Giriş
(3)

Nezle bulaşıcılığı ile ilgili soru

lala regina
Selam,İki-üç gündür hapşuruyordum, böyle bir yorgundum da, uyuma isteği falan, şu an boğazlarım acıyor ve el fenerinin gösterdiğine göre biraz iltihaplı da...Sıcak bir şeyler içmeye başladım ve vitamin aldım, tylol hot içeyim diyorum ama bu aşamadayken bu meret hala bulaşıcı mıdır? ya da Tylol'dan s
Selam,

İki-üç gündür hapşuruyordum, böyle bir yorgundum da, uyuma isteği falan, şu an boğazlarım acıyor ve el fenerinin gösterdiğine göre biraz iltihaplı da...

Sıcak bir şeyler içmeye başladım ve vitamin aldım, tylol hot içeyim diyorum ama bu aşamadayken bu meret hala bulaşıcı mıdır? ya da Tylol'dan sonra hala çok bulaşıcı olur mu?

Teşekkürlerr...
0
lala regina
(14.09.11)
bol bol c vitamini al.
0
bitter cikolata
(14.09.11)
karabiberli çay
0
ozkaya
(14.09.11)
teşekkürler, şimdi daha iyiyim.
ama bulaştırmam herhalde di mi???
0
🌸lala regina
(15.09.11)
(2)

diş dolgusu

scully
doktora gittiğiniz aynı gün yapıyorlar mı? yoksa 2-3 gün sonra mı yapılır genelde? ayrıca dolgu yapıldıktan hemen sonra ağızdaki tat nasıl oluyor ve hemen bir şeyler yeyip içebiliyor muyuz?
doktora gittiğiniz aynı gün yapıyorlar mı? yoksa 2-3 gün sonra mı yapılır genelde? ayrıca dolgu yapıldıktan hemen sonra ağızdaki tat nasıl oluyor ve hemen bir şeyler yeyip içebiliyor muyuz?
0
scully
(13.09.11)
aynı gün yapılır, eğer çürükten dolayı oluşan bir iltihap vs yoksa, ki eğer sadece dolguluk bir durumsa yoktur.

Ortalama 15-20 dakika sürer, 1-2 saat birşey yeme, birşey içme derler bazen. Dolgu yaptıktan sonra dişe cila sürüldüğü için ağızda garip tatlı bir tat kalıyor en azından benim dişçimdeyken, onun dışında rahatsız edici bir tat vs olmaz
0
bonjurkes
(13.09.11)
teşekkürler. peki ağrı hissediliyor mu az da olsa? bir rahatsızlık hissi ?
0
🌸scully
(13.09.11)
(1)

Diş apsesi sonucu ağrı ve şişme nasıl giderilir?

turcino
Apse kapmış diş ve dolayısıyla şişmiş yanağa sahip kişi ne yapabilir? Diş hekiminin verdiği antibiyotik ve ağrı kesici pek fayda etmiyor. Ağrı geçsin, şiş insin. Bir arkadaş için soruyorum :)
Apse kapmış diş ve dolayısıyla şişmiş yanağa sahip kişi ne yapabilir? Diş hekiminin verdiği antibiyotik ve ağrı kesici pek fayda etmiyor. Ağrı geçsin, şiş insin. Bir arkadaş için soruyorum :)
0
turcino
(13.09.11)
arveles
ornisid

bunları içersen ölebilirsin. yaşım 11 ona göre.
0
nedendir bilinmez
(13.09.11)
(2)

kan sayım değeri

bykush
kan vermeye gittiğinizde önce kan verebilmeniz için minik bir ölçüm yapıyorlar, kan değerinize bakıyorlar yani, adı da kan sayımıymış. şimdi efendim geçen gün kan vermeye gittiğimde ölçtüler ve benim bu değer 16.9 çıktı. anne ve babamın da her zamankinden 1'er puan yüksek çıktı. gelelim sorulara;1.
kan vermeye gittiğinizde önce kan verebilmeniz için minik bir ölçüm yapıyorlar, kan değerinize bakıyorlar yani, adı da kan sayımıymış. şimdi efendim geçen gün kan vermeye gittiğimde ölçtüler ve benim bu değer 16.9 çıktı. anne ve babamın da her zamankinden 1'er puan yüksek çıktı. gelelim sorulara;

1. bunun yanlış ölçülme ihtimali nedir?
2. bu değerin maksimumu nedir? (oradaki görevli şimdiye kadar en fazla 16.5 gördüğünü söyledi. baktığım test değerlerinde de max sınır 15 ya da 16 gösteriliyordu)
3. eğer yanlış ölçülmediyse bu kadar yüksek değerin bünyeye zararı olur mu? olursa ne olur?
0
bykush
(13.09.11)
kan bağışından önce yapılan testi soruyorsunuz sanırım. lansetle parmak ucu delinip örnek alınarak hemoglobin değerine bakılıyor (kimi hastanelerde [mesela gazi üniversitesi hastanesi, güven hastanesi] kan bağışı öncesi şırınga ile çekip tam kan sayıyorlar. hemoglobinin normalde maksimum 16 olması lazım. yüksek olmasının bir zararı var mı bilmiyorum ama düşük olması "kansızlık" adı verilen rahatsızlığa sahip olduğunuzu gösterir, o yüzden kan almazlar. sözlükteki hemoglobin başlığını inceleyebilirsiniz.
0
kibritsuyu
(13.09.11)
@kibritsuyu: evet o pıt diye delinip yapılan minik işlemden bahsediyorum. düşük olursa kan almıyorlar onu da biliyorum ama yüksek çıkınca ne olduğunu bilmiyordum. 16 üst sınır diyen var, şimdi de 18 okudum sözlükte, sigara içenlerde 19'a kadar çıkabiliyormuş, sigara da içmiyorum halbuki. 18'in üzerinde diye veremeyen de varmış. çok karışık bilemedim ben onu :/
0
🌸bykush
(13.09.11)
(4)

Yine Yeniden Diyet ?

giga1905
genelde sağda solda hep başarısız diyetlerden dem vurulur.hatta makalelerde bile " her diyeti denediniz de başaramadınız mı işte size mucize diyet" derler ama genelde o da fos çıkar. soru şu diyet yapıp da kilo veren var mı nasıl vereceğiz şu kiloları tavsiye istiyorummmmm...
genelde sağda solda hep başarısız diyetlerden dem vurulur.hatta makalelerde bile " her diyeti denediniz de başaramadınız mı işte size mucize diyet" derler ama genelde o da fos çıkar. soru şu diyet yapıp da kilo veren var mı nasıl vereceğiz şu kiloları tavsiye istiyorummmmm...
0
giga1905
(13.09.11)
o diyet bu diyet değil 3 ana öğün ve 3 ara öğünün olduğu klasik diyet fayda etmiştir her zaman. bir diyetisyen kontrolünde hiç aç kalmaksızın ayda üç kilo falan verilebiliyor.
0
istanbul beyefendisi
(13.09.11)
compadrito
(13.09.11)
önemli olan diyeti birkaç haftalık geçici bir işkence olarak değil de hayat boyu düzenli yemek yeme alışkanlığı olarak algılamak. @istanbul beyefendisi'nin de bahsettiği 3 öğün+3ara öğün şeklindeki diyet hayatınızın bir parçası oldugunda, öğünlerinizde bol yağlı, hamurlu yemeklerden kaçar hale geldiğinizde, kola yerine soda, meyve nektarı yerine yuzde yuz doğal şeker ilavesiz meyve suyu içmeye başladıgınızda zaten bir şeyler değişmeye başlar uzun vadede. evet bu şekilde on beş kilo verdim. yine vermeliyim, o ayrı-.- neden mi, çünkü final döneminde günde 5 gofret yemeye başladım. bunları yapmıyoruz tabii ki.
0
tsvetok
(13.09.11)
glisemik indeks önemli mevzu. ayrıca (bkz: #9607416)
0
bykush
(13.09.11)
(3)

paxil, lustral, cipralex, cipram

inancsiz deve
bu ilaclarin birbirinden farki nedir ?yoksa hepsi ayni midir ?bi siralama yapip, kisaca ozetlesek ?
bu ilaclarin birbirinden farki nedir ?
yoksa hepsi ayni midir ?
bi siralama yapip, kisaca ozetlesek ?
0
inancsiz deve
(12.09.11)
ahandanick
(12.09.11)
teknik bilgi degil yorum lazim.
0
🌸inancsiz deve
(12.09.11)
yaptiklari is temelde ayni, yani serotoninin sinaptik araliktan geri alimini durduruyorlar. ama bunu yaparken farkli maddeler kullandiklarindan bu ilaclarin olusturacaklari istenmeyen yan etkiler de farkli miktarda olacaktir. bunun disinda kanda kaldiklari sure, dolayisiyla etki sureleri de degiskendir.
0
tom riddle
(12.09.11)
(8)

Diş eti kanaması

zozjotejmnk
dişlerimi her fırçaladığımda diş etlerim şakır şakır kanıyor yahu. normal bir şey mi, neden olur bu ? diş fırçam, diş doktorumun tavsiyesi üzerine aldığım bir fırça, bir dünya para verdim. hala kanatıyor, tekrar mı doktora gitmeliyim acaba?
dişlerimi her fırçaladığımda diş etlerim şakır şakır kanıyor yahu. normal bir şey mi, neden olur bu ? diş fırçam, diş doktorumun tavsiyesi üzerine aldığım bir fırça, bir dünya para verdim. hala kanatıyor, tekrar mı doktora gitmeliyim acaba?
0
zozjotejmnk
(12.09.11)
her sordugum insan vitaminsizlik diyor. bu nasıl bi vitaminmiş amına koyayım. yaşım geldi geçiyo hala kanıyor. vitamine sokayım.
0
cotillard
(12.09.11)
enfeksiyon olabilir. doktora gitmek lazım.

listerine kullanabilirsin. dişetleri açısından oldukça fark yaratıyor.

bir de fırçalamayı yanlış yapıyor olabilirsin. sağa sola değil de diş etlerinden dişe doğru süpürür ve tek yönde. üst dişlerde yukarıdan aşağıya, alt dişlerde aşağıdan yukarıya.
0
paranoid corpse
(12.09.11)
bastırmadan fırçala. muhtemelen diş etlerinde bi problem var. arkadaşın da dediği gibi diş etlerinden dişe doğru fırçalaman gerekiyor. benim de bastırdığımda falan kanıyor. gene de bi doktoruna danış istersen.

ayrıca şu videolara bi göz atabilirsin:

www.uzmantv.com
www.uzmantv.com
0
yazaryan
(12.09.11)
diş taşı temizletip antiyobitik kullanmaan gerekebilir. doktor.
0
sourz
(12.09.11)
ben bundan baya bir çektim.
diş doktoru baya kapsamlı bir diş taşı temizliği yapıyordu. 1-2 ay çok rahat ediyordum sonra tekrar kanıyordu. tabii bu sırada doktorum diş ipi kullan diyordu ama pek sallamıyordum.
son temizlikten sonra diş ipi kullanmaya başladım düzenli olarak ve resmen durdu. mucize gibi bir şey bu ip. mesela bir süre bırakıyorum kanamaya başlıyor kullanınca tekrar geçiyor.
yalnız şu anda kanaman varsa diş ipi kullanmaman gerekiyor bildiğim kadarıyla önce doktora gitmen lazım.
0
dracox
(12.09.11)
bende de oluyordu diş eti temizliği falan yaptım. doktor diş ipi mutlaka kullan dedi. hayatında hiç diş ipi kullanmamış ben tabi ki yine her zamanki kullanmadım. ve 3-4 ay sonra yine kanamaya başladı. halbuki dişlerimi bayağı sık fırçalarım.
sanırım işin sırrı diş ipinde...
ama normalliğine gelince bence normal. hatta diştaşı temizliğinde deli gibi dişi kanatıyorlar...
0
enkolaykullaniciadi
(12.09.11)
diş eti kanaması farklı rahatsızlıkların da işareti olabilir. en kısa zamanda doktora görününüz. istanbul anadolu yakasındaysanız ve doktorunuz yoksa size kendi doktorumu önerebilirim.
0
dessy
(12.09.11)
skorbit var d vitamini al geçer kasma doktor falan
0
metehan01
(12.09.11)
(3)

Gözüm şişiyor.. şişiyor efendim durduramıyoruz!

nabruknabruknabruk
başta arpacık sandım ama sanırım mikrop kapmış, numaralı lens kullanıyorum, dün gece terramycin sürdüm ama aynı kesin çözüm istiyorum tecrübeyle sabit olsa iyi olur ?
başta arpacık sandım ama sanırım mikrop kapmış, numaralı lens kullanıyorum, dün gece terramycin sürdüm ama aynı kesin çözüm istiyorum tecrübeyle sabit olsa iyi olur ?
0
nabruknabruknabruk
(12.09.11)
şampuan sık değiştirme/karıştırma gibi durumdan olduysa kesin çözümü şampuan dikkatli kullanmak..zamanla iniyo sadece
0
ibomiu
(12.09.11)
Kemicetine merhem. Damla veriyorlar genelde ama onlar çok etkili olmuyor. Bir sabah bir akşam iyidir. Merhemi göz kapağının alt kısmına sürdükten sonra, gözlerini daire şeklinde çevirerek yayılmasını sağla. Bir süre göremeyeceksin, gözüne perde çekiliyor merhemle..
Çok sık enfekte olan gözlü birisi olarak, doktorumun önerisiyle Tobrex'ten Kemicetine'e geçtim. Geçen hafta bu yöntemle 2 günde kurtardım gözümü.

Not: Ertesi gün azalma, hafifleme olmazsa doktora gidin.
0
pyro clustic flow
(12.09.11)
benzeri durumdan muzdaribim,arpacık çıkıyordur iner diye ilk sızılarında önemsemedim,bugün yarıya kadar şiş neredeyse. doktora gittim yag bezlerinde iltihaplanma dedi doktor ve antibiyotik iğne, antibiyotik damla,merhem verdi. bir de ilk gün soğuk kompres diğer günler ılık kompres yap dedi. bu bilgiler işinize yararlı olur mu bilemem, bu nedenle bir doktora görünseniz daha sağlıklı olur derim ben.
0
morgaine gb
(13.09.11)
(3)

sigorta ve burun ameliyatı

patates baskı
Benim sigortam yok ve burun ameliyatı yaptırmak istiyorum nefes alma zorluğu çekiyorum şeklinde herhangi bir değişiklik olmayacak.soru 1: sigortamı başlattırısam en erken ne zaman ameliyat olabilirim ?soru 2 : ameliyatı özel hastanede yaptırsam sigortalı olduğum için daha az öder miyim ?
Benim sigortam yok ve burun ameliyatı yaptırmak istiyorum nefes alma zorluğu çekiyorum şeklinde herhangi bir değişiklik olmayacak.

soru 1: sigortamı başlattırısam en erken ne zaman ameliyat olabilirim ?

soru 2 : ameliyatı özel hastanede yaptırsam sigortalı olduğum için daha az öder miyim ?
0
patates baskı
(11.09.11)
odeyip ödemeyeceğini bilmiyorum ama eğer ödüyorsa(ki büyük ihtimalle öder estetik olmadığı için) sgk ile anlaşmalı bir özel hastanede olursan ameliyatı biraz katkı payı(adı bu sanırım) ödeyerek halledebilirsin.
0
lexiegrey
(12.09.11)
4 gün önce özel hastanede burun ameliyatı oldum. 400 küsür fark ödedim. yalnız ameliyat olduğum gün hastaneden çıktım. eğer bir kaç gece hastanede yatacak olursan ödeyeceğin fark artabilir.

ek olarak ankaradaysan doktor önerebilirim.
0
hayali mahlas
(12.09.11)
istanbuldayım ama yinede teşekkürler.
0
🌸patates baskı
(12.09.11)
(5)

ayak bileğime naptım ben böyle

kivanc1
az önce basket oynamaya giderken ayağımı baya kötü şekilde burktum. bir süre üzerine basamadım fakat basabildikten sonra da oynamaya başladım basket. oldukça uzun bir süre oynadım ve ağrımaya başladı bileğim ben de bıraktım eve geldim. şimdi hala ağrıyor, sanki kötüleşiyor da. annem al şu kremi sür
az önce basket oynamaya giderken ayağımı baya kötü şekilde burktum. bir süre üzerine basamadım fakat basabildikten sonra da oynamaya başladım basket. oldukça uzun bir süre oynadım ve ağrımaya başladı bileğim ben de bıraktım eve geldim. şimdi hala ağrıyor, sanki kötüleşiyor da. annem al şu kremi sür dedi bi krem verdi adına bile bakmadım.

durumum ne olabilir? şişlik yok gibi.
0
kivanc1
(11.09.11)
yukarda tut. yarına belli eder kendini. morarır, şişer bişi.
0
kediebesi
(11.09.11)
oynayabildiyseniz sorun yok.
benim bacağımın ters bir hareket sonucunda 1-2 hafta üstüne basamadığım oldu çocuklukta. ki ben de oynamaya devam etmiştim...
0
Kamyoncunun vitesi
(11.09.11)
10 dk soğuk su, 10 dk sıcak su. bunu böyle bi saat tekrarla. kan akışı hızlanır. bi de yukarda tut otururken.
0
sttc
(11.09.11)
aynı yanlışı ben de yaptım, hala da izi vardır (20 yıldır falan) izi derken o bölgedeki şişkinlik ve ağrıyı kastediyorum. başta soğuk kompres yapmayıp bir de üstüne oyuna devam etmek bence iyi olmamış, dediğim gibi aynısını yaşadım. doktora görünmekte fayda var.
0
transall
(11.09.11)
bazen çok fazla ağrı ya da şişlik yapmasa da kemik uçlarında tam olmayan kırıklar da oluşabiliyor burkulmalarda..anlattığına göre çok önemli bir şeyin yok gibi görünüyor gidebileceksen bir hastanenin aciline gitsen iyi olur hani önlem olsun sonradan arıza çıkartmasın bilek.. yarın için randevu filan alabilirsen ortopedi de olabilir.. kırık yoksa da buz tedavisi , elastik bandaj , krem ve istirahat verirler.. doktora gitceksen de 24 saati geçirmeden git..
0
diyet yapan panda
(12.09.11)
(3)

stres

inthechaos
sevgili dostlar, stresle başa çıkma konusunda çeşitli problemler yaşıyorum. şöyle ki, pazartesi başlayıp 1 hafta kadar sürecek bir sınavım var şu an, ve dinlenme halinde nabzım 115 civarı oluyor.normalde 80i geçmemesi lazım. başka stresli olduğum durumlarda da aynısını gözlemişliğim var. bazen hafta
sevgili dostlar, stresle başa çıkma konusunda çeşitli problemler yaşıyorum. şöyle ki, pazartesi başlayıp 1 hafta kadar sürecek bir sınavım var şu an, ve dinlenme halinde nabzım 115 civarı oluyor.normalde 80i geçmemesi lazım. başka stresli olduğum durumlarda da aynısını gözlemişliğim var. bazen haftalarca stresli ortamdan çıkamıyorum, dolayısıyla uyku problemleri olsun, yemek yiyememe olsun bunu takip ediyor. peki siz stresle başa çıkmak için ne yapıyorsunuz? kuşburnu, ıhlamur falan diyorlar, sporun faydası olur diyorlar. Başka önerisi olan var mı?
0
inthechaos
(11.09.11)
Valerian root. Sakinlestirir.
0
Lim5
(11.09.11)
doğadanın sarı kantaronlu çayı var. birkaç hafta düzenli içerseniz işe yarar gibi. bir de papatya çayı sakinleştiriyor.
0
schizophrenia
(11.09.11)
hacı bu ot olayları uykunu getirebilir sınawlara çalışamaya bilirsin ya yatarken az bişi iç ya da içme.... bnce kendine ders aralarında bi dinlenme olayı bul ne biliyim msj çek tv izle dizi ama bunlar sni rahatlatsın uzun tutmada sni dersten alıkoymasın how i met izle mesela her bi saate 20 dakka.. hamama git diecem ama 2 gün kendine gelmezsin bunu sınawlardan sonra yap...bide ortam müsaitse gıcık gittiğin biri warsa ona bağır çağır :))
0
andlee
(12.09.11)
(8)

bausch & lomb lens solüsyonu gözümü yakıyor

sttc
optifree kullanıyordum. gittiğim gözlükçüde kalmamış diye bausch lomb unkini aldım. ama şöyle bi sorun var; lensi solüsyondan alıp gözüme koyduğumda ilk 1-2 dk gözüm yanıyor. normal mi bu ya? tırstım
optifree kullanıyordum. gittiğim gözlükçüde kalmamış diye bausch lomb unkini aldım. ama şöyle bi sorun var; lensi solüsyondan alıp gözüme koyduğumda ilk 1-2 dk gözüm yanıyor.

normal mi bu ya? tırstım
0
sttc
(11.09.11)
arsiv.sabah.com.tr

eski bir haber. ama en azından bilmekte fayda var.
0
kocayusuf
(11.09.11)
o modeli biliyorum. bu farklı, ama b&l u son alışım olacak heralde.
0
🌸sttc
(11.09.11)
solüsyon-lens uyumsuzluğu olabilir
0
neysene
(11.09.11)
Bende lens solüsyonunun markasından bağımsız olarak, az uyuduğum ya da bilgisayarda çok çalıştığım zamanlarda lensi takarken gözlerimde 10-15 saniye kadar yanma oluyor. Sizinki de öyle olabilir mi acaba?
0
green knight
(11.09.11)
tamamen tesadüf olarak, aynı tarihlerde gözleriniz -lens kullanımının kaçınılmaz sonucu olan- kuruluk yapmaya başlamış olabilir.
0
boo ya moon
(11.09.11)
bence de tesadüf iki markayı da kullanmadım yanma olayı bende de sadece uykusuzken oluyordu
0
allanz
(11.09.11)
solüsyonun tarihi gecmis olabilir mi?
0
ufolursun
(11.09.11)
solüsyon tarihi geçmemiş. normal.

uykusuzluktan olabilir. yarın sabah tekrar deniycem.
0
🌸sttc
(11.09.11)
(4)

Cilt lekelenmesi

p10
dün sabah birden sol gögsümün üst kısmında ve koltuk altımın hemen kenarında avuc ici büyüklügünde kahverengi lekelenme oldu. esmer tenliyim ve hepatit b tasıyıcısıyım normalde ? yarın cilt doktoruna gidecegim fakat gene de sormak istedim . daha önce böyle bi durumla karsılasan var mı ?Cinsiyet: erk
dün sabah birden sol gögsümün üst kısmında ve koltuk altımın hemen kenarında avuc ici büyüklügünde kahverengi lekelenme oldu. esmer tenliyim ve hepatit b tasıyıcısıyım normalde ? yarın cilt doktoruna gidecegim fakat gene de sormak istedim . daha önce böyle bi durumla karsılasan var mı ?

Cinsiyet: erkek
0
p10
(11.09.11)
bi arkadaşımda olmuştu benzer bişey, şuymuş onunki
(bkz: endometriyozis )

vücudunun bi yerinde aniden ortaya çıkan kızarıklık şeklindeydi onunki de
0
delfina
(11.09.11)
erkekte endometriyozis olmaz ki...
0
no avalon
(11.09.11)
erkek olduğu yazmıyordu ki? editlemiş sanırım
0
delfina
(11.09.11)
evet unutmusum cinsiyet yazmayı. erkekte olmadıgını anladım okurken fakat belki aynı sorunla karsılasıp aratan bi kadın olursa görsün diye tikledim.
0
🌸p10
(11.09.11)
(6)

dizimi bükerken kıtırt kıtırt ses geliyor

overdose
dizimi bükerken kıtırt kıtırt ses geliyor. menisküs mü oldum?
dizimi bükerken kıtırt kıtırt ses geliyor. menisküs mü oldum?
0
overdose
(11.09.11)
benim de geliyor arada. ben olmadım.
0
tepedeki psychedelic adam
(11.09.11)
bende de yıllardır o ses geliyor, doktor röntgen falan çekti ama normaldir gelişim çağındasın dedi. ergenlik çağından falanda çıktım ama neyin gelişimi hala anlamış değilim.
0
tolga asp
(11.09.11)
12 yıllık menisküs hastası olarak (+1 ameliyat) 4 ayrı doktorun sözü: dizden gelen sesin bizim için hiç bir anlamı(önemi) yok.
ilgisi yok yok yani.
0
ben smyrna
(11.09.11)
menisküs mü oldum diye bir şey yok. menisküs zaten diz ekleminde olan bir kıkırdak parçası.. mesela benimkisi zedelenmiş durumda lateraldeki(dış taraf.) kıtırt kıtırt öter. mineral tüket biraz maden suyu falan..
0
uykusuz her gece
(11.09.11)
-son bikaç duyuruna baktım da- dostum sen hastalık hastası olmuşsun. geçmiş olsun.
0
mayaa
(11.09.11)
acimiyorsa "kirt kirt" seslerinin hicbir anlami yoktur. yani kitirdarken acimiyorsa...
0
no avalon
(11.09.11)
(3)

damağım kaşınıyor

overdose
3-4 gündür damağım kaşınıyor. alerji testinde herhangi bir şeye alerjimin olmadığı çıktı. peki bu alerji değilse ne?
3-4 gündür damağım kaşınıyor. alerji testinde herhangi bir şeye alerjimin olmadığı çıktı. peki bu alerji değilse ne?
0
overdose
(11.09.11)
faranjit olabilir. yada grip oluyorsunddur.
0
c1b2k3
(11.09.11)
geniz akıntısı olabilir, belki sinüzit falansındır?
0
siradisi00
(11.09.11)
şimdiden geçmiş olsun diyorum, çünkü benim de başıma geliyor geldikten 2-3 gün sonra burnum akıyor hasta oluyorum falan
0
metehan01
(11.09.11)
(5)

kalbim sıkışıyor

overdose
nefes alırken kalbime batar giriyor. üşüttüm mü yoksa kalp krizi gibi bişey olabilir mi allah muhafaza.
nefes alırken kalbime batar giriyor. üşüttüm mü yoksa kalp krizi gibi bişey olabilir mi allah muhafaza.
0
overdose
(11.09.11)
yok kalp krizi değildir.
0
fuzuli
(11.09.11)
tek noktadan igne batar gibi mi yoksa baya biri yumruguna almis da yoguruyor gibi mi?

edit: kalp krizi olmadigi garanti.
0
zlatan1937
(11.09.11)
üşütmeden veya reflüden kaynaklanıyor.Kalp krizi değil..
0
lebanon
(11.09.11)
akciğerle ilgili bi problemin olabilir doktora gitmelisin sırtını dinlesin fln ondan sonra duruma göre film fln ister.
0
semson
(11.09.11)
@zlatan1937 tek noktadan iğne batar gibi
0
🌸overdose
(11.09.11)
(3)

ayağımda geçmeyen kramp

overdose
iki üç gün önce ayağıma kramp girmişti, 5 dk falan sürdü geçti. ama o günden beri ne zaman ayak parmaklarımı yukarı doğru kıvırsam yine kramp giriyor. acaba vitamin eksikliği falan mı? doktora gitmem gerekir mi?ayrıca uykum olduğu halde uyuyamıyorum. ikisi birlikte hastalık belirtisi olabilir mi?
iki üç gün önce ayağıma kramp girmişti, 5 dk falan sürdü geçti. ama o günden beri ne zaman ayak parmaklarımı yukarı doğru kıvırsam yine kramp giriyor. acaba vitamin eksikliği falan mı? doktora gitmem gerekir mi?
ayrıca uykum olduğu halde uyuyamıyorum. ikisi birlikte hastalık belirtisi olabilir mi?
0
overdose
(11.09.11)
birinden yardım iste bacağını yukarı kaldırıp parmaklarını geri bastırsın.
0
fuzuli
(11.09.11)
kas gevsetici al, sicak banyo yap, ayaklarini uzat her firsat buldugunda.
0
zlatan1937
(11.09.11)
Gece krampları bende demir eksikliğinden oluyor.
0
edaydin
(11.09.11)
(4)

kafa çarpması

sarper361
arkadaşım kafasını pencerenin köşesine geçirmiş. şişmiş filan baya. acıyor imiş. lan tırstım ben şimdi iç kanama filan olabilir mi? beyin bu sonuçta belli mi olur.
arkadaşım kafasını pencerenin köşesine geçirmiş. şişmiş filan baya. acıyor imiş. lan tırstım ben şimdi iç kanama filan olabilir mi? beyin bu sonuçta belli mi olur.
0
sarper361
(10.09.11)
başı ağrırsa-dönerse, midesi bulanırsa, görmede bozukluk-çift görme olursa hastaneye yetiştirin. arkadaşınız birkaç saat uyumasın, sizinle konuşsun. konuşmasında bir bozukluk hissederseniz (peltekleşme vb) yine hastaneye yetiştirin.

ayrıca yapmışsınızdır muhtemelen ama kafasına buz torbası koyun.
0
boo ya moon
(10.09.11)
yok yok acimiyosa kirik yoktur :P

kafa bu sonucta sakaya gelmez ama ,bisey yoktur muhtemelen.kafa kazalarinda ,fonksyonlarda sorun olup olmadigini anlayacak bazi yöntemler var.nette bakinin biraz.
0
serabetan
(10.09.11)
buz..
0
ceberrut adam
(10.09.11)
24 saat gözlem altında tutup uyutmayın. uyursa da arada kontrol edin.
0
nedendir bilinmez
(11.09.11)
(4)

Bi hasta hakkında bilgi alma

matilda
Ben şimdi herhangi bi hastaneyi arayıp x isimli hasta orda mı desem ya da hakkında bilgi almak istesem verirler mi? yoksa gizlilik falan mı derler?
Ben şimdi herhangi bi hastaneyi arayıp x isimli hasta orda mı desem ya da hakkında bilgi almak istesem verirler mi? yoksa gizlilik falan mı derler?
0
matilda
(10.09.11)
normalde verilmez, vermemeleri de gerekiyor. telefonu kimin acacagina göre degisir tabii, türkiye burasi.
0
jackofalltrades
(10.09.11)
cartı curtu arıyoruz eve gelmedi başına bişi mi geldi vs. bilgi almak istiyorum dersen verirler büyük ihtimalle
0
altini ser incisi ker
(10.09.11)
verilmiyor, yakın zamanda teşebbüs ettim biri için. telefonu açan kişiye uyuz olduğumla kaldım.
0
saatgeceninonikisi
(10.09.11)
ben doktorum falan dersen kesin verirler..
0
istenmeyen_adam
(10.09.11)
(6)

şeker hastalığının çözümü

eja
annem kanal d de izlemiş bir doktor çıkmış tip 2 ler için şeker hastalığının sonu diye bir yontemden bahsetmiş.ameliyatla 12 parmak bağırsağını ters bağlayınca vucut insulin salgılamaya başlıyormuş tansiyon kolestrolda iniyormuş.böyle birşey varmı? bu işlemin adı nedir araştırabilmek için?sadece ita
annem kanal d de izlemiş bir doktor çıkmış tip 2 ler için şeker hastalığının sonu diye bir yontemden bahsetmiş.

ameliyatla 12 parmak bağırsağını ters bağlayınca vucut insulin salgılamaya başlıyormuş tansiyon kolestrolda iniyormuş.

böyle birşey varmı? bu işlemin adı nedir araştırabilmek için?
sadece italyada yapılıyormuş sebebi nedir bunun?
0
eja
(10.09.11)
cozumu bilemiyorum,tibbi gercekliginide bilemiyorum.

ama sadece italya diyorsa orda hukuki bir acik bulup uyguluyorlardir.ya da extreme ihtimalde dünyada sadece orada bu isi yapabilecek bir uzman vardir.ama bu ikinci ihtimal bence daha düsük.muhtemelen orda uyanigin biri bi sekilde izin almistir.

arastirmak lazim.
0
serabetan
(10.09.11)
araştırıcamda daha işelmin adını bilmiyorum. buyuk bir hastanenin doktoru çıkmış konuşmuş. tabi işelmin nasıl olduğunu can kulağı ile dinleyen annem diğer hiç bir bilgiyi kaydetmemiş hafızasına. ne doktor adı ne hastane adı ne de operasyonun adı
0
🌸eja
(10.09.11)
hmm ilginçmiş. hangi gün yada hangi programda izlediğini biliyorsa anneniz, yildiz.tv ya da tvarsivi.com gibi yerlerden kaydı bulabilirsiniz hatta bulursanız tarihi vs bilgilerini verin bende izliyeyim merak ettim. gerçi sabah kuşağında çıkan kadın programlarıysa iyi bir doktor değildir herhalde
0
Huan
(10.09.11)
bugun izlemiş 19 gibi
0
🌸eja
(10.09.11)
Sanırım bahsedilen bu: en.wikipedia.org
0
sheba and the albino girls
(10.09.11)
benim annem de izlemiş. türkiye'ye doktorlar gelecekmiş onlar yapacakmış ameliyat falan diyordu.
0
naksidil
(10.09.11)
(10)

Burun estetiği ne kadar

necmim
ne kadar dostlar.
ne kadar dostlar.
0
necmim
(10.09.11)
1000 lira civarında bulabilirsin, ancak her operasyonun kendine göre artan maliyeti var. minimum diyelim.
0
ground
(10.09.11)
iyi azmış kanka.
0
🌸necmim
(10.09.11)
bana 3-4 bin tl demişti acıbademdeki doktor.
0
polgara
(10.09.11)
değişiyor. 2binden 12bin e kadar çıkabilir. doktora göre değişiyor ve ameliyat olacağın hastaneye göre.
0
girl in a coma
(10.09.11)
12 bin mi? aq kendimi satsam 12bin etmem.
0
🌸necmim
(10.09.11)
biraz araştırırsan görürsün (: doktorunu iyi seç. özellikle erkekler iyi seçmeliler bence. daha önce doktorun yaptığı burun fotoğraflarına bakmaya çalış. erkeklere kız burnu yapan doktorlar mevcut.
0
girl in a coma
(10.09.11)
fiyat izmir içindi bu arada.
0
ground
(10.09.11)
1500 -8000 arasında değişiyor.Doktor seçimi çok önemli
0
slymene
(10.09.11)
amerikan hastanesinde 5600'e yaptırdım 2 ay oldu.
0
archery
(10.09.11)
şekil bozukluğu duzeltme ortalama 3,000
0
dokuzeylul
(15.09.11)
(10)

Kağıttan Tiksinme Rahatsızlğı

sormaya geldim
Hiç böyle bir kimse ile karşılaştınız mı? Bu rahatsızlığın sebebi nedir?Kendimi bildiğimden beri kağıttan tiksiniyorum. İlkokulda lisede çekmediğim çile dert kalmadı. üniversite dahil olmak üzere örgün hayatım boyunca defer tutamadım mesela.. Burada bu tiksinmeden dolayı ilkokul ve lisede yaşadığım
Hiç böyle bir kimse ile karşılaştınız mı? Bu rahatsızlığın sebebi nedir?
Kendimi bildiğimden beri kağıttan tiksiniyorum. İlkokulda lisede çekmediğim çile dert kalmadı. üniversite dahil olmak üzere örgün hayatım boyunca defer tutamadım mesela.. Burada bu tiksinmeden dolayı ilkokul ve lisede yaşadığım sıkıntıları anlatsam inandırıcı gelmeyeceği için es geçiyorum.
Dokunduğum zaman ağzım sulanıyor yüzüm kamaşıyor ve acayip bir tiksinti geliyor. Yalniz 17-18'li yaşlarımda üniversite ve ileriki yaşam için mecbur olduğumu idrak ettiğimden ciddi sıkıntılar ve zorlamalar yaşatarak kendime atlatabildim. Şimdi ise kaliteli kağıtlar haricinde sıkıntılar yaşıyorum. NE zaman 3.sınıf kalite üzeri boyalı bir gazete kağıdına dokunsam, yada dandik bir kağıdı tutmam gerekse, ağzımın içinde dilimin dişlerime neler yaptığını suratımın istemsiz hareketlerini, ve yaşadığım stresi anlatamam.. Nedir bu olayın özü?
0
sormaya geldim
(10.09.11)
(bkz: papirofobi)
0
ermanen
(10.09.11)
samanlı kağıt, peçete, tuvalet kağıdı, kalitesiz gazete kağıdı vb gibi birçok kağıda ben de dokunamaz, bunlardan tiksinirdim. içime ürperti üşüme gelirdi midem bulanırdı bazen. aynı şekilde sünger ve şuan ismini hatırlayamadağım köpüklerde ( yalıtım malzemesi) de aynısı oluyordu.

işin özünü bilmiyorum neden böyle rahatsızlık var. ama ilkokulda falan bu nefret ettiğim şeyleri arkadaşlarım gözüme sokunca, eğlenmek adına zorla bu maddelere dokununca zaman içinde o hissi yenmiş oldum.

yani her ne kadar tiksinsen de, o tiksintinin üstüne gidince bu rahatsızlık ortadan kalkacaktır düye düşünüyorum.
0
dahinnotha
(10.09.11)
sadece kağıtta mı oluyor? mesela benim genel olarak kuru (ya da kuru hissi veren) yüzeylere dokunduğum zaman nefesimin kesilmesi gibi aptalca bir olayım(?) var. yani gerçekte nefessiz kalmıyorum ama bir an boğuluyormuş gibi hissediyorum, ellerim kuru gibi olursa eğer. hemen gidip yıkıyorum tekrar nemlendirmek için :)

bazı kağıtların yanında bazı kumaş cinsleri ile de oluyor bu. seninki kadar yoğun bir rahatsızlık değil ama sanırım.
0
dekila olmeka
(10.09.11)
@dahin

evet söylediklerin doğru. üzerine çok gittim ve yasadiğim sikinti artik sadece kalitesiz kağıtlar ile. bazen nefretim o kadar çok kabarıyor ki, gazeteden parça kopartıp onu ağzımda çiğniyorum. bunu neden yaptığımı bilmiyorum, sonucunda beni kusturuyor, dayanilmaz bir dürtü ile o dandik kağıdı dişleyip emiyorum. sende böyle şeyler yaşadin mi? mecburen kağıt kullanmak zorundayız ve bu zamanalarda ancak telkin ile kullanabiliyorum. yani özel bir çaba sarfetmem gerekiyor. mesela kibrit kutusunu görmeye bile tahammülüm yoktur. selüloza dair ne varsa rahatsız ediyor. özellikle kokusu.

@ermanen
cevap için teşekkürler. ilk defa isimlendirebildim sayende. yalniz acaba tiksinme ile korkmayı aynı kabuledebilir miyiz onu düşünüyorum?
0
🌸sormaya geldim
(10.09.11)
@dekila
evet senin o dediğini ayrica yaşıyordum ama kısmen atlattım. hatta küçüklüğümde parmaklarımı tükürükle yalamak gibi saçmasapan bir alışkanlığım vardı. şimdi tozlandığında özellikle harfiyat gibi durumlarda kuru tutamam ellerimi. Ama genel olarak böyle bir sorunum yok, çocukluğumda yaşadım söylediğini. Olay tamamen kağıt ile alakalı, saman kağıdı, kalitesiz kağıt, gazete!kağıdı gibi..
0
🌸sormaya geldim
(10.09.11)
tiksinme de fobi olayına girebiliyor. farklı dereceleri olabilir tabi, bazıları korku derecesine çıkabilir. sen semptomlarını gösteriyorsun mesela. hayatını etkiliyorsa bir terapiste danışabilirsin belki.
0
ermanen
(10.09.11)
bende de parlak kumaslara dokununca oluyo, fobi falan degil, direk elimi kesip atmak geliyor icimden
0
anorexic penis
(10.09.11)
yahu bu yaşına kadar nasıl yaşadın? annen baban ya da seni büyüten hiç kimse bir şey yapmadı mı? ta çocukluğundan bir psikiyatriste götürüp halletmeleri gerekirdi. her tür fobinin tedavisi var, ekşi duyuru'daki tavsiyelerle halledebilecek bi şey değil bu.
0
yazaryan
(10.09.11)
@yazaryan evet biraz zordu başlarda, sonra alışınca doğal geliyor. aile o konuda biraz eksiklik yapmış. artik eski yasadigim sikıntıları çekmiyorum. kısmen atlatılmış bir badire. burda da çözebilmek için değil, nedir ne değildir öğrenmek için sordum :)
0
🌸sormaya geldim
(10.09.11)
senin durumun benimkine göre daha kötü. en azından ağzımda çiğneyip kusmak zorunda kalmadım. bi de 10 12 yaşlarımda bunu yok ettim onun da bir farkı olabilir. bu rahatsızlığın adını bildiğinize göre araştırmanız daha kolay olabilir. yalnız bu ve buna benzer şeyler öyle az görünen bir durum değil çevremde gördüğüm kadarıyla.
0
dahinnotha
(10.09.11)
(7)

diş dolgusundan sonra ağız tadı ve acı

jangbogo
Dolgu yaptıralı 5 saat civarı oluyor ama ağzımdaki kötü tat geçmedi. dişlerimi sıkınca ise dolgudan önce acımayan yer şimdi acıyor. bunlar normal mi ? ne zamana geçer ?
Dolgu yaptıralı 5 saat civarı oluyor ama ağzımdaki kötü tat geçmedi. dişlerimi sıkınca ise dolgudan önce acımayan yer şimdi acıyor. bunlar normal mi ? ne zamana geçer ?
0
jangbogo
(10.09.11)
dişleri sıkınca oluşan ağrı bir iki güne kadar geçer. kötü tadı bilemeyeceğim ancak narkoz tam geçmemiş olabilir yarın sabaha hepsi geçer muhtemelen.
0
nutellanin son kasigi
(10.09.11)
Çok ilginç, nasıl dolgu yaptırdın ki? Kompozit değil herhalde? Olmaması lazım böyle.
0
hnoss
(10.09.11)
@hnoss kompozit olması lazım. beyaz bişeydi. mavi bi ışıkla falan yaptılar. nolcak ki öyle olunca ?
0
🌸jangbogo
(10.09.11)
beyaz mı? geçici mi yaptı sana. metalik, koyu renk bişey olması gerek çünkü.
0
cotillard
(10.09.11)
@cotillard yok hocam geçici değil ya. artık yeni dolgular böyleymiş. kompozit dolgu diyorlar galiba.
0
🌸jangbogo
(10.09.11)
Metalik, koyu renk olan amalgam dolgu. Ağzımda ikisinden de var. Yanlış hatırlamıyor isem o tadın geçmesi 1 gün falan alır. Acının nedeni de, muhtemelen iğne ya da spreyden oluşan uyuşukluğun geçmesiyle, yapılan operasyonu hissetmeye başladığınızdandır. Kısa bir süre daha devam eder ama eğer geçmezse, tekrar göstermekte yarar var.
0
sesee
(10.09.11)
demek ki neymiş? şaşmayacaksın eskiden. :) kompozit falan bozar delikanlıyı.
0
cotillard
(10.09.11)
(4)

tıp makalesi arıyorum

asteria
"paraneoplastic neurological syndromes" ile ilgili uptodate veya başka bildiğiniz bir siteden makaleler arıyorum, hastanede olmadığım için sitedeki bilgilere ulaşamıyorum, pazartesi yetiştirilmesi gereken bir sunumum var, yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
"paraneoplastic neurological syndromes" ile ilgili uptodate veya başka bildiğiniz bir siteden makaleler arıyorum, hastanede olmadığım için sitedeki bilgilere ulaşamıyorum, pazartesi yetiştirilmesi gereken bir sunumum var, yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
0
asteria
(09.09.11)
sutlu nescafe
(09.09.11)
teşekkürler, aklıma gelmemişti.
0
🌸asteria
(09.09.11)
pubmed'den baktın mı?
0
Polat
(09.09.11)
buldum çok teşekkürler
0
🌸asteria
(11.09.11)
(1)

MR Sonucunu Yorumlayabilecek Birileri Çıksa Ne Güzel Olurdu

burbat31
merhabalar. bugün mr sonucumu aldım. ortopediste ancak 2 hafta sonra gösterebileceğim bu yüzden çok merak ediyorum ne olduğunu. bunu yorumlayabilecek birileri çıkar da beni aydınlatırsa sevinirim. teşekkürler şimdiden.YKÜ :Sol dizde palpasyon ile popliteal bölgede sertlik ve dolgunlukTEKNİK : T2*A a
merhabalar. bugün mr sonucumu aldım. ortopediste ancak 2 hafta sonra gösterebileceğim bu yüzden çok merak ediyorum ne olduğunu. bunu yorumlayabilecek birileri çıkar da beni aydınlatırsa sevinirim. teşekkürler şimdiden.



YKÜ :Sol dizde palpasyon ile popliteal bölgede sertlik ve dolgunluk

TEKNİK : T2*A aksiyel, T2A PD sagittal, T2A, T1A koronal, DES, sagittal T2 - T1, aksiyal T1-T2

SOL DİZ MR

BULGULAR :

Retropatellar ve femoral kartilajlar doğaldır.

Medial menisküs posterior hornunda Tip 2 dejenerasyon ile uyumlu sinyal değişikliği izlenmiştir.

Medial menisküs anterior hornunda ve lateral menisküste belirgin patolojik sinyal değişikliği izlenmemiştir.

Anterior kruşiat ligament, posterior kruşiat ligament medial kollateral ligament, lateral kollateral ligament ve patellar tendon doğaldır.

Diz eklem aralığında ve suprapatellar bursada effüzyon izlenmemiştir.

Gastroknemius kası medial başı medial kesiminde 1.5x1x2.5 (APxTRxKK) boyutlarında belirsiz sınırlı, İ.V. kontrast madde enjeksiyonu sonrası heterojen karakterde kontrast tutan yumuşak doku lezyonu saptanmıştır.
Lezyon medialde semimembranöz tendon ile yakın komşuluk göstermekte olup, tendonda tendinozis ile uyumlu sinyal artımı izlenmektedir. Hastanın klinik bulguları ile birlikte değerlendirilmesi ve gerekirse biyopsi ile ileri tetkiki önerilir.

Diz eklen bütünlüğü doğal olup, eklemini oluşturan kemik yapılarda belirgin patolojik sinyal değişikliği saptanmamıştır.

RADYOLOJİK YORUM :

-Meniskal dejenerasyon
-Gastroknemius kası medial başı yumuşak doku lezyonu
0
burbat31
(09.09.11)
meniskus dejenerasyonu var, yani dikkat etmezsen meniskus yirtigi olabilir. bi sure merdiven cikma' agir yuk yok, yurume bandi falan da yok...

ikincisi de baldirindaki iki kasten birinin baglandigi yerde yumusak doku zedelenmesi var. tabii doktor gozuyle gorup nasil bi sey oldugunu soyler, ona gore tedavi olur.

gecmis olsun
0
no avalon
(09.09.11)
(1)

İstanbul - Endokrinoloji Uzmanı

kahin ahtapot paul
Ayda bir görünmem gerekecek, tercihen Beşiktaş yakınında, tavsiye edebileceğiniz hastaneler/ doktorlar...astronomik ücretler istemesin ve de.
Ayda bir görünmem gerekecek, tercihen Beşiktaş yakınında, tavsiye edebileceğiniz hastaneler/ doktorlar...

astronomik ücretler istemesin ve de.
0
kahin ahtapot paul
(09.09.11)
Dr. Ender Arıkan'ı öneririm. Zamanında hocamdı, güvenirim.
0
ornette
(09.09.11)
(9)

Tansiyon İlacı

oziloz
Annem sabah tansiyon ilacını unutarak 2 defa almış. Doktora gitmiş doktor da "geç geldin 1 saat içinde gelmen lazımdı, mideni yıkayacaktık" demiş. Bir ilacı iki defa almak sorun olmazdı benim bildiğim. Tansiyon ilaçlarına has bir durum mu bu?
Annem sabah tansiyon ilacını unutarak 2 defa almış. Doktora gitmiş doktor da "geç geldin 1 saat içinde gelmen lazımdı, mideni yıkayacaktık" demiş. Bir ilacı iki defa almak sorun olmazdı benim bildiğim. Tansiyon ilaçlarına has bir durum mu bu?
0
oziloz
(09.09.11)
güçlü dil altı hapları falan oluyor, onlar büyük sıkıntı yaratabilir.
0
kimlanbu
(09.09.11)
ilaç sanırım şu türden: (bkz: hidroklorotiyazid)
0
🌸oziloz
(09.09.11)
soru eksik. ilacin adini ve dozunu yaz, soyleyelim.
0
compadrito
(09.09.11)
Eh, o ilaçlar tnsiyonu artık nasıl dengeliyorsa biraz da düşürüyor sanırım.
2 kere almak 2 kere düşürebileceğinden tehlikeli.
Tuzlu ayran içerek yükseltsin bence tansiyonu. (Dr değilim ben olsam öyle dengelerdim)
0
9kuyruklukedi
(09.09.11)
Hyzaar Fort 100/25 imiş.
0
🌸oziloz
(09.09.11)
aldğı ikinci doz tansiyon hapı tansiyonu normalin altına çeker diye doktor midesini yıkamak istemiş. bir gıdanın midede kalış süresi 2 saattir. eğer annen ilacı aldıktan iki saat sonra gitmişse doktora, ilaç bağırsaklara indiği için mide yıkaması yapılamamıştır.
0
bıdıbıdı
(09.09.11)
İlginç olan ise nabzı ve tansiyonu olması gerekenden yüksek çıkmış.(14/9)
0
🌸oziloz
(09.09.11)
- doktorda tansiyonu iki ilaç yuttuğundan ötürü korkmuştur, ondan yüksektir.
- yan etki olarak gün içinde tansiyonu aniden 8'lere falan düşebilir. evde dursun, başı dönerse uzansın ayaklarını kaldırsın.
0
no avalon
(09.09.11)
Losartan Potassium

Significant lethality was observed in mice and rats after oral administration of 1000 mg/kg and 2000 mg/kg, respectively, about 44 and 170 times the maximum recommended human dose on a mg/m² basis.

Limited data are available in regard to overdosage in humans. The most likely manifestation of overdosage would be hypotension and tachycardia; bradycardia could occur from parasympathetic (vagal) stimulation. If symptomatic hypotension should occur, supportive treatment should be instituted.

Neither losartan nor its active metabolite can be removed by hemodialysis.

Hydrochlorothiazide

The oral LD50 of hydrochlorothiazide is greater than 10 g/kg in both mice and rats. The most common signs and symptoms observed are those caused by electrolyte depletion (hypokalemia, hypochloremia, hyponatremia) and dehydration resulting from excessive diuresis. If digitalis has also been administered, hypokalemia may accentuate cardiac arrhythmias. The degree to which hydrochlorothiazide is removed by hemodialysis has not been established.

ozeti: tansiyon dusuklugu, hizli nabiz (dakikada 100'den fazla), yavas nabiz (dakikada 60'dan az), cok idrara cikma, bayginlik hissi veya bayilma, bas donmesi gibi haller yoksa, zehirlenme belirtisi yok. mide yikamaya da gerek yok.

bu bilgiye ulasmadan veya bu bilgiye sahip olmadan; tansiyonu 140/90 cikmis hastaya, "gec kaldin, mideni yikayacaktik" filan diyen hekime, buradan teessuflerimi bildiririm.

aman diyim fast "food"dan kola/gazozdan uzak durun.
0
compadrito
(09.09.11)
(2)

iç/dış parazit ilacı

bebek terlik
merhaba, kedi için iç dış parazit ilacı nereden satın alabilirim ? şu an olduğum yerde (m.ereğli) veteriner yok. benim danada dışarda sürttüğünden pirelenmiş durumda. görebildiklerimi hakladım ama kediyi emanet ettiğim arkadaşım farketmeden ilaçlamam lazımnot: istanbuldan falan alırım sorun değil. y
merhaba, kedi için iç dış parazit ilacı nereden satın alabilirim ? şu an olduğum yerde (m.ereğli) veteriner yok. benim danada dışarda sürttüğünden pirelenmiş durumda. görebildiklerimi hakladım ama kediyi emanet ettiğim arkadaşım farketmeden ilaçlamam lazım

not: istanbuldan falan alırım sorun değil. yada online bir yer biliyorsanız o da olur.
0
bebek terlik
(09.09.11)
www.petburada.com

pire için buna veya sitedeki diğer şeylere bi bak. iç parazit için azipyrin ve droncit diye iki şeyi kullanıyor veterinerler. nereden bulunur bilmiyorum ama. ayrıca dozajı da kiloya göre ayarlanıyor, nasıl ayarlanıyor onu da bilmiyorum :(
0
no avalon
(09.09.11)
daha çok veterinerimin kullandığı stronghold tarzı damlaları arıyorum ama. tarım ziraate sormayı düşünüyorum aklıma başka birşey gelmiyo.
0
🌸bebek terlik
(09.09.11)
(3)

Diş fırçama, diş ipi ve mouthwash kullanımının doğru sırası?

lagoon
Bu işin doğru sırası nedir acaba?Ben ilk önce fırçalıyorum sonra diş ipi ardından mouthwash şeklinde kullanıyorum.Bir de bu diş ipinde, kullanılan kısımı tekrar kullanmamak gibi bir gereklilik var mı? Yani ipin aynı kısmıyla 1-2 dişi temizledikten sonra ipin başka kısmını kullanıyorum. Ve arkadaki 1
Bu işin doğru sırası nedir acaba?
Ben ilk önce fırçalıyorum sonra diş ipi ardından mouthwash şeklinde kullanıyorum.

Bir de bu diş ipinde, kullanılan kısımı tekrar kullanmamak gibi bir gereklilik var mı? Yani ipin aynı kısmıyla 1-2 dişi temizledikten sonra ipin başka kısmını kullanıyorum. Ve arkadaki 1-2 dolgulu dişimi çok zorlamamak için ipi çıkarırken, ipi yukarıya doğru değil de yana doğru çekip çıkarıyorum. Bunda bi sorun olur mu ki?
Ve diş ipini sadece akşamları yatmadan kullanıyorum. Sanırım mantıklı olan bu?

Son olarak bir diş hekimi bu mouthwash'ların ağız florasını bozduğunu çok fazla kullanılmaması gerektiğini söyledi. Bu meret ne sıklıkta kullanılmalı acaba?
0
lagoon
(09.09.11)
ben de aynı sırayı kullanıyorum. diş ipi gece kullanılırsa ağız kokusunu önlüyor onun dışında gün içinde kullanımı çok da gerekli değil bence fırçalanıyorsa diş. ağız suyunu ise kullanmamayı tercih ediyorum, eğer evden çıkarken fırçalayamayacak kadar az zamanım varsa çalkalayıp çıkıyorum o kadar.
0
alınmayannick
(09.09.11)
diş doktorumun tavsiyesi, ayrıntılı anlatması ile...

a) dişleri diş etlerinden dişe doğru süpürür gibi fırçalamak, 5 dk, günde 2 kez.
b) diş ipi, aynen anlattığınız gibi, ok, günde 1 kez yatmadan önce.
c) (bkz: listerine) diş ipinin ardından günde 1 kez yatmadan önce. ben sabahları da kullanıyorum. problem yok.

çok fazladan kasıt nedir? herşeyin fazlası her florayı bozar. günde 1 kez normal. 2 kez eh. 3, bence de fazla.
0
paranoid corpse
(09.09.11)
Anladım. evet diş hekimi de bunu kast etmiş olabilir, günde birden fazla kullanmayı. en iyisi yine yatmadan önce kullanmak gibi görünüyor.
0
🌸lagoon
(09.09.11)
(4)

Adaçayı yağı ve içki? (absinthe)

LalaKazim
Sevgili bob marley ler.şimdi `absinthe` in içinde halüsinatif özellik taşıyan madde `thujone` imiş (galiba en babasında 35mg kadar bulunuyor). Bu da pelin otu ile mümkünmüş. Amma ve lakin ada çayında da bu madde hatırı sayılır miktarda (25 mg/kg) bulunuyormuş. En mantıklısı adaçayı yağı ki böylece
Sevgili bob marley ler.

şimdi absinthe in içinde halüsinatif özellik taşıyan madde thujone imiş (galiba en babasında 35mg kadar bulunuyor). Bu da pelin otu ile mümkünmüş. Amma ve lakin ada çayında da bu madde hatırı sayılır miktarda (25 mg/kg) bulunuyormuş. En mantıklısı adaçayı yağı ki böylece bu maddeyi konsantre halde elde etmiş oluyoruz.

Özet geçersem; bi bardak votkayla 4-5 damla ada çayı yağı karıştırıp içsem tehlikeli olur mu? kafa yapar mı?

Bunu denemiş, duymuş panpişler ya da doktor erol lardan bi cevap bekliyorum???
0
LalaKazim
(09.09.11)
hocam pelin otu dağda taşta olan bir ot, kendisini bulup kaynatıp içmen daha mantıklı olur gibi geliyor.
Ada çayında olduğunu bilmiyordum ama.
0
chaoslord
(09.09.11)
(bkz: tatula)
0
Sir.Fitih
(09.09.11)
dostum istediğin zımbırtı suda çok az çözünüyor, adaçayının rahatlatma etkiside bundan
istediğin gibi birşey için alkolde çözmen lazım ( kapalı karalık bi yerde pelin otu yada adaçayını alkolde bekletmen lazım . alkol uçar, karşımın dozu aşar girme bu işlere tavsiyem
0
magoria
(09.09.11)
bu tatula nın pek dini imanı yokmuş aman dedim. ada çayı yağı yerine pelin otu yağı kullanmak daha yerinde olacak ne de olsa adamların bi bildikleri vardır. durmak yok yola devam
0
🌸LalaKazim
(09.09.11)
(1)

Göz doktorlarına soru

bezirganbasi
3 yıldır torik lens kullanıyorum fakat göz çapım 8.9 olduğu için tek bir markada bulabiliyordum.onu da temin etmek artık zor olmaya başladı.yurt dışından sipariş etmek zorunda kaldılar.galiba genellikle 8.7 8.6 çapında lensler bulunuyor doktora gitmeden bilenlerden bi ön bilgi almak istiyorum bu çap
3 yıldır torik lens kullanıyorum fakat göz çapım 8.9 olduğu için tek bir markada bulabiliyordum.onu da temin etmek artık zor olmaya başladı.yurt dışından sipariş etmek zorunda kaldılar.galiba genellikle 8.7 8.6 çapında lensler bulunuyor doktora gitmeden bilenlerden bi ön bilgi almak istiyorum bu çap nedir ne değildir ben 8.7 lik kullansam sorun olur mu illa 8.9 luk mu kullanmalıyım? yardımcı olursanız sevinirim.
0
bezirganbasi
(08.09.11)
göz doktoru değilim ama göz yarıçapından daha küçük lensi zamanında kullanmış biri olarak yardımcı olabilirim. milimetre cinsinden gözundeki renkli kısmın çapı o ölçü işte, eğer daha küçük yarıçapta lens kullanırsan, lens bütün gözünü kaplamaz ve kenar kısımları gözüne sürter çok acı verir. benimki veriyordu en azından aynı derttten ben de muzdaribim göz çapım büyük olduğu için. ama Air Optix markasının yeterli boyutta lensleri var, bulması da çok zor değil, tavsiye ederim.
0
devaki
(08.09.11)
(1)

boyun ağrısı

sanzelize canavari
en azından eve gidene kadar hafifletecek bir hareket falan ne varsa artık...
en azından eve gidene kadar hafifletecek bir hareket falan ne varsa artık...
0
sanzelize canavari
(08.09.11)
hareket le olacağını sanmam, masaj işe yarar ya da ilaç
0
kisa
(08.09.11)
(1)

et beni aldırma

magoria
konechiba bir ay önce anlimda çıkan sivilce benimde mudehalelerim sonucu ( elim durmuyo)dışarıya çıkık et beni gibi bişi oldu.şimdi haftasonuna randevu aldım bi özel hastaneye de göstercem zımbırtıyıamabunu aldırsam işyeri saolsun özel sigortadan karşılarlarmı yoksa banamı yazar ?yazarsa ne kadar ya
konechiba
bir ay önce anlimda çıkan sivilce benimde mudehalelerim sonucu ( elim durmuyo)dışarıya çıkık et beni gibi bişi oldu.
şimdi haftasonuna randevu aldım bi özel hastaneye de göstercem zımbırtıyı
ama
bunu aldırsam işyeri saolsun özel sigortadan karşılarlarmı yoksa banamı yazar ?
yazarsa ne kadar yazar
öbdüm
0
magoria
(08.09.11)
sağlık sigortanızın kapsayıp kapsamamasıyla ilgili. küçük müdahaleler kapsam dahilindeyse karşılanır. sigorta şirketiniz bilir en iyi.
0
pyro clustic flow
(08.09.11)
(6)

Kemikte çatlak

jangbogo
ortalama kaç haftada iyileşir ? Daha doğrusu kaç haftada alçıdan çıkar ? tarak kemiği veya ayak bileği kemiği, parmak kemiklerini dikkate alarak cevaplayabilirsiniz.
ortalama kaç haftada iyileşir ? Daha doğrusu kaç haftada alçıdan çıkar ? tarak kemiği veya ayak bileği kemiği, parmak kemiklerini dikkate alarak cevaplayabilirsiniz.
0
jangbogo
(08.09.11)
sağ el serçe parmağın tarak kemiğindeki kırığım (a.k.a boksör kırığı) 3 hafta kaldı alçıda. ortalama 3, belki 4 diye tahmin ediyorum.

Çatlak biraz daha az sürebilir belki.
0
homo statisticus
(08.09.11)
normal bi yerden bahsetmiyosun, çatlağın durumunu bilmiyoruz. tam yerini bilmiyoruz. en iyi cevabı filmlerini gören doktor verebilir biz değil.
0
onexey
(08.09.11)
@onexey ya sadece homo statisticus'un verdiği gibi benim şuram çatlamıştı şu kadar haftada çıktı yeterli olur. bir yerim kırılmış değil sonuçta sadece fikir edinmeye çalışıyorum.
0
🌸jangbogo
(08.09.11)
o zaman normalde çatlaklar için 3 haftadır bahsettiğin süre. 4e uzaması extrem bi durum.
0
onexey
(08.09.11)
sol bas parmak catlamisti benim mart ayinda. alci degil de adini unuttugum bir cubugu bukerekten sabitlemislerdi sararak. 3 haftayi gecmisti iyilesmesi. 4 hafta dolmadi net eminim. arkadaslarinkiyle hemen hemen ayni yani.
0
lejant
(08.09.11)
hocam yaşa, başa, beslenmeye bağlı değil mi bu iyileşme işleri?
0
sli
(08.09.11)
(3)

Şifa Hastanesi Deviasyon Ameliyatı?

tchuck
ssk'lılara ücretsiz mi yoksa ücret alıyorlar mı? eğer ücret alıyorlarsa Ege üniversitesine gidicem, tavsiye eder misiniz? Burnumun şeklinin herhangi bir hatayla falanla filansa kesinlikle değişmesini istemiyorum. ameliyat böyle bir risk taşıyor mu bilmiyorum gerçi ama kısaca nereye gideiym bu ameliy
ssk'lılara ücretsiz mi yoksa ücret alıyorlar mı? eğer ücret alıyorlarsa Ege üniversitesine gidicem, tavsiye eder misiniz? Burnumun şeklinin herhangi bir hatayla falanla filansa kesinlikle değişmesini istemiyorum. ameliyat böyle bir risk taşıyor mu bilmiyorum gerçi ama kısaca nereye gideiym bu ameliyat için.

edit: farkeder mi bilmiyorum ama kesinlikle lokal değil genel antestezi istiyorum. fobim var.
0
tchuck
(07.09.11)
Sen her halukarda Ege Üniversitesine gitsene kardeşim.
0
jesabel
(07.09.11)
abi ne bileyim ya, acaip acaip şeyler de duydum yok devlet hastanesinde şöyle yaparlar böyle yaparlar diye. içime bi yandan kurt düştü de ondan sordum. şifa beleşse oraya gidelim dedim. ama direk egeye gidicem gibi görünüyor.
0
🌸tchuck
(07.09.11)
Ege adı üzerinde üniversite hastanesi.Özel hastaneler ise bildigin ticarethane bir daha düşün bakalım başına iş gelmesi hangisinde daha olası?Tut ki bi komplikasyon oldu en iyi müdahale de bil ki üniversite hastanelerinde yapılır ..bütün alet edavat vs herşey onlarda var.
P.S: Doktor degilim,doktor yakını da degilim.Tecrübeli bir hastayım
0
jesabel
(08.09.11)
(2)

sistitli bir şekilde uçağa binmek - ACİL

loveinaflipbook
tehlikeli midir? vücuda zararı olabilir mi? bilen, duyan? acilinden cevaba ihtiyacım var!
tehlikeli midir? vücuda zararı olabilir mi? bilen, duyan? acilinden cevaba ihtiyacım var!
0
loveinaflipbook
(07.09.11)
sanmıyorum. ben beynimde bir ödem varken bile binmiştim (basınç etkisini soruyosanız)
0
delfina
(07.09.11)
bişicik olmaz. uçakta bile wc var. önlem amaçlı bez-ped vs kullanabilirsiniz çok kasıyorsa.
0
9kuyruklukedi
(07.09.11)
(6)

Güvenmeli mi? -> 20 Yaş Dişi

boshi
Selam, Ben şimdi bir üniversite hastanesinden önümüzdeki haftaya yarı gömülü 20 yaş dişi çekimi için randevu aldım. Ama sonradan da buralarda epey bir şey okuyunca kafam karıştı. Sorum şu: Gönül rahatlığıyla gidip çektireyim mi fakültede yoksa parası neyse bastırıp janjanlı bir yerde janjanlı bir ho
Selam,

Ben şimdi bir üniversite hastanesinden önümüzdeki haftaya yarı gömülü 20 yaş dişi çekimi için randevu aldım. Ama sonradan da buralarda epey bir şey okuyunca kafam karıştı. Sorum şu:

Gönül rahatlığıyla gidip çektireyim mi fakültede yoksa parası neyse bastırıp janjanlı bir yerde janjanlı bir hocaya mı yaptırmak gerekir bu işi? Merak ettiğim, benim operasyonumu muayenede film sonucu ve anamnezden net bir sonuç çıkaramayıp hocasını çağıran arkadaş (ya da türevi bir arkadaş) mı yapacak? Nasıl oluyor bu işler?

Danke schön.
0
boshi
(07.09.11)
Bir soru daha soracağım bu arada: Bu üniversite hastanelerinde operasyona girecek hoca için seçim yapabiliyor muyuz yoksa rastgele mi dağıtıyorlar?
0
🌸boshi
(07.09.11)
bu durum biraz muallak:

bazı diş hekimleri diyor ki üniversite hastanalerindeki asistanları asla küçümsemeyin onlar günde bi sürü diş çekiyor bizden bile iyidir falan gibi

sözlük tarzı mecralarda ise hastaneye gitmeyin asistanlar çekiyor yeaaaa
gibisinden yorumlar var.

ben işi riske atmamamak için 300 lira verip özel yerde çektirdim
düşününce cidden çok para 15 dakkalık bi operasyon için

tavsiyem referansı olan yani yorumları iyi olan bi devlet hastanesine ya da üniversite işte neyse oraya git

para var huzur var dersen özelde çene cerrahına çektir
0
technicalte
(07.09.11)
başımdan geçen 2 adet 20'lik diş çektirme maceramı aktarırsam doğru kararı kendiniz verirsiniz. öncelikle geçen sene haziran'daki maceram ve iddialı entry'm : (bkz: #19441922) bu arada bu dişçiye röntgen dahil 300 lira bayıldım. bir sonraki yirmi yaş diş isyanım ise bu sene nisanda ortaya çıktı, devlet hastanesine gittim, tanıdık olması sebebiyle başhekimiyle sohbet arasında çekelim röntgeni dedi, daha sonra birlikte baktık ve çekmeye karar verdik (bir önceki çekilen yirmiliğin üstünde olduğu için zaten gereksiz olduğunu söyledi). koltuğa oturdum narkozu zerketmesiyle koltuktan kalkmam arasında abartmıyorum 5 dk vardı. herhangi bir dikiş de atılmadı. sadece belirtmek istediğim çene cerrahında operasyonla çektirip dikiş attırdığım altta idi, hastanede penseyle çektirdiğim ve dikiş atılmasına gerek görülmeyen ise üstte. yani bulunduğu konum cidden önemli. ben ikisinden de memnun kaldım.

edit: bkz düzeltildi.
0
bykush
(07.09.11)
valla hocam ben capada cektirdim dişimi. dişimi ceken hocayi kendim secmiştim. proftu kendisi. gayette iyi cekti. bi sikayetim olmadi. ozele gidersen ortalama 300 lira verecektim ama sigortali olduum için tek kurus vermedim. tek sıkıntı uyusturmak icin sadece igne yapıldı sprey fln sıkmamıstı.
0
all girls dream
(07.09.11)
hiç bir asistan anamnezden muayeneden bir sonuç çıkaramayacak düzeyde olmaz. yarı gömülü diş çekimi de nispeten basittir. pek prof gerektiren bir işlem değil neticede. hocalar pek bir işlem yapmıyor bir de, eskiden hoca parası yatırıp istediğiniz hocaya yaptırabiliyordunuz, artık para yatırılmıyor, dolayısıyla hoca seçmek yok zannediyorum.
0
inthechaos
(07.09.11)
gömülü ise muhtemelen cerrahi müdahale gerekir, bu durumda mutlaka ortodontist'e görün. diş hekimi seni uzun süre acılar içinde süründürebilir.
0
screamshot
(07.09.11)
(8)

Diş Taşı Temizliği-Ne kadar kanlı olabilir ki?

lagoon
Merhabalar.Alt öndeki 2 dişimde diş taşı temizliği yapılması gerekiyormuş. Ölçtüm, 1 cm boyunca çeyrek cm eninde bir alanda yapılacak galiba bu iş. Sözlükte okudum, çılgınlar gibi kanadığı ağrıdığı falan yazılmış. Kendi kendime düşünüyorum lan küçücük bölge 2 tanecik diş nasıl o kadar kan çıkıp ağrı
Merhabalar.

Alt öndeki 2 dişimde diş taşı temizliği yapılması gerekiyormuş. Ölçtüm, 1 cm boyunca çeyrek cm eninde bir alanda yapılacak galiba bu iş.

Sözlükte okudum, çılgınlar gibi kanadığı ağrıdığı falan yazılmış. Kendi kendime düşünüyorum lan küçücük bölge 2 tanecik diş nasıl o kadar kan çıkıp ağrı yapıyor bu şey?

Bir de zoretanin kullanıyorum, bir yerim çizildiğinde bile çok geç iyileşiyor bu ilaç yüzünden, ve en ufak çizikte kanıyor, yara zor kabuk bağlıyor.

Bu durum bu operasyona bir engel bir zorluk oluşturur mu?
0
lagoon
(07.09.11)
iyi bir doktorda hiç bir şey olmaz, biraz tahriş ve hassaslaşma, o kadar.
0
mesopotamian
(07.09.11)
daha geçen h.sonu yaptırdım. evet kanıyor ama tükürüyorsun işlem sonrası, geçiyor bitiyor yani tabiki dişetlerinde sağlıksız durum varsa normal fırçalama ve diş ipinde de kanama yapıyor ama dr bana dedi ki kanadı diye yumuşak fırçaya geçmeyin ya da diş ipini bırakmayın dedi. ben ki acı eşiği düşük biriyim, öyle aman aman bi acısı yok merak etmeyin. hele iki dişse 2 dk biter. hepsi 10 dkda bitiyorsa.ama niye özellikle ve sadece 2 diş demişler garibime giti. zaten diş taşı temizliği tüm dişlere uygulanan rutin bir bakım..
0
mahnita
(07.09.11)
herkesin tedavisi bir olamaz
sağlık konusunda internetteki yorumlara fazla itimat etmeyin
gidin tedavinizi olun veya oturun olmayın
0
superb
(07.09.11)
dis tasi temizligi 6 ay bilemedin yilda bir kere yaptirilmalidir 10 yilda hatta hayatinda bir defa yaptirirsan deli gibi kanar cunku dis tasi degil kaya olmustur artik. doktora suc atmak en kolayidir korkmayin bir sey olmaz duzenli gidin dis hekiminize
0
madworld
(07.09.11)
dişeti problemliyse, yani şiş ağrılı falansa kanar. ama maksimum 5 dk sürsün, sizi fazlaca sıkıntıya sokmaz. yalnız iki tanecik dişi temizleyip gerisini bırakmak nasıl bir doktor vicdanıdır bilemem. benim bildiğim temizliğe başladın mı tüm ağız temizlenir. ama o iki dişte daha yoğundur belki. zoretanin ağız kuruluğu yaptığı için, çürük artışı falan yapabilir. ağız sağlığınızı etkiler ama iyileşmeyi güçleştirmez diye düşünüyorum. yine de doktorunuza söylemeyi ihmal etmeyin.
0
inthechaos
(07.09.11)
evet dediğiniz gibi 2 dişte yoğun. zaten sigara içmiyorum, diş ipi kullanıyorum. yine de böyle bir şey oluştu. çok sıkıntı yaşamayacağımı umuyorum.
0
🌸lagoon
(07.09.11)
evet kanıyor, acı da veriyor. ama 3-5 dakikada biten bir işlem.

size kötü bir haberim var. sadece iki dişte yapılmaz o işlem. bütün ağzınızdaki taşlar temizlenecek :) o koltuğa oturunca kalkmak yok.
0
mea maxima culpa
(07.09.11)
tamam yani kısa sürecek bir acıysa katlanabilirim.
0
🌸lagoon
(07.09.11)
(2)

migren mi ne bu?

terp
10 gün kadar önce bir sabah inanılmaz bir baş ağrısı ile uyandım. genel olarak çok hastalanmayan, ilaç zart zurt yerine ıhlamur kaynatan, portakal suyu içen bir tipim. böyle gözümün arkasına doğru inanılmaz bir ağrıydı. ne yapacağımı şaşırdım. migren olabilir diye karanlık odaya koydular, uyuttular
10 gün kadar önce bir sabah inanılmaz bir baş ağrısı ile uyandım. genel olarak çok hastalanmayan, ilaç zart zurt yerine ıhlamur kaynatan, portakal suyu içen bir tipim. böyle gözümün arkasına doğru inanılmaz bir ağrıydı. ne yapacağımı şaşırdım. migren olabilir diye karanlık odaya koydular, uyuttular vs. 2 günde geçti. şimdi bu olayı araştırırken ışık hassasiyeti, tek göz kapama gibi olayları okudum. bende uzun zamandır sabah erken kalktığımda ışıktan rahatsız olma durumu var. tek gözümde bozukluk var, onun hassasiyetine veriyordum o gözümü aşırı kısmama. özellikle ilk aklıma gelen ramazanda sahura kalktığımda nasıl da rahatsız olduğum ışıktan. bir süre sonra geçiyor, yüzümü soğuk suyla yıkasam hemen geçiyor bu durum, bu arada.

bu kaşları çatma, ışıktan rahatsız olma çok uzun zamandır var. acaba migren belirtisi mi bu da? eğer öyleyse baş ağrısı niye olmuyordu?
genel olarak konuyla ilgili yorum yaparsanız sevinirim.

doktor olayına bir daha bu kadar şiddetli ağrı yaşarsam giderim. şimdilik olayı büyütmeyelim belki ramazanın verdiği yorgunlukla olmuş bir olaydır. en başta bahsettiğim ramazanın son günü olmuştur.
0
terp
(07.09.11)
uzun yıllardır migren illetini çeken biri olarak şöyle naçizane bir yorum yapmak isterim. öğün atlamak, açlık migreni en çok tetikleyen olgulardan birisi. belki ramazan süresi sonucunda, bu sebeple şiddetli bir atak geçirmiş olabilirsiniz.

çok kuvvetli bir ışık direkt gözüme geldiyse, bazen tek başına bu bile migrenimi harekete geçirebiliyor.

ağrı tekrarlanırsa bol temiz hava, bol bol su, soda-vişne suyu veya magnezyum tabletleri, şakaklara vicks, yeşil elma, karanlık oda, uyumaya çalışmak...tabi en kısa sürede de bir uzmana gitmelisiniz.

ha bir de günlük tutun ağrılarınız sürekli hale gelirse. son 3 gün farklı ne yedim, içtim, nasıl uyudum, hava nasıldı v.b. bir kaç ay sonra güzel bir dikkat etmeniz gerekenler listeniz oluyor size özel.

ve nihayet, umarım migren değildir.
0
Phoebe
(07.09.11)
tam 7 senedir bu illetle yaşayan ben seninkiyle anı belirtileri yaşamıştım.migren teşhisi koydular.sabahları ışığa hassasiyet,mide bulantısı gibi belirtileri oluyor.belli dönemlerde (ani hava değişimleri,bayanlar için özel günler vs.gibi)ataklar halinde gelebiliyor ve 2-3 gün sürebiliyor.fekat doktorunun teşhis koyması şart.eger migren teşhisi konursa bununla yaşamaya alışmalı ve nelerin ağrını tetiklediğini kendin bulmalısın.herkesin bildiği tetikleyen şeyler var ama herkeste aynı olmuyor.beyaz peynir ve çikolatanın tetiklediği söylenir genelde.uzmana görümdüğünde migren hastası olduun kesinleştiinde atak zamanlarında kullanman gereken bi ilaç vereckler.geçmiş olsun malesefki tedavisi yok :(
0
ozkaya
(07.09.11)
(8)

unutkanlık

wendyangelamoiradarling
sevgili duyurucular bende bir süreden beri acayip bir unutkanlık başladı. Dikkat eksikliği de hat safhada. Hani günlük konuşmada en bilinen kelimeleri unutup konuşamayıp ağzımda geveliyorum cümleleri. Bu zamana kadar böyle bir problemim yoktu, ki hep hafızama güvenirdim. Ama şimdi 10 dakika önce oku
sevgili duyurucular
bende bir süreden beri acayip bir unutkanlık başladı. Dikkat eksikliği de hat safhada. Hani günlük konuşmada en bilinen kelimeleri unutup konuşamayıp ağzımda geveliyorum cümleleri. Bu zamana kadar böyle bir problemim yoktu, ki hep hafızama güvenirdim. Ama şimdi 10 dakika önce okuduğum metni unutuyorum sanki hiç okumamış gibi hissediyorum. Yorgunluğa vs vurdum ama bayram tatili deli gibi dinlendim hiç bir değişiklik yok.
Vitamin eksikliği midir? öyleyse hangi vitamin vs almam gerekir? acaba bir doktora mı gözüksem? de acile gidip ben çok unutuyorum doktor bey de denmez ki hangi birim bakar ki buna?? Sağolun var olun cevaplarınız için...
0
wendyangelamoiradarling
(07.09.11)
B12 eksikliği en büyük sebeplerden biri olabilir. Ancak öncesinde doktora görünmeniz gerekiyor. Sonuçta eğer sorun B12 ise, hangi dozda ne kadar almanız gerektiğini ondan öğreneceksiniz. Dahiliye.
0
dessy
(07.09.11)
aynı ben. sürekli kelimeleri unutuyorum konuşurken. diğer arkadaşlar ders notunu bir kere okusa kalıyor akıllarında ama ben defalarca okusam da çoğunu unutuyorum. ama bende çok daha uzun süredir var. soruna cevap veremedim ama yalnız olmadığını hissettirmek istedim:)
0
dento
(07.09.11)
unutkanlık gibi sorunlar için nörolog'a görünmeniz gerekir diye biliyorum. ya da aile hekimliğine gidip genel bir kan tahlili falan yaptırabilirsiniz, orada çıkabilir.
0
65 derece
(07.09.11)
cok ciddi bir sekilde hayatinizi etkiliyor mu bu durum? yani bir sohbette surekli ve siklikla basit kelimeleri unuttugunuz icin sohbet anlamsiz hale geliyor mu? eger boyle bi durum varsa norolojiye basvurun.

bunun haricinde bi metni okuduktan 10 dk sonra unutmaniz, hafizanizda bir problem oldugunu gostermiyor. basit hafiza oyunlari ve bulmacalarla hafizanizi biraz daha gelistirebilirsiniz.
0
tom riddle
(07.09.11)
gingo biloba yı tavsiye ederim,ciddi faydası görülmüştür.
0
13j
(07.09.11)
bence uzman birine görünmekte fayda var. onun dışında konunun farkına varınca insan daha çok bocalamaya başlıyor çünkü acaba kelimeleri unutacak mıyım endişesinden asıl konunun cümlelerini unutuyordum. Kendim de ki sebep kendimi çok dinç ve çok çok dinlenik hissetmeme rağmen zihinsel yorgunluk olduğu ortaya çıktı. Bende dinleniyorum sanıyordum ama minicik bir düşünce bile yorgunluğa yetiyormuş öğrendim. Şimdi iyiyim hiç ilaç takviyesi kullanmadım sadece yaşam tarzımı değiştirdim. geçmiş olsun, gelişmelerden haberdar etmenizi dilerim.
0
nisansayısı
(07.09.11)
doktara görün elbette ama bu durum stresten de kaynaklanabilir aklınızda birşey varsa konuşurken hep "ya bn ne diyecektim, dilimin ucunda, neydi o ya" gibi cümleler kurmaya başlarsınız okuduğunuz şeyin ne olduğunu öğrenirsiniz ama bir daha okuduğunuzda ilki gibi gelebilir elbette bir de takım oyunu isteyen(basketbol vs) spor yaparken mesela kendiniz veremezsiniz böle durumlar olması stresten de kaynalanıyor bir şeyin sonucunu beklemenin oluşturduğu stres bilhassa bu durumda bu stresten uzak durmaya çalışın bi psikiyatra görünebilirsiniz spor yapın sizi mutlu eden şeylerle ilgilenin kafanızı dağıtın kısaca..
0
andlee
(08.09.11)
en büyük ihtimalleri sıralamışlar, düşük ihtimalli ama başka vahim sonuçlara da sebebiyet veren bir şeyi not düşeyim.

uyku kalitesinin düşmesi:
1) çevresel ya da psikolojik nedenler ise çözüm yolları belli
2) kilo artışı
3) burun deviasyonu (özellikle ağız kuruluğuyla uyanılıyor ya da horlama konusunda uyarı alınmaya başlandıysa)

daha da küçük ama en güzel ihtimal; sen aşıksın arkadaş.
0
unbeknown the black
(08.09.11)
(4)

Soğuk algınlığı

aboutablank
Merhabalar ahali, 2 gündür cidd biçimde soğuk algınlığıyla savaşıyorum. Eklem yerlerimde ağrı az biraz öksürük ve başağrısıyla en çok 38.5 a çıkan ateşim oldu. tabi yorgunluk bitkinlik ayrı.. neyse dün gece hastalandığımın 2. gecesiydi ve inanılmaz terledim yatakta. Ama öyle böyle değil, yatak yo
Merhabalar ahali,

2 gündür cidd biçimde soğuk algınlığıyla savaşıyorum. Eklem yerlerimde ağrı az biraz öksürük ve başağrısıyla en çok 38.5 a çıkan ateşim oldu. tabi yorgunluk bitkinlik ayrı.. neyse dün gece hastalandığımın 2. gecesiydi ve inanılmaz terledim yatakta. Ama öyle böyle değil, yatak yorgan su içinde kalmış resmen. 3 tane tshirt değiştirdim.
Az önce de uyandım durum gene aynı, böyle olucak gibi değil dedim kalktım bir duş aldım ancak hala terlemeye devam ediyorum. Nedir bu kadar ter yahu?

Kullandığım ilaçlar ise asprin c, ve triaminicflu. Antibiyotik olayına hiç girmedim bile.
0
aboutablank
(07.09.11)
girme ilaç olayına boşver.
dinlenmeye devam,
yeşil çay iç,
terlemek iyidir ama atlet değiştirmeyi ihmal etme,
meyve sebze tüketimini artır.
geçmiş olsun.
0
seyduna6687
(07.09.11)
boğazda AĞRI yoksa bademcikte filan şişme vs. devam böyle. çok su kaybettin o yüzden bol bol su iç.

ama enfeksiyonluk bir durum oluşursa alt üst solunum yolları yani yutkunma, bademcik vs hemen doktora gitmelisin.
0
anlam
(07.09.11)
yok ağrı boğazda, işte az az öksürükle(20-30dk da 1) afedersin balgam atıyorum. bir de normalde güde 1 pakete yakın sigara içerdim, 3 gündür sigara da içmiyorum ki bırakırım artık bu gidişle. su içeyim bol bol. teşekkür.
0
🌸aboutablank
(07.09.11)
eczaneden d3vit ampül al 100.000 iu veya 300.000 iu iç.
çinko desteği al iç.
sarmısak, soğan, limon, c vitaminli meyveler ve otlar ye.
tez vakit iyileş.
0
joepiscopo
(07.09.11)
(3)

Spor-Vitamin

portnoi
Uzun bir süre ara verdiğim tenise tekrar başladım. Sıkıntı şurada ki, iki günde bir oynuyorum, günde 6 saat uyuyan bir insanım, ertesi gün çok büyük yorgunluk oluyor üzerimde, yataktan kalkmakta zorlanıyorum.Bana güne kolay başlamamı ve devamını getirmemi sağlıyacak bir vitamin önerisinde bulunabili
Uzun bir süre ara verdiğim tenise tekrar başladım. Sıkıntı şurada ki, iki günde bir oynuyorum, günde 6 saat uyuyan bir insanım, ertesi gün çok büyük yorgunluk oluyor üzerimde, yataktan kalkmakta zorlanıyorum.

Bana güne kolay başlamamı ve devamını getirmemi sağlıyacak bir vitamin önerisinde bulunabilir misiniz?
0
portnoi
(07.09.11)
limon portakal suyu. fakat sen sporcu temposuna alisana kadar bu yorgunlugu hissedeceksin. onemli olan kondisyonunu gelistirmen vitaminden ya da baska seylerden medet ummadan once. o da yavas yavas olur.
0
roadrunnerr
(07.09.11)
ben de sınava hazırlanırken az uyuyodum, pharmaton kullanıyodum ve çok faydasını gördüm bir de elbette türk kahvesi :) bağımlı olcaksın kahveye ama haberin olsun :)
0
nabruknabruknabruk
(07.09.11)
www.eksisozluk.com

vitamin haplarinin yarardan cok zarari var diyorlar, sozlukte vitamin başlıklarına soyle bir baktim oradan...
0
kulustur
(07.09.11)
(2)

nedir bu baş ağrısı

jack n brooks
4 gündür feci baş ağrısı çekiyorum. hiç birşey yapamaz oldum. ağrı genel olarak sol göz,alnımın sol kısmı ve sol şakak ile sol beyin lobumun ön kısmında genelde uyuşuk ama arada bir zonklayan bir ağrı.nedir bu bir bilgisi olan var mı? özel tanımlanmış bir baş ağrısı durumuna uyuyor mu? doktora gidic
4 gündür feci baş ağrısı çekiyorum. hiç birşey yapamaz oldum. ağrı genel olarak sol göz,alnımın sol kısmı ve sol şakak ile sol beyin lobumun ön kısmında genelde uyuşuk ama arada bir zonklayan bir ağrı.
nedir bu bir bilgisi olan var mı? özel tanımlanmış bir baş ağrısı durumuna uyuyor mu? doktora gidicem ama bişeyler diyin bana uyuyamıyorum delircem.
0
jack n brooks
(07.09.11)
beslenmen nasıl, psikolojik durumun, uyku düzenin nasıl, ilaç aldın mı dostum? bilgisizce migren hastası biri olarak soruyorum haberin olsun.
0
good room beautiful
(07.09.11)
bu saydıklarınızın çoğu şu sıralar hayatımı özetliyor.
0
🌸jack n brooks
(07.09.11)
(1)

bu ne demek? (paranazal sinüs bt röntgen raporu)

vejeteryan vampir
(Doktor fazla bir açıklama yapmaksızın ameliyat dedi de. anca girince ne olduğunu görebilecekiş, bu yaşta geniz eti olmazmış çünkü. başka bir doktordan ikinci görüş alacam, almadan yine de merakım gitsin istedim)"Sol maksliller sinüste 10x9 boyutunda retansiyon kist mevcuttur. Nazal septum 1/3 proks
(Doktor fazla bir açıklama yapmaksızın ameliyat dedi de. anca girince ne olduğunu görebilecekiş, bu yaşta geniz eti olmazmış çünkü. başka bir doktordan ikinci görüş alacam, almadan yine de merakım gitsin istedim)

"Sol maksliller sinüste 10x9 boyutunda retansiyon kist mevcuttur.
Nazal septum 1/3 proksimali sola doğru deviyedir. Sağ orta konka bülloza mevcuttur. Nazofareks yumuşak doku hipertofisi dikkati çekmiştir."

not: yaş 30

teşekkürler
0
vejeteryan vampir
(06.09.11)
Retansiyon kisti sinüs içindeki küçük salgı bezlerinin kanallarının tıkanması sonucu oluşur. Sinüs içini tamamen doldurmadıkları sürece herhangi bir müdahele gerektirmezler. GOOGLE

deviasyon ise ortadaki kemiğin eğri olması demek. nefes almanızı zorlaştırır ve nazal akıntıya (geniz akıntısı) neden olur. (kişisel bilgim)


konka bülloza: Orta burun eti (Orta Konka) içerisinde hava bulunması durumuna konka bülloza denir. Orta burun etini sönük bir balona konka bülloza yı da içi hava ile dolu bir balona benzetebiliriz. İçi hava ile dolu konka burun içinde fazla yer kaplayarak burun tıkanıklığına yol açar. Sinüzit oluşumunu kolaylaştırır. Geniz akıntısı yapar.Tanı ancak bilgisayarlı sinüs tomografisi ile konulur. Tedavisi cerrahidir. GOOGLE

hipertofisi değil hipertrofi. burun eti büyümesi anlamına geliyor. dikkat çekici boyutlarda olduğuna göre size yakında bir burun ameliyatı görünüyor deviasyon ve et için. (GOOGLE+KİŞİSEL YORUM)
0
ben smyrna
(06.09.11)
(9)

uykulu ve uyuşukluk hali

locco
sevgili dr. oz'ler,gün içinde çok ağırkanlı ve hantal oluyorum. ramazandan kaynaklıdır, geçer diye düşünüyordum fakat hala geçmedi. bıraksan uyuycam şirkette masa başında, o derece.bunun bir çözümü var mıdır? daha önce bir ilaç veya gıda maddesi deneyip faydasını gören var mıdır aramızda?her türlü g
sevgili dr. oz'ler,

gün içinde çok ağırkanlı ve hantal oluyorum. ramazandan kaynaklıdır, geçer diye düşünüyordum fakat hala geçmedi. bıraksan uyuycam şirkette masa başında, o derece.

bunun bir çözümü var mıdır? daha önce bir ilaç veya gıda maddesi deneyip faydasını gören var mıdır aramızda?

her türlü gıdasal veya ilaçsal* takviyeyi denemeye hazırım.

not: spor yapmıyorum, haftaya gym'e başlıycam.
0
locco
(06.09.11)
spor yap ve b vitamini al. faydası olur.
0
mea maxima culpa
(06.09.11)
uykunu al, gece 11-12 ve sonrasında yatınca yorgun olur insan
yok erken yatıyorum dersen spor+düzenli beslenme
0
technicalte
(06.09.11)
dengeli uyku,
sabah kahvesi,
çok tok olmamak.
şirkette olmadan en az 2 saat önce uyanmak.
0
9kuyruklukedi
(06.09.11)
Bendeki benzer soruna sabahları zeytinyağına ektiğim kekik(kuru) fayda etti.
0
wenge
(06.09.11)
spor + kekikli zeytinyağa bandırılmış kızarmış çavdar ekmeği ile güne başlamaya karar verdim.

hangi zeytin yağı ekmek banmak için uygundur ki acaba? bikaç çeşidi var ya onun.
0
🌸locco
(06.09.11)
herşeyden önce kan tahlili yaptırmak en iyisidir derim.
0
paranoid corpse
(06.09.11)
şekerine ve b vitamini seviyene baktır...
0
no avalon
(06.09.11)
kolesterol değerlerinize baktırın.
0
solomon
(06.09.11)
dostum sigara da insanı hiç tahmin edemeyeceği kadar miskinleştirir. eğer kullanıyorsan bırakmayı dene.
0
trawmatolog
(06.09.11)
(11)

dişe dolgu nasıl yapılıyor ?

jangbogo
hala eskisi gibi acılar içinde dişi oydurup, sonra dolguyu mu sokuşturuyolar içine ? lazerler mazerler falan devreye girmedi mi hala ?
hala eskisi gibi acılar içinde dişi oydurup, sonra dolguyu mu sokuşturuyolar içine ? lazerler mazerler falan devreye girmedi mi hala ?
0
jangbogo
(05.09.11)
artık dokunmatik. iphone'dan bir uygulama çalıştırıp bir kaç saniyede bitiriyorlar. sonra kalkıp sms ile ödeme yapıyorusunuz.
0
ben smyrna
(05.09.11)
@ben smyrna hep yapmak istemiştim :)
@2 yapmış yine yapacağını :)
0
baris daima
(06.09.11)
girmedi
0
evergreen
(06.09.11)
önce iğne yapıyorlar. bilmiyorum benim doktorum mu çok iyi yoksa iğne mi çok küçük hiç can acıtmıyor ki ben iğneden ölesiye korkan bir insanım.

10-15 dk bekleniyor dişin uyuşsun diye. sonra başlıyor gırrr gırrrr diye. ama hiç hissetmiyorsun. sonra plastik gibi birşey yerleştiriyor sonra dolguyu yerleştiriyor. 1 dk bekliyor orada doktor onu tutturuyor eli ile. sonra biraz daha deliyor. ve sonra işin bitiyor

hepsi yarım saat gibi sürüyor ve dışardan hiç belli olmuyor neredeyse. lazer sadece doktor dişine iyi şekil vermiş mi diye bakarken kullanıyr. mor bir ışık. radyasyonu var sanırım ki dişinin için görebiliyor onunla doktor.

neyse bunların dışında işte bir de birtane alet var.çenene koyuyor. o alet tükürüğünü emiyor.

diğer alet de hava üflüyor. dişini delerken çıkan toz artıklarını falan üflüyor.

2 dolgusu yapılan 3 dolgusu yolda olan birinden en yeni bilgi.
0
wessago
(06.09.11)
- güç birimleri devrede mi ?
+ devrede, devrede. işine bak.. işine bak..
0
Kohen
(06.09.11)
lazer dolgu dıye bişey var geçen ay arkadaşım yaptırdı.
0
hıkmıkzık
(06.09.11)
lazer dolgu denen olay normal dolgudur aslında. yine aynı işlemlerden geçmesi lazım yani. yalnızca beyaz dolgu maddesi kullanıldığı ve lazer kullanılarak soğutulduğu için (ya da öyle birşey) lazer dolgu falan deniyor.
0
Kohen
(06.09.11)
acıyan olay şu,

dişi oyuyorsunuz, ve oyma amacınız içindeki çürüğü temizlemet, çürük ne kadar derinse o kadar oyarsınız, ne kadar oyarsanız o kadar köke ve sinirlere gidersiniz, ne kadar oralara gidersiniz o kadar acır.

Morfinsiz dolgu da yaptırdım, suratımın yarısını uyuşturacak kadar morfin kullandığım da oldu dolgu için, olay tamamen çürüğün derinliği.

old school derken, şimdi beyaz dolgu var, üstüne lazerle soğutup hazır hale getiriyorlar
0
bonjurkes
(06.09.11)
ne morfini ne radyasyonu ne lazeri arkadaş. doktor lokal anestezi yapar, çürüğü temizler sonra doldurur. dolgudaki kompozit 400-500nm dalga boyundaki ışıkla sertleşeceğinden dişe maviye yakın renkte ışık veren ışık aleti(halojen yada led genelde) 20-40 saniye tutulur.
0
xen0mancer
(06.09.11)
lazer dolgu şöyle oluyor; erbium lazer denen bir edevat var. acısız çürük temizlemede kullanılıyor. çürük diş dokusunun rengini tanıyor ve sağlam dokudan ayırarak daha hassas olarak kazıyor. ama tüm dolguyu bununla yapmak mümkün değil. zira bu edevatın çalışma derinliği çok düşük ve dolguya şekil vermede falan pek başarılı değil.

Bir de insanların lazer zannettikleri ama aslında dolguyu dondurmak için kullanılan ışıktan ibaret bir dalgametre var. onun lazerle uzaktan yakından alakası yok.

nereden biliyorum? aylak bakkallık yaptığım zamanlarda diş hekimi bir arkadaşımın muaynanesine çöreklenmiştim oradan. Musallat olduğum diğer esnaf dükkanlarından edindiğim türlü gerekli gereksiz anektodlarda buluşmak üzere esen kalın.
0
sarap dumani
(06.09.11)
dis prosedurlerinde lokal anestetikler kullanilir (lidocaine ve turevleri), morfin degil. morfin sadece agriyi yok eden bir madde ve etkiledigi yer beyin agri merkezleri oldugundan genel bir agri kesici etkisi var.
0
tom riddle
(06.09.11)
(2)

göze şampuan kaçması-göz kuruluğu

jangbogo
3-5 gün önce gözüme şampuan kaçtığından beridir gözümde bi kuruluk var sanki. sürekli kırpma ihtiyacı duyuyuroum. göz kuruluğuna sebep oldu galiba. ne yapabiliriz bu durumdan kurtulmak için ? gözün üstüne hıyar koymak gibi basit çözümler var mı ?
3-5 gün önce gözüme şampuan kaçtığından beridir gözümde bi kuruluk var sanki. sürekli kırpma ihtiyacı duyuyuroum. göz kuruluğuna sebep oldu galiba. ne yapabiliriz bu durumdan kurtulmak için ? gözün üstüne hıyar koymak gibi basit çözümler var mı ?
0
jangbogo
(05.09.11)
bol suyla yıkadıysan sorun yok. göz kapağını kirpiklerden çekip arkasına bakmaya çalış. belki bir enf olabilir. yoksa bol suyla yıkamaya devam.
0
hepgel
(06.09.11)
göz yaşı damlası alıp, ihtiyaç duydukça kullanabilirsiniz bir süre.
0
pyro clustic flow
(06.09.11)
(2)

ne olabilir

aliscan
dun sabah bacagimda boyle bocek isirigi gibi kasinan cok hafif kizarik ve sis seyler gordum. bugun yenileri eklendi. dunkuler kasinmaktan yara olmus ama sislik yok. sag bacagimda ve cok az sol bacagimda var. bazilari cok simetrik sanki duz bir cizgi veya esgenar bir ucgen olusturuyor. 15 tane falan
dun sabah bacagimda boyle bocek isirigi gibi kasinan cok hafif kizarik ve sis seyler gordum. bugun yenileri eklendi. dunkuler kasinmaktan yara olmus ama sislik yok. sag bacagimda ve cok az sol bacagimda var. bazilari cok simetrik sanki duz bir cizgi veya esgenar bir ucgen olusturuyor. 15 tane falan var. su an ingilteredeyim ahsap bir evde kaliyorum. tahtakurusu falan midir yoksa alerji falan mi?
0
aliscan
(05.09.11)
tahtakurusu veya pire olabilir.
0
lancelot du lac
(05.09.11)
böcek ıssırması iyi ihtimalli, kan hastalıkları ile ilgili kötü ihtimalli bir spektrumu var. en yakın cildiyeciye görünmende fayda var.
0
hepgel
(06.09.11)
(1)

diş köprüsü

zoyee
dişime köprü yaptırıcam ama köprü fiyatları nedir nasıldı? nereyi önerirsiniz?
dişime köprü yaptırıcam ama köprü fiyatları nedir nasıldı? nereyi önerirsiniz?
0
zoyee
(05.09.11)
bağdat caddesindeki 7tepe üni. hastanesinde öğrenciye yaptırırsan üye başına 60tl teknisyen ücreti var, uzmana yaptırınca işin içine doktor ücreti de giriyor.
0
xen0mancer
(06.09.11)
(6)

saç sorunu...

nucleon
benim saçlar ince, haliyle güçsüz de, ayrıca çok fazla olmasa da dökülüyor...şimdi kimisi gayet iyi diyor benim saçlara, yumuşak vs şekil alıyor diyerekten, ama rüzgardır bilmem nedir ahenkle dans ediyor;bu saçları güçlendiremezmiyiz? kalınlaşsın güçlensin, dökülme de azlsın isterim?bioxin işe yarar
benim saçlar ince, haliyle güçsüz de, ayrıca çok fazla olmasa da dökülüyor...

şimdi kimisi gayet iyi diyor benim saçlara, yumuşak vs şekil alıyor diyerekten, ama rüzgardır bilmem nedir ahenkle dans ediyor;

bu saçları güçlendiremezmiyiz? kalınlaşsın güçlensin, dökülme de azlsın isterim?

bioxin işe yarar mı sürekli kullanımda misal, ya da başka şampuan öneriniz varsa onu da alayım...
0
nucleon
(04.09.11)
tatlı badem yağının içine bepanthene ve evigen ampül kır bunu haftada 2-3 gün saç diplerine masaj yaparak sür; en az 1 saat beklet (vaktin varsa daha da bekleyebilir bi zararı yok). bi de illa ilaç kullancam diyosan bioxcin yerine minoxil kullanmanı öneririm. bioxcin kullananlardan tanıdığım kimse memnun kalmadı.
edit: er kişi için de geçerli.
0
a little dream of me
(04.09.11)
(git: 296134)
0
african rain
(04.09.11)
edit: tavsiyeler er kişi için olsun
0
🌸nucleon
(04.09.11)
bioxcin gibi şeylere para verme boşuna.

(bkz: minoxidil)
0
trinitrotoluen
(05.09.11)
çok yan etkisi var be onun da, sürmem onu kafama
0
🌸nucleon
(05.09.11)
yan etkilerine bakma sen. ortaya çıkmıyor onlar genelde. finasteride kullanırsan çıkar muhtemelen ama minoxidil sorunsuz.
0
trinitrotoluen
(05.09.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.