Giriş
(2)

Last fm

layer26
aimp 2'yi açınca otomatik olarak last fm'de açılıyor.Biraz baktım bulamadım last fm'in açılmamasını sağlayabilirmiyiz?
aimp 2'yi açınca otomatik olarak last fm'de açılıyor.Biraz baktım bulamadım last fm'in açılmamasını sağlayabilirmiyiz?
0
layer26
(07.06.09)
aimp ayarlarindan plug-in'i disable et.
0
sourlemonade
(07.06.09)
eski sürüm built-in pluginler ile programın ayrıca açılmamasını sağlayabilirsin.
0
stephen dedalus
(07.06.09)
(2)

Photoshop "efekti" gibi bir şey arıyorum

oldu görüşürüz
Ne denir ona bilgim yok. Hani bir şeyi kesersiniz, kenarlarında beyaz boşluklar vardır, sonra onu başka bir yüzeye yapıştırırız filan?şu resim biraz andırıyor ama tam değil. o normal stroke mu ne yapmış: http://www.cypherbox.net/images/img_1063.jpgKs. örneğin elimde bir çakmak resmi var, ben onun ke
Ne denir ona bilgim yok. Hani bir şeyi kesersiniz, kenarlarında beyaz boşluklar vardır, sonra onu başka bir yüzeye yapıştırırız filan?

şu resim biraz andırıyor ama tam değil. o normal stroke mu ne yapmış: www.cypherbox.net

Ks. örneğin elimde bir çakmak resmi var, ben onun kenarlarını nasıl sanki makasla kesilmiş gibi beyaz yapabilirim? ve kenarlar eşit kalınlıkta olmaz?
0
oldu görüşürüz
(06.06.09)
Stroke filan verip sonra kırpabilirsin.
0
eftalit
(06.06.09)
resimdeki tamamen stroke ile ilgili birşey ama kenarlar eşit kalınlıkta olmaz deyince iş karışıyor. yukarda da söylenmiş ama baya kalın bir stroke yapılır. daha sonra stroke yapılan yüzeyler hafif hafif farklı şekillerde sert bir fırçayla silinir.
0
prodeq
(06.06.09)
(10)

Bilgisayar'ı en az yoracak müzik player

oldu görüşürüz
öyle bir media player/winamp benzeri arıyorum ki;*winamp'ın lite'ından bile hafif olsun*hiç bir özelliği olmasın, media library ne be, görsel efekt de istemiyorum*bir mp3 dosyasına tıkladığımda açılmak için iki saat kıvranmasın, direkt gelsin*bsplayer'ı denedim olmadı*gerekirse sadece .mp3 destekles
öyle bir media player/winamp benzeri arıyorum ki;

*winamp'ın lite'ından bile hafif olsun
*hiç bir özelliği olmasın, media library ne be, görsel efekt de istemiyorum
*bir mp3 dosyasına tıkladığımda açılmak için iki saat kıvranmasın, direkt gelsin
*bsplayer'ı denedim olmadı
*gerekirse sadece .mp3 desteklesin, diğer formatları çalmasa da olur
*echolizer da istemiyorum
*sadece şarkıyı hemen açsın, shuffle olmasa bile olur

umarım tarif edebilmişimdir hem de teşekkür ederim.
0
oldu görüşürüz
(06.06.09)
şiddetle aimp 2.
0
harmonikhakaret
(06.06.09)
layer26
(06.06.09)
Windows üzerinde ne kadar stabil olduğunu bilmiyorum ama xmms2 epey minimal bir winamp klonu
xmms2.xmms.se
0
carcass
(06.06.09)
winamp'ın eski versiyonları.
0
Karluk
(06.06.09)
foobar2000
0
tcp0203
(06.06.09)
Her ne kadar ben o amaçla kullanmasam da KM player candır. Bu işi de gayet iyi yapar.
0
eftalit
(06.06.09)
winamp'ın 2.9x civarı sürümleri.
browser'ı, agent'ı, library'i kurmayın olsun bitsin.
0
cruor
(06.06.09)
(bkz: geexbox)

hem filmlerinizi hem muziklerinizi dinleyebileceginiz yamulmuyorsam 30mb lik biisletim sistemi, player degil ama isletim sistemidikkatinizi ceker ve ozellikle uzun yolda laptopundan film izlemek isteyenlere siddetle taviye ederim zira pil cok daha fazla dayaniyor..
0
buyerson
(06.06.09)
winamp 2.71 var.oldversion.com dan bulabilirsin.
0
rosencruz
(07.06.09)
foobar'dan hızlısı yok bu piyasada.
0
frant1c
(07.06.09)
(12)

Yasal SP1'li Vista Home Edition iso arıyorum.

pichoscosama
Lütfen silmeyin. Bu bir warez isteği değildir. Yasal SP1'li Vista Home Edition iso arıyorum.http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=a45652b1-e838-420a-b065-83960458e2ec&displaylang=en#OverviewBu link doğru mu?
Lütfen silmeyin. Bu bir warez isteği değildir.

Yasal SP1'li Vista Home Edition iso arıyorum.
www.microsoft.com

Bu link doğru mu?
0
pichoscosama
(06.06.09)
nayır. zaten msdn iso'larını yasal şekilde elde etmeniz mümkün değil. sp1 gömülü cd'yi ya kendiniz yaparsınız ya da warez sitelerin istediğiniz dilde olanını msdn'den çekip yayınlamalarını beklersiniz.

o link yalnızca x86/x64 sp1 dosyası. ayrıca madem arıyorsunuz, orjinal msdn sp2 gömülü arayın hazır çekecekken. yayınladı bile warez sitelerde.
0
cevaps
(06.06.09)
Gömme işini XP'ye çok yaptım. Bunu da yapabilirim. Peki microsoft sitesinde SP'siz Vista var mı ISO olarak? Çünkü indirilebilir olduğunu duymuştum.
0
🌸pichoscosama
(06.06.09)
(bkz: msdn subscriber downloads)

full surumler yayinlanmaz public olarak. simdi windows 7'de oldugu gibi, beta ve RC surumler public download icin yayinlanir.
0
sourlemonade
(06.06.09)
download.microsoft.com

Şimdi bu adresi koymam yasal değilse özür dilerim. Silersiniz.

Bu şimdi tam sürüm değil mi? Kullanmamda sakınca olur mu? (Laptopumda Vista home için key etiketi var.)

Beni ayrıntılı aydınlatırsanız çok sevinirim.
0
🌸pichoscosama
(06.06.09)
yasal o, bir sorun yok onda.
ama (ilk linkteki) indirmeye calistigin sey Windows Vista icin Service Pack 1 (tum diller). ikincideki de Service Pack 2'nin RTM surumu. sadece service pack yani, fazlasi degil.
0
sourlemonade
(06.06.09)
laptopun içinde bir recovery partitionu bulunması lazım vista cdsine gerek yok ki? var mı yoksa?
0
argent dawn
(06.06.09)
@argent dawn
her firma koymaz o partition'ı. ama kontrol etmekte fayda var. birde o partition'daki büyük ihtimal sp1 gömülü değildir.
0
cevaps
(06.06.09)
Laptop'um ACER. Ve dediğin yükleme partition var. Ama 320 GB HDD'ye Vista, XP ve Ubuntu yükleyeceğim. O yüzden lazım DVD. Neyse buldum zaten.
0
🌸pichoscosama
(06.06.09)
e vistayı oradan yükle o zaman gerek yokki vista dvdsine. xp ve ubuntu lazım sana
0
argent dawn
(06.06.09)
Her Vistayı baştan yükleyişte bütün hdd'yi uçurup 2 parçaya çeviriyor o.
0
🌸pichoscosama
(07.06.09)
onun ayarı olması lazım. benim eski laptopta (asustu kendileri) napayım abey diye soruyordu. seçenekler arasında harddiskin ebesine atla ne bulursan formatla öyle kur. sadece cyi formatla öyle kur hiçbirşeyi formatlama direk cye kur gibi seçenekler vardı. koymamışlarsa garip valla.
0
argent dawn
(07.06.09)
@argent dawn;

Vardır mutlaka, denemedim hiç. Ben biraz eski kafalıyım. XP'de mesela hemen geri yükleme servisini kaparım. CD/DVD olsun, basayım formatıcılardanım. :D

Sizleri şuraya alsak? (git: www.eksiduyuru.com
0
🌸pichoscosama
(07.06.09)
(1)

dell inspiron 1501?

masterkoc
dell inspiron 1501 marka dizüstüm var. sorunum şu son zamanlara doğru lavye tuşlarıyla yazı ayzarken yada oyun oynarken seri şekilde basarsam pc kilitlenme dercesine kadar keliyor yada hızl yazı yazarken imleç bana yetişemiyor ve yazı yazma işleminde bile takılma oluyor pcde.özellikleri ise : amd tu
dell inspiron 1501 marka dizüstüm var. sorunum şu son zamanlara doğru lavye tuşlarıyla yazı ayzarken yada oyun oynarken seri şekilde basarsam pc kilitlenme dercesine kadar keliyor yada hızl yazı yazarken imleç bana yetişemiyor ve yazı yazma işleminde bile takılma oluyor pcde.

özellikleri ise : amd turion64 X2/ 797 mhz 768 mb ram

örneğin counter tarzı oyunları oynarken yürüme tuşana basıyorum ve gidiyor adam ama durması uzun süre alıyor yani ekranda bir takılma söz konusu değil ama işlem yaparken geç kalıyor yada en bilergin yazı yazarken oluyor. imleç ben yazdıktan çok sonra yaıyor harfleri. ??
ram eklesem sorun düzelir mi yada ne yapmaılıyım?
0
masterkoc
(06.06.09)
çok ısınıyor mu alet? işlemci fanı bozulmuş falan olmasın?
0
jangara
(09.07.09)
(2)

Flash Paper - PDF

subnegative
bi' arkadaşım için;http://eogrenme.anadolu.edu.tr'den gördüğü dersler var, swf formatında, bunlar site üzerinden printable değiller. sothink swf catcher ile swf yi yakalayıp explorer'da açmak işimize yaramadı çünkü print edilecek konular tamamı değil, içinden ayıklanması lazım. bunun için de .doc a
bi' arkadaşım için;
eogrenme.anadolu.edu.tr'den gördüğü dersler var, swf formatında, bunlar site üzerinden printable değiller. sothink swf catcher ile swf yi yakalayıp explorer'da açmak işimize yaramadı çünkü print edilecek konular tamamı değil, içinden ayıklanması lazım. bunun için de .doc a dönüştürmek istiyorum ama direk .doc a dönüşmeyeceğinden kelli önce pdf ye çevirebilir miyim dedim. aradım mamafih bulamadım böyle bir yazılım. konuyu bilen daha önce yapmış etmiş var mıdır? yol yordam pls. kib ltf tşk sçs öptm bye.
0
subnegative
(06.06.09)
onu denedim forumlarda anlatılan folder'larda tutulmuyo benim temp lerim nerde tutuluyor bulamadım.
0
🌸subnegative
(06.06.09)
* eogrenme.anadolu.edu.tr adresinden giriş yapıp fakültemizi, bölümümüzü, dersimizi seçtik.
* Ders sayfamız açıldı. Bu sayfa ekşide olduğu üç parça frameli bir sayfa. Soldaki menüden E-Kitap başlığına tıklayı ders listesini gördük. Sırasıyla zaten linklere bakacağız. İlk linkimizin üzerine sağ tıklayıp "yeni pencerede aç" seçeneğine tıkladık. Sadece o dersin sayfası gelecek. Örn; Genel Muhasebe eogrenme.anadolu.edu.tr
* Üst menüden Görünüm > Kaynak dediğinizde (View > Page Source) çıkan html kodlarından kitapURL değişkenini bulunuz. Örn; yine Genel Muhasebe dersi için "VALUE='kitapURL=KitapSWF/GENEL MUHASEBE (975-06-0081-9)/unite01.swf'" evet ünite1 'in kaynak adresini bulduk.
* Bu adres eogrenme.anadolu.edu.tr adres satırından sonra eklenecektir. Yani eogrenme.anadolu.edu.tr(975-06-0081-9)/unite01.swf bu şekilde olacaktır.
* Yine örnek olarak söylersem Genel Muhasebe 20 ünitedir. Yukarıda vermiş olduğum adresi /unite01.swf den /unite20.swf ye kadar kopyala yapıştır usülü kopyalayıp ayarlarsanız flashget gibi bir download programı ile toptan indirirsiniz.
* Bunları indirmenize de gerek yoktur aslında. Gerçek adresinden (yani yukarıdaki adres) yazıcı linkinin aktif olduğunu görürsünüz. Yazıcı linkinden elbette pdf printer tarzı bir program bulup pdf olarak yazdırabilirsiniz. Ordan da word de dönüştürmeniz muhtemeldir.
0
phonex
(06.06.09)
(8)

monitöre kaçan sinek

rentts1
evet lcd monitörümün içine sinek kaçmış ve ara sıra ekranda dolaşıp sonra ortadan kaybolmakta.(ilk gördüğümde girdiğim sitenin flash la yapılmış bişeyi sandım sonra bakınca arkadaşın canlı olduğunu farkettim=) kendisi çok küçük ve sıska bişi. yarım cm ya var ya yok. karasinek yavrusu da diil. bu ark
evet lcd monitörümün içine sinek kaçmış ve ara sıra ekranda dolaşıp sonra ortadan kaybolmakta.(ilk gördüğümde girdiğim sitenin flash la yapılmış bişeyi sandım sonra bakınca arkadaşın canlı olduğunu farkettim=) kendisi çok küçük ve sıska bişi. yarım cm ya var ya yok. karasinek yavrusu da diil. bu arkadaş benim monitörün umulmadık yerlerine girerek bozabilir mi?
0
rentts1
(06.06.09)
öncelikle umulmadık bir yere girerek monitörü bozabileceğine pek ihtimal vermiyorum. yine de içiniz rahat etmezse o aleti açıp içini temizlemek pek de zor değil.

Ama bana kalırsa beklemelisiniz. bildiğim kadarı ile bir kara sineğin ömrü yaklaşık 1 ay. Yapacak bir şey yok, sineğin ortadan kalkması için 1 ay bekleyeceksiniz. Haa baktın yine olmadı, sinek hayvanı sizi rahatsız etmeye devam ediyor, tek yol format, kesin çözüm.
0
garezz
(06.06.09)
ölmesini beklemek iyi de, abuk bir yerde ölüp kalırsa (ekranın tam orta yerinde mesela) hatta sallayınca da düşmezse falan eziyet olur. yoksa bozacak bir şey yapmaz.
0
kibritsuyu
(06.06.09)
combofix denedim yine kurtulamadım. benim monitör açılcak gibi değil. açılmamak üzere tasarlanmış sanırım. artık arkadaşın bu dünyadan göçüp gitmesini bekliycem sanırım başka yol yok gibi.
0
🌸rentts1
(06.06.09)
O bence LCD'nin içinde değil, LCD ile önündeki plastik koruma arasında sıkışmıştır.
0
pichoscosama
(06.06.09)
atom-sinekse ne bileyim orada radrasyondan filan evrim geçirip güçlenirse monitoru kırabilir hatta sizi de ısırırsa ninja kaplumbağalarda sinek insan bi bilimadamı vardı ona dönüşebilirsiniz(yazanda yıllar öncesinden kalma spiderman-ninja kaplumbağalar doz aşımı vardır)
0
emininsel
(06.06.09)
Monitoru dar bir yere (Buyukce bir koli ya da kucuk bir oda) koyup iceriyi ilaclayin, bekleyin, belki ölür. Yani ümidimiz monitorun arkasindaki hava izgaralarindan oldurucu dozda ilacin girmesi.
0
msb
(06.06.09)
eleman hala takılıyor monitörde bi görünüp bi kayboluyo=) bu arada LCD ile önündeki plastik koruma arasında evet. işallah evrim geçirir lan bak bu aklıma gelmemişti. ama monitöre maruz kalıp evrim geçirilseydi şu an sabancı kulelerinin arasına ağımı örmüştüm.
0
🌸rentts1
(06.06.09)
sen de onu sinir et, monitörün önünden çeşit çeşit yiyecek ya da dişi sinek falan geçir.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(06.06.09)
(3)

1 TB harddisk seçimi

p shadow
önelikle elimde 3,5" harddisk için kutu var.. içinde de seagate 320 gb hdd var ve iki senedir de sorun çıkarmadı.. ama artık yetmez oldu, 1 tb daha alayım diyorum.. hepsiburada da fiyatlar fena görünmedi, western digital 167 tl / seagate 168 tlhttp://www.hepsiburada.com/western-digital-1tb-7200rpm-3
önelikle elimde 3,5" harddisk için kutu var.. içinde de seagate 320 gb hdd var ve iki senedir de sorun çıkarmadı.. ama artık yetmez oldu, 1 tb daha alayım diyorum.. hepsiburada da fiyatlar fena görünmedi, western digital 167 tl / seagate 168 tl

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

şimdi ilk soru geliyor; tüm özellikleri aynı görünen bu ikisinden hangisi daha başarılıdır?.. sanırım iki marka da başarılı.. seagate mi devam etsem?

ikinci soru; hepsiburada dışında internetten veya istanbulda bir yerden almamı önerebilceğiniz, daha ucuz bir yer biliyor musunuz?

üçüncü soru; bu ikisi dışında farklı bir önerisi olan var mı?

dört; üstteki western digital ile şunun farkı nedir?
www.hepsiburada.com

beş; bu seagate niye uçmuş?
www.hepsiburada.com

ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler..
0
p shadow
(06.06.09)
profesyonelce bir öneri değil ama, western digital'in bende kötü bir şöhreti var o yüzden kalite olarak seagate'i tavsiye ederim. western digital'ler daha çabuk bozuluyor.
0
necropharaoh
(06.06.09)
uçan seagate server kasalar icin özel bir disk veri transfer 3gb/s. O yüzden uçuk o kadar.

Tavsiyeye gelince ben Western digital diyorum. 2 Tane seagate 1 samsung 1 de wd disk kullanıyorum. seagateler cok gürültülü çalışıyor. yeni modellerde bunu aşmışlarsa seagate diyebilirim ben de.
0
rurouni
(06.06.09)
seagate'lerin de veri kayıp şöhreti var. tercihini samsung ya da wd'den yana kullanmanı tavsiye ederim bu işi yapan biri olarak.
0
subnegative
(06.06.09)
(8)

facebooktan video indirme??

annemadamolgeldedi
bunu yapmamızı sağlayan bi program varmidir ya??
bunu yapmamızı sağlayan bi program varmidir ya??
0
annemadamolgeldedi
(06.06.09)
internet download manager
0
sanal uyku
(06.06.09)
firefox kullanıyorsan downloadhelper var ki şahanedir.
0
madrigal
(06.06.09)
orbit ile grap yapabiliyorsun..
0
p shadow
(06.06.09)
ben mozillamda flashgot kullanıyorum çok memnunum...
0
jeanluc
(06.06.09)
sothink webvideo downloader. (bu bir otomatik mesajdır)
0
rectoa
(06.06.09)
downloadhelper candır.
0
alokozay
(06.06.09)
intenet download manager facebook'a yuklenen (youtube linki olmayan) her turlu linki atlayarak indiriyor, ne oldugunu anlamadan 2 gb doluyor videos kisimi :)
0
the gambit
(06.06.09)
eğer firefox kullanıyorsan kesinlikle "DownloadHelper" i tavsiye ederim...
youtube, facebook falan süper oluyor..

ayrıca limewire, soulseek gibi programlara da ihtiyaç azalıyor.
fizy.com'a girip download helper ile 30 saniyede istediğin mp3 bilgisayarında.. :))
0
fuck milk get beer2
(06.06.09)
(8)

sözlük fotoğrafçılarına ben de dslr sorayım

kibritsuyu
- bütçe 2000 lira.- ilk dslr olacak.- hayyam'dan spot alınacak.- sıfır olacak.1. seçenek: canon eos 450D kit + 55-250 IS = yaklaşık 2000 lira yapıyor, hatta belki biraz eksik bile kalıyor.2. seçenek: canon eos 50D gövde + 18-55 IS = 2000 lira yapıyor. ama 55-250 IS alamamış oluyorum ki bir teleobjek
- bütçe 2000 lira.
- ilk dslr olacak.
- hayyam'dan spot alınacak.
- sıfır olacak.

1. seçenek: canon eos 450D kit + 55-250 IS = yaklaşık 2000 lira yapıyor, hatta belki biraz eksik bile kalıyor.

2. seçenek: canon eos 50D gövde + 18-55 IS = 2000 lira yapıyor. ama 55-250 IS alamamış oluyorum ki bir teleobjektifim olsun istiyorum aslında.

soru: ilk dslr için 450D kit + 55-250 IS ile mi başlayayım, yoksa 55-250 IS'yi sktiredip 50D + 18-55 IS mi alayım da evladiyelik bir gövdem mi olsun?

aslında ikisini de sktiredip 40D almak var hazır ucuzlmışken ama 40D eski bir model olduğundan ve 50D gibi bir makine dururken içime sinmiyor.

edit: nikon pentax falan önermemenizi rica edeceğim. hepsini inceledim, canon'da kararlıyım.
0
kibritsuyu
(06.06.09)
nikon D90 bence en güzel seçim olur üzerindeki obfektifde yeterli ama sen canonda karar kılmış gibisin
0
porro
(06.06.09)
yerinde olsam birinci seçeneği seçerdim. bunda ilk dslr olmasının önemli olduğunu düşünüyorum. ayrıca body değil lens önemli diyenlerdenim. kit lens kısa süre sonra yetmeyecek emin olun. 55-250 tatmin edici bir tele ben de kullanıyorum. son olarak evladiyelik gövde diye bir seçenek asla yok. tecrübe kazandıkça ekipman arayışı herzaman olacaktır. 1. seçenekte ısrarlıyım ben. yanına bir 50mm çekerseniz uzun zaman yetecektir.
0
berdush
(06.06.09)
450D kit + 55-250 daha mantıklı
tele lensinden mahrum kalıyorsunuz sırf IS için değmez bence
yine de nikon ve pentaxa bi daha bakın derim :)
0
fletch
(06.06.09)
mesele IS değil ki "450D kit + fazladan bir lens mi, yoksa fazladan lens olmadan 50D ve üstündeki vasat kit lens mi" sorusu.

soruyu düzelttim. bahsettiğim 55-250'lerin hepsi IS olacak.
0
🌸kibritsuyu
(06.06.09)
ben de uzun uzun düşünmüştüm hatırlarsanız daha yeni..

kararımı canon 50d ile biraz daha fazla para verip tamron 17-50mm f:2.8 ikilisini almaya karar verdim.

alacağınız lenste açının yanında diyafram değerine de dikkat edin derim. kit 18-55 lens f3.5-5.6'dır. yeni başlayanlar için idare eder bir lenstir ama bir yere kadar. ve çok ilgileniyorsanız fotoğrafla o yere de çabuk gelirsiniz.

canon 450d body ise canonu sevmeme sebebimdir. velhasıl 40d 50d ve üzeri sevilmeyecek gibi değildir.

eğer bir 500-600 lira daha verebiliyorsanız dediğim konfigrasyonu bir düşünün. yok çıkamıyorum ama ilerde param olur derseniz ben yine de 50d alın bu sefer de kit 18-55 lensiyle derim. 450d alma niyetiniz varsa ve ağır basıyorsa nikon d90'a bakın derim. canonun kit lensinden kat be kat iyi 18-105mm f:3.5-5.6 vr kit lensiyle 1300 dolar civarına spot olarak hayyamda satılıyor.
0
vital
(06.06.09)
neden bu kadar kasıyorsun anlamıyorum. gidip 450 d alacağına 300d al mesela, profosyonel fotoğrafçılık yapmayacaksın bir şey yapmayacaksın, her türlü ihtiyacını 300d karşılar şu an.


2. el fiyatları da 400-500 milyon civarında. bence çok daha mantıklı.
0
mortifera
(06.06.09)
55-250 iyi bir objektif değildir, sigma 17 50 de o şekilde.
450D ile 50D çok farklıdır, 450D amatör giriş seiyesidir, 50D ise semi produr, farkını çok fazla anlatamam yazarak, eline alıp kullanınca farkedersin. ben afallamayı zamanında 350D den 20D ye geçişte yaşadım, kaybettiğim vakte lanet ettim. ayrıca kullanabilene 18-55 güzel bir objektiftir, zaten olay fotoğrafçıdadır, onun yerine 50mm f1.8 almayı dene, tele objektif için biraz bekle acele etme. çünkü daha makineni almadan ne tarz objektif alacağın belli olmaz. bi kullan bi süre, tarzın sevdiğin şeyler ve ona göre alacağın obj değişir. dslr olayının pişmanlığı normal pişmanlığa benzemez. sonra fotokritikten falan 2. el objektif bakarsın. ve hayyama gitmişken metro fotodan başka alma.

ama amerikadan getirenler de var, biraz daha ucuz olabilir. mesela [email protected] ben macbook pro mu bu adamdan aldım, gayet iyi bir insan, msn e ekleyip en azından fiyat al. 50d mi de yine bu adamdan alcam sonra. canon tercihinden dolayı tebrikler.
0
berhan
(06.06.09)
gönlüm el vermiyor, söyleyeceğim: canona fazla bağlanıp nikon opsyonunu unutma. d80 + AF 18-70 1.seçenekten daha iyi bence. kalitesini geçtim, ergonomisi bile basar, neyse :)

ilk dslr'ın olacaksa lens mevzuuna o kadar takılma, 2. seçeneği al. adam gibi bir gövden olsun. daha sonra alırsın diğerlerini. 55-250 ucuz bir lens zaten.
0
makineci
(06.06.09)
(2)

Desktop, Laptop ve Modem sorunu

la palette
Arkadaşlar şimdi şöyle oluyor. Yeni aldığımız Airties RT-205 modemin kurulumu yaptıktan sonra (hem web üzerinden hem cd den) internet bağlantısını yakaladık fakat desktop açık olmadığı zaman laptop ile internete giremiyoruz. Sizce nedir bizim pc lerimizin sorunu?
Arkadaşlar şimdi şöyle oluyor. Yeni aldığımız Airties RT-205 modemin kurulumu yaptıktan sonra (hem web üzerinden hem cd den) internet bağlantısını yakaladık fakat desktop açık olmadığı zaman laptop ile internete giremiyoruz. Sizce nedir bizim pc lerimizin sorunu?
0
la palette
(06.06.09)
kablo ile mi bagliyorsunuz yoksa her ikisi de wireless mi? sayet ikisi de wireless sa belki bir ihtimal masaustu bilgisayari bu baglantiyi paylas yapmissinizdir ve laptopta ondan almaya calisiyordur.
0
entrapmen
(06.06.09)
modemin ışıkları desktopu açmadan yanmıyor, dolayısıyla desktopu açınca internet bağlantısı gelmeye başlıyor
ps: kabloyla bağlanıyor desktop
0
🌸la palette
(06.06.09)
(7)

msn hata kodu veriyor ve açılmıyor

kottak
kankalar ben dün akşam msn deyken aniden msn bağlantım koptu ve 2 gündür msn me giremiyorum girerken şu hatayı veriyor...HİZMET GEÇİCİ OLARAK KULLANILMADIĞINDAN WİNDOWS LİVE MESSENGER OTURUMU AÇILAMADI,LÜTFEN DAHA SONRA YENİDEN DENEYİN...HATA KODU:8100030D...lütfen yardım edin...kardeşim kendi adres
kankalar ben dün akşam msn deyken aniden msn bağlantım koptu ve 2 gündür msn me giremiyorum girerken şu hatayı veriyor...HİZMET GEÇİCİ OLARAK KULLANILMADIĞINDAN WİNDOWS LİVE MESSENGER OTURUMU AÇILAMADI,LÜTFEN DAHA SONRA YENİDEN DENEYİN...HATA KODU:8100030D...lütfen yardım edin...kardeşim kendi adresine girdi ama benim adrese girmiyor...acaba benim msn mi çaldılarmı...?
0
kottak
(06.06.09)
çalmayla alakası yok. sebebini tam olarak bilen var mı bilmiyorum -zira mantıklı bi cevap yok bu soruna- ama benim de başıma gelmişti ve eski sürüm msn'e döndüğümde düzelmişti.
0
teritori
(06.06.09)
bende mi eski sürüm msn ye dönim o zaman bakalım bi denicem
0
🌸kottak
(06.06.09)
bende ugrastim zamanında saatlerce en kesin sonuç bu :}

(bkz: #15331707)
0
lycanthrope
(06.06.09)
burda diyorku c document and setting e giriceksin ama ben vista kullanıyorum vistada document and setting yokki
0
🌸kottak
(06.06.09)
hiç mi sözlük okumadınız yahu az aşağıya filan bakın yurdum yazarları ne güzel açıklamışlar orda:}

vista kullanıyorsanız;

gizli saklı olayları kaldıralım: windows explorer da organize/folder and search options/view/advanced settings de, "show hidden files and folders" ı seçili hale getiriyoruz. "hide extensions for known file types" seçili ise bunu kaldırıyoruz.

sonra;

c:\users\ "windows kullanıcı adınız" \appdata\local\microsoft\windows live contacts\ "tüm klasörleri siliniz"
c:\users\ "windows kullanıcı adınız" \appdata\local\microsoft\messenger\ "tüm klasörleri siliniz"

tamamı bu entaride -->(bkz: #15860238)
0
lycanthrope
(06.06.09)
Bende ayni hatayla karsilasmistim zamaninda. www.meebo.com dan msni acip, daha sonra tekrar msn üzerinden acmistim. Bir dene istersen meebo tarzi wb msnden acmayi dene
0
tragamin
(06.06.09)
web üzerinden bende açıyorum ama msnden açamıyorum arkadaşın dediklerinide tam anlayamadım o yüzdende hala sorunum çözülmedi yardımlarınızı bekliyorum
0
🌸kottak
(06.06.09)
(2)

netten kopma

nickim onbes harf
ne zaman download yapsam, bağlı olduğum kablosuz ağın üzerindeki dünya resmi gidiyor(vista'da system tray). ağ sadece yerel ağ oluyor. bağlantıyı kesip tekrar bağlanıyorum, tekrar nete bağlanıyor. ağa bağlı 3 bilgisayar daha var, onlarda kesinlikle böyle bir sorun yok. acaba sorun benim bilgisayarım
ne zaman download yapsam, bağlı olduğum kablosuz ağın üzerindeki dünya resmi gidiyor(vista'da system tray). ağ sadece yerel ağ oluyor. bağlantıyı kesip tekrar bağlanıyorum, tekrar nete bağlanıyor. ağa bağlı 3 bilgisayar daha var, onlarda kesinlikle böyle bir sorun yok. acaba sorun benim bilgisayarımda mı, yoksa modemde mi ?

ayrıca,

downloadın sadece dosya indirmekten ibaret olmadığını biliyorum, herhangi bir siteye girdiğimde de download işleminden farksız bişey yapmadığımın farkındayım. ama bu olay kesinlikle bir şey indirmeye kalktığımda oluyor. nedir bunun açıklaması ?
0
nickim onbes harf
(06.06.09)
virustur bunun açıklaması.
ekşi duyuru efsaneleri combofix kullan der.
0
teritori
(06.06.09)
combofix'i çalıştırdım, herhangi bişey çıkmadı. delirtiyo bu olay beni. sürekli kopuyo makina mal gibi
0
🌸nickim onbes harf
(06.06.09)
(1)

polikarbon temizleme

oldu görüşürüz
elimizde şu damacana şişelerin malzemesinin aynısı gibisinden bir kapak var, adını bilmiyorum da, galiba polikarbon. itoğloit çok da önemli iyi mi. bu çizilmiş, solmuş şeyi nasıl temizleriz/parlatırız? araba macunu mu dolduracak o çiziği yahu. bir akıl. teşekkürlerzımpara iyice mahfeder değil mi bir
elimizde şu damacana şişelerin malzemesinin aynısı gibisinden bir kapak var, adını bilmiyorum da, galiba polikarbon. itoğloit çok da önemli iyi mi. bu çizilmiş, solmuş şeyi nasıl temizleriz/parlatırız? araba macunu mu dolduracak o çiziği yahu. bir akıl. teşekkürler

zımpara iyice mahfeder değil mi bir de?
0
oldu görüşürüz
(06.06.09)
çok ince numaralı zımpara işe yarayabilir. ayrıca araba cilalarını parlatan polisaj makinaları da belki işe yarar.

www.hepsiburada.com

birde belki ısı yüzeyin tekrar parlamasını sağlar. ama ne yapacaksanız once bir damacanada deneyin derim.

ayrıca yukardakilerin hepsi hayal ürünüdür, sorumluluk kabul edilmez.
0
oharro
(06.06.09)
(5)

(fotoğraf makinası) z 812 ye modifiye

fortisvita
Merhabalar. Ben ucundan kıyısından fotoğrafçılıkla ilgilenen kendi halinde bir insanım. Eski, filmli takoz bir slr'ın yanında bir adet Kodak z812 sahibiyim. şimdi benim niyetim z812'ye polarize filtre takmak. Ancak makina slr değil tabi, buna converter takmam lazım. Ayrıca okulda fotoğrafçılık dersi
Merhabalar. Ben ucundan kıyısından fotoğrafçılıkla ilgilenen kendi halinde bir insanım. Eski, filmli takoz bir slr'ın yanında bir adet Kodak z812 sahibiyim. şimdi benim niyetim z812'ye polarize filtre takmak. Ancak makina slr değil tabi, buna converter takmam lazım. Ayrıca okulda fotoğrafçılık dersi alıyorum ve yarın yıl sonu teslimi için biraz gezip fotoğraf çekmek istiyorum. Dolayısıyla yarın ben bu işi halledebilirsem hem ne güzel deneme fırsatı da bulmuş olurum yeni aldığım filtreyi. Hani filtre her yerde bulunuyor tamam da, converter için yardımınıza muhtacım. Sirkeci civarında bu zımbırtıyı satan yer bileniniz var mıdır ey sözlük ahalisi?

Ha, tabi yarın illa ki alıcam diye bir şey yok, keza sirkecide bulamazsam internette arayınca şunu buldum, cazip geldi bana ama mağaza güvenilir mi, daha önce alışveriş yapanınız var mı? Teşekkürler.

urun.gittigidiyor.com
0
fortisvita
(05.06.09)
fotograf ve sirkeci diyince aklıma hayyam dan baska biyer gelmiyo sanırım orda bulabılırsın aradıgın seyı. fotografın gobegı orda atıyo kalbı pardon!!
0
photogren
(05.06.09)
eheh, sağol photogren biliyorum zaten ama aradığım biraz cins birşey o yüzden şüphe ettim. makine öyle çok eski değil, 2007 çıkışlı yanlış bilmiyorsam ama kodak'ın sitesinde göremiyorum makinayı şu anda (var bir manyaklık)

edit: ingilizce olarak varmış makina sitenin ücra bir köşesinde. adı bile geçmeyince bir an afallamıştım.
0
🌸fortisvita
(05.06.09)
bu tür makinelere filtre takabilmek için makine objektifinin erişebileceği maksimum uzunlukta bir uzatıcı tüp gibi bi şeye ihtiyacınız var ama bu zaten makineyle verilmiş olan parasoley adaptörünün işi. ve lens çapını bildikten sonra -ki bilmesenizde orada deneyerek- filtre almak kolay. hayyam pasajı ve etrafında bununla ilgili çok sayıda yer var.misal ben ekin fotoyu ve kamer ithalat ı öneririm
0
bilgisayar ogretmeni
(06.06.09)
adaptörün sirkeci'de bulunması ihtimalinin düşük olduğunu düşünmekteyim. lakin markasına baktım, fotodiox imiş. bu firmanin eos to nikon adaptörünü kullanıyorum (elektronik olmayanlardan) gayet geniş ürün yelpazesi olan iyi bir firma. en azından malzemeye güvenilir diyorum, mağazadan da hiç alışveriş yapmadığımı ekleyerek bitiriyorum. bit.

edit: aa evet bi de yuvarlak olmayan, objektifin üstüne filan takılan filtreler var, onlardan arasanız? belki bulma şansınız yüksektir..
0
paradoxical
(06.06.09)
@bilgisayar ogretmeni: o tüp gibi şey converter işte, esas onu arıyorum zaten yoksa sirkeci'de filtre sürüsüne bereket :)

@paradoxical: adaptörün markasında değilim aslında, sadece internetten bunu bulabildim. yine de referans için teşekkürler, yarın bulamazsam bunu alırken içim rahat edecek en azından :)

makineme doğrudan takılabilecek filtrelere de göz atacağım dediğiniz gibi ama 58 mm daha rahat bulunan ve çeşitlilik sağlayabilecek bir standart diye düşünüyorum. yani ben polarize filtrede kalmayıp renkli filtrelere filan da dalabilirim ileride o yüzden converter avantajlı olacak muhtemelen. ilginize teşekkürler.
0
🌸fortisvita
(06.06.09)
(2)

adobe reader ya da acrobatta sözlük

foradream
mesela inglizce e-kitap okurken direk olarak kelimeyi seçip. herhangi bir sözlükte aratabiliyor muyuz? sağ tuşla "look up" kısmı var ama http://dictionary.reference.com/browse/corrective adında bir siteden aratıyor. bunu bile değiştirebilirsem kafi. yada direk bütünleşik sözlük varsa çok iyi olur.
mesela inglizce e-kitap okurken direk olarak kelimeyi seçip. herhangi bir sözlükte aratabiliyor muyuz? sağ tuşla "look up" kısmı var ama dictionary.reference.com adında bir siteden aratıyor. bunu bile değiştirebilirsem kafi. yada direk bütünleşik sözlük varsa çok iyi olur.
0
foradream
(05.06.09)
Ben Cambridge Advanced Learner's Dictionary - 3rd Edition kullanıyorum. Kelimeyi seçtikten sonra ctrl tuşuna basınca hemen kelimeyi alıp açıklamasını gösteriyor.

Edit: QuickFind modu, bende PDF-XChange Viewer var onun açtığı pdflerdeki kelimleri alıyor. Galiba bütün programları alıyor.
0
ilkdefa
(05.06.09)
babylon ile yapabilirsiniz.
0
ykyt
(05.06.09)
(1)

opera ve media player

eyke
operada ne zaman media player eklentisi gereken birşey görüntülemeye çalışsam media player bu bilgisayarda kurulu değil yüklemek için tıklayın uyarısı alıyorum.ancak yüklü.internet explorer sorun olmadan çalıştırıyor aynı sayfaları. operanın sorunu nedir?
operada ne zaman media player eklentisi gereken birşey görüntülemeye çalışsam media player bu bilgisayarda kurulu değil yüklemek için tıklayın uyarısı alıyorum.

ancak yüklü.

internet explorer sorun olmadan çalıştırıyor aynı sayfaları. operanın sorunu nedir?
0
eyke
(05.06.09)
nasıl yapılıyor ki orada? media player sekmesi yok?
0
🌸eyke
(06.06.09)
(5)

nazlı "r"

steyro
dell 510m laptopumda böyle tıkır tıkır yazarken bi bakıyorum r harfleri çıkmamış. iyice basmayınca çıkmıyor harf. tuşu asıldım asıldım gelmedi. ne yapacam?
dell 510m laptopumda böyle tıkır tıkır yazarken bi bakıyorum r harfleri çıkmamış. iyice basmayınca çıkmıyor harf. tuşu asıldım asıldım gelmedi. ne yapacam?
0
steyro
(05.06.09)
onu çıkarttığınız zaman takması çok zor oluyor söyleyeyim=)
0
szqnn
(05.06.09)
çıkarttığımda da ne yapacam bilmiyorum :)
0
🌸steyro
(05.06.09)
altina bi sey kacmis olabilir. biskuvi falan filan. tusu ust tarafindan cekin, kirilir diye korkmayin. cikartinca ufleyin. altindaki plastik destekleyiciler iki tane icice gecmis, makas gibi bi yapisi olan bi sey. birazcik bakarsaniz anlarsiniz hangi tarafi once takmaniz gerektigini.
0
osuruklu
(05.06.09)
bazen yağlı veya şekerli birşey damladığında biriken tozla birlikte tuş sıkışıyor. çıkartmaktan korkmayın ama insan gibi çıkarın :)) sonra tuşun içini ve yuvasını kolonyaya batırılmış pamuklu çubukla temizleyin.
0
lancelot du lac
(06.06.09)
söktüm, temizledim. toz tabakası varmış. teşekkürler.
0
🌸steyro
(06.06.09)
(2)

XML alani icindeki HTML'yi parse etme(me) (DOM)

xerathul
MerhabaBir XML dosyam var. Bu dosyanin bir elementinde html kodu bulunuyor. Mesela:<DATA><HTML_ALANI><html><body><p>biseler</p></body></html></HTML_ALANI></DATA>Bu dosyayi DOM ile parse ettigim zaman parser haliyle HTML_ALANI'ndaki html taglarina da normal xml tagi muamelesi cekiyor. ama ben o kismi
Merhaba

Bir XML dosyam var. Bu dosyanin bir elementinde html kodu bulunuyor. Mesela:
<DATA>
<HTML_ALANI>
<html><body><p>biseler</p></body></html>
</HTML_ALANI>
</DATA>

Bu dosyayi DOM ile parse ettigim zaman parser haliyle HTML_ALANI'ndaki html taglarina da normal xml tagi muamelesi cekiyor. ama ben o kismi html taglarina dokunulmadan cekmek istiyorum. Bu alani parser'a ignore ettirip o alani oldugu gibi alabilmenin yolu var midir?
0
xerathul
(05.06.09)
Merhaba ;
Aşağıdaki gibi dener misiniz acaba ? Benim de çok bilgim yok ama zamanında böyle birşeyler yaptığımı anımsıyorum.
<DATA>
<HTML_ALANI>![CDATA[<html><body><p>biseler</p></body></html>]]</HTML_ALANI>
</DATA>
0
alwaysdrunk
(05.06.09)
<![CDATA[

ve

]]>
0
ergecsenturk
(05.06.09)
(8)

Türkiye'de nanoteknolojiyi kullanan firmalar

boyle
Selamlar, Hazırladığım proje için yardıma ihtiyacım var. Türkiye'de ürünlerinde nanoteknolojiyi kullanan firmalar hangileridir? Bilgilerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.Şimdiden teşekkürler :))
Selamlar,
Hazırladığım proje için yardıma ihtiyacım var. Türkiye'de ürünlerinde nanoteknolojiyi kullanan firmalar hangileridir? Bilgilerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.
Şimdiden teşekkürler :))
0
boyle
(05.06.09)
olduğunu nereden çıkardın?
0
turkish tekila
(05.06.09)
Boya ve tekstil firmaları var diye biliyorum
0
ilkdefa
(05.06.09)
valla şahsi bi bilgim yok ama altınyıldız her yere reklam vermiş nano teknolojili kumaş diye... o geldi aklıma
0
whoosie
(05.06.09)
bu olabilir mi ?

www.nnt.com.tr
0
boikot
(05.06.09)
dyo nano boyada bilkent nano teknolojide yapılmış idi
0
sarper361
(05.06.09)
askeriye bi 10 sene içinde ciddi uğraşacak kendi işlemcilerini çiplerini üretmek için. çünkü askeri şeyler üretmek için şerrefsiz amarika çip entegre falan vermiyor satmıyor.
0
berhan
(05.06.09)
yakupoğlu tekstil kullanıyor bildiğim kadarıyla.
edit: kullanmıyormuş
0
zubundy
(05.06.09)
bildiğim kadarıyla odtü kendi ccd sini üretmeye çalışıyor. bu işi bir şirket bünyesine yapıyor olabilirler. incelemek lazım
0
makineci
(05.06.09)
(3)

Supply Chain Case (Tedarik Zinciri Vakasi)

maximus decimus meridius
Elimizde fabrikasi Bursa'da olan hayali bir bisiklet firmasi var. Bu firma ile ilgili bildigimiz tek sey diger 2 deposunun Ankara ve Istanbul'da oldugu. Karsimizda firmanin sahibi ve ayni zamanda dersin hocasi var. Kendisine oyle sorular sorup oyle cevaplar alacagiz ki sirketle ilgili bir takim cozu
Elimizde fabrikasi Bursa'da olan hayali bir bisiklet firmasi var. Bu firma ile ilgili bildigimiz tek sey diger 2 deposunun Ankara ve Istanbul'da oldugu. Karsimizda firmanin sahibi ve ayni zamanda dersin hocasi var. Kendisine oyle sorular sorup oyle cevaplar alacagiz ki sirketle ilgili bir takim cozumler bulacak, endustri muhendisligi ve tedarik zinciri ile alakali yorumlar, cikarimlar yapacagiz. Ne kadar yaratici ve ise yarar soru sorarsak vize notumuz o kadar yuksek olacak. Hocanin verdigi cevaplardan yola cikarak da buldugumuz cozum final notumuzu etkileyecek. Kafamda stok hacmi, uretim kapasitesi ve lojistik ile ilgili bir takim sorular olusturdum, bunlar disinda veya bunlara yakin ne tarz yaratici sorular sorabilirim sirket ile ilgili? Ise yarar bir veri elde etmek icin nasil sorular sorulabilir? Simdiden tesekkurler :)
0
maximus decimus meridius
(05.06.09)
Lojistiğin pazarlama ile olan ilişkisini unutmayın. Hedef müşterileri, bu müşterilerin lokasyonları ve firmanın genel ulaştırma politikaları, müşterilerinin beklentileri (mesela stokta olmayan bir ürünü ne kadar beklemeye tahammül edecekleri, bu ürün için zihinlerindeki ortalama fiyat marjı, sizin lojistik maliyetlerin bu fiyat algılaması ile olan ilişkileri vb. gibi), customization beklentileri vb.

Outsourcing ile ilgili sorular sorabilirsiniz ayrıca.
0
sui
(05.06.09)
Üretim: Fabrika kapasitesi, yıllık geçmişe vakıf üretimler, üretim takt zamanı, depo kapasiteleri, tedarikçilerin lokasyonları ve hangi tedarikçiden ne büyüklükte satın almalar yapıldığı, tedarikçiler ile yapılan kontratlar

Depolama: Depo kapasiteleri, depolar-fabrika, depolar-distributor arası mesafeler, ulaştırma süreleri, IT entegrasyonu...

edit:lojistik maliyetlerini uzaklık cinsinden düşündüm bu arada. uzaklık=maliyet gibisinden.

Lojistik(tedarikçiden): tedarikçi-fabrika arası uzaklıklar, ulaştırma zamanları, ulaştırma yolları, sipariş edildikten sonra ham maddenin fabrikaya ulaşma süresi.

Dağıtım kanalları: satış ağının yapısına bağlı olarak eğer distributorler ile çalışılıyorsa distributor lokasyonları, distributorler ile yapılmış anlaşmalar, yıllık hedefler, depolar-distributorler arası uzaklıklar, ulaştırma zamanları, distributor-retail arası mesafeler....

Satış: Demand planning için satıştan gelecek datalar (geçmişe vakıf/aylık/haftalık vs.)


özetle, supply chain için, teker teker, tedarikçi, üretim, depolama, satış kanalları olmak üzere 4 konunun detaylı incelenmesi gerekiyor.

tüm bunların üzerine ne bileyim işte şirket içi ERP var mı? senkronize bir şekilde sipariş alma, sipariş verme gibi süreçler yönetilebiliyor mu?

pazarlama, müşteri istekleri, ürün yönetimi gibi konular biraz irrelevant kalıyor o yüzden değinmedim, yoksa ona da değinirim.

şöyle bir chain varsaydım: tedarikçiler>>üretim>>lojistik to depolar>>depolama>>lojistik to distributorler>>distributorler>>retail>>consumer
0
arigold
(05.06.09)
depolardaki service fill rate'ler(başlığı ingilizce yazmışsınız terimleri ingilizce yazıyorum o yüzden) önemlidir, bununla ilgili bir konu da safety stock düzeyidir. yani siz de bilirsiniz, düşük service fill rate + yüksek stok bir yerde sorun olduğunu gösterir, mesela; talep okumada, forecast yapmada ya da zamanında ürün göndermede. bu sorular size spesifik bilgiler sağlar ve sorun varsa kolayca çözüm üretebilirsiniz.
0
jagielski
(05.06.09)
(4)

lateks veya benzeri malzeme nerden bulunur?

squatterbloat
efenim şimdi ben acaip gaza geldim bi projem var ve bunun için kendime oyuncak adamlar troller cüceler falan yapmak istiyorum. bu oyuncakların da gerçekçi gözükmesi için deri benzeri sentetik bi materyal olarak aklıma lateks (latex) kullanmak geldi. pekii ;1) kalıp silikonunun içine akıtılabilen lat
efenim şimdi ben acaip gaza geldim bi projem var ve bunun için kendime oyuncak adamlar troller cüceler falan yapmak istiyorum. bu oyuncakların da gerçekçi gözükmesi için deri benzeri sentetik bi materyal olarak aklıma lateks (latex) kullanmak geldi.

pekii ;

1) kalıp silikonunun içine akıtılabilen lateks veya benzeri malzemeyi nereden bulabilirim, türkiyede bulunur mu ithal mi edilir?

2)Pahalı mıdır?

3)muhakkak ki çeşitleri vardır, nelerdir? (esneklik önemli)

kimya mühendisi veya nebiliyim bilen eden varsa ilgilense çok makbule geçer.
0
squatterbloat
(05.06.09)
heykel öğrencilerine bir sormak lazım benzer malzeme için.
0
dumur
(05.06.09)
ayakkabı tamircileri ve üreticileri dolgu malzemesi olarak kullanıyor.makyaj için satılanını alma zira çok pahalı...
ayakkabı tamircisi, ayakkabı üreten yapan eden bir kişi, ayakkabı sarf malzemesi satan bir yer bul. çok ucuz bir şey olduğundan, tamirci vs. bir pet şişeye doldurur verirler. öyle olmasa bile malzemeciden parasını verip alabilirsin.süt görünümündedir. kaucuk benzeri bir ağaçtan elde edilir bildiğim kadarıyla, kimyasal mamül değildir.
0
ukde
(05.06.09)
rustyspooon.deviantart.com adresindeki modeller hande şekerciler'e ait. bilgi almak istersen yardımcı olabilirim.
0
audionaut
(05.06.09)
ben buraya bi soru ekleyeyim mi ya, şimdi hep gavuristan menşeili ortamlardan latexle ilgili bişeyler okuduğum ettiğim için tam bilemiyorum olayını, praktikere gidip sorduğumda "yapıştırıcı var lateks?" dedikleri şey maske figür vs yapımında kullanılabilecek olan lateks mi? hani bak öyleyse squatterbloat'un sorusunu da cevaplamış oluyoruz, "praktikerde var" şeklinde, ondan diyorum yani.
0
myriamonde
(07.07.09)
(2)

pc açılış sorunu

daglien
Bilgisayarı açma tuşuna basıyorum, daha önceden oluşturmuş olduğum oturum açma ekranı geliyor, administrator hesabıyla(her zamanki gibi) açıyorum oturumumu. Ama siyah bir ekran ve sadece mouse gözüküyor. Yapacağım işlemleri görev yöneticisi vasıtasıyla yapabiliyorum. Bu sorunu nasıl halledebilirim?.
Bilgisayarı açma tuşuna basıyorum, daha önceden oluşturmuş olduğum oturum açma ekranı geliyor, administrator hesabıyla(her zamanki gibi) açıyorum oturumumu. Ama siyah bir ekran ve sadece mouse gözüküyor. Yapacağım işlemleri görev yöneticisi vasıtasıyla yapabiliyorum. Bu sorunu nasıl halledebilirim?.

İşletim sistemi: vista business
0
daglien
(05.06.09)
görev yöneticisindeki dosya bölümündeki run(çalıştır)a explorer.exe yazarsanız düzelir mi acep?
0
cro magnon
(05.06.09)
sanırım trojen yemişsiniz, cro magnon'un dediğini yaptıktan sonra antivirüsle bir tarama ve mümkünse sistem geri yükleme deneyin. ha bi de combofix kullanın diyim de tam olsun.
0
abtash
(05.06.09)
(1)

.rmvb uzantısını bs playerla açmak?

oldtimer
için ne yapmak gerekiyor?
için ne yapmak gerekiyor?
0
oldtimer
(05.06.09)
(2)

Bu anakartı nasıl bilirsiniz ?

sarere
http://www.exa.com.tr/biostar/anakartlar/biostar_a760g-328-7697.htmlbu anakartın siparişini verdim, nasıl bir anakarttır?
www.exa.com.tr

bu anakartın siparişini verdim, nasıl bir anakarttır?
0
sarere
(05.06.09)
özellikleri gayet iyi gördüğüm kadarıyla. yeter de artar.
0
cro magnon
(05.06.09)
780g tavsiye ederim. onlarda ati 3200 ve hdmi çıkış var.

www.exa.com.tr
0
blackdog
(05.06.09)
(15)

Klavyeme Ne Oldu "D" Harfine Basınca "S" de Çıkıyor

Karluk
Bu yazıyı ve başlığı yazarken d harflerinin yanında çıkan s leri silmek için ayrıca bir çaba harcadığımı bilin. Klavye saçmalamaya başladı, muhtemelen fiziki bir sorun, şöyle asd harflerini çıkarıp temizledim ama durum aynı. şimdi sleri silmeden bir metin yazacağım ki sıkıntımı anlayın, galiba değiş
Bu yazıyı ve başlığı yazarken d harflerinin yanında çıkan s leri silmek için ayrıca bir çaba harcadığımı bilin. Klavye saçmalamaya başladı, muhtemelen fiziki bir sorun, şöyle asd harflerini çıkarıp temizledim ama durum aynı. şimdi sleri silmeden bir metin yazacağım ki sıkıntımı anlayın, galiba değiştireğim klavyeyi, tabi bir çözümü yoksa?

örnek:
merhaba ekşi sduyurunun tatlı takipçileri. sdurumumu yukarıdsa sda anlattım, sd harfine basınca bir sde s harfi çıkıyor iyi mi? sdeğil tabii ki...
0
Karluk
(05.06.09)
klavyenizi ters çevirip biraz tokatlarsanız kendine gelebilir.. iki tuşun arasına bir kırıntı falan girmişse birbirlerine baskı yapıyor olabilirler.

düzeltme: pardon temizlemişsiniz zaten.. görmemiştim, dikkate almayın bu cevabımı :)
0
vita vinum est
(05.06.09)
klavyeye birşey döktünüz mü? bir şekilde nemlenmiş, kısa süreli bozulmuş olabilir. sabaha düzelebilir belki.
0
cro magnon
(05.06.09)
Bişey sdökmedsim ya aynen anlattığım gibi sdursduk yersde olsdu, olmazsa yarın söker bütün harfleri temizlerim ama işte sanırım sdaha sda içersde bir sorun var bu sefer kapağı sda açmam gerekebilir umarım gerek kalmaz.
0
🌸Karluk
(05.06.09)
:-)) alemsiniz hoochie woman ama ya nasıl bir şansınız var sizin? inanın daha 1 dakika öncesine kadar sorun devam ederken sorun geldiği gibi yokoldu. Yani ben bir başka yere yazı giriyordum, yazılarım s li çıkıp dururken ben o s'leri silmeye uğraşırken bi baktım sonra d yine düzeldi.

gizem avcısını mı çağırsak ne yapsak a aaa
şimdi eşim dostum şoktayım hiç kimse bilmiyor
0
🌸Karluk
(05.06.09)
bir şey dökmek veya nem ile alakası olmayan bir durum.
Benim bilgisayarımda yapıyordu bir ara...nedenini bilmiyorum.
Reseti yediğinde kendine geliyor. Telaş yapılmamalı.
0
suda balik
(05.06.09)
ben klavyeme su döktükten sonra benzer bir sorun yaşamıştım. sorun tuşta değil klavyenin anakart ile bağlantısındaydı.
naptın dersen, klavyeyi değiştirdim.
0
burfak
(05.06.09)
bende de laptopta oldu bu, temizledim falan düzelmedi. boşverdim gitti.
0
passion rules the game
(05.06.09)
gene başlıyoruz.... yine bir yazı yazarken d harfleri bozulmaya başlasdı. ya hu en iyisi bu gece böyle idsare esdip sabah kalkınca bi tüm tuşları söküp bi güzel temizlemek gerekirse klavyeyi sökmek.

hoochie sana yazıyorum:
dsandsanakan savaşı çok önemlisdir
sdonmuş sdurmuş sdonut yemiş
sdara bin dsara iran hükümdarıydsı
0
🌸Karluk
(05.06.09)
neyse canım hiç değilse rastgele bu sorunu veriyor. cümlenizdeki tüm d'lerde değil gibi görünüyor son mesajınıza göre. kısfmet.
0
ceres
(05.06.09)
Siz yine şanslısınız , ben de d ler s , e ler r , t ler hiç basmıyor kopyala yapıştır yapıyorum. Ara ara çzöüm bulabiliyorum. Pc yi kapatıp klavyeyi sağlam dövüp , kablosunu çıkarıp taktıktan sonra oluyor. Ama ne zaman kardeşim başına otursa eski haline geri dönüyor. Sanırım yeni klavye şart size de.
0
lngrad
(05.06.09)
hoochie çok teşekkür edserim sdesteğiniz için :-)))

bu aradsa anasını avradsını sattığımının sdümbük klavyesi bütün bilgisayar işlerimi aksattı, chat bile yapamıyorum sdoğru sdüzgün of lan hayır arkadsaş sd harfini sde meğer ne çok kullanıyormuşuz sdiy mi?
0
🌸Karluk
(05.06.09)
sdurum nedsir karluk?
0
cro magnon
(07.06.09)
:-) Sorun klavyemin artık isyan etmesi ve devamlı olarak saçmalaması, dün gece çet bile yapamadım.

Bugün keza öyle. Ayrıca siteye yazı bile ekleyemiyorum çünkü bozuk yani olmuyor.

Bu aradsa aradsa bi gelip gisdiyor klavye, bakın yazıya dsüzgün başladsım şmsdi saçmaladsı. 3 tuşu sda bozulmuş o sda gidsip geliyor, ona basınca 2 çıkıyor sdursduk yersde.

Klavyedse isyan var, hayır açacağım içini görecek gününü... bugün kedsişle uğraştım yoksa gösterecdektim gününü.

Önce içini açıcam sonra olmazsa yeni klavye alacağum.

"Asdını yazsdım sduvarlara
dsuvarlar söylesin seni bana
dsuvar suratlı karıcığım
çok özletme kensdini bana"

bozuk sd ile yazıyorum ki hoochie eğlensin :-))
0
🌸Karluk
(07.06.09)
Hiç bir halt anlamadım bugün de hiçbir şey olmamış gibi düzgün çalışıyor. Şaka yaptı herhalde bana ve "kıymetimi bil benim" dedi kendi hal diliyle :-P
0
🌸Karluk
(08.06.09)
Usandım gelgitlerden, yenisini aldım bi şekilde. Eskisi duruyor yine. Onla uzay mekikçiliği oynuycam o kontrol paneli olacak, ciuv...

Ek: Biraz pahalı gibi çünkü istesem daha ucuza da alırdım. Yine de uygun bir fiyat. 15 liraya A4 marka bir klavye aldım. Usb girişli, eski tip giriş de vardı tercih etmedim niyeyse?

Bu arada dikkatsizlik sonucu kısa klavye almışım yani ok tuşları numpad'le dipdibe falan.
0
🌸Karluk
(11.06.09)
(16)

bilgisayar virüsü

soujiro
3. kez yazmaktayım. kimse derdime derman olamadı. öncelikle virüsü tanıtayım;bilgisayarımdaki virüs görev yöneticisini kilitliyor, bilgisayarı yavaşlatıyor. flash disklerle geçiyor ve enfekte ettiği mekanlarda new folder diye programlar kuruyor.şimdi gelelim denediğim çözümlere;avira kurdum. tarattı
3. kez yazmaktayım. kimse derdime derman olamadı. öncelikle virüsü tanıtayım;

bilgisayarımdaki virüs görev yöneticisini kilitliyor, bilgisayarı yavaşlatıyor. flash disklerle geçiyor ve enfekte ettiği mekanlarda new folder diye programlar kuruyor.

şimdi gelelim denediğim çözümlere;

avira kurdum. tarattım bilgisayarı. updateler tamam. fayda etmedi

combofix kurdum. tarattırdım. bilgisayar mavi ekran verdi. sözlükten birisi güvenli modda combofix ile arattır dedi. güvenli modu açmaya çalıştımi ama güvenli mod açılmıyor.

en sonunda format attım.

yine olmadı.

bu olayları hem dizüstümde hem de masaüstümde tekrarladığımı belirteyim.

lütfen. ama lütfen artık birileri bir çözüm bulsun hadiseye. işini bilen gelsin. geçen sefer artistik yaptılar "birader yüz kere dedik combofix kur diye, sıkıldık combofix demekten". olmadı arkadaşlar olmuyor. bir çözüm lütfen artık

şimdiden teşekkürler
0
soujiro
(04.06.09)
avast!'ı denedin mi? ya da virüsün ismini öğren bir şekilde, sonra google'dan o ismi arat, belki o virüse özel bir yazılım vardır.
0
akkam karakaz
(04.06.09)
anti-spyware olarak sunlari dene:
spyware doctor
Malwarebytes' Anti-Malware
spybot search&destroy
super antispyware

anti-virus olarak da kaspersky dene bir de.

virusun ismi ne olarak cikiyor?

yine olmuyorsa format atarsin.
edit: pardon atmissin hmm...
0
ermanen
(04.06.09)
denedim. arattım bir kaç kere. insanlarda pek haberdar değil bu olaydan. ravmon vs.. genellikle mon ile biten vürsler söylüyorlar. hepsi için çözümler indirdim. hiç biri fayda etmedi.
0
🌸soujiro
(04.06.09)
o zaman tek çare format...
0
akkam karakaz
(04.06.09)
attım olmuyor. geri geliyor
0
🌸soujiro
(04.06.09)
geri gelmesinin sebebi, formattan sonra takılan flash bellek gibi harici aygıtlarda hala virüsün mevcut olması olabilir.

online virüs taraması yapmayı dene.
0
nickim onbes harf
(05.06.09)
flashdiskleri takmadım. format atıldıktan hemen sonra ctrl+alt+del'e bastım. görev yöneticisi yine açılmadı.
0
🌸soujiro
(05.06.09)
diğer partitionlara geçmiştir gelir tabi. tek çare yedekleri alıp tüm partitionlara format atmak, virüs gidecektir. yine olmazsa donanımsal problemdir zaten. ama yedekleri alıp format attığınızda, yedekleri geri yüklerken yine gelir o virüs. ben zamanında 15 gb film, 10 gb da müzik feda etmiştim, göze alıyorsanız basın formatı.

edit: antivirüs olarak nod32 4ever.
0
sarere
(05.06.09)
abi bana eskiden dadanmi$ virusu animsatti yazdiklarin. ozellikle flashdisklerden bula$iyorsa, klasor seceneklerin acilmiyorsa ve saga sola bo$ klasorler kuruyorsa aynisi diyebilirim.
smitfraudfix diye basit bir program ile temizlemi$tim.
0
karaktersiz
(05.06.09)
flash diskin içindeki autorun.inf i silin, bilmediğiniz programları çalıştırmayın (flashdisk içinde)
0
elephants in my head
(05.06.09)
dracula diye bir program var.. belki çözüm olabilir. bu virüs activexdebugger.32 olabilir. yazdıkların bende de vardı. kesin çözüm oldu. bi dene belki faydasını görürsün.
0
beni boyle sev seveceksen
(05.06.09)
usb disk security kurulu temiz bir makinede flashdiskleri temizleyin. bu program flashdisk takıldığı anda autorun'u engelliyor ve içindeki olası zararlı dosyaları gösteriyor. hatta hdd'ler için de kullanılabilir.

virüs içinse tam bir çözüm için virüsün adını sanını bir şekilde öğrenmeniz lazım, dediğim gibi. sağlam bir virüs programı temizleyemese de adını verecektir. sonra google.

not: bu arada hard format attınız değil mi? quick formatta geri gelir.
0
akkam karakaz
(05.06.09)
format attım ama düzelmedi demişsiniz. sorun virüs kaynaklı ise formattan sonra düzelmemesi gibi bir ihtimal yok. ama eğer partition(C,D)lardan yalnızca birine format attıysanız virüs diğer partitionda da barınmakta demektir.

sorunun donanımsal olma ihtimali düşüktür diye tahmin ediyorum. sonuçta bilgisayar açılıyor ama görev yöneticisine giremiyorsunuz. o yüzden önerim bütün disklere komple format atın.
0
cro magnon
(05.06.09)
format attığınızda düzelmemesinin sebebi tüm flashdisk, telefon, mp3 çalar ve ağdaki bilgisayarların aynı anda etkilenmiş olması. önünüzde iki seçenek var,

1. Windows Live CD kurup bir antivirüs yazılımı ile önce diskleri sonra flash bellek, telefon, mp3 vs hepsini tek tek temizlemeniz. sonra hepsine teker teker format atmanız (pc dahil)

2. PC'nize hiçbir disk takılı değilken format atın. Tüm güncelleştirmeleri ve antivirüs yazılımlarını kurduktan sonra "Denetim Masası > Varsayılan Programlar > Otomatik Kullan Ayarlarını Değiştir > (En Üstte) Tüm medya ve aygıtlar için otomatik kullanı etkinleştir" deki tiki kaldırın. Bu sayede flashdisk vb. usb cihazlardan gelecek olan autorun.inf virüsü yemeyeceksiniz. Artık gönül rahatlığıyla hepsini tek tek takıp formatlayabilirsiniz. Ardından dizüstü bilgisayarınıza da aynı işlemi yapmanız gerekir, format + üstteki ayarı yani.

Tavsiyem ikinci çözüm.
0
cevaps
(05.06.09)
Hiç kastırmayın Linux tabanlı bir işletim sistemi kullanın. :)Yohusam virüslerden kurtuluş yok.

Tercihen Ubuntu kullanın derim. Türkçe olsun derseniz PArdus indiriverin.
0
eloy86
(05.06.09)
bence soyle de olabilir
(05.06.09)
(5)

Feysbuk

ultrAs
2 günden beri feysbukta hiç bir işey açılmıyor.Ne bir arkadaşımın fotolarını görüyorum ne de aradığım bir kişiyi ? Neyden kaynaklanıyo acep bu .
2 günden beri feysbukta hiç bir işey açılmıyor.Ne bir arkadaşımın fotolarını görüyorum ne de aradığım bir kişiyi ? Neyden kaynaklanıyo acep bu .
0
ultrAs
(04.06.09)
2 günden beri mi?

222 günden beridir öyle facebook..
sorun herkeste..
0
fuck milk get beer2
(04.06.09)
ayrıca son 10-15 gündür türkiye genelinde bir adsl sorunu var..
ancak adsl sorunu yokken de facebook kağni gibi idi..
0
fuck milk get beer2
(04.06.09)
yoo bende hiç bi sorun yok türk.net kullanıyorum belki de ondandır.
0
rentts1
(04.06.09)
burda herşey normal sadece biraz geç açılıyor.
0
buffy de vampir sayilir
(05.06.09)
feysbuk zaten oldu olalı yavaş değil mi? hiçbirşey açılmıyor değil ama bariz bir yavaşlık var. ayrıca download hızı antalya 105 kb/sn, selamlar, sevgiler...
0
sarere
(05.06.09)
(9)

ubuntu'da çalışmayan ati ekran kartı sorunu.

buzkran
ati marka ekran kartımı ubuntu yüklü makinaya tanıtamadım. aksilik son yüklediğim driverden sonra login ekranını göremez oldum. orda bir yerde takılıyor makina.son driver'ı nasıl etkisiz hale getiririm?yanlış hatırlamıyorsam "navy" gibi bir programla driver kurdurtma yolundayım, bu gittiğim yol doğr
ati marka ekran kartımı ubuntu yüklü makinaya tanıtamadım. aksilik son yüklediğim driverden sonra login ekranını göremez oldum. orda bir yerde takılıyor makina.
son driver'ı nasıl etkisiz hale getiririm?
yanlış hatırlamıyorsam "navy" gibi bir programla driver kurdurtma yolundayım, bu gittiğim yol doğrumudur? yoksa hemen hak yoluna mı döneyim? bektaşi mi olayım?


not: bu arada bu duyuru nezdinde, başlıktaki küçük bir türkçe imla hatasını çaylaklıkla cezalandıran sözlük yönetimini kınamak istiyorum ve yareppim kimsecikleri çaylak olmak durumunda bırakmasın, amin.
0
buzkran
(04.06.09)
ubuntu kullanmadığım için tam paket referansı veremeyeceğim ama,

ctrl + alt + backspace

ile x den çıkabilirsin, bash a düşersin, bash a w3m, lynx kurup kullanarak ubuntu nun wikisine girebilir oradan ati için varolan bi walkthrough varsa onu takip ederek driver ını kurabilirsin. ya da forumları yoklarsın falan. hoş bunu yazabildiğine göre elinin altında bilgisayar var, o yüzden dediklerimin pek faydası olmayacak sanırım.

öyle.
0
elephants in my head
(04.06.09)
makinada xp de yüklü aynı zamanda. şimdi xp'deyim. ubuntu'yu taşdevri vga'sı modunda çalıştıramıyor muyum?
hani windows'ta 16 bit renkde açardık eskiden de düzeltirdik sorunu.
0
🌸buzkran
(04.06.09)
uzun uzun aradim, ubuntu ile ati'yi ancak envy ile driver kurarak baristirabildim.
0
lightblue
(04.06.09)
open source driverları denedin mi? muhtemelen tek bir paket halinde hazır bekliyorlardır depolarda.

son benchmarklarda open source driverlar daha bile iyiydi gibi birşeyler kalmış aklımda (linux üzerinde), ki windows xp de var bilgisayarında, oyun oynamak için muhtemelen xp kullanıyorsundur, farkı(varsa bile) hissetmezsin linux üzerinde.
0
elephants in my head
(04.06.09)
0
elephants in my head
(04.06.09)
hatta bir tane daha:
help.ubuntu.com
0
elephants in my head
(04.06.09)
elephantscığım çok çok sağolasın. (:
ubuntuyu açabilirsem bu gösterdiğin yolda emin adımlarla ilerliycem.
o zamana kadar bash üzerinde çırpınayım biraz daha.
"ulan istanbul, sen mi büyüksün ben mi?"
0
🌸buzkran
(04.06.09)
bash ekranında

sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

yazıp tekrar başlatsana bilgisayarı. açılması lazım.
0
ency
(05.06.09)
sorun yine çözülmedi. aslında bash ekranına düşmeyi bir türlü başaramadım. :(
repair modda da generic modda da açıp bash ekranı için ctrl+alt+backspace denedim ama yine gidip login ekranını getirmeye çalıştı ve grafik driverlerim bozuk olduğu için makina ekrandaki anlamsız bir resim eşliğinde dona kaldı.
şu wubi'yi kaldırıp yeniden kurucaz artık.
0
🌸buzkran
(05.06.09)
(6)

Volfied?

layer26
Daha önce Xp'de çalıştırmıştım bu oyunu formattan sonra çalışmadı vistada denedim o da çalıştırmadı beklenen şekilde.dosbox indirdim pek anlamadım nasıl çalıştırabiliz??http://www.abandonia.com/en/games/811
Daha önce Xp'de çalıştırmıştım bu oyunu formattan sonra çalışmadı vistada denedim o da çalıştırmadı beklenen şekilde.dosbox indirdim pek anlamadım nasıl çalıştırabiliz??

www.abandonia.com
0
layer26
(04.06.09)
Daha önceden uyumluluk modunda çalıştırıyo olabilirsiniz. exe ye sağ tıklayıp properties den compability yi seçin ve oyunu win 95 de veya 98/me de çalıştırmayı deneyin...
0
selimse
(04.06.09)
ilintili olarak, bu tarz eski msdos programlarını çalıştırabilmek için ne gerekiyor?

ben lotus 3 oynamak istiyorum deli gibi mesela. 8bit mi olması gerekiyor bilgisayarın? yavaşlatıcı emulatör mü lazım?
0
andy kaufman 2
(04.06.09)
Yok bütün uyumluluk modlarını denedim çalışmadı.
0
🌸layer26
(04.06.09)
verdiğiniz linkten indirdim ve sorunsuz çalıştı bende. xp home edition kullanıyorum belki bir işinize yarar bu bilgi...
0
sen git ben geliyorum
(04.06.09)
dosbox ile tek yapmanız gereken, oyunu çalışturan exe/com dosyayı sürükleyip dosbox'u çalıştıran dosyanın üstüne bırakmak.
0
akkam karakaz
(04.06.09)
bende de önceden çalışıyordu formattan önce şimdi çalışmıyo nedense.

bi daha dosbox deneyeyim.

edit:tamam dosbox ile çalıştı bi şekilde teşekkürler.
0
🌸layer26
(04.06.09)
(5)

avi'den dvd'ye?

huor elensar
sevgili insanlar, ben çeşitli sitelerden avi dosyası niteliğinde filmler, diziler neyin indiriyorum ama bunları dvd player'da izlemek istiyorum. muhtemelen, bu dosyaları direk dvd'ye yazarak bunu gerçekleştirmem mümkün değil. o halde hangi programla, nasıl dvd player'da izleyecek formata çevirebilir
sevgili insanlar, ben çeşitli sitelerden avi dosyası niteliğinde filmler, diziler neyin indiriyorum ama bunları dvd player'da izlemek istiyorum. muhtemelen, bu dosyaları direk dvd'ye yazarak bunu gerçekleştirmem mümkün değil. o halde hangi programla, nasıl dvd player'da izleyecek formata çevirebilirim?
0
huor elensar
(04.06.09)
bu dosyaları direk dvd'ye yazarak bunu gerçekleştirmem mümkün değil.

hayır mumkun :)
0
rurouni
(04.06.09)
Cucusoft AVI CONVERTER
0
andy kaufman 2
(04.06.09)
Convert X to Dvd (program adı bu)

edit: bununla altyazı da ekleyebiliyorsun.
0
akkam karakaz
(04.06.09)
gezginler.net sitesinden, video kategorisine göz atarsan, bu işe yarayan birçok program görebilirsin. ben birini örnek verebilirdim ama sen açıklamaları incele, hangisi en çok işine gelirse onu kurarsın.
0
drink the stars
(04.06.09)
peki arkadaşlar, teşekkürler hepinize. avi olarak dvd'ye yazınca oluyormuş gerçekten de ama dvd player kaynaklı birşey de olabilir. o yüzden başka nedenle çevrim yapmak isteyenler için de sergilensin bu topic X)
0
🌸huor elensar
(04.06.09)
(1)

Ses Sistemi Tavsiyesi

soufigay
Merhaba Arkadaşlar;Seneye Gökçeadadaki ev arkadaşımla birlikte evi inletecek Logitech Z-5500'e denk ama o kadar pahalı olmayan bir ses sistemi istiyoruz. Gökçeadada seneye kışın yapacak hiçbirşey olmadığından kendimizi müziğe vermek istiyoruz. Tuttuğumuz ev şehir dışında tepede bir yerde, istediğimi
Merhaba Arkadaşlar;

Seneye Gökçeadadaki ev arkadaşımla birlikte evi inletecek Logitech Z-5500'e denk ama o kadar pahalı olmayan bir ses sistemi istiyoruz. Gökçeadada seneye kışın yapacak hiçbirşey olmadığından kendimizi müziğe vermek istiyoruz. Tuttuğumuz ev şehir dışında tepede bir yerde, istediğimiz kadar ses yapabiliriz. Hatta evde parti vermeyi falan düşünüyoruz ne önerirsiniz?

Teşekkürler şimdiden
0
soufigay
(04.06.09)
z5500ün sesini istiyosanız z5500 alcaksanız

ama yok ucuz olsun diyosanız g500

ikisi birden olmaz
0
cnonefb
(04.06.09)
(2)

FM 2009

madrigal
ne yaptım ne ettim olmadı bir türlü yükleyemedim şu oyunu arkadaş cd var elimde(orcinal değil) nasıl yüklerim bilen arkadaşlar bi yardım lütfen.teşekkürler.not: sierra ve uniloc çıkıyor daemon tools çıkmıyor.
ne yaptım ne ettim olmadı bir türlü yükleyemedim şu oyunu arkadaş cd var elimde(orcinal değil) nasıl yüklerim bilen arkadaşlar bi yardım lütfen.

teşekkürler.

not: sierra ve uniloc çıkıyor daemon tools çıkmıyor.
0
madrigal
(04.06.09)
büyük ihtimalle elindeki cd imajı alınmış bir data barındırıyor yani iso dosyası. daemon tools adlı yazılımı bilgisayarına kurman gerekiyor. kurduktan sonra daemon tools yardımıyla iso halindeki dosyayı açıp normal kurulum yapar gibi ilerleyeceksin. bu kadar basit.
0
akustik cinayet
(04.06.09)
iso uzantılı ise daemon tools'a gerek yok, winrar yüklüyse onunla da açabilirsin.Cd içinde ki dosyaların veya dosyanın ismini söylersen belki daha faydalı olabiliriz.
0
ocanal
(04.06.09)
(4)

messenger kurulum sorusu

efexor
herkese selam!- bilgisayarımda msn messengerın garip bi sürümü kurulu. her açışımda bi kur programı çalışıyor, çok uzun sürmüyor ama ben bundan kurtulmak istiyorum- msn messenger program ekle/kaldır'da hiç bi şekilde görünmüyor- şu halde netten msn messenger yükleme programını indirip çalıştırdığımd
herkese selam!

- bilgisayarımda msn messengerın garip bi sürümü kurulu. her açışımda bi kur programı çalışıyor, çok uzun sürmüyor ama ben bundan kurtulmak istiyorum
- msn messenger program ekle/kaldır'da hiç bi şekilde görünmüyor
- şu halde netten msn messenger yükleme programını indirip çalıştırdığımda "abicim sende msn yüklü zaten" diyor, yüklemiyor.
- bende bunun üzerine c:'den messenger dosyasını bulup siliyor, msn kurulum programını çalıştırıyorum, "kurulu dedik ya lan uzatma işte" diyor.

şu halde normal bi şekilde msn kullanmam için ne yapmam gerek yardımcı olursanız sevinirim...
0
efexor
(04.06.09)
(bkz: revo uninstaller) ile sil. sonra düzgününü yükle.
0
akkam karakaz
(04.06.09)
revo dan sildim yine olmadı. kurulumu çalıştırıyorum yüklü bu program diyor.
0
🌸efexor
(04.06.09)
hmm normalde olması gerekirdi. aklıma bir tek registry'den msn kayıtlarını silmek geliyor. bir de öyle dene.
0
akkam karakaz
(04.06.09)
tnctr gibi modifiye os yapan web sitelerinde katılımsız kurulumlar var. bunlar işe yarayabilir.
0
onurude
(07.06.09)
(3)

kocaman video

drink the stars
bir video yaptık ki akıllara zarar: 16 dk 41 saniye ama 2.99 gb. mpg formatında. cd'ye bölmeden yazdırmamız lazım. kalitesini çok az düşürüp 700 mb'a kadar sıkıştıracak en iyi program hangisi acaba?
bir video yaptık ki akıllara zarar: 16 dk 41 saniye ama 2.99 gb. mpg formatında. cd'ye bölmeden yazdırmamız lazım. kalitesini çok az düşürüp 700 mb'a kadar sıkıştıracak en iyi program hangisi acaba?
0
drink the stars
(04.06.09)
tvc var ama işe yararmı ki?
0
madrigal
(04.06.09)
format factory. ayrıca o boyut akıllara zarar değil normal. mini dv kayıtlar 5dk sı 1gb dır ortalama.
0
rentts1
(04.06.09)
divx veya xvid olarak encode ederseniz kalitesi de bozulmaz, öküz gibi de sıkışır. 700 mb'a bir buçuk saat cam gibi film izliyoruz yahu.

total video converter yapar bu işi. ya da virtualdub.
0
kibritsuyu
(04.06.09)
(1)

SPSS Sorumu Değiştirdim

sharon and hope
Hazır girilmiş veriler var elimde. T Testi yapmam lazım fakat yapamıyorum, ama biliyorum ki bir iki tuşa basılarak 1 dakikadan daha az sürede döküman alacağız. sonra onları yorumlayacağım ben.Fakat o 1 dklık kısmı yapmama kim yardımcı olabilir acaba?SPSS bilen filan, bi yardımcı olsa?bu arada Sui'ye
Hazır girilmiş veriler var elimde. T Testi yapmam lazım fakat yapamıyorum, ama biliyorum ki bir iki tuşa basılarak 1 dakikadan daha az sürede döküman alacağız. sonra onları yorumlayacağım ben.

Fakat o 1 dklık kısmı yapmama kim yardımcı olabilir acaba?
SPSS bilen filan, bi yardımcı olsa?

bu arada Sui'ye teşekkürler diğer soruya verdiği cevap için.
0
sharon and hope
(04.06.09)
Basitçe şöyle söyleyeyim:

İki kolonun farkını test edecekseniz Paired samples t-test
Tek bir kolonda var olan iki farklı grubun (misal kadın-erkek) farkını test edecekseniz Independent samples t test

Analysis altında Compare Means başlığı altınadır bunlar.
0
sui
(04.06.09)
(3)

hangi oyunları oynayabilirim

october swimmer
elimde 2.26 ghz centrino duo işlemcili2 gb ram256 mb ati rodeon paylaşımsız ekran kartlıbir laptop var. hazır HDMI kablomu da almışken büyük ekranda böyle fallout, COD 4 tarzı oyunlar oynamak istiyorum ama hangilerini sistemim kaldırır bilmiyorumneler oynayabilirim
elimde 2.26 ghz centrino duo işlemcili
2 gb ram
256 mb ati rodeon paylaşımsız ekran kartlı
bir laptop var.

hazır HDMI kablomu da almışken büyük ekranda böyle fallout, COD 4 tarzı oyunlar oynamak istiyorum ama hangilerini sistemim kaldırır bilmiyorum

neler oynayabilirim
0
october swimmer
(04.06.09)
arigold
(04.06.09)
ati radeon ama hangi model? geforce 7400 ile cod4 u laptopta cok rahat oynamistim ben. senin ekran kartinin da son 3 rakami 400 ve uzeri ise cod4 oynayabilirsin
0
ergecsenturk
(04.06.09)
ATI Mobility Radeon HD X3450

diye geçiyor da anlamadım ben olayını
tüm yaptırdığım testler intel switchable graphics olarak algılıyor
0
🌸october swimmer
(04.06.09)
(1)

Office Word'de Dipnot Sorunu

tannhauser
Uzunca açıklamam gerekiyor ama sadece olup olmayacağını soruyorum. Eğer olabiliyorsa kendim karıştırır hallederim.Şimdi bir çeviri hazırlıyoruz. Akademik bir çalışma. Çevirdiğimiz metnin dipnotları var ve haliyle onları da çeviriyoruz. Diğer yandan bizim de dipnotlarımız, açıklamalarımız var. İstiyo
Uzunca açıklamam gerekiyor ama sadece olup olmayacağını soruyorum. Eğer olabiliyorsa kendim karıştırır hallederim.

Şimdi bir çeviri hazırlıyoruz. Akademik bir çalışma. Çevirdiğimiz metnin dipnotları var ve haliyle onları da çeviriyoruz. Diğer yandan bizim de dipnotlarımız, açıklamalarımız var. İstiyoruz ki bizim dipnotlarımızla yazarın dipnotları karışmasın. Şöyle bir şekil düşündük:

metin başı---------------------------------------------
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
---------------------------------------------metin sonu

_________dipnot çizgisi__________________

dipnot-------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

_______________bizim dipnotun çizgisi__________________

bizim dipnot-------------------------------------------
-------------------------------------------------------

word'de bu şekilde bir sayfada numaraları birbirinden farklı olmak üzere, iki ayrı dipnot bölümü oluşturabilir miyim?

cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

not: yayıncı bizim yazdığımız metin üzerinden basım yapacak. yani quark vs kullanma şansımız yok. office word kullanılacak. yayıncıya metnin pdf'si gidecek.
0
tannhauser
(04.06.09)
Bu belki işinize yarar:

en.allexperts.com
0
sui
(04.06.09)
(3)

microsoft office word 2007 - türkçe

bordeaux
satır sonlarında kelime sığmayınca kesme işareti koyup sığmayan kısmı alt satıra alıyor ama ben sığmayan kelimenin tamamını alt satıra geçirmesini istiyorum. nereye başvurmam lazım?edir: @andy kaufman 2: evet ya kesme değil tire. pardon kavram karışıklığından ötürü. ama önemli değil, sonuçta tire k
satır sonlarında kelime sığmayınca kesme işareti koyup sığmayan kısmı alt satıra alıyor ama ben sığmayan kelimenin tamamını alt satıra geçirmesini istiyorum. nereye başvurmam lazım?

edir: @andy kaufman 2: evet ya kesme değil tire. pardon kavram karışıklığından ötürü. ama önemli değil, sonuçta tire koyuyor ben koymasını istemiyorum, sığmayan kelimeyi komple aşağı satıra geçirsin istiyorum. eski wordüm öle yapıyordu.
0
bordeaux
(04.06.09)
kesme değildir o, "tire"dir.

kesme işareti ' şu işaret. ve satır sonunda bulunan ve kesme işareti içeren bir kelimenin işaretten sonraki kısmını aşağı atması gramer kurallarına uygun.
0
andy kaufman 2
(04.06.09)
kelimenin soluna geip(oha o ne lan! yani imleci kelimenin en başına getirip) enter'a bassanız? tabi siz otomatik olarak olsun istiyorsunuz heralde, ben bunu cevabımın ortalarında anladı ama bu kadar yazdım, o yüzden gönder' basacağım yine de.
0
sly cooper
(04.06.09)
buldum şimdi eve gelince. sayfa düzeninden heceleme'yi "yok" yap.
0
andy kaufman 2
(04.06.09)
(1)

Kişisel Site Yapımı Hakkında - Dreamweaver

erzi
Selam sevgili ekşi duyuru sakinleri.iş yerinde ki, bir abimizin çocuğu için basit bir site yapmak istiyoruz. şirketin bilgisayarcısı ben olduğum için benden rica etti, bende kabul ettim.bundan 10 yıl kadar önce lisede frontpage kullanmışlığım var. birkaç basit site yapmıştım. günümüzde artık dreamwe
Selam sevgili ekşi duyuru sakinleri.

iş yerinde ki, bir abimizin çocuğu için basit bir site yapmak istiyoruz. şirketin bilgisayarcısı ben olduğum için benden rica etti, bende kabul ettim.

bundan 10 yıl kadar önce lisede frontpage kullanmışlığım var. birkaç basit site yapmıştım. günümüzde artık dreamweaver daha popüler olduğu için onu kullanmaya karar verdim.

şimdi gelelim sadede. elinde kişisel siteler için hazır template olan var mı?
birde daha önce dreamweaver kullanmamış ama frontpage ve temel html bilgisi olan biri olarak bunu becerebilir miyim?

teşekkürler.
0
erzi
(04.06.09)
Frontpage kullanabilen biri Dreamweaver'ı çok rahat kullanır çünkü DW çok daha mantık çerçevesinde bir programdır.
0
fredi
(04.06.09)
(3)

Bir sureci anlatan şemayı çizebilen bir program...

Binus
biraz araştırdım ama aradığım şeyin "anahtar" kelimesini kestiremediğim için bulmakta zorlanıdığım bir program arıyorum...Program, ilkokul çağındaki cocuklara bile bir süreci resimler yada şemalar şeklinde çizmeme yada oluşturmama yardımcı olabilecek bir program...Flowchart, yada process diagram gib
biraz araştırdım ama aradığım şeyin "anahtar" kelimesini kestiremediğim için bulmakta zorlanıdığım bir program arıyorum...

Program, ilkokul çağındaki cocuklara bile bir süreci resimler yada şemalar şeklinde çizmeme yada oluşturmama yardımcı olabilecek bir program...

Flowchart, yada process diagram gibi çok profesynellere yonelik olmayacak taibiki... örneklemek gerekirse. Bir alış veriş sitesinde, giriş yapma aşamasından alışveiriş sonlandırma aşamasına kadar olan süreci Candy şekiller yada benzeri halinde anlatmamı sağlayan yada o şekilleri çizmemi sağlana bir program...

Tavsiyelerini bekliyorum. Umarı anlatabilmişimdir :)
0
Binus
(04.06.09)
word bile biraz kurcalanarsanız yapıyor
0
co2s2
(04.06.09)
şair burada bildiğimiz profesyonel süreç araçlarından ziyade böyle balon, elma şekeri, çiçek şekilleri ile süreç çizen bir programdan bahseylemiş.
0
arigold
(04.06.09)
@arigold
düşüncelerime tercuman oldun valla :)) Aynen dediğin gibi birşey arıyorum.

MS visio tarzı programları, yazılım sektorune olan bağımdan dolayı biliyorum. Zaten istersem photoshopta bile yapabilirim ama dedimki kendi kendime; "yaw binus, belkide vatandaşın biri benim işimi goren pratik bir program yapmıştır ve üstüne üstelik beleşte dağıtıyordur. ne biliyorsun ?" gibisinden bir düşünce gecirdim. Belki ekşi aleminde bir bilen vardır dedim.
Eminim vardır boyle bir program ama herzaman ki gibi iş işten geçtikten hemen sonra bulucam bu programı ... :-/
0
🌸Binus
(04.06.09)
(4)

Ekran Kartı- COD4:Modern Warfare

frtcek
Oyunun hastası oldum.Gittim önce iyi bir mouse aldım.Sonra gittim 22" monitor aldım.Oyunu 1680x1050 çözünürlükte oynayınca herşey takılmaya başlıyor.Bana bu oyunu 1680x1050 çözünürlükte rahat rahat oynayabileceğim ekran kartı tavsiyesinde bulunabilir misiniz?
Oyunun hastası oldum.
Gittim önce iyi bir mouse aldım.
Sonra gittim 22" monitor aldım.
Oyunu 1680x1050 çözünürlükte oynayınca herşey takılmaya başlıyor.

Bana bu oyunu 1680x1050 çözünürlükte rahat rahat oynayabileceğim ekran kartı tavsiyesinde bulunabilir misiniz?
0
frtcek
(04.06.09)
old.cizgi.com.tr

burada ürün listesi var. 8800 modeline kadar minimum işini görür.
0
ozi buyudu
(04.06.09)
radeon 4830 modeline bak derim.
0
hellguard
(04.06.09)
150$ asgari bi ekran kartı ile rahat edersin.
f/p diyorsan bu aralar gtx260
0
desdinova
(04.06.09)
www.hizlial.com (orta sınıftır, isteklerini gerçekleştirir, günü kurtarır)
fiyatı da oldukça düştü. elbette psu'nun da ürünü desteklediğine emin olmak lazım. 6-pin PCI Express bağlantısına ihtiyacın olacak.
0
hasnicktir
(04.06.09)
(4)

geri dönüşüm kutusu

füt
bilgisayardan bir klasör sildim ama baktımki geri dönüşüm kutusu masanın üzerinde değil? nerdedir bu?
bilgisayardan bir klasör sildim ama baktımki geri dönüşüm kutusu masanın üzerinde değil? nerdedir bu?
0
füt
(04.06.09)
ordadir muhakkak, masa ustune sag tikla > arrange icons by (simgeleri diz gibi birsey) > type (tip olmasi lazim)

sol ustte cikacaktir

edit: ya da yine yoksa My Computer i ac. Adres bolumune Recycle Bin yaz entere bas
0
ergecsenturk
(04.06.09)
vista için yazıyorum:

sağ tık-->kişiselleştirme-->solda masaüstü simgelerini değiştir-->oradan geri dönüşüm kutusunu seçin, varsayılanı yükse yapın, sonra da tamam deyin..
0
dambil
(04.06.09)
her sürücünün altinda görünmeyen "RECYCLER" klasörü vardir, recycle bin bunlarin icerisine bakar..
gecici bir cözüm olarak dosyayi hangi sürücü altinda sildiyseniz (mesela c:) adres cubuguna c:\RECYCLER yazarak dosyanizi bulabilirsiniz.

kaybolmus recycle bin'i geri getirmenin yollari biraz karmasik simdi anlatamayacagim zamanim yok, google'da bulabilirsiniz.
0
dr shephard ameliyathaneye
(04.06.09)
masaüstüne sağ tıklayıp özelliklere basın.

masaüstü sekmesinde "masaüstünü özelleştir" butonuna basın. "varsayılanı yükle" yi tıklayın.

bununla gelir mi bilmiyorum. denemek lazım.
0
tabudeviren
(04.06.09)
(2)

fggallery eklentisi sorunu

ilqnur
Arkadaşlar wordpress sayfama fgallery eklentisi eklemeye çalışıyorum ancak .htaccess i güncelle dedğim vakit aşağıdaki gibi bir hata veriyor. CHMOD ayarını da 777 yaptım nedendir bu hata?# BEGIN FGALLERY<IfModule mod_rewrite.c>RewriteEngine OnRewriteRule ^photos/?([^/]*)?/?([^/]*)?/?([^/]*)?/?([^/]*
Arkadaşlar wordpress sayfama fgallery eklentisi eklemeye çalışıyorum ancak .htaccess i güncelle dedğim vakit aşağıdaki gibi bir hata veriyor. CHMOD ayarını da 777 yaptım nedendir bu hata?

# BEGIN FGALLERY
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteRule ^photos/?([^/]*)?/?([^/]*)?/?([^/]*)?/?([^/]*)?/?$ /wp-content/plugins/fgallery/fim_photos.php?$1=$2&$3=$4 [QSA,L]
</IfModule>
# END FGALLERY
0
ilqnur
(04.06.09)
bu hata değil .htaccess in içine yazılacak hede...
0
lhun
(04.06.09)
hayır yazdım dizine kopyaladım CMOD seçeneğini 777 yaptım daha napim. Hala aynı şeyi söylüyo.
0
🌸ilqnur
(04.06.09)
(7)

DSLR lens olaylari v. 2

neronas
Dünkü sorumdan mütevellit bir lens kestirdim gözüme.http://geizhals.at/a44603.htmlNikkor AF 50mm 1.8D Bununla düsük isikta güzel fotograflar cekebilir miyim? Cektigim fotolar isil isil renkli olur mu? Kisacasi güzel bir lens midir? 18-70 kit lensim var sadece...Herkese tesekkürler siparisi verdim.
Dünkü sorumdan mütevellit bir lens kestirdim gözüme.

geizhals.at

Nikkor AF 50mm 1.8D

Bununla düsük isikta güzel fotograflar cekebilir miyim? Cektigim fotolar isil isil renkli olur mu? Kisacasi güzel bir lens midir? 18-70 kit lensim var sadece.

..

Herkese tesekkürler siparisi verdim.
0
neronas
(04.06.09)
Bu lens ile ilgili yorumlar
www.fotokritik.com

ve fotolar
www.fotokritik.com

karar senin. yorumun birine gore dusuk isikta iyiymis.

edit:foto linki yanlisti, duzelttim
0
ergecsenturk
(04.06.09)
ne kadar açık diyafram, düşük ışıkta o kadar performans. 1.8 yeterince açık bir diyafram. düşük ışık için kullanabileceklerinizin en iyilerinden.
0
kibritsuyu
(04.06.09)
dpreview linki;
www.dpreview.com

İstanbul da isen Hayyam da istediğin mağazadan bakıp deneyip alabilirsin.
Odak Foto Mustafa abi iyi bir esnaftır.
0
sozluknickmiverulan
(04.06.09)
kit lensinizden çok daha iyi bir lenstir bence 50mm.

herzaman için prime lenslerde daha iyi keskinlik ve renkler yakalayabilirsiniz. içindeki optik sayısı azalır böylece ışığa ihtiyaçları az olur.

genelde portre lensi olarak bilinir.

makina ne olursa olsun 50mm bir vazgeçilmezdir.
0
vital
(04.06.09)
güzel bir lenstir hayırlı olsun, bu lens ve çok ucuza alacağınız extension tube ler ile çok güzel makrolar çekebilirsiniz. her eve lazım bir lenstir.
0
justaddwater
(04.06.09)
bu arada dünkü duyurudan eksik kalmış: extension tube objektif ile gövde arasına konularak mevcut objektifin odak mesafesini büyüten ve büyütme oranını arttıran basit bir düzenektir. auto extension tube ler auto fokus destekler ve daha pahalıdır, normal extension tube ise içi boş bir tüptür bi,r tarafı nikon bayonet öbür tarafı ise dişi.

google da extension tube macro olarak aratırsan örneklerini bulabilirsin. makineye toz girer falan diye de korkma girdiği gibi çıkar o tozlar evde yada teknik serviste. :D

Kolay gelsin.
0
justaddwater
(04.06.09)
kendisini aldıktan hemen sonra loş bir ortamda denemişliğim, memnun kalmışlığım vardır.

fiyatı ne kadardır bilmiyorum ama fx makinalarda 50 mm eşdeğeri görüş alanı sunan 35 mm'lik f/1.8 lensler çıktı. bunu da bi araştır istersen
0
makineci
(04.06.09)
(1)

ubuntu update den sonra yamuldu

lorxar
update yaptıkdan sonra laptop un ekran kartını tanımaz hale geldi ve kendi gösterdiği driver ı da kurmuyor. update den önceki haline getirmek mümkün müdür? (xp geri yükleme noktası ayağı)
update yaptıkdan sonra laptop un ekran kartını tanımaz hale geldi ve kendi gösterdiği driver ı da kurmuyor. update den önceki haline getirmek mümkün müdür? (xp geri yükleme noktası ayağı)
0
lorxar
(04.06.09)
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

bunu bir denesene, sonra yeniden başlat bilgisayarı.
0
ency
(04.06.09)
(1)

modeme şifre koyma

asklepios0907
tüm üyelere merhaba.TP-LİNK TD-W8901G kablosuz modem aldım,masaüstü bilgisayara bağladım.Laptopumdan bağlanmak için ve başkalarının bağlanmaması için şifre koymak istiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.
tüm üyelere merhaba.TP-LİNK TD-W8901G kablosuz modem aldım,masaüstü bilgisayara bağladım.Laptopumdan bağlanmak için ve başkalarının bağlanmaması için şifre koymak istiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.
0
asklepios0907
(04.06.09)
bu ayarlara yabanci iseniz, modemin teknik servisini arayarak cok rahat bir sekilde koyarsiniz sifreyi.
cunku sifreledim zannedip, sifreleyememe gibi bi durumda fatura kacabilir bir yerlere...
0
ne nicki be
(04.06.09)
(1)

ses dosyasındaki yankıdan kurtulma

viechtitsa
Elimde yapılmış 3 söyleşinin ses kayıtları var fakat konuşanlar mikrofon kullandıklarından sesler fazla yankılı. Bir türlü ne olduğunu anlayıp yazıya aktaramıyorum. Bu yankıları azaltıp sesleri daha duyulur hale getirmenin bir yolu var mıdır? Sony ses kayıt cihazı ile alınan sesler dve idi, mp3.e çe
Elimde yapılmış 3 söyleşinin ses kayıtları var fakat konuşanlar mikrofon kullandıklarından sesler fazla yankılı. Bir türlü ne olduğunu anlayıp yazıya aktaramıyorum. Bu yankıları azaltıp sesleri daha duyulur hale getirmenin bir yolu var mıdır? Sony ses kayıt cihazı ile alınan sesler dve idi, mp3.e çevirdim bekliyorum.
0
viechtitsa
(04.06.09)
"audacity" ve "sound forge" gibi programlarla filtreleme yaparak yankilardna kurtulabilirsin.
0
ermanen
(04.06.09)
(7)

Usb aygıtı tanınmadı

khomaniac
Akşam akşam kablosuz mouse çalışmamaya başladı, logitech v220. Packard Bell Mt85 laptopta kullanıyordum. Masaüstü bilgisayarıma taktım çalışıyor. Ama laptop "usb aygıtı tanınamadı" diyor, bilinmeyen aygıt olarak gösteriyor. Flash bellek takıyorum onu görüp çalıştırıyor. Packard Bell'in sitesinde Int
Akşam akşam kablosuz mouse çalışmamaya başladı, logitech v220. Packard Bell Mt85 laptopta kullanıyordum. Masaüstü bilgisayarıma taktım çalışıyor. Ama laptop "usb aygıtı tanınamadı" diyor, bilinmeyen aygıt olarak gösteriyor. Flash bellek takıyorum onu görüp çalıştırıyor. Packard Bell'in sitesinde Intel Chipset sürücüsü var, onu yeniden kurdum, aygıt yöneticisinde sürücü güncelle diyorum sürücünüz güncel diyor. Her bir usb porttan denedim, sonuç aynı. Ne yapsam acep?
0
khomaniac
(04.06.09)
Merhaba,
Muhtemelen fareniz bozulmuş. Aynı şeyi defalarca kere yaşamış biri olarak söylüyorum: Fareniz bozuksa böyle gariplikler oluyor. Ya da şöyle diyeyim: Farenizin usb girişi bozulmuş. Ben böyle bir yaşamıştım. Aynen anlattığınız gibi diğer bilgisayarlarda çalışıyordu ama, benimkinde çalışmıyordu. Değiştirdim fareyi, sorun halloldu. Garip bir şey aslında ama, çözebilmiş değilim tam olarak.
Kolay gelsin.
0
nuage
(04.06.09)
şaka değil ciddiyim deli gibi üfürükçü hocalar gibi üfle hem yuvaya hem fişe. durup dururken olduysa benim tamir yöntemim budur..
0
sarper361
(04.06.09)
şimdi denedim, telefonu bağladım onda da aynı şey oluyor. yani mouse tan kaynaklı değilmiş. touchpad elimi terletiyo çıldıracam ya.
0
🌸khomaniac
(04.06.09)
Bi diğer usb'yi dener misin?
0
pichoscosama
(04.06.09)
her türlü kombinasyonu denedim, sonuç; mouse ve telefon laptopta çalışmıyor masaüstünde çalışıyor, ama aynı laptop flash belleği problemsiz görebiliyor.
0
🌸khomaniac
(04.06.09)
büyük ihtimalle usblerde biriken statik elektrik buna yol açıyor. laptopun pilini ve adaptörünü çıkartın ve bir kaç kez açma/kapama düğmesine basın.
0
boikot
(04.06.09)
Merhaba,
Usb Aygıtlarda kablonun bitiminde, iç kısımda, elektronik devrenin hemen başlangıcında bir transistor bulunur. Genelde bu transistör voltaj dengesizliğinden yandığı/bozulduğu için değiştirilmesi gerekir. Elektronik bilgin varsa kendin yapabilirsin. Yoksa garanti belgesi ile birlikte aldığın yere götürmen gerekiyor. Logitech ürünlerini garanti belgesiz almıyor şimdiden uyarayımda gel git olmasın.
0
ozi buyudu
(04.06.09)
(6)

Acil Yardım! PC Marş Basmıyor

kazak abdal
merhaba arkadaşlarbilgisayarım bir süredir sorunlu. artık çok sıklaştığı için düzeltmam lazım.mesele şu: bios başlamıyor. bilgisayarı açmaya çalıştığımda siyah ekran geliyor, ilk ü. dört satır yazı çıkıyor. ancak bios dan dıt sesi gelmesi gereken noktada o ses gelmiyor ve pc baştan başlıyor. bu kend
merhaba arkadaşlar
bilgisayarım bir süredir sorunlu. artık çok sıklaştığı için düzeltmam lazım.
mesele şu: bios başlamıyor. bilgisayarı açmaya çalıştığımda siyah ekran geliyor, ilk ü. dört satır yazı çıkıyor. ancak bios dan dıt sesi gelmesi gereken noktada o ses gelmiyor ve pc baştan başlıyor. bu kendini sürekli tekrar ediyor.
ilk kez şöyle olmuştu: bilgisayar açıkken mavı ekran verdi. biraz okudum, önemsemeden restart yaptım. bu döngüyle karşılaşınca bios pilini söküp taktım ve pc açıldı. sonraki sorunlarda da bu işlem işe yaradı. şimdi yaramıyor. pc nin bir süre kapalı kalması gerekiyor. mesela yarım saat bekleyip açınca açılıyor.
açılışlarda bazen cpu ayarları değişmiş diyor. f1 istiyor. bazen de açıldığında tarih saat ayarları sıfırlanmış oluyor.
şu anda sorunların özeti bu. ne yapmam lazım, fikri olan söylemekten çekinmesin lütfen.
0
kazak abdal
(03.06.09)
Bana sanki BIOS pili bitmiş gibi geldi..
0
erginsak
(04.06.09)
tarih saat ayarlarının sıfırlanma nedeni bios pilinin bitmiş olması ama pilin bahsettiğin diğer sorunlarla pek ilgisi olmaması lazım.
0
sanal uyku
(04.06.09)
f1 istiyorsa bir çok sorun oalbilir. özellikle şuan benim de yaşadığım S.M.A.R.T. taramasına takılması mümkün olabilir. eğer o dökülen yazılardan bir S.M.A.R.T. seçebildiyseniz, bios'unuz hdd'nizi eline vermeden önce haber vermek istiyor size. "hacı kurtarabildiğini kurtar bu gidici bak demedi deme" diye mesaj veriyor. an itibariyle aynı hatayı alıyorum. hatta elime verdi bile hdd'yi.
0
cevaps
(04.06.09)
ben de aynı durumu yaşadım, göçtü gitti koca alet. mavi ekranda verdiği hataları ram arıza olarak buldum gugıldan, ramleri denedim tek tek gene olmadı. pc elimde kaldı :)

yahu böyle bir virüs falan olabilir mi cidden? birkaç kişi daha benzer şeyler yazmıştı diye anımsıyorum bir süre önce.
0
tarantinoesque
(04.06.09)
bios ile hiçbir alakası yok. anakartında donanımsal bir sorun oluşmuştur, yada işlemci ile alakalıdır. işlemci olma ihtimali düşük ama yinede denemek gerekli. Donanımsal sorunu da şu şekilde açayım, (bios sadece eproma yüklenmiş bir yazılımdır,olmasada pc açılır) Güney köprüsü yada kuzey köprüsü isimli chipsetlerden biri bozulmuş olabilir. Yani ısıya bağlı bir bozulmadır, büyük ihtimalle.
0
ozi buyudu
(04.06.09)
arkadaşlar hepinize tek tek teşekkür ederim. şu anda bilgisayarı vurdururak da olsa açmayı başardım:) bu akşam tavsiyeleriniz ışığında bir operasyon yapmaya çalışacağım.
0
🌸kazak abdal
(04.06.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.