Giriş
(8)

cep telefonu kayıt işlemi

jack n brooks
bir ilanda almak istediğim telefon hakkında şöyle yazıyor:"Sıfır gibi, ancak kayıtlı değil yani şu anda telefon özelliği kullanılamıyor. Telefon numarasıyla ilişkilendirilerek kayıt yapılmış olduğu için pasaportla kaydettirmeniz mümkün değil. Ancak başka bir şekilde çözümünü bulabilecek varsa mükemm
bir ilanda almak istediğim telefon hakkında şöyle yazıyor:

"Sıfır gibi, ancak kayıtlı değil yani şu anda telefon özelliği kullanılamıyor. Telefon numarasıyla ilişkilendirilerek kayıt yapılmış olduğu için pasaportla kaydettirmeniz mümkün değil. Ancak başka bir şekilde çözümünü bulabilecek varsa mükemmel bir cihaz."

şimdi bu durumun çözümü var mıdır? telefon htc TyTN Cingular 8525
0
jack n brooks
(02.09.09)
eski bir telefonun imei numarasını o telefona kopyalayanlar falan var... ama yasal değil, dolayısıyla garantisi de yok...
belki ben yardımcı olabilirim istersen (git: 93458)
ben kopyalama falan anlamıyorum, sadece 1 tane kendi pasaportumla kaydettirebilirim, ya da sen, tanıdığın birinin pasaportuyla kaydettirirsin, o durumda daha ucuza gelir
0
almanyadankanadadan
(02.09.09)
ilanda pasaportla kaydettirmeniz mumkun deil diyor.tam anlamadım bn neden boyle bir durum oluştuğunu numara ilişkilendirme falan.
0
🌸jack n brooks
(02.09.09)
onu ben de anlayamadım :(
0
almanyadankanadadan
(02.09.09)
bana da bu durumda çalıntıymış gibi gelmeye başladı.
0
🌸jack n brooks
(02.09.09)
htc lerin imei numarasını değiştirebilen programlar var nette.(link vermiyorum, kolay bulunuyor) kayıtlı başka bir telefonun imei ile değiştirerek (klonlama dedikleri bu zaten) kullanabilirsin. ancak yasal değil bu uygulama. ha yakalanma, tespit edilme durumu nedir dersen, ben yurt dışından n95 almıştım. yazılım güncellemesi yaptığımda birden hiç anlamadığım bir dile dönüştü ve ingilizce seçeneği bile yoktu, (çünkü belli bölgelere belli aralıklardaki imeiler veriliyormuş ve dile buna göre otomatik yüklüyormuş) ben de türkiye için bir imei buldum netten ve değiştirdim. daha sonra türkiye ye geldim, yaptığım bu işlemi unuttum ve belgelerimi alıp telefonu kaydettirdim. telefon zaten çalışıyordu ama bir kaç gün sonra telefonumun kaydedildiğine dair mesaj geldi. kimse "arkadaşım senin bu numara zaten kayıtlı ne iş?" demedi. 1,5 seneye yaklaştı sorunsuz kullanıyorum. ha dediğim gibi klonlama işi yasal değil ama ben kaydımı yaptırıp bedelini ödediğim için vicdanım rahat.

bir de şunu anlamadım, işkillendirdi beni:
"Sıfır gibi, ancak kayıtlı değil..."
"Telefon numarasıyla ilişkilendirilerek kayıt yapılmış olduğu için ..." hem kayıtlı, hem kayıtlı değil diyor.

uzun oldu sanırım. Ama tekrar hatırlatıyorum, imei değiştirmek basit ama yasal değil.
0
cashkopat
(02.09.09)
satıcıya mesaj attım.telefon bir tek numaraya ilişkilendirilerek kayıt yapılmış başka hatla çalışmıyor diyor kendisi.boyle bir yöntemle kayıt var mı?varsa çözülmesi gibi bir durum var mı.nasıl olurda yaparız .çok uğraştırır mı.telefoncu yapsa maliyeti çok olur mu?
0
🌸jack n brooks
(02.09.09)
çalıntıya benziyor.
0
turkish tekila
(02.09.09)
arkadaşlar çalıntı değildir muhtemelen. yabancılar tek numaraya bağlı olarak telefonu kaydettirme hakkına sahipler. bu da öyle muhtemelen yabanc birinin pasaportuna işlenmiş bir telefon. tekrar kayıt edilemediğini bilmiyordum sadece.
yasal değil ama imei değiştirerek kullanılabilir sadece.
0
ozdek
(02.09.09)
(3)

yeni başlayan şahsım için php ile alakalı kitap ve yardımcı doküman önerisi

penaltiyi taca atan centilmen futbolcu
yeni başlayan şahsım için php programlama diliyle alakalı kitap ve yardımcı doküman önerisinde bulunacak güzel insanlar arıyorum.
yeni başlayan şahsım için php programlama diliyle alakalı kitap ve yardımcı doküman önerisinde bulunacak güzel insanlar arıyorum.
0
penaltiyi taca atan centilmen futbolcu
(02.09.09)
alfa yayınlarının çevirileri hariç tüm php kitapları işe yarar, illa bir isim istiyorsanız A'DAN Z'YE PHP kitabını öneririm. yazarı rıza çelik.
0
muhammed eminoglu
(02.09.09)
online olarak ;
www.php.net
www.phpclasses.org

kitap önerisi olarak : books.google.com.tr
0
kemal sunal
(02.09.09)
php manual'i indiriyorsun ilk iş olarak.
0
emrag
(02.09.09)
(1)

radyo ve kota ilişkisi

daglien
arkadaşlar radioeksen.com adresine girip, radyoeksen.asx dosyasını indiriorum ve media playerda radyoyu dinliorum. bu durum kotayı nasıl etkiliyordur. Dinlenilen her şarkı için şarkı boyutu kadar kota mı gidiyordur. yoksa başka bir teknolojimi?
arkadaşlar radioeksen.com adresine girip, radyoeksen.asx dosyasını indiriorum ve media playerda radyoyu dinliorum. bu durum kotayı nasıl etkiliyordur. Dinlenilen her şarkı için şarkı boyutu kadar kota mı gidiyordur. yoksa başka bir teknolojimi?
0
daglien
(02.09.09)
siz dinledikçe gidiyor, bu da 4 kb/s imiş (3.8-3.9) yaklaşık olarak, buradan yola çıkarsak;

4*60*60:14400/1024: yaklaşık 14 mb/saat olarak düşünebilirsiniz.
0
kayip ruh
(02.09.09)
(3)

bi ek$i getirgeç vardı ne oldu ona?

inkey
geçenlerde firefox'u güncelleyince bu çalışmaz oldu. sözlükte de başlığını bulamıyorum. sanki eskiden başlığı vardı gibi geliyor bana ama emin olamadım. neyse. nası firefox'un son güncellemesiyle uyumlu hale getirebilirim bunu?(muhtemelen ben getiremem de) kim yapmıştı bu eklentiyi onu bile hatırlam
geçenlerde firefox'u güncelleyince bu çalışmaz oldu. sözlükte de başlığını bulamıyorum. sanki eskiden başlığı vardı gibi geliyor bana ama emin olamadım. neyse. nası firefox'un son güncellemesiyle uyumlu hale getirebilirim bunu?(muhtemelen ben getiremem de) kim yapmıştı bu eklentiyi onu bile hatırlamıyorum, yok mu bi oluru düzeltsek şunu, hı?
0
inkey
(02.09.09)
3.5.2 sürümüne yükseltilmemiş daha. (bkz: ekşi arama şeyi)

şu var bir de: google toolbar icin ekşi sözlük butonu
0
orion ares
(02.09.09)
yok benim dediğim ekşi arama şeyi değil ama aynı işi görüyorlarmış sanırım, hiç bi çözüm bulamazsam onu kullanırım artık.

edit: şimdi denedim de bu daha güzeliymiş sanki. böyle de pis satış koyarım.
0
🌸inkey
(02.09.09)
getirgeç diye kıçımdan uydurmuşum efendim o yüzden başlığını bulamıyormuşum.

(bkz: ekşi getirteç) güncelleme için de yazara msj atmak en mantıklısı sanırsam. çok saçma bi soru oldu bu ya.
0
🌸inkey
(02.09.09)
(1)

işlemci fanı

enter saltman benim
iş görür mü bu fan yoksa yine ucuza mı kaçtım http://www.gold.com.tr/urunozelyeni.asp?ID=83556&ad=C.-MASTER-Di5-9FDPL-OL-GP-LGA775-CPU-FANi-Fan-Sogutucu-Guc-Kaynagi
iş görür mü bu fan yoksa yine ucuza mı kaçtım www.gold.com.tr
0
enter saltman benim
(02.09.09)
coolermaster kötü marka değildir. fan biraz dandik duruyor ancak yeteri kadar soğutacaktır sanırım overclock felan yapmadığınız sürece.
yalnız hangi işlemci için kullanacaksınız? 65 watt üzerinde tasarımlı intel işlemciler için uygun değil bu, bir kontrol edin.
0
montreal
(02.09.09)
(1)

Facebook'ta etiketlendiğiniz fotunun olduğu albümün ayarı var mı?

matrix
kendi listenizi düşünün. "okul yılları" diye bir albüm yaptınız diyelim. ve 20 tane foto varmış hani. bu 20 tanesinden sadece 1 fotoda olan bir arkadaşınız var. adı hımmmm cevahir olsun bunun. onu etiketlediniz. cevahir'in arkadaşları bu fotoyu görecek doğal olarak. görmek için geldiklerinde istiyor
kendi listenizi düşünün.

"okul yılları" diye bir albüm yaptınız diyelim. ve 20 tane foto varmış hani. bu 20 tanesinden sadece 1 fotoda olan bir arkadaşınız var. adı hımmmm cevahir olsun bunun. onu etiketlediniz. cevahir'in arkadaşları bu fotoyu görecek doğal olarak.

görmek için geldiklerinde istiyorum ki;

sizin bu cevahir'in etiketlenmiş olduğu fotoğrafın da içinde olduğu 20 fotoluk albümün tamamını görmesinler de... sadece cevahir'in etiketlenmiş fotosunu görüp geldikleri gibi gitsinler...

bunu sağlamak mümkün mü? mümkünse nasıl?
0
matrix
(02.09.09)
Fotoğraflar > Albüm Gizliliği > İstediğiniz Albümde Sadece arkadaşları işaretleyin,bu sayede arkadaşlarınız dışındakiler gelip göremez. hatta dahada coşup özelden tek kişinin görmesini bile sağlayabilirsiniz.
0
buffy de vampir sayilir
(02.09.09)
(1)

APPCRASH hatasi in BisonHK.exe

ametist
Dizüstü ps webcam aşağıdaki hatayı veriyor? Ne yapabilirim.Teşekkürler...Sorun Olay Adı: APPCRASHUygulama Adı: BisonHK.exeUygulama Sürümü: 0.0.0.0Uygulama Zaman Damgası: 47022162Hata Modülü Adı: BisonHK.exeHata Modülü Sürümü: 0.0.0.0Hata Modülü Zaman Damgası: 47022162Özel Durum Kodu: c0000005Özel Du
Dizüstü ps webcam aşağıdaki hatayı veriyor? Ne yapabilirim.Teşekkürler...

Sorun Olay Adı: APPCRASH
Uygulama Adı: BisonHK.exe
Uygulama Sürümü: 0.0.0.0
Uygulama Zaman Damgası: 47022162
Hata Modülü Adı: BisonHK.exe
Hata Modülü Sürümü: 0.0.0.0
Hata Modülü Zaman Damgası: 47022162
Özel Durum Kodu: c0000005
Özel Durum Uzaklığı: 00002115
OS Sürümü: 6.0.6002.2.2.0.768.2
Yerel Kimlik: 1055
Ek Bilgiler 1: d6dd
Ek Bilgiler 2: 197e52d53ab3255b58dd171323e9eeb9
Ek Bilgiler 3: 3516
Ek Bilgiler 4: 47cb2f0131e58513973d6e8c63cc7357
0
ametist
(02.09.09)
Laptop üzerindeki FN + 10 tutuşana basarak tekrar denedim ve web cam çalıştı.
0
🌸ametist
(06.09.09)
(4)

gümüş tamirinde lehim kullanımı

makineci
bacaklarından biri kaynak yerinden kopan, gümüşten mamul şekerliğin tamiriyle görevlendirildim.iki gümüş parçanın birbirine kaynatılmasında lehim kullanılabilir mi? paslanmaya falan neden olur mu?
bacaklarından biri kaynak yerinden kopan, gümüşten mamul şekerliğin tamiriyle görevlendirildim.

iki gümüş parçanın birbirine kaynatılmasında lehim kullanılabilir mi? paslanmaya falan neden olur mu?
0
makineci
(02.09.09)
gumus de kolay erir zaten, lehım kullanmadan o aletle gumusu erit.
0
bryan fury
(02.09.09)
kapalıçarşıda bu işi yapanlar var, bence hiç kasma işibilene götür
0
pegasos
(02.09.09)
gumus, lehim makinasiyla kaynamaz. oksijen kaynagiyla yapilmasi lazim. bi gumuscuye gidin, onlar sizi atolyelerine yonlendirsinler.
0
osuruklu
(02.09.09)
beyazıt gedikpaşa'da var böyle atölyeler.
0
aithra
(02.09.09)
(5)

Gmail çalışıyor mu?

ben yapmadım
502 Server ErrorThe server encountered a temporary error and could not complete your request.Please try again in 30 seconds. Yaklaşık yarım saattir bu uyarı. Var mıdır aynı sorunu yaşayan?
502 Server Error
The server encountered a temporary error and could not complete your request.

Please try again in 30 seconds.

Yaklaşık yarım saattir bu uyarı. Var mıdır aynı sorunu yaşayan?
0
ben yapmadım
(01.09.09)
var.
0
hicazkar
(01.09.09)
(bkz: gmail)
0
ocanal
(01.09.09)
Pardon sözlükte varmış.
0
🌸ben yapmadım
(01.09.09)
sorun giderilmiş, artık çalışıyor.
0
nen var kuzum
(02.09.09)
Gmail sorun verirse duyuru açmayın google alınır, ben de o sırada girmeye çalıştım hatayı gördüm. görmezden geldim, koca gogıl
0
Karluk
(02.09.09)
(2)

En ucuzundan ses kalitesi iyi olan cep telefonu tavsiyesi?

christine
Çok acil olarak arıyorum, var mıdır uygun fiyata sesi çok kötü olmayan telefon tavsiyeniz?
Çok acil olarak arıyorum, var mıdır uygun fiyata sesi çok kötü olmayan telefon tavsiyeniz?
0
christine
(01.09.09)
blackdog
(02.09.09)
daha ucuz olarak ne alabilirim. 100 tl'nin altı
0
🌸christine
(07.09.09)
(1)

kayıp klasör

huor elensar
cowon d2 müzikçalarımda MUSIC klasöründe şarkılarımı biriktiriyordum. Klasör içinde bir playlist oluşturayım dedim sonra acaba çalışıyor mu diye çıkarıp denedim ve geri taktıımda MUSIC klasörünün kaybolduğunu gördüm. Ne gizli dosya niteliğinde ne de birşey. Dosyalara da dokunulmamış, hiçbirşey olmam
cowon d2 müzikçalarımda MUSIC klasöründe şarkılarımı biriktiriyordum. Klasör içinde bir playlist oluşturayım dedim sonra acaba çalışıyor mu diye çıkarıp denedim ve geri taktıımda MUSIC klasörünün kaybolduğunu gördüm. Ne gizli dosya niteliğinde ne de birşey. Dosyalara da dokunulmamış, hiçbirşey olmamış gibi hala aynı şarkıları dinleyebiliyorum ama klasöre ulaşamıyorum. Nasıl düzeltebiliriz?
0
huor elensar
(01.09.09)
Jet Audio Manager denilen, sürükle bırak haricinde de şarkı atmaya yarayan programla kurcaladığımda aynı klasör görünüyor. Eminim birileri anlıyodur, yardım lütfen :/
0
🌸huor elensar
(02.09.09)
(8)

Dizüstü Önerisi

Manert
Arkadaşlar bir arkadaşım dizüstü almayı düşünüyor da bir yandan araştırırken bir yandan da siz sevgili ekşi duyuru sakinlerine de danışayım dedim :)1200 euro bütçemiz var, alınacak dizüstü de oyun oynamak için alınıyor. Yani sizden alabileceğimiz en iyi oyun canavarı için öneri istiyorum.
Arkadaşlar bir arkadaşım dizüstü almayı düşünüyor da bir yandan araştırırken bir yandan da siz sevgili ekşi duyuru sakinlerine de danışayım dedim :)

1200 euro bütçemiz var, alınacak dizüstü de oyun oynamak için alınıyor. Yani sizden alabileceğimiz en iyi oyun canavarı için öneri istiyorum.
0
Manert
(01.09.09)
Laptop oyun oynanacak bir makine form faktörü değildir. Oyun oynayacaksan desktop kuracaksın. Bir desktop'ta x dolara alacağın performansı bir laptopta 3x dolara bile alamazsın.
0
urban dandy
(01.09.09)
Temel olarak dizüstülerin oyun canavarı olmak için üretilmediğinin farkındayım. Ancak arkadaş öğrenci oluşu ve yurtta kalışı, ayrıca keyfine kahya aramayışı gibi nedenlerle dizüstü almak istiyor. Kaldı ki 1200 euro da fena para hiç değil, ben bile iki sene önce aldığım dizüstümle çatır çatır medieval total war oynuyorum.

Kısacası arkadaşlar 1200 euro luk "dizüstü" önerisi arıyorum. Nokta.
0
🌸Manert
(01.09.09)
@urban dandy, alienware ve dell in custumise seceneklerıne gozat bi diyeyım.
0
bryan fury
(01.09.09)
Keyfinize kahya aramıyorsanız kendi laptopunuzu kendiniz seçin. Bize niye soruyorsunuz?
0
urban dandy
(01.09.09)
@bryan fury, ben yapılamaz demedim, aynı performansı üçte bir fiyatına desktop'tan alırsın dedim.
0
urban dandy
(01.09.09)
@urban dandy: Masaüstü alın bir dizüstü önerisi değil de o yüzden. Arkadaş ölçüp tartmış ki bir dizüstü istiyor, ben şimdi adamı arayıp bana dizüstü soran kişiye masaüstü al mı diyeyim?
0
🌸Manert
(01.09.09)
(bkz: monster)
(bkz: fokus bilgisayar)
0
concon denetci
(01.09.09)
Samsung R5xx ve R6xx'lere bakın bir. Acer 6930G var benim kullandığım. 7 saat Oblivion IV full ayar ile tarafımca test edilmiştir.

Not: xx yerine 20, 30 koyun.
0
pichoscosama2
(01.09.09)
(1)

Günlük Limitsiz Hesaplı İnternet Paketi

paulista
http://www.vodafone.com.tr/Internet/gunluk-limitsiz-hesapli-internet-tarifesi.phpbu olay nedir ne değildir arkadşlar tam anlayamadım ???
www.vodafone.com.tr

bu olay nedir ne değildir arkadşlar tam anlayamadım ???
0
paulista
(01.09.09)
Bende tam anlamamakla birlikte şöyle bişi var:

Günlük limitsiz paket aboneye gün sonuna kadar ücretsiz data kullanım hakkı sağlar. Adil kullanım miktarına ulaşılması durumunda gün sonuna kadar aboneler 128 kbps'ye kadar olan hız ile faydalanabilirler. Adil kullanım miktarı 250 MB'dir.
0
ilkdefa
(01.09.09)
(5)

Firefox 3.5 için plugin arıyorum

pichoscosama2
Çok takıldığım bir sitenin font rengi çok acayip açık gri ve okurken gözlerimi rahatsız ediyor. Firebug eklentisi gibi CSS üstünde oynama yapabileceğim ama bunu sürekli kayıtlı tutacak bir eklenti var mı? Ya gözlerim bozulacak yeminle.
Çok takıldığım bir sitenin font rengi çok acayip açık gri ve okurken gözlerimi rahatsız ediyor. Firebug eklentisi gibi CSS üstünde oynama yapabileceğim ama bunu sürekli kayıtlı tutacak bir eklenti var mı? Ya gözlerim bozulacak yeminle.
0
pichoscosama2
(01.09.09)
Mozilla Firefox Webdeveloper eklentisi ile css dahil sitedeki pek çok bileşene müdehale edebilirsiniz.
0
burka
(01.09.09)
Yapılan değişiklik sürekli olabiliyor mu bir site için?
0
🌸pichoscosama2
(01.09.09)
Pek emin olmamakla birlikte bir site için Css kodlarını kendiniz tanımlayıp girdiğiniz sayfa için kaydetmenizi sağlayabilirsiniz diye biliyorum.
0
burka
(01.09.09)
Evet, denedim. Editlenen sitenin CSS'i lokale kaydedilebiliyor fakat sayfa refresh edilince eski haline geliyor. Benim isteğim ise yahoo.com da body font color kırmızı yaptıysam eğer her yahoo sayfasında body color kırmızı kalsın.
0
🌸pichoscosama2
(01.09.09)
bir greasemonkey script'i buldum sizin için.

userscripts.org
0
edge_nabby
(02.09.09)
(3)

usb ile internete bağlan(ama)ma sorunu

somethinginthewayshemoves
arkadaşlar evdeki masaüstü bilgisayarım modeme normal bağlı iken usb kablosuyla dizüstü bilgisayarı da bağlamak istiyorum ama beceremedim. çevirmeli bağlantı dedi ok dedim, kullanıcı adı ve parola istedi, kullanıcı adını @ttnetsiz koydum, numarayı da istedi 0 sız yazdım ama olmadıı.ne yapmam gerekiy
arkadaşlar evdeki masaüstü bilgisayarım modeme normal bağlı iken usb kablosuyla dizüstü bilgisayarı da bağlamak istiyorum ama beceremedim.
çevirmeli bağlantı dedi ok dedim, kullanıcı adı ve parola istedi, kullanıcı adını @ttnetsiz koydum, numarayı da istedi 0 sız yazdım ama olmadıı.
ne yapmam gerekiyor?
0
somethinginthewayshemoves
(01.09.09)
adsl modem ile bağlanacaksın değilmi?
usbden girmen için(ben oyle yapıyorum) modemin içinden çıkan kurulum cd sini kurunca otomatik olarak yerel ağ bağlantım geliyor. cd ile kurmayıp usbyi takınca uyarı veriyor tanımlanamayan hede diye.. çevirmeli bağlantı ile hiç uğraşmadım ben.
sonra explorer a gelip mesela bende 10.1.1 gibi bişey adresten girip şifreni kullanıcı adını yazmalısın
0
eja
(01.09.09)
usb den aynı anda baglanılamıyor olsa gerek. bi de usb den baglamak ıcın surucusunu yuklemen gerek.

cevirmeli baglantı degil hem ?
0
bryan fury
(01.09.09)
teşekkürler. usbden bağlanamadım, modem kablosunu dizüstüne taktım, usb yi de masaüstüne. ama o da işe yaramadı sanırım eja nın söylediği gibi cd yi yüklemem gerek. kızdım masaüstünü bıraktım şimdilik, bidahaki denememde söylediklerinizi uygulayacağım. aynı anda bağlanamıyosa üzülürüm yaa
0
🌸somethinginthewayshemoves
(01.09.09)
(3)

Gemi Elektriği

lamneth
ben elektrik-elektronik mühendisliği okuyorum ve bu sene 4. sınıf olcam. mezun olduktan sonra gemi elektriği sektöründe çalışmak istiyorum. fakat bu konuda fazla bilgim yok. internette de fazla kaynak yok. hal böyle olunca 4. sınıfta hangi seçmeli dersleri seçmem gerektiğine de karar veremiyorum. bi
ben elektrik-elektronik mühendisliği okuyorum ve bu sene 4. sınıf olcam. mezun olduktan sonra gemi elektriği sektöründe çalışmak istiyorum. fakat bu konuda fazla bilgim yok. internette de fazla kaynak yok. hal böyle olunca 4. sınıfta hangi seçmeli dersleri seçmem gerektiğine de karar veremiyorum. bi bilgisi olan varsa, tavsiyelerini bekliyor olacağım.

Seçmeli Dersler (1 Labaoratuvar + 4 Ders Seçebiliyoruz.)

Analog Haberlesme Laboratuvarı
Kontrol Laboratuvarı
Güç Elektronigi Laboratuvarı
Endüstriyel Otomasyon Laboratuvarı


Elektronik III
Tıp Elektronigi
Optoelektronik I
Yüksek Frekans Teknigi
Analog Haberlesme
Sayısal İsaret İsleme
Süreç Denetimi
Mikroislemciler
Dijital Kontrol Sistemleri
Güç Elektronigi
0
lamneth
(01.09.09)
gemi sektörü için bilgim yok ama seçmeli derslerde gemi elektriği ile alakalı olabilecek dersleri düşünürsek bence kafadan mikroişlemciler-tıp elektroniği-optoelektroniği ele. yüksek frekans tekniği-analog ve sayısal haberleşmede kendi aralarında bağlantılıdır, birini almazsan diğeri bi işine yaramaz. geriye elektronik3-süreç denetimi-kontrol sistemleri-güç elektroniği kalıyor. lablardan da kontrol veya otomasyonu al bence.
0
dunyanin dans eden sarki soleyen pisligi
(01.09.09)
teşekkürler. bu arada yazmayı unutmuşum. elektrikle tahrik ve aydınlatma tekniği dersleri de var. bunlar acaba yararlı olabilir mi?
0
🌸lamneth
(02.09.09)
elektrikle tahrik ile ilgili bifikrim yok ama aydınlatma tekniğinin pek yararı olmaz, ama piyasada elektrik taahhüt sektöründe çalışmayı düşünüyorsan aydınlatma çok faydalı olur.
0
dunyanin dans eden sarki soleyen pisligi
(02.09.09)
(4)

Eksiduyuru Rss & Google Reader

fretboard
Selam duyuru sakinleri. Ben duyuruyu Google Reader ile takip ediyorum ve yeni yeni farkettiğim bir sorunla karşı karşıyayım. Sorun şu ki Reader ile Rss tam güncellenmiyor, yani bazı konular rss ile Reader'a gelmiyor. Sayfalara baktığımda Reader'da olmayan ve okumadığım duyurular, sorular veya ilanl
Selam duyuru sakinleri. Ben duyuruyu Google Reader ile takip ediyorum ve yeni yeni farkettiğim bir sorunla karşı karşıyayım. Sorun şu ki Reader ile Rss tam güncellenmiyor, yani bazı konular rss ile Reader'a gelmiyor. Sayfalara baktığımda Reader'da olmayan ve okumadığım duyurular, sorular veya ilanlar olduğunu görüyorum. Sorun sizce nerededir ve bildiğiniz bir çözüm var mıdır?
0
fretboard
(01.09.09)
dışarıya kapalı duyurular görünmüyor olabilir, ilk elde aklıma bu geldi.

not: tabii sözlük yazarıysanız geçerli olabilir bu, yoksa zaten burada da göremezsiniz. bir iki örnek verin, bakalım ortak bir özellikleri var mı?
0
kayip ruh
(01.09.09)
an itibariyle en son duyuru "160 soruya 160 dakika nasıl olacak?" (git: 93340) olmasına rağmen "metrobüsle taksim'e en kolay nasıl gidilir?" (git: 93295) olarak gözüküyor. yanlış saymadıysam anasayfaya göre rss 40 duyuru arkadan takip ediyor.(ekşi yazarı değilim dışarı kapalılarda var olabilir arada)
0
roadrunner_merlin
(01.09.09)
Bir resimle anlatmaya çalışayım
img525.imageshack.us

Cinli duyuru id=93223

Star TV duyurusu id=93121

Aradaki yarım sayfadan fazla duyuru kayıp. Şimdi daha rahat yorum yapabiliriz.
0
🌸fretboard
(01.09.09)
roadrunner'ın dediği gibi geç güncelleniyor, geriden takip ediyordur o halde.
0
kayip ruh
(01.09.09)
(5)

Vistayı Nasıl Hızlandırabiliriz ?

emresimsek
Ahali vista kurulu bir hasta laptop'a sahibim vista kullanmak zorunluluğum mevcut arayüzlerden vs.. herhangi bir şekilde nasıl hızlandırabiliriz vistayı ?
Ahali vista kurulu bir hasta laptop'a sahibim vista kullanmak zorunluluğum mevcut arayüzlerden vs.. herhangi bir şekilde nasıl hızlandırabiliriz vistayı ?
0
emresimsek
(01.09.09)
service packleri yüklü değilse yükleyin, farkettiriyor.
0
sotw
(01.09.09)
ingilizce bildiğini var sayaraktan;
www.techsupportalert.com
www.techtalkz.com

ayrıca video;
www.gufto.com
0
roadrunner_merlin
(01.09.09)
win7 ye gecerek hızlandıraiblirsin.
0
bryan fury
(01.09.09)
cnonefb
(01.09.09)
Aero'yu kapat.
0
urban dandy
(01.09.09)
(2)

düdüklüde pişmeyen 8 adet fasulya

ayheytmayselfenvanttuday
Geçenlerde düdüklü tenceremizle ilk kez kuru fasulye yapalım dedik, ancak pişme işlemi bitip kapağı açtığımızda enteresan bir görüntüyle karşılaştık. Bir tencere dolusu fasulye tanelerinden sadece yüzeydeki 8 tanesi beyaz kalmış ve pişmemişti, geri kalan tenceredeki fasulyeler ise tamamen pişmişti.
Geçenlerde düdüklü tenceremizle ilk kez kuru fasulye yapalım dedik, ancak pişme işlemi bitip kapağı açtığımızda enteresan bir görüntüyle karşılaştık. Bir tencere dolusu fasulye tanelerinden sadece yüzeydeki 8 tanesi beyaz kalmış ve pişmemişti, geri kalan tenceredeki fasulyeler ise tamamen pişmişti. Bu pişmeyen (yani hiç pişmeyen) 8 adet fasulye nasıl oldu da böyle kaldı? Sonuçta buharla ve suyla diğer fasulyeler pişmiş, bunlar su seviyesinin üzerinde mi kalmışlar? ama bu durumda da biraz olsun yumuşamaz mı taneler? ıslatılmış ve pişmemiş beyaz taneler aynen koyduğumuz gibi kalmış. Hadi sağdan soldan buhar kaçırsın, o zaman da geri kalanlar nasıl pişti?
0
ayheytmayselfenvanttuday
(01.09.09)
o 8 adet fasulye başka bir cins olabilir yada bir önceki hasat döneminede ait olabilir fasulye eskidikçe pişmesi güçleşir.
0
dunden beri dimdik
(01.09.09)
mutant beans from outer space
0
urban dandy
(01.09.09)
(4)

html form indirdim ama bi el atsak sorunu çözsek

frkn
merhabalar hali hazırda olan bi form indirdim sitem sadece html olduğu için html form arıyordum maksadım insanlar isimlerini maillerini girsinler gönder deyince de e-mailime gelsin . onun için su kodları olan dosyalar indirdim ama gönder dediğimde internet explorer step2.php yi indiriyor kaydet aç
merhabalar hali hazırda olan bi form indirdim sitem sadece html olduğu için html form arıyordum maksadım insanlar isimlerini maillerini girsinler gönder deyince de e-mailime gelsin . onun için su kodları olan dosyalar indirdim ama gönder dediğimde internet explorer step2.php yi indiriyor kaydet aç seçeneği çıkıyor . nasıl yapılacağını da net bilmiyorum .
--------------------------------------------------------------------------------------step1.html
--------------------------------------------------------------------------------------
<html>

<head>

<title>Contact Us</title>

</head>

<body>

<form action="step2.php" method="post">

Name<br/><input type="text" name="username" /><br/>

Email<br/><input type="text" name="email"/><br/>

Iquiry<br><textarea row="7" cols="70" name="inquiry"></textarea><br/>

<input type="submit" value="Send your Inquiry" />

</form>

</body>

</html>
---------------------------------
step2.php
------------------------
<?php



$name = $_POST['username'];

$email = $_POST['email'];

$text = $_POST['inquiry'];



//To, Subject, Message, Header

mail('[email protected]', 'Basic Inquiry', $text, 'From: ' . $name . ' <' . $email . '>');



header('Location: step3.html');

?>
-----------------------------
step3.html
---------------------------
<html>

<head>

<title>Contact Us</title>

</head>

<body>

Bize vakit ayırdığınız için teşekkürler .

</body>

</html>
0
frkn
(01.09.09)
Bu kodları 3'e bölüp step1.html, step2.php, step3.php dosyalarını oluşturdun mu? Görünürde kodlarda sorun yok çünkü.
0
ataturkiye
(01.09.09)
dosyaları php desteklemeyen bi sunucuya yüklediyseniz, ya da sunucuya yüklemeden bilgisayarınızda çalıştırmak istediyseniz php dosyasını çalıştırmaz, yüklemek ister. php dosyalarını bilgisayarınızda çalıştırmak isterseniz php triad vb. program yüklemeniz gerekir.
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(01.09.09)
sitem php desteklemiyor ondan yüklemeye çalışıyor o zaman . e peki sadece html olan bi sitede nasıl bu şekil bi e-mail alışverişi yapıcam jsp falan yok mu mailto kodu da olmuo insanlar uğraşsın istemiyorum outlook express le falan . bi çözüm önerirmisniz ??
0
🌸frkn
(01.09.09)
bildiğim kadarıyla html ile yapmanız mümkün değil. tavsiye olarak formu php çalıştıran free hostinge yükleyin, kendi sitenizden iframe koduyla o sayfayı çekip kendi sayfanızmış gibi gösterin. ya da php destekleyen siteye sahip bir arkadaşınız varsa onun sitesine atıp yine iframe yoluyla gösterebilirsiniz.
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(01.09.09)
(4)

Ubuntu · Xubuntu · Edubuntu · Gobuntu · Kubuntu · Lubuntu

roadrunner_merlin
Ofiste `Kubuntu` kullanıyorum ve evdeki pc'mde de windows xp'nin yanında ikinci bir işletim sistemi olarak kurdum(bkz: wubi) ancak şöyle bir durum var ki; evdeki pc'in konfigurasyonu düşük ve istediğim randımanda çalıştıramıyorum(ne hikmetse makina ağlıyor adeta). Şimdi ubuntu'nun dağıtımlarına baka
Ofiste Kubuntu kullanıyorum ve evdeki pc'mde de windows xp'nin yanında ikinci bir işletim sistemi olarak kurdum(bkz: wubi) ancak şöyle bir durum var ki; evdeki pc'in konfigurasyonu düşük ve istediğim randımanda çalıştıramıyorum(ne hikmetse makina ağlıyor adeta). Şimdi ubuntu'nun dağıtımlarına bakarken Xubuntu'yu gördüm ve fena değil gibi gözüküyor.

Sormak istediğim;
-Xubuntu'nun wubi'si var mıdır?
-Xubuntu kursam donanım algılamasında ve çalıştırmasında problemn yaşar mıyım?
-Xubuntu kursam ubuntunun program deposundaki bütün programları/utility'leri/tool'ları kullanabilir miyim?
-Xubuntu kursam daha sonra KDE veya GNOME kurabilir miyim? (Kubuntu'da GNOME kurdum, şimdi onu kullanıyorum)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit:
@urban dandy
-Wubi, Ubuntu'nun loopmounted device kullanan tek distrosudur. Ubuntu'nun diğer tüm distroları kendine özel bir partition'a kurulumu gerektirir.
*Yalnız, Evdeki pc'ye wubi ile Kubuntu'yu kurdum?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit2:
Makina özellikleri;
P4 2Ghz
Gigabyte Sis645 Mainboard
768 MB 133Mhz Sd-Ram (zaten makinayı yavaşlatan bu ramler)
256 MB NVidia FX5500
200 GB 7200 Seagate Hdd
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0
roadrunner_merlin
(01.09.09)
-wubi, bilmiyorum. duymadım onu.
-yasamazsın
-evet
-kurabilirsin ama xfce daha hafiftir.
0
bryan fury
(01.09.09)
1) wubisi var
2) donanım algılamasında ubuntu da ne yaşadıysan farklısını yaşayacağını zannetmiyorum
3) programlara ulaşabilirsin
4) kde ve gnome kurabilirsin ama konfigurasyonum düşük dediğin için xfceye geçiyosun, gnome kurmak xubuntu'yu ubuntu yapar, kde kurmak da kubuntu yapar yine performans sorunu yaşarsın

ayrıca performans odaklı bir linux sistem için önerebileceğim fluxbox veya openbox olur. bir göz atmanı tavsiye ederim.
0
durum serserisi
(01.09.09)
Wubi, Ubuntu'nun loopmounted device kullanan tek distrosudur. Ubuntu'nun diğer tüm distroları kendine özel bir partition'a kurulumu gerektirir.

Xubuntu'nun kaynak gereksinimleri diğer Ubuntu distrolarına göre daha düşüktür. Ancak gerçekten düşük özellikli makineler için (ayrıntıları belirtmemişsin, belirtseydin daha isabetli cevap alırdın) Puppy Linux, Damn Small Linux gibi distrolar daha uygun olabilir.
0
urban dandy
(01.09.09)
Zaten yaşadığın performans eksikliğinin bir kısmı Wubi'den dolayı ileri geliyor. Loopmounted device kullanımı, Linux kurulumunu Windows'a sanal bir aygıtmış gibi tanıtır. Bu şekilde çalıştırdığın Linux distrosu, aynı anda iki işletim sistemine kaynak sağlamak durumundadır.

Adam gibi Linux kullanmak istiyorsan önce Windows'a Easeus Partition Manager indir. Bu bedava bir partition düzenleme programıdır. Böylece hard diskindeki bilgilere dokunmadan varolan boş yere yeni bir partition yaratabilirsin. Sonra bilgisayarı kapat, yeniden aç, ve boş partition'a Xubuntu veya Lubuntu kur. Xubuntu XFCE, Lubuntu LXDE kullanır. XFCE biraz daha güzel görünür ve ayarlar üzerinde biraz daha fazla kontrol sağlar ama LXDE daha iyi performans verir.

Makine bunları da kaldırmıyorsa sana Damn Small Linux veya Puppy Linux yolu görünür. Ama belirttiğin özellikler Xubuntu veya Lubuntu ile tatminkar performans sağlayacaktır.
0
urban dandy
(01.09.09)
(4)

Blogspot sorusu?

layer26
Blogspottaki blog açıldığında otomatik şarkı çalmaya başlasın istiyorum.Nasıl yapalım?
Blogspottaki blog açıldığında otomatik şarkı çalmaya başlasın istiyorum.Nasıl yapalım?
0
layer26
(01.09.09)
imeem'e bi goz atabilirsin.
0
glosoli
(01.09.09)
yine sen bilirsin de bloga girince otomatik başlayan şarkı olayını sevmeyenler çoğunlukta.
0
rectoa
(01.09.09)
yep, tek yol imeem..
0
dambil
(01.09.09)
bolca da küfür yersin :D otomatik şarkı çaldırırsan... ama player koyup isteyene açtırabilirsin, playlist.com ve imeem bu konuda iyidir.
0
yapcak bisi yok
(01.09.09)
(3)

Bilgisayar, Sata Harddisk, ırt zırt, itbok

henry gale
aygıt yöneticisinde görünen ve çalışmasında bir sorun olmayan yeni almış olduğum ikinci sata hdd, ne bilgisayarımda ne de yönetimsel araçlar-disk yönetiminde görünüyor. Naapsak acaba?
aygıt yöneticisinde görünen ve çalışmasında bir sorun olmayan yeni almış olduğum ikinci sata hdd, ne bilgisayarımda ne de yönetimsel araçlar-disk yönetiminde görünüyor. Naapsak acaba?
0
henry gale
(01.09.09)
slave olarak tanıt. biosdan
0
bryan fury
(01.09.09)
bios'ta görünüyor mu?
0
emrag
(01.09.09)
biosta görünüyor fakat kapasitesi 0 (sıfır) görünüyor. ayrıca master veya slave ayarı da yok biosta.
0
🌸henry gale
(01.09.09)
(8)

şu yarış arabasının hava direncini azaltma şeysi ?

bullet-tooth
hani yarış arabalarında kullanılan bi terim vardı ya, arkadaki araba öndekinin yardığı hava boşluğuna girip daha az hava driencine maruz kalıyodu. neydi bunun teknik adı? hava tüneli diyesim var gibi ama değil.
hani yarış arabalarında kullanılan bi terim vardı ya, arkadaki araba öndekinin yardığı hava boşluğuna girip daha az hava driencine maruz kalıyodu. neydi bunun teknik adı? hava tüneli diyesim var gibi ama değil.
0
bullet-tooth
(01.09.09)
ingilizcesi slipstream
türkçesi çekim alani
0
kakoy
(01.09.09)
hava koridoru.
0
sokak cocugu
(01.09.09)
türkçesini hatırlamaya çalışıyorum. burdakiler de doğrudur ama benim aradığım değil. discovery channel'da eskiden nascar'la alakalı bi programda kullanmışlardı sürekli.
0
🌸bullet-tooth
(01.09.09)
drafting de deniyor.
0
kermitz
(01.09.09)
evet drafting'i de biliyorum ama türkçe olanı soruyorum. zamanında nfs'de draftingle az çakallık yapmıyodum.
0
🌸bullet-tooth
(01.09.09)
rüzgar boşluğu

kuyruk akımı

bunlar olur mu ?
0
trocero
(01.09.09)
ya sen ne aradigini bilmiyorsun ya ben anlamiyorum...

(bkz: #6470836)

bak bu entry de senin anlattigin sey anlatiliyor. ben de 5 yukarida entry nin basligini yazmisim.
0
kakoy
(01.09.09)
anlattığımı biliyorum, sizinkilere de yanlış demiyorum. ben discovery channel'da kullanılan terimi hatırlamaya çalışıyorum. benim aklımda "hava tüneli" gibi kalmış, ama hava tüneli değil. sokak cocugu da "hava koridoru" demiş. hava koridoru diyodu sanki ama onun da alakası yok dediğim şeyle. sanırım discovery'de bi çeviri hatası olarak hava koridoru kullanmışlardı.
0
🌸bullet-tooth
(01.09.09)
(9)

Dondurma ne yapılır?

robinbook
Arkada$lar, dondurma yenilir mi, yalanır mı? aslı nedir bu i$in. Arkada$ınıza, "haydi, dondurma yemeye gidelim mi?" diye sorarsınız ama dondurma yalayarak tüketilen bir gıda değil midir? Yalamak yoluyla yemek diye bir kavram varsa bilemedim de.
Arkada$lar, dondurma yenilir mi, yalanır mı?

aslı nedir bu i$in.

Arkada$ınıza, "haydi, dondurma yemeye gidelim mi?" diye sorarsınız ama dondurma yalayarak tüketilen bir gıda değil midir?

Yalamak yoluyla yemek diye bir kavram varsa bilemedim de.
0
robinbook
(01.09.09)
yalamak yoluyla yemek kavramı vardır ve sadece dondurma için de geçerli değildir
0
Karluk
(01.09.09)
isirarak yemek var da yalayarak yemek neden olmasin ki?
ayrica dondurma kasikla vsde yenilebilen bir gidadir. sivi, kati halleri olan bir gida olarak dusunun. isterseniz icebilirsiniz de. ayni seyi cogu gidaya uygulayabilirsiniz, ornegin sivi olabilen yogurdu dusunun. yalayarak tuketebilirsiniz ama hadi yogurt yalamaya gidelim mi dersiniz?
0
entrapmen
(01.09.09)
Bir kaptan kaşıkla tüketiliyorsa yenir, külahla tüketiliyorsa yalanır.

Yani yeniyorsa yenir, yalanıyorsa yalanır.
0
urban dandy
(01.09.09)
ben külahta yesemde ısırarak kucuk parcacıklarla yedigim için dondurayi yerim
sakso muamelesi yapmıorm o yüzden direk 'yemek' demek daha doru gibime gelio...
0
all girls dream
(01.09.09)
hakiki maraş ise, yalamak pek kâr etmeyebilir.
0
gelecektengelenkutupayısı
(01.09.09)
somurmak daha iyi, yalayinca tam tadini alamiyorsun. tabi sapur supur degil, yavas yavas ve hissederek. erotik hikaye gibi oldu yahu. (tabi kulahtaki ve cubuktaki dondurmalardan bahsediyoruz.)
0
ermanen
(01.09.09)
Koyalım şık bi dondurma kasesine kaşıkla yiyelim hem yalarız hem ısırırız hem de emeriz be var mı bizim gibisi kardeşten de öteyiz be ! (kardeşten de öteyiz için bkz ilgili kemal sunal filmi)
0
Karluk
(01.09.09)
eğer maraş'a gelipte hakiki maraş dondurması alırsan, deep throat bile yaparsın canım benim.
0
eskili
(01.09.09)
@eskili:

tecrübeli olmak güzel $eydir. Kısmet diyeyim baari. ;-))
0
🌸robinbook
(01.09.09)
(1)

Başlangıçtaki IDE driver arama sorunsali.

alkolik imam
Selamlar;Bilgisayarımı açarken detecting ide driver bölümünde takılıp kalıyor. HDD diye düşündüm fakat Bios'a da girmeme izin vermiyor. Memory check sonrası detecting ide driver diyip kalıyor efenim bu makina.Nesi var doktor?
Selamlar;

Bilgisayarımı açarken detecting ide driver bölümünde takılıp kalıyor. HDD diye düşündüm fakat Bios'a da girmeme izin vermiyor. Memory check sonrası detecting ide driver diyip kalıyor efenim bu makina.

Nesi var doktor?
0
alkolik imam
(01.09.09)
hdd jumper ayarlarindan kaynaklaniyor olabilir.
hdd kafa atma surecine (bad sectorden daha vahim bi durun) girmis olabilir.
bios ucmus olabilir. sitesinden yeni firmware 'i cekip guncellemeyi deneyin. (bagli ne varsa cikarin cd-rom & fd (floppy-drive) harici (firmware yuklemek icin))
bi deneme yapin. soyle ki hdd (ler)'i sökün sonra oyle acmayi deneyin. ayni donma varsa bios'tur.
pc arkasindaki kablolari kontrol edin. klavye - mouse portlari karisabiliyor bazen. (bundan yapmaz ama yine de kontrol)
fd kablosu baglamayi unutmus yada guc kablosunu ters takmis olabilirsiniz kontrol edin.

simdilik aklima gelenler bunlar.
0
that was just a dream
(01.09.09)
(5)

en iyi linux

portakal
Merhabalar,Sorunsuz ve hızlı çalışan en iyi linux hangisidir? Saygılar...
Merhabalar,
Sorunsuz ve hızlı çalışan en iyi linux hangisidir? Saygılar...
0
portakal
(01.09.09)
(bkz: slackware)
0
zozjotejmnk
(01.09.09)
Yeni bi kullanıcıysan Pardus tavsiye ediyorum. Türkçe döküman desteğide bir hayli fazla.
0
alkolik imam
(01.09.09)
yerli malı yurdun malı; pardus kullanınız.
0
bir zamanlar cocuktum
(01.09.09)
Linux Mint. Pluginler filan herşeyi hazır kurulu bir Ubuntu varyasyonudur, ki Ubuntu zaten yeni kullanıcı dostu bir distrodur. Linux Mint üzmez.
0
urban dandy
(01.09.09)
kurulumu en kolay ubuntu... ancak kurulduktan sonra bu kolaylık aynı şekilde devam etmiyor. O yüzden Pardus dene derim... olmadı mint'e bakarsın, hatta aynı anda 3-4 tane dağıtım kurabilirsin sonra beğenmediğini silersin.
misal pardus, mint, bulabilirsen moonos(bir ara kayıptı şimdi ne durumda emin değilim) yükle... bir de hız için lxde kullan derim, gayet başarılıdır.
0
late viper
(01.09.09)
(4)

rapid premium program

aliscan
rapid premium hesabına sahip biri için en ideal indirme programı nedir (hız, art arta indirme vs.)
rapid premium hesabına sahip biri için en ideal indirme programı nedir (hız, art arta indirme vs.)
0
aliscan
(01.09.09)
flashgot eklentisi ile birlikte flashget kullanmak da süper oluyor..
0
dambil
(01.09.09)
internet download manager'i tek gecerim
0
crucio
(01.09.09)
free download manager.sorunsuz ve basit.
0
layer26
(01.09.09)
xenophobe
(01.09.09)
(2)

8mbit

paintov
şimdi önümüzdeki aylarda 1mbit sınırsızımı 8mbt 15gb a taşısam e malum oyumlar çıkıyor şöyle bi ay faydalansam diğer ay tekrar geçebilirmiyim asıl tarifeme?
şimdi önümüzdeki aylarda 1mbit sınırsızımı 8mbt 15gb a taşısam e malum oyumlar çıkıyor şöyle bi ay faydalansam diğer ay tekrar geçebilirmiyim asıl tarifeme?
0
paintov
(31.08.09)
ayda bi kere yapılabiliyor tarife değiştirme olayları. 1 ay kullanır geçersin ama astarı yüzünden pahalıya gelebilir. malum fatura kesim tarihleri çok olay oluyor. sen 30-40 lira hesap ederken bi fatura daha biner üstüne elin ayağın titrer faturayı görünce. 1 ay için maceraya atılmak yersiz olur.
0
emrag
(31.08.09)
(git: 91518) valla biz daha önce tartışmıştık bu konuyu, epey cevap verilmişti bir bak istersen.
0
baldur2
(31.08.09)
(3)

grafik tablet alacağım ama?

generic
iki model arasında karasız kaldım.http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=8601836&st=graphic+tablet&lp=7&type=product&cp=1&id=1192232328264http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=217&productid=bd46896ilk linkteki wacom'un türkiye sınırları içindeki fiyatı 700 tl civarı olmakl
iki model arasında karasız kaldım.

www.bestbuy.com

www.hepsiburada.com

ilk linkteki wacom'un türkiye sınırları içindeki fiyatı 700 tl civarı olmakla beraber abd'den 200 dolara getirtme şansına sahibim ancak ikinci linkteki uc logic'in özellikleri ile kıyaslandığında pek bir numarası yok gibi duruyor gerek basınç hassasiyeti olsun gerek aktif alanı olsun uc logic daha üstün sanırım.

öyleyse nedir bu fiyat farkı? sadece wacom olduğu için mi böyle bu, yoksa illa ki bi üstünlüğü var mıdır? tablet tecrübesi olan veya bu cihazlardan anlayan birileri onu alma şunu al, çünkü şundan dolayı diye bi açıklama getirirse pek güzel olur.

eklenti: bu arada aktif alan olayına tekrar baktım da ikisi de hemen hemen aynı aktif alana sahipmiş. o yönden her hangi bir üstünlük söz konusu değil galiba.
0
generic
(31.08.09)
wacom her zaman için uc logicten pahalıdır. nedeni biraz isim dolayısıyla. uc logic kalitesiz değildir oysaki.

hatta ikinci linkteki uc logic şuan benim kullandığım. gayet güzel. hassaslığı, hotcell özelliği vs vs. sade basit tasarımı var. wacom tasarıma abanıyor uc logic e göre. uc logic gibi kaliteli mi evet, bunun yanı sıra görünüm, kullanım kolaylığı gibi özellikler sokuyorlar.

wacomların en gıpta ettiğim özelliği klavyelerde olanlar gibi arka tırnaklar, açılı olarak kalkmasını sağlayan. uc logic'in o modelinde bu yok. düz satıh, ilk başlarda sinir etmişti, şimdi alıştım.

aldığım zaman (az biraz mallık yapıp aldıktan sonra) araştırmıştım, forumları ve tavsiye edenleri, uc logic ile wacom arasında bir fark yok. wacomlarda default özellik olarak yuvarlak navigasyon topu var tabletlerin üzerinde, ancak zaten tableti fare gibi kullanma özelliği olduğundan bana olmazsa olmaz bir parça gibi gelmiyor. uc logicte ise yine default olarak hotcell butonları mevcut, fare hareketlerine bile gerek kalmadan, yeni dosya açıp kapatabiliyorsun, kaydet, tarayıcı aç, başlat, page up/down, copy-cut-paste tuşları var. kalemi dokundurman yeterli. aryıca özel hedef seçip atayabileceğin boş tuşlar var.
uc logic derim ben.
0
hia
(31.08.09)
bunların uc-logic olanı bende var. çok fazla kullanma fırsatı bulamadım ama gayet güzel alet. yanında yedek kaleminin gelmesi filan güzel bir olay. boşta bir dolu kısayol tuşu var, hatta var olanları da değiştirebilirsin. tavsiye edebilirim.
0
fortisvita
(31.08.09)
bende uc-logic la-paz a5 modeli mevcut. şöle söyleyebilirim ki; wacom her zaman en iyisi tablet olayının. yani a5 boyutunda bir wacom alabiliyorsan, paran yetiyorsa sakın durma. ancak daha ucuz ve kaliteli olsun diyorsan uc logic'den şaşma. ben şu an uc logic kullanıyorum ve çok memnunum. alias skeetchbook programı ile eskiz olayını muhteşem hale getirebiliyor bu alet. ayrıca üzrindeki kısayol tuşları ve senin atıyabileceğin başka tuşları olması da cabası. yazılımı da gayet başarılı.

son not olarak; uc logic alacaksan mutlaka 1024 basınçlı versiyonunu al. wacom'da karar kılarsan farketmez, 512 de idare eder seni.
0
trawmatolog
(01.09.09)
(5)

divx filmlere ses ekleme

gonion
hani bazı filmlerle beraber "ses dosyası" oluyor ya, farklı bir dilde izleyebilmek için falan, işte diyelim elimizde fransızca bir film ve türkçe ses dosyası var. bu filmi nasıl türkçe izleriz? gom player'da ve windows media player'da beceremedim.
hani bazı filmlerle beraber "ses dosyası" oluyor ya, farklı bir dilde izleyebilmek için falan, işte diyelim elimizde fransızca bir film ve türkçe ses dosyası var. bu filmi nasıl türkçe izleriz? gom player'da ve windows media player'da beceremedim.
0
gonion
(31.08.09)
kmplayer ı deneyin. 10 sn de bulamazsanız mesaj atın söyleyeyim nereden yükleneceğini.
0
ozdek
(31.08.09)
divx ise virtualdub mod ile ses ve filmi birleştirmeniz gerek birbirine. veya bsplayer da altyazı ekle gibi ses dosyası ekle gibi şeçenek vardı. her zamnn KMPlayer desemde bu özellik yok kmp de.
0
rurouni
(31.08.09)
kmplayer'ı şu anda indiriyorum deneyeceğim. başka bir seçeneğimiz var mı peki?
0
🌸gonion
(31.08.09)
kmplayerda nasıl yok o özellik? lütfen. divx mkv mpg falan denedim çalışıyor. sadece ayarı düzgün yapmak önemli mkv de küçük bir bug var onscreen menüde göstermiyor filter menüsünden görünüyr.
0
ozdek
(31.08.09)
kendim bir başka seçenek buldum:
media player classic ilen çok basit bir şekilde halledilebiliyor.
0
🌸gonion
(31.08.09)
(1)

hangi php framework

the beyin
codeigniter, symfony, zend, cakephp* 3 kisinin birlikte calisacagi proje icin.* 2 kisi php'yi iyi derecede biliyor. biri daha once codeigniter kullanmis ama tek projede, digeri framework kullanmamis* projeyi yonetecek insan php'yi az bilmekte, ama projeye dahil olacak bi sekilde.- hepsini az biraz k
codeigniter, symfony, zend, cakephp

* 3 kisinin birlikte calisacagi proje icin.
* 2 kisi php'yi iyi derecede biliyor. biri daha once codeigniter kullanmis ama tek projede, digeri framework kullanmamis
* projeyi yonetecek insan php'yi az bilmekte, ama projeye dahil olacak bi sekilde.

- hepsini az biraz kurcaladim codeigniter ile symfony daha sempatik geldi.

hem susu iyidir hem de dokumantasyon konusunda sikinti olmaz diyebileceginiz framework?
0
the beyin
(31.08.09)
codeigniter bildiğim içim codeigniter diyorum :=) dökümantasyonu çok iyi ve rahat anlaşılır bu yüzden de öğrenmesi kolay, forumları da gayet aktif, birçok konuda herkes birbirine yardımcı oluyor. ayrıca benchmarklara göre diğer popüler frameworklere göre daha hızlı.
0
pentium100mmx
(31.08.09)
(7)

Usb 2.0 Vs 1394i

Bigvocate
Sevgili dostlar, Elimde Sony HC17e model kamera var, binbir türlü laf duydum fikir edindim, kimisi diyor ki görüntüleri Firewire ile aktarırsan dağlar kadar kalite farkı olur, kimisi diyor ki profesyonel iş yapmıyorsan farkı anlamazsın.. bugün gittim kablo almaya, bir sorduğum yer 28 lira dedi diğer
Sevgili dostlar,

Elimde Sony HC17e model kamera var, binbir türlü laf duydum fikir edindim, kimisi diyor ki görüntüleri Firewire ile aktarırsan dağlar kadar kalite farkı olur, kimisi diyor ki profesyonel iş yapmıyorsan farkı anlamazsın.. bugün gittim kablo almaya, bir sorduğum yer 28 lira dedi diğer sorduğum 6 lira bir başkası 15 lira (28 lira olanın uçları altın rengiydi) eee nasıl iş bu anlamadım ki ben ? (hatta adamın biri 2liraya da var istersen dedi)
Usb ve Firewire ile aktarılmış 2 farklı görüntü sunabilecek cengaver var mıdır aranızda? açıkcası boşuna para vermek istemiyorum yoksa gidip 28 liraya olanı da alırım ama hakikaten beni cezbedecek bir fark da yaratmıyorsa neyliyim USB'mle birlikte geçinir giderim.

Hele bi el atın aa dostlar
0
Bigvocate
(31.08.09)
aktarım tipi sadece hızı değiştirir, kalitede bir değişiklik olmaz sanırsam.
0
jokerb
(31.08.09)
aktarım hızından kastınız nedir ? sonuçta usb ile moviemaker'ı açıyorum play'e basıyorum kameradan, moviemaker'dan da kaydet'e basıyorum ; yani sonuç olarak aktarım olayı video süresiyle aynı oluyor ? ?
0
🌸Bigvocate
(31.08.09)
Görüntü kalitesini kamera belirler. Görüntüler zaten önceden kaydedilmiş, iki arabirim arasında sadece hız farkı var. Özetle görüntü kalitesini etkilemez.

USB 2.0
1.5 Mbit/s 12Mbit/s 480Mbit/s supported.

FireWire (IEEE1394)
100 Mbit/s 200Mbit/s 400Mbit/s supported.
0
kimlanbu
(31.08.09)
bende dcr hc 44e sony camera var görüntüleri usb ile aktarınca görüntü kesintili,kalitesi bozuk ve sesi problemli bir şeklde aktarıyor.ama 1394 te hiç drop frame olmadan görüntüsü bozulmadan seste bi sorun olmadan capture alabiliyorum.
0
jack n brooks
(31.08.09)
yüzyıllardır sorula gelmiş bi soru bu ve bazı cahiller (şaka şaka) firewire ın daha kaliteli aktarım yaptıını söylemekte. yok öyle bişi efendm. ister firewire la aktar, ister usb ile ister kovayla aktar. aktardığın şey 1 ler ve 0 lardan ibaret olduğu için, kalitede kayıp olmaz. peki firewire daha hızlı bi arabirim o zaman daha hızlı capture edebilir miyim. edemezsiniz efendm. bilmem kaç bin euroluk sony vtr ler bile (firewire ile bağlanırlar) bire bir capture eder. yani çekim süresi ne kadarsa capture süresi de o kadar uzun sürer. bunu engellemek için artıık yeni dvcam lere, hdcamlere vs ye hdd takma yoluna gitmeyi denedi üreticiler. hani kasede diil direk harddiske kopyalyosun böylece hiç capture la falan uğraşmıyosun sadece hdd deki avi (ya da her ne formatsa) dosyasını pc ne kopyalıyosun. ama bu teknoloji de şu an ebesinin nikahı kadar pahalı olduğu için capture a devam. en azından bi 3-5 sene daha.
0
rentts1
(31.08.09)
Olası beklediğim cevabı @qrentts vermiş durumda, ben de bunu savunuyordum içten içe (cahil olsam bile) (şaka şaka) ve tabi bu arada bir acı gerçeği daha öğrenmiş bulunuyorum ki kameram bi boka yaramaz bir aletmiş, ben de sanıyorum ki youtube'de falan izlediğim kısa filmler kadar net görüntüyü firewire ile elde edebilirim =(
elveda güzel günler ve hayaller..
ilgilenen dostlara çok teşekkür ederim.
0
🌸Bigvocate
(31.08.09)
elindeki kamerayla youtube daki vdeolarla aynı kalitede videolar elde etmen mümkün. kaliteyi belirleyen olay convert işlemidir. ne kadar kaliteli olcağını convert ederken seçebiliyorsun convert programında.
0
rentts1
(01.09.09)
(4)

wireless olayı - bölüm 2

emrag
az önceki başlığın devamı: masaüstü usb wireless adaptör ile netbook (notebook, lpatop... herneyse) arasındaki bağlantıyı sonunda kurdum. ağ dan 2 alet birbirini şahane görüyor, dosya paylaşabiliyor ancak netbook ile internete giremiyorum.masaüstü internet bağlantısını kabloyla alıyor. orada bir sor
az önceki başlığın devamı: masaüstü usb wireless adaptör ile netbook (notebook, lpatop... herneyse) arasındaki bağlantıyı sonunda kurdum. ağ dan 2 alet birbirini şahane görüyor, dosya paylaşabiliyor ancak netbook ile internete giremiyorum.

masaüstü internet bağlantısını kabloyla alıyor. orada bir sorun yok kendisi nete bağlanıyor ancak 2. alet ağı görmesine dosyalara ulaşabilmesine rağmen internete giremiyor. derdime derman olun gari. kaç saattir buna uğraşıyorum :/

edit: evet teknik soru sayfayı yenileyince farkettim değiştiğini. bir sonrakine dikkat edicez artık.
0
emrag
(31.08.09)
tmmdır çözdüm olayı sonunda. kabaca anlatacak olursam 2 bilgisarın wireless ağında ad hoc bağlantı yapıyoruz. isimler şifreler aynı olacak. ardından nete bağlı olan makinada ev işyeri ağı kur diyip ilgili alanları doldurup ağ oluşturuyoruz. bu işlemin en sonunda bu ağa başka bilgisayarlarda ekle kısmı çıkınca usb ya da cd ile bu ağı diğer bilgisara da taşıyoruz. daha sonra wireless dan kurduğumuz ad hoc bağlantıya bağlanıyoruz. voila. masaüstü pc üzerinden nete girebiliyoruz.
0
🌸emrag
(31.08.09)
bu sefer de firewall dert oldu. ana makina tamamen korumasız kaldı '^+%^&%&/
0
🌸emrag
(31.08.09)
Firewall nasıl sorun oldu anlamadım ama, temelde masaüstündeki ağ bağlantılarımda internete bağlanan bağlantıya (sizinkinde yerel ağ lan bağlantısı) sağ tıklayıp özellikler ve ordan paylaşıma girip "diğer ağ kullanıcılar, bu bilgisayarın interneti üzerinden bağlansın diyerek" bağlanmasını sağlayabilirsiniz.
0
edip
(31.08.09)
şu an her şey tamam tek sorun masaüstünde firewall'ı aktif ettiğimde netbook'tan nete giremiyorum. firewall'ı kapattığımda girebiliyorum sadece. firewall'a bir ayar çekilecek sadece. onu da karıştırayım biraz bakalım.
0
🌸emrag
(31.08.09)
(3)

sql komutlarını kullanmak için en kısa yol

jokerb
sql öğrenmek için win xp üzerine sorgulama yapabileceğim ne kurabilirimsql server 2005 türü yazılımlar mı ? bilgisayarda vs 2008 kurulu.bir de sorgulamak için veritabanı lazım tabii, bunu illa elle mi oluşturmalıyım (bilgiler , ilişkiler ) yoksa hazır uydurulmuş basit veritabanı bulabilme şansım var
sql öğrenmek için win xp üzerine sorgulama yapabileceğim ne kurabilirim

sql server 2005 türü yazılımlar mı ? bilgisayarda vs 2008 kurulu.

bir de sorgulamak için veritabanı lazım tabii, bunu illa elle mi oluşturmalıyım

(bilgiler , ilişkiler ) yoksa hazır uydurulmuş basit veritabanı bulabilme şansım var mı ?

teşekkürler
0
jokerb
(31.08.09)
Wamp içinde mysql var. Oradan çalıştırabilirsiniz. Denemeler için değişik forumların hazır veritabanlarını deneybilirsiniz.
0
ataturkiye
(31.08.09)
hicbir sey olusturmadan tamamen su site uzerinden sql komutlari deneyebilirsin:
www.w3schools.com

ama bu kolaya kacmis, basit bi veritabani yapmayi da ogrenmelisin.
0
ermanen
(31.08.09)
Bir şey kurmadan sqlzoo.net bu siteden pratik yapabilirsin. Başta kolay olsa da ilerledikçe zorlaşıyor :)
0
crown
(01.09.09)
(4)

firefox-kod yazmak-düzenlemek-DNS.

kisa
Sorunum kısaca şöyle,öncelikle, firefox kullanıyorum ama duruma göre farklı bir web browser da kullanabilirim, şart değil firefox.derdim şu ki, şirket içerisinde kullandığım makinede host dosyasını düzenlesem de youtube u açamıyorum zira proxy kullanmak zorundayız. (proxy nin host dosyasını düzenlem
Sorunum kısaca şöyle,
öncelikle, firefox kullanıyorum ama duruma göre farklı bir web browser da kullanabilirim, şart değil firefox.

derdim şu ki, şirket içerisinde kullandığım makinede host dosyasını düzenlesem de youtube u açamıyorum zira proxy kullanmak zorundayız. (proxy nin host dosyasını düzenleme imkanım yok)
DNS değiştiremem

diyorum ki, firefox, yazdığım adresleri istediğim bi host dosyasından kontrol etsin önce. olmadı birisi bi plugin yazsın :) bu işi yapsın. (domain adını yazınca listeden kendisi gitsin ip adresini bulsun)

nasıl olur nasıl yapılır?
keşke şöyle bir parametre olsa firefox.exe /hostfile=c:\hosts.txt
ne güzel olurdu

teşekkürler
0
kisa
(31.08.09)
şöyle bişey var ne kadar işinize yarar bilemedim
answers.yahoo.com
0
yuto
(31.08.09)
malesef işe yaramıyor, firefox o şekilde de normal şekilde isim çözümlemesi yapıyor
0
🌸kisa
(31.08.09)
Teşekkür ederim ilginiz için ama malesef bu da olası değil. Çözümü ne yazıkki browser ile bulmalıyım.
0
🌸kisa
(31.08.09)
iş saatleri içinde youtube'da vakit öldürmektense size ödenen maaşın tabi olduğu işinizi yapmayı deneyin.
0
urban dandy
(01.09.09)
(6)

PlayStation,XBox,Nintendo hangisi acaba??

magmageme
Selam ahali 40 yaşından sonra çılgınlaşan eniştemle ilgili bi problemde yardıma ihtiyacım var.Kendisi zamanın ötesinde bi tv alıp salona kurdurtmuş (samsung 7 serisi eşşek gibi bişey) şimdide takmış bir konsol alalım çılgınlar gibi sabahlara kadar oyun oynayalım diye fakat ben hiç anlamam bu işlerde
Selam ahali 40 yaşından sonra çılgınlaşan eniştemle ilgili bi problemde yardıma ihtiyacım var.Kendisi zamanın ötesinde bi tv alıp salona kurdurtmuş (samsung 7 serisi eşşek gibi bişey) şimdide takmış bir konsol alalım çılgınlar gibi sabahlara kadar oyun oynayalım diye fakat ben hiç anlamam bu işlerden siz bi anlatın da seçip alalım bir tane.İstekleri şöyle parası hiç önemli değil baştan onu söliyim alacagımız makinada çılgınlar gibi uçaklı oyunlar oynuyacakmış süper ötesi bi joystick takılabilmeli öyle ayrıca direksiyon pedal ikilisiyle sabahlara kadar araba yarışıda yapmak istiyo anlıyacagınız hayallerin ötesinde bi oyun odası olucak şimdi 7 yaşında çocuga anlatır gibi bana ne alalım ne takalım anlatırmısnız??
0
magmageme
(31.08.09)
ps3 de gran turismo gibi asmıs yardırmıs bir araba yarısı var. kafadan bu bile ps3 alma sebebi. ucaklı oyunlar konusunda bilgim yok. ciddi simulatorler pc de genelde. ona ayrıca bakmak lazım. para muhım degil demıssınız, ps3 un yunları kırılaiblmıs degil. xbox alanlar yuksek ihtimalle korsan oyun oynuyorlar.

grafik ve oyun olarak ps derim ben.
0
bryan fury
(31.08.09)
para srun değil ise tek seçenek ps3, ancak oyunları 100 tl civarıdır. xbox 360 ise korsan oyunları çalışırabilir yani parasal bazda daha uygun. hımm ps3 alın siz:)
0
bir zamanlar cocuktum
(31.08.09)
para sorun değilse hem xbox hem de ps3 alın :) her iki ürünün de kendisine göre avantajları, dezavantajları var. bir xbox sahibi olarak ps3'üm de olsun isterdim açıkcası.
0
irenicus
(31.08.09)
ps3 donanım olarak daha zengin. xboxa kendi markası dışında oyun kolu falan takamıyorsunuz. ps3 alın oyunları 2. el de alabilirsiniz daha uygun fiyatlara..
0
yuto
(31.08.09)
Kesinlikle xbox360! ama agrilikli olarak kiz oyunlari isteniyosa ps3 erkek oyunlari icin xbox 360. cocuk oyunlari icinse wii..Goruntu kalitesi ve opsiyon acisindan xbox 360 en iyisi.Bende ucu de var o yuzden trust me!
0
cosmicgadin
(31.08.09)
oyun oynamaya yeni birisi için nintendo wii idealdir. kontrol sistemi öğrenme gerektirmez, doğal vücut hareketlerini kullanır. spor oyunları, yarış oyunları mevcuttur.
0
urban dandy
(01.09.09)
(4)

kablolu modemi kablosuza çevirmek? + kablosuz bağlantı bonus soru

emrag
önce eldeki malzemeleri sayayım. 1 masaüstü bilgisayar, 1 wireless adaptör, 1 netbook, 1 kablolu modem (1 ethernet ve 1 usb girişli).şimdi ilk sorum: kablolu modemi kablosuza çevirmek için alacağım alet access point midir?bonus sorum: kablolu modemi masaüstü pc'ye bağlayıp, masaüstünde bulunan wirel
önce eldeki malzemeleri sayayım. 1 masaüstü bilgisayar, 1 wireless adaptör, 1 netbook, 1 kablolu modem (1 ethernet ve 1 usb girişli).

şimdi ilk sorum: kablolu modemi kablosuza çevirmek için alacağım alet access point midir?

bonus sorum: kablolu modemi masaüstü pc'ye bağlayıp, masaüstünde bulunan wireless adaptör ile interneti kablosuz olarak netbook'a verebilir miyim? verebiliyorsam ne yapmam gerek?

edit: ikisi de xp aletlerin.

edit2: bir de wireless router varmış. o ne ola ki? access point'ten farkı nedir?
0
emrag
(31.08.09)
access point cepte o zaman. wireless router nedir peki?

2. soru için cevap hala aranıyor.
0
🌸emrag
(31.08.09)
wireless router tamamiyle marketing odaklı uydurulan bir terimdir. bahsi geçen konu kablosuz adsl modemden öte birşey değildir.

tek olayı built-in anten ile gelir access point ile uğraşmazsınız gelen trafiği route eder işte.

wireless access point'den farkı, wireless access point de switch'in kablosuz olanıdır.

2.Soruyu edit sanmışım, bahsettiğiniz wireless adaptör wireless yayını yapan değil, wireless yayınına bağlanan bir adaptördür tahminimce böyle birşey yapmanız mümkün değil.

tabi bu adaptörün olayına da bağlı.
0
kobretti
(31.08.09)
adaptör airties wus-300
0
🌸emrag
(31.08.09)
www.airties.com

buradaki sayfaya baktım, direkt bir hub gibi çalışmadığı için sadece recieve edebilir. bu ürün ile istediğiniz malesef teknik olarak mümkün değildir.
0
kobretti
(31.08.09)
(1)

Acil acil çok acil

sarper361
Canon pixma mp190 cihazım var hem yazıcı hem tarayıcı hani. Tarayıcısını nasıl kullanacağımı çözemedim. driver da yüklü(24.1mb)
Canon pixma mp190 cihazım var hem yazıcı hem tarayıcı hani. Tarayıcısını nasıl kullanacağımı çözemedim. driver da yüklü(24.1mb)
0
sarper361
(31.08.09)
Özel bir program kullanmak şart değildir. Driver yüklüyse, herhangi bir resim programından (örneğin Photoshop, Paint Shop Pro, Paint.NET) File -> Import (veya Acquire) -> TWAIN seçmek yeterli olacaktır.
0
urban dandy
(01.09.09)
(2)

Telefona Video Formatı

deliktas
Video oynatabilen telefonlar mp4 formatında video çalıştırmazlar mı? Bende bi samsung m3200 marka telefon var. Ancak kendisine dışardan video atamıyorum. Film izlenmez mi bunda ya? mp4 formatında filmler denedim olmadı. Total Video Converter yardımıyla samsung L44W gibi bir format vardı bir de onu d
Video oynatabilen telefonlar mp4 formatında video çalıştırmazlar mı? Bende bi samsung m3200 marka telefon var. Ancak kendisine dışardan video atamıyorum. Film izlenmez mi bunda ya? mp4 formatında filmler denedim olmadı. Total Video Converter yardımıyla samsung L44W gibi bir format vardı bir de onu deneyeyim dedim o da olmadı. Nasıl bir format çeşnisi yapmam lazım bu telefonda video izleyebilmek için?
0
deliktas
(31.08.09)
3gp deneyiniz bir de.
0
kibritsuyu
(31.08.09)
denedim oldu. kibritsuyu süpersiniz :))
0
🌸deliktas
(31.08.09)
(4)

com.tr alan adı kaydı sorunu?

ataturkiye
iyi tatiller arkadaşlar;Çalıştığım hosting firmasından com.tr alan adı kaydettirmek istedim; ancak arkadaşlar illa ki ticari sicil kaydı ya da oda kaydı istiyorlar. Ezelden beri meslek odalarına kıl olduğum için kaydolmadım, bu saatten sonra da kaydolmayı düşünmüyorum.Adamlar da illa ki "ticari sici
iyi tatiller arkadaşlar;

Çalıştığım hosting firmasından com.tr alan adı kaydettirmek istedim; ancak arkadaşlar illa ki ticari sicil kaydı ya da oda kaydı istiyorlar. Ezelden beri meslek odalarına kıl olduğum için kaydolmadım, bu saatten sonra da kaydolmayı düşünmüyorum.

Adamlar da illa ki "ticari sicil kaydı ya da oda kaydı olacak, yoksa alamayız com.tr'yi" deyip duruyorlar.

Şöyle bakıyorum, kimileri bakkaldan ekmek alır gibi godaddy.com.tr ya da ebay.com.tr'yi bile almışlar. Öyle absürt alan adları var ki, şirket oldukları bile muamma.

Bu şartlar sadece bize mi işliyor? Com.tr'yi almanın başka yolu yok mu? Vergi levhamı kimin kıçına çakayım?
0
ataturkiye
(31.08.09)
Marka tesciliniz ya da en azından tescil başvurunuz varsa da alabilirsiniz com.tr alan adlarını.
0
vejeteryan vampir
(31.08.09)
herkese işliyor.

www.nic.tr

"Marka Tescil Belgesi" ya da "Marka Başvuru Belgesi" de oluyor. direk nic.tr den alın derim com.tr uzantılı alan adlarını. herhangi bir aracıya gerek yok.
0
emrag
(31.08.09)
kimliğiniz veya tc kimlik no'nuz ile adsoyad.com.tr alabilirsiniz.
0
vital
(31.08.09)
evet herkese işliyor bu belgeler fakat şöyle de bi durum var; eğer alan adını aktifleştirdikten sonra belgeleri belirtilen süre içerisinde göndermezseniz, alan adınız önce askıya alınıyor sonra da siliniyor sanırım. şimdi sistem nasıl işliyor, tam olarak emin değilim ama bi ara facebook.com.tr de bu şekilde alınıp, insanlar kandırılmıştı. -çok kısa bir sürede- diğer bahsettiğiniz absürt alan adları da bu şekilde eksik belgeyle aktifleştirilmiştir büyük ihtimalle. yine de en doğrusu nic.tr'ye sormak tabii. bilemedim şimdi.
0
killer
(31.08.09)
(5)

ttnet tarife değişikliğinden sonra modem problemi

weeping guitar
1mbit sınırsız tarifeyi 8mbit sınırsıza (15gb kotalı) çevirdiğimden beri wi-fi'yi kapatmadan stabil bir bağlantı elde edemiyorum (wi-fi'yi kapat o zaman diyeceksiniz biliyorum ama o da lazım sonuçta) wi-fi açıkken bağlantının zırt pırt kopmaması için nasıl bir ayar yapmak gerekir? (modemim flynet ma
1mbit sınırsız tarifeyi 8mbit sınırsıza (15gb kotalı) çevirdiğimden beri wi-fi'yi kapatmadan stabil bir bağlantı elde edemiyorum (wi-fi'yi kapat o zaman diyeceksiniz biliyorum ama o da lazım sonuçta) wi-fi açıkken bağlantının zırt pırt kopmaması için nasıl bir ayar yapmak gerekir? (modemim flynet marka ucuz bir modem ama kendisini iki yıldır 1mbitlik hızda sorunsuz kullanıyordum)
0
weeping guitar
(31.08.09)
@jugador, yazmayı unutmuşum modem 24mbps'ye kadar destekliyor.
0
🌸weeping guitar
(31.08.09)
wi-fi açıkken LAN tutarsızlaşıyor, yani wi-fi'yi açtığım anda LAN'ın kopması sözkonusu değil (çakışma olsaydı hemen kopardı gibi geliyor bana) mesela gündüzleri 10 dakikada bir kopuyor ama gece 2-3 saat kopmadığı oluyor. wi-fi kapalıyken ise çoğunlukla problem yok. modemin modeli "flynet wam-t72c4u2" bu arada şifrelemede herhangi bir problem yok.

not: evet 2 senedir wi-fi devamlı açıktı.
0
🌸weeping guitar
(31.08.09)
LAN'ın koptuğundan bahsetmişim yukarıda dalgınlıkla, düzelteyim, kopan şey modem-ethernet bağlantısı değil, hattın kendisi, yani kopma olduğunda modemin üzerindeki link ışığı sönüyor, LAN ışığı sabit.

ss'ler :

(gerek kalmadı :)
0
🌸weeping guitar
(31.08.09)
telefon hattın 8mb'e dayanıklı olmayabilir, ona karşı bir önlem almış mıydın değişim yaparken? yeniletmek, kontrol ettirmek vs.
0
qsxdr
(31.08.09)
sorun hattaymış, telekomdan gelip hallettiler. yardımlar için teşekkürler..
0
🌸weeping guitar
(31.08.09)
(12)

Ipodumu can yoldaşımı bozdum =(

zozjotejmnk
Ey yoldaşlar 4 5 senedir sahip olduğum can yoldaşım herşeyim ipod nanomu bozdum =(nasıl bozdun derseniz bende anlamadım usb aracılığıyla bilgisayarımdan şarz ediyordum 1 2 kere reset atmak zorunda kaldım bilgisayara şarz olurken birden kabloyu çektim ve öylece kaldı hala şarz olurmuş gibi ekranda ba
Ey yoldaşlar 4 5 senedir sahip olduğum can yoldaşım herşeyim ipod nanomu bozdum =(
nasıl bozdun derseniz bende anlamadım usb aracılığıyla bilgisayarımdan şarz ediyordum 1 2 kere reset atmak zorunda kaldım bilgisayara şarz olurken birden kabloyu çektim ve öylece kaldı hala şarz olurmuş gibi ekranda bağlantıyı kesmeyin yazısı var hiç bişey olmuyor ışık mışıkta gitti ne yapıyım bunu vadesi doldu mu kendisi yarın çok lazım bana =(
0
zozjotejmnk
(31.08.09)
format atmanın bir yolu vardı onlara. internetten araştırıp bul belki toparlar
0
argent dawn
(31.08.09)
itunes ten format atabiliosun
0
asıl cap ou pas cap benim ama şifremi unuttum
(31.08.09)
biliyorum itunes den atmayı fakat itunes bilgisayara bağlı bi ipod algılamıyor aynı zamanda bilgisayarımda da çıkmıyor.
0
🌸zozjotejmnk
(31.08.09)
bana da oldu o hdd mode diye arat apple'ın sitesinde farklı bir prosedür vardı.
ben düzeltemedim gerçi
0
passion rules the game
(31.08.09)
ipoda reset atmak işe yaramadı mı?
0
supergirl
(31.08.09)
"şarz" ettiğin için olmuştur bence.
0
point me at the sky
(31.08.09)
kesinlikle "şarz" ettiğinden. şarj etseydin böyle olmazdı.
0
jolelipasta
(31.08.09)
eğer ipod unuzu bilgisayarım kısmında görebiliyorsanız orada sağ tıklayıp windows tarafından formatlamayı deneyin, daha sonra bağladığınızda itunes kendisi bunda bi sorun var restore yapalım diycek , umarım problemini çözersin , kolay gelsin
0
busuta
(31.08.09)
@boilteau
hocam saol oldu bu cevap veren herkeze teşekkürler özellikle point me at the sky ve jolelipasta.
0
🌸zozjotejmnk
(31.08.09)
dün alnısı benim başıma gelmişti... birkaç saat bekleyip şarjının bitmesini bekledikten sonra, yeniden şarj ettim ve düzeldi... umarım seninki de düzelir, ama bence bu uyanık apple firması ürünlerinin belirli bir süreden fazla kullanılmaması için kendi kendine bozulan ipodlar üretmiştir.. er ya da geç hepsi bozulacak.
0
mumutum
(31.08.09)
5 sene iPod kullanıp resete ihtiyaç duymamış olmanız gerçekten ilginç :)
0
supergirl
(01.09.09)
evet şimdiye kadar hiç sorun çıkarmadıydı taş gibiydi kendisi taaa ki şimdiye kadar neyse ki yeniden kendine geldi ve beni masraftan kurtardı.birinci nesil can valla can :)
0
🌸zozjotejmnk
(01.09.09)
(2)

windows gizli dosyaları göster?

phonex
Araçlar > Görünüm den gizli dosyaları ve klasörleri göster uygula dememe rağmen eski haline dönmekte. virüs taraması her tevellüt kurcalandı. anlaşılamadı.sistem xp sp3 ingilizce, son updateler her zaman otomatik gerçekleşmekte.
Araçlar > Görünüm den gizli dosyaları ve klasörleri göster uygula dememe rağmen eski haline dönmekte. virüs taraması her tevellüt kurcalandı. anlaşılamadı.

sistem xp sp3 ingilizce, son updateler her zaman otomatik gerçekleşmekte.
0
phonex
(31.08.09)
aynı şey daha önce başıma gelmişti. usb'den virüs bulaşmış diye bir cevap bulmuştum, forumlarda. aramaya inanın, forumlarda cevabı var. yüklenen bir programla, bu sorun aşılıyordu ancak hatırladığım kadarıyla bu sefer de gösterilen gizli dosyalar gizlenemiyordu, en temizi format tabi, gizli dosyaları bulduktan sonra.

iyi günler.
0
pomolilik
(31.08.09)
kur combofix i.5 dakkada halleder.
0
frodo253
(31.08.09)
(2)

İphone 3gs'de force quit işlemini nasıl yapıyoruz?

o s c a r
Her yerde şu tür açıklamalar var;"iPhone üzerinde bulunan bir takım uygulamardan HOME tuşu ile çıkış yaptığımızda bu uygulamalar arka planda çalışmaya devam eder. Bunların başında Mail ve Safari uygulamaları gelmektedir. Bir takım 3. Party uygulamalar içinde aynı durum söz konusudur. Bu nedenle bu t
Her yerde şu tür açıklamalar var;

"iPhone üzerinde bulunan bir takım uygulamardan HOME tuşu ile çıkış yaptığımızda bu uygulamalar arka planda çalışmaya devam eder. Bunların başında Mail ve Safari uygulamaları gelmektedir. Bir takım 3. Party uygulamalar içinde aynı durum söz konusudur. Bu nedenle bu tarz uygulamalardan çıkmak için HOME tuşuna 8 saniye kadar basılı tutarak çıkış işlemini gerçekleştirin."

Çok doğru eyvallah da, home a basılı tutunca 3. saniyede zaten voice control giriyor. Force quit yapamadığım için de muhtemelen Safari olsun Mail olsun deliler gibi sömürüyor pili. Aynı olay İpod için de geçerli. Şarkının ortasında ana ekrana geliyorum. 1-2 dakika sonra tekrar ipod'a giriyorum, halen o şarkıda kaldığım yerde duruyor.

Yok mu bunun bir çaresi?

Şimdiden teşekkürler
0
o s c a r
(30.08.09)
sleep/power tusuna basili tutuyorsun application acikken. daha sonra slide to power off ekrani gelince de home butonuna basili tutuyorsun 5-6 saniye kadar.
0
sourlemonade
(31.08.09)
Muhtemelen home tusuna voice control kisayolu atanmistir. Ayarlar > Genel > Ana Ekran menusunde ilgili kisayolu bulup kapatabilirsiniz.

[3GS kullanmadigim icin verdigim yanit dogru olmayabilir]
0
msb
(31.08.09)
(2)

msnden bulaşan virus

türk kelekom
ya hani şu bir link atıyorlar ya size jpg formatında, imageshack'te bir siteye girdim yanlışlıkla arkadaşın attığı linkin böyle bir link oldugundan haberim yoktu. Şimdi msn'e her girdiğimde tüm kişi listesine bunu yolluyor ve ben bunu görüyorum, pencereyi açıyor yazıyor ve kapatıyor öylece bakıyorum
ya hani şu bir link atıyorlar ya size jpg formatında, imageshack'te bir siteye girdim yanlışlıkla arkadaşın attığı linkin böyle bir link oldugundan haberim yoktu. Şimdi msn'e her girdiğimde tüm kişi listesine bunu yolluyor ve ben bunu görüyorum, pencereyi açıyor yazıyor ve kapatıyor öylece bakıyorum sadece. bunu silmenin yolu nedir? (NOD32 full update ile arıyorum şuan ama sanırım bulamayacak)
0
türk kelekom
(30.08.09)
(bkz: msn messenger virüsü)

sistem geri yükleme en kolay çözüm aslında, tam virüsü yediğiniz zamanı hatırlarsanız tadından yenmez.
0
godless frog
(30.08.09)
botnet yemişsindir. bulaştıran kişi eğer priv8 bir botnet kullanılmışsa veya kendi kodlamışsa(undetected) hiçbir antivirüs yakalayamaz. sistem geri yükleme yapabilirsin, antivirüsle taratabilirsin, format atabilirsin, hard diski çöpe atabilirsin, kasayı ateşte güzelce yakabilirsin.
0
Ayiyogi
(31.08.09)
(3)

Ntv biss sorunu!

3674
şimdi bizdeki alet kendi güncelliyo uydudan bazı şifreleri. maç ntv spor'da olunca biss olsa da izlenebiliyor ama ntv olunca izlenmiyor. ben de kendim girmeyi denedim şifreyi ama herşey tamam birşeyi bulamadım. sorun şu ki;Açılacak menüde yer alan talimatları uygulayarak aşağıdaki değerleri girin.Bi
şimdi bizdeki alet kendi güncelliyo uydudan bazı şifreleri. maç ntv spor'da olunca biss olsa da izlenebiliyor ama ntv olunca izlenmiyor. ben de kendim girmeyi denedim şifreyi ama herşey tamam birşeyi bulamadım. sorun şu ki;

Açılacak menüde yer alan talimatları uygulayarak aşağıdaki değerleri girin.

Biss ID: 0×1FFF (eğer 6 haneli ise biss ID 0×001FFF olarak girilmelidir.)
Biss TP: 11892/12800(H) (Bazı modellerde bu sorulmamaktadır.)
Key Değeri: A021230035461400 (eğer 12 hane varsa key değeri A02123354614 olmalıdır.)

şu şekilde yazılmış sitede. ama ben bu x denilen karakteri kumandadan giremiyorum. bu özel bir karakter mi yoksa bunu yapan birşey var mı kumandada acaba? bilen varsa bi el atsın.

not: uydu alıcı amstrad plus 16000
0
3674
(30.08.09)
x bir karakter değil. o, ne kadar boşluk varsa o kadar 0 koyun demek. yani bendeki goldmaster'da biss id 6 haneli, o yüzden 0001fff yazınca şifre kalkıyor. sizinkinde de kaç hane olduğuna bakın, 1fff sonda kalacak şekilde başına sıfır(lar) ekleyin.
0
ceres
(30.08.09)
şu an maç yok ama deneyim bi. teşekkürler.
0
🌸3674
(30.08.09)
Ben Vestel kullanıyorum, Ntv için ID değerini 001FFF olarak, Ntvspor için ise 001FF2 olarak giriyorum. Bazen 001FF9, bazen 001FFB oluyor. Yayında şifre varken bu gibi değerleri sırayla deneyin.
0
mim
(31.08.09)
(5)

adobe premiere rander problemi

pelinimsi
burdan öncelikle tüm adobe uygulamalarına belalarımı yolluyorum.sonralıkla... şimdi sorun şu: toplamda 1,5 dakika olan videonun 30 sn lik kısmını export edicem. önce render lamak gerekiyo di mi? -di.renderlarken "error ompiling movie" die bi uyarıyla karşılaşıyorum. nedir? nedendir? çaresini bilen d
burdan öncelikle tüm adobe uygulamalarına belalarımı yolluyorum.

sonralıkla... şimdi sorun şu: toplamda 1,5 dakika olan videonun 30 sn lik kısmını export edicem. önce render lamak gerekiyo di mi?
-di.

renderlarken "error ompiling movie" die bi uyarıyla karşılaşıyorum. nedir? nedendir? çaresini bilen duyan var mı?

bu arada eğer çözümde faydası olucaksa; videolarım .mpeg
e dışarı çıkartırken de .avi çıkarıyorum haliyle.
0
pelinimsi
(30.08.09)
rentts1
(30.08.09)
hard diskin dolu olup olmadigibi bi çek et istersen
0
all girls dream
(30.08.09)
@rentts: denedim ordakilerin bi ikisini. ama daha önce bu sorunla karşılaşmış olabilceklerin sunuca efektif çözümler için bu yardım isteği. sağol yine de...

@all girls dream: yeterli alan boş gözüküyo ama premiere bu ne zman ne kadae boş alan istice belli de olmuo tabi.

format sorunundan kaynaklanıo olmasını diliyorum şu an. sonuçta benim dosyalar mpg. ben hem videoya son halini verdirmeye hem de convert ettirmeye çalışıyorum render veya export ederken. buna kasıyo olabilir
0
🌸pelinimsi
(30.08.09)
5 senedir premiere kullanıyorum ve böyle bi sorun olduğunda adobe forumlarından daha iyi bi çözüm bulamayacağımı gördüm. ayrıca elindeki sürümün ne olduğunu da belirtmemişsin. (pro 1.5, pro 2.0, cs 3, cs 4) sanırım senin sorunun export ettiğin harddiskte yer olmaması ya da harddiskin fat32 olmasından kaynaklanan 4 gb dan fazla tek parça dosya kabul etmemesi. export ettiğin harddiskin dosya sistemini kontrol et eğer harddiskin fat32 ve senin videon da 4gb dan büyük ise sorun bu olabilir.
0
rentts1
(30.08.09)
vista. cd3. 150 gb tan fazla boş yer.
sorularına cevap verebilmişimdir umarım ama keşke bende sorun olabilcek şeyleri değil de çözümünü duysaydım. gel gör ki denediğim yöntemi yedi gayet. mpeg dosyaları avi ye çevirdim. isimlerini de aynı yapıp eskği klasörlerin yerine koydum. bundan sonra bu sorunla karşılaşan olursa denemesini tavsiye edebileceğim yollardan biridir artık bu da. yine de çözüm sunmaya çalışanlara teşekkürler
0
🌸pelinimsi
(30.08.09)
(3)

son birkaç gündür bilgisayarımı açtığımda şöyle birşey oluyor

edwardd
aynen yazıyım,RUNDLLcmicnfg.cpl yüklemede hatabelirtilen modül bulunamadınedir acaba bu bilen var mı?
aynen yazıyım,
RUNDLL
cmicnfg.cpl yüklemede hata
belirtilen modül bulunamadı
nedir acaba bu bilen var mı?
0
edwardd
(30.08.09)
dosya adını google da aratıp bulduğum sonucu copy-paste yapıyorum:

CPL uzantılı dosyalar Denetim Masası Applet lerinin çalıştırılmasını sağlayan dosyalardır. Yani Windows un denetim masası dosyalarıdır ve genellikle system32 klasörünün altındadırlar. Herhangi bir denetim masası uygulamasını da başlat dan çalıştıra ismini yazarak (****.cpl) çalıştırabiliriz. Örneğin program ekle kaldır için çalıştıra appwiz.cpl yazarsak direk çalışır. Bu bahsettiğiniz cmicnfg.cpl dosyasıda ses kartının denetim masasındaki iconuna tıkladığınızda çalıştıracağı dosyadır.
Öncelikle bu dosya bilgisayarınızda var mı bir taratın. Eğer sürücüyü düzgün yüklediyseniz muhakkak vardır ama XP ile sorun yaratmıştır. Bu dosyayı bulup çift tıklayın açılıp açılmadığına bakın. Denetim masanızda ses kartının ikonu varmı bakın çift tıklayınca çalışıyormu. Eğer çalışmıyorsa ses ile de ilgili herhangi bir problem yoksa 2 şey yapabilirsiniz;
1) Denetim masası ikonu umrumda değil derseniz;
Başlat>>çalıştıra>>> regedit yazıp ; açılan penceredeki sol taraftaki ağaç yapısından HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run anahtarını bulun ve sağ taraftan ilgili anahtarı silin.
Ayrıca yine HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Control Panel\Cpls anahtarına gelin ve sağ taraftan ilgili satırı (cmicnfg.cpl in olduğu)
silin.
2) Ses kartınız on board ise anakartınızın sitesinden en güncel sürücüyü indirin, harici PCI ses kartı ise ses kartının sitesinden indirin. Gerçi C-Media nın sitesinden onboard lar içinde direk indirebilirsiniz.
Kolay gelsin.
0
alan shearer
(30.08.09)
alan shearer@ yazdıklarına çok teşekkürler,
dediklerini yapıcam da senin yazdığın işlemleri sırayla yaparken şöyle bişey gördüm.
Başlat>>çalıştıra>>> regedit yazıp ; açılan penceredeki sol taraftaki ağaç yapısından HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ bak,
buraya kadar yaptım yalnız bu Software çift tıkladıktan sonra geçmişte oynadığım ve başlat kaldır ile yüklü olduğu klasörden tamamen sildiğim ubisoft oyun firmasının oyunuda hala bu klasörün içinde duruyodu.
yani anlatmak istediğim niye bu oyunun bazı dosyaları hala bilgisayarımda yüklü.
yüklediğim oyun ,program vs. gibi şeyleri tam anlamıyla hangi işlemleri sıralayarak sonsuza kadar bilgisayardan kaldırabilirim, silebilirim.
umarım anlatabilmişimdir.
0
🌸edwardd
(30.08.09)
bilgisayarınızdan programları kaldırırdığınızda registry de bazı kalıntıları kalması normal. o yüzden programları kaldırmak için revo uninstaller gibi bir program kullanmanız daha iyi olur. ayrıca regedit teki kullanılmayan kayıtları temizlemek için ccleaner kullanabilirsiniz.
0
alan shearer
(30.08.09)
(1)

flac denilen zımbırtıyı iphone'da dinlemem gerekiyor

surtunme kuvveti
evet bu bir gereklilik. nasıl yapacağım?
evet bu bir gereklilik. nasıl yapacağım?
0
surtunme kuvveti
(30.08.09)
dambil
(30.08.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.