Giriş
(2)

html'ye nereden çalışayım?

pehape
arkadaşlar biraz araştırma yaptım bir kaç arkadaşım şiddetle http://www.w3schools.com/ u önerdiler, ama sözlükten baktığımda da bir kaç kişi bu sitenin bildiklerinin unutturduğunu falan söylemiş ve http://www.htmldog.com ' u önermişler. neyse tabii ben bu tercih karmaşasına bugün düşmedim,yaklaşık 1
arkadaşlar biraz araştırma yaptım bir kaç arkadaşım şiddetle www.w3schools.com u önerdiler, ama sözlükten baktığımda da bir kaç kişi bu sitenin bildiklerinin unutturduğunu falan söylemiş ve www.htmldog.com ' u önermişler. neyse tabii ben bu tercih karmaşasına bugün düşmedim,yaklaşık 1 aydır bu 2 site arasında dolaşıyorum, iyice karman çorman oldu bildiklerim anladım ki tercih yapmak zorundayım, bir de css olayı var tabii ki w3 çok daha profesyonel gözüküyor ama htmldog'da sade bir anlatıma sahip, sizce hangisinden çalışmalıyım, alternatifi var mıdır?
0
pehape
(03.06.09)
w3schools tilkinin donup dolasip gelecegi yerdir.
0
lightblue
(03.06.09)
çalışma, alternatifi çok var örn: xml
0
desdinova
(04.06.09)
(4)

firefoxda adres çubuğuna yazılan şeyi google da otomatik aratmak

neira
torrent kurdum o da ask.com u default search şeysi yapayım mı diye sordu çentiği kaldıramadım iyi yap bari dedim şimdi toolbarı kaldırdım içinde ask ve toolbar kelimeleri geçen neredeyse herşeyi kaldırdım bu lanet hala ask.com da arıyor bilenler lütfen beni bu işkenceden kurtarsın
torrent kurdum o da ask.com u default search şeysi yapayım mı diye sordu çentiği kaldıramadım iyi yap bari dedim şimdi toolbarı kaldırdım içinde ask ve toolbar kelimeleri geçen neredeyse herşeyi kaldırdım bu lanet hala ask.com da arıyor bilenler lütfen beni bu işkenceden kurtarsın
0
neira
(03.06.09)
bulamadım ben öyle bi ayar malesef
0
🌸neira
(03.06.09)
about:config adresine gir.
üstteki arama kısmına keyword.url yaz.
ona sağ tıkla, "sıfırla" de.
eğer google türkiye'de aratmak istersen çift tıkla www.google.com.tr yaz.
0
sanal uyku
(03.06.09)
google'un toolbar'ını indir..
o her şeyi google'a göre ayarlıyor otomatikman..

google gibi bir numara isim varken, ne ask.com'u, ne başka bir şey..
0
fuck milk get beer2
(04.06.09)
google toolbar ztn var :) arkadaşlar sağolun halledildi demiştim ;))
0
🌸neira
(04.06.09)
(2)

bilgisayarda ses ve görüntü sorunu...

ocanal
1-Bizim komsunun bilgisayarında ses şimdiye kadar gayet güzel çalışırken çalışmaz duruma gelmiş, denetim masasından sesle ilgili yere girince bütün seçenekler inaktif durumda, yani hiçbir değişikliğe izin vermiyor, media player filan açınca ses aygıtınız da sorun var diye hata veriyor. aygıt yönetic
1-Bizim komsunun bilgisayarında ses şimdiye kadar gayet güzel çalışırken çalışmaz duruma gelmiş, denetim masasından sesle ilgili yere girince bütün seçenekler inaktif durumda, yani hiçbir değişikliğe izin vermiyor, media player filan açınca ses aygıtınız da sorun var diye hata veriyor. aygıt yöneticisinden açtım baktım ses ile ilgili olan driverlardan bir tanesi(8 tane sesle ilgili driver var) -soundmax integrated digital audio adında olanın üzerinde soru işareti var. Cd'si filan olmadığı için orada ne yazıyorsa aynısını google'dan arattım driver download ettim, fakat bir türlü sürücüyü güncelleştirmiyor. Aygıt yöneticisinden güncelleştirmeye çalıştım, direk driver exe dosyasını çalıştırdım, yüklemiyor en sonunda hata veriyor. Şimdi ses kartının tam adını bilmediğim için bişey yapamadım. Çaresiz kaldım.

2- eskiden yine sağlam olan bu bilgisayarın ekranı dalgalanmaya başlamış, örneğin ie'e filan kaydırma çubuğunu kaydırırken sanki görüntüyü resim resim aktarıyor, o derece dalgalanıyor. Yine aygıt yöneticisinde içerisinde vga adında bir driver soru işareti ile duruyor. Ellerinde ki cd'lere baktım, geforce'un cd'sini buldum. Heralde geforce kullanıyorlar ki cd'si var diyerek geforce cd'sini takıp otomatik olarak açıldığında yüklemeyi yapıp pc'yi tekrar başlattım, fakat görüntüde değişen bişey olmadı. Yine aygıt yöneticisinden sürücüyü güncelleştir dedim yine bir değişiklik olmadı. Bu arada pc'yi yeniden başlatırken bir de ne göreyim ati radeon yazıyor, iyice kafam karıştı. Bu dalgalanma sadece ekran kartından mı kaynaklanıyor.


bonus: şöyle bilgisayarı tarayıp hangi driverlar eksik filan söyleyen güzel bir program var mı?

işletim sistemi: windows xp sp3
0
ocanal
(03.06.09)
desenize komşu baya karıştırmış ortalığı.

2. sorununuza benzer bir sorun eski makinamda oluyordu benim. formattan sonra ekran kartı driverını yüklemediğim zaman kaydırma yaptığımda sayfa sayfa geliyor gibi oluyordu. ekran kartı driverını yükleyince düzeliyordu, sanırım driverla alakalı.
0
sanal uyku
(03.06.09)
esasen bu sorun driver sorunu değil. ekranda yavaş şekilde kayma yapmasının sebebi ekran kartının driver ini, default olarak Microsoft corparation şeklinde tanıdığından kaynaklanır. Tabi driver sorunu çözüyor oda ayrı.
0
ozi buyudu
(04.06.09)
(3)

facebook'ta login olayı

copy paste
bir hesaba aynı anda birden fazla kişi login olabiliyor mu? mesela aynı anda iki ya da üç kişi..yoksa msn gibi daha önce login olanı sistem atıyor mu ya da herhangi bir uyarı belirtisi ekrana yansıyor mu ikinci bir kişinin login olduğuna dair?tşkler...
bir hesaba aynı anda birden fazla kişi login olabiliyor mu? mesela aynı anda iki ya da üç kişi..yoksa msn gibi daha önce login olanı sistem atıyor mu ya da herhangi bir uyarı belirtisi ekrana yansıyor mu ikinci bir kişinin login olduğuna dair?

tşkler...
0
copy paste
(03.06.09)
yok olmuyor bir şeyler, ama ben login olduğumda bazen chat olayınının tam ortasında kalıyorum, konuşmalar bir yere akdar sürüyor sonra ben login olduğum için diğer taraftaki arkadaşımız düşüyor chatten.
0
radikalherif
(03.06.09)
olmuyor ayni anda, bir onceki logout oluyor otomatikman. boylece hacklenmis miyiz anliyoruz
0
nochristrequiress
(03.06.09)
ayni internete bağli, ayni ip'den bağli, ama farklı iki bilgisayardan bağli olunca bağlanılabiliyor..
ve iki bilgisayarda da senkronize yürüyor facebook..
mesala ben bu bilgisayardan bağliyim, birisi ile chat penceresini açıp chat yapıyorum, bir şeyler yazıyorum.. yandaki, aynı hesaba bağli facebook sayfası açık bilgisayarda da chat penceresi açılıyor.. benim bu bilgisayardan yazdıklarım, yandaki bilgisayarda da sanki başında birisi oturuyormuş, yazıyormuş gibi gönderiliyor, aynen görünüyor..

ancak farklı ip olunca, 3 dakika kadar sonra, birisini atıyor facebook.. "you must re-login to continue at this process" gibi bir uyarı veriyor, nereye tıklarsan tıkla..
0
fuck milk get beer2
(03.06.09)
(8)

php'nin kurulum karmaşası

pehape
arkadaşlar php çalışmak amacıyla local'de php triad denen paketi kurmuştum. aslında güzeldi fakat php myadmin'i eski versiyondu, daha doğrusu söylemek gerekirse, php'si mysql'i herşeyi eski versiyondu ben de sıkıldım her şeyini tek tek kendim yükleyeyim dedim ama o da ne my sql'i php yi apache yi he
arkadaşlar php çalışmak amacıyla local'de php triad denen paketi kurmuştum. aslında güzeldi fakat php myadmin'i eski versiyondu, daha doğrusu söylemek gerekirse, php'si mysql'i herşeyi eski versiyondu ben de sıkıldım her şeyini tek tek kendim yükleyeyim dedim ama o da ne my sql'i php yi apache yi hepsini bir birine tanıtmak gerekiyormuş. www.mjturkiye.net şuna bir bakarmısınız? ee o kadarını yapıver diyebilirsiniz de , bunun mysql ayarları var şusu var busu var, bu salak programlar birbirlerini niye tanımıyorlar? sizce uğraşmaya değer mi? yoksa asp'ye falan mı geçeyim? o kadar da iştahlanmıştım php için, hiç aklıma gelmezdi php'nin parçalarının php'nin kendisinden büyük problem olacağı...
0
pehape
(03.06.09)
(bkz: xampp)
(bkz: xampplite)

Edit: Apache ve MySQL'i PHP'nin parçaları olarak görmek yanlış olur sanırım. Bir de mjturkiye hakkında şöyle bir şikayete rastladım dikkatli olmanızı öneririm:
zone.org
0
mario64
(03.06.09)
wampserver kur kurtul. 5 dk'kını almaz. asp veya php seçmek senin seçeneğin tabi, .net tecrüben varsa asp'ye geç. ama sanırım sıfırdan başlıyorsun o yüzden devam et bence php'ye.

buradan indirebilrisin wampserver. php, mysql, apache server, phpmyadmin hepsi içinde. tek yapman basit bir kurulum.
www.wampserver.com
0
abtash
(03.06.09)
php'ye yeni başladım, 1 hafta oldu işte, mysql'e veri yollamaya yeni başlamıştım ( yazma izninden dolayı hata verdi, onu kendim çözerim gerçi) ama phpmyadmin çok eski versyondu sinir oldum. php için asp'den daha esnek dil deniliyor o yüzden php'yi seçtim ama sırf kurulum aşamasında profesyonel (bana göre) işlemler yapılması gerekliliği canımı sıktı, iştahımı kesti açıkcası. mario64'ün dediği xampp'ı kurdum bakalım phptriad'dan daha başarılı gibi, bakalım....

mario64... gösterdiğiniz şey tam bir hayal kırıklığı ... uzun zamandır takip ettiğim bir siteydi, ama hatırlarsanız uzunca bir süre kapalıydı ondan sonra ilk defa bugün girdim, acaba bu fake, ya da o siteye suç atmak için tezgahlanmış bir şey olabilir mi? bu çünkü çok ezikçe bir şey ve mjtürkiye ezik olamayacak kadar büyüktü... en azından bir çok insanın gözünde...
0
🌸pehape
(03.06.09)
@pehape, Google'da geçen ay tesadüfen rastladım detaylı bilgim yok açıkçası. Şimdi arayınca da şu çıktı:
forum.donanimhaber.com

Bana çocukça işlere bulaşmışlar gibi geldi.
0
mario64
(03.06.09)
www.mjturkiye.net şu olayla ilgili olabilir mümkün yani çocukca işlere bulaşabilmeleri bizim millette var böyle bir şey malesef, eğer sitelerine saldırı yapılmışa verilecek tepki yasal işlem başlatmaktı, hem yasal işlem başlatıp hem de saldıranların sitelerini hacklemek değil :), tabii tam olarak "o" olayın gerçek olduğunu bilmiyoruz...
0
🌸pehape
(03.06.09)
vista kullanıyorsan eğer bazen localhost'a bağlanırken sıkıntı yaşayabilirsin,onu da localhost ip'si ile halledersin, onun dışında xampp'de şu ana kadar hiç sorun yaşamadım.
0
ocanal
(03.06.09)
gerekli php.ini, apache konfigurasyonlarını vs sonradan kendin kurcalayabilmen için tek tek kurmanı öneririm

şurada : huseyint.com

gayet güzel bir anlatım mevcut sürümler son sürümler degil ama son surumlerle de kurula biliyor pek bir degisiklik yok. (ornegin apache2.dll yerine eger apache 2.2 yi kurduysanız hemen yanında apache2_2.dll var vs öyle seyler
0
yasaluyari
(04.06.09)
Xammp ile sürekli sorun yaşadığım için(kendi beceriksizliğim büyük ihtimalle)alternatif ararken rastladığım Uniform Server'a da bi bak derim..

www.uniformserver.com

Çok çabuk kurup çalışır hale getirebilir kurcalayabilirsin..Lazım olursa eğer mysql veritabanlarının default kullanıcı ve şifresi : root

Kolay gelsin..
0
noctiluca
(04.06.09)
(6)

şincik bana öyle bir screenshot programı lazım ki . . .

fuck milk get beer2
. . . bütün sayfanın screenshotunu çekebilsin.mesala şu anda ekşiduyuru'nun ana sayfasındayız.. ve mouse'un scroll ile çevir allah çevir 1 dakika da sayfanın dibine ancak inebiliyoruz..hah işte ben screenshot alırken ta ilk duyurudan son duyuruya kadar komple almalıyım foto olarak..önce vista'daki,
. . . bütün sayfanın screenshotunu çekebilsin.
mesala şu anda ekşiduyuru'nun ana sayfasındayız.. ve mouse'un scroll ile çevir allah çevir 1 dakika da sayfanın dibine ancak inebiliyoruz..
hah işte ben screenshot alırken ta ilk duyurudan son duyuruya kadar komple almalıyım foto olarak..

önce vista'daki, şimdi de yeni kurduğum windows 7'deki "snipping tool" u kullanıyorum.. ama bunun öyle bir özelliği yok sanırım.. ben de teker teker ekran görüntüsünü ss alıyorum... sonra paint'te bunları alt alta yapıştırıp, sanki tek seferde çekmişim tadı yakalıyorum.. tabi yarım saat uğraştırıyor..

teşekkürler.. ;)
0
fuck milk get beer2
(03.06.09)
firefox ise screengrab
0
jangara
(03.06.09)
sourlemonade
(03.06.09)
snagit de candır.
0
sanal uyku
(03.06.09)
tamamdır.. çok teşekkürler..
bana verdiğiniz linklerden yola çıkarak kendime uygun programı (daha doğrusu add-on'u) buldum

bugunü ölümsüzleştirelim hemen :))

img168.imageshack.us

(eskiden olsa buna yarım saat uğraşırdım sanırım.. ne aptalmışım)
0
🌸fuck milk get beer2
(03.06.09)
5click
0
g1rd4p
(03.06.09)
sorunun cevabı gelmiş ama bu da bi yerlerde kalsın; (bkz: abduction/#15957121)
0
mahallenindelisi
(03.06.09)
(2)

[dağcılık] Haziran'da hasan dağı

makineci
bu haftasonu Hasan Dağı'na çıkışı içeren bir tur buldum. "Klasik rota" nın kullanılacağını söylediler. kış kampçılık eğitimine müteakiben ılgaz dağına çıkmıştım yıllar önce. orta karar kondisyonum var, bir de goretex botum.karın hala sert olduğunu, teknik ekipman bulunduracaklarını söylüyor elemanla
bu haftasonu Hasan Dağı'na çıkışı içeren bir tur buldum. "Klasik rota" nın kullanılacağını söylediler.

kış kampçılık eğitimine müteakiben ılgaz dağına çıkmıştım yıllar önce. orta karar kondisyonum var, bir de goretex botum.

karın hala sert olduğunu, teknik ekipman bulunduracaklarını söylüyor elemanlar.
sizce beni aşacak bir durum var mı burada?
0
makineci
(03.06.09)
hasan dağı'na hiç çıkmadım ama bilgi vermek gerekirse aynı bölgede aladağlar'a çıkışta (hasan dağından daha yüksek ve zor) hiç bir teknik ekipmana gerek yok. tabi tırmanış değil yürüyüş/çıkış yapılacaksa.

fakat geceleri çok soğuk olur. kaliteli bir uyku tulumu ve uygun kıyafetler olmazsa olmaz...
0
mahallenindelisi
(03.06.09)
bu sene oldukca yagisliydi, dolayisiyla zirveye yakin yerlerde muhtemelen sert kar olacak ve krampon takmaniz gerekecek. kullanmasini bilmiyorsan, eger kazmali dususleri de hatirlamiyorsan biraz sakincali olabilir bu tirmanis.

biraz da tura bagli aslinda, rehberlerin akli basinda isini bilen dagcilarsa zaten tehlike hissettikleri yerde sizi geri dondururler.

@mahallenindelisi, aladaglar bir siradag silsilesi dolaysiyla, icinde hic ciddi tirmanis yapmadan yuruyerek gezebilecegin vadiler, platolar var. ama hasan dagi volkanik bir dag, ovadaki tek yukselti. dolayisiyla vadilerde dolasmak gibi olmayacaktir bu.

ama yine de cok teknik zorlugu olan bir yer degildir, kramponla yurumeyi biliyorsaniz, biraz da antrenmanliysaniz zorlanmazsiniz
0
alpinsamuray
(04.06.09)
(5)

rapidshare programı

asutan
parçaları tek tek yükleme olayını çözen, rapidshare den otomatik download yapan bir program varmış diye duydum, doğru mudur? ismi cismi nedir?
parçaları tek tek yükleme olayını çözen, rapidshare den otomatik download yapan bir program varmış diye duydum, doğru mudur? ismi cismi nedir?
0
asutan
(03.06.09)
yükleme derken, upload mu? rapidshare'den otomatik download yapmak? biraz daha açıklayıcı yazar mısınız?

dediğiniz şey yoksa birden fazla part'ı aynı anda indirmek mi? öyleyse onu yapan flashget ama tabii ki premium hesabınız olması lazım..
0
dambil
(03.06.09)
aynı anda indiren programdan bahsediyorum
0
🌸asutan
(03.06.09)
firefox'ta flashgot güzel bir şey..
0
erostrada
(03.06.09)
teşekkürler, flashget indirdim şimdilik gayet mesutuz:)
0
🌸asutan
(03.06.09)
firefox kullanıyorsanız bi de yanında flashgot verelim, memnuniyet garantili.
0
jangara
(03.06.09)
(3)

CHMOD ayarı

ilqnur
Arkadaşlar bu CHMOD ayarı nasıl yapılır? Ftp den dosyanın üstüne sağ tıklanır falan diyolar ama öyle bi seçenek yok lütfen bir bilen anlatsın yahu!
Arkadaşlar bu CHMOD ayarı nasıl yapılır? Ftp den dosyanın üstüne sağ tıklanır falan diyolar ama öyle bi seçenek yok lütfen bir bilen anlatsın yahu!
0
ilqnur
(03.06.09)
ftp'de dosya üzerine sağ tıklayınca "dosya izinleri" benzeri bir şey vardır. oradan yapılır.
0
sanal uyku
(03.06.09)
Selamlar. FTP'de öyle bir menü bulamıyorsan Windows Hosting kullanıyorsun... Web üzerinden kontrol paneline girip ayarları oradan yapman gerekir... Plesk kullanıyorsan ayarları nasıl yapacağını yazarım tekrar.
0
serafettinn
(03.06.09)
ftp programına göre değişir. mesela total commander'da file menüsünde adını unuttuğum 1. sıradaki şeyi seçiyordun.
ama genelde permissions, attributes tarzı bir adı var.

panelden webden yapacaksanız da plesk'i bilmem ama cpanel'de file manager'ı açıyorsunuz. klasörü,dosyayı filan seçiyorsunuz. üstteki menüde change permissions (anahtar şekli var butonunda) var. oradan yapabiliyorsunuz. plesk içinde benzerdir sanırım.
0
darknum
(03.06.09)
(4)

DSLR lens olaylari

neronas
Elimde bir Nikon d80 var. Bununla birlikte gelen bir de 18-70 kit lensi var.Ben de bütceyi fazla sarsmadan bir lens alayim diyorum.Tamron Objektiv AF 18-200mm 3.5-6.3 XR Di II Asp IF Makro mit AF-Motor für Nikon Bu lens nasil acaba? iyi midir? güzel vivid renkler olsun istiyorum. cok mu bekliyorum?B
Elimde bir Nikon d80 var. Bununla birlikte gelen bir de 18-70 kit lensi var.
Ben de bütceyi fazla sarsmadan bir lens alayim diyorum.

Tamron Objektiv AF 18-200mm 3.5-6.3 XR Di II Asp IF Makro mit AF-Motor für Nikon

Bu lens nasil acaba? iyi midir? güzel vivid renkler olsun istiyorum. cok mu bekliyorum?
Bu fiyat araliginda 180-200€ baska önerileriniz olabilir mi?
0
neronas
(03.06.09)
alacağınız lens, ne tip fotoğraf çekiminde kullanacağınıza bağlı. 18-200mm gibi yüksek zoom aralıklı lenslerin optik kalitesi, keskinliği çok iyi olmaz. ve zaten elinizde 18-70mm bir lens olduğuna göre geniş açı için bu lensi kullanabilirsiniz. yani alacağınız lensin ya daha yüksek ya da daha yakın odak uzaklığında olması daha mantıklı olur.

mesela daha geniş açılı fotoğraflar çekecekseniz (mesela mimari fotoğraflar) 10mm den başlayan geniş açı lensleri almalısınız. ya da portre fotoğraf çekecekseniz 50mm'lik sabit odaklı lensler işinizi görür. makro fotoğraflar için 85mm, 100mm, 105mm lik lensler mevcut. spor fotoğrafları veya doğal yaşam ve hayvan fotoğrafları içinse teleobjektifler uygundur. onlar da 55-200mm, 70-200mm, 70-300mm gibi odak aralığındadırlar.

amacınıza göre lens seçimi daha mantıklıdır. yoksa "18-200 mm lik lens alayım da her tip fotoğraf çekeyim" derseniz hem çekeceğiniz fotoğraf kalitesinden feragat etmiş olursunuz hem de slr veya dslr makinelerin mantığına aykırı davranmış olursunuz.
0
henry gale
(03.06.09)
Sadece sorduğunuz lens için 18mm de en açık diyaframı 3.5 olan bu "aslan parçası" en uzun odak mesafesinde 200mm de yani 6.3 diyafram değerine sahiptir ki bu da onu oldukça kötü bir lens yapar.

Düşük ışıkta kullanılmaz dandik bir lensiniz olur. Eğer fazla para harcamak istemiyorsanız ve henüz ne çekeceğinize ve tarzınıza karar vermediyseniz macro için 60mm f2.8 yada 105mm f2.8 (VR siz) 2. el temiz bulun alın jilet gibi keskin lenslerdir bunlar.

50mm f1.8 de alın yaklaşık 180-200 liraya taş gibi bir lenstir. uzatma tüpü veya ters bağlayarak dudak uçuklatan makrolar çektirir size. İleride bu işi çok daha iyi yapacağım profesyonel olacağım diyorsanız DX formatlı lens almayın, çünkü er yada geç full frame D-slr ye geçeceksiniz DX lensler elinizde patlamasın.

Elimde 1 adet Tamron 28-200 var, dalgın bir anımda aldığım, kesinlikle 5 para etmediğini (sahte parayla bile) söyleyebilirim.

Kolay gelsin.
0
justaddwater
(03.06.09)
@henry gale tesekkürler bilgiler icin. Yanimda cok fazla objektif tasimak istemedigim zamanlarda genel amacli bir objektif olsun diye almak istemistim.
@justaddwater bahsettigin lens bu mu?
geizhals.at

Ben aslinda apertürü yüksek bir lens de istiyorum. Bu cok iyiymis.Ters nasil baglaniyor? What is a uzatma tüpü? Makro isine cok yabanciyim. Hemen arastiriyorum.
0
🌸neronas
(03.06.09)
tamron yan sanayi nikon lensler arasında en kötü olanıdır. sigma ve özellikle tokinanın 18-200 lensleri daha geniş bir diyaframa ve üstün optik performansa sahipler. en iyisi tabii ki nikonun 18-200'ü

lens sık değiştirilebilen bişey değil. bütçeni nikon 18-200 alacak şekilde ayarlayana kadar 18-70 ile idare et derim

makinanın selametini düşünüyorsan hiç ters bağlamaydı, uzatma tüpüydü falan uğraşma. yarım milimlik alan derinliği için makinanın içini tozla doldurmaya gerek yok.
0
makineci
(03.06.09)
(4)

Canon Fotoğraf Makinası Pil Sorunu

eyke
1.5 yıl önce aldığım fotoğraf makinamın şarjlı pili gayet uzun süreler dayanıyordu. Memnundum oldukça. Ancak şu son 2-3 ay makinayı hiç kullanmadım. Pili dışarıdaydı. Dolayısıyla boşalmıştı, taktığımda hiç tepki vermedi yani. Daha sonra şarj ettim pili makinaya taktığımda her şey normal görünüyordu
1.5 yıl önce aldığım fotoğraf makinamın şarjlı pili gayet uzun süreler dayanıyordu. Memnundum oldukça. Ancak şu son 2-3 ay makinayı hiç kullanmadım. Pili dışarıdaydı. Dolayısıyla boşalmıştı, taktığımda hiç tepki vermedi yani.

Daha sonra şarj ettim pili makinaya taktığımda her şey normal görünüyordu ta ki birkaç saat içinde pil boşaldı uyarısı verinceye kadar.

Bu uyarıyı verince makinayı açıp kapatıyorum bazen düzeliyor bazen yeniden pilli bitti diyerek kapanıyor. Bazen açılmıyor bazen açılıyor.

Şimdi sormak istediğim sorun kesinlikle pilde mi? Makinada olabilir mi? Bu arada pilin modeli: 3.7V 1120mAh(Li-ion) NB-5L

Sorunu masrafsız çözebilir miyim?
0
eyke
(03.06.09)
piller ölmüş diyebiliriz. bir de pilinizin mAh değeri düşükmüş zaten. alacaklarınız en az 2500 mAh olsun.
0
yok öle bişi
(03.06.09)
pil öldüyse yenisini almaktan başka çare yok gibi. her pilin olduğu gibi bu tip pillerin de bir ömrü vardır. ömrü dolduysa yenisini almak lazım. ama çok pahalı olacağını sanmıyorum. orijinalleri 50-60 lira civarındadır diye tahmin ediyorum. yan sanayi olanları ise 20-30 lira vardır.


@ yok öle bişi
arkadaş kullandığı makineye özel li-ion pillerden bahsediyor.
0
henry gale
(03.06.09)
yüksek mAh değerli pil mi alacağım? ama içinden çıkan bu, telefon pili gibi dikdörtgen, kalem pil değil yani
0
🌸eyke
(03.06.09)
gidip canon satış noktasından aynı pili alacaksın hocam. ama almadan önce pilin ömrünün dolduğundan emin ol. gerekirse canon a sor.
0
henry gale
(03.06.09)
(1)

Anakart tavsiyesi

sarere
Nakit olarak antalyadan alacağım amd tabanlı bir anakart arıyorum. mütevazı birşey olsun. amd 64 5000+ x2 işlemci veya 5000+ x2 sonrası işlemci kullanmayı düşünüyorum. yani phenom falan beni aşar. x2 bana yeter de artar bile. bütçem de 100-120 tl arası. marka olarak da asus veya gigabyte düşünüyorum
Nakit olarak antalyadan alacağım amd tabanlı bir anakart arıyorum. mütevazı birşey olsun. amd 64 5000+ x2 işlemci veya 5000+ x2 sonrası işlemci kullanmayı düşünüyorum. yani phenom falan beni aşar. x2 bana yeter de artar bile. bütçem de 100-120 tl arası. marka olarak da asus veya gigabyte düşünüyorum. bugün alacağım. hatta gel aga ben bu konuları yaladım yuttum, beraber alalım tanıdık var falan diyecek olursa buyursun :)

istediğim özellikler

4 veya 2 tane ddr2 667 ve 800 mhz ram slotu
1 pci ex x16 slotu
4 tane sata2 slotu
on board ekran kartı

bu türde bir anakart modeli tavsiyesi olan var mı ?

edit: antalyada bunu alacağım bir yer tavsiyesi olanları da beklerim...
0
sarere
(03.06.09)
on board ekran kartıyla büyükişler yapmam sadece ekran kartı olsun görüntüleri göstersin diyorsanız:

www.hepsiburada.com
veya
www.hepsiburada.com
ya da
www.exa.com.tr

bunlar 95 - 130 tl arası bazı seçenekleriniz olabilir
kaliteleri fiyatlarıyla doğru orantılı olmakla beraber bildiğim kadarıyla exa 100 tl üzerini ücretsiz kargoluyor

bence asus ve gigabyte a takılıp kalmayın, asus iyidir hoştur ama göremedik henüz uygun fiyatlı bir onboardlu anakart çözümlerini.gigabyte da fiyatlar bir miktar daha yüksektir asus seviyesine yakındır kullananlar memnunlarmış ama bilmiyorum söz konusu amd olunca bana bir asus kadar yada bir biostar kadar güvenilir gelmiyor açıkçası
asustaki amcalarımıza buradan hüseyin altin - dargınım.mp3'ü göndermek isterim :)
0
fletch
(03.06.09)
(6)

Microsoft word sorunu

v4vendetta
Alt satıra geçmek için enter tuşuna bastığımda tek satır yerine iki satır birden atlıyor. Bunu nasıl halledebiliriz? Şu an ödev hazırlıyorum ve bu durum epey canımı sıktı. Nerden, nasıl düzeltebiliriz bunu? Teşekkürler.
Alt satıra geçmek için enter tuşuna bastığımda tek satır yerine iki satır birden atlıyor. Bunu nasıl halledebiliriz? Şu an ödev hazırlıyorum ve bu durum epey canımı sıktı. Nerden, nasıl düzeltebiliriz bunu? Teşekkürler.
0
v4vendetta
(03.06.09)
shift + enter işini görebilir
0
Carlito Brigante
(03.06.09)
Netten birşeyler kopyalayıp yapıştırmış ve o format üzerinden devam ediyorsanız sıkılıkla karşılaşabileceğiniz bir sorun bu.

Önce bütün metnin formatını temizleyin, hala yapıyor mu bir bakın. Muhtemelen default word formatında yapmayacaktır. Ondan sonra tekrar kendi istediğiniz gibi formatlayın.
0
sui
(03.06.09)
çift satır aralığı olmuştur. teke indirirsen düzelir.
0
drink the stars
(03.06.09)
ilgili bölümü seçip, "normal format" olayını seçersen düzelmesi muhtemel.
0
andy kaufman 2
(03.06.09)
efenim en ukala tavrımla söylemek isterim ki; bizim alt satıra geçer diye bildiğimiz enter tuşu aslında paragraf yapar. alt satıra geçmek için shift+enter kullanılır.

enter ile çift satır aşağıya gidiyorsa da paragraf ayarlarından ayarlayabilirsiniz alttan üstten ordan burdan olan boşlukları.
0
akilsiz basin cezasi
(03.06.09)
shift + enter işimi gördü, zaman ayırıp yardımcı olmaya çalışanlara teşekkürler.
0
🌸v4vendetta
(03.06.09)
(2)

Atari sorusu?

layer26
Gene aklıma geldi artık sorayım dedim.Şu eskiden atari dediğimiz aletlerdeki tabanca aparatı vardı ya o nasıl çalışıyodu hiç çözemedim nedir bunun çalışma prensibi nası algılıyodu çok eski televizyonlar bile?
Gene aklıma geldi artık sorayım dedim.Şu eskiden atari dediğimiz aletlerdeki tabanca aparatı vardı ya o nasıl çalışıyodu hiç çözemedim nedir bunun çalışma prensibi nası algılıyodu çok eski televizyonlar bile?
0
layer26
(03.06.09)
roadrunner_merlin
(03.06.09)
(git: 64196)
0
hikaye mesture
(03.06.09)
(2)

Facebook için neler oluyor sorusu

cellar
Mozilla ile facebook adresimi açtığımda, ana sayfa yüklendikten sonra şöyle bir hata verdi.http://img242.imageshack.us/img242/3995/screenshot117l.jpgnot: bağlantı hızım gün itibariyle çok yavaş. (örn: 1.0 Mbps olan bağlantı hızımla 6 Mb uzunluğunda ki dosyayı ortalma 6,7 ile 9 Kb/sn ile indirmekteyi
Mozilla ile facebook adresimi açtığımda, ana sayfa yüklendikten sonra şöyle bir hata verdi.

img242.imageshack.us

not: bağlantı hızım gün itibariyle çok yavaş.
(örn: 1.0 Mbps olan bağlantı hızımla 6 Mb uzunluğunda ki dosyayı ortalma 6,7 ile 9 Kb/sn ile indirmekteyim)
0
cellar
(03.06.09)
sanırım bağlantılardan kaynaklanan bir sorun var. sadece facebook'ta değil birçok sitede yavaşlık sorununu yaşamaktayım. telekom'un işleri... düzelir efendim bekleyiniz.
0
srdr
(03.06.09)
internet bağlantınızı kontrol edin diyor.
bugün internet yavaş her yerde.
0
aithra
(03.06.09)
(4)

laptopuma ne oldu yaa!!

benefse
adaptöre ayağım takıldı üstüne bastım sanırım olaylar çok ani gelişti tam hatırlamıyorum ama birden laptopun ekranı karardı.şarja takılıydı ve açıktı ben adaptöre bastığımda şimdi açılıyor ancak görüntü yok..napicam şimdi ben?
adaptöre ayağım takıldı üstüne bastım sanırım olaylar çok ani gelişti tam hatırlamıyorum ama birden laptopun ekranı karardı.şarja takılıydı ve açıktı ben adaptöre bastığımda şimdi açılıyor ancak görüntü yok..napicam şimdi ben?
0
benefse
(03.06.09)
ekran yalan oldu.
0
sarere
(03.06.09)
fonksiyon tuşlarıyla oyna hani harici bi ekrana bağlayınca fn+ ekran tuşuna basıyosun da görntünün harici kaynağa mı laptop a mı verilceğini gösteren tuşla.
0
rentts1
(03.06.09)
anakart sorunu vardır. git servise değiştirsinler.
0
andy kaufman 2
(03.06.09)
sorunun oluş şekli farklı olsa da sonuç olarak benimki de ekran kararmasına uğramıştı. şarj aletini değiştirdim, bir de şarj girişi tamir edildi düzeldi. 200 liradan az bir masrafı var.
0
holly golightly
(03.06.09)
(6)

desktop application

buyerson
bir musterim benden `crm` talep etti.oncelikle php ve js yi cok etkin kullanabiliyorum, asp.net e de kismen hakimim. veritabani olarak sadece mysql bilgim mevcut.universiteden beri (3yil oldu) hic desktop app. kodlamadim. suan baslangic asamasinda 3 aylik bir surem var detaylar arttikca sure muhteme
bir musterim benden crm talep etti.

oncelikle php ve js yi cok etkin kullanabiliyorum, asp.net e de kismen hakimim. veritabani olarak sadece mysql bilgim mevcut.

universiteden beri (3yil oldu) hic desktop app. kodlamadim. suan baslangic asamasinda 3 aylik bir surem var detaylar arttikca sure muhtemelen 4 aya ckacaktir. (universitede visual c++ ile bi proje gelistirmistim)

1-saglam bir iliskisel veritabani olusturmam gerekiyor.
2-tasarim acisindan cok rahat html sekillendirir gibi mudahale edebilmem gerekiyor.

sizce hangi dili ve rdbms i kullanmaliyim ve asamalarim ne olmalidir?

(bu saulin cevabi genel olarak "-hangi dilde rahat ediyorsan onu kullan." dir ancak en iyi verimi sizce hangisinden alirim suan hepsi bana esit mesafede...)

simdiden tesekkurler..
0
buyerson
(03.06.09)
niye desktop app olmak zorunda ki? sap'nin crmi bile salt web arayüzüyle kullanılabiliyor mesela.
bir de crm var crm var, speclerin belli midir? ne ölçekte olacak, ne kadar özelleşmiş olacak, ne miktar kullanıcısı olacak, ne miktar yükü olacak. bence veritabanı sistemi veya programlama dilinden önce bu tür mimari detayları belirtmen/belirlemen yerinde olur.
mesela real-time operasyonda kullanıma göre performans falan da gözetmek gerekecektir.

detayları bilmeden bana en mantıklısı müşterini web app olması konusunda ikna edip php js ile sağlam ve esnek bi şekilde halletmek gibi geliyor.
0
lhun
(03.06.09)
tesekkurler lhun

israrla desktop app. istiyor. takintili bu konuda ancak biliyorum ki daha sonra sube actiginda yada "-ben iphone umdan da bu sisteme mudahale etmek istiyorum" dediginde bu bana ek gelir olarak geri donecek o sebepten bastirmiyorum.

genel anlamda bu bir turizm acentasinin musteri analiz programi olacak. yaklasik 20 farkli parametre olacak. misal 2006 mayisinda marmarise gitmis olan musterilerin db den sorgusunu isteyecek kullanialn dil.

henuz tum ayrintilari gorusmedik yalniz ben masaya oturmadan once hangi dili kullanmam gerektigini ve onun esnekliginin neler oldugunu bileyim ki kafamda bu is icin belirli bir saat cikartayim ve talebimi ileteyim.

onerisi olan?
0
🌸buyerson
(03.06.09)
C#, python, java, delphi sana kalmış hangisini kullanacağın.ben olsam tamamen duygusal sebeplerden python seçerdim. javayı pek sevemedim, C# ile microsofta kıllığımdan anlaşamıyoruz, delphi hiç kullanmadım. ama en basit kavrayacağın python olur.
0
ency
(03.06.09)
@ency

peki rdbms onerin var mi python ile iyi performans verecek?
0
🌸buyerson
(03.06.09)
ben de senin gibi php ve mysql çalışıyorum. java ile de mysql bağlantısı yaptım ama pythonu bu iş için hiç kullanmadım. python için mysql desteği mevcut

sourceforge.net
0
ency
(03.06.09)
pythonun çoğu rdbmse bir arayüzü var illa o dert olmaz. performans açısından, interpreted bi dil olduğunu göz önünde bulundurmanda fayda var ama ben sanmıyorum ki muazzam bir bottleneckle karşılaşasın.
desktop app yapacaksan göz önünde bulundurman gereken birşeyler daha olacak. birincisi salt pythonu seçmekle bitmiyor, bir de gui library seçmek gerekiyor. benim en çok kullandığım wxpython idi, ama eğer gui elemanları yoğun olacaksa falan adam gibi bir de gui designer bulman gerekecek ki en azından kodunun bir kısmını jenere edesin. ona da wxpythonla boa constructor var. ama bunların hepsi open source gayet community destekli haliyle üretimsel bişey için bir yerden sonra kifayetsiz kalabilecek çözümler. onun yerine "production" birşeyler için java gibi en azından oturmuş toolları olan bir dili de düşünebilirsin.
pythonda bir de şu var, programın end user kısmını dağıtırken her bilgisayara python kurdurtmalısın veyahut da py2exe gibi (win32 için konuşuyorum) paketleme çözümleriyle interpreterı programa iliştireceksin. bu da paket boyutunu biraz büyütür, ama çok önemli olacağını sanmıyorum.

eğer müşterin tekninkse ve fiyata loc hesabı girecekse ve pythonu bilmiyorsa zararlı çıkabilirsin, çünkü çok az satırla çok iş yapmak mümkün. ha ama bunun yanında prototiplemek de nispeten kolay, adam "bu buton şuraya, bunu da şöyle" şeklinde sürekli speclerini güncelleyecekse müdahil olmak daha kolay olabilir. ama burada yine adam gibi ide ve gui tool desteğinin altını çiziyorum, zira bikaç bin satır olundu mu iş çığrından çıkabilir rahatlıkla, özellikle python pek mimari tercih kısıtı yaratmadığı için programcıya, kötü yazılan kod daha da kötüleşebiliyor çok kolay şekilde.

dbase de de ücretsiz çözümler düşüneceksiniz elbet, mysqlin yetişmeyeceğini düşünebileceğin bir yer çıkana kadar onu tercih et derim. (mesela business logici dbase seviyesinde stored procedurelar vs ile mi yapıcaksın yoksa programlama dili seviyesinde mi vs vs.)

bir de sourceforge dan falan open source birşeylere bakmak isteyebilirsin, baştan yazmak yerine modifiye etmeyi tercih edersen dil tercihini de ona göre değiştirmen gerekecektir elbette.
0
lhun
(03.06.09)
(7)

Donanımsal Sorun

sozluknickmiverulan
MerhabalarYeni topladığım bilgisayarımda kesinlikle donanımsal sorun yada sorunlar var.Şöyle ki;Windows 7 RC harici dvd sürücüden veya USB disk ile kurmaya çalışırken kurulumda çakılıyor.(Mavi ekran (içinde ki hata kodunu anımsamıyorum malesef) ve kilitlenme problemi var.)) Windows XP ise sorunsuz k
Merhabalar
Yeni topladığım bilgisayarımda kesinlikle donanımsal sorun yada sorunlar var.

Şöyle ki;
Windows 7 RC harici dvd sürücüden veya USB disk ile kurmaya çalışırken kurulumda çakılıyor.(Mavi ekran (içinde ki hata kodunu anımsamıyorum malesef) ve kilitlenme problemi var.))
Windows XP ise sorunsuz kuruluyor ancak Prime 95 gibi yüklenme ile anında atıyor.(Win 7 kurulumunda ki ile benzer (restart veya kilitlenme))
Geçen gece bu sorun ile uğraştım durdum tam zamanlı bir işte çalıştığım için gece uğraşamadım.

Sistem kabaca şöyle
Anakart: www.gigabyte.com.tw
download.gigabyte.ru
İşlemci: AMD Phenom II X4 940 (4 çekirdek 8,5 toplam bellek AM2+ soket)
Bellek: www.corsair.com
Ekran kartı: Zotac GTX 260
Güç kaynağı:Enermax Infiniti DXX 650W

Şimdi ilk sorun burada ram gibi geliyor çünkü;
İşlemci ile anakart tam uyumlu bios revizyonu onaylanmış kontrol ettim.
Ekran kartının alakası yok çünkü dün değişti haftasonu 8600GT ile de aynı hata vardı üstüne düşmemiştim.
Güç Kaynağım bu sisteme fazla bile an itibariyle.
Ramler dedim ancak sistemi parça parça aldım ilk aldığım parça ramlerdi arkadaşımın anakartında 1 hafta sorunsuzca çalıştı.

Akşama başka bir ram ile deneme yapacağım ama bu elimdeki corsair leri kullanmak zorundayım bütçem bitti.

Benim gözümden kaçan yada bilmediğim aklınıza düşen bir cevaba muhtaç halime dermanlarınızı arz eylerim.
0
sozluknickmiverulan
(03.06.09)
harddisk'e başka bir bilgisayarda format atmayı deneyebilirsin, ram sorunu yoksa görebildiğim bi tek bu var.
0
frosties
(03.06.09)
frosties teşekkür ederim.

Hdd lerde herhangi bir sorun yok kafayı sıyırıp dos da scandisk e bile gittim.(seagate in yazılımıyla kontrol de cabası.)

Format atamama değil win 7 nin kurulumsal sorunu ile (amdx2 5200 + uyumlu anakart 3 gb bellek 512 mb 8800 gt ile çıktığı günden beri stabil çalışmakta.)

Xp kurunca ki stress testlerinde ki (kaldı ki test etmesemde yüklenme olunca (oyun program vs.) gene aynısı olacaktır.

bir önce ki eski makinemde amd 3200 + 2 gb bellek ile günlerce stress testi yapardım %25 overclock ile aklım durmuş vaziyette.
0
🌸sozluknickmiverulan
(03.06.09)
memtest86 ile ramlari test et. XP fazla rama ihtiyac duymuyor, win7 daha fazla rama ihtiyac duydugu icin ileriki adreslerde sorun olabilir, bu yuzden gocuyor olabilir. harddisk te olabilir diyecem ama test ettim diyorsun.
0
ergecsenturk
(03.06.09)
kurulumda dosya kopyalama hatası, mavi ekran falan % de bi milyon ramlerdendir. imkanınız varsa sıfır ramler ile deneyin. her çalışan ram sağlam değildir. bundan başka harddiskte gözden kaç başka bir sorun olabilir. partition lardaki bir virüs belki de kurulumu engelliyor. son olarak da harici dvd rw olabilir pek ihtimal vermesem de. dahili bir dvd rw ile deneyin. kurulum dvd si de olabilir tekrar indirip en düşük hızda yazmayı denyebilirsiniz. aynı sorun bende olsa bunları yapardım ben de. bilgisayar işleri karışık işler herşeyden olabilir.
0
sarere
(03.06.09)
Xp kurulumda hiç bir sorun yok win7 ikinci loading den sonra yada hdd seçimi sıralarında mavi ekrana çakılıyor kurulumda belleklere yükleniyor sanırsam.
Başka bir sistemde sorun çıkarmamış olması beni düşündürüyor.

İlginize teşekkür ederim.
0
🌸sozluknickmiverulan
(03.06.09)
Cpu'nun 4. core'un da bir problem olabilir. Kulaktan dolma bilgilerime göre amd kalitesiz üretim x4 leri x3 diye paketleyip bir core'unu kapatıp satıyor, belki sizin elinize gelen cpu'da da benzer bir üretim hatası vardır.

Stress testini tek core'a abanıcak şekilde yapmayı deneyebilirsiniz.

Kulaktan dolma bilgilerim de şu haberin bir benzerinde okuduğum commentlerden geliyor

hothardware.com
0
skatheist
(03.06.09)
Fikirleriniz için teşekkürler sorunu çözdüm.

Sorunlu haline memtest86+ yı uygulayınca %70 civarlarında 96bin küsür hata verdi işlemi durdurdum slotları değişmeye başladım 1.ve 2. şeklinden 1-3 yaptım olmadı sonra 2-4 yaptım anakart fail safe ayarı ile mhzleri 800 de düşürdü 1066 dan şu an 800 mhzlik halleriyle sistem stabil bahsi geçen hataların hiç birini vermedi hem prime 95 hem orthos hemde everest ultimate ile stress testlerine dayandı.Hatta prime 95 i açık unutmuşum aynı anda orthos da beraberinde çalıştı 30 dk kadar.

skatheist //

AMD bir işlemci üreticisi oto sanayi kaportacısı değil :D mütemadiyen üretimde her şey aynı kalitede ancak slikon bu overclok yatkınlığı sistem taramasından geçiyor 4 çekirdek yerine oc olmayanları 3 çekirdeğe optimize ederek daha kararlı yapıp satıyor bunu da belirtiyor.Ayrıca x3 olan işlemciler bir miktar oc oluyor sistem de sorun teşkiliyatı 4. çekirdek açılmaya zorlanmadıkça stabil oluyor.
0
🌸sozluknickmiverulan
(04.06.09)
(4)

word da sayfa numaralarını sabitlemek

ground
yani yeni belge açtığımda eğer 1 den fazla ise otomatik olarak sayfa numarası versin.
yani yeni belge açtığımda eğer 1 den fazla ise otomatik olarak sayfa numarası versin.
0
ground
(03.06.09)
Tamam
0
wpi
(03.06.09)
biz de bilelim yaw..
0
kabablanka
(03.06.09)
her açılışta değil de ufak bir makro yazarak halledebilirsiniz bunu.
bakın ben size yazdım:

Sub Macro1()
If (Selection.Information(wdNumberOfPagesInDocument) > 1) Then
Selection.Sections(1).Footers(1).PageNumbers.Add PageNumberAlignment:= _
wdAlignPageNumberRight, FirstPage:=True
End If
End Sub


Tools - Macros'tan yeni bir macro yaratıp bu kodu koyduktan sonra araç çubuklarından birine bir düğme olarak koyabilirsiniz. Düğme basınca belgede birden fazla sayfa varsa sayfa numaraları eklenecektir.

***

Ha yok istediğiniz şey her yeni yaratılan belgede ilk sayfa dışında sayfa numaraları olsun ise o da kolay. Insert-Page Numbers ile sayfa numaraları ekleyin (Show number on first page seçili olmadan). Sonra bu belgeyi kaydedin. Bilgisayarınızda Normal.dot dosyasını aratıp bulup bu belgeyi onun üstüne çekin.
0
386 dx
(03.06.09)
mutlaka bi ara işime yarayacaktır. tsk..
0
kabablanka
(03.06.09)
(2)

ınternet

suskunçocuk
kablosuz modemi nasıl tanıtabilirim. bağlantıyı çekmişim ama modemi bilgisayara nasıl tanıtacağımı bilmiyorum ayrıca modemden telefona herhangi bir ara kablo falan gidiyomu.
kablosuz modemi nasıl tanıtabilirim. bağlantıyı çekmişim ama modemi bilgisayara nasıl tanıtacağımı bilmiyorum ayrıca modemden telefona herhangi bir ara kablo falan gidiyomu.
0
suskunçocuk
(03.06.09)
Tanıtmak için ethernet kablosuyla bağlamanız gerekir modemi bilgisayara sonra cd'den yüklersiniz.Ayarları yaparsınız bidaha ethernet kablosuna gerek kalmaz ama telefon kablosu gidecek tabiki modeme.İnterneti kablosuz dağıtıyor ama telefondan kablo gelmesi lazım.
0
offday
(03.06.09)
modem marka ve modeli ne?
mesela airties ise 192.168.2.1 adresine girip modem ayarlarını yapabilirsiniz. her modem için buna benzer bir ip mevcuttur.
onun dışında modemin kendi cd'si varsa oradan da yapılabilir.
0
sanal uyku
(03.06.09)
(3)

firefox'u öyle bir ayarlamak ki...

ezeriko
...her açtığında 2 tabın 2 farklı homepage açması.nası yaparız?
...her açtığında 2 tabın 2 farklı homepage açması.

nası yaparız?
0
ezeriko
(03.06.09)
denemedim ama işine yarar bence..
addons.mozilla.org
0
rednoff
(03.06.09)
ayarlarından anasayfa seçilen yerine, iki sayfayı da aralarına virgül koyarak yazmak.
0
nickim onbes harf
(03.06.09)
ayarlardan anasayfa yerine geldiğinizde araya | koyarak yazmak. mesela

anasayfa: google.com|sozluk.sourtimes.com şeklinde. ayrıca 20-30 tane bile homepage tab'in olabilir.

bir diğer yöntem de şudur; homepage yapmak istediğin sayfaları değişik tab'larda aç, tools > optiopns > homepage seçim kısmında "use current pages" ı seçmen. o anda hangi tablar açıksa hepsi otomatik homepage yapılır.
0
raj
(03.06.09)
(1)

Motorola v3i'ye resim ve mp3 atma sorunsalı

onurkaya101
öncelikle derdim itunes değildir. her yerde onun açıklaması ile karşılaşıyorum.. ama orada bi sorun yok...benim derdim bluetoothdan ya da usb ile aleti bilgisayara bağladıktan sonra mobile>ringtone ya da mobile>audio dosyasının iiçine kopyalayıp yapıştırdığım bir resmin ya da mp3ün resimler, sesler
öncelikle derdim itunes değildir. her yerde onun açıklaması ile karşılaşıyorum.. ama orada bi sorun yok...

benim derdim bluetoothdan ya da usb ile aleti bilgisayara bağladıktan sonra mobile>ringtone ya da mobile>audio dosyasının iiçine kopyalayıp yapıştırdığım bir resmin ya da mp3ün resimler, sesler ya da zil sesleri listelerinde gözükmemesi.

bağlantı şeklinde usb'den hafıza kartını ayarlıyorum orada da bi sorun yok

ama bütün bunlara rağmen attığım hiçbir şeyi telefonun içinde göremiyorum...

yorumu ya da önerisi olan var mı
0
onurkaya101
(02.06.09)
eşim kullanıyordu yakın zamana kadar usb kablosu ile istediğimiz müziği yükleyebiliyorduk.cihazla birlikte verilen cd den müzikleri kırpıp değişik formamatlara da sokabildiğimizi hatırlıyorum. gerçi v3 ün i si değildi galiba sade v3 olmalı.
0
ground
(03.06.09)
(7)

çamurlu bulaşık makinesi

majik
Öğrenci evimizde bir bulaşık makinamız var. Son 3 keredir bu makineyle aynı bulaşıkları yıkayıp duruyorum çünkü yıkama sonunda bulaşıklarda resimdeki gibi bir çamurumsu durum oluşuyor. 2 senedir kullanıyoruz ve tuzunu hiç değiştirmedik çünkü nasıl yapılacağını ve ne işe yaradığını bilmiyoruz, parlat
Öğrenci evimizde bir bulaşık makinamız var. Son 3 keredir bu makineyle aynı bulaşıkları yıkayıp duruyorum çünkü yıkama sonunda bulaşıklarda resimdeki gibi bir çamurumsu durum oluşuyor. 2 senedir kullanıyoruz ve tuzunu hiç değiştirmedik çünkü nasıl yapılacağını ve ne işe yaradığını bilmiyoruz, parlatıcı ve deterjanları hep iyi markalardan kullandık. Nedenini ve yapmam gerekeni söylerseniz mutlu olurum.
0
majik
(02.06.09)
suyu aldığı yerde bir sorun olmasın?
0
clementine
(02.06.09)
sanki yiyecek artıkları gibi geldi bana bunlar, bulaşıkları dizmeden önce iyice temizliyorsunuz değil mi, bir de makinanın içinde, alt kısımda bir filtre var, orayı bir açın, gerekirse temizleyin bakalım, sonuc değişecek mi.
0
pinking of you
(02.06.09)
2 senedir böyle bir problem olmadı, dolayısıyla su alışıyla ilgili bir problem olduğunu sanmıyorum. aynı bulaşıkları birkaç kere yıkadığım için kirli birşey de kalmadı pek ortalıkta. :) sadece bu kirler kalıyor yıkama sonunda, ve yapışkanlar. yağ ile birşeylerin karışımı gibi bir yapışkanlıkları var. ilgünç.
0
🌸majik
(03.06.09)
Ailenizin tamircisi Karluk geldi hanım hey !

Öncelikle makinemizi açı yoruz (hayır hayır özel bi yerini değil normal bulaşık koycak gibi açıyoruz) daha sonra pervanelerimizi söküyoruz. söktüğümüz pervanelerin deliklerinin tıkandığını görüyoruz. bu nednele su falan fışkırtamıyorlar, bu delikleri temizliyoruz açıyoruz.

ikinci olarakta çamaşır makinesnin dibinde olan süzgeçi hemen söküp temizliyor ve geri takıyoruz ve bulaşıklarımızı yine misler gibi yıkıyoruz.
0
Karluk
(03.06.09)
eyvallah çok teşekkür ederim son yöntemi de deneyeyim.
0
🌸majik
(03.06.09)
Olmuyyyor ama o kadar çözümü söyledik insan işe yaradığın yazar şuraya :-) yaradı çünkü biliyorum nedeni oydu zaten o değilse ciddi bir arıza var demektir.
0
Karluk
(04.06.09)
eheh kusura bakmayın yahu. finaller ve memlekete dönüş heyecanıyla dediklerinizi deneme fırsatı bulamadım. yapabildiğim en kısa sürede uygulayıp yazacağım sonucunu. :)
0
🌸majik
(04.06.09)
(3)

asus laptop

sheymaa
asus marka bi laptopum var sabah wlan sorunsuz çalışıyodu ama şimdi wlani açamıyorum
asus marka bi laptopum var sabah wlan sorunsuz çalışıyodu ama şimdi wlani açamıyorum
0
sheymaa
(02.06.09)
nasil bir hata veriyor baglanmaya calisinca?
0
pembeli kiz
(02.06.09)
ya wlan açma tuşuna basıyorum ama açmıyo
0
🌸sheymaa
(02.06.09)
driver'ini yukleyin tekrar.
0
sourlemonade
(02.06.09)
(4)

PSP'min R tuşu bozuldu yetişin

pozitif dusunce de kazanir
Gece gündüz oynadığım psp aletimin R tuşu bozuldu. içine göçme yok, çalışır durumdaki L tuşu gibi basınca aynı hissi veriyor. Ama mesela fifa'da adamlar sürekli koşuyor vb, belli ki R tuşu basılı kalmış.Oyundan çıktım, açıp kapadım, tekrar girdim yine aynı. demek ki donanımsal bi sorun.Hiç param yok
Gece gündüz oynadığım psp aletimin R tuşu bozuldu. içine göçme yok, çalışır durumdaki L tuşu gibi basınca aynı hissi veriyor.

Ama mesela fifa'da adamlar sürekli koşuyor vb, belli ki R tuşu basılı kalmış.
Oyundan çıktım, açıp kapadım, tekrar girdim yine aynı. demek ki donanımsal bi sorun.

Hiç param yok, PSP'ye de fena alıştım gece onsuz uyuyamam. kendim yapabilir miyim, ne yapmalıyım fikir verin lütfen :(

(psp ilk çıkan model, 3 sene oldu alalı garanti filan kalmadı yani)
0
pozitif dusunce de kazanir
(02.06.09)
yaşadığın şehri yazarsan ucuza ama kaliteli tamir yapan birileri bulunabilir, yada birisi senin için yapar para almadan
0
lesterdexter
(02.06.09)
ankara'da iseniz buyrun gelin ben tamir ederim. değilseniz içini açıp temizlemeniz gerek. ben msn'den talimat verebilirim :)
0
cro magnon
(02.06.09)
1. REmove the battery
2. Remove 4 screws from battery compartment
3. Remove 1 screw from front edge under the PSP logo.
4. Remove 2 screws from back on opposite side of battery.
5. Lift the faceplate from the edge above the LCD slightly.
6. Lift the front faceplate edge under the Home/Start button.
7. You need to be very protective of the little screw hole that is under the PSP logo of the Faceplate..
8. Do not touch the LCD screen if you can help it. If you do use a lint free cloth and windex glas cleaner to remove fingerprints and lint. Same thing for faceplate window.
9. REmove the R button
10. lift the rubber pad/frame behind the R button straight up.
11. Clean the back of the rubber piece with a Q-tip and Rubbing alcohol.
12. Clean the contact pad that is behind the rubber pad/frame.
13. Press the rubber/fram piece back into place carefully.
14. Put your R button back on.
15. Be sure your LCD sreen and inside of faceplate window are clean.
16. Refit the faceplate.
17. Reinstall screws.

www.fixya.com


Şurada da PSP yi açmak için resimli anlatım mevcut :

forums.afterdawn.com


R tuşunu 3-5 kere dizine vurup tamir ettiğini de bildirenler bulunmakta. Kolay gelsin.
0
skatheist
(02.06.09)
yardımlarınız için sağolun,

hakkaten 3-5 kere vurdum alete düzeldi :)

şu yaşıma kadar onlarca aleti vurarak düzeltmeye çalıştım başaramadım, en sonunda işe yaradı!
0
🌸pozitif dusunce de kazanir
(02.06.09)
(1)

c#'ta grafik

tepedeki psychedelic adam
biz değerleri parametreleri filan verelim de o grafiğini çıkarsın öyle bişey var mı, yoksa böyle çizgilerin koordinatlarını tek tek vererek çizgileri oluşturacağız filan öyle mi olabiliyor sadece?
biz değerleri parametreleri filan verelim de o grafiğini çıkarsın öyle bişey var mı, yoksa böyle çizgilerin koordinatlarını tek tek vererek çizgileri oluşturacağız filan öyle mi olabiliyor sadece?
0
tepedeki psychedelic adam
(02.06.09)
.net'te öyle bişi yok, ya kendi kontrolünüzü yazacaksınız ya da www.devexpress.com gibi third party componentler kullanacaksınız.
0
dinomazu
(02.06.09)
(2)

word de sayfa numaraları

porro
tez yazıyorum ve word sayfa numaralarıyla başım dertte özet abstract teşekkür falan bu kısımları roma rakamlarıyla sonrasını normal rakamlarla numaralamak istiyorum nasıl yapabilirim işin içinden çıkamadım lütfen bi yardım edin.
tez yazıyorum ve word sayfa numaralarıyla başım dertte özet abstract teşekkür falan bu kısımları roma rakamlarıyla sonrasını normal rakamlarla numaralamak istiyorum nasıl yapabilirim işin içinden çıkamadım lütfen bi yardım edin.
0
porro
(02.06.09)
(git: 57832)
(git: 28631)
(git: 30175)

(bkz: aramaya inanmak)
0
sui
(02.06.09)
Farkli numaralandirmak istedigin bolumleri ayri secton (bolum) olarak tanimla. bunu roma rakamli olmasini istedigin sayfalarin sonuna section end (bolum sonu) koyarak yapabilirsin.

Daha sonra footer a gidip bir same as previous (oncekinin aynisi) seciliyse onu kaldir. Ikinci bolumde.

Bu sekilde her bolumu ayri numaralandirabilir hatta bazi sayfalari dikey bazilarini yatay yapabilirsin.

Baktin olmadi haber ver ben yapiyim.
0
curt
(02.06.09)
(9)

En stabil windows sürümü

sarere
En stabil windows sürümü hangisi veya hangisiydi. ilk bilgisayarla tanıştığımda windows 98 in son günleriydi, o zamanlar bilgisayardan anlamadığım için kestiremiyorum. Şu anki en stabil windows sürümü xp sp3 mü ? yoksa benim bilmediğim, kullanmadığım daha stabil bir işletim sistemi var mıydı windows
En stabil windows sürümü hangisi veya hangisiydi. ilk bilgisayarla tanıştığımda windows 98 in son günleriydi, o zamanlar bilgisayardan anlamadığım için kestiremiyorum. Şu anki en stabil windows sürümü xp sp3 mü ? yoksa benim bilmediğim, kullanmadığım daha stabil bir işletim sistemi var mıydı windows'un ?
0
sarere
(02.06.09)
tüm windows sürümlerini denemiş biri olarak, hele birde vista kepazeliğini gördükten sonra kesinlikle xp sp3 derim.
0
erzi
(02.06.09)
98 kadar stabilini kullandığımı hatırlamıyorum. ha o da sıçışlardaydı ilk başlarda ama sonra sonra kendine geldi.
0
teritori
(02.06.09)
xp sp3 derim şahi görüşüm doğrultusunda. vista sp1 de onu geriden takip ediyor.

win7 de çıktığı zaman iyi olacak gibi ama, RC sürümünden ben çok memnun kalmadım, USB external'larımla ilgili performans sorunları yaşıyorum vs vs. xp eskidir ama güzeldir, klasiktir, candır.
0
raj
(02.06.09)
vista'yı seven pek yoktur ama çok fazla beklenti içerisinde olmadan kullanılırsa vista iyidir aslında. Ama yine vista yerine xp sp3'ü tercih edenler çoğunlukta diyebiliriz.

(bkz: 2009 yılında windows xp kullanan cahil)
0
ocanal
(02.06.09)
XP SP3 iyidir guzeldir, ama iyi bir sistem ve Vista ile oyun oynamak da bir baska guzel, malum DX10 avantajlari.
0
ergecsenturk
(02.06.09)
win xp sp3 ama duyumlara göre ilerleyen günlerde win7 ile durum değişecek.
0
roadrunner_merlin
(02.06.09)
windows 7 süper geliyor. ama şu an için xp sp2. tabii kullandığınız programlarla ve oyunlarla alakalı. sp3 bana sorun çıkardı ve ben de onu yok ettim.
0
gozupek
(02.06.09)
xp, vista, 7 arasinda secim yapmam gerekirse 7'yi secerim. hala ilk cikan betayi kullaniyorum ve henuz format atmadim. 6 ay oldu mu ben bunu yukleyeli onu bile hatirlamiyorum.

7 beta hali ile ilgili dusuncem bu yonde. varin gerisini siz dusunun.
0
fdegir
(02.06.09)
(bkz: windows 98 se) 10 dakikada kurulabiliyordu. bilgisayar çok hızlı açılıp kapanıyordu. driver sorunu sıfır düzeydeydi. tek gıcıklığı meşhur mavi ekranlardı.
0
blackdog
(02.06.09)
(2)

bağlantı sorunu devam

endiku
daha önce #75824 deki duyuruyu açmıştım ama gelen cevaplar derdime çözüm olamadığı ve duyuru arka sayfalarda kaldığı için tekrar soruyorum arkadaşlar. yok mudur derdime derman olacak birileri? moderatörlerden ricam biraz yukarıda kalabilir mi?
daha önce #75824 deki duyuruyu açmıştım ama gelen cevaplar derdime çözüm olamadığı ve duyuru arka sayfalarda kaldığı için tekrar soruyorum arkadaşlar. yok mudur derdime derman olacak birileri? moderatörlerden ricam biraz yukarıda kalabilir mi?
0
endiku
(02.06.09)
farklı bir ağ kartı denedin mi?
ya da ağ kartının kaldırıp kurmayı?
0
godless frog
(02.06.09)
komple format attım. tekrar kurdum herşeyi yine yemedi. onboard ağ kartı beimkisi. pci kart denedim bilgisayar görmedi onu da bu sefer.
0
🌸endiku
(02.06.09)
(1)

Apache License, v2.0

jay kay
bu lisansa sahip open source bir yazilimi commercial baska bir yazilimda kullanabilirmiyiz?
bu lisansa sahip open source bir yazilimi commercial baska bir yazilimda kullanabilirmiyiz?
0
jay kay
(02.06.09)
Ticari yazilimin dagitimiyla birlikte icinde Apache lisansina sahip acik kaynak kodlu parcalar hakkinda bilgi bulundugu ve apache lisansi eklendigi taktirde kullanilabilir. Surda kaba taslak bilgi mevcut: en.wikipedia.org
0
hd
(02.06.09)
(3)

pdf den kopyalanan yazı nasıl düzeltilir

kabablanka
pdf formatında ve sayfada 2 sütun olan bir kitaptan, copy/paste yoluyla aldığım yazıları word'e yapıştırınca, yazıyı iki yana yaslamak için, her satırı tek tek backspace tuşu ile önceki satırla eşleştirmek gerekiyor.wordpad ve notpad'e kopyalamak fayda etmedi. toplamda 50 word sayfasını tutacak, sat
pdf formatında ve sayfada 2 sütun olan bir kitaptan, copy/paste yoluyla aldığım yazıları word'e yapıştırınca, yazıyı iki yana yaslamak için, her satırı tek tek backspace tuşu ile önceki satırla eşleştirmek gerekiyor.

wordpad ve notpad'e kopyalamak fayda etmedi. toplamda 50 word sayfasını tutacak, satır satır düzeltmekten başka çare yok mudur?
0
kabablanka
(02.06.09)
word'de sola yaslayı kullanmışsınızdır herhalde?
0
dambil
(02.06.09)
yo hayır, iki yana yasla tuşu işlemiyor, buraya yapıştıriim bakın:

States should use its
enormous economic strength to help restore
Europe and Japan as great powers, so that the
burden of containing the Soviet threat could be
shared rather than borne alone by a country that
0
🌸kabablanka
(02.06.09)
Dün de soran olmuştu:

CTRL+H ile replace kısmına geliniz wordun.
Sonra değiştirilecek alan kısmına ^p
yerine geçecek alan kısmına da bir boşluk koyun.

Hepsini değiştir deyin.

Alt satıra her atlamayı bir boşlukla değiştirir bu işlem. Daha sonra tekrar bir paragraflama ayarlaması yapabilirsiniz, ama sürekli backspace yapmaya göre daha hızlı ve kolaydır paragraflama.
0
sui
(02.06.09)
(1)

windows logon ekranında görünen, bir zamanlar yazdığım yazıyı kaldıramıyorum !!

fuck milk get beer2
arkadaşlar, windows logon ekranında görülen bir yazı var bende..taaaa 6-7 ay önce hoşuma gitmişti yazmıştım bir yazı, ancak şimdi nasıl kaldıracağim bunu, nereden ayarlamıştım, unuttum..administrative tools'un içindeki o tool'lardan birisinden yapmıştım bunu hatırlıyorum.. ancak hangi tool'un neresi
arkadaşlar, windows logon ekranında görülen bir yazı var bende..
taaaa 6-7 ay önce hoşuma gitmişti yazmıştım bir yazı, ancak şimdi nasıl kaldıracağim bunu, nereden ayarlamıştım, unuttum..

administrative tools'un içindeki o tool'lardan birisinden yapmıştım bunu hatırlıyorum.. ancak hangi tool'un neresinden yaptım hatırlamıyorum..

kullanıcı adı ve şifre girdiğimiz yerden hemen önce geliyor benim bu yazdığım yazı... ben "ok" e basıp geçiyorum bu yazıyı ve arkasından password'u yazdığımız yer geliyor..

işte bu yazıyı nasıl kaldırıcam..

teşekkürler..
0
fuck milk get beer2
(02.06.09)
denetim masası > kullanıcı hesapları'ndaydı o ayarlar yanlış hatırlamıyorsam.
0
weeping guitar
(02.06.09)
(2)

Laptopta sorun

leroisoleil
Merhaba. Laptopım HP Pavilion dv2500. Dokunmatik mavi tuşlarım 1-2 gündür çalışmıyor. Neden olmuş olabilir?Kilitlemiş olabilir miyim?
Merhaba. Laptopım HP Pavilion dv2500. Dokunmatik mavi tuşlarım 1-2 gündür çalışmıyor. Neden olmuş olabilir?
Kilitlemiş olabilir miyim?
0
leroisoleil
(02.06.09)
Dokunmatik/multimedia tuşların yorumlanması için yazılımının çalışır durumda olması gerekir. Bu driver'ı/yazılımı kaldırıp yeniden kurmayı deneyin. Hangisini kaldıracağınızı bilmiyorsanız direk dokunmatik tuşların driver'ını yeniden kurun. Büyük ihtimal düzelecektir.
0
cevaps
(02.06.09)
çalıştıra msconfig yazın ve başlangıça bakın, muhtemelen orada başlangıçta çalışması kaldırılmıştır.
0
abtash
(02.06.09)
(6)

NBA 2k9 ve laptopun kapanması

beyaz geceler
daha önce commandosun bir oyununda başıma gelen bir şey bugun ilk kez yükleyip oynadığım nba 2k9 oyununda oldu. oyunu bir süre oynadım tahmini olarak 5-6 dakika, sonra bilgisayar komple kapandı.bu kapanmayı şöyle açıklamalıyım, shut downdaki gibi ya da kapanma tuşuna sürekli basıp kapanma gibi bir k
daha önce commandosun bir oyununda başıma gelen bir şey bugun ilk kez yükleyip oynadığım nba 2k9 oyununda oldu. oyunu bir süre oynadım tahmini olarak 5-6 dakika, sonra bilgisayar komple kapandı.

bu kapanmayı şöyle açıklamalıyım, shut downdaki gibi ya da kapanma tuşuna sürekli basıp kapanma gibi bir kapanma değil. laptopun tüm ışıkları söndü, fişe takılı olmasına rağmen bunu gösteren ışığı dahi yanmadı ve laptop bir süre açılmadı. daha önce de commandosta bu olmuştu.

nedeni bilgisayarın çok ısınması tarzı bişi olabilir mi? çözümü var mıdır
0
beyaz geceler
(02.06.09)
Laptop ısınıyor mu?
0
pichoscosama
(02.06.09)
laptop her daim ısınıyor yani mesela oyuna girene kadar 24 saat kadar açıktı oyunda kapandı.

sonra tekrar açtım bilgisayarı yine oyunda kapandı.

oyun dışında bi sorun yok ama.
0
🌸beyaz geceler
(02.06.09)
İlk aldığında da böyle çok ısınıyor muydu?
En son ne zaman format yedi?
En son ne zaman fanı temizlendi?
0
pichoscosama
(02.06.09)
oldukca standart bir asiri isinma sorunu. fanlarinin tozunu almak gerek. cok sanssiz degilsen sorunu cozer.
0
kurukafa
(02.06.09)
peki neden başka bir şey yaparken olmuyor da bu oyunlarda oluyor?

bir de fan nasıl temizlenecek

teşekkürler
0
🌸beyaz geceler
(02.06.09)
Çünkü oyun açtığın zaman ekran kartı ve işlemci daha fazla çalışıp ısınıyor fan tozlandığı için yeteri kadar soğutamıyor bu yüzden bilgisayar kendini kapatıyor otomatik.Eğer garanti geçerliyse ve servisle uğraşmak istemiyorsan elektirik sürpürgesiyle fan çıkışını ve bilgisayarın altındaki açık gördüğün yerleri iyice süpür(en azından ben öyle yapıyorum ve işe yarıyor ama 2-3 ay sonra tekrar tozlandığı için bunu tekrarlamak zorunda kalıyorum tabi) yok eğer garantisi geçmişse zaten aç içini temizle fanı olsun bitsin...
0
mermer
(02.06.09)
(4)

host domain yasal sorumluluklar

abtash
şöyle bir soru var. www.qad.com diye bir sitemiz olsun ve bu site kendisine ait a server'ında host ediliyor olsun. www.alt.qad.com adlı bir subdomain'i olsun ve bu domain başka alakasız bir yerde host ediliyor olsun. alt.qad.com'un yaptığı bir yamuktan dolayı qad.com diğer bütün domain suçlu sayılır
şöyle bir soru var. www.qad.com diye bir sitemiz olsun ve bu site kendisine ait a server'ında host ediliyor olsun. www.alt.qad.com adlı bir subdomain'i olsun ve bu domain başka alakasız bir yerde host ediliyor olsun. alt.qad.com'un yaptığı bir yamuktan dolayı qad.com diğer bütün domain suçlu sayılır ve yaptırıma uygulanır mı yoksa sadece, alt.qad.com mu etkilenir. benzer bir şekilde www.qwe.com adlı site www.qad.com'un kendi server'ında olsun ve yaptığı yayından dolayı kapatılacak olsun, server sahibi www.qad.com bundan etkilenir mi? blogger'ın egellenmesi akla geldiğinde, herhangi bir subdomain'in yediği halt server farklı da olsa yanında diğerlerini de götürür gibi geldi ama yine de sorup emin olmak istedim.
0
abtash
(02.06.09)
sub-domain konusunda emin olamadigim icin bir sey yazmak istemiyorum fakat qwe.com gibi bir siteye mahkeme karari ile (turkiye'de tabi) engelleme gelirse, qad.com'a bir sey olmaz.
cunku turk telekom sadece dns server'larinda qwe.com'un yonlenecegi ip adresini kendi server'larinin ip adres(ler)i ile degistiriyor, yaptigi o. qad.com'u etkilemiyor yani.
0
sourlemonade
(02.06.09)
hakimden hakime değişir. şuan oturmuş bir sistem yok fakat eğer sub-domain block yerse ana domain de block yer. tabii sub-domain'e özel ip tahsis etmediyseniz. çünkü block işlemleri ip üzerinden yapılıyor. fakat sub-domain sağlayıcısı olduğunuz için sorumluluk payınız tabii ki var. yaptırıma uğramanız muhtemeldir. wireless internetinize şifre koymadığınızda apartmanınızdan birisi girip çalıntı kredi kartı ile alışveriş yaptıysa sorumlu siz olursunuz, çünkü internetinizi korumak sizin göreviniz. o internet üzerinden yapılan her hareket telefon kimin adınaysa o kişiyi bağlar. bu durumda da aynı mantık geçerli.

tekrar ediyorum, henüz oturmuş bir internet hukuku yok ülkemizde. bu yüzden hakimden hakime ve bilirkişi'nin görüşüne göre değişecektir. ama %99 ihtimal sorumlu tutulursunuz.

edit : blogger'ın engellenmesine sebep olan blog farklı sunucuda tutuluyordu. sadece domain yönlendirmesi yapılıyordu. yani ip farklıydı.
0
cevaps
(02.06.09)
alt.qad.com olmalı ideal bir dünyada. Ama tc hakimleri genelde toptan buduyor o siteyi. Wordpress.com'un başına gelmişti. alt.wordpress.com'da mustafa kemal hakkında biri zırvalamıştı. Bütün wordpress.com'a erişim uçmuştu.
0
pichoscosama
(02.06.09)
Eger o subdomain spam email gonderiyorsa, paylasimli IP adresiniz blok yer diger sekillerde size o subdomaini durdurmaniz gerektigi soylenebilir. Sonucta yetkili kisi sizsiniz hersey sizin elinizde. Zaten subdomainleri baskalarina acacaksaniz surekli kontrol altinda tutmakta fayda var.
0
ergecsenturk
(02.06.09)
(2)

sahibinden.com resim görüntüleyememe sorunu

sarere
internet explorer 8, firefox, opera... bazı ilanların resimlerini açıyor bazılarını açmıyor. kafalarına göre takılıyorlar. çerezleri falan da sildim denedim yine aynı, nedendir bu?
internet explorer 8, firefox, opera... bazı ilanların resimlerini açıyor bazılarını açmıyor. kafalarına göre takılıyorlar. çerezleri falan da sildim denedim yine aynı, nedendir bu?
0
sarere
(02.06.09)
site sapıttı bi kaç gündür bende de durum aynı sorun sende değil sitede merak etme.
0
rentts1
(02.06.09)
sanırım sitede bir sorun var bende neredeyse 1 haftadır durum böyle. dns ayarları tarayıcı vs. farketmiyor. resimler kafasına göre takılıyo. yakın zamanda düzelir heralde.
0
quas
(02.06.09)
(4)

windows xp lisans

vogue
şimdi elimizde bir adet lisanslı xp yüklü makinamız var. artık zamanı dolan bu makinayı emekliye ayırıp, yeni alınan imac e bootcamp ile xp yükleyeceğim. eski, yavaş, toz içindeki makinanın xp lisansını yeni pırıl pırıl imac imde kullanmak istiyorum. bunun bir yolu var mıdır?
şimdi elimizde bir adet lisanslı xp yüklü makinamız var. artık zamanı dolan bu makinayı emekliye ayırıp, yeni alınan imac e bootcamp ile xp yükleyeceğim. eski, yavaş, toz içindeki makinanın xp lisansını yeni pırıl pırıl imac imde kullanmak istiyorum. bunun bir yolu var mıdır?
0
vogue
(02.06.09)
windows xp'yi kurarken lisans'ta yazan cd-key'i kullanirsin, yukleyince de aktivasyonu yaparsin olur biter.

-bireysel kullaniciysan cok sorun olacagini sanmiyorum-
0
sourlemonade
(02.06.09)
kurulum açısından bir sıkıntı olmaz, ancak lisans olarak bakılırsa, elindeki lisans sadece o makine için. yani yasal olarak yaptığın doğru değil, yarın öbür gün bir teftiş durumunda, elindeki makine lisanslı olmayacaktır.
0
abtash
(02.06.09)
bsa'nın yapacağı teftiş fatura bazlıdır, o yüzden korkmayınız. ticari bir kâr gütmeyen herhangi bir bilgisayar için korkulacak bir durum değildir.

bsa'ya fatura gösterirsiniz olur biter.
0
kobretti
(02.06.09)
ayrica yasaldir da bir sorun yoktur. ustuste kisa sure icinde aktive etmeye calisirsan, veya cok kisa surede ustuste cok fazla donanim degisirse aktivasyon calismaz, onun disinda bir sorun yoktur. aktivasyonun calismasa bile microsoftu arayip manual yapabilirisn bu isi. diger makinada da kullanmadigin surece sorun yok.
0
kurukafa
(02.06.09)
(5)

Bilgisayar Virüsleri

sarere
Kim, neden niye yapar bunu. Bir insan, insalara zarar vermekten ne gibi bir haz alır.
Kim, neden niye yapar bunu. Bir insan, insalara zarar vermekten ne gibi bir haz alır.
0
sarere
(01.06.09)
ya destekliyorum gibi anlaşılmasın ama msn virüslerini hala yiyen insanlarla feci dalga geçiyorum. eğlenceli bir yerde..

diğer bir neden de bilgisayardan verileri toplamak tabii ki. bazı virüsler var, siz onu çalıştırdığınızda (ki msn virüslerinden bazıları da böyle) bilgisayarınızdaki tüm kayıtlı şifreleri alıyor filan..
0
dambil
(01.06.09)
3 başlık altına toplanabilir bence.
1- başkalarının şifre, özel bilgilerini çalmak.
2- bilgisayara zarar vermek, anti-virüs kullanmaya zorlamak.
3- kısayoldan meşhür olma, tatmin olma çabaları.

şu an en popüleri 1.si
0
abtash
(01.06.09)
bilgisayar virüsü kodlamak ve yaymak yetenek sinavi gibi. neden birileri filmleri, oyunlari ripler, crackler sorusunun cevabiyla ayni.

ama böyle zevk icin yapilan virüsler gecmiste kaldi. artik cogu virüs (ya da malware diyelim) gayet organize suc örgütleri tarafindan ticari amaclarla yazdiriliyor.
0
fspades
(01.06.09)
antivirus yazılımları daha ilk meşhur olduğu sırada 1-2 dava konusu olmuştu, bazı antivirus firmaları el altından virus yazdırıp piyasaya salıyorlardı. sebep çok yani. ayrıca netbot'lar bu virüslerin çoğunluğunu oluşturuyor, bilgisayarınız sayesinde para karşılığı belli ip bloklarına saldırıyorlar falan da filan. bi aralar da en ünlü 3 hack grubu linux kullanıcı sayısını arttırmak için sağlam virüsler yazıp salmışlardı piyasaya. rus hackerlar o ara meşhur oldu işte. ayrıca virüs yazabilmek kolay değildir. yani virüs'ünüz duyuldukça ve yayıldıkça, nâmınız yürür. diğer gruplardan teklif gelir vs. türkiye'deki grupların hepsi kolpa tabi orası ayrı, anca exploit.
0
cevaps
(01.06.09)
@divit
aslında düşüncenin tam tersi doğru. çernobil çok gereksiz bir virüstü, yazılımcısına hiçbir faydası yoktu. ama artık yeni yazılan virüsler/trojan'ler/netbot'lar tam istenileni yerine getiriyor. yazılım amacına uygun çalışıyor. sen internet trafiğini dolduruyor derken arkada adamın istediği oluyor zaten, ya dediğin gibi ananonim bilgi topluyor ya da birilerine kendini çoğaltmak için mesaj atıyor msn'den. ama bu kadar basit değil işte olay. bunları yapan virüsler her zaman belli siteleri belli aralıklarla kontrol eder. gerçek site belli olmasın diye sahte binlerce sitenin arasına saklar yazılımcı kişi. bot yeterince yayıldığında asıl siteyi botun anlayabileceği dilde düzenler ve gerçek virüsü tüm yayılan botların çekmesini sağlar saniyeler içinde. sen daha ne olduğunu anlamadan ister anakartını yakar ister harddiskini eline tutuşturur isterse de o yüzbinlerce bilgisayarın aynı anda belli bir ip'ye saldırmasını sağlar. o yüzden, o küçümsediğin yazılımlardan korkman senin faydanadır. 100byte'lık bir dosya ile sana 10mb'lık asıl botu çektirip işletmesi bir dakika bile sürmez.
0
cevaps
(02.06.09)
(5)

Pc'ye ram almak

tragamin
Mrblar,Halen kullanmakta oldugum bilgisayarimin 512lik ramlerinden birinin iflas etmesi sebebiyle yeni ram almak zorundayim. Lakin anakartim kaçlık, hangi model, hangi marka ram destekledigini bilmiyorum.Bildiklerim ise; Anakartimin GIGABYTE marka `GA-8I945GZME-RH` model oluşuhttp://www.gigabyte.com
Mrblar,

Halen kullanmakta oldugum bilgisayarimin 512lik ramlerinden birinin iflas etmesi sebebiyle yeni ram almak zorundayim. Lakin anakartim kaçlık, hangi model, hangi marka ram destekledigini bilmiyorum.

Bildiklerim ise; Anakartimin GIGABYTE marka GA-8I945GZME-RH model oluşu

www.gigabyte.com.tr
yukarıda ki linkte anakartimin genel özellikleri var.
download.gigabyte.ru
burada ise "Bellek Destek Listesi" diye birşey var.

Bilgisi olan arkadaşlar bi yol gösterebilirler mi? Kaçlık Ram alsam işimi rahatlıkla görürüm ben?

Teşekkürler simdiden
0
tragamin
(01.06.09)
ddr2 533Mhz ram destekliyor en fazla. bakmanız gereken şey tam olarak şöyle oluyor;
x MB 533 Mhz DDR2 RAM
0
jaaaccckkk
(01.06.09)
Peki bellek destek listesinde bir sürü marka ve ram çeşidi var. Onlar ne işe yarıyor? Yani 2 GB kingston 533 mhz ddr2 ram alsam işimi görür mü? sıkıntı çıkartır mı yoksa?
0
🌸tragamin
(01.06.09)
anakartınıın 2 ram slotu var ve toplamda sadece 2 gb ram destekliyor. bu durumda benim sana tavsiyem 2gb lık bir ram değil 2x1 Gb Ram dir. iki tane 1 gb al yani.

2x 1 GB Kingston 533 Mhz Ram senin işini görecektir.
0
jaaaccckkk
(01.06.09)
bende şu şekilde düşünmüştüm,

2 adet ram almaktansa tek seferde 2 lik bir ram alirim, pc ugrasmaz iki ramle. Tek ramden işini görür, daha hızlı performans verir diye düşünmüştüm.

2x1 daha mi iyi performans verir?
0
🌸tragamin
(02.06.09)
anakart ddr2 destekliyorsa 2 tane kullanmak daha iyidir.
0
bryan fury
(02.06.09)
(4)

teknosa - toşiba/sa

hicazkar
ümraniye karfur teknosa'dan alınmış, garantisi devam eden toşiba bilgisayar var elimde.dvd'si yazmıyor. bir iki hatası daha var.1. yetkili servis namına yine teknosaya ma götüreceğim?2. tahminen ne kadar zaman içinde makineyi geri alabilirim? 12 haziran'da yine alabilir miyim (~10 gün yani)
ümraniye karfur teknosa'dan alınmış, garantisi devam eden toşiba bilgisayar var elimde.
dvd'si yazmıyor. bir iki hatası daha var.

1. yetkili servis namına yine teknosaya ma götüreceğim?
2. tahminen ne kadar zaman içinde makineyi geri alabilirim? 12 haziran'da yine alabilir miyim (~10 gün yani)
0
hicazkar
(01.06.09)
eğer yazılımsal sorunlar varsa yardımcı olacaktlardır. Ama donanımsal sorunlarda bildiğim kadarıyla teknosa ilgenmiyor, sizi direk toshiba yetkili servislerine yönlendireceklerdir. Eğer bulunduğunuz ilde yetkili servisi varsa elinizle götürüp verirsiniz ama yoksa arıyorsunuz toshibayı size anlaşmalı kargo şirketlerini söylerler bilgisayarı kutusuyla birlikte kargoya ücretsiz verirsiniz en yakın yetkili servis hangi ildeyse gönderirsiniz. Aslında kurallara göre yanlış bilmiyorsam 20-25 gün içinde ürünün sizin elinize geçmesi gerekir, ama bu işler pek öyle olmuyor.
0
ocanal
(01.06.09)
teknosaya götürmeyin direkt yetkili servise götürün.çünkü teknosa yetkili servise gönderiyor boşu boşuna 10 15 gün beklemiş olursunuz.
0
szqnn
(01.06.09)
yasal süresi 30 iş günü. 12 haziran'da elinize ulaşabilmesine hiç ihtimal vermiyorum.
0
sanal uyku
(01.06.09)
altunizade civarında bir servisi varmış, oraya götüreyim ama 10 günde oldu da bitti maşaallah demezlerse kalsın, sonra veririz.

teşekkürler.
0
🌸hicazkar
(01.06.09)
(2)

Belirtilen dosya bulunamıyor, doğru yol ve dosya adı belirtilmesini sağlayın

a7x
aylardır sorunsuzca hem mac, hem de pc de rahat rahat kullandığım external harddisk, windows xp den herhangi bir dosyayı kendine kopyalattırmıyor, bu hatayı veriyor. ama mac de istediğim dosyayı aktarabiliyorum. niye ki?
aylardır sorunsuzca hem mac, hem de pc de rahat rahat kullandığım external harddisk, windows xp den herhangi bir dosyayı kendine kopyalattırmıyor, bu hatayı veriyor. ama mac de istediğim dosyayı aktarabiliyorum. niye ki?
0
a7x
(01.06.09)
dosya sistemi bozulmuş olabilir, onu kontrol edin, bir chekdisk yapın.
0
abtash
(01.06.09)
Başka PC'lerde deniyelim. Çalışıyorsa problem bu PC'nin USB'si yeterli enerji sağlayamıyordur.
0
pichoscosama
(02.06.09)
(5)

intel i945G/GZ chipset driver'ı olan var mı?

fade out again
dünden beri driverların yedeğini almadan attığım formatın sonuçlarıyla cebelleşiyorum! gereğinden fazla driver yükledim şimdi pc her an suratıma patlayabilirmiş gibi pısmış durumdayım monitör karşısında.o derece!çıldıracak noktaya geldim resmen. güç bela burdan bir arkadaş saolsun sayesinde çoğu dri
dünden beri driverların yedeğini almadan attığım formatın sonuçlarıyla cebelleşiyorum!
gereğinden fazla driver yükledim şimdi pc her an suratıma patlayabilirmiş gibi pısmış durumdayım monitör karşısında.o derece!çıldıracak noktaya geldim resmen.
güç bela burdan bir arkadaş saolsun sayesinde çoğu driverı yükledim.ama biraz fazla yükledim sanırsam! bi sorun olur mu bu durum lutfen bana bir çare!?!
tek eksik olan sm bus controller driverı ama bu da oyle lanetmiş ki hiçbiryerde bulamıyorum.chipseti yükleyince çözülcekmiş ama chipseti bulamıorum ki halledeyim:(
lütfen intel i945G/GZ chipset driver'ı nerden bulabileceğimi biri anlatabilir mi?teşekkürler şimdiden...
0
fade out again
(01.06.09)
anakartının sitesini denedin mi?
0
argent dawn
(01.06.09)
download2us.softpedia.com bu indirme linki

bu da sayfası
drivers.softpedia.com
0
abtash
(01.06.09)
anakartım asus p5GC_MX orda olur mu ki?:S
0
🌸fade out again
(01.06.09)
olur olur, i945g/gz için o chipset.


edit:

rica ederim.
(cevap yazmazsam hayvan gibi hissedecektim kendimi)
0
abtash
(01.06.09)
softpedia'dan bir türlü bedava indirememiştim ben.çok çok teşekkürler abstash..sayende format tamamlandı yoksa anakartı da yakardım ben bu gidişle...
p.s:teknolojik cehaletime gösterdğiniz sabır için ayrıca tşk. iyi akşamlar...
0
🌸fade out again
(01.06.09)
(5)

winamp

flax
winampta audio cd dinlemek mümkün mü?
winampta audio cd dinlemek mümkün mü?
0
flax
(01.06.09)
evet.
0
babatema
(01.06.09)
sağ tıklayıp birlikte çal gibi bir şeye tıklayarak yapabilirsiniz..
0
dambil
(01.06.09)
en kötü sürükle bırak yine iş görür.
0
argent dawn
(01.06.09)
sürükle bırak da yaptım ama çalmıyor.
0
🌸flax
(01.06.09)
cd'nin içindekileri sürükle bırak yapma..
direk cd ikonunu sürükle bırak..
0
eleventh american esme has met
(01.06.09)
(2)

kapanan photoshop

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
merhaba,az evvel combofix ile sistemimi tarattım, trojanları, virüsleri falan sildim. fakat photoshop'u açtığımda önce açar açmaz, daha sonra da u harfine basınca program aniden kapanmaya başladı. ne yapmam ve ne yapmamama gerekiyor? teşekkürler.
merhaba,
az evvel combofix ile sistemimi tarattım, trojanları, virüsleri falan sildim. fakat photoshop'u açtığımda önce açar açmaz, daha sonra da u harfine basınca program aniden kapanmaya başladı. ne yapmam ve ne yapmamama gerekiyor? teşekkürler.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(01.06.09)
combofix belki photoshop crack'ini de uçurmuştur?
0
sanal uyku
(01.06.09)
photoshop'un sistem dosyalarına virüs bulaşmışsa combofix silmiş olabilir. klasik kaldırıp tekrar yükleyin çözümünü öneririm.
0
yedlebi
(02.06.09)
(4)

bağlantı problemi

endiku
efendim şimdi benim problemim pc den modeme olan bağlantı. modemden pc ye gelen kabloyu çıkardığımda modem nete bağlanmış görünüyor. ama kabloyu pc ye taktıktan 5 saniye sonra modemdeki net düşüyor. çıkarıyorum geliyor takıyorum gidiyor. farklı modem + kablo varyasyonları denedim ama yemedi malesef.
efendim şimdi beni
m problemim pc den modeme olan bağlantı. modemden pc ye gelen kabloyu çıkardığımda modem nete bağlanmış görünüyor. ama kabloyu pc ye taktıktan 5 saniye sonra modemdeki net düşüyor. çıkarıyorum geliyor takıyorum gidiyor. farklı modem + kablo varyasyonları denedim ama yemedi malesef. modem hicomm bu arada. her türlü yardıma ihtiyacım var. üzülerek belirtiyorum ki duyuru internet cafede yazılmıştır.
0
endiku
(01.06.09)
elektriksel bir sorun muhtemelen. Modemde tek ethernet portu mu var ?
0
kobretti
(01.06.09)
topraksız prizden kaynaklanıyor olabilir. nasıl deme arkadaşımın başına da geldi aynısı. topraklı prize taktı laptopunu ve modemini sonra çalışmaya başladılar garip bir şekilde.
0
argent dawn
(01.06.09)
4 portlu modem ama diğer portları da denedim çalışmadı. artık prizi değiştirerek denerim. umarım işe yarar.
0
🌸endiku
(01.06.09)
bursada mısın? bugün benim başıma da aynı şey geldi aradık genel arıza dediler sonra oldu hakkaten
0
sarper361
(01.06.09)
(1)

windowsta .webarchive dosyası nasıl açılır?

sly cooper
apple kullanan bir şahsiyetten windows vista kullanan şahsıma bir webarchive dosyası geldi. uzantısını html, doc ve pdf yaparak denedim ama html yapıp firefoxla açmaya çalıştığımda firefox kitlendi, doc yapıp wordle açtığımda resimler görünmedi, adobe reader ise pdf için "bozuk bu" dedi. safari yükl
apple kullanan bir şahsiyetten windows vista kullanan şahsıma bir webarchive dosyası geldi. uzantısını html, doc ve pdf yaparak denedim ama html yapıp firefoxla açmaya çalıştığımda firefox kitlendi, doc yapıp wordle açtığımda resimler görünmedi, adobe reader ise pdf için "bozuk bu" dedi. safari yükledim windowsa, open file diyip seçiyorum .webarchive dosyasını, sonra bana dosyanın bulunduğu klasörü açıyor. ne yapmalı sevgili ekşi duyurulular?
0
sly cooper
(01.06.09)
safari 4 (browser)
file -> open deyip açacaksın dosyayı.

ya da dosyayı notepadde açıp html formatına sokacaksın header falan filan
kasma ama.
0
godless frog
(01.06.09)
(10)

Web yazılımı hakkında soru

joehigashi
Şunu merak ediyorum.. Diyelim web tasarımı hususunda öğrenmemiz gereken her hususu öğrendik.. Photoshop, html vs.. Farzedelim bir firmaya site yapmamız icap etti yazılım da bilmiyoruz.. Acaba iletişim formu gibi basit detayları internetteki kaynaklardan, tutoriallerden falan öğrenebilir miyiz yoksa
Şunu merak ediyorum.. Diyelim web tasarımı hususunda öğrenmemiz gereken her hususu öğrendik.. Photoshop, html vs.. Farzedelim bir firmaya site yapmamız icap etti yazılım da bilmiyoruz.. Acaba iletişim formu gibi basit detayları internetteki kaynaklardan, tutoriallerden falan öğrenebilir miyiz yoksa bu işin mantığını kavrayabilmek için hakikaten epey bir kasmak kursa falan gitmek mi gerekir ? ya da hiç uğraşılmaz arkadaş sen o kısımları bi web yazılımcıya havale et mi dersiniz ?
0
joehigashi
(01.06.09)
hazır iletişim formu scriptleri var ki, onlar da kullanılabilir. tabi bu hazır form firma prestijini ne derece etkiler bilemem.
0
sanal uyku
(01.06.09)
tasarım ile programlama arasındaki fark oluyor bu. bunun için tasarım değil programlama bilmek gerekli.
0
ency
(01.06.09)
@ency

sormak istediğimde bu zaten.. Tasarımcı programla konusunda hiçbir bilgiye haiz değilse iletişim formu gibi nispeten basit kısımları webteki kaynaklarla yapamaz mı ?
0
🌸joehigashi
(01.06.09)
çok basit örnek vereyim. php'yi kağıt üzerinde öğrenirken kendi dökümantasyonundan, mail diye bir komut göreceksiniz.

mail(x,y,z) diye anlatacak size sonra bakacaksınız ki başka bir şey öğrenmeye gerek kalmamış herşey ortada. sonra o mail dökümantasyonunun web sayfasının altına bakacaksınız bir sürü örnek var yani çok efor sarfetmeye hiç gerek yok.

tabi bu dediğim php gibi dünyanın en şahane dili için geçerlidir, komünite desteği fazlacadır. ama tabi bunlardan önce bi html öğrenmek lazımdır. photoshop vs. ile uzaktan yakından alakası yok ama temel tasarım bilgisi yerine geçer. yok tabloydu, formdu vs. tasarımdır.

son sorduğunuza ithafen: adam gibi bir editör edinin gerisi kolay. dreamweaver veya sharepoint bilmemne (eski frontpage) hatmetmeniz her zaman işinize yarar.
0
carnicero
(01.06.09)
mail formu, anket... gibi basit şeylerin kodlarını google.com'u açmayı başarabilen herkes bulabilir. çok yaygın şeyler olduğu için en basitinden en karmaşığına kadar açıklamalı bir sürü kod bulunabilir.
0
emrag
(01.06.09)
valla çok az html biliyorum. 3-4 yıldır phpbb, wordpress, smf gibi sistemlerle uğraştım ama oturup kod yazmadım. bir şey gerektiğinde ya basit html ile hallettim ya da bu sistemlere özel yapılan modüllerle hallettim. onun dışında iletişim formu olsun, başvuru formu olsun özellikle php ile uğraşacaksan hazır olarak çok fazla bulabilirsin.
www.makinakulubu.com (yalın üretim...in yanındaki oka tıkla, en alta in. o form hazırdı üzerinde biraz değişiklik yaparak "iframe" ile siteye gömdüm.)
www.ozturklerapart.com (buradaki form da hazırdı, biraz düzenleyip yine "iframe" ile siteye gömme işlemi yaptım.)
yani böyle hazır şeylerle de bazı işlerini halledebilirsin.
0
sanal uyku
(01.06.09)
olay sadece iletişim formuysa gerek yok, prestijine de bir şey olmaz, çok güzel hazır scriptler var. html'in yanında css de bilmen gerekir, dememişsin ama belirteyim dedim. eğitimlerden de basitçe öğrenebilirsn form işini. ama taşıma suyuyla değirmen dönmez, bir gün özgün bir iş yapman gerektiğinde tıkanabilirsin, ya da yaptığın site de şu da şöyle olsun dediklerinde tıkanmamak için google'ı yanında bir de kitap bulunsa elinin altında çok güzel olur. google'da ne arayacağını daha iyi bilirsin böylece.
0
abtash
(01.06.09)
benim tavsiyem, programcılık altyapın varsa direk kod yazmayı öğrenmen. o zaman hiç bir scripte veya template e ihtiyaç duymazsın.
0
firatunverir
(01.06.09)
programlamayı hiç sevmiyorum. tasarım diye girdim işe ama boyuna kod yazıyorum. sadece tasarım bilmek yetmiyor artık. programlama öğrenmek şart. bazı scriptleri bulursun ama bir yerde takılır kalırsın sonunda. php çok zor değil. biraz bak sen. anlamadığın yerde sorabilirsin.
0
ency
(01.06.09)
google'da istediğin her şey hakkında her düzeydeki bilgiyi bulabilirsin. bulabilirsin ama çok araman taraman gerekiyor. Ayrıca da ne arayacağını bilmen gerekir. Mesela bir tasaraım yada yazılım eğitimi veren kurumun web sitesinden eğitim içeriğine bak, ve oradaki konuları öğrenmeye çalış sırasıyla. ama dediğim gibi işte, buda çok meşakatli bir iş, yani bulduğun bilgilerin ne kadar yeterli olacağını bilemeyeceğin için, ne aradığını hiç bir zaman bilemeyeceksin. Ben bu yüzden BilgeAdam'a gidiyorum sanırım. hee tavsiye edermisin dersen etmem derim:)
0
daglien
(02.06.09)
(2)

Pes 2009 görüntüde dalgalanma

abtash
Merhabalar, Pes 2009 oynarken oyunda bir dalgalanma oluyor şöyle ki, uzun mesafeli top geçtiğinde görüntü dalga halinde geçiyor, sürekli değil yani. sürekli olmuyor ama yine de oluyor, 9650 m gt ekran kartı, 3gb ram p 8400 işlemci var. örneğin photoshop cs4'ü takır takır kullanıyorum bir sorun yok,
Merhabalar,

Pes 2009 oynarken oyunda bir dalgalanma oluyor şöyle ki, uzun mesafeli top geçtiğinde görüntü dalga halinde geçiyor, sürekli değil yani. sürekli olmuyor ama yine de oluyor, 9650 m gt ekran kartı, 3gb ram p 8400 işlemci var. örneğin photoshop cs4'ü takır takır kullanıyorum bir sorun yok, undercover'da da öyle, ancak bu oyunu oynarken böyle bir gıcıklık var, en düşük çözünürlüğe getirdim yine tık yok, nedendir acaba? benimkinden daha dandik bir notebookta böyle sorun vermiyor aynı oyun. reloaded cracklı olanı kullanıyorum. ekran kartı driver'ı da güncel. mevcut işletim sistemim seven, ancak vistada da aynı durumda. bahsettiğim dandik notebook da vista.
0
abtash
(01.06.09)
vsync kapalı olabilir. oyunun ayarlarına gir.

img29.picoodle.com

Wait for vsync seçeneğini aktif hale getir. eğer burada olduğu gibi seçilemiyorsa ekran yenileme hızını 60 hz yapıver.
0
thalamus
(01.06.09)
donanımında bir sorun yok, çözünürlük azaltma boş yere.

pes 2009 setup ayarındaki vsync ile oyna.
0
desdinova
(01.06.09)
(9)

PSP vs PS2

bir zamanlar cocuktum
Merhaba sevgili oyun sever ortayaşlı güruh,Aslında sorum başlıktanda belli "artık yeter ulan bu hayat böyle geçmez" deyip bir playstation almaya karar verdim. Şimdilik ps3 almayı düşünmüyorum tabi, aklım psp ile ps2 arasında gidip geliyor ki asıl sorunum da tam burada ortaya çıkıyor. Şimdi anladığım
Merhaba sevgili oyun sever ortayaşlı güruh,

Aslında sorum başlıktanda belli "artık yeter ulan bu hayat böyle geçmez" deyip bir playstation almaya karar verdim. Şimdilik ps3 almayı düşünmüyorum tabi, aklım psp ile ps2 arasında gidip geliyor ki asıl sorunum da tam burada ortaya çıkıyor.

Şimdi anladığım kadarıyla psp ps2 oyunlarının hepsini çalıştıramıyor ya da ps2 oyunlarından bazı grafiksel ödünler verilip çalıştırıyor (yok öyle değilse nasıl ps2de ancak dvdye sığan bir oyun psp'de 80-90 mb sığıyor, yeni bir teknoloji geldi de biz hala taso zamanlarında mı kaldık?) veya psp dki oyunlar uzunluk olarak çok kısa oluyor iki üç saatte bitiyor (sanırım god of warın psp için yapılmış olan oyununda böyl bir şey vardı).

Yok eğer benim bildiklerim yanluışsa bu psp bütün ps2 oyunlarını aynen ps2de olduğu gibi cillop gibi çalıştırıyor ise durduğum kabahat hemen alayım bir tane.

hımm bunun dışında tabi psp şöledir ps2 böledir bence bunu al şeklindeki hertürlü tavsiye çok makbule geçecektir.

Son not: kullanım açısından pek bir farkları yok benim için genelde her ikisinide evde oynarım büyük ihtimalle, tabii arada yolda film izlemek oyun oynamak aktivitelerinide yaparım psp alırsak eşşek değiliz elbet.
0
bir zamanlar cocuktum
(01.06.09)
bu durumda psp almanı tavsiye ederim. ayrıca ps2 oyunlarını psp'de oynamıyorsun. oyunlar psp için özel olarak yapılıyor ve boyutları da 80 90mb değil 400-1300 mb arasında değişebiliyor. ve umd isimli ufak cdleri kullanıyorlar. ben de psp kullanıcısı olarak sana ps2 yerine psp almanı tavsiye ederim. sonuçta ps2 modası geçmiş ve üstüne yeni bir versiyonu çıkmış bir alet. ps2 alırsan yine oynayabileceğin bir sürü güzel oyun var fakat psp için aktif olarak oyunlar yapılmaya devam ediyor ve 3000 serisi daha yeni çıktı. ayrıca film, dizi izleyip müzik dinleyebilirsin. istersen televizyona bağlayıp kullanabilirsin bile.. psp'deki oyunların o kadar da kısa olduğu söylenemez. god of war'ı yardım almadan 3 saatte bitirirsen eğer senden büyük yoktur..
0
bibbolo zippo
(01.06.09)
sanırım demek istediğimi tam anlatamadım:) özet olarak şöyle sorayım, mesela gta psp versiyonu ile ps2 versiyonu arasında grafiksel bazda veya oyunun uzunluğu bazında bariz farklar var mıdır?

benim için önemli olan oyun kalitesinden ödün vermemek diyeyim.

@bibbolo zippo; 3-4-5 saat zaten çok kısa değil mi ki, mesela normalde god of warı ps2de bitirmek en aşağı bir iki gün alır diye biliyorum.
0
🌸bir zamanlar cocuktum
(01.06.09)
henry gale
(01.06.09)
psp de b.zipponunda dediği gbi ps2 oyunlarını oynayamıyorsun onlar psp ye özel oyunlar..bende ikisinnde yeri ayrı evde ps2..yatarken ve dişarda da psp.. imkanın varsa yada ucuza bulursan ikisinde al derim..harika bişeylerr..
0
annemadamolgeldedi
(01.06.09)
psp de gow'u 7 günde bitirdim misal. akşamları 1-2 saat oynayarak.
psp mi ps2 mi dersen psp tabi en mantıklısıdır. ama ben sana bir seçenek daha sunayım niyeti bozmuşken bütçen varsa xbox360 al de hayatın tadına var.
0
ozdek
(01.06.09)
neden ps3 düşünmüyorsunuz?
0
naoko
(01.06.09)
kolpa ps3 ü var xbox360 tavsiye edebilirim
0
yuto
(01.06.09)
@naoko ps3 şu an için çok pahalı gelmekte gözüme, ayrıca birde psp için yeni versiyonu çıkacak diyorlar, şimdi alıp iki ay içinde yenisi çıkarsa verdiğim parayada yanarım:) (bkz: psp go)
0
🌸bir zamanlar cocuktum
(01.06.09)
2. el xbox360'ların fiyatları çok düştü. tabi çok dikkat edip araştırıp deneyip almak lazım ikinci el. çünkü xbox 360'larda 3k denen bir olay var. makinanın üstünde 4 tane ışık var ve üçü aynı anda kırmızı yandığında makina kullanılmaz hale gelmiş demektir. yeni çıkan jasper board'lu xbox 360'lar bu konuda daha dayanıklı. zaten içine fan taktırıp dikkatli kullandığınızda sorun çıkacağını sanmıyorum. sıfır jasper boardlu xbox 360 arcade'lerin (harddisksiz olan modeli) 500 TL civarında. ikinci el jasper boardlu olan biraz zor bulunuyor fakat falcon boardlular var. bunların fiyatı 400 TL'ye kadar düştü. ikinci el almayı düşünürseniz bence 400 TL verip PS3 ayarında, kopya oyun da oynayabileceğiniz xbox360 almak daha mantıklı. tabi dediğim gibi sağlamını bulmanız lazım.
0
uckac
(01.06.09)
(4)

acil driver lütfen

fade out again
asus p5gc-mx için anakart driver, bios driver, SM bus controller ve video controller'a ihtiyacım var.biliyorum biraz karmaşık oldu ama controller lar ne işe yarıyor? nasıl yükleyebilirim? hicbir fikrim olmadıgı icin driver kategorisine soktum onları da... eger driverlarla alakası yoksa bile onları d
asus p5gc-mx için anakart driver, bios driver, SM bus controller ve video controller'a ihtiyacım var.biliyorum biraz karmaşık oldu ama controller lar ne işe yarıyor? nasıl yükleyebilirim? hicbir fikrim olmadıgı icin driver kategorisine soktum onları da... eger driverlarla alakası yoksa bile onları da nasıl yükleyebilecegimi anlatırsanız cok sevinirim.
ayrıca yeni format attıgım bilgisayara service pack yüklemeden driverları sorunsuz yükleyebilir miyim?şimdilik bu kadar:) teşekkürler...
0
fade out again
(01.06.09)
support.asus.com

buradan ürünlerden motherboard, socket'ten de 775'i seç, oradan da kendi modelini seç,(p5gc-mx) link veremiyorum çünkü nereye giderse üstteki link var. driverleri seçip yüklersin oradan.

edit: bu arada sp yüklemeden driverlerı sorunsuz yükleyebilirsin.
0
abtash
(01.06.09)
linkte gayet acıklayıcı bütün ürünler fakat fazla açıklayıcıydı! o acıdan birazcık kafama göre yükledim driverları:/ örneğin chipset için 3 yükleme görünüyor 3 farklı versiyonda.şimdi bunlarla ilgili sorularımı maddelendireyim yoksa işin icinden cıkamayacagım:
1. ben bu farklı versiyonlardan sadece bir tanesini yükledim diğerlerini yüklemezsem bir sorun olusur mu? ya da asıl sorun hepsini birden yükledgimde mi ortaya cıkar?
2. driver genius diye bir program varmış.tek tek uğraşmadan bütün eksik driverları bulup netten kendi yükleyebiliyormuş? yetmedi bunu da yükledim ama crack buamadım hicbir yerde programı tam kullanabilmek için? crack bulabilecegim bir link lütfen?:/
0
🌸fade out again
(01.06.09)
driverlerı yüklerken tarihe ve versiyonuna bak son olanı yükle. link vermek değil de, google'da driver genius rapidshare şeklinde arama yaparsan karşına tatmin edici sonuçlar çıkar. driver genius'a gerek yok ayrıca, ortada modeli bilinen antika olmayan bir anakart var. o driverları yükleyeceksin sorun bitecek. driver genius'u format atmadan önce, driverlarını yedeklemek için kullansan daha iyi olurdu.
0
abtash
(01.06.09)
aynen dediğin gibi yapmalıymışım:/ ne bulduysam yükledim o panikle! şimdi o fazladan yüklediğim eski sürüm olan driverları silmem şart mı? hard diske zarar verir mi aynı ürünü destekleyen driverlar? sm bus denetleyicisi hariç bütün driverlar yüklenmiş görünüyor ama bir türlü bulamadım o controller driver'ını nerden yükleyeceğimi?forumları aradım bir türlü istedigimi bulamadım.. nerden bulabilirim intel i945G /GZ chipset driverını?
hala bulamadım chipset'i yardım edin lütfen:(
0
🌸fade out again
(01.06.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.