Giriş
(2)

.net / c# proje

the beyin
kodlari yarim kalan (eeaa... tamam yapamadigim diyelim) bir adet okul ile ilgili projemsi var. cok cok basit degil - o yuzden ben hakkaten anlarim bunlardan ve vaktim var aslinda diyebilecek birileri bana ulasirsa sozluk ustunden detaylari anlatayim.ozetle : elimizde bir veritabani ve kimi veriler v
kodlari yarim kalan (eeaa... tamam yapamadigim diyelim) bir adet okul ile ilgili projemsi var.

cok cok basit degil - o yuzden ben hakkaten anlarim bunlardan ve vaktim var aslinda diyebilecek birileri bana ulasirsa sozluk ustunden detaylari anlatayim.

ozetle : elimizde bir veritabani ve kimi veriler var (buraya kadar yaptik iste daha ne olsun) bu veriler c# ile yazilmis bir program araciligiyla (programa veritabani gosterilecek manual olarak) veritabanindan alinan adres yolundaki fotografa gizli veri olarak yazilacak (watermarking) + bir alana upload edilecek + google maps'te isaretlenecek.

local bir program da olur - web uygulamasi da olur.

(ne bicim ozet hepsini anlatmisim)

yaparim az bi paraya opensource bi seyler de kullanarak diyen varsa - okul projesi oldugunu goz onunde tutarak iletissin. en olmadi bak haci bu kismini ben yapayim da su google maps olayi zaten kolay orayi sen halledersin derseniz, ayipsin derim.
0
the beyin
(05.04.09)
"veritabanindan alinan adres yolundaki fotografa gizli veri olarak yazilacak"
burasını anlamakta ciddi sıkıntılar çektim
0
trampled under foot
(05.04.09)
kendimi net ifade edebildigimi hic bi zaman iddia etmedim zaten :)

veritabaninda yazan : c:\asdadas\adsadas\asd.jpg

asd.jpg i program gidip bulup alip icine veriyi yazacak.
0
🌸the beyin
(07.04.09)
(2)

bi öğrenemediniz şu feysbuku dedirten başlıklı soru

zittirulp
ben fotolarda taglenmek istemiyorum hangi merciye başvurmam gerekiyor? aradım mamafih bulamadım. (acaba herkes benim gibi başlık özürlü ondan mı bulamadım?)
ben fotolarda taglenmek istemiyorum hangi merciye başvurmam gerekiyor? aradım mamafih bulamadım. (acaba herkes benim gibi başlık özürlü ondan mı bulamadım?)
0
zittirulp
(05.04.09)
settings > privacy > applications > settings > photos taken of me seçeneğinin işaretini kaldırırsanız kimse görmüyor sanırım taglendiğiniz fotoğrafları.
kimse taglemesin olayı da vardı ama iyi saklamışlar, aramaya devam edeyim ben biraz daha
0
kobuzchu kiz
(05.04.09)
fotoğraflardan tek tek tag'ınızı kaldırmanız mümkün
0
turkish tekila
(05.04.09)
(3)

Resim düzeltme/kutarma programı tavsiyesi

selimse
Arkadaşlar bir arkadaşın harddiski cortlamış içindeki tüm bilgiler kayboldu. Ben Easy Recovery ve GetDataBack programları ile kurtarabileceğim dosyaları kurtardım. Fekat bazı resim dosyları boyutları 2-3mb olmasına rağmen (yani geçerli bi resim dosyası boyutunda iken) resimler açılmıyor. Bu bozulmuş
Arkadaşlar bir arkadaşın harddiski cortlamış içindeki tüm bilgiler kayboldu. Ben Easy Recovery ve GetDataBack programları ile kurtarabileceğim dosyaları kurtardım. Fekat bazı resim dosyları boyutları 2-3mb olmasına rağmen (yani geçerli bi resim dosyası boyutunda iken) resimler açılmıyor. Bu bozulmuş resim dosyalarını düzeltebilecek bir program biliyor musunuz?

Ben daha önce pix recovery yi denemiştim ama o hem çoğu zaman dosyaları kurtaramıyor hem de her resmi teker teker seçmeniz gerekiyor eziyet yani. Şimde google da aratım Picture Doctor diye bi program buldum onu da deneyeceğim ama yine de ben şunu kullandım memnun kaldım dediğiniz program var mı?
0
selimse
(05.04.09)
PC Inspector smart recovery
0
vincenzo
(05.04.09)
vincenzo ilk mesajımda yazdığımı copy paste yapıyorum:

"Ben Easy Recovery ve GetDataBack programları ile kurtarabileceğim dosyaları kurtardım" ...."resimler açılmıyor" ... Bu bozulmuş resim dosyalarını düzeltebilecek bir program biliyor musunuz?"
0
🌸selimse
(07.04.09)
pardon ya.
okuduğumu anlamamışım.
0
vincenzo
(08.04.09)
(1)

bilgisayar milgisayar internet bağlantı dalgaları

zipirinsan
arkadaşlar, evde internet bağlantım yok. zaten eve iki ayda bir geldiğim için, eve geldiğimde pc suit üzerinden cep telefonumla bağlanıyordum. ancak, dün tel şarjda ve laptop da kendi piliyle çalışmakta iken telefonu bağlayınca, farem kitlenmeye başladı. usb kabloyu çıkardığım anda fare düzeliyor. s
arkadaşlar, evde internet bağlantım yok. zaten eve iki ayda bir geldiğim için, eve geldiğimde pc suit üzerinden cep telefonumla bağlanıyordum. ancak, dün tel şarjda ve laptop da kendi piliyle çalışmakta iken telefonu bağlayınca, farem kitlenmeye başladı. usb kabloyu çıkardığım anda fare düzeliyor. sonra, telefonu şarjdan çıkarıp laptop u taktım. yine aynı şey. ancak ikisi de prizde değilken farem çalışıyor. niye? yani, eskiden hiç böyle sorunlarım yoktu. nasıl düzelecek bu? yanlışlıkla biyerine bişi mi yapmışım acep?
0
zipirinsan
(05.04.09)
voltaj usb'leri etkiliyodur belki.
0
polifonik osuruk
(05.04.09)
(1)

görev yöneticisinde cins cins programlar

enter saltman benim
acayip isimli programlar açılıyor. hiçbir isim birbirini tutumuyor kulalndıkları bellek 5000 K yı geçmiyor. çoğu zaman bişiler upload ediyo pc format attım düzelmedi sanırım d sürücüsüne de bulaşmış msconfigte de görünüyor.ne yapalırki bunla?
acayip isimli programlar açılıyor. hiçbir isim birbirini tutumuyor kulalndıkları bellek 5000 K yı geçmiyor. çoğu zaman bişiler upload ediyo pc format attım düzelmedi sanırım d sürücüsüne de bulaşmış msconfigte de görünüyor.ne yapalırki bunla?
0
enter saltman benim
(05.04.09)
isimlerinde ortak bikaç harf varsa regeditte aratın şansınız varsa bulursunuz
0
yuto
(05.04.09)
(3)

firefox - 2 soru

sanal uyku
arama kutucuğu ve adres çubuğunun arayacağı adresi google.com yerine google.com.tr olarak nasıl değiştiririz? about:config'e baktım biraz ama çok kurcalamadım.arama kutucuğuna kendi istediğimiz siteleri nasıl ekleriz? yani eklenmeye uyumlu siteler çıkınca o kutucuk mavi oluyor zaten ama uyumsuz olan
arama kutucuğu ve adres çubuğunun arayacağı adresi google.com yerine google.com.tr olarak nasıl değiştiririz? about:config'e baktım biraz ama çok kurcalamadım.

arama kutucuğuna kendi istediğimiz siteleri nasıl ekleriz? yani eklenmeye uyumlu siteler çıkınca o kutucuk mavi oluyor zaten ama uyumsuz olan başka bir site eklemek istesek bunun yolu yordamı nedir?
0
sanal uyku
(05.04.09)
(ilk soru icin) about:config -> keyword.URL
0
sourlemonade
(05.04.09)
adres çubuğu için orasıymış, düzenledim şimdi ama arama kutucuğundaki kısım hala google.com üzerinden arama yapıyor?
0
🌸sanal uyku
(05.04.09)
Cevap şu. mycroft.mozdev.org

Bu sitede google.com.tr bul, ekle. Ekşi için bile var.
0
pichoscosama
(05.04.09)
(4)

bu hata neyin nesi?

therevo
flash diski acmaya calıstıgımda bu hata cıkmakta. baska flash diski de denedim onda da aynı hata. sorun sanırım pcde? bilen varsa yardımcı olursa cok makbule gecer. googleda bi windows hatası olarak gecmekte ama cozumunu bulamadım.
flash diski acmaya calıstıgımda bu hata cıkmakta. baska flash diski de denedim onda da aynı hata. sorun sanırım pcde? bilen varsa yardımcı olursa cok makbule gecer. googleda bi windows hatası olarak gecmekte ama cozumunu bulamadım.
0
therevo
(04.04.09)
trojene benziyor. yakın zamanda olduysa sistem geri yükleme yap, ve güncel bir antivirüs taraması yap ve combofix'i çalıştır.
0
abtash
(04.04.09)
google aramasında hata kodunun 1381 olduğunu buldum. Daha sonra şöyle birşey buldum. Daha önce kullanmadığım için öneremiyecem ama son çare olarak başvurabilirsin. Belki bir işe yarar.

www.errornumbers.com
0
ocanal
(04.04.09)
@abtash combofix ve geri dosunum calısmıyo :)

@ocanal sitedeki programı kurdum bi ton hata buldu silmek icin register et diyo :)

neyse yine de saolun.. ben serialine falan bakayım bari..
0
🌸therevo
(04.04.09)
bu usb disk'lerle bulasan ve su siralar cok yaygin bir trojan/virus. sanirim Kido diyorlar... antivirus programin yoksa format at, varsa update edip tum bilgisayari ve usb disklerinde arama yaptir.
0
kezzy homeros
(05.04.09)
(3)

xp kurma sorunu stop 0x00000007B hatası

abtash
yeni aldığım notebook'a xp kurmak istedim. cd'yi takıp kurulumu başlattım, ön yüklemeleri yapıp tam format ekranına gelirken (yani d'yi c'yi sil ekranı gelmeden) üstte yazdığım hatayı veriyor mavi ekran olaraktan, yanında bir şeyler daha yazıyor, kod olaraktan. hdd zarar görmüş olabilir chkdsk falan
yeni aldığım notebook'a xp kurmak istedim. cd'yi takıp kurulumu başlattım, ön yüklemeleri yapıp tam format ekranına gelirken (yani d'yi c'yi sil ekranı gelmeden) üstte yazdığım hatayı veriyor mavi ekran olaraktan, yanında bir şeyler daha yazıyor, kod olaraktan. hdd zarar görmüş olabilir chkdsk falan yap diyor. yaptım yok hdd'de sorun. hani hdd sata olduğu için hata verecek olsa, hdd bulunamadı demesi gerekmiyor mu? oraya bile gerekmedi, hem bu normal xp değil, sata driver'larını entegre ettiğim bir xp cd'si. temiz bir xp cd'si ile denedim aynı hatayı verdi, arattım da bulamadım, çıkamadım işin içinden.
0
abtash
(04.04.09)
biraz araştırdım... olay sata ile alakalı... anakartın cdsindeki yazılım ile kendine floppy hazırla sata sürücünü tanıtmak için.. sonra yükleme sırasında "3. parti bir raid .. vs kurmak için f6ya basın" dediginde bas f6 ya, koy floppy yi, önce onun driver ı yükle, sonra da o temiz xp cdsinden kur... Tahminimce entegre cd sorunlu, normal cd de satayı tanımıyor... Bir de böyle dene...
0
tcp0203
(05.04.09)
tcp0203, laptopta nasıl olacak o floppy işi? ;)
0
pichoscosama
(05.04.09)
ben de sata hatası olduğunu tahmin etmiştim ama normal sata hatası öyle vermediği için kıllandım. neyse o zaman anakart'la gelen rad driver'inı bir xp cd'sine entegre ederim öyle olur artık, teşekkürler.

@pichoscosama
evet haklısın floppy olmaz, özel bir xp cd'si yaparız olur biter.
0
🌸abtash
(05.04.09)
(1)

Overclock

sarere
lga 775 Pentium 4 3.20 ghz işlemcim var bide stok fan. ben bunu iyi bi fanla kaça overclocklarım. voltaj falan veremiyorum zaten biostan dolayı. sadece fsb artırarak ?ayrıca 48-50 derece overclocksuz sıcaklığı
lga 775 Pentium 4 3.20 ghz işlemcim var bide stok fan. ben bunu iyi bi fanla kaça overclocklarım. voltaj falan veremiyorum zaten biostan dolayı. sadece fsb artırarak ?

ayrıca 48-50 derece overclocksuz sıcaklığı
0
sarere
(04.04.09)
soyle bir yazi var: www.extremeoverclocking.com

isine yarar umarim. fikir vermesi acisindan en azindan.
0
sourlemonade
(05.04.09)
(1)

LastXP v22.0

alpha05
son sürümü 22.0 di mi?indirdim kurdum vmware de iyi çalıştı. windows kurulumunda kendi lisansımı kullandım wga da problem yok.baya bi programı da birlikte getiriyor, hoş.sorun yaşayan veya tavsiye etmeyen var mı? ne dersiniz? kuracam bak...
son sürümü 22.0 di mi?
indirdim kurdum vmware de iyi çalıştı. windows kurulumunda kendi lisansımı kullandım wga da problem yok.
baya bi programı da birlikte getiriyor, hoş.
sorun yaşayan veya tavsiye etmeyen var mı? ne dersiniz? kuracam bak...
0
alpha05
(04.04.09)
kur gtisin
0
bryan fury
(05.04.09)
(7)

yollarin kapanmasi ve tazminat olayi

kartonpiyer
simdi misal obama geliyo diye yollar kapaniyo ya, ben de bi sekilde o yollarin kapanmasi nedeniyle isimin aksadigini ve para kaybettigimi, zarar ettigimi belgeleyip mahkemeye versem birilerini.. 1. kimi mahkemeye vermek gerekir ki..2. tazminat alinabilir mi sizce?3. turkiyede de boyle seyler olabilm
simdi misal obama geliyo diye yollar kapaniyo ya, ben de bi sekilde o yollarin kapanmasi nedeniyle isimin aksadigini ve para kaybettigimi, zarar ettigimi belgeleyip mahkemeye versem birilerini..
1. kimi mahkemeye vermek gerekir ki..
2. tazminat alinabilir mi sizce?
3. turkiyede de boyle seyler olabilmez mi? hani gastede okuruz ya hep..
0
kartonpiyer
(04.04.09)
kişisel fikrim:
3. şıkkı!!!
0
follus cerebralis
(04.04.09)
dostum yurtdışında çok kaldın yeni dönüş yaptın türkiye'ye sanırım.ne davası ne tazminatı. burası türkiye bi de borçlu çıkarsın devlete :)
0
roadrunner merlin
(04.04.09)
çok iyi bi avukata ihtiyacın olur. davayı kesin kaybedersin diye bir şey de yok. kazanma ihtimalin de azın çoku.
0
teritori
(04.04.09)
denemekten bir şey çıkmaz. yanız iki şeyin çok olması lazım: 1. para, 2.zaman. bunları geçtiysen istanbul valiliği muhatabın. ancaaak, işlerinin bu kapanmalara bağlı aksadığını bir şekilde tespit de ettirmen lazım. benim aklıma gelen, yanına bir noter (veya yetkilisi) alıp tespiti bununla birlikte yapman. daha sonra da hukuk mahkemelerine müracaat edersin, ama o kısmında iyi bir avukat lazım sana.
0
fempusay
(04.04.09)
kabaca şöyle bir savunmayla karşılaşacağınız bir dava olur diye sıkıyorum.. "bu bir güvenlik önlemidir ve ardında kamu yararı vardır"(abd başkanının türkiyede suikasta uğraması uluslar arası kamuoyunda bizi göt eder vs vs)kırmızı ışıkta beklemeniz nasıl kamu yararıysa ona bağlarlar muhtemelen..
0
pascha d
(04.04.09)
Filmlerden gördüğüm kadarıyla bu güvenlik tedbirleri sadece bizim memlekete has bir uygulama değil.Kendi ülkelerinde de çok sıkı tedbirlerle korunuyor bu devlet başkanları.Ha biz abartıyor muyuz?Ben ikilemde kaldım.Bir yandan bize eziyet oluyor diye kızıyorum diğer yandan adama burada bir şey olsa bunu kime nasıl izah ederiz diye dişimi sıkıyorum.Hukuki açıdan da dilekçeni alırlar,arkandan gülerler,sonuç olarak da minareyi kılıfa uydururlar sanırım.(Hukukçu değilim;hukuki değerlendirmemi kaale almayın.)
0
vasıfsız eleman
(05.04.09)
hukukla uzaktan yakından alakası olmayan biri olarak 3. şık diyorum.
0
bordeaux
(24.04.09)
(2)

Bu paypal ne ayak?

khan shabbir
Mutlu CumartesilerŞimdi bu paypala 2 yıl dır üyeyim. Kredi kartı bilgilerim de sistemlerinde 2 yıldır mevcut. Geçen gün alış veriş yapacaktım, paypal kredi kartını doğrula felan diye alışverişe izin vermedi. Sonra tekrar kart bilgilerini girdim bu sefer de anladım ki karttan 1,95 dolar çekmiş. Neyse
Mutlu Cumartesiler
Şimdi bu paypala 2 yıl dır üyeyim. Kredi kartı bilgilerim de sistemlerinde 2 yıldır mevcut. Geçen gün alış veriş yapacaktım, paypal kredi kartını doğrula felan diye alışverişe izin vermedi. Sonra tekrar kart bilgilerini girdim bu sefer de anladım ki karttan 1,95 dolar çekmiş. Neyse alışverişe devam edeyim dedim yine izin vermedi ve yine yukarıdaki süreci tekrarladım yine 1,95 dolar çektiler.
Sonra çarpık ingilizcemle mail attım bu adamlara, onlarda bana mail attılar sağolsunlar.
Özetle mesaj şu; kredi kartı ekstirenizde, paypal yazan yerin sol yanındaki 4 haneli kodu sistemimize girin, çektiğimiz 1,95 i iade edelim.
Neyse bu adamların dediğini yaptım. Girdim kodu ilgili yere. 2 kere 1,95 çekmişlerdi ama birini iade ettiler, o da kredi kartıma değil, bonus diye uydurdukları sistemlerine eklediler. Hadi neyse dedim Kredi Kartını onayladık bari 1,95 önemli değil. Ama kredi kartım onaylı gözüktüğü halde alışverişe izin vermiyor. Başka bir kredi kartı ekle diyor, doyamadım 1,95 'e diyor
Sonuç olarak sanal kart falan derken bunlar 3-4 tane 1,95 çektiler... Buna göre Emine doğduğunda annesinin yaşı kaçtı?
0
khan shabbir
(04.04.09)
şimdi şöyleki sen her kart onaylama için başvuru yaptığında aynı işlemi farklı kodlarla yapıyorlar. yani şöle diyelim 4 kere başvuru yaptıysan ekstrede 4 farklı kod olacak. ve sen bu 4 farklı kodu sisteme girerek 4 ödemeyi de geri alabilirsin. para direkt olarak geri yatıyor. ben de öyle oldu en azından ama kart onaylı gözükmesine rağmen işlem yapamama problemi ile karşılaştığımda koymuşum dedim vazgeçtim.
0
ehlana
(04.04.09)
@ehlana
bende parayı kredi kartıma yatırmadı. Bu paypal hesaptaki parayı nasıl harcayabiliriz?
0
🌸khan shabbir
(04.04.09)
(1)

Vestel onyx 15NP-T55-ZD3P Laptop

onurr
Bu marka ve model de bi bilgisayarı arkadaşımdan aldım format atmak için ve başıma bela ettim...Başıma gelmeyen kalmadı bu bilgisayar yüzünden :(Bu bilgisayarın chipset driver ını bulamıyorum ve bulamadığım için de ethernet ve ağ denetleyicisi çalışmıyo haliyle...Bu driver hakkında bi yardım istiyor
Bu marka ve model de bi bilgisayarı arkadaşımdan aldım format atmak için ve başıma bela ettim...
Başıma gelmeyen kalmadı bu bilgisayar yüzünden :(
Bu bilgisayarın chipset driver ını bulamıyorum ve bulamadığım için de ethernet ve ağ denetleyicisi çalışmıyo haliyle...
Bu driver hakkında bi yardım istiyorum :(
0
onurr
(04.04.09)
Vestel'den CD'sini satın alabilirsin. Ya da www.cpuid.com bu programla anakartın marka model bilgisini öğren, bana ulaştır.
0
pichoscosama
(04.04.09)
(5)

Sürekli Kontör Kazandınız Sayfaları Açılıyor

yaseka
öncelikle merhaba,nasıl oldu bilmiyorum ama bu reklamlardan başım dertte. resimde gördüğünüz gibi task bar'a bir info işareti iliştirmiş, ne siliniyor ne dokunuluyor ve ayrıca 5 dk da bir reklam açılıp duruyor. nod 32 ile araştırdım bir şey bulamadı. spybot, ad-aware vb. programlarda bir şey bulmadı
öncelikle merhaba,
nasıl oldu bilmiyorum ama bu reklamlardan başım dertte. resimde gördüğünüz gibi task bar'a bir info işareti iliştirmiş, ne siliniyor ne dokunuluyor ve ayrıca 5 dk da bir reklam açılıp duruyor.

nod 32 ile araştırdım bir şey bulamadı. spybot, ad-aware vb. programlarda bir şey bulmadı. nasıl çözerim bu sorunu. format dememenizi umut ediyorum yoksa yandığımın resmidir :)
0
yaseka
(04.04.09)
sistem geri yükleme yapın.
0
henry gale
(04.04.09)
task manager dan calısan proseslere bi gozatın bisiler yuklemıstır o kesin sonra onu aratıp kaynak dosyasını silersininz. bi de ekle kaldır dan kontrol edin sizin yuklemedıgını bisiler var mı.
0
bryan fury
(04.04.09)
bence birde spysweeper ile spyware doctor deneyin.
0
türk kelekom
(04.04.09)
hemen format atıp pire için yorgan yakmaya gerek yok ne zamandır olduğunu biliyorsanız o tarihten önceki bir sistem denetim noktasına sistem geri yükleme yapın
0
kaelthas sunstrider
(04.04.09)
@henry gale, kaelthas sunstrider

teşekkürler arkadaşlar. son çare spyware doctor'u denedim, olmadı. dediğiniz gibi sistem geri yükleme yaptığımda düzeldi. spyware programları ya da virüs programlarının sorunu bulmaması şaşırttı beni.
0
🌸yaseka
(04.04.09)
(2)

Frets on Fire oynayan dostlar lütfen yardım edin

sakal
dostlar oyunda C:\Program Files\Frets on Fire\data\songs sırasını izleyerek oyunları winzipten extract ediyorum, oyunu açıp parçayı seçiyorum, fonda müzik olmasına rağmen o akan perdelerin üzerindeki renkli tuş simgeleri gelmiyor, hatta bazen müzik de gidiyor. bunun nedeni nedir merak ediyorum neyi
dostlar oyunda C:\Program Files\Frets on Fire\data\songs sırasını izleyerek oyunları winzipten extract ediyorum, oyunu açıp parçayı seçiyorum, fonda müzik olmasına rağmen o akan perdelerin üzerindeki renkli tuş simgeleri gelmiyor, hatta bazen müzik de gidiyor. bunun nedeni nedir merak ediyorum neyi yanlış yapıyorum?

bir küçük soru daha var; C:\Program Files\Frets on Fire\data\mods tan mod yüklüyorum fakat oyun ayarlarına girip yapılandırmaya çalışınca error verip oyundan tamamen çıkıyor, bunda ne yanlış yapıyorum?
0
sakal
(04.04.09)
çalmak istediğiniz şarkının dosyaları tam mı?
- song.ini
- notes.mid
- guitar.ogg
kesinlikle olması gereken dosyalar. bunların isimleri de böyle olmak zorunda yoksa FoF tanımıyor.
0
citroc
(04.04.09)
evet şimdi baktım hepsi var aynen şöyle song, notes, guitar, yapılandırma dosyası bir tane de ama şarkıyı açınca fonda parça çalıyor butonlar akmıyor yani o alttaki fret akıyor ama renkli butonlar gelmiyor..
0
🌸sakal
(04.04.09)
(2)

Windows XP'de "The system cannot find the file specified" Hata Mesajı

roadrunner merlin
windows xp'de(sp3) periodik aralıklarla ekteki resimi bulunan hatayı alıyorum, hatayı alma süresi 30dk ile 1 saat arasında değişiyor ama devamlı durduk yere ekrana geliyor bu hata mesajı. microsoft'un forumlarıda dahil olmak üzere ms sitesindeki bütün çözümleri tek tek uygulamama rağmen aynı hatayı
windows xp'de(sp3) periodik aralıklarla ekteki resimi bulunan hatayı alıyorum, hatayı alma süresi 30dk ile 1 saat arasında değişiyor ama devamlı durduk yere ekrana geliyor bu hata mesajı. microsoft'un forumlarıda dahil olmak üzere ms sitesindeki bütün çözümleri tek tek uygulamama rağmen aynı hatayı alıyorum. hatanın şöyle bi uyuzluğu var ok diyene kadar gitmiyor ve her zaman bütün pencerelerin üzerinde geliyor ve haliyle film izlemek oyun oynamak falan eziyete dönüşüyor. bu soruna çözüm önerisi olan var mıdır?
0
roadrunner merlin
(04.04.09)
programlardan birisi bu soruna neden oluyor bence ama hangisi oldugunu anlamak cok zor olabilir. tek tek baslangicta baslayan programlari sonlandirip sirayla izin vermeyi deneyebilirsiniz ama bu biraz uzun surer. yok bunlardan degilse windows xp'nin kendi sistem dosyalarindan birisiyle alakalidir o zaman yeni kurulumdan baska sansiniz yok demektir.
bi de soyle deneyebilirsiniz belki; bu hatayi verdikten sonra calismakta olan programlarinizi tek tek sonlandirmayi deneyin. normalde ie hatasi gibi bir pencerede geliyor ama bir ihtimal calisan bir programin uzantisi olma ihtimali var.
0
entrapmen
(06.05.09)
sanırım hata windows xp'nin kendi sistem dosyalarından birisiyle alakalı. hem service'ler hemde diğer programlar olsun durdurup çalıştırmayı denedim daha önce. yeniden kurulum yapacağım ama sistemi tekrardan eski haline getirmem nerden baksan bi haftamı alır. (visual studio, delphi'nin kurulumu etc.)
0
🌸roadrunner merlin
(06.05.09)
(6)

bilgisayar oyunu kaldırır mı sitesi

ayiadam
böyle bir site vardı. duyuru da linki verilmişti ama aradım bulamadım. giriyorsun oyunu seçiyorsun o birşeyler yapıyor minimum da kaldırır, kaldırmak ne azına sıcar, ekran kartın bok gibi hayatta olmaz gibi sonuçlar veriyordu. bir buldurun be.
böyle bir site vardı. duyuru da linki verilmişti ama aradım bulamadım. giriyorsun oyunu seçiyorsun o birşeyler yapıyor minimum da kaldırır, kaldırmak ne azına sıcar, ekran kartın bok gibi hayatta olmaz gibi sonuçlar veriyordu. bir buldurun be.
0
ayiadam
(04.04.09)
mabl
(04.04.09)
her zaman doğru sonucu vermiyor yalnız, kaldıramaz dediği oyunları oynadığım olmuştur.
0
baldur2
(04.04.09)
"bu oyunu kaldırmak ne kelime aya çıkarsın" dediği zamanlarda da oynayamamak gibi durumlarla karşılaşabilirsin. %100 doğru değil ancak işe yarar bir site. en azından arada can sıkıntısında eğlence olsun diye girilebiliyor.
0
thor odinsson
(04.04.09)
hadi donanımda derecelendirme yaptı anladım da, tamamen güncel ve lisanslı işletim sistemine nasıl 6 üzerinden 5 verdi anlamadım gitti.
0
abtash
(04.04.09)
5 gb yer istior oyun- ben de 4 gb varmıs kaldıramaz diyor. ekran kartı istiyor 128, ben de 256 var ama önerilen marka uymuyor diye kaldıramaz diyor. yapıyor böyle şeyler. hani sadece ne kadar ram ne kadar islemci istiyor diye bakmak yetiyor bana.
0
🌸ayiadam
(04.04.09)
@colonizer
özellikle yazdım tamemen güncel diye:) ha fazla güncel sevmiyorsa oyun o ayrı tabi.
0
abtash
(04.04.09)
(1)

mikrofon sesi hoparlorden cikmiyor

ak you war
hp laptop var ve 64 bit vista kurulu. conexant high defination smartaudio 221 ses karti. mikrofon test bolumunde falan calisiyor. yani ses girisi oldugunu belirten gostergeler oynuyor. hatta guitar rig 3 isimli bir gitar programi var. gitari bagliyorum ve tellere vurunca `input` kisminda hareket olu
hp laptop var ve 64 bit vista kurulu. conexant high defination smartaudio 221 ses karti. mikrofon test bolumunde falan calisiyor. yani ses girisi oldugunu belirten gostergeler oynuyor. hatta guitar rig 3 isimli bir gitar programi var. gitari bagliyorum ve tellere vurunca input kisminda hareket oluyor. sorun mikrofondan giren sesi speakerdan dinleyememem. bir yardim be canlar.
0
ak you war
(04.04.09)
Bunun tek bir sebebi olabilir; ses yöneticisi denilen zımbırtıda mikrofon girişinin mute olması. Mute (ya da sessiz) seçeneğinin yanındaki işareti kaldırıp deneyin.

Eğer ses yöneticisinde mikrofon kısmı yoksa özellikler vb. kısmına girip onu ekleyin.

Not: Fazla yüzeysel bir cevap oldu tabi ama şansımı deneyeyim dedim.
0
bitti
(04.04.09)
(1)

skorbord

transall
sevgili sporsever skorbakarlar, arasıra aramızda 7-8 er takım çıkararak voley, basket,fut (bol) ve sırıkla atlama turnuvası düzenliyoruz hakemli falan ciddi yani. eski model kağıtlı bir skorbord tabelamız var ama ben elektronik bi tane yapmak istiyorum, aradım taradım devre şeması, parça listesi fal
sevgili sporsever skorbakarlar, arasıra aramızda 7-8 er takım çıkararak voley, basket,fut (bol) ve sırıkla atlama turnuvası düzenliyoruz hakemli falan ciddi yani. eski model kağıtlı bir skorbord tabelamız var ama ben elektronik bi tane yapmak istiyorum, aradım taradım devre şeması, parça listesi falan bulamadım. eski bilgilerime göre 7segment display ve entegresi, saat entegresi (geri sayım için),5 v regüle şeysi (3 bacaklı olan) lazım galiba tam olarak ne lazım, nasıl olur, olur mu? ledlerle yapmaya çalışsam bi 5 voltluk regüle tüm devreyi ve 100 tane ledi besleyebilir mi?
0
transall
(04.04.09)
@divit ve bilenlere:
sayılar için 188-188 ve zaman için 30:00 dan geriye sayacak yani 10 tane 7 segment. her segment yerine 3 er led kullansam, 188 in 1 leri için de ikişer tane,60x3=180 led yapar. 5 volt regüle kaç led ya da 7 segmenti besler ki? bir de zaman ve skor için push button sayıcı entegre ismi de lazım bana.
0
🌸transall
(04.04.09)
(11)

internetinizin halini sorayım dedim

bira sisesi kapagi
ttnet kullanıyorum ve benim internet saat 8'den beri feci derecede yavaş. 100kb'ın altına inmeyen rapidshare 4kb gösteriyor. sizde de var mı böyle bir yavaşlık?
ttnet kullanıyorum ve benim internet saat 8'den beri feci derecede yavaş. 100kb'ın altına inmeyen rapidshare 4kb gösteriyor. sizde de var mı böyle bir yavaşlık?
0
bira sisesi kapagi
(03.04.09)
an itibariyle bende 94 kb la indiriyor,yer adana.
0
madrigal
(03.04.09)
var. sayfalar açılmıyor veya çok zor açılıyor.. ekşiduyuru'ya da giremiyordum epeydir. bilgisayardan sanmıştım baştan ama arkadaşlar da söyledi, onlarda da varmış bir yavaşlık.

edit: yer istanbul.
0
hicazkar
(03.04.09)
torentte sıkıntı yok da rapid sorunu bende de var.

yer kocaeli.
0
dragon1653
(03.04.09)
benimki de çok yavaş bazı sayfaları açmıyor.açsa bile 1 saat bekliyorum.
0
szqnn
(03.04.09)
ben izmir'deyim ve benzer bir yavaslik sorunu yasiyorum. 10-20kb arasi geziniyor.
0
npyx
(03.04.09)
dns'leri otomatik alırsanız yavaşlık problemi kalmıyor( sanırım ). ben değiştirdim oldu.
0
delirdinho
(03.04.09)
Sözlüğün olağan yavaşlığı hariç her zamanki hızında. L: İstanbul.
0
gulden kale
(04.04.09)
olmaz mı?!

öğlene kadar problem yoktu,ne olduysa öğlen oldu..
ben de tek problem bende mi acaba diyerek trojan, spyware taraması yapıp duruyordum..

birkaç forum taradım, yurtdışı çıkışları problemli yine..bir yerde çanakkale-istanbul arasından kaynaklanan bir problem olduğunu yazmışlardı..

rapid'te 2-4kb arasını görüyordum gündüz, şimdi ise 12'lerde..
0
godot yu hacklerken
(04.04.09)
ortalama 150kb küsürle çeken rapid 20kb civarına düşmüştü, saat 01:20 gibi de tamamen gitti internet.

5dk önce geldi çok şükür.

yer istanbul anadolu yakası
0
pozitif dusunce de kazanir
(04.04.09)
zaman zaman, facebook, v.s gibi sitelerdeki resimleri açmakta bile güçlük çekiyorum. altyapısın çok kötü olan bilecik.

burası bana tanrının bir lutfu.
0
huzunbaz sevisgen
(04.04.09)
son bir kaç haftadır, yer yer bu problem var.
0
roadrunner merlin
(04.04.09)
(2)

Altyazı Hakkında Yardım

ehlana
Geçenlerde Into The West i indirdim torrentdan. fakat dosyayı hazırlayan arkadaş son bölüm haricinde hepsini 2 parça şeklinde yapmış. yani toplam 11 tane dosya var. Malesef buna uygun altyazı bulamıyorum. Şimdi soracağım soru şu. altyazı dosyalarını ikiye bölerek senkronizasyon ayarları ile mi uğraş
Geçenlerde Into The West i indirdim torrentdan. fakat dosyayı hazırlayan arkadaş son bölüm haricinde hepsini 2 parça şeklinde yapmış. yani toplam 11 tane dosya var. Malesef buna uygun altyazı bulamıyorum. Şimdi soracağım soru şu. altyazı dosyalarını ikiye bölerek senkronizasyon ayarları ile mi uğraşmak daha kolay ve bunu nasıl yapacağım? yoksa 2 parça halinde olan filmleri birleştirmek mi daha kolay ve bunu nasıl yapacağım? yardımcı olabilirseniz sevinirim.
0
ehlana
(03.04.09)
divxplanet.com

www.turkcealtyazi.org

bu iki dökümanda altyazılarla nasıl oynayacağın anlatılıyor, filmleri birleştirmek bence biraz daha zor olur, hem fps'siydi şuyuydu buyuydu değişir iyice allak bullak olur.
0
cevaps
(03.04.09)
bizim kardeş de zamanında -ihtimal ki sizinkinin aynı- iki parçalı dosyalardan indirmiş, altyazısını tutturamadım filan diyordu. baştan, tek parçalar halinde 6 bölüm indirdim, altyazıları da paşalar gibi.
not: altyazı bölmek, senkronize etmek zor bir iş değil. @cevaps'ın verdiği linkler işini görür. ben kullanıyorum subtitle workshop'u, basit program.
0
hicazkar
(03.04.09)
(3)

Laptop şarj meseleleri

jesters cap
Ben dört yıldan sonra ilk defa bir laptop alıyorum. Benim eski devlet baba laptopunda (öğretmen) paso şarj ederdi, dolu boş fark etmez. Bu sayede piline elveda demiştim. Yeni nesil laptoplar da öyle mi? Yani dolu olsa da doldurmaya çalışmaya ve bu yolla da pilin ırzına geçmeye devam ediyor mu yoksa
Ben dört yıldan sonra ilk defa bir laptop alıyorum. Benim eski devlet baba laptopunda (öğretmen) paso şarj ederdi, dolu boş fark etmez. Bu sayede piline elveda demiştim. Yeni nesil laptoplar da öyle mi? Yani dolu olsa da doldurmaya çalışmaya ve bu yolla da pilin ırzına geçmeye devam ediyor mu yoksa kesiyor mu bir yerde? eğer modeline bağlı diyorsanız "dell 1537"
0
jesters cap
(03.04.09)
su an kullandigim notebook'umu alali 10ay oluyor. aldigim gunden beri surekli prize takili olarak kullaniyorum. arada disarida bir yerdeysem ya da otobusteysem falan pilde kullanmisimdir. herhangi bir sorun yok henuz. (tabi ben surekli 'high performance' plani ile kullandigim icin 1-1.5 saat arasi ancak yetiyor)
0
sourlemonade
(03.04.09)
Dolu pil şarj olmaz; devre pile elektrik gitmesini engeller.

Lakin dolu-boş olmasına dikkat etmeden sürekli şarj ederseniz o alet elinizde kalır yine. Bilim henüz buna bir çare bulamadı.

Tavsiyem sürekli elektriğe bağlı çalıştırmanız ve mecbur olmadıkça şarjda kullanmamanızdır. Şarjda kullanıyorsanız eğer şarj tam boşalmadan yeniden doldurmayın.
0
ataturkiye
(03.04.09)
Pil konusunu epeyce okudum internette, bir sure sonra piliniz olecek, malesef bu konuda yapacak bisey yok.

Ancak bu sureyi uzatmak mumkun. Bunun icin bir hafta ya da on gunde bir, pilinizi tam bosaltmak gerekiyor diye yaziyor kaynaklar. Surekli dolu tutulan pillerde hafiza etkisi cok daha fazla goruluyor.

Pazar geceleri fisini cekiniz laptopun yatmadan evvel, birakin pili bitip kendi kendine kapansin. Sabah geri takarsiniz fisini.
0
lightblue
(04.04.09)
(6)

kablonet ve wireless router ile ilgili acil yardım..

iterator
efenim ben kablonete üye oldum telekoma uyuz olduğum için. kablolu modem verdiler tek portlu ben de gittim bi asus wl-520gc wireless router aldım. bağlantılarını falan yaptım ancak naptıysam wireless üzerinden internete erişemiyorum. acaba bunun ince bi ayarı falan mı var bilmediğim? kablonet modem
efenim ben kablonete üye oldum telekoma uyuz olduğum için. kablolu modem verdiler tek portlu ben de gittim bi asus wl-520gc wireless router aldım. bağlantılarını falan yaptım ancak naptıysam wireless üzerinden internete erişemiyorum. acaba bunun ince bi ayarı falan mı var bilmediğim? kablonet modeminden çıkan kabloyu wirelesstaki wan girişine takıyorum. router ayarlarından da kablo ile bağlancaksın otomatik ip alır falan diyorum ama cıh olmuyo. ne yapmak lazım..
0
iterator
(03.04.09)
cd ile kurulum yaptınız mı? linksys var bende de. ilk önce cd ile kurulum yapıp şifre falan vermiştim. sonra sorunsuz şekilde girdi.
0
lemmiwinks
(03.04.09)
yaptım o kurulumu falan ama bağlantıda internet yok gözüküyo ve girmiyo bi türlü. sorun routerda kabloyu bilg.a takınca girebiliyorum nete..
0
🌸iterator
(03.04.09)
onun dışında bir ayar gerekeceğini sanmıyorum. ben ilk kurduğumda şifre koymaktan gayrı bir şey yapmamıştım.
0
lemmiwinks
(03.04.09)
wan kısmında wan connection type ı dynamic ip yapmanız yeterli normal şartlarda. sonra bi reboot edin routerı, bağlanması lazım.
0
coolspot
(03.04.09)
wireless kanalını değiştirmeyi denedin mi ? eğer işletim sistemin vista ise böyle bir problem çıkabiliyor, genelde default kanal 11 olarak geliyor, bunu 6 ile değiştirerek bir sürü bağlantı problemini çözmüşlüğüm var. tabi wireless ağı gördüğünü, hatta belki şifreyi girip bağlandığını ama internete bağlanamadığını varsayarak yazdım bunları.
0
unfs
(04.04.09)
tüm öneriler için teşekkürler ancak çok alakasız bi yolla sorun çözüldü. router ayarlarına authentication için mac adresi girince oldu. aratan olursa yardımı olur belki diye yazayım dedim..
0
🌸iterator
(04.04.09)
(1)

Web Service @ VS 2008 / C#

yuto
bu web service'lere erişimi visual studio 2008 (express edition <bilmiyorum farkediyo mu o sürümler>) nasıl sağlıyoruz bileniniz var mı? servisi yazdım programla erişemiyorum deli oldum. windows server 2008'de derlediğin için sanırım bir yok ya da adı değişik, run dan komut girme gibi atraksiyonları
bu web service'lere erişimi visual studio 2008 (express edition <bilmiyorum farkediyo mu o sürümler>) nasıl sağlıyoruz bileniniz var mı? servisi yazdım programla erişemiyorum deli oldum. windows server 2008'de derlediğin için sanırım bir yok ya da adı değişik, run dan komut girme gibi atraksiyonları uygulayamıyorum o yüzden.

yardımlarınızı bekliyorum pls ltf tşk.
0
yuto
(03.04.09)
roadrunner merlin
(03.04.09)
(1)

Ebay

zapake
şimdi ben bi bok yedim ebaya bulaştım sizlere de iş çıkardım bana yardımcı olun diye. mesele su . benim new jerseyde adresini dogru durust bilmeyen bi arkadasım var. dedim ona yollayayım alacağım seyleri burdan odeyip o gelince buraya ondan alırım. sonra ilk olarak bunu aldım:http://cgi.ebay.com/ws/
şimdi ben bi bok yedim ebaya bulaştım sizlere de iş çıkardım bana yardımcı olun diye. mesele su . benim new jerseyde adresini dogru durust bilmeyen bi arkadasım var. dedim ona yollayayım alacağım seyleri burdan odeyip o gelince buraya ondan alırım. sonra ilk olarak bunu aldım:
cgi.ebay.com
bizim arkadas bana zipcodum 08092 demişti baktım adam 08902 ye yollamıs sonra dedim zip code yanlıs adam gonderiyi iptal etti benden dogru adresi gondermemi bekledi. neyse sonra ben dogru zipcodu yolladım megerse zaten zipcodu 08902 imiş dedim bi yanlıslık oldu falan neyse sonra adamdan ses çıkmadı şimdi baktımki adam benim aldıgım seyi burda yeniden listelemiş:
cgi.ebay.com

ne yapmak lazım ? ebayda contact us'ı bulup bi mesaj cektim serefsiz yeniden listelemiş benim elime gelmeden die sonuc çıkarmı supheliyim. dolaptan alayımmı su?
0
zapake
(03.04.09)
paypal'e bildirin onlar çözer.
0
bira sisesi kapagi
(03.04.09)
(3)

wmiprvse.exe neden bu kadar şişti

teritori
Efendim babamın iş yerindeki bilgisayar bir server'a bağlı ve son zamanlarda inanılmaz yavaşladı babamın bilgisayarı. görev yöneticisinden baktım bu wmiprvse.exe olan işlem, işlemcinin %70'ini götürüyo arkada. aynı server'a bağlı diğer makinelere baktım %1-2 arasında gidip geliyor. biraz google'a ba
Efendim babamın iş yerindeki bilgisayar bir server'a bağlı ve son zamanlarda inanılmaz yavaşladı babamın bilgisayarı. görev yöneticisinden baktım bu wmiprvse.exe olan işlem, işlemcinin %70'ini götürüyo arkada. aynı server'a bağlı diğer makinelere baktım %1-2 arasında gidip geliyor.

biraz google'a baktım kapatıldığında sorun çıkacağı söylenmiş. özel bir ofis veya kendi bilgisayarım olsa canına okurdum ben o makinenin ama devlet dairesi olunca biraz çekiniyorum. makul bir şekilde çözüm üretilebilinir mi bu soruna?

yavaşlığı şöyle anlatim word'de bir harf silmek için del'e basıyoruz 3 sn. sonra tepki veriyor. hani olur ya kasa içindeki pisliktendir filansa diye haftasonu bi işlem yapacam kasaya ayrıca.
0
teritori
(03.04.09)
The wmiprvse.exe file is located in the folder C:\WINDOWS\System32\Wbem. In other cases, wmiprvse.exe is a virus, spyware, trojan or worm

eğer o klasörün içinde değilse (ki görev yöneticisinde göremiyor isen nerde olduğunu process explorer isimli programı kullanabilirsin) zararlı bir yazılımdır, spyware termnator vs gibi programlarla sistemi taratabilirsin.
0
edip
(03.04.09)
ram'leri kıyasladınız mı? bana ram düşüklüğünden geldi sanki.
0
only
(03.04.09)
@only: ramlerde sorun yok. ilk baktığım şey o oldu zaten.
0
🌸teritori
(03.04.09)
(7)

Macbook pro mu yoksa Öbürküler mi?

fundamental
hayvani paralar verip macbook pro mu almalı yoksa daha ucuza en üst seviyede başka bi laptop mu almalı?teşekkürler.
hayvani paralar verip macbook pro mu almalı yoksa daha ucuza en üst seviyede başka bi laptop mu almalı?

teşekkürler.
0
fundamental
(03.04.09)
Bilgisayarla ne yapmak istedigine gore degisir. Mesela bilgisayar ile muzik yapiyorsan gozun kapali mbp al derim, veya bilgisayarinla cok vakit geciriyorsan kullanim rahatligi acisindan osx seni ihya edecektir (ozellikle laptopta aluminyum kasanin saglamligi ve multitouch trackpadin verdigi rahatlik vs baya ise yarar). Ama ben pro gamer'im arkadas dersen, daha cok windows uzerinde takilacaksin demektir mesela, cok isabetli olmayabilir.

MacBook pro alirsan turkiyeden alma ancak kesinlikle, veya ucuza getiren birinden al. Ben su an kullandigim unibody mbp yi amerika fiyatindan bulabilmistim (2000$) biraz arastirinca cikiyor.
0
kurukafa
(03.04.09)
bilgisayari ne icin kullanacaksin? kulndigin ozel bir yazilim var mi(ornegin CAD yazilimlari)? butcen ne kadar? amerika dan gelen tanidigin var mi?
bu sorulari oncelikle cevapla.
6 ay once ben macbook pro aldim ve diger ust seviye laptoplardan bununla kapisabilecek bir bilgisayar yok(belki vaiolar). gereginden fazla para veriyorsun ancak karsiligini fazlasiyla geri aliyorsun. ben tavsiye ederim.
0
thoth
(03.04.09)
ayrica bootcamp sagolsun her turlu windows surumunu yukleyebiliyorsun ve oyunlari fistik gibi calistiriyor. sadece oyunu acmak icin bilgisayari yeniden boot ediyorsun(bastan baslatiyorsun).
0
thoth
(03.04.09)
amerikaya gidecem yazın ordan almayı düşünüyorum. bilgisayarı çok kullanıyorum. genellikle internete gitmek için oyun kültürüm pek yok. ama çok fazla program falan da kasmıyorum. en fazla photoshop.
0
🌸fundamental
(03.04.09)
o zaman ver heyvani para, edin bir macbook pro, kullan tepe tepe.
0
thoth
(03.04.09)
sadece basit işlemler için kullanıyorsanız niye o kadar para bayılıyorsunuz anlamıyorum.

ayrıca macbook pro, notebook piyasasındaki en üst seviye değildir. macbook pro kullanıp samsung,asus gibi markaların bazı modellerinin özelliklerini gördüklerinde oha diyen arkadaşlarım var. hatta amerika'ya gidecekseniz madem güzel bir şey istiyorsunuz "alienware"'i öneririm. madem ihtiyacınız olmayan bir şey alacaksınız almışken en iyisi olsun.

not: ama mac'in tasarımı zartı zurtu daha iyi diyecek olan arkadaşlara zevkler ve renkler tartışılmaz diyeceğim. alienware bana göre çok daha güzel. =)
0
atrin
(03.04.09)
macbook al, torununa fln bırak..8 ay boyunca işletim sistemi tek bir kere takılmamış-kitlenmemiş bir cihaz. ötesi yok.!

audi A6 mi alsam yoksa renault megane mı alsam gibi bişey bu. paranız varsa megane alır mısınız?

ben toshiba aldım 3 milyar para verdim. 3 sene sonunda elimde olan yıpranmış bir gövde, ölmüş bir pil, bozuk bir touchpad, temassızlık yapan bir şarj cihazı, aşırı ısınan bir anakart.

apple ile aynı fiyata başka cihaz alan çarpılır :)
0
frtsglm
(04.04.09)
(4)

tarayıcı, sekmeler ve yeni pencereler hakkında

demcan
Ben alışkanlıklarından kurtulamayan, sıkı bir firefox kullanıcısıyım fakat bunun yanında diğer tarayıcıları da öğrenebilmek adına sürekli denemeler yapmaktayım. Dolayısıyla soracağım soru tarayıcı-bağımsızdır, istediğiniz bir tarayıcı üzerinden örnekleyebilir, cevap verebilirsiniz.Düşünün ki pencere
Ben alışkanlıklarından kurtulamayan, sıkı bir firefox kullanıcısıyım fakat bunun yanında diğer tarayıcıları da öğrenebilmek adına sürekli denemeler yapmaktayım. Dolayısıyla soracağım soru tarayıcı-bağımsızdır, istediğiniz bir tarayıcı üzerinden örnekleyebilir, cevap verebilirsiniz.

Düşünün ki penceremizde birçok sekme açık, hepsi de böyle sıralı bir şekilde bekliyorlar. Ben istediğim sekmeyi, başka bir sekmenin üzerinde başka bir pencereymişçesine taşıyabilir miyim? Örnek vermek gerekirse, youtube'da bir video seyrederken, o an çalan şarkının sözlerini okumak için o an açık sekmelerimden biri olan ekşi sözlüğe bakmak istiyorum. Doğal olarak da focus'u kaybettiğim youtube sekmesini seyredemiyorum. Ben istiyorum ki o anki youtube sekemsini yeni bir pencere açılmışçasına ekşi sözlüğün bulunduğu sekmeye taşıyayım ve bu sırada da videoyu yeniden yüklemek zorunda kalmayayım, o arkada oynamaya devam etsin (yoksa ne olacak yeni bir pencere açar videoyu oradan seyreder, o sırada da şarkının sözlerini okurum).

Evet, sorumuz bunu herhangi bir tarayıcı ya da tarayıcı eklentisi kullanarak yapabilir miyim?
0
demcan
(03.04.09)
operada sekmenin çubuğuna sağ tıklayıp geri getir diyince pencere küçülüyor. yani tam ekran olmaktan çıkıyor.
0
henry gale
(03.04.09)
evet opera'da istersen bir sekmeyi kendi penceresine tasiyabilirsin. ya da herhangi bir sekmeye sag tiklayip 'tumunu kucult' dedikten sonra istedigin iki sekmeyi buyultup 'yatay dose' dersen tam istedigin sey olur.
0
sethi
(03.04.09)
firefox'ta istediğin kadar "frame"e ayırabileceğin bir eklenti vardı bir bakayım yazarım buraya.
----
bu ikisi
addons.mozilla.org
addons.mozilla.org
0
edip
(03.04.09)
@edip; yine de opera'daki gibi çalışmıyor bunlar çünkü tam büyüklükte izlediğim bir sekmeyi değiştirmeden ikincisini onun üzerinde izlemeye olanak tanımıyor. sekmelerin hepsini ayrı ayrı, birbirlerinin içine geçmeden kullanmaya izin veriyor.
0
🌸demcan
(03.04.09)
(4)

Windows XP Sürücü sorunu (ACPI\PNP0700\3&13C0C5&0)

loststone
sevgili din kardeşlerim,bi arkadaşın bilgisayarına windows xp kurduk. tabii tüm aygıtları tanımadı. aygıt yöneticisinden baktığım zaman, "diğer aygıtlar" başlığı altında "bilinmeyen aygıt" diye bi şey göstertiyor."özellikler"i tıkladığım zaman da, "ayrıntılar" sekmesinde,ACPI\PNP0700\3&13C0C5&0diye
sevgili din kardeşlerim,

bi arkadaşın bilgisayarına windows xp kurduk. tabii tüm aygıtları tanımadı. aygıt yöneticisinden baktığım zaman, "diğer aygıtlar" başlığı altında "bilinmeyen aygıt" diye bi şey göstertiyor.

"özellikler"i tıkladığım zaman da, "ayrıntılar" sekmesinde,

ACPI\PNP0700\3&13C0C5&0

diye yazıyor. google'da böyle arama yaptım ama bi sürücü bulamadım. nedir bu aygıt? sürücüsünü nereden indirizleyebilirim?

Sadri Yıldız aşkına yardım edin.
0
loststone
(03.04.09)
çok büyük ihtimalle anakartın power management hedesi ile ilgili bir sürücü (bkz: acpi). o yüzden anakartınızın sürücülerini bulup yüklemenizi tavsiye ediyorum.
0
demcan
(03.04.09)
anakartın marka ve modeli: Gigabyte GA-8ITXE (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 4 RIMM, Audio)

lakin google'dan bulup indirdiğim hiçbir sürücü fayda etmedi. kurulum CD'si de yok ortada. acaba bakmadığım bi şey var mıdır ki? doğrudan "gigabyte acpi driver" diye aratınca da bi şey çıkmıyor.
0
🌸loststone
(03.04.09)
gigabyte'in sitesinde olsa gerek?

diger yandan bendeki eski gb anakartin da boyle bir olayi vardi sanki, bir seyleri tanitamadiydim. bas agritmiyorsa ignore edilebilir :)
0
orqan
(03.04.09)
Ateistim ama hadi yardım edelim. www.gigabyte.com.tw
0
pichoscosama
(05.04.09)
(1)

SolidWorks 2009

o ne demek ya
solidworks 2009 belli bi süre çalıştıktan sonra ekran kartı sürücü yanıt vermeyi kesti gibi bi hata veriyor.daha yeni güncelledim bütün sürücüleri.her hangi bir işlem de ya da periyodik olarak olmuyo bu hataSistem amd phenom II X3 2.6geforce 9600 gt 516 mb4 gb ramsistemden kaynaklanan bi hata mı? yo
solidworks 2009 belli bi süre çalıştıktan sonra ekran kartı sürücü yanıt vermeyi kesti gibi bi hata veriyor.daha yeni güncelledim bütün sürücüleri.her hangi bir işlem de ya da periyodik olarak olmuyo bu hata

Sistem

amd phenom II X3 2.6
geforce 9600 gt 516 mb
4 gb ram

sistemden kaynaklanan bi hata mı? yoksa programda mı bi hata var?
0
o ne demek ya
(03.04.09)
solid den kaynaklı o hata, ben calısırken de kitlenıp kapanıyordu fln. sp1 i bekleyin.
0
bryan fury
(03.04.09)
(2)

anlamayana bir ekran kartı tavsiyesi

cehcho
pci x16 bir ekran kartı almak istiyorum ama hiç bilgim yok. şöle 150 tl ye kadar bir tavsiyeniz, şu markadan sakın şaşma dediğiniz bişi var mıdır? çok oyun meraklısı değilim. sadece windows, linux sorun yapmasın yeter. teşekkür ederim.
pci x16 bir ekran kartı almak istiyorum ama hiç bilgim yok. şöle 150 tl ye kadar bir tavsiyeniz, şu markadan sakın şaşma dediğiniz bişi var mıdır? çok oyun meraklısı değilim. sadece windows, linux sorun yapmasın yeter. teşekkür ederim.
0
cehcho
(03.04.09)
markalardan ziyade içindeki yongalar önemli ekran kartlarının. senin yapacağın en kolay iş, bir chip dergisi satın alıp mevcut bütün kartların fiyatına ve performansına göre karar vermek. www.donanimhaber.com forumlarına da göz atabilirsin.
0
desdinova
(03.04.09)
oyun oynamayacaksan ayırdığın 150 liralık bütçe çok bence. windows veya linux'ta sorun yapmasın derken neyi kastettiğini anlamadım. sonuçta onboard'lar bile işletim sistemlerinde herhangi bi sorun çıkarmadan gayet sorunsuz çalışırlar. 60 ila 80 lira arasındaki ddr2 - 64 bitler fiyat bakımından iyi fakat 128bit olması ilerde kuracağın oyunları maksimum performans beklemeden çalıştırmana yetecektir. fazla performans beklemediğin göz önüne alınırsa:
www.hizlial.com
veya
www.hizlial.com
ya da sapphire'de fena değildir:
www.hizlial.com
0
hasnicktir
(03.04.09)
(1)

samsung i900?

annemadamolgeldedi
bu aygıta nasıl ve nerden oyun yuleyebilirim?? ücretsizz olsa çook ii olur ... teşekurler....
bu aygıta nasıl ve nerden oyun yuleyebilirim?? ücretsizz olsa çook ii olur ...
teşekurler....
0
annemadamolgeldedi
(03.04.09)
ayni dertten muzdarip arkadasa pek de guzel yardim etmisler

buyrun
www.cepforum.com
(tabi oyunlari indirmeniz icin uyelik gerekecek sanirim)

bunun disinda su google arama sonuclari da gayet is gorebilir
www.google.com.tr

bunun disinda p2p paylasim programlarinda samsung i900 game falan diye aratinca cok sey buluyormus insanlar, ama tabii biz tasvip etmiyoruz korsani, satin almali.
0
la traviata
(03.04.09)
(4)

AcdSee 9.0 Netlik Sorunu

teritori
ACDSee 9.0 ile baktığım yüksek çöznürlüklü fotoğrafların hiçbirini tam anlamıyla net göremiyorum. ufak ufak karelere bölnüüyor ve ciddi anlamda rahatsız ediyor bu beni. sebebi nedir acaba ve çözümü var mıdır?İşin garibi acdsee 4.0 kullanıyordum da denişiklik olsun diye 9.0'a geçtim. geçmez olaydım.ş
ACDSee 9.0 ile baktığım yüksek çöznürlüklü fotoğrafların hiçbirini tam anlamıyla net göremiyorum. ufak ufak karelere bölnüüyor ve ciddi anlamda rahatsız ediyor bu beni. sebebi nedir acaba ve çözümü var mıdır?
İşin garibi acdsee 4.0 kullanıyordum da denişiklik olsun diye 9.0'a geçtim. geçmez olaydım.

şu fotodaki saç kıvrımlarına ve yüzdeki gölgelere bakabilirsiniz örnek için.
img27.imageshack.us
0
teritori
(03.04.09)
faststone kullanınca bu problemler ortadan kalkıyor(reklam tandanslı çözüm).
0
dirk pitt
(03.04.09)
@elxa: daha önceden de vardı bende bu sürüm hatta bu sorundan dolayı 4.0'a geri dönmüştüm. programı resetlemekle çözülmüyor yani.
@dirk pitt: ben belki kendi içinde çözülebilir diye sormuştum. eğer olmazsa 4.0'a geri dönecem zaten.
0
🌸teritori
(03.04.09)
tam ekran bakınca düzelmesi lazım. olmuyorsa kapatıp tekrar açın fotoğrafı ve yine tam ekran yapın.
0
henry gale
(03.04.09)
en iyisi 5.0 bence. 3.0'dan 5.0'a geçmiştim ben de.
0
only
(03.04.09)
(13)

Laptop yere düşerse...

ocanal
80 cm civarı yükseklikte ki masadan ekranı kapalı bir şekildeyken ayağım kablosuna takılınca yere düştü. Direk olduğu gibi düştüğü için hiç sekmeden yere(halıya) çarptı.Şimdi baktım orasına burasına bişeyi yok gibi, salladım filan herhangi bir ses filan da yok. Ama hala endişeliyim böyle durumlarda
80 cm civarı yükseklikte ki masadan ekranı kapalı bir şekildeyken ayağım kablosuna takılınca yere düştü. Direk olduğu gibi düştüğü için hiç sekmeden yere(halıya) çarptı.

Şimdi baktım orasına burasına bişeyi yok gibi, salladım filan herhangi bir ses filan da yok. Ama hala endişeliyim böyle durumlarda sonradan sorun ortaya çıkar mı acaba?

(gülmeyin lan çok korktum, ilk defa düştü çünkü )
0
ocanal
(02.04.09)
bu ilanı düşen bilgisayardan yazdıysan bişeycik olmamıştır.en fazla bir süre sonra ekran eğilmeye başlar geriye doğru yalama şeklinde.
0
pandoraninkutusu
(02.04.09)
@pandoraninkutusu

evet düşen bilgisayardan yazdım. Özellikle baktım ekrana öyle bir sorun yok, düşmeden önce ekranı kapalıydı heralde o yüzden bişey olmadı orasına.
0
🌸ocanal
(02.04.09)
şakaydı lan
0
pandoraninkutusu
(02.04.09)
şu an bu cevabı yazdığım bilgisayar kucağımdan yere düştü iki kere bir metre mesafede. ikisinde de ekranından tut photoshop'ına kadar açıktı. ucu çizildi bi o kadar.
0
teritori
(03.04.09)
ben benimkini 4-5 defa düşürdüm 3 yıl önce. hala çalışıyo.
0
trista
(03.04.09)
hiçbi şeycik olmaz. en azından sorun hemen çıkmaz sanırım. artık ölmek üzere olan notebook'umu ben de düşürdüm. ekrana giden kabloların çoğu kopmuşken hem de. 10 ay oldu hala çalışıyor.

anne nasihati: o kablolara dikkat :)
0
holly golightly
(03.04.09)
muhtemelen en fazla hard disk zarar görür.
0
sanal uyku
(03.04.09)
ben pencereden attim bisey olmadi
0
msb
(03.04.09)
benimki 2 yıl önce, yazlıkta bir gemi turunda açık denize düştü, 3 gün sonra dalgıçlar tarafından bulundu. o heyecanla power tuşuna bastım mis gibi çalışıyor. şu an ondan yazıyorum.

ama sen sen ol düşürme bir daha. o kadar da dayanıklı değiller :)
0
eyke
(03.04.09)
kapalıyken düştüyse hiç önemi yok da çalışırken düştüyse şimdilik anlamayacağın bir harddiskinden ömür yemiş olabilirsin.
0
desdinova
(03.04.09)
sanal uyku'nun belirttigi gibi en hassas bilesen harddisk. onemli bilgileriniz varsa yedegini alin mutlaka.
0
cench
(03.04.09)
toshibaysa bişeycikler olmaz. (defalarca tecrübeyle sabit..)
0
zeki baba
(03.04.09)
@zeki baba

evet toshiba

@desdinova

sadece ekranı kapalıydı yani uyku halindeydi.
0
🌸ocanal
(03.04.09)
(11)

bir laptop gördüm vuruldum...ama...?!

pandoraninkutusu
laptop almaya karar verdim ve araştırırken şu modeli buldum(HP DV2999ET)teknik özellikleri oldukça güzel ancak arkadaş hp nin çok sorun çıkardığını, tavsiye etmediğini söyledi,kafam karıştı.özellikleri şöyle:-Intel Core 2 Duo İşlemci T9300 , 2.5GHz , 6MB , 800MHz FSB -128 MB - NVIDIA GeForce 8400M -
laptop almaya karar verdim ve araştırırken şu modeli buldum(HP DV2999ET)
teknik özellikleri oldukça güzel ancak arkadaş hp nin çok sorun çıkardığını, tavsiye etmediğini söyledi,kafam karıştı.

özellikleri şöyle:
-Intel Core 2 Duo İşlemci T9300 , 2.5GHz , 6MB , 800MHz FSB
-128 MB - NVIDIA GeForce 8400M - Max : 895 MB
-DDR2 - 667 MHz
-ram: 2 gb
-hd: 250 GB 5400RPM SATA
-DVD Dual Yazıcı

özelliklerine göre fiyatı da gayet iyi. ne yapayım, fikri olan? alma derseniz almayacağım.o derece.

edit: ne için kullanacağımı da ekliyim.yazılımdı,databasedi,bu gibi işlerle uğraşıcam. visual studio kullanıcam(bulabilirsem vs2010).
0
pandoraninkutusu
(02.04.09)
ram ve ekran kartı yetersiz gibi

edit: 667 MHZ'yi ben ram sanmıştım ama değilmiş, son duruma göre. 2 GB ram yeterli olur herhalde ama ekran kartında hala aynı şekilde düşünüyorum ve bildiğim kadarıyla bahsettiğin programlarda ekran kartına biraz ihtiyacın olacak. paylaşımlı ekran kartı, paylaşımsızlar kadar iyi performans vermiyor o nedenle böyle söyledim. ekran kartının kendi belleği 128 mb yerine 256 mb olsaydı idare ederdi.
0
insantaklidiyapanmaymun
(02.04.09)
ne için kullanacağına göre değişir özelliklerin önemi. Ki hiç te kötü bir sistem gibi gelmedi bana.
0
thehole
(02.04.09)
kesinlikle hp alma da ne alırsan al. herkes şekline şemaline kapılıyor zaten alırken. 2 senedir dünyanın en saçma bilgisayarı pavillion la uğraşıyoruz. aman diyim. para varsa sony, yoksa dell den şaşma.
0
vengeance is mine
(02.04.09)
ekran kartı biraz yetersiz evet ama düşük çözünürlükte crysis oynanabiliyormuş kullananların yorumlarına bakılırsa.
ram 2 gb onu eklemeyi unutmuşum
0
🌸pandoraninkutusu
(02.04.09)
@vengeance is mine, kafamı karıştıran arkadaşla aynı şeyleri söyledin,biraz daha bastıran olursa vazgeçicem, evet.
0
🌸pandoraninkutusu
(02.04.09)
geforce 9600 gt den aşağısını alma bence. ram ihtiyaca göre takılır. kolay iş.
0
artikbenimdebirvolvomvar
(02.04.09)
ben de yeni sayılacak bi süredir HP kullanıcısıyım. Kendisiyle birbirimizi çok sevmekle beraber tek sorunu beraberinde verdikleri office programının süreli olması. taş gibi anliican (maşallah) hatta ismi bile var benimkinin. Zaten beğenmişsin al gitsin. Sorun çıkarsa firmanın başına ekşirsin.
Güle güle kullan...
0
follus cerebralis
(02.04.09)
Ben yaklaşık 3 yıldır DV2xxx serisi kullanıyorum, hiçbir sorunla karşılaşmadım. Sayısız kere çantada gezdi, yere düştü, sahnelerde süründü banamısın demedi.
0
skatheist
(03.04.09)
hp'ler ciddi ciddi çok fazla sorun çıkartıyor.


sırasıyla dell - sony - acer tavsiye ederim.
0
zaugnakhaldun
(03.04.09)
alma.
0
atrin
(03.04.09)
bir de benden alma tavsiyesi.

asus da dusunulebilir bu arada.
0
fdegir
(03.04.09)
(5)

word'de arka plan (yazdırınca çıkmasın)

lancelot du lac
şöyle bir sorunum var ki; ben matematik öğretmeniyim. çalıştığım kurum için soru hazırlıyorum. bunun için özel şablonlu kağıtlar var (çizimin yapılacağı yer kareli, yazı kısmı çizgili falan). istiyorum ki bunu taratıp word'e arkaplan olarak ekleyeyim. çizimleri pc'de yapayım. çiktı alırken de yazıcı
şöyle bir sorunum var ki;
ben matematik öğretmeniyim. çalıştığım kurum için soru hazırlıyorum. bunun için özel şablonlu kağıtlar var (çizimin yapılacağı yer kareli, yazı kısmı çizgili falan).
istiyorum ki bunu taratıp word'e arkaplan olarak ekleyeyim. çizimleri pc'de yapayım. çiktı alırken de yazıcıya yine bu kağıtlardan koyayım ama sadece benim sonradan yaptığım çizim basılsın kağıda. yani her seferinde arkaplanı basmasın. yazıcıya koyduğum kağıdın kareli bölümüne yaptığım çizim basılsın.

word'de nasıl yapılır böyle bir şey?
0
lancelot du lac
(02.04.09)
www.printablepaper.net şurdan belki bulursunuz aradığınız şablonu. pdf'ten çıktı alırsınız.
0
kobuzchu kiz
(02.04.09)
@kobuzchu kiz
teşekkür ederim ama benim hali hazırda şablonum var zaten kağıtta basılı halde. ben bunu word'e aktarmak istiyorum. işyerlerinin fatura falan bastığı gibi yazdırıken kağıttaki şablon çıkmasın sadece sonradan yaptığım çizimler basılsın istiyorum.
0
🌸lancelot du lac
(02.04.09)
yanlış anlamışım ki ben...
şablonu arkaplan yapıp, word'un neresinde olacaksa çizim, çiziniz, yazınız... dosyayı yazıcıya göndermeden hemen önce arkaplanı tekrar beyaz yapınız. olmaz mı?
0
kobuzchu kiz
(02.04.09)
@kobuzchu kiz
evet gayet mantıklı. benim de aklıma ilk bunu yapmak gelmişti ama kesin bir çözümü yok mudur bunun diye sorayım dedim. yine de çok teşekkür ederim.
0
🌸lancelot du lac
(03.04.09)
watermark secenegi ile yaparsınız.
0
bryan fury
(03.04.09)
(1)

"backspace"im wordde kendini "home" zannediyor

Zaphod
word 2002 kullanıyorum ne yaptım bilmiyorum ama kelimeyi seçip (veya "ctrl+a" farketmez) yaptıktan sonra backspace'e basınca "home" etkisi yaparak seçili bölgenin başına gidiyor ama herhangi bir silme işlemi gerçekleştirmiyor. imdat!
word 2002 kullanıyorum ne yaptım bilmiyorum ama kelimeyi seçip (veya "ctrl+a" farketmez) yaptıktan sonra backspace'e basınca "home" etkisi yaparak seçili bölgenin başına gidiyor ama herhangi bir silme işlemi gerçekleştirmiyor. imdat!
0
Zaphod
(02.04.09)
aynı dert benimkinde de var bir süredir. sadece office programlarında oluyo. seçilileri del'le silebiliyorum ancak
0
lancelot du lac
(02.04.09)
(1)

web sitesinin bir parçasını göstermek.

buzkran
bir veb sitesinin bir parçasını sayfamın bir yerinde göstermek istiyorum.misal x sitesinin anasayfasının 100px,100px:200px,200px koordinatlarındaki parçasını görebileyim.bunu sayfa içerisinde bir frame de iframede göstereyim. mutlu olayım diyorum.ben anlatamadım ama siz anladınız. (:başka detaylar l
bir veb sitesinin bir parçasını sayfamın bir yerinde göstermek istiyorum.
misal x sitesinin anasayfasının 100px,100px:200px,200px koordinatlarındaki parçasını görebileyim.
bunu sayfa içerisinde bir frame de iframede göstereyim. mutlu olayım diyorum.
ben anlatamadım ama siz anladınız. (:

başka detaylar lazımsa verebilirim.
0
buzkran
(02.04.09)
yardım için çok saol. ingilizce olan aramadan birşeyler çıkarmaya çalışacağım. bir de sanırsam curl ile baya kasarak birşeyler yapabiliniyormuş.
0
🌸buzkran
(03.04.09)
(1)

PC'de Guitar Hero

desdinova
Bu Guitar Hero gitarları bir şekilde PC'ye takılıp kullanılabiliyor mu?
Bu Guitar Hero gitarları bir şekilde PC'ye takılıp kullanılabiliyor mu?
0
desdinova
(02.04.09)
multimedia klavye lerle klavyeyi gitar yaparak da oynayabiliyorsunuz

gitarın ters çevirip elinizi f1 f2 f3 f4 lere koyduğunuzu hayal edin
işte öyle
0
demlikposet
(02.04.09)
(1)

firefox sorunu

gxix
selamlar;firefox'umda flash player yüklü değil ve bu yüzden flash animasyonlu bir sayfaya girdiğimde üst taraftan "eksik eklenti" uyarısı alıyorum.flash player yüklemek istemiyorum. ne yaparım da bu uyarının beni rahatsız etmesini engellerim?
selamlar;

firefox'umda flash player yüklü değil ve bu yüzden flash animasyonlu bir sayfaya girdiğimde üst taraftan "eksik eklenti" uyarısı alıyorum.

flash player yüklemek istemiyorum. ne yaparım da bu uyarının beni rahatsız etmesini engellerim?
0
gxix
(02.04.09)
about:config sayfasini aciyorsun
plugins.hide_infobar_for_missing_plugin degerini true yapip firefox'u restart ediyorsun.
0
sourlemonade
(02.04.09)
(2)

yeni bir autocad sorunu ve sorusu

karamell
şimdi efendim,autocadde yaptığımız çizimleri antetli yolluyoruz müşterilerimize.antetin bir köşesinde de jpeg olarak eklenmiş şirket logosu var.ama başka bilgisayarlarda bu logo görünmüyor,google dan araştırdım biraz,etransmitter komutuyla yapılıyormuş bişeyler,denedim,gönderdim maille,ama sonuç yin
şimdi efendim,autocadde yaptığımız çizimleri antetli yolluyoruz müşterilerimize.antetin bir köşesinde de jpeg olarak eklenmiş şirket logosu var.ama başka bilgisayarlarda bu logo görünmüyor,google dan araştırdım biraz,etransmitter komutuyla yapılıyormuş bişeyler,denedim,gönderdim maille,ama sonuç yine aynı.nasıl çözülür bu sorun?
0
karamell
(02.04.09)
autocad, eklediginiz gorseli acmak icin gorselin kendisine ihtiyac duyar. yani cad dosyasiyla birlikte bir de soz konusu logoyu gondermeniz gerekir musteriye. ki bunu da kimse yapmaz. bunun yerine antetteki logolar bizzat autocad'de cizilir. ya ustunden gecilir temiz dikkatli bi sekilde, ya da sanirim jpeg dosyasini boyle vektorel bir seylere ceviren bir takim programlar var. ama emin degilim.

ha bu arada diyelim cok gerekli oldu, gondereceginiz dosyaya bir gorsel yuklemeniz ve aynen oyle yollamaniz gerekiyor. o zaman gorseli ve cad dosyasini birlikte rarlayip yolluyorsunuz. ve calistiginiz iki dosyanin da, icinde bilgisayardaki kullanici adinizin gectigi bir directory de olmamasina dikkat ediyorsunuz. (desktop da bunlara dahildir) boyle durumlarda en temizi direkt c:/ ' de calismaktir, aklinizda olsun. cunku autocad eklediginiz gorseli, nerde acilirsa acilsin eklediginiz directory'ye gore ariyor. ornegin siz soz konusu gorseli c:/users/karamell/documents klasorunden ekliyorsaniz, autocad dosyasi gittigi her bilgisayarda gorseli bu directory'de arar. e haliyle bulamaz. cunku gittigi bilgisayarda karamell diye bir directory yoktur users in icinde. bunun icin yeni klasorler falan acmadan direkt c:/ bu isler icin idealdir.
tabii gonderdiginiz insanin da eklentileri gorebilmesi icin, bilgisayarinda bu iki dosyayi c:/ nin icinde acmasi gerekiyor

sanki karisik oldu biraz ama umarim anlatabilmisimdir.
0
cisterna
(02.04.09)
block olusutrup insert block ile olustursana anteti. ordan oluyor sanırım.
0
bryan fury
(02.04.09)
(2)

facebook.com'dan gelen spam mailler

jezebell
Facebook content [[email protected]], Facebook Inform Center [[email protected]]gibi adreslerden bi saat içinde 5-6 tane olmak üzere spam mailler alıyo, ve fakat bunları şikayet edecek doğru düzgün bi link facebook içinde bulamıyorum.var mı böyle bişeyle karşılaşıp facebook'u haberdar etmeyi b
Facebook content [[email protected]], Facebook Inform Center [[email protected]]
gibi adreslerden bi saat içinde 5-6 tane olmak üzere spam mailler alıyo, ve fakat bunları şikayet edecek doğru düzgün bi link facebook içinde bulamıyorum.

var mı böyle bişeyle karşılaşıp facebook'u haberdar etmeyi başarabilmiş bir cengaver?
0
jezebell
(02.04.09)
o accountlar fake de olabilir.
yani facebook.com dan gelmiyor olabilir.

guru'ta mesaj atip sorsaniz o linki veya durumu, kendisi facebook'ta calisiyordu yanilmiyorsam.
0
la traviata
(02.04.09)
önemsiz postaya gidiyorsa bunlar veya gelen mailda bir uyarı veriyorsa mail sunucunuz, facebook bile durumdan haberdar olmayabilir.
yani onlardan geliyormuşcasına mail atmak zor bir iş değil, spam filtresinden geçirmek zor belki ama onu da yapabiliyor olabilirler.
0
prodeq
(02.04.09)
(3)

ikinci el bilgisayar parçaları satan yerler

weeping guitar
emektar bilgisayarımın işlemcisini kırdım (evet bunu yaptım) mecburen alacağım yeni işlemciyle birlikte takviye ram ve yeni ekran kartı falan da alayım diyorum (tabi benim bilgisayarın içindekilere göre yeni bunlar) kadıköy ve mecidiyeköy civarlarında temiz ikinci el parça bulabileceğim yerler var m
emektar bilgisayarımın işlemcisini kırdım (evet bunu yaptım) mecburen alacağım yeni işlemciyle birlikte takviye ram ve yeni ekran kartı falan da alayım diyorum (tabi benim bilgisayarın içindekilere göre yeni bunlar) kadıköy ve mecidiyeköy civarlarında temiz ikinci el parça bulabileceğim yerler var mıdır bildiğiniz? mesela ulus pc (mecidiyeköymüş) nasıldır?
0
weeping guitar
(02.04.09)
uranium bilgisayar isinizi gorecektir. kadikoyde yazicioglundan devam ettiginizde yaklasik 100 metre ilerde solda. daha onceden parca almisligim vardir herhangi bir sorun cikmadi. elbette alirken denemeniz gerekiyor.

edit: sozlukte pek guzel konusmamislar hakkinda gerci simdi gordum.
0
alan shearer
(02.04.09)
elimde 462 pin amd 2500 işlemci var kullanmadığım, bide 256 ddr 266 mhz ram var. işine yarar mı?
0
kurtcobainn
(02.04.09)
kadıköy yazıcıoğlu işhanı.
0
cold12
(02.04.09)
(1)

Merge sort yardım

uckac
tamam, divide&conquer de c implementasyonunu bir türlü anlayamadım. anlayan beri gelsin.
tamam, divide&conquer de c implementasyonunu bir türlü anlayamadım. anlayan beri gelsin.
0
uckac
(02.04.09)
merge sort algoritmasını sorduğunu varsayıyorum, burda iki sıralı diziyi sıralı bir şekilde birleştiriyoruz. şimdi elimizde iki tane dizi olsun, a ve b. a dizisi m elemanlı, b dizisi de n elemanlı olsun. dizileri birleştirip atacağımız yeni dizi de c olsun, bu da m+n elemanlı olur zaten. şimdi bir while döngüsü içinde a dizisi için i, b için j, c için k indekslerini kullanacağız.
i=0;j=0;k=0;
while(k<m+n)
{
if(a[i]!=jb[j]])
{
c[k]=a[i];
i++;
}else
{
c[k]=b[j];
j++;
}
k++;
}
bunun sadece iki dizinin birleşiminde çalışacağını hatırlatmak isterim, umarım yardımcı olmuşumdur
0
asp dat net
(04.05.09)
(1)

Picasa Hakkında Bi Soru?

brkylmz
"bir resme yorum geldiği zaman haberdar olma şansım var mı?" az önce yorum yaptım fakat kimseye haber falan gitmedi, ana sayfada da herhangi bir uyarı çıkmadı...yorum yaptığım özel galerilere davetli olan kişiler de yorumlardan haberdar değil? bunu nasıl çözsem ki?
"bir resme yorum geldiği zaman haberdar olma şansım var mı?"

az önce yorum yaptım fakat kimseye haber falan gitmedi, ana sayfada da herhangi bir uyarı çıkmadı...

yorum yaptığım özel galerilere davetli olan kişiler de yorumlardan haberdar değil? bunu nasıl çözsem ki?
0
brkylmz
(02.04.09)
şimdi baktım da sanırım öyle bir özelliği yok yani ayarlarda da mesaj at yorum morum için diye bir şey de yok.
0
edip
(02.04.09)
(1)

hosts dosyasından satır siliniyor

surprise
youtube için eklediğim ip tanımlarından bazıları(www ile başlayanlar) arada siliniyor. nasıl oluyor bu iş? süreklli eklemek mi gerekecek?
youtube için eklediğim ip tanımlarından bazıları(www ile başlayanlar) arada siliniyor. nasıl oluyor bu iş? süreklli eklemek mi gerekecek?
0
surprise
(02.04.09)
spy programları (spybot,spyware terminator) ya da antivirus programları siliyor olabilir.
0
edip
(02.04.09)
(8)

general mobile'ı nasıl bilirsiniz?

orange coffee
evet sorum bu : general mobile'ı nasıl bilirsiniz? samsung d880 ile general mobile dst700 arasında kaldımşimdi; samsung tanıdığım bildiğim marka, general mobile ise hiç kullanmadım etrafımda kullanan da yok o yüzden tanımıyorum. gm dst700 tip olarak özellik olarak tam aradığım telefon ayrıca samsung
evet sorum bu : general mobile'ı nasıl bilirsiniz?
samsung d880 ile general mobile dst700 arasında kaldım
şimdi; samsung tanıdığım bildiğim marka, general mobile ise hiç kullanmadım etrafımda kullanan da yok o yüzden tanımıyorum. gm dst700 tip olarak özellik olarak tam aradığım telefon ayrıca samsung d880in neredeyse yarı fiyatı. aynı özellikleri olan 2 telefondan birine 2 kat para vermek de hiç istemiyorum be duyuru!

gm alsam elimde patlar mı? kullanan bilen tanıyan bir el atsa ne güzel olur..
0
orange coffee
(02.04.09)
d880 tabii ki. lafı bile olmaz.
0
el magico
(02.04.09)
general mobile kullanan bir iki arkadaşım hiç memnun değil.
0
sui
(02.04.09)
beynin fokurdasın istemiyorsan d880 al. çift hatlı olmasına rağmen 0.2 gibi düşük sayılabilecek bir sar değerine sahip. gm'de bu değer 1'i geçiyor ki çok tehlikeli. aman diyim. eğer illa gm alacaksan da kulaklık olmadan(bluetooth da değil, kablolu) kullanma.

kullanış olarak ise samsung 3-5 kere eline verir gm'in. ben 1 yıldır kullanıyorum. gayet memnunum.
0
teritori
(02.04.09)
kesinlikle kotu biliriz efenim. bakim tamir teknik destek ve ozellikle yazilim hususunda basarisiz bir cihaz / firma.
0
paradoxical
(02.04.09)
dstm1 kullanıyorum, tek işlemcili çift sim hat gayet güzel çalışıyor iki hat da açık. günde 30 dakika kadar konuşmayla 4 gün gidiyor pili. müzik fena değil, arabada dinliyorum. kamera gündüz çekimleri başarılı ama gece çekimleri berbat. başkaca bir özellik kullanmıyorum. sar değeri de 0.653W/kg imiş. telefon olarak iyi diyebilirim. teknik servisine işim düşmedi ama herhalde iyi değildir. fiyat/performans başarılı denilebilir.
0
cozefka
(02.04.09)
sakın general mobile yi aklından bile geçirme.çok pişman olursun sonra
d880 de de üretim hatası var cihaz çift sim kart takılıyken sürekli hata çıkarıyor.
sen alacaksan sony er k790i al
yada daha profosyenel kullanmak istiyosan blackberry al
0
cold12
(02.04.09)
@cold12: bir yıldır kullanıyorum hiçbir sorunla karşılaşmadım. iki sim kartım da sürekli takılı. sadece ikinci hatta çok az bir ses kısıklığı oluyor o da çok fazla önemli değil.

edit: hatta şöyle diyeyim; etrafımda 6 kişi daha kullanıyor. hiçbir sorun yaşadıklarını duymadım.
0
teritori
(03.04.09)
@teritori:kullandığın cihaz türkiye de en çok soru çıkaran cihazlardan biri.samsung teknik servisinde çalışan biri olarak cvp vermekteyim...
0
cold12
(03.04.09)
(3)

Picasa Hakkında Bi Kaç Soru ?

brkylmz
Şimdi ben bu picasa denen güzel programla yeni açtığım bi gmail hesabına fotoğraf yükliycem. fakat fotoğrafları kimsenin görmesini istemiyorum. bunun için programla fotoları yüklerken "resimleri açmak için oturum izni iste" seçeneğini seçmem yeterli mi? bu seçeneği seçersem aramalarda-taramalarda ve
Şimdi ben bu picasa denen güzel programla yeni açtığım bi gmail hesabına fotoğraf yükliycem. fakat fotoğrafları kimsenin görmesini istemiyorum. bunun için programla fotoları yüklerken "resimleri açmak için oturum izni iste" seçeneğini seçmem yeterli mi?

bu seçeneği seçersem aramalarda-taramalarda veya başka bir yolla fotolara ulaşılabilir mi ?

son olarak da benim atayacağım bi mail hesabı sahibi de bu fotolara erişebilir mi? yani [email protected] kullanıcısı da özel galerilerimi görebilsin diyebilir miyim?

saolun.
0
brkylmz
(02.04.09)
Aynen öyle :), istediğin kişilerin görebilmesi için ister mail istersen de bir link ile görebilmeleri mümkün. ayrıca picasaweb.google.com.tr adresinden de izinler vs ayarlanabiliyor.
0
edip
(02.04.09)
peki alternatif internet foto arşivleme siteleri var mı? yoksa google candır diyip picasa'yı mı kullanmalı ?
0
🌸brkylmz
(02.04.09)
yani alternatif olarak flickr,photobucket vs var, photobucket'ın yok ama flickr için www.flickr.com da programı var direk yükleme yapmak için.
0
edip
(02.04.09)
(5)

üniversitede torrent-rapidshare

ocanal
Üniversitede filan rapidshare çalışmıyor. Bunun bir çözümü var mı? Hadi bunu engelleyebiliyorlar diyelim torrenti nasıl engelliyorlar sonucta bir paylaşım ağı değil mi?
Üniversitede filan rapidshare çalışmıyor. Bunun bir çözümü var mı? Hadi bunu engelleyebiliyorlar diyelim torrenti nasıl engelliyorlar sonucta bir paylaşım ağı değil mi?
0
ocanal
(02.04.09)
port kapatıyolar...
0
artikbenimdebirvolvomvar
(02.04.09)
modeme bağlanıp 6881 portunu açabilirsiniz ki pek zannetmiyorum.

Torrentten otomatik port aldırtmayı deneyebilirsiniz ama bunun da çalışacağını zannetmiyorum.
0
Kazmapolitan
(02.04.09)
otomatik port alma çok saçma bir fikir bence de.. evet.

torrent bir paylaşım ağı olabilir ancak o paylaşımı yaptığın uygulama portlarına tepeden engelleme koyunca ve sen o portları kullanamayınca engellemiş oluyorlar.
0
desdinova
(02.04.09)
port scanner porgramları var. google da arat bul. açık portlara bak. açık portlardan birkaçını dene.
0
sql
(02.04.09)
bir şekilde aşıp downloada başlasanız bile trafik bilgi işlemin dikkatini çeker tepenize binerler sonra.
0
s e ff a f
(02.04.09)
(1)

hp 1180c printer - vista

thoth
selamlar su anda bulundugumuz sirket ici agda windows xp ye bagla hp 1180 printer bulunmakta. ancak vista bilgisayarlardan bu printer icn driver yukleyemiyoruz. printer i gormesine ragmen driver istiyor ancak internette bu model icin vista driver i maalesef yok. bazi driverlari birden cok printer ic
selamlar
su anda bulundugumuz sirket ici agda windows xp ye bagla hp 1180 printer bulunmakta. ancak vista bilgisayarlardan bu printer icn driver yukleyemiyoruz. printer i gormesine ragmen driver istiyor ancak internette bu model icin vista driver i maalesef yok.
bazi driverlari birden cok printer icin kullanabiliyoruz. ornegin a printerinin driverini yukleyince b printerini bagladigimiz zaman gayet guzel calisiyor. 1180c icin boyle bir driver bilen var mi? yada bunun disinda herhangi bir cozum uretebilecek olan?
simdiden tesekkur ederim.
saygilar.
0
thoth
(02.04.09)
hallettim arkadaslar
eger merak eden olursa

Add a printer
Add a local printer
Create a new port
Local Port
\\remotemachine\printershare
Select print driver(burada 1180c degil 1220c seciyorsunuz)
Printer name
0
🌸thoth
(02.04.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.