Giriş
(6)

karakter saymak

kibritsuyu
notepad'de veya sözlük'te, herhangi bir yerde mouse ile seçtiğim kısımda boşluklar dahil kaç karakter var söyleyecek bir program, bir eklenti, vs. var mıdır?diye sormuştum. aslında fazla şey istedim. sözlüğü falan saymasa da olur. asıl amacımı da söyleyeyim de daha açıklayıcı olsun. internetten indi
notepad'de veya sözlük'te, herhangi bir yerde mouse ile seçtiğim kısımda boşluklar dahil kaç karakter var söyleyecek bir program, bir eklenti, vs. var mıdır?

diye sormuştum. aslında fazla şey istedim. sözlüğü falan saymasa da olur. asıl amacımı da söyleyeyim de daha açıklayıcı olsun. internetten indirdiğim divx'leri evdeki divx player'ımda izliyorum. divx player, 45 karakterden uzun olan altyazyıları ekrana sığdıramıyor. o yüzden altyazı dosyalarınıa hızlıca göz atıyorum. uzun gibi duranları kısaltmam veya alt satıra geçirmem gerekiyor. tabii 45 karakterden uzun olup olmadığını da tek tek saymam ya da monitöre tam 45 karakterlik noktaya asetat kalemiyle çizik atmam gerekiyor. istiyorum ki böyle amele yöntemlerle uğraşayayım, satırı komple seçeyim, program bana bir kenarda "46" desin. ben de noktasıyla virgülüyle oynayıp 45'ten kısa hale getireyim.
0
kibritsuyu
(05.06.07)
daha once de bu sorulmu$tu sanirim. i$ine yarar mi bilmiyorum ama:
ssg.sourtimes.org
0
katafalk
(05.06.07)
anlatamadım sanırım. altyazı dosyasının adı problem değil. zaten temizliyorum onları. durum şu. altyazının biri şu şekilde mesela:

269
00:22:50,402 --> 00:22:55,066
Bir mucize eseri bizlerden biri olmayı becerebilirseniz
kıt kanaat geçineceğiniz engin denizlerde...

şimdi benim divx player'ım 45 karakter ve üstü altyazıyı ekrana keserek ve yarım yamalak çıkarıyor. bu yüzden şu satırın kaç karakterden oluştuğunu saymam gerekiyor. mesela üst satırda 55 karakter var, tek tek saydım.

bu altyazı ekrana:

"Bir mucize eseri bizlerden biri olmayı becere-"

şeklinde çıkıyor. devamı da hiç çıkmıyor. kesmem gerekiyor. istiyorum ki satırı seçeyim, o bana yanda kaç karakter olduğunu söylesin. ya da seçip sağ tuş ile açılan menüden bir şey seçeyim bana "58" desin. ben de tek tek saymayayım.
0
🌸kibritsuyu
(05.06.07)
bence böyle olduğunu gördüğünüz altyazılardan uzak durun öncelikle. hazırlayıcısı en azından işin tekniğini bilmiyor demektir. bir satırdaki maksimum altyazı 45 karakter civarı zaten genel kabule göre.

ikinci olarak, karakter sayıcı bir araç yerine, 45 karakterden fazlasını ikinci satıra atan bir altyazı programcığı aramanızı öneririm. pekçok oynatıcı için ortak bir sorun bu, divx forumlarında yardımcı olabilirler.

@laugh,
bu çok da doğru bir davranış değil. en azından release grubunun ismi kalmalı ki altyazı vb. sorunlarda elindeki dosyanın hangi sürüm olduğunu bilebilesin.
0
jose arcadio buendia
(05.06.07)
Subtitle Workshop indirin. Otomatik olarak belli bir karakteri aşınca diğer satıra geçirme özelliği var. Hatta divxplanet forumlarında program hakkında ayrıntılı bilgi de alabilirsiniz.
0
montreal
(05.06.07)
bunun için program var sub veriyorsun sub olarak çıktı veriyor vestel e göre ayarlayıp. macrostr adlı arkadaş yapmıştı zamanında lazımsa sözlükten mesaj at arayıp bulmaya çalışayım. küçük ve ufak bugları olan ama işe yarayan bi programdır yüzlerce altyazıda kullandım bunu da belirteyim.
0
ozdek
(05.06.07)
word yapıyor olması lazım..
0
co2s2
(06.06.07)
(4)

Laptop Ram Değiştirme

someka
Fujitsu Siemens Amilo M 1451G modelinde bir dizüstü bilgisayarım var. Bellek 512MB. Bunu 1GB'a (ya da daha fazla) yükseltmek istiyorum. Ancak servise götürdüğümde tek slotum olduğunu (pek inanmadım ama) ve 512yi çıkarıp 1GB lık "LAPTOP RAM"i takacaklarını söylediler. Ne kadara malolacak dediğimde 27
Fujitsu Siemens Amilo M 1451G modelinde bir dizüstü bilgisayarım var. Bellek 512MB. Bunu 1GB'a (ya da daha fazla) yükseltmek istiyorum. Ancak servise götürdüğümde tek slotum olduğunu (pek inanmadım ama) ve 512yi çıkarıp 1GB lık "LAPTOP RAM"i takacaklarını söylediler. Ne kadara malolacak dediğimde 270 milyon civarı bir şey demişti (geçen yıl), tam hatırlamıyorum o sırada komaya falan girdim herhalde.

Neyse, sorum şu: laptop ram'i desktop ram'inden ayrı bir olay bunu anladım. Yani biraz daha para vermek gerekiyor, eywallah. Ama gittigidiyor.com'dan falan alsam bir ram götürsem taktırsam olmaz mı? İllaha ki fujitsu siemens laptop'u için özel bir ram yoktur herhalde değil mi? Ayrıca ne ram alacam? Kaç DDR'dir uyumudur fsb'dir falan bunları nereden bileceğim? Anlayan birileri yardımcı olursa sevinirim..

Teşekkürler...
0
someka
(05.06.07)
1 - www.fujitsu-siemens.com.tr
adresinde bulunan datasheet'e baktığımızda bu bilgisayarın iki adet DUAL DDR2 SDRAM desteklediği görülüyor. Bu durumda tek slot var diye seni kandırmışlar. İki adet slot var.
2 - laptop için olan herhangi bir marka dual DDR2 SDRAM takabilirsin. Değiştirmek çocuk oyuncağı, hiç anlamıyorsan bilen bir arkadaşın 5 dakikada yapabilir. Dikkat edeceğin tek husus da garanti. Yani vidaları açarken açıldığının belli olmaması için özen göster, orijinal ramin yanına ekstra bir tane tak ya da her koşulda orijinal rami sakla ki yarın öbür gün servise götürmen gerektiğinde orijinal durumuna geri getirebilmek için eski rami takabilesin.
3 - www.gold.com.tr adresinde görebileceğin üzere 1 GB notebook rami 81 YTL. burada da kazıklamaya çalışmışlar.
4 - Bu ramlerden çift olarak alıp takarsan performansın daha iyi olur. Her ikisinin de aynı marka hatta bütün özelliklerinin aynı olması gerekir. Zaten çiftli satılan versiyonları da var.
0
mosmor
(05.06.07)
yuh 270ytl mi ? bir o kadar daha koyar yeni lap top alırım. çok insafsız bir servismiş adını adresini yazarsan iyi olur en azından 3-5 müşteri kaybeder.

ram değiştirmek için laptop ın altında ortalara yakın bir yerde ram slotlarının bulunduğu yeri kapatan bir kapak görürsün. vidaları genelde siyahtır, onların rengini bozmadan nazikçe vidaları aç ramlari tutan metal düzeneği görürsün. onu açtığında ram hafiften havaya kalkar, tut çek çıkar. yeni rami yerleştir, yatır, metal düzeneği kapat.

en kötü ihtimal bu rami internetten almazsan alacağın yerle iki muhabbet et bedavaya bile değiştirirler çok kısa bir işlem.
0
kimlanbu
(05.06.07)
sevgili someka,

yakla$ik bir sene once senin de belirttigin gibi 1gb ddr2 533 notebook ram icin 250ytl civari bir fiyat soz konusu idi, gunumuzde ise misal hepsiburada'dan kingston marka omur boyu garantili 1gb ddr2 notebook ram'i kdv dahil 85 ytl'ye satin alabilirsin; yani gittigin bilgisayarci oem olmayan (marka olacak, corsair ya da kingston gibi) bir ram'i her $ey dahil 100 ytl'ye makinene takarsa, bu ticaretten zarar etmemi$ sayilirsin. evet notebook ram ayridir.

slot hususunda,

2'den a$agi ram slot'u olan laptop ben hayatimda gormedim; ama elemanin kasti ise $udur ki senin makinenin icinde 2x256 olmak uzere 512mb ddr400mhz ram var; yani yeni ram takmak icin en az birinin cikmasi gerekiyor. benim sana $ahsi tavsiyem eger cope atmayacaksan (ki atsan yeri) o ram'lerin ikisini de cikar, antistatik bi po$etin icine koyup kaldir, bi garibana hibe edersin zamani gelince. makineye de 1gb ram tak, tek slot yine bo$ kalsin, eline fazladan para gecince (fiyatlar da daha bir du$er hem) 1gb daha takarsin, 2gb ddr2 533 olunca vista ile co$arsin :)

ama 1gb ddr2 533'un yanindaki 256'yi sokmeni israrla tavsiye ediyorum; (gavurun strongly recommend dedigi cinsten) yoksa ram'den kaynaklanan sacmasapan bir ton sorun ya$arsin, overrun bilmem ne, kitlenir makine... bi de bu devirde 400mhz ne zaten hay allaah... o i$lemci neden 533'de cali$iyor, deli mi :) yazik gunah.
0
jack o lantern
(05.06.07)
pil süren düşecek. bunu da bil.
0
can see
(06.06.07)
(5)

telefon tavsiyesi

lepidodendron
4 senedir kahrımı çeken emektar n-gage'i müzeye kaldırıp sony ericsson m600i almak istiyorum. 600 liralık fiyatı da makul geldi. kullanan var mı bu telefonu? bir kaç yerde inceleme okuyup bana göre olduğuna karar verdim. kamerası yokmuş, gerek de yok zaten. kullanan varsa ve eksileriyle artılarıyla
4 senedir kahrımı çeken emektar n-gage'i müzeye kaldırıp sony ericsson m600i almak istiyorum. 600 liralık fiyatı da makul geldi. kullanan var mı bu telefonu? bir kaç yerde inceleme okuyup bana göre olduğuna karar verdim. kamerası yokmuş, gerek de yok zaten. kullanan varsa ve eksileriyle artılarıyla görüşünü belirtirse sevinirim.
0
lepidodendron
(01.06.07)
tek cümlelik görüşüm "tavsiye etmem". tamam güzel karizmatik bir çok özelliği olan bir telefon ama o parayla daha iyi bir telefon alınabilir. bataryası max. 2 gün gidiyor. symbian yerine uiq gibi bir işletim sistemi kullandığından program oyun tema ıvır zıvır yok çok fazla. olanları da sony ericsson parayla satıyor. satılanlar da iş dünyasına sürekli yurtdışı seyahate çıkanlara yönelik şeyler. oyun yüklüyorsunuz koskoca ekranı olduğu için uyumsuz oluyor. tema yok neredeyse. microstick micro kullanıyor. pahalı tabi. aldığın gün götürüp satmaya kalksan max. 350 ytl vereceklerdir. ikinci eli sıfır. ekranı belki çizilmiyor ama deli gibi kirleniyor. köşelerde kir birikiyor sürekli. 600 ytl verip de şu an bir telefon alacak olsam samsungun ince serisi, nokia n70, yine se k790 alırım. kişiselleştirme kullanım ikinci el parça desteği falan cok daha fazla cünkü. bir de nokia 6131 im var beraberinde çok daha fazla hoş geliyor gözüme bu özellikler açısından bakarsak. kameraya gerek yok diyorsun bence de öyle ama artık 500 ytl üzerinde para vereceğin bir telefonda standart olmalı kamera kullansanda kullanmasanda. bunun dışında dokunmatik ekran olması nimet gibi bir şey kendi klavyesi var tuş takımı olarak artı el yazısı biraz sorunlu da olsa tanıyor. bir de sanal klavyesi var ekran da dokunmatik. ayrıca normal menü kullanımı stylus a gerek bırakmayacak şekilde parmakla kullanılabiliyor.

bir not ekleyeyim eğer bu telefonu iki hatla kullanacaksan sürekli sim kart değiştireceksen zaten üsttekileri hiç okuma direk vazgeç sim kart çıkarmak için cımbız gerekirmi bir telefonda ya.

başka ne sorun varsa yanıtlayabilirim mesaj at yeter
0
luflee
(01.06.07)
ben de n70 veya w810i öneririm.
0
chavezding
(01.06.07)
nacizane, n70 i asla ve asla onermem artik. (bkz: nokia n70/@la traviata)
0
la traviata
(01.06.07)
u600
0
bryan fury
(01.06.07)
cem, n95 al.. ben yanina gelirim ta$imak icin.
0
sourlemonade
(02.06.07)
(6)

browserlarla aram çok bozuk

sf arjuna one
firefox2 kullanıyorum. 1 aya kadar sözlük düzgün açılıyordu fakat son zamanlarda bazen üstteki butonlar anormal büyüyor ve bazen theme yok oluyor beyaz üstüne ecüş bücüş yazılar çıkıyor korkuyorum. işin garibi firefox kafayı yedi diyordum ama aynı şey explorerda da oldu. lokka vodkayla sözlük keyfin
firefox2 kullanıyorum. 1 aya kadar sözlük düzgün açılıyordu fakat son zamanlarda bazen üstteki butonlar anormal büyüyor ve bazen theme yok oluyor beyaz üstüne ecüş bücüş yazılar çıkıyor korkuyorum. işin garibi firefox kafayı yedi diyordum ama aynı şey explorerda da oldu. lokka vodkayla sözlük keyfine varamıyorum bi yardımcı olun.
0
sf arjuna one
(28.05.07)
temadan olmasin ?
0
sourlemonade
(28.05.07)
mesajçöpolay butonlarının gözükmemesi tema yüzündenmiş :) onu şimdi anladım ama diğer sorunlar tema değiştirince de devam etmekte.
0
🌸sf arjuna one
(28.05.07)
opera kur, maxthon2 rc2 de guzelmıs o da olur. kararsız kalırsan opera kur.
0
bryan fury
(28.05.07)
bence sorun css dosyasının yüklenememesinden kanyaklı, hiç bir stil verilememiş çünkü, bence cache ayarlarına , temporary klasörlerinize , internet bağlantınıza falan göz atın.
0
alwaysdrunk
(28.05.07)
ctrl+shift+del ile cache'i temizle.
daha sonra 'herzamanki' ile bir dene. sonradan ba$ka bir temaya gec.
sorun hala devam ederse font buyukluklerini felan da bir kontrol et derim (nolur nolmaz)
0
sourlemonade
(29.05.07)
cache'i clear edince sorun düzeldi. teşekkürler.
0
🌸sf arjuna one
(29.05.07)
(6)

bilgisayarım açılmıyor!! (acil) -30 dakikam var-

denize karsi icen keci
genel olarak olmasa da benim için acil bir durum...bilgisayarı açtığımda, sistem dosyalarından birkaçının eksik olduğunu söyleleyerek baştan başlattı kendini, disk okuma hatası verdi sonra da. şirketin vermiş olduğu recovery cd yi taktım ona da bir süre tepki vermedi, sonra hiç bir şey olmamış gibi
genel olarak olmasa da benim için acil bir durum...
bilgisayarı açtığımda, sistem dosyalarından birkaçının eksik olduğunu söyleleyerek baştan başlattı kendini, disk okuma hatası verdi sonra da. şirketin vermiş olduğu recovery cd yi taktım ona da bir süre tepki vermedi, sonra hiç bir şey olmamış gibi açıldı.
30 dakika içinde evden çıkmam gerekiyor, bilgisayarı kapatsam bir daha açabilirmiyim? çıkmam gerektiğinden dolayı, yedek alma şansım da yok şu anda ve içinde silinmemesi gereken dosyalar var (tez için diyeyim siz düşünün).
bilgisayarı mı kapatmayayım? yoksa şansıma küsüp kapatayım yeniden açabilirmiyim? veya başka çözüm önerisi olanlar varsa lütfen yardım edin...
0
denize karsi icen keci
(25.05.07)
Valla acilse riske girmeyin ve bilgisayarı kapatmayın derim. Büyük ihtimal kapatırsanız dosyalara bir şey olmaz ama değişik bir sorun olabilir, dosyalar gidebilir. Kapatmayın derim ben.
0
colonizer
(25.05.07)
cok gec kalmis olabilirim ama mutlaka YE-DEK-LE-YİN. tez bu boru degil, sonra patlar matlar neme lazim.
0
strategic
(25.05.07)
tezinizi kendinize mail olarak gonderin.
0
notorious
(25.05.07)
ram de sorun vardır muhtemelen, memtest86+ mı ne bsiler vardı onlar bi test et. ya da ramleri teker teker cıkarıp oyle dene birisi arızalıdır, onu ıkarınca stabil oalrak acılır.
0
bryan fury
(25.05.07)
bu tip durumlar için daima el altında bir "pardus çalışan cd" bulundurulması faydalı olacaktır.

bununla windowsu falan pas geçip doğrudan harddiskinizde bulunan tüm dosyalara ulaşabilirsiniz. windows tamamıyla çalışmayacak duruma geldiğinde de kullanılabilir.

gerçi geçmiş borun pazarı. kolaylıklar dilerim.
0
can see
(26.05.07)
açabildim bilgisayarı anlaşaılacağı üzere. hemen pardusu yükleyip yedek alıyorum en garantisi. herkese teşekkürler.
0
🌸denize karsi icen keci
(26.05.07)
(2)

sol bile birleşti

ahu
evet onlar bile birleşti ama benim youtube videolarım hala ayrı :( mpeg,mpg birleştirici, ücretsiz bir program tavsiyesi olanı repliycem :) (mümkünse kullanımı konusunda kısa bir bilgi verilirse şukela olur)
evet onlar bile birleşti ama benim youtube videolarım hala ayrı :(

mpeg,mpg birleştirici, ücretsiz bir program tavsiyesi olanı repliycem :)

(mümkünse kullanımı konusunda kısa bir bilgi verilirse şukela olur)
0
ahu
(22.05.07)
dorian greyfurt
(22.05.07)
tmpgenc plus 2.5

file > mpg tools > merge&cut > add diyip dosyaları peşpeşe ekle > output'a directory seç ve dosya adı belirle > run

15 gün trial, crack bulursan haberim olsun.
0
ezeriko
(23.05.07)
(6)

elektronik davul için ses kartı! hemi de laptopa

yersen
şimdik; bir arkadaşım komşuları rahatsız etmeden müzik yapmak adına evine `roland` marka bi `tablet` elektronik (her ne deniyosa) `davul` aldı. bunun `line out`'undan sesi alıp `laptop`'taki `mic`'e girince ses `distortion`lı gibi geliyormuş. bir kaç program denemiş olmamış. bu iş için `ses kartı` a
şimdik; bir arkadaşım komşuları rahatsız etmeden müzik yapmak adına evine roland marka bi tablet elektronik (her ne deniyosa) davul aldı. bunun line out'undan sesi alıp laptop'taki mic'e girince ses distortionlı gibi geliyormuş. bir kaç program denemiş olmamış. bu iş için ses kartı almalı diye düşündüm ama elinde laptop olduğu için olay değişiyor. laptopa bağlanabilen pcmcia usb veya fireware ses kartı mevcut mudur? mevcutsa markamodeli ve fiyatı hakkında nasıl bilgi sahibi olabilirim? teşekkürler.

***
0
yersen
(19.05.07)
laptoplara ozel pcmcia kartlar var.
model olarak tam bilmesem de creative'in kartlari baya saglam.

edit: hatta $oyle bi$ey var -- getir.net
0
sourlemonade
(19.05.07)
çok pahalı bu! bana daha uygunu lazım. bi de işe yarayacak mı teknik olarak bi açıklaması falan lazım.
0
🌸yersen
(19.05.07)
(bkz: creative sound blaster audigy 2 zs notebook)
(bkz: m audio)

mic girişine takmayın line in'e takın...
0
crown
(20.05.07)
line in girisi yoksa mic e takin mecburen ama ses denetimler-> kayit denetimi vb. yerinden mikrofonun gainini kisin hatta klavyedeki yon tuslari yardimiyla minimum seviyenin bi ustu seviyede tutun.
0
berkertoy
(20.05.07)
usb ses kartları var m.köy veya kadıköy de bulabileceğin. 10 ytl ye falan. ancak çok kaliteli bir şey değil ama laptoplardaki ses kartlarından aşağı kalır yanları yok. şöyle bir şey mesela. google a veya ebay e "usb sound" yaz önüne istemediğin kadar seçenek çıksın.

cgi.ebay.com
0
luflee
(20.05.07)
merhaba yersen,
eğer vsti kullanılacaksa latency'yi kabul edilebilir seviyelerde tutmak için iyi bir ses kartı şart (kendimden biliyorum). ben bu sorunu bir m-audio delta 66 alarak çözmüştüm vaktinde. canavar gibi... 200$ civarı bir maliyetle işini görecek gibi bir m-audio ses kartı almanı tavsiye edebilirim. m-audio'dan şaşmam. bunların firewire'ları var, usb'leri var... ben ses kartımı alırken sadece pci olanlara odaklandığım için diğerlerinden haberdar değilim, ama var, onu biliyorum.

www.compel.com.tr m-audio'ların türkiye distribütörü.
0
actionary
(21.05.07)
(3)

telefonla konusunca adsl kopuyor

colg fusion
evet, telefonla konusurken adsl'm kesiliyor. eger telefona cevap vermezsem bir sey olmuyor. konusursam bazen "modem dogru konfigure edilmemis" bazen de "cevir sesi yok" hatasi aliyorum. nedir bunun sebebi? belki lazim olur, evde adsl'li hattan baska bir hat daha var.
evet, telefonla konusurken adsl'm kesiliyor. eger telefona cevap vermezsem bir sey olmuyor. konusursam bazen "modem dogru konfigure edilmemis" bazen de "cevir sesi yok" hatasi aliyorum. nedir bunun sebebi? belki lazim olur, evde adsl'li hattan baska bir hat daha var.
0
colg fusion
(18.05.07)
splitter'dan ciki$lari dogru yaptiginiza emin olun.
ayni $eyi bir arkada$imin evinde ya$adim. sorun splitter'da idi.
modem ciki$indan telefona, telefon ciki$indan da modeme kablo cekilmi$ti. tersine cevirdim duzeldi.
0
sourlemonade
(18.05.07)
Ayrica filtreler geliyor bazen dsl kurum paketleriyle. Onlari da pakette isaret edildigi sekilde hattiniza takmayi deneyebilirsiniz.
0
wpi
(18.05.07)
splitter kurcalandıktan sonra sorun düzelmiştir.
0
🌸colg fusion
(18.05.07)
(5)

karanlık fotoğraf

kibritsuyu
pencerenin önünde çekilmiş, dolayısıyla arkadan ışık geldiği için karanlık (biraz silüet halinde) çıkmış fotoğrafı nispeten düzeltebilmek için photoshopta ne kullanmam gerekli? hangi uygulama bu fotoğrafı en güzel hale getirir?
pencerenin önünde çekilmiş, dolayısıyla arkadan ışık geldiği için karanlık (biraz silüet halinde) çıkmış fotoğrafı nispeten düzeltebilmek için photoshopta ne kullanmam gerekli? hangi uygulama bu fotoğrafı en güzel hale getirir?
0
kibritsuyu
(17.05.07)
Photoshop'i bilemeyecegim ama Picasa'da fill light diye bir sey var, bayagi ise yariyor.
0
wpi
(17.05.07)
shadow / highlights
0
turkish tekila
(18.05.07)
duplicate layer / blend mode : screen
0
turkish tekila
(18.05.07)
photoshop'ta level ile düzeltebiliyor olman lazım, kısayolu ctrl+l idi.bi ayar daha vardı kısayolu ctrl+m fakat fonksiyonunu hatırlayamiyorum su an.bu ikisine bi bak istersen.
0
vampyria
(18.05.07)
photoshop

image -> adjustments -> levels (yanlış hatırlamıyorsam. brightness - contrast ayarının olduğu seçenek)

brightness'ı arttırıp contrast'ı kısabilirsiniz.
0
actionary
(21.05.07)
(6)

bilgisayar arızası

quadropol
selamlarbilgiayarımda uzun zamandır islemcinin fan sesi cok fazla geliyordu. bu aralar bi süre acık kaldıktan sonra (tahmini 1 saat) kitleniyor ya da kendi kendine kapanıyor. kapanmadan once baya zorlanıyor. bugun cıkarıp fanı temizledim. islemci ile arsındaki termal macun iyice azalmıs. sorun nered
selamlar

bilgiayarımda uzun zamandır islemcinin fan sesi cok fazla geliyordu. bu aralar bi süre acık kaldıktan sonra (tahmini 1 saat) kitleniyor ya da kendi kendine kapanıyor. kapanmadan once baya zorlanıyor.

bugun cıkarıp fanı temizledim. islemci ile arsındaki termal macun iyice azalmıs. sorun nerede olabilir acaba? fanı değiştirsem düzelir mi? işlemci p4 2.8 ht

bir de kendisi kapandıktan sonra bi süre acılmıyor.
0
quadropol
(16.05.07)
faninin kanatciklarindan biri catlak kirik olabilir, fanin donus simetrigi bozulmus yalpa yapiyor olabilir. fani degistirmek en iyi cozum.
0
notorious
(16.05.07)
macun da onemlidir, onu da iyice tatbik edin. kapanması ise tamamen islemciyi korumak amaclı, yanmasın diye. bi sekilde ısı iletimi olmuyor senın makınede. fanı degistirmek buyuk ihtimalle cozer. oncesinde sadece macunu surup eski fanı deneyeiblirsin, yeterli olursa devam et kullanmaya. bi de temızlıgı basınclı hava ile yap aksi takdirde pek basarılı bi temızlık olmaz o.
0
bryan fury
(16.05.07)
valla fanı değiştirin hatta bir de gidip termal macun alın güzelce sürüp fanı öyle yerleştirin. düzelmesi gerek. fanla ilgili bir problemse yapacağınız diğer işlemler sadece kısa süreli çözüm olur ve işlemci için zararlı olabilir.
0
darknum
(16.05.07)
riske girmeyin fani degistirin, is isten gectikten sonra yuzu astarindan pahaliya gelir
0
turkish tekila
(16.05.07)
oncelikle termal macunu yenileyin ve yenilemden onceki haliyle islemci sicakligini kontrol edin.
termal macunu yenilerken eskisini iyice temizlemeyi unutmayin. Ayrica yeni macunu sakin fazla fazla sikayim demeyin daha kotu olur sonuc; onun yerine islemci cekirdegi uzerine bir mercimek tanesi kadar dokup kredi karti kenariyla iyice yayin(cekirdegin uzerine).
0
strategic
(17.05.07)
Intel P4 HT işlemciler çok fazla ısınan işlemcilerdir.. bu yüzden risk almadan bir fan edinin..
0
kimyon
(17.05.07)
(5)

Windows - Sistem Hatası

isott
Sistem , ağdaki başka bir sistem ile bir IP adres çakışması algıladı.arkadaslar evdeki laptop a modemden baglantı yaptıgım zaman bu sorunla karsılasıyorum..ve bırı baglı oldugunda dıerı baglı olmuyo nete..oncelerıde bu sekılde sorunlar yasıyodum fakat modemı kapatıp acınca gecıyodu cogu zaman..ama b
Sistem , ağdaki başka bir sistem ile bir IP adres çakışması algıladı.

arkadaslar evdeki laptop a modemden baglantı yaptıgım zaman bu sorunla karsılasıyorum..ve bırı baglı oldugunda dıerı baglı olmuyo nete..oncelerıde bu sekılde sorunlar yasıyodum fakat modemı kapatıp acınca gecıyodu cogu zaman..ama bugun hıc duzelmıyo.ıkı pc aynı anda baglı olamıyo..sızce nedır bunu nedenı?
ne yapsam duzelır?

şimdiden teşekkurler..
0
isott
(14.05.07)
İki makinanında ip'leri aynı olduğu için bu sorunu yaşıyorsundur. Yapacağın makinalardan birinden ağ bağlantılarım > ağ bağlantılarımı görüntüle >yerel ağ bağlantısının üzerine sağ tıklayıp özellikler de. Ardından intenet erişim kurallarını tıkla ve özellikler'i tıkla. Oradan otomatik ip al 'ı işaretlediğinde sorun ortadan kalkar.
0
skahvecioglu
(14.05.07)
Ağ bağlantıları'ndan yerel ağ bağlantısının özelliklerine gelin ve oradan da tcp/ip'nin özelliklerine gelin. İki bilgisayardan birinin ip'sini değiştirin, sorun düzelecektir sanıyorum.
0
colonizer
(14.05.07)
zaten statik ip yok ki.otomatik ıp ile baglanıyorum nete..
0
🌸isott
(14.05.07)
bu durumda ağa ip dağıtan alet, yani dhcp server balatayı sıyırmış olabilir. en sağlıklısı her makinaya birbirinden farklı ip adreslerini statik olarak tanımlaman.
0
kartonpiyer
(14.05.07)
modem filtrelemede asil baglantiyi kullanan (ana bilgisayar) in mac adresi ya da ip si listede oldugundan dolayi yapiyor olabilir. basima geldi de
0
turkish tekila
(14.05.07)
(2)

excel sorusu

kibritsuyu
excelde iki ayrı hücreye yazdığım iki ayrı gg/aa/yyyy formatındaki tarihler arasında kaç gün olduğunu nasıl bulabilirim? fakat bunu yaparken her ayı 30 gün (28, 29, 31 çeken aylar da 30 olarak alınacak). dolayısıyla her yılı 360 gün (365 değil) olarak almalı. işçinin işe girdiği tarih ile işten çıkt
excelde iki ayrı hücreye yazdığım iki ayrı gg/aa/yyyy formatındaki tarihler arasında kaç gün olduğunu nasıl bulabilirim? fakat bunu yaparken her ayı 30 gün (28, 29, 31 çeken aylar da 30 olarak alınacak). dolayısıyla her yılı 360 gün (365 değil) olarak almalı. işçinin işe girdiği tarih ile işten çıktığı tarih arasında toplam kaç gün çalışmış olduğunu hesaplayacağım. yaa yaa birbirinden çıkarmak yetmiyor bu yüzden.
0
kibritsuyu
(12.05.07)
Giriş tarihi B2 çıkış tarihi C2 hücresinde yazılı diyelim,

=C2-B2 formülüyle gün sayısını bulabilirsin. Formülü yazdığın hücre formatını sayı olarak düzeltmen gerekebilir çünkü default olarak o hücreyi de tarih formatında verir.
sorun çıkarsa mesaj gönder, yardımcı olmaya çalışırım...

kolay gelsin.
0
hgn
(12.05.07)
DAYS360 formülüyle yapman yeterli. kullanımı şöyle;
=DAYS360(start_date,end_date,method)

buradaki method, kullandığın sistem US sistemi ise False, Avrupa sistemi ise TRUE olmalı.
US sisteminde başlangıç/bitiş günü ayın 31'i ise bir sonraki ayın ilk gününü ilk/son gün gibi kabul ederken EU sistemi o ayın son gününü ilk/son gün olarak kabul ediyor.

örnek formül
=DAYS360(B2;C2;TRUE)

kolay gelsin...
0
hgn
(12.05.07)
(3)

sık kullanınanlara ekleyememe

hayatacaylakkaldim
şimdi bizim bilginin işlemcisi benim bilgisayara el attı ( maalesef ) firefoxu kaldırmış kafasına göre, yeni ( iş yeri için ) bir sistem oluşturmuş felan felan ( bunlar ayrıntılar )ie yi de 7 yapmış ( sanırım ben anlamam ) şincik, eski halinde de sık kullanılanlara ekleyebiliyordum. şu an eklemek na
şimdi bizim bilginin işlemcisi benim bilgisayara el attı ( maalesef ) firefoxu kaldırmış kafasına göre, yeni ( iş yeri için ) bir sistem oluşturmuş felan felan ( bunlar ayrıntılar )

ie yi de 7 yapmış ( sanırım ben anlamam )

şincik, eski halinde de sık kullanılanlara ekleyebiliyordum. şu an eklemek na-mümkün, nasıl becerdiğimi bilmiyorum ama sözlük sayfasını eklemişim.

bu nevalede nasıl ekleniyor yahu sayfalar?
0
hayatacaylakkaldim
(10.05.07)
ie7'de, adres cubugunun hemen altinda tablar sekmesinin solunda yildiz ve +yildiz var.
+yildiz a tiklarsan eklenecektir.
0
sourlemonade
(10.05.07)
teşekkür ederim assert h, üstüne gidince yazıyormuş zaten
0
🌸hayatacaylakkaldim
(10.05.07)
ctrl+d kombinasyonu da i$inizi gorur.
0
notorious
(10.05.07)
(2)

google'da üst sıralarda çıkmak

tabudeviren
google'da arama sonuçlarında üstlerde görünmek için ne yapmak gerekiyor?(not: sitenin içine envai çeşit kelime yazmaktan başka)
google'da arama sonuçlarında üstlerde görünmek için ne yapmak gerekiyor?
(not: sitenin içine envai çeşit kelime yazmaktan başka)
0
tabudeviren
(09.05.07)
eksiduyuru internet kullanıcısı oldugumuz ıcın oradakı yazıları okuyamıyoruz galadnikov..rica etsem buraya copy-paste yapabılırmısın?
0
isott
(10.05.07)
taifun79
(13.08.09)
(6)

adsl kota sorunu ve sınırsız problemi..

isott
2 adet sorum olacak..1.si adsl kota lı aboneyim ve bunu sınırsız yapmak istiyorum.Ne yapmam gerekli? yada boyle bısey mevcut mu?2.si Adsl kota lı aboneyim.internet sitesinde kota 4 Gb olarak yazıyo ancak sozlesmede 3 Gb yazıyo.fiyat olarak 29 ytl oduyorum.yanı internette 4 Gb kota lı abone ucretı ya
2 adet sorum olacak..

1.si adsl kota lı aboneyim ve bunu sınırsız yapmak istiyorum.Ne yapmam gerekli? yada boyle bısey mevcut mu?

2.si Adsl kota lı aboneyim.internet sitesinde kota 4 Gb olarak yazıyo ancak sozlesmede 3 Gb yazıyo.fiyat olarak 29 ytl oduyorum.yanı internette 4 Gb kota lı abone ucretı yazan parayı.Kotalı olan arkadaslara soruyorum sımdı kota 4 Gb mı 3 Gb mı?

şimdiden tesekkur ederım..
0
isott
(07.05.07)
Son kampanyada 3GB olan kotalar 4GB'ye yükseltildi. Kotasıza geçmek istiyorsanız bağlı olduğunuz Telekom şubesine gidip bir form dolduruyorsunuz, sıra yoksa beş dakikalık iş...
0
crown
(07.05.07)
geçmeyi düşündüğün hesap türü telekomun avantajına ve senin cebinden daha fazla para çıkmasına sebep olacaksa gitmene gerek kalmadan telefonla halledebilirsin. ama senin faydana telekomun zararına ise gidip dilekçe vermen gerekir. (ciddiyim. sistemi böyle kurmuşlar. zekice.)
0
can see
(07.05.07)
telekom yaklaşık 2 ay önce fiyatları % 30-40 arasında düşürdü.. ben de 9 gb kotalı var 37 ytl ödeyeceğim diye bekliyorum, öyle demişlerdi.. zira kampanya vardı ilk 2 ay para vermiyorduk, bu ay gelecek bakalım ne olacak! dediğim gibi bu fiyata bu performans hes doğrusu... gerçi senin sorularına cevap vermedim ama...
0
kimyon
(07.05.07)
1. telefonla tarife değiştiremiyorsun(ya da bana kıllık yaptılar) illa dilekçe gerekiyor.lakin herhangi bir telekom bayisine, sözleşme sahibinin gitmesi gerekiyor.

2. 4 gb 29 ytl
9 gb 49 ytl
sınırsız 99 ytl şu an için
0
gregory
(07.05.07)
cok tesekkur ederım.tel actım ama dedıgınız gıbı turk telekom bayıne gıtmemız gerektıgını ve form doldurmamız gerektıgını soyledıler.ek ucret falanda almıyolarmıs..

ordakı kıllarla konusmak ıstemedıgım ıcın burda sormustum sıze :) sagolun
0
🌸isott
(08.05.07)
daha 512 kbps lik tarifeler henuz 1 mbps olmu$ken ben mail gondererek 256 kbps ye gecmi$tim 512 kbps den. yalniz dikkat et, hemen sinirsiza gectim diye sevinme. bana 85 lira girdi o ay. icinde bulundugun ayin sonunun gelmesini bekle. yoksa kistas adi altinda soyuyorlar adami...
0
katafalk
(09.05.07)
(3)

port sniffing özellikli adsl modem veya switch

sorcerer
eskiden `hub`'lar vardı, gerektiğinde istediğimiz ethernet trafiğini `sniff`/`monitor` edebiliyorduk.switch'ler sağolsun trafiği her porta göndermediği için evde sorun çözme amaçlı port monitoring yapamıyoruz.bütün adsl modemlerin ethernet portları da switch özellikli (yani her portun trafiği ilgili
eskiden hub'lar vardı, gerektiğinde istediğimiz ethernet trafiğini sniff/monitor edebiliyorduk.
switch'ler sağolsun trafiği her porta göndermediği için evde sorun çözme amaçlı port monitoring yapamıyoruz.
bütün adsl modemlerin ethernet portları da switch özellikli (yani her portun trafiği ilgili porta gidiyor)

bu nedenle evde kullanmak üzere port sniffing özellikli bir modeme veya switch'e ihtiyaç duyuyorum.
tabi bu işi yapmak için gidip cisco siwtch alacak değilim.
bu işi yapacak ucuz modem veya switch biliyor musunuz ?
0
sorcerer
(06.05.07)
Sorunu anlamadım. Kendi makinanı başka bir yerden mi sniffleyeceksin.
0
ozdek
(07.05.07)
switch ile sniff etmen imkansız değil ama zor. hublar kaba tabirle aptal cihazlardı veriyi olduğu gibi bütün portlara yolluyorladı, ilgili ip adresi kendine ait veriyi alıyordu. ama sniff programları ile kendimize ait olmayan paketleri de alabiliyorduk çünkü bu kontrol yazılımda bitiyordu.

switch de ise bunu yapmak zor çünkü veri geldiği anda bütün portlara değil sadece ilgili ip adresinin bağlı olduğu porta veriyi yolluyor.

ettercap denen programın switched networklerde bile işe yaradığını yazıyor sözlükte ama test etmedim. kendi bulunduğum ağda 1 sene önce sniff işlemi için bi taraflarımı yırttım ama beceremedim. tek bir paket bile yakalayamadım.

ayrıca bunu yapmak için arp poisoning (arp spoofing) denen bir teknik varmış, ayık kafayla be nde okuyacağım ilgimi çekti.

en.wikipedia.org
www.voipsa.org
www.mail-archive.com
0
kimlanbu
(07.05.07)
ya kisaca biraz gelismis fakat ucuz bir switch arama amacıyla sorduğum soru sonucunda switching dersi de aldım ya bunca sene sonra. teşekkürler.

hoca, senelerdir network işindeyim, hub'ın switch'in nasıl çalıştığını biliyorum.
bana port mirror (veya monitor) özellikli fakat ucuz bir switch lazım.
arp-spoofing falan gibi yazılımsal yöntemler istemiyorum. kalıcı bir çözüm olacak bu gönül eğlendirmece değil.
0
🌸sorcerer
(09.05.07)
(3)

TTnet ADSL Kota Sayfası Şifresi Hakkında

amele
Bu lanet olası TTnet sayfasındaki şifreyi değiştirmiştim. Şimdi de o küçük beynim yüzünden şifreyi unuttum. Bu lanet olası şifreyi nereden öğrenebileceğimi bilen bir T.C. Vatandaşı varmı aranızda ?
Bu lanet olası TTnet sayfasındaki şifreyi değiştirmiştim. Şimdi de o küçük beynim yüzünden şifreyi unuttum. Bu lanet olası şifreyi nereden öğrenebileceğimi bilen bir T.C. Vatandaşı varmı aranızda ?
0
amele
(04.05.07)
440375'ten öğrenilebiliyordu. bi ton soru soruyorlar, biraz uzun bir telefon görüşmesi oluyor.
0
ip atlayan dana
(05.05.07)
hat kimin adina ise vergi kimlik no sunu ve hizmet no yu bilmen yeterli. vergi kimlik no yu ise bilmiyorsan ogrenmek cok kolay zaten; isim-soyisim; baba adi ve dogum yeri-yili bulmak icin yeterlidir:

vedop.mb-ggm.gov.tr

zamaninda bir ofiste lazim olmu$tu, vergi levhasi sayesinde halletmi$tik =)
0
katafalk
(05.05.07)
hiç önemli değil. şifreyi yanlış girip bağlanın. o yönlendirme sayfasında telefon nosu ve bağlantı nosunu girerseniz size şifreyi veren bir ttnet hizmeti var. bağlantı nosu faturanın üstündedir. ben denedim iyi oluyor.
0
ozdek
(05.05.07)
(8)

şu teknik servisler

fünyeli abdullah
hp marka laptop bilgisayarım fazla ısınıyor. servise göstersem bir şey yapabilirler mi? yaparlarsa ne kadar zamanda yaparlar? ne olacak bu memleketin hali.
hp marka laptop bilgisayarım fazla ısınıyor. servise göstersem bir şey yapabilirler mi? yaparlarsa ne kadar zamanda yaparlar? ne olacak bu memleketin hali.
0
fünyeli abdullah
(03.05.07)
teknik servislere asla guvenmiyorum. kendiniz ogrenip halletmeniz en saglami.
0
compumaster
(03.05.07)
Internetten arastirip asiri isinma problemi biliniyor mu diye baktin mi? Oneririm. O bilgiyle teknik servisi arayip konuyu bilip bilmediklerini ogrenebilirsin. Daha once yaptilarsa, standart cozum varsa daha cok guvenebilirsin.

Onun disinda, garanti kapsaminda degilse kesin once kendin halletmeye calis compumaster'in dedigi gibi.
0
wpi
(03.05.07)
birkac tanidigin başına geldi, garantisi olsa bile birseyler uydurup kullanici hatasi diyorlar ve garanti kapsami dişında tutmaya calisiyorlar. bu sebeple servise götürmeden once bir kac kez düsün arastir ve ayni modeli kullanan diger kisilere ulasmaya calis derim.
0
atmacaged
(03.05.07)
Kesinlikle siz dokunmadan teknik servise getirin. İşlemci üzerine sürülen termik ısı macunu zamanla kuruyor. Bakımı yapılmadığı takdirde cihazda kitlenmeler başlıyor. Hatta cpu bile bozulabilir. Ayrıca aşırı toz da cpu fanının performansını etkiler. Teknik serviste böyle kontroller fix tir. Sakın ehil olmayan ellere teslim etmeyiniz.

Biliyormuş gibi davranırsanız kullanıcı hatasına sokmaya çekinirler ;)
0
superrgirl
(03.05.07)
HP okmeydanındaki teknik servisi gayet iyi. bende de vardı ısınma problemi, fanını değiştirdiler sorun halloldu, şikayetleri güzel yazarsan tek tek hepsine bakıyorlar. wireless düşük çekiyor demiştim, antenleri bile değiştirmişler. bence servise bi göster
0
efruz
(03.05.07)
aynı dert bende de var. servise makinamı verip beklemektense ayrıca oraya da para vermektense laptopun altına "cooler" almayı düşünüyorum. arkadaşım aldı. cpu fanı bile çalışmıyor dedi. serin serin oh.
0
cha
(03.05.07)
Yaz geldi artık ısınma sorunları başlar tabi. Fazla ısınıyor derken nedir bunun ayarı plastik parçalar falan erimeye başlamadı herhalde? Eğer sürekli işlem gücü gerektiren bir iş yapılıyorsa (ne bileyim 3 boyutlu render işleri gibi) ısınması ve soğuyamaması normaldir. Ama webde geziniyorken altında da yorgan falan yokken bu ısınmayı yapıyorsa fanda problem olabilir neden olmasın. Bunu anlamanın yolu da fanın çalışıp çalışmadığını sesi kontrol ederek vs. kontrol etmektir. Eğer doğru tanıyla giderseniz çözüm süresi kısılacaktır. Küçükyalı'daki koç sistem benim çok zor bir işimi halletti ben doğru yönlendirince ki umutsuzdum açıkçası.
0
ozdek
(03.05.07)
ben de hp sahibiyim. bu sorun bios versiyonundan kaynaklaniyor. hp.com da drivers kismindan kendi bilgisayarini secersen updatelerden bios icin olanini cekersen sorun duzelicektir muhtemelen

fakat son update'i (f.16) yaptigimda tekrar fazla isinmaya basladi, ben de onceki update'i tekrar yukledim, duzeldi. boyle bir sey de mumkun yani. deneme/yanilma olayi.
0
helpless
(03.05.07)
(3)

yahoo mail şifresi

pispinti
Merhaba. birtakım karanlık güç odakları yahoo mail şifremi değiştirmişler. girip düzelteyim dedim, çok kazık bir gizli soru sordular, kaç sene geçmiş hatırlamıyorum, bazı tahminlerde bulundum, tutmadı. birkaç hatalı girişimden sonra "güvenliğiniz için hesabınız geçici olarak bloke edildi" dedi. ne y
Merhaba. birtakım karanlık güç odakları yahoo mail şifremi değiştirmişler. girip düzelteyim dedim, çok kazık bir gizli soru sordular, kaç sene geçmiş hatırlamıyorum, bazı tahminlerde bulundum, tutmadı. birkaç hatalı girişimden sonra "güvenliğiniz için hesabınız geçici olarak bloke edildi" dedi. ne yapabileceğim konusunda bir fikri olan var mı? yahoo'ya mail atıyım diycem ama ne yazıcam mailde tam bilemedim.
0
pispinti
(03.05.07)
Yazacagin sey cok basit: olan biten. Bastan sona, ayrintilariyla, sakin bir sekilde olayi anlat. Hesabin gercek sahibi oldugunu kanitlamak icin ve hesabin tekrar senin eline gecmesi icin ne yapabilecegini sor. Kolay gelsin.
0
wpi
(03.05.07)
bulduğun yahoo kontak adresini bana da verir misin? bende aynı dertten müzdarip'im, ama kontak için mail bulamadım adamlardan...
0
huzursuz
(03.05.07)
help.yahoo.com

buradan derdimi anlatmaya çalıştım biraz...
0
🌸pispinti
(03.05.07)
(4)

windows xp güncellemeleri

kibritsuyu
şimdi benim bilgisayarımla birlikte aldığım lisanslı windows xp home edition service pack 1 cd'm var. tabii köprünün altından çok sular aktı. service pack 2 çıktı, bi milyon tane güncelleme çıktı. ben bunların hepsini internetten windows update sitesinden yaptım. şu anda bilgisayarım en güncel durum
şimdi benim bilgisayarımla birlikte aldığım lisanslı windows xp home edition service pack 1 cd'm var. tabii köprünün altından çok sular aktı. service pack 2 çıktı, bi milyon tane güncelleme çıktı. ben bunların hepsini internetten windows update sitesinden yaptım. şu anda bilgisayarım en güncel durumda. lakin format atacağım. format attıktan sonra da haliyle elimdeki cd'den windows'u yeniden yükleyeceğim. e bu kadar güncellemeyi baştan mı indirmem gerekecek? bu güncelleme dosyalarının açılmamış, paket halinde durduğu bir yer var mıdır bilgisayarda? formatlamadan önce bunları da ayrı bir cd'ye yedekleyip oradan geri yüklesem olmaz mı? illa megabaytlarca kotayı service pack 2 bilmemne güncellemelerine ayırmak zorunda mıyım?
0
kibritsuyu
(02.05.07)
service pack 2'yi windows cdsine ekleyebiliyorsunuz.. bunla ilgili sozlukte bi baslik vardi. ingilizcesi www.windows-help.net adresinde tarif ediliyor. ama diger yamalarla ilgili bu dedigimizden olmuyor sanirim. belki ghost most yapip bisileri hizlandirabilirsiniz.
0
notorious
(02.05.07)
benim güncellemelerin nerde olduğuna baktım. c:/windows/system'in içindeydi. bi oraya bak. ordadır.

veya bi daha herhangi bi güncellemeyi yükle. yüklediğin dosya adını bilgisayarda arat. nerde bulursa diğerleri de ordadır.
0
nahil
(02.05.07)
güncellemeleri toplayıp pack halinde hazırlayan bir site vardı. bir arat sözlükte görmüştüm ben. google'da windows update pack filan diye arat çıkar sanırım.
0
darknum
(02.05.07)
xp'nin piyasada son iki-uc yildir bulunan lisansli surumleri service pack 2 gomulu gelmektedir. xp'yi daha once satin aldiysaniz ayni seri numarasiyla daha guncel bir cd'sini edinip kurabilirsiniz. (nasil destek hatti agzi yakaladim belli degil)
0
ssg
(10.05.07)
(5)

bir devam filmi: Nintendo DS Wi-Fi V.S. kofteburger

kofteburger
previously on lost .... (git: 5627)neyse şaka bi yana durum şu usb adsl modem ile doğrudan internete bağlanan şirin bir pcim var. hiçbir network edavatı yok ethernet cart curt yok. şimdi benim nintendo dies'i nete bağlamam için wireless router http://www.nintendowifi.com/customersupport/supportedRou
previously on lost .... (git: 5627)

neyse şaka bi yana durum şu

usb adsl modem ile doğrudan internete bağlanan şirin bir pcim var. hiçbir network edavatı yok ethernet cart curt yok. şimdi benim nintendo dies'i nete bağlamam için wireless router www.nintendowifi.com lazım. nası bir şey almalı? alsak ethernet kartı da mı almak gerekir mi? usb modemdeki bağlantı routerdan route edilir mi ? what is the matrix?
0
kofteburger
(30.04.07)
usb modemi (ethernet çıkışı yok ise) router a bağlayamazsınız. ethernet çıkışı varsa bile router alıp bağlamak çok gereksiz olur. yeni bir wireless modem alıp, birde wireless ethernet adaptörü (usb olur ben öyle kullanıyorum), halledebilirsiniz.
0
metox
(01.05.07)
nds usb adaptör kabul etmiyor ne yazık ki. ha ama pc usb ile bağlanacak nds router üzerinden bağlanacak router tamamen yarı bi devre yani üstüne bi de pcyi bağlamamız lazım? networking ne uyuz işmiş. hayır herhangi bir wireless router alınca nds yönünden elimde patlayacakmış gibi geliyor da.
0
🌸kofteburger
(01.05.07)
deleted scene 1: bütün wirless modemler aynı zamanda wireless router mıdır peki?
deleted scene 2: Zyxel Prestige 660HW-T1 nası bi alettir şikayeti olan var mıdır
www.weblebi.com
0
🌸kofteburger
(01.05.07)
genelde bütün wireless modemler router özelliğine sahiptir, olmak zorundadır. evet pc usb adaptör ile bağlanacak, nds de wireless üzerinden. tabi modemin/routerın ayarlarından nds ye port açmak gerekebilir. kolay ama o. bahsettiğiniz modemi hiç duymadım. daha tanınmış markaları almanızda yarar var. zoom, alcatel ve airties kullanmış biri olaraktan en kullanışlı ve sağlamı airties gibi geldi bana. linksys, usrobotics hakkında bir fikrim yok. biraz baktım hiçbir wireless modemde ayrıca usb bağlantısı yok. olanlar da printer bağlamak için. adsl modemler de bütün router özelliklerine sahip olduğundan patlamaz gibime geliyor şahsen bizzat benim.
0
metox
(02.05.07)
kayıtlara geçsin ileride alacak arkadaşlar olursa diye airtiess rt-211 aldım süper
müthiş. nintendo ds (lite) ile süper uydu hiç bi sorun çıkarmadı tek esprisi wpa değil wep yapacaksınız şifrelemeyi.
0
🌸kofteburger
(02.05.07)
(5)

rapidshare demi sorun var yoksa bende mi?

isott
önceli rapid cok hızlıydı en az 40-50 yle indirirdi.ama son zamanlarda (1 haftadır belkı daha fazla) max 10 ile indiriyo.ya kendımden kuskulanmaya basladım.belkı baglantıdandır dedım ilk zamanlar ama hala aynı sey oluyo ve aktarım hızı 10 KB den yukarı cıkmıyo..eger sorun bendeyse acep ne yapsam duz
önceli rapid cok hızlıydı en az 40-50 yle indirirdi.ama son zamanlarda (1 haftadır belkı daha fazla) max 10 ile indiriyo.ya kendımden kuskulanmaya basladım.belkı baglantıdandır dedım ilk zamanlar ama hala aynı sey oluyo ve aktarım hızı 10 KB den yukarı cıkmıyo..
eger sorun bendeyse acep ne yapsam duzelir?
yada herkezdemı bu sekılde ?

not : adsl 1024/256 Kbps dir..

modemide yazayımda tam olsun : origo asr-8400
0
isott
(29.04.07)
rapid'de bi sorun olabilir dun gece saat 1 gibi serverlarin hepsi servis disi olmustu.bu sıralar indirme hizinda da bir yavaslama gozlemle sabittir.ama yinede ram ını bos tutmaya calis etkiler zira ha bide soylemeden gecemicem mesela idm gibi es zamanli bicok download yapiyosan eskiye gore hizin yavaslar bunun sebebi hem ram hemde harddisk donus hizinın yeterli olmamasi olabilir tabi bu biraz tarih oldu diye fazla dikkate almamani oneririm.umarim yardimci olur.
0
armorofdeath
(29.04.07)
server seciminden kaynaklaniyor genelde.
download'a ba$ladigin ilk anlarda hiz cok du$ukse hemen iptal et, farkli bir server'a gec, dene.
level 3'ler genelde saglam.
0
sourlemonade
(29.04.07)
flashget le indiriyorsan yuzde doksandan sonra cosucaktir.bide cognet iyidir.
0
armorofdeath
(29.04.07)
yeni sisteme geçtiklerinden beri bende de aynı sorun var. eskiden en boş serverı seçip 100kb'la indirirken şimdi onu yapamadığımız için bazen 10larda kalıyor.
0
pispinti
(30.04.07)
cok tesekkur ederım..server deıstırdım ve sımdılık gayet guzel oldu..sagolun..umarım yıne aynı sorunu yasamam..
var olan server : Level(3) #3 iken Level(3) #2 yaptım costu resmen.150 yı gordum yanı o derece :)
0
🌸isott
(30.04.07)
(3)

Canon ve Nikon farklari

turkish tekila
Canon ve Nikon'un birbirlerine gore artilari eksileri nelerdir, hangi amacta hangisi daha iyi sonuc verir ve/veya genel olarak hangisi daha iyidir, neden?
Canon ve Nikon'un birbirlerine gore artilari eksileri nelerdir, hangi amacta hangisi daha iyi sonuc verir ve/veya genel olarak hangisi daha iyidir, neden?
0
turkish tekila
(22.04.07)
robin
(22.04.07)
:) ... o baslik altinda yeterli bilgi bulamadigim icin burada soruyorum zaten
0
🌸turkish tekila
(22.04.07)
yok aslinda pek farklari, kasmaya gerek yok. niye diyeceksin, -ne duzeyde fotograf meraklisi oldugunu bilemesem de- is vizorden bakan kiside bitiyo. sonuc iyi olmasa bile bilgisayarda oynayarak bi yere varabiliyor insan. herseyin caresi var. iyi lenslerin olursa, kafanda tasarladığın goruntuyu seyircinin icinde duyacağı bir sarsıntıya dönüştürmen icten bile degil.. fazla para harcamayalim, uyanık olalim. en ucuzundan canon ae1'le bile mukemmel sonuclara ulasilabilir. kolayliklar.
0
ferit bocekoglu
(22.04.07)
(4)

torrentde 1000 dosyanın içinden 1 dosya indirmek

kofteburger
şimdi bu utorrent olsun, bitcomet olsun zxeruajldfkajlk olsun mümkün. mümkün de diyelim 100 dosyalım bi torrent var biz gitti 10 tanesini indir dedik hız düşer mi 100/100 'e kıyasla. hayır 3kb/s filan iniyorda (utorrent ve uploaddan değil cfos var)
şimdi bu utorrent olsun, bitcomet olsun zxeruajldfkajlk olsun mümkün. mümkün de diyelim 100 dosyalım bi torrent var biz gitti 10 tanesini indir dedik hız düşer mi 100/100 'e kıyasla. hayır 3kb/s filan iniyorda (utorrent ve uploaddan değil cfos var)
0
kofteburger
(18.04.07)
Eğer az seed var ise, yani coğunlukla peer'lerden geliyorsa parçalar düşebilir. Sizin indirdiğiniz dosyalar çoğunlukta tamam olmadığı için yüksek bir hız yakalayamıyorsunuz olabilirsiniz.
0
sheba and the albino girls
(18.04.07)
utorrent'te indirmek istediğin dosyanın priority'ni high yapabilirsin.
0
answer the questions
(19.04.07)
utorrent'de indirmek istediğin dosyayı normal, diğerlerini "don't download" yaptığında, ki bunun bir listesi indirme başlarken geliyor, istediğin şeyi yapmış oluyorsun. hız da bulduğu seed ve peer sayısı ve onların hızına bağlı olduğu için net birşey söylemek zor ama teknik olarak aslında bir farkı yok.
0
el fikir
(19.04.07)
utorrent da el fikir in dedigini yapmana gerek yok. zaten acarken seciyorsun hangilerini indireceğini.

yavas gelmesi ise her peer in o dosyaya sahip olmamasiyla aciklanabilir. ornegin torrentin 100 peer i varsa belki bunlarin 30 tanesi o dosyaya sahip.
0
chavezding
(19.04.07)
(4)

kablo internet

biglebowsky
ucuza internet arayışındayım, adsl hesabı açtırmaktan daha hesaplı gibi geldi bana, bağlantı ücreti vs. de almıyorlarmış zaten kıs bir süreliğine, yalnız bu iş için ne gibi bir modeme ihtiyacım olacak, olacak mı? kaç paradır bunlar, elinde olup kullanmayan var mıdır?
ucuza internet arayışındayım, adsl hesabı açtırmaktan daha hesaplı gibi geldi bana, bağlantı ücreti vs. de almıyorlarmış zaten kıs bir süreliğine, yalnız bu iş için ne gibi bir modeme ihtiyacım olacak, olacak mı? kaç paradır bunlar, elinde olup kullanmayan var mıdır?
0
biglebowsky
(18.04.07)
Modem 88 YTL.
0
fredi
(18.04.07)
gittigidiyor'da kullanılmış kablo modem bulabilirsiniz
0
marcelorios
(18.04.07)
cok da aman aman bı modem olmasın ben oyle fazla tefarruat istemem kısacası işimi gorsun yeter dıyosan
www.datron.com.tr

online olarak da alabılırsın bılgısayar malzemesi satan dukkan , magaza vs lerdende temin edebilirsin..
0
isott
(20.04.07)
www.donanimhaber.com diye bir site var. forum bölümüne sor bir derim. adsl ile kablonun karşılaştırmaları üzerine kafayı kırmış adamlar var orada. fazlaca ayrıntılı bilgi bulabileceğini tahmin ediyorum.
0
can see
(27.04.07)
(5)

wireless? usb? access point?

kofteburger
bu ağ olayında hiç anlamıyorum ne yazık ki. wifi den ise hiç ama hiç. şimdi gittik bi nintendo ds aldık. wi-fi e güzel. sonra internete usb adsl modele bağlanıyoruz makinada wireless adına bir şet yok diye gittik linksys wusb54gc aldık. kurduk windows xp hedesini kullanıyorum ağları yönetmesi için.
bu ağ olayında hiç anlamıyorum ne yazık ki. wifi den ise hiç ama hiç. şimdi gittik bi nintendo ds aldık. wi-fi e güzel. sonra internete usb adsl modele bağlanıyoruz makinada wireless adına bir şet yok diye gittik linksys wusb54gc aldık. kurduk windows xp hedesini kullanıyorum ağları yönetmesi için. ama ve fakat illa router mı lazım ağ kurmak için usb ile olmaz mı bu meret?
0
kofteburger
(14.04.07)
wi-fi hakkında fikrim yok. Linksys WUSB54GC Compact Wireless-G USB Adapter almışsın ama ortamda access point falan var mı ki? usb modemle ağ olmaz ama access pointin varsa onla ağ kurarsın.
0
cha
(14.04.07)
wireless network kurmak istiyorsan en azindan ethernet modemin olmali ki access point baglayabilesin.
ya da wireless modem de alabilirsin.
0
sourlemonade
(14.04.07)
illa modem alacaz yani diğer aygıtlarla var olan interneti paylaşamayız?
0
🌸kofteburger
(14.04.07)
Valla tam anlayamadım olayı şöyle bir açıklama getireyim. Nintendo'na N, normal bilgisayarına da B diyorum kısaca:

Eğer B'de usb wireless kartı + usb modem, N'de de wireless kartı varsa, bu durumda B üzerindeki internet bağlantısını paylaştırıp N-B arası ad-hoc bir network kurabilirsin. Yani iki bilgisayarı cross kabloyla bağlamak gibi. Windows XP'de yapman gereken şey yeni bir wireless network kurmak. Bunu yapmak için wireless adaptörünün gelişmiş özelliklerine girdiğinde, wireless networks diye bir sekme göreceksin. Buraya girdiğinde preferred networks altında Add butonuna tıklayarak yeni bir Network oluştur. En aşağıda "This is a computer-to-computer" diye başlayan kutucuğu işaretle. Network'ü oluşturup, Nintendo'yla bağlantıyı kurduktan sonra tekrar Wireless bağlantısının özelliklerine gir ve Advanced'ta "Allow other network users" diye başlayan kısmı işaretleyerek Internet bağlantısını paylaştır. Nintendo'nun arabirimi konusunda hiçbir bilgim yok ama orayı az kurcalarsan kendi oluşturduğun bağlantıyı bulup, bağlanabilirsin.
0
ntldr
(15.04.07)
valla olması lazım ama ben yapamadım sağol yine de.
0
🌸kofteburger
(16.04.07)
(4)

Smile ADSL 512 kbps Hk.

sathaner
Telekomdan 256 sınırsız paket kullanmaktayım, malum ayda 49 ytl, 512 ise 79 ytl.Smile de ise 512 lik sınırsız 69 ytl ve yanında wi-fi modem hediye ediyor.Şimdi, smile'in 512 paketine geçsem nasıl olur? kullanan var mı? verdiği modem nasıl birşey acaba ? doğru bir hareketmi yapmış olurum? yoksa salak
Telekomdan 256 sınırsız paket kullanmaktayım, malum ayda 49 ytl, 512 ise 79 ytl.
Smile de ise 512 lik sınırsız 69 ytl ve yanında wi-fi modem hediye ediyor.
Şimdi, smile'in 512 paketine geçsem nasıl olur? kullanan var mı? verdiği modem nasıl birşey acaba ? doğru bir hareketmi yapmış olurum? yoksa salaklık mı yaparım smile'a geçmekle? başka bir önerisi olan var mı?

6 soru oldu ama idare edin bu seferlik.
0
sathaner
(12.04.07)
smile'a geçmeyi bende düşünmekteyim ama sözlükte pek iç açıcı şeyler yazılmamış
0
ravioli
(12.04.07)
www.sikayetvar.com buraya gir bak derim ben. Smile diye arat şikayetleri bulursun. Ama yine de bende ttnet'i kapatıp geçmeyi düşünüyorum modemi için. Ya ona yada superonline'a...
0
skahvecioglu
(12.04.07)
Türksat Kablo İnternet'in 512kbps aylık 59 ytl ama modemi siz alıyorsunuz. Bu aralar da kurulum ücreti almıyorlar.
0
fredi
(12.04.07)
smile kullanıyorum daha önce ttnet kullandım. ttnetten bir eksiği yok kendisinin. fazlası da modemi ve call centerının ayrı olması.
yoksa call centera arıza kaydı yaptırınca yarım saat sonra yine tt arıyor sizi. ynai sadece parayı doğan onlinea ödüyorsunuz ve ilk muhatabınız onlar oluyorlar gerisi tt...
0
agk
(13.04.07)
(6)

Limited or No Connectivity

fredi
Şu meşhur SP2 hatasından gün itibariyle ben de nasibimi aldım. Tek portlu bir ADSL Modem vasıtasıyla internete bağlıyım. Kardeşimin bilgisayarını tamir ettikten sonra bir hub alarak onu da bağlamak istedim. Yaptığım bağlantı şöyle:hub||||||_________||______***||*******|***|modem pc1 pc2*=boşluk(Umar
Şu meşhur SP2 hatasından gün itibariyle ben de nasibimi aldım. Tek portlu bir ADSL Modem vasıtasıyla internete bağlıyım. Kardeşimin bilgisayarını tamir ettikten sonra bir hub alarak onu da bağlamak istedim. Yaptığım bağlantı şöyle:




hub
|||
|||_________
||______***|
|*******|***|
modem pc1 pc2
*=boşluk
(Umarım anlaşılır oldu. Özetle; modem hubın birinci slotuna, pc1; yani benim bilgisayar, ikinci slota ve son olarak da kardeşimin bilgisayarı üçüncü slota bağlı)

Şimdi benim bilgisayarımda bağlantı sorunu olarak hiçbirşey yok(SP2'li WinXp kullanıyorum). Fakat kardeşiminkini bir türlü düzeltemedim. Malum Microsoft patchi de bir işe yaramadı. İnternetteki bazı çözüm önerileri de işe yaramayınca size sormak istedim.

Edit: assert.h sağolsun, bilgisayarlar artık birbirlerini görüyor(kardeş pc'deki ip ve dns ayarlarını manuel olarak girdim) ve limited or no connectivity hatası yok.
Fakat hala internete bağlanamıyor diğer bilgisayar.
0
fredi
(12.04.07)
modem ile hub'i baglarken kullandigin kablo nasil ?
cross mu degil mi ?

gerci baglanti varsa kablo sorunu olmayabilir.

aklima gelen 2$ey daha.
1) uPnP ve dhcp aktif mi modemde ?
2) eger aktif ise yine de otomatik ip almiyorsa ag ayarlarindan kendiniz ip belirleyin.

modemin ip'si : 192.168.0.1 olsun mesela
ip adresi : 192.168.0.3
ag maskesi : 255.255.255.0 (ya da ne tanimli ise modemde)
ag gecidi : 192.168.0.1

dns sunucusu 1 : 192.168.0.1
dns sunucusu 2 : bo$

bu $ekilde deneyin, ama oncelikle 1. maddeyi gozden gecirin derim.
0
sourlemonade
(12.04.07)
cross olup olmadığını bilmiyorum, adama cat 5 vermesini söyledim, evde ağ kuracağımı söyledim paketli verdi.
0
🌸fredi
(12.04.07)
uPnP'nin ne olduğunu bilmediğimden modem config sayfasında kendisini başka bir isimle arayamadım. (uPnP ile ilgili de bir ayar göremedim)

DHCP ile epey bir ayar var, hiç ellemedim onları modemi aldığımdan beri. mesela DHCP Client modu inaktif(aktif etmek işe yarayabilir mi?). DHCP Server modu aktif durumda. User Defined Start Address 10.0.0.4 end address 10.0.0.15 diyor hatta kendisi.DHCP gateway selection, automatic durumda. Var mıdır bunların bir olayı?
0
🌸fredi
(12.04.07)
yok tamam aktif demek ki.
o zaman bi onceki yazdigim cevaptaki 2. maddeyi deneyin derim.
0
sourlemonade
(12.04.07)
ağ bağlantısını disable edip sonra tekrar etkinleştirince düzelebiliyor bazen. saçma ama uygulaması kolay en azından, bir deneyin isterseniz.
0
pispinti
(12.04.07)
Herkese teşekkürler, sorun SP2 nin hatası değilmiş. DNS Server'ı doruknet in bir serverıyla değiştirince sorun düzeldi.
0
🌸fredi
(12.04.07)
(6)

dns, proxy sorunu

algoritmik uzay nalburu
Dün gece aniden bağlantım kesildi. Modemin ışıkları yanmakta, ağ bağlantısı da var gözüküyor. msn hata kontrol aparatı dsn ayarlarınızda veya proxy ayarlarınızda sorun var diyor. Tam bu kesilme öncesinde virüs girdi modemin bağlı olduğu bilgisayara. Şu anda ağdaki hiçbir bilgisayar (wireless dahil)
Dün gece aniden bağlantım kesildi. Modemin ışıkları yanmakta, ağ bağlantısı da var gözüküyor. msn hata kontrol aparatı dsn ayarlarınızda veya proxy ayarlarınızda sorun var diyor. Tam bu kesilme öncesinde virüs girdi modemin bağlı olduğu bilgisayara. Şu anda ağdaki hiçbir bilgisayar (wireless dahil) bağlanamamakta.
0
algoritmik uzay nalburu
(12.04.07)
Öncelikle DNS olacak, modem router diyebileceğimiz bir modem mi? Yani arkasında 4 adet ethernet portu olan ve diğer bilgisayarlara bağlantının buradan dağıtıldığı bir yapıdan mı bahsediyoruz?
Eğer böyleyse başka bir bilgisayara modemi ethernet ile bağlayıp ayarlarını kurcalayın. Büyük ihtimal modem ayarı bozulmuş olabilir belki resetlenmiştir. Nedeni ise virüs değildir muhtemelen.
0
ozdek
(12.04.07)
aynısı önceki gece bana oldu modeme reset attım, ilk denemede düzelmedi ikincisinde düzeldi.
0
pispinti
(12.04.07)
Reset at derken power tuşuna basmayı kastediorsanız evet, ben de kapadım açtım modemi ve de modeme bağlı tüm bilgisayarları ama birşey olmadı.
4 portlu ve wirelesslı bir modem. 2 bilgisayar portlardan, 1 bilgisayar da wirelesstan bağlanıyor.
Spesifik olarak ne yapmak gerekir söyler misiniz?
0
🌸algoritmik uzay nalburu
(12.04.07)
çalışan bir pc de 192.168.1.1 (muhtemelen budur) yazdıktan sonra şifre /kullanıcı adı gelmesi lazım. Onu girip quick setup falan yapın ve adsl şifrenizi yazın. Hatta bu kısmı çözemiyorsanız 4440375 den destek alabilirsiniz. Önce bunu deneyin zaten bundan değilse başka bir sorun olabilir çok yönlü düşünmek gerekecektir o zaman.
0
ozdek
(12.04.07)
kapatıp açmak değil, zor basılan küçük bişey olması lazım, hatta birkaç saniye basılı tutmanız gerekiyor, modemin tüm ayarlarını sıfırlıyor.
0
pispinti
(12.04.07)
Modem reset nanesi yaklaşık bir iğnenin girebileceği genişlikte bir şey efenim. İğneyle, v.s. ile 5-10 saniye (ya da ledler sönüp yanana kadar) basılı tutunuz.

Modem reset nanesinin konumu ise; bizim modemde ethernet kablo girişiyle usb kablo girişinin arasında.
0
colonizer
(13.04.07)
(2)

Virus

malloryknox
ADSL modemlere virus bulasir mi acaba? Bulasirsa ne yapar? Ben mi sacmaliyorum yoksa?
ADSL modemlere virus bulasir mi acaba? Bulasirsa ne yapar? Ben mi sacmaliyorum yoksa?
0
malloryknox
(11.04.07)
teoride bulaşır. sonuçta yazılım tabanlı olarak flash programlamasına izin veriyor modemler. bilgisayarın bios'una virüs bulaşmasına benzer bir şey. bu kadar çok çeşitte modem varken hangi virüs programcısı vaktini ve emeğini böyle bir işe ayırır onu bilemem.

ha böyle bir virüs modeme bulaşırsa yapacağı şey bir şekilde network üzerindeki işletim sistemlerine sızmak olacaktır, sızdıktan sonra da istediğini yapar, zaten network de tüm ihtişamı ile elinin altında olduğundan gerisi virüsü yazan kişinin keyfine ve vaktine kalmış. virüsü yazan kişi ün peşinde ise bir zarar vermez lakin, en fazla modem'i kullanılmaz hale getirir. o da kolay bir şekilde çözülür. en iyi virüs en uzun süre varlığını gizleyebilen virüstür.
0
iron
(11.04.07)
Eğer bütün modemlerin internetten şifresiz açık olabileceğine ve hepsinin ya da çoğunun aynı model olduğuna inanan bir yazarsa olabilir. yoksa her modem için ayrı firmware hazırlanacak, hepsi ayrı ayrı nete açılacak ve şifreleri bilinecek... Valla phishing yapmak daha verimlidir bunun yanında.
0
ozdek
(12.04.07)
(2)

Bilgisayar markasi miydi modeli miydi bir seydi

entrapmen
Simdi hayal mayal hatirliyorum eskiden (10 sene evvel falan) bir bilgisayar markasi veya modeli vardi; bizim okulun lablarinda bunlardan vardi ama cok dandirik olsalar gerek pek kullandirtmadilar bizlere. Onlarin yerine 286 dxleri falan kullandik ama vardi boyle bir seyler. Boyle afilli adlari vardi
Simdi hayal mayal hatirliyorum eskiden (10 sene evvel falan) bir bilgisayar markasi veya modeli vardi; bizim okulun lablarinda bunlardan vardi ama cok dandirik olsalar gerek pek kullandirtmadilar bizlere. Onlarin yerine 286 dxleri falan kullandik ama vardi boyle bir seyler. Boyle afilli adlari vardi, armstrong gibi veya ona benzer ama vurucuydu sanki. Eskilerden bu tarz bir sey hatirlayan goren eden var midir?

Eureka editi: amstrad. arms* diye aratacakken ams* diye aratinca sans eseri buldum.
0
entrapmen
(08.04.07)
bizim (yıldız) labında tanımına uyan apricot marka bilgisayarlar vardı. lakin bizim zamanımızda giriş seviyesi pc 486'lardı.armstrong da amstrad'ı çağrıştırmıyor değil yalnız.
0
iron
(08.04.07)
dandirik filan demeyin yahu, zoruma gidiyor. İlk göz ağrım benim amstrad. amstrad cpc464, hey gidi hey...
0
cranbur
(08.04.07)
(2)

su sogutmali bilgisayar sistemi

cizgilipijama
elimizde desktop bir bilgisayarimiz var.cikardigi ses hangi fani taktiysak bir sure sonra deli etmeye basladi.bu arkadasi su sogutmali bir kasaya cevirebilecek muhterem bir sozluktas aramaktayim.istanbulda olursa guzel olur.
elimizde desktop bir bilgisayarimiz var.cikardigi ses hangi fani taktiysak bir sure sonra deli etmeye basladi.bu arkadasi su sogutmali bir kasaya cevirebilecek muhterem bir sozluktas aramaktayim.istanbulda olursa guzel olur.
0
cizgilipijama
(06.04.07)
su sogutma sistemini kendin yapacaksan, deli isi acikcasi. eger paran varsa hazir su sogutma kitleri ve su sogutma bloklari(islemci, vga vs icin) satiliyor...
ornek olmasi acisindan veriyorum baska magazalarda da bulunmasi mumkun;
komple setler;
www.firebal.net
islemci ve vga icin olanlar;
www.firebal.net
www.firebal.net
0
strategic
(07.04.07)
tüm bileşenleri su geçirmeyen malzemeyle kaplayıp akvaryuma atmak da bir çözüm olabilir
0
quaalude
(07.04.07)
(2)

visual basic .net paralel port kontrolü

kimlanbu
Inpout32.dll diye bir dosya buldum ama yok mu dll kullanmadan yapmanın çaresi ? microsoftun sayfasında bir örnek var ama çorba gibi.dosya vs göndermeyeceğim sadece data ya 8 bit yazayım ve status ten istediğim biti okuyayım yeter.
Inpout32.dll diye bir dosya buldum ama yok mu dll kullanmadan yapmanın çaresi ? microsoftun sayfasında bir örnek var ama çorba gibi.

dosya vs göndermeyeceğim sadece data ya 8 bit yazayım ve status ten istediğim biti okuyayım yeter.
0
kimlanbu
(05.04.07)
System.IO.Ports.SerialPort (.net framework 2.0'la geldi)
0
ssg
(05.04.07)
seri port için .net in kendi komponenti var ama paralel port için göremedim ilk etapda dll kullanmak zorundayım gibi görünüyor.
0
🌸kimlanbu
(05.04.07)
(6)

12.1 veya benzeri bir laptop

entrapmen
ben biraz bakindim ve asus un bu tarz laptoplarinin fiyatlarinin cok uygun oldugunu gordum (2.600 ytl). 12.1 olmasi tercih sebebi olmakla birlikte asil onemli olan agirligi. 1.7 kgdan dusuk olmasi gerekiyor istenilen seyin.sony e ait modellerin agirliklari (1.3kg), pil (+-6saat) omurleri super amma
ben biraz bakindim ve asus un bu tarz laptoplarinin fiyatlarinin cok uygun oldugunu gordum (2.600 ytl). 12.1 olmasi tercih sebebi olmakla birlikte asil onemli olan agirligi. 1.7 kgdan dusuk olmasi gerekiyor istenilen seyin.

sony e ait modellerin agirliklari (1.3kg), pil (+-6saat) omurleri super amma velakin fiyatlari cok yuksek. asus ile sony arasinda bir sey bulabilmek mumkun mudur? hpnin bu modelde pek urunu yok gorunuyor internette yoksa ben mi bulamadim?

Not: Asus ile herhangi bir alip veremedigim yok, aslen gayet tercih ettigim bir marka amma velakin ben kendime almayacagim laptopu ve karsi taraf Asus a pek sicak bakmiyor.

Su guzeldir hocam diyebileceginiz veya onerebileceginiz bir sey var mi?
0
entrapmen
(03.04.07)
Dell Latitude d420'yi öneririm. Gayet süper bir alet. MSI'ın da fiyat/performansı sağlam modelleri var. Onlara da bir göz atabilirsiniz. Ama ben olsam Dell'i tercih ederdim.
0
ntldr
(03.04.07)
toshiba portege olabilir.fiat durumunu bilmiyorum ama beni yari yolda birakmadi.guzel alet.benim aldigim donemde cd-rom harici veriliyordu.simdi dahili olmasi lazim.o sorunu cozmuslurse guzel alet olmustur tavsiye ederim
0
cizgilipijama
(04.04.07)
birazdan kusacagim sanirsam.

soyle ki dell latitude serisini turkiyede satan yer bulamadim ben.

toshiba portege serisi guzel gorunuyor fakat centrino ki bunu istemiyoruz malesef. core duo isteniyor benden.

ya arkadaslar soyle 12.1 lerin bolca bulundugu bir mekan yok mudur? hani fiyatlari da gorebilsem falan? asus, msi dolu piyasada. ben olsam direkt ya sony i alirdim ya da asus u ama musteri oyle demiyor iste. bir buldurun bi zahmet, hi?
0
🌸entrapmen
(04.04.07)
biraz ağır olmakla beraber şu modele bakabilirsiniz:

www.pcdepo.com
0
anoktale
(04.04.07)
latitude d400 kullanıyorum. tipinden pek hoşlanmasam da bir kıllık yapmadı şahsıma.
0
paranormal
(04.04.07)
agirligi bir nebze gozardi edebilirim de batarya omru 2 saat diyor ayrica boyle harici ekran kartli olmasina gerek yok pek. ben en iyisi magazalari gezeyim tek tek. tum yardimci olanlara tesekkurler.
0
🌸entrapmen
(04.04.07)
(3)

kablonet , wireless

marcelorios
arkadaşlar , şimdi benim bir cep bilgisayarım var.(wireless ve bluetooth )ama ben adsl değil kablonet kullanıyorum.şimdi benim kabloneti kullanarak , cep bilgisayarından internete girebilme ihtimalim var mı?
arkadaşlar , şimdi benim bir cep bilgisayarım var.(wireless ve bluetooth )
ama ben adsl değil kablonet kullanıyorum.
şimdi benim kabloneti kullanarak , cep bilgisayarından internete girebilme ihtimalim var mı?
0
marcelorios
(02.04.07)
teknosalarda hem adsl hem de kablo modemler için kablosuz router olan bi alet var 150ytl civarlarında bi fiyatı var..onu alıp misler gibi kullanabilirsin.
0
mestre
(02.04.07)
Evde kablonet kurulu herhalde diye tahmin ediyorum. Bu durumda bir kablo modeme zaten sahipsin. Herhalde o dogrudan bilgisayara bagli. Yapman gereken sey bir wireless router alip bunu kablo modeme baglamak. Bilgisayar da wireless router'a baglanacak kablo ile ya da kablosuz. Cep bilgisayarin da wireless router'a kablosuz baglanacak.
0
wpi
(03.04.07)
gerek kalmadı.usb den kablo ile pda yı bilgisayara bağladım.microsoft activesync ile birbirleri ile senkronize edince , pda dan internete girdim.
0
🌸marcelorios
(03.04.07)
(6)

harici diskten açılış+kurulum gerektirmeyen programlar

lykos
yeni girdiğim yerde güzel bir dizüstü verdiler, x1600'lü, core 2 duo'lu filan. tabii bu bilgisayarda oyun oynamamak yazık günah, lakin administator yetkim yok ve ilk günden şifreyi kırıp çıkıntılık yapmak istemiyorum. dolayısıyla iki sorum var. istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz, süre 42 saat.1.
yeni girdiğim yerde güzel bir dizüstü verdiler, x1600'lü, core 2 duo'lu filan. tabii bu bilgisayarda oyun oynamamak yazık günah, lakin administator yetkim yok ve ilk günden şifreyi kırıp çıkıntılık yapmak istemiyorum. dolayısıyla iki sorum var. istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz, süre 42 saat.

1. (40p) iş yerinde de kullanılmak üzere, kurulum gerektirmeyen her türlü kullanışlı program tavsiyesi makbule geçer. geliştirme için eclipse, video için videolan vs gibi.

2. (60p) harici usb/firewire bir disk (WD My Book gibi) alsam, evde bundan windows xp/vista boot edip oyun oynamak, efenim 3d'ne banmak (modelleme yapmaya çalışmak) filan çok mu hayalci bir proje olur. oyunlar programlar çok mu yavaş çalışır? bios desteklese bile xp'yi harici diskten çalıştırmak için biraz çakallık yapmak gerekiyormuş, deneyen eden var mıdır?

şimdiden teşekkürler, +rep'ler vs...
0
lykos
(31.03.07)
sheba and the albino girls
(31.03.07)
2)usb hdd lerden olmaz.
0
bryan fury
(31.03.07)
linklerde işe yarar şeyler buldum, adını duymadığım güzel programlar da varmış, teşekkürler.

usb hd'den boot biraz kasılarak yapılabiliyormuş aslında:
www.annoyances.org
guides.macrumors.com
merak ettiğim uzun süreli kullanımda performansın nasıl olacağı, çok kasılıp kasılmayacağı, plastik kaplı wd my book'un erime ihtimali vs.
0
🌸lykos
(31.03.07)
usbden boot için anakart desteği lazım. biosa giremezsen boot ayarlayamazsın. olmaz yani. olsada olmaz.

ama bir live knooppix cd ile dene bakalım.
0
darknum
(01.04.07)
Windows XP Live ile CD'den boot edip XP kullanabilirsin, Knoppix falan gereksiz yani. Harddiske de erişebilirsin sorunsuz ama oyun, program vs kurabilir misin bilmiyorum.

Bir de Xp admin şifresini değiştirebilirsin ama eskisini öğrenemezsin. Yani değiştirirsen asıl şifreyi bilen adam login olamayacağı için anlar...
0
crown
(01.04.07)
admin şifresini değiştirme gibi işlemler yapan programlar elimde var zaten, ama söylenen nedenden yapmak istemiyorum. kasılırsa protected storage'a girilip hash edilmiş şifre de çözülür belki, ama yapabilsem bile onu da yapmak istemem.

bios'a ulaşabiliyorum, bios'ta usb hd boot seçeneği de var. sorun xp'den kaynaklanıyor biraz, vista'da ise hiç mümkün değilmiş bu iş. knoppix, pardus vs live cd'ler de var elimde, asıl derdim oyun, oracle vs kurmak aslında.
0
🌸lykos
(01.04.07)
(5)

Kablolu ADSL modemi Wireless ADSL modeme çevirme.

sathaner
Wireless modem almayı düşünürken şöyle bir alet gördüm, sizce nasıl bir alet bu, deneyen, kullanan, araştıran, yorumu olan var mı?http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=2696&productid=bd93267
Wireless modem almayı düşünürken şöyle bir alet gördüm, sizce nasıl bir alet bu, deneyen, kullanan, araştıran, yorumu olan var mı?

www.hepsiburada.com
0
sathaner
(29.03.07)
Valla Smartnet'i ilk defa duydum muhtemelen distribütörlerin uydurduğu bir markadır ama normal bir access pointe benziyor. Fiyatı biraz daha ucuz tabi. Yine de ben olsam bilindik bir markanın Access Pointini tercih ederim.
0
ntldr
(29.03.07)
access point olarak çalışabilen modemler teorik olarak bir ethernet bağlantısından ya da wifi ile gelecek interneti dağıtabiliyor değil mi? yani daha spesifik olarak şunu sorayım. bir kablo modemi alsak bir adsl access pointine bağlasak wifi olarak kablonet üstünden internete çıkabilir miyiz?
0
ozdek
(29.03.07)
ADSL Access Point'i dediğiniz herhalde ADSL Kablosuz Modem. Bu durumda kablosuz modem almak yerine sadece Access Point alarak da bu iş yapılabilir. Zaten Kablosuz Modem denen şey de Modem + Access Point'tir. Access Pointler için bağlandıkları şeyin Switch, ADSL veya Kablo modem olması bir şeyi değiştirmez. Yaptıkları iş aynıdır: Bağlandıkları cihaza kablosuz olarak erişim sağlamak. Yalnız Kablo modem'in USB olmaması ve en azından bir adet ethernet çıkışı bulundurması gerekiyor. Kablosuz ADSL modemle de bu iş fazla kasmadan yapılabilir. Ancak DHCP konusunda biraz bilgi sahibi olmak gerekiyor.
0
ntldr
(29.03.07)
ntldr teşekkürler. elde zaten bir adet adsl modem var. derdim bu modemi değerlendirmekti. o zaman usb siz bir kablo modem bulsam derdim hallolacak gibi görünüyor. usb olmayan kablo modem nereden bulacağız bakalım ;)
0
ozdek
(29.03.07)
@ozdek: bir usb bir ethernet çıkışlı kablo modem kullanıyorum (standart kablo modem bu sanırım).. 4 ethernet 1 usb'li bir adsl modeme bağlı, adsl modemi router olarak kullanıp oradan dağıtıyorum bağlantıyı.. hatta bunun üzerine bir access point eklenip kablosuz bile kullanılabiliyor.. oluyor yani..

ha adsl modem kablosuz olabilirdi hatta direkt kablosuz kablo modem de olabilirdi tabii, yaptığımın çorbanın suyunun suyunu kullanmak olduğunun farkındayım.. ama eldekileri de değerlendirmek lazım di mi :)
0
sharpenter
(29.03.07)
(4)

sürücülerin ayrı pencerede açılması sorunu

oldtimer
son bir iki haftadır bilgisayarıma tıklayıp c: ve d: sürücüsünü açmaya çalıştığımda ayrı pencerede açılıyor. onun dışında sürücülerin içinde gezindiğimde ya da başka herhangi bir pencere, aynı pencere içinde açılmaya devam ediyor. bunun dışında c: sürücüsünde yaklaşık 10 tane dosya çıkmaya başladı.
son bir iki haftadır bilgisayarıma tıklayıp c: ve d: sürücüsünü açmaya çalıştığımda ayrı pencerede açılıyor. onun dışında sürücülerin içinde gezindiğimde ya da başka herhangi bir pencere, aynı pencere içinde açılmaya devam ediyor.
bunun dışında c: sürücüsünde yaklaşık 10 tane dosya çıkmaya başladı. bir anlık görünür olup kayboluyorlar. autorun.exe ismini taşıyor bir tanesi ve ikon olarak beyaz arkaplan üzerinde mor bir S harfi var. ne tür bir şey nereden bulaştı anlamadım. spyware doctor, ad-aware, registry mechanic, zone alarm ve winoptimizer kullanıyorum. hiç biri temizleyemedi. arkadaşımda da aynı sorun çıkmış ve bir başka arkadşım da kendisinde olduğunu söyledi ancak kullandığı bilgisayar internete bağlı değil. bu ne pis bişiydir böyle bir yardım ediverin!
0
oldtimer
(26.03.07)
Bu problem şu an tüm okulların bilgisayar labaratuarlarında, internet kafelerde bulunuyor. Bunun için forumlarda registiry ayarları var istersen buraya da yazabilirim bir ton ayar yapman gerekiyor ve ne yazık ki kesin çözüm olmuyor. (ben yaptım ordan biliyorum) en önemli bulaşma kaynağı flash bellekler... Sürücünün içine gizli klasör olarak copy.exe ve host.exe dosyalarını atıyor, ayrıca sürücünün autorun.inf dosyasını değiştirerek içine kendi bilgilerini kaydediyor. Bunları sildin diyelim autorun.inf dosyasını da değiştirdin, anında geri geliyor. Atalarımızın dediği gibi sorun küçükse reset, büyükse format atcan... Ben kurtulamadım umarım kurtulabilirsin.
0
skahvecioglu
(26.03.07)
cevap verilmiş ve derdime derman olmuş hemen hemen aynı içerikli duyurumu silen eşşek kafama sıçayım diyerekten bana derman olan çözümü yazayım efendim:

nod32 denen şahane virüs programı, kurulur kurulmaz copy.exe svchost.exe cinsi virüs gibi gözükmeyen ama virüs olan dosyaları silip bilgisayarımı kurtarmıştır. bu tip problemler de kökünden hallolmuştur.

bir de el yordamıyla virüslü dosyaları silme yolu vardı ama onu denediğimde işe yaramamıştı. google'dan copy.exe diye aram yaptığınızda bu gibi sorunların tartışıldığı forumlara ulaşabiliyorsunuz. sanırım yardımcı olabilir.
0
kibritsuyu
(26.03.07)
Bryan furry'nin uzunca bir entry'si vardı konu hakkında eğer olmazsa ona da bi bakıverin. Unuttum şimdi hangi başlıktaydı.
0
colonizer
(26.03.07)
hehe ravmonlog
0
bryan fury
(26.03.07)
(8)

zoom x6 modem problemi

atrin
merhaba arkadaşlar ben bir hata edip zoom x6 adsl modem aldım. wireless bağlantısında sorun olup sürekli kitleme yapıyordu ama firmware güncellemesiyle bunun üstesinden geldik. şu anda kopma falan olmuyor. ama bu sefer daha gudik bir sorun ortaya çıktı 1mb sınırsız bağlantı olmasına rağmen download
merhaba arkadaşlar ben bir hata edip zoom x6 adsl modem aldım. wireless bağlantısında sorun olup sürekli kitleme yapıyordu ama firmware güncellemesiyle bunun üstesinden geldik. şu anda kopma falan olmuyor. ama bu sefer daha gudik bir sorun ortaya çıktı 1mb sınırsız bağlantı olmasına rağmen download hızım 20'yi geçmiyor. sorun ne olabilir. bu sorurunu yaşayıp çözen arkadaşlar var mı? yardımcı olabilirseniz sevirim. şimdiden teşekkürler.
0
atrin
(24.03.07)
versiyon 2.1.2 cikmi$ belki bir i$e yarar.
www.zoom.com

bir de forum.donanimhaber.com ye bi bak istersen. senin gibi dertli cok var burda da. belki bir cozum vardir (aramaya u$endim o kadar sayfa allah icin)
0
sourlemonade
(24.03.07)
o forumun neredeyse her yorumunu okudum ama firmware güncellemesini yaptıktan sonra böyle bir sorun olduğunun belirtilmesine rağmen bir cevap verilmemiş, millet kan ağlıyor.

bu akşam bi firmware daha kuracağız demek gidecek yine bütün ayarlar. teşekkür ederim ilgin için.=)

yok mu şurda bi zoom x6 kullanıcısı yauv
0
🌸atrin
(24.03.07)
ben kullanıyorum da (3 sene oldu sanırım) bir sorun yaşamıyorum. kaktırmışlar sana onu nerden aldın gittigidiyor.com'dan mı sdfkljsdklfjskldfjsdklf. ama senin için biraz araştırdım forumları. antenine oturulduğu takdirde bu problem yaşanıyormuş. antenin üstünden kalkarsan sorun giderilir bence sldkfjsdklfjskldfjklsdfjkldsf
0
radioheadbanger
(24.03.07)
ya olm senin düşlerindeki gibi cevaplar değil mantıklı cevaplar arıyorum ben sana sordum mu modemindeki sorunları nası hallediyosun diye? bilenlere soruyorum şurda =)modem sevici seni ya
0
🌸atrin
(24.03.07)
ya öyle deme bi kalk sen denemeden bilemezsin işe yarayıp yaramadığını değil mi ama sdlfksjdklfjsdklfjsdklf wpa şifrelemesi yerine mac filtrelemesini dene. + 2.0.4-00 gayet stabil.
0
radioheadbanger
(24.03.07)
ben de x6 kullanıcısıyım ve ben de malesef modemi resetleme manyağıyım.şu 2.1.2 firmware ini kurayım bakalım ne olacak.

benim bir de şöyle garip bir sorunum da var : (bkz. #10444802)
0
aviator
(04.04.07)
modemin ssid ve kanalını değiştirip tekrar bağlan öyle dene. bir de wpa şifreleme kullanıyorsan wep yap öyle dene. sorunda bir değişme olmazsa modemi aldığın yere götür:)
0
samanliktaki zuhtu
(21.04.07)
hayırlı olsun abi
0
sli
(10.08.10)
(5)

sozluk ve google analytics ilişkisi

jkulakwalker
bilindiği üzre bir süredir sözlük ve google analytics seviyeli bir ilişki sürdürüyordu, ancak anladığım kadarıyla bu ilişki sona erdi.[sayfaların eskisi gibi milisaniyeler içinde açılmasından çıkardım bunu].hakikaten böylemidir? böyleyse niye böyle olmuştur?
bilindiği üzre bir süredir sözlük ve google analytics seviyeli bir ilişki sürdürüyordu, ancak anladığım kadarıyla bu ilişki sona erdi.[sayfaların eskisi gibi milisaniyeler içinde açılmasından çıkardım bunu].
hakikaten böylemidir? böyleyse niye böyle olmuştur?
0
jkulakwalker
(20.03.07)
nedenini bilmem de oyle gorunuyor evet.
kodlar kaldirilmi$.
0
sourlemonade
(20.03.07)
alala ben bakiyorum kodda hala duruyor google-analytics?
0
entrapmen
(20.03.07)
sona ermemiş. altta hala connecting to google-analytics bikbikbik yazıyor.
0
pispinti
(20.03.07)
evet evet..
sadece default.asp 'de kalmi$.
diger sayfalardan kaldirilmi$ sanirim kodlar.
0
sourlemonade
(21.03.07)
Hatta eksi duyuru'da bu seviyeli iliskiye eklendi.
0
compumaster
(21.03.07)
(3)

sourberry msn ne dinliyorum

quadropol
wmp kullanıyorum, sourberry den dinlediğim radyoyu msn imde ne dinliyorum da gösterebilir miyim? nasıl?p.s. ne dinlediğini millete gösterip ne yapıcan diyenlere selam ederim...
wmp kullanıyorum, sourberry den dinlediğim radyoyu msn imde ne dinliyorum da gösterebilir miyim? nasıl?

p.s. ne dinlediğini millete gösterip ne yapıcan diyenlere selam ederim...
0
quadropol
(18.03.07)
gorunuyor olmasi lazim.
en azindan winamp ta dinlerken gorunuyor. wmp ile de gorunmesi gerek.
0
sourlemonade
(18.03.07)
yaw bn wmp'yi winamp zannetmişim pardon..

ztn winamp'tan dinlediğiniz zaman ve winamp'ın msn için ne dinliyorum patch'ini yüklediğiniz zaman o gösteriyor. yalnız başında programcının ismi ve sourberry filn yazıyor baya uzun oluyor. tavsiye etmem yani(:
0
mestre
(18.03.07)
wmp>araçlar>eklentilerde live messenger müzik eklentisi diye bişey var yanında bi tik olmalı, bi de msnden de ne dinliyorum özelliğini aç derseniz olur heralde.
0
anatomik durus
(18.03.07)
(10)

VNC Hakkında soru

sathaner
Şimdi evimdeki iki bilgisayar ile adsl modem üzerinden ağ kurup vnc ile birbirlerine ulaşabiliyorum, ama yapamadığım şey, dışardan bir bilgisayar ile evdekilere ulaşamamam, ne yaptıysam olmadı, sanırım aynı ağ üzerinden bağlanıldığı gibi bağlanılmıyor, bir çok yerden araştırdım ama beceremedim, şu k
Şimdi evimdeki iki bilgisayar ile adsl modem üzerinden ağ kurup vnc ile birbirlerine ulaşabiliyorum, ama yapamadığım şey, dışardan bir bilgisayar ile evdekilere ulaşamamam, ne yaptıysam olmadı, sanırım aynı ağ üzerinden bağlanıldığı gibi bağlanılmıyor, bir çok yerden araştırdım ama beceremedim, şu konuya el atacak bir ekşi duyuru sakini olursa çok mesut olucam.
0
sathaner
(13.03.07)
modeminizin modeli ne? vpn destekliyor mu?
0
lykos
(13.03.07)
usrobotics usr9105 adsl modem kullanıyorum, vpn destekliyormuş.
0
🌸sathaner
(13.03.07)
vpn e gerek yok, kullandiginiz vnc programindaki portu modem uzerinden acmayi deneyin. buyuk ihtimal bundan kaynaklaniyordur.
0
entrapmen
(13.03.07)
www.logmein.com kullanın(beleş). hamachi 'nin yapımcısından. Pişman olmayacaksınız ;)
0
ozdek
(13.03.07)
Bir de şöyle bir sorum olacak, evdeki bilgisayarlarla bağlandığım zaman VNC Viewer' ı açıp, diğer makinadaki vnc servera verdiği adresi yazıyorm (192.168.1.4 gibi) yeterli oluyor, dışardan bir bilgisayar ile bağlanmak istediğim zaman viewer'a nasıl bir adres yazmam gerekli, ip adreside eklemem gerek mi yani?
0
🌸sathaner
(13.03.07)
dı$arıdan bağlanırken bilgisayarının ip'sini yazman gerekir. "192.168" ile ba$layan bir adresle dı$arıdan bilg.ına ula$amazsın. ip'ni nasıl bileceğini merak ediyorsan dynamic dns ba$lığına bir göz atıver. bunu yapan siteler var. (bağlanılacak bilg.da server'ın çalı$ıyor durumda olduğuna emin olmandan hiç bahsetmiyorum bile:) )

dı$arıdan eri$ilebilmek için 192.168.1.1 veya 192.168.1.2 ile modeme bağlanıp port açmanız gerekir. yanılmıyorsam port 5900 idi. $u baya yardımcı olur: portforward.com
0
sleepy99
(13.03.07)
Tekrar yazma ihtiyacı hissettim. www.logmein.com kullanmayı deneyin. Bir client programı kuruyor ve ondan sonra firewall muş dinamik ip imiş portmuş demeden bağlanıyor kendisi. VNC ile kasmaktan daha kolay sistem kaynağını hiç tüketmiyor ve BEDAVA. Ben 4-5 bilgisayarda kullanıyorum webden bağlanıp direk remote control e geçiyorum inanılmaz faydalı.
Not :Neden bir deneyip görmüyorsunuz kafayı yemekten iyidir.
0
ozdek
(13.03.07)
alakalı mı bilmiom ama biz windows firewall u disable ettikten sonra sonra bağlanabilmiştik. bir de öyle deneyin.
0
agharta
(13.03.07)
logmein gerçekten bu konuda başarılı fakat ücretsiz olanı deneme sürümü diye hatırlıyorum.
edit:Şimdi baktım 30 gün trial'i var sonrası için 5-6$ para istiyorlar...
0
skahvecioglu
(19.03.07)
portların kapalı olmasından gibi geldi bana da. usr 9105 kullanıyorum ben de ve bildiğim kadarı ile vpn özelliği yok.

192.168.1.1

admin
admin

...
.
0
samanliktaki zuhtu
(21.04.07)
(15)

daha ne yapayım ben?

kibritsuyu
arkadaşlar evdeki bilgisayarıma bir şey dadandı. ne zaman google'da bir şey aratsam ve bulduğum sonuçlardan birine tıklasam karşıma arkadaş arama, seks partneri arama gibi saçma sapan bir sayfa geliyor. geri ileri falan yapınca düzeliyor. nod32 kurdum tarattım bir şey bulamadı. ad aware kurdum tarat
arkadaşlar evdeki bilgisayarıma bir şey dadandı. ne zaman google'da bir şey aratsam ve bulduğum sonuçlardan birine tıklasam karşıma arkadaş arama, seks partneri arama gibi saçma sapan bir sayfa geliyor. geri ileri falan yapınca düzeliyor. nod32 kurdum tarattım bir şey bulamadı. ad aware kurdum tarattım bi şey bulamadı. spybot kurdum tarattım, bi şeyler buldu ama sorun düzelmedi. ayrıca daha önce de sorduğum gibi modemi açık bıraktığım sürece veri ışığı hiç sabit yanık kalmıyor, sürekli pır pır edip duruyor. yani sürekli bir şeyler gidip geliyor modemden. iki tane film indiriyorum kota doluyor. artık virüs müdür ne boktur sıkıldım ben bundan. neyle tarayım bilgisayarı. formatlamadan yok mudur bunun bir çözümü?
0
kibritsuyu
(12.03.07)
bir de hijackthis'i deneyin isterseniz ,bu programla registy'i bi kontrol edin.ama önce registry'yi yedekleyin.
sonra şüpheli satırı çıkartın.bilgisayarı yeniden açın.
0
marcelorios
(12.03.07)
avastı dene birde... o da işe yaramazsa güzel bir yedek al ve format at. aslında sen her durumda yedek al.
0
dirk pitt
(12.03.07)
(bkz: #9117587)

kesinlikle ötesi yok
0
agk
(12.03.07)
Hep format, tam format. Artık çabuk da atılıyor meret, uğraştırmıyor süründürmüyor.
0
sui
(12.03.07)
sevgili yeğenim agk'nın da dediği gibi spyware doctor kullanın. o büyük ihtimalle çözecektir. kendisi bu işin doktoru harbiden. adaware falan çerez kalır yanında.
0
cha
(12.03.07)
Hazir format atmisken, bilgisayarin minimum seni en mutlu eden halini, norton ghost'dan geciriver, sonra makinen hapsirsa ghostlarsin.
0
compumaster
(12.03.07)
modem ayarlarini kontrol et, filtrele, sifre koy, bisey yap
0
turkish tekila
(13.03.07)
advanced uninstaller tarzi bir programla tanimadiginiz program yuklu mu degil mi diye bakmak da bazen cozum olabiliyor. bir de calisan exelere bakin.

hijackthis ciktisini bir yerlere yapistirin elbet bir sekilde bir yerlerden gozukuyordur. bir de tam olarak nereye yonlendiriyor. sabit bir yerse bu sorundan muzdarip birileri daha vardir mutlak ve cozum bulmuslarsa isinizi gorecektir.
0
entrapmen
(13.03.07)
forza avast !

direk linkini vereyimde tam olsun files.avast.com (bedava hemde)
0
winsome
(13.03.07)
en iyisi spybot search&destroy programı dır..
ondan sonracıma Ad Aware Se
ve en sona AVAST Antivirüs..
ondan sonra spybot dan sistem açılışında çalışan programlar listesine bak.. gereksiz olanların registry girişlerini sil.. şüphelendiklerinin hem registry girişlerini hem de asıl çalışan dosyayı sil..
eğer spybot sorunları çözemiyorsa, sistemini güvenli kipte başlat ondan sonra sorunları tekrar ara ve temizlet..
(Edit: Bu yukarıda dediğim programların güncellenmesini sağlaman lazım.. yani yükledikten sonra programları update et...)
0
beratserhat
(13.03.07)
zonealarm tarzı bir firewall la internetini neyin sömürdüğünü görebilirsin. o an interneti kullanan her türlü programı gösteriyor. aynı zamn da engelleyebilirsin de kendisini.
0
oldtimer
(13.03.07)
sorun devam ediyor mu?
0
koskoca devletin adi osmanli len
(07.07.11)
yuha dört buçuk sene önceki sorumu nereden buldun yav :) hayır o bilgisayar şimdi kimbilir hangi hurdalıktadır.
0
🌸kibritsuyu
(07.07.11)
Bildirimler calisiyor :)
0
compumaster
(08.07.11)
duyuruyu test ettim :)
0
koskoca devletin adi osmanli len
(08.07.11)
(4)

3D Modelleme Sorunu

actionary
Sevgili arkadaşlar,Blender 3D, Google Sketchup gibi programları kullanırken, mouse imlecini oynattıkça ekran bulanıklaşıyor. Motion blur gibi bir şey. Ne kadar oynatırsam bulanıklık o kadar artıyor. Bir süre sonra hiçbir şey seçemez hale geliyorum.Bir yere tıklayıncaysa bu bulanıklık sıfırlanıyor ve
Sevgili arkadaşlar,
Blender 3D, Google Sketchup gibi programları kullanırken, mouse imlecini oynattıkça ekran bulanıklaşıyor. Motion blur gibi bir şey. Ne kadar oynatırsam bulanıklık o kadar artıyor. Bir süre sonra hiçbir şey seçemez hale geliyorum.

Bir yere tıklayıncaysa bu bulanıklık sıfırlanıyor ve baştan başlıyor. Bu, Google Sketchup'ta sadece bazı durumlarda olurken, Blender 3D'de her zaman oluyor.

Bununla birlikte 3D Studio Max 5'te ve Wings 3D'de hiç olmuyor. Sorunun programların yazıldığı dille alakalı olabileceğini düşünüyorum, ama bu bana bir fayda sağlamıyor.

Bunun sebebi nedir, bunu nasıl engellerim? Çok sinir bozucu bir durum ve işlerime mani olacak seviyede.

Şimdiden teşekkürler.
0
actionary
(05.03.07)
ne blender ne de 3dsmax8 kullanırken başıma böyle bir şey geldi bir çözümüm yok ama bende böyle bir sorun olmadığını belirteyim..
0
kimlanbu
(05.03.07)
deli ediyor insanı yahu... öyle herhangi bir blur da değil... photoshop'taki motion blur'un etkisinin tamamen aynısını gösteriyor.
olacak iş değil.
teşekkürler, kimlanbu.
0
🌸actionary
(05.03.07)
programlarin directx uzerinden mi yoksa opengl uzerinden mi cali$tiklarini kontrol edin.

cok buyuk ihtimalle ekran karti surucusunde problem var, guncellemeyi ya da 1-2 versiyon geri gitmeyi deneyin.
0
rexnebular
(05.03.07)
tekrar merhaba,
arkadaşlar, önerileriniz için çok teşekkür ederim. sorunu buldum: ekran kartımın open gl'de hardware anti-aliasing özelliğini (şu durumda nvidia geforce 6600) kapatmam yahut kullandığım programlara göre ayarlamam gerekiyormuş. bir daha böyle bir sorunla karşılaşan olursa önce anti-aliasing'i kapatsın!
selamlar.
0
🌸actionary
(05.03.07)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.