Giriş
(5)

NFS Porsche Unleashed WinXP Sorunu

suursuz deve
Şimdi, nostalji olayına gireyim dedim, NFS Porsche'yi yükledim. Pek güzel. Google amcadan aratıp 3.5 patchini de yükledim. Bu patchin xp uyumluluk sorununu çözmediği ortada. WinXp professional service pack 2 kullanıyorum. NFSciler, bir el atın. Ha birde bir sorun daha var. İlk başlar gayet hızlı oyn
Şimdi, nostalji olayına gireyim dedim, NFS Porsche'yi yükledim. Pek güzel. Google amcadan aratıp 3.5 patchini de yükledim. Bu patchin xp uyumluluk sorununu çözmediği ortada. WinXp professional service pack 2 kullanıyorum. NFSciler, bir el atın. Ha birde bir sorun daha var. İlk başlar gayet hızlı oynuyordum oyunu. Sonra birşeyler yaptım Xp uyumluluk sorununu çözmek için (kendimce) oyun sanki slow motion'a alındı. Takılmıyor ama yavaş ilerliyor. Silip baştan yükledim, program filesta ki dosyalarını bile sildim, gene aynı. Bunları ne yapar ne ederiz, nasıl hallederiz canlar?
0
suursuz deve
(22.09.08)
nfs'yi yükledikten sonra program files'ta ilgili klasörde (muhtemelen c\programfiles\electronicarts\**) "gimme.dll" dosyasının adını "gimmex.dll" olarak değiştiriyoruz. bende sorunu çözmüştü.
0
kedula
(22.09.08)
bu gibi durumlarda en kesin çözüm bilgisayara virtual machine, virtual pc programlarından birini kurduktan sonra internetten win98 indirmek ve bilgisayarın içinde win98 işletim sistemiyle çalışan sanal bir bilgisayar oluşturmaktır. patch bile yüklemeden gayet güzel çalışıyor oyunlar. grim fandango, myst gibi yamaları hiçbir işe yaramayan bir çok oyunu bu şekilde oynadım, tavsiye ederim. belki ses kartının driverını yüklemek gerekebilir onu bulmak da çok kolay genel bir ses kartı olduğu için. iyi eğlenceler.
0
cashkopat
(22.09.08)
cashkopat'in dedigi en mantikli cozum. cunku xp altinda cali$tirabilseniz bile oyunun grafiklerini yuksek cozunurluklere ayarlayamiyorsunuz. ayarlasaniz da 640*480'de imi$ gibi yine de.. ya win98 altinda oynayacaksiniz oyunu -ki sirf onun icin i$letim sistemi degi$tirilmez- ya da sanal makine prg'lari kullanacaksiniz..
0
katafalk
(22.09.08)
sag klik/ozellikler/uyumluluk/win98 'i denedikten akabinde hala sorun cozulmuyorsa yukardaki arkdaslara aynen katiliyorum.
0
polifonik osuruk
(23.09.08)
limewireden indirip kurdum bu oyunu. oynanıyo felan güzeldi. sonra most wantedi kurdum onu bitirdim. bu sırada bi büyük markette snopy marka tirreşimli vibrasyonlu elfrenli vitesli güzel bişeyi 30 ytlye gördüm hemen aldım eve getirdim kurdum. most wantedde sürmek zor oluyordu. hemen aklıma eski oyun geldı ama yazılar okunmuyordu. gitmediğim cdci kalmadı, aynı cdciye 3 kere gittim. oyun acılıyor; loading kısmında xp masaustune cıkıyor. hatta sonra sonra bilgisayar sürekli mavi ekran ve ya reset atmaya başladı bu nfs5 porche cdleri yüzünden. geçen de collection buldum. sözlükten okumustum ea eski oyunları 1 araya toplamış diye, onu aldım o kökten bozuk çıktı. xpyi tekrardan onarttım. lütfen buna bi cevap verin de sakin sakin araba süreyim :D
0
harbi light necosh
(04.11.08)
(3)

Web sitesine yurtdışından ulaşılamıyor.

sefapezevengi
Çalıştığım şirketin web sitesinin günlük yaklaşık 250 hiti var. Bunların çoğunu yurtdışından alıyor. Ancak gün içinde, yurtdışı müşterilerimizden 10-15 kere "Web sitenize ulaşamıyoruz" şeklinde e-posta alıyoruz. Tabi bu sadece bize haber verenler. Bize iletmeyip te siteyi açamayanlar da vardır mutla
Çalıştığım şirketin web sitesinin günlük yaklaşık 250 hiti var. Bunların çoğunu yurtdışından alıyor. Ancak gün içinde, yurtdışı müşterilerimizden 10-15 kere "Web sitenize ulaşamıyoruz" şeklinde e-posta alıyoruz. Tabi bu sadece bize haber verenler. Bize iletmeyip te siteyi açamayanlar da vardır mutlaka. Hosting firmamızı arıyorum. Proxy kullanarak, Almanya, Hollanda, İtalya vs. ülkelerden erişimi kontrol ediyor ve herhangi bir sorun olmadığını söylüyor. Firma Türkiye'nin hosting alanında önde gelen firmalarından, host karşılaştırma sitelerinde memnuniyete göre yapılan sıralamalarda bir numara. Tabi bir numara olması benim sorunumu çözmüyor.
Şimdi sormak istediğim şunlar;
1- Yurtdışından sitemize girilememesinin ne gibi bir sebebi olur.
2- Hosting firması olarak önerileriniz nedir?(Yurtdışı, yabancı firmalar da olabilir.)
3- Web sitemizi kendimiz host etmek istesek, nasıl bir sunucu, internet bağlantısı, yazılım kullanmamızı tavsiye edersiniz?(E-postalar da dahil)

Şimdiden teşekkürler...
0
sefapezevengi
(22.09.08)
com.tr com unutulması. org net karıştırılması. ks yerine x yazılması. karşıdaki adamın bilgisayardan çok anlamaması gibi tonla parametresi olabilen bir sorundan bahsediyoruz. Ulaşamayan arkadaşlara nasıl ulaşamadıklarını bir sorun derim. Bir de alternatif mesela başka bir hostingde bulunan başka bir domain ayarlayabilirsiniz. google pages de mesela..
0
ozdek
(22.09.08)
benim kafama takilan ise; web sitesine ulasamayan bir kisi nasil mail gönderebiliyor? tamam, mail ve web sunucusu farkli yerlerde olabiir ama sanmiyorum.

bir ikincisi, yukarida ozdek'in de belirttigi sekilde yanlis karakter kullanma sonucu bu tip hatalar siklikla oluyor. ben de cogu musterimden benzer serzenisler almistim ama ne hikmetse ben birsey yapmadan sorun düzeliyordu.

ücüncü olarak; su an calistigim sirketin yurtdisina önem veren bagli bir sirketi hosting hizmetini sorun yasamamak icin yurtdisindan aliyor.

dördüncü olarak; bir hosting firmasindan vps sunucu kiralayabilir, mail ve web islemlerinizi bu sunucu üzerinden kendiniz yapabilirsiniz.
0
trimpot
(22.09.08)
godaddy.com 'u da tek geçeirm hosting işlerinde. fiyat performansta çok iyiler.
0
as if existed
(22.09.08)
(2)

yerel disk sürücü adı değiştirme

rurouni
şimdi yıllardır alışmışım sürücü isimleri D'de ne var C'de ne var format attım değişmiş her şey D E olmuş biri başka bi şey olmuş. yeniden adlandır dediginden yerel disk yerine başka bir şey yazıyosun bu yerel disk (c:) yi, yerel disk (z:) nası yapıcaz mümkün müdür ?
şimdi yıllardır alışmışım sürücü isimleri D'de ne var C'de ne var format attım değişmiş her şey D E olmuş biri başka bi şey olmuş. yeniden adlandır dediginden yerel disk yerine başka bir şey yazıyosun bu yerel disk (c:) yi, yerel disk (z:) nası yapıcaz mümkün müdür ?
0
rurouni
(22.09.08)
mumkundur efendim; my computer(bilgisayarim)'a sag tik - manage(yonet)'e sol tik - son olarak da disk management(disk yonetimi'ne sol tiklatin. sagda c: d: vs gibi tum suruculeri goruyor olmaniz lazim. onlarin uzerine sag tik yapip change drive letter and paths( surucu harfini ve yolunu degistir?) diyerekten istediginiz mumkundur.
0
strategic
(22.09.08)
evet mümkündür ama tavsiye etmiyorum, özellikle programlar falan kurmaya başladıysan, tuhaf tuhaf sorunlarla karşılaşman olsı, tekrar formatlayıp windows setup ekranında doğru sürücü harflerinin verildiğinden emin olarak baştan kurmanı öneriririm.
0
kurukafa
(22.09.08)
(6)

Windows'tan anlayanlar beri gelsin.

vincenzo
önce ne bok yediğimi anlatayım ondan sonra sorunumu.sistemimde iki harddisk var harddiskin birine xp yüklü geçen gün bu xp bir problem çıkardı ne yaptım ettim gideremedim. bende diğer harddiske format atmadan (içinde başka video dosyalarım falan vardı)vista ultimate i kurmaya çalıştım, kurarken hata
önce ne bok yediğimi anlatayım ondan sonra sorunumu.
sistemimde iki harddisk var harddiskin birine xp yüklü geçen gün bu xp bir problem çıkardı ne yaptım ettim gideremedim. bende diğer harddiske format atmadan (içinde başka video dosyalarım falan vardı)vista ultimate i kurmaya çalıştım, kurarken hata verdi bende devam etmedim, makinayı bir daha başlattım xp cd sini taktım makinaya xp kurdum. gayet güzel çalışıyordum. yalnız bu gün makinadaki dosyalarımı düzenlerken birşey farkettim. bazı dosyalar çift görünüyordu. bende bunlar nerelerde çift görünüyor diye baktım. aynı dosyalar hem Document And Settings klasöründe hemde Users klasörünün içinde. ayrıca Cnin içinde hem Windows klasörü var (bu Vistanın oluşturduğu klasör) hemde Windows.0 klasörü var(buda xp nin oluşturduğu klasör) ismi windows olan klasör silinmiyor. Users klasörünün içeriği Document And Settings klasörünün içeriğiyle tamamen aynı, users klasörünün içinde kullanıcıadı\desktop\ tan birşey sildiğim zaman masaüstümden de gidiyor. Document And Settings ve Users Klasörünün içeriği tamamen senkronize bir şekilde gidiyor.
açıkça söylemek gerekirse ben bu işten bi bok anlamadım. sistemin ayarlarınıda yapmışım, güncellemelerde full. bir daha format atmak istemiyorum ama başka çare yok gibi. varmı bir fikriniz.
0
vincenzo
(22.09.08)
format atmamışsın, iki kere xp yüklemişsin sanırım. format atarken yüklemeden önce disk'i silmelisin, uzun ve kısa diye 2 seçenek gelecek, uzun sürer'i seç. ondan sonrada yükleme aşaması gelsin.
0
thefirstfbli
(22.09.08)
format atmamam lazımdı zaten içinde dosyalar olduğu için. iki kere xp değilde iki kere windows yükledim (bi vista bi xp, vista yarıda kalmıştı)
0
🌸vincenzo
(22.09.08)
Formatsız bir çözüm çıkmaz ise:
"Acronis Disk Director Suite" gibi bir program ile disk bölümlendirmeni ve gerekli dosyaları orada yedeklemeni öneririm. Sonra İşletim sistemi olan kısmı gönül rahatlığı ile formatlarsın.
0
late viper
(22.09.08)
c sürücüsündeki dosyaları başka yere taşıyıp format atmalı, öyle kurmalısın. öyle üzerine kurma durumlarında tuhaf sorunlar olması olası.
0
kurukafa
(22.09.08)
vistanın oluşturduğu users klasörü symlink gibi bir şey, xp uyumlu programlar documents and setting aradığından öyle bir kısayol gibi bir şey oluşuyor. yani veriler senkron yani tek. bi dert çıkarmasa gerek.. amma velakin, bence nahoş bi durum bu, benzer bi durum benim de başıma geldi, öyle yaptım böyle yaptım sonunda sinir oldum yedekleyip temiz kurdum. windows klasörünü tam silemezsin ama parça parça silebilirsin sanırım. bazı dosyalar kalacaktır. bir de bazı tembel yazılımcılar klasör adreslerini hard-code ediyorlar sisteme bakmadan c:\windows diye çakıyor adam o dert yaratabilir küçük çaplı programlarda.
0
talemon
(22.09.08)
@talemon veriler senkron ama çift. yani masa üstüne 500mbyte lık bir film kopyaladığımda C: nin içerisinde 1Gbyte lık yer gidiyor. sadece masa üstünde oluyor
0
🌸vincenzo
(22.09.08)
(10)

bios update sorunu

turta
arkadaşlar dizüstü bilgisayarın biosunu update etmek istedim. ettim de. update ok! yazdıktan sonra bilgisayar kapandı. olan ondan sonra oldu. bilgisayar windowsun loading kısmına kadar geliyor, hoşgeldiniz yazısı çıkmadan önce anlık bir mavi ekran görünüyor ve yeniden başlıyor. format atayım dedim
arkadaşlar dizüstü bilgisayarın biosunu update etmek istedim. ettim de. update ok! yazdıktan sonra bilgisayar kapandı. olan ondan sonra oldu. bilgisayar windowsun loading kısmına kadar geliyor, hoşgeldiniz yazısı çıkmadan önce anlık bir mavi ekran görünüyor ve yeniden başlıyor. format atayım dedim o da olmuyor. gerekli dosyaları yükledikten sonra kur başlayamıyor, bağlı bir harddisk bulunamadı diyor. napıcam ben? alet fujitsu siemens amilo pro v3505 bu arada.
0
turta
(22.09.08)
bios upgrade düzgün yapılmamış olabilir. Hatta ram sorunu bile olabilir. Mavi ekranda çıkan hata kodunu okumaya çalış.
0
alkolik imam
(22.09.08)
hata kodunu okumam mümkün değil. anında gidiyor mavi ekran.
0
🌸turta
(22.09.08)
hata kodunu değil ama hatayı buldum. farklı modelin bios update i ile yapmışım işlemi. yapabileceğim bişey var mı bu durumda.
0
🌸turta
(22.09.08)
tekrar kendi laptopinizin biosunu yuklemeyi calisin. aksi halde servise "noldu anlamadim bir anda boyle yapmaya basladi" tarzi bir bahaneyle goruturun derim.
0
strategic
(22.09.08)
laptopun biosunu bootable bir cd ile dos atından da yenileyebiliyor olman lazım, onu bir araştır.
0
kurukafa
(22.09.08)
baska bir modelin BIOSunu update etti iseniz de cok buyuk bi ihtimal naparsaniz yapin duzelmicektir. anakartiniz nanay durumda anladigim kadari ile. garanti altinda oldugunuzu umuyorum ve hemen servise goturup bios update ile ilgili hic birsey soylemeden tamir ettirmeye calisin.
0
wish i could fly
(22.09.08)
içinde bios update dosyalarının olduğu bootable cd hazırlayın bir tane. deneyin bakalım olacak mı.
0
386 dx
(22.09.08)
başka modelin biosu değilmiş. doğru bios update etmişim. sorun ne anlamadım. 6 tane daha farklı bios update'i var aynı model için. hepsini bootable cd ile tek tek yaptım değişmedi sonuç. bios başarıyla güncellendi diyor ama tam windows başlayacakken tekrar başlatılıyor bilgisayar.
0
🌸turta
(22.09.08)
"Application - Tools and Utility" de "SystemDiagnostics DOS" var onla sistemi bi test edin belki baska bir sorun vardir
support.fujitsu-siemens.com
0
algoritma
(22.09.08)
systemdiagnostics le baktım. gayet sağlıklı bi bilgisayarım varmış ona göre. ama halen format atmaya çalışınca bağlı sabit disk bulunamadı diyor. pc'nin gözünü seveyim. gerektiğinde içine elimi sokup kablolarını bile okşayabiliyorum ne güzel. dizüstünün içinde ne film dönüyor anlamak mümkün değil.
0
🌸turta
(22.09.08)
(2)

rca ile yuv farkı

rare
Dün composite bağlantı için (dvd çalarımın progressive scan özelliğini kullanmak için) evin yakınındaki tek yer Teknosa'ya gittim. Ordaki satıcı bana üzerinde "RCA Cable 3 Plugs" yazan bir kablo sattı. O sırada almadan önce üzerinde "YUV" yazan bir kablo da görüp sormuştum bir yanlış olmasın diye. S
Dün composite bağlantı için (dvd çalarımın progressive scan özelliğini kullanmak için) evin yakınındaki tek yer Teknosa'ya gittim. Ordaki satıcı bana üzerinde "RCA Cable 3 Plugs" yazan bir kablo sattı. O sırada almadan önce üzerinde "YUV" yazan bir kablo da görüp sormuştum bir yanlış olmasın diye. Satıcı ikisinden de aynı görüntüyü alacağımı söyledi, ben de RCA'yı almış bulundum.
Tvde görüntü var, hatta scarttan daha iyi ama içime kurt düştü. YUV'u mu almalıydım?
0
rare
(22.09.08)
kabloları aynı onların, sadece üstlerindeki renkler farklı. yuv formatı biraz daha farklı bir sistem, rca gibi değil.
0
tom riddle
(22.09.08)
yani değiştirmeyeyim mi?
0
🌸rare
(22.09.08)
(5)

mp3 isminden folder oluşturma

fakeinvoice
efenim hepinize merhaba,şimdi benim bir klasör altında oldukça fazla sayıda mp3üm var bunları grup-sanatçı isimlerine göre folderlar oluşturup, buralarda toplamak istiyorum. bunu yapabilecek bir program felan var mıdır ?
efenim hepinize merhaba,

şimdi benim bir klasör altında oldukça fazla sayıda mp3üm var bunları grup-sanatçı isimlerine göre folderlar oluşturup, buralarda toplamak istiyorum. bunu yapabilecek bir program felan var mıdır ?
0
fakeinvoice
(21.09.08)
tag ler duzgunse bi nebze daha kolay olur da yok oyle bi proram.
0
bryan fury
(21.09.08)
itunes otomatikman yapiyor bunu.
0
turkish tekila
(21.09.08)
windows media player'da yapıyor, şarkıların ismine kadar düzeltiyor.
0
alperen4
(21.09.08)
edge_nabby
(22.09.08)
benim tercihim musicbrainz picard + tag rename. önce tagleri hallediyorum, sonra bir mask belirliyorsun, iki tıkta halloluyor.
0
talemon
(22.09.08)
(3)

Cfos Speed kullanımı

auzril
Çok Torrent indirdiğim ve internetti istediğim zaman kullanamadığım için kuzenim bana bu programı önermişti. Sanırım indirme trafiğini yönlendirmeye yarayan bir program. İndirdim ama programı nasıl kullanacağım hakkında hiç bir fikrim yok. Ekşi sözlükte ki başlığında verilen linklerden bir kaç şey o
Çok Torrent indirdiğim ve internetti istediğim zaman kullanamadığım için kuzenim bana bu programı önermişti. Sanırım indirme trafiğini yönlendirmeye yarayan bir program. İndirdim ama programı nasıl kullanacağım hakkında hiç bir fikrim yok. Ekşi sözlükte ki başlığında verilen linklerden bir kaç şey okudum ama pek anlamadım. Yardım ederseniz sevinirim :)
0
auzril
(21.09.08)
kurman yeterli o ayarları otomatik yapıyor
0
wampex
(21.09.08)
programlara öncelik tanıyabiliyorsun. firefox, msn gibi programlara yüksek öncelik ver. torrent, p2p programlarına falan düşük öncelik ver. (default olarak onlar düşük öncelikte sanırım.)
0
edge_nabby
(21.09.08)
az önce kurdum ayarları çoğu kullanıcı için kendisi yapıyor. daha fazlasını isteyen bir bireyseniz ayarlarında kaybolabiliyorsunuz.
0
ozdek
(21.09.08)
(5)

Formattan sonra boş görünen cd ve dvdler

teritori
Soru zaten başlıkta. Arkadaşım bilgisayarına format atıyor ve formattan sonra cd ve dvd'leri boş olarak görüyor bilgisayar. Ne olabilir bunun sebebi?
Soru zaten başlıkta. Arkadaşım bilgisayarına format atıyor ve formattan sonra cd ve dvd'leri boş olarak görüyor bilgisayar. Ne olabilir bunun sebebi?
0
teritori
(21.09.08)
cd surucusunu firmware update yapmadigi icin? driver'i uyumsuz oldugu icin ya da?
0
osuruklu
(21.09.08)
cdleri hangi programla yazdiysaniz onu tekrar kurabilirsiniz
0
algoritma
(21.09.08)
yeni kurulan işletim sistemi nedir? eski bir işletim sistemiyse ve eskaza adını şimdi unuttuğum formatta yazarsanız okumayabilir.
0
talemon
(21.09.08)
orijinal cd'leri okumuş. demek önceden yazılan dvdlerde sorun var.
0
🌸teritori
(21.09.08)
gizli dosya olmasın.
0
theunforguven
(22.09.08)
(3)

microsoft office word 2003

hislicocuk
şöyle ki...bir süre önce office programlarını silmem gerekti ve o dönemde wordpad'i kullandım.1 ay kadar sonra yani şimdi office programlarını tekrar yükledim fakat office word'de yazdığım dosyaları kaydedince office word değil de wordpad dosyasıymış gibi kaydediyor.nasıl normal hale çevirebilirim?
şöyle ki...bir süre önce office programlarını silmem gerekti ve o dönemde wordpad'i kullandım.1 ay kadar sonra yani şimdi office programlarını tekrar yükledim fakat office word'de yazdığım dosyaları kaydedince office word değil de wordpad dosyasıymış gibi kaydediyor.nasıl normal hale çevirebilirim?
0
hislicocuk
(21.09.08)
acaba aslinda office word olarak kaydediyor ama ikonu wordpad gibi mi gozukuyor?
denetim masasinda folder options'ta (klasor oezlliklerinde) file types bolumunde doc uzantili dosyalari acan program word gozukmeli wordpad yerine?
0
la traviata
(21.09.08)
Office 2003'ü hatırlamıyorum, fakat 2007'de şu şekilde. Seçeneklerin içinde Kaydet sekmesi var, orada varsıyalan kaydetme biçimini seçiyorsun. Seninki .rtf kalmıştır büyük ihtimalle. 2003'de de benzer şekilde yapabilirsin.
0
sheba and the albino girls
(21.09.08)
rtf olarak kaydediyorsan normaldir. dosyaların uzantılarını görmek için denetim masası'nda folder options'tan "bilinen dosya uzantılarını gizle" seçeneğini kaldır. eğer doc olarak kaydediyorsan ama hala wordpad belgesi olarak gözüküyorsa, doc dosyasına sağ tıkla, birlikte aç de, ordan word'ü seç, altta "sürekli bu programı kullan" gibisinden bi ayar olucak, onu tikle ve dosyanı aç. bundan sonra doc dosyaları yine word dosyası olarak gözükecektir.
0
edge_nabby
(21.09.08)
(1)

ff3'de $u bildiriden kurtulmanin bir yolu

paradoxical
screenshot olarak da ekledim fakat yine de yazayim, firefox 3.0.1 kullaniyorum windows xp sp2'de. ozellikle icinde flash animasyonu/reklami iceren sitelere girince tab bar'in altinda "bu sayfadaki tum ogelerin gosterilmesi icin bidi bidi" seklinde bir uyari cikiyor.. lakin ben yuklemek istemiyorum.
screenshot olarak da ekledim fakat yine de yazayim, firefox 3.0.1 kullaniyorum windows xp sp2'de. ozellikle icinde flash animasyonu/reklami iceren sitelere girince tab bar'in altinda "bu sayfadaki tum ogelerin gosterilmesi icin bidi bidi" seklinde bir uyari cikiyor.. lakin ben yuklemek istemiyorum. (adblock vs kullanmam soz konusu degil)
bunu bir kere iptal etmek istiyorum ve oyle kalsin istiyorum. her seferinde cikip duruyo delirtti beni!

(screen'ler gorunmuyodu tekrar denedim o yuzden)
(hala gorunmuyo ama, oldugu kadar iste)
0
paradoxical
(21.09.08)
adres çubuğuna "about:config" yazın. "plugins.hide_infobar_for_missing_plugin" değerini true yapın. firefox'u yeniden başlatın. (gerek kalmayabilir.) büyük ihtimalle sorununuz çözülecektir. çözülmezse ayarı eski haline getirirsiniz.
0
edge_nabby
(21.09.08)
(5)

doc, docx problemi

nehir
arkadaşlar, elimde yüklü miktarda 2007 word belgesi var, bunları en kısa zamanda nasıl word 2003 e çevirebilirim. çok acil. teşekkürler.
arkadaşlar, elimde yüklü miktarda 2007 word belgesi var, bunları en kısa zamanda nasıl word 2003 e çevirebilirim. çok acil. teşekkürler.
0
nehir
(21.09.08)
office word un son surumuyle ac, farkli kaydet de, oradan word 97 gibi surumleri var, onu sec
0
sanio
(21.09.08)
adını hatırlamıyorum ama converter bir program vardı. vir arat isyersen birden fazla converter bulacağına eminim.
0
kafa radyo
(21.09.08)
aysiku
(21.09.08)
microsoft'un linkindeki olayı kullanıp word 2003'te açabilirsin ama benim farketmem biraz zaman aldı dosya isimlerinde türkçe karakter olmaması lazım açabilemesi için.
0
darknum
(21.09.08)
(3)

işlemci fanı

rurouni
işlemci fanını kırdım yenisini nasıl bulurum var mıdır elimle tutuyorum su an fanı ustten sıkıştıran dalgası kırıldı daha dgrusu o olmadan da pc acılmıyo help fast
işlemci fanını kırdım yenisini nasıl bulurum var mıdır elimle tutuyorum su an fanı ustten sıkıştıran dalgası kırıldı daha dgrusu o olmadan da pc acılmıyo help fast
0
rurouni
(21.09.08)
japon yapıştırıcısı yöntemini denedikten sonra (muhtemelen başarısız olacaksınız) işlemcinizin modeline göre herhangi bir bilgisayar marketten yeni fan alabilirsiniz.

en sağlamı, işlemcinizi de birlikte götürmenizdir.
0
actionary
(21.09.08)
eğer onarılamayacak bir kırık değil ise, loctite marka yapıştırıcıyı kullanabilirsin,yok risk almayım işlemci hepten gitmesin diyorsan herhangi bir gold servisine gidebilirsin,ilgilenirler
0
yurdum insanı
(21.09.08)
eğer yeni almak istersen elektronik parçaları satan herhangi biryerde bulabilirsin.
0
sefapezevengi
(21.09.08)
(1)

masaüstü ikonlarının dandikleşmesi

oldtimer
masaüstündeki ikonların hepsi resim 2a daki gibi oldu. yazıların arkasında arkaplan rengi çıkıyor ve hepsinin kenarları tırtık tırtık. bilgisayarım özelliklerinden gelişmiş sekmesindeki tüm ayarlar en iyi görünüm için ayarlı olmasına rağmen sorun devam ediyor. oradaki tüm ayarları kapatıp yeniden aç
masaüstündeki ikonların hepsi resim 2a daki gibi oldu. yazıların arkasında arkaplan rengi çıkıyor ve hepsinin kenarları tırtık tırtık. bilgisayarım özelliklerinden gelişmiş sekmesindeki tüm ayarlar en iyi görünüm için ayarlı olmasına rağmen sorun devam ediyor. oradaki tüm ayarları kapatıp yeniden açtım belki bir şey olur diye. yok, bana mısın demedi. bu sorun neden kaynaklanır nasıl düzelir bilen varsa...hani...
0
oldtimer
(20.09.08)
xp kullanıyorsanız, sağ tıklayın, web öğeleri ile ilgili bi seçenek olması lazım bi yerlerde tiki kladırın işaretliyse.
0
alperen4
(20.09.08)
(5)

netten yüksek çözünürlüklü online yayın hk.

anki06
www.onlinefest.org diye bi site alsak.netten yüksek çözünürlüklü istediğim tarih ve saatte online kısa filmler yayınlamak istesek...ve bunu tüm dünyaya duyurmuş olsak...10.000 kişi ile 100.000 kişi aynı anda izlemeye çalışsa...her filmin sonunda 30 sn içinde oylama teksti çıksa herkes oy verse filan
www.onlinefest.org diye bi site alsak.
netten yüksek çözünürlüklü istediğim tarih ve saatte online kısa filmler yayınlamak istesek...
ve bunu tüm dünyaya duyurmuş olsak...
10.000 kişi ile 100.000 kişi aynı anda izlemeye çalışsa...
her filmin sonunda 30 sn içinde oylama teksti çıksa herkes oy verse filan.
olabülür mü? ey insanlık?

böyle bir festivalin teknik altyapısını, know how desteğini verebilirim, ben bunu yapabilirim diyecek bi babayiğit -butik- şirket / kişi var mıdır memlekette?

[email protected]
0
anki06
(20.09.08)
teknik olarak mümkün mü bilmiyorum ama bunu gerçekleştirebilirsen ip'den yerini tespit edip alnından öpcem. çok hoşuma gitti fikir.
0
s e ff a f
(20.09.08)
olmaz öyle şey, bir başkasının çalışmasını ondan izin almadan kendi internet sitene koyamazsın. tek tek izin almaya kalksan da iş yani. para isteyen bile olur.
0
thinkbeforedoing
(20.09.08)
beyin fırtınası yapıveriyorum, dikkate alıp almamakta özgürsünüz elbette:

büyük sayılabilecek bir sermaye ile girişilebilir böyle bir işe ama o paranın yanıp yanmayacağının hesabını iyi yapmak gerek. internet yapısı itibariyle zamandan bağımsız, yani internete insanlar "şu saatte bu olacakmış sitede" diye girmiyorlar. bir kere teknik alt yapı için gereken maliyet yüksek, 10000 ile 100000 arasında kişiyi "belli bir tarih ve saatte" internette bilgisayar başına çkmek için çok ciddi bir reklam ağını kullanmak lazım. bu da büyük maliyet, ve çok yanlış bir hesap yapmadı isem yüksek çözünürlüklü(yaklaşık 1024kbit diyelim) bir videoyu 50000 kişiye eşzamanlı olarak stream etmek demek yaklaşık 50gbit lik internet erişimi olan bir bilgisayar tarlası kurmak demek, ki bunun da dev bir maliyeti var(karşılaştırma için, sanırım şu bir kaç sene önce yurtdışı çıkışımızın kopan fiberler ile kesildiği dönemde türkiyenin toplam yurtdışı çıkışının 2-3gbit olduğunu öğrenmiştik, sonra arttırıldı gerçi).

Tabii ki, copyright'ı olan filmleri yayınlamak ise niyet, bunların yayın hakkını satın almanız gerek. Bunun da maliyeti feci olacaktır(tek film için bolca bin yetele). Ve ben bir kullanıcı olarak bunu neden her zaman değil de x tarih ve zamanında izlemek durumunda olduğumu anlayamam. Bu televizyonun çalışma sisteminim bir limiti idi ve internet ile bu gereksinim ortadan kalktı. şimdi istediğimiz medyaya istediğimiz zaman ulaşma gibi bir lüksümüz var iken, böyle bir kısıtlama getirmenin fonksiyonel bir açıklaması olmalı ki işe yarayabilir olsun derim. pek iç açıcı şeyler yazmadım ama, öyle işte.
0
kurukafa
(20.09.08)
bu veoh gibi p2p olursa ancak kurtarir
0
algoritma
(21.09.08)
proje: online film festivali ve kısa film yarışmasıdır. Proje Kültür Bakanlığı'nca kabul edilmiştir. intrenet, global köy, hoşgörü/süzlük, temel mottolarıdır. En çok 10 dk. lık kısa filmler yayınlanacaktır. Format en az mpeg 2 dir. gelecekte Full HD düşünülmektedir. dünyada bazı örnekleri olmasına karşın bu şekliyle ilk kez biz, hem de TR de yapmış olacağız.
yarışmaya katılan ve ön elemeyi geçen filmler 1 kez ve belirtilen tarih/saatte yayınlanacaktır. Kimse download etmesin istenmektedir.(telif hakkından dolayı)

Neyse yine ayni tekrarla bitireyim.

böyle bir festivalin teknik altyapısını, know how desteğini verebilirim, ben bunu yapabilirim diyecek bi babayiğit -butik- şirket / kişi var mıdır memlekette?

[email protected]
0
🌸anki06
(21.09.08)
(4)

altyazı programı

psyche
uyumsuz altyazıyı uyumlu hale getirmek için kullanabileceğim, önerdiğiniz bitr program var mı?
uyumsuz altyazıyı uyumlu hale getirmek için kullanabileceğim, önerdiğiniz bitr program var mı?
0
psyche
(20.09.08)
ek$i duyuru ahalisi "yuh be!" demeden önce hemen cevaplıyım (ehehehe)

(bkz: subtitle workshop)
0
durum serserisi
(20.09.08)
veya (bkz: time adjuster)
0
osuruklu
(20.09.08)
senkronizasyonda çok büyük kopukluk yoksa bs player üzerinden ayarlama yapabilirsiniz.
0
alkolik imam
(20.09.08)
subtitletool.exe kurulum gerektirmeden çalışan basit ve kullanışlı bir programdır.

subtitle editor de iyidir.
0
ashh
(21.09.08)
(5)

horizontal rule <hr>

cruor
sayfada yatay bi çizgi oluşturan <hr> tag'inin, kendisinden sonra gelen öğelerle olan mesafesi nasıl ayarlanır?bi yerde,"The amount of vertical space inserted between a rule and the content that surrounds it depends on the user agent." diyor. ama bunun bi yolu olmalı.
sayfada yatay bi çizgi oluşturan <hr> tag'inin, kendisinden sonra gelen öğelerle olan mesafesi nasıl ayarlanır?

bi yerde,
"The amount of vertical space inserted between a rule and the content that surrounds it depends on the user agent." diyor.

ama bunun bi yolu olmalı.
0
cruor
(20.09.08)
<br> veya <p> kullanılabilir sanırım, en son 8 sene önce uğraştığım için tam bilmiyorum
0
passion rules the game
(20.09.08)
<br> kullanabilirsiniz mesela ama pixel ölçüsü yapacaksanız düşünmem lazım.
0
raj
(20.09.08)
p'nin başladığı kısma kadarki boşluğu değiştiremiyorum. öğeleri hr'den uzaklaştırmak istesem hiç sorun değil. ama öğeleri hr'ye yakınlaştırmak istiyorum. margin ile ayar yaptığımda da, ya istediğim ölçülerde olmuyor ya da hr komple ortadan kayboluyor.

bi de ff'da ayrı ie'de ayrı neticeler alıyorum.

olmazsa 1x1 piksellik bi gif'i uzatarak kullanacam.
0
🌸cruor
(20.09.08)
hede1
<hr style="margin-bottom:-2px;">
hede2

margin'in negatif degerlerini deneyin? yakinlasiyor. px ile oynayin. yine istediginiz degerde olmadiysa uzaklik birimlerini degistirin olsun bitsin derim. em %
0
only
(20.09.08)
çok hassas iş yapacaksanız o yatay çizgiyi mesela height'ı (yüksekliği) 1 olan bir <div> elemanıyla oluşturabilirsiniz.
0
actionary
(20.09.08)
(1)

A3 yazıcı tavsiyesi

teritori
Şöyle fena olmayan, fiyatı da çok tuzlu olmayan bir A3 yazıcıya ihtiyacımız var ofis olarak. Mimarlık ofisinde kullanılacaktır. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Şöyle fena olmayan, fiyatı da çok tuzlu olmayan bir A3 yazıcıya ihtiyacımız var ofis olarak. Mimarlık ofisinde kullanılacaktır. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
0
teritori
(20.09.08)
hp'nin var bir tane de pahalı o baya. mimarlık ofisinde kullanıyoruz biz de ama ayda 1 1200 ytl civarı tonere ödüyoruz haberin olsun ;) Aletin fiyatını hatırlamıyorum modeli 5550 idi galiba. network modelini alın tabi.
Renkli sordunuz diye düşünüp cevapladım. Daha ucuza monochrome yazıcı ya da fotokopi makinaları mevcut.
0
ozdek
(20.09.08)
(4)

Mozzilla firefox arac cubugu

sanio
Arkadaslar resimde goruldugu gibi surekli kullandigim siteleri dugme olarak ekledim firefoxa lakin ikinci, ucuncu bir arac cubugu istiyorum ama bi turlu beceremedim. Arac cubugu actim ama linkleri oraya koyamadim. Bu yer imlerini koyabilcegim ikinci, ucuncu bi arac cubugu acmanin bir yolu varmidir?
Arkadaslar resimde goruldugu gibi surekli kullandigim siteleri dugme olarak ekledim firefoxa lakin ikinci, ucuncu bir arac cubugu istiyorum ama bi turlu beceremedim. Arac cubugu actim ama linkleri oraya koyamadim. Bu yer imlerini koyabilcegim ikinci, ucuncu bi arac cubugu acmanin bir yolu varmidir? Yani ustte 3 tane arac cubugu olsun, hepsinde linkler olsun.

img186.imageshack.us
0
sanio
(20.09.08)
valla nasıl yapıdığını bilmiyorumda şöle bi çözüm bulayım ben size.bi kere önce yer imlerini yönet seçeneğinden o araç çubuğundaki adresleri düzeltebilirsiniz. mesela ekşisözlük- kutsal bil... yazacağına sadece simgesi ile ekşisözlük kalsın filan, hem yerden tasarruf olur 2. 3. araç çubuğuna pek ihtiyacınız kalmaz hemde şık duruyor :)
0
kojiro
(20.09.08)
(git: 12395)
0
katafalk
(20.09.08)
kojiro'nun verdigi cozum mukemmel oldu. pitir pitir bi suru bookmark var, cok da $ik gozukuyor evet. yalniz ben burada araya girmek istiyorum sanio, musaadenle.

kendiliginden simgesi olmayan sitelere bir sekilde simge atayabiliyor muyuz? bazi bookmarklarimin simgesi ayni cunku. duz sayfa seklinde.
0
osuruklu
(20.09.08)
favicon picker ile simgesi olmayan bookmarklara simge atayabilirsiniz.
0
cruor
(20.09.08)
(1)

bir DVD problemi daha

quinza
bilgisayarımda hiçbir dvd yi açamıyorum. windows media player da ''Windows Media Player DVD videoyu yürütemiyor. Windows görüntü ayarlarınızı düzenlemeniz gerekebilir. Denetim Masası'nda görüntü ayarlarını açın ve ekran çözünürlüğü ve renk kalitesi ayarlarınızı düşürmeyi deneyin.'' şeklinde hata çık
bilgisayarımda hiçbir dvd yi açamıyorum. windows media player da ''Windows Media Player DVD videoyu yürütemiyor. Windows görüntü ayarlarınızı düzenlemeniz gerekebilir. Denetim Masası'nda görüntü ayarlarını açın ve ekran çözünürlüğü ve renk kalitesi ayarlarınızı düşürmeyi deneyin.'' şeklinde hata çıkıyor, bs player da ise ses var görüntü yok. uyarıda denileni yaptım bi işe yaramadı, ne yapmak lazım?
0
quinza
(20.09.08)
vista ise aero'yu kapat öyle dene.
xp ise codec kur: www.free-codecs.com
0
trimpot
(20.09.08)
(9)

hoparlörden kayıt

eren
bilgisayarın hoparlöründen gelen müziği kaydetmek istiyorum. mikrofonu hoparlöre dayamaktan daha uygun bir software çözümü vardır sanırım?
bilgisayarın hoparlöründen gelen müziği kaydetmek istiyorum. mikrofonu hoparlöre dayamaktan daha uygun bir software çözümü vardır sanırım?
0
eren
(20.09.08)
ben youtube, myspace gibi ortamlarda dinledigim müzikleri ayni zamanda sound forge programi ile bilgisayarima kaydediyorum.
0
trimpot
(20.09.08)
müziğin nerden geldiğini anlatırsanız kesin bir yolu bulunur.
0
crimson king
(20.09.08)
Ses kartında Stereo Mix varsa bilgisayar içinde dönen her sesi kaydedebilirsin. Varsa ses kontrol panelinde görürsün zaten. Ancak kaydetcek prgram yada ses kartı kaliteli birşey olmalı çünkü bir süre sonra ses tizleşip infinite loop kıvamı bir sinyale dönüyor =)
Daha pratik bir yolu vardır belki.
0
inugard
(20.09.08)
sound outputtan (hoparlör çıkışından) mikrafon girişine direkt bağlamantı yapmanın bir yöntemi olması lazım. hatta vardır.
0
mortifera
(20.09.08)
Guitartab.co.uk MP3 RECORDER

üstüne tanımam.

www.guitartab.co.uk
0
cruor
(20.09.08)
bilgisayarın hoparlor cıkısını mic girisine baglayabilirsin
2 ucuda ses kartına giren uca sahip bi kablo olursa rahat rahat yapabilirsin bu işlemi
0
samaras8
(20.09.08)
windows xp'de ses ozelliklerine girdikten sonra "kaydederken" bolumune girip "what u hear" ozelligini secip pc'den cikan ne ses varsa kaydetmeniz mumkun. lakin ses kartinin oyle bir ozelligi var midir yok mudur bilemiyorum.
0
paradoxical
(20.09.08)
ben "all sound recorder" adlı programda "what you hear" ile yapıyordum.
0
theunforguven
(20.09.08)
abi her ses kartında çalışan temel özellik Stereo Mix yani Karıştırıcı mı ne işte onu seçmektir mikrofon seçeneklerinden.
0
bodom
(20.09.08)
(2)

Fujitsu Siemens Storagebird 35EV821 400GB

rurouni
Şu isimde bir alet almış arkadaşım almanya'dan babası almış aslında da karıştırmayın.:) verdi bana icine dizi falan at diye iyi dedim attım. sonra elimi biraz uzattım hard disk e yanıyor kır üstüne yumurtayı pişsin. sonra neyse fırın eldiveniyle tuttum icinde bi şeyler sallanıyo iki vida tuttugunuda
Şu isimde bir alet almış arkadaşım almanya'dan babası almış aslında da karıştırmayın.:) verdi bana icine dizi falan at diye iyi dedim attım. sonra elimi biraz uzattım hard disk e yanıyor kır üstüne yumurtayı pişsin. sonra neyse fırın eldiveniyle tuttum icinde bi şeyler sallanıyo iki vida tuttugunuda gorunce actım hemen icinden bildiginiz sata disk cıktı. o kadar da anormal bir şey olmasa gerek sata disk kutuları falan satılıyo onu da biliyoruz da boyle siemens falan diye aldıkları şeyin icinden hitachi sata hdd cıktı.

Ben de WD my book essential var onuda açsam icinden aynen oyle sata disk mi cıkacak öyleyse onu direk pc e baglıyabilir miyim sata kablosu ile?

O kadar cok ısınması risk midir bir de.

alette şu;
www.fsc-mediaserver.com
www.prisjakt.nu
0
rurouni
(20.09.08)
evet öyle çıkacak aynen.
0
karapolisnas
(20.09.08)
yalniz icini acinca garanti disina cikar.bir de benden duymus olmayin dvd oynaticilarin icinde de dvd rom varmis valla:P
0
algoritma
(21.09.08)
(2)

Video yapmaca

naithan
Bi arkadaşa resimlerden oluşan videomsu bişeyler yapıyorumda..movie makerda önizlemede göremiyorum bi sorun oluştu..1-bu sorunu çözebilir miyiz?2-`windows movie maker` gibi ücretsiz edinebileceğim bi program var mıdır acaba?
Bi arkadaşa resimlerden oluşan videomsu bişeyler yapıyorumda..movie makerda önizlemede göremiyorum bi sorun oluştu..

1-bu sorunu çözebilir miyiz?
2-windows movie maker gibi ücretsiz edinebileceğim bi program var mıdır acaba?
0
naithan
(20.09.08)
beleş olup olduğunu önemsemeyin bence, "beleş" muamelesi yapabilirsiniz sonuçta ufak hareketlerle, onun yerine kullanım kolaylığına bakın =)


Video Edit Magic iyidir bu açıdan. küçük program, rahat.
0
mortifera
(20.09.08)
"picasa 3"ü de deneyebilirsiniz. (beta sürümünde daha)
0
joe cole
(20.09.08)
(3)

wi-fi problemi -connected ama sayfa açılmıyor?

les
evdeki wi-fi ye connected olmama rağmen sayfayı çağırdığımda nie gelmez? hayır her şey de normal gozukuyor? teşekkürler...
evdeki wi-fi ye connected olmama rağmen sayfayı çağırdığımda nie gelmez? hayır her şey de normal gozukuyor?

teşekkürler...
0
les
(20.09.08)
strength'i düşüktür bağlantının. hani koptu kopacak baabında. ne yapabilirsin, kapatıp aç modemi.

benim eski bi modem vardı o yapardı bazende, cevabı yoktu onum modemi değiştirdim düzeldi. :)
0
thefirstfbli
(20.09.08)
modem kapatılıp açıldı daha önce çok kereler, strength i de mükemmel gözüküyo... anlamadim bişey bu işten? modem i alalı 2 ay oldu olmadı...
0
🌸les
(20.09.08)
o strength o strength değil, hani saat yanındaki değil, mesela kablo nette, bir panelden bakıyorsun diyorki +-20db olacak diyor. benimki 19 olursa yani aralık sonuna çok yakın wireless full çeksede siteyi açamıyor. bir süre sonra ya kopar ya bağlanır. yani gelen bağlantının strength'i.
0
thefirstfbli
(20.09.08)
(3)

Siteyi refresh etme sayisi

ermanen
Bir siteyi kac kere refresh ettigimiz ogrenilebilir mi? Mesela site sahibi, siteye giren kisilerin ne zaman ve kac kere refresh ettigini bilebilir mi?
Bir siteyi kac kere refresh ettigimiz ogrenilebilir mi? Mesela site sahibi, siteye giren kisilerin ne zaman ve kac kere refresh ettigini bilebilir mi?
0
ermanen
(19.09.08)
ama ayni olmayan durum da var

kullanici adimi ve sifremi girerek giris yaparim, log off olurum, tekrar girerim gibi..

ya da hala oturum acik iken refresh yaparim...

ikisi farkli olarak anlasilacak yani..
0
🌸ermanen
(19.09.08)
"siteye en cok giris yapanlar" istatistiginde, refresh etme de mi dahil ediliyor yani?
0
🌸ermanen
(19.09.08)
siteye göre değişir ama refresh sayısına bakan bir site olacağını sanmıyorum gerçi refresh ile abuse edilme olasılığı olan bir sistem falansa olabilir.
0
yuto
(20.09.08)
(2)

Monitörün Ekranı Bulanık?

dersaadet
Merhaba,BEnim monitör bozulmuştu. Sonra monitörü tamire verdim, monitör yapıldıktan sonra açtığımda ekran sanki buharlaşmış gibiydi. İlk zamanlar ekrana bakmak tvye yakından bakmak gibi bir şeydi. Daha sonra gözüm ekrana büyük oranda alıştı. Neyse asıl içimi kemiren meseleye geleyim. Bugün arkadaş g
Merhaba,
BEnim monitör bozulmuştu. Sonra monitörü tamire verdim, monitör yapıldıktan sonra açtığımda ekran sanki buharlaşmış gibiydi. İlk zamanlar ekrana bakmak tvye yakından bakmak gibi bir şeydi. Daha sonra gözüm ekrana büyük oranda alıştı. Neyse asıl içimi kemiren meseleye geleyim. Bugün arkadaş geldi benim ekranı görünce ''oğlum bu ekrana nasıl baka biliyorsun'' falan dedi. Yani benim ilk zamanlar yaşadığımı yaşadı.
Evet fazla uzattım monitördeki bulanıklığın sebebi ne olabilir? Ne biliyim iç taraftan falan mı kirlendi? Yoksa başka bir arıza falan mı?
Bi bilgisayara sebep gözümüzden olmayalım:)
0
dersaadet
(19.09.08)
bir ayarı var arkada içerde videasını çevirmek gerekiyor. tamirci ayarlamamış demek ki.
0
kurukafa
(19.09.08)
içerisinde yüksek voltaj trafosunun üzerinde focus trimpotu var onu ayarlayamamışlar, aslında çok basit, iki tane tornavida yuvası var şöyle bir trafo

www.eldorspareparts.it

üsteki focus trimpotu onu biraz sağa veya sola çevirince düzelir.
yalnız tehlikeli bir olaydır haberiniz olsun. bilmiyorsanız hiç bulaşmayın.
en iyisi yaptırdığınız tamirciye götürün 5 sn. de yapar.
0
vincenzo
(19.09.08)
(7)

cursor rahat durmuyor

jazzblues
Laptopumda yazı yazarken cursor sürekli hoop daha önceki kelimelerin arasına girdiği için tüm yazılanlar birbirine karışıyor. Bkenu sorunumu yazar dört kez başıma geldi. (Son cümledeki gibi. Üçüncü kelimesinde "yazarken" yazmaya çalışırken "ken" hecesi ilk kelimenin arasına girdi gördüğünüz gibi) N
Laptopumda yazı yazarken cursor sürekli hoop daha önceki kelimelerin arasına girdiği için tüm yazılanlar birbirine karışıyor. Bkenu sorunumu yazar dört kez başıma geldi. (Son cümledeki gibi. Üçüncü kelimesinde "yazarken" yazmaya çalışırken "ken" hecesi ilk kelimenin arasına girdi gördüğünüz gibi) Ne yapmalı, ne etmeli???
0
jazzblues
(19.09.08)
acaba siz farketmeden eliniz touchpad'e dokunuyor olabilir mi ?
benim başıma çok geldi ordan biliyorum.
0
alwaysdrunk
(19.09.08)
Yuh be bana! Bu kadar basitmiş demek ki sorun! Gerçekten de uyarı üzerine klavyeye daha dik pozisyonda basmaya başladım ve sorunun olmadığına tanık oldum. İlk kitabımı sana ithaf edeceğim hocam:)
0
🌸jazzblues
(19.09.08)
farketmeden elin touchpad'e dokunuyor. hassasiyetini azalt, ya da hepimiz gibi mouse kullan, notebook mouse'u. :)
0
thefirstfbli
(19.09.08)
bu sorunun çözümü için laptop alırken touchpad'in az da olsa derinde olmasına dikkat edebiliriz. yapılması gerekiyor. en azından ben öyle yapıyorum..
0
co2s2
(19.09.08)
Touchpad in etrafında bir tuş varsa, o tuş ile geçici olarak devre dışı bırakabilirsiniz. Benim de az başımı ağrıtmamıştı tez yazarken...
0
tcp0203
(19.09.08)
touchpad in driver'ı kurulursa denetim masasından ayar yapılabiliyor. Yazı yazarken (imleç yanar söner hale geldiğinde) touchpad deaktive oluyor böylece.
0
neronas
(19.09.08)
zaman ayırıp çözüm üreten tüm arkadaşlara teşekkürler. Touchpad'i mayın gibi görmeye başladım,dokunmamak lazım. klavyede yazı yazarken ellerimi klavyeye paralel tutma yeteneğini geliştirmeye çabalıyorum şimdilerde:)
Mouse kullanma öneriri de en el altında çözümlerden biri gibi duruyor. Sony Vaio VGN-S5M/S kullaıyorum, tcp0203'nin bahsettiği tuş yok sanırım ne yazık ki bu modelde. neronas'ın önerisi en bi süper gibi duruyor ama o işi nasıl becereceğimi bilemiyorum. En azından laptopu aldığımız yere sorayım driver'ı ve yüklenmesini. Tekrar tekrar teşekkürler hepinize.
0
🌸jazzblues
(20.09.08)
(12)

Taşınabilir belleğimi tüm virüs/spyware vs. lerden temizlemek istiyorum.

hlathguth
2gb taşınabilir belleğimi tüm virüs/spyware vs. lerden temizlemek istiyorum. Bunun için hangi programı önerirsiniz? (elbette ücretsiz)
2gb taşınabilir belleğimi tüm virüs/spyware vs. lerden temizlemek istiyorum. Bunun için hangi programı önerirsiniz? (elbette ücretsiz)
0
hlathguth
(19.09.08)
spyware için adaware, ücretsiz'i olması lazım.
virus için zonealarm, kaspersky'i satın aldı eskiden, süper. ama ücretsizi yok sanıyorum.
0
thefirstfbli
(19.09.08)
linux yüklü bir bilgisayara takıp temizleyebilirsin. ya da bir linux dağıtımının live cd'sini kullanabilirsin bu iş için.
0
edge_nabby
(19.09.08)
bence bunlarla uğraşmadan gerekli dosyalarını başka bir ortamda yedekledikten sonra usb flash belleğini formatlaman/biçimlendirmen en sağlamı olmaz mı?

varsayım: yedeğe aldığın dosyaların içinde crack keygen vb. şeyleri olmadığını düşündüm.
0
lejant
(19.09.08)
valla combofix diye bir şey var,ben kavo.exe ve türevleri için kullanıyorum.bir kaç yüz kb bir şey..
0
natnan
(19.09.08)
başka bir duyuruya daha yazmıştım bunun için yazılan bat dosyaları var
0
yuto
(20.09.08)
abicim nod32 kurma, kaspersky kur ortamı dağıt yani.
daha bugün bi tane manyak autorun.inf yakalamaya çalıştım nod32 ile. C: de D: de ve G: de( flash disk) çıkıyor, nod32 birini siliyor ikisini siliyor bu .inf ler tekrar generate oluyorlar. program delirdi sildim kasperski yükledim her şey günlük ve and the güneşlik şu an.
0
ophelia
(20.09.08)
abicim nod32 kurma, kaspersky kur ortamı dağıt yani.
daha bugün bi tane manyak autorun.inf yakalamaya çalıştım nod32 ile. C: de D: de ve G: de( flash disk) çıkıyor, nod32 birini siliyor ikisini siliyor bu .inf ler tekrar generate oluyorlar. program delirdi sildim kasperski yükledim her şey günlük ve and the güneşlik şu an.
0
ophelia
(20.09.08)
usb belleği bilgisayarına taktıysan ve windows'un autorun özelliği açık ise (default olarak açık), o virüs bilgisayarına da bulaşmıştır. ben ubuntu linux kullanıyorum. şu sıralar kimden flash bellek alsam, içinden virüsler ve autorun dosyaları çıkıyor. dikkatli olmak lazım.
0
edge_nabby
(20.09.08)
diski tak, shift'e basılı tut, autorun devreye girmesin, sağ tuş/araştır de ve disk içindeki autorun.inf dosyasını sil. artık virüs olsa da çalışamaz.
0
kimlanbu
(20.09.08)
yanıt olmayacak ama:
bende iki tane var, sürekli bilgi alışverişi için kullanılıyor ve sürekli birilerinin bilgisayarlarına takılıyor, çıkarılıyor zavallılar ve sürekli yeniden ve yeniden virüslenip duruyor. dönüp dolaşıp benim bilgisayara geldiğinde avg yakalıyor içindekini ve karantinaya alıyor. çok nadir kaçırıyor, o zaman da başka bilgisayarda yakalanıyor. ama ne kadar temizlesem de yine bir yerden bulaşıyor malesef. hiçbir zamanda bahsedildiği kadar teferruata vakit ayırmayı düşünmüyorum, çünkü tekrar kapması an meselesi...
0
ashh
(20.09.08)
@ashh
windows'un autorun özelliğini kapatırsanız, tekrar kapması an meselesi olmaz.
0
edge_nabby
(21.09.08)
kendi windows'um için evet, ama başkalarının bilgisayarlarına ne yapabilirim ki?
0
ashh
(25.09.08)
(8)

itunes id tag sorunu

badseed
Bugune kadar tum mp3 arsivimi klasor mantigi ile organize etmis bir kisi olarak (zira o zamanlar id tag falan bilinmezdi) simdi ipod olayina girdim. Ama itunes'un halini annem gorse kesin bu ne daginiklik diye kizar. Zira albumler 36k modem ile zor sartlarda indirilmis bir doneme tekabul ediyor ki a
Bugune kadar tum mp3 arsivimi klasor mantigi ile organize etmis bir kisi olarak (zira o zamanlar id tag falan bilinmezdi) simdi ipod olayina girdim. Ama itunes'un halini annem gorse kesin bu ne daginiklik diye kizar. Zira albumler 36k modem ile zor sartlarda indirilmis bir doneme tekabul ediyor ki albumu komple indirmek diye bir luksumuz yokdu. Yarisi ordan yarisi burdan seklinde toplandi.

1 - Bunlari duzenlemenin bi yolu var midir? Mesala internetten baksin ha bakamiyor mu o zaman cok otomatik olmasin. Ben bi klasorun ustune sag tiklim sonra tum sarkilarin album adini ayni yapim.
2 - Labunya itunes buldugu her seyi ekliyo kutuphanesini bunlari dosyalari silmeden ordan silme yolu nedir?
3 - Kutuphanesini nasil guncellene bilir?
0
badseed
(19.09.08)
tag&rename
yukarda bi yerde su su klasorlere bakma diye bi secenek olması lazım.
0
bryan fury
(19.09.08)
--dikkat: şu aşağıya yazdıklarımı yeteri kadar yeriniz varsa yapın, tüm müziklerinizi belli bir klasöre kopyalayacaktır çünkü. sonra tüm müzik dosyalarınızı diğer yerlerinden silebilirsiniz gerçi.--

edit -> preferences -> advanced
itunes music folder location'u, tüm müziklerinizi nereye koymak istiyorsanız orası olarak ayarlayın. yeni, boş bir klasör olmasını tavsiye ederim şahsen.

"keep itunes music folder organised" ve "copy files to itunes music folder when adding to library"'ye birer çentik atın.

OK'e tıklayın

advanced -> consolidate library -> consolidate

bundan sonra, mesela yeni indirdiğiniz bir albümü itunes'a taşırsanız, o otomatik olarak library'ye kopyalar hepsini, sonra da eski yerlerinden silersiniz, böylece o dosya nerdeydi bu dosya nerde derdi kalmaz.

şarkıcı, albüm adlarını vb. düzenlemek için: mesela aynı şarkıcının bir şarkıda adı "hebele" diğerinde "hebe"yse ikisini birden seçip sağ tıklayıp, get info'ya gelip şarkıcı adını değiştirebilirsiniz.

dosyaları silmeden ordan silmek için (gerçi yukarda yazdıklarımı yaparsanız bunun pek bir anlamı kalmaz) library'den sileceğiniz şarkıları seçin -> delete tuşuna basın -> keep files

ben itunes kullanıyorum yıllardır ama ipod için itunes'tan daha kolay programların olduğu da söyleniyor hep, itunes'a yeni başladıysanız bir araştırın isterseniz diğer programları da.
0
moroff
(19.09.08)
bakın şunu da yapabilirsiniz (windows kullandığınızı varsayıyorum), hiç itunes'la uğraşmadan, aynı klasördeki tüm şarkılara sağ tıklayın, özellikler -> ayrıntılardan ne var ne yok değiştirin hepsini birden, sonra atın itunes'a. bu arada "itunes'a yeni başladıysanız" diye bir şey yazmışım az önce, sanki programlama dili sksjdkljsld
0
moroff
(19.09.08)
bryan fury'nin onerdigi tag&rename supperdir bu konuda. album klasorunu acip "get tags from freedb" ya da amazon.com gibi seceneklerle bir cirpida tum bilgileri gunceller. kesmezse dosya adindan yazdirabilir ya da tumunu secip hepsine sunu yaz bunu yaz diyebilirsiniz. siddetle tavsiye ederim.
0
zakk
(19.09.08)
1) musicbrainz'in picard programını öneriyorum. musicbrainz.org sitesinden indirebilirsin. internetten buluyor id3tag'leri.
2) itunes'un ayarlarında "şarkıları itunes klasörlesin mi, ismilerini ayarlasın mı?" diye bi seçenek var. o seçeneğin seçili olmamasına dikkat edin. itunes'taki bütün şarkıları seçip sağ tık menüsünü kullanarak kütüphaneden çıkarabiliyo olman lazım. (dosyaları silmeden) n'olur n'olmaz sen bütün şarkıları başka bir klasöre taşı, ondan sonra itunes kütüphanesini temizle.
3) itunes kütüphanesi güncellenmiyor galiba.
0
edge_nabby
(19.09.08)
google mp3 tag tools diye arat ilk cikan cevaptan programi indir. toplu sekilde guzelcene etiketle itunes a at.
0
sanio
(19.09.08)
winamp destekliyormus ipodlari. Hatta direk tagleri internetten guncelleme ozelligi var biraz yavasta olsa. Ama cok bilindik olmayan sarkilarin taglarini dogru bulmuyor onun icin de moroff'un ikinci onerisi ile ekstra birsey indirmeye gerek kalmadan hallettim. tesekkurlerimi sunuyorum.
0
🌸badseed
(20.09.08)
(bkz: MediaMonkey) (user-enemy itunes sevmeyenler için)
0
507
(20.09.08)
(3)

external hard Disk

rusdemezale
dostlarim romalilarbenim 2 dane 500 GB external Hard Disk var, 2si de Western Digital.kampanya vardi beraber aldim 2sini tek fiyatina --- neyse,1.si sorunsuz calisiyo, dosyalar icerde, erisim tamam, robust reliable retrieval etc.2.si de calisiyo, amma (amma'dan evvelkiler yalan) arada sirada Disk wr
dostlarim romalilar

benim 2 dane 500 GB external Hard Disk var, 2si de Western Digital.kampanya vardi beraber aldim 2sini tek fiyatina --- neyse,
1.si sorunsuz calisiyo, dosyalar icerde, erisim tamam, robust reliable retrieval etc.

2.si de calisiyo, amma (amma'dan evvelkiler yalan) arada sirada Disk write error diyo. sonra sanki Windows'a bi USB Drive yeni takmissin gibi ses cikiyo, yani yeniden discover etmis gibi yapiyo. Windows explorer window cikiyo, bu device'i ne yapayim diye soruyo. "Folder" seciyom ben de, hard disk contents aciliyo.
Partition Magic ile bi Check errors yapdim. $ukela dedi. hersey yolunda.
ama okumanin yazmanin ortasinda bu disk error olunca hersey yarim kaliyo.misal, emule, ya da acili olan, calan music file etc.
bisey bulamadim, yani sorun varsa ya hic calismasin bileyim...
tecrubesi olan varsa, bi el atabilirse $ukran ederim.

thx in advance.
0
rusdemezale
(19.09.08)
flash disinfector kur bir.

www.techsupportforum.com
0
mortifera
(19.09.08)
2 hdd'nin kablolarını değiştir. bak bakalım sorun onda goruluyor mu. belki kablo değmezlik yapıyordur.

bundan bişi çıkmazsa iki hdd'nin bilgisayara girdikleri usb'leri değiştir. birini diğerine diğerini buna tak.

o da çözmezse ve eğer acabiliyorsan hdd leri aç. içlerindeki diskleri değiştir.

bunları yaparak sorunun usb girişinden, usb kablodan ya da external'ın kutusundan olup olmadığını anlayacaksın.

Eğer bunlar değilse büyük olasılıkla hdd'in devrelerinde ya da disk tabakalarında sorun vardır. yapabileceğin servis ya da profesyonel baska bir yere gostermek olacaktır.
0
eleventh american esme has met
(19.09.08)
sorunlu HD FAT32 idi, NTFS olarak format attim.
simdilik iyi gibi. gelismeler oldukca feedback veririm.
tesekkurler.
0
🌸rusdemezale
(20.09.08)
(5)

Finereader-nedir, ne değildir???

mea maxima culpa
Merhabalar,Kitaptan altı çizili yerleri word'e geçirmek istiyoruz vs vs. soruma gelen cevaplar arasında finereader programının bu konuda çok faydalı olduğuna dair öneriler geldi. sağolun, varolun. peki arkadaşlar bu finereader hakkında biraz bilgi istesem. (sözlükte yazılmış ama tam değil) bu progra
Merhabalar,

Kitaptan altı çizili yerleri word'e geçirmek istiyoruz vs vs. soruma gelen cevaplar arasında finereader programının bu konuda çok faydalı olduğuna dair öneriler geldi. sağolun, varolun.

peki arkadaşlar bu finereader hakkında biraz bilgi istesem. (sözlükte yazılmış ama tam değil) bu programı kullanabilmek için nasıl bir "scanner" gereklidir? program ücretli midir? ücretsiz bulunabilir mi? yoksa para ver daha iyi olur mu dersiniz?
0
mea maxima culpa
(19.09.08)
bildigim kadariyla tüm tarayicilari destekliyor. eski bir tarayici olan mustek 1200 ub plus ile bile bunu yapmistim.
0
trimpot
(19.09.08)
hepsiyle çalışır, hayat kurtarır, tabii ki parasını bastıran kullanabilir. kapik işlemez diyorsanız bir dünya forumda cracklerini bulabilir, programı kırabilirsiniz. orası size kalmış. aradığınız program budur. (bu arada finereader 8.0 bence en kullanışlısı)
0
arif
(19.09.08)
saglam program. benim bildigim her turlu scannerla calisiyor. parasiyla, korsan olarak, internette her sekil bulunabilir. dunya gorusunuze bagli..
0
terp
(19.09.08)
aha. bu sefer çizilmiş oldu, bakalım verim alabilecek miyiz.

önceden bilsek böyle bir program var. çizer miydik : ))
0
🌸mea maxima culpa
(19.09.08)
tşk ederim. söylemeseydiniz acemilikten anlamazdım, bir-iki kitap daha zayii edip sonra belki öğrenirdim :)) dalgınlık had safhada bende netekim.
0
🌸mea maxima culpa
(19.09.08)
(3)

Tek pille çalışan mouse

teritori
aslında öyle aman aman bir soru da değil. hatta bana sorundan ziyade daha bir rahatlık sağladı bu olay. Şudur;Logitech kablosuz mouseum var. normalde iki adet kalem pille çalışır kendisi. ama demin pilini değiştirirken farkettim tek pille de çalışıyo bu. nedir ki sebebi?
aslında öyle aman aman bir soru da değil. hatta bana sorundan ziyade daha bir rahatlık sağladı bu olay. Şudur;
Logitech kablosuz mouseum var. normalde iki adet kalem pille çalışır kendisi. ama demin pilini değiştirirken farkettim tek pille de çalışıyo bu. nedir ki sebebi?
0
teritori
(19.09.08)
piller seri degil paralel baglidir birbirine, iki pil olmasinin amaci da yuksek guc elde etmek degil, pil degistirmeden daha uzun sure kullanmaktir muhtemelen :)
0
enedwaith
(19.09.08)
uzun süreli kullanım olayı benim de aklıma geldi zira 6-7 ay üzerine ilk defa pil değiştirdim :)
0
🌸teritori
(19.09.08)
Bendeki microsoft da öyle.
Tek pil yeterli olabiliyor. Ancak bendekinde 1 pil, 2 pil yerinden sadece birine takılıyken çalışıyor, diğerinde çalışmıyor. Seninkinde de öyleyse, durumun nedeni seri-paralel (güç-zaman) meselesi olamaz.
0
delikan76
(19.09.08)
(5)

modem-bağlantı vs...

aynali
bir akrabama ttnetten 1 m 4 gb limitli internet bağlantısı başvurusu yaptık ve uygun modemi almak için seçilmiş kişi ben oldum.ben yıllardır usb modem kullanıyorum ve kablosuz işlerine hiç bulaşmadım.akrabamsa laptopla bağlanacak evde nete.bu kablosuz modemler normal adsl internet bağlantısı için d
bir akrabama ttnetten 1 m 4 gb limitli internet bağlantısı başvurusu yaptık ve uygun modemi almak için seçilmiş kişi ben oldum.ben yıllardır usb modem kullanıyorum ve kablosuz işlerine hiç bulaşmadım.akrabamsa laptopla bağlanacak evde nete.bu kablosuz modemler normal adsl internet bağlantısı için de kullanılabiliyor mu yoksa kablosuz internet diye ayrı bir başvuru mu yapmak gerekiyordu bunun için?benim almam gereken modem hangi tip modemdir?
0
aynali
(19.09.08)
kablosuz internet diye ayrıca başvurman gerekmiyor.
ethernet girişi de olan kablosuz bir modem almanız yeterli.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(19.09.08)
basvuruda kablolu/kablosuz modem kullanicam diye birsey belirtmeniz gerekmiyor. zira ttnet'in (halen var mi bilmiyorum ama) kampanyasi varsa, 2 yil kullanicam derseniz kablosuz modemi ücretsiz alirsiniz.

ayrica hiz bakimindan size usb degil, ethernet yolu ile baglanan modem öneririm.

akrabaniza alacaginiz modem ise kablosuz bir modem olmali. eger ileride masaustu bilgisayarda baglamasi gerekirse, genelde kablosuz modemlerin üstünde bir adette ethernet port girisi bulunuyor.
0
trimpot
(19.09.08)
airties rt-205 varsa ellerinde, ondan alin, yoksa pikatel airmax diye bi modem var. kampanya dahilinde bu ikisinden birini alabilirsiniz.
0
osuruklu
(19.09.08)
yok,bağlantıyı yaklaşık 1-2 ay sonra iptal edeceği için kampanyadan yararlanmadık.modemi ayrıca satın alıcaz.
0
🌸aynali
(19.09.08)
airties rt-205 tek geçilmeli.
şikayeti olana rastlamadım, taş gibidir, candır, nispeten ucuzdur.
0
delikan76
(19.09.08)
(2)

acer 5920g t7500 2gb laptop sorunları!

vurkan
arkadaşlar tesadüfen burayı buldum.. acer laptop un sorunlu olduğu dile getirilmiş.. gerçektende öyle.. satın alalı yaklaşık 3 ay oldu sorunlardan kurtulamadım.. şu an denemedim ama 1 ay önce %100 işlemci kullanımı testinde. işlemci 7 dk da 95 derereceye çıktı.. oyun filan oynamam o yüzden testi
arkadaşlar tesadüfen burayı buldum.. acer laptop un sorunlu olduğu dile getirilmiş.. gerçektende öyle.. satın alalı yaklaşık 3 ay oldu sorunlardan kurtulamadım.. şu an denemedim ama 1 ay önce %100 işlemci kullanımı testinde. işlemci 7 dk da 95 derereceye çıktı.. oyun filan oynamam o yüzden testi kapattım.. normal kullanımda reset atmıyor.. aldığımdan beri uygulamalarda sanki kasıyor alet.. en küçük uygulamada dahi aşırı işlemci kullanıyor.. performansından hiç memnun değilim.. şu an hdd sorunu başladı aslında bunu sormak istiyorum.. hdd inanılmaz aşırı çalışıyor.. açılışta belki 6-7 dk hiç birşey yapamıyorum.. hdd nin çalışması işlem yapmama izin vermiyor.. chkdsk yaptım dizin doğrulamada.. %56 da yaklaşık 10 dk takılıyor.. hdd sürekli çalışmasına rağmen bu seviyeyi geçemiyor.. daha sonra hızlı bir şekilde taramayı bitiriyor.. hdd de bad sector gözükmüyor.. sanırım bu durumda değişim yapmazlar.. ben hdd nin bu kadar aşırı çalışmasını dizin doğrulamadaki takılmadan kaynaklandığını düşünüyorum.. bununla ilgili bişey yapabilirmiyim.. format atmak istemiyorum.. belkide hdd de sorun var bilemiyorum...
0
vurkan
(18.09.08)
çevremde de birçok kez gördüğüm bir sorunu dile getirmek istiyorum. laptop ya da notebook denilen alet elde taşınabilir mobilitesi yüksek olabilir fakat hassas alettir elde taşınabilir olduğu için bu aleti çalışırken kucağınızda tutmayınız sarsamayınız. bunu neden diyorum çoğu laptop içinde shock proof denilen sarsıntı engelleyici önemleri bulkunmuyor. bu neye sebep oluyor harddisk takır takır çalışırken siz onu kucağınızda beşik gibi salladığınızda kafa atıyor çiziliyor ölüyor. (bunu kendim 15 günlük koşulsuz geri iade olan monster notebookumun ilk 15 gününde yaptım hatta crash test bile yaptım 50cm den bir nebze yumuşak yere attım sonuç harddisk 3. gününde pert oldu okuma hataları efendim badsectorler çıktı neyse konumuz bu değil) sonuç olarak mümkün olduğunca düzgünbir yerde kullanmaya ve sarsmamay çalışın.
bir ikinci olay da kucakta falan taşırken altta bulunan hava kanllarının üstü kapanıyor. misal kitapçıklarda diyor ki kumaş üstüne falan koymayın. hatta masa üstünde kullandığınızda bile laptopınızı belli bir yükseltinin üstüne koyun ki havalandırma kanallarından hava alsın. malum aletin içi daracık normal kasa gibi değil ve siz elde olan havalandırma kanalını kapattığınızda alet yandım allah diyip patlayabilir. ayrıca kullandığınız ortama mümkün olduğunca dikkat edin tecrübeyle sabittir sigara çilen ortamda tozlu ortamlarda bu aletlerin içleri çok kısa sürede toz yumğağına dönüp biricik hava kanallarını tıkamakta.

burada size sevgili vurkan kesin olarak size ve uygulamanıza karşı birşey demiyorum genel bilgi veriyorum ve tekrarlıyorum laptop diye öyle çalışırken elinizde hobarey hobarey diye sallamayın...
0
winniethepooh
(19.09.08)
arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler.. öncelikle şunu söyleyeyim ben laptop aldığım günden beri evin içinde masanın üstünde duruyor.. masaüstü bilgisayarı bile yer değiştirmişimdir ama laptopu oynatmadım bile.. aslında hdd daha öncede aşırı çalışıyordu ama açılıştan 2-3 dk sonra yoğun okuma-yazma bitiriyor. ve kullanabiliyordum.. daha sonra ara ara çalışsada yoğun okuma-yazma yapmıyordu.. ama şimdi hem açılışta çok uzun süre çalışıyor hem daha sonraki aşamalarda sık sık yogun olarak çalışıyor.. yani performans bir yana laptopu kullanamaz hale geldim.. ama nedense bad sector görünmüyor.. bu duruma gelmeden önce bi işlem yapmıştım alakası varmıdır bilmiyorum. vistada aşırı hdd kullanımını engellemek için -hızlı arama için dizinleme seçeneği- var onu kaldırmıştım.. baktım değişen bir şey yok tekrar eski duruma getirdim.. tesadüfmüdür bilmiyorum ondan sonra hdd bu duruma geldi.. chkdsk de dizin doğrulamada belli bir yerde uzun süre takılı kalmasının nedeni nedir bunu öğrenmek istiyorum aslında.. bad sector le ilgili değilse sanırım format atmadan çözüm olabilir..
0
🌸vurkan
(20.09.08)
(6)

wav formatından audio cd yaptım, ne ses var ne seda!

axellennox
audio cd yaptım evet. data disk falan değil. mis gibi wav dosyalarını problemsiz yazdım cd'ye. müzik seti de canavar gibi maaşallah. cd deki dosya okunuyor ama ses yok. bana bir çare?
audio cd yaptım evet. data disk falan değil. mis gibi wav dosyalarını problemsiz yazdım cd'ye. müzik seti de canavar gibi maaşallah. cd deki dosya okunuyor ama ses yok. bana bir çare?
0
axellennox
(18.09.08)
müzik setleri destekliyorsa .mp3, .wma dosyalarinida calar. ama en mantiklisi, yukarida ibot'un belirttigi sekilde yapmaktir.
0
trimpot
(19.09.08)
müzik setleri .cda dosyası çalmaz, windows işletim sistemi müzik cdlerindeki trackleri .cda uzantılı dosyalarmış gibi gösterir sadece, zira bu cdlerin formatı farklıdır, öyle uzantılı falan bir dosya sistemi yoktur içinde.

axellennox, müzik setine taktığın zaman "1" den fazla track görüyorsun değil mi? hangi programı kullanıyorsun ve bu audio cdyi bilgisayarına taktığında ne oluyor?
0
kurukafa
(19.09.08)
kurukafa kardeş, müzik setine taktıgım zaman 1 tane track görüyorum ve uzunlugu albümün toplam uzunluguna denk. halbuki ben 12 tane ayrı wav dosyası yazdım cd'ye.
nero ile yazacaktım aslında ama windows media player açıktı ve ses dosyası yaz diyordu. aklımı çeldi wmp ile yazdım.
audio cd yi bilgisayara takınca malum seçenekler çıkıyor. çal seçeneğine basınca 12 track i güzel güzel çalıyor. dosya klasörünü aç deyince de açıyor. içinde 12 wav dosyam mevcut.
0
🌸axellennox
(19.09.08)
Yok o zaman yanlış bir işlem yapmışsın yazarken muhtemelen. Müzik setin track sayın kadar track görmeli, ve cdye bilgisayar içinden baktığın zaman "wav" dosyası değil yukarıda arkadaşın dediği gibi cda dosyaları görmen gerekir.

Sen wmp'yi boşver, nero ile audio cd yarat, wavları içine yolla, o halleder.
0
kurukafa
(19.09.08)
inan ki yanlış bir şey yapmadım ama dediğin gibi yapıcam artık. boşa yanan cd ye yanarım. bu vesileyle windowsu, playerını ve yaratıcılarını kucaklıyorum.
0
🌸axellennox
(19.09.08)
nero ile yazdım mis gibi oldu. teşekkürler.
0
🌸axellennox
(19.09.08)
(3)

laptop ta yazıcı kullanınımı

cold
laptop kullanıyorum yazıcı alıcam ama herhangi bi sotun çıkar mı yoksa masaüstü bilgisayarlarla aynı şekilde mi bağlantı kurulur???bi de epson alacağım.kullanan var mı?tavsiye edermisiniz?
laptop kullanıyorum yazıcı alıcam ama herhangi bi sotun çıkar mı yoksa masaüstü bilgisayarlarla aynı şekilde mi bağlantı kurulur???
bi de epson alacağım.kullanan var mı?tavsiye edermisiniz?
0
cold
(18.09.08)
kurulumda fark olmaz...zaten artık hepsi usb den bağlanıyor...
0
tcp0203
(18.09.08)
hp lerin kurulumunda "laptop a mı bağlıyorsun hacı?" diye bir soru çıkıyor.. nedenini bilmiyorum. belki bazı modellerde çıkmıyordur bile..
0
metox
(19.09.08)
eskiden epson kullanmışlığım var ve tavsiye etmiyorum, karın ağrısı..
0
metox
(19.09.08)
(7)

rusça klavye bulmak. ve dahi yazabilmek.

ahandanick
saygıdeğer duyuru halkı;genelde yaygın olduğu üzre latin kalvye kullanmaktayım. elimdeki klavyeyi rusça klavye olarak kullanmanın bir yolu var mıdır ? sanal klavyeye (umarım adını doğru biliyorumdur, hani ekranda beliriyor da siz fareyle harfleri seçerek yazıyorsunuz) dahi razıyım.bu amaca hizmet e
saygıdeğer duyuru halkı;
genelde yaygın olduğu üzre latin kalvye kullanmaktayım. elimdeki klavyeyi rusça klavye olarak kullanmanın bir yolu var mıdır ? sanal klavyeye (umarım adını doğru biliyorumdur, hani ekranda beliriyor da siz fareyle harfleri seçerek yazıyorsunuz) dahi razıyım.
bu amaca hizmet ettiğini öne süren çokca program buldum, ancak hiçbiri güvenilir gelmediği için yüklemedim. yok mudur "ben şunu kullandım çok memnunum" diyecek biri? ya da bunu çevirmenin başka bir yolu var mıdır? artık online sözlük kullanma zorunluluğu baş gösterdiği için ivedilikle gerektiğini belirtmeliyim.
teşekkür ederim...

** bilgisayar bilgisi duyuruya girebilmekle sınırlı birinin anlayabileceği düzeyde anlatırsanız mes'ud oliciğim (:
***sürekli olarak değil; arada sırada, sözlükte birşeyler aramak üzere falan kullanmayı düşünüyorum.
0
ahandanick
(18.09.08)
soruyu yanli$ anlamadiysam ekran klavyesi ve klavye dili olarak ruscayi eklerseniz sorun olmaz sanirim. ha ugra$tirir o ayri.
0
katafalk
(18.09.08)
kucuk stickerlar var kiril alfabesiyle, tuslara yapistiriyorsun rusca bir klavyen oluyor.
0
kayranin kedisi
(18.09.08)
@kayranın kedisi; o sticker mevzuundan haberdarım, ancak türkiyede bulunmadığından da. daha doğrusu sadece stickerları yapıştırmakla olsa ne güzel, bir de onu destekleyen program gerekiyor doğal olarak. o da türkiyede yokmuş.
var mı yoksa ?
olsa ne güzel olur yaa.
0
🌸ahandanick
(18.09.08)
birinci yöntem:
www.translit.ru latin harfleriyle girerek yazmak.

ikinci yöntem:
klavyenin üstüne ufak stickerlar ile rusça klavye dizilişine göre harfleri yazmak (bunları kendin stickerları bölerek ve kalemle yazarak yapabilirsin) ve klavyeyi windowstan rusçaya çevirmek.
0
trista
(18.09.08)
en uzun yoldan hallettikten sonra daha kolay alternatifleri görünce üzülmedim değil ama hallettim, teşekkür ederim :)
ayrıca kiril alfabesini destekleyen sözlüğü kutluyorum.
0
🌸ahandanick
(19.09.08)
hos yazilan yazilmis ama yazmadan edemiyecegim imtranslator.com hem guzel bir ceviri programi olmakla kalmayip, ayni zamanda kiril dahil pek cok alfabenin sanal klavyesini icinde bulunduran bir site.
0
demented
(19.09.08)
(2)

google analytics

hapax
seçtiğimiz bi tarih aralığında sitemize nerelerden girilmiş görüyoruz, hangi keywordler ile arama yapılmış onu da görüyoruz, peki şu keyword şu lokasyondan girilmiştir diye bir bilgiye ulaşabiliyor muyuz?
seçtiğimiz bi tarih aralığında sitemize nerelerden girilmiş görüyoruz, hangi keywordler ile arama yapılmış onu da görüyoruz, peki şu keyword şu lokasyondan girilmiştir diye bir bilgiye ulaşabiliyor muyuz?
0
hapax
(18.09.08)
malesef yok.
0
thefirstfbli
(19.09.08)
cevaplar için teşekkürler

@kirk karaktere sigmayacak adam, feedjit de hangi keywordle o siteye ulaşıldığını göstermiyor anladığım kadarıyla.
0
🌸hapax
(19.09.08)
(3)

stumbleupon da sorun mu var?

zittirulp
evet sorun var bende birkaç gündür kullanamıyorum. o bişeymi ben stumbleupon sayfasına bile giremiyorum.
evet sorun var bende birkaç gündür kullanamıyorum. o bişeymi ben stumbleupon sayfasına bile giremiyorum.
0
zittirulp
(18.09.08)
sorun yok. büyük ihtimalle browserdan kaynaklanıyordur. firefox kullanırsan sorun olacağını sanmıyorum.
0
psyche
(18.09.08)
alla alla firefox kullanıyorum zaten hatta chrome ile de denedim ama www.stumbleupon.com a bile giremedim.

~ ie de de aynı.
0
🌸zittirulp
(18.09.08)
dns problemidir muhtemelen
0
reeper redeemer
(18.09.08)
(5)

Internet gecmisini geri getirilemez sekilde silmek ve sirket kontrolu

ermanen
Simdi daha once de sordum ama tam cevap alamadim, biraz daha ayrintili sorayim ve sorularimi genisleteyim...1. Internet gecmisini geri getirilemez halde silebilir miyiz? Recovery programlari bile ise yaramasin yani...2. Mesela CCleaner ile sildik diyelim, geri getirilebilir mi? Getirilebiliyorsa bas
Simdi daha once de sordum ama tam cevap alamadim, biraz daha ayrintili sorayim ve sorularimi genisleteyim...

1. Internet gecmisini geri getirilemez halde silebilir miyiz? Recovery programlari bile ise yaramasin yani...

2. Mesela CCleaner ile sildik diyelim, geri getirilebilir mi? Getirilebiliyorsa baska ne yontem var?

3. Sirkette internet gecmisini kontrol ederler mi, mesela sirkette internet bankaciligina girsem, risk ihtimali var mi?

4. Sirkette web messenger kullandigim anlasilir mi, fiziksel olarak gormekten baska tabi...
0
ermanen
(18.09.08)
Sistem yöneticisi, şifrelenmemiş şekilde yollanan her türlü veriye senin bilgisayarına dokunmadan ulaşabilir. Buna mailler, mesajlar, girdiğin siteler, yazdığın şifreler dahil.

Tabi bilgisayarın internete "direk" olarak çıkmıyorsa, ki şirket ortamında pek böyle olmaz. Bir network vardır router üzerinden çıkıyorsundur.

edit: soruların için şöyle ayrıntıya gireyim...

1) evet, geçmişin tutulduğu klasörün içindeki dosyaları manual olarak dosyayı silmeden önce üzerine rastgele veriler yazıp sonra silen programlarla silebilirsin.

2) ccleaner ne tam olarak bilmiyorum ama dosyanın üzerine bir kaç kere rando mveri yazılırsa geri getirmek imkansız olur. Fakat hiç bir sistem yöneticisi zaten bilgisayarında çok geçerli bri sebebi(bir emir) olmadığı sürece recovery kasmaz.

3) Edebilirler, fakat banka arayüzleri genelde şifrelenmiş bağlantılar kullandıkları için sanıyorum ki keylogger falan kullanamdan bilgisayarından şifrelerine ulaşamazlar. fakat bankaya girdiğin görükür.

4) bu yukarıda en başta yazdığım gibi, BÜTÜN bağlantın monitor edilebilir. sadece encrypted olanlar çözülemez(banka girişleri falan). Bunun dışında her şeyine bilgisayarına dahi bakmadan ulaşılabilir, raporlanabilir olabilir böyle şeyler. Patron "bütün çalışanların aylık internet hareketlerini istiyorum" derse sistem yöneticisi gereğini yapabilir.
0
kurukafa
(18.09.08)
Peki ayni dizustu bilgisayari sirkette, sirket network'unden degil de evde kullansam ve evdeki kullanimimdan dolayi olusan internet gecmisine de bakabilirler mi? Tabi daha sonra yeniden sirket network'une bagliyorum. Hem sirkette hem evde kullaniyorum yani...

Ya da sunu da sorim, girdigi siteden sorun yasayan biriyle karsilastiniz mi hic, mesela web messenger sitesine girdigi icin?


@kurukafa
1 ve 2'de bahsettigin seyleri hangi programlar yapiyor?
0
🌸ermanen
(18.09.08)
1.si icin spybot'un gelismis modunda "secure shredder" diye bi arac var. Hani belki bilgisayarda yukludur, baska program yuklemeye gerek kalmaz.
0
ainothia
(18.09.08)
ermanen, hayır, bahsettiğim şey şirketten kullandığın internet ile ilgili olarak olabilir. yani sen www.facebook.com a girdiğin zaman(şirketteyken), bu isteğin internete çıkmadan önce şirketteki kimi cihazlardan geçer. oradan da bu verileri toplamak mümkündür. evden girdiğin şeyler oradan geçmeyeceği için bir sorun olmaz.

fakat tabi dosya paylaşımı falan var ise networkten dosyalarına erişilebiliyorsa, yine bilgisayarındaki veriler başkaları tarafından edinilebilir demektir.
0
kurukafa
(18.09.08)
sirkette isa server varsa; sen istedigin kadar sil, tüm bilgiler ana bilgisayarda saklanir.
0
trimpot
(18.09.08)
(3)

Öğrenci İşi Lap Top Soruyorum

noise
daha önce açılmış duyurulara baktım fakat hepsinde insanlar iki-üç alternatif arasında kalmış ve üç aşağı beş yukarı ne alacaklarını kafalarında şekillendirmişler. benimse hiçbir fikrim yok. açıkça söylemek gerekirse bu işlerden hiç mi hiç anlamıyorum, o yüzden sizden öneri bekliyorum.1-)Fiyat olara
daha önce açılmış duyurulara baktım fakat hepsinde insanlar iki-üç alternatif arasında kalmış ve üç aşağı beş yukarı ne alacaklarını kafalarında şekillendirmişler. benimse hiçbir fikrim yok. açıkça söylemek gerekirse bu işlerden hiç mi hiç anlamıyorum, o yüzden sizden öneri bekliyorum.

1-)Fiyat olarak üst limitim 1.500 ytl civarında. bilgisayarda oyun oynamıyorum, sadece temel işlerde kullanacağım. belki ilerde autocad benzeri bir-iki program yüklemek icap edebilir.

2-)Ankara'da bu bilgisayarı alabileceğim bir yer önerir misiniz? hem fiyatlar açısından, hem de ilgi alaka açısından. çünkü örneğin teknosa sorun çıktığında çok sorumsuz davranıyor. böyle bir yer olmasın.

teşekkür ederim.
0
noise
(18.09.08)
ben mavi bilgisayar demirtepe'den pc aldım. baya ilgilendiler. bimeks de iyidir. laptop olarak oyun oynamasan bile autocad zorlar biraz. programın gereksinimini bilmediğim için bir öneri yapamayacağım.
0
passion rules the game
(18.09.08)
aslında ilk etapta autocad gibi programları arka plana atabilirim lap top seçerken, o kadar mühim değil. bunu görmezden gelerek de önerilerinizi beklerim.
0
🌸noise
(18.09.08)
acad icin ram gerekir, baska seye cok ihtiyac yok (tabii ki yapmak istediginiz seye gore degisir). Core2 seviyesindeki ve 2 gb rami olan hersey acad'i son surat calistirir. 1gb ram biraz kasar, core2'dan daha yavas ama 2gb ram gene cok caninizi sikmaz diye dusunuyorum. OS olarak XP kullanin dusuk ozellikli bir makine alacaksaniz. acad'deki asil dert ekrana cok sey sigdirmak istediginizden yuksek ekran cozunurlugudur, o da fiyati arttirir, tercihen 1024x768den daha guclu bir ekran bulmaya ozen gosterin.
0
compumaster
(18.09.08)
(1)

HP f4180 deskjet cdsi

terp
cdsi kayboldu meretin. cdsi lazim, driverlari felan... nasil hallederim bu sorunu? yardim icin tesekkur..
cdsi kayboldu meretin. cdsi lazim, driverlari felan... nasil hallederim bu sorunu? yardim icin tesekkur..
0
terp
(18.09.08)
hp nin kendi sitesinden driverlarını bulabilirsiniz.
0
tcp0203
(18.09.08)
(6)

uydu anteni + receiver tavsiyesi

galler prensi
En fazla 250 ytl ile alınabilecek en güzel, kaliteli vs. özellikli uydu anteni hangisidir? (kanal değiştirme süresi çok önemli)
En fazla 250 ytl ile alınabilecek en güzel, kaliteli vs. özellikli uydu anteni hangisidir? (kanal değiştirme süresi çok önemli)
0
galler prensi
(18.09.08)
ürünlerin hepsi birbirine çok yakın artık, kanal değiştirme süresinde sınıra ulaştı hemen hepsi.
ben daha yeni aldım nextstar bi şey, pozitif yanı usb'ye kayıt falan yapabiliyor, oradan yazılım güncelleyebiliyorsun.
bana sorarsan git ucuzundan bi nextstar ya da goldstar falan al.
0
desdinova
(18.09.08)
next almanı şiddetle tavsiye ederim. özellikle 2000 serisi ve kartlı bir model alırsan ilerisi için de iyi olabilir. next in satış sonrası desteği çok iyi. sürekli güncel yazılımlar çıkarıyorlar ve bunları kendin yükleyebileceğin gibi eğer istanbuldaysan ana merkeze aleti götürerek ücretsiz olarak bu yazılımları yükletebiliyorsun. ufak tefek sorunları gerek telefonla gerekse teknik servise giderek ücretsiz olarak hallediyorlar. kanal geçiş süresi de gayet hızlı. alınacak yer olarak istanbul için karaköy / yüksek kaldırım tavsiye edebilirim. piyasadan daha ucuz olduğu kesin.
0
alan shearer
(19.09.08)
hiremco x2'yi tek geçerim.
www.hepsiburada.com
özelliklerine bak, başka uydu aramazsın emin ol :)
0
sefapezevengi
(19.09.08)
botech.

toplamda daha da ucuza gelir sanırım.
0
delikan76
(19.09.08)
Burada tavsiye edilen ürünleri araştırdım. Seoul hiremco x2 dikkatimi çekti. Ama yaptığım araştırma sonucunda Seoul Hiremco X1 de karar kıldım. Digiturk veya D-Smart vs. yayınlara gerek duymayanlar için güzel bir alete benziyor. Bu yayınları isteyenler için ise Seoul Hiremco X2 uygun bir alete benziyor. Aradaki tek fark kart girişinin olmaması. Ama bu aletlerin uydu üzerinden güncellenebilme özelliği olmasından dolayı kart girişine ihtiyaç duyulacağını düşünmüyorum.

Bugün iş çıkışı satıcısına gidip sorucam. Edindiğim izlenimleri buraya yazarım.

edit : kendi verdiğim cevabı da onayladım ya. Diyecek lafım yok.

Herkese çok teşekkürler.
0
🌸galler prensi
(19.09.08)
Gidip şahsen yerinde gördüm. 10 numara bir aletmiş. Satıcısının bilgisi yetersiz olduğundan dolayı BISS şifreleme konusunu ayrıyeten araştırdım. Yapılabiliyormuş. Kanal geçişleri oldukça hızlı. Uydu üzerinden güncelleme taş çatlasın 4-5 dakika sürüyor.
2 Adet 90 cm çanak + 2 adet LNB + Ara bağlantı aparatı (adını unuttum) + Receiver + 20 mt kablo fiyatı = 225 ytl. Alacak olanlara tavsiye edilir.
0
🌸galler prensi
(22.09.08)
(4)

Yine Wireless Modem

colg fusion
Peki modemin markasını seçtik linksys olarak. Ancak bu hakkaten anlamadığım bir konu. Nette gezindim bir sürü model bilmemne var yok access router yok bilmemne. Olay şu : Evde bir pc bir de laptop var. Pc normal modemle nete giriyor. Laptop içinse bir wireless modem almayı düşünüyoruz evin her yerin
Peki modemin markasını seçtik linksys olarak. Ancak bu hakkaten anlamadığım bir konu. Nette gezindim bir sürü model bilmemne var yok access router yok bilmemne. Olay şu :

Evde bir pc bir de laptop var. Pc normal modemle nete giriyor. Laptop içinse bir wireless modem almayı düşünüyoruz evin her yerinden nete bağlanabilmek için.

1-) Elimizde normal bir modem var zaten. Bu işi nasıl kotarırız? Wireless modemi bir telefon girişine, normal modemi başka bir telefon girişine kursak yeterli mi?

2-) Ya da böyle bu iki modemi birbirine bağlasak? Atıyorum normal modemin çıkışını wireless'e versek, wireless'i de hatta bağlasak çalışır mı ki böyle?

3-)Bu iş en kolay ve sorunsuz şekilde nasıl çözülür?

4-)Linksys'nin hangi modelini almak gerekiyor? Ya da model ismi olmasa bile ne tip bir wireless modem lazım? Yaptığınız öneri doğrultusunda cevap verirseniz süper olur: )
0
colg fusion
(18.09.08)
1- bir tane kablosuz modem alip ikisini birden nete sokabilirsiniz. laptop icin ayri, masaustu pc icin ayri modeme gerek yok.

2- normal modemin portundan ethernet kablosuyla cikip kablosuz modemin portuna takarsaniz o modem wireless olur.

3- yeni bir kablosuz modem alip sadece onu kullanarak.

4- www.hepsiburada.com

ayrica neden linksys onu anlamis degilim. linksys switch konusunda basarili ama modem konusunda pek güvenmedim sahsen.
0
trimpot
(18.09.08)
dizüstünde kablosuz bağlantı varsa(ki vardır). Kablosuz modem alacaksınız, çoğunda hem usb hem ethernet portu da var, istediğinizden bilgisayarınıza bağlarsınız, kablosuz olarak da dizüstünden bağlanırsınız. İki modem kullanmaya gerek yok yani.

Ayrıca burada da sorulan(tam emin değilim), kablolu modemi kablosuz yapan adaptörler varmış öyle bir şey de çözüm olabilir(mevcut modemden memnun iseniz).

Bir de:
www.hepsiburada.com
gibi bir şey alıp, ikisini de kablosuz bağlamanız mümkün.
0
late viper
(18.09.08)
Sorun şu ki pc'nin kablosuz bağlanma donanımı yok: / Olsa problem olmaz zaten: )
0
🌸colg fusion
(18.09.08)
E işte verdiğim son seçenek onun içindi("kablosuz bağlanma donanımı yok").

İlk bahsettiğimde ise zaten kabloyla bağlanıyorsun.

Şunlar da hani adaptör diye bahsettiğim, aslında adaptör dememem gereken aletlere iki örnek(bildiğin router):
www.hepsiburada.com
www.hepsiburada.com
0
late viper
(18.09.08)
(1)

bioshock sistem ayarları

aynali
bioshock adlı oyuna core2duo e6300 işlemci,2 gb ram,geforce 7600 gt ekran kartı ile başlamış bulunmaktayım.forumlarda o sistemle bütün detaylar açık rahat rahat oynarsın gibi cevaplara rağmen oyun sürekli tekliyor,takılıyor...oyundan zevk almak için grafik ayarlarını nasıl yapmamı önerirsiniz.hangi
bioshock adlı oyuna core2duo e6300 işlemci,2 gb ram,geforce 7600 gt ekran kartı ile başlamış bulunmaktayım.forumlarda o sistemle bütün detaylar açık rahat rahat oynarsın gibi cevaplara rağmen oyun sürekli tekliyor,takılıyor...
oyundan zevk almak için grafik ayarlarını nasıl yapmamı önerirsiniz.hangi seçenekleri off hangilerini on yapayım.
0
aynali
(18.09.08)
driverlarini guncelle derim. ekran karti karti dogru kurulmamis olabilir
0
sanio
(18.09.08)
(1)

firefox için radyo eklentileri...

sirrikadem2
Firefox'ta gezinirken, bir yandan da radyo dinlemek mümkün müdür ki? Hangi radyoları dinleyebiliyoruz ve nereden indirmeliyiz bu eklentileri?
Firefox'ta gezinirken, bir yandan da radyo dinlemek mümkün müdür ki? Hangi radyoları dinleyebiliyoruz ve nereden indirmeliyiz bu eklentileri?
0
sirrikadem2
(18.09.08)
addons.mozilla.org

böyle bir arama yaparak bulabilirsin. benim daha önce kullandığım fire.fm eklentisi vardı. last.fm dinlemenize yarayan çok güzel bir eklenti. ayrı çubuğu da var, ama yerden kazanmak için durum çubuğunuza da koyabiliyorsunuz. ayrıca mozilla'nın önerdiği eklentilerden biri bu ve ayrıca bi yerde müzik dalında en iyi firefox eklentisi ödülünü aldıydı. foxytunes gibi bir eklenti, ama last.fm için olanı. kendisi şurda: addons.mozilla.org
0
edge_nabby
(18.09.08)
(6)

video google videolarını izleyememek?

ataturkiye
Merhabar arkadaşlar. Bir süredir video.google.com adresindeki videoları izleyemiyorum. Ne zaman baksam "this video is currently not available please try again later" diye uyarı veriyor. Diğer video sitelerinde hiçbir problem yok. Sadece video google. Bu arada bu olaydan önce dns adreslerimi değiştir
Merhabar arkadaşlar.

Bir süredir video.google.com adresindeki videoları izleyemiyorum. Ne zaman baksam "this video is currently not available please try again later" diye uyarı veriyor. Diğer video sitelerinde hiçbir problem yok. Sadece video google. Bu arada bu olaydan önce dns adreslerimi değiştirmiştim. ttnet dns'si yerine 4.2.2.2 dns adresini kullanıyorum. Acaba bundan kaynaklanıyor olabilir mi?
0
ataturkiye
(18.09.08)
izlemek istedigin video youtube üzerinde bir video olabilir. youtube.com'a rahatlikla girebiliyor musun?
0
trimpot
(18.09.08)
Diğer sitelerde en ufak problemim yok. Sadece video.google.com üzerindeki videolarda sorun.
0
🌸ataturkiye
(18.09.08)
izleyemedigin, yani sende hata veren bir videonun linkini verir misin?
0
trimpot
(18.09.08)
Bütün videolar :) Video farketmeksizin hepsi hata veriyor. Al mesela şu

video.google.com
0
🌸ataturkiye
(18.09.08)
evet herhangi bir sorun yok ben de.

benim dns'ler opendns. onlari bir dene istersen

208.67.222.222
208.67.220.220
0
trimpot
(18.09.08)
Yok valla yine aynı. Dns'lerle alakalı değil demek ki.
0
🌸ataturkiye
(18.09.08)
(6)

Adam edilecek bilgisayar

colonizer
Tünaydın;Akrabam bilgisayarına bakmam ve bilgisayarının internete bağlanabilmesi için neler gerektiğini not almam için bilgisayarı bana verdi. Evet bilgisayarı. Eski bi bilgisayar. Özellikleri şöyle yüzeysel olarak;32mb Ram16mb Ekran kartı (vodoo banşi mi ne hatta)Pentium 2 mi 3 mu ne3Gb hd hey gidi
Tünaydın;

Akrabam bilgisayarına bakmam ve bilgisayarının internete bağlanabilmesi için neler gerektiğini not almam için bilgisayarı bana verdi. Evet bilgisayarı. Eski bi bilgisayar. Özellikleri şöyle yüzeysel olarak;

32mb Ram
16mb Ekran kartı (vodoo banşi mi ne hatta)
Pentium 2 mi 3 mu ne
3Gb hd hey gidi
Ethernet yok, usb mevcut
3 tane slot var (tv kartı v.s.nin girebileceği gibi. Ekran kartının slotuna benzemiyor)
2 ram slotu var (hadi ya)
Win98 kurulu (ama birçok hata veriyor kullanım sırasında silinen, zarar gören sistem dosyaları yüzünden. Format atılacak yahut kurtarılmaya çalışılacak)

Aklımda kalanlar bu kadar. Bu bilgisayarı çok para vermeden nasıl internete bağlanacak seviyeye getiririz biraz eklemeyle. Xp yüklesem kaldırmaz sanırım, ki yer de azıcık gördüğünüz gibi. Win98'de internete bağlanmak için yapılması gerekenleri bi türlü çözemedim. Deney esnasında kullanmış olduğum modemin sürücüleri uyumsuz olmuş olabilir, bilemedim. En başta ram ve hdd lazım sanırım. Daha neler eklenmeli nasıl yapılmalı. Ram frekansına falan bakıcam tabi; )

Teşekkürler.

Not: Biraz acil.
0
colonizer
(18.09.08)
Bende 233mhz Mmx, 47mb ram, ekran kartı da 4 mb olan bi makine vardı, hala var. o haliyle kassada internet kullanılabiliyordu, sonradan 128mb ram buldum 10 ytlye kendini aştı makina. Evet hdd alırken 2. el alıcaksın büyük ihtimal o yüzden dikat et sağlam birşey olsun. Ben de almıştım tak tak kafa vurma sesi geliyo hep =) Onun dışındakiler için mrtksn'nin dediklerini diycektim bende. öyle...
0
inugard
(18.09.08)
win98 olmazsa ubuntu da deneyebilirsiniz bence.
0
chavezding
(18.09.08)
eğer ubuntu deneyecekseniz de xubuntu öneririm. daha düşük konfigürasyonlu makineler içindir. eski makinelerde harikalar yaratabilir.
0
uzunbinik
(18.09.08)
2. el parçalarla 200-250 liraya ortalama üstü bir bilgisayar toplayabilirsiniz. yani bu bilgisayarı adam etmeye çalışırsanız daha çok uğraşırsınız. ekran kartı taksanız anakarta uymaz, işlemci taksanız anakarta uymaz, ram deseniz bulamazsınız, ddr2'den aşağısını alanı dövüyorlar.biraz paraya kıyıp gidip yazıcıoğlu gibi bir yerden 2. el parça almak bence en mantıklısı. 2. el ne lan diyip de sallamamazlık yapmayın, çok rahat işinizi görürsünüz. hatta sırf internet, msn falan için kullanacaksanız, dediğim fiyattan aşağıya baya inebilirsiniz.
0
suursuz deve
(18.09.08)
o bilgisayar çöp çünkü uygun ram bulamazsın, ram yoksa da surf hikaye. şu an bulunabilen sd-ram'ler yemez büyük olasılıkla. hatta allah bilir edo'dur o, benim son görüdğüm edo ram'i bir arkadaş anahtarlık yapmıştı.
0
blackdog
(18.09.08)
ben zamaninda 4mb ram'li 386-dx makineyle de internete bağlanıyordum, ancak o zamanki internet sayfalarıyla bugünküler bir değil tabii ki. en basitinden firefox 2 ya da ie6 kuramazsanız çoğu sayfayı doğru dürüst göremezsiniz bile. o yüzden bu makineyi biraz yükseltseniz de nereye kadar ihtiyacınızı karşılar şüpheliyim.
0
386 dx
(18.09.08)
(3)

ekran kartı bilmecesi

chak 666
bir acer aspire 4710g notebook a sahibim.touchpad in yanındaki, bilgisayar bilgilerinin yazdığı bölümde, ekran kartı bilgisi olarak "up to 512 mb ati radeon hd 2400 xt hypermemory" yazmaktadır.directx tanı aracı ekranında ise yaklaşık toplam bellek olarak 256mb yazmaktadır.(resim olarak ekledim) (bu
bir acer aspire 4710g notebook a sahibim.

touchpad in yanındaki, bilgisayar bilgilerinin yazdığı bölümde, ekran kartı bilgisi olarak "up to 512 mb ati radeon hd 2400 xt hypermemory" yazmaktadır.

directx tanı aracı ekranında ise yaklaşık toplam bellek olarak 256mb yazmaktadır.(resim olarak ekledim) (buda cepte)

ati nin grafik özellikleri panelinde ise:
bellek boyutu: 256 mb
belek tipi: HyperMemory
yazıyor. (buda cepte)

SiSoftware adındaki programa sordum durum nedir diye. şöyle birşeyler dedi:

########################################################
Displays and Display Adapters
Analysing...
Tip 2221 : Video Adapter : ATI Mobility Radeon HD 2400 XT (128MB, PCIe 1.00 x16, PS3.0, VS3.0) : Driver is not certified.
Tip 319 : Video Adapter : ATI Mobility Radeon HD 2400 XT (128MB, PCIe 1.00 x16, PS3.0, VS3.0) : A refresh rate of at least 75Hz is recommended. Increase it if possible.
Tip 316 : Monitor : Varsayılan Monitör : Use a Energy Star (DPMS) power saving monitor.
Warning 332 : Monitor : Varsayılan Monitör : Use a Plug & Play/DDC compatible monitor and video adapter.
Tip 316 : Monitor : Varsayılan Monitör : Use a Energy Star (DPMS) power saving monitor.
Warning 332 : Monitor : Varsayılan Monitör : Use a Plug & Play/DDC compatible monitor and video adapter.
Warning 318 : Monitor : Generic Television : A larger/better monitor is recommended for this video mode. Consider reducing the resolution.
Tip 316 : Monitor : Generic Television : Use a Energy Star (DPMS) power saving monitor.
Finished Successfully : Yes
####################################################

bana bu bilgisayar için "128mb harici 870 mb a kadar paylaşımlı ekran kartı var" dendi. nedir bu işin aslı ? ne kadar harici ne kadar paylaşımlı kapasitesi var ekran kartının? bu bilgiler yetmiyor ise ne yapmalıyım bunu öğrenmek için ?
0
chak 666
(18.09.08)
söz konusu kart 256 mb.
128 mb paylastigi, 128 mb ise kullandigidir.

(kusura bakmayin kafam güzel, siz de destan yazar gibi soru sormussunuz. umarim yanlis anlamamisimdir)
0
trimpot
(18.09.08)
peki neden bu bilgisayarın üzerinde 512 mb yazar ki? bir kazık kokusu alıyorum. aman.
0
🌸chak 666
(18.09.08)
sanıyorum ki uo to 512 mb "ramden kullanılan kısmı artırarak 512 mb'a kadar cıkabilirsin" anlamına geliyor.. kazık yok yani..
0
eleventh american esme has met
(18.09.08)
(1)

wubi (ubuntu) de restart sorunu.

buzkran
kısaca şöyle anlatayım. bilgisayarıma xp üzerinde wubi ile ubuntu 8.4.1 kurdum. restart attı. başlangıçta ubunuyu seçtim. makina ubuntu üzerinden açıldı. güzel güzel ayarlamalarını yaptı, sistemi yapılandırdı. ekran kartının sürücüsünü yükledim ben sonra restart istedi. makina başlarken (başlangıçta
kısaca şöyle anlatayım. bilgisayarıma xp üzerinde wubi ile ubuntu 8.4.1 kurdum. restart attı. başlangıçta ubunuyu seçtim. makina ubuntu üzerinden açıldı. güzel güzel ayarlamalarını yaptı, sistemi yapılandırdı. ekran kartının sürücüsünü yükledim ben sonra restart istedi. makina başlarken (başlangıçta ubuntu seçildi, sonra esc ye basıldı) ilk başta türkçe olan başlangıç menüsünün ingilizce olduğunu gördüm. sonra normal başlangıcı seçtim. ubuntu ile makina açıldı ama konsol ekranında kaldım. ubuntunun arayüzü yüklenmedi. konsol komutlarından anlamadığım için bir iki defa daha restart attım hiçbir seçenek ile açamadım.
üşenmedim ubuntuyu tekrar kurdum belki ekran kartı sürücüsü hatalıdır diye. ama ikinci restartta tekrar konsola düştü.
ben nerde hata yapıyorum, nedir bunun derdi ?
0
buzkran
(18.09.08)
bazen windows olağan dı$ı yöntemlerle kapandığında ubuntu ba$larken sorun çıkartabiliyor. windows a geçip, windows u düzgün bir $ekilde kapadığınıza emin olduktan sonra tekrar deneyin.
0
durum serserisi
(18.09.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.