Giriş
(1)

İngilizce CV

dissendium
Başvurduğum bir yer İngilizce CV istedi. CV uzun. Hepsini çevirirsem uzun sürer. Kısa sürede nasıl İngilizce CV oluşturabilirim? Kariyer.net gibi bilgileri doldurunca PDF olarak veren bir site var mı? Sağ olun.
Başvurduğum bir yer İngilizce CV istedi. CV uzun. Hepsini çevirirsem uzun sürer. Kısa sürede nasıl İngilizce CV oluşturabilirim? Kariyer.net gibi bilgileri doldurunca PDF olarak veren bir site var mı? Sağ olun.
0
dissendium
(27.04.23)
chatgpt'ye kopyala yapıştır yaparak hızlıca çevrilebilir.
0
kahoan
(27.04.23)
(3)

ankara ve istanbul'da bilboard'lar ve panolarda kimin reklamı var?

avatar is back
iki şehirde son seçime göre el değiştirdi. 2018 ve 19'da ezici şekilde akp mhp reklamları vardı her yerde. metrolardan sokaklara kadar. şimdi bunlar chp elinde. durum tam tersine mi döndü? yoksa eşit sayıda ve normal rakamlarda reklamlar mı var? gözlemleriniz nedir?
iki şehirde son seçime göre el değiştirdi. 2018 ve 19'da ezici şekilde akp mhp reklamları vardı her yerde. metrolardan sokaklara kadar. şimdi bunlar chp elinde. durum tam tersine mi döndü? yoksa eşit sayıda ve normal rakamlarda reklamlar mı var?

gözlemleriniz nedir?
0
avatar is back
(27.04.23)
valla rte'nin baya bi üstünlüğü var istanbul'da.

ben de ibb el değiştirdikten sonra olmaz diyordum ama şaşırttı.
tabi bunun açıklaması vardır, örneğin bağlantı otoyol ve bağlantı yolları gibi yerler karayollarına ait, keza ilçe belediyelerin cogunluğu akpde.

üstüne hükümetle arayı bozmak istemeyen özel şirketler de binalarını muhtemelen muhafalete kiralamiyordur.

soru ile tam alakalı değil ama akp tarafında kurgu tamamen rte üzerine iken muhalefet çok dağınık. bi yerde kk,ekrem,mansur birlikte iken, diğer afişte meral ve yavaş var, bir diğerinde yalnız kk var gibi.
0
nuisance
(27.04.23)
Ankara'da rte de var iyip de chp de mhp de var. Ama farklı bir parti görmedim mesela.
0
muhayyer divan
(27.04.23)
@muhayyer divan aynı şekilde.
0
kernelpanic
(27.04.23)

istanbul'da kitap klubü

bir soru sorcam
google'da yazınca meet-up diye bir şey çıktı daspesifik olarak neresi var bakılabilecek
google'da yazınca meet-up diye bir şey çıktı da

spesifik olarak neresi var bakılabilecek
0
bir soru sorcam
(27.04.23)

Bakaya durumunda yurtdışı askerlik erteleme işlemi

mry gc
Şu anda yurtdışında çalışıyorum ve 5 mayıstan itibaren bakaya durumuna düşeceğim. Tecilli olduğum tarihi yanlış hatırladığım için acele etmedim, hata ettim. İşlemler için konsolosluktan randevu alamıyorum, en erken 16 Mayıs görünüyor. İlk sorum, randevu almadan gidersem işlem yapılır mı? İkinci soru
Şu anda yurtdışında çalışıyorum ve 5 mayıstan itibaren bakaya durumuna düşeceğim. Tecilli olduğum tarihi yanlış hatırladığım için acele etmedim, hata ettim. İşlemler için konsolosluktan randevu alamıyorum, en erken 16 Mayıs görünüyor. İlk sorum, randevu almadan gidersem işlem yapılır mı?
İkinci sorum ise bakaya kalmam durumunda tecil ettirebiliyor muyum? Net bir açıklama göremediğim için kutsal kaynağın değerli yazarlarının bilgisine muhtacım. Teşekkürler
0
mry gc
(27.04.23)
(1)

Secim zamani konsolosluk calisiyor mu?

mirafiori
Mail attim fakat jenerik cevap verdiler, telefona da bakan yok. Haftaya oy kullanmaya konsolosluga gidecegim (baska sehirde), ayni zamanda basvurdugum pasaport da hazir oldugu icin gitmisken teslim alip aradan cikarmak istiyorum. Bilginiz var mi secim zamani mumkun mudur?
Mail attim fakat jenerik cevap verdiler, telefona da bakan yok. Haftaya oy kullanmaya konsolosluga gidecegim (baska sehirde), ayni zamanda basvurdugum pasaport da hazir oldugu icin gitmisken teslim alip aradan cikarmak istiyorum. Bilginiz var mi secim zamani mumkun mudur?
0
mirafiori
(27.04.23)
bana gelen bilgilendirme mailine göre hiç bir işlem yapılmayacak

5. Oylama işleminin yapılacağı 29 Nisan-7 Mayıs tarihleri arasında Başkonsolosluğumuzda herhangi bir konsolosluk işlemi yapılmayacaktır.
0
avatar is back
(27.04.23)
(1)

Zorlu - Turkcell Sahnesi

tchuck
bikaç ay önce, haftayaki ntore dame de paris için bilet almıştım da.1. kategori, balkon almışım. sizce balkon almakta hata mı ettim?alt sıralarda çok arkalarda vardı, balkonda B sırasında olacağım.sizce 1. kategoriden izleme hissiyatını olumsuz mu etkiler? biraz üzüldüm eğer balkon olumsuz etkiliyor
bikaç ay önce, haftayaki ntore dame de paris için bilet almıştım da.

1. kategori, balkon almışım. sizce balkon almakta hata mı ettim?
alt sıralarda çok arkalarda vardı, balkonda B sırasında olacağım.

sizce 1. kategoriden izleme hissiyatını olumsuz mu etkiler? biraz üzüldüm eğer balkon olumsuz etkiliyorsa diye :)
0
tchuck
(27.04.23)
Zorlu'nun 1. balkonu çok geride değil.
Ben daha önceki gelmelerinde 1. Balkon en önde izlemiştim.
Seyir zevki gayet iyiydi.
Ama bu sefer Orkestra katından orta sıralardan alabileceğim en iyi koltuğu almayı düşünüyorum ben alana kadar bitmezse.

Orkestra katında arkadan izlemektense 1. balkonun önünden izlemek daha iyidir.
0
Dağcı
(27.04.23)
(2)

"vitrin değeri" kullanımı

beklenen buyuk istanbul depremi
zaman zaman bu ifadeyi kullanıyorum, mesela,"kişinin sosyal medyadaki takipçi sayısından, bilinirliğinden ziyade ne kadar erdemli olduğu önemli olan"yerine,"kişinin sosyal medyadaki vitrin değerinden ziyade ne kadar erdemli olduğu önemli olan"şeklinde. ama bir google'layayım dedim ve hiç böyle bir k
zaman zaman bu ifadeyi kullanıyorum, mesela,

"kişinin sosyal medyadaki takipçi sayısından, bilinirliğinden ziyade ne kadar erdemli olduğu önemli olan"

yerine,

"kişinin sosyal medyadaki vitrin değerinden ziyade ne kadar erdemli olduğu önemli olan"

şeklinde. ama bir google'layayım dedim ve hiç böyle bir kullanım görmedim. "asıl değer" yerine "görünürdeki değer" anlamında çokça kullanılan bir ifade değil miydi bu, yoksa ben bir noktada uydurdum ve kendi kendime kullanmaya devam mı ediyorum?
0
beklenen buyuk istanbul depremi
(27.04.23)
Şahsen hiç duymadım
0
salihdt
(27.04.23)
ben son zamanlarda çok duymaya başladım. belki tescilli bir kullanım değil de günlük konuşma arasında yaygınlaşan bir tabir olduğu için google da bulamamış olabilirsiniz.
0
serbest gezen koala
(27.04.23)

Vfs globalde vize randevusubu iptal edip iade almak

condom kurşunu
Var kı böye bişey? Haziran sonunda seyhatimiz olacak 1 hazirana randevu aldık ama acana yoğunlul olur da yetişmz mi diye düşünmeye başldım. Mevcut randuvuyu iotal edip vip hizmetle daha erkene randevu alsak, mevcutta ödediğimiz randevu parasını geri alabiliyor muyuz? Önce alan var mı?
Var kı böye bişey? Haziran sonunda seyhatimiz olacak 1 hazirana randevu aldık ama acana yoğunlul olur da yetişmz mi diye düşünmeye başldım. Mevcut randuvuyu iotal edip vip hizmetle daha erkene randevu alsak, mevcutta ödediğimiz randevu parasını geri alabiliyor muyuz? Önce alan var mı?
0
condom kurşunu
(27.04.23)
(6)

Tamamlayici saglik sigortasi teklifi nasil?

floydian
Sirket allianz'dan yenilemis. Teklif su: Sgk ile anlasmali hastanelerde gecerli, limitsiz yatarak, 6 kez ayakta muayene, tahlil 4637 tl. 2551 lirasini biz oduyoruz gerisini sirket.Bana cok geldi ama faydasi da cok gibi emin olamadim. 6 kez ayakta cok az degil mi?
Sirket allianz'dan yenilemis. Teklif su:

Sgk ile anlasmali hastanelerde gecerli, limitsiz yatarak, 6 kez ayakta muayene, tahlil 4637 tl. 2551 lirasini biz oduyoruz gerisini sirket.

Bana cok geldi ama faydasi da cok gibi emin olamadim. 6 kez ayakta cok az degil mi?
0
floydian
(27.04.23)
Standardı 10 ke ayakta muayene. şirket yapınca oradan buradan kısa kısa bir şeye yaramayan sigorta çıkıyor ortaya. 6 kez de fena değil, ben senede 1-2 kere anca gidiyorum. Çocuğum 8-9 kere eşim 1-2 kere gidiyor.

Önemli olan kullanmak istediğiniz hastanelerde geçerli mi buna bakın, eşime ve çocuğuma kendim yaptırdım, medikal park'ta geçiyor. Şirketin bana yaptırdığı ise medikal partk'ta geçmiyor, saçma sapan özel hastanelerde geçiyor.

Fiyat normal.
0
kimlanbu
(27.04.23)
Allianz butun sgk anlasmali hastanelerde geciyor o da zaten neredeyse hepsi gibi sanirim.

Ben de 6 kere anca giderim gibi geliyor ama iste para algimiz da bozuldu 2500 lira bazen cok az para gelirken bazen de cok para gibi geliyor.
0
🌸floydian
(27.04.23)
yıllık toplam tutar limiti ne kadar? toplamda mesela on bin liraysa 6 kere bile gidemezsin.
0
gabe h coud
(27.04.23)
Valla bilmiyorum policeyi istedim "yok" cevabi aldim.
0
🌸floydian
(27.04.23)
şirket vermiyorsa allianz verir büyük ihtimal. bizde mapfre var, poliçeyi uygulamasından indirebiliyorsun.
0
gabe h coud
(27.04.23)
6 kez diyorsa fiyat sınırı yoktur. çünkü bazılarında fiyat limiti var bazılarında direkt sayı veriyolar.
bence fiyat iyi da kötü değil. 6 kere kullanırım diyosan al.
yatarak tedavi için de güzel olur lazım olursa.
0
jelly bear
(27.04.23)

Online toefl hazırlık eğitimi

baldan kaymak
Deneyim memnun kaldığınız var mı?
Deneyim memnun kaldığınız var mı?
0
baldan kaymak
(27.04.23)
(2)

Amerika'dan ya da Avrupa'dan nasıl telefon getirtebilirim? (Tanıdık yok)

vaveylababa
Bunun en güvenilir ve en uygun yolu ya da yolları nelerdir. Glocalzone ya da amerikadan iste gibi sistemlere baktım ama emin olamadım. Güvenemedim de.
Bunun en güvenilir ve en uygun yolu ya da yolları nelerdir. Glocalzone ya da amerikadan iste gibi sistemlere baktım ama emin olamadım. Güvenemedim de.
0
vaveylababa
(27.04.23)
ordan getirip satanlar var. direkt onlardan satın alabilirsin. getirtsen de komisyonla aynı fiyata gelecek.
0
jelly bear
(27.04.23)
Eğer tanıdık yoksa telefoncudan hazır getirilmiş cihazı almak en güvenlisi gibi görünüyor bana.

Mesela bu pahalı mı?
www.sahibinden.com
0
michael_knight
(27.04.23)
(3)

Şuan kur korumalıya girmek mantıklı mdıır

condom kurşunu
Kkm için %27 veriyor normal 32 gün için 29 veriyor banka ama kkm dönüşlerinde merkez bankası kurlarına göre gittikleri için sanki şu an yaşdığımız makas oraya yansımayacak gibime geliyor. Siz ne düşünüyprsunuz?
Kkm için %27 veriyor normal 32 gün için 29 veriyor banka ama kkm dönüşlerinde merkez bankası kurlarına göre gittikleri için sanki şu an yaşdığımız makas oraya yansımayacak gibime geliyor. Siz ne düşünüyprsunuz?
0
condom kurşunu
(27.04.23)
Seçim sonrası merkez ile kapalı çarşı arasindaki fark kapanacak
0
sonhakan
(27.04.23)
Yol yakınken fiziki dolar alıp, yastık altına geçin. Seçimden sonrası sıkıntılı biraz. Dolar bulamayabilirsiniz. Bulsanızda aradaki makas yüksek olabilir.

KKM, 100 milyar doları geçmiş durumda. Ortada böyle bir para yok! Bu arkadaşlara uzun vadeli bono verebilirler veya başka durumlar olabilir.


NOT: yatırım tavsiyesi değildir. Nasıl hoşunuza gidiyorsa öyle yapın.


.
0
kartallar yuksek ucar
(27.04.23)
elinde tl varsa kkmye girmeni önermem. vade bitişinde makastan zarar edebilirsin.
ama elinde dolar varsa kkmye girilir, vade bitince ennn kötü ihtimalde aynı doları geri alırsın.
0
roket adam
(27.04.23)
(3)

yurtdışında turist olarak bulunurken oy kullanabliyor muyuz?

plastic_angel
sb
sb
0
plastic_angel
(27.04.23)
hayır ikametin yurt dışı olması gerekiyor
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(27.04.23)
tabiki hayır. ne yurt dışında ne de yurt içinde ikametinizin olmadığı bir yerde oy kullanamazsınız
.
0
pardus
(27.04.23)
Yapabilirdiniz ama süresi geçti.

www.eksiduyuru.com
0
zimbirik
(27.04.23)
(1)

Bir paragrafta aynı kitabın değişik bölümlerinden alıntı nasıl yapılır?

psmstc
Apa 6.0'a göre. .......... (Öztürk, 2008, s. 14) .......... (Öztürk, 2008, s. 45) ........ (Öztürk, 2008, s. 196) gibi bir görüntü oluşuyor. Ve sayfa sayısını Apa 6'da ne tür metin içi alıntılarda vermek daha iyi olur? her alıntıya sayfa numarasını yazınca görüntü olarak birazcık kötü duruyor. Şimdi
Apa 6.0'a göre.

.......... (Öztürk, 2008, s. 14) .......... (Öztürk, 2008, s. 45) ........ (Öztürk, 2008, s. 196) gibi bir görüntü oluşuyor.


Ve sayfa sayısını Apa 6'da ne tür metin içi alıntılarda vermek daha iyi olur? her alıntıya sayfa numarasını yazınca görüntü olarak birazcık kötü duruyor.

Şimdiden çok teşekkürler.
0
psmstc
(27.04.23)
adı geçen eser şeklinde olacak.
0
anti-kahraman
(27.04.23)
(4)

5'inden 5'ine yatan maaş

hooiken
bu maaşın ilk günü ayın 1'i midir aslında?yani, bugün işten çıkan birisi 27 günlük mü maaş alır yoksa 22 günlük mü? 5'inden 5'ine yatırılıyor fakat öbür ayın ilk çalışma günü 6'sı olarak mı hesaplanıyor?
bu maaşın ilk günü ayın 1'i midir aslında?

yani, bugün işten çıkan birisi 27 günlük mü maaş alır yoksa 22 günlük mü? 5'inden 5'ine yatırılıyor fakat öbür ayın ilk çalışma günü 6'sı olarak mı hesaplanıyor?
0
hooiken
(27.04.23)
Sirketten sirkete degisir ama cok buyuk ihtimal bir onceki takvim ayinin maasidir ve 27 gunluk alir.
0
fakyoras
(27.04.23)
Büyük ihtimalle ayın 1'inden ayın 30'una kadar olan çalışmanın ücreti takip eden ayın 5'inde ödeniyordur.
Yani bugün işten çıkan birisi 27 günlük maaş alır.

Buna emin olmak için ayın kaçında işe girdiğinize ve kaç günlük para aldığınıza bakabilirsiniz.
E-devlet'teki SGK dökümüne bakmak da yardımcı olabilir.
0
michael_knight
(27.04.23)
1 takvim ayı içerisindeki çalışma gününüze ait maaşı ilgili ayın bitiminden itibaren en geç 20 gün içerisinde alırsınız. Mücbir sebep yoksa 20 günü aşamaz. Onun dışında maaşın ne zaman ödendiğinin maaş hesabında önemi yok.

27 Nisan'da işten çıkan biri 27 günlük ücretini alır.
0
nawar
(27.04.23)
@nawar

adam onu sormamış. maaşım ayın kaçıyla kaçı arasında hesaplanıyor demiş.

5 inde maaş alıyorsunuz ama maaşınız önceki ayı kapsıyor. yani diyelim ki ayın 5 i geldi maaşı aldınız ve aynı gün işten çıktınız. içeride 5 günlük maaşınız kalıyor.
0
sassot
(27.04.23)
(7)

cumartesiye kadar ahmet hamdi tanpınar huzur'u bitirmeliyim?

sanemz
daha 45. sayfadayım. çok da yavaş gidiyor. hızımı nasıl arttırabilirim. pomodoro kullansam etkili olur mu?
daha 45. sayfadayım. çok da yavaş gidiyor. hızımı nasıl arttırabilirim. pomodoro kullansam etkili olur mu?
0
sanemz
(27.04.23)
2 günde 375 sayfa mı?
Hiç başını kaldırmamak dışında hiç yolu yok bence.
0
Mirket
(27.04.23)
dakikada 1 sayfa okusan 6.5 saat sürüyor. 2 dkda 1 sayfa okusan 13 saat.
biter gibi zorlasan.
0
jelly bear
(27.04.23)
sesli kitabını da indirdim yutupdan. hem dinleyip hem okuyacam. vira bismillah.
0
🌸sanemz
(27.04.23)
İyi yöntem. Başarılar. da acelen neden?
0
Mirket
(27.04.23)
@mirket, kitap hakkında konuşulacak tanpınar ı anlamaya çalışıyoruz da türkdili mezunları olarak hala anlayamadık. adam sahaftaki kitapların tozuna kadar değinmiş. detaycı biri.
0
🌸sanemz
(27.04.23)
Bi yerden özetini bul kesin vardır. Sonra ekşi sözlükteki yorumları oku orada kilit detayları bulursun:D
0
anten
(27.04.23)
@anten, okumam lazım hatta bi ara iyice özümseyecem. diğerlerinin fikirlerini de not ediyim. zaten yorumları okdum adam aşırı beğeniliyor rıza baba merakta var içimde göremediğim ne diye.
0
🌸sanemz
(27.04.23)
(5)

Harry Potter kadar akıcı kitap önerisi?

sassot
Eskiden kitap okuma alışkanlığım vardı. günde en az 60-70 sayfa okuyordum ama son zamanlarda kayboldu. Ben de kütüphaneden Harry Potter kitaplarını aldım şu an tekrar onları okuyorum ama bu kitaplar dışında akıcı kitap tavsiyelerine de açığım.
Eskiden kitap okuma alışkanlığım vardı. günde en az 60-70 sayfa okuyordum ama son zamanlarda kayboldu. Ben de kütüphaneden Harry Potter kitaplarını aldım şu an tekrar onları okuyorum ama bu kitaplar dışında akıcı kitap tavsiyelerine de açığım.
0
sassot
(27.04.23)
akıcılık arıyorsan Dan Brown'ın Melekler ve Şeytanlar, Dijital Kale gibi romanları çok akıcıydı diye hatırlıyorum.

Stephen King'in Sadist, Medyum/Shining, Göz/Carrie, Sis vb. popüler iyi bilinen romanları da gayet iyidir.
0
nhk ni youkosu
(27.04.23)
Silo üçlemesi (mayısta dizisi de yayımlanıyor)
Polisiye seviyorsanız Agatha Christie'nin romanları ya da Sherlock Holmes kitapları
Fantastik severseniz Işıkyaratan serisi
Kaplan! Kaplan!
Neil Gaiman kitapları
0
kobuzchu kiz
(27.04.23)
kütüphaneden bulabildiğim tüm polisiye kitapları okuyorum. Polisiye kitaplar genelde akıcı olurlar.Agatha Christie romanlarını özellikle çok severim
0
siriusstar
(27.04.23)
benzer sorunu ben de yaşıyorum çok, içinden çıkabilmek için young adult vampirli kurtadamlı özel güçlü falan saçma sapan kitaplar bile okuyorum bazen asjndjdnfsk

dan brown kitaplarının yanı sıra jean christophe grange kitaplarına da bakabilirsiniz, "kızıl nehirler" (vincent cassel'li filmi de vardı bunun) ve "leyleklerin uçuşu" mesela. polisiyeler, çok hızlı okunuyorlar.

ama harry potter tarzı akıcılık bence yüzüklerin efendisi'nde falan da var. ya da ursula le guin - "yerdeniz büyücüsü". neil gaiman da iyidir cidden. michael ende var, ondan da "bitmeyen öykü" ya da "momo", çok hafif ve akıcı okuma sunabilirler.

simone de beauvoir - "bütün insanlar ölümlüdür" de çok sürükleyici gelmişti bana, ilginç bir hikaye.

stephen king de denmiş, müthiş başka dünyalar gerçekten ve acayip hızlı okunuyorlar bence de, korku/gerilim okumak ilginizi çekiyorsa tabii. kara kule serisinin yanı sıra "tılsım", "uykusuzluk" ve "mahşer" kitaplarını önerebilirim. bir de o kategoriden dean koontz var, çok okumadım ama "yabancılar" iyiydi diye hatırlıyorum.

yenilerden matt haig - "gece yarısı kütüphanesi" var bu arada, ben ingilizce orijinalinden okumuştum, akıcı ve hafif bir okuma sunuyor bence, tavsiye ederim.
0
nimberjack
(27.04.23)
Kralkatili Güncesini hiçbir kitabı okumadığım kadar hızlı okuyup bitirmiştim. Kitap okumaya yeni başlayan kuzenim bile 2-3 haftada 2 kitabı bitirdi.
0
vaveylababa
(27.04.23)
(5)

Depremden sonra vefat eden yakının hesabına yardım yatmış mıdır?

neyyirnevcivan
Deprem sırasında hastanede yoğun bakımda yatan teyzem vardı. 6 şubat depreminden 20 gün kadar sonra vefat etti. Kiracı olarak kaldığı evde ağır hasar gördü. Teyzem konuşma ve işitme engelliydi. Evindeki bir kısım eşyayı tahliye ettik. Depremzedelere hesaplarına yatırılan nakit yardımları onun da hes
Deprem sırasında hastanede yoğun bakımda yatan teyzem vardı. 6 şubat depreminden 20 gün kadar sonra vefat etti. Kiracı olarak kaldığı evde ağır hasar gördü. Teyzem konuşma ve işitme engelliydi. Evindeki bir kısım eşyayı tahliye ettik. Depremzedelere hesaplarına yatırılan nakit yardımları onun da hesabına yatırılmış mıdır?
0
neyyirnevcivan
(27.04.23)
O yardımlar TC bazlı yattı. O 20 günlük sürede yatan yatmıştır. ( O da çok yüksek ihtimalle 10 bin TL dir, en erken o yattı çünkü) Diğer ödemelerin yatmış olma olasılığı daha düşük ama kesin yatmamıştır da denilemez. Başınız sağolsun
0
primetime
(27.04.23)
basvuru yapiliyordu o yardim icin. basvurduysa yatmis olabilir
0
ala09
(27.04.23)
Bir başvuru yapılmamıştı.
0
🌸neyyirnevcivan
(27.04.23)
ziraatten öğrenebilirsin
0
sizofren06
(27.04.23)
10 bin için herhangi bir yere başvuru şartı aranmadı. Yatmıştır o,
0
primetime
(27.04.23)
(5)

Askerlik tecil sorusu

optimistbakunin
Haziranda mezun oldum ama askerlik 2024 gozukuyor. Otomatik mi ertelendi? Daha once hic tecil de ettirmemistim. Yoksa hala tecil hakkim var ve 2026 olur mu
Haziranda mezun oldum ama askerlik 2024 gozukuyor. Otomatik mi ertelendi? Daha once hic tecil de ettirmemistim. Yoksa hala tecil hakkim var ve 2026 olur mu
0
optimistbakunin
(27.04.23)
mezuniyetten sonra 2 sene erteleme hakkın var lisansta. 2026 olmaz
0
jelly bear
(27.04.23)
@jelly otomatik ertelenmis olabilir mi? Ben ertelegimi hatirlamiyorum
0
🌸optimistbakunin
(27.04.23)
askerlik şubesine gidip tecil ettirebilirsiniz. 2025 olur 2026 olmaz.
0
kablelvuku
(27.04.23)
@kablel neden oyle? Ben hic tecil ettirmedim. Hala tecil sansim var saniyordum ama 22 mezunu oldugumdan zaten 2 yil tecillenmis 2024 olmus gibi yorum geldi cevremden ama kendi kendine mi tecilleniyor ki?
0
🌸optimistbakunin
(27.04.23)
2022 haziransa 2024 haziran olur en geç normal yani.
normalde elle tecil ediliyor fakat bazısının okurken tecilli kalıyor öyle
0
jelly bear
(27.04.23)

Videodaki şarkı?

Cnrays
https://www.instagram.com/reel/CoFXpJ4I4PP/?igshid=ODM2MWFjZDg= linkteki şarkıyı bir türlü bulamıyorum.Bilen birileri çıkar mı acaba?
www.instagram.com linkteki şarkıyı bir türlü bulamıyorum.Bilen birileri çıkar mı acaba?
0
Cnrays
(26.04.23)
(3)

aliexpress teslimatlarını ptt ne şekilde yapıyor?

istististist
aliexpress üzerinden takipli bir sipariş verdim.bugün ptt şubesine paket ulaşmış olarak görünüyor.paketi dağıtıma eskiden olduğu gibi "ptt posta dağıtım" mı çıkarıyor, yoksa "ptt kargo" tarafından mı dağıtım yapılıyor?eskiden sizi evde ilk geldiklerinde bulamazlarsa, aliexpress paketlerine bir daha
aliexpress üzerinden takipli bir sipariş verdim.

bugün ptt şubesine paket ulaşmış olarak görünüyor.

paketi dağıtıma eskiden olduğu gibi "ptt posta dağıtım" mı çıkarıyor, yoksa "ptt kargo" tarafından mı dağıtım yapılıyor?

eskiden sizi evde ilk geldiklerinde bulamazlarsa, aliexpress paketlerine bir daha ulaşamayabiliyordunuz. yine aynı durum mu söz konusu oluyor?
0
istististist
(26.04.23)
ptt personeli getiriyor ama ptt posta dağıtımmı yoksa "ptt kargo" mu bilmiyorum.
benimkiler evde bulamazsa cepten arıyorlar bende şuraya bırak dedinmi bırakıyorlar.
toplamda sıkıntı yaşamadım hiç
0
aslindasorunumpsikolojik
(27.04.23)
gümrük vergisini önden ödediyseniz aras kargo getiriyordu ama sizinki ptt şubesine ulaştığına göre ptt getirecek. ptt kargo büyük paketleri postacılar küçük paketleri zarfları getiriyor.
0
enteg
(27.04.23)
Evde bulamazsa telefon ile arıyor postacı.
0
chavezding
(27.04.23)
(2)

Android uygulamalarin eski versiyonlarını indirebilieceğim güvenli bir yer

sonhakan
...
...
0
sonhakan
(26.04.23)
Apkmirror kullanıyorum
0
pavlis
(26.04.23)
Pardon apkpure kullanıyormuşum
0
pavlis
(26.04.23)
(2)

Japonya'dan Türkiye'de olmayan ne getirtilebilir?

Costanza
Önümüzdeki ay bir arkadaşım gelecek ve bir siparişin varsa getirebilirim dedi. Benimse aklıma birşey gelmiyor. Oralarda çok daha ucuz olan ya da buralarda bulunmayan ne isteyebilirim sizce?
Önümüzdeki ay bir arkadaşım gelecek ve bir siparişin varsa getirebilirim dedi. Benimse aklıma birşey gelmiyor. Oralarda çok daha ucuz olan ya da buralarda bulunmayan ne isteyebilirim sizce?
0
Costanza
(26.04.23)
Hibiki whiskey
0
alfired
(27.04.23)
ps5 alabilirsiniz, ciddi fiyat farkı var.
0
meiyisi
(27.04.23)
(1)

Swift - Türkiye'den İngiltere'ye Para

JusticeBooster
Merhaba, swift ile Türkiye'den İngiltere'ye para yollayacağım. Sorularım:1-Wise ile Türkiye'den yurtdışına para gönderilebiliyor mu? 2-Enpara'da yalnızca euro ve dolar olarak para gönderebiliyor. İngiltere banka hesabına (Barclays) euro ile para gönderilir mi?3-Bu iki seçenekten daha iyi, garanti ve
Merhaba, swift ile Türkiye'den İngiltere'ye para yollayacağım. Sorularım:
1-Wise ile Türkiye'den yurtdışına para gönderilebiliyor mu?
2-Enpara'da yalnızca euro ve dolar olarak para gönderebiliyor. İngiltere banka hesabına (Barclays) euro ile para gönderilir mi?
3-Bu iki seçenekten daha iyi, garanti ve ucuz bir yöntem var mı?

Herkese iyi akşamlar.
0
JusticeBooster
(26.04.23)
Kripto para olarak göndermek. Maks 1 dolar ödersiniz.
0
vaveylababa
(27.04.23)

Toefl eğitimi hk hedef 70 ve üstü - istanbul veya online

baldan kaymak
Selam romalılar,Bunu nereden yapsam hızla sonuca ulaşırım?İlk hedefin 70 ama 95 üstü hedefliyorum.
Selam romalılar,

Bunu nereden yapsam hızla sonuca ulaşırım?

İlk hedefin 70 ama 95 üstü hedefliyorum.
0
baldan kaymak
(26.04.23)
(1)

Yüksek lisans tezinde non parametrik test uygulamak problem olur mu?

fraise
Danışmanımin asla ilgilenmediği bir tez sureci yürüttüğüm için mecburen buraya soruyorum. 275 kişilik bir veri setim var; veriler normallik testinde normal dağılmiyor, alanım sosyal bilimler; dolayısıyla bu beklenmedik bir şey değil. Ama basiklik, çarpıklık ve hologramda da bağımlı değişkenim normal
Danışmanımin asla ilgilenmediği bir tez sureci yürüttüğüm için mecburen buraya soruyorum. 275 kişilik bir veri setim var; veriler normallik testinde normal dağılmiyor, alanım sosyal bilimler; dolayısıyla bu beklenmedik bir şey değil. Ama basiklik, çarpıklık ve hologramda da bağımlı değişkenim normal dagilmiyor şekilde çıkıyor. Mecburen non parametrik bir test uygulacagim.

Bu tezin güvenilirliği açısından çok büyük bir sorun olur mu? Bir arkadaşıma söylediğimde bayağı üzgün bir tepki verdi de. Veri temizliği vs de yaptım ama asla normal cikmiyor. Sadece kadın erkek diye ayirdigimda normal dağılıyor ama benim hipotezlerimde cinsiyet ile ilgili bir kısım yok.

Teşekkür ederim şimdiden herkese.
0
fraise
(26.04.23)
Sağlık bilimlerinde bu sorun olmuyor. Normalite sağlanmıyorsa non-p uygulanıyor. İstatistikçiler de bunu söylüyor, öğütlüyor. Uygun (doğru) olan ne ise onu yapın
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(27.04.23)

Masa Tenisi Raket Önerisi

viciousnomad
6-7 aydır aktif olarak öğle aralarında masa tenisi oynayan 3 adet vatandaşız.Sunta kırtasiye raketiyle başladığımız bu serüvende bir süre sonra decathlon ppr130 raketlere geçtik. Bir süre sonra gelişime paralel olarak o da kesmemeye başladı. Forehand/backhand çakmalar, top kontrol hakimiyeti, hafif
6-7 aydır aktif olarak öğle aralarında masa tenisi oynayan 3 adet vatandaşız.
Sunta kırtasiye raketiyle başladığımız bu serüvende bir süre sonra decathlon ppr130 raketlere geçtik. Bir süre sonra gelişime paralel olarak o da kesmemeye başladı. Forehand/backhand çakmalar, top kontrol hakimiyeti, hafif spin gelişmeleri derken tekrar bir yeni raket arayışı hasıl oldu.

Fakat sorun şu ki bu seviyedeki oyuncular için alınabilir raketlere dair doğru dürüst incelemeler falan yok.

Ekip olarak yine decathlon TTR500'ü gözümüze kestirmişken kendimizi timo boll black sipariş etmiş olarak bulduk.

Nedir ne değildir timo boll black? TTR500/530/590'a göre de kıyaslayabiliyor isek hatta TTR900'lere göre de, şahane olur yorumlarınız.
0
viciousnomad
(26.04.23)
(5)

Son zamanlarda vize sonucu ne madar zamanda cıkıyor

condom kurşunu
Kaç hafta?
Kaç hafta?
0
condom kurşunu
(26.04.23)
mart ayında 3 hafta sürdü ispanya için
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(26.04.23)
Hollanda 1 haftada çıktı geçen ay.
0
sckxyss
(27.04.23)
İtalya için 3 haftada sonuçlandı arkadaşımınki
0
yekkyea
(27.04.23)
Almanya 4 haftada civarı sürdü, vizem dün geldi.
0
kimlanbu
(27.04.23)
1 hafta sürdü. ama benim vizeler genelde şansıma mıdır nedir hep böyle erken çıkıyor. geçen sene italya vizem 1 günde çıktı. hava atmak için demiyorum ama kişiden kişiye dönemden döneme değişiyor bence. 1 günde vize mi çıkar diye baya panik olmuştum.
0
anti-kahraman
(27.04.23)
(4)

yurt dışı - türk tv kanalları

taha1907
selamlar, yurt dışından türk kanallarını pc den nasıl izleyebilirim ? örneğin youtubeda canlı yayın yapan kanalları bile açamoyorum. veya kanalın web sitesine gidip ordan deniyorum ordan da açılmıyor
selamlar, yurt dışından türk kanallarını pc den nasıl izleyebilirim ? örneğin youtubeda canlı yayın yapan kanalları bile açamoyorum. veya kanalın web sitesine gidip ordan deniyorum ordan da açılmıyor
0
taha1907
(26.04.23)
türkiye vpn'i ile açılıyor onlar.
0
king lizard
(26.04.23)
"canlı tv" diye arama yaparsanız türk tvlerinin canlı yayınlarının olduğu birçok websitesi var. oralardan rahatlıkla izleniyor
0
gioberg
(27.04.23)
Canlı yazınca çıkıyor söylenildiği gibi. Ama biz mubi, Netflix vs için Türkçe alti yazıları da kullanmak amacıyla vpn satın aldık yıllık 280 liraya. O zaman hic sorun olmuyor.
0
fraise
(27.04.23)
iptv
0
bozbaykus
(27.04.23)
(2)

Anneler günü

sanguine
Annenize geçen sene ne aldınız? Şimdi ne alacaksınız?Ben birkaç yıldır sözle geçiştiriyorum bu sene güzel bir jest yapmak istiyorum 1000 liraya kadar çıkabilirim bütçe olarak neler önerirsiniz? Elektronik eşyalar uygun olsaydı bir akıllı saat alacaktım.
Annenize geçen sene ne aldınız? Şimdi ne alacaksınız?

Ben birkaç yıldır sözle geçiştiriyorum bu sene güzel bir jest yapmak istiyorum 1000 liraya kadar çıkabilirim bütçe olarak neler önerirsiniz? Elektronik eşyalar uygun olsaydı bir akıllı saat alacaktım.
0
sanguine
(26.04.23)
Valla bu duyuruyu görene kadar aklıma gelmemişti. Kardeşlerimle ortak bir şey alırsak ona ortak olurum. Bireysel gidersek çeyrek altın alabilirim.
Edit: Öneri olarak skechers'tan bir yürüyüş ayakkabı olabilir.
0
Amaranta ursula
(26.04.23)
ne sevdiğine bağlı
ben de annem de nevresim sevdiğimiz için nevresim takımı alıyorum genelde. bir de çiçek. kendi hoşuna gidip de paraya kıyamadığı basit bir şey olursa iyi olur
0
ala09
(26.04.23)
(4)

Yurtdışında kazanılan para - vergi sorusu

loser blueser
Selamlar, tr'de yaşayıp abd'deki bir şirkete uzaktan çalışan bir tr vatandaşı için vergisel avantajı en yüksek yöntemi öğrenmek istiyorum. Yapılan iş e-ticaret ancak tr'den abd'ye giden bir mal vs yok, ticaret tamamen abd içerisinde, tr'den yapılan iş de bir danışmanlık/muhasebe tutma/stok yönetimi
Selamlar, tr'de yaşayıp abd'deki bir şirkete uzaktan çalışan bir tr vatandaşı için vergisel avantajı en yüksek yöntemi öğrenmek istiyorum.

Yapılan iş e-ticaret ancak tr'den abd'ye giden bir mal vs yok, ticaret tamamen abd içerisinde, tr'den yapılan iş de bir danışmanlık/muhasebe tutma/stok yönetimi vb karışık bir iş.

Tr'deki kişiye aylık 3.000-5.000 usd arasında para gelecek. gelen para ileride artabilir. bu durumda vergi açısından ltd şirket mi kurmak yoksa şahıs işletmesi kurarak yurtdışı yazılım desteği olarak bahsedilen %50 gelir vergisi istisnasından ve genç girişimci desteğinden yararlanmak mı daha avantajlı olur?

ayrıca abd'deki şirket buradaki kişiyi doğrudan bordrolu çalışan olarak da gösterebiliyor ve bu durumda tr'de gelir vergisinden tamamen muaf olunuyor bildiğim kadarıyla. bu da düşünülebilecek bir yöntem ancak bu durumda abd'de bazı vergilerin ödenmesi gerekecektir zannediyorum ki.

bu konularda destek olabilecek ve mümkünse abd vergi sistemi hakkında da bilgisi olan bir arkadaş varsa fikirlerini almak isterim.
0
loser blueser
(26.04.23)
Bir mali müşavirden hizmet ihracatı konusunu öğrenin, bu konuda epey vergi avantajı var.
0
anten
(26.04.23)
Kanka en temizi maliyeye git yol gösterirler, YouTuberim de ya da yazılımcıyım dersin %15 bi kesinti olacak her para yattığında. Bu iş için özel bi hesap açtıracaksın ziraatten o hesaba yatmalı para
0
olaylar olaylar
(27.04.23)
Bu konuda bizler setup organize edebiliyoruz. Özelden mesaj gönderebilirsin
0
fistikthecat
(27.04.23)
Varlık barışı en temiz yöntem. Ama 31 mart'ta bitti, belki uzatırlar, takip etmek lazım.
0
plutongezegendegilmi
(27.04.23)
(2)

andrew huberman ın türk versiyonu var mı?

sanemz
s.b?
s.b?
0
sanemz
(26.04.23)
(bkz: sinan canan) desem mi bilemedim.
0
carisch
(27.04.23)
oytun erbaş daha uygun gibi.
0
🌸sanemz
(27.04.23)
(2)

Guzel guvenilir saksida cicek/bitki alisveris sitesi

unidentified floating object
Onerir misiniz? Tesekkurler.
Onerir misiniz? Tesekkurler.
0
unidentified floating object
(26.04.23)
www.heryerbitki.com

Tavsiye ederim. Çiçeği kapatıp kargo ile göndermiyorlar, dallarına zarar vermemek için kendileri elden teslim yapıyor.
0
ruhen hastayim ben
(26.04.23)
bahcemarket.com ibb'nin. hem uygun, hem de çok başarılı...
0
PhoenixRising
(27.04.23)
(2)

kılıçdaroğlu eren erdem'i neden mv adayı yapmadı?

fistikthecat
parti içi temayülde yüksek çıkıyordu, mkyk performansı ortada. niye çizdi ?
parti içi temayülde yüksek çıkıyordu, mkyk performansı ortada. niye çizdi ?
0
fistikthecat
(26.04.23)
Eren Erdem'in üzerini çizeli yillar oluyor, yeni bisi degil zaten.
0
Avoiding The Puddle
(26.04.23)
Kılıçdar ne düşündü bilmem de, iyi ki yapmadı. Son dönemde Barış yarkadaş ile birlikte kendi yarıçaplarında komplo çeviren bir imajları var bende. İttifakın en güçlü ve gerekli partisi iyip'i de zor durumda bırakan bir tutum aldılar. (iyice de takip etmedim, yanlış olmasın).
0
firez
(26.04.23)
(11)

Bazı yiyeceklerin soğukken daha lezzetli olması

Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
Bu tabii benim için böyle genel bir yargı belirtmiyorum. Misal lahmacundur pidedir ne bileyim pizza mesela, bu besin grubundaki gıdalar bana soğukken daha lezzetli geliyor. Yani soğukken derken atayım buzluğa soğusun gibi de değil mesela 2 lahmacun az gibidir 3 lahmacun fazla gibidir diye düşünüp 7-
Bu tabii benim için böyle genel bir yargı belirtmiyorum. Misal lahmacundur pidedir ne bileyim pizza mesela, bu besin grubundaki gıdalar bana soğukken daha lezzetli geliyor. Yani soğukken derken atayım buzluğa soğusun gibi de değil mesela 2 lahmacun az gibidir 3 lahmacun fazla gibidir diye düşünüp 7-8 tane lahmacun söyledikten sonra bazısı yenmez ve ertesi güne kalır ya, bence o ertesi güne kalan lahmacun olsun pizza falan olsun bana daha lezzetli geliyor. Aslında açık konuşmak gerekirse ben pizzayı lahmacunu falan da çok sevmem öyle ayıla bayıla yemem ama üstünden bir gün geçmiş pidenin tadı çok acayip lezzetli geliyor bana. Gerçi ben evden işyerine lapa pilav-haşlanmış tavuk göğsünü götürüp soğuk soğuk yiyen biriyim, simidin de bayat hali daha çok hoşuma gidiyor, bu anlamda damak zevkimin çok gelmiş olduğunu düşünmüyorum ama pideyi lahmacunu da soğuk seven tek ben değilimdir herhalde, çünkü bu konu ne zaman açılsa ve ben "ben de böyle seviyorum birader" desem tatsızlık yaşıyorum hep insanlarla. Nedir yani kardeşim soğuk pizzanın suçu ne? Sizin düşünceniz nedir bu konuda? Teşekkür ederim.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(26.04.23)
akşamdan kalma soğuk pizza ile kahvaltı yapmak baya güzeldir, bu dünyada da yaygın aslında
0
freebird5406_2
(26.04.23)
Aaaa yıllardır aileme anlatamadığım olay. Onlar kek, börek, poğaça ne varsa sıcak sıcak yiyip bana da “soğutma gel” diye baskı kurarlardı. Ben de bu tür şeylerin hep 1-2 saat soğumasını beklerim. Sıcak veya ılık yediğimde sanki midem yanıyor gibi geliyor ve tadı soğuk olan kadar iyi olmuyor.
0
ruhen hastayim ben
(26.04.23)
Milföyü soğuk severim. Sıcakken hiç sevmem. Lahmacun, pizza, simit için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bunlar sıcakken iyi.
0
dissendium
(26.04.23)
Zevkler ve renkler tartışılmaz diyeceğim de, pizza nasıl soğukken güzel olabilir? Kaşar sertleşir, sucuğun yağı katılaşır.. İlginç.
0
vizivozo
(26.04.23)
vizivozo aslında bunlar arasında en sevdiğim soğuk pizza biliyor musun, peynir olsun sucuk olsun soğukken daha güzel geliyor bana, bilakis sıcakken daha çok rahatsız ediyor beni böyle erimiş maddeler cıvık cıvık geliyor bana ıslak ekmek yiyormuşum gibi hissediyorum aslında sıcak yediğimde.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(26.04.23)
@vizivozo, katılaşmış kaşar çok güzel yav. Pizza ve tostta favorim.
0
ruhen hastayim ben
(26.04.23)
Ertesi güne kalan köfte, dolma gibi yemekler kesinlikle daha güzel oluyor. Bakla yemeğini de soğuk severim. Hamur işi bekleyince lastik gibi geliyor ama bana.
0
mekaniker
(26.04.23)
Soğuk makarnayı da ekleyerek katılıyorum, çorba hariç her şeyi soğuk daha çok seviyorum ben de, sıcak ekmek, sıcak simit bana hiç bi şey ifade etmez, biraz dinlenmişini severim hepsinin, bir gün önceden kalmış ve dolaptan çıkmış yemekler tadından yenmez benim için.
0
(26.04.23)
Katılmıyorum böyle şeyleri sıcakken tüketmek daha lezzetli. Medeniyetimiz boşuna fırını mikrodalgayı icat etmedi.
0
yalniz kizkulesi
(27.04.23)
içinde hayvansal yağ olan şeylerin soğuk tüketilmesini hiç sevmem. hele soğuk balık et, tavuk..
0
nuisance
(27.04.23)
hayatta sevmem. sıcak sıcak yiyeceksin.
0
sizofren06
(27.04.23)
(6)

Türk Lirası nasıl değer kazanır?

the sound and the fury
Arkadaşlar şu an dünyada en değersiz para birimleri içinde ilk 5'e girer gibi TL peki ya değer kazanır mı yoksa bizim alım gücümüz mi artması gerek artık japon yeni gibi mi olacak.
Arkadaşlar şu an dünyada en değersiz para birimleri içinde ilk 5'e girer gibi TL peki ya değer kazanır mı yoksa bizim alım gücümüz mi artması gerek artık japon yeni gibi mi olacak.
0
the sound and the fury
(26.04.23)
aksine dolar bastırıldığı için değerli şu an, asgari ücret neredeyse 450 dolar yapıyor, TR için şu anda çok.
0
ted
(26.04.23)
"artık japon yeni gibi mi olacak"
dostum kacirdin galiba 2000'lerin basinda zaten liradan 6 sifir atildi. istenirse su an da 3 sifir atilir, 1 lira = 50 dolar olur. bu kurun tek basina bir espirisi oldugunu dusunmen garip. "degerli/degersiz para birimi" diye bir sey yok, uretken ve buyuyen ekonomi var. turkiye'de de insan kalitesi dusuk oldugu icin de gelismis ulkelere kiyasla kur bunu uzun vadede hep yansitacak, yer altindan 1000 trilyon dolarlik falan petrol bulmadigi surece.
0
hot potato
(26.04.23)
try zaten şu an %23 civarı değerli. 24 lira olursa usd/try o zaman normal seviyesi der ve 22'lere gerilirse "tl değerleniyor" deriz. bunun içinde cari açığın kapanması gerekiyor.

japon yeni kısmını anlamadım rakamsal olarak büyük mü olacak demek istiyorsun sanırım. onun hiç bir anlamı da manası da yok.
0
avatar is back
(26.04.23)
tl zor deger kazanir, tl'nin tek derdi duzgun ve stabil bir fiyatlanma. bundan sonrasi icin gelenlerin yapacagi tek sey alim gucunu arttirmak olacak senin de dedigin gibi
0
bay b
(26.04.23)
Dünyada genel talep gören kaynakların üretimi (petrol, altın, diğer değerli madenler, doğalgaz) bu işlerin başında geliyor sanırım.
0
diyecevaplandı
(26.04.23)
Türkiye'de 85 milyon insan yaşıyor 14 milyon kişi çalışıyor, yani 1 kişi çalışıyor 6 kişi yiyor. Bu ABD ve Avrupa'da hatta Asyada çok farklı, genelde oran 1:3 falan.

Bu çalışan 14 milyon kişi ne kadar üretken olabilir ki Türk lirası değer kazansın? Çip mi yapıyor bu 14 milyon kişi? Robot mu yapıyor?

Bu kadar az çalışan varken Türkiye yurtdışından ithalata muhtaçtır, hükümet ise Türk lirasını bol keseden dağıttığı sürece yurtdışındakiler Türk lirasını istemez. Haliyle Türk lirası zaman zaman yükselip alçalsa da uzun vadede değersizleşmeye mahkum.
0
bk
(27.04.23)
(3)

kredi ve kredi kartı tuhaflığı

mark greg sputnik
bugün sırf verecek mi diye merak ettiğimden enpara'ya 2000 lira kredi başvurusunda bulundum. vermedi. kredi kartı istedim. 30 BİN LİRA LİMİTLİ kartı onayladıklarına dair mesaj geldi. benim 6 bin lira limitli bir başka kartım var ki ben şu an öğrenciyim, aylık kılçıksız gelirim de 6-7 bin lira filan.
bugün sırf verecek mi diye merak ettiğimden enpara'ya 2000 lira kredi başvurusunda bulundum. vermedi. kredi kartı istedim. 30 BİN LİRA LİMİTLİ kartı onayladıklarına dair mesaj geldi. benim 6 bin lira limitli bir başka kartım var ki ben şu an öğrenciyim, aylık kılçıksız gelirim de 6-7 bin lira filan. kendi işim var ama başvurularda işyeri adresi olarak sadece ilçe yazıyorum hani detay bile vermiyorum.

bu son yılların politikası mı? kredi kartı verelim, patlatırlarsa patlatsınlar, nasılsa kendileri ödeyecek diye? çünkü hatırlıyorum 10 sene kadar önce gelire bağlıydı bu. 1000 lira maaşı olan adamın her biri 3 bin lira limitli üç tane kartı olamıyordu.

ben bunu zaten kullanmam tövbe estf geldiği gibi ya limit düşürür ya da kırar atarım, ortalama gelirimin nerdeyse beş katı limit var. manyaklık.

bana 24 ay vadeyle 2000 liracık vermeyen banka neyime güveniyor da her ay 30 bin liraya kadar delebileceğim kart veriyor? valla arayıp "siz napıyosunuz lan manyak mısınız" diye sorasım geldi, çok acayip değil mi bu?
0
mark greg sputnik
(26.04.23)
iyi de 30 bin limitli kredi kartı 2000 tl krediden her türlü iyi.
çünkü taksitli nakit avans faizi 1.36 iken kredi faizleri özel bankalarda 2 falan.
kredi kartı genel olarak krediden çok daha rahat veriliyor.
0
jelly bear
(26.04.23)
yok ben banka açısından merak ettim zaten. yani bana vereceği 2000 lira. geri 2400 lira olarak alıyor. vadesi 24 ay. ben bunu hiç ödemesem bile onlara zararı olmaz. halbuki 30 bin liralık kartı ben aynı gün içinde patlatabilirim. gerçi tamam bu da onlara koymaz ama sayısal olarak bakınca banka açısından BANA bunu vermeleri daha riskli değil mi? o açıdan tuhaf geldi.
0
🌸mark greg sputnik
(26.04.23)
kredi kartı kullanmak ilk aşama.
kredi daha sonra çıkıyor.
hayatında hiç kredi kartı kullanmamış insana kredi çıkması zor bu yüzden.
0
jelly bear
(26.04.23)
(6)

yurtdışı seçmen için chp vs iyip

avatar is back
hangisi daha mantıklı? listelerden dolayı chp tek ve en güçlü mantıklı görünürken bazı yerlerde iyip'e katkı sağlayacağından dolayı iyip daha mantıklı gibi duruyor. şu an y.dışı seçmen için hangisi mantıklı? bir de "yurtdışından verilen partinin oyu, y.içindeki oy oranından yüksek olmalıdır" gibi bi
hangisi daha mantıklı? listelerden dolayı chp tek ve en güçlü mantıklı görünürken bazı yerlerde iyip'e katkı sağlayacağından dolayı iyip daha mantıklı gibi duruyor. şu an y.dışı seçmen için hangisi mantıklı?

bir de "yurtdışından verilen partinin oyu, y.içindeki oy oranından yüksek olmalıdır" gibi bir şart falan mı var? öyleyse risk olmaz mı iyip? chp verip geçelim mi.

çok kafa karıştırıcı bu sistem ya
0
avatar is back
(26.04.23)
Hangisi daha cok sehirde giriyorsa ona vermek daha mantikli
0
fakyoras
(26.04.23)
ben de tipe vermek istiyorum ama her sandikta secime girmiyor ve oylarin türkiye capinda bölünecekmis. o yüzden takipteyim :)
0
sonsuz
(26.04.23)
Benim de gönlüm tip'te ve takipteyim. Az önce katildigim bir müsahitlik egitiminde @fakyoras'in yorumunun aynisi söylendi.
0
chihirovekohaku
(26.04.23)
youtu.be

bu videodan anladığım kadarıyla akp ve chp harici herhangi bir partiye oy atmakla çöpe atmak aynı neredeyse!

hdp'li, iyipli tipli adamın vereceği oylar gidecek egeye karadenize dağıtılacak. hdp'li adamın rizeye giden oyu da çöp, mhp'linin şırnağa giden oyu da çöp. küçük partilere oy atmanın hiç bir manası olmadığı gibi en çok şehirde seçime giren partiye oy atmak gerekiyor o zaman. fakyoras +sonsuz.

cb seçiminde olduğu gibi yurtdışı seçmenin mv seçimi akp-chp seçimi olacak
0
🌸avatar is back
(27.04.23)
@avatar

Ama mesela tip ankara birinci bölgede secime girmiyor. Sadece kazanma sansinin bilundugu yerlerde secime giriyor.

O zaman oylar dagitirlirken ankara 1. bölgeye de mi tip oylari gidecek yoksa secime girdigi yerlere mi dagitilacak?
0
sonsuz
(27.04.23)
@sonsuz,

twitter.com

her yere gidiyormus oylar. 81 ile dagitiliyor. tip oylarinin cok buyuk kismi bosa gidecek. akp ve chp harici kalan tum oy tercihleri anlamsiz olacak
0
🌸avatar is back
(28.04.23)
(8)

Tavsiye erkek parfümü.

ismim ibrahim
Senelerdir bleu de chanel kullanmış biri olarak böyle nası desem arka tras kolonyası tadında parfümleri seviyorum ama artık farklı bir parfüme döneyim dedim. Var mı tavsiyeniz ?
Senelerdir bleu de chanel kullanmış biri olarak böyle nası desem arka tras kolonyası tadında parfümleri seviyorum ama artık farklı bir parfüme döneyim dedim. Var mı tavsiyeniz ?
0
ismim ibrahim
(26.04.23)
Terre d'hermes
20 tane parfumum var, en çok bunu kullanıyorum. Eğer tek parfüm kullaniyorsaniz sabaha aksama kısa bahara yaza hepsine uygun.
0
logisticsmanager
(26.04.23)
Armani eau de cedre.
0
irene
(26.04.23)
Nikos Homme Sculpture
Prada Luna Rossa
0
beraesad
(26.04.23)
molecules O2
İssey Miyake L'Eau D'Issey Pour Homme Edt
lacoste red
0
obscure
(26.04.23)
valentino born in roma yellow dream
0
cooperr
(26.04.23)
Azzaro Chrome bir test edin isterseniz.
0
diyecevaplandı
(26.04.23)
Hocam senin aradığın parfüm davidoff cool water. Arko tıraş kolonyası tadında ve erkeksi.
0
komando kani var bende
(26.04.23)
Armani Eau de Cedre +1. Benim günlük parfüm bu 3-4 yıldır falan, çok severek kullanıyorum. Bir de bunun haricinde Tom Ford Beau de Jour kullanmaya başladım, onu da öneririm. Genel beğeniye pek hitap etmeyebilir ama beni alıp götürüyor.
0
vedatchilipeppers
(26.04.23)
(3)

Mutfakta ve banyodaki lavabolardan suyu açınca kahverengi su gelmesi

winston insani
MerhabalarHem mutfaktaki, hem de banyodaki lavaboları açınca 1 saniye temiz, 1 saniye kahverengi su, sonra tekrar temiz su akmaya devam ediyor.Hem soğuk, hem de sıcak su kısımlarında da bu şekilde.Gider olsaydı bi müdahale yapılabilirdi ama, su gelişindeki borularda bir paslanma falan mı var acaba,
Merhabalar

Hem mutfaktaki, hem de banyodaki lavaboları açınca 1 saniye temiz, 1 saniye kahverengi su, sonra tekrar temiz su akmaya devam ediyor.

Hem soğuk, hem de sıcak su kısımlarında da bu şekilde.

Gider olsaydı bi müdahale yapılabilirdi ama, su gelişindeki borularda bir paslanma falan mı var acaba, bir de iki yerde de olması garibime geldi.

Bir fikri olan var mı ne yapılabilir sizce?
0
winston insani
(26.04.23)
Eski binadır, tesisat eski demir borudur. Maalesef su durunca pas siniyordur, akıtıp berraklaştırmadan kullanmayın.

Komple tesisat yenilenmeden çözümü yok.
0
John Bloor
(26.04.23)
Yeni, bir anda ortaya çıkan bir durum mu? Su deposu var mı? Yakın zamanda su kesintisi yaşadınız mı?

Su deposu yoksa ve yeni ortaya çıkan bir durumsa bağlı olduğunuz sular idaresini (örneğin istanbul'da iski) arayıp durumu belirtebilirsiniz.
0
demirlisomya
(26.04.23)
Tesisat paslanmış. Önce musluk/batarya içinde temiz su akıyor, ardından tesisatta bekleyen paslı su, sonra ise şebekeden gelen harman su akıyor.

Biliyorsunuz Türk kültüründe sarnıç bu yüzden yoktur. Sarnıçlarda su beklediği için bizim kültürümüzde durgun su pistir.
0
goodz
(26.04.23)
(2)

Japonya’dan Satın aldığım ürün Zimmete alındı diyor

the sound and the fury
Kargo takip ile bakıyorum zimmete alındı diyor ama vergi ücreti gözüküyor, ürün İstanbul’da gümrükte ben mersindeyim ürünü nasıl alacağım, İstanbul’da olam birisi yardımcı olabilir mi, evraklar gerekiyor sanırım bir de vergi ücretimi ödemek. Evraklar nedir sipariş numarası ve satış belgesi mi
Kargo takip ile bakıyorum zimmete alındı diyor ama vergi ücreti gözüküyor, ürün İstanbul’da gümrükte ben mersindeyim ürünü nasıl alacağım, İstanbul’da olam birisi yardımcı olabilir mi, evraklar gerekiyor sanırım bir de vergi ücretimi ödemek. Evraklar nedir sipariş numarası ve satış belgesi mi
0
the sound and the fury
(26.04.23)
Vergi ücreti görünüyorsa gümrükten geçmiş, vergi hesaplanmış ve dağıtıma çıkmayı bekliyordur. Kaç euro idi ürünün satış fiyatı?
0
orient blue
(26.04.23)
@Orient blue 130 Euro olmalı
0
🌸the sound and the fury
(26.04.23)
(1)

Kimlik, grup (kollektif) kimlik gibi kavramlar akademide kimden okunur?

psmstc
Kimlik, grup kimliği, kollektif kimlik, toplumsal bellek, toplumsal hafıza Bu kavramlar hakkında bir sosyal bilim makalesi yazıyorum. Bu kavramlarda akademide en çok çalışan düşünür, akademisyenler hangileridir? yerli ve yabancı
Kimlik, grup kimliği, kollektif kimlik, toplumsal bellek, toplumsal hafıza

Bu kavramlar hakkında bir sosyal bilim makalesi yazıyorum. Bu kavramlarda akademide en çok çalışan düşünür, akademisyenler hangileridir? yerli ve yabancı
0
psmstc
(26.04.23)
Richard Jenkins- nokta atışı Social İdentity
Stuart Hall
Etienne Balibar
Erving Goffman
Ian Chambers- bu daha ziyade göç kimlik ve kültür üzerine.
0
Amaranta ursula
(26.04.23)
(3)

Canta tamiri icin cantaci/ayakkabici, terzi onerisi

balpolen
Asagida fotograflarini koydugum cantamin seridi yapiskanli kismindan ayrildi. Terziye goturdum ayakkabiciya goturmemi soyledi. Ayakkabi, bunu dikmek lazim dedi. Dikersek belli olur mu dedim, olur dedi. Bunu belli olmadan tamir edebilecek, yapistirabilecek yer oneriniz var midir?Uskudar'dayim ama tam
Asagida fotograflarini koydugum cantamin seridi yapiskanli kismindan ayrildi. Terziye goturdum ayakkabiciya goturmemi soyledi. Ayakkabi, bunu dikmek lazim dedi. Dikersek belli olur mu dedim, olur dedi. Bunu belli olmadan tamir edebilecek, yapistirabilecek yer oneriniz var midir?

Uskudar'dayim ama tamir edebilecekse uzak bir yere gidebilirim de

görsel

görsel
0
balpolen
(26.04.23)
Normal sokak arasındaki bir terzi, dikişsiz olarakta yapabilir eğer sökülen iki ayrı yer ısıya dayanıklıysa.

Dikiş olmadan birleştirilecek kısımların arasına bir malzeme bırakıp üstünden ütüyle geçiyorlar. Bir iz olmadan da istenen bölge yapışmış oluyor.
Ama çanta gibi sürekli el temasına yakın ve şekli her taşımada her an değişebilen bir şey bu işlem ne kadar dayanır bilmiyorum.

Ayrıca çantanız biraz pahalıysa bunu da çok belli etmeyin ki terzide fiyat şişmesin.
Küçük yerlerde çok çok 10-20 TL'lik bir tutar olur.
0
diyecevaplandı
(26.04.23)
Ust kisim isiya dayanikli degil, terzim bunu denedi ama olmadi
0
🌸balpolen
(26.04.23)
eminönünde çok sayıda çanta tamir eden yerler var
0
mtgs
(26.04.23)
(5)

İstanbul almanya arası kargo gönderimi?

beyaban
Kutulu kitap göndereceğim. Ağır değil tek kitap. en hızlı ve ucuz yol hangi kargodan geçer?
Kutulu kitap göndereceğim. Ağır değil tek kitap. en hızlı ve ucuz yol hangi kargodan geçer?
0
beyaban
(26.04.23)
ptt
0
erty_ksk
(26.04.23)
Kaç günde gider tahmini?
0
🌸beyaban
(26.04.23)
dhl ve fedex ile 1000tl üzeri fiyat çıkar, ptt bir kaç hafta gönderir, fiyatı konusunda bilgim yok.
0
kimlanbu
(26.04.23)
Ptt ile turpex ile gönderin 2 gün sonra teslim olur.
0
soulpuppet
(26.04.23)
ptt, 100 tl kadar tutar.
0
deartheodosia
(26.04.23)
(1)

aklına meme gelen bir caps vardı

karayel
namaz mı kılıyordu dua mı ediyordu tam hatırlamıyorum. Ne yazdıysam bulamadım ya
namaz mı kılıyordu dua mı ediyordu tam hatırlamıyorum.

Ne yazdıysam bulamadım ya
0
karayel
(26.04.23)
pide
(26.04.23)
(8)

memuriyetteki çalışmayan gamsızları ne yapmalı sorusu?

sanemz
her yerde böyle mi? sen bi yerlerini yırtıyorsun diğerlerinin umrunda değil.. en son yine çok acil bi iş vardı, bunlar toplaşıp balık yemeye gittiler. iş 2 kişiye kaldı.müdüre bildirsen durumu adın şikayet edene çıkacak. zaten adam görev dağılımını da güzel yapmıyor belki işine böylesi daha iyi geld
her yerde böyle mi? sen bi yerlerini yırtıyorsun diğerlerinin umrunda değil.. en son yine çok acil bi iş vardı, bunlar toplaşıp balık yemeye gittiler. iş 2 kişiye kaldı.
müdüre bildirsen durumu adın şikayet edene çıkacak. zaten adam görev dağılımını da güzel yapmıyor belki işine böylesi daha iyi geldiği için. bu yaşadıklarım benim sorunum değil de ben de yıllar önce ücretli öğretmenlik yapmıştım, gözümün içine baka baka kadrolu değilim diye bana fazla nöbet yazılmıştı. bunlar birde okumuş adaletli insanlar. sizin iş ortamları nasıl, buna benzer sorunlar yaşadığınız oluyor mu?
0
sanemz
(26.04.23)
Kamuda mesai saatlerini işyerinde geçirmemek tembellik değil, bilinçli bir tercihtir çoğu zaman. Bahsettiğiniz kişilerden en az biri 5 yıl sonra yöneticiniz olabilir, kendinizi buna hazırlayın şimdiden. Müdür, daire başkanı, müsteşar yardımcısı vb. Diğerleri de doğru kişiye yanladıkları sürece rahat davranırlar. Onlara güvenip iş emanet edilmez ama yancı karakterleri gereği sıkıntı da yaşamazlar.

Müdürünüz neden görmezden geliyor, bu insanlar neye güvenip çalışmıyorlar, zamanla anlarsınız.
0
zihua
(26.04.23)
memuriyet budur.

çok iş yaparsan daha çok iş verirler. memurluk vasata eşitlemektir. zihniyeti budur. hükümetlerden bağımsızdır. çok göze batarsan aykırı davranırsan köşeye itilirsin.

balık yemeye gidiliyorsa iş o kadar da önemli değildir. bazı sinsiler uyanıklar da ben çalışyorum der başkası yatıyor algısı yaratır. göze batar.

memurluk ortalama işi ortalama sürede çıkarmaktır. ne tembel olacaksın ne inek.

çok çalışana ek ücret, makam mevki para vermiyorlar. memuriyette atanma ve yükselme şahsi tercihler ve siyasi bağlantılara bağlıdır.

bence de kasma.
0
Hallegadola
(26.04.23)
eski bir memur olarak uzun uzun yazıp sildim. şikayet et, mobbinglere boyun eğme. ben sineye çektim tepeme çıktılar. en son müdür yardımcısı yüzünden katil olacaktım elimden zor aldılar.
0
Erestor
(26.04.23)
O 2 kişi de yapmasın o işi. Çözüm bu. O aşamada sanki sadece o 2 kişinin işiymis gibi yaklaşımda bulunan olursa da gölü atarsınız.

Biraz pasif agresif bir tavır mi evet, ama böyle basit bir meseleyi bu hale getiren onlar (balığa gidenler ve bunu görmezden gelen amir), siz de öyle oynayın.
0
encokbenisevinnolur
(26.04.23)
@Erestor, sakin şampiyon benlik bir durum yok. bir arkadaş ekolü diyelim, dertleştikte. aldığı parayı helal ettirmeyen, azcık eksik yatarsa çemkiren tipler birde bunlar. ilahi adaleti kandırımazlar ama.
0
🌸sanemz
(26.04.23)
“bunlar birde okumuş adaletli insanlar.”

Şu söylediğiniz şeyi tekrar düşünün. Bu ülkede Memur Teoman diye bir gerçek var. Adam rüşvet almadı diye ünlendi; düşün yani rüşvetin ne kadar yaygın olduğunu. Ben geçmişte işim gereği emniyet amiri, icra memuru, zart savcısı, zurt hakimi falan derken birçok memurla muhatap oldum; bizim bürokrasimiz o kadar çürük ki tarifi mümkün değil yani. Adaletsizliğin tillahı kamuda.
0
vedatchilipeppers
(26.04.23)
memuriyet kurumdan kuruma, birimden birime, bölgeden bölgeye çok değişik kendi iç kültürüne sahip ama arkadaslarından da değindiği pek çok ortak olumsuzluğa da sahip.

ben milli eğitim adına konuşayım. hatta öyle bakanlık falan değil, en alt kademe. okul yani. müdür yardımcısıyım.

benzer durumları yaşıyorum. gecen sene 6 kişiydik bu sene 6 yardımcı 1 müdür baş yardımcısı olduk. ben başta çok sevinmiştim ooo baş yardımcı geliyor. bir okul için önemli işlerin yüzde 90 ı müdür baş yardımcısının görevi, rahatlarız dedik kalan 6 kişi. ama kazın ayağı öyle olmadı. bu baş arkadaş müdürün hemşehrisi ve partinin fanatiklerinden. bahsettiğim parti tabii demokratik sol parti haha şaka şaka malum parti işte.

neyse başta her şey iyiydi ama sonra anlaşıldı ki bu baş arkadaş hiçbir şey bilmiyor. yani çakal değil ama aşırı vasıfsız. neyse baktık ki okulda işler yürümüyor. müdür de çare olarak. gerektiğinde müdür baş yardımcısı görev tanımındaki işleri müdür yardımcılarına vekaleten verebilir maddesine dayanarak hepimize dağıttı. e sonuç olarak ben ve diğer sıradan manuel baş olmayan boş paket müdür yardımcıları gecen seneden çok daha fazla çalışıp yoruluyoruz. baş arkadaş kendi sorumluluğundaki sınırlı sayıdaki işleri güya yapıyor ama beceremeyince gene o işleri de biz yapıyoruz. o da basit, angarya türünden tırı vırı işleri büyük bir ciddiyetle yapıyor.

şimdi biz şikayetlerimizi müdüre dile getiriyoruz ama bir sonuç çıkmıyor. hatta arkadaşı karikatürize edip, aman melahat sen karışma bu işe sakın diyor. veya müdür onun görev tanımında bir iş olduğunda, aman melahat e bırakmayın bu işi rezil oluruz diyor falan filan. isim temsili tabii.

bak diğer bir durumda şu. iş beceremeyen insandan kurtulmak için, onu terfi ettirme var. gecen sene de başka bir müdür yardımcısı görevlendirme geldi. getiren müdür. sonra onun da tembellikte nirvana biri olduğu kısa sürede ortaya çıktı. müdür de rahatsız oldu. çözüm: kurtulmak için arkadaşı köy okuluna müdür yaptılar. total öğrenci sayısı 30. ve aldığı para bizle aynı.

daha böyle ne hikayeler vardır. bizimki memuriyet evreninde bir damlacık olan kurum.
0
wilhelmwasmuss
(26.04.23)
@wilhelmwasmuss, vasıfsızı terfi edip kurtulmak da iyimiş ya, gece gece asdfgh
0
🌸sanemz
(26.04.23)
(2)

Ön muhasebe işleri

pavlis
SlmAslında bambaşka bir yönde kariyerime devam etmek istiyorum fakat bu süreçte de işsiz kalmak istemiyorum. Bu sebeple araştırmalarım sonucunda 'ön muhasebe' işine yoğun bir arayış içinde olunduğunu gördüm. Ön muhasebeyi nasıl öğrenebilirim? Micro, Luca veya logo programları çok kullanılıyor olarak
Slm
Aslında bambaşka bir yönde kariyerime devam etmek istiyorum fakat bu süreçte de işsiz kalmak istemiyorum. Bu sebeple araştırmalarım sonucunda 'ön muhasebe' işine yoğun bir arayış içinde olunduğunu gördüm.

Ön muhasebeyi nasıl öğrenebilirim?
Micro, Luca veya logo programları çok kullanılıyor olarak görüyorum. Bunlardan birini yani işin mantığını öğrensem diğerlerini kullanmak kolay olmaz mı?
Öneri veya fikriniz nedir?

Exceli iyi diyebileceğim kadar biliyorum. Makro yazmaya kadar geldim.
Söylediğim gibi idareten, esas istediğim bir iş bulana kadar bu işi yapmak istiyorum.
0
pavlis
(26.04.23)
Kursa gitmeni öneririm. Öğrenmek sorun değil. Kendin atom fiziği bile öğrenebilirsin. Sorun seni işe almaları. Bunun için de bir eğitim, bir tecrübe sunmak gerekiyor CV'de.
0
dissendium
(26.04.23)
Ön muhasebe çok kolay, kolay öğrenirsiniz. ben bi kursa gitmiştim 2015'te. kursa devam ederken bi ofise girdim ve hala oradayım. biz paraşüt kullanıyoruz ama bundan önce logo kullanıyoduk en kolayı o diğerlerinin tasarımını sevmemiştim ama ben 2016dan beri paraşüt kullanıyorum tasarımlar değişmiş olabilir.
0
matilda
(26.04.23)
(6)

0.69 Kredi ile Ev İşleri

tchuck
en son hiç kredi çıkmıyordu diye ibliyorum, o yüzden peşini bırakmıştım.şuan sahibinden'i açınca milyonlarca "0.69 krediye uygun, tamamına krdi kullanabilirsiniz" tarzı ilan var.açıkçası bu işler çok da vakit alıyor, hiç bu yola girmeden önce sorayım istedim;çıkıyor mu bu kredi?1.5-2 milyon arası k
en son hiç kredi çıkmıyordu diye ibliyorum, o yüzden peşini bırakmıştım.

şuan sahibinden'i açınca milyonlarca "0.69 krediye uygun, tamamına krdi kullanabilirsiniz" tarzı ilan var.

açıkçası bu işler çok da vakit alıyor, hiç bu yola girmeden önce sorayım istedim;

çıkıyor mu bu kredi?

1.5-2 milyon arası kredi çekmeye çalışsam çıkar mı? (gelir olarak vs. uygunluğum var) yoksa %1 ihtimal bile yok mu?

eğer ihtimal yoksa hiç sahibinden'de vakit kaybetmeyeyim.
0
tchuck
(26.04.23)
1.5 milyona kadar ilk evim kredisi kullanabilirsiniz şartlarınız uyuyor ise. Başlarda düşük ödemeli sonraki yıllarda artıyor.

Ayrıca evet bir ara kredi çıkmıyordu ama bir arkadaşımızda yine 1 milyon küsür/10 yıl çekti 22000 aylık ödemesi var dedi. Bu dediğimde 1 - 1,5 ay öncesi çekildi.

Hatta ben de arabayı satıp krediyle ev mi alsak diyorum ama bizim ödemelerimiz çok çok dişimizi sıkmamız gerekir çok zorlar o yüzden giremiyoruz.
0
Angelismeee
(26.04.23)
Merhabalar, bazı emlakçılar doğru bilgi vermeyebiliyor. Yeni evim kapsamında tamamına kredi gibi bir durum yok, zaten gelirinizin %40'ı taksitiniz olacak şekilde kredi çekebiliyorsunuz ve en az %10 peşinat vermeniz gerekiyor.

Örneğin; hane geliriniz 40.000,00 TL (sadece eşler maaş birleştirme yapabiliyor.) O halde taksitiniz en fazla 16.000,00 TL olacak şekilde kredi çekebilirsiniz. Aşağıda linkini bırakacağım tabloya göre; en fazla 1.600.000,00 TL kredi kullanabilirsiniz. Yani verebileceğiniz peşinatı hesaplayarak 1.600.000,00 TL de kredi çekecek şekilde alabileceğiniz ev tutarını hesaplayarak ona göre ev bakabilirsiniz.

Ek olarak 1.600.000,00 TL çektiniz diyelim tablodan da göreceğiniz gibi ilk yıl 7.057 TL, ikinci yıl 8.641 TL, üçüncü yıl 10.370 TL sonraki ödemeler de 15.550 TL olarak devam ediyor fark söz konusu olmuyor.

Özel bankalarla klasik konut kredisi; halk, ziraat, vakıf gibi devler bankalarıyla da yeni evim projesi kapsamında görüştüm. çünkü neredeyse tüm kiracılar ev sahipleriyle papaz olduğu için bir çıkar yol bulmaya çalışıyor. Özellikle ziraatle görüşme halindeyim kredi veriyorlar. ortalıktaki 250 bin, 400 bin maksimum kredi verildiğine dair söylemler sadece ihtiyaç kredisi için, kredi notunuz ve geliriniz projeye uygunsa, eşinizin sizin ya da çocuğunuzun evi yoksa başvuru yapabilirsiniz, kredi çıkmama ihtimali neredeyse yok dediler. Sorunuz olursa beklerim.

Umarım hepimiz bir an önce sonuca ulaşırız.

www.hurriyet.com.tr
0
snd88
(26.04.23)
@snd88,

çok iyi o zaman. ziraat çıkıyorsa. hiçbir evimiz yok, gelirimiz de uygun, %90'ına kredi çıkıyorsa aylık 20-25 bin liralık ödemeler bile sorun çıkarmaz bizim için.

anlaşmalı proje araştıracağım o zaman demi?
0
🌸tchuck
(26.04.23)
@tchuck
bence, önce son üç aylık maaş bordrolarınızı alın imzalı kaşeli, ev almayı planladığınız muhitteki ziraat bankası şubesine gidin, krediler bölümündeki yetkiliyle görüşün.

kredi notunuz vs. de etkilediğinden; önce kullanmak isteyeceğiniz kadar kredi size çıkar mı çıkmaz mı netleştirin. maksimum ne kadar kredi alabileceğinizi öğrenin ki ev bakarken bir makas belirleyebiliyor olun.

sonrasında anlaşmalı proje bakın, mümkünse sarı sitede ilan açan emlakçı değil de yapsatçı inşaat firması olsun. krediye başvuru sürecinde de evi beğendiniz örneğin, aldınız tapu görüntüsünü başvuru yaptınız, o süreçte kapora vs. vermeyin netleşene kadar. biraz firmalar bastırıyor bak alıcısı çıktı vs diye ama hikaye bence. nacizane benim tavsiyelerim bunlar.
0
snd88
(26.04.23)
Şartlar uyuyorsa kredi çıkıyor.

Burada sanıyorum en büyük sıkıntı bazı müteahhitler fazla vergi çıkmaması için 4 milyona sattığı evi 1 milyon üzerinden gösteriyor. Siz de buna göre kredi alabiliyorsunuz. 3 milyonu cepten verebilen kişi, o evi kredi çekmeden de alır zaten.

Ancak gerçek değerini gösterenlerde var. Biraz araştırmak lazım. Niyetiniz varsa, seçim öncesi halletmeniz güzel olur kanaatindeyim.


.
0
kartallar yuksek ucar
(26.04.23)
Beğendiğin evin müteahhiti bankalarla anlaştıysa kredi çıkıyor. SAhibindende mesaj atın yada arayın, ev için ne kadar kredi kullanabileceğinizi sorun.

Bankaya, hatta şubeye göre değişkenlik gösteriyor size ne kadar çıkacağı. Hane gelirinizin 66-70 katı arası çıkıyor genelde, nadiren 80 kata kadar yolu var.
0
iustitia omnibus
(26.04.23)
(3)

0,69 kredi ile Ev alacağım nelere dikkat etmeliyim

horizon
Merhaba ilkmdefa bir ev alacağım ve bu işlerin acemisiyim evi gördük ettik hersey tamam güzel ama sorgulamam gereken dikkat etmem gereken neler var ? Yarın kredi başvurusunu baslatacagim
Merhaba ilkmdefa bir ev alacağım ve bu işlerin acemisiyim evi gördük ettik hersey tamam güzel ama sorgulamam gereken dikkat etmem gereken neler var ?

Yarın kredi başvurusunu baslatacagim
0
horizon
(26.04.23)
Maks 300k cikiyordu kredi en son, kac bin cekebiliyorsunuz
0
sekerler diyarinda bir ruya
(26.04.23)
tüm komisyon ve ücretleri baştan hesaplayıp konuşmanı öneririm sonrasında sürpriz olmasın.
@sekerler 0.69 un şartları başka, alan da baya var şu anda. dh forumlarında ilgili bir başlık var mesela oradan okuyabilirsin yorumları.
0
roket adam
(26.04.23)
1mn kredi kullanicam 300k maksimum olan 0.99 du
0
🌸horizon
(26.04.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.