Giriş
(4)

kalp pırpırlaması

pijamali
bazen kalbimin yerinde küçük bir kuş kanat çırpıyormuş gibi hissediyorum. günde 1-2 kere oluyor. 2-3 saniye falan sürüyor. neden ki?
bazen kalbimin yerinde küçük bir kuş kanat çırpıyormuş gibi hissediyorum. günde 1-2 kere oluyor. 2-3 saniye falan sürüyor. neden ki?
0
pijamali
(11.11.10)
şöyle bilgiler var : www.genelsaglikbilgileri.com
0
freefroglet
(11.11.10)
(bkz: mitral kapak prolapsusu)

Bazen eğlenceli bile oluyor :)
0
anlergl
(11.11.10)
öncelikle ne olur ne olmaz bir kardiyolojiye gidin derim.. sonra da şunu diyeyim ki, kendim de buna benzer bir durum yaşadığımdan yaptığım derin araştırmalar sonucu tamamen panik ataksal bir durum da olabilir diye öğrendim..
0
vercingetorix
(11.11.10)
kalp değil pırpır eden göğüs tarafındaki kaslarda seyirme oluyordur. damar atıyor gibi.. olur o öyle sol tarafta diye herşeyi kalbe yormayın yav :)
0
kobretti
(11.11.10)
(1)

başımda bir ağrı..

janjan
başımda kulağımın iki parmak üstünde bi yerlerde bi ağrı var. içerden bi sızı böyle arada tüylerimi diken diken ediyor. iki gün önce çok fena başım ağrımıştı o zaman da hissetmiştim bu sızlamayı. acı resmen, garip bişe nası anlatayım ki..şu an başım ağrımıor ama orası ağrıyor. sürekli bişi deil, 5-1
başımda kulağımın iki parmak üstünde bi yerlerde bi ağrı var. içerden bi sızı böyle arada tüylerimi diken diken ediyor. iki gün önce çok fena başım ağrımıştı o zaman da hissetmiştim bu sızlamayı. acı resmen, garip bişe nası anlatayım ki..şu an başım ağrımıor ama orası ağrıyor. sürekli bişi deil, 5-10sn.de bir o sızlama girio çıkıo..nedir bu kötü bişi mi? başım boynum çok ağrır geçen ay doktora gittiğimde migrenim olduğunu sölemişti ama anlattıklarımdan yani öle mr vs. falan çekilmedi.
0
janjan
(11.11.10)
evet migrene benziyor.
0
ermanen
(11.11.10)
(2)

Regl öncesi ödemi ve şişkinliği şikayeti

ozoz
Regl öncesi şişkinliğini(bir beden atıyorum diye konuşuluyor şu an bulunduğumuz mecliste), ödemi vücuttan atmak için bitkisel çay vesaire tavsiyeleriniz neler olabilir acaba...
Regl öncesi şişkinliğini(bir beden atıyorum diye konuşuluyor şu an bulunduğumuz mecliste), ödemi vücuttan atmak için bitkisel çay vesaire tavsiyeleriniz neler olabilir acaba...
0
ozoz
(11.11.10)
1 tatlı kaşığı bala 1 çay kaşığı toz zencefil ekleyip, tadını almaya fırsat bırakmadan yutun (bala rağmen zencefilin acısı pek bastırılamıyor).
Bunu düzenli olarak her gün yaparsanız 15. günden itibaren regl dönemi sorunlarınızın kalmadığını görürsünüz.
0
endless dream
(11.11.10)
regl döneminizin 4-5 gün öncesinden başlayarak bol bol maydanoz tüketebilirsiniz. bir de rezene çayı.
0
Phoebe
(11.11.10)
(13)

beyin ölümü'nden sonra insan hayata dönebilir mi?

gijilti
organ bağışı ile ilgili bir programda doktorlar "hayır" dedi ama dün burdan organ bağışı ile ilgili görüş sorduğumda, beyin ölümü yaşayan birinin hayata döndüğü yazıldı.bu konuda vakalar ve doktorlar çelişiyor mu, kafam karıştı... tıbbın bu konuda ne dediğinin vesikası nerdedir?
organ bağışı ile ilgili bir programda doktorlar "hayır" dedi ama dün burdan organ bağışı ile ilgili görüş sorduğumda, beyin ölümü yaşayan birinin hayata döndüğü yazıldı.

bu konuda vakalar ve doktorlar çelişiyor mu, kafam karıştı... tıbbın bu konuda ne dediğinin vesikası nerdedir?
0
gijilti
(10.11.10)
bildiğim kadarıyla beyin ölümünden geri dönüş yok panpa
0
winston insani
(10.11.10)
bir arkadaşım bahsetmişti, eskişehirde bir genç beyin ölümü gerçekleşti diye söylendikten bir süre sonra sağlığına kavuşmuştu, hatta ben de yıllar sonra çocukla tanıştım gayet sağlıklıydı.

ama beyin kanaması geçiren yengem için kurul beyin ölümü gerçekleşti, artık umut yok dediğinde biz organlarını bağışlamıştık. acaba yaşar mı diye düşünmedik o ruh haliyle, sadece doktorlara güvendik.

zorunlu edit: sağlığına kavuşmuş dediğim genç için doktorlar umut kalmadı, artık tıbben ölü demişler güya.
0
pisekarv2
(10.11.10)
beyin ölümü, ölümün bir safhasıdır ve geri dönüşü yoktur. çoğu kişi tarafından bitkisel hayatla karıştırılır. bitkisel hayatta yaşam devam ederken beyin ölümü gerçekleşmiş bir kişi ölüdür. zaten bu beyin ölümü kavramı da organ bağışı için bulunmuş bir şeydir. organ bağışında hem kişinin ölmüş olması hem de organların bozulmayacak derecede aradan süre geçmemesi gerekir. bu yüzdendir ki beyin ölümü, ölümün kesin olarak gerçekleştiği ama organların bozulmadan temin edilebileceği bir dönemi işaret eder.

özetle beyin ölümü adı üstünde ölümdür. bitkisel hayatla, komayla karıştıranlar bitkisel hayattan veya komadan çıkan birini beyin ölümünden dönmüş olduğunu zanneder.
0
microfiction
(10.11.10)
şimdi şöyle oluyor beyin ölünce kalan organlar sadece makineler sayesinde yaşayabiliyor. fişi çekince iş bitiyor. oysa bitkisel hayatta beynin belli bir kısmı işlevini kaybediyor. bunda da organların işlevlerini devam ettirebilmeleri için makinelere ihtiyaç duyuluyor ama burada beyinin bir şekilde toparlanma ihtimali var. ötekinde ise yok ve organ bağışı yapılana kadar kısa bir süre için kalan organlar yaşatılıyor.
0
darknum
(10.11.10)
tıbbi açıdan bi insana "ölü" diyebilmek için beyin ölümünün gerçekleşmesi gerekir. beyin ölümünden sonra hayata dönme konusu için (bkz: necromancy)
0
ththth
(10.11.10)
beyindeki hücreler kendini yenileyemez ki öldü mü gitti tamamdır yani.
beyin olmayınca diğer organlar sadece yaşamsal işlevleri yerine getiriyor tabi tıbbı cihazların desteği ile dolayısıyla beyinsiz bir vucut sadece nefes alan bir çuval gibi oluyor. bir insan komadan çıksa bile hasar kalıyor ki beyin ölümü denen olay allahlık bir durum olsa gerek.
0
seyduna6687
(11.11.10)
örneği veren bendim.

kişi bizzat akrabamdır. trafik kazası sonucu hastaneye kaldırmıslardı. daha sonra doktorlar ailesine beyin ölümünün gerçekleştiğini söyledi ve organlarını bağışlayıp bağışlayamayacaklarını sordu.

ailesi kabul etmedi. 2 hafta makinaya bağlı yaşadıktan sonra kendine geldi.

şunuda söyleyeyim. iyileştiğinde kimseyi tanımıyordu. hala o zamanlardan kalma bir etki var ama aklı yerinde.

tıp ne der bilemem ama biz bunu yaşadık.
0
canseven
(11.11.10)
dönmez. yanlış anlamıştır onu söyleyen. ya da yanlış teşhistir ki o kadar da olmaz heralde.
0
dr cucu
(11.11.10)
hasta apne testine cevap vermiyor, yani en ilkel mekanizmalarını yerine getiremiyorsa, ölü sayılır.
0
andy kaufman
(11.11.10)
@santimantal
sanırım 5 doktor'un ağız birliği etmesi lazım beyin ölümünün gerçekleştiği konusunda. böyle bir durumda bir hata yapılmış olabilirmi bilmiyorum ama hata yapıldıysa da büyük bir hata yapılmıstır.

yani o an kabul edilse su an aramızda olmayacaktı o kişi.
0
canseven
(11.11.10)
modern tıbba göre yok ama modern tıbbın açıklayamadığı vakalar da var. BBCdeki bir the day i died belgeselinde izlemiştim, örneğin çok ters bir bölgedeki sorun dolayısıyla beyin ameliyatı geciren birinin bütün yaşamsal fonksiyonlarını durduruyorlar ama o kişi ameliyatta olanları yukarıdan izledğini söylüyor. Ameliyat sırasında tıbben ölü kabul ediliyor.
(bkz: the day i died/@spankenstein)
0
spankenstein
(11.11.10)
aganın beyin ölümü demek bilgisayardaki anakartın yanması gibi bişi...
anakart çalışmayınca nasıl diğerleri tek başına çalışamıyor. beyin olmayınca da organlar tek başlarına çalışamıyor.
ancak dışardan destek almak gerekiyor cihazlarla..
0
icemanr
(11.11.10)
beyin ölümü gerçekleşen kimse iki hafta makinelere bağlı kalamaz zaten. beyin ölümü ölümün bir safhasıdır. beyin ölümü gerçekleştikten sonra ölümün diğer safhaları da gerçekleşir. anımsadığım kadarıyla bunun 24 saat gibi bir süre içinde olması gerekiyor. iki hafta makineye bağlı kalması söz konusu olmaz yani.
0
microfiction
(11.11.10)
(15)

çoook acil bebeğim karyoladan düştü

pc
6 aylık olan oğlum saat 5 gibi karyoladan alnının üzerine halıya düştü. şimdide uykuya dalıdı.darbelerden sonra uyumamaları gerekiyor ama uyumasına engel olamadım dr.unada ulaşamadım.bilgisi olanvarsa lütfen cevap yazsın uyandırmalımıyım teşekkürler
6 aylık olan oğlum saat 5 gibi karyoladan alnının üzerine halıya düştü. şimdide uykuya dalıdı.darbelerden sonra uyumamaları gerekiyor ama uyumasına engel olamadım dr.unada ulaşamadım.bilgisi olanvarsa lütfen cevap yazsın uyandırmalımıyım teşekkürler
0
pc
(10.11.10)
mutlaka uyandırmalısınız. bir süre uyandırmnayın.
0
babilbaligi
(10.11.10)
mutlaka doktora goturun sabahı beklemeden boyle durumlarda hastaneye gıtmenın her zaman faydası vardır
emmesı nasıl herjangı bır degısıklık var mı dustugunden berı
0
zaditen
(10.11.10)
uyandirmaya calisin, tepkilerinden ve fiziksel hareketlerinde anormallik sezerseniz yakininizdaki hastanenin acil bolumune gidin.
0
kreider
(10.11.10)
uyandır tabi ne demek uyumasına engel olamadım, elini yüzünü yıka çocuğun bir şekilde uyandır. çok panik yapmana gerek yok ama temkinli olmanda fayda var.
0
allanz
(10.11.10)
emmesi çok normal,ama gündüz uykusundan saat 3 gibi uyndı bu saatte uyumazdı ,çok tedirginim, odasında ses yapıyorum uyanmıyo
0
🌸pc
(10.11.10)
Ben olsam şimdi acildeydi o bebe. Hadi hadi!
0
sourlemonade
(10.11.10)
neyi bekliyorsunuz hadi acile çabuk sonra pişman olmayın.
0
oh rahatladım
(10.11.10)
acile götür. paran yoksa ambulans cagır bişey yap yani. düştü diyorsun ve de 6 aylık diyorsun. sen internet başındasın. hiç olmadı 112 yi ara ne duyurudan cevap beklemesi.
0
ykyt
(10.11.10)
sakin olun; internete danismaniz gayet dogru bir davranis. komsulariniza haber verin. onlarin yardimi da dokunacaktir size. cocugunuz uyanmiyorsa yuzune su carpmayi deneyin. gecmis olsun.
0
bipot
(10.11.10)
arkadaşlar bebeğim uyandı çok güzel emiyor ve gülüyor...
0
🌸pc
(10.11.10)
@pc, cocugunuzun o kadar ses yapmamasina ragmen uyanmamasi bile yolunda olmayan bir seylerin gerceklestiginin habercisidir. Belki simdi beyin kanamasi geciriyor; ya da goremediginiz baska bir sey. Lutfen, hastaneye goturmeyi daha fazla ihmal etmeyiniz; son pismanlik fayda etmezmis. gecmis olsun.
0
bipot
(10.11.10)
çocuğu hastaneye goturdunuz mü
iyi olduğunu düşündüğünüz zaman bile böyle bir durumda mutlaka cocugunuzu hastaneye goturun sızın fark edemeyecegınız ama doktorunuzum fark edebılecegı bırsey olablır
abartı laflarını da dınlemeyın
0
zaditen
(10.11.10)
hey Allah'ım adam abartı diyo yaa. Abartıysa bile hastaneye gittiğinizde birşey kaybetmeyeceksiniz birkaç saat zaman dışında. Ama Allah korusun, ya abartı değilse?
0
winstoncash
(10.11.10)
arkadaşlar dr.a gittik bebeğim iyiymiş korkulacak bişey yokmuş çok şükür.dr.umuz kafanın arka bölümünden alınan darbelerin,alın bölgesinden daha tehlikeli olduğunu söyledi.kafatasının en sağlam bölümü alın bölümüymüş.
0
🌸pc
(11.11.10)
geçmiş olsun.
0
babilbaligi
(11.11.10)
(3)

Sokaktan alınma yavru kedi bakımı

qwertyuo
Efenim şimdi mahallede aç bilaç dolanan bir adet yavru kediyi bizim eve alıştırdım birkaç gündür, bu arada giriş katında oturduğumuzdan hanfendinin alışması çok zor olmadı. Sabah akşam yemeğini veriyorum, balkona da onu sıcak tutsun diye içi böyle batteniyeli filan bir kutu koydum. Şuncağız zavallım
Efenim şimdi mahallede aç bilaç dolanan bir adet yavru kediyi bizim eve alıştırdım birkaç gündür, bu arada giriş katında oturduğumuzdan hanfendinin alışması çok zor olmadı. Sabah akşam yemeğini veriyorum, balkona da onu sıcak tutsun diye içi böyle batteniyeli filan bir kutu koydum. Şuncağız zavallım hemen de alıştı bize. 2 aylık civarı olduğunu tahmin ediyorum. Çok vefalı, bahçemizden ayrılmıyor.

Alerjim olduğu için onu eve almam mümkün değil, ancak bu şartlarda bakabilirim ama istiyorum ki ona bir faydam olsun. Veterinere götürüp parazit, kuduz yaptırmanın zamanı mıdır? Bir de pire tasması belki, sokakta sahipli olduğu anlaşılsın diye, iyi olur mu?

Bu kedi büyüyecek, sizce onu kısırlaştırmam gerekir mi hayvan boşu boşuna eziyet çekmesin? Fikirlerinizi bekliyorum.
0
qwertyuo
(09.11.10)
aşıları bir an önce yaptırmak gerekiyor. benim hatırladığım, özellikle kanser aşısı.

bir de benim eski oturduğum yerde (zemin kat) yan komşu kedilere çok düşkündü, balkonuna sürekli mama kor kedileri beslerdi. siz böyle yaptığınızda sadece o gelmeyecek gibime geliyor. başka kediler de oraya alışıyor olacak. ses olucak ve komşularınıza rahatsızlık veriyor olacaksınız. özellikle baharda bebek ağlaması gibi dayanılmaz sesleri oluyor geceleri. bunları da bilmenizi tavsiye ederim. kısırlaştırma konusunda birşey diyemeyeceğim. ama bizim kedimizi kısırlaştırdıydık, hem o hem biz çok rahatlamıştık. kısırlaştırmak ömürlerini de uzatıyor.
0
paranoid corpse
(09.11.10)
aşı için küçük olabilir, bi veterinere gösterin de söylesin. sokakta bulunduğu parazit aşısını düzenli yaptırın. kısırlaştırma için yaşı zaten bayağı küçük. dişiyse altı aylıktan önce kızışmaz. pire tasması çok faydalı olur, hem üzerine tel'inizi falan yazacak şekilde olanlar. alıştırması biraz kasar ama :))
0
no avalon
(09.11.10)
öncelikle vitamin,iç parazit vs gibi aşıları mutlaka yaptırın..pire vb şeyler için tasma veya spreyler var bunlarıda yapmış olurlar..veteriner hekime götürmenizde fayda var..
0
sorumvarbenim
(09.11.10)
(15)

Az uyusak dahi uykusuz hissettirmeyecek bir yöntem (ilaç, hap vs) var mı?

bushwacker
Merhabalar,Az uyusam dahi yorgun hissetmemek, uykumu almış gibi olmak istiyorum. Bunu sağlayan ilaçlar var mıdır? Özellikle sınav dönemlerinde az uykuyla yetinmemi sağlayacak bir şey var mıdır acaba?
Merhabalar,

Az uyusam dahi yorgun hissetmemek, uykumu almış gibi olmak istiyorum. Bunu sağlayan ilaçlar var mıdır? Özellikle sınav dönemlerinde az uykuyla yetinmemi sağlayacak bir şey var mıdır acaba?
0
bushwacker
(09.11.10)
Sorunuzun tam cevabı değil belki ama uykunun öğrenme üzerinde çok önemli etkisi vardır. Beyin uyanıkken öğrendiği bilgileri uykuda organize eder. Rüyalı uyku (REM) uyumayanların zihin performansları çok düşer - buna öğrenme de dahildir.

Uykusuz idare etmeye çalışmak yerine düzgün bir programla hem uykuya hem de çalışmaya zaman ayırın.
0
Tutankamon616
(09.11.10)
Var, ancak yan etki vs. nedeniyle buraya yazmak pek de doğru değil. Bilinçli/bilinçsiz kullanan çok. Özelden mesaj attım.
0
ornette
(09.11.10)
Hiçbir sınav, hiçbir ders, bünyenizde kalıcı kötü sonuçlar doğurabilecek işler yapmanıza değmez.
0
sourlemonade
(09.11.10)
uykun geldiyse yatıp uyucaksın arkadaşım, sınav dönemi 5 saatlik uyku gayet yeter, 5 saat sonra uyanıp tam performans çalışmaya devam ederin. şahsen ben öyle yapıyorum yoksa sağlığından olma eşiğine dayanırsan zor bi daha toparlaman. bunun finali var bütü var, senden değerli mi.

cevap: redbull, burn gibi enerji içecekleri kısa süreli çk etkilidir. uykusuzluğun güne yayılmaması için 3-4 saate bir koyu kahve içebilirsin.
0
ceo
(09.11.10)
hiç bir şeye gerek yok, düzenli olarak yaparsan vücudun alışır; alışmış kudurmuştan beterdir.
0
hollowlife
(09.11.10)
modiodal var.
ama yan etkisi cok fazla.

ayni seyi ben de istiyorum, cesaret edemiyorum.

simdilik kahveyle idare ediyorum
0
Ms._mystery
(09.11.10)
sağlıklı değil, günde en az 6-7 saat uyumaya bak. o bile sağlıklı değil 8 saat ideal
0
groove salad
(09.11.10)
uyku saatini bul. aksam 9 sabah 5 arasi da olabilir. ya da gece 11 sabah 5. eger saatini yakalarsan 6 ssatlik uyku yogun fiziksel-zihinsel tesgaleye ragmen tum gun babalar gibi yetiyor.
0
gunlerin kopegi
(09.11.10)
ginseng diye bi bitki var, o iyi geliyo bana uykusuzken. enerji içeceklerine falan koyuyorlarmış bu bitkideki maddeyi. eczanelerde yağını ve hapını bulabilirsin.
0
aklimiseveyim
(09.11.10)
redbul, burn gibi icecekler fayda saglayabilir, ama cok icersen karacigeri bitirirsin.
0
perkele
(09.11.10)
var ama legal diil :) uykun gelince yatican kocum, alt tarafi sinav canini mi alacak? ayrica uykusuz gidilen sinavdan bir hayir cikmiyor, kagitla bakisip cikiyorsun
0
no avalon
(09.11.10)
kobretti
(09.11.10)
sınav zamanı modiodal kuulandım, hiç bir yan etkisini görmedim ben ama prospektüsü okuyunca göreceksin, 3 sayfa dolusu yan etkisi var.
0
de jure
(09.11.10)
supradyn energy iyi gelir
0
gretchen
(09.11.10)
beyaz un ve şekeri, işlenmiş gıdaları hayatından çıkartıyorsun + günde 2*3gr c vitamini alıyorsun, en az 2 saat daha az uyuma ihtiyacı hissediyorsun, bende böyle oldu.
0
joepiscopo
(09.11.10)
(1)

İstenmeyen Gebelik !!

Polo_Marco
Herkese iyi geceler, öncelikle durumun ciddi olduğunu belirteyim.. Arkadaşıma gebelik testi yaptık ve sonuç pozitif çıktı. İstanbul'da ( Avrupa yakasında ) güvenilir, ücreti makul, ve kızın psikolojisini alt üst etmeyecek bir hekim tavsiyesine ihtiyacımız var.. Mesaj yoluyla da yardımcı olabilirsini
Herkese iyi geceler, öncelikle durumun ciddi olduğunu belirteyim.. Arkadaşıma gebelik testi yaptık ve sonuç pozitif çıktı. İstanbul'da ( Avrupa yakasında ) güvenilir, ücreti makul, ve kızın psikolojisini alt üst etmeyecek bir hekim tavsiyesine ihtiyacımız var.. Mesaj yoluyla da yardımcı olabilirsiniz, yeter ki tavsiye verin...

Teşekkür Ederiz..
0
Polo_Marco
(09.11.10)
ya gidin devlet hastanesine
0
radikalherif
(09.11.10)
(5)

365 Gun findik yesem sagligim bozulur mu?

bipot
Her gun en az yarim kilo findik yiyebilecek denli findik duskunuyum. Gun sektirmeden bir yil boyunca bunu tuketsem vucuduma alacagim asiri yag/karbonhidrat/magnezyum/vs.nin sagligima bir zarari olur mu? Dahasi zehirlenebilir miyim? Lutfen "eheheheh haci aganigi naganigi" demesin.
Her gun en az yarim kilo findik yiyebilecek denli findik duskunuyum. Gun sektirmeden bir yil boyunca bunu tuketsem vucuduma alacagim asiri yag/karbonhidrat/magnezyum/vs.nin sagligima bir zarari olur mu? Dahasi zehirlenebilir miyim? Lutfen "eheheheh haci aganigi naganigi" demesin.
0
bipot
(09.11.10)
Ek olarak aşırı yağ, kolesterolünüzü yükseltecektir. Ayrıca fındıklar açıkta beklediğinde üzerinde üreyecek Aspergillus Flavuslardaki Aflatoxin B-1 de karaciğer kanseri [HCC] riskini arttırmakta.

[Ayrıca bu vesileyle Fader'dan hoşlandığımı da iletmek isterim.]
0
ornette
(09.11.10)
@ornette, findiktaki yag peki kahverengi yag midir? Hani yaglari zararli ve zararsiz diye ayirirlar ya, bu hangi sinifa giriyor? Cevabiniz uzerine, findik tutkumu bastirsam iyi olacaktir herhalde.

Not: Allah fader ile bir yastikta kocatsin.
0
🌸bipot
(09.11.10)
insan vücudu, suyu bile alması gerekenden fazla olacak biçimde aşırı tükettiği zaman buna çeşitli tepkiler verir. her gün 500 gr fındık yemenin illa ki birtakım etkileri olur. en azından yağ açısından. fındıkta oldukça yağ var. mehmet öz, kuruyemişleri günde bir avuç kadar tüketmek gerektiğinden bahsediyordu, daha fazla değil.
0
microfiction
(09.11.10)
Kahverengi yağ değil, bitkisel yağ bildiğiniz. Özünde fındık yağı, marketlerde satılanlardan.

Günde 50 gram, 100 gram daha kabul edilebilir.
0
ornette
(09.11.10)
diğer konuları bilmemde hergün fındık laktasif etkisi süperdir...
yerken bi düşünün bence.
0
password
(09.11.10)
(1)

Hatırlatan doktor

enjoywiththelifesresponsibility
Bugün sınav saatini unutunca niyet ettim kendi rızam için doktora gitmeye. Önceki duyuruda da dediğim gibi cipralex ve prozac'tan sonra bu kıvama eriştim. Hangi bölüm doktoruna gitsem doğru olanı yapmış olurum ve gittiğimde o doktor doğru olanı yapar?1-Dahiliye?2-Psiiykatri?3-Nöroloji?
Bugün sınav saatini unutunca niyet ettim kendi rızam için doktora gitmeye. Önceki duyuruda da dediğim gibi cipralex ve prozac'tan sonra bu kıvama eriştim. Hangi bölüm doktoruna gitsem doğru olanı yapmış olurum ve gittiğimde o doktor doğru olanı yapar?
1-Dahiliye?
2-Psiiykatri?
3-Nöroloji?
0
enjoywiththelifesresponsibility
(08.11.10)
sırasıyla

nöroloji
psikiyatri
dahiliye
0
seyduna6687
(08.11.10)
(7)

hangi poliklinik?

karahan
bayanın malum yerinde akıntı varsa hangi poliklinikten randevu almalı?
bayanın malum yerinde akıntı varsa hangi poliklinikten randevu almalı?
0
karahan
(08.11.10)
jinekoloji
0
atesikus
(08.11.10)
kadın/anne sağlık merkesleri de var, istanbulda. aklinizda bulunsun.
0
paranoid corpse
(08.11.10)
nerde var mesela?
0
🌸karahan
(08.11.10)
paranoid corpse
(08.11.10)
paranoid corpse
(08.11.10)
kadın doğum diye de geçer pek çok yerde.
0
sui
(08.11.10)
Bevliye diye geçtği de olur bazı bazı
0
mikelarteta
(08.11.10)
(4)

pekmezli süt

password
tahmin değil lütfen emin olanlar cevaplasın.küçük yaştaki yeğenlerime rahat yedirebilmek için pekmezi süte ve yoğurda karıştırıyoruz.süt ve yoğurt pekmezin kan yapma özelliğini engeller mi?
tahmin değil lütfen emin olanlar cevaplasın.
küçük yaştaki yeğenlerime rahat yedirebilmek için pekmezi süte ve yoğurda karıştırıyoruz.
süt ve yoğurt pekmezin kan yapma özelliğini engeller mi?
0
password
(08.11.10)
evet, portakal suyuna karıştırmanız daha isabetli olur.
0
saatgeceninonikisi
(08.11.10)
pekmez için ısrarla "kan yapar" denilmesinin sebebi içerdiği kan yapıcı b6 vitaminidir ve öyle çok çok fazla bir miktarda zaten içermez. muhtemelen kansızlığı giderici etkisinin dilden yayılması ve pekmezin görüntüsü yüzünden kan yapacağına dair söylemler böylesine efsaneleşti.

yoğurt ve sütle alınan kalsiyum pekmezden alınan b6'yı baskılamaz, böyle bir nötrleştirme işlemi yok, pekmezde kalsiyum, krom ve demir vs insanın günlük ihtiyacını neredeyse karşılayacak kadar bulunmakta.

ve ayrıca pekmezin en can alıcı olayı kana çok hızlı karışması ve beyin için glikoz, vücut için enerjiyi hızlıca verebilmesi.

diğer yandan b6 nın fazla alımının toksik etki yapabileceği ve b6 ihtiva eden besinlerin oldukça fazla olduğunu da göz önüne almak gerek.
0
ssyumusakg
(08.11.10)
pekmezi çocuklara sadece kansızlık için değil de doğal ve besleyici olduğu için veriyoruz.
eh,bu arada kan da yapsa fena olmaz diye düşündük...
0
🌸password
(08.11.10)
vitamin enerji vermez tabiki. anlattığınıza göre sizin enerji kaynağınız yediğiniz bol pekmezle birlikte aldığınız şeker.
0
ssyumusakg
(08.11.10)
(4)

Saçlarımı kaybediyorum!! capslii

une ange
Yaklaşık 1 aydır saçlarım dökülüyor başlarda mevsim değişikliğindendir deyip çok da takmamıştım ama şu son 2 haftadır inanılmaz derecede dökülüyor artık durduramıyorum delirmek üzereyim şimdi de banyodan çıktım ve saçlarım birbirine girmiş bi durumda dolaş dolaş olmuş bi durumda bırakın tarağı eliml
Yaklaşık 1 aydır saçlarım dökülüyor başlarda mevsim değişikliğindendir deyip çok da takmamıştım ama şu son 2 haftadır inanılmaz derecede dökülüyor artık durduramıyorum delirmek üzereyim şimdi de banyodan çıktım ve saçlarım birbirine girmiş bi durumda dolaş dolaş olmuş bi durumda bırakın tarağı elimle dahil çözemiyorum neler oluyor anlamadım! uzun saçlarım var ama zaten hep uzundu.. yarın doktora gidicem dermatologdan randevu aldım nasılsa doktora gideceksin demeyin çünkü bazı doktorların daha suratına bile bakmadan ''şundandır yaeee'' deyip şeyine takmamasından nefret ediyorum. nedendir ki bu acaba yarın ne istiyeyim?? kan tahlili falan mı ne isteyeyim?

edit: bu arada cinsiyetim kız. bi işe yarar mı bilmiyorum ama
0
une ange
(07.11.10)
Fotoğrafı göremiyorum. Doktorlar kadınlarda saç dökülmesini stres, bir şey olmaz, kafana takma falan şeklinde geçiştirir genelde. Kan tahlili mutlaka iste. Demir, feritin, troid, hormon testleri (fsh lh prolaktin testosteron aklıma gelenler) Dolaşmasının sebebi saçların incelmesi olabilir. Tahliller belli olmadan bir şey söylemek zor, demir eksikliği sebep oluyor olabilir. Genetik olabilir, ailedeki saç durumunu gözden geçir. Doktor sonrası tekrar konuşuruz. Bir de bazen dökülme yoğun olsa da bu dramatik bir sonuç doğurmayabilir, önemli olan saçların azalıyor mu açılıyor mu.
0
hair freak
(07.11.10)
ya aslında ben size bişeyler önerebilirim,3 ayrı serum.evigen (e) vitamini,bemix (b) vitamini,bide bepanten.kutu içinde 5 li falan serum.şampuanının içine 1 er tane kırıyosun.o şekilde kullanıyorsun.sana maliyetida 10 tl yi geçmez yani çok ucuz den istersen.hem saçta uzatıyor.
0
acı kahve
(07.11.10)
stresten olabilirama doktora önce bi görünün.hastaneler çok ilgilenmezlerse aktarlardan çam terebentin yağı gibi yağlardan yararlanabilirsiniz.
0
hll4747
(07.11.10)
önce kansızlık varmı kontrolden sonra...
tatlı badem yağı,çörek otu yağı,susam yağı,sızma zeytinyağı,birkaç damla limonsuyu,eczaneden alacağın herhangi vitamin kapsülü (enjekte için olan) sadace saç dibine yetecek miktarı (yağlar eşit miktar) karıştır.saç diplerine masaj yap,30 dakika bekle,ılık su ile yıka.haftada 1 yapman yeterli,dökülme çoksa 2 kez yap.tecrübe edilmiş bir formüldür.
0
password
(08.11.10)
(7)

Yağlı Saça Acil Çözüm

zenana
Romalı yoldaşlar aslında derdim başlıkta gayet açıkça kendini belli ediyor ancak bi kaç detay vermem gerekiyor diye düşünüyorum. Gençler benim saçlar bir gün yıkamasam fena şekilde yağlanıyor. Artık eşe dosta yatıya gidecekken sabahına duş alıp alamayacağımı sormaya başladım. Zira yağlanan saçın iğr
Romalı yoldaşlar aslında derdim başlıkta gayet açıkça kendini belli ediyor ancak bi kaç detay vermem gerekiyor diye düşünüyorum. Gençler benim saçlar bir gün yıkamasam fena şekilde yağlanıyor. Artık eşe dosta yatıya gidecekken sabahına duş alıp alamayacağımı sormaya başladım. Zira yağlanan saçın iğrenç görüntüsünün yanında bu yüzden saçlarımda dökülmeye başladı(hele bi 3 gün falan su değmesin saçlara abaaaoovv). Elma sirkesi denedim, yağlanmaya karşı bioplas şampuan kullanıyorum ama hiç bir faydasını göremedim. Bu arada yaş 23/erkek diyeyim.
0
zenana
(07.11.10)
saçlarınızın yıkama sıklığını azaltmanız gerek. önce birkaç gün saçlarınızı yıkamadan durmaya çalışın. bunu 2-3 kere yapınca yağlanmanın azaldığını göreceksiniz. sonra gün aşırıya düşürün.
0
quasiromantic
(07.11.10)
Pek bir çaresi yok maalesef, öyle yıkama sıklığını azaltmak anca daha yağlı saçla dolaşmaya yarar. Nizoral, neutrogena t-gel, tresan ısırgan otu, sebamed anti hair loss, bunlar az da olsa işe yarayanlar.
0
hair freak
(07.11.10)
Ayrıca saçın o yağa ihtiyacı olduğunu, sık yıkamanın cildi kuruttuğunu okumuştum bir yerde. İyi dengelemek gerek bencede. Gün aşırı yıkamak en iyisi..
0
pimp of pleasure
(07.11.10)
az yikamak ++

test edildi onaylandi, ama alisana kadar sebat edecen
0
no avalon
(07.11.10)
kısa kestirmek.
0
paranoid corpse
(07.11.10)
Benim de yağlı saçlarım. En son body shop'tan rainforest serisinin balance türü şampuanını aldım, 400ml 20tl falandı sanırım. Normal şampuanlardaki birçok katkı maddesini kullanmamaları da ayrıca güzel. Her gün yıkıyorum ben ama birkaç kez yıkayamadığım 2 günde hem yağlanmadılar hem de şampuanın kokusu geçmemişti.

Yine de aşırı yağlanan saçlara karşı en etkili çözüm bence saçları kısaltmak, kısa olsalar da yağlanıyorlar ancak uzun saç gibi göze batmıyore.
0
stephen dedalus
(07.11.10)
her gün yıkamamayı denedim ama bi faydasını görmedim. saçı kısa kestirmek biraz can acıtır ama bu uğurda kesilen saçlar ne ulu ne güzel saçlardır=)o değilde stephen dedalus'un tavsiyesi pek cazip gözüktü.
0
🌸zenana
(08.11.10)
(7)

grip

acı kahve
çok fena gribim ya,ne içsem...
çok fena gribim ya,ne içsem...
0
acı kahve
(07.11.10)
sıcak su, limon, bal ve ıhlamur. ben de içtim demin.
0
s e
(07.11.10)
nurofen, 6 saatte bir. iyi gelir.
0
pisekarv2
(07.11.10)
sıcak su içine bal, az zencefil tozu, az karabiber.
iyileştirmez tabii ama göğsünüze ve boğazınıza iyi gelebilir
0
badb catha
(07.11.10)
Adaçayı, nane limon.
0
lucy in the sky with diamonds
(07.11.10)
2 shot vodka.
0
kakoy
(07.11.10)
bişey içmekten ziyade bulabiliyosan mesir macunu ye. 10 dakikada iyileşirsin :)
0
ceo
(07.11.10)
cevabı nickinde saklı..
0
depresif tosbaa
(07.11.10)
(4)

Yağlı cilt için ne yapılabilir?

emrekksal
Yüzüm için soruyorum.Artık ilaçlar fayda etmiyor.Alın kısmı parlıyor resmen.Duyurunun bilgili insanları önerilerinizi, tavsiyelerinizi esergemiyelim...
Yüzüm için soruyorum.Artık ilaçlar fayda etmiyor.Alın kısmı parlıyor resmen.Duyurunun bilgili insanları önerilerinizi, tavsiyelerinizi esergemiyelim...
0
emrekksal
(07.11.10)
dove gentle exfoliating'ten memnunum.
0
paranoid corpse
(07.11.10)
diadermine arındırıcı temizleme köpüğü.... yıllardır piyasadaki bütün ürünleri deneyip sonuç alamayan birinden tavsiye....
0
şaşkın
(07.11.10)
Sadece yağlı olan bölgene kil maskesi uygula. Eğer karma bir cildin varsa kuru olan bölgelere uygulama çünkü daha da kurutabilir cildi. Bu kil maskelerini herhangi bir aktardan alabilirsin ayrıca.
0
kasar
(07.11.10)
diadermine ürünlerini bende tavsiye ederim, çok fazla ürün seçenekleri mevcut ama genelde iki kategorileri var, ya kuru/hassas ya da normal/karma. yağlı ciltler de normal/karma ya giriyor
0
sisljem
(07.11.10)
(4)

ben aldırma hakkında bilgi ve deneyimi olanlar..

jack of hearts
annem taktı şu ben işine. sırtı ve suratındaki benleri temizlettirmek istiyor. baktım acaba bu operasyonun fiyatı ne kadar diye.. tek ben başına 200 - 300 lira gibi rakamlar dillerde. ama annemin benleri öyle pek operasyonluk değil gibiler. küçük küçük çapı bir iki milimetre arasında değişen şeyler.
annem taktı şu ben işine. sırtı ve suratındaki benleri temizlettirmek istiyor. baktım acaba bu operasyonun fiyatı ne kadar diye.. tek ben başına 200 - 300 lira gibi rakamlar dillerde. ama annemin benleri öyle pek operasyonluk değil gibiler. küçük küçük çapı bir iki milimetre arasında değişen şeyler. kabarıklıkları filan da yok öyle, et benini andırmıyor yani. açıklı koyulu renkleri var. dediğine göre 80 senesinde uzmanların uyarısına kulak asmayıp bol bol güneşlendikten sonra başlamışlar. sayıca tam bir şey diyemeyeğim ama on yirmi tane olduğunu varsaysak en iyi ihtimalle 2000 lira. böyle bir şeye girişmez her halde.

daha uygun fiyatlı çözümler var mı acaba bu ben sıkıntısına? bu tip minik benler için krioterapi hem sağlık açısından hem maddi açıdan daha uygundur denmiş. peki o olayda fiyat nasıl?

askeri hastaneye gitse "ben benlerimi temizletmek istiyorum." dese doktorlar sorgusuz sualsiz bakarlar mı işlerine? hem böylece bedavaya gelmiş olur.. aydınlatın lütfen.
0
jack of hearts
(06.11.10)
e 20 tane ben aldırcam diyince de kem küm yapmasalar.. yoksa şüphem yok askeri hastanede alabilecekleri konusunda. ayrıca bizimkinin benler öyle dikişlik değil. resimdeki gibi çoğu:
img269.imageshack.us

krioterapi hakkında bilgisi olan?
0
🌸jack of hearts
(06.11.10)
ben de bir zamanlar fotodaki gibi minicik benlerimi aldırdım plastik cerrahide. basit bir işlem de, o benlerin boyutundan daha büyük pıçak izleri kaldı yalnız, belirteyim :/
0
black sabahat
(06.11.10)
hmm göz önünde bulunduracaktır bunu. şu krioterapiye taktım yalnız. bıçak altına yatmadan bir çözümü yok mu işin?
0
🌸jack of hearts
(07.11.10)
anneniz lazer ile benlerinden kurtulabilir. fiyatlar ve uygulama için gugıllayın. sonuçlar gayet başarılı.
0
snku
(04.10.13)
(1)

yemek yerken burun akması

halanne
saygıdeğer kbb uzmanları;özellikle ekşi veya sıcak şeyler yerken acayip burnum akıyor. bi de ekşi bişey yerken terliyorum, mandalina yerken bile kafamdan acı biber yemişim gibi ter fışkırıyor. tanıdıklara soruyorum, benden başka kimsede böle bir cinslik yok. neden, niçin, nasıldır?
saygıdeğer kbb uzmanları;
özellikle ekşi veya sıcak şeyler yerken acayip burnum akıyor. bi de ekşi bişey yerken terliyorum, mandalina yerken bile kafamdan acı biber yemişim gibi ter fışkırıyor. tanıdıklara soruyorum, benden başka kimsede böle bir cinslik yok. neden, niçin, nasıldır?
0
halanne
(06.11.10)
burun akıntısı alerjik. bende de var. doktor bir tane sprey vermişti, kullanmayı unuttum. yemek yerken peçeteliği yanıma alıyorum.
0
fatalstorm
(06.11.10)
(1)

Folibol yanında B12?

pijamali
doktor kansızlığım için folibol isimli folik asit ilacı verdi ama ilacın prospektüsünde "günde 0.1 mg ın üzerinde alınan folik asit dozları hematolojik özellikleri azaltmasına rağmen nörolojik belirtiler ortaya çıkarmaktadır. bunu engellemek için mutlaka yeterli dozda B12 ile birlikte verilmelidir"
doktor kansızlığım için folibol isimli folik asit ilacı verdi ama ilacın prospektüsünde "günde 0.1 mg ın üzerinde alınan folik asit dozları hematolojik özellikleri azaltmasına rağmen nörolojik belirtiler ortaya çıkarmaktadır. bunu engellemek için mutlaka yeterli dozda B12 ile birlikte verilmelidir" diye yazıyor. bu ne demektir? bir de doktorum konuyla ilgili herhangi bir şey söylemedi ama benim bu ilacı B12 vitaminiyle mi almam gerek?
0
pijamali
(06.11.10)
aynı ilacı kullanıyorum, haftalık b12 iğnelerim var.
0
fatalstorm
(06.11.10)
(5)

mide ağrısı ve alkol

toxxicfox
dün geceyi acilde geçirdim. dayanılmaz bir mide ağrım vardı. normalde aç karnına içilen ilaçtan falan etkilenen bi yapım yoktur, ancak zehirlenme falan çıkmadı, kan sonuçlarım da temiz. dolayısıyla aç karnına majezik içip üstüne 3 tabak kadar bulgur pilavı yemiş olmamdan dolayı olduğunu düşünüyoruz.
dün geceyi acilde geçirdim. dayanılmaz bir mide ağrım vardı. normalde aç karnına içilen ilaçtan falan etkilenen bi yapım yoktur, ancak zehirlenme falan çıkmadı, kan sonuçlarım da temiz. dolayısıyla aç karnına majezik içip üstüne 3 tabak kadar bulgur pilavı yemiş olmamdan dolayı olduğunu düşünüyoruz.

şu an ağrım azaldı oldukça. soru şu, yarın eğer ağrım geçmiş ya da iyice azalmış falan olursa, alkol almam halinde ciddi problemler olur mu? ağrım artarsa artsın önemli değil, ama miden delinir diyen var hatta ölürsün diyen var =) olur mu o kadar ciddi şeyler gerçekten?
0
toxxicfox
(06.11.10)
ben de bir şey olmaz diyeyim, çeşit olsun.
0
robin crusoe
(06.11.10)
Ağbi bu nasıl mantalite ya. Sünnet oldum alkol alıyım mi? Deveyle sikiştim alkol alayım mı? Alma a.q alma. 1 hafta, 1 ay alma yahu. Bi bok olmuycaksa bile alma yani götün mü düşcek.
0
noblenible
(06.11.10)
doktor değilim ama, düşündüğün vakit alkol mide için hakikatten faydalı değil. bunun dışında, mide strese aşırı duyarlı bir organ. sen dışarı çıktığın vakit aklının bir köşesinde sürekli "ulan içiyoruz ama birşey olmasın mideye" düşüncesi olacak. hem içtiğinden bişey anlamıycaksın, hem de rahat edemeyeceksin. ben olsam hem ağrı tamamen bitene kadar hem de kafa olarak rahat olana kadar beklerdim alkol almak için.
0
resistance is futile
(06.11.10)
@noblenible: evet götüm düşcek. belki alkoliğim, belki derdim var, belki sadece canım içmek istiyo. belki sadece içersem ne olur merak ettiğim için soruyorum. başka bişey?
0
🌸toxxicfox
(06.11.10)
Belki scarlett johansson'um. Belki tatlı tatlı konuşsan bu gece sevişcez. Sakin gel hacı. Sen yine normal kabul edilebilecek bişey sormuşsun. Her gün bir tane geliyor da böyle. Bir boşalma oldu kişisel alma yani. Sen de haklısın.
0
noblenible
(06.11.10)
(3)

Geçmiş bir zamanda kırılıp kaynamış parmağın verdiği acı!

sisljem
6 7 sene önce spor yaparken sağ el serçe parmağım kırılmıştı. Doktora gittiğimizde acemi miydi neydi artık kemiği düzeltmek yerine sadece parmağı diğer parmaklara birleştirip sargıladı. Yanda şu anki fotoları var. Aslında ne görüntü olarak ne de normal zamanda bir sorun yaratmıyor benim için ama ama
6 7 sene önce spor yaparken sağ el serçe parmağım kırılmıştı. Doktora gittiğimizde acemi miydi neydi artık kemiği düzeltmek yerine sadece parmağı diğer parmaklara birleştirip sargıladı. Yanda şu anki fotoları var. Aslında ne görüntü olarak ne de normal zamanda bir sorun yaratmıyor benim için ama amaaa.. ta ki uzun süre ya da hızlı yazı yazana kadar. Çok hızlı yazdığımda serçe parmağımdan bileğime kadar giden bir ağrı oluyor, dayanamıyorum, mola verip elimi dinlendirmem bile gerekebiliyor.

Şimdi malum bu sağ el bende sağlak bir insanım kırdırıp yeniden yaptıramam hele de okul döneminde. Ne yapmam gerekir? Ki çözümü de kırdırıp yeniden alçılattırmak mıdır? Ne kadar süre de iyileşir? vs.. vs..

Not: Resimlerde parmağım ayrık duruyor ama normalde hiçbir sorun yok kullanımda ben yamukluğu belli olsun diye ayırdım =)


yfrog.com

yfrog.com
0
sisljem
(06.11.10)
parmak bildiğin bir süre sonra yan yatıyor =) bu da mı kırık değil?!! =p
0
🌸sisljem
(06.11.10)
annem küçükken bileğini kırmış. şimdi 45 yaşında kadın. elbezi gibi ufacık bir şeyi sıkmaya ya da bir kavanoz kapağı açmaya çalıştığında sızladığını söylüyor. aynı şekilde benim de küçükken parmağımda lif sünmesi olmuştu ve halen farklı hissediyorum o parmağı. diğerleri gibi değil. hasarlı oluyor işte sanırım. eskisi gibi olmuyor.
0
girl in a coma
(06.11.10)
şimdi sıkıntı vermemesi ileride vermeyeceği anlamına gelmiyo, ilk fırsatta doktora görün biraz acı çekersin en kötü kalan 240824 sene rahat edersin.
0
lahavle
(06.11.10)
(4)

kaş ağrıması ?

kedislike
bir haftadır falan sağ kaşımın etrafı ağrıyor. sanki kaşım patlamış gibi. bu yüzden kafamın sağ tarafı da ağrıyor. sivilce falan mı çıkıyor yoksa tümör falan mı var bende yahu?
bir haftadır falan sağ kaşımın etrafı ağrıyor. sanki kaşım patlamış gibi. bu yüzden kafamın sağ tarafı da ağrıyor. sivilce falan mı çıkıyor yoksa tümör falan mı var bende yahu?
0
kedislike
(05.11.10)
buna benzer bişey yaşıyorum şu sıralar. benim ki dişlerden kaynaklanıyor.sizin de dişlerden kaynaklanıyo olabilir mi? ağzınızın sağ tarafında ki dişleriniz de köprü,dolgu v.s varsa ve damağa baskı yapıyorsa veyahut içerden siz anlamadan çürük oluşmuşsa onun ağrısı kaşınıza vuruyo olabilir.benim gözüme kadar vuruyor hatta yüzümün sağ tarafına ordanda kafama vuruyor : ) neyse geçmiş olsun.
0
falanks misalim
(05.11.10)
göz ağrısı vuruyodur belki
0
photo85
(06.11.10)
sinüzit olabilir sanki?
0
doktor hektor
(06.11.10)
valla o kaş ağrısı uçakta oluyor bana, tahmin ettiğim gibiyse acayip birşey durulcak gibi olmuyor, tansiyon'a vermiştim oyle bir problemim olmamasına rağmen.
0
rakim efendi
(06.11.10)
(1)

iğneli epilasyonda acıyı hissetmemek için kullanılacak krem ya da spreyler

beyaz
mrb arkadaşlariğneli epilasyon öncesinde vucuda uygulanacak emla krem dışında krem ya da sprey adı önerebilecek bilgiye sahip olabilen var mı?bir de nasıl kullanılacağı konusunda aydınlatırsanız sevinirim..
mrb arkadaşlar
iğneli epilasyon öncesinde vucuda uygulanacak emla krem dışında krem ya da sprey adı önerebilecek bilgiye sahip olabilen var mı?bir de nasıl kullanılacağı konusunda aydınlatırsanız sevinirim..
0
beyaz
(05.11.10)
emla krem
0
bordeaux
(05.11.10)
(2)

Aynı anda açlık ve iştahsızlık

purpurum
Selamlar normalde gayet iştahlı bi kişiyim. Günde en az 3 öğün yerim.2 gündür hiç bişey yemiyorum ve canım hiçbişey yemek istemiyor.Açlık yazdım ama aslında açlık da değil bişey yemem gerekiyo yoksa midem kanar başım ağrır yorgun düşerim diye bişey yeme gereği duyuyorum ama yemek yeme fikri bile çok
Selamlar normalde gayet iştahlı bi kişiyim. Günde en az 3 öğün yerim.
2 gündür hiç bişey yemiyorum ve canım hiçbişey yemek istemiyor.
Açlık yazdım ama aslında açlık da değil bişey yemem gerekiyo yoksa midem kanar başım ağrır yorgun düşerim diye bişey yeme gereği duyuyorum ama yemek yeme fikri bile çok kötü geliyor sürekli midem çok dolu gibi hissediyorum.
Aklıma iskenderler wafflelar getiriyorum hiçbişey ilgimi çekmiyor.
Sebebi nolabilir nasıl geçer?
Teşekkürler
0
purpurum
(05.11.10)
besin takviyeleri deneyin belki açarlar iştahınızı.
0
kobretti
(05.11.10)
uzun süre yemek yememekten o... aynısı uyku için de geçerli, uzun süre uyumayınca uykusuzluktan kıvransan dahi uyumakta zorlanırsın.
çözümü; biraz kendini zorlayacaksın, çorba iyi bir başlangıç olabilir. ekmeksiz su içer gibi dikle gitsin, midene/bünyene bir şeyler gitmeye başladıktan sonrası daha kolay olacaktır...
0
late viper
(05.11.10)
(11)

ciltteki inanılmaz acıma

kibritsuyu
pek sevgili duyuru doktorları. sağlık problemlerini pek buraya yazmak taraftarı olmasam da başıma gelen kimi şeylerden sonra yazmak durumundayım.efendim sağ mememin altında, en alt kaburgam hizasında bir bölge ve sırtımın onun tam arkasına denk gelen yeri çok fena acıyor. içeriden bir yerlerden gele
pek sevgili duyuru doktorları. sağlık problemlerini pek buraya yazmak taraftarı olmasam da başıma gelen kimi şeylerden sonra yazmak durumundayım.

efendim sağ mememin altında, en alt kaburgam hizasında bir bölge ve sırtımın onun tam arkasına denk gelen yeri çok fena acıyor. içeriden bir yerlerden gelen bir AĞRI değil. üstten üstten iğne batırılıyor gibi acıyor. görünürde hiçbir şey yok. ne kızartı, ne kabartı, ne döküntü, ne morartı vs, hiçbir şey yok. düpdüzgün. kendim aynada görememişimdir diye eşim de iyice inceledi, yok, tertemiz. ama deli gibi acıyor.

şimdi doktora gitsem, ki benzer durumlarda çok gittim, o da bakıp bakıp bir şey göremeyecek, kafasından aklına ilk gelen ihtimali sallayarak deneme yanılma yoluyla "şu olabilir şu merhemi sür, geçmezse gel" falan diyecek. daha önce çok yaşadım bunu.

şimdi sizden teşhis koymanızı istemiyorum. ilaç falan da istemiyorum. bana sadece böyle görünürde hiçbir şey olmadığı halde deli gibi acımaya neden olabilecek bir hastalık var mıdır, şu olabilir, bu olabilir demenizi istiyorum. mesela "hede hastalığı öyle başlar, bilmemne testi yapılarak anlaşılabilir" derseniz doktora gideceğim. ama buradan hiç öyle "şu hastalığın öyle bir belirtisi vardır" şeklinde cevap gelmezse, yani bu belirtiyi veren bir hastalık komünite içinde bilinmiyorsa doktora gitmeyi düşünmüyorum.

teşekkürler.
0
kibritsuyu
(05.11.10)
öksürük yok, sigara da kullanmam.
egzersizle, yemekle, hiçbir şeyle alakası yok. dediğim gibi içeriden bir organdan gibi değil. derinin üstünde. elleyince, giysi sürtününce, koltuğa oturup kalkarken sürtünme yaratınca, kiloluyum biraz, orası kat yaptıkça, üstüne yatıp da yatağa değince, yani dışarıdan fiziksel müdahele ile bir şekilde dokununca acıyor. bisikletten düşüp orayı yara yapmışım da o yüzden acıyor gibi. ama yara bere kızartı hiçbir şey yok. neredeyse 1 haftadır böyle.

safra kesesi, karaciğer, dalak, böbrek vs. hiçbir sorun yaşamadım bugüne kadar.

yaş 32, boy 1.80, kilo 95.
0
🌸kibritsuyu
(05.11.10)
ağrı içten gelse safra kesesi derdim ama bu durumda bir ihtimal çizgili kaslarında miyalji olabilir. miyalji ve çizgili kaslar konularına bir göz at bence. genelde nedensizce meydana gelen bi hastalıktır insan elli farklı şeyden şüphelenir bir yığın tetkik, test vs yaptırır sonunda çıka çıka kas ağrısı çıkar. kas gevşeticiden başka da tedavisi yok sanırım. merhemle, hapla ağrıyı hafifletirsin ama ömrünün sonuna kadar çekersin.

bir de ağrının arttığı/azaldığı spesifik durumlar var mı?
0
sir gawain
(05.11.10)
saçma görünebilir ama yine de soruyorum, çanta kullanıyorsanız onu yan taşıyor musunuz? hani böyle göğüslerin arasından geçecek şekilde?
0
Phoebe
(05.11.10)
@phoebe: niye saçma görünsün. güzel bir tespit. evet sözlükteki kıro erkeklerden biriyim ve çapraz çanta taşıyorum. lakin acıyan yerler kayışının isabet ettiği yerlerin dışında kalıyor. çanta sağımda kalacak şekilde sol omzuma assaydım dediğin gibi olurdu. ama ters asarım hep.
0
🌸kibritsuyu
(05.11.10)
kibritsuyu, göğüs bölgemde kitle mi var, neler oluyor bana diye çılgın attığım bir dönem jinekoloğum muayene sonucunda bu soruyu sormuştu ve gerçekten de suçlu çantanın tokaları tam da o bölgeye denk geliyordu. hani o açıdan saçmalayayım, şansımı deneyeyim dedim. madem bu değil, acil tarafından doktor diyoruz o zaman...
0
Phoebe
(05.11.10)
@akalmor: teşekkürler ama, dediğim gibi ağrıdan ziyade ciltte bir acıma mevcut. bunu dikkate aldınız değil mi? yaralanmışım, ciltte yaralar var da onlar acıyor gibi. tamamen dışarıdan.
0
🌸kibritsuyu
(05.11.10)
yakın zamanda sinir-stres yapmışsanız, bağışıklığınızı zayıflatan bir durum olmuşsa zona (sinir ucu iltihabı) da olabilir fakat bunun için yine doktora başvurup onun önereceği bir ilacı içmelisiniz. eğer bu tip bir şeyse zaten tek tabletlik tek ilaçla tedavi edilebiliyor.

veya yine yakın zamanda yeni bir kıyafet aldınız mı? atlet gibi bir kıyafet? eğer yıkamadan giydiyseniz o da tahriş etmiş olabilir. veya deterjan değişimi. biliyorum bunlar genelde dışardan görünen kızarıklık şeklinde tahrişe neden olurlar fakat kıyafetlerde apre olarak kullanılan maddeler sizdeki gibi de tahriş edebilirler.
0
elenika
(05.11.10)
ya kibritsuyu, moralini bozmak istemem ama ben ağır bir zona geçirmiştim, o zaman buna benzer şeyler yaşamıştım bütün belirtiler başlamadan hemen önce, şimdi hatırladım. nette baktım sanki anlattıkların uyuyor. araştırsana sende...
edit:tekrar olmuş ama kalsın bu da dedim.
0
Phoebe
(05.11.10)
zona olsaydı döküntülerin birkaç günde oluşması beklenirdi ama üç haftaya kadar da uzayabiliyormuş bu süre. dokununca acıyor demişsiniz, zona olsaydı sürekli acı olurdu ama bu durum başlangıç dönemine özgü de olabilir. geçmiş olsun.
0
algor mortis
(05.11.10)
herkese teşekkür ederim arkadaşlar. zona diyen arkadaşlar 10 puan kazandı. duyurunun ertesi günü sağ mememin altında ufak bir alandan döktü. sırtımda ve sağ yanımda da birer tane sivilce boyutunda kızarıklık var. bugün de doktora gittim, teşhisimi, ilacımı aldım. bir merhem, b vitamini ve zostex tablet. allah sigortası falan olmayana yardım etsin. 7 tane hap 170 lira.
0
🌸kibritsuyu
(08.11.10)
geçmişler olsun...
0
Phoebe
(10.11.10)
(8)

göbeği eritmek isin yürüyüs

morte
simdi efendiler spora baslayalı yaklasık bi bucuk ay kadar oldu.haftada 3 gün gidiyorum.yarım saat kosu 10 dakka bisiklet ama tabigi göbekte gözle gorulen bi değişiklik yok tamam yedime içtime cok dikkat etmiyorum ama yaptıgım spora ektsata olarak günde (her gün) bi saat yürüsem göbegin erime süreci
simdi efendiler spora baslayalı yaklasık bi bucuk ay kadar oldu.haftada 3 gün gidiyorum.yarım saat kosu 10 dakka bisiklet ama tabigi göbekte gözle gorulen bi değişiklik yok tamam yedime içtime cok dikkat etmiyorum ama yaptıgım spora ektsata olarak günde (her gün) bi saat yürüsem göbegin erime sürecini hizlandırır mıyım?yapmalı mıyım yoksa ztn ghaftada 3 gün gidiorm spora daha 2 ay olmamıs biraz daha düzenlü spora devam edeyim göbek ztn kendiliginden erir mi

not: lüften yedigine dikkat et vs vs demeyin cunku basaramıyorum
0
morte
(05.11.10)
deme demissin ama butun is mutfakta bitiyor maalesef duzenli beslenmek zorundasin spor ancak onun yaninda ise yarar tek basina istedigin kadar spor yap yedigine dikkat etmezsen o yaglar her zaman kalir.
0
rburak
(05.11.10)
hoca, istersen koşmayı 1 saate çıkar, yemeği bırakmadıktan sonra eritemezsin.hevesini kırmak istemem; ama zaten göbek eritmek çok zor iş. günde yarım saat karın, mide egzersizleri eklemelisin.
0
madagaskar
(05.11.10)
hocam yine yemek ye ama mesela ekmegi azalt, kendine belli bir olcu koy. 5 kasik pirinc ye anasini satayim sanki ne olacak? ve duzen cok onemli, sabah, ogle, aksam ogunlerini kacirma ve aralarda elma falan ufak tefek atistir. yuruyusune, sporuna devam et. 13,5 kilo verdim ve yemek yemeyi cok seven biriyim.
0
dengesiz pamuk
(05.11.10)
@madagaskar mide ve karın hareketleri var ztn
@ dengesiz pamuk kilo almak istiorm ama yağsiz:) ve malesef elimdem abur cuburda düsmüyor cukulata goftet ıvır zıvır bunların yanında hamur işi flnda var offffffff..
0
🌸morte
(05.11.10)
günde 5 saat yürüsen koşsan o göbek erimez, mekik çekiceksin yoksa kalır o göbek orda.
0
ceo
(05.11.10)
not: yogurdu bol tuketmelisin.
0
dafne83
(05.11.10)
göbek eriteceksen mideyi küçültmek şart. yoksa imkansız olmaz o iş. hızlı yemek yeme. o en zoru ama başarırsan emin ol hayat boyu kurtulursun. zaten kadınların hızlı yemek yiyen erkekler hakkında pek iyi düşünmediklerini biliyorsundur. neyse, diyelim ki yemek yemeyi çok seviyorsun. ne yap ne et o yemeği böl. yavaş yavaş çorba iç. çorbayı ekmeksiz ye ama. sonra bi sofradan kalk gezin. yavaş yavaş diğer tabağı ye sofradan kalk, yine epey gezin. yemeği unutacaksın zaten. bunu 3 hafta yapabilirsen, yavaş yemeyi alışkanlık haline getirebilirsin ve miden küçülmüş olur. sık ve az ye uyarılarının temeli mideyi küçültmeye yönelik. mide bir kere küçülürse göbek hızla gidecektir. spora bile gerek kalmayacak o kadar. sporla kilo vermek çok zor. bir saat yürüyorsun yaktığın kalori bir tabak ekmeksiz kuru fasulye kadar. düşün artık. en iyisi o ekstra bir tabak kuru fasulyeye hiç girmemeyi öğrenmek.
0
bir kavanoz recel bunlarda gecer
(05.11.10)
mekik çekmek şart. kola-bira-cips-çerez vs. abur cubur yememelisin en azından.
0
nopnog
(05.11.10)
(6)

nescafe sorusu

rereroro
günde 4-5 kupa içiyorum bundan. bunun bi zararı olurmu yahu
günde 4-5 kupa içiyorum bundan. bunun bi zararı olurmu yahu
0
rereroro
(04.11.10)
Olur.
0
dream endless
(04.11.10)
bence sınırda.
0
dieselsingle2
(04.11.10)
olur. filtre kaave ic bi derece daha iyi (mide acisindan)
0
no avalon
(04.11.10)
kafeinsiz kahve iç. ben anlamıyorum farkı. tchibo da var, çok güzel. istediğin kadar içersin.
0
minguinho
(04.11.10)
selülit (dişillerde)
tansiyon
çarpıntı
uykusuzluk
0
halanne
(05.11.10)
olur. fazla kahve vücudu güçsüzleştirip halsiz koyar. yemeden içmeden kesilir, iskeletora döenrsin zamanla.
aman dikkat.
0
pangea
(05.11.10)
(4)

Tetanoz Aşısı

kahvegibi
Bu tetanoz aşısı nerde yaptırılıyor? Eczaneler yapar mı? Şimdi işten izin alıp hastaneye filan gitmek istemiyorum da...
Bu tetanoz aşısı nerde yaptırılıyor? Eczaneler yapar mı? Şimdi işten izin alıp hastaneye filan gitmek istemiyorum da...
0
kahvegibi
(04.11.10)
eczaneler yapıyor, gidiyorsunuz poşetten açıp yapıyorlar. bana yaptılardı ama 2 sene önce.

eğer bi değişiklik olmadıysa 5 lira felandır.
0
kobretti
(04.11.10)
hamileyseniz sağlık ocağı zorla yapıyor. hamile değilseniz de yapabilir belki bilemedim.
0
sui
(04.11.10)
sağlık ocağı yapar
0
no avalon
(04.11.10)
sağlık ocakları ücretsiz yapıyor, eczanede on liraya ya da herhangi bi özel poliklinikte de aynı paraya yaparlar. takip asılarını ihmal etmeyin. bi de ates filan yapar haftasonuna denk getirmenizi oneririm
0
gkk
(04.11.10)
(1)

ankara'da periodontist

dreamscape
ankara'da çankaya kızılay falan taraflarında bildiğiniz iyi bir periodontist var mı?
ankara'da çankaya kızılay falan taraflarında bildiğiniz iyi bir periodontist var mı?
0
dreamscape
(04.11.10)
Sözlükten ocean86'e sorunuz. [Benim yönlendirdiğimi belirtirseniz daha iyi olur.]
0
ornette
(04.11.10)
(6)

bel kütürdetmek, bel ağrıları falan

baldur
biraz da postür'den olsa gerek belim ağrıyor, özellikle çok ayakta kaldığım otobüs yolculuklarında, ya da halı saha maçlarından sonra ağrıma oluyor. belimi geriye çekiyorum ve sızlama oluyor. ayrıca düzenli olarak kütürdetiyorum da. şimdi nedir acaba bendeki sorun? tamam doktora gideceğim ama gene d
biraz da postür'den olsa gerek belim ağrıyor, özellikle çok ayakta kaldığım otobüs yolculuklarında, ya da halı saha maçlarından sonra ağrıma oluyor. belimi geriye çekiyorum ve sızlama oluyor. ayrıca düzenli olarak kütürdetiyorum da. şimdi nedir acaba bendeki sorun? tamam doktora gideceğim ama gene de buraya sormak istedim. bu kütürdetmeyi kesinlikle bırakmalı mıyım?
0
baldur
(04.11.10)
sakat iş kütürdetmek falan...
0
beni boyle sev seveceksen
(04.11.10)
evet, kesinlikle bırakmalısın.
0
şakiloniyılbastınagitmişumunakoyum
(04.11.10)
kütürdetiyorum dediğin kendi kendine mi yoksa başkasına mı kütürdetiyorsun_? başkasınaysan yakında birkaç aylığına yatalak olabilirsin.
0
ayiadam
(04.11.10)
çok sakat iş.
0
ucamayanadam
(04.11.10)
@ayıadam yok ya kendim, beli sağa sola çevirerek kütürdetme var ya. hafif göbek var biraz da götüm büyük ve arkada, S gibi bir omurga yapısıyla ağrıması normal herhalde:) korse morse mi kullanmam gerekecek acaba yoksa fıtık mıyım acep?
0
🌸baldur
(04.11.10)
git bi ortopediye max. filmini çektirirsin ona göre ya egzersiz verir ya da bişey çıkmaz rahat olursun.

bir de kilo ver aga.
0
beni boyle sev seveceksen
(04.11.10)
(3)

kolda damar çıkması (gibi bir şeyler)

claeryn
merhabalaruzun süredir resimde görüldüğü gibi kolumun o siyah gibi görünen kısmında bir damar çıkık gibi. yani böyle elleyince hissediliyor, sanki oraya ufak bir taş konulmuş gibi. çok yüzeyde olduğundan çarpınca morarıyordu, fakat geçen gün kendiliğinden kırmızıya dönüştü, kanama mı olmuş ne olmuş
merhabalar
uzun süredir resimde görüldüğü gibi kolumun o siyah gibi görünen kısmında bir damar çıkık gibi. yani böyle elleyince hissediliyor, sanki oraya ufak bir taş konulmuş gibi. çok yüzeyde olduğundan çarpınca morarıyordu, fakat geçen gün kendiliğinden kırmızıya dönüştü, kanama mı olmuş ne olmuş anlamadım. neyse ben bunun için kalp/damarcıya mı gitmeliyim? kalp/damarcı bana "ben kalple uğraşıyorum senin gelme sebebine bak" demez mi? veya başka bir şekilde geçirme yolu yok mudur?

not: resim kalitesi çok kötü ne yazık ki. diğer tüm fotoğraf çeken cihazlarım ya serviste ya da pili bitmiş durumda.
0
claeryn
(04.11.10)
ben olsam acile giderdim. orada yönlendirirler seni zaten.
0
click here to see her naked
(04.11.10)
kalp damarcı' ya (!) gitmelisin dolaşım bozukluğu olabilir.
0
si13el
(04.11.10)
bileğini zorladın mı hiç son günlerde? ağır kaldırma falan gibi şeyler
kanama olmuş olabilir
0
cisterna
(04.11.10)
(8)

mide yanmasına ne iyi gelir?

bukafelos
merhabalar..iki gündür sürekli bir mide yanması şikayetim var.ne iyi gelir acaba?
merhabalar..iki gündür sürekli bir mide yanması şikayetim var.ne iyi gelir acaba?
0
bukafelos
(04.11.10)
leblebi, mercimek çorbası, böyle kuru ama kof şeyler;)
0
deeperdown
(04.11.10)
rennie
0
cizgilipijama
(04.11.10)
süt. ve süt ürünleri. asitlilerden uzak durun. bol sıvı tüketin. ekmek içi falan da iyi gelir derler. ama sütten başkası hikaye.
0
pomolilik
(04.11.10)
devam ederse direk doktora. Gavicon + famodin anında rahatlıyosun.
0
noblenible
(04.11.10)
rennie +1
0
click here to see her naked
(04.11.10)
haşlanmış poteytoz
0
cisterna
(04.11.10)
rennie +1, ayrıca talcid.
0
outlawrider
(04.11.10)
ranitab
0
loquacious
(04.11.10)
(1)

laroxyl'in etkileri

pijamali
laroxyl isimli antidepresanın olumlu ve olumsuz etkileri nelerdir acaba?
laroxyl isimli antidepresanın olumlu ve olumsuz etkileri nelerdir acaba?
0
pijamali
(03.11.10)
biraz ağız kuruluğu yapmıştı. Onun dışında çok büyük etkisi yok. gramajı da önemlidir belki. 5 mg.kullanmıştım ben.
Olumlu derken baş ağrılarında kullanıyorlar ama şıp diye kesti diye bir durum yok. İşte biraz etkisi olmuştur.
Baş ağrısı için prograsif gevşeme çok daha yararlı oldu.
0
ilkdefa
(03.11.10)
(4)

antidepresan ismi

pijamali
şimdi bende strese bağlı mide ağrısı var. doktorum "L" harfi ile başlayan antidepresanımsı bir ilaç önerdi. lakin ben antidepresanlara karşı önyargılı olduğumdan ötürü araştırmadan almak istemedim. ama eve geldiğimde de ilacın adını unuttum. dediğine göre çok eski ve iyi bir ilaçmış. diğer antidepre
şimdi bende strese bağlı mide ağrısı var. doktorum "L" harfi ile başlayan antidepresanımsı bir ilaç önerdi. lakin ben antidepresanlara karşı önyargılı olduğumdan ötürü araştırmadan almak istemedim. ama eve geldiğimde de ilacın adını unuttum. dediğine göre çok eski ve iyi bir ilaçmış. diğer antidepresanlara nazaran daha hafif olduğunu söylemişti. beni bir aydınlatabilir misiniz..
0
pijamali
(03.11.10)
lustral ya da laroxyl galiba?
0
baldur
(03.11.10)
laroxyl eski bir ilaç, baş ağrısı dışında pek kullanılmıyor gibi hatırlıyorum
0
ilkdefa
(03.11.10)
lustral?
0
demoniclewinsky
(03.11.10)
lustral ya da laroxyl aklima gelen L ile baslayan antidepresanlar. strese bagli mide agrisi icin muhtemelen lustral vermistir ve de eski ve daha hafif dediyse..
0
Ms._mystery
(03.11.10)
(6)

Uçuk

nesorcaktim
Nasıl geçer bu evde uygulanabilecek yöntemlerle? şu kremi alın sürün gibi önerilerden bahsetmiyorum.
Nasıl geçer bu evde uygulanabilecek yöntemlerle? şu kremi alın sürün gibi önerilerden bahsetmiyorum.
0
nesorcaktim
(03.11.10)
şu an bende de mevcut bir uçuk.

tahta kaşığı ısıtıp üzerine bastırıyosun.
sarımsağı kesip güzelce üzerine sürüyosun.
bir de patlatınca daha çabuk iyileşiyor, tabi hemen yayılmadan sileceksin.
0
nesenbilneben
(03.11.10)
Buz bas ucuga biyerde okmustum cok iyi gelen ve hizli bir cozummus
0
caner1706
(03.11.10)
patlatma!!!!

eğer asiviral falan filan yoksa, bildiğin nivea neyin dudak kremi sür, buz koy (soğuk tut)
0
no avalon
(03.11.10)
gece yatmadan üzerini yoğun bi şekilde rujla kapat 1-2 güne adam olur.
0
allahim sen beni desarj et
(03.11.10)
@ambivalance aksine sicak mikrop cogaltir
0
caner1706
(03.11.10)
sıcaklık farkı yarat. ama vectavir candır. 1 günde geçer.
0
anlergl
(03.11.10)
(2)

antibiyotik

tylolhot
merhabalar!1000 mg'lık bir antibiyotiği kullanmanın vücuda ne gibi zararı vardır?yardımlarınız için teşekkürler!
merhabalar!1000 mg'lık bir antibiyotiği kullanmanın vücuda ne gibi zararı vardır?yardımlarınız için teşekkürler!
0
tylolhot
(03.11.10)
hiiç normal.
0
radikalherif
(03.11.10)
antibiyotik bakterileri öldürür. vücudunda, bağırsaklarında sana yararlı, yaşaman için gerekli bakteriler de arada büyük oranda azalır. bu yüzden bir miktar ishal yapabilir. gereğinden fazla kullanırsan ve o yararlı bakteriler de tamamen yok olursa kolay kolay toparlanamayacağın bir şekilde hasta olabilirsin. antibiyotikleri kafanıza göre, sık veya gereğinden çok kullanmamak lazım (ağrıkesicileri de), yoğurt yemek lazım vs vs...
0
paranoid corpse
(03.11.10)
(3)

Modiodal İlacı ve Uyku Problemi

serafettinn
Şimdi benim yarın 16.45 te vizem var. Ve şu an çatır çatır çalışıyorum. 2 adet Modiodal içtim 1 saat önce ve şimdi nescafe içiyorum. Pek uykum yok aslında ama ilacın kesmesini diliyorum. Sorum şudur. Bu ilaç beni vizeye kadar sağlam tutar mı yoksa vizeye kadar yamulur muyum? Uykulu girmek istemiyoru
Şimdi benim yarın 16.45 te vizem var. Ve şu an çatır çatır çalışıyorum. 2 adet Modiodal içtim 1 saat önce ve şimdi nescafe içiyorum. Pek uykum yok aslında ama ilacın kesmesini diliyorum. Sorum şudur. Bu ilaç beni vizeye kadar sağlam tutar mı yoksa vizeye kadar yamulur muyum? Uykulu girmek istemiyorum bla bla.
0
serafettinn
(03.11.10)
Tutabilir. Fakat o kadar uyarıcı aldıktan sonra, eğer sınava doğru başka bir şeyler de eklersen tam ajite girersin, başın kıçın ayrı oynar.
0
jesterdvine
(03.11.10)
arada ben de kullanıyordum bu ilacı.vize, final öncesi.geçenlerde yine sabah 8 gibi aldım bi tane.gün içinde kahveler falan.. saat 17 gibi çarpıntı oldu.direk acile gittim.tansiyonum 20'ye 11di.nabzımda 120 olmuştu(120 çok yüksek deil ama taşikardi sonuçta).bi daha kesinlikle kullanmam.
zaten bi süre sonra uyumuyorsun ama mallaşıyorsun.uyumak istediğinde bile uyuyamıyorsun.performansın düşüyor yani..
0
rnks
(03.11.10)
yuha 2 tane aynı anda mı?
Belli bir süre sonra etki etmemeye başlıyor.
0
fatalstorm
(03.11.10)
(6)

Kafein zehirlenmesi mi?

I'mNotDone
ÇayÇayNeskafeÇayÇay330cl enerji içeceğiAn itibariyle çarpıntı (Kalbim deli gibi atıyo) ve bir sıkıntı hâl oldu.Birde enerji içeceğini kana kana içtim.
Çay
Çay
Neskafe
Çay
Çay
330cl enerji içeceği
An itibariyle çarpıntı (Kalbim deli gibi atıyo) ve bir sıkıntı hâl oldu.
Birde enerji içeceğini kana kana içtim.
0
I'mNotDone
(03.11.10)
vucudun aliskin degilse kafein etkisi olabilir.
mesela ben her gun boyle yapiyorum (listeyeenerji icecegini cikar, bi suru bi suru cay kahve ekle) bisey olmuyor.
0
Ms._mystery
(03.11.10)
içiyorum halbusem 2 günde 1 litre enerji.
Gümbür gümbür durmuyo kalp
0
🌸I'mNotDone
(03.11.10)
neden yaptın böyle bişey?

zehirlenme yapmaz kafein ama çarpıntı titreme falan yapar. abartmamak lazım.
0
foreignsilhouette
(03.11.10)
Ne bileyim çarpıntı başlayınca düşündüm neskafe çay enerji mi yaptı acep dedim.
hala azalmadı
0
🌸I'mNotDone
(03.11.10)
birde benim kalp arada tekliyo gibi yani ritim bozukluğu gibi bişey var sanırım. yani haftada 1 de olsa böyle kalbim duruyomş gibi ardından acayip hızlı atar.
şimdi ki olayla birleşip bi sorun olşturmasından korktum.
ne bilim böyle işte
0
🌸I'mNotDone
(03.11.10)
Sağlığınızla bu kadar oynamayın arkadaşlar.
1 lt enerji içeği içiyorsan iki günde, you are done olabilirsin yakında.
0
lucky_meh
(03.11.10)
(7)

merhem vs. krem

tabudeviren
bir ilacın merhemi ve kremi arasında ne fark var?
bir ilacın merhemi ve kremi arasında ne fark var?
0
tabudeviren
(03.11.10)
0
la traviata
(03.11.10)
@sevmebeni, reçeteyle alakası yok.
0
🌸tabudeviren
(03.11.10)
en basitinden merhem daha yoğun bi kıvamda olur insanı huylandırabilir, tiksindirebilir. krem daha soft ve merhem kadar yoğun olmadığı için hem sürmesi rahattır hem de huylandırmaz.

aralarındaki bilimsel fark açıklamasını yapamayacağım sanıırım.
0
ennoia_
(03.11.10)
eau de toilette(krem), eau de parfum(merhem) gibi bir benzetme yapsak nolur? olur gibi.
0
foreignsilhouette
(03.11.10)
temel fark merhem yağ madde içinde su madde emülsiyonu, krem ise su madde içerisinde yağ madde emülsiyonudur. su ve yağ maddelerde çözünebilen etkin maddeler ve ilaca etkin maddesinin stabilitesini sağlamak için eklenen koruyucu maddeler farklıdır. aynı etkin maddeyi içeren iki ilaçtan merhem olanı genelde daha etkilidir çünkü yağ madde temas süresini uzatarak deriden ilaç emiliminin artmasını sağlarken ortamı nemli tutarak mevzu bahis yaranın iyileşmesine de katkıda bulunur. fakat merhem, bıraktığı yağlı etki nedeniyle kullanım zorluğu oluşturmakta ve bazı yaralarda bazı etkin maddelerin merhemin sağladığından daha düşük aktivite göstermesi istendiğinden ciddiyeti nispeten düşük vakalarda krem tercih edilir.
0
elenika
(03.11.10)
@foreignsilhouette
eau de toilette ve eau de parfum arasında da içerdikleri güzel kokulu uçucu madde/alkol/su oranları açısından farklılık vardır. burada kokulu uçucu maddeyi etkin madde olarak görürsek bu benzetme krem-merhem karşılaştırmasına benzemez çünkü genelde aynı etkin maddenin krem-merhemi farklı miktarlarda etkin madde içermezler.
0
elenika
(03.11.10)
pomad-merhem yağ bazlıdır, krem su bazlıdır.
0
anatomik durus
(03.11.10)
(8)

kürtaj, hamilelik hakkında mühim bir soru

sozlukcu
hiç doğum yapmamış birisinin 2 kere kürtaj yaptırması, ileride gebe kalması üzerinde riskli midir? araştırmalarıma göre gebe kalma ihtimali var eğer rahimde hasar oluşmamışsa. fakat risk de var.daha önce birden fazla kürtaj yaptırmış ve sonradan hamile kalabilmiş olanınız-tanıdıklarınız varsa pm yol
hiç doğum yapmamış birisinin 2 kere kürtaj yaptırması, ileride gebe kalması üzerinde riskli midir? araştırmalarıma göre gebe kalma ihtimali var eğer rahimde hasar oluşmamışsa. fakat risk de var.

daha önce birden fazla kürtaj yaptırmış ve sonradan hamile kalabilmiş olanınız-tanıdıklarınız varsa pm yoluyla veya buradan yazarsanız sevinirim.

bir de birinin hamile kalıp kalamayacağını anlamak için muayene şart mıdır? test falan mı yaptırılır ? önceden nasıl anlayabiliriz bunu ?

teşekkür ederim şimdiden..
0
sozlukcu
(03.11.10)
hic hamile kalmamis birisi nasil 2 kere kurtaj yaptirir?

kurtaj yaptiriyorsa hamile demektir zaten.

evet hamilelik icin testler var. onu da google soru verin 2 dk. envani cesit test sunar size.
0
helenart
(03.11.10)
@helenart

hiç doğum yapmamış birisinin yazıcaktım düzelttim. benim öğrenmek istediğim hamilelik testi değil. iyi okuyun.
0
🌸sozlukcu
(03.11.10)
eger korktugunuz iliskinin uzerinden 72 saat gecmediyse derhal (bkz: ertesi gun hapi)
yaklasik 20 gun sonra eczaneden alinacak 3 5 liralik bir idrar testiyle, veya sanirim daha da erken 20 30 liraya yaptirilacak bir kan testiyle (BHCG testi) gebelik olup olmadigi anlasilabilir.
kurtaj eski donemlerde rahimin ici metal aletler (galiba) kullanilarak kazinarak yapiliyormus. o yuzden yapisikliklar olusabiliyor ve sonradan gebelige engel olabiliyormus. yeni yontemlerde hem ultrasonla bakilabildigi hem de bu kazima daha az ilkel yontemlerle (vakum) ve aletlerle yapildigi icin, adam gibi isin ehli biri yaparsa risk yok gibi bir sey. bunlar da benim arastirmalarimin sonucu, yine bir kadin dogum uzmanina danismaniz daha hayriniza olur.
yine onceden yapilmis kurtajlardan bahsediyorsan bir doktora gorunup yapisiklik gibi bir durumun olup olmadigi anlasilabilir.
0
tryit
(03.11.10)
kürete süreleri birbirine çok yakınsa vagina duvarı denilen bir katman zarar görür.

küreteyi yapan çok dikkatli olmalı vagina duvarı kendini yenilemeden hamile kalınma riski çok düşüktür

illede kalırsa dışgebelik bile olabilir allah korusun

ama vagina duvarı denilen katman daki yıpranma hamileliği zorlaştırır düşük yapma riskini çoğaltır geçmiş olsun(onlara beden verebilecek imkanı olan ruhunuda yaşatmalı) günahı zinadan büyüktür arkadaşlar cehennemde ben de yanınızda olacağım belki ama :S
0
s@zan
(03.11.10)
kabaca rahim duvarının kazınmasıdır kürtaj bu durumda fazla hassas bir bölgeden bahsettiğimizi düşünürsek her kürtaj bir tehlike arz etmektedir.
gebelik testleri eczanelerde satılmaktadır.

not:doğum kontrol hapı falan kullanmayı düşünsen.
0
seyduna6687
(03.11.10)
kürtaj yapan doktorlar "vakumla alıyoruz, gelecek için gebelik açısından bi sorun yaratmıyor" diyorlar.
0
emraah
(03.11.10)
hic dogum yapmamis birisinin iki kere kurtaj yaptirmasi ileride hamile kalmasi konusunda risk olusturur. bunu zaten kurtaj icin goruseceginiz jinekolog da soyleyecektir. ama istisnalar da var. hic dogum yapmayip, uc kere kurtaj yaptirip, daha sonra saglikli bir bebek dunyaya getiren birini duymustum. benzeri ornekler sizi yaniltmasin, mutlaka doktora danisin.

birinin hamile kalip kalamayacagini anlamak icin muayene, testler, vb. sarttir. buna ragmen sonuclar kesin sayilmamali ve cift ayri ayri kontrolden gecmeli. kadin gayet uremeye musaitken erkekte problem varsa, ikisi de muayene edilmeden "kurtaj yuzunden hamile kalamadim" diye dusunmesi/uzulmesi yersiz olur.
0
little red riding hood
(03.11.10)
plastik turambar
(03.11.10)
(3)

Beşiktaş'ta veteriner

nada
Merhabalar,Beşiktaş'ta bildiğiniz ve tavsiye ettiğiniz bir veteriner hekim var mı?Şimdiden teşekkürler.
Merhabalar,
Beşiktaş'ta bildiğiniz ve tavsiye ettiğiniz bir veteriner hekim var mı?
Şimdiden teşekkürler.
0
nada
(02.11.10)
yildiz parki'nin girisinde sokak hayvanlarini koruma dernegi var, orasi da ilgileniyor gidince.

birazcik uzak olarak da nisantasi taraflarinda, adini tam hatirlamiyorum da veteriner Cemaliye Hanim(soyadi Yegane olabilir, hatirlayamadim) var, cok ilgili, oyle paragoz de degil.

edit: 'peteriner'mis dukkanin ismi de.
0
nawres
(02.11.10)
aşı için ilk önce derneğe gittim ama kedim ertesi günü hasta oldu ve şu an gittiğim veterinerden de memnun değilim, o yüzden yeni bir yer aramaktayım.
0
🌸nada
(02.11.10)
Yuvam kliniği var. Heval Hanım
227 29 10 Hüsrev Gerede Caddesinde.
0
charlesbukowskiineksi
(03.11.10)
(2)

Siğil tedavisi ve sigorta olayı....?

sordanski
Değerli EkşiDuyuru halkı. Yüzümde siğil çıktı bundan aylar önce.O zamanlar sigortamın son günleriydi ve Bakırköy Lepra Hastanesi cildiyeye gittim. Oradaki abla bir kür gazla tedavi uyguladı ve tekrar gel dedi. Tekrar gittiğimde de sigortam bittiği için sana 60 TL ye patlar dediler. Bende vazgeçip ge
Değerli EkşiDuyuru halkı.

Yüzümde siğil çıktı bundan aylar önce.O zamanlar sigortamın son günleriydi ve Bakırköy Lepra Hastanesi cildiyeye gittim. Oradaki abla bir kür gazla tedavi uyguladı ve tekrar gel dedi. Tekrar gittiğimde de sigortam bittiği için sana 60 TL ye patlar dediler. Bende vazgeçip geri geldim.
Daha sonra bir arkadaşın tavsiyesi ile VERRUTOL diye bi ilaç kullandım. Siğil kayboldu ama bir süre sonra çoğalarak çıktı. Yine kullandım, yine kaboldu ama tekrar çıktı.

1)Şimdi bilmek isterim sigortası olmayana devlet hastanesi harbiden 60 tl masraf çıkarır mı?
2) Bu siğillerin tedavisi için bildiğiniz bir yol var mı?

Saygılar...
0
sordanski
(02.11.10)
Bildiğim kadarıyla devlet hastaneleri polikliniklerinde muayene ücreti 15,50 tl gün itibariyle.
Poliklinikten polikliniğe de fark ettiğini zannetmiyorum. Sosyal güvenceniz yoksa vezneden bu meblağı yatırıp, muayenenizi olmanız sonrada ilaçlarınızı kendiniz ödemeniz gerek hepsi bu.
Ben öyle yapmıştım. Cildiye değil Dahiliye idi ama farketmez diye düşünüyorum ben.
0
aslıgibidir
(02.11.10)
Verrutol doğru ilaç ama ilacı kullanıp siğili geçirdiğinizde doktora gidip o bölgeyi temizletmek gerekiyor, eğer bir uzman eli değmezse kalan siğil kökleri yeniden siğil yapar ki sizde de böyle olmuş.
Kızılay'ı araştırın derim ben, orası da uygun olabilir.
0
mocha
(02.11.10)
(1)

oksurukten sonra tikanma

sazz
merhabalar;2 haftanin sonunda faranjiti yendim fakat hafif bi oksuruk halen devam ediyor. sikayetim oksuruk degil zaten de su ana kadar hic basima gelmeyen bi sekilde ortalama siddette oksurunce bile bogazim tikaniyor. sanki refleks olarak girtlak kapaniyor ve yavas yavas acilmaya basliyor; tabi o a
merhabalar;
2 haftanin sonunda faranjiti yendim fakat hafif bi oksuruk halen devam ediyor. sikayetim oksuruk degil zaten de su ana kadar hic basima gelmeyen bi sekilde ortalama siddette oksurunce bile bogazim tikaniyor. sanki refleks olarak girtlak kapaniyor ve yavas yavas acilmaya basliyor; tabi o acilana kadar ben bogulma hissiyle basbasa kaliyorum ve cok siddetli olursa kusasim geliyor. daha once boyle biseyle karsilasmis olan var midir veya aranizda doktor falan vardir su duruma aciklik getirebilecek?
0
sazz
(02.11.10)
ağır bi grip geçirdikten sonra gribin geçmesiyle başladı bende, 1 ay oldu, hala devam ediyor ama çok hafifledi ve seyreldi. onda da var hafif bişsey böyle. belki bu seneki hastalıkların tipi böyledir, bilemedim şimdi. teyzem gögüs hastalıkları profesörü, o "geçer panik yapma" dedi bana. yine de doktora görünmekte fayda var bence.
0
dasher
(02.11.10)
(5)

kedi sorusu-hills r/d mama

hayali arkadaş
kuru mamalarla ilgili çok korkunç şeyler okuduğum için kedime evde yaptığım mamayı yedirmeye başlamıştım. bu arada kedim yıllardır altı kilo ve ilginçtir az mama verdiğimde de dikkat etmeyip çok mama verdiğimde de hep aynı kiloda. bugün kan tahlili yaptırmak için veterinere götürdüm, veteriner hills
kuru mamalarla ilgili çok korkunç şeyler okuduğum için kedime evde yaptığım mamayı yedirmeye başlamıştım. bu arada kedim yıllardır altı kilo ve ilginçtir az mama verdiğimde de dikkat etmeyip çok mama verdiğimde de hep aynı kiloda. bugün kan tahlili yaptırmak için veterinere götürdüm, veteriner hills r/d isimli bir mama önerdi, böyle obez kedileri iki üç ay içinde normal kiloya getiriyormuş, bana pek inandırıcı gelmedi üstelik de kuru mamalarla ilgili ciddi şüphelerim var. bu mamayı kullanan ve kedisinin kilo verdiğini gözlemleyen var mı onu merak ettim. ya da ne bileyim ben şunu yaptım kedim zayıfladı diyebilecek olan?
0
hayali arkadaş
(02.11.10)
bizimkine ilk baştan beri hill's yediriyoruz, oldukça fit kendileri. veterinerler de tavsiye ediyor markayı zaten. burada ben de daha önce sormuştum, sonuçta hill's tercih etmiştim.
0
mevtagezer
(02.11.10)
madem herkes böyle diyor, ben de yarın alayım o zaman mamayı.
kuru mama ile ilgili sorun içeriğinin yanısıra kuru olması, bir sürü kedide böbrek hastalıklarına sebep olduğunu duydum. o yüzden de kedim normal kilosuna dönünce tekrar evde yapılmış mama vermeyi planlıyorum, o kadar zor değil hazırlamak, temel birkaç şeyi öğrenince çok kolay oluyor ve kediler de çok seviyor
0
🌸hayali arkadaş
(02.11.10)
ben açıkçası kaliteli kuru mama yiyerek obeze dönen bir kedi görmedim hiç o sebeple mamayı sizin yapmanız yerine şiddetle Pro-plan ya da Hills kullanmanızı öneririm bundan sonra. bunlar hakikaten çok kaliteli mamalardır duyduğunuz korkunç şeyler büyü ihtimalle "market mamaları" ile alakalıdır.
0
Afro the cat
(02.11.10)
kedileri böbrek hastası yapanlar tvlerde reklamı çıkan whiskas vs gibi kötü market mamalarıdır. kaliteli mamaların kedilere zararı yoktur.

ayrıca neden veterinere inanmıyorsunuz?
0
mea maxima culpa
(02.11.10)
@afro-sadece ilk yıl market maması verdim, 2 yıldır proplan yiyor ve bu kiloda.
@mea- (git: 160938) burada da yazmıştım kedimin başına gelenleri. burda bahsettiğim ameliyattan sonra başka bir veterinere götürdüm ameliyat sonrası takibi için o da antibiyotiği eksik dozda uygulamış, kötü bir şeye sebep olmadı ama ben veterinerlere güvenmiyorum artık.
0
🌸hayali arkadaş
(06.11.10)
(6)

gastrit

pijamali
gastriti olan biri neleri yememeli?
gastriti olan biri neleri yememeli?
0
pijamali
(01.11.10)
acı, ekşi, asitli ve gazlı şeyler.
0
sui
(01.11.10)
asitli, acı, abut cubur, kızartma...
0
zenc
(01.11.10)
Özellikle bol yağlı gıdaları ve çikolatayı tüketmemeli. İlaç kullanırken Aspirin benzeri [nsaid] ilaçlardan uzak durmalı.
0
ornette
(01.11.10)
ben! ama herşey yerim valla.
0
I'mNotDone
(01.11.10)
Bu iş sadece diyetle olmaz. Gastrit tedavi edilmesi gereken bir hastalık. Bir de baya başarılı gastrit ilaçları, geçmiş olsun.
0
uran
(02.11.10)
ayrica mayali alkoller yasak.
0
kakoy
(02.11.10)
(3)

Uykuda çeneyi kilitlemek

aslıgibidir
Şimdi mevzu şudur ki ben uyurken (her zaman değil ama bu ar sıklıkla) çenemi kenetleyip, dişlerimi sıkıyor hatta gıcırdatmya kadar vardırabiliyorum işi.Haliyle sabah ve gün boyu dehşet bir ağrı oluyor yüzümde malum kasılmalardan ötürü.Bunun sebebi ve de çözümü nedir? Bilen varsa lütfen paylaşsın yah
Şimdi mevzu şudur ki ben uyurken (her zaman değil ama bu ar sıklıkla) çenemi kenetleyip, dişlerimi sıkıyor hatta gıcırdatmya kadar vardırabiliyorum işi.
Haliyle sabah ve gün boyu dehşet bir ağrı oluyor yüzümde malum kasılmalardan ötürü.
Bunun sebebi ve de çözümü nedir? Bilen varsa lütfen paylaşsın yahu...
0
aslıgibidir
(01.11.10)
(bkz: bruksizm)
0
spankenstein
(01.11.10)
arkadasim nörologa gitti ve doktor, sakinleştirici ve bir aparat verdi, uyurken agzina bu aparati takiyor takma dis gibi bir sey boylelikle dislere ve ceneye baski yapamiyor dolayisi ile de dis, kulak,cene ve bas agrisina engel oluyordu
ama ayrıca nörolog arkadasima psikolojik destek almasini da tavsiye etmisti
gecmis olsun
0
rn
(01.11.10)
gece plağı takarak uyumak sorunlarınızı çözecektir. Herhangi bir diş hekimi yahut ortodontist ölçüyü alıp yaptırabiliyor sizin için
0
sannora
(01.11.10)
(6)

Midem öldü sanırsam

türk kelekom
midem dün geceden beri berbat. ishal olmuşum, onun haricinde hasta gibi hissetmiyorum kendimi ama dün gece yatmadan önce son 3 saatde 5-6 kere tuvalete gitme zorunlulugu hisettim, bu sabah kalktıgımda da durum aynı, acaba ne önerirsiniz içecek tarzında ya da basit ilaçlar arasından?
midem dün geceden beri berbat. ishal olmuşum, onun haricinde hasta gibi hissetmiyorum kendimi ama dün gece yatmadan önce son 3 saatde 5-6 kere tuvalete gitme zorunlulugu hisettim, bu sabah kalktıgımda da durum aynı, acaba ne önerirsiniz içecek tarzında ya da basit ilaçlar arasından?
0
türk kelekom
(01.11.10)
asiti kaçmış kola, leblebi
0
uncle_sam
(01.11.10)
(bkz: limon suyu)
0
SARI
(01.11.10)
bir tatlı kaşığı türk kahvesinin ortasını çukur yapıp oraya limon sıkıyorsunuz ve hoop yutuyorsunuz. biraz mide bulandırıyor lakin birebir çözüm.
0
kibritsuyu
(01.11.10)
bol su tüket, su kaybın çok olduğu için fena hallere gelebilirsin aman diym
maden suyu tüket hatta bol mineral kaybın da var.
ishali giderici bişey değil söylediğim, ama alınması şart bi önlem.
0
cisterna
(01.11.10)
(bkz: ercefuryl)
0
dolphingirl
(01.11.10)
muz da candır.
0
ziplayan meksika bamyasi
(02.11.10)
(7)

Hamilelik, kürtaj hakkında bir kaç soru...

anonifare
Hayatımın yarısı olan insanın hamile olma ihtimali var. En fazla 4 en az 2 haftalık olabilir.Durum kesin değil ama, eğer pozitif ise bir şeyleri yanlış yapmışız diyeceğim, kendimi kötü hissediyorum oldukça. Onun hali benden beter... Şu zaman diliminde çocuk sahibi olmayı düşünmüyoruz ikimiz de. Her
Hayatımın yarısı olan insanın hamile olma ihtimali var. En fazla 4 en az 2 haftalık olabilir.
Durum kesin değil ama, eğer pozitif ise bir şeyleri yanlış yapmışız diyeceğim, kendimi kötü hissediyorum oldukça. Onun hali benden beter... Şu zaman diliminde çocuk sahibi olmayı düşünmüyoruz ikimiz de. Her neyse...

Bazı sorularım var. Hiç başıma gelmedi böyle bir durum.

* Predictor tarzı gebelik testleri hamileliğin kaçıncı haftasından sonra işe yarar? Yanılma payı ne civardadır? Birden fazla test yapmamız gerekirse ne aralıkla yapalım? (Eğer şüphe verici bir durum olursa hastane yoluna bakacağız)

* Kürtaj için Türkiye'de yasal limit ne kadardır? Kaç haftalık olabiliyor gebelik en fazla?

* Operasyonun riski kaçıncı haftadan sonra artıyor?

* Operasyon sonrası nasıl olur? Çok acılı sancılı mı? Tüm imkanları seferber ettiğimizi düşünün lütfen, bir kasaba gitmeyeceğiz.

Bunun gibi sorularım var işte (hepsine ek olarak bu durumun ikimizin arasında kalması gerekiyor ve şu an birlikte yaşamıyoruz), aklıma gelmeyenler de vardır yardımcı olabilecek ne var ise yazınız lütfen. Buraya yazmasanız da özel mesaj ile ulaşın. En önemli sorum:

Bu kişi benim için çok değerli. Böyle bir operasyon yaptırmak durumunda kalırsak, istanbul için doktor tavsiyesi rica ediyorum. Bu tavsiyeyi rica ederken belirteyim, para hiç mühim değil varımı yoğumu ortaya koyarım. Operasyonu sağlıklı bir ortamda ne yaptığını bilerek yapan tecrübeli (meslektaşlarıyla "kazı kazan hehehe" şakalasması yapmayacağı düşünülebilecek, insan sağlığına değer veren) birini arıyorum. Bana özel mesajla bu konuda tavsiyeniz varsa (özellikle tecrübelere dayanırsa iyi olur) yazarsanız çok sevinirim.

Sağlığını en öne koyan biri bu operasyon için nereye kimlere gitmeli?

Biraz dağınık oldu ama her türlü tavsiyenize ihtiyacımız var.
0
anonifare
(31.10.10)
abi nolur öncelikle bu işi kafanızda bu kadar büyütüp kendinizi yıpratmayın, çok sık rastlanılan bir şey. istatistikleri görsen şaşarsın. insanlar nasıl drama çeviriyor bunu anlamak mümkün değil. pozitif ol, kıza da yansıt bunu.

şimdi gidiyosun nöbetçi bir eczaneye 5 liraya bir test alıyorsun. çift çizgiyi görürsen, yarına özel bir hastaneye gidiyorsun sevgilinle beraber. kaç haftalık olduğunu öğrenip ona göre randevu alıyorsunuz. şıp diye çekiyor alıyor onlar, ne olduğunu bile anlamıyor kız. ücret 500-1000 lira arası. geçmiş olsun
0
oscar wilderness
(31.10.10)
opersyon sonrasında 1-2 gün sizde kalsa çok iyi olur bence. hem herhangi bir komplikasyon oluşursa hemen hastaneye götürebilme imkanınız olur hem de psikolojik olarak desteğe ihtiyaç duyar. böyle bir anda yalnız bırakmayın.

devlet hastanelerindeki doktorlar çok kaba olabiliyor, o yüzden özele gitmeyi tercih edin.

ben böyle bir şey yaşamadım ama annem ve arkadaşlarımdan gördüğüm kadarıyla; arkadaşım operasyon sonrasında hiçbir rahatsızlık yaşamadı ve kanaması olmadı, aynı gün misafir ağırladı eve gidip. anneminse yaklaşık bir ay boyunca regl gibi kanaması oldu. operasyon esnasında anestezinin etkisinde olacağı için bir şey hissetmeyecek. umarım hamile değildir.
0
kayranin kedisi
(31.10.10)
birincisi bu kadar panik olmayın. dünyanın sonu değil. çok fazla insanın başına geliyor. biraz sakinleşin kendinizi yiyip bitirmeyin. anladığım kadarıyla daha emin bile değilsiniz hamilelik olup olmadığından.


- yasal limit 10 haftaya kadar.
2-4 hafta arası bir büyüklükte olduğunu tahmin ettiğinizi söylemişsiniz, yalnız doktorlar hamileliğin başlangıcını son adet tarihinin ilk günü olarak kabul eder ve ona göre bir büyüklük teşhisi koyarlar. yani kadının son adet tarihi 5 hafta önceyse bebek 5 haftalık kabul edilir. bebeğin rahme düştüğü tarih net olarak belirlenemez.

- bu kadar şüpheleniyorsanız predictor tarzı testler yerine bi laboratuvara gidip beta hcg desti yaptırmanız önerilir. özel bir sağlık kuruluşunda testin ücreti 20 tl bile değil. predictor ile aynı fiyat. ama çok daha güvenilir ve hamileliği ilk günlerinden itibaren ortaya çıkarır.

-www.istanbul.net.tr aile planlaması merkezlerinde kürtaj yapılıyor
özel kuruluşlarda da ve muayenehanelerde de tabii.
doktor ismi için ise bişey söyleyemicem.

-operasyon sonrası aşırı büyük bi sıkıntı olmaz. ilk gün biraz yatarak dinlenmek gerekebilir ama kürtaj olduktan 2 saat sonra koşa zıplaya hayatına devam eden insanlar bi ton. genel anestezi ya da lokal anesteziyle yapılabilir. buna doktorunuzla karar verirsiniz öyle bi durum olursa.
0
cisterna
(31.10.10)
sakin kafayla hemen test yapın. bu tarz durumların büyük bir kısmı negatif olarak sonuçlanır. ki sizin de böyle olacaktır.

ancak bir de pozitif olacağı zaman ne yapacağınızı düşünün. bir cana kıydığınızı belirtip çok sağlam bir kafayla kürtajın ne olduğunu düşünün. çocukları seven bir yapıda bir insansanız yıllar sonda kucağında bir bebekle neşe içinde dolaştığın rüyalar görebilirsiniz. bir erkek bu rüyaları görüyorsa kadın nasıl psikolojik durumları yaşar tahmin edin. ancak bunun yanında fiziki durumunuz da önemli. kendinizi baba olarak ve sevdiğin kadını bir anne olarak göremiyorsan ayrıca bir aileye maddi anlamda reislik yapabilecek durumda değilseniz kürtajı düşünün.
kürtaj olan insanların bir daha gebe kalamama, bilimum kadın hastalıkları yaşama gibi riskleri vardır. bu yüzde kesinlikle kesinlikle işinin ehli bir hekimden yardım alın. isim yapmış özel bir hastanede yapmanızı öneririm. sevgilinin yaşı 18 den yüksek ise hiçbir problem yaşamazsınız.
son olarak kadınlar bu dönemde oldukça hassas olurlar. sürekli yanında olmaya çalış, ona olan sevgini sözlü olarak ifade sürekli ifade et. kendini de fazla salma. ne kadar güçlü olursan kadının da o kadar güven duyacaktır sana.

ama benim tahminim test negatif çıkacak, bu kadar üzmeyin kendinizi :)
0
titiz
(01.11.10)
stresten gecikmiş olabilir, öncelikle rahatlayın. evde kullanılan testlerin hata verme olasılığı gayet yüksek, en temizi hemen bir kan testi yaptırın ilk olarak.
0
tekosin
(01.11.10)
kürtaj yaptıran kadınların çoğunun hayatları bu çok büyük pişmanlıklarıyla savaşmakla geçiyor. erkekler için de çok kolay olacağını sanmıyorum ki duyduğum birkaç örnek de var. inşallah kız arkadaşın hamile değildir ama öyleyse bile çok çok iyi düşünün. kürtaj çok daha büyük sıkıntıların başlangıcı da olabilir.
0
bir kavanoz recel bunlarda gecer
(01.11.10)
istenmeyen, planlanmamış bi çocuk sahibi olmak kürtajdan çok daha büyük sıkıntı doğurur çoğu zaman.
0
cisterna
(01.11.10)
(7)

burnumun üstünde ki tüyler ve siyah noktalar.

iss
öncelikle nasıl kurtulurum bu siyah noktalardan. hani tüyleri kılları bir türlü cımbızla alınır ama siyah noktaları çare bulamadım açıkcası.nasıl bir yöntem önerirsiniz ?
öncelikle nasıl kurtulurum bu siyah noktalardan. hani tüyleri kılları bir türlü cımbızla alınır ama siyah noktaları çare bulamadım açıkcası.
nasıl bir yöntem önerirsiniz ?
0
iss
(31.10.10)
losyonları, kremleri, cilt temizleme kürleri, vs. bir sürü ürün var. ama bir de yapışkanlar var, yapıştırıyorsun 5 dakika sonra çekiyorsun, siyahları çekip alıyor. sonra yine doluyor siyahlar. en göze gelip, işe yarayan o olsa gerek. diğerleri daha kökten çözüm için olabilir.
0
pomolilik
(31.10.10)
Kil maskesi, cay agaci maskesi, duzenli tonik kullanimi.
0
luin 41
(31.10.10)
o kılları cımcız ile alabilirsen helal olsun sana..
0
dieselsingle2
(31.10.10)
çok derin değilse niveanın burun üstü bantları.. lisedeyken bende işe yarıyodu..
yok derinleşti ise onları demir uçlu bi cihazla sıkıp iz bırakmadan alan cilt bakım uygulamaları var.. cilt temizliği işte.. en temiz çözüm o...
0
photo85
(31.10.10)
nivea young visage! in peeling we believe..
0
dambil
(31.10.10)
Siyah noktalar için Dermokil'in maskeleri var,gayet başarılı.Deneme ürünleri de mevcut.
0
mabelle
(31.10.10)
tüyler için: sesu sir ağda bantları-yüz için.
0
biggirlsdontcry
(01.11.10)
(1)

Böbrek taşı vol2

groove salad
Şu böbreğe gelen malum haayvaaaaaaaaan gibi ağrıdan sonra böbreklerin birkaç gün süreyle hafif olarak ağrıması normal midir, benim 2 gün oldu hala ağrıyor ama öyle çok değil hafif bir ağrı var.
Şu böbreğe gelen malum haayvaaaaaaaaan gibi ağrıdan sonra böbreklerin birkaç gün süreyle hafif olarak ağrıması normal midir, benim 2 gün oldu hala ağrıyor ama öyle çok değil hafif bir ağrı var.
0
groove salad
(31.10.10)
Bende de en şiddetli ağrı ilk günlerde olmuştu.
0
johan sebastian
(31.10.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.