Giriş
(27)

Gs avrupada neden bu kadar kötü?

avatar is back
Süper ligde 2-3 senedir yenildikleri bir maç var heralde o da ismail kartallı samiyendeki maçtı. Pek izlemiyorum futbol, derbiden derbiye bir de avrupa maçları. Ama gs avrupada o kadar çok maçta o kadar çok gol yiyor ki artık bunun mantıklı bir açıklaması olmalı. Neden böyle? Türkiye’de hakemler vs
Süper ligde 2-3 senedir yenildikleri bir maç var heralde o da ismail kartallı samiyendeki maçtı. Pek izlemiyorum futbol, derbiden derbiye bir de avrupa maçları. Ama gs avrupada o kadar çok maçta o kadar çok gol yiyor ki artık bunun mantıklı bir açıklaması olmalı. Neden böyle?

Türkiye’de hakemler vs demeyin lütfen.
0
avatar is back
(18.09.25)
Ama hakemler :( Yoksa tokatlanıp tokatlanıp göndermezler avrupadan, okan buruk teknik bilmez taktik bilmez oyun bilgisi sıfır, türkiyede hakem camiası ve okan hocanın malum geçmişi ortak bir bağlantı, bu sayede her sene şampiyon oluyorlar ama avrupaya çıkınca böyle oluyor.
0
kizil karga
(18.09.25)
pbs.twimg.com

Gs türkiyede neden bu kadar iyi diye soralım o zaman, neredeyse maç başı 3 puan ortalamayla oynayacak
0
grimavi
(18.09.25)
türkiye liginin kalitesi çok ama çok kötü. bir kaç takım dışında zor gecebilir denebilir maç bile olmuyor. avrupada da şampiyonlar liginde düzgün, kaliteli top oynayan takımlar olduğu için lastik patlıyor.

fener vs diğer takımlarda şl de oynasa, gene aynı şey olur. uefa ve konferans liginde defolar bu kadar ortaya çıkmadığı için gs nin avrupa başarısızlığı daha göz önüne çıkıyor.

işte, olabilecek en en en pahalı kadro bile frankfurt gibi şl için üst seviye olmayan bir takımdan şu an 5 yedi. maalesef şampiyonlar ligi türk takımları için yarışılabilir bir alan değil.
0
wilhelmwasmuss
(18.09.25)
Çünkü bizim insanımız hiç bir işte iyi değil. Disiplin yok. Geleni de bozuyoruz. Bugün bildiğin dünkü bizim halısaha maçında oynayanları gördüm. Düzensiz, ayakta top tutamıyorlar, allaha emanet paslar vs.
0
Shepard
(18.09.25)
gs normalde kötü zaten, ama tr'deki takımlar daha kötü. sonuçta lokalde gs iyi illüzyonu, avrupa'da da bunun içyüzü...
0
kesmekes laleler
(19.09.25)
Onlarin koruyup kollayan hakemleri olmadigi icin :(((
0
sonsuz
(19.09.25)
Okan buruk yerel bir teknik direktör, tr futbolunun anahtar noktalarını buldu ve fb gibi psikozlu bir rakibi olduğu için sorun yaşamıyor.

Avrupada Sorun yaşadığı maçlarda ise eli ayağına dolanıyor, düşmeyi bilmiyor çünkü takım.
Ligler arası seviye farkı çok ama hasbelkader 3-1 geri düştüğün maçı ölüm kalım maçı gibi kumara çevirip ya herru ya merru dersen ölürsün.
0
Bruce
(19.09.25)
Haftalardır yorumcular diyor ki frankfurt tarzı takımlara topu bırakmak gerekir. topu alıp yüzde 62yle oynarsan adamlara istediğin ortamı yaratırsın. Sen türkiyedeki oynadığın gibi oynarsan frankfurt gibi takımlar gelir seni beşler. Gs defans hattının yaptığı hataları azerbeycan takımları bile yapmıyor. Problem tamamen okan hocada. Kesinlikle oyun planından taviz vermiyor. Okan avrupada nasıl oynanacağını bilmiyor bu çok net. Aynı hataya montellada düştü, çıkarım ispanyaya ben oyunumu kabul ettiririm dedi. Al sonuç. Ayrıca 2 maçta 11 gol yiyen uğurcanın hatası yoktu ama fark yaratan kurtarışıda yoktu. Açıkcası avrupada langır lungur oynamakla maç kazanılmaz.
0
mikahakkinen
(19.09.25)
Türkiye ligi ve rakipleri Çok dandik. Oyuncu ile maç kolay kazanabiliyor çünkü dandik işte. Dandik olmasa zaten takımlar sürekli ön elemelerde elenmez. Sonuçta bilmem kaç yıldır sl'ne ayak basmamis bir ikinci büyük var.

Avrupa'da neden; çünkü Okan hoca yetmiyor. Kutsal kitapta yazıyor gibi yenik duruma düşünce orta saha bosaltiyor. Zamanında mancini ceyhun Gülselam'i avrupa maçında orta sahaya aldığında gelen eleştirilere "sahaya hücumcu atmak hücum futbolu oynamak değildir" demişti. Okan hoca bilmem kaç yıldır bunu öğrenemedi.
Malesef türk liginin dandikligi ile gelen başarı sebebiyle kendisine camia ve genel taraftardan tepki yok ama gs'yi klasik türk takımı haline getirdi.

Türk futbolundaki kafayi yemişler biraz azalirsa rekabet artacaktir ama şu anki dandik rakipler ile gelişme ihtiyacı Görmüyorlar gibi.
0
logisticsmanager
(19.09.25)
Sadece hakemler demeyelim Gsye yatan Türk takımlarını es geçemeyiz.
0
olaylar olaylar
(19.09.25)
Mental oldugunu dusunuyorum. Gol yedi mi, geriye dustu mu hemen komple dagiliyoruz. Gecen yil da aynisi olmustu. Maalesef hocanin da bu mentali yonetemedigini dusunuyorum, duygusal milletiz, hoca araciligiyla takima da yansiyor.
0
lallala
(19.09.25)
Esas sorulması gereken soru Türkiye'de nasıl bu kadar iyiler? Yandaş oldukları için saray tarafından korunuyorlar. ToRreira mertens rüzgar esse düşüyorlardi, saniyesinde düdük hazır, barış alper diye bir oyuncuları var tam bir komedi, adam tekme tokat dirsek girişiyor herkese, ağzını açıp bir şey diyen bile yok, normalde gerginlik olur, kavga olur, tüm lig bu adamı biliyor, kimse bulaşmıyor, kemal sunal filmindeki mazlum gibi dayak yiyip oturuyor koca adamlar
0
freedonia
(19.09.25)
Lallala+1
0
gobekliraki
(19.09.25)
Uğurcan cakira siyasi nedenlerle 30 milyon verirsen sadece turkiyede is yaparsın.özet bu
0
essoist
(19.09.25)
okan rezalet bir td. adam ligi çözmüş diyorlar neyi çözmüş pardon. önde basıp gol atalım diye taktik mi olur? gol yesek de bir o kadar gol de atıyoruz yeniyoruz olayı tr'de olur sadece. frankfurt alkmaar genç oğlanlar gibi sistem takımları elekten geçirir böyle.

montella da aynısını yaptı demişler doğru. her maça ayrı bir taktik çıkacaksın haddini yerini bileceksin

ama asıl sorun ülkede her yere sirayet eden yolsuzluk, ahlaki çöküntü ve torpilin futbolun tam ortasında olması. altyapıda adam yok, haksızlık hak getire. yetenekli çocuklara yazık oluyor. ozan tufan barı malper bunlar topçu mu
0
Hallegadola
(19.09.25)
bütün takımlar avrupa ortalamasının çok çok altında. gs ye özel bir durum yok ortada. lise 1 i ıslahiyede okudum. yan sınıfta bir çocuk ıslahiyesporda oynuyordu. lise sınıfları futbol turnuvasında hep o çocuğun sınıfı şampiyon oluyordu. ama ıslahiye amatör kümede bile sonuncu oluyordu.
0
ground
(19.09.25)
Tr'de kollaniyorlar cunku. Sumudica gibi sovmen, dusuk karakterli bir t.direktor vardi, mesela takimi GS stadinda takimi gol atti, yuzunde 5 karis surat, "sevinmeyin iceri gecin" diye yedek kulubesindeki oyunculara bagiriyordu. Ayni adam Fener'in maclarinda tac icin itiraz ederken eroinman gibi sinir krizi geciriyor mesela:) bunun gibi binlerce olay var. Az cok birazcik takip eden biliyor zaten neler dondugunu uzun uzun yazmaya gerek yok GalataSARAY'i:)
0
speedy
(19.09.25)
sadece hakemler ya da teknik direktörlükten anlamayan bücür falan değil mesele. mesele çok basit. ülkede adalet yok.

çok alakasız gelecek ama galatasaray yasa dışı bahis sitesi reklamı aldı. ceza almadı. kara borsa yaptılar, belki hala yapıyorlar. ceza almadılar.

eğer galatasaray bu hikayelerden ceza almış olsaydı, avrupa'da bu kadar kötü olmayacaktı çünkü avrupa'da olmayacaktı.
0
co2s2
(19.09.25)
ligin seviyesi yüzünden. hakem siyaset bahis reklamı diyen beyni olmayan fenerlidir o yüzden o yorumlara takılma.
0
koela
(19.09.25)
Ligin seviyesi çok düşük ama bu sadece gese şampiyon oluyor demek ahahahah geseyi dün gece 5'ledikleri maç türkiye liginde olsaydı frankfurtun attığı ilk 2 golden önce faul verilir barışın attığı gol de verilirdi gese en kötü 3-1 alırdı maçı ama avrupada fetöcü hakemler olmadığı için fetöcü takımları 5'leyip gönderiyorlar :)
0
kizil karga
(19.09.25)
yorumları okudum varsa yoksa tr ligi kötü, gs tr de kayrılıyor, doğru düzgün teknik analiz yok.

okanın taktik bilgisi maalesef kısıtlı.
aslında şu anki kadro 3lü için çok daha uygun fakat yıllardır 4 lü oynayan ve sezona bu şekilde hazırlanan takım ve çalıştırıcılar sisteme alışık değiller, sistemi geriden değiştirince ileride de etkileri oluyor.

günümüz futbolunda artık topa sahip olmak, ileride oynamak bunların bi anlamı yok. bir çok teknik adam rakip takımı üzerine çekip orta sahada boşluk yaratarak pozisyon bulmaya oynuyor, bizim Okan'da tam da onları istediğini yapıyor ileride bi sağ kanada bi sol kanada top yuvarlatıyor. burada kaptırdığın her top potansiyel gol oluyor.

Maç sonunda top yüzdesi tabelada yüksek çıkması senin daha iyi oynadığın anlamına gelmiyor. Kendisini hiç sevmesemde mourinho'nun bir sözü var "isterse topu eve götürsünler maçı biz kazandık"
0
duyuruuser
(19.09.25)
sebebi: OKAN BURUK
0
baldan kaymak
(19.09.25)
okan buruk'un avrupa hocası olmaması etkisi ile birlikte ligin çöp takımlardan oluşması da etkili.

en baştaki çöp takım fb mesela. kendi elleriyle beceremediklerini el şeyine sarılıp gariban anadolu takımlarından beklerler. düşün şut çekemedikleri benfica kendi sahasında 2-0'dan azeri takımına maç verdi.

ligde de en baba ikinci takım çöp fb olduğu için ve rekabet de olmadığı için test yok. gs yine bu çöp takımları ezmeye devam eder ama avrupa için başka hoca lazım
0
deranzo1
(19.09.25)
lig kalitesizmis:) Yatin kalkin ligin kalitesiz olduguna sukredin siz. Lig zor olsa atiyorum pazar gunu saglam bir rakiple oynamis olacaksin, ustune Frankfurt deplasmanina git bakalim, 10 falan yiyin de akillanin:)
0
tantamount_to_equivalent
(19.09.25)
ha bu arada op ligin leşliğini şuradan anla, herhangi bir adama 99 puan toplattırılıyor bunu bildikleri için bu adamı kovuyorlar. sonra bu adam iran'a falan gidiyor oradan da kovuluyor. süper lig'den iş dahi bulamıyor.

güncelde ise bir tanesi avrupanın üçüncü sınıf kupasında lozan diye bir takıma daha eleme aşamasında eleniyor. ki bunlar iki oyuncuya 45 milyon bonservis bağlamışlar.

diğerini söylemeye gerek yok. her sezon kendi sahasında bok attıkları rakibe karşı ikişer üçer şeklinde kaydıraktan kayıyor. her maç sonunda 5 6 yemedik diye dualar eşliğinde bitiyor. sonra da mesela rizespor'un falan taş koymasını bekliyorlar :) ulan senin yapamadığını o garip nasıl yapsın :)
0
deranzo1
(19.09.25)
Macin özetini ve golleri izledim. Hayal ettigimden de kötü.
Rakiplere laf sokmaya calisacaginiza biz bu performansla nasil her sene birinci oluyoruz diyin bence. Yata yata sampiyonluk alinca böyle rezil oluyorsunuz disarida.
0
sonsuz
(19.09.25)
Orası şampiyonlar ligi, şampiyon yapılanlar ligi değil.
0
onheil
(21.09.25)
(11)

Maçlarda basketbolcular mı daha çok yorulur futbolcular mı?

cccbehzatccc
Çenem düştü kusura bakmayın, kafa dağıtmaya çalışıyorum maç izlerken.Bu hafta 12 dev adam maçında spiker birkaç kere "oyuncular yoruldu" vurgusu yaptı. haklıydı da...bana göre basketbol sahası küçük, sürekli mola alıyolar ve futbola göre süre daha kısa. nasıl bu kadar yor4uldular anlamadım.futbolcul
Çenem düştü kusura bakmayın, kafa dağıtmaya çalışıyorum maç izlerken.
Bu hafta 12 dev adam maçında spiker birkaç kere "oyuncular yoruldu" vurgusu yaptı. haklıydı da...
bana göre basketbol sahası küçük, sürekli mola alıyolar ve futbola göre süre daha kısa. nasıl bu kadar yor4uldular anlamadım.
futbolcular bu kadar yamulmuyor; saha daha büyük süre uzun...
sizce hangisi daha yorucu?
0
cccbehzatccc
(18.09.25)
tabiki futbolcular daha çok yorulur. benzer bir soruya daha önceden verdiğim cevabı yapıstırıyorum

www.eksiduyuru.com

seyahat ve statların dolmasını yukarıda yazmışlar zaten.
ben de şunu diyeyim. basketbolcular fiziksel olarak çok yorulmuyorlar. futboldaki gibi depar atmak yok. zaten basketbol sahası küçücük. oyun kurucular zaten 5 metre gitmiyor bile pota altına hiç girmedikleri için. pivotlar desen onlar da usul usul duruyor. yani futbol ve diğer branşlara kıyasla yorucu değil. yorulan olursa zaten kenara alınıyor, dinlenip tekrar oynuyor. bol bol mola ve 4 devre var zaten. dinlene dinlene oynuyorlar.
futboldaki kadar fiziksel mücadele yok, koşma yok, yere düşme yok, uzağa doğru top atmak yok.
0
abelardo
(18.09.25)
12 dev adam 2 güne bir maça çıktı ve sürekli yüksek tempoda oynadılar o sebepten yorgun dendi. Yani bunun tam bir ölçeri yok. Sürekli depar atan ve fiziksel mücahadeledeye giren futbolcularda iyi yoruluyordur. bisikletçiler 6 saat kesintisiz bisiklet sürüyor, bir f1 yarışçısı 1,5 saatte 5 kgya kadar kg verebiliyor. kimin daha çok yorulduğunu anlamak için kas ve kalp ritimlerine bakmak lazım. 40 dk kesintisiz basketbol oynayan basketçiyle defansta bekleyen futbolcu karşılaştırılırsa, basketbolcu daha çok yorulmuştur.
0
mikahakkinen
(18.09.25)
Basketbolcular 2 gün arayla maç yapabildiklerine göre futbolcular kadar yorulmuyorlar demek ki. Bununla birlikte oyun esnasında yapılan uzun koşular kısa sprintler patlayıcı güç uygulayarak yapılan hamleler molalar devre araları maruz kalınan darbeler ile tüm bu aerobik/anaerobik süreçler sonucunda vücudun aldığı hasarlar ve iyileşebilme (kas-sinir sistemi recovery'si boşalan glikojen rezervlerinin tekrar dolması vs.) süreçleri bilimsel olarak ölçülebilir ve programlar buna göre uygulanır, zaten bunlar ölçülemez olsa bu kadar sürdürülebilir olmazdı.

*Yukarıda yorgunluk ölçülemez gibi gibi bir cevap vardı biraz ona istinaden yazmıştım ama o cevap gitmiş havaya konuşmuş gibi olmayayım.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(18.09.25)
forvet +1

basketbol, futbol kadar yorucu/yıpratıcı bir spor olsaydı 2 günde 1 maç yapmak mümkün olmazdı.

NBA'de bir takımın oynayacağı maç sayısı 110'a kadar çıkabiliyor. Bir sezon da 240 gün kadar sürüyor. Yani yaklaşık 2.2 günde bir maç yapıyorlar (en düşük ortalama bu tabii). Böyle bir tempo futbolda imkansız.

Örnek olarak şöyle bir sekans var normal sezonda:

i.imgur.com

1'er gün arayla maçlar. Bir tane maç var 2 gün ara girmiş. O maçtan sonra da ara yok, ertesi güne maç var. Böyle bir fikstürü bir futbol takımına göstersen oyuncuların hepsi emekliliğini ister.
0
himmet dayi
(19.09.25)
Basketbolcu. 2 günde maç yapmaları yorulmamaları değil, o kondüsyona sahip olmaları. Futbolcu istediği an aktif dinlenmeye geçebiliyor, baskette böyle bişey yok.
0
gobekliraki
(19.09.25)
basketbol; küçük saha uzun bacaklar vs futbol; uzun saha kısa bacaklar.
0
ground
(19.09.25)
Basketbolda ölü zaman yok, her oyuncu hem hücumda hem defansta aktif görev aldığı için yarı sahada bekleme durumu yok, her pozisyon sonunda bir o potaya bir bu potaya gidiyorsun. Futbolda üst beden çok hareketli değil genelde ama basketbolda hem bacaklar hem kollar durmadan hareket ediyor. Futbolcular çok zıplamıyor, basketbolda hemen her hücum/savunmada zıplaman ve sık sık yere düşmen gereken pozisyonlar oluyor. Ortalama 2 metrelik oyuncularla çarpışmalar da hiç az değil.

Box to box ortasahalar, git gel yapan kanat bekler daha çok yoruluyodur ama ortalama bir stoper, forvet vs o kadar yorulmuyordur maç içinde. Basketbolda her pozisyondaki oyuncular (30+ dakika alan) hep oyunun içindeler. Mola dediğiniz şeyde iki dakika kenarda oturuyorlar, ortalama bi futbol maçında da oyun zaten zırt pırt duruyor yani

edit: nba'de iki günde bir maç varken futbolda olmamasının pek çok sebebi var. NBA'de antrenman yok, darbeye bağlı sakatlık riski futbolda daha fazla (yorgunluktan bağımsız), NBA kapalı bir lig ve birkaç sakatlığı tolere edebilir, Futbolda yıldız bir oyuncunun sırf maç sayısı artsın diye eklenen önemsiz bir maçtaki sakatlığı daha az tolere edilebilir, futbol çimde oynanıyor ve çim bakımı daha uzun ve masraflı, salonda günde 20 maç yap istersen bir sorun olmaz vs vs.
0
nundu
(19.09.25)
tabi ki basketbol daha yorucu. istisnası bile yok.
0
duyuruuser
(19.09.25)
buna futbol diyen gamer filandır.
0
xu
(19.09.25)
futbol tabii ki. biri 100 metrede oynanıyor biri 25 metrede.
birinde mesafe kısa birinde mesafe uzun. futbolda asla 2 günde bir maç yapamazsın.
baskette yaparsın ama. basketbol 40 dk bin tane molası var. futbol 90 dk 1 tane molası var. basketbolda dokunmak bile yasak futbolda ağız burun kol bacak rahat kırılabiliyor.

basketbol diyen sırf oyuncular uzun diye diyor da futbolcularda hobbit degil sonucta
0
koela
(19.09.25)
Basketbol yorucudur
0
basond
(19.09.25)
(17)

Duyuru genelinin politik görüşü

sekizdokuzon
Bana merkez sağ gibi geliyor. Burada aktif yazarların çoğu 30+ işinde gücünde, üniversite mezunu insanlar ama özellikle kadınlara yaklaşım, güncel meseleler konusundaki tutum, yazı dili, agrasyon katsayısı gibi parametreleri hesaba katınca en iyi ihtimalle İyi Parti tabanı gibi bir tablo çıkıyor. Si
Bana merkez sağ gibi geliyor. Burada aktif yazarların çoğu 30+ işinde gücünde, üniversite mezunu insanlar ama özellikle kadınlara yaklaşım, güncel meseleler konusundaki tutum, yazı dili, agrasyon katsayısı gibi parametreleri hesaba katınca en iyi ihtimalle İyi Parti tabanı gibi bir tablo çıkıyor.

Siz ne düşünüyorsunuz?
0
sekizdokuzon
(18.09.25)
Kısaca liberal. Özgürlükçü. Bir de koftiler var bolca. Parti işi 20. Yüzyılda kaldı artık.

Parti, muhafazakar, demokrat, kıl , tüy kafalar suni tenefüsle yaşatılıyor.

Yaşlılar ölünce bu işler de tamamen bitecek.
0
luluki
(18.09.25)
Anarko revizyonist Troçkist kırması Menşevik alaşımı yeni Oportünist ülkücüler.
+1
anon1m
(18.09.25)
merhaba. 41 yaş erkeğim. bence biz ülkece sağ/sol nedir dünyanın diğer ülkelerinden farklı bir algımız var. yani kavramı komple kavrayamıyoruz en temelinden. bu 3 dine inanmıyolar diye doğu öğretilerini anlayamamız kadar net. bir abdlinin demokratları sol sanması gibi. chp de sözde en avrupa'daki en büyük sol parti ama avrupada herhangi bir sol partiyle ortak herhangi bir noktası yok.

türkiye ozelinde sağ o derece sağ ki, o derece din tandaslı işine gelince de milliyetçi, bağnaz sözde tutucu ki onlara biraz benzemeyen parti solcu sayılıyor.

doğrudan pkklı ya da pkk sempatizanı olduğunu saklamayan, ağır kürt milliyetçilerin kurduğu parti sol parti sayılabiliyor.

Atatürk'ün kurduğu parti olmakla övunen chp nin de anlaması gereken aslında Mustafa Kemal Atatürk'ün solcuyum ben sol parti kuralım vs. gibi bir derdi yoktu. derdi bu topraklar içinde yaşayan insanların insani standartlar (o dönem[ve şimdi] için avrupa) da, insanca Türk olduğunun bilincinde, insanca yaşamasıydı. Ülkemizde yaşayan her çocuk, özgür, yaşıtlarıyla aynı standartlarda, iyi bir eğitim alsın, sağlıklı olabilmesi devlet güvencesinde olsun, iyi beslensin, dini, kavmi baskılardan kurtulsun, bedenen zihnen kendi hür olsun. yani buna açıkçası nasyonel sosyalizm diyebiliriz. bu kavram hitler öncesi şu anki olumsuz imajına sahip degildi. bir fransız, bir alman, bir çinli liderin de esas amacı ülkesinin yaşayanlarının gelecek nesli olan çocuklarının en iyi standartlarda yaşaması önceliğidir.

bana ne ümmetten, aşiretten, kavimden. türkiye de yaşayan çocuklar kahvaltıda simit yiyorsa ve bir türk ögretmen bunu alta müzik döseyip, video ya alıp "bakın her öğrenci evden yemek getirmiş" diye paylaşıyorsa bu utanç vericidir. arabın, farsın, afganın çocuğunun derdiyle uğraşacak lüksüm yok benim. sol bana kadar sol. önce kendi çocuklarımız.
0
libertine
(18.09.25)
@libertine +1 idris küçükömerin sözü gibi bir türkiye "Türkiyede sol sağdır sağ soldur".
Ülke olarak solu sağı tam oturtamamışız. Solcu ezilenin yanında olur, ezilende sola verir. Türkiyede hali vakti yerinde olan sola veriyor, ezilen sağa veriyor. Merkez partiler sağcıdır ki bu ülkenin en merkez partisi chp olması gerekirken chp solda kalmıştır. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi sol bana kadar sol. Ben yıllarca ezilenleri savunup ezilenin benim karşıma geçtiğini görüyorsam en faşist benim.
0
mikahakkinen
(18.09.25)
iyi parti mi? ne kadar masumsun ya. düpedüz şeriatçı ve sempatizanı doldu burası. tıpkı ekşisözlüğü ele geçirdikleri gibi. sahip oldukları maddi gücü ve sosyal medyaya saldıkları elemanları unutma lütfen.
0
yurtsuz john
(18.09.25)
Huzur anarko-komünizmde
0
bahçedekisandal
(18.09.25)
Ben burada insanların kendilerini tam olarak açık ettiklerini düşünmüyorum. Herkesin aklında bir fazladan dikkat ettiği bir parti veya bir ihtimal var. Çoğunluğun da iktidar veya muhalefet yanlısı olduğunu da düşünmüyorum, bence herkes mecbur kalmasa asla politikayla ilgilenmez.
0
muhayyer divan
(18.09.25)
Toplum bilinci yüksek, temel insani değerler konusunda hassas ve sağduyulu olan tipler kalmadı burada. Kalanlar da sokaktaki ortalama vatandaşla aynı seviyede.

Bu sadece buraya özgü değil bu arada, ekşi de kendini genele açtı ve ortalama tipler içeri doluştu.

Duruşlarını bildiğim insanlar az da olsa hala aktifler ama kaydadeğer bir tartışma olmayacağını bildikleri için fikirlerini sunmuyorlar diye düşünüyorum.
0
Bruce
(19.09.25)
Ben 15 sene önce katıldığımda bdpliydi. O zamanlar siyasi iklim öyleydi Mustafa Kemalin askerşeriyiz diyenlere it sürüleri falan diyordu çıkıp Kürtçü siyasetçler. Ya da sırrı seçim kampanyası için rastgele bir evin kapısını çaldığında "sizi mahallemizde istemiyoruz" tepkisiyle karşılaşınca bizi istemezseniz yarın bir komutan kapınızı çalar oğlunuz şehit oldu der diyerek insanları alenen tehdit edebiliyorsu, enver aysever ılığı bejan maturla röportaj yapıp abd'nin ırak işgalinden devletçik devşirmek sizce doğru mu diye sorup bijonun ne var ki bunda diye bıdı bıdı etmesini izliyordu millet televizyonlarda veya türküm ama tedavi oluyorum gibi ya aslında öyle demedi denilen laflar konuşuluyordu televizyonlarda. doğuda siviller kışla basıp gönderdeki türk bayrağını indiiryordu o yıllarda. bu beyinsiz millet bunları çabuk unuttu. kasnak yuvarlandı elek oldu, akp milliyetçi oldu.

Ben şahsen radikal sağcıyım, öjeniyi savunuyorum, benim için Türklük, Almanlık, Ermenilik, Kürtlük ırktan ibarettir, kişinin kültürü beyanı aidiyet hissinin politik anla da hiçbir hükmü bence yoktur. Nüfusun ekonomiden hızlı büyümesini engelleyecek politikaları sonuna dek savunuyorum bu gerekirse zorunlu kürtaja dek varır. Türkiye'ni bangladeşleimesini srilankalaşmasını engelleyecekse böyle radkal fikirlere varım. Hayatımda AKP'ye hiç oy vermedim. 2015 seçiminden sonra oy kullanmadım. Ümit Özdağ'ı hiç sevmem. Demokrasiye karşıyım, illa seçim yapılacaksa oylar gizli kullanılmamalı.
0
Batuhanolabilir
(19.09.25)
Tespitin komiğime gitti 20lerinde olmalısın ve en fazla bikaç yıldır burda takılıyosun. İyi partiden önce burda neleri vardı ve hala var :):)
0
cccbehzatccc
(19.09.25)
Politik bir görüşüm yok. Kendime, aileme, etrafıma, yaşadığım ülkeye faydalı olmaya çalışıyorum o kadar.
0
gobekliraki
(19.09.25)
merak eden varsa benimki aşırı sağ. hitler'i ılımlı buluyorum.
0
Karim iceride uyuyor ben seni dusunuyorum
(19.09.25)
çoğunluk kafatasçı, faşist, şeriyatçı. değilim diyen bile 1-2 entry'de rengini belli ediyor hemen. bundan 10 sene kadar önce arkama bakmadan kaçtım geldiği hali görünce, yakın zamanda kendi ekosistemim dışında neler oluyor haberdar olmalıyım diye tekrar göz atmaya başladım da çok fena, çok kötü.
sokak da rezalet. ahlaksız şerefsiz dolu ülke.

bu arada parti bazlı bakmışsın mevzuya, iyi parti'den tut chp'ye, ak partisi'nden mhp'ye hepsi aynı soydan, birbirlerinden bir farkları olsaydı bugün bu durumda olunmazdı. hepsi kendisini ve etrafını kurtarma peşinde. bütüncül yaklaşan yok. hepsi bir noktada faşist.

edit. mevzuya o kadar doluyum ki sözlük olarak algılamış cevap yazmışım. pardon. burası ordan hallice, biraz daha kurtarılmış bölge gibi.
0
nwnd
(19.09.25)
Sağa yakın bence ama bu olabildiğine bilinçsiz bir tercih. Redpilden sağa varmışlar, tam tersi olması lazımdı.
0
thesomberlain
(19.09.25)
Sadece duyuru da değil, internette "yiğitliğe halel gelmesin diye biraz solcu gibiyim ama ibneleri de sevmem, kadın değil mi evde otursun çocuk baksın, patronunuz size o kadar ekmek veriyor fazla sikayet etmeyin, o saatte orada ne işi varmış; yani özünde sağcı" görüşü yaygın bana kalırsa.
0
encokbenisevinnolur
(19.09.25)
Benimki için Ahmet Kaya’dan gelsin:
“Oportunizme bulaşmış tipik bir orta yolcusun”
hizliresim.com
0
yadigar
(17.10.25)
bu guruh max. genc partiye oy atar, ya da o gun oy atmaya gidene kadar sandiklar kapanir..
0
cooperr
(17.10.25)
(10)

Kaliteli giyim markaları

Moonpie
Herkese iyi akşamlar. Kot pantolon başta olmak üzere kıyafet alışverişlerinizde en çok tercih ettiğiniz markalar hangileri? Çoğu markada bit kalite düşüşü var. Şu anda kaliteli ama uçuk fiyatları olmayan hangi markaları önerirsiniz?
Herkese iyi akşamlar. Kot pantolon başta olmak üzere kıyafet alışverişlerinizde en çok tercih ettiğiniz markalar hangileri? Çoğu markada bit kalite düşüşü var. Şu anda kaliteli ama uçuk fiyatları olmayan hangi markaları önerirsiniz?
-2
Moonpie
(18.09.25)
Belirtmeyi unutmuşum cinsiyet kadın bu arada.
0
🌸Moonpie
(18.09.25)
İndirim zamanlarında network ve beymen club'ı resmen sömürüyorum
0
kullanicadi
(18.09.25)
erkek - ısrarla mavi jeans kottan vazgeçmiyor yıllardır.
0
cccbehzatccc
(18.09.25)
mavi, oxxo, mudo iyidir.
0
black holes in the sky
(18.09.25)
Brooks brothers iyidir, üzmez.
0
gobekliraki
(19.09.25)
kot levi's, amazonda o kadar indirimde oluyor ki, mavi'den çok daha ucuza alıyorum.
jjxx tişörtlerin kumaş kalitesi iyi, kotları da iyi.
mavi lux touch serisi iyi bi de.
0
turk kizi
(19.09.25)
Kot pantolon konusunu ben de çözemedim. Onun dışında mudo, ipekyol, adl
0
yuvarlanantencereninkapagi
(19.09.25)
Pantolon için Zara ve Mango da üzmüyor.
Onun dışında Network iyidir.
0
auroraaurora
(19.09.25)
Kot alacağım zaman levis, zara ve GAP tercih ediyorum ve sorun yaşamadım. Bir dönem levis kotlar bayağı bozmuştu dayanıklılık açısından ama son 2 yılda sorun yaşamadım.
0
ontheroad
(19.09.25)
indirim dönemlerinde m&s
0
suyin
(19.09.25)
(8)

Kaygısız Olabilmek

rock n roll
Selamlar herkese Hiç kaygısı olmayanlara sorum, kaygılanmamayı nasıl başarıyorsunuz? Karakterle de ilgili tabi ama mesela kaygı hissi geldiğinde bunu nasıl yonetiyorsunuz? Soğukkanlı olmayı nasıl başarıyorsunuz?Daha önce çalıştığım iş yerindeki bir arkadaş, benim bu halimin farkındaydı ve beni rahat
Selamlar herkese

Hiç kaygısı olmayanlara sorum, kaygılanmamayı nasıl başarıyorsunuz? Karakterle de ilgili tabi ama mesela kaygı hissi geldiğinde bunu nasıl yonetiyorsunuz? Soğukkanlı olmayı nasıl başarıyorsunuz?

Daha önce çalıştığım iş yerindeki bir arkadaş, benim bu halimin farkındaydı ve beni rahatlatmak için espriler yapardı, beraber şarkı söylemeyi teklif ederdi. Dikkatimi başka bir tarafa çekip rahatlamami saglamaya çalışıyordu sanırım :)

Genel halim böyle benim. Sürekli düşünme halindeyim. Şöyle olursa nolur, peki ya böyle olursa nolur gibi. Sizler düşünmemeyi nasıl başarıyorsunuz?
0
rock n roll
(18.09.25)
Tepkilerimizi sorgulamak yerine nedenleri üzerine düşünmek daha hızlı iyilesmemizi sağlayacaktır.
0
sekizdokuzon
(18.09.25)
Kaygılı bir yapım var. Eskiden daha belirgindi bu özelliğim şimdi biraz törpüledim. Yaşla da alakası var diye düşünüyorum. Kendi kendime "ne faydasını gördün ki bu özelliğinin?" diye sordum. Ama pat diye de yok olmuyor, "e hadi madem kaygılı olmayayım" diyince mucizevi bir şekilde amaaaaan koyver gitsin diyemiyor insan.

Kendimi meşgul tutuyorum, iş çıkarıyorum başıma bol bol. Bir yandan da fake it till you make it düsturunu şiar edindim:d hiçbir sorunum yokmuş gibi davranıyorum. Kaygımın farkındayım ama işi espriye vuruyorum, o halimle kendimce dalga geçiyorum falan işte.
0
kullanicadi
(18.09.25)
bugün daha fazla düşünmemek için psikiyatristten ilaç aldım. söyleyeceklerim bu kadar :(
0
cccbehzatccc
(18.09.25)
Kaygı bu kadar çoğaldıysa buna kaygı bozukluğu hatta fobiye doğru ilerleyen bir şey denebilir. Bence doğrudan fobi çünkü zihnin içgüdüsel olarak sürekli kaygı odaklı düşünmesi aslında kaygı değil dümdüz korku içinde olduğunu gösteriyor bana. Bu da vücuttaki stres hormonu seviyesinin yüksek olduğunu ve mutluluk hormonlarının olması gerekenden çok düşük olduğunu düşündürüyor. Temiz nefes alamıyor, bolca su içmiyor, yeterince hareket etmiyor, güneşi yeterince göremiyor, sürekli olumsuz insanlara maruz kalıyor ve bundan kurtulamıyor olabilirsin. Bu durum uykularını etkileyebilir.

Kaygıları dönüştüremiyor veya başka bir yoldan ifade edemiyor olabilirsin. Şakaya vuramıyorsundur veya komiklikle geçiştiremiyorsundur ya da ne bileyim, içindekini o an sözlerle döküp geçmeyi yapamıyorsundur. Bazı insan takılı kalır duygusunda. Bu bazen beynin stres bağımlılığı olabileceğini de gösterir.

Bazı insanlar kaygılarını çok güzel dönüştürürler. Kimi konuyu kendi içinde değersizleştiriverir ve geçer gider. Kimi geyiğini yapar dalga geçer. Kimi şakayla karışık laf söyler bir muhatabı varsa. Kimi hiç böyle bir sıkıntısı yokmuş gibi hareket eder ve gider mesela oyun oynayıp/spor yapıp/dans edip/film izleyip/vs kafa dağıtır. Bunları yapamayınca içimizde birikiyor kaygı. Sağlığını etkiliyorsa psikiyatra git. Etkilemiyorsa ama çok rahatsızsan psikoloğa git. Hiçbirine gidecek durum yoksa David Burns'ün "iyi hissetmek" isimli kitabını en başından itibaren uygulayarak oku. Çok ama çok fayda göreceksin.
0
muhayyer divan
(19.09.25)
m.youtube.com

Mehmet Ali Erbil'in kız kardeşi, bir endokrinoloji Profesörü, cerrah. Yeşim Erbil. Aynı zamanda otizmli olduğunu söylüyor. Kendi stresle başa çıkma yöntemini anlatmış, belki faydası olur. Bir yerde bir cümle var o etkiledi beni, onun için paylaşıyorum.
0
muhayyer divan
(19.09.25)
Dibi gördükten sonra oluyor o işler.
0
gobekliraki
(19.09.25)
Beynimizin Parmak İzleri: Duyguların ve Zihnin Gizemli Öyküsü isimli kitabı okumanızı tavsiye ederim.

Aşağıda ChatGPT özetini ileteyim fikir vermesi açısından:

Barrett’ın Kuramındaki Temel Kavramlar

Core affect: Barrett’a göre biz önce hoş / hoş olmayan, enerjik / durgun gibi temel duyumlar (core affect) yaşarız. Bu duyumlar fiziksel beden durumu, iç organlardan gelen sinyaller gibi unsurlara dayanır.


Kavramsallaştırma (Concepts): Ardından beynimiz bu temel duyumları geçmiş deneyim, kültür, dil, öğrenilmiş modellerle kıyaslayarak yorumlar, bir duygu kavramı (“korku”, “kaygı”, vs.) ile adlandırır.

Tahminler ve Model Güncellemesi (“Prediction” / “Active Inference”): Beyin sürekli olarak gelecek için tahminlerde bulunur, içsel beden durumu ve çevreden gelen bilgileri değerlendirerek bu tahminleri düzeltir. Bu süreç duyguların oluşumunda merkezi bir rol oynar.

Kaygıyı Oluşturan Süreç Açısından Barrett’ın Perspektifi

Kaygı, Barrett’ın kuramında aşağıdaki şekilde anlaşılabilir:

Kaygı çok sık kullanılan bir duygu kavramıdır; genellikle huzursuzluk, belirsizlik, geleceğe dair olası tehditlerle ilgili tahminlerin yarattığı içsel bedensel duyumların (“core affect”) yorumlanması ve “kaygı” kavramı ile adlandırılması sonucu oluşur. Barrett, bu tür yorumların, bedenin belirli duyumlarıyla ve geçmiş deneyimlerle kültürel kavramlarla bağlantılı olduğunu savunur.

Örneğin, kalp atışının hızlanması, nefes darlığı, kaslarda gerginlik gibi fiziksel belirtiler (“interoceptive signals”) olabilir. Beyin bunları değerlendirirken, “bu durum bana daha önce korku ya da tehdit hissettirdi” gibi geçmiş deneyimlere bakarak, “kaygı” kavramını devreye sokar. Ancak bu otomatik / doğuştan gelen bir “kaygı devresi” demek değildir; yorumlama ve kavramsallaştırma gerekir.

Ayrıca Barrett, duyguların yoğunluğu, süresi, ne kadar sık tekrarlandığı, ve bunları etiketleme becerisi (“emotional granularity”) gibi faktörlerin kişinin kaygıyı nasıl deneyimleyeceğini etkilediğini söyler. Daha yüksek duygusal kavramsallaştırma becerisi (yani duygu farklılıklarını daha iyi ayırt edebilmek, beden duyumlarını ve duyguları daha ince tanımlayabilmek) kaygının gücünü ve yıkıcılığını azaltabilir.


Ayrıca çevresel uyarılar, geçmiş travma, kültürel beklentiler vs., beynin tahmin modellerini etkiler: tehdit beklentisi yüksektir, belirsizlik fazla ise kaygı daha yoğun olabilir çünkü beyin “ne olacağına dair belirsiz durumlarda” daha fazla yanlış tahmin (prediction error) yaşayabilir ve bu da rahatsızlık yaratır.

Özetle: Kitaba Göre Kaygıyla İlgili Ne Öğreniyoruz?

Kaygı sabit, doğuştan gelen, beynin belirli bir bölgesinden çıkan bir duygu değildir; daha ziyade beden duyumları, geçmiş deneyim ve kültürle şekillenen bir yorum sürecidir.

Kaygı, beynin belirsiz durumları yorumlama biçiminden kaynaklanabilir; yanlış tahmin, belirsizlik, vücutta rahatsız edici uyaranlar veya düzenleyemediğimiz içsel durumlar (örneğin uykusuzluk, açlık, fazla stres vs.) katkıda bulunur.

Duygu kavramlarını geliştirmek, beden duyumlarına dikkatli olmak, içsel sinyalleri daha iyi ayırt etmek (ne hissettiğinizi daha net tanımlamak) kaygının etkisini azaltıcı olabilir.

Bu yaklaşım, kaygı gibi acil durumlarla başa çıkmak için duygu düzenleme stratejilerinin önemini vurgular; sadece dışarıdan gelen tehlikeleri kontrol etmek değil, içsel durumları, yorumlarımızı ve kavramsallaştırma biçimimizi de anlamak gerekir.
0
auroraaurora
(19.09.25)
zaman bazen kaygılarımı azaltan bir şey oluyor, çünkü zamanla sorun çözmeyi ve işlerin üstesinden gelmeyi öğrendim. ama bazen de bazı dönemler oluyor sanırım çok sıkıntılı olayların birikmesi sonucu oluyor, yani kötü zamanlardan geçiyorsun, feraha çıkıyorsun ama o yaşadıkların bir şekilde etkiliyor kaygıları kabartmaya başlıyor.

ben ne mi yaptım, 1 yıla yakın psikiyatrik ilaç kullandım, bana kaygı ve stres veren insanlardan/olaylardan hayatımı olabildiğince arındırdım.

kaygıdan kurtulmak bence "hadi kurtuldum artık kaygılı değilim" gibi bi şey değil. zamanla artan bazen de azalan bir şey.

kendine çok yüklenmemek gerekiyor, eğer hayatını çok etkileyecek boyutta ise yardım almaktan çekinmemek gerekiyor.

bence en çok kişinin kendisinin farkında olması gerekiyor. ne zaman kaygılısın, seni ne tetikliyor, bunları gözlemlemek. en yakınında olan insanlara biraz bu durumu açmak. seni tetikleyen şyleri yapmamaları veya üçünüc kişiler yaptığında sana yardım etmelerini istemek vs. zor bir dönemden geçiyorsan (yas süreci gibi) senin gibi kişileri bulmak ve acını seni anlayacak kişilerle paylaşmak bence çok etkili.
0
Sadece soruyorum
(19.09.25)
(12)

Bu model ama hangi renk?

ezkaza
Günlük giyimde rahat bir ayakkabıya ihtiyacım var. New balance 530 alıcaktım ama işte neredeyse herkesim ayağında olduğundan vazgeçtim. Siz olsanız aşağıdakilerden hangisini seçersiniz?1- https://www.lacoste.com.tr/urun/erkek-gri-ayakkabi-749sma0020-005/2- https://www.lacoste.com.tr/urun/erkek-bej-a
Günlük giyimde rahat bir ayakkabıya ihtiyacım var. New balance 530 alıcaktım ama işte neredeyse herkesim ayağında olduğundan vazgeçtim. Siz olsanız aşağıdakilerden hangisini seçersiniz?

1- www.lacoste.com.tr

2- www.lacoste.com.tr

3- www.lacoste.com.tr
0
ezkaza
(17.09.25)
3
0
gobekliraki
(17.09.25)
1
0
abuzer
(17.09.25)
2
0
robokot
(17.09.25)
3
Günlük giyimde olabildiğince koyu renk tercih ederim.
0
mutekebbir
(17.09.25)
1
0
elorelia
(17.09.25)
3
0
kisa
(17.09.25)
1 ile 3 arasında kaldım. 3 daha uyum sağlar her şeye gibi gelse de metalik gri aşkım kafamı karıştırdı
0
kullanicadi
(17.09.25)
1
0
elektr10
(17.09.25)
eccoya bakardim ben.
0
65 derece
(17.09.25)
1 i gec. zaten 530 gibi. ben gorsem direkt aa 530 diye gecerim logo falan ufak bi detay.
0
buenosdias
(17.09.25)
2
0
Sadece soruyorum
(17.09.25)
1
0
msb
(17.09.25)
(5)

Modüler gardırop yaptırmak istiyorum ama

muhayyer divan
Selamİhtiyacım olan "yukarıdan aşağı bölünmemiş elbise dolabı" kısmı olan gardrobu hazır mobilyalarda bulamıyorum. Elimde boydan ve katlanmadan asılması gereken elbiseler var ve üzerime zimmetliler, katlamak istemediğim için eteklerinin 20-30 cm kadarlık kısmı yerde sürünüyor, halbuki ben sürünmesin
Selam

İhtiyacım olan "yukarıdan aşağı bölünmemiş elbise dolabı" kısmı olan gardrobu hazır mobilyalarda bulamıyorum. Elimde boydan ve katlanmadan asılması gereken elbiseler var ve üzerime zimmetliler, katlamak istemediğim için eteklerinin 20-30 cm kadarlık kısmı yerde sürünüyor, halbuki ben sürünmesini istemiyorum, boydan asılı dursun, gömlek gibi bir tabana değmeden dursun istiyorum.Yeni gardırop almak istedim ama mesela yukarıdan aşağı 200 cm hiçbir rafla bölmeden yekpare boşluk sunan bir gardırop bulamadım. Modülerlerde aradım 1 tane buldum ama sanırım üretim yerine gidemem.

Bildiğiniz bir mobilyacı var mı böyle bir mobilya yapan?
0
muhayyer divan
(13.09.25)
İkea'ya git, ihtiyacını söyle, bilgisayarda çizip göstersinler, tamam de, alacağın parçaları söylesinler. Al götür.
0
Mirket
(13.09.25)
Konfeksiyon askısı dedikleri şey işini görmez mi?
0
gobekliraki
(13.09.25)
@gobekliraki

O nedir bilmiyorum, bakayım hemen. Sağ ol.

Baktım, buna ayrıca yer lazım, odamda öyle bir yer yok maalesef.
0
🌸muhayyer divan
(13.09.25)
Mevcut gradrobunuzun yapısı uygunsa, askı bölümünün altındaki rafı marangoz gelip kessin. En ekonomik ve kolay çözüm bu gibi.

(Yahut üst kısmını kesip, çubuğu oraya monteleyecek)
0
yadigar
(13.09.25)
@yadigar

Hay yaya. Haklısın. Evet öyle yapayım.
0
🌸muhayyer divan
(13.09.25)
(4)

yakınlarda anahtar kopyalatan var mı?

me23
ne kadar tuttu?
ne kadar tuttu?
0
me23
(12.09.25)
100 tl.
0
gobekliraki
(12.09.25)
Standart tip anahtarlari 100 150, bilyeli anahtarları 200 250 civarı kopyaliyorlar yinede işi yaptırmadan fiyat sorun tabi ki
0
apocalipy
(12.09.25)
65 lire
0
Shepard
(12.09.25)
Klasik anahtar 60 lira, bilyalı anahtar 80 lira. 2 hafta önce.
0
kibritsuyu
(12.09.25)
(8)

Bu evdeki cisim ne?

ermanen
https://imgur.com/a/LKqsEnXEvde, ben gelmeden önce olan bir şey idi. Nedir bu? Bir işe yarıyor mu?edit: vay be baya bereketli bir şey imiş. sağolun cevaplar için.
imgur.com

Evde, ben gelmeden önce olan bir şey idi. Nedir bu? Bir işe yarıyor mu?

edit: vay be baya bereketli bir şey imiş. sağolun cevaplar için.
0
ermanen
(11.09.25)
Kabak değil mi dekoratif amaçlı
0
gobekliraki
(11.09.25)
Kurutulmuş su kabağı :)
0
kobuzchu kiz
(11.09.25)
Su kabağı, dekoratif bir ürün. İçini oyarak lamba ya da abajura çeviriyorlar
0
grimavi
(11.09.25)
doğu karadeniz de o uzun kısmı dibinden keserler ve içini boşaltırlar güneşte bırakılınca içi iyice kuruyarak bir kap ya da sürahi haline gelir.
sonra bunun içine doğal ayran koyarlar.o ayran inanılmaz bir şekilde bildiğin asitli hale gelir.bardağa koyduğunuzda kola gibi köpürür.mide de bağırsakta ne kurt bırakır çok faydalıdır.
ufak bir bilgi.
şunun gibi .oha ne kadar pahalı anne kırdın parayı :)
www.hepsiburada.com
0
jamswety
(11.09.25)
eskiden köy evlerinde görürdüm hiç ne oldugunu sormadım :)
0
koela
(11.09.25)
su kabağı. her yıl yetiştirirdim bu sene sıcak ve kuraklıklardan kurudular. yeşilken yemeği yapılır lezzetlidir.www.google.com
dalından koparılmaz iyice kurutulduktan sonra bir yere asılır ve kabuğu tamamen tahtalaşması beklenir. alt kısmı kesilip sap kısmının içinden kablo çekilerek lamba yapılır.
www.google.com
dikey kesilerek kepçe yapılır. www.google.com
hatta ördek bile yapılır :))
www.google.com
0
ground
(11.09.25)
peru'da onla sanat yapiliyor

www.google.com
0
sonsuz
(11.09.25)
eskiden bizim mahalledeki caminin gasilhanesinde vardı bunlardan, ortadan yarıp tas diye kullanırlardı ölü yıkarken.
0
bay b
(11.09.25)
(7)

Nasıl mutlu oluyorduk?

umutt
Ufak(!) sorunları kafamızdan atıp kendi hayatımıza, geleceğimize, hayallerimize nasıl odaklanabiliyorduk?
Ufak(!) sorunları kafamızdan atıp kendi hayatımıza, geleceğimize, hayallerimize nasıl odaklanabiliyorduk?
0
umutt
(09.09.25)
İnsanlardan destek alarak.
0
sekizdokuzon
(09.09.25)
mutlu olmak zorunda olmadığımızı anladığımızda ve kabullendiğimizde.
0
gobekliraki
(09.09.25)
Ufak sorunlara geçiş yapmayı odaklanmayı sağlayan o büyük köprüleri ortadan kaldırmak lazım.

Hayat, özgürlük adı altında bir çok alanda önümüze konan yapay konseptlere müdavimlikten ibaret değil.
Bu alışkanlıklarımızdan dolayı bazı şeyler gözümüzden kaçıyor.
Arkadaşlarla, tanıdıklarla yan yana gelindiğinde sürekli konuşulan maddi konular bu önemli engellerden biridir.
Dışarıdan zihnimize yediğimiz bu format ile zannediyoruz ki hayat sürekli bir kazanma çabasından ibaret.
Ama öyle değil.

Yakın çevreyle ilişkileri düzeltmelerin sonrasında internette takip ettiğin yerlere de gereken ayarı verirsin.
Anı yaşadığımızı, bu yoldazaman tükettiğimizi sanarken diğer yandan menfi manada bir kotayı da dolduruyoruz.
Arkadaşlarla bir araya gelip kafa dağıtmayı değil kafasını dağınık olanlardan uzaklaşıp kafa toplamayı düşünmeliyiz.

Reklamlara da dikkatlice bakılırsa "gençler" çoğunlukla hedef kitledir.
Çünkü para harcamaları ve ikna edilmeleri daha kolay ve bir aileye bakma yükümlülükleri yok.

Konu uzun.
Yeter ki,
-canım öyle istedi , diyerek süslü görünen her şeye kanmayalım.
0
diyecevaplandı
(09.09.25)
kafani dagitacak bir sey bularak.
fiziksel olarak aktif kalarak.
sevdigin seylerin pesinden giderek.
0
sonsuz
(09.09.25)
Mutluluk nedir ki? Birkaç hormonun kokteyli, biraz da egonun okşanması... Ama işin psikolojisi bundan çok daha girift. Belki de "mutlu olmalıyım" baskısı yerine, "şu an bana iyi gelen nedir" sorusunu sormak daha gerçekçi. Çünkü kimi zaman bir kahve kokusu, kimi zaman da geleceğe dair küçük bir hayal bile ağır düşüncelerin üstüne ince bir perde çekebiliyor. Mutluluk kovaladıkça kaçıyor, ama kendini iyi hissetmenin küçük yollarını buldukça sanki yanına ilişiveriyor
0
ermanen
(09.09.25)
buraya bir gün bir başlık açmıştım uyandıktan sonra kendimi çok mutlu hissediyorum nedensiz yere diye. bir daha öyle mutlu hissedemedim. sabah sadece kahve içmiştim. sürekli mutsuz veya mutlu hissedememenin hormonal olduğunu düşünüyorum. uzun süredir mutlu değilim.
0
false pretension
(09.09.25)
Başkasını mutlu ederek mutlu olabilirsin. Bi hafta dene bunu.
0
halk
(09.09.25)
(9)

Şu aralar kendinize neyiniz gibi davranıyorsunuz

sekizdokuzon
Ben 'dostum' gibi davranıyorum. Kozmetik ihtiyacını karşılıyorum, spora yolluyorum, ev açıyorum. Keyfi için istediği hiçbir şeyi geri çevirmiyorum ama mesai saatlerinde kendisini düşünmüyorum.Siz kendinize ne muamelesi yapıyorsunuz şu ara?Teşekkürler.
Ben 'dostum' gibi davranıyorum. Kozmetik ihtiyacını karşılıyorum, spora yolluyorum, ev açıyorum. Keyfi için istediği hiçbir şeyi geri çevirmiyorum ama mesai saatlerinde kendisini düşünmüyorum.

Siz kendinize ne muamelesi yapıyorsunuz şu ara?

Teşekkürler.
0
sekizdokuzon
(07.09.25)
Saçma ötesi soru
0
Cezcez
(07.09.25)
Cevap vermeyebilirsin aq
0
🌸sekizdokuzon
(07.09.25)
Vah vahhhh, gitmiş akli melakeleri. Kendinden 3.şahıs gibi bahsetmek megolamanyaklık değil miydi?

Ben benim. Kendime normal muamele yapıyorum...
0
Shepard
(07.09.25)
Sen de sormayabilirsin aq
0
Cezcez
(08.09.25)
Sana mı soracağım keko
0
🌸sekizdokuzon
(08.09.25)
100 yaşını geçmiş babaannemmişim gibi davranıyorum.
0
muhayyer divan
(08.09.25)
Proje gibi.
Planlar, excel tabloları, checklistler.
Bir taraftan ciddi şekilde bir şeyler hedefleyip yapmak için adımlar atıyorum.
Bir taraftan da çocuğummuş gibi kendime hediyeler ödüller veriyorum.

Chatgpt bana "kendine hem ceo hem de çalışan gibi davranıyorsun" demişti.
Buralardan bir arkadaş da Deniz Akkaya'nın anne personasına benzetmişti.

Kendisini çok eleştiren çok kızan ama ödüllendirmekten de çekinmeyen kendime annelik yapıyor gibi...
0
mutekebbir
(08.09.25)
yabancı gibi
0
gobekliraki
(08.09.25)
merhaba merhaba o jadar
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(08.09.25)
(14)

karşı cinsten gelen feedbacklerin azalması

duyurukullanıcısı
istanbul'un görece iyi bir yerinde kendi ofsimde sosyal bir yerde çalışıyorum. levent'in ortası işte. okul,kültür,kişisel bakım,sosyallik falan filan iyi yani. zaten işim gereği hiç tanımadığım insanlar ile konuşup anlaşmam gerekiyor ama bu insanlar genellikle 50+ patronlar vs.son zamanlarda karşı c
istanbul'un görece iyi bir yerinde kendi ofsimde sosyal bir yerde çalışıyorum. levent'in ortası işte. okul,kültür,kişisel bakım,sosyallik falan filan iyi yani. zaten işim gereği hiç tanımadığım insanlar ile konuşup anlaşmam gerekiyor ama bu insanlar genellikle 50+ patronlar vs.

son zamanlarda karşı cinsten aldığım feedbacklerde düşüş var. mesajlarıma dönmüyorlar. muhabbet uzamıyor hemen kesiliyor. normalde hiç böyle olmazdı hatta karşı taraf acayip istekli olurdu falan. bende fazla uğraşmazdım. şimdi mevzu tersine döndü. neden? çözemiyorum.

genel bir search ettiğimde şöyle bir psikolojik ve sosyolojik durum çıkıyor.genel olarak kriterlerin çok yüksek olduğu toplumsal mekanlarda insanlar o kadar çok profil görüyor ki beklentileri çok yükseliyormuş. o sebeple kimse ile flört etmek istemiyormuş vs. belki buradan olabilir ama bilemiyorum. yani mesela şehrin en zengin yerinde date'de kimseyi bulamıyorsun çünkü herkes için kriteler yüksek ama şehrin orta halli yerinde rockstarsın çünkü herkes normale bile ok gibi
yaş 35+, bi 7-8 kilo fazlam var ideal kiloma göre.

ama arkadaş bu kadar da olmaması gerekiyor.mühendis olduğum için alt alta yazıyorum mesela ne eksik diye öyle aman aman bir eksiğim de yok. ama ilgi ve date sayısında ciddi düşüş var. geri dönüşlerde de düşüş var.

-potansiyel nedenler;
1-instagram sayfam çok kötü. öyle kafama göre internette gördüğüm resimleri bile post diye paylaşıyorum. normalde foto çekilmiyorum o sebeple öyle süper fotolarım olmaz. onun dışında normal insan sayfası.

2-işim biraz stressli olduğu için normal bir günde suratım biraz durgun veya asık olailir. bir çay kahve içen bir daha gelir ama. şunu çok söylüyorlar. "sen baya gülüyor, şakalar yapıyormuşsun" eee herhalde aq. ama her gördüğüm insana değil.

3-giyimde falan biraz kendi tercihlerim var.yine smart casual ama alışılagelmiş şeyler giyinmiyorum. mesela full siyah, polo yaka, standart gömlek gibi standart erkek itemleri giyinmiyorum. biraz daha renkli ortamın bir tık dışında.

4-tatil yok gibi birşey. iş dolayısı ile yapamıyorum. tatil vari şeyler de yok gibi. konsere falan gittiğimde de çok ciddiye alıyorum full sahneyi izliyorum vs.

psikiatristim ile konuştum bu özellikle mekanların insanlar üzerine etkisine değindi. biraz farklı yerlerde takıl falan dedi de anlamadım yani nereye gideceğim ki?

sizde durum nedir? instagram sayfasının date trafiğindeki önemi nedir sizce? ne yapsam insan ilişkilerim biraz daha rayına oturur?
0
duyurukullanıcısı
(06.09.25)
erkek adam 3 kelime bilir, ateş yakar. instası varsa geydir. 35+ ve bekarsa muhakkak bir sorunu vardır. ayrıca mezara girecek yaşta ne date'i ya? yok mu anan baban?
0
Karim iceride uyuyor ben seni dusunuyorum
(06.09.25)
Zengin adam instagram date peşinde niye koşsun zaten ortamı bol, seçenek çok çevresinde. Görüp, tanışıp beğendiğine yürümek özellikle 35 yaş üzeri erkekler için daha mantıklı geliyordur çevresinde kadından çok bol ne var niye efor sarf etsin ki? Aynı şey zengin kadın için de geçerli instagramda gördüğü insta profile zengin kadın da atlamaz.

Yüzeyel tanışmalardan ziyade gerçek yüz yüze tanışmalı ve iletişim kurabileceğiniz network ortamı olması lazım yoksa 35 yaş üzeri herkes kadından da erkekten de bıktı adeta niye uğraşsın 20’lik gençler gibi.

Kriterlerin yüksek olduğu toplumsal mekanlarda takılırken birinin gelip doğrudan tanışma teklifinde mi bulunsun istiyorsunuz? Eğer beklentiniz bu yöndeyse gerçekçi değil çünkü sosyal profilin yüksek olduğu ortamlarda erkeklerin çoğu böyle “düzgün” mekanlarda tacizci muamelesi görmek istemeyecektir çünkü karşıdaki kadını tanımıyor ve nasıl tepki vereceğini bilmiyor olma ihtimali yüksek.
0
titanic kemancısı
(06.09.25)
Hocam tum denklemi "begenilmek" uzerine kurmuşsun. Sen kimi begeniyorsun? Begendigin kisiyle sen niye gidip konusmuyorsun?

Iliski yasamak degil de sadece begenilmek istiyorsun sanki.
0
brkylmz
(06.09.25)
Saydığın potansiyel nedenlere göre zaten daha önce nasıl pozitif fb alıyordun ki? Ne yapmaya başladıysan onu bırak ve fb almaya devam et madem? İnstagramı da çok ciddiye alma.
0
thesomberlain
(06.09.25)
Kusura bakma ama şurada 3 satırda anlatacağın derdini bile kendini övmekten uzattın. Gerçek hayatta da böyleysen insanlar soğur, irite olmaya başlarlar.
0
gobekliraki
(06.09.25)
Abi öf be, öv kendini öv öv. Feedback düştüyse, neyi değiştirdin onu hatırla ve çöz.

Insta'da internette gördüğün fotoları paylaşıyorsan bildiğin dayısın sen. Onun da alıcısı var ama senin aradığın insanlar onlar değil diye düşünüyorum. E kaçırırsın herkesi. Narcos'taki Pacho gibi giyinirsen ilginç olabilir, havuz daralır. Yaş 35 evde kalmışsın, psikolojik deli itemlerine sahipsindir kafa olarak. Daraldı havuz. Kilotların var 7 8 tane fazladan, göbek diyoruz ona. Dapdar havuz. Ben şimdi mühendis olmadığım için alt alta değil soldan sağa yazıyorum. PsikiYatrist seni kerizliyor, evet onunla çözersin.

Ben şimdi Shepard olduğum için mesela senin kendine iltimaslı baktığını yazdıklarından görüyorum. Aman aman ekSİKin yoksa niye başın bağlı değil? E var eksik işte. Şansızlık da diyebilirsin ama deme, yoksa kendi eksiklerimizi göz ardı ederiz.

Insta önemli. İlk intibanın özeti orada sonuçta. Hobi mobi, etkinlik, iş çevresi. Başka da düzenli ortam yok, düzensizlerde de şans işi denk gelmek.

-Mühendis deYilim. XD
0
Shepard
(06.09.25)
yüzüme yüzüme atın toprağı hacılar... acımayın...
0
🌸duyurukullanıcısı
(06.09.25)
instagramla alakasi oldugunu düsünmüyorum. 20 yasinda olsa evet insta ve tiktokunun olmasi lazim derdim :D
0
sonsuz
(06.09.25)
dümdüz sıkıcısın tatil bile yokmuş e ne o zaman seninle olan birine ne katacaksın haftasonu starbucksa mı götüreceksin. ama bu ilişki yaşamana engel değil hiçbi özelliği olmayaninsanların da hayatında birileri olabiliyo ilişki kurmakla sıkıntınolabilir ve biraz shepard+ bir de anlatımın sonradan görmüşlük hissi verdi uh
0
ala09
(06.09.25)
Yanlış ortamdasın. Erkek adamın parası varsa kadın daima vardır. Biraz gösterişçi ol ve tavlamak istediğine yedir içir.
0
runaway
(06.09.25)
Bence süreklilik duygun bozulmuş, sürekli olan ama umursamadığın şey birdenbire yok olunca kendinde eksik aramaya baslamissin. Gerek yok diye düşünüyorum, böyle dönemler olur herkesin hayatında.
0
encokbenisevinnolur
(06.09.25)
hiç ama hiç çekici bir adam değilsin. bu zamana kadar iyi kötü bir şeyler yapmanın sebebi karşı cins havuzundaki abaza ve boşluktaki kızların şimdikine göre daha çok olmasıymış. yaş ilerledikçe havuzun daralmış, sonuç olarak abaza ve boşluktaki kadınlara erişimin azalmış. üstelik sen daha da sıkıcı birisi oluvermişsin.
0
abelardo
(06.09.25)
Sıkıcılıkla alakası yok
Girişkenlikle alakası var daha fazla ortam gerekli
Belki spor filan eksik onlar giderilmeli
Kıyafet düz olunca maalesef kadınların ilgisi çekilmiyor

Bir tık farklı ve iyi giyindiğimde bakışları farkedebiliyorum ama aynı kıyafetle çıktığım date mesela başarısızdı yinede biraz çekici giyinmek lazım bende yapmasamda

Sıkıcılık değil bence, tavlayan nasıl tavlıyor pek fikrim yok malesef
0
kararsızataletfilozofu
(07.09.25)
psikoterapi vaktin gelmis baba.
0
baldur2
(07.09.25)
(5)

Yunan'a ama neresine?

croswell
Vize bitmeden son kez değerlendirelim istiyoruz. Arabayla daha önce dedeağaç thassos yaptık, midilli yaptık. Middili'ye pek istemiyoruz.Selanik Halkidiki taraflarına ben gitmiştim kız arkadaşım da pek istekli değil ancak en makulu bu gibi duruyor.Rodos aklımızda ulaşım çok zor marmarise kadar araba
Vize bitmeden son kez değerlendirelim istiyoruz. Arabayla daha önce dedeağaç thassos yaptık, midilli yaptık. Middili'ye pek istemiyoruz.
Selanik Halkidiki taraflarına ben gitmiştim kız arkadaşım da pek istekli değil ancak en makulu bu gibi duruyor.

Rodos aklımızda ulaşım çok zor marmarise kadar araba kullanmak yorar, uçaklar da pahalı. Atina da son ana kaldık diye pahalı

sakız, kos falan 3-4 gün için çok küçük adalar gibi geldi bana

patmos, samos, leros varmış bunlar hakkında fikrim yok

daha farklı bir rota çizebilecek var mı?
0
croswell
(05.09.25)
sakız 3-4 gün için gayet ideal.
0
gobekliraki
(05.09.25)
samos güzel öneririm. kuşadası ya da seferihisardan gidilebilir.
0
jelly bear
(05.09.25)
arabayla halkidiki olabilir bence de. illa farklı yer olsun diyorsanız bence kos da olur. bodrum'dan geçersiniz. bence 3-4 gün için memnun eder. gerekirse leros vs de burdan geçebilirsiniz.
0
awlmi
(05.09.25)
Bu yaz korfu+halkidiki yaptık. Halkidiki’yi öneriyorum.
0
ruhen hastayim ben
(05.09.25)
pelion ve volos. 14 yazdır her sene gidiyorum, uzun süredir ilk konaklamamı kesinlikle selanik ötesinde yapıyorum.
0
duster
(05.09.25)
(19)

Kedim kayboldu

mrvln
Ne yazık ki yeni taşındığımız evde koruyamadık hayvanı. Üç gündür tüm çevreyi dolaşıyorum, barınağı da aradım ama sabahtan akşama kadar hiç susmayan hayvan yok. Hiçbir şekilde yok. Ne yapayım nerelere gideyim ben? Çipi var ama kullanılır mı, biri alıp veterinere götürse veteriner başkasının mı diye
Ne yazık ki yeni taşındığımız evde koruyamadık hayvanı. Üç gündür tüm çevreyi dolaşıyorum, barınağı da aradım ama sabahtan akşama kadar hiç susmayan hayvan yok. Hiçbir şekilde yok.
Ne yapayım nerelere gideyim ben? Çipi var ama kullanılır mı, biri alıp veterinere götürse veteriner başkasının mı diye bakar mı bilmiyorum.
Her türlü öneriye açığım.
0
mrvln
(05.09.25)
geçmiş olsun.
çipi varsa ve birisi veterinere götürürse muhakkak bakarlar.

bir şehir efsanesi var sürekli duyduğum ve bunun gerçek olduğuna şahit oldum.
kediler evlerini bulabiliyormuş.
bir arkadaşımın kedisi balkondan düşüp, yaklaşık 1 ay ortadan kayboldu.
hiç beklemedikleri bir anda gecenin dördünde kapılarının önünde miyavlarken buldular.
sürece gözlerimle şahit oldum.

geçmiş olsun tekrar, umarım kavuşursunuz.
0
stay with me
(05.09.25)
çok geçmiş olsun. evin etrafına bolca kumundan dökün, sokak başlarına vs. tabi oraları da hep kontrol edin. muhtemelen bir yer buldu kendine oraya pustu/sindi. aynısı bana da olmuştu. veterinerlere çip numarasını bırakın, cep numaranızı bırakın. çipten cinsi, cinsiyeti, yaşı falan çıkar, veteriner de sizi arar :(
0
gobekliraki
(05.09.25)
@stay with me teşekkür ederim. Daha önce şiddet görmüş travmalı bir kedi. Mahvoldum üç gündür. Umarım geri döner.
@gobeklirak çevredeki veterinerleri arayıp anlattım durumu. Çipine bakıyoruz dediler.
Sadece barınaklardan emin değilim, oraların çok da güvenli olmadığını biliyorum belki alıp atarlar diye korkuyorum. Bi ulaşabilsem soracağım çiplere bakıyor musunuz diye.
Sindi mi onu da anlayamıyorum. Karanlıkta kalınca evi apartmanı yıkan bir kedi.
Teşekkür ederim. Kum dağıtayım ben biraz.
0
🌸mrvln
(05.09.25)
@konusma ben konusuyorum 2 gecedir sabaha kadar aradık. Sadece hayvanlar için lanet bir yerdeyiz. Köpek var, işlek bir caddedeyiz. Yazıyı bekliyorum. Sağ olun.
0
🌸mrvln
(05.09.25)
barınakların kedilerle pek işi yok. bulan birisi veterinere bırakır inşallah. onun dışında apartman önlerinde falan kedi besleyen çok olur, onlara resmini göster.
0
gobekliraki
(05.09.25)
fotoğrafının altına ismi, seslenme şekliniz, rengi, türü, varsa yarasını ve sizin irtibat numaranızı yazan bir çıktı oluşturup veteriner klinikleri, petshoplar, çevrede kedi-köpek besleyen kişiler ve dükkan esnaf varsa onlara bırakın, ağaçlara elektrik direklerine, panolara yapıştırın.
0
my fault
(05.09.25)
Ya belki bu anlattığım saçma gelecek ama arkadaşım bunu yaşadığı için anlatacağım.
Onlar da taşındılar ve kedileri kayboldu. 2 gün her yeri aradılar. 3. Günün sabahı doğalgaz bağlantısı ile alakalı bir şey için eski eve gitmesi gerekti. Kedi evde kalmış. Yani nasıl olmuş bilmiyorlar. Ben de yıllar önceki olay detayları hatırlayamıyorum ama, kedi bildiğin eski evde kalmış.
Böyle bir şey olmuş olabilir mi?
0
irene
(05.09.25)
@irene taşındığımız yer siteydi. Bahçeyi sokağı hiç bilmiyor. Dairede kalması gibi bir şeyden bahsediyorsanız birlikte geldik eve. Balkonda kendine yer bile yaptı.
0
🌸mrvln
(05.09.25)
korkaksa genelde apartman içinde bir yere sinmiş çıkıyor bodruma iyice baktınız mı?
0
eja
(05.09.25)
Balkondan, pencereden düşmüş olabilir mi? Evin hizasını gören bir kamerayı takip ederdim. Belki siteden biri alıp çöpe bırakmıştır. Binanın bodrumuna da girmiş olabilir.
0
herzan
(05.09.25)
Bodrumu iki kere kontrol ettik.
Balkondan atladığını düşünüyoruz açıkçası. Şu an birinci kattayız ve balkonun altı çimli tertemiz toprak.
Kamera yok ne yazık ki. Şu devirde bir allahın kulu kamera için uğraşmamış. Ben yaptıracaktım ama yetişemedim. Bu alanı gören bir kameraya ulaşamadım.
0
🌸mrvln
(05.09.25)
- Gece 11 ile sabah 4 arasında sessizce ara, ismiyle yavaşça seslen (kedinin gece sessizken ortaya çıkma ihtimali daha yüksek, ama temkinli ol tabii, yanında destek olan biri olabilir, biraz uzağında durabilir)

- Yakın sokakları, bahçeleri ve bina çevresini dikkatlice gez

- Apartman bodrumu, depo, merdiven altı, şaft gibi gizli yerlere tekrar bak

- Park halindeki arabaların altına, motoruna ve çamurluk içine bak; kaputa vur

- Yakındaki otoparkları, garajları kontrol et, araç sahiplerini uyar

- Balkondan atladıysa alt kat bahçesini, çalı aralarını iyi kontrol et

- Komşulara tek tek sor, açık kapı veya pencereden girmiş olabilir

- Kapıya kumunu, üzerine senin kokun sinmiş kıyafet ve sevdiği eşyaları bırak

- Balkona mama ve su koy, kokuyla geri dönebilir

- Tüm veterinerleri ara, çip numarasını ve iletişim bilgini bırak

- Belediye barınağını ara ve düzenli olarak tekrar kontrol et

- Site yönetimine, güvenliğe ve WhatsApp grubuna haber ver

- Fotoğraf, isim, çip bilgisi, seslenme şekli ve telefon numaranla ilan hazırla

- Veterinerlere, petshoplara, esnafa ve bina girişlerine ilan as

- Sosyal medyada (Facebook, Instagram, Twitter) ilan ver, mahalle adıyla paylaş

- Yerel hayvan gönüllülerine ve mama veren kişilere fotoğraf göster

- Eski evi kontrol etme ihtimalini gözden geçirme

- Kedinin cevap verdiği sesi/kelimeyi kullan, tanıdığı seslere daha kolay tepki verir

- Her yeri tekrar tekrar kontrol et, saklanan kediler uzun süre çıkmayabilir
0
ermanen
(05.09.25)
eski evinize gitme olasılığını hafife almayın, sokağı bahçeyi bilmemesi önemli değil kedilerde dünyanın manyetik alanına bağlı bir gps sistemi var :), ben evimde boya yaparken İzmir de kuş uçuşu 4km uzaktaki arkadaşın evine bıraktım tekiri evden kaçtı, ben günlerce o semtte aradım ama 7 gün sonra eve geldi. Giderken kapalı bagajda idi hiç bir yeri görmedi.
0
Sir Anthony Hopkins
(05.09.25)
mahalle muhtarıyla iletişime geç instagram-facebook sayfaları varsa orda paylaşsınlar hatta yan komşu mahallelerin muhtarlıklarınada söyle. bizim muhtar böyle şeyleri çok paylaşıyor. hatta muhtarlar besleme yapanları tanır onlarla da iletişim kurma imkanı olur.
0
my fault
(05.09.25)
yeni taşındık demişsiniz.

en önce eski evinize bakın. yukarıda da yazılmış ama bunu hafife almayın, eski evinize gitmiş olabilir.

rahmetli babam anlatırdı, birinci ağızdan çocukluğunda bizzat yaşadığı olay. tabii o zamanlar ankara böyle şehir değil, bomboş şehir. cebeci'de oturuyorlar, yazın da keçiören'deki bağlarına gidiyorlar. kedi atın heybesinde cebeci'den keçiören'e gidiyor. birkaç gün sonra kedi kayboluyor. tabii o zamanlar şimdiki gibi mahvolmak falan yok, kaçtı gitti herhalde diyorlar. tatil sonu cebeci'ye dönüyorlar, kedi orada. ankara'yı bilenler için cebeci keçiören arası epey bir mesafe. üstelik o günlerde arada bir dere (kalaba deresi) akıyor. kedinin dereyi geçecek geçidi, köprüyü de bulması gerekiyor. ama yolunu bulmuş ve evine dönmüş.
0
kibritsuyu
(05.09.25)
tez vakitte döner inş. arama yaparken o anki telaşla mantıklı hareket edemeyebilir insan. aslında olabileceği yerlere bakmamış da baktığınız yerlerde olmasını ummuş olabilirsiniz. planlı ve mantıklı hareket etmek lazım. yaşadığınız yerde ne kadar uygulanabilir bu bilmiyorum ama binanın etrafında çember çizer, genişleterek o çember üzerine düşen her yeri dolaşır print ettiğiniz fotoğraf ve ulaşım bilgilerini uygun yerlere yapıştırabilirsiniz. dışarıda çocuklar varsa tembihlersiniz, görev edinirler kendilerine. vaktiniz varsa aynı rotayı sonraki gün yine dolaşırsınız. vakit yoksa haftasonunu buna ayırırsınız. her şey denendi sonuç alınamadıysa bile evden görülebilen bir iki noktaya bir hafta düzenli şekilde mama bırakır evden izleyebilirsiniz.

Kedinin eve dönmesine bir örnek de ben vereyim. 15 yıl kadar önce trafikte yol kenarında bulduğumuz iki yavru kediye verecek bir yer bulamadığımız için dükkanımızda 8 ay kadar bakıp iş güç arasında ilgilenecek kimse olmuyor diye mecburen 600-700 mt kadar ilerideki bir site bahçesine bırakmıştık. 1 belki 1.5 sene sonra kedilerden biri dükkanın önünde belirdi, davetsiz girdi içeri ve baya gözümün önünde her zamanki yerine gidip uzandı. 800mt kedi için hiç de az bir mesafe değil ama benim örnekte aradan en az 1 sene geçmiş olması sizin duruma dair umut verici bir fikir vermiyor malesef.
0
beyfendi
(05.09.25)
Baktığınız yerlere tekrar bakın, inşallah bugün bulursunuz:(
0
mslny
(06.09.25)
inşallah bulursunuz güzel haber bekliyoruz, çip olduğu için bir şekilde ulaşacaklardır size inşallah.
0
sinematikcrop
(06.09.25)
Kaybettik.
Binanın içindeymiş. Bodrumda ve merdivende dolaşmış. Binadakiler görüp dışarıya çıkarmaya çalışmışlar. Binadan çıkartmaya çalışanlar kediyi biliyorlardı, not da asmıştık haberleri vardı. Yabancı kedi sanmışlar. Biliyorlardı..
Canım çok yandı arkadaşlar. Başka kedim de var onlar ölseydi de çok üzülürdüm ama çok farklı bir acı hissediyorum şu an. Yalnız kalmaktan, karanlıktan korkan yavru köpeği gibi bir hayvandı. Hayatımda gördüğüm en masum varlığı kaybettim.
Çok yanlış yaptım. Ben aşağıda ararken kapının sesinden korkup yukarı çıktı büyük ihtimalle. Yukarıda da birinin olması lazım. Aşağıdada..
Çok canım yandı. Daha önce de evcil hayvan kaybettim ama yaşlılıktan ölmüştü. Korkmuyordu, şiddet görmemişti. Doğdu yaşadı öldü. Çok üzgünüm. Çok kızgınım.
+1
🌸mrvln
(06.09.25)
(5)

avm ve zincir mağazalarda asgari ücretle eleman

the feel good
avm ve zincir mağazalarda asgari ücretle eleman çalıştıran şirketler bu kadar asgari ücretle çalışan elemana nasıl erişebiliyorlar?-üstelik bir çoğu üniversite mezunu
avm ve zincir mağazalarda asgari ücretle eleman çalıştıran şirketler bu kadar asgari ücretle çalışan elemana nasıl erişebiliyorlar?-üstelik bir çoğu üniversite mezunu
0
the feel good
(05.09.25)
Aklımıza takılan soruların yüzde sekseninin cevabı aynı, üç harfli.
0
sekizdokuzon
(05.09.25)
nasıl nasıl erişiyorlar? ülkenin üçte birine yakını geniş tanımlı işsizlik skalasında. bunların büyük çoğunluğu da üniversitelerinden karşılığı olmayan disiplinlerden mezun olan insanlar. 25 yaş üstü işsiz erkekler ise gss primi ile borçlandırılıyorlar. yani zaten hayatını kuramamış mahçup insanlar bir de yaşadıkları için borçlanıyor. hal böyle olunca hiç yoktan iyidir diye 14 saate varan mesailerle bu işlere giriyorlar.
0
anon1m
(05.09.25)
çünkü o üniversite mezunu bir dünya eleman daha iyi şartlarda başka işlere ulaşamıyorlar.
0
lazpalle
(05.09.25)
öncellikle üniversite mezunu olması bişey ifade etmiyor. en son 200+ üniversite vardı. ayrıca gerçekten çalışmak zorunda olan çok insan var, dediğiniz sektörler en kolay işe alım yapan yerler. çalışanların çoğu da başka iş bulana kadar buralarda çalışıyor.
0
gobekliraki
(05.09.25)
ben 2010 yılına dek 4 kez üniversite sınavına girdim. aobpm çok düşüktü ortalamam 2.3/5 gibi bi şeydi. 1 sene fizik okuduktan sonra bi sınava girdim 32/40 mat 12/14 fizik falan yaptım ve o sene devlette taşra makinesi elektrik elektroniği falan kazandım. o sene üniversite kontenjanlarını %50 arttırdılar. türkiye'nin belki de en boktan onyılıydı 2010'lar ve eğitim kalitesinin de sıçışının milatlarından birisiydi o üniversite çoğalması. ben zaten taşra üniversitesinde fen fak. okuduğumdan ortamı ve akademisyenlerin profilini bildiğimden vakıf seçtim ama yine de kaliteli bir eğitim alamadım. işte vizyonerlik 2010 yılında türkiye'yi terk etmekti ve ben vizyoner değildim sürü nereye ben orayacıydım. işte çoğunluk da böyle. şimdi sürü asgari ücrete hizmet sektöründe sürünüyor.
0
Batuhanolabilir
(06.09.25)
(12)

pakistanlı kadınlar neden başlarını örtmüyor?

deartheodosia
türkler saçlarının telini göstermiyorken (şule yüksel modası vs konu dışı) pakistanlı dindar kadınlar neden saçlarını örtmüyor mesela? pakistan denilince türkiye’den çok daha geri bi ülke canlanıyor benim zihnimde (din ile alakası olmadan) ama türkiye’de kadınlar çok daha baskıya uğruyor gibi? pakis
türkler saçlarının telini göstermiyorken (şule yüksel modası vs konu dışı) pakistanlı dindar kadınlar neden saçlarını örtmüyor mesela? pakistan denilince türkiye’den çok daha geri bi ülke canlanıyor benim zihnimde (din ile alakası olmadan) ama türkiye’de kadınlar çok daha baskıya uğruyor gibi? pakistanlı olup da saçlarını örten tek bir tane bile tanıdığım yok, dindar aileler üstelik ama yaşlı anneleri falan da örtmüyor. kültürel bir şey mi bu?
0
deartheodosia
(29.08.25)
Canları öyle istiyor
0
gobekliraki
(29.08.25)
Başını örtmek hiçbir zaman ilahi emir olmadı ki. Bu bir Arap hatta yahudi geleneğidir, bu gelenek dayatıldı çok uzun zamandır. Pakistanlılar başlarını örtmeyince dinden çıkmıyorlar, bunun başka memleketlerin dindarları arasında da geçerli. Bir tek bizde çok problem teşkil eden bir unsur bu mesele.
0
muhayyer divan
(29.08.25)
Örtünme biçimi (ne kadar saç görünüyor görünmüyor da bunun bir parçası); kültür, gelenek, mezhep hatta tarikat hatta yaş gibi birçok unsur tarafından belirleniyor.

Daha terimsel haliyle; farz mı vacip mi ne yaparsan nasıl giyinirsen mekruh olur... tarafları da var. Hakeza farklı tarikat ve mezhep mensupları içerisinde birbirini ayiplayan ya da kafir ilan eden de yok değil.

Bulabilirsen 1920 oncesi balkan, anadolu, rumeli ve kuzeydoğu anadolu halk fotoğraflarına bak; onlarda bile bariz farklılık var, ülke dışına gitmek şart değil.

Mantığı tarihsel olarak "müşrik kadınlar gibi olmayın" şeklinde. Halhal vb takmak da bu yüzden istenmiyor. Bir benzeri erkekler için sakal biçimi ile ilgili var, çember sakal da oradan geliyor.
0
encokbenisevinnolur
(29.08.25)
Ülkeye ziyaret ettiğimde cinsiyet farketmeksizin inançlarının kalben bir çok müslüman ülkeden daha güçlü olduğunu gördüm. Buna rağmen sembollere takılmıyor, müslümanlığın dış görünüş ve göze hitap eden kısmında değil kalpte ve davranışlarda olduğuna inanıyorlar ve bazı dini gereklilikleri takıntı haline getirmiyorlar.

Ayrıca asya ülkesi olduğundan yoğun nemli ve sıcak iklim şartlarında mutlaka etkisi vardır.

Bir çok konu ile karşılaştırıldığında ülkemiz ağır takıntılı bir ülke statüsünde olur.
Genel yaşayış biçimleri probleme değil, çözüme odaklanmak. Bir çoğu hayatlarını mutlu olmak üzerine kurguluyorlar o nedenle küçük detayları takılmak gibi bir dertleride yok.

bireysel olarak tabiki değişir ancak benim gördüğüm genel inanış bu şeklide.

@runaway kişi başkasını kendinden bilirmiş. Hangi millet olursa olsun, Başını örtmeyen insanlar için yanıyor tabirini kullanmak en basit haliyle inanç ve yaşayış biçimlerine hakaret etmek ve küçüksemektir.
0
Rao
(29.08.25)
@muhayyer divan, kimse başını örtmeyen dinden çıkıyor gibi bir şey söylemedi ve gayet de ilahi bir emir kadınların örtünmesi. neyse benim sorduğum şeyi daha çok @rao yanıtlamış.
0
🌸deartheodosia
(29.08.25)
Şimdi İslam'da tesettür anlayışına dair ne yazsam birileri karşı çıkacak. Ahzab 59, Nur 31 ayetleri desem, te'vil edecekler. Şii ve Sünni muteber hadis kaynaklarından örnekler versem kabul etmeyecekler. Tartışma başlatmamak için başörtüsünün İslam'ın emri olup olmadığına dair bir iddiada bulunmuyorum. (Benim kabul ettiğim İslam anlayışında var)

Ama şöyle bir gerçek var. Kim ne iddia ederse etsin, Minimum 1400 yıldır başını örten müslüman kadınlar var. Hem de müslüman olan her milletten var. Pakistan'da da durum farklı değil. Türkiye'de de, Pakistan'da da birçok başka ülkede de başını örten ve örtmeyen müslüman kadınlar var. Sizlere başörtülü olanları denk gelmemiştir.

Şule Yüksel Şenler'den 34 yıl önce doğan babaannem rahmetli, saçını şu şekil örtüyordu:
i.ytimg.com
Rahmetli halam şu şekil örtüyordu:
i.ytimg.com
Annem de şu şekilde örtüyordu:
cumha.com.tr
Ben de bu şekilde örterim bazen:
www.islamekseni.com
:))

Osmanlı:
haberajandanet.com

Buyrun, günümüz pakistanı:
Alışveriş:
thewomenzone.pk
kefpk.com
hijabi.pk

Köy:
www.youtube.com
Başkent:
www.youtube.com
Karaçi:
youtu.be
Peşaver (Ekstrem):
www.youtube.com

Sokaklarda başörtülüsü de var, başı açığı da. Gezenler de şunu unutmasın ki, yüzyıllar boyunca sınıf ayrımı yapılmış bir ülkede homojen bir dağılım beklememek lazım. Burada da bir Nişantaşı ile Bir Çarşamba tamamen birbirinden farklı.

Ben eminim "hayatımda hiç başörtülü Türk tanımadım" diyen birçok yabancı da vardır. Denk gelmemiştir.
0
yadigar
(29.08.25)
İslamiyette başını örtmek, saçını örtmek yoktur. Çünkü Allah bunu bu şekilde ifade etmemiştir, açıkça saçınızı örtün başınızı örtün dememiştir. Ama "Ehl-i kitaptan öyle bir grup da var ki, okuduklarını kitaptan sanasınız diye kitaptan okuyormuş gibi dillerini eğip bükerler. Halbuki okudukları kitaptan değildir. Bir de: “Bu Allah katındandır” derler. O Allah katından da değildir. Onlar bile bile Allah adına yalan söylüyorlar." Ayeti vardır (Âl-i İmran 78). Bugün hiç kimse örtünme ayetlerinin içinde bana "saç" ve "baş" kelimelerini gösteremez. İma ettiği iddia edilir, ben imaya değil, madem ki muhkem ayet arıyoruz net ifadeye bakarım. Çünkü yine Allah'ın sınırlarına istinaden (Ey iman edenler! Allah'ın size helâl kıldığı iyi ve temiz şeyleri haram kılmayınız ve sınırı aşmayınız. Allah sınırı aşanları sevmez, Maide 87) ayeti var. Allah'ın apaçık yasaklamış falan olmadığı bir saçımla başımla gezme olayını, güneş görme olayını Allah'ın emriymiş gibi göstererek yasaklama durumu var. Ben müslümansam ve orada saç ve baş kelimeleri geçmiyorsa ben orada baş örtüsü olduğu iddiasını rahatlıkla da reddederim.

Şimdi, evet kimse dinden çıkıyor çıkmıyor demedi ama sorduğun soru kurcalanırsa buraya gider. Kaldı ki kurcaladım bak, var mı yok mu, çünkü bunu Allah'ın emri olarak gösterip toplumla iletişimlerini buna göre düzenleyenler çok. Buna tepki olarak başını örtenlerle asla görüşmeyen, düşman ilan edenler de var. Bunlara ne gerek var? Baş örtüsü Allah emri değildir, Allah başı örtmeyi emretmedi diye kıç baş açık gezebilirsiniz de de demedi, bir denge oluşturulması gerekir ve konu Pakistan da olsa Türkiye de olsa İngiltere de olsa bu gerçek değişmez.
0
muhayyer divan
(29.08.25)
konu islam değil arap kültürü ile ilgili. arap emperyalizmi denen bir şey var. yavuzdan itibaren osmanlı da bu yola girdi. pakista yakın zamana kadar hindistan sınırlarıiçindeydi ve uzakdoğu kültürü hakimdir hala. çok değil 30-40 yıla kadar onlar da bu yola girecek büyük bir kırılma olmazsa. bu arada arabistanda değişim başladı ama tüm islam alemine etkilerini 100 yıla kadar anca görürüz.
0
ground
(29.08.25)
Çünkü onlarda Şule Yüksel Şenler adlı ingiliz ajanı yoktu.
Şule Yüksel Şenler kimdir. Fesli kadir'in dişisi. Aralarında hiç bir fark yok.

İkiside gazete yazarı ve 1960 sonrası icraatlarına başladı.
Biri üniversitelerde öğrenci örgütledi. (23 yaşında 7 tane öğrenci yurdu sahibiydi kendisi)
Biri köylerde, kasabalarda sohbet/konferans, adı altında kadınların kapanması için zehirledi ve kendi uydurduğu şimdi bile kullanılan türbanı bağlama şeklini öğretti.

Allah'ın rehber olarak gönderdiği kuranda bile başörtüsü takın diye yazmazken siyaset yüzünden arap geleneklerini din sanıyoruz.

Ayrıca nur-31 de örtüyü(başörtüsü değil sadece herhangi bir örtü/bez/yaka) açık açık omuzlarınızdan göğüsleri örtecek şekilde sarkıtın yazıyor, onu niye yapmıyorlar da kafayı kapatıyorlar, soru işareti?
0
duyuruuser
(29.08.25)
yahudi olmadıkları için .
0
gercekdunya
(29.08.25)
Kendin de yazmissin, ülkelerinde "$ulebas" olacak tipler olmadigi için.
0
feastofthedamned
(29.08.25)
bizdekinde türk kültürünü yok edip araplaştırma, bedevi arap kültürünü empoze etme üzerine kurulmuş bir yapı var. onlarda islamı kendi kültürlerine içine alma, kendi kültürleriyle birlikte yorumlama var.
aradaki en büyük fark bu.
0
my fault
(29.08.25)
(12)

Bundan sonra hayatımda istemiyorum dediğiniz şeyler

sekizdokuzon
Ben her türlü açık ya da örtülü şiddeti reddediyorum hayatımda. Beni iradem dışında bir yerden alıp başka yere koyacak her türlü varyansa karşıyım. Bu noktada her türlü kutsalı karşıma alırım.Siz ne diyorsunuz? Biraz düşünerek derseniz bizim de sinirimizi bozmamış olursunuz.Teşekkürler.
Ben her türlü açık ya da örtülü şiddeti reddediyorum hayatımda. Beni iradem dışında bir yerden alıp başka yere koyacak her türlü varyansa karşıyım. Bu noktada her türlü kutsalı karşıma alırım.

Siz ne diyorsunuz? Biraz düşünerek derseniz bizim de sinirimizi bozmamış olursunuz.

Teşekkürler.
0
sekizdokuzon
(29.08.25)
Açık ve örtülü her türlü şiddeti reddedebilmen için her türlü küfrü de reddetmen, senin de kullanmaman gerek. Benim kadınlarla küfürsüz konuşulmasını istememin en birinci sebebi buydu. Çünkü küfür özellikle de cinsiyetçi küfürler kadında ayrı erkekte ayrı değersizlik ve aşağılık hissi uyandırıyor, bu haliyle psikolojik şiddeti oluşturuyor ve küfür sahibinin fiziksel şiddete kolayca meyletmesi güven ortamını yok ediyor. Yani her türlü kadın erkek ilişkilerindeki güvenilirlik ve huzur insanların kendi eliyle baltalanmış oluyor. Bunu kontrol altına almak ve epeyce sınırlandırmak gerekiyor.

Şahsen benim isteğim bu olurdu.
0
muhayyer divan
(29.08.25)
Boş yapma hadi 60+ dan ilgi gördün diye hype kovala
0
🌸sekizdokuzon
(29.08.25)
Ne dediğini anlamıyorum, boş yapmadığımı da gayet iyi biliyorsun.
0
muhayyer divan
(29.08.25)
bacım sen niye kuduz köpek gibi saldırıyosun herkese. ilgi mi istiyosun
0
beyfendi
(29.08.25)
Bana bulaşmayana bulasmam, bulaşanin içinden geçerim ok?
0
🌸sekizdokuzon
(29.08.25)
Şiddetin tarihçesi diye bir film vardı o aklıma geldi dkdks konuyla ilgili öneririm.

Neyse, açtığın başlık ve cümlelerin doğal şiddet uygulamaları. Her birimizin okuduğu ekranın parlaklığı vb ne bağlı olarak gözümüzdeki ilgili hücrelere şiddet uyguluyor ki okuyabiliyoruz (bunu bilmeden başlığı açmış olma ihtimalin yok, şayet görme engelin yoksa), devamında "karşına almak" bir şiddet biçimi, aktif/overt olandan ziyade olası içeriğine göre reactive abuse (tepkisel istismar), pasif agresyon (bastırılmış ve inkar edilen şiddet dürtuleri) veya provokasyon içerebilir.

Devam ediyorum,

"Siz ne diyorsunuz? Biraz düşünerek derseniz bizim de sinirimizi bozmamış olursunuz.

Teşekkürler."

Bu kısım verdiğim örneklerin hepsini içeriyor ama yapısal olarak pedagojik tonda bir istismar türü bu. Çünkü hem tartışmaya açık olduğu bariz kavramlar içeren bir topic başlatıyorsun (şiddet kavramı oldukça tartışmalıdır, a priori niteliğinde bir görüş bulamazsın; felsefe, psikoloji, fizik istediğin kadar karıştır literatürü) hem de olasi muhataplarına senin zihinsel/duygusal konforunu koruma görevi yükleyip, aksi takdirde onu "sinirini bozan" olarak itham etmekle tehdit ediyorsun.

Şu aralar her insanda olan doğal şiddet durtulerini inkar edip aziz şovu yapan, bunu yaparken asıl şiddet faili kendisi olan birine bu tür sözler söyleyesim vardı, epey ferahladim, konuşma alanı açıp bu ihtiyacımı karsilamama vesile olduğun için teşekkür ederim :)
0
encokbenisevinnolur
(29.08.25)
'Cinsiyetçi küfre hayır.' konusunda @ muhayyer +1
İğreti duran yoğun argoya da hayır.
0
Mirket
(29.08.25)
Seni çok seviyorum ne dersen de
0
gobekliraki
(29.08.25)
Kart feministleri istemiyorum.
0
luluki
(29.08.25)
Şiddeti reddediyorsun ama milletin içinden geçiyorsun sanalda. Ve yapamayacağını da biliyorsun yine de yaziyorsun. Psikolojik delilik alameti. Lan bir insan muhayyer divan ile kavga edemez, onun kadar saygılısı yok. Kötü bir şey de dememiş. Kuduz köpek gibi millete saldiriyorsun. Sana evini veya odasını kiralayacak arkadaşı uyarmak lazım.
0
Shepard
(29.08.25)
Ağlama duvarına dönmüş burası jsksk kudurun buradayım, yarın da burada olucam. Şu başlık altında toplanmış kitle hakkımda iyi bir şey dese o zaman sorgularım kendimi. :p
0
🌸sekizdokuzon
(29.08.25)
Kesinlikle o kadın, geri de dönse bitti. Siktirsin gitsin. Bir kez bırakan yine bırakır. Dönmeye de yüzü var mı bilinmez ki gelse siktir çekerim. Kızgınmışım .d

Hamburger, cips, kola, şeker içeren herşey.

Psa grubu araçlar.

Çinli motosikletler. (Kısmet)

Başlık akacından çıkmış:d
0
baldan kaymak
(29.08.25)
(14)

Aynı enerjide olan, birbirine karıştırdığınız duyuru yazarları

sekizdokuzon
Ben fitili ateşleyip kenara çekileceğim. Birbirine karıştırdığınız duyuru kullanıcılarını alalım.Teşekkürler.
Ben fitili ateşleyip kenara çekileceğim. Birbirine karıştırdığınız duyuru kullanıcılarını alalım.

Teşekkürler.
0
sekizdokuzon
(27.08.25)
Gözümün seçtiği birkaç kişi var, onun dışında herkes benzer. Ama her duyuruda bir arabulucu, bir atesleyici, bir fistekleyici, bir alıngan, bir ne bakiyon sanane lan'cı, bir acilin ben doktorum, bir sikintisi olup saracak yer arayan oluyor. Bazen üst üste gelince diyorum ki aha arabulucu gelmiş nasihat veriyor dkdkd.
0
encokbenisevinnolur
(27.08.25)
Seni anlıyorum
0
gobekliraki
(27.08.25)
Enerji ile değil de isimleri karıştırıyorum. Geçen bir duyuruda cevap vermiştim, sonra mesaj kutusunda duyuruyu açan kişinin ismini gördüm. Sövmüş bana gibi gibi.
0
Shepard
(27.08.25)
Bu sorunun türkçe altyazılısı ne zaman çıkar?
0
respect
(27.08.25)
sonsuz ve sekizdokuzon. Birinin soruları da cevapları da okumadan geçmelikti, sonra nickleri karıştırır oldum çünkü duyuruyu çok sık kullanıyor ikisi de.
0
beetlejuice
(27.08.25)
Duyuruları da soruları da okuyup gecmelik ama duyurusuna tenezzül edip cevap vermelik..... Süper kafa.
0
🌸sekizdokuzon
(27.08.25)
Evet, artık ikisini de okuyorum ayırt edebilmek için ama hala karışıyor. Sekizdokuzon olması da düşük ihtimalken bu cevabınla ihtimali kuvvetlendirmeye başladın.
0
beetlejuice
(27.08.25)
Hater kontenjanım bu sene için dolu, seni bir sonraki seneye alalım. Notumu aldım tarafına ulaşacağım
0
🌸sekizdokuzon
(27.08.25)
Fitili ateşleyip kenara çekilemeden sende patlaması beklemediğin bir şeydi anlaşılan. Ne planlıyordun? Milleti birbirine düşürüp patlamış mısır yerken izlemeyi mi? Ava giderken avlanmak bu olsa gerek :)

Senden nefret edecek kadar bile duygum yok sana karşı. Kaldı ki ikinizden de tiksiniyorum demişim gibi alaycı cevabın duyuruda sık karşılaşılan bir durum. Demek ki daha özgün olma konusunda biraz çabalaman gerekiyormuş birileriyle karıştırılmamak için.

Şimdi bu söylediklerimi sindirebilmen için seni yalnız bırakıyorum. Hoscakal.
0
beetlejuice
(27.08.25)
Abiii ne yükseldin ya yazık
0
🌸sekizdokuzon
(27.08.25)
sonsuz'a laf etmişsiniz de alakasını çözemedim. buradaki en düzgün yazar. tartışmanıza başka insanları dahil etmeyin lütfen. evet, avukatıyım.
0
gabe h coud
(27.08.25)
Sonsuza laf etmedik dayı, sakin ol. Biz de severiz kendisini millet bana laf sokma telaşında. Sahne ışığımı paylaşamayacagim şu an please
0
🌸sekizdokuzon
(27.08.25)
duyurunun en eski ve en çok başlık/cevaba sahip kullanıcılarındanımdır herhalde. nick’lere bakmıyorum. kim kimdir hiçbir fikrim yok şu sitede.
0
sir gawain
(27.08.25)
sonsuz, sekizdokuzon ve runaway.

ozellikle sonsuz ile yazilan yorumlara +1 atiyorum.
0
Sour
(29.08.25)
(7)

Tetanoz aşısı olmalı mıyım?

issiz karga
Şansıma sabahın köründe ucu siyahlaşmış, muhtemelen paslı bir iğne battı. yara derin değildi azıcık kanayıp hemen durdu.Aşı durumum ise 2021 yılında yine küçük bir yaralanma sonucu ilk karşılaşma ve 1 ay sonra da 2. aşı yapıldı. yan etkileri çok kuvvetli hissettiğimden aile hekimi istersen olma demi
Şansıma sabahın köründe ucu siyahlaşmış, muhtemelen paslı bir iğne battı. yara derin değildi azıcık kanayıp hemen durdu.

Aşı durumum ise 2021 yılında yine küçük bir yaralanma sonucu ilk karşılaşma ve 1 ay sonra da 2. aşı yapıldı. yan etkileri çok kuvvetli hissettiğimden aile hekimi istersen olma demişti (özellikle 2. aşıda ateş ve yoğun titreme, kasılma)
şu durumda ne yapmalıyım? yapılan ilk iki aşının koruyuculuğu halen geçerli mi?
bebeklik aşı durumumu bilmiyorum açıkçası, vardır diye tahmin ediyorum.

not: cevap yazarken hekim olup olmadığınızı belirtirseniz sevinirim.
0
issiz karga
(24.08.25)
Vallahi şüphe en kötüsü. Ol geç. Ol ol. Nedir yani
0
gobekliraki
(24.08.25)
yaptırın
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(24.08.25)
Bi dakika ya, ne ayı? 2021'de yaptırmışsınız. 5 yıl koruyuculuğu var. Yaptırmanıza gerek yok. (Hekim değilim)
0
yadigar
(24.08.25)
Tetanoz aşısını 5 yılda 1 yaptırmak gerekiyor başınza bir şey gelmese bile. Koruyuculuğu 5 yıl evet. Sizin daha 5 yıl olmamış ama 1 sene kalmış. Ne olur ne olmaz ben olsam yaptırırdım. Hekim değilim.
0
orta buyuklukte bir ulkenin krali
(24.08.25)
hekim değilim. yaptırmakta zarar yok. yaptırın geçin. orta okul döneminde her yaz ufak tefek kazalar yaşıyordum, 2-3 sene üst üste aşı oldum.
0
co2s2
(24.08.25)
tetanoz paslı demirde değil toprakta bulunur. toprakta bulunan paslı keskin objeler bu yüzden tehlikelidir.
0
orpheus
(24.08.25)
cevaplar için teşekkür ederim, sabah yaptırdım. acildeki hekim de son dozu ne zaman yaptırdığımı sordu ama yine de "aşı yaptıralım" dedi.

güzel pazarlar herkese.
0
🌸issiz karga
(24.08.25)
(3)

Bir şarkı

balikci filozof
Dinlediğim birisi değil. Ama seni manyak gibi düşünüyorum, seni unutamıyorum, neden düşünüyorum bilmiyorum gibi sözleri olan bir şark arıyorum. Bedük diye baktım çıkmadı.
Dinlediğim birisi değil. Ama seni manyak gibi düşünüyorum, seni unutamıyorum, neden düşünüyorum bilmiyorum gibi sözleri olan bir şark arıyorum. Bedük diye baktım çıkmadı.
0
balikci filozof
(24.08.25)
Azerden devam. Başaramadım
0
gobekliraki
(24.08.25)
İsmail yk
0
pembediken
(24.08.25)
buldum. sözleri o kadar yanlış hatırlamışım ki.
mabel matiz antideprsan :)
teşekkürler.
0
🌸balikci filozof
(16.09.25)
(4)

Ayvalık Film Festivali 2025 film listesinden önerileriniz

sekizdokuzon
Sorum sinefillere. Bu sene gerçekleşecek festivalde gösterilecek bazı filmler yayınlanmış: https://www.ayvalikff.org/?fbclid=PAQ0xDSwMXBmVleHRuA2FlbQIxMAABp8ytycwwolFdqFqqg9PyAsuuUcUnAGNdNubj_D43pr4L5lyVkQmHboZvymKV_aem_9u2ucdv8xSp7yvcCALX_pwİçlerinde izlememi önerdiğiniz filmler var mıdır?Teşekkürl
Sorum sinefillere. Bu sene gerçekleşecek festivalde gösterilecek bazı filmler yayınlanmış: www.ayvalikff.org

İçlerinde izlememi önerdiğiniz filmler var mıdır?

Teşekkürler.
0
sekizdokuzon
(23.08.25)
It was just and accident ve sirat
0
Bruce
(23.08.25)
sentimental value: joachim trier'in son filmi. bu sene en çok ses getiren festival filmiydi.
it was just an accident: bu da en çok konuşulan ikinci filmdi. altın palmiye kazandı.
0
sir gawain
(24.08.25)
Hepsi bok gibi. Kalmadı artık o yüzden heveslenme.
0
gobekliraki
(24.08.25)
it was just an accident ı merak ediyorum +1
0
grimavi
(24.08.25)
(4)

Sosyal ilişkiler vol3

kararsızataletfilozofu
Spor salonundaki kızın erkek arkadaşıyla tanıştıktan sonra altüst olmuştum.Bu hafta arkadaşım dedi hatta senide çağırırız toplanırız dedi olur diye karşılık verdim ama bence flörtlük durumları var yinede boncuk dağıtıyor.Biraz soğuk olayım filan dedim ama dilimi tutamıyorum.Açılmak anlatmak istiyoru
Spor salonundaki kızın erkek arkadaşıyla tanıştıktan sonra altüst olmuştum.
Bu hafta arkadaşım dedi hatta senide çağırırız toplanırız dedi olur diye karşılık verdim ama bence flörtlük durumları var yinede boncuk dağıtıyor.

Biraz soğuk olayım filan dedim ama dilimi tutamıyorum.
Açılmak anlatmak istiyorum ama spor salonuna bir daha gidemeyebilirim çünkü pt ve sahibi sayılır.
Zaten karakter olarak fazla sosyal biri kıskançlıktan çatlarım nasıl soğucam ben.

Gün içinde arkadaşlarla dertleşip oyalanacak bişeyler buluyorumda,
Geceler geçmiyor bazen uyuyamıyorum düşünmekten, gerçi genel yalnızlığımıda dert ediyorum.
Bir hafta oldu hala iştahım kapalı, karnımda kelebekler çıkacak gibi his hala bitmedi :/

Duygusal olarak baya zayıfım duyuru eski sevgilimide düşünüp düşünüp üzülüyorum şimdiki halimede üzülüyorum, chatgpt pek yardımcı olamadı, gündüzleri oyalanıyorumda geceleri içim şişiyor.
Psikologa gitsem ne yöntem uygulayan birini seçmeliyim ?
Normal zamanlarda motivasyonsuz, enerjisizken bazı dönemlerde ise böyle oluyorum 2-3yılda bir.

Gerçekçi düşünebilsem bana daha uygun mesleği olan, daha karakteri uygun biri mutlaka vardır,
Ama şuan onunla iletişimimiz fazla diye ona çekiliyorum yoksa mantıken uzak durmam gerekli
0
kararsızataletfilozofu
(23.08.25)
Sen hayatında aksiyon arıyorsun, kızla ilgisi yok. Odak noktanı başka yere çevir.
0
gobekliraki
(23.08.25)
Kızı kaçırmayı dusunmuyorsan gitme. + bahse girerim seninle dalga geçiyor.
0
encokbenisevinnolur
(23.08.25)
Gece uyumama sebebi o değil uyku problemi olabilir. Ayrıca üç aydır konuşmuşsunuz sevgilisi olduğu o kadar sürede ortaya çıkardı
0
pembediken
(23.08.25)
Sevgilisi değil ama flörtümsü şeyler var bence.
Sakinleştiriciye başladım bir süre böyle toparlarım herhalde.

Başka tavsiye alayıım diyorum aslında bir duyuru daha açarım.
0
🌸kararsızataletfilozofu
(24.08.25)
(16)

Zor Günler Nasıl Atlatılır?

rock n roll
Yakın zamanda kedim öldü. Çok zor bir hastalıkla mücadele ettik. Bir anda ortaya çıktı hastalığı ve veteriner hekim 1- 1,5 ay çok kritik, bu süreci atlatırsa yaşama ihtimali biraz yükselir dedi. Kritik süreci atlattıktan bir gün sonra kaybettim.Çok zor bir süreç oldu bu bir buçuk ay. Hiç uyumadım, s
Yakın zamanda kedim öldü. Çok zor bir hastalıkla mücadele ettik. Bir anda ortaya çıktı hastalığı ve veteriner hekim 1- 1,5 ay çok kritik, bu süreci atlatırsa yaşama ihtimali biraz yükselir dedi. Kritik süreci atlattıktan bir gün sonra kaybettim.

Çok zor bir süreç oldu bu bir buçuk ay. Hiç uyumadım, sürekli takip ettim, emboli atarsa, felç olursa çok kısa bir zamanımız var müdahale için diye. Çok yoruldum, o daha çok yoruldu. Psikolojik olarak çöktüm. 12 gün önce öldü. Her şeyini tam yapmış olmama rağmen elimden gelenin fazlasını yapmış olmama rağmen kendimi suçlu hissediyorum. Eksiğim var mıydı, yanlışım var mıydı diye. Defnettik, beni özlüyor mudur, arıyor mudur, beni görüyor mudur diye düşünüyorum. O, orada yatarken ben onu ihmal mi ediyorum diyorum, mezarına her gün gidemedigim için suçluluk duyuyorum. Bir taraftan da kurtuldu artık sıkıntı yaşamadan huzur içinde uyuyor diyorum. Çünkü artık diğer organları da bozulmaya başlamıştı ve ilaçların hiçbir etkisi olmamış. Veteriner hekim boşa kürek çekmişiz dedi.

Ölüm acısıyla nasıl baş edilir?
0
rock n roll
(22.08.25)
Başın sağ olsun. Böyle kayıplar için zaman gerekiyor. Sevdiklerinle vakit geçirmek de iyi gelebilir.

Belki zamanla, kendini hazır hissettiğinde, başka bir evcil hayvan da düşünebilirsin.

edit: başka kedin olduğunu bilmiyordum. hayatın bir parçası işte yapacak bir şey yok. daha uzun yaşayan evcil hayvan da düşünülebilir ilerde. kişiye kalmış. papağanlar uzun yaşıyor mesela.
0
ermanen
(22.08.25)
Çok üzüldüm, başın sağ olsun. Benim de kedim var, 11 yıldır beraberiz, 2 yıllık kedim öldüğünde aylarca ağlamıştım iş yeri ev sokak fark etmeden, buna bişey olduğunda ne halt yiyeceğimi bilemiyorum, düşüncesi dahi mahvediyor...

Galiba bununla baş edilmiyor, içimizden geçiyor bu acı...
0
muhayyer divan
(22.08.25)
@ ermanen

İki kedim daha var. Onlarla da ayrılışım ölüm sebebiyle olacak. Bu acıyı iki kere daha yaşamak zorundayım yani. O yüzden istemem. Yoğun bakimdayken iki gün sadece onar dakika görebildim. Keşke daha uzun süre yanında kalabilseydim. Kucağımda hiç fotoğrafı yok çünkü çok korkak ve temas sevmeyen bir kediydi. Kucagima aldığım anda kendini yere atıp kaçardı. Oradayken hiç değilse bir fotoğraf cektirebilseydim onunla. Çok isterdim.
0
🌸rock n roll
(22.08.25)
Senin yanında güvenli bir hayat yaşamış, dışarıdaki kedilerin başına neler geliyor.
0
sekizdokuzon
(22.08.25)
Temas sevmemesi senin hayrına olmuş, dokunmadığın veya dokunmaya alışkın olmadığın için o bağın hafiflemesi daha kolay olur. Benim oğlan kucağıma almadığım gün küsüyor, daha da almazsam gelip zorla kucağıma oturup pata küte sevdiriyor kendini. Bu daha zor. Benim için tam bir yoksunluk olacak, bağımlıların çektiği yoksunluk yani. Hiç değilse temas yok denecek kadar azmış sizde.
0
muhayyer divan
(22.08.25)
zaman
0
co2s2
(22.08.25)
Başın sağ olsun :( evlat gibi oluyorlar o yüzden yaşadığın ciddi bir kayıp, yas sürecindesin. Şunu bunu yap diyemem ama kendine şefkatli ol, kendini dinle, şöyle yapsaydım gibi bunu deneseydim gibi pişmanlıklara düşme sakın, elinden geleni yapmışsındır zaten.
0
mor oje
(22.08.25)
başın sağ olsun, aynı durumu ben de yaşadım. sevdiğin yaşlı bir insanın ölümünden daha fazla üzüyor ve çoğu insan anlayamıyor bu durumu maalesef, bunun farkında ol. yas sürecini verimli bir şekilde bitir, acını yaşa gerekirse depresyona gir ama zamanı gelince normal yaşama dön.
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(22.08.25)
Tüylerinden istedim kesip verdiler. Şimdi onunla avunuyorum. Ölü halini görmek istemezdim ama vedalaşmam gerekiyordu.
0
🌸rock n roll
(22.08.25)
ona iyi bir hayat sunduğunu düşün ve buna odaklan.
0
stay with me
(22.08.25)
Tüylerine de bir zaman gelecek veda edeceksin. Belki de sana yol gösterirler yaşadığın acı konusunda.

Elimizdeki kediler benim hayatımdaki 28, 29 ve 30. kediler. Ölenler, verdiklerimiz, kaybolanlar, trafik kazası sonucu kaybettiklerimiz... seni o kadar iyi anlıyorum ki... geçecek güzel arkadaşım, ama şimdi çok üzülmek gerek. Beynimiz bir yoksunluk yaşıyor, bunu seslendirmesi ve kabul etmesi zaman alacak, sonra geçmeye başlayacak.

Lütfen kendini suçlama, senin gibi 1.5 ay uykusuz gezen kaç kişi var... elinden geleni ardına koymadın, vicdanın rahat olsun. Sen onu hep çok sevdin.
0
muhayyer divan
(22.08.25)
başın sağolsun çok üzüldüm ama emin ol ona dışardakinden çok daha güzel bir yaşam sunmuşsundur. sıcak bir yuva olmuşsundur. ama hepimiz ölümlüyüz, elbet bir gün biz de öleceğiz. doğanın düzeni ne yazık ki böyle. sabırlar dilerim.

www.youtube.com
0
turuncu tonlarda
(22.08.25)
Ah, çok üzüldüm. Melek oldu. Gerçekten zaman, zaman, zaman.
Gitmesi, ayrıldığı anlamına gelmiyor. Hatırlamaktan, anmaktan, aklına gelmesinden korkma.
0
gobekliraki
(22.08.25)
Başın sağolsun. Arkadaşımın 11-12 yaşındaki köpeği birkaç ay önce öldü. Birinci hafta ağladı sızladı. Üçüncü hafta o zor dönemindeki desteğim için teşekkür etti. İkinci ayında tatile çıkıp köpeğinin fotoğraflarını story attı. Üçüncü ayında doğumgününe beni çağırmadı. Dördüncü ay olan şu sıralar sadece yemek plaj restoran storyleri atıyor.

İnsan özüne çok çabuk dönüyor.
0
beyfendi
(22.08.25)
Başınız sağolsun. Hem kayıp hem hastalık sebebiyle hem kazalar sebebiyle sevdiğim çok kedilerimi kaybettim. Kaybolan kedimin acısı geçmiyor, nerde ne halde nasıl, öldüyse nasıl öldü bile bilmiyorum. Fip hastası kedimi 1 buçuk yaşında kaybettim, kampanyayla ilaçlar aldım dolar yüzünden, öleceğini bile bile elimden geleni yaptım. Vsvs. Hepsinin acısı yası başka.
Kediniz kaç yaşındaydı bilmiyorum ama o minicik ömründe sıcacık sevgi dolu bir yuva olmuşsunuz, hastalandığında gereken her şeyi yapmışsınız. Bana bir veteriner kediler uzaylı gibidir derdi:) çok güçlüler. son ana kadar hasta olduğunu anlamazsınız, genelde hastalandığında artık iş işten geçmiş olur demişti, genelde de öyledir hakikaten.
Acısı aynı olmayacak ama içinizde hep bir sızı olacak, onunla olan anıları gülümseyerek anlatacaksınız. Şu an dahasını yapabilirdim dediğiniz hiçbir şey sonu değiştirmeyecekti, son anınızda foto olmaması bence iyi olmuş, sağlıklı fotolarında anacaksınız. O sizi çok sevdi, onun hayatı sizdiniz, ve şimdi acı çekmeden huzurla uyuyor. Ben tüm yavrularımın cennette beni beklediğine kalben inanıyorum bu içimi rahatlatıyor:)
0
mslny
(22.08.25)
zaman...
0
gurur
(23.08.25)
(9)

Beynim tuhaf çalışıyor, sizde de öyle mi?

hadi ya la
Özellikle yapmam gereken görevleri sıraya koyamıyorum, hangisinden başlasam, nasıl bitirsem bilemiyorum. Yüksek lisans yaparken aslında çok belirli ve basit bir düzende tez yazmam gerekiyordu, hayatımın kabusu oldu. Kendi işimi yapıyorum, ama yıllardır gerçekleştirmek istediğim iş modelini, planı, p
Özellikle yapmam gereken görevleri sıraya koyamıyorum, hangisinden başlasam, nasıl bitirsem bilemiyorum. Yüksek lisans yaparken aslında çok belirli ve basit bir düzende tez yazmam gerekiyordu, hayatımın kabusu oldu. Kendi işimi yapıyorum, ama yıllardır gerçekleştirmek istediğim iş modelini, planı, programı kuramadım.

Evde bile çamaşır mı yıkanacak, yemek mi yapılacak, telefon şarja mı takılacak, o kadar karışıyor ki birbirine, birini bitirmeden diğerine geçiyorum, gece yatarken bile kafamın içi kaos oluyor. Mesela önce ortalığı toplamam lazım, sonra mutfağa gidip su içmem, ışıkları kapatıp yatak odasına gitmem, oradan da telefona gelen son mesajlara cevap verip yatmam gerekiyor ya, bunların hepsini aynı anda yapmaya çalışırken elimde 10 tane şey, bir elim bir tarafa, diğer ayağım başka odaya girerken buluyorum kendimi.

Düzenli yapabildiğim tek şey sanırım spora gitmek. Orada hiçbir şeyin sırası karışmıyor, insanlarla iletişimim de gayet iyi. ADHD diyebilirsiniz ama değil. Biraz iç dökme oldu. Neyse, çamaşırları makineye atıp spora gidiyorum ben.
0
hadi ya la
(22.08.25)
Benim de nöronlar kaos içinde toplantı yapıyor, ama kimse gündeme sadık kalmıyor.
Spor beni de biraz düzene sokuyor, bir de seyahate çıkmak iyi gelebiliyor.

bazi yapilabilecek seyler: mikro adımlar. yapılacak işleri küçük, tek adımlık parçalara böl ve sırayla ilerle. görsel bir yapılacaklar listesi veya basit bir not defteri bile kafa karışıklığını azaltır. mesela seyahate cikmadan once "travel essentials" listesini kendim not defterine yaziyorum. spor düzenliyse, oradaki disiplini günlük yaşama minik dozlarla taşıyabilirsin.
0
ermanen
(22.08.25)
Benim de böyle çalışıyor,. aşırı kaygılı olmama veriyorum.
0
sekizdokuzon
(22.08.25)
Bazı insan yapı olarak böyledir. İçinden çıkamazsan birinin bir ucundan tut, içinden geldiği sırayla devam et, iyi bir çözümdür.
0
muhayyer divan
(22.08.25)
bir to-do programı kullanmak size iyi gelebilir.

pomodoro tekniğini öğrenin. sizin derdinizin çaresi gibi geldi. birebir cevap olmasa bile, benzer bir sistemi uygulayabilirsiniz.
0
co2s2
(22.08.25)
degil demissiniz ama adhd olabilir, öyleyse bile bununla basa cikmak icin yöntemler ögrenebilirsiniz. benzer durumdaydim hatta her yeni görevle birlikte bu döngüye tekrar girerim.

mesela yapilacak seyleri listelemek, hangi isi hangi siralamayla yapmanin mantikli olacagini belirleyip bir siralama yapmak. sonra o islere o siralamaya göre girismek. veya mesela ev toplanacaksa benim belirli bir oda siralamam vardir ve cok kati bir sekilde o siralmaya uyarim. o odayi bitirmeden diger bir odaya gecmem, bir odadan aldigim bir seyi baska bir odaya götürmem gerekiyorsa, gider birakir geri gelirim falan. buna alistirabilirsiniz kendinizi.

tekrarlayan isler icin telefonumun takviminde hatirlatmalar eklerim bir de, mesela kahve makinasi temizligi, sürekli kullandigim bir ilacin recetesinin siparisi vs vs
0
mamu
(22.08.25)
Bir tane iş takip programı satın alıyorsun. Kendine görevler atıyorsun. Her göreve önem önceliği veriyorsun. Her göreve alt görevler ekliyorsun. Bu kadar
0
messina123
(22.08.25)
Benim de öyleydi, hocam sen istediğin yerden yazmaya başla zaten tamamlanır o demişti. Öyle yaptım oldu.

Atıyorum A analizi/deneyi sonucu o an ilginizi çektiyse onu yazın. B başlığı/konusu hakkında çok güzel bir kaynağa denk gelip heveslendiyseniz oturun orayı yazın. Sonra yazdıkça bağlantılar da çıkıyor zaten.

Ben tezimi böyle baya kaotik şekilde bitirmiştim. En son giriş bölümünü yazdım mesela. Üstüne jüride dışardan gelen hoca doktora tezi olmuş bu demişti, şımarmıştım :D
0
akhenaten
(22.08.25)
ADHD öyle siyah-beyaz gibi çok net ayrımı olan bir konu değil. onlarca farklı özellik ve farklı seviyelerde olabilir.

varsa vitamin minetral eksiklerini gidermek (B12, balık yağı, D vitamini, magnezyum) bol su içmek, uyku düzenini korumak gibi basit önlemlerle semptomlar azaltılabiliyor.
0
orpheus
(22.08.25)
Bence biraz fazla anlam yüklüyor ve abartıyor olabilirsin. Ama tam olarak dediğin gibiyse yardım almayı dene.
0
gobekliraki
(22.08.25)
(1)

ikame araç hgs geçiş

adivar
geçen hafta zeplincar'dan ikame araçla 165+165 toplam 330 tllik geçiş yaptım. Cuma teslim ettim aracı. Bir hafta geçti hiçbir şey kesilmemiş karttan. Telefonda da söylemiştim böyle böyle. Kartınızdan kesilir, en kötü aranırsınız zaten diye. Sanal kart vermiştim, öyle açık bekliyor kart. İlerde cezal
geçen hafta zeplincar'dan ikame araçla 165+165 toplam 330 tllik geçiş yaptım. Cuma teslim ettim aracı. Bir hafta geçti hiçbir şey kesilmemiş karttan. Telefonda da söylemiştim böyle böyle. Kartınızdan kesilir, en kötü aranırsınız zaten diye.

Sanal kart vermiştim, öyle açık bekliyor kart.
İlerde cezalı filan tahsil etmeye kalkmasalar bari.

Nasıl oluyor bu işler?
0
adivar
(22.08.25)
en kötü aranırsın. kart depozitosunun süresi var, dolmamıştır belki daha. ceza gelse bile size gelmez, araç sahibine gelir, yani zepline.
0
gobekliraki
(22.08.25)
(25)

Suyu nasıl alıyorsunuz

herzan
Aritma cihazı, aritma sistemi, damacana, şişe, çeşme suyu vs vs.Arıtma cihazları suda mineral falan bırakmıyormuş. Bina girişi sistemler de çok pahalı. Damacanaya da hijyenik değil diyorlar. Pet şişe desen çok fazla plastik biriktiriyor.Siz nasıl yapıyorsunuz bu işi ya. Çok sıktı bu konu.
Aritma cihazı, aritma sistemi, damacana, şişe, çeşme suyu vs vs.

Arıtma cihazları suda mineral falan bırakmıyormuş. Bina girişi sistemler de çok pahalı. Damacanaya da hijyenik değil diyorlar. Pet şişe desen çok fazla plastik biriktiriyor.

Siz nasıl yapıyorsunuz bu işi ya. Çok sıktı bu konu.
0
herzan
(21.08.25)
6lı 1.5 litre.
0
gobekliraki
(21.08.25)
Brita.
0
orient blue
(21.08.25)
Cam damacana kullanabilirsiniz. Biz normal plastik damacana kullanıyoruz.
0
yadigar
(21.08.25)
5 litrelik pet şişelerde.
4 tanesini eve çıkarmak da antrenman oluyor. Bir taşla iki kuş.

www.youtube.com
0
Mirket
(21.08.25)
10 litrelik plastic şişe.
0
peki madem
(21.08.25)
Arıtma cihazları sebil cihazına baglanilabiliyor, o çok pratik.
0
encokbenisevinnolur
(21.08.25)
24'lü 0.5 sarıkız
0
Batuhanolabilir
(21.08.25)
Damacana kullanıyorum.
Belli konularda hijyen takıntısı geçmişi olan biri olarak bu konuların büyük oranda psikolojik olduğunu fark ettiğimden beri rahatım.
Hijyen estetik ve sağlık açısından önemlidir. Damacana su içtiği için başı hastalıktan kurtulmayan birileri olmadığına göre, gözün görmediğine gönül katlandığı sürece ortada bir sorun yok.

Mikroplastiklerin spermlere kadar girdiği bu çağda sadece damacanadan feragat ederek kurtulamayacağımı da bildiğim için işin sağlık tarafını gözardı etmeyi seçtim.

Depozitosuz ya da 5'lik plastik şişelerin atık dönüşümü ve israf açısından daha zararlı olduğunu düşünüyorum ayrıca.
Cam damacana seçeneği sevdiğim suda olsa tercih ederdim bu arada.
0
Bruce
(21.08.25)
damacana kayisdagi<3
0
ala09
(21.08.25)
5 litrelik şişeler +1
0
nawar
(21.08.25)
1.5 lt 12li pet şişe. 90 tl. kendim taşıyorum. tek seferde 6 tane falan alıyorum.
0
jelly bear
(22.08.25)
Neden 5 litrelik ped şişelerde aldığımı da açıklayayım.
Geçen gün burada maden suyunun fazla içilmesi konusunda gündeme gelmişti. Maden suyunda nitrit, amonyak vb zararlılar olabileceği.

Maden suyunda varsa suda neden olmasın diye düşünmüşümdür hep. Damacana alırsan hep aynı markaya mahkum kalma ve suda bir zararlı var ise vücutta birikimine çanak tutma durumu söz konusu olur.

Bu düşünceyle marka çeşitlendirmesi çok mantıklı geliyor bana.

Aynı mantıktan hareketle hep aynı marka yumurta da almam ve sebzeyi hep aynı pazarcıdan da almam.
0
Mirket
(22.08.25)
2 damacana ve 1 koli içinde 12 adet olan 1.5 litrelik saka su 450 tl, haftada 2-3 tekrarlı şekilde.
0
eja
(22.08.25)
arıtma cihazı kullanıp maden suyu ile destekliyorum. en sürdürülebilir olanı bu bence.
0
merhum
(22.08.25)
@Mirket +1
ben de aynı

hep mantıklı cevaplar veriyor :)
0
ermanen
(22.08.25)
Pınar damacana.
0
mikahakkinen
(22.08.25)
Arıtma cihazına geçtik geçen sene, damacanayla baş edilmiyor ya su bu kadar pahalı olmamalı :/
0
mutekebbir
(22.08.25)
Cam damacana şeklinde alıyorum
0
titanic kemancısı
(22.08.25)
hamidiye 19lt damacana
0
bay b
(22.08.25)
Arıtma cihazları suda mineral falan bırakmıyormuş. Bina girişi sistemler de çok pahalı. Damacanaya da hijyenik değil diyorlar. Pet şişe desen çok fazla plastik biriktiriyor.

hepsinde aynı fikirdeyim.

yaşadığım yerde doğal kaynak suları var.
ailem sık sık o tarafa giderken 15-20 litrelik büyük şişelere su dolduruyorlar.
bazen bir şişesini ben alıyorum, bazen su kaynağına doğru giderken elimdeki büyük şişeleri dolduruyorum.

bunun dışında çoğunlukla 1.5 x 6 alıyorum.
su içmeyi unutuyorum, hiç aklıma gelmiyor.
şişeleri sayarak ne kadar içtim takibi yapabiliyorum.

bir kaç ay önce taşındım buraya. eve servis damacana kim getiriyor bilmiyorum ama şişe olayını damacadan daha çok sevdim. şişeleri geri dönüştürme imkanı bulursam böyle devam edeceğim.
0
biseysorcaktim
(22.08.25)
anadolu yakasında kayışdağı suyu çeşmeleri var. devamlı buralardan dolduruyoruz. hiç suya para vermedik.
0
my fault
(22.08.25)
damacana alıyorum pürsu marka. Getir'de de pürsu 1,5 litrelik 6lı sular var onlardan alıyorum. Arıtma suyunun tadından nefret ediyorum. Mineralinde falan değilim de tadı çok kötü. Damacana konusunda da seçiciyim, Ali Koç bu kadar pürsu reklamı yapmıyodur etrafta yani yıllardır başka damacana kullanmadım. Evde sebilim olsa 1,5 litrelik su almam pek de soğuk su içmek için daha rahat oluyor. Eşyalı ev olduğu için ve yakında taşınacağım için sebil de alamadım.
0
nundu
(22.08.25)
Ben de 5 ltliklerden alıyorum. Çevreye bile isteye zarar verdiğim yegane konu bu sanırım.
0
asteriks
(22.08.25)
12'li 500 ml sulardan alıyorum daha pratik ve kolay oluyor.
0
koela
(22.08.25)
Herhalde 25 yıldır falan ailecek arıtma suyu kullanıyoruz, kimsede bir problem bugüne kadar olmadı.
0
mirty
(22.08.25)
(10)

Sitede size garip mesajlar gönderen kişiler var mı?

64654942
Mesela bana h...y nickli biri kediler hakkında sorduğum soruyla ilgili şöyle bir mesaj gönderip engellemiş. (git: 1610948)geçerli duygu apla kuduz olursun, dikkat et. Ne demek istediğini anlamadım kim olduğunu da anlamadım. Zaten sitede pek kimseyle sohbetim yok. Size de böyle anlamsız mesajlar gönd
Mesela bana h...y nickli biri kediler hakkında sorduğum soruyla ilgili şöyle bir mesaj gönderip engellemiş.

(git: 1610948)geçerli duygu apla kuduz olursun, dikkat et.

Ne demek istediğini anlamadım kim olduğunu da anlamadım. Zaten sitede pek kimseyle sohbetim yok. Size de böyle anlamsız mesajlar gönderiliyor mu?
0
64654942
(21.08.25)
Yakın zamana kadar bahsettiğin nick değil ama başka birisi vardı. Hiç cevap alamayınca sıkılıp bıraktı çok şükür
0
kullanicadi
(21.08.25)
yok
0
gercekdunya
(21.08.25)
evet var, bi tane ruh hastasi tek kullanimlik hesaplar alip atiyor:)) Bugun keyfim yerinde bahsediyim de onemli hissetsin kendisini:')
0
sey mi dostum
(21.08.25)
Evet
0
gobekliraki
(21.08.25)
Biz erkeklere sadece gercekten birsey sorulmak istendiginde mesaj geliyor. Zevzekler cikar arada ama cok cok nadir.
+1
mbond
(21.08.25)
İki kişi vardı, engelledim. Başka da yok, şeytan kulağına kurşun.
0
sekizdokuzon
(21.08.25)
Evet c2 seviye incel kudurtucuyum.
0
ruhen hastayim ben
(21.08.25)
Burada hiç olmadı ama sözlükte en az haftada bir. O kişiye mesela ben olsam "kuduz olursa ablan senin ısırır ama bak fjjkdkd" diye yazardım eğer ilk anda engellemediyse, sozluktekilere de öyle yapıyorum.
0
encokbenisevinnolur
(21.08.25)
Bir kere yazabilirler.. direkt engel.
Biri arada baska sorulara cevaplarda hala bana nickimle saldirmaya devam ediyor umarim banlanir tez zamanda.
0
sonsuz
(21.08.25)
Sözlükte çok oluyor ama burada nadir. Zaten kaç kişiyiz şuracıkta.
0
gabe h coud
(21.08.25)
(6)

Kedi besleyenlere bir sorum var

64654942
Bir süredir evimin bahçesindeki yetişkin kedileri beslemeye başladım. Çabuk alıştılar. Sürtünüyorlar, kucağa çıkıyorlar, istediğim gibi mıncırabiliyorum. Ama bir yandan elimi ısırıyorlar. Acıtacak ya da kanatacak kadar değil ama çiğniyorlar. Tek patiyle arka arkaya pat pat vurma da var ama yine acıt
Bir süredir evimin bahçesindeki yetişkin kedileri beslemeye başladım. Çabuk alıştılar. Sürtünüyorlar, kucağa çıkıyorlar, istediğim gibi mıncırabiliyorum. Ama bir yandan elimi ısırıyorlar. Acıtacak ya da kanatacak kadar değil ama çiğniyorlar. Tek patiyle arka arkaya pat pat vurma da var ama yine acıtmıyor. İnternette bebek kedilerin henüz bilmedikleri için oyun gibi böyle yaptığı yazılmış ama yetişkin kedilerle ilgili bir bilgi göremedim. Bu onlar için de geçerli mi?
0
64654942
(21.08.25)
onlar için de geçerli. oyun ve sevgi gösterisi.
0
gobekliraki
(21.08.25)
12 yıldır kedi bakıyorum, evde hiç sokak yüzü görmeyen kedim arada elimi dişler, elimi iki ayağının arasına alıp hızlı hızlı teper.
0
sanguine
(21.08.25)
Normal ama sokak kedilerinin sizi ısırmasına, tırmalamasına izin vermeyin. Ülkemizde kuduz bitmiş değil çünkü. Ne olur ne olmaz.
0
gnosis
(21.08.25)
Oyun oynuyorlar, sevgi gostergesi o
0
narod
(21.08.25)
Evet bizim de kedimiz oyun olsun diye küçük ısırmalar yapıyo bazen hızını alamayıp gerçekten ısırmaya başladığı da oluyo. Geceleri de oyun isteği ile ayaklarımız ısırıp uyandırıyo
0
turuncu tonlarda
(21.08.25)
oyun istiyo ablası. eğer ısırmaya çalıştığı elinizi yalarsanız ısırmıyo. koku mu oluyor neyse artık denedim çalıştı. o arka pati acıtır normalde gerçek bi sevgiciymiş bebis
0
ala09
(06.09.25)
(7)

Kedi aşı ücretleri

icimdekipollyannatinerebasladi
Merhabalar,Elimizde bir adet hasta ve tedavi sürecinde olan yaklaşık beş haftalık bir yavru kedi var. Internetten baktığımda aşı zamanlarının yaklaştığını görüyorum. Karma aşıLösemi aşısıKuduz aşısıIc dış parazit aşısi icin güncel ucret bilgisi olan arkadaşlar paylasabilir mı?Belediyeler bu aşıların
Merhabalar,

Elimizde bir adet hasta ve tedavi sürecinde olan yaklaşık beş haftalık bir yavru kedi var. Internetten baktığımda aşı zamanlarının yaklaştığını görüyorum.

Karma aşı
Lösemi aşısı
Kuduz aşısı
Ic dış parazit aşısi icin güncel ucret bilgisi olan arkadaşlar paylasabilir mı?
Belediyeler bu aşıların tamamini yapıyorlar mı?

Şehir olarak Istanbul'dayim.

Daha önce kapıda bacada kedi bakmak dışında herhangi bir tecrübem yok.

Teşekkür ederim
0
icimdekipollyannatinerebasladi
(20.08.25)
Kabaca her biri 1000’er lira olmalı. Sorarsınız yine ama öyle hatırlıyorum. Yalnız kuduz aşısını ilçe tarım orman müdürlükleri de yapıyor ve 50 lira idi sanırım.
0
orient blue
(20.08.25)
3 hafta önce iç dış ve karma yaptırdım veterinere. toplam 4küsürbin tl tutmuştu.
0
gobekliraki
(20.08.25)
ben de istanbuldayım. bizim gittiğimiz veteriner İstanbul Veteriner Hekimler odasının yılda 2 defa oca ve temmuz ayında güncellediği ücret tarifesine göre çalışıyor.
www.ivho.org.tr

şu anda 1 karma 1750 1 lösemi 1750 tl
kedi artık sokak kedisi değil sizin ev kediniz olacaksa bulunduğunuz ilçenin tarım bakanlığına gideceksiniz, googlea yazınca çıkar adres telefon.

gidince çip taktıracaksını ve kuduz aşısı yaptıracaksınız. kuduz 50 tl çip de 250 miydi neydi hatırlamıyorum telefonda sorarsınız. gitmeden önce arayın eğer yoğun bi yerse randevulu çalışıyor olabilirler.

karma ve lösemi de bebekken yani 1 yaşından önce 2'şer doz yapılıyor 2 hafta arayla. lösemiyi bilmiyorum ama mesela karma aşıda ilk dozdan sonra 21 gün geçmeden 2.dozun yapılması gerekiyor yoksa etkinliği çok azalıyormuş. bizim kedi bu yüzden 4 defa olmak zorunda kaldı 6 aylıkken.

bi arkadaşımın da kedisi var onların veti lösemi önermemiş, çifleştirmeyeceksenz veya başka bi kediyle aynı ortama sokmayacaksanız yaptırmayın demiş ama bizim vet ve fikrini aldığımız 2-3 farklı vet önerdiği için biz yaptırdık. bu aşıların sonraki senelerde yılda 1 kez hatırlatma dozları yapılıyor.

örneğin 1 ekimde ilk karma, 20 ekimde 2.karmayı yaptırısan 20 ekim 2026'da hatırlatma dozu yaptırıyorsun. fiyatlar dediğim gibi her yıl ocak ve temmuz ayında güncelleniyor.
Aşıları hiç yaptırmayıp hayatına devam eden yok mu var. ama bizim ve uzun yaşamasını istiyosanız yaptırın diyo, bi de aşıya 1750 tl vermeyelim derken hasta olursa 20 katı paranız gider vs vs diyo.

iç dış parazit sanırım ilaç parası +350 tl şeklinde. bunu biz 4 ayda 1 falan yaptırıyoruz çünkü kedimiz hiçç dışarı çıkmmıyo ve başka kedi görmüyo. ama vet 2 ayda 1 yapılması gerektiğini söyüyor. geçenlerde ilacı vetten satın alıp kendim evde yaptım öyle yaparsan daha ucuza gelir. ama biz genelde götürüyoruz çünkü gitmişken genel durumuna da bakıyolar.

belediyenin aşı yaptığını sanmıyorum. yine de arayıp sorun tabi ki.
0
turuncu tonlarda
(20.08.25)
Evde bir adet kuşum var, bu kedinin gözleri problemli. Bir gözü alınabilir. Diğer gozude ne kadar görüyor emin değilim. Yuva bilirsem yuvalandiracagim. Bende kalıp kalmayacağı muamma. Kuş varken çok zor. O kadar aradayım ki.

Belediyeyi aradım. Doktor uygun görürse sadece iç dış parazit aşılarını yapıyorlarmış. Diğerlerini yapmıyorlarmış.


Cevaplariniz için teşekkür ederim.
0
🌸icimdekipollyannatinerebasladi
(20.08.25)
kedi bakmak çok masraflı ve kediyi bırakıp tatile vs gidememe olayı çok sıkıntılı iyi düşünün eve alacaksanız derim, sevgiler.
0
turuncu tonlarda
(20.08.25)
Farkındayım, ben kuşu bile bırakıp bir yere gidemiyorum. Kediyi hiç bırakamam sanırım. Veteriner ücretlerine baktım da gerçekten sağlık bakımından aşırı masraflılar. Bütün canlarin hepsine sağlıklı uzun ömür diliyorum.

Sevgiler
0
🌸icimdekipollyannatinerebasladi
(20.08.25)
lösemi yaptırmadık.
karma ve kuduz yaptırdık ama ev kedisi olup da hiç yaptırmayan arkadaşlarım da var.
aşı evet şart tamam katılıyorum ama gerçekten maddi imkanın yoksa erteleyebilir bi insan diye düşünüyorum. dışarı ile veya başka kedi ile teması yok, kuduz nereden bulaşacak bu hayvana?
0
elorelia
(21.08.25)
(11)

Stalkerınız var mı?

gabe h coud
Güno.1. Stalkerınız var mı? Hiç oldu mu? (toz şeker isteyen komşu gibi asdfksjh)2. Stalker birine nasıl davranmak lazım?3. Engellemek bir çözüm mü?
Güno.

1. Stalkerınız var mı? Hiç oldu mu? (toz şeker isteyen komşu gibi asdfksjh)
2. Stalker birine nasıl davranmak lazım?
3. Engellemek bir çözüm mü?
0
gabe h coud
(20.08.25)
yok.
uzaklaştırma kararı aldırın.
public profilinizi private yapın.
değil.
0
Karim iceride uyuyor ben seni dusunuyorum
(20.08.25)
vardı, ev değiştirdim.
0
gobekliraki
(20.08.25)
gilbeys
(20.08.25)
7 yıldır var
tepkisizim
çok engelledim yeni hesap açtı,yeni hat aldı artık umursamıyorum .
sosyal medya hesaplarım public hala onun için gizleyemem baksın dursun napim.
0
devilone
(20.08.25)
internette var eski sevgilimin yeni sevgilisi, twitter instagram hesaplarım public baksın baksın dursun
0
grimavi
(20.08.25)
Sanmıyorum. Olsa da ben bilmiyorum.
0
Amaranta ursula
(20.08.25)
vardı. mail adresimi adımı sanımı googlelayıp bi şekilde sosyal medya hesaplarımdan birinin şifresini çalıntı sitelerden bulup girmiş. Ondan bahsettiğim yazışmalardan birini okuyunca utanıp bıraktı. Karşılık vermesen de açık bir kanal bırakmak lazım. Krizi tutunca oradan enerjisini atsın. Problemi ulaşamamak değil, karşılık alamamak oluyor böylece. Benim stalkladıklarım bana böyle yapıyor ve işe yarıyor en azından.
0
beyfendi
(20.08.25)
Var, olduğu da olmuştu. Sözlükte bile oldu fkdls ona şaşırmıyorum ama apartman is yeri vs sasiriyorum. Hic istifimi bozmuyorum herhangi bir formunda. instagramdan stalklayan birini hissettirerek ben de stalkladim, korkup kayboldu ortadan.
Üst katlardan birinde oturan ve giriş çıkış saatlerimi takip eden biri vardı (birkaç kez farklı konuşmaların içinde söylemesinden anladim), balkondan bakarken el hareketi yaptım kayboldu ortadan.

Bana kalırsa, selam bile vermemek lazım.
0
encokbenisevinnolur
(20.08.25)
Yolda peşime takılan birkaç kişi oldu. AVM'ye, kalabalık mağazalara girip izimi kaybettiriyorum. Yaşadığım yeri öğrenirse büyük sıkıntı. Mahkemeye ve polise güvenim sıfır, taşınmak da çok masraflı.
0
gnosis
(20.08.25)
1. stalker olarak tam degil ama öyle bir sey oldu. Cok korkutucu bir sey. Özellikle bir kadin icin. Hic romantik degil. Bazilarinin hosuna gidiyor böyle seyler. Bence korkutucu.
2. tamamen ignore
3. hic iletisime gecmeyeceksin. Yok sayacaksin. Eger bir sekilde iletisime gecip yüz buluyorsa devami geliyor. Cevap vereyim belki kendi gider yok.
0
sonsuz
(21.08.25)
ben stalkerım. zararsızım.
0
Kahvedesu
(21.08.25)
(5)

Nasıl Bulunur? - Metal Kedi Tuvaleti (Muadili)

Etanglement
Piyasada çoğunluk plastik, hijyenik gelmiyor. İyi ürün arayınca da 15k'dan başlayan elektronik akıllı tuvaletler başlıyor. Arayışım metalden bir tekne, dikdörtgen metal bir leğen aslında. Muadilini nereden bulurum? Örneğin ebru teknesi fakat biraz daha yüksek- yuvarlatılmış olmalı. Görselde örnekler
Piyasada çoğunluk plastik, hijyenik gelmiyor. İyi ürün arayınca da 15k'dan başlayan elektronik akıllı tuvaletler başlıyor.
Arayışım metalden bir tekne, dikdörtgen metal bir leğen aslında.
Muadilini nereden bulurum? Örneğin ebru teknesi fakat biraz daha yüksek- yuvarlatılmış olmalı.

Görselde örnekleri paylaştım.
ibb.co

edit: tam olarak benmari havuzu, ebru teknesi gibi temelde farklı amaçla üretilmiş fakat reçeteyi karşılayan önerilerinizi arıyorum.
0
Etanglement
(19.08.25)
ölçü yeter mi bilemem ama www.hepsiburada.com
0
gobekliraki
(19.08.25)
kisa
(19.08.25)
benmari havuzu olarak da bakabilirsiniz.
0
elorelia
(19.08.25)
temuda elekli metaller var, çeşit çeşit var fiyatlarıda uygundu, kendi plastik kum kabımdan inanılmaz memnun olduğum için yeltenmedim ama favori listemde temudakiler
0
eja
(19.08.25)
art cat chocolate
(19.08.25)
(18)

The Wire, OZ, Battlestar Galactica tarzı dizi önerisi?

Amaranta ursula
Merhaba arkadaşlar,En sevdiğim ilk 5 dizi arasında bu üç dizi yer alıyor. Sizden, bunlara benzer dizi önerileri rica ediyorum.Bu dizilerin ortak noktası, toplumu bir tür minyatür olarak ele alıp sistem eleştirisi (adalet, ceza, din, etik, politika) sunmaları. Bunu yaparken izleyiciyi politik ve fels
Merhaba arkadaşlar,

En sevdiğim ilk 5 dizi arasında bu üç dizi yer alıyor. Sizden, bunlara benzer dizi önerileri rica ediyorum.

Bu dizilerin ortak noktası, toplumu bir tür minyatür olarak ele alıp sistem eleştirisi (adalet, ceza, din, etik, politika) sunmaları. Bunu yaparken izleyiciyi politik ve felsefi sorgulamalara yönlendirmeleri de benim için en vurucu kısım.

Sıradan bir dizi izlemektense, beni ahlak, güç, iktidar, ırkçılık, özgür irade gibi konular üzerine derin düşüncelere sürükleyen yapımları izlemeyi çok seviyorum.

Aynı dizileri tekrar tekrar izlemek yerine, “Bunları sevdiysen şunu da seversin” diyebileceğiniz önerileriniz varsa çok mutlu olurum.

Cevaplar için çok teşekkür ederim şimdiden.
0
Amaranta ursula
(18.08.25)
Dekalog
0
herzan
(18.08.25)
When they see us
0
gobekliraki
(18.08.25)
Star trek next generation
0
potsdamer
(18.08.25)
Andor
0
grimavi
(18.08.25)
The orville (biraz daha ''light'' ama sci fi/toplumsal/felfesik konulari komedi olarak ele aliyor)
0
mirafiori
(18.08.25)
Sopranos
0
mirty
(18.08.25)
Sopranos, true detecive, this is england serisi, fargo.
0
mikahakkinen
(18.08.25)
tam olarak "six feet under"
0
lil siztah
(18.08.25)
The Expanse.

Saydığınız dizileri ben de çok severim, expanse'ı da çok sevmiştim. Son yıllarda izlediğim en iyi bilim kurgu dizisi, hatta Battlestar Galactica ile kafa kafaya oynar.
0
makbur
(18.08.25)
Beter Call Saul.
0
10551037
(18.08.25)
Dark Winds - Yerli Amerikalılara karşı ırkçılık da işleniyor
Mindhunter - Suç/psikoloji
Dark - Özgür irade
I May Destroy You - "rape culture" ve ırkçılık da işleniyor
Anime olursa Death Parade ve Paranoia Agent (genel olarak Satoshi Kon insanı düşüncelere gark eder)
0
peki madem
(18.08.25)
When they see us
Six feet under
Mindhunter
Sopranos( ilk iki sezon) izlemiştim ilk ucu sevdiğim diziler. 4.ye bir şans daha vereceğim.
0
🌸Amaranta ursula
(18.08.25)
Succession
Westworld
Expanse+1

Anime izlerim derseniz:
Attack on titan (ikinci sezondan sonra istediğiniz konular açığa çıkıyor)
Legend of the galactic heroes (eski bir anime, uzun savaş sahnelerine katlanabilirseniz mükemmel bir yapım, siyaset bilimi öğrencilerine zorla izlettirilmeli)
0
?
(18.08.25)
House of cards
0
?
(18.08.25)
Foyle’s War
0
sanal hayvan
(18.08.25)
Person of Interest
0
bahçedekisandal
(19.08.25)
True Detective'in ilk sezonu.
0
auroraaurora
(19.08.25)
öyleyse "treme" diyorum.
0
lil siztah
(19.08.25)
(23)

Gelecek ay doğacak kızımız için İsim Oylaması

su eve bi peynir alamadin diyen fare
Merhaba arkadaşlar.Kısmetse gelecek ay kızımız katılacak aramıza ama isim konusunu hala netlestiremedik, tereddütte kaldık. Bu yüzden konuyu sizinle paylaşmak istedik.Anket sonucu büyük ölçüde belirleyecek kızımızın ismini.https://forms.gle/fFqaf5B1r4C5e9Rj8Oylamaya katılımınızı ve yorumlarınızı bek
Merhaba arkadaşlar.
Kısmetse gelecek ay kızımız katılacak aramıza ama isim konusunu hala netlestiremedik, tereddütte kaldık. Bu yüzden konuyu sizinle paylaşmak istedik.

Anket sonucu büyük ölçüde belirleyecek kızımızın ismini.

forms.gle

Oylamaya katılımınızı ve yorumlarınızı bekliyorum.

Hepinize teşekkürler.
0
su eve bi peynir alamadin diyen fare
(18.08.25)
cift isimli biri olarak cift ismi gereksiz buluyorum. genelde aile birini kullaniyor ve kisi ona alisiyor. sonra kagit ustunde goren kisi diger isimle seslenince uzerine alinmiyorsun falan. yazarken, form doldururken gereksiz bir uzunluk oluyor. bir ismi sevmeyince ve onunla seslenilince hosuna gitmiyor, ama ayni ortamda, mesela sinifta kullandigin isimde biri olunca senin icin sevmedigin ismi kullanabiliyorlar. hatta benim durumumda iki ismim de 2 farkli kiside vardi, bana iki ismimi de iceren bir kisaltma kullanmislardi. hos degil yani 2 isim.
0
lemmiwinks
(18.08.25)
Çift isim koymayın lütfen. Bence de gereksiz. Bende de çift var. Herkes çift isim koyuyor. Ayrıca türkçe karakter olmasın mümkünse.

İpek veya ekin sade olarak güzel isimler.
0
jelly bear
(18.08.25)
hocam çift isimli olup bir ismini sevmeyenlerde genel olarak sorunun kaynağı şu: çocuklara bir ismi dededen, nineden veriyorlar, ikinci isim de daha modern oluyor. bu gibi durumlarda çocuk daha modern adı kullanıp diğerini benimsemiyor. ancak bu durum her zaman böyle değil. benim de iki ismim var ve ikisini de severek kullanıyorum. hatta bir isim daha resmi geldiği için iş hayatında onu kullanıp gündelik hayatta diğerini kullanoyorum daha çok (iş telefonu/kişisel telefon gibi). o yüzden iki isim, özellikle ikisi de güzelse, rahatsız edecek bir şey değil.

sizin isim önerileriniz için de, her ne kadar gökçe ismini sevsem de (genel olarak öz türkçe isimleri severim) özellikle yabancıların söylemekte zorlanacağı bir isim. bu yüzden illa bu ismi koyacaksanız okunuşu/söylemesi daha kolay olan 2. isimle birlikte daha iyi olur (hem ipek hem de ekin bu konuda iyi bence). bunlar yerine "gökçe ece" de düşünebilirsiniz.
0
shadowfollower
(18.08.25)
sadece gökçe.
0
gobekliraki
(18.08.25)
Çift isim koyun gökçe ipek oktay kısaltması da gio güzel oluyor :)
0
grimavi
(18.08.25)
çift isim hiç güzel bir şey değil. gökçe tek başına çok güzel.
sağlıkla büyüsün minik.
0
matilda
(18.08.25)
çift isimli biriyim, çift isim nimettir. sağlıklı sıhhatli bir süreç geçirirsiniz umarım
0
kel aynak kusu
(18.08.25)
iki isim sevmiyorum. gereksiz. Gökçe Oktay iyi.
0
sir gawain
(18.08.25)
iki isim sevenlerdenim. gökçe ipek işaretledim.
0
lazpalle
(18.08.25)
Gokce ipek isarwetlemeyenlerin ve cekirdek citleuenlerin kendisine saygisi yoktur
0
lapaz
(18.08.25)
İki isimli biri olarak allah aşkına iki isim koymayın. Biri hiç kullanılmıyor zaten, gereksiz fazlalık. Gökçe’ye oy verdim ama tek başına ekin olsaydı ona oy verirdim.

Allah analı babalı büyütsün şimdiden
0
mor oje
(18.08.25)
tek isim bence de. ekini severim ama unisex bir isim, ipek de çok güzel tek koyabilirsiniz
0
Hallegadola
(18.08.25)
cift isim guzel de evlenince 2 soyisim almak istendiginde cok uzun oluyor :D
0
65 derece
(18.08.25)
ben de çift isim kadınlarda kullanışsız buluyorum. evliyim 2 soyadım var, iyi ki annemler bana çift isim koymamış diyorum, çift soyadı kullanmak yeterince zor, bi de çift ismim olsa kabus olurdu :)
0
turuncu tonlarda
(18.08.25)
soyadı ekleyince sorun olması soyadı problemidir isim değil. İkili isimlerin ikisi de güzel ekine verdim ben. allah bağıslasın
0
ala09
(18.08.25)
gökçe ekin'e oy vermiştim ama iki isimlilerin dertlerini okuyunca ekin oktay iyidir diyorum. adım ve soyadım 4'er harfli, şahsen keyfim beyde yok! :D
bir de rahmetli oktay ekinci'yi hatırlattı; ayrıca hoşuma gitti <3
sağlıklı ve hayırlı bir evlat olsun dilerim.
0
lil siztah
(18.08.25)
gokce ekin'e oy verdim ben de.

ben iki isim destekcisiyim. benim ad soyad combom siir gibi zaten esi benzeri yok cok mutluyum ama diger insanlarda da hangisine ait hissediyorsa onu kullanma opsiyonu olsun bence cocukta
0
aguen
(18.08.25)
İki izinli biri olarak, iki isim güzeldir.

Birini herkes kullanır, diğerini çok değer verdiğin birisi kullanır mesela… o kişiden o kullanılmayan ismi duymak çok güzel bir his
0
substituent
(18.08.25)
İki isimli biriyim. Biri gökçe biri ipek diyecek. İpek ninesinin ismi mi.? Sana nasıl hitap edeyim? İkisini birden kullanacaklar laf kalabalığı...

Off ben bıktım. Çocuğunuza bu zülmü yaşatmayın. Gökçe yeter.

Ben yaşadım yaşıyorum. O yasamasın.
0
luluki
(18.08.25)
Gökçe mira
0
topkapiaksaray
(19.08.25)
cift isim bu zamanda amelelik, o yuzden sadece gokce.
0
cooperr
(19.08.25)
ekin oktay da metin oktay gibi oluyor.
0
Hallegadola
(19.08.25)
ground
(19.08.25)
(4)

yabancı bir ligin maçlarını türkiye yayın hakları ne kadardır?

messina123
premier lig bein'de, la liga s sport'ta, hollanda ligi aynı şekilde s sport'ta. bu üç ligi öylesine örnek verdim. mesela ingiltere, ispanya, italya gibi liglerin türkiye yayın haklarını ne kadara satın alıyorlardır?keza zaman zaman daha alt sıra liglerin maç yayınları da oluyor yunanistan, avusturya
premier lig bein'de, la liga s sport'ta, hollanda ligi aynı şekilde s sport'ta.

bu üç ligi öylesine örnek verdim. mesela ingiltere, ispanya, italya gibi liglerin türkiye yayın haklarını ne kadara satın alıyorlardır?

keza zaman zaman daha alt sıra liglerin maç yayınları da oluyor yunanistan, avusturya, hollanda, iskoçya gibi. bunların maliyetleri ne kadardır?
0
messina123
(18.08.25)
Direkt groktan kopyalayıp yapıştırıyorum:

Yayıncı: beIN Sports (Türkiye'de Digiturk üzerinden).
Anlaşma Detayları: beIN Sports, Premier League'in Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesi ile Türkiye'yi kapsayan 3 yıllık (2025/26 - 2027/28) yayın haklarını yaklaşık 500 milyon dolar (yaklaşık 16,5 milyar TL, güncel kur üzerinden) karşılığında yeniledi. Bu tutar yıllık ortalama 166-170 milyon dolar civarına denk geliyor. Türkiye, bu paketin bir parçası olsa da, ayrı bir değer belirtilmemiş; MENA'nın 24 ülkesini kapsıyor ve Türkiye en büyük pazarlardan biri.e6cbc218dc8e2862f3 (Bazı kaynaklar bu değeri 550 milyon sterlin (~742 milyon dolar) olarak rapor ediyor, ancak genel kabul 500 milyon dolar civarında.)
sportspro.com
insidersport.com
sportcal.com
Önceki döngü (2022-2025) için de benzer bir bölgesel anlaşma vardı, ancak Türkiye'ye özel tutar açıklanmadı. Premier League'in küresel uluslararası hakları yıllık 1,5 milyar euro'yu aşarken, Türkiye gibi pazarlar için tahmini yıllık değer 20-50 milyon dolar aralığında olabilir (tahmini, toplamdan çıkarılan).
La Liga (İspanya)
Yayıncı: S Sport (Saran Media Group üzerinden, S Sport Plus OTT platformunda da mevcut).
Anlaşma Detayları: Saran Media, La Liga'nın Türkiye yayın haklarını 5 yıllık (2022/23 - 2026/27) bir anlaşmayla aldı. Tüm maçlar S Sport'ta yayınlanıyor. Anlaşmanın toplam değeri kamuoyuyla paylaşılmadı; sektör kaynaklarında net bir rakam yok. La Liga'nın küresel uluslararası hakları yıllık yaklaşık 897 milyon euro değerinde, ancak Türkiye gibi bireysel pazarlar için ayrı bir tutar belirtilmemiş.93d67282fce174796c
sportspro.com
laliga.com
sportbusiness.com
Benzer anlaşmalar için (örneğin, diğer Avrupa ülkeleri) yıllık değerler 5-20 milyon euro aralığında değişiyor, ancak Türkiye için kesin bir tahmin yok. Önceki yayıncı D-Smart'ın 2019 anlaşması da değer açısından açıklanmamıştı.
Serie A (İtalya)
Yayıncı: S Sport (Saran Media Group üzerinden).
Anlaşma Detayları: Saran Media, Serie A'nın Türkiye dahil 15 ülkeyi (Doğu Avrupa ve Orta Asya) kapsayan yayın haklarını 2024/25 - 2026/27 için yeniledi. Önceki döngü (2021-2024) için Saran'ın 17 ülke paketi yıllık 139 milyon euro (~163 milyon dolar) değerindeydi (ABD ve MENA hariç). Bu tutar tüm bölge için; Türkiye en büyük pazar olduğundan, payı yıllık 10-30 milyon euro civarında olabilir (tahmini).8f788ce05e4774e168
sportbusiness.com
sportbusiness.com
sportbusiness.com
Serie A'nın küresel uluslararası hakları yıllık yaklaşık 219 milyon euro değerinde (üç yıllık toplam 657 milyon euro). Yeni anlaşmanın değeri açıklanmadı, ancak benzer seviyede olduğu varsayılıyor. Önceki yayıncı beIN Sports'tu.
0
gobekliraki
(18.08.25)
Peki biz bunu grok’a sormaktan aciz miydik?
0
sanal hayvan
(18.08.25)
Saran 142 milyon vermiş, bein 182 milyona ihaleyi almış. Durum şöyleydi. Bein kaçak yayınlar sebebiyle Türkiyeden çekilebileceği için premier ligi almamıştı. Ancak saran grubu iyi spiker ve güzel yayınlarla premier ligin türkiyedeki popüleritesini artırınca bein hemen izlenme sayılarına bakıp premier ligi geri aldı.
0
mikahakkinen
(18.08.25)
Yayın anlaşmasında maliyet dışında şartlar olduğunu eklemek isterim.
O ligi temsil eden kuruluş tüm maçların yayınlanması, firmanın o ligin yayınlarını reklamlarında ne kadar göstereceği, başka kanallarında ne kadar süre tanıtımlar yayınlayacağı gibi şartlar da öne sürüyor. Ayrıca ligin bazı sponsorlarının kullanacağı ücretsiz reklam alanlarının olması da gerekiyor.
Tam tarif edemedim ama para dışında bu gibi maliyet ve sorumluluklar da olduğunu eklemek istedim.
0
michael_knight
(18.08.25)
(9)

Sosyal ilişkiler vol2

kararsızataletfilozofu
Öncelikle karakterimiz yaş 30-35 arasında erkek, biraz somutlaşması için karakteri anlatıyorum başka amacı yok.Etrafımdaki insanlar olsun işyerindeki insanlar olsun gerçekleri pat pat söylediğim için ve esprili yanlarım olduğu için seviliyorum.Kişisel bakım olarak ( bunu önceki duyuruda yazdıkları i
Öncelikle karakterimiz yaş 30-35 arasında erkek, biraz somutlaşması için karakteri anlatıyorum başka amacı yok.
Etrafımdaki insanlar olsun işyerindeki insanlar olsun gerçekleri pat pat söylediğim için ve esprili yanlarım olduğu için seviliyorum.
Kişisel bakım olarak ( bunu önceki duyuruda yazdıkları için söylüyorum) duş, deodorant, parfüm, diş macunu, ağız gargarası, temiz kıyafet önem veriyorum onlarla ilgili sorun yok.

Kitap okumaya çalışıyorum, dizi film izlemeye çalışıyorum, spor yapıyorum haftada 3gün, 3-4 arkadaşla vakit geçiriyoruz bazı günler,
Maaş 80e yakın, stresi çok olmayan bir işteyim müdürler iyi.
Fiziken tespit ettiğim sorunlardan biri saç sayısının azalması.
Yakınlığı arttırmak için bir tık fazla konuştuğumda oluyor belki bu coolluğu kaybettiriyor olabilir.

Günümüz koşullarında şuan herhangi bir kıza her gün en az bir farklı kişi yazıyor
Erkeklerde bu oran ise yılda 3-4 kendi açımdan örnek veriyorum.
Yani bir kız her haftasonu buluşmak istese en az 52 kişiyle yılda tanışmış oluyor.
Erkek için durum ise yılda 3-4.
Yapay zekaya anlattım haklısın ama sayıdan çok ilişkinin derinliği önemli dedi.
Etrafımdaki erkek arkadaşlarda aynı problemden dertliler çözümü ne ?
( evlilik ve çocuk içten içe korkutuyor ama daha bu aşamaya gelmeden de ilişki kurabilmek lazım )

Yani kitap oku kendini geliştir tavsiyeleri bir yere kadar mantıklı ama hem sonuç alınmayınca hem de bir birinin muadili değilki bunlar. 20li yaşlarda birine verilecek tavsiye ancak bu olur.
Psikoloji biraz böyle kafamızı başka şeyle meşgul ettirerek sorunun etkilerini azaltıyor
Yürüyüş, spor, kitap okuma, dizi-film, hobiler.
Ama kendini geliştirmemesine rağmen daha sosyal insanlar görüyorum.

Duyuruya yine düşme sebebim sporda 3 aydır tanıdığım bir kız vardı iyi anlaşıyorduk geçen gün erkek arkadaşıyla tanıştırdı, altüst oldum malesef hiç bir şeye hevesim motivasyonum kalmadı bu yaşta hala bu kadar etkilenmek bence sosyal ilişki eksikliğinden kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
Midem bulanıyor iştahım kapandı uyuyamıyorum :/ yani bu halimi anlasa ne dicem onu bilmiyorum , sadece üzülüyorum belki sevgili değiller ama o aşamaya gidiyor bilerek denk getirdi tanıştırdı bizi

1.si sosyal çevre nasıl geliştirilir ( arkadaşlık, flört )
2.si psikolog yardımcı olur mu
3.sü siz ne yapıyorsunuz, yönteminiz var mı altüstü bir daha altüst yapmam lazım

Dipnot:
Günlük dertlerim için önce yapay zekaya sorup cevaplar alıyorum arkadaşlarımada danışıyorum ama yinede duyurudaki kitleninde fikirlerini önemsiyorum.yapay zeka yazıya dökersen iyi gelir dedi o yüzden buraya yazdım.

Vol1 de hissettiklerimi uzun uzun anlatmıştım esprili bir karakter olmam sebebiyle en kötü durumda dahi bir metaforla tavuk-horoz benzetmesi yapmıştım hikayenin özü yerine oraya takılmış arkadaşlar olumsuz çok yorum geldi diye sildim.
0
kararsızataletfilozofu
(17.08.25)
Spor salonundaki gerzek bir kızdan kendinize dair böyle aşırı çıkarımlar yapmayı ve kusurlar aramayı bırakın önce.

Madem esprilisiniz, mesela bu spor salonu kizina benzer bir durum oluştuğunda hafif seksuel içerikli espriler de yapın, böylelikle erkek arkadaşıyla tanistirilma aşamasına gelmezsiniz.
0
encokbenisevinnolur
(17.08.25)
Sosyal çevrende de böyle kendini pazarlamaya çalışır gibi konuşursan işin zor.
Kadınlara olan ilgi seni rahatsız ediyor gibi, "ben de hak ediyorum ama yılda 3-4" fikri ağır basıyor sende sanki.
Psikolog falan aşırıya kaçar. Tek diyeceğim su akar yolunu bulur, bişeyleri olması için zorlama.
0
gobekliraki
(17.08.25)
Ya abi ne uzun uzun yazıyorsun, gitmiş yapay zekaya sormuşsun bir de. Hayat böyle bir şey değil. Her tanıştığın ve konuştuğun kız ile sevgili olacaksın diye bir şey yok, bunu biliyorsun. Aaa olmadı, önümüzdeki maçlara bakıyoruz dersen çok daha iyi olur. Midem bulandı iştahım kapandı kısmını çok iyi anlıyorum, zamanla aynı şeyler başına geldikçe bu olay da bitecektir.

1.Ne desek yapmayacaksın, ama yazalım. İşyeri etkinlikleri, gurrublar(trekking, koşu, çizim veya kulubler var özelden yazarsan söylerim ama money lazım)
2.Boş iş boş para.
3.Altüstü ney ney ney? İş hayatında önüme çıkarsa muhabbet ile ilerliyoruz. Onun dışında hobilerimi icra ederken denk gelirse. Zaten başka da yolu yok. Dışarı çıkıyorsun etkileşime giriyorsun. Böyle.
0
Shepard
(17.08.25)
Tüm bu anlattıklarını kabul görmek için yapıyorsun. Gerçekten keyif aldığın şeyleri yapmaya başladığında enerjin de yükselir, insanlar etrafında olmak isterler.
0
sekizdokuzon
(17.08.25)
Reddedilme ve kaybetme ihtimalleri durumunda çok yoğun reaksiyon veriyorsun. Uykularım kaçtı, iştahım kesildi diyorsun bunların olmasını gerektirecek kadar dramatik bir olay değil bahsettiğin şey. O kızla sadece arkadaş kalman gerekiyor demek ki, duyguların karşılıklı değilmiş. Üzülmüş olabilirsin ama takılma artık oraya önüne bak.

Bir de ilişki eksikliğini hayatının merkezine koyuyorsun sanki. Tek başına da mutlu olabilir duruma gelmen lazım, hayatımda illa birisi olmalı mantalitesini bırak. Sadece kendin istediğin için spor yap, sadece ilgi duyduğun alanlarda kurslara/ortamlara dahil ol, okumak istediğin için oku kitapları. Bol bol farklı ortamlara gir konuş, erkeklerde tipten daha önemli bir şey varsa o da bence ağzın laf yapması/dilbaz olunması. Kendine güvenin gelsin biraz, konuşunca karşıdaki özgüveni hissetsin
0
kullanicadi
(17.08.25)
Ben biraz uzun yazicam.
Dun yazinin sonunda tanistigin kadin icin; tavuk benzetmesi yapmistin. Berbat bi benzetme.

Metafor oldugunu dusunsen de inanilmaz rahatsiz edici bi tabirin var. Bilincaltinda o kadini ya da yasadigin durumu kucumsemeye calismissin ama istahtan kesilecek kadar kafana taktigini yazinin sonunda da itiraf etmissin.

Maalesef maasin, okumaya calistigin kitaplar, izlemeye calistigin dizi/filmlerle ve hatta yazmis oldugun tavuk-horoz benzetmesiyle disaridan guclu ve ozguvenli gibi cizdigin profilin, iceride yasadigin o buyuk duygusal kirginligi ortemiyor. Cunku sen insanlara ve hayata karsi oyle degil, oyley'mis' gibi davraniyorsun. Sac sayini bile sorun olarak gormussun. :)

Acikcasi diger yaptigin seyler de karsindaki insanlardan onay arayisinda oldugun ve onlara karsi imajini korumak icin yaptigin aktiviteler gibi duruyor.

Erkeklere ve kadinlara gelen msj sayisini kiyaslamissin. Kendi senaryonda, bi kadin kendisine yazan tum erkeklerle tanisacak diye dusunuyorsun. Cok absurt.

Bence, yapmaya calistigin seyleri gercekten inanarak yap. Kitabi okumaya calisma, isteyerek oku. Yaptigin seylere kendini vererek yap; insanlar seni oyle sansin diye degil. Guclu cizmeye calistigin imajinin altindaki duygusal kirginligini da kabul et. Kimse mukemmel degil ve kendini kabul etmeyi ogrendiginde, gelisirsin.
0
sey mi dostum
(17.08.25)
Teşekkür ederim düşünüp yazıp cevap vermişsiniz, biraz daha iyiyim yıkılmadım ama ayaktada değilim :)

Yalnızda herşeyi yapıp keyif alıyorum zaten de dönem dönem eksikliğini hissediyorum hayatımda birinin olmayışını,
Dışarı yansıtmayıp çok soğukkanlı olduğum şeyler var ama malesef duygusal açıdan dayanıksızım.

Yemek işleri temizlik işleri araba temizleme evi toplama ve iş hayatı derken zaten enerji ve vakit pek kalmıyor, ilave şeyler yapmak içinde uğraşıyorum yoksa reels izleyerek vaktimi boş geçirmek istemiyorum.
Eskiye göre biraz daha enerjim var motivasyonum biraz daha var.
Ek tavsiyeniz olursa mesaj kutumda açık,
Kötü dönemler geçirdiğimde duyuruyu takip ediyorum.
0
🌸kararsızataletfilozofu
(17.08.25)
Spor salonları gibi alanlar ortak bir amaç için (spor yapmak) insanların bir araya gelip komünite oldukları yerlerdir burada insanlar ortak bir paydada oldukları için kolaylıkla samimiyet kurarlar, sokakta selam vermeyeceğiniz insanlarla bir bakarsın gym buddy olmuşsun, bunlar olabilir, o nedenle bu tip "birlikteliklere" çok fazla anlam yükleyip hayal kırıklığına uğramak anlamsız, benim hayatım spor salonlarında geçti kadını erkeği genci yaşlısı 1 milyon ayrı kişiyle çok iyi anlaşıp antrenman yapmışımdır ama toplasan 10 tanesinin telefon numarası yoktur bende, spor salonu sosyal ilişkisinin spor salonunda kalacağını anlarsan bir daha böyle bir şey yaşamazsın.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(17.08.25)
En başta şunu söyliyim bir kadın olarak, kadınlar böyle çok dil döken adamları sevmezler. Espri yeteneğim diye övündüğün şey kadınlara yılışık ve yapışkan biri gibi görünüyor olabilir. Düz anı yaşa kendin ol illa biri rastlar kasma
0
Hallegadola
(17.08.25)
(17)

maden suyunu çok seviyorum çok

Lubb
günde minimum 3 bazen ama bazen 4 maden suyu içmek çok mu? (20cl)yazın aşırı terliyorum ve canım çekiyor. aşırı terliyorum dediğim de ciddili yani öyle hafif değil.
günde minimum 3 bazen ama bazen 4 maden suyu içmek çok mu? (20cl)

yazın aşırı terliyorum ve canım çekiyor. aşırı terliyorum dediğim de ciddili yani öyle hafif değil.
0
Lubb
(16.08.25)
Günde en fazla 1 şişe ve sade olmalı. Su gibi içilebilen bişey değil bu.
0
luluki
(16.08.25)
Bişey olmaz arka arkaya içmiyorsan.
0
gobekliraki
(16.08.25)
Her şeyin fazlası zarar. Günde dört çok
0
Cezcez
(16.08.25)
maks 2 tane fazlası zarar. ayrıca düşük sodyum değerli olmalı. ve sade olmalı
0
my fault
(16.08.25)
Hiçbir şey olmaz istiyorsan su yerine maden suyu iç ama sodyum oranı düşük olanı iç.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(16.08.25)
ben 6-7 ay her akşam 1 beypazarı içtim. bırakınca sindirimde baya zorlanmıştım. çook cahil yorumu olacak ama günde 3-4 taneyle mideni delebilirsin.
0
potsdamer
(16.08.25)
Türkiye'de maden suları biraz fazla sert. Acaba ondan mı bilmiyorum ama yabancı kaynaklara bakarsan kimse günde bir bardak maden suyu falan demiyor. Hipertansiyon vs durumunda düşük sodyumlu olanlardan içmek kaydi ile günde 1-1.5lt içsen de bir şey yok deniliyor.
Google yaptığımda ne ingilizce ne Fransızca Türkiye'deki gibi "aman sakin şundan fazla içmeyin" kaynağı yok ve bilimsel bir çalışma da bulamadım.

O yüzden seni rahatsiz etmiyorsa iç. Çok merak ediyorsan aldığın toplam mineral değerlerini çarp, googllea fazla aliyor musun ama cevap yüzde 99 hayır çıkacak.
0
logisticsmanager
(16.08.25)
Gastroenterolojiden şimdiden randevu al. Bazen dolu oluyor.
0
nawar
(16.08.25)
Piyasadaki bilinen markalardan en düşük sodyum olanı hangisi? Ben beypazarı içiyordum ama ?
0
🌸Lubb
(16.08.25)
Günde 1-2 adet icmek faydali ama fazla alkali besinlerle böbreği zorlamamali.

Yerinde olsam birkaç cesit farklı marka alirim,hergun baska icerik tüketmek iyidir.
0
designer
(16.08.25)
Seneleeer önce günde 5-6 şişe maden suyu içerken bir doktor yakınım "aromalılardan içmiyorsan hiçbir şey olmaz, istediğin kadar iç" demişti. Uzun süre çok fazla maden suyu içtim, bir şey olmadı. YTD.
0
kobuzchu kiz
(17.08.25)
İnişdibi var, üzerinde sodyum diyetine uygundur yazıyordu. Değerler internetten bulunur. Eskiden Çaldağ da vardı, hafif içimli, kaynağındaki haline baya benziyordu. Uludağ premium gibi bir tadı vardı. Piyasadan kayboldu gitti, hakkaten kaliteli ürünler ülkemizde genelde cezalandırılıyor.
0
mbond
(17.08.25)
ben de ya. hele ki gaz sancısı dendiği zaten kahramanım oluyor. icat edenden allah katbekat razı olsun.
0
VenomBoss
(17.08.25)
beypazarı (200 ml)

sodyum: ~27.6 mg (günlük sınır: 2000 mg)
kalsiyum: ~41.2 mg (günlük ihtiyaç: 1000 mg)
magnezyum: ~24.9 mg (günlük ihtiyaç: 400 mg)
potasyum: ~5.2 mg (günlük ihtiyaç: 3500 mg)
bikarbonat: ~287 mg (üst limit yok, sindirime faydalı)
florür: ~0.13 mg (üst sınır: 5 mg)
sülfat: ~35 mg (üst sınır yok, 500 mg’ın üstünde laksatif etki olabilir)

sodyum düşük → 10 şişe içsen bile günlük sodyumun %14’ü ancak.
kalsiyum ve magnezyum katkısı var ama zararlı değil, faydalı.
florür çok düşük, sorun yok.
bikarbonat mideyi rahatlatır, “gastroenterolojiye koşarsın” lafı şehir efsanesi.

sağlıklı bir yetişkin için günde 1–3 şişe ideal, 5–10 şişe (1–2 litre) bile güvenli sınırda.

kısa laf: fazlası gaz yapar, zarar değil.
0
hadi ya la
(17.08.25)
Yıllardır gunde 5-6 tane içerim. Gastroenteroloji uzmanı arkadaşım da var. Ona da danistim. Bir problem de yaşamadım.
0
primetime
(17.08.25)
Bundan yıllaaar önce, yapılan denetimlerde bazı maden sularında nitrite bazılarında da amonyağa rastlanmıştı. Ekşi'de de epey bir konusu olmuştu, başlığı da vardır.

Bugünün denetimleri hakkında yorum yapmayacağım da, "içinde olanların bir zararı var mı" nın yanında "içinde olmaması gerekenler var mı"yı da düşünmek gerekir mi acaba?

Ek : Başlığı da buldum. (bkz: maden suyu analiz sonuçları)
0
Mirket
(17.08.25)
İç ya ne olacak bildiğin su yok şu var yok bu var diye felaket tellallığı yapma sırası maden suyunu kadar geldiyse işimiz var valla para verip damacana su alıyoruz ondandan da kim bilir neler çıkıyordur analiz yapılsa, su da içmeyelim o zaman.
0
kizil karga
(17.08.25)
(10)

akepenin basimiza musallat olmasinin sorumlusu..

feastofthedamned
Boomer kusagi mi ?y ve x nesli nispeten daha akilci ve tahsilli tiplerdi fakat bugün camii önlerinde toplasan, kasket takan, otobüslere bedava binen dayilar ve onlarin karilari ayni zamanda akepeye seçildikleri ilk üç seçimde de oy yagdiran kitle.Simdi bir kismi emekli maasiyla sürünüyor olsa da ülk
Boomer kusagi mi ?

y ve x nesli nispeten daha akilci ve tahsilli tiplerdi fakat bugün camii önlerinde toplasan, kasket takan, otobüslere bedava binen dayilar ve onlarin karilari ayni zamanda akepeye seçildikleri ilk üç seçimde de oy yagdiran kitle.

Simdi bir kismi emekli maasiyla sürünüyor olsa da ülkenin bu hâle gelmesinde önemli(!) katkilari yok muydu ?
0
feastofthedamned
(16.08.25)
Fi tarihinde bunun böyle olmadığını ispatlayan uzun bir entry yazmıştım. 2002’den bu yana doğum, ölüm, yaş istatistikleri vs. birçok bilgiyi işlemiştim. Hesabı kapadım birkaç yıl evvel yine. Çok uğraşsam bulurum da. Ama özetle, o iş öyle değil… Her kuşaktan her görüşten insan bulabiliyorsunuz…
0
yadigar
(16.08.25)
Anadolu insanı.
0
gobekliraki
(16.08.25)
Esas sorumlu bana kalırsa Arbre gibi kendi çizdiği sınırlarda olmayan herkese hukuki olmayan yollarla zorbalığı reva gören tipler.

TR yaş ortalaması görece genç olan büyük bir ülke ve sadece yaşlıların oy vermesiyle bir partinin iktidarda kalması imkansız.

Yakın zamanda yapılan çok kapsamlı bir araştırma var: analiz.tgss.org.tr

Hemen her konuda çok sağlam ve güncel veriler var. Ufuk açıcı olabilir.
0
but that was just a dream
(16.08.25)
Deniz Baykal
0
anaphylacticshock
(16.08.25)
Şu an kaynak veremiyorum da, birkaç yerde okudugum ve dinlediğim şöyle bir yasa değişikliği vardı, şu "kriz bizi teğet geçti" zamanlarında yapilan:

Türkiyedeki bankalara, kredi vermek için yurtdisi bankalardan kredi çekme imkanı veren bir değişiklik. O zaman da dağıttılar kredileri, bir bolluk vs, tabi dövizler bosaldi yavaş yavaş.

İşte, o zamanlar kim "nereden geliyor bu değirmenin suyu" demeden kredilere abananlar, hele ki ihtiyacı olmadığı halde 3,4,5... gayrimenkulunu alanlar var ya, onlar besledi akpyi.
0
encokbenisevinnolur
(16.08.25)
Uzun süre iktidarda kalmasına etkileri yüksek ama iktidar olmasından sorumlu olduklarını düşünmüyorum. Yanında bir de mhp var, hdp de yanında oldu şimdi dem var en son sinan oğan destek attı.
0
hebanon
(16.08.25)
akp herşeyden önce bir menfaat partisi. olay türbanla, imam hatipli menfaatiyle başladı sonrasında farklı boyutlar aldı.

akp'ye oy veren veya akp'yi övenin bundan bir faydası var kısacası. çok chp'li gibi görünüp de gizliden akp'den iş güç dilenen çok insan var.

eskiden insanların kaçtığı yobaz ve vizyonsuz tipleri şuan üniversitelerde hoca olarak görebiliyoruz.
0
runaway
(16.08.25)
Akepenin gelişi yıllarca örüldü ama çok kritik noktalar var. 94 istanbul belediye seçimlerinde sol partilerin ayrı ayrı adayla girip aralarından rtenin çıkması. 2002 seçimlerinde baykalın recep tayyip erdoğanın önünü açması. 2007 de abdullah gül cb olması için yeterli sayıyı bulamazken mhpnin akpye destek olup krizi önlemesi. Mhp chp koalisyonunun ekmeleddini aday göstermesi. 2015 davutoğlu kknın koaslisyonu kuramaması. Bunların toplamı akpnin ömrünü uzattı.

Şu an akpnin en çok oy aldığı yaş aralığı 30 55 yaş arası. Yani kendi döneminde torpille işe soktuğu, ihale verdiği grup. Dönemle alakalı değil, mesela biz şu an muhalifiz diyelim 50 sene sonraki çocuklar sizin yüzünüzden bu haldeyiz diyecekler. Bizim elimizden ne geliyor ki şu an?
0
mikahakkinen
(16.08.25)
londra'daki en pahalı üniversitelerin graduate student listelerine bak. bazıları fotoğraflıdır. Türklerin çoğu ya Türbanlı ya da erkekse ismi enes falandır. Bursunu verip gönderiyorlar

Adamlar sadece yandaş istihdamı için bekçilik diye bir şey çıkardı ortada bekçi yok. Bekçiler işe bile gitmiyorlar bence.

Bunlar bir fikir verir
0
runaway
(16.08.25)
1)kürtler. neden çünkü kürtler her siyasi partide varlar bugün chpde de varlar akpde de varlar kendi partileri de var. ama hdpyi kurmadan önce akp'ye abandılar. akp'nin vesayet retoriği ve ulus devlete karşı tavrını ilk yıllarda pragmatist biçimde desteklediler. işte ergenekon balyoz kozmik oda bülent arınç şu bu. hepsini iyi iyi iyi oluyor diye desteklediler, bunu tabi böyle söylemediler, dini öne sürdüler muhafazakar kesim de bunu güzel yedi.
2) Ergenekon balyoz sürecinde ağa takılmış çupra gibi teslim olan zabıtadan hallice askerler. Belli ki yozlaşma orada varmış, askerler askerlik vasıflarını bırakmış, orduevinde göt büyüten birer memura dönüşmüşler.

3) Kemal kılıçdaroğlu. AKP'ye rağmen seçim kazanmamak gibi üstün bir başarısı var kendisinin.
0
Batuhanolabilir
(18.08.25)
(8)

Dyson şarjlı süpürge sorusu

prole
Evde iki kedi bir bebek var. Miele torbasız süpürge de var ama günde üç dört defa evi süpürdüğüm için artık çok yordu. Şimdi bu Dyson dik süpürgelerden alsam "ooo aman Allahım harika temizliyor, dünya varmış, iyi ki almışım" der miyim yoksa "eh işte, biraz kolaylaştırdı" ayarında bir rahatlık mı olu
Evde iki kedi bir bebek var. Miele torbasız süpürge de var ama günde üç dört defa evi süpürdüğüm için artık çok yordu. Şimdi bu Dyson dik süpürgelerden alsam "ooo aman Allahım harika temizliyor, dünya varmış, iyi ki almışım" der miyim yoksa "eh işte, biraz kolaylaştırdı" ayarında bir rahatlık mı olu Öyle aman aman bir ekonomim de yok, hatta almak beni biraz da zorlayacak. Bu şartlar altında ne dersiniz, mutlaka almalı mı yoksa çok da gerekli değil mi?

Bir de v15 iyi gibi görünüyor. V15 mi yoksa daha alt modeller de aynı işi görüyor mu? Bu v15'in bir de ıslak temizlik dalgası var sanırım. Neyse, bir genel görüşünüzü alabilir miyim? Şimdiden teşekkürler.

Ek: dyson değilse ne olabilir, yine iş görecek, kaliteli alternatiflere de açığım.
0
prole
(16.08.25)
Dyson kesinlikle çok büyük rahatlık; pişman olmazsınız. Alt modeller de işinizi görür son model almanız şart değil. V8 de alabilirsiniz
0
titanic kemancısı
(16.08.25)
Ninjasharkı da çok öven var. Ben kullanmadım gerçi henüz.
0
gobekliraki
(16.08.25)
Erkek ve yalnız yaşıyorum: DYSON hayat kalitesini artırıyor. Elimden düşürmüyorum.

V10 var vende v10-11 ya da v15 alabilirsiniz. Gidip bir bakım, size söyleyecekler zaten farkları.
0
baldan kaymak
(16.08.25)
bizim de kedimiz ve bebeğimiz var sizin gibi ve 5 yıldır dyson v8 absolute kullanıyoruz, çok memnunuz. bebekten sonra bir de silmeli bir robot süpürge ekledik kombine daha rahat oldu.
0
eisberg
(16.08.25)
Kedim var, dyson çok güzel dip köşe temizliyor. İyi ki aldım +1
V12 ile v12 arasındaki tek fark hazne genişliği ve ağırlığı. V12 daha hafif diye onu aldım 4 yıl önce, çok memnunum. Son model diye ekstra para vermeye gerek yok
Robot da var ama dyson yetiyor genelde
0
mor oje
(16.08.25)
v12 slim'den cok memnunduk kedili cift olarak.

ben ayrildim baska eve ciktim. iki tabak bir bardak var evde. doğru duzgun esya yok. yine benzer supurgeyi almayi dusunuyorum. oncelik ve yasam kalitesini yukseltme konusunda fikrim bu.
0
biseysorcaktim
(16.08.25)
3 kediliyiz, Dyson iyi ki aldım dedirtir ama nasıl, yavaş hareket etmek gerekiyor. Çünkü halı ayağında sert fırçası var, o fırça halıyı döverek kiri çekiyor, bunu yapabilmesi için dövecek halı lazım yani yavaş kullanmak gerek. Ben gayet yavaş hareket etmeye çalışıyorum, mesela 1 metrelik mesafeyi 5 saniyede falan almaya çalışıyorum diğer türlü kiri toplamıyor halıdan. Hızlı kullanmak verimli olmuyor yani. Yavaş hareketlerle süpürebilirim acele davranmamayı başarırım diyorsan bence parasını sonuna kadar hak eden bir ürün dyson.

Philips var çok pahalı.
0
muhayyer divan
(16.08.25)
v8 ve v15 var evde, bence ikisi arasinda cekim gucu olarak cok bariz bir fark yok. Dyson olmuyosa benim ikinci tercihim Miele olur, bu iki marka harici ne aldiysam elimde patladi.
0
cooperr
(17.08.25)
(4)

Ne yanlış gitti

sanguine
-12 yaşında dişi kedi, 6 sene önce kısırlaştırıldı, daha önce doğum yapmadi. 6 yıldır bir daha veteriner yüzü görmedi. Hiçbir sağlık sorunu olmadı.-veterinerden aşırı derecede korkuyor. Kısırlaştırma için karga tulumba götürüldü.-gecen sene memelerinde pirinç tanesi büyüklüğünde kitleler fark edildi
-12 yaşında dişi kedi, 6 sene önce kısırlaştırıldı, daha önce doğum yapmadi. 6 yıldır bir daha veteriner yüzü görmedi. Hiçbir sağlık sorunu olmadı.

-veterinerden aşırı derecede korkuyor. Kısırlaştırma için karga tulumba götürüldü.

-gecen sene memelerinde pirinç tanesi büyüklüğünde kitleler fark edildi. Bu yaza kadar bu kitleler bezelye büyüklüğünu geçti. Ama ülser ya da gözle görülür şişkinlik yoktu. Elle muayenede fark edilen kitleler. Arada bir beyaz akıntı geliyor.

-haziranda veteriner kitlelerin alinmasi gerektiğini söyledi. Tanıdık veterinerlerin tümü alet edevat eksikligi (solunum desteği, yoğun bakım vb) nedeniyle yapamadı. Bu ameliyatı daha önce yapan büyük bir klinikle anlaşıldı. Ve 12 temmuzda süreç başladı.

-ameliyat öncesi kan testleri çok iyi çıktı, bir sağlık sorunu yok, 2 gün hazırlayıcı serum vb verildi. 14 temmuzda ameliyat oldu. 1 hafta kalması gerektiği söyledi. Ameliyatin başarılı geçtiği söylendi yaklaşık 1.5 saat sürdü ve hayvan hızlıca uyandı

-ameliyat sonrasi iştahı çok azaldı, ilac tedavisi devam ederken. Yemekleri klinikte siringayla verilmeye başlandı.

-22 temmuzda eve getirildi ama iştah kapalı, kusuyor. 26 temmuzda kliniğe geri gitti. Yemek yemediği için. Evde kaldığı süre boyunca veteriner İLLA böbrek maması yiyecek başka HİCBİR ŞEY yemeyecek dedi. Hayvan zaten seçici olduğu için kendi mamasını yemek istiyordu ancak yiyemedi. Veterinerin uzman olduğu düşünüldüğünde NE DEDİYSE yapildi. Kafasındaki başlık cikarilmadigi için konforu yok. Üstünü başını diledigi gibi yalayamiyor.

-30undan itibaren iyice halsiz düştüğü için serum verilmeye baslandi. Diğer yandan da vücudunda enfeksiyon olduğu için antibiyotik alıyor.

-4 ağustosta yoğun bakıma alındı vücut sıcaklığı 33e kadar düştu. Baygın.

-6 Ağustosta normal değer 38e kadar yükseldi, biraz yedi içti etrafına baktı.

-7 Ağustosta solunum çok kötülesti

-8 Ağustos sabahı vefat

*****

-veterinerde kaldığı tüm süre ameliyat öncesi ile birlikte 23 gece. Her gün günde 1-2 saat ziyaret edildi kucağa alındı. Sevildi. Evden getirilen battaniyeye sarıldı.

-veteriner anca son hafta kendi mamalarini, diğer besinleri tavuk vb yiyebilir maden hiçbir şey demiyor dedi

-onlarca veteriner makalesi, vakalara bakıldığında veterinerde kalma süresi 1-5 gün arasında değişiyor. Zor bir ameliyat değil. İyileşme zor değil. Ölüm riski düşük, hele de değerleri iyi olan bir kedinin

1-veteriner erken teşhis olmasına rağmen ameliyati beceremedi,
2-ameliyat iyi geçti ama iyileşme sürecinde veteriner maksimum kâr güttüğü için İLLA 10 gün kalmasını, ve SADECE kendi mamalarinin yenmesini şart koştuğu için hayvan kendini toparlayamadi
3-klinik çok hijyenik olmadığı için enfeksiyonu bu şekilde kaptı.
4-gidebilecek her şey kötü geçti, hayvan çok korkak olduğu için belki de panik atak geçirdi kalbi zayıfladı.

-suclu aranmıyor, ama NEDEN
0
sanguine
(16.08.25)
Başın sağolsun.

Anlattığın kadarıyla;
- iş güzarlık
- ihmal


Son zamanlarda ben de veterinerlerle çok haşır neşir olmak durumundayım. O vetten bu vete sürüklüyorlar. Artık paragöz de demek istemiyorum, birçoğu inanılmaz umursamaz, duyguları alınmış gibi.
0
gobekliraki
(16.08.25)
Uzmanı değilim. Başıma gelse 2 ve 3 numaralı ihtimal olduğundan korkardım ben de. Başınız sağolsun.
Eşimin kedisi de 13 yaşında benzer bir süreçten geçip öldü. 8-9 yaşlarında daha ağır bir ameliyatlar/tedaviler sürecini atlatıp, sağlığına kavuşmuştu. Cinsi nedir, bilmiyorum ama 12 yaşta artık vücut için zor ve sıkıntılı dönemler gelmiş oluyor. Benim tahminim, ameliyat sürecinde enfeksiyon kaptı. İhmal var mı bilmiyorum ama vücudu ileri yaşından dolayı toparlayamadı. Başınız sağolsun, çok acı bir süreç…
0
yadigar
(16.08.25)
12 yaş kedi için ileri bir yaş. Üstelik genel anestezi altında ameliyat edilmiş. Muhtemelen verilen ilaçlar böbreğinde hasar yarattı ve kediniz böbrek yetmezliğine girerek hayatını kaybetti. Burada veterinerin suçu bunu size tam açıklamaması. Benim kedim 13 yaşındaydı ve dişlerindeki çürüklerin genel anestezi altında çekilmesi gerekiyordu. Veteriner bana anesteziden dönemeyebileceğini söyleyip her şeyi anlatmıştı ve evrakları öyle imzalamıştım. Kedim genel anesteziden uyandı ama yaşlılığa bağlı yemek yemeyi unutmaya başladı. Aylarca elimle beslememe rağmen yavaş yavaş kilo verip daha sonra hayatını kaybetti. Başınız sağolsun.
0
plastik turambar
(16.08.25)
Başınız sağolsun, çok üzgünüm.

Benim düşüncem FIP olabilir.

Fip'i bilmeyenler için: Kediler genelde doğuştan corona taşıyıcısı oluyorlar. Kedi Corona+ ise kedi zayıf düştüğü anda ki bu an narkoz sonrasına denk geliyor, mutasyona uğrayarak fip'e dönüşüyor.

Fip hakkında konuşmak bile beni boğuyor..Bir kedimi çok basit bir operasyon sonrası bu nedenle kaybettim...

İhmal olabilir mi diye düşünüyorum, operasyon öncesi corona testi yapıp pozitifse yapmamayı önerebilirdi.
Kendi maması dediğiniz muhtemelen hasta kedi maması olan a/d mamadır. Aslında narkoz sonrası yeme hareketini yapamadıkları için en kolay yutabildikleri mama bu. O yüzden veriliyor.

Ne desem sizin acınızı hafifletmez. Tekrardan başınız sağolsun..
0
artci sarsinti
(16.08.25)
(5)

Küpe deliğinden gelen kötü koku

naksidil
Biraz önce küpelerimi çıkarttım. Küpe deliklerimi parmağımla ovalayıp masaj yaptıktan sonra parmaklarımın kötü koktuğunu fark ettim. İlk kez başıma geldiği için soruyorum. Bunun yaşla yahut kronik hastalığımla (diyabet) ilgisi ne derecededir. Vücut bi sinyal veriyor olabilir mi? Teşekkürler.
Biraz önce küpelerimi çıkarttım. Küpe deliklerimi parmağımla ovalayıp masaj yaptıktan sonra parmaklarımın kötü koktuğunu fark ettim. İlk kez başıma geldiği için soruyorum. Bunun yaşla yahut kronik hastalığımla (diyabet) ilgisi ne derecededir. Vücut bi sinyal veriyor olabilir mi? Teşekkürler.
0
naksidil
(16.08.25)
İltihap olabilir mi?
0
gobekliraki
(16.08.25)
Havaların sıcak olması nedeniyle, ter tortusu ve vücut yağı birikmiştir, kokar, normaldir. Sık sık küpelerinizi çıkarıp temizlemek, temizlenmek lazım.

Bazı insanların da kulak arkaları kokar. Temizlikte ihmal edilen yerlerdir de ondandır genelde.
0
Mirket
(16.08.25)
Hafif bir cilt kokusu benden de geliyor. Burnun cok iyi koku aliyor ya da abartiyor olabilir misin?
0
sonsuz
(16.08.25)
Hayır hayır, her kulak deliği muhakkak bir miktar kötü kokar, normaldir bu. Diyabetle alakası yoktur. Yağ dokusu olduğu için kanla, kandaki şekerle alakası olmaz.
0
muhayyer divan
(16.08.25)
azcık kişisel bakım ve temizliğe özen gösterin. pislikten her yeriniz yakında kokar böyle.
0
gercekdunya
(18.08.25)
(8)

İnce altın zincir bilekliği hiç çıkarmasam kopar mı?

cambalkon
https://www.atasay.com/tr/sari-altin-renkli-nazar-boncuklu-cocuk-bileklik-1000711593/?gad_source=4&gad_campaignid=18285666374&gbraid=0AAAAADn7Vg1hrCX0Ry2o1mhQNm0NAYTF7&gclid=EAIaIQobChMIhsqFie-MjwMVKEFBAh3elwhqEAQYECABEgKbi_D_BwELinkteki bilekliği çok beğendim. Hiç çıkarma takısı şeklinde kullanmak
www.atasay.com

Linkteki bilekliği çok beğendim. Hiç çıkarma takısı şeklinde kullanmak istiyorum. Ama çok aktif bir hayatım var. Acaba ince zincir olduğu için kopma riski var mı? Kaybolursa üzer. İnce zincir bileklik deneyimim de hiç olmadığı için emin olamıyorum
0
cambalkon
(15.08.25)
kopar
0
gobekliraki
(15.08.25)
kopabilir ama en çok bir şey giyip çıkarırken takılma ihtimali olur. onun dışında ne kadar aktif bir yaşantınız varsa da, şehir hayatında onu koparacak ne yapıyorsunuz ki. ofis çalışanı iseniz kopması zor.
0
biseysorcaktim
(15.08.25)
yapisindan dolayi kopma ihtimali yuksek. zincir cunku hareket ede ede asiniyor veya gevsiyor. ozellikle o acma kapama seysi, klips midir nedir, cok tehlikeli. kaybolursa uzecekse. cunku en erken o yipraniyor. kendi kendine acik kaldigi bile oluyor.
0
arakaali
(15.08.25)
Ürün üretim açısından ortalamanın üzerinde bir ürün - bir sürü detay yazarak konuyu uzatmak istemiyorum -

Halkaların hepsi kaynaklı ve kapalı gibi gözüküyor ki zaten marka bir ürün, öyle olması gerekiyor. Kopma riski kalın sandığınız zincirlerde de var bu arada.
Ha kopabilir mi tabii ki kopabilir ama normal şartlarda bi' şey olmaz.

Uçaklara da bi' şey olmaz diyoruz ama düşeni oluyor - böyle bakmak lazım -

Bu ürün görseldeki gibi gelirse kopma ihtimali düşük, kısace bunu söyleyeyim.
0
kumandanim
(15.08.25)
Kaybolma olasılığı yüksek. Özellikle kalabaklık yerlerde bileğinizden nasıl kayıp gittiğini hiç anlamazsınız. yerlere düşse sesi de kolay duyulmaz.
O çok ince zincir halklarından biri diğerlerine göre daha zayıftır.

Bunun yerine 2 tane çeyrek alın, atın yastık altına kafanız rahat olsun.
0
diyecevaplandı
(15.08.25)
@diyecevaplandı ama hocam takı ayrı yatırım ayrı şimdi
0
🌸cambalkon
(15.08.25)
ince saydam misina geçiriyorlardı çocukların bilekliklerine önceden. zincirlerden biri kopsa bile o misina yine bilekliği bir arada ve kolda tutuyordu. bilmiyorum iyi bir fikir mi
0
biseysorcaktim
(15.08.25)
Bu tarz bi bilekligim vardi yillarca taktim sonra yemek yapmaya baslayinca bir gun arka gozdeki tencereyi karistirirken on gozdeki tenceredeki sicak su buharindan saniyesinde isinip bilegimi yakti bildigin bilegimin cevresine izi cikti. Altin celik cok cabuk isiniyor ne oldugunu anlamiyorsun asil korkmak gereken konu bu bence
0
ceann deas
(16.08.25)
(9)

Ayakkabının Teki Daha Büyük Olabilir mi?

eisberg
Nike'den bir ayakkabı aldım. Aynı modelin başka bir rengide var üstelik elimde. Sanki sağ teki solundan daha büyük gibi bir hissiyatım var. İç uzunluğunu ölçmeye çalıştım ama tam da beceremedim. Üretimde böyle bir şey olabilir mi sizce? İnceleme için aldığım yere götürecem de rezil de olmak istemiyo
Nike'den bir ayakkabı aldım. Aynı modelin başka bir rengide var üstelik elimde. Sanki sağ teki solundan daha büyük gibi bir hissiyatım var. İç uzunluğunu ölçmeye çalıştım ama tam da beceremedim. Üretimde böyle bir şey olabilir mi sizce? İnceleme için aldığım yere götürecem de rezil de olmak istemiyorum :) Ayakkabıyı satan elemana "ben bu ayakkabının sağ tekinin daha büyük olduğunu düşünüyorum, inceleyin" desem tuhaf kaçar mı sizce?

Teşekkürler
0
eisberg
(15.08.25)
Ayakkabı daha büyük değildir, bir ayağınız diğerine göre yarım numara büyük veya küçüktür :) Yine de emin olmak için ayakkabının dil kısmının arkasındaki ayak uzunluğu santimi ile kendi ayaklarınızı ölçerek teyit edebilirsiniz.
0
silverleaf
(15.08.25)
imkan olur da ayak boyu ölçme aletine denk gelirseniz dekatlonda falan arkadaşın dediği gibi yarım numara 3-4cm fark olduğunu görürsünüz. benim mesela sağ ayağım diğerine göre 3-4cm daha uzun.

bunun için de bir çok mağaza artık kasada iyi ayakkabıyı da kontrol ediyor millet birini 42 birini 42.5 almasın diye.
0
bay b
(15.08.25)
o tek biraz denenmiş olabilir, diğeri denenmemiş ise öyle geliyor insana
0
sweetoffice
(15.08.25)
Ayak numaraları her zaman birebir tutmaz. Ayakkabıyla konunun alakası yok.
0
sanal hayvan
(15.08.25)
Bana hep öyle oluyor. Yarım numara büyük gibi sol ayağım.
0
gobekliraki
(15.08.25)
arkadaşlar diğer ayakkabılarda neden böyle bir hissiyat olmuyor sizce?
0
🌸eisberg
(15.08.25)
ben de bir ayakkabımda aynı şeyi yaşıyorum sol ayağım sıkıyor sağ ayagımda bir şey yok.
0
koela
(15.08.25)
önden parmakları dayadığınızda arkada kalan boşluk iyi kötü fikir verir.
0
lazpalle
(15.08.25)
Mağazada teşhir reyonunda uzun süre kalmıştır. İnsanlar genelde sağ ayakkabıyı dener. Denene denene bir bolluk oluşmuştur. İki üç giyişte kaybolur.
Sıkca yaşanan bir olaydır. Hatta ikisini de giymeden ayakkabı almayın denir.
0
Mirket
(15.08.25)
(4)

zengin orta doğu ülkelerinde türkler için hayat nasıl

ted
kuveyt, UAE gibi ülkelerde çalışan akademisyenlerin veya genel olarak beyaz yakaların hayatı nasıl?
kuveyt, UAE gibi ülkelerde çalışan akademisyenlerin veya genel olarak beyaz yakaların hayatı nasıl?
0
ted
(15.08.25)
istinasız tanıdığım her beyaz yaka (iyi de maaş almalarına rağmen) 3 ay çok övdü, sonra baya depresif kişiliklere evrildi.
0
gobekliraki
(15.08.25)
expat olarak gidip para biriktirmek için çok ideal. hatta çocuğunuz varsa en iyi okullarda ücretsiz veya çok cüzzi rakamlarla okutabiliyorsunuz.

onun dışında avrupa gibi yaşanılabilir yerler bence değil. içki içmeniz gerekse her yerde içemiyorsunuz, her yerden alışveriş yapamıyorsunuz. bir kısıtlanma illa ki var.
0
elektr10
(15.08.25)
UAE özelinde ne kadar para aldığınıza bağlı. Hayat pahalı ama eğer maaşınız iyiyse kaliteli bir hayat yaşayıp iyi para biriktiriyorsunuz. Ancak ailecek giderseniz biraz sorunlu çünkü devlet okulu diye bir şey yok, özel okullar da oldukça pahalı... Keza kiralar da öyle. Yani ailenizle gidecekseniz eğer yönetici vb. pozisyonda değilseniz astarı yüzünden pahalıya çıkabilir.

Kendi içinde çeşitli sıkıntılar var; mesela Dubai kültürel açıdan sığ bir yer. Avrupa şehirleri gibi organik bir şehir değil mesela. Diğer yandan hava da hayatı kolaylaştırmıyor; yılda birkaç ay dışında klimalı iç mekanlarda vakit geçirmek zorundasınız.
0
salihdt
(15.08.25)
Dubai için konuşayım, iyi para kazandığınız takdirde çok bir problem yaşamazsınız. türk nüfus da var, türk yemekleri, restoranları vs de var. olumlu yanı güvenli ve gayet kurallı olması. paranızla hizmet de alabiliyorsunuz. olumsuz yanı aşırı sıcak, karma nüfus ve gezilecek bir yer olmaması. haftasonu arabayla gidip görebileceğiniz bir doğa vs yok. yazı turkiye'de geçrieblecekseniz bence para kazandıkça yaşanabilir bir yer. yani ben şahsen yağmurlu pesimist akşam saat 6'da hayatın bittiği avrupanın köylerinde yaşayacağıma burada yaşamayı tercih ederim. en azından kasım-mayıs arası hava güzel oluyor, sahil kenarında yürüyebilir, çok güzel olmasa da yüzebilir, partileyebilir, iyi yemek yiyebilirsiniz.
0
awlmi
(15.08.25)
(16)

İş yerinden ayrılınca veda maili atar mısınız?

Amaranta ursula
Merhaba arkadaşlar, Ay sonunda projemin bitmesi nedeniyle işten ayrılıyorum. 20 ay olacak burda çalışalı ve geldiğimden beri bazi çalışanlar ayrildiklarinda herkese teşekkür ve iyi dileklerinin yer aldığı veda mailleri atıyorlar. Sizce nezaketen veda maili atılmalı mı? Siz atıyor musunuz?Kurumda gör
Merhaba arkadaşlar,
Ay sonunda projemin bitmesi nedeniyle işten ayrılıyorum. 20 ay olacak burda çalışalı ve geldiğimden beri bazi çalışanlar ayrildiklarinda herkese teşekkür ve iyi dileklerinin yer aldığı veda mailleri atıyorlar. Sizce nezaketen veda maili atılmalı mı? Siz atıyor musunuz?

Kurumda görece yeniydim diğerlerine göre iyisiyle kötüsüyle burda doldu zamanım. Kırgın olduğum insanlar da var ama bunun yükünü de taşımak istemiyorum. Bir de bir eğitim icin bursla 1 yıllığına yurt dışına gideceğim bundan da bahsetsem mi acaba? İçten içe "Kaybettiğine dön de bir bak" :D demek istiyorum sanki:/ Yoksa hic gerek yok mudur? Linkedin'den paylaşmayı düşünüyordum orda mı görsünler? Bir de sanki buradaki kapıları da tam kapatmak istemiyorum hani dönünce iş için bağlantılarım devam etsin:/

Cevaplar için çok teşekkür ederim şimdiden.
0
Amaranta ursula
(15.08.25)
nezaketin sebebi olmaz, içten gelir.

bence ne çok kısa ne çok uzun bir veda maili at. günün sonunda herkes aslında aynı gemideyiz, kırgınlık da olur mutluluk da.

ve evet; asla bir kapıyı tam kapatma, o kapı sana ait değilse (özellikle iş hayatında).
0
gobekliraki
(15.08.25)
ben çıkarıldığım bir yere, whatsapp grubundan ekibe veda metni yayınlamıştım. Tamamen içten gelen bir şey.
0
koela
(15.08.25)
Anladigim kadariyla hafiften dokundurup "oh oh gidiyorum" yapmak istiyorsunuz ama nezaketiniz ve aşırı nezaketli ortam baskısı buna elverişli değil.

Öğrenmelerini istediğiniz şeyler varsa ağzı gevşek birine citlatin o yayar.

Düz veda maili atılabilir bence bunun sonrasında.
0
encokbenisevinnolur
(15.08.25)
Asla atmam. Gelen veda maillerini de umursamıyorum hiç. Tanıdığım biri olursa belki. Atmış atmamış önemi yok benim için. İş yerinle ve ordaki insanlarla kurduğun duygusal bağa bağlı.
0
jelly bear
(15.08.25)
geleceğinizden bahsetmeden, kısa, nazik, detay içermeyen bir mail atmak uygun. şu minvalde; bugün itibariyle ayrılıyorum, herkese destekleri için teşekkür ederim. şu mail ve numaralarımdan ulaşabilirsiniz. başarılar, sevgiler.
0
awlmi
(15.08.25)
bence atılmaz, uzun süre çalışıp çok sağlam bağlar varsa belki.
20 ay çalıştığım yerde atmazdım açıkçası.
0
bay b
(15.08.25)
atmam herhalde.
0
deartheodosia
(15.08.25)
icinden geliyorsa yaz. bir sebep veya niyetle yazacaksan hic yazma. yazacagin tripli veya tesekkurlu mailin sana bi faydasi olmayacak cunku
0
buenosdias
(15.08.25)
Profesyonellik gereği kısa bir teşekkür maili atardım. Bursu da çıtlat bence. Buradan ayrılan bir müdür, direktör belki başka bir firmada karşına çıkar ve işe alır. İş hayatı bu belli olmaz. Ne kadar vaktini alacak ki. Veya yd bursu almış diyip birine önerir belki.
0
merhum
(15.08.25)
4 yıl çalıştığım yerde atmadım. sahte buluyorum, yapanı yargılamıyorum ama öyle insanlarmış deyip geçiyorum. içinden gelme meselesi çalışma sürenle ilgisi yok bence.
0
ruhlardan esinlenen karga
(15.08.25)
merhum+1

profesyonel ve nazik davranmak iyidir, çıkarken kapıları çarpmaya da gerek yok olağanüstü negatif bir durum yaşanmadıysa. Kariyer belli noktalarda biraz da network işidir, o networkler de böyle nezaketli ve profesyonel davranışlarla birikir.
0
Phoebe
(15.08.25)
proje bazli calisiyorum. her zaman atarim. genelde de dunya kucuk, bir gun bir yerde karsilasmak dilegiyle gibi bir seyle bitiririm.

is hayatinda boyle seylerin onemli oldugunu dusunurum, atmayan icin de sorunlu mu ayrildi diye dusunurum. bence onemli.
0
65 derece
(15.08.25)
önceki işimden ayrılırken ben de veda mail'i (daha doğrusu slack mesajı) atmayı düşündüm.
ama ayrılmadan bir kaç gün önce yakın çalıştığım arkadaşlarıma bizzat söyleyince, yakın çalışmadığım arkadaşlara söyleme gereği hissetmedim sonrasında zaten herkes öğrendi.

ama uzaktan çalışıyorsanız ya da herkesi görme imkanınız yoksa, iyi-kötü selamınız varsa atmakta ben bir mahsur görmüyorum.

mail bana biraz kasıntı geliyor. çalıştığım tüm iş yerlerinde slack/teams şeklinde anında mesajlaşma uygulamaları vardı ve oralarda gelen/giden insanlarla ilgili paylaşımların yapıldığı kanallar vardı. oraları kullanmak daha az kasıntı. insanlar cevap yazmaktansa emojiler ile tepki veriyorlar genelde.

kurum kültürü önemli burada.
at ya da atma, ikisi de geçerli cevap. bir teamülü olduğunu düşünmüyorum.
0
biseysorcaktim
(15.08.25)
birseysorcaktim +1
Yoksa öyle bir kültür, veda maili atmayınca kimse küsmeyecek aman ne ayıp etti demeyecekse eğer atmam. Yurtdışına gidecekmiş nispet yapıyor herhalde bile diyen olur. Kapıyı açık tutacak şey atacağın bu mail değil. Veda maili atınca profesyonel, atmayınca unprofesyonel olmuyorsun. Yakın olduklarımla şahsen vedalaşır, olmadıklarımla sadece denk gelirsem eğer vedalaşır önüme bakarım.
0
beyfendi
(15.08.25)
Nein :)
0
baldan kaymak
(16.08.25)
Boş iş
0
Shepard
(16.08.25)
(11)

Kötü çalışan kişinin avans istemesi

Shepard
Performansı kötü, sürekli müşterilerle özür dileriz, hallediyoruz muhabbetlerine giriyoruz. Özel hayatındaki olayları sebep gösteriyor. Ise girmeden önce herkese avansı, maaşın yüzde 30'u kadar verebiliriz diyoruz. Ama vermezsek de darilmaca yok diyoruz. Avans isteyip bizi mahçup eden kişiye avans v
Performansı kötü, sürekli müşterilerle özür dileriz, hallediyoruz muhabbetlerine giriyoruz. Özel hayatındaki olayları sebep gösteriyor. Ise girmeden önce herkese avansı, maaşın yüzde 30'u kadar verebiliriz diyoruz. Ama vermezsek de darilmaca yok diyoruz. Avans isteyip bizi mahçup eden kişiye avans veresim yok. Çöple samanı mı karıştırıyorum siz bana söyleyin, siz ne yapardınız?
0
Shepard
(15.08.25)
Normal kurali uygular gecerdim. Maddi imkanlar musait degilse %30 vermiyorsunuz ve su an vermek istemiyorsunuz sanirim. Maddi imkan varsa %30 verirdim sanirim.
0
mbond
(15.08.25)
Sözümü tutup verirdim, başta söz verilmiş sonuçta. Yoksa maazallah dedikodu gırla gidebilir, sözünü tutmuyor vs diye sonra genel güvensizliğe dönüşebilir bu.
0
encokbenisevinnolur
(15.08.25)
Ne kadar ekmek o kadar köfte. Avans istiyorsa karşılığını da doldurması gerek.
0
anatomik
(15.08.25)
bence biraz karıştırıyorsun. çalışan fazladan bişey istemiyor, hakkı olanı istiyor. ki verip vermemek sana bağlı yine de. ama "vermezsem akıllanır" diye düşünme, farkında bile olmaz. işle duyguları karıştırıyorsun bence biraz.
0
gobekliraki
(15.08.25)
Ama vermezsek de darilmaca yok diyoruz. demişsen sözünü tutmamış olmazsın.
sebebini de açıkça söyle ve verme.
0
bay b
(15.08.25)
Avansı ver performans konusunu ayrıca konuş. Eğer müşterilerden sürekli şikayet alıyorsanız bu çalışanın değil şirketin sorunudur. Ya uygun kişiyi işe almadınız ya çalışana iş tanımını anlatamadınız ya müşteri ilişkileri yönergelerini veremediniz. Bu durum sürekli ise çalışana ne istediğinizi anlatın ve yönerge verin.
0
grimavi
(15.08.25)
grimavi +1

ek olarak. izin, maaş, bonus vb. poltikalar şirket tarafından belirlenir ve herkese şeffaf bir şekilde duyurulur ve uygulanır. aksi taktirde yarın biri gelir şunun gözünün üstünde kaşı var diyip avans vermez. performansını beğenmiyorsan önce sözlü uyarırsın. düezelmezse yazılı uyarırsın. olmadı çıkarırsın.
0
merhum
(15.08.25)
İşindeki sorunlarla ilgili bu
kadar paylaşım yapıyorsun ve bir üst yönetim olarak sizde bir sorun yok mu?
sorusu akla geliyor.
Bu kadar sorunlu iş ve kimse sizde nasıl toplanıyor.
Etkin yaptırımlar yoksa ağlamaya, şikayete devam..

Kötü çalışan için avans ödüldür.
Bu konuda genel kaide şu olmalı: zararın giderilmesi faydadan önce gelir.
O nedenle çalışan önce kendisini düzeltsin.
Özveri sadakat paraya bağlı, parayla gelen şeyler değildir. En başta insanın içinde olmalı bu hisler.

Yıllar önce istanbuldaydık yeni işe başlayıp bir kaç gün üst üste geç gelmeleriyle dikkatleri üstüne çeken iki kişi yaklaşık 1 haftalık çalışmalarının sonunda şirketten avans istedi. Şirket parayı verdi
ve ortadan kayboldular.
Şirketin kendisi, dolandırılmadan önce onlara ödüllerini vermiş oldu.
0
diyecevaplandı
(15.08.25)
Sürekli servisteki kızlara da yürüyor mu peki :d kov.
0
ruhen hastayim ben
(15.08.25)
Zor bir dönemdeyiz, performansı yerinde değilse resmi uyarı verilir veya sözlü olarak uyarılır.

Bir çalışanı avansla, parayla "terbiye" etmeye çalışmak ters teper ve ben olsam ne olursa olsun imkan varsa yardımcı olurdum.
0
kimlanbu
(15.08.25)
Burada yazılanlar sonucu avansı vermedim. Vermiyorum da demedim çalışma arkadaşımıza.
@diyecevaplandı dediği gibi olacaktı havası vardı. Bugün sabah ben ayrılıyorum yazdı. İstediği avans 20k idi. İnsanlar...
0
🌸Shepard
(16.08.25)
(2)

vize tarihi geri çekme

turk kizi
abd vizesini geri çekmenin bir sınırı var mı? eskiden yokmuş ama şu an olduğu söyleniyor. Redditte de hindistanlılar için limitin 4 olduğunu gördüm. Ama onlarda uyarı metni çıkıyormuş, ben iki kez reschedule ettim, uyarı falan çıkmadı.
abd vizesini geri çekmenin bir sınırı var mı? eskiden yokmuş ama şu an olduğu söyleniyor. Redditte de hindistanlılar için limitin 4 olduğunu gördüm. Ama onlarda uyarı metni çıkıyormuş, ben iki kez reschedule ettim, uyarı falan çıkmadı.
0
turk kizi
(15.08.25)
bilinen net bir limiti yok. 10 kez çeken vardı.
0
jelly bear
(15.08.25)
bende olmamıştı geçen sene. sınır geldiyse, uyarı verene kadar çek
0
gobekliraki
(15.08.25)
(11)

türk okullarında bully var mı

Karim iceride uyuyor ben seni dusunuyorum
yoksa abd'ye has bir şey mi?
yoksa abd'ye has bir şey mi?
0
Karim iceride uyuyor ben seni dusunuyorum
(15.08.25)
Olmaz mı var tabi.
0
gobekliraki
(15.08.25)
Tabiki var.
Bizim zamanimizda alt sinifi çöpe atmaca vardi.
0
logisticsmanager
(15.08.25)
40 yaşına girdim bully'in ne olduğunu google aramasından gördüm.

bully dediğin eylem veya bebe durumu ilkokullara kadar girdi. en korkutucusu liselerde. şu anki eğitim sisteminin en büyük sorunu akp sonra işe yaramaz meb bakanı 3.olarakta bully ve akran zorbalığı. bizim zamanımızda da bullylerden vardı. şimdikiler daha görünür. hocaları bile bullyliyor arkadaşlar. özellikle lisede bayan hocaları bullyleyen erkek grupları ve erkek hocaları bullyleyen kız ve grupları var.
0
mikahakkinen
(15.08.25)
eskiden de vardı şuan hala var özellikle alt düzey okullarda.
0
biravekahve
(15.08.25)
hep vakıf okullarında okudum, dolu vardı (alt düzey okulları yazmış da biri). insan doğası.
0
deartheodosia
(15.08.25)
Olmayan yer gormedim

8-9 il gezdim spor
0
duyurukullanıcısı
(15.08.25)
kreşte bile var.
0
adivar
(15.08.25)
Allahı var hem de
0
nothing in my way
(15.08.25)
kızlarda daha çok var bizim ülkede
0
Hallegadola
(15.08.25)
Hayatınızda hiç herhangi bir eğitim kurumunda eğitim aldınız mı?
0
sanal hayvan
(15.08.25)
beyfendi
(15.08.25)
(14)

Saç kestirmek vol 2 ifşalı

strawberry first
Bir kaç soru aşağıda duyurum var. Bakınız veremedim mobilde, konu orada mevcut.Kısaca özet, kısa (ama 3 NO) yoksa uzun devam mı?Ara boy olma şansı yok, saç yapmayı bilmem, kullanmak zor oluyor. Gözüme düşmemeli. Kullanamam da. Ya topuz ya hiç.https://hizliresim.com/chs5l1x burada saçlarım 3 onda
Bir kaç soru aşağıda duyurum var. Bakınız veremedim mobilde, konu orada mevcut.

Kısaca özet, kısa (ama 3 NO) yoksa uzun devam mı?

Ara boy olma şansı yok, saç yapmayı bilmem, kullanmak zor oluyor. Gözüme düşmemeli. Kullanamam da. Ya topuz ya hiç.

hizliresim.com burada saçlarım 3 ondan uzun ama kullanması zor.

Bu şimdiki hali ve rengi. Ama çok kilo aldım.
hizliresim.com

Bu yüzden saçı vurdurursam muhtemel şöyle görünürüm.

hizliresim.com

Önerilerinizi bekliyorum, teşekkürler.
0
strawberry first
(15.08.25)
Kısa saç
ve acilen kilo ver.
İnsan o güzelliğe kıyıp da nasıl kilo alır?
0
Mirket
(15.08.25)
Kısa saç, belli ki sen de kestirmek istiyorsun sadece biraz gaza ihtiyacın var. Kestir gitsin.
0
gobekliraki
(15.08.25)
Uzun saçın da şişkot olmayan halini görmek lazım. Önce saç değil kilo ver derim.
0
gabe h coud
(15.08.25)
Boyasız uzun saç
0
mirty
(15.08.25)
Önce kilo ver sonra saç kestir

Az kaldı zaten yazın bitmesine
0
kullanicadi
(15.08.25)
Kısa saç yüzü çok fazla vurgular ve tüm hatları iyice öne çıkarır. Özellikle kilo alındığında sadece yüzü değil kilonuzu da iyice vurgulayacak. Bu arada saçlarınız kalın telli ve bukleli, kısa kestirip yazık etmeyin. Uzun saç ve boyasız kullanmayı deneyin derim.

Kilo ver diyenler ise gerçekten çok komik.

-Çok kilo aldım
+niye aldın ki, ver hemen.
-Aa gerçekten, hiç bunu düşünmemiştim, hemen vereyim tüm fazla kilolarımı, iyi ki tavsiye verdiniz yoksa kilo vermek hiç aklıma gelmezdi.
0
thracia
(15.08.25)
kadın kilo ile ilgili bir soru sormamış. sadece kilo aldım diye belirtmiş. kendisi zaten kilo fazlası olduğunu düşünüyor. kilo ver diye yazanlar neyin kafasını yaşıyor, belli değil. hepsi de zeka küpü erkek sanırım.

önceki duyuruya da baktım. saçlarınız zaten hızlı uzuyormuş. bence bi değişiklik yapıp ikisinin ortasında bir boy kullanabilirsiniz. yuvarlak kesim bir küt gibi.
0
elorelia
(15.08.25)
kilo ver diyenlere laf edenler, siz nasıl soruya değil bize cevap veriyorsanız, bizler de duyuru kullanıcısıyla diyalog içindeyiz. + kullanicadı zeka küpü bir kadın olarak diğer tezinizi de çürütüyor. sabah sabah zehrinizi başka yerde akıtın.

iyi niyetle kilo ver dedim. elimizde az kilo - kısa saç, epey kilolu - uzun saç kombini var. kısa saç kiloyla birleşince kötü bir sonuç olacak.
0
gabe h coud
(15.08.25)
"burada saçlarım 3 " dediğiniz linkteki fotoğraf harika. ben olsam böyle devam ederdim.
0
tabudeviren
(15.08.25)
Kisa sacli haliniz cool ve tarz. Kesinlikle kisa, kisa saci cok seviyorum ben.

Ve diger yanitlara ithafen, guzel bi sey duymustum. İnsanlara soyleyeceginiz sey bes dakika icinde degistirebilecekleri bi seyse soyleyin, degilse susun zaten kendisi de farkindadir diye. Oneririm.
0
sey mi dostum
(15.08.25)
ben uzun sacinizi ve rengini cok sevdim. zaten cok guzelsiniz, rengi yuzunuze de bir canlilik bir sicaklik vermis gibi geldi.

ayni zamanda kisa sacli haliniz de cok sevdim :) cok enerjik, cok dogal. tek bir ruj yeterli gelir makyaj yapayim dediginizde.

3nolu fotoya gitmeyin bence. ya 1 ya 2 ama ne secerseniz secin, guzel olacaktir.
0
65 derece
(15.08.25)
ilk linkteki guzellik gerco mu*-* saclar da cok guzel. ama boyali bu uzun hali old fashion duruyo
0
ala09
(15.08.25)
Thracia +1
Kiloyla uzun daha güzel gider.
0
yadigar
(15.08.25)
Kısa saçı her zaman iddialı bulurum. Uğraşması ve taşıması zor ama sana çok yakışıyormuş. Kisa vadede kilo verme planın yoksa mevcut halinde (eskiden öyle denirdi şimdi ne diyorlar bilmiyorum) perma da yakışır diye düşünüyorum. Hem saç rengini seviyorsan onu da kurtarır. Geniş dalgalısı da olur. Vallayi gözümde canlandı böyle cıvır cıvır ne güzel <3
0
beetlejuice
(15.08.25)
(7)

Saç kestirmek vs kestirmemek

strawberry first
Orta sonra belime gelen saçlarımı bir kerede 3 numaraya vurdurdum. Sonra yıllar boyunca hep öyle gezdim, büyük kolaylık. Genelde erkek beraberinde taş olurdum, maddi olarak da uyguna geliyor çünkü çok saçım var ve çok hızlı uzuyor. Kısa kesilince fırça gibi sert ve düz. İki yıldır kuaföre gidecek pa
Orta sonra belime gelen saçlarımı bir kerede 3 numaraya vurdurdum. Sonra yıllar boyunca hep öyle gezdim, büyük kolaylık. Genelde erkek beraberinde taş olurdum, maddi olarak da uyguna geliyor çünkü çok saçım var ve çok hızlı uzuyor. Kısa kesilince fırça gibi sert ve düz.

İki yıldır kuaföre gidecek param olmadığı için saçlarımı uzattım. Saçlarım dalgalı, uzayınca lüle lüle oluyor. Ama yukarıda yazdım kısayken sert. Şimdi saçlarımı evde bakır boyuyorum ve 3 tüp gidiyor. 1 haftada da akıyor. Yaşadığım yer çok sıcak (48 dereceyi bugün) denize girince de hemen akıyor ve bakım istiyor.

Soru şu:şaçlarımı yine 3e vurdurayım mı? Kalsın mı?

Kısa saç avantaj: yıkaması(bazen günde 3 kere) , boyaması, sıcaklarda kullanması daha kolay. Duruşu her zaman bakımlı. Şık.
Dezavantaj: son 1 yılda aniden 25 kilo aldım. Yüzüm top gibi çıkacak,saçımın dalgaları kaybolacak saçlarım fırça gibi olacak, 3 haftada bir berber parası vereğim çünkü gerçekten çok hızlı uzuyor. işsiz bekar anneyim. Maddi olarak zorlar.

Uzun saç avantaj: buklelerimi seviyorum, yıllardır uzun kullanmadım, özlemişim şimdi sırtımda (çamaşır lastiği hizası), topuz, örgü, at kuyruğu, yarım at kuyruğu gibi seçeneğim çok. Seviyorum da.
Dezavantajları: yıkaması(yazlık yer olduğu için genelde elektrikli basit tip şofben var; kendi özel başlığı ile saçlarımı yıkamak da durulama da işkence. Saçım gerçekten çok gür ve çok kalın telli, kurutması zor(kışın sadece) , sürekli boyamadığım için birazı bakır, birazı orjinal birazı da beyaz. Malum yaş 45.uçlarını yıkarken kopup elimde kalıyor. Nemli ve Işıl ışıl yapmayı beceremiyorum. Boyama(3 tüp ve kendi kendime boyamak en az yarım saat sürüyor)

Ne yapsam ne yapsam? Yardım lütfen.
Teşekkürler.
0
strawberry first
(14.08.25)
Kestir gitsin. Sana da değişiklik olur.
0
gobekliraki
(14.08.25)
Görmeden ne söylesek yalan olur.
0
Mirket
(14.08.25)
41 yaşında, dalgalı ve kalın saçlı bir kadın olarak saçımı 10+ yıldır boyamıyorum, aradan çıkan beyazları da çok seviyorum. Eğer beyazlar çok rahatsız etmiyorsa saçınızı kendi haline bırakmayı deneyebilirsiniz bence, boyamayınca saç kendine geliyor, daha yumuşak uzuyor.

Kıvırcık/dalgalı saç bakımı ve şekillendirmesine zaman ayırabilecekseniz (alıştıkça daha az zaman alıyor) kalın telli ve dalgalı uzun saç bence çok güzel :)
0
kobuzchu kiz
(14.08.25)
Ya bele kadar uzun ya 3 numara?
Seçenekler bu kadar mı yani arayı bulamaz mıyız :p

Bence önce bir 4 5 parmak kestir, beline kadar değil de sırtının ortasına kadar gelsin. Bir süre de öyle kullan bakarsın sıcaklar geçtikten sonra 3 e vurdurmaktan vazgeçersin.

Uzun saçlara hiç kıyamam nasıl kıyıyorsunuz:(, bakımlı uzun saç en güzel aksesuardır
0
kullanicadi
(14.08.25)
Uzun kalsın ama bakır boyayı bırak :(
0
ala09
(14.08.25)
Kestirin bence uzun sac cok rerero
0
sey mi dostum
(14.08.25)
Foto koydum, ifşayı da aradan çıkardım. O duyuruma da yorum yapar mısınız?
0
🌸strawberry first
(15.08.25)
(13)

Hangi gym?

sekizdokuzon
Haftada üç gün ofisten çalışıyorum. Levent'te iş çıkışı (7-8) gibi bir gym e yazılabilirim. Yoğun çalışıyorum, bu üç günde de işten çıkıp gym e gidecek enerjim olur mu bilmiyorum. İkinci seçenek, eve otobüs, yürüme mesafesi derken ulaşımın yarım saat sürdüğü başka bir gym. Evdeki işlerim bittikten s
Haftada üç gün ofisten çalışıyorum. Levent'te iş çıkışı (7-8) gibi bir gym e yazılabilirim. Yoğun çalışıyorum, bu üç günde de işten çıkıp gym e gidecek enerjim olur mu bilmiyorum.

İkinci seçenek, eve otobüs, yürüme mesafesi derken ulaşımın yarım saat sürdüğü başka bir gym. Evdeki işlerim bittikten sonra o yolu gözüm alır mı bilemiyorum.

Birinden birini mutlaka seçmeliyim, başka seçenek yok. Sizce hangisi, teşekkür ederim.
0
sekizdokuzon
(14.08.25)
İlk gym toplu taşımaya yakın, iş çıkışı yolumun üstünde.
0
🌸sekizdokuzon
(14.08.25)
ben ilkini seçerdim fiyat farkı önemsenmeyecekse. bir kere evden çıktıktan sonra gerisi önemli değil bir şekilde gidilir, hatta spora başladıktan sonra o yorgunluk hissedilmiyor bile, dinçlik geliyor insana. ama evdeki rahat ortamdan çıkayım da spora gideyim durumu yalan olabilir.
0
pide
(14.08.25)
Fiyatlar aynı, onu eklemeyi unuttum.
0
🌸sekizdokuzon
(14.08.25)
İşe yakın olan
0
Shepard
(14.08.25)
Sabah gitme şansın yok mu eve yakın? Sabah çok daha verimli olur, gün içerisinde de enerjik hissedersin.
0
gobekliraki
(14.08.25)
Sabah çok zor, yapmam çok büyük ihtimalle
0
🌸sekizdokuzon
(14.08.25)
İşe yakın olan. Evden çıkmak zor gelir ama spor sonrası eve gidecek olmak bile motivasyon olur. Hem de tazelenmiş, rahatlamış gidersiniz.
0
strawberry first
(14.08.25)
İlk seçenek daha mantıklı.

Ev ve iş arası ne kadar? Gerekirse işe gittiğiniz o üç gün dışında da birinci seçenekteki yere gidersiniz.
0
biseysorcaktim
(14.08.25)
İşe yakın olan. Aksi halde eve yakın olunca eve gideyim yatayım yuvarlanayım diyor insan
0
mor oje
(14.08.25)
Hangisi nereye yakın anlaşılmıyor ki. Biri eve bariz şekilde yakın diğeri uzaksa eğer her zaman için eve yakın olan.. ne zaman gideceğin, duş kalabalıksa eğer orada duş alıp almayacağın konusunda esnek olursun.
0
beyfendi
(15.08.25)
baska secenek yok demissin ama ben evde de calisabilecegini soyleyecegim. ben oyle yapiyorum, max yarim saat, git gel derdi yok, sira bekleme derdi yok. ben calisthenics yapiyorum ama istiyorsan agirlik al onlarla yap. bu sekilde sabah gune baslarken de yapabilirsin.
0
antikadimag
(15.08.25)
eve girersen çıkamazsın daha. eve girmeden salona git.
0
archmeister8
(15.08.25)
gymde kural her zaman aynıdır: en iyisi en yakın olanı eve ya da işe.
0
bay b
(15.08.25)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.