Giriş
(4)

açılır pencere engelleyicisi ve hiop hiop sesleri

modo25
bi sitenin sohbet özelliğinden faydalanmak amacındayken hiop hiop sesleriyle karşılaşıyorum, açılır pencere engelleyisiyle ilgili bişiy sanırsam, nsl helledebilirm bunu?
bi sitenin sohbet özelliğinden faydalanmak amacındayken hiop hiop sesleriyle karşılaşıyorum, açılır pencere engelleyisiyle ilgili bişiy sanırsam, nsl helledebilirm bunu?
0
modo25
(15.04.09)
oncelikle browserınız nedir? bunu bir soyleyin.
0
emcedeltate
(15.04.09)
şık ver?
0
🌸modo25
(15.04.09)
yani internet explorer mı. google chrome mu? opera mı. mozilla mı?
0
emcedeltate
(15.04.09)
internet explorer olduğunu varsayıyorum. bak hemen üsste araçlar diye bişey var. orda açılan menüde en alta internet seçenekleri yazıyor. şimdi o açılan pencerede gizlilik diye bişey var. bak allta açılır pencere engelleyicisi var. istersen kaldır onu. istersen de ayarlara gfirip istediğin siteleri düzenle sesi kaldır sesi geri getir. bilgi çubuğu falan tüm ayarlar var.

araçlar>internet seçenekleri>gizlilik>açılır pencere engelleyicisi
0
emcedeltate
(15.04.09)
(7)

ucretsiz anti-virus(acil)

lady laura
bana ucretsiz- antivirus programı ne onerirsiniz acabaabilgisayarımı kasmasin ...
bana ucretsiz- antivirus programı ne onerirsiniz acabaa

bilgisayarımı kasmasin ...
0
lady laura
(15.04.09)
areels
(15.04.09)
avast hemde 1 yıllık ücretsiz ama ev sürümü.

www.avast.com
0
hlsn
(15.04.09)
avira harikadir.
koskoca sirketler bile bunu kullaniyor diyeyim hatta.
0
helpless
(15.04.09)
Bende avast kullanıyorum.Baya iş görüyor.
0
pyrotoxin
(15.04.09)
nod 32
0
all girls dream
(15.04.09)
eset nod32 ücretli, hatta 66 lira şu anda. avastı ben de öneririm.
0
halukumben
(15.04.09)
'hiç' kasmasın dersen clamwin rakipsizdir.
0
can see
(15.04.09)
(2)

Vista + IIS

fredi
Merhabalar,Windows Vista Home Premium kullanan bilgisayarımda daha önce IIS'i aktive etmiş, işim bittiğinde de kaldırmıştım. Şimdi tekrar aktive etmeye çalıştığımda (aktive etmekten kastım Programlar ve Özellikler kısmından normal şekilde yüklemek) sadece "Bir hata oluştu" şeklinde bir hata alıyorum
Merhabalar,

Windows Vista Home Premium kullanan bilgisayarımda daha önce IIS'i aktive etmiş, işim bittiğinde de kaldırmıştım. Şimdi tekrar aktive etmeye çalıştığımda (aktive etmekten kastım Programlar ve Özellikler kısmından normal şekilde yüklemek) sadece "Bir hata oluştu" şeklinde bir hata alıyorum.

Konu hakkında bilgisi olan var mıdır acaba?
0
fredi
(15.04.09)
hata mesaj kodu nedir? hata kodu ile msdn'de çözüm bulabilirsin düşüncesindeyim.
0
roadrunner merlin
(16.04.09)
Malesef mesaj kodu bulunmuyor. Kuru kuru bir metin sadece. IIS kurulum loglarında bile bir şey yok.
0
🌸fredi
(16.04.09)
(2)

.djvu reader?

solfej
güzel sadece bir program var mı acaba? hadi ondan ziyade yok mu bu uzantıyı açan program :)
güzel sadece bir program var mı acaba? hadi ondan ziyade yok mu bu uzantıyı açan program :)
0
solfej
(15.04.09)
emcedeltate
(15.04.09)
windjview
0
aero dynamik
(15.04.09)
(1)

Internette fotoğraf arayan site...

teritori
Ama öyle google image search gibi değil. elimizdeki imajı upload ediyorduk ve hangi sitelerde o veya ona benzer fotoğraflar olduğunu buluyordu bize bu site. hangi siteydi o??
Ama öyle google image search gibi değil. elimizdeki imajı upload ediyorduk ve hangi sitelerde o veya ona benzer fotoğraflar olduğunu buluyordu bize bu site. hangi siteydi o??
0
teritori
(15.04.09)
(bkz: tineye)
0
nicin ben
(15.04.09)
(1)

browser eklentilerini gösteren siteler

terrapin
bir sayfalar vardı eskiden şimdi bulamadım, sayfaya girince browser'ınızın java, flashplayer ve bilimum başka şeyleri olup olmadığını eksiklerinizi gösterirdi hani? veya o eklentilerin düzgün çalışıp çalışmadığını filan... bir sayfada hepsini sıralardı.. o tür sayfalardan bildikleriniz var mı?
bir sayfalar vardı eskiden şimdi bulamadım, sayfaya girince browser'ınızın java, flashplayer ve bilimum başka şeyleri olup olmadığını eksiklerinizi gösterirdi hani? veya o eklentilerin düzgün çalışıp çalışmadığını filan... bir sayfada hepsini sıralardı.. o tür sayfalardan bildikleriniz var mı?
0
terrapin
(15.04.09)
midesiz
(15.04.09)
(3)

Referans sırasını değiştirme. (asp)

godless frog
yaptığım sitnin sahibi diyor ki;"ben referansları sırayla eklemem, benim istediğim üste çıksın, ne zaman eklersem ekleyeyim sırasını ben seçebileyim"kaldım böyle. daha önce hiç yapmadığım bir şey. elle sıra girdirsem, diyelim adam ben bunu 5. görmek istiyorum derse daha önce 5 olan ne olacak?aslında
yaptığım sitnin sahibi diyor ki;
"ben referansları sırayla eklemem, benim istediğim üste çıksın, ne zaman eklersem ekleyeyim sırasını ben seçebileyim"

kaldım böyle. daha önce hiç yapmadığım bir şey. elle sıra girdirsem, diyelim adam ben bunu 5. görmek istiyorum derse daha önce 5 olan ne olacak?

aslında ajax drag and drop list var ama o da çok karışık.

ne yapayım şimdi?
0
godless frog
(15.04.09)
şöyle bişey işine yarar mı bilemedim..
www.phatfusion.net
id verip id lerini değiştirerek kendisi sıraya sokabilir herhalde
0
black wings gray eyes
(15.04.09)
aynısını veri tabanı bağlantılı bir menü için yapmam gerekiyor. menünün her elemanına bir adet id verdim. her elemanın soluna ekleyeceğim bir aşağı ve yukarı ok butonu ile bu idleri değiştirecek. mesela idler şöyle

anasayfa 100
hede 200
höde 400

şimdi hödöyü hede ve anasayfa arasına almak için yukarı oka basıyoruz ve id değeri 199 oluyor mesela.

anasayfa 100
höde 199
hede 200

Kodlama kısmına geçmedim sadece taslağı bu. umarım bir fikir vermiştir.
0
ency
(15.04.09)
ency söylediğini düşünüyorum ben de ama benim müşteriye bunu anlatmam zor gibi.müşterim diye söylemiyorum. anlamaz biraz.
esas niyetim ajax slide order ama onda da db ye bağlayamıyorum kendi arasında olup bitiyor.
kapsamlı örnekleri hep php.
0
🌸godless frog
(15.04.09)
(1)

Bir Firefox 3 add-on'u ariyorum

kurukafa
Sayfadaki butun linkleri benim istedigim filtreden gecirip (mesela butun medya dosyalari vs gibi) bu aldigi butun linkleri ayri tablarda acsin istiyorum. Downthemall gibi eklentiler bunlari cok guzel ayikliyor ama harddiske indirmek uzere yapiyor bu isi, ben istiyorum ki dosya olarak indirmesin de h
Sayfadaki butun linkleri benim istedigim filtreden gecirip (mesela butun medya dosyalari vs gibi) bu aldigi butun linkleri ayri tablarda acsin istiyorum. Downthemall gibi eklentiler bunlari cok guzel ayikliyor ama harddiske indirmek uzere yapiyor bu isi, ben istiyorum ki dosya olarak indirmesin de hepsini tablarda acsin. Yani cok luzumlu bisey aradim bulamadim sasirdim, belki yanlis keywordlerle aradim. Neyse, bilen varsa bir zahmet...
0
kurukafa
(15.04.09)
midesiz
(15.04.09)
(5)

Müzik playlistlerini güncel tutmanın yolu

armutlulu tehlike cabbar
Var mıdır?Yani benim 200 gb müzik arşivim var, winamp ile bir playlist oluşturuyorum tüm mp3'lerimi atıp, ama durmadan arşive yeni şeyler ekleniyor, bu yeni eklenenlerin listeye otomatikman eklenmesini istiyorum ilgili klasöre atınca. Önceliğim winamp'ta, fakat mesela itunes ile de bunu yapmanın bi
Var mıdır?

Yani benim 200 gb müzik arşivim var, winamp ile bir playlist oluşturuyorum tüm mp3'lerimi atıp, ama durmadan arşive yeni şeyler ekleniyor, bu yeni eklenenlerin listeye otomatikman eklenmesini istiyorum ilgili klasöre atınca. Önceliğim winamp'ta, fakat mesela itunes ile de bunu yapmanın bi yolu varsa değişikliğe de açığım.
0
armutlulu tehlike cabbar
(15.04.09)
playlist değil de library senin işini çözer gibi duruyor. playlist'i sadece "slov müzik parçalarım" gibi spesifik şeyler için kullanırsın mesela.
0
hububrad
(15.04.09)
media player yapıyordu onu.
0
leylak sarabi
(15.04.09)
winap ın librarysinden surekli guncelle diye bisi var. klasoru gosterip içine attıklarını her baslatmada tarıyor ancak yavas acılıyor tabi.
0
bryan fury
(15.04.09)
quintessential player yapıyordu diye hatırlıyorum bunu ama yamuluyor da olabilirim.. istersen bir bak baslıa..
0
eleventh american esme has met
(15.04.09)
itunes otomatik olarak yapmıyor. manuel olarak yeni klasörleri ya da yeni şarkıları eklemeniz gerek library'ye.

ancak iTLU denen (iTunes Library Updater) bir program var ve o program bu bahsettiğiniz şeyi yapıyor.

şu adreste ikamet ediyor:

lifehacker.com


buradan da programla ilgili detaylara ulaşın:

lifehacker.com
0
insensitive
(15.04.09)
(2)

bilgisayar acilmiyor

mandayuvasi
herkese selambenim bi p4 bilgisayar vardi. zamaninda kasanin onundeki usblerden birini ters bagladigim icin ipod ve birkac usb cihaz bozmustu. sonradan ters bagladigimi gorup duzelttim felan neyse yaklasik uc hafta once onden telefonu bagladim bilgisayar kapandi ve bir daha acilmadi ,daha dogrusu he
herkese selam

benim bi p4 bilgisayar vardi. zamaninda kasanin onundeki usblerden birini ters bagladigim icin ipod ve birkac usb cihaz bozmustu. sonradan ters bagladigimi gorup duzelttim felan neyse yaklasik uc hafta once onden telefonu bagladim bilgisayar kapandi ve bir daha acilmadi ,daha dogrusu heryere guc geliyordu ama monitore goruntu gitmiyordu. windows acilma sesi felan da duymadim. dedim ki anakarti yaktik heralde. psu kaliteliydi cunku ve ups de kullaniyordum.

3-4 gun once yeni anakart islemci ram ve ekran karti aldim. bugun geldi parcalar , taktim dugmeye bastim ve yine ayni sey oldu. monitore goruntu gelmiyor. farkli psu taktim olmadi. hdd(alakasi olmasa da) degistirdim olmadi.bu durumda aklima gelenler sunlar:

1-yeni parcalar , muhtemelen anakart, bozuk.
2-ikinci taktigim psu da bozuk.

baska bir ihtimali dusunemiyorum. bios resetledim, jumper felan ne varsa kurcaladim, bios pilini cikardim taktim. ne dusunuyorsunuz siz?
0
mandayuvasi
(14.04.09)
Psu bozuktu, yeni anakartı taktığında kartı yaktı; sonra değiştirsen de fayda vermedi. Benim aklıma bu senaryo geldi.
0
ataturkiye
(14.04.09)
ups yi aradan çıkartıp denediniz mi?, ups düzgün voltaj vermiyor olabilir.
0
dedi kalabaligin icinden bir ses
(14.04.09)
(7)

rapidshare

coffee and cigarettes
bu meretin günlük download kotası kaç gb şu anda?edit: paralı üyelikten bahsediyorum bittabi.
bu meretin günlük download kotası kaç gb şu anda?

edit: paralı üyelikten bahsediyorum bittabi.
0
coffee and cigarettes
(14.04.09)
2.66 gb
0
onurct
(14.04.09)
...ve kullanmazsan maksimum 15gb kadar kota saklıyor.
0
edip
(14.04.09)
eski üyeler için fazla değil,ama kotanı kullanmazsan ertesi güne devrediyor sanırım.olayı çözemedim ben de kaç aydır üyesi olmama rağmen pek.
0
aynali
(15.04.09)
aq rapid diyorum soruyla alakasız.
0
onurct
(15.04.09)
kota dususunden once uye olanlarin kotalari sabit kaldi. tabii yil sonunda bunlarin hepsi zamanini dolduracak ve uzatmalar 2.66 uzerinden olacak.
0
cench
(15.04.09)
bu 2 küsür gb kota saçmalığından sonra dayanamayıp şu 9 küsür euroya 100 Gb'lık traffic share aldım..Ayarını da yaptıktan sonra kota mota sorunu kalmadı. Ve o kadar zaman oldu uzun zamandır 91 Gb'da traffic share..Kolay kolay düşmüyor da..7/24 birşey indirmiyorsanız ama 8-10 saat indiriyorsanız minimum benim gibi tavsiye ederim.Verin bi 10 yuro kafanız rahatlasın..
0
noctiluca
(15.04.09)
bence eğer iş için kullanmıyosanız.cryptload indirin free olarak indirsin.
ben günde 2 gb indirebiliyorum premium üye olmadan.üye oluncada 2.6gb oluyo.zaten bağlantımda yavaş istesemde 2. nin üstüne pek çıkamıyorum.
0
omer460
(15.04.09)
(1)

lcd monitör ...

ocanal
Şimdi odamda kullanmadığım bir masaüstü bilgisayar var,tv kartı filan var ama monitör berbat bir crt. Aile karar vermiş lcd televizyon alınacakmış. Ben de dedim bilgisayara lcd monitör alalım bir taşla iki kuş vuralım. Ama birkaç sorum olacak size;1-Asağılarda bir duyruda gördüm anakart ve lcd ekran
Şimdi odamda kullanmadığım bir masaüstü bilgisayar var,tv kartı filan var ama monitör berbat bir crt. Aile karar vermiş lcd televizyon alınacakmış. Ben de dedim bilgisayara lcd monitör alalım bir taşla iki kuş vuralım. Ama birkaç sorum olacak size;


1-Asağılarda bir duyruda gördüm anakart ve lcd ekran uyumsuzluğu filan oluyormuş. Şimdi benim bilgisayar da bedava versen kimse almaz o derece eski bir bilgisayar.Annenin arada bir solitaire filan oynadığı babanın haberleri filan okduğu bir bilgisayar. Şimdi nasıl anlayacağım ben alacağım monitörün uyumlu veya uyumsuz olduğunu?

2-Sizce hangi marka almak lazım?

3- Resimdekinin fiyat/kalitesi uygun mudur?
0
ocanal
(14.04.09)
anakarttan ziyade ekran karti onemli (gerci onboard kartta tabi yine anakart muhattap oluyor ama chipset onemli iste, neyse)
ekran kartinin max. verebilecegi cozunurluk asil onemli olan. makine baya eski diyorsun, sanmiyorum ki 19" ws monitor icin ideal cozunurlugu verebilsin (bkz: 1440x900)
bence lcd televizyon alin, o bilgisayara yatirim yapmak pek akil kari degil.

bir de, samsung'un o serisinden nefret ediyorum. o kadar dandik kasasi var ki anlatamam. 19" modellerini bilmiyorum da bizim bilgi isleme 10 tane kadar ayni kasanin 26" olanlari alindi. goruntu guzel ama monitore dokunuyorsun 3 dakika sallaniyor resmen. o yuzden samsung'un bu serisini ben onermem. ucuz olmasi onemli dersen alabilirsin tabi, senin inisiyatifinde olan bir sey.
0
sourlemonade
(14.04.09)
(2)

Uygun fiyatlı uydu alıcısı tavsiyesi?

sheeper
Yeni evlenecek çift için uygun fiyatlı (150 lira kadar) uydu alıcısı bulmam gerekiyor (sadece receiver). Araştırmalarıma rağmen işin içinden çıkamadım. Göz önünde bulundurmam gereken şeyler, hızlı kanal geçişi ve sorunsuz bir ürün olması. Tavsiyelerinizi bekliyorum, teşekkür ettim!
Yeni evlenecek çift için uygun fiyatlı (150 lira kadar) uydu alıcısı bulmam gerekiyor (sadece receiver). Araştırmalarıma rağmen işin içinden çıkamadım. Göz önünde bulundurmam gereken şeyler, hızlı kanal geçişi ve sorunsuz bir ürün olması. Tavsiyelerinizi bekliyorum, teşekkür ettim!
0
sheeper
(14.04.09)
www.hepsiburada.com
çok methediyolar bunu ama siz bilirsiniz yine de.
0
rentts1
(14.04.09)
merhaba
kim ne derse desin, receiver sadece receiver olarak kullanılamaz. bir avrupa şampiyonası olur mesela, nerden aldım bu cihazı ben diye kafanı taşlara vurursun. bu bakımdan türkiye de her durumda yazılım destegi kolayca bulunabilecek marka next tir. yani uydu işi ile fazla uğraşmayacak bir kişi için en ideali nexttir, uğraşacağım diyenler de kanımca next le başlamalı.
şu modeli iki arkadaşım kullanıyoru, gayet güzel, kolay kullanışlı, grafikleri şık ve yeterince hızlı bir alet. usb girişi var, flash bellekten yazılım yuklemek, resim izlemek ve mp3 dinlemek mümkün. fiyatı hepsiburada da abartılı. uydu cihazı satan dükkanlarda çok daha uygun bir fiyata bulacağınızdan eminim:
www.hepsiburada.com

ama bir de ethernet girişli model var. bunu daha çok tavsiye ederim. uydu aleminde yaşanan son gelişmeler artık ethernet girişi olan cihazlara muhtaç bıraktı kullanıcıları. fiyat yine abartılı bu linlte. kanımca dediginiz fiyata bunu dahi alabilirisniz.
www.hepsiburada.com
0
kazak abdal
(14.04.09)
(3)

Amerikadan iphone getirtmek istiyorum ama...

Ozzy BS
amerikadaki bir akrabamdan iphone istedim.Şimdi sorularım şöyle.. 1) Bunu bana kargoyla yollayabilir mi yollayabilirse gümrükte kalır mı?? 2) Gelecek telefonu türkiyede kaydettirmek için kaç para vermem gerekir?birileri beni aydınlatırsa sevinirim..
amerikadaki bir akrabamdan iphone istedim.Şimdi sorularım şöyle..
1) Bunu bana kargoyla yollayabilir mi yollayabilirse gümrükte kalır mı??
2) Gelecek telefonu türkiyede kaydettirmek için kaç para vermem gerekir?

birileri beni aydınlatırsa sevinirim..
0
Ozzy BS
(14.04.09)
1)kargoyla yollar gumruk e takılır aynen geri döner.(gumrukte vergi falan ödiyeyim gibi şeyler yok telefonlar için.)
2)Kaydettirme işini parayla yapanlar var mı bilmiyorum ama pasaport lazım son 2 ay içinde yurt dışından giriş yapmış.
0
rurouni
(14.04.09)
son 1 ay icinde yurda giris yapmis birisi pasaportu ve telefonun faurasiyla turkcell ekstra'larda 5 YTL'ye kaydettirebilir. turkcell abonesi olmasi gerekmiyor.
0
jerith royal
(14.04.09)
compumaster'a mesaj at. bir duyurusunu gördüm %20 kar ile istenen bir şey olursa amerika'dan getirebileceğine dair bir mesajı vardı.
0
atrin
(15.04.09)
(1)

kök dizin?

rednoff
"H:\Apps\x" dizininin içindeki programa "H:\Docs\Documents" klasörünü öyle bir göstereyim ki sürücü harfi değişince de klasörü bulabilsin.. target=?
"H:\Apps\x" dizininin içindeki programa "H:\Docs\Documents" klasörünü öyle bir göstereyim ki sürücü harfi değişince de klasörü bulabilsin.. target=?
0
rednoff
(14.04.09)
..\..\Docs\Documents

seklinde cagiracaksin.
0
sourlemonade
(14.04.09)
(5)

joomla vs drupal

sanal uyku
günün ikinci cms sorusu da benden gelsin.hangisi daha iyidir? neden?ikisini de kullandınız mı?özellikle türkçe kaynak, tema, eklenti hangisinde daha rahat bulunur ve daha uyumludur?
günün ikinci cms sorusu da benden gelsin.
hangisi daha iyidir? neden?
ikisini de kullandınız mı?
özellikle türkçe kaynak, tema, eklenti hangisinde daha rahat bulunur ve daha uyumludur?
0
sanal uyku
(14.04.09)
joomla kaynak, tema, eklenti vs. olarak daha iyidir. binlerce eklenti bulabilirsin.

drupal daha şık bence. ayrıca drupal blog yapmaya daha müsait sanki.

haber sitesi yapacaksan joomla ama kişisel bi site olacaksa drupal.
0
thalamus
(14.04.09)
arkadaş okul çapında tur organizasyonları düzenliyor da onun için. blog değil yani. joomla daha uygun gibi bu durumda?
0
🌸sanal uyku
(14.04.09)
e tamam işte duyurular falan olacaktır o sitede. bu tarz küçük ölçekli olaylar için drupal daha iyi. ayrıca istenirse resim galerisi falan da eklenebiliyor. joomla ağır ve hantal kaçabilir. (ben öyle düşünüyorum en azından.)
0
thalamus
(14.04.09)
yani duyurular, eski turlardan/gezilerden fotoğraflar, iletişim ıvır zıvır. çok ilgilenmedim henüz. drupal'e bakayım madem biraz da. seo'yu nasıl ayarlarız drupal'de?
0
🌸sanal uyku
(14.04.09)
www.seodrupal.org

burada öneriler, modüller falan var. bi de şu var:

teknodergi.org

tabi sitemap vs. iyi hoş da, seo denince pagerank hadisesini hatırlatmak isterim. şöle pr'ı 6-7 olan bi siteden link almanın üstüne seo tanımıyorum. :))

edit: "bu son dediğimin ticareti legal diildir." diyelim göte girmesin.. :)
0
thalamus
(14.04.09)
(5)

Sunum slidelarinda slide notlari gormek

gimbal
Powerpointvari bir programda sunum yapiyoruz diyelim. Ekrana normal sekilde slidelari yansitip sunum bilgisayarinda her slide icin notlari da gorebilmemiz mumkun mu? Powerpoint yapabilir mi bunu? Veya herhangi bir prog?
Powerpointvari bir programda sunum yapiyoruz diyelim. Ekrana normal sekilde slidelari yansitip sunum bilgisayarinda her slide icin notlari da gorebilmemiz mumkun mu? Powerpoint yapabilir mi bunu? Veya herhangi bir prog?
0
gimbal
(14.04.09)
normalde gorunebilir olmasi lazim notes kisminin ancak degilse View->Notes Page yardimiyla notes gorunumune gecilebilir.
0
fdegir
(14.04.09)
hmm yani ben normal sunum sirasinda notlarimi gorebilmek istiyorum fakat projektorden yansitilan goruntude cikmasini istemiyorum.
izleyicinin gorduguyle sunumu yapan kisinin gordugu seyler farkli olacak yani ozunde.
O sekilde bir sey mumkun mu?
0
🌸gimbal
(14.04.09)
notları word e yazsan sonra da çoklu ekran (2 sini birden kullanmaca) olarak bağlasan projeksiyona? (Hani sağ tarafına doğru uzuyo ya görüntü powerpoint i o tarafta gösterirsin (projeksiyon da) word den de notlarını okursun mis gibi.
0
gereksiz insan
(14.04.09)
dedigim sekilde notlari sadece siz gorursunuz. izleyiciler slide'lari gorur sadece.

ek: deneyin isterseniz. 1-2 slide'a not yazin. sunumu baslatin, ardindan ekrana sag tiklayip speaker notes'u secin. notlar sadece sizin ekranda olmali ve slide degistirdikce ilgili slide'in notlari gelmeli ekraniniza. deneyemiyorum su an, ancak boyle olmali.
0
fdegir
(14.04.09)
(git: 30270)
0
lejant
(14.04.09)
(4)

Bu anakarta bu monitör takilabilir mi?

desdinova
Babama evde kullansin, internete falan girsin diye bir bilgisayar topluyorum da; şu aşamada kafama bir soru takıldı.GIGABYTE GA-G31M-ES2L INTEL G31/ICH7 FSB 1600MHz(O.C) DDR2 1066MHz(O.C) SOKET LGA775 şeklinde onboard ekran kartlı 50$'lık bir anakarta22 SAMSUNG 2233BW LCD 5 MS SİYAH-DVIşeklinde 22''
Babama evde kullansin, internete falan girsin diye bir bilgisayar topluyorum da; şu aşamada kafama bir soru takıldı.

GIGABYTE GA-G31M-ES2L INTEL G31/ICH7 FSB 1600MHz(O.C) DDR2 1066MHz(O.C) SOKET LGA775

şeklinde onboard ekran kartlı 50$'lık bir anakarta

22 SAMSUNG 2233BW LCD 5 MS SİYAH-DVI

şeklinde 22'' bir monitör alsam, bu anakart 1680*1050 çözünürlüğü gösterebilir mi?
0
desdinova
(14.04.09)
o kartın üzerinde GMA X3100 yongası var ki uygun sürücülerle directx 10 desteği bile veriyor, çözünürlük açısından bir sorun oluşmaması lazım tahminimce.
0
solverger
(14.04.09)
teşekkürler, acil olduğundan daha fazla teyit alabilirsem sevinirim.
0
🌸desdinova
(14.04.09)
gma 3100 yongası max. 2048x1536 @ 75hz olarak gözüküyor ama aradaki modları göstermeme gibi bir olasılık olabilir tabi.

hatta şöyle bir şey buldum:

forums.whirlpool.net.au

son sürücüleri yükleyince sorunun çözüldüğünü söylemiş arkadaş. ama 3100 serisinin 4 farklı tipi olduğuna göre riskli bir durum söz konusu.
0
thalamus
(14.04.09)
🌸desdinova
(15.04.09)
(3)

tek bilgisayar iki farkli isletim sistemi olayi?

cizmedin ki kesesin
nedir ne degildir? neden yapilir? nasil yapilir? ben bir vista kullanicisi olarak, d ye de windows 7 kurup deneyebilir miyim? hatta d ye isletim sistemi nasil kurulur?bu durum bilgisayari kasar mi?ya da bilgisayar hangi isletim sistemi ile acilir?su andaki isletim sistemimde herhangi bir kayip vs ol
nedir ne degildir? neden yapilir? nasil yapilir?
ben bir vista kullanicisi olarak, d ye de windows 7 kurup deneyebilir miyim? hatta d ye isletim sistemi nasil kurulur?
bu durum bilgisayari kasar mi?
ya da bilgisayar hangi isletim sistemi ile acilir?
su andaki isletim sistemimde herhangi bir kayip vs olur mu?
soru biraz uzun oldu.
simdiden sagolunm.
0
cizmedin ki kesesin
(14.04.09)
vm(virtual machine) kursan olmaz mı ki ne?
0
zeki baba
(14.04.09)
windows açılışında, hangi işletim sistemiyle açacağını soruyor sana.
windows' da boot.ini dosyasında da, istediğin değişikliği yapabilirsin.
0
erzi
(14.04.09)
neden yapılır sorusuna cevap olarak kendimden örnek verecek olursam;

günlük işlerle bilgisayarın şişmesi yüzünden banka işlerimi yapabileceğim yüksek güvenlikli bir sistem.eve gelen misafir çocuklarını eğlendirmek için (tabii arada bende) bol oyunlu ayrı bir sitem, kullandığım bazı programların linux üzerinde çalışması yüzündenn linux yüklü bir sistem...
işin güzel kısmı boot.ini dosyasıyla oynayarak bu sitemlere girişi gizleyebiliyorsun.istediğin zaman açıyorsun. bilgisayarını bilmeyen birisi o kısımlara giremiyor. klasör olarak girebilirler ama onun içinde klasör şifreleme dosyaları var. boot.ini dosyasını yanlışlıkla silmen durumunda ise ayarladığın hiçbir sisteme giremezsin.

not: sata ve sata2 harddisklerde partion bölündüğünde,üzerinde ortak dosyaları kullanma gibi bir sorun yapabiliyor. tavsiyem 2 farklı harddisk kullanmanız.ve eğer partionlarda da 2 sistem kullanacaksanız 2 farklı sistem kullanın. aynı sistemi aynı aynı partion üzerinden uygulamayın. ide kullanıyorsanız hiç sorun yapmıyor
0
habil
(14.04.09)
(3)

opnLBRkh.dll?

luin 41
Bilgisayarım açıldığında "Error Loading ...system32/opnLBRkh.dll" diye bir hata alıp duruyorum. Bi ara bayaa bir programı kaldırdım bilgisayardım, o arada birşeyler oldu sanırım. Bu hata oluştuğundan beridir alakası var mı bilmiyorum ama DVD writerım sadece okuyo ama yazamıyo, bir de parmak izi okuy
Bilgisayarım açıldığında "Error Loading ...system32/opnLBRkh.dll" diye bir hata alıp duruyorum. Bi ara bayaa bir programı kaldırdım bilgisayardım, o arada birşeyler oldu sanırım. Bu hata oluştuğundan beridir alakası var mı bilmiyorum ama DVD writerım sadece okuyo ama yazamıyo, bir de parmak izi okuyan hede normalde kendi kendine açılırken artık açılmıyo (gidip açmak gerekiyo). Beni bir kurtaran olsa bu hatadan süper olurdu aslında.
0
luin 41
(14.04.09)
sistem geri yükelemeyi denemelisin. hatayı almadan önceki bir tarih seçtiğinden de emin ol.
0
wampex
(14.04.09)
rastgele dosya ismiyle dll yaratan worm/malware tarzı birşey bulaşmış size. anti-virus ya da başka bir şekilde de o dlllerden biri silinmiş. diğer sorunlarınıza da bu yolaçıyor olsa gerek. combofix yazdım size bir adet.

ayrıca en ufak sorunda format atan nesle aşina değilim.
0
talemon
(14.04.09)
msconfig ile başlangıç sekmesindeki başlangıç ögelerinde bahsi geçen dll i bulabilirseniz yanındaki işareti kaldırın. parmak izi okuyan hedeyi de tekrar kurun.. çözemezseniz daha detaylı yardımcı olmaya çalışırım.
0
hasnicktir
(14.04.09)
(8)

Flickr vs Picasa

kriker
Efendim, web üzerinde fotoğraflarımı saklamama, gittiğim her yerde erişmeme imkan tanıyacak bir servis aramaktayım. Parası neyse vermeye razıyım. Bu iş için un uygun çözüm Picasa mıdır, flickr mıdır? Neden?
Efendim, web üzerinde fotoğraflarımı saklamama, gittiğim her yerde erişmeme imkan tanıyacak bir servis aramaktayım. Parası neyse vermeye razıyım. Bu iş için un uygun çözüm Picasa mıdır, flickr mıdır? Neden?
0
kriker
(14.04.09)
picasa candır, flickr a bişey diyemem ama.
0
readmymind
(14.04.09)
picasa derim temizdir, candır..
0
spielersun
(14.04.09)
picasa tek tık ile işleri halledebilir o yüzden candır. flickr'ı denemedim bilmiyorum.
0
darknum
(14.04.09)
picasa ile halledersin dediklerini, çok da memnun kalırsın. flickr biraz daha amatör fotoğrafçılık falan ile ilgilenip eserlerini paylaşmak isteyenler için sanırım. bende öyle bir izlenim bıraktı niyeyse. picasa'nın programcığı aracılığı ile de çok kolay düzenleme, upload, vs. yaparsın.
0
electropie
(14.04.09)
flickr'da set sayısı sınırlıdır, paralı üyelik gerektirir.
0
turkish tekila
(14.04.09)
picasadır. googleın herşeyi ile entegre olması bile yeter.
0
dirk pitt
(14.04.09)
picasaweb.google.com kesinlikle. Hem artık yüz tanıması falan da var tadından yenmiyor valla. Bütün albümleri oraya da kopyalıyoruz. Kalite gibi bir derdimiz yok boyutlarını küçültüp bir sürü yer kazanıp öyle gönderiyoruz. Şukela.
0
ozdek
(14.04.09)
photobucket.com var bir de.
flickr bir ay içerisinde 200den fazla yükleme kabul etmiyor, yüklerseniz de eski fotoğraflarını görünmez yapıyor, bir şeyleri silmek zorunda kalıyorsunuz vs. (ücretsiz üyelikte).
picasa'nın kullanımı flickr'a göre daha karışık ve sıkıcı bence.
0
aithra
(14.04.09)
(5)

ubuntu vs xp sorun

uckac
durum özetle şöyle. önce xp sonra ubuntu kurdum makinaya ama ubuntuyu kurduktan sonra direkt olarak ubuntuya giriyor, windows'u mu açayım diye sormuyor. nedeni bileniniz, hatta çözüm öneriniz?
durum özetle şöyle. önce xp sonra ubuntu kurdum makinaya ama ubuntuyu kurduktan sonra direkt olarak ubuntuya giriyor, windows'u mu açayım diye sormuyor. nedeni bileniniz, hatta çözüm öneriniz?
0
uckac
(14.04.09)
hatırladığım kadarıyla, ilk önce birini kurman gerekiyordu, muhtemelen (unix tabanlı sistemi). yoksa baya bir uğraşmana rağmen diğerini gördürtemiyordun. belki başka bir yolu vardır ama ben bulamamıştım zamanında. bu yüzden silip, tam tersi kurulumu denemen tek verebileceğim tavsiye.
0
spielersun
(14.04.09)
önce xp sonra ubuntu yükleniyor normalde. öyle yaptım sonra windows açılmayınca tekrar yükledim şimdi direkt windows açılıyor. sanırım ini dosyalarıyla oynamak lazımmış ama ne yapmam gerektiğini tam olarak bilmiyorum.
0
🌸uckac
(14.04.09)
nette bir aratınız, örneğin mac de direk os x açar ama açılışta alt'a basılırsa işletim sistemini seçebilmenizi sağlayan ekran çıkar. dual boot xp ubuntu start gibi aratarak br şeyler çıkabilir.
0
turkish tekila
(14.04.09)
sistemde ubuntu yüklü ise grub kurmanız gerekecek. cd ile ubuntuyu başlatın ve google'dan grub kurulumu diye aratın. yolunuzu bulaaksınız.
0
kopuk ucurtma
(14.04.09)
ubuntu cd'sini takmanız ve live cd olarak ubuntuyu çalıştırmanız gerekiyor.
daha sonra grub-install gibi bir komut vardı onu kullanarak grubu tekrar kurmanız gerekecek.

forum.ubuntu-tr.org

açık olarak anlatamadığımın farkındayım ama hatırlayamadım, şuan windows'ta işim var ubuntuya da geçemedim. yukarıdaki forumda cevabınızı bulacağınıza eminim.
0
harmonikhakaret
(14.04.09)
(1)

Excel Yardım(grafik) !

Zaphod
çok basit bir grafik işim var ama hiç excel bilmediğimden kurcaladım ama pek bir sonuç vermedi. özet olara;bir x-y ekseni, x:Zaman(dk), y:Sertlik(HV) Zaman-----Sertlik15dk-------51,530dk-------55,745dk-------62,860dk-------70,2yalnız bu noktaların doğrularla değilde eğimli olarak birleşmesi lazımyap
çok basit bir grafik işim var ama hiç excel bilmediğimden kurcaladım ama pek bir sonuç vermedi. özet olara;
bir x-y ekseni, x:Zaman(dk), y:Sertlik(HV)
Zaman-----Sertlik
15dk-------51,5
30dk-------55,7
45dk-------62,8
60dk-------70,2
yalnız bu noktaların doğrularla değilde eğimli olarak birleşmesi lazım

yapıp da rapide ekleyip yollayabilen olursa pek minnettar olurum.
0
Zaphod
(13.04.09)
merhaba
biraz daha kurcalayınca bulacaksın eminim, bak burası yardımcı olabilir.
2003 office e göre anlatmış, ingilizce ama sadece adresteki excel resimlerine tıklayarak bile problemini çözebilirsin.

atom.physics.calpoly.edu

eğimli çizgi için;
"Chart Wizard - Step 1 of 4 - Chart Type" dediği yerde;
2 sütundan oluşmuş 5 pencere var. sen 2. sütunun ilk penceresini seçiceksin. ( yani örnek aldığın internet sayfasındaki "benek benek seçilmiş" olanın sağ alt çaprazı )

bir de naçizane tavsiye: bir şekilde office uygulamalarını öğrenmeye bak. ;)
0
lejant
(14.04.09)
(3)

mozilla firefox'un sürekli hata vermesi...

loralynn
Başlıkta belirttiğim gibi bir çok site açılmıyor sayfa yükleme hatası diyor, adres bulunamadı diyor. Bazen sayfayı 5 10 kez yenileyince açılıyor. Bazı sitelerse normal bi şekilde açılıyor. Siteden kaynaklı derseniz sanmıyorum ekşi duyuru da problem çıkarttı yeniledikçe açıldı... Ne olabilir bu probl
Başlıkta belirttiğim gibi bir çok site açılmıyor sayfa yükleme hatası diyor, adres bulunamadı diyor. Bazen sayfayı 5 10 kez yenileyince açılıyor. Bazı sitelerse normal bi şekilde açılıyor. Siteden kaynaklı derseniz sanmıyorum ekşi duyuru da problem çıkarttı yeniledikçe açıldı... Ne olabilir bu problemin sebebi, nasıl düzeltebilirim?
0
loralynn
(13.04.09)
firefox'da secenekler -> gelismis -> ag -> ayarlar bolumune tikladiginizda, "ayarlari otomatik algila" secip tamamladiktan sonra, firefox'un yeniden baslatip deneyiniz? ag baglantisinda da sorun olabilir belki.
0
paradoxical
(13.04.09)
dns de olabilir. ben 2 haftadır falan 4 2 2 2 ve 4 2 2 1 de sık sık sorun yaşıyorum.
0
sanal uyku
(14.04.09)
evet evet dns problemi bu. benim de kac zamandir yasadigim sorun.

hic bir yurtdisi baglantiya girmiyor neredeyse. dns'i degistirirseniz hallolur.
0
osuruklu
(14.04.09)
(11)

Nikon d80 - Canon 40D - Canon 50D?

huzunkar salih efendi
şirketin nikon d80 ve 18-135 objektifli makinesini kaybettiğimden dolayı, en az o kalitede olan bir makine almam gerekiyor.hangisini tavsiye edersiniz ve fiyatlarıyla ilgili bilginiz var mıdır?
şirketin nikon d80 ve 18-135 objektifli makinesini kaybettiğimden dolayı, en az o kalitede olan bir makine almam gerekiyor.

hangisini tavsiye edersiniz ve fiyatlarıyla ilgili bilginiz var mıdır?
0
huzunkar salih efendi
(13.04.09)
nikon d80
www.sahibinden.com&keyword=nikon%20d80
0
rentts1
(13.04.09)
18-135 iyi bir lens değildir ki.. iyi olsa kit olmazdı en basitinden. ha başlangıcım, beni idare eder diyosan tamam.. :)
0
vital
(13.04.09)
18-135 yerine hangisini tavsiye edersiniz peki?
0
🌸huzunkar salih efendi
(13.04.09)
nikon d80 - kit lensi 18-135mm f:3.5-5.6 lensle beraber satiliyor. fiyati hayyam pasaji'nda 1500-1600 lira civarinda lensle beraber..
canon eos 40d body fiyati hayyam'da 1200-1300 liraydi, dusmus de olabilir. bunun kit lensi 17-85mm f:4-5.6 kit lensi ile beraber fiyatini bilemiyorum.
canon eos 50d body fiyati 1800-2000 arasi. yine ayni kit lens veriliyor yaninda.

aralarindaki ozellik farklarina gelince,
nikon d80 ve 40d-50d arasinda oncelikle segment farki var. d80'in muadili canon 400d ya da 450d olabilir. 40d ve 50d nikon d200-d300 gibi modellere denk geliyor.
her iki canon'da dikkat ceken belli basli ozellikler, yuksek fps (ard arda en az 6 kare cekebilmesi) 3 inch ekran, live view ozelligi ve daha ayrintili ayar yapabilme mevzuu. ayni zamanda cmos sensorle dusuk noise avantaji var.
nikon d80'in ise daha keskin ccd sensoru yuksek iso'da noise yapma egilimi yuzunden avantajli mi degil mi kullaniciya bagli. bir diger nikon avantaji, objektif bollugu ve uygunlugu. analog-dijital nikon objektiflerinin neredeyse yuzde 80'i her model nikon'da kullanilabiliyor. ancak canon'lar ef ve ef-s serisine ait objektiflerle kullanilabilir (bu problemi gidermek icin adaptor var fakat bu da ek masrafa veya objektifi full manuel focus'da kullanma zorunluluguna yol aciyor)(tabi 5d gibi full frame makinelerde bu sorun yok).
eos 40d kullanan birisi olaraktan, tek hosuma gitmeyen sey, L serisi bir canon objektifi kullanmadan istedigim keskinligi alamiyor olmam. sirf bu yuzden studyoda kullanmak icin d80 ya da d200 almayi dusunuyorum.

fiyat farklariyla ilgili; nikon, body'de genellikle daha pahalidir. canon daha ucuzdur ama 50d yeni ciktigi icin biraz pahali olabilir, beklemek gerek.

40d ve 50d arasindaki farklara bakalim, oncelikle ikisi de 3 inc ekrana sahip ama 40d 230bin renk, 50d ise 920bin renge sahip. yani daha guzel bir ekrani var. 40d 10, 50d 15 mp sensore sahip. ikisi de live view'a sahip, tam olarak test etmedim ama 50d lv modundayken focus yapabiliyormus sanirim (40d yapmiyor)
40d max. 3200 iso'ya kadar cikabilirken, 50d 12800 iso'ya zorlanabiliyor.
(nikon d80'de max 3200 zorlamali kullanilabilmekte)

acikcasi tamamiyle kullanim amacina gore bir model belirlemek gerekir. su an fiyat / performans 40d'yi gosterse de, yakinda 50d hepsini gecebilir.
0
paradoxical
(13.04.09)
ek: suradan 40d ve 50d arasindaki ozellik farklarina bakabilirsiniz;
www.dpreview.com
surada da nikon d80'in ozellikleri mevcut.
www.dpreview.com
0
paradoxical
(13.04.09)
baslangic icin 18-135 gayet uygun bir lenstir efenim. profosyonel isler yapilmayacaksa, uzun bir sure objektif aldirtmaz size. (nikon icin tabi)

ama sigma-tamron-tokina gibi objektif ureten farkli firmalarin alternatifleri de dusunulebilir.
0
paradoxical
(13.04.09)
maddi gücün ve pro makine deneyimin var ise Canon 50D hatta 5D :)) ek olarak ise orta kalite bir lens olan canon 18-55 ya da 18-70 ve 70-200 açılı III USM olanları tavsiye ederim. yok eğer dersen ki benim iin para problem değil lenszim güzel olsun ozaman canon L serisi öneririm ben sana....:))ikinci el olarak fotoğraf siteleri forumlarını takip edersen uygun fiyatlara bulabilirsin..
0
fortis et liber
(13.04.09)
canon 18-55 lensi sahsen ben tavsiye etmiyorum, memnun olan kimseyi gormedim. L serisi objektifler sozunu ettigimiz makinelerle neredeyse ayni fiyattadir (daha pahali da olabilir hatta) ve evet para varsa canon 5d en guzeli.
0
paradoxical
(13.04.09)
doğru söylüyorsun L serisi gayet pahalı bir seçenek.nacizane fikrim 18-135 yerineiki ayrı lens kullanmaktır. full frame olmayan bir makine için özellikle biri geniş açı olmak üzere iki lens tavsiye etmekteyim.(çok profesyonel bir yorum değil)
0
fortis et liber
(13.04.09)
abartmayın yahu. yok 5d yok L serisi falan. belli ki adam yeni başlıyor bu işe. tonla parası olsa bile kullanamayacağı ekipmanları aldığı için fotoğrafran soğuyacak. ya da 5d ile garip fotoğraflar çekecek, görenler de "oha adamda 5d var, çektiği fotoğrafa bak" diyecekler.
en güzeli temelden öğrenmek ve yavaş yavaş başlamaktır. d80 başlangıç için iyidir güzeldir. ya da canon'un 400d, 450d gibi modelleri de olur. 40d, 50d bir üst sınıf makinelerdir d80'e ve diğerlerine göre. başlangıç için de kit lens yeterli olur.
ben d80 + 18-135mm veya 18-105mm vr derim. daha fazlasına ihtiyaç yok başlangıç için. zaten bunlar bile uzun süre idare ederler.
0
henry gale
(13.04.09)
ama arkadaş adam kendisi kaşınmış bu tavsiyeler için..yeni başlamaktaysa bence analog olanlar en iyisidir;sabredebilene tabiiki. fakat eğer yeni başlayan biri ise 300D-350D bile uzunca zaman yeterli olur. 40D-50D düşünen birinin biraz fotoğrafla ilgisi olduğu düşündürdüğü için bu tavsiyelerde bulundum...
0
fortis et liber
(14.04.09)
(5)

gamepad tavsiyesi

baldur2
merhabalar,en önemli özelliği dayanıklılığı olan 20-30 lira arası pc gamepadi arıyorum, 20-30 lira olanlar dayanıklı olamıyorsa, daha pahalı tavsiyelere de açığım. çünkü devamlı pes oynuyoruz ve arka tuşlar içeri göçüyor:)
merhabalar,
en önemli özelliği dayanıklılığı olan 20-30 lira arası pc gamepadi arıyorum, 20-30 lira olanlar dayanıklı olamıyorsa, daha pahalı tavsiyelere de açığım. çünkü devamlı pes oynuyoruz ve arka tuşlar içeri göçüyor:)
0
baldur2
(13.04.09)
www.sanalmarketim.com
bende bundan var çok dayanıklı ve de fanlı yazın eller terlemesin. logitech kalitesini konuşturmuş. donanım haber forumlarında 30-35 e satılıyordu en son. ben de ordan aldım.
ps3 dediğine bakma usb den bağlandığı için hem ps3 te hem pc de gayet güzel çalışıyor.
0
rentts1
(13.04.09)
ben de arıyodum şöyle kaliteli bişeyler. bu iyiymiş hakikaten, ben de alabilirim valla.
0
hellguard
(13.04.09)
logitech rumblepad 2 de iyidir.
0
manalinik
(13.04.09)
rumble pad 2 yi de düşünmüştüm hatta kullandım da bi ara ama chillstream kadar ergonomik değil. chillstream tam ele oturuyor.
0
rentts1
(13.04.09)
valla ben de 2-3 kontörland eskittim ama logitech kadar dayanmadı.
0
rentts1
(14.04.09)
(1)

[ directx ] Directx10 Windows XP ile çalıştırsak?

enola gay
UNofficial olarak Directx10 'un Windows XP versiyonu var sanıyorum, bunu yüklersem sistem sıçar mı sizce? Deneyeniniz var mı?
UNofficial olarak Directx10 'un Windows XP versiyonu var sanıyorum, bunu yüklersem sistem sıçar mı sizce? Deneyeniniz var mı?
0
enola gay
(13.04.09)
çalışır sorun olmaz..
0
ceres
(13.04.09)
(7)

Oyun Teorisi

solfej
Bitirme Tezim olacak olan "Oyun teorisi" hakkında googLe'da yer aLmayan türkçe ve ingiLizce kaynak arıyorum. büyük küçük her türLü kaynağa açığım. diğer projelerimi elime yüzüme bulaştırmaktan son anda kurtulduğumu göz önüne alırsak bu projemde biraz daha titiz çalışmak istiyorum. Sizden araştırmacı
Bitirme Tezim olacak olan "Oyun teorisi" hakkında googLe'da yer aLmayan türkçe ve ingiLizce kaynak arıyorum. büyük küçük her türLü kaynağa açığım. diğer projelerimi elime yüzüme bulaştırmaktan son anda kurtulduğumu göz önüne alırsak bu projemde biraz daha titiz çalışmak istiyorum. Sizden araştırmacı ve yardımsever ruhunuzdan güzel duygularınızı benim için de esirgememenizi istiyorum.

Teşekkür ederim kolay gelsin.
0
solfej
(13.04.09)
geçen sene aldığım derslerin birinde geçiyordu. sözlükten çalışmıştım direk. çok başarılı entry'ler vardı.

kitap olarak direk şunlar var: www.ideefixe.com

www.ideefixe.com

google'da yer almayan demişsin de doğru kelimelerle aratıp da google da bulamayacağımız ne var? bir de şunu yapayım rahatlayayım. (L). dfklgjskfdlşhkg
0
dambil
(13.04.09)
şöyle şeyler buldum belki işine yarar, google kaynaklı hepsi bu arada ;

users.auth.gr
webber.physik.uni-freiburg.de
harrisd.net
akademik.maltepe.edu.tr
0
ansitu
(13.04.09)
Bitirme tezini google'dan arastirdigin kaynaklardan yapiyorsan sen bastan yanmissin. Donem odevi degil ki bu..

Universitenin kutuphanesinin sayfasina gir ve üye olunan veritabanlarina baglanarak istemedigin kadar akademik makaleye ulas.
0
nochristrequiress
(13.04.09)
@dambil; :) doğru söylüyorsun ama internet ortamında dolaşmayan çok kaynak mevcut kişisel veri tabanlarında. ben şahsen çok defa şahit oldum buna. teşekkür ederim yine fikir vermen biLe yeterLiydi.

@ansitu; tamam google yardımıyla erişilen bilgileri de istiyorum ama oyun teorisi yazdığımda çıkan şeylerin çoğuna bakıyorum ben. yine de teşekkür ederim.
0
🌸solfej
(13.04.09)
@nochristrequires; merak etmeyin araştırmaLarım dört bir yandan devam ediyor. Ayrıca eğer daha dikkatl okursanız google kaynaklı bilgi istemediğimi görürsünüz. madem böyle bir şey söylediniz size açıklamak istiyorum bundaki amacımı. internet üzerinde güncel hatta anlık şeyler bile bulmak mümkün değil mi? bir çok farklı fikir, görüş, düşünce doğru ya da yanlış yazılıp çizilmiş benim amacım en doğrusunu kendi fikirlerimde katarak bulup savunmak. Zaten Tez (savunma) demek değiL midir? önemLi oLan gidip üniversite database'inden aLdığın makaLeLeri aynen geçirmek değil. önemli olan güncel olabilmek geliştirebilmek bir şeyleri. üniversitemin kütüphanesini görseydin ayrıca ağlardın ve asla böyle konuşmazdın derim. yine naçizane fikirlerin için teşekkür ederim.
0
🌸solfej
(13.04.09)
@ sevgili solfej kardesim;

ben sana makalelerden kopyala yapistir yapmani soylemedim ki. en son, en guncel makalelere de ulasabilirsiniz bu veritabanlarindan ki herhalde yararlanacagin seyin akademik olmasini isterdin bir tezde degil mi?

Amacim laf sokmak degil, yardimci olmak.

Sen de haklisin, gittigin universite guzel veritabanlarina uye degildir vs. Ama mumkunse elde olani kullanmak da pek iyi olacaktir. Sonucta google'da akademik makale iceriklerine ulasamiyorsun.

Oktay Sinanoglu'nu google'da arayip da ismini bulamayinca "bu da guya genc yasta prof. olmus" diyenler oluyor fakat adami bir veritabaninda aradiginda bir cok makalesine ulasiyorsun. Bunun gibi demek istedigim.

Kolayliklar diliyorum.
0
nochristrequiress
(13.04.09)
@nochristrequiress

estağfirullah. benim de derdim size kabalık etmek efelik taslamak değil. haşa.

ben de kısaca derdimi anlatmak istemiştim aslında. sizin eleştiriniz benim velinimetimdir ama gerçekten üniversitedeki kaynakların hepisini taradım bilgiler elimde. ama şöyle bir şeu söz konusu artık makaleler elektronik ortama aktarılıyor ve bir çok üniversitenin veri tabanında bulunan kaynaklara ulaşabilen aynı bölümde okuduğum ya da benzer alanlarda konular üzerinde çalışan arkadaşlarımdan yardım almaktır amacım. tekrar belirtiyorum ki; en başında da söyLediğim gibi.. googLe'dan arama yapılıp bulunan şeyler istemiyorum diye.

Sizin eleştiriniz benim yola çıktığımda koymuş olduğum ilkelerin başında gelir. Yeniden teşekkür ederim. Merak etmeyin Güvenin Türk gençLerine.
0
🌸solfej
(13.04.09)
(2)

pc donanımı almak "mecidiyeköy vs vatanbilgisayar"

karapage
arkadaşlar mecidiyeköyde pc donanım fiyatları hakkında bilgim yok. vatan bilgisayar ile aynı mıdır yoksa farklı mıdır. farklıysa hangi yonde farklıdır :)
arkadaşlar mecidiyeköyde pc donanım fiyatları hakkında bilgim yok. vatan bilgisayar ile aynı mıdır yoksa farklı mıdır. farklıysa hangi yonde farklıdır :)
0
karapage
(13.04.09)
komple sistem alacaksan, vatanın kampanyaları daha karlı olur, sadece vatan değil, bimeks gold nadir de olsa teknosa, mediamarkt falan onlara da bir bak. tekil olarak parçalarda ise mecidiyeköy'de biraz gez, ayrıca mavibilgisayar'a da bir bak.
0
abtash
(13.04.09)
m.köy'de büyük-küçük bir sürü bilgisayar firması var. küçük bi firma belli ürünler için daha iyi fiyat verebilir ama bi sorunla karşılaştığın zaman sana ne kadar yardımcı olacakları belli değil. üç kuruş fazla verip vatan, gold gibi yerlerden almak daha iyidir bence.
0
thalamus
(13.04.09)
(3)

2ms vs 5ms (monitor)

karapage
selamlarbilindiği gibi piyasada birçok çeşit monitor ms leri var. 2ms ve 5 ms en populerleri.sorum şu ki 22 inch bir monitorde siz olsanız hangisi tavsiye edersiniz? 2ms daha iyi diyebilirsiniz ama fiyat olarak biraz daha pahalı. birbirleri ile aynı ise fazla para vermeye gerek yok. aynı mıdır yani
selamlar

bilindiği gibi piyasada birçok çeşit monitor ms leri var. 2ms ve 5 ms en populerleri.
sorum şu ki 22 inch bir monitorde siz olsanız hangisi tavsiye edersiniz? 2ms daha iyi diyebilirsiniz ama fiyat olarak biraz daha pahalı. birbirleri ile aynı ise fazla para vermeye gerek yok. aynı mıdır yani sorum kısaca bu. ozellikle ikisini de denemiş olanlar varsa goruslerini belirtseler iyi olur.
kullanım amacı oyun, film, internet :)
0
karapage
(13.04.09)
hangi renkten-hangi renge gecis 5ms ya da 2ms bu onemli.
yanlis hatirlamiyorsam bir ara 1ms tepkime suresi ile lanse edilen monitorler vardi ama siyahtan-siyaha(btb) idi o tepkime suresi.
griden-griye(gtg) tepki suresi onemlidir, cunku o surede tum renkleri dolasarak tekrar griye doner.
atiyorum, 2ms btb, 8ms gtg tepki suresi olan bir monitordense 5ms gtg tepki suresi olan monitor tabiki de daha dogru bir secim olacaktir.
0
sourlemonade
(13.04.09)
22 inç'te 22BW Samsung 22'' kullanıyorum 3 ms.
SU GİBİ AKIYOR SU.
0
head
(13.04.09)
monitorler icin gecerli mi bilmiyorum ama bildigim kadari ile bu tepki suresi olcumunun bir standarti yok. Ayni markayi kendi icinde degerlendirirken fayda saglayabilir. Mesala sony lcd televizyonlarin hepsi standart 8ms ve bu televizyonlar digerlerine gore oldukca pahali ve kalite olarakda iyi.
0
badseed
(14.04.09)
(4)

pdf formatı

poseidon55
pdf formatındaki afiş çalışmasını jpeg yapabilir miyim?
pdf formatındaki afiş çalışmasını jpeg yapabilir miyim?
0
poseidon55
(13.04.09)
corel draw ya da photoshop gibi bir programla açıp, farklı kaydet yaparak jpege dönüştürebilirsin.
bir de: www.zamzar.com
0
el magico
(13.04.09)
hiç bir programa gerek yok. adobe acrobat reader ile aç. üstte snapshot tool var. afişi seç, painti aç, yapıştır, jpg olarak kaydet.
0
ency
(13.04.09)
pdf'i photoshop ile acip (istedigin sayfalari) istedigin formatta export edebilirsin.
0
sourlemonade
(13.04.09)
teşekkür ederim snapshot işimi halletti
0
🌸poseidon55
(13.04.09)
(1)

Firewire harici hdd

rurouni
Harici hdd yi laptop a baglamak için firewire kablosu aldım ancak görmüyor. Takıyorum kabloyu hdd nin ışıgı yanıyor yeni donanım sesi geliyor windowstan 5-10sn sonra hop gidiyo her şey. İlk taktıgımda kaybolmadı reset atmanız lazım dedi attım böyle oldu. Başka bir ayrıntı mı gerekli bu işte kabloda
Harici hdd yi laptop a baglamak için firewire kablosu aldım ancak görmüyor. Takıyorum kabloyu hdd nin ışıgı yanıyor yeni donanım sesi geliyor windowstan 5-10sn sonra hop gidiyo her şey. İlk taktıgımda kaybolmadı reset atmanız lazım dedi attım böyle oldu. Başka bir ayrıntı mı gerekli bu işte kabloda ya da girişlerde mi bir problem vardır ?

HDD : Maxtor one tocuh 4 1tb
0
rurouni
(13.04.09)
sitesinden son driver'ını yükleyin? usb'den bağlanabiliyorsa firmware update yapın bir de isterseniz?
0
sanal uyku
(13.04.09)
(5)

gizlediğim dosyayı geri getiremiyorum

guybrush threepwood
geçenlerde üzerine sağ klik yapıp gizeldiğim bir dosya vardı. dün geri getirmek için denetim masasına girdim, dosya seçeneklerinden gizli dosyaları göster dedim, tamamdır dedi, fakat hala göstermiyor.tekrar denetim masasına giriyorum, sanki ben az önce hiçbir şey dememişim gibi, sanki burada başçav
geçenlerde üzerine sağ klik yapıp gizeldiğim bir dosya vardı. dün geri getirmek için denetim masasına girdim, dosya seçeneklerinden gizli dosyaları göster dedim, tamamdır dedi, fakat hala göstermiyor.

tekrar denetim masasına giriyorum, sanki ben az önce hiçbir şey dememişim gibi, sanki burada başçavuşun eşeği osuruyormuş gibi hala gizli dosyaları göstermemeye ayarlı.

kendi bilgisayarım beni ciddiye almıyorken nasıl olacak bu iş.

not: anlatırken ilkokul öğrencisine anlatır gibi anlatın, zira onun kadar anlıyorum bu işlerden.
0
guybrush threepwood
(13.04.09)
administration hesabindan yapmi$ olabilirsiniz daha oncesinde. $u anda da o hesaptan mi ayarliyorsunuz?
0
astaroth
(13.04.09)
combofix abi cozumu.
0
sourlemonade
(13.04.09)
orada "korunan isletim sistemi dosyalarini gizle" secenegini de kaldir, ne var ne yok gorursun. Eger yoksa, yoktur.
0
samfisher
(13.04.09)
e bu combofix vistayla çalışmıyor ki(yamuluyormuyum yoksa)
0
demlikposet
(13.04.09)
admin olarak calistirabilirsin
0
samfisher
(28.04.09)
(5)

Duyuru bana 5V DC bul

zapake
şimdi ufak çaplı bi proje için laptobun bi tarafından 5 volt almam gerek. laptobun uzerinden bi çıkıstan yani. harici besleme olmayacak. usb alt tarafı 2.5watt o yetmez. soyle bi 25 watt lazım mesela. neresinden alayım ben bunu. pilden başka bi yerden alabilirmiyim. pilin içine de elleşmek istemiyor
şimdi ufak çaplı bi proje için laptobun bi tarafından 5 volt almam gerek. laptobun uzerinden bi çıkıstan yani. harici besleme olmayacak. usb alt tarafı 2.5watt o yetmez. soyle bi 25 watt lazım mesela. neresinden alayım ben bunu. pilden başka bi yerden alabilirmiyim. pilin içine de elleşmek istemiyorum acıkcası mecbur kalmazsam.oncelikli olarak geri kalan her yerinden her turlu modifikasyona acıgım. tabi eger yoksa pile bulaşacağım, nasıl ne yönden bulaşayım?
0
zapake
(13.04.09)
iyide oyle harici besleme olmuomu? ben tek bi pwer kalblosu yani laptobu besleyen, ve laptobun bi taraflarından bişeyler istıyorum. ikinci bi kabloya hayır:D
0
🌸zapake
(13.04.09)
o kadar gücü herhangi bir porttan alamazsınız. aklıma en uygun cd rom sürücünün soketinden alma fikri geliyor. onun da soketi taa dipte ve uygun dişi soket bulmanız lazım. pcmcia dan kaç watt çekebilirsiniz tam bilmiyorum ama orayı da bir araştırın derim.

25 W çekecekseniz motor vs kontrol edeceksiniz diye tahmin ediyorum, aman diyim freewheeling diode kullanmayı unutmayın.
0
kimlanbu
(13.04.09)
soket kısmı onemli değil atarız 2 lehim.dipte olmasıda onemli değil. zaten laptop bu iş için demonte hale gelip yeniden birlesecek.anakart uzerinde yapılacak yani tum modifikasyon. benimde aklımda ya orası yada hdd girişi var ama hangi pin nedir kaç watt besler bilmıorum
0
🌸zapake
(13.04.09)
Lehim deyince siz, aklıma geldi. Pilden direk alsak bi paralel, olmaz mı?
0
pichoscosama
(13.04.09)
oyle gorunuyor aslında ama mesela su ki pil 10.8 volt. neresinden alacağım 5 voltu? dc kıyıcı falan gerekecek oyle oluncada. yani işi bayag zorlastırmıs olacağım. daha kestirme bi çozum arıodum ama olmadı el mecbur oyle yapılacak
0
🌸zapake
(14.04.09)
(2)

Google Chrome

layer26
Google Chrome'da farenin tekerleği çalışmıyor.Yani aşağı yukarı kaydırmak istediğimde oluyor fakat hani tekerleğin üstüne bi kere basıp aşağı yukarı hızla inmek istediğimde(fareyi çekerek) bu olmuyor.Sizce neden olabilir?
Google Chrome'da farenin tekerleği çalışmıyor.Yani aşağı yukarı kaydırmak istediğimde oluyor fakat hani tekerleğin üstüne bi kere basıp aşağı yukarı hızla inmek istediğimde(fareyi çekerek) bu olmuyor.Sizce neden olabilir?
0
layer26
(13.04.09)
chrome'un desteklememesi olabilr. hatta öyle.
0
tahsin sutcuoglu
(13.04.09)
o özellik yolda. Chrome 2 çıktığında farenizin tekerleği de çalışacak, formlarınız da tamamlanacak
0
harmonikhakaret
(13.04.09)
(4)

autorun.inf

vitrilancyunit
c: ye d: ye tıkladığım zaman ayrı pencerede açılıyor, gizli dosyalar görünmüyor, bunlara bağlı olarak bazı dosyalar ve diskler düzgün çalışmıyor. kill amvo.exe dosyasını çalıştırdım, r10 diye toptan sorun çözücü dosyalar var hepsini yaptım yok ulan yok olmuyor deliricem! bi türlü düzelmiyor lan! var
c: ye d: ye tıkladığım zaman ayrı pencerede açılıyor, gizli dosyalar görünmüyor, bunlara bağlı olarak bazı dosyalar ve diskler düzgün çalışmıyor. kill amvo.exe dosyasını çalıştırdım, r10 diye toptan sorun çözücü dosyalar var hepsini yaptım yok ulan yok olmuyor deliricem! bi türlü düzelmiyor lan! var mıdır bunu kökten çözen birşeyler?
0
vitrilancyunit
(13.04.09)
(bkz: combofix)
0
abtash
(13.04.09)
aynı sorun bende de vardı. duyurularımda aratınca bulabilirsin. avast sorunumu halletti. bilgisayara derinlemesine tarama yaptırdım. ne varsa sil dedim. flash disk'lerden tut, system volume information'e bulaşan virüslere kadar hepsini sildi aslanlar aslanı.
0
nihavent uvertur
(13.04.09)
bence soyle de olabilir
(13.04.09)
kesinlikle combofix. kendimden biliyorum.
0
poseidon55
(13.04.09)
(3)

Basit bir adobe fireworks sorusu(usta tasarımcılar yardım)

joehigashi
http://img301.imageshack.us/img301/9938/mesajkutular.jpgarkadaşlar adobe fireworks cs3 te yukardaki linkte siyah ile boyadığım kısımları yani mesaj kutularını(text yazan yerleri) nerden ekliyorduk ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..
img301.imageshack.us


arkadaşlar adobe fireworks cs3 te yukardaki linkte siyah ile boyadığım kısımları yani mesaj kutularını(text yazan yerleri) nerden ekliyorduk ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..
0
joehigashi
(12.04.09)
sol tarafta vector yazan kısımda A harfi şeklinde düğmesi olan text tool'u kullanabilirsiniz.
0
solverger
(12.04.09)
üstadım cevabın için teşekkür ederim ama sormak istediğim tam olarak o değil. sormak istediğim mesaj kutularının nasıl eklendiği.. İçindeki yazıları kastetmemiştim
0
🌸joehigashi
(13.04.09)
sanırım yanlış anlaşıyoruz :) eğer sorduğun şey bir web sayfasına textbox eklemekse onu fireworksle yapamazsın. eğer web sayfası yapıyorsan kullanıcının giriş yapabileceği dinamik bir textbox için dreamweaver ya da başka bir web tasarım aracı kullanmalısın. fireworkste textboxı ve geri planını resim olarak oluşturup slicelar, sonra da ör. dreamweaver ile uygun bir şekilde ayarlayıp ortasına da dreamweaverin içinden bi textbox ekleyip halledebilirsin.

anlattığım olay şu aslında: www.ertugrulhaskan.com

bu sefer doğru mu anladım?
0
solverger
(13.04.09)
(8)

yazıcı öneri

horacio
arkadaşlar çok fonksiyonlu bi yazıcı alma niyetindeyim ne almamı önerirsiniz..abartılı meblağ olmasın ama. teşekkürler.
arkadaşlar çok fonksiyonlu bi yazıcı alma niyetindeyim ne almamı önerirsiniz..abartılı meblağ olmasın ama. teşekkürler.
0
horacio
(12.04.09)
Epson DX-8400 ben kullanıyorum gayet memnunum.

tinyurl.com (sadece örnek olsun diye verdim linki ucuz mudur pahalı mıdır bilmem.)
0
offday
(12.04.09)
epson stylus office bx300f. daha yeni aldım çok memnunum adf ve normal scan/fotokopi 4 ayrı karttuş. faks filan. mediamarkt en ucuz fiyatla 179 ytl'ye satmakta. tavsiye ederim. özellikle adf (30 tane kağıdı koyuyorsun. sırayla tek tek scan-fotokopi yapıyor)çok güzel bir olay.
0
darknum
(12.04.09)
çok fonksiyonlular mürekkep püskürtmeli oluyor (ezici çoğunluğu)
mürekkep kartuşları pahalı. (lazer yazıcı tonerine oranla)
yeniden doldurmadan pek veri alınamadığı söylenir durur kaç zamandır.

bu konularda da yorum yazsın kullananlar bence.
0
can see
(12.04.09)
ne alirsan al once kartus fiyatlarini ogren, printer ucuz kartus pahalli, bazi cok ucuz modellerin kartuslari kendisinden pahalli oluyor.
0
compumaster
(12.04.09)
Epson kartuşları diğerlerine oranla daha uygun ve pelikan kartuşta kullanabiliyosun yerine.Diğer bi olasılıkta belirttiğim modelde kartuş seti var yani üstü kapaklı açılabilen kartuş ve boyaları satılıyor.
0
offday
(12.04.09)
Bence git lazer yazıcı al. Çok fonksiyonluları biraz pahalıdır gerçi.. Ama inkjet alırsan zırt pırt kartuş sorunu olacak. Kartuşlarla uğraşmayıp toner rahatlığı yaşamak istiyorsan kesinlikle lazer yazıcı al.

Zaten bir süre sonra, inkjette kartuşlara vereceğin paralarla lazer yazıcı alırsan, o paralar kendini amorti edecek.
0
vita vinum est
(13.04.09)
lazer yazıcı al diyen arkadaşlara şirketteki 4 renk lazer yazıcı için tam set değişim (drum falan yok tabi) 800 usd + kdv bayıldığımızı söylemek isterim. lazer çok dayanır ama bir o kadar da pahalıdır kendimizi kandırmayalım. drum ı transfer kiti bilmemnesi derken uzun vadede daha çok para harcarsın. ev kullanıcısı için uygun bulmuyorum. ama mono lazer ve toner doldurma olayına sıcak bakılabilir.
0
ozdek
(13.04.09)
Epson'un kartuşları çabuk biter. Doldurması, kartuşlar çipli olduğundan, zordur.

Canon'lara bak. Ama ne seçersen seç kartuşu çipli alma.
0
pichoscosama
(13.04.09)
(2)

audacity & lame_enc.dll

tepedeki psychedelic adam
dinlediğim bir şeyi audacity'le kaydedebiliyordum. ilk kurduğumda şu "lame_enc.dll" ilgili de bişeyler yapmıştım. şimdi başka bi bilgisayara kurmak gerekti. bu dll dosyası da var elimde. ne yapmak gerekiyor? hiçbişey yapmadan kaydetmeye çalıştığımda çok zayıf oluyor ses. hani kaydederken bi ses dalg
dinlediğim bir şeyi audacity'le kaydedebiliyordum. ilk kurduğumda şu "lame_enc.dll" ilgili de bişeyler yapmıştım. şimdi başka bi bilgisayara kurmak gerekti. bu dll dosyası da var elimde. ne yapmak gerekiyor? hiçbişey yapmadan kaydetmeye çalıştığımda çok zayıf oluyor ses. hani kaydederken bi ses dalgalanması gösterir ya onda mesela çok az dalgalanma oluyor. aslında daha önce de duyurudan bakmıştım sanki böyle bişeye ama bulamadım şimdi.
0
tepedeki psychedelic adam
(12.04.09)
lame mp3 encoderdir, mp3 dosyalari yazabilmesini saglar audacity veya onu kullanan diger programlarin. Senin sorunun sinyal siddeti ile alakli sanirsam, kullandigin bilgisayardaki ses kartinin girisleri, kullandigin mikrofon falan buna etki edecek seyler. Ama yine de sesi yukseltmek istersen (tabi sesteki gurultu oranini day ukseltmis olursun) audacity de tam nasil hatirlamiyorum ama process gibi bir menuden "gain" veya "volume" olmadi "normalize" gibi seyleri ara, onlardan ayarlayabilirsin.
0
kurukafa
(12.04.09)
lame_enc i ben c:\program files\winamp içindeki lame dll ile kullanıyorum. onun içinn audacity ayarlarında mp3'ü seçip gözattan da bu klasörden lame 'yi seçersen mp3 olarak kodlayabilirsin.
0
edip
(12.04.09)
(1)

Samsung Syncmaster 2232 BWyi açınca görüntü hızlıca gidip geliyor, yanı yanıp sönüyor.

dirk pitt
başlığı açayım;neredeyse 1 yıldır kullandım syncmaster 2232 bw bütün gece kapalı kaldıktan sonra açılınca ingilzicede flicker tabir edilen hızlıca yanıp sönme olayını gerçekleştiriyor... 2-3 saat kapalı kaldıktan sonra açınca böyle birşeyi gerçekleştirmiyor... bu yanıp sönme hadisesi yaklaşık 30 sn
başlığı açayım;
neredeyse 1 yıldır kullandım syncmaster 2232 bw bütün gece kapalı kaldıktan sonra açılınca ingilzicede flicker tabir edilen hızlıca yanıp sönme olayını gerçekleştiriyor... 2-3 saat kapalı kaldıktan sonra açınca böyle birşeyi gerçekleştirmiyor... bu yanıp sönme hadisesi yaklaşık 30 sn falan sürüyor bu arada ve giderek yavaşlayıp görüntü sabit kalıyor...

teknik serviste götürecem fırsatım olunca elbette ama neden yapar, lcd panel hakkın rahmetine mi kavuşuyor yoksa?
0
dirk pitt
(12.04.09)
monitör ayarlarında gösterilen sayfa rengine göre ışığı arttırıp azaltma gibi bi zamazingosu olması gerekiyor sanırım bunla alakalı bir problem yaşıyorsunuz.bu ayarı açıksa kapalı kapalıysa açık olarak denemenizi tavsiye ederim belki bir sonuç alırısınız.
0
buffy de vampir sayilir
(12.04.09)
(1)

Ekranda görüntü yok (Vista) (ama bazen,ilginç bişe)

brkylmz
Belli aralıklarla (1 ay falan), Vista'da kullanıcı şifremi yazıp Hoş geldiniz yazısını gördükten sonra ekrana görüntü gelmiyor. Daha doğrusu görüntü geliyor , monitörde bi sorun yok ama ekran simsiyah. ctrl alt del yaptığımda herşey düzgün çalışıyor, görev yöneticisini falan da başlatabiliyorum ama
Belli aralıklarla (1 ay falan), Vista'da kullanıcı şifremi yazıp Hoş geldiniz yazısını gördükten sonra ekrana görüntü gelmiyor. Daha doğrusu görüntü geliyor , monitörde bi sorun yok ama ekran simsiyah. ctrl alt del yaptığımda herşey düzgün çalışıyor, görev yöneticisini falan da başlatabiliyorum ama ekran bomboş.

ben de sistem geri yükleme yapıyorum, bazı dosyaların yeri vs. değişiyor sıkıntı oluyor.

böyle bişeyle karşılaşan oldu mu hiç ?
0
brkylmz
(12.04.09)
iki kere başıma geldi sistem geri yüklemeyle halletmiştim kesin bi çözüm vereni de duymadım.
0
gut
(12.04.09)
(1)

pc'de ses kontrolü merkeziyetçiliği

ravioli
çalışan her programın sesini ayrı ayrı kontrol edebileceğim bir program var mı xp için?firefoxun sesi sona kadar açıkken mediaplayer azıcık açık olacak, gtalk'ınki tamamen kapalı mesela.. öyle bir şey istiyorum.vista yüklü birkaç laptopta gördüm ordan canım çekti.
çalışan her programın sesini ayrı ayrı kontrol edebileceğim bir program var mı xp için?
firefoxun sesi sona kadar açıkken mediaplayer azıcık açık olacak, gtalk'ınki tamamen kapalı mesela.. öyle bir şey istiyorum.
vista yüklü birkaç laptopta gördüm ordan canım çekti.
0
ravioli
(12.04.09)
ben bunu daha önce sormuştum burda var böyle bi program. hatırlamıyorum ama adını aratıver.
0
kofteburger
(12.04.09)
(3)

flash video background

ne bakiyon kardesimm
Animasyon niteliği taşıyan bu videoların yapımında hangi programlar kullanılıyor? 3dmax vs o taraflara kayıyormu ya da dahamı zor. Teşekkürler.
Animasyon niteliği taşıyan bu videoların yapımında hangi programlar kullanılıyor? 3dmax vs o taraflara kayıyormu ya da dahamı zor. Teşekkürler.
0
ne bakiyon kardesimm
(12.04.09)
bi link verseydnz de anlasaydk tam olarak ne olduunu.
0
rentts1
(12.04.09)
🌸ne bakiyon kardesimm
(12.04.09)
parasut
(12.04.09)
(1)

live messenger açılmıyor

halukumben
bugün sabahtan beri msn live messengerim açılmıyor. oturum açmakta değil sorun, baya program olarak açılmıyor. çift tıklıyorum, task manager'da process olarak bir saniyelik adı gözüküyor, ama bilinmeyen güçler açılmasına engel oluyor. bundan öncesinde gayet güzel çalışıyordu, acaba genel bir sorun m
bugün sabahtan beri msn live messengerim açılmıyor. oturum açmakta değil sorun, baya program olarak açılmıyor. çift tıklıyorum, task manager'da process olarak bir saniyelik adı gözüküyor, ama bilinmeyen güçler açılmasına engel oluyor. bundan öncesinde gayet güzel çalışıyordu, acaba genel bir sorun mu (ki hiç sanmıyorum, program neden açılmasın) bende mi bir sorun var, bilgisayarda mı yoksa yazılım kendi kendini yok etmeye mi programlanmış?
0
halukumben
(12.04.09)
bende yok sorun. silip yeniden kurun. düzelir. arada aptallaşan bir program sonuçta messenger..
0
dambil
(12.04.09)
(4)

Facebookta yayınlayabileceğim videoları nereden download edebilirim

Galenus
Facebookta yayınlayabileceğim videoları nereden download edebilirim.Youtube dakiler olmuyor.Başka bulabileceğim adresleri ve yöntemini söyleyen olursa sevinirim.
Facebookta yayınlayabileceğim videoları nereden download edebilirim.Youtube dakiler olmuyor.Başka bulabileceğim adresleri ve yöntemini söyleyen olursa sevinirim.
0
Galenus
(12.04.09)
videoları facebook'ta yayınlamak için download etmene gerek yok ki, videonun altında veya yanındaki "f" veya "facebook" butonuna basınca facebook profilinde yayınlanır.
0
halukumben
(12.04.09)
www.downloadhelper.net
firefox'un bu eklentisi her derde devadir. sayfada acilan tum videolari bu eklenti ile indirebilirsiniz.
0
karaktersiz
(12.04.09)
cumingsoon
(12.04.09)
firefox kullanmıyorsanız orbit downloader'ın grab özelliği işinizi görür.
0
nihavent uvertur
(12.04.09)
(1)

script .cvs den okumak başka bir dosyaya yazmak

harmonikhakaret
şimdi bende bir cvs dosyası var. yaklaşık 100 satırlık. satırlarda datalar var ";" ile ayrılmış 1data1;1data2;1data32data1;2data2;2data3...şeklinde.bir script yazmak istiyorum ki bunun ilk satırından ilk datayı alacak sonra başka bir dosyanın bir yerine yazacak. o satırdaki ikinci datayı alacak başk
şimdi bende bir cvs dosyası var. yaklaşık 100 satırlık. satırlarda datalar var ";" ile ayrılmış

1data1;1data2;1data3
2data1;2data2;2data3
.
.
.

şeklinde.

bir script yazmak istiyorum ki bunun ilk satırından ilk datayı alacak sonra başka bir dosyanın bir yerine yazacak. o satırdaki ikinci datayı alacak başka bir yere yazacak, öyle öyle tüm dataları bir yerelere yazacam ama beceremedim. yardım edebilecek var mı?

şimdiden teşekkürler

not: bash kullanmaya çalışıyorum sanki öyle rahat olacak gibiydi
0
harmonikhakaret
(12.04.09)
trampled under foot
(12.04.09)
(1)

nvidia physx performansı hakkında

abtash
9650m gt ekran kartım var yamulmuyorsam physx destekliyor, ve physx'in yeni sürümü yayınlanmış, bunu kullananlar varsa şöyle performans arttırdı şöyle uyumsuz bir şeyler diyebilir mi? biraz araştırdım, takılmaları falan giderdiği yazıyor.
9650m gt ekran kartım var yamulmuyorsam physx destekliyor, ve physx'in yeni sürümü yayınlanmış, bunu kullananlar varsa şöyle performans arttırdı şöyle uyumsuz bir şeyler diyebilir mi? biraz araştırdım, takılmaları falan giderdiği yazıyor.
0
abtash
(12.04.09)
kullandıgın proram destekliyorsa işe yarar yok desteklemıyorsa bi işine yarmaayacak.
0
bryan fury
(12.04.09)
(2)

iki işletim yükleyince boot'ta seçim ekranı gelmemesi

abtash
günaydınlarasus n50vn notebook'la varsayılan olarak gelen vista'nın yanına xp kurayım dedim, xp'yi kurdum vista'yı silmeden(ayrı bir sürücüye), ancak başlangıçta işletim sistemi seçme ekranı gelmiyor ve direkt xp açılıyor. belki recovery ile alakalıdır diye saçma bir yürütme yaptım, vista'yı silip k
günaydınlar

asus n50vn notebook'la varsayılan olarak gelen vista'nın yanına xp kurayım dedim, xp'yi kurdum vista'yı silmeden(ayrı bir sürücüye), ancak başlangıçta işletim sistemi seçme ekranı gelmiyor ve direkt xp açılıyor. belki recovery ile alakalıdır diye saçma bir yürütme yaptım, vista'yı silip kendim temiz bir vista kurdum bu kez direkt vista açılıyor. acaba boot.ini'ye kendim bir şeyler eklesem düzelir mi, yoksa boot direkt uçar mı. bıktım yeni bilgisayara 3-4 defa os yükledim, adam akıllı bi kullanamadık gitti.
0
abtash
(12.04.09)
mnyxn
(12.04.09)
🌸abtash
(12.04.09)
(4)

web tasarım swf dosyası sorunu

aayan
merhabalar..belki de cok basit bir cevabı var sorunun ama camiada yeniyim. sorun şu ki;hazırladıgım bir web sitesinde flashta hazırlanmış slideshow kullanıyorum. slideshowdaki resimleri silmek veya degiştirmek istiyorum. değişiklikleri yapıp, guncelliyorum fakat yaptıgım degişiklikler gozukmuyor. te
merhabalar..

belki de cok basit bir cevabı var sorunun ama camiada yeniyim. sorun şu ki;
hazırladıgım bir web sitesinde flashta hazırlanmış slideshow kullanıyorum. slideshowdaki resimleri silmek veya degiştirmek istiyorum. değişiklikleri yapıp, guncelliyorum fakat yaptıgım degişiklikler gozukmuyor. temporary filesı sildikten sonra guncellenmiş hali calısıyor flashın.

butun kullanıcalara temporary filesı silin öyle calısır diyemeyecegim icin. bu işin gercek çözümüne ihtiyacım var.

teşekkurler
0
aayan
(12.04.09)
xml olayıyla çalışırsan sorunu kökten halledersin ama daha yeniymişsin. madem yenisin ve flash ile uğraşıyorsun. xml nedir actionscript nedir bunlara dal. bu sorunun kökten çözümü burada.
0
nihavent uvertur
(12.04.09)
durumunu tam olarak bilemediğim için yardımcı olur mu emin değilim ama;
basit bir çözüm şöyle:

dosya ismin 'slideshow.swf' diyelim, ftp'ye 'slshow.swf' olarak at ve html'in içinde de bu değişikliği yap. kimsede cache'den okumayacaktır.
0
pinkburger
(12.04.09)
Dandik bir çözüm olacak ama swf'yi her değiştirdiğinde ismini değiştirsen?
0
pichoscosama
(12.04.09)
dandik de olsa o tarz hareketleri ben de denedim.. ilginç bi sekilde o da cozmedi sorunu. htm dosyasının adını degiştirerek sorunu kökten cözdüm..
bi şekilde hallettim fakat işin orjinal yöntemini de ögrenmek isterim. biraz ilkelce bi cozum oldu benimkisi.
ilginiz icin tesekkurler
0
🌸aayan
(12.04.09)
(6)

PHP upload sırasında upload bitmeden dosya boyutu nasıl algılanır?

pichoscosama
ActiveX kullanmadan.Edit: Java ve flash da olmasın. :) Sadece PHP ve Javascript.
ActiveX kullanmadan.

Edit: Java ve flash da olmasın. :) Sadece PHP ve Javascript.
0
pichoscosama
(12.04.09)
java applet yazarak.

edit: javascript guvenlik gerekceleri sebebiyle local dosyalara erisemiyor diye biliyorum ben. (bkz: by design)
o yuzden post etmeden pek mumkun gorunmuyor. ancak iste flash/activex/java ile yazilmis client-side bir uygulama ile gormek mumkun.
0
sourlemonade
(12.04.09)
perl ile.
uber upload diye bir script var. perl-php-javascript ile yazılmış. daha önce kullandım. kullanışlı. kurulumu zor gelebilir başta.
upload edilecek dosyanın boyutunu, upload devam ederken progressbar ile kalan boyutu ve süreyi görebiliyorsun.

uber-uploader.sourceforge.net

bunun haricinde ajax ile yazılmış( daha doğrusu ajax destekli) upload scriptleri de var.
0
fizikopat
(12.04.09)
@fizikopat, uber-upload'ı daha önce kurdum, kullandım. ReadMe adam gibi uygulanırsa çok kolay aslında. :)

Ama problemim şu. Para aktarılacak müşterilerin listesi toplu olarak upload ediliyor. İstiyorum ki 4 MB'lik txt dosya atmaya çalışan adam en başta uyarılsın.

@assert h, bu sistem 98, me, 2000, xp, 2003, vista, linux ve daha önemlisi macos'da çalışmalı. Flash yapabilir mi bu işi?


Not 1: Server side bu işi yapabiliyorum. O yönde tavsiye olmasın lütfen.
Not 2: assert h ve fizikopat Not 1 size değil. Sonradan müdahil olacaklara. :)
0
🌸pichoscosama
(12.04.09)
http headerda geçiyor olabilir mi?
0
lhun
(12.04.09)
su makale isine yarayabilir: livedocs.adobe.com
0
sourlemonade
(12.04.09)
dostum uberupload da dosya gönderme limiti vardı. misal 10 mb verdin limiti. eleman 10 mb üstü attığında bilader sen ne ayaksın tarzı bir limit aşma uyarısı veriyordu ve uploadı en başta kesiyordu. limiti ihtiyacına göre ayarlarsan bu problem de çözülebilir.
aslında biraz kasıp javascript kodlarından dosya limitinin olduğu değişkeni elemana alert ile de gösterebilirsin.
0
fizikopat
(13.04.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.