Giriş
(2)

Lansoru aç değil de tok içersem ne olur ?

infernalcadre
Soru başlıkta.
Soru başlıkta.
0
infernalcadre
(17.10.17)
sadece işe yaramaz diye biliyorum, bir zararı olmuyor yani. doktor söylemişti.
0
kulakligin calismayan teki
(17.10.17)
etkisi azalır
0
cedex
(17.10.17)
(4)

Yılda kaç kere nezle olmak normal?

gezegen olan pluton
Artık her salginda hapşıran insanlar yüzünden soğuk alginligi olmadan geçiremiyorum, yılda 2-3 kez normal mi?
Artık her salginda hapşıran insanlar yüzünden soğuk alginligi olmadan geçiremiyorum, yılda 2-3 kez normal mi?
0
gezegen olan pluton
(17.10.17)
bağışıklık sistemine bağlı. doğru besleniyorsan, spor yapıyorsan normali 0. aksi takdirde normal diye bir sayı yok, 10 kere de nezle/grip/soğuk algınlığı yaşayabilirsin :)
0
portakal
(17.10.17)
grip aşısı ile 1'e düşürdüm ben sayıyı. 8 görmüşlüğüm var. normalini bilmem de salya sümük gezmemek için her şeyi yaparım.
0
hasmetizm 2046
(17.10.17)
Bağışık sistemiyle ilgili +1
Bağışık sistemini güçlendirmek ve hasta olmamak için yapman gereken şeyleri araştıeıp bulabilirsin.
Ayrıca grip aşısı var
0
powerpufgirl
(17.10.17)
Bence 1 agircana, 1 hafifcene normal.

Sonucta biz kendimizi korusak da vucudu bi hafta asiri yormana filan bakar.
0
kuehles blondes
(17.10.17)
(1)

Zamana göre değil ama boş yollara gore navigasyon uygulaması?

gezegen olan pluton
Google da Yandex de; daha az zamanda gideceğim diye trafiğin içine sokuyor, 5 dk geç vardır ama boş yolları gösteren uygulama tavsiyeleri nelerdir?
Google da Yandex de; daha az zamanda gideceğim diye trafiğin içine sokuyor, 5 dk geç vardır ama boş yolları gösteren uygulama tavsiyeleri nelerdir?
0
gezegen olan pluton
(17.10.17)
Farklı uygulama değil ama ben Google'da kuş bakışına geçip yoğunluğa göre alternatif güzergahları seçiyorum.
0
zombi
(17.10.17)
(1)

"Belçika'nın Ankara Büyükelçiliğine" derken?

alm est
İngilizce olarak nasıl diyoruz?"To the Embassy of Belgium in Ankara" yeterli mi?
İngilizce olarak nasıl diyoruz?

"To the Embassy of Belgium in Ankara" yeterli mi?
0
alm est
(17.10.17)
yeterli.
0
sporty
(17.10.17)
(5)

Uykusuzluk problemi (kafayi yemek uzereyim)

ceann deas
Cok fena uykusuzluk cekiyorum. 2.30 a kadar uykum gelmiyor uyumaya calisiyorum tik yok. Donup dururken bi bakiyorum saat 5 olmus. O arada uyudum mu uyumadim mi onu bile farkina varamiyorum. Sonra tekrar bi uykuya dalma cabasi o arada oda arkadaslarimin alarminin calmasi surekli alarmlari 5 dakika il
Cok fena uykusuzluk cekiyorum. 2.30 a kadar uykum gelmiyor uyumaya calisiyorum tik yok. Donup dururken bi bakiyorum saat 5 olmus. O arada uyudum mu uyumadim mi onu bile farkina varamiyorum. Sonra tekrar bi uykuya dalma cabasi o arada oda arkadaslarimin alarminin calmasi surekli alarmlari 5 dakika ileri almalari, onlar gittikten sonra uyumaya calismam yine uykuya dalamamam, butun gun yuzum cokuk, gozlerim mor dolasmam artik delirme noktasina getirdi beni.

Ne yapayim ne edeyim ben ya aksam kahve bile icmiyorum adacayi iciyorum uykum kacmasin diye ilacla falan mi uyutsam kendimi?
0
ceann deas
(17.10.17)
spor yap.
0
spirit crusher
(17.10.17)
uyumadan önce 2 bira çak.
0
sta
(17.10.17)
Passiflora , melissa çayı , atarax üçünü araştır.
0
kararsızataletfilozofu
(17.10.17)
bir an kendimi gördüm:) eğer uzun zamandır devam ediyorsa doktora git. bende 1 senedir devam ediyor. doktor kontrolünde ilaç kullandığım halde arada hala devam ediyor. uzun süre uyuyamayınca ben bir tane zestat atıyorum.
0
nothing in my way
(17.10.17)
bu sorunu senelerce yaşamış biri olarak söylüyorum, tek çaresi haftanın 7 günü, belirli saatte kendini uyandırmaya zorlamak. uyumanın en basit yolu uyanmak.
0
karsiz ve donsuz geceler diliyorum
(17.10.17)
(3)

Monitöre resim atma

sylow
Bir monitörde sürekli resim/yazı duracak. Bunu kabloyla yapmak için sanırım çift çıkışlı bir ekran kartı olacak ve üstüne kablo kalabalığı. Anycast diye birşey gördüm. Bununla pc üzerinden resim aktarsak o resim sürekli orada dursa biz de bilgisayarı olağan şekilde kullanmak mümkün müdür? Aslında re
Bir monitörde sürekli resim/yazı duracak. Bunu kabloyla yapmak için sanırım çift çıkışlı bir ekran kartı olacak ve üstüne kablo kalabalığı. Anycast diye birşey gördüm. Bununla pc üzerinden resim aktarsak o resim sürekli orada dursa biz de bilgisayarı olağan şekilde kullanmak mümkün müdür? Aslında resmin orada durması için illa pc açık olmasa bile çalışsa daha iyi olur. Yani bi nevi dijital çerçeve gibi. Başka bir çözümü var mıdır?
0
sylow
(17.10.17)
çift monitör olarak ayarlayıp duvar kağıdını o resim yaparsın.
0
hasmetizm 2046
(17.10.17)
Rasberry pi ile bilgisayardan bağımsız olarak yapılabilir.
0
zombi
(17.10.17)
usb girişi varsa usbye atın fotoğrafı
0
argent dawn
(17.10.17)
(2)

Sebze yikama makinesi kullanan var mi?

Traveller
Hangisini kullaniyorsunuz? Yikama icin soruyorum
Hangisini kullaniyorsunuz? Yikama icin soruyorum
0
Traveller
(17.10.17)
Yıkama mı yoksa kurutma mı?
0
fasulyek
(17.10.17)
Sebze yıkama makinesi nedir acaba. Ben salata kurutma aletini biliyorum. Büyük salata yapacaksam kullanıyorum.
0
SiyamkedisiZorro
(17.10.17)
(8)

Kedi yatağı tavsiyesi

rajaz
Çeşit çeşit kedi yatağı var ve genelde yatağın içine yatmıyorlar malum biliyoruz.. ama yine de belki bi umut yatar sıcak sıcak diye yatak alalım dedik. Tavsiye var mı biz bunu aldık çok da güzel yatıyor vs.. gibi internet üzerinden?
Çeşit çeşit kedi yatağı var ve genelde yatağın içine yatmıyorlar malum biliyoruz.. ama yine de belki bi umut yatar sıcak sıcak diye yatak alalım dedik. Tavsiye var mı biz bunu aldık çok da güzel yatıyor vs.. gibi internet üzerinden?
0
rajaz
(17.10.17)
malesef öyle bir şey yok :(
0
111111
(17.10.17)
kalorifer peteğine takılanlar bir tık önde çünkü kedilerin yüksek ve sıcak yer sevdası malum.

ama 111111'in de dediği gibi altın bir taht yaptırsan da dönüp bakmama olasılığı her zaman var çünkü o bir kedi.
0
kayranin kedisi
(17.10.17)
Biz şunu aldık bayıldı hayvan içinden çıkmıyor:

www.oluktas.com
0
chicha
(17.10.17)
Ben anneme diktirdim, kadife kumaşın içine elyaf doldurup yatay olacak şekilde dikti falan. Ortalama şöyle bir şey oldu ae01.alicdn.com Kediler sevdi çok, birkaç tane daha dikti sonra. Hele kaloriferin önüne koyarsanız zaten ince bir şey de olsa kullanırlar, çok para dökmeyin yani.
0
whoosie
(17.10.17)
seffaf oyuncak kutusu gibi plastiklerden almistim. seviyor onu. icine de patlangacli naylon koydum. naylon seviyor benimki. hem icindeyken disariyi da gorebilmis oluyor kutu seffaf oldugu icin.

bir tane de karton kutusu var ustune tshirt gecirilmis. ona baslarda bir girdi cikti, simdi pek bakmiyor. saklanmayi kuytularda takilmayi seven kedi degil. direkt koltugun oturdugum yerinde ya da yerde gozumun onunde yatiyor.
0
jimicik
(17.10.17)
Pofuduk bisi alip ustune polar serin veya direkt polarli alin. Polar cok seviyorlar cok sicak tutuyor cunku :)
0
mor oje
(17.10.17)
öyle bir şey yok demiştim de, var aslında, biz ikea'nın sallanan koltuk gibi koltuklarından almıştık. kendisi şimdi kedinin. ama biraz pahalı tabi kediye almak için.
0
111111
(17.10.17)
bende özendim aldım yatmaz diye düşünüyordum. biz yatağa yattığımız an içine girip yatıyor, bazen erken bile gidip yatağına yatıyor:)
0
oscar
(17.10.17)
(1)

çeviri yardım

denlar
the evidence is current up to 2014 cümlesi Türkçe'ye nasıl çevrilebilir?Teşekkürler
the evidence is current up to 2014 cümlesi Türkçe'ye nasıl çevrilebilir?
Teşekkürler
0
denlar
(17.10.17)
kanıt 2014'e kadar geçerlidir-tazedir.
0
binder dandet
(17.10.17)
(2)

sözlüğe giriş yapamıyorum

adınıkoyamadım
kullanıcı adı ve şifreyi girdikten sonra '500 - Internal server error.' hatası veriyor. var mı muzdarip olan şu an bundan?
kullanıcı adı ve şifreyi girdikten sonra '500 - Internal server error.' hatası veriyor. var mı muzdarip olan şu an bundan?
0
adınıkoyamadım
(17.10.17)
evet.
0
Ufuk
(17.10.17)
bana ssg yi bağlayın :D
0
regardless of what they say
(17.10.17)
(4)

anakart tavsiyesi verebilir misiniz?

baldur2
http://www.ebay.com.au/itm/Gigabyte-GA-AB350M-HD3-AMD-Ryzen-Socket-AM4-mATX-Motherboard-M-2-VGA-DVI-HDMI-/360672654533?hash=item53f9c3f4c5:g:r-wAAOSwQYVZcWVbhttp://www.ebay.com.au/itm/Asrock-X370-Taichi-AMD-Ryzen-Socket-AM4-ATX-Motherboard-DDR4-M-2-RGB-LED-WiFi-/362080530042http://www.ebay.com.au/it
www.ebay.com.au

www.ebay.com.au

www.ebay.com.au

oyun bilgisayari topluyorum su 3 anakart arasinda kaldim, birisi epey pahali digerlerine gore sizce fiyat farki deger mi? yoksa overkill mi olur? bunlari kullanan var mi hic?
0
baldur2
(17.10.17)
MSI-B350 yi al. Cok acilma daha bunun Vga'i ssd'si Monitoru var.
0
tezek
(17.10.17)
en ucuzu al geç. oyun oynayacaksan ekran kartına yap yatırımı zaten.
0
hasmetizm 2046
(17.10.17)
hasmet'in dediği gibi. en ucuzu da olmasa da çok para verme ekran kartına. mümkün olduğunca yeni bir kart olsun (yeni teknolojileri desteklesin) ve ucuz olsun.
0
washe
(17.10.17)
işlemciyi yeni nesil seçersen anakart da zaten destekliyor o teknolojileri. benim şimdi anakartım misal, i5 7.nesil işlemcimi bios update ile destekledi. ham halinde çalışmadı işlemci. onun dışında zaten ram hızı belli, sata hızı belli, usb 3 standart olmuş. işlemcin belliyse destek listesinden kontrol et yani anakartı alırken.
0
hasmetizm 2046
(17.10.17)
(6)

termos onerisi

baldur2
termos onerebilir misiniz? amazon'dan alacagim. marka degil de ozellikle urunun kendisini onerebilirseniz sevinirim.
termos onerebilir misiniz? amazon'dan alacagim. marka degil de ozellikle urunun kendisini onerebilirseniz sevinirim.
0
baldur2
(17.10.17)
stanley 0,47 lt olani gunluk ihtiyacini fazlasyla karsilar.
0
bim tribi
(17.10.17)
www.amazon.com

ben bunu kullanıyorum uzun zamandır. Herhangi bir sızdırma yapmadı. aşağı yukarı 4 saat boyunca da sıcak tutuyor.
0
unionall
(17.10.17)
www.amazon.com
ben de bu var, ben memnunum, hatta bendeki daha kucuk bir versiyonu, boylece kucuk orta boy el cantasinda bile tasiyabiliyorum.
0
mavicorap
(17.10.17)
alip kullandigim ve cok memnun olduklarim;

www.amazon.de

www.amazon.de

www.amazon.de
0
kamyonsans
(17.10.17)
ted+1
stanley iyidir ama büyük boy alacaksan mutlaka tutmaçlı modellerden tavsiye ederim.
0
battal gemalmaz
(17.10.17)
kapasite de önemli? 1 litre civarında istiyorsan thermos'un 1.2 litrelikleri var dağda kullanıyoruz biz hava -10'da bile 24 saat sonra çay demleyebiliyoruz suyla.
0
argent dawn
(17.10.17)
(16)

Hayallerinizi gerceklesmeden once başkalarıyla paylaşıyor musunuz?

ceann deas
Gecen gun dusunurken bir şey farkettim, olmasini istedigim bir şeyi baskasiyla paylastigimda gerceklesme ihtimali %90 bile olsa olmuyor. İcimde tutup kendime sakladiklarim daha çok gerçekleşiyor. Bu yuzden artik bir seyi olana kadar insanlarla paylasmamaya karar verdim. Siz baskalarina anlatır misin
Gecen gun dusunurken bir şey farkettim, olmasini istedigim bir şeyi baskasiyla paylastigimda gerceklesme ihtimali %90 bile olsa olmuyor. İcimde tutup kendime sakladiklarim daha çok gerçekleşiyor. Bu yuzden artik bir seyi olana kadar insanlarla paylasmamaya karar verdim. Siz baskalarina anlatır misiniz yoksa icinizde mi tutarsiniz?
0
ceann deas
(17.10.17)
Hiç bi hayalim olmadi o yüzden bilemedim.
0
hayal hava yollari
(17.10.17)
Anlatırdım ama hep bozulduğunu ve insanlara açıklama yaparak daha çok üzüldüğümü farkettikten sonra anlatmamaya başladım. Sadece sevgilimle paylaşıyorum
0
dedi ayca
(17.10.17)
aile dışına hayır, çünkü rasyonel değiller ve küçük düşünüyorlar.
0
christopher nolan
(17.10.17)
Asla, asla, asla. 2 hatalık vardı zamanında paylaştım. Saçma sapan, traji komik sebeplerle suya düştü. Içten içe düşündüğüm her hayal ise, örgü örer gibi yavaş yavaş işliyor.
0
super kahraman olsaydim baba olurdum
(17.10.17)
*hayal
0
super kahraman olsaydim baba olurdum
(17.10.17)
benzer durum benim de başıma çok geliyor, bildiğin hevesim de elimde patlıyor ya la :( o yüzden ben de çenemi tutup anlatmamaya çalışıyorum. hayır bilimsel kafalı bir insan olmasam "nazar deyiyi" dicem de...
0
pasp
(17.10.17)
Paylaşmıyorum kimseyle, yapabilirsem de yapamazsam da konunun tek muhatabı benim. Misal 8 senedir yüksek lisans tezime başlayamadım, artık bu konu hakkında kimseyle konuşmuyorum, ama bitirme hayalim tabii ki var.
0
elikası
(17.10.17)
cureforlove'ın dediğini diyecektim, sözlük girdirmedi. Ona ekleme yapayım.

Birine ya da birkaç kişiye bir hayalinizi anlattığınızda, daha doğrusu, ötesinde heyexanınızı paylaştığınızda, o hayale kavuştuğunuzda elde etmeniz gereken başarı hissinin bir benzerini yaşarmışsınız. Yani, o gazla anlatırken beyniniz "Başardım da, onu anlatıyorum. Başardığım için heyecanlı heyecanlı anlatıyorum" dermiş. Dolayısıyla, yalandan ve küçültülmüş bir baları hissi yaşarmışsınız anlatırken. Bu yüzden de, yeterince kişiye anlatırsanız, artık beyin iyiden iyiye başarıya ikna olduğu için daha fazla o şeyin peşinde koşmak istemezmiş, "Zaten başardım, daha ne koşayım" diye kendini salarmış.

Buraya kadarki zaten cureforlove'ın dediği, ekleyeceğim kısım şu: Hayal etmek de hayallerimize ulaşmamıza engel. Yani, o başarılı günleri hayal ettikçe aslında hak etmediğimiz, yalancı bir başarının zafer sarhoşluğunu yaşıyormuşuz; o yaşadığımız hayalin heyecanı değilmiş. Dolayısıyla, hayal edilmesi gereken başardığımız zaman ne olacağımız, nasıl olacağımız değil; nasıl başaracağımız kısmı imiş. Yani, diyelim ki bir şarkıcı olmayı hayal ediyorsunuz. Hayaliniz uluslararası bir star olmak. Başarılı halinizin hayali uzun sürmemeli, bir noktadan sonra beyin "Ben kendimin starı oldum zaten" deyip sallamıyoe. Hayakiniz gerçek etkisi yapıyor. Balarılı döbemlerin kısa kısa, bir iki ekran görüntüsü eşliğinde, atıyorum, şan eğitimi almanın hayalini kurmak gerekiyormuş. Hayalin öyle tatmin edecek kadar uzun tutulmaması, hayalden düşünce aşamasına geçilmesi gerekiyormuş. Daha doğrusu, hayal düşüncelerin ve planların Powerpoint sunumu gibi olmalıymış.
0
aychovsky
(17.10.17)
Bu yüzden paylasmiyorum. Baskalari sizin kafanizda olmadigi icin ya "Olmaz" Diyecekler ya da "Yapamazsin" Diyecekler. Bu yuzden anlatmak yerine hayata gecirmeye calisiyorum. Baskalarinin ne dedigi umrumda degil.
0
evimin paspasi
(17.10.17)
benden akıllı benden pozitif benden mantıklı kişilerle seve seve paylaşırım bana akıl verirler fikir verir yol gösterirler .
alay edecek küçümseyecek kimse ile konuşmam.
0
devilone
(17.10.17)
hayır çünkü insanlar eksik arıyor. hayal bu. bugün olmazsa yarın gerçekleşir. ya da 10 yıl sonra. ama insanlar bilirse sürekli şevkini kırmak isteyebilir. ya da gerçekleştirmek istemeyebilirsin. sonradan hevesin kaçar. millet noldu yapamadın mı falan diye kendini tatmin edebilir.
0
black mamba
(17.10.17)
cureforlove ve aychovsky'a ek olarak.

www.hurriyet.com.tr
0
hononu
(17.10.17)
Ay ben yabıştırıyorum hemen! Zaten hayal, istek paylaştiğim bir elin parmak sayısını gecmez. Yok ya, iki el, iki el. 10 vardır. Içim de ne tutacağim ya, doldu taştı ıçim, yeter. Beynimin de bir sinyal verdığı yok, çatır çatır başardım.
0
velvetmorning
(17.10.17)
Çok istediğim bir şeyse gerçekleşene kadar anlatmıyorum, hatta gerçekleştikten sonra belli bir süre bekliyorum garanti olsun diye.

İnsanların çok kıskanç ve haset içinde olduklarını düşünüyorum çünkü eskiden her söylediğim şeye nazer değdiriyorlardı.
0
powerpufgirl
(17.10.17)
Kesinlikle hayır.
0
hayirsiz
(17.10.17)
hevesinin kırılmaması için paylaşma. Bunu sadece biz değil, tüm mentorlar diyor.
0
karpuzpeynirekmeksu
(17.10.17)
(6)

Uyku esnasında kendini videoya kaydetmek

fbu95
Herkese iyi geceler, geçenlerde bir radyo programını dinlerken duyduğum bir söze aklım takıldı; sakın uykuda kendinizi videoya kaydedip izlemeyin uyumaktan soğursunuz minvalinde, bunun hakkında bir fikri-bilgisi olan var mı?
Herkese iyi geceler, geçenlerde bir radyo programını dinlerken duyduğum bir söze aklım takıldı; sakın uykuda kendinizi videoya kaydedip izlemeyin uyumaktan soğursunuz minvalinde, bunun hakkında bir fikri-bilgisi olan var mı?
0
fbu95
(17.10.17)
İnsanın kendi sesini duyduğunda hissettiği o şaşkınlıkla karışık iğrenme duygusuyla aynı olsa gerek.
0
nickfury
(17.10.17)
Ben uyurken hatta horlarken arkadaşım çekmişti beni videoya uyandığımda görüntüleri ben de izledim ancak bundan sonra bir uykusuzluk problemi falan olmadı.
0
scorpion37
(17.10.17)
bunu diyen bence abartmış, kendi gibi azınlık bir grup için geçerli olabilir bu dediği, uyuyan insan çok gördük hiç öyle kötü gözükmüyorlar
0
emeritus
(17.10.17)
o radyo programını dinlemeyi bırak :D
0
regardless of what they say
(17.10.17)
Ben çok saçma sapan uyuyorum. Yataktan falan düşmüşlüğüm var. Kardeşim fotoğraf çekerdi arada saçlarım da uzundu o ara tam tarkanın gulyabanisi. Ama kardeşim ölü gibi uyur mesela. Adam yattığı gibi kalkar yataktan.
değişiyor herhalde insandan insana.
0
Giovanni Pipitto
(17.10.17)
geçen biri uyurken videomu çekmiş sağolsun, gerçekten kötü görüyor insan kendini. ama uyumaktan soğumadım.
0
elorelia
(17.10.17)
(7)

Enpara kitap kampanyası

bana her yer cehennem
%50 kampanyası var. Ne alayım.
%50 kampanyası var.
Ne alayım.
0
bana her yer cehennem
(17.10.17)
Bir askerin anıları/ heinz guderian.
0
hayal hava yollari
(17.10.17)
Roman okuyan biriysen Sessiz Ev.
0
i was made for you
(17.10.17)
Ales kitapları
0
Cursed Chico
(17.10.17)
Saramago - Körlük
0
fragile lady
(17.10.17)
kazuronun kitaplarını aldım ben
0
mr.brown
(17.10.17)
ceptetebin de kampanyası var bu ay dahil 2 ay var. kitapyurdunda %50 indirim veriyorlar bir bakın isterseniz.
0
jorah the andal
(17.10.17)
Ekitap okuduğum için Pandora'dan ajanda aldım, çok hoşuma gitti.
0
whoosie
(17.10.17)
(3)

şampiyonlar ligi maçlarını izlemek

antikadimag
hangi kanal veriyor bunları? eğer ücretli kanal ise internetten izlemenin yolları nedir?
hangi kanal veriyor bunları? eğer ücretli kanal ise internetten izlemenin yolları nedir?
0
antikadimag
(17.10.17)
Yarınki maç TRT'de. Onun dışında (bkz: arenavision.in)
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(17.10.17)
Reddit soccer stream diye arattır.
0
hayal hava yollari
(17.10.17)
rbet4 die bir platform duydum. ama şampiyonlar ligi salı maçları trtde çarşamba maçları tivibuda
0
mikahakkinen
(17.10.17)
(5)

matlab yardım

murtcu
Merhabalar, aşağıda verilen kodu m file'a yazdım ama nasıl tamamlayacagımı ve doğal olarak h'i çağırmayı beceremedim. Matlabda çok çok acemiyim, o yüzden affınıza sığınıyorum.soru: https://i.hizliresim.com/o6EBjb.pngm file'a yazdıgım: https://i.hizliresim.com/POQXld.png
Merhabalar, aşağıda verilen kodu m file'a yazdım ama nasıl tamamlayacagımı ve doğal olarak h'i çağırmayı beceremedim. Matlabda çok çok acemiyim, o yüzden affınıza sığınıyorum.

soru: i.hizliresim.com

m file'a yazdıgım: i.hizliresim.com
0
murtcu
(17.10.17)
Reserved
0
kendi kendine yasayan yavrucak
(17.10.17)
fsolve kullanman lazım, birazdan kodu da yazarım buraya.
0
cedex
(17.10.17)
böyle olur mu bilmiyorum. numerik sorusu mu bu? numerik derslerinde sorulan sorulara benziyor. eğer öyleyse ufak bir loop yazıp V=8m3 değerini h'a değer vererek bulabilirsin.matlab yüklü olsaydı ufak bir örnek yazardım.
0
bellbane
(17.10.17)
@bellbane evet nümerik analiz sorusu

@cedex beklemedeyim hocam :)
0
🌸murtcu
(17.10.17)
%%Step 1: Function tanimlama
function [vol] = compute_vol(r, h, L)
vol = (r^2*acos((r-h)/r)-((r-h)*(2*r*h-h^2)^0.5))*L;
end

%%Step 2: Objective Function Tanimlama.
% Soruda verilen degerleri kullanarak sadece h'e bagli bir objective function tanimliyorum
% i.e. obj_fun = (volume - 8)^2
% Bu objective function'in minimum degeri 0'dir ve bu minimum deger
% ancak ve ancak volume 8'e esit oldugunda elde edilir.
% Neden objective function gerekli?
% Cunku fminsearch kullanarak objective function'a minimum degerini veren
% h degerini kolaylikla bulabilirim. Diger bir deyisle objetive function
% 0'a ve dahasi bizim volume function'imiz 8'e esit oldugunda h ne olmali
% sorusuna fminsearch kolaylikla cevap verir.

r0 = 2;
L0 = 4.2;
obj_fun = @(h)(compute_vol(r0, h, L0) - 8)^2;

%% Step 3: fminsearch kullanimi
initial_guess = 0;
h_est = fminsearch(obj_fun, initial_guess);

%% Step 4: Saglama
compute_vol(r0, h_est, L0)

Soyle bir sonuc cikiyor:

>> h_est = fminsearch(obj_fun, initial_guess)

h_est =

0.8358

>> compute_vol(r0, h_est, L0)

ans =

7.9999

UYARI: fminsearch lokal minimum'u bulur. initial_guess'e bagli olarak buldugu degerler degisebilir. Bu nedenle en dogru yol global minimum'u bulan bir metot kullanmaktir aslinda. Eger Global Optimization Toolbox'in varsa Genetic Algorithm (GA) bu hususta yardimci olabilir. Kullanimi da soyle bir sey oluyor:

num_vars = 1;
h_est = ga(obj_fun, num_vars);

>> h_est = ga(obj_fun, num_vars)
Optimization terminated: average change in the fitness value less than options.TolFun.

h_est =

0.8390

>> compute_vol(r0, h_est, L0)

ans =

8.0439

GA, fminsearch kadar hizli ve accurate degildir. Mantikli bir initial value ile fminsearch her zaman daha iyi sonuclar verir.
0
chunksia
(17.10.17)
(7)

Random Number Generator

niyeti bozuk http nesnesi
Ufak bir program arıyorum, 1 ile 100 arasında rastgele sayı üretecek her tıkladığımda. Ekranda ufak yer kaplaması çok önemli.
Ufak bir program arıyorum, 1 ile 100 arasında rastgele sayı üretecek her tıkladığımda. Ekranda ufak yer kaplaması çok önemli.
0
niyeti bozuk http nesnesi
(17.10.17)
ssyumusakg
(17.10.17)
python ve gtk ile 2-3 dakikada yazilir. hazirini bulmak bence zor.
0
nossrat
(17.10.17)
Tarayicida Google'a random numbers generator yazin, Google'in kendi generator'u cikacak. Orada sayi araligi verip sayi uretebilirsiniz.

Chrome penceresini de iztediginiz gibiboyutlandirabilirsiniz.
0
crown
(17.10.17)
Excel
0
The_Lollok
(17.10.17)
Al sana yaptim hemen, yeni pencerede ac, pencereyi kucult istedigin kadar sonra ekranin sag alt kosesine surukle oradan kullanirsin (cunku benim browser'da pencere belli bir boyuta kadar kucultulebiliyor sadece): pste.eu

Edit: 1-100 arasi istemissin, ilk yolladigim 0-99 arasi, 1-100 istiyorsan bunu kullan: pste.eu
0
robokot
(17.10.17)
/dev/random
0
rastocasdelay
(17.10.17)
@robokot, teşekkürler.
0
🌸niyeti bozuk http nesnesi
(02.11.17)
(1)

Lg smart tv internetten video izlerken hafıza problemi

scorpion37
Televizyonun internetinden büyük boyutlu video açınca yeterli bellek yok uyarısı alıp internet sayfası kapanıyor. Ancak Youtube de bunu yapmıyor? Başka siteler üzerinde yapıyor neden ?
Televizyonun internetinden büyük boyutlu video açınca yeterli bellek yok uyarısı alıp internet sayfası kapanıyor. Ancak Youtube de bunu yapmıyor? Başka siteler üzerinde yapıyor neden ?
0
scorpion37
(17.10.17)
Ayni sorunu yasiyorduk bazi sitelerde tv ye usbdisk takilmasi oneriliyordu. Biraz faydasi olmus gibiydi ama yine ayni sorun oluyordu.
0
oldboy
(17.10.17)
(14)

Intermittent fasting bilen var mı?

Cursed Chico
günde x saat sadece yiyorsun. mesela sadece 20-24 arası yiyorsun. Geri kalamnlarda yemiyorsun. Oruç gibi.İlkel insan gibi ya da sapiens ya da doğadaki bazı canlılar gibi. YEmekbuldukça yiyip günlerce belki öyle kalabilmek.https://www.muscleforlife.com/does-intermittent-fasting-work/böylece daha zind
günde x saat sadece yiyorsun. mesela sadece 20-24 arası yiyorsun. Geri kalamnlarda yemiyorsun. Oruç gibi.

İlkel insan gibi ya da sapiens ya da doğadaki bazı canlılar gibi. YEmekbuldukça yiyip günlerce belki öyle kalabilmek.



www.muscleforlife.com


böylece daha zinde olujyormuşsun ve protein daha sağlam inşa ediliyor. Onlar diyor.

Aç kalınca metabozlizmöa yavaşlamıyormuş.


Bu yaşam tarzını benimseyen insanlarla tanıştım da. İlgşnç geldi. sonuçta bir artniyetleri olamaz bunu övmekle.

Var mı bilgisi olan?


www.youtube.com
0
Cursed Chico
(17.10.17)
ben bir süre ciddi yaptım şimdi de daha kaçamaklı olsa da bir şekilde IF tarzı devam ediyorum. Burda da yapan çok var.

bir ara kilo ve yağ oranını azaltmak için başlamıştım sporla beraber. paleo beslenerek. bende işe yaramıştı.

www.youtube.com
0
AlsterWasser
(17.10.17)
İnaanlar tarafından piyasaya atılmış ve beynimize öyle işlenmiş büyük yanlışlar var. Yıllarca bize sık sık ve az yememiz söylendi, mutlaka ara öğün yemeliymişiz ama aslında bu sağlıklı değil.

Oruç olayını biliyorum “bilimsel olarak” araştırmadığım için çok yorum yapmayacağım.
Kendi kullandığım yöntem şu şekilde günde 3 öğün yiyorum. Ara öğün falan yok ve akşam 8den sonra hiçbir şey yemiyorum. Tabi şeker, ekmeğin her türlüsü, un, paketli gıda vs yok orası normal diyet gibi ama meyvede gereksiz şeker olduğundan çok daha azalttım abartmadan yiyorum. Fakat 3 öğünde de sofradan doymadan kalkmıyorum. Yemekten birkaç saat sonra leptin hormonu (yağ yakıcı hormon) salgılanıyor eğer ara öğün yersek yağ yakamıyoruz tekrar kan şekerimiz yükseliyor ve yine başa sarıyoruz.

Her gün spor yaptığım için oruç olayının bana uygun olduğunu düşünmüyorum. Eğer oruç yöntemine geçmek istiyorsan bir anda kesmek yerine önce 3 ardından 2 öğüne geçip bırakabilirsin.
0
powerpufgirl
(17.10.17)
Evert o insalnar da böyle dediler.


günde 6 öğün yiyin aslında bu paket gıda endüstrileri vs olayıyımış.

1950lere kadar 2 öğün yiyormuş insanlar.

O arkdaşlar da spor yaıyor bu arada ilginç biçimfe. kalorilerini tek tek hesaplıyorlar. 3000 kalori alıyor 1 saatte. 1 saatte 3000.........

BEn başlarsam 4 saatlik başlayacğaım da daha spora yeni başladım. O yüzdfen başlamak istemiyorum ama yemek konusunda israfkar olduğumu hep düşünüyordum. bu kadar yemeye ihtiyacım yok aslında. her günk uruyemiş her gün meyve yiyorum.

ben fitim, kilo için başlamam da başlarsam. Görmek için nasıl bir şey

üniversite sona kadar zaten 2 öğün yerdim. Dışarda hiç yemek yemiyordum. o zamanlar çok güçlüydüm hasta olmazdım filan.

Şimdi kuruyemiş meyve derken 4-5 öğünü buluyor :(
0
🌸Cursed Chico
(17.10.17)
ben de bir ara uyguladım hoşuma gitti. şu an tamamen öyle yaşamasam da alışkanlıklarımda bir etkisi oldu. Denemeyi tavsiye ederim.
0
chavezding
(17.10.17)
Yapabildiğimde 23:1 kendimi iyi hissettiriyor, youtubeda OMAD revolution'u takip ediyorum adamın kısa basit kendi üstünden olayı çat çat anlatışı hoşuma gidiyor.
Ama ne zaman oburluk devreye giriyor, ay dur iki öğün olsun 16:8 olsun vs deyince abartıp vagondan düşüyorum. :/ gözümü doyurmayı öğrendiğim gün rahat edeceğim ama ne zaman...
0
Sulfoxaflor
(17.10.17)
Dini oruc tuttugum zamanlarfa sadce bir kac saat yerdim. Bir anda bir suru yiyince mideye yuk biniyordu ve yoruluyordu bayagi.

O beni dusunduruyor biraz.
0
🌸Cursed Chico
(17.10.17)
ben yaklasik bir yildir 16.8 yapiyorum. 12'de birinci ogun. 6'da ikinci ogun. tavsiye ederim.
0
eksisozluk kullanici sozlesmesini okudum
(17.10.17)
Sporcular da gördüm intenrette de ben spor sonrası midem kavruluyor. İfte (eğer sporu oruç tuttuğum zamanlar yaparsam) kötü etkiler dieye düşnüüyorum.
0
🌸Cursed Chico
(17.10.17)
Ben bir süre yaptım ama yoğun koşulara başlayınca bolca kalori almam gerektiği için bıraktım.
Yemeğimi akşam spordan sonra saat 10'ya yemiş oluyordum. Ertesi sabah kahvaltımı 11-12 gibi yapıyordum.
Tabii erkekler için bu süre daha uzun.
0
peggy
(17.10.17)
Erkekler için daha ne uzun? 12 saat yemiş gib bir şey oluyorsun o zaman?
0
🌸Cursed Chico
(17.10.17)
www.fitekran.com
www.fitekran.com

Kadınlarda uzun süren açlık adet düzenini bozabiliyor, 14 saatten fazla açlık önerilmiyor o yüzden.
0
peggy
(17.10.17)
Bende bir süredir yapıyorum ve oldukça memnunum. 16-8, 2 öğün yapmaya çalışıyorum. İlk öğün Öğlen 13.00- İkinci öğün 21.00. Çalışan biri olarak kahvaltı zahmetinden ve yulaf yada daha sağlıksızı simit poğaça derdinden kurtuldum. Öğlen iyi yiyip, akşam 19-21 arası spor ve 21 de spor sonrası öğün şeklinde.

En güzel tarafı kalori hesabınızı bildikten sonra 24 saatlik dilimin istediğiniz saatine uygulayabilmeniz olması. Sabah erken mi yediniz ona göre sürenizi ayarlayarak diğer öğünü öne çekebilirsiniz. Yada tam tersi öğlen geç mi yediniz gece bile yiyebilirsiniz. Sadece yatmadan 2 saat önce yemiş olmayı kesmiş olmak sindirim açısından daha faydalı olur.
0
FAtE
(17.10.17)
Anladigim kadariyla sadece yag kYbetmek ivin yapiliyor gibi dusunmemk lazim. Ben guclnmek kondsyon ve dayanikliligimi arttirmak istiyorum.

Ve gereksiz yemeyi de bitirmek.

Ben 8 de yulaf. Onbirde elma. Onikide spor. Birde baklagilli bir yemek. Altida tekrar bir ogun belki. Sekuzde kuruyemis . Dokyzda meyve yapiyorum.

Meyve ac yenmesi gerekiyor.

Bir de hee gun kurutemis meyveye gerek var mi bilmiyorum
0
🌸Cursed Chico
(17.10.17)
öğlen 12-akşam 8 arası 2 öğün, arada kahve vs ile 15 kilo verdim 1 senede.
regl dönemi arada akşam tatlı kaçamağı olabiliyor ama genel olarak hala aynı sistem devam ediyorum.(zayıflamak için değil ama öyle yerleşti artık düzen)
spor da yaptım ve yapıyorum.hiçbir sıkıntı yaşamadım.
0
demoniclewinsky
(17.10.17)
(2)

60 Yaşında Kadın Öksürürken Vajinadan Kan Gelmesi

kfk
selam,60 yaşında, menopoza 5 sene önce girmiş bir kadın, 4 gündür yoğun öksürüyor grip sonrası. bugün akşam tuvalete gittiğinde vajinasından çok az kan geldiğini fark ediyor, pembe tonlarında. sebebi ne olabilir? öksürürken yaşanan zorlanmalar olabilir mi?
selam,
60 yaşında, menopoza 5 sene önce girmiş bir kadın, 4 gündür yoğun öksürüyor grip sonrası. bugün akşam tuvalete gittiğinde vajinasından çok az kan geldiğini fark ediyor, pembe tonlarında. sebebi ne olabilir? öksürürken yaşanan zorlanmalar olabilir mi?
0
kfk
(17.10.17)
Menopozda östrojen azaldığı için, çoğu kadın atrofi yaşıyor ve bu sebeple, vajinal duvarlarda incelme oluyor, dış etkilere açık hale geliyor. Bundan ötürü, tahriş ve zorlamanın da etkisiyle hafif bir lekelenme yaşanmış olabilir. Ancak diğer birçok hastalığın belirtisi de menopoz döneminde kanamadır. Durumun devam etmesi halinde, bir uzmana gidip, smear testi + ultrasonla rahim duvarı kalınlığının belirlenmesi gibi kontrolleri yaptırabilirsiniz. Geçmiş olsun.
0
agluna
(17.10.17)
Biz postmenopozal kanamaları önemseriz. En azından bir jinekolojik inceleme ile nedeni araştırılmadır.

Şuradaki 5. ve 6. slayt size nedenleri konusunda bilgi verebilir.

www.tjod.org
0
Pleiades
(17.10.17)
(1)

Şubat ayında Dubai

söylemez
Neler yapalım nereleri gezelim? Onerilerinizi bekliyorum cok tesekkurler
Neler yapalım nereleri gezelim? Onerilerinizi bekliyorum cok tesekkurler
0
söylemez
(17.10.17)
col turu - aksam yemekli olanindan
Atlantis - dubai palm
burj dubai
burj khalifa
dubai mall
dragon mall (ucuz alisveris için ama uzaktır merkeze)
skydive
0
for the record
(17.10.17)
(9)

araba sürmeye alışmak için araç kiralama

condom kurşunu
mantıklı olmaz mı?
mantıklı olmaz mı?
0
condom kurşunu
(17.10.17)
ehliyet lazim :)
0
fakyoras
(17.10.17)
Bomboş bir arazide süreceksen belki mantıklı olabilir. Onun haricinde yakın bir arkadaşından rica edebilirsin. Onun eşliğinde çalışırsın
0
Fusha
(17.10.17)
full kasko ile kiralarsan bisi olmaz diye dusunuyorum ama kaza yaparsan siciline islenir bu durum ve ileride kendi araban icin sigorta, kasko yaptirmak istedigin zaman yuksek rakamlar ile karsi karsiya kalirsin.
0
purple rain
(17.10.17)
Ehliyetin yeniyse kiralamaz kurumsal yerler. Ayrıca kaskosuz kiralama +1
0
yuto
(17.10.17)
Tipo vereyim 11500e vur kir parcala:d
0
sevisgenturk
(17.10.17)
araç kiralama sektörü tamamen çakallık sektörü büyük olmayan köşe başı firmalar senin açığını arayıp seni tehdit edip mafyacılık oynuyorlar sakın yanaşma. mesela arabayı çarptın araba 5 gün mü serviste kaldı onun parasını senden alıyor. full kaskolu alırsan mantıklı olabilir.
0
mikahakkinen
(17.10.17)
Direksiyon dersi bunun için var.
0
kayranin kedisi
(17.10.17)
kurumsal firmalardan tam kaskolu kiralarsan gayet mantıklı. bu gözler kaza yapınca kalan süre için yedek araba getiren kiralama şirketi gördü...
0
babilbaligi
(17.10.17)
sürücü kursları şehir içi özel ders veriyor.
0
hasmetizm 2046
(17.10.17)
(4)

apple store itlaya ya da fransadan online ürün almak

oscar
online web sitesinden ürün almaya çalışıyorum, fatura adresi diye bir şey çıkıyor ve ülke seçeneği sadece avrupa ülkeleri vartürk kk ile alışveriş yapamıyor muyuz ?
online web sitesinden ürün almaya çalışıyorum, fatura adresi diye bir şey çıkıyor ve ülke seçeneği sadece avrupa ülkeleri var

türk kk ile alışveriş yapamıyor muyuz ?
0
oscar
(17.10.17)
Yaparsın bir tek taksit olmuyor.
0
i was made for you
(17.10.17)
billing adres kısmına ne gireceğiz hocam ? ülke seçeneğinde de türkiye yok ?
0
🌸oscar
(17.10.17)
Turist olarak ordasın sanırım, salla bir şeyler önemli değil, kaldığın oteli ya da binayı bile yazsan olur.

Edit: Türkiye'deysen Apple Store Türkiye sitesi hariç alamazsın. Yani alırsın da buraya göndermezler.
0
i was made for you
(17.10.17)
ürünü aldım 9 euroluk bir üründü 1 euro çektiler

ben bir şey anlamadım bu işten :)
0
🌸oscar
(17.10.17)
(4)

Smart tv tavsiyesi

carmenta
49"-50" ultra hd smart tv almak istiyorum fakat karar veremedim.2500-3000 civarlarinda lg ya da samsung dusunuyorum. Pek anlamiyorum açikcasi.Daha cok Netflix icin kullanicam, internetinin hizli olmasi önemli.Su modeli begendim aslinda http://www.vatanbilgisayar.com/lg-50uh635v-50-126cm-4k-ultra-hd-
49"-50" ultra hd smart tv almak istiyorum fakat karar veremedim.
2500-3000 civarlarinda lg ya da samsung dusunuyorum. Pek anlamiyorum açikcasi.
Daha cok Netflix icin kullanicam, internetinin hizli olmasi önemli.

Su modeli begendim aslinda
www.vatanbilgisayar.com

Nasil sizce tavsiye edebileceginiz daha iyi bir model var mi ?
Tesekkürler.
0
carmenta
(16.10.17)
49uj651v tavsiye ederim..

43uj701v vatan stoklarına girmeye başladı.. teknosa stoklarında zaten vardı.. yakında 49uj701v geliyor..

vatan %18 kdv kampanyasını beklersen uygun fiyatlardan sahip olabilirsin 49uj651v'ye..

bu sene olacak mı bilmiyorum ama black friday 11.11'de yaklaşıyor..

webos 3.5 bulunan tv'leri tavsiye ederim.. akıllı kumanda ile çok hızlı bir internet deneyimi yaşatıyor.. 49uj651v'nin içinden çıkmıyor ama servislerden kuruluma geldikleri sırada 100 tl bir fiyatla sipariş verebiliyorsunuz..

701'de harman kardon ses dizaynı var, 651'de yok..

samsung kristal panel, lg ips çift katman korumalı panel..

lg arayüzü bana daha basit geliyor..

- - -

edit: uh770v ve uh850v hariç uh serisinden uzak dur.. lg'de bu iki model hariç 2016 tv alınmaz.. 2017 modelleri için "verdiğin fiyat aralığında" yukarıdaki tavsiyelerim geçerli..

karşılaştırma;
www.epey.com

- - -

biraz mide bulandırayım;

www.youtube.com

neyse şimdiden hayırlı olsun.. :D
0
synche
(17.10.17)
@synche çok teşekkürler, ozaman samsungu da eledim:) ya 49uj651v alıcam ya da biraz daha bekleyip 49uj701v
O linkini gönderdiğim de baya uygun gelmişti aslında özelliklerine göre ama diğerlerini araştırıyim ozaman:)
0
🌸carmenta
(17.10.17)
Telefon samsung ise kesinlikle samsung alın.
Bence samsung arayuzu daha iyi gibi.
0
isott
(17.10.17)
@isott iphone kullaniyorum+ ipad ve apple tv
0
🌸carmenta
(17.10.17)
(3)

Bitcoini hangi cüzdan da tutuyorsunuz?

isminivermekistemeyensuser
A- KAğıtB- Mobil appc- PCd- Borsa üzerindeÖnerilerinizi söyleyebilir misiniz? En az 1-2 yıl saklamayı düşünüyorum. En mantıklısı kağıt gibi geldi ama Forklardan etkilenir mi ne olur tam anlayamadım.
A- KAğıt
B- Mobil app
c- PC
d- Borsa üzerinde

Önerilerinizi söyleyebilir misiniz? En az 1-2 yıl saklamayı düşünüyorum. En mantıklısı kağıt gibi geldi ama Forklardan etkilenir mi ne olur tam anlayamadım.
0
isminivermekistemeyensuser
(16.10.17)
kagit + fotograf
0
lanc
(16.10.17)
private keylerin sende olacagi bir cuzdani kullanabilirsin.

electrum benzeri, pc'de. ayni zamanda seed'i de bir yere kaydettigin zaman sorun yasamazsin.
0
nossrat
(17.10.17)
Bilen birisi biraz daha aydınlatıcı olabilir mi bu konuda, ben de merak ediyorum. Nasıl cüzdanlarda saklanabiliyor bu bitcoinler?
0
sbuxny
(28.10.17)
(7)

Akıbetini merak ettiğiniz duyurular

oldboy
Mesela benim aklıma arada bir gelen duyuru, apartman yoneticisinin kiraci diye arkadasimiza park alanina arabasini koymasina engel olup kendisinin iki aracini otoparka birakmasi olayi. Bu arkadas ne yapti, sonuc ne merak ediyorum sahsen. Sizin var mi boyle sonucunu merak ettiginiz duyurular?
Mesela benim aklıma arada bir gelen duyuru, apartman yoneticisinin kiraci diye arkadasimiza park alanina arabasini koymasina engel olup kendisinin iki aracini otoparka birakmasi olayi. Bu arkadas ne yapti, sonuc ne merak ediyorum sahsen. Sizin var mi boyle sonucunu merak ettiginiz duyurular?
0
oldboy
(16.10.17)
haha ben de son zamanlara dair duvardaki gizli fare deneyini merak ediyorum
0
ssyumusakg
(16.10.17)
Bir tane Adam vardi kardesi bu adamin evine cokmustu vekaletnameyi kullanip, intihar etmeyi vs dusunuyordu en son dava aciyordu.! Ne oldu acaba
0
baldur2
(16.10.17)
komşusu tarafından balkonuna soğan fırlatılan biri vardı soğanı napsam diye soruyordu. o soğanın akıbetini merak ederim ara sıra.
0
theseachange
(16.10.17)
babasinin gay oldugunu ogrenen vardi.

2011'de acilmis duyuru, birkac ay once uplanmisti ama duyuruyu acan ortalarda yok.
0
fakyoras
(16.10.17)
evine oda kiralamak bahanesiyle kız atmaya çalışan abazan bir tip vardı, 1 ay falan oldu sanırım.
0
doxanikee
(17.10.17)
Evet o fare ne oldu foto koysa ya ben düzeneği çok merak etmiştim
0
bebekkoala
(17.10.17)
benim bildigim en efsane ve sonunu merak ettigim duyuru bir arsivcinin duyurusuydu.
elemanin elinde eski tv programlari arsivi vardi, ama kimsede olmayan programlar.
100 bin liraya satisa cikarmisti arsivini
0
rentts
(17.10.17)
(4)

arabaya sığar mı?

fosforlu cevriye
merhabalar,https://www.ikea.com.tr/urun-katalogu/yatak-odalari/karyolalar/karyolalar/99006649/leirvikluroy-cift-kisilik-karyola.aspxbu ürün de monte şekilde polo ile taşınır mı sizce? sığar mı?
merhabalar,

www.ikea.com.tr

bu ürün de monte şekilde polo ile taşınır mı sizce? sığar mı?
0
fosforlu cevriye
(16.10.17)
imkansız
0
Take it away honey
(16.10.17)
tavana bağlayacaksanız evet yoksa hayır
0
argent dawn
(16.10.17)
paket bence sığacak şekildedir. sonuçta arabayla taşınması düşünülerek demonteleniyor. sadece bagajı tam kapatamayabilirsiniz.
0
c1b2k3
(17.10.17)
Sığmaz. Ikea ürünlerinin demonte olmasında binek araca sığdırmak gibi bir endişe yok. Kaldı ki 160*200 yatak, başlığı vs. mümkün değil. Bagajı büyük ve arka koltuğu yatan bir arabaya belki, ama poloya imkansız.
0
tingen
(17.10.17)
(6)

bu sarkiyi biliyorsunuz, lutfen buldurun.

chezidek
https://vocaroo.com/i/s0IwcYefZHcbbiliyorsunuz bunu. ne hikmetse soundhound bulamadi. tesekkurler simdiden.
vocaroo.com

biliyorsunuz bunu. ne hikmetse soundhound bulamadi.

tesekkurler simdiden.
0
chezidek
(16.10.17)
Melodiyi hatırladım şarkıyı çıkaramadım dün akşamdan beri ara ara düşünüyorum yazan da çıkmamış duyuruyu takipteyim :/
0
freebird5406_2
(17.10.17)
hadi lutfen bulalim. 2 gundur bos zamanlardaki gundemimiz bu :D
0
🌸chezidek
(17.10.17)
ıslık mı o? amanın.

şu mu? www.youtube.com
0
sopiro
(17.10.17)
abi ne alakasi var gokhan mokhan :D

islik la islik. sarki aynen bu sekilde basliyor. islikla basliyor. lutfen bulalim artik bunu.
0
🌸chezidek
(17.10.17)
youtu.be

Bu olabilir Alexander Ebert - Truth
0
freebird5406_2
(18.10.17)
ben de "millions, horizon, true, whistle" anahtar kelimeleriyle arayip buldugumu yazmaya gelmistim.

www.youtube.com

yine de cok cok tesekkur ederim.
0
🌸chezidek
(18.10.17)
(6)

kendimi mutlu edecek bi şey almak istiyorum?

mehmed resad
ufak tefek, saçma sapan şeyler almaktan çok mutlu oluyorum. hani elime alayım ya da karşıma koyayım, öyle bakıp bakıp güleyim türünden. ama almıyorum tabi, yani alamıyorum, ne alsam bilmiyorum, denk gelmiyorum da. anca biri falan alırsa da aa ne güzelmiş dersem. biliyorsanız söyleyin ya, biraz da ke
ufak tefek, saçma sapan şeyler almaktan çok mutlu oluyorum. hani elime alayım ya da karşıma koyayım, öyle bakıp bakıp güleyim türünden. ama almıyorum tabi, yani alamıyorum, ne alsam bilmiyorum, denk gelmiyorum da. anca biri falan alırsa da aa ne güzelmiş dersem. biliyorsanız söyleyin ya, biraz da kendimi mutlu etmek istiyorum.
0
mehmed resad
(16.10.17)
istanbul'daysan pazar günü feriköy antika/bit pazarına git, aradığın şeyi bulacağından eminim.
0
tolga asp
(16.10.17)
hacıyatmaz. bulursan bana da haber ver.
0
anksiyetik pia
(16.10.17)
Jbl go
0
freebird5406_2
(16.10.17)
satın alamakla surekli mutluluk olmaz. uzun. vadede xararı olur.
0
mayeskuel
(16.10.17)
kedi
0
istanbul kanatlarimin altinda
(17.10.17)
mcdn01.gittigidiyor.net
ben geçen gün bundan aldım acayip mutlu oldum :D
0
emeritus
(17.10.17)
(1)

Eloquent sözcüğünü açıklayınız.

hadi ya la
Sözlük tanımı değil. Biraz hikaye gibi.Mesela,Küçükken basit kelimeleri sevmezdim,Çizgifilmler ve çocuk kitapları benim için çok düz ve sıkıcıydı.Şiir okumak, anlamını çözemesem bile edebi kitaplar okumak en sevdiğim şeydi.Gibi. Eğitim için kullanacağım, en ufak katkının anlamı çok büyük.Teşekkürler
Sözlük tanımı değil. Biraz hikaye gibi.
Mesela,

Küçükken basit kelimeleri sevmezdim,
Çizgifilmler ve çocuk kitapları benim için çok düz ve sıkıcıydı.
Şiir okumak, anlamını çözemesem bile edebi kitaplar okumak en sevdiğim şeydi.

Gibi. Eğitim için kullanacağım, en ufak katkının anlamı çok büyük.
Teşekkürler :)
0
hadi ya la
(16.10.17)
kelime aslında bu kökten gelmiyor ama eloborate ve fluent olan bir durum düşün, etkileyiciliği net oluşunda gizli olsun. güçlü yönü berraklığı, netliği, vurgusu, anlaşılırlığı

bana bunları çağrıştırıyor ama hiçbir zaman sık kullanmadım
hikayeleştirme kısmıyla ilgilenmiyorum :)
0
ssyumusakg
(16.10.17)
(5)

Zara'da gördüğüm 300 liralık mont

apolitikherif
Ne dersiniz soğuk kış günleri için iyi midir? -10 ve 2 derece arasında gidip geliyor kışın.Bu beyaz rengi: https://i.hizliresim.com/nJEnJ1.pngBu da siyahı: https://i.hizliresim.com/lbElZl.pngHangi renk daha iyi? Soğukta iyi gider mi? Alayım mı?
Ne dersiniz soğuk kış günleri için iyi midir? -10 ve 2 derece arasında gidip geliyor kışın.

Bu beyaz rengi: i.hizliresim.com

Bu da siyahı: i.hizliresim.com

Hangi renk daha iyi? Soğukta iyi gider mi? Alayım mı?
0
apolitikherif
(16.10.17)
Sıcak tutar gibi görünüyor ama modelini şeklini sevmedim.
beyaz olanı sakın alma.
0
denizaya
(16.10.17)
300 lira ona verene kadar outdoor bir şey baksaniz?

not: beyazı sakın almayın.
0
balik kraker
(16.10.17)
Bence ikisini de alma.
0
beyaztenlikiz
(16.10.17)
500liraya bir mont daha var zarada onu al
0
veritaslibertas
(17.10.17)
Abi o kadar para verip mont alacaksan yukarda arkadaşın dediği gibi outdoor, nothface, columbia gibi şeyler de o fiyatların biraz üstüne bulmak mümkün.
zara ne biliyim daha çok gömlek, ceket, pantolon için uygun bir seçim gibi geliyor bana.
0
joooper
(17.10.17)
(6)

Hangi Macbook Modeli Artık Alınmaz Eskimiştir

bos gezenin bos ustasi
Sıfırı taramalı tüfekle saldırıyor bütçeye malum.İkinci el alınacaksa kaç yılı, hangi modeli alınmalı/alınmamalıdır?Benim için performanstan ziyade kucakta şarjı uzun gidecek, youtube ve alışveriş siteleri gezdirecek donmadan. Arada bir de dizi film izletecek. Fazlasına gerek yok. Bıktım Windows lap
Sıfırı taramalı tüfekle saldırıyor bütçeye malum.

İkinci el alınacaksa kaç yılı, hangi modeli alınmalı/alınmamalıdır?

Benim için performanstan ziyade kucakta şarjı uzun gidecek, youtube ve alışveriş siteleri gezdirecek donmadan. Arada bir de dizi film izletecek. Fazlasına gerek yok.

Bıktım Windows laptoplardan o nedenle Macbook olmalı.
0
bos gezenin bos ustasi
(16.10.17)
ssdli olmayan her model eskimiştir.
0
valkin rockefeller
(16.10.17)
Air yeter gibi sana, ssd olsun, yılı çok önemli değil zaten iki senedir güncellenmiyordu geçen haziran güncellemişler.
0
i was made for you
(16.10.17)
ipad sanki daha iyi bu dediklerin için.
0
sta
(16.10.17)
Unibody olmayan her model eski.
0
empty man
(17.10.17)
Harddisklilerin hepsi eski sayilir. Flash bellekli (apple'in ssd muadili gibi bi teknolojisi) herhangi bi modeli uzun sure gorur isini, 128 degil de 256gb hafizali model olursa daha iyi olur tabi.
0
yuto
(17.10.17)
2010 sonrası pro'lar ve air'ler hala alınabilir. ihtiyaca göre ssd ve ram takviyesiyle gayet güzel kullanılır.
0
battal gemalmaz
(17.10.17)
(1)

yurtdışı alışverişte limit var mı?

tolga asp
yılda 4 defadan fazla alışveriş yapılamayacak mıydı neydi, birkaç yıl önce böyle bir şey çıkmıştı sanki.son durum nedir takibi yapılabiliyor mu bunun? bu aralar parça parça siparişlerim olacak da patlamayalım.
yılda 4 defadan fazla alışveriş yapılamayacak mıydı neydi, birkaç yıl önce böyle bir şey çıkmıştı sanki.

son durum nedir takibi yapılabiliyor mu bunun? bu aralar parça parça siparişlerim olacak da patlamayalım.
0
tolga asp
(16.10.17)
takibi yapilmiyor. gumruk bedeli siniri 30 euro ustune gumruk vergisi odemek gerekiyor.
0
fakyoras
(16.10.17)
(4)

Gaming pc buildi

kingofneverland
Selamlar ey ekşi ahalisi Uzun zamandır Monster Notebook kullanıyorum. Artık desktopa geçme zamanının geldiğini düşündüğümden bir desktop dizeyim dedim ama karar vermek çok zor. Araştırıyorum ama epey gerisinde kalmışım. Özellikle amd ryzen ve Intelden hangisine karar vereyim bilemedim. Yakın zamanda
Selamlar ey ekşi ahalisi

Uzun zamandır Monster Notebook kullanıyorum. Artık desktopa geçme zamanının geldiğini düşündüğümden bir desktop dizeyim dedim ama karar vermek çok zor. Araştırıyorum ama epey gerisinde kalmışım. Özellikle amd ryzen ve Intelden hangisine karar vereyim bilemedim. Yakın zamanda bir build yapan varsa yardımını bekliyorum. Fiyat olarak ise kafamda bir şey yok. Evet böyle diyince saçma oldu ama atıyorum 10 bin TL'lik bir sisteme değer mi bilemiyorum. Ha bir de monitör ve klavye tavsiyesi lazım tabi ki.
0
kingofneverland
(16.10.17)
4-5 binden sonra aldığın fayda ciddi bir düşüşe geçer gerek yok pek bence. gaming pc konusunda da işlemci önemli olsa da aslında o kadar da önemli değil bana kalırsa. asıl soru ekran kartında amd mi nvidia mı olmalı bence. o konuda da nvidia fanboy'u olsam da amd iyi şeyler yapıyor diye duyuyorum son zamanlarda.

edit: monitör hariç konuştum bu arada. bir de belirli parçaları amazon'dan sipariş verebilirsin.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(17.10.17)
kendi sistemimi yazayım fikir olsun. ekran kartı, kasa, 8TB hdd, klavye ve mouse hariç kalanları 2 ay önce yeniledim. monitor de 4-5 aylık.

Anakart: ASUS ROG STRIX Z270E
İşlemci: Intel i7 7700k
RAM: 2 x CORSAIR Vengeance LPX (CMK16GX4M1A2400C16) 16GB DDR4-2400MHz C16
M.2 SSD: Samsung 960 EVO 500GB
SSD: Sandisk SSD Plus 480GB
HDD: Seagate 8TB 5900Rpm 128M Archive HDD ST8000AS0002
Ekran kartı: Asus GeForce GTX980 ROG STRIX OC
PSU: CORSAIR CX Series CX650M
Kasa: Zalman MS800-PLUS
Monitor: ASUS ROG SWIFT PG278QR, 27'', 2560x1440, 1ms, 165 Hz Gaming Monitör

Klavye: Logitech G410 Atlas Spectrum
Mouse: Logitech G700s

Toplam 10-12 bin ediyor sanırım.

değer mi? PUBG hariç her oyunu high/ultra da oynuyorum ve her şey çat küt açılıyor. bence değer. PUBG yi de high/ultra da oynayabilirim ama bazen anlamsız FPS droplar olabiliyor o yüzden medium da oynuyorum.
0
washe
(17.10.17)
kur uçup gidince fiyatlar, hele ki 2 sene önceye göre çok fena yükseldi. ben de toplama arifesinde biri olarak kendi dikkat ettiğim noktaları belirteyim:

-işlemci: f/p olarak ryzen kesin tercihimdi ancak 8. nesil intel'ler gelince rekabet iyice kızışacak gibi, 1 aya hepsi piyasada olur iyiden iyiye, 6-7. nesiller ucuzlar. oyun için çok çekirdek performansı şu anda önemli olmadığı için çekirdek başına güçte intel hala önde. önde ama pahalı kalıyordu, işlemci oyun içi performansı çook etkilemiyor, multi ve bazı oyunlar haricinde. biraz bekle, 7700K düşerse alırsın, yıllarca sorunsuz kullanırsın. baktın düşmedi, kuracağın bütçeye göre kesin bir ryzen denk gelecektir, tereddütsüz alabilirsin.

-ekran kartı: oyunun en büyük belirleyicisi ama şu e-coin mining işi yüzünden fiyatlar arttı, özellikle amd kartlar çıkış fiyatının bile üzerinde satılıyor.
bu aşamada en önemli şey monitörün. sıfırdan alacaksan ve genel bütçeye dahilse şöyle söyleyeyim: 2k 144hz monitörler 2-3 bin arası. bence değmez, zaten 30 inç almazsın diye düşünüyorum, o ekranda full hd-2k farkı deneyimin çok etkilemez. full hd-144 hz bir freesync monitörle beraber rx580 alırsan full hd'de mevcut her oyunu ultra ayarlarda oynarsın. hatta bence önümüzdeki 2 sene çıkacak oyunları da yüksek kalitede oynatır.
1060 6gb modeli dx11 oyunlarından daha performanslı ama freesync olayı deneyimi çok etkiliyor ve nvidia'nınki gsync uyumlu monitörler çok pahalı; ekran kartındaki performans farkından daha fark edilir olur freesync'li monitör.

-ssd: mahşerin 3 atlısından sonuncusu da bu. m2 olsa daha iyi olur ama bütçeye göre 2.5 inç de alsan iş görecektir. en çok satılanlardan alsan yeter, ssd olsun çamurdan olsun.

-anakart: overclock niyetine göre uyumlu olanları seçsen yeter, 4-5 hdd, 3-4 ssd takmayacaksan aralarında çok bir fark yok; zaten oyun performansına herhangi bir etkisi de yok.

bütçeye göre su soğutma düşünebilirsin ama elzem değil, havadar bir kasada 4 fanla soğutamayacağın sistem yok. yok ben 6 ghz'e doğru overclock yapıcam ve çölde yaşıyorum diyorsan su soğutmayı da düşünebilirsin.

teknoloji kanallarının sistem toplama videoları oluyor; teknoseyir, techonpat falan, yutub'dan izlersen 3-5 tane, günümüz teknolojisine dair baya bişey oturur kafanda. overall bir bütçe çıkar dersen; en az 2-3 sene götürecek bir sistemi 5-6 binden başlayarak kurabilirsin. monitör ve ıvır zıvır hariç tabii...
0
Bruce
(17.10.17)
ekran kartını 1080 veya 1070 al mutlaka. hatta ti lerine para yetiyorsa onlardan. 1 tane ssd şart. anakarta verdiğin paraya da acıma. disk black caviar kasa cooler master, para çoksa cm nin deli bir kasası var. ben borçları ödeyince ondan toplayacam, gözümde tütüyor. aha bu,

www.nanokatalog.com

işlemci intel öneririm, ekran kartı 10 yıldır ati kullanıyorum şu anda r9 290 var, ben yenileyince geforce alacağım. size de geforce öneriyorum, biraz daha pahalı ama daha stabil. driver güncelleyince sapıtmaz hiç değilse.

eyyorlamam bidir.
0
tukenmez adam
(17.10.17)
(2)

İstanbul İspanyolca

6 yasimdan beri metal dinliyorum
En ucuz ve etkili şekilde nasıl öğrenirim?
En ucuz ve etkili şekilde nasıl öğrenirim?
0
6 yasimdan beri metal dinliyorum
(16.10.17)
en ucuz:
oss'ye girip bogazicini kazanirsin, ingilizce bilginle hazirligi atlayip ilk senende senende spa 101 alirsin, 101,102 derken ogrenirsin. hocalar ispanyol. 102 aldiktan sonra barselona'da cok rahat konusabilmistim ben.

en cok emek isteyeni:
dualingo'da belirli bir seviyeye gelirsin. sonrasinda internetteki mektup arkadasligi sitelerinden birinden ispanyol bir arkadas edinir whatsapp'tan filan onla konusursun. belirli bir sure sonra istanbul'daysan konusma yapilan gruplara girersin.

kursulu:
cervantes'e gidersin. (estudia da var ancak odev falan pek vermiyorlar, zorlanmadan dil ogrenilmiyor)
0
fakyoras
(16.10.17)
Boğaziçi'ndeyim zaten. SPA 101 falan çok yavaş akıyor, hiç hoşuma gitmedi.

Cervantes çok pahalı. Daha ucuzu yok mu acaba? Blue Apple diyen var, nasıldır?
0
🌸6 yasimdan beri metal dinliyorum
(17.10.17)
(6)

surlara çıkabiliyor muyuz? (istanbul)

tolga asp
tarkan filmlerindeki gibi topkapı surlarının, özellikle kemerlerin üzerine çıkabiliyor muyuz yoksa rumeli hisarı ile mi yetinelim?
tarkan filmlerindeki gibi topkapı surlarının, özellikle kemerlerin üzerine çıkabiliyor muyuz yoksa rumeli hisarı ile mi yetinelim?
0
tolga asp
(16.10.17)
topkapi taraflarinda cikabiliyorsun. guvenlik falan yok, hayatindan sen sorumlusun :D
0
fakyoras
(16.10.17)
güvenlik derken beyin üstü düşüp ölme açısından mı dedin yoksa surlarda yaşayan tinerci tayfadan gelebilecek tehlike mi? :D
0
🌸tolga asp
(16.10.17)
gunduzleri tinerci pek olmuyor. guvenlik derken beynin dagilmasi :D

merkezefendi civarindan cikmistik biz. tam olarak surasi diyemiyorum :(
0
fakyoras
(16.10.17)
Rumeli hisarına da çıkış yasaktı. Yazın gittiğimizde güvenlik görevlisi dedi ki "Surlara çıkmak yasak sadece içerideki topu tüfeği görebilirsiniz"

edit: Zaten Rumeli Hisarı müzeymiş biz de girmeden döndük.
0
sanquis
(16.10.17)
Soruna cevap değil ama yoros kalesi var sevebilirsin belki.
0
jazzabel
(16.10.17)
seneler önce Kariye müzesinin oradaki surlara çıkmıştık, çıkışı zor, yüksek ve gerçekten tehlikeliydi de, şimdi ne durumdadır acaba, böyle şeyler aynı kalmaz
0
emeritus
(17.10.17)
(9)

kayısı yağı kullanan var mı

Sour
özellikle saçları için kullananlar var mı? nasıl bir sonuç aldınız?
özellikle saçları için kullananlar var mı? nasıl bir sonuç aldınız?
0
Sour
(16.10.17)
Ben yıllar önce dirseklerim kuruyor diye aktardan almıştım. (Kanıyordu bildiğin) o çok iyi gelmişti. Saçıma sürmedim ama yağ sektöründe olduğum için bilgim var. Saçı besliyor bayağı. Kepeğe de iyi geliyormuş.
0
ismira007
(16.10.17)
Saça ne amaçla kullanacaksın?
0
ismira007
(16.10.17)
Bir ara almıştım ayakkabılarıma kullanmak için ayakkabı boyası + kayısı yağı ise yarayıp yaramadığını gözlemleyemedim.
0
scorpion37
(17.10.17)
@ismira007 dökülmesini önlemek ve güçlendirmek.
0
🌸Sour
(17.10.17)
arkadaşımla kardeşinin böyle saç derilerinde genetik bir problemleri vardı, habire kuruyup kanayıp duruyordu, yara oluyordu sürekli, onlar da kullanıyorlardı kayısı yağı çok memnun kalmışlardı. kepeğe iyi geliyorsa hemen ben de gidip alıyorum.
0
pasp
(17.10.17)
Coconut yağı da alabilirsin dökülmemesi için.
0
ismira007
(17.10.17)
@ismira bu coconut yağı da bitkisel organik falan değil mi? ben normal şampuanları da kullanmıyorum. parabensiz vs. kullanmıyorum.
0
🌸Sour
(17.10.17)
Kayısı yağını saç için hiç duymamıştım. Saç için çam terebentin ve hindistancevisi yağını daha çok söylerler. Kayısı yağı kuru cilde iyi gelir.
0
SiyamkedisiZorro
(17.10.17)
Cold press (soğuk sıkım) yazanlar katkısız saf yağ. Organik olanları da vardır satan biryerler.
0
ismira007
(17.10.17)
(2)

duvardaki tablo izi-capsli

archery
Duvardaki tablo izini neyle nasıl silerek geçirebilirim?
Duvardaki tablo izini neyle nasıl silerek geçirebilirim?
0
archery
(16.10.17)
Capsi görmüyorum ama cif geçirir ben koltuktan dolayı olusan ızlerı cifle siliyorum
0
hernezıkkımsa
(16.10.17)
sirkeli su ile silince çıkıyor. yani ben çıkarmıştım öyle.
0
hayal hava yollari
(16.10.17)
(1)

Kombi traktör gibi çalışıyor

sanquis
Sanırım bakıma ihtiyacı var. İstanbul'da bakım fiyatları ne kadar yakın zamanda yaptıran var mı?
Sanırım bakıma ihtiyacı var. İstanbul'da bakım fiyatları ne kadar yakın zamanda yaptıran var mı?
0
sanquis
(16.10.17)
traktör gibi ses çıkıyorsa belli ki kırılmış bir parça vs var. pompa bile olabilir. dolayısıyla parça değişimine hazırlıklı olun. kombinizin markasına servis veren bir firmadan hizmet alın.
ayıca bakıma randevu alırken sesten bahsedin. olası parçaları yanlarında getirsinler, arızalı bişey bulunursa o gün değiştirilir. tekrar gel git servis parası vermezsin.

oldu ki elinde parça yokken söktü baktı, o an elinde kalabilir. bu soğuklarda bi de parça beklersin. elinde yedek parçalar olmadan söküp ellemesin.
0
sttc
(16.10.17)
(7)

mide yanması

ma ya
selam. bir haftadır mide ve yemek borumda yanma hissediyorum. dahiliyeye gitsem bunun için olur mu? daha tecrübe eden varsa süreçten biraz bahsedebilir mi? reflü bu deyip ilaç verip yolluyorlar mı yoksa internette yazdığı gibi testlerden mi geçiriyorlar?
selam. bir haftadır mide ve yemek borumda yanma hissediyorum. dahiliyeye gitsem bunun için olur mu? daha tecrübe eden varsa süreçten biraz bahsedebilir mi? reflü bu deyip ilaç verip yolluyorlar mı yoksa internette yazdığı gibi testlerden mi geçiriyorlar?
0
ma ya
(16.10.17)
yemek yedikten sonra hemen yatıp uyuyor musun?
yeni yediğin/içtiğin/ilaç bir şeyler mi var ?
Acı, turşu, asitli mi tüketiyorsun ?
bunları sorar ondan sonra duruma bakar.
0
kararsızataletfilozofu
(16.10.17)
xu
(16.10.17)
ağrı ve yanma oluyorsa gastrit, ağzına acı su geliyorsa reflü. doktora gitsen de aynı şeyi söyleyecek. endoskopi yapalım da diyebilir ama o da gereksiz çünkü belirtilerden belli ve ikisinin de tedavisi aynı. fazla baharatlı hamur işi falan yemeyeceksin. midene dokunan şeyleri tecrübe ederek öğrenir yemezsin. bana kırmızı şeyler dokunur mesela domates, salça, çilek, elma gibi.. yoğurt ve kefir çok iyi gelir herkese, özellikle kefir tavsiye ederim.
0
anksiyetik pia
(16.10.17)
Mideyi çok yorduğum 1 dönem sonrası (peşpese alkollü geceler) bende de olmuştu. Çare gaviscon şurubu.
0
materyalist imam
(17.10.17)
1 hafta boyunca her sabah aç karna nexium iç. Ne mide yanması kalır, ne acı. Nexium içtikten 1 saat sonra istersen kızgın yağ dök midene, bana mısın demez.
0
super kahraman olsaydim baba olurdum
(17.10.17)
Reflü olması için ağza acı su gelmesi şartı yok. Tek çeşit reflü de yok, asit reflüsü var, alkalen reflü var, var da var.

Dahiliyeye gidersen ppi verecek (Nexium mesela), bir ay kullan onu. Geçerse geçer, geçmezse de geçmez, daha fazla kullanma çünkü zararlı. O ilaca güvenip de her bulduğunu yeme çünkü bir şey tedavi ettiği yok, mide ph'ını yükseltiyor sadece.
0
i was made for you
(17.10.17)
Aç karna bir parmak kekik suyu gecmezse de bu yöntemi bir daha deneme. Sorunun ne kaynaklı bilmiyorum ama eskiden aynı sorun bende olduğunda çok iyi geliyordu yıllardır icmedim ayrı konu.
0
rickon stark
(17.10.17)
(2)

Yardımcı olabilecek psikolog var mı?

cahs
Otizmli olduğunu düşündüğümüz bir arkadaşımıza nasıl davranmamız gerektiğiyle ilgili bilgi almak istiyorum.tabii ki öncelikle doğru teşhisi koymak gerekiyor. yani otizmli olduğunu düşünüyoruz bu aşamadan sonra neler yapılmalı bu konu hakkında bilgimiz yok.internette biraz aradım ama genelde aileler
Otizmli olduğunu düşündüğümüz bir arkadaşımıza nasıl davranmamız gerektiğiyle ilgili bilgi almak istiyorum.
tabii ki öncelikle doğru teşhisi koymak gerekiyor. yani otizmli olduğunu düşünüyoruz bu aşamadan sonra neler yapılmalı bu konu hakkında bilgimiz yok.
internette biraz aradım ama genelde aileler ve yaşı küçük çocuklar için bilgiler mevcut.
bu arkadaş 20 yaşında ve üniv. okuyor.
Maddi durumum uygun olsa hem kendim için hem de arkadaşım için psikoloğa giderdim ama şu aralar maalesef durumum yok. bu nedenle durumu buradan yardım alarak çözmek istedim.
Şimdiden teşekkürler.
0
cahs
(16.10.17)
Kendisi ya da ailesi böyle bir durum olduğunu biliyor olabilir. üniversiteden arkadaşım. şu aralar bazen aynı evde kalıyoruz.
benim otizmli kuzenim vardı. ilk tanıştığımda ona benzetmiştim hatta. sonra internetten belirtilere baktık. her 2 şeyden biri tutuyor.
ben de bu konu hakkında bilgi almak istiyorum işte. haberi olmalı mı? olmamalı mı?
ailesi üzerinden mi çözülmeli. ailesi biliyorsa biz ne yapabiliriz.
ya da belki hiç dediğimiz gibi bir durum yoktur sadece bize farklı biri gibi geliyortdur.
0
🌸cahs
(16.10.17)
konuyu daha fazla dallandırıp budaklandırmamak için özelden yazıyorum. zira es kaza burada yazılanlar kulağına gider durumu içinden çıkılmaz bir hale sokmak istemiyorum.
0
🌸cahs
(17.10.17)
(1)

Ahmed Hulusi Adnan Oktar'ın bir muadili mi?

perfectum
Bu adamlar neden ortalarda mehdi gibi dolanıyorlar? Gerçekten merak ediyorum. Bir sürü mal varlığı olan insanlar bu adamlara bir kanaat önderiymişçesine ne maksatla kulluk etmekte?Özellikle Adnan Oktar dini nasıl bu kadar rahatça tiye almakta? Neden veto yemiyor? Hep soracak oluyorum fakat aklımdan
Bu adamlar neden ortalarda mehdi gibi dolanıyorlar? Gerçekten merak ediyorum. Bir sürü mal varlığı olan insanlar bu adamlara bir kanaat önderiymişçesine ne maksatla kulluk etmekte?

Özellikle Adnan Oktar dini nasıl bu kadar rahatça tiye almakta? Neden veto yemiyor? Hep soracak oluyorum fakat aklımdan çıkıyor.

Beni bildiğiniz ölçüde aydınlatırsanız çok sevinirim.
0
perfectum
(16.10.17)
şimdi işin kökeninde aslında dinin insanlrı kullanmak yönetmek için çok güzel bir araç olması yatıyor bunu bir kenara koy. bir de tabi gördüğün üzere asıl gaye din değil, bir takım çıkar ilişileri, çeşitli ortamlar vs vs. zamanında -eğer bilmiyorsan araştırmanı tavsiye ederim- adnan oktara bir operasyon çekilmişti, bayağı açığa çıkmıştı ne muhabbetler döndüğü, motorlar falan... misal hatırladığım kadarıyla kaan tangöze nin eski karısı seçkin piriler de bu cemaattendi. hatta operasyon sonrası tv lere çıkıp nasıl kullanıldığını anlatıyordu; yanlış hatırlıyor da olabilirim. sadece o mu? bir yığın manken daha. yani bir sürü malvarlığı olanlar için iş muhtemelen din falan değil.

neyse, bir hocam vardı üni. de, kendisi akademi de okurken adnan oktarda o okuldaymış, "o zamanlarda böyleydi biraz garipti ama çok zekiydi, dinden allahtan bahsederek hep zengin çocuklarını çevresine toplardı" diye anlatmıştı. göreceğin üzere adam o yıllardan beri aynı sektörde. tabii eskiden bu kadar açık bir şekilde kediciklerden falan bahsedilmiyordu, harun yahya mahlasıyla bastırdığı kitaplarından tanıyordu millet.
0
issiz karga
(16.10.17)
(3)

Araç Kaskosu

Take it away honey
Selam duyurunun güzel insanları, Elimde bir adet 2016 polo araç bulunmakta 1000 tl tramer kayıtlı Eureko sigorta 3000 tl kasko çıkardı. Servise doğuşa gittiğim için genişletilmiş kasko vs. diye göz yumdum. Bugün sigortacım 1482 tl'ye Sompo Japan sigortadan teklif verdi. Sizce geçeyim mi Sompo Japan
Selam duyurunun güzel insanları,

Elimde bir adet 2016 polo araç bulunmakta 1000 tl tramer kayıtlı Eureko sigorta 3000 tl kasko çıkardı. Servise doğuşa gittiğim için genişletilmiş kasko vs. diye göz yumdum.

Bugün sigortacım 1482 tl'ye Sompo Japan sigortadan teklif verdi. Sizce geçeyim mi Sompo Japan sigortaya kullanan arkadaşlar önerir mi?
0
Take it away honey
(16.10.17)
Geç. Sompo Japan düzgün çalışıyor.
0
babilbaligi
(16.10.17)
İstanbuldaki dolu yağışında cam tavanım gitmişti, sıkntısız ödeme yaptılar.
Muafiyetlere vs bakın, bir de mini onarım hasar olarak kayda geçiyor eğer sonraki sene sompodan devam etmezseniz, bilginiz olsun.
0
artci sarsinti
(16.10.17)
Geç. Ben memnunum.
0
shenergy
(17.10.17)
(7)

Ölmek neden bu kadar kolay?

goodz
Az önce tartıştığınız önemsiz birisi biraz sonra gelip sizi öldürmek isteseydi ne hissederdiniz?Bütün emekleriniz, amaçlarınız, istemeden yaptıklarınız, isteyip de yapamadıklarınız, sevmedikleriniz, sevdikleriniz hangisinin önemi kalırdı?Hiç böyle bir şeyle yüz yüze kaldınız mı, trafik kazası falan
Az önce tartıştığınız önemsiz birisi biraz sonra gelip sizi öldürmek isteseydi ne hissederdiniz?

Bütün emekleriniz, amaçlarınız, istemeden yaptıklarınız, isteyip de yapamadıklarınız, sevmedikleriniz, sevdikleriniz hangisinin önemi kalırdı?

Hiç böyle bir şeyle yüz yüze kaldınız mı, trafik kazası falan değil de biri tarafından öldürülmeye yaklaştınız mı?

Yaşadıysanız hissettiklerinizi çok merak ediyorum.
0
goodz
(16.10.17)
bir şey hissetmezdim. önce ben onu öldürürdüm.
0
hayal hava yollari
(16.10.17)
hic bir sey hissetmezdim, kendimi korumak icin gerekenleri yapardim, gerekirse kacacaksin, gerekirse oldureceksin.

@der meister sende guzel sallamissin guzel kardesim.
0
purple rain
(16.10.17)
güzel diyorsunuz da kozların eşit olmadığı durumdaki ruh halinden bahsettim ben. mesela boğazınızda bıçak dayanmış, kafanızda silah vs.
0
🌸goodz
(16.10.17)
Doğmak gibi işte? Doğmak bu kadar kolayken ölmek çok zor olsaydı dengesizlik olurdu.
0
harvey
(16.10.17)
doğmak kolay mı? bence doğmak zor, 9 aylık bir gelişim sonrasında acı içinde doğuyorsun, 9 ay boyunca ebeveynlerin senin sağlıklı olman için didinip duruyor, neresi kolay? ölmek ise anlık bir şey. pat bitti gitti, bir anda yoksun, duyguların, düşüncelerin, hayallerin hepsi siliniyor.

bir kere yaklaşır gibi oldum, bir parkta arkadaşla oturup sigara içerken 3 tane barzo önümüzden geçiyordu gürültülü konuşarak, ben kafamı kaldırıp bakınca bildiğin "ne bakıyon gardaş" modunda geldiler, bir anda oldu her şey, ayağa kalktım en öndeki yakama yapıştı, arkadakilerin bıçak çektiğini görünce benim arkadaşa koş dedim, elimdeki sigarayı adamın gözüne doğru bastırıp topukladım. gözüne geldi mi gelmedi mi bilmiyorum umarım gelmiştir, kalıcı bir hasar vermişimdir. şimdi burda anlatırken kaç tane kelime kullandım ama aslında 4 - 5 saniyede olup bitti hepsi. ne düşündüm? o an hiç bir şey, otomatiğe bağlanmış gibi arkadakilerin ellerinde tuttukları emanetleri görünce bastım sigarayı. tam olarak senin kastettiğin olay değil belki, sen daha çok kaçma imkanının olmadığı kişinin düşünmek için fırsatının olduğu bir olaydan bahsediyorsun sanırım.
0
issiz karga
(16.10.17)
bir kişi kendisi ölmedikce, yani ölmeyi kendi benliği ile tecrübe etmedikce yaşamda ölünüp ölünmediğini bilemez
bunu tecrübe edip bize aktaran hiçbir kimse olmadı

aynı şekilde bir kişinin etrafında birinin ölebiliyor olması dahi kendisinin ölebileceği anlamına gelemiyor çünkü her birey evrende bir gözlemci

ölmek ve ölünce kalanların yaşamlarına devam edeceği inancı yalnızca bir inanç, bir sanrı, budizme veya yahudiliğe inanmak kadar desteksiz bir insan öğretisi, bu konuda insanların vardığı akıl birliği yalnızca bu durumu hiç tecrübe etmeyen atalarımızdan gelen bir insan öğretisi, ve muhtemelen yanlış. öğrenilenlerin neredeyse tamamı yanlış olduğu düşünülürse ölmek muhtemelen sanıldığı gibi bir sonuca varmayacak.

yani ölmek kolay diye düşünmeyin. muhtemelen sanıldığı gibi işlemiyor, muhtemelen bu gizem aynen doğmadan öncesi gibi hiç hayal edilemeyecek bir şekilde işliyor
0
ssyumusakg
(16.10.17)
verilen örneklerle tam olarak aynı kategoride değil (yani belli bir kişiyle tartışma ve yüz yüze gelip başıma silah dayanması türünden değil) ama ana haber bültenlerine çıkan bir pkk saldırısına nöbet tutan asker olarak dahil olup, nöbet tuttuğum yere epey mermi isabet etmiş, başımın kıçımın yanından mermiler geçip durmuştu.

açıkçası anlık bir adrenalin patlaması yaşayıp, duruma adapte olup başka bir şey düşünmeden nasıl hayatta kalırıma uğraşıp, canıma kast eden biri o an karşıma çıkarsa o beni vurmadan ben onu nasıl bertaraf ederime odaklandım.
0
wilhelmwasmuss
(17.10.17)
(2)

işsizlik maaşı ve sigorta durumu

panda
merhaba, aralıkta sözleşmem biteceği için işten ayrılmayı ve işsizlik maaşına başvurmayı düşünüyorum. şefimiz tazminat alabileceğimi ve işsizlik maaşına hak kazanabileceğimi söyledi. bunla ilgili birkaç sorum var.1- 4117tl brütüm, internette 1400tl çıkıyor ama şefimiz 3te 2sini alabileceğimi söylüyo
merhaba, aralıkta sözleşmem biteceği için işten ayrılmayı ve işsizlik maaşına başvurmayı düşünüyorum. şefimiz tazminat alabileceğimi ve işsizlik maaşına hak kazanabileceğimi söyledi. bunla ilgili birkaç sorum var.
1- 4117tl brütüm, internette 1400tl çıkıyor ama şefimiz 3te 2sini alabileceğimi söylüyor. tahmini ne kadar alırım?
2- işten çıkınca sigorta durumu ne oluyor? direk gss ye mi geçiyoruz? gss ye geçmemenin bir yolu var mı? hastane vs. gibi ihitiyaçları nasıl gideriyoruz?
3- yurtdışına çıkarsam birileri benim yerime maaşı alabilir mi?

şimdiden teşekkürler.
0
panda
(16.10.17)
2- sigorta 90 gün devam ediyor daha sonra gss başlıyor diye biliyorum.
0
tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
(16.10.17)
1- Üst limit 1404 TL yani 10k da maaş alsan bu rakam değişmiyor.
3- Kesinlikle alamaz, şahsen gidip ptt den kimlik ibraz ederek alıyorsun ( belki senin kimliğinle kardeşin fln, oda benziyorsa )
0
lodos1907
(16.10.17)
(15)

Yurtdışına gidip ülkesini kötüleyen Türk

apolitikherif
Hakkında ne düşünürsünüz? Tamam kendi içimizde tartışalım sövüp sayalım ama elin amerikalısının rusun yanında da aynı şekilde davranmak pek hoş değil bence.
Hakkında ne düşünürsünüz? Tamam kendi içimizde tartışalım sövüp sayalım ama elin amerikalısının rusun yanında da aynı şekilde davranmak pek hoş değil bence.
0
apolitikherif
(16.10.17)
bu tür konularda gerçekçi davranıyorum sormadıkça bir şey söylemiyorum ama sorarlarsa da kendi fikirlerimi söylüyorum. Kötülemek yada gerçek dışı savunma yapmıyorum
0
basond
(16.10.17)
söyledikleri doğru ise haklıdır, anlatır.
0
sttc
(16.10.17)
neden hoş değil?
0
sta
(16.10.17)
doğruları söylemek kötülemek demek değil.

doğrusu türkiyenin çok övülecek bir yanı da yok.

Durduk yere gerçekleri çarpıtmak başka objektif olmak başka.

Övünülmeyecek şeyini öven olmaktan iyidir.
0
AlsterWasser
(16.10.17)
yo, aksine senin söylediğin şey bana şapşalca geliyor.
0
doxanikee
(16.10.17)
bknz: terörist.
0
hayal hava yollari
(16.10.17)
ulkenin kotu olmasi var, berbat olmasi var.

"neden suriye'de savasa on ayak oldunuz", "neden o kadar gazeteci hapiste, fetocu diye onbinler hapiste, hukuk yok mu", "neden almanya'ya hollanda'ya nazi deyip duruyor rte" vb. onlarca soru sorunca gereken cevaplari veriyorsun.

keske ekonomik kriz falan olsa da kolay yerden gelse sorular.
0
lanc
(16.10.17)
Senin dusuncen cok sacma, yalan soylemiyorsa dogru olani yapiyordur, Turkiye artik yasanacak bir yer olmaktan cikma dogrultusunda ilerliyor, su an bile yasamayi tercih etmeyecegim bir lokasyon, her acidan fail, bunlari farkli bir millet vatandasi ile paylasmakta sakinca gormuyorum.

Sadece ulkesi hakkinda guzel yanlarini anlatan, kotu yanlari yokmus gibi lanse eden insan benim gozumde salaktir.
0
purple rain
(16.10.17)
eğer uluslararası arkadaşlıklarınız varsa yurtdışına gitmeye de gerek yok bunun için. havadan sudan konuşurken "aa bu bizde böyle, sizde şöyle" muhabbeti olunca ülke zaten kendi kendini kötülemiş oluyor. biz sadece olanı aktarmış oluyoruz. bizim yapabileceğimiz bir şey yok. şu an ülke olarak pozitif durumda olduğumuz bir diyaloğa giremedim. çalışmalarım sürüyor :)
0
desdenova34
(16.10.17)
Ne yapalım, yabancılar "Ama duble yol var"ı yemiyor. Kötü yanından sorarlarsa kötü yanından, iyi yanından sorarlarsa iyi yanından anlatıyorum. Durduk yerde "Türkiye'de böyle yürünse tecavüz ederler" de demiyorum, "Oh, Gaziantep'in yemekleri olacaktı şimdi" de demiyorum. Ülke sırf kötü veya iyiden oluşmuyor. Ne denk gelirse o.
0
aychovsky
(16.10.17)
Gizli akp'li hezeyanları bunlar. İtiraf et kendine.
0
6 yasimdan beri metal dinliyorum
(16.10.17)
Onlar da az cok biliyorlar zaten. Birisi bana 15 temmuz anma törenini izledin mi diye sordu, düşün. Öyle fanus içinde değiliz.
0
oldboy
(16.10.17)
ben dürüst olmaya çalışıyorum. özellikle kötülemem. ama diğer milletler de kötülüyor varsa kötü bir şey.
0
benaslindayohum
(16.10.17)
bu ülkeyi en çok ben eleştirsem de ben bu tiplerden hoşlanmıyorum açıkçası, hele şu youtube'da almanya'da yaşayan eleman var, market alışverişi yapmıştı bir ara; işi gücü almanya ile türkiye'yi karşılştırıp TR'ye laf sokmaktı, inanılmaz irite olmuştum, tamam türkiye kötü, almanya daha iyi ama bunu her anda dile getirmek bence eziklik.
0
gezegen olan pluton
(17.10.17)
onecelikle kavramlar uzerinde uzlasmak lazim

kotulemek nedir? "turk insani saygisiz" gibi genelleme iceren cumleler kotulemektir.

elestirmek nedir? "turkiyede insanlar siraya girmeyi bilmiyor, bu saygisizliktir" bu elestirmektir, bir konu uzerinden durum elestirisidir

yapici elestiri nedir? "turkiyede insanlar siraya girmeyi bilmiyor, bu saygisizliktir ve bu konuda kucuk yasta cocuklar egitilmeli, bir kultur olusturulmali"

insanlarin yapici elestirileri dikkate alinmaz ise, sadece elestirmeye baslarlar. onlar da dikkate alinmazsa kotuleyen insanlar cikacaktir. insanlar niye kotuler, ya kinleri nefretleri vardir. ya da elestirilerinden sonuc alamamislaridir. elestiren insanlarin, hele yapici elestiren insanlarin tek amaclari daha iyi turkiyedir. daha iyi turkiyeyi hayal etmese adamin umrunda olmaz ki, zaten yurt disinda yasiyor. ama diger taraftan kotuyen adamin aslinda kini vardir, bunun nedeni kendi kafasindaki irkci dusunce olabilir, ya da turkiyede kotu bir anisi vardir. bu durumdan da kendimize ders cikarmamamiz lazim, insanlar turkiyeden kotu anilarla ayrilmasin , hep guzelliklerini hatirlasin diye.
0
emrahday
(17.10.17)
(2)

Bir çıta bal kaç kilo gelir?

scorpion37
Kocan içinde bulunan dikdörtgen çıtadan bahsediyorum ortalama kaç kilo geliyor onlar?
Kocan içinde bulunan dikdörtgen çıtadan bahsediyorum ortalama kaç kilo geliyor onlar?
0
scorpion37
(16.10.17)
bir çerçeve bal demek istiyorsunuz anladığım kadarı ile. hatırladığım kadarı ile 3-3.5 kilo geliyordu.
0
fyodor fyodorovic
(16.10.17)
Petek
0
öteki ben
(16.10.17)
(2)

Kendi adıma domain adresim var, mail adresi alacak şekle nasıl getiririz?

gezegen olan pluton
Demek istediğim kendi adıma web sitesi açmadan sadece [email protected] adlı mail adresi alabilir miyim?
Demek istediğim kendi adıma web sitesi açmadan sadece [email protected] adlı mail adresi alabilir miyim?
0
gezegen olan pluton
(16.10.17)
alabilirsin. hostinge gerek yok

kurum.yandex.com.tr
0
fakyoras
(16.10.17)
Domain ile hosting alıyorsun yıllık 60 yada 70 tl bitti gitti
0
all girls dream
(16.10.17)
(6)

Gaziantep'e gitmek vs Ukrayna'ya gitmek?

gezegen olan pluton
Yemek yemeyi seven aynı zamanda yeni yerler, yeni insanlar keşfedelim, diyen bir gurubuz, Antep'e mi Ukrayna'ya mı gidelim? İkisi de maks. 1-2 gün sürer olursa?
Yemek yemeyi seven aynı zamanda yeni yerler, yeni insanlar keşfedelim, diyen bir gurubuz, Antep'e mi Ukrayna'ya mı gidelim? İkisi de maks. 1-2 gün sürer olursa?
0
gezegen olan pluton
(16.10.17)
ahauhauhaha :D domuz etiyle derdiniz yoksa bence ukrayna'ya gidin. farklı kültür, farklı yemekler. ucuz da sayılır. en ala restoranda tıka basa yiyip üç kuruş paraya kalkarsınız. ha ukrayna'da aç kaldık diyen de oluyor ama o kişileri anlamıyorum ben. domuz eti dışında bile türk damak tadına uyabilecek onlarca yemekleri var. patates, soğan, sebze, et, hamur işi... böyle memlekette niye aç klaır ki insan, çok mu uzak şu saydıklarım bize?

neyse. ben olsam ukrayna'ya giderim. antep de güzel ama ne bileyim her zaman gidilir yani oraya. yurtdışı öyle değil.
0
der meister
(16.10.17)
aaa antep aaa

sonra gidersin ukrayna'ya.

kebaplar,baklavalar,katmerler... iki hafta once ordaydim, aralikta tekrar gidiyorum :)
0
fakyoras
(16.10.17)
ukraynanın neresi
bütçe ne
yeni yerden kasıt neleri görmek sizi mutlu ediyor bar disko mu yoksa tarih mi


ben her türlü antep derim
0
basond
(16.10.17)
Ben olsam Ukrayna'yı tercih ederdim, der meister ile belirli nedenlerden dolayı, ama orası olmasa Antep'e gideceğime şu güzel mevsimde Antakya'ya giderdim, yer içer, eğlenir, yüzer dönerdim. Antep'e kışın gitseniz hiç bir şey kaybetmezsiniz, hatta daha çok yemek yiyebilirsiniz, kış modundan dolayı.
0
gochebe
(16.10.17)
ukrayna'yı bilmem ama antep'e gidip 3 günde 3 kilo almış birisi olarak antep diyorum.
0
dedim ben sana
(16.10.17)
ukraynayı görmedim ama yemekle alakam olmamasına rağmen antep yemek severler için bir disneyland, bir tomorrowland, bir wonka nın çikolata fabrikası.
0
sttc
(16.10.17)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.