Giriş
(4)

router - switch

psyche
router'la switch aynı şey midir? aynı değilse fark nedir?
router'la switch aynı şey midir? aynı değilse fark nedir?
0
psyche
(02.10.08)
router bağlantıyı yönlendirmeye, switch birden çok kaynağa paylaştırmaya yarar.

örneğin birden çok bilgisayarı birbirine bağlamak için switch, bu dahili ağı internet gibi daha büyük bir ağa bağlamak için router kullanabilirsiniz.
0
386 dx
(02.10.08)
bi de şunu ekliyim o zaman hub'ın bunlarla ilişkisi nedir?
0
🌸psyche
(02.10.08)
hub switch'in ilkel hali.
hub kendisine gelen her şeyi herkese geri gönderir.
switch biraz daha zeki, kime adreslendiğine bakıyor ona yolluyor. birkaç farkları var:
- switch'e bağlıysak aynı switchteki diğer kullanıcıların birbirine gönderdikleri şeyleri göremeyiz. hub'da istersek görürüz.
- gelişmiş switchler uzaktan yönetilebiliyor. yani örneğin telnet ile bağlanarak hangi portta bağlantı ve trafik var gibi bilgiler almak, bilimum istatistiği incelemek, belirli portları açıp kapatmak, hatta bazı portlar arası sanal ağlar oluşturmak gibi olanaklar var. tabi 7-8 portluk ev switchleri için geçerli değil bu.
- hublar biraz daha ucuz.
0
386 dx
(02.10.08)
hub CSMA/CD olarak çalışır. switch ise adı üzerinde, anahatarlama yaparak sadece haberleşlemesi gereken makinaları birbirine bağlar.
0
cruor
(02.10.08)
(3)

bölümlenmemiş alanlar

deckard
ben bir halt ettim ve format esnasında hard disk'in yanlış bölümünü sildim. sildikten bir saniye sonra farkettim durumu (o bölüme format atmadım ama). şimdi windows'u istediğim diğer bölüme kurdum ama benim o sildiğim bölümdeki dosyalara ulaşmam lazım. o disk'e girmeye çalıştığımda haliyle şöyle diy
ben bir halt ettim ve format esnasında hard disk'in yanlış bölümünü sildim. sildikten bir saniye sonra farkettim durumu (o bölüme format atmadım ama). şimdi windows'u istediğim diğer bölüme kurdum ama benim o sildiğim bölümdeki dosyalara ulaşmam lazım. o disk'e girmeye çalıştığımda haliyle şöyle diyor;

img123.imageshack.us

ben bu diski biçimlendirmeden içindeki verilere ulaşabilir miyim? dosya kurtarma yazılımları ile şansımı diske format attıktan sonra mı denesem?

bir de kurulum esnasında şöyle bir bölüm karşıma çıktı, anlamadım bu nedir ne değildir;

img231.imageshack.us

7 mb alan ne alaka şimdi?

teşekkürler şimdiden.
0
deckard
(02.10.08)
bildigim kadarıyla , o bölümü sadece partition tabledan silmiş oluyorsun böyle bir durumda. senin de düşündüğün gibi veriler hala orda fakat disk orada biçimlendirilmiş bir bölüm olduğunu bilmiyor.

www.google.com.tr

şöyle bir program var
www.pcinspector.de
bu program tam ihtiyacın olan şeyi yaptıgını söylüyor;
"Finds partitions automatically, even if the boot sector or FAT has been erased or damaged"


şöyle bir liste var ;
recover-unformatted-partition.qarchive.org

ama verilerinizi kurtarmadan da disk üzerinde çok fazla değişiklik yapmayın derim. başka bir partitionda olsa bile belki etkiliyordur bundan emin değilim.

o 7 mblık bölüm harddiskin ön belleği olabilir veya windows'un kurulum sırasında kullandığı bir sanal disk olabilir.
0
alwaysdrunk
(02.10.08)
pc incspector ile hallettim valla. bu kadar kolay çözüme ulaşacağımı tahmin etmiyodum şimdi böle acaip bi mutluluk var içimde :) sağolun.

peki ama bu 7 mb'lık bölüm daha önce hiç gözükmüyordu. şimdi gözükmesinin sebebi ne olabilir?
0
🌸deckard
(02.10.08)
7 (aslinda 8 olmali) mblik bolum normaldir. ben de zamaninda kafayi yemistim ama oyle o.
0
compumaster
(02.10.08)
(6)

laptop tavsiyesi strikes back!

tahret muslugu
mimarlık çizimleri,cad, 3d modelleme, montaj zart zurt programlarını efendice çalıştırabilecek, arada oyun ihtiyacımı da karşılayacak, 512 mb paylaşımsız ekran kartlı, en az 2mhz core 2 duo işlemcili, 2 gb ramli (4 gb a falan yükseltilebilitesi olan), win xp yi de sorunuz çalıştırabilecek laptop mar
mimarlık çizimleri,cad, 3d modelleme, montaj zart zurt programlarını efendice çalıştırabilecek, arada oyun ihtiyacımı da karşılayacak, 512 mb paylaşımsız ekran kartlı, en az 2mhz core 2 duo işlemcili, 2 gb ramli (4 gb a falan yükseltilebilitesi olan), win xp yi de sorunuz çalıştırabilecek laptop marka/model önerisi olan?
1500-1800 yetale arası olsa güzel olur. bir de daha evvelden acer, asus ve dell önerildi. ne diyosunuz?

not1: yazılan çizilen duyuruların çoğunu okudum, acer kötü, tamam.
0
tahret muslugu
(02.10.08)
Asus diyorum..Butcene uygun fiyat araliginda bulabilecegin modeli elbet vardir.

@robin aldi en son, vakti olursa cevap yazacaktir ama yine de kendisine bir dani$ derim.
0
oligomer
(02.10.08)
acer pek kötü değil bence. 2 seneye yakın kullanıyorum, bu 2 sene içinde amerikaya gitti geldi, apaçi kolombiyalıların elinde 2 gün tacizlere uğradı, sabahlara kadar süren pes,age of, counter maçları gördü, ancak geçen ay ana kart ve ram şikayeti ile ilk defa servise gitti.garantisi devam ediyordu, bana göre biraz geç olsa da (22 gün sonra) taş gibi geldi sonunda.Allah nazardan saklasın şu an bu satırları yazıyorum kendisiyle :D

ha tez savunmama 3 hafta kala yaptı bu kalleşliği ama onu kendi kör talihime veriyorum:)

neticede acer da tercihleriniz arasında olmalı bence efendim.zira kendim başta olmak üzere kullanıp da "Allah belasını versin" diyen görmedim. (casper için derim mesela bunu) ha mütevazidir,gösterişsizdir ucuz malzeme kullanılmıştır biraz ama fiyat düşüklüğünün sebebidir aynı zamanda kabullenmek lazım :)
0
kojiro
(02.10.08)
Ben yakın zamanda Asus F8SN aldım. C2Duo 2,4ghz ve 3gb ram. 14.1" ekran. Genelde Autocad, Excel, Word, Msn, Explorer, WMP aynı anda açık pürüzsüz çalışabiliyorum. Ben aldığımda 2.000ytl idi. Oyun oynanıyor fakat çok birşey bekleme. Half Life 2'den ötesine gitmeyecektir.

Bir de yeni notebooklar vista ile geliyor malum. 3gb ram'den aşağısını düşünme derim. Asus tavsiye edilir...
0
sheba and the albino girls
(02.10.08)
hp yi pek tutmazdım bu zaman ama servisi iyi derlerdi. bu servis olayı önemliymiş laptop olayında onu anladım siz de değerlendirmenizde bunu da göz önüne alırsanız iyi olur.şahit olduğum bir olayı anlattmak isterim hp hakkında. arkadaşın harddiski bozuldu telefon etti. üniversitenin laboratuarına kadar geldi servis, güzelce ambalajladılar, 3-5 gün içinde yine laboratuara ambalaj içinde cillop gibi geldi servis helal olsun dedim. ayrıca yabancı sitesinde online servis hizmeti gibi bişi vardı. direk mesajlaşıyordunuz görevli ile, ilk elden yardım ediyordu bi sorun olduğunda. fiyatlar yakın ise mesela asus yerine tercih edilebilir.

xp olayını dikkate almanız iyi, arkadaşta toshiba vardı vistayı silip xp kurdu touchpad gibi bir kaç parçası çalışmadı driver sorunu yüzünden,xp driver'ı da yoktu vista ya dönmek zorunda kaldı. ama malzemesi her zaman hoşuma gitmiştir toshibanın. sağlamcıdır. bilmiyorum yeni modellerinde var mı ama harman/kardon hoparlörlü modelleri vardı mesela ses olayında çakardı diğerlerine, ya da en basitinden toshibanın klavyesinde takıldıktan sonra benim acer a döndüğümde çok hafif geliyor bana benimkisi. altı boşluk gibi sanki. plastik malzemesi filan daha kaliteli toshibanın.
0
kojiro
(02.10.08)
ben dell aldim bir tane, 1500 ytl civari, core duo 2, ati hd3450, 2gb ram, 160 gb harddisk, vista vb.. max'i yeni kurdum gerci henuz vray bulamadigim icin test edemedim. altina bir sogutucu koyunca sorun olmaz gibi geliyor (hatta kendi fani gayet iyi geliyor bana)
0
turkish tekila
(02.10.08)
cevaplar için teşekkürler. hepsi değerlendirilmeye alınacaktır. şüpheniz olmasın. :)

ha bir de lenovo tecrübesi olan var mı?
0
🌸tahret muslugu
(02.10.08)
(3)

windows 98 ekran kartı driver sorunu

roteiro
windows 98 bilgisayara ekran kartı driverını yükleyemiyorum. Ekran kartının markası "s3 prosavage ddr", sitesinden indirdim driverı fakat yüklemeye çalışırken "windows 95/98 s3 driver disk" istiyor bunu nasıl halledebilirim?
windows 98 bilgisayara ekran kartı driverını yükleyemiyorum. Ekran kartının markası "s3 prosavage ddr", sitesinden indirdim driverı fakat yüklemeye çalışırken "windows 95/98 s3 driver disk" istiyor bunu nasıl halledebilirim?
0
roteiro
(01.10.08)
illa diskten okuyacağım diyorsa alcohol ya da magicdisc gibi sanal cd-rom programlarından birini kur. daha sonra isomaker benzeri bir programla driver dosyalarını cd imajına dönüştür. sanal cd-romuna windowsun bakmak istediği sürücü harfini ata. imajı tak, okusun oradan. zahmetli ama ben bir keresinde böyle halletmiştim.
0
cashkopat
(01.10.08)
gözat dedikten sonra driver'ı çıkarttığınız klasörü gösterin.
0
dinomazu
(01.10.08)
söylediklerinizi yarın deneyeceğim teşekkürler.
0
🌸roteiro
(02.10.08)
(3)

ses kayıt cihazı

bordeaux
tez görüşmelerini kaydedebilmek için iyi bir ses kayıt cihazı ihtiyacı mevcut. temiz kaydetsin, sapıtmasın, gerektiğinde gizlice kaydedebilsin, efendi olsu, fiyatı abartı olmadıkça farketmez. teşekkrler.
tez görüşmelerini kaydedebilmek için iyi bir ses kayıt cihazı ihtiyacı mevcut. temiz kaydetsin, sapıtmasın, gerektiğinde gizlice kaydedebilsin, efendi olsu, fiyatı abartı olmadıkça farketmez. teşekkrler.
0
bordeaux
(01.10.08)
+ olarak pc yede ben atıyım wma formatında (winampte veya media playerda dinlerim, daha sonra canım isterse mp3 formatınada çeviririm ) dersen ve 4 kalitede ses kaydı olsun, işaret parmağım boyunda olsun diyorsan ve senin gibi tez döneminde bana ilaç olan

"Olympus VN-2100PC" yi şiddetle öneririm. Doğubanktan yemin etmiştim telefon almamaya ama, hadi bi giriyim bakıyım dedim Ve ilk defa beni şaşırtmıştı. Piyasadan(mağazalardan) yaklaşık 30 ila 50 ytl ucuza ve garantili alabilirsin. Bir üst modeli ve hafıza kartı takılanıda var ama ne gerek var? Yalnızca bana 1 dönem için lazım dersen, (ama inan uzun seneler kaliteli bir alet almış olucaksın) bu modeli öneririm. Senin işini haydi haydi görür. Kullanımı kolay, başta ufak bocalarsın ama sonra öğrenince ne kadar kolay olduğunu anlıycaksın. Dışarı ses verme özelliği çok kaliteli. Anında yanlış kaydı silebiliyorsun. Aha buda resmi;

ecx.images-amazon.com

güle güle kullan! Tezinde başarılar diliyorum.
0
onyetele
(01.10.08)
onyetelenin önerdiği markadan bende de var, gayet memnunum, tavsiye ederim.
0
704
(01.10.08)
mp3 playerlar da yapıyor. mesela creative. ben tüm röportajlarımı mp3 player ımla yapıp wma formatındaki dosyayı bilg a atıyorum. arşiv bile yaptım :)
0
oceano
(01.10.08)
(2)

[ net ] .NET Framework (hangi versiyon?)

enola gay
Merhabalar,.net framework 2.0 ın çoğu yazılım için olmazsa olmaz olduğunu biliyorum. fakat microsoft'un sitesinde 3.0 ve 3.5 'de görüyorum. bu yeni versiyonları yüklemeli miyim? eğer öyle ise 2.0 ı silmeli miyim?gereği var mıdır? yoksa hiç mi el sürmemeli yeni versiyonlara?
Merhabalar,

.net framework 2.0 ın çoğu yazılım için olmazsa olmaz olduğunu biliyorum. fakat microsoft'un sitesinde 3.0 ve 3.5 'de görüyorum. bu yeni versiyonları yüklemeli miyim? eğer öyle ise 2.0 ı silmeli miyim?

gereği var mıdır? yoksa hiç mi el sürmemeli yeni versiyonlara?
0
enola gay
(01.10.08)
kurukafa
(01.10.08)
eger WPF, WCF gerektiren programlar kullanmayacaksan, su an icin gerek yok kurmana.
0
x daemon
(01.10.08)
(13)

Kablosuz Modem Şifresi Unutma

think martini
Soru başlıktadır. Evdeki kablosuz modemin şifresini unuttum, bir yere yazmıştım, nereye yazdığımı da unuttum:) nasıl bulurum ben bu şifreyi? Bilgisayarcılar bir şeyler yapıp buluyorlar, nerden-nasıl buluyorlar???
Soru başlıktadır. Evdeki kablosuz modemin şifresini unuttum, bir yere yazmıştım, nereye yazdığımı da unuttum:) nasıl bulurum ben bu şifreyi? Bilgisayarcılar bir şeyler yapıp buluyorlar, nerden-nasıl buluyorlar???
0
think martini
(01.10.08)
default $ifreyi degi$tirmi$ miydiniz?
0
katafalk
(01.10.08)
o hangisi? valla en son yine unutmuştum, bilgisayarcı eski şifreyi değiştirdi, yenisini de bir yere not ettim, şimdi hatırlamıyorum.
0
🌸think martini
(01.10.08)
internet tarayıcınızın adres satırına 192.168.1.2 ya da 192.168.1.1 yazarak modem ayarlarınızı görebilirsiniz. ordan da wireless ayarlarına baktığınızda şifre yazıyor olacaktır büyük ihtimal.
0
murqx
(01.10.08)
Sifre derken ? Wirelessa baglanmak icin kullandigin sifreyi unuttuysan;
Modemin yonetim paneline girip bakabilirsin. Sifreyi bilmiyorsan buyuk ihtimalle modeme baglanamiyorsundur. Bu durumda modemi bilgisayara kablo ile takip ip adresini tarayiciya yazabilirsin. (192.168.1.1 gibi) Gelen sayfada k.adi, sifre ister bilmiyorsan assagida guzel bir liste var ordan bakabilirsin.
http*in yaninda yazan sayilar modemin ip adresidir.


Son olarak; Eger modemin kontrol panelinin sifresini degistirdin ve hatirlamiyosan, modemin arkasaindaki kucuk dugmeye bas:) ama butun ayarlari yeniden yapman gerekir.
0
sekizbit
(01.10.08)
ba$tan kurulum yapabilecekseniz genelde modemlerin arkasinda bir reset dugmesi oluyor, o fabrika ayarlarina geri donduruyor. aklinizda bulunsun, i$e yarayabilir ;)
0
katafalk
(01.10.08)
@sekizbit; ip adresimi buldum, dediğin gibi kullanıcı adı ve şifresi soruyor ancak senin verdiğin linkten yani sözlükten benim hangisini kullanabiliceğimi bulamadım:( modemim speedtouch 580. kullanıcı adı yerine ne yazıcam, şifre yerine ne yazıcam bulamıyorum???
0
🌸think martini
(01.10.08)
kendim de belirleyemiyorum boş da bırakamıyorum, ikisini de kabul etmiyor. modemi resetlersem gereken ayarları nasıl yaparım peki?
0
🌸think martini
(01.10.08)
Kullanici olarak Administrator, sifreyi bos birakabilirsin.
0
sekizbit
(01.10.08)
kabul etmiyor ama, yine şifre istiyor
0
🌸think martini
(01.10.08)
Eger, o ayarlari degistirmediysen, kullanim klavuzunda oyle yaziyor. Kullanici adi olarak Administrator ve sifreyi bos birakman gerekiyor. Administrator buyuk kucuk harf duyarli. yani ilk harfi buyuk olcak. Degistirdiysen eger yapilabilecek pek bisi yok : ) reset atip yeniden ayarlaman gerekiyor.
0
sekizbit
(01.10.08)
normal baglanti kurabilmek icin pek fazla ayar yok.. genelde modem arayuzunde ttnet'in kullanici adi-$ifresini girdigin bir yer var. pppoa-pppoe, llc-vcmux ve vpi-vci degerlerini girme gibi ayarlari var.. onun di$indakiler teferruat. kablosuz falan da kurmasi kolay..
0
katafalk
(01.10.08)
www.becerikli.net

www.speedtouch.com

bu sayfalari reset atmadan once ac istersen, reset attiktan sonra ayarlaman yardimci olabilirler.

Kolay gelsin.
0
sekizbit
(01.10.08)
söylediğiniz her şeyi yaptım, hala olmadığına göre demek ki adam geçen sefer tüm ayarları değiştirmiş, en temizi reset atmak olucak o zaman. teşekkürler...
0
🌸think martini
(01.10.08)
(6)

[ yazılım ] Daemon tools gibi yazılım arıyorum.. (hız ayarlamalı)

enola gay
MErhaba,Mic. Flight Sim. X yüklemeye çalışırken data^1.cab vs. dosyası hatalı okuyamıyorum vs. gibi hata veriyor. bunun sebebi sanırım kullandığım image dosyasının (bin ya da iso hatırlamıyorum) çok hızlı okunması ile ilgiliymiş (forumlardan okuduğum kadarıyla). bir image dosyasını cd olarak göstere
MErhaba,

Mic. Flight Sim. X yüklemeye çalışırken data^1.cab vs. dosyası hatalı okuyamıyorum vs. gibi hata veriyor. bunun sebebi sanırım kullandığım image dosyasının (bin ya da iso hatırlamıyorum) çok hızlı okunması ile ilgiliymiş (forumlardan okuduğum kadarıyla).

bir image dosyasını cd olarak gösteren yazılım arıyorum fakat bunun hızını da ayarlamak istiyorum. bunu hangi yazılım sağlar?

iyi tatiller herkese :)
0
enola gay
(30.09.08)
Ben MagicDisc (ya da MagicISO) kullanıyorum, .uif falan gibi daha az bilinen uzantıları bile hallediyor gayet memnunum. Fakat hız ayarlaması konusunda bir fikrim yok.
0
pathetique
(30.09.08)
elindeki imajı dvd yazıcının min. hızıyla dvd'ye yazmayı denesen? ben fs x'in imajını indirip dvd'ye yazmıştım ve dvd'den yüklüyorum.
0
dinomazu
(30.09.08)
alcohol %120 olabilir
0
paradoxical
(30.09.08)
kesinlikle poweriso.
0
trimpot
(30.09.08)
soruna yardımcı olmayacak ama, image dosyasının (veya verinin) "hızlı" okunması sebebiyle senkronunun kayması falan gibi bişey sözkonusu değil. büyük ihtimalle indirdiğin iso corrupt. hangi dosyada sorun olduğunu söylersen biri upload edebilir belki.
0
kurukafa
(01.10.08)
"dinomazu" efendi gecenin bir yarısı gerekli olan cd yi teslim etmiştir ve sorun çözülmüştür :)

sorun sanırım securerom gibi kopya koruması vs. si ile ilgili.
0
🌸enola gay
(01.10.08)
(2)

El öpme emoticon

desdinova
var mı yok mu onu da bilmiyorum ya, var mı elinde olan eden?
var mı yok mu onu da bilmiyorum ya, var mı elinde olan eden?
0
desdinova
(30.09.08)
renkler biraz işi bozuyo ama bunu bulabildim.

img386.imageshack.us
0
rurouni
(30.09.08)
süpermiş godfather emoticon : ))
0
mea maxima culpa
(30.09.08)
(2)

mac os x leopard - site engeline bir cozum

paradoxical
selam romalilar ve dostlarmac os x'de, telekom'un engelledigi adreslerle ilgili dns sorununu kokten cozebilecegimiz kalici bir yontem var mi? misal xp'de host dosyasinin icine adresleri giriyoruz filan sonra cozuluyor sorun. arti birden fazla kullanici var kayitli olan, (alet sirketin kablosuz agina
selam romalilar ve dostlar
mac os x'de, telekom'un engelledigi adreslerle ilgili dns sorununu kokten cozebilecegimiz kalici bir yontem var mi? misal xp'de host dosyasinin icine adresleri giriyoruz filan sonra cozuluyor sorun.
arti birden fazla kullanici var kayitli olan, (alet sirketin kablosuz agina bagli) onereceginiz yontem her kullanici icin tekrarlanmiyorsa $ukela olur valla.
iyi bayramlar bi de (=
0
paradoxical
(30.09.08)
/etc/hosts :)
0
disq
(30.09.08)
/private/etc/hosts olarak geçmekte oraya ekleyerek aynı etkiyi elde edebilirsin.
tabi bu dosya gizlidir, konsoldan "sudo vi /private/etc/hosts" diyerek dosyayı açabilirsin(şifreni soracaktır).

vi kullanmayı bilmiyorsan, bir şeyler eklemek için önce "i" tuşuna basıyorsun. sonra ekleyeceğin satırları ekle esc ye bas sonra :x! (sırasıyla iki nokta üstüste, x ve ünlem) yazıp entera basarsan kaydedip kapar.

edit: eklenecek satırlar
208.117.236.70 youtube.com
208.117.236.70 www.youtube.com
0
kurukafa
(30.09.08)
(4)

LimeWire

quinza
bu program artık çalışmayacak mı? Aradıklarım çıkmıyor ve Lime Wire PRO satın alın diyor devamlı.
bu program artık çalışmayacak mı? Aradıklarım çıkmıyor ve Lime Wire PRO satın alın diyor devamlı.
0
quinza
(30.09.08)
frostwire ı tercih edin
0
buffy de vampir sayilir
(30.09.08)
"ares" abi... lime wire bulduğu butun dosyaları buluyor artık. onun kadar hızlı indirmiyor ama pc de fazla yer kaplamıyor...
0
tony
(30.09.08)
bende de çatır çatır çalışıyor. hiç bir problem yok.
0
black samourai
(30.09.08)
pro olani bulup indirin.. gerci limewire'da bile pro olanin setup'ini bulabiliyorsun :)
0
katafalk
(30.09.08)
(5)

port testi

zizou
arkadaşlar yine yeni yeniden soruyorum.utorrentten birşey indiremiyorum.utorrentte kırmızı ok var.tracker statuste sürekli http 404 error var.herkes bişeyler söledi ama hiçbiri tam olarak yardımcı olamadı.bi arkadaş port testi yapmam gerektiğini söyledi.şimdiye kadar hiçbir problem çıkartmamış bu po
arkadaşlar yine yeni yeniden soruyorum.utorrentten birşey indiremiyorum.utorrentte kırmızı ok var.tracker statuste sürekli http 404 error var.herkes bişeyler söledi ama hiçbiri tam olarak yardımcı olamadı.bi arkadaş port testi yapmam gerektiğini söyledi.şimdiye kadar hiçbir problem çıkartmamış bu port niye hata versin?bendeki modem zoom x3 usb.port testini nasıl yapıcam.illa port testi mi gerekli,başka çözüm var mı?

uzun muzun artık okuyana şimdiden teşekkürler.1 haftadır aynı mesajı çeşitli şekillerle yazıyorum.lütfen yardım...

moderatör arkadaşlardan ricam biraz dursun şu sorum.
0
zizou
(30.09.08)
insanimsi
(30.09.08)
@kivanco

dediğin gibi firewalldaki ayarlardan özel durumlara baktığımda utorrentin seçili olduğunu gördüm.demekki program engelli değil.

portun açık olup olmadığını da dediğiniz menülerden ulaşarak kontrol ettim,açıktı
(OK! Port 33125 is open and accepting connections.)

herşey tamam gibi ama hala sorun var
0
🌸zizou
(30.09.08)
acaba diyorum bu torrenti aldığım site upload olayından dolayı bana izin vermiyor olabilir mi?
0
🌸zizou
(30.09.08)
üyelik istemeyen tracker lardan da hiç indirme yapamıyormusunuz? (youtorrent.com gibi)
birde utorrentle aynı anda çalışan başka bir indirme programı (limewire gibi) varmı?
0
vincenzo
(01.10.08)
youtorrenti de denedim gene olmadı
limeware yüklü ama utorrent çalışırken çalıştırmıyorum.
0
🌸zizou
(01.10.08)
(3)

iphone'a uygun site yapmak

green green curly fries
ArkadaşlarTeknik bilgisi olmayan (çok az olan) birisi olarak heves ettim eyledim, iphhone'a uygun site yapmak istiyorum. Bu konuda hazır web sitesi template'i sunan ya da basit bir şekilde anlatan kaynak var mı bildiğiniz?
Arkadaşlar

Teknik bilgisi olmayan (çok az olan) birisi olarak heves ettim eyledim, iphhone'a uygun site yapmak istiyorum. Bu konuda hazır web sitesi template'i sunan ya da basit bir şekilde anlatan kaynak var mı bildiğiniz?
0
green green curly fries
(30.09.08)
i-phone embedded safari kullaniyor ve diger standart web sitelerinden bir farki yok, yani ozel bir formati bulunmuyor bildigim kadariyla..
0
paradoxical
(30.09.08)
paradoxical'in dedigi dogru.. ama illa sen menuleri iphone gibi olsun uyum saglasin, zoomlanmadan okunsun vs. diyorsan wordpress'in wptouch diye bir temasi var. i-pod/phone gorunumlu + uyumlu rahat vs.

wordpress.org
0
only
(30.09.08)
developer.apple.com

gerci bu aplikasyonlar icin ama ..
0
turkish tekila
(30.09.08)
(1)

.wmv sorunu [acil] [değil]

insanimsi
kerizlik edip hiç bakmadan heroes'un 3x3'ü ilk yayımlayan 0tv'den indirdim. sinirden elim ayağım titriyor, bu yüzden readme dosyasını aynen paste ediyorum:This file was encoded using the x264 HD Windows Media Player codec for optimal resolution and file compression.If you have trouble viewing this e
kerizlik edip hiç bakmadan heroes'un 3x3'ü ilk yayımlayan 0tv'den indirdim. sinirden elim ayağım titriyor, bu yüzden readme dosyasını aynen paste ediyorum:

This file was encoded using the x264 HD Windows Media Player codec for optimal resolution and file compression.
If you have trouble viewing this episode, try opening it in Windows Media Player.
If you are still unable to view the file, it may be because you do not have the x264 codec installed in your system.
The x264 HD Windows Media Player codec is available free at:
rapidshare.com

bahsettiği codec'i indirdim ama fayda etmedi. km player denendi, mega codec pack denendi, gom player denedi, vlc denendi!

ne yapsam, nasıl yapsam?

edit: başkasını indirdim. ders olsun bu da.
0
insanimsi
(30.09.08)
bu dosya tam ne bilmiyorum ama gom player ve vlc playerin son versiyonlarını indirip kur onların açması lazım açmasa bile şu codeci yükle diye seni bir sayfaya götürür o codeci yükler açarsın. ben öyle yapmıştım x264 için
0
joepiscopo
(30.09.08)
(5)

(hafif acil) a4 tech mikrofonlu web kamera kullanan?

oceano
şimdiiii..webcam'im var, ama mikrofonsuz. ayrıca bi mikrofon taktım bilg tanımıyor. haliyle kullanamıyorum.bundan alsam mı ne dersiniz? aranızda kullanan var mı? pc, mikrofonu sorunsuz tanıyor ve çalışıyor mu?bu arada xp kullanıyorum :)http://www.bendeistiyorum.com/
şimdiiii..
webcam'im var, ama mikrofonsuz. ayrıca bi mikrofon taktım bilg tanımıyor. haliyle kullanamıyorum.
bundan alsam mı ne dersiniz? aranızda kullanan var mı? pc, mikrofonu sorunsuz tanıyor ve çalışıyor mu?

bu arada xp kullanıyorum :)

www.bendeistiyorum.com
0
oceano
(30.09.08)
ses kartinin surucusunu yukledikten sonra genelde denetim masasina ilgili simge eklenir. sound... gibisinden. orada mic ayari yapiliyor. ha bir de bilmem soylememe gerek var mi ama ses kartinda dogru yere takmak gerekiyor mic'i.. anakarttaki, pci veya usb ses kartina degil de hani $u kasanin on tarafinda veya yanlarda falan olan mic giri$ine takiyorsaniz anakartta ilgili baglantilarin yapildiginda emin olun. yoksa cali$maz. pc laptop ise ve tanimiyorsa bilemedim ama..

linkteki webcam de sik gordugum bir model, bircok yerde kullaniliyor. fiyatina gore iyi sayilir. dusuk-orta duzeyde kullanim icin guzel yani..
0
katafalk
(30.09.08)
şu an internet kafedeyim ve karşımda bundan var. hiç tavsiye etmiyorum. manuel odak ayarlanmıyor. bir de afedersiniz sik gibi resmen. almayın.
0
insanimsi
(30.09.08)
ben de bunun bir üst modeli var galiba bir tek çubuğu uzun. driverları yüklemek dertti ama öyle çok kötü bir kamera da değildir.
0
passion rules the game
(30.09.08)
öncelikle mic girişini kontrol ettim kasadan kaç kere. başka girişleri de denedim doğru yere takıyorum hep. ses kartım creative 5.1 denetim masasından da bi kontrol ediim.
önemli olan mikrofonlu bi webcam olmasıydı. du bakalım :)
0
🌸oceano
(30.09.08)
o kameranın aynısının mikrofonsuzunu kullanıyorum. çok kaliteli görüntüsü. fiyat/performans açısından çok iyi. Masaüstü cihazları için uygun.
0
neronas
(30.09.08)
(4)

internetin geç kendine gelmesi?

oldtimer
şöyle ki; bilgisayarımı açıyorum, usb modemim adsl sinyalini alıyor ve bağlanıyorum internete. hemen ardından internetle ilgili herhangi bir şey; opera, msn açtığımda bilgisayar kilitleniyor gibi bir şey oluyor. masaüstünde neye tıklarsam tıklayayım açmıyor bilgisayar. internet sayfalarına bağlanmıy
şöyle ki; bilgisayarımı açıyorum, usb modemim adsl sinyalini alıyor ve bağlanıyorum internete. hemen ardından internetle ilgili herhangi bir şey; opera, msn açtığımda bilgisayar kilitleniyor gibi bir şey oluyor. masaüstünde neye tıklarsam tıklayayım açmıyor bilgisayar. internet sayfalarına bağlanmıyor. (sanki çok yavaş bir servera bağlanmaya çalışıyormuşum gibi) bu esnada msn de kendi köşesinde bağlanmaya çalışıp duruyor. masaüstünde bir dosya açmaya çalıştığım zaman "windows istenilen öğeye erişmenize izin vermedi" tarzı bi uyarı mesajı alıyorum. bu yaklaşık 5 dk kadar sürüyor böyle. sonra her şey düzeliyor. bunu msn le ilgili sanıyordum ilk başlarda, ancak bugün msn i açmadan operayı tıkladım sadece, yine 5 dk kadar bu durumu yaşadım. beklemek zorunda kaldım.
nedir la bu? format at demeyin bana.
0
oldtimer
(30.09.08)
Modemi USB'den değil ethernetten bağlayın, IP için de otomatik al demek yerine elle yapılandırın...
0
crown
(30.09.08)
"masaüstünde bir dosya açmaya çalıştığım zaman "windows istenilen öğeye erişmenize izin vermedi" tarzı bi uyarı mesajı alıyorum." bunun usb modemle bir alakası yok galiba, virus olablir. intenete girer girmez aktif oluyor ve sizi kitliyordur belki, 4 sene usb modem kullandim hic boyle bir olay yasamadim cunku.
0
only
(30.09.08)
only'nin dedigine katiliyorum ve ekliyorum: casus dialer a kesin cozum
0
trimpot
(30.09.08)
başlangıç öğelerinizi de kontrol etmenizin faydalı olacağı kanaatindeyim.
0
oligomer
(30.09.08)
(1)

macbook pro da external harddisk kullanmak

dengesiz pamuk
bi macbook pro almi$tik, format aticaz lakin icindeki dosyalari once bi yedeklememiz lazim..eski bi lacie marka 120 gb external harddiskimiz var. diyoruz ki biz bu lacie'ye bi format atalim sonra dosyalarimizi buna yedekleyelim. harddisk ntfs $uan.elimizdeki bu external harddiski macbook pro ile kul
bi macbook pro almi$tik, format aticaz lakin icindeki dosyalari once bi yedeklememiz lazim..
eski bi lacie marka 120 gb external harddiskimiz var. diyoruz ki biz bu lacie'ye bi format atalim sonra dosyalarimizi buna yedekleyelim. harddisk ntfs $uan.

elimizdeki bu external harddiski macbook pro ile kullanabilmek icin ne yapmamiz lazim?

not: harddisk daha evvel windows sistemlerde kullanildi. bundan sonra sadece macbook ile kullanmak istiyoruz. dolayisiyla macbook icin windows formatini okumayi saglayacak program aramiyoruz.

cok sagolun $imdiden..
0
dengesiz pamuk
(30.09.08)
mac'e tak disk utilities'i ac formatla (mac os x extended journaled).
0
chrome
(30.09.08)
(2)

flac hakkında sorular

deckard
şimdi ben flac formatında bir albüm indirdim. flac ile ilgili öğrenmek istediğim birkaç şey var. ekşi duyuru'da flac diye aratınca bazı arkadaşların sorularını da okudum. onlara yazılan cevapların yanında benim sorularıma cevap bulabilirim umarım;1- flac dosyalarını mp3'e çevirirsek, oradan da cool
şimdi ben flac formatında bir albüm indirdim. flac ile ilgili öğrenmek istediğim birkaç şey var. ekşi duyuru'da flac diye aratınca bazı arkadaşların sorularını da okudum. onlara yazılan cevapların yanında benim sorularıma cevap bulabilirim umarım;

1- flac dosyalarını mp3'e çevirirsek, oradan da cool edit gibi bir programla track track ayırırsak ses kalitesinden minimum ne kadar ödün vermemiz gerekir?

2- sourceforge'dan indirdiğim flac'ın kendi yazılımıyla flac'ı wav'a çevirdim, boyut arttı haliyle. bunların ses kaliteleri aynı mıdır?

3- flac formatındaki şarkıyı winamp'te açtım, ses iyi güzel ama mp3'ten farkını ben niye göremiyorum? hoparlör/kulaklık ile ilgili mi acaba? hem bu wav'ı, hem flac'ı hem de 192kbps'lik dandik mp3'ü sırayla çaldım ve çok fark göremedim (wav'ın kbps değeri 14H, flac'ın 909 kbps olarak belirtilmesine rağmen) dediğim gibi olay kulaklık/hoparlörle mi ilgili?

4- flac albümlerden en iyi performansı hangi donanım/yazılım ile alırım? bunları bir yazılımla audio cd formatına mı çevireyim? direkt pc'den dinlesem ama mp3'ten farkını hissetsem?

5- yeni nesil iPod nano'da çalabilmem için ne yapmam gerekir?
0
deckard
(30.09.08)
1- standartlara bagli kalmak gerekirse, 44.100 khz, olabiliyosa vbr, olamiyosa 128kbps zaten kulagin duyabilecegi standarta esitmis ama her insanin kulagi ayni olmayacaktir bunu unutmayin, minimum 160 kbps deneyin, (192 iyidir)

2- soru 3'deki bilgiye istinaden, 909 kbps'lik bir dosyayi 1.4 mbps'lik bir formata donusturmeniz sadece boyutunu artirmaniz demektir..

3- evet hoparlor / kulaklik ve kulak ile ilgili. kizmayin ama logitech, creative ya da philips gibi markalara ait hoparlorler kullaniliyorsa, ses farkini anlamak cok kolay olmayacaktir.. farki hissetmek icin oncelikle dipte gurultu yapan seylerin olmadigi bir ortamda bulunmaniz gerekir (fan sesi, harddisk sesi ya da sehir gurultusu vs vs).

4- yazilim ~ su an jet audio ses acisindan gayet ilerde, hicbir plug-in olmadan direkt flac oynatabilirsiniz. tabi flac da olsa her dosyanin bitrate'i farkli olabilecektir.

ek olarak, muzige onem veren biri olarak belirtmek istedim; kesinlikle yanlis anlamayin.. cok duz ve standartlar icerisinde kalmis muzik parcalari farki hissetmenize yol acmaz, elektronik agirlikli bir parcada, sesi ureten kaynagin frekanslari zaten bellidir ve o frekanslar disinda ses vermezler. ancak akustik ortamlarda / akustik enstrumanlarla kaydedilmis parcalarda farki hissetmek cok daha kolaydir. efenime soyleyeyim bir gitarin perdesinin sesi, bir davulun pedal yayindan cikan ses, kemancinin kemanesinin surtunme sesi, piyanonun ahsaptan cikan o ulvi sesi vs.. kaydi duzenleyen teknik ekibin izin verdigi olcude kulaga ulasabilecek bir cok ses vardir ve bunlar tabiki de tamamiyle kayipsiz formatlarda duyulabilirler.

eger varsa, bu konuda sounduna guvendiginiz bir parcanin hem mp3, hem ogg, hem flac hem de wave halini dinleyin.
bir de, flac disinda shn (shorten) diye de kayipsiz bir format var, winamp plug-in'i ile winamp'ta tecrube etmek mumkun. bir de onu deneyin isterseniz (arada sirada shn uzantili muzik dosyalariyla karsilasmak mumkundur o yuzden belirteyim dedim)
ha bi de yine kayipsiz formatlardan monkey s audio (bkz: ape) varmis lakin onun hakkinda bilgim yoktur.
0
paradoxical
(30.09.08)
flac KAYIPSIZ bir sıkıştırma formatıdır. yani flac bir dosyayı wav a çevirirsen sadece boyutunu büyütmüş olursun. elindeki iki dosya da orijinal CD ile AYNI olur biti bitine.

Bunu mp3 e çevirip bölmek istiyorsan önce bölmeli sonra mp3'e çevirmelisin.

mp3 ve flac arasındaki farkı duyamaman dinleme alışkanlıkları, dinlediğin müzik türü ve en fazla olarak da kullandığın dinleme sistemi ile alakalı. alt taban olarak yaklaşık 1 milyar kadar parayı dinleme sistemine yatırmıyorsan(yakın dinleme sistemlerinden bahsediyorum, kulaklık değil) dinlediğin müzik türüne göre değişmemekle beraber arada bir fark duymaman kuvvetle muhtmel. Tabi burada mp3 sıkıştırmasını ne ile yaptığın öncem kazanıyor. Dandirik bir encoder ile encode edilmiş mp3 her türlü müzikte yüksek frekansları götüme benzetecektir, biraz kasan laptop speakerdan bile anlar. Ancak bir lame ile falan sıkıştırırsan hissedememen doğaldır. Ben müziği (pahalı)stüdyo monitörlerinde dinliyorum ve çoğu müzik yine de farketmiyor.

320kbps mp3 ile güvenle saklayabilirsin ama öyle yapacağına biraz daha fazla yer kaplasın flac olarak kayıpsız dursun daha iyi diyebilir insan. desin de bence.
0
kurukafa
(30.09.08)
(1)

[ pc ] Laptop mavi ekran ile kapanıyor..

enola gay
hp compaq 8510p açıldıktan 10-15 dk sonra mavi ekran verip yeniden başlatıyor kendisini (büyük sorun oldu problem olmaması için kendimizi kapattık efendim) temalı mesaj ile kapatıyor. windows xp sp3 yüklü. ilk akla gelen sorun nedir? çok ısınmış durumda değil ama 2 gündür çalışıyor.
hp compaq 8510p açıldıktan 10-15 dk sonra mavi ekran verip yeniden başlatıyor kendisini (büyük sorun oldu problem olmaması için kendimizi kapattık efendim) temalı mesaj ile kapatıyor.

windows xp sp3 yüklü. ilk akla gelen sorun nedir? çok ısınmış durumda değil ama 2 gündür çalışıyor.
0
enola gay
(30.09.08)
mavi ekranda hata kodu ve hata mesajı olarak ne belirtiyor?
0
alkolik imam
(30.09.08)
(2)

Microwave Lid / Safe-Lid / Safe-Plastic , Mikrodalga (yemek) kapagi / plastigi/ ortucusu

ermanen
Microwave Lid / Safe-Lid / Safe-Plastic (mikrodalga kapagi/plastigi, Turkce'si her neyse artik) kullananiz var mi? Yemegin sicramamasini ve daha iyi isinmasini sagliyor sanirim, baska gorevi var mi? Ve yemegin daha iyi isinmasini sagladigini goremedim sanki?
Microwave Lid / Safe-Lid / Safe-Plastic (mikrodalga kapagi/plastigi, Turkce'si her neyse artik) kullananiz var mi? Yemegin sicramamasini ve daha iyi isinmasini sagliyor sanirim, baska gorevi var mi? Ve yemegin daha iyi isinmasini sagladigini goremedim sanki?
0
ermanen
(29.09.08)
Yemegin bir seyler sicratmasini da onluyordur. Ayrica yemegin isinmasina niye yardimci olmasin? Istersen bir kap pilavi bir kapaksiz, bir de kapali isit, bak bakalim ne oluyor.
0
wpi
(30.09.08)
Sadece sıçrama ve sıvılarda patlamayı engeller, ısıtmaya faydası olmaz. Çünkü mikrodalga camdan kolaylıkla geçer, ama plastiğin geçirgenliği azdır, ısınmayı az da olsa engellemesi de mümkün.
0
opucuk baligi
(30.09.08)
(1)

Canon Xsi(450D) ve TV Baglantisi

jkulakwalker
Sorum su, bu cihazi HD bir TV ye bagladigimizda elde edecegimiz goruntu nasil olur?Canonun ust modellerinde dogrudan baglamak icin HDMI interface mevcut ancak, bu modelde VC-100 denen (sanirim composite) bir interface mevcut. Merak ettigim su, bu gelen kabloyla baslasak, HD televizyonu ve cektigimiz
Sorum su, bu cihazi HD bir TV ye bagladigimizda elde edecegimiz goruntu nasil olur?
Canonun ust modellerinde dogrudan baglamak icin HDMI interface mevcut ancak, bu modelde VC-100 denen (sanirim composite) bir interface mevcut.
Merak ettigim su, bu gelen kabloyla baslasak, HD televizyonu ve cektigimiz fevkalade kaliteli resimleri bu sekilde gorebilir miyiz? yoksa bildigimiz TV cozunurlugu ile mi karsilasiriz?

Eger boyleyse bu kamera dan TV ye dogrudan (Bilgisayar kullanmadan)HD baglanti yapmanin herhangi bir yolu mevcut mudur? Ya da en kaliteli nasil goruntu elde ederim?

Tesekkurler
0
jkulakwalker
(29.09.08)
hd kablo ile bagladiginda da tv'nin kalitesi ne ise onu alirsin. eger 1080p televizyonun yoksa hdmi kablo size cok bir sey kazandirmayacaktir. tabii gene en ideali dijital baglanti ama tv'nin ne olduguna bakar.
0
compumaster
(29.09.08)
(4)

cxagmxqx.dll

flame of feanor
Bilgisayar açıldığında ekteki resimdeki gibi bir hata veriyor. Malum dll dosyasını Google amcada aradım ama hiçbir sonuç çıkmadı. Nedir, ne değildir bilen var mıdır acaba?
Bilgisayar açıldığında ekteki resimdeki gibi bir hata veriyor. Malum dll dosyasını Google amcada aradım ama hiçbir sonuç çıkmadı. Nedir, ne değildir bilen var mıdır acaba?
0
flame of feanor
(29.09.08)
bilgisayara en son ne yükledikten veya sildikten sonra oluştu bu hata? buarada başlat çalıştır'a msconfig diyip "Başlatma" sekmesine gelirseniz bu varolmayan dll'in açılışta yüklenmesini önlersiniz. ısrarla hijackthis'i öneriyorum bir de.
0
dinomazu
(29.09.08)
her acilista ayni isim mi cikiyor? benim de basima gelmisti diye hatirliyorum hep farkli dosya isimleri cikiyodu.. random oldugundan farkedilmemis olabilir..
0
paradoxical
(29.09.08)
virüslerin yarattığı rast gele isimlendirilmiş bir dosyadır belki ve virüs programın silmiştir. ama .ini dosyalarının birinde adı da hala geçiyordur
0
mortifera
(29.09.08)
format c:/q
işlem tamamdır...
0
🌸flame of feanor
(30.09.08)
(3)

HDD lerde eksik kapasite

seen sea
Dün Western Digital'in 320 GB'lık taşınabilir harddiskini aldım ama 298 GB görünüyor. Bu nedendir?Yani bu verdikleri değer yaklaşık bir değer mi, 320 GB civarı gibi, yoksa HDD yi değiştirmem mi gerekiyor.Benzer bir problem de harddisk bölerken oluyor. 160 GB harddiskim var ama böldüğümde 10 GB kaybo
Dün Western Digital'in 320 GB'lık taşınabilir harddiskini aldım ama 298 GB görünüyor. Bu nedendir?
Yani bu verdikleri değer yaklaşık bir değer mi, 320 GB civarı gibi, yoksa HDD yi değiştirmem mi gerekiyor.

Benzer bir problem de harddisk bölerken oluyor. 160 GB harddiskim var ama böldüğümde 10 GB kayboluyor, bunlar nedendir?

Gerçi şu an ilk soru daha önemli.
0
seen sea
(29.09.08)
hard disk'i manage etmek icin belli bi storage kendileri kullaniyo.
bi nevi meta information diye dusun.
0
rusdemezale
(29.09.08)
harddisklerde 320gb yazar ama aslında o 320 milyar byte'tır. 1024 ile bölüne bölüne 298 gb olur.

bu durum tüm harddisklerde geçerli. hatta dvd'lerde bile. 4.7 gb yazar ama aslında 4.43gb'tır.
0
cruor
(29.09.08)
hdd'lerde genelde %7 eksik cikar, normal..
0
katafalk
(29.09.08)
(3)

Virüs...

flame of feanor
Herşey video editlemek istememle başladı... Video Edit Magic 4.47 programını buldum, kurdum. 30 günlükmüş crack yapayım dedim, demez olaydım! İndirdiğim crack dosyası virüslü çıktı, oraya buraya bişeyler yükledi. Spybot'un sorduğu registery değişikliklerine "Deny" dedim. Ardından "Firefox kapatılıyo
Herşey video editlemek istememle başladı... Video Edit Magic 4.47 programını buldum, kurdum. 30 günlükmüş crack yapayım dedim, demez olaydım! İndirdiğim crack dosyası virüslü çıktı, oraya buraya bişeyler yükledi. Spybot'un sorduğu registery değişikliklerine "Deny" dedim. Ardından "Firefox kapatılıyor nedenini bize yazın" gibilerinden birşey çıktı. Yeniden başlat dediğimde sonsuz bir döngüye girerek yine aynı zıkkım çıktı ve kapandı. Sonracığıma system tray de "Otomatik Windows Güncellemeleri kapalı" lütfen açın uyarısı geldi. Açmak istediğimde "bunu şu an gerçekleştiremiyoruz" dedi ve o üstünde x olan kırmızı kalkan iconu orda kaldı. Avast ile 3 saat tarama yaptım ama sonuç yok. Aynı şekilde Spybot ile de. Sistemi geri yükleyeyim dedim ama son 1 ay içinde sistem geri yükleme noktası yok. Çok zor durumdayım yardım edin ühühü...
0
flame of feanor
(29.09.08)
Avast yerine Kaspersky tavsiye ederim.
0
inugard
(29.09.08)
antivir de olur
0
turkish tekila
(29.09.08)
avg dene. hallediyor cogu zaman. avasti da sil bence.
0
mortifera
(29.09.08)
(2)

yeni LCD Monitör font problemi

pispinti
Ayıptır söylemesi Samsung T220 monitör aldım. Bir de üstüne Geforce 9600GT ekran kartı aldım, lakin 17 inç CRT monitörüm ve onboard ekran kartım varken fontlar daha güzel görünüyordu (cleartype açık). Cleartype ayarlarını tekrar yaptım ama fontlar eskisi gibi güzel görünmüyor, sanki cleartype kapalı
Ayıptır söylemesi Samsung T220 monitör aldım. Bir de üstüne Geforce 9600GT ekran kartı aldım, lakin 17 inç CRT monitörüm ve onboard ekran kartım varken fontlar daha güzel görünüyordu (cleartype açık). Cleartype ayarlarını tekrar yaptım ama fontlar eskisi gibi güzel görünmüyor, sanki cleartype kapalıymış gibi bir görüntü alıyorum. Sanırım monitörün ayarlarını düzgün yapamadım, nasıl yapılacağını bilen var mı?

DVI girişinden bağladım bu arada monitörü..

Ha bir de iyi bayramlar diliyorum herkese bu vesileyle.
0
pispinti
(29.09.08)
efenim hayirli olsun gule gule kullanin.
bende de bir 22" bir samsung var, monitorun ayarlarindan keskinligi biraz artirmayagoriyim, yazilar okunamiyor hatta full keskinlikte hic okunamaz hale geliyorlar. belki dedim bununla ilgisi olabilir..
size de iyi bayramlar
0
paradoxical
(29.09.08)
Monitörünüzün doğal çözünürlüğünde olduğundan emin olun.Sitesinde
Çözünürlük : 1680 x 1050 (WSXGA+) yazıyor bu çözünürlükte olup olmadığına bakın.
0
edip
(29.09.08)
(4)

dvd yazıcım eksik veri yazıyor

faust
kıs zaman önce yazdırdığım kimi dvdlerimde bozukluk tespit ettim. şöyleki mesela bir kaç filmlik bir dvd yapıyorum yazıyorum. 1 yada 2 film kusurlu oluyor. dvd yi takıp izlemek istediğimde film sanki yarımmış gibi. bir buçuk saatse 45 dakikası var örneğin. yazdığım dosyalarda sorun olmadığından emin
kıs zaman önce yazdırdığım kimi dvdlerimde bozukluk tespit ettim. şöyleki mesela bir kaç filmlik bir dvd yapıyorum yazıyorum. 1 yada 2 film kusurlu oluyor. dvd yi takıp izlemek istediğimde film sanki yarımmış gibi. bir buçuk saatse 45 dakikası var örneğin. yazdığım dosyalarda sorun olmadığından eminim çünkü izleyip öyle yazdırıyorum. dvd yazıcım philips marka. sorun her dvd de olmuyor bazen oluyor. ve bu bazeni ne belirliyor bilmiyorum. tek aklıma gelen dvd yazıcımı işletim sistemini kullandığım hdd m ile aynı kabloda bağlı olması. ikinci bir ide girişi yok anakartımda o yüzden böyle kullanıyorum. acaba bu bir sorun yaratır mı?
0
faust
(29.09.08)
philips'in optik suruculerinde zaten genel bir sorun var hep, neden bilmiyorum ama oyle..

soruna gelince, soyledigin sebepten oldugunu sanmiyorum. ve hatta bir ara bir arkada$im hdd ile dvd-rw'yi o $ekilde baglanmasinin daha iyi olacagini soylemi$ti, neden bilmiyorum.

dvd'leri yazarken mumkun oldugunca yava$ hizlarda yaz ve kullandigin medyanin kalitesi, markasi falan da cok onemli kriterler. bir de dvd'leri yazarken fazla prg cali$tirmamaya ve fazla sayida dosya yazdiracaksan bunlari ayni klasorlerde falan, derli topu tutup tek bir yerden yazdirmaya cali$.
0
katafalk
(29.09.08)
@katafalk

12x ten yukarı hiç çıkmadım bu güne kadar. dvd markası olarak ne önerebilirsiniz? uzun süreli arşiv yapmak için.
fazla program çalıştırmama ve derli toplu olma konusunda haklı olabilirsiniz. deneyeceğim. teşekkürler.
0
🌸faust
(29.09.08)
dvd markası olarak:
memorex, verbatim, maxell
0
cruor
(29.09.08)
bi de yazdırırken

1-yavaş yazdırın.
2-arka planda sisteme yük olan başka şeyler çalışmasın.(photoshop, bsplayer falan filan)
3-dosya ve klasör adları uzun bitişik saçma sapan olmasın. filmlerin adlarını düzletin. nero sorun yaratabiliyor bazen. (Hancock.[Will.Smith].ENG_2008.DVD.RiP-HD.SVCLiNE.XViD-ALLiANCE-CD1.avi gibi olmasın)
0
cruor
(29.09.08)
(1)

ipod nanoyu bağlayınca itunes kitleniyor

dirk pitt
2. jenerasyon siyah ipod nanoyu bağlayınca itunes 8 kitleniyor, kabloyu ipodtan çıakrınca yarım saniyeliğine ipod menusu geliyor itunesta ve sonra itunes normale dönüyor. ayarları resetlediğim hadel ve menu+orta tuşa da bastığım halde bir düzelme yok. çözümü nedir? winamp5ten gayet müzik aktarabili
2. jenerasyon siyah ipod nanoyu bağlayınca itunes 8 kitleniyor, kabloyu ipodtan çıakrınca yarım saniyeliğine ipod menusu geliyor itunesta ve sonra itunes normale dönüyor. ayarları resetlediğim hadel ve menu+orta tuşa da bastığım halde bir düzelme yok.

çözümü nedir? winamp5ten gayet müzik aktarabiliyorum oysa?
0
dirk pitt
(29.09.08)
biraz beklemek olabilir. eğer bilgisayar çok kuvvetli değilse itunes'un açılması baya zaman alabiliyor. bende eskiden öyleydi.
0
passion rules the game
(29.09.08)
(4)

netload, filefactory, megaupload gibi sitelerdeiki dl hızınız?

faust
özellikle netloıad için soruyorum. yakın tarihte bu hosttan download hızım gayet güzeldi çatır çatır çekiyodum. fakat son günlerde yukarıda yazdığım sitelerin hiçbirinden verim alamamaya başladım. aşırı yavaş. gerçi nettede bir saçmalık var ama. acaba alemde durum nasıl merak ettim.
özellikle netloıad için soruyorum. yakın tarihte bu hosttan download hızım gayet güzeldi çatır çatır çekiyodum. fakat son günlerde yukarıda yazdığım sitelerin hiçbirinden verim alamamaya başladım. aşırı yavaş. gerçi nettede bir saçmalık var ama. acaba alemde durum nasıl merak ettim.
0
faust
(28.09.08)
4 mb bağlantıya sahip birisi olarak,(allam bir x li olrak kalıbını kullanmak nasip oldu sonunda yihu)
megaupload'da 150'ninn üstünü göremedim uzun zamandır. Netload ve filefactory de 350 -400 kb arası değişmekte hızım,.
0
flawless victory
(29.09.08)
normal $artlarda hatirladigim kadariyla netload en hizlisiydi..
0
katafalk
(29.09.08)
Netload en hızlısıdır evet..
0
flawless victory
(29.09.08)
netload da rapid de max. 30 görüyorum bu aralar 1 mb bağlantıyla, önceden 100'ün altına düşmezdi
0
joelskellington
(29.09.08)
(4)

fare işaretçisini gizlemek ??

madik atak
hani tam ekran video izlerkene fareyi hareket ettirmeyi bıraktıktan üç beş saniye sonra işaretçi kaybolur ya, işte onun her zaman olmasını istiyorum, tarayıcıda gezerken, photoshop kullanırken hatta masaüstüne boş boş bakarken bile.. xp de böyle bir ayar bulamadım, bunu yapacak bir program falan var
hani tam ekran video izlerkene fareyi hareket ettirmeyi bıraktıktan üç beş saniye sonra işaretçi kaybolur ya, işte onun her zaman olmasını istiyorum, tarayıcıda gezerken, photoshop kullanırken hatta masaüstüne boş boş bakarken bile.. xp de böyle bir ayar bulamadım, bunu yapacak bir program falan var mıdır, yapılabilir mi ?
teşekkürler
0
madik atak
(28.09.08)
bunun için pointer'ı ekranın dört köşesinden herhangi birine sürükleyebilirsin(en dip köşelere gelince gizleniyor zaten?)
0
yurdum insanı
(28.09.08)
Fare imlecini boş bir transparan gif imgesi olarak ayarlayabilirsin, böylece görünmez olur...
0
crown
(28.09.08)
hazırda var mı bilmem ama istediğin şeyin programı visual basicte bile yazılabilir diye düşünüyorum, çok zor bir hadise olmasa gerek. sözlükteki coderlar belki yardımcı olur.
0
arwear
(29.09.08)
paranormal
(29.09.08)
(1)

Facebook'a ne zaman girdiginin anlasilmasi

ermanen
Facebook'a girip hic bir islem yapmasam dahi, baskasi tarafindan ne zaman girdigim anlasilir mi?
Facebook'a girip hic bir islem yapmasam dahi, baskasi tarafindan ne zaman girdigim anlasilir mi?
0
ermanen
(28.09.08)
chat opsiyonu açık değilse hayır(orada da online görenler'e bakar)
0
yurdum insanı
(28.09.08)
(4)

vista uzerinde need for speed most wanted

feeling the blanks
8. yilindan gun alan emektarimi bu haftasonu itibariyla emekliye ayirarak kalin bir makinaya terfi ettim ve makina uzerinde vista ile geldi. epeydir kenarda duran bir nfs most wanted cd'si vardi evde. hazir yeni makina yapmisken bir bakayim dedim ama hevesim kursagimda kaldi. oyunu kurdum, calisti,
8. yilindan gun alan emektarimi bu haftasonu itibariyla emekliye ayirarak kalin bir makinaya terfi ettim ve makina uzerinde vista ile geldi. epeydir kenarda duran bir nfs most wanted cd'si vardi evde. hazir yeni makina yapmisken bir bakayim dedim ama hevesim kursagimda kaldi. oyunu kurdum, calisti, cozunurluk vs gayet yerinde ama takilip kaliyor oyunun beklenmedik yerlerinde. oyunu compatibility mode'ta (windows xp sp2) calistirinca da bir sey degismedi. cozum onerisi olan birileri var midir? simdiden tesekkurler
0
feeling the blanks
(28.09.08)
grafik ayarlarını düşürmekte fayda olabilir
0
yurdum insanı
(28.09.08)
ekran kartı güncellemeleri falan filan yapılmamış da olabilir.bi bakın derim...
0
onurct
(28.09.08)
ekran karti suruculerini yuklerken her zaman en son surumu degil de size uygun olan, sizin icin stabil diyebileceginiz surumleri bulun..
0
katafalk
(28.09.08)
tavsiyeler icin tesekkurler. bu arada sorunun bunlardan hicbiri ile alakali olmadigini ve bir donanim sacmaligindan kaynaklandigini buldum. packard bell en az 400W'lik guc kaynagi ile kullanilmasi gerekene bir ekran kartinin oldugu makinaya 250 W'lik bir guc kaynagi takarak iyi sacmalamis. yetersiz guc yuzunden ekran kartinin guc tuketimine abanildigi her anda takiliyormus meger. makinayi aynen geri verdim, gittim adam gibi bir tane aldim sorun cozuldu.
0
🌸feeling the blanks
(02.10.08)
(5)

Public Library Wireless

ermanen
Halk kutuphanesinde herkese acik guvensiz bir wireless'a baglaniyorum.. Bu benim icin risk olusturuyor, ne yapabilirim sizce.. Dusundugum birkac sey var ama emin olamiyorum sizden daha iyi yanitlar gelir belki
Halk kutuphanesinde herkese acik guvensiz bir wireless'a baglaniyorum.. Bu benim icin risk olusturuyor, ne yapabilirim sizce.. Dusundugum birkac sey var ama emin olamiyorum sizden daha iyi yanitlar gelir belki
0
ermanen
(28.09.08)
firewall kullanmak,sitelere dolaylı yoldan girmek(proxy/proxy server gibi) password ile giriş yapılan yerlere mümkün olduğunca girmemek,girilirse de cookie'leri akabinde silmek,antivirüs sisteminde dışarıya karşı (wireless ile yollanmaya çalışılan virüsleri algılama,fantastik oldu ama) koruma. bilgisayara uzaktan ulaşımı kapama (remote access) bilgisayardaki paylaşılan dosyaları 0'a indirme,gibi şeyler yapılabilir
0
yurdum insanı
(28.09.08)
bi firewall, bi antivirus, bi de spy bilmemnesi yeterli gelecektir herhalde.

bi kere ben de yapmıstım bu hatayı. eve gidince acılmamıstı kompüter.
0
osuruklu
(28.09.08)
yazdigin fantastik durumu ben de dusundum ama bunu yapan sistem var mi? digerleri zaten tamam
0
🌸ermanen
(28.09.08)
vista'da hdd'yi kitleyen fasilite mevcut (ultimate'de) sanırım bir de kaspersky'de benzeri über korunma yöntemleri olmalıydı (evet bilgisayarım çok güvenli programları bile unuttum,ubuntu kullanıyorum mutluyum)
0
yurdum insanı
(28.09.08)
bitdefender total security. kur stabil çalıştığına emin ol. rahat ol.
0
godless frog
(29.09.08)
(3)

sample.ink

yurdum insanı
çok tırt bir soru ama hatırlamayınca hatırlamıyor bazen küçük şeyleri insan,imeem adlı siteye bilgisayarımdan yüklemeye yapacağım ama "sample.ink" gibisinden bi dosya formatını nasıl oluşturacağımı unuttum.yardımcı olabilir misiniz (winamp ile atılan taklalarla gelmeyin karşıma : ))
çok tırt bir soru ama hatırlamayınca hatırlamıyor bazen küçük şeyleri insan,

imeem adlı siteye bilgisayarımdan yüklemeye yapacağım ama "sample.ink" gibisinden bi dosya formatını nasıl oluşturacağımı unuttum.yardımcı olabilir misiniz (winamp ile atılan taklalarla gelmeyin karşıma : ))
0
yurdum insanı
(28.09.08)
Bilgisayarım--> Araçlar--> Klasör seçenekleri--> Görünüm--> Bilinen dosya uzantılarını gizle

Kutunun onayını kaldırırsan tamamdır.
0
ataturkiye
(28.09.08)
sanırım bu aradığım cevap değil? formatları görmeyi değil o formatı nasıl oluşturacağımı sormak istediydim.

playlist'imi ".ink" formatı ile kaydedip imeem'e yükliyecem,bundan bahsediyorum
0
🌸yurdum insanı
(28.09.08)
.lnk kısayol dosyası uzantısıdır.
kısayolunu oluşturmak istediğiniz dosyaya sağ tıklayıp> kısayol oluştur diyerek yapabilirsiniz.
ama sadece kısayolunu yüklediğiniz dosya çalışmaz.
kısayol sadece o dosyaya linktir.
hatta benim de yıllardan sonra az önce farkettiğime göre; ink değil zaten uzantı da lnk imiş.
0
n v13c
(28.09.08)
(5)

utorrentte kırmızı ok

zizou
arkadaşlar ben dün de sormuştum.saolsun bazı arkadaşlar yardımcı olmak istediler.fakat ben sorunu çözemedim.tracker sorunu olduğunu söylediler.hem general tabının hem de trackers tabının görüntüleri yanda.edit: arkadaşlar yardımcı olabilecek kimse yokmu?
arkadaşlar ben dün de sormuştum.saolsun bazı arkadaşlar yardımcı olmak istediler.fakat ben sorunu çözemedim.
tracker sorunu olduğunu söylediler.hem general tabının hem de trackers tabının görüntüleri yanda.


edit: arkadaşlar yardımcı olabilecek kimse yokmu?
0
zizou
(28.09.08)
evet arena-tr üyelik istiyor zaten.
0
insanimsi
(28.09.08)
ben zaten arena-tr ye üyeyim.

her torrent de aynı sorun var
0
🌸zizou
(29.09.08)
mininovadan aldığım torrentde de aynı sorun var
0
🌸zizou
(29.09.08)
port testini geciyor musun?
0
algoritma
(29.09.08)
port testinin ne olduğunu sorsam:)
0
🌸zizou
(29.09.08)
(1)

Çözünürlük problemi - Vista

joelskellington
Vista yüklü nalet bi bilgisayar var burda. Yüklediğim oyunların hemen hepsi çok düşük çözünürlükte çalışıyor. CM 01-02 yükledim mesela, oyun monitörün ortasında, entel kuntel yemeklerin koca tabakların ortasında kaldığı gibi minnacık kalakaldı. Arka plan siyah, monitörün ortasındaki ufak bir alanda
Vista yüklü nalet bi bilgisayar var burda. Yüklediğim oyunların hemen hepsi çok düşük çözünürlükte çalışıyor. CM 01-02 yükledim mesela, oyun monitörün ortasında, entel kuntel yemeklerin koca tabakların ortasında kaldığı gibi minnacık kalakaldı. Arka plan siyah, monitörün ortasındaki ufak bir alanda CM oynamaya çalışıyorum. Planescape Torment indirdim o da öyle. Var mı bu işin çözümü dostlar? XP yükle demeyin mümkünü yok zira şu an, yardım edin 9 gün hearts oynatmayın bu garibe.
0
joelskellington
(28.09.08)
grafik kartı sürücünün yüklendiğini kontrol ettin mi? oyunların grafik ayarlarını kontrol ettin mi? vista'nın görüntü ayarlarını kontrol ettikten sonra bir de ekran kartı(NVDIA ya da ATI) Grafik panellerine göz at, sürücü problemi ise yeniden yükle markanın sitesinden. sanırım bunlardan birisi sorunu çözebilir
0
yurdum insanı
(28.09.08)
(3)

Bir virüs hakkında!

hela gozlum
Şimdi ben kotalı bir bağlantıya sahibim ve kodumunun bir virüsü varve benim sığır bir kardeşim varsürekli bu virüsü yiyor ve modem sürekli aktif, bişeyler indirirmiş gibi çalışıyoraazıma sıçtı adsl faturası kaç aydır ve bilgisayar format manyağı olduyok mudur bundan format atmadan bir kurtuluş yolua
Şimdi ben kotalı bir bağlantıya sahibim ve kodumunun bir virüsü var
ve benim sığır bir kardeşim var
sürekli bu virüsü yiyor ve modem sürekli aktif, bişeyler indirirmiş gibi çalışıyor
aazıma sıçtı adsl faturası kaç aydır ve bilgisayar format manyağı oldu
yok mudur bundan format atmadan bir kurtuluş yolu

antivirüs falan bi işe yaramıyor maalesef
0
hela gozlum
(28.09.08)
Antivir + Spyware Terminator ile tarat.

Temizlendikten sonra Zone alarm kur. Zone alarm ile bahsettiğin uygulamayı engelle. Sorun çıkacağını sanmıyorum.
0
ataturkiye
(28.09.08)
kardeşini güzel bi döv. porno sitelere girip durmasın.
0
thechosenone
(28.09.08)
Kardeşini dövme, güvenli bir şekilde nasıl porno sitelere girilir bunu öğret. (Porno sitelere bile 'korunarak' girer olduk o da ayrı mesele)
0
vita vinum est
(28.09.08)
(10)

youtube'un audio versiyonu?

baklagil
çok tırt bir başlık oldu farkındayım.aradığım şey:blog sayfasına youtube veya muadili sitelerden video ekleyebiliyoruz ya, ben kendi bloguma şarkı eklemek istiyorum sadece play pause ve süre çubuğu olan gibisinden. kodlamadan filan hiç anlamam ne yazık ki, böyle youtube gibi ama sadece audio yayın y
çok tırt bir başlık oldu farkındayım.

aradığım şey:
blog sayfasına youtube veya muadili sitelerden video ekleyebiliyoruz ya, ben kendi bloguma şarkı eklemek istiyorum sadece play pause ve süre çubuğu olan gibisinden. kodlamadan filan hiç anlamam ne yazık ki, böyle youtube gibi ama sadece audio yayın yapan siteler var mı? kendi şarkımı yüklesem o siteye ve bloguma eklesem sonra.

veya bunu yapmamın başka bir yolu var mı?

anlatamadığımın da farkındayım...
0
baklagil
(28.09.08)
Zshare.net'e upload et sesi. Sonra embed kodunu sayfana ekle.

Embed kodu nerede diyecek olursan ki haklısın; sayfa kaynağını aç embed name yazan satırı komple sayfana ekle.
0
ataturkiye
(28.09.08)
blogger gibi bir site üzerinden mi kullanıyorsunuz yoksa kendinize ait bir alan adı üstünde mi blog sayfası oluşturdunuz?

blogger'da benzeri uygulamalar mevcut. Dashboard->Layout->Page Elements->Add a Gadget kısmına gelip oradan arama yaparak ulaşabilirsiniz. ben birisine ulaştım mesela: "YouTube To FLV or MP3" diye.
0
yurdum insanı
(28.09.08)
(bkz: tumblr)
0
turkish tekila
(28.09.08)
@ataturkiye: dediğiniz gibi yaptım
-windows media player olarak çıkıyor, üst taraftaki görüntüyü kaldırmanın bir yolu var mı?
-daha da önemlisi, tüm satırı kopyalayıp önizleme yapınca düzgün gözüküyor ama yazıyı yayınla diyince hata veriyor, bunun sebebi nedir?

@yurdum insanı: sizin de dediğinizi yaptım bir sürü sonuç buldum ama sormak istediğim,
mp3playerı sayfaya ekleyince belirli bir alanda çıkıyor, sayfanın istediğim yerine taşıyabiliyorum ama ben yazdığım gönderinin altına eklemek istiyorum nasıl yapacağımı bulamadım?

edit: tumblr'ye de bakıyorum şimdi.
0
🌸baklagil
(28.09.08)
Ahanda buldum :)

boomp3.com

Burada yükle şarkını. Bitince açıklamayı ve mailini gir. Sonra şarkının olduğu sayfa çıkacak. "Post this player to your blog" kısmından çıkan embed kodunu bloguna koy. Başardık :)
0
ataturkiye
(28.09.08)
rectoa
(28.09.08)
www.fileden.com en iyisi budur. Direkt link verme gibi bir şukela özelliğide var.
0
alkolik imam
(28.09.08)
baklagil eğer blogspot kullanıcısı isen(sanırım öylesin) page elements kısmında koyduğunuz gadget'i "blog entries" bölümünün(yani yazdığınız yazıları gösteren kısım) altına getirebilirsiniz,tutup taşıyarak. böylelikle hem sayfanızın altında olur hem de herhangi bir başlığa tıklandığında o başlığın altında yer alır.
0
yurdum insanı
(28.09.08)
bu da güzeldir;
www.esnips.com
sana yüklediğin şey için link veriyor, o linki koyduğun blog sayfasına da mini bir player koyuyor.
0
delimine
(28.09.08)
arkadaşlar sağolun hepsi işe yaradı.

yine yeni yeniden bir sürü şey öğrendim. eyw.
0
🌸baklagil
(03.10.08)
(1)

cm 03-04

point guard
bu oyunun yamalarını yüklerken hep şu sorunlar karşılaşıyorum Error 0x00000002 - sistem belirtilen dosyayı bulamıyor..4.1.2 yi yüklerkende bu sorun çıkıyor, direk 4.1.5 i yüklemeye çalışırkende bu sorun çıkıyor... yardım lütfen..
bu oyunun yamalarını yüklerken hep şu sorunlar karşılaşıyorum

Error 0x00000002 - sistem belirtilen dosyayı bulamıyor..


4.1.2 yi yüklerkende bu sorun çıkıyor, direk 4.1.5 i yüklemeye çalışırkende bu sorun çıkıyor... yardım lütfen..
0
point guard
(28.09.08)
4.1.2 yi bilmem ama sırayla yüklemen gerekiyor. İlk çıkan yamadan itibaren sırayla yükleyeceksin o zaman olur.
0
ocanal
(10.10.08)
(6)

Xp den Vista'ya Upgrade

sijwocaq
Xp kullanırken Vista'ya upgrade etmiş olanlar tecrübelerini paylaşabilir mi? Ben yaptım nefis oldu çok memnunum diye var mı? Yoksa lan sen deli misin nefis nefis Xp kullan işte mi diyenlerdensiniz? Ne ayaksınız?
Xp kullanırken Vista'ya upgrade etmiş olanlar tecrübelerini paylaşabilir mi? Ben yaptım nefis oldu çok memnunum diye var mı? Yoksa lan sen deli misin nefis nefis Xp kullan işte mi diyenlerdensiniz? Ne ayaksınız?
0
sijwocaq
(28.09.08)
Görselliği Vista'nın tek olumlu tarafıdır denilebilir(ki bu bile tartışılır, nafi).
Şu an hem Vista, Hem Xp kullanan biri olarak sorunu görünce düşündüm, düşündüm Vista'nın bir artısını bulamadım...

Kişisel görüşüm dışında; en önemli fark DirectX denilebilir. DirectX 10 isterim dersen Vista kullanman gerek.
0
late viper
(28.09.08)
upgrade derken, direk xp'nin ustune kurmak mi, yoksa xp kullanmayi birakip artik vista kullanmak mi?

ben 2. modeli yapiyorum, uac'u da kapattim, ram de 4gb olunca herhangi bir problem yasamadim. tek sikinti, creative denen boktan firmanin, seneler gecmis olmasina ragmen hala adam gibi bir vista driver'i yazamamasindan dolayi, pcmcia ses kartini kullanamiyor olusum.
0
x daemon
(28.09.08)
valla ben çok memnunum vistadan. görsel olarakta iyi performans olarakta iyi.
ya da benim bilgisayarım iyi bilmiyorum :)
0
etna
(28.09.08)
abi once neden vista yuklemek istiyorsun pc'ye onu de baga? herkes yaptigi icin mi yoksa gercekten ihtiyac oldugu icin mi? once ona karar ver bence. daha fazla ozellik, gorsellik vs. mi yoksa gercekten ihtiyactan mi? hic gerek yok..
0
katafalk
(28.09.08)
@ katafalk

olay tabii ki herkes yapıyor ben de yapayım değil. allah için şimdi vista'nın çekici bir takım görsel yenilikler sunduğu bir gerçek. kaldı ki bu değişim kaçınılmaz. xp ilk çıktığında da silip 98 yükleyenler oldu ama servis pack'lerle şunlarla bunlarla xp efsanevi bir hal aldı. yeni donanımlar yazılımlar artık vista uyumlu olcak misal direct x 10 xp için mevcut değil. vista kullanımı artık yaygınlaşıyor daha çok insan kullanıyor bu tecrübeleri öğrenmek istedim. daha çok kurduğu gibi kaldıranlar değil de bir süre sabretmiş, vistanın sunduğu avantajları ya da dezavantajları yaşamış kişiselere danışarak bu bir elzem midir, lüks müdür yoksa bir işkence midir öğrenmek istedim. neticede 4gb ram sınırını aşmak için illa ki 64 bit işletim sistemine geçicez. ama vista için daha beklemeli mi yoksa beklemenin manası kalmamış mıdır bunu öğrenmeye çalışıyorum.
0
🌸sijwocaq
(28.09.08)
allah vistanın belasını versin.
0
sare
(28.09.08)
(6)

font browser

bushwacker
selam herkese,öyle bir font browser arıyorum ki ben fontların olduğu klasörü göstereyim programa, o da o klasördeki fontları bana göstersin. böyle fontlara bakmak çok kolay olsun, kendim text yazabileyim "şunu göster" falan diye.var mıdır böyle şukela bi program? olmaması imkansız sanki?
selam herkese,

öyle bir font browser arıyorum ki ben fontların olduğu klasörü göstereyim programa, o da o klasördeki fontları bana göstersin. böyle fontlara bakmak çok kolay olsun, kendim text yazabileyim "şunu göster" falan diye.

var mıdır böyle şukela bi program? olmaması imkansız sanki?
0
bushwacker
(28.09.08)
Ms Word, Photoshop vs. bu işi yapabiliyor zaten? Font seçerken fontun uygulamasını görebiliyorsunuz aynı anda?

Bir metin yazarsınız, mouse ile tararsınız ve font drop-down menüsünü seçip klavyedeki aşağı yukarı tuşuyla fontu değiştirir, değişimi canlı canlı görürsünüz.

Karışık mı oldu bilmiyorum da, bence mantıklı. Ben yapıyorum çok müthiş oluyor.
0
vita vinum est
(28.09.08)
linotype font explorer x
0
chrome
(28.09.08)
pc icin extensis suitcase var birde
0
chrome
(28.09.08)
@vita vinum est: evet ama bunu yapabilmek için bütün fontları windows'taki fonts klasörüne kopyalamak gerekmiyor mu? mesela elimde atıyorum 12750 tane font var, bunların hepsini fonts klasörüne kopyalarsam word'un photoshop'un falan açılması saatler sürebilir : )
0
🌸bushwacker
(28.09.08)
font siteleri var dafont mu ne vardı baya cokcesit var. ordan bakabilrsin.

onun dısında pc içinvardı bende de adını unuttum, var ama oyle bisey.
0
bryan fury
(28.09.08)
the font thing var tam istedigin gibi. tüm fontlara önizleme yapabiliyorsun.
0
atmacaged
(28.09.08)
(10)

rapidshare download hızı

cehcho
rapidshare premium üye olsak, 1 mbit olan internet bağlantımla downloadı kaç kb ile yapar? free üye iken 105 kb civarı
rapidshare premium üye olsak, 1 mbit olan internet bağlantımla downloadı kaç kb ile yapar? free üye iken 105 kb civarı
0
cehcho
(28.09.08)
1 mbit in fiziksel sınırı zaten 120 kb civarında. bu sıkıştırmasız ulaşılabilecek en yüksek değer. şu anki hatlarla 105 kb. maksimum hız olur. yani hız yönünden düşünürsek premium veya free farketmez.
0
unfs
(28.09.08)
rapidshare'de premium üye olmak, download hızını değiştirmez ne yazık ki, neyse odur. fakat şunu söyleyebilirim, yoğun saatlerde download hızının azalması sorunu, premium'da olmaz, o yüzden gayet faidelidir.
0
frant1c
(28.09.08)
1mbit baglantı ile en fazla 106 olur.
0
rurouni
(28.09.08)
@frant1c premium olmak artık hıza etki ediyor tabi cogu zaman 1mbit hızlarımızla bunun farkına varamıyoruz ama bal gibi etkili. cogu zaman 60-70 kbs arası dl hızı oluyor free indirmeye kalktıgında.
0
rurouni
(28.09.08)
@rurouni, ben de ondan bahsettim "download hızının azalması sorunu, premium'da olmaz" diyerek.
0
frant1c
(28.09.08)
rapidshare premium ile okuldan (bağlantı hızını bilmiyorum) ortalama 2200kB/sn (evet) ile indirebiliyorum. free denemedim ama.
0
gxix
(28.09.08)
premium ile bende 120 kb civarında indiriyordum (internet download manager ile)
ama free olarak nasıl 105 ile indiriyorsunuz onu anlamadım.
şu anda rapid free kullanıcılar için hıza limit koydu ve en fazla 30-35 kb ile indirilebiliyor.
0
etna
(28.09.08)
geçen bir internet kafede free olarak 300 kb görmüşlüğüm vardır. ama genelde 100 kb altı oluyor.
0
insanimsi
(28.09.08)
idm ile premium uyeligim varken 125k gordugumu hatirliyorum..
0
katafalk
(28.09.08)
valla nasil oluyor bilmiyorum ama rapid premium hesap + free download manager kullaniyorum. gece downloada birakip sabah baktigimda ortalama 150-160kb ye denk gelen bir download hizim oluyor(1mbit baglantim var). biliyorum normalde imkansiz. anlik olarak herkes 200 un ustunu gormustur ama tum gecenin ortalamasi 150 cikti. ustelik bir iki kere de degil. ilk olaydan sonra ozel test indirmeleri yaptim. byte olarak hesapladim yine ayni ortalama. soyle bir teorim var: ttnet normal kullanimda limit koymuyor. ne zaman 1mbit/s in ustunde data cekmeye baslarsan o anda sinirliyor. anlik 200kb falan gorme olayi bu yuzden. ama ortalama nasil 150 oluyor anlayabilmis degilim. onu da free download manager'in inanilmaz somurme kabiliyetine bagliyorum. ttnet bile karsi gelemiyor:)
0
crucio
(30.09.08)
(3)

deviantart da sayfa kişiselleştirme

gholeman
ablam deviant sayfasını güzelleştirmek istiyor.birkaç tane sayfa gösterdi bana böyle bazı kutuların arka planı var falan. güzel şeyler.az buçuk html biliyorum. tablo yapma renk verme falan. acaba deviantart sayfasını nasıl kişileştirebileceğimi güzelce anlatabilecek ya da kaynak sunabilecek var mıdı
ablam deviant sayfasını güzelleştirmek istiyor.
birkaç tane sayfa gösterdi bana böyle bazı kutuların arka planı var falan. güzel şeyler.

az buçuk html biliyorum. tablo yapma renk verme falan. acaba deviantart sayfasını nasıl kişileştirebileceğimi güzelce anlatabilecek ya da kaynak sunabilecek var mıdır?
emeğe saygı +rep
0
gholeman
(27.09.08)
öncelikle subscriber olmanız gerekiyor bunun için. yani, parası neyse vereceksiniz ;)
daha sonra da sayfanın tamamını değil sadece journal kısmını css kodlarıyla düzenleyebiliyorsunuz, ki bunun için de deviantart'ın galerilerinde bile bir sürü kaynak/hazır kod var.
0
kobuzchu kiz
(27.09.08)
subscriber olmayanlarda da görüyorum bazen, bilmiyorum eskiden mi kalmış nedir.
0
leylak sarabi
(28.09.08)
subs alınca journal yazılan sayfada yeni bir kutu çıkıyor, oraya kod girerek yapıyorsunuz. benim subs bitmişti, yenisini de almadım epeydir o yüzden hatırlamıyorum kutunun ismini-cismini. ama subs bittikten sonra journal yenilemezseniz eski hali öylece duruyor.
0
kobuzchu kiz
(28.09.08)
(1)

Dinamik ip ile SMTP??

yuREKLI
Bilgisayarımda SMTP ile mail göndermek istiyorum. Ancak dinamik ip olduğum için gönderilen mailler kabul edilmiyor. Dinamik ip olarak SMTP ile mail gönderebilir miyim?? Gönderebilirsem nasıl??
Bilgisayarımda SMTP ile mail göndermek istiyorum. Ancak dinamik ip olduğum için gönderilen mailler kabul edilmiyor. Dinamik ip olarak SMTP ile mail gönderebilir miyim?? Gönderebilirsem nasıl??
0
yuREKLI
(27.09.08)
dynamic dns accountu almaniz gerekiyor.
0
recursion
(28.09.08)
(2)

İnternetten indirdiğim dosyayı sadece açmak istiyorum

freeland70
Arkadaşlar , bu alanda biraz yeniyim sorunuma yardımcı olursanız cok sevinirim.1 hafta önceye kadar bilgisayarıma internetten dosya indirirken bilgisayar bana 2 seçenek sunuyordu . Dosyayı AÇ yada KAYDET şeklinde.Fakat son 1 haftadır sadece bana KAYDET seçeneğini sunuyor.Tekrardan dosyayı AÇ se
Arkadaşlar , bu alanda biraz yeniyim sorunuma yardımcı olursanız cok sevinirim.
1 hafta önceye kadar bilgisayarıma internetten dosya indirirken bilgisayar bana 2 seçenek sunuyordu . Dosyayı AÇ yada KAYDET şeklinde.
Fakat son 1 haftadır sadece bana KAYDET seçeneğini sunuyor.
Tekrardan dosyayı AÇ seçeneğini nasıl kullanbilirim.
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
0
freeland70
(27.09.08)
araçlar / internet seçenekleri / güvenlik / internet sekmesinin olduğu bölümde Özel düzey var o kutucuğu tıklayın/ orada "sıfırla" yı tıklayın eskisi gibi olur yada o pencerede aşağıda dosya kaydetme / sorma bölümü var, orada ilgili kutucuğu tıklayın
0
vincenzo
(27.09.08)
iyide aç dediğimiz zamanda Temp klasörünün içine kaydetmiyor mu o belgeyi yine?
0
kojiro
(28.09.08)
(2)

Fifa 2008

joelskellington
Sistem özellikleri aşağıdaki gibi olan bir dizüstünde, 800x600 çözünürlük + tüm grafik ayarları mümkün olan en düşük seviye konfigürasyonda bile oyunu oynanamaz kılan takılmalar yaşanması, yavaşlık olması doğal mıdır?Intel Pentium Dual CPU @1660 GHz1015 MB BellekWindows VistaEğer doğal değildir diyo
Sistem özellikleri aşağıdaki gibi olan bir dizüstünde, 800x600 çözünürlük + tüm grafik ayarları mümkün olan en düşük seviye konfigürasyonda bile oyunu oynanamaz kılan takılmalar yaşanması, yavaşlık olması doğal mıdır?

Intel Pentium Dual CPU @1660 GHz
1015 MB Bellek
Windows Vista

Eğer doğal değildir diyorsanız, ne yapsam da hızlandırsam? Kanser etti beni meret.
0
joelskellington
(27.09.08)
ekran kartını yazmamışsınız?

ayrıca mevcut bellek miktarınızda vista için düşük.
0
faust
(27.09.08)
fifa 2008 vista'da problemli calisiyor.
0
turkish tekila
(28.09.08)
(2)

Enteresan Bir Donanım/Yazılım

locutus
Gecen gun yemek yedigim lokantadanin televizyon ekraninda enteresan videolar gosteriliyordu. Bir tanesinin, sonlarina yetistim. Kendisi soyle bir seydi:Bir beyaztahta veya beyazperdenin onunde, elinde kalem benzeri bir aygit bulunan bir amca var. Bu amca, beyaztahtanin gosterdigi veya uzerine yansit
Gecen gun yemek yedigim lokantadanin televizyon ekraninda enteresan videolar gosteriliyordu. Bir tanesinin, sonlarina yetistim. Kendisi soyle bir seydi:
Bir beyaztahta veya beyazperdenin onunde, elinde kalem benzeri bir aygit bulunan bir amca var. Bu amca, beyaztahtanin gosterdigi veya uzerine yansitilan bilgisayar ekrani goruntusune elindeki kalemle bir seyler cizebiliyor. Kalemi kullanarak asagi dogru bir ok cizerek yercekiminin yonunu belirleyebiliyor. Daha sonra, cesitli platformlar ve bu platformlar (egik duzlem, yaylar vs) uzerinde hareket eden nesneler (ornegin bir top) cizerek en sonunda nesneyi serbest birakiyor ve topun bu platformlardaki hareketini goruntuleyen bir animasyon olusuyor.
Bilmiyorum anlatabildim mi ama, hazirsaniz soru geliyor: Bu nedir boyle? :)
0
locutus
(27.09.08)
mit de geliştirilen bir interaktif tahta sistemi.
www.youtube.com
0
kurukafa
(27.09.08)
şöyle bir şey olabilirmi ?

www.videohome.com.tr
0
delidir yakalayin
(27.09.08)
(2)

duyuru editleyemeyen bir ben miyim?

kibritsuyu
yoksa bir bug mı oluştu, matrix'te kayma mı var, nedir?
yoksa bir bug mı oluştu, matrix'te kayma mı var, nedir?
0
kibritsuyu
(27.09.08)
opera 9/vista
sorun yok.
0
trimpot
(27.09.08)
allah allah iyice karı$tıralım o zaman.

ff3 on xp > canavar gibi düdüklüyorum

(lol)
0
durum serserisi
(27.09.08)
(1)

datron 1030w port forward

kara kadife
böyle bir arayüzü var, ben ne yapsam da bu portu forwardlasam?
böyle bir arayüzü var, ben ne yapsam da bu portu forwardlasam?
0
kara kadife
(27.09.08)
o port değerlerine açmak istediğin portu yazacaksın (hepsine aynısını)
host ip adresine de makinanın ip'sini yazcaksın.
isim kısmına ne yazarsan yaz
0
bodom
(27.09.08)
(4)

office outlook 2007

flame of feanor
bu mereti her sabah açtığımda serverdaki bütün mailleri tekrar yüklüyor. 2 bilgisayarda kullanıyoruz aynı mail adreslerini mecburen bir kopyasını serverda bırakmam gerek. nasıl hallederim ki bunu?
bu mereti her sabah açtığımda serverdaki bütün mailleri tekrar yüklüyor. 2 bilgisayarda kullanıyoruz aynı mail adreslerini mecburen bir kopyasını serverda bırakmam gerek. nasıl hallederim ki bunu?
0
flame of feanor
(27.09.08)
araçlar sekmesinden e-posta hesaplarina gir, "var olan e-posta hesabini görüntüle veya değiştir"i seç ve "ileri" butonuna bas. islem yapmak istedigin e-posta adresine mouse ile çift tikla, "diger ayarlar" butonuna bas, kücük acilan pencerenin "gelismis" sekmesine tikla. "iletinin bir kopyasini sunucuda birak" yazisinin basindaki sekmeyi "tik"le.

bu kadar.
0
trimpot
(27.09.08)
halledemezsin
0
desdinova
(27.09.08)
ne demek halledemez? tabiki halledebilir.
belirttigim sekilde yapan bir müsterim isyerinde ayni mail adresini 4 ayri bilgisayarda takip ediyor.
0
trimpot
(27.09.08)
iletinin bir kopyasini sunucuda biraktiktan sonra her açtığında bütün e-postakarı tekrar yüklemeyecek midir?
0
desdinova
(03.10.08)
(1)

"i can football" için minimum sistem gereksinimi nedir?

late viper
Evet nedir? Sitesinde yazmıyor...http://www.icanfootball.com/(bkz: i can football)
Evet nedir? Sitesinde yazmıyor...
www.icanfootball.com
(bkz: i can football)
0
late viper
(27.09.08)
tr.wikipedia.org

sağ tarafta yazıyor.
0
eigon
(27.09.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.