Giriş
(4)

apseye bağlı yanak şişmesi

kaleci makabayasi
dişim de oluşan apseyle birlikte bu sabah uyandığımda yanağımın ve göz altımın belirgin bir şekilde şişdiğini fark ettim. augmentin isimli ilacı da 1 gündür kullanıyordum. bıraksam mı, ne yapsam ne etsem. bu arada doktorada gidicem tabi.
dişim de oluşan apseyle birlikte bu sabah uyandığımda yanağımın ve göz altımın belirgin bir şekilde şişdiğini fark ettim. augmentin isimli ilacı da 1 gündür kullanıyordum. bıraksam mı, ne yapsam ne etsem. bu arada doktorada gidicem tabi.
0
kaleci makabayasi
(26.04.11)
yok başladıysan bırakma, doktor da abse varken antibiotik önerecek bitince gel diyecek zaten, tabiki git dr a ama ilaca devam et biran önce iyileşsin abse
0
mavibalık
(26.04.11)
mavibalık +1 antibiyotiği yarıda kesmen o antibiyotiğe mikroorganizmaların direnç geliştirmesi demek olur. artık o ilaçtan daha etkili bişi kullanman gerekmesi demek olur. pek hoş olmaz yani.
0
bıdıbıdı
(26.04.11)
augmentin iyi seçim. umarım 1gr'lıktır. diş ağrılarında amoksisilin grubu antibiyotik veriyorlar. largopen ve augmentin de bunlardan biri. eğer ağrın varsa apranax fort alabilirsin. o apse geçmeden doktor herhangi bir işlem yapmaz.
0
lorenzen
(26.04.11)
bende de aynı durum vardı. augmentin 1000 mg kullandım bir hafta yanında da majezik ağrı kesici içtim. şişmesi normal antibiyotik 1,2 gün içinde etkisini gösterir şiş iner. geçmiş olsun
0
habula
(26.04.11)
(9)

Lustral yanlışlıkla 2 kez içtim

hikaye mesture
Yavaştan kalbim hızlanmaya başladı. 100mg Lustal Special. Acil olarak bir şey yapmam gerekiyor mu?
Yavaştan kalbim hızlanmaya başladı. 100mg Lustal Special. Acil olarak bir şey yapmam gerekiyor mu?
0
hikaye mesture
(26.04.11)
valla ben zevkine yapıyordum öyle, dört-beş tane alıyordum arada. baygın baygın yatıyordum :) bir şey olmamıştı. fakat bünye meselesi bu. gidip kustur kendini en iyisi.
0
sen git ben geliyorum
(26.04.11)
bişey olmaz
0
mavibalık
(26.04.11)
bir şey olmaz panpa devam. tekrar ilacın vakti geldiğinde almamazlık etme bile, zamanı gelince bir tane daha at.
0
karlmarx
(26.04.11)
çok mutluyum laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :D :D


çiçekler böcekler
0
🌸hikaye mesture
(26.04.11)
özendirme olm.
0
reyals
(26.04.11)
siz hapsız mutlusunuz panpa. bizim gibiler için destek gerekiyor sadece. değerinizi bilin, saçmalamayın :))
0
🌸hikaye mesture
(26.04.11)
lustral antidepresandı dimi.
çok mu tatlı? :( ben de istiyom o kadar mutlu ediyosa.
0
shiranai
(26.04.11)
daha önce içmediysen hiç ya da çok ara vermişsen 2 tane 100lük lustral çenenin ve dizlerinin titremesine sebebiyet verecektir, bir gün sürebilir korkma..

ağzında bir garip tat olur yemek yemek istemessin...
bu kadar..
0
Her Yer Kara
(26.04.11)
sallama la! iki tane almayla bi şey olmaz. :)

ilk aldığımda benim nabız 150 ye vurmuştu. şimdilik yaşıyoruz.
0
ya ben lan neyse
(26.04.11)
(3)

Ankara dermatolog tavsiyesi

crudelis
Merhaba, bir süredir sivilce problemim var malesef. Düzenli muayene olduğum bir doktorum da var ancak bu zamana kadarki tedavilerden pek bir sonuç alamadım. o nedenle de başka bir doktora daha görünmek istiyorum. Ankara'da bildiğiniz, duyduğunuz iyi bir dermatolog tavsiye edebilirseniz sevinirim.Teş
Merhaba,
bir süredir sivilce problemim var malesef. Düzenli muayene olduğum bir doktorum da var ancak bu zamana kadarki tedavilerden pek bir sonuç alamadım. o nedenle de başka bir doktora daha görünmek istiyorum. Ankara'da bildiğiniz, duyduğunuz iyi bir dermatolog tavsiye edebilirseniz sevinirim.
Teşekkürler şimdiden
0
crudelis
(26.04.11)
Gazi hastanesi dermotoloji bölümü iyi. ben de aynı dertten gitmiştim . Adı Volkan ama soyadını tam çıkaramadığım bir doktor çok iyi . Baya ilgileniyorlar
0
squeeze
(26.04.11)
roaccutane kullanabilirseniz kesin çözüm doktorunuza danışın.
0
azurre
(26.04.11)
daha önce kullandım ama yarıda bırakmak zorunda kalmıştım tedaviyi. başka çözüm bulamazsam yeniden kullanmayı düşünüyorum
0
🌸crudelis
(26.04.11)
(4)

Boğaz Pek Fena

zeynelali
Sevgili hastabakıcılar,boğazım pek fena. sürekli bal... atıyorum. ve iki dakika rahat vermiyor.. doktora gideceğim fakat ondan önce kendim neler yapabilirm
Sevgili hastabakıcılar,

boğazım pek fena. sürekli bal... atıyorum. ve iki dakika rahat vermiyor.. doktora gideceğim fakat ondan önce kendim neler yapabilirm
0
zeynelali
(25.04.11)
tantum sprey var bogaz icin, eczane varsa yakinda ondan alip sikabilirsin. eczane olayini karıştırma diyorsan sutu ısıtıp balı içinde karıştırıp içmek biraz rahatlatabilir.
0
perkele
(25.04.11)
bal tek başına değil de karabiberle kaşıkla. daha iyi olur. ama doktora da git tabii.
0
yazaryan
(25.04.11)
bal tek başına olmaz+1
zencefille karıştırıp macun haline getirdikten sonra dene bir de. çok güzel yumuşatır, öksürük falan da geçirir.
0
tungur eezi
(25.04.11)
gereksiz konuşma, ılık şeyler iç hep ılık derken oda sıcaklığını kastetmiyorum. bildiğin ılık olmalı. bol c vit almalısın. çok kötü ses boru gibi ya da konuşurken acıyo yutkunurken acıyo dersen antibiyotiksiz geçmez benden sölemesi.
0
bıdıbıdı
(25.04.11)
(4)

Kaliteli MR (EMAR), SSK indirimli de olsa...

very pigmented melanosome
Bel MR'ı çektirmem lazım tekrar. Yalnız cidden çok iyi yeni bir makina olması gerekiyor. Yer İstanbul Avrupa yakası. SSK indirimi olan makinaları iyi, görüntü kalitesi yüksek olan neresi vardır tavsiye edebileceğiniz?
Bel MR'ı çektirmem lazım tekrar. Yalnız cidden çok iyi yeni bir makina olması gerekiyor. Yer İstanbul Avrupa yakası. SSK indirimi olan makinaları iyi, görüntü kalitesi yüksek olan neresi vardır tavsiye edebileceğiniz?
0
very pigmented melanosome
(25.04.11)
eğer öğrenebilirseniz çok sevinirim. yer de iyi bahçelievler.

2 ay önce Küçükçekmcede Doğan Hastanesi'nde çektirdim. Doktor buna bakarak ameliyat etmem seni dedi. Şimdi yenisini çektirmem gerekiyor.
0
🌸very pigmented melanosome
(25.04.11)
doktorun anlaşmalı yeri vardır orada istiyordur. Ya da detaylı bir bölge için görüntü istiyordur. Makine kalitesi diye birşey olmaz MR'da kolay kolay. 1.5T herhangibi bir makina gayet iyi görüntü verir.
Doktor tam ne istediğini söyler ise ona göre çekim yaparlar (Örneğin L4 L5 arasını 1'er mm'lik kesitler gibi). Ya da dediğim gibi doktorun çekilmesini istediği bir yer vardır onu söylemesi lazım.
0
gitti gelecek
(25.04.11)
Florance Nightingale de muayene oldum ve MR istediler (bel-sırt) kaça çekileceğini sordum, 1,400 TL dediler. vallahi, şaka değil. sonra nişantaşındaki vizyon görüntüleme merkezinde ssk indirimimle 150 tl ye çektirdim mis gibi. ama oraya sevkli gittim, sen direkt gidersen ne oluru bi telefon açıp sorman lazım.
0
morartu
(25.04.11)
@gitti gelecek tabi o kısmı da var ama doğan hastanesindeki makina çok eski 1.5 tesla değil, milattan önceden kalma açık MR. benim de içime sinmez o MR'dan çıkan görüntülere bakarak ameliyat olmak.
0
🌸very pigmented melanosome
(25.04.11)
(5)

uyumadan dinç hissetmek.

shortedsnyper
gece hiç uyumadım, saat itibari ile sanki uyumuş gibi hissediyorum. yani yatsam uyuyamam gibi. nedir sebebi? bu arada 2 haftalık ev tatilimin ilk haftasını bitirdim, genelde bu saatlerde yatardım.
gece hiç uyumadım, saat itibari ile sanki uyumuş gibi hissediyorum. yani yatsam uyuyamam gibi. nedir sebebi? bu arada 2 haftalık ev tatilimin ilk haftasını bitirdim, genelde bu saatlerde yatardım.
0
shortedsnyper
(25.04.11)
yorulmamışsın işte bugün hiç o yüzdendir, belirli bir kalori harcamamışsındır bedenen, beyinde yorulmamışsa tamamdır işte uyumadan devam edebilirsin :)
0
karlmarx
(25.04.11)
uzun suren uykusuzlukta yalanci dinclik olusur birkac saatligine fissek gibi hissedersiniz sonra da feci yorgun hissedersiniz... zannimca biyolojik saatle alakali...
mesela ben 24 saat uyumasam 18. saatte falan feci yorgun hissetmeye baslarim. ama 27-28'i falan devirdim mi 36 saate kadar bomba gibi olurum... sonra da iki gun falan (aslinda 17 saat) uyurum...
0
thunder thunder thunder thundercats
(25.04.11)
want2die'in dedigi gibi, vucudun 24 saatlik ritminde uyanma, canlanma zamani gelince yeniden canlanirsin. aksama erken yorulma, uykunun erken gelmesi gibi durumlari bekleyebilirsin.
0
wpi
(25.04.11)
uykulu hissettiğin bir dönem olur ya 18-24saat arası bişeydir bu. bu dönem sonrası vücut sanırım diyo ki bu uyumıcak herhalde ben adrenalin gibi maddeleri salgılayayım da uyanık kalmaya devam etsin. bunu bir yerden duymuştum. 42saat uyanık kaldığımı bilirim. arada sadece 30saat sonra yarım saat uyuduğumu ve o uykuyla 42saati tamamladığımı bilirim. ama zorunluluğun yoksa mutlaka uyumalısın. yoksa beyin yorgunluktan uyuyor. algıların yavaşlıyor, sersemleşiyorsun. hep böyle devam edersen ileride halüsinasyon bile görebilirsin.
0
bıdıbıdı
(25.04.11)
bu duyuruyu yazdıktan 1-2 saat sonra uykum geldi, aslında yatmayabilirdm ama yattım, 3 saat öncede kalktım :)
0
🌸shortedsnyper
(25.04.11)
(8)

buyuk tuvalette kan gelmesi nedendir? hangi bolume gorunmeli?

rusdemezale
film falan cekiliyosa, jargondaki adi nedir?hipokrat'a gonul verenler, bi bilgilendirseler makbule gecer.
film falan cekiliyosa, jargondaki adi nedir?
hipokrat'a gonul verenler, bi bilgilendirseler makbule gecer.
0
rusdemezale
(25.04.11)
hemoroidden kolon kanserine kadar birkaç hastalığın belirtisi olabilir. genel cerrahi'ye gitmelisiniz.

(bkz: kolonoskopi)
0
moar
(25.04.11)
genel cerrahi veya gastroenteroloji bölümüne gitmeniz gerekmekte. hemoroide ya da anal kanalın ucundaki bir çatlağa bağlı olabileceği gibi, kolon kanserine, inflamatuar bağırsak hastalıklarına kadar bir çok hastalığa da bağlı olabilir.
0
alisveris arabasi
(25.04.11)
mide kanaması belirtisi de olabilir, bunu da dahiliye ve gastroentrolog anlar.
0
zenlaid
(25.04.11)
bişi yok..bildiğin tük erkeği hastalığı..cok kasımısndır götü. acı kokoreç bişielr yemişindir.


kuru incir ye, kuru üzüm. bide her sabah yarım cay bardağı zeytinyağı iç. sigarayı bırak. acı yeme. bol su içi tamamdır:)

hoşaf falan da iyi gelir. hemen telaş yapma, sakin ol.
0
raki masasinin degismez adami
(25.04.11)
genel cerraha gitmen gerekiyor. muhtemelen kuru gıdalarla beslenmekten kaynaklı olabilir. bol yeşillikli öğünler tükenmeniz gerekecek. ve bol bol su içilmesi...
0
thebitterend
(25.04.11)
ben bu işe gönül verdim: dahiliye/gastroenteroloji ikisinden birine gitmelisin.
0
bıdıbıdı
(25.04.11)
sagolun cumlet'en. makbule gecti. gastroentroloji yaptiracam haftasonu. bakalim.
0
🌸rusdemezale
(26.04.11)
ufak bi yirtikmis.
acibadem'de 200 verecegime, kadikoy kizilay tip'ta 30'a muayene oldum. herkese de tavsiye ederim...
0
🌸rusdemezale
(29.04.11)
(2)

Izmir'de estetik cerrah tavsiyesi

luin 41
Bir tanidigim goz alti torbalarini mi, goz ustundekileri mi ne aldirmak istiyormus. Ama hic tanidik cerrah yok, o yuzden iyisini kotusunu de bilmiyoruz. Doktor tavsiyesi olanlara simdiden tesekkur ederim.
Bir tanidigim goz alti torbalarini mi, goz ustundekileri mi ne aldirmak istiyormus. Ama hic tanidik cerrah yok, o yuzden iyisini kotusunu de bilmiyoruz. Doktor tavsiyesi olanlara simdiden tesekkur ederim.
0
luin 41
(24.04.11)
ahmet seyhan iyidir, tavsiye edilir.
0
kroc
(25.04.11)
Özelden mesaj atarsanız yardımcı olurum.
0
plastik turambar
(25.04.11)
(7)

2 günlük sağlık raporu lazım

deniztarafinabakankale
selamlar.şimdi şöyle bir şey var ki, 11 mayıs 2011 tarihindeki beşiktaş - ibb kupa finaline istanbuldan kalkıp kayseri'ye maça gideceğim. fakat şöyle bir şey var ki, o çarşamba ve perşembe sınavlarım var okulda. lisede rapor olunca tekrar girebiliyorsun falan sınava hani.bana 2 günlük rapor lazım kı
selamlar.
şimdi şöyle bir şey var ki, 11 mayıs 2011 tarihindeki beşiktaş - ibb kupa finaline istanbuldan kalkıp kayseri'ye maça gideceğim. fakat şöyle bir şey var ki, o çarşamba ve perşembe sınavlarım var okulda. lisede rapor olunca tekrar girebiliyorsun falan sınava hani.

bana 2 günlük rapor lazım kısaca. aramızda doktor olup ayarlayabilecek var mıdır? çok makbule geçeceğini söylemeliyim. olmadı sağlık ocağına gidip yalvaracağım tabii. ama buradan çıkar belki. çok sevinirim. (2 gün yeter, sadece 2 gün.)

11 mayıs + 12 mayıs 2011 tarihleri.

(mod arkadaşlardan ricam çok az yukarda kalması. bir öğrencinin kaderi sözkonusu.)
0
deniztarafinabakankale
(24.04.11)
bi bahane uydur başım ağrıyor karnım ağrıyor diye. doktora git şansını dene.
0
take me rufee
(24.04.11)
fakat işi son güne bırakamam işte. o yüzden bi doktor arkadaş çıksa şurdan, iki gün rapor senin olsun dese. canım feda dese. kaç gün önceden çaksa raporu. mis.
0
🌸deniztarafinabakankale
(24.04.11)
şansına küs derim. :)
0
take me rufee
(24.04.11)
tam alerji mevsimindesin alerjim var başım dönüyor burnum akıyor dersin :)
0
hmm
(24.04.11)
söyledim diyelim. muayne etmeyecek mi? "hmm", verir mi dersin?
0
🌸deniztarafinabakankale
(24.04.11)
dr a bağlı ya ama alerjik rinitin varmış gibi yap
0
hmm
(25.04.11)
öss için lazım de.o zamanda verebilir yani.
0
semson
(25.04.11)
(6)

uyurken dişleri sıkmak

zipirinsan
bu neden olur? eskiden olmazdı, son birkaç haftadır sabahları uyanınca çenem ağrıyor, böyle dişlerimi sıktığımı farkediyorum. çaresi ne? çünkü artık sadece çene ağrısı değil, başağrısı da yapıyor.
bu neden olur? eskiden olmazdı, son birkaç haftadır sabahları uyanınca çenem ağrıyor, böyle dişlerimi sıktığımı farkediyorum. çaresi ne? çünkü artık sadece çene ağrısı değil, başağrısı da yapıyor.
0
zipirinsan
(24.04.11)
Ayni sey bana da oluyor arada. Ruyamda da sanki dislerim kirilsa da o acidan kurtulsam diyorum. O donemdeki psikolojik bir ruh halinin yansimasi olabilir mi? Benim acimdan karar veremedim cunku rahat bir insanim.
0
tbernhard
(24.04.11)
uyuyan guzel hastaligi da denilir buna :P


(bkz: uyurken dişlerini sıkmak)
0
comptrol
(24.04.11)
Discim stresten oldugunu soylemisti. Disci'ye gidin gece uyurken kullanmak izere agizlik yaptirin, geciyor :)
0
orqan
(24.04.11)
dişçiye gidip, kendine gece plağı yaptırman gerekiyormuş. ortalama 200 tl gibi bir fiyatı varmış. sebebi de stresmiş.
0
marisa
(24.04.11)
bruxism, tedaqvisi yok dıslerı kırma dıye aparat yapıyorlar.
0
bryan fury
(24.04.11)
tamamen sallıyorum ama gla destekleri alırsanız faydası olabilir, zaten zararı olmaz.
0
joepiscopo
(25.04.11)
(4)

Böbrek taşı belirtisi

groove salad
Şu meşhur ağrı dışında günlük hayatta yaşadığınız böbrek taşı belirtileri varsa nelerdir?Ben ciddi anlamda şüpheleniyorum, pazartesi randevum var. Böbrekte hafif sızlama, bir ağırlık hissi vb. var, olabilir mi?Siz neler yaşadınız?
Şu meşhur ağrı dışında günlük hayatta yaşadığınız böbrek taşı belirtileri varsa nelerdir?

Ben ciddi anlamda şüpheleniyorum, pazartesi randevum var. Böbrekte hafif sızlama, bir ağırlık hissi vb. var, olabilir mi?

Siz neler yaşadınız?
0
groove salad
(23.04.11)
idrarda kan
0
mr fusion
(23.04.11)
belirti değil de az sıvı tüketiyorsanız potansiyel böbrek hastası adayısınız diye biliyorum.
0
ground
(23.04.11)
idrarını yaparken çıkışta idrarda bir çatallaşma oluyorsa ve böbreğin olduğu yere bastırınca acıyorsa şüphelen demişti doktor bana.

bir de bence muayene ol. emin ol çok karlı çıkarsın.
0
silver apple
(23.04.11)
koyu renkli, kanamalı idrar, el ve ayakta uyuşma hissi, titreme ve kıvrandıracak derecede ağrı. bende bunlar olmuştu, doktorlar programında da bir uzman böbrek taşı ağrısı doğum sancısı kadar sancıya sebep olabilir, tam nokta gösteremeyebilirsiniz çünkü ağrı kol gezer demişti.
0
sane ego
(23.04.11)
(2)

alerjik riniti / nezlesi olanlar

durdenist
alerjik rinit için burun akıntısı, göz yaşarması ve kızarmasına en iyi gelen sprey vs. hangisidir? kendi tecrübelerinize dayanarak söyleyiverin lütfen. `iliadin` gibi spreyleri 3 günden fazla kullanamıyoruz ne anladım ben o spreyden o zaman. `avamys` kullanıyorum bu aralar ama o da %100 çözmüyor sor
alerjik rinit için burun akıntısı, göz yaşarması ve kızarmasına en iyi gelen sprey vs. hangisidir? kendi tecrübelerinize dayanarak söyleyiverin lütfen. iliadin gibi spreyleri 3 günden fazla kullanamıyoruz ne anladım ben o spreyden o zaman. avamys kullanıyorum bu aralar ama o da %100 çözmüyor sorunumu. haplar desen içlerinde 20 tane var. bir kaç hgafta rahat ediyorsun sonra yeniden başlıyor. ömür boyu hap içemiyeceğimize göre ne tavsiye edersiniz.
0
durdenist
(23.04.11)
nasonex tavsiye ederim ama uzun süreli kullanımda burun kanaması yapıyor. O yüzden ben telfast kullanıyorum şuan.
0
beholderrulez
(23.04.11)
(bkz: nasacort) Daha etkilisini görmedim henüz. İmkanınız varsa (bkz: immünoterapi) olanaklarını araştırmanızı öneririm.
0
cashkorkmaz
(23.04.11)
(6)

Tiner gibi kimysallara solunum yoluyla maruz kalan kişi için

kiral
Mide bulantısı ve baş dönmeye karşı ne önerilir ?
Mide bulantısı ve baş dönmeye karşı ne önerilir ?
0
kiral
(22.04.11)
benim bildiğim bu durumdaki insanlar hep yoğurt yer. bi dene istersen.
0
take me rufee
(22.04.11)
yoğurt yemiş ama bulantı devam.. ben de açık havada yürüyüş önernmiştim. Başka akla gelen bişi var mı peki ?
0
🌸kiral
(22.04.11)
Acil önerilir.
0
daddy
(22.04.11)
açık havada yürüyüş eşliğinde yoğurt yemiştim ben iyi gelmişti.. su + oksijen vs.
0
slevinkelevra
(22.04.11)
acil +1
0
cagdassalur
(22.04.11)
acillik bi durumu yok. istirahat etsin. emedur, metpamid veya dramamine verin bulantı için.
0
durdenist
(23.04.11)
(3)

Kas Sertleşmesi/Ağrısı

msne
merhabalar. koşuya başladım ve bu ağrı rahatsız etmeye başladı. şöyle açıklayayım, hızlı hızlı yürüyünce ya da yavaş tempo koşunca, diz ile ayak bileği arasında kalan kısmın ön tarafındaki kaslar kısa süre sonra taş kesiliyor. ve bu da dayanılmaz bir ağrı/acıya sebep oluyor. biraz durup dinlenince y
merhabalar. koşuya başladım ve bu ağrı rahatsız etmeye başladı. şöyle açıklayayım, hızlı hızlı yürüyünce ya da yavaş tempo koşunca, diz ile ayak bileği arasında kalan kısmın ön tarafındaki kaslar kısa süre sonra taş kesiliyor. ve bu da dayanılmaz bir ağrı/acıya sebep oluyor. biraz durup dinlenince ya da hızlı koşmaya başlayınca geçiyor bir süre sonra. bir de her zaman olmuyor, yani bazen oluyor bazen de hiç olmuyor rahat rahat koşuyorum.

düz taban değilim, koşu öncesi biraz yürüyüş ve esneme hareketleriyle ısınıyorum yine de çözüme ulaşamadım. ayakkabıdan ya da yanlış koşudan olabilir mi acaba diyeceğim ama internetten araştırdım biraz doğru koşuyorum gibi geldi. yine de siz de bildiğiniz teknikleri yazarsanız sevinirim.

doktora gitmeye üşeniyorum açıkçası, nasıl olsa geçiyor kendiliğinden. şimdi bir ton sıra bekle, yüz tane test yaptır, ondan sonra da bir şeyin yok diyecekler iyice çıldırırım.

teşekkürler şimdiden.
0
msne
(22.04.11)
kronik lateral derdim ama bence bir doktora görün. ayrıca tedavi olmasa da ayak bilekliği takman o ağrıya engel olabilir.
0
bad boy for life
(22.04.11)
aynı sorun ben de vardı. zeminden kaynaklanıyor olabilir. beton üzeri mi koşuyorsunuz?tartan pisti olan bir sahil , parkta deneyin.
0
cantstandya
(23.04.11)
@cantstandya

evet sanırım dediğiniz gibi. çünkü dün halı sahada koştum ve hiçbir sorun olmadı. aslında şu belediyenin yaptığı koşu pistlerinde koşuyordum ama onlar da iyice dümdüz olmuş, sertleşmiş özelliğini kaybetmiş sanırım.
0
🌸msne
(23.04.11)
(2)

Mide Krampı mı? Başka ne olabilir?

ataturkiye
Dün saat 18:00 civarında karnım/midem ağrımaya başladı (açtım, dolu mide değil yani). Takriben 1 saat sonra ağrı/kasılmalar hat safhaya ulaştı. Kendimi duvara taşa vuracak kadar ağrıyordu. Bol şişkinlik ve gaz doluydu karnım. Gece 23:00 gibi kendimi kusturdum ve 00:00 gibi ağrı hafifledi. Dün gecede
Dün saat 18:00 civarında karnım/midem ağrımaya başladı (açtım, dolu mide değil yani). Takriben 1 saat sonra ağrı/kasılmalar hat safhaya ulaştı. Kendimi duvara taşa vuracak kadar ağrıyordu. Bol şişkinlik ve gaz doluydu karnım. Gece 23:00 gibi kendimi kusturdum ve 00:00 gibi ağrı hafifledi.

Dün geceden beri karnımda bir yarayla dolaşıyorum sanki.

İşin bir başka boyutu da aynı olayın 10-15 gün önce bir başka gece yarısı yaşanmış olması ve beni uykudan uyandırıp sabaha kadar süründürmesiydi.

Verilerimiz çok kısıtlı, farkındayım ama bu verilere dayanarak neler olabileceğini söylebilir misiniz? Gastrit mi, ülser mi, soğuk mu almışımdır vs... nedir?

Düzeltme: Stres hat safhada. Öyleki duyuru kullanıcılarının streslerini toplasak bir benim stresim etmez.
0
ataturkiye
(22.04.11)
stres ve üşütme bi araya gelince oluyo bazen.
yarım saat arayla iki talcid bişey bırakmıyo.
0
sttc
(22.04.11)
Öncelikle geçmiş olsun. Bahar aylarında her türlü sindirim problemi yaşanır, var olan rahatsızlıklar alevlenir genelde. Stres ve aşırı gerginlik ise, ya sindirim yollarına ya da cilde etki eder. Aç karnına olması mide ile ilgili diye düşündürdü beni. Doktora gidin öncelikle. Kendinizi sakinleştirmeye çalışın. Yediklerinize de biraz dikkat edin.

Çok stresli ve gergin bünyemi, eğitmeyi başardım sonunda. Stres yaparak ve gerilerek, çözebildiğim pek bir sorun olmadı. Çok stresli bir dönemimde, sindirim sistemim kapamıştı kendini. Su içsem, kusuyordum.

Midenize baktırın. ve diğer sindirim sistemi organlarınıza da. Bu aralar tavuk suyu çorba, haşlanmış patates, haşlanmış elma, sütlaç, beyaz peynir ve kızarmış ekmek yemenizi öneririm. Açık çay, komposto, hoşaf. Üşütmemeye de dikkat edin.

Tekrar geçmiş olsun.
0
july14
(22.04.11)
(5)

Kas yapmak boy uzamasını engeller mi?

ahmetx6
Selamlar boyum 1.76 ve normal yollarla mesela şınav,mekik,barfiks gibi yollarla kas yapmak istiyorum.,(fitness kesinlikle değil) yanlız arkadaşlarımın dediklerine göre boy uzamasını engelliyormuş bu doğrumudur acep abiler?
Selamlar boyum 1.76 ve normal yollarla mesela şınav,mekik,barfiks gibi yollarla kas yapmak istiyorum.,(fitness kesinlikle değil) yanlız arkadaşlarımın dediklerine göre boy uzamasını engelliyormuş bu doğrumudur acep abiler?
0
ahmetx6
(21.04.11)
ağırlık kaldırmadığın sürece problem olucağını sanmıyorum.
0
Kreuzberg
(21.04.11)
yas hafif onemli gibi bu soruda ama...
0
blackworld
(21.04.11)
kemik gelişimin tamamlanmadan body olayına fazla girişme. veya hafiften giriş. halterciler gibi bi halin olabilir ufak yaştaysan.
0
durdenist
(21.04.11)
disiplinli olarak kaya tirmanis yapiniz.
0
ucan sincap
(21.04.11)
boyun uzamaya devam ediyorsa vücut geliştirmemelisin. kaslarında boyun gibi gelişim sürecinde oluyor. vücut yapın oturduktan sonra yapman daha doğru.
0
si13el
(22.04.11)
(3)

Dinmeyen mide agrisi

curt
Cumartesi sabah basladi ve 5 gundur hala suruyor. Sabah doktora gittim. Mide asidini azaltan bir ilac verdi gecmezse gel dedi. Agri disinda hicbir sikayet yok. Diski filan normal. Kramp seklinde bir agri, deli etti.Gunlerce gecmeyen mide agrisi yasayan var mi?Agri kesicisi var mi mide icin alinabile
Cumartesi sabah basladi ve 5 gundur hala suruyor. Sabah doktora gittim. Mide asidini azaltan bir ilac verdi gecmezse gel dedi. Agri disinda hicbir sikayet yok. Diski filan normal. Kramp seklinde bir agri, deli etti.

Gunlerce gecmeyen mide agrisi yasayan var mi?

Agri kesicisi var mi mide icin alinabilecek?
0
curt
(21.04.11)
Hocam belli olmaz bu işler ama benim apandisit ağrısı, mideme vurmuş ve midemde başlamış,
bir gün sonra aşağıya inmiş ve patlamaya yakın hastaneye yetişmiştim.
0
neosphere
(21.04.11)
noktasal bir ağrıysa, özellikle midenin altında ve tam ortada, büyük ihtimalle gastrittir. evham yapmayın, doktorunuz büyük ihtimalle 1 aylık vermiştir o ilacı, kullanın, etkisini görmezseniz gastroya başvurun, tabi bu sırada kahve sigara ve koyu çaydan uzak durun ki ilaç bir işe yarayabilsin.
0
einherjer
(21.04.11)
altınkılıç kefir için.
0
joepiscopo
(21.04.11)
(13)

boy uzatmak

thednb
evet sevgili plüton insanları gunesli gunler! benim 17 yasındaki erkek kardeşim komplekse girdi boyu 1.70 kilosuda 56 (kiloyu neden yazdım bilmiyorum) neyse adamı fitnessa yazdırdık esnetme hareketleri falan yaptırıyolar bunun dısında onerebileceginiz şeyler varmı? adam baya takmıs onu farkettim uza
evet sevgili plüton insanları gunesli gunler! benim 17 yasındaki erkek kardeşim komplekse girdi boyu 1.70 kilosuda 56 (kiloyu neden yazdım bilmiyorum) neyse adamı fitnessa yazdırdık esnetme hareketleri falan yaptırıyolar bunun dısında onerebileceginiz şeyler varmı? adam baya takmıs onu farkettim uzatın su cocugu!
0
thednb
(21.04.11)
basketbol kursuna yazdırın.
0
hıkmıkzık
(21.04.11)
mumkun degil bunuda dusunduk ama cok yogun stajı baslıycak vs vs :)
0
🌸thednb
(21.04.11)
Esnemen lazım pampa.Onu da yüzme,basket veya kendin germe hareketleri yaparak elde edebilirsin.
Belki yardımcı olur:www.walktallshoes.com
0
free bird
(21.04.11)
anladım peki bu eleman bunları ne kadar sıklıkla yapcak hacıt ?
0
🌸thednb
(21.04.11)
Gün aşırı yapsın bu eleman.Sütünü,maden suyunu içsin.Germe&esneme hareketlerinin üstüne şınavda çekerse daha sağlıklı bi vucüdu olur.Ayrıca o arkadaşa söyle imkanı varsa bir havuza yazılsın :)
0
free bird
(21.04.11)
o iş büyük ölçüde genetiktir. anne-baba kısaysa boy ne kadar uğraşsanız da bir yerden sonra uzamaz. daha 17 yaşında olduğuna göre ergenliği tamamlamamış yani boyu daha uzayacaktır diye düşünüyorum ki zaten erkeklerde 20-21 yaşlarına kadar uzar. boy da 1.70 fena değil hani 1.60 olsa tamam diyeceğim ama bence kompleks yapmasın.

beslenmesini iyi yapsın. süt ve süt ürünlerini bol tüketsin(abartmadan tabi). beden-kitle indeksi düşük (19,3). 22 civarlarında olması sağlık açısından iyidir. kilo alması lazım biraz. 63-64 kg olması lazım.

beden-kitle indeksi kilo/boy^2 şeklinde bulunabilir.

ama sonuçta genetiktir yani büyük ölçüde.
0
yigitkaraca
(21.04.11)
pilates yapsın. ben hande yener'in yalancısıyım.
0
japonbalikcisi
(21.04.11)
bi de yapabiliyosa mutlaka düzenli yüzsün.
0
japonbalikcisi
(21.04.11)
hala uzayabilir yahu bisi yapmasaniz bile. ben 19 yasima kadar uzamistim. 1.70 de fena degil ki hem, sarkozy kompleksne girmeye luzum yok
0
norwegian wood
(21.04.11)
pilates +1
0
balik kraker
(21.04.11)
bir ara internette boy uzatan tabanlıklar filan satılıyordu,işe yarar mı bilemem ama.
0
physcos physcos
(21.04.11)
cevaplar için ayrı ayrı teşekkür ederiz ama malesef yuzme vs zor basketbol gibi dedigim gibi staj falan ama yinede dikkate alacagız :)
0
🌸thednb
(21.04.11)
engin altan düzyatannın üniversitede 4 senede 8 cm daha uzamış bu örneği ver 1.80 olabilirsin de 20 yaşına kadar ama yavaş yavaş de.bu arada kilosu çok azmış benimde boyum 1.70 kilom 59 du vereme yakalandım 2 ay önce beslenmesine dikkat edin.en az 60 olması lazım.
0
semson
(21.04.11)
(3)

Erken yaşta alzheimer mı oluyorum yoksa lan?

matilda
Konuşurken bi sonraki cümleyi unutuyorum.O gün ne yediğimi unutuyorum. Şunu yapıcam unutmayayım diyorum unutuyorum. Henüz hayatımı tehlikeye atıcak bi unutkanlık yaşamadım, yaşadıysam da unuttum.Ne yapmalı? Balık yağı işe yarar mı?
Konuşurken bi sonraki cümleyi unutuyorum.
O gün ne yediğimi unutuyorum.
Şunu yapıcam unutmayayım diyorum unutuyorum.
Henüz hayatımı tehlikeye atıcak bi unutkanlık yaşamadım, yaşadıysam da unuttum.
Ne yapmalı?
Balık yağı işe yarar mı?
0
matilda
(20.04.11)
Vitamin takviyesi al,spor yap
0
Kierkegaard
(20.04.11)
ilk önce bir gözcüye git. şaka değil eğer gözlerde dengesiz bir bozukluk ve astigmat varsa bu unutkanlık yapar (kendimden biliyorum). arkadaşların dediği gibi kafaya takılıp derinlere gömülmüş bir sorun varsa veya dengesiz besleniliyorsa yine gelsin unutkanlık.
0
tururo
(20.04.11)
yumurta ciğer balık yağı b12 vitamini, eczanelerden d3 vit ampülü, yaz geldi öğle saatlerinde 30 dk güneşe maruz kal.
beyaz şeker, beyaz un, gazlı içecekler, işlenmiş gıdaları hayatından çıkar.
0
joepiscopo
(21.04.11)
(2)

doktora güvenemedim bir de siz bakın

hadtobeyou
Yakın zamanda tüylenme sebebiyle bir doktora başvurdum, çeşitli tahliller istedi. Tahliller sonucu kortizol, 17-alfa-OH-progesteron ve DHEA-SO4 yüksek çıktı. Doktor polikistik over'den şüphelendiğini söylüyor fakat adet döngümün düzenli olduğunu söylememe rağmen bunun önemli olmadığını söyledi. FSH
Yakın zamanda tüylenme sebebiyle bir doktora başvurdum, çeşitli tahliller istedi. Tahliller sonucu kortizol, 17-alfa-OH-progesteron ve DHEA-SO4 yüksek çıktı.
Doktor polikistik over'den şüphelendiğini söylüyor fakat adet döngümün düzenli olduğunu söylememe rağmen bunun önemli olmadığını söyledi. FSH ve LH da normal seviyelerde. Şeker tiroid filan da normal.
Farklı bir doktordan randevu aldım ama beklerken de canım sıkılıyor bu işe, çünkü bence sorun böbreküstü bezlerimde ve doktordan o güveni alamadım..
duyuruda doktor vardır mutlaka, onlar bir yorumlarsa sevinirim.
0
hadtobeyou
(19.04.11)
Toplumda çok çok sık görülmesi nedeniyle pcos tan şüphelenmesi doğal. bunun için usg ile overlere de bakılıyor.

ancak kortizolün de yüksek olması böbrek üstü bezlerinde bir sorun olabileceğini göstermekte. fakat kortizolü etkileyen pcos nedeniyle etkilenen hormon dengesi olması ihtimali de var.

yani pcos ilk elden düşünülmesi daha uygun. böbrek üstü bezinde bir problem olsaydı farklı klinik semptomlarda çıkardı. tansiyon değişikliği filan.
0
uzman pratisyen
(20.04.11)
PKOS başlangıcı olabileceği gibi,
adetlerinizin -henüz- normal olması & DHEA-S değerinizin yüksek çıkması
durumunuzun böbreküstü kaynaklı olabileceğine işaret
elbette serbest Testosteron düzeyiniz de önemli
ancak over yahut adrenal kaynaklı olsun, tedaviniz benzer olacaktır.
geçmiş olsun
0
scrubz
(20.04.11)
(1)

EMDR tedavisi gören var mı

dwyn
Evet sevgili spotless mindlar,daha önce aranızda emdr tedavisi görüp iyileşen/iyileşmeyen, uzaktan yakından az da olsa alakası olan birileri var mı? Nasıl zorluklar/kolaylıklarla karşılaştınız, işinize yaradı mı? Ne kadar süre tedavi gördünüz? Bu ve bu gibi aklınıza gelen ne varsa üşenmeyip cevaplay
Evet sevgili spotless mindlar,
daha önce aranızda emdr tedavisi görüp iyileşen/iyileşmeyen, uzaktan yakından az da olsa alakası olan birileri var mı? Nasıl zorluklar/kolaylıklarla karşılaştınız, işinize yaradı mı? Ne kadar süre tedavi gördünüz? Bu ve bu gibi aklınıza gelen ne varsa üşenmeyip cevaplayabilirseniz çok sevinirim. Sevgiler saygılar
0
dwyn
(19.04.11)
ben pek faydasını görmedim.
0
morosophe
(20.04.11)
(4)

Boyundan Başlayıp Omza Gelen Gerilme ve Ağrı Hissi

yildirimba
Doktorlar, zaten boynumun tam omzumla birleşen sol köşesinde sürekli bir tutulma hissi vardı. Arada birkaç gün geçiyordu. Şimdi yine o başladı derken şöyle bir şey de oldu, boynumu sağa ve sola çevirmeye çalıştığımda sanki boynum omzuma bir iple bağlanmış da o ipi zorluyormuşum gibi hissediyorum. Ta
Doktorlar, zaten boynumun tam omzumla birleşen sol köşesinde sürekli bir tutulma hissi vardı. Arada birkaç gün geçiyordu. Şimdi yine o başladı derken şöyle bir şey de oldu, boynumu sağa ve sola çevirmeye çalıştığımda sanki boynum omzuma bir iple bağlanmış da o ipi zorluyormuşum gibi hissediyorum. Tam sol omzumun üzerinde(hani şu masaj yap dediğimizde milletin ilk sıktığı yer var ya) ağrıoluşturuyor tabi. Omzumun içinde birşey hissediyorum böyle boynumla bağlantılı. Değişik bir ağrı yani. Bu nedir şimdi? Hani bölüme gidilir bunlar için?
0
yildirimba
(19.04.11)
uzun boylu musun?

boyun düzleşmesi olabilir belki.

ya da boyun fıtığıdır. bence git bi ortopedi doktoruna.
0
deccal kenya
(19.04.11)
boyun düzleşmesi varmış, önceden kürek kemiklerimdeki ağrılar için gittiğimde çıkmıştı. doktor yapacak birşey yok, fizik tedavi ile belki düzelir ama sanmıyorum demişti. ama kürek kemiklerinin arasındaki ağrının bunla ilgisi yok muhtemelen demişti.

o zaman bu tutulma benzeri ağrılarım bununla ilgili yani?
0
🌸yildirimba
(19.04.11)
çok fazla bilgisayar karşısında takılıyorsan da olabilir. boyun düzleşmesi benim ablamda vardı. başı ağrır, omuzları falan tutulurdu. spor yapmaya başlayınca şikayetleri azaldı.
0
deccal kenya
(19.04.11)
Çok saçma gelebilir ama daha önce yaptığın bir şeyle ya da daha önce içerisinde bulunduğun durumla ilgili vicdan azabına sebep olabilecek birşey varsa eğer omuz ve boyun ağrısına sebep olabilir. Bu tip vakalara rastlanmış...
0
beastangel
(19.04.11)
(1)

tester lens

baldur
tanıdık bir optikçi var lens de satan, ondan alabiliyor muyuz, hiç sormadım oraya? ya da gittiğimiz özel hastanede verirler mi? nereden bulabiliriz tester lensleri?
tanıdık bir optikçi var lens de satan, ondan alabiliyor muyuz, hiç sormadım oraya? ya da gittiğimiz özel hastanede verirler mi? nereden bulabiliriz tester lensleri?
0
baldur
(19.04.11)
ben lens kullanmadan önce tester olanı, hiç tanımadığım bir optikçiden almıştım.
0
guro1907
(19.04.11)
(1)

dünya göz hastanesi

baldur
muayene ücreti ne kadar arkadaşlar? bir de sigortası olana ne kadar bir indirim yapıyorlar?
muayene ücreti ne kadar arkadaşlar? bir de sigortası olana ne kadar bir indirim yapıyorlar?
0
baldur
(19.04.11)
Sigorta farki 97 tl idi. Ama tavsiyem gitme.sozlukte Basligi okursan anlatsin
0
kreider
(19.04.11)
(2)

Bepanthene merhem ve eklem zedelenmeleri

ermanen
Bepanthene merhem, eklem zedelenmeleri ve burkulma tarzı şeyler için kullanılabilir mi? Biliyorum bu tür şeyler için daha iyi merhemler var ama elde yok ve bu saatte alınamaz da...
Bepanthene merhem, eklem zedelenmeleri ve burkulma tarzı şeyler için kullanılabilir mi? Biliyorum bu tür şeyler için daha iyi merhemler var ama elde yok ve bu saatte alınamaz da...
0
ermanen
(19.04.11)
etkisi olmaz. bazı endikasyonları şöyle:

Dermatoloji: Saç gelişmesi bozuklukları, bacak ülserleri.

Krem/Merhem: Küçük yaraların (küçük yanık ve sıyrıklar), tahriş olmuş derinin (örn. radyoterapi, fototerapi veya ultraviyole ışınlarına maruz kalma nedeniyle), pişiklerin, kronik ve dekübitus ülserlerinin, anal fissürlerin, deri greftlerinin veya serviks erozyonlarının iyileşmesi ve epitelizasyonunun hızlandırılması. Emziren annelerin meme bakımında ve ağrılı, çatlamış meme başlarının tedavisinde. Merhem ayrıca: Derideki yıpranma, kabuklanma ve çatlaklarda, deri kuruluğu ve bebek pişiklerinin önlenmesi ve tedavisinde.
0
jangara
(19.04.11)
lasonil tarzı bir şey kullanabilirsin. bepanthen olmaz.
0
nekodunlangafana
(19.04.11)
(4)

Diş beyazlatma

berginyonbaenre
ücreti ne kadardir ortalama ? dişlere çok zarari varmidir ?
ücreti ne kadardir ortalama ? dişlere çok zarari varmidir ?
0
berginyonbaenre
(19.04.11)
lazerle yapılanı benim dişçimde 300 avro. dişçinin söylediğine göre hiçbir zararı yok. sadece çok fazla uygulanırsa diş beyazlamak yerine şeffaflaşıyor.
0
s e ff a f
(19.04.11)
50-150 L
çok değil ama var
kan kokusu sever misin? (mavi sakal)
0
frtcek
(19.04.11)
500 lira yoktur zarari
0
madworld
(19.04.11)
500 tl. iki seans sürüyor. gerçi ilkinde bembeyaz oluyor zaten ama ikinci seans iki gün sonra falan. cilası diyebilir. zararı olduğunu sanmam olsa babam bana ve anneme yapmazdı.
0
marisa
(19.04.11)
(6)

Göze Kan Oturması?

rosebud
Merhaba duyuru ahalisi,Dün annemin düşük tansiyonu biraz yükseldi ve gün boyu öyle devam etti. Dün akşam da sağ gözünün beyazında büyükçe bir bölgeye kan oturdu ve halen de bu durumda. Ben de panik yaptım, şu an herhangi bir şikayeti yok, tansiyonu da normal. Zaten hiç tansiyonla problemi olmadı ve
Merhaba duyuru ahalisi,

Dün annemin düşük tansiyonu biraz yükseldi ve gün boyu öyle devam etti. Dün akşam da sağ gözünün beyazında büyükçe bir bölgeye kan oturdu ve halen de bu durumda. Ben de panik yaptım, şu an herhangi bir şikayeti yok, tansiyonu da normal. Zaten hiç tansiyonla problemi olmadı ve bu durum tansiyondan mı kaynaklanır bilemiyorum ama alakalı olabilir diye yazayım dedim. Gözünün beyazına oturmuş olan kan, beni panikletti kısacası. En kısa zamanda doktora götürücem zaten ama bu konuda bilgisi olan varsa, acil bir durumun habercisi midir, bir öğreneyim dedim.

Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.
0
rosebud
(18.04.11)
tansiyonla nasıl bir alakası var, var mı yok mu bilmiyorum; ama göze kan oturması şikayetiyle doktora gittiğimde bende alerjik konjonktivit olduğunu öğrenmiştim. hatta hiç geçmiyor bu meret. ilaç kullanıyorsun (damla), bir süre yok oluyor ama sık sık tekrar ediyor. doktora gidin bir görünün bir tabii, ama ben acil bir şey değildir, tansiyonla alakasızdır diyorum. içinizi ferah tutun. geçmiş olsun bir de.
0
13
(18.04.11)
kılcal damarlardan dolayı olabilir, tansiyon buna sebep olmuş olabilir. tabi yetkin bir ağızın cevapları değil bunlar.
0
shortedsnyper
(18.04.11)
geçenlerde aynısı anneme oldu, ben de baya tırstım ama doktora da gitmedik. o gun cok yorulmustu vs. tansiyondan oldugunu dusunduk. sonraki surecte dahiliyeye de göz doktoruna da gitti ama hehe olur öyle tadında cevaplar aldı. bilirsiniz ne kadar önemsiyorlar hastayı.
bence de tansiyondandır, dikkat etsin kendine. dagılıyor bikaç gune
0
heyamo
(18.04.11)
tansiyon dışında şeker hastalığının belirtileri arasında da göze kan oturması var bildiğim kadarıyla
0
???
(19.04.11)
göz hastalıklardan kaynaklanabilecek sorunların ilk habercisidir. her ne kadar basit bir damlayla geçebilecek durum olsa da ciddi bir durum da olabilir. doktora gidin efendim bence..
0
merena
(19.04.11)
Tansiyon yüksekliğine bağlı subkonjonktival kanama olmuştur. Yirmi gün içinde kendiliğinden geriler. İçinizin rahat etmesi için ve tansiyona bağlı retinasındaki damarların durumunun görülmesi için göz doktoruna gitmenizi öneririm. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(19.04.11)
(9)

lens kabı, solüsyonu vs..

baldur
1- lens kabını ayrıyetten yıkıyor musunuz? ben devamlı solüsyon değiştiriyorum, başka bir şekilde de temizlememe gerekiyor mu?2- 360 ml lens solüsyonu ne kadar gider ortalama?3- lens kabının ağzına kadar mı solüsyon döküyoruz her seferinde? yoksa yarısına kadar falan da yeter mi?4- ben lensleri çıka
1- lens kabını ayrıyetten yıkıyor musunuz? ben devamlı solüsyon değiştiriyorum, başka bir şekilde de temizlememe gerekiyor mu?
2- 360 ml lens solüsyonu ne kadar gider ortalama?
3- lens kabının ağzına kadar mı solüsyon döküyoruz her seferinde? yoksa yarısına kadar falan da yeter mi?
4- ben lensleri çıkarıp, çanak şeklinde koyuyorum kaba, gözbebeğime değen kısmı lens kabında aşağı bakan taraf olacak şekilde. sonra kaptan çıkartıp, gözüme takarken de iki elimle alıp, işaret parmağımın ucuyla düzeltip, takıyorum. bu sistemle her seferinde doğrusuna tersine bakmıyorum ama acaba çok mu kirletiyorum böyle ve sağlıksız mı oluyor?
0
baldur
(18.04.11)
lens kabındaki solüsyonu 3 günde bi falan değiştiriyorum ben. 360'lık solüsyon bayaa gidiyo ya. ağzına kadar dökmene gerek yok, lensi doldursun yeter. ayrıca lensleri ters takarsan ağlarsın. şaka yapmıyorum bildiğin ağlıyosun yani. dikakt et derim.
0
roket adam
(18.04.11)
1- cepte filan taşıyorum ben. üzerinde yumak filan oluyor lsjkdf çok pis gelirse suya tutuyorum bi.

2- benim çok uzun gidiyor. sık değiştirmiyorum gerçi suyu. gözüme kirli gözükünce değiştiriyorum bunu da. 360'lık 2 tane almıştım kasım ayında mı ne. 1 tanesinin yarısına gelmemişimdir.

3- bazı kaplarda çizgi var, onu belirten. yoksa, ağzına kadar olmasa da 4'te 3'ü civarı koyuyorum.
0
dambil
(18.04.11)
lens kabını arada sıcak su ile yıkıyorum normalde solusyon ile yikayim diyorlar ama o solusyon cabuk bitsin diye herhalde..usenmezsen her gun taktiktan sonra yikayip birak aksama kadar kurur nasilsa. haliyle solusyonu da her gun degistir tabiki oyle 2-3 gunde bir de degistirebilirsin ama bence gozunun enfeksiyon kapma riskine karsi buna degmez. agzina kadar doldurmana gerek yok ben genelde yarisi kadar dolduruyorum tabi her seferinde oyle bi ayar yapmak zor. bazi lenslerde ters duz var bazisinda yok veya cok fark etmiyor lensine bagli.
0
2pac
(18.04.11)
o kadar titiz birisi değilim ama kaptaki solüsyonu hergün değiştirmekte yarar var. takıp çıkarırken elimi bile yıkamam, lensi cebimde taşıdığım bile oldu. sadece kutudaki solüsyonu değiştirmediğimde batma yapıyor.
0
nickini vermek istemeyen uye
(18.04.11)
her gün değiştiriyorum ben solüsyonu başka bişey yapmıyorum.
tam bilmemekle birlikte 1.5 2 ay civarı olsa gerek
lensin üstünü geçsin yeterli
solüsyonun içinden alıp ben de düzeltip direkt takıyorum. düzeltirken toz filan gelmişse biraz solüsyon damlatıyorum. zaten kirliyse takınca yakıyor gözü çıkarıp yıkıyorum o zaman.
0
nickyazmaksartmibulamadim
(18.04.11)
1. eskiden yıkardım, bi göz doktoru "bazıları yıkanması gerektiğini söylemesine rağmen kesinlikle yıkanmamalı" dediği için vazgeçtim. zaten solüsyon değiştirirken içinden çıkan yeni kap yeter gibi. ama yıkamanın da zararını görmedim.
3. ağzına kadar gerek yok, çizgi varsa çizgiye kadar, yoksa da lensin yüzebileceği bir alan oluşana kadar yetiyor.
4. ben de aynı şekilde koyuyorum -takıntı oldu hatta, düzeltmeden rahat etmiyorum- takarken diğer eli de kullanıyorum ama çıkardığım gibi takıyorum. onun önemi var bence, kirden değil de netlik açısından etkiliyodur gibi geliyor bana yoksa şüphen mi var
0
just overjoyed
(18.04.11)
1- kabı arada yıkıyorum, kirleniyo çantada diye.
4- lense ne kadar az dokunursan o kadar iyi ama hafif düzeltmeden de takmak mümkün olmuyo tabii.. yine de çok mıncıklamamaya çalış ve lensi takmadan önce ellerini yıka her seferinde..
0
cisterna
(19.04.11)
kabın içini musluk suyuna değdirmemek lazım, musluk suyu pek temiz değil çünkü.
0
roket adam
(19.04.11)
1-lens kabı ara ara yıkanır, tozlu ve pis yerde tutmayın ayrıca. solüsyon ile içini çalkalayabilirsiniz. ben cezvede içme suyu ile kaynatırdım ara ara.
2-galiba 3 ay kadar gidiyor.
3-lens içinde huzurlu bir şekilde uyuyacak kadar batsa yeter.
4-ters takmadığın ve pis ellerle çok kurcalamadığın sürece sorun yok.
0
african rain
(19.04.11)
(3)

göz

iki ekmek bir sigara
merhaba duyuru ahalisi. sol gözümün alt kapağının iç kısmında sivilceye benzer bir şey çıktı. beni hiç rahatsız etmiyor. zaten şans eseri elime gelmesi ile farkettim. ancak dikkatli bakıldığında dışarıdan da belli oluyor. 6 7 gün oldu fark edeli. sınavlar nedeniyle doktora gidemedim. şimdi gitmeyi d
merhaba duyuru ahalisi. sol gözümün alt kapağının iç kısmında sivilceye benzer bir şey çıktı. beni hiç rahatsız etmiyor. zaten şans eseri elime gelmesi ile farkettim. ancak dikkatli bakıldığında dışarıdan da belli oluyor. 6 7 gün oldu fark edeli. sınavlar nedeniyle doktora gidemedim. şimdi gitmeyi düşünüyorum. öncelikle daha önce başınıza buna benzer bir şey geldi mi? ne olabilir bu? ayrıca bu rahatsızlık için dermatolojiden mi yoksa gözden mi randevu almam gerekir?
0
iki ekmek bir sigara
(18.04.11)
fazla vakit kaybetmeden doktora git derim, sanırım arpacık. tedavisi zor değil ama iltahap orada uzun süre kalırsa tedavisi biraz daha zahmetli olur.
0
efx
(18.04.11)
arpacık olsa rahatsız ederdi.göz hastalıklarına git.
0
hadii
(18.04.11)
bende de çıkmıştı bunlardan zamanında . hemde 3 adet , iki gözümde birden.

uzun süre geçmediler , ama rahatsız da etmediler.

üçünü de , lokal anestezi ile , ameliyat olarak aldırdım , kurtuldum. sen de öyle yap bence.

tabii umarım seninkiler ilaça geçer.
0
expansion pack
(19.04.11)
(6)

adhd

tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
bende dikkat bozukluğu hastalığının olduğunu düşünüyorum. sözlükte bununla ilgili ritalin ve concerta ilaçları tavsiye ediliyormuş. bu sınav söneminde ve gelecek sınav dönemlerinde dikkatimi 1 saat bile olsa aralıksız toplatabilecek bir olay lazım. sizce bu ilacı eczaneden alıp kullanayım mı?(düşük
bende dikkat bozukluğu hastalığının olduğunu düşünüyorum. sözlükte bununla ilgili ritalin ve concerta ilaçları tavsiye ediliyormuş. bu sınav söneminde ve gelecek sınav dönemlerinde dikkatimi 1 saat bile olsa aralıksız toplatabilecek bir olay lazım. sizce bu ilacı eczaneden alıp kullanayım mı?(düşük dozda) yoksa bi psikiyatra görüneyim mi? gerçi cevap belli ama genede bir sorayım dedim.
0
tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
(17.04.11)
google'dan bu hastalığın semptomları arattın, kendine uydurduklarının yanına tick attın ve öyle mi vardın bu kanıya?

psikiyatre görün bence. kendine psikolojik hastalık uydurma ekolündenim ben de. o seni yönlendirir.
0
desideratum
(17.04.11)
bildiğim kadarıyla onlar çok ciddi ilaçlar. Ayrıca mideyi, kasları filan değil direkt beyni etkiledikleri için ben doktor söylemeden almaktan çok korkardım.
Ayrıca (bu kısmı tahmin) bu ilaçların reçete ile bile değil yeşil reçete ile satıldığını sanıyorum.
0
michael_knight
(18.04.11)
Kesinlikle psikiyatriste gitmelisin. Amphetamine, metilfenidate tarzı ilaçlar yeşil receteyle satılır. Oyle marketten alır gibi alınmaz. Uzun dönemde ciddi yan etkileri vardır ki bunların arasında psikoz atakları da mevcuttur.
0
proprioceptor
(18.04.11)
dikkat dağınıklığının semtompları ottan boktan bi sürü şeyle uyuşabiliyor. en iyisi psikiyatr'a gidip test yaptırmak. kafana göre ilaç kullanmakla kendine çok zarar verirsin ki psikiyatrda 15 dk'da soracağı sorularla senin dikkatinin neden dağınık olduğunu buluyor zaten.
0
coexist
(18.04.11)
panpa adhd konusunda eger cok ileri duzeyde degilse kimse sana ilac yazmaz. zaten sahsi fikrim ilac alma derim. ha nasil yenecegin konusuna gelince uzun vadede herseyi not edip o surekli yaptigin kucuk hatalari ve dikkat daginikligini ortadan kaldirmak icin, surekli pratik yapman lazim. bir sure sonra otomatige baglayip en asgariye indirebilirsin. bir de her 5 dakikada bir kendini bir yokla ne dusunuyosun diye. cunku day dream olayi adhd de hat safada olmakta. walla kiz arkadasimda var bu illet agzimiza sicti bir donem. ama ilac alma.
0
tezek
(18.04.11)
zaten bu ilaçları eczaneden aspirin alır gibi alamazsın. reçete ve uzman imzasıyla alınabilir ilaçlar bunlar. ve dahası ilerleyen dönemde alkol ve uyuşturucu bağımlılığına zemin hazırladığını gösteren makaleler var.
0
triacilgliserol
(18.04.11)
(7)

aynı yerde çift 20lik diş

natnan
daha önce de demiştim dişin bir kısmı yanlış yerden çıkıyor diye, meğer ikinci diş gibi bir şeymiş o. 1-2 ay boyunca diş hekimine gözükmem pek olası değil. Aşırı acil olmadığı takdirde tabi.Ağrı sızı yok. İkinci diş yarım çıkmış gibi, ağzın içine doğru. birinci diş ise gayet normal arka tarafta duru
daha önce de demiştim dişin bir kısmı yanlış yerden çıkıyor diye, meğer ikinci diş gibi bir şeymiş o. 1-2 ay boyunca diş hekimine gözükmem pek olası değil. Aşırı acil olmadığı takdirde tabi.

Ağrı sızı yok. İkinci diş yarım çıkmış gibi, ağzın içine doğru. birinci diş ise gayet normal arka tarafta duruyor. Birbirine bitişik bunlar. Tek rahatsız eden yanı şimdilik; bu ikisi eti sıkıştırmış da küçük bir et parçası fışkırmış/şişmiş gibi dişlerin daha da arkasında. Apse değil ama sanki. 2-3 gündür böyle bu durum, belki o şişkinlik inecek sonra ama danışayım dedim. Varlığını hissettiriyor o şişkinlik, o rahatsızlık yapıyor o kadar.
0
natnan
(17.04.11)
tek bir dişin iki çıkıntısı olabilir o, biraz daha çıkınca aradaki et de yarılır.
0
cro magnon
(17.04.11)
bu yarılmadan ne kadar korkmalıyım?
0
🌸natnan
(17.04.11)
ağrı yapar baya. apse yapmaması için ağzınızı temiz tutun. tabi durum dediğim gibiyse. büyük ihtimal öyledir.
0
cro magnon
(17.04.11)
vaktiyle geçirmiş olduğum yirmilik diş sancılarımın yegane ilacı majezikti, aklınızda bulunsun.
0
farabi
(17.04.11)
Russian Vodka, tek geçerim. Olmadı çok ağrı olursa karanfil yağ da olur ama en iyisi 25 lira verip panaromik röntgen çektirip bir hastanenin yolunu tutumak veya direkt hastanede çektirmek. en azından ne ile karşı karşıya olduğunuzu bilirsiniz.
0
deliberte
(17.04.11)
apse için amoklavin hazırda pek kullanmayı tercih etmesem de.
ağrılar için önerilerinizi değerlendireceğim. teşekkürler.
0
🌸natnan
(17.04.11)
apse için antibiyotik kullanılmaz, aman diyeyim. ben boşuna iki kutu kullandıktan sonra öğrendim. apsenin periyodontolojist (diş eti uzmanı diş hekimi) tarafından temizlenmesi gerekir, sonra rahatlarsınız, elbette apse yapacağını varsayıyoruz burada.
0
deliberte
(17.04.11)
(5)

Deviasyon Ameliyatı İzmir

calimdor
arkadaşlar geçen sene nefes alamama şikayetiyle doktora gittim, burun eğriliğim olduğunu ve ameliyat olmam gerektiğini söyledi. ben olmadım ameliyat ama artık hiç nefes alamıyorum ve bu hafta doktora gidip bir tarih kararlaştırmak falan istiyorum.soru 1: izmir'de tavsiye edeceğiniz bir doktor ve has
arkadaşlar geçen sene nefes alamama şikayetiyle doktora gittim, burun eğriliğim olduğunu ve ameliyat olmam gerektiğini söyledi. ben olmadım ameliyat ama artık hiç nefes alamıyorum ve bu hafta doktora gidip bir tarih kararlaştırmak falan istiyorum.

soru 1: izmir'de tavsiye edeceğiniz bir doktor ve hastane var mıdır? genel anestezi ile olmak istiyorum mutlaka. fobim var çünkü.

soru 2: ssk özel hastanelerde olunan ameliyat parasını karşılamıyor değil mi? yani ya deü'da ya da ege'de olmam gerekiyor ameliyatı, başka yere gidemem öyle değil mi?

son soru: burun ameliyatından sonra burnumun şekli değişir mi? bunu kesinlikle istemiyorum 1mm bile oynamasını istemiyorum da.
0
calimdor
(17.04.11)
soru2: ssk çok azını karşılıyor böyle 50 tl falan. karşılamıyor gözüyle bakabilirsin
son soru: hiç değişmiyor önceden nasılsa sonra da öyle oluyor.
0
eter
(17.04.11)
bi de asıl tav olduğum, devlet hastanelerinde yatak sıkıntısı olduğu için lokal anestezi ile yapıyorlarmış genelde. arkadaşa genel yapıcaz demişler, bi bakmış adamlar burnunu kırmaya başlıyor. fobim var, ben dayanamam öyle bir şeye mesela :S
0
🌸calimdor
(17.04.11)
benim annemle babam 1 ay arayla oldular lokal anestezi baya kolay bir ameliyat olduğunu gözlemledim. Yeşildireden hataya dönülen yolda bir devlet hastanesi vardı mavi renkli sanırım orda olmuşlardı ismini unuttum hastanenin.
0
exdp
(17.04.11)
@tamamtamambuldum

bu hepsini karşıladığına eminsiniz değil mi? eğer öyleyse devlet hastanesine değil direk özel hastaneye gidip doktora göstereyim. yatak parası falan alıyorlar mı peki? tamamını karşılamalrı ilginç geldi :D
0
🌸calimdor
(17.04.11)
ablam çiğli ekol kbb'de 2 ay önce ameliyat oldu.(özel) gayet memnun. ssk'da masrafları karşılamıştı.
0
naharir
(18.04.11)
(1)

20'lik diş ağrısı

vericemparasını
sol alt 20liğimde sorun var. aslında alınması gerekiyordu ama pek önemli değil dedi doktor. şimdi ağırmaya başladı pazartesi gidicemde o güne kadar bişey yapmam lazım.yarısı çıktı yarısının üzerinde hala ağız içi doku var. yani yarısı çıktı. acaip pis kokuyo sanırım iltihaplı. bi ağrı kesici flan mı
sol alt 20liğimde sorun var. aslında alınması gerekiyordu ama pek önemli değil dedi doktor. şimdi ağırmaya başladı pazartesi gidicemde o güne kadar bişey yapmam lazım.
yarısı çıktı yarısının üzerinde hala ağız içi doku var. yani yarısı çıktı. acaip pis kokuyo sanırım iltihaplı. bi ağrı kesici flan mı içsem napsam?
0
vericemparasını
(16.04.11)
majezik iç.midende sorun yoksa.ayrıca bol suyla iç.
0
hadii
(16.04.11)
(4)

erkeklerde demir eksikliği

wichniarek
halsizlik yorgunluk için nereye baksam demir eksikliği diyor ama demir eksikliğinin nedenleri hep kadınlarla ilgili durumlar (gebelik, regl vs.) demir eksikliği erkeklerde de olabiliyor mu? e o zaman ne bu 6 aydır süren yorgunluğun sebebi?
halsizlik yorgunluk için nereye baksam demir eksikliği diyor ama demir eksikliğinin nedenleri hep kadınlarla ilgili durumlar (gebelik, regl vs.) demir eksikliği erkeklerde de olabiliyor mu? e o zaman ne bu 6 aydır süren yorgunluğun sebebi?
0
wichniarek
(16.04.11)
mutlaka doktora git kanser ya da depresyon olabilir
0
uykusuz her gece
(16.04.11)
kırmızı et tüket, üzüm ye, içersen şarap iç, pekmez falan...

tabii doktora da git. demir eksikliğinin bir sürü sebebi var.
0
sutlu nescafe
(16.04.11)
günde bi tane ferrum forte iç tok karnına
0
winstoncash
(16.04.11)
demir eksikliğinin belirtileri çabuk yorulma hali(yani öyle 6 ay boyunca yorgun olmaz insan) ve ciltte solukluktur. ayrıca demir eksikliği olanlar çabuk üşürler.
0
Ayiyogi
(16.04.11)
(7)

burun spreyinin uzun süreli kullanılması

ucyuz
bunun bir zararı olurmu? özellikle hekim arkadaşlar bununla ilgili bir iki bukle bir şey yazabilirmi:)
bunun bir zararı olurmu? özellikle hekim arkadaşlar bununla ilgili bir iki bukle bir şey yazabilirmi:)
0
ucyuz
(16.04.11)
spreyine göre değişir. mesela iliadin üstüste 3 günden fazla kullanmayın yazar prospektüsünde. burundaki kemiklere sanırım zarar verebiliyormuş. ama avamys gibi alerjik rinit için verilen spreyleri uzun süreli kullanabilirsiniz. alerji zaten tedavisi yok ömür boyu sprey kullanmak zorundasın.
0
durdenist
(16.04.11)
eğer burun açıcı spreyse bahsettiğiniz 3 gün kullanıp 3 gün ara vererek kullanın. nezle, grip vs halinde kullanıyorsanız 1 hafta en fazla 10 gün sonra bırakmanız gerekir. iyileşince yani.
0
girl in a coma
(16.04.11)
spreyine göre değişiyor. benim kullandığm bir spreyi en az 2 ay kullanman gerek dedi doktorum. bi de uzun derken ne kadar süre?
0
ben smyrna
(16.04.11)
uzun süre derken 1 ay süre ile...
0
🌸ucyuz
(16.04.11)
otrivine 3-4 günden fazla kullanıldığında bağımlılık yaptığı için 3 günden fazla kullanılması tavsiye edilmiyor. kullanmaya başlamadan önce prospektüsünü okumanda fayda var, genelde böyle şeyler orda belirtiliyor ve ilaçtan ilaca değişiklik gösteriyor.

not: doktor değilim.
0
in vino veritas
(16.04.11)
bana kalırsa serum kullan arkadaşım. burun damlaları bağımlılık yapıyor. 10 senedir hergün otrivine kullanan adam gördüm daha elimi sürmedim burun spreyi işine.
0
layer26
(16.04.11)
nazoster ve nasacort uzun süreli kullanılabiliyormuş. eczacı böyle demişti.
0
yoldaki isaretler
(16.04.11)
(4)

diş için kanal tedavisi nasıldır?

eternal_soul
sorum daha çok nasıl yapılır gibi oldu ama bunu merak etmiyorum. merak ettiğim şey tedavi anında acı verir mi? lokal anestazi yapıyorlar tamam ama yine de korkutuyor insanı ha ?
sorum daha çok nasıl yapılır gibi oldu ama bunu merak etmiyorum. merak ettiğim şey tedavi anında acı verir mi? lokal anestazi yapıyorlar tamam ama yine de korkutuyor insanı ha ?
0
eternal_soul
(16.04.11)
ağrı olmaz tabi. anestezi olunca ağrı olması saçma. orada olan tek şey yüzünüze gözünüze kulağınıza çok yakın çalışılması nedeni ile olan biten herşeyi anında görüp duymanız. bi de klasik diş doktoru korkusu gelince insanlar "vay kanal tedavisi anam kanal tedavisi" diye zırlıyor. ha sonradan ağrıyabilir. ancak doktorunuzu dinleyin. ne kadar kasılırsanız (sonradan) o kadar ağrı uzun sürecektir. doktordan korkmayın. iletişimi iyi olan bir doktora gitmeye gayret edin. ne yaptığını ne zaman biteceğini söylesin. elinin altında oyuncak gibi hissetmeyin kendinizi. balıkesir, adana ve mersin için birer doktor önerebilirim bu işi iyi yapan. (iletişimi iyi olan) benim için iyi doktor dediklerimi yapan doktordur (bilgisi dışında tabi)
0
ben smyrna
(16.04.11)
2 tane yaptırdım hiiiç hissetmedim. doktorum da pek sempatikti, güle eğlene bitirdik operasyonu.
0
somethinginthewayshemoves
(16.04.11)
4 5 kere kanal tedavisi yaptırdım. ağrılı bir işlem değil. ancak birkaç kez gitmeniz gerekir, tek seferde bitmez.
deneyimli bir hasta gözüyle, ilk gittiğinizde diş açılıp çürük temizlenir işlem yapıldıktan sonra dişin kanallarına bi miktar ilaç enjekte edilip (klorak tadında) geçici dolguyla kapatılır. bu sırada hemen hemen hiç acımaz ya da çok az acı vardır. o geçici dolguyla birkaç gün geçirip bir sonraki seansta kolayca açılır, içerisine benzer işlemler yapılır. kanallarda istenen sonuca ulaşılıp ulaşılamadığını kontrol etmek için bu asamada doktor kibrit çöpü gibi incecik iğneleri hafifçe batırıp acı olup olmadığını soracaktır. bu aşamalarda başta anestezi yapılmaz. eğer sinirler diye tahmin ettiğim kısımlar temizlendiyse hiç acı olmaz olursa da hafif irkilme tepkisi gösterirsiniz. böyle birkaç seans sonrası biter. beklediğiniz gibi büyük bir sıkıntı olmuyor.
0
turuncujelibondanhazzetmeyensarijelibon
(16.04.11)
jelibonlu arkadas gayet aciklayici ve net cevap vermis. katiliyorum.
0
cursed
(16.04.11)
(4)

Tansiyon Aleti vol.bilmem kaç

livaneli kadir
Piyasada birçok markanın (Braun, AEG, Sinbo, Fakir... vs.) tansiyon aleti var. 1) Bu aletlerin güvenilirliğini denetleyen uluslararası bir kuruluş var mı? (mesela şu testten güvenilirlik açısından 4 yıldız aldı gibi)2) Rossmax medical diye bir markanın (kendisi medikal ürünler üreten bir firma) üst
Piyasada birçok markanın (Braun, AEG, Sinbo, Fakir... vs.) tansiyon aleti var.

1) Bu aletlerin güvenilirliğini denetleyen uluslararası bir kuruluş var mı? (mesela şu testten güvenilirlik açısından 4 yıldız aldı gibi)
2) Rossmax medical diye bir markanın (kendisi medikal ürünler üreten bir firma) üst koldan ölçen tansiyon aleti var. Teknosa'da 59 liraya. Bu markayı tanıyan bilen var mı? Nedir güvenilirliği?
0
livaneli kadir
(16.04.11)
Üstad sorularına cevap değil ama kendi tecrübemi paylaşayım dedim. Annemin ciddi tansiyon problemi var. 4 farklı profesör kesinlikle dijital cihaz kullanmayacaksın, eski tip manuel cihazla ölçeceksin dedi. Ciddi takip gerekiyorsa kesinlikle dijital önermiyorlar bu güvenilirlik mevzusu sebebiyle.
0
silent storm
(16.04.11)
4 farklı profesöre karşı boynumuz kıldan ince. ancak günde 4-5 kez tansiyon ölçmek, bunu birine görev addetmek, görevi yapanın doğru yaptığından emin olmak, tutun ki bu işi doğru yapıyor olsa bile ölçen kişinin kulağının az veya çok duyması nedeni farklı ölçümler yapması gayet normal olur. bu nedenle çok da ürkütücü olmayan elektronik cihazları kullanmak en azından takip edebilmek ve kişinin kendisinin yapabilmesi açısından bence en sağlıklısı olur. ben şunu aldım kendime 3-4 ay kadar önce:
goo.gl tavsiye edilebilir bir ürün. hem koldan ölçüyor hem de omron gibi bu konuda iyi bilinen bir firma. ürün çin malı olsa da yazdığı gibi sensorlar japonya'da omron tarafından üretilmiş. bu arada evet braun ve omron'lar dediğiniz tarzda testlerden geçirilmiş olduğuna dair sertifikaları var. ayrıntıları ürün kutularında görebilirsiniz. (hangi sertifikalar olduğuna dair)
0
ben smyrna
(16.04.11)
braun tansiyon aletleri konusunda en iyilerden. braun'un üst koldan ölçen bi cihazı var 110 milyon civarındaydı sanırım. ondan alabilirsin, güvenilir.
0
durdenist
(16.04.11)
elektronik aletlerin korkulan noktası pillerinin zayıfladığında sonuçların da değişeceği. pilleri taze tutun hata payınız düşecektir ki zaten klasik tansiyon aletiyle de ne kadar doğru ölçüleceği kişiye göre değiştiğinden pek fark yaratmayacaktır.
0
dr cucu
(17.04.11)
(7)

Passiflora ile alkol alınır mı?

dwyn
Evet durum bu, bir iki haftadır düzenli bir şekilde passiflora içmekteyim. Bugün alkol aldım afedersiniz. Yeaa nolcak yeaa passiflorada da alkol var olm rahatlığında olabilmek isterdim:) İçeyim mi sevgili passifloramı, içmeyeyim mi? Bilemedims.
Evet durum bu, bir iki haftadır düzenli bir şekilde passiflora içmekteyim. Bugün alkol aldım afedersiniz. Yeaa nolcak yeaa passiflorada da alkol var olm rahatlığında olabilmek isterdim:) İçeyim mi sevgili passifloramı, içmeyeyim mi? Bilemedims.
0
dwyn
(16.04.11)
ben olsam içmezdim. ne olur ne olmaz diye..
0
vercingetorix
(16.04.11)
içme. ama yatmadan bi bardak ılık su iç. alkolün depresif yapma olasılığını azaltmaya başlamak amaçlı. bir de yatmadan kesin dişlerini fırçala. hayır dalga filan geçmiyorum. ağzında iğrenç bi tatla, hisle uyanma.
0
empty space
(16.04.11)
pasiflora tamamen bitksel bir ilaç. hatta ilaç bile değil bitkisel şurup. bişey olmaz. alkol aldıysan zaten pasifloraya ihtiyacın kalmaz :)
0
zlatan1937
(16.04.11)
hayır içme, prospektusunde de yazıyor zaten-halusinasyona kadar yolu varmıs.
yani aynı gece alma yeter.
0
heyamo
(16.04.11)
gece içmedim, alkol almadan önce de neredeyse 24 saat önce falan içmiştim. bir şey olmadı, çok uykum olduğundan dişlerimi fırçalayamadım onu yapsaydım iyi olurdu evet:) ben de bitkisel ve ilaç bile değil diye düşünüp kendimi biraz rahatlatmıştım ama, çok yakın zamanlarda almayınca öyle bariz bir etkisi olmadı gibi.
0
🌸dwyn
(16.04.11)
votkayla karıştırıp içtim. bir şey olmadı. Propektüsünde alkolle birlikte almak sedatif etkiyi arttırabilir diyodu. uyutur en fazla.
0
mr fusion
(16.04.11)
alkolün kafası yetmediyse iç.
0
satanist evlat arif
(16.04.11)
(1)

MR sonucu- Ganglion kisti

uzun kulaklı yalnız tavşan
Arkadaşlar kız kardeşim kısa zaman önce el bileği şikayetleriyle bir ortopedi servisine başvurmuştu . Doktorumuzun istediği MR sonucunda " Radiokarpal eklem düzeyinde palmar yüzde radial tarafta 8x4x3 mm boyutlarında fleksör karpi radialis tendonu komşuluğunda stir incelemelerde hiperintens, Tia'da
Arkadaşlar kız kardeşim kısa zaman önce el bileği şikayetleriyle bir ortopedi servisine başvurmuştu . Doktorumuzun istediği MR sonucunda " Radiokarpal eklem düzeyinde palmar yüzde radial tarafta 8x4x3 mm boyutlarında fleksör karpi radialis tendonu komşuluğunda stir incelemelerde hiperintens, Tia'da Hipoitens Ganglian kisti izlenmiştir. Karpaş kemik düzeyinde sinovyal hipoertrofi dikkat çekmiş olup, karpal kemiklerde hafif eroziv değişiklikler izlenmiştir" şeklinde bir ifade var. Doktorumuzla randevumuz da 3 gün sonra açıkçası endişelendik. Doktor arkadaşlar bir fikir verirse seviniriz.
0
uzun kulaklı yalnız tavşan
(16.04.11)
Evet ganglion cyst leri tamamen benign dir. Ve küçük cerrahi operasyonla ortadan kaldırılabilir eger cok agrı ve sikayet varsa. Kistler sadece aspirasyonla da ortadan kalkabilir. Yani sinir e bası yapan baloncuklar olarak düşünebilirsiniz. Korkmayın herhangi ciddi bir sonuc dogurmazç.
0
proprioceptor
(16.04.11)
(9)

karın ağrısı

duygumsu
yarın sınavım var ve nerden geldiğini anlayamadığım bir karın ağrım.kıpırdadıkça, dokundukça, durdukça ağrıyor.nasıl geçiririm.benimle aynı yemekeleri yiyenlerde bi şey yok.help :(
yarın sınavım var ve nerden geldiğini anlayamadığım bir karın ağrım.kıpırdadıkça, dokundukça, durdukça ağrıyor.nasıl geçiririm.benimle aynı yemekeleri yiyenlerde bi şey yok.help :(
0
duygumsu
(15.04.11)
stresten olmasına imkan yok. baya bi güçlü ağrıyor:/
0
🌸duygumsu
(15.04.11)
neresi?
0
aksasu
(15.04.11)
öncelikle; bende 2 yıl önce olmaya başladı. artık çok sık oluyor. şu aralar doktora gidip gastrist teşhisi konmasından korkuyorum ki eminim öyle. sık olursa bekletmeden gidin.

tavsiyem: yarım saat çok kıpırdamadan, hiç kalkmadan derin nefes alıp vererek yumuşak bir zeminde -yatakta- yüzüstü uzanın. arada uzanır halinizi bozmadan midenize masaj yapın. sanki midenizdekileri aşağı itermiş gibi. tam geçmese de büyük oranda iyileşir diye düşünüyorum.
0
kisa bisey olsun istemistim
(15.04.11)
sanırım göbek deliğimin altı en çok ağrıyor.yüz üstü yattım ama gidip biraz daha yatayım o zaman.teşekkürler :/
0
🌸duygumsu
(15.04.11)
Umarım apandist değildir. İhmal etmeyin, ağrı karnın sağ alt kısmında doğru yayılmaya başlar ve mide bulantısı da bu sürece eşlik ederse bi acile gidin derim. Yaşadım, oradan biliyorum.
0
lotesse
(15.04.11)
apandisit falan olmasın? mide göbek deliği altında ağrımaz gastrit mümkün deil oyüzden.
0
inthechaos
(15.04.11)
apandisit mi?midem bulanmıyor ama benim.bi de yürürken iki bacağımın üstü de ağrıyor yamuldum resmen.şansa bak :(uyurken bi kusacak gibi oldum ama şimdi mide bulantısı falan yok :/hatta şu an korkudan karın ağrısı bile hafifledi :/
0
🌸duygumsu
(15.04.11)
kısa vadede kötü ihtimal apandist ile alakalı olması.
uzun vadede ise apandistten de beteri ailevi akdeniz ateşi olabilir.
ya da gazdır sadece. (bak bu iyi ihtimal olanı)
0
burgcry
(15.04.11)
en son ne zaman kakanı yaptın veya osurdun?
0
aksasu
(15.04.11)
(7)

lense alışma ve solüsyon değiştirme süreci

baldur
1- ilk defa pazartesi'den perşembe'ye kadar lens taktım gün boyunca, ortalama 8-9 saat. doğru taktığıma ve doğru lensi kullandığıma eminim. hep sanki gözüme taş kaçmış hissi vardı, rahatsızlık verdi yani devamlı. bu sözlükten okuduğum kadarıyla alışma süresiyle ilgili mi? güzel günler, güneşli günle
1- ilk defa pazartesi'den perşembe'ye kadar lens taktım gün boyunca, ortalama 8-9 saat. doğru taktığıma ve doğru lensi kullandığıma eminim. hep sanki gözüme taş kaçmış hissi vardı, rahatsızlık verdi yani devamlı. bu sözlükten okuduğum kadarıyla alışma süresiyle ilgili mi? güzel günler, güneşli günler göreceğim mi?
2- pazartesiye kadar evdeyim, bu alışma sürecine katkıda olsun diye evde olduğum bu 3 gün lensleri takim mi? yoksa bir etkisi olmaz mı?
3- aynı şekilde lensleri takmadığım zaman hep aynı solüsyonunda mı kalıyor yoksa takmadığım zamanlarda da günlük olarak lens solüsyonumu değiştireyim mi?
0
baldur
(15.04.11)
1. ben günde 4 saat, 6 saat, 8 saat diye arttıra arttıra takmıştım ilk başladığımda. ama yine de öyle bir batma falan olmamıştı. ters takmadığına ve üstünde toz, tüy falan kalmadığına eminsen o lens küçük geliyor abi. yani yanlış hatırlamıyorsam 8.9 bc demiştin. ne kadar tolore eder falan dense de etmiyor. illa o değeri takacaksın. hani "bu da uyar bişey olmaz" diye 8.6 falan verdilerse gözünü sıkıyordur. 8.8'e kadar tolore eder diyorlar diye 8.4 bc'li çok övülen acuvue oasys'i 8.7 olan gözlerime takamadım, battı.

2. azar azar tak. batınca çıkar. alışmaya çalış. zorlama. hatta istersen birkaç gün dinlendir, sonra dene.

3. her gün solüsyon değiştirmeye gerek yok. takmadığın günlerde aynı solüsyonda durabilir. yeter ki gözünden çıkardığında temiz solüsyona koy, gözüne takınca da o solüsyonu dök. tekrar kullanma.
0
kibritsuyu
(15.04.11)
@kibritsuyu, evet 8,9. işte o bc değerine sahip olan focus visit monthly aldım. galiba harbiden tozdan falan oluyor, çünkü ilk günler takarken hep zorlandım, bir de takmadan önce göz çevremi falan sıvı sabunla iyice bir yıkasam mı? çapakları falan iyice temizleme açısından?
0
🌸baldur
(15.04.11)
lensi iyi dezenfekte edememiş olabilirsiniz. doğru lensi kullandığınıza emin olduğunuzu söylüyorsunuz ama yine de söylemekte fayda var, astigmatınız varsa toric lens kullanmadığınız için bu hissi yaşıyor olabilirsiniz. ya da göz ebatlarıyla ilgili bir uyumsuzluk olabilir. lensi ilk taktığınız gün olsa da hissetmiyor olmanız lazım. mecbur kalmadıkça lens takmayın derim, takmadığım zamanlar solüsyonu da ben 1 haftadan önce yenilemeyi tercih ediyorum.
ama yine de doktora tekrar bir görünmekte fayda var, alerjik bir durum da olabilir
bilemedim.

edit: göz çevresi için sıvı sabun kullanamyı unut derim.
0
lotesse
(15.04.11)
astigmat var da 0,25 falan. gittiğim 2 farklı doktor da torik lense gerek yok demişti.

bir de lens takma usulü nasıl: lensi solüsyonundan çıkardıktan sonra ne yapıyoruz? kurumasını mı bekliyoruz ya da avuç içinde ovarak duruluyor muyuz? ya da solüsyon kurumadan direkt olarak takıyor muyuz?
0
🌸baldur
(15.04.11)
lenslerim kabında çanak şeklinde duruyor. önce ellerimi yıkarım, kurularım. sonra sağ el işaret parmağımı çanak şeklindeki lensin ortaasına daldırıp lensin parmağımın ucunun etrafına yapışmasını sağlarım. sonra parmağımın ucundaki yapışık lensi sol avucuma sürterek sağ el başparmağımın da yardımıyla bırakırım. üstüne solüsyon dökerim ama parmaklamam (lenste kalan kutudaki eski solüsyon kalıntıları durulansın diye). sonra yine sağ elimin işaret parmağının ucuna, bu sefer yapışacak şekilde değil, parmağımın ucunda çanak gibi duracak şekilde tutarım. aman ha sakın kurumasını falan beklemeden sağ el işaret parmağım ile sol el orta parmağıma gözümü ayırır, parmağımın ucundaki lensi gözümün içine koyarım. kırpmadan 1-2 kere aşağı yukarı sağ sol yaparım, sonra kırparım. aynısını sol lens için de yaparım.
0
kibritsuyu
(15.04.11)
gerçi sürekli o his vardı demişsiniz ama zamanla o his artıyorsa suni gözyaşı damlaları var, onlardan da kullanın isterseniz.
bir de bilgisayar çok etkili bence, ben lens takılıyken fazla bilgisayar kullanamıyorum mesela.
lensi taktıktan sonra batma varsa çıkarıp tekrar temizleyip öyle takın, batması geçer nasıl olsa diye düşünmeyin.
0
sanal uyku
(15.04.11)
bazı (çoğu) lenslerin tersi düzü var. ona dikkat ederek takınç ters takınca anlattığınız gibi bir his oluyor.
0
bellbane
(15.04.11)
(8)

kitaplarla dolu odada uyumak

kirazz
bir oda düşünün, normal bir çocuk odası büyüklüğünde. içinde 3 tane kitaplık var, birinin kapağı yok. her taraf kitaplar, fotokopilerle dolu. burası benim odam. her gece kapıyı kapayıp bu odada uyuyorum. sabah uyandığımda dehşet bir koku oluyor, böyle bildiğiniz kağıt-mürekkep kokusu ama, soğuk hava
bir oda düşünün, normal bir çocuk odası büyüklüğünde. içinde 3 tane kitaplık var, birinin kapağı yok. her taraf kitaplar, fotokopilerle dolu. burası benim odam. her gece kapıyı kapayıp bu odada uyuyorum. sabah uyandığımda dehşet bir koku oluyor, böyle bildiğiniz kağıt-mürekkep kokusu ama, soğuk havada bile uyanır uyanmaz ilk işim pencere açmak oluyor. hatta bu gece uykudan uyanıp açtım pencereyi. sağlığa zarar verir mi bu kokuyu solumak?
0
kirazz
(15.04.11)
kitaplari at panpa

kindle var artik


21. yuzyildayiz
0
bydlo
(15.04.11)
mürekkep petrol bazlı bir şey. iyi değil yani. kağıt kokusu zarar vermese de mürekkep zarar verir. özellikle kurşun içeren boyalar kullanılmışsa zararı daha fazla olur.

kitap atmak konusuna ise yorum bile yapmayacağım.
0
ben smyrna
(15.04.11)
işte o benim de odam. cevapları merakınan bekliyorun.
0
yildirimba
(15.04.11)
hani sağlıkçı değiliz ne ne kadar zarar verir net bir şey söyleyemem ama kitapların müthiş toz tutma potansiyelini de göz önünde bulundurun.
0
opteron
(15.04.11)
1) çok kaliteli bir scanner alınır.
2) vakit buldukça tüm kitaplar özenle scanlenir, pdf'e çevrilir. ya da bulunabiliyorsa e-book versiyonları bulunabilenler bu haliyle de edinilebilir.
3) dijital ortama geçirilen kitaplar sırayla gerekli görülen kurumlara/kişilere bağışlanır.
4) sonra isterseniz bilgisayarda okumak için bir external harddiskte, isterseniz yukarıda belirtildiği gibi kindle benzeri bir e-book reader'da saklanır.

sonuçta kitapların bugünki cazipliği kağıt hissi, dokusu ve kokusu için mevcut. yoksa yazı heryerde aynı yazı. ama o koku da rahatsız ediyorsa artık, sağlığa da olumsuz etkileri ortaya çıkmadan başka bir yöntem bulunmalı.
0
loveinaflipbook
(15.04.11)
3 kitaplığı tek kitaplığa düşür. diğerlerini depo gibi bir yere kaldır. olmadı çöp poşetlerine doldur. bir yerde sakla. başka da bir şey gelmedi aklıma.
0
lorenzen
(15.04.11)
çok ciddi bir temizliğe girişerek bu sorunu bertaraf edebilirsiniz bence.
öncelikle kitap ayıklaması yapın, istemediğiniz kitaplar varsa bağışlayın bir yere. kitaplıkları boşaltın, ıslak bezle tozunu alın, kitapların da tozunu alın ve güzelce yerleştirin.
açıkta duran kağıtlar da zamanla baya toz biriktirir, fotokopilerinizi düzenleyip gruplara ayırın ve klasörleyin. ortalıkta kağıt kalmasın. en son olarak da elektrik süpürgesiyle odayı süpürüp havalandırın, bence tamamdır. ayrıca oda camına şu panjur gibi açılıp kapanabilen havalandırma zımbırtılarından takabilirsiniz.
0
quasiromantic
(15.04.11)
benim odamda da iki büyük kitaplık var ve açıklar. bence nemden ötürü bazıları küf tutmaya başladığı için kokuyorlardır. büyük bir temizlik operasyonu yapın ve odayı güzelce temizleyin. nemli bi yer varsa silin. ilerde kullanmayacağınız şeyleri de atın gitsin, boş yere yer kaplamasınlar.
0
laluzdelavida
(15.04.11)
(1)

metamizol sodyum VS parasetamol

trinitrotoluen
İkisi de piyasa yaygın olarak kullanılan ağrı kesicilerin etken maddeleri. Hangi ağrı durumunda hangini kullanmak daha doğru olur? Yoksa fark etmez mi?
İkisi de piyasa yaygın olarak kullanılan ağrı kesicilerin etken maddeleri. Hangi ağrı durumunda hangini kullanmak daha doğru olur? Yoksa fark etmez mi?
0
trinitrotoluen
(14.04.11)
metamizol("novalgin" olmuş artık adı) vs parasetamol(asetaminofen)
-metamizol yan etki potansiyeli daha yüksek cox inhibitörü bir NSAID.
daha çok şiddetli ağrılarda kullanılmalı. diğer nsaid ler etkisiz olursa başvurulmalı.
en büyük avantajı sodyum tuzu halinde sudaki çözünürlüğü ve stabilitesi ki böylece parenteral kullanıma uygunluğu.
mide rahatsızlıklarında (gastrit-reflü...) fena yapar...
-parasetamol bilinen en güvenilir NSAİD. aslında ne oldugu da meçhul. keza diğer nsaid ler gibi cox&lox inhibisyonu sözkonusu değil, tam olarak da etki mekanizması belli değil. muhtemel bilinmeyen cox3 inhibitoru oldugu düşünülüyormuş.
diğer nsaid lere ki bu nsaid bile değil gibi, avantajı mide-barsak sistemine yan etkisinin diğerleri gibi olmaması hatta belkide hiç olmaması. şahane ağrı kesici işte.
çok kullanılırsa vucut tolerans geliştirebilir bide fazla dozda ya da genetik enzim eksikliğine bağlı metabolizasyonu tamamlanamazsa NAPKI bileşiğinin oluşması ve bunun toksik olması..nadir bir durum...
0
ne adrenerjik ne kolinerjik
(14.04.11)
(4)

kan alma sonrası

aero dynamik
deney için salı sabahı sağ kolumdan kan aldılar. o gün baya bir sızladı. şimdi yeni farkettim mos mor olmuş dirsek içi kısmı. normal mi bu?
deney için salı sabahı sağ kolumdan kan aldılar. o gün baya bir sızladı. şimdi yeni farkettim mos mor olmuş dirsek içi kısmı. normal mi bu?
0
aero dynamik
(14.04.11)
damari catlatmisda olabilir.
0
1917
(14.04.11)
ovduysanız pamukla bastırırken olur öyle.
0
dr cucu
(14.04.11)
bir haftaya geçiyor, morluk yeşil olduktan sonra sararıyor, sonra soluyor yavaş yavaş. sızlamamsı, ağrımsı his birkaç gün sürmüştü bende.
0
pyro clustic flow
(14.04.11)
normal.kan alımından sonra sana verilen tamponu erken çıkardın veya iyi bastırmadın hava ile temasını sağladın.küçük bir ihtimal de olsa damarın çatlamıştır.ama korkulucak birşey yok kısa sürede geçicektir.
0
pinokyo
(15.04.11)
(1)

Soruları yanıtlayacak Laborant & Doktor aranıyor

livaneli kadir
Hastahanede bir takım kan tahlilleri yaptırdım. İnceledim birkaç değer normalin altında yada üstünde. Testlerin sonuçlarını 1 hafta sonra doktora göstereceğim. Ama nedir merak ettim. Seroloji testinde C4 yüksek çıkmış. Hemogram testinde MPV yüksek, MCH düşük çıkmış. Bunlardan bir anlam çıkarılabilir
Hastahanede bir takım kan tahlilleri yaptırdım.
İnceledim birkaç değer normalin altında yada üstünde. Testlerin sonuçlarını 1 hafta sonra doktora göstereceğim.
Ama nedir merak ettim.

Seroloji testinde C4 yüksek çıkmış.

Hemogram testinde MPV yüksek, MCH düşük çıkmış.

Bunlardan bir anlam çıkarılabilir mi?
Bu üç değer neyi ifade ediyor?
0
livaneli kadir
(13.04.11)
www.revir.com
kaydolup test sonuçlarınızı ve sorunuzu giriyorsunuz, cevab yazyorlar.
0
african rain
(13.04.11)
(3)

Farenjit

one man army and the undead quartet
Selamlar,(Kimisi faranjit diye telaffuz eder ama) Kendimi bildim bileli, kronik farenjitten muzdaribim. Çok sıcak, çok soğuk, acı, tatlı, ekşi, tatlı, tuzlu, kremalı, soya soslu, mantarlı, kısacası yemeğe lezzet veren ne varsa zaten yemeyen/yiyemeyen bir insanım. Sigara -doğal olarak- içmiyorum.Soru
Selamlar,

(Kimisi faranjit diye telaffuz eder ama) Kendimi bildim bileli, kronik farenjitten muzdaribim. Çok sıcak, çok soğuk, acı, tatlı, ekşi, tatlı, tuzlu, kremalı, soya soslu, mantarlı, kısacası yemeğe lezzet veren ne varsa zaten yemeyen/yiyemeyen bir insanım. Sigara -doğal olarak- içmiyorum.

Sorun şu: tam 2,5 aydır uyuz bir kuru öksürük musallat oldu ve tam 4 kere doktora gitmeme rağmen verilen hiçbir öksürük şurubu, anti-alerjik hap, boğaz spreyi, pastil vs geçirmedi. (Röntgen zaten çekilmişti akciğerler temiz.)

Sadece kuru öksürük. Bildiğiniz sikko farenjit.

Boka sarmış durumda. Bu hastalığa sahip olanların, böyle azdığı dönemlerde boğazını rahatlatmak için ne kullandığını öğrenmek isterim...

Teşekkürler...
0
one man army and the undead quartet
(13.04.11)
şekersiz bitki çayları (hangisini severseniz). şekerli her şey azdırıyor haberiniz olsun.
0
ben smyrna
(13.04.11)
ciğer filmi çektirdiniz mi? ben geçen aylarda öyle kuru öksürüğe yakalandım (farenjit var bende de), film çekildikten sonra doktor öksürmekten bronşlarımın genişlediğini bunun da beni iyice öksürttüğünü söyledi. astımlılara verilen içe çekilen tozlardan verdi (en düşük dozu) onu 20 gün düzenli kullanınca geçti öksürüğüm.
0
boo ya moon
(13.04.11)
bol bol ılık su içmek ve ilk paragrafta bahsettiklerinizden uzak durmak. ortamda toz barındıran şeyler varsa yok edibn yada yünlü falan giyiniyorsanız bunlardan kaçının. başka yapabildiğim bir şey yok benim. yıl boyunca günde 1 adet alerji hapı kullanıyorum ayrıca.
0
girl in a coma
(13.04.11)
(6)

T bölgesi ve saç (derisi) yağlanması

valthoron
Selamlar.Oldum olası T bölgesi yağlanmaya ve -daha ziyade lise yıllarındayken- sivilcelenmeye müsait bir yüzüm var. Bol yağlı kuruyemiş`:kaju fıstığı`, abur cubur vs. yediğim zaman bir iki gün çekerim bunu. Sonra kendiliğinden hafifleyip geçer. Genellikle bu süre içinde yıkamak fayda etmez, hatta tü
Selamlar.

Oldum olası T bölgesi yağlanmaya ve -daha ziyade lise yıllarındayken- sivilcelenmeye müsait bir yüzüm var. Bol yağlı kuruyemiş*, abur cubur vs. yediğim zaman bir iki gün çekerim bunu. Sonra kendiliğinden hafifleyip geçer. Genellikle bu süre içinde yıkamak fayda etmez, hatta tüm yağı temizleyecek şekilde ovalayarak sabunlarsam 15-20 dakika içerisinde daha beter olur. Sabun olarak genelde Neutrogena kalıp kullanıyordum fakat birkaç aydır sıvısını kullanıyorum.

Sorunum şu ki, son bir ay falandır sürekli olarak yağlanıyor yüzüm. Beslenme alışkanlığımda bir değişiklik yok, epeydir abur cubur da yemiyorum. Ancak her gün yağlı suratla dolaşır oldum. Yıkamak yine en fazla yarım saatlik bir temizlik sağlıyor. Artık durum pek can sıkıcı olmaya başladı. Daralıp yüzümü ovuşturduğumda ellerimin vıcık vıcık olmasından usandım. Hoşlandığım kızın yüzüne bakarken suratımın ışıkta parlayıp parlamadığını düşünmekten gına geldi.

Bir de bundan bağımsız, biraz daha genel olarak saç derimin ve saçımın yağlanması var. Kirlenmeyle fazla ilgisi yok, daha ziyade saçlarımı kurcalayınca (karıştırmak, kaşımak vs.) oluyor. İki kere şampuan yaptığım bir banyodan çıktıktan sonra dahi yeterince kurcalarsam vıcık vıcık edebilirim. Normalde bir banyo veya saç yıkamayla kurtulabiliyorum. Ancak bazen uyurken yastığa sürtünmeden ötürü de olabiliyor. Banyo yapıp tertemiz yastığa yatsam bile sabahına tekrar yıkamak zorunda kalışım seyrek değil.

Bu durumları nasıl geçirebilir veya azaltabilirim? Fikir ve tavsiyelere açığım. Teşekkürler.

Ekleme: Saçım yağlandığında ortaya çıkan, kendine has ekşi bir kokusu var. Başka insanlarda oluyor mu hiçbir fikrim yok fakat aynı kokuyu teyzemin oğlunun saçından da alabiliyorum. Yani ırsî derseniz olabilir derim.

Yağ, koku falan iğrenenler kusura bakmasın, sağlık mevzusu neticede.
0
valthoron
(13.04.11)
clean & clear ın parlama karşıtı jelini kullanıyorum. başka öneriler için takipteyim. bende de aynı sıkntı var.
0
SARI
(13.04.11)
kullandıklarımın en iyisi clinique 3 adımlı temizleme serisi. 4 farklı cilt tipi için farklı çeşitleri olduğu için alırken danışmana senin için uygun olanı sorup öyle alırsın. bu aralar orda burda indirim kampanyaları da var zaten eğer böyle bir sorunun varsa bunu da denemelisin bir şey kaybettirmez ama yararı olacaktır diye düşünüyorum.
0
in vino veritas
(13.04.11)
doğal bir yöntem olarak belirli bir süre kullanıldığında kayısı sabunu yüz yağlanmasını bir miktar engelliyor.
0
maresal jedi
(13.04.11)
clean&clear, neutrogena, clearasil gibi ürünler aynı asidik yapıda oldukları için ciltteki yağı tamamen kaldırmıyorlar malesef. anti-shine kremler filan biraz yalan oluyor o yüzden. en azından bende işe yaramadılar.
0
serpensortia
(13.04.11)
parlama karşıtı kremlerin hepsi faso fiso
bu yağlanmaya iyi gelecek iki şey var biri peeling biri de kil maskesi bu ikisini uygulayınca yağlanma zamanını geciktirirsin birde yüzünü fazla yıkarsan anlık bir kuruma olur ama cilt kuru olduğu için sebum salgılanır yani evden çıkmadıgın günlerde cildini yağlı bırak biraz dengelensin aynı durum saçtada geçerli kız olsan git watsons'tan yağ emici mendil al diyeceğim ama kil maskesi ve peeling için marka sorarsan öm at yardımcı olurum
0
hmm
(13.04.11)
ara sira (haftada 2-3'den fazla kullanmayin diyor uzerinde) shiseido men - deep cleansing scrub kullaniyorum t bolgesi icin, etkisi kalici olmuyor ama yine de bir etkisi var. elimde kesin kanitlar olmasa da uzun vadede azalttigini da dusunuyorum aslinda.

saclarin kolay yaglanabilmesi konusundan ben de muzdaribim. uyurken biraz fazla tepinsem ya da birkac saat fazla uyusam bile hemen yaglaniyor, cozemedim.
0
disq
(13.04.11)
(4)

hastane doktor seçimi

bibakalim
merhaba ben 2 yıldır kronik kabızlık yaşıyorum bu sorun sonunda başka hastalıklarada neden oldu. bunun için bir genel cerraha gitmem gerektiğini biliyorum ancak hastane seçimi konusunda sorularım var. ayrıca bundan 4 ay once okmeydanı sskya gittim ordaki doktor bi surup verdi bol su iç lifli beslen
merhaba ben 2 yıldır kronik kabızlık yaşıyorum bu sorun sonunda başka hastalıklarada neden oldu. bunun için bir genel cerraha gitmem gerektiğini biliyorum ancak hastane seçimi konusunda sorularım var. ayrıca bundan 4 ay once okmeydanı sskya gittim ordaki doktor bi surup verdi bol su iç lifli beslen dedi. tahlil falan yapmadı. memnun kalmadım açıkçası.

1-şimdi ben diyorum ki özel doktora gideyim ilgilensin benle ama tahlil falan onları nasıl yapacak daha doğrusu hepsi için ayrı ayrı paraya bütçem dayanmaz.

2- özel hastaneye gideyim. bu arada memurum ben. hani anlaşmalı bi özel hastaneye gitsem onlar da tahliller için ekstra para isterler mi ?

3- üniversite hastanesi. cerrahpaşadan randevu almaya çalışıyorum ama henüz başaramadım. bir de soyle bir şey duydum. prof.lara muayene olmak için ayrıca para odemek gerekiyormuş. doğru mudur?

ne yapayım? durum baya kotu.. istanbuldayım bu arada.
0
bibakalim
(12.04.11)
1)tahlillerede ayrı para alınıyor
2)tahliller anlaşmaya dahil değil oyüzden ayrıca para alınıyor.eğer devlet hastanesinde muayene olmayayım diyorsanız, devlet hastanesinde tahlilleri yaptırdıktan sonra güvendiğiniz bir özel hastanede doktora gösterebilirsiniz. tahlil tahlildir değişmez.
3)siteden kaynaklıysa normaldir. ya site yoğunluğundan yada devlet kuruluşlarının klasik ilgisizlik sorunlarındandır. ayrı para ödendiğini ilk senden duydum. öyle bişey olduğunu sanmıyorum
0
neysene
(12.04.11)
su memnun kalmadigin doktorun tavsiyelerine geri donelim: sabah kalkinca ilk isin, caydanlikta ilitilmis su icmek olsun en az iki bardak. mutlaka hergun bir elma ve bir portakal ye. gun icinde patlamis misir ye. sakin meyve suyu, alkollu icki, kola filan icme. bol yesillik ye. kepekli ekmek ye. her gun bakliyat ye. yani kuru fasulye, nohut, bezelye, bakla filan. her gun en az yarim saat yol yuru. bunlari yaptigin halde kabizligin gecmiyorsa, o zaman git ve o memur maasindan ayirdigin paraciklarini o profesore bayil.
0
compadrito
(12.04.11)
@compadrito her sabah ılık su içiyorum. hergün 1 elma yiyorum. gün içinde 2 lt su içiyorum. ekmeği hatta pirinci de kepekli yiyorum. işe yürüyerek gidip geliyorum toplamda 30 dk.yı gecer. bunları yaptığım halde geçmediği için yeni bi çare arıyorum. hatta korkuyorum başka bi sorun mu var diye.
0
🌸bibakalim
(12.04.11)
3- cerrahpaşada prof muayeneleri ücretli oluyor (özel muayenehaneye gitmiş kadar falan sanırım) ve onların randevusu ayrı olarak alınıyor (sitede numara vardı galiba). bence bu şekilde bir profa gidin o yazar tahlilleri, orda yaptırırsınız.
0
kalimotxo
(13.04.11)
(5)

diş beyazlatmak

snp_kubra
varmıdır diş beyazlatmak için bi macununuz yönteminiz iksiriniz büyünüz felan.uzun yıllardır düzenli diş fırçalarım beyazlatamıyorum. bide bunu doktorlar yapıyorda ne kadardır fiyatı bi bilen varmı.
varmıdır diş beyazlatmak için bi macununuz yönteminiz iksiriniz büyünüz felan.uzun yıllardır düzenli diş fırçalarım beyazlatamıyorum.
bide bunu doktorlar yapıyorda ne kadardır fiyatı bi bilen varmı.
0
snp_kubra
(12.04.11)
benim kullandığım bir şey var. dişine yapıştırıyosun bir süre bekliyosun 2-3 dk. kadar sonra atıyosun. oluyo bitiyo. uzunca bir süre kullanırsan bunu hakkaten beyazlatıyo. yalnız adını unuttum. :) eve gidince bakup yazarım.
0
no love no glory
(12.04.11)
diş macununu değiştirmek işe yarayabilir, benimkinin üzerinde "colgate advanced whitening" yazıyor. kutusunda türkçesi nasıl yazıyordu hatırlamıyorum. "14 günde daha beyaz dişler" gibi bi sloganı da var üzerinde.

ahanda link de buldum:
www.colgate.com.tr
0
mvural
(12.04.11)
gargara kullan dişlerini fırcalıkdan sonra
0
leo78
(12.04.11)
dişleri aşındırıcı maddeler bulunuyor beyazlatıcı macunların hepsinde. uzun vadede sorun yaratır. ama en az aşındırıcı barındıran bir beyazlatıcı macun bulunmakta. ödül falan da almış hatta. ismi opalescence
0
girl in a coma
(12.04.11)
ceviz yaprağı ya da yeşil ceviz beyazlatıyo hemde fena halde.. ama dudakları ve diş etlerinide boyuyor. sadece dişlerine sürmenin bir yönetmini bulabilirsen olur.
0
ser
(12.04.11)
(3)

Diş etim ve dudağımın içi

safepassage
Başlıkta belirttiğim kısımlar deli gibi kaşınıyor. Nasıl demeyin baya dişlerimle dudaklarımın iç taraflarını koparıp duruyorum, diş etlerim de kaşınıyor.Neden olur bi fikri olan var mı?
Başlıkta belirttiğim kısımlar deli gibi kaşınıyor. Nasıl demeyin baya dişlerimle dudaklarımın iç taraflarını koparıp duruyorum, diş etlerim de kaşınıyor.

Neden olur bi fikri olan var mı?
0
safepassage
(12.04.11)
alerji?
ne yedin?
0
cisterna
(12.04.11)
Kahvaltıda ekşi mayalı ekmekle tereyağı-reçel. Biraz da beyaz peynir.
Sigara içtim.

Genelde acı biber yedikten sonra (Yani sindirime geçtiğinde falan) oluyor gibi hissediyorum ama hala kesinleştiremedim. Yağlı bir şeyde de oluyor. Burnumun kenarları kaşınıyor hatta kanatıyorum bazen.
0
🌸safepassage
(12.04.11)
ekmek yapmış olabilir.. alerjiden başka bişi gelmiyo insanın aklına.
0
cisterna
(13.04.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.