Giriş
(2)

Portable MSN

ermanen
Sirketteyken, Portable MSN'i, flash disk'ten kullanirsam farkedilir miyim yine de? Cunku Task Manager'da da gozukuyor islem...
Sirketteyken, Portable MSN'i, flash disk'ten kullanirsam farkedilir miyim yine de? Cunku Task Manager'da da gozukuyor islem...
0
ermanen
(26.09.08)
evet.
0
bryan fury
(26.09.08)
Illa beni arastirmasi mi lazim yoksa, belli bir yerde msnmsgr.exe acilmis diye gorur mu?
0
🌸ermanen
(26.09.08)
(8)

msn

cold
msn e bağlanamıyorum.diğer hesaplarımıda kullandım bağlantı kurulamıyo.ne yapmalıyım
msn e bağlanamıyorum.diğer hesaplarımıda kullandım bağlantı kurulamıyo.
ne yapmalıyım
0
cold
(26.09.08)
ben de açamıyorum. genel bir sorun sanırsam. düzelir yakında.
0
rectoa
(26.09.08)
bir hata kodu vermeli?
0
dinomazu
(26.09.08)
80072efd
evet aynı hatayı veriyor..
sürekli deniyorum bi değişiklik yok..
0
🌸cold
(26.09.08)
shiftdelete.net işe yarar mı acaba?
0
dinomazu
(26.09.08)
shiftdelete.net işe

bunu denedim hatta restart ta attım ama yine aynı hatayı veriyo...
0
🌸cold
(26.09.08)
aynı sorun ben de var. proxy yada firewall olayı değil bence. www.meebo.com dan girdim ben ancak.
0
hollowlife
(26.09.08)
benimki zaten bağlıydı. denemek için koptum. ben de bağlanamıyorum şimdi:)
hata kodu: 80048820
0
insanimsi
(26.09.08)
An itibariyle
Genişletilmiş hata kodunun 80048439 olmasıyla beni uyuz eden ve

"ümmeti muhammed kadir gecesini gerektiği gibi ihya edebilsin diye bilerek bozdular msn messengeri, millet muhabbete dalar namazı abdesti boşlar dediler heralde. ekşi sözlüğüde biri kapatsa da kendimizi zikre versek, aklımız burda kalıyo bee.

(thelepermessiah, 26.09.2008 23:10)
#14097392 "

adlı entry ile beni yardıran dumur ötesi fevkaladenin uktesinde vukuat.

Bill gates göreve, msn ceo göreve windows göreve hatta telekom da göreve!
0
onyetele
(26.09.08)
(7)

Msn messenger sistem dosyasi bidisi

independence
msn messenger acilmiyor, sistem dosyasi diye bir sorun yaratiyor ba$ima. neden ola ki? hi?
msn messenger acilmiyor, sistem dosyasi diye bir sorun yaratiyor ba$ima. neden ola ki? hi?
0
independence
(26.09.08)
lank diede exe dosyası çıktı tırstım birden:S şimdi gelde kullan. bu arada sistemi ghostla yeniden kurdum msn versıonumda 8.5.1288.816 cunku kimileri griyo fark ettimde hala bende tık yok
0
zapake
(26.09.08)
sanırım microsoftun sunucularıyla ilgili bi durum bu
0
zapake
(26.09.08)
bu arada meebo.com dan girilebiliyor. ee ne yapacağız şimdi?
0
zapake
(26.09.08)
muhtemelen bu hata iletileri alakasiz olsa bile cikiyor. cozemedim hala sorunu o ayri konu.
0
🌸independence
(26.09.08)
zapake; sorun msn messengerin kendi serverleri ile alakali ise diger her turlu instant messenger programlarindan girilebilir zaten.
0
🌸independence
(26.09.08)
e sonucta onlarda microsoft serveri kullanmak zorunda değilmi. sonucta gercek msnle bağlananlada konusabiliyosun.
0
zapake
(26.09.08)
e degil tabiki. her programin kendine ait sunucusu kendine ait serveri var. misal ek$i sozluk hata verdigi zaman itu sozluk cali$maz mi? cali$ir. ayni mantik.
0
🌸independence
(26.09.08)
(7)

sistem kapatılıyor hatası

asyMMetry
sistem kapatılıyor hatasıbugün bilgisayarımda yandaki hatayla karşılaştım. hata çıkıyor 60 sn sonra yeniden açılıp kapanıyor. sebebini veya çözümün bilen varsa yardımcı olabilir mi?teşekürler.
sistem kapatılıyor hatası
bugün bilgisayarımda yandaki hatayla karşılaştım. hata çıkıyor 60 sn sonra yeniden açılıp kapanıyor. sebebini veya çözümün bilen varsa yardımcı olabilir mi?
teşekürler.
0
asyMMetry
(26.09.08)
worm mu ne, patch i var, firawall kurup o islemın erisimini engelleyince de geciyor
0
bryan fury
(26.09.08)
windows updatelerini yapamissiniz. service pack kurun mumkunse cd'den kurun ve internet baglantisini kesin kurarken.
0
badseed
(26.09.08)
ben firewalla halletmıstım, formatsız.
0
bryan fury
(26.09.08)
şuraya bakmakta fayda var:
sozluk.sourtimes.org
0
dinomazu
(26.09.08)
geçici çözüm olarak saati veya tarihi geri alın. o arkada kendi kendine takılsın.
0
cruor
(26.09.08)
dial up zamanlarindan hatirladigim bir virustur kendisi..
0
katafalk
(26.09.08)
yahu bugün başıma geldi uzun yıllar sonra. anlamadım niye şimdi oldu. sizde de bugün olunca ne yaptık da tetikledik acaba? internet explorer 8 betayı kurduktan hemen sonra oldu bende. ama onla alakalı mı bilemiyorum. worm için tarattım çıkmadı. ben de servislerden uzaktan yordamın restart etme özelliğini kapattım. kökten çözüldü.
0
cha
(26.09.08)
(3)

itouch tavla aktivasyon şifresi..

plt radioman
aylardır update etmediğim itouch ımı update edeyim dedim, bnm beleş tavla oyunum oldu şimdi paralı...çok sinirlendim açıkçası... adikus.com un yeni sürüm backgammonı (2.5)1- bu bir tane aktivasyon kodu mudur?2- eğer öyleyse şifresi olan biri benimle paylaşabilir mi lütfen??pls tşkr brb
aylardır update etmediğim itouch ımı update edeyim dedim, bnm beleş tavla oyunum oldu şimdi paralı...çok sinirlendim açıkçası... adikus.com un yeni sürüm backgammonı (2.5)

1- bu bir tane aktivasyon kodu mudur?
2- eğer öyleyse şifresi olan biri benimle paylaşabilir mi lütfen??

pls tşkr brb
0
plt radioman
(26.09.08)
ayni sey benim de basima geldi. bulursaniz bana da haber verirseniz sevinirimç

bu arada full oyunlar yuklenebiliyor sanirim winscp yardimi ile, boylece dehset parali oyunlar da ucretsiz bilgisayardan aktarilabiliyor. tavla da bunlarin icinde vardir eminim ki.
0
la traviata
(26.09.08)
la traviata; dedigin sey galiba ftp programiyla touch'un icine girip dosyalari araklama, ya da duz olarak bilgisayara cekip ordan touch'a ekleme. yapiliyor bu ama full oyunlar hic bir yerde yok ki :) yani ben bulamadim daha..

plt radioman; ben de eski surumdeyim suan beklemedeyim, keske sorsaydin bi edeyim mi falan diye :) oynununa uzuldum.. yalniz yeni surumler icin free oyunlar var. appstore'da dolas biraz, soliter dama fln oyunlar vardi bedava, tavla da neden olmasin..
0
only
(27.09.08)
evet ftp ile aktarma.

full oyunlar var.
hem de tamami bi sitede var muthis bir siteydi.
mega monkey ball dan tavla lara, butun en muthis oyunlar var iphone'un. fearofthedark biliyordu sitenin adini, benden gelmezse ismi ona sorunuz : )
0
la traviata
(29.09.08)
(3)

Güç Kaynağı takabilir miyim?

pispinti
linkteki güç kaynağını aldım: http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?categoryid=1012&productid=bd71375ben bunu bağlayabilir miyim? bilgisayardan anlarım ama donanım olarak şu ana kadar tek yaptığım şey RAM takmak...yanlış bir şey yaparsam anakart falan yanar mı?ne yapayım ne önerirsiniz?
linkteki güç kaynağını aldım:
www.hepsiburada.com

ben bunu bağlayabilir miyim? bilgisayardan anlarım ama donanım olarak şu ana kadar tek yaptığım şey RAM takmak...

yanlış bir şey yaparsam anakart falan yanar mı?

ne yapayım ne önerirsiniz?
0
pispinti
(26.09.08)
yanlis takman zaten imkansiz. rahatlikla takabilirsin.

edit: ben de 5-6 ay önce aynisini almistim. halen kullanmaktayim. iyi secim dogrusu.
0
trimpot
(26.09.08)
çok da zor bişey değil güç kaynağını takmak. bir tek vidalama aşamasında anakarta zarar vermemeye dikkat edin yeter.
0
deckard
(26.09.08)
aşağıdaki linkteki resimde 6 numaralı güç girişine takacağın soket uymazsa (büyük gelirse) soketin ucunda geçmeli bir bölüm oluyor, onu çıkart ve tak, onun dışında birebir bağlantı yaparsın problem çıkmaz. Bunu niye söyledim, ben saftirik gibi kullanma kılavuzunu okumadan "bu büyük geldi" diye geri götürüp rezil oldum ordan biliyorum :)

home.tiscali.nl
0
kimlanbu
(26.09.08)
(15)

[Çok Acil!] System Shutdown Sorusu!

hlathguth
Bilgisayarımı açıyorum, ve 15-20 dakika sonra resimdeki uyarı geliyor. Laptop sapıtıyor, gelen simge yok olmuyor. Ne yapmalıyım?
Bilgisayarımı açıyorum, ve 15-20 dakika sonra resimdeki uyarı geliyor. Laptop sapıtıyor, gelen simge yok olmuyor. Ne yapmalıyım?
0
hlathguth
(26.09.08)
service packleri yükle, hata devam ederse virüs vardır.
0
kimlanbu
(26.09.08)
bu bir worm, windows firewall bunu engelliyordu, firewall kapalı olabilir.
0
luzumsuzadam
(26.09.08)
service pack yüklü degil sanirim o pc.
o yüzden kapatacak bir firewall'i bile yok.
0
trimpot
(26.09.08)
windows guvenlik duvarini kapattiysan ondan yapabilir hlathguth, onun haricinde bunu silen tool'lar var, cozemezsen elimde hazirda var, haber edersin gonderirim.
0
oligomer
(26.09.08)
format. sp3 lü bir os.

geçici çözüm için ise çalıştıra:

shutdown -a

yazın.
0
faust
(26.09.08)
bendede sp3 yuklu ustune nod32 firewall antivrius yuklu tum pathcler tamam ama bendede basladi bugun. Daha onceden cikmisti bu tekrar hortlamis galiba.
0
sanio
(26.09.08)
firewalldır bunun ılacı, tanımadıgın islemleri engelliyorsun zaten uyarı da veriyor.
0
bryan fury
(26.09.08)
evet wormun, malwarein önde gideni bu...
mikrosof sitesinde bunun için patch var(adını hatırlayamadığım). Ben ad aware+patch ile çözmüştüm...
0
late viper
(26.09.08)
Arkadaşlar, öncelikle önerileriniz için teşekkürler. Şu anda formatladım, recoveryden yeniden windows kurdum.

Bu haltın tekar aktive olma ihtimali var mıdır? Gitmiş midir?

Ücretsiz ve güvenilir bir firewall biliyor musunuz?

(özel link paylaşımı için: [email protected])
0
🌸hlathguth
(26.09.08)
Olmuyor abi. SP3 kur diyorlar ama linki bile bulamadım :(
0
🌸hlathguth
(26.09.08)
ücretsiz ve kaliteli bir firewall için comodo yu önerebilirim. türkçedir üstelik.

doctus.org
0
faust
(26.09.08)
support.microsoft.com

"Yüklemeler ve güncelleştirmeler"
0
late viper
(26.09.08)
Son bir soru: viruslu olma ihtimali olan hard diskimi taksam bu uygulama gelebilir mi yine? yoksa sadece netten mi bulaşır?
0
🌸hlathguth
(26.09.08)
internetten bulaşıyor, şöyle bir çözüm de olabilir;
"yahu bugün başıma geldi uzun yıllar sonra. anlamadım niye şimdi oldu. sizde de bugün olunca ne yaptık da tetikledik acaba? internet explorer 8 betayı kurduktan hemen sonra oldu bende. ama onla alakalı mı bilemiyorum. worm için tarattım çıkmadı. ben de servislerden uzaktan yordamın restart etme özelliğini kapattım. kökten çözüldü." @cha
0
luzumsuzadam
(27.09.08)
Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler. Çok yardımcı oldunuz, sağolun.
0
🌸hlathguth
(27.09.08)
(4)

macbok air performansı?

dirk pitt
macbook airda yüksek çözünürlüklü veya raw fotoğrafları photoshop vb ile editlemek aleti kasar mı?kullanan bilen eden cevaplasın lütfen...
macbook airda yüksek çözünürlüklü veya raw fotoğrafları photoshop vb ile editlemek aleti kasar mı?
kullanan bilen eden cevaplasın lütfen...
0
dirk pitt
(26.09.08)
kasmaz
0
chrome
(26.09.08)
kasabilir
0
x daemon
(26.09.08)
bildiğim kadarı ile aletin yapılış amacı kasmaması yönünde. Kullanmadım, kullananların yorumunu dinle derim.
0
kabal
(27.09.08)
ben hala 4 yillik 1.5 powerbook'la takla attiriyorum lightroom'da cs3'te kaldi ki intel islemcisiyle cok daha uyumlu yeni programlar.
0
chrome
(27.09.08)
(6)

monitör açılmıyor

valiant
monitörüm bilgisayarı açtığımda açılmıyor ve üzerinde "no video ınput" yazısı çıkıyor.oysa tüm bağlantılar yerinde ve tam.temassızlık olması ihtimaline karşı bir kaç kez çıkartıp yeniden taktım ama bir değişiklik yok.bilgisayara reset atıldığında bazen düzeliyor ve normal çalışmaya başlıyor ama 10 k
monitörüm bilgisayarı açtığımda açılmıyor ve üzerinde "no video ınput" yazısı çıkıyor.oysa tüm bağlantılar yerinde ve tam.temassızlık olması ihtimaline karşı bir kaç kez çıkartıp yeniden taktım ama bir değişiklik yok.bilgisayara reset atıldığında bazen düzeliyor ve normal çalışmaya başlıyor ama 10 kez falan reset atmam gerekiyor.üstelik ekran açılmadığı için bilgisayarı da kapatamıyorum fişten çekmem gerekiyor kapatmak için.neden dolayı olabilir?
0
valiant
(26.09.08)
bilgisayari guvenli kipte acmayi deneyin, yine ayni sey oluyor mu?
0
paradoxical
(26.09.08)
Farklı bir mönitörle deneyin imkanınız varsa buna. girişlerdeki dişliler kırılmış olabilir diyeceğim ama bir kaç resetten sonra görüntü geliyor demişsiniz.
0
teritori
(26.09.08)
XP'de güvenli kipte nasıl başlatılır bilmiyorum,biraz önce yeniden başlatmayı denedim yine aynı sorunu yaşadım.5-6 kez reset attıktan sonra ekranda P/N 113-PC4938-01 yazısı çıktı daha sonra reset attığımda açıldı.
0
🌸valiant
(26.09.08)
P/N yani Bios Part Number. En yakin ihtimal ekran karti gitti gidecek. Tanidikta filan ekran karti varsa alip takip deneyin.
0
trimpot
(26.09.08)
Bana bağlatı yeri oksitlenmiş ya da içindeki tetik devresi bozulmuş gibi geldi. Başka bilgisayarda denerseniz sorunun monitörde mi, kasada mı olduğunu anlayabilirsiniz.
0
neronas
(26.09.08)
yüzde seksen ihtimal ekran kartın kaymıştır. aç içini kurcala azıcık. sıkıştır et tut.

bana dediğin 3 kere oldu. üçü de ekran kartıydı.
0
mortifera
(26.09.08)
(3)

epiphone gitar hakkında bilgi

ragnarak1
Slm.amatör olarak gitar çalmaya çalan biri olarakaşağıda linki bulunan epiphone marka gitara kafayı takmış bulunmaktayım..http://www.muzikenstrumani.com/index.php?p=show&pid=2759&k_id=5&kn=Elektro+Gitarlarfiyatının az yada çoklugu ve blues için teknik anlamda uygunlugu hakkında bilgi sahibi olan ark
Slm.
amatör olarak gitar çalmaya çalan biri olarak
aşağıda linki bulunan epiphone marka gitara kafayı takmış bulunmaktayım..
www.muzikenstrumani.com

fiyatının az yada çoklugu ve blues için teknik anlamda uygunlugu hakkında bilgi sahibi olan arkadas varsa ve bilgi verirse sevinirim.
eyv
0
ragnarak1
(26.09.08)
fiyatı normal göründü bana ama tabiki daha ucuza illa ki bulunur. epiphone güzel gitardır, severiz sayarız. blues'dan anlamadığım için pek bir şey diyemeyeceğim, zira almak istediğin tona göre manyetik değiştirmen veya pedal, processor falan alman gerekebilir.
0
suursuz deve
(26.09.08)
Blues'a uygundur. Manyetikleri gayet tok ve gür tonlar almanı sağlar.
Fiyatı da Türkiye'de bulabileceğin uygun fiyatlardan...
0
bitti
(26.09.08)
Epi ler kendi aralarında büyük farklılıklar gösterebiliyor bence denemeden alma,bu gitar çin malı onuda göz önünde bulundur.Blues yapacaksan biraz daha ekleyip güzel bir meksika fender alabilirsin.Çin malı epilerden üstündür blues'a daha yatkın bir gitardır.
0
majestik
(27.09.08)
(2)

ikinci el laptop pili sağlıklı mı?

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
merhaba,bir adet toshiba L-10 model dizüstü bilgisayarımız var. bu aletin pili epey bir süre önce bitti. yani bitti dediğim, gösterge %100'deyken bile 10 dakika kadar mobil kullanabiliyorum. ben de yazıcıoğlu'na gittim, pil fiyatlarına bir baktım. çok uçuk fiyatlar söylediler. amerika'dan getirtiyim
merhaba,
bir adet toshiba L-10 model dizüstü bilgisayarımız var. bu aletin pili epey bir süre önce bitti. yani bitti dediğim, gösterge %100'deyken bile 10 dakika kadar mobil kullanabiliyorum. ben de yazıcıoğlu'na gittim, pil fiyatlarına bir baktım. çok uçuk fiyatlar söylediler. amerika'dan getirtiyim ucuz olur dedi birisi, 360 dolarmış. başka bir dükkanda adam bozulmuş laptoplardan sağlam pilleri çıkarıp sattığını söyledi. o da 120 dolarmış. bu ikinci el piller ne derece sağlıklıdır? ya da bildiğiniz ucuz pil satan, tavsiye edebileceğiniz yerler var mıdır?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(26.09.08)
oha manyaklasmıs adamlar. neymıs ya 360 dolar.

www.metacafe.com ya da

www.metacafe.co.il

kısaca laptopun bataryasının ıcındekı bıreysel pıllerı aynı ozellıkte olanlarla degıstırdıgınızde (biraz lehim bilmeniz lazım) cillop gibi yeni bir bataryanız olur. hem de tas catlasın 50 liraya.
0
osuruklu
(26.09.08)
ebay'den bakin
0
x daemon
(26.09.08)
(3)

Vestel 6700 Divx Player

painmiss
Merhabalar, Vestel 6700 Divx Player kullanmaktayım, söz konusu cihazın en çekici özelliği bünyesinde bir adet usb girişi bulundurmasıydı. Divx playerla kullanmak ve cd basma olayına bir son vermek adına SMARTDISK 320GB 2.5" satınaldım, yalnız sevgili divx playerımız hd i bir türlü görmedi. Sanırım d
Merhabalar,

Vestel 6700 Divx Player kullanmaktayım, söz konusu cihazın en çekici özelliği bünyesinde bir adet usb girişi bulundurmasıydı.

Divx playerla kullanmak ve cd basma olayına bir son vermek adına SMARTDISK 320GB 2.5" satınaldım, yalnız sevgili divx playerımız hd i bir türlü görmedi.

Sanırım divx playerın üzerindeki usb 1.0, hd inki usb 2.0, sorun buradan mı kaynaklanıyor olabilir, eğer öyleyse nasıl aşarım ? Fikri olanlar paylaşırsa sevinirim.

Ayrıca söz konusu ürünü external hd ile sorunsuz kullanmayı başaranlar hangi marka hd kullanıyorlar onu da merak ederim.

Teşekkurler
0
painmiss
(26.09.08)
yanilmiyorsam bu player usb 2.0 destekliyor. kesin emin olmak icin kitapcigina bakmani öneririm. 1 tb'a kadar kullananlar var. bunu cesitli forumlarda okuyarak sen de görebilirsin.

dosya sistemi ntfs ise okumaz. fat32 olmasi gerekiyor. onu kontrol edebilirsin.
0
trimpot
(26.09.08)
onlar görmez elektrik ihtiyacından ve uyumsuzluktan dolayı sanırım. ilk çıktıklarında baya olay olmuştu. 1-2 gb lık bir usb flash deneyin bakalım.
0
ozdek
(26.09.08)
2,5 luk olanlar elektrik ihtiyacini usb den aldiklariicin divx player bunu desteklemiyo. fakat mybook tarzi daha buyuk olanlar elektrik ihtiyacini prizden aldiklari icin divx player le beraber calisabiliyor. sorun muhtemel ondandir. elektrik alamadigi icin (bkz: elektrik alamamak) (ahahaha o ne lan) gormuyodur.
0
polifonik osuruk
(27.09.08)
(9)

MSN - Sirketten giremiyorum bari evde gireyim

ermanen
Simdi sirketin verdigi laptop'ta MSN kurulmuyor. Kurmaya kalktigimda administrator hesabiyla girmelisiniz diyor. Neyse eve de goturuyorum bu mereti, dogal olarak ayni durum tabi ki. Sirketten gectim de, bari evde gireyim. Var mi bir yolu? Ayrica sirket de farketmesin sonra tabi, cunku sirketteyken g
Simdi sirketin verdigi laptop'ta MSN kurulmuyor. Kurmaya kalktigimda administrator hesabiyla girmelisiniz diyor. Neyse eve de goturuyorum bu mereti, dogal olarak ayni durum tabi ki. Sirketten gectim de, bari evde gireyim. Var mi bir yolu? Ayrica sirket de farketmesin sonra tabi, cunku sirketteyken girmeyecem zaten..
0
ermanen
(26.09.08)
from brain to fingers
(26.09.08)
Yok onlari biliyorum soylemeyi unutmusum

Ben Windows Live Messenger kurabilmeken bahsediyorum, ya da onu kullanmaktan:)

Muadilleri degil yani..
0
🌸ermanen
(26.09.08)
vista mı yüklü pc de?
0
from brain to fingers
(26.09.08)
xp
0
🌸ermanen
(26.09.08)
admin parolası istiyor ise aklıma yapılabilcek birşey gelmiyor.umarım bilen birisi çıkar.
0
from brain to fingers
(26.09.08)
bilgi işlemdekilere anlat durumu, verirler belki şifreyi
0
ravioli
(26.09.08)
genelde program files ve windows klasorune yazma iznini kapattiklari icin yukleyemiyorsun. yukleme yapilacak klasoru degistirmeyi deneyebilirsin fakat buyuk ihtimalle yazilacak dosyalar illa ki windows klasorune gidecek. ama yine de denemek gerek..
0
paradoxical
(26.09.08)
portable windows live messenger sana ilaç olabilir,
flash diskinden bile çalıştırabilirsin, iz falan bırakmaz yani,
www.imessengr.com
0
zalex
(26.09.08)
www.logmein.com bunu bi dene, evdeki pc'ye kurup şifre veriyosun, sonra şirkette bu sayfadan kendi şifrenle girip evdeki pc'ni kullanıyosun. Tabi evdeki pc'nin açık olması lazım. Ben en son doom3 oynadım öğle tatilinde, şıkır şıkırdı.
Tek problem free versiyonu süreli, süre bitince biz de bitmiş sayılıyoruz.
0
orchant
(26.09.08)
(22)

internet baglantim var msn e giriyorum ancak hicbir internet sitesine giremiyorum

independence
Ba$likta da belirttim, internet baglantim var, msn messenger cali$iyor, antivirus programim update yapiyor ancak hicbir internet sayfasini acamiyorum. Forumlara baktim yegane cevap "format atin" $eklinde cikti, cin gibiler ma$allah.Format harici onerisi olan var mi?not: dnsleri ve ipleri otomatik al
Ba$likta da belirttim, internet baglantim var, msn messenger cali$iyor, antivirus programim update yapiyor ancak hicbir internet sayfasini acamiyorum. Forumlara baktim yegane cevap "format atin" $eklinde cikti, cin gibiler ma$allah.

Format harici onerisi olan var mi?

not: dnsleri ve ipleri otomatik aliyor, ozel atanmi$ bir ip ve dns yok.

ikinci not: sag alt ko$ede orjinal program kullanilmadigina dair bir logo var mavi bir yildiz $eklinde, bundan da i$killeniyorum ben. oysa office yi kaldirdim orjinal olmamasi sebebi ile.
0
independence
(26.09.08)
tarayıcı olarak ne kullanıyorsunuz? proxy ayarlarıyla oynama yaptınız mı? hide ip platium vb. proxy araçları yüklü mü sisteminizde?
0
faust
(26.09.08)
tarayici : ie. ancak diger browserlerde de ayni sorun mevcut.

proxlere hic dokunmadim. proxy araclari yuklu degil.
0
🌸independence
(26.09.08)
zararlı internet sitelerini (porno vs) filtreleyen yazılımlar kullanıyor musunuz? yada hiç yüklediniz mi? çünkü belli bir süre sonra bu programlar kafayı sıyırıp bu tür sorunlara neden olabiliyor.

yazılım sahteciliği ile ilgili sorun için ise şuralara bakabilirsiniz

www.google.com.tr
0
faust
(26.09.08)
7 kere restart attim 11 kere flush dns yaptim ama bu da cozum olmadi.
0
🌸independence
(26.09.08)
hayir internet baglantimi engellemesi muhtemel hicbir program kullanmiyorum.
0
🌸independence
(26.09.08)
o yildiz windows unuzun orijinal olmadigini gosteriyor. google'da gerekli aramayi yaparak o uyaridan kurtulabilirsiniz.

msn, internet explorerla ayni ayarlari kullaniyor. bu sebeple msn baglaniyorsa iexplorer'da baglanmali. isterseniz yine de ie'de araclar > internet secenekleri > baglantilar > yerel ag ayarlarina bir bakin. herhangi bir proxy falan atandiysa onlari kaldirin. olmazsa ayarlari otomatik olarak algilayi isaretleyin.

sadece internet explorer ile deniyorsaniz bir de agdan firefox'u kurun onla deneyin. oyle bir sansiniz yoksa baslat > calistir > cmd
ping sozluk.sourtimes.org
yapmayi deneyin. ulasilamiyor yanitini aliyorsaniz internet yapilandirmanizda bir sorun vardir, yok pinglerse o zaman baglanmasi gerekir. antivirus programinizla bir taramayi deneyin ve hatta spybot search & destroy isimli programla da tarayin.
0
entrapmen
(26.09.08)
acaba telekomdan kaynaklanan geçici bir problem mi?

open dns ipleri ile bağlanmayı denediniz mi hiç?
0
faust
(26.09.08)
dns i elle ayarlamayı denediniz mi ?
84.44.114.44 tarayıcıya bunu yazdığınızda sözlüğe ulaşıyorsanız kesin dns problemidir.
0
unfs
(26.09.08)
sozluk.sourtimes.org a dos ekranindan ping attim gayet leziz cevap alabiliyorum bir sikinti yok.

open dns ile de baglanmiyor, ie haricinde bir browserle de baglanmiyor.

herhnagi bir proxy atanmasi yok, ip ler ve dns ler otomaik aliniyor. virus ve spy coktan tarattim ama gene de bir sonuc alamadim. telekomla alakali oldugunu du$unmuyorum zira sorun tek bende. ip den de ek$i sozluk'e ula$amiyorum.

sorun cozulemedi henuz ne yazik ki.
0
🌸independence
(26.09.08)
explorerda bir sorun var bence. pingliyorsa dns cozumlemesinde bir sorun yok demektir, bu da ttnetten alakali olmadigini gosterir.

format atin gercekten siz o pc'ye. hic yoktan vakit kaybetmemis olursunuz.
0
entrapmen
(26.09.08)
garip bende merak ettim şimdi. son bir öneri olarak modeminizi fabrika ayarlarına getirmeyi deneyebilirsiniz. belki bilginiz dışında bir oynama yapılmış olabilir.

not: fabrika ayarlarına almak modeminizdeki bilgilerinizi sıfırlayacaktır.
0
faust
(26.09.08)
windows lisansli olmadigi icin net cikisiniz engellenmis. bir süre sonra kendi kendine düzelir. düzelmezse ya format ya da...
0
trimpot
(26.09.08)
Winsock problemi gibi gözüküyor, spybot çözelebiliyordu, olmazsa şu program halleder.
www.snapfiles.com
birde lspfix var,
www.cexx.org

ping ile http nin kullandığı layer (protokolde olabilir) farklı sanırım, muhtemelen virüs yazılımıda ftp kullanıyordur, bu yüzden ping ve ftp çalışırken , http çalışmayabilir, bu kısmı tamamen sallamışda olabilirim tabi.
0
unfs
(26.09.08)
windows un lisans sorununu hallettim artik o yildiz cikmiyor.

modemi fabrika ayalarina almak mantikli, hemen deneyeyim.
0
🌸independence
(26.09.08)
modemle alakası yok bence. ya windows orjinal değil diye gelen bir kısıtlama, ya da bi malware'in işi bu.
0
edge_nabby
(26.09.08)
winsock denedim gene olmadi. inat ettim format atmicam. bunun muhakkak bir yolu olmali. format bana biraz acemi i$i gibi geliyor ukalalik olarak algilanmazsa.
xp lisans sorununu hallettim ondan olabilecegini du$unmuyorum ayrica.

ha bir de "orjinal windows edinmek icin tiklayin" yaziyor tikliyorum internet sitesine ula$maya cali$iyor. e dogal olarak ula$amiyor. microsoft bu dangalakligi yapmazdi herhalde. sonucta lisans ile alakali oldugunu zannetmiyorum zira msn aciliyor her $eyden once. microsoft sadece browsere engel getirmezdi, kendi programinini en ba$tan engellerdi.
0
🌸independence
(26.09.08)
lisans sorununu hallettiysen ne diye halen "orjinal windows edinmek icin tiklayin" yaziyor onun mantigini anlayamadim ben.

bence tam olarak halledememissiniz.
0
trimpot
(26.09.08)
geçen gün benim de başıma geldi. yattım uyudum ertesi sabah kendiliğinden düzelmişti. işin kötüsü ben sormak için ekşi duyuru'ya bile girememiştim.
0
deckard
(26.09.08)
Benim bahsettigim durum xp deki orjinal $eysi sorununu halletmeden onceydi.

$imdi modemin icerisine girdim ve ip olarak "172.10.30.209" $eklinde bir ip gordum. Boyle bir ip var midir? Ben sanmiyorum boyle bir ip olacagini. ip yi nasil degi$tirmemi onerirsiniz?
0
🌸independence
(26.09.08)
forum.darkhardware.com
böyle bir şey var belki alakalı olabilir.
zaten normal şartlarda modemin aldığı dış ip yi sizin değiştirmeniz mümkün değil, eğer sabit ip kullanmıyorsanız modemi resetleyince santral yeni bir dış ip verir.
0
unfs
(26.09.08)
170... li ip numarasini modemi fabrika ayarlarina cevirdikten sonra aldim, $ifre ile kullanici ismini girdim ve yeniden 80 li iplerin sahibi oldum ancak gel gor ki gene internet sayfalarina giremiyorum. symanitc firmasinin urettigi antiviruslerden kullaniyorum. acaba o mu internete eri$im engelliyor diye du$undum ancak onda da bir sonuca varamadim. halen giremiyorum internet sayfalarina.
0
🌸independence
(26.09.08)
colonizer cok te$ekkur ederim ama ben antivirusten oldugunu da sanmiyorum zira antivirusu disable ettim bir fark gozetemedim.
0
🌸independence
(26.09.08)
(5)

İzmir'de Dizüstü Servisi (acillllllllll)

blackidom
Hp yetkili servisine gittim 30 gün burda kalabilir belli olmaz laptop dediler, bense öbür hafta yurtdışına cıkıyorum. O nedenden dolayı veremedim laptopu servise.Laptopa acilen bakabilecek ve bu konuda güvenilir neresi vardır? Küçükparkta sırf laptop tamiri üzerine bir dükkan gördüm acaba orası uygu
Hp yetkili servisine gittim 30 gün burda kalabilir belli olmaz laptop dediler, bense öbür hafta yurtdışına cıkıyorum. O nedenden dolayı veremedim laptopu servise.

Laptopa acilen bakabilecek ve bu konuda güvenilir neresi vardır? Küçükparkta sırf laptop tamiri üzerine bir dükkan gördüm acaba orası uygun mudur bu iş için? Tecrübe eden var mıdır?

Şimdiden teşekkürler.
0
blackidom
(25.09.08)
notebook un sorunu belli midir? servis en azından tamir etmeden evvel sorun tespiti yapıyor. ve sana söylüyor şu değişmesi lazım şu kadar diye. eğer sana çok geldiyse sadece tespit için 30$ gibi bir ücret ödüyorsun ama en azından sorunun ne olduğunu biliyorsun. mesela disk sorunlu değişmesi lazım dedi diyelim. bunu sen bile yapabilirsin eğer elin biraz yatkınsa.
0
hayo
(25.09.08)
eski itfaiye binasinin yaninda das akademie nin oldugu binanin birinci katinda bir servis var. ufak tefek tamir islerimizi sorunsuz yapmislardi. oraya bir götür istersen.
0
atmacaged
(25.09.08)
cihazın sorunu şu. ekranın olması gereken aydınlıgı %80 oranında düştü ve kesinlikle yükseltilemiyor. hp servisi telefonda ekranın ledlerinde problem oldugunu söyledi ben ise yazılımsal olduguna inanıyorum. nasıl normal bi monitörün tüpü biter durum aynen öyle. hani tamamen kararsa neyse diyecem ama cok cok zorda olsa ışık falan tutup okuyabiliyorum. garip ama durum bu.
0
🌸blackidom
(25.09.08)
cihazın garantisi olup da sadece süre uzun diye başka yetkili olmayan bir servis arıyorsan yanlış yaparsın bence. 30 gün de yasal bir süredir bu arada. hatta 30 iş günüdür onun doğrusu. yani 1.5 ayı bulabilir..
eğer garantisi devam etmiyorsa çankayadaki tekmar veya egesis'in teknik servisine falan sorabilirsin. en azından yönlendirici olurlar.
0
hayo
(26.09.08)
@atmacaged'in dediği yer pc onarım. ben de adaptörünü vermiştim dizüstünün 3 gün boyunca şimdi yapıyoz yarın yapıyoz abi dediler 3. gün sonunda verdiğim gibi geri aldım. ha kolay, belli, giderilebilir bi sorunsa yaparlar herhalde ben de tavsiye üzerine oraya vermiştim. bi uğrayın isterseniz.
0
geldiler
(26.09.08)
(3)

Intel UMA OnBoard ekran kartı kaç megabyte'tır?

hlathguth
Soru açık.
Soru açık.
0
hlathguth
(25.09.08)
genellikle 128 mb grafik belleği oluyor ama yine de modeline göre değişebilir.
0
supreme vampiric evil
(25.09.08)
Hmm, detaylı bilgiyi nereden öğrenebilirim acaba? Bir bilginiz mevcut mudur?
0
🌸hlathguth
(26.09.08)
cpu z
0
darknum
(26.09.08)
(5)

Laptop önerisi

exexex
Arkadaşlar,Rahatlıkla linux yükleyebileceğim, 14inc veya altı bir laptop modeli arıyorum acil. Marka ve model önerileriniz varsa süper olur.(Fiyat olarak kesin bir şart yok şimdilik, ama 1000 ytl civarı olursa -özellikle x<1000- güzel olur, hoş olur.)
Arkadaşlar,
Rahatlıkla linux yükleyebileceğim, 14inc veya altı bir laptop modeli arıyorum acil. Marka ve model önerileriniz varsa süper olur.(Fiyat olarak kesin bir şart yok şimdilik, ama 1000 ytl civarı olursa -özellikle x<1000- güzel olur, hoş olur.)
0
exexex
(25.09.08)
lenovo v200
0
exdp
(25.09.08)
asus eee pc 1000h
0
kahvegibi
(25.09.08)
LG E300 var 13,3 inchlik ve
asus P80S 200DV 14 inchlik .
teknosanın sitesinden veya hepsiburadanın sitesinden bakabilirsin.PCGOLD da da bulabilirsin.
0
manonflier
(25.09.08)
dell xps m1330

hunharca öneririm. ama fiyat aralığına uyacağını pek sanmıyorum. biraz, mm, nasıl derler; bahalı.
0
forgotten hopes
(25.09.08)
kesinlikle eeepc
linuxlu kullanıyorum kendisiyle çok mutluyum
0
ben eskiden kucuktum
(26.09.08)
(4)

Harici mi Dahili mi?

alieyi
Var olan hard disk kapasitem yetmediği için yeni bir hard disk almayı düşünüyorum. Fakat "harici mi dahili mi" konusunda karar veremedim? Harici, daha kolay olur hem taşınabilir ama çabuk bozulur diyorlar. Dahili ise daha hızlı olur ama bilgisayarını daha çok ısındırabilir diyorlar.Ne yapmalıyım ve
Var olan hard disk kapasitem yetmediği için yeni bir hard disk almayı düşünüyorum. Fakat "harici mi dahili mi" konusunda karar veremedim?
Harici, daha kolay olur hem taşınabilir ama çabuk bozulur diyorlar. Dahili ise daha hızlı olur ama bilgisayarını daha çok ısındırabilir diyorlar.

Ne yapmalıyım ve neden?
0
alieyi
(25.09.08)
bence harici. çünkü yanında gezdirir arkadaslarına goturur onlardanda bişeler somurursun yada ne bilim içine fazla ortalıkta, ulaşılabilir olmasını istemediğin seyleri koyar (mesela fotoğraf)saklarsın aleti. hatta 2.5" alırsın adaptor derdi olmadan gomlek cebinde gezdirirsin yada dolapta eldivenin içinde gizlersin:) dusrmedikçe falan bişey olmaz hem ama yinede kibar kullanmakta sakınca yok sanırım:)
0
zapake
(25.09.08)
yok oyle cabuk bozulmaz sadece tasirken fazla sallandirmamaya bak harici diski.sadece kendi bilgisayarında kullanacaksan oyle çok sağa sola goturmek gibi bir isteğin ihtiyacın yoksa dahili almanda yarar var.
0
manonflier
(25.09.08)
bence dahili. isinmasini filan halletmek kolay is, harddisklerin isisi islemcinin isisini gecmez zaten. tasinabilirlik olayi icin 30-40 gb'lik flash disk'ler var ve daha guvenli. bozulma ihtimalleri daha dusuk.
arti guvenligini de dusun, harddiski taktigin bilgisayardan bi virus bulassa, geri donulmesi zor seyler yasanabilir. flash disk'te ayni sey olsa o kadar koymaz.
anakart destekledigi surece daha fazla dahili harddisk en guzeli.
0
paradoxical
(25.09.08)
ben de harici almak üzereyim ama dizüstü kullandığım için. toplama pc olsaydı dahili alırdım kesinlikle. onu da harici gibi taşıyorduk zaten güzel bi kutu ayarlayıp.
0
geldiler
(26.09.08)
(4)

video formatları konusunda yardım!

copy paste
bu konu hakkında hiçbir bilgi sahibi olmayan, askerden yeni gelmiş, kafaya format atmış biri olarak sizden yardım bekliyorum..merak ettiğim konu şu..şimdi piyasada zilyonlarca format var..yok .avi yok .mkv yok divx .dvdrip falandı filandı..bunlar hakkında bildiğim tek şey hepisinin birer video forma
bu konu hakkında hiçbir bilgi sahibi olmayan, askerden yeni gelmiş, kafaya format atmış biri olarak sizden yardım bekliyorum..

merak ettiğim konu şu..şimdi piyasada zilyonlarca format var..yok .avi yok .mkv yok divx .dvdrip falandı filandı..bunlar hakkında bildiğim tek şey hepisinin birer video formatı olduğu..bilmek istediğim ise şu; hangisi daha kaliteli görüntü veriyor?

mesela hd bi video kaliteli olduğunu biliyorum ama dvdrip mi yoksa divx mi daha iyi yada 270p mi yoksa dvd mi kaliteli?

asıl mesela aslında şu; how i met your mother, prison break ve bi kaç dizi nin tüm sezonlarını arıyorum..bulduklarımda farklı farklı formatlar..genelde divx e rastgeldim..acaba satın alsam boşa mı almış olurum..daha iyi formatları buna bağlı olarakta daha iyi görüntü kalitesinde olanları varmıdırki..amacım dvd/divx playerı( ki 1080p upscale ediyor) bağlı olan hd-ready tv de izlemek.bu dizilerin hd çekimleri varmı?yada en iyi çekimleri hangi formatta var?
olay bu.
0
copy paste
(25.09.08)
dvdrip bi format degildir. dvd den goruntu riplenir ve belli formatlara cevrilir, divx gibi. 270p dediginiz 720p olsa gerek. 1280 x 720 cozunurluk demek. 720p ve 1080p klasik dvdlerden daha kalitelidir tabiki. 720p ve 1020p hd veya bluray dvdlerden riplenir. prison break gibi dizilerin hd goruntu kalitesinde olanlari var tabiki. Bunu bir bolumun kac mb oldugundan anlayabilirsiniz. geenelde 360-400 mb olan divxler hd ise 700 mb den daha buyuk oluyor. hatta daha da fazla
0
sanio
(25.09.08)
benim elime gecen .mkv formatli bir hd video, yaklasik 1.5 gb idi (lost'un 4. sezonundan son 4 bolum) goruntu gayet kaliteli ve ses kaydi da gayet iyiydi.
.avi uzantili divx'lerde genelde stereo iken bunu 5.1'e cevirebiliriniz, bendeki .mkv oyleydi.
kaliteyi genelde render yapan kisi belirler, kullandigi codec de onemlidir. avi ya da x format cok daha kalitelidir demek cok dogru olmaz. ornegin tek cd'lik divx'ler, cd'ye sigsin diye orta veya dusuk kalite rip / render edilmis olabilirler.
kaynak dvd ya da hd yayin ise yuksek boyutlu bir video dosyasinin kaliteli oldugunu soylemek mumkun olabilir lakin izlemeden de anlasilmaz..

bildigim kadariyla hd yayini yapan kanallarda yayinlanan dizilerde, cekimin hd oldugu belirtiliyor (hd available).. belirtilmiyor da olabilir, salliyor da olabilirim (=
0
paradoxical
(25.09.08)
genelde yayinlanan dizilerin cogu hdtv oluyor. codecleride XviD. ama ben kaliteyi yasamak istiyorum dersen yüksek ses ve görüntü kalitesinde olan X264'leri indirebilirsin.

prison break icin konusmak gerekirse; xvid 350 mb, x264 1110 mb olur.
0
trimpot
(25.09.08)
şimdi video kalitesi işine girersek kamera kalitesinden bi başları olay nerelere gelir. amaç filmler için hangisi daha kalitelidir sorusuna cevapsa iki şeye dikkat etmeniz gerekiyor:

birincisi çözünürlük. standart dvd 720X576 çözünürlüklüdür. widescreen dv 1204X576, hd ise full hd 1920X1080, hdv 1440x1080, hd ready ise 1280x720 çözünürlüktedir. basit olarak yüksek çözünürlük yükse kalite diyebiliriz. yani çözünürlük olarak şu an piyasada bulabileceğiniz en kaliteli video full hd (1920X180) olanlardır. aynı çözünürlükteki iki video arasındaki fark ise bitrate'inden kaynaklanabilir. 9000 le compress edilmiş bi DVD 7000le edilmiş bi dvd ye göre daha kalitelidir.

ama iş bununla da bitmiyor. çünkü piyasadaki hiç bir film video dosyası sıkıştırmasız (noncompressed) değildir. dvd dediğiniz misal videonun mpg2 codec'i ile sıkıştırılmış halidir. (bunu okuduktan sonra boşuna sıkıştırmasız halini aramayın filmlerin, bulamazsınız) tabii codec'ten codec'e de fark var. piyasada bilinen en iyi codec'ler divx, xvid son zamanlarda yaygınlaşan h264 x264 gibi codeclerdir. bunlar en düşük kayıpla minumum boyut sağlama konusunda en başarılı olarak bilinen bazı codec'lerdir. eğer çok kafayı kırarsanız gspot adlı programı indirebilir, elinizdeki video dosyasının hangi codec'le sıkıştırıldığına ve sıkıştırma oranlarına bakabilir karşılaştırma yapabilirsiniz.

daha da çok uzar bu konu aslında umarım faydalı olmuştur bu kadarı
0
sijwocaq
(25.09.08)
(8)

firefox yardım

patricia teyze
dün gece biricik tilkim hayata veda etti, simgeye tıklar tıklamaz göçüyor kendisi, silip tekrar kurmak niyetindeyim ama yer imlerime ne olacak? onları kurtarabilir miyim? not: opera kullan gibi önerilerle gelmeyin canlar, zaten opera da kullanıyorum ama önemli olan sık kullanılanlara ulaşabilmem şu
dün gece biricik tilkim hayata veda etti, simgeye tıklar tıklamaz göçüyor kendisi, silip tekrar kurmak niyetindeyim ama yer imlerime ne olacak? onları kurtarabilir miyim?

not: opera kullan gibi önerilerle gelmeyin canlar, zaten opera da kullanıyorum ama önemli olan sık kullanılanlara ulaşabilmem şu anda.
0
patricia teyze
(25.09.08)
silip tekrar yüklerseniz yer imleriniz kaybolmaz diye biliyorum ben ama
0
moroff
(25.09.08)
firefox profil klasöründe vardır bookmark dosyan. gizli dosyaları göster seçeneğini işaretle. documents and settings'te application data gibi bi klasör olması lazım. onun içinde mozilla vardır. oralarda pqzu2mqe.default gibi bi klasör olması lazım, o senin profil klasörün işte. onun içinde "bookmarkbackups" klasörü var. ordan kurtarabilirsin. bu profil klasöründen başka şeyler de kurtarabilin istersen. hatta istersen komple al profil klasörünü.
0
edge_nabby
(25.09.08)
safe mode'da açmayı deneyin:
support.mozilla.com

benim teyzem böyle yaptı yüklü bir çek aldı.
0
386 dx
(25.09.08)
ekleme: öncelikli olarak "386 dx"in dediğini dene. güvenli kipte açmaya çalış. firefox'un hata vermesinin sebebinin yeni yüklediğin bir eklenti veya tema olduğunu düşünüyorsan, o eklentiyi etkisizleştir güvenli kipte. hatta hepsini etkisizleştirip daha sonra firefox'u normal açmayı dene falan...
0
edge_nabby
(25.09.08)
safe mode da bir işe yaramadı hatta silip tekrar kurdum ama hala açıldığında çöküyor, neden olabilir bu? insana zorla chrome kullandırtırlar bunlar mirim
0
🌸patricia teyze
(25.09.08)
sildikten sonra firefox'un yüklendiği klasördeki her şeyi silip sonra tekrar yüklemeyi deneyin.
0
moroff
(25.09.08)
Son verilen cevabı uygulamadan önce iki kere düşünün, yoksa yer imlerini toptan kaybedersiniz :)

Chrome yükle bence, sonra da firefox'tan yer imlerini import et. Yer imleri chrome'a geçer böylelikle.
0
harzem
(25.09.08)
benim dediğim şey çok kolay. niye öyle yapmıyorsun? profil klasöründen alabilirsin yer imlerini.
0
edge_nabby
(26.09.08)
(1)

skystar 2

flame of feanor
elimde skystar 2 dijital tv kartı var. cdsi şuyu buyu yok. bir sürü ıvırı zıvırı var bildiğim kadarı ile. yapmam gerekeni tek tek anlatan bi kaynak var mıdır? ya da "hacu ben sana yardım ederim" diyen biri çıkar mı aranızdan?
elimde skystar 2 dijital tv kartı var. cdsi şuyu buyu yok. bir sürü ıvırı zıvırı var bildiğim kadarı ile. yapmam gerekeni tek tek anlatan bi kaynak var mıdır? ya da "hacu ben sana yardım ederim" diyen biri çıkar mı aranızdan?
0
flame of feanor
(25.09.08)
www.skystar-2.com bu adresten kurulum ile ilgili bilgi alabilirsin.
0
trimpot
(25.09.08)
(1)

klavyede üslü sayı kısayolu

teritori
nasıl yapılır bu? her seferinde copy/paste baydı artık.
nasıl yapılır bu? her seferinde copy/paste baydı artık.
0
teritori
(25.09.08)
alt+0178 = ²
alt+0179 = ³

word ve exel de araç çubuklarına sağ tıklayıp oradaki menülerden de kısayol tuşu ekleniyordu teeee ofis 98 miydi 2000 miydi unuttum tabi =)
0
wampex
(25.09.08)
(2)

Operating System Not Found

flame of feanor
Hp DV6000 model laptopumuz var. Dün akşam bir kaç grafik programı, Spybot, Office 2007, Gom Player yükledim hızlı bir şekilde. Sabah açtığımda daha Windows açılmadan "Operating system not found" yazısı çıktı. Bir kaç kere daha açmayı denedim amma işe yaramadı. XP yüklü. Google'da çıkan sonuçlar hdd
Hp DV6000 model laptopumuz var. Dün akşam bir kaç grafik programı, Spybot, Office 2007, Gom Player yükledim hızlı bir şekilde. Sabah açtığımda daha Windows açılmadan "Operating system not found" yazısı çıktı. Bir kaç kere daha açmayı denedim amma işe yaramadı. XP yüklü. Google'da çıkan sonuçlar hdd bozulmuştur diyor ama sanmıyorum. Ne oldu bu alete acaba?

edit: şimdi aklıma geldi. C(sistem),D(yedek),E(vistadan kalma recovery) partitionları vardı. Partition Magic ile E'yi formatlayıp D ile birleştirdim. Sorun bundan kaynaklandı sanırım. ühühü...
0
flame of feanor
(25.09.08)
Operating system not found = Windows yuklenemiyor cunku diskte bulunamadi.

Google sonuclari benim de tecrubemle ortusuyor.
0
wpi
(25.09.08)
hard disk ya da anakart yanmıştır
0
yurdum insanı
(25.09.08)
(7)

acilmayan laptop - ram?

entrapmen
Simdi bir arkadasin laptopda sorun var. Windows zaten acilmiyordu (dos modunda guvenli kip de dahil olmak uzere acilmiyor tiklandiginda reset atiyor kendine), ben de linuxda memtest+ ile bakayim dedim. memtest sonucu bir suru hata cikti. ram'i kendi makinamda sorunsuz kullandigim ramle degistirdim a
Simdi bir arkadasin laptopda sorun var. Windows zaten acilmiyordu (dos modunda guvenli kip de dahil olmak uzere acilmiyor tiklandiginda reset atiyor kendine), ben de linuxda memtest+ ile bakayim dedim. memtest sonucu bir suru hata cikti. ram'i kendi makinamda sorunsuz kullandigim ramle degistirdim ama hala ayni sekilde hata gorunuyor.

ubuntu'dan live cd gibi acmak istedigimde "kernel panic - not syncing: attempted to kill idle task"
seklinde bir hata veriyor. nette biraz baktim ramle alakalidir bu demisler. tek ram slotu var gibi gorunuyor, acep icerde gorunmeyen bir yerde baska bir ram slotu olabilir mi? acip baksam mi ki?

aletin garantisi yok.
0
entrapmen
(25.09.08)
alet ne ki.
0
bryan fury
(25.09.08)
şimdi kendi sağlıklı ramini takınca mmtest yine hata veriyorsa anakartta veya işlemcide bir arıza var demektir. memtest sağlıklı bir anakartta ve işlemcide rami doğru olarak test eder ama verdiği her hata direk ram yüzünden olmayabilir. sağlam olduğundan emin olduğunzu bir ram yine memtestte hata veriyorsa muhtemelen daha büyük bir arıza var demektir.
0
kurukafa
(25.09.08)
simdi sorun su, iceride ram olup olmadigindan suphe ediyorum cunku alet acilirken besyuzkusur mb ram olarak gorunuyor ama icinden 256lik bir ram cikti. benim ram'i takinca ise yediyuzkusur gosteriyor. sanki iceride 256mblik daha ram varmis gibi. bi icini acip baksam geri toparlayabilir miyim iste onu bilemedim.

simdi asus'un sayfasindan baktim da 2 sodimmi var diyor.
www.asus.com

herhalde iceride digeri? acayim mi?
0
🌸entrapmen
(25.09.08)
toparlarsın yahu, bunlara fazladan parca koymuyorlar.
0
bryan fury
(25.09.08)
içindeki rami söküp boş çalıştırınca açılıyor mu?
0
kurukafa
(25.09.08)
pek tabii ki acilmiyor alttaki ram cikikken, bozuk olan ram muhtemelen o.

hamsi bilgi icin tesekkurler. klavyenin altinda anladigim kadariyla diger sodimm ama vidalardan birkacini elimdeki tornavida seti ile sokemedim, yarin diger takimla deneyecegim. muhtemelen o ram bozuk, olmadi onu sokup sadece alttakine kendiminkini takarim. umarim bu sokme islemi sirasinda bir seyleri kirip dokmem.
0
🌸entrapmen
(25.09.08)
2. Ram klavye altında oluyor genelde ben de çok aradıydım :)
0
thefin
(25.09.08)
(4)

hp laserjet 3052 yazıcda sorun

masterkoc
hp laserjet 3052 yazıcda sorunilk kağıdı yazdırırken A+ ün sağ tarafında bir şerit halinde bası herflerin mürekkebi bir etiket gibi kavlamış geliyor ama 2-3 defa yazdırınca düzeliyor .toner orjinal değil ondan olabilir mi acaba ?
hp laserjet 3052 yazıcda sorun

ilk kağıdı yazdırırken A+ ün sağ tarafında bir şerit halinde bası herflerin mürekkebi bir etiket gibi kavlamış geliyor ama 2-3 defa yazdırınca düzeliyor .

toner orjinal değil ondan olabilir mi acaba ?
0
masterkoc
(24.09.08)
kavlamis derken bir serit gibi basindan sonuna dogru mu gidiyor? eger oyleyse toneri cikartip sallayin. ardindan toner kutusunun üstünde merdane olmali. zaten orada o izin nedenini sizde göreceksiniz. o merdaneyi dislisinden eliniz ile yavas yavas cevirerek nemli bir bezle silin.

ilk basta yapip sonradan yapmamasinin sebebi tamamen isinmayla alakali bir durum.
0
trimpot
(24.09.08)
ısınma derken makinanın sınmasımı yani ilk başta soğuk da sonra ısınıyor ondan mı oluyor ayrıca toneri çıkarttım salladım ve bir delikten siyah soba kurumu gibi kuru siyah zerreceikler döküldü ama bu sorunu tekrar verdi.

merdaneyi çevirmemiştim ama

şimdi makinanın ısınmasını beklemek yeterli olur mu acaba yoksa başka sorun olabilir mi ?
0
🌸masterkoc
(25.09.08)
makina soguk oldugu icin merdane isinmiyor, isinmadigi icin oraya yapisan toner gitmiyor.

merdanesinde bir iz olabilir. o yüzden bu serit cikiyor. ya da kafa tabir edilen yerde -yazicinin icine acarsaniz görürsünüz- cam olmasi lazim ve yine aletin icindeki merdaneyi temizleyip tekrar deneyin.
0
trimpot
(25.09.08)
aşağıda çıkan kağıdı taryıp gönderiyorum kavlamanın ne demek olduğunu daha iyi görebişlirsiniz .

yani ilk sayfalarda bu var daha sonradan yok bir de orj toner bitti daha sonra bu olay oldu 2. tonerim orjinal dolum değil dışardan doldurdum. ondan olabilirmi

[URL=www.loadtr.com][img]img1.loadtr.com [/img][/URL]

<a href='www.loadtr.com'><img src='img1.loadtr.com ' border='0' alt='Loadtr.Com'></a>
0
🌸masterkoc
(25.09.08)
(3)

numpad üzerindeki virgülü nokta yapmak?

teritori
Efendim mümkün müdür bu olay? Hani 3'ün altındaki virgülden bahsediyorum.
Efendim mümkün müdür bu olay? Hani 3'ün altındaki virgülden bahsediyorum.
0
teritori
(24.09.08)
eh aslında klavye üzerindeki her tuşla başka bir tuşun işlevini gerçekleştirmek mümkün olduğu için herhangi bir şeyi yapmak mümkün tabi.
0
mortifera
(24.09.08)
eviews kullanırken de işe yarar bölge ve dil seçeneklerinden değiştirmek :|
0
ruth
(24.09.08)
galadnikov2unverdiği başlıktaki entrylere ve malum programlara baktım. programlar zaten ingilizce klavyeler için tasarlanmış. o sebeğten ben o virgül yerine nokta atasam da ç harfi çıkıyor bu sefer. türkçe q fixed diye bir yazılım vardı o da bir işe yaramadı.

edit: bilgisayara bir restart attım keramet vardır diyerekten ve nokta işlevi görmeye başladı tuş. çözüm şuradadır;
sozluk.sourtimes.org
0
🌸teritori
(24.09.08)
(2)

Virtual SCSI driver not detected Hatası

Bravefart
Deamon tools u açmaya çalıştığımda bu hatayı alıyorum Bir çözüm yolu bilen varmı ?
Deamon tools u açmaya çalıştığımda bu hatayı alıyorum Bir çözüm yolu bilen varmı ?
0
Bravefart
(24.09.08)
Uninstall/reinstall?
0
harzem
(24.09.08)
daemon tools hatali falan yuklenmi$ olabilir. kaldirin hemen, kaldirdiktan sonra program files'ta dosya falan kalmi$sa onlara da elveda diyin. hatta abartin ilgili register'lari da silin; sonra pc'yi yeniden ba$latip tekrar kurun. tekrar yeniden ba$latin (zaten kurdugunuzda restart istiyor bu prg), bir de oyle deneyin.
0
katafalk
(24.09.08)
(3)

Proxy ayarlari ile ilgili bir soru

no christ requiress
Jstor, sciencedirect gibi makale arsivlerine girebilmek icin okulun proxy sini kullanmam gerekiyor. (istanbul uni.).Simdi ben normalde firefox kullaniyorum. fakat onun proxy ayarlariyla ugrasip durmayayim diye kullanmadigim IE ye yaptim ayarlari. Ne guzel giriyorum fakat bu sefer de bir sorun var: m
Jstor, sciencedirect gibi makale arsivlerine girebilmek icin okulun proxy sini kullanmam gerekiyor. (istanbul uni.).

Simdi ben normalde firefox kullaniyorum. fakat onun proxy ayarlariyla ugrasip durmayayim diye kullanmadigim IE ye yaptim ayarlari. Ne guzel giriyorum fakat bu sefer de bir sorun var: messenger a giremiyorum. ille de o proxy ayarlarini deaktiv yapmaliyim.

oylebir sey olsun ki zirt pirt girip iptal etmekle aktif etmekle ugrasmayayim, hem messengerimi hem explorerimi ayni anda kullanayim.

var mi bir cozumu?
0
no christ requiress
(24.09.08)
ultrareach i$ gorur mu bilemedim..
0
katafalk
(24.09.08)
bence farklı bir browser yükleyin, örneğin google chrome, ve proxy adresinizi onun üzerinden kullanın. bu şekilde internet explorer, dolayısıyla messenger doğrudan nete bağlanırken, yalnızca google chrome proxy üzerinden bağlanacaktır.

ultrareach ile pek alakası yok bu arada.
0
tom riddle
(24.09.08)
SwitchProxy Tool adinda bir add-on mevcut firefox icin. Explorer'da proxy tanimlamayin. Firefox'ta top menu'den bir tikla degistirebilirsiniz proxy'i istediginiz vakit.
0
zakk
(25.09.08)
(4)

yerel disklerime ulaşamıyorum!!! acil

slzng
yerel disklerin ikisinide açmıyo bilgisayar açmaya çalıştığımda birlikte aç diye bişey çıkıyo neden böyledir nasıl düzeltebilirim?
yerel disklerin ikisinide açmıyo bilgisayar açmaya çalıştığımda birlikte aç diye bişey çıkıyo neden böyledir nasıl düzeltebilirim?
0
slzng
(24.09.08)
autorun eater programı ile bunu çözebilirsiniz.

www.softpedia.com
0
tabudeviren
(24.09.08)
çok çok teşekkür ederim hallettim.. peki neden olmuştur acaba?
0
🌸slzng
(24.09.08)
virüslerden dolayı olmuş. tekrar oluşabilir aynı durum, öyle olursa bir virüs programı yüklemenizde fayda var.
0
tom riddle
(24.09.08)
eğer kullandığınız flash diskleriniz varsa bunları da virüs kontrolünden geçirmenizi hatta önemli bilgiler yoksa formatlamanızı tavsiye ederim. genelde flash diskler sayesinde bulaşan bir virüs.
0
alan shearer
(24.09.08)
(2)

Pikap tamiri yapacak yer.

margos
Bir uyduruk pioneer pikabım var ki çalışmadığı süre çalıştığı süreden fazla. Bunu nerede tamir ettirebilirim bilen var mı a dostlar? İstanbul güzel, Kadıköy harika olur!
Bir uyduruk pioneer pikabım var ki çalışmadığı süre çalıştığı süreden fazla. Bunu nerede tamir ettirebilirim bilen var mı a dostlar? İstanbul güzel, Kadıköy harika olur!
0
margos
(24.09.08)
galata kulesinin orada bir yer var. küçük bir dükkan. tünele çıkarkene solda.
0
axijazz
(24.09.08)
Kapalicarsi'da da Gramofon Baba var...
0
kezzy homeros
(24.09.08)
(6)

mouse ve laptopla alakalı iki soru

patlamismisir
1) mause un scrollu zaman zaman yukarı çektiğimde aşağı, aşağı çektiğimde yukarı çalışıyor.hep ters çalışsa hadi anlıcam ama tamamen alakasız biz düzenle böyle çalışıyor. bu sorunun başkalarında da olduğunu gördüm. bu bir bug mıdır? ve çözümü nedir?2) laptopumda yazı yazdığımda(laptopum var sözlük k
1) mause un scrollu zaman zaman yukarı çektiğimde aşağı, aşağı çektiğimde yukarı çalışıyor.hep ters çalışsa hadi anlıcam ama tamamen alakasız biz düzenle böyle çalışıyor. bu sorunun başkalarında da olduğunu gördüm. bu bir bug mıdır? ve çözümü nedir?

2) laptopumda yazı yazdığımda(laptopum var sözlük kızlarına selam ederim)bir anda yazının ortasına ya da başına atlıyor ve yazı birbirine karışıyor. bu problemin nasıl çözerim?
0
patlamismisir
(24.09.08)
ikinci sorunun cevabi: (git: 38530)
0
trimpot
(24.09.08)
ilki sürücü sorunudur muhtemelen. bazı fareler kendi sürücülerini kurmazsanız sapıtıyor böyle.
0
386 dx
(24.09.08)
ikinci sorunun yazi yazarken eliniz kolunuz bi tarafiniz yanlislikla touchpad'e dokundugu icin olur. ya tamamen disable edebilirsin ya da touchpadin surucusunde yazi yazarken touchpadi disable et opsiyonu olur onu tiklayin. ikisi de sorununuzu cozer.
0
wish i could fly
(24.09.08)
birinci sorduğuna aşinayım. adamı deli ediyor. mouse'un eskimesinden kaynaklı.
0
perloneth
(24.09.08)
@i wish i could fly
adama bari "yanlışlıkla sen klikliyorsun oralara, çek elini oradan" filan deseymişsin ha :) sence touchpad'e yanlışlıkla eli kolu değdiği için bu sorunu olup, gelip burda sorma ihtimali var mı allahaşkına?

@patlamismisir
bu 2. sorun bir arkadaşımın laptopuna çay döküldükten sonra olmuştu. fiziksel olma ihtimali yüksek.
0
mortifera
(24.09.08)
@mortifera arkadasim, oncelikle ordaki yanlislikladan kastim farketmeden eli kolu ustundeki sey degiyordur, bu touchpadin hassaslik ayari ilgili bir durum tabiki de. ama kalkip sen o touchpade abaniyorsun yapma arkadasim demiyorum ki. en kotu ihtimal touchpadin hassaslik ayarini dusurebilirsiniz. zaten sorunu googlelarsaniz hakliligimi goreceksiniz.
0
wish i could fly
(24.09.08)
(1)

Sanal bellek(Page file) boyutu hakkında...

late viper
Ben Win98 zamanından beri bunu sabit, ramin iki katı şeklinde, ayarlıyorum. Zaten biraz araştırınca hep 1.5-2 kattan bahsedildiğini görmek mümkün. Peki bunu iki kattan daha fazla yapmak bir şey kazandırır mı? -Düşük ramli sistemlerde.- Yoksa beyhude midir?-eBoostr sorumdan sonra aklıma geldi.-
Ben Win98 zamanından beri bunu sabit, ramin iki katı şeklinde, ayarlıyorum. Zaten biraz araştırınca hep 1.5-2 kattan bahsedildiğini görmek mümkün. Peki bunu iki kattan daha fazla yapmak bir şey kazandırır mı? -Düşük ramli sistemlerde.- Yoksa beyhude midir?

-eBoostr sorumdan sonra aklıma geldi.-
0
late viper
(24.09.08)
bunu daha fazla yapmak ram'e alternatif kullanilan harddisk alanini artirir, harddiskte ayrilan bu alan ram'mis gibi kullanilir. normalde diskten alinan verinin hizi ram'e kiyasla daha yavas oldugundan pek fazla bir sey kazandirmaz, sistem yavaslar ancak kullanilacak biraz daha fazla alan olur bellek acisindan.
0
paradoxical
(25.09.08)
(3)

Hp Laptopun ekranı karardı

blackidom
2 günden beri neden oldugunu anlamadıgım bir şekilde laptopun ekranı açılıştan itibaren acayip silik şekilde açılıyor. cok cok az görebiliyorum. kullanmaya kesinlikle yetmiyor bu.calısmasında hiçbir sorun yokken ekran neden böyle oldu ki acaba? pc monitörü olsa tüpü bitti diyecem ama laptop yahu. ba
2 günden beri neden oldugunu anlamadıgım bir şekilde laptopun ekranı açılıştan itibaren acayip silik şekilde açılıyor. cok cok az görebiliyorum. kullanmaya kesinlikle yetmiyor bu.
calısmasında hiçbir sorun yokken ekran neden böyle oldu ki acaba?
pc monitörü olsa tüpü bitti diyecem ama laptop yahu.
bazen bir denk geliyor normal açılıyor ama yinede hemencecik ekran kayboluyor.
nedendir acaba? napmalıyım?
kestane kebab acele cevap
0
blackidom
(24.09.08)
monitörün parlaklık ayarını denetleyin.

veya fn+birşey tuşuna basarsanız lcd'ye giden ışığı kesen bir tuş kombinasyonu vardır. mesela benim asus laptop'ta var, fn+F5 yaptığımda lcd'de bir şeyler deçiliyor ancak ekran parlaklığı ve ışığı 0'a iniyor. bı dediğim ayar windows'un ekran parlaklığından bağımsız bir durumdur deneyin.

veya laptop ekranlarında bir switch vardır, siz monitörü kapatınca ekrana giden görüntüyü keser, o switch bozulmuş olabilir diyecem ancak bu durumda ekranın tamamen siyah olması lazım, swith değil gibi.

dediğim gibi, windows parlaklık ayarını değiştirin (denetim masası > güç özellikleri veya mobil ayarlar kısmına bakın) veya fn+birşey tuşunu bulun deneyin.
0
raj
(24.09.08)
ekran mümkün değil görülmüyor, fn kombinasyonlarını denedım sonuç çıkmadı. acayip az görülüyor ekran.
hiç böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.

yokmu başka öneri? ne olabilir bu?
0
🌸blackidom
(24.09.08)
Yazılımsal bir hata. Bende de HP dizüstü var ve pil bitmeye yakın kapağı kapatıp açarsanız aydınlatma çalışmıyor. Kapağı birkaç kez açıp kapamak bazen sorunu çözüyor, bazen pilin dolması gerekiyor. Kalıcı bir çözüm bulamadım ben.
0
paranormal
(24.09.08)
(2)

ingilizce xp de winamp ın çıkartığı dengesizlik

faust
inglizce sp3 xp professional kullanıcısıyım. sorunum şudur ki winamp ta şarkı isimlerinde yada sanatçı isminde türkçe karakterler olduğu zaman winamp şarkıyı yokmuş gibi farzediyor. hani bi şarkıyı listeye eklersiniz sonra yerini değiştirince doğal olarak bulamaz ve çalamazya o şekilde. ayarlardan
inglizce sp3 xp professional kullanıcısıyım. sorunum şudur ki winamp ta şarkı isimlerinde yada sanatçı isminde türkçe karakterler olduğu zaman winamp şarkıyı yokmuş gibi farzediyor. hani bi şarkıyı listeye eklersiniz sonra yerini değiştirince doğal olarak bulamaz ve çalamazya o şekilde. ayarlardan 'highlight the background of missing playlist entries' seçeneğini seçince türkçe karakter barındıran bütün parçalar seçili hale geliyor. fakat dosyalar yerinde mp3lerde herhangi bir bozukluk yok. bu şekilde hata veren mp3 ü windows gezgininden manuel olarak ekleyince çalıyor fakat. playlisti kaydedip sonra tekrar açtığımda yine aynı sorun ortaya çıkıyor. sanırım playlist kaydetme ilede bi bağlantısı var. sorunun karakter kodlamasından olabileceğini düşünüp ayarları karıştırmama rağmen türkçe karakter kodlaması seçeneğini bulamadım. daha doğrusu öyle bir ayar yok. özetle ne yaptıysam beceremedim. tecrübeli arkadaşlar yol gösterirse sevinirim.
0
faust
(24.09.08)
Bu sorunla ben de karsilastim ve yanlis hatirlamiyorsam denetim masasinda "Regional and Language Options"'u acip butun her seyi Turkce'ye cevirerek ve Winamp'i bu haliyle kapatip acarak cozmustum.

Bilgisayarda "Turkish" olarak isaretleyebildiginiz ne kadar dil secenegi varsa hepsini isaretleyin.
0
vita vinum est
(24.09.08)
galiba oldu. teşekkürler vita. demek buymuş derdi meretin.
0
🌸faust
(24.09.08)
(3)

açılmayan laptop (acil)

swallowed arsenic
hp pavilion dv6189eu model numaralı bir laptop sahibiyim. kendisi bu akşam üzeri açılmak istemedi. ekrana görüntü gelmiyor ve cihaz bir uzun iki kısa beep sesi ile -yaptığım araştırmaya göre- ekran kartım sizlere ömür mesajı veriyor. içeride kendisi boot ediyor ve windows'un açılış sesi geliyor laki
hp pavilion dv6189eu model numaralı bir laptop sahibiyim. kendisi bu akşam üzeri açılmak istemedi. ekrana görüntü gelmiyor ve cihaz bir uzun iki kısa beep sesi ile -yaptığım araştırmaya göre- ekran kartım sizlere ömür mesajı veriyor. içeride kendisi boot ediyor ve windows'un açılış sesi geliyor lakin görüntü yok. harici monitör bağladım nafile. laptopu çalıştıramasam da içindeki bir dosyaya yarın sabah erken saate kadar bir şekilde ulaşmam lazım. ne yapılabilir?
0
swallowed arsenic
(24.09.08)
harddiski sok baska laptopa tak imkan warsa. diger goruntu cikislarindan (s-video) gibi tv ye baglamayi dene. Bilgisayar aciliyorsa ve de evinizde baska bilgisayar varsa o dosya agda paylasilan bi dosya olabilir. simdilik aklima gelenler bunlar. birde soyle bisey warki lakin cok zordur sansa bagli. laptop acilirken msn messenger otomatik acilip sevrimici oluyosa baska bilgisayardan o bilgisayara uzaktan yardim talebi gonderin. artik sansa bala yardim talebinin gldigi pencereyi tiklayip kabul etmek isin kisayollari kullanip o anki goruntuyu dier bilgisayara aktarabilirsiniz.
0
sanio
(24.09.08)
harddiski sökmek garantiye zeval verir mi?

tv-out görüntü vermiyor, ekran kartı uçmuş. dosya masaüstündeydi o da paylaşımda değil. messenger kurulu değil.

uzaktan yardım bahsinde otomatik olarak çalışan bir vnc aslında işimi görür ama var mıdır böyle bişey? el yordamıyla da yapılabilir mi bu iş?

(sistemdeki bütün harddiskleri paylaşıma sokan bir virüs vardı onu mu bulaştırsam, flash disk'in autorun'una mı koysam, legal illegal her türlü yol mübah şu an)
0
🌸swallowed arsenic
(24.09.08)
hdd'i sokerken bu vidayi acarsaniz garanti gider gibi bir sey yoksa garanti gitmez, hddler ram gibi degistirilebilir yapilmistir laptoplarda. ekran karti bozukken windows boot etmeyebilir. 2.5" harici disk kutusu bulun/alin, diskinizi sokup ona takin 15 dakikadan kisa surer...
0
compumaster
(24.09.08)
(4)

Buzdolabı çalışma içeriği hk.

morgaine gb
Şimdi gecenin bir yarısı takıldı bu buzdolabı içerisine konan gaz/gazla nelerdir?
Şimdi gecenin bir yarısı takıldı bu buzdolabı içerisine konan gaz/gazla nelerdir?
0
morgaine gb
(24.09.08)
R404 belki..
0
kr4z33
(24.09.08)
ermanen
(24.09.08)
bildiğin propan.
0
spahandler
(24.09.08)
onceleri buzdolabi icin freon12, klimalar icin freon22 idi, simdi hepsi rac134a diye hatırlıyorum.en azından babam rac134a kullanıyor. :)
0
oligomer
(24.09.08)
(2)

Debian - Flash Disk

exexex
Selamlar..Acil bir işim olması dolayısıyla mac osx sistemi kurulu olan macbook pro'ma debian kurmak zorundayım. Sanırsam Boot Camp ile windows gibi boot edilip kurulabiliyordu bu da.Dvd-cd gibi seçenekler dışında, debian kurulum dosyalarını flash diske atıp o şekil yüklemek istiyorum,ama nasıl ?Yard
Selamlar..
Acil bir işim olması dolayısıyla mac osx sistemi kurulu olan macbook pro'ma debian kurmak zorundayım. Sanırsam Boot Camp ile windows gibi boot edilip kurulabiliyordu bu da.
Dvd-cd gibi seçenekler dışında, debian kurulum dosyalarını flash diske atıp o şekil yüklemek istiyorum,
ama nasıl ?
Yardım ederseniz çok sevinecem..
0
exexex
(23.09.08)
Native kurman şart mı? VMware Fusion veya ile veya Parallels ile bir virtual machine e kurmak daha ağrısız sızısız olacaktır, native kurmak şart değilse.
0
kurukafa
(24.09.08)
evet haklısınız çok dha pratik ancak o şekil kurunca da sistem olarak bilgisayar zorlanıyor zaman zaman. hiçbir zaman gerçek performansta kullanamıyoruz ne yazık ki..
0
🌸exexex
(24.09.08)
(1)

limewire baglanmıyor...

glasscow rangers
bir media player yükledim.yüklerken netframework de yükledi(e zaten vardı).ondan sonra çatır çatır çalışan limewire ve torrent çöktü.limewire hiç bağlanmıyor. torrent 1kb üstüne çıkmıyor.portlar açık.firewall kapalı.da vincinin şifresi gibi bir soru.çok kazık soru:(
bir media player yükledim.yüklerken netframework de yükledi(e zaten vardı).ondan sonra çatır çatır çalışan limewire ve torrent çöktü.limewire hiç bağlanmıyor. torrent 1kb üstüne çıkmıyor.portlar açık.firewall kapalı.da vincinin şifresi gibi bir soru.çok kazık soru:(
0
glasscow rangers
(23.09.08)
10-20 dk limewire açık durunca firewall uyarısı kendiliğinden kalkıyor
0
trista
(24.09.08)
(3)

Windows XP'de IIS'ye alternatif

yuto
şimdi windows xp için mevcut olan iis problem yuvası ve performans özürlü olduğu için buna bir alternatif arıyorum. önerebileceğiniz web serverlar var mı? ayrıca sürekli host eyleneceği için stabil birşeyler olması lazım.ltf.pls.tşk.
şimdi windows xp için mevcut olan iis problem yuvası ve performans özürlü olduğu için buna bir alternatif arıyorum. önerebileceğiniz web serverlar var mı? ayrıca sürekli host eyleneceği için stabil birşeyler olması lazım.

ltf.pls.tşk.
0
yuto
(23.09.08)
apache web server (En yaygin kullanilan web serverlardan biri. Php ile yapilmis siteler icin ideal. Bedava.)
cassini web server (Asp.net'in web server'i. Cok buyuk siteler host edilmeyecekse asp.net siteleri icin ideal.)
0
philosophisticated
(23.09.08)
sun 'ın web serverları da bedavadır :) ama kurmak için 10 kaplan gücünde bilgi ve donanım gerekiyor :)
0
cardioid
(23.09.08)
apache için "xampp" adında bir paket var... kolayca kurabilirsin...

"lighttpd" diye bi tane daha var apache'den çok daha az yer kaplıyo, daha ufak, php'de destekliyo... ona da bakabilirsin.
0
huzursuz
(24.09.08)
(2)

Mac Os üzerindeFirefox 3 türkçe karakter problemi

resureksiyon
Öncelikle sözlük üzerindeki firefox baslıklarının altını ustune getirdigimi, tüm unicode ve benzeri dil setlerini denedigimi, firefox 2 ye geri donmeye calıstıgımı ve office ile kurulan ekstra fontları kaldırıp tekrar kurmaya calıstıgımı yazayım ki kimseyi diger nispeten basit cozumlerle ugrastırmay
Öncelikle sözlük üzerindeki firefox baslıklarının altını ustune getirdigimi, tüm unicode ve benzeri dil setlerini denedigimi, firefox 2 ye geri donmeye calıstıgımı ve office ile kurulan ekstra fontları kaldırıp tekrar kurmaya calıstıgımı yazayım ki kimseyi diger nispeten basit cozumlerle ugrastırmayayım. Ayrıca Safari üzerinde hic bir karakter problemi yok, ayrıca sorun yalnızca yumusak g lerde gorunuyor. yardımlarınızı esirgemeyiniz lütven.
0
resureksiyon
(23.09.08)
elmakurdu.org listesinde bi aratsana, orda cozumu vardi
0
x daemon
(23.09.08)
gerizekali bilkom'un kurdugu biseyler yuzunden oluyor olabilir. 4 mac'imde de problem yok ff3'de cunku. firefoxmac.furbism.com adresinden optimized ff3 build'i cekmeyi de deneyebilirsiniz ama normal ff3'de sorun varsa buradakinde de olacaktir.
0
disq
(23.09.08)
(3)

Bilgisayar neden yavaş açılır?

dursunkaptan
Applying computer settings, applying personal settings derken Windows (xp) tam 10 dakikada açılıyor. Var mıdır çaresi?
Applying computer settings, applying personal settings derken Windows (xp) tam 10 dakikada açılıyor. Var mıdır çaresi?
0
dursunkaptan
(23.09.08)
eğer etki alanı varsa, dnslerle ilgili bir problem olabilir.
0
sefapezevengi
(23.09.08)
network policy kurallari dogrultusunda yonetilen bir bilgisayar kullaniyorsaniz, ag yoneticisinin belirledigi bir takim kurallarin ve uygulamalarin kontrolu soz konusu.. bazi kisitlamalar, uzaktan erisim, sistem izleme gibi servisler de calisiyor arka planda.
kendi aginiza bagli kisisel bilgisayar kullaniyorsaniz, sistemin yavaslamasi soz konusu..
0
paradoxical
(23.09.08)
dnsle ilgiliymiş. opendns girmiştim, silince düzeldi.
0
🌸dursunkaptan
(23.09.08)
(4)

hp 530 format sorunu

theripperknownasjack
efendim format atmak istiyorum lakin ilk aşamayı geçtikten sonra kur biçimlendirme bölümünde %12'de takılıp kalıyor. bu arada işletim sistemi vista ben xp kuruyorum. bu takılı kalma yaklaşık 3 4 saattir devam ediyor. hala da bişi yapmadım ve sabahı da beklicem. önce takıldığında format attığım xp cd
efendim format atmak istiyorum lakin ilk aşamayı geçtikten sonra kur biçimlendirme bölümünde %12'de takılıp kalıyor. bu arada işletim sistemi vista ben xp kuruyorum. bu takılı kalma yaklaşık 3 4 saattir devam ediyor. hala da bişi yapmadım ve sabahı da beklicem. önce takıldığında format attığım xp cdsini değiştirdim ama yine takıldı. anlayamadım gitti sorun ne olabilir acaba?
0
theripperknownasjack
(23.09.08)
vista yüklü pc lere xp yüklerken bu sorunla sıklıkla karşılaşılıyor, forumlarda bi aratın isterseniz.
0
from brain to fingers
(23.09.08)
bi keresinde 2 dvd rom'u olan bir pc'ye format attigimda benzer bir sorunla karsilasmistim. yaklasik 2 saat ugrastiktan sonra (malum yukleme ekranini beklemek vs) cozum cd'yi diger rom'a takmak oldu. aynen iki tane xp cd'si denemistim, yuklemenin belli bir kisminda ya takiliyor ya da yuklemekte oldugu dosyayi okuyamiyordu. o esnada diger cd'yi takip devam ediyordum lakin sonuca ulasamiyordum.
cd/dvd rom'unuzda bir sorun olabilir, teknik servisinizden yardim alarak external bir rom ile yuklemeye yapmayi deneyebilirsiniz..
0
paradoxical
(23.09.08)
alakasız olacak ama kardeşimde de 530 var sesi az çıkıyor.Seninkinin nasıl normal mi?
0
chaud
(23.09.08)
Şurada bir şeyler yazmışlar;

64.233.183.104
0
colonizer
(23.09.08)
(4)

Local Area Connection - Ag Adresi Aliniyor

ermanen
Ben de 2 tane Local Area Connection gozukuyor, oyle ki:Local Area ConnectionSpeed: 100.0 MbpsStatus: ConnectedLocal Area Connection 2Speed: 100.0 MbpsStatus: Acquiring network address1.'si normal bagli ve onu kullaniyorum ama ikincisi hep yukarda yazdigim sekilde kaliyor, sag alt kosedeki baglanti s
Ben de 2 tane Local Area Connection gozukuyor, oyle ki:

Local Area Connection
Speed: 100.0 Mbps
Status: Connected

Local Area Connection 2
Speed: 100.0 Mbps
Status: Acquiring network address

1.'si normal bagli ve onu kullaniyorum ama ikincisi hep yukarda yazdigim sekilde kaliyor, sag alt kosedeki baglanti simgesinde kucuk sari top durmadan gidip geliyor yani, baglantiyi kapatamiyorum da, silemiyorum da.. Yeni network kablosunu takar takmaz olustu bu durum, onceden yoktu...

Bu aga girer girmez spyware yemis olamam heralde, nasil oldu o zaman bu?
0
ermanen
(23.09.08)
Makinede iki tane ethernet karti varsa mumkundur, lakin tek ethernet varsa mumkun degildir diye dusunuyorum. Muhtemelen driverlarla alakadar bir sorundur. Ethernet kartinin driveri kaldirilip tekrar kurulursa duzelir gibie geliyo.
0
polifonik osuruk
(23.09.08)
şöyle ki.
eski kablonu çıkarttın mı? hâla eski kablondan ip alıyor olabilirsin.. modemin aynı makinaya 2 ip atayamıyor olabilir.
0
godless frog
(23.09.08)
eski kablo tabiki cikti:)

wireless agda yapmiyor mesela ya da baska wireline bir agda da yapmiyor
0
🌸ermanen
(23.09.08)
Alakalı mı bilemedim şu an ama Hamachi gibisinden yazılımlar ağımsı şeyler oluşturuyor, arada sorunumsular çıkarabiliyorlar gibisinden.
0
colonizer
(23.09.08)
(2)

AS/400

psyche
nedir, ne değildir? bunun hakkında bilgi verebilecek olan, ele avuca gelir bilgi veren bir türkçe kaynak bilen var mı?
nedir, ne değildir? bunun hakkında bilgi verebilecek olan, ele avuca gelir bilgi veren bir türkçe kaynak bilen var mı?
0
psyche
(23.09.08)
ibm in bu zımbırtı ama çok eski 6 yıl once duymustum çok eski bi alet diye. bu hala yasıyor mu ya
0
manonflier
(23.09.08)
eski adiyla AS/400 , yeni adiyla ibm iSeries , IBM'in devasa mainframelerinin ismidir.
Kocaman makina iste , 32 islemcili 160GB RAMli makina (tabi cok farkli konfigurasyonlari var) . Genelde cok pahali olduklarindan sadece buyuk sirketlerin bilgi islem merkezlerinde bulunurlar , eskiden sadece OS/400 adinda bir isletim sistemi calistirirken yeni modelleri (ibm p Series diye aratabilirsin) aix ve linux da calistiriyorlar .
Simdi ibm'in sitesine baktim ancak hepsi turkce.
0
try try try
(13.01.09)
(3)

uzak masaüstü bağlantısı sorunu

cymbaline
sayın romalılar, vista ile yerel ağımdaki xp sistemli bilgisayarıma bağlanmak istiyorum. remote connectiona ile xp'nin ip adresini girdiğimde bağlanıyorum aslında hatta ekranda xp professional yazısını bile görüyorum ancak bana user id ve şifre soruyor. ama benim xp'de şifrem yok. olmayan şifreyi na
sayın romalılar, vista ile yerel ağımdaki xp sistemli bilgisayarıma bağlanmak istiyorum. remote connectiona ile xp'nin ip adresini girdiğimde bağlanıyorum aslında hatta ekranda xp professional yazısını bile görüyorum ancak bana user id ve şifre soruyor. ama benim xp'de şifrem yok. olmayan şifreyi nasıl gireyim canlar? ne yapmam gerekir sizce? teşekkürler.
0
cymbaline
(22.09.08)
teamviewer kullanin, i$inizi gormez mi?
0
katafalk
(22.09.08)
benim bildiğim kadarıyla , şifreli bir kullanıcı olmadan xp sizin uzak masaüstüne bağlanmanıza izin bile vermez.
yoksa bilgisayar dingonun ahırına döner malumunuz.
o yüzden bir tane şifreli kullanıcı yaratıp bağlanın derim.
ya da user : "administrator" ve şifre daha önce girmiş fakat unutmuş olabileceğiniz bir şifreyi deneyin derim.
0
alwaysdrunk
(22.09.08)
rdm kullanman için kullanıcıların şifreye sahip olması gerekiyor. herhangi bir şifre gir mesela boşluk filan sonra kullanıcı adı , şifre girip bağlanabilirsin.
0
darknum
(22.09.08)
(2)

Laptop Anakart

dambil
iyi akşamlar öncelikle. arkadaşımın laptop unun( toshiba l10-205) anakartı bozulmuştu. tamire yollamıştı fakat laptop anakartı daha bozuk bir şekilde eline ulaştı. şimdi toshiba l10-205 ile uyumlu anakart aramakta. bunlar hakkında bildiklerinizi(fiyattır, özelliktir vs.) paylaşırsanız sevinirim.teşe
iyi akşamlar öncelikle. arkadaşımın laptop unun( toshiba l10-205) anakartı bozulmuştu. tamire yollamıştı fakat laptop anakartı daha bozuk bir şekilde eline ulaştı. şimdi toshiba l10-205 ile uyumlu anakart aramakta. bunlar hakkında bildiklerinizi(fiyattır, özelliktir vs.) paylaşırsanız sevinirim.

teşekkürler..
0
dambil
(22.09.08)
e kendi anakartini taktirsin iste hocam teknik serviste ucretini odeyerek? ya da yedek parca olarak alsin, taktirsin baska bi bilgisayarciya (adam gibi bi bilgisayarciya :)
0
osuruklu
(22.09.08)
Kadıköyde SıfırHata diye bir yer var, onlar anakart değiştiriyorlar / tamiri yapıyorlar. www.sifirhata.com.tr
0
vincenzo
(23.09.08)
(5)

sony vaio vgn-nr498e Driver sorunu

galler prensi
Amerikalardan gelen bu alet için XP driver lazım. Aradım mamafih bulamadım. Bilen duyan gören varsa, bir de nereden bulabileceğimi gösterirse çok kral olur, süper olur.
Amerikalardan gelen bu alet için XP driver lazım. Aradım mamafih bulamadım. Bilen duyan gören varsa, bir de nereden bulabileceğimi gösterirse çok kral olur, süper olur.
0
galler prensi
(22.09.08)
support.vaio.sony.com.tr

ürün kodu ve seri numarasi ile birlikte arama yapmayi deneyiniz.
0
trimpot
(22.09.08)
Söylemeyi unuttum. Makine Amerika'dan geldi. Avrupa'da satışı olmadığından destek de verilmiyor.
0
🌸galler prensi
(22.09.08)
yaklasik 30 dakikadir ariyorum ama bulamadim. suan icin sadece vista driverlari mevcut. linki: esupport.sony.com
0
trimpot
(22.09.08)
cihaza driver package aramak yerine bütün driver'ları teker teker aratmayı deneyin. unknown device identifier falan gibi şeyler deneyip ya da sitesinden spesifikasyonlara bakıp ona göre driver'ları teker teker arayacaksınız.

vista döneminde üretilen çoğu vaio'nun xp driver'ı olmuyor maalesef.
0
raj
(22.09.08)
bende var sana yardım cı olabılırım
0
changez
(23.10.08)
(2)

E-posta yazarken adres defterinde olmayan kayıtlar karşıma çıkıyor.

sefapezevengi
Microsoft Outlook'ta yeni bir e-posta yazmak istediğimde, kime kısmına adres yazmaya başlayınca adres defterimde olmayan kayıtlar çıkıyor.Örnek: adres olarak kenan yazınca kenan kaval çıkıyor ama kenan kalav adres defterimde kayıtlı değil. Bu adresleri aradım taradım ama nerede kayıtlı bulamadım.Out
Microsoft Outlook'ta yeni bir e-posta yazmak istediğimde, kime kısmına adres yazmaya başlayınca adres defterimde olmayan kayıtlar çıkıyor.
Örnek: adres olarak kenan yazınca kenan kaval çıkıyor ama kenan kalav adres defterimde kayıtlı değil. Bu adresleri aradım taradım ama nerede kayıtlı bulamadım.
Outlook adres defteri dışında herhangi bir yerde bu kayıtları tutuyor mu?
0
sefapezevengi
(22.09.08)
yön tuşlarıyla üstüne gel bunların. sonra delete ile sil. kaybolurlar.
0
teritori
(22.09.08)
teritori dediğini yaptım ancak bir daha ki e-posta yazımında yine çıkıyor adres.
0
🌸sefapezevengi
(23.09.08)
(6)

Talkbox yapımı

tony
internet ten gordum bu davayı adam 1 hoparlor, 1 kutu, 1 hortum, 1 de huniyle yapıyor aleti.hparlor un cakını da takıyo bi enstrumana "daft punk" müziği yapıyo(work it harder,make it better,makes us stronger) eeee ben denedim olmadı. tam olarak nasıl yapmam gerektiğini bilen var mıdır ince ayrıntısı
internet ten gordum bu davayı adam 1 hoparlor, 1 kutu, 1 hortum, 1 de huniyle yapıyor aleti.hparlor un cakını da takıyo bi enstrumana "daft punk" müziği yapıyo(work it harder,make it better,makes us stronger) eeee ben denedim olmadı. tam olarak nasıl yapmam gerektiğini bilen var mıdır ince ayrıntısıyla ... şimdiden sağolun.
not: ben de herangi bi enstruman yok.pc yi kullandım

www.youtube.com
0
tony
(22.09.08)
"pc'yi kullandım" derken?
Dikkat ettiyseniz adam sürekli nota basıyor, bence o ses orgun kendi tonu sonra üzerine konuşunca o karışım oluyor. Bilgisayara org programı kurun, bir de öyle deneyin. Yapım aşamasında önemli kısım ise bantlama(hava çıkmayacak şekilde) ve boruyu fazla içe sokmamak.

Not: denemedim.
0
late viper
(22.09.08)
e yani bilgisayarin sesini hoparlore veriyorsunuz, tamam da, agzinizdan cikan sesi nereye yonlendiriyorsunuz, onu anlamadim ben. onu da bilgisayarin mikrofonuyla bilgisayara veriyorum deyin de tam olsun.
0
osuruklu
(22.09.08)
Bilgisayarda olacak iş değil. Mixer veya fazla kanallı ses kartına sahip olmanız gerekiyor. Çünkü önce bir çıktıdan ses alacak(bunu bilgisayar olarak kabul edelim), daha sonra o sesi talkbox'da işleyecek, sonra bunu bir girdi yardımıyla başka bir alete göndereceğiz(mikrofon yardımıyla mixere mesela), daha sonra mixerden de sesi başka bir hoparlör yardımıyla(tabii ki talkbox'da kullandığımız değil) alacağız. Yani bir mixer, 1den fazla kanallı bir ses kartı ya da 2 bilgisayar ancak işimizi görer. Yukarıda anlattığım kısımda mixer yerine mikrofonu ikinci bir bilgisayara bağlayabilirsiniz.
0
bitti
(23.09.08)
iki bilgisayarla uğraşılmaz uyduruktan enstruman bulsam biyerden işe yarar mı ...???
ya diyelim bu org tarzı bişi buldum en baştan ne yapmam gerektiğini yazar mısınız...
0
🌸tony
(23.09.08)
*Bir org/klavye bulunur.
*Org talkbox'un içindeki hoparlöre bağlanır. Kulaklık girişi vardır orgun, yoksa jack girişi vardır. Jack girişliyse elektrikçiye gidip büyütücü alınır.
*Talkbox'un hortumu ağza sokulur.
*Orgdan istediğimiz şeyleri çalarız ve talkbox yardımıyla istediğimiz şekilde ses dalgalarıyla oynarız.
* Bilgisayara bir mikrofon takarız. Mikrofonu ağzımızdan çıkan sesi en güzel alabilecek bir yere koyarız.
* Bilgisayardan sesin hat çıkışını(bazılarında direk mikrofon seçeneğini açarak yapılıyor) açarız ve mikrofondan çıkan her sesin eşzamanlı olarak bilgisayarın hoparlöründen çıkmasını sağlarız.

Budur aşağı yukarı...
0
bitti
(23.09.08)
sağöl tamamdır bu iş.
0
🌸tony
(23.09.08)
(2)

nod32 güncellemesi ve java tabanlı oyun

kibritsuyu
ne alakası var diyeceksiniz ama öyle. http://www.aylak.com adresinde okey oynarken (java runtime bilmemne kullanan oyun), nod32 güncelleme yapıyorsa, o güncelleme dosyasının indirilmesi esnasında mıdır, indirilip yüklenmesi esnasında mıdır nedir, oyun kilittleniyor. taş çekilmiyor, taş alınmıyor. ta
ne alakası var diyeceksiniz ama öyle. www.aylak.com adresinde okey oynarken (java runtime bilmemne kullanan oyun), nod32 güncelleme yapıyorsa, o güncelleme dosyasının indirilmesi esnasında mıdır, indirilip yüklenmesi esnasında mıdır nedir, oyun kilittleniyor. taş çekilmiyor, taş alınmıyor. taa ki sağ altta "nod32 imza sürümü bilmemkaça güncellenmiştir" balonu çıkana kadar. başka bilgisayarda olmuyor. tek bir bilgisayarda oluyor bu. windows xp home yüklü. her bir şeyi full güncel.

niye oluyor bu?
0
kibritsuyu
(22.09.08)
nod32 güncelleme esnasinda epeyce ram yiyor ve cpu dalgasini yoruyor. bununla alakali olabilir diyecegim fakat sadece bu oyunu oynarken sorun yasiyorsaniz bilemiyorum.
0
trimpot
(22.09.08)
oyun online bir oyunsa aynı portu kullandıklarından olabilir. varsa nod32 de port ayarını değiştirip bir deneyin derim.
0
cashkopat
(22.09.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.