Giriş
(3)

iPod ile ilgili bir soru..

eplacebo
teknolojik cihazlardan anlamayan biri olarak apple 4gb lık ipod var ama şarj cihazı yok. bu ipod dumu şarj edecek şarj cihazlarını nerede bulabilirim nerede satarlar bunları.
teknolojik cihazlardan anlamayan biri olarak apple 4gb lık ipod var ama şarj cihazı yok. bu ipod dumu şarj edecek şarj cihazlarını nerede bulabilirim nerede satarlar bunları.
0
eplacebo
(09.05.09)
sorduğunuz şey usb girişi olan adaptörlerse bilgisayar malzemesi satan yerlerde felan satılıyor..
ben oyun-elektronik satan bi mağazada bulmuştum misal..
0
thefalloftekin
(09.05.09)
aradığın şey şu: www.elmasepeti.com
pahalı deme apple olanı çok daha pahalı, bu sorunsuz iş görüyor. elma sepeti de güvenilirdir. işportaya güvenme.
0
electropie
(09.05.09)
bende apple 6 gb var ve yani aldım sayılır gittigidiyordan. öncelikle ipod u nerden şarj edeceksin onu bilmek lazım. pc mi, priz mi?
prizden şarj için:
urun.gittigidiyor.com
pc den şarj için:
urun.gittigidiyor.com
urun.gittigidiyor.com
0
endiku
(09.05.09)
(1)

kaos gl

at sikine konan kelebek
selamlar,www.kaosgl.com adresine ulaşamadım, ulaşılmıyor da zannedersem."Forbidden.You don't have permission to access / on this server." gibi bir yazı çıkıyor bende. forbidden yazısından, ilk anlaşılabilir anlam olan sitenin yasaklandığını (öyle ise neden bilen var mı?) mı anlamalıyım, yoksa siteye
selamlar,

www.kaosgl.com adresine ulaşamadım, ulaşılmıyor da zannedersem.

"Forbidden.
You don't have permission to access / on this server." gibi bir yazı çıkıyor bende. forbidden yazısından, ilk anlaşılabilir anlam olan sitenin yasaklandığını (öyle ise neden bilen var mı?) mı anlamalıyım, yoksa siteye bakım yapılıyordur falan da ondan mı (polyanna mode on) ulaşılmıyor?? konu hakkında bilgisi olan varsa ve bilgilendirirse çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
0
at sikine konan kelebek
(09.05.09)
web sitesi uçmuş. Forbidden demesinin sebebi varsayılan anasayfanın olmayışı ve directory listing'in anonymous kullanıcılara yasak olmasından dolayı
0
roadrunner merlin
(09.05.09)
(5)

t-shirt dizayn etmek için hangi program kullanılır?

whatever tomorrow brings...
sıfır becerikli bir insanımdır ama yine de denemek istiyorum kendim bişiler yapmak istiyorum. internetteki "kendi t-shirt'ünü kendin tasarla" sitelerine baktım ama oralarda da çok basmakalıp şeyler vardı o yüzden kendim için kendim çizme kararı aldım. önerebileceğiniz programlar var mı?????
sıfır becerikli bir insanımdır ama yine de denemek istiyorum kendim bişiler yapmak istiyorum. internetteki "kendi t-shirt'ünü kendin tasarla" sitelerine baktım ama oralarda da çok basmakalıp şeyler vardı o yüzden kendim için kendim çizme kararı aldım.
önerebileceğiniz programlar var mı?????
0
whatever tomorrow brings...
(09.05.09)
ee photoshop?
0
sourlemonade
(09.05.09)
coreldraw?
pek anlamam bu işten ama o da kullanılıyor galiba.
0
sanal uyku
(09.05.09)
photoshop cs4
corel painter x
corel draw

photoshop varken diğerleri lazım olmaz çok.
0
jack of hearts
(09.05.09)
adobe illistrator ve freehand
0
all girls dream
(09.05.09)
photoshop'tan vektörel datayı veremiyorsunuz galiba, ki t-shirt bastırmak için o datalar gerekiyor size. bilgilendirir misiniz beni bu konuda, ben de bu kadarını biliyorum.
0
head
(09.05.09)
(6)

xampp kurulumundaki sorun

tepedeki psychedelic adam
kurarken apache, mysql ve filezilla servislerini de kurmasını söylüyorum. setup sorunsuz tamamlandı dedikten sonra "checking necessary ports" diyor ve "ports 80 or 443(SSL) already in use! Installing Apache2.2 service failed!" diyor. sonra paneli açtığımda diğer servisler run olurken apache olmuyor
kurarken apache, mysql ve filezilla servislerini de kurmasını söylüyorum. setup sorunsuz tamamlandı dedikten sonra "checking necessary ports" diyor ve "ports 80 or 443(SSL) already in use! Installing Apache2.2 service failed!" diyor. sonra paneli açtığımda diğer servisler run olurken apache olmuyor tabi. sayfa filan da açılamıyor sonuç olarak. nasıl giderilir bu sorun?

bir de bu portlarda hangi programların çalıştığına nasıl bakılıyor? bunun cevabı netstat -b imiş herhalde ama bunu çalıştırınca da pencere hemen kapanıyor.
0
tepedeki psychedelic adam
(08.05.09)
Vista kullanıyorsan güvenlik ayarları apahce'nin ya da mysql server'ın açılmasını engelliyordu. O uygulamaları bularak admin yetkileri vermelisin.
0
ataturkiye
(08.05.09)
vista kullanmıyorum ama sata diske sahip olan bilgisayardan vista'yı kaldırıp xp kurmuştum. ama sorun bundan değil sanırım iis kurulu olduğunda böyle sorun olabiliyormuş. iis'i kaldırıp öyle kurun filan demişler internet'te ama mümkünse iis'i de kaldırmadan buna çözüm getiriyim.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(08.05.09)
IIS'i kaldırmak zorunda değilsin. Sadece servisi durdurman yeterli olacaktır. Eğer ikisini de aynı anda çalıştırmak istiyorsan konfig dosyalarına girip port numarasını değiştirmelisin. Mesela; localhost gibi.
0
mario64
(08.05.09)
skype kullanıyorsanız eğer skype ayarlarına bakın, orada gerekirse 80 veya 443 portlarını kullan gibi bir seçenek var belki siz de seçili olabilir.
0
pentium100mmx
(08.05.09)
@mario64

peki iis'i nasıl durdurabilirim?

@pentium100mmx

skype kullanmıyorum. şimdi baktım inetinfo.exe kullanıyormuş bu portları. iis'le alakalı yani.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(08.05.09)
my computer - manage - services altinda direkt gorursun zaten "internet information services"i. ordan durduracaksin.
0
sourlemonade
(08.05.09)
(2)

usb camera görüntü yakalama butonu ile ilgili

leontes
"Dual Mode usb camera ov519" diye elimde bir usb camera var. webcam gibi kullanılabilir. medikal amaçlı bir kamera. elimde cdsi yoktu, firmanın websitesinde sadece driverlarını bulabildim. windows tabanlı basit programlarla kullanabiliyorum. üzerinde görüntü yakalama butonu var. ona basınca "still i
"Dual Mode usb camera ov519" diye elimde bir usb camera var. webcam gibi kullanılabilir. medikal amaçlı bir kamera. elimde cdsi yoktu, firmanın websitesinde sadece driverlarını bulabildim. windows tabanlı basit programlarla kullanabiliyorum. üzerinde görüntü yakalama butonu var. ona basınca "still image capture" die basit bir program açılıyor ve bir resim yakalıyor. tekrar basınca bir önceki resim gidiyor ve yeni resmi gösteriyor. bana öye bir program lazım ki, her basışımda tek tek resimleri çekip bana gösterebilsin. ayrı ayrı kaydedebileyim. ve bunu mouse kullanmadan kamera üstündeki butonla yapabileyim. böyle bir program biliyor musunuz?

ben benzer bir kaç program buldum, görüntüyü gösteriyor fakat buton işlemiyor. ifade edemediğimin farkındayım, umarım akıllı birisi anlar ve bana bir program tavsiye eder.
0
leontes
(08.05.09)
eğer görüntü tam ekranda geliyorsa print screen programları var. Her print screen tuşuna bastığınızda painte gidip copy paste yapmanıza gerek duymadan, jpeg formatında kaydediyor. Onu bir deneyin.Benim kullandığım gadwin print screen bu arada.
0
ocanal
(08.05.09)
Masa üstünde bilgisayarım simgesine tıkla gelen ekranda en altta kamera simgesi olacak ona tıkla görüntü gelecek ve sol mebüden resim al (gibi birşey) tıkla ve resimler altta dizilir, daha sonra sağ tıklayıp resimlere kopyala kaydet vs vs yapabilirsin.
0
edip
(08.05.09)
(5)

yine facebook, yine hacklenme sorunsalı..

lovemyself
bir arkadaşımın hesabı ele geçirildi. kendisi öğretmen, anladığım kadarıyla eski bir öğrencisi yapmış bu işi. notların intikamı sanırsam..arkadaş bu duruma çok sinir olmuş. yeni bir hesap açmıştı zaten. ama hacklenen hesabından geçen gün benim sayfama yorum yazıldı. başkalarının sayfalarına da saçma
bir arkadaşımın hesabı ele geçirildi. kendisi öğretmen, anladığım kadarıyla eski bir öğrencisi yapmış bu işi. notların intikamı sanırsam..

arkadaş bu duruma çok sinir olmuş. yeni bir hesap açmıştı zaten. ama hacklenen hesabından geçen gün benim sayfama yorum yazıldı. başkalarının sayfalarına da saçma sapan şeyler yazılıyormuş. çok hakaret içeren şeyler değil, ama dalga geçen ifadeler var. arkadaşım da eski adresinin duvarına "sende azıcık emeğim bile varsa, şu saçmalığı kes" gibi bi şeyler yazmış. iki hesap arası karşılıklı mesajlaşma da vardır sanırım. orada "hesabı hacklediğini" açıkça yazmış mıdır bilmiyorum ama, profil resmi bir kuru kafa, etrafında da "hacklenmiştir" gibi ifadeler var. iletiye de geçen "bu adres elimde hahaha" gibi bi şey yazmış çocuk.

bu durumda, arkadaş facebook a şikayet yazsa kaale alınır mı? daha önce de hacklenme soruları vardı ama, ayrıca sormamın nedeni, kendisinin açıkça bunu iletisinde yazmasından. çok açıkça ifade ediyor yani çocuk. ama ben, kendi sayfama yazdığı şeyi sildim, listemden de çıkardım. ek ilgi olarak diyorum :)

noolcak şimdi?
0
lovemyself
(08.05.09)
atsın mail işte ilgilenirler yahu.

hatta belki şanslıysa bu duyuru'yu guru görür ve hemen halleder işi. lskgjhfşslgksdşlgkf
0
dambil
(08.05.09)
guru ya özelden ulaş hayır işidir diye de belirt.
0
rentts1
(08.05.09)
Çocuk email adresini değiştirmediyse şifresini tekrar belirleyip hesabını geri alabilmesi lazım. Eğer email adresini de değiştirmişse zaten yapacak birşey yok gerek de yok. Tüm tanıdıkları tekrar ekleyip diğer hesabı silmelerini istesin en temizi bu. Ya da cevap verirlerse facebook'a mesaj atsın. Eski kayıtlardan o hesap hangi IP lerden kullanılmış şimdiki hesabı hangi IP lerden kullanılmış bakarlar, zaten hacklenmiştir ibaresi de varsa silerler heralde o hesabı. Bir de bilgisayarında trojan var mı kontrol etsin ve zor bir şifre kullansın, ahmet1975 gibi şifre kullanıyorsa tez vazgeçsin.
0
ergecsenturk
(08.05.09)
suraya bir baksin:
www.facebook.com
0
cench
(09.05.09)
savcılıga versın savcılık buluyor dırek ve yapan kısı 3000 ytl para cezasına carptırılıyor yenı kanun bu
0
bugra222
(12.05.09)
(2)

torrenti anlayamama..

mavi karanlik
Ben bu işi anlayamıyorum efendim. Şöyle ki, utorrent yükledim, demonoid davetiyemi kaptım üye de oldum. Şimdi nasıl indireceğim ben filmi? Sözlükten okudum ama karmaşık geldi, bunun basit bir yolu yok mudur acaba?
Ben bu işi anlayamıyorum efendim. Şöyle ki, utorrent yükledim, demonoid davetiyemi kaptım üye de oldum. Şimdi nasıl indireceğim ben filmi? Sözlükten okudum ama karmaşık geldi, bunun basit bir yolu yok mudur acaba?
0
mavi karanlik
(08.05.09)
demonoid, mininova. thepiratebay gibi sitelerden birkac kblik .torrent dosyasi indirirsin. bu dosyayi utorrent ile calistirman gerekir.
0
fspades
(08.05.09)
bir baska adim adim anlatim;

- utorrent'i aciyoruz.
- secenekler > tercihlere giriyoruz.
- Turkce ise Genel Ingilizce ise General sekmesine geliyoruz
- .torrent dosyalari ile iliskilendire tikliyoruz.

- torrent trackerina giriyoruz (www.thetorrentbay.org'a ornegin)
- aradigimiz filmin adini yaziyoruz (doubt 2008 -yiliyla girince daha kolay bulunur)
- cikan sonuclarin ust kosesinde bulunan IS kismina tikliyoruz (siralamayi es/kaynak sayisina gore yaptik)
- Doubt[2008]DvDrip[Eng]-FXG isminin uzerine tikliyoruz.
- yesil sekilde yazan bu torrenti indir'e tikliyoruz.
- indirdikten sonra baslat'a tikliyoruz (firefox'da cift tikliyoruz)
- karsimiza cikan utorrent penceresinde torrent'i baslat'in tikli olduguna emin olup tamam diyoruz.
- dosya inmeye basliyor.

sayet asagida kirmizi/turuncu karisimi bir ok varsa (yesil degilse) o vakit bir de port aciyoruz.

bunun icin ise www.portforward.com
0
entrapmen
(08.05.09)
(4)

the sims 2 ama hangisi?

pozitif dusunce de kazanir
the sims 2 lazım da resimdeki oyunlardan hangisini ilk başta install etmeliyim ki daha sonra resimde görülen expansion packlerini yükliyim?salakça bi soru ama karar veremedimedit: ilk 2 sıradakindekilerden biri gibime gelior ama alt sıralarda 3 küsür GBlık bi tane daha var. çıkamadım işin içinden
the sims 2 lazım da resimdeki oyunlardan hangisini ilk başta install etmeliyim ki daha sonra resimde görülen expansion packlerini yükliyim?

salakça bi soru ama karar veremedim

edit: ilk 2 sıradakindekilerden biri gibime gelior ama alt sıralarda 3 küsür GBlık bi tane daha var. çıkamadım işin içinden
0
pozitif dusunce de kazanir
(08.05.09)
once tabiki de oyunun kendisini kurman lazim. yani "the sims 2"
0
sourlemonade
(08.05.09)
ama altlarda double deluxe var, acaba o the sims2 yi barındıran ama onun double deluxe dediği versionu mu ki? golden edition filan olur ya onun gibi
0
🌸pozitif dusunce de kazanir
(08.05.09)
double deluxe bir kac expansion pack'in bir arada toplanmis haliymis.
thesims2.ea.com
0
sourlemonade
(08.05.09)
once the sims 2 olan ana oyunu yukleyin, sonra surdaki linkten expansion packs ve stuff packs kisminda tarihlerine gore sirayla yuklemeye baslayin.
en.wikipedia.org

sirayla degil de karisik yuklemeye kalkinca surekli su cd yi takin bunu yapin diye soruyor uzun zaman aliyor haliyle, o yuzden sirayla giderseniz rahat edersiniz.
0
eick
(08.05.09)
(4)

Vista "Lütfen Bekleyiniz" ekranı

yurekten
Merhaba Arkadaşlar..."Toshiba a300-1nd" ile ilgili bir sorunumu paylaşmak istiyorum. Vista açılışında, "Lütfen Bekleyiniz" ekranında notebook 1.5 dakika bekleyip öyle açılıyor. Normalde performans olması gerektiği gibi, bir sorun yok fakat açılış ekranında tam 1.5 dakika bekliyor.Aynı modele, gidip
Merhaba Arkadaşlar...
"Toshiba a300-1nd" ile ilgili bir sorunumu paylaşmak istiyorum. Vista açılışında, "Lütfen Bekleyiniz" ekranında notebook 1.5 dakika bekleyip öyle açılıyor. Normalde performans olması gerektiği gibi, bir sorun yok fakat açılış ekranında tam 1.5 dakika bekliyor.
Aynı modele, gidip diğer mağazalarda da baktım, diğer 2 modelde de aynı sorun var.
Google'dan bi araştırayım dedim, birisi "a300-1gn" ile ilgili de aynı sorununu belirtmiş. Bu sorunun nedeni ne olabilir? Nasıl çözülebilir bu sorun?
0
yurekten
(08.05.09)
hibernate modunu kullanmak pekala geçici de olsa bir çözüm olabilir...
0
redlinetheturk
(08.05.09)
bir sey gec cevap veriyordur muhtemelen. ayni modellerde ayni sorunu yaptigina gore bu sonuca vardim.
cozum driverlarin guncellenmesi olabilir. driver guncellemeleri yoksa o zaman vista ile ilgili yapilabilecek bir sey yok muhtemelen, windows 7 deneyin :)
0
entrapmen
(08.05.09)
Toshiba'nın ilk kurulumda gelen saçma programları da olabilir, elli tane program açılıyordu bende de, bir çok cd yazma programı, internetten kayıt olman için vs vs, onları iptal edip (bkz: msconfig) ile tekrar deneyebilirsin.
0
edip
(09.05.09)
interneti yeni bağlattım. driver güncellemelerini deneyeceğim. "msconfig"de ise "hizmetler" sekmesinde "tüm microsoft hizmetlerini gizle" dedikten sonra bluetooth haricinde her şeyi devre dışı bıraktım hiçbir sorun kalmadı. ekstra olarak güncellemeleri de yapıp test edeceğim bakalım ne sonuç verecek.
ilginiz için teşekkürler
0
🌸yurekten
(10.05.09)
(11)

Get Smart Altyazı sorunu

Gulyadkin
SelamlarGet Smart filmini indirdim hem de 1.07 gb olanını...ancak uygun bir altyazı bulamıyorum hep elimde kalıyor.Sorun zamanın sürekli kayması... Jubler ile altyazının zamanını kaydırıyorum fakat ona rağmen ilerleyen sahnelerde saçmalamaya başlıyor.Demonoid linkini verirdim ama buradan yasak sanır
Selamlar

Get Smart filmini indirdim hem de 1.07 gb olanını...
ancak uygun bir altyazı bulamıyorum hep elimde kalıyor.
Sorun zamanın sürekli kayması... Jubler ile altyazının zamanını kaydırıyorum fakat ona rağmen ilerleyen sahnelerde saçmalamaya başlıyor.
Demonoid linkini verirdim ama buradan yasak sanırım. Dolayısıyla nasıl bir çözüm bulabilirim?
0
Gulyadkin
(08.05.09)
subtitle workshop isimli programla ayarlayabilirsiniz. nasıl ayarlanacağı başlığında yazıyor.
0
kibritsuyu
(08.05.09)
bsplayer kullanırsan ctrl ve sağ sol ok tuşlarını kullanarak altyazı düzeltmesi yapabiliyorsun.
0
redlinetheturk
(08.05.09)
Mac olduğunu söylemeyi unuttum.
VLC kullanıyorum
0
🌸Gulyadkin
(08.05.09)
düzgün ayarlıyorsanız ve sonrasında yine kayıyorsa fps sorunu da olabilir. altyazı fps'sini çeviren programlar var onları bir deneyin isterseniz.
0
sanal uyku
(08.05.09)
25 fps göstriyor movie infoda... ben de 25 fpsler üstünden gittim...
0
🌸Gulyadkin
(08.05.09)
fps olayı komple yalan bir olay. altyazı ile alakası bile yok. zira srt uzantılı altyazılar frame'e göre değil, süreye göre ayarlanıyor. altyazınız srt ise 23 fps 25 fps olayı tamamen saçmalık. 23 fps olanları da deneyin. çoook 25 yazan filmeme 23 yazan altyazı, 23 yazan filmime 25 yazan altyazı indirdim. cuk diye de uydu.

yalnız sub uzantılı altyazılarda dikkat etmeniz gerekmekte.
0
kibritsuyu
(08.05.09)
@kibritsuyu; koskoca bir terminolojiyi cope atmissin :)

fps olayi her ne olursa olsun onemlidir ama her sey demek degildir. fps'in mantigini soyle anlayabiliriz;

bir film var diyelim .srt. bunun icerigi soyledir;

2
00:00:03,200 --> 00:00:07,400
- Ulrik, I don't think I can manage.
- No.

bu dosyayi gidip time adjuster ile acalim ve donustur diyerek 25 fps ile mdvd yapalim. bu defa altyazi soyle olacaktir;

{80}{185}- Ulrik, I don't think I can manage.|- No.

bunu tekrar geri 25 fps ile donusturursek yukaridakinin aynisini elde ederiz ama oyle yapmaz da 23,976 fps ve subviewer modunda cevirirsek su elimize gecer;

2
00:00:03,300 --> 00:00:07,700
- Ulrik, I don't think I can manage.
- No.

Ne oldugunu gorduk mu?

ayrica (bkz: fps)
0
entrapmen
(08.05.09)
e sonuç? :)
0
🌸Gulyadkin
(08.05.09)
@entrapmen sana laflar hazırladım :) ama önce arkadaşa cevap vereyim.

sonuç şu ki, 23 fps altyazıları da deneyin. onlar da olmazsa subtitle workshop başlığığndaki adjust yöntmelerini deneyin. daha da olmazsa altyazıya uyumlu film indirin. lost 4x05'e göre altyazı bulamayıp baştan indirmiştim ben mesela.

demem oldur ki süre bazlı altyazı indiriyorsanız (çevrilmiş oynanmış da oraya eski frame rate'i yazılmış olabilir, güvenmeyin 25 yazıyor diye 25 olduğuna. yalan onlar) hepsini deneyin.

23 fps'lik filmime 23 fps'lik altyazıların hiçbiri uymayınca 25'liklerden en çok indirilenini denemiştim de cuk die oturmuştu. şimdi ilk işim, filmim 23 fps olsa bile en çok indirilen altyazı 25'lik ise önce onu deniyorum.

gelelim hazırladığım laflara. buradan aşağısı soruya cevap değildir, kafa karıştırmasın. aslında aynı şeyi söylüyoruz. ehh elbette süre bazlı altyazıyı frame bazlı altyazıya çevirip, frame rate'i değiştirip geri süre bazlıya çevirirsek yamulur. örnekte 80. karede altyazı başlasın, 185. karede bitsin deniyor. saniyede 23 kare oynatan şeyin 80. karesiyle, 25 kare oynatanın 80. karesi elbet farklı yerlere denk gelecektir. ama süre bazlıda öyle mi? 3. saniyeden altyazı başlasın deniyor. isterse saniyede 100 kare oynasın. üçüncü saniye aynı nokta değil midir? fazla kareler sadece aradaki görüntünün daha ayrıntılı, akıcı olmasını sağlayan, insan gözünün bile fark edemeyeceği kareler değil midir? (slow motion fast motion falan oynamadığını varsayıyoruz elbet).

bu altyazıların hiçbir yerinde "şu kadar frame rate'e göredir" yazmıyor ki. 25 rate srt'yi açıp sub yapsak, sonra da 23 fps'ye ayarlayıp tekrar srt yapsak, adna da "ulan bu 25 fps'lik altyazıydı önceden" diyip divxplanet'a "25 fps'lik altyazıdır" yazsak ne olur? işte arkadaş gibi 25'lik zannedip indirirsin, ama 23 fps'ye göre ayarlayıp çevirdiğimiz için izlerken kayar.
0
kibritsuyu
(09.05.09)
@kibritsuyu;

zaten normalde bilen adam oyle bir sey yapmaz. misal ayni kaynaktan ayni film ripleniyor diyelim. (normalde olmaz ama oldurduk varsayiyorum) 23,976, 25 ve 29,97 seklinde 3 tane olsun. bunun icinden altyaziyi da aldik diyelim. bu altyaziyi 25 fps olarak aldiysak arkasindan 23,976 ya ve 29,97 ye donusturursek o vakit cuk diye oturur bu altyazi.

sayet farkli kaynaktan bir film ripleniyorsa iste o zaman abukluklar ortaya cikiyor. filmin girisinden sonuna kadar sureler tamamen degisebiliyor. genelde zaten uymayan altyazilar bu tur is bilmez gruplarin nereden geldigi belli olmayan kaynaklardan rip yapmalarindan kaynaklaniyor.
bu arada bu tarz olaylara tekrar rip indirmeksizin bir cozum var ama biraz ugrastiriyor ve hali hazirda farkli bir dilde bile olsa bir altyaziya gereksinim duyuyor(bkz: #9329976) ben bu yolla cok senkron tutturdum :)

benim bu yuzden asil onerim kesinlikle scene gruplarini ve/veya adi bilindik afr gruplarini indirmenizdir. bu sayede hic bas agrimiyor.
0
entrapmen
(09.05.09)
walla elle tek tek yaptım. 1 gb daha indirmeye gözüm yemedi diyelim :)

edit: teşekkürler arkadaşlar en azından baya bilgi sahibi oldum
0
🌸Gulyadkin
(10.05.09)
(3)

laptop fanı çalıştığını nasıl anlarım?

tirizettin
yaklaşık bir ay evvel jack girişi kırıldığı için laptopu tamire verdim (servise değil çünkü burda kıbrıs'ta servisi yoktu) neyse yapıldı geldi fakat alet çok ısınıyor, bir programcık yükledim fan ısısını gösteren. 33-35 c civarlarında devamlı. açtığımda 25-27 c oluyor sonra 33-35 civarlarında seyrel
yaklaşık bir ay evvel jack girişi kırıldığı için laptopu tamire verdim (servise değil çünkü burda kıbrıs'ta servisi yoktu) neyse yapıldı geldi fakat alet çok ısınıyor, bir programcık yükledim fan ısısını gösteren. 33-35 c civarlarında devamlı. açtığımda 25-27 c oluyor sonra 33-35 civarlarında seyreleyiyor hep. tamirden önce çok az da olsa fan sesi geliyordu. bir arkadaş da fanını temizlemişlerdir, ondan ses çıkarmıyordur dedi. olayı çözemedim halen. makine 1 ay içinde 2-3 kez kendini kapattı birde. ama 3 gün kapamadan hep açık kaldığı zaman da oldu bir kez bile kapatmadı. şimdiden tşk.

ha birde böyle 1 ay aşkındır kullanıyorum. daha da kullansam bir şey olur mudur? anakart yanar mıdır? yoksa yanacak olsa şimdiye yanar mıydı?
0
tirizettin
(08.05.09)
hava kanallarinin cikisindan sicak hava gelmiyorsa calismiyordur muhtemelen.
ya da alttaki kapagi acip calistir, gormus olursun.
0
sourlemonade
(08.05.09)
30-35 birşey değil ya... benim makinada işlemci ısısı yüksüz durumda bile 50 derece civarı... Rahat ol... Zaten fan çalışmazsa, bırak 1-2 günü, yarım saat içinde sistem ya kendini kapatır ya da yanar.
0
tcp0203
(08.05.09)
abi 30 35 nedir ya.
benimkisi fanı temizlediğim zamanlar 55-60 civari.
şu an 73 mesela. seninkisi yanarsa benimkisi nolur kimbilir.
açıp temizleme vaktim gelmiş bu arada.
0
maersk
(08.05.09)
(5)

sd karttaki fotolar nasıl kurtulur?

bluewhale
Birden bire makinemdeki sd kart error vermeye basladı..makineyi acınca card error diyor bilgisayara baglatınca disk bicimlendirilmemis,bicimlendirelim mi seklindeki windows isguzarlıgıyla karsılasıyorum. fotoları nasıl kurtarabilirim?
Birden bire makinemdeki sd kart error vermeye basladı..makineyi acınca card error diyor bilgisayara baglatınca disk bicimlendirilmemis,bicimlendirelim mi seklindeki windows isguzarlıgıyla karsılasıyorum. fotoları nasıl kurtarabilirim?
0
bluewhale
(08.05.09)
kesinlikle biçimlendirme yapmayın. gider fotolar.
0
etna
(08.05.09)
o durumda chkdsk yaparsaniz duzelmesi lazim.
format atarsaniz da eger gitmez fotograflar, kurtulur karta cok fazla yeni veri yazmadikca. (bkz: recover my files)
0
sourlemonade
(08.05.09)
assert h suan camerayı usbyle baglamıs durumdayım chkdsk falan nasıl yapılır..
0
🌸bluewhale
(08.05.09)
başlat-> çalıştır -> cmd yazıp enter'a basıyoruz,
sd kartın birim adı neyse, onu yazıyoruz (atıyorum e olsun) e: yazıp enter'a bastıktan sonra chkdsk yazıp enter'a basıyoruz. ya da hataları gidermesini istiyorsak chkdsk /f yazıp enter'a basıyoruz, tarıyor, düzeltiyor..
0
paradoxical
(08.05.09)
resimleri kurtardım sagolasın recover my files..
0
🌸bluewhale
(08.05.09)
(4)

Bad Pool Caller - Mavi Ekran

im2shy
Pavilion dv5000 model laptop'umda aniden ortaya cıkan mavi ekran sebebiyle servise goturdum,ana karttan kaynaklandıgını soyleyerek 350 dolar + kdv istediler.Sıfırının fiyatı bile o kadar olmadıgı icin yaptırmadım bende.Cihaz windows'u yeniden kurmak istedigimde mavi ekran vermeye devam ediyor ve guv
Pavilion dv5000 model laptop'umda aniden ortaya cıkan mavi ekran sebebiyle servise goturdum,ana karttan kaynaklandıgını soyleyerek 350 dolar + kdv istediler.Sıfırının fiyatı bile o kadar olmadıgı icin yaptırmadım bende.

Cihaz windows'u yeniden kurmak istedigimde mavi ekran vermeye devam ediyor ve guvenli kipte bile acılmıyor.Bios ekranına girebiliyorum.

Sorum su,alet yeni windows kurdurmamasına ragmen cd uzerinden calısan xp surumlerini sorunsuz calıstırıyor.

Ufacık bilgisayar bilgimle anakart sorunu olsaydı cd uzerinden de xp calıstıramazdı sonucunu cıkardım.

Haklımıyım?Bi de napılır bu cihaza?

Cok hırslandım be sozluk.
0
im2shy
(08.05.09)
hata kodu ne ki?
0
sourlemonade
(08.05.09)
fii tarihinde benim masaüstü bilgisayarımda olmuştu, problem anakartdaki kondansatörlerin şişmesiydi hatta. 20-30 lira gibi bir şeye kondansatörleri değiştirtmiştim işini bilen bi elektronikçiye. eğer sorun aynıysa yeni anakart almana gerek olmayabilir, ya da yazıcıoğlunda ikinci elini bulabilirsin anakartının.
0
dinomazu
(08.05.09)
@assert h: O kadar farklı programla o kadar şey karıstırdım ki artık aynı mavi ekranı bile alamıyorum,farklı farklı maviler cıkıyor karsıma,yakında laptop dile gelecek
0
🌸im2shy
(08.05.09)
abi o zaman teknik servis diyorum.
0
sourlemonade
(09.05.09)
(3)

nikon d40

drink the stars
merhabalar duyuru ahalisi.benim bir d40'ım var pek bi cici, ama çektiğim fotoğraflar normalde göründüğünden de parlak oluyor, özellikle günışığının olduğu havalarda sinir ediyor, nerden düzeltilebilir ki bu? acemiyim lütfen yardım eli uzatın memedali bey..
merhabalar duyuru ahalisi.

benim bir d40'ım var pek bi cici, ama çektiğim fotoğraflar normalde göründüğünden de parlak oluyor, özellikle günışığının olduğu havalarda sinir ediyor, nerden düzeltilebilir ki bu? acemiyim lütfen yardım eli uzatın memedali bey..
0
drink the stars
(08.05.09)
EV ayarında bir sorun olabilir. Deklanşörün hemen yanında üzerinde +/- işareti olan küçük bir düğme vardır. Ona basılı tutarak bu ayarı görebilirsin. + bir değer fotoğrafın daha parlak olmasını - değer ise daha karanlık olmasını dağlar. Deneme yanılma yöntemiyle sana uygun ayarı bulabilirsin.
0
ergecsenturk
(08.05.09)
Gece modu açık olabilir mi?
0
pichoscosama
(08.05.09)
otomatikte cekiyorsan ev ayarini bir eksi yapiver.
sagda solda d40'in exposure value'u overrate ettigini okudum zamaninda(salladim mi bilemedim)

ha bir de firmware updateini yapin sanirim bu sorunu cozer.
0
yirtik foto
(09.05.09)
(2)

psp versiyon değiştirme

abtash
psp 4,01 8c version bi psp var bir arkadaşta, versiyon kırma falan diyo. mümkün müdür? sanırım orjinal olmayan oyunları oynamak için, yanılıyo da olabilirim. anlamam bu işlerden, nedir işin aslı?
psp 4,01
8c version bi psp var bir arkadaşta, versiyon kırma falan diyo. mümkün müdür? sanırım orjinal olmayan oyunları oynamak için, yanılıyo da olabilirim. anlamam bu işlerden, nedir işin aslı?
0
abtash
(08.05.09)
psp-hacks'in forumlarına başvurun. orada adım adım anlatılıyor.

eğer pandora bulabilecek 2. bir psp yoksa (pandora denen, daha önce kırılmış bir psp de oluşturulmuş pil gerekir) daha dün çıkan dünyanın en kolay işi chickHEN ile homebrew'i açabilirsiniz. daha sonra üstüne de bir iso loader kurarak orjinal yazılım üzerinde korsan oyun açabilirsiniz. bunun da klavuzları çıkmaya başlamıştır kesin forumlarda.
0
carnicero
(08.05.09)
ben de buna benzer bir soru sormuştum. cevaplardan yola çıkarak -tabi istanbulda oturuyorsanız- yazıcıoğlu'nun karşısındaki dükkanda 25 tl'ye 5dkda hallettim işimi.
bilginize
0
pozitif dusunce de kazanir
(08.05.09)
(8)

flac; ne kadar kayıpsızdır?

late viper
Tamam `flac` kayıpsız da; misal albümü aldık flac yaptık sonra o flac yaptığımızı audio cd türüne çevirsek/yaksak, orijinali ile aynı kalitede mi olur?Benim "kayıpsız"dan anladığım budur ama gerçekten de öyle mi?
Tamam flac kayıpsız da; misal albümü aldık flac yaptık sonra o flac yaptığımızı audio cd türüne çevirsek/yaksak, orijinali ile aynı kalitede mi olur?
Benim "kayıpsız"dan anladığım budur ama gerçekten de öyle mi?
0
late viper
(08.05.09)
flac ile alakam yok ama kayipsiz deniyorsa dediginiz gibi olur. ayni kalitede cd'ye cevirebilirsiniz. nasil ziplenmis text dosyasini actiginizda her hangi birsey kaybedilmiyorsa.
0
badseed
(08.05.09)
flac'in kalitesi, eğer çeviri için düzgün bir converter kullanılmışsa (converter önemli) bildiğiniz audio cd ile aynıdır. çok ender durumlarda, bazı şarkılarda ~%0.05'lik sapma olabilir. bu sapmayı converter'ların flac çevirisinden sonra yarattığı log dosyasında görebilirsiniz.

soruya gelirsek, evet, flac dosyalarını cd'ye yazdığınız zaman, orjinal cd'nin bir kopyası olur elinizde. hiç bir kayıp olmaz.
0
kabraxis
(08.05.09)
ben aynı fikirde değilim. analog (gerçek) bir verinin "kayıpsız" dijitalize edilmesi mümkün değildir.
0
desdinova
(08.05.09)
elbette analog bir veri kayıpsız bir şekilde alınamaz ancak flac'i rar gibi bir sıkıştırma algoritması gibi düşünmek lazım. sıkıştırdıktan sonra tamamen eski veriyi elde edebiliriz. yani audio cd'deki dosyaları kayıpsız bir şekilde sıkıştırıp boyut azaltabiliyor mp3 gibi kayıp vererek işlem yapmıyor.
0
montreal
(08.05.09)
@desdinova : Audio CD dediğin şey zaten dijital, analog bir veriyi örneklemiş olmuyorsun zaten örneklenmiş geliyor eline.
0
skatheist
(08.05.09)
flac'ten audio cd'ye geri çevirirsek, birebir aynısı olmaz ama ses kalitesi aynı olur. pratik anlamda birebir aynısı olacaktır ama teoride öyle değil.

bunu da sırf kafa karıştırmak için yazdım.
0
co2s2
(08.05.09)
evet tamamen ayni olur, teoride de pratikte de. kayipsiz compression boyle bir sey. CD zaten dijital bir medya oldugundan birler sifirlar girer, ve ayni sayilar geri cikar.
0
kurukafa
(08.05.09)
ben soruyu yanlış anlamışım.
kayıpsız sıkıştırma kayıpsızdır.
0
desdinova
(08.05.09)
(6)

yazıcısız kayıt

modo25
evde yazıcı yok, bu ösymenin siyesinden kpss başvurusu için çıktısını almamız gerekn sayfayı nsl kaydedebilirim?bi de bugün son di mi? bitti yani?
evde yazıcı yok, bu ösymenin siyesinden kpss başvurusu için çıktısını almamız gerekn sayfayı nsl kaydedebilirim?
bi de bugün son di mi? bitti yani?
0
modo25
(08.05.09)
Print Screen tuşuna bas, sonra donatılardan paint'i aç ve oraya yapıştır, daha sonra onu kaydet.
0
etna
(08.05.09)
print screen sysrq die bi tuş var basıyorum ona ama bişiy çıkmıyor, bunun çıktınısı daha sonra çıkarma şansım yok mu?
0
🌸modo25
(08.05.09)
ona basınca bişey çıkmaz zaten.
sen o tuşa bas, sonra paint aç ve oraya ctrl+v ile yapıştır. ve kaydet.
0
etna
(08.05.09)
yarın yarın 2 tane kaydettim, hadi bunlar bu şekilde kabul edilmedi diyelim bunun çıktısını almak için de bugün son mu?
0
🌸modo25
(08.05.09)
adobe uygulamaları kuruluysa ctrl+p yapıp printer olarak adobe'u seçerseniz istediğiniz yere o formu pdf olarak kaydedersiniz.
0
dehri
(08.05.09)
çıktıyı naapıcaksınız? zaten sınav yeriyle birlikte giriş belgeniz postayla gelecek.
0
kibritsuyu
(08.05.09)
(1)

Ekran kartım yanacak!

uco
Abiler ablalar Nvidia geforce 8800 gt model ekran kartım var ve 182.06 driver kullanıyorum. Rivatuner neyin hiçbir şey yok. Fakat ne olduğunu anlamadığım şekilde, bilgisayar bazen ekran kartının fan kontrolünü "direkt fan kontrolü"ne alıyor, böylece ekran kartı ne kadar ısınırsa ısınsın düşük devird
Abiler ablalar Nvidia geforce 8800 gt model ekran kartım var ve 182.06 driver kullanıyorum. Rivatuner neyin hiçbir şey yok. Fakat ne olduğunu anlamadığım şekilde, bilgisayar bazen ekran kartının fan kontrolünü "direkt fan kontrolü"ne alıyor, böylece ekran kartı ne kadar ısınırsa ısınsın düşük devirde dönüyor fan.

Oyunlar kasılıyor, artifact veriyor, makine donuyor, bir bakıyorum kart 99 derece olmuş, 101 derece falan olmuş. Alıyorum otomatik fan denetimine, devam ediyorum bir süre. Fakat yine anlamadığım bir şekilde yine direkt fan kontrolüne dönmüş alet. Ben elimi bile sürmüyorum, makine 1,5 yıllık alet tertemiz. Neden olur bu, fikri olan var mı?

edit: oha! aleti "hibernate" edince oluyor bu meret. Windows xp kullanıyorum, vista'da da varmış aynı sorun. Bunu yaşayan başkası var mı?
0
uco
(07.05.09)
msi 8800gt kullanıyorum ben de, otomatik fan denetiminde fanı ekstrem bir durum olmadıkça hep %30da bulunuyor. ekstremi açmak gerekirse, crysisi karışık high-very high ayarlarda oynadığımda max %40-50 civarı gördüğümü hatırlıyorum.

hibernate konusunda bir fikrim yok, ama illa hibernate yaparım, sorunu bir şekilde çözmem lazım diyorsanız, direkt fan kontrolü seçeneğini aktif edip ayarı da istediğiniz yüzdeye ayarlayıp devamlılık sağlayabilirsiniz gibi geliyor bana..
0
archvile
(08.05.09)
(5)

port acma ve hayatımızdaki yansımaları

happy killer
2 gün önce bittorenti daha verimli kullanabileceğim yanılgısıyla bi port açtım..ancak o zamandan beri bittorent çalışırken herhangi bir sayfanın açılması tam 15 dakika evet yanlış okumadınız tam 16 dakika sürüyor..ben bu bilgisayarı ne tür bir işkenceye maruz bırakmış olabilirim?
2 gün önce bittorenti daha verimli kullanabileceğim yanılgısıyla bi port açtım..
ancak o zamandan beri bittorent çalışırken herhangi bir sayfanın açılması tam 15 dakika evet yanlış okumadınız tam 16 dakika sürüyor..

ben bu bilgisayarı ne tür bir işkenceye maruz bırakmış olabilirim?
0
happy killer
(07.05.09)
çalışırken biraz yetersiz bi tanımlama olmuş.Download upload değerleri kaçtayken oluyor bu?Full hızda download yapıyorsan oldukça normal.
0
offday
(07.05.09)
download 8-20 kb arasıydı en son..
upload da benzer..

actığım port numarası da 18binbişeydi
0
🌸happy killer
(07.05.09)
cfosspeed de çözebilir sorunu.
0
sanal uyku
(07.05.09)
1-port numarasını değiştirebilirsin ama portla alakası yok diye biliyorum.mal bilgisayar ne bilir 18 bininciyle 50 binincinin farkını yani çakışma olmaması önemli sadece.

2-şöyle bişey dene antivirüs programına gir.bittorrentin bütün nanelerine izin veriyorum de.Güvenli dosyalara ekle yani trafiğini falan kısıtlama diye dene.(tabi mesuliyet sizin ona karışmam:)

3-utorrent kullan bencede.
0
layer26
(08.05.09)
yukarıda yazan (aslında şu an için bana göre aşağıda yazan) her şeyi yaptım..
hangisi yararlı oldu bilmiyorum ama teşekkürler..
0
🌸happy killer
(08.05.09)
(9)

After Effects Audio BitRate Sorunu

gns
After Effects CS4 yeni kullanmaya başladım.Ama proje özelliklerinde Audio bitrate ayarları en fazla 96 kb/s seçenek veriyo.Avi dosyaları da genelde 128 kb/s olduğu için başka bir formata çevirip işleyebiliyorum anca.After Effects'i 128 kb/s desteklemesi için bi yama felan varmı?Ya da destekliyo da b
After Effects CS4 yeni kullanmaya başladım.Ama proje özelliklerinde Audio bitrate ayarları en fazla 96 kb/s seçenek veriyo.
Avi dosyaları da genelde 128 kb/s olduğu için başka bir formata çevirip işleyebiliyorum anca.
After Effects'i 128 kb/s desteklemesi için bi yama felan varmı?
Ya da destekliyo da benmi yapamıyorum.
Teşekkürler şimdiden..
0
gns
(07.05.09)
elbette ki destekliyor, neden desteklemesin. yanlış yere bakıyorsunuzdur.
render alırken ayarlayın.
0
babatema
(07.05.09)
render alırken yani çıktı yaparken sorun yok.Ama girdi yaparken yani editliyeceğim video yu footage e eklerken 128 kb/s lik avi dosyalarının sesini görmüyor.
0
🌸gns
(07.05.09)
hiç ses gelmiyorsa codectendir o.
yani convertlemenizin sebebi 128kbps olması değil, codecli olması.
mesela 128kbps bir mp3 dosyasını alın, atın. çatır çutur oynattığını göreceksiniz.
0
babatema
(07.05.09)
mp3 ne drop oluyo ne import. unsupported diyo ama inanasım gelmiyo.
2 tane de resim koydum Adobe'a da yazdım 1hafta oldu cevap gelmedi
0
🌸gns
(07.05.09)
sorunu daha önce yaşamadım, ama çözüm konusunda yardımn edebilirim. işinizi becerebildiğiniz bitrate ayarlarında bitirdikten sonra export edin. videoyu sound booth ya da nuendo ile açın (cubase ya da protools da olabilir). programın time line'ında videonun ses dosyasını istediğiniz ses dosyası ile değiştirip tekrar export edin. bu durumda video dosyasında hiçbir değişiklik olmadan ses izi değişir sadece. zaten after effects, premiere ya da başka bir video programı -ideal koşullarda- ses işleme için kullanılmaz, bu programlarda ses sadece referansdır. eğer düğün çekimlerini montajlamıyorsanız, ses ile ilgili işlemleri bu amaç için yapılmış programlarda editlemek ve basit de olsa amacınıza uygun şekilde optimize etmek durumundasınız.
0
audionaut
(07.05.09)
bir de, eğer işin acilse ve problemi çözemediysen, yine aynı programlarda (nuendo, sound booth, cubase, protools) orjinal video dosyasını açıp, audio'yu after effects in kabul edebileceği bir formatta export edip işini bu dosyayla bitirebilirsin.
0
audionaut
(07.05.09)
demek istediğinizi anladım.Ben daha çok audio key frame üreterek frekans değişimleriyle sekronlu kamera efektleri yapmak için kullanmayı düşünüyordum.evet premier de dediğiniz gibi.tek çare 96 veya 48 kb/s işlemek.Yardımlarınız için tekrar saolun.
0
🌸gns
(07.05.09)
dert değil. audio üzerinden key frame yaratırken sesin çözünürlüğünün her hangi bir problem yaratacağını düşünmüyorum. 44.1 bile yeterli bir değer bence.
0
audionaut
(08.05.09)
Hocam bir yanlışı hemen düzelteyim, ben After Effects'i kendim kadar iyi tanırım ve bu imajlardaki versiyon CS3 değilse ben çocuğumu kesecem. Zira Brainstorm özelliği CS3 ile geldi ve logosu CS4 ile değişti. Sizdeki logo CS3 :) nerden indirmişseniz yanlış olmuş :))) CS4 değil o. Hiç baktınız mı CS4 diye?

(bkz: after effects brainstorm)

Eğer ki screenshot'taki imajlar CS3 ama ben CS4'te de aynı hatayı alıyorum diyorsanız: yapılabilecekler:

1 - Ses kartınızı mutlak surette doğru biçimde en güncel haline getirin çünkü After Effects CS4 ileri düzey bilgisayarlar için tasarlandı.

2 - CS4'ü warez bir yerlerden indirmişseniz, çok yüksek olasılıkla beta'dır, hatta alfa bile olabiliyor. Adobe'nin sitesinden indirin. Kaldı ki elinizdeki CS3, bu kesin bir bilgi.

3 - Adobe'nin sitesinden indirmişseniz, yine aynı yerde 150 küsür mb'lık bir path (yama) yayınladılar, onu mutlak surette kurmanız gerekir. Çok önemli bir yama. Çıkmadan evvel bir sürü relase edilmemiş bug vardı, protesto edip After Effects 7'ye dönmüştüm ben, 2 sürüm önceye, evet. After Effects canım cicimdir.

4 - Bunlar tamamsa, şimdi ses kartınız ile ilgili bir problem üzerinde düşünmek icab ediyor. Ses kartınız support ediliyor mu After Effects tarafından? Edit > Prefences seçeneğinden değiştirin ve bir daha deneyin, mutlak surette olacaktır.

5 - Farz edelim ki olmadı. Yani Adobe'nin sitesinden CS4'ü indirdik, yamasını kurduk, ses kartını da ayarladık ama olmadı mı? O zaman kodek uyuşmazlığı ile ilgili bir problem vardır ya da kodekler hiçbir şekilde kurulu olmayabilir. En son sürüm K-Lite Codec Pack'i ücretsiz yükleyin. Bunun öncesinde RevoUninstaller kurmanız önerilir ki kalıntı bırakmadan bilgisayardan söküp atsın uninstall ile gitmeyen dosyaları da.

Bundan sonra da olmadı mı? İşte b planı:

b1 - Service Pack 3'ü kaldırın. Evet. Ben CS4'ü alfa ve beta sürümlerini de denedim. Service Pack 3'ün olmazsa olmaz olduğu söylenmesine rağmen, performans kayıpları, program hataları vs ile karşılaştım. Daha o zaman hata kodları da tam açıklanmamıştı. Evet, SP3'ü kaldırın eğer ki bilgisayarınız güvenli ise. Kaldı ki Windows'un olduğu yer pek de güvenli olmaz. Bu çok zorda kalınmadıkça tavsiye edilmeyen bir davranıştır.

b2 - Service Pack 2'ye döndünüz ve halen sorun giderilmediyse, bilgisayarınıza format atın ve bir daha karşılaştığınız sorunları yazın, ben mutlak surette çözüm bulacağım probleminize.

Ek: CS3'ün warez sitelerinde bu sorun sıklıkla görülüyordu. CS3 için çıkarılan yama ile giderilmişti. İhtimalle Adobe'den o yüzden cevap alamamış olabilirsiniz. ÇOk defa proje katletmiş render almamazlık yapmıştır CS3 bu Audio yüzünden. CS4 ne güzel.

umarım açıklayıcı olmuştur. Olmazsa yine yazın, çaresini kesinlikle buluruz.
0
gozupek
(09.05.09)
(2)

notebook ekranı aydınlanmıyor

cyclops
selam!!asus notebookumun kırılan lcd tutucuları ve üst coverini kendim değiştireyim dedim. servise göndersem gelmesi uzun sürecek, benim de vaktim yok bilgisayar lazım tez yazdığımdan... neyse... verdim siparişi getirttim gerekli parçaları set halinde. önce kırılan zambırtıları sökme işine girdim. d
selam!!
asus notebookumun kırılan lcd tutucuları ve üst coverini kendim değiştireyim dedim. servise göndersem gelmesi uzun sürecek, benim de vaktim yok bilgisayar lazım tez yazdığımdan... neyse... verdim siparişi getirttim gerekli parçaları set halinde. önce kırılan zambırtıları sökme işine girdim. dikkatli itinalı şekilde tüm vidaları söktüm. baktım lcdye bağlı hemen alt tarafta küçük dikdörtgen bi plaket var(anakarttan bi kablo geliyor, plakete giriyor ve ikili "pembe&beyaz" bi kablo buradan lcd ye gidiyor). inverter olduğunu öğrendiğim plaketten sadece lcd ye giden soketi gene dikkatli şekilde çıkartarak ekranı demonte hale getirdim. bunun dışında sök tak kablo çıkar yapmadım. yenilemem gereken parçaları değiştirdikten sonra işlemleri tam tersten yaparak tüm edevatı topladım mis gibi oldu ekran ve üst kasa. bi hevesle bilgisayarı açtığımda ekran kapkara!! görüntü geliyor ama ekran aydınlatması çalışmıyor!! biraz araştırdım bu inverter denen zamazingo lcdnin floresanını yakmaya yarıyomuş. bi soket sök tak yapmayla ben bı dalgamotoru bozmam dimi?.. bozmam bozmam.. o zaman niye yanmıyo floresan?.. ha paldır küldür işe girişsem, dicem dikkatsiz davrandım ondandır..

şimdi sorularım gelio..
1-bu inverter denen şey bi soketi söküp takmakla bozulacak kadar nazik bişi midir?
2-ben floresanı mı bozmuşumdur yoksa inverteri mi yakmışımdır? yoksa anakarta mı bişi olmuştur? bunu nasıl anlarım? (parçaları aynı markalı başka makinada deneme imkanım bulunmamakta)
3-sök tak yaparken notbukun pilini sökmeyi unutmuşum (gece 2-3 gibi işe giriştim, aklıma gelmedi çıkarmak) bunun tüm olan bitenle ilgisi alakası bulunur mu, cihaz kapalı bile olsa lcd ile ilgili güç beslemesi olabilir mi?

var mı anlayan?

bugun farkettim, soketleri çıkarmadan da ekranı değiştirebilicekmişim.. yaw bi kıytırık soket yüzünden bozduysam ekranı kötü olcak be.. :( kaş yapalım derken göz çıkarttım tam manasıyla..
0
cyclops
(07.05.09)
valla pili sokmeden acip ugrastiysan anakart da yanmis, inverter de... ama sadece inverter yanmis olsa ekranda karanlik da olsa birseyler gormen gerek.
0
kezzy homeros
(08.05.09)
ohh beee:) sorun inverterdenmiş..bi kıytırık kart-soket yüzünden de bozulabiliyomuş cihaz evet... değiştirdim, sorun giderildi...
bilgisayarın gücünü sıfırlamadan bi daha iş yaparsam başıma taş düşsün!...
0
🌸cyclops
(08.05.09)
(2)

cm severler...

ocanal
arkadaşlar yıllardır win98 üzerinden oynadığım cm 03-04 oyun save dosyasını kopyalayıp, vista işletim sistemi olan laptopıma attım. Şimdi açıyorum oyunu, sorunsuz bir şekilde açılıyor. Ama bakıyorum fikstüre bomboş görünüyor. Sadece bulunduğum senenin değil, diğer tüm geçmiş fikstürler boş görünüyor
arkadaşlar yıllardır win98 üzerinden oynadığım cm 03-04 oyun save dosyasını kopyalayıp, vista işletim sistemi olan laptopıma attım. Şimdi açıyorum oyunu, sorunsuz bir şekilde açılıyor. Ama bakıyorum fikstüre bomboş görünüyor. Sadece bulunduğum senenin değil, diğer tüm geçmiş fikstürler boş görünüyor. Yeni menejer ekliyorum belki değişir diye o da fayda etmiyor. Fikstür boş olunca oyun sanki hiç maç yokmuş gibi devam ediyor. Arada haberler filan geliyor, hatta hazırlık maçı ayarlayıp, oynayabiliyorsunuz. Belki gelecek sene açılır diye oyunu devam ettiriyorum ama bir süre sonra (5-6 kez denedim) 09.12.2022 de oyun duruyor,daha ileri gitmiyor.

Bunun sebebi nedir? Bu oyunu ben laptopımda oynayamayacak mıyım? Oyun save dosyası dışında başka dosya kopyalamak gerekiyor mu?

not: evet hala cm 03-04 oynuyorum.
0
ocanal
(07.05.09)
yeni oyuna başlayıncaa da aynı sorun oluşuyor mu?

not: 01/02 efsanedir :)
0
thor odinsson
(07.05.09)
kendi sorunumu kendim halletim galiba, ama tam olarak ben de anlayamadım nasıl oldu. Eski bilgisayarda ki cm'yi direk zipleyip laptopa attım gayet güzel çalıştı.
0
🌸ocanal
(09.05.09)
(4)

dailymotion da kapandı, nereye upload edeyim videoları?

loststone
selamın aleyküm din kardeşlerim,dailymotion mahkemece kapandı. google video'ya da video yüklenmiyor. vimeo'ya da tv'de yayınlanmış bir şey konulamıyor.var mı bildiğiniz 10 dakikadan uzun videolar için bi site? milletin tv'de falan yayınlanmış videolarını bile koymak gerekiyor da. sonra kendi siteler
selamın aleyküm din kardeşlerim,

dailymotion mahkemece kapandı. google video'ya da video yüklenmiyor. vimeo'ya da tv'de yayınlanmış bir şey konulamıyor.

var mı bildiğiniz 10 dakikadan uzun videolar için bi site? milletin tv'de falan yayınlanmış videolarını bile koymak gerekiyor da. sonra kendi sitelerine bindirecekler falan.
0
loststone
(07.05.09)
yahoo video
0
el magico
(07.05.09)
hulu yeni yükselen değer. kullanıcılar bişey upload edebiliyo mu bilmiyorum çünkü hiç bakmadım eheh
0
ophelia
(07.05.09)
google video'ya upload yapılabiliyordu. 1-2 ay önce denemiştim, değişmediyse tabi. www.vimeo.com var bir de. sade ve şık, bir bak.
edit: vimeo'yu söylemişsin zaten, pardon, uykudan yeni uyandım da. :)
0
electropie
(07.05.09)
metacafe? 10 dakika sınırı var mı bilmiyorum ama site iyidir, güzeldir.
0
drink the stars
(08.05.09)
(7)

hazırda bekletmeye geçiriliyor

aynali
efendim teknolojiyle alakası sınırlı bir kız kardeşim var.Kendisi laptopunu açmaya çalıştıgı zaman "bilgisayar hazırda bekletmeye geçiriliyor" diye bir yazı çıkıyormuş ve windows açılmıyormuş,ekran öylece kalıyormuş.Kendisiyle aynı şehirde olmadıgım için nedir ne değildir bilmiyorum,ama bu sorun ned
efendim teknolojiyle alakası sınırlı bir kız kardeşim var.Kendisi laptopunu açmaya çalıştıgı zaman "bilgisayar hazırda bekletmeye geçiriliyor" diye bir yazı çıkıyormuş ve windows açılmıyormuş,ekran öylece kalıyormuş.Kendisiyle aynı şehirde olmadıgım için nedir ne değildir bilmiyorum,ama bu sorun neden kaynaklanabilir,ya da nasıl çözülebilir?
0
aynali
(07.05.09)
"Stand By" veya "Sleep" denen bi mod var. Bazı laptoplarda klavye üzerinde düğmesi de oluyor. İkonu böyle yıldızlar, ay, gece şeklinde... o tuş basılı kalmış olabilir.
Nasıl olur bilmiyorum ama olabilir. Dünyanın bin türlü hali var.
0
groundctrl
(07.05.09)
Sleep tuşu genelde fn kombinasyonlu olur laptopta. Takılı olma olasılığı düşük.
0
pichoscosama
(07.05.09)
şarjı bitmiştir efendim. fişini taksın.
0
kibritsuyu
(07.05.09)
saatlerce şarj etmiş.tuşun takılı oldugunu da sanmıyorum pek.gerçi ben de şüphelendim,bi sormak lazım.
0
🌸aynali
(07.05.09)
Bilgisayarı kapat komutu verdikten sonra tam kapanmadan kapağını kapatmış olabilir.
0
44
(07.05.09)
sanırım bilgisayar oturumunu kapatmadan sadece kapağını kapatmış.sebebi bu ama çözümü ne bunun?
0
🌸aynali
(07.05.09)
Çözüm belki şudur. Hem pili hem de şebeke elektiriğini çeksin. Açma tuşuna bassın 1 kere. (Açılmayacak, biliyorum.) Taksın şimdi pili, elektiriği. Sonuç?
0
pichoscosama
(07.05.09)
(2)

kullanmakta oldugum pc nin baglandigi adsl modemin marka/modelini...

sarsakdahi
nasil ogrenebilirim?"nassi bilmiyosun yaa" demeyin, diyelim ki bilen kisi cok uzaklarda..
nasil ogrenebilirim?

"nassi bilmiyosun yaa" demeyin, diyelim ki bilen kisi cok uzaklarda..
0
sarsakdahi
(07.05.09)
markası üstünde yazar.modeli altında yazar genelde.
0
aynali
(07.05.09)
tarayıcınızdan 192.168.1.1 192.168.2.1 10.0.0.2 adreslerine girmeyi deneyin. çok büyük ihtimalle bu adreslerden birisi modeminizin modem ayarlarına girecek, orada da hangi model olduğu yazıyor olabilir.
0
sanal uyku
(07.05.09)
(2)

google apps gmail yardım!!

belixuis
google apps e kayıt oldum sonra domainim için gerekli işlemleri yapıp gmail kullanmaya başladım. [email protected] gibi bir mail adresim oldu. sanırım bu yönetici girişi için gerekli olan adres neyse ben bu mailin şifresini unuttum, bunun dışında da başka bir mail hesabı açmamıştım. google apps yardı
google apps e kayıt oldum sonra domainim için gerekli işlemleri yapıp gmail kullanmaya başladım. [email protected] gibi bir mail adresim oldu. sanırım bu yönetici girişi için gerekli olan adres neyse ben bu mailin şifresini unuttum, bunun dışında da başka bir mail hesabı açmamıştım. google apps yardım kısmına baktım ama herhangi bir bilgiye erişemedim. şimdi bu şifremi nasıl kurtarabilirim, bir fikri olan var mı?
0
belixuis
(07.05.09)
www.google.com DOMAIN ADIN /DomainContact?service=CPanel

buradan admin pw'ni kurtarabilirsin
0
roadrunner merlin
(07.05.09)
gmail'i devre dışı bırakıp tekrar kurarsanız da olabilirmiş gibi geldi an.
0
babatema
(07.05.09)
(3)

nedir bu? (avgnsx.exe)

henry gale
bu nalet şey sürekli download yapıyor bir yerlerden. nedir, ne değildir onu da bilmiyorum ve engelleyemiyorum da. bilen var mıdır bunun ne bok olduğunu?
bu nalet şey sürekli download yapıyor bir yerlerden. nedir, ne değildir onu da bilmiyorum ve engelleyemiyorum da. bilen var mıdır bunun ne bok olduğunu?
0
henry gale
(07.05.09)
valla bilmiyorum ama sanırım avg'nin. update ediyor olabilir.
0
sanal uyku
(07.05.09)
avg yuklu mu bilgisayarinizda? onun seysiymis.

www.processlibrary.com
0
fdegir
(07.05.09)
www.file.net

AVG'nin port açıp, bağlantı yapan dosyası olarak geçiyor. %40 tehlikeli olarak nitelendirilmiş. Pek bir şey olacağını zannetmiyorum, yine de detaylı araştırabilirsin.

Bu tarz bilmediğin .exe'ler olduğunda direk Google'a yazıp arat. Ne olduğu konusunda fikir edinirsin. Hatta nasıl temizlemen gerektiğini (eğer zararlı bir dosya ise) bile anlatan siteler mevcut.
0
punkertifo
(07.05.09)
(2)

numara engelleme

dolunay
siemens c75 kullanıyorum hattım avea. beni arayan bir numara var sürekli onu nasıl engelleyebilirim?
siemens c75 kullanıyorum hattım avea. beni arayan bir numara var sürekli onu nasıl engelleyebilirim?
0
dolunay
(07.05.09)
numara engelleme diye bir şey henüz yok. telefonunuz symbian olsaydı minik bir program ver blacklist diye. aratınca meşgul çalıyor. ancak simens için mümkün değil. savcılığa başvurmanız gerekir rahatsız ediyorsa. gozunuz korkmasın çok basit bir işlem aslında.
0
emcedeltate
(07.05.09)
samsung'ların çoğunda var o teknoloji.ama siemens'De olduğunu sanmıyorum.
0
frtsglm
(07.05.09)
(2)

rapidshare nasil anliyo account'un birden fazla kisice abuse oldugunu?

rusdemezale
IP'ye mi bakiyo hep? mesela evden indiriyom, isten indiriyom. + mobile uzeri cep tel.dan indiriyom vs. apayri IP'ler bunlar. ayrica her modem acip kapadigimda buyuk ihtimal ayri IP assign edilecek... yani boyle olmaz gibi duruyo...yoksa ayni zamanda farkli IP olunca mi killaniyo?ya da IP'lerin servi
IP'ye mi bakiyo hep? mesela evden indiriyom, isten indiriyom. + mobile uzeri cep tel.dan indiriyom vs. apayri IP'ler bunlar. ayrica her modem acip kapadigimda buyuk ihtimal ayri IP assign edilecek... yani boyle olmaz gibi duruyo...

yoksa ayni zamanda farkli IP olunca mi killaniyo?
ya da IP'lerin service saglayicisina mi bakiyo, IP'den ulke mi buluyo, time frame'e gore bu adam bu kadar cabuk international takilamaz mi diye dusunuyo? ne bileyim tam olayi ne yani? eminim burada research olayini asmis tipler vardir. heyecanla bekliyorum.
0
rusdemezale
(07.05.09)
aynı anda 3 farklı ip indirince kıllanıyor. 2 farklı ip'ye bir şey demiyor.

çok zor bir şey değil bunu anlamak da=) rapid'in dağıttığı milyarlarca account varken bahsettiğiniz gibi karışık yollar izlemek işlerine gelmez=)
0
dambil
(07.05.09)
ben net bir şekilde aylardır (belki yıl olmuştur bilmiyorum) abuse ediyorum henüz farkedilmedim.
0
gonion
(07.05.09)
(3)

torrent e giriş-nolur alıştıra alıştıra anlatın

sarsakdahi
ben şimdi bu torrent olaylarına yeni dahil oldum, daha 1 saat bile olmadı, o kadar çaylağız yani..neyse azareus u yükledim. iyi güzel hoş da, burda gönderilen ve alınan byte lar 0 gözüküyo. napmam lazım?çok teneke kafayım bu konularda, bi yardım eli allah rızası için
ben şimdi bu torrent olaylarına yeni dahil oldum, daha 1 saat bile olmadı, o kadar çaylağız yani..
neyse azareus u yükledim. iyi güzel hoş da, burda gönderilen ve alınan byte lar 0 gözüküyo. napmam lazım?
çok teneke kafayım bu konularda, bi yardım eli allah rızası için
0
sarsakdahi
(07.05.09)
emraah
(07.05.09)
utorrenti yükle. modemde uttorrente yazan portları aç. sonrası allah kerim:)
0
atmosphere
(07.05.09)
desdinova
(07.05.09)
(4)

2 megapiksel kameralı cep telefonu

charlesbukowskiineksi
Fiyat olarak en fazla 250 TL' ye kadar yeğenime 2 megapiksel kameralı cep telefonu almak istiyorum. Yani en önemli özelliği bu olmalı tabi geniş ekran fln da olursa tadından yenmez. Hali hazırda kullandığı telefon hafiften mantarlamaya başlamış ve onun kamerası 1,3 mp. Pek memnun değil kameradan. Eğ
Fiyat olarak en fazla 250 TL' ye kadar yeğenime 2 megapiksel kameralı cep telefonu almak istiyorum. Yani en önemli özelliği bu olmalı tabi geniş ekran fln da olursa tadından yenmez. Hali hazırda kullandığı telefon hafiften mantarlamaya başlamış ve onun kamerası 1,3 mp. Pek memnun değil kameradan. Eğer bu fiyata yoksa en düşük kaçtan başlar mesela? Hı nasıl olur? Tavsiye edebileceğiniz bir telefon modeli var mıdır?
0
charlesbukowskiineksi
(07.05.09)
philips x800
gayet geniş ekran(dokunmatik). kamerası da iyi sayılır.
0
el magico
(07.05.09)
@cellar; ilk linke aynı şekilde ben de baktım sabah. Kullanan var mı acaba herhangi birini?
0
🌸charlesbukowskiineksi
(07.05.09)
frant1c
(07.05.09)
(4)

Telefon tavsiyesi

lorxar
telefonda olmasını istediğim özellikler :-gps (mümkünse a-gps değil)-wifi-symbian os-dokunmatik olması şart değil-yüksek hafıza ve ya mp kamera da önemli değil-pil ömrünün yüksek olması tercihim.
telefonda olmasını istediğim özellikler :

-gps (mümkünse a-gps değil)
-wifi
-symbian os
-dokunmatik olması şart değil
-yüksek hafıza ve ya mp kamera da önemli değil
-pil ömrünün yüksek olması tercihim.
0
lorxar
(07.05.09)
gsmarena.com 'un advanced search kısmına girince, gps olsun, wifi olsun, symbian olsun, gibisinden tercihlerle telefon aramak mümkün.
0
co2s2
(07.05.09)
0
sourlemonade
(07.05.09)
nokia n82 veya n95 8GB.
0
etna
(07.05.09)
not: gps olmadan agps olmaz zaten. agps iyi bir şeydir. çekinmeyiniz.
0
hububrad
(07.05.09)
(2)

Photoshop Sorusu

joehigashi
Photoshopla ilgili naçiz bir sorunum var şöyle ki : http://img27.imageshack.us/img27/3324/ranchhousecopy.jpgfotoğrafta görüldüğü üsere photoshop'un ranch house fotosunda ufak çaplı değişiklikler yaptım, renklendirdim kapıyı araladım.. Lakin aralanan kapının arkasına güzel bir manzara fotosunu bir tü
Photoshopla ilgili naçiz bir sorunum var şöyle ki :

img27.imageshack.us

fotoğrafta görüldüğü üsere photoshop'un ranch house fotosunda ufak çaplı değişiklikler yaptım, renklendirdim kapıyı araladım.. Lakin aralanan kapının arkasına güzel bir manzara fotosunu bir türlü yerleştiremedim.. O alan görüldüğü üzere öyle bembeyaz kaldı.. Kapının arkasındaki o beyazlığı yok ederek güzel bir manzara resmi nasıl ekleyebilirim ? şimdiden teşekkür ederim..
0
joehigashi
(07.05.09)
istediğiniz manzara resmini yeni bir layer olarak ekleyin çalışmaya.
eklediğiniz layerı, kapı fotoğrafının olduğu layerın altına taşıyın.
daha sonra, kapı aralığındaki beyaz alanı polygonal lasso ile seçip silebilirsiniz.
ya da layer mask kullanarak gizleyebilirsiniz.
0
kobuzchu kiz
(07.05.09)
en basit teknikle;

tek layer üzerinde çalıştığını varsayıyorum,
- magic wand'la beyaz alanı seç, delete'e bas, beyaz alan yok olacaktır.
- eklemek istediğin manzara fotografını aç sonra da kendi çalışma alanının üzerine sürükle bırak.
- layerların olduğu sekmede (standart olarak sağ alttadır.) yeni bi layer olarak fotoğrafın gelmiş olması lazım. manzara layer'ını, ranch house'un olduğu layerın altına sürükle bırak.
- 'layers' kutusunu göremediysen ya da kapalıysa; window menüsünden açabilirsin...

ek: kapının perspektifi için de yine en kolay yol;
-polygonal lasso'yla kapıyı seç,
-seçim alanına sağ tıkla, layer via cut de... kapı ayrı bir layer olacaktır, kapının layerını ranch house layerıyla manzara layerı arasına sürükle.
-kapı layerı seçiliyken ctrl + t ile 'free transform' yap, ctrl'e basılı tutarak perspektifini ayarlayabilirsin kapının.
0
heavens scream
(07.05.09)
(1)

bağlantı noktaları gözükmüyor | laptop win xp sp3 internete bağlanamama

nihilanth
yeni bir laptopa win xp sp2 yükledikten sonra sp3 upgrade yükledim. bugün akşama kadar internete bağlamaya çalıştım fakat evdeki diğer bilgisayarlar aynı kablo ve aynı ayarlarla internete girebildiği halde laptop internete giremiyor. (sp2 deyken denememiştim açıkçası)yerel ağı aktifleştirdiğimde oto
yeni bir laptopa win xp sp2 yükledikten sonra sp3 upgrade yükledim. bugün akşama kadar internete bağlamaya çalıştım fakat evdeki diğer bilgisayarlar aynı kablo ve aynı ayarlarla internete girebildiği halde laptop internete giremiyor. (sp2 deyken denememiştim açıkçası)

yerel ağı aktifleştirdiğimde otomatik ip alamıyor kısaca.. benim verdigim ip lerde de bağlandı dediği halde internete girmiyor.

(bu arada ethernet kartı driver'ı yüklü, sorunsuz çalışıyor.)

sonra aygıt yöneticisine baktım. bağlantı noktaları (com lpt) kısmı yok bu laptopta.. sorun o olabilir mi? bu sorunu nasıl çözebilirim? neyi yanlış yapıyorum?
0
nihilanth
(06.05.09)
elle ip atadiktan sonra modemi veya agdaki diger pclerden birisini pingleyebildin mi hocam? eger pingleyebildiysen dnsleri de atadiktan sonra internete erisebilmen lazim yok pinglemiyorsa zaten o zaman ya ethernet karti bozuk ya da driverlari sorunlu baska bir ihtimal oldugunu zannetmiyorum.
isletim sistemi bazli bir sey olabileceginden suphe ediyorsan elinde varsa bir adet live cd'den ac pc'yi (ubuntu gibi) sonra oradan dene. driverlari muhtemelen sorunsuz otomatik olarak taniyacagindan -en azindan ethernet karti icin- kesin sonuc verecektir.
0
entrapmen
(07.05.09)
(5)

Acer Recovery

thor odinsson
Acer Aspire 5520G-604G25MI modelli notebook'a sahibim. Acer'ın genelinde olduğu gibi, Windows DVD'si falan vermediler. Recovery menüsünden bana 3 DVD yaptırdı. 1'i driver galiba, diğer ikisi de Windows'tur herhalde bakmadım. Şimdi benim Windows 7'ye geçesim, hiç olmadı boşuna yer kaplayan şu recover
Acer Aspire 5520G-604G25MI modelli notebook'a sahibim. Acer'ın genelinde olduğu gibi, Windows DVD'si falan vermediler. Recovery menüsünden bana 3 DVD yaptırdı. 1'i driver galiba, diğer ikisi de Windows'tur herhalde bakmadım. Şimdi benim Windows 7'ye geçesim, hiç olmadı boşuna yer kaplayan şu recovery'den kurtulayım diyorum. Ben bu bölümü silsem, eldeki DVD'lerle tekrar kurma ihtimalim var mı? Ya da herhangi bir Windows DVD'si standart işe yarar değil mi? Bunlar falan işte. elveda ay elveda feza. bağlantıyı çözemedim ama, canım çok istedi.
0
thor odinsson
(06.05.09)
Bişey olacağını sanmıyorum.Onlar eğer bi kere yazılmışsa dvd ye bilgisayarda tutulması gerekmez...Yani en azından ben yaptım oldu aynı şekilde recovery dvdleri ile laptopda...
0
mermer
(06.05.09)
acer ise harddiskinde de fabrika ayarlarına geri götüren bir recovery kısmı vardır. bilgisayar açılırken alt+f10 yaparsan bilgisayar ilk satın aldığın haline döner. hardiskinde ona bir zarar vermezsen makineye istediğini yaptırablirsin. bişey olursa alt+f10 yaparsızn zati.
0
etna
(07.05.09)
@etna; zaten benim anladigim arkadas o kisimdan kurtulmak istiyor.
mermer'in soyledigi gibi dvd ye yedekledikten sonra o kismi ucurabilirsiniz bence de. hic olmadi bir deneme yapin win 7 ye gecmeden evvel, oradan kurmayi deneyin eger oluyorsa oluyordur =) saglam kaziga baglamis olursunuz hic yoktan.
diger turlu de cok sorun degil bence. kullanilan vista surumune sahip olup (xp ise daha iyi) ustune bir de serialini bir kenara not almaniz (altinda etiketi yoksa) kafi gelecektir. ustune bir de acerin sitesinden driverlari indirirsiniz, mis.
0
entrapmen
(07.05.09)
ne yaparsan yap orayı silme.
hatta varsa boş hdd den eskiyi birebir oraya kopyala ondan sonra yap.
öyle dvd ye recovery alınca olmuyor tekrar, alt+f10 layıp yürümek. baya bi uzun işlemler silsilesi.
0
radikalherif
(07.05.09)
evet o recovery kısmından kurtulmak derdim zaten, vista var ondan kurup giderim 7 olmasa bile.
0
🌸thor odinsson
(07.05.09)
(7)

DVD / 1080p Player Ariyorum.

theli
1080p yi hdmi cikisiyla sorunsuz oynatan, 5+1 ses sistemi destekli, e mumkunse ekonomik alet hangisidir?
1080p yi hdmi cikisiyla sorunsuz oynatan, 5+1 ses sistemi destekli, e mumkunse ekonomik alet hangisidir?
0
theli
(06.05.09)
philips'in bir urununu gordum. 1080p destekli hdmi cikisli..
divx de oynatabiliyor ayni zamanda. yanilmiyorsam 200 civari idi.
teknosa veya darty'e ugradigimda bakarim tekrar yarin obur gun ve editlerim buraya.

edit: teknosa'ya baktim tekrar, baska bir teknosa'ya, o urunu goremedim. fakat sordum calisanlara, dediginiz hepsi bir arada olan bir urun yok dediler, ben yanlis gormusum sanirim. lakin internette soyle bir sey buldum, nedir?

forum.donanimhaber.com
gerci bu hdtv icin miymis?
0
la traviata
(06.05.09)
tesekkurler fakat sanirim bahsettigin urunde 5+1 yok
0
🌸theli
(06.05.09)
popcornhour
0
entrapmen
(06.05.09)
Arkadaslar okumuyor musunuz soruyu cevap verirken anlamiyorum ki..

ekonomik demisim, yarim milyarlik popcorn hour denmis. 5+1 demisim, western digital denmis. yapmayin etmeyin 13 kelime yazdim alti ustu, 3 ozellik istedim.

Evet muhtesem urunler onerilenler, son 7 saattir arastirma yapiyorum. Sanirim en mantiklisi Samsung DVD-1080PK olcak..

@la traviata; cevabin icin yarin mutlaka bakicam buraya, gerci philipsin kendi sitesinde bile boyle bi urun yok ama..
0
🌸theli
(07.05.09)
neredeyse imkansızı istiyorsunuz.

philips dvp5990 aldım. hdmi çıkışlı, divx oynatıyor, koaksiyel 5.1 ses çıkışı var. lakin 1080p değil 720p. la traviata'nın dediği bu olsa gerek. 180 liraya aldım. hdmi çıkışı olmayan bir philips 130 lira. sırf hdmi çıkışı olması bile 50 lira fark ettirirken, 1080p olması gibi bir istek zannedersem fiyatını uçurur. 300-400'den aşağı zor gibi geliyor bana.
0
kibritsuyu
(07.05.09)
1080p dvd player mi olur? BlueRay player alman lazim onun icin. En az 500-700 tl vereceksin. Ya da linkleri de verilmis bir tane hd tv player alacaksin.
0
x daemon
(07.05.09)
ağzıma zıçiyim hem yanlış bilgilendirme yapmışım, hem de kazık yemişim.

dün teknosa'da gördüm philips dvp3660. 1080p upscaling yapıyor. hdmi çıkışı ve usb girişi var. 149 lira.

180 lira verdim 5990'a. üstelik 1080p desteklemiyor. ühühüüü.
0
kibritsuyu
(08.05.09)
(3)

üsküdar'da bilgisayar teknik servis ?

hadji
üsküdar'da ikamet eden arkadaşım için bir bilgisayar tamircisi arıyoruz. hp marka dizüstü bilgisayarı var, modem ile arasında sanırım bir uyumsuzluk mevcut. bazen ara ara internet gidip geliyor, uzun süre girilemiyor sonra tekrar girilebilir hale geliyor. farklı modemlerle denendiği halde sürekli bi
üsküdar'da ikamet eden arkadaşım için bir bilgisayar tamircisi arıyoruz. hp marka dizüstü bilgisayarı var, modem ile arasında sanırım bir uyumsuzluk mevcut. bazen ara ara internet gidip geliyor, uzun süre girilemiyor sonra tekrar girilebilir hale geliyor. farklı modemlerle denendiği halde sürekli bir bağlantı sağlanamadı. artık son çare olarak eve gelebilen bir bilgisayarcı arıyor. üsküdar'da güvenilir ve uygun fiyatlı ve eve gelebilecek bir teknik servis var mı bildiğiniz? şimdiden teşekkürler...
0
hadji
(06.05.09)
kadiköye gitmek daha faydalı olabilir

yazıcıoğlunun oralara falan
0
cnonefb
(06.05.09)
kadıköy'den üsküdar'a gelirler mi bilmiyorum...
0
🌸hadji
(06.05.09)
hmmm windows sahteciliğine kurban gidebilirsiniz diosa yazılımsal

Modemde bir de yeşil ışık var DSL yada ADSL bağlantı gittiği zaman o da yanıp sönüorsa ya modem ya da internet sağlayıcınız
0
chaud
(07.05.09)
(10)

5+1 speaker vb.

pozitif dusunce de kazanir
öncelikle belirteyim tavsiylerinize göre araştıracağım.laptopa bağlamak için 5+1 (pek bilmem 4+1 veya varsa 6+1 de olabilir) speaker almak istiyorum. fiyat "maksimum 130 ytl" olsun çok param yok. ses performansı olarak çok mükemmel bişeyde gözüm yok ama tatmin edici olsun.bi de odam biraz büyükçe, 4
öncelikle belirteyim tavsiylerinize göre araştıracağım.

laptopa bağlamak için 5+1 (pek bilmem 4+1 veya varsa 6+1 de olabilir) speaker almak istiyorum. fiyat "maksimum 130 ytl" olsun çok param yok. ses performansı olarak çok mükemmel bişeyde gözüm yok ama tatmin edici olsun.

bi de odam biraz büyükçe, 4 köşesine de birer hoperlör koymak gibi de düşüncem var, kablolardan bıktım ama napalım bi çaresini buluruz, kabloları uzundur inşallah bu aletlerin?

neyse tavsiyelerinizi bekliyorum.
0
pozitif dusunce de kazanir
(06.05.09)
dostum öncelikle benim daha önceki araştırmalarıma dayanarak sana şunu söleyebilirki laptopa 5+1 veya türevlerini bağlayamıyorsun. aparatlar var galiba onun için fakat bağladığın zamanda ise gerçek 5+1 sesi alamıosun sesten kastım efektler.
eğer yanlış biliosam biri düzeltsin bende bu şekilde doğrusunu öğrenebileyim.
0
oldnavy
(06.05.09)
laptoptan 5+1 verimini alabilmek için harici ses kartı alman lazım
0
cnonefb
(06.05.09)
he ya, 5.1'de 3 tane çıkış oluyor. laptopta o kadar giriş olmuyor. düzgün ses için 5.1 ses kartı lazım öncelikle laptopa.
logitech x-540'a bak istersen. kabloları kısa ama.
0
sanal uyku
(06.05.09)
hay allah ya bilmiyodum böyle bişeyi. kötü oldu bu

hayallerim yıkıldı
0
🌸pozitif dusunce de kazanir
(06.05.09)
daha önce araştırdım diyenler belli ki pek de iyi araştırmamışlar laptop tan 5+1 ses alabileceğiniz şu
www.hepsiburada.com
güzel ürün var. direk usb den bağlanıyor ve kendi içinde ses kartı var. ayrı bi aparata gerek kalmadan surround ses alabiliyosunuz. laptop lar için biçilmiş kaftan. sıfırını alamıyosanız 2. ellerine bakın derim.
0
rentts1
(06.05.09)
@rentts:
oha bunu alana kadar ses kartı + ses sistemi alınır zaten. :)
0
sanal uyku
(06.05.09)
@sanal uyku
"oha" niye dediğiniz anlamadım. şu anda logitech z5500 ortalama 1000lira gibi bir fiyata satılırken buna "oha" demeniz, piyasadan bi haber olduğunuzu ya da şaka yaptığınızı gösterir. kendinden ses kartlı bir ses sistemidir bu örnekteki ve de altec lansing gibi kaliteli bir markadır.
ayrıca şu an laptop kullanıcıları için alternatifi olmayan bir sistemdir.
laptop için kullanılabilecek ve tr piyasasında bulunabilecek ses kartları;
www.hepsiburada.com (216 lira)
www.hepsiburada.com (200 lira)


örneklerde de gördüğümüz üzere sadece laptop tan 5.1 ses alabilmek için almamız gereken ses kartlarından bazıları bunlar ve ortalama 200 lira. bir de bunların üstüne ses sistemi alsak ortalama
www.hepsiburada.com (180lira)

totalde cebimizden çıkacak para yuvarlak hesap 350 lira falan yapıyor. üstelik bi de bunların bağlantılarıyla vs. uğraşcaksınız, çoğu forumda 5.1 ses sistemimden sadece önden ya da arkadan ses geliyor diye bisürü sorun bulabilirsiniz. yani bunları almak yetmiyor bi de konfigüre ve entegre işlemi var. şimdi soruyorum hangisini yapmak daha mantıklı?
usb den tak-çalıştır özelliği olan ve harici bi ses kartına ihtiyaç duymayan fx5051 mi? yoksa diğerleri mi?
0
rentts1
(06.05.09)
laptop'un on board ses kartı destekliyorsa paşa paşa'da 5+1 destekliyor. line in ve mikrofon girişlerini de yazılımından 5+1 için girişlere çeviriyorsun oluyor bitiyor.
0
darknum
(06.05.09)
cevaplar için sağolun.

laptop şudur:

www.gold.com.tr
0
🌸pozitif dusunce de kazanir
(06.05.09)
@rentts:
fiyat olarak yaklaşık 130 lira söylenmiş.
dediğiniz ürünün kalitesini tam olarak bilmiyorum ama ben verdiğiniz ikinci linkteki ses kartıyla birlikte x-540 kullanıyorum. harici ses kartının iyi yanı, ileride ses sistemi değiştirileceği zaman bir problem çıkarmaması, biraz da onun için demiştim.
0
sanal uyku
(07.05.09)
(2)

Laptop şeysi. Lenovo sorusu?

october swimmer
Selamlar LENOVO IDEA PAD U330 59-015548 NOTEBOOK hakkında bilgisi olan, kullanıp seven/Sevmeyen, sorun yaşayanlar fikirlerini belirtirse çok sevinirim. Yarın bir notebook almayı düşünüyorum ve bu model oldukça iyi ve hesaplı geldi bana sanki?bir de 2000-2100 lira üst sınırla 13 inç ekran boyutlu, l
Selamlar
LENOVO IDEA PAD U330 59-015548 NOTEBOOK hakkında bilgisi olan, kullanıp seven/Sevmeyen, sorun yaşayanlar fikirlerini belirtirse çok sevinirim. Yarın bir notebook almayı düşünüyorum ve bu model oldukça iyi ve hesaplı geldi bana sanki?

bir de 2000-2100 lira üst sınırla 13 inç ekran boyutlu, laptop tavsiyelerine de açığım

teşekkürler!
0
october swimmer
(06.05.09)
lenovo çok iyi bi tercih...
0
frtsglm
(06.05.09)
kullananlar teknik servisin yetersizliğinden yakınıyorlardı..hatta dua ediyolarmış bozulmasın diye
bilgilerinize...
0
voodoo 007
(06.05.09)
(2)

Bilgisayarım garip sesler çıkardıktan sonra kapanabiliyor

auzril
Sorunum şöyle ki bilgisayarım açtıktan belli bir süre geçtikten sonra elektronik bir ses (nasıl betimleyeceğimi bilmiyorum ama ciuuuuuv desem) çıkarıyor ondan sonra da kendi kendiliğine kapanıyor. Bugün bilgisayar açılırken en son sağlam ayarları kullan seçeneğine bastıktan sonra girdim ve şimdilik
Sorunum şöyle ki bilgisayarım açtıktan belli bir süre geçtikten sonra elektronik bir ses (nasıl betimleyeceğimi bilmiyorum ama ciuuuuuv desem) çıkarıyor ondan sonra da kendi kendiliğine kapanıyor. Bugün bilgisayar açılırken en son sağlam ayarları kullan seçeneğine bastıktan sonra girdim ve şimdilik bir şey yok gibi gözüküyor. Acaba bu konuda bir bilgisi olan var mı bir virüs ya da vs olabilir mi (gerçi Nod 32 ve combofix birşey yok diyor ama) ya da donanımıyla oynanmadan halledilebilecek bir şey mi? Yardım edebilirseniz sevinirim.
0
auzril
(06.05.09)
zamanlanmış görevlere bir bakın.
0
frtsglm
(06.05.09)
"kapatılıyor" diye bir şey çıkıp mı kapanıyor? yoksa eletkrik gitmiş gibi mi kapanıyor.
1. durumda yazılımla alakalı bir şeydir, zararlı bir yazılım olabilir. zamanlanmış görevlere bir bak, evet.
2. durumda donanımla alakalı bir şeydir. besleme (power supply) bozuk olabilir. işlemci ısınıyor olabilir(işlemci fanını kontrtol etmen lazımdır)
0
hollowlife
(06.05.09)
(1)

3D özel efekt ismi?

thenis
http://www.uzmantv.com/yuzuklerin-efendisi-filminde-gollum-karakteri-nasil-canlandirildibu sitedeki gibi bi 3D karakteri yaptıımız hareketleri yapmasını sağlamaya ne deniyor,bunun tutorial i var mıdır? var sa nerededir? saygılarımla
www.uzmantv.com

bu sitedeki gibi bi 3D karakteri yaptıımız hareketleri yapmasını sağlamaya ne deniyor,bunun tutorial i var mıdır? var sa nerededir?

saygılarımla
0
thenis
(06.05.09)
bu işleme motion capture deniyor.

en.wikipedia.org

gollum'daki gibi şeyleri yapmak içinse pahalı ekipmanlar gerekiyor. optik/manyetik giysi ve algılayıcılar falan.

edit: şurada ucuz yollusunu yapmışlar:

www.youtube.com

ama buradaki olay "motion tracking" denen pixel yakalama hadisesine benziyor. bu işin doğrusu dediğim gibi özel ekipmanlarla yapılır.
0
thalamus
(06.05.09)
(4)

elektro gitardaki ses boğukluğu

btlys
dün cort x-2 aldım. "maniac" markalı küçük bir ev amfim(ev amfisi neyse artık :) ) var. sorularım şu:1-bu amfinin üzerinde gain,volume ve de equalizer bölümündeki high,mid,low düğmeleri var. gain ve volume yi biliyorum doğal olarak bu high, low, mid nedir, ne işe yarar?2-gitarın sesi sanki biraz boğ
dün cort x-2 aldım. "maniac" markalı küçük bir ev amfim(ev amfisi neyse artık :) ) var. sorularım şu:

1-bu amfinin üzerinde gain,volume ve de equalizer bölümündeki high,mid,low düğmeleri var. gain ve volume yi biliyorum doğal olarak bu high, low, mid nedir, ne işe yarar?

2-gitarın sesi sanki biraz boğuk gibi. amfi ayarlarından mıdır yoksa kendisi mi öyledir yoksa bana mı öyle geliyordur?

şimdiden teşekkürler...
0
btlys
(06.05.09)
öncelikle güle güle kullanın diyelim:

1- ton ayarları için onlar. low ile "bas"ı, high ile "tiz"i, mid ile ara frekansları ayarlarsınız.

2- kullandığınız amfi hakkında bilgim yok, ancak aldığınız sesi fazlasıyla etkiler. distorsion'la kullanıyorsanız, midleri kısıp (hatta sıfırlayıp), bası ortalarda, tizi de ortanın üstünde ayarlamayı deneyin.
0
matthias coltrain
(06.05.09)
high yuksek, mid orta, low dusuk frekans ayari.
gitarin sesi de tabi boguk. "manyak" bir amfin var cunku :)
0
helpless
(06.05.09)
gain yetersiz gibi gelirse sesi açmak gerekiyor. niyeyse bağlantılı o ikisi. olmasaymış iyiymiş. bu seferde ses yüksek oluyorsa güzel bir kulaklıkla dene. 2 - 3 metre kablolu stüdyo tipi kulaklıklar var.
0
can see
(06.05.09)
ses boğuk geliyorsa gitarın ton düğmesini(volume un altındaki) biraz açmayı deneyebilirsiniz.
0
ycan07
(06.05.09)
(2)

opera browser

aero dynamik
birkaç foruma sordum fakat cevap gelmedi. web sayfasında scroll down yaparken ekranın ortasında kesikli bir çizgi çıkıyor. bunun sebebi nedir? nasıl engellenir?
birkaç foruma sordum fakat cevap gelmedi. web sayfasında scroll down yaparken ekranın ortasında kesikli bir çizgi çıkıyor. bunun sebebi nedir? nasıl engellenir?
0
aero dynamik
(06.05.09)
bildiğim kadarıyla, mesela bir yazı okurken sayfanın en altına gelen yeri işaretliyor ve sayfayı aşağı kaydırdığınızda çıkıyor.. nerede kaldığınızı belirtmek için yani..

nasıl engellendiği konusunda bir fikrim yok malesef..
0
thomas j
(06.05.09)
ben o çizgiyi operayı ubuntuda kullanırken görmüştüm. windows sürümünde böyle bir şeyle karşılaşmadım.
0
masa
(06.05.09)
(2)

masaüstü sallanıyor

masterkoc
masaüstünde hiç bir klasör açık değilken diyelimki bi yeni (sarı renkli) klaösr araç çunuğunda duruyor ona tıkladığımda yani klasör açılırken yada araç çubuğuna inerken xp masaüstü aşı derece de sallanıyor. Bu sallanma genişleyip daralma gibi bi şey.ekran kartım ise ati radeon x300 bu ekran kartı so
masaüstünde hiç bir klasör açık değilken diyelimki bi yeni (sarı renkli) klaösr araç çunuğunda duruyor ona tıkladığımda yani klasör açılırken yada araç çubuğuna inerken xp masaüstü aşı derece de sallanıyor. Bu sallanma genişleyip daralma gibi bi şey.ekran kartım ise ati radeon x300 bu ekran kartı sorunu mu yoksa nedir anlayamadım şimdiden teşekkürler yardımlarınız için...
0
masterkoc
(06.05.09)
bence sorun mönitörde. imkanın varsa başka bir mönitör tak, dene. sorunun kaynağını bu şekilde kesin olarak anlayabilirsin
0
hollowlife
(06.05.09)
syncmaster 793 DF marka monitör sanmıyorum ama ??
0
🌸masterkoc
(06.05.09)
(3)

excel etkilenleri izle

in vito veritas
Elimde yaklaşık elli çalışma sayfasından oluşan bir excel dosyası mevcut. bu dosyayı her ay güncelliyorum. güncelleme esnasında örneğin "mizan" diye bir sayfa var, ben onu silip yerine yeni bir "mizan" adlı sayfa yapıştırıyorum. sayfalar birbirlerinden link aldıkları için hemen silersem çeşitli sayf
Elimde yaklaşık elli çalışma sayfasından oluşan bir excel dosyası mevcut. bu dosyayı her ay güncelliyorum. güncelleme esnasında örneğin "mizan" diye bir sayfa var, ben onu silip yerine yeni bir "mizan" adlı sayfa yapıştırıyorum. sayfalar birbirlerinden link aldıkları için hemen silersem çeşitli sayfalardaki çeşitli hücreler hata veriyor. tek tek hücreleri seçip "etkileyenleri izle" deyip o hücreden link alan bir başka hücre varsa önce 'kopyala - özel yapıştır - değerleri' yapıyorum, bu da çok vakit alıyor. tüm sayfayı seçip etkileyenleri izle demek işe yaramıyor.

Bir sayfadaki tüm hücreler içinde hızlı biçimde diğer sayfalardaki herhangi bir hücreyi etkileyenleri görebilmemin hızlı yolu nedir?
0
in vito veritas
(06.05.09)
üstüne tıklamak.
hücrenin üstüne tıkladığınızda, eğer bir fonksiyon kullanıldıysa, üstteki fonksiyon satırında nerdeki hücrelerin hangi fonksiyonla kullanıldığını görebilirsiniz. bu sadece en son (sonuç) hücre için işe yarar.
excel'de çok iyi değilim :) başkaları da yardımcı olacaktır işe yaramazsa.
bir de silmek yerine gizleyebilirsiniz de, fonksiyonlar da silinmez böylece.
0
aithra
(06.05.09)
@aithra,
dediğinde haklısın ancak üzerine çift klik yapacağım hücre sayısı 15binin üzerinde olduğundan çok vakit alır.

@galadnikov,
galiba senin dediğin sayfayı silmek yerine yeni sayfayı tümü ile kopyalayıp eskisinin üzerine yapıştırmak. kar etmiyor şöyle ki yeni yapıştırılan ile eski sayfa ile aynı değil. mesela mizan sayfasında 351# A107 hücresinde iken, bir sonraki ayda 351# A110'a gelmiş oluyor. dolayısı ile o da pek işime yaramıyor.
0
🌸in vito veritas
(06.05.09)
Eğer genelden değil de mizan özelinden konuşuyorsak, o mizan sayfasında şablon mizan yaparsınız. yani bir daha çok sık satır ekleme çıkarma yapılmayacak şekilde, henüz kullanmadığınız hesapları da dahil edecek şekilde bir tablo yapacaksınız. Her ay sonunda da vlookup (düşeyara) formülüyle, çekeceğiniz yeni mizanda hesaba göre aratarak 5 saniyede güncelleyeceksiniz. Ve her şey cillop olacak.
0
mojosnik
(06.05.09)
(1)

cep telefonu tavsiyesi

electropie
takip etmiyorum cep telefonu teknolojisini ama şu şekilde bir şeyler arıyorum. tavsiyelere açığım, erkeğimin geyşası olurum:- ince olsun,- ama kapaklı veya kaydırmalı olmasın mümkünse; olacaksa da hor kullanmama dayanabilecek güçte olsun, kapağını açmadan arayan numarayı gösterebilir, çağrıyı redded
takip etmiyorum cep telefonu teknolojisini ama şu şekilde bir şeyler arıyorum. tavsiyelere açığım, erkeğimin geyşası olurum:

- ince olsun,
- ama kapaklı veya kaydırmalı olmasın mümkünse; olacaksa da hor kullanmama dayanabilecek güçte olsun, kapağını açmadan arayan numarayı gösterebilir, çağrıyı reddedebilir, sesi kısılabilir olsun.
- philips olmasın, mesajları kafasına göre siliyor ediyor,
- tuş takımı rahat olsun, kocaman parmaklarım var,
- müzik çalmasına, radyosu olmasına falan gerek yok, hafızası az olsa da olur,
- mümkünse wifi veya kafelerde sağda solda beleş internet kullanabilmemi sağlayacak bir özelliği olsun, en fazla bloga girmemi, twitter kullanmamı sağlayacak bir browserı falan olsun, fazla bir şey istemiyorum,
- kamera da önemli değil, ama 2 mpcik bir şeyi olsa, ufak video kaydı alsa da olur,
- pc ile bağlanabilsin (bluetooth da olur kablo ile de olur farketmez), mesajları saklayabilsin,
- ucuz olsun, 300-500 lirayı geçmesin,
- her gün de şarj etmek zorunda kalmayayım.

var mıdır tüm bu maddeleri ya da en azından çoğunu sağlayabilecek bir telefon?
teşekkürler şimdiden.
0
electropie
(06.05.09)
nokia e51'e de bakın isterseniz:
www.hepsiburada.com
0
sanal uyku
(06.05.09)
(1)

Mp3gain ile ilgili

feelindivine
Mp3gain ile ses seviyelerini normalize etmek gerçekçi bir operasyon mudur? Bir mp3 rip edildiğinde albümdeki ses seviyesini mi alıyor yoksa mp3'ü rip eden programın belirlediği bir ses seviyesini mi alıyor bunu merak ediyorum. Benim duyduğum kadarıyla her albüm için kayıttan sonra farklı bir ses sev
Mp3gain ile ses seviyelerini normalize etmek gerçekçi bir operasyon mudur? Bir mp3 rip edildiğinde albümdeki ses seviyesini mi alıyor yoksa mp3'ü rip eden programın belirlediği bir ses seviyesini mi alıyor bunu merak ediyorum. Benim duyduğum kadarıyla her albüm için kayıttan sonra farklı bir ses seviyesi belirleniyor mesela pop albümleri özellikle yüksek bir ses seviyesinde çıkarılıyor. Bu konuya açıklık getirebilecek bir arkadaş var mı? Yani normalize ederek doğru bir iş mi yapıyoruz yoksa bazı şarkılar diğerlerinden düşük seste, bazıları ise diğerlerinden yüksek seste çıkmalıdır normali de budur mu diyorsunuz?
0
feelindivine
(06.05.09)
soruna tam cvp değil ama ben bunu mp3 playerda duymakta zorlandığım şarkıların sesini artırmak için kullanıyorum. mastering diyolar galiba.. böyle bir sorun varsa belirli şarkılara uygulanır artırma.. onun haricinde hepsini düşük stabil bir seviyeye ayarlayıp sürekli ses açma-azaltma derdinden kurtarmayı planlıyor sanırım.
0
partizan
(06.05.09)
(3)

mp3 üzerine ses kaydi yapmak

Aeon
mp3 üzerine ses kaydı yapabilecegim bir program ariyorum. `Nero Wave Editör`'u kullanmaya çalıştım ama olmadı sesi cok bozuk cikartti. Sizce hangi program işime yarar?
mp3 üzerine ses kaydı yapabilecegim bir program ariyorum. Nero Wave Editör'u kullanmaya çalıştım ama olmadı sesi cok bozuk cikartti. Sizce hangi program işime yarar?
0
Aeon
(06.05.09)
dostum reaper işini görür
www.cockos.com
0
seek the red
(06.05.09)
wpi
(06.05.09)
naoko
(06.05.09)
(3)

Cep Telefonu Dinleme

kahvegibi
Arkadaşlar,Bir arkadaşımın sevgilisi biraz manyak. Kıza sürekli "ben senin hayatında olan herşeyi bilirim" "msn adresini kırmak çok kolay ki" gibi sözler söylüyor. Yaşanan bir kaç olay nedeniyle de arkadaşım cep telefonunda bu telefon dinlemeye yönelik programlardan birinin kurulu olabileceğini düşü
Arkadaşlar,

Bir arkadaşımın sevgilisi biraz manyak. Kıza sürekli "ben senin hayatında olan herşeyi bilirim" "msn adresini kırmak çok kolay ki" gibi sözler söylüyor. Yaşanan bir kaç olay nedeniyle de arkadaşım cep telefonunda bu telefon dinlemeye yönelik programlardan birinin kurulu olabileceğini düşünüyor.

Telefonun modeli nokia n70. Acaba, bu telefonda dinleme programı olup olmadığını nereden anlayabiliriz? Bi yere götürsek filan anlayabilirler mi?
0
kahvegibi
(06.05.09)
Ne hastalıklılar varmış da haberimiz yokmuş.
Neyse, madem şüpheleniyorsunuz, fiktif bir "yasak aşk" buluşması ayarlayın telefonda tanıdığınız bir erkek vasıtasıyla. Yer ve zamanı açık açık konuşun telefonda. "Behlülüm akşam Taksim Bambi'de ıslak hamburger yiyek" gibisinden. Bakalım hasta sevgili damlayacak mı.

Ya da sen git bi şöyle okkalı bir tokat at bu kız arkadaşının suratına, "kızım kendine gel, aloooo" diyerekten. Bu ilişkinin sonu 3. sayfalara konu olur, mazallah..
0
arigold
(06.05.09)
böyle birşey mümkündür

telefonu biraz kurcalayıp sizde böyle bi programın yüklü olup olmadığını anlayabilirsiniz

ama yok bu işlerden hiç anlamam diyorsanız anlayan birinede gösterebilirsiniz
0
cnonefb
(06.05.09)
*#7370# yazıp formatlayın telefonu, hafıza kartı da varsa formatlayın. olsun bitsin.

not: telefona format atmadan önce şarj dolu olsun.
0
jangara
(06.05.09)
(1)

firefox eklenti penceresi..

rednoff
firefox'a her yeni eklenti eklediğimizde açılışta çıkan şu ufak pencere var ya, onun çıkmasını engellemenin bir yolu var mı diye sorarım size..
firefox'a her yeni eklenti eklediğimizde açılışta çıkan şu ufak pencere var ya, onun çıkmasını engellemenin bir yolu var mı diye sorarım size..
0
rednoff
(06.05.09)
all-in-one sidebar eklentisi tüm o ıvır zıvırı bir araya toplayıp kenar çubuğu haline getiriyor. çıkmıyor yani başlangıçta.
0
electropie
(06.05.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.