Giriş
(1)

driver problemi

zubundy
anakartımın dvdsini kaybettim ve bunu bilgisayara format attıktan sonra farkettim, şimdi ne yapayım da, o driverları bulayım.anakartımın modelini falan hatırlayamıyorum, tek bildiğim gigabyte marka olduğu ve s series olduğu. ayrıca tek ve çift çekirdekli amd işlemcilerle çalışıyor.ekran kartı-ses ka
anakartımın dvdsini kaybettim ve bunu bilgisayara format attıktan sonra farkettim, şimdi ne yapayım da, o driverları bulayım.
anakartımın modelini falan hatırlayamıyorum, tek bildiğim gigabyte marka olduğu ve s series olduğu. ayrıca tek ve çift çekirdekli amd işlemcilerle çalışıyor.
ekran kartı-ses kartı olmadan da yaşayabilirim ama bu bilgisayar internete de bağlanmıyor, sanırım ethernet kartını xp tanıyamadı. modemi bağlıyorum, kurmaya çalışıyorum ama modem bulunamadı diyor ve modemin driverını da yuklemiyor bilgisayar.
ayrıca ethernet kablosu taktığımda kabloyu taktığım yerde sarımsı-yeşilimsi ışık yanıyor, bu ethernet kartımızın windows tarafından tanındığı, driver yuklememize gerek olmadığı anlamına mı gelir?
ekran kartı-ses kartı-ethernet kartı hepsi onboard bu arada

kasanın içini açıp baktım anakartın modeli GA-M61VME-S2. gigabyte web sitesinde bu anakarta ait 2 farklı driver var. biri; rev. 2.0 diğeri de; rev. 1.0
nedir bu hangisini indireyim
0
zubundy
(07.04.09)
o baktığınız yerde revision numaralarını nasıl belirleyeceğiniz de yazıyor, hazır kasayı açmışken bir göz atın derim.

www.giga-byte.co.uk
0
demcan
(07.04.09)
(9)

css / html

turkish tekila
çok ilgili bir insan değilim, lazım oldu, beceremediğim iki nokta var; 1. bir yazıyı ortalamak için css'e girilen kod nedir? text-align: center olmadı, text-decoration: center olmadı, abuk subuk uydurduğum sürüyle şey de olmadı2. bir table html'de (css de olur olabiliyorsa) nasıl ortalanır, hem dik
çok ilgili bir insan değilim, lazım oldu, beceremediğim iki nokta var;

1. bir yazıyı ortalamak için css'e girilen kod nedir? text-align: center olmadı, text-decoration: center olmadı, abuk subuk uydurduğum sürüyle şey de olmadı

2. bir table html'de (css de olur olabiliyorsa) nasıl ortalanır, hem dikey hem yatay. table değil herhangi bir obje diyelim hatta.
0
turkish tekila
(07.04.09)
div in içindeki yazıyı <div align="center"></div> gibi ortalayabilirsin. table için de aynı olayı <td align=center"></td> yaparsın. Hatta bir ara <center></center> gibi birşey bile vardı. css içinde text-align: center yemesi lazım.
0
cenkin gunlugu
(07.04.09)
1. "vertical-align: center;" bu y ekseninde ortalamadır.
2. eğer yazı ise "text-align: center" yok o değil div ise, "float: center;" float bir katmanı tamamen sağ sol ya da ortalamaya yarar. tabi ondan önce "clear" diye bir şey daha var ama kafanı karıştırmıyim.

ayrıca "text-decoration" yazılara alt çizgi, üst çizgi vermeye yarar.
0
nihavent uvertur
(07.04.09)
tablo'nun id'si table1 olsun mesela (<table id="table1">..</table> seklinde ekledin diyelim), css'e ya da style tag'leri arasina sunu yazabilirsin..

table#table1 td {
text-align:center;
vertical-align:middle;
}

kullanirsan hem x hem y ekseninde ortalamis olursun sutunlari.
vertical-align dikey hizalamadir adindan da anlasilacagi uzere. center degil middle kullanilir bir de ortalama icin.
0
sourlemonade
(07.04.09)
assert h'nın yöntemiyle yazılar ortalandı ama table halen sayfanın tepesinde.
0
🌸turkish tekila
(07.04.09)
tepesinde derken?
0
sourlemonade
(07.04.09)
mxm
mmm
mmm

x noktasında
0
🌸turkish tekila
(07.04.09)
surekli ortalansin istiyorsan o table'i da bir table icine alabilirsin en basitinden.

soyle:

once css'e sunlari ekliyorsun

html, body { width:100%; height:100%; }

html tarafina gelirsek.

<table style="border:0;width:100%;height:100%">
<tr><td align="center" valign="middle"> <table id="table1">...</table>(asil tablo yani) </td></tr></table>

en kolay bu sekilde olabilir. bu sayede asil tablon hem yatay hem dikey ortalanacak, browser'in en-boy'u ne olursa olsun.
0
sourlemonade
(07.04.09)
center demişim middle diyeceğime ya. neyse assert canavardır yardım eder sana.
0
nihavent uvertur
(08.04.09)
tamamdır, assert'ciğim öptüm ellerinden.
0
🌸turkish tekila
(08.04.09)
(3)

çocuk bilgisayarı/internet güveliği için tavsiye

zkurmus
Merhaba,8.5 yaşındaki oğlumun internette "gezmeye" başladığı günlerdeyiz. genelde kraloyun filan gibi sitelere giriyor. Bir de Firefox'dan kidzui ekledik, oradan Club Penguin gibi MiniClip oyunlarını oynuyor. Ama aynı zamanda blog yazıyor (sormayın) ve google'dan bir şeyler arıyor (history'e baktığı
Merhaba,
8.5 yaşındaki oğlumun internette "gezmeye" başladığı günlerdeyiz. genelde kraloyun filan gibi sitelere giriyor. Bir de Firefox'dan kidzui ekledik, oradan Club Penguin gibi MiniClip oyunlarını oynuyor. Ama aynı zamanda blog yazıyor (sormayın) ve google'dan bir şeyler arıyor (history'e baktığımızda genelde oyun siteleri, ödevleriyle ilgili atasözleri filan aramış olduğunu görüyoruz).

TTnet'in bir uygulaması olduğunu biliyoruz, ama bize şöyle "kale gibi" bir çocuk monitor yazılımı varsa tavsiye etseniz ne güzel olur. Yani, mesela abc sitesindeyken "xxx hot girls" filan gibi bi resme/linke tıklayamasın, veya tıklamaya çalışırsa "olmaz 18 yaşından küçüksün" filan desin.

Bu arada biz de %90 yanında veya yakınında oluyoruz bilgisayar kullanırken, öyle başıboş bir halde saatlerce takılamıyor tabi. Ama yine de bir güvenlik ağı filan olsun istiyoruz. şeytan doldurur hesabı :)

Şimdiden sağolun, z.
0
zkurmus
(07.04.09)
dns ayarlarını yapmadıysanız hiçbi şeye giremez zaten =)

çocugunuza böyle zeka geliştirici, ingilizcesini felan da geliştirecek oyunlar sağlayın bence..

ayrıca en.wikipedia.org
0
kveldulv
(07.04.09)
kaspersky internet security'de ebeveyn kontrolü var. seviyeyi çocuk yaptığınız zaman reklam olan sitelere bile giremez.
0
steyro
(07.04.09)
(bkz: justfilter)

Kullanmadım. Belki derdinize derman olur.
0
kibar astronot
(08.04.09)
(5)

excel'de, belirli aralıktaki verileri saydırma.

killer
başlıktan da anlaşılacağı üzere, ekteki resimdeki tablodan, aynı isimleri 1er defa saydırmak suretiyle toplam değeri hesaplatmaya çalışıyorum. mesela resimde, 12 satırlık dizi isimleri var ama bunların içinde aynı olanları sadece 1er kez saydırırsak, toplamda 6 dizi ediyor.mesela =countif(A:A,"=Coup
başlıktan da anlaşılacağı üzere, ekteki resimdeki tablodan, aynı isimleri 1er defa saydırmak suretiyle toplam değeri hesaplatmaya çalışıyorum. mesela resimde, 12 satırlık dizi isimleri var ama bunların içinde aynı olanları sadece 1er kez saydırırsak, toplamda 6 dizi ediyor.

mesela =countif(A:A,"=Coupling") yazarsam 2 değeri döndürülüyor ama bana öyle bir kod lazım ki, bu sayma işlemini tüm A:A için yapacak ve aynı hücreler 1'den fazla sayılmayacak ki böylece elimde bulunan toplam dizi adetini hesaplatabileyim.
0
killer
(07.04.09)
A kolonunu sıralı varsayarsak; B kolonunda bu işi yapabilirsiniz. B2 ye "=IF(A2=A1;0;1)" yazıp bunları aşağıya devam ettirirseniz B kolonunun toplamı tekil toplamı verir.
0
surprise
(07.04.09)
anladım. teşekkürler cevap için yalnız bu şekilde yapınca 2 aşamalı oluyor. doğru işlem yaptırılıyor ama her seferinde liste sonuna kadar çekip uzatmak zahmetli olacak gibi. birde görsel açıdan pek hoşuma gitmedi. gerçi o sutün gizlenebiliyor ama dediğim gibi yeni tabloya yeni diziler ekledikçe, toplamın hesaplandığı o sütunu yeniden açıp son hücrelerini düzenlemek gerekiyor.

tek aşamalı olarak bu işlemi yapamaz mıyız yani? hazır fonksiyonları kullanarak, hatta ne bileyim, array formullerle fln olamaz mı? illa macro mu yazmak lazım? öyle bi cevap bekledim fakat yoksa da ne yapalım artık, mecburen bu şekilde yapacağım.
0
🌸killer
(07.04.09)
tam olarak istediğiniz değil ama belki yardımcı olur;

- alt + f11 yaparak vba düzenleyicisini açın
- insert -> module dedikten sonra aşağıdaki kodu yapıştırın

Function Benzersiz(Aralik As Range, i As Integer)
Application.Volatile
Dim ciftolmayan As New Collection
For Each ce In Aralik
On Error Resume Next
ciftolmayan.Add ce, CStr(ce)
Next ce

If i > ciftolmayan.Count Then
Benzersiz = ""
Else
Benzersiz = ciftolmayan(i)
End If
End Function

daha sonra vba düzenleyicisini kapatıp B1 hücresine aşağıdaki formülü yazıp tüm hücrelere kopyalayın

=Benzersiz($A$1:$A$5000;SATIR())

B1 den başlayarak verileri tekrar etmeden isteler.

not: formül ve kod excel.web.tr'den araktır. detaylı dosya için; www.excel.web.tr
0
mahallenindelisi
(07.04.09)
teşekkürler. bu macro da tam olarak istediğimi yapmıyor ama sanırım bunu biraz daha geliştirebilirim.
0
🌸killer
(07.04.09)
sağolun ama gerek kalmadı. mahallenindelisi'nin verdiği koddaki gereksiz yerleri silip, aşağıdaki işlemleri yaptığımda sorun çözüldü.

---------------------------------------------
Function Benzersiz(Aralik As Range)
Application.Volatile
Dim ciftolmayan As New Collection
For Each ce In Aralik
On Error Resume Next
ciftolmayan.Add ce, CStr(ce)
Next ce

Benzersiz = ciftolmayan.Count

End Function
---------------------------------------------

toplam dizi sayısını belirteceğim hücreye de:

"=Benzersiz($A$2:$A$1000)-1" yazmam yeterli oldu.

(dizi isimleri A2'den başladığı için)
böylece tabloya her eklediğim yeni satıra, yeni bir dizi ismi girdiğimde, toplam dizi adetini yazdırdığım hücre otomatik olarak güncelleniyor.

ilginize teşekkürler.
0
🌸killer
(07.04.09)
(1)

ttn mobile d100 şifre sorunu

buzkran
avea nın verdiği şu kampanya telefonlarından bir tane geçti elime. küçük sevimli birşey, kullanayım biraz dedim.kendi turkcell kartımı taktım. telefon şifre sordu. sitesinden baktım, d100 için teknik döküman indirme linki çalışmıyor. daha üst sürüm bir telefon için olanı indirdim. default şifre olar
avea nın verdiği şu kampanya telefonlarından bir tane geçti elime. küçük sevimli birşey, kullanayım biraz dedim.
kendi turkcell kartımı taktım. telefon şifre sordu. sitesinden baktım, d100 için teknik döküman indirme linki çalışmıyor. daha üst sürüm bir telefon için olanı indirdim. default şifre olarak 1122 kullanıyormuş. denedim olmadı. bu telefona şifre konulmadığını biliyor. aceba avea'dan başka kartlarla telefon kullanılmıyor mu?
kullanılıyorsa şifresi nedir ki bunun?

dolu başladı ahali, iç anadolu fırtına halinde bu ara. (:
0
buzkran
(07.04.09)
O telefonlar başka kartlarla kullanılmıyor. Eskiden yazılımla filan kırıyorlardı ama şimdi durum nedir bilmiyorum. Telefoncu 5 lira gibi bir paraya halleder.
0
ataturkiye
(07.04.09)
(7)

Pencere oluşturmak Bat dosyası çalıştırmak

harmonikhakaret
Elimde bir tane bat dosyası var. bir takım dosyaları kullanıyor falan. bir cd oluşturacağım.ben istiyorum ki cd yi herhangi bir bilgisayara takınca-bir pencere açılsın-pencerede evet ve hayır butonları olsun.-desin ki "bidi bidi istiyor musunuz?"-kullanıcı eveti tıklarsa bat dosyası çalışsın-kullanı
Elimde bir tane bat dosyası var. bir takım dosyaları kullanıyor falan. bir cd oluşturacağım.
ben istiyorum ki cd yi herhangi bir bilgisayara takınca

-bir pencere açılsın
-pencerede evet ve hayır butonları olsun.
-desin ki "bidi bidi istiyor musunuz?"
-kullanıcı eveti tıklarsa bat dosyası çalışsın
-kullanıcı hayırı tıklarsa teşekkür edip kapansın.

bunu ne ile nasıl yapabilirim?

pek teşekkürler
0
harmonikhakaret
(07.04.09)
bir autorun.inf dosyası oluşturmalısınız. onun içine gerekli kodları yazıp .bat'ı çalıştırabilirsiniz. bu gibi birkaç şey gördüm ama içeriğini tam hatırlayamadığım için tam bilemiyorum. yardımım dokunduysa...
0
nihavent uvertur
(07.04.09)
sanıyorum anlatmayı becerememişim.
autorun.inf ile .bat'ı çalıştırabiliyorum ama ben istiyorum ki autorun.inf bi pencere açsın. o pencerede "evet" tıklandığında .bat çalışsın
0
🌸harmonikhakaret
(07.04.09)
onun icin ya kendin ufak bir program yazacaksin, autorun ile onu cagiracaksin, ya da ufak bir web sayfasi hazirlayacaksin (.html) autorun onu cagiracak ve o da browser'da acilacak. o sayfada da .bat dosyasina link verebilirsin istedigin sekilde. baska turlu de olmaz bildigim kadariyla..
0
sourlemonade
(07.04.09)
peki o programı neyde yazabilirim kolayca. java'da yazdım ama istemediler. bir sürü bilgisayarda çalışacağı için problem çıkarabilirmiş.
html pek bilmiyorum .bat ı nasıl tetikleyebilirim?
0
🌸harmonikhakaret
(07.04.09)
c++ ya da delphi olabilir.

html'de ise link atamak icin <a href="x.bat">Evet</a> gibi bir sey kullanabilirsin. tabi .html dosyasi ile .bat dosyasinin ayni klasorde oldugunu varsayarak boyle yazdim. farkli klasordeyse <a href="klasor/x.bat">Evet</a> seklinde link atabilirsin.
0
sourlemonade
(07.04.09)
autorun üreten programlar var piyasada, butonunu vs kendin yerlestiriyorsun fonksiyon atiyorsun falan. Java gibi problem cikarmaz cünkü calismak icin gerek duyacagi dosyalar icinde oluyor. autorun maker, autorun builder gibi google aramalari öneririm.
0
samfisher
(07.04.09)
www.programlama.com
adresinde sorularının cevaplarını bulabilirsin.
0
zeki baba
(08.04.09)
(1)

Msn Messenger Font Sorunu

kapakak
Yazı fontunu seçtikten sonra birisine bir şey yazarken yazılan yazının yaklaşık 2 kelimesi seçtiğim fonttan kalan kısmı ise microsoft sans serif oluyor. hepsini seçtiğim font olmasını nasıl sağlarım?
Yazı fontunu seçtikten sonra birisine bir şey yazarken yazılan yazının yaklaşık 2 kelimesi seçtiğim fonttan kalan kısmı ise microsoft sans serif oluyor. hepsini seçtiğim font olmasını nasıl sağlarım?
0
kapakak
(07.04.09)
seçtiğiniz font'ta türkçe karakterler yok heralde.. bu durumda türkçe karakter yazdığınızda varsayılan font yapıyor otomatik olarak..
0
rednoff
(07.04.09)
(5)

Sedan ve Hatchback arabaların arka cam sileceği hakkında

erzi
Selam Sevgili Suser' lar.Hatchback arabaların %98.6' sının arka camında silecek bulunurken, sedan arabaların %98.6' sının arka camında silecek bulunmamakta. bunun özel bir nedeni var mıdır? bu nasıl bir çelişkidir.biri beni aydınlatsın lütfen.
Selam Sevgili Suser' lar.

Hatchback arabaların %98.6' sının arka camında silecek bulunurken, sedan arabaların %98.6' sının arka camında silecek bulunmamakta.

bunun özel bir nedeni var mıdır? bu nasıl bir çelişkidir.
biri beni aydınlatsın lütfen.
0
erzi
(07.04.09)
hatchback arabalarin arka camlari sedanlara gore daha fazla camur olabilir.
0
fdegir
(07.04.09)
rednoff
(07.04.09)
hatchback arabanın arka tekerlekleri hemen arkadadır. gerisi boştur. ıslak yolda giden hetchback arabanın arka tekerinden çıkan çamur bulutu, aynen arka cama konar. sedan arabanın götü olduğundan, tekerlekler tam en arka noktada değil de daha içeride olduğundan tekerlekten çıkan çamur bulutu üstünde bagaj olan o kısmın içinde, yani arabanın altında kalır. arka cama gelmez.
0
kibritsuyu
(07.04.09)
sanırsam bu aerodinamik ile ilgili.
yani
hatchback araçların arka camı nerede ise tavana 90 derece açı yaparlar.
sedanda ise bu açı 45 derece civarındadır.
yani süratli gittiğimizde rüzgar tavandan 90 derece açı yaparak sileceğe etki yapamaz ama sedanların sileceğini kırabilir.galiba bu sebepten olmalı.
0
ground
(08.04.09)
(2)

Modemle alakalı bağlantı kesilmesi

nyx
Merhaba, Airties RT-102 marka modem kullanıyorum. Sıklığı ve zamanı rastgele olmak üzere bazen bağlantı kesiliyor. Modemi kapatıp açtığımda (ki 2-3 dakika bağlantının gelmesini beklemek gerekiyor) düzeliyor. Bazen öyle anlarda kesiliyor ki sinirden kötü davranıyorum ona belki kücük minik nano parçac
Merhaba, Airties RT-102 marka modem kullanıyorum. Sıklığı ve zamanı rastgele olmak üzere bazen bağlantı kesiliyor. Modemi kapatıp açtığımda (ki 2-3 dakika bağlantının gelmesini beklemek gerekiyor) düzeliyor. Bazen öyle anlarda kesiliyor ki sinirden kötü davranıyorum ona belki kücük minik nano parçacıklarına zarar veriyorum. Bilgisayarı download yapması için kendi haline bırakamıyorum. Nedendir neden?
0
nyx
(07.04.09)
bu tip sorunlar genellikle kötü kablo bağlantısından kaynaklanır.Eve gelen telefon hattında ek yerleri filan varsa netten düşmeleriniz artar.Ayrıca modeme taktığınız jack(kablo ucundaki zımbırtı) üzerindeki iki bakır kısım parlak bir sarı renkte olmalı, paslı veya oksitliyse sivri bir tornavidayla kazımak çözüm olabiliyor.
0
dedi kalabaligin icinden bir ses
(07.04.09)
modeminizi alıp direk başka bi yerde deneyin düşüyo mu düşmüyo mu.düşüyosa yollayın elkotek'e gitsin...düşmüyorsa kablodur bağlantı yerleridir buradadır bence sorun.
0
serotoninn
(07.04.09)
(3)

el sağlığına uygun mouse klavye.

dirk pitt
karpal tünel sendromu, bilimum kas, kemik sorununa yol açmayacak ya da minimumda tutacak bilgisayar klavyesi ve özellikle mouse modeli/markası aramaktayım. mouse tutmaktan sağ elim sakatlandı resmen.ek: oyun oynamaya, grafik, fotoğraf düzeltirken de rahat ettiren şeyler olmalı tabii...
karpal tünel sendromu, bilimum kas, kemik sorununa yol açmayacak ya da minimumda tutacak bilgisayar klavyesi ve özellikle mouse modeli/markası aramaktayım. mouse tutmaktan sağ elim sakatlandı resmen.

ek: oyun oynamaya, grafik, fotoğraf düzeltirken de rahat ettiren şeyler olmalı tabii...
0
dirk pitt
(07.04.09)
urun.gittigidiyor.com

ben bu ürünü beğeniyorum epey.
edit: satış sona ermiş diyor ama birçok dükkanda bulunabiliyor. dikey mouse diye aratınca ilk bu çıktı, fikir versin diye koydum.
0
kediebesi
(07.04.09)
mouse ve klavye kullananlar için bilek destek jelleri var ya da bilek destekli mousepadler. istediğin mouse ve klavyeyi al, yanına da bunlardan. bilekte aynen senin gibi sorunlar vardı benim de patron sağolsun bilek desteği olan bi mousepad almış 2 haftadır çiçek gibiyim çiçek.
0
teritori
(07.04.09)
bu jelli padlerin memeli olanları var. :) tbox satan yerlerde satılıyor.
0
kediebesi
(07.04.09)
(1)

[kablosuz ağ] bandwidth kısıtlama

makineci
evdeki 3 adet kablosuz istemciye internet şu şekilde erişiyor:creative adsl router --ethernet--> arities AP400 access point -hava->diğer iki istemci downloada abanıp sinirimi bozmaktalar. onları 2 kB/sn ye mahkum edip, bant genişliğinin kalanını nasıl kendime tahsis edebilirim? airties access poin
evdeki 3 adet kablosuz istemciye internet şu şekilde erişiyor:
creative adsl router --ethernet--> arities AP400 access point -hava->

diğer iki istemci downloada abanıp sinirimi bozmaktalar. onları 2 kB/sn ye mahkum edip, bant genişliğinin kalanını nasıl kendime tahsis edebilirim? airties access pointin böyle bir özelliği var mı?

not: ağ WPA ile şifrelenmiş durumda. şifreleme yöntemini değiştirmeden bir çözüm bulmak lazım, işkillenmesinler.
0
makineci
(07.04.09)
Zamanında çok aradım bu olayı... Yazılımsal olarak yapmak çok çetrefilli ve diğer makinalarda modifikasyon gerektiriyor. Donanımsal olarak Netgear ürünlerinden bazılarında bu tarz bir sınırlama olduğunu görmüştüm. Ama güzel memleketimde adam gibi Netgear ürünü olmadığından, o da fos...
0
tcp0203
(07.04.09)
(3)

web'den video yayınlama

TATLIEKŞİ
Şimdi split cam isimli program bu işi yapıyor. Bana web arayüzünden izlemeyi saglayacak program lazım. Yani http://192.168.2.100 yaptığım da filmi izleyebilecem. yada mms://192.168.2.10:8080 olarak vlc playerden izlenebilecek. bir program arıyorum nasıl yapabilirim bu olayı?
Şimdi split cam isimli program bu işi yapıyor. Bana web arayüzünden izlemeyi saglayacak program lazım. Yani 192.168.2.100 yaptığım da filmi izleyebilecem. yada mms://192.168.2.10:8080 olarak vlc playerden izlenebilecek. bir program arıyorum nasıl yapabilirim bu olayı?
0
TATLIEKŞİ
(07.04.09)
split cam sanirim o isi yapmiyor aslinda hic kullanmadim ama ana sayfasindan baktigim kadari ile bir kameradan alinan goruntuyu degisik programlarda ayni anda kullanmaya yariyor. Sizin birde video yayini yapacak programa ihtiyaciniz olacak. Onuda bi google'a arattim VLS (VideoLAN Server) cikti. www.videolan.org

Bi daha baktim sanirim vlc player bile yapiyomus o isi.
0
badseed
(07.04.09)
VLS nin windows versiyonunu bulamadım?
0
🌸TATLIEKŞİ
(07.04.09)
badseed
(14.04.09)
(4)

sayfa açılmıyo

emraah
sevgili bilgisayar severler;benim bilgisayarım şuan bebek gibi çalışıyo, sayfaları takır takır açıyo. ama ev arkadaşımın bilgisayarında bi sıkıntı var. bi gogıl açılyo, bazen imdb, diğer sayfalar açılmıyo ya da canı isterse açılıyo ama çok seyrek. başka tarayıcı da denedik, aynı.. msn gayet güzel ça
sevgili bilgisayar severler;
benim bilgisayarım şuan bebek gibi çalışıyo, sayfaları takır takır açıyo. ama ev arkadaşımın bilgisayarında bi sıkıntı var. bi gogıl açılyo, bazen imdb, diğer sayfalar açılmıyo ya da canı isterse açılıyo ama çok seyrek. başka tarayıcı da denedik, aynı.. msn gayet güzel çalışıyo. aynı wireless modemden giriyoruz ama ona niye öyle oldu ki? şu an ağlıyo lan çocuk, görüş belirtebilcek olanınız var mı? virüs mü ki acaba?
0
emraah
(07.04.09)
bir antivirüs kurup taratın. ben okurken sonuna gelmeden virüs galiba demiştim.
0
dambil
(07.04.09)
dns'leri değiştirdi mi?
0
sanal uyku
(07.04.09)
aynı dns'i kullanıyoruz, öyle bişey düşünmedim de bu dnsten aklıma geldi. ben buna dün youtube jacker kurmuştum, ondan olabilir mi ki? artık sabah denicez bunları da
0
🌸emraah
(07.04.09)
büyük olasılıkla bi siteye girebilmek için proxy yazdınız ve unuttunuz onu. dns lerdendir sorun.
0
TATLIEKŞİ
(07.04.09)
(2)

.uif dosyası

ocanal
Bu dosyayı deamon tools ve magic iso kullanmadan açabilme ihtimalim var mıdır? Mesela isoyu winrarla açabiliyorduk. Veya son çare direk dvd'ye atsak iso gibi olur mu?teşekkürler.
Bu dosyayı deamon tools ve magic iso kullanmadan açabilme ihtimalim var mıdır? Mesela isoyu winrarla açabiliyorduk. Veya son çare direk dvd'ye atsak iso gibi olur mu?

teşekkürler.
0
ocanal
(06.04.09)
iso'ya çevirmek için ufak bi program vardı hocam uif'i iso yapıp kullan bence.. uif işe yaramaz..
0
rednoff
(06.04.09)
power iso bulabilirsen olur o
0
turkish tekila
(06.04.09)
(3)

cd-rom sorunu

erim
selam.geçen gün harddiski ve anakartı yaktım. bilgisayarcı yeni anakart ve harddisk taktı. bilgisayarı eve getirip açtığımda cd rom `bilgisayarım`da görünmüyordu. kabloyu çıkarıp taktım. hala bilgisayarımda görünmüyor. ama cdrom çalışıyor. ışığı yanıyor, cd bölümü açılıp kapanıyor filan. sadece cd o
selam.

geçen gün harddiski ve anakartı yaktım. bilgisayarcı yeni anakart ve harddisk taktı. bilgisayarı eve getirip açtığımda cd rom bilgisayarımda görünmüyordu. kabloyu çıkarıp taktım. hala bilgisayarımda görünmüyor. ama cdrom çalışıyor. ışığı yanıyor, cd bölümü açılıp kapanıyor filan. sadece cd okumuyor. ne yapmam lazım?
0
erim
(06.04.09)
yapmışsınızdır ama, veri kablosu bağlantılarına (anakart tarafı özellikle) bir göz atın. belki tam oturmamıştır. cd-rom'un çalışması için elektrik gelmesi yeterli, kulaklık takıp müzik falan dinleyebilirsiniz bile bu haliyle :)
kablo düzgün takılıysa, açılışta "setup"a girerek (muhtemelen "del" tuşu, o da değilse "f2"dir) "ide slave" olarak cd-rom'un göründüğünden emin olun.
0
matthias coltrain
(06.04.09)
bazı cd-rom sürücülerin driver'ları oluyor, belki bu da o kabiledendir
0
turkish tekila
(06.04.09)
bios'ta ayarları yapılmamış olabilir?
0
sanal uyku
(06.04.09)
(5)

defrag için program tavsiyesi

karga tdi
-türü önemli midir bilmiyorum ama- sata II diskler için şöyle aslanlar gibi çalışacak, kral defrag yapacak program olarak ne tavsiye edersiniz?Tşk.
-türü önemli midir bilmiyorum ama- sata II diskler için şöyle aslanlar gibi çalışacak, kral defrag yapacak program olarak ne tavsiye edersiniz?

Tşk.
0
karga tdi
(06.04.09)
roadrunner merlin
(06.04.09)
Diskeeper 9 var, süper çalışıyor ben gayet memnunum. Freeware değil ancak.
0
wingless
(06.04.09)
O&O defrag şu an 11 sürümde ben beğeniyorum :)
0
edip
(06.04.09)
ben de perfect disk diyeyim o halde.
0
alan shearer
(06.04.09)
ben de perfect disk kullanıyorum da, bi artısı var mı bilmiyorum sadec windows gibi %15 i bos olması lazım fln gibi bi uyarı vermıyor.
0
bryan fury
(07.04.09)
(1)

Wikipedia editörü

thor odinsson
`wikipedia` için `sourpad` gibi bir editör var mı? tarayıcı üzerinden uzun makaleler yazmak cidden sıkıcı oluyor çünkü, böyle yazarken bir yandan simultane olarak çıktısını da gösterebilen falan. çok süper olur sanki.
wikipedia için sourpad gibi bir editör var mı? tarayıcı üzerinden uzun makaleler yazmak cidden sıkıcı oluyor çünkü, böyle yazarken bir yandan simultane olarak çıktısını da gösterebilen falan. çok süper olur sanki.
0
thor odinsson
(06.04.09)
en.wikipedia.org:Tools/Editing_tools
0
kermitz
(07.04.09)
(1)

Eski bios ayarlarına dönme

kofteburger
Bilgisayarı kasadan kapatmaya çalışırken nasıl becerdiysem varsayılan bios ayarlarına döndü.3.01e overlocklu q6600 artık haliyle 2.40 olarak çalışıyor. Ben de overclockdan hiç anlamadığım için (overclocklu geldi makina) Acaba elle tekrar ayarlamadan bir yolu var mıdır eski ayarlara dönmenin?Anakart
Bilgisayarı kasadan kapatmaya çalışırken nasıl becerdiysem varsayılan bios ayarlarına döndü.

3.01e overlocklu q6600 artık haliyle 2.40 olarak çalışıyor. Ben de overclockdan hiç anlamadığım için (overclocklu geldi makina) Acaba elle tekrar ayarlamadan bir yolu var mıdır eski ayarlara dönmenin?
Anakart Asus P5Q SE/R bu arada.
0
kofteburger
(06.04.09)
kendi soruma cevap vereyim
Tools ssekmesinde Asus O.C profile var orda kaydedilmişse önceden geri dönülebiliyor eski ayarlara.
0
🌸kofteburger
(06.04.09)
(3)

ucretsiz crm yazilimi

the beyin
yaklasik 15 kisinin gun icinde surekli musteriler ile gorustugu firma icin musterilerin bilgilerinin ve kim hangi musteriyle en son ne konusmus ufak tefek not alinarak kullanabilecegimiz bi crm yazilimi ariyormusuz, ucretsiz olacakmis.var midir eli yuzu duzgun ?
yaklasik 15 kisinin gun icinde surekli musteriler ile gorustugu firma icin musterilerin bilgilerinin ve kim hangi musteriyle en son ne konusmus ufak tefek not alinarak kullanabilecegimiz bi crm yazilimi ariyormusuz, ucretsiz olacakmis.

var midir eli yuzu duzgun ?
0
the beyin
(06.04.09)
ücretsiz bulman biraz zor olur.bu yazılımlar lisanslı olduğundan dolayı hatrı sayılır miktarlar verilerek kurulabiir.
0
cold12
(06.04.09)
bi kaç sene evvel, daha önce çalıştığım yazılım firmasında "eli yüzü düzgün" bi tane crm programı yazmıştım ama oda çok pahalı sana uymaz :)

bence sourceforge.net'ten bi araştır derim. ilk bakışta bi kaç tane buldum bile;

www.vtiger.com
sourcetapcrm.sourceforge.net
--
sourceforge.net
0
roadrunner merlin
(06.04.09)
sugar crm opensource ve birçok modüle sahip bir ürün. eli yüzü de gayet düzgün olup birçok popüler uygulama ile de entegredir. çok kullanılan ve bilinen bir yazılımdır, web tabanlıdır. tavsiye ederim.
0
vampir akrep
(07.04.09)
(2)

Laptop ve PC arasında kablosuz dosya aktarımı?

joelino
Bir adet kablolu airties modemim bir adet kablosuz routerım var. Laptop a interneti kablosuz router vasıtası ile alıyorum. Benim PC ise ethernet kablosu ile modeme bağlı. Masaüstü bilgisayardan laptop a dosya atmak istiyorum kablosuz olarak, böyle bir ağ krumak mümkün mü? Atabilir miyim?
Bir adet kablolu airties modemim bir adet kablosuz routerım var. Laptop a interneti kablosuz router vasıtası ile alıyorum. Benim PC ise ethernet kablosu ile modeme bağlı. Masaüstü bilgisayardan laptop a dosya atmak istiyorum kablosuz olarak, böyle bir ağ krumak mümkün mü? Atabilir miyim?
0
joelino
(06.04.09)
laptopta (muhtemelen vista) ağ pylaşım merkezinde dosya paylaşımını açmalısın önce daha sonra bir klasör oluştur (masaüstü,ya da kullanıcının olduğu klasörler değilde misal paylaşılan klsörler ya da D: diskinde bir klasör), daha sonra bu diske sağ tıklayıp paylaşım ayarlarına gel ve bu klasöre yazılmasına izin ver. daha sonra masaüstünden ağ bağlantılarıma gir ve orada laptopun adnı bulup o klasöre gir (eğer görünmez ise ipden de girebilirsin 192.168.2.2 filan gibi) ve o klasöre istediğin dosyayı kopyala.
0
edip
(06.04.09)
teamviewer ile hiç uğraşmadan da atabilirsin bence.
0
ocanal
(06.04.09)
(4)

netteki flash videolari indirmek

maresalx
selam. ben bir tenis kulubunde calisiyorum ve benden internetteki tenis videolarini indirmemi istiyorlar. yaklasik 10-12 tane egitim videosu iceren site var ve bu videolarin downloadini dune kadar real player ile yapiyordum. download this video diye bir ozelligi var mouse u flash in ustune goturunce
selam. ben bir tenis kulubunde calisiyorum ve benden internetteki tenis videolarini indirmemi istiyorlar. yaklasik 10-12 tane egitim videosu iceren site var ve bu videolarin downloadini dune kadar real player ile yapiyordum. download this video diye bir ozelligi var mouse u flash in ustune goturunce indirmeye basliyor.

bunlarin hepsini 2-3 kere yapti sonra program cortladi ne yaptiysam artik indirmiyor.

bana netteki flv videolari indirecek bir program gerekli vdownloader bazi belli seyleri indiriyor. firefox kurup 2 eklenti indirdim onlar da indirmede basarisiz. sizin bildiginiz varsa boyle bir program cok sevinirm.
0
maresalx
(06.04.09)
Bir de idm deneyebilirsin.
0
ataturkiye
(06.04.09)
internet download manager
yalnız bazı siteler indirmeyi önlemek için parça parça koymaya başladı flv'leri, öyle bir koruması falan yoksa indirir bu.
0
sanal uyku
(06.04.09)
firefox + flashgot ile indirebilirsin.
0
edip
(06.04.09)
orbit grab++ ie firefox opera demeden indirir.
0
kofteburger
(06.04.09)
(3)

Bilgisayar açılış hızı

november rain
bios ekranın gitmesi ile vistanın yeşil kayan çıbıklarının çıkması arasındaki süre 1-2 sn falanken şimdi 9-10 sn'yeye çıktı. sorunun çözümünü nerede aramak lazım?
bios ekranın gitmesi ile vistanın yeşil kayan çıbıklarının çıkması arasındaki süre 1-2 sn falanken şimdi 9-10 sn'yeye çıktı. sorunun çözümünü nerede aramak lazım?
0
november rain
(06.04.09)
takılı usb donanımları ya da dvdokuyucu içinde cd benzeri şeyler ya da bios ayarlarında boot priorityde ilk başta sabitdiskin olmaması (disket,cdrom,lan vs) gibi nedenler olabilir.
0
edip
(06.04.09)
@edip: taklı cd-dvd vb. yok. biosta da hdd öncelikli...
0
🌸november rain
(06.04.09)
sabit disk cortlayacak olabilir yazdıklarınıza istinaden.
0
trick style
(06.04.09)
(1)

paypal subscribe

sanal uyku
paypal subscribe'la bir yere her ay düzenli olarak para yolluyordum. yollamam gereken ücret değişti fakat bu üyelik devam ettiği için hala eski miktarı yolluyor, eski üyeliği nasıl iptal ediyorum? aradım bulamadım sitede.
paypal subscribe'la bir yere her ay düzenli olarak para yolluyordum. yollamam gereken ücret değişti fakat bu üyelik devam ettiği için hala eski miktarı yolluyor, eski üyeliği nasıl iptal ediyorum? aradım bulamadım sitede.
0
sanal uyku
(06.04.09)
profil > ödeme listesi
0
🌸sanal uyku
(06.04.09)
(1)

fayırfoks'un delireyazması

yurdum insani
selamün hello yiğidolar,bazen bir linke tıklandığında bazen bir siteye girmeye çalıştığında sapıtıp kapatıyor, "önceki oturumu kurtar" gibi bir seçenek ise sabır denemesi haline geliyor. sözlükte başlıklara/butonlara veya sadece arama kutucuğuna bir şey yazıp "getir"/"ara" ya bastığımda bile çat kap
selamün hello yiğidolar,

bazen bir linke tıklandığında bazen bir siteye girmeye çalıştığında sapıtıp kapatıyor, "önceki oturumu kurtar" gibi bir seçenek ise sabır denemesi haline geliyor. sözlükte başlıklara/butonlara veya sadece arama kutucuğuna bir şey yazıp "getir"/"ara" ya bastığımda bile çat kapı dışı ediyor beni fayırfoks. aynı şey internet ekspılorır'da da yaşanıyor.

nedir bu? ne değildir? napmalı ki?
0
yurdum insani
(06.04.09)
hem ff hem de ie'de böyle oluyorsa virüs falan olabilir.
0
sanal uyku
(06.04.09)
(3)

laptop ram

radioheadbanger
selam laptop şu http://vaio.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=VGN-FS315M&productFilters=retired&site=voe_en_GB_cons&pageType=Overview&category=VN+FS+Series üstündeki 512 ram yetmiyo artık yeni düşündüğüm şu http://www.hizlial.com/UrunInceleme.aspx?UrunID=30.009.1164.0059 vaio'larda ram uyum
selam laptop şu vaio.sony.co.uk üstündeki 512 ram yetmiyo artık yeni düşündüğüm şu www.hizlial.com vaio'larda ram uyum sorunu yoğun gözüküyor diye duymuştum ne dersiniz bu konuda uzman görüşü bekliyorum upgrade etmiş vaio sahiplerinden tavsiye de alabilirim thx.
0
radioheadbanger
(06.04.09)
senın alet ddr2 400 diyor, da uyum sorunu cıkarmaz kullanabilrisin. ramleri 2x1g olarak alsan daha iyi.
0
bryan fury
(06.04.09)
ddr2 400 bulunmuyo pek, katı olduğundan çok performans sorunu olcağını düşünmedim. 1*2 dual de 25 lira kazık oluyo sdlkjsdflk çok hissedilir farkı olur mu ki dual yapmanın?
0
🌸radioheadbanger
(06.04.09)
yok abi ne farkı, direk tak gitsin.
0
bryan fury
(07.04.09)
(4)

simgesizlik

cellar
Microsoft Windows XP Professional Versiyon 2002 Servis pack 3 kullanıcısıyım. bir ara nero yu silip tekrar yükledim. yükleme bittikten sonra masaüstü kendi kendine yenileme yaptı ve resim dosyalarının simgleri değişti ama açıldığı program değişmedi yani "windows resim ve fax görüntüleyicisi"link de
Microsoft Windows XP Professional Versiyon 2002 Servis pack 3 kullanıcısıyım. bir ara nero yu silip tekrar yükledim. yükleme bittikten sonra masaüstü kendi kendine yenileme yaptı ve resim dosyalarının simgleri değişti ama açıldığı program değişmedi yani "windows resim ve fax görüntüleyicisi"
link de ki gibi
img154.imageshack.us
sonra "Microsoft Photo Editor" programnda daimi aç diyince simgeler eski haline döndü
img18.imageshack.us
fakat ben bu programda açılmasını istemiyoum."windows resim ve fax görüntüleyicisi" tercihimdir.
nero programını kurulum aşamasında hiç bir resim video dosyasını açmasını istemedim. seçili olan bütün dosya türlerini kaldırdım.

gözümün hiç alışamadığı bu simgenin eski ayarına dönmesi mümkün mü dür?

not: xp cdsini takıp çalıştır kısmına "sfc /scannow" yazdığım halde düzelmedi
0
cellar
(06.04.09)
acacak program olarak tekrar "windows resim ve fax görüntüleyicisi"ni secince istemediginiz simgeye donuyor anladigim kadariyla. peki oradaki "geri yukle" tusu ne yapiyor tam olarak. bende onun yerine "advanced" tusu var ve tiklayinca acilan pencerede bir de "change icon" tusu bulunuyor (ingilizce windows xp professional sp3).
0
ainothia
(06.04.09)
evet dediğiniz yöntemle simge değiştir kısmına ulaştım lakin orda istediğim simge yoktu. Bir şekilde halletmeye çalışıcaz.
0
🌸cellar
(06.04.09)
tek derdiniz simgeyse, ki öyle görünüyor;
simge değiştir kısmında,default simgeye ulaşmak için adres kısmına:
shimgvw.dll veya shell32.dll yazıp entera basarak ulaşabilirsiniz.
0
dedi kalabaligin icinden bir ses
(07.04.09)
windows iconlarını internetten üzerinden tekrar yükledim, sorun bir şekilde hâl oldu. dediğiniz shell32.dll adresini yazınca standart iconlar geldi lakin resim dosyasının simgesi silinimş bir şekilde (burda ki bütün iconlara baktığım halde) sadece .jpeg değil .gif, .bmp gibi dosya türleride.
img258.imageshack.us

cevaplar için teşekkürler.
0
🌸cellar
(07.04.09)
(2)

nod32 güncelleme paketi

efruz
internet erişimi olmayan bilgisayarlarda güncelleme nasıl yaptırılır.norton da virüs defination vardı. nod32 de paket olarak nerden indirilir
internet erişimi olmayan bilgisayarlarda güncelleme nasıl yaptırılır.

norton da virüs defination vardı. nod32 de paket olarak nerden indirilir
0
efruz
(06.04.09)
Demonoid'de "Nod32 offline update 3692 - 2008.12.15" var. Görüldüğü gibi paket tarihi baya eski. Sizin yeni versiyon bir Nod32 indirmeniz daha yeni güncellemelere sahip olmanızı sağlar.
0
hiko seijuro
(06.04.09)
sürekli ve güncel paketlerin listesi olsa ne güzel olurdu.

usb den falan vürüsler bulaşmış, içi trojen dolu. temizlemek istiyorum.
0
🌸efruz
(06.04.09)
(4)

ses gecikmesi

derindusunur
midi out çıkışı olan bir klavye aldım. dandik bişey. amacım midi notaları kolay yazabilmek.ancak şöyle bir problem var; sesler az bir gecikme ile çalınıyor. yani çeyrek saniye kadar gecikiyor. bu doğal mı? yoksa ses kartının dandikliğinden mi? daha iyi driver falan yüklesek işe yarar mı? illa ses ka
midi out çıkışı olan bir klavye aldım. dandik bişey. amacım midi notaları kolay yazabilmek.
ancak şöyle bir problem var; sesler az bir gecikme ile çalınıyor. yani çeyrek saniye kadar gecikiyor. bu doğal mı? yoksa ses kartının dandikliğinden mi? daha iyi driver falan yüklesek işe yarar mı? illa ses kartı mı almak lazım? klavyenin bunda kabahati var mı? hayatın anlamı nedir?
0
derindusunur
(06.04.09)
(bkz: latency)
0
kibritsuyu
(06.04.09)
Asio4all ile bir zorlayın ses kartınızı, yüksek ihtimal kurtaracaktır.

www.asio4all.com
0
skatheist
(06.04.09)
latency gayet doğal. eğer sadece tek enstrümanla takılıyorsanız daw'ınızın ayarlarından buffer time'ı kısarak gecikmeyi azaltabilirsiniz, lakin windows'ta asio destekli bir ses kartınız olmadığı ya da asio4all benzeri bir emülatör kullanmadığınız sürece gecikmeyi 50ms altına indirmek imkansız gibi bir şey (olması gereken değer optimum 10 ms).

asio4all, aşağı yukarı bütün ses kartlarıyla çalışıp onlara asio özelliği kazandıran ufak bir yazılım. ses çıkışı olarak onu kullandığınızda gecikmeyi neredeyse tamemen gideriyor. lakin asio4ll'u açtığınız vakit, başka programlardan ses çıkışı alamıyorsunuz.

ikinci bir seçenek de, windows vista'nın WaveRT'sini kullanan bir DAW/VST Host'u bulmak ki, benim bildiğim bir tek MultiTrackStudio var.

edit: şimdi baktım da, Sonar 8 ve Cubase 5 de WaveRT destekliyormuş. tabi sisteminiz vista değilse bu bilgi bi işinize yaramayacaktır.
0
kabraxis
(06.04.09)
aslında amacım hali hazırda kayıtlı müziği cubaseden çalarken üzerine midi çalmak ya da kaydetmek. tabi ses gecikince pek mümkün olmuyor. asio4all'u eve gidince deneyeceğim. olmazsa artık ses kartına para bayılıcaz.
0
🌸derindusunur
(06.04.09)
(1)

fotoğraf programı

karbasan
merhaba arkadaşlar,farklı bedenler üzerine istediğim kafa resmini yapıştırabileceğim bir program arıyorum.mesela gelin damat resmine arkadaşımın kafasını koyacağım.
merhaba arkadaşlar,farklı bedenler üzerine istediğim kafa resmini yapıştırabileceğim bir program arıyorum.mesela gelin damat resmine arkadaşımın kafasını koyacağım.
0
karbasan
(06.04.09)
(git: 67053)
0
dambil
(06.04.09)
(2)

blogger'da yazıları ağaç dalı şeklinde indekslemek mümkün müdür?

surtunme kuvveti
soru aşağı yukarı yukarıdaki gibi.ana konu -alt konu a-alt konu bana konu 2-alt konu 2agibi yazılarımız olsun. istediğim şey, pratik olarak girdiğim yazıları ana başlık, alt başlıklara iliştirmek. fikir vermesi açısından söylüyorum, uzun bir konuyu 1 aylık bir döneme yayılı şekilde yazacağım ve alt
soru aşağı yukarı yukarıdaki gibi.

ana konu
-alt konu a
-alt konu b
ana konu 2
-alt konu 2a

gibi yazılarımız olsun. istediğim şey, pratik olarak girdiğim yazıları ana başlık, alt başlıklara iliştirmek.

fikir vermesi açısından söylüyorum, uzun bir konuyu 1 aylık bir döneme yayılı şekilde yazacağım ve alt başlıklar birbirine karışmaya fazlasıyla müsait. indeks gerekiyor, etiketle falan olacak iş değil.

aramaya inanmadım, allah utandırmasın, dinimiz amin.
0
surtunme kuvveti
(06.04.09)
blog eklentisi olması lazım buna benzer, özelleştirmeden ekleyebilirsiniz sanırım.
blog arşivi oluşturup istediğiniz gibi yapılandırabilirsiniz.
0
aithra
(06.04.09)
ya blog olaylarıyla bir ara ilgilenmiştim. böyle günde 30 bloga filan göz atıyordum, farklı bir şey var mı diye. hiç görmedim sanırsam o tarz bir şey..
0
dambil
(06.04.09)
(1)

web sayfası : resmdeki bir noktaya açıklama vermek.

buzkran
resmin üstündeki mavi noktalara fareyle gelinc, yanında açıklama çıksın istiyorum. herhangi bir yazıya açıklama ekleyebiliyorum ama onu resmin üstüne yerleştiremiyorum. (:gelin ben bu resmi arkaplan resmi yapayım, siz de bana ekranda yerini değiştirebileceğim açıklama eklenmiş bir yazı verin. ben bu
resmin üstündeki mavi noktalara fareyle gelinc, yanında açıklama çıksın istiyorum. herhangi bir yazıya açıklama ekleyebiliyorum ama onu resmin üstüne yerleştiremiyorum. (:
gelin ben bu resmi arkaplan resmi yapayım, siz de bana ekranda yerini değiştirebileceğim açıklama eklenmiş bir yazı verin. ben bu yazının boyutunu küçültür rengini de transparan yaparım. resmin üzerinde istediğim yere koyarım.
daha kolay bir yolu var mı bilmiyorum.

bir yardım edin, ne olur. söz gidip istediğiniz kadar entrlerinize şukela vericem. (:
0
buzkran
(06.04.09)
Eğer dreamweaver kullanıyorsan,

Resmi sayfaya ekle Insert Picture ile
Resmi seçili tuttuğunda aşağıda Properties kısmı açılacak. Orada Map diye bir yer var. Oradaki dikdörtgen, yuvarlak, ya da istediğin şekil kutularından birisini seçerek resmin üzerinde bir alan tanımla (Bu alanın üstüne mouse geldiğinde yazı çıkaracağız)

Resmin üzerinde alan tanımladığında, o alan mavi olacak, aşağıda da Link, Tab vb. gibi opsiyonlar belirecek. Tab kısmına ne yazı çıkmasını istiyorsan onu yaz. Link'i # olarak bırak, tabii o alan bir yere linklensin istemiyorsan.

Olması gerek böyle.

Deramweaver kullanmıyorsan, bu hadisenin genel adı image map'dır. Şukelalarımı bekliyorum.
0
sui
(06.04.09)
(4)

iPod Touch Kitap ve N97

lex
Sorularım iPod Touch sahiplerine geliyor.1- Sağdan soldan bulunmuş pdf formatındaki e-book lar (yani letter size olarak falan ipod'a özel hazırlanmamış) okunabiliyor mu sağa scroll yapmadan manyak gibi?2- Okunuyor ise, "dur lan denize karşı oturayım, müzik dinleyip bir yandan da okuyayım" denilecek
Sorularım iPod Touch sahiplerine geliyor.

1- Sağdan soldan bulunmuş pdf formatındaki e-book lar (yani letter size olarak falan ipod'a özel hazırlanmamış) okunabiliyor mu sağa scroll yapmadan manyak gibi?

2- Okunuyor ise, "dur lan denize karşı oturayım, müzik dinleyip bir yandan da okuyayım" denilecek kadar başarılı mı iPod Touch'da kitap okuma mevzusu; ne bileyim ışık olsun, backlight olsun, gözü yorması falan olsun? (Normal kitap oku vs demeyin, bulunduğum yerde yok kitap falan)

3- Bu biraz alakasız da; şimdi 2 ay sonra N97 çıkınca onu alacağım muhtemelen. Bu durumda mallık mı yapmış olurum iPod Touch almış olarak?

Teşekkür ediyorum.
0
lex
(06.04.09)
ipod touch i yeni alcaksanız mallık olur. direk iphone alın ugrasmayın n97 falan.


ipod touch kullanıcısı.
0
rurouni
(06.04.09)
şimdi bi kere ipod la iphone un temel olarak işlemci hızı ve wifi algısı bile farklı.

1-ipod/iphone a özel ebook lar var, olmadı pdf, doc, pps cart curt bütün uzantıları okuyor. ne kadar zoom lu okuduğuna bağlı olarak (mesela default pdf açarsan tam ekran 1 sayfa) değişir.
2-müzik dinleyip sözlük okumak gayet başarılıysa kitap da güzeldir heralde.
3-şahsen ipod touch un yanında nokia 6267 kullanıyorum. yani telefon ve kamera olsun yetiyor. zaten çoğu ipod kullanıcısı da böyle yapıyor bildiğim kadarıyla. zaten ipod touch alıp üstüne multi touch olmayan dokunmatik bir nokia alırsan mutemelen bi süre telefondan tiksinmeye başlarsın.

son olarak iphone ile ipod touch u karşılaştırabilirsin. iphone veya ipod touch+basic tel seçeneklerinden birini seçersen kanaatimce yararına olur.
0
vengeance is mine
(06.04.09)
ipod touch 1g sahibiyim. iphone almis olsaydim keske diyorum su an. ipod'un mikrofonu yok, sokakta yolunuzu kaybettiginizde wifi hotspot bulmak pek kolay olmuyor ve push ozelligi sadece wifi'a bagli oldugu zamanlarda gecerli (yani pek de push sayilmaz)
kisacasi eger data kullanim fiyatlari bulundugunuz yerde uygunsa, (kullanim ucret karsiligi sinirsiz olabiliyorsa diyeyim) iphone almak daha mantikli.
ipod'umun keske mikrofonu olsa da guitar tuner olarak kullanabilsem diyorum mesela ama yok iste. hih.
0
helpless
(06.04.09)
Teşekkür ediyorum hepinize; kısaca iPhone üzerinde converge etti fikirler sanırım.
iPhone 16gb aldım.
0
🌸lex
(08.04.09)
(2)

Fotoşok

fundamental
Selam Dostlar,bende fotoşok un en son sürümü var ama hiçbi şeyini bilmiyorum nasıl kullanılır nasıl edilir falan. neyse benim sorum şu ki; bi vücuda başka bi insanın kafa nasıl monte ediliyor acaba? teşekkürler.
Selam Dostlar,

bende fotoşok un en son sürümü var ama hiçbi şeyini bilmiyorum nasıl kullanılır nasıl edilir falan. neyse benim sorum şu ki; bi vücuda başka bi insanın kafa nasıl monte ediliyor acaba?

teşekkürler.
0
fundamental
(06.04.09)
(bkz: clone stamp)
0
deckard
(06.04.09)
pen tool ile dekupe ederek.
0
all girls dream
(06.04.09)
(4)

pes 2009 sorunu açılıştaki yavaşlık nedendir?

rentts1
pes 2009 denen güzide oyunu ne zaman yeni yüklesem oyun süper hızlı açılıyor. ama aradan 1-2 gün geçince oyunun açılma süresi git gide yavaşlıyor. ilk yüklediğim gün oyunu 3sn de açarken bugün bu süre 30sn ile 1dk arasında değişiyor bekleme süresi. aynı olay daha önce de başıma gelmişti. bu yavaşlık
pes 2009 denen güzide oyunu ne zaman yeni yüklesem oyun süper hızlı açılıyor. ama aradan 1-2 gün geçince oyunun açılma süresi git gide yavaşlıyor. ilk yüklediğim gün oyunu 3sn de açarken bugün bu süre 30sn ile 1dk arasında değişiyor bekleme süresi. aynı olay daha önce de başıma gelmişti. bu yavaşlık gün geçtikçe artıyor. 1-2 ay sonra bu yavaşlık 5dk ya kadar çıkıyor.(deneyimlerimden sabittir) buna bi patch falan gbi bişi var mıdır?
(değişik patchler var ama bende hiçbiri kurulu değil.)
0
rentts1
(06.04.09)
oyundan kaynaklanmıyor bence. düzenli olarak disk birleştir yapın. oyle deneyin
0
emcedeltate
(06.04.09)
disk brleştirme her gün yapıyorum, ve 70gb boş yerim var 100gb lık diskte.
0
🌸rentts1
(06.04.09)
oyunun sorunu nedir bilemiycem de, yapmayın ööle her gün disk birleştime. 3 ila 6 aylık periyotta yapılır defrag işlemi. diskinize yazık...
0
uyuzcan
(06.04.09)
misal; yeni formatlanmış bir pc nin açılışı ile formatın üzerinden 1-2 ay geçen pc nin açılma süreleri farklıdır. bilgisayara giren çıkan veriler, ram ve işlemciden yiyen programlar, birçok nedenden dolayı olabilir. eğer yetersiz olduğunu düşünüyorsanız ram ilavesi yapabilirsiniz. bunun dışında disk temizleme ve defrag'dan başka birşey yok sanırım...
0
sarere
(06.04.09)
(3)

wireless tan gelen sesler

emcedeltate
bir sony vaio kullanıcısıyım. internete bağlı iken wireless ın olduğu bolgeden boyle "vcsırıj sbırfsj fıgı ftı" cızırdamaları geliyor. video izlerken falan acayip artıyor bu. ama wirelessı kapatınca duruyor. neler yapabilirim. garanti konusunda bilgim yok. ancak garanti kapsamı içinde ise gondermeye
bir sony vaio kullanıcısıyım. internete bağlı iken wireless ın olduğu bolgeden boyle "vcsırıj sbırfsj fıgı ftı" cızırdamaları geliyor. video izlerken falan acayip artıyor bu. ama wirelessı kapatınca duruyor. neler yapabilirim. garanti konusunda bilgim yok. ancak garanti kapsamı içinde ise gondermeye pek sıcak bakmıyorum. evimin çevresinde bir vaio servisi neyim de yok. normal bir sony teknik servisinde yapırabilirmiyim. ya da kendim birşeyler yapabilirmiyim?
0
emcedeltate
(05.04.09)
sony teknik servisi onu istanbul merkeze gönderir.. (sen neredesin bilemiyorum ama) eğer o olmaz dersen, aç bi kartı kontrol et..ama garanti gidebilir tabi... o tarz ses gelmesi pek normal değil sonuçta...
0
tcp0203
(05.04.09)
Merhaba,
Ses kartından geliyordur belki de? Müzik dinlerken oluyor mu? Video izlerken artmasının kaynağında ses kartı ya da ekran kartı olabilir gibi geldi bana.
Garanti kapsamında gönderseniz bir ayı gözden çıkartmanız gerekiyor zâten. Epey uzun sürüyor o.
Kolay gelsin.
0
nuage
(06.04.09)
hayır wireless tuşuna basınca gidiyor ses. dut yemiş bülbül gibi oluyor. ama açınca yine fıcır cızrıfıg çıldırmak üzereyim.
@tb
ankarada oturuyorum:=(
0
🌸emcedeltate
(06.04.09)
(6)

hoparlörden gelen gizemli ses

vampyria
telsiz mi karışıyor, radyo mudur nedir?sesi açtıkça kayboluyor ama ses tamamen kapalı ya da az açıksa baya baya konuşmalar duyuyorum.flemenkçe olması lazım ama bilemiyrukniye olur bu, napmam lazım engellemek için
telsiz mi karışıyor, radyo mudur nedir?sesi açtıkça kayboluyor ama ses tamamen kapalı ya da az açıksa baya baya konuşmalar duyuyorum.flemenkçe olması lazım ama bilemiyruk

niye olur bu, napmam lazım engellemek için
0
vampyria
(05.04.09)
dandik amfiler falan radyo çekebiliyor. am bandından bir şey çekiyodur muhtemelen. benim amfide, arabada falan da oluyor.
0
passion rules the game
(05.04.09)
ilk kez boyle bişey duyuyorum. hoporlörun oyle bir alıcı anteni yok ki. gayet basit bir makine. belki girişi tozlanmıştır cızırdıyodur ve siz de onu konuşma sanıyorsunuzdur. bi temizleyin yerine oturtun.
0
emcedeltate
(06.04.09)
tobe yareppim ya. çok garip. ama çalan müzik güzel işte iyi tarafından bak. ne desem bilemedim. hani cep telefonu hoporlerün yanında çalınca hoporlor cızırdar ya normal olarak. belki aynı tür bişeydir. bağlantılıdır birbirlerine bu olayla .
0
emcedeltate
(06.04.09)
thalamus
(06.04.09)
anaaam...the others! boyle fısıldamalarla başlıyo belki ama, sonrası? aman black smoke'a dikkat!!
0
trawmatolog
(06.04.09)
(bkz: electronic voice phenomena)

bence taşının o evden!!
0
oldtimer
(06.04.09)
(2)

sony

pedreklamlarındakimavisıvı
saygılar...bende sony nw e407 mp3 player var.sony dir iyidir diye paranın para olduğu zaman,gavur borcu edip 287 ytl ye bundan bi beş sene önce satın almıştım.fakat hayal kırıklığına uğradım.uğruyorum.ilk önce,seviyesi en sondayken bile sesi beni, çevremi,bi dinliyim lan diyerek kulaklık tekini anid
saygılar...
bende sony nw e407 mp3 player var.sony dir iyidir diye paranın para olduğu zaman,gavur borcu edip 287 ytl ye bundan bi beş sene önce satın almıştım.fakat hayal kırıklığına uğradım.uğruyorum.ilk önce,seviyesi en sondayken bile sesi beni, çevremi,bi dinliyim lan diyerek kulaklık tekini aniden alan arkadaşları memnun etmiyordu.o zamanlar ab standardı, desibel seviyesi,insan sağlığı, diyerek avam bi hava katmaya çalışıyordum bu duruma ama synth i,pad i iyi duyamadıktan sonra yerim öyle ab yi diyerek üzüldüm,küstüm.

sonra, yani şimdilerde ise aniden şarjı bitmeye başladı ki bu makina(saygım bittiğinden makina diyorum) reklamında 3 dakika şarjla 3 saat çalıyor gibi bi lansmanla pazarda farklı bi yerdeydi.şimdi 3 saat ediyorum ve inanın 3 dakika dinleyemiyorum.

şimdi tüm bu bilgiler ışığında

1-40 tl verip bataryasını değiştirmek mantıklımı

2-takılan kulaklığın mp3 playerın şarj durumuna bi etkisi varmı ki vardır heralde.(ses çıkışı iyiyse,çabuk biter mi sarj)

3-ve en önemlisi,bir parçanın sesini yükseltmek için bi program varmıdır.varsa nedir.

Teşekkürler...

3-
0
pedreklamlarındakimavisıvı
(05.04.09)
3- HOLD acik iken (yani kilitli iken) Reset ve Play'e basarak service menu'sune ulasabilirsin. ama orda da ses limitini kaldirma gibi bir opsiyon yok diye biliyorum. bir dene yine de istersen.

servis yonergelerinin oldugu pdf var bende. istersen upload edeyim ama orda da herhangi bir sekilde ses limiti mevzusundan bahsedilmis degil. muhtemelen donanimsal.

edit: test mode ile ilgili sayfanin screenshot'i surda: img6.imageshack.us
0
sourlemonade
(06.04.09)
1- player ile aranızdaki duygu bağı miktarına bağlı

2- ses çıkışı için takılan aparatın şarja etkisinin olmadığını düşünüyorum. Örneğin, mp3 player'ı dev kolonlara bağlı bir amfiye bağlasanız da şarj normalden hızlı azalmaz, çünkü o yüksek sesin enerjisi elektrik şebekesinden beslenmektedir. kulaklığın değişmesinin de şarja etki edeceğini sanmıyorum.

3- Ses kısıtlaması olan çoğu aletin bu kısıtlamayı devredışı bırakacak tuş kombinasyonları var. google da cihazınızın modeli ile arasanız büyük ihtimal bulabilirsiniz.
0
twang
(06.04.09)
(2)

4gb ram ama xp

rentts1
elimde bi adet laptop var ve 32 bitlik winxp kullanıyorum. 3gb ram im var. (1x2gb+1gb) biliyorum 4gb 32 bit lik xp de 3.2gb gözükür. o kadarından haberim var yani 64 bitlik işletm sistemi lazım 4gb görmesi için vs. benim sorum az daha komplike;ben buna corsair 2gb ram i sonradan taktım, aynı corsair
elimde bi adet laptop var ve 32 bitlik winxp kullanıyorum. 3gb ram im var. (1x2gb+1gb) biliyorum 4gb 32 bit lik xp de 3.2gb gözükür. o kadarından haberim var yani 64 bitlik işletm sistemi lazım 4gb görmesi için vs. benim sorum az daha komplike;
ben buna corsair 2gb ram i sonradan taktım, aynı corsair 2gb ram den (aynı seri falan) taksam performansı artar mı? yoksa sadece 3gb iken 3.2 olur ve performansı 0.2gb mı artar?
0
rentts1
(05.04.09)
eğer 1 gb olan ram'İn 667 mhz, yeni taktığın ve takacağın 800 mhz ise + etki yapar tabi. onun dışında ram'lerin aynı marka olmamaları çakışma yapmadığı sürece sorun çıkarmaz. eğer o diğer dediğin ram dandik bir ram değilse gerek yok bence(aynı frekansta olduğu sürece tabi). ve salt olarak baktığında evet 0.2 gb faydası olur, 3.2 gösterip 4 kullanıyor gibi olamazsın, çünkü bunların hepsini işletim sistemin ayarlıyor.
0
abtash
(05.04.09)
@abtash: frekansı uyumunun da farkındayım 2 si de 667mhz olcak. ama tatmin oldum eyvallah.
0
🌸rentts1
(05.04.09)
(5)

ikinci el otomobil alımı

makineci
askere gidene kadar ayağımı yerden kesesim var. fazla yol yapmayacağım için benzinli seçenekler üzerinde duruyorum. araştırmalarım sonucunda bütçeme uyan araçlar ikiye ayrılıyor:tertemiz az kullanılmış b segmenti araçlar (honda jazz, ford fiesta, clio, yaris)biraz daha yaşlı c segmenti araçlar (focu
askere gidene kadar ayağımı yerden kesesim var. fazla yol yapmayacağım için benzinli seçenekler üzerinde duruyorum. araştırmalarım sonucunda bütçeme uyan araçlar ikiye ayrılıyor:

tertemiz az kullanılmış b segmenti araçlar (honda jazz, ford fiesta, clio, yaris)
biraz daha yaşlı c segmenti araçlar (focus, corolla, megane, civic)

kısıtlarım şunlar:
1- bakım masrafları ve sorunları minimum olmalı.
2- (en önemlisi) 2 sene sonra satarken zararım minimum olmalı.

bu maddelere göre bir eniyileme yapıp akıl verirseniz sevinirim. hangi sınıfa yönelmeliyim?

not: araçların bakımlı, hasarsız oldukları varsayılacaktır.
not2: ötv indiriminin ikinci el piyasasına etkileri hakkında da akıl verilebilir.
0
makineci
(05.04.09)
jazz kullanıyorum, memnunum. yaris de güzeldir.
0
passion rules the game
(05.04.09)
Palio tavsiye ederim. Bakım masrafı çok değil ve 1.2'leri az yakıyor. Bakımı ihmal ettiğinde de yolda bırakmıyor, dayanıklı.
0
tekosin
(05.04.09)
renault clio al. hem ucuz, hem performanslı. 100 tl ile 1000 km gider. tecrübeyle sabittir. askerden gelince de satar yenisini alırsın (:
0
sarere
(06.04.09)
daha yaşlı olsun civic olsun.2005 modelim var 3 yıldır kullanıyorum.periyodik bakım dışında daha bir lira masraf yapmedı.ortalama benzin sarfiyatı 1km de 230 kuruş civarı.ve hondayı her zaman satarsın rahat satarsın çok da değer kaybetmez.
0
solipsist
(06.04.09)
sıfır almayacaksın madem, o zaman fiesta'yı direk çıkar listenden. ford her zaman ikinci elde zor satılır ve fiesta kimi kronik sorunlara sahip bir araç. clio, saydığın b segment araçlar arasında en rahat ve zararsız satabileceğindir ancak ben tercih etmem. daha çok şirket aracı olarak tercih ediliyor ve piyasada bulacağın en temiz görünümlünün dahi kaç şirket personeli elinden geçtiğini tahmin etmek zor. ayrıca afedersin gözümde araba değildir benim. :) yaris ise aralarında satışta en fazla zorlanacağındır sanırım. o araba güzel olmasına rağmen türkiye piyasasında çok tercih edilmedi.

bu sınıfta elimizde kaldı jazz. bakım masrafları belki diğerlerine göre biraz fazladır ancak honda sağlamdır. ikinci elde de seni üzmeyeceğini tahmin ediyorum. konforu, kalitesi ve kullanım keyfi diğerlerinden daha iyidir diye biliyorum. tavsiyem o olur bu sınıfta.

c segmentine gelirsek lafı fazla uzatmadan corolla ya da civic'i tavsiye ederim. her ikisi de türkiye pazarında iyi tutunan modeller. sağlamlıkları ve konforları aşağı yukarı aynıdır. benzinli model olduğu düşünülürse civic 1-2 adım öne geçer diyebiliriz hatta. civic'in satışının %60 ı falan otomatiktir bu arada. benim tavsiyem bu segmentte otomatik civic almandır.

son olarak her iki segment arasında değerlendirme yaparsam, yeni jazz alacağım paraya biraz daha eski civic alırım sanırım. optimum nokta o araç gibi geldi bana.

kolay gelsin, hayırlı olsun şimdiden. :)
0
hevipeyra
(06.04.09)
(2)

p8400

sangria
bu işlemci nedir tam olarak? montevina denen şey midir? p penrynin kısaltması mıdır? 1066 mhz midir şeysi?
bu işlemci nedir tam olarak? montevina denen şey midir? p penrynin kısaltması mıdır? 1066 mhz midir şeysi?
0
sangria
(05.04.09)
Evet işlemci Montevina serisinden. Arayolu 1066 mhz ve 25w. Ama Penry'nin ne olduğunu bilmiyorum. Daha detaylı bilgi aşağıda var.

processorfinder.intel.com
0
ataturkiye
(05.04.09)
evet, kendisi montevina serilerindendir, p penryn-3m'in kısaltılmışıdır (en azından bu işlemci için) ve bus speed'i 1066 mhz'dir. vallahi ben demiyorum bunları:

processorfinder.intel.com
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org

ek not: isimlendirildikleri plarform farklılıkları genelde kullanılan processor'a göre değişkenlik gösterir, onun dışında da bazı teknik farklılıklar oluyor. ama bu montevina (yani nam-ı değer centrino2) şu anda hali hazırda bulunan en son tipteki işlemcilerin platformu.
0
demcan
(05.04.09)
(2)

CS3 vs CS4

pichoscosama
CS3 herşey yüklü. CS4 nasıl? Geçmeye değer mi?
CS3 herşey yüklü. CS4 nasıl? Geçmeye değer mi?
0
pichoscosama
(05.04.09)
ben sahsen hastasiyim.

edit: iyi de hangi programin farklarini soruyorsun. sanmiyorum her seyi kurup kullanan birileri olsun. ben de kullanmiyorum haliyle.
ha misal en cok kullandiklarim photoshop ve dreamweaver. photoshop'in bir kere 64bit surumu geliyor ayrica 3D destegi var. onun disinda dunya kadar ekstra tool var. gayet de hizli calismakta.
dreamweaver da gayet guzel. syntax highlighting destegi duzeltilmis, gelistirilmis.
her programda eklenmis layout profilleri var sag ustte. cok cok ise yarayan bir sey. hangi iste yogun olarak kullaniyorsan o is ile ilgili tool'lari getiriyor oncelikli olarak falan.
0
sourlemonade
(05.04.09)
assert, Farkı ne?
0
🌸pichoscosama
(05.04.09)
(6)

3 GB Ram Sorunsalı

enter saltman benim
dün sözlükte okuduğum bir entryde 32bit işletim sistemleri(evet vista) 3 gb üzeri ramleri kullanamadığını yazıyordu. yani 8gb taksak bile 8 görünür ancak 3 gb mı çalışır ramler?
dün sözlükte okuduğum bir entryde 32bit işletim sistemleri(evet vista) 3 gb üzeri ramleri kullanamadığını yazıyordu. yani 8gb taksak bile 8 görünür ancak 3 gb mı çalışır ramler?
0
enter saltman benim
(05.04.09)
piyasada 4 gb ramli vista'lı bilgisayarlar satılırken bunu söylemek biraz saçma geldi bana.
0
ocanal
(05.04.09)
32 bit xp'ler için geçerliydi o. 64 bit xp ve diğer vista'lar çalıştırır 3 gb üzeri ram'leri.

32 bitlerde görmez diyor ama görenler var?

img136.imageshack.us
0
ataturkiye
(05.04.09)
32bitlik işletim sistemlerinde sadece 3.2gb ram kullanılıyormuş..eger 8i kullanmak istiyosan 64bitlik sistem kurmak gerekirmiş tabi bide driverları var..
0
voodoo 007
(05.04.09)
(bkz: pae)
32bit windows vista'da SP1'den itibaren bu sorun yok. ama tabi 64gb ile sinirli.
0
sourlemonade
(05.04.09)
3 gb görür 4 gb görmüyor 32bitte.
vista da olsa xp de olsa linux de olsa 32 bitde 4gb ram görünemez sözlükte açıklaması var.
0
kofteburger
(05.04.09)
"With SP1, Windows Vista will report the amount of system memory installed rather than report the amount of system memory available to the OS. Therefore 32-bit systems equipped with 4GB of RAM will report all 4GB in many places throughout the OS, such as the System Control Panel. However, this behavior is dependent on having a compatible BIOS, so not all users may notice this change."

technet.microsoft.com
0
sourlemonade
(05.04.09)
(6)

bu site sizde açılıyor mu?

yapyat
malum hava güzel, msnde kimse yok... aşağıdaki adrese tıklayınca serverplus mı yoksa netlog mu çıkıyor bir söyleyebilirseniz inanılmaz makbule geçecek. http://tr.netlog.com/
malum hava güzel, msnde kimse yok... aşağıdaki adrese tıklayınca serverplus mı yoksa netlog mu çıkıyor bir söyleyebilirseniz inanılmaz makbule geçecek.


tr.netlog.com
0
yapyat
(05.04.09)
ben de netlog açılıyor ama bu netlogla falan direkt olarak alakalı değil.Çeşitli sitelerin dns leri karışmış.sanırım büyük bir hosting sunucusundan kayaklanıyor bu değil bir çok sitede olmuş bu.
0
amarat
(05.04.09)
bunu şahsımca düzeltmenin yolu olabilir mi peki? ehe kuyruk sıkıştı da...
0
🌸yapyat
(05.04.09)
opendns kullanman çözer, benimkinde de öyleydi dns ayarlamadan önce
opendns iplerini söylemek gerekirse:
208.67.222.222
208.67.220.220
0
prodeq
(05.04.09)
bu serverplus olayı birçok kişide çıkmaya başladı sanırım, gün içinde bende de alakalı alakasız her sitede serverplus adresine yönlendi. ( ayrıca farklı tarayıcılarda da durum aynı )
sorunun ne olduğunu bilmiyorum ama bende ip resetlemek şimdilik çözdü gibi.
0
evilliances
(05.04.09)
evet opendns çözüyor. teşekkür.
0
🌸yapyat
(05.04.09)
carcass
(05.04.09)
(3)

Sony Ericsson

thor odinsson
Sony Ericsson'un ortaklığının bozulacağı dedikoduları dönüp duruyordu ya, onunla ne kadar ilgili bilmiyorum ama net üzerindeki alışveriş sitelerinde (hepsiburada, teknosa vs) neden 3-5 tane model var bilgisi olan var mı? Tamamen şans, tesadüf mü yoksa SE cidden ayrılıyor ya da bizim pazardan çekiliy
Sony Ericsson'un ortaklığının bozulacağı dedikoduları dönüp duruyordu ya, onunla ne kadar ilgili bilmiyorum ama net üzerindeki alışveriş sitelerinde (hepsiburada, teknosa vs) neden 3-5 tane model var bilgisi olan var mı? Tamamen şans, tesadüf mü yoksa SE cidden ayrılıyor ya da bizim pazardan çekiliyor mu?
0
thor odinsson
(05.04.09)
model bulunamaması SE'nin dağılmasından değil,türkiye dağıtımcısı olan telpa'dan kaynaklanıyor diye biliyorum. hatta SE'nin türkiye ofisinin kapatılıp dağıtımcı firmanın değiştileceği söyleniyordu ama sonra ne oldu bilmiyorum. cep telefonu-teknoloji forumlarına göz atarsan daha detaylı bilgiler bulabilirsin.

ayrıca xperia istiyorum lan allahsızlar!
0
patricia teyze
(05.04.09)
turkiyeden cekildiler, turkiye nin icinde bulundugu marketin merkezi yunanistan artık.
0
mr lucky
(05.04.09)
cnetturkiye.com

Böyle bir açıklama var. Tam bir çekilme değil ancak biraz küçülme ve değişiklikler.
0
🌸thor odinsson
(06.04.09)
(2)

Firefox

thor odinsson
`Firefox`'ta sayfada yer farketmeksizin her yerde imleç yanıp sönüyor. Aynı `Word`'deki gibi. İlk başta dert etmesem de ok tuşlarını kullanarak sayfada gezinemiyorum bu yüzden, upuzun bir `Word` sayfasında geziniyor gibi oluyor çünkü imlecin aşağı gelmesi gerekiyor, hatta yukarıda unuttuysam oraya g
Firefox'ta sayfada yer farketmeksizin her yerde imleç yanıp sönüyor. Aynı Word'deki gibi. İlk başta dert etmesem de ok tuşlarını kullanarak sayfada gezinemiyorum bu yüzden, upuzun bir Word sayfasında geziniyor gibi oluyor çünkü imlecin aşağı gelmesi gerekiyor, hatta yukarıda unuttuysam oraya geri dönüyoruz falan. Herhangi bir ayar değiştirmedim, bununla ilgili olabilecek bir ayar da gözüme çarpmadı. Düzeltene eski parayla 100 bin lira veriyorum.

Mozilla Firefox 3.0.8 kullanıyorum.
0
thor odinsson
(05.04.09)
Eğer şurda anlatılan problemle aynıysa buna "caret browsing" deniliyormuş ve F7 ile kapatılıyormuş.

beyondteck.blogspot.com
0
mabl
(05.04.09)
evet tam da bu. acer'da touchpad etkinleştirmek için fn+f7 kombinasyonu olduğu için denk gelmişim demek ki. teşekkürler (:
0
🌸thor odinsson
(05.04.09)
(3)

Türk Telekom kampanyası Netbook lar

iustitia omnibus
Bunların piyasası nedir, ne değildir? Türk Telekom kampanya başlatmış:LG X110 -160GB (Intel Atom, 10" lcd , 160gb Hdd, 1gb bellek, web cam, windows xp home veya Linux)29.90TL x 24 ay taksitle Netbook diye.Kampanyanın içeriği hakkında bilgilendirici hiçbir ibare yok. Peki fiyat uygun mudur? Şimdilik
Bunların piyasası nedir, ne değildir? Türk Telekom kampanya başlatmış:

LG X110 -160GB
(Intel Atom, 10" lcd , 160gb Hdd, 1gb bellek, web cam, windows xp home veya Linux)

29.90TL x 24 ay taksitle Netbook diye.

Kampanyanın içeriği hakkında bilgilendirici hiçbir ibare yok. Peki fiyat uygun mudur? Şimdilik ihtiyacım yok ama çevreme önerebilir miyim?

img258.imageshack.us
0
iustitia omnibus
(05.04.09)
yani 700 lira ödeyeceksin, zaten piyasada o fiyata hatta daha ucuz... 30tl içinde adsl ücreti dahilse durum değişebilir.
0
alchemistt
(05.04.09)
Fiyat normal ama telefon hattı abonesiysen alabilirmişsin. Saçmalık.

Bunun yerine biri adsl'de buna benzer bir kampanya var. Onu araştır istersen. Adsl de bedavaya yakın bir fiyata geliyordu.
0
ataturkiye
(05.04.09)
hocam türktelekom'un o "über" sitesinde kampanya ile iligli bilgi yok. ben de call center'ı aradım makine ile adsl birlikte verilmiyormuş. bu durumda piyasa fiyatının üzerinde bir fiyata almak istiyorsan durma derim.
0
kafa radyo
(05.04.09)
(2)

Microsoft Word Hatası

griphook
Arkadaşlar ben bu office programlarından fazla anlamıyorum.Bugün Microsoft Worde işim düştüğünde garip bir hatayla karşılaştım.Hiç bir şey yazmadığımda bile sayfada q harfine benzeyen ve asla gitmeyen bir şekil var.tab'a bastığımda sağa doğru ok çıkıyor.space tuşuna bastığımda noktalar çıkıyor falan
Arkadaşlar ben bu office programlarından fazla anlamıyorum.Bugün Microsoft Worde işim düştüğünde garip bir hatayla karşılaştım.Hiç bir şey yazmadığımda bile sayfada q harfine benzeyen ve asla gitmeyen bir şekil var.tab'a bastığımda sağa doğru ok çıkıyor.space tuşuna bastığımda noktalar çıkıyor falan.bayağı kurcalamama rağmen bir şey bulamadım.Yardımcı olacak arkadaşlar varsa çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler..
0
griphook
(05.04.09)
menü kısmında bu işarete (¶) benzeyen bir tuş olmalı, show/hide (ya da gizle/göster) adında. o açık kalmış, kapatırsanız sorun çözülür.
0
demcan
(05.04.09)
O şekiller yazıcıda çıkmaz. Kapatmak için o şeklin aynısının olduğu bir düğme olması lazım. Ona basarsanız kaybolur.

O ve benzeri şekiller metin üzerinde nasıl değişiklikler yapıldığını gösterir. Örneğin şurda enter, şurda taba basılmış gibi anlamları var.

Düğmesi 2003'te en üst sağ taraftaydı. 2007'de ise giriş sekmesinde sıralama (AZ) diümesinin yanında yer alıyor.
0
44
(05.04.09)
(1)

generic host process for Win32 services

in vito veritas
Bilgisayar açılınca resimdeki hatayı veriyor. iletiyi kapat dediğimde ise internet bağlantısını koparıyor. usb modemlerden mevcut elimde. google'da bakındım ancak anlayabildiğim bi cevap bulamadım. çözümü olan var mı?
Bilgisayar açılınca resimdeki hatayı veriyor. iletiyi kapat dediğimde ise internet bağlantısını koparıyor. usb modemlerden mevcut elimde. google'da bakındım ancak anlayabildiğim bi cevap bulamadım. çözümü olan var mı?
0
in vito veritas
(05.04.09)
Bu olayın aynısı benim de başıma gelmişti. Çare bulamamış en sonunda son bi şans diyerek Zone Alarm kurmuştum (FREE Versiyonu), ne hikmetse o engelliyordu bu mevzuyu ama bir firewall böyle bir duruma nasıl çözüm üretir bilmiyorum. Sonuç olarak, Zone alarm Kur hallolur sorun.
0
kovse
(05.04.09)
(2)

XDA Hakkında Bir Kaç Soru

kovse
Merhabalar, Dün HTC P3300 (Artemis) bir XDA aldım ancak kafama bir kaç şey takıldı. Bilgisi / deneyimi olanlar yardım ederse sevinirim.1- İnternetten bir driver bularak HCSD 4 Gb kartımı tanıttım ancak gerekli durumlarda nasıl format atacağım bilmiyorum. menüde göremedim, Kart okuyucum da yok. Yani
Merhabalar, Dün HTC P3300 (Artemis) bir XDA aldım ancak kafama bir kaç şey takıldı. Bilgisi / deneyimi olanlar yardım ederse sevinirim.

1- İnternetten bir driver bularak HCSD 4 Gb kartımı tanıttım ancak gerekli durumlarda nasıl format atacağım bilmiyorum. menüde göremedim, Kart okuyucum da yok. Yani WM6'nın içinden ya da Windows Mobile Device Center üzerinden nasıl format atabilirim?

2- Tomtom navigasyon programı ile birlikte geldi ürün ancak sadece Ankara ve İstanbul haritası mevcut ben de İstanbul'u çektim, lazım olabilir diye. Antalya için haritaları yok sanırım. Paralı ya da illegal Antalya haritası mümkün müdür Tomtom'a?

3- Antalya haritası eksiksiz olan bir Navigasyon programı tavsiye edebilir misiniz? (Paralı ya da illegal farketmez.)

4- XDA'lar Windows bazlı olduğu için merak ediyorum, bu aletler de virüs / trojan olayından müzdarip midir? Nasıl korunabilirim?

5- Ev bilgisayarım ile senkronize oldu ancak contacts kısmında tüm msn listem de var ve telefon rehberi benim için feci zor bir hale geldi. Bir yerinde ayar var mıdır acaba sadece Telefon rehberi olarak kullanabilmek için?

6- Genel dikkat etmem gereken konular nelerdir? Var mı tavsiyeleriniz?
0
kovse
(05.04.09)
1- telefona mı (hard reset) yoksa karta mı format atmak istediğinizi anlamadım.. telefonsa kullanma kılavuzunda detaylı olarak anlatılıyor olması lazım, karttan bahsediyorsanız winows üzerinden değil program vasıtasıyla yaptığım için bir şey diyemeyeceğim.. pocket mechanic kurmanızı tavsiye edebilirim..

2- tomtom'un henüz ankara - istanbul dışında bir faydası yok bildiğim kadarıyla..

3- igo iyidir..

4- antivirüs programları var, ne kadar faydalı bilmiyorum, gerek duymadım ben bugüne kadar..

5- windows içindeki contacts'ı kullanmaktansa daha çok seçenek sunan yazılımlar bulabilirsiniz..

6- win. mobile kullanan telefonlarda uğraşmadan performansı pek göremezsiniz, biraz kapasiteli bir telefondan ötesi değildir.. araştırıp detaylarına hakim olursanız ve programlarla desteklerseniz fazlasıyla memnun kalırsınız.. reklam / illegal link olmaması için detaylı bilgi ve program desteği bulabileceğiniz adresleri vermiyorum ancak google'da biraz araştırarak epey kaynak bulabilirsiniz..
0
sharpenter
(05.04.09)
I-Go 8'i yükledim çok da güzel çalışıyor şu anda. Antalya haritasını da yükledim ancak GPS bağlantısı sağlanamıyor sanırım. Port vs. bi kaç ayar yapmak gerekiyormuş. HTC P3300 için ayarlar nelerdir acaba?
0
🌸kovse
(05.04.09)
(5)

canon 350d sarj aleti

at sikine konan kelebek
selamlar,cillop gibi makinemin şarj aletini ve aktarma kablosunu kaybettim. eşşekliğimin cezası çok yüksek olmasın ya.. bu dönem patlayan patlayana. işte, mümkün olduğunca hesaplı bir şekilde yenilerini edinmek istiyorum. ben ankaradayım ama istanbuldan da alıp yollayacak arkadaşlar bulunur. aktarma
selamlar,
cillop gibi makinemin şarj aletini ve aktarma kablosunu kaybettim. eşşekliğimin cezası çok yüksek olmasın ya.. bu dönem patlayan patlayana. işte, mümkün olduğunca hesaplı bir şekilde yenilerini edinmek istiyorum. ben ankaradayım ama istanbuldan da alıp yollayacak arkadaşlar bulunur. aktarma kablosu çok mesele değil esasen, hemen her kablo uyuyor; ama şu şarj zımbırtısını ne kadar fiyata, nereden alabilirim önerebilir misiniz lütfen?
şimdiden çok teşekkürler.
0
at sikine konan kelebek
(05.04.09)
orjinali baya bir pahalı olabilir hatta hızlıca buldum 150 tl civarı çıktı.

www.tripodfoto.com


ama bu şekilde arama yaparsan belki uygun sonuçlar çıkabilir özellikle gittigidiyor.com'dan..

"CANON NB-2L ŞARJ CİHAZI"

hatta buyur:

www.gittigidiyor.com
0
kedi babasi
(05.04.09)
bunun bir hızlı(kaybettiğin), bir de yavaş şarj edeni var. hızlı olanı pahalı geldiği için ebay'den kargo dahil yaklaşık 40 ytl ye diğerini almıştım. dolma süresi 3-4 katına çıkıyor ama aynı işi görüyor.
0
makineci
(05.04.09)
aktarma kablosunu boşverin, kart okuyucu kullanın.
0
kobuzchu kiz
(05.04.09)
teşekkürler. hala ankarada gidip alabileceğim bir yer bilen birilerinin önerilerini bekliyorum. ben çok eski kafayım sanırım. yani ben hep direk mağazadan adım bu tür şeyleri, sorun olursa da götüreceğim yer belliydi. öyle olunca güvende hissediyorum. ama fiyatlar için çok çok sağolun.
0
🌸at sikine konan kelebek
(05.04.09)
ahahaha, bulmuşlar unuttuğum evdekiler temizlik yaparken :) gerek kalmadı :) oley olley!!
0
🌸at sikine konan kelebek
(10.04.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.