Giriş
(2)

Huawei Mate 10 Lite vs. Asus Zenfone Max Pro

habes papaz
Arkadaşlar bu tür sorulardan kendim de tiksiniyorum yalnız 1,5 senedir akıllı telefonsuz idare eden bir kişi olarak değerli fikirleriniz ve tecrübelerinizi duymaya ihtiyacım var. Akıllı telefondan beklentim:- Estetik bir görünüme sahip olması- En önemli şeylerden biri hoparlör sesinin kısık çıkmamas
Arkadaşlar bu tür sorulardan kendim de tiksiniyorum yalnız 1,5 senedir akıllı telefonsuz idare eden bir kişi olarak değerli fikirleriniz ve tecrübelerinizi duymaya ihtiyacım var. Akıllı telefondan beklentim:

- Estetik bir görünüme sahip olması
- En önemli şeylerden biri hoparlör sesinin kısık çıkmaması
- Donanım olarak dayanıklı bir telefon olması
- Ergonomik olması
- Uzun ömürlü olması (Şarjı kastetmiyorum, çok kullanmıyorum zaten. Daha önceki 2 akıllı telefonumun bedelini tüketici hakem heyetlerinde sürünerek aldım. Bu süreci tekrar yaşamak istemiyorum)

Hiç beklentim olmayan şeyler:

- Kamera beklentim hiç yok, halihazırda fotoğraf makinem var zaten.
- Oyun pek sevmiyorum. (Oynasam bile grafikleri daha basit oyunlar tercih ediyorum.)

Edit: Huawei Mate 10 Lite aldım. Asus'un ses yüksekliğini görmek için açtığım hangi YouTube videosunu açsam Hindistan vatandaşları karşıma çıktı, soğudum :)
0
habes papaz
(18.12.18)
android telefon konusuna biraz uzağım ama 1800-2000 bandında telefon alacağım. kime sorsam huawei mate 10 lite öneriyor. yakın bir arkadaşımda da var o da çok memnun. gayet alınabilir, kibar bir cihaza benziyor. kardeşimde de zenfone max var hızından ve performansından memnun. durmadan oyun oynamasına ve dizi/film izlemesine rağmen rahatlıkla 1 günü idare ediyormuş. çok kullanmıyorsan en az 2 gün şarj sıkıntın olmaz. ikisi de iyi görünüyor yani ama benim tercihim mate 10 lite olurdu.
0
lionel andres
(18.12.18)
mate 10 lite değil de p20'lite daha mantıklı gibi.
0
ayin yazari
(18.12.18)
(2)

sozcu.com.tr adresinde olan slider ya da benzeri

kvlknctk
Yapmış olduğum bir haber sitesi için responsive uyumlu bir slider arıyorum. owl carousel vb. ürünleri kullandım fakat ya apileri yetersiz geldi ya da responsive cssler problemliydi. Navigasyonu sayılar şeklinde olsun istiyorum. Kendi yaptığım scripte giydireceğim. İstediğim slider ekte gönderildi. İ
Yapmış olduğum bir haber sitesi için responsive uyumlu bir slider arıyorum. owl carousel vb. ürünleri kullandım fakat ya apileri yetersiz geldi ya da responsive cssler problemliydi.

Navigasyonu sayılar şeklinde olsun istiyorum. Kendi yaptığım scripte giydireceğim. İstediğim slider ekte gönderildi.

İlginiz için teşekkürler.
0
kvlknctk
(17.12.18)
ek boş krdşm.
0
Tears of Devil
(18.12.18)
🌸kvlknctk
(19.12.18)
(1)

Samsung A7 için orijinal batarya nereden alınır?

ninjatuner
Samsung resmi sitesinde ne yazık ki yok. Şu orijinal midir mesela nasıl anlarız? https://www.samsung.biz.tr/urun/4508-samsung-galaxy-a7-2017-orjinal-batarya.html
Samsung resmi sitesinde ne yazık ki yok. Şu orijinal midir mesela nasıl anlarız? www.samsung.biz.tr
0
ninjatuner
(17.12.18)
deji diyenler gelmeden ben diyeyim. Orjinalinden daha iyi.
0
Techsavvy
(17.12.18)
(5)

elektron çift yarık deneyi

kabloescobar
Merhabalar,Çift yarık deneyinde elektronlar gözlemci varsa parçacık yoksa dalga olarak davranıyorlardı. Peki, bir kez gözlenen ve parçacık olarak davranan elektron, gözlemsiz olarak tekrar fırlatılırsa nasıl davranacaktır?Daha önce bir kez gözlendiği için parçacık olarak mı yoksa gözlemci olmadığı i
Merhabalar,

Çift yarık deneyinde elektronlar gözlemci varsa parçacık yoksa dalga olarak davranıyorlardı.

Peki, bir kez gözlenen ve parçacık olarak davranan elektron, gözlemsiz olarak tekrar fırlatılırsa nasıl davranacaktır?

Daha önce bir kez gözlendiği için parçacık olarak mı yoksa gözlemci olmadığı için dalga olarak mı?
0
kabloescobar
(17.12.18)
çift yarın deneyinde gözlemci varsa parçacık gibi davranıyordan ziyade parçacık özelliğini sergiliyor, dalga özelliğini de girişim yaptığından mütevellit anlıyoruz. yani gözlemci olarak da baksan dalga özelliğini görürsün.
0
giovanne
(17.12.18)
bunun anlatıldığı bir video vardı
www.youtube.com

sonunda devamı çekildi mi bilmiyorum.
0
basond
(17.12.18)
Elektronun gözlenip gözlenmediğini anlayarak buna göre davrandığı bilgisi tamamen yanlış. Böyle bir durum sözkonusuydu değil.
0
babilbaligi
(18.12.18)
babilbaligi +1

elektronlar arasında şöyle bir sohbet geçmiyor:
"şşş gençler durun durun! hemen parçacık gibi davranın çünkü bizi izliyorlar!"

bu deneyin ilginçliği şuradan geliyor: eğer elektronlar parçacık olsaydı, yarıklardan geçip, ekran üzerinde yarıkların bir izdüşümünü oluşturacaklardı, yani iki adet dikey çizgi halinde ekran üzerine düşeceklerdi. ancak ekranda bu gözlemlenmiyor, ekranda gözlenen sanki elekronların dagalar halinde yayıldığı bu yüzden iki yarıktan geçtikten sonra ekranda girişim deseni oluşturduğu idi. buraya kadar aslında sorun yok, "madem girişim deseni oluşturuyor, o zaman dalgadır" denilebilir. ama kafa karıştırıcı detay şurada, her bir yarığa bir detektör konulduğunda ve elektronlar teker teker yayınlandığında, her yarıktan bir elektron geçtiği gözlemlenirken, ekranda zamanla girişim deseni oluşuyor. yani ekranda gözlem yapıp elektronları dolaylı olarak ölçtüğünüzde dalga gibi davranırken, yarıklara detektör koyup nerede olduklarına baktığınızda sanki parçacıkmış gibi yarıklardan birer birer geçtiklerini gözlemliyouz. yani aynı anda hem parçacık hem de dalga gibi davranıyorlar. aslında, aynı deneyde, parçacık gibi davrandığı bir diğer yer ise ekrana düştüğünde fosfor ekranı uyarması. ekrana düzen elektronlar, ekrandaki fosfor atomlarının elektronlarına enerji aktararak bir üst enerji düzeyine uyarılmasını sağlar. uyarılmış atom tekrar taban durumu enerji seviyesine gelirken bir belirli bir "dalga boyunda" foton yayınlar, biz de bunu ekran üzerinde desen olarak görürüz.

buna parçacık-dalga dualitesi denir. pratikte (her ne kadar yanlış bir anlatım olsa da), her parçacığa, enerjisine bağlı olarak belirli bir dalga boyunda bir dalga eşlik eder, buna da parçacığın "de Broglie dalga boyu" denir.
0
typhoon r
(18.12.18)
Değerli bilgileriniz için teşekkürler.
0
🌸kabloescobar
(18.12.18)
(4)

Microsoft Excel Discount Price hesaplama

kafamdanokta1
Arkadaşlar selam,Şimdi benim dünden beri başımı ağrıtan, aslında çok da basit olan bir problemim var. Bir excel worksheetinde sadece karayoluyla gönderimi yapılmış ürünlerin fiyatı için ayrı bir kolona %20 indirimli fiyat hesaplaması yapmam gerekiyor fakat bir sonuca ulaşamadım. Şimdi ekteki workshe
Arkadaşlar selam,

Şimdi benim dünden beri başımı ağrıtan, aslında çok da basit olan bir problemim var. Bir excel worksheetinde sadece karayoluyla gönderimi yapılmış ürünlerin fiyatı için ayrı bir kolona %20 indirimli fiyat hesaplaması yapmam gerekiyor fakat bir sonuca ulaşamadım. Şimdi ekteki worksheet'te sadece "TRUCKLOAD" ile yapılmış gönderimlerin "discounted price" kolonuna %20 indirimli fiyatlarının hesaplanması gerekiyor. Buna uygun bir fonksiyon yazamadım. İçimizde excel kullanımı iyi olan birileri varsa yardımcı olabilirse çok tatlı olur. Teşekkürler.
0
kafamdanokta1
(17.12.18)
Örnek dosya için ;

www.mediafire.com

bu arada ekşi duyuruyu ilk defa kullanıyorum, worksheetin görüntüsünü eklemiştim lakin gözükmüyor. "Mailing Price" adlı worksheette yapılacak söz konusu işlem.

ekran görüntüsü için ;

filestore.community.support.microsoft.com
0
🌸kafamdanokta1
(17.12.18)
P1 sütununa şu formülü koyun:

=EĞER(M2="TRUCKLOAD"; O2*0,80; "")

ingilizce kullanıyorsanız şunu:

=IF(M2="TRUCKLOAD"; O2*0,80; "")

yalnız "O" sütunundaki değerlere "20 TL" şeklinde yazmışsınız, o TL'leri silmeniz gerekiyor. sayı değil de metin olarak görüyor o sütunu, formül çalışmaz o şekilde.
0
veritaslibertas
(17.12.18)
Hocam tamamdır sorun çözüldü :) yardım için teşekkürler :)
0
🌸kafamdanokta1
(17.12.18)
bu arada illa tl görmek istiyorsanız format cells'den currency seçin oradan da tl seçin.
0
argent dawn
(17.12.18)
(6)

MySQL'i şişirdim?

tchuck
yanlışlıkla sonsuz loop yaptım.2 tane tabloma 8 milyon tane row eklendi.yanlışlıkla eklenen rowları "delete from" metoduyla sildim. ancak anladığım kadarıyla arkada bunun etkisi sürüypr, çünkü hala bu tablolara yaptığım query'ler hayvan gibi kasıyor./var/lib/mysql/dbadi klasörünün içinde tablo.MYD i
yanlışlıkla sonsuz loop yaptım.

2 tane tabloma 8 milyon tane row eklendi.

yanlışlıkla eklenen rowları "delete from" metoduyla sildim. ancak anladığım kadarıyla arkada bunun etkisi sürüypr, çünkü hala bu tablolara yaptığım query'ler hayvan gibi kasıyor.

/var/lib/mysql/dbadi klasörünün içinde tablo.MYD isimli dosya var. 3.5gb gözüküyor. sanırım kastırmasının sebebi bu. ama bu dosyayı kaldırırsam mysql çalışmayı durduruyor. nasıl temizleyecem yav ben bu işi?
0
tchuck
(17.12.18)
shrink yap olmazsa bi?
0
datnet
(17.12.18)
Önce çalışan process'leri (mysql içinden) kill et. Sonra da truncate table yap.
0
talasas
(17.12.18)
abi tabloyu truncate edemem, fazla data bastım ama kullanışlı bir sürü kaydım da var aynı zamanda. yani tablodaki 8 milyon kaydı sildim, 80bin kayıt duruyor.
0
🌸tchuck
(17.12.18)
Ozaman optimize etmeyei deneyebilirsin.

OPTIMIZE TABLE tabloAdi;

Bundan sonra bide mysql'i düzgün yoldan durdurup geri başlatırsan sorun kalmaz heralde.
0
talasas
(17.12.18)
Bu arada datanın kendisi MYD dosyasında duruyor zaten, onu sileyim deme.

Optimize'da olmazsa eğer table engine'i InnoDB'ye çevir. Zaten MyIsam'dan özel bir ihtiyacın yoksa eğer MyIsam yerine InnoDB ile devam etmen daha iyi olur.
0
talasas
(17.12.18)
Eğer tablo InnoDB olarak yaratılmışsa manuel olarak shrink vs olmuyor MyIsam olması gerekiyor sen db'yi ihtiyacın olacak şekilde temizlediysen eğer diskinde yeterince yer varsa Mysql servisini durdurup yeniden çalıştır InnoDb gerekeni yapacak ve tablolarını yeniden düzenleyecektir.
0
solo
(17.12.18)
(4)

Kablonet Kablotv kullananlar

cursor
Merhabalar,Sorunun özü: mevcut tarifeler, akk nın kalkmasının ardından yılbaşı sonrası nasıl olacak.Yeni taşındığım ev için Kablonet internet başvurusunda bulunacağım. Bu hafta içerisinde halletmek istiyorum, ancak bu akk'nın kalkması meselesi kafamı karıştırıyor. Yeni dönemde şuan akk'lı olan paket
Merhabalar,

Sorunun özü: mevcut tarifeler, akk nın kalkmasının ardından yılbaşı sonrası nasıl olacak.

Yeni taşındığım ev için Kablonet internet başvurusunda bulunacağım. Bu hafta içerisinde halletmek istiyorum, ancak bu akk'nın kalkması meselesi kafamı karıştırıyor.

Yeni dönemde şuan akk'lı olan paketler kotalıya dönüşecek gibi laflar vardı. Bu durum şimdi tam olarak ne oldu? Bir bilgi liste var mı?



AKN veya kota ile uğraşmak istemiyorum. Mevcut durumda ne yazık ki kablonet dışında bağlatabileceğim bir hat da bulunmuyor.

Acaba;
Bu 100 güldüren tarifeyi aynı ücret ile 16Mbps sınırsız hat ile alabiliyorum.
www.turksatkablo.com.tr

Ama eğer AKN kalkacak ise;
Bu hepsi bir arada tarifelerinden, akn'li herhangi bir paket ile de alabilirim.
www.turksatkablo.com.tr
0
cursor
(17.12.18)
müşteri hizmetleri dahil bilen yok. bu yüzden akn’liye taahhüt verdim ben, olmazsa bozacağım.
0
passion rules the game
(17.12.18)
Cevap veremiyorlar. Benim taahhüt bitti. Merakla bekliyorum ne diyeceklerini. Hatta biteli birkaç ay bile oldu.
0
sutlu nescafe
(17.12.18)
Akn'li tarifelere taahhüt vermenin mantıklı olduğunu düşünüyorum. 24mbit/50gb akn 44 tl'den 2020'nin sonuna kadar taahhüt verdim.
Türktelekom'a bakınca bu fiyatlar hayal olacak gibi duruyor. En azından taahhüt suresince kafa rahat olur.
0
han20
(17.12.18)
Geçtiğimiz hafta bilgi almak için müşteri hizmetlerini aradım sözleşmemiz Şubat 2019 da bitecekmiş 31 Aralık 2018 e kadar başvuru yaparsak 24 mbps 150 gb akn kablo tv hizmeti ile 65 liradan devam edebileceğimi söylediler.Akn ile ilgili bilgileri yok henüz resmi gazetede yayınlanmadı bizimde bilgimiz yok dediler çok ilginç Türk Telekom da kalktı diye reklam yapıyor anlayamadım doğrusu
0
tolgame
(19.12.18)
(9)

bulaşık makinesi montajı - hortum sorunu

superb
yeni bulaşık makinesi aldımkuruluma geldiler ancak hem su hem de tahliye borularının girişleri uzak olduğu için ek hortum gerektigörevli arkadaş 100 tl dedi bu iki hortumun ücretimaddi olarak baya sıkışık bir dönemdeyimdedim dışarda kaç lira bunlar, 40 lira etmez dedişu ikisi olur mu sizce?diğerleri
yeni bulaşık makinesi aldım
kuruluma geldiler ancak hem su hem de tahliye borularının girişleri uzak olduğu için ek hortum gerekti
görevli arkadaş 100 tl dedi bu iki hortumun ücreti
maddi olarak baya sıkışık bir dönemdeyim
dedim dışarda kaç lira bunlar, 40 lira etmez dedi

şu ikisi olur mu sizce?
diğerlerine eklenebilir mi bilmiyorum açıkçası

urun.n11.com
urun.n11.com

önerdikleri set bu: www.bosch-home.com.tr
0
superb
(17.12.18)
ucuz olanı seç gitsin. beni de korkutmuşlardı zamanında, yemedim. gittim koçtaş'tan aldım.

"bak sonra karışmam" falan demisti adam. sanki uzay gemisi hortumu.. en kotu yenisini alirim.
0
tabudeviren
(17.12.18)
Sanki boş marka olunca kuş konduracak. Plastik hortum işte.
0
kumulatifvergimatrahi
(17.12.18)
Hemen bir tane milyoncu bul kendine, onlarda her çeşiti her boyu var.

Yanlız pis su gider hortumunun ek yapımına dikkat et, su kaçırabilir.
0
John Bloor
(17.12.18)
nalbur hirdavatcilar veya koctas tarzi yerlerden alabilirsiniz, takmasi da kullanmasi da kolay. plastik boru zaten hic cekinmeyin
0
azeroth
(17.12.18)
Nalburdan git al. Söylersin kaç metre olduğunu hemen verirler. Taş çatlasa ikisi 20 tl tutar
0
Restclean
(17.12.18)
ikisini 20 tl'ye aldım
bakalım takabilecek miyim
0
🌸superb
(21.12.18)
bunları aldın iyi hoş ama bunları birbirine nasıl bağlayacaksın? adamların sana önerdiği linkte var bak ek için ara konektör aparat.
0
teknikekip
(21.12.18)
Temiz su kolay, pis suyun eki zor önceden de yazdım.

Eğer yeni aldığın pis su hortumu tek parça mesafeye yetiyorsa makinaya direkt takabilirsin, kendinden yaylı bir kelepçesi vardır makine üstünde. Onu gevşetip söküp takacaksın.
0
John Bloor
(21.12.18)
ikisini de yeterince uzun alıp birbirine bağlamadan taktım
sorunsuz çalışıyor
0
🌸superb
(24.12.18)
(8)

laptop fan sesi

baldan kaymak
azaltmak için napılabilir? öneri lütfen
azaltmak için napılabilir? öneri lütfen
0
baldan kaymak
(17.12.18)
task manager dan cpu ya abanan program kaldırılarak.
0
bryan fury
(17.12.18)
İçini açarak tozları temizlersen azalacaktır.
0
hakuna matata35
(17.12.18)
eğer uygulama çalırken felan ise pc mod'unu ayarlayarak. güç seçenekleri felan. +sı -si sana kalmış...

tırtış sesi felan ise daha farklı şeyler denemen lazım.
0
qobel
(17.12.18)
bryan fury'nin dediği gibi, eğer arka planda çalışan bir program varsa belki o fazla yük bindiriyordur falan anca öyle azalır başka hiçbir yolu yok dışarıdan müdahale ile
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(17.12.18)
render alırken kucağımda bilgisayar balkona çıktığımı bilirim.

95 derece benim için gayet normal bir sıcaklık bu arada.

hatta bazen bilgisayar drone misali havalanacakmış gibi oluyor o zamanlar da üstüne ağırlık koymuşluğum vardır.

demek istediğim bilgisayarın içinde bulunduğu ortam sıcaklığı çok önemli.
0
killerbee
(17.12.18)
Fan temizliği ve termal macun mutlaka yapılmalı. En son ne zaman temizlediniz fanı mesela? Ya da hiç temizlediniz mi?
0
John Bloor
(17.12.18)
FAN sesini azaltmak için kesinlikle ilk 2 seçenek;
1. FAN'i herhangi bir hava kompresörü v.b. cihaz ile güzelce temizlemek.
2. FAN ile CPU arasında termal macunu yenilemek.
0
angaraydin
(17.12.18)
fanı temizleyebilir ve termal macunları yenileyebilirsiniz. fakat elektrik supurgesi ile falan tozlari cekerseniz fanin donmesine izin vermeden yapmalisiniz. supurgenin hava sirkilasyonu ile pervane ters donebilir bu da cihaza zarar verir.

ayrica fani komple de degistirebilirsiniz. ilk defa yapacaksaniz soz konusu bilgisayarin tamir videolari youtube da buyuk ihtimalle vardir.
0
tuy kalem
(17.12.18)
(2)

Basit bir kredi karti odemesi sorusu (eft)

la traviata
Ben maaş kartımdan diyelim ki eft ile kredi kartıma para yatıracağım, asgari ödemesini.fakat bu esas kredi kartı borcu dışında, 200 tl de sanal kart harcaması gözüküyor diyelim. ki iki ayrı mail olarak geldi borç, kredi karti maili ve sanal kart maili.ben eft yaptigimda sadece kredi kartinin asgaris
Ben maaş kartımdan diyelim ki eft ile kredi kartıma para yatıracağım, asgari ödemesini.

fakat bu esas kredi kartı borcu dışında, 200 tl de sanal kart harcaması gözüküyor diyelim. ki iki ayrı mail olarak geldi borç, kredi karti maili ve sanal kart maili.


ben eft yaptigimda sadece kredi kartinin asgarisini odesem olur mu, yoksa sanal karti da mi kapatmam lazim, asgariden sayiyor mu onu da?
0
la traviata
(16.12.18)
yanlış biliyorsam birisi düzeltsin ama en azından bende öyle.

sanal kart gerçekten sanal kart, ayrı ekstresi, asgarisi filan yok doğrudan ana karta işleniyor borç.

ana kartın ekstresini incelediniz mi sanal kart ile yaptığınız harcamalar da o borca dahildir yüksek ihtimalle.
0
ocanal
(16.12.18)
@ocanal

bankayi aradim emin olmak icin.

oyle degilmis, onu ayri odemek zorundaymisiz.
0
🌸la traviata
(30.01.19)
(7)

huawei mate 20 lite

omonia
merhaba arkadaşlar,2500 aralığında en iyi telefonun huawei mate 20 olduğuna karar verdik. https://www.hepsiburada.com/huawei-mate-20-lite-64-gb-huawei-turkiye-garantili-pm-HB00000E4LFAburda da piyasadan biraz ucuz satıyor ve sanırım yarın sipariş veriyoruz. ilk kez webden tel alıyorum tavsiyeleriniz
merhaba arkadaşlar,

2500 aralığında en iyi telefonun huawei mate 20 olduğuna karar verdik.
www.hepsiburada.com

burda da piyasadan biraz ucuz satıyor ve sanırım yarın sipariş veriyoruz. ilk kez webden tel alıyorum tavsiyeleriniz var mıdır?
Telefonu kullanan varsa görüşleri de süper olur :)
Teşekkürler
0
omonia
(16.12.18)
daha 5 dakika once annemler almis. samsung a7'dir, p10'dur, p20 lite'tir hepsine baktim. bu aralikta alinabilecek en iysi bence de bu. (buyuk ekran vs.)

onlar gittigidiyor'dan ithalatci garantili almislar. (zaten kirilsa cami kirilir, onda da garanti bir ise yaramiyor diye)
0
brkylmz
(16.12.18)
kız arkadaşım kullanıyor, gayet memnun.
büyük ekran, instagram vs, dualingo vs gibi bi kaç uygulama daha var gayet uygun.
oyun oynamıyor, hızlı şarj oluyor
bu fiyat klasmanında yeterli bence
0
tamamhosdiyonda
(16.12.18)
xiaomi pocophone daha güzel
0
prasinos
(16.12.18)
neden hepsiburada'dan alıyorsunuz ki? burda 100 tl daha ucuz. üstüne bir de kupon falan bulursanız fiyatı daha da iner.

urun.n11.com
0
mr.goodcat
(16.12.18)
Ben 1.5-2 aydır kullanıyorum, memnunum. Ben aldığımda en ucuz 2800'e Huawei Türkiye garantili vardı, N11 üzerinden almıştım. Huawei Türkiye garantili en ucuz satan yerden al bence, fiyatları baya düşmüş.

Telefonun performansı vaad ettiğini veriyor. Pil performansını önceki telefonumdan sonra kötü bulacağımı düşünmüştüm (Lenovo P1 5000 mah) fakat ondan pek geri kalır yanı yok. Herhangi bir sorun yaşamadım şimdilik. Hayırlı olsun
0
Abdurrahman
(17.12.18)
Asus zefone 5'i bir düşünün bence. ikisi arasında kalmıştım. zenfone 5'i alacam herhalde. hemde fiyatı daha uygun

www.amazon.com.tr
0
raskolnikovv
(17.12.18)
Olumsuz taraflarını da söyleyim:

Ses çıkışı başarısız, tek hoperlör kötü olmuş. Ayrıca kulaklık çıkışı da kötü. Müzik dinleyen birisiyseniz kulaklıkla ses olayını denemeden almayın. Kendi içinden çıkan kulaklık zaten çöp, kendi kaliteli kulaklığımda da pek performans alamadım. Önceki 3-4 senelik telefonum (Lenovo P1) daha iyiydi bu konuda.

Ayrıca kamerası bahsedildiği kadar iyi değil. Karanlık çekimleri başarısız. Ama bu fiyatta bir telefondan daha iyisini beklemiyordum, beni rahatsız etmedi.

Ben internetten almadan önce Teknosa'ya gidip uzunca baktım, kurcaladım, sonra internetten sipariş verdim.
0
Abdurrahman
(17.12.18)
(2)

ABAP giriş

uuth
selamlar, ABAP'a kafayı taktım. Eğitimlerini falan kurcalıyorum, hiçbir programlama diliyle daha önce alakam olmadı ama yaklaşık 10 yıldır SAP sistem geliştirme, müşteri taleplerini abapçıların anlayacağı şekle uyarlama gibi işler yapıyorum. ABAP eğitimlerine başlamadan önce "şu programlama diline a
selamlar, ABAP'a kafayı taktım. Eğitimlerini falan kurcalıyorum, hiçbir programlama diliyle daha önce alakam olmadı ama yaklaşık 10 yıldır SAP sistem geliştirme, müşteri taleplerini abapçıların anlayacağı şekle uyarlama gibi işler yapıyorum. ABAP eğitimlerine başlamadan önce "şu programlama diline azıcık başlasan daha güzel anlarsın" dediğiniz bir dil var mı yoksa kafadan ABAP diline başlayabilir miyim?
0
uuth
(16.12.18)
Kafadan başlayabilirsin.
Bunun yanında javascript öğrenmen de faydalı olacaktır zira mobil uygulama kısmında kullanılıyor. İkisi bir arada olsun yani. Ama hiç mobile bulasilmayacaksa sadece abap.
0
kisa
(16.12.18)
Uzun süredir SAP sektöründeysen az çok zaten abap bilirsin, en azından debuging kısmını yapabiliyorsundur diye tahmin ediyorum.

Programlamaya direk klasik ABAP ile de başlayabilirsin. Data tanımlama, Zli tablolar yaratma, sonra bunları kod tarafında kullanma ile devam edersin.

Diğer var olan popüler diller OOP tabanlı olduğundan kavramları anlaman zaman alabilir.
0
gibicibicis
(16.12.18)
(1)

ses sisteminin cep telefonu duyarlılığı

tabudeviren
2+1 ses sisteminin subwoofer'ın üzerine koyduğum, hemen arkasında sol hoparlör bulunan telefon çalarken bir şeyi hatırladım.eskiden böyle durumlarda (televizyon, radyo da olur) feci bir cızırtı gelirdi. şimdi gelmiyor. cızırtıya sebep olan neydi ve şimdi neden yok?
2+1 ses sisteminin subwoofer'ın üzerine koyduğum, hemen arkasında sol hoparlör bulunan telefon çalarken bir şeyi hatırladım.

eskiden böyle durumlarda (televizyon, radyo da olur) feci bir cızırtı gelirdi. şimdi gelmiyor. cızırtıya sebep olan neydi ve şimdi neden yok?
0
tabudeviren
(15.12.18)
Frekansların farklı olması. Eskiden GSM 900 kullanılıyordu, 900MHz bahsettiğin aletleri daha çok etkiliyordu. 3G ve 4G Frekansları etkilemiyor.
0
talasas
(16.12.18)
(4)

Aypon 7 ninn ön kamerasının önü kapanınca ekran da kararıyor

ground
Anlatamadım ama, telefonun ön kamerasına yanlışlıkla elimiz parmağımız gelince ekran kapanıyor. Neden acaba?
Anlatamadım ama, telefonun ön kamerasına yanlışlıkla elimiz parmağımız gelince ekran kapanıyor. Neden acaba?
0
ground
(15.12.18)
Kulagina dayadığın zaman ekran kapansin diye sensör var.
0
fever
(15.12.18)
Fever; bu ayarı nasıl değiştiririm.
0
🌸ground
(15.12.18)
Arama sırasında değil zaten.
0
🌸ground
(15.12.18)
Işığa duyarlı sensör, pil daha çok gitsin diye.
0
insomnia
(15.12.18)
(1)

adhesive remover lazim

hjarteblod
macbook pro bataryasini degistiriyorum da su anki bataryayi cikarmak zormus biraz. 4 parcasi cikti ama kalan 2’sini bolca yapistirmislar. oem batarya alirken de adhesive remover almayi unutmusum. ben bunlara ne damlatsam yapistiricilari cozunur?
macbook pro bataryasini degistiriyorum da su anki bataryayi cikarmak zormus biraz. 4 parcasi cikti ama kalan 2’sini bolca yapistirmislar. oem batarya alirken de adhesive remover almayi unutmusum. ben bunlara ne damlatsam yapistiricilari cozunur?
0
hjarteblod
(15.12.18)
izopropil alkol belki iş çözer
0
argent dawn
(15.12.18)
(1)

After Effects Küçük Bir Soru?

arşivci
Merhabalar,Yeni yeni after effects kullanmaya başladım. Çok fazla deneyimim yok. Sorunumu biraz araştırdım ama bulamadım.Şimdi bir tane proje yaptım. içinde 40-50 tane foto, müzik ve değişik fontlar var. Fotoların bir kısmı A klasöründen, kimisi B kimisi C klasörlerinden. Yani farklı farklı yerlerd
Merhabalar,

Yeni yeni after effects kullanmaya başladım. Çok fazla deneyimim yok. Sorunumu biraz araştırdım ama bulamadım.

Şimdi bir tane proje yaptım. içinde 40-50 tane foto, müzik ve değişik fontlar var. Fotoların bir kısmı A klasöründen, kimisi B kimisi C klasörlerinden. Yani farklı farklı yerlerden fotoları aldım projeye dahil ettim.

1) Projeyi farklı bir bilgisayarda açmak istiyorum. Projeyi nasıl kaydetmeliyim ki bahsettiğim datalar diğer bilgisayarda da açılsın. Photoshop mantığı gibi.

2) Düzenli çalışmak adına projemi açtıktan sonra nasıl bir yol izlemeliyim. Datalarımı nasıl klasörlemeliyim.

Teşekkürler, kolay gelsin.
0
arşivci
(14.12.18)
collect files tan kaydetmen gerekiyor.

2. olarak da after effects de klasörün yeri hiç değişmemeli o nedenle bir projede çalışacaksan her şey hep aynı klasörde olmalı. yer değiştirirsen ya da silersen after effects in içinde görünmez
0
hakyememyemekyerim
(15.12.18)
(1)

Htaccess (query paramteresi sorunu)

tchuck
RewriteRule ^deneme/$ index.php?url=deneme/index [L,NC]şeklinde bir htaccess'im var.ben url'yewww.xxx.com/deneme/?q=birseyyazdığımda bu arkadaş q parametresini görmüyor.amawww.xxx.com/deneme/&q=birseyyazdığımda görüyor.ben bu sorundan nasıl kurtulabilirim yav?
RewriteRule ^deneme/$ index.php?url=deneme/index [L,NC]

şeklinde bir htaccess'im var.

ben url'ye

www.xxx.com/deneme/?q=birsey

yazdığımda bu arkadaş q parametresini görmüyor.

ama

www.xxx.com/deneme/&q=birsey

yazdığımda görüyor.

ben bu sorundan nasıl kurtulabilirim yav?
0
tchuck
(14.12.18)
RewriteRule ^deneme/$ index.php?url=deneme/index [QSA,L] seklinde dener misin?
0
fader
(14.12.18)
(1)

iphone itunes üzeri yedekleme ve sonrası

iddaaci
merhaba, telefonumu batarya değişimine göndereceğim. yedekleyin dediler. itunes'tan bilgisayarıma yedekledim. ama oradaki uyarıda sadece kişiler, takvimler, notlar, mesajlar, ayarlar geri yüklenecektir diyor. uygulamaları ve onlara giriş çıkış şifrelerini, o hazır durumu da yedeklemiyor mu?
merhaba, telefonumu batarya değişimine göndereceğim. yedekleyin dediler. itunes'tan bilgisayarıma yedekledim. ama oradaki uyarıda sadece kişiler, takvimler, notlar, mesajlar, ayarlar geri yüklenecektir diyor.

uygulamaları ve onlara giriş çıkış şifrelerini, o hazır durumu da yedeklemiyor mu?
0
iddaaci
(14.12.18)
açık olan safari sekmelerine kadar her şey geri gelir. uygulama şifreleri gelmiyo diye hatırlıyorum. hiç dikkat etmedim. ama gelmiyo evet ya. daha 2-3 hafta önce yaptığım şeyi hatırlamıyorum alskmdaksd
0
Delay Fuze
(14.12.18)
(1)

spss konusunu bilen arkadaş varsa temel düzeyde

bogdan yazarovsky
3 tane soru çözüp yarın hocaya vermem gerekiyor. soruları internette arattım ama konuyu hiç bilmediğim için cevapları da bulamadım. bilene muhakkak çok basit gelecektir. buraya bırakıyorum soruları. zamanı olup yardımcı olabilecek arkadaşa da kadıköy'e bira ısmarlama sözüm olsun.1) in the spss progr
3 tane soru çözüp yarın hocaya vermem gerekiyor. soruları internette arattım ama konuyu hiç bilmediğim için cevapları da bulamadım. bilene muhakkak çok basit gelecektir. buraya bırakıyorum soruları. zamanı olup yardımcı olabilecek arkadaşa da kadıköy'e bira ısmarlama sözüm olsun.

1) in the spss program analysis, if the difference between two scale types does not affect the result what kind of scale is used?

2)define how to calculate or define the variables in which commands are performed?

3)give information about the measures of central tendency and give an example by explaining the types of graphics together with the commands used in spss?
0
bogdan yazarovsky
(14.12.18)
selam, ilk soruyu anlamadım ama şu videolar 2 ve 3ün cevaplarını içeriyor:
2 için: www.youtube.com
3 için: www.youtube.com
kolay gelsin.
0
benim bir gizli bildiğim var
(14.12.18)
(3)

telefon - xiyomi

firemanjonny
nasıl, alınır mı, fiyat normal mi?https://www.hepsiburada.com/xiaomi-redmi-5-plus-64-gb-ithalatci-garantili-pm-HB00000AN303https://www.hepsiburada.com/xiaomi-mi-a2-lite-64-gb-ithalatci-garantili-p-HBV00000D6D7S bide bu varmış daha mı iyidir?
nasıl, alınır mı, fiyat normal mi?

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com bide bu varmış daha mı iyidir?
0
firemanjonny
(14.12.18)
bu gibi karşılaştırmaları şu sitede yapabilirsin -> www.gsmarena.com

MI A2 LITE diğerine göre daha iyi görünüyor..
0
strobist
(14.12.18)
aralarındaki en büyük fark yazılım. a2 lite saf android, 5plus miui kullanıyor. bir de 5plus 4k video çekebiliyor. miui kullanan biri olarak ben olsam a2 lite alırdım, en azından saçma sapan reklam falan yok arayüzde. ama donanım olarak 5plus çok az bir farkla daha iyi bir cihaz gibi.
0
signore
(14.12.18)
A2 lite çok daha iyi
0
Delay Fuze
(14.12.18)
(7)

internette aradığım şeyi bulamamaktan çok sıkıldım

kibritsuyu
yav çok basit bir şey arıyorum abi çok basit yav. sitelerimizi arama motorlarına mı tanıtamıyoruz, doğru düzgün site yapmayı mı beceremiyoruz nedir ya bu basiretsizlik? ben mi beceriksizim?aradığım şey çokbasit bir şey abicim. başkentray isimli ankara banliyö tren hattının sincan istasyonu nerede? h
yav çok basit bir şey arıyorum abi çok basit yav. sitelerimizi arama motorlarına mı tanıtamıyoruz, doğru düzgün site yapmayı mı beceremiyoruz nedir ya bu basiretsizlik? ben mi beceriksizim?

aradığım şey çokbasit bir şey abicim. başkentray isimli ankara banliyö tren hattının sincan istasyonu nerede?

heh bu kadar. google bunu bulamıyor. siksok haberler çıkıyor, forumlar çıkıyor, dünkü kaza çıkıyor, ulan bir tane ya bir tanecik "istasyon koskoca sincan ilçesinin nah şurasında" diye bir şey yok. gideceğim yere yakın mı, uzak mı, motroyla mı gideyim, otobüse mi bineyim anlayabileceğim bir zıkkım yok. yok ulan.

varsa gözünüzü seveyim nasıl aranır bana bir öğretin. yolu yoksa da bir binen inen vardır illa, 1. organize sanayi bölgesinin neresinde kalıyor istasyon onu bi söylerse duamı alır.
0
kibritsuyu
(14.12.18)
abi acaba google haritalar kısmında mı arasan? ben arayınca böyle bişey çıkıyo.
www.google.com
0
evde liyakat kalmamis
(14.12.18)
google maps yardımcı oldu mu?

www.google.com!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x14d33a7df50df123:0x15dee0d863783975!8m2!3d39.9651465!4d32.5826265
0
dedim ben sana
(14.12.18)
0
1917
(14.12.18)
Bunu arıyor olabilir misiniz:

moovitapp.com

eğer bu ise google'dan ankara tren hatları diye aratıp ilk linkden girebiliyorsunuz.
0
soulforge d
(14.12.18)
stations.metro-map.net

link bu şekilde çalışacak mı kontrol edelim.
0
John Bloor
(14.12.18)
onu buldum da, başkentray'ın sincan durağı da orası mı oluyor? yht, konvansiyonel ve başkentray hepiciği aynı yerde mi? bu bilgiye ulaşamadım? lmfthgydfsgf linki veren arkadaş da çıkan sonuçların hangisinden bu bilgiye ulaşabildiğimi paylaşırsa sevinirim.

sıkıntı o zaten. evet büyük ihtimalle aynı yer. ama bu siteleri hazırlayan dangalak bunun aynı yer olamayabileceği ihtimalini düşünüp bu bilgiyi hiçbir yerde yazmıyor. "sincan garı yazdık işte ehehaha yeter" diyip siktirolup gidiyor. benim de sıkıntım burada başlıyor.

bakın duyuru'da arayın, her hafta mutlaka bir kere yht garının yeri soruluyor. eski gar ile yakın mı, geçiliyor mu diye soruluyor. arayın bakın.

eski gar ile tamamen aynı yer olduğu, tam arkasında olduğu ve içinden geçiş olduğu bilgisi hiçbir sitede yazmıyor. siteleri hazırlayan öküzler bunun aynı olmayabileceğini, farklı da olmasının muhtemel olduğunu ve yolcuların bu ikilemde kalabileceklerini düşünmüyorlar bile. bu bilgiyi hiçbir yere yazmıyorlar. aksine "hızlı tren yht garından kalkacak!!!11" diye üstüne basıyorlar. yolcu da sanıyor ki eski gar tarafından gitse trene binemeyecek. yeni gar tarafından girecem diye koskoca adanın etrafından dönüyor. oysa içinden geçilebiliyor. ama bu bilgi tecrübesi olanlar dışında kimse tarafından bilinmiyor, bilinemiyor, çünkü hiçbir yere yazmıyor.
0
🌸kibritsuyu
(14.12.18)
ben boyle durumlarda reviewlara ve haritalardaki yuruyen adamlarda sokakta yuruyerek bakma secenegini kullaniyorum, yine buldugunuz yerin fotograflari, ozellikle 360 derece fotograflari etkili oluyor. en kotu ihtimalle eski usul telefonla arayabilirsiniz. ben burada hatanin google'da veya sizde oldugunu dusunmuyorum, genelde kurumlar internetteki bulunurluklarini cok da sallamiyorlar. dusunun aradiginiz yer ankara'nin en buyuk ilcelerinden birinin duragi, boyle bir durak hakkinda butun ayrintilar son derece acik bulunabilir ve kullanilabilir olmali. diger yandan da bir turk olarak kendi basinizin caresine bakmayi ogrenmeniz lazim, bizim elin amerikalisi gibi hakkkimiz hukukumuz olmadigi icin sekil 1a dunku tren kazasi, birazcik internet disi yontemler ile varolan cevrimci bilgiyi desteklemek gerekiyor, fakat eksi duyuruya danismak akillica bir yaklasim, sonucta bilen biri direkt cevap verebilir. ben kendi bilgiye ulasma yontemimi paylasiyorum bu noktada...
0
mavicorap
(14.12.18)
(2)

Hangi dizüstü bilgisayarı tavsiye edersiniz?

jamal_vs_jason
Merhaba, kısıtlı bir bütçeyle 2. el bir laptop bakıyorum. Karşımda 3 seçenek var:1-TOSHİBA L830-140İşlemci Cinsi : Intel Core i5-3317U (1,7 GHz, 3 MB L3 önbellek)Ekran Kartı : Amd Radeon Hd 7550m - 1 Gb Paylaşımsız Grafik Kartı 4.849 MB'a kadar kullanılabilir grafik belleği (8 GB RAM ile - 64 bit)Ra
Merhaba, kısıtlı bir bütçeyle 2. el bir laptop bakıyorum. Karşımda 3 seçenek var:

1-TOSHİBA L830-140
İşlemci Cinsi : Intel Core i5-3317U (1,7 GHz, 3 MB L3 önbellek)
Ekran Kartı : Amd Radeon Hd 7550m - 1 Gb Paylaşımsız Grafik Kartı 4.849 MB'a kadar kullanılabilir grafik belleği (8 GB RAM ile - 64 bit)
Ram: 8 gb
13.3”

2-SAMSUNG
İşlemci Cinsi : AMD A10-4600M APU 2,30 GHZ işlemci
Ekran Kartı : Amd Radeon Hd 7660 + Hd 7600m
Ram: 4 gb
14”

3-Lenono V370
İşlemci Cinsi : İntel i5-2410 2.30Ghz 4 Core
Ekran Kartı: 2GB Nvidia GeForce 410M
Ram: 8 gb
14”

Amacım ofis uygulamaları, film, internet ve 2008-2013 arası bazı eski oyunları oynamak (Crysis, F1-2010, Doom 3 BFG Edition, NFS Hot Pursuit 2010)

Üçünün de fiyatlar 1000tl civarı. Hangisini tavsiye edersiniz ya da 13-14 inç aralığında başka tavsiyeniz var mı? Cevaplara şimdiden teşekkürler.
0
jamal_vs_jason
(14.12.18)
nvidia olsun taştan olsun
0
bardakigüneşgözlüğü
(14.12.18)
kesin bir yargıda bulunamam ama karar vermenize katkısı olur belki:
amd 7550m nvidia 410m'den birçok konuda çok daha iyi gibi görünüyor:
gpuboss.com
her ne kadar 3317u daha yeni ve tasarruflu olsa da max. frekansı 2410m'den düşük:
cpu.userbenchmark.com
0
gkhncnzdgn
(14.12.18)
(1)

Access point tavsiyesi

koybasigillerden
Merhaba arkadaşlar. Evimiz “L” şeklinde. Modem evin girişinde, yatak odası L’nin en sonunda. Telekom’un verdiği tilgin marka modem var. Model adını tam olarak bilmiyorum. Yatak odasında lan çıkışı var. Buraya access point almak istiyorum. Prize takılan ufaklar var, iş görüyorlar mı? Tek anten, 2 ant
Merhaba arkadaşlar. Evimiz “L” şeklinde. Modem evin girişinde, yatak odası L’nin en sonunda. Telekom’un verdiği tilgin marka modem var. Model adını tam olarak bilmiyorum. Yatak odasında lan çıkışı var. Buraya access point almak istiyorum. Prize takılan ufaklar var, iş görüyorlar mı? Tek anten, 2 anten, 3 anten vs. Çok çeşit var. Anlamadığımdan içlerinde boğuldum açıkçası.
Bazıları internetin çok yavaşladığından bahsetmiş. Bazıları sürekli kopma olduğundan. Lam kablosundan bağlantı alcağı için kopma olmaz diye düşünüyorum, hız da modemin özelliklerine bağlı sanırım.
Kısacası tavsiye istiyorum, şu AP kullandım memnunum diyen varsa ya da işin ehli varsa bilgikendirebilir mi?
0
koybasigillerden
(13.12.18)
Olası çözümler:
1. Ortada bir yere range extender koymak (zamanında yapıp çok memnun kalmamıştım. Prize takılan ufak dediğin bu olsa gerek, bu havadan aldığı sinyali güçlendirip geri veriyor)

2. Orta bir yere kablo çekip router ile dağıtmak (yaptım gayet iyiydi ama kablo olacaksa saçma) Ama ucuz. Dark'ın 70 liraya falan router'ı var çok iyi iş görmüştü bende. (WRT303)

3. Elektrik üzerinden internet iletmek (Powerline cihazlar)
Ben daha 2 hafta önce bunu aldım. Modemden fişteki alete ethernet kablosu gidiyor, arka odaya ikinci cihazı takıp internet alıyorsun. O ikinci cihaz bende wifi'lı, access point görevi görüyor işte. Altında 2 ethernet çıkışı da var istesem kablolu çıkış da alabiliyorum. Kimisi wifi'sız sadece kablolu oluyor, oradan çıkıp ayrıca dağıtman gerekiyor falan. Bak incelersin:
www.tp-link.com
(bunda sıkıntı şu olabilir, çoğaltıcı olmadan duvara takın diyorlar, o prizi kapatıyor yani. Modem fişi + bu yani 2 priz lazım. Bazı cihazların kendi üstünde priz var o bu sorunu çözmek için mesela)

Lan çıkışı olayını bildiğimiz ethernet girişi dimi? Ondan alıp modeme giriyorsun tamam ama diğer odadan alabilmen için tekrar modem lazım bildiğim kadarıyla? Bilen biri bakar ona.
0
nhk ni youkosu
(13.12.18)
(8)

Pubg kasılma sorunu (i7700hg cpu-gtx1050 gpu-16 gb ram ve ssd harddisk)

lmss
https://urun.n11.com/ikinci-el-dizustu-bilgisayarlar/msi-ge62-7rd-074tr-apache-i7-7700hq-16gb-128gb1tb-156-gtx1050-4-P258209498?gclid=CjwKCAiAo8jgBRAVEiwAJUXKqDzFwl3X2UOHfTlFVbH2-yHayWrqTmSSfZZaB372j9lpG1hqrVe4iRoCTB4QAvD_BwE&gclsrc=aw.dslinkteki oyun bilgisayarına sahibim adobe programları için alm
urun.n11.com

linkteki oyun bilgisayarına sahibim adobe programları için almıştım ama ayda yılda bir oyun kurayım dedim olmadı. full hd çözünürlükte oynarken oyun kasıyor özellikle çatışma olduğunda takılma yapıyor fps yerlerde :/ bu sistemle kasmaması lazım sizce çözümü nedir?
0
lmss
(13.12.18)
o cpu ile normal, çözünürlüğü aşağı çekmek gerek
0
mademli bagnum
(13.12.18)
düşük özellikte oynayın biraz benim pc kaldırmıyor bile.

sinirlendim şuan.
0
benibenim
(13.12.18)
www.youtube.com

yukarıdaki linkte hemen hemen aynı pc ile bir oynayış var, 27 ile 38 arasında gidip geliyor fps. acaba cpu kullanan başka bir program mı açık.
0
apdulera
(13.12.18)
@mademli bagnum cpu'nun nesi varmış kardeş ağzını topla asdkşasklşdklşdfdkldş:)
0
🌸lmss
(13.12.18)
pubg optimizasyon sorununu halen çözecek, bekliyoruz.
0
denek hayatım
(13.12.18)
kaç fps alıyorsunuz? denildiği gibi ayaları düşürün ve orda son güncellemeden önce gelen fps sabitleme var 30 fps sabitleyin
0
eja
(13.12.18)
Yüksek performans moduna alıp şarjdayken kullanın. Tüm ayarlar very low, aa highda oynamayı deneyin. Oyun sıkıntılı daha iyi pclerde bile kasıyor.
0
bahoho
(13.12.18)
gtx 1050 laptoplarda benim masaüstündeki emektar gtx 760'dan daha düşük performans verebiliyor. çok iyi bir kart değil.
0
argent dawn
(13.12.18)
(4)

oyun bilgisayarı

veilofsin
max 4.000 tl ile bi oyun kasası toplamak istiyorum. bunun için kafamda deli sorular var.amd mi intel mi mesela. en büyük sorum bu.ssd li olsun istiyorum kesinlikle. ekran kartı min 1050 ti ayarında olsun. https://www.youtube.com/watch?v=s6wdHLiVqkM&t=54s bu mesela performans olarak uzun vadede ne ol
max 4.000 tl ile bi oyun kasası toplamak istiyorum. bunun için kafamda deli sorular var.

amd mi intel mi mesela. en büyük sorum bu.
ssd li olsun istiyorum kesinlikle. ekran kartı min 1050 ti ayarında olsun.

www.youtube.com bu mesela performans olarak uzun vadede ne olur. ben amd ile geçmişte hep sorun yaşadım. ondan bulaşmak istemiyorum. buna muadil intel mi toplasam
0
veilofsin
(12.12.18)
teknobiyotikte hazır sistemler var. onlara baktın mı?
0
sutlu nescafe
(12.12.18)
amd ben de almam diyordum 12 sene once falan sahip oldugum bilgisayar yuzunden fakat buradan arkadaslarin onerisiyle amd ryzen 5 serisi islemcili pc aldim (ki orta segment bildigim kadariyla 5 serisi) gayet de tatmin ediyor.

bu arada acelen yoksa blackfriday'i bekle, gerci bir sene var ama. ben 2017 bf'de itopya'dan almistim. o sene de bu sene de itopya toplama pc'lerde gercekten indirim yapti.
0
seksli harf
(13.12.18)
linkteki guzel sistem, o fiyata mutlaka rx 570li sistem kurun suan tr de en uygun kart o ve 1050 ti dan iyi, ben olsam videodaki sistemde ssd yi almaz ryzen 5 islemci alirdim. bu sekilde cok iyi sistem
0
eipcack
(13.12.18)
eğer ssd'den feragat etmen gerekirse ve daha ucuza gelirse, 2 tane 7200rpm disk alıp raid0 yapabilirsin. Aklında olsun diye yazayım dedim.
0
nhk ni youkosu
(13.12.18)
(4)

Fiber internet hattının kontrolü için gerekli alet edevat

gol d roger
Turkcell Superonline Fiber internet kullanıyorum ancak hattın bir yerinde bulunan sorundan dolayı ciddi boyutta bir packet loss sorunu yaşıyorum. modem 2 kere değişti, binaya gelen bayi elemanı hattın değerlerinin mükemmel olduğunu ve bir sorun olmaması gerektiğini söyledi. ancak packet loss sorunum
Turkcell Superonline Fiber internet kullanıyorum ancak hattın bir yerinde bulunan sorundan dolayı ciddi boyutta bir packet loss sorunu yaşıyorum. modem 2 kere değişti, binaya gelen bayi elemanı hattın değerlerinin mükemmel olduğunu ve bir sorun olmaması gerektiğini söyledi. ancak packet loss sorunum devam ediyor ve bayi elemanının bana doğru bilgiler vermediğinden şüpheleniyorum.

sorunu kendi başıma çözmekten başka bir yol göremiyorum, acaba hem fiber hattı, hem de evdeki ethernet hatlarını kontrol edebilmem için kullanılacak bir alet edevat var mıdır? Varsa nereden alabilirim?

Bunun dışında kadıköy bölgesi için bu tür işlerden anlayan birileri varsa onunla da iletişime geçmek isterim. duvardan geçen ethernet kablolarının yenilenmesi ile ilgili desteğe ihtiyacım olabilir.
0
gol d roger
(12.12.18)
packet loss yaşadığını neye dayanarak söylüyorsun?
0
washe
(12.12.18)
ps4'ü nasıl bağlarsam bağlayayım oyunlardaki takılmaların (ekranda paket veri kaybı olduğuna dair semboller çıkıyor, örneğin rocket league'de) yanı sıra sürekli "lisans doğrulanamadığı için uygulama 15 dakika sonra askıya alınacak" hatasını sol üstte alıyorum. bunun haricinde pes 2019 oynuyorum ve her online maç sonunda istisnasız "bağlantınızla ilgili sorunlar var, internet servis sağlayıcınızla görüşün" mesajını alıp duruyorum.

bu sorunun bağlantıdan kaynaklı olduğunu da başka bir arkadaşın evindeki uydunet'i kullanırken anladım. ps4'ü wireless kullanarak bağladık ve yaklaşık 10 saat başka başka oyunları oynayıp durduk. evdeyken defalarca aldığım bu "lisans doğrulanamadı" uyarısını bir kez olsun bile almadık.

ps4 ve pc haricinde turkcell tv+'ta ortalama 15 saniyede bir 0.5 ila 1.0 saniyelik takılmalar oluyor.
0
🌸gol d roger
(12.12.18)
rocket league ben de oynuyorum pc'den. şu aralar bazı serverlarda yüksek ping aldığım oluyor diye o serverların IP adreslerine vpn üzerinden erişmeye başlayıp sorunu çözdüm. rocket league'deki packet loss işaretine çok takılma. bu arada ben uydunet kullanıyorum.

evine gelen ethernet kablosunu değiştirmeyi deneyebilirsin çok zahmetli bir iş değilse ama sorun çok büyük ihtimalle o kablodan kaynaklı değildir.

sorun yaşayan cihazlar wi-fi ile bağlıyla kabloyla bağlamayı da dene istersen
0
washe
(12.12.18)
tüm bağlantıları kablolu olarak yapıyorum; arkadaşın evinde kablo olmadığı için wireless'tan bağladım ancak orada garip bir şekilde evimde kablolu bağlantıda yaşanan sorun hiç yaşanmadı bile. uydunetin wireless'ı, turkcell superonline fiber'in kablolu bağlantısından bile daha iyi sonuç verdi yani.

her şeyi denedim. 15 m'lik cat 6 kablosu alıp evin ortasından geçirip bir sürü deneme yaptım, sonuç aynı ve değişmedi maalesef.

evde aynı zamanda 10mbit uydunet de var, aynı 15 m'lik cat 6 kablosunu uydunet'e bağlayınca oynadığım oyunlar daha oturaklı geliyor, yani veri kaybı çok az.

uydunet fiber de değil, bildiğimiz coaxial cable ile geliyor ancak fiber internetten çok daha stabil.

sorun ping değil, packet loss. mesela turkcell superonline fibernet ile rocket league'de ping 50-60 ms civarı oluyor; uydunet ise 90-100 ms veriyor ancak uydunetin bağlantısı ile oynarken server'da nerede olduğum, topun nerede olduğu, rakibin nerede olduğu gibi detaylar bana çok daha iyi iletiliyor.
0
🌸gol d roger
(12.12.18)
(1)

twitter'ı telefon numaramı vermeden kullanamaz mıyım?

yine de geldim dunyaya
yıllardır kenarda duran anonim bir hesabım vardı, onu 2018 itibariyle aktif olarak kullanmaya başladım. twitter, birkaç ay önce e-posta doğrulaması yapmamı istedi ve e-posta adresim de anonim olduğu için tereddüt etmeden istenileni yaptım. hesabımı kullanırken ilgimi çeken kişi ve kurumlarla ilgili
yıllardır kenarda duran anonim bir hesabım vardı, onu 2018 itibariyle aktif olarak kullanmaya başladım. twitter, birkaç ay önce e-posta doğrulaması yapmamı istedi ve e-posta adresim de anonim olduğu için tereddüt etmeden istenileni yaptım. hesabımı kullanırken ilgimi çeken kişi ve kurumlarla ilgili sayfalar buldum, onları takibe aldım. sonra giriş yapamadım, ille de "telefonunu ver" diye tutturdu.

destek ekibine ticket attım, "pardon, yanlışlıkla kapatmışız senin hesabı. şimdi açtık" minvalinde bir cevap geldi.

ama hala durum aynı. hesabıma giriş için tel. no. istiyor yine.

eskisi gibi kullanabilmek, numaramı vermeden hesabımı açtırmak için ne yapabilirim?

bu arada kullanıcı girişi yapmadan, hesabımın url adresine tıklayınca çıkan ibare şöyle: Dikkat: Bu hesap geçici olarak askıya alındı
Bu hesapta olağan dışı bir etkinlik yaşandığı için bu uyarıyı görüyorsun. Yine de görüntülemek istiyor musun?

Evet, profili görüntüle - butonda bu cümle yazıyor.

dışarıdan da ancak uyarıyla görüntülenebiliyor yani :(
0
yine de geldim dunyaya
(11.12.18)
şöyle bir şey kullanabilirsin, bu tarz şeyler için varlar.
receive-smss.com
0
kandaz3
(11.12.18)
(1)

Gözlük Camı Değişikliği

silah taciri
Merhaba. Numaralı bir gözlük camı kendisinden daha küçük bir çerçeveye yeniden boyutlandırılarak takılabilir mi? Yoksa tamamen yeni bir cam mı yaptırılması gerekir?
Merhaba. Numaralı bir gözlük camı kendisinden daha küçük bir çerçeveye yeniden boyutlandırılarak takılabilir mi? Yoksa tamamen yeni bir cam mı yaptırılması gerekir?
0
silah taciri
(11.12.18)
evet eski camı kullanarak yapıyorlar.
0
guest9999
(11.12.18)
(6)

Yazılımcılar maaşlarınız

tchuck
Türkiye için konuşuyorum ve freelance geliriniz hariç, düz bordronuz.1. göreviniz ne? (front end, backend, fullstack)2. kaç yıllık tecrübe3. ne kadar maaş alıyorsunuz? (veya bi aralık belirtseniz de olur)
Türkiye için konuşuyorum ve freelance geliriniz hariç, düz bordronuz.

1. göreviniz ne? (front end, backend, fullstack)
2. kaç yıllık tecrübe
3. ne kadar maaş alıyorsunuz? (veya bi aralık belirtseniz de olur)
0
tchuck
(11.12.18)
Temmuz'da istifa ettiğimde

1- iOS dev
2- 5
3- 9200 + yol yemek

En önemlisini sormamışsın, lokasyon

4- itü Teknokent
0
loki boi
(11.12.18)
1. Back-end
2. 5
3. 5k+

Özel sağlık, servis, yemek, teknoparklardan birindeyim.
0
datnet
(11.12.18)
1- Backend
2- 6,5
3- 8,5k

banka
0
contavolta
(11.12.18)
1. fullstack
2. 6
3. 3k

İzmir piyasasında işler böyle ne yazık ki.
0
alaimisema
(11.12.18)
1. fullstack
2. 3
3. 4k+
0
sanguine mcqaer
(11.12.18)
1. fullstack
2. 10
3. 2700tl

:(
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(11.12.18)
(3)

Aynı wi-fi'ye bağlı donanımların VPN kullanımı nasıldır

iddaaci
merhaba arkadaşlar, evimde aynı wi-fi ağına bağlı bir adet smart tv, 2 laptop, 2 akıllı telefon var. Telefonumda ya da herhangi bir diğerinden vpn'yi aktif ettiğimde bütün hepsi vpn mi kullanır? yoksasmart tv'de vpn'yi nasıl faal hale getiririm?
merhaba arkadaşlar, evimde aynı wi-fi ağına bağlı bir adet smart tv, 2 laptop, 2 akıllı telefon var. Telefonumda ya da herhangi bir diğerinden vpn'yi aktif ettiğimde bütün hepsi vpn mi kullanır?

yoksa

smart tv'de vpn'yi nasıl faal hale getiririm?
0
iddaaci
(10.12.18)
vpn'e bağlanmak cihaz bazlı bir işlemdir.
asıl bağlantı üzerinden vpn'e bağlanırsınız, vpn üzerinden de internete çıkarsınız.

siz dns ile karıştırıyor olabilirsiniz.
0
işimdeyim gücümdeyim
(10.12.18)
modem üzerinden proxy ayarı yapmayı deneyebilirsiniz biraz zordur ama.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(10.12.18)
Güzel bir modem alırsan vpn bilgilerini modeme girersin. Tüm cihazlar vpn üzerinden çıkar.
0
sutlu nescafe
(10.12.18)
(1)

wifi adaptörü sorunu

barky
merhaba arkadaşlar!TP-LINK TL-WN727N wifi adaptörü ile bilgisayarımı internete bağlıyorum. normal kullanımda hiçbir sıkıntı yaşamıyorum, fakat mesela torrentten bir şey indirmeye koyuyorum bilgisayarı bırakıp gidiyorum. sadece torrentten dosya indirir vaziyette dururken 2-3 saate wifi bağlantısı kes
merhaba arkadaşlar!
TP-LINK TL-WN727N wifi adaptörü ile bilgisayarımı internete bağlıyorum. normal kullanımda hiçbir sıkıntı yaşamıyorum, fakat mesela torrentten bir şey indirmeye koyuyorum bilgisayarı bırakıp gidiyorum. sadece torrentten dosya indirir vaziyette dururken 2-3 saate wifi bağlantısı kesiliyor. alet hiçbir wifi ı görmüyor durumda oluyor yani. neden olabilir? adaptör mü bozuktur bilemedim... birşey indirmezken asla kesilmiyor.
0
barky
(10.12.18)
bu yazılımdan da olabilir adaptörden de, bilemeyiz başka bir adaptör ile denemediğin sürece. comfast'ın 600 mbps wifi adaptörünü aldım, cidden çok iyi. 75 liraya falan geldi aliexpressten, 5 metreden 100 mbit alıyorum. önerebilirim
0
eccehomo
(10.12.18)
(1)

InDesign PDF çıktıda sayfa düzeni

foseptik çukuru
Merhabalar, InDesign ile yaptığım bir 15-20 sayfalık katalog var ama bunun pdf çıktısı alırken karşılıklı sayfaları "kesintisiz bütün" şeklinde çıkarmam lazım. Export ayarlarında birçok opsiyon denedim olmadı. _-12-3 -> Bu sayfalar işte arada ayrım 4-5 -> çizgisi vs olmadan olmalı...Teşekkürl
Merhabalar,

InDesign ile yaptığım bir 15-20 sayfalık katalog var ama bunun pdf çıktısı alırken karşılıklı sayfaları "kesintisiz bütün" şeklinde çıkarmam lazım. Export ayarlarında birçok opsiyon denedim olmadı.
_-1
2-3 -> Bu sayfalar işte arada ayrım
4-5 -> çizgisi vs olmadan olmalı.
.
.

Teşekkürler.
0
foseptik çukuru
(10.12.18)
bunu sadece online bir araç ile yapabilirsin ben illistratorde indesignda çok aradım yapamadım.

şimdi pdf olarak kaydet.
ön kapak ve arka kapak sayfalarını pdf'den sil.
www.sejda.com bu siteye gir.
A4 to A3 gibi bir seçenek olması lazım onu seç. (saatte 3 deneme şansın var)
Çıkan pdf'yi indirdikten sonra ön kapak ve arka kapak sayfalarını tekrar koy.
bu kadar
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(10.12.18)
(1)

Türkçe E-book Satın Almak

bulut yagmurcocuk
... için kullanabileceğim arşivi sağlam bir site biliyor musunuz? Netteki ebook gruplarına vs üyeyim, ben orjinal satın alıp dizgi problemi vs olmadan okumak istiyorum. Cihazım: kindle paperwhite.Teşekkürler
... için kullanabileceğim arşivi sağlam bir site biliyor musunuz? Netteki ebook gruplarına vs üyeyim, ben orjinal satın alıp dizgi problemi vs olmadan okumak istiyorum. Cihazım: kindle paperwhite.

Teşekkürler
0
bulut yagmurcocuk
(09.12.18)
kobo var. d&r, idefix vb. sitelerde de satılıyor.
0
pseudologia fantastica
(09.12.18)
(1)

mobil veriyi kapalı tuttuğum halde bakiyem hızla tükeniyor?

yine de geldim dunyaya
turkcell hazır kart kullanıcısıyım. evde mobil veriyi hiç açmıyorum. internet paketim yok. telefonuma ne zaman baksam: "veri kullanımı: bilmem kaç kB.", "kullanım tutarı: 1.00 tl" gibi bildirimler görüyorum. öğrenciyim, bakiyemin böyle tükenmesi sinirimi bozuyor. tüm uygulamaların mobil veri izinle
turkcell hazır kart kullanıcısıyım. evde mobil veriyi hiç açmıyorum. internet paketim yok. telefonuma ne zaman baksam: "veri kullanımı: bilmem kaç kB.", "kullanım tutarı: 1.00 tl" gibi bildirimler görüyorum.

öğrenciyim, bakiyemin böyle tükenmesi sinirimi bozuyor.

tüm uygulamaların mobil veri izinlerini kapattım, sonuç yine aynı.

ne yapmalıyım?

bu arada telefon general mobile gm5 plus.
0
yine de geldim dunyaya
(09.12.18)
mobil veri 1sn açık olsa bile çeker. internetten saat vs. güncellemesi yapıyordur çeker. tavsiyem paket almanız yönünde yoksa tl leriniz erir.
0
mr.goodcat
(09.12.18)
(1)

corel video studio kurulumu video standardı

tabudeviren
video standardı seçecek olsam, ntsc mi, pal mi seçmeliyim?https://eksiup.com/701dc3238601
video standardı seçecek olsam, ntsc mi, pal mi seçmeliyim?

eksiup.com
0
tabudeviren
(09.12.18)
türkiye ve avrupanın çoğu palmiş ama bu pal de televizyonlarla alakalıymış.
0
killerbee
(09.12.18)
(3)

tv olayini nasil cozeriz? tv+internet

galandar kostumu
yeni bi eve tasindik, uydu kablosu var ama receiverdan sinyal yok diyor. tv.miz de akilli degil eskiyle yeni arasi olanlardan. bu durumda tv izleme ve internet olayini nasil cozeriz. tivibu falan sadece akilli tv.lerde mi isgoruyor?
yeni bi eve tasindik, uydu kablosu var ama receiverdan sinyal yok diyor. tv.miz de akilli degil eskiyle yeni arasi olanlardan. bu durumda tv izleme ve internet olayini nasil cozeriz. tivibu falan sadece akilli tv.lerde mi isgoruyor?
0
galandar kostumu
(09.12.18)
Tv box alarak tv'ni smart tv yapabilirsin.



www.hepsiburada.com
0
bos gezenin bos ustasi
(09.12.18)
tivibu gibi iptv ler de işinizi görür. akıllı tv olması şart değil. hdmi girişi olması yeterli.

edit: bir üstteki önerilen tivibuya 10 basar.
0
trajikomix
(09.12.18)
site gibi bir yere taşındıysanız uydu kablosunda sadece digitürk sinyali olabilir.
0
inheritance
(10.12.18)
(1)

Bluetooth Kulaklık Önerisi

arnold schwarzeneger
Selam,Kulaklıkta aradığım öncelikle ses kalitesi değil. - Kulak içi olsun. Ve benim gibi kulağında kulaklık durmayan birini rahat ettirecek esneklikte olsun. - Su geçirmezliği havuzda da kullanılacak seviyede olsa harika olur. Bütçe 500 kağıt. Ne kadar ekonomik o kadar iyi tabi.
Selam,

Kulaklıkta aradığım öncelikle ses kalitesi değil.

- Kulak içi olsun. Ve benim gibi kulağında kulaklık durmayan birini rahat ettirecek esneklikte olsun.
- Su geçirmezliği havuzda da kullanılacak seviyede olsa harika olur.

Bütçe 500 kağıt. Ne kadar ekonomik o kadar iyi tabi.
0
arnold schwarzeneger
(09.12.18)
Valla şu 100 tl lik xiaomi ler var, süper. Kulağından falan da düsmüyor, sarjı da iyi,işini görür.
0
primetime
(09.12.18)
(4)

şu şekil videoya yazı ekleme işini hangi program yapar

prasinos
hı?https://www.youtube.com/watch?v=EJwwVNXMgLA
0
prasinos
(08.12.18)
diabolus79
(08.12.18)
after efects de normal bir bilgisayarla bunu yapabileceğini sanmıyorum çünkü sözlerle senkronize, ayarlaması uzun sürer onu geçtim eğer bilgisayarın iyi değilse preview fpssi düşük olacağından her ne kadar ayarlasan da render alıp baktığında bi çok yerde timing kaçıklıkları görmen olası.
0
killerbee
(08.12.18)
senkon önemli olduğundan adobe premmiere ile daha rahat yapılabilir.
0
bekri
(09.12.18)
anahtar kelimelerin: kinetic typography lyric tutorial
0
denek hayatım
(09.12.18)
(4)

Hiçbir zaman dijitalleşemeyecek olan ürünler nelerdir?

Gucci
Soru basit. Yani imkansız denilebilecek şeyler nelerdir entegrenin, smd’nin, mosfet’in giremeyeceği?
Soru basit. Yani imkansız denilebilecek şeyler nelerdir entegrenin, smd’nin, mosfet’in giremeyeceği?
0
Gucci
(08.12.18)
her şeye girer de kullanımını değiştirip değiştirmediği önemli. suya bile girer ama suyun kendisine değil de damacanasına veya şişesine girer vs. her şey dijitalleşebilir yoksa.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(08.12.18)
soruyu doğru mu anladım bilmiyorum ama.. kokular ve tat diycem. parfümler mesela..
0
delimine
(08.12.18)
duygular, hisler, farkindalik diyorum ben. bunlar insani seyler. (duygu-his hayvanlarda da var). bir cihazin/robotun kendisinin varliginin farkinda olmasi mumkun olur mu? bence olmaz, yani umarim olmaz.
0
Leonardo~Da~Vinci
(08.12.18)
Gıda
0
battal gemalmaz
(08.12.18)
(3)

Bilgisayar onerisi?

formalite
Selamlar bilgisayar almayi dusunuyorum macbook un garage band uygulamasi icin dusunuyorum ama bi dolu eksi yani da var diye biliyorum. Muzik yapmak istiyorum lenovo bu ara cok iyi diyorlar ne dersiniz? Fiyat olarak da max 5000 veririm diye dusunuyorum. Onerileri alayim canlar. Ses goruntu vs. Islemc
Selamlar bilgisayar almayi dusunuyorum macbook un garage band uygulamasi icin dusunuyorum ama bi dolu eksi yani da var diye biliyorum. Muzik yapmak istiyorum lenovo bu ara cok iyi diyorlar ne dersiniz? Fiyat olarak da max 5000 veririm diye dusunuyorum. Onerileri alayim canlar. Ses goruntu vs. Islemci saglamlik falanlar filanlar cok anlamiyorum bilale anlatir gibi anlatirsaniz sevinirim sevgiler.
0
formalite
(08.12.18)
Ben desktop öneririm.

iyi bir configle 5000 liraya alacağın laptopa karşılık 6500 liralık performansa sahip masaüstü alırsın. İlerde upgrade de edebilirsin. Laptopta o şans yok.

İllaki laptop dersen hepsi toplama ama benim icin lenovo bir tık öndedir.
0
insert coin
(08.12.18)
Lenovo T series
0
baldan kaymak
(08.12.18)
İnşaat sektöründe autocad, rhino, sketchup vs varken paintle çalışmak neyse, müzik işlerinde protools, studio one, ableton, logic, cubase, fl, reason vs. varken garage bandle çalışmak da o.

Teknik ayrıntıları, teknik işlerden daha çok anlayan arkadaşlara bırakalım. Ancak Garage Band "Müzik prodüksiyonu için endüstrinin standardı haline gelmiş programları öğrenmeye uğraşamayacağım, burada daha kısıtlı ancak arayüzü daha kullanıcı dostu Garage Band var ben bunla takılırım, ürettiklerim kısıtlı olur ama kendimi sıkmamış olurum." diyen kullanıcının programı.

Gerçekten müzik prodüksiyonu yapmak istiyorsanız canavar gibi daw'lar var. Garage Band gibi oyuncaklarla vakit kaybetmeyin, sahici daw'lara vaktinizi ayırın. Emeğinizin karşılığını alırsınız.

Bilgisayar işine gelirsek; mobil çalışmayacaksanız ben de masaüstü öneririm. Ufak tefek yükseltmelerle uzun süreler kullanırsınız. Laptoplar ömrü, performansı kısıtlı cihazlar.
0
joker hakki
(08.12.18)
(2)

macbook'ta php etkinlestirme

Leonardo~Da~Vinci
nasil yapabilirim? https://eksiup.com/f98268abb599gugillayin demis, aradim google'dan terimli anlatim var pek anlamadim. bu konularda pek bilgim yok.ekleme: statamic ile iletisime gectim. bana sunu onerdiler, ise yaradi sanki:) sinirli kod bilgisi olanlar icin iyiymis:https://www.mamp.info/en/beniml
nasil yapabilirim? eksiup.com

gugillayin demis, aradim google'dan terimli anlatim var pek anlamadim. bu konularda pek bilgim yok.

ekleme: statamic ile iletisime gectim. bana sunu onerdiler, ise yaradi sanki:) sinirli kod bilgisi olanlar icin iyiymis:
www.mamp.info
benimle ayni dertten muzdarip olanlarin isine yarayabilir. buraya koyayim dedim, tesekkurler.
0
Leonardo~Da~Vinci
(08.12.18)
php server kurmak için XAMPP indirebilirsin. VM versiyonunu indirme çok yavaş çalışıyor. izlemedim hepsini ama sanırım buradaki videodan detaya ulaşabilirsin www.youtube.com
0
amour fou
(08.12.18)
abi statamic falan kullanamazsın php kurmayı bile bilmiyorsan. boşa devam etme neyin peşindeysen.
0
tchuck
(08.12.18)
(2)

çizicili/çizerli yatar testere

qerest
kısaca yatar dediğimiz bu aletlerde çizici ya da çizer dediğimiz kısım ne iş yapıyor tam olarak? makita mlt 100^de çizici yok sanırım, bu aletle neyi yapamam ya da yapmakta zorlanırım?
kısaca yatar dediğimiz bu aletlerde çizici ya da çizer dediğimiz kısım ne iş yapıyor tam olarak? makita mlt 100^de çizici yok sanırım, bu aletle neyi yapamam ya da yapmakta zorlanırım?
0
qerest
(07.12.18)
zeke ile john bloor'a mesaj at sor.
0
killerbee
(07.12.18)
Asıl tepsiden (testere) önce bir tane de küçük ama ters yöne dönen tepsi var.

Çizi dediğimiz bu, peki ne işe yarar? Tepsiler yukarıdan aşağı olarak döner, bu şekilde önüne malzemeyi sürdüğümüz zaman, (mesela sunta) kesik çizgisi malzemenin üstünde çok güzel ve hatasız olurken malzemenin alt kısmında tepsinin dönüş yönünden dolayı dişlerin patlattığı izler görülür.

İşte çizici dediğimiz bu küçük tepsi (testere) ana tepsiye göre ters yönde döner ve malzeme (sunta mesela) ana tepsiye gelmeden önce düzgün bir yarık açar ve ana tepsi de yukarıdan aşağı malzemeyi kesince hem üst hem alt kısımda kesik çizgisi çok düzgün ve çok temiz çıkar.

Mümkünse çizicili alın, arada küçücük bir tepsi ama dünya kadar farklar var.
0
John Bloor
(08.12.18)
(2)

Nodejs hk

tchuck
öğrenmeye karar verdim, udemy'den de ders bakıyorum bu akşam çalışmaya başlayacağım.bir şey sormak istiyorum nodejs konusunda.mimari ile ilgili bir "ideal" var mıdır? ya örnek; php'de işin doğrusu bu işi mvc ile yapmaktır örneğin.nodejs'te de bu tip bir şeyler var mı?varsa o tür bir içeriğe sahip de
öğrenmeye karar verdim, udemy'den de ders bakıyorum bu akşam çalışmaya başlayacağım.

bir şey sormak istiyorum nodejs konusunda.
mimari ile ilgili bir "ideal" var mıdır? ya örnek; php'de işin doğrusu bu işi mvc ile yapmaktır örneğin.
nodejs'te de bu tip bir şeyler var mı?

varsa o tür bir içeriğe sahip ders araştıracağım çünkü.
veya "bu kütüphaneyi kullanmak gerekir, bu frameworkü kullanmak gerekir" gibi bir şeyler? (reactteki redux frameworkü gibi)
0
tchuck
(07.12.18)
nodejs icin yaygin diger diller gibi alanini domine eden mimari yok diyebilirim. ama programlamada ozellikle javascript dunyasinda son gelisen mimari trend "microservices" akimi. daha onceden katmanli mimari vardi aynen mvc de oldugu gibi. ama nodejs icinde bir uygulama olusturdugunda "node_modules" diye bir klasor olusturur. bu klasorun yapisi tamamen "microservices" yapisidir. Microservices yapisi sunu soyler, her bir is icin bir paket olacak (bu nodejs de package.json tarafindan temsil edilir) her bir paket birbirinden mumkun oldugunca bagimsiz (loosely coupled) olacak. paket bagimliliklari package.json icinde belirtilir, her bir paket bir digerine baglanabilir, paketler arasinda hierarsi yoktur. yani kucuk kucuk projeler bir arada calisir. ornegin guvenlik paketi, http paketi, ssl paketi, database paketi, dosya yazma paketi gibi dusun. katmanli mimaride bir proje bircok katmana sahipken mikroservis mimaride her mikro is icin ayri bir proje olur. bir buyuk proje tum bu kucuk projeleri kullanir. bu yontemin avantaji istedigin zaman istedigin kucuk parcayi koparip alirsin, etkisiz hale getirebilrsin, ve bagimlilik minimum olur. ya da ornegin katmanli mimaride database islerinden sorumlu bir katman ile bir alt katman haberlesebilirken mikroservices mimaride bu daha esnektir.

bu nedenle genelde node js projelerini yapisi su sekilde olur

Buyuk Proje Paketi
- kucuk alt paket 1
--- index.js
--- package.json
--- test
- kucuk alt paket 2
--- index.js
--- package.json
--- test
-index.js
-package.json

yani bir genel package.json ve index.js, onun altinda kucuk paketler ve onlarin index.js ve package.json dosyalari. genel paketin index.js isleri turlerine gore alt paketlere yonlendirir.
0
emrahday
(07.12.18)
(1)

Ev Tipi Klima Önerisi

Humanimal
20m2 salon içi klima almayı düşünüyorum. 12000 btu alacağım. Kalite servis olarak hangi marka modeli tavsiye edersiniz? Daikin mitsubishi alacak param ne yazıkki yok. 2000-3000 tl bant aralığında olması gerekiyor. Arçelik, Vestel, Demirdöküm modellerine bakıyorum şuan wifi özellikle olması iyi olur.
20m2 salon içi klima almayı düşünüyorum. 12000 btu alacağım. Kalite servis olarak hangi marka modeli tavsiye edersiniz? Daikin mitsubishi alacak param ne yazıkki yok. 2000-3000 tl bant aralığında olması gerekiyor. Arçelik, Vestel, Demirdöküm modellerine bakıyorum şuan wifi özellikle olması iyi olur.
0
Humanimal
(07.12.18)
Servis için özellikle arçelik. İnverter li alın ısınma ve soğutma için daha verimli olur.
0
kisa
(07.12.18)
(3)

steam link kodi ve SSH

patir
merhaba,şu sitedeki yöntemi https://www.makeuseof.com/tag/steam-link-install-kodi/ takip ederek elimdeki steam link cihazına kodi kurmaya çalışıyorum. fakat hiç anlamadığım bir konuya denk gelip kitlendim. "You can access it using your typical SSH app (via the Terminal on Linux; using PuTTY or othe
merhaba,

şu sitedeki yöntemi www.makeuseof.com takip ederek elimdeki steam link cihazına kodi kurmaya çalışıyorum. fakat hiç anlamadığım bir konuya denk gelip kitlendim.

"You can access it using your typical SSH app (via the Terminal on Linux; using PuTTY or other tools on Windows). Use the username root with the password steamlink to access SSH." diyor. öncelikle SSH nedir tam bilmiyorum. söylediği programı bilgisayara kurdum ama steamlink ile password kısımları falan benim için çok havada kaldı. programda nereden password kullanacağım ve bunun steamlink ile nasıl bir ilişkisi olacak?

olayı anlayıp açıklayabilecek birileri var mı acaba?
0
patir
(07.12.18)
SSH cihazları yönetmek için kullanılan bir protokol diyebiliriz kabaca.

SSH bağlantısı kurmak için orda da dediği gibi Putty gibi programlar var. SecureCRT, Xshell vb programlar da var ama putty ücretsiz bildiğim kadarıyla. diğerlerinin deneme sürümleri de işini görür.

Steam link ethernet kablosu ile modeme bağlıyken modemden 192.168.1.x gibi bi IP adresi alır. bu adresi bulduktan sonra putty de bu IP adresine SSH atman gerekiyor. giriş için steam link sana user name ve password soracak. bunlar için de

Use the username root with the password steamlink to access SSH.

diyor.
0
washe
(07.12.18)
@washe çok teşekkürler. doğru anladım sanırım; link ethernette bağlı iken programı bilgisayarda çalıştırıp ip üzerinden steam linke giriş yapmaya çalışacağım. username ve şifreyi o noktada kullanıyorum.
0
🌸patir
(07.12.18)
evet. öncesinde belirttiği gibi

/steamlink/config/system/ and within this creating a blank text file, enable_ssh.txt

USB diskini ext4'e formatlayıp /steamlink/apps/ diye bir klasör oluşturup oraya indirdiğin kodi dosyasını koyacaksın. sonra da /steamlink/config/system/ içine enable_ssh.txt diye bir dosya oluşturup usb'yi öyle link'e tak diyor.

aslında anlamadığım kısım SSH'la bağlanıp sonra herhangi bir komut koşturtmamış. yani SSH'la bağlanmana çok da gerek yok gibi. muhtemelen kodi kurulumu için gerekiyor.
0
washe
(07.12.18)
(5)

bitturk hit&run mağduriyeti

hayatbirfilm_basroldesensin
türkçe içerikler için kullanıyordum bitturkü yaklaşık olarak 12 13 yıldır kullandığım bir siteydi fakat bu malum olay nedeniyle beni banlamışlar. o kadar uzun süre sıkıntısız kullanmama rağmen ne hikmetse banlayacakları gelmiş anlamadım. şimdi burası gidince başka türkçe içerikli yer bulamıyorum. sö
türkçe içerikler için kullanıyordum bitturkü yaklaşık olarak 12 13 yıldır kullandığım bir siteydi fakat bu malum olay nedeniyle beni banlamışlar. o kadar uzun süre sıkıntısız kullanmama rağmen ne hikmetse banlayacakları gelmiş anlamadım. şimdi burası gidince başka türkçe içerikli yer bulamıyorum. sözün özü bana davetiye kodu gönderir misiniz? sizi asla mağdur etmem :)

not: turknova da olabilir.
0
hayatbirfilm_basroldesensin
(07.12.18)
hit and run'dan banlandim deyip sizi magdur etmem lafi da iyiymis. :)
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(07.12.18)
turktorrent.im içerik ve kalite açısından bitturk'e 10 basar.
direkt ordan ücret karşılığı üyelik al bence.
0
aslindasorunumpsikolojik
(07.12.18)
paraya ihtiyaç duymuşlardır kesn. 3-5 atarsan açarlar hesabını.
0
sutlu nescafe
(07.12.18)
@eskiyen adam 10 yıldan fazla üye olduğumu bu sebeple söyledim zaten düzgün ratio oranını anlatmak bakımından.
@sütlü zaten mail atmışlar vip alırsan açılır hesap diye. kurnazlık yapıyorlar yani.
@aslinda bir de oraya bakayım teşekkürler.
0
🌸hayatbirfilm_basroldesensin
(07.12.18)
pm atar misin. uyeliksiz site var ama yaymak istemiyorum.
0
000000
(07.12.18)
(2)

Ortak internet ve geçmiş zaman

neynep
Wispotter'dan bağlandığımda hangi sitelere girdiğim loglardan görünüyor diye biliyorum. Peki önceden girdiğim siteler adresler şifreler erişilebilir oluyor mu bu ağa bağlanınca? Yoksa sadece bağlantı an'ı sonrasına mi gücü var?
Wispotter'dan bağlandığımda hangi sitelere girdiğim loglardan görünüyor diye biliyorum. Peki önceden girdiğim siteler adresler şifreler erişilebilir oluyor mu bu ağa bağlanınca? Yoksa sadece bağlantı an'ı sonrasına mi gücü var?
0
neynep
(07.12.18)
Evet, girdiğiniz sitelere ait log dosyaları tutuluyor. Sitede ne gördüğünüz genelde tutulmaz, adresleri yeterli. Dolayısıyla site içerisinde çeşitli kutulara ne yazdığınız (şifre vb.) tutulmaz.
0
babilbaligi
(07.12.18)
sadece bağlandığınız süredeki trafiği loglarlar. geçmişinizi göremezler
0
argent dawn
(07.12.18)
(6)

photoshop belirlenmiş alanları kesip kaydetme

tabudeviren
şöyle bir ürün katalogu var:https://www.ogretmenlericin.com/wp-content/uploads/bim-aktuel-15-aralik-2017-tava-cesitleri.jpgbu katalogu photoshop'a atıp, her bir ürünü bulunduğu sınırlardan kestirip yeni dosya olarak nasıl kaydedebilirim? yani sadece bundan altı ayrı dosya çıkacak.bunun gibi 200 kata
şöyle bir ürün katalogu var:
www.ogretmenlericin.com

bu katalogu photoshop'a atıp, her bir ürünü bulunduğu sınırlardan kestirip yeni dosya olarak nasıl kaydedebilirim? yani sadece bundan altı ayrı dosya çıkacak.

bunun gibi 200 katalog var diyelim.
0
tabudeviren
(06.12.18)
lassoyla teker teker yapacaksınız kopyalayıp yeni dosyaya yapıştırıp kaydedeceksiniz.
0
argent dawn
(06.12.18)
Urunlerin hepsinin konumu hemen hemen ayniysa Action da yazabilirsiniz. (Arka plan da gelir ama)
Eger sadece urunu keseyim diyorsaniz argent dawn+1
0
brkylmz
(06.12.18)
sadece ürün değil, bulunduğu alanla birlikte, şöyle:

eksiup.com

dosya ismi hiç önemli değil.
0
🌸tabudeviren
(06.12.18)
Croplayip kaydedip control z yapıp diğer alanı kroplamak daha pratik bence
0
all girls dream
(06.12.18)
photoshop'un script özelliği ile ya basit script yazıp yaparsın(sadece action panelinden play'e basar beklersin)

ya da otomasyon panelinden bu scripti otomatik olarak kontrol edersin.

bunda da 600 sayfa ise tüm sayfaları açıp, otomasyon panelinden bitene kadar beklersin.

şöyle olur. ilgili alanı croplar yeni belge olarak açar ve jpeg olarak kaydeder.

bi sayfa için 6 defa bunu yapar, 600 sayfaiçin 3600 defa.

tabi tüm dosyaları açmak için, sağlam bir bilgisayar lazım, ram ve sabit disk.

tabi bunda en önemli şart tüm sayfaların aynı şekilde aynı hizzada olması gerekir.
0
killerbee
(06.12.18)
E daha kolay o zaman. Alanı seçip sağ tıklayıp save selection diyorsunuz, kaydediyor. Kesik çizgili dikdörtgen olan tool'u kullanacaksınız. Crop'la uğraşmaya da gerek yok.
0
shangrilla
(06.12.18)
(3)

Huawei ekran şifresini unutma acil

pastörizesüt
Parmak iziyle giriyordum mis gibi. Illa sifre isteriz diyor katiyen hatirlamiyorum sifreyi telefonu acamiyorum. Bir yolu var mi?
Parmak iziyle giriyordum mis gibi. Illa sifre isteriz diyor katiyen hatirlamiyorum sifreyi telefonu acamiyorum. Bir yolu var mi?
0
pastörizesüt
(06.12.18)
Google hesabından bir şeyler yapmayı dene bi
0
valarmurgulis
(06.12.18)
telefonu güvenli modda açıp ekran kilidini devre dışı bırakmayı dene
0
prasinos
(06.12.18)
Bi yol bulamadım telefonu resetledim anca öyle oldu
0
🌸pastörizesüt
(07.12.18)
(1)

themforest wordpress temaları lisans sorusu

jugador
regular license: Use, by you or one client, in a single end product which end users are not charged for. The total price includes the item price and a buyer fee.extended license: Use, by you or one client, in a single end product which end users can be charged for. The total price includes the item
regular license:

Use, by you or one client, in a single end product which end users are not charged for. The total price includes the item price and a buyer fee.

extended license:

Use, by you or one client, in a single end product which end users can be charged for. The total price includes the item price and a buyer fee.

themeforest.net

şurda da herhangi bir örnek mevcut.

sorum şu regular lisans ile tek bir site mi yapabilirim? 1'den fazla sitede kullanmak için extended mi almam gerekiyor? aynı üyelikle ikinci kez aldırmıyor çünkü sadece download butonu var.

extended için çok absürt fiyat farkı var yani anlamsız değil mi? 50 katı. 50 ayrı site için ayrı üyeliklerle alsan aynı para. 50 site de afaki bir şey, bilemedim
0
jugador
(06.12.18)
O temayla yaptığın ürünleri satıp pata kazanacaksan extented gerekiyor. Ama ben şimdiye kadar extended ile iş yapan görmedim hiç. Regular alıp iş yapıyor herkes.
0
goodman
(06.12.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.