Giriş
(3)

kulunç tedavisi

andorei
sırtımda 8-10 adet küçüklü büyüklü kulunç bulunmakta. ne masajla geçiyor ne sporla.varlıklarından çok rahatsızım, kıllanıyorum yani. fazla agrı vermiyor ama orada olmaları canımı sıkıyor.hapla ilaçla igneyle sırıngayla bir tedavisi varmıdır bu illet şeyin?
sırtımda 8-10 adet küçüklü büyüklü kulunç bulunmakta. ne masajla geçiyor ne sporla.
varlıklarından çok rahatsızım, kıllanıyorum yani. fazla agrı vermiyor ama orada olmaları canımı sıkıyor.
hapla ilaçla igneyle sırıngayla bir tedavisi varmıdır bu illet şeyin?
0
andorei
(13.08.10)
FTR uzmanları bu işe bakar.
Bir görünün, ufak iğnelerle çok rahatlatacak.
0
apc
(13.08.10)
inanamıyorum :)
küçük kliniklerde varmıdır bu uzmanlardan yoksa devlet hastanelerinimi arayım özel hastanelerimi?
0
🌸andorei
(13.08.10)
Fizik Tedavi Dal Merkezlerinde vardır ama ben size devlet hastanesini öneririm.
0
apc
(13.08.10)
(5)

b12 içeren vitamin

no avalon
sevgili duyuru-canlarçok yorgunum, dalgınım ve kolestrol sahibiyim (-miş) b vitamini kürü yapacam ama b12 içeren bir vitamin arıyorum.bildiğiniz, kullandığınız, önerebileceğiniz bir şey var mı?
sevgili duyuru-canlar

çok yorgunum, dalgınım ve kolestrol sahibiyim (-miş) b vitamini kürü yapacam ama b12 içeren bir vitamin arıyorum.

bildiğiniz, kullandığınız, önerebileceğiniz bir şey var mı?
0
no avalon
(12.08.10)
supradyn'de yok mu. olması lazım. ben ikişer üçer yutuyorum arada.
0
cro magnon
(12.08.10)
benexol kullanıyorum düzenli, tadının iğrenç olması dışında bir yan etkisi de yok, tavsiye ederim.
0
mefetseger
(12.08.10)
www.iherb.com
sadece b12 al bence bcomplex alma b12 daha zor emiliyormuş.
0
joepiscopo
(12.08.10)
bemiks'in içinde sadece b vitaminlerini var. bemiks c'de bunlara ek sadece c vitamini var. (hap bunlar)

iğneden korkmuyorsanız dodex b12 vitamini ampülü var.
0
hia
(12.08.10)
rin tin tin +1
Benexol b vitamini kompleksi
0
Rmdy
(12.08.10)
(12)

hamilelik

schaublorenz
erkek arkadaşımla haftada 3-4 kere korunmasız ilişkiye giriyorduk. hiç içime boşalmadı, ama ben biraz korkuyorum. 2 hafta önce düzenli adetimi gördüm. acaba bir risk var mıdır yine de?
erkek arkadaşımla haftada 3-4 kere korunmasız ilişkiye giriyorduk. hiç içime boşalmadı, ama ben biraz korkuyorum. 2 hafta önce düzenli adetimi gördüm. acaba bir risk var mıdır yine de?
0
schaublorenz
(12.08.10)
risk çok azdır, bir sonraki adet dönemine kadar anlayamazsınız.

içinizi rahat tutun...
0
anonimyususer
(12.08.10)
öncelikle korku faydasız onu söyleyeyim. olursa olur o zaman düşünürsün ama korkuyla beklemek kötü bir durum.

niye korunmasız giriyorsunuz bir kere? tamam prezervatif hoş değil kesinlikle ama kullanmanız da gerekiyor. öbür türlü risk her zaman var. değmez, kullanın gitsin.

risk binde bir bile olsa oldu mu olur. içini rahat falan tutma. kullanın prezervatif.
0
cro magnon
(12.08.10)
doğum kontrol hapı kullanın, garanti olsun. er kişi gaza gelip kondomu çıkarıp atar. sonra ver elini jinekolog.
0
titiz
(12.08.10)
e test yap?
0
:/
(12.08.10)
yaa herkeste normal karşılamış toplum degişiyor arkadaşlar pardon ama siz evlimisiniz?erkek arkadaşım demişsiniz dini nikah falan yokmu?
0
şirig
(12.08.10)
ramazanda ortaya çıkan bir çeşit dindar kurtadam sürüsü mü var nedir arkadaş.
0
cro magnon
(12.08.10)
ramazanda azıtıyorlar sadece, az önceki davulu da savaş tamtamı olarak düşün bak.
0
:/
(12.08.10)
@schaublorenz şimdilik korkmana gerek yok ama olur da ilerde başına sonu kürtaj ile bitecek bir şey geldiğinde psikolojik olarak kaldıramayacaksan bundan sonra korun. ha olur böyle şeyler üstesinden geliriz biz erkek arkadaşımla hep destek tam destek diyorsan devam edebilirsiniz.

@titiz doğum kontrol hapı kullan diyorsun ama belki yan etkilerinden fazlasıyla nasibini alıyordur. 3-4 marka deneyip te hiçbirinden memnun kalmayan olabiliyor. piyasada en çok satılan haplardan biri olan jasmine bile yemek yedirtmeyecek kadar mide bulantısı yapıyordu mesela kız arkadaşımda.
0
azimlii
(12.08.10)
@shaublorenz: risk diyorsan, meniden önceki gelen prostat sıvında bile az miktarda sperm olduğu için risk var. Ama yıl başı piyangosu misali, size tutma ihtimal çok çok düşüktür. Risk hiç istemiyorsan da takvim yöntemini prezervatif eşliğinde dışarı boşalan parter + spiral takılmış izleyeceksin..Ama tabii kuşa dönmüş bir cinsel ilişki ne kadar zevkli olacak o ayrı :)
0
jesterdvine
(12.08.10)
@şirig : değil mi ya!! ne kadar ayıp insan insana bunu yapar mı hiç? üstelik mübarek ramazan ayında. bizi de leylekler getirdi zaten...

neyse konuya geleceğim, evet prezervatif kullanmak kötü ama ihtimaller yok mu ihtimaller... sizin hamile olma ihtimaliniz çok düşük ama gelecek ay tam anlamıyla belli olur.
0
.aylin.
(12.08.10)
Manyaklaşma kızım,
Kondom kullanırsan 2 tl verirsin, ertesi gün hapı alırsan 20 tl verirsin, kürtaj olursan 1000-2000 tl verirsin.

Bu dediğimi otur bir düşün.
0
apc
(12.08.10)
@apc para meselesi olarak bakmak çok değişikmiş be (. işin sonu kürtaja geldiğinde 10.000-20.000 dense bile o an o düşünülmüyor maalesef.. ayrıca fiyatlarda yanlışlık var; Norlevo 16.90, kürtaj muayene hariç 600-750 arası .p
0
azimlii
(12.08.10)
(10)

Dik Durmak İçin Egzersiz Önerileri

kimki
Dik durabilmek için basit egzersiz önerileriniz nelerdir? Ya da ne yapılabilir duruşu düzeltmek için?
Dik durabilmek için basit egzersiz önerileriniz nelerdir? Ya da ne yapılabilir duruşu düzeltmek için?
0
kimki
(12.08.10)
yüzerseniz sırt kaslarınız gelişir. belki yardımcı olru
0
sttc
(12.08.10)
kafada kitapla dolanmak gibi klişe yöntemler var. klişe ama ne yapalım.
0
cro magnon
(12.08.10)
(bkz: pilates topu)
0
ucan sincap
(12.08.10)
saat başı yapılacak 60 snlik bir hareket var. ayağa kalkıyorsunuz, bacaklar çok az açık, omuzlar dik şekilde karnı içeri çekerek kalçayı sıkmak ve 60 sn saymak...sırt ve beli rahatlatan bir harekettir. doktor önerisi üstümde denenmiştir..
0
purkinje
(12.08.10)
Şöyle bir tavsiye vereyim bende ve kuzenimde çok faydalı oldu teyzem sağolsun bir gün bizim yeterince dik durmadığımızı farkettiğinde bize 5 santim kısa gözüküyorsunuz sanki mankenler bi de kambur gibi yapıyorlar kendilerini dedi ve kahkaha attı biz o gün bu gündür dimdik yürüyoruz oturuyoruz.
0
anastra
(12.08.10)
sırt çantası metodu.
eğer bu senin için cidden önemliyse -dik durmak yani- başında taşıman gereken kitabı, yapman gereken egzersizleri, kambur durmaktan duyduğun sıkıntıyı, hiç usanmadan hatırlaman gereken dik dur duk dur dak dur duk dir şeklinde kendi kendine verdiğin şartlanmaları sırtında sanal bir sırt çantasına doldurduğunu düşün. epey ağırlaşsın bu ve bu sırt çantasını sırtına al. omuzlarını geri çek ve taşı onu.
anımsadığın sürece dik duracaksın.
0
agy
(12.08.10)
3lü koltukların kol dayamak icin yanda kısımları olur, ayaklarınınız koltukta uzanmıs beliniz tam bu dayanma kısmında baş kısmınızda boşlukta olacak şekilde gün içinde ara ara yatmanı sırt kaslarını güçlendirip dik durmanızı saglayacaktır.. (Umarım anlata bilmişimdir pozisyonu)

Ancak yürüken, otururken vs.. farkında olmadan kamburlaşıyorsanız bir spor salonuna yazılın biraz sırt - omuz kaslarınız güçlensin 1 ay sonra zaten istesenizde kambur duramazsınız...
0
catamenia
(12.08.10)
uzun sevgili bul. bende işe yaramıştı :)
0
dark horse
(12.08.10)
yer ve ya top üzerinde yapılan her türlü hyper extension.

misal;

www.exrx.net
0
arnold schwarzeneger
(12.08.10)
sırtüstü yüzmek
0
sli
(12.08.10)
(4)

göz altı morlukları ...

iss
göz altı morluklarını nasıl geçirebilirim.
göz altı morluklarını nasıl geçirebilirim.
0
iss
(11.08.10)
elma kabuğu ya da incir koymanın iyi geldiğini söylemişti bir herbalist
0
evergreen
(11.08.10)
eğer kalıtsal bir durum değilse,
sigara içiliyorsa bırakılmalı
spor yapılmalı, toksik maddelerden kurtulmak için
düzenli uyku
hiçbirini yapamam derseniz concealer, onda da estee lauder
0
kutuların sessizliği
(11.08.10)
basur kremi sürülüyodu ama morluk için mi torba için miydi yanlış olmasın.
0
halanne
(12.08.10)
sakın hemoroid kremi sürmeyin, uzun vadede kırıştırıyormuş.

geçici çözümler için, buz küpü gezdirmek, iyi bir kapatıcı sürmek (ysl'nin 1. numarası iyidir)
0
cedilla
(12.08.10)
(6)

tıkalı sinüs

golden
halleluja!son 15 gündür sol tarafında alın bölgesinde kapalı biçimdeki sinüsleri yüzünden dehşet ağrılar yaşayan doktor kabızı bir arkadaşım için sormaktayım. bu sinüsleri nası açıcaz bileniniz var mı? ağır bir nezle/grip ile başgösterdi ve rutin seyrinde bitmesi gereken hastalık aynen devam etmekte
halleluja!

son 15 gündür sol tarafında alın bölgesinde kapalı biçimdeki sinüsleri yüzünden dehşet ağrılar yaşayan doktor kabızı bir arkadaşım için sormaktayım. bu sinüsleri nası açıcaz bileniniz var mı?
ağır bir nezle/grip ile başgösterdi ve rutin seyrinde bitmesi gereken hastalık aynen devam etmekte ve bu tıkalı sinüsler artık eziyet vermekte. ne yapmak lazım?
0
golden
(11.08.10)
bende sinüzit var hafiften ve denize girip daldığımda tertemiz açılıyor :)
0
jesterdvine
(11.08.10)
@jesterdvine'ın dediği gibi..
denizde biraz dalsın çıksın.. sonra kafayı öne eğip burundan sular aktıkça rahatlamanın tadını çıkarsın...
0
sli
(11.08.10)
cevaplar için teşekkürler
ancak denize girebilme imkanı pek yok. (bulunduğu şehirden ve izinsizlikten)

buğuseptil diye bir ilaçtan bahsettiler. fikri olan var mı?
0
🌸golden
(11.08.10)
endoskopik sinüs cerrahisi...
dr. halis ünlü.
iyi bir doktordur tavsiye ederim.
0
apc
(11.08.10)
buğuseptil ve bilimum mentollü şeyler kanalları açar.. o açıdan düşünebilir. ama bir de kanal açmanın şahı vardır, China Oel orjinal ismiyle Çin Yağı olarak bilinen sıvıdır. Eczaneler satar, biraz da pahalıdır. necklacekolye.blogcu.com

mutlaka denesin derim. çok yıllar önce üst solunum yolu enfeksiyonumda burnumu tek açabilen oydu..
0
jesterdvine
(11.08.10)
Arkadaşım,33 yıldır bu ağrıların esiriyken bir gün aniden kurtuldum.
İlaçlar fayda etmeyince bitkisel bir takım otlara-çöplere baktım. Kekik çayı-suyu fark etmez hangisi olursa tercihiniz...ben suyundan faylandım ki Antalya da özel olarak yetişen bir kekikmiş ve orada damıtma işlemini yapan bir sanıyorum işyeri...oradan bir arkadaşım vasıtasıyla getittirdim zaten herkes biliyormuş orayı ve bir sene içtim. En son grip olayımla birlikte ağrılardanda kurtuldum.
Bir su bardağına yaklaşık bir yemek kaşığı kekik suyu ekleyip 1 sene boyunca yaz-kış aç karına içtim akabinde ,;
1-Saçlar uzadı ve gürleşti.
2-Cilt bebek gibi oldu.
3-27 kilo ben anlamadan kayboldu,zayıfladım.
4- İçtiğim müddetçe grip,öksürük,baş ağrısı,karın ağrısı,adet ağrısı vb gibi ağrıların hiç birini çekmedim.
5-Bir sabah kalktığımda burnum akıyordu ve afedersiniz belki 2 avuç iltihap aktı gitti öylece. Biraz baş dönmesi oldu ve 5 sene oldu hala bu mükemmel etkiler devam ediyor.
Aklınıza yatarsa deneyin derim. Ben kurtuldum Rabbime şükürler olsun.
Allah sizede şifa versin.
0
o_bir_gül
(13.08.10)
(3)

Et Beni

osuranpenguen
İzmir'de hiç beklemeden kısaca et benimin alınacağı yerler var mı?
İzmir'de hiç beklemeden kısaca et benimin alınacağı yerler var mı?
0
osuranpenguen
(11.08.10)
dr. ahmet seyhan.
çok iyi bir doktordur, tavsiye ederim.
0
apc
(11.08.10)
ben aldırmıştım karşıyakadan sahilden bostanlıya doğru giderken girne bulvarı girişine yakın zemin kat bi ofiste estetisyen tabelasını görürsün doktorun adını hatırlamıyorum. ben memnun kalmıştım fiyatı da uygundu.
0
outlander mermaid
(11.08.10)
Devlet hastanesinde ameliyat olmak istersen özelden mesaj atabilirsin. Sosyal güvencen varsa ekstradan hiçbir ücret ödemezsin. Ramazan ayında işler durgunken seni aradan çıkaralım :)
0
plastik turambar
(11.08.10)
(4)

yara için krem?

uche
kabuklu yaraya çabuk iyileşsin diye ne sürülür? iz kalmasın, mikrop kapmasın falan diye değil yalnız. sadece iyileşme dönemin hızlandırmak için. yara öyle abartılacak büyüklükte değil. kötü gözüküyor sadece onu gidermek için.
kabuklu yaraya çabuk iyileşsin diye ne sürülür? iz kalmasın, mikrop kapmasın falan diye değil yalnız. sadece iyileşme dönemin hızlandırmak için.
yara öyle abartılacak büyüklükte değil. kötü gözüküyor sadece onu gidermek için.
0
uche
(11.08.10)
estetik cerrahlar terramycin verir.
0
marcelorios
(11.08.10)
maden suyu
(11.08.10)
madecassol şahanedir. iz de bırakmaz. bir de ultralan var.
0
katina scissorhands
(11.08.10)
terramycin +2, mucize merhem
0
turkish tekila
(11.08.10)
(5)

Hemoroid için hangi hastane hangi bölüm neyin?

harmonikhakaret
Ankara'dayım. Korkarım ki hemoroidim var. Yarın sabah doktora gideyim diyorum ama hastane tecrübesi de olmayan biri olarak, hangi hastane hangi bölüme gitmeliyim bilmiyorum. Peki siz biliyor musunuz? Teşekkürler
Ankara'dayım. Korkarım ki hemoroidim var. Yarın sabah doktora gideyim diyorum ama hastane tecrübesi de olmayan biri olarak, hangi hastane hangi bölüme gitmeliyim bilmiyorum. Peki siz biliyor musunuz?
Teşekkürler
0
harmonikhakaret
(10.08.10)
Genel Cerrahi bölümüne başvurmanız gerekiyor. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(10.08.10)
hemoroid ile genel cerrahi ilgileniyor. genel cerrahi bölümüne gideceksiniz. doktora derdinizi anlattıktan sonra pantolonu sıyırıp sedye üzerinde bulunmanız gerekiyor. muayane işlemi 5 sn bile sürmüyor. eğer yeni başlamışsa bir adet krem ve hap ile yırtabilirsiniz. uzun süre sandelye üstünde oturmayın. acılı yiyecekler yemeyin. kabız olmayın.

belki de hemoroid değildir. anal fissür olmuş olabilirsiniz..
0
raskolnikov2
(10.08.10)
sofu geçmiş olsun, aynı yollardan bende geçtim... yalnız yarın hakkaten domaltacaklar; beni domaltmışlardı...

dua et ilaç+fitille kurtulasın...
0
mortar
(10.08.10)
Teşekkürler cevaplar için,
Bi de hastane seçersem tam olacak gibi :)
0
🌸harmonikhakaret
(10.08.10)
fissür filan da olabilir, semptomlar çok benzerdir. gözden kaçmasın.
0
demirlisomya
(11.08.10)
(8)

kıl dönmesi

crown prince
kıl dönmesinde ameliyat olmak çözüm müdür? %80 tekrar çıktığı söyleniyor. bazı doktorlar konforuna zararı yoksa boşuna ameliyat olma diyor. bilgisi olan varsa sevinirim
kıl dönmesinde ameliyat olmak çözüm müdür? %80 tekrar çıktığı söyleniyor. bazı doktorlar konforuna zararı yoksa boşuna ameliyat olma diyor. bilgisi olan varsa sevinirim
0
crown prince
(09.08.10)
dikişli ameliyat olursa tekrar etme riski var fakat açık bıraktırırsanız tekrar etmiyor. açık bıraktırmanın anlamı da o kist olan bölgeyi kepçeyle kazır misali çıkarmak, öylece bırakmak oluyor.
0
kelimeyounu
(09.08.10)
çözümdür ve ol. o kıl yumağı derinin altında gittikçe büyüyüp iç organlarına yayılabilir. yayılmayabilir de. doktor bana ordaki dokuyu kazıdım bir daha oluşmaz demişti ve kaç yıl geçti bir şey olduğu yok. ne kadar çabuk ameliyat olursan o kadar çabuk iyileşirsin. geçmiş olsun.
0
turcino
(09.08.10)
ameliyat olma diyen hangi doktor merak ettim çünkü eğer çok uzun süre ertelerseniz düşük de olsa kanser riski bile var. ne kadar geç ameliyat olursanız o kadar zor geçer ameliyatınız.

ayrıca: (bkz: kıl dönmesi/@schatten krieger)
0
schatten krieger
(09.08.10)
lise yıllarımda bir ssk hastanesinde kıl dönmesinen ameliyat olmuştum.orada resmen abi el kalınlığında bir kesik açlıdı ve kocaman bir parça alındı.tabi hayvan gibide dikiş atmışlardır .3 ay çok zor oturup kalktım 6 ay kronik olarak ağrılarım devam etti.ve kalıcı olarakta yürüme bozukluğu gibi birşey başıma geldi.(sen şimdi kuyruk sokumundan el kalınlığında büyüklüğünde parça kesip alır birde orayı sıkıştırıp dikersen haliyle orada bir gerginlik olur dimi? evet olur.)

ve bundan 3 sene sonra aynısı tekrarladı.ölüm ölüm tutturdum olmam ben etmem ben doktorunda ta a.q hastaneninde ssknında diye.
araştırdık ettik fatihte özel bir doktor bulduk.(adam bu konu üstüne uzmanmış prof birde.)

bir kere muayete etti ameliyat için gün verdi.gittim oldum.çıktım.1 hafta içinde dikişler alındı ne ağrı oldu ne sızı ne kötü bişey.
ikinci ameliyatta bu doktor amca özel bir teknik uygulamış.o bölgenin içine oradaki kılları eritip akıtan bir solisyon basmış.en alttanda 1 2 cm lik bir kesik atmış. üstten ilacı basınca alttan ne var ne yoksa eriyip çıktı. yürüyerek eve gittim.

bilmiyorum soruna NET bir cevap olurmu ama ilkinde kesip biçtiler ve tekrarlardı.
ikincisinde konusunda uzman birine yaptırdım hala mesudum.

çok pis bir hastalıktır yerinde saymaz git gide büyür eğer çok büyürse resmen orayı kesip açık bırakılar aylarca yüzü koyun yatmak zorunda her allahın günü pansuman yaptırmak zorunda kalırsın.sakın devlet hastanesine gitme fatihteki o amcayı bul prof olan.yürüyerek girer yüreyerek çıkar keyfine bakarsın.

sanırım schatten krieger ile aynı proftan bahsediyoruz.
0
killerbee
(09.08.10)
kardeş kuyruk sokumundaysa amelyat olsan iyi olur. yok başka bir yerdeyse kaliteli bir berbere giymeni tavsiye ederim, ama kaliteli ve güvenilir. o alsın cerrahlardan daha iyi sonuç verebilir.
0
aziz behira
(09.08.10)
evet killerbee aynı doktor bahsettiğim.
0
schatten krieger
(09.08.10)
ben son altı ayda 2 kere ameliyat oldum ilk ameliyatı yapan lavuk bana sormadan(bende sormadım gerçi) dikişli yapmış bir hafta sonra farkına vardım. bir ay geçmeden tekrarladı. tabi bir kere imzasını attığı içinde ikinci doktorun düzeltmesi biraz zor oldu.ikinci ameliyat açık şekilde oldu masadan kalktım anestezinin etkisi geçer geçmez yürümeye başladım ağrı sızı hiç hissetmedim 1 hafta sonra bantlar söküldü 10 gün merhem uyuşturucu falan sürdüm evde ondan sonra 2 ay ılık suya oturdum şimdi hiçbir sorunum yok iyileşti.
0
mahsunkul
(10.08.10)
şimdi anlayamadığım bir şey var hangi tip ameliyat doğru sonuç verir? malum özel hastaneler parasını versin deşelim gönderelim mantığıyla yaklaşıyor. önceden bilgili gidersem daha iyi olur.
0
🌸crown prince
(10.08.10)
(6)

Diş beyazlatma işlemi

one man army and the undead quartet
Selam,Ya bu diş beyazlatma macun/jel/gargara/bilmemne kullanıp da "benim dişlerim gerçekten beyazladı" diyen var mı aramızda? Varsa da ne kullandığını ve ne kadar süre kullandığını öğrenmek isterim.Diş hekimi çok astronomik bir rakam çekti de...
Selam,

Ya bu diş beyazlatma macun/jel/gargara/bilmemne kullanıp da "benim dişlerim gerçekten beyazladı" diyen var mı aramızda?

Varsa da ne kullandığını ve ne kadar süre kullandığını öğrenmek isterim.

Diş hekimi çok astronomik bir rakam çekti de...
0
one man army and the undead quartet
(09.08.10)
gerçekten beyazlatıyor. macun reklamlarındaki sincaplara benzetmişti bi arkadaşım beni :))) ancak yıllar önce yaptırmıştım, tam rakam veremicem. astronomik bir rakam değildi.
0
archit3ct
(09.08.10)
ekstra satılan diş beyazlatma tozlarını kullanma sakın.
dişinde hassasiyet oluşuyor ve şekerli birşeyler yediğin zaman acıdan ölüyorsun.
0
tbugra
(09.08.10)
diş tozlarından denesene ama toz dişleri çiziyor yani fazla yapmayacaksın bendeki lekeleri temizlemişti 1 kere dene
0
enteresan
(09.08.10)
evet tam tahmin ettiğim gibi yanıtlar karışık :) yok çiziyor, yok zarar veriyor...

adam boşuna dünyanın parasını istememiş...
0
🌸one man army and the undead quartet
(09.08.10)
sensodyne kullan normal diş macunlarına göre çok daha pahalı ama gerçekten çok etkili, bi de diş fırçasına normalden daha az koyduğum için -yeterli oluyo çünkü- daha uzun süre gidiyo. çok çeşidi de var jel şeklinde olanları bile:)
0
sweeney
(09.08.10)
çok sık olmamakla birlikte arada bir karbonat kullanabilirsin. evet bildiğimiz annelerimizin kullandığı karbonatlardan. fırcana bi bez parçası sar azıcık ıslat sonra karbonata batırıp fırçala.
0
solipsist
(10.08.10)
(4)

gözlük

yam'
selamlar, sayın eşkicilerefenim günde 5-6 hatta 7-8 saat pcde oluyorum. gözlerim biraz ağrımıyor değil. ilerde sorun olmaması açısından bilgisayardayken, kitap okurken gözlük kullansam ilerde oluşacak sorunları önlermiyim.dinlendirici gözlük dedikleri şey işte.gözlüğü nasıl alabilirim.
selamlar, sayın eşkiciler

efenim günde 5-6 hatta 7-8 saat pcde oluyorum. gözlerim biraz ağrımıyor değil. ilerde sorun olmaması açısından bilgisayardayken, kitap okurken gözlük kullansam ilerde oluşacak sorunları önlermiyim.

dinlendirici gözlük dedikleri şey işte.

gözlüğü nasıl alabilirim.
0
yam'
(09.08.10)
sorunları önler miyim bilmiyorum ama en azından gözlerinin ve başının ağrımasını dindirebilir.
0
baldur
(09.08.10)
gözlerin kuruyor..
çok odaklandığın için Göz kırpma süren azalıyor
ezcaneden yapay gözyaşı al; her 1 saatte 10 dk kadar ekrandan uzaklaş.
olmadıysa doğru doktora..
0
deneme2
(09.08.10)
yapay gözyaşı damlaları kesin çözüm, inanılmaz rahatlatıyor.
göz bozukluğu yokken gözlük kullanmak göz kaslarını tembelleştirir ve bu da daha ileri derecelerde bozulmaya yol açar.
0
mocha
(09.08.10)
"dinlendirici gözlük" türk milletinin zihnine yerleştirilmiş en kolpa tanımdır herhalde. yok öyle bir gözlük çeşidi.
0
cagrika
(09.08.10)
(1)

sgk - gözlük almaca

supercalifragilisticexpialidocious
sevgili doktor civanlar,şimdi benim gözler aldı başını gitti haliyle de gözlük camlarını yeniletmenin vakti geldi geçti.şu an sigortalı olarak çalışıyorum -özel sektör-, sigortamı kullanabiliyorum. peki ya ben gözlük camı yazdıracak ve alacak olsam ne olur nasıl olur? doktora gidip, yazdırıp, sonra
sevgili doktor civanlar,

şimdi benim gözler aldı başını gitti haliyle de gözlük camlarını yeniletmenin vakti geldi geçti.

şu an sigortalı olarak çalışıyorum -özel sektör-, sigortamı kullanabiliyorum. peki ya ben gözlük camı yazdıracak ve alacak olsam ne olur nasıl olur? doktora gidip, yazdırıp, sonra optikçiye gidip "meraba bana şunu ver, hesabı sigorta ödeyecek" mi demeliyim? yoksa başka şekil mi işler? bi' bildiriverin beya?
0
supercalifragilisticexpialidocious
(08.08.10)
hastanede yazılan reçeteyle gitmeniz yeterli.

detay:

ben de ilk defa sgk gözlüğü (!) aldım. gözüm belirlenen sınırdan (sanırım 6 derece)ileri numaraya sahip olduğu için inceltilmiş organik cam için ekstra ödemedim. ama 2 numara miyop olsaydım cam için fark ödeyecektim. sanırım asıl fark çerçevede ortaya çıkıyor. nadiren kullanacağım için, yüzüme uygun bir çerçeve seçtim, yani başka ekstra nitelik aramadım, çok küçük bir miktar (20 liradan az) ödedim çerçeve için. ama sürekli kullanacak olup da daha pahalı bişiy seçilirse ödenecek fark değişir tabii.
0
uyuklayankedi
(09.08.10)
(9)

Rejim ve Coca Cola Zero

radioheadbanger
Rejime başlamayı düşünüyorum da, kolasız çok büyüyor gözümde. Coca Cola Zero'nun üzerinde baktım hiçbi şi yok. Ama rejimde kola olmaz diyorlar hep. Rejimde içilmez mi Zero, bozar mı?
Rejime başlamayı düşünüyorum da, kolasız çok büyüyor gözümde. Coca Cola Zero'nun üzerinde baktım hiçbi şi yok. Ama rejimde kola olmaz diyorlar hep. Rejimde içilmez mi Zero, bozar mı?
0
radioheadbanger
(08.08.10)
bilmem de 0 kalori yazıyor üstünde. haa spermlerini öldürüyor haberin olsun:)
0
isyanim var ulaan
(08.08.10)
Cola zero da Cola light da içebilirsin, olmaması daha ideali olabilir ama bir kola bağımlısı olarak rejim yaparken de içmekten vazgeç(e)meyerek çok defa kilo verdim, tecrübeyle sabit:)
0
lucy brown
(08.08.10)
ya ben de bunu bira için sormak istiyorum. bira içerek de kilo vermek mümkün mü :D
0
diyemem
(08.08.10)
@diyemem

evet mümkün. günlük kalori dengesini ayarlayarak.
0
glosoli
(08.08.10)
Bozmaz. Kalori içermez. Fakat tat reseptörleri çalışan vücut bunu nasıl yorumlar, bu şu an için net değil. Teorik olarak tatlandırıcı almak iyi bile olmalı, ama kesin bir şey söylemek zor.

Alkolsüz, düşük kalorili bira içebilirsiniz. 1 birim alkolun vücutta yıkılması sonucu neredeyse yağ kadar enerji açığa çıkar. 50'lik birada 25 ml etil alkol bulunur, 1 ml'si de 7 kcal enerji demektir. Yani her birada yaklaşık 200 kcal almış olursunuz. Günde 1 taneyle sınırlı kalırsanız pek sorun olmaz. Fakak biradan bir taneyle kurtulmak pek kolay değil. Bu arada hatırlatayım, sıkı bir çalışma yapan erkek vücudu günlük 2500-3000 kcal enerjiye ihtiyaç duyar kütlesini korumak için. Yani içtiğiniz her bira için aynı sonuca ulaşmak için haftada 1 gün fazladan çalışmanız gerekiyor.
0
paranormal
(08.08.10)
coca cola zero kanserojendir. TÜKETMEYİNİZ!
(bkz: yapay tatlandırıcı ile kanser ilişkisi)
0
apc
(08.08.10)
diyet kola
diyet ice tea
su
soda
şekersiz çay/kahve yi
sınırsız kullanabileceğimi söylemişti doktor. zero da diyet kola kategorisinde oluyor...
0
thunder thunder thunder thundercats
(08.08.10)
Çok sağlıksız onların hepsi. Hazır rejime de başlamışken o kötü alışkanlığı da bırakmayı deneseniz?
0
sourlemonade
(08.08.10)
icmesen daha iyi olur, cunku tatlandırıcılar vücuttan su atılımını güçleştirir diye biliyorum. ödem yapması da olası.

her gun ıcme en azından, 3 gunde bir ic. hem agzın tatlanır ehehe (gaddar gülüş)
0
anneke
(08.08.10)
(6)

Tirnagima ne oluyor? capsli

zoch
2 hafta once tirnagima bir haller olmaya basladi, bu hale kadar geldi. once ustten yesillenmeye baslamisti, son gunlerde de alttaki beyaz kisim buyumeye basladi, isin kotusu yandan da acilmaya basladi. bunlar etin tirnaktan ayrilmasina delalet gibi duruyor. yaniliyor muyum? nedir bu? yarin vaktim ol
2 hafta once tirnagima bir haller olmaya basladi, bu hale kadar geldi. once ustten yesillenmeye baslamisti, son gunlerde de alttaki beyaz kisim buyumeye basladi, isin kotusu yandan da acilmaya basladi. bunlar etin tirnaktan ayrilmasina delalet gibi duruyor. yaniliyor muyum? nedir bu? yarin vaktim olursa, olmazsada en yakin zamanda, doktora gosterecegim. yaklasik iki ay once 2bucuk 3 saatlik anestezi almistim, onun bi etkisi olmus olabilir mi? herhangi bir yere sikistirmadim bu arada, durduk yerde bu hale geldi.

bir de hangi doktora gostermeli bunu?

resim eklenmemis :
img36.imageshack.us
0
zoch
(08.08.10)
hiç iyi şeyler olmuyor :( atla hastaneye ne bekliyorsun.
0
brazzers00
(08.08.10)
iltihap kapmış.

küçükken aynısı başıma geldi, tırnak yukardaki kısımdan erir gibi usul usul kendini atıcak, yeni tırnak çıkacak yerine...

haa ben rahat duramam çok pimpirikliyimdir dersen doktora git, temiz tut, canın yanmaz parmağın kopmaz kangren olmazsın.

geçmiş olsun.

ekleme: cildiye'ye git..
0
beni boyle sev seveceksen
(08.08.10)
tokat gibi carpti bu cevaplar ama :(
0
🌸zoch
(08.08.10)
(bkz: dolama)

bu nedenle 3 sefer tırnak düşürdüm, geçmiş olsun..
0
supercalifragilisticexpialidocious
(08.08.10)
Doktor değilim ama belli ki enfeksiyon. Yine de muhtemelen diyeyim. En kısa zamanda uğrayın dermatolojiye. Tedavisi muhtemenel antibiyotikle olacaktır.
0
paranormal
(08.08.10)
ben de doktor değilim ama arkadaşımda şahit olduğum bir duruma benzettiğim için diyeceğim. mantara benziyor. başlangıç için tırnak cilasına benzeyen bi ilaç yazıyorlar ancak geçmezse ilaç değişebiliyor. yani sen en iyisi dermatoloğa git.
0
shiny
(09.08.10)
(6)

kabız kedi

sarper361
arkadaşım, sokakta yağmurdan ıslanmış halde 5 günlük iki yavru kedi bulmuş. belediyeyi aramış arkadaşım bir tane anne var sahiplenirse sahiplenir yoksa ölürler sorumluluk kabul etmeyiz demişler. yazık laaan. şimdi onlar bir yer bulana kadar bakıyor ama hiç kaka yapmamışlar; şişmişler hatta? sulandır
arkadaşım, sokakta yağmurdan ıslanmış halde 5 günlük iki yavru kedi bulmuş. belediyeyi aramış arkadaşım bir tane anne var sahiplenirse sahiplenir yoksa ölürler sorumluluk kabul etmeyiz demişler. yazık laaan. şimdi onlar bir yer bulana kadar bakıyor ama hiç kaka yapmamışlar; şişmişler hatta? sulandırılmış inek sütüyle beslemişler bi de? normal bi durum mu bu?
0
sarper361
(08.08.10)
onların veterinere götürülmesi lazım. özel süt tozuyla mama verirler. kabızlık için ilaç verirler. 5 günlük kedi, hasta annesini emmemiş, kaka yapmamış... veterinere gitmezse pek şansı yok..
0
santalagos
(08.08.10)
göbegine asagi dogru masaj yapması lazım biraz islatip.
0
kayranin kedisi
(08.08.10)
eskişehirde bu saatte veteriner var mıdır?
0
🌸sarper361
(08.08.10)
Soru: merhaba, çalışma saatleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Cevap: saat 09:00 -20:30 arası kliniğimiz acık. ancak diğer saatlerdede telefonla ulaşabilirseniz 15 dakika sonra hizmet verebiliriz.

(sss'de oyle demisler)

www.yildizveteriner.com

(bkz: giyf)
0
fader
(08.08.10)
hafifçe masaj yap göbeğine, kediler genelde karnını yalar yavruların, sen de o ayarda yap. laktozsuz süt bulabilirlerse daha iyi, yoksa sulandırılmış inek sütü iyidir. biberon veya şırıngayla :)
0
groove salad
(08.08.10)
yavru kediler boşaltımlarını kendileri yapamazlar sen bir bez al eline hayvanın rectum(popo) ve mesanesine dokun o zaman yaparlar
0
enteresan
(08.08.10)
(4)

Ellerim Çok Çabuk bezeriyo yardım

yalnız_efe
Arkadaşlar benim ellerim 2 haftadır cok cabuk bezeriyo hatta elim terliyo ve terim elimin bezermesine sebep oluyo elimi suyun altında bıraz fazla tutsam hemen burus burus oluyo bi yardımcı olursanız sevinirim...... Saygılar....
Arkadaşlar benim ellerim 2 haftadır cok cabuk bezeriyo hatta elim terliyo ve terim elimin bezermesine sebep oluyo elimi suyun altında bıraz fazla tutsam hemen burus burus oluyo bi yardımcı olursanız sevinirim...... Saygılar....
0
yalnız_efe
(07.08.10)
bezermek nedir?
0
kayranin kedisi
(08.08.10)
ben de ilk defa duydum bezermek kelimesini, üşenmedim tdk'ya baktım solmak, rengi atmak anlamında kullanılıyormuş. =) o anlamda mı kullandınız bilmiyorum ama bana sanki kansızlık varsa ondan olabilirmiş gibi geldi.
0
inkey
(08.08.10)
bezermek means rengi solmak :D

çorumlu ya da amasyalıyız sanırsam :D:D
0
ronaldo17
(08.08.10)
ellerini suda yarım saat tut cıkarttıgın sonra büzüşür ya nasıl anlatayım işte.biz hep bezermek dıyoduk anlamayan olmuyo bende şaşırdım walla :)ne çorum ne de amasya ayrıca :)
0
🌸yalnız_efe
(08.08.10)
(3)

Hasta

tuncaycafer
2 gündür benim musluklar devamlı akıyor kendimi halsiz hissediyom acil düzelmem lazım biri bana güzel bir şy önersin önerdigi şey bi zahmet kendisi daha önce denemiş olsun ki uydurma bir şey olmasın hastalık adı :NEZLE
2 gündür benim musluklar devamlı akıyor kendimi halsiz hissediyom acil düzelmem lazım biri bana güzel bir şy önersin önerdigi şey bi zahmet kendisi daha önce denemiş olsun ki uydurma bir şey olmasın

hastalık adı :NEZLE
0
tuncaycafer
(07.08.10)
vicks..
0
senestezi
(07.08.10)
vitamin takviyesi + sarımsak
0
lucky_meh
(07.08.10)
katarin.
burnumdan oluk oluk sümük akıyodu, başım ağrıyodu ve halsizdim. yalnızca 1 adet aldım bu haptan, bi şeyciğim kalmadı.
0
black sabahat
(07.08.10)
(2)

gözümde bişeymi var ?

maden suyu
şimdi yeni banyodan çıktım. gözümü kırpınca sanki bişi batıyo. kıl filan kaçmış gibi. baktım aynaya siyah bi nokta gördüm. elimi ıslatıp almaya çalıştım alamadım. çok rahatsız ediyor beni şu an. her göz kırpışımda bişiler hissediyorum. psikolojikmi yoksa.
şimdi yeni banyodan çıktım. gözümü kırpınca sanki bişi batıyo. kıl filan kaçmış gibi. baktım aynaya siyah bi nokta gördüm. elimi ıslatıp almaya çalıştım alamadım. çok rahatsız ediyor beni şu an. her göz kırpışımda bişiler hissediyorum. psikolojikmi yoksa.
0
maden suyu
(07.08.10)
ağlamaya çalış.. gözüne ufak bişi girdiyse ağlarken gözyaşıyla beraber çıkar.. bu yöntem kesin işe yarar tabi gözüne bşi girmişse..
0
olkol
(07.08.10)
çayla pansuman yap gözleri aşırı sorunlu biri olarak çok işime yaradı
0
gokch3
(08.08.10)
(4)

göz ameliyatı

adıgüzel
20 yaşımı doldurmak üzereyim. miyopum, en son 3 tü numara iki gözümde de. lens kullanıyorum. sevemedim gözlüğü bi türlü, alışamadım. şimdi bu çizdirme olayı nasıl oluyor? doktorlar neden karşı? uygun yaş nedir? sonrasında nası problemler çıkar? artık hangisine cevap verirseniz.. teşekkürler.
20 yaşımı doldurmak üzereyim. miyopum, en son 3 tü numara iki gözümde de. lens kullanıyorum. sevemedim gözlüğü bi türlü, alışamadım. şimdi bu çizdirme olayı nasıl oluyor? doktorlar neden karşı? uygun yaş nedir? sonrasında nası problemler çıkar? artık hangisine cevap verirseniz.. teşekkürler.
0
adıgüzel
(06.08.10)
kuzenim oldu o ameliyattan.doktoru onerdi zaten ameliyatı.
24 yaşında oldu ve ameliyatın üzerinden bir yıldan fazla zaman geçti bir şikayeti yok.
0
voodoo 007
(06.08.10)
göz numarasının ilerlemesinin durması lazım lazer ameliyatı için, bunun zamanı kişiden kişiye değişir, muayene olduktan sonra doktor durup durmadığını söyler zaten. ben 22 yaşında ameliyat olmuştum, benim de gözlerim 3 numara miyoptu ama ilerlemesi durmuştu, intralase lasik yöntemiyle ameliyat oldum, 5 yıldır hiçbir problem yaşamadım.
0
weeping guitar
(06.08.10)
türkiye'deki göz doktorlarından şu ana kadar sadece 4 tanesinin lazerle gözünü çizdirdiğini biliyor muydunuz?
0
0326
(07.08.10)
Göz numarasının ilerlemesi durduysa yapılmasında sorun yoktur.Eğer 1.5 seneden beri göz numaranız ilerlemediyse göz numarası durmuş demektir.Ortaokulda gözlük takmaya başlayanlar 18-20 arası,lisede takmaya başlayanlar ise yirmili yaşlarda göz numarasının büyümesi ortalama olarak durur.
0
sezar35
(20.08.10)
(2)

"göz damlası doğal müshildir"

cagdassalur
doğru mu? saçma ama bilemedim hustle 2.bölümde geçiyor.
doğru mu? saçma ama bilemedim hustle 2.bölümde geçiyor.
0
cagdassalur
(06.08.10)
mantıklı. gliserin vb. gibi şeyler çözer ne var ne yoksa.
0
frzn
(06.08.10)
bazı gözdamlalarının içeriğinde laksatif etki yapabilecek maddeler var. ama göz damlası içmek tehlikeli olabilir. denemeyin yani öyle şeyler.
0
ermanen
(06.08.10)
(3)

miks astigmat

dirimtiyatir
miks astigmat hastalarının lens kullanamadığı doğru mu? gözlük yerine lens kullanabilmek için iki gözde de numaranın en 0.75 olması gerektiği kadar ne kadar doğru peki? randevu aldım ama burada danışmak istedim önce.
miks astigmat hastalarının lens kullanamadığı doğru mu? gözlük yerine lens kullanabilmek için iki gözde de numaranın en 0.75 olması gerektiği kadar ne kadar doğru peki? randevu aldım ama burada danışmak istedim önce.
0
dirimtiyatir
(06.08.10)
miks astigmat ne ben de bilmiyorum ama tek gözde toric lens kullanıyorum. diğer gözün astigmatı daha düşük.
0
sanal uyku
(06.08.10)
benim sağ gözümde miks astigmat var ama lens konusunu hiç sormadım. gözlük kullanıyorum. bu konuda bilgisi olan birileri varsa ben de öğrenmek isterim.(resmen soruya kaynak yaptım evet :) )
0
kalimotxo
(06.08.10)
cevap veren herkese teşekkürler doktordan yeni geldim. sonuç: en düşük numara 0.75 miş ve miks astigmat hastaları da kullanabiliyormuş.
0
🌸dirimtiyatir
(06.08.10)
(2)

kan beni

kedi olmus gidiyorsun
nasıl geçer? ya da önce geçer mi diye sormalıyım sanırım?
nasıl geçer? ya da önce geçer mi diye sormalıyım sanırım?
0
kedi olmus gidiyorsun
(05.08.10)
kan beni'nden kastınız eğer sıkışma, sürtünme vb etkilerle bir yerde biriken ve top olan kan ise evet, kısa zaman içinde dağılıyor. tıp insanı değilim, tamamen tecrübeye dayandım.
0
tiberius claudius
(05.08.10)
www.revir.com
cevaplanmış burda
0
voodoo 007
(05.08.10)
(3)

kan gurubunun önemli olmadığı bi durum olabilir mi?

cagdassalur
şu anki varsa ondan bahsetmiyorum genel olarak görüyorum arada kan grubu farketmez kan lazım diye. nasıl oluyor bu? kan lazım olan genel alıcı bile olsa okulda öğrettikleri gibi farklı gruba kan verilmiyor diye biliyorum.
şu anki varsa ondan bahsetmiyorum genel olarak görüyorum arada kan grubu farketmez kan lazım diye. nasıl oluyor bu? kan lazım olan genel alıcı bile olsa okulda öğrettikleri gibi farklı gruba kan verilmiyor diye biliyorum.
0
cagdassalur
(05.08.10)
bazı sağlık kuruluşları kan nakli yaptıkları hastanın yakınlarından verdikleri kan ile aynı olmasa dahi yerine herhangi bir gruptan kan isteyebiliyor.
0
gregor sarmisaa
(05.08.10)
Bazen kan bankası gibi yerlerde hasta için istenen kan bulunabiliyor, ancak oradaki görevliler yerine başka kan bulmazsanız o istediğiniz kanı size vermiyorlar. Yani farzedelim size B Rh (-) kan gerekiyor. Kan bankasına herhangi bir kan grubundan kanı verip, B Rh (-) kanı alıyorsunuz, yani takas yapmış oluyorsunuz...
0
marcelle
(05.08.10)
kanı sgk duyor bu arada, zr bulunan bişi oldugundan hastaneler fln byle uygulama yapıyorlar.
0
bryan fury
(05.08.10)
(5)

Vücut geliştirme ve obezite hakkında

maden suyu
arkadaşlar, kilom 125 boy 1.77 yaş 19. arkadaşımda aynı yaşta. vücut geliştirmeye başladı.hafif göbek var ondada. daha 2-3 hafta gitti ama ufakda olsa değişimler mevcut, somut örnek olunca inancım arttı iyice. şimdi bende kararsız kaldım. çalışıyorum ama masa başı bir işte. g.t göbek zaten salınmışt
arkadaşlar, kilom 125 boy 1.77 yaş 19. arkadaşımda aynı yaşta. vücut geliştirmeye başladı.
hafif göbek var ondada. daha 2-3 hafta gitti ama ufakda olsa değişimler mevcut, somut örnek olunca inancım arttı iyice. şimdi bende kararsız kaldım. çalışıyorum ama masa başı bir işte. g.t göbek zaten salınmıştı ama iyice abarttım. eğer bende bu salona gitsem kilo verirmiyim. vücut geliştirme ile kilo verilirmi. kaslar gelişir, yapılır, yağlar şekil alır ama erimez diyen var, düzenli devam edersen illaki kilo verirsin diyenler var. iyice kafam karıştı. bu konuda ilgili arkadaşlar düşüncelerini belirtirse sevinirim.
0
maden suyu
(05.08.10)
Vücut geliştirme olayına girsen bile en az 25 kilo filan vermen lazım. Sen git bir spor salonuna zaten hocalar filan yönlendirir. Beslenmeni-çalışmanı ayarlarsın hedefine göre, istediğin gibi bir vücuda kavuşursun neticede, niye yapamayasın? Ha, öyle 2-3 haftada bişey olmaz tabi ama azimli olursan her şeyi yapabilirsin.
0
fortisvita
(05.08.10)
kardeşim ben gittiğim salonda 7 ayda +100 kilodan 80 kiloya inen adamlar gördüm,bunda önemli olan düzenli devam etmek ve beslenme düzenini değiştirmek.
yağlar şekil almaz eritirsin kasların belirginleşmeye başlar,birde hemen sonuç bekleme bu biraz da sabır işidir sürekli aynada kendine bakıp işe yaramıyor mu acaba falan demek yanlış olur;
*ilk önce bir spor salonuna yazıl,orada ki hocalara durumunu anlat sana uygun bir program çıkarırlar;kardiyo ağırlıklı,hafif ağırlıklarla yapılan hareketler bir çalışma programı olur.
*ingilizcen iyiyse bodybuilding'in dönüşüm kısmında ki hikayeleri oku,adamlar nasıl başlamış,nasıl bir program uygulamış ne şekilde beslenmeye başlamış bir fikir edinirsin.
www.teenbodybuilding.com
0
sealth
(05.08.10)
vg kilo vermek için en etkin yoldur. kardiyo şart değil. ama diyet şart.
0
arnold schwarzeneger
(05.08.10)
bu kiloda önce bir kere öncelikle doktora gitmeniz lazım. kendi kafanızdan olmaz. bence önce bir endokrinoloji uzmanına gidip hormonlarınıza, 'leptin'inize falan baktırın. bu bmi değeriyle 'obez'siniz. enerji metobolizmanızda, hormonlarınızda, kolestrolünüzde problem yoksa doktor kontrolünde diyete ve spora başlayın. ve ağırdan alın.

ayrıca duyurucular herkese kafadan reçete vermeyi ne çok seviyor, ne zamandan beri spor hocaları tıbbi bir durumla ilgili bilgiye sahip?!
0
meriadoc
(06.08.10)
düzenli devam edersen istedigin olur ama önce doktora gozukmek daha mantıklı olur. sonrasında iyi bi salona gidersin. açıkca soylemek gerekirse normale dönmek icin belki 50 kilo vermen lazım bununda çok düzenli olması gerekir saglıgından bir şey kaybetme.

yağlar şekil alır diyen kimse komik adammış öyle şey olmaz. bi şey şekil alıcaksa onlar kaslar olur :)
0
rurouni
(06.08.10)
(6)

iyi değilim :/

Elloweeth
selamlaryoğun bi üzüntü hali yaşadım fün gece.sabah uyandığımdan beri midemde bir yanma,baş dönmesi,nefes almada güçlük,kollarımda bir dermansızlık hissine kapılıyorum.normaldir psikolojiktir diye düşünüyorum ama bu durumu azaltmanın bi yolu var mıdır acaba,ne yapmak gerekir?
selamlar
yoğun bi üzüntü hali yaşadım fün gece.sabah uyandığımdan beri midemde bir yanma,baş dönmesi,nefes almada güçlük,kollarımda bir dermansızlık hissine kapılıyorum.normaldir psikolojiktir diye düşünüyorum ama bu durumu azaltmanın bi yolu var mıdır acaba,ne yapmak gerekir?
0
Elloweeth
(05.08.10)
evde oturma çık dışarı gez dolaş. bağyan isen alışveriş yap. denizkenarında gez sinemayagit.
0
pposeidon_1
(05.08.10)
bol bol uyudum zaten (: çalışıyorum işe geç geldim hatta.Şu anda da hiç stres olmayan bi işyeri ortamındayım arada çıkıp temiz hava falan da alıyorum ama henüz iyi hissedemedim kendimi
0
🌸Elloweeth
(05.08.10)
yiğit özgür karikatürlerini aç internetten oku oku gül :)
0
pposeidon_1
(05.08.10)
o iyi gelebilir evet ;)
0
🌸Elloweeth
(05.08.10)
mide yanması için çiğ karnıbahar ye mutlaka. bunu kimse bilmez ama çok iyi gelir.
halsizlik için de bitki çayı iç yorma kendini dinlen.
0
mbaran
(05.08.10)
çok uyumak ya da yetersiz uyku da özellikle halsizlik,kırgınlık yapabilir..
kişiden kişiye değişmekle birlikte ideal uyku 7 saattir ama yok arkadaş sorun uykuda değil diyosan da hissettiğin üzüntü hernedense bunu sana unutturacak bişeyler yapman faydalı olabilir...
0
senestezi
(05.08.10)
(4)

Kasıkta şişlik beze gibi gibi

rörörö
Sol kasığımda yani bikini bölgesi tabir edilen yerde, 5-6 gün önce küçük bi şişlik vardı. (bezelye kadar) sonraki günler büyüdü şu an fındıktan büyük. kıl dönmesi olma ihtimali üzerinde duruyorum fakat belirgin bir kırmızı nokta yok dönen kılı işaret eden. 3 gündür kara merhem sürüyorum. genelde işe
Sol kasığımda yani bikini bölgesi tabir edilen yerde, 5-6 gün önce küçük bi şişlik vardı. (bezelye kadar) sonraki günler büyüdü şu an fındıktan büyük. kıl dönmesi olma ihtimali üzerinde duruyorum fakat belirgin bir kırmızı nokta yok dönen kılı işaret eden. 3 gündür kara merhem sürüyorum. genelde işe yarar ama bu kez tık yok.

tatile gideceğim yarın. bu yüzden bu gün yarın dr a gitme şansım yok işten dolayı çünkü zaten dün başka bişey için doktora gitmiş ve bunun için izin almıştım. Tatilde başıma bela olsun istemiyorum. öle kalsın mı dönünce mi ilgileneyim 1 hafta sonra? yani ölece beklemesi zararlı mı? ağrı sızı yok şimdilik öyle belirgin.

kesin git doktora hemen acil çabuk diosanız da ne doktoruna gidilir? yarıyorlar die biliyorum bi de hemen aa evet bu kıl dönmesi diyecekler mi? bi de acıryor mu çok? :S
0
rörörö
(05.08.10)
kasık fıtığı olmasın o. merhem filan sürme doktora git.

Edit: Tatildeyken doktora git. Tatildeyken doktora gidilmez diye bişi yok yani.
0
pposeidon_1
(05.08.10)
fıtık gibi değil sanki okuduğum kadarıyla itince kıpırdıyomuş kasık fıtığı bu öle gibi değil ay bilemedim. of.

bilmediğim hastaneye doktora gitmek istemiyorum tatil adı üzerinde milleti hastane doktor sürüklemek istemem.

teşekkür ederim yardımın için.
0
🌸rörörö
(05.08.10)
jinekoloğa gidin dönünce hemen. lenf bezi şişmiş olabilir.
0
insensitive
(05.08.10)
acı, kızarıklık falan yok diyorsan bence de lenf bezi şişliği olabilir, aman ihmal etmeyin. jinekologdan ziyada dahiliye' ye gidin, o sizi yönlendirir.
0
triacilgliserol
(05.08.10)
(2)

alkole bağlı konuşma bozukluğu

pustuklu mama
sevgili duyuru sakinleri özellikle doktorları,bir sorum olacak. bir yakınım, ileri derecede olmasa da oldukça sık alkol tüketiyor. söz gelimi her gün 2 birası ve 2 duble rakısı mutlaka vardır. her gün ama her gün alkol alır. birkaç gündür söylemek istediklerinden farklı şeyler söylediğini fark ettik
sevgili duyuru sakinleri özellikle doktorları,
bir sorum olacak. bir yakınım, ileri derecede olmasa da oldukça sık alkol tüketiyor. söz gelimi her gün 2 birası ve 2 duble rakısı mutlaka vardır. her gün ama her gün alkol alır. birkaç gündür söylemek istediklerinden farklı şeyler söylediğini fark ettik. örneğin anahtar yerine ilaç, telefon yerine ekmek gibi alakasız kelimeler kullanıyor ve kullandığı anda bunun farkında da olmuyor. yani yanlış kelime kullandığını fark etmiyor. ailesi ve biz bu durumun alkole bağlı olduğunu düşünüyoruz ama ne kadar doğrudur bilemedim. ciddi bir durum olmasından korkuyoruz ancak kendisini doktora gitmesi konusunda ikna edemiyoruz. (hastane fobisi var, kolay kolay kan aldırmaya bile gitmez).
siz sevgili doktorlar/uzmanlar, eğer mutlaka götürün derseniz bir şekilde ikna etmeye çalışacağız. ancak bu durumun nedeni ne olabilir? tamamen alkol mü? yoksa bu hafta 2 gün arayla 12 saat araba kullanmış olması mı? yoksa sıcaklar mı? bu arada bahsettiğimiz kişi erkek ve 51 yaşında. beyin ile alakalı bir şeyler olmasından korkuyoruz.
0
pustuklu mama
(04.08.10)
istikamet açık, nöroloji. neden? alkol beyne de zarar veren bir maddedir. tamam her düzenli alkol alanın beyin fonksiyonlarında arıza çıkmaz. ama herkes bir değil, her metabolizma aynı değil.

geçmiş olsun.
0
jesterdvine
(04.08.10)
kesinlikle norolojiye goturmeye ikna edin. Psikiyatriye gitseniz, psikiyatrist de sizi norologa yonlendirecektir.
0
Ms._mystery
(05.08.10)
(3)

Saç mı daha hızlı uzuyor sakal mı?

beni boyle sev seveceksen
Gün içinde havalar sıcak falan derken aniden gittim berbere uzun yıllardan beri uzun olan saçlarımı acımadan vurdurdum 4 numaraya... Saçlarımda biraz zayıflık olduğunu farkettim bir de... Şimdi aynaya bakarken iki soru aklıma geldi biri başlıkta zati..1- şimdi bu saçları kısa kesitirdim diye saçlar
Gün içinde havalar sıcak falan derken aniden gittim berbere uzun yıllardan beri uzun olan saçlarımı acımadan vurdurdum 4 numaraya... Saçlarımda biraz zayıflık olduğunu farkettim bir de... Şimdi aynaya bakarken iki soru aklıma geldi biri başlıkta zati..

1- şimdi bu saçları kısa kesitirdim diye saçlar kendini toparlar mı biraz, güçlenirler mi? iyi mi yaptım... uzun uzun saçlar gitti çünkü...

2- evet hangisi daha hızlı uzuyor bunların?
0
beni boyle sev seveceksen
(04.08.10)
kişiden kişiye göre değişir bu sakalımı kestikten sonra uzaması 1-2 haftayı buluyor mesela benim sakalım çok geç uzar ama saçlar öyle değil.
0
buffy de vampir sayilir
(04.08.10)
ne kadar uzunken kestiysen o kadar geç uzar, saç sakal farketmez. şimdi mesela upuzun saçları kestirince o saçlar aylarca uzamayacak. sakalları düzenli kesiyorsan çok daha hızlı uzayacaktır saça göre sakallar.
0
sahteyazar
(04.08.10)
hafatlık saç sakalı 0 numaraya vurduran birisi olarak bende sakal daha çabuk uzuyor.
0
yukes
(06.08.10)
(1)

wireless internet ve kalp pili?

gholeman
babannemin kalp pili var. cep telefonu yaklaştırmıyoruz fazla. ama evde kablosuz internet var. modem evin ortasında. acaba kalp pilini etkiler mi diye merak ettim. bilen var mı?
babannemin kalp pili var. cep telefonu yaklaştırmıyoruz fazla. ama evde kablosuz internet var. modem evin ortasında. acaba kalp pilini etkiler mi diye merak ettim. bilen var mı?
0
gholeman
(03.08.10)
eğer çok eski tip bir kalp pili değil ise fazla etkilememesi lazım. bilgisi verilmiştir fakat yine de belirteyim: baz istasyonları,güçlü manyetik alanlar(mr vs) mikrodalga fırın gibi şeyler daha tehlikelidir wireless internetden.
0
ehlana
(03.08.10)
(2)

Göz, burun akıntısı vs.

nacht des todes
ey ahali,kız arkadaşım ne zaman dışarı çıksa sol gözünde ve burnunda akıntı oluyor. bildiğin şarıl şarıl akıyor yahu. eve girince de pat diye duruyor bu akıntı. alerji mi acaba diyorum ama kendisi kesinlikle alerji olmadığını düşünüyor. e peki bu neyken ne ola?çok sağ olun.
ey ahali,

kız arkadaşım ne zaman dışarı çıksa sol gözünde ve burnunda akıntı oluyor. bildiğin şarıl şarıl akıyor yahu. eve girince de pat diye duruyor bu akıntı. alerji mi acaba diyorum ama kendisi kesinlikle alerji olmadığını düşünüyor. e peki bu neyken ne ola?

çok sağ olun.
0
nacht des todes
(03.08.10)
kışın olmuyorsa kuvvetli allerjidir. çok hafif yaz allerjisi için olan ilaçlardan 1 hafta kullansın, değişiklik görürse de allerjidir :)
0
compumaster
(03.08.10)
aynısı bende de var, kesinlikle alerji. :)
0
devils trill
(03.08.10)
(8)

Antidepresan ve Kilo Alma İlişkisi

fadetoreality
Merhaba,Antidepresanların kilo almaya sebep olduğu muhtelif forumlara konu olmuş. Ancak Paxil adlı ilacın kilo yapmadığını söyleyenler de var. İşin esası nedir?Her zaman abur cubur yerdim ve düzensiz beslenirdim, yani beslenme düzenimde büyük bir değişiklik olmadı. Yaş itibariyle (25) metabolizmam y
Merhaba,

Antidepresanların kilo almaya sebep olduğu muhtelif forumlara konu olmuş. Ancak Paxil adlı ilacın kilo yapmadığını söyleyenler de var. İşin esası nedir?

Her zaman abur cubur yerdim ve düzensiz beslenirdim, yani beslenme düzenimde büyük bir değişiklik olmadı. Yaş itibariyle (25) metabolizmam yavaşladı desek, aniden olur mu böyle?

Takriben ilaç kullandığım döneme denk geliyor bu kilo alma durumu.
0
fadetoreality
(02.08.10)
evet, var böyle bir ilişki. her ne kadar "bunun kilo alma yan etkisi o kadar yok" falan deseler de vardır yine de. sadece diğer antidepresanlara nazaran daha az bir oranda etkisi olabilir. kilo almaya başladıysanız dikkat edin. doktorunuzla konuşun.
0
microfiction
(02.08.10)
ben de merak ettim soracam;
bu kilo aldırma etkisi metabolizmayı yavaşlattığı için falan mı yoksa iştahı mı açıyor?
0
redlinetheturk
(02.08.10)
benim bildiğim kadarıyla her iki yönde de etkisi var.
0
microfiction
(02.08.10)
Bence benim iştahım açılmadı, zaten hep açıktı. Hep abur cubura, çikolata, kola, cips gibi zarar ziyan şeylere ilgim çoktu ve dikkatsizce tüketirdim. Şimdi kola dışındakileri azalttım, sıfırladım, kolayı bile bazen şekersiz içer oldum.

Su içsem yarıyor; ama ilaçtan, ama başka şeyden, bilemedim.
0
🌸fadetoreality
(02.08.10)
@redlinetheturk
iştahı açıyor ama dikkat edip eskisiyle aynı miktarda yerseniz de kilo artışı oluyor. bende öyle oldu.


@fadetoreality
aynı sorun bende de var, migrenden dolayı basit bir ilaç kullanıyorum, gerçi düzenli kullandığım başka bir ilaç daha var, sanırım ikisi de bu yönde etkiliyor. beslenme düzenimde bir değişiklik olmadı ve kilo aldım, dikkat ettim ilaç döneminde oldu. oluyor.
0
sâkit.
(02.08.10)
Antidepresanlar sizin psikolojik bariyerlerinizi zayıflatır. Yani hiçbir setiniz, kapattığınız kapı, korkunuz, fobiniz, derdiniz, düşünceniz eskisi kadar güçlü değildir. Antidepresan tedavisine devam ederseniz (ki genelde uzun olur bu süre) uygun psikolojik yardımla yeme ve spor alışkanlıklarınızı düzenlerseniz zerre kilo almazsınız.
Diyemem...
Çünki vücut iç dünyasını düzene sokayım derken metabolizmayı sapıttırabilir, evet. Ama bu da psikolojik olarak aşılması gereken bir engeldir.
Özet: Varsa psikyatrınıza sorun. Yoksa psikyatr bulun.
0
thunder thunder thunder thundercats
(03.08.10)
ben de bu paxil denen zilleti kullanmıştım bi dönem.ve evet tecrübeyle sabit ne yazık ki ama iki ay gibi bi sürede 10 kilo kadar almıştım.hatta okulda epey bi geyik olmuştu "he he ergenliğe yeni girmiş gibisin" diye.birden kilo yaptı benim bünyede.ama ilacı bıraktıktan sonra tekrar verebildim kiloları.bana kalırsa doktorunla özellikle konuş bu kilo mevzusunu.mümkünse paxil yerine aynı paralelde farklı bi ilaç yazsın.
0
lorin
(03.08.10)
ben nisan ayından beri kullanıyorum ama kilo falan almadım..
0
emiarvi
(11.09.10)
(2)

Uyuşan serçe parmağı için hangi doktor?

lapse of reason
Sol el serçe parmağım uyuşup duruyor, karpal tünel sendromu galiba ama bilemedim. Hangi doktora görünmek gerekir bunun için, ortopedist mi nörolog mu?Teşekkürler.
Sol el serçe parmağım uyuşup duruyor, karpal tünel sendromu galiba ama bilemedim. Hangi doktora görünmek gerekir bunun için, ortopedist mi nörolog mu?

Teşekkürler.
0
lapse of reason
(02.08.10)
nörolog emg yapsın teşhisi koysun, sonrası fizik tedavi...
0
no avalon
(02.08.10)
Powerball al iyi geliyor karpal tünel'e.
0
cnky
(02.08.10)
(3)

akciğer filmi

squeeze
ankara eryamanda oturuyorum . bugun akciğer filmi çektirmem gerekiyor . nerede çektirebilirim?
ankara eryamanda oturuyorum . bugun akciğer filmi çektirmem gerekiyor . nerede çektirebilirim?
0
squeeze
(02.08.10)
tahmin ediyorum turkcell stajyerisin.
0
BoxCarRacer
(02.08.10)
numunenin yakınlarında verem savaş dispanseri vardı ora çekiyordu hatırladığım kadarıyla
0
thefin
(02.08.10)
asg saglik merkezi.
0
kayranin kedisi
(02.08.10)
(9)

Kollarimdaki kirmizi noktalar

luin 41
Ben yaklasik 1 aydir sebepsiz yere kasiniyordum. Ilk baslarda cok siddeyliydi, simdi azaldi, arada bir kasiniyor, ama arkasinda hic iz birakmiyordu. Bugun sabah aniden kollarimda bir suru kirmizi, kucuk, neredeyse sivilce gibi kizarikliklar olusmustu. Yani neredeyse bir sivrisinek butun gece kollari
Ben yaklasik 1 aydir sebepsiz yere kasiniyordum. Ilk baslarda cok siddeyliydi, simdi azaldi, arada bir kasiniyor, ama arkasinda hic iz birakmiyordu. Bugun sabah aniden kollarimda bir suru kirmizi, kucuk, neredeyse sivilce gibi kizarikliklar olusmustu. Yani neredeyse bir sivrisinek butun gece kollarimi yemis bitirmis gibi. Pek kasinmiyor, ama gordukce kasiyasim geliyor... Nedir, ne degildir? Olecek miyim?

edit: bugune kadar hicbir seye karsi alerjim olmadi, zaten son zamanlarda cok acaip bir sey de yemedim. isilik nasil oluyor bilmiyorum. tesekkur ederim.
0
luin 41
(02.08.10)
alerji?
isilik?
0
yam'
(02.08.10)
vücudunun herhangi bir yerinde o kırmızı lekelerden büyük bi tane var mı? zira gül hastalığı denen bişi oldu bende vücudmda bisürü krmızı nokta çıktı. sizdeki o olabilir diye aklma geldi.
0
rentts
(02.08.10)
"kan beni" diye bişi var belki ondandır. tarifinden şeklini şemalini tam anlayamadığımdan salladım.
0
no avalon
(02.08.10)
(bkz: zona) olabilir. benim de baldır-kasık bölgesinde olmuştu. acayip kaşınıyordu falan. benimki 1 haftada kendiliğinden geçti ama doktora gitme imkanınız varsa gidin ilaç alın.
0
raskolnikov2
(02.08.10)
ürtikerdir kuvvetle muhtemel, halk arasında kurdeşen dökme diye bilinir. kolunun iç yüzeyine turnağının ucuynan uzuncana bi çizik atıp bak, anında kızarıp kabarıyosa hayırlı olsun, kurdeşen döküyosundur.
0
elifedm
(02.08.10)
hee tedavisi de antihistaminik+tatil, tabi yine de doktora (dermatolog)göstermeden kullanma dirim ben naçizane
0
elifedm
(02.08.10)
Kan beni gibi degil, bildigin kolumda sivilce cikmis gibi.

Zona'ya da pek benzemiyor aslinda.

Kurdesen icin dediginiz seyi de denedim, hic bisi olmadi, kolum hala bembeyaz. Zaten cilginlar gibi de kasinmiyorum, problem orda...
0
🌸luin 41
(02.08.10)
benimde yaklaşık 2 senedir var kollarımda küçük küçük benekler antihistaminik içince düzeliyor bırakınca tekrar çıkıyor alıştım artık koyverdim gitti :)
0
delidir yakalayin
(02.08.10)
pire yemiş olabilir mi? etrafı kolaçan et, eve kedi-köpek geldiyse ondan olabilir..
0
kedi olmus gidiyorsun
(02.08.10)
(2)

Sivilce benzeri kabartılar

anten
geçenlerde Ağzımın yanında sivilce gibi bir kabarıklık belirdi. İlk başta önemsemedim ama sonra bayaa büyüdü, beze gibi oldu. Doktora gittim. Mikrobik, dedi. Antibiyotik ve bir krem verdi. Hepsini aksatmadan kullandım. O indi şimdi boynumda bir tane çıktı aynısından. Şimdi o kadar ilacın üstüne yeni
geçenlerde Ağzımın yanında sivilce gibi bir kabarıklık belirdi. İlk başta önemsemedim ama sonra bayaa büyüdü, beze gibi oldu. Doktora gittim. Mikrobik, dedi. Antibiyotik ve bir krem verdi. Hepsini aksatmadan kullandım. O indi şimdi boynumda bir tane çıktı aynısından. Şimdi o kadar ilacın üstüne yeniden başka bir yerde çıkınca huylandım. Ne olabilir ki bu? Acaba ilaçlar mı tesir etmedi yoksa başka bir şey mi?
0
anten
(02.08.10)
boynunun tam olarak neresinde?
0
köfte
(02.08.10)
ağzının kenarındakinden lenf nodun iltihaplanmış olabilir. doktor bi doz daha antibiyotik verecektir.
0
no avalon
(02.08.10)
(4)

diş teli

das sigma
diş teli taktırmayı düşünüyorum ama devlet ortodonti masraflarını karşılıyor mu acaba? babam emekli sandığına bağlı, onun üzerinden düşmeme birkaç ay kaldı.yapılıyorsa aradan çıkartıverem hemen şunu.
diş teli taktırmayı düşünüyorum ama devlet ortodonti masraflarını karşılıyor mu acaba? babam emekli sandığına bağlı, onun üzerinden düşmeme birkaç ay kaldı.yapılıyorsa aradan çıkartıverem hemen şunu.
0
das sigma
(02.08.10)
karşılamıyor malesef:( yüzdesini bile karşılamıyor. lüks gibi görüyor olmalı :@
0
köfte
(02.08.10)
Karşılıyor gayet. Eskidendi o karşılamama olayları. Devlet hastahanesi ortodonbti bölümüne gidiyorsun, ordaki şişman amca seni yan ofisteki arkadaşın muayenehanesine sevk ediyo ( Yandaki de buna sevkediyo, kendilerine sevkedemediklerinden dolayı).Orda takılıyo tehcizat. Fakat şu şekilde. 18 Yaş altında olman, ve tedavi bitiş süresinin de sen 18 yaş altındayken sonlanması gerekiyo. Önce parayı ödüyorsun taksit taksit, bittikten 3 ay sonra mı ne belirttiğin hesaba yatırıyor devlet baba.
0
serseri mayin
(02.08.10)
@serseri mayın, "babam emekli sandığına bağlı, onun üzerinden düşmeme birkaç ay kaldı" demiş. demek ki 25 yaşına yaklaşmış. senin 18 yaş olayı uymuyor ona demek oluyor bu.
0
daysleeper
(02.08.10)
neyse arkadaşlar sağolun başka bahara kaldı bu ortodonti işi demek ki.para kazanayım da kendi paramla yaptırayım bari.
0
🌸das sigma
(02.08.10)
(1)

kalp-göğüs sorusu

ahmetb
kalbe iki elle baskı uygulayınca sıkışma gibi bir his normal midir?
kalbe iki elle baskı uygulayınca sıkışma gibi bir his normal midir?
0
ahmetb
(01.08.10)
çok normaldir.
0
matilda
(13.12.10)
(4)

alkol koması

hollowlife
sevgili heinekenliler, bir insan alkol komasına girerse ne olur? hastanede ne yapılır? ne kadar kalır? ne kadar içmesi lazım ki komaya girsin? içmeye başlama-hastaneden çıkma sürecinde ne olur? böyle bir şey yapmış, yapana şahit olmuş kimse varsa çekinmesin söylesin. ben bunu bilmek istiyorum, arkad
sevgili heinekenliler, bir insan alkol komasına girerse ne olur? hastanede ne yapılır? ne kadar kalır? ne kadar içmesi lazım ki komaya girsin? içmeye başlama-hastaneden çıkma sürecinde ne olur? böyle bir şey yapmış, yapana şahit olmuş kimse varsa çekinmesin söylesin.

ben bunu bilmek istiyorum, arkadaşlar.
0
hollowlife
(01.08.10)
Kusma ve baygınlıktır heralde komanın belirtileri .İlk yapılan müdahale mide yıkamak daha fazla alkolün kana karışmasını engellemek için yapıyorlar heralde bunu. benim yorumlamam bu kadar.
0
nevrochaotica
(01.08.10)
(bkz: icki butun kotuluklarin anasidir)

belirtiler, titreme, kusma, reflekslerde zayiflama... bildigin sarhos insan iste

aslinda bir zehirlenme cesidi oldugundan hastanede yapilanlar benzer seylerdir, kusturma, alkolu temizlemek falan filan icin bissuru (5 tane falan) serum takarlar, b vitamini, mide ilaci, bulanti ilaci falan filan iste.

ne kadar alkol.. yas, cinsiyet, kilo, o gunku fiziksel durumuna gore degisir.

gece komada getirdigin adam ayilinca (yani sabah) cikar hastaneden.

hic hastanelik olanini gormedim.
0
no avalon
(01.08.10)
alkol komasıyla sızıp kalma arasındaki fark ne tam olarak bilmiyorum ama konserlerde ve festivallerde etrafımdaki bir kaç kişi koma diye ambulansla hastaneye götürüldü veya sağlık kabininde tedavi gördü.

hastaneye götürdüklerinde ne yaptılar bilmiyorum ama revirde serum vermişlerdi. "ne var serumun içinde" diye sorduğumda b vitamini olduğunu söylemişlerdi. alkolün beyne zararını azaltıyormuş. başka da bir şey yapmadılar sanırım.

sabaha doğru bir ara deli gibi bir akşamdan kalmalıkla uyanıyorsundur olup bitiyordur herahlde.
0
burfak
(01.08.10)
300 gram.
nörolojik semptomlar.
antidotları var, hatta varsa spesifik antidotu verilir.
0
apc
(01.08.10)
(8)

sivilce şırınga

rakim efendi
selamlar,hiçbir yerimde sivilce olmamasına rağmen sırtımda çok var. doktora gittim losyon cart curt verdi ama tek başına yaşayınca odun esnekliginde bir erkek için sırta surmek bu mereti tam bir işkence. nitekim bir sure sonra da sivilcelerle yaşamayı ogrenmem gerektigine karar verdim. neyse tamam p
selamlar,

hiçbir yerimde sivilce olmamasına rağmen sırtımda çok var. doktora gittim losyon cart curt verdi ama tek başına yaşayınca odun esnekliginde bir erkek için sırta surmek bu mereti tam bir işkence. nitekim bir sure sonra da sivilcelerle yaşamayı ogrenmem gerektigine karar verdim. neyse tamam paso iltihap sırt kanıyor falan; ama aralarda bazen deri altında kocaman sivilceler çıkıyor el ile hissedilebiliyor derinin altında kocaman bir şey olduğu. o şey accayip rahatsız ediyor sıksan sıkılmaz koparsan deri altında kopmaz bu meret şırıngayla çekilir mi ya. piskolojik bir rahatlama duyacağıma inanıyorum.

teşekkurler
0
rakim efendi
(01.08.10)
sirtina losyon suremezken siringayla nasil cekecen? ayrica da olmaz oyle.

doktora git yine, belki makrolid grubu bi antibiyotik verir de yutarsin ;)
0
no avalon
(01.08.10)
antibiyotik vermişti de zaten geçmemişti yine. esneme hareketlerine başladım ama :)
0
🌸rakim efendi
(01.08.10)
e hic gecmeyen inatci sivilcelere roaccutan veriyorlar :))
0
no avalon
(01.08.10)
hacıt sırtını temiz tut mümkün mertebe zamanla azalır. o benim tabirimle "içten patlamalı" sivilceler ise büyük illet, bir süre antibiyotik te kullanabilirsin gitsinler diye..
0
yuto
(01.08.10)
denize gir kurur geçer biraz.
0
menstrualbubbles
(01.08.10)
bence de denize gir. ben iki üç gün kalayım güneşin altında, sırtımda hiçbir şey kalmıyor.
0
uckac
(01.08.10)
denize girince evet geçiyor fakat o şekilde leke kalma ihtimalini de göz önünde bulundurmak gerek
0
arney baskan
(01.08.10)
denize gir bence de. ama şırınga işine hiç girme. tahmin ettiğin gibi iltihap felan değil sadece kanını çekersin şırınganın içine.
0
7c
(01.08.10)
(3)

doğum kontrol hapı - 7 günlük arada neler oluyor

peki
21 gün hapı aldıktan sonra, 7 günlük hap alınmadan geçen arada da korunma sağlanıyor mu? yoksa ek bir korunma yöntemine gerek var mı?
21 gün hapı aldıktan sonra, 7 günlük hap alınmadan geçen arada da korunma sağlanıyor mu? yoksa ek bir korunma yöntemine gerek var mı?
0
peki
(31.07.10)
Gerekmez.
genelde o 7 hapın içerisinde demir vardır.
0
apc
(31.07.10)
benim ilacımda 21 tane var zaten, 28liklerden değil. hiç hap almıyorum yani bu 7 günlük dönemde.
0
🌸peki
(31.07.10)
sağlanır, 4-5. günde de regl olursun zaten. tabi ilk aylar alışma süreci olduğu için regl olmayabilirsin o günlerde.
0
clementine
(01.08.10)
(2)

Sprey sinek ilaçları ve zararları

zozjotejmnk
acaba bu sprey sinek ilaçları zararlı mıdır? yani ben bunu sıkıyorum odaya, camları da açıyorum, içerde oturmaya devam ediyorum. kokusu biraz rahatsız etse de bir süre sonra alışıyorum. bunun benim için bi zararı var mıdır?
acaba bu sprey sinek ilaçları zararlı mıdır? yani ben bunu sıkıyorum odaya, camları da açıyorum, içerde oturmaya devam ediyorum. kokusu biraz rahatsız etse de bir süre sonra alışıyorum. bunun benim için bi zararı var mıdır?
0
zozjotejmnk
(31.07.10)
sinegi olduren sey sizi de zehirleyebilir di mi mantikli olursak :) en azindan ilaci sIktiginiz odada yiyecek bisey olmamasina ve o yiyecegi yememeye dikkat edin, ölümlü vakalar var diye hatirliyorum ben.
0
meriadoc
(31.07.10)
sinir sisteminize zararli.
gecen discovery'de izledim. bir hatun iyi bir uni. ogrencisiyken manyiyor. fiziksel, ruhsal suruyle tetkikler, derken sizofreni baslangici diyorlar. ilac kullaniyor ama onlar da ise yaramiyor. sonrs sonra bir doktor sikayetlerinin temelinin bir olaya dayandigini anliyor. o da su: dogumgunu civari kedisinden, ev pirelenmis ve bunun icin evi ilacliyor. sanirim kokusuz olanlardan bir de. neyse normalden daha cok ilac kullanmis, odayi havalandirsa da hatunun sinir sistemini etkilemis.
0
pyro clustic flow
(01.08.10)
(2)

kist

karmaşık
Kasığımda bir ağrı var uç falan yaptı sonra geçti kist midir acaba?2 aydır var.Ciddi bir şey olabilir mi?
Kasığımda bir ağrı var uç falan yaptı sonra geçti kist midir acaba?2 aydır var.Ciddi bir şey olabilir mi?
0
karmaşık
(31.07.10)
capsle ben öyle yaptım. sonra çözebildik.
0
murderers secret
(31.07.10)
ağrı varsa büyük ihtimal kıl kökü ile alakalıdır.
0
apc
(31.07.10)
(3)

kıl sorunsalı

adenin timin
selam sevgili duyuru insanları,benim bitmez tükenmek bilmez bir derdim var ve çare arıyorum. bir arkadaşım burayı önerdi, hadi onun yüzünü kara çıkarmayın :)efendim genetik sebeplerden ötürü, hayvan gibi kıla sahip bir insanım. omuzlarımda bildiğiniz apolet var. sırtım ve göğsüm çok beter. bir kıl k
selam sevgili duyuru insanları,

benim bitmez tükenmek bilmez bir derdim var ve çare arıyorum. bir arkadaşım burayı önerdi, hadi onun yüzünü kara çıkarmayın :)

efendim genetik sebeplerden ötürü, hayvan gibi kıla sahip bir insanım. omuzlarımda bildiğiniz apolet var. sırtım ve göğsüm çok beter. bir kıl kökünden birden fazla kıl çıkıyor. ve çıkan kıllar çok sert. bacaklarım falan da bu halde fakat benim kafama taktığım bölge özellikle sırtım.

bir de bunlara ek olarak biraz pimpirikli bir insanım. lazer epilasyon cilt kanseri yapıyormuş diye duyumlar aldım ve soğudum bu tedavi yönteminden.

şimdi sorularım şunlar:
* lazer epilasyon gerçekten ne kadar etkili bir yöntemdir ve cilt kanserine yol açar mı?
* epilasyon yaptırıp da kanser olan bir tanıdığınız var mı?(opsiyonel)
* lazer epilasyona alternatif, hastalık yapmayacak(kanser, ciltte her hangi başka bir hastalık vb) ve bunun gibi başka bir kalıcı çözüm var mıdır?

bu durum gerçekten çok önemli benim için, kafama taktım ve ortamda bazen dalga konusu hale gelebiliyorum şerefsiz arkadaşlar yüzünden. cevaplarınızı esirgemeyiniz. teşekkürler.
0
adenin timin
(31.07.10)
bildiğim kadarıyla lazer epilasyon kalıcı çözüm yaratmıyor genelde. daha iyi sonuç veren epilasyon çeşidi iğneyle yapılanı. daha fazla acı ve daha iyi sonuçlar sağlıyor.

şunları da incelemek de fayda var.

www.uzmantv.com

(bkz: iğneli epilasyon)
0
hewit
(31.07.10)
lazer epilasyonda kullanilan lazerin dalga boyu ve yogunlugu kansere yol acacak boyutta degil. simdi buraya cikip vay benim akrabam yaptirdi da kanser oldu diyecek olanlar olabilir ama bu konuda bilimsel bir veri yok. yalniz ben bu konularda hep "ileride daha iyisi cikar nasil olsa" diye erteliyorum :) lazer epilasyon ne kadar hijyenik benim de o konuda cekincelerim var.
0
meriadoc
(01.08.10)
lazer epilasyon icin gittigin merkez de onemli. istanbul'daysan arkadasim suraya gidiyor. baska lazerciye gidiyordu oncesinde, bunlarin makinasi daha iyi dedi ve tek seferde yaptigi icin daha az sureyle isin aliyorsundur.
www.atriumestetik.com

bir de bioder olayi var, ama kullanan bilmiyom, azaltiyo mu hakketten. ancak onda da once kili agdayla vs aliyomussun sonra bu kremi suruyormussun vs vs. sozlukte yaziyordur, ordan bakilabilir.

bence iyi bir salona gidip, kurtul sirtindakilerden. solaryuma girenlerden birisi degilsin, sonucta killarindan kurtulmak icin gecici bir sure maruz kalcan isina.
gidersen de sonbahar gibi git ya da tatilin bittikten sonra. 2 ay kadar gunes gormese iyi olur diyorlar.
0
pyro clustic flow
(01.08.10)
(8)

Sinüzite ne iyi gelir?

uykusuz
gecen hafta denizin dibini keşfetmeye heveslenmiş kardeşim kum çıkar kabuk çıkar yıldız çıkar diye diye dala çıka dala çıka 3 gün geçirdi. (35 yaş)şimdiyse 4 gündür şiddetli baş ağrısı cekiyor. bu sabah doktora gittik. sinüzit dendi. serum verildi minicik sonra ağrı kesici. antibiyotık ve ağrı kesic
gecen hafta denizin dibini keşfetmeye heveslenmiş kardeşim kum çıkar kabuk çıkar yıldız çıkar diye diye dala çıka dala çıka 3 gün geçirdi. (35 yaş)

şimdiyse 4 gündür şiddetli baş ağrısı cekiyor. bu sabah doktora gittik. sinüzit dendi. serum verildi minicik sonra ağrı kesici.

antibiyotık ve ağrı kesici hapımızı alıp eve geldik ama hala ağrı devam 5 saattir.

acaba rahatlatıcı ne olabilir? burun akması vb yok. daha önce böle bir rahatsızlığı yoktu. yani böle sinüslerim doldu gibi bir durum yok, akıntı yok.

ne önerirsiniz? alın, şakak ve başının üstü zonkluyor, sersem sersem bakınıyor.

buğu dedim ben ama burun akıntısı yok ki yani bilemedim şimdi?
0
uykusuz
(31.07.10)
Ağrı kesiciyi aldıysa faydasını görecektir.
Evde Iliadin varsa onu kullanabilir bir süre. (5 günden az kullanınız.)
0
apc
(31.07.10)
burun akması olmadığı için zaten o ağrılar. aksa sinüsleri boşalacak rahatlayacak.

bir kaç yerde duymuşluğum vardır denize gidince dalıp çok sağlam hınkırınca basınçtan dolayı tüm sinüslerdeki iltihap vs çıkıyormuş. baya bir rahatlatıyormuş. sadece duyum tabi bu.
0
pposeidon_1
(31.07.10)
evde tuzlu su hazırlayıp çekebilir burnuna. onu çekmesi zordur bir de yakabilir, daha hafif olarak okyanus suları satılıyor eczanelerde, onların da rahatlatıcı etkisi var. -bunları denedikten sonra geçmediyse- cirrus diye bir ilaç var burnu açmak için, onu denesin. ağrı kesicinin çok bir etkisi olmayacaktır, dendiği gibi burun akmadığı için oluyor o ağrılar.
0
galadnikov
(31.07.10)
esas şimdi dalması gerekiyor, başı fazla ağrımadığı bir zaman gitsin denize dalsın yine; dalış sırasında sinüslerin bir anda boşalabilme ihtimali oldukça yüksek oluyor; ama çıkar çıkmaz da dönsün eve kurulansın hemen, ıslak baş inanılmaz ağrı yapıyor. Bir de sinüzit genelde tekrarlar durur hep. artık saçlarını rüzgarda savururken iki kere düşünsün (o günün akşamı ve ertesi gün felaket ağrı oluyor.)

not: doktor değilim, sinüzitliyim. siz yine de doktora sorun.
0
mentuhotep
(31.07.10)
tuzlu su için neti pot diye bir şey de var. kafayı eğiyorsunuz bir burun deliğinden giriyor diğerinden akmasını sağlıyorsunuz. youtube'da falan bol bol videosu var nasıl yapıldığını gösteren.
0
galadnikov
(31.07.10)
Annane usulü:
bir fincana çok bol tuz koyun, ve su ekleyin. Karıştırın güzelcene. Sonra bi şırıngayla o karışımı çekip (elbette iğnesini takmadan) burunun iki deliğine de enjekte edin. Bu arada Kardeşiniz sırtüstü yatar pozisyonda olsun.

Madem sinüzit teşhisi kondu, içerdekileri akıtmak gerekiyor, bu da oldukça işe yarıyor.

imza: 15 yıllık sinüzit mağduru
0
endless dream
(31.07.10)
yaklaşık üç yıldır ben de muzdaribim bu dertten, kaynamış suya bir avuç kuru papatya atıp bi taşım kaynatıyorum, sonra bir tülbentin altına girip buharını burnuma çekiyorum, epey rahatlatıyor.
bir de biberiye yağı kokluyorum bol bol. bu yağla başımı ovmak da o sinüzit kaynklı iğrenç baş ağrısına iyi geliyor..
0
saint marla
(31.07.10)
valla arasıra enfiye çekiyorum ben, iyi geliyo meret..
0
toshiro
(31.07.10)
(3)

zayıflamak isteyen birinin yapması gereken egzersizler ne olmalı?

duyurum bu
merhabalar,87 kiloyum ve zayıflamak istiyorum. bunun için spor salonuna yazıldım. yalnız spor salonunda koşmak, bisiklete binmek ve şu ekliptik cihazı kullanmak yerine vaktimin çoğunu diğer spor aletleri ile geçiriyorum. amacım 80 kilo olmak ve incelmek bunun için ne yapmalıyım? koşu bandında mı dah
merhabalar,

87 kiloyum ve zayıflamak istiyorum. bunun için spor salonuna yazıldım. yalnız spor salonunda koşmak, bisiklete binmek ve şu ekliptik cihazı kullanmak yerine vaktimin çoğunu diğer spor aletleri ile geçiriyorum. amacım 80 kilo olmak ve incelmek bunun için ne yapmalıyım? koşu bandında mı daha fazla vakit geçireyim yoksa pektoralis, biceps, triseps, trapezeus gibi kas gruplarına yinelik olan aletleri mi kullanayım? tavsiyeniz nedir? teşekkür ederim.
0
duyurum bu
(31.07.10)
zayıflamak istiyorsan düzensiz uyku ya da düzenli uykusuzluk kadar etkili bi egzersiz yok :)
0
olkol
(31.07.10)
az ve sık ye, düzenli beslen, sporu aksatma hangisini yaparsan yap kilo verirsin.. daha doğrusu eğer sürekli cardio yaparsan kilo kaybedersin ama kas da kaybedersin, eğer sürekli ağırlık çalışırsın aynı kiloda kalırsın belki ama kas kütlen artar.. ikisini iyi ayarlamak lazım..

eğer boyun 1.80 in üzerinde 80 kiloysan haftada 2 gün 1 er saat cardio yapsan yeter.. onun dışında ağırlık çalışabilirsin.. ama boyun 1.75 falan civarıysa cardio ya ağırlık vermen gerek zayıflamak için..
0
kalim
(31.07.10)
spor salonunda antrenör yok mu? söyleyin size bi program hazırlasınlar, adamların işi bu.
0
anoktak
(31.07.10)
(1)

Apandisit Ameliyatı ile İlgili Tavsiyeler

hcu
merhaba arkadaşlarbir kaç güne apandisit ameliyatına girmem söz konusu. malum operasyon öncesi-sonrası tavsiyeleriniz nelerdir.-yanımda bulundurmam gerekenler.-nasıl davranmam gerektiği..-artık ne püf noktaları varsa..
merhaba arkadaşlar

bir kaç güne apandisit ameliyatına girmem söz konusu. malum operasyon öncesi-sonrası tavsiyeleriniz nelerdir.

-yanımda bulundurmam gerekenler.
-nasıl davranmam gerektiği..
-artık ne püf noktaları varsa..
0
hcu
(31.07.10)
yanınızda refakatçi bulundurun, kendi başıma hallederim diye düşünmeyin pek çok sorun çıkıyor, birinin yardımına ihtiyaç duyuluyor.
0
algor mortis
(31.07.10)
(1)

göğüste seyirme

ahmetb
kaygı bozukluğu teşhisiyle prozac ve remeron kullanımına yarın başlıyorum. meselem var yine, ne yazık ki. sol göğsümde hafif hafif bir seyirme mevcut tahminen 1.5 - 2 saattir. sürekli değil ama aralıklı olarak seyiriyor. koltukaltıma daha yakın bir bölgede. ne olabilir bu, mühim birşey midir?
kaygı bozukluğu teşhisiyle prozac ve remeron kullanımına yarın başlıyorum. meselem var yine, ne yazık ki. sol göğsümde hafif hafif bir seyirme mevcut tahminen 1.5 - 2 saattir. sürekli değil ama aralıklı olarak seyiriyor. koltukaltıma daha yakın bir bölgede. ne olabilir bu, mühim birşey midir?
0
ahmetb
(30.07.10)
onun müsebbibi de anksiyetedir muhtemelen.
0
coffee and cigarettes
(30.07.10)
(2)

"gizli şeker" nedir?

jirki
gizli şeker şu bildiğimiz diyabet hastalığı mı? her yemekten önce kollarına iğne falan yapıyor mu gizli şekeri olanlar? tedavisi nasıl oluyor, çok mu kötü birşey?
gizli şeker şu bildiğimiz diyabet hastalığı mı? her yemekten önce kollarına iğne falan yapıyor mu gizli şekeri olanlar? tedavisi nasıl oluyor, çok mu kötü birşey?
0
jirki
(30.07.10)
Gizli şeker diye bir şey yoktur.
Bozulmuş açlık glikozu ve bozulmuş glikoz toleransı vardır. Bir sorun doktorunuza, ona göre.
0
apc
(30.07.10)
bkz. şikayetsiz şeker. şeker hastalığı sayılmaz, potansiyel vardır; kişi diyabet belirtileri göstermez, tesadüfen tespit edilir. şekere tahammülün azalması deniyor. gizli şeker demekte bence mahsur yok, hekimler bile kullanıyor neticede. ayrıca hekim diyiliz. şeker de dememek lazım o zaman ille de diyabet demek lazım.
0
uyuklayankedi
(31.07.10)
(6)

kilo almak istiyorum, fitness - spor konularında yardıma ihtiyacım var

serkanserkan
arkadaşlar merhaba, iyi akşamlar.ben 1.74 boy ve 55 kilolu bir erkeğim. (bazı psikolojik etkenlerden dolayı son 1 ayda eridim resmen, hiç bu kadar zayıf olmamıştım.. ama normalde de her zaman zayıflıktan yakınmış bir kişiydim.) vücut kitle indeksi formülüne göre 70 kilo olmam gerekiyor "normal kilol
arkadaşlar merhaba, iyi akşamlar.

ben 1.74 boy ve 55 kilolu bir erkeğim. (bazı psikolojik etkenlerden dolayı son 1 ayda eridim resmen, hiç bu kadar zayıf olmamıştım.. ama normalde de her zaman zayıflıktan yakınmış bir kişiydim.)

vücut kitle indeksi formülüne göre 70 kilo olmam gerekiyor "normal kilolu" olmak için.
yani 15 kilo almalıyım.. 3 ay gibi bir sürede bu 15 kiloyu alırsam harika olur.

hiç uzatmadan sorumu sorayim izninizle.
benim kaldığım yurtta şöyle bir spor salonumuz, spor aletlerimiz var
1. i25.tinypic.com
2. i31.tinypic.com

ancak ben bu aletlerle ne yapacağımı bilmiyorum..
hangilerini, nasıl kullanayim de hızlıca kilo alayim? bu konuları bilen arkadaşlar bilgi verirse sevinirim..

şimdiden her birinize teşekkürler :)
0
serkanserkan
(29.07.10)
Ayda beş kilo alınmaz, alırsın ama çılgınca yağlanırsın şimdiki görüntünden bile rahatsız edici olabilir. Göbekli falan bir tip olursun.

Gelgelelim çok genel bir soru sormuşsun öyle baştan sona burda anlatmak mümkün değil.
Ama ben en önemli noktayı söyleyim hacim kazanmak istiyorsan olay antremanla bitmez : %45 beslenme %40 Antreman %15 uyku senin için.

diğer konularda bilgi almak için :

www.bodybuilding.com

www.bodyforumtr.com
0
nevrochaotica
(29.07.10)
atkins diyeti. insanı ideal kilosuna kavuşturduğu söyleniyor. sadece zayıflama diyeti değil.
0
ya ben lan neyse
(29.07.10)
*3 ay gibi bir sürede 15 kilo'yu sporla bile alman zor olur yardımcı olması açısından kilo aldırıcı kullanabilirsin.
*resimde ki bench press ile göğüs çalışabilirsin.
*mekik sehpasının yanında ki alet ile göğüs ve kanat çalışabilirsin.
*dumbell ve bar ağırlık setleri de varsa istediğin her bölge için hareketler yapabilirsin.
*kendine bir program çıkarman gerekir bunun içinde bodyforumtr'in yeni başlayanlar bölümüne bakabilirsin.
0
sealth
(29.07.10)
makarna, kırmızı et, tavuk, pilav, yumurta sofrandan eksik olmasın. öğün arttır.
ayrıca sabah kahvaltıları çok önemlidir.
sağlıklı kilo almak için ekmeği asgari seviyede tut.
0
furio
(29.07.10)
protein ağırlık bir beslenme yap.
0
darknum
(30.07.10)
vücut yapına göre değişebiir ancak ben temmuz sıcağında bir ayda on kilo falan almıştım. 55 kilo isen vücudunun yağlanmasından korkma, 70 kiloda öyle göbek falan tutmazsın, omuz yapın çok darsa belki çok iyi durmayabilir. yemeğini geç saatlerde mümkünse yatmadan önce falan yemelisin ve karbonhidrat ağırlıklı beslenme iyidir. bunun dışında eğer kan değerlerinde düşüklük varsa bildiğim kadarıyla bunu destekleyen şuruplar kalıcı bir şekilde kilo aldırıyorlar. ayrıca protein tozları falan da vardır ama bulk falan vardı önceden daha kalitelilerini tavsiye ederim. bunlar hızlı şekilde kilo aldırır ama sağlıklı değil hızlı kilo alma yöntemleridir. işyerinde olduğum için resimleri göremiyorum ama düşük ağırlıklarla, ağır tempoyla ve bol su içerek çalışmanı tavsiye edebilirm.
0
alpermete
(30.07.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.