Giriş
(2)

DDR2 ram ve dual channel sorunsalı

busuta
selam sevgili ekşi duyuru okurları ; sistemimde 2x1gb ddr2 sdram mevcut , neti biraz araştırdım ekşiduyuruyada baktım ama bulamadım bişi, sorum şöyle set halinde satılan 2x2gb dual kitler mi daha iyi performans verir yada iki tane tek tek ( aynı marka ) 2gb ram alsam aralarında fark olur mu ? bu dua
selam sevgili ekşi duyuru okurları ;

sistemimde 2x1gb ddr2 sdram mevcut , neti biraz araştırdım ekşiduyuruyada baktım ama bulamadım bişi, sorum şöyle set halinde satılan 2x2gb dual kitler mi daha iyi performans verir yada iki tane tek tek ( aynı marka ) 2gb ram alsam aralarında fark olur mu ? bu dual channel muhabbeti tam olarak nedir ? 2 tane 2gb lık sdram alsam dual channel olarak çalışırlar mı ?

yardımlarınızı bekliyorum , şimdiden teşekkürler


ramlar laptop için
0
busuta
(16.05.09)
2*2gb kitler, ayrı ayrı alınacak 2gb ram den daha performanslı olabilir. Çünkü üretim bandında arka arkaya üretilen ramler bu şekilde dual kit olarak paketlenmekte. Dual olarak kullanılacak ramler ne kadar özdeş (gerek hız, gerekse de timing olarak) ise özellikle overclock yapılırken sağlanan performans o kadar iyi olur. Standart hızlarda kullanıcaksanız aynı marka ve model ramler de işinizi görecektir.
Ama herşeyden önce laptop anakartınız dual channel destekliyor mu, ona bakmanızda fayda var.
Dual channel için ayrıntılı bilgi : www.bellek.gen.tr
0
HATT0
(16.05.09)
ayni markalar genelde sorun yaratmaksizin dual olarak calisiyor ve biraz daha iyi performans veriyor. laptopta sayet 2 den fazla ram slotu varsa dual olanlarak calismasi icin spesifik iki slota takmaniz gerekiyor. genellikle ayni renkte oluyorlar (en azindan benim gorduklerim oyleydi). dual kitlerle, tek tek satilanlar arasinda ayni marka olduklari muddetce cok fiyat oynamiyor genelde. bu arada ramlerin sadece mhzleri degil marka ve serileri ayni olmasi gerekiyor.
0
entrapmen
(16.05.09)
(2)

bilgisayara türkçe karakterleri tanıtmak

blackbasat
yabancı ülke menşeili bilgisayara türkçe karakterleri tanıtmak için ne yapmak gerekiyor?
yabancı ülke menşeili bilgisayara türkçe karakterleri tanıtmak için ne yapmak gerekiyor?
0
blackbasat
(16.05.09)
ş'ler, ç'ler düzgün çıksın istiyorsunuz sanırım programlarda..

control panel/ regional and language options/ administrative

bölümünde, bilgisayara yüklü programlar bu karakterleri düzgün algılasın diye ayarlayabiliyorsunuz..

img191.imageshack.us
0
fuck milk get beer2
(16.05.09)
xp'de de regional options'a girdikten sonra advanced sekmesinde var ilgili ayar.
0
emrag
(16.05.09)
(3)

divx filmi convert etmek

blackbasat
elimdeki bir divx filmi adobe premiere'de işlemek için sanırım başka bir şeye çevirmem gerekiyo. hangi program yapar bunu? neye çevirmem gerekir?
elimdeki bir divx filmi adobe premiere'de işlemek için sanırım başka bir şeye çevirmem gerekiyo. hangi program yapar bunu? neye çevirmem gerekir?
0
blackbasat
(16.05.09)
sourlemonade
(16.05.09)
format factory. wmv ye çevirsen olur. ve format factory nin ne kadar güzel ve hızlı bi converter olduğunu görünce gözyaşlarını tutamycaksn. hem de
beleş.
0
rentts1
(16.05.09)
dosya uzantısını .mpg, .mpeg, .avi de yapsan kabul olur :-)
0
anki06
(16.05.09)
(9)

Bir programın internete bağlanmasını engellemek

kofteburger
Bazı programlar internete bağlanmask istediğinde "sen kazana düştün" diyebilmek istiyorum.Bunu zamanında zone alarm ile yapabiliyorduk ama çok hantal bir program zone alarm onu kurmak istemiyorum.Sadece bu işi yapan bir program var mı?Veya bir programa ihtiyaç olmadan group policy ile filan yapılab
Bazı programlar internete bağlanmask istediğinde "sen kazana düştün" diyebilmek istiyorum.
Bunu zamanında zone alarm ile yapabiliyorduk ama çok hantal bir program zone alarm onu kurmak istemiyorum.
Sadece bu işi yapan bir program var mı?

Veya bir programa ihtiyaç olmadan group policy ile filan yapılabilir mi?

Windows XP SP3
0
kofteburger
(16.05.09)
Control Panel > Windows Firewall istediğiniz işi görebilmesi lazım yok görmüyor ise Kaspersky Internet Security istediğiniz işi yapıyordu sanırım. (Ben xp üzerindeki Windows Firewall kullanıyorum.)
0
phonex
(16.05.09)
XP'de Firewallda olmuyor o
0
🌸kofteburger
(16.05.09)
(bkz: netlimiter)
0
blackdog
(16.05.09)
zonealarm kullanabilirsin.
0
lorxar
(16.05.09)
kaspersky bu işi hallediyor.. ancak o da çok hantaldır..
ve bugunlerde işe yeni bi eleman aldı sanırım kaspersky lab.
o yeni eleman da çok azimli çalışıyor maşallah.. bulduğun key iki gün sonra "blacklisted" oluyor..
eskiden 2-3 ay giderdi bir key..
0
fuck milk get beer2
(16.05.09)
comodo firewall var.
0
emrag
(16.05.09)
Zone alarm'ın internet security paketini değil de sadece firewall olanını yükle. Oldukça hafif bir programdır aslında; kasmaz, ram'den yemez.
0
ataturkiye
(16.05.09)
herhangi bir firewall programı ile yapabilirsiniz.
0
meraklı
(16.05.09)
netlimiter kullandım sağolun.
0
🌸kofteburger
(23.05.09)
(2)

bir browser muamması

sakabilmemneyi
sayın duyuru sakinleriuzun zaman önce mozilla kullanmayı bırakıp yeni sevdam olan google chrome ile yola devam ediyorum. mozilayı bırakma sebebim ekşi sözlükte dolanırken yazarların kimdir nedir' ine tıkladıgım an açık olması gereken genel ifadesinin sürekli kapalı halde geliyor olması ve bir kere f
sayın duyuru sakinleri

uzun zaman önce mozilla kullanmayı bırakıp yeni sevdam olan google chrome ile yola devam ediyorum. mozilayı bırakma sebebim ekşi sözlükte dolanırken yazarların kimdir nedir' ine tıkladıgım an açık olması gereken genel ifadesinin sürekli kapalı halde geliyor olması ve bir kere fazladan tıklamalık enerjimi boşa harcamasıydı. yani genel ifadesinde yer alan karma, entry girme zamanları ve toplam entry sayısını gösteren kısım otomatik açık olması lazımken sürekli kapalı halde kalması benim mozillayı bırakma sebebim. evet bu kadar tırt bir sebeb.

şimdi yarım yamalak yazdıgım cümleler sonrasında bu durumu düzeltme yolu var mı onu merak etmekteyim siz duyuru sakinlerinden?

saygılar&hürmetle

edit: demek ki öncesinde çerezler silinecek, olmadıgı zaman mozilla yeniden kurulacak. önce çerezler, sonra kurulum. önce çerezler, sonra kurulu...
0
sakabilmemneyi
(16.05.09)
cookieleri silmeyi denediniz mi? genelde bu sorunun sebebi o oluyor.
0
entrapmen
(16.05.09)
çerezler zaten bilgisayar bunları hatırlasın diye var, her sildiğinizde ayrıntılar gizli hale gelir. varsayılan böyle. yani çerezlerden ziyade (alakası olsa bile) yine firefox ile ilgili bir sıkıntı, ben de problem yok ama.
0
khomaniac
(16.05.09)
(4)

Pardus vs Ubuntu: Hangisini kurayım?

late viper
İki(buçuk) önceliğim var:1- Düşük konfigürasyonlu sistemde rahat çalışabilmesi.2- Türkçe. Tamamen Türkçe olmak zorunda değil, klavyede sorun çıkarmasın yeter.Buçuk- WinXp ile ortak kullanabilmeliyim, hani açılışta `çoktan seçmeli` olanlardan.Ne dersiniz? `jaunty jackalope` Türkçe imiş galiba, pardus
İki(buçuk) önceliğim var:
1- Düşük konfigürasyonlu sistemde rahat çalışabilmesi.
2- Türkçe. Tamamen Türkçe olmak zorunda değil, klavyede sorun çıkarmasın yeter.
Buçuk- WinXp ile ortak kullanabilmeliyim, hani açılışta çoktan seçmeli olanlardan.

Ne dersiniz?
jaunty jackalope Türkçe imiş galiba, pardus zaten Türkçe. Sistem konusunda ubuntu altında yazılanlar epey tatmin edici. Pardus'un çok önceden bir livecd halini kurcalamıştım güzeldi şu an durumlar nedir bilmiyorum.

Neyse yok yere uzattım; soru başlıkta aslında...
0
late viper
(16.05.09)
ikisi de kullanılabilir. ubuntu daha yaygın, nette daha çok kaynak var. ubuntu isosunu yaktıktan sonra live olarak kullanabiliyorsun. onu da bir dene istersen.
0
blackdog
(16.05.09)
gerçekten çok farklı değillerse ilk seçenek olarak pardus kurmaktan yanayım. Zira daha ilkokulda tüm benliğime kazındı "yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı";)

üçü bir arada mı yapsam?
pardus'u normal kurar, ubuntu'yu da wubi(olmadı silmesi kolay olsun diye) ile yaparım, ne dersiniz? iki linux'u da aynı disk bölümüne kurmak sorun olur mu?
0
🌸late viper
(16.05.09)
hicbir sorun olmaz, kurabilirsiniz. dikkat edin tamamini kullan secenegiyle falan ucurmayin hali hazirda dosya olan yerleri.
wubi ile kurulum gercekten cok kolay, bir denedikten sonra cok hosunuza gidecek (sapikca oldu biraz sanki gibi hmm)

pardus iyi guzel de donanim olarak kullandigim gudik sistemlerde cok sorun cikartiyor. ayrica soylendigi uzere ubuntu'da soruna cozum bulmak oldukca kolay oluyor. ikisini de deneyin, hangisine gozunuz daha asina gelirse, kullanimi kolay gelirse onunla devam edersiniz. yeter ki deneyin.
0
entrapmen
(16.05.09)
benim ubuntudan ve pardustan vazgecme nedenim webcamin ve wirelessin driverlerini bulamamamdi.

problem cozme acisindan ubuntu forumlari gercekten cok iyi. pardus icin eskiden o kadar cok kaynak yoktu. simdi bilemiyorum gerci. bu bahsettigim 2 sene onceydi.
0
osuruklu
(16.05.09)
(2)

güncel "hosts" dosyası

agk
güncel bir hosts dosyasına ihtiyacım var, bu yaştan sonra youtube jacker falan yükletmeyin taze formatlı zaten kompüter yazık günah.bi buldurun...edit: sözlük youtube için hazırlayayım diyen arkadaşlar oldu çok sağolsunlar, esasında ben de hazırladım bildiklerim için ama bana şöyle aklıam gelen gele
güncel bir hosts dosyasına ihtiyacım var, bu yaştan sonra youtube jacker falan yükletmeyin taze formatlı zaten kompüter yazık günah.

bi buldurun...

edit: sözlük youtube için hazırlayayım diyen arkadaşlar oldu çok sağolsunlar, esasında ben de hazırladım bildiklerim için ama bana şöyle aklıam gelen gelemeyen bir kamyon siteyi içeren sağlam birşey lazım.
0
agk
(16.05.09)
blackdog
(16.05.09)
ararsan baya bir linki mevcut duyurularda...
www.perfectworldtr.com
0
yapcak bisi yok
(16.05.09)
(4)

rar dosyasını açma

bir yudum homo sapiens
8 partlık bir şeyler indirdim ama dosya şifreli çıktı. bu da belirtilmemiş kişi tarafından. ve benim bu sıkıştırılmış dosyaları açmam gerekmekte bunun bilinen bir yöntemi var mıdır acaba?dosyayı koyan kişi forumdan uzaklaştırılmış bu arada ulaşmak namümkün.
8 partlık bir şeyler indirdim ama dosya şifreli çıktı. bu da belirtilmemiş kişi tarafından. ve benim bu sıkıştırılmış dosyaları açmam gerekmekte bunun bilinen bir yöntemi var mıdır acaba?

dosyayı koyan kişi forumdan uzaklaştırılmış bu arada ulaşmak namümkün.
0
bir yudum homo sapiens
(16.05.09)
rar şifresi kıran programlar war ama cok zaman istiyor.
0
ayiadam
(16.05.09)
@gladnikov un dediği yöntemi deneyin..

aksi takdirde rar şifresi kıran dosyayla bulmanız çok çok düşük bir ihtimal..

şifre: istanbul olsun, o kadar harf, sayı ve karakterden istanbul kombinasyonun çıkma olasığını düşünün yani..
0
commorientes
(16.05.09)
google'de dosya aratma ile sorun hallolmuştur. yol gösterenlere selamlar
0
🌸bir yudum homo sapiens
(16.05.09)
şöyle yapın dosyanın ismini gugıl'a yazın çok uzun geliyosa sadece önemli kısmını yazın. mesela;
Singin'in.the.Rain.1952.DVDRip.ZARCAKadir veya kısası Singin'in.the.Rain.1952. yanına da password yazıp aratın. başkasının upload'uysa içerik başka sitelerde de elbet vardır. şifreli forumları geçmenin yolu da yanına bunun gibi direkt password yazıp aratmaktır.

rar şifresini programlarla kırmak çok çok zor. ama deneyin tabi.

edit: kaldım öyle :) neyse tebrikler.
0
hikaye mesture
(16.05.09)
(2)

avira download

domine deyus
avira antivirüs'ün demosunu indireceğim. http://www.avira.com/en/downloads/avira_antivir_premium.htmllinkinde premium program 741 kb, without internet olan 30,995 kb görünüyor.hangisi gerçek program bunun? 741 kb antivirüs yazılımı mı olur :)?
avira antivirüs'ün demosunu indireceğim.
www.avira.com
linkinde premium program 741 kb, without internet olan 30,995 kb görünüyor.
hangisi gerçek program bunun? 741 kb antivirüs yazılımı mı olur :)?
0
domine deyus
(15.05.09)
Biri internetten kendi download ediyor programı, araprogram gibi. Diğeri internet bağlantısına ihtiyaç duymuyor kurulurken. İkisi de olur.
0
ataturkiye
(15.05.09)
hay allah, ben without int. olanı internet koruması yok falan sandım yahu:)
bunun altı aylık lisansı falan varmış ama ben en çok bir aylıpını bulabildim.daha uzununu bulabilir miyiz ki hala?
0
🌸domine deyus
(15.05.09)
(7)

internet bağlantımı kullanan bir uygulama

oddity
selamlar, sebebini anlamadığım bir şekilde hiçbir faaliyetim olmamasına rağmen system tray'deki bağlantı ikonunda ışıklar yanıp duruyor, hatta yanıyor sürekli desem yeridir. bir update falan da yok ve spyware'dan şüphelendim ama öyle bir şey de çıkmadı. bana öyle bir program söyleyiniz ki ağ bağlant
selamlar, sebebini anlamadığım bir şekilde hiçbir faaliyetim olmamasına rağmen system tray'deki bağlantı ikonunda ışıklar yanıp duruyor, hatta yanıyor sürekli desem yeridir. bir update falan da yok ve spyware'dan şüphelendim ama öyle bir şey de çıkmadı. bana öyle bir program söyleyiniz ki ağ bağlantısını hangi programın ne oranda kullandığını göstersin. ben de gidip etkisiz hale getireyim o uygulamayı, sinir oldum çok pis. quake live bile oynayamıyorum bu gıcıklık yüzünden, ping'im 200lere fırladı her zaman kullandığım server'larda bile. fakire bir monitör.
0
oddity
(15.05.09)
Monitör değil de firewall ile ne olup ne döndüğünü anlayabilirsin az çok. Tavsiyem zone alarm'dır.
0
ataturkiye
(15.05.09)
hoca sağolasın da ben hiç bilmiyorum bu programın kullanımını, en baştan öğrenme taraftarı da değilim şu an. hemen nereden bakabilirim söyler misin? indiriyorum şu an ücretsiz versiyonunu.
0
🌸oddity
(15.05.09)
hiç bilmiyorsan zone alarm insana bilgisayarı açmaktan tiksinderecek kadar çok uyarı mesajı veren, onu bunu bloke eden bir işkence aracı haline gelebilir.
iyi programdır ama biraz anlamak lazım.

ben bunu geçen sene gördüm.
0
delikan76
(15.05.09)
ben de evvelden kurup tiksinmiştim diye hatırlıyorum zaten de, şu trafiği hangi uygulamalar kullanıyor görmem lazım. çaresiz kaldım, bir şeyler sürekli veri alış verişinde bulunuyor ve bu epey sinir bozucu. evet, zone alarm'ı kurup, tariği kontrol edip sorunu çözdükten sonra uninstall edeceğim zaten. nereden bakmam gerektiğini söyleyecek bir babayiğit varsa memnun olacağım.
0
🌸oddity
(15.05.09)
Kullanımı şöyle; bu program bütün portları kapatır. Bir program çıkış yapmak istediğinde sana sorar. Bildiğin programlara izin verirsin, tanımadığın sana kalleş gelen programlara izin vermezsin. İlk ayarlamayı yaptıktan sonra gerisi kolay.
0
ataturkiye
(15.05.09)
sp2 ile ilgili bir sorun çıkardı nedense, "sende sp2 var ama bunu sp'ye yükseltmen lazım" dedi gerzek. bilgi olsun diye buraya not düşüyorum. teşekkür ederim ayrıca bilgilendirme için, yarın deneyeceğim başka bir sürümünü indirip.
0
🌸oddity
(15.05.09)
www.filehippo.com 'da eski sürümleri olması lazım. Oradan bakarsın.
0
ataturkiye
(15.05.09)
(5)

resimlerin topluca boyutunu küçültmek

black wings gray eyes
Elimde foto. makinesi ile çektigim yaklasik 250-300 resim var fakat tanesi 5 mb büyüklügünde falan.. web albümlerine yüklemek istiyorum ama boyut kasıyor.bunların boyutunu hepsini bir anda küçültmek için ne yapmalıyım? var mı böyle bir program/yöntem? (tek tek küçültmeye vaktim yok)
Elimde foto. makinesi ile çektigim yaklasik 250-300 resim var fakat tanesi 5 mb büyüklügünde falan.. web albümlerine yüklemek istiyorum ama boyut kasıyor.
bunların boyutunu hepsini bir anda küçültmek için ne yapmalıyım? var mı böyle bir program/yöntem? (tek tek küçültmeye vaktim yok)
0
black wings gray eyes
(15.05.09)
(git: 68425) (crop yerine resize islemi yapacaksin, tek fark o)
0
sourlemonade
(15.05.09)
irfanview yapiyor en basitinden. irfanview kurduktan sonra b ye basin ve oradan istediginiz kucultme oranini secip baska bir yere kaydedin ve upload edin.
0
entrapmen
(15.05.09)
acdsee photo editorde tümünü seçip batch resize'dan ölçü veriliyor.
0
synick
(15.05.09)
"irfanview kesmedi, ayrı program isterim" dersen(ki keser bence ama bulunsun):
www.fotosizer.com
0
late viper
(15.05.09)
en iyisi easy thumbnails'dir. adı üstünde, olması gerektiği gibi
0
akilsiz basin cezasi
(16.05.09)
(3)

Kalem şeklinde fare?

late viper
Bu neden yaygın değil? Fareyi kalem şeklinde yapmak çok mu zor?bulabildiklerim arasından bir kaçı:http://www.wow-pen.com/ (buna ergonomik fare diyelim)bu ise tam aradığım:http://www.posturite.co.uk/PosturiteSite/pages/product/product.asp?prod=9731000&cookie%5Ftest=1ama fiyat pahalı geldi, tamam o fi
Bu neden yaygın değil? Fareyi kalem şeklinde yapmak çok mu zor?
bulabildiklerim arasından bir kaçı:
www.wow-pen.com (buna ergonomik fare diyelim)
bu ise tam aradığım:
www.posturite.co.uk
ama fiyat pahalı geldi, tamam o fiyatta fareler var ama 20-30 liraya da eli yüzü düzgün kablosuz fare almak mümkün.
Neden bu kalem şeklinde olanlar yaygın değil? Ya da bildiğiniz ucuz bir model var mı?(Türkiye sınırları dahilinde)
0
late viper
(15.05.09)
grafik tabletlerin kablosuz kalemleri var. fare görevi görüyor (tablet sınırları dahilinde, başka alanda çalışmıyor doğal olarak).
0
hia
(15.05.09)
tabletlerden haberim var ama tablet sormuyorum, ben bildiğimiz farenin kalem şeklinde olanından istiyorum...
eyvallah.
0
🌸late viper
(15.05.09)
www.pen-mouse.com bunlara bakabilirsin biraz pahalıymış ama...
0
maymuncuq
(15.05.09)
(2)

Taksitle Notebook ya da Netbook (ama kredi kartsız)

ataturkiye
Arkadaşlar merhaba.Hayata dönüş sürecinde kendime bir adet notebook edinmeye karar verdim. Eskisine şöyle bir bakınca onun hayata dönmesi benimkinden zor gibi geldi.Alacağım alet kredi kartına değil elden taksitli ya da faturaya fark eklenecek bir şeyler olmalı. Mesela geçmiş kampanyalardan birinde
Arkadaşlar merhaba.

Hayata dönüş sürecinde kendime bir adet notebook edinmeye karar verdim. Eskisine şöyle bir bakınca onun hayata dönmesi benimkinden zor gibi geldi.

Alacağım alet kredi kartına değil elden taksitli ya da faturaya fark eklenecek bir şeyler olmalı. Mesela geçmiş kampanyalardan birinde şöyle bir şey vardı:

www.habertakimi.com

Yakın zamanda ev telefonumu kapattırdığım için bu kampanyadan yararlanamıyorum.

Şimdi durum şu; hem böyle uygun fiyatlı olacak, hem de elden taksitli ya da faturaya eklenmeli olacak ödemeleri. Var mıdır böyle bir kampanya?

Not1: Adsl kampanyası da olsa süper olur.

Not2: Evkur gibi firmalar elden taksit yapıyorlar ama kol gibi de koyuyorlar farkı. Fazla fiyat farkı olmayan elden taksitli yer de kabulümdür.
0
ataturkiye
(15.05.09)
benim bi arkadaşım 1 sene önce arçelikten aldı.
fiyat farkı da çok yoktu.
ama arçelik nasıl pc dir bilmiorum..
0
iloushka
(15.05.09)
elden taksit yapan her firma kol gibi koyar. risk çok yüksek çünkü özellikle bu dönemde.
0
blackdog
(15.05.09)
(1)

Excel'de Macroların Tüm Çalışma Kitaplarına Uygulanabilmesi Mümkün müdür?

slack
Excel'de macro kaydediyorum ve kısayol veriyorum. Ancak excel daha sonra o kısa yolla işlem yapmıyor. Mesela 2-3 kitapta o kısa yolu kullanabiliyorum daha sonra herhangi bir excel açıp o işlemi yapmak istediğimde yapmıyor (İşlem biçimlendirmeyle ilgili) Her kitapı açtığımda bu biçimlendirmeleri yapm
Excel'de macro kaydediyorum ve kısayol veriyorum. Ancak excel daha sonra o kısa yolla işlem yapmıyor. Mesela 2-3 kitapta o kısa yolu kullanabiliyorum daha sonra herhangi bir excel açıp o işlemi yapmak istediğimde yapmıyor (İşlem biçimlendirmeyle ilgili) Her kitapı açtığımda bu biçimlendirmeleri yapmam zaman alıyor. Acaba her excel dosyasında daima geçerli olacak macroyu nasıl yazacağım?
0
slack
(15.05.09)
sorunun tam cevabı değil ama yardımcı olabilir.

makronun olduğu dosyayı farklı kaydet diyerek "microsoft excel eklentisi" diye kaydedin (.xla dosyası)

sonra yeni bir excel sayfası açın araçlar -> eklentiler dedikten sonra gözat a basıp kaydettiğiniz eklentiyi bulun yanına tik koyun.

bundan sonra her açtığınız excel dosyasında vba'ya girdiğinizde (alt + f11) bu makro kayıtlı olacaktır.

fakat çalıştırmak için vba ya gidip manuel çalıştırmanız gerekli pratik bir yolunu bulamadım.
0
mahallenindelisi
(15.05.09)
(1)

Vista'da izinleri kontrol etmek? sahiplik devralmak...

late viper
şimdi ben çalışmasını istemediğim dosyanın izinlerini kapatıyorum ama solda da izinler verilmiş durumda ve kaldırılmıyor da nasıl olacak bu?yana fotoğrafını koydum...o izinlerin tiklerini kaldırmadıkça izin verme demek işe yaramıyor...ek özelliklere bakınca izin hem verilmiş, hem verilmemiş görünmek
şimdi ben çalışmasını istemediğim dosyanın izinlerini kapatıyorum ama solda da izinler verilmiş durumda ve kaldırılmıyor da nasıl olacak bu?
yana fotoğrafını koydum...
o izinlerin tiklerini kaldırmadıkça izin verme demek işe yaramıyor...
ek özelliklere bakınca izin hem verilmiş, hem verilmemiş görünmekte. Ama izin vermeme için "devralınmadı" diyor o yüzden de işe yaramıyor. Nereden/nasıl devralacağım, ki zaten yöneticiyim daha ötesi mi var?
ahh xp böyle mi, yerel güvenlikten tak diye kesiyoruz bütün ilişiği...

Not: orada birinin görünse de üçü için de geçerli(system, V/admin, V/user).
0
late viper
(15.05.09)
üstte düzenle var.
ordan olmuyor mu?
0
etna
(15.05.09)
(4)

yine autocad

karamell
http://www.turkishtileart.com/onur%20dekor/buyuk%20resimler/alci%20dekorasyon%20onur%20usta%20kartonpiyer%20isleri.jpgşu linkteki gibi bişeyi 3 boyutlu olarak çizdim.ama bu uzun parçanın hem öne hem yana doğru kavisleri var.bunu açılımını almak autocad de mümkün mü?hani mesela dünyanın açılmış hali
www.turkishtileart.com
şu linkteki gibi bişeyi 3 boyutlu olarak çizdim.ama bu uzun parçanın hem öne hem yana doğru kavisleri var.bunu açılımını almak autocad de mümkün mü?
hani mesela dünyanın açılmış hali vardır böyle kartondan,birleştirirsin dünya olur,onun gibi bişey lazım bana.bilen?
0
karamell
(15.05.09)
kesitini çizip revolve komutuyla mümkün gibi geldi bana. denedim oldu bilmiyorum böyle bişey miydi istediğin. autocad 2000 version gülmeyin kendi bilgisayarım değil. :)
burda kesin görünüşü var, kesikli çizginin sağı ve solundaki kısmı çizip kesikli çizgi etrafında revolve yaptım:
tinyurl.com
bu da 3 boyutlu görüntüsü:
tinyurl.com

umarım olmuştur.
0
endiku
(15.05.09)
@endiku:teşekkür ederim uğraşmışsın ama benim istediğim bu değil.mesela bu kartonpiyeri kağıttan yapacağımı düşünelim.kağıda nasıl bi şekil vermeliyim ki,eğip bükünce tam bu kartonpiyerin formunda olsun.gibi bişey:)ekstrem bi durum biliyorum ama her türlü öneriye açığım.
0
🌸karamell
(15.05.09)
3 boyutlu olarak çizdim demişsin. hangi program da çizdin? eğer AutoCAD ile çizdiysen açılımını bu programla alamazsın.

Edit:
bir şeyler yaptım.

yfrog.com
yfrog.com
yfrog.com
0
anarche
(15.05.09)
harbiden elimde patlamış :) evet açılım alamıyorsun. autocad te ancak görünüş alabilirsin yada ben görmedim hiç alınıyorsa da bilmiyorum.:(
0
endiku
(15.05.09)
(2)

download hızım düştü

pisuvarasicanadam
merhaba.4 mbps limitsiz bağlantım var.3 gün öncesine kadar ortalama 350-360 kb/s olan download hızım iki gündür 100 kb/s'i geçmeyerek beni kanser etmekte.neden olabilir bu.?not : rapidshare premium kullanıyorum.
merhaba.4 mbps limitsiz bağlantım var.3 gün öncesine kadar ortalama 350-360 kb/s olan download hızım iki gündür 100 kb/s'i geçmeyerek beni kanser etmekte.neden olabilir bu.?
not : rapidshare premium kullanıyorum.
0
pisuvarasicanadam
(15.05.09)
son gunlerde herkeste durum bu.

1- ya fiber kablolar şeyoldu : )

ya da

2- minimum adsl hızının 8mbps olması

ile alakali bir calisma var.. mesela
0
la traviata
(15.05.09)
bendede aynı sorun var, rapid inanılmaz yavaş ancak diğer download siteleri nispeten daha iyi
0
trumanshow
(15.05.09)
(2)

TTNET in yeni tarifesi hakkında !?

busuta
sevgili ütopyalılar ; biliyorsunuz ki şu ttnet ortalığı gene karıştırdı, bir çok yerde de okudum , en iyi bilgi için sitesine de baktım , herkes 8 mbit hızdan sonra 512 kpbs "hıza" düşüreceğini söylemiş ,ama sanırım bir çok kişi burada yanılıyor , oradaki tek bir kelime bütün anlamı değiştiriyor şim
sevgili ütopyalılar ;

biliyorsunuz ki şu ttnet ortalığı gene karıştırdı, bir çok yerde de okudum , en iyi bilgi için sitesine de baktım , herkes 8 mbit hızdan sonra 512 kpbs "hıza" düşüreceğini söylemiş ,ama sanırım bir çok kişi burada yanılıyor , oradaki tek bir kelime bütün anlamı değiştiriyor

şimdi ttnet in sitesindeki açıklamaya bakalım

8 Mbps'e kadar ADSL paketlerinde, hattın desteklediği hız ile bağlantılı olarak 8 Mbps'e kadar hız sağlanmaktadır. Tüm "8 Mbps'e kadar ADSL paketleri" için aylık 15 GB adil kullanım uygulanacaktır. Aylık download miktarı 15 GB'ı aşması durumunda, ay sonuna kadar "download" hızı en fazla 512 Kbps olarak uygulanacaktır.

evet orada yazan download hızı , yani 1 mbit ile yaklaşık 125 kb ile max download yapıyorsam kısaaca hızın 8 de 1 i ile download yapıyorum diyebilirim

yani 8mbit ile max 1mb download hızına sahip olacaz
o zaman 512kb download için 4mbit bağlantımız olması lazım

kısaca hız 512kb a düşürülmüyor , download hızı 512 kb ile sınırlanıyor buda şu an da 1mbit hız kullanan kullanıcıların yaklaşık 4 katı hız yapar ,

bunu kimseyi korumak , kayırmak için yazmıyorum , sanırım bir yanlış anlama var yada ben polyanyacılık oynuyorum. yada şu an mbitler ile sahip olduğum bilgilerde bir yanlışlık var

lütfen eğer ben yanlış anladıysam beni bilgilendirin sevgili ekşi duyuru okurları

iyi günler
0
busuta
(15.05.09)
512 kbps dedikleri 512 kb/s değil, 512 kbit/s. yani 8 mbit'in tam olarak 16'da biri. yani byte hesabı yaparsak 512kbps/8 = 64 kb/s yapar.
0
kibritsuyu
(15.05.09)
kibritsuyuna katılmakla beraber tcp overheadlerden dolayı gerçek rakam için (download manager da falan gördüğünüz için) 9 a bölmek gerekmektedir. 9 a bölün hatta 3-5 kb da düşün max alacağınız odur. 512 için 50, 1024 için 100 diyebiliriz. 1 mbit için saatte 350 mb veri geliyor demek de çok doğru bir tespit oluyor. yılların tecrübesi.
bu arada telekomu koruma çabanız da takdire şayanmış ;) keşke 8 ama 1 e düşecek falan deselerdi yine de geçerdim. ama 512 olması işi bozdu.
0
ozdek
(15.05.09)
(2)

bilgisayarımla ilgili bir çift sorum var size!

chak 666
şimdi video izlerken müzik dinlerken ve oyun oynarken görüntü kasılıyor ve ses bozuluyor elektronik bir ses çıkıyor (hani neo'nun hapı yuttuktan sonra sıvının ağzına girerken(!?!!) çıkan ses). bu neden olabilir?birde sağ tıklama menüsünü açmaya çalıştığımda hemen açılık kapanıyor. her zaman olmuyor.
şimdi video izlerken müzik dinlerken ve oyun oynarken görüntü kasılıyor ve ses bozuluyor elektronik bir ses çıkıyor (hani neo'nun hapı yuttuktan sonra sıvının ağzına girerken(!?!!) çıkan ses). bu neden olabilir?

birde sağ tıklama menüsünü açmaya çalıştığımda hemen açılık kapanıyor. her zaman olmuyor. genelde görev çubuğunda ki bildiri alanında oluyor.

windows xp kullanıyorum bir kaç gün önce directx 10 yükledim değişik bir program ile. o neden olabilir mi ? eğer ondan değil ise nedendir acep ?

intel coreduo 2ghz, 2gb ram, 256mb ati ekran kartı.
0
chak 666
(15.05.09)
directx 10'dan once bu problemler yoktu ise o zaman sorun directx 10'dur.

bazen islemci yetersiz kaldigi icin, codeclerin cozulmesi zaman alabiliyor. anti-virus programlari, spyware denetleyicileri de bilgisayari zorlar bayagi.
0
yirtik foto
(15.05.09)
Ses ve görüntü kasılması ise, önce geri dönüşüm noktası oluşturulmuşsa döndürmeyi dene. yoksa ya da düzelmezse, sürücüleri güncelle. komple bir sistem taraması yap, spybot la da tarama yap. ccleaner ile kayıt defterini ve geçici dosyaları temizle, kullanmadığın programları kaldır. bunları neden söylüyorum, sağ tık meselesi yüzünden.

core duo şlemci ve 2 gb ram ile bilgisayar kolay kolay kasmaz video oynatırken. ama donanım problemi olduğunu sanmam.
0
khomaniac
(15.05.09)
(5)

studio ve c

tepedeki psychedelic adam
geçen gün şöyle bir şey sormuştum. (git: 72256) buradaki linklere internet'te başka yerlere filan baktım düzelmedi. format attım bunun üstüne ama hala aynı sorun. nedir yahu bu? bir de laptop'ta böyle bir sorun oldu sonra masaüstünde denedim yine aynı sorunla karşılaştım ki bunların ikisinde de soru
geçen gün şöyle bir şey sormuştum. (git: 72256) buradaki linklere internet'te başka yerlere filan baktım düzelmedi. format attım bunun üstüne ama hala aynı sorun. nedir yahu bu? bir de laptop'ta böyle bir sorun oldu sonra masaüstünde denedim yine aynı sorunla karşılaştım ki bunların ikisinde de sorunsuz çalışıyordu. hadi laptop'la uğraşırken bozdum bişey değiştirdim filan diyelim, masaüstüne de çok olmamıştı format atalı ve format attıktan sonra da çok da açıp uğraşmamıştım onunla. şimdi masaüstüne tekrar format atıp studio'yu kurdum ama yine aynı hata. var mı başka bir, sebep-çözüm hakkında fikri olan?
0
tepedeki psychedelic adam
(15.05.09)
Linker parametreleri ile ilgili bir sorun olabilir gibi geldi bana.
Build configuration nedir? Release ise, link edilen librarylerden bir ya da bir kaçı debug build olabilir. Ya da tam tersi.
0
lex
(15.05.09)
build configuration debug.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(15.05.09)
Kullanılan library'ler nelerdir? MFC mi yoksa?
0
lex
(15.05.09)
library'lere nerden bakıyorudk? gerçi dediğim gibi yeni kurdum ve default olarak mfc kullanılmıyor herhalde.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(15.05.09)
şu üç işlemi yaparak düzeltebildim gibi görünüyor şu an için:

1 - project properties - Configuration Properties - c/c++ - general - debug information format - Program Database (/Zi)

2 - project properties - Configuration Properties - c/c++ - optimization - optimization - Disabled (/Od)

3 - project properties - Configuration Properties - linker - debugging - generate debug info - yes

diğer hata için de (kırmızı çarpılı):

Project properties->Configuration Properties->C/C++->Code Generation->Runtime Library->Multi-threaded (/MT)

yapınca düzeldi.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(15.05.09)
(4)

kablosuz ağ bulunamadı hatası

okocha
yahu bugün bilgisayar karşısında kitap okurken bir de baktım ki wireless bağlantı gitmiş. lan dedim noluyor. tekrar bir search yapayım dedim bana mısın demedi "kapsama alanında wireless ağ bulunamıyor" diyor. modeme restart at yok. wireless driver'ını kaldır tekrar yükle yok. sistem geri yükleme yap
yahu bugün bilgisayar karşısında kitap okurken bir de baktım ki wireless bağlantı gitmiş. lan dedim noluyor. tekrar bir search yapayım dedim bana mısın demedi "kapsama alanında wireless ağ bulunamıyor" diyor. modeme restart at yok. wireless driver'ını kaldır tekrar yükle yok. sistem geri yükleme yap yok. bilgisayarız üzerinden wireless'i aç/kapat yine yok. yahu ne etsem başına hiç böyle bir şey gelen var mıdır?

komputer: asus f3sv 240dr.
0
okocha
(14.05.09)
Laptopu başka bir wireless ağda deneyin, aynı şekilde wireless modeminizi de başka bir laptopla filan deneyin bakalım sorun hangisinde. Sorunun kaynağına göre bi çözüm yazabiliriz belkim...
0
selimse
(14.05.09)
laptop hiç bir kablosuz ağı görmemekte. başka bilgisayarlar kablosuz ağımı görmekte.
0
🌸okocha
(14.05.09)
bilgisayarı yeniden başlatın. asuslarda görülen bir problem bu benim de başıma geldi bugün.
0
i ve been mistreated
(14.05.09)
msconfig'de hizmetler sekmesindeki wireless hizmetini kapatmış olabilir misiniz acaba? ben sırf bunun yüzünden günlerce nete giremeyip wireless kartı bozuldu sanmıştım. hiçbir ağı görmüyordu. hizmetler sekmesindeki bütün seçenekleri aktif hale getirin düzelir belki.
0
cro magnon
(15.05.09)
(5)

torrent

soujiro
sevgili torrentciler. demonoide üyeyim. download yaparken ayrıca gönderiyorumda. hatta göndermeyi o kadar çok seivyorumki download yaptıktan iki gün sonra bile hala göndermeye devam ediyorum. lakin hiç bir zaman istediğim kadar gönderemiyorum. limitsiz upload yaptım bitlord'da. arkadaş bi bakıyorsun
sevgili torrentciler. demonoide üyeyim. download yaparken ayrıca gönderiyorumda. hatta göndermeyi o kadar çok seivyorumki download yaptıktan iki gün sonra bile hala göndermeye devam ediyorum. lakin hiç bir zaman istediğim kadar gönderemiyorum. limitsiz upload yaptım bitlord'da. arkadaş bi bakıyorsun 4'le gönderiyor bir bakıyorsun 50 ile. ama sonra çat diye kesiliyor. kısacası sorum şu;

daha hızlı gönderebilmek için ne yapmam gerekir? şimdiden teşekkürler
0
soujiro
(14.05.09)
valla ben de aynı durumdan muzdariptim kastım kastım upload yapcam diye ama olmadı. zaten 1024 lük bağlantıyla sanırım max 20 25 kb falan up yapabiliosun saniede. o yüzden gb larca upload yapıp ratio mu yükselteyim diyosan çoook kasman lazım. ben naptım peki? burda sormuştum yine bööle bi soru ve ratio master adlı caaanım fake upload programını tavsiye etmişlerdi ben de kulllandım. şimdi çoğu torrent sitesinde power user ım, yok efendim hd monster ım bu gbi ünvanlarım var. çünkü terrabyte larca upload um gözüküyor ama ben tabi ki 1024 le bırak terrabytelarca upload u download yapmaya kalksam bile 3-5 ayımı alır. o yüzden kasma. fake upload yap. ilerde bizim hızımızda japonyadaki, amerikadaki hızlara ulaşırsa o zaman biz de seed yaparız. bu arada demonoid zaten public tracker gbi çalşıyo orda ratio kasmana gerek yok. private tracker lara yönelmeni tavsiye ederim. bunları da duyuru da biraz araştırma yaparsan bulursun.
0
rentts1
(14.05.09)
benim bildiğim kadarıyla o iş biraz talih meselesi. kimse sizin upload yaptığınız şeyleri indirmiyor olabilir. bi de orada bişey var upload yaptığınız kimseleri belirlemek için. mesela siz demonoidden indirmişsiniz uploada bırakmışsınız ama sizden indirenler demonoid kullanıcıları olmayabilir. o yüzden bugün iyi upload yaptık ha demenize rağmen rationuzda bi iyileşme göremeyebilirsiniz. bahsettiğim mesele nerden ayarlanıyordu bilmiyorum ama birisi kesin anlatır onu. ama ağır sıçmışta olabilirim belki de öyle bişey yoktur, öff yaman çelişkiye düştüm.
0
posteriti
(14.05.09)
port açman yararlı olabilir.

portforward.com
0
tuzzruhu
(14.05.09)
ttnet'in yediği bir nanedir bu. 25 k'dan bir milim bile çıkmak mümkün değil. youtube!a sansürün ikinci nedenidir aynı zamanda bu upload/download bant genişliği. hayret ki rapidshare'in kapısına kilit vurmadılar. çünkü ona ortak olan şirket aynı zamanda telekom'a da ortak diye biliyorum.
0
gozupek
(14.05.09)
yahu fake upload yapmayın rica ediyorum. her şeyi bıraktım demonoidde ratioya bile bakmıyorlar önemli değil elinizden geldiğini paylaşın yeter. fake upload furyası yayılmaya devam ederse şu anda türkiye'yi yasaklayan torrent sitelerine yenileri eklenecek.

@posteriti'nin dediği şey dht. kapalı trackerda dosya transferi yapıyorsanız dht'yi kapamanız lazım çünkü dht açıksa o trackerdan olmayan kişilere de dosyayı yolluyorsunuz ve yaptığınız upload siteye yansımıyor.
0
montreal
(14.05.09)
(4)

Photosohop için Eğitim Videoları

redskull
photoshop for dummies tadında programın temellerini öğrenebileceğim basit videolar arıyorum mümkünse youtubedan olmasın. Çok teşekkürler.
photoshop for dummies tadında programın temellerini öğrenebileceğim basit videolar arıyorum mümkünse youtubedan olmasın. Çok teşekkürler.
0
redskull
(14.05.09)
video var mı bilmiyorum ama çok faydalı bir site.
www.photoshopdersleri.net
0
teritori
(14.05.09)
ya web sitesi de olabilir ama öyle grafikerlerin takıldığı çok profesyonel şeyler olmasın en en en basici mümkünse :)
0
🌸redskull
(14.05.09)
november rain
(14.05.09)
"photoshop video tutorial for beginners" gibi bi arama yapıp bulabilirsin sanırım.
0
kobuzchu kiz
(14.05.09)
(2)

Süperiletkenler

prinnfinite
Ağalar beyler, Yıllarımı çürüttüğüm malzeme mühendisliğinde doktoraya başlamak istiyorum. Ancak başvuru yapacağım üniversite benden bir araştırma konusu ile ilgili bir proposal bekliyor. Gelin görün ki yıllardır süperiletkenlere merak duyan ben gıdım kitap makale vesaire açıp okumamışımdır bu konuda
Ağalar beyler, Yıllarımı çürüttüğüm malzeme mühendisliğinde doktoraya başlamak istiyorum. Ancak başvuru yapacağım üniversite benden bir araştırma konusu ile ilgili bir proposal bekliyor. Gelin görün ki yıllardır süperiletkenlere merak duyan ben gıdım kitap makale vesaire açıp okumamışımdır bu konuda. Yumurtanın kapı ile olan yakınlığı dolayısı ile adam akıllı bir araştırma konusuna ihtiyaç duyuyorum. Ha bu konuda alimlere bilenlere kaf dağında ki bilgelere sormadın mı kardeşim. sordum. Körolasıca bencillik saklatıyor benden bu değerli bilgileri. O halde ne yapayım ne çalışayım siz değerli kardeşlerim önerilerinizi bekliyorum. tekrar söyleyeyim. yumurta kapıya yakın ki ne yakın.

Hadi görem sizleri.

Büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öperim.
0
prinnfinite
(14.05.09)
hangi grupta, nerede ne imkanlarla calisacagini bilmiyorum; haliyle isin malzeme gelistirme kisminda mi yoksa device kisminda mi calisacagini kestiremedigim icin her ikisine de ornek vereyim: squid magnetometer gibi konularda calisabilirsin ya da superiletken josephon junction gelistirmek gibi device amacli isler yapabilirsin. malzeme gelistirecegim diyorsan da eger bulk calisacaksan MgB2 esasli superiletken kablolarin uretimi ile alakali bir seyler yapabilirsin bir ihtimal ya da yeni nesil kupratlara bak eger yuksek sicaklik rekoru pesinde kosacaksaniz. ama eger nanoscale calisacaksan field effect induced superconductivity en ilginc konulardan biri. ama elinde UHV-PLD ve in-situ RHEED gibi edevati olmayan bir laboratuardaysan hic bulasma bile buna.

daha detayli bilgi icin daha detayli veri saglaman lazim.
0
feeling the blanks
(14.05.09)
kessin bakmışsınızdır ama ben yine vereyim linkini:

tez2.yok.gov.tr
0
selimse
(15.05.09)
(2)

cm 01/02

helm hammerhand
sabahtan beri oyunda herhangi bir modu yüklemeye çalıştığımda (restore saved game, quick start game, start new game) şöyle bir uyarıyla karşılaşıyorum:"there is not enough available system memory to restore the game. please free up some more and try again."şindiiik, ram veya harddiskime bakıyorum ha
sabahtan beri oyunda herhangi bir modu yüklemeye çalıştığımda (restore saved game, quick start game, start new game) şöyle bir uyarıyla karşılaşıyorum:

"there is not enough available system memory to restore the game. please free up some more and try again."

şindiiik, ram veya harddiskime bakıyorum hayli hayli boş bellek var, peki bu mal cm niye açılmıyor?
0
helm hammerhand
(14.05.09)
(bkz: #12390728)
(bkz: #11174348)
bi de, cm'ye mal denmez.
0
yoldaki isaretler
(14.05.09)
bilgisayarıma sağ tıklayın> özellikler> gelişmiş> performans başlığı altındaki ayarlar> yeni açılan pencereden gelişmiş seçiyoruz ve değiştir butonuna basıp bellek boyutunu artırıyoruz ve sorun çözülüyor.
0
readmymind
(14.05.09)
(2)

cep telefonundan şehir öğrenme

machapichu
cep telefonu numarasından istenilen kişinin hangi şehirde olduğunu öğrenmek mümkün mü? yardımcı olursanız çok sevinirim.
cep telefonu numarasından istenilen kişinin hangi şehirde olduğunu öğrenmek mümkün mü? yardımcı olursanız çok sevinirim.
0
machapichu
(14.05.09)
teknik olarak evet, isteğe bağlı hayır.
0
demcan
(14.05.09)
kim nerede olması lazım avea'nın servisi.
0
tom_riddle
(14.05.09)
(4)

yerel disk d

2enkucukasalsayidir
yerel disk d'ye tıkladığımda resimde görülen uyarı çıkıyor. kurtarma şansım var mı d'dekileri?
yerel disk d'ye tıkladığımda resimde görülen uyarı çıkıyor. kurtarma şansım var mı d'dekileri?
0
2enkucukasalsayidir
(14.05.09)
çalıştır(windows+r)a d: yaz bi. açılması lazım
0
ency
(14.05.09)
yazdım olmadı . bir de yerel disk d boş görünüyor.
0
🌸2enkucukasalsayidir
(14.05.09)
dosya sistemi var görünüyor mu?

bu bir external disk'mi sabit hdd'niz mi bu hale geldi? ve nasil geldi? :) en son nasil bir islem yaptiniz?

gerci yerel diyormus gormedim..

baslat-> calistir-> cmd-> checkdisk yapin olmadi tekrar bir convert edin veri kaybi olmamasi lazim.
0
kobretti
(14.05.09)
checkdisk ypatım olmadı yerel disk d den hiçbir dosya kısayol vb. açılmıyor.
0
🌸2enkucukasalsayidir
(14.05.09)
(2)

excel

mojosnik
hücrede şöyle birşey yazıyor olsun: "1.2.3.4.1.5"benim istediğim, aradaki noktaları kaldırıp yan hücreye "123415" şekline getirecek bir formül.replace demeyin rica edicem, sürekli değişen bir veriden bahsediyoruz.
hücrede şöyle birşey yazıyor olsun: "1.2.3.4.1.5"
benim istediğim, aradaki noktaları kaldırıp yan hücreye "123415" şekline getirecek bir formül.

replace demeyin rica edicem, sürekli değişen bir veriden bahsediyoruz.
0
mojosnik
(14.05.09)
veri A1 hücresinde ise istediğiniz hücreye =YERİNEKOY(A1;".";"") yazın.
0
mahallenindelisi
(14.05.09)
ingilizce kullananlar için formül subsitute.
0
🌸mojosnik
(14.05.09)
(5)

Çayyolu/Ankara civarlarında fiber internet kullananlar

fletch
efenim artık ttnet in 1 mbps sınırsız paketinden gına geldi ve değiştirmeyi düşünüyorumankara çayyolu civarlarında yaşayıpta şu an fiber internet bağlantısı kullanmakta olanlar varsa tecrübelerini ve önerilerini yazabilirler mi?ha bu arada 20Mbps-limitsiz veyahutta 100Mbps-20GB kotalı internet kulla
efenim artık ttnet in 1 mbps sınırsız paketinden gına geldi ve değiştirmeyi düşünüyorum
ankara çayyolu civarlarında yaşayıpta şu an fiber internet bağlantısı kullanmakta olanlar varsa tecrübelerini ve önerilerini yazabilirler mi?

ha bu arada 20Mbps-limitsiz veyahutta 100Mbps-20GB kotalı internet kullanmayı düşünüyorum
0
fletch
(14.05.09)
Soru 2:
çayyolunda var mı bu? varsa neresinde var?
bu hizmeti kim veriyor?
fiyatı nedir?

en önemlisi upload hızı nedir?
(sadece link verseniz de olur)

teşekkürler.
0
can see
(14.05.09)
superonline ın verdiği fiber internet hizmeti var ama yaklaşık bir ay önce baktığımda tellcom ve quiknet tarafından da veriliyordu bu hizmet (işin ilginç tarafı tellcom ve quiknet sitelerine bağlanmaya çalıştığımda karşıma superonline sayfası geliyor, sanırım bu şirketler superonline tarafından alınmış) ve oturduğum sitede yoktu (altyapı sorunlarından dolayı olması muhtemel)
eğer bu civarlarda hizmetten memnun olan varsa bende geçmeyi düşünüyorum
0
🌸fletch
(14.05.09)
@cansee biraz google aratsan oludu ama ben yine de linkini vereyim

www.superonline.net
0
selimse
(14.05.09)
fiberde upload hızı 1 mbit olması lazım. çayyolu civarında var mı bilmiyorum istanbulun bile heryerinde yok!
0
ozdek
(14.05.09)
konutkent'te bi arkadasim fiber quiknet kullaniyor. yanlis olmasin ama 10 Mbps var ise, ondan.
0
osuruklu
(14.05.09)
(1)

firefox'tan ses gelmiyor

ne bakiyon kardesimm
Mozilladan ses namına hiç birşey yok. Videolar, müzikler... hiç birşeyden ses çıkmıyor. Aksine ie'de herşey normal. Flash playerı ve mozillayı tekrar yükledim ama değişen birşey olmadı. Ses olmayınca olmuyor. Varmı bunun bir çözümü?
Mozilladan ses namına hiç birşey yok. Videolar, müzikler... hiç birşeyden ses çıkmıyor. Aksine ie'de herşey normal.
Flash playerı ve mozillayı tekrar yükledim ama değişen birşey olmadı. Ses olmayınca olmuyor. Varmı bunun bir çözümü?
0
ne bakiyon kardesimm
(14.05.09)
Araclar > ayarlar > uygulamalar kismina girip bir bakin, orada herhangi bir anormallik gorecek misiniz?

bir de benzer sorunu yasayanlarin surada bir basligi var;
support.mozilla.com
0
entrapmen
(14.05.09)
(2)

firefox ta bir download linkine tıklayınca,; "open with, save as" seçenekleri gitti, nasıl geri getireceğim?

fuck milk get beer2
örneğin mininova'da "download this torrent"'e tıklayınca `open with` veya `save as` diye sorardı bana.. ben de onu direk utorrent'e yönlendirmiştim.. tıklayınca linke direk utorrent açılırdı, hiç bir şey sormadan..geçen arkadaşa msn'den 2-3 kb'lık .torrent dosyasını göndermem gerektiği için dosyayyı
örneğin mininova'da "download this torrent"'e tıklayınca open with veya save as diye sorardı bana.. ben de onu direk utorrent'e yönlendirmiştim.. tıklayınca linke direk utorrent açılırdı, hiç bir şey sormadan..

geçen arkadaşa msn'den 2-3 kb'lık .torrent dosyasını göndermem gerektiği için dosyayyı masaüstüne kaydettim.. ancak bundan sonra ne zaman "download this torrent"'e tıklasam direk masaüstüne kaydediyor dosyayı, benim gidip ordan dosyaya çift tıklamam gerekiyor utorrent'de açmam için.. "show desktop" simgesine basınca alttan, yarım saatte zor dönüyor bilgisayar masaüstüne.. sinir bozuyor gerçekten..

sormak istediğim şey şu; nasıl tekrar eski haline getirebilirim. linke tıklayınca direk utorrent'in açılmasını sağlayabilirim.. karıştırmadığım yeri kalmadı firefox'un.. bulamadım.. çıldıracam..

teşekkürler..
0
fuck milk get beer2
(14.05.09)
tools -> options -> applications tab'ından torrent dosyalarını nasıl açmak istediğinizi yanındaki yöntemlerden seçebilirsiniz.
0
demcan
(14.05.09)
ohh bee!!

o kadar uğraştım, karıştırmadığım yer kalmadı..
bunu görmemişim..
ben bu listeyi "quick-time, java, flash vs. vs." gibi browsere kanca atan applicationlar sanıyordum.. meğerse bilgisayardaki bütün application'lar varmış listede..

teşekkürler..
0
🌸fuck milk get beer2
(14.05.09)
(4)

Masaüstüne koyulan bookmark

1001gecemasallariyla1002gece
arkadaşlar şimdi bir çoğumuz gibi ben de firefox kullanıyorm. ama bu meret bizim dükkanın ipsine bağlanıp kameraları açamıyor (webview olayı). bu iş için de internet explorer kullanıyorum. ama şimdi her seferinde başlata tıklayıp internet explorer'a girip ordan bookmarkı açmak sıkıcı olmaya başladı,
arkadaşlar şimdi bir çoğumuz gibi ben de firefox kullanıyorm. ama bu meret bizim dükkanın ipsine bağlanıp kameraları açamıyor (webview olayı). bu iş için de internet explorer kullanıyorum. ama şimdi her seferinde başlata tıklayıp internet explorer'a girip ordan bookmarkı açmak sıkıcı olmaya başladı, ben de bookmark'ı aldım masaüstüne bir güzel koydum.

ama şimdi sorun şu ki, asıl tarayıcı olarak mozilla göründüğü için ordan basarsam yine mozilla açılıyor. bir şeyler yapıp sadece o bookmarkın masaüstünden tıklandığında ie ile açılmasını sağlayabilir miyim? sırf bu iş için program bile yükleyebilirim yani ne olursa artık...

gerekirse: atamansina[at]gmail.com
0
1001gecemasallariyla1002gece
(14.05.09)
o sekilde pek mumkun gibi gelmiyor bana ama soyle bir sey denesen?
internet explorer'in homepage'ini o site yapsan, boylece her actiginda direkt o sayfa acilsa? daha kolay olmaz mi?
0
sourlemonade
(14.05.09)
evet sanırım onu yapıp internet explorer için de bir klavye kısayolu yaratabilirim... hiç yoktan iyidir, teşekkürler :)
0
🌸1001gecemasallariyla1002gece
(14.05.09)
bir de su geldi aklima.
firefox'a ie tab eklentisi kurabilirsin. daha sonra ie tab'in ayarlarinda o siteyi surekli IE ile acmasini saglayabilirsin. yani firefox icinde olacak yine ama sayfa ie ile render edilecek.
img11.imageshack.us
0
sourlemonade
(14.05.09)
ie tab işe yaramadı malesef. ama olsun, teşekkürler yine de :)
0
🌸1001gecemasallariyla1002gece
(14.05.09)
(6)

Bilgisayarım boş cd görmüyor

mertegon
bilgisayarım boş cd leri görmüyor fakat normal herhangi bir cd yi okuyabiliyor. boş cd yi görmediği için de cd ye herangi bir şey yazamıyorum. sizce sebebi ne olabilir? (cd writer olduğuna eminim daha önceleri cd yazmıştım.)
bilgisayarım boş cd leri görmüyor fakat normal herhangi bir cd yi okuyabiliyor. boş cd yi görmediği için de cd ye herangi bir şey yazamıyorum. sizce sebebi ne olabilir?

(cd writer olduğuna eminim daha önceleri cd yazmıştım.)
0
mertegon
(14.05.09)
çok saçma bir soru olacak ama cd writer olduğuna emin misiniz?
0
1001gecemasallariyla1002gece
(14.05.09)
evet kesinlikle ;) çünkü daha önceleri yazıyordum cd
0
🌸mertegon
(14.05.09)
Bos CDyi ne zaman gormuyor? CD writer yazilimini calistirip ondan sonra bos CD takmayi denedin mi? Boyle yapinda yazilim bos CD oldugunu ve kapasitesini gosterebilmeli.
0
wpi
(14.05.09)
o zaman laptopsa bir şekilde arızalanmış olabilir, benimkinde de benzer bir sorun olmuştu.

değilse bi kasayı açıp bağlantılarını kontrol edebilirsiniz türk usulü.. bir de başka başka marka boş cdler deneyip test edebilirsiniz çünkü belli markaları okumayan / okumamaya başlayan cd writerlar duymuştum(efsane de olabilir tabi)..

bunların hiç biri olumlu sonuç vermezse ve aletin garantisi varsa direk garantiye yollayın derim. ha o da yoksa çok uğraşmayıp gittigidiyor'dan falan uygun fiyata yeni bir tane almak gibi bir şımarıklık tavsiye ederim açıkçası :)
0
1001gecemasallariyla1002gece
(14.05.09)
Hangi cd yazma programını kullanıyorsun? Yoksa direkman windows dan mı yazmdırmaya çalışıyorsun? Windowsdan yazdırıyorsan windows XP CD yazdırma sihirbazı yüklü durumda değildir belki. Cd yazdırmayı bi de nero ile denesen...
0
selimse
(14.05.09)
yok herhangi bir programla da görmüyor, cd takmıyosun ki arkadaş diye uyaırı veriyor, büyük ihtimlle yeni bir cd writer ya da yeni bilgisayar lazım =) teşekkürler
0
🌸mertegon
(14.05.09)
(1)

toshiba portege a600-139 notebook nasıl bilirsiniz?

el magico
merhaba arkadaşlar...bu notebooku nasıl bilirsiniz? tavsiye eder misiniz? bu fiyata şu daha iyi diyebileceğiniz bir model var mı? beyaz olması önemli.http://www.toshibashop.com.tr/detay.asp?sid=NB%20TB%20A600-139
merhaba arkadaşlar...
bu notebooku nasıl bilirsiniz? tavsiye eder misiniz? bu fiyata şu daha iyi diyebileceğiniz bir model var mı? beyaz olması önemli.
www.toshibashop.com.tr
0
el magico
(14.05.09)
asıl olarak ne amaçla kullanacaksınız?

bir de başka tavsiyem yok ama core 2 duo olsa bile 1.2 işlemci çok düşük bence. gerçi daha büyük işlemcili o boyutta bir notebook var mı onu da bilmiyorum..

bu arada batarya süresi baya güzelmiş.
0
1001gecemasallariyla1002gece
(14.05.09)
(8)

klavye kısaolu

tehanu
Bir kelimeyi seçerek "tırnak" nam-ı diğer apostroph icine almanın kısa bi rolu var mıdır klavyede? Teşekkürler
Bir kelimeyi seçerek "tırnak" nam-ı diğer apostroph icine almanın kısa bi rolu var mıdır klavyede?

Teşekkürler
0
tehanu
(14.05.09)
ben bildiğim en kısa yol, kelime yahut kelimeler seçildikten sonra sırasıyla

ctrl+x
"
ctrl+v
"

kombinasyonunu kullanmak.
0
barbaroj
(14.05.09)
yeni bir duyuru açıp ortamı kirletmeden ben de buradan sorayım.. çokk uzun zamandır merak ettiğim bir şey var..

ben şu şekilde tırnak açma ve kapama (", ") simgelerini kullanıyorum.. yani "é" butonuna basında direk bu çıkıyor..

ancak insanlar nette genelde (“, ”) şeklinde tırnak işareti çıkartabiliyorlar.. (copy, paste yaptım bu tırnakları, hangi tuştan, nasıl çıkıyor bilmiyorum.)

yani demek istediğim şu;

"elma, armut, erik" <--- ben böyle yazabiliyorum..
“elma, armut, erik” <--- böyle yazmak istiyorum, nasıl olacak?
0
fuck milk get beer2
(14.05.09)
@fuck milk get beer2: tırnak açma: altgr+virgülx2 tırnak kapama: altgr+şx2
0
insanimsi
(14.05.09)
deneme´´

edit: hayır, bu değilmiş.. bunlar başka bir kod.. hatta sözlükte akıllı bkz vermeye yarayan kod bu.. (kod değil de, karakter daha doğrusu)
0
fuck milk get beer2
(14.05.09)
evet bunu ben de hep merak ediyorum. word kendiliğinden çeviriyor akıllı tırnak bilmemne diye lakin tezt ortamından nasıl oluyor?

@insanimsi: kesinlikle öyle değil. bi kere öyle yapınca iki karakter oluyor. bu tek karakterden oluşan bildiğin tırnak. iki tane düz opostrofu yanyana koymak veya iki tane ters opostrofu (ki bunu yapınca gizli bkz olur sözlükte) yanyana koymak değil.
0
kibritsuyu
(14.05.09)
@fuck milk get beer2
alt 0147 “
alt 0148 ”
0
midesiz
(14.05.09)
kullandığım şekli vereyim dedim. yanıltıysam affola. ´´
0
insanimsi
(14.05.09)
istisnasız her karakterin, alt + xxxx şeklinde basılan bir kısayolu vardır benim bildiğim. açık program ne olursa olsun işler.

yani eğer istediğin karakterler onlarsa midesiz'in yazdıkları doğru.

misal sözlükte gizli bakınız verdirten ` karakterini hep alt + 96 ile yazardım, shift + 2 ile değil.
0
delikan76
(14.05.09)
(4)

Bilgisayarın bazı cdleri okuyamaması

griphook
Evet böyle bir sorunum var.Bilgisayarım bazı cdleri okuyabiliyorken bazılarını okuyamıyor.Bunun sebebi ne olabilir sizce?
Evet böyle bir sorunum var.Bilgisayarım bazı cdleri okuyabiliyorken bazılarını okuyamıyor.Bunun sebebi ne olabilir sizce?
0
griphook
(14.05.09)
Eğer bilgisayarınız laptop ise normal bu, hemen tüm laptop'larda bu sorun ortaya çıkıyor zamanla. Önce sadece orjinal cd'leri okumayla başlayıp zamanla hiç bir cd'yi okuyamamaya dönüşüyor.

Eğer bilgisayarınız PC ise lensi kirlenmiş olabilir, temizleme kitleri ile temizlemeyi deneyin.
0
crown
(14.05.09)
daha önce hiç temizlememiştim PC'yi.sizce kendim yapabilir miyim?
0
🌸griphook
(14.05.09)
crown'un bahsettiği kitler dışarıda satılan cd-rom temizleme kitleridir, genelde bir adet cd'den oluşurlar, onu takarsınız cd-rom'unuza, yanında verilen kitapçıktaki yönergeleri takip edersiniz. öyle cd-rom'u açıp içini temizlemek gibi bir hadise değil yani.

yalnız bu kitlerin cd-writer'larla birlikte kullanılmaması gerektiğini bir iki kullanım kılavuzunda okumuştum, emin olmadan kullanmayınız derim.

ayrıca bu cd okuma mevzusunun tek sebebi cd-rom da olmayabilir, yazılabilir cd'lerin bir kısmı da kullandığınız cd-rom'a ve yazılabilir cd'nin çeşidine göre (r+, r-) problem çıkartabilir. eğer ki orijinal ve tertemiz (yani çiziği olmayan) cd'leri okumakta zorluk çekiyorsa bilgisayarınız, o zaman probelmin kaynağı çok büyük ihtimalle cd-rom'dur.
0
demcan
(14.05.09)
kullandığınız medya okuyucunun(cd rom, dvd rom) markasından da kaynaklanabilir.. lg genelde birçok cd'yi okur.. samsung'lar problem çıkarır mesela(yoksa asus muydu problem çıkaran?!)

ayrıca o cd temizleme kitleri pek bir işe yaramıyor genelde.. üzerine ilaç damlatılan, bir yüzünde ufak fırçalar bulunan bir cd'yle okuyucuyu temizlemeye çalışıyor..
0
godot yu hacklerken
(14.05.09)
(3)

MX Entry değiştirme konusunda bi el atabilir misiniz arkideşler?

loststone
Sabah sabah afyonum patlamamışken bir değişiklik yapmaya kastım sunucuda. Sunucuyu zaten mail sunucusu olarak kullanmıyordum. Başka bi yerden alıyordum mail hizmetini. İlk seferinde bunu yapılandırırken (WHM/WebHost Manager kullanıyorum) "Edit MX Entry"yi tıklayıp, mail sunucusunun IP'sini girdiğimd
Sabah sabah afyonum patlamamışken bir değişiklik yapmaya kastım sunucuda. Sunucuyu zaten mail sunucusu olarak kullanmıyordum. Başka bi yerden alıyordum mail hizmetini. İlk seferinde bunu yapılandırırken (WHM/WebHost Manager kullanıyorum) "Edit MX Entry"yi tıklayıp, mail sunucusunun IP'sini girdiğimde olmuştu.

Ancak mail hosting hizmeti verenler IP değiştirmişler. Bana yeni IP verdiler. Onu gene "Edit MX Entry"den girdim. Mail alıp göndermeyi denedim. Olmadı.

Sonra "Edit DNS Zone"u açıp bi şeyleri kurcaladım. Şu anda mail gönderebiliyorum ama mail alamıyorum. Acep nedeni ne olabilir? DNS'le ilgili bi şeyi değiştirmem lazım ama neresidir?

Outlook'ta gelen ve giden posta sunucusu ayarlarına yeni mail sunucusunun IP'sini girince mail alıp gönderebiliyorum ayrıca. yani mail sunucusu sorunsuz çalışıyor.
0
loststone
(14.05.09)
Outlook'ta gelen ve giden posta sunucusu ayarlarına yeni mail sunucusunun IP'sini girince mail alıp gönderebiliyorum ayrıca. yani mail sunucusu sorunsuz çalışıyor.
0
🌸loststone
(14.05.09)
cache'lenmiş olabilir bir yerlerde. birkaç saat bekleyip tekrar dene derim.
0
386 dx
(14.05.09)
dns flush yapınca sorun çözüldü. sabah afyon patlamamıştı, anlayamamışım. kafamı ziteyim.
0
🌸loststone
(14.05.09)
(2)

ipod shuffle 4gb

electropie
şu son çıkan shuffle'dan ( http://www.apple.com/ipodshuffle/features.html )kullanan var mı? artıları, eksileri nelerdir? saçma sapan bir alet mi, koşmaya çıkarken takıp dinlemek için en iyisi mi?kullanan birilerinin yorumlarını merak ediyorum ama varsayım değil.
şu son çıkan shuffle'dan ( www.apple.com )kullanan var mı? artıları, eksileri nelerdir? saçma sapan bir alet mi, koşmaya çıkarken takıp dinlemek için en iyisi mi?
kullanan birilerinin yorumlarını merak ediyorum ama varsayım değil.
0
electropie
(14.05.09)
Kullanıyor değilim de ilk çıktığında almak niyetinde iken biraz araştırmıştım. vazcaymamın sebebi ise ses açma kapama tuşlarının sadece kulaklık üzerinde olması. hal böyle olunca kulaklık değiştiremiyorsun, apple'ın vermiş olduğu beş para etmez kulaklıklara kalıyorsun - dediğim gibi kullanmadım ama diğer ipod kulaklıkları gibi ise kalitesi beş para etmez - ya da diğer firmaların çıkartacağı uyumlu kulaklıklara bağlı kalacaksın ki onlar da muhtemelen hakkettiklerinden daha pahalı olacaklardır.

ps: bulabilirsen ve başka alternatif düşünürsen mutlaka cowon iaudio T2' ye bakmanı şiddetle öneririm.
0
in vito veritas
(14.05.09)
kullaniyorum.

sacma sapan bir alet degil kosmak icin ideal olamayabilir cunku kulaginda tutunur mu bilemiyorum hic kosmadim, kosma durumlari icin kulak ici kulaklilar var. fakat apple in soyle bir kurnazligi var, su an icin baska kulakliklar kullandiginda sarki veya calma listeleri arasinda gecis gibi ozellikleri kullanamiyorsun. sadece duz takip dinliyorsun. alet cok ufak, benim isime gelen buyuk ozelligi ve alma nedenim ufak tefek bir sey olmasiydi.

agirligini hissetmiyorsun.
aletin arkasindaki mandali her yere tutturabiliyorsun. cok saglam tutunuyor. sokmek icin cekmen lazim.
kulakligin alete girisi yine saglam oturuyor. ani hareketler sonrasi yuvasindan cikmiyor. kulakligi yuvasindan cikarmak icin bariz cekmen lazim.
verdigi ses guzel.
biliyorsundur kontrolu sag kulaklikta aletin ustunde 3 kademeli anahtardan baska bir sey yok, kulakliktaki kontrol unitesini kullanmasi da kolay; yok bi numarasi. cit cit cit basiyorsun oluyor.
pil omru usb 2.0 dan besliyorsun sorun yaratmaz ama istersen elektrik prizine takabilecegin donusturulmus parcalari da satiliyor. bence gereksiz alma bosuna.

olumsuz yan olarak,
kaybolmaya cok musait bir sey. bu kisiyle alakali bir konu belki ama bir kutu bul ona koy o zaman sorun olmuyor.

baska sorularin varsa sorabilirsin ?
0
lejant
(14.05.09)
(10)

linux?

layer26
Şöyle bi arkadaşa bakıp çıkıcam tarzında live cd linux çalıştırmak istiyorum.Nedir ne değildir merak sadece ama bilgisayarda xp yüklü hard diskte tek bölüm.Kısacası hard diske hiçbişey olmadan hangi live cd kullanalım tavsiyeniz nedir?Ubuntu pardus mandrake?Bide son olarak ubuntu 9 versiyonunun live
Şöyle bi arkadaşa bakıp çıkıcam tarzında live cd linux çalıştırmak istiyorum.Nedir ne değildir merak sadece ama bilgisayarda xp yüklü hard diskte tek bölüm.Kısacası hard diske hiçbişey olmadan hangi live cd kullanalım tavsiyeniz nedir?Ubuntu pardus mandrake?Bide son olarak ubuntu 9 versiyonunun live cd versiyonu yok mu bulamadım sitesinde?Teşekkürler.
0
layer26
(13.05.09)
Türkçe olması bakımından Pardus live derim.
0
ataturkiye
(13.05.09)
@ataturkiye Hocam herhangi bir yükleme yada bölüm oluşturma gerekiyo mu hard diskte?
0
🌸layer26
(13.05.09)
Hayır direkt tak ve boot olarak cd'yi seç bios'tan. Daha sonra tekrar başlat, çalışacaktır.
0
ataturkiye
(13.05.09)
Son olarak hangisini indirmem gerekiyo farkları nedir?

img19.imageshack.us
0
🌸layer26
(13.05.09)
yanlis klasordesin
ftp://ftp.pardus.org.tr/pub/pardus/livecd/2008.2/
burdan indir iste KDE4'lu iso'yu.
0
sourlemonade
(13.05.09)
eski bir kde fani olarak diyebilirim ki gnome karsisinda kde cok geride kalmistir. bu baglamda eger sadece deneme amacli ise ubuntu kullanin derim. turkce destegi konusunda da sorun cikmaz ayrica. genelde ayni yerellestirme paketleri her linux dagitiminda olur.
0
entrapmen
(14.05.09)
@entrapmen Türkçe olayı sorun değil zaten hocam.Ubuntunun 8 sürümünde mi var live cd en son?
0
🌸layer26
(14.05.09)
Ubuntu'nun 2 versiyonu vardır. Server ve desktop. Desktop versiyonu hem live hem de kurulabilirdir. İkisi bir arada.
0
pichoscosama
(14.05.09)
Peki live çalışmasını nasıl sağlamalıyım.Yani bios ayarları yapıldı diyelim ama görünce live mı yüklemek mi bununla ilgili soru mu soracak
0
🌸layer26
(14.05.09)
ubuntu icin live versiyon diye birsey yok. kurulum cd si live cd dir ayni zamanda. cd den boot ettiginde live olarak calisir. karsina ubuntu masaustu gelir. masaustunde install ubuntu diye kisayol vardi onu tiklarsan yukleme yapar. tiklamazsan live ubuntun olmus olur
0
crucio
(14.05.09)
(2)

Windows 7 Ultimate ve Driver Sorunları

soufigay
Merhaba;Windows 7 Ultimate version yükledim bugün pek çok sorunumu hallettim. Ancak Onboard olan ses kartımı tanımış görünüyor ancak bir türlü ses gelmiyor, Soundmax HD Audio'ydu ses kartım Asus ana kartın üzerinde. Bir de ATI Radeon 1650 Series ekran kartım var, onun da windows 7 driver'ı yok bu ko
Merhaba;

Windows 7 Ultimate version yükledim bugün pek çok sorunumu hallettim. Ancak Onboard olan ses kartımı tanımış görünüyor ancak bir türlü ses gelmiyor, Soundmax HD Audio'ydu ses kartım Asus ana kartın üzerinde. Bir de ATI Radeon 1650 Series ekran kartım var, onun da windows 7 driver'ı yok bu konularla ilgili bir çözüm önerisi var mı peki?
0
soufigay
(13.05.09)
vista sürücüsünü denedin mi?
0
blackdog
(13.05.09)
Evet ATI için olanı çalıştı ama ses kartıyla hala problemimiz var
0
🌸soufigay
(13.05.09)
(3)

virtual pc ve virüsler

domine deyus
şimdi makineye virtual pc kurduk, üstüne işletim sistemini kurduk, başladık kullanmaya.bu sisteme bulaşacak hehangi bir virüs ana sistemi etkileyebilir mi?sanal dünyada yaşadığını anlayıp reele ilişmeyi düşünür mü?
şimdi makineye virtual pc kurduk, üstüne işletim sistemini kurduk, başladık kullanmaya.
bu sisteme bulaşacak hehangi bir virüs ana sistemi etkileyebilir mi?
sanal dünyada yaşadığını anlayıp reele ilişmeyi düşünür mü?
0
domine deyus
(13.05.09)
yok o kadar kafaları çalışmaz. çok sofistike yöntemlerle bunun için kasmazsanız tabii.
0
babatema
(13.05.09)
arada network bağlantısı varsa bulaşabilir diye biliyorum.
0
hububrad
(13.05.09)
ayrıca ana makinanızın disklerini virtual pc'ye share ederseniz de risk almış olursunuz.
0
mononoke
(13.05.09)
(5)

En şahane 64 Bit Linux dağıtımı hangisidir?

loststone
Laptop'ıma 64 Bit'lik bi Linux kurmak istiyorum. elimdeki (32 bit olduğunu bilmeden kurduğum) ubuntu 9.04'ten memnunum ama 64 bit olsa daha memnun kalacağım.var mıdır bi öneriniz?
Laptop'ıma 64 Bit'lik bi Linux kurmak istiyorum. elimdeki (32 bit olduğunu bilmeden kurduğum) ubuntu 9.04'ten memnunum ama 64 bit olsa daha memnun kalacağım.

var mıdır bi öneriniz?
0
loststone
(13.05.09)
ubuntu'dan memnunduysan 64bitligini kur bence hocam.
www.ubuntu.com adresinde asagida ufak bir tik var onu 64bit e getirirsen 64bitligi indirirsin.
0
entrapmen
(13.05.09)
çok aman aman bir fark göremeyeceksin emin ol. ubuntuyu deneyebilirsin. evde 64, işte 32 bit kullanıyorum ben.
0
ency
(13.05.09)
(bkz: ubuntu) multimedia amaçlı kullanıyorsan 32 bit ten şaşma.
0
torsque
(13.05.09)
ubuntu kullanma 64 bit. tavsiyem budur sana cancağızım
0
darknum
(14.05.09)
Ne win ne de *nix platformlarında 64 Bit son kullanıcıda bir getirisi yok.
0
pichoscosama
(14.05.09)
(4)

online tavla

geldiler
mynet'in son oda penceresi açıldıktan sonra Mynet Oyun Yükleniyor... Lütfen bekleyiniz. de kalıyor mal gibi. firefoxla da i.e ile de aynı. play65 kurayım dedim o da hata veriyor kurulum dosyasını çalıştırdıktan sonraki küçük pencerede. türkçesi ingilizcesi de aynı. sorunsuz online tavla oynayabilece
mynet'in son oda penceresi açıldıktan sonra Mynet Oyun Yükleniyor... Lütfen bekleyiniz. de kalıyor mal gibi. firefoxla da i.e ile de aynı. play65 kurayım dedim o da hata veriyor kurulum dosyasını çalıştırdıktan sonraki küçük pencerede. türkçesi ingilizcesi de aynı. sorunsuz online tavla oynayabileceğim bi site yok mudur?
0
geldiler
(13.05.09)
java yüklü mü bilgisayarınızda?
0
tepedeki psychedelic adam
(13.05.09)
java da bir sorun olabilir. bir gamyun.net i dene olmazsa java da bir sorun vardır...
0
benim de soyleyeceklerim var
(13.05.09)
java yüklü yav daha önce king falan oynuyordum mynette.

edit: başka bir adresten indirdim play65 kuruldu girdim sonunda ama bunda da sahte para modunda hiç bi oyun yok oynanabilecek. beleş oynayamıyor muyuz? eğer öyleyse sahte para modu niye var?
0
🌸geldiler
(13.05.09)
backgammonstar.com
ufak bir exe yüklüyorsunuz, oyunu açtığınızda da sağdan change view iyidir.
0
alustriel
(14.05.09)
(2)

excel soruları

füt
excel de iki sorum var(1. soru)a1 sütununda 10 b1 sütununda 5 c1 sütununda T yazdığım takdirde d1 sütununda a1 ve b1 de yazanların toplamını versin(2. soru)a1 sütununda 15a2 sütununda 20a3 sütununda -5a4 sütununda -10 yazıyor olsun b1 sütununa öyle bi formül yazalım ki a1 e yazdığımız 0'dan küçükse
excel de iki sorum var

(1. soru)
a1 sütununda 10
b1 sütununda 5

c1 sütununda T yazdığım takdirde
d1 sütununda a1 ve b1 de yazanların toplamını versin

(2. soru)
a1 sütununda 15
a2 sütununda 20
a3 sütununda -5
a4 sütununda -10

yazıyor olsun b1 sütununa öyle bi formül yazalım ki a1 e yazdığımız 0'dan küçükse kızmızı, büyükse yeşil olsun??
0
füt
(13.05.09)
1. cevap
=EĞER(C1="T";A1+B1;"")

2. cevap
o formülle değil de, biçim menüsünde koşullu biçimlendirme ile yapılır.

bu cevaplar open office içindir. noktalama işaretleri ve menü isimleri değişkenlik gösterebilir.
0
el magico
(13.05.09)
1. soru:

D1 sütununa şu formülü girin: =IF(C1="T";SUM(A1:B1))
0
sui
(13.05.09)
(2)

Word 2007 alt bilgi ve numara sorunu

readmymind
50-60 sayfalık bir belgeye alt bilgi ve sayfa numarası eklemeye çalışıyorum ama birini ekleyince diğeri kayboluyor. alt bilgi ekledikten sonra sayfa numarası ekliyorum hooop alt bilgiler uçuyor bu neden kaynaklanır çözümü nedir.ve ayrıca alt bilgi ekle deyince tüm sayfalara aynı alt bilgiyi ekliyor,
50-60 sayfalık bir belgeye alt bilgi ve sayfa numarası eklemeye çalışıyorum ama birini ekleyince diğeri kayboluyor. alt bilgi ekledikten sonra sayfa numarası ekliyorum hooop alt bilgiler uçuyor bu neden kaynaklanır çözümü nedir.
ve ayrıca alt bilgi ekle deyince tüm sayfalara aynı alt bilgiyi ekliyor, bunu nasıl önleyebilirim, istediğim sayfaya istediğim alt bilgisi sorunsuz yazmak istiyorum, yardımcı olun lütfen.
0
readmymind
(13.05.09)
önce sayfa numarası ekle, sonra eklediğin numarayı kopyala. alt bilgini ekledikten sonra istediğin yere sayfa numarasını yapıştır. Sayfa numarasıyla ilgili değişiklik için daha sonra üzerine sağ tıklayıp edit field diyebilirsin.
0
Poly
(13.05.09)
ehehee, kendi sorununa kendi çözümünü bulanlar kervanına bende katıldım :)
ekle bölümünde bulunan alt bilgiyi değil, başvurular bölümünde bulunan dip not ekleyi seçecekmişiz. en sonunda bulabildim, ohh beeee.
0
🌸readmymind
(13.05.09)
(1)

Gta Theft Auto 3(gta3)

ultrAs
gta 3 oyununda ekran çözünürlülüğünü nasıl yükseltebilirim.oyunda ekran Özelliklerine giriyorum ama yapamıyorum ?
gta 3 oyununda ekran çözünürlülüğünü nasıl yükseltebilirim.oyunda ekran Özelliklerine giriyorum ama yapamıyorum ?
0
ultrAs
(13.05.09)
2 seçenek var yanlış hatırlamıyorsam.
1) oyunda karakteri açtınız ve bundan sonra oyun grafik ayarlarını değiştirmeye çalışıyorsunuz, bu yüzden değişmiyor. oyundan çıkın (resume olayı kalksın) oyuna tekrar girip ilk iş olarak ayarları değiştirmeyi deneyin.

2) bu da gta3'e ait bi sorun heralde. grafik ayarları değişimi bi garipti. graphics'de çözünürlük üzerine tıklayıp enter falan değil klavyenin sağ sol tuşlarını kullanmanız gerekiyor. bu şekil ve benzerlerini deneyin, emin değilim ama değişik olduğunu hatırlıyorum değiştirmenin.
0
hikaye mesture
(14.05.09)
(2)

-ileri düzey- photoshop bilen?

jazzgrr
2 aydır içinden çıkamadığım bir durum için soru sorulmak üzere ileri düzey photoshop bilen birini arıyorum. hunharca arıyorum üstelik. ya atladığım bir nokta var ya da bir kolay yol.. (işte tam bu noktada fireworks dahi iş görebilir)
2 aydır içinden çıkamadığım bir durum için soru sorulmak üzere ileri düzey photoshop bilen birini arıyorum. hunharca arıyorum üstelik.
ya atladığım bir nokta var ya da bir kolay yol.. (işte tam bu noktada fireworks dahi iş görebilir)
0
jazzgrr
(13.05.09)
durumu biraz açıklasan?
0
bloodorbloom
(13.05.09)
"iş" olduğu ve önemli bir marka olduğu için burada detay veremedim arkadaşlar.
yanıtlayan herkese sözlük üzerinden açıklama yapmış bulunmaktayım.(yapmaya da devam ederim)
şimdiden teşekkürler, hadi göreyim sizi! :)
0
🌸jazzgrr
(13.05.09)
(1)

Ps 3 de mkv izlemek

lorxar
mkvleri izlemek için tsMuxer ile çeviriyorum ses kanala sayısını 5.1 den 4.1 düşürüyorum fakat açtığımda sadece ses geliyor başka bir ayar mı yapmam gerekiyor ?
mkvleri izlemek için tsMuxer ile çeviriyorum ses kanala sayısını 5.1 den 4.1 düşürüyorum fakat açtığımda sadece ses geliyor başka bir ayar mı yapmam gerekiyor ?
0
lorxar
(13.05.09)
MKV2VOB'u bir dene
0
ergecsenturk
(13.05.09)
(5)

Video Birlestirip Alt Yazi Eklemem Lazim!

zeykur valekov
$imdi elimde 4 adet, yakla$ik 1er dakikalik video var. Ben bunlari arka arkaya oynatmak icin birbirine eklemek istiyorum, yani windows media player'da actim mi tek bir video dosyasi ile oynatayim. Bunu yaptiktan sonra da altyazi eklemek istiyorum bu videonun üzerine.$imdi mala anlatir gibi anlatacak
$imdi elimde 4 adet, yakla$ik 1er dakikalik video var. Ben bunlari arka arkaya oynatmak icin birbirine eklemek istiyorum, yani windows media player'da actim mi tek bir video dosyasi ile oynatayim. Bunu yaptiktan sonra da altyazi eklemek istiyorum bu videonun üzerine.

$imdi mala anlatir gibi anlatacak biri var mi? $u programi indir, $uradan $unu yap, ardindan enter'a bas, sonra 4 kere kendi etrafinda dön filan gibi önerilere acigim. Yeter ki mala anlatir gibi anlatilsin.
For dummies, evet :)
0
zeykur valekov
(13.05.09)
www.inndir.com

pek bir şey yok. programı kurup, videoları içine atıp, birleştir diyorsunuz.

subtitle embeder olarak iyi bir program vardı ama unuttum adını. bakınmaya devam ediyorum..
0
dambil
(13.05.09)
donatıların içinde "windows movie maker" adlı programı bulup açtıktan sonra, altta çıkan boş film karelerine, videolarınızı sırasıyla sürükleyip bırakınız. sonra bir tuşa basınca birleşecektir.

altyazı ekleme işini anlatacak biri çıkıncaya kadar bununla uğraşınızi zaman kazanınız...
0
kabablanka
(13.05.09)
tamam nasıl unutmuşum altyazı gömme burada sorulmuştu daha önce

(git: 44926)
0
dambil
(13.05.09)
total video converteri kurup combine and convert several media files'a tıklıyoruz ordan add files deyip birbirine eklemek istediğimiz videoları seçiyoruz. akabinde önümüze hangi formata çevirmek istediğimize dair bir ekran geliyor formatı seçip convert diyoruz işlem bitince afiyetle izliyoruz.
0
akustik cinayet
(13.05.09)
total video converter ile altyazı da ekleyebilirsin hem.
0
blackdog
(13.05.09)
(4)

keyboard not found

ayiadam
ev arkadasımın bilgisayarı başlıktaki sebepten açılmıyor. dewam etmek için f1'e basın diyor şaka gibi. nedir ne değildir nasıl çözülür_?
ev arkadasımın bilgisayarı başlıktaki sebepten açılmıyor. dewam etmek için f1'e basın diyor şaka gibi. nedir ne değildir nasıl çözülür_?
0
ayiadam
(13.05.09)
klavye usb sanırım?
0
dinomazu
(13.05.09)
başka keyboard takıp deneyin bakalım açılıyor mu
hata keyboardda ise gidip yenisini alsın
0
mortifera
(13.05.09)
f1'e basın uyarısı acayip olsa da, işin daha acayipi, klavye bulunamadı devam etmek için f1'e basın uyarısına f1'e basarak yanıt verince devam etmesi oluyor kimi zaman.

gel de çık işin içinden.
0
kibritsuyu
(13.05.09)
korkmayin pc'nizde hicbir abukluk yok. ben 3 yildir ne format ne virüs format atmiyorum pc'e gül gibi kullaniyorum. kibritsuyu'nun tespiti de cok dogru:) hem klavyeyi görmüyo hem de f1 e basin diyo. aklima gemide filmi geldi (ki kiz bakireymis, bakire kiz nasil .....? ) :):)
0
karamuratbenim
(13.05.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.