Giriş
(10)

Balıkesir'de nerede tatil yapılır? 3 yetişkin 1 çocuk

xu
annemlerle birlikte 3-4 kişi ( 1 erkek çocuk 7 yaşında ) buraya tatile gidelim diyoruz ama nerede kalınır burada? amaç kalabalık olmayan yerlerde denize girip güneşlenmek birazda gezmek.. otel, pansiyon, ya da ev önerisi verme şansınız var mı? akçay ve edremit belirledim ben ama yanlış yerler mi? de
annemlerle birlikte 3-4 kişi ( 1 erkek çocuk 7 yaşında ) buraya tatile gidelim diyoruz ama nerede kalınır burada? amaç kalabalık olmayan yerlerde denize girip güneşlenmek birazda gezmek.. otel, pansiyon, ya da ev önerisi verme şansınız var mı? akçay ve edremit belirledim ben ama yanlış yerler mi? denizde 34905 kişinin olduğu bir yer istemiyoruz rahat 1 hafta geçirmek istiyoruz
0
xu
(09.06.26)
Akçay ve Edremit'in denizini ben pek beğenmem. Ayvalık ya da Assos taraflarına bakmanızı öneririm.
+2
co2s2
(09.06.26)
34905 kişinin olmadığı ama denizine de girilebilir bir plaj arıyorsan Yunan Adalarına bakacaksın. Türkiye kalabalık bir ülke.

Sarımsaklı Plajına bak. Kalabalıktır ama güzeldir.
+1
Mirket
(09.06.26)
korfez tatil devremülk
0
mantık
(09.06.26)
Edremit akçay çok pis, kokuyor resmen. Assos ve ya ayvalık
0
antihero
(09.06.26)
balıeksir-bandırma-erdek e varın feribotla AVŞA adasına gidin güzel bir tatil yapın çocukla.
0
jamswety
(09.06.26)
Geçen yaz eylül başı sarımsaklıya gittim hayet güzeldi kalabalık değildi. Tabi suyu akdenize göre bir tık soğuk.
0
Sadece soruyorum
(09.06.26)
Akçay iyi bir tercih değil deniz için. Daha çanakkale'ye doğru gidin. Altınoluk olur, Assos olur... Ya da assos yolunda sahildeki beachler olur. Hatta Bozcaada olur.

Veya tam tersi rotaya Ayvalık'a doğru gidin. Artur sitesi harikadır. Ya da Cunda Ortunç olabilir. Sarımsaklı olabilir.

akçay ve edremit, ancak bir günlük geçiş rotanızda uğrayacağınız dondurma yeme ve yemek yeme molalarınız olsun.

imza: akçay'a 10 dk mesafede 40 yıldır yazlığı olan adam.

haa, eğer güzel gününe denk gelirse, akçay'a 15 dk mesafede ÖREN var burhaniye'ye bağlı. Orada pansiyonlar ucuzdur ve denizi de mavi bayraklı. hem halk plajı var, hem beachleri. ama üstte yazdıklarımı öncelikli tercih edin derim.
+1
la traviata
(09.06.26)
Ören/burhaniye.
+1
logisticsmanager
(10.06.26)
Çok afedersiniz ama "Akçay'ın denizi insan dışkısı dolu. Kanalizasyon denize akıyor, arıtma cihazı yok." diye bir haber vardı geçtiğimiz yıllarda. Hatta resimler falan da vardı. Ben kendim yazları Akçay'da yaşıyorum ama denizine girmem.
+1
anaphylacticshock
(10.06.26)
edremitli birisi olarak, altınoluk veya küçükkuyu tarafları diyorum. ören de olabilir ama ören'in denizi soğuk ve çabuk derinleşiyor, çocuk için iyi olmayabilir.
0
inheritance
(10.06.26)
(20)

Sevgiliye ilişkiyi ciddi bir levele ilerletme mesajları nasil verilir?

Bartebly
Siz kadin, Sevgilinizin erkek tarafiSevgilinizin, sizinle ayni donemde iliskiye basladigi yakin arkadaşları ilişkilerini daha ileri bir seviyeye taşırken siz kendi ilişkiniz için geride kalmis hisseder misiniz? Onlar ailelerin tanışması, vs aşamalarına gelince bizim ilişkimiz ne olacak sorusunu sor
Siz kadin, Sevgilinizin erkek tarafi

Sevgilinizin, sizinle ayni donemde iliskiye basladigi yakin arkadaşları ilişkilerini daha ileri bir seviyeye taşırken siz kendi ilişkiniz için geride kalmis hisseder misiniz? Onlar ailelerin tanışması, vs aşamalarına gelince bizim ilişkimiz ne olacak sorusunu sorar mısınız? Ya da bu konu nasil acilir sorulur?
0
Bartebly
(09.06.26)
başkalarıyla kıyaslamaktan bağımsız olarak düşün. biraz vakit geçtiyse, geleceğini beraber geçirmek istiyorsan sormalısın tabi.
ilişki dönemi içerisinde karşı tarafın evlilik, çocuk vb şeylere karşı tutumunu anlamış olmalısın. bunlara karşı değilse açıkça sorabilirsin, ailenin benden haberi var mı? beni merak etmiyorlar mı? tanıştırmana engel olan bir şey var mı kafanda gibi.
+4
kisa
(09.06.26)
ilişkilerde mesaj verip doğru anlaşılmasını beklemek yerine oturulur beklentiler istekler konuşulsa daha iyi olur. Bu konuşmaları yapmak sanki küçümseniyor fakat açık gerçek iletişim hali budur
+3
grimavi
(09.06.26)
İki taraf da ciddi, kızın ailesinin kadin tarafi oğlanı biliyor. Ama oğlan kendi ailesine bahsetmemiş. Neden benden ailene bahsetmiyorsun diye direkt sorulur mu? Hani bunun usulü nedir? Çok da hevesli görünmeden nasil konuşulur?
+2
🌸Bartebly
(09.06.26)
dediğim gibi, açıksa sor. "mahmutcum, ailen beni neden bilmiyor? tanıştırmak için beklediğin bi rşey mi var?" diye başla cevaplarına göre ilerler konu.
+1
kisa
(09.06.26)
Sakin, güzel bir anda iç dökme temasıyla doğrudan konuyu açmak en güzeli bence. Aynı yerdeyseniz sırf siz konuyu açtınız diye tedirgin olmayacaktır. Aynı yerde değilseniz ağzınızla kuş da tutsanız emin olun boş.

Burada önemli olan bence sizin kişisel olarak artık sonraki aşama için zamanın geldiğine inanmanız. Siz gerçekten inanıyorsanız konuyu açın, ama kendiniz dahi emin değilseniz ve sırf dışardan gördüğünüz şeylere heves etmek için yapıyorsanız açmayın, çünkü bu tip konuların problem haline gelmesinin en önemli sebeplerinden biri samimi duygularla hareket etmemek. Kendiniz bile tam istemiyorken böyle bir işe giriştiğinizde büyük ihtimalle karşınızdaki kişi de aynı durumda olacağından belki ilerde gelişecek bir şeyi baltalayabilirsiniz. Ancak siz gerçekten istiyorsanız, olmadan mutlu olmayacaksanız karşınızdaki kişi istemese bile en azından kendinizi serbest bırakmış olursunuz.
+1
akhenaten
(09.06.26)
direkt sor netleştir her şeyi kendine yazık ettirme
0
Hallegadola
(09.06.26)
Sanirim ben de emin değilim tam olarak ciddi aşamaya geçmek için ama öte yandan ondan da ciddi olduğuna ileride bir noktada bunu isteyeceğinden emin olmaya çalışıyorum.
0
🌸Bartebly
(09.06.26)
Erkek ciddi ilişki istemiyor.
Sevişmek istiyor. İlişki ciddi değilse sevişmeyeceğim desin kadın. O zaman adım atar.
-1
benaslindayohum
(09.06.26)
İki taraf da ciddi deniliyor,sonra erkek tarafında ailenin hiç haberi yok deniliyor... acaip bir durum.
"Ciddi değilsen sevişmem de" gibi olan yorum da abes geldi bana. Açıkçası Ciddi olduğum bir kadınla evlenip sevişmeyi tercih ederim,Ciddi olduğuma inandırarak veya iddia ederek değil.
Ciddi levele atlamaya dönersem,adamın aklında olsa,bir ışık olurdu ve bu duyuruyu görmezdik sanıyorum.genel olarak mı yoksa mevzubahis kadınla mı yoksa "şimdilik" mi düşünmüyor,esas soru bu.darlamadan konuşup açıklatılmalı.

Umarım hayırlısıyla istediğiniz yöne evrilir olay
+1
denizciman
(09.06.26)
ne kadar sürede ne kadar ileri gitmekten bahsediyoruz?

kendi aranızda nasıl konuşmalar geçti?
+1
co2s2
(09.06.26)
yav karşıdaki sevgiliniz, en yakınınız; hatta şu duruma göre uzun vadede hayat ortağı olmayı planladığınız kişi deği mi? niye hevesli görünmekten kaçınıyorsunuz, anlamadım.
yazdıklarınız, ilişkinizin vadesi kısa ya da samimiyetinizin az olduğu gibi bişeylere işaret ediyor ama bilemedim.. sebep böyle bişeyse ve cevapta yazdığınız gibi siz de tam olarak hazır hissetmiyorsanız, tabii ki bu toplara girmeyin. kimin ne yaptığını; akran, yaş vd baskısını boşverin. bence önce bi kafanızı netleştirin, ilişkinizin dinamiklerine göre en doğru zamanı ve yöntemi siz tespit edebilirsiniz.
+4
lil siztah
(09.06.26)
İlişki 1 yil olmak üzere. Erkek tarafı ciddi iliski istemiyor diyemeyiz çünkü çok fazla efor sarfediyor.
0
🌸Bartebly
(09.06.26)
o efor ciddi iliski icin olsaydi su ana nisanlanmislardi:’)
0
ala09
(09.06.26)
Sormaya gerek kalmadan gelecek planlarından bahsetmiş olması gerekmiyor mu? Sizi dahil ediyorsa zaten ciddidir, ha adım atsın istiyorum lafta kalmasın diyorsanız da açık açık planlarını ne düşündüğünü sorup kendi fikrinizi de söylersiniz.
Hevesli görünmek konusunda lil siztah +1. Götünü gördüğünüz adamdan neyi saklıyorsunuz djdhd
+2
ekimoloji
(09.06.26)
yaşınız 30+ değilse, normalde bir yıl "işler hemen ciddileşsin" demek için çok uzun bir zaman değil aslında. hayatlarınızın ne aşamasında olduğunuzu, erkek arkadaşınızın ciddi işlerden önce kafasında halletmeyi düşündüğü şeyler olup olmadığını falan bilmiyoruz. bu sebeple, sizin ilişkinizin dinamikleri belirler bunun uygun zamanını.

ancak normal sohbetlerde uzun vadede ilişkinin nereye gidebileceği konusunda hiç ama hiç bir bahiste bulunmadıysa karşı taraf (ki bunları konuşmamış olmanız, ikiniz açısından da pek normal değil aslında), meraklanmakta haksızsınız diyemem. böyle bir fikri vardıysa, bir şekilde laf arasında sözü geçmiş olması lazımdı. değilse ve beklediği bişey (iş, askerlik, para biriktirme, mülk edinme vd) yoksa, belki gerçekten de işleri ciddileştirmek istemiyor olabilir.

ben sizin yerinizde olsam, -kendinizle ilgili çekincelerinizi de cepte tutarak- "sence uzun vadede nereye gider bu ilişki" temalı bir konuşma yapardım. sizinle gelecek planları yapmaya hazırsa onore olur; değilse de niyetini şimdiden görüp ona göre pozisyon alırsınız en kötü.
+2
lil siztah
(09.06.26)
Yaşlar 30+ ve uzak mesafe ilişkisi, kadin kişisi 1 yıllığına yurt disinda isi ile ilgili bir eğitim nedeniyle. İlişki de kadın yurt disina gitmeden once basladi.
0
🌸Bartebly
(09.06.26)
bu detaylar bence tüm tabloyu yeniden düzenliyor.
uzak mesafeyse 1 yıl çok uzun zaman değil ve hal böyleyken bunları konuşma ortamı olmamış olması da garip değil. bu koşullar altında işlerin ciddileşmesinin konuşulması biraz daha ertelenebilir kanaatindeyim.
+5
lil siztah
(09.06.26)
bambaşka koşullar. lil+1
+3
kisa
(09.06.26)
babam duymuş tanışmak bi kahve içmek istiyor seninle de anlaşılır niyeti.
+2
jamswety
(09.06.26)
hayır geride kalmış hissetmem, bu bir yarış değil.
ayrıca 1 sene bile dolmamışken bunu düşünmezdim. 2-3 sene olsa, taraflar iyice ilişkideki kendilerini ve birbirlerini tam tanımış olsalar neyse.
+2
MtKrt
(10.06.26)
(3)

Istanbul restoran onerilri

allanpoe
Amerika’dan arkadaş gelecek. İstanbul da hangi restoranlara gitsin. Kadın 35 Yasinda
Amerika’dan arkadaş gelecek. İstanbul da hangi restoranlara gitsin. Kadın 35 Yasinda
0
allanpoe
(28.05.26)
istanbul beylikdüzünden başlıyor gebzeye kadar gidiyor.
şu soruları konaklama yapacağı yeri belirterek sorarsanız net cevaplar gelebilir.
üsküdar kanaat lokantası diyorum.
+1
jamswety
(28.05.26)
Haci Abdullah

Ne görmek. İstiyor
Nerede
Yalnız mı gidecek hep
otantik yemekler mi istiyor vs vs
0
kisa
(29.05.26)
Çiya'da otantik Türk yemekleri yesin.
Galata Simit Fırını'nda simit yesin.
Ortaköy'de kumpir yesin
Taksim'de ıslak hamburger yesin
Bayramoğlu'nda döner yesin
Adana İl Sınırı'nda kebap yesin
Güllüoğlu'nda baklava
Sur'da balık
Namlı'da kahvaltı
Lale'de çorba
Fiko'da lahmacun
+1
co2s2
(29.05.26)
(10)

Neden 2. gezi eylemleri tekrar olmuyor?

mertumursamaz
Neden 2. gezi eylemleri tekrar olmuyor?Gezi parkı olayları 28.05.2013.salı tarihinde başladı 3 ay 2 gün sürdü 30.08.2013.cuma tarihinde bitti.https://tr.wikipedia.org/wiki/Gezi_Park%C4%B1_olaylar%C4%B1Gezi parkı olayları olduğu tarihlerde gene akp iktidardaydı ama o zamanlar bugünkü kadar baskı, bug
Neden 2. gezi eylemleri tekrar olmuyor?

Gezi parkı olayları 28.05.2013.salı tarihinde başladı 3 ay 2 gün sürdü 30.08.2013.cuma tarihinde bitti.

tr.wikipedia.org

Gezi parkı olayları olduğu tarihlerde gene akp iktidardaydı ama o zamanlar bugünkü kadar baskı, bugünkü kadar haksız tutuklamalar, bugünkü kadar ağır bir barınma konut sorunu, bugünkü kadar ağır bir ekonomik kriz yoktu genede eylemler oldu o zamanlar ülkenin durumu şimdikine göre çok daha iyi olduğu halde eylemler oldu da şimdi şartlar o günkünden çok daha kötü olduğu halde neden eylemler olmuyor?

Eğer iktidarın seçimle gideceğine inananlar varsa dolmabahçe saat kulesini ucuza satıyorum alabilirler.

Çözüm atatürk ün bursa nutkudur

tr.wikipedia.org

çünkü bursa nutkunu nepalli gençler
gerçekleştirdiler ve iktidarı devirdiler

tr.wikipedia.org

ama tc gençlerinin bursa nutkunu gerçekleştiremeyecekleri nepalli gençler gibi olamayacakları çok net.
-1
mertumursamaz
(27.05.26)
lahanayı yerken kütür kütür sapına gelince meee'ledikleri için.

şimdi biz nasıl özgür özel'e güveneceğiz ki ? bundan 10-15 yıl önce kemal kılıçdaroğluna da güveniyorduk ?

Misal şimdi: uşak(memleketim olur kendisi) belediye başkanını atayan(?) adama neden güveneyim de canımı malımı tehlikeye atayım ? Çankaya belediye başkanını atayan adama ? neden güveneyim bu adama ?

Bu bir rant aktarımınından, refah aktarımından başka birşey değil. Özgür Özel milletine faydalı olmak istiyorsa gitsin eczacılığını yapsın, kendi sermayesi ile çocuk okutsun, evde yemek pişirip ihtiyaç duyana aş evi açsın. Hiçbir siyasetçi millete faydalı olma derdinde değil; milletin cebinden tam olarak silah zoruyla(bkz: vergi) aldıkları paranın nereye aktarılacağına karar vermenin peşinde. Başka birşey değil.

Artık halklar uyandı, Erdoğan'ın Allah'ıyla halkın Allah'ının aynı olmadığını da anladı; muhalefet denilen kitlenin de aslında muhalefet olmadığını da.

İnsanlık adına size önerebileceğim tek şey: milleti gaza getirerek canına malına zarar gelmesine neden olmamanız olabilir. Hepsi bu.
-5
mete kudur
(27.05.26)
Benim anlamadigim neden butun gosteriler, yuruyusler vs. genel merkezle veya meclisle sinirli kaliyor. Bence hedef direkt Ak Saray olmali. TBMM'yi kimsenin taktigi yok. Gercek bir etki isteniyorsa Ak Saray'a yurunmeli.
+7
Sour
(27.05.26)
bu işler dış güçlerin finansmanı ile olur.
osmanlı zamanı da böyleydi, gezi zamanı da.
halkın kollektif bilinç ile hareket edildiğini sanıyorsan fanusta yaşıyorsundur.

kurtuluş savaşında bile savaştan kaçanların sayısı, tarlasına girilmeden savaşmayan köylüleri unuttunuz sanırım.
-17
plastic_angel
(27.05.26)
Bu bayram günü bile kamu mallarına zarar verilen , kaos dolu günleri mi yad ediyorsun hala?

O gün eylem yapanlar bile su an bu resmi tatilde dinleniyor olabilirler. Dışarıdan fonlanan bir çok organizasyonun Türkiye üstünde bir etkisi yok artık.

Terör bile kendini tasfiye etti.
Batıdan destek yok çünkü. Trump'ta anladı. Onları İran a maşa olarak kullanmak istedi ise de o da olmadı.

Şu bayramda mangal başında eline kuşbaşı ile süslenen şişi al eline, gözünü kapa ve onları tek tek yerken, gelecek seçimleri düşün.
Seçimler varken eyleme ne gerek var?
Oy hakkını kullan . Bir oy bir oydur.

Gerçek ağaç sevgisi , bu düşündüğün kaosa varan şekilde değil. Şu olabilir :
i.hizliresim.com
Olumlama , enjoy, relax ne ararsan var.


Ve bu arada sosyal medyanın da zihinlerde daha neleri törpülediğini anlamalısın. Ben bahsetmeyeyim
-18
diyecevaplandı
(27.05.26)
bu duyuruyu dün gece gördüm. bilhassa yazmadım, çünkü bazılarının sazan.avi gibi gelip yalan yanlış bir şeyler döşeyeceklerini çok iyi biliyordum :))

öncelikle, feto & akp & tarikatlar & siyasal islam; bunların çok belirgin bir ortak noktası vardır: yalan ve iftira.

medya tarafından bütün gezi parkı süreci bu şekilde lanse edildi, hala da ödleri kopuyor, harıl harıl her yere yazılar döşüyorlar ki gerçekler unutturulsun.

onun için, okuduğunuz yazıları bu üstte belirttiğim "yalan ve iftira şebekesi"nin varlığını göz ardı etmeden okuyun, özellikle bugünlere yaşı yetmeyenler..

peki neydi bu iftiralar?

1- "kabataş'ta belden yukarısı çıplak, ellerinde deri eldivenler, başlarında siyah bandanalar bulunan 70-100 kişilik baş örtülü bacımızı dövdü, üzerine işedi, görüntüleri var bizzat ben izledim"

bakın bunu herhangi bir aktroll medya elemanı, yorumcu, mv'i vs demiyor. bizzat "dönemin başbakanı" kendisi diyor. peki ne oldu? görüntüler tabii ki yok. belirtilen saatte kabataş iskelesi görüntüleri çıktı herkes işinde gücünde. bunu iddia eden kadın da daha sonra bunun iftira olduğnu kabul etti :)

tr.wikipedia.org

2- "cami'de bira içtiler yalanı"

bu feto & akp ortaklığı ustalık eseri bir iftira, .......lik.

yine dönemin başbakanı ortaya böyle bir şey attı. bu arada sosyal medya bütün dünyada yükseliş döneminde, geziyle ilgili onlarca hatta yüzlerce video var. fakat 1 tane bile cami'de içki içildiğine dair görüntü bulamadılar.

peki ne yaptılar sonra?

zaman gazetesi (feto) elinde kola kutusu tutan bir gencin elindeki kolayı photoshopla bira yapıp, üzerine de flu-sansür haline getirip piyasaya sürdü. bütün yandaş medya organlarında "cami'de bira içtiler işte kanıtı" diye bu fotoğraf sürüldü. gencin hayatı alt üst oldu. yolda görenler yüzüne vs tükürdüler, halbuki olay külliyen yalandı.

o zaman daha büyük bir şerefsizlik söylim..

o dönemki dolmabahçe camii müezzinini bu yalana ortak etmeye çalıştılar. adam "din adamıyım, ben yalan söyleyemem, cami'de bira içildiğini görmedim" dedi. sonra ne mi oldu? adamı görev yerinden sürdüler :))

3- "polisimizi şehidd etillerr" yalanı.

olaylarda hayatını kaybeden polis için dönemin başbakanı çıktı anında bu açıklamayı yaptı.

olayın aslı, 20 saat üzeri aralıksız çalıştırılan polis, göstericileri kovalarken inşaatı süren alt geçite düşerek hayatını kaybediyor. "dönemin başbakanı"nın açıklamalarından hemen sonra mesai arkadaşları olayın aslını anlattılar her yere.

bak bunlar ilk anda aklıma gelenler. hepsini detaylarıyla hatırlıyorum. o zaman bütün medyanın nasıl kontrol altında olduğu (eylemler fonlanıyor ya hani çok enteresan ama bütün medya gezi aleyhine çalışıyor :)) ) bariz bir biçimde ortaya çıkmıştı.

sosyal medya aktroll örgütlenmesime ağırlık vermeleri de bu zamanlara denk gelir, çünkü gezi olaylarıyla birlikte tv dönemi resmen bitmişti.

sorunun cevabını da yazacağım tekrar, ama bu mesaj, üstümdeki mesajların gerçekliği hakkında insanlara bir fikir verebilir umarım.. çünkü burada bile seküler bir hayat yaşıyormuş gibi duyurular açıp-cevaplayıp ancak bana özelden "erdoğan adını duyunca bile çıldırıyorsunuz di mi.." diye cevap atan troller var..

ona göre ölçüp biçip tartıp değerlendirin cevapları vs..
+19
makbur
(27.05.26)
Ağzınıza sağlık, sabah yazacaktım ben de yazılanları görüp bir tarafımla gülerek uzaklaşmıştım.
Sizinkilere ek olarak: küçücük bir çocuğun ölümü üzerine meydanda annesini yuhalatan dönemin başbakanı bir de, emri ben verdim beeen diye böğürmüştü. Bakmayın siz burada çok utangaç akpli var, geçen bi güneş kremi sorusunda ifşa olanlar olmuştu bir kaç tane…
+5
ekimoloji
(27.05.26)
Gezi oldu da noldu? Öndersiz ve ideolojisiz ve en önemlisi istediğini alana kadar düşünebileceğin her anlamda pes etmeyecek ve her şeyi göze almış bir kitle olmadan hangi tarih yazılmış? Adamın kendi kitlesi her şeyi göze alıyor, çünkü karşısındakini çözmüş bu göt korkusunu 50 km öteden yayıyor muhaliflerin %70'i. Sanki Özel çağırsa ve oraya ölümü göze alarak gitse arkasından sonuna kadar gidecek milyonlar var... Hatırlayan var mıdır bilmiyorum, gezi zamanı Erdoğan'la görüştükten sonra küçük sembolik bir grup olarak (gönüllülük bağlamında) Gezi'de kalma önerisi gelmişti Taksim Dayanışması'nın bir grubundan. Meali: yem olmak için kalmak isteyen var mı; biz eve gitmek istiyoruz.

Gidip kafasına plastik mermi, suratının tam ortasına biber gazı sıkan adama yaltaklanan kitleyle nerde ne değişmiş? Hala boykot diyen var ya, pesss. Yani yine evden oturacağın bir "eylem" planı yapsın muhalefet.
0
nefertarii
(28.05.26)
Gezi parkından bu yana çok şey değişti. İktidarın gücü çok daha konsolide, gündemi istediği gibi yönlendirme ya da bulandırma kabiliyeti çok daha derin.

O yüzden sokağa çıkmanın maliyeti yüksek, getirisi ise kuşkulu.

Bunun bir kısmı mevcut sistemin hemen herkesi hızlıca içeri atabilecek altyapısının olmasının yanı sıra, bunun çeşitli şekillerde insanların gözüne de sokulmuş olması ile alakalı bence. Bir Youtube videosunda geçen bir sözden ötürü, sosyal medyadaki bir yoruma istinaden gözaltına alınan ve tutuklu yargılanan bir sürü insan oldu. Şarkı sözüne, giydiklerine, fotoğraflarına vb. istinaden tutuklanmaktan dönenler ha keza...

İşin getiri kısmında ise bir protestonun iktidara geri adım attırması için onun üzerinde belli bir maliyet yaratması lazım: ülkede partiler arası oy geçişi çok düşük olduğu için AKP'nin CHPli (Ya da genel olarak muhalif) kalabalığa bakıp "Oy kaybediyoruz, bir oturup düşünelim" demeyeceği aşikar. Ülkenin Avrupa Birliği gibi bir hedefi de yok ve uluslararası iklim de farklı; yani protestolara istinaden demokrasi çağrısı yapacak, iktidara siyasi baskı kuracak bir AB de yok. Benzer şekilde yine iktidar üzerinde etkili olacak bir işveren örgütü (Tüsiad) ya da başka bir sivil toplum kuruluşu da yok.
0
salihdt
(28.05.26)
gezi çok fazla şey öğrettiği gibi karşı tarafta çok fazla şey öğrendi.
zor o işler artık. saraya yürümek falan diyen arkadaş buyur önden..
+1
jamswety
(29.05.26)
Bu sosyologların alanı ama durum çok net. Bizim gibi demokrasinin oturmadığı, cumhuriyeti bile bazı elitler sayesinde almış bir toplumda, kötü travmatik olaylar tekrar tekrar olmaz. Osmanlı döneminden şu zamana kadar, ülke belli elitler tarafından yönetilmiştir. Genelde halk hareketleri sert bir şekilde bastırılıp susturulmuştur. 1980 siyasi olayları askeri darbe olmadan toplum çatışması ile sonuçlansaydı, daha oturmuş bir demokrasi olurduk. Her hareket devlet tarafından sert şekilde bastırılıp kötü propagandayla yönetilince toplum içine kapanmıştır. 2. Gezi olaylarının ana aktörleri x ve y kuşağıydı. Şu an top z kuşağında. Onların karakterleri ve tepkileri daha farklı olacaktır. O sebepten 2. Bir gezi olmaz. Farklı şeyler olur.
+1
mikahakkinen
(29.05.26)
(3)

Mini top mouse mı ait?

neyyirnevcivan
Mouse un yanında buldum. Mouse(logitech) un iç kısmından bir parçamı bu?https://ibb.co/XrBg3Cwnhttps://ibb.co/fdZdhFWp
Mouse un yanında buldum. Mouse(logitech) un iç kısmından bir parçamı bu?
ibb.co
ibb.co
0
neyyirnevcivan
(25.05.26)
Mouse topları pürüzsüz ve görece ağır olur. Bu top epey şekilli ama?
0
strawberry first
(25.05.26)
mouse topu böyle olmaz.farklı bir şey bu
0
jamswety
(25.05.26)
aynı mousdan bende vardı o topun onla alakası yok
0
nahtoderfahrung
(25.05.26)
(7)

Depozito

sorucu
9 ay önce kiraladığım evden çıkıyorum. Ortada ev sahibi yok yurtdışında o bütün iş emlakçıya devredilmiş. Emlakçıyla konuşurken depozitoyu sordum. Depozito kiracıdan kiracıya giden bir paradır sizin ev kiraya verildiği anda size o para gelecek dedi. Yanlış anlamadıysam böyle söyledi. Bana çok tuhaf
9 ay önce kiraladığım evden çıkıyorum. Ortada ev sahibi yok yurtdışında o bütün iş emlakçıya devredilmiş. Emlakçıyla konuşurken depozitoyu sordum. Depozito kiracıdan kiracıya giden bir paradır sizin ev kiraya verildiği anda size o para gelecek dedi. Yanlış anlamadıysam böyle söyledi. Bana çok tuhaf geldi ama o an bir şey söylemedim. Oturup sözleşmeyi didikledim. Evde bir hasar yoksa, evin bir borcu yoksa Depozito kiracıya iade edilecektir yazıyor. Ben emlakçıyı yanlış mı anladım. Başka bir şeyden mi bahsediyor?
0
sorucu
(23.05.26)
Paranı alacaksın diğer kiracı depozitoyu senin hesaba atacak demiş.
0
jackyr
(23.05.26)
henüz ödemediyseniz son kiraya sayın diyip çekilmek de bir yöntem. emlakçı birkaç aya unutacağınızı ve peşine düşmeyeceğinizi düşünüyor.
0
klassno
(23.05.26)
2 yıl yeni kiracı gelmezse ne olacak? öyle saçmalık olmaz. evi teslim ettiğiniz gibi depozitoyu vermek zorundalar.
+1
co2s2
(24.05.26)
Son kirayi odemeyin hocam, sacma sapan konusmalar iste, odemeyin onlar derdine dussun. Cok istiyorlarsa dava acsinlar. Ugrasilacak bir meblag degil cunku ama sirf salak yerine koyuyorlar beni diye ben birkac kere boyle yaptim, derdim para bile degilken. Hic de bir sey olmuyor, en fazla olmaz oyle sey yasal degil diye celalleniyorlar. Sonra sesleri cikmiyor.
0
bosver nicki
(24.05.26)
Ev sahibini depozito kadar dolandırıyor emlakçı. Senin depozitonu zimmetine geçirmiş, senden sonrakinden aldığını sana vermeyi planlıyor. Hatta aradaki farkı da iç edecek. Depozitonu almadan anahtarı teslim etme.
0
gabe h coud
(24.05.26)
"Depozito kiracıdan kiracıya giden bir paradır sizin ev kiraya verildiği anda size o para gelecek."

Güldürdü emlakçı.

Hiç uğraşmayın, son kirayı ödemeyin. Bu adamdan depozitoyu iade almanız belli ki kolay olmayacak, siz uğraşacağınıza bırakın o uğraşsın.
0
10551037
(24.05.26)
kontratın bitiş tarihi yazsan her şey açıklanacak. tam kontrat bitiminde çıkıyorsan ve 1 ay öncesinde haber verdiysen paşa paşa ödeyecek depozitoyu.
ha diyelim ki kontrat başlangıcı 1 ocak 2024 sen 01,06,2026 da çıkıyorsun o zaman senden 3 ay daireyi kiraya veremezse kirayı talep eder. 1 haziran da hemen kiracı bulursa depozitoyu vermeli.
0
jamswety
(25.05.26)
(5)

130 Bin Lira Nasıl Değerlendirilir?

skr1292
Havadan gelen 130 bin lira nasıl değerlendirilir. Faize atıp her ay üstüne 15-20 bin lira daha ekleyebilirim.Kripto önerisi hariç önerilerinize açığım.
Havadan gelen 130 bin lira nasıl değerlendirilir. Faize atıp her ay üstüne 15-20 bin lira daha ekleyebilirim.

Kripto önerisi hariç önerilerinize açığım.
0
skr1292
(23.05.26)
Ben olsam biraz daha para biriktirip görece iyi bir bilgisayar alırdım. Ya da fırsatları araştırıp bir yerde bir hafta tatil yapardım. Tam yemelik para.
-3
tadartatmaztadantatar
(23.05.26)
Üzerine biraz daha ekleyip, evim sistemlerinden birine girmek de bir seçenek.
-8
jackyr
(23.05.26)
ihtiyaç olan/olacak bir şey varsa onu alırım. enflasyon yine patlayacak nasıl olsa.

kenara atacaksam da gr altın alır koyarım bir köşeye.
0
duyulmasi gerektigi kadar
(24.05.26)
selçuktaki paraşüt kursuna amatör paraşütçü olmak üzere yatırılır
0
apollothexplorer
(25.05.26)
130 yatırımlık bir meblağ değil artık. keyfini çıkar.
0
jamswety
(25.05.26)
(8)

Her sey dahil otel nereden bulalim?

el cevap
Merhaba,Hayatimda hic her sey dahil otelde kalmadim daha once konsepti sevmedigim icin ve gerekli olmadigi icin. Bu sene bunu denemek istiyorum cocuk + saglik durumlari ailedeki sebebiyle her seyi olabildigince kolay tutabilmek icin.2 yetiskin + 1 cocuk [3 yas], 2 yetiskin anne baba, 1 tane yetiskin
Merhaba,

Hayatimda hic her sey dahil otelde kalmadim daha once konsepti sevmedigim icin ve gerekli olmadigi icin. Bu sene bunu denemek istiyorum cocuk + saglik durumlari ailedeki sebebiyle her seyi olabildigince kolay tutabilmek icin.

2 yetiskin + 1 cocuk [3 yas], 2 yetiskin anne baba, 1 tane yetiskin kardes var tatile cikacak. Yani 3 oda lazim bu gruplarin her birine. Yurtdisindayim ama Turkiye'de bakacagim Agustos ayi icin.

Arananlar:

- Olabildigince cesitli ve guzel yemekler [bu onemli]
- Cocugu egleyecek etkinlik/aktivite/havuz su bu.
- Denize sifir plaji olan, odadan cikanin rahat sezlonguna uzanip suya girebilecegi vs.
- Fiyati da onemli tabii. [nedir normali boyle bir tatil icin 1 hafta kalacak olsak?]
- Lokasyon fark etmez.

Var midir otel/resort onerisi, hangi siteye bakayim, nereyi onerirsiniz rezervasyon vs. icin? Gec mi kaldim yer bulunmaz mi Agustos icin bir de? Hatta rezervasyonu 1 ay sonra vs. yapmam da gerekebilir. Elimizi cabuk tutmak mi gerekir?

Cok tesekkurler
0
el cevap
(20.04.26)
Rixos Premium Otelleri

www.rixos.com

Tekirova
Bodrum
Belek
-5
gabe h coud
(20.04.26)
ETS'den buluyorum ben. Tavsiye ederim. Ama size otel gelmez. Hatta otel kabul etmeyebilir. Bence havuzlu ev kiralayın. Muğla'da bolca var.

Yemek konusu için lüks otelleri seçmeniz gerekiyor. Fiyattan anlarsınız zaten.

Bir hafta için size 150 200 bin arası fiyat çıkar. Sırf bu yüzden ev kiralamak daha mantıklı. O paraya günde 3 kere et yersin. Otel sana tatlıyı, meyveyi basacak.

Ağustos için erken.
-8
arbre
(20.04.26)
ets,jolly,tatilbudur falan gezmek lazım genelde bu konsept antalya taraflarında daha yaygın.
0
biravekahve
(20.04.26)
yurtdisindaysaniz neden türk sitelerinden bakiyorsunuz ki? yurtdisi tatil acentelerinin cok kelepir anlasmalari oluyor tatil köyleriyle. en son gecen yil ucak biletleri dahil kisi basi 1100€'ya 10 gün alkollü tam pansiyon otel ayirtmistim fethiye'de. türkiye'dekiler bu kadar iyi fiyatlar bulamiyorlar.
yasadiginiz ülkedeki acentelere sorun. yanlis yerdesiniz.
+1
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(20.04.26)
ne tarafa gitmek istiyorsun?
ege mi akdeniz mi karadeniz mi önce ona karar ver.otelden bol ne var ki?

bodrum da AZKA OTEL
antalya da SPİCE OTEL
karadenin uymaz senin durumuna diye düşünüyorum
0
jamswety
(20.04.26)
@ arbre. Cok tesekkurler. Havuzlu ev villa vs. nereden bakalim, var midir onerin?
@ konusma ben konusuyorum daha bitirmedim. ABD'deyim. Buradan Turkiye'ye tatile goturen acente vs. yok bildigim. Ama bakayim gene de. Turkiye bilinen, yaygin bir destinasyon degil buradan.
@ jamswety, tesekkurler. Ege/Akdeniz.
-1
🌸el cevap
(20.04.26)
Her şey dahil otellerin en iyi lokasyonu Belek tir. Özellikle yeme içme konusunda Belek gerçekten üst seviyede (çeşitlilik ve 7/24 servis olması gibi)..
Bütçenizi bilmiyorum ama Regnum en iyisi, Susesi ve Voyage Belek Golf Resort yine iyidir.
Bu otellerin shuttle hizmetleri de oluyor havalimanından.
0
titanic kemancısı
(21.04.26)
7/24 alacarte restoranı olduğu için selectum colours bodrum olabilir. ben de ilk kez mayıs da gidicem buraya. google puanı çok yüksek ve fiyatı da premium oteller kadar yüksek değil.
0
bigcaptain
(22.04.26)
(2)

1 mayıs'ta arabayla istanbul'a gelinir mi?

beatbox yapan metalci
şehir dışından küçükçiftlik park civarına gelinecek, istanbul hiç bilinmiyor. işçi bayramı olması sebebiyle diğer günlere kıyasla arabayla gelmenin etkisi dezavantajı olur mu?
şehir dışından küçükçiftlik park civarına gelinecek, istanbul hiç bilinmiyor. işçi bayramı olması sebebiyle diğer günlere kıyasla arabayla gelmenin etkisi dezavantajı olur mu?
0
beatbox yapan metalci
(20.04.26)
Çok sorun olmaz bazı yollar kapalı olur ( ki sizi çok etkileyeceğini sanmıyorum.) Öyle olsa bile gideceğiniz yer toplu taşımaye vs çok yakın. aracı uygun yere park edip toplu taşıma kullanırsınız veya otopark bulup yürüyebilirsenizde.1 mayısta öyle olağan üstü durumlar olmuyor istanbul genelinde.Bir tek taksim tarafında yollar kapalı oluyor.Korkmayın direkt gelin
0
ayağiniza gelen overlokçu
(20.04.26)
taksim meydan ve kadıköy meydan harici free ortalık
0
jamswety
(20.04.26)
(13)

İstanbulda Lezzet Tavsiyeleri

alaimisema
Selamlar herkese. İlk kez istanbulu gezeceğim bir izmirli olarak.Araçsız gelip toplu ulaşım ile rahat gidebileceğimiz yerleri planladık chatgpt önerileriyle. İş yemek planına geldi ve eşim de ben de iştahlı insanlarız. İnternette hep son zamanlarda açılmış modern restorant ve kafeler önerilmiş ama b
Selamlar herkese.

İlk kez istanbulu gezeceğim bir izmirli olarak.
Araçsız gelip toplu ulaşım ile rahat gidebileceğimiz yerleri planladık chatgpt önerileriyle. İş yemek planına geldi ve eşim de ben de iştahlı insanlarız. İnternette hep son zamanlarda açılmış modern restorant ve kafeler önerilmiş ama ben daha çok istanbulun yerlilerinin sık sık gidip yemek yediği yerleri merak ettim. Otelimiz istiklalde bu çevrede sabah-öğle-akşam fark etmeksizin mekan önerisi yapar mısınız? Kafe-tatlı da olur. Belli bir kriterimiz yok. Aşırı lükse kaçmayıp çeşitlendirmek daha mantıklı gibi geliyor. Tüm önerilere açığım şimdiden teşekkürler :)
0
alaimisema
(03.04.26)
nisantasi - virginia angus (hamburger)
besiktas - b blok bakery (cheesecake)
-1
arakaali
(03.04.26)
Yemeğe dair hiçbir kriter vermediğiniz için öğlen ve akşam yemeğine dair öneride bulunamam. Türk, dünya, lokal, şarap ya da rakı mı yoksa alkol olmayacak mı, fiyat vs hiçbir kriter yok. Yığma 50 tane mekan dizerim buraya, hepsine tek tek bakmak zorunda kalırsınız.

Kahvaltı çok daha standart ve ne yendiği belli bir öğün olduğu için Taksim'de iki yer önerebilirim: Privato ve Hasan Fehmi Özsüt. Privato'nun serpme kahvaltısı iyidir, farklı reçel ve peynir çeşitleri denersiniz. Hasan Fehmi Özsüt'te ise manda sucuğu ve kaymağı temelli çok çeşidi olmayan ama her çeşidi çok lezzetli bir kahvaltı yaparsınız.
-3
10551037
(03.04.26)
Mekan adı olarak hatırlamıyorum ama yakınsınız diye Cihangir sokaklarını onerebilirim tatlı kahvaltı mekanları var değerlendirebilirsiniz.
0
egerbiryolcu
(03.04.26)
istanbulun yerlilerinin sık sık gidip yemek yediği yerler diyince aklıma eminönünde balık ekmek ve taksimde ıslak hamburger geldi. yukarıda yine lüks mekanlar önerilmiş, istanbulda doğup büyüyen birisi olarak hiç duymadığım yerler.
0
abelardo
(03.04.26)
Şarap çeşitleri eşliğinde yemek yemeyi seviyorsanız Beyoğlu Qırıx.
Hatay yemekleri seviyorsanız Beyoğlu Antakya Sofrası. Mantı için Cihangir mantıcısı İstanbul’da yediğim en güzel mantıydı, mücver ve dolması da çok güzeldi. Bunlar salaş yerler ama yemekleri lezzetli. Tatlıcı olarak Karaköy tarafında Beyzade künefe var. Çikolatalı tatlı, sufle seviyorsanız Beşiktaş La vie praline.
İstanbul’a tekrar gitsem yemek yemek için buralara uğrardım.
0
ekimoloji
(03.04.26)
Fatih Buuzecedi Lübnan mutfağı - salaş-.
0
kumandanim
(03.04.26)
yedikule hisarı gezintisi ve aydın kardeşler köfte salonu güzel bir kombinasyon olabilir.
0
lazpalle
(03.04.26)
İstanbul'da lezzet denince bence mekan Kurtuluş'tur. Kurtuluş caddesinde göreme muhallebicisi'nde kahvaltı yapıp üzerine bir kazandibi gömebilirsiniz. Şimdi paskalya zamanı. üstün palmie pastanesi'nde paskalya çöreği deneyebilirsiniz. Oraya gitmişken vişne likörlü çikolatasını da kesin sorun. El yapımı olduğu için her zaman bulamayabilirsiniz ama eğer denk gelirseniz istanbul gezisinde aklınızda kalan şeylerden biri olacağına emin olabilirsiniz. damla dondurma boza , nazar pastanesi'nde profiterol ve daha bir sürü lezzet durağı bulabilirsiniz kurtuluşta.

Kurtuluş taskime yürüyerek 15-20 dakika mesafede, ya da metro ile osmanbey durağında inerek de ulaşabilirsiniz. Oradan yürüyerek nişantaşına oradan da yine yürüyerek beşiktaşa inebilirsiniz.
0
thracia
(03.04.26)
Karadeniz döner,
Kapalıçarşı'daki dönerci,
day day pastanesi elmalı kurabiyesi,
Pandeli,
Beyti,
Karaköy lokantası...
Bunlar hep ikonik yerler.
+2
eileengray
(03.04.26)
Asmalı Mescit Taproomx kendi biraları yapıyolar ve satıyolar.
0
kumandanim
(03.04.26)
Hayri ustada dürüm,
Dönerci engin'de döner,
Sakarya tatlıcısında kaymaklı ayva tatlısı
Halvetia'da yoğurtlu pazı
Limonlu bahçede tahinli profiterol
0
mutekebbir
(03.04.26)
istanbul'a yerleşmiş bir izmirli olarak ilk tavsiye edeceğim yer
( oteliniz de yakın ) taksim meydanı kızılkayalar'da ıslak hamburger
sonra istiklal caddesinden aşağı doğru yürümeye devam edin sağ tarafta koton mağazasının olduğu sokaktan içeri girin az aşağıda sol sırada inci pastanesi var profiterol deneyin .
çok fazla güzel ve biricik lezzetlerle dolu bir şehir . arkadaşlar fazlasıyla yer önermişler .
0
devilone
(03.04.26)
İstanbul şehir değil,
her semti ayrı karakterli 10 farklı şehirden oluşan dev bir metropol.

Sen ‘İstiklal’de ne yiyelim’ dersin,
biri seni Karaköy’e yollar,
biri ‘asıl olay Kadıköy’de’ der,
bir başkası ‘gerçek lezzet Fatih’te’ diye trip atar.

Sonunda fark edersin ki mesele mekan değil…
hangi İstanbul’u gezeceğin.

Zor olan yer bulmak değil yani, ama yine de önerim karaköy lokantası Kemankeş Mahallesi, Kemankeş Caddesi

No:57 Karaköy, Beyoğlu, İstanbul
+1
jamswety
(03.04.26)
(6)

70+ üstü babaya ayakkabı önerisi

sweetoffice
arkadaş çevresinden görüp/duyup saçma sapan ayakkabılar alıyor. rahat edebileceği, tabanı güzel ve günlük kullanıma uygun ne marka/model önerirsiniz acaba ?
arkadaş çevresinden görüp/duyup saçma sapan ayakkabılar alıyor. rahat edebileceği, tabanı güzel ve günlük kullanıma uygun ne marka/model önerirsiniz acaba ?
0
sweetoffice
(02.04.26)
Babam forelli kullanıyor, rahat olduğunu söylüyor. Spor olarak NB, sketchers tercih ediyor, memnun.
0
iustitia omnibus
(02.04.26)
artık babalar spor ayakkabı giyiyor, burun ucu küt olmayan skechers tarzı olanları dedemde giyiyor artık
0
eja
(02.04.26)
forelli +1
0
mantık
(02.04.26)
kifidis'e uğrayabilirsiniz, bu yaşa yönelik bir sürü marka var.
0
eileengray
(02.04.26)
çok teşekkürler, tikler geç geldi; kusura bakmayın :)
0
🌸sweetoffice
(11.04.26)
(5)

İstanbul outlet önerisi (giyim)

egerbiryolcu
Trendyoldan alışveriş yapar gibi uygun fiyatlı ürünlerin bulunduğu ürün çesidinin bol olduğu ulaşımı toplu taşımaya uygun gerçekten outlet olan nereleri önerirsiniz, kaldıysa böyle ekonomik yerler?Mesela 212 gibi bir yer ideal midir?
Trendyoldan alışveriş yapar gibi uygun fiyatlı ürünlerin bulunduğu ürün çesidinin bol olduğu ulaşımı toplu taşımaya uygun gerçekten outlet olan nereleri önerirsiniz, kaldıysa böyle ekonomik yerler?

Mesela 212 gibi bir yer ideal midir?
0
egerbiryolcu
(02.04.26)
İstanbuldayken Ataşehir optimum outlet uygun geliyordu hala öyle mi bilmiyorum.
0
ekimoloji
(02.04.26)
yenisahra optimum ( ataşehir )
0
jamswety
(02.04.26)
mantık
(02.04.26)
@mantık
Venezia adı outlet ama fiyatlar pahalı maalesef. Ulaşımi çok iyi ama.
0
🌸egerbiryolcu
(02.04.26)
nerede olduğunuz önemli.
212 dediğiniz için o taraflarda:

maps.app.goo.gl
maps.app.goo.gl
0
late viper
(02.04.26)
(4)

Kadıköy’de nereye telefon satılır?

Mcfly
Elimde bi iPhone 15 var temiz uğraşmadan nereye satabilirim ?
Elimde bi iPhone 15 var temiz uğraşmadan nereye satabilirim ?
0
Mcfly
(02.04.26)
share.google yillardir buradan alip satarim telefonumu
0
tahtakafa
(02.04.26)
tahtakafa'nın önerdiği Hakan İletişim gerçekten de en azından 20-25 yıldır orada o işi yapıyor. Dolandırıcı filan olsa o kadar süre aynı yerde aynı dükkanı çalıştıramazdı.
Yanılmıyorsam 20 yıl önce ben de onlara ikinci el bir telefon satıp başka bir şey almıştım.
Fakat ikinci el telefonu bu şekilde telefoncuya anında para alacak şekilde satarken piyasa fiyatının çok altında satmak zorunda kalacağınız bilin, böyle olduğu için de telefoncuları suçlamayın.

Size bir önerim de gidip oradan fiyat aldıktan sonra o fiyatın bir miktar üstüne telefonu sahibinden'e koyup 3-5 gün satmak için beklemeniz.
-1
michael_knight
(02.04.26)
söğütlüçeşme camisinin karşısı ve aynı sırasında ki telefonculara girip çıkacan.
0
jamswety
(02.04.26)
Kadıköy söğütlüçeşme cami çarpraz karşısındaki hakan plus iletişim
0
gadlemler
(03.04.26)
(9)

Koltuk takımımızı nerden aldınız? İstanbul

rebecca
Ya böyle istikbal ikea dısında mobilyacılar çarşısı gibi bi yerden bakayım diyorum anadolu yakasındayım. Dudullu tarafında varmıs henüz gitmedim ve gidince neye göre seçmeliyim bilmiyorum. - Sizin bildiğiniz güvendiğiniz yer var mı istanbulda?-siz nerden aldınız/memnun musunuz?-ikea alanlar memnun
Ya böyle istikbal ikea dısında mobilyacılar çarşısı gibi bi yerden bakayım diyorum anadolu yakasındayım. Dudullu tarafında varmıs henüz gitmedim ve gidince neye göre seçmeliyim bilmiyorum.
- Sizin bildiğiniz güvendiğiniz yer var mı istanbulda?
-siz nerden aldınız/memnun musunuz?
-ikea alanlar memnun mu?

Şöyle geniş uzanma yeri olan modern görünümlü L köşe koltuk istiyorum. Rahat kaliteli sağlam bi şey.
Her türlü öneriye açığım.
0
rebecca
(02.04.26)
eskidji, beylikdüzü.
+1
Karim iceride uyuyor ben seni dusunuyorum
(02.04.26)
normod güzel ama L için pek iyi seçenekler yok
normod ile aynı binada blend+r var biz buradan aldık ancak çok geç teslim ediyorlar, müşteri ilişkileri berbat memnun klamadık.
Ikea bence en iyi seçenek yani bir koltuktan 20 yıl performans da beklenmemeli hatta bence 5-6 sene sonra insan aynı şeyi görmekten de sıkılır
0
croswell
(02.04.26)
Ikea modellerini beğeniyordum ancak çok şikayet olunca soğumuştum, vivense de keza öyle çok şikayet var kartaldaki şubesine gitmiştik ofisteki çalışanlar da bir tuhaftı marka satmamak için elinden geleni yapıyor.
En son ider ve kargılıya bakıp kargılıda karar kıldık. Spor füme tonlarınla salon takımı aldık memnunuz ama tayinciyiz diye aşırı kaliteli olmasına gerek duymadığımız için ordan aldık yerleşik olsak ideri tercih ederdik bence orası daha kaliteliydi fiyatlara da yansımıştı zaten. Maltepe e5 üstündeki mağazasından aldık bu arada.
0
ekimoloji
(02.04.26)
tepe home melman vardı bende eski evimde.
0
gabe h coud
(02.04.26)
ilk başta bi mağazaların web sitelerine gir bak takımlara daha az yorucu oluyor sonra beğendiklerini not al git incele, hemen hemen artık her yerde benzer tarzda şeyler var
ikeada yorumlara bakarak al kimisii çok sorunlu çıkıyor hemen tüylenen veya rahatsız olan

eskidji haramidere tavsiye etmem ya, hep eski model var ve alanları küçük olduğundan çok seçenek yok. 1-2 firma gözüme çarpmıştı farklı modelleri olan
0
eja
(02.04.26)
Dudullu tarafı dediğiniz modoko sanırım, orada büyük ve küçük her türlü firma var. Markalı, markasız gezmeniz aslında en iyisi... Ben Alfemo'dan almıştım, hala sağlamlar (2018 falan alım yılı) ama ne bileyim bacak kırıldı, kumaş yırtıldı gibi süreç takibinde berbatlar.
0
charbiel
(02.04.26)
Eskidiji bazaar haramidere. Çok fazla ürün var. Çok kalite farkı olan ürün var. Dene öyle al.
0
jackyr
(02.04.26)
modoko da 1000 tane dükkan var seçim yapmak çok zor. ama bi git yinede.
+1
jamswety
(02.04.26)
ikea'dan şaşmam. çok memnunum. kurumsal görünümlü esnafla da uğraşmam, dilim yandı daha önce.
0
eileengray
(02.04.26)
(10)

Kosovayı eler miyiz?

mikahakkinen
Çok ters bir takım, şansımız bence yüzde 51.https://www.instagram.com/reel/DWim8Asgtic/?igsh=MTkzaHV1d3RqYTFseQ== Şöyle şeylee yapmışlar, gaza getirir inşallah.
Çok ters bir takım, şansımız bence yüzde 51.
www.instagram.com
Şöyle şeylee yapmışlar, gaza getirir inşallah.
0
mikahakkinen
(31.03.26)
kosova inanılmaz aşırı güçlü bir takım. gelmiş geçmiş en iyi milli takım bence. şansımız mucizelere bağlı. en iyi oyuncuları vedat muriç biliyorsunuz paha biçilemiyor kendisine. şansımız %0
-7
yazar yazmaz yazan yazar
(31.03.26)
3-0 alırız
+1
avatar is back
(31.03.26)
eleriz. inanmaya otobüse binmesin.
+1
koela
(31.03.26)
2-0 3-1 alırız 2 farklı.
+1
gabe h coud
(31.03.26)
ilk 15 dakikada gol yersek direnç ve kontra atak takımına dönerler seyircisini de arkasına alarak iş o zaman zora girer.
ama buraya getirdi çocuklar buradan maçı alamazlarsa kariyerleri açısından rezalet olur.
0
jamswety
(31.03.26)
Skor tahminim 3-1 kosova alır
-2
grimavi
(31.03.26)
zamanında en güçlü ve tecrübeli olduğumuz dönemde çek bir letonya diye dalga geçtiğimiz maçta letonya çakıp geçmişti bize. benzeri olmasa bari. ki o letonya'nın taraftarı vs yoktu, burada ateşli bir taraftar ve hırslı bir rakip bekliyor bizi.

ayrıca takım kadrosunu bile akıl ve şartlara göre değil, sosyal medyadaki sığır popülasyonunun yangınına göre kuracakmış montella bu maçta, öyle söylentiler var. elin oğlu acımaz, öper geçer öyle bir durumda. kısfmet.
+1
lifeisopeth
(31.03.26)
burdan birakmayiz diyorum..
1-0 olsun bizim olsun.
+1
cooperr
(31.03.26)
bence kosova alacak 3-1 ile.
-5
taurina
(31.03.26)
icimizdeki irlandalilarin moralleri bozuk..
0
cooperr
(31.03.26)
(19)

Sağlık sorusu, annem için ne yapmalıyım

sessizce aglayan sanat
Merhaba3-4 gün önce de aynısını yaşamıştı ama bugün daha uzun sürdü. Sol kasığında ve belinin sol tarafında şiddetli bir ağrı/sancı bir şey var. İdrarı çok kötü kokuyor ve birkaç gündür idrar artışı olduğu halde bugün saat 9'dan beri idrar da gelmiyor, sancı var. Annem 135-140 kilo. Dizleri beli ve
Merhaba

3-4 gün önce de aynısını yaşamıştı ama bugün daha uzun sürdü. Sol kasığında ve belinin sol tarafında şiddetli bir ağrı/sancı bir şey var. İdrarı çok kötü kokuyor ve birkaç gündür idrar artışı olduğu halde bugün saat 9'dan beri idrar da gelmiyor, sancı var.

Annem 135-140 kilo. Dizleri beli ve akciğerleri çok sıkıntılı olduğu için yürümekte çok zorlanıyor, yani hastaneye götürsem sağa sola koşturamam ve tekerlekli sandalyeye de sığmaz. İdrar tahlili isteseler idrar çıkmıyor. Geçen hafta evde sağlık birimini aradım, anlattım bunları, biz üst kurula iletiyoruz onlar karar veriyor dediler, sonra da bizi arayıp gelemeyiz dediler.

Ben şimdi anneme ne yapayım bilemiyorum. Çok sancısı var yaklaşık 3 saattir çekiyor, sıcak su torbası yaptık karnabahar kaynattık karnını olduk. Geçmedi. Ne yapabilirim?
0
sessizce aglayan sanat
(31.03.26)
geçmiş olsun, ambulans çağırmaktan başka çareniz yok. en yakın acile ambulans ile gitmeniz gerek. hastanelerde sadece tekerlekli sandalye hizmeti yok sedye de veriliyor ama tek başınıza halledemezsiniz yanınıza biri lazım.
+1
duyulmasi gerektigi kadar
(31.03.26)
Teşekkür ederim ama ambulanslar "müdahale edemeyeceğimiz hastaya gitmiyoruz" diyorlar, hasta taşımacılık yapmıyorlarmış.
0
🌸sessizce aglayan sanat
(31.03.26)
annemi hastaneye götüremiyoruz demek yerine annem fenalaştı falan diye 112'den ambulans isterseniz gelirler bence.
+2
emfuzi
(31.03.26)
evde sağlık biriminin işleyişi çok farklı. sizin annenizi hastaneye götürmeniz gerekiyor. tutun bir taksi götürün çok zor değil.
0
galahad reloaded
(31.03.26)
Belediyelerin hasta nakil hizmetleri var, bir gun onceden randevu almak gerekebilir. Arayip talep edebilirsiniz. Babami oyle goturuyorlar.

Sizin durumunuz acillik de olabilir bu arada. Ambulans +1
0
eileengray
(31.03.26)
Galahad reloaded

Araba var, götürmesine götürürüm, problem o değil ki. Annem hareketi çok kısıtlı, hareket ederken çok acı çeken biri zaten, bir de bu sancı çıkınca iyice yamuldu. Hastanede sağa sola gidiverecek geliverecek halde değil.
0
🌸sessizce aglayan sanat
(31.03.26)
beklemeyin, ambulansı arayın. öyleydi böyleydi diye anlatmanıza gerek yok kadının ciddi sancıları var belli ki. daha iyi bir yol yok.
0
suyin
(31.03.26)
annemi hastaneye götüremiyorum diye çağırmayacaksınız, annem fenalaştı, çok sancısı var diye çağıracaksınız. müdahale edilebilip edilemeyeceğini siz bilemezsiniz, o paramediklerin işi. zaten geldiklerinde müdahale gerektiğini söyleyip götüreceklerdir.

idrarı da hastanede sonda takıp alırlar.
0
kibritsuyu
(31.03.26)
bir an önce bir şekilde acile götürmeniz gerekiyor. gerekirse konu komşudan yardım alın. durumu ciddi annenizin.

siz 'İdrar tahlili isteseler idrar çıkmıyor' ya da 'tekerlekli sandalyeye sığmaz' gibi çıkarımlar yapmayın. gerekirse sonda takar alırlar, gerekirse sedyeye alırlar.
+1
galahad reloaded
(31.03.26)
Ambulansı çağırıp sanki kontrole gidecekmisiz de kilodan dolayı goturemiyoruz gibi değil ki gerçekten de acil durum olduğunu belirterek 112 yi arayın. Siddetli sancı ve kokudan durmundan endişe ettiğinizi belirtin. İdrar da gelmiyormuş daha müdahale etmeleri için ne gerekiyor. Aksatmayin bence.
+1
egerbiryolcu
(31.03.26)
ne yapın edin acile götürün, ciddi bir sorun olabilir.
112 yi de annem fenalaştı diye çağırın. gelir bakarlar hatta "siz gelmeden önce kendinde değildi" falan dersiniz. idrar çıkışı olmadığını söylersiniz. yinede ambulansa taşımanız zor olacaktır. yanınızda yardım edecek birileri olsun. ama hastane dönüşü kendiniz getirmek zorunda kalacaksınız.

sağlık bakanlığının evde sağlığı yerine belediyelerin evde sağlık hizmetlerine başvurun. özellikle istanbuldaysanız ibb sağlık çok iyi işliyor. kilolu olduğunu ve hareket kabiliyetinin kısıtlı olduğunu anlatıp kayıt oluşturun. onlar eve bir hekim yönlendirip durumunu değerlendirip sisteme kaydediyorlar. böylece hem eve gelip kontrol ve ilaçlarını yazıyorlar hemde hastane randevusu olduğunda ambulans sağlıyorlar. ilerisi için değerlendirin.
birçok büyükşehir ve ilçe belediyesinde benzer hizmetler var.
tabi bu hizmetler acil durumlar için değil rutin kontroller için.
+1
my fault
(31.03.26)
zorla yurut hastaneye varinca yuruyemiyor diye destek iste ya sandalye ya sedyeye alirlar sorun ciddi olabilir belki yaptiginiz mudahaleler zarar vermis olabilir agri sebebi belirsiz cunku apandisit kum dokme vs olabilir
0
ala09
(31.03.26)
Şikayetleri aynıysa acile götürün. Acillerde genç hekimler deneyimsiz olabiliyor, ilgili bir bölümden randevu alın, doğru dürüst muayene olsun. Tekerlekli sandalyeye sığmaz demişsiniz, obez hastalar için büyük boy bulunduruyor olabilirler, sorun.

Zayıf ya da kilolu, kendi beden ağırlığını kontrol edemeyecek kadar hasta insanları taşımak zordur. Gelecekte de lazım olabilir diyerek maddi durumunuza uygun bir tekerlekli sandalye almayı düşünün bence.

ty.gl
+1
?
(31.03.26)
Ala09 apandisit değil ama safra kesesi taşı bile çıkabilir. Hiç ilaç vermedik böbreği yormamak için. Sadece daha önce de yaptığımız kırkkilit otu kaynatıp içirdik, tuhaf bir şekilde idrar söküyor, sakinleştiğini gördüm. O da ben de uykusuzuz, az önce gördüm biraz sakinleşmiş. Uyusun ben de uyuyayım ama götürücez muhakkak.
-2
🌸sessizce aglayan sanat
(31.03.26)
idrar yolu tıkanıklığı veya böbrek taşı büyük ihtimal. acil müdahale gerekebilir muhtemelen.ne yapıp edip götürecen anneyi.
+1
jamswety
(31.03.26)
haydaaa gitmediniz mi hala? haber almaya girdim hala buradasınız neyi bekliyorsunuz????
0
suyin
(31.03.26)
kilikkilik otuyla geçmez böyle şeyler. annenize yazık. belediyeyle nakil hakkında konuşabildiniz mi?
+2
eileengray
(31.03.26)
Gittiniz mi?
0
yenibirgüzelnick
(31.03.26)
Gittik. Kesinlikle gelmedi ambulans. Kardeşim arkadaşının arabasını aldı öyle gittik. Kardeşimin sözünü daha iyi dinliyor annem, epey uğraştık ama şimdi serum yiyor. Çok uzun bekleyeceksiniz dediler acilde. O kadar beklemedik, bir uğur var gibi. Teşekkür ederim herkese.
0
🌸sessizce aglayan sanat
(01.04.26)
(2)

Avrupa'da Ada tatili ve keyif (Yunan, İspanya ve diğerleri)

put it in your appropriate place
Hangi adaları tavsiye ederseniz?Mayıs sonunda Valencia ile Madrid'i düşünüyorum. Hazır gitmişken İbiza veya Mallorca'ya gidip 2 gün cambız gibi yatayım, keyfime bakayım diye aklımdan geçti.Valencia ve Madrid'i 23 Mayıs ile 29 Mayıs arası diye düşündüm ama ada dahil edersem değiştirim duruma göre.İll
Hangi adaları tavsiye ederseniz?

Mayıs sonunda Valencia ile Madrid'i düşünüyorum. Hazır gitmişken İbiza veya Mallorca'ya gidip 2 gün cambız gibi yatayım, keyfime bakayım diye aklımdan geçti.

Valencia ve Madrid'i 23 Mayıs ile 29 Mayıs arası diye düşündüm ama ada dahil edersem değiştirim duruma göre.

İlla İspanya olmasına gerek. Yunan adaları da olabilir veya başka bir ülkenin adasında vakit geçirim. Sanırsam gezi olmaz adada. Denize gidip, genel olarak keyif yapacağım.

Tek kişi olacağım, aradığım tek kriter erişim kolay olması. Kolaydan kastım gemi seferinin haftada her gün sefer olması. Gün içerisinde 1 olsa bile olur. O gün dönemezsem bile ertesi gün dönerim.

Gemi seferinin birkaç saat veya 7-8 saat sürmesi dert değil. İlla kendime göre ayarlarım durumu.

Ne tavsiye edersiniz?
0
put it in your appropriate place
(29.03.26)
thasos
0
jamswety
(29.03.26)
Sardunya
Malta
0
kaptan memo
(29.03.26)
(4)

Çocuğa uçak oyunu

basond
Merhabalar geçenlerde araba yarışı sormuştum güzel cevaplar geldi yükledim oynamaya başladı çocukŞimdide uçak oyunu arıyorumBasit şekilde havalanıp düşmana karşı oynayıp biten bilgisayar için bir oyun var mı acaba? Atari salonlarındaki gibi.Çok eskilerden bir oyun vardı kıbrıs barış harekatı için tü
Merhabalar geçenlerde araba yarışı sormuştum güzel cevaplar geldi yükledim oynamaya başladı çocuk

Şimdide uçak oyunu arıyorum
Basit şekilde havalanıp düşmana karşı oynayıp biten bilgisayar için bir oyun var mı acaba? Atari salonlarındaki gibi.

Çok eskilerden bir oyun vardı kıbrıs barış harekatı için türk bayraklı bir uçak kıbrısta uçup savaşıyordun(ismi yüzbaşılı bişey olabilir). Çok basit ve temeldi oyun.
Edit istikbal göklerde imiş oyun

Bu ve benzeri uçak oyunu önerisine ihtiyacım var ey duyuru
0
basond
(29.03.26)
Savaş oyunu değil ama air traffic vardı, sürükleyici güzel bir oyundu.
+1
orient blue
(29.03.26)
river raid
0
jamswety
(29.03.26)
Yaşı kaç bilmiyorum ama benim 6 yaşındaki yeğenim playstation’da microsoft flight simulator oynamayı seviyor
+1
kaptan memo
(29.03.26)
tom clancy's h.a.w.x guzel oyun keyifli bayagi.
0
arakaali
(30.03.26)
(1)

İstanbul devlet hastanesi psikiyatrist önerisi

egerbiryolcu
Yaşli bir hastamız için soruyorum.Özellikle Cemil Tascioglu ve Arnavutköy devlet hastanesi başta olmak üzere iyi bir psikiyatrist deneyimi olan veya ismen iyi olduğunu duyduğunuz doktor var mi?
Yaşli bir hastamız için soruyorum.
Özellikle Cemil Tascioglu ve Arnavutköy devlet hastanesi başta olmak üzere iyi bir psikiyatrist deneyimi olan veya ismen iyi olduğunu duyduğunuz doktor var mi?
0
egerbiryolcu
(29.03.26)
en iyi hocalar Erenköy ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde.
0
jamswety
(29.03.26)
(4)

muzik grubu tshirt/merchleri satan site

mirafiori
yabanci site de olur, guncel ve eski gruplara ait merch alabilecegim site ariyorum, fan art veya eski tshirtleri de olur, 2016 avrupa turu tshirtu de olur, hatta daha iyi, genelde baski kalitesi daha iyi oluyor. cunku mesela atiyorum khruangbin merch olarak arayinca karsima hep yeni ve pahali seyler
yabanci site de olur, guncel ve eski gruplara ait merch alabilecegim site ariyorum, fan art veya eski tshirtleri de olur, 2016 avrupa turu tshirtu de olur, hatta daha iyi, genelde baski kalitesi daha iyi oluyor. cunku mesela atiyorum khruangbin merch olarak arayinca karsima hep yeni ve pahali seyler cikiyor, her zaman guzel de olmuyorlar, ya da kendi sitelerinden almak istedigimde amerikadan gonderdikleri icin bir tshirtten fazla kargo parasi cikiyor. kaldi ki aradigim gruplar aktif gruplar ya da merch satan artistler olmayabiliyor her zaman (belki eskiler, olduler, ya da fazla bagimsizlar). vinted,ebay gibi platformlarda aradigimi bulmak zor oluyor ve yine uygun degil. boyle bir sepet yapip 10 tane falan tshirt almak istiyorum. var mi boyle siteler?
0
mirafiori
(27.03.26)
eski grupların çeşit çeşit merch'ini barındırıp, bir de uygun fiyattan satan tek bir yer olması fikri zor geldi bana; rast da gelmedim. takip ettiğim bir kaç eski ya da dağılmış grubun (savatage, fates warning, sentenced aklıma gelenler) fan gruplarında, eski tişört bulup foto paylaşanlar hep ebay'den iyi paralar verip aldıklarından söz ediyorlar. fiziksel olarak da thrift şop ya da good will'den falan uygun düşürdüklerini duydum; o da oralarda anlayanı olmadığı için. ne yazık ki internet satıcıları son 10 yılda tutulduğunu azıcık anladıkları bir şeyi on katına satmayı meslek kuralı haline getirdiler.

ben son yıllarda grup tişörtlerini konserlerde spor olsun diye alıyorum açıkçası. konser dışında ise neredeyse hiç giymiyorum; çünkü dediğiniz gibi son derece kalitesiz, cayır cayır naylon oluyorlar genelde. en verim aldıklarım, h&m gibi giyim firmalarının ürettiği pamuklu tişört üzerine baskılar oluyor. ancak bunlar da sadece çok genel geçer (metalika, kiss, maiden gibi) grupların tişörtlerini yapıyorlar çoğunlukla.
+1
lil siztah
(27.03.26)
istanbul kadıköy akmar pasajına git zebille var tshrtlerden
0
jamswety
(27.03.26)
trendyoldan aldığım baskı tshirtlerden hiç problem yaşamadım ben ya 5-6 tane aldım çoğunun 3 senesi doldu bozulmadılar, bahsettiğin terimlerden firmalardan zerre haberim yok tshirt gurusuna trendyol demek istemem ama ben sorun yaşamadım.

ps. çoğu %100 pamuk aldıklarımın amerikan bezi gibi, avm lerden aldığım tshirtlerden kaliteli diye alır oldum ben bunları fazlaca
0
eja
(27.03.26)
kadıköy, sakız gülü sokak’ta metal giyim var. web siteleri de şurası;

www.metalgiyim.com
0
gregory
(31.03.26)
(11)

napıyorsunuz dedeler?

lil siztah
cuma'ya mı gittiniz? tansiyonunuz mu düştü? yanlarınız mı ağrıyor? sesiniz çıkmıyor.. :D
cuma'ya mı gittiniz? tansiyonunuz mu düştü? yanlarınız mı ağrıyor? sesiniz çıkmıyor.. :D
0
lil siztah
(27.03.26)
Cuma’ya gidemedim, hastayım, boğazım ağrıyor, her tarafım sızlıyor… :)
Dizleri de pufa uzatmış durumdayım şu an, terliyorum…
0
yadigar
(27.03.26)
39,99 patron çıldırdı yüksek indirimde bizim yaşlarda hala 40 ı kabullenemedik, bu modla devam :)
0
gneral
(27.03.26)
oglen gittim ev gosterdim birine.
isi geldim simdi rapor yaziyorum.
tirmalamaya devam..
0
cooperr
(27.03.26)
@yadigar, geçmiş olsun. Vallahi bu aralar herkesler hasta..

Beni de işyerinden bir arkadaş aradı, feci içmiş; tam 3,5 saat sarhoş muhabbeti dinledim :/
0
🌸lil siztah
(27.03.26)
alkol sonrası recovery ve bir de yakını tam görememe hariç fiziksel bir zorluk hissetmiyorum açıkçası.
0
orpheus
(28.03.26)
@orpheus, yakını görmekte zorluk yaşadığımı ilk kez geçen Kasım’da girdiğim yds’deki soruları okurken farkettim :) İşin komik tarafı sınavda diyalog doldurma sorularından biri de tam da bunun üzerineydi. Hasta doktora diyor ki, bunun çaresi yok mu? Doktor da, 40 yaştan sonra hemen herkeste görülür ve tedavisi yoktur diyordu :/
0
🌸lil siztah
(29.03.26)
20 yaş sonrası at gibi alkol sigara ama hala (45) majör bir sorun çıkmadı ne güzel. 1 senedir kitap okurken yakın gözlük kullanma başladı. bi de alkol sonrası recovery çok uzun zaman almaya başladı. sabah 4 te rakı masasından kalkıp 8 de işe giderdik 30 lu yaşlar başı, artık mümkün değil böyle bir şey.
30 lu yaşlar başından sonra hafif ağırlık antremanını hiç bırakmadım ama.
0
dorian greyfurt
(29.03.26)
dedeler demenize bir tık kırıldım zira kadın duyurucular da var bu grupta :).

yanlarım değil ama dizlerim ağrıyor evet :).
0
Phoebe
(30.03.26)
@lilsiztah ve @dorian
yakını görme iyi beslenip, iyi uyuduğumda, balık yağını ve kreatini (günde 2-3 gr) düzenli aldığımda geçiyor yakını eskisi kadar olmasa da iyi görebiliyorum. örneğin tablet-telefon laptop ekranında hiç zorlanmıyorum.
+1
orpheus
(30.03.26)
Haftabaşı sendromunu atlatmaya çalışıyorum. Çivi çiviyi söker deyip ders çalışıyorum yine.
0
rakicandir
(30.03.26)
bu hafta gidemedim allah affetsin.
yaz geliyor yeni bir yazlık alma planım var da lokasyon belirlemeye çalışıyorum.yardımcı olabilirsin. bütçe 30 m.
0
jamswety
(03.04.26)
(7)

Türkiye dünya kupasına katılabilir mi?

yazar yazmaz yazan yazar
1.83 oranı var iddaa'da. bana çok temiz geldi hiç illegale bulaşmadan değerlendireyim diyorum ama sürpriz olur mu? romanya'yı rahat yeneriz de 2. maç deplasman slovakya olursa zorluk çıkarabilirler. adamlar kendi sahasında almanya'yı bile yenmiş.
1.83 oranı var iddaa'da. bana çok temiz geldi hiç illegale bulaşmadan değerlendireyim diyorum ama sürpriz olur mu? romanya'yı rahat yeneriz de 2. maç deplasman slovakya olursa zorluk çıkarabilirler. adamlar kendi sahasında almanya'yı bile yenmiş.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(24.03.26)
Dünya kupasına katılan tüm oyuncular belli bir seviye üzerinde futbolculardır, burdan yola çıkarak katılımın tamamen o anki psikoloji ve ruh haliyle alakalı olduğunu düşünüyorum. Motive olan kazanır.
0
va
(24.03.26)
gideriz.
0
koela
(24.03.26)
kosova gelirse deplasmanda çok gergin olur.
0
mikahakkinen
(24.03.26)
Santraforsuz oynadığımız için oyunumuz deplasmana daha yatkın. Bence Romanya maçı daha zor geçecek hele ilk yarı gol gelmezse strese girer bizimkiler, diğer tarafta kim gelirse gelsin kazanırız.
+1
iwasbornonamountainside
(24.03.26)
gençler bilmez zamanında avrupa kupasına gidecektik kura torbasında en güçsüz olarak görünen LETONYA var dı.tüm gazeteler manşet atmıştı kura günü. ÇEK Bİ LETONYA diye.ne oldu LETONYA çıktı. inönü stadında maça gittik tıklım tıklım fark atarız diyorduk. ama ne oldu yenildik.2. maçta da 2-2 berabere kalıp elenmiştik.
bu tür maçlarda artık tedirginim.
+3
jamswety
(24.03.26)
türkiyenin nasıl bir ülke olduğunu bilmiyormuş gibi, hiç avrupa veya milli maç izlememiş gibi her maç öncesi tüm hafızanız siliniyor. şaşıyorum doğrusu.
0
plastic_angel
(24.03.26)
can acıtmayacak miktarlar denenebilir bence 1.83 orandan.

romanya'yı yeneriz diye düşünüyorum, maç içeride zaten.

slovakya-kosova'nın deplasman olması sıkıntı. ikisi de tam böyle duran top golü yemelik arıza takımlar.

ama ben şu anki milli takıma güveniyorum. geçmişimizde travmalar var, santrforsuz oynuyoruz filan ama montella hodzam iyi işler yaptı bu takımla. ben dünya kupası'na katılacağımızı düşünüyorum. bahis açısından bakarsak da 1.83 kötü bir oran değil, büyük riske girmeden oynanabilir.
0
der meister
(24.03.26)
(3)

Antalya'da nereden ev bakmali

alicia dominica
Selam sozluk ahalisi. Uzaktan calisan bir insan ve tirmanisci olarak Antalya'dan konut alasim var ancak nerelere baksam bilemedim. Kriterler soyle:- 3.5-4 milyon butce- Geyikbayiri ve citdibi'ne ulasimi kolay (<1 saat ve sehir trafigine girmeden)- Sorunlu komsu orani/olasiligi dusuk- Saglam internet
Selam sozluk ahalisi. Uzaktan calisan bir insan ve tirmanisci olarak Antalya'dan konut alasim var ancak nerelere baksam bilemedim. Kriterler soyle:

- 3.5-4 milyon butce
- Geyikbayiri ve citdibi'ne ulasimi kolay (<1 saat ve sehir trafigine girmeden)
- Sorunlu komsu orani/olasiligi dusuk
- Saglam internet alt yapisi
- 1+1/2+1 (uc yasli kedim (13-14-14 yaslarinda) bi de ben varim) buyuk olmasina gerek yok ama sirf 2+1 olsun diye got kadar oda yapilmamis olsun mesela. Bu durumda 1+1 daha iyi
- Nispeten guvenli mahalle
- Otopark sorunu cok fazla olmayan

Mumkun mudur? Nerelerden bakmali eve?
0
alicia dominica
(24.03.26)
hurma liman size uyar. 1+1 ev aldım ben de geçen sene 60m2 civarı bir 1+1 buldum. çok da kullanışlı. ama 4 milyonun biraz üzerine çıkmanız gerekebilir yeni ve geniş olanlar için. Bisikletle evden çıkıp gökdere doyran vs gibi yerlere gitmem 20 dakika civarı sürüyor.. sarısu tarafında arıtma tesisi var yazın arada bir koku yapıyor ama sorun olmaz derseniz orası daha uygun.. trafik kaos yok. park yeri için de sitelerin otoparkı oluyor.
+1
denizmaniaherif
(24.03.26)
Hurma liman olmazsa, döşemealti.
+1
emcekare olmadi einstein olsun bari
(24.03.26)
lara dan başka yerde oturmam ben sırf bunu yazmak için geldim geyik bayırı nerede kalıyor onu da bilmiyorum bu arada.
-2
jamswety
(24.03.26)
(8)

Memleketçilik? Çevrenizde en çok hangi şehirliler birbirini tutuyor?

mikahakkinen
varsa başka şehirler yazabilirsiniz.
varsa başka şehirler yazabilirsiniz.
📊 Hangi il?

Bu anket sona erdi. 24 oy kullanıldı.

0
mikahakkinen
(24.03.26)
Siklarda Elazığ olması lazım ben bu kadar birbirini tutan millet görmedim, Türk Telekom u Elazığlilar doldurmuş durumda
0
mirty
(24.03.26)
@mirty aklımdaydı yazmayı unutmuşum katılıyorum.
0
🌸mikahakkinen
(24.03.26)
Hayatımdaki en mikro-milliyetçi insan Eskişehirli.
-2
tiredofwaiting
(24.03.26)
Elazig +1.
paralanmislar, zengin fakir demeden birbirlerini tutuyorlar destekliyorlar. Yahudiler gibi cimri de degiller ve filistini de isgal etmiyorlar.
0
Purple life
(24.03.26)
mardin neden yok? bu konu doğudan batıya geldikçe gittikçe azalıyor. özellkle akdenize kıyısı olan illerde bu durum neredeyse hiç yok. karadeniz doğu ve güneydoğu başı çeker.
+2
ground
(24.03.26)
trabzonlular, aleviler ve kürtler birbirini çok tutuyor
+2
Hallegadola
(24.03.26)
il olarak değil de, en çok karadenizliler ve kürtler birbirini tutuyor.
+2
emfuzi
(24.03.26)
Karadenizliler standart olarak birbirlerini tutmazlar bunlar tutmamış halleridir. kendi aralarında çok çekişirler ve başarılı olmalarının sebepleri kendi aktif iç dinamikleridir.
ha dışarıdan bir yabancı gelir de gak guk yaparsa işin şekli değişir.toprak milliyetçiliği devreye giriyor.
+1
jamswety
(24.03.26)
(2)

Trabzonspor - Galatasaray

baldan kaymak
Forvette kim oynar?
Forvette kim oynar?
0
baldan kaymak
(23.03.26)
Okan Icardi'yi ikna eder, Icardi son 7-8 mac ligin icinden gecip 1 sene kontrat uzatir.
0
cooperr
(23.03.26)
gs yenerse şampiyonluğun belirleneceği.
trabzon yenerse şampiyonluk yolunda dev bir adım atacağı ve 2. liği net garantileyeceği maç .
icardi ile çıkarsa eğer trabzonun avantajlı olacağını düşünüyorum. karşı tarafta da onuachu gibi bir insan azmanının olacağını düşünürsek.
0
jamswety
(03.04.26)
(2)

Samsung Galaxy A56'nın kamerası nasıl?

anaphylacticshock
Merhaba,A56 almak istiyorum ama çektiği fotoğraflar fazla soft geldi, blurlanmış gibi. Detayları yutmuş gibi. A56'nın fotoğraf çekimi gerçekten öyle mi? Daha keskin, net ve bütün detayları gösteren fotoğraflar nasıl çekebilirim? S serisinin kameraları iyi diyorlar ama onlar da çok pahalı.
Merhaba,
A56 almak istiyorum ama çektiği fotoğraflar fazla soft geldi, blurlanmış gibi. Detayları yutmuş gibi.

A56'nın fotoğraf çekimi gerçekten öyle mi?

Daha keskin, net ve bütün detayları gösteren fotoğraflar nasıl çekebilirim?

S serisinin kameraları iyi diyorlar ama onlar da çok pahalı.
0
anaphylacticshock
(23.03.26)
S20 FE kullanıyorum. S serisi tavsiye ederim. A serisi kötü.
-4
arbre
(24.03.26)
55 56 dan kat kat iyi
0
jamswety
(24.03.26)
(9)

Kira depozitosu niye dolar cinsinden alınıyor

nundu
Son zamanlarda duymaya başladığım bir olay bu. Benim bildiğim girişte bir kira kadar verilir, çıkarken de son ay kira ödenmez şeklinde işliyor, şu ana kadar kaldığım her evde bu şekilde oldu. Ama hem geçen gün arkadaş ortamında yeni ev tutacak bir arkadaşa verilen "depozitoyu dolar cinsinden yazdır
Son zamanlarda duymaya başladığım bir olay bu. Benim bildiğim girişte bir kira kadar verilir, çıkarken de son ay kira ödenmez şeklinde işliyor, şu ana kadar kaldığım her evde bu şekilde oldu. Ama hem geçen gün arkadaş ortamında yeni ev tutacak bir arkadaşa verilen "depozitoyu dolar cinsinden yazdır sözleşmeye" tavsiyesi, hem de aşağıda 1000 dolar depozito sorusunu görünce aklıma geldi. Bu sene evden çıkacağım muhtemelen, üç sene önce girerken bir kira bedeli verdim 7000 lira. Çıkarken al 7000 liran git mi diyorlar artık? Hukuki bir değişiklik mi oldu yoksa hep böyleydi de genel uygulama son ay kira almama şeklinde iyi niyetten mi oluyordu?
0
nundu
(17.03.26)
Cahilliklerinden yapıyorlar.
Her iki tarafın da Türkiye'de yerleşik olma durumunda döviz karşılığı sözleşme yapması yasaktır.

kulacoglu.av.tr
-1
Mirket
(17.03.26)
@edmond honda
@sivri sinek

İlk girişte peşin bir kira, bir kira bedeli depozito ve bir kira bedeli emlakçı ücreti ödeniyor benim şu ana kadar tuttuğum tüm evlerde. Çıkarken de ev sahibi bir kira bedeli depozito ücretine denk olarak son ay kira almadı. Evden kaçarak çıkmadığım, iki ay öncesinden haber verdiğim için ev sahibi açısından bir sorun yaratmadı. Mantıken Ayın 15'inde kirayı atıp 25 gün sonra evden çıkarken depozito olarak geri almamla son ay kira vermemem arasında majör bir fark yok. İsteyen olursa öyle de yapılır da benim denk geldiğim ev sahipleri (ailemin ve benim de kirada evim var, kendim de ev sahibi olarak) hep öyle yaptık. Tüm Türkiye'de sistem böyle değil mi yahu?

Üç aylık depozito istiyorlarsa da sözleşmeye üç aylık kira bedeli yazılır, o miktar alınır yine dolara gerek yok
0
🌸nundu
(17.03.26)
son ayı ödemem depozitodan saysın diye bir dünya yok. depozito(güvence bedeli) ayrı şey kira ayrı şey. ev sahibi icra takibi başlatıp o son ayın kirasını alır.
en fazla 3 aylık kira bedeli kadar depozito istenebilir. o da banka hesabı açılıp oraya yatırılmalı. iki tarafın onayı olmadan kullanılamaz olmalı. böylece verilen paranın değerini korunması amaçlanır.
dolar depozito verme mantığı da yine param değerini kaybetmesin diye. bu arada kira kontratları döviz cinsi olamaz ama döviz cinsi depozito verilebilir.
sözleşmeye bir/iki kira bedeli kadar şeklinde yazılmalı, doğrudan verilen para yazılırsa ev sahibi ilk aldığı para kadar iade eder. sonra uğraşır durursun.
+1
my fault
(17.03.26)
1 kira bedeli depozito odediysen cikarken 1 kira bedeli olarak mahsuplasirsin zaten degerini kira guncellemeleriyle korumus oluyor ancak dolar olarakta depozito verilip alindigi olur bunda garip bir durum yok asil sark kurnazlari 1 kira bedeli alip sonra ben bir kira bedeli almadim 7000 lira aldim simdi sana 7000 liran diyebilir buna dikkat etmek icin sozlesmede mutlaka depozito kismina 1 kira bedeli olarak belirtilmesi gerekir
+3
tahtakafa
(17.03.26)
bu soruyu kendi içinizde muhakeme edip sormak için türkiyede yaşamıyor olmanız gerekiyor. sanırım hiç türkiyede bulunmadınız.
0
plastic_angel
(17.03.26)
evden çıkmadan depozitoyu neden iade ediyor ki ev sahibi? bana ilginç geldi. kiracı evden çıkacak, eşyalar taşınacak, evde hasar olup olmadığı o zaman anlaşılır.
+2
co2s2
(17.03.26)
depozito bedeli olarak kontrata ne yazmışsan onu talep edebilirsin. en önemli durum şurası aslında diyelim ki 2022 ocak ayında bir depozito bir kira olarak 10000 tl den girdin.
2026 da 40000 tl oldu kiran 3 kira ödedin nisan ayında ben çıkıyorum dedin.zurnanın zırt dediği nokta burası .depozitonu almayı bırak ev sahibi senden Makul Süre Tazminatı adı altında 3 ay ( eğer evi kiraya veremezse ) x 40.000 tl alır.
bunu da göz önünde bulundur.
0
jamswety
(17.03.26)
dovizle sozlesme yapmak yasak, dogru.
ama dandik ekonomi yonetimi yuzunden de insanlar kendilerini saglama almak zorundalar.
bu kadar basit.
-1
cooperr
(17.03.26)
Sözleşme dediğin şey, konuyu aranızda çözemezseniz mahkemeye sunacağınız belge değil mi?
Sunduğunda savcının hakkında 3 bin ila 25 bin lira arası idari para cezası uygulayacağı, muhtemelen de geçersiz sayacağı belgeyi mahkemeye niye sunasın ki?
Paylaştığım linkteki 5. maddeyi okusana.
Kendini nasıl sağlama almak bu?
+1
Mirket
(17.03.26)
(1)

Akm’de etkinlik oncesi iftar mekani

mr.goodcat
Haftasonu akm’de etkinlik oncesi 5 kisi iftar nerede yapabiliriz? Normalde iftar icin disari cikmam cunku servis rezil oluyor ama mecburuz bu sefef. Neresini tavsiye edersiniz? Tertemiz rezervasyon yapip tik diye gidip oturmak istiyoruz. Oyle kapida sira mira olaylari hic olmaz.
Haftasonu akm’de etkinlik oncesi 5 kisi iftar nerede yapabiliriz? Normalde iftar icin disari cikmam cunku servis rezil oluyor ama mecburuz bu sefef.

Neresini tavsiye edersiniz? Tertemiz rezervasyon yapip tik diye gidip oturmak istiyoruz. Oyle kapida sira mira olaylari hic olmaz.
0
mr.goodcat
(05.03.26)
Münhasır Döner & Kebap istiklal caddesi halep pasajı
0
jamswety
(06.03.26)
(11)

Kira artışı hk.

infinitedreams
Merhaba. Kiracı olarak 5 yılımı doldurdum. Şu an mevcutta daireler 30 bin tl. Ben 19 bin veriyordum. Ev sahibi 5 yıl dolduğu için 30 bin olmasını istedi kiranın, ben de en fazla 25 bin tl yapabileceğim söyledim. O da eğer 30 bin yapmazsam kira tespit davası açığ emsal değere çektireceğini söyledi. B
Merhaba. Kiracı olarak 5 yılımı doldurdum. Şu an mevcutta daireler 30 bin tl. Ben 19 bin veriyordum. Ev sahibi 5 yıl dolduğu için 30 bin olmasını istedi kiranın, ben de en fazla 25 bin tl yapabileceğim söyledim. O da eğer 30 bin yapmazsam kira tespit davası açığ emsal değere çektireceğini söyledi. Bu durumda ben ne yapmalıyım, yasal hakkınızı kullanıp dava açın desem mantıklı mı? Bir de emsal neye göre belirleniyor? Aynı apartmanda 15 bin tl ye oturan da vardır, 20 bine oturan da vardır. Bu arada oturduğum yer rezidans, 500-600 daire var. Kira tespit davası açarsa ev sahibi sonuç alır mı, yoksa kirayı direkt 30 bin yapıp geçeyim mi?

Bu arada yeni kira dönemi 3 ay geçti. Bu 3 aylık farkı da istiyor. 5 yıl bttikten sonra 3. Ay içindeyiz yani.

Teşekkürler şimdiden
0
infinitedreams
(03.03.26)
bence hiç uğraşmayın. aradaki 5 bin lira sizi maddi sıkıntıya sürüklemiyorsa ve yerinizden memnunsanız kabul edin. ama ben olsam yeniden kira sözleşmesi yapardım.
+1
elektr10
(03.03.26)
3 ay geçtiği için dava sonucu yeni kira döneminden (6. yıl) itibaren geçerli olacak.
mahkeme sonucu aradaki farkı icra yoluyla talep edebilir.
dava masraflarını sana yükletebilir. mahkemeden bunu talep edebilir yani.

şu an yeni kiracılar kaç liradan giriyor daireye mesela? 5. yıl dolana %10 iskontolo bir rayiç bedel çıkıyor genelde. ortalama 30k ise 27k rayiç çıkabilir. bunu net bilemeyiz tabii ki salladım.

yani çok büyük ihtimal mahkemeden 25k üzeri kira çıkacaktır.
+4
yazar yazmaz yazan yazar
(03.03.26)
yasal oran neyse onu yap ve dava açmasını iste. tespit davası olmadan iyileştirme yaparsan ve seneye kiralar 60 oldu diye 60 isterse yine aynı davayı açma hakkı var. bu yüzden dava olmadan artış yapma. mahkeme aynı rakamı bile belirlese 5 sene rahat edersin. ayrıca en iyi dava 1buçuk-2 sene sürüyor. o sürede vereceğin ekstra kirayı da kenara yatırım olarak at. mahkeme bitince toplu ödersin.

kira tespiti o binaya yada çevresine yeni taşınan kiracılar ile belli oluyor. yeni taşınan komşularınız varsa onlara sorabilirsin kaça oturuyorsun diye. mahkeme onlardan %10-20 arası düşük fiyat ile sizin kirayı belirleyecektir.
+1
gercekdunya
(03.03.26)
19 veriyordun, %30 ile 25 bin oldu zaten. emsal 30 ise mahkeme 27-28 yapar.
0
gabe h coud
(03.03.26)
27500 yapalım ortada buluşalım diye teklif edin bence iki tarafta uğraşmamış olur...
+1
alpicann
(03.03.26)
yasal oranın üstünde zam yapacaksanız @gercekdunya'nın söylediği durumdan kaçınabilmek için yeniden sözleşme yapıp süreyi sıfırlamak mantıklı olabilir sanki. hukukçu değilim.
-1
elorelia
(03.03.26)
en güzeli dava açsın bilirkişinin belirlediği değere yükseltin kiranızı. yoksa bu şekilde her zam döneminde kullanır bunu.
+1
oxit
(03.03.26)
Benzer konudan avukatla konuştum, kira tespit davası da 2-3 yıl sürüyor. Tabi siz ne kadar zam yapıp oturmaya devam edeceksiniz bilmiyorum ama dava sonunda çıkan farkı yıllık zam ve enflasyon bedeliyle birlikte toplu ödemeniz gerekecek + mahkeme masrafları vs. Çıkacak sonuç da üç aşağı beş yukarı bu yıl için 27-28 olur max. Anlaşmaya çalışın bence.
+1
beetlejuice
(03.03.26)
ben olsam 25 bini de teklifi etmezdim ama karşı taraf 25 bini de kabul etmiyorsa, 19 bin liradan devam edin. geriye dönük 3 aylık farkı zaten asla kabul etmeyin.

davayı açsa bile 30 bin değil, 26-27 bin lira olarak tespit edilecek, dava süresi içinde açılmadığı için de bu kira bir sonraki kira yılından itibaren geçerli olacak.
karar kesinleşene kadar eski kiradan oturmaya devam edeceksiniz, aradaki fark için faiz ödemeyeceksiniz.

aynı apartmanda halihazırda oturanların verdiği kira önemli değil, son 4-5 ayda taşınanların kiralarını öğrenin, dava açıldığında onların sözleşmelerini dosyaya sunmanız gerekecektir, yeni taşınan ve kirası 30 bin liranın altında olanların sözleşmelerini bulmaya çalışın.
+1
de jure
(03.03.26)
anlaş avukatlık masraflarını görünce şok olabilirsin.
0
jamswety
(03.03.26)
Şu yanlış anlamayı gidereyim; 5 yıl dolduktan sonra yasal üst sınır ortadan kalkıyor.

Dava sonunda belirlenen yeni kira tutarı da bildiğim kadarıyla kira dönemi başlangıcından itibaren değil, dava açma tarihinden sonrasını kapsıyor. 6 ay sonra dava açtı, yeni yılın ikinci 6 ayından sonrası hesaplanır diye biliyorum.

Bunları avukatın söylemesi daha iyi de ben sıradan vatandaş olarak diyorum ki; aranızda başka bir mevzu yoksa 3-5 demeyin anlaşın. 19.000 %30’la zaten 24-25.000’e gelirdi. Etrafta 30’a kiraya verenler (ilana değil kiraya) varsa, 25’in üstüne 2-3 daha koyup anlaşmak çok daha mantıklı.

Ne siniri stresine değer ne mahkeme masraflarına. Avukatın ASGARİ ücret tarifesi internette var. Selam verirsen selamı almak bile aradaki senelik farka falan denk gelir. O da normal insansa buralarda anlaşırsınız.

İlaveten; mahkeme şöyle yapıyor, emsal kirayı belirlese de ondan %10 düşürüyor. Yani emsal 30 ise, yine 27’ye gelecek.
0
lazor
(05.03.26)
(5)

"suç kaydı" ne?

kibritsuyu
haberlerde görüp duruyoruz 35 tane suç kaydı var, 52 tane suç kaydı var.suç dediğin cezası çekilen bir şey değil mi? bakkal veresiyesi gibi kaydedip kaydedip bırakılıyor mu?dandirik hukuk bilgimle hatırladığım şöyle bir şey var. işlediğin suçun bir cezası var, ama yatarı az. daha az yatıyorsun, ama
haberlerde görüp duruyoruz 35 tane suç kaydı var, 52 tane suç kaydı var.

suç dediğin cezası çekilen bir şey değil mi? bakkal veresiyesi gibi kaydedip kaydedip bırakılıyor mu?

dandirik hukuk bilgimle hatırladığım şöyle bir şey var. işlediğin suçun bir cezası var, ama yatarı az. daha az yatıyorsun, ama tekrar suç işlememek kaydıyla. tekrar suç işlersen infazın yanıyor (infazın yanması diye bir kavram vardı eskiden), hem yeni işlediğin suçun, hem de öncekinden kalan yatmadığın kısmın cezasını yatıyorsun.

yani böyle bir şeydi, ya da en azından benzerdi. 35 suç kaydı nasıl oluyor? ilkini işledin yatmadın. ikinciyi işleyince ilkiyle birlikte yatmıyor musun, onu da mı kaydedip salıyorlar? işledikçe kaydedip kaydedip salıyorlar mı? ikinciden üçüncüden sonra, "dur lan biz seni tutuksuz yargılayıp duruyoruz, cezanı kaydedip erteliyoruz da senin duracağın yok, biz seni tutuklayalım, hapis cezası hükmü verelim artık" denmiyor mu? en dandik hukuk sisteminde bile 35 tane suçu kaydedip ceza vermemek nasıl olabiliyor?
+1
kibritsuyu
(26.02.26)
devam eden savcılık dosyaları( bunlar tutuklu, tutuksuz, ev hapsi, adli kontrol şartı ile olabilir)+ kapatılan savcılık dosyaları+ düşen savcılık dosyaları+ aranması olan dosyalar+devam eden davaları+ bitmiş ama istinafta veya yargıtayda olduğu için kesinleşmemiş davalar+ denetimli serbestlik aldığı dosyalar+ hagb kararı verilen dosyalar+bitmiş kesinleşmiş ve infaz edilmiş dosyalar
bunların tamamnıa suç kaydı diyorlar. aslında teknik olarak fazlalık var. aynı suçun savcılık, ilk derece mahkemesi ve yüksek mahkemeler ayrı ayrı sayıldığı için oluyor. adliye muhabirlerinin dosyadaki evrakta yazan her satırı 1 suç kaydı olarak saymasından dolayı abartılı oluyor. yani 35 aslında 10-15 olablir. gerçi bu bile saçmalık.
+4
ground
(26.02.26)
migrosdan gofret çal güvenlik yakalasın polise bildirsin.polis savcılığa bildiriyor hakim karşısına çıkıp yapma evladım bidaha diyor. +1 suç kaydı.
avukat arkadaşım böyle anlatmıştı.
+2
jamswety
(26.02.26)
işte tekrar gofret çalarsa hakim "biz sana geçen sefer bi daha yapma demedik mi, gofret çalmanın cezası 1 yıl, geçen sefer göz yumduk yine çaldın, madem akıllanmadın geçen seferkiyle birlikte 2 yıl hapis" diyip atmıyor mu içeri? her gofret çalışta yapma bi daha, yapma bi daha diyip yolluyorlar mı?
0
🌸kibritsuyu
(26.02.26)
bunların hepsi bir yerde patlıyorlar zaten. cezalar "tekerrüre" giriyor. "1. kez mükerrirlere özgü infaz," "2. kez mükerrirlere infaz" şeklinde kararlar çıkmaya başlıyor. bunlar "yatarı" dedikleri ceza infaz sürelerini çoğaltıyor ve amerika gibi cezayı tam yatmaya başlıyorlar. devam eden suçlarda, sabıka kaydından dolayı "bir daha suç işlemeyeceğine dair kanaat oluşmadığı" gerekçesi ile indirim yapılmıyor. daha önce hagb verilmişse bir daha verilmiyor, daha önce denetim bozulmuşsa denetimli serbestlikten faydalanamıyor. hatta iyi hal indirimi bile vermiyor bazı hakimler. ancak bu sistem hep suistimal edildiği için caydırıcı olmuyor. cezalar patlayana kadar kişiler tam bir suç makinasına dönüşüyor. ıslah olmuyorlar. bombok bir sistem yani.
+2
ground
(26.02.26)
Bi süredir suç işlemek serbest maalesef
-1
mezzosprite
(27.02.26)
(9)

parfum yeniliyor musunuz?

nibba
ya ben bir kere slklp disari cikiliyor eve gelene kadar o duruyor saniyordum. sanirim insanlar parfum yeniliyor??? var mi boyle bir sey? ozellikle erkekler cevaplarsa sevinirim.
ya ben bir kere slklp disari cikiliyor eve gelene kadar o duruyor saniyordum. sanirim insanlar parfum yeniliyor??? var mi boyle bir sey? ozellikle erkekler cevaplarsa sevinirim.
📊 parfum yeniliyor musunuz?
evet %10 (5)
hayir %90 (45)
-1
nibba
(26.02.26)
Abi kalıcılığı en dandik parfüm bile tüm gün kalıyor vücutta ama koku körlüğü oluştuğu için insanlar 2 saatte bir pıs pıs sıkıyor, çok gereksiz hareketler bunlar o parfümün kuruduktan sonra açığa çıkan notaları da çok güzel, çoğu kişi fark edemiyor onu.
+2
kizil karga
(26.02.26)
devamlı parfüm sıkıp kapalı mekanda duran insanlar gerçekten çok ağır duruyor. bence parfüm dışarı çıkmadan önce sıkılıp biraz dağılması beklenmeli. yoksa gerçekten koku çok yoğun. özellikle erkek parfümleri daha da yoğun.

tabi kaliteli parfüm ise. dandik parfümler hemen uçup gider zaten.
+3
nuevo
(26.02.26)
genelde kadınlar yapıyor, ben yakıştırıyorum açıkcası.
0
ruhlardan esinlenen karga
(26.02.26)
uzun zamandır aynı parfümü sıkıyordum. bi süre sonra asla kokusunu almamaya başladım. bilinen de bi parfüm ama bu ne tırt mı filan diye kendimi sorgularken bir gün farklı bi parfüm sıktım. ertesi gün saçımda kokuyordu hala. arkadaşın koku körlüğü diye bahsettiği olay muhtemelen. değiştire değiştire kullanmak lazım.

eşim (e) sabah sıkıp akşam işten geliyor. hala parfüm kokusunu alıyorum onun mesela.
-1
elorelia
(26.02.26)
Orijinal parfüm kullanıyorum yenileme ihtiyacım olmuyor çünkü;
1- parfümde kokunun oturması için uçarak 5-10 dk tam yerleşmesi gerekiyor zaten. Sürekli yenileme ile gerçek kokunun yerleşmesi de bozuluyor aslında.

2- burun zaten alıştığı için kişinin sürekli buram buram kokusunu almaması gerekiyor kalıcı olan parfümler akşama kadar kalıyor.

Hatta bir keresinde kıyafetle çok kapalı olacak bir yere parfüm sıkılmaması gerektiğini bu uçarak tam kokunun yerleşmesine engel olduğunu okumuştum hep boynumun yan tarafına sıkarım bu nedenle. Bu açılış kısmı parfümden parfüme değişiyor çok ağır başlangıcı olan parfümler var mesela sonradan koku yumuşuyor. Ben sevmiyorum ama 5 dk sonra tam koku değişmiş oluyor aslında.
+2
titanic kemancısı
(26.02.26)
K.

Yapmiyorum öyle bir sey.
0
Purple life
(26.02.26)
bir kere sıkılıp çıkılır evden cebimizde parfüm mü taşıyacağız. Kadınlara özgür bir durum o bile nadir.
ha benim arabada var parfüm unutursam evden çıkarken sıkıyorum.
0
jamswety
(26.02.26)
Misal sabah işe gittim, iş çıkışı da bir yere gidilecek ==> evet.
Yoksa gün içinde hayır.
0
logisticsmanager
(27.02.26)
yanımda taşımam ama eve uğramışsam bi fıs daha sıkarım
0
paintov
(27.02.26)
(31)

Restoranttaki davranışı çok mu abarttım

buiret
Ben (k) ve eşim (e) ve eşimin arkadaşı ve onun eşi ile birlikte yemeğe çıktık, ben kebap söyledim eşim başka bi şey karşımızdakiler de erkek olan benle aynı şeyi söyledi kadın da ne söyledi hatırlamıyorum neyse herkes yemek yiyor sohbet ediyor falan yemek artık bitmeye çok yakın, benim kebabın yarıs
Ben (k) ve eşim (e) ve eşimin arkadaşı ve onun eşi ile birlikte yemeğe çıktık, ben kebap söyledim eşim başka bi şey karşımızdakiler de erkek olan benle aynı şeyi söyledi kadın da ne söyledi hatırlamıyorum neyse herkes yemek yiyor sohbet ediyor falan yemek artık bitmeye çok yakın, benim kebabın yarısı kaldı yanda pilav var ortadan azıcık salata aldım planım onu paket yaptırıp eve götürmek ama ben bu planlar içerisindeyken kendi kafamda eşim benim tabağımdaki kebabın yarısını aldı kendi tabağına koydu diğer yarısını da zaten benimle aynı şeyi yemiş ve bitirmiş olan arkadaşına koydu arkadaşı yemedi tabii eşim de bi ısırık alıp kebabı devam etmedi, arkadaşımın eşi paket servis istiyorum diyerek kendi tabağındakileri toplarken benimki boş kaldı üstelik ziyan da oldu bu davranışa nedense çok bozuldum. Eşim olarak benim tabağımdaki bi şeyi söylemeden alıp yiyebilir ama neden benim yemeğimi bi başkasına üstelik de sormadan ve aynı şeyi yemiş birine veriyorsun, bilmiyorum abartıyor muyum siz olsanız nasıl tepki verirsiniz daha bi şey de demedim böyle şeyler için de huzur bozmayı sevmiyorum ama kimse eşinin tabağından izinsizce bi şey alıp arkadaşının tabağına koymamalı gibime geliyor
+1
buiret
(26.02.26)
Niye konuşmuyorsunuz ilişkilerinizde ya çok ilginç...
Abartılacak bir şey yok diyalog eksikliği var.
+17
anon1m
(26.02.26)
sıfır abartı. düşüncesizce yapılmış bir harekete iyi bile tepkisiz kalmışsınız. benim eşim orada homurdanır sonrasında da söylenirdi epey.
-3
eisberg
(26.02.26)
Eşin büyük ihtimalle köyde doğup büyümüş biri. Tepkinde haklısın. Eğitimsizlik.
-7
arbre
(26.02.26)
bana abartı geldi tepkiniz. önce sorsa iyi olurdu tabii ama bozulacak ve hala üstünde düşünülecek bi şey göremedim
+3
pide
(26.02.26)
Odunluk bence. Hele ki karımın yemeğini başka adama vermek.
0
Cezcez
(26.02.26)
Bunu düşünmeniz abartı değil de eşinizle bu durumu konuşmayıp buraya yazmanız bana garip geldi. Belki yaptığının farkında bile değil ve sizin konuşmanızla tekrarlamaz da en azından.
+3
purplee
(26.02.26)
Böyle şeylere takıyorsanız sizin ruh sağlığınız ve takıldığınız bir şeyi anlık olarak konuşamıyorsanız evliliğinizin sağlığı risk altında.
+7
Mirket
(26.02.26)
Doğru yanlış diye bakılmamasi gereken bir olay bence. En fazla rahatsız olduğunu söylersin o kadar. Kafada yer bile etmemeli bence.
O yüzden abarttın diyorum.
+5
kisa
(26.02.26)
eşin düşüncesizlik etmiş ama abartmamak lazım. tatlı bi dille bu hareketi yapmadan önce "ben böyle böyle düşünmüştüm, paket yaptırıcaktım ama bir dahakine bana sor olur mu?" diyin.
+3
elektr10
(26.02.26)
Düşüncesizce bir hareket ama niye sonradan konuşmadın ki? Trip atar gibi değil normal şekilde “ya ben paket yaptıracaktım aslında keşke sorsaydın” desen bir sonrakine dikkat ederdi.
+3
kaptan maydanoz
(26.02.26)
Herhangi bir tepki vermediğiniz için abartıyorsunuz diyemedim.

Tabağına aldığında söyleyebilirdiniz ben bunu paket yaptıracağım diye aslında, en azından sadece kendine alırdı tadımlık, başkasına ikram etmezdi.
Sizin tabağınızdan size sormadan alıp başkasına servis etmesi zaten komple delilik.

Ben olsam mutlaka üzerinden çok zaman geçmeden konuşurdum bu konudaki rahatsızlığımı dile getirirdim bir daha tabağıma dokunmasın hele ki başkaları için.

Ve pasif agresifliğin kölesi olduğum için aç olmasam bile eve geldiğimde çok çok iyi bir yemek söyletirdim kendime paket yapmama fırsat verilmediği için bu da anlamasına vesile olur bir daha sormadan hareket etmezdi.
0
mutekebbir
(26.02.26)
sormadan aldıysa dusuncesizlik olmuş ama belki alkol fln da varsa, ya da sohbet koyu ise dalginligina gelmiş olabilir. esinizin bu konulardaki tavrını en iyi siz bilirsiniz.
+3
oscar
(26.02.26)
abartıyorsun.
+1
gabe h coud
(26.02.26)
eve gelince yav paket yaptıracaktım, planlarımı bozdun filan der ertesi gün unuturdum. allah kolaylık versin, böyle yaşanmaz.
+4
elorelia
(26.02.26)
eşinizin alması size sormadan alması doğru olmamış, sizin bozulmanızda. evde yemesenizde olur o kebabı. büyük bir ihtimal eşiniz de ziyan olarak gördü önce kendine aldı sonra dağıttı.

ben olsam yemediğim kebabı eve goturmezdim.
+1
Başka
(26.02.26)
insanların içinde bir şey demezdim ama eve gelince büyük olay çıkartırdım. ama neyse ki eşimle benim aramda iletişim problemi olmadığı için böyle şeyler yaşamıyoruz.

ancak buna benzer bir olayı arkadaşımla yaşamıştım. iş yerinden birinin taziyesine gitmiştik. herkese ikişer pide koyuyorlardı. ben pideye rahmetlinin ruhu ve pidenin tadı enfes olduğu için yumulurken arkadaşım bir anda pide ikramı istemediğini benim tabağımdakinin ikincisini yiyeceğini söyledi ev sahibine. o pidenin tadını halen daha unutmam.

yalnız bu arkadaşımın kalemlerime, eşyalarıma vs çökmüşlüğü oldu sonradan. artık bir şey alınca o senin olsun kendime yenisini alırım diyorum veya direkt bu sende kalmıştı bana geri verir misin diyorum. köylülük diyeni eksilemişler ama doğru, bu eyleme benzer hareketlerde bulunduğunu gözlemlediğim insanlar taşralı veya yurt/köy ortamında büyümüş insanlardı. yokluk psikolojisiyle hareket ediyorlar.

neticede eşinize dediniz mi neden bunu böyle yaptınız diye?
-12
Hallegadola
(26.02.26)
bir porsiyon daha sipariş verip "paket olsun" deseydiniz.
+2
burfak
(26.02.26)
ya ben mi garibim anlamiyorum ama esimin tabaginda olan artmis yemegi neden arkadasimin tabagina koyayim ki?
esimin yemegini kendime alip yerim ama baskasininkini yemem. baskasinin artmis yemegi de bana yemem icin verilsin istemem. bence burada asil elestirilmesi gereken sey bu.
+8
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(26.02.26)
ben olsam yemekte doyduğum an "ay şiştim bunu paket yaptırır, evde sonra yerim" derdim. bu sayede kimse benim tabağıma dokunmazdı. ha eşim belki "yok hayatım bu eve taşınmaz kötü olur ver yiyelim" deseydi de "alın yiyin" derdim.

eşiniz sizin aklınızdan geçeni bilemez. "buna devam edecek misin hayatım" dese iyiydi ama o an dalgınlıkla bunu düşünememiş olabilir. tabakta bırakılan yemeğin çöpe gideceği düşüncesi ilk akla gelir. buna göre hareket etmiş.

eşim böyle bir şeyi yapsa hiç umursamam. bu o kadar kızılacak, takılacak, üstünde günlerce düşünülecek bir şey değil. o an içimden "hay ya ben onu sonra yicektim be, neyse artık" derim ve saniyesinde o konu kafamda biter.

sonra aklıma gelirse anca başka yemeğe giderken gelir ve derim ki "bu sefer yemeğimi bitiremezsem dadanma tabağıma, paket yaptırıp eve getiririz"

abartıyorsun hem de çok. abarttığın ve takıldığın diğer konuları düşünmek bile istemiyorum. böyle yaşanmaz. rahat ol biraz. her şey kötü niyetten değil. seni umursamadığı ve sana değer vermediği için, senin fikrine değer vermediği için yaptığı bir şey değil.
+4
art cat chocolate
(26.02.26)
Cok saygisiz ve simarikca.

Ziyan olmus yemek yazik günah.
Biz birbirimize sormadan tabagimizdan hicbir şey alip tadina bakmayiz bile.

Avrupa yakadi Sahika gibi bir tepki versen yeridir. Ama sen yine de söyle böyle hoslanmiyorum dikkat eder misin vs diye karsi taraf da yapmaz zaten.

Bir tane daha sipariş verip paket yaptirsaydin diyenleri asla anlamiyorum. Ortada bir hayvanin cani var, et yeme simarikligimiz yetmiyor bir de israfi normallestirmeyelim.
-2
Purple life
(26.02.26)
Hayatta ince detaylar önemlidir ama bu kadar gereksiz bir ince detaya takılmak hayat kalitesini düşürür. %1000 eminim eşinize sorsanız hatırlamayacaktır bile.
+3
kimlanbu
(26.02.26)
askerde et yemeği ve kebap yok diye bunalıma giren arkadaşlar vardı. bunlar doğuluydu, urfa, antep falan gibi yerlerden. bana onları hatırlattın
+1
runaway
(26.02.26)
eşin öküzlük yapmış . de ki ona ahmet mehmet bir daha benim tabağımda ki yemeğe müdahale edip başkalarına servis etme. bilmiyorsan ayıp.
0
jamswety
(26.02.26)
Bence bariz abartmışsın
0
basond
(26.02.26)
karimin tabagindakini ziyan olmasin diye yerim orda sikinti yok.
ama alip baskasina vermem, orasi garipmis.
benim de karim benim tabagimdaki kalmis yemegi alip baskasina verse, aksam evde bir otur konusalim derim.
bana da garip geldi acikcasi..ayrica adamin ayni yemegi yemis yememis olmasinin bence konuyla hicbir alakasi yok.
+3
cooperr
(26.02.26)
zihinsel geviş getirme. o anda tepki vermelisiniz. eşinizin yaptığı yanlışsa bile bunu ona söylemelisiniz. sizin gibi insanlar içine atıyor sonra histerik oluyor. başı ağrıyor, suratı düşüyor vb. içiniz atmayın.
0
mikahakkinen
(26.02.26)
eşinizin davranışı düşüncesizlik ve biraz da görgü bilmemek gibi görünüyor ama konuşulup halledilebilecek bir şey gibi bu, bence içine atarsanız bu tarz durumları daha büyük sorunlar olmaya doğru evrilir, en güzeli uygun bir dille konuşup çözmek
+1
darthvader
(26.02.26)
Daha çocukluktan sınır ihlali nedir, nasıl olmalı olmamalıyı öğretiyoruz.

Eşiniz bariz sınır ihlali yapmış kusura bakmasın ve evet size sormadan kendisi alması dahil sınırlarınıza müdahale oluyor bu. Gayet haklısınız, kesinlikle konuşun tekrar etmez böylece.
+1
lambada
(26.02.26)
Ben de bozulurum ama konuşurum tekrar yapmaz, uzatmam.

Bi de benim eşim paket yaptırmayı ayıp görüyor 🤦‍♀️ ne zaman paket yaptıracağımı anlasa bitirmeye çalışıyor tabağımı. Ama birkaç kez tartıştık bu konuyu, "ben yemeğimi seviyorum ve bir sonraki öğünümde yemek istiyorum, neden elimden zevkimi alıyorsun" şeklinde anlattığım için azalttı bu davranışını. Hani doymadıysa yesin sorun yok da sırf paket yaptırmayayım diye yemesi sinir bozucu
0
mezzosprite
(27.02.26)
Başlıktaki soruya cevap; evet.

Bu iftar yemeği miydi? Kan şekeri daha beyne ulaşmamış da sinirleri dinginleşmemiş gibi geldi okuyunca :)

Senin paket yaptıracağını kimse anlamamış. Kocan da “ulan para verdik çöpe gidecek” diye düşünüp almış. Eşinin tabağından aldığı şeyi arkadaşına vermesi biraz tuhaf geldi ama buna bozulması gereken sen değilsin de arkadaş sanki. “Kardeşim sen karının lokmasını yersin de ben senin karının tabağından artan şeyi niye yiyeyim” diye düşünür insan.

Sen “bunu paket yaptıralım” desen de bunu sallamayıp böyle bir şey yapılsa sinirlenirsin de bıraktığın düşünülüyorsa buna neden bozulduğunu anlamadım.

Misafir kadın da kendi yemeğini paket yaptıramamış olsaydı acaba daha iyi hisseder miydin?
0
lazor
(28.02.26)
Bir şeyle ilgli 6.his hissiyatınız bir yerde bir rahatsız olduysanız orada sizin eğitim kültür yetişme tarzınıza göre uygunsuz bir şey olmuş var demektir. Hislerinize güvenin.

Ve evet sizin tabağınızdan alıp karşı erkek olanın tabağına koyması siz bayansanız biraz uygun düşmemiş.

Çok aşırı büyütülecek mesele değil. Karşı tarafın biraz eğitim kültür ve sosyal zekasıyla ilgili.

Konuşursunuz kendisiyle sakince. Rahatsızlığınızı dile getirsiniz.
0
mahmuttt
(28.02.26)
(35)

yaslandiginizi ne zaman anladiniz?

konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
elbette aranizda filinta gibi 60'lik delikanlilar, beli bilezik kadar señoritalar vardir ama ben yaslandigini düsünenlere soruyorum. mesela ben posta kutumuza atilan süpermarket brosürlerini incelemeye basladigimi fark ettim. eskiden direkt cöpe atardim. son birkac aydir acip neler varmis diye bakar
elbette aranizda filinta gibi 60'lik delikanlilar, beli bilezik kadar señoritalar vardir ama ben yaslandigini düsünenlere soruyorum.
mesela ben posta kutumuza atilan süpermarket brosürlerini incelemeye basladigimi fark ettim. eskiden direkt cöpe atardim. son birkac aydir acip neler varmis diye bakarak liste yapiyorum.
+2
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(25.02.26)
Tiktok kültürü bana çok hızlı geldi ondan da eksik kalayım dediğimde anladım
+4
grimavi
(25.02.26)
Net olarak: Boynum ağrımaya başladığında. Bu olmadan bir gün önce ben hala çocuğum ki diyordum.
0
tiredofwaiting
(25.02.26)
Dolmuş şöförü 'Amca' deyince.
0
Mirket
(25.02.26)
Çiçek fotoğrafı paylaşmaya ve çiçeklere hayranlık duymaya başladığımı fark edince :D
+7
titanic kemancısı
(25.02.26)
Yeni nesil rapcilere tahammül edemiyorum. Tahammulsuzluk bir yaşlılık belirtisi bence.

Ağır spor eskisinden daha fazla yoruyor. Bu yüzden uykuma daha cok dikkat ediyorum.

Uykusuzluk eşiğim cok düştü. Önceden hiç uykusuz ya da çok az uyku ile ertesi gunu idare edebiliyordum, artık çok zor geliyor.

Enerjim, algım eskisi gibi geliyor aslında değişiklik hissetmiyorum. Ama uykuma beslenmeme vs artık daha fazla ihtimam göstermem gerektiğini vücudum bana hatırlatıyor.

(40'a doğrudan selamlar :))
+1
makbur
(25.02.26)
yetiştirmem gereken işler olmasına rağmen artık sabahlayamıyorum. eskiden sürekli sabahlardım ve ertesi güne enerjim hiç azalmazdı.
+3
eileengray
(25.02.26)
hevesim azaldı her şeye karşı.

senin gençliğine s*çayım diye sövüp gözümün önünde dümdüz direğe tırmanırdı 60 yaşındaki babam.

olamadım onun gibi.
+1
yurtsuz john
(25.02.26)
6/49, loto falan gibi seylere asla para vermezdim, bosuna para kaybi olarak gorurdum.
lotonun deli gibi pesinde olan yaslilara bakip acirdim.

40'i devirince mantikli gelmeye basladi cunku artik yasal yollardan hayatimin sonuna kadar konforlu yasamama yetecek parayi kazanma olasiligim azaliyor. ufak ufak 6/49 oynuyorum, 300-500bin dolar ciksa yeter kafasindayim. hatta abi bir ciksin, bana yetecek kadarini alacam gerisini dagitacam valla billa diye totem yapiyorum, ama henuz ise yaramadi :D
+6
cooperr
(25.02.26)
soruyu görünce içesim geldi, ağlayacağım biraz.

yaşlanmada benim için daha önemli kriter fizikselden ziyade mental olanı. 31 yaşındayım, şu an biraz hayat şartlarının da etkisiyle kendimi çok yaşlanmış hissediyorum. çünkü artık önümde bir hayal, hedef, ulaşmayı düşündüğüm veya istediğim, bu fikirden heyecan duyduğum... hiçbir şey kalmadı. sevdiğim bir işi yapma şansım yok. aç karnımı doyurmak için eşek gibi çalışmam gerekeceği için yeni bir yol çizmem de kolay değil, milyon insanın içinden 3-5 tanesinin yaptığı enteresan işlerle motive olacak kadar iyimser bakmıyorum maalesef artık. işe gidip gelecek, akşamları dünden kalmış bulgura kaşık sallayacağım. sürpriz ya da yenilik faktörü yok. hiçbir şey değişmiyor, hiçbir şey heyecanlandırmıyor, hiçbir değişik şey olmuyor. kimseyle tanışamıyorum, hiçbir şey yapamıyorum.

fiziksel olarak fitliği de obezliği de görmüş, sigara içip bırakıp tekrar başlamış, alkol problemi yaşamış vs. birisiyim o açıdan fiziksel olarak "bitmişiz" dediğim, başka zaman "ooo daha ölmemişiz lan" dediğim oldu... ama mental olarak toparlamak bana çok daha zor geliyor artık.

ha ulu önder rammstein'ın dalai lama şarkısında da dediği gibi, ölene kadar yaşayacağız, yani nefes aldığımız sürece ölmüş gibi davranmanın manası yok. bu işler hiç belli olmuyor. 30'lu yaşlarının başında sıkışmış, çaresiz hisseden her adam bu kadar savrulsaydı ülke nüfusu 5 milyona düşerdi diye düşünüyorum bir yandan... bir yerde bu da döner herhalde. biraz öyle tutunmaya çalışıyorum.

ama soruya net cevap benim için 31 yaş şimdilik. kafam eskisi kadar çalışmıyor. hayatımda yeni hiçbir şey olmuyor. bi yere gidemiyorum, bi insanla "anlamlı" bir tanışıklığım olmuyor. inanılmaz sınırlı yaşıyorum. bu benim kafamı kemirip bitiriyor, konuşurken bile çok sınırlı bir kelime dağarcığıyla idare ediyorum mesela.

şimdi bilhassa beni tanıyan duyurucular "olm gören de ekstrem sporlarla ilgilenen biriydin zannedecek sen hep mal gibi yaşıyodun" diyebilir. kısmen doğru ama her zaman daha farklı, daha iyi bir şeyler olabileceğine dair umut taşıyordum. hep bir sürecin parçasıydım, hep bir şeylerin ortasındaydım. şimdi onu hissetmiyorum. hayat bizi 61 kenara be kardsm
+1
der meister
(25.02.26)
Ben alkol toleransımın azaldığını hissettiğimde fark ettim. Pubda sohbet muhabbet ortamında içilen 3 bira çakırkeyf yapmaya başladı.

Dışarıdan gelen yorum olarak, geçen hafta ilk defa gittiğim berber yaşımın %23 fazlasını söyledi. Zaten hep yaşından büyük gösteren biri olarak buna takılmazdım ama buna takıldım, aynada başka baktım kendime. Etrafıma sordum. Buna takılmam asıl yaşlılık belirtisi bence.
0
Bruce
(25.02.26)
Gençken cildim aşırı pürüzsüz ve lekesizdi. Çocuk cildi gibi yumuşacıktı. Cildimden anlıyorum ben bazı şeylerin değiştiğini.

Biraz reels tarzı bir cevap olacak ama bir de bir işi bitirdikten sonra "hıh" demek.
-1
sekizdokuzon
(25.02.26)
Üniversite yıllarında özellikle yurtta kaldığım dönem istisnasız her gece uyumadan kulakligi takar saatlerce bir sürü müzik dinlerdim. Birkaç yıldır asla yaptığım bir şey değil artık:( bunu fark edince çok üzülmüştüm. Sorumluluklar gün içinde o kadar yoruyor ki gece olunca artık zaman ayiramiyorum bir şarkıya bile. Veya sese tahammül edemiyorum. Hatta bazen o kadar çok dinlemiyorum ki bir gece ansızın çok canım çekiyor ve müzik gecesi ilan ediyorum. O gün dinlemek çok keyif veriyor. Şimdilik tesellim yolculukta dinlenen müzikten vazgeçmemiş olmak. Belki asıl o zaman yaşlanmış olurum:(
+1
egerbiryolcu
(25.02.26)
Bir gün bir konserde artık oturmalı konserlere gitme zamanım gelmiş diye düşünmüştüm.
0
mutekebbir
(25.02.26)
Pazarcılar "abla" demekten, "teyze, anne" demeye geçtiklerinde.
+2
pro9it9is9
(25.02.26)
2 hafta önce: Motosiklet montu önerdiler bildiğin amca montu ve bastım kahkahayı ama giydiğimde yakıştı. Sonra güzel bi kadın geldi içeriye aynı monttan almış, montla gayet güzel görünüyodu ve memnun olduğunu söyledi. İyice bozuldum.

Ha bir de motorda üşümeye başladım.
0
baldan kaymak
(25.02.26)
"ben hala gencim lan"

dediğimde.
+1
AlsterWasser
(25.02.26)
eskiden maçlara gidip bağırırdım falan şimdi ne kadar salakçaymış diye düşünüyorum. fiziksel olarak: eskiden babam mayısta falan süveter giyerdi neden giyiyor derdim? şimdi anladım neden giydiğini. eskiden donsuz gezerdim şimdi üşüyorum.
+1
mikahakkinen
(25.02.26)
İçime anneannem kaçmış gibi aniden çok erken uyanmaya başlayınca "hah, tamam" dedim ben. Kaçta yattığımdan bağımsız olarak neredeyse her sabah güneş doğmadan uyanmak dümdüz yaşlılık bence -_-
+2
kobuzchu kiz
(25.02.26)
Daha az uyku ile yaşamaya başladığımda.
+2
gabe h coud
(25.02.26)
Duştan sonra bazen kafam üşüyor yazma bağlıyorum:/
+6
Amaranta ursula
(26.02.26)
Türkiye’de bu yılın en çok dinlenen 5 şarkıcısı gibi bir liste görüyorum ve listedekilerin 4’ünün adını bile duymamışım, beşincisinin de sadece adını duymuşum ama tipi neye benziyor hiçbir fikrim yok. Hiçbirinin de hiçbir şarkısının adını sorsan bilmiyorum.


Ek: abartıyor muyum diye dönüp baktım, azıcık abartmışım. Lvbel C5 fanıyım o hariç Semicenk’in sadece adını duymuştum.

——
2025 yılında Türkiye'de en çok dinlenen şarkıcılar:
BLOK3.
Ati242.
Semicenk.
Era7capone.
Lvbel C5.

——-
+3
michael_knight
(26.02.26)
kabak tatlısını seviyorum artık.
+4
antihero
(26.02.26)
Kabak tatlisi yazmaya gelmistim

Bi de sade soda
0
üğpoıuy
(26.02.26)
ağrılarım artmaya başladım.

kabak tatlısı +1
0
Hallegadola
(26.02.26)
kafam sesi-kalabalığı kaldırmıyor, sosyallik azap gibi geliyor, hafta içi dışarda 2-3 saat geçirip eve dönsem bile ertesi gün pert oluyorum ve anlıyorum ki yaşlandım.
0
9kuyruklukedi
(26.02.26)
fırına ekmek almaya uğradığımda pide sırası vardı , pide alayım o zaman nostalji olsun diye düşünüp sıraya girdiğimde yaşı büyük bir abla konuşmaya başladı " biz çocukken her ramazan pide sırasına girerdik , eve giderken yarısını yolda yerdik .. " bunları ben de aynen yaşadıysam yaşlandım demektir diye düşündüm.
+1
devilone
(26.02.26)
Geçende öğle yemeğinde ortaokul anılarımı anlattım arkadaşıma. Eskileri yad etmek tipik yaşlanma belirtisi bence.
0
auroraaurora
(26.02.26)
yaşımın ilerlediğinin farkındaydım tabi ki ama 2 yıl önce ortopedi doktoru zihninizin aktifliği ile bedeninizin mevcut durumunu senkronize etmelisiniz yoksa bu tür sakatlanmaları daha ciddi boyutta yaşarsınız deyince aydınlandım :).
+1
Phoebe
(26.02.26)
34 yaşında ilk beyaz saç telimi gördüm ve yaşlandığımı anladım. Gidip boyatacağım :( saçımı hiç boyatmamış olmakla övünürdüm gençken.
0
kaptan maydanoz
(26.02.26)
kabak tatlisi oldum olasi, ilkokulda bile en sevdigim tatli oldugu icin ruhum hep 50+ diyebilir miyiz o halde? :p
sabahlayamamak, elbette.
cicek fotografi ve hatta kus gözlemi de var.
banyodan cikinca basin üsümesine de bir +1 yazalim.

arkadaslar hakkinizi helal edin, ben 96 yasima gelmisim.
+1
🌸konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(26.02.26)
Sebepsiz yorgunluğumun sebebinin iki gün önce yaptığım bir şey olduğunu anlayınca.
0
burfak
(26.02.26)
Otobüste giderken yanımda 22-23 yaşlarında biri duruyordu ayaktayız. Aynı direği tutuyoruz ellerimiz yakın duruyor. Her şey olağan, her şey sıradan...

O an bir detay fark ediyorum, ikimizin elindeki ten dokusu farklı. Çok değil ama var bir şey. Onun derisi bir şekilde daha canlı duruyordu. O an idrak ettim, sonra gerisi geldi.
0
akhenaten
(26.02.26)
Üniversiteye gireli 30 sene olduğunu farkettiğimde.
0
kumandanim
(26.02.26)
gelsene bu akşam mesajına saçma sapan bir bahane bulduğum an anladım ki yaşlanmışım.
0
jamswety
(26.02.26)
"Abi" diye hitap eden yaşlı insanlar çoğalmaya başladığında :(
0
kizil karga
(26.02.26)
(2)

Enpara online app üzerinden fon alma

allstar
Uygulama üzerinden alis kismina girdiginde sadece dolar euro altin görüyorum, fon almak icin nereye girmem gerekiyor?
Uygulama üzerinden alis kismina girdiginde sadece dolar euro altin görüyorum, fon almak icin nereye girmem gerekiyor?
0
allstar
(15.02.26)
enparada fon hisse vs yok hiç olmadı
+3
jelly bear
(16.02.26)
yok
0
jamswety
(16.02.26)
(10)

Apple Watch 11 46mm alınır mı?

substituent
21k, vade farksız 9 ay taksit aylık 2.3k civarı.İhtiyacım yok hoş bir eklenti kafasıyla. Özellikle nabız, ekg, uyku gibi özellikleri takip etmek için. Birde yürüyüş /bisiklet sürmeyi çok yaparım hem onun takibi hem de müzik değiştirme gibi.Nabızı vs. takip etmemi gerektiren bir hastalığım yok hiç de
21k, vade farksız 9 ay taksit aylık 2.3k civarı.

İhtiyacım yok hoş bir eklenti kafasıyla. Özellikle nabız, ekg, uyku gibi özellikleri takip etmek için. Birde yürüyüş /bisiklet sürmeyi çok yaparım hem onun takibi hem de müzik değiştirme gibi.

Nabızı vs. takip etmemi gerektiren bir hastalığım yok hiç de olmadı. Bu bilgileri ne yaparım ben de bilmiyorum. 9 ay taksit cazip geldi sadece. Geçmiş yıllarda mekanik saat kullandım ama amaçsız geldiği için kullanmayı bırakmıştım. Apple Watch dinamik olduğundan az da olsa işime yarar. Ama olmasa da hayatımda hiçbir şey değişmeyecek.

Ne dersiniz? Bu durumda alır mıydınız?
0
substituent
(15.02.26)
nabız, ekg, uyku başlarda takip ederken max 1-2 ay sonra bakmamaya başlıcaksın.

yürüyüş bisiklet için güzel motive eder.

ben almam çünkü şarjı çok az gidiyor. her gün şarj etmen gerekecek. onun yerine şarjı 2 hafta giden akıllı saatler var.
+1
jelly bear
(15.02.26)
alinir. telefondan daha faydalı, herkes kullanmadan önce ön yargılı yaklasıyor ama bir uvza dönüşüyor günün sonunda. telefondan daha fazla ihtiyaç. kullanınca anlarsın.
0
koela
(15.02.26)
Aynı durumda almadım, çok memnunum :)
0
lil siztah
(15.02.26)
alma devamlı bir dalga boyu bilekte zararlı olduğu da söylenmeye başladı.
0
jamswety
(15.02.26)
benzer durumda aldim gecen sene apple watch 10. 1 sene kullandim ama artik sikildim, hem anlamsiz geliyor, hem kolumda cukur yapti biraz. uyurken surekli takiyordum, ama takmayinca daha rahat hissetmeye basladim. yaza dogru kosmaya baslamayi dusunuyorum, o zaman takarim, bi de sporda takarim, onun disinda cok takmam artik. simdi olsa almazdim. hevesimi aldim bitti.
0
lemmiwinks
(15.02.26)
Her akşam şarj ediyorum. Şarj süresi dışında 24 saat kolumda. Bir parçam oldu. Onsuz ne yapardım bilmiyorum. Evin içinde telefonu sürekli kaybediyorum. Telefonla yapılabilir her şeyde saati kullanıyorum.
Her türlü spor etkinliği dışında sağlık verileri, makarna pişirirken Siri'ye zaman tutturma veya anımsatıcıya not yazdırma gibi işler yaşamı kolaylaştırıyor. Tüm alarmlar sessizde. Kolumda titreşiyor.
Sert bir hareket yapsam Düştün mü SOS vereyim mi diye soruyor.
Grip olmadan bir ya da iki gün önce, nabzınız ve nefesiniz ortalamanın üstünde diye haber veriyor. Sporda, kalori, hız, güzergah, nabız, VO2 max bilgileri ve 6 dakika ile kardiyolojik iyileşme testleri en büyük yardımcım.

Aklıma gelenleri yazdım sadece.
0
Mirket
(15.02.26)
Almadan once en gereksiz aksesuar diyorsun. Sonra o olmadan evden cikmiyorsun.
Sarj konusu sorun gibi ama 20 dk dursa sarjda yine gunu kurtariyor. Uzun sure sarji giden modeller asla tam entegrasyon saglamiyor telefon hangi markaysa saatte ayni olmali.
0
kuzey li
(16.02.26)
Alınmaz çünkü ekg hariç (ki ona da gerek var mı tartışılır) aynı işi SE 2 10 bin liraya, SE 3 ise 13 bin liraya yapıyor, bunlardan biri alınır.

Şarj problem değil, tuvalete girerken şarja koysanız %20 dolar. İşten gelince soyunup dökünürken koysanız %50 olur. Neden bu kadar abartılıyor anlamıyorum. iPhone için başka saat alınmaz.
0
orient blue
(16.02.26)
akıllı cep telefonu kullananın dalga boyuna(?) takılması manasız.

ben kullanıyorum tavsiye ederim. özelliklerin yarısı anca kullanıyorum ama yanımda olmadığı zaman eksikliğini hissediyorum.
0
duyuruuser
(16.02.26)
bende var sana vereyim. masada duruyor hiç kullanmadım. bu kadar gereksiz bir alet olamaz... sürekli titreyen birşey var kolumda. çok sıkıcı.
+1
plastic_angel
(17.02.26)
(8)

40TB'lık veriyi nerede indirebilirim?

duyurukullanıcısı
bir database var, indirmem lazım yaklaşık 40TB civarıbunu nereden indirebilirim? data center'a falan mı gitmem lazım?
bir database var, indirmem lazım yaklaşık 40TB civarı

bunu nereden indirebilirim? data center'a falan mı gitmem lazım?
0
duyurukullanıcısı
(15.02.26)
1 gbit bağlantıyla yaklaşık 4 günde iner. gerek yok bence özel bir yere gitmeye.

2 saatte inmesi için 50 gbit bağlantı lazım ki buna izin verecek bir yer bulabileceğinizi sanmıyorum.
0
orient blue
(15.02.26)
işte 2saate falan nerede indirebilirim?
0
🌸duyurukullanıcısı
(15.02.26)
Millet kütüphanesini deneyebilirsiniz.
-1
dafdak
(15.02.26)
Abi bunu iki saate kendine indirebileceğin yer Amerika'da falan olur. Sen Türkiye'desin.
Data centerda server kurup bu databasei indirebilir sonra da oradan kendine indirebilirsin (bu noktada bazı programlar ile internet kesilmesi vs sorun yaratmamali)

Ama bu iş her türlü tuzlu olur. Elinde fiziksel alan varsa 1000 dolar vs gibi olur heralde. Yoksa 2bin civarına çıkar.

Bazı datacenterlar ücret karşılığı senin için bu işi yaparlar. Önce server kiralarsin, verileri servera indirirsin sonra remote hands servisine parayı ödeyerek fiziksel drivera aldirirsin.
Beleşe bu iş olmaz.
Edit: miller kütüphanesi eksiye göre gerçekten hızlı 200 mbit falan (Türkiye standartlarına göre yani). Bu şekilde 18 gün falan sürer inmesi çünkü veri 40 tb. Normal halka sunulan internet ile dünyanın yüzde 99unda iki saate değil bir güne bile inmez.
+1
logisticsmanager
(15.02.26)
Database i indireceğin yer 2 saatte indirebilecegin kadar hız sunacak mi? 40gbps upload hızı sunması lazim. Seninde de 40gbps download hızı olan bi bağlantı bulman lazım.
+1
hububrad
(15.02.26)
hadi indirme hızını buldun 40 tb ı nerede depolamayı düşünüyorsun?
0
jamswety
(15.02.26)
tv çalışanı biri varsa tanıdık, arşivden indirtir. 2 saate biter.
-2
klassno
(16.02.26)
adaş senin işini anca fbi çözer.
0
duyuruuser
(16.02.26)
(4)

Tam gün liseye giden bir öğrenciye ne kadar harçlık veriliyor?

koskoca kirpi
Merhaba,Ben liseyi bundan 25 yıl önce tam gün okuyordum, yani öğle arası vardı. Bugün o yıllarda öğle arası pide yediğimiz ortalama bir yere gittim. Bir pide + kolaya 600 lira hesap geldi inanılmaz bir şey. Babamın bana liseye giderken bugünün 600 lirasına karşılık gelen harçlık vermediğine adım gib
Merhaba,

Ben liseyi bundan 25 yıl önce tam gün okuyordum, yani öğle arası vardı. Bugün o yıllarda öğle arası pide yediğimiz ortalama bir yere gittim. Bir pide + kolaya 600 lira hesap geldi inanılmaz bir şey. Babamın bana liseye giderken bugünün 600 lirasına karşılık gelen harçlık vermediğine adım gibi eminim. Hadi benim anam babam memurdu, sınıftan arkadaşlarla giderdik durumu ortalama altı çok arkadaşım vardı bir sorun olduğunu hatırlamıyorum. Bugün düşündüm aklım çıktı. Adam çocuğuna kaç lira harçlık verecek daha bunun yolu var, ekstrası var; genç adam bu, gezmesi tozması sineması var.
+2
koskoca kirpi
(14.02.26)
çok haklısınız. öğlen yemeklerini bir avm'de yiyorum, tam lise çıkış saatinde; çocukların harcayabildiği paralara inanamıyorum. eski zamanlara göre tüketim de, fiyatlar da çok arttı. benim zamanıma göre en önemli fark; artık annelerin de çalışıp, aile bütçesine katkı yapması diye düşünüyorum.

yeğenim aylık 3 bin lira harçlık alıyor, nakit ihtiyaçları (minibüs parası vs) için. öğlen yemeğini evden götürüyor. okuldan çıkınca yemek sipariş edecekse, anne-babasının kk'nı kullanıyor. rahat bi 15 bin lira oradan harcıyordur. bunu ona da sordum; arkadaşlarla dışarıda menü söylemiyoruz, sadece büyük patates söyleyip hep birlikte yiyoruz, ucuz kahveciye gidiyoruz falan dedi. ama daha büyük bir kalem, giysi harcamaları bence. genç olduğundan ayakkabısı, sweat'i falan hızla eskiyor ve kendime almadığım kadar ona kıyafet alıyorum (ailesine ek olarak). mavi'de sıradan bir sweat 2-3 bin lira. iyi bir spor ayakkabının ömrü 4-5 ayı geçmiyor ve her gün aynı ayakkabıyı giymesi de sağlıklı değil. sonra diyorlar ki en az 3 çocuk yapın..
+4
lil siztah
(14.02.26)
Ben de KYK bursunun 3 bin TL olduğunu öğrendiğimde şok yaşamıştım. Üniversite öğrencisine değil, ilkokul öğrencisine yetmez o para. Ne kadar verebiliyorlarsa o kadar verebiliyorlar. Çocuğuna pantolon alamadığı için intihar eden bir adam vardı. Neyse ki milletimiz kararlarından memnun.
-2
arbre
(14.02.26)
kredi kartları patlamanın en yüksek seviyesinde. Veliler nakit dayandıramadığı için ek kartlarını veriyor öğrencilerine.
0
jamswety
(14.02.26)
bizim eve yakın bir meslek lisesi var. öğlenleri öğrencilerin çoğu a101 bim gibi marketlerden kola gazoz vs alıp sigarayla beraber öğleni geçiriyorlar. ülkede en ucuz şey sigara maalesef. paraları yemek almaya yetmediği için sigara daha cazip geliyor.
0
catakutle
(15.02.26)
(8)

Zaten A1 olan ingilizcemin daha da gerilemesi

yazar yazmaz yazan yazar
Son zamanlarda fark ettim. Hayatım boyunca (37) are you sex? seviyesinden öteye gidemeyen ingilizcemi de kaybetmek üzereyim. Eskiden tek tük de olsa duyduklarımı anlar, en azından "şunu dedi bunu dedi, herhalde bunu demek istedi" diye yorumlayabilirdim. Şimdi ingilizce, rusça gibi gelmeye başladı. N
Son zamanlarda fark ettim. Hayatım boyunca (37) are you sex? seviyesinden öteye gidemeyen ingilizcemi de kaybetmek üzereyim. Eskiden tek tük de olsa duyduklarımı anlar, en azından "şunu dedi bunu dedi, herhalde bunu demek istedi" diye yorumlayabilirdim. Şimdi ingilizce, rusça gibi gelmeye başladı. Neredeyse hiçbir şey anlamıyorum.

Geçmişte dil kursu, duolingo, memrise denemelerim olmuştu. Hep yarım yamalak kaldı. Evet hayatımın geri kalanını 1 kelime ingilizce bilmeden de gayet düzgün yaşayabilirim ama bu devirde bu kadar karacahil kalmak istemiyorum.

Şu saatten sonra sonra ne yapabilirim? Dil kursu hariç tavsiyelerinize açığım. Gün içinde vaktim bomboş geçiyor zaten.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(02.02.26)
Ben de benzer durumdayım. Yapay zeka ile öğrenme konusu araştırmayı düşünüyorum boş bir zamanımda. Belki pratik yapılabilir.
0
egerbiryolcu
(02.02.26)
Youtube'a A1 ingilizce yaz. Çıkan videoları seyret. Repeat dediği yerleri tekrar et.
+1
Mirket
(02.02.26)
Çerezlik sitcomları ingilizce alt yazıyla izle, çok etilidir. Önce hiçbişey anlamazsın, sonra yavaş yavaş anlamaya başlarsın aşağı yukarı
+1
gobekliraki
(02.02.26)
İngilizce dizi, film, youtube videoları izle. Türkçe altyazı olsun. Mümkünse İngilizce altyazı olsun.
0
gabe h coud
(02.02.26)
istersen 24 saat İngilizceye maruz kal, dudağını oynatmayınca öğrenilmiyor.
bol bol konuşman lazım.

Türkçe cümleleri İngilizceye çevir.
0
duyuruuser
(02.02.26)
arabada ingilizce şarkı dinleyeceksin
evde alt yazılı dizi film izleyeceksin.
etrafındaki sesleri oalbildiğince ingilizce seslerle donatacaksın.
mesela markete gidiyorsun kendini londra da hisset ve bir ürünü reyon görevlisine nasıl tarif ederdim gibi hisset ve bunun antremanını yap. bu tarz görevler le acayip ilerleme sağlıyorsun.
0
jamswety
(02.02.26)
Demişsin zaten, Duolingo gayet işe yarar.
0
kumandanim
(02.02.26)
babamın bana öğrettiği yöntemle ingilizceniz 1 sene içerisinde arşa çıkacaktır. ingilizce hikaye kitapları oluyor bunlar stage 1-2-3-4-5-6 gibi gidiyor. bunlardan sırasıyla edinin ve mutlaka fiziki bir ingilizce türkçe sözlük alın, red house iyidir mesela. fiziki sözlüğü sadece bilmediğiniz kelimeleri aratmak için değil benzer kelimeleri de öğrenmek için kullanacaksınız. okunuşlarında problem yaşarsanız google amcayı devreye sokabilirsiniz. günde 3 sayfa dahi okusanız yeterli seviyede ingilizceye maruz kalacağınız için ingilizceniz çok gelişecektir. dizi filmleri başta türkçe altyazılı ardından ingilizce altyazılı olarak izlerseniz o da çok geliştirecektir. benim ingilizce seviyem şuan 6.5 ielts academic, ne bir kursa gittin ne ekstra eğitim aldım. babam sayesinde bu yolla ingilizceyi öğrendim.
0
dirildimde geldim
(03.02.26)
(9)

Evde yapılan tost vs Dışarıda yapılan tost

lazpalle
Dışarıdaki tostların ekmeği daha bir puf puf ve yumuşak geliyor sanki. Onlar daha kalın bir ekmek mi kullanıyor yoksa biz gereğinden fazla mı bastırıp kağıt gibi tost yapıyoruz?
Dışarıdaki tostların ekmeği daha bir puf puf ve yumuşak geliyor sanki. Onlar daha kalın bir ekmek mi kullanıyor yoksa biz gereğinden fazla mı bastırıp kağıt gibi tost yapıyoruz?
0
lazpalle
(30.01.26)
ekmekle alakalı. bi de fazla bastırmak tostu kötü yapıyor bence. ben sadece tost makinesinin ağırlığını kullanıyorum
+3
jelly bear
(30.01.26)
izmir'de bol piliç sosisli sandiviçler yapıyorlar ya o kadar özledim ki.
-3
dirildimde geldim
(31.01.26)
bu zamana kadar yaptığım tostu yiyen herkes "yediği en iyi tost" olduğunu söyledi... ki özene bezene yaparım. ve yiyen herkes "neden bir tostçu açmıyorsun?" sorusunu sordu. cevabı çok basitti : çünkü batarım.
batarım evet, yürümez o işletme. çünkü benim yaptığım tostu satacağım parayla oraya kimse gelmez. çünkü o tost olarak yediği şey kişinin aleni bir öğün oluyor ve kişiyi sabah kahvaltısından gün sonuna kadar tutabilecek kalori / protein oranına sahip oluyor. hem de lezzetten ödün vermeden.

mesele ev - dışarısı değil. mesele özenmek. özenen insan tost kadar basit bir şeyi zaten muhteşem ötesi seviyede iyi yapar.
-1
hiphopotam
(31.01.26)
@hiphopotam nedir senin tostu iyi yapan? sadece icerigi mi? yoksa yaparken bir püf noktası var mi?
0
but that was just a dream
(31.01.26)
üzerine margarin sürüyorlar. peynirleri dandik tost peyniri yine çok yağlı başka bir eleman. sucuk desen bol yağlı dandık piliç. Evde sağlıklı olsun. diye bunlardan kaçınınca o lezzet olmuyor.
0
kuzey li
(31.01.26)
işin püf noktası gazlı sanayi tipi tost makinası. gurul gurul sıcaklık veriyor dışı kıtır içi yumuşak kalıyor. Ev tipi tost makinalarında ise kuruyor ekmek olmuyor düzgün. Bir de margarin sağlıksız ama tostu tost yapan da maalesef o.
0
koskoca kirpi
(31.01.26)
1-kaliteli ekmek
2-iyi ağır plakaları olan tost makinası
3-kaliteli peynir

tost makinasına koyulan ekmeğin üzerine abanıp ta kağıt kıvamına getirmeyeceksin.önce ilk ısı derecesi ile başlayıp kapanıştan önce dereceyi en üst seviyeye getirerek kızarmasını sağlaaycaksın ve olmazsa olmaz tereyağı.mikroda erittiğin tereyağını fırça ile ekmeğin üzerine süreceksin.birazdaha kzıarttıkdan sonra.servise hazır.
mis
+1
jamswety
(31.01.26)
çok güzel tost yapıyosun tost dükkanı açsana diyen arkadaslarınla arkadaslıgını bitir bence.
0
koela
(31.01.26)
@but that was just a dream
lavaşa yapıyorum ve üçgen tost oluyor. asla margarin girmiyor. nitratsız sucuk yapan yerel kasaptan sucuk alıyorum. önden sucukları pişiriyorum, sucuktan akan yağı lavaş emiyor. tadı iyi geçiyor. kavurmalı istenirse bunu tereyağı ile yapıyorum. kaşar peynirini kaliteli seçiyorum.

ekmek yapıyor isem de devamlı çeviririm, yanmadan güzel altın - kahverengi arası bir güzel kavrulmuş kabuk oluştururum.

@koela hadi arkadaşları siktir ettik, senin kafayla ailemin tamamını aforoz etmem lazım...
0
hiphopotam
(31.01.26)
(1)

Sürekli Apple hesabı sıfırlama maili geliyor

Rondak
Birisi bir şeyler deniyor. Güvenlik sorularını çok fazla yanlış girdiniz sıfırlayamadık mesajı geliyor.Şifremi bulabileceğini pek sanmıyorum ama ne zaman vazgeçiecek acaba? Yaklaşık 2 haftadır deniyor.Bunlar botlarla deniyorsa sonsuza kadar deneyecekler mi?Not: mail adrasi sahte diyecekler için mail
Birisi bir şeyler deniyor. Güvenlik sorularını çok fazla yanlış girdiniz sıfırlayamadık mesajı geliyor.

Şifremi bulabileceğini pek sanmıyorum ama ne zaman vazgeçiecek acaba? Yaklaşık 2 haftadır deniyor.

Bunlar botlarla deniyorsa sonsuza kadar deneyecekler mi?

Not: mail adrasi sahte diyecekler için mail adresi gerçek
+1
Rondak
(30.01.26)
birazdaha denerlerse apple kendi kitliyor hesabı gerçek sahibi bana ulaşsın diye.hazırlıklı ol.
+1
jamswety
(31.01.26)
(1)

Oksimetre önerebilir misiniz? (Gece boyu ölçüm yapan)

anaphylacticshock
Merhaba, Uyku apnem var. CPAP kullanıyorum. Gece uyurken oksijen satürasyonumu ölçmek istiyorum. Sadece anlık değil en az 24 saat ölçüm yapıp kayıt tutan, en ufak değişimleri bile farkedecek kadar hassas, pdf olarak rapor sunabilen bir oksimetre almak istiyorum. Kaliteli olsun ama çok pahalı olmasın
Merhaba,

Uyku apnem var. CPAP kullanıyorum. Gece uyurken oksijen satürasyonumu ölçmek istiyorum.

Sadece anlık değil en az 24 saat ölçüm yapıp kayıt tutan, en ufak değişimleri bile farkedecek kadar hassas, pdf olarak rapor sunabilen bir oksimetre almak istiyorum.

Kaliteli olsun ama çok pahalı olmasın istiyorum.

Bildiğiniz iyi bir marka ve model var mı?
0
anaphylacticshock
(25.01.26)
babamız için lazım olan bir aletti piyasa mallarının hepsi hatalı diye bizi pediatrik bir ürüne yönlendirdi.ürünü aşşağıya bırakıyorum. hastanede ölçüm yaptık nerede ise oradakilerden de hassas bu alet.
www.hepsiburada.com
0
jamswety
(26.01.26)
(12)

Radiohead kadar müthiş ne var?

michael_knight
Gençliğimden beri Radiohead’i takip ediyorum. Müzik konusunda müthiş bilgili veya gurme zevkleri olan biri olduğumu da söyleyemem. Ama Radiohead’de (sanırım OK Computer albümünden sonra iyice artan) teknik olarak müthiş başarılı bir durum var. Armoni, duyguları dalgalandırması, bambaşka sesleri bir
Gençliğimden beri Radiohead’i takip ediyorum. Müzik konusunda müthiş bilgili veya gurme zevkleri olan biri olduğumu da söyleyemem.
Ama Radiohead’de (sanırım OK Computer albümünden sonra iyice artan) teknik olarak müthiş başarılı bir durum var. Armoni, duyguları dalgalandırması, bambaşka sesleri bir arada kendi amacına hizmet edecek şekilde bilinçli şekilde kullanabilmesi vs. Gördüğünüz gibi terimleri çok iyi bilmediğim için iyi de tarif edemiyorum.

Anlatmak istediğimi anlatabiliyor muyum?

Buna benzer şekilde insanı büyüleyen sanatçı, grup, albüm, şarkı önerebilir misiniz?
-1
michael_knight
(21.01.26)
royksopp

radiohead biraz overrated. sorry.
+1
dedim dedim de kime dedim
(21.01.26)
-Depeche Mode

-Cemali
+1
yurtsuz john
(21.01.26)
Radiohead'dan daha müthiş çok şey var bence. 70'ler progresif rock müziği bence, günümüze yaklaşın Dream Theater, biraz metale yaklaşayım derseniz TOOL.
+1
black holes in the sky
(21.01.26)
duyguları dalgalandırması noktasından girip ilk aklıma gelenlerden serpiştiriyorum. müzik olmasa ne yapardık harbiden bilmiyorum.

open.spotify.com

open.spotify.com

open.spotify.com

open.spotify.com

open.spotify.com

open.spotify.com
0
lüzumsuz adam
(21.01.26)
rush
tool +1
sleep token
meshuggah (şeytan çıkartmalı exorcistli metal sevmiyorsanız size gelmeyebilir)
+1
cay koy geliyorum
(21.01.26)
Depeche Mode
Oasis
0
HellKeePer
(21.01.26)
depechemode gençliğine denk gelmiş bir gençlik bu soruya direk D.M. diye cevap verecektir. U2 es geçmemek gerekir.
kısaca dans etmek derin duygularda dolanmak istiyorsan D.M.
zihni meşgul edecek karmaşık ve güzel bir müzikal yolculuk arıyorsam: Radiohead.
coşkuya ihtiyacım varsa,ve güçlü hissediyorsam: U2
0
jamswety
(21.01.26)
pink floyd
linkin park
0
fugnar
(21.01.26)
hissettiğiniz şeyi anlıyorum ama radiohead'i radiohead yapan biraz da bu konuda eşsiz olmaları. ben yine de bana aynı hisleri yaşatmayı başarabilmiş diğer grupları aşağıya bırakıyorum;

king crimson
black country new road
the cure
+3
beatbox yapan metalci
(21.01.26)
ne istediğinizi biliyorum.

the smile – the smoke
the smile – pana-vision
sigur rós – svefn-g-englar
pink floyd (zaten biliyorsunuz)
portishead – roads
talk talk (thom yorke'un etkilendiği grup)
+1
hadi ya la
(21.01.26)
usttekilere ilave Porcupine Tree deneyebilirsiniz.

Bu arada Radiohead seven adama meshuggah öneren zalım :)) seni de not ettim (ilk albumlerindeki fusion soloların hastasıyım)
+2
makbur
(21.01.26)
Massive attack
Archive
0
baldur2
(22.01.26)
(4)

Akıllı Çocuk Saati

kacakkk mi
Merhaba, Yeğenlerim için kaliteli, işlevsel akıllı bir saat arıyorum. Hangi markaları ve modelleri önerirsiniz, yoksa akıllı çocuk saatlerinin gereksiz, Çocukların hevesini aldıktan sonra kenara attığı bir oyuncak olarak mı düşünüyorsunuz? Şimdiden teşekkürler!
Merhaba, Yeğenlerim için kaliteli, işlevsel akıllı bir saat arıyorum. Hangi markaları ve modelleri önerirsiniz, yoksa akıllı çocuk saatlerinin gereksiz, Çocukların hevesini aldıktan sonra kenara attığı bir oyuncak olarak mı düşünüyorsunuz? Şimdiden teşekkürler!
0
kacakkk mi
(21.01.26)
Kullanım amacına göre çok değişiklik gösterir. Benim ufaklığa aldım ve aktif bir şekilde kullanıyoruz ve çok memnunuz. Model olarak tcl m40x'i tavsiye ederim. Tek eksi yönü şarzı biraz az gidiyor (1 tam gün), onun harici f/p ürün diyebilirim.

www.akakce.com
+2
josefen
(21.01.26)
ne gerek var? amac cocugun takibi ise bir air tag alip ayakkabisina giysisine falan ilistirin. saate ozeniyorsa dijitial olarak sadece saat fonksiyonlu birsey alin gecin. Danimarka okullardan dijital ogretim materyallerini kaldirdi. bu saatler vb okullarda cocuklarin dikkatini dagitan ogrenciler arasinda sende var bende yok karsilastirmasina goturen ayrimci birsey. doktorlar bas bas bagiriyor cocugun beyin gelisimi icin dijital ekranlar hic iyi sonuclar vermiyor diye. kaldi ki akilli saat yetiskinler icin bile kullanimi havada kalan birsey yani. ay beni fenalik basiyor. almayin aldirmayin.
+1
warrior princess
(21.01.26)
Warrior princess +1
Ben akıllı saati kendim de pek sevmem. Bir müddet kullandım, hediye diye. Taktığım her gün kendi klasik saatlerimi takamıyorum diye içim gidiyordu kdkfkdkf. Çocuğun mazallah güvenliğinden endişe edilecek bir durumda kolundan bu saatin çıkarılması 2-3 saniye alır. Hem kendisinin hem başkasının Allah korusun. Warrior princess'in dediği gibi airtag daha mantıklı.
Bizim yeğene de saatçiden kendi istediği, renkli, desenli bir saat aldık çok mutlu oldu. Sürekli takıyor. Zaten televizyon, tablette yeterince vakit geçiriyor bir de kolunda ekran taşımasına gerek yok diye düşünüyorum.
+2
black holes in the sky
(21.01.26)
konuya ek olarak son dönemlerde çocuklar için çok zararlı olduğu yönünde açıklamalar yayınlanmaya başladı.bi araştırın derim.
+1
jamswety
(21.01.26)
(4)

Türk Telekom İnternet Kısıtlama

faberkastelli
Arkadaşlar Türk Telekom ev internetini belirli saat aralıklarında devre dışı bırakmak istiyorum. Örneğin akşam 23:00 ile sabah 08:00 arası internet bağlantısı olmasın istiyorum. Bunu sağlamanın bir yolu var mı?
Arkadaşlar Türk Telekom ev internetini belirli saat aralıklarında devre dışı bırakmak istiyorum. Örneğin akşam 23:00 ile sabah 08:00 arası internet bağlantısı olmasın istiyorum. Bunu sağlamanın bir yolu var mı?
0
faberkastelli
(19.01.26)
zaman ayarlı prizle modemin adaptörünün enerjisini istediğiniz saatlerde kesebilirsiniz.

bunun dışında bazı modemlerde firewall ayarlarında x-y saatleri arası tüm bağlantıyı kes gibi bir ayar yapılabiliyor.
+1
shadowfollower
(19.01.26)
sanırım küçük çocukları uzak tutmak için istiyorsunuz. firewall var mı yada modemin modelini bilmeden bir şey demek zor böyle bir özellik varmı bakmak gerekiyor.

alternatif oalrak modemi akşam olunca prizden çekebilirsiniz, sürekli onunla uğraşmak istemiyorum diyorsanız da Dijital Zamanlayıcı Priz alarak işinizi çözebilirsiniz.
+1
gercekdunya
(19.01.26)
bir çok modemde ayarladıgınız saatler arasında ev internetinizi offline hale getirebiliyorsunuz. Eger ugraşamam derseniz @gercekdunya dedigi gibi zaman ayarlı bir priz alın kurun timer'ını hergün istediginiz saatte açılsın istediginiz saatte kapansın.
+1
limonlu eksi
(19.01.26)
çok basit modemin içinde aile bölümü var oradan gerekli ayarlamayı yapabilirsin.biraz teknik modem bilgisi gerekiyor.
-1
jamswety
(19.01.26)
(13)

Safra kesesi ameliyatı olanlar

chanandler bong
Selamlar. Bu haftamı şiddetli ağrı ile birlikte acil ve hastane serüvenimi safra kesemde birden fazla (en büyüğü 5mm) taşın olduğu haberi ile sonlandırdım. İltihap yok ama taşlar var. Doktor direkt ameliyat dedi. Herhangi bir ilaç tedavisinin olmadığını, sadece dikkatli beslenerek ameliyatsız bir ş
Selamlar. Bu haftamı şiddetli ağrı ile birlikte acil ve hastane serüvenimi safra kesemde birden fazla (en büyüğü 5mm) taşın olduğu haberi ile sonlandırdım. İltihap yok ama taşlar var. Doktor direkt ameliyat dedi. Herhangi bir ilaç tedavisinin olmadığını, sadece dikkatli beslenerek ameliyatsız bir şekilde yaşayabileceğimi söyledi. Aksi halde yine şiddetli ağrı atakları ile ileride sarılık, iltihap vs falan falan birsürü şey olabilir dedi.

Araştırdım. İnternette de her yerde görece kolay (sonuçta ameliyat..) bir ameliyat olduğunu, max 2 günde normal hayata geri dönüldüğü falan söylenmiş.

Bi yandan yok olma ne gerek faln diyen bi çevre de var. ( klasik ameliyat olursan daha kötü olursun gibi düşünenler)

Ben eğer bi tedavi yoksa ameliyat olup kurtulma taraftarıyım. Daha önce hiç ameliyat olmadım. Bi tırsmıyo da değilim.

Neyse çooook uzattım ama daha önce aynı durumda olan, ameliyatı olan ya da olmayan o şekilde devam eden var mıdır? Gerçekten çok arada kaldım ne yapsam bilemedim.

Şimdiden teşekkürler.
0
chanandler bong
(18.01.26)
Taşlarımla mutlu mesut yaşıyorum. 6 ayda bir dahiliye kontrolünden geçmek, yediğine içtiğine dikkat etmek yumurta sarısından uzak durup, yağlı yemeklerden kaçınmak gerekiyor.

Ameliyatı çok kolay. Laparoskopi ile alıyorlar. ertesi günü normal hayatına devam edebiyorsun ama ameliyat sonrası da beslenme şeklin ömür boyu yukarda söylediğim gibi olmak zorunda.
0
Mirket
(18.01.26)
annem senelerce erteledi sonunda bilinç kapatacak derecede sancıyla oldu safra kesesi ameliyatını. laparoskopiyle 1 gece kalıp taburcu oldu. beslenme şeklinde hiç bir şey önermediler bize. her şeyi yiyor ve hiç bir sıkıntı yaşamıyor. aksine doya doya türk kahvesi, simit yiyebildiği için çok mutlu
0
melodi
(18.01.26)
Andreas Moritz. google it.
-1
tezek
(19.01.26)
taşla başladı sıkıntı. "taş ocağı" diye tabir ettikleri derecede çok taş olduğunu söyledi doktor. belki 50'ne kadar bile problem yaşamazsın ama bir anda da ortaya çıkabilir demişti. o nedenle aldırdım kurtuldum. ama vücut yapımın değiştiğini hissediyorum. daha çok yemek rahatsız ediyor, gaz miktarı arttı vs. acelesi yoksa beklemenizi öneririm. üzerinden 2,5 sene geçti.

ameliyat çok çok kolay bu arada. 6. günde 7 saat otobüs yolculuğu yaptım.
0
summerjam0306
(19.01.26)
Tedavisi yok. Daha önce burada yine biri sormuştu, böbrek taşı gibi atılmaz mı falan mevzuları olmuştu. Böbrek taşı gibi atılmıyor, parçalayalım da küçük küçük dökülsün olmuyor, çünkü çıkış yolu yol değil. Safra kesesine ellemeden sadece taşları almak da olmuyor çünkü safra kesesi yenilerini üretmeye devam ediyor.

2019'dan beri safra kesesizim, her şeyi yiyorum, doktora gidip de sağlık geçmişimi verirken ameliyat olduğumu unuttuğum oluyor. Safra kesemde taşlar olduğunu da zaten tesadüfen görmüştü bir doktor, hiç sıkıntım yoktu. Konuştuğum genel cerrah "çok acelesi yok ama başına dert olmadan bir ara gel de alalım" dedikten iki sene sonra gittim, başıma dert olmadan kurtuldum.

Fakat ertelerseniz ve @konusma'nın annesinin başına gelen gibi, safra kanalı tıkanırsa çok daha büyük dert ki sizinki sıkıntı vermeye başlamış bile. Verin kurtulun. :)
0
kobuzchu kiz
(19.01.26)
benim hiçbir şikayetim yokken check-up yaptırdığımda "safra keseniz ful taş" dendi -ki her yıl check up yaptırırım- (sonradan düşününce aklıma geldi beynime zınkk diye bi acı geliyordu bazı zamanlar ama 1 saniye kadar olduğu için önemsemiyordum).

Ben de özel hastane olduğu için pek güvenmedim ve 2-3 yere tanıdıklara da raporumu gösterdim ve kesinlikle ameliyat dediler. Hatta bir tanesi MR'a bile soktu iyice emin olmak için: "Kesin ameliyat ol yoksa kanala girerse laporoskopi yerine açık ameliyat olursun, iyileşme sürecin daha da uzar" dedi.

İlk ameliyatımdı ve ilk narkozumdu doğal olarak. Bana damardan verdiler ve hafif bir yanmadan sonra uykuya geçtim. Ameliyat gayet iyi geçti. 1 gün hastanede tutuyorlar, gazın çıktıysa taburcu ediyorlar. Sonrasında 1 hafta duş almak yasak, ben medikal ıslak bezlerle vücudumu siliyordum. 1 haftanın sonunda dikişlerini alıyorlar. Bu sırada normal yaşamına devam ediyorsun ama 1 ay boyunca diyet yapıyorsun. Yani yağlı yemek, asitli içecekler, yumurta yasak. 1 ay sonra normal yeme düzenine devam ediyorsun.

Korkulacak bir şey yok yani. Bence olun. Zaten şu an işlevsiz bir organ sizin için. İlerde başınıza bela olmasın.

Geçmiş olsun.

edit: @mirket ömür boyunca diyet yapmak zorundasın demiş ama kısmen yanlış. benim doktorum yeme-içmede kısıtlayacağın bir şey yok dedi. ama edindiğim tecrübelere dayanarak şöyle diyebilirim. mesela 2 tane kruvasan yemeyin hele ki tuvaletten uzaktaysanız :) onun dışında sıkıntı yaşamıyorsunuz.
0
elektr10
(19.01.26)
herkese dönüşleri için çok teşekkür ederim. olmayı düşünüyordum ama şu an net olarak olmanın daha mantıklı olduğuna kendimi tekrar ikna ettim
0
🌸chanandler bong
(19.01.26)
Ameliyat çok kolay denildiği için annem de çok rahat ameliyat olmuştu fakat sonrası hiç de aşırı kolay değildi. sanki açık ameliyat olmuş gibi günlerce şiddetli sırt ağrısı çekti. en azından dikişler alınana kadar çok rahat şekilde hareket etmek, bir iş yapmak mümkün olmamıştı. Eşimde de aynısı olmuş. Bünyeden bünyeye ya da ameliyata göre de değişiklik gösteriyordur tabi ama ameliyat ameliyattır bence. Ertesi gün hayatına normal devam etmek gibi bir şey yoktu yani bizde. bir hafta kadar sürdü
0
dfn4
(19.01.26)
ben oldum rahat ettim sende çekinme ol. Nerede ne zaman kanalı tıkayacağını bilemezsin benim tıkadı ölümden döndüm yok böyle bir ağrı. hastaneye bağıra bağıra gittim beni ameliyata alın diye.
0
jamswety
(19.01.26)
Öncelikle geçmiş olsun.
Güncel bilgi veriyorum; geçen hafta müdür oldu bizim, kendisi ağrı eşiği çok yüksek biri, Böbrek taşı ve böbrek ağrıları, sancıları çekmişliği de var. Aniden rahatsızlanıp acile gidiyor, burada risk, taşın kanala düşme olasılığı bence.
40 dakika süren kapalı bir operasyon (ameliyat değil bence) ile ertesi gün işe gelecekti, gelme dedik.
Bir an önce aldırın derim.
Yeme içmeyle ilgili de hiçbir şey yasak değil demiş doktor.
0
pccopath
(19.01.26)
Şimdi size rotasyon günlerimden yani hafızamın baya derinlerden bilgi çıkarıyorum. Tek büyük taştansa, birden çok küçük taş daha tehlikeli olabiliyor çünkü bunların her bir ayrı ayrı safra kanalını tıkama riski taşıyor, küçük oldukları için kanala daha rahat hareket ediyorlar ve kolanjit riski artıyor.
Her doktor gibi muhakkak ameliyat olun demem ama ameliyatı ben önerirdim ama uzmanlığım itibariyle pek önerebilecek konumda değilim.
0
alice in potatoland
(19.01.26)
kendi kendime update yapayım: ptesi ameliyat oldum. 40dk falan sürmüş. 4 tane delik açıp işlemi kapalı olarak yapıyorlar. sonrasında hafif ağrım vardı odaya çıkarken ama o da ağrı kesici / serumlarla falan geçti. 1 gün hastanede kaldım. o sürede de bi ağrım vs olmadı. yürüme tuvalete çıkma vs okaylendikten sonra bişiy kalmıyo. aynı gün ayağa kalktım yürüdüm vs sorun olmadı. bugün hastaneden çıktım. ağrım vs yok şükür. yağlı şeyler yemediğim ve ağır kaldırmadığım sürece istediğini yiyebilirsin ve gezebilirsin dedi doktor. ilaç yazdı vs.

y30 kronik bi hastalığım vs yok. olmayı düşünen varsa çok zor bir süreç değil yani.
0
🌸chanandler bong
(28.01.26)
Geçmiş olsun.
Sürecin sıkıntısız geçmesine sevindim.
0
Mirket
(28.01.26)
(3)

Istanbul havalimani ucuz otopark (10 gün)

kuehles blondes
Merhaba! Sabiha Gökcen havalimani etrafinda ucuz otoparklar oluyor, minibüsle filan birakiyolar mesela. O tarz otoparklar Istanbul havalimani etrafinda da var mi? Varsa 10 günlügü ne kadardir, biliyor musunuz?
Merhaba! Sabiha Gökcen havalimani etrafinda ucuz otoparklar oluyor, minibüsle filan birakiyolar mesela.
O tarz otoparklar Istanbul havalimani etrafinda da var mi? Varsa 10 günlügü ne kadardir, biliyor musunuz?
0
kuehles blondes
(12.01.26)
istanbul h. l bu konuda sıkıntılı. merkezi yerlere uzaklığından dolayı.
çeşitli kredi kartlarının kampanyaları var araştırman lazım.ama yinede baya tutacaktır.
0
jamswety
(12.01.26)
google mapsde ihl yakınlarında "otopark" diye aratınca bir çok seçenek çıkıyor.
0
duyuruuser
(13.01.26)
bazen taksi/transfer otoparktan daha ucuza gelebiliyor. araştırın isterseniz. geçenlerde bir arkadaşım o şekilde gitmişti.
0
inheritance
(13.01.26)
(3)

Hamur yoğurma makinesi önerisi

fildirfildir
Çok güzel hamur yoğurabilen ama tek vasfı da bu olan bir makine istiyorum. Mutfak şefleri çok pahalı ve tam olarak neler yapılıyor çok bilmiyorum ama tam bir şefe ihtiyacım yok sanırım. Sadece hamuru döve döve yoğuracak, az un koysak bile yoğurdukça güzel kıvam aldıracak bir makineye ihtiyacım var.
Çok güzel hamur yoğurabilen ama tek vasfı da bu olan bir makine istiyorum. Mutfak şefleri çok pahalı ve tam olarak neler yapılıyor çok bilmiyorum ama tam bir şefe ihtiyacım yok sanırım. Sadece hamuru döve döve yoğuracak, az un koysak bile yoğurdukça güzel kıvam aldıracak bir makineye ihtiyacım var. Çırpıcım vesaire var (bosh) memnunum, o yüzden onlara da gerek yok. Teşekkürler.
0
fildirfildir
(12.01.26)
Ben bunu aldım çok memnunum, demir olduğu için katı hamurda makina zorlanmıyor, çiğ köfte falanda yapıyorum, analı kızlı hamuruda yoğuruyorum bulgurla.
www.beko.com.tr
0
eja
(12.01.26)
Sadece hamur yoğurmaya yarayan ev tipi makine bulmanız kolay değil diye düşünüyorum. Profesyonel kullanım için olanlar da az miktarda malzemeyle kullanılmaz, zaten aşırı büyük/ağır ve pahalı olur.

Stand mikser alıp hamur yoğurma ucuyla kullanacaksınız işte, yanında gelen düz ve balon çırpıcıları kullanmak zorunda değilsiniz. Ama belki köfte yoğurmak için kullanmak istersiniz hazır elinizin altındayken :)

Ben Fakir'in artık üretilmeyen şu modelini 4-5 yıldır kullanıyorum: www.amazon.com.tr
Omzum sorunlu olduğu için hamur neredeyse hiç yoğuramıyorum, bana fazla iş bırakmadan çok güzel yoğuruyor, sadece ara sıra kâsenin dibini spatulayla sıyırıp yukarı çekmek gerekebiliyor. Daha sonra makarna aparatı da olan bir model çıkardılar, onu da çok beğenmiştim.
0
kobuzchu kiz
(12.01.26)
1. KitchenAid Stand Mikser alamıyorsan eğer kesene uygun her hangi bir makinaya bak aralarında fark yok.
-1
jamswety
(12.01.26)
(12)

Herkesin maks 25 yasinda oldugu is yeri

Kittie
Bi is var. Boyle ayakta durmali vs.Geneli ogrenci zaten calisanlarin. Mezunu da maks 25 26dir. Klasik havalimaninda ayakta dikilmeli is.Ben de 40a dogru ilerliyorum. Bu ise girsem kendime ayakta durabilir miyim butun gun diye guvenemedim falan ama denesem mi diye arkadaslarima sordum.2 farkli arkada
Bi is var. Boyle ayakta durmali vs.
Geneli ogrenci zaten calisanlarin. Mezunu da maks 25 26dir. Klasik havalimaninda ayakta dikilmeli is.
Ben de 40a dogru ilerliyorum. Bu ise girsem kendime ayakta durabilir miyim butun gun diye guvenemedim falan ama denesem mi diye arkadaslarima sordum.
2 farkli arkadasima sordum. Ikisi de benim hic aklima gelmeyen bi sey soylediler.
Ciddi bi jenerasyon farkin olacak is arkadaslarinla. Amirin bile 30 yoktur dediler. Tam bir teyze olacaksin onlar icin nesil cok saygisiz can acitirlar falan dediler.
Bu gencler bana bu sekilde mobbing yapabilirler mi ya?
Herkes ne dusunuyorsa soylesin lutfen.
Tesekkurler
0
Kittie
(12.01.26)
yeni jenerasyon inanılmaz kötü. muhtemelen yaparlar.
0
oekuklu
(12.01.26)
spesifik bir sağlık sorununuz yoksa bence ayakta durmakla ilgili sorun yaşamazsınız. yani 40'lı yaşlarında pek çok sahada görev yapan, ayakta durmaktan da öte koşan koşturan çalışan insanlar var.

jenerasyon farkı olabilir ama bu iyi de olabilir. yani mesela onlar daha öğrenci ya da yeni mezunken siz bu işi daha bir disiplinli, olgunlukla ve gençlerin saygı duyduğu bir karakter olarak yaparsanız çok hızlı bir şekilde şef, yönetici falan olabilirsiniz. türkiye'de özellikle işte takımdaki en yaşı büyük - olgun kişinin terfi alması gibi, daha sorumluluk sahibi pozisyonlara konulması yaygın bir şey.
+2
gitdaddy
(12.01.26)
Hiçbir şey olmaz. Kabul et. Tersine keyifli.
-4
arbre
(12.01.26)
denemekten ne kaybedersin ki? ayakta çalışmaya alışık değilsen ilk bir hafta biraz pestilin çıkar.
0
lazpalle
(12.01.26)
tüm gün ayakta durmak zor bence. bana zor gelirdi, molalar ne kadar o önemli. iş zor.
0
jelly bear
(12.01.26)
lanet bir işte çalıştım 30 yaşındayken. arkadaşlarımın çoğu 16-20 yaş arasındaydı, akranım diyebileceğim sadece iki kıdemli kişiydi ki ben hem yaşlı hem de rütbe olarak en tırt elemandım. şu komik mafya oyunu reklamları var ya level 1 zavallı o hesap.

işle ilgili en son dert ettiğim durum buydu. aksine çocuklar bana toplu taşımadaki yaşlı muamelesi yaptılar, yardımcı oldular, kolladılar.

bu biraz da şans işi ama bunu dert etme derim biz hangi ortama girersek girelim yaşlı kalma riskimiz var artık. zaten çalışmaya gidiyorsun tanışma etkinliği değil neticede :) evet normalden bir tık sıkıcı olabilir, aranız ne kadar iyi olursa olsun o jenerasyon farkını hissedecek ve işte onlar kadar keyifli vakit geçiremeyeceksin (eğer öyle bi ihtimal varsa) ama çalışanların genç olmasından çekinme.
0
der meister
(12.01.26)
Hiç belli olmaz bu iş için bırakacağın başka bir işin yoksa eğer gitmemek aslında riskli olur, belli olmuyor z kuşağında iyi yetişmişlerde çıkıyor, kendi iş yerimde çok tatlılar açıkçası ik iyilerini bulmuş bize.
0
eja
(12.01.26)
Dene, yapamazsan çıkarsın. Bir iş yerimde yaşlar o civardaydı. Patron da benden 10 yaş küçüktü.
-1
Kahvedesu
(12.01.26)
bence denenebilir, bir ay sonra onların amiri olursun.
0
duyuruuser
(12.01.26)
havalimanında çalışıyorum, devamlı ayakta olmak ve çalışan profili duty free işi gibi geldi bana. tabii ki yorucu bir iş olur ama eğer biraz dayanırsanız olgunluğunuzla yükselmek için (en azından marka temsilcisi olmak için) öncelikli tercih olabilirsiniz gerçekten çünkü hakikaten o genç çalışan profili daha umursamaz oluyor, geçici iş gözüyle baktığından sahiplenici olmuyor. denemekten zarar gelmeyeceğine katılıyorum.
0
phoarbix
(12.01.26)
doğal amir olursun aralarında. kim takar yeni jenerayonu.
0
jamswety
(12.01.26)
patron ben olacaksam hic sikinti yok.
ayni seviyede olacak isek olmaz
0
cooperr
(12.01.26)
(14)

ev sahipleri neden böyle?

art cat chocolate
çok güzel konumda, uygun yani ödeyebileceğim bir kirada bir ev buldum. hatta dolandırıcı falan sandım o derece konuma ve evin yeniliğine göre uygundu.emlakçıyı aradım. dedi ki ev sahibi kesinlikle bekara vermiyor. tüm apartman onunmuş. kendi de o apartmanda oturuyormuş ve tüm kiracıları da evliymiş.
çok güzel konumda, uygun yani ödeyebileceğim bir kirada bir ev buldum. hatta dolandırıcı falan sandım o derece konuma ve evin yeniliğine göre uygundu.

emlakçıyı aradım. dedi ki ev sahibi kesinlikle bekara vermiyor. tüm apartman onunmuş. kendi de o apartmanda oturuyormuş ve tüm kiracıları da evliymiş. dedim o eve aile sığmaz ki???!!! devlet memuru kefil göstereyim, 10 yıldır aynı evdeyim hiç kira aksatmadım ev sahibimle konuşsun dedim vs ama... emlakçı, ben de laf geçiremiyorum işte ikna olmuyor dedi.

alsın evini başına çalsın.

böyle durumlarda yapılabilecek bir şey yok mu? bu ev sahipleri böyle kiracı seçiyorken biz bekarlar ne yapalım? başka bir arkadaşım da aynı sebepten bulduğu evlere çıkamadı.

baktığımız konum da kadıköy yani... ümraniye'den bina alsaymış.
-2
art cat chocolate
(09.01.26)
O zihniyeti aşmak zor. Kirayı kendi başınıza resen arttırmak bir çözüm olabilir yoksa evlenmeniz gerek .
1.09 - 1.24 arası :
m.youtube.com
0
diyecevaplandı
(09.01.26)
@diyecevaplandı zaten daha fazla verebilecek olsam o eve çıkmam :((
0
🌸art cat chocolate
(09.01.26)
konunun cevabı belki değil ama bir örnek vermek istiyorum.

oturduğum evin alt katı çok büyük bir dükkan. vitrini bekli de bölgenin en iyi görüşe sahip. deposu vs herkesi cezbedebilecek türden. ama önceki kiracısı maalesef hakkını veremiyordu ve iş yapamıyordu. hal böyle olunca dükkan sahibiyle de anlaşamadı ve çıkmak zorunda kaldı.

böyle bir dükkanın bölgedeki en iyi fiyattan yeni kiracısına verileceğini düşünebilirsiniz ama dükkan sahibi bunun yerine ederinden çok uygun bir fiyata bölgenin en güvenilir esnaflarından birisine vermeyi tercih etti. eminim ki kafasındaki düşünce şu yönde, x kişiye 100 binden vereceğim ama kirayı öder mi, şöyle zorluk çıkarır mı, diğer kiracılara laf atar mı, anlaşamaz mı derdiyle uğraşacağına bildiğin kişiye 50 bine ver, her ay veya yıllık neyse paran gelsin, kimseyle uğraşma herkes iyi geçinsin sen de rahat et.

bu arada bizim ev sahibinin de hatrı sayılır miktarda mülkü var. çeyreği bende olsa çok farklı bir hayat yaşardım muhtemelen.
+1
bravoteam
(09.01.26)
Kiraci secmede sarti olabilir. Fiyati uygun da tutmus. Sorun nerede?
+3
osssy
(09.01.26)
hayat işte ben de kendi şansımı anlatayım
ev sahibim tüm binanın sahibi. Evi tutarken konuşurken 2 şartım var dedi; evli olmaması ve hayvan sever olması. :D
apartman da böyle giriş katında ünlü bir lgbt cafesi var tüm apartman bekar ve köpekli kedili.
+2
croswell
(09.01.26)
Bende karşıt görüş sunayım; bizim duvar bitisigimiz bekar adam, gecenin 3 ünde hayvan gibi 4-5 kişi gülüp eğleniyorlar. Lavuk gece yaşıyor, apartmanın çoğu yaşlı veya gündüz işe gidip gece uyuyan insanlar.

Adam apartmanın düzenini bozulma riskini en aza indirmek istiyor olabilir. Siz sakin bir yapıda olabilirsiniz ancak ev sahibi bunu bilemez.
+7
mirty
(09.01.26)
Bekar adam eve karı kız atar partiler yapar gürültü yapıp huzursuzluk çıkarır kafası bu.
+1
limonlu eksi
(09.01.26)
ya evet bekar evi batırma konusunda daha potansiyelli ev sahiplerini de anlıyorum. Arkadaşım aynı apartmanda bir üst kattaki eve çıktı ki inşaat bittiğinden beri oturuyor. 0 daireydi. Kendi oturduğu eve çok temiz baktı. Bir üst katta ise diyetisyen bir kız yaşıyordu. Evden 1 ayda sigara kokusu çıkmadı duvarlar sapsarı, beyaz kapılar bile sararmıştı. Sürekli partileyen bir tipmiş. Bu kirlenen evin sahipleri de yurt dışında yaşayan yaşlı çok tatlı bir çift. Bir de böyle durumlar var tabii
0
croswell
(09.01.26)
uğraşırım derseniz bu konuda daha önce ceza almış ev sahipleri var.

(bkz: bekara ev vermeyen ev sahibine ve emlakçıya ceza)
www.hurriyet.com.tr
+1
inheritance
(09.01.26)
herkes kendince haklı çıkar.
adamınsa ve komple aile apartmanı ise sosyal bekar düzeni bozabilir diye düşünmüş.
altıntepe taraflarına gel gayet güzel evler var bekar arkadaşlar mis gibi yaşıyor.
0
jamswety
(09.01.26)
ev sahibi o kafadaysa o eve çıksan bile rahat rahat oturamazdın emin ol. başka kurtulmuş oluyorsun böylelerinden.
+3
jelly bear
(09.01.26)
açıkçası ben ev sahibinin kiracı seçmesine karşı değilim :) durun vurmayın dfgdfjghj

yani şöyler herkesin kendine göre bir yaşam tarzı var ve buna uygun insanlara ev kiralamak istemeleri normal bence. diğer türlü evi kiralayıp sonra da o kişinin yaşam tarzından şikayetlenmek bundan rahatsız olmak ve bu rahatsızlığı o kişiye de yansıtmaktansa böyle baştan kabul etmemek daha iyi gibi geliyor.

muhtemeln bu ilanı veren kişi daha önce bekara vermiştir bir takım sıkıntılar yaşamıştır ondan sonra artık vermemeye karar vermiştir. bence herkes kiracısını seçmekte titiz davransın çünkü yasalar 10+ yıldan önce kiracıyı çıkaramayacağını düzenliyor. 10 küsür yıl muhatap olacağın kişiyi de seçmek istemek hak bence.
+2
Sadece soruyorum
(09.01.26)
kiracı seçme hakları tabii ki olamaz. o zaman marketler ve mağazalar da müşteri seçsin. olur mu öyle şey? o zaman ben de bir bina alayım ve vejetaryen veya vegan olmayan ya da kedisi olmayan kimseyi kiracı yapmayayım. hatta sigara içenlere ev vermeyeyim var ya ağlayan, söven ne kadar çok olur bak o zaman. hem siz taksiciler müşteri seçiyor diye kızıyorsunuzdur mesela.

cemaat evi midir nedir, nasıl saçma bir kafaysa...

ben kadınım. bu evde onuncu yılımdayım. içkim sigaram vs. hiçbir şeyim yok. eve zarar vermedim. gürültü yapmadım. evi kerhaneye de çevirmedim. bir gün bile kiramı geciktirmedim. evde yüksek sesle müzik bile dinlemem. diğer ev arayan arkadaşım da kadın ve o da benim gibi. sessiz sakin insanlarız. ayılar yüzünden neden olan bize oluyor?
0
🌸art cat chocolate
(09.01.26)
Ev sahibinin kiracı seçme hakkı elbette var. Manav değil ki bu patatesi verdim, yolladım gibi bir alışveriş olmayacak. Her şey yolunda giderse yıllarca bu insana ait bir evin kullanımını verecek size.

Bununla birlikte, aynı rezil durumu bikaç sene önce ben de yaşadım. Kadıköyde tek başıma yaşamak için ev ararken bulduğum, kafama yatan aşağı yukarı 10 tane evi bekar olduğum için vermediler. İnsanı gerçekten çıldırtan bir durum. Sanki bekar adamlar akşam eve gelip duvarları kemiriyormuş gibi bir muamele. Bir tanesi şey demişti hatta "ilgilenen çok tatlı çiftler var" ??? Yani amk?
Sanki çiftler kirayı parayla öderken, bekarlar öpücük veriyormuş gibi salak saçma bir durum. Maalesef bunlar var.
Sonra yanlışlıkla ev buldum 4 sene kadar yaşadım. 2 ay önce kadıköyde başka bir yere taşındım, yine tek başıma ve bu seferki ev sahibi zerre umursamadı mesela. Herhangi bir şey sormadı bile konuyla alakalı. Marji bir tip. Sevdim.


edit: bu arada bu meselenin etrafından dönmek için arkadaşlarımın uygulayıp sonuç aldığı bir taktik var. Eş dost bir arkadaşınızı yanınızda götürün eve bakmaya giderken, nişanlım diye tanıştırın. Olur da 1-2 sene sonra yanlışlıkla "baba sen naptın evlenmedin mi hala ya" diye sorarlarsa da "abi yürümedi be" dersiniz. Bitti gitti. Net çalışıyor bu arada bu taktik şakasız.
0
cay koy geliyorum
(09.01.26)
(7)

su faturamın artık çıldırması

eja
daha öncede duyuru açmıştım, klozetlerden şüphelendim değiştirdim su akıtmıyor artık ama 2 kişilik ev 19 m3 su tüketmişiz 1300 tl fatura geldi, aile evinde 6 m3 300 tl gelmiş.çamaşır bulaşık makinası 2 günde 1 falan çalışıyor diyelim ortalama, duşada ortalama 2 günde 1 desek su sayacı eylülde yenile
daha öncede duyuru açmıştım, klozetlerden şüphelendim değiştirdim su akıtmıyor artık ama 2 kişilik ev 19 m3 su tüketmişiz 1300 tl fatura geldi, aile evinde 6 m3 300 tl gelmiş.çamaşır bulaşık makinası 2 günde 1 falan çalışıyor diyelim ortalama, duşada ortalama 2 günde 1 desek su sayacı eylülde yenilendi sayaçta olamaz. ne olabilir başka neyi kontrol etmek lazım veya iskiye gel sayacı kontrol et mi demeliyim? size ne kadar geldi?

ev tipi faturam
0
eja
(09.01.26)
ondan mı bilemedim ama acaba eviniz tapuda ofis/işyeri vb. görünüyor olabilir mi?
0
matilda
(09.01.26)
evde olmadığınız bir gün öncesi sayacı not edin ertesi gün kontrol edin. ya da gün içinde ara ara kontrol edin. makine vs. açılmadığı halde anormal bir hareket var mı diye.
+3
lazpalle
(09.01.26)
Bana da 7m3 için 300 küsur bir şey geldi yaz aylarında. 19m3 bir sonraki kademeye geçtiği için daha fazla ödüyorsunuz muhtemelen. Ben su kaçağını anlamak için evde musluk açık değilken, makine çalışmazken sayaca bakıyorum.
0
gnosis
(09.01.26)
@ lazpalle +1
Bunu mutlaka ve öncelikle yapın.
0
Mirket
(09.01.26)
Evde tüketim yokken sayacı kontrol edin, endeksi not edip bir süre takip edin. Gerçi sayaç değişmiş diyorsunuz ama yine de bakın bence. Onun dışında tutardan bağımsız olarak (birim fiyat her şehirde farklı çünkü, bir de kademeler var) tüketim miktarına bakmak lazım. Referans olması açısından yazayım; 2 kişi benzer senaryoda ayda 5-6 m3 su kullanıyoruz.
0
orient blue
(09.01.26)
iskan yoksa şantiye suyu geliyordur ve yüksek faturalandırılır.
elektirik de aynı şekil.
0
jamswety
(09.01.26)
2. Kademe ya da şantiye filan alakasız cevaplar gelmiş. Sorun tutarın fazla gelmesi değil 19 m3 kullanılmış olması. İki kişiyiz diyorsunuz. Kaçak var gibi. Evde su arıtma cihazı var mı? Varsa bunlar arızalanıp sonsuz döngüye girebiliyor. Karşı dairenin size yazıyor olabilir cevabı da düşündürdü, Tr'de olamaz böyle bir şey diyemeyiz. Sizin su nereye gidiyor onu bulmanız gerekli. Kesin bir kaçak/arıza/başka yere giden su var.
0
adivar
(10.01.26)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.