABD'de kasiyerlik falan niyetiniz varsa hiç boşa uğraşmayın. ABD'de türkiye'yi mumla ararsınız. ABD gerçekten orta üst sınıf olarak yaşamayı garantileyen bir gelir ya da iş fırsatı varsa tercih edilebilecek bir ülke. Kasiyerlik, uber sürücülüğü yapmak için ABD'ye gittiğinizde nolur hasta olmayayım da hastaneye düşmeyeyim diye dua edersiniz her gün. Ha ben oraya kapağı atayım, kendime nitelikli işler bulurum diyebiliyorsanız ona bişey diyemem. ABD yükselmenin de, dibe vurmanın da sonunun olmadığı bir ülke.

AB sınırları içinde özellikle kuzey avrupa'da devlet sizin dibe vurmanıza mani olur. sosyal yardım yapar, iş bulur hatta norveç'te falan ev bile bulur. Ama ABD'de sistem çok acımasızdır.
0
anten
(24.04.23)
Alanınızda yetkinliğiniz varsa tr’den başvuru yapıp kabul alıp gidebilirsiniz. Öyle mühendisler var ki almanca, hollandaca bilmese bile oralarda yüksek maaşa iş bulup gidiyorlar. İyi değilseniz para verip kursa fln kaydolun. Bir şekilde kalmanın yolunu bulursunuz zaten oraya gıdince.
0
yalniz kizkulesi
(25.04.23)
ana dilini öğrenmekte zorlanacağın herhangi bir ülkeye gitme.
0
rain when i die
(25.04.23)
(6)

Büyükelçilikte pasaport fotografi cekiliyor mu?

lacrim
2 gün sonra pasaport basvurum var, yerel bir fotografciya gitmek istemiyorum dil falan her seyi problem. Buyukelcilikte pasaport basvurusu esnasinda fotograf cekerler mi?
2 gün sonra pasaport basvurum var, yerel bir fotografciya gitmek istemiyorum dil falan her seyi problem. Buyukelcilikte pasaport basvurusu esnasinda fotograf cekerler mi?
0
lacrim
(24.04.23)
buyukelcilikte fotograf otomati olabilir.
bu otomatlardan sehirde de bulabilirsiniz. tavsiyem sehirde arayip bulmaniz, garanti olur.
0
arkadakiadam
(24.04.23)
Riske gerek var mı? pasaport foto dersen, her yerde anlaşılır.

Gir çektir bir yere.


.
0
kartallar yuksek ucar
(24.04.23)
Normalde hayir.
0
hot potato
(24.04.23)
Bazı vize başvuru merkezlerinde zaten webcam ile fotonuzu çekiyorlar. Sizin götürdüğünüz vesikalıkları kabul etmiyorlar.
0
kaptan memo
(24.04.23)
@kaptan memo: Fotoğrarı yine de istiyorlar ya. VFS'den Belçika için başvurduğumda fotoğrafları aldılar lakin vizeye webcam ile çektiklerini bastılar. O gül gibi düzgün, saçlar taralı fotoğraf yerine ter içinde saçı yapış yapış halimi yeğlediler maalesef. Yunanistan'ın Kosmos'unda da benzer bir olay oldu. Neyse ki onda düzgün çıktık :) Kosmos demişken orada fotoğraf otomatı gördüm bu arada.
0
d max
(24.04.23)
Avrupa'daysanız sokaktaki otomatlarda ICAO formatında çekiliyor genellikle, ben öyle yaptım. Konsolosluk çekmez.
0
mirafiori
(24.04.23)

TOKİ İlk evim arsa

kirmizimsi
Selamlar herkese,Toki arsa projesinde başvurusu kabul olmayanlar kısmında yokum haliyle kabul edilmiş görünüyor. Kura henüz çekilmedi.Fakat başvuru şartlarında 3. madde de biraz çelişkili, net olmayan ifadeler var. Bu şartlarını sağlamıyor isem olası kura çıkması durumunda iptal edilmesi mümkün mü?s
Selamlar herkese,

Toki arsa projesinde başvurusu kabul olmayanlar kısmında yokum haliyle kabul edilmiş görünüyor. Kura henüz çekilmedi.

Fakat başvuru şartlarında 3. madde de biraz çelişkili, net olmayan ifadeler var.

Bu şartlarını sağlamıyor isem olası kura çıkması durumunda iptal edilmesi mümkün mü?

sağlamıyor olsaydım zaten başvurusu kabul olmayanlarda mı olurdum?
sizin fikriniz nedir sormak istedim ilgidi madde şu (git: imgyukle.com )
0
kirmizimsi
(24.04.23)
(5)

apartmana sürekli zarar veren karşı komşu

oldtimer
izmir'in göbeğinde, oturduğum 26 hanelik apartmanın karşısında bulunan küçük bir evde, torbacılık yaptığı bilinen, içeri girmiş çıkmış vs zararlı bir tip var. apartmanın güvenlik kameraları ve kapı zilindeki kamera karşı evin de ön cephesini gösterdiği için (muhtemelen kanıt olmasını istemiyor) bu a
izmir'in göbeğinde, oturduğum 26 hanelik apartmanın karşısında bulunan küçük bir evde, torbacılık yaptığı bilinen, içeri girmiş çıkmış vs zararlı bir tip var. apartmanın güvenlik kameraları ve kapı zilindeki kamera karşı evin de ön cephesini gösterdiği için (muhtemelen kanıt olmasını istemiyor) bu arkadaş 2-3 ayda bir gecenin bi saati çıkıp kameraları sopayla vurarak döndürüyor ya da spreyle boyuyordu. son olarak da apartman zilini ve kameraları çekiçle parçalamış ve şu an ne zil ne kameralar çalışmıyor. dairelere bir sürü de masraf çıktı. elimizde zili parçalarken ve kameraları kırarken net görüntüler de mevcut.

yönetici bunun üzerine emniyete gitti. kendisi daha önce 112’yi arayıp bu kişiyle ilgili şikayette bulunmak istediğimizi de söylemiş, ısrarcı olmuş ancak elimizdeki videolar olsun önceki vukuatlar olsun yazılı bir şikayet bu şekilde alamayız denmiş. Zarar verdiği o gün 112’yi ısrarla arayın mala kast cana kast var diyerek ekip çağırın bu şekilde hiçbir müdahalede bulunamayız bundan yazılı şikayet çıkmaz, demişler. İşi savcıya taşıyabilmek için ekiplerin 3-4 kere gelip olay yerinde tutanak tutmuş olması gerekiyormuş falan.

bunu inanılmaz saçma buldum, yani biri gelip apartmana sürekli zarar veriyor, kameraları kırıyor ve apaçık görüntüsü var. buna rağmen hiçbir şey yapamayız diyorlar. bu iş nasıl çözülür yani toplanıp gidip karşı karşıya mı geleceğiz illa, anlamadım bu mudur polisin önerdiği çözüm? bu işi çözmek için ne yapılabilir acaba?
0
oldtimer
(24.04.23)
apt yönetimi olarak ortak alan sigortası yaptırın, tekrar etmesi durumunda sigorta şirketine haber verin hasarımız var diye, gelip kamera görüntülerini alıp adamın canına okurlar. Orada torbacılık yaptığı için kameralara zarar veriyor. Siz uğraşmayın içeride 40-50 avukatı olan şirketler uğraşsın :)
0
erty_ksk
(24.04.23)
polisler başından savmış bence

barandogan.av.tr
harunkaradag.av.tr
0
bir soru sorcam
(24.04.23)
savcılığa dilekçe verin. polisler baştan savmış.
görüntülerle birlikte.
0
jelly bear
(24.04.23)
erty_ksk ve polisler bastan savmis +1
0
65 derece
(24.04.23)
Olay olup bitmişse polise gitmek yerine savcılığa müracaat etmek daha iyi olur ,fiil devam ediyorsa da polis çağırmak.
0
hebanon
(25.04.23)
(1)

Bina İçin Sağlamlık Ölçümü Başvurusu Olup Olmadığını Sorgulama

PhoenixRising
Merhaba;Bİr arkadaşım, 20 yıllık bir binaya taşınmak istiyor. Ama bina için hali hazırda, belediyede veya bakanlıkta bekleyen bir ölçüm talebinin olup olmadığını merak ediyor. Çünkü kiraladığı eve taşındıktan hemen sonra "kusura bakmayın, bina yıkılacak, haydi çıkın" denmesini isyemiyor. Ev sahibi,
Merhaba;
Bİr arkadaşım, 20 yıllık bir binaya taşınmak istiyor. Ama bina için hali hazırda, belediyede veya bakanlıkta bekleyen bir ölçüm talebinin olup olmadığını merak ediyor. Çünkü kiraladığı eve taşındıktan hemen sonra "kusura bakmayın, bina yıkılacak, haydi çıkın" denmesini isyemiyor. Ev sahibi, emlakçı vs öyle bir şey yok diyor ama malum, ikisine de güven olmaz. Böyle bir başvurunun olup olmadığını öğrenebileceği resmi bir websitesi vs var mı?
0
PhoenixRising
(24.04.23)
Öyle bir hizmet yok. Ev sahibi veya apartman yöneticisine sormak veya bina sakinlerinden sormak gerekir.
0
etna
(24.04.23)
(1)

İnstagramda kaydırmalı fotolardan birini silme

not sure if serious
2 tane fotoğraf koydum kaydırmalı ama birinden vazgeçtim silmek istiyorum. Var mı bir yolu?
2 tane fotoğraf koydum kaydırmalı ama birinden vazgeçtim silmek istiyorum. Var mı bir yolu?
0
not sure if serious
(24.04.23)
Yok. 3+ tane olunca silebiliyosun
0
ala09
(24.04.23)
(21)

Ekonomide bundan sonraki fantastik süreç nedir?

logisticsmanager
Döviz patladı.Sonra enflasyon patladı.Kiralara limitler falan geldi.Sonra ülke dövizi baskiladi, bu sefer ülke pahalanirken döviz sabit kaldi, Avrupa'dan pahaliya gelmeye başladı çoğu ürün.Faizlerde banka ile devletin faizi arasında deli gibi fark oldu.Mb pazardan döviz toplamaya başladı.Şimdi de 50
Döviz patladı.
Sonra enflasyon patladı.
Kiralara limitler falan geldi.
Sonra ülke dövizi baskiladi, bu sefer ülke pahalanirken döviz sabit kaldi, Avrupa'dan pahaliya gelmeye başladı çoğu ürün.
Faizlerde banka ile devletin faizi arasında deli gibi fark oldu.
Mb pazardan döviz toplamaya başladı.
Şimdi de 50 farklı kur oluştu. Millet bankalarla calisamamaya başladı.

Bundan sonraki fantastik süreç nedir?
Bunları görüp hala "abi düzelecek" diyen var mi?
0
logisticsmanager
(24.04.23)
Seçim sonrası kim kazanırsa kazansın İMF'ye gidecek.
İMF ile bir anlaşma yapılacak, sabit gelirlilerin epey zorlanacağı, para getirmeyen yatırımların duracağı dolayısıyla durgunluğun ve işsizliğin patlayacağı, mesela ayakkabı alırken markasına bakmak yerine ayakkabı olmasıyla yetineceğimiz, hiç kullanılmamış olmasına sevineceğimiz en az yirmi yıl sürecek bir sürece gireceğiz.

diye düşünüyorum.
0
Mirket
(24.04.23)
Ya bu döngü ülkenin makus talihi diil mi zaten? Bankadan dolar alış kuruyla satış kuru arasında 1.5 lira fark olmuştu geçen haftalarda. Şimdi 1’e düştü sanırım. Takip bile etmiyorum artık, neye derman olacak ki… Eskiden haberlerde tahtakale’deki dolar kurunu da ayrıca söylerlerdi, yine o tarz bi yere sürükleniyoruz.

Buna rağmen ben düzelecek diyorum.
0
vedatchilipeppers
(24.04.23)
sermaye kısıtlamaları
çift döviz kuru, gerçek döviz kurunun x2 olması
bankalarda döviz çekimine kısıtlama getirilmesi
döviz alım satımının yasaklanması
bazı ithal malların ve hammaddelerin alınamaması
moratoryum
0
nuisance
(24.04.23)
@vedat; duzelecek kismi 5 sene mi 10 sene mi? Çünkü bedavaya dogalgaz dagitilan bir donemdeyiz, bunlari kim odeyecek diye bile sorulamiyor.

Ben de duzelecek diyorum ama uzun dönemde çok sıkıntılı yıllar sonrası, o da kurallara uyulursa. Arjantin olmayiz da bence bu saatten sonra eskisi gibi olmak için bir 10 yil kadar sıkıntı cekilecek.
0
🌸logisticsmanager
(24.04.23)
@nuisance; 3. Ben yakin süreçte bekliyorum. Olmaz olmaz denildi ama komisyon başladı, kur farki başladı.

5 bu gidişle olacak. Zaten medikal taraf böyle değil miydi bayadir?
0
🌸logisticsmanager
(24.04.23)
kim gelirse gelsin ekonomi düzelmez. düzelecek diyenler ev ve araba fiyatları düşecek diyenlerle aynı bana göre. ayrıca düzelecek demekle olmuyor, ne zaman düzeleceğini söyleyeceksin.
0
nothing in my way
(24.04.23)
eğer yönetim değişirse en azından dünyadan kopmayan düzgün bi ekonomi politikasına döneriz diye düşünüyorum. (bu çeşitli yasakları kısıtlamaları getirebilir ama yokuş aşağı gitmekten iyidir. Yani iyi olacak demiyorum ama daha kötüye gitmeyebilir diyorum)

10 yıla bir şeyler "eh" olsa, bu ülkede her 20 yılda bir büyük kriz çıkıyor zaten trendin bozulacağını da sanmam. Yani düzelmek için yeterli vakit var mı ona da emin değilim. Çok akılcı politikalarla büyük paraları ülkeye çekmek lazım. Estonya gibi dijital şirket mi kurdururuz, kumarhaneleri mi açarız artık sağlam bişeyler lazım.(ama yapılmaz bunlar bence)

Bankalara kısıtlama getirilmemesinin sigortası altılı masa bence. Onlar gelirse öyle bir şey yapmamaya çalışırlar çünkü çok kötü bir imaj olur. Malum yönetim devam ederse her şey olabilir.

Yani 5-10 yılda biraz pozitif şeyler olabilir fakat uzun vadede işlerin kötü olduğunu düşünüyorum ben. Bir sürü ekonomik yük, anlamsız bir nüfus, parasal veya kültürel getirisi olmayan göçmenler... Sonra iklim krizi geliyor Akdeniz bölgesinin turizm potansiyeli azalıp her yaz yangınlarla uğraşmak zorunda kalabiliriz vs. vs.
0
nhk ni youkosu
(24.04.23)
düzelir, çok da basit olur;
serbest piyasaya yavaş yavaş dönülecek, bildik iktisat politikaları izlenecek, merkez bankası bağımsız olacak ve esas amacını yerine getirecek, sermaye piyasasını da öldürmeden bunu yapmaya çalışacak, kuvvetler ayrılığı oluşacak, yargı bağımsız olacak, adalet önünde herkes eşit olacak, yatırımcıya güven verilecek, liyakat temelli atamalar yapılacak, sığınmacılar mevzusu doğru yönetilecek, ihracatçı desteklenecek.
yol haritası gayet belli, tabi ülkenin en kıymetli varlıkları satıldı, onun dönüşü yok.
0
tiny penny
(24.04.23)
Bu kadar karamsar olmaya gerek yok, gerçekliği de yok. Adam zamanında sıfırdan ülke kurduktan 2 sene sonra uçak fabrikası kurup 5 sene sonra uçak üretip Hollanda'ya uçak satmayı başarmış, liyakatli insanlar geldikten sonra bu işler hiç zor değil.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(24.04.23)
türkiye gibi nitelikli üretimi olmayan ve 80 milyon gibi nüfusu olan bir ülkenin kısa vadede düzelmesi mümkün değil. Bu siyasetten bağımsız bir gerçek. Partiler üstü bir konu.

Türkiye'nin tarihine bakın, ekonomisi hep dalgalı, Bazen dibe batıyorsun tam nefesin kesilecek gibi oluyor bi yüzeye çıkıyorsun... Çok ciddi yapısal değişiklikler olmadan bunu değiştiremez kimse. Şu anda hiçbir partinin de programında böyle bir reçete yok. Herkes kısa vadeli günlük çözümler öneriyor. 21 yüzyılda hala fabrika açıp üretim üsleri kurmaktan bahsediyoruz ülkede her iki siyasi cenahta da... Bugün üretim yapmak mesele değil, fikri mülkiyet mesele.

Dünyaya entegre olmakla da alakası yok. Bizim dünyaya satabildiklerimiz sınırlı. Ama aldıklarımızın sınırı yok. Rakamları atıyorum ama şöyle ilerliyoruz 1 kazanıp 3 harcıyoruz gibi düşünün. Böyle bir ekonomi refaha erer mi?

Çok uzatmadan şöyle özetleyebiliriz. 19. yüzyıla kadar ülkeler orduları kadar güçlüydü. 19. yüzyıldan itibaren markaları kadar güçlü olmaya başladılar. Türkiye'nin dünya çapında kaç tane sanayi, teknoloji, hizmet, gıda, tarım vs. markası var? Ülkeye para kazandıracak ve eğitimden savunmaya her şeyi finanse edecek olanlar bunlar. Fason üretimden bahsetmiyorum. O konuda örnek çok. Mesela Zara'nın birçok ürünü türkiye'de üretiliyor. Bunu üreten onlarca tekstil fabrikamız var. Ama bir tane Zara yok türkiye'den dünyaya açılan. Böyle bir yatırım yok. Bunu başarmayınca 1 tane Zara, senin tüm tekstil sektöründen daha fazla kazanıyor.

Zara'nın yıllık geliri 19 milyar euro seviyesinde yaklaşık.
Türkiye'nin bütün tekstil firmalarının toplam ihracatı 12,5 milyar dolar civarındaymış 2022'de. Anlatabildim mi... 1 marka>100lerce tekstil firması.

Ekonomisi kuvvetli ülkelerin hepsinin çok güçlü markaları var. Marka ve üretim farklı şeylerdir. Marka demek fikri mülkiyet demek. Telif demek, patent demek, tasarım demek, pazarlama demek... bunlar elinde olduktan sonra çin'de de ürettirirsin, somali'de de... bugün iphone'a 1000 dolar vermenin sebebi onun fikri mülkiyeti yani endüstriyel tasarımı ve entelektüel patenti. yoksa telefonun üretim maliyeti 300-400 dolar. Montaj sanayinin hiçbir önemi yok artık. Var da tek başına bir önemi yok.

Şöyle diyeyim, sen isveç'e 1 dolar'a kereste satıyorsun. O sana 20 dolara o keresteyi ikea sandalye olarak geri satıyor.

anlatmaya çalıştığım bu. Türkiye katma değerli ürün üretemediği sürece cari açık vermeye, borçlanmaya, döviz stoklarını eritmeye devam edecek. Onun dışındaki tüm konular 2. derecede etkili.

Faizmiş, kurmuş piyasa kontrolüymüş falan... Bunların etkisi var elbette. Ama sen para kazanamadıktan sonra bunlar senin ekonomini kurtaramaz.

Şöyle düşünün, bir adam 10.000 lira kazanıyor, 20.000 lira harcıyor... Bu adam borsada yatırım yapsa, döviz kurunu iyi değerlendirse, faizle uğraşsa ne olur uğraşmasa ne olur? Kazandığının 2 katını harcıyor, ya da harcadığının yarısı kadar kazanıyor diyelim. ya kazancını artıracak ya giderini düşürecek. 80 milyonluk bir ülkenin giderini azaltması kolay değil. Yaşam kalitesini etkiler. ama kazancını artırması için türlü yol var.

Ama tutup bütün sermayesini gayrimenkule gömen bir ülkeden çok hayır bekleyemiyorum ben.
0
anten
(24.04.23)
Bir üstten devam edeyim, herkes serbest piyasadan, liyakatten ve piyasaya güven veren demokratik ortamdan bahsediyor. Çok haklı. Çünkü yatırım için bunlar gerekli.

Ama kimse yatırımın niteliğini konuşmuyor. Abi yabancı yatırımcı çekmek zor değil. Bugün gana da, güney afrika da yabancı yatırım çekiyor. Karadağ da çekiyor... Hindistan da çekiyor. Ama nasıl çekiyor?

Al TL'nin değeri düştü, mükemmel gayrimenkulleri yabancılar sakız gibi alabiliyor. Al sana yabancı yatırım.

Asgari ücreti 400 dolara fikslersin, biraz demokratik bir ortam izlenimini oturtacak yönetmelikler çıkarırsın... Volkswagen gelir burada fabrika açar. Al sana yabancı yatırım? ee sana ne faydası var? ufak bir istihdam oluşturması ve bir miktar vergi geliri dışında? Şu an satın aldığın ürünlerin çoğunun üstünde "made in bangladesh" yazıyor. Bu ne demek? bangladesh yabancı yatırımcıyla dolu. Ama bangladeshliye ne faydası var? Adam oradaki çalışanlara cüzi bir ücret verip, biraz vergi ödeyip bütün karını alıp kendi ülkesine götürüyor.

O yüzden nitelikli üretimi olmayan bir ülkede ekonomi düzelir mi? yabancı yatırımcı gelir mi diye sormak çok iyi niyetli.
0
anten
(24.04.23)
100 yıl önce zart diye tepeden inme rejim değişikliği gerçekleşti ve buna uygun modern yasalar (isviçre’den kopyala yapıştır) implement edildi ama kültürel kodlarımız bunların hiçbirine uygun değildi. 100 yıldır yaşadığımız her sıkıntının temelinde bu var, tüm bu döngülere girip çıkılması da bundan kaynaklı kanımca. Son 20 yılda da siyasal islam ucubesinin ve hukuk güvenliğini yerle bir etmenin yarattığı sonuçları gördük.

Üslup ve ahlak konusunda ilerleyebildiğimiz ölçüde daha oturmuş ve ayakları yere basan bir ülke olabiliriz ancak. Siyasal islam bunu mahvetti, tartışma dili değişti. Herkes birbirine küfür ediyor, dayılanıyor ve bu normalleşti. Şu an geldiğimiz noktada genel olarak muhalefetin üslup ve ahlak konusuna özel olarak eğildiğini düşünüyorum ve bence doğru da yapıyorlar. Bu altyapı doğru kurulduğu zaman pozitif yönde ilerleyebileceğimizi düşünüyorum ama bu bir süreç tabii ki, 5 yıl mı olur 10 yıl mı orasını bilemiyorum.
0
vedatchilipeppers
(24.04.23)
He bir de dünya teknolojinin ilerlemesiyle sosyolojik olarak çok fantastik gelişmelere gebe. Bizim millet pek uyanmadı ama AI + otomasyon her şeyi değiştiriyor; 5-10 yıl içinde tüm piyasalar, iş ve istihdam modelleri, karar mekanizmaları falan da buna göre değişecek. Çok ciddi bir revizyon olacak ve hatta halihazırda oluyor, bunu görmek için medyum olmaya gerek yok, milyonlarca kişi işsiz kalacak bu çok açık. Bu global değişime de bir şekilde adapte olabileceğimizi umut ediyorum.
0
vedatchilipeppers
(24.04.23)
evet düzelecek. iktidar değişirse bal gibi de düzelecek.

30 tane şey saymışsın ama bunların tamamı bir kişinin inadını değiştirmediği için olanların sonucu. oturup 30 farklı şeyi çözmek için 30 ekip, 30 yıl çalışmayacak.

daha bisküvi bile üretemeyen, marketlerinin yarısı türk ürünü, beyaz eşyalarının neredeyse tamamı türk markası olan doğu avrupa ülkelerinde bile otomobil ve konuta ulaşım tr'nin 10 katı kolay. tr çok iyi para çeviriyor ama çok kısıtlı kişilere ve ödemelere gidiyor para. avrupalının çöpe attığı araca tr'de yüzbinlerce insan 20bin$ para vermek için birbirini kovalıyor. korkunç bir dengesizlik ve plansızlık var başka bir şey yok.

açın iki yabancı yatırımcı analist yorumu takip edin. kamu borç yükü, kişi başı borç miktarı, özel sektör borçları ile avrupanın en iyi ülkelerindeniz. hem halkın korkunç borcu yok hem özel sektörler bilinçli ilerliyor. yan tarafımızdaki yunanistanın public debt / gdp oranı %250 olmuş, avrupa'da bu oran %60-80 civarı iken tr'de 43 civarlarında.

hukuk düzelirse ve tl istikrara kavuşursa tr'ye para yağar diyenler goygoy yapmıyor ya da bizi pişpişlemiyor. 2000'lerde ülkeye yıllık 1b$ doğrudan yabancı yatırımcı gelirken, hem reformlar hem ab süreci hem istikrarlı tl ile 2005-2008'de 20b$'lara çıkmıştı. 2015'ten beri tekrar düşüş var şu an yıllık 8-10'larda. benzer bir sıçrama ve yıllık 30b$'lık u.arası doğrudan yatırım ile tr'nin belli fazlasıyla doğrulur bir kaç seneye.
0
avatar is back
(24.04.23)
bu arada imf denilmiş de bu konuda bilge yılmazın söyledikleri çok önemli.

1- bize imf'den gelecek parayı kendimiz fazlasıyla yaratırız çok gerek yok
2- imf'de çalışanlar benim öğrencilerim ya da mülakatına girdiğim, referans olduğum kişiler çoğu

2001'de değiliz, imf ile olacak iş değil. bir üstte yazdığım gibi tr aklını başına alırsa zaten imf'de 5 senede gelecek limitlendirilmiş para bir senede fazlasıyla doğrudan yatırım ile gelir
0
avatar is back
(24.04.23)
Bu arada İMF'den bahsedildi. İMF'nin ne olduğunu bilmeyen koca bir kitleye bir öcü yaratmak gerekiyordu. Yaratıldı. Don Kişot'un yel değirmenleri gibidir kendisi. Saldırmak gerekir.

Bu fona Türkiye de ortaktır. Fonun kuruluş amacı İflasa çeyrek kalmış ülkelere ucuz kredi sağlayarak iflastan döndürmektir. Bu fonun verdiği kredilerin diğer kredilerden farkı vardır. Bu fon kredi verirse o krediyle 'Bu ay doğalgazı bedava yaptım' şeklinde seçim yatırımında kullanamazsın. 'Şöyle bir yatırıma yönelteceğim, bu şekilde para kazanacağım.' dersin ve bunu belgelersin, öyle verir parayı.

Ha ama 'yok ben yel değirmeni buldum, saldıracağım.' dersen O da olur. Sonuçta kredi verecek tefeci çok.

Hukukun düzelmesi dediğin şeyi yapman için HSK'nın yapısını değiştirmen gerekiyor, bunun için güçlü irade gerekiyor, bunun için yeni atamalar, onun için de atanmışların görev sürelerinin tamamlanması yani uzuuuun yıllar gerekiyor. Ayrıca bunun için Anayasa'da bazı değişiklikler gerekiyor, onun için Mecliste Anayasa değişikliği yapacak çoğunluk gerekiyor.

Biz İMFye gitmeyiz o parayı buluruz mu? Dur daha seccade konuşacağız. Parayı sonra konuşuruz.
0
Mirket
(24.04.23)
sürekli yeni vaatler veriliyor, bir kısmı da gerçekten yapılıyor ve merkez bankası para basarak ödemeleri karşılamaya çalışıyor.
eyt gibi bir kaç ay/yıl içinde 5 milyon kişiyi emekli edecek bir uygulama mesela. yapabileceklerine çoğumuz rüyasında görse inanmazdı çünkü 100 yıllık cumhuriyet tarihinde biriken emekli sayısı nette 12 milyondu. bir yanda 100 yılda nette 12 milyon emekli diğer tarafta birkaç ay içinde +5 milyon emekli daha.
benim öngörüm sosyal güvenlik sisteminin tamamen çöküşü.
çökmezse de tl nin öyle bir değer kaybetmesi ki 7.500 lira emekli maaşının 1 haftalık mutfak masrafını zor karşılayabilecek olması.
ülkede üretim, ihracat, katma değerli ürünlerin %40 artması lazım ki sadece eyt yi karşılayabilsin.
0
Piyano piyano bacaksız
(24.04.23)
@stirlingshire;
twitter.com

Ayda 525 milyon m3 doğalgaz. Yilda 6.3 milyar m3.

Karadenizden cikacak gaz günlük 10 milyon m3. Ikinci fazda 40 milyon.
Kisacasi ilk fazda yillik max 3.6 milyar oluyor. Verilen söz ile arada 3 milyar m3 fark var.
Kendi gazi falan yok yani daha ortada.
Bunun parasini bütçe odeyecek, yani Türkiye'de yaşayıp vergi verenler.
0
🌸logisticsmanager
(24.04.23)
hmm bu durumda cebimizde para kalmış bile olabilir çok iyi haber değil mi

satınalmak yerine çıkardığımız 3.6 milyar m3 doğalgazın her 1000 metreküpüne 750-1000 dolar civarı ödemekten (spot fiyatı 1000-1500) kurtulduğumuzu ve bunun bilançoya katkısını niye hesaba katmamış ki bu enerji direktörü arkadaş. devlet bu maliyetlerin çoğunu sübvanse ediyor zaten kendisi demiş sonraki tivitte. çıkanın hafiflettiği yük ile diğerini kompanse ediyor

rusya azerbaycan iran ~1/3~ oranla paylaşıyor tedariğimizi. fiyatları da aynı, yalnız azerbaycan biraz daha ucuz oluyor. rusyanın savaştan sebep bize de indirim yaptığı senaryoda da bu hesap böyle.

aboneyi 21 milyon almış, 19,750 şu an (gugıllayınca tepede çıkan bir detay)
www.epdk.gov.tr
0
stirlingshire
(24.04.23)
Komşu ülkeler düzelmeden ve biz de onlarla iyi ilişkiler kurmadan düzelme zor.
Avrupa harici ülkelere ihracat yapmalıyız. Batı ticarette tek taraflı turnike gibi çalışıyor ve bize getirecekleri sıcak para da kalıcı çözüm getirmiyor.
0
hebanon
(25.04.23)
şu ülke dövizi baskıları olayı bildiğin saçma abi. döviz böyle kolay baskılanan bir şey olsaydı şimdiye kadar hiç yükselmezdi. döviz olması gerektiği yerde. bundan önce ülkedeki her şey inanılmaz ucuzdu, dünyada en çok turist çeken 10 şehirden biri olan istanbul gibi bir şehrin balkanlar’ın dandik köylerinden daha ucuz olmasını kimse açıklayamaz, olması gereken düzeltme yaşandı yani. alternatif yöntemler ile farklı kaynak yaratıyorlar ve krizi erteliyorlar şu anda. mesela ddkkm gibi.

bu böyle gittiği yere kadar gidecek. sonra faturayı ödemek için biir süre ekonomik durgunluk ve işsizlik furyası olur yüksek faiz ortamında. sonra yabancı sermaye çekebilirlerse biraz daha normale döneriz. ya da normalimiz hep bu olur.

chpli olarak chp’nin ekonomi politikasını da aynı ölçüde yanlış buluyorum. herkese maaş bağlanan ve para dağıtılan bir ekonomide verimlilikten bahsedilemez. popülizm devam ettiği sürece yüksek enflasyonu yaşayacağız. bankada nakit tl tutan ve veya maaşını enflasyon kadar artıramayan herkesten para alınıp, halka ve ıvır zıvır yatırımlara dağıtılmaya devam edecek maalesef.
0
roket adam
(25.04.23)
(4)

Halkbank altın makası

Weeze3r
Selamlar, bugün altın alışı yaptım ama satış ve alış makası çok fazla. 800 Bin TL’lik alış yaptım, satış ile arasında 65 bin tl fark var. Bu makas farkı hep böyle miydi? Ben 1-2 ay sonra satmak istediğimde iyice zarar eder miyim?
Selamlar, bugün altın alışı yaptım ama satış ve alış makası çok fazla. 800 Bin TL’lik alış yaptım, satış ile arasında 65 bin tl fark var. Bu makas farkı hep böyle miydi? Ben 1-2 ay sonra satmak istediğimde iyice zarar eder miyim?
0
Weeze3r
(24.04.23)
merkez bankası farkın açılması için bankalara baskı yapıyor. sizden alırken de düşükten alacaklar.
0
mutlu yillar sana
(24.04.23)
altın fonu alsaydın sıfır makas yiyecektin. yazık etmişsin.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(24.04.23)
1-2 ay sonra satmak için döviz ya da altın alırsan makastan zarar edersin. fon veya kkm alsan daha temiz olurdu. eskiden de makas vardı şu an daha fazla var.
0
roket adam
(25.04.23)
Cevaplar için teşekkürler, şu an beklemekten başka çözüm yok sanırım.
0
🌸Weeze3r
(27.04.23)
(3)

Dolar kuru Y.kredi

hede hodo
Şu an kur 19,40 seviyelerinde.Y krediye baktığımda dolar alış 19.59 satış 20.55 gösteriyor.Garip değil mi? TEB de böyle değil mesela.
Şu an kur 19,40 seviyelerinde.
Y krediye baktığımda dolar alış 19.59 satış 20.55 gösteriyor.
Garip değil mi? TEB de böyle değil mesela.
0
hede hodo
(24.04.23)
Teb'de 19,37 / 20,45

Normal. Dolar aslında piyasada 19,40 değil. Bankalar da ancak kendileri o fiyata bozuyor. Dışarıda 20,30'a falan bozdurursun büyük ihtimalle.
0
nhk ni youkosu
(24.04.23)
Millet arbitrajdan vurdu parayı. Kapalıçarşı'da valizle döviz sattı, bankadan aldılar. Günde 50 100 bin toplayan var bu şekil.
0
habarbey
(24.04.23)
Merkez bankası bastırıyor. Alış-satış kurları arasındaki farkı müdahale ederek artırıyorlar.

Seçimden önce döviz çok artmasın diye.


.
0
kartallar yuksek ucar
(24.04.23)
(7)

Döviz almak ya da almamak

meraklitursucu
Makaslar çok açık, 1 lira kadar fazla. Alınmalı mi sizce seçim öncesi?
Makaslar çok açık, 1 lira kadar fazla. Alınmalı mi sizce seçim öncesi?
0
meraklitursucu
(24.04.23)
Alacaksanız döviz bürosu ya da kapalı çarşı. Bankalarda 1 tl makas var. Alsan zaten çekemiyorsun istediğin zaman.

Altında makas 100 tl'den de fazla. Esas altın sıkıntı.
0
Cesario
(24.04.23)
Tamam da bankalar kapalıçarşıdan daha ucuza vermiyor mu? bir kontrol et derim.
0
liberal
(24.04.23)
@Cesario, hangi banka o istediğin zaman çekemediğin?
0
Mirket
(24.04.23)
Seçimden sonra 25-30 arası bir yere oturması bekleniyor. Buna göre alınır.

1. Altın daha iyi bir seçenek olabilir.

2. Bundan sonra ne alırsanız, fiziki alın. Bankadaki dolar 19,4, elinizdeki dolar 20,40 TL.

3. Çok yüksek miktar değilse, bankalar döviz vermekte sıkıntı çıkartmıyorlar. Ancak bazı bankalar fiziki döviz çekerken komisyon uygulamaya başladılar + yarın ne olacağı bilinmez. Çekme niyetiniz varsa, seçimden önce halledin!


yatırım tavsiyesi değildir!


.
0
kartallar yuksek ucar
(24.04.23)
@kartallar yüksek uçar peki bu altını da mı fiziki almayı önerirsiniz?
0
🌸meraklitursucu
(24.04.23)
kapalı çarşı ya da iyi fiyat veren bir döviz bürosundan euro ya da sterlin alınabilir ama tabi altın daha iyi bir seçenek; fiziki olarak yine kapalı çarşı, iyi fiyat veren bir kuyumcu ya da darphane altın sertifikası şeklinde alınabilir, sanırım şu an en hesaplısı bu, ayrıca altın fonu da iyidir, 5 yılık performansa bakınca fiziki altını da az bir şey geçen güzel birkaç fon var, tefas'tan bakılabilir. kripto olarak alın alınabilir vs seçenekler var yani. tabi gümüş altından fazla kazandıracak, ons bazında %30 civarı fazla kar getirecek gibi, fiziki kapalı çarşı ya da sertifikalı satan ama iyi fiyat veren bazı kuyumculardan alınıp satılabilir.
0
tiny penny
(24.04.23)
@meraklitursucu,

evet. Şu an doviz.com resmi kuru 1238 TL gösterirken, nadirdoviz.com serbest kuru 1342 TL gösteriyor. Elinizde fiziki altın varsa, şu anda gramına 104 TL daha fazla alıyorsunuz. Muhtemelen yakın zamanda daha da artacaktır bu fark.


.
0
kartallar yuksek ucar
(24.04.23)
(2)

üçgenler geometri'nin yüzde kaçıdır?

metematik
bu soruyu bir geometri hocasına sorduğumda "sadece benzerlik ve alan geometri'nin yüzde 70'dir" dedi.gerçeklik payı var mı? katı cisim, analitik, vs. dahil tüm geometri'yi kastediyorum.
bu soruyu bir geometri hocasına sorduğumda "sadece benzerlik ve alan geometri'nin yüzde 70'dir" dedi.gerçeklik payı var mı? katı cisim, analitik, vs. dahil tüm geometri'yi kastediyorum.
0
metematik
(24.04.23)
Valla işin içine analitik geometriyi katınca muhabbet biraz değişiyor bence ama öss'ye hazırlanırken sadece üçgen öğrenip, oradan bütün kuralları çıkarıp tüm geometri sorularını çözebilmiştim yıllar önce.

Haklılık payı vardır diye düşünüyorum o yüzden.
0
plutongezegendegilmi
(24.04.23)
Şimdi biraz üstten üstten konuşucam konuyla yıllardır alakasız biri olarak ama zamanında LYS geometriyi 30’da 30 yapmıştım o yüzden hakkımdır bence :D

Geometri diye bi şey yoktur aslında diye sansasyonel bi giriş yapiyim. Matematik vardır; matematiğin görselleştirilmiş ve basitleştirilmiş hali de geometri işte. Zihinde daha kolay canlandıralım diye var; nokta, doğru, uzunluk, açı vs bunların hepsi mekansal olarak değerlendirildiğinde oluyo sana geometri.

Bu tabi benim vasat değerlendirmem; yıllardır ne matematik ne geometri alakam olmadı. Akademik kısmıyla alakalı yetkili abiler ablalar yorum yapacaktır. Öss kısmı zaten tırıvırı.
0
vedatchilipeppers
(24.04.23)
(7)

adrenalin

sparkle kiddle
merhaba,bunyeye Adrenalin saglayabilecegimiz alanlar nerelerdir?madde madde;-basketbol oynuyorum. Rekabet ile belirli bir seviyede adrenalin salgilaniyor -aytik seyrekleşse de konsol oyunlari ile rekabet ve dolayisiyla adrenalin salgilaniyor.-hiz yapiliyor fakat pek adrenalin salgilanmiyor. Aşiri dü
merhaba,

bunyeye Adrenalin saglayabilecegimiz alanlar nerelerdir?

madde madde;

-basketbol oynuyorum. Rekabet ile belirli bir seviyede adrenalin salgilaniyor
-aytik seyrekleşse de konsol oyunlari ile rekabet ve dolayisiyla adrenalin salgilaniyor.
-hiz yapiliyor fakat pek adrenalin salgilanmiyor. Aşiri düşük seviye ve cevreyi tehlikeye attigindan tercih sebebi değil.
-lunapark onemli bir seçenek fakat kışın mümkün değil.
-VR, lazertag vs oyunlar oynuyorum. Cok etkilendigim soylenemez.
-yamac parasutu/planör yapmayi planliyorum.

baska neler yapilabilir, siz neler yapiyorsunuz?
0
sparkle kiddle
(24.04.23)
soğuk duş da adrenalin salgılatıyor.
0
pide
(24.04.23)
Hava iyi olursa bisiklet sürmek
Spor salonunda ağırlık kaldırmak
Açık havada koşu
0
kararsızataletfilozofu
(24.04.23)
Bu sayılanların çoğu adrenalin salgılatmaz, yani ağırlık kaldırırken duş alırken ya da basketbol oynarken sürekli adrenalin salgılatsaydık kalp krizinden ölürdük muhtemelen, vücut farklı durumlarda ihtiyaca göre farklı hormonlar salgılar, adrenalin için savaş ya da kaç moduna girmen lazım, seni heyecanlandıran bir şey olmalı ama bu heyecan büyük oranda "stres ve korku" temelli olmalı. Misal trafikte birine el kol yaptığında hareket çektiğin arabadan elinde levyeyle 3 kişi indiğinde yaşadığın heyecan gibi anladın mı? Bu esnada kasların kasılır nabzın yükselir kan basıncın artar damarların genişler, adrenalinle birlikte vücudun glukagon salgılamaya başlayıp karaciğerindeki şekeri çözer kan şekerin yükselir, sen de o enerjiyle ve korkuyla ya kavga etmeyi ya kaçmayı tercih edersin gücün o an ikisine de yeter çünkü, bu hormonun çalışma mekanizması böyledir.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(24.04.23)
Yıllardır basketbol oynarım adrenalin muhabbetini ilk kez duyuyorum. Bence boks yaparken daha yoğun yaşarsın, çenene bir kroşe yedikten sonraki o sarsılma hissiyatı salgılatıyor olabilir.
0
vedatchilipeppers
(24.04.23)
Gece belirli bir saatten sonra bizim muhitte dolaşmak bu işe yarayabilir.

Birkaç sokak köpeği çetesi arasından geçiyorsun, sana bakarak 'Hırrrr' falan diyorlar.
0
Mirket
(24.04.23)
Duzenli koş, ne kadar hızlı, o kadar fazla adrenalin.
0
summerof69
(24.04.23)
yalan söylemek, kumar oynamak, yasak ilişki vs. suçlar geldi aklıma.
0
ala09
(24.04.23)
(1)

Banu Berberoglu'na noldu?

floydian
Bilen var mi ne yapar ne eder niye hic sesi cikmaz? Gece gece aklima takildi biraz bakindim ama pek bilgi yok.
Bilen var mi ne yapar ne eder niye hic sesi cikmaz? Gece gece aklima takildi biraz bakindim ama pek bilgi yok.
0
floydian
(24.04.23)
İyi, bir sıkıntı yok. Mehmet'le devam. Video çekmeye üşeniyormuş. Bir ara niyetlenmişti ama vazgeçti sanırım.
0
bruges
(24.04.23)
(3)

Kılıçdaroğlu vekil olamıyor. CHP'nin başına kim geçecek?

summerof69
KK kazansa da kaybetse de vekil olamıyor. Acaba bu durumda partiyi bırakacak mı? bırakırsa, CHP'nin başına kim geçecek?
KK kazansa da kaybetse de vekil olamıyor. Acaba bu durumda partiyi bırakacak mı? bırakırsa, CHP'nin başına kim geçecek?
0
summerof69
(24.04.23)
Sisteme değişene kadar bırakmayacak. Bırakırsa da en favori isim Ekrem İmamoğlu.
0
but that was just a dream
(24.04.23)
vekil olmayınca niye bırakıyor, delegelerin ağırlığını kendine göre ayarladı (bkz ilgili entri), delegeler onun elinde, başkanlığı sabit
0
stirlingshire
(24.04.23)
begenin veya begenmeyin, CHP catir catir kurultay yapan yegane parti. delege yapisi kemal beyin etrafinda olabilir ama kurultay gunu gelince belli olur o.

su anki gorunuse gore ekrem imamoglu'nun olacagini dusunuyorum, bazi insanlari olaylarin akisi bir yerlere getirir turk siyasetinde.
0
bay b
(24.04.23)
(2)

Akbank gişeden dolar çekmek

marowak
Yarın bankaya gidip gişeden dolar çekmem lazım. Böyle bir şey mümkün mü yoksa TL karşılığını mı verirler? Dolar verirlerse komisyon falan alırlar mı? Bir de 3 bin dolar civarı çekeceğim, bir çekme limiti var mıdır veya şu an elimizde o kadar yok demezler heralde? İstanbul'da çok işlek olmayan bir şu
Yarın bankaya gidip gişeden dolar çekmem lazım. Böyle bir şey mümkün mü yoksa TL karşılığını mı verirler? Dolar verirlerse komisyon falan alırlar mı? Bir de 3 bin dolar civarı çekeceğim, bir çekme limiti var mıdır veya şu an elimizde o kadar yok demezler heralde? İstanbul'da çok işlek olmayan bir şube diyelim.
0
marowak
(24.04.23)
www.eksiduyuru.com

tamamen kasadaki paraya bağlıymış, bi şubede yoktu az verdiler birinde vardı çat diye verdi.

Limit yok, masraf yok ama işlek olmayan şubeyse istediğin kadar dolar olmayabilir de.
0
nhk ni youkosu
(24.04.23)
Dolar hesabınızda o kadar para var ise komisyonsuz masrafsız çekebilirsiniz.

3000 Dolar için bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum ama yekün tutan para çekimlerinden bir gün önce şubeye bildirmenizi isterler.
0
Mirket
(24.04.23)
(3)

almanya vizesi deneyimleriniz nasıl? Özellikle idata

nickfury
Yakın zamanda İdata üzerinden basvuran var mı? Bir ara sürekli ret çıkıyordu ve çok gec yanitlaniyordu?
Yakın zamanda İdata üzerinden basvuran var mı? Bir ara sürekli ret çıkıyordu ve çok gec yanitlaniyordu?
0
nickfury
(23.04.23)
gecen ay sirketten arkadaslar basvurdu is seyahati icin almanyadaki ofisin resmi davetiyesiyle. birine 2 yillik cikti, pasaportunda sık schengen giris-cikisi vardi fakat hic almanyadan alinmis schengen ve almanya giris cikisi yoktu, 2 yillik verdiler. diger bir arkadasin da giris cikisi vardi oldukca fakat sene basinda yepyeni pasaport almisti. daha once hem almanya giris cikislari hem de almanya schengeni olmasina ve digeriyle birebir ayni evraklar, ayni araci kurum ve ayni davetiyeyle basvurmasina ragmen reddedildi basvurusu. biz şok.

bu arada vip basvuru yapildi ve tam 3 haftada donus alindi. vip'nin normal suresi 1 hafta icindeydi yanilmiyorsam. yani hem sureyi uzatiyorlar hem de kafalarina gore reddedebiliyorlar.
0
in vino veritas
(23.04.23)
gecen yil basvurdum 15 gunluk tatil icin, herhangi bir sorun cikmadan 20 gunluk aldim. ortlama 21 gun surdu vizenin cikmasi.
0
badcode
(24.04.23)
1 ocakta randevu aldım.
5 ocakta randevuya gidip belge verdim.
10 ocakta vizeli pasaportumu elime aldım.
2 senelik aldım ama o kişisel.
0
bir ileti paylastim
(24.04.23)
(5)

Vodafone'dan Turkcell'e geçeyim mi?

nathanieltroy
Merhaba. 4 senedir Vodafone kullanıyorum. Özellikle son 1 yıldır nefret ettim. İnterneti yavaş, özellikle İstanbul dışında çekmiyor. Turkcell biraz daha pahalı gibi ama sanırım bu tür problemler daha az. Genel olarak tavsiye eder misiniz? Zaten pek bi seçenek de yok :)Bir de Platinum avantajlı bi şe
Merhaba. 4 senedir Vodafone kullanıyorum. Özellikle son 1 yıldır nefret ettim. İnterneti yavaş, özellikle İstanbul dışında çekmiyor.

Turkcell biraz daha pahalı gibi ama sanırım bu tür problemler daha az.
Genel olarak tavsiye eder misiniz? Zaten pek bi seçenek de yok :)

Bir de Platinum avantajlı bi şey mi? Öyle bi tarife mi tercih etmeliyim yoksa gereksiz mi?
0
nathanieltroy
(23.04.23)
Turkcell pahalı maalesef. Türk Telekom deneyebilirsin.
0
dissendium
(23.04.23)
turkcelliyim o kadar da iyi cektigini dusunmuyorum
0
ala09
(23.04.23)
Turkcell dağda, bayırda, yolda, izde daha iyi çekiyor. Ama bazı küçük şehirlerde türk telekomun daha iyi çektiği de oluyor.

Vodafonun, türktelekomun arama yapacak kadar bile çekmediği yerde ben türksel hattımla online toplantı yapıyorum görüntülü.
Ben çok gezen biriyimdir, diğer hatların çekip de türkselin çekmediği bir yere hiç denk gelmedim şimdiye kadar, ama tam tersine çok denk geldim. Özellikle yolculuklarda falan.

Platinyum için de bazen bedava havaş verdiği oluyor. Kış sezonunda erzurumda, kayseride falan, yaz sezonunda bodrumda, dalamanda vs bedava havaş veriyor. Ama onun dışında işe yarar bi özelliğini görmedim ben, tercih meselesi tabi. Bilet falan da veriyodu bazen konserlere. Ama yakalamak lazım. Ben zaten genel olarak indirim takip eden biri değilim, belki öyle olsam daha çok faydalanırdım.
0
zimbirik
(23.04.23)
Platinum işine hiç girme mafya gibidir Platinum bir kere girince bir daha çıkamıyorsunuz ben 2 senede 40 takla atarak zar zor çıktım, eşe dosta Havaş şifresi dağıtmaktan başka da bir işe yaramıyor.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(23.04.23)
24 senelik telsim / vodafone hattımı 6 ay önce telekom'a taşıdım. ben bugüne kadar cepten internete girmemişim yahu dedim. burada telekom'un internetinin mükemmelliğini değil, vodafone'un kötülüğünün altını çiziyorum yanlış anlaşılmasın.
0
duster
(24.04.23)
(1)

Kıyafet Sorusu

depresif çocuk
1) https://www.massimodutti.com/tr/mavi-napa-deri-ceket-l03310240Sadece boyun kısmı ile ilgili endişeliyim. Mankenin boynu çok uzun olduğu için orantısal olarak bozuk görünmüyor ama benimkisi normal insan evladı gibi olduğu için garip mi durur merak ettim.2) https://www.massimodutti.com/tr/burnu-dik
1) www.massimodutti.com

Sadece boyun kısmı ile ilgili endişeliyim. Mankenin boynu çok uzun olduğu için orantısal olarak bozuk görünmüyor ama benimkisi normal insan evladı gibi olduğu için garip mi durur merak ettim.

2) www.massimodutti.com

Bu normalde tarzım değil ancak güzel indirim var. Biraz halı yıkamacıların giydikleri plastik botlara benziyor.

Boy: 1.70
Kilo: 70

Sizce bu ikisi alınır mı?
0
depresif çocuk
(23.04.23)
ikisi de alinir. bot muallakli ama ceket mankenin bedeni L sen S alacaksin. normal durur
0
ala09
(23.04.23)
(8)

Bati cephesinde yeni bir şey yok izleyip hala savaş nasıl normal bulunuyor?

logisticsmanager
Bati cephesinde yeni bir şey yok izleyip hala savaş nasıl normal bulunuyor?Duyuru: Hadi anasi babasi çok zengin olup asla askere gitmeyecekleri ya da askerde general falan olanlari anlarim. Ya da devlette yönetimde olup ölümlerden rakam olarak bahsedip umursamayacak kişileri. Yani şehitlere kelle di
Bati cephesinde yeni bir şey yok izleyip hala savaş nasıl normal bulunuyor?
Duyuru: Hadi anasi babasi çok zengin olup asla askere gitmeyecekleri ya da askerde general falan olanlari anlarim. Ya da devlette yönetimde olup ölümlerden rakam olarak bahsedip umursamayacak kişileri. Yani şehitlere kelle diyecek seviyenin savaşı sevmesi normal.

Şunu izleyip hala "abi savaş gerekliydi, şöyleydi boyleydi" nasıl oluyor? Hele hayatinda hiç eli silah tutmamisken, kendisini etkileyen bir şey yokken?
Konum ruslarin açtığı savaş evet. Hayatında savaşa gitmemiş ve savaş içinde olmayan tipler savaşı nasıl hakli bulabilir? Bak ben misal beyaz yaka olarak hayatta savunamam çünkü yemez savaşa gitmek. Call of duty oynamak değil yani.
Bana göre şu geldiğimiz yılda hala savaş olabilmesi çok acayip bir olay.
0
logisticsmanager
(23.04.23)
Koca koca insanlar “fetih” güzellemesi yapıyorlar, ben de şaşırıyorum fakat toplum baskısı biraz da kapasite meselesi diye dillendirmiyorum.

Bu yıl milli mücadele konusunu anlatırken neredeyse her ders vurguladığım tek cümle Mustafa Kemal Atatürk’ün söylediği “Milletin hayatı tehlikeye girmedikçe, çıkarılan savaş savaş değil, cinayettir.” idi. Tüm dünyanın alıp benimsemesi gereken bu cümleyi kaç yıl önce söyleyebilmiş bir lidere sahip olmak gurur verici.
0
ruhen hastayim ben
(23.04.23)
Bknz. Sehitlik kavrami.

Cennete gitme umuduyla savasacak tek millet biz degildik.
0
Yourcousinmarvinberry
(23.04.23)
Anca zaten hayatında silah tutmamış, savaşı TV'den görmüş, kör bir ideolojiyi savunan tipler savaş ister.

Hele bak Z kuşağına. Bir marifetmiş, cool bir şeymiş gibi savaş isteyen, atıp tutan azımsanmayacak bir kitle var içinde. İbretlik.

Ben böyle savaş naralarının atıldığı bir dünyada çocuk büyütmek bile istemiyorum.
Bir avuç kan isteyen aptal ve koltuk sevdalısı yöneticiler yüzünden dünya yıkıma sürükleniyor
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(23.04.23)
Cevap soruda saklı zaten. Hayatlarında silah tutmamışlar ya da ölmeyi bayılmak zannediyorlar.
0
dissendium
(23.04.23)
butun bati butun afrika isgal ederken kimsenin ses etmeyip ukrayna'daki savasin bu kadar ses getirmesine sasiriyorum ben de.
0
ala09
(23.04.23)
@ala09 Afrika'da şu an ya da son 10 yılda nerede batı ülkesi bir ülkeye girip "burası benim" dedi gösterirsen iyi olur.

Bu arada bati Afrika'da var evet, çin ve rusya ile beraber. Ha savaş halinde mi, Afrika'da batı ile Afrika ülkeleri arasında savaş mi var? Şu ana kadar öyle bir şey görmedim.
0
🌸logisticsmanager
(23.04.23)
Mantıklı bulduklarını sanmıyorum, bence bunun arkasında farklı mekanikler işliyor. O filmde gösterilen mekanikler.

Şu Ukrayna savaşının videolarını izliyorum da, allahın siktir ettiği yerde bir delikte tir tir titrerken bir drone yanına ufak bir boba atıp gidiyor. Veya harabe bir binada sen bir iki kişiyi tarıyorsın sonra sana sıkıyorlar, belki bacağını oynaıyorsun ölürken ve olup bitiyor. Bunlar olana kadar belki hayallerin vardı, sevdiklerin vardı ama gittin boktan bir binada veya bir delikte geberip gittin.

Saldırı altında olanlara bir şey demiyorum, sonuçta birileri seni öldürmek veya esir etmek için silahlanıp gelmişler ve mecbur kendini savunacaksın ama işgal kuvvetlerinde olmak tam bir dram.
0
bk
(23.04.23)
işin içinde olmayana her şey hikaye gibi gelir. gidin bir cenazeye uzaktan insanları gözleyin. birilerinin içine ateş düşmüştür, bağrı yanıyordur. hayat onlar için artık eskisi gibi olmayacaktır.

bir köşede ise geyik muhabbeti yapan, arabasının kaskosunu falan konuşan, hatta gülen kişiler görürsünüz.

işte aradaki fark böyle. kendi başına gelmeden tamamen olmasa da en azından kısmen bir şeyle empati kurabilenler iyi insan oluyor zaten. diğerleri çöp. savaş da ister başka şey de. oyun sanıyor çünkü.
0
bohr atom modeli
(24.04.23)

elden kira toplama ihbar

bass solo take one
bir ilçede birçok memurla birlikte "rezidans" denilen bir binada 1+1 bir dairede kiracıyım. her ayın 15'i kirayı elden topluyor bir tane dandik makbuz kesiyorlar. belli ki vergi kaçırıyorlar ve elden kira almanın da bir sınırı varmış. ben bunları isimsiz nereye şikayet edebilirim? aynı binada savcı
bir ilçede birçok memurla birlikte "rezidans" denilen bir binada 1+1 bir dairede kiracıyım. her ayın 15'i kirayı elden topluyor bir tane dandik makbuz kesiyorlar. belli ki vergi kaçırıyorlar ve elden kira almanın da bir sınırı varmış. ben bunları isimsiz nereye şikayet edebilirim? aynı binada savcı da yaşıyor ama olana bitene göz yumuyor.
0
bass solo take one
(23.04.23)
(9)

yalnız yaşayan erkekler sırt kıllarını nasıl alıyor?

karayel
sb
sb
0
karayel
(23.04.23)
alamıyor. lazer kesin çözüm.
0
false pretension
(23.04.23)
ağda yaptıranlar veya lazere gidenler var.
öyle bir çözüme başvurmak zorunda kalıyor olabilirler.
0
blatta hiberna
(23.04.23)
Yalnız yaşayan başka erkeklerden rica ediyorlar
0
vedatchilipeppers
(23.04.23)
Philips bodygroom + şu aksesuar: www.phaksesuar.com
0
inheritance
(23.04.23)
Çok özür dileyerek soruya soruyla karşılık vermek istiyorum; Sırt kıllarını aldırmanın temiz bir sırt görüntüsü dışında avantajı var mıdır? Teşekkürler.
0
Jazz
(23.04.23)
inheritance+1 heralde 7-8 yıldır kullanıyorum
0
mirty
(23.04.23)
berbere gittiğimde bi adama denk geliyordum atleti çıkarıp berbere aldırıyordu, samimiyetle ilgili sanırım makinanı da yanında götürürsün
0
freebird5406_2
(23.04.23)
1-2 tek tel çıkar, onu da cımbızla alırım. Makineyle alacak kadar olsa elimle her yerime uzanabiliyorum.
0
gabe h coud
(23.04.23)
Berberime diyorum bugün sırtı da halledelim, arkaya geçiyorum çırak geliyor iki dk hallediyor
0
not sure if serious
(23.04.23)
(3)

Yurt dışından iPhone 14 getirmek

Yanni
Bir arkadaşım benden iPhone 14 getirmemi istedi. Amerika'dan gelirken bu telefonu uçak içi bavuluma koyarım diye düşündüm.Türkiye'ye girerken bir sorun oluyor mu? İstanbul'dan bir de iç hatlar uçurum var. İnternet'te gümrük deposuna alınıyor gibi saçma şeyler okudum. Xray cihazından geçerken telefon
Bir arkadaşım benden iPhone 14 getirmemi istedi.

Amerika'dan gelirken bu telefonu uçak içi bavuluma koyarım diye düşündüm.

Türkiye'ye girerken bir sorun oluyor mu? İstanbul'dan bir de iç hatlar uçurum var. İnternet'te gümrük deposuna alınıyor gibi saçma şeyler okudum.
Xray cihazından geçerken telefon görürlerse hemen işleme alıyorlarmış-muş.

Telefonun jelatinini mi seksen?

Lütfen bana bu konuda aklıselim bilgi verebilir misiniz?

Teşekkürler
0
Yanni
(23.04.23)
1 tane ile herhangi bir sorun yaşamazsınız
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(23.04.23)
Normal yanında taşı. 4 tane getirmiyorsun korkma bu kadar. 2-3 tane telefonla girmek normal zaten. 1 kutulu 2 kutusuz’a kadar normal sonrası risk başlar
0
avatar is back
(23.04.23)
Teşekkür ederim. Benimki klasik Türk vatandaşı korkusu. Bir de ülkeye Amerikan pasaportum ile giriyorum ama işte korku korkudur.
0
🌸Yanni
(23.04.23)
(1)

enpara nakit avans hk

baldan kaymak
örneğin x tl nakit avans kullanmak istedim. süre sonunda çıkan tl tutar gün mü oluyor yoksa 1 kereye mahsus mu oluyor?
örneğin x tl nakit avans kullanmak istedim. süre sonunda çıkan tl tutar gün mü oluyor yoksa 1 kereye mahsus mu oluyor?
0
baldan kaymak
(23.04.23)
Soruyu tam anlayamadım ama faiz günlük işler.
0
orient blue
(23.04.23)
(4)

metaforun ne olduğunu çocuğa anlatır gibi anlatır mısınız?

sanemz
teşekkürler. s.b?
teşekkürler. s.b?
0
sanemz
(23.04.23)
Ben sana en basit halini söyleyeyim: "Gibi" edatı kullanmadan benzetme yapma işine metafor denir, "Gibi" kullanırsan metafor olmaz direkt "benzetme" olur mesela.

Misal "Uzun ince bir yoldayım, gidiyorum gündüz gece"

Buradaki "uzun ince bir yol" metafordur, yani sana gerçekten uzun ince bir yolda olduğundan bahsetmez, burada sana uzun ince bir yol yol örneğiyle hayat akışından bahsediyor ama "gibi" kullanmamış gördüğün gibi direkt simgesel bir benzetme yapmış.

Ha mesela bunu sana "Uzun ince bir yolda gibiyim" diyerek verseydi bu metafor olmazdı benzetme olurdu.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(23.04.23)
Bir benzetme, bir şeyin başka bir şeye benzetildiği bir ifadedir. Örneğin, "O, bir aslan gibiydi" ifadesinde, kişi aslana benzetilir.

Bir metafor ise, bir şeyin tam olarak o şey gibi kabul edildiği bir ifadedir. Örneğin, "O, bir aslandı" ifadesinde, kişi tam olarak bir aslan olarak kabul edilir.

Benzerlikleri ifade etme şekilleri farklıdır. Benzetme açık bir benzerlik ifade ederken, metafor daha dolaylı bir şekilde ifade eder.

Özetle, benzetme ve metafor arasındaki fark benzerlikleri ifade etme şekillerinde yatmaktadır. Ancak, bazı ifadeler hem benzetme hem de metafor olarak kullanılabilir ve bu nedenle farkı anlamak zor olabilir.
0
cemallamec
(23.04.23)
biz bunu dolaylama diye görmüştük sanki yıllar önce.
0
🌸sanemz
(23.04.23)
Dolaylama, bir şeyi doğrudan söylemek yerine, ima etmek veya örtülü bir şekilde anlatmaktır. Örneğin, "Ali, işten ayrıldı" cümlesi doğrudan bir ifadedir. Ancak, "Ali, artık boş zamanlarında daha fazla vakit geçiriyor" cümlesi dolaylı bir ifadedir ve aslında Ali'nin işten ayrıldığını ima etmektedir.
0
cemallamec
(23.04.23)
(9)

Hakim ve savcı maaşı

Gradient_tabanlı_mor
Net olarak kaçtır bilen var mi?
Net olarak kaçtır bilen var mi?
0
Gradient_tabanlı_mor
(23.04.23)
15ila 50 arasında değişiyor
0
melodi
(23.04.23)
@melodi neye göre değişiyor?

10 senelik savcı hakim kaç alıyor mesela öyle sorayım.
0
🌸Gradient_tabanlı_mor
(23.04.23)
yeni başlayanlar ortalama 15den başlıyor yargıtay vs 50küsur alıyor. 10 senelik tahminen 1.sınıf olmuştur (herşey normalinde ilerlediyse) 40 falan
0
melodi
(23.04.23)
15 eski tarifedir ya. Benim maaşlarla ilgili 6-7 sene önce hatırladığım para 15 falan. Halihazırdaki maaşlarla ilgili hiç bilgim yok ama şu an 15’e bu yükün altında iş yapacak hakim savcı yoktur diye düşünüyorum. Belki stajyerlere akademideyken falan verilen paradır o
0
vedatchilipeppers
(23.04.23)
www.memurlar.net

30-50 arası alıyor.
0
infernalcadre
(23.04.23)
hiç bir hakim-savcı 15'ten falan başlamıyor. 4 yıllık mezun hakim 30 küsürden başlıyor. savcılar 40'tan başlıyor. ikisinde de dediğin gibi 10 yıllıklara falan bakarsak 45-50bin alıyorlar çoğu
0
avatar is back
(23.04.23)
@avatarrisback 4 yıllık mezun hakim ne demek:) bu kadar net konuşmanızı neye yormalıyız merak ettim. hakim savcı maaşları aynıdır hakim şu kadar savcı bu kadar diye bi ayrım yok mevzu kıdem. 5 yıllık kıdemi olan bir hakim şuanda 35bin tl alıyor 4 yıllık olanda 30bin.

yargıtay ve diğer yüksek yargıdakiler şuanda en son yapılacak zamlarla 55-60binlere gelecekler normal hakim savcılara zam yok.
0
melodi
(23.04.23)
Yeni hakim savcı yardımcılığı 25 bin başlıyor. Yeni hakim 30-35 alıyordur
0
Hallegadola
(23.04.23)
10 senelik hakim savcının maaşı 40 falandır
0
Hallegadola
(23.04.23)
(10)

Ince ye oy verecek var mi aramızda?

sonhakan
...
...
0
sonhakan
(23.04.23)
Ben varım. (hala galiba sadece ben varım koca duyuruda)

saat 22.43 hala ben varmışım.
0
Kahvedesu
(23.04.23)
Ben bütün cevremde ve sosyal medya cevremde sadece bir kişi gördüm.
Kahvedesu ile iki oldular.
0
logisticsmanager
(23.04.23)
@logisticsmanager +0,5
Ben de bütün çevremde ve sosyal medya çevremde 1 kişi duydum. O da bir arkadaşımın babası. @Kahvedesu ile 2 oldu.
0
nawar
(23.04.23)
Başkasına vermeyi kendime olan saygiya yakıştıramıyorum.
0
deer hunter
(23.04.23)
ben düşünüyordum da vazgeçtim. hdp'den yüzünden oğan'a atacağım.
0
Erestor
(23.04.23)
Ben @Kahvedesu'dan başkasını görmedim.

Çevremde de yok yani.
0
Mirket
(23.04.23)
benim yakınımda yok,
ailem tayyip’i, diğer bütün çevre (iş-arkadaş) kılıçdaroğlu’nu destekliyor.
0
perloneth
(23.04.23)
bir kişi biliyorum. maalesef 30 yaş üstü. gerçi belli olmaz, son olaylardan sonra fikrini değiştirdiyse şaşırmam.
0
mark greg sputnik
(24.04.23)
oy vereceğini söyleyen 1 kişi dahi görmedim. sadece sosyal medyada görüyorum. 15 mayıs günü incenin açıklamalarını merakla bekliyorum.
0
kondansator
(24.04.23)
alt komşum ailecek yıllardır akpliydi, bu seçimde aynı ekip yaklaşık 12 kişi hepsi muharrem inceye oy vereceklerini söylüyorlar. başka da duymadım ama seçim sohbeti yapılan ortamlarda da bulunmuyorum pek
0
kakamelsokoban
(24.04.23)
(2)

Kilicdaroglu Tutkiye deki dogalgazı Putin veriyor dedi mi

sonhakan
Dedi ise nerede? Mümkünse link
Dedi ise nerede? Mümkünse link
0
sonhakan
(23.04.23)
hayır ama akşener'in benzer ifadesi var.
0
candide
(23.04.23)
Demedi
0
avatar is back
(23.04.23)
(5)

90x60 masa tahtasını duvara monte etmek için L ayak...(nerden bulunur)

stanhiver
Nerden bulabilirim. Ya da ne diye aratmam lazım. L ayak diye aratınca hep küçük raflara göre çıkıyor. Bana şöyle 60x60 gibi 90-60 tahta masayı tutmak için bir şeyler lazım ama bir türlü bulamadım. İnternetten nasıl bulabileceğime dair fikri olan var mı? Olmadı koçtaş, tekzen gibi yerlerde bulabilir
Nerden bulabilirim. Ya da ne diye aratmam lazım. L ayak diye aratınca hep küçük raflara göre çıkıyor. Bana şöyle 60x60 gibi 90-60 tahta masayı tutmak için bir şeyler lazım ama bir türlü bulamadım. İnternetten nasıl bulabileceğime dair fikri olan var mı? Olmadı koçtaş, tekzen gibi yerlerde bulabilir miyim bu tarz bir l ayak (l ayak dendiğinden bile emin değilim).
0
stanhiver
(23.04.23)
alperz
(23.04.23)
bu pahalıymış baya ya. Çok ayrıntılı gelişkin bir şey gibi. Ben sadece bir laptop koyacağım sadece. Çok fazla ağırlık taşımasına gerek olmayacak.
0
🌸stanhiver
(23.04.23)
hırdavatçıları gez biraz. bir iki saat dolanmayla bulursun. derdini anlat adamlara çözerler.
0
alperz
(23.04.23)
ferforje diye aratacaksın yapan yerleri, bunlar raf ayağından balkon korkuluğuna bahçe kapısına kadar her şey üretirler ölçülerini verirsen
0
freebird5406_2
(23.04.23)
60cm olmak zorunda değil illa, şu iş görür mesela:
www.hepsiburada.com
0
ensar
(23.04.23)
(1)

istanbul havalimanı

alp9900
istanbul havalimanına yakın nerede beklenebilir?gelen yolcu dış hatlardan yolcu alacağımda en uygun nerede beklerim
istanbul havalimanına yakın nerede beklenebilir?

gelen yolcu dış hatlardan yolcu alacağımda en uygun nerede beklerim
0
alp9900
(23.04.23)
havalimanına girmeden önceki yol kenarlarında bekliyor herkes.
0
calmdown
(23.04.23)
(5)

akran zorbalığı

sanemz
yurtta zorbalığa uğrayan yeğenim vardı, yerini değiştirdik. çok fena şeyler... anlatsam sinirden yumruğunuzu kemirirsiniz. yurt müdürüne şikayeti denesekte olmadı, müdüre hanım: "kendini savunsun bene ne ye" kafasında biri ve haklı da aslında ama bizim çocuk yüzde 50 engelli. neyse yerini değiştirdi
yurtta zorbalığa uğrayan yeğenim vardı, yerini değiştirdik. çok fena şeyler... anlatsam sinirden yumruğunuzu kemirirsiniz. yurt müdürüne şikayeti denesekte olmadı, müdüre hanım: "kendini savunsun bene ne ye" kafasında biri ve haklı da aslında ama bizim çocuk yüzde 50 engelli. neyse yerini değiştirdik ama bu kıza da feci tepem atıyor. ben yeğenime asla karşılık verme, kalbini hep yumuşak tut dedim. karşılık verirse daha da büyür zihninde kalıcı travma olur diye endişelendim. iyi mi ettim bilmiyorum. siz olsaydınız napardınız?
0
sanemz
(23.04.23)
Doğru yapmışsınız.Bu tür olayların boyutları ve sonuçları farklılık gösterse de hayatta bazı şeyler üstünde çok durmamasını telkin edin.
İçine kapanıksa daha ayrı bir ilgi göstermek lazım.
0
diyecevaplandı
(23.04.23)
Yanına birkaç arkadaş al git kızın yanına eğer yeğenime ve başkalarına bu zorbalığı yaparsan senin başına bela olurum de.
0
komando kani var bende
(23.04.23)
Bende yurtta zorbaliga ugramistim. O donem kalbimi yumusak tuttum, buyuk tepkiler vermedim. Zaten zorbalik yapanlarda sinif arkadasimdi. Fiziksel bi kavgaya girismedim. Ama lclm sogumaz o insanlara karsi. Asla karsilasacagim ortamlara girmem. Hayatimdan tamamen cikarttim. Ve bende etkisi hala surer.

Bu durum universitede olsaydi bu durumla kendim basa cikmaya calismak yetine yurdumu degistirirdim. En ufak durumda da tutanak tuttururdum gerekirse gerekli yerlere sikayet ederdim.

Gencken ve cocukken hakaretle ya da birinin malina zarar vermesiyle kendi basa cikmaya calisiyo insan. Bu tip durumlarla yetiskinken karsilasinca savciliga gidiyoruz, polise gidiyoruz.

Zorbanin yasindan bagimsiz bu durumlarla yasal anlamda ugrasmak en mantiklisi. Hic bir sonuc alinmasa bile zorbayi bir adim geri iter,
0
zimbirik
(23.04.23)
ben bu durumlarda nazik olmanın pek kazandırdığını görmedim. erkek versiyon olarak koca eğitim hayatımda bir kez denk geldim böyle bir şeye. bir iki uyardıktan sonra laftan anlamayınca çıkıp suratının ortasına kafayı çaktım. sonra beni gördüğü yerde başka tarafa bakmaya başladı. böyle yapın demiyorum ama söylemek istedim.
0
deranzo1
(23.04.23)
@deranzo1, öyle bir çıkış haklıyı haksız yapıyor bence. sürekli savaş halinde olmakta yorucu. ben kaçmayı tercih ediyorum ve olabildiğince sessiz kalmanın da karşıyı ürküttüğüne şahit oldum. hani diyorlar ya cahilin yanında kitap gibi sessiz ol diye. sessiz kalmak daha ürkütücü o kişi için. benim şahsen mecalim olmazdı, yurt ortamında birkaç kez ben de yaşadım.
ben hatta iyiliğimle yenmeye çalıştım. başardım da...
0
🌸sanemz
(23.04.23)
(10)

Soru sorarken telefondan okumak normal mi?

sailor
Merhaba,Özellikle son dönemde Oğuzhan Uğur'un açık mikrofon programlarında çok dikkatimi çekti bu durum. Soru soranların çok büyük bir kısmı, soruyu telefondan okuyarak soruyor. Bu eskiden hoş olmayan bir şey olarak anılmaz mıydı?Ben 87 doğumluyum, ilkokuldan itibaren bir şey anlatacaksam da soracak
Merhaba,

Özellikle son dönemde Oğuzhan Uğur'un açık mikrofon programlarında çok dikkatimi çekti bu durum. Soru soranların çok büyük bir kısmı, soruyu telefondan okuyarak soruyor. Bu eskiden hoş olmayan bir şey olarak anılmaz mıydı?

Ben 87 doğumluyum, ilkokuldan itibaren bir şey anlatacaksam da soracaksam da bir yere bakmadan (kağıda vs) muhataba bakarak akıcı şekilde yapmam söylendi. Böyle öğrendim. Aksi durumu ayıp veya hoş olmayan bir şey olarak kodlamıştım.

Bu durum değişti mi?
0
sailor
(22.04.23)
Bro o an heyecan yapabilirsin stres olabilirsin unutursun ne soracağını, neticede resmi bir ortam değil, ayıp ya da hoş olmayan bir değil normal bence.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(22.04.23)
eskiden yayıncılık ve format genel olarak farklıydı. şu an çok daha farklı ve hızlı bir dünyada yaşıyoruz. oğuzhan uğur'u takip etmiyorum ama muhtemelen o soruları anlık alıyordur, yani önceden hazırlanabileceği ve aklında tutabileceği içerikler değildir bunlar. bence sorun yok. yani ben de bir programa konuk olsam ve seyircilerden gelen sorular okunsa asla yadırgamazdım. okumadan bana nasıl aktaracak :)
0
mark greg sputnik
(22.04.23)
@ mark greg sputnik

yok siz soruyu yanlış anladınız :) Soruları, oğuzhan uğur aktarmıyor. Katılımcılar, direkt siyasetçiye (konuk) soruyorlar ama direkt akıcı şekilde konuşarak sormak yerine telefondan okuyorlar genelde.
0
🌸sailor
(22.04.23)
Sizin bakış açınız doğru. Bana da böyle öğretildi diye hatırlıyorum. Yani kağıttan okumak yerine muhataba bakıp konuşmak gerek. Ha önünde metin olur arada bir bakarsın o ayrı, ama baştan sona kafanı kaldırmadan okumak bence hoş değil, karşı taraf da da iyi bir izlenim oluşturmaz.
0
bhhs
(23.04.23)
Okuyarak sormak hitabete aykiri. goz atmak baska bi sey ama programdakiler konusunda size katiliyorum. duz cumle kuramiyoruz
0
ala09
(23.04.23)
kesinlikle normal değil. o soruyu soracak kadar güveniyorsan kendine kağıttan ve telefondan okumak bir cesaretsizlik ve özgüvensizlik örneği olarak yorumlanır kolaylıkla. eğreti bir durum.

ancak o programdaki sorular önceden belirleniyor. spontane bir şey söz konusu değil. kimin ne soru soracağı belli. seyirci olmak için başvururken ve kesinleştiğinde zaten soruyu belirtiyorsun. hatta seçilmende sorunun etkisi çok büyük. bireysel olarak kendi hazırladığın sorunu da sormak isteyebilirsin ama bu soruyu önceden belirtmek zorundasın. hatta aynı konuyla ilgili benzer soruları sormak isteyen kişilere aynı soruyu sordurmamak için farklı kategoriden sorular veriliyor tekrara düşmemek için. yeni soru verilen kişilerde soruyu unutmamak için böyle bir yol izliyor olabilir. veya sipariş sorulardır bunlar. kişi orada tamamen o soruyu sorsun diye gönderilmiştir ve bakarak okumayı tercih eder. bir çok parametre söz konusu.
0
ezkaza
(23.04.23)
Şimdi burada eski nesil, z kuşağı vs muhabbeti yapmak istemiyorum ama yaşı yetenler hatırlarlar. Eskiden abbas güçlü ile genç bakış, siyaset meydanı gibi programlarda kimse bir yerden bir şey okumadan çatır çatır sorardı soracağını. Evet heyecan olurdu, bazen cümleler devrik vs olurdu, hatta bazen sunucu-moderatör destek çıkardı bunu mu sormak istiyorsunuz gibisinden. Yani bir şekilde o soru bir yerden okumadan sorulurdu zorlanılsa bile. Şuan maalesef bir sürü insan kendini ifade etmekte çok zorlanıyor galiba.
0
yazdonumu
(23.04.23)
Sunum yaptırdığım gençler kağıttan okumadıkları hiçbir mantıklı cümleyi baştan sona söyleyemiyorlar. İlle bir yerlerde saçmalıyorlar.

AKP sistemi böyle. Söyledikleri gibi adalet getirdiler. Herkesi en alt standartta eşitlediler. Hepimiz cahiliz. Hepimiz beceriksiziz. Hepimiz asgari ücret ve civarında maaş alıyoruz.
0
alperz
(23.04.23)
Yaz dönümü + 1
Okuduğum uni.ye programa gelmislerdi genc bakis ekibi canlı yayına ben de katılmıştım. Hatta beraber gittigm arkadaş soru yöneltmisti konuk siyasetçiye. Evet simdikilerle mukayese edilemez maalesef.
0
2027
(23.04.23)
değil soruya çalışıp gelmeye üşenmişler, nasıl olsa telefon var niye beynimi yorayım

tersine evrim
0
bir soru sorcam
(23.04.23)
(6)

Süresiz vekaletler problem oluşturur mu?

havadakarada
Bir iş davası sebebiyle avukata süresiz vekalet vermiştim. Artık hiçbir işim kalmadı. 4 sene olmuş. Noterden fethetmek gerekiyor mu?
Bir iş davası sebebiyle avukata süresiz vekalet vermiştim. Artık hiçbir işim kalmadı. 4 sene olmuş. Noterden fethetmek gerekiyor mu?
0
havadakarada
(22.04.23)
Avukatı “fethetmek” biraz fazla değil mi sizce de? bence azilname yeterlidir :)
0
irene
(22.04.23)
konuya çok vakıf değilim ama ben babam vefat ettikten sonra çeşitli işlemler için kardeşlerimden vekalet almak durumunda kalmıştım. evindeki gazın kapatılmasından tutun da arabasının satışına kadar. aldığım vekalette bunlar tek tek, ayrıca yazılmıştı. bir sürü soru sormuşlardı.

o açıdan sorun olmaz diye düşünüyorum çünkü vekaletnamede hangi işlemler için izin verildiği spesifik olarak yazılıyor benim anladığım kadarıyla. öyle genel olarak "şu kişi işlerimi yapma konusunda yetkilidir" şeklinde süresiz vekaletname hazırlanacağını sanmıyorum.
0
mark greg sputnik
(22.04.23)
@irene fethetmek:) azilname gerekiyor mu, yapmazsam bu bir problem olur mu? 4 sene sonra durduk yere insanlara ayıp olur gibime geliyor belki unuttu bile benim vekaletnameyi
0
🌸havadakarada
(22.04.23)
Yine fethetmek yazmışım. FESHETMEK :)
0
🌸havadakarada
(22.04.23)
yani şart değil ama içiniz rahat edecekse yapın. yoksa bir şey olacağını sanmıyorum.
0
paintov
(22.04.23)
İşiniz bitse de azletmeniz gerekmez. 4 yıl sonra azilname göndermeniz de hoş olmaz bence. Abrıça vekaletname olması öyle kafasına esen her şeyi yapabileceği anlamına gelmiyor. Avukatla işiniz kötü bir şekilde bitmediyse bence hiç uğraşmayın. Hem Birgün başka bir meseleden dolayı tekrar görüşme ihtimaliniz olur. Avukat unutmuştur o vekaletnameyi boşuna hatırlatmayın :)
0
bhhs
(23.04.23)
(5)

Şirketimin yaptığı usulsüzlükler hk.

Bu yol nereye gider bilmem ama yürüyorum işte
Ptesi işten ayrılıyorum. Şikâyet etmek istiyorum.Niyetim para pul değil. Yaptıkları haksızlıklar sonucu bu raddeye geldim. Nereye/nasil şikayet edebilirim.1- şirket anonim şirket. Ancak faturasız aldıkları hizmetler için ödemeleri personele nakit verip kendi hesaplarından havale/eft yaptırıyorlar. Y
Ptesi işten ayrılıyorum. Şikâyet etmek istiyorum.
Niyetim para pul değil. Yaptıkları haksızlıklar sonucu bu raddeye geldim. Nereye/nasil şikayet edebilirim.

1- şirket anonim şirket. Ancak faturasız aldıkları hizmetler için ödemeleri personele nakit verip kendi hesaplarından havale/eft yaptırıyorlar. Yazışmalar ve dekontlar var.

2- turizm şirketi. D2 belgeleri yok. Araçları ve şoförleri farklı firma üstünden kayıt ve sigortalı çalıştırıyorlar.
Yazışmalar ve belgeler var.

3-maasi asgariden yatırıp kalanı elden veriyorlar. Yazismalar ve belgeler var.

4-firma yabancı ve aleni olarak gruplarda türklere ırkçılık yapılıyor. Yazışmalar ekran görüntüleri var.

Uluslararasi bir firmanın türkiye kolunda yapılanlardan bazıları.
Ben de yapilan ırkçı şakalara ve aşağılayıcı laflara cevap verdiğim için mimlendim. Maaşlar çok iyi olduğu için kimse sesini çıkarmıyor.
Ptesi ayrılıyorum. Para pul mevzu önemli değil.
Başları ağrısın uğraşsınlar istiyorum.

Ne önerirsiniz?
0
Bu yol nereye gider bilmem ama yürüyorum işte
(22.04.23)
Maliyeye vergi kaçırma olarak şikayet edebilirsiniz.
Cimer diycem ama şikayet edenin bilgilerini herkese açık gösteren bir kurum sonuçta.
İnceleme bile torpille yapılıyor, şikayetinizi seçim zamanı kimsenin dikkate alacağını sanmıyorum.
0
neymis
(22.04.23)
Ayriyeten bence genel merkeze de bildirin bunları Türkiye operasyonunda çalışan denyolar görsünler tabii kendileri de aynı değilse
0
havadakarada
(22.04.23)
elden ücret meselesi için sgkya şikayet edin.
0
paintov
(22.04.23)
Her biri ayri ayri suc olan konular icin:

Vergi icin vergi dairesine git, yetkili birini bul ve anlat. En buyuk canlari buradan acir.

Diger konular icin de turizm bakanligi yine. Ben boyle konularin internetten falan degil de yuz yuze daha iyi cozulecegini dusunuyorum.
0
floydian
(23.04.23)
vergi dairesine ve elden maaş için sgk ya net şikayet edin, bunlar bile zaten uğraştırır onları.
0
crackcodemood
(23.04.23)
(1)

Su kisa videoyu anlayamadim?

speedy
Sosyal medyayi minimumda kullandigimdan belki de. Ne atiyorlarmis bu adama: https://youtu.be/gn_yPEXwCmQ
Sosyal medyayi minimumda kullandigimdan belki de. Ne atiyorlarmis bu adama: youtu.be
0
speedy
(22.04.23)
twitter'da ergenler arasında oluyor bazen böyle şeyler "@ yaz 3.sırada çıkan kişi sana yemek ısmarlasın" ya da "@ yaz 2.sıradaki kişi seni gerçekte çok sevmiyormuş" gibi şeyler yazıyor. millette sazan gibi yapıyor bunu. hem makara oluyor hem de bunu paylaşan etkileşim kasıyor.

bunun videolu halleri de var, drift videosuna "beraber driftlemek istediğin arkadaşın @4 'te bekliyor" gibi. konu o
0
avatar is back
(22.04.23)
(2)

Xiaomi kamera artık para istiyor

ananiyimioguz
Cok onceden 2 tane xiaomi kamera almistim. Biri sabit biri de 360 dönebiliyor.Neden aldim, evde yokkan hareket algilamasi falan vardi.Simdi is yerine koydum cok işimize yaniyor kapının onunde biri durursa bildirim geliyor.Ben zannediyordum ki bu kameraya para verince bu hizmet de icinde oluyor. Xiao
Cok onceden 2 tane xiaomi kamera almistim. Biri sabit biri de 360 dönebiliyor.

Neden aldim, evde yokkan hareket algilamasi falan vardi.

Simdi is yerine koydum cok işimize yaniyor kapının onunde biri durursa bildirim geliyor.

Ben zannediyordum ki bu kameraya para verince bu hizmet de icinde oluyor. Xiaomi home uygulamasindan girip gorucez istedigimiz zaman diye biliyordum.

Şimdi paket satın alın diyor. Bunu aşmanın bir yolu var mı yoksa mecbur alicaz mi?

www.hizliresim.com
0
ananiyimioguz
(22.04.23)
9 saniyelik kayidi hareket olunca sana yolluyor
Sd kart varsa ona kayit yapiyor

Bunun disindaki kayitlar ucretli oldu gecenlerde
0
fakyoras
(22.04.23)
8 gunu kaldi evet. Bildirim yine aticak. Sadece otomatik buluta kayit olmicak.
0
sekerler diyarinda bir ruya
(23.04.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.