Giriş
(12)

bu ara ne okuyor ne izliyorsunuz?

curious mind
lost'u yeniden izliyorum ama çok sıkıcı geldi bu sefer. meditasyonla ilgili bir kitap okuyorum ara ara. o da az okuduğum için bitmiyor.
lost'u yeniden izliyorum ama çok sıkıcı geldi bu sefer. meditasyonla ilgili bir kitap okuyorum ara ara. o da az okuduğum için bitmiyor.
0
curious mind
(20.11.19)
Karamazov kardeşler'i tekrar okuyorum ve bu sefer daha bir tadını alıyorum kitabın.
0
rakicandir
(20.11.19)
storytel i keşfettiğimden beri kitap okumuyorum, dinliyorum. okumanın yerini bence yüzde yüz tutmuyor ama iki haftada iki kitap bitirdim. Kemal Tahir den Esir Şehrin İnsanları nı ve Mary Shelley den Frankenstein okudum. Şimdi de Dorian Gray in Portresi ni dinliyorum. Neredeyse yıllardır doğru düzgün kitap okumuyordum, çok iyi geldi aslında. Tavsiye ederim.

Film izlemek için de Mubi ye üye oldum. Sinemayla biraz içli dışlıysan her yerde rahatlıkla bulamayacağın çoğu fena değil gibi filmler yayınlıyorlar. Oradan rastgeldikçe izliyorum. Küçük Korku Dükkanı (196 versiyonu), Sister ve Still Ailce i izledim orada da. Netflix'te en son Bojack Horseman ın son sezonunu izlemiştim. Mindhunter ı yarım bıraktım, ona devam edicem bi ara. Bir de The Irishman i övüyorlar, yayınlandığında onu da izlemeye çalışıcam Netflix te.
0
epistemic_regress
(20.11.19)
@epistemic_regress
teşekkür ederim tavsiyeler için. mubi uzun zamandır aklımda. korsandan uzaklaşmak istiyorum. ben de bir filmsever olarak burayı öneririm: www.shortoftheweek.com ilginç güzel kısa filmler var burada.
0
🌸curious mind
(20.11.19)
astronomi makaleleri. gayet zevkli.
0
ya ben lan neyse
(20.11.19)
@aceminick Saray'ın Gözdesi harika film.
0
🌸curious mind
(20.11.19)
Aleksandr Puşkin-Erzurum Yolculuğu.
0
karacigerim vur kadehlere
(20.11.19)
Teşekkür ederim site için. Bakıcam en yakın zamanda. Vizyon filmlerinden de ulaşabilirsiniz Parazit ve Ve Sonra Dans Ettik i bayağı övüyorlar. Vakit bulursanız.
0
epistemic_regress
(20.11.19)
Horace and Pete's
0
olaylar olaylar
(20.11.19)
Storytel gerçekten çok güzel. Beyaz Diş ve Saatleri Ayarlama Estitüsünü kendim okurken sıkılıp bırakmıştım. Storytel'de severek dinledim ve hemen bitirdim. Kablosuz kulaklığım bozuldu. Bozulmadan önce evi süpürürken, bulaşık yıkarken, yemek yaparken falan sürekli dinliyordum.

Yakın zamanda Moliere'nin Cimri'sini dinledim, tiyatro olarak. Sesli kitap olarak da Stefan Zweig'ın Gömülü Şamdan'ını bitirdim. Dizi olarak The Good Place izliyorum. En son izlediğim film de Cinayet Süsü, hafta sonu Parazit'i izlemek istiyorum.

Tiyatro sezonunu da açtım. Radyum Kızları ve Bir Nefes Dede Korkut'u izledim. Kötü oyunlar değillerdi ama bende bir iz bırakmadılar.

En keyif aldığım The Good Place izlemekmiş. Şu an farkettim.
0
petekpare
(20.11.19)
elimdeki kitaplar bitince storytel'e bakarım merak ettim. yazılan kitaplara bakıyorum bu arada. güzel şeyler okuyormuşsunuz hepiniz.

@petekpare
parazit'i sürekli görüyordum vizyonda olduğundan haberim yoktu.
0
🌸curious mind
(21.11.19)
Ay ve Şenlik Ateşleri'ni okuyorum. Bir süredir kitap okuyamıyorum ve gittikçe zorlaşıyor benim için. Acilen silkelenmem lazım.

Bir de tiyatroya verdim kendimi bu aralar. En son Kontrabas'ı ve Hamlet'i izledim. İkisini de çok beğendim tavsiye ederim.
0
rusalka
(21.11.19)
ahmet hamdi tanpnar-huzuru'u okuyorum.shameless başlamış 10.sezonu.onu izliyorum bir de .
0
drako
(21.11.19)
(1)

ücretsiz eticaret yazılımlardan hangisi?

alkolmetreye ufleyen polis
sevgili arkadaşlar elimdeki domaine dropshipping yöntemi ile ürün yüklemek istiyorum.tavsiye edeceğiz bir yazılım var mıdır?
sevgili arkadaşlar elimdeki domaine dropshipping yöntemi ile ürün yüklemek istiyorum.

tavsiye edeceğiz bir yazılım var mıdır?
0
alkolmetreye ufleyen polis
(20.11.19)
Ücretsiz olan herşey bir parmak bal içindir. O kadar yazılım o kadar emek verip bedava satmak gerçeğe aykırı. Ne denediysem hep aynı sonuç (20 yıldır nette gezerim.) Sevgiler:)
0
hanim kos goethe geldi
(21.11.19)
(2)

hosting olmadan email adresi kullanmam mümkün müdür?

yeahbutso
sevgili teknoloji guru'larıhosting olmadan email adresi kurmam mümkün müdür?yani godaddy den alan adı aldım, yandex kurumsa eposta yı burayla ilişkilendirebiliyor muyum acaba? amacım web sitesi kurmak değil sadece e-mail atmak.teşekkür ederim.
sevgili teknoloji guru'ları

hosting olmadan email adresi kurmam mümkün müdür?

yani godaddy den alan adı aldım, yandex kurumsa eposta yı burayla ilişkilendirebiliyor muyum acaba? amacım web sitesi kurmak değil sadece e-mail atmak.

teşekkür ederim.
0
yeahbutso
(20.11.19)
hosting, bir sunucudan size ayrılan alandır. yandexten aldığınız hizmeti de hosting gibi kabul edebilirsiniz.

godaddy üzerinden domain ns adreslerini yandexin size verdiği adresler ile güncellerseniz, kendi domaininiz üzerinden e-postanızı kullanabilirsiniz.
0
kahverengi mont
(20.11.19)
kahverengi mont +1.

ayrıca amacınız eposta almak değilde sadece göndermek ise, mailjet ya da mailchimp gibi servisleri kullanabilirsiniz.
0
mrtkp1234
(20.11.19)
(1)

LinkedIn aramada görünme

ciagra
Profilde çıkan aramada görünme sayısı tam olarak ne anlama geliyor? Örneğin, Bir şirket mimar diye aratınca arama sonucunda senin görünme sayini mi ifade ediyor?
Profilde çıkan aramada görünme sayısı tam olarak ne anlama geliyor? Örneğin, Bir şirket mimar diye aratınca arama sonucunda senin görünme sayini mi ifade ediyor?
0
ciagra
(20.11.19)
muhtemelen öyle. arama sonuçlarında da buluyorlar başka keyword'er olabilir. üniversite, isim vb gibi.. yaşadığın yer..
0
ozdek
(20.11.19)
(1)

boya badana fiyat?

blackidom
120mt2 3+1 ev. Kalorifer petekleri yağlı boya, kalan duvarlar silikon mat boya, banyo tavanı ise astar çekilerek beyaza boyanacak. ne tutar min. malzeme dahil? (boya polisan elegans yarı mat)
120mt2 3+1 ev. Kalorifer petekleri yağlı boya, kalan duvarlar silikon mat boya, banyo tavanı ise astar çekilerek beyaza boyanacak. ne tutar min. malzeme dahil? (boya polisan elegans yarı mat)
0
blackidom
(20.11.19)
aynı büyüklükte bir evi yeni boyattık boya dahil 1200 tl verdik ama bizim tavanlar çok temizdi tavan hariç boyandı
en fazla 1750 isterler
0
devilone
(21.11.19)
(3)

Burnun tıkanacakmış gibi olması

condom kurşunu
Yatıp kalktıktan sonra sabaha kesin tıkanacak bu ne içsem naapsam tıkanmasa
Yatıp kalktıktan sonra sabaha kesin tıkanacak bu ne içsem naapsam tıkanmasa
0
condom kurşunu
(20.11.19)
Üst solunum yolu hastalığı belirtileri yoksa ve bu sık oluyorsa alerji testi yaptırın.

Hastalık belirtileri varsa doktora gidin.

Uğraşamam doktorla diyorsanız zencefil/bal/limon. Bunlar da yoksa c vitamini olan herhangi bir şey
0
dahili meddah
(20.11.19)
ben koşuya çıkınca düzeliyor.
0
diffarentiationation
(20.11.19)
Ben az kaya tuzunu eziyorum suyun içine katıyorum. Boş burun sprey şişesi var o yoksavelinle burnuma yolluyorum. Oh mis ferah bir dünya.
Eşimde gitti aynı şişeden aldı o da yapıyor. Başta beni saćma buluyordu. Şimdi de kaya tuzu normal tuz hepsi aynı iddaası yapıyor. Valla ben yemek tuzu da kullandım ama o iri iri parlak tuzlar kadar açmadı hiçbiri.
0
for day to break
(20.11.19)
(4)

biceps

mariposa
gelismenin tek gostergesi aci olmayabilir belki ama sirt calistiktan sonraki biceps acisi biceps calistiktan sonrakine gore daha fazla, hatta biceps calistigimin ertesi gunu aci olmuyor. 4 set dummbell curl 4 set incline dumbbell yapiyorum. biceps calismanin kendisi mi daha etkisiz sirta gore yoksa
gelismenin tek gostergesi aci olmayabilir belki ama sirt calistiktan sonraki biceps acisi biceps calistiktan sonrakine gore daha fazla, hatta biceps calistigimin ertesi gunu aci olmuyor. 4 set dummbell curl 4 set incline dumbbell yapiyorum.

biceps calismanin kendisi mi daha etkisiz sirta gore yoksa programimda mi sorun var
0
mariposa
(20.11.19)
Acı ile gelişimin hiçbir ilgisi yok, sırt çalıştıktan sonra biceps çalıştığında acı olmasının tek nedeni kaslarda biriken laktik asit, başka bir nedeni yok.
0
angelus
(20.11.19)
sırt çalışırken kolları tam açınız.
0
ayaklibalik
(20.11.19)
@angelus

demek istedigim kol gununden sonraki gun bicepsim acimiyor ama sirt gununden sonraki gun bicepsim aciyor. bilmiyorum siz de mi boyle anlayarak cevap vermistiniz ama
0
🌸mariposa
(20.11.19)
Evet ben de o şekilde anladım. Sırt çalışırken izole kol çalışmalarına göre daha fazla stres oluştuğu için bu normal ama dediğim gibi bu gelişim açısından bir fark yaratmıyor. Yani izole çalışırken ağrımaması gelişim olmayacağı anlamına gelmiyor, hatta ne kadar az ağrıyorsa o kadar iyi bile diyebiliriz.
0
angelus
(20.11.19)
(6)

GS Mat mezunu tanıdığı olan var mı?

yapmayaw
Ne yapıyorlar şuan?
Ne yapıyorlar şuan?
0
yapmayaw
(20.11.19)
Fransa’da finans denetçisi.
0
Mcfly
(20.11.19)
Fransızcayı okulda mı öğrendi?
0
🌸yapmayaw
(20.11.19)
@yapmayaw, e yani, fransızca hazırlık var.
0
mehmed resad
(20.11.19)
Bazı liseler fransızca oluyor
0
🌸yapmayaw
(20.11.19)
Anadolu liselerinde 2014'ten beri sanırım, Fransızca ikinci dil olarak okutuluyor. Gs mat mezunu tanıdığım yok ama.
0
epistemic_regress
(20.11.19)
Bankaci oldu, evlendi. Kocaya dayadi sirtini biraz.
0
Deathrow
(21.11.19)
(5)

8 yaşındaki kıza ne hediye alınır?

mehmed resad
klasik kız çocuğu. faydalı, öğretici ama sıkıcı olmayan bi şey olsun istiyorum. bütçe 100 tl.
klasik kız çocuğu. faydalı, öğretici ama sıkıcı olmayan bi şey olsun istiyorum. bütçe 100 tl.
0
mehmed resad
(20.11.19)
(bkz: kaleydoskop)
0
masseter
(20.11.19)
Kitap al abi, Çocuk Kalbi falan gibi klasik olanlardan.
0
malheiros
(20.11.19)
Resime ilgisi varsa mandala
Müziğe ilgisi varsa melodika ya da mızıka
0
dahili meddah
(20.11.19)
Ben şu kitabı almıştım

www.dr.com.tr
0
levpontryagin
(20.11.19)
Satranç takimi alabilirsin.
0
eksimeksi
(21.11.19)
(8)

telefon önerisi

thesomberlain
4binliraya kadar hangi android ve neden? oyun çok oynamam, kamera önemli, bide elbette şarjı ortamı neşelendirsin isterim. tavsiyeleriniz neler?
4binliraya kadar hangi android ve neden? oyun çok oynamam, kamera önemli, bide elbette şarjı ortamı neşelendirsin isterim. tavsiyeleriniz neler?
0
thesomberlain
(20.11.19)
Açıkçası şu an 2000-4000tl bandında alınacak tek marka ürünleri Xiaomi'nin. Mi9t 128 gb işinizi görür. 3000tl civarı. 4bin liralık başka alternatif ne yazık ki yok. 5bine çıkarsanız amiral gemileri başlıyor: huawei P30 samsung s10. S10e de var 4400tlye ama bataryası ufak üzer. Oppo da pahalı sunduklarına göre. Belki samsung a80 derdim pek emin değilim parasını hak etme konusunda. Xiaomi'nin 3000tllik telefonu diger markaların 4 5binlik telefonuna denk. Mi9'un da bataryası bir kısım ufak kalabilir xiaomi'nin amiral gemisi. 4500 tl civarlarında.
Hakikaten iyi kameralı mi note 10 gelecek bu ay sonunda ama belki 5 bin tlyi aşabilir.
0
karacigerim vur kadehlere
(20.11.19)
bu arada aslında 6incten küçük telefün bakıyorum ama onlarda fazla dandik yahu. s10e güzel göründü gözüme ama pili dediğiniz gibi kafa karıştırıcı.
0
🌸thesomberlain
(20.11.19)
S10e kullananlar memnun bataryasından.
0
jefferson
(20.11.19)
6,3-6,4 inc size teoride büyük gibi gelebilir fakat elinize alıp kullanınca fazla sırıtmadığını anlarsınız ve alışmasi kolay sahiden yeni nesil aletlere. Teknosa mediamrkt filan varsa yakınınızda gidip inceleyin hak vereceksiniz. Xiaomi mi9 lite da var 128gb 2400tl filan, bir arkadaşıma tavsiye ettim o da ufak telefon istiyordu ama gidip inceledi pek sevdi ve aldı, kadın kendisi. Mi9t ile mi9lite benzer aletler, mi9t'nin kamera kurulumu daha iyi, mi9 lite ile ana kameraları aynı mi9t'de telefoto lens de var, mi9t'nin selfie kamerasi açılıp kapanan cinsten, mi9lite ön tarafta sabit ve 32mp. Sonuc olarak 4bin küsürlük tllik makineyle ne yapacaksaniz bahsettiğim xiaomi'lerle de aynısını yapacaksınız. Paranız cebinizde kalsın. Ikisinin de ekrani samsung'un s10'larda kulandığı super amoled, işlemcileri iyi, kamerası hakikaten başarılı sony imx586 lensleri var, bataryalari 4000 küsür mah. 1 buçuk gün yeter. Xiaomi türkiye garantili alın kafanızda soru isareti varsa.
0
karacigerim vur kadehlere
(20.11.19)
Oneplus 7t kullanıyorum, almadan önce baya araştırmıştim ve iyiki almışım. Tavsiye ederim bir araştırın siz de
0
Tam1Hi0n3
(20.11.19)
Mi 9.
İstanbul bilişimde bu fiyata yakındı sanırım.
0
Trene çelme atan adam
(21.11.19)
Telefonlarin hepsi dev gibi arkadaslar :(
0
🌸thesomberlain
(21.11.19)
O zaman s10e alacaksınız 4400tl. Veya huawei p30 4700tl. Ben ikisinden birini seçeceksem p30 alırdım muhtemelen, ekstra 1 kamerasi daha var telefoto. Yeni telefonlar ne yazık ki 6,3 inc civarlarındaki boyutlardan başlıyor, fazla seçeneğiniz kalmıyor.
0
karacigerim vur kadehlere
(21.11.19)
(2)

İnstagram Erişim Engellendi Sounu

paramolacak
Merhaba,Bugün bir sayfayı takip etmek istediğimde Erişiminiz engellendi yazdı, daha sonra araştırdım ya biri şikayet etmiş, ya çok fotoğraf beğenmişsiniz ya da çok takip etmişsiniz insanları vs vs şeyler vardı. İşin garibi bunların hiç biri olmadı standart bir kullanıcıyım. Şimdi akıllarda 2 soru va
Merhaba,

Bugün bir sayfayı takip etmek istediğimde Erişiminiz engellendi yazdı, daha sonra araştırdım ya biri şikayet etmiş, ya çok fotoğraf beğenmişsiniz ya da çok takip etmişsiniz insanları vs vs şeyler vardı. İşin garibi bunların hiç biri olmadı standart bir kullanıcıyım. Şimdi akıllarda 2 soru var

1- Ya biri beni şikayet etti ve inceleme bitene kadar böyle olacak
2- Peki bu sorun nasıl çözülür?

Bonus: İş çözülene kadar kimsenin fotoğrafını beğenme kimseyi takip etme falan dedi arkadaş var mıdır sizce doğruluğu?


Sevgiler
0
paramolacak
(20.11.19)
Ben ilk açtığımda 20 kişiyi ekleyip takip etme trafiğine girmiştim, bikaç da fotoğraf beğenip yourm yazınca aynı aptal blokeyi ben de yedim :D Ama ertesi gün bloke edildiğin saatte tekrar hesabını aktif şekilde kullanailiyorsun. O zamana kadar bekliycen artık :)
0
superfluid
(20.11.19)
zuckerberg beni gecenlerde boyle engellemisti iste.

bir seyi begenemiyor, kimseyi ekleyemiyordum. zaten begeniye tiklayinca bir uyari yazisi ekranda beliriyor. oradan "hata oldugunu dusunuyorsan bildir" kivaminda bir secenek vardi. onu tiklayin. tiklayin ve tiklayin.

sonunda vazgececekler.

(tabii sizi begeni ve eklemeden mahrum kilan facebook'un yapay zekasi. simdilik geri zekali. uyarin duzeltsinler.)
0
Leonardo~Da~Vinci
(20.11.19)
(2)

Klarnet ile ilgili bir kaç soru

fuzuli
Elimde bir sol klarnet var, yeni kurcalamaya başladım ancak şunu anlamayamadım;Piyano ile notaları tutmuyor, telefondan tuner açıyorum, piyanodan do veriyorum tuner do gösteriyor ama klarnette tutmuyor. Akordu yok diye düşündüm önce ama youtube videosundaki adamın klarnetiyle notaları tamamen tutuyo
Elimde bir sol klarnet var, yeni kurcalamaya başladım ancak şunu anlamayamadım;

Piyano ile notaları tutmuyor, telefondan tuner açıyorum, piyanodan do veriyorum tuner do gösteriyor ama klarnette tutmuyor. Akordu yok diye düşündüm önce ama youtube videosundaki adamın klarnetiyle notaları tamamen tutuyor. Ama adamın klarneti ve benim klarnetimden mi verirken tuner ısrarla si gösteriyor tuner. Bu farklılığın sebebi nedir? İllaki bi sebebi vardır diye düşünüyorum hata olduğunu sanmıyorum farklı tunerlarla da denedim piyano da dijital hata olacağını sanmıyorum.
0
fuzuli
(20.11.19)
çünkü senin klarinetin sol klarinet. senin do perden piyanonun sol perdesi. mesela si bemol klarinet alsaydın o zaman senin do perden piyanoda si bemol olacaktı.

(bkz: transpozisyon)
0
alperz
(20.11.19)
www.musictheoryacademy.com

yani gördüğün yazıyla çaldığın şey farklı oluyor klarinette. trompette de öyle mesela.
0
alperz
(21.11.19)
(1)

Ingilizce seviyesi

Filinta61
Merhabalar,Sorum ingilizceye hakim olan arkadaşlaradır.8.sinif çocuğunun ingilizce seviyesi nasil belirlenebilir.Yani a1, a2 diyorlar ya onu nasil belirleriz? Bunu sınav mi belirlerYoksa bilen biri ile muhabbet etse o kişi anlar mı? Bu konudaYardımcı olursanız sevinirim. Okul ve hocalar iyi diyorAma
Merhabalar,
Sorum ingilizceye hakim olan arkadaşlaradır.
8.sinif çocuğunun ingilizce seviyesi nasil belirlenebilir.
Yani a1, a2 diyorlar ya onu nasil belirleriz? Bunu sınav mi belirler
Yoksa bilen biri ile muhabbet etse o kişi anlar mı? Bu konuda
Yardımcı olursanız sevinirim. Okul ve hocalar iyi diyor
Ama onlar kimseye kötü demiyor zaten.
Ben de ingilizce bilmiyorum.
5.sinif yabancı hocalardan ders gördü.
6,7 ve 8 rutin dersler . Okul orta karar kolej.
Teşekkürler.
0
Filinta61
(20.11.19)
En sagliklisi sinav tabii ki de. Konusarak da anlasilir ama o zaman sadece konusma ve dinleme seviyesini anlarsiniz. 4 yetenek de olculmeli. Kolejler genelde ket pet gibi sinavlara sokarlar en saglikli sonucu orda alirsiniz. Okulu yonlendirmiyorsa bile bireysel basvurabilirsiniz.
0
iwishiwasthemoontonight
(20.11.19)
(1)

Üniversitede Ders Vermek

ay nov kung fu
Merhabalar sevgili eğitim neferleri,Bir üniversitede ders vermek için illa o üniversiteden teklif alınması mı gerekir? Yaptığımız iş ile ilgili ücretsiz eğitimler veriyorum. Türkiye'de çok eğitim içeriği olmasa da ilgi gören bir konu. Bu konuda bir şekilde üniversitede ders görmüş olmanın insanlara
Merhabalar sevgili eğitim neferleri,

Bir üniversitede ders vermek için illa o üniversiteden teklif alınması mı gerekir?

Yaptığımız iş ile ilgili ücretsiz eğitimler veriyorum. Türkiye'de çok eğitim içeriği olmasa da ilgi gören bir konu. Bu konuda bir şekilde üniversitede ders görmüş olmanın insanlara iş hayatlarında fayda sağlayacağına inanıyorum.
Dolayısıyla da bu dersi üniversitede vermek istiyorum.

Bu konuda birileriyle iletişime geçip süreci kendim başlatmamın bir yolu var mı? Yoksa illa özel üniversitelerde bağlantı kovalayıp teklif gelmesini mi beklemek lazım? Halihazırda da ilgili bir alanda yüksek lisansımı bitirmek üzereyim. Hocalara sormadan önce neler yapılabileceği ile ilgili fikir sahibi olmak istedim.

Teşekkürler.
0
ay nov kung fu
(20.11.19)
Alaninizdaki derneklerle iletisime gecip dernek bunyesinde egitim acabilirsiniz ya da universitelerde bolum baskanlariyla gorusebilirsiniz.
0
kakalamar
(21.11.19)
(5)

Keyfe keder dert - tuzlu fıstık sorunsalı

dahili meddah
Tuzlu fıstığın güzeli nasıl anlaşılıyor? Yani bu arkadaşı ben çok seviyorum. Ama bazıları o kadar berbat oluyor ki artık soğumaya başladım. Nasıl ayırt ederim, iyisini nasıl anlar ve bulurum, bu konuda standart bir kaliteyi yakalamış bildiğiniz marka var mı mesela?Tadına bak diyebilirsiniz tabi de a
Tuzlu fıstığın güzeli nasıl anlaşılıyor? Yani bu arkadaşı ben çok seviyorum. Ama bazıları o kadar berbat oluyor ki artık soğumaya başladım. Nasıl ayırt ederim, iyisini nasıl anlar ve bulurum, bu konuda standart bir kaliteyi yakalamış bildiğiniz marka var mı mesela?

Tadına bak diyebilirsiniz tabi de açıkları tercih etmiyorum pek
Tadımin ürünleri mesela aşırı kavrulmuş geliyor.
0
dahili meddah
(20.11.19)
açıkları tercih etmiyorsan hiç tuzlu fıstık yememişsin zaten.

kaliteli bir tuzlu fıstığın fıstık rengi açık olur, boyutu iri olur ve ağzında dağılır anlarsın zaten.

kapalı olan markaların hepsi traş.
0
hem şişko hem deli
(20.11.19)
Fıstık rengini nasil görüyoruz ki? Üstünde tuzlu olan kabuk var
0
🌸dahili meddah
(20.11.19)
Yerken ayıkla bak, zaten ağzında dağılır
0
hem şişko hem deli
(20.11.19)
bu tuzlu fıstık uğruna ben de az marka denemedim. uzman görüşüm benim de kapalı'lar dan uzak durmak olacak. açıp bitiremediklerim oluyor. bir kere sıcak yemek diye bir durum da yok kapalı olunca. o yüzden kuruyemişçilere girip tadına/tazeliğine/kavrukluğuna bakıp öyle alıyorum.
0
absel
(20.11.19)
carrefour'da kuruyemis bolumunde acik satilan kabuklu (pembe olan kabuk) tuzsuz fistiklar benim bugune kadarki favorim.
0
in vino veritas
(20.11.19)
(3)

kadıköy'den istanbul fuar merkezi'ne en kolay nasıl giderim?

istististist
ayrılıkçeşme hızlı tren istasyonu'nda indikten sonra, istanbul fuar merkezi'ne en çabuk şekilde nasıl gidebilirim ve yaklaşık ne kadar sürer?kısıtlı bir zaman diliminde hareket etmek durumundayım, eğer yetişemeyecek gibi olursam gitmeyeceğim.hızlı trenin bakırköy'e giden seferlerinin saatleri ne yaz
ayrılıkçeşme hızlı tren istasyonu'nda indikten sonra, istanbul fuar merkezi'ne en çabuk şekilde nasıl gidebilirim ve yaklaşık ne kadar sürer?

kısıtlı bir zaman diliminde hareket etmek durumundayım, eğer yetişemeyecek gibi olursam gitmeyeceğim.

hızlı trenin bakırköy'e giden seferlerinin saatleri ne yazık ki bana uymuyor, uysa direk trenle bakırköy'de inecektim.

tam adres:

Istanbul Fuar Merkezi IFM Hall 9-10
Yeşilköy Mah. Atatürk Cad. No: 5/5, Bakırköy, 34149
İstanbul
0
istististist
(20.11.19)
en son gittiğimde deniz otobüsü ile bakırköy oradan da taksi yapmıştım. en hızlısı bu olur herhalde fakat deniz otobüsü artık pek sık değil. saati denk gelmezse sıkıntı. sonraki en hızlı yöntem de marmaray ile yenikapı'ya geçip oradan metroya binmek. havalimanından bir önceki durak fuar merkezi zaten. tren ayrılık çeşmesi'nde değil de söğütlüçeşme'de indiriyor bu arada. bir farkı yok gerçi ikisinden de marmaraya binip devam edebilirsin.

bakırköy yerine bostancı yazmışım.
0
hadsafhada
(20.11.19)
Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattında Fuar'ın durağı var. Marmaray ile Yenikapı'dan aktarma yapabilirsiniz.

Linki de vereyim www.metro.istanbul
0
put it in your appropriate place
(20.11.19)
çok teşekkür ederim her ikinize de.

istanbul'un yabancısı olduğum için yanlış anlayıp anlamadığımı teyit etmek istedim:

1-) söğütlüçeşme'de trenden indikten sonra marmaray'a bineceğim.

2-) yenikapı'da aktarma yapacağım.

3-) havalimanı'ndan bir önceki durakta ineceğim.

doğru mu anlamışım?

bir de aşağı yukarı ne kadar sürer bu yolculuk?
0
🌸istististist
(20.11.19)
(7)

sürekli bir olmamışlık, boşluk hissi...

avianthem
lisedeyken başladı. üniversiteye gidince geçer dedim, geçmedi. işe atılınca geçer dedim, geçmedi. girmediğim ortam, tanımadığım insan, görmediğim olay kalmadı. "evlenince geçer belki." dedim, evlendim geçmedi. iş hayatında beklediğim başarıları elde edince de dolmadı o boşluk.olmuyor. dolmuyor. süre
lisedeyken başladı. üniversiteye gidince geçer dedim, geçmedi. işe atılınca geçer dedim, geçmedi. girmediğim ortam, tanımadığım insan, görmediğim olay kalmadı. "evlenince geçer belki." dedim, evlendim geçmedi. iş hayatında beklediğim başarıları elde edince de dolmadı o boşluk.

olmuyor. dolmuyor. sürekli bir olmamışlık hissi.

ne yapmak gerek bilmiyorum. 30'a gelince bir de üzerine "artık yaşlanıyoruz." tribine girmeye başladım. bugüne kadar boş bir hayat yaşadığımı söyleyemem asla, ama olmuyor. bu da beraberinde mutsuzluk getiriyor.

yazayım dedim öyle.
0
avianthem
(20.11.19)
Yanlış tercihler yapmışsın gibi. Biraz düşün geriye bakıp gerçekten ne istediğinin farkında mıydın bugüne kadar?
0
olaylar olaylar
(20.11.19)
Psikoloğa gitmelisin
0
radio raheem
(20.11.19)
İnsan içindeki boşluğu dışarıdaki şeylerle dolduramaz diye düşünüyorum. Bir süre oyalanir ancak.

Gerçekten neyi istiyorum? Gerçekten neyi seviyorum? Gerçekten ne ile mutluyum? Sorularına bir cevabın varsa bunları belirleyip bunları yapmalısın. Tamamen değilse bile aşama aşama.

Eğer bu sorulara bir cevabın yoksa bir uzmandan yardım alabilirsin. Bu bir depresyon da olabilir
0
dahili meddah
(20.11.19)
Sanata yönel bence. Kitap oku en azından. Ruhsal boşluk, olmamışlık duygu ve düşüncelerin ifade bulamamasından ileri gelir.
0
epistemic_regress
(20.11.19)
Aynısı bende de var.
0
Hakan1980
(20.11.19)
5 vakit namaz kıl, senede bir defa kurban kes, paran oldukça zekat ver, hacca git, kuran oku
0
bir soru sorcam
(21.11.19)
Ya tercihlerin karşısında kendine dürüst değildin ya da çevrenden beklediğin takdiri göremedin bence. Şunu yapayım geçer bunu yapayım geçer diye düşündün ve geçmediyse derim ki tercihlerini yanlış yapmışsın. Ne bileyim istediğin bölümü okumamış, istediğin ortamlara girmeyi atlamış, istediğin eşi seçmemişsin vs. Ha diyorsan ki seçimlerimde hiç bir yanlışlık yok, o zaman diğer seçenek olan başarıların karşısında takdir görememen derim. Seni destekleyen, onaylayan insanlar azdır çevrende belki. Ya da kişilik bozukluğun vardır içinde birini memnun etsen diğeri olmuyordur.
0
ckgoneforawhile
(21.11.19)
(1)

İstanbul'da gazetelerin eski sayılarını bulabileceğim kütüphane?

santimantal
Aslında bir gazetenin belli bir konuda verdiği ek gerekli bana.Gazetelerin o günkü her şeyini arşivleyen ve kullanıma sunan kütüphane var mı?
Aslında bir gazetenin belli bir konuda verdiği ek gerekli bana.

Gazetelerin o günkü her şeyini arşivleyen ve kullanıma sunan kütüphane var mı?
0
santimantal
(20.11.19)
Taksim Atatürk Kitaplığı
0
microfiction
(20.11.19)
(9)

herkesin hayatı yurtdışına gidince süper değişiyor

dedim dedim de kime dedim
benim ki neden boka sarıyor her defasında?bir tane güzel bile değil hoş anım bile yok ya. neyi yanlış yapıyorum nasıl tespit ederim?
benim ki neden boka sarıyor her defasında?

bir tane güzel bile değil hoş anım bile yok ya. neyi yanlış yapıyorum nasıl tespit ederim?
0
dedim dedim de kime dedim
(20.11.19)
Beklentilerin ve koşulların farklıdır muhtemelen. Bir de kimsenin hayatı dışarıdan göründüğü kadar mutlu ve eğlenceli değil merak etme.
0
dahili meddah
(20.11.19)
Benim anlamadığım insan hayatta kaç kere temelli yurt dışına yerleşir? Her defasında derken 6. Deneyişinizde yine olmamış gibi anladım. Ya da yurt dışı tatili mi iyi gitmedi? Nasıl yani
0
i ve been mistreated
(20.11.19)
yukaridaki yoruma katiliyorum. ne yanlis yaptigini soyleyebilmemiz icin biraz detay vermen lazim. bazi duyurucular cok tripli/gizemli takiliyor.
0
hot potato
(20.11.19)
yok öyle bir şey, insanlar hayatlarını öyle allayıp pullayıp gösteriyolar ki sürekli herkesi hayatı birbirine özenerek ama birbirinin farklı versiyonları olarak geçiyor. evet bu ülkede bazı şeyler diğer yerlere göre daha zor ama yurtdışına gidince herşey şahane oluyor diye bir şey yok, her yerin zorluğu kendine, herkesin beklentisi ve bulduğu farklı...
0
Heyhat
(20.11.19)
Benim de b.ka sarmıştı. Hatta o kadar kötüydü ki en yaşanmayacak şeyleri yaşadım en düşük olasılıklı şeyler geldi beni buldu. Sonra döndüm rahatladım ama "Çok güzel gidiyo, manyak gidiyo, woooaa" diye başlayan bütün akadaşlarım tek tek benden önce TRye kalıcı olarak döndü. İnsanlar nası gözükmesini istiyosa öyle anlatıyo maalesef. Halbuki heşey ortada da bırakalım kendilerini tatmin etsinler :)
0
superfluid
(20.11.19)
herkesin hayatı yurt dışına gidince süper değişmiyor. bazısı rol yapıyor niyeyse.
0
ya ben lan neyse
(20.11.19)
süper değiştiğini sanmıyorum.

yurtdışında yaşamak çok zor bir olay. ortama uyum sağlamak zorundasın, memleketten uzaktasın, sevdiklerinden uzaktasın.

çoğu ülkede arkadaşlıklar ülkemizdeki gibi değil. herkes çok içine kapanık.

christmas dönemine girdiğimiz bu dönemde patır patır mental health ve destek konularda konuşmalar, eğitimler vs. alıyoruz. haftada bir birinin kendini trenin önüne bıraktığını okuyor, izliyor bazen de şanssızsak görüyoruz.

buna rağmen bu zorlukların farkında olmadan ben yurtdışına gitçem ya diyen bir sürü vatandaşımız oluyor. bunların bir çoğu geri döneceklerdir çünkü sıkıya gelemezler. bazen de işler umduğun gibi gitmez.

mesela ben arkadaşlarıma açık açık buraya geldiğinde para biriktirmek bir yana birikimlerini harcayacaklarını söylediğimde gelmekten vazgeçiyorlar. burada birikim kültürü de yok kazandığını harcıyorsun. yılda 3-4 avrupa tatili yapıyorsun çünkü herkes yapıyor. eksik kalmak istemiyorsun.

çok para alıyorsun ama çok da para harcıyorsun dolayısıyla birikim imkansız çoğu insan için.

ayrıca iş ortamın ne olursa olsun sen yabancısın. besin piramidindeki yerin ne yazık ki tabanda ve bunun değişmesi 1-5 yıl sürebilir. sürekli gizli ya da açık ırkçılık yapacaklar ve bunu görmezden gelebilecek misin?

misal türkiye'de genel müdür yardımcılığı yapıp mercedes c200d şirket aracına binerken burada arabası bile olmayan ve eleman olarak çalışan bir arkadaşım var. kendisinde ego sıfır olduğundan gayet iyi uyum sağladı ama sen bunu yapabilecek misin?

en önemlisi ben gelirken yanıma sadece 1 valiz aldım (dayalı döşeli ve bir odası oyun odası olan bir evim olmasına rağmen). bütün hayatını bir valize sığdırıp gelebilecek misin?
0
ozdek
(20.11.19)
bence de beklentiyle ilgili. benim için türkiye gündeminden kafi miktarda uzak kalmak, gürültüsüz bir semtte oturmak gibi şeyler bile yetiyor mesela, artık daha az stresli hissediyorum. kısacası süper diyemem ama benim beklentim türkiye'de hayat kalitesini düşüren şeylerden uzaklaşmaktı, onu da bir nebze olsun başardım. mesela artık vergilerimin bir avuç görgüsüze gitmediğini görmek bile beni rahatlatıyor.
0
bezgin adam
(21.11.19)
Ben yolcu gemisinde çalışıyorum. Geminin hem yolculara hizmet verilen pırıltılı yüzü ile tüm işlerin yapıldığı kapalı kapıların arkasını bizzat yaşıyorum. Haliyle mürettebattan arkadaşlarımın yaşamlarını birincil elden biliyorum çünkü ben de onlardan biriyim. Aynı masada yiyip içtiğim kişiyi tanımayıp sadece sosyal medya hesabına baksan hergün dünyanın ayrı bir noktası farklı farklı mekanlarda eğlencenin dibine vuruyor, tatmadığı zevk keşfetmediği şey kalmadı sanırsın. Oysa bu sadece onların sunuş biçimi. Televizyon gibi düşünmelisin :) Asıl önemli olan senin neyden keyif aldığın, başkalarının yolundan gitmek zorundaymışız gibi hissetmek bence mutsuz olmamızın en büyük sebebi.
0
burka
(21.11.19)
(4)

Obsessyounun dibindeyim.Öneriler?

trablon
nasıl kafamdan atabilirim sabit bir düşünceyi? önerilere açığım
nasıl kafamdan atabilirim sabit bir düşünceyi? önerilere açığım
0
trablon
(20.11.19)
Yüzleşerek
0
ykyt
(20.11.19)
Yüzleşmek ya da isteğini dışında maruz kalmak gerçekten etkili bir çözüm.

Ya da nedenini bulmaya çalış.
0
dahili meddah
(20.11.19)
Düşüncenin içeriğine bağlı olarak değişir. Obsesyonun gelişme tarihçesini bilmeden öneride bulunmak zor. Altta yatan nedenleri, tetikleyicileri bilmek önemli. Mesela obsesyona eşlik eden bir kompulsif durum var mı? Bunların hepsini bir psikologla konuşmak size yardımcı olacaktır. Ancak psikolog da size öneride bulunmaz, sizin hayatınız üzerine yapmanız gerekenlerin kararını kendiniz vermelisiniz.
0
Alyoşa
(20.11.19)
yazın. yazamazsanız ses kaydı alın. silersiniz dinledikten sonra. bunu düşünüp durmak bana ne sağlıyor ki devam ediyorum, diye de sorabilirsiniz bir ara... nefes çalışması yapmayı deneyin. dikkatinizi dağıtmaya bakın.
0
e haliyle
(21.11.19)
(5)

Vize izin mektubunda Czechia mı Czech Republic mi?

dizicolleague
Alınmasın adamlar Çek Ripablik dedik diye? Hangisini kullanmak daha doğru olur?
Alınmasın adamlar Çek Ripablik dedik diye? Hangisini kullanmak daha doğru olur?
0
dizicolleague
(20.11.19)
vfsglobal bile çek cumhuriyeti diyor. bence cumhuriyet de.

www.vfsglobal.com
0
sir gawain
(20.11.19)
Kendi sitelerinde Republic diye geçiyor: www.mzv.cz
0
crown
(20.11.19)
İsim tamamen değişmedi. Çek Cumhuriyetinin yanına bölge adı gibi eklediler. Almanya ve Federal Almanya Cumhuriyeti gibi. Yani kullanabilirsiniz.
0
evrim halkasi
(20.11.19)
České republiky yaz aksanlariyla falan belki hoslarina gider.
0
hot potato
(20.11.19)
ingiltereye büyük britanya veya birleşik krallık denmemesinin sebebi ingilterenin tek başına büyük britanyayı veya birleşik krallığı oluşturmamasıdır.

yoksa futbolda vs. turnuvalarda ingiltereye england denir. çünkü büyük britanyayı oluşturan diğer ülkeler(iskoçya galler vs.) ve birleşik krallığı oluşturan kuzey irlanda bağımsız katılır.

olimpiyatlarda birleşik krallık denir çünkü diğer ülkeler bağımsız katılmaz. birleşik krallık olarak katılırlar.
0
NightBringer
(20.11.19)
(1)

Laptop Sorusu v986932

winston
Biliyorum sıkıldınız ama teknolojinin hızına yetişilmiyor amk o yüzden sormak durumundayım.Yapılacak işler:web siteleri hazırlama, bir miktar kodlamaoyun oynanmayacakzaman zaman photoshop-illustrator tarzı programlar ama devamlı ihtiyaç değilpil süresi önemlisistem için ssd, depolama için de normal
Biliyorum sıkıldınız ama teknolojinin hızına yetişilmiyor amk o yüzden sormak durumundayım.

Yapılacak işler:
web siteleri hazırlama, bir miktar kodlama
oyun oynanmayacak
zaman zaman photoshop-illustrator tarzı programlar ama devamlı ihtiyaç değil
pil süresi önemli
sistem için ssd, depolama için de normal hdd olsa on numara olur.

fiyat 3-4 bin arası, ne yazık ki üstüne çıkılamıyor.

bu özelliklerde araştırma yaparken şuna denk geldim www.amazon.com.tr

bu hdd'si olmasa da diğer kriterlere uyuyor gibi. extra hdd slotu var mıdır bunun? yoksa cd sürücüsünü mü çıkarmak gerekir?

başka önereceğiniz laptop var sa onlara da bakmak isterim. (sağlamsa ikinci el de olur)
0
winston
(20.11.19)
Sizin duyurunun iki üstünde aynı bütçelerde bir tavsiye sorusu daha vardı. Aynısını yazayım. Ssd olsun, ssdnin türünü öğrenin, ssd'nin yanında sata3 giris hdd veya ikinci bir ssd'ye genişleme yuvası olsun, m2 ssd yuvasi da olabilir. Ram slotlarına bakın. İşlemci, ekran karti ve panel degistiremeyeceginiz donanımlar. Bunlari araştırmak için markanin global sayfasından ürünün kodunu girip destek kısmından detayli teknik özelliklerini ve broşürlerini kataloglarını inceleyin. Attiginiz linkteki makine hd yani 1366×768 panel, 4bin lira verecekseniz full hd olsun bir zahmet. Photoshop adobe kastiracaksaniz harici grafik yongası olsun en azından yarı yolda bırakmayacak kadar, dahili ekran kartli alet almayın. Pil önemliyse intel u serisi işlemci alacaksaniz zaten i5. Veya amd ryzen 5 tercih edin pili bir miktar büyük kapasiteli olur 7 8 saat gider.
0
karacigerim vur kadehlere
(20.11.19)
(7)

Wifi telefonda hızlı pc'de yavaş!!

se se ge
MerhabalarAynı wifi hattına cep telefonu ile bağlanıp 20 mbps hız alırken pc ile bağlanınca 2-3 mbps falan ancak alıyorum. Bilgisayarda torrent vs hiçbir şey çalışmıyor. Bunun sebebi ne olabilir günlerdir kurtulamadım bu sorundan. Fikri olan varsa yardımcı olabilir mi lütfen.
Merhabalar
Aynı wifi hattına cep telefonu ile bağlanıp 20 mbps hız alırken pc ile bağlanınca 2-3 mbps falan ancak alıyorum. Bilgisayarda torrent vs hiçbir şey çalışmıyor. Bunun sebebi ne olabilir günlerdir kurtulamadım bu sorundan. Fikri olan varsa yardımcı olabilir mi lütfen.
0
se se ge
(20.11.19)
bilgisayarının wifi adaptörü sıkıntılı olabilir, sürücüsü sıkıntılı olabilir, geri planda update yapıyordur. windows update gerçekten berbat kasıyor bilgisayarı eğer windows kullanıyorsan.
0
reanarchy
(20.11.19)
Tarayıcıda VPN eklentisi varsa açık kalmış olabilir, başıma geldi.

PC eski ise wi-fi alıcısı yavaştır.
0
John Bloor
(20.11.19)
Maalesef sorun bu sayılanlar değil sanırım çünkü bazen kız arkadaşım film seyretmeye gelirken kendi bilgisayarını getiriyor (Apple baya yeni bir model) ama onda da aynı sıkıntı oluyor. Çıldırtan bir sorun haline geliyor bi yerden sonra
0
🌸se se ge
(20.11.19)
evde duran packard-bell marka laptopta bir benzerini yaşıyorum. ayarları nasıl değiştirirsem değiştireyim, laptop'ı pille çalıştırdığımız zaman internet çok çok yavaş oluyor. elektriğe bağlayınca canavar gibi oluyor. aynı problem macbook pro'mda yok mesela.

bu yüzden önerim elektriğe bağlayın.
0
co2s2
(20.11.19)
Telefondan ne kadar alıyorsunuz hız, bilgisayardan ne kadar?
0
synthetic a priori
(20.11.19)
Bilgisayarın wifi adaptörü sıkıntılı olabilir +1

ISS'nin verdiği modem aşırı dandik olabilir. Hatta en büyük ihtimal bu olabilir. Bende de bir tane var o lanet olasıcalardan. Modemin kanal ayarlarını düşürebilirsiniz. Düşük kanalları seçerseniz bağlantı kalitesi artar, yüksek kanalları seçerseniz hız artar. Ama bir süre sonra yine ayar yapmanız gerekir.

Modemi elektronik cihazlardan uzakta bir yere koyun ki bu cihazların yaydığı dalgalar wifi sinyal kalitesini bozmasın. Mümkünse modemi etrafı açık bir yere koyun, dolap içine falan koymayın.

Ama bunlar geçici çözümler. En iyisi siz bir tane wifi sinyal güçlendirici alın ve bu soruna elveda diyin. Çünkü ben de aynı şeyi yaptım ve bilgisayarın başında sövmediğim bir an olmazken internetin keyfini çıkarıyorum artık. Eğer almayı düşünürseniz ethernet girişi de olan güçlendiricilerden alın ki bilgisayarınıza modem gibi bağlayın. Ben şunu almıştım, 1 ay falan olmamıştır belki indirimlerde 150 TL falan oluyor. Son derece de memnunum.
www.hepsiburada.com
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(20.11.19)
ethernet kablosu varsa bir de onla deneyin.
0
curious mind
(20.11.19)
(5)

vergi rekortmenleri

black mamba
şu listeye göre vergi veren biri yıllık ne kadar kazanıyordur? bir de bu listede kimler oluyor? yani rahmi koç'un kendi kazancıdır değil mi? yani holding üzerinde olan hakkı ile kazandığı değildir. tam ifade edemedim sanırım :/https://i.sozcu.com.tr/wp-content/uploads/2019/11/20/20kasimvergigraf.jpg
şu listeye göre vergi veren biri yıllık ne kadar kazanıyordur? bir de bu listede kimler oluyor? yani rahmi koç'un kendi kazancıdır değil mi? yani holding üzerinde olan hakkı ile kazandığı değildir. tam ifade edemedim sanırım :/

i.sozcu.com.tr
0
black mamba
(20.11.19)
bu vergiyi de oluşturan tutar, rahmi bey'in koç holding'deki hisselerinden kazandığı kâr payları.
0
kibritsuyu
(20.11.19)
Orada yazan isimlerin kişisel kazançlarından alınan vergi.

Yani Rahmi KOÇ'un Koç holding hariç başka yerlerden de gelirleri olabilir, diğerlerinin de tabi ki.

Bu vergi kazancın ortalama %20'si olsa kazancın tamamını hesapla.
0
John Bloor
(20.11.19)
sözcü'den değil de gelir idaresi'nin sitesinden bakarsanız ne kazancı olduğu yanlarında yazıyor.

www.gib.gov.tr

rahmi koç için menkul sermaye iradı. yani kâr payı geliri diyor.

mesela "KENDİNE AİT VEYA KİRALANAN GAYRİMENKULLERİN KİRAYA VERİLMESİ VEYA LEASİNGİ" yazanlar var. bunların tamamı kira geliri.hani mart'ta kira geliri beyannamesi soruyorsunuz ya, onlar işte.
0
kibritsuyu
(20.11.19)
o zaman 10 milyon vergi veren 50 milyon kazanmış oluyor değil mi?

acun 6 milyon vergi vermiş bu nasıl oluyor? sanırım asıl vergiyi kanalla kurumlar vergisi olarak veriyordur değil mi?
0
🌸black mamba
(20.11.19)
kazancın %20'si değil. gelir vergisi bu, dilimli tarife. hani ücretliler de üst dilime giriyor ya, bunlar da aynen öyle. rekortmenler herhalde en üst dilimden (%35) vergi ödüyorlardır.

acun'un faaliyeti sunuculuk yazıyor. tv kanalı kendi kazandığını ayrıca kurumlar vergisinde beyan ediyordur. bu muhtemelen kanaldan tamamen bağımsız olarak, kendi sunuculuk vs. faaliyeti için kendi şahıs veya serbest meslek işletmesinden kazandığı para.

www.gib.gov.tr

şuradan yıllara göre inceleyin, ilginç isimler var. mesela acun neredeyse her sene listeye girmiş. önceki yıllarda acun'dan başka sahne işi yapan bir de cem yılmaz girmiş. 2012'ye gittiğimizde bir de aysel gürsaçer'i (seda sayan) görüyoruz sanatçı olarak.

10 yıldır şu listeye girmiş sanatçı tayfasından 3 kişi var. acun ılıcalı, cem yılmaz, seda sayan.

bölüm başına yüzbinler kazanan diriliş ertuğrul'lar, koca stadyumları dolduran, bir sahneden yüzbinler alan meşhur meşhur şarkıcılar falan hiçbiri yok.
0
kibritsuyu
(20.11.19)
(2)

Elektrik faturasi hk

Olric
Gecen ay gelen faturada tuketim bedeli az oldugu icin faturalandirilmadi yaziyordu. O kadar az olmasi imkansiz ama sormayi unuttum. Bu ay gelen elektrik faturamda enerji tuketim bedeli 142 tl yaziyor. Altinda da gecmis guvende bedeli iade 90 tl yaziyor. Odenecek tutar 86. En asagida da onceki fatura
Gecen ay gelen faturada tuketim bedeli az oldugu icin faturalandirilmadi yaziyordu. O kadar az olmasi imkansiz ama sormayi unuttum. Bu ay gelen elektrik faturamda enerji tuketim bedeli 142 tl yaziyor. Altinda da gecmis guvende bedeli iade 90 tl yaziyor. Odenecek tutar 86. En asagida da onceki fatura tuketiminiz 91.566 k Whdir. ..... nolu hesabiniza ait 90 tl guvence bedeli alacaginiz bu faturadan mahsup edilmistir.
Normalde gelen elektrik faturasi 55 lira.
Gecen ayki faturayi buna ekseler bile 142 lira cok fazla. Bu fatura neden boyle bilen var midir? Guvence hesabi iadesi nedendir?
0
Olric
(20.11.19)
muhtemelen yeni taşındınız buraya ya da yeni bir abonelik. önceki aboneliğinizin bedeli yansıyor bu 90 tl ondan kaynaklı.

142 tl'ye de ilk açılım ücreti falan yansımıştır belki. ya da yeni aboneliğin güvence bedelini taksit taksit faturaya yansıtmışsınızdır.
0
reanarchy
(20.11.19)
Tasinali 1 seneden fazla oluyor aslinda bu ayrintiyi yazmayi unutmusum.
0
🌸Olric
(20.11.19)
(67)

Geleneksel Ekşi Duyuru Yılbaşı Çekilişi - 2020

kaptan maydanoz
herkese merhabalar. bu yıl yılbaşı çekilişi için organizasyonu üstüme aldım. aralık ayının ilk haftası kura çekilsin, hediye düşünmeye de vakit kalsın daha iyi olur. o güne kadar da katılım isteklerinizi duyuruya cevap olarak yazabilirsiniz. yeni katılımcılar eklendikçe duyuruyu editleyeceğim.+-+-+-
herkese merhabalar. bu yıl yılbaşı çekilişi için organizasyonu üstüme aldım. aralık ayının ilk haftası kura çekilsin, hediye düşünmeye de vakit kalsın daha iyi olur. o güne kadar da katılım isteklerinizi duyuruya cevap olarak yazabilirsiniz. yeni katılımcılar eklendikçe duyuruyu editleyeceğim.
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+---+--

**Not: Önceki senelerde çekilişe katılıp hediyesini alamamış kişilerin, eşleştikleri kullanıcıları mesaj yoluyla iletmeleri halinde organizasyon bu bilgilere göre gerçekleştirilip ilgili kişiler çekilişe dahil edilmeyecektir.

**Not: Minimum tutar ne kadar olmalı? Bana özelden yazabilirsiniz onu da ortak kararla belirleyelim. (Güncelleme - 35 TL olsun dedi çoğunluk)
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
Tarihler;
30 Kasım - çekiliş
7 Aralık - eşi iletişime geçmeyenler için ayrı çekiliş
1 Ocak - hediyelerin son gönderim tarihi

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

kaptan maydanoz
epistemic_regress
busewitch94
grigri
kendi helvasını kavuran zombi
Etna
tuborg yesili
Snd88
gucune giden kaplumbaga
IcedFlames
mikmik
neorealism
naaaan
E.
Big bada bum bum
datnet
burchak
babafingo
mkrk
rakicandir
infernalcadre
wendyangelamoiradarling
Pati
Avoiding The Puddle
avianthem
milletin efendisi olmaya gelen adam
murtiii
r evolution
balpolen
livaneli_kadir
sanat guresi
janderzel zartanyan
Phoebe
choclatetekila
brussss
desdenova34
melodiaa
siyah gece
blue rebel motorcycle club
senolll
birbilsem
tthet
catch
bir ileti paylastim
platoniclover
heidi'nin dedesi
porn star
yirmisantim
neymis
tss
gap
smellofsoul
vasilias
aaasosyal
emfuzi
benbirbenibulup
qxgviper
westblack
jimicik
potsdamer
surfile
frkn83
drystedb efficacious
elbar
rotkody
0
kaptan maydanoz
(20.11.19)
Biri daha duyuru açmıştı. Hatta tarihleri falan yazmıştı, uğramıştı bayağı. O arkadaş nerede acaba?
0
epistemic_regress
(20.11.19)
Hediye yollayacağımız insanı önceden bilsek daha iyi gibi. Duyurularına, cevaplarına dikkat kesilip ne tarz bir hediye yollayacağımıza karar verirdik.
0
epistemic_regress
(20.11.19)
Beni de yazabilirsiniz çekilişe. :)
0
epistemic_regress
(20.11.19)
Benide.
0
busewitch94
(21.11.19)
eklenelim +
0
grigri
(21.11.19)
Yazışalım bakalım.
0
etna
(21.11.19)
beni beni de :)
0
kendi helvasını kavuran zombi
(21.11.19)
+1
zaman asiri hizli geciyor
0
tuborg yesili
(21.11.19)
+1
0
snd88
(21.11.19)
ben de katılıyorum.
0
gucune giden kaplumbaga
(21.11.19)
Her zamanki gibi
+1
0
IcedFlames
(21.11.19)
Bende
0
mikmik
(21.11.19)
yazın beni de
0
neorealism
(21.11.19)
+1
0
naaaan
(21.11.19)
+1
0
E.
(21.11.19)
+1
0
Big bada bum bum
(21.11.19)
yaz beni.
0
datnet
(21.11.19)
+1 :)
0
burchak
(21.11.19)
Geçen sene ben de mağdur oldum hediye gönderdim ama alamadım. Benim kırılan kalbim ne olacak? :(
0
sydney
(22.11.19)
+1
0
babafingo
(22.11.19)
+1
0
mkrk
(22.11.19)
Geçen sene yapan arkadaş bu işi hakkıyla yapmıştı. İletişime geçmeyenler için ek bir çekiliş yapmıştı ayrıca son gönderim tarihi 1 ocak demişsiniz ama hangi kargo açık olur o gün ya da kim ayık olur? Bence son gönderim tarihi 1 hafta öncesi olmalı ki hediyeler insanlara yılbaşından önce ulaşsın. Bir de bizim insanımız tembel, yarın gönderiyorum yazar 3 hafta sonra yollar.

Bunun dışında beni de yazın. Geçen sene aldığım hediye çok kıymetliydi.
0
rakicandir
(22.11.19)
+1
0
infernalcadre
(22.11.19)
ben de varım :)
0
wendyangelamoiradarling
(22.11.19)
+1

geçen seneki hediyemi çok sevmiştim <3
0
pati
(22.11.19)
Beni de ekleyebilirsiniz.
0
Avoiding The Puddle
(22.11.19)
ben de ben de.
0
avianthem
(22.11.19)
Yazın lütfen
0
milletin efendisi olmaya gelen adam
(23.11.19)
Rica edeceğim beni de ekler misiniz?
0
murtiii
(23.11.19)
Ben de katilmak isterim.
0
balpolen
(23.11.19)
Kaç gündür, ha bugün ha yarın diye diye girdim duyuruya :)
5. kez evet diyorum, beni de yazın listeye efenim :)
0
livaneli kadir
(23.11.19)
beni de ekler misiniz listeye?

geçtiğimiz sene hediyesini alamayanlardanım. dolandırıcı arkadaşın nick'ini bir yerden bulup yazarım.
0
sanat guresi
(23.11.19)
Gonderim tarihi absurd olmamis mi?
Beni de ekleyin lutfen.
0
janderzel zartanyan
(23.11.19)
+1 please
0
Phoebe
(23.11.19)
beni de ekler misiniz acaba
0
choclatetekila
(24.11.19)
bende katılayım,
0
brussss
(24.11.19)
+1 lütfen :)
0
desdenova34
(24.11.19)
ben de katılayım :)
0
melodiaa
(24.11.19)
ben de lütfen
0
siyah gece
(24.11.19)
beni de ekleyebilirsin.
0
blue rebel motorcycle club
(24.11.19)
Ben de katılmak isterim. Yurtdışı ama daha önceki senelerde sorunsuz gönderenler oldu yabancı sitelerden. Bana alacak kişinin isteğine göre yurtiçi bir çözüm bulmaya çalışabilirim.
0
senolll
(25.11.19)
Beni de ekle dostum
0
birbilsem
(25.11.19)
+1 :)
0
tthet
(25.11.19)
+1 please
0
catch
(25.11.19)
Beni de ekler misiniz?
0
bir ileti paylastim
(25.11.19)
+1
0
platoniclover
(25.11.19)
yılbaşı güzeldir yaz beni de hocam.
0
heidi'nin dedesi
(25.11.19)
+1
0
porn star
(26.11.19)
Beni de yazın
0
yirmisantim
(26.11.19)
Beni de ekleyin bakalım
0
neymis
(26.11.19)
Bu yıl da varım, beni de yazın lütfen.
0
tss
(26.11.19)
+1
0
gap
(26.11.19)
+1
0
smellofsoul
(27.11.19)
yaz şekerim :)
0
vasilias
(27.11.19)
+1
0
aaasosyal
(27.11.19)
Beni de yazın lütfen
0
emfuzi
(28.11.19)
beni ekler misin? teşekkürler.
0
benbirbenibulup
(28.11.19)
geleneksel çekilişte bende varım.
0
qxgviper
(28.11.19)
geçen yıla göre katılım çok düşük kalmış. Bir önceki yıla göre çok daha düşük. Herhalde ekonomi yılbaşı konusunda da hissettiriyor.

beni de yazabilirsin :)
0
westblack
(29.11.19)
beni de ekler misiniz?
0
jimicik
(29.11.19)
+1
0
potsdamer
(29.11.19)
Bende katılmak istiyorum.
0
frkn83
(29.11.19)
merhaba,

beni de ekleyebilir misiniz? bu sene 5. olacak sanırım! :)
0
drystedb efficacious
(29.11.19)
elbar da katilmak istiyor.
0
elbar
(29.11.19)
Beni de ekleyebilir misiniz?
0
rotkody
(30.11.19)
Arkadaşlar bugün akşam 3 4 gibi çekilişi yayınlarım diye planlıyorum. O saate kadar katılmak isteyenler yazabilir :)
0
🌸kaptan maydanoz
(30.11.19)
Bu yılki çekiliş erken olmuş ve katılım da diğer senelere göre az. Ben de 4 senedir katılırım bu etkinliğe ama bunu kaçırdım..
0
4seneayniyerdeduramam
(01.12.19)
(2)

8 vizenin 6'sına girmemek

isimsiz uye
hepsi için raporum var. bir sıkıntı olur mu sizce?
hepsi için raporum var. bir sıkıntı olur mu sizce?
0
isimsiz uye
(20.11.19)
gerçekten hastaysan sorun yok, yok çalışmadığın için girmediysen senin iş sakat. okullar pek sorun çıkartmıyor bu konuda, hocalar da zaten daha zor soruyor.
0
montreal
(20.11.19)
yönetmelikte böyle bir şey varsa sorun olmaz.
0
curious mind
(20.11.19)
(1)

İthal ikameci sanayileşme dönemi

phoera
1960-1980 yılları arasındaki, dış ticaret ve kur politikaları ile iktisadi planlama üzerine yazılmış kitap önerisi olan var mıdır? Genel ithal ikame konulu kitaplar da olur. Şöyle bir makale var bak kesin okumalısın derseniz o da olur tabii ki.
1960-1980 yılları arasındaki, dış ticaret ve kur politikaları ile iktisadi planlama üzerine yazılmış kitap önerisi olan var mıdır? Genel ithal ikame konulu kitaplar da olur. Şöyle bir makale var bak kesin okumalısın derseniz o da olur tabii ki.
0
phoera
(20.11.19)
Kalkınma ekonomisi ve kalkınma yeniden isimli kitaplarda bu konulara kısmen değiniliyor.
0
se se ge
(20.11.19)
(6)

Premiere kullananlar acil bakabilir mi lütfen, baya acil :(

gadlemler
elimde bir video var. ekran boyutunun yarısına yakınını kullanmayacağım. yani videonun sol tarafında duran kadını kesmeliyim, sağ yandan bir bölüm gerekiyor bana. Bunu nasıl işaretleyebilirim. kesme deyince hep uzunluğunu kesme videoları çıkıyor bulduramadım.
elimde bir video var. ekran boyutunun yarısına yakınını kullanmayacağım. yani videonun sol tarafında duran kadını kesmeliyim, sağ yandan bir bölüm gerekiyor bana. Bunu nasıl işaretleyebilirim.

kesme deyince hep uzunluğunu kesme videoları çıkıyor bulduramadım.
0
gadlemler
(20.11.19)
O videoya timelineda çift tıkla, sol üstte (arayüzü değiştirmediysen) video çıkacak. Onun sağ sekmelerine bak birinin altında(effect controls) "motion"olmalı. Onun altına girince de scale, rotation, pozition var. Onlarla ayarlarsın.

helpx.adobe.com

İzlediğin ekrana (sağ ekran)çift tıklayıp mouse ile yapmayı da dene ama sen bi yine :) onun da olması lazım. Manüel yolu benim dediğim ama.
0
nhk ni youkosu
(20.11.19)
motion veya crop ayarlarıyla halledebilirsiniz
0
y e k
(20.11.19)
crop ile
0
porn star
(20.11.19)
video önizleme ekranındayken videoya çift tıklarsan transform olayı otomatik açılıyor zaten. ordan sağa sola çekerek istedğiin gibi ayarlayabilirsin. adam bilse zaten croplar, crop ile yazmışsınız... bilgisayarla yazsaydın kral.
0
Tears of Devil
(20.11.19)
ben hala yapamadım :(
0
🌸gadlemler
(21.11.19)
Hocam hala yapamazsan akşam birlikte yapalım.
0
Tears of Devil
(21.11.19)
(1)

Wix Internet Explorer'ı desteklemiyor mu?

msb
Wix'te hazırladığım site Chrome, Safari gibi browser'larda gayet iyiyken Explorer'da epey sıkıntılı görünüyor.Wix'in sitesinde de supported browsers kısmında Explorer görünmüyor. Sonradan öğrenmiş oldum ve biraz saçma geldi.Explorer kullanıcıları benim sitemi göremeyecek mi şimdi? Bi çözümü olabilir
Wix'te hazırladığım site Chrome, Safari gibi browser'larda gayet iyiyken Explorer'da epey sıkıntılı görünüyor.

Wix'in sitesinde de supported browsers kısmında Explorer görünmüyor. Sonradan öğrenmiş oldum ve biraz saçma geldi.

Explorer kullanıcıları benim sitemi göremeyecek mi şimdi? Bi çözümü olabilir mi?
0
msb
(20.11.19)
IE çok eski olduğu için ve web developmentta bir çok standart değiştiği için desteklenmemesi çok normal. IE'de de düzgün görünmesi için ekstra bir çaba harcanması gerekiyor ve bu çabaya değecek kadar IE kullanıcısı yok artık.
0
synthetic a priori
(20.11.19)
(2)

Parol alkol

owaki
Nasıl sonuçlanabilir? Henüz ikisini de tüketmedim
Nasıl sonuçlanabilir? Henüz ikisini de tüketmedim
0
owaki
(20.11.19)
Doktor değilim, o sebepten de doktor önerisi olarak anlaşılmasını istemem, ama NHS bir sıkıntı olmadığını söylüyor (Parol'ün içeriği parasetamol): www.nhs.uk
0
introducial
(20.11.19)
Ben çok içtim öyle, bi şey olmadı.
0
antihero
(20.11.19)
(3)

kac otobusune bineyim?

jimicik
hafta ici 7:30'daki ic hatlar ucusu icin zincirlikuyu'dan yeni havaalanina gitmek uzere havaist'e binecek kisi sabah 5:30'daki otobuse binse vakitlice ucagina yetisir mi?
hafta ici 7:30'daki ic hatlar ucusu icin zincirlikuyu'dan yeni havaalanina gitmek uzere havaist'e binecek kisi sabah 5:30'daki otobuse binse vakitlice ucagina yetisir mi?
0
jimicik
(20.11.19)
Ne olursa olsun yol için (trafik yoksa) 1 saat derim.
1 saat erken ulaşmak ise riskli bence.
(yeni havalimanini hiç kullanmadım, tahmin sadece)
0
kisa
(20.11.19)
sabahin cok erken saati diye hizli gidecegini dusundum. yoksa 90dk yaziyor yenihavaalanina.
0
🌸jimicik
(20.11.19)
zincirlikuyu'dan tahminim 30 dk sürer maksimum. 1:30 saat kalır ve içhat uçuşu için yeter.
0
reanarchy
(20.11.19)
(1)

Batikon ve oksijen suyu

stejerners
Açık yaranın üzerine mi yoksa çevresine mi sürülür? Bir hemşire sasece çevresine sürülür dedi, doktor ise yaranın üzerine sürdü. Hangisi doğru? Doktor arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
Açık yaranın üzerine mi yoksa çevresine mi sürülür? Bir hemşire sasece çevresine sürülür dedi, doktor ise yaranın üzerine sürdü. Hangisi doğru? Doktor arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
0
stejerners
(20.11.19)
Bir kaç kez sağlık konusunda eğitim aldık. ama çok uzun zaman önceydi. Hatırladığım kadarıyla baticon yaranın üstüne değil, çevresine sürülür diye biliyorum.
0
Erva
(20.11.19)
(2)

spor sonrasi kas agrisi

monicapp
2 hafta once agirlik kaldirma antremanlarina basladim. vucudum alisik olmadigi icin hep bir agri olurdu ama bu sefer dirsegimin ic kesiminde ciddi bir agri var(halter curl hareketinden sonra) 1 2 gun ara verdim haliyle. bu agriyi gecirmek icin ne yapabilirim? belki de ciddi anlamda sakatlandim farki
2 hafta once agirlik kaldirma antremanlarina basladim. vucudum alisik olmadigi icin hep bir agri olurdu ama bu sefer dirsegimin ic kesiminde ciddi bir agri var(halter curl hareketinden sonra) 1 2 gun ara verdim haliyle. bu agriyi gecirmek icin ne yapabilirim? belki de ciddi anlamda sakatlandim farkinda degilim
0
monicapp
(20.11.19)
iyi isinmadan, iyi esnemeden agirlik altina girme. beklemekten baska sey yok. bacak calis, kos falan bu arada.
0
alperz
(20.11.19)
kas yırtılması olabilir doktora gidin. Bir süre sonra bir anda lifler atabilir
0
anten
(20.11.19)
(2)

dizi oyuncuları

Stoneface
aldıkları yüksek ücretlere karsı, vergi veriyorlar mı?
aldıkları yüksek ücretlere karsı, vergi veriyorlar mı?
0
Stoneface
(20.11.19)
Bizim duyduğumuz rakamlar maliyenin de bildiği rakamlar, evet veriyorlar. Bu rakamların haricinde kayıt dışı gelirleri de olabilir.
0
John Bloor
(20.11.19)
tabi ki. gelir beyanı esastır. devlet daima geliri vergilendirir.
0
baldan kaymak
(20.11.19)
(1)

Mecidiyeköy veteriner önerisi

wanderernotlost
Mecidiyeköy'de bildiği güvenilir veteriner olan var mıdır? Limon veteriner kliniği var yorumları iyi olan ama bilemedim.
Mecidiyeköy'de bildiği güvenilir veteriner olan var mıdır? Limon veteriner kliniği var yorumları iyi olan ama bilemedim.
0
wanderernotlost
(20.11.19)
azra veteriner kliniği azra hanım çok iyidir
0
suicides underground
(20.11.19)
(5)

şule çet davası'nda savcının müebbet istemesi ne anlama geliyor?

for day to break
yani az çok belli oldu mu sonuç? yoksa değişme ihtimali de var mı?
yani az çok belli oldu mu sonuç? yoksa değişme ihtimali de var mı?
0
for day to break
(20.11.19)
Değişme ihtimali tabii ki var. Karar heyetin.
0
Mistyimage
(20.11.19)
Savcının 15 sene istediği dosyada beraat aldırdım övünmek gibi olmasın :)
0
Mistyimage
(20.11.19)
@Mistyimage, nasıl bir olaydı merak ettim?
0
🌸for day to break
(20.11.19)
@Mistyimage evet savcı nasıl savcımış ki 15 yıl istemiş ilginç tabi: şule çet olayında dosyayı bilmemekle birlikte savcı müebbet istemişse büyük ihtimal 20 küsür yıl vericek mahkeme topuda atacak yargıtaya.
0
denklemci
(20.11.19)
Uyuşturucu ticareti dosyası. Evet hem soruşturma savcısının hem duruşma savcısının nasıl savcılar olduğunu,memlekette her an güme gidebileceğinizi anlayın işte. Hatta ben soruşturma savcısını "nasıl savcıymış bu" diye merak edip araştırdım başsavcı vekili yapmışlar.
0
Mistyimage
(20.11.19)
(12)

Sari isik mi Beyaz Isik mi?

hede hodo
Yeni yaptirdigimiz bir banyo var. Fayansalar biraz siyahli olacak. Klozet beyaz. 1- Sizce sari mi olmali beyaz mi?2-Onerebileceginiz model marka olur mu?Ben sari isikciyim bu arada. Ortami daha guzel gosterdigini dusunuyorum. Ama fikrinizi alayim..
Yeni yaptirdigimiz bir banyo var. Fayansalar biraz siyahli olacak. Klozet beyaz.
1- Sizce sari mi olmali beyaz mi?
2-Onerebileceginiz model marka olur mu?

Ben sari isikciyim bu arada. Ortami daha guzel gosterdigini dusunuyorum. Ama fikrinizi alayim..
0
hede hodo
(20.11.19)
6500k önerim
0
masseter
(20.11.19)
ikea'da gün ışığı ampülleri var, beyaz ışık kadar rahatsız etmiyor beni bir sarıcı olarak.
0
givemesomesubstance
(20.11.19)
Beyaz ışığın olumsuz psikolojik etkileri olduğunu duymuştum. Ama banyoda önemli değil ikisini de deneyin.
0
Mistyimage
(20.11.19)
Her odaya Gün ışığı.
Beyaz ışık giren ev, yanmış yağ kokan haftada 1 kere yıkanan çomar evidir.
0
super kahraman olsaydim baba olurdum
(20.11.19)
beyaz ışık
0
Goldstein
(20.11.19)
@super kahraman olsaydim baba olurdum
Mesela 4000k gun isigi mi?

www.hepsiburada.com
0
🌸hede hodo
(20.11.19)
ben beyaz ışıkçıyım. gün ışığı ve sarı ampuller beni rahatsız ediyor bu sebeple katlanamıyorum.
zaten okulda hastenede işte her yerde genelde beyaz ışık kullanılıyor olduğu için sanırım bilinçsiz de olsa bir adaptasyon oluşuyor bünyede.
0
ezkaza
(20.11.19)
Sarı ışık.

Bu arada güneş ışığı beyazdır:) (5600k civarı) herkes gün ışığı diye sarı ışık alıyor satıyor ama o iş öyle değil. Bu bilgiyi bırakıp gideyim.
0
nhk ni youkosu
(20.11.19)
4000k-3000k-6400k ampulün markasına göre değişiyor sanırım ama bence aynaya bakınca ne kadar da güzelim hissi yaratan 3000k ampuller oluyo genelde :)
3500k ve üstü ile aynaya bakıp ne çok cilt kusurum varmış diye depresyona girebilirsiniz.
0
super kahraman olsaydim baba olurdum
(20.11.19)
sarı +1

ben de üstteki gibi bir dip not yapayım.

sarı ampullerin güneş ışığından dolayı tercih edildiğini ve aslında güneşin de sarı olmadığını söylemişler üstte.

sarının tercih edilmesi bir yerlerden aklımda kaldığı kadarıyla güneş ışığından dolayı değil, ateş ışığının verdiği renkten dolayı. ateş rengi sarı ampullerle benzer olduğundan ve insanevladının da evrimsel süreçte bu renge yatkın olmasından dolayı sarı ampuller daha doğal geliyormuş sanırım. kaynak yok ama malum yer de olabilir:))
0
jamiro
(20.11.19)
Evin tüm ışıkları sarı olduğunda zaten rengin sarı olduğunu fark etmiyorsunuz. Geceleri beyaz ışığın (yani sakıncalı oranda mavi bileşen) uyku dengesini bozduğu bilindiği için sarı olmalı. Ama mesela traş vs için sabahları kullanılan ikinci bir ışık daha varsa o beyaz olabilir. Okul, iş vs ortamlarda beyaz kullanılır çünkü gece vakti orada bulunmuyorsunuz zaten.
0
mikro patlama
(20.11.19)
benim zevkime göre olanı tabii ki de sarı ışık.
beyaz ışık bulunduğu ortamı otogar tuvaletine benzetiyor nedense.
0
neorealism
(20.11.19)
(7)

Budapeşte

malwethiel
Gezme yeme içme tavsiyelerinizi alırım, teşekkürler.
Gezme yeme içme tavsiyelerinizi alırım, teşekkürler.
0
malwethiel
(20.11.19)
Gecesinde szimpla kert‘e gidin, pisman olmazsiniz, epey iyi.
0
Deathrow
(20.11.19)
kazinczy utca'da Karavan
0
bordeaux
(20.11.19)
İyi gulaş için Getto Gulyas. Ama rezervasyon yaptırın bir gün önceden
0
bordeaux
(20.11.19)
Vaktiniz varsa açık havada termal havuz var. szyenchi bath
0
Mistyimage
(20.11.19)
Retro Langos Büfede langos ye.
Street Food Karavan diye bir yer var, oraya mutlaka git. Ufak bir çıkmaz sokak. İçinde 8-10 tane karavan var. Her biri bir restaurant. Bar da var. Biranı alıp, istediğin yerden yemeğini alıp takılıyorsun. Hemen girişte sağda ismini unuttuğum bir burgerci var. Onu tavsiye ederim, başarılı.
Porter's puba git. Akşam 6ya kadar yanılmıyorsam happy hour var, bira sudan ucuz. Litrelik Hunter's 10 liraya falan geliyordu bu yaz. Bu happy hour olayı budapeştede bir çok yerde var sonradan anladığıma göre. Ama Hunter's her yerde satılmıyor. Pek sevilmiyormuş. Ben de aksine bayıldım, çok sevdim birayı. Hunter's satan nadir yerlerden biriymiş Porter's.

edit: barın adı pointer pubmış.
0
cay koy geliyorum
(20.11.19)
Kahvaltıda Zoska’ya gidebilirsiniz her şeyi harika özellikle pankek ve yumurtalı sandviçi.

Drum cafe’nin gulaşı güzeldi ama dikkat akşam kalabalık olabiliyor.

Termal havuzlara gidebilirsiniz
0
helena
(20.11.19)
hızlı kahvaltı/atıştırmalık için bagel inez shop. taze ve lezzetliydi herşey.
0
zihua
(20.11.19)
(2)

İnternetten mobilya almaya ilişkin öneriler

kitap arasında kalmış silgi tozu
Merhaba,Eve bayağı bir eşya alacağım ama mobilyacıdan alma veya farklı yerleri gezme şansım yok. İnternetten seçerek alacağım.İnternette birçok marka var. Önerdikleriniz veya uzak dur dedikleriniz nelerdir? Bunun dısında secerken nelere dikkat etmeliyim?Alacaklarım: Banyo dolabı, dresuar, ahşap-meta
Merhaba,

Eve bayağı bir eşya alacağım ama mobilyacıdan alma veya farklı yerleri gezme şansım yok. İnternetten seçerek alacağım.

İnternette birçok marka var. Önerdikleriniz veya uzak dur dedikleriniz nelerdir? Bunun dısında secerken nelere dikkat etmeliyim?

Alacaklarım: Banyo dolabı, dresuar, ahşap-metal kitaplık, lambader, yemek masasına sandalye, sonraki aşamalarda ikili ve üçlü koltuk, belki sehpa.
0
kitap arasında kalmış silgi tozu
(20.11.19)
vivense'den memnunlar genelde
0
kenarortay
(20.11.19)
Ceviz masanı ben ayarlayabilirim
0
opitseri
(20.11.19)
(2)

odtu kutuphanesi

mariposa
baska universitede ogrenciyim, arkadas yardimi vs. disinda arastirma yapmaya geldim deyip girebilir miyim kampuse? veya bunun bir yolu yordami var midir?
baska universitede ogrenciyim, arkadas yardimi vs. disinda arastirma yapmaya geldim deyip girebilir miyim kampuse? veya bunun bir yolu yordami var midir?
0
mariposa
(20.11.19)
bir degisiklik olmadiysa giriliyordu
0
sweetoffice
(20.11.19)
normal şartlarda giremezsiniz. içeriden birinin ya da bir topluluğun sizi davet etmiş olması gerekiyor, girişe adınızı veriyorlar ve o şekilde kabul ediliyorsunuz. ya da resmi bir başvuru -rektörlüğe- yapıp öyle izin alacaksınız.
0
mehmed resad
(20.11.19)
(4)

Kanada'ya posta

theobserver
Merhabalar,Kanada'ya posta göndermem gerekiyor (en fazla 2 hafta içerisinde ulaşması gerekiyor). Hızlı ve ucuz firma arıyorum, önerilerinizi alabilirim.
Merhabalar,
Kanada'ya posta göndermem gerekiyor (en fazla 2 hafta içerisinde ulaşması gerekiyor). Hızlı ve ucuz firma arıyorum, önerilerinizi alabilirim.
0
theobserver
(20.11.19)
Her ülkede en ucuzu ulusal posta servisi oluyor, yani PTT
0
mirafiori
(20.11.19)
DHL, Fedex (TNT)
0
malheiros
(20.11.19)
@mirafiori PTT'nin ucuz olduğunu biliyorum fakat 2 hafta içerisinde ulaştırırlar mı?
0
🌸theobserver
(20.11.19)
dün brezilyaya kargo yolladım ptt 5 günde gider dediler fiyat 319 malumat. (sadece 2 parça kağıt)
0
monkey
(20.11.19)
(6)

İzmirli duyurucular Batı Lastik nasıldır?

mikahakkinen
sb. izmire lastik taktırmaya gideceğim firma hakkında bilgisi olan varsa paylaşabilir mi?
sb. izmire lastik taktırmaya gideceğim firma hakkında bilgisi olan varsa paylaşabilir mi?
0
mikahakkinen
(20.11.19)
Yenişehir (gıda çarşısı girişi) şubesinden lastik almıştım. Çok alakalılar sorulana cevap verip yardımcı oluyorlar, hatta lastik ebatı konusunda anlaşmazlık yaşamıştık takan personelle içeriden gelen usta bana hak verip 4 lastiği komple tekrar söküp taktırmıştı. Ürün gamı ve fiyat olarak çok çeşitli alternatif sunabiliyorlar, mutlaka gidin almasanız bile danışın derim.
0
synax
(20.11.19)
ben lastiklerimi pınarbaşındaki batı lastikten alıyorum. hiç sorun yaşamadım. tavsiye ederim.
0
false pretension
(20.11.19)
İzmirli ve önümüzdeki günlerde lastikleri değiştirmek isteyen bir sürücü olarak internet sitesine baktım.

Fiyatları güncelse hepsiburada ile karşılaştırdığımda bazı ürünleri biraz pahalı.
0
teknikekip
(20.11.19)
Bölasko'yu tavsiye ederim. Geçen sene hepsiburada'dan baktığım bir lastiği arayıp sorduğumda aynı fiyatı verdiler ki hepsiburada'dan alıp dışarıda taktırdığımda en az 100-150 tl para verirdim. Ayrıca geçen hafta şu www.hepsiburada.com aküyü 330 liraya taktırdım.
0
captainimsi
(20.11.19)
Lastik alırken tarihine dikkat edin
0
Mistyimage
(20.11.19)
@teknikekip telefonla aradım whatsapptan dönüş yaptılar fiyatların aynısı bir siteden daha aldım. telefonla sorarsanız daha farklı fiyat verebilirler belki?
0
🌸mikahakkinen
(20.11.19)
(5)

Endüstri mühendisliği öğrencisi için laptop tavsiyesi

glavina
Bir yakınımızın kızı bu sene bölüme başladı. En azından fakülte boyunca kullanacağı, sorun çıkarmayacak bir dizüstü bilgisayar arayışındalar. Kullanılan programları ve sistem gereksinimlerini paylaşabilir veya direkt marka-model önerisinde bulunabilirsiniz.
Bir yakınımızın kızı bu sene bölüme başladı. En azından fakülte boyunca kullanacağı, sorun çıkarmayacak bir dizüstü bilgisayar arayışındalar. Kullanılan programları ve sistem gereksinimlerini paylaşabilir veya direkt marka-model önerisinde bulunabilirsiniz.
0
glavina
(20.11.19)
Çok öyle sistemli bilgisayar isteyen bir bölüm değil bildiğim kadarıyla.
En az 4-5 sene kullanağı için şık ve modern olmalı bence önemli.
Min 1080p ekranı olmalı ki eziyet olmasın kullanmak.

Msi modern serisi var veya lenovo yine güzel tasarımları var.

Pili uzun gitsin hafif olsun vs.

Min 4000-5000tl harcamak gerek.

www.msi.com
Bu güzel bence. Kullanacağı programların altından kolayca kalkar.
0
masseter
(20.11.19)
Endüstri mh. için özel bir bilgisayar conf. ihtiyacı yoktur.
İntel i5 işlemcili ssd'li 1080 p ekranlı herhangi bir laptop hatta en ucuzu olabilir.
Bu özelliklerde 3500-4000 altı makine kaldı mı??
0
wolfg
(20.11.19)
endüstri mühendisliği yüksek lisansım bitiyor. tüm işlerimi MacBook Air ile yaptım. 4-5 sene ço rahat kullanır, hem hafif...
0
babilbaligi
(20.11.19)
özel bir bilgisayara ihtiyacı olmayacak +1
0
kablelvuku
(20.11.19)
sistem gereksinimi orta ve üstü olması yeter.
0
avatar is back
(20.11.19)
(8)

Lpg li aractan lpg yi sokturebiliyor muyuz?

stavro
Sikintili bir is mi? Teknik olarak ya da ekonomik olarak? Lpg li arac aldik ama lpg istemiyoruz benzinli istiyoruz diyelim?
Sikintili bir is mi? Teknik olarak ya da ekonomik olarak? Lpg li arac aldik ama lpg istemiyoruz benzinli istiyoruz diyelim?
0
stavro
(20.11.19)
Teknik olarak Sökülür ama ruhsata işli ise evrak kürek işleri de olacak.
0
kumulatifvergimatrahi
(20.11.19)
Maliyeti ne civarlari bulur?
0
🌸stavro
(20.11.19)
sırf benzinde kullanmak istiyorsanız sistemi söktürmenize gerek yok ki. siz yine benzinden devam edin hayatınıza. zaten bütün lpg sisteminin yüzde 85'i depo, yüzde 15'i geri kalan parçalar. 50 tl gaz atıp sistemi anahtardan kapatın ve unutun...

hem aracı satmaya kalkarken milletin aklında soru işareti uyandırır neden lpg söküldü diye
0
duster
(20.11.19)
Sistemi 2. el olarak verirseniz montaj yapan yerler bedavaya bile söker bence.

Neden istemiyorsunuz?
0
John Bloor
(20.11.19)
Abi ben arac benzinli olsun istiyorum. Otopark sorunu yasamayayim, ya da ne bileyim stepneyi bagaja koymayayim istiyorum.
Sebebi bu.
Bir de bunun yanisira lpg uyumsuzlugu gibi dertlerim olsun istemiyorum tabii motorda.
0
🌸stavro
(20.11.19)
yani lpg söktürmenin pek avantajı yok, ama isterseniz lpg servisi 1 saatte söker.
0
babilbaligi
(20.11.19)
dostum montajdan daha kısa sürede sökerler o sorun değil ama sonra delik deşik bir stepne yuvası ve bir sürü evrak işiyle uğraşırsın. üstte de dediğim gibi eğer düğmesinden kaparsan uyumsuzluk sorunu yaşamazsın zaten. uzun yıllar kullandım lpg'li araçlar, yaşadığım otopark sorunları o kadar azdı ki, hiç aklıma "lanet olsun lpg'nin de böyle dertleri vardı" demek gelmedi. hem sen km'de 25-26 krş yakmaya başladığın zaman anlarsın kıymetini.
0
duster
(20.11.19)
sökerler sıkıntı olmaz. evet lpg çok yer kaplıyor ve araca zararlı. lpg sökülse de motora verdiği zarar ileri de çıkabilir.
0
mikahakkinen
(20.11.19)
(9)

Avukat müvekkil iliskisi

kaputt
Selamlar, Sule Cet davasini takip ediyorum da aklima takildi. Mesela müvekkil birini öldürdü ve avukati onu savunacak. Burada müvekkil avukata cinayeti itiraf ediyor mu?Nasil bir iliski oluyor? Etmese avukatin savunmasi zor, karsi taraf aciklari yakalar zaten kendi de hisseder herhalde. Ama ederse d
Selamlar, Sule Cet davasini takip ediyorum da aklima takildi. Mesela müvekkil birini öldürdü ve avukati onu savunacak. Burada müvekkil avukata cinayeti itiraf ediyor mu?
Nasil bir iliski oluyor? Etmese avukatin savunmasi zor, karsi taraf aciklari yakalar zaten kendi de hisseder herhalde. Ama ederse de bu avukatlarda nasil bir vicdan etik adalet duygusu var da bile bile katili savunuyorlar? Belki bazilari ediyordur cünkü bile bile savunan kesin vardir. Ama nasil oluyor ya bu durum?
Isleri ise de sonra kendilerini vicdanlarini nasil rahatlatiyorlar?
0
kaputt
(20.11.19)
"bu avukatlarda nasil bir vicdan etik adalet duygusu var da bile bile katili savunuyorlar?"

şimdi katilin savunulacak nesi var? diye düşünürseniz kendiniz de bulabilirsiniz.

1)hafifletici sebepler var mı? kanunda öngörülmüş hafifletici sebepler var. var ise bunlar dikkate alınmalı.

2)eksiği olmasın da fazlası var mı? işlemediği başka suçlar, işlediğinden fazlası, bu kişinin üstüne yıkılıyor mu? yıkılabilir mi? buna engel olunmalı.

3)bir kere sınırlamaya başlarsak (katilleri kimse savunmasın!!!) bunun sınırlarının daraltılması o kadar hızlı olacaktır ki aklınız hayaliniz durur. türkiye'de zaten avukatlar sanki her şeye engelmiş avukatlar olmasa her şey güllük gülistanlıkmış gibi davranılıyor, hakimlere savcılara sorsanız "hep bizi uğraştırıyolar ya" falan diyorlar. onları da biliyoruz.
0
inekadam
(20.11.19)
teknik olarak katili değil katilin adil bir şekilde yargılanma hakkını savunuyorlar. adam öldürdü ama kendini savunmak için mi yoksa keyfi sebeple mi yaptı; öldürme amacı olmadan mı yoksa işkence ede ede mi öldürdü vs vs böyle bir çok duruma göre ceza da değişiyor. hiç ceza almamaktan müebbete kadar yolu var. adamın hakettiği ceza neyse ondan daha fazla almamasını sağlamak amaç. fakat bahsettiğin şule çet vb davalarda genelde medyada yer alma gibi aslında amacı hiç de iyi olmayan avukatlar savunuyor katilleri. en son ceren damar davasındaki prof ünvanlı dallamanın mahkemede yaptığı savunmanın üstüne twitter'dan paylaştığı mesajlar mesela en ufak bir iyi niyetinin olmadığının, tüm amacının adını duyurmak ve ego kasmak olduğunun en büyük kanıtı.
0
hadsafhada
(20.11.19)
Cevap veren arkadaslardan anladigim cinayet varsa avukat bunu biliyor degil mi?

Dediginiz savunmayi anliyorum ama sule ve benzeri davalarda sanki savunma hakki ya da bahsettikleriniz degil de, karsi tarafi da kötü gösterme pahasina sonuna ladar sucsuzlugu iddia etme var.
(Cagatay‘in suclu oldugunu varsayalim, bu avukat utanmayacak mi dediklerinden, hayati boyunca bununla nasil yasayacak?)
0
🌸kaputt
(20.11.19)
Müvekkil gerçekten bir suç işledi ise bunu vekiline açıkça ifade edebilir de etmeyebilir de. Aslolan elbette doğru savunma yapılabilmesi için vekilden hiçbir hususun gizlenmemeaidir. Ancak vekiline ben bu suçu işlemedim, esasen olay bu şekilde gerçekleşti diye bambaşka bir olay anlatıp vekilinden durumu gizleyen müvekkiller de mutlaka vardır. Her ne olursa olsun vekil, müvekkilinin kendisine anlattığı durum karşısında mevcut delil durumu ve dosya kapsamını dikkate alarak en doğru şekilde işini yapmak durumundadır. Şule Çet davasından bağımsız olarak söylüyorum ki bir davayı alıp almamakta avukat serbesttir. Bazen iyi bir ücret bir davayı alıp almamakta alınacak karara yön verebilir. Ya da bazen belli suçlar için baro zorunlu müdafii olarak avukatı bir dosyaya atayabilir. Bu durumda avukat müvekkilinin menfaatine aykırı hareket edemez. Öte yandan her sanık suçu işlendiği ispat edilinceye kadar masum kabul edilir ve savunma hakkı kutsaldır. Nitekim kararı verecek mercii de mahkemedir. Sormak istediğiniz soruyu anladım ama ben genel bir yanıt vermek istedim. Verdiğimiz örnekteki gibi davalarda sanığın suçu işlediğini bildiği halde davayı kabul eden avukat ahlaki yönden bunu nasıl başarır bilemem ama neticede işini yapar. Ve her zaman her şey bizim düşündüğümüz gibi olmayabilir.
0
sistem enkazı
(20.11.19)
Sormak istediğiniz sanırım avukat müvekkilin katil olduğunu bildiği halde olmadığını nasıl savunur. Ve bunu yapmaya çalışırken maktulü hatalı göstermek için hikaye uyduran, uydurtan avukatlar var, buna ilişkin sanırım sorunuz. Bir katilin avukatı olmak ahlak dışı değil ama evet bunlar ahlak dışı. Avukat her zaman bilemez, ama bildiği halde bu şekilde savunma hazırlıyorsa bu etik dışıdır. Sadece müvekkiline değil adalete de hizmet etmeli. Ben müvekkilin suçu işlediğini biliyorsam işlemediğine dair savunma hazırlamam, o davayı o şekilde almam. Bilmiyorsam, %50 ise işlemiş olma ihtimali elbette alır ona göre savunmamı yaparım. Ötesi meslek ahlakına da aykırı bence. Hele ki şu öldürülen asistan kız davasındaki avukatın attığı iftiraların ne hukukla, ne ahlakla, ne avukatlık mesleği ile bir alakası yok. Hatta müvekkiline de faydası değil zararı olur.
0
Aerdem
(20.11.19)
avukat değilim, rahat rahat anlatıyorum.

birincisi, cinayet tek değil. cinayetin türleri var. kazara insan öldürmek ile bilerek isteyerek planlayarak öldürmek farklı suçlar. cezaları da farklı.

ikincisi, katil de olsa, ne olursa olsun insanların hakları var. kendini savunma hakkı, adil yargılanma hakkı ve diğer haklar. ayrıca cezaevi koşulları ile ilgili hakları var. bu hakların etkin bir biçimde kullanılması önemli, çünkü amacımız insanı hapishanede çürütmek değil, vicdanlı bir biçimde yargılayıp topluma kazandırmak.

az çok böyle oluyor.
0
babilbaligi
(20.11.19)
Savunma hakkı diye bir hak var. Bu hakka göre herkesin yargı önünde kendini savunacak vasıtaları kullanma hakkı vardır. Kimsenin gıyabında yargılama yapılıp, kişiye hiç söz hakkı verilmeden, “sen suçlusun” deyip cezası kesilemez. Mantığa da aykırı değil mi? Bir insana suç isnad ediliyorsa elbette dönüp ona da bunun hakkında söylemek istedikleri nelerdir sorulacak. Dolayısıyla bir katilin de bu hak çerçevesinde avukat tutup kendi hukuki yararlarını koruması kadar doğal bir şey yok. Ancak avukat bir takım etik sınırlamalara tabidir. Mesela bu kişi cinayeti işlemiş, bu kesin. Kişi o cinayeti hiç işlememiş gibi savunma yapamaz avukat. Ya da hafifletici sebeplerden yararlanmak amacıyla hiç olmamış olaylardan olmuş gibi bahsedemez. Örneğin ölen bir kişi kadın ve eşi tarafından öldürülmüşse; maktülün sanığın namusuna veya erkekliğine laf etmesi gibi bir durum hiç olmamışken bu gibi bir hayali bir savunma kurması meslek etiğine aykırı kabul edilir. Mesela Ceren Damar Şenel davasında savunma avukatının beyanları bu açıdan meslek etiğine aykırıdır. Avukat sadece olmuş olaylar çerçevesinde müvekkilinin haklarını en iyi şekilde korumakla mükellef. Avukatın görevi suçlu olan birini ipten almak değil. Ama genelde bazı avukatlar da mesleğe böyle bakıyor maalesef. Avukatlık etiği ile ilgili “Havana kuralları” adında, uluslararası kabul edilmiş etik prensipler var. Bu bahsettiğim etik sınırlar orada mevcut.
0
radio raheem
(20.11.19)
savunma hakki cercevesinde katilin avukatligini yapmak baska bir sey, savunma hakki gerektirmedigi halde karsi tarafa suc yuklemeye calismak, hayat tarzini sorgulatmak vs. araciligiyla suc indirimi saglamaya calismak baska bir sey. birincisi muvekkilinize karsi goreviniz, ikincisi tercihiniz. bunu kabul eden avukat var, kabul etmeyen var. etik, ahlak tartismasi burada basliyor. birincisini yapmadiginiz icin sikayet edilebilirsiniz, ikincisini yapmadiginiz icin kimse size bir sey yapamaz.
0
kassiopeia
(20.11.19)
vekalet ilişkisinde avukat müvekkilin dediğine inanır ve onun dediğine göre savunmasını yapar.avukat yargıç değildir.müvekkilini yargılamaz,karar merci de değildir karar vermez.

sadece müvekkilin adil yargılanmasını sağlar ve anlattıkları doğrultusunda müvekkilini savunur.

ama olmayan şeyleri uydurmaz.en azından bu yaptıkları diğer meslektaşlarımın etik değil.zira mahkemeler de uydurulan şeylere inanmıyor da.
0
drako
(20.11.19)
(1)

Alman hukuk bürosuna başvururken hangi cv formatı?

babilbaligi
Meine Damen und Herren,Alman bir patent bürosuna başvururken hangi cv formatını kullanmak lazımdır? Tek sayfa entel cv formatı mı, europass mı, başka bir format mı?Oralarda olan varsa bi buldurun be...Vielen dank!
Meine Damen und Herren,

Alman bir patent bürosuna başvururken hangi cv formatını kullanmak lazımdır? Tek sayfa entel cv formatı mı, europass mı, başka bir format mı?

Oralarda olan varsa bi buldurun be...

Vielen dank!
0
babilbaligi
(20.11.19)
Selamlar, güvenli bölgede kalmak adına fotoğraflı europass formatını öneririm.
0
yonge and bloor
(20.11.19)
(3)

Mezar mezar ustune isleri ve kafada deli sorular?

alttaraf
selam yetim oksuz abiler ablalar..olmuslerinize rahmet, pederin 95 yapimi mezari vardi, 2016 da amcam küt diye rahmetli oldu, mezar yeri bulmak sorun oldu babamin uzerine defnetme karari alindi..Mesele ya sa soru(n) şu:Kabristana gittigimde gordugum manzara,; mezar 1 m civarinda kazilmis, kenarda to
selam yetim oksuz abiler ablalar..
olmuslerinize rahmet, pederin 95 yapimi mezari vardi, 2016 da amcam küt diye rahmetli oldu, mezar yeri bulmak sorun oldu babamin uzerine defnetme karari alindi..
Mesele ya sa soru(n) şu:
Kabristana gittigimde gordugum manzara,; mezar 1 m civarinda kazilmis, kenarda toprak, ici bomboş.. ne kemik ne birsey..
basinda isci falan yok, imam var sadece kuran okuyan..
imama sordum:" burda bizim peder vardi, noldu acaba, daha altta mi, topraga mi karismis, hic bi iz kemik bez vs yok, ne is?" diye..
adam tam bi cevap veremedi ya da ben o kafayla anlamadim..
simdi kabristan ziyaretine giderken bir tuhaf oluyorum, mezarda iki isim yazili ama bizimkini komple söküp aldilar mi, altta mi, yoksa komple karismis mi, ama hic bir kemik kalmamasi da mumkun mu?
ne olabilir?
bu arada mezar, katli mezar degil simdikiler gibi, oyle olsa mesele olmayacakti, alttaki beton katta derdim ama 95 kosullarinda yapilmis siradan semt mezarligi..
0
alttaraf
(20.11.19)
Yanilmiyorsam ikinci mezar için kazdiklarinda önceki meftanin kemiklerini kenara bir yere topluyorlardı. Kazan kişi görmüştür muhtemelen.
0
kisa
(20.11.19)
2 kez yapmak zorunda kaldık, sizin başvurunuz üzerine mezar açılıp önceki meftadan kalan her şey bez bir torbaya toplanıp başucuna gelecek tarafta biraz derine açılan oyuntuya (ağaç oyuğu gibi düşünün) konuluyor.Malum sadece kemikler olduğu için çok hacimli bir torba olmaz genelde, sonra diğer meftayı normal defin eder gibi defnediyorlar.
0
synax
(20.11.19)
Dedemi de kardeşinin mezarına defnetmişlerdi. Synax'ın anlattığı gibiydi. Sadece bez torba yoktu. Önceki meftanın kemiklerini toplayıp bir köşeye istiflediler.
0
amortisman
(20.11.19)
(8)

DELL Laptop Arka Kapağının Açılmasının Garantiyi İptal Etmesi

gcx
Merhaba,Garantisi devam eden DELL 7577 bilgisayarımı ısınma problemi sebebiyle garantiye verdim.Türkiye'de DELL Koçsistem ile anlaşmış bu iş için, Koçsistem de bana bilgisayarın kapağının açılması sebebiyle garantimin iptal olduğunu ve bu heatsink değişikliği yapabileceklerini ancak 600TL ödemem ger
Merhaba,

Garantisi devam eden DELL 7577 bilgisayarımı ısınma problemi sebebiyle garantiye verdim.
Türkiye'de DELL Koçsistem ile anlaşmış bu iş için, Koçsistem de bana bilgisayarın kapağının açılması sebebiyle garantimin iptal olduğunu ve bu heatsink değişikliği yapabileceklerini ancak 600TL ödemem gerektiğini belirtti.

Bana kimse bilgisayarın kapağının açılmasının garantiyi bitireceğini belirtmedi? Bu konuyu ilk kez bilgisayarı servise verdiğimde Koçsistem'den duymuş oldum? Bilgisayara herhangi bir olumsuz müdahalem de yok. Isınma problemi sebebiyle termal macunu değiştireyim diye açmak istedim ama vidalar felaket sıkıştığı için açamadım ben de servise verdim ve böyle saçma sapan bir yanıt aldım.

Bu durumda tüketici mahkemesi hakkımı korur mu? Bir bilginiz var mıdır? Benzer deneyim yaşayan oldu mu acaba?

Tüketici mahkemesi konusunda deneyimi olan varsa yönlendirmesi çok makbul geçer.

Teşekkür ederim
0
gcx
(20.11.19)
Açmadan önce arayıp sorsaydınız keşke. Ben asusu 2 kere aradım farklı kişilerden teyit almak için. Ram ve harddisk dışındaki yani küçük kapağın altında olmayan herhangi bir işlem garantiyi bozuyor.
0
bahoho
(20.11.19)
Hakem heyetine verin, yardımcı olacaklardır. Bilgisayarın arka kapağının açılmış olması garantiyi bozamaz. Kafalarına göre şunu yapmışsınız garanti gitmiş diyemezler.
0
synthetic a priori
(20.11.19)
bizzat dell ile konuşup ram eklemenin garantiyi bozmadığı konusunda teyit almıştım. misal benim E5570'de küçük kapak falan yok. komple tek kapak var. bence bu biraz kocsistem'in işgüzarlığı gibi geliyor bana. direkt dell'i arayıp sorun derim.
0
delidir yakalayin
(20.11.19)
Yalan söylüyorlar. Dell bilgisayarım var. Arka kapağını açıp bazı parçaları kendiniz takmanıza izin veriyorlar. Zaten kolay açılsın diye tek vidalı kapak yapmışlar. M2 slotu ya da ekstra memory slotu olan bilgisayara takviye parça aldığımızda servise vermek diye bir şey yok.
0
synesthesia
(20.11.19)
ram-harddisk değiştirmek için veya fanı temizlemek için küçük ayrı kapağı olanlardansa bilemem ama full altı çıkanları genelde açınca garanti dışı sayıyorlar. Ben de Asus laptopum için sormuştum, garanti dışı kalır dediler yine de yaptım onlara vermektense.

Bu arada kapağı açınca değil de, genelde açıldığının anlanması için çıkabilen bazı parçaların üstünde etiket oluyor onlar çıkarsa iptal oluyor. "warranty void if removed" gibi şeyler yazıyorlar zaten. Sizde kapak sıkıştığı için anlamış oldular tabii. Bir de laptopa hiç termal macun yapmadım ama, sonuçta çok da basit değildir milletin kurcalayıp bozmasını sonra garantiye vermesini istemiyorlar işte. Onlar da o açıdan haklı.

Bir sonuç çıksa da çıkmasa da hakem heyetine verin, artık e-devletten de oluyor sanırım. En azından neye dayandırdıklarını görürüz. Bedava tamir gibi bir sonuç da çıkabilir. (ben daha önce 3 kere servise giden kameramın parasını geri aldım hakem heyeti sayesinde)
0
nhk ni youkosu
(20.11.19)
yeni yönetmeliğe göre notebook'larda kapağın açılması garantiyi bozmuyor diye biliyorum ben de. hakem heyeti çözer gibi işi.
0
ayin yazari
(20.11.19)
Dell xps 13 modelini actim bir kac defa garanti kapsaminda islem yapildi. Koc sistemde.

Urunden urune farklilik olabilir mi ?
0
kaiserr76
(20.11.19)
Selam. Hangi kapak tam olarak? Bazi bilgisayarlarda altta servis kapagi oluyor, oralara ulasim hem basit olur 1-2 vidayla, hem garantiyi bozmaz. Benim zbook’ta vida bile yok mesela, hard disk dahil degistirilebiliyor.

Fabrika cikisi bilgisayarin servis kapaginin vidalari acilmayacak derecede sikisma yapmaz. Anormal bir durum var. ya alt kasayi sokmeye calisip sokemediniz, ya da uygun olmayan tornavida ile acmaya calistiniz. Bu durumlarda servisin dahil olmak istememesi cok normal. Adamlar bilmiyor ki ayni muamele islemciye, anakarta yapilmadi. ben teknik servisinde calistim bi muddet, gordugumuz seyleri anlatsam yarisina kimse inanmaz. Amcanin biri mesela dijital kamerayi komple sokmus, objektifi falan dahil, pazar posetine toplayip gelmis servise. “Gozle gorulur bir sey var mi diye bakayim dedim” diyo. Bu cihaza akli basinda hicbir servis dokunmaz bile. O yuzden servislerin belli kurallari vardir, acilmamasi gereken yer acildiysa beya acilmaya calisildiysa sikinti. Nizami sekilde yapildiysa ve sorun olan bolgeyi etkilemiyorsa, misal siz nizami sekilde ram degistirdiniz fakat bi sure sonra bilgisayarin ekraninda olu pikse cikti, bu isleme bisey demeyebilirler.

Ama isinma problemi olan bilgisayarda, servis kapagindan ulasilabilecegini sanmadigim termal macuna ulasmaya calisilip bi de vidalarin agzi bozulduysa servisin onu reddetmememis abes olurdu.
0
icim urperiyor
(21.11.19)
(2)

Kamuda Sözleşmeli Personel tam olarak ne demek?

error522
Ben psikoloji mezunuyum. Bazı işlere başvurdum ve başvurucam ama sözleşmeli ifadesi garip. mesela 3 yıllık sözleşmeli işe başladın 3 yıl sonunda hadi bas git mi deniyor? sözleşme sonunda bir yanlışın yoksa kadroya geçiriliyormuşsun diye duydum bu doğru mudur?sözleşmeli giren yazarlar bu konuda deney
Ben psikoloji mezunuyum. Bazı işlere başvurdum ve başvurucam ama sözleşmeli ifadesi garip. mesela 3 yıllık sözleşmeli işe başladın 3 yıl sonunda hadi bas git mi deniyor? sözleşme sonunda bir yanlışın yoksa kadroya geçiriliyormuşsun diye duydum bu doğru mudur?

sözleşmeli giren yazarlar bu konuda deneyimleriniz nasıl ?

not: sözleşmeli personel ile ilgili deneyimi veya bilgisi olmayanlar tahmin üzerine veya kağıt üzerindeki ifadelere göre yanıt vermesinler. pratikte şimdiye kadar nelerle karşılaşıldığını merak ediyorum.
0
error522
(20.11.19)
Sözleşme süresi sonunda, sen devam etmek istediğin taktirde, sözkonusu kadro kapanmadığı veya sözleşmede belirtilen belgelendirilebilir olumsuzluklar (disiplinsizlik, performans düşüklüğü vs) oluşmadığı sürece sözleşmen aynı sürelerde yenilenir.
Sen git Biz muhittinden hoşlanıyoruz onu işe alacağız deme olanakları yok yani.
Ama sözleşmede ayrıca özel hüküm de olabilir, sözleşme sadece iki dönem yenilenir veya sözleşme 40 yaşa kadar yenilenebilir benzeri hükümler de olabilir. Onlara bakmak lazım.
0
Mirket
(20.11.19)
hocam ben senelik sözleşme ile çalışıyorum, bütün kurum öyle bizim. Kpss + kurum sınavı ile işe alım oldu. Her sene sözleşmemiz yenileniyor. İş bitti gibi bir durum yok. Hatta senelik sözleşme olmasına rağmen işten atılmak bile epey zor. İdari davalar ile, atılıp geri gelen bir çok insan oldu. Yer değişikliği ıvır zıvır gibi mevzular ya daha zor oluyor yada hiç olmuyor, en büyük eksisi bu. Maaşları genelde daha iyi oluyor ama.
0
chaoslord
(20.11.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.