Giriş
(4)

Sinema hakkında site

blackbasat
1) Sinema konusunda yüksek bilgi içeren muhabbetlerin döndüğü, teknik konularda soru sorunca falan cevap alabileceğiniz bu işten anlayanların takıldığı bir site bir forum var mıdır?2) Kısa film indirip seyredebileceğimiz yabancı-türkçe kısa film sitesi ne var benimsinemalarım vardı ama kapanmış o. O
1) Sinema konusunda yüksek bilgi içeren muhabbetlerin döndüğü, teknik konularda soru sorunca falan cevap alabileceğiniz bu işten anlayanların takıldığı bir site bir forum var mıdır?

2) Kısa film indirip seyredebileceğimiz yabancı-türkçe kısa film sitesi ne var benimsinemalarım vardı ama kapanmış o. Onun gibi böle? İndirmeden seyretsek de olur.
0
blackbasat
(22.07.09)
atmacaged
(22.07.09)
kısa film ile ilgili şöyle bi site var belki görür işini.
kisa-film.blogspot.com
0
in vito veritas
(22.07.09)
www.kkymn.com kadir köymenin sitesi.

www.filmfabrikasi.com bu da forum.
0
gereksiz insan
(22.07.09)
portik
(22.07.09)
(3)

linuxda arama-silme

yirtik foto
linuxda terminal kullanarak bir file extensiona ait dosyalari aramak, bulmak ve silmek istiyorum.nasil yapabilirim?
linuxda terminal kullanarak bir file extensiona ait dosyalari aramak, bulmak ve silmek istiyorum.

nasil yapabilirim?
0
yirtik foto
(22.07.09)
buldum hulen
burada aciklamislar guzel guzel

www.cyberciti.biz
0
🌸yirtik foto
(22.07.09)
find dan daha hizli olarak dosyalari indeksledigi veri tabanindan okuyan locate komutunu da arastirabilirsin. guncel dosyalari bulmaz (eger hemen oncesinde updatedb yapmazsan) ancak oldukca hizlidir (indeksledigi veritabanindan okudugu icin).
0
kurukafa
(22.07.09)
eğer dosya sayısı 1024 ü geçerse patlar o yüzden benim kullandığım yöntemi veriyim.

find path *.extension -exec rm "{}" \;

ama bu direk siler öyle onaylıyarak siliyim dersen küçük bir script ile halledilir.
0
torsque
(22.07.09)
(4)

messenger benzeri programlar

emcedeltate
messenger kullanmak istemiyorum. live id'im ile oturum açabileceğim.(hotmail, gmail, yahoo) bilgisayarıma indirebileceğim basit arka planda çok yer kaplamayan bir instant messenger programı arıyorum.evet.edit: instant messenger programı dedim. ebuddy i sormadım.
messenger kullanmak istemiyorum. live id'im ile oturum açabileceğim.(hotmail, gmail, yahoo) bilgisayarıma indirebileceğim basit arka planda çok yer kaplamayan bir instant messenger programı arıyorum.evet.

edit: instant messenger programı dedim. ebuddy i sormadım.
0
emcedeltate
(22.07.09)
0
bellbane
(22.07.09)
0
angelofdeath
(22.07.09)
pidgin portable hatta. Baska bir bilgisayara klasoru tasiman yeterli farkli bilgisayarda kullanmak icin.
portableapps.com
0
badseed
(22.07.09)
www.ebuddy.com direk internet üzerinden kullanabilirsiniz (: gayet rahat

edit : tiklememişin işte , bi de edit yazmış , tey tey tey ...
0
busuta
(22.07.09)
(6)

video oynatma sorunsalı

uyuzcan
3-4 yıldan sonra ilk kez format attım alete yakın zamanda. o gün bugündür gom dışında hiçbir oynatıcı ile divx olsun, xvid olsun, mkv olsun video izleyemiyorum.ses var görüntü yok.sorun ne olabilir ki acep?not: k-lite yüklü alette.
3-4 yıldan sonra ilk kez format attım alete yakın zamanda. o gün bugündür gom dışında hiçbir oynatıcı ile divx olsun, xvid olsun, mkv olsun video izleyemiyorum.

ses var görüntü yok.

sorun ne olabilir ki acep?

not: k-lite yüklü alette.
0
uyuzcan
(21.07.09)
çeşitli codec paketleri var internet üzerinde bulabileceğin, k-lite de bunlardan biri. bi de ffdshow diye bişey vardı çoğu şeyi gösteren. onları sisteme kurman lazım.
ama gom player kullanıyorsan, onun tüm formatları gösterebiliyor olması lazım, ben de ayrıca codec yüklemeyip onu kullanıyorum.
0
evilliances
(21.07.09)
@evilliances: teşekkür ederim, lakin k-lite ffdshow içeriyor zaten. kendisi codec pack diye caka satan bişi hatta.

sorun şu ki, ben bu aleti aldığımda divx olayı yeniydi daha, codec'ler evrimleştikçe yenisini indirdik filan. şimdi temelde eksik olan bileşen nedir hatırlayamıyorum...
0
🌸uyuzcan
(21.07.09)
media player'ın sürümü ile de ilgili olabilir göstermiyor olması.
ama codec'ler benim sistemde çok problem çıkarttığı için kullanmaktan vazgeçtim.bazen takır takır çalışırken, bazen sistemi çökertti. dediğim gibi eğer gom player gösteriyorsa hiç kurcalama :)
0
evilliances
(22.07.09)
@c sharp: e işte sorun da orada ya zaten tam? eskiden yoktu öyle ince ayar filan. kaldı ki, her oynatıcı ffdshow'un video decoder'ını kullanıyor gördüğüm kadarıyla. ve ben onun ayarlarında ne görsem enable ettim zaten...

türkçe katliamı için ayrıca özür dilerim :S
0
🌸uyuzcan
(22.07.09)
tekrar teşekkürler, fekat bu soruyu sormadan önce zaten son sürümü yükledim ve üstüne denemediğim oynatıcıları da kurdum.

bence daha temel bir problemim var benim, çözemediğim.
0
🌸uyuzcan
(22.07.09)
bir de kmplayer denesene? internal codec kullandığından emin ol ama
0
argent dawn
(22.07.09)
(4)

xp ile gelen notebook a vista yüklemek

torque
Arkadaşlar 3 sene önce aldığın `hp pavilion` notebookuma (`xp` ile geldi) format atıp `vista` yükleyeceğim. şimdi olay şu; biliyorsunuz ki bu bilgisayarın harddiskinin D bölümünde hp recovery yani `sistem kurtarma` dosyaları var; ben format atarken burayıda silsem sonradan bilgisayarda bi problem ol
Arkadaşlar 3 sene önce aldığın hp pavilion notebookuma (xp ile geldi) format atıp vista yükleyeceğim. şimdi olay şu; biliyorsunuz ki bu bilgisayarın harddiskinin D bölümünde hp recovery yani sistem kurtarma dosyaları var; ben format atarken burayıda silsem sonradan bilgisayarda bi problem olur mu? ayrıca vistayı kurduğumda bilgisayarın tam randımanlı çalışması için başka birşey yüklemem gerekir mi? (ses,ekran driverı vs.)
0
torque
(21.07.09)
Yapmak istediklerinizin hiçbirini yapmamanızı tavsiye ederim. Öncelikle birçok insan vistayla gelen laptopunu XP'ye döndürmek için çok büyük gayret sarfederken sizin tam dersini yapmak istemeniz ilginç. Şu anda bilgisayarınızdan 10 birim performans sağlıyorsanız, vistada 5 birim sağlayacağınızı hiç sanmıyorum. Bilgisayarı çok zorlar haberiniz olsun.

D'ye gelince, isterseniz silebilirsiniz ama onu da hiç tavsiye etmem. Niye yapasınız ki, olsa olsa biraz daha yer açılır o kadar. Orda açılacak yeri 15TL'lik bir flashdiskle bile tamamlayabilirsiniz. Silince elinizde recovery konsolu olmaz ve ilk paragrafta anlattığım performans düşüklüğü nedeniyle vistadan geriye dönmek istediğinizde o driverları ve programları mumla ararsınız. Çünkü vistayla gelen pavillonları xp'ye döndürmek isteyenler xp driverı bulmak için çok uğraşıyorlar.

Yapmayın, etmeyin. Ben şu anda pavillondan yazıyorum mesajı. Vista lisanslı olmasa ben de xp'ye dönmek için uğraşacaktım ama en azından güncelleme falan yasal olduğundan kullanmaya devam ediyorum.

Çok istiyorsanız windows 7 çıktığında onu yükleyin ama kesinlikle recovery bölümünü silmeyin.
0
44
(21.07.09)
elinde (vista için)driverlar varsa ve de her ihtimale karşı yedeklerini aldıysan çak formatı gitsin ama şunu söyleyeyim xp daha stabil ve performanslı sonra ağlarsın neden vistaya geçtim diye.
0
roadrunner_merlin
(21.07.09)
windows 7 çıkana kadar sabret derim. benim dizüstü vistalı geldi, hemen XP'ye dönüş yaptım. Win7 çıkınca tekrar düşünürüm.
0
bykush
(22.07.09)
Recovery partition'ı olmadan Vista değil de mesela XP yüklemek istesen driver sorunu olabilir, hatta muhtemelen olur. Bir arkadaşımda çok da eski olmayan Pavillion DV 1000 serisi bir makine var. Recovery konsolu yerine hazır updateleri yapılmış SP3'lü yükleme CD'si kullanarak makineye kurulum yaptığımızda ethernet kartı, ses kartı, webcam, bluetooth, kart okuyucu, wifi, modem gibi bilimum bileşenin sürücüsünü ayrıca indirmek durumunda kaldık. Vista bildiğim kadarıyla driver konusunda daha kapsamlı ama yine de böyle bir işe girişmeden önce HP'nin destek sitesinden makinenizdeki belli başlı bileşenlerin sürücülerini indirip bir flash diske ya da CD'ye çekin. En azından ethernet ve wireless sürücüleri olsun ki geri kalanları internetten de indirebilirsiniz.

Bunun dışında arkadaşları dinleyip Vista yerine Win 7'yi bekleyin derim ben de. Zira Vista çok performanslı değil denildiği gibi (en azından XP kadar değil).
0
arche
(22.07.09)
(4)

Blackberry Bold nasil alinmali?

the gambit
Turkcell'den mi, electro worldlerden mi? sirkecideki abilerden mi?nerede ne kadara ve guvenle kaca alalim? son zamanlarda bakinan arastiran varsa benimle paylasirsa sevinirim.storm hakkinda ne dusundugunuzu de eklerseniz super olabilir.
Turkcell'den mi, electro worldlerden mi?
sirkecideki abilerden mi?
nerede ne kadara ve guvenle kaca alalim?
son zamanlarda bakinan arastiran varsa benimle paylasirsa sevinirim.
storm hakkinda ne dusundugunuzu de eklerseniz super olabilir.
0
the gambit
(21.07.09)
BB servisini kullanmak icin aylik Turkcell e 30 tl odemen gerekiyor icinde BB servisi ve 3 gb internet dahil, 3 gb asan birini daha gormedim. tabi bu fiyat 12 aylik taahutte bulunursan gecerli (cihazsiz BB servisi icin) bold la beraber alirsan 129 du galiba bir de 18 ay.

yani 1 yillik BB servisi sana 360 a gelecek, 18 ay kullanirsan da 540 TL, cihazla alirsan da toplam 2.322 TL ye gelmis olacak kisaca Turkcell den alirsan cihazi 1.782 ye almis olacaksin. Electroworld de sartlar nedir ve ithalatcisi kimdir bilmiyorum ama aletin TR de onariminin yapilabiliyor olmasi avantajli birsey.

BB degisik bir cihaz, operator sana gonderdigi servis kitaplariyla bazi ozelliklerini acip kapatabiliyor telefonun bu bakimdan sirkecideki amcalara guvenmemek daha dogru olur. Calinti olur bisi olur o bakimdan.

Storm hakkinda fazla bilgim yok, ama Blackberry simdiye kadar kullandigim en guzel gadget.
0
thefin
(21.07.09)
arrh, yeni telefon almaa sebep olan da eski blackberry'min rnc'de ayaklar altinda ezilmesi zaten :)

siz de ayni mutluluga sahip oldugunuzdan isbu entry'nin reklamini yapmak isterim :p
#16517309

electroworld'de 1.400'ye yada 171x9'a satiliyordu.
ikibin besyuz tl vermeyelim o halde.
gerci storm'u yerin dibine sokmalari ve bold'unda yaslanamak uzere olmasi durumunda
yeni cikacak olanin fiziksel klavyesi oldugunu bilseydim bekleyeyim derdimde, storm bile dokuz ay sonra geldikten sonra 3210'la gezmemek gerek.
tesekkurler bu arada!
0
🌸the gambit
(21.07.09)
benden alabilirsin
0
crucio
(22.07.09)
tabi sozlukcu sozlukcuye yardimci olmali.

biraz daha bilgi verirseniz (buradan, sozluk ici fasaliteden) sevinirim.
0
🌸the gambit
(22.07.09)
(5)

canon digital cameranin usb'si sorunsali.

the gambit
farkli midir bu normal bilindik usblerden? yoksa butun zoombrowserlari, photostitchleri yukledigim halde nicin tanimiyor bilgisayarimi?
farkli midir bu normal bilindik usblerden?
yoksa butun zoombrowserlari, photostitchleri yukledigim halde nicin tanimiyor bilgisayarimi?
0
the gambit
(21.07.09)
zoombrowser, photostitch gibi yardımcı programları değil, fotoğraf makinesinin driver'ını yüklemeniz gerekiyor. canonlar driver olmadan tanımıyor malesef.. ya da kart okuyucuyla aktarabilirsiniz fotoğrafları..
0
kobuzchu kiz
(21.07.09)
fotoğraf makinesi açmayı unutmuş olmazsınız herhalde?
0
turkish tekila
(21.07.09)
peki web sitesinde bulamazsen ve cd'sine sahip degilken ne yapmak gerek?
kart okuyucum da yok isin kotusu.
ne yazik ki fotogra makinesini acmayi unutmus olamam, canon sadece bahsi gecen programlarin updatelerini sunarken web sitesinden, asil programlarin dinazor hallerini bulmak icin bile birazu ugrasmam gerekmisti.
0
🌸the gambit
(21.07.09)
canonun international sitesinde oluyor driverlar. makine hangi model?
0
kobuzchu kiz
(21.07.09)
ixus 70.

bundan baska birsey kullanan bas, cek ve cik insani oldugunu da sanmiyorum zaten :)
0
🌸the gambit
(21.07.09)
(9)

C'yi silmiş, masaüstü kendinden geçmiş, bir de utanmadan sırıtıyo...

acaba
Merhaba;Öncelikle klavyede hata var; kusura bakmayın:Evde yokken yeğen gelmiş: canı sıkılmasın diye de bizimkiler bilgisayarın başına oturtmuş: afacan da c yi d yi kurcalamış; ağzına kadar dosya dolu olan c de iki üç tane bir şey kalmış: geri dönüşüm kutusunu filan da boşaltmış: bilgisayarda şuan bi
Merhaba;
Öncelikle klavyede hata var; kusura bakmayın:

Evde yokken yeğen gelmiş: canı sıkılmasın diye de bizimkiler bilgisayarın başına oturtmuş: afacan da c yi d yi kurcalamış; ağzına kadar dosya dolu olan c de iki üç tane bir şey kalmış: geri dönüşüm kutusunu filan da boşaltmış: bilgisayarda şuan bi sorun yok gibi görünüyor: geri dönüşüm kutusunu filan da boşaltmış: bilgisayarda şuan bi sorun yok gibi görünüyor: fazla anlamam bilg"sayardan:

istegim su: bana bir program ya da benzeri bir sey onerin bugun icinde silinmis ne varsa geri getirebileyim:
dedigim gibi bilgisayardan fazla anlamiyorum:

tesekkurler
0
acaba
(21.07.09)
yanlış hatırlamıyorsam recovermyfiles diye bir program vardı onunla geri getirebilirsin ama dosyalar karmakarısık geri gelecektir....
0
adidastan saatmi olur
(21.07.09)
karmakarisik derken'
0
🌸acaba
(21.07.09)
Power Data Recovery diye bir program kullanmıştım hemen hemen hepsi aynıdır bu tür programların. adidastan saatmi olur karışık derken şunu kastetmiş mesela bütün word dosyaları bir arada ve isimleri text1 text2 text3 şeklinde oluyor. aynı şekilde video fotograf müzik dosyalarıda formatlarına göre aynı yerde ve adları sıralı biçimde oluyor yani hepsini teker teker açıp ne olduğunu anlaman gerekiyor.
0
emininsel
(21.07.09)
undelete plus işini görecektir. c ve d de tarama yap oda en son silinmiş dosyaları sana göstersin istediklerini hemen geri alabilirsin. deneme sürümü yetmezse rifat at hotmail dot com dot tr
0
zengec
(21.07.09)
sistem geri yükleme ile bi kaç gün öncesine dönün ?
0
sıkay
(21.07.09)
sistem geri yükleme denediniz mi?
0
turkish tekila
(21.07.09)
klasörler falan gelmeyecek yani elinde bir top dosya olacak. ve kurtardığın dosyaları cye kaydetme yoksa onun üstüne yazdığın yerlerdeki silinmiş dosyaları kaybedersin.
0
argent dawn
(21.07.09)
hemen tüm data recovery programları çok da zorlanmadan istediğin işi yapar.
(bkz: veri kurtarma yazılımları)

Ayrıca bilgisayarını şifresiz kullanma
0
rygard
(21.07.09)
sıkay, turkish tekila: sistem geri yüklemeyi yapmasam iyi olur, bil.da pardus vardı, onun yerine tekrar win yükledim. bu sefer de sahte yazılım olayından dolayı şu sahte xpyi orijinal yapma programlarıyla uğraştım, sürekli hata verdi kabul etmedi, en sonunda bil.cıya götürdüm, o da iki saat uğraşıp, farklı farklı programlar deneyip becerdi.
bunu da yeğenin ortalığı karıştırdığı günün sabahında yapmıştım.

o yüzden yazılan geri getirme prgoramlarını deneyip, oradan teker teker ayıklayacağım artık, başa gelen çekilir.

tekrar teşekkürler.

adidastan saatmi olur, emininsel,zengec, argent dawn, rygard:
sizlere de teşekkürler.
0
🌸acaba
(21.07.09)
(6)

torrent/hız/bilgisayar açık kalması

eja
5 gundur ancak %38'e gelen bir torrent e sahibim, gece bilgisayarı açık bıraksam ama ekran ışıl ışıl olmasada, sleep modunda gibi ama internet işlese? varmıki bi yolu bunun?
5 gundur ancak %38'e gelen bir torrent e sahibim, gece bilgisayarı açık bıraksam ama ekran ışıl ışıl olmasada, sleep modunda gibi ama internet işlese? varmıki bi yolu bunun?
0
eja
(21.07.09)
laptop mı? kapağı kapattığınızda sleep moduna mı geçiyor? masaüstüne sağ tıklayıp özelliklerden ekran koruyucuya girin. orada güç seçenekleri var. oradan kapağı kapattığınızda sleep moduna geçmemesini sağlayın. böylece laptop'ın kapağını kapattığınızda sadece ekran kapanır, bilgisayar çalışmaya ve indirmeye devam eder.
0
cro magnon
(21.07.09)
monitörün power tuşuna basabilirsin.
0
wampex
(21.07.09)
valla öyle bir olayın olması mümkün değil.mesela ben elektrik sorununu üniversitenin bilgisayarlarını kullanarak bir süre çözdüm.ekranın arkadan fişini çekiyordum.oturan da düzeltmeye üşenip yan bilgisayara geçiyordu.ben de 5 gün sonra gidip 250 gb datamı hortumluyordum. :)
0
dgursoy
(21.07.09)
sleep modunda sadece ekran değil hdd falan da kapanır download yapamazsın sanırım. onun yerine laptopsa pil koruma moduna getir işlemci hızını düşürsün alet pek ses çıkarmaz o zaman. lcd aydınlatmasını kapatabiliyorsun zaten.
0
argent dawn
(21.07.09)
sleep moduna girmemesi yaninda hddleri de kapamamasini saglarsin. denildigi gibi islemci hizini dusurdugunda indirmeye devam eder. geceleri genelde cok daha hizli cektigi icin (kullanicilarin yarisi sadece sabah vakti acik tuttugundan bolunme azalir hizli kaynaklar 7/24 durur) birkac gune tamamlarsin dosyayi.
0
entrapmen
(22.07.09)
mesajımı silmiş moderatorler :S sadece sağolun yazmıştım işe yaramıştı..

neyse aslında sormak istediğim torrent ten öte, laptop ekranını herhangi bi şekilde açık durmasnı engelleyip(ışık yaymasın yani) bilgisayarın arka alanda indirmesini sağlamaktı..

ilk cevaptaki gibi masaustunden sağ tıklayıp, güç özelliklerinden ayarlayınca halloldu işim

tesekkurle rherkese..
0
🌸eja
(22.07.09)
(2)

hotmail'de sorun mu var şu an?

emrag
ne maile bakabildin ne msn açabildim. genel bir sorun mu? sitesi de çok yavaş geliyor.
ne maile bakabildin ne msn açabildim. genel bir sorun mu? sitesi de çok yavaş geliyor.
0
emrag
(21.07.09)
her ikiside gayet hızlı an itibari ile.
0
roadrunner_merlin
(21.07.09)
bende de sorun yok.

- istanbul' dayım.
0
ykyt
(21.07.09)
(8)

MKV Formatında Video İzlerkenken Takılıyor, Nedendir?

roadrunner_merlin
Merhabalar,Elimde bir kaç tane birbirine benzer(belgesel serisi) mkv dosyası var. Bunları hangi playerda çalıştırmaya çalışayım görüntü ciddi oranda takılıyor, bi türlü nedenini bulamadım, acaba nedendir?-----------------------------------------------------Dosyalardan biri için `Gom Player`dan aldığ
Merhabalar,

Elimde bir kaç tane birbirine benzer(belgesel serisi) mkv dosyası var. Bunları hangi playerda çalıştırmaya çalışayım görüntü ciddi oranda takılıyor, bi türlü nedenini bulamadım, acaba nedendir?


-----------------------------------------------------

Dosyalardan biri için Gom Playerdan aldığım info;
*** VIDEO INFO ***
Input Type : AVC1(GVC)
Input Size : 1280 x 720
Output Type : YUY2
Output Size : 1280 x 720
FrameRate(Frame/sec) : 15.85 (23.98)

*** AUDIO INFO ***
SampleRate(Sample/sec) : 48000
BitRate(Bit/sample) : 16
Channels : 2
KBitRate(KBit/sec) : 0

Benim Makina;
P4 2GHz
256 Mb Geforce FX 5500
768 Mb Sd-Ram

Her dosyanın ortalama boyutu 2,5 GB

Denenen playerlar;
SmPlayer, VLC, Gom ve WMP

-----------------------------------------------------
0
roadrunner_merlin
(21.07.09)
makinanız beni yenile diye bağırıyor...
0
uyuzcan
(21.07.09)
çok fazla teknik bilgi tartışmaya gerek yok.sistem yetersiz o kadar.720p filmler için en az dual core bir sisteminiz olmalı.
0
dgursoy
(21.07.09)
tamamen sisteminle alakalı
0
cnonefb
(21.07.09)
benım 1.86 centrino tek cekirdek fln onda 720p ler sorunsuz oynuyor 2g ram le. ekran kartı da on board ustelik.

1080p lerde takılıyor hafif o kadar.

cccp kodec var onu kurup onla dene bi de.
0
bryan fury
(21.07.09)
Benim Makina; P4 3GHz, 1 gb ddr ram, 512 Mb Geforce vs. iken takılıyordu. Sizinkinde takılması gayet normal.
0
sıkay
(21.07.09)
kmplayer kur setup sırasında performans ayarını seç işini görür muhtemelen salla gomu
0
argent dawn
(21.07.09)
Kullandıgınız codecler işlemcini kullanımı fazlasıyla etkiler. cccp yi deneyebilirsiniz. Ya da kmplayer ek bir codec olmadan deneyin. Ama yine de sorun cıkartabilir.

sanmıyorum destekleyecegini ama ekran kartınızın dvxa desteği varsa görüntüyü ekran kartını çözdürüp 1080p leride rahat rahat izleyebilirsiniz. Bunların izlemek istiyorum ama baştan sistem değiştiremem derseniz ekran kartı işinizi görür tani dvxa destekli.
0
rurouni
(21.07.09)
Evet mkina baya bi yetersiz kaldı ama az önce Media Player Classic'i (ver.6.4.9.0) indirdim ve denedim, takılma problemi çözüldü.

p.s. K-Lite Codec Pack daha önceden kurulmuştu sisteme.
0
🌸roadrunner_merlin
(21.07.09)
(7)

Antivirus Onerisi

alpha05
Sistem kaynaklarini hoyratca kullanmayan, herseye atlamayan, sunu yapayim mi? bunun tipini begenmedim sileyim mi? gibi sorularla bunaltmayan; bunun yaninda cok da guvenilir olan, adi sir gibi sakli olan muthis bir antivirus programi ariyorum. Adi neydi? (ipucu: `baba` degil)
Sistem kaynaklarini hoyratca kullanmayan, herseye atlamayan, sunu yapayim mi? bunun tipini begenmedim sileyim mi? gibi sorularla bunaltmayan; bunun yaninda cok da guvenilir olan, adi sir gibi sakli olan muthis bir antivirus programi ariyorum. Adi neydi? (ipucu: baba degil)
0
alpha05
(21.07.09)
Zonealarm anti-virüs [Firewall olanı değil] yahut panda anti-virüsü deneyebilirsiniz. İkiside fazla uyarı vermez ama panda sistemi zorlar biraz.
0
gyroscope
(21.07.09)
(bkz: eset nod32)
(bkz: panda cloud)
0
carnicero
(21.07.09)
ucretli: nod32
ucretsiz: avira antivir
0
ermanen
(21.07.09)
info: mcafee virusscan enterprise 8.7.0i kullaniyorum. baska birsey deneyim dedim.
0
🌸alpha05
(21.07.09)
Nod sistemde var mı yok mu belli değildir, hiç kaynak kullanmaz neredeyse. Ancak avira da nod kadar olmasa da az kasar ve son bir yıldır feci atılım yaptı. O nedenle makina çok eski değilse avira, çok eskiyse nod32.
0
tekosin
(21.07.09)
kasperden ötesi yalan.kasarsa eski versiyon kurun güncelleniyor.
0
layer26
(21.07.09)
bir çok antivirüs programı kullanmakla birlikte daha dediğiniz özelliklerde bi tanesine rasgelemedim (: antivirüs programının içine virüs girdikten sonra kullanmayı bıraktım (bkz: norton ) virüs istemiyorsanız = bkz: mac os x = oha lan! ^^
0
busuta
(21.07.09)
(1)

IPOD TOUCH, Son Firmware'de Video izleme durumu (ekran kapalı iken videoyu oynatma opsiyonu sürüyor mu?)

anoktale
arkadaşlar, slm.ipod touch u olupta, son firmware i yükleyenler var mı?bir öncekinde, videolarımızdan herhangi birini açıp izlerken, ekranı kapattığımızda video otomatikman duruyordu. lakin o sırada ortadaki back tuşunu iki kez tıkladığımızda muzik menusunun play arayüzü geliyor ve play dedigimizde
arkadaşlar, slm.

ipod touch u olupta, son firmware i yükleyenler var mı?

bir öncekinde, videolarımızdan herhangi birini açıp izlerken, ekranı kapattığımızda video otomatikman duruyordu. lakin o sırada ortadaki back tuşunu iki kez tıkladığımızda muzik menusunun play arayüzü geliyor ve play dedigimizde video yu oynatıyordu.

yani video oynamıyordu ama o videonun ses dosyasını calıyordu. sonra üstteki kilit tusunu tıklayıp tekrar ekranı karartıyorduk.

bu özellik son paralı, 3,0 fw den sonra da sürüyor mu?

bu özelliğin faydası, pil azaldığında en azından videoları mp3 gibi kullanma avantajını vermesi. ben güncellemeyi satın alacağımda bunun işleyip işlemediğini merak ediyorum. teşekkürler.
0
anoktale
(21.07.09)
evet para verme güncellemeye nette var 3.0

www.felixbruns.de adresinden cihazına uygun firmware indir.

ardından itunes ta shift tuşuna basarak indirdiğin firmware i restore yap tamamdır
0
akselz
(22.07.09)
(2)

sürücü ismi değiştirmek

flame of feanor
bilgisayarımda 2 tane disk vardı ve sürücü isimleri;1.disk c(sistem), d(yedek)2.disk g, h şeklindeydi.1. diski çıkarıp sadece 2.disk takılıyken format attım. şimdiki hali e(sistem), c(yedek), f(dvd) şeklinde oldu. disk yönetiminden harfleri değiştirmeye çalışıyorum ama "windows sistem birimini veya
bilgisayarımda 2 tane disk vardı ve sürücü isimleri;

1.disk c(sistem), d(yedek)
2.disk g, h şeklindeydi.

1. diski çıkarıp sadece 2.disk takılıyken format attım. şimdiki hali e(sistem), c(yedek), f(dvd) şeklinde oldu. disk yönetiminden harfleri değiştirmeye çalışıyorum ama "windows sistem birimini veya önyükleme biriminizin sürücü harfini değiştiremiyor." hatası veriyor. bütün diskleri silip formatlama şansım yok çünkü yedek kısmını atabileceğim bir harici diskim yok. c(sistem), d(yedek) olarak nasıl düzeltebilirim?

xp kullanıyorum.

çözüm: son çare olarak partition magic yükledim. gözüm convert disk'e çarptı. bir de baktım ki yedek diskim primary, sistem diskim logic olarak gözüküyor. yerlerini değiştirdim. işlem yaklaşık 10 saat kadar sürdü ama değdi. artık herşey normal. oh.
0
flame of feanor
(21.07.09)
acronis disk director.
0
bryan fury
(21.07.09)
windows üzerinden sonuç çıkmazsa; acronis disk director suite ile deneyin derim...
ister kur, istersen hiren's bootcd kullanarak çalıştır.

dutluktu...
0
late viper
(21.07.09)
(4)

fs 2004 video problemi

iterator
flight simulatora başlamak üzereyim. joystick.imi de aldım ancak introduction'daki videoları izlemek istediğimde video 2 sn oynadıktan sonra oyun çalışmayı durdurdu diyip kapatıyo vista. çözümünü bilen var mı acep?
flight simulatora başlamak üzereyim. joystick.imi de aldım ancak introduction'daki videoları izlemek istediğimde video 2 sn oynadıktan sonra oyun çalışmayı durdurdu diyip kapatıyo vista. çözümünü bilen var mı acep?
0
iterator
(21.07.09)
%0.001'lik ihtimali denememişim =)

ama ne yazık ki olmadı. şimdi bi de bi update.i varmış onu indiriyorum ama bakalım olacak mı?
0
🌸iterator
(21.07.09)
update varsa olur herhalde.
0
yohtur
(21.07.09)
yok ne yazık ki olmadı :S
0
🌸iterator
(21.07.09)
2004 yerine FSX kullanin ve onunda services packlerini muhakkak edinin, bu $ekilde zerre takinti olmaksizin ucu$ keyfi yakalayabilirsiniz.
0
independence
(19.11.10)
(4)

.com.tr domain transferi

4ever
Ey Yolcu,Soracağım soru şudur ki, bir şirketin .com.tr domain'i var kendi adına almış abiler 10 yıl önce ve artık arkadaş kendisi yapmak istiyor sitesinin hostingini filan falan, ancak nic.tr'deki tüm kayıtlar bir ajansın sorumlu koduyla kayıtlı.Yani, Administrative Contact, Technical Contact, Billi
Ey Yolcu,

Soracağım soru şudur ki, bir şirketin .com.tr domain'i var kendi adına almış abiler 10 yıl önce ve artık arkadaş kendisi yapmak istiyor sitesinin hostingini filan falan, ancak nic.tr'deki tüm kayıtlar bir ajansın sorumlu koduyla kayıtlı.
Yani, Administrative Contact, Technical Contact, Billing Contact hepsi aynı şirkette ve DNS sunucularını değiştirmek gerekiyor. herifler de müşteriyi kaybettiklerinden dolayı çirkefe yatıyorlar o yüzden sorumlu kodunu devretmiyorlar.

Şimdi bu durumda, en kolay ve en hızlı şekilde şirket bu domain'e nasıl yönetim hakkını geri alır. Bilen eden varsa elime mum diksin.

Saygılarımla,
Adolf Hitler
SS
0
4ever
(21.07.09)
$öyle bir $ey önerebilirim ben size.
farklı bir firmadan transfer + uzatma yapmayı deneyin.
domain'e locke koymadıysa sorun olmaz, locke varsa.
whois.sc'den bakarak ana register'a durumu açıklar bir e-mail gönderin.
eğer bu bir $irketse
- $irkete ait evrak ve sirküleri de eke koyun.

eğer bu bir ki$iyse
- kimlik olabilecek bir $eyi eke koyun.

daha öncesinde söylediğiniz tarzda problemi ana registerla e-maille$erek çözdük.
tavsiyem budur.

ki ayrıca com.tr sizin çok önemli değil ise. web.tr, gen.tr gibi bir uzantı alın uğra$mayın derim..

saygılar.
0
clavelander
(21.07.09)
@clavelander
Ben tam olarak anlayamadım dediklerini,
söyle ki durumu tekrar özetlemeye çalışayım,

whois kayıtlarında, arkadaşın şirketinin adı ve açık adresi yazıyor.
Ancak geri kalan tüm bilgiler ajans şirketinin. Dolayısıyla, ödemeleri, teknik veya idari işlemleri ajans yapıyor 10 yıldır. Bunun karşılığında da çok ciddi derecede yüksek bir para alıyorlar.

.com.tr domain'ini 10 sene önce alan bir şirket için tahmin edeceğiniz üzere önemli bir durum. O yüzden domain'lerini kesinlikle korumak ve yönetmek istiyorlar. Zaten .gen.tr ve .web.tr'ler de alınmış durumda başkaları tarafından.

ana register nic.tr (odtü) değil mi zaten bu arada? Ve bildiğim kadarıyla şirket olduğunuzu kanıtlamazsanız filan da o ismi kaydetmiyorlar öyle kolay kolay.

Yani kısaca olay şu mudur, nic.tr'ye domain'i almak için gereken ne belge evrak varsa yollayıp kendilerine ait yeni bir handle'a transfer etmelerini mi istemek gerekiyor.
0
🌸4ever
(21.07.09)
Daha önce bizim de başımıza geldi böyle bir şey. Öncelikle nic.tr den kendi adınıza bir sorumlu kodu alın. Daha sonra alan adı sorumlusu değişiklik formunu gerekli bilgilerle doldurun.. Şirketin imza sirküleri ile birlikte nic.tr ye gönderin.. Şirket sizin olduğu için böylece karşı tarafın ruhu duymadan değişikliği yapabiliyorsunuz. Sonra zaten sizin sorumlu kodunuz üzerinde olacağı için istediğiniz işlemleri yapabilirsiniz.
0
sappho
(22.07.09)
@sappho
tam olarak aynisini yapiyordum ben de simdi
0
🌸4ever
(22.07.09)
(3)

Google earth de yerleşim yerleri

theselfish
merhaba arkadaşlar google earth ün son sürümünü kullanıyorum önce onu belirteyim. haritayı açtığımda eskiden görünen yerleşim yerlerinin isimleri görünmüyor. misal izmir e yaklaşıyorum. bornova ya gidiyorum ama yazması gereken yerde bornova yazmıyor.bir de normalde eklenen resimleri hani mavi karele
merhaba arkadaşlar google earth ün son sürümünü kullanıyorum önce onu belirteyim. haritayı açtığımda eskiden görünen yerleşim yerlerinin isimleri görünmüyor. misal izmir e yaklaşıyorum. bornova ya gidiyorum ama yazması gereken yerde bornova yazmıyor.

bir de normalde eklenen resimleri hani mavi karelerle gösteriyor ya, onun üstüne geldiğinizde hakkında yazı çıkardı. işte misal bornova meydanı yazardı mavi kutunun üstüne geldiğinizde, şimdi yazı çıkmıyor, resmi açmadan ne olduğu anlaşılmıyor. ayarlarla çok oynadım ama bulamadım. var mıdır acaba yardımcı olabilecek olan?
0
theselfish
(21.07.09)
ayarlar var yukarıda
0
poseidon55
(21.07.09)
ayarla çok oynadm ama bulamadım
0
🌸theselfish
(21.07.09)
az önce buldum anlatayım da en azından bilmeyen burdan baksın. öncelikle dediğim gibi tüm ayarlara baktım farkındayım ordan değiştirebildiğimin ama olmamıştı. yine de çok saolun arkadaşlar yardım etmeye çalıştınız =)

başlat programlardan google earth sekmesine geldiğimde orda g. earth ü direct x den başlat sekmesi var oraya tıklayınca geldi yazılar.
0
🌸theselfish
(21.07.09)
(8)

avi den altyazı dosyasını çıkarmak

dreamtheatre
evet film sever arkadaşlar,avi uzantılı dosyadan altyazıyı ayıklamam mümkün mü?
evet film sever arkadaşlar,avi uzantılı dosyadan altyazıyı ayıklamam mümkün mü?
0
dreamtheatre
(21.07.09)
yapılamıyor olsa gerek maalesef. yani gömülü altyazı varsa o öyle kalıyor..
0
dambil
(21.07.09)
gömülü mü? mümkün değil gibi görünüyor. yani teorik olarak mümkün de baya bir uğraştırır :)
0
cro magnon
(21.07.09)
teorik değil yazılım olarak da mümkün ama kimse bunu için image processing olayına girmez heralde :)

srt versiyonu yok mu?
0
akilsiz basin cezasi
(21.07.09)
yeniden indireceğim artık mecburen. ya izlemediğim bi filmdi arayıp buldum şansıma altyazısı gömülü versiyonu çıktı.
teşekkürler yine de.
0
🌸dreamtheatre
(21.07.09)
ese.dizialtyazi.info

Ese-Rip kullanarak alabiliyorsunuz ama çok uğraştırıyor. Softsub, yani altyazı gömülmemiş sadece eklenmiş halini bulursanız onu indirin.
0
gyroscope
(21.07.09)
altyazıyı oradan silemezsin sanırım istediğin şey bu. tombraiderdan angelina jolieyi çıkarmak gibi birşey dediğin
0
argent dawn
(21.07.09)
avi mi, mkv mi? uzantısına dikkat edin. çoğu player tüm uzantılar için aynı simgeyi kullanıyor. eğer mkv ise altyazıyı silmek çok kolay.
0
cruor
(22.07.09)
avi dosyası mkv olsa yöntemi biliyorum çok sağolun.
0
🌸dreamtheatre
(22.07.09)
(2)

zoom x6 ve modem tavsiyesi?

bushwacker
selamınaleyküm agalar,şimdi ben zamanında bir bok yiyip de zoomx6 almış bir insanım. hani fonksiyonları fena değil işe yarıyor iş görüyor ama, bu modem bazen beni çıldırtıyor. kablosuz olarak bağlıyken ara sıra kilitleniyor modem, bilgisayardan modemin arayüzüne girmeye çalışınca girmiyor, internet
selamınaleyküm agalar,

şimdi ben zamanında bir bok yiyip de zoomx6 almış bir insanım. hani fonksiyonları fena değil işe yarıyor iş görüyor ama, bu modem bazen beni çıldırtıyor. kablosuz olarak bağlıyken ara sıra kilitleniyor modem, bilgisayardan modemin arayüzüne girmeye çalışınca girmiyor, internet bağlı gözüküyor ama ben paket göndermeme rağmen paket alamıyorum. reset atınca düzeliyor. bu hadise p2p programlar kullanırken daha çok oluyor genelde. ne bileyim bi utorrent, be emule, bi soulseek açıkken mesela.


1- bu problemi düzeltmenin bir yolu var mıdır? ya da böyle bi problem yaşayan var mı?

2- aktif olarak hem lan kablosuyla hem de kablosuz olarak bağlanılabilen ve p2p programlarını sorunsuz çalıştıran var mı aranızda? böyle bilgisayarını günlerce açık bıraktığı, sürekli emule ve utorrent'tan upload ve download yaptığı halde bi problem yaşamayan falan? varsa nedir modeminin markası modeli?

evde 4 bilgisayar var, 2 tanesi kabloyla 2 tanesi kablosuz bağlanıyor internete.

sevgiler saygılar şimdiden.
0
bushwacker
(21.07.09)
şirkette 3 bilgisayar var, 2 tanesi kabloyla 1 tanesi kablosuz bağlanıyor. modemimiz us robotics 9108. 2-3 sene önce almıştık sanırım. şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadık. son 1 aya kadar evde de aynı modemden kullanıyordum yine hiç bir sorun yaşamadım.(uydunet'e geçtiğim için değiştirdim.) sabaha kadar torrent'den film indiriyordum. us robotics taş gibi yani :)
0
flame of feanor
(21.07.09)
Firmware güncellemesini denedin mi? (riski kabullenmen kaydıyla :)) Modeminin hangi firmware versiyonuna sahip olduğuna bakıp www.zoom.com burdan da modemini seçip karşılaştır belki yeni bir güncellemesi vardır.
0
edip
(21.07.09)
(2)

firefox 3 sekmeyi yeni pencereye taşıyor

geldiler
bi sebepten firefox v 3.5.1 kurdum. görüntülemekte olduğu sekmeyi zırt pırt yeni bi firefox penceresi açarak oraya taşıyor. baktım tab bardaki sekmeyi sürükleyip bıraktığımda bunu yapıyor ama ben normal sayfanın içinde bir yere tıklarken falan da ouyor bu. neden oluyor, nasıl engellerim, bir bug mıd
bi sebepten firefox v 3.5.1 kurdum. görüntülemekte olduğu sekmeyi zırt pırt yeni bi firefox penceresi açarak oraya taşıyor. baktım tab bardaki sekmeyi sürükleyip bıraktığımda bunu yapıyor ama ben normal sayfanın içinde bir yere tıklarken falan da ouyor bu. neden oluyor, nasıl engellerim, bir bug mıdır anlamadım? var mı bilen, seçenekler/ayarlar/falan filanı seç düzelir diyebilecek?
0
geldiler
(21.07.09)
linklere tikladiginizda yeni sayfanin pencere yerine tab'da acilmasini istiyorsaniz

tools->options->tabs'dan "New pages should be opened in a new tab" secenegini secmeniz yeterlidir.
0
fdegir
(21.07.09)
hayır anlatamadım. bazen bir linke tıklamamama rağmen o sayfayı, o tabı tamamen kapatıp yeni bir firefox uygulaması çalıştırıp orda açıyor. ve ben bunun olmasını istemiyorum. yeni bir tabda da açılmasını istemiyorum.
0
🌸geldiler
(21.07.09)
(3)

SMTP Sorunu

ergecsenturk
Bu sorun neden kaynaklaniyor anlayamadim. SMTP ve POP3 serveri buluyor, baglaniyor, mevcut mailleri aliyor ama kesinlikle gondermiyor. Mail server CentOS uzerinde Exim 4.69 dur.
Bu sorun neden kaynaklaniyor anlayamadim. SMTP ve POP3 serveri buluyor, baglaniyor, mevcut mailleri aliyor ama kesinlikle gondermiyor. Mail server CentOS uzerinde Exim 4.69 dur.
0
ergecsenturk
(21.07.09)
smtp portunu 587 olarak değiştirmeyi deneyin
0
pentium100mmx
(21.07.09)
pardon ya SMTP yazacaktim, kafa kalmadi. Ekteki resimde hata mesaji var. Sadece son adimda hata veriyor. Sag tarafta da hata mesaji.

The specified server was found, but there was no response from the server
0
🌸ergecsenturk
(21.07.09)
@pentium100mmx 587 ise yaramadi. 25 ve 26 da ayni sorun var. smtp yi buluyor ama bir turlu gondermiyor. isin garip tarafi ayni ayarlar baska bilgisayarda calisiyor :( ve bu bahsettigim hata an azindan 10-15 farkli domaindeki 30-40 hesap icin gecerli. Herkes ayni sorunu yasiyor ama benim is bilgisayarim ve evdeki sahsi bilgisayarim tum domainlerdeki hesaplara baglanabiliyor. kafayi yemek uzereyim :(
0
🌸ergecsenturk
(21.07.09)
(2)

ie & java script sorunu

daglien
Selamlar,ie8 kullanan birisi olarak, bazı sitelere girdiğimde aşağıdaki gibi bir uyarı alıyorum;"Değerli kullanıcımız, tarayıcınızda javascript'in kapalı olduğu yada desteklenmediği tespit edildi. Sistemimizin doğru çalışması için javascript'in etkin olması gerekmektedir. Lütfen javascript'i aktifle
Selamlar,
ie8 kullanan birisi olarak, bazı sitelere girdiğimde aşağıdaki gibi bir uyarı alıyorum;

"Değerli kullanıcımız, tarayıcınızda javascript'in kapalı olduğu yada desteklenmediği tespit edildi. Sistemimizin doğru çalışması için javascript'in etkin olması gerekmektedir. Lütfen javascript'i aktifleştirdikten yada javascript destekleyen bir tarayıcı kurduktan sonra tekrar deneyiniz. "

bu sorunu nasıl çözebilirim?
0
daglien
(21.07.09)
tam yolunu hatırlamıyorum ama araçlar>seçenekler>güvenlik ayarlarından javascript kısıtlamalarını kaldırırsan sorun düzelir gibi.

ayrıca resimdeki sol alttaki simgeden gördüğüm kadarıyla offline'sın?
0
roadrunner_merlin
(21.07.09)
araclar-internet seçenekleri-guvenlik-ozel duzey-java programcıkları etkin hale getiriyorsunuz.
0
voodoo 007
(21.07.09)
(3)

iPhone JailBreak yaptım, patladı sanırım.

loststone
Şimdi elimde bir adet iPhone 2G var. Sürümü de 1.1.3 idi bunun. Jailbreak'liydi hem de. Yükseltme şeyiylen ilgili okuyup ederken, redsn0w'la ilgili bi sitede, 3.0'ı doğrudan itunes üzerinden indirip yüklememi, sonra da redsn0w'u kullanarak jailbreak yapmam gerektiğini öğrendim. Hatta bulunağı şudur:
Şimdi elimde bir adet iPhone 2G var. Sürümü de 1.1.3 idi bunun. Jailbreak'liydi hem de. Yükseltme şeyiylen ilgili okuyup ederken, redsn0w'la ilgili bi sitede, 3.0'ı doğrudan itunes üzerinden indirip yüklememi, sonra da redsn0w'u kullanarak jailbreak yapmam gerektiğini öğrendim. Hatta bulunağı şudur: www.iphoneworld.ca

Neyse, başladım olaya. Itunes faslını tamamladıktan sonra, ekranda bi tane fiş resmi çıktı. Ben de redsn0w kullanarak jailbreak'e başladım.

Sonra bi yerinde takıldı olay. Ben de yeniden jailbreak yaptım. Gene olmayınca yattım dün gece.

Şimdi açmaya çalışıyorum ama hiç açılmıyor. USB'den bağladığımda bilgisayar tanımıyor. Itunes'la da restore falan yapamıyorum yani.

N'etsem?
0
loststone
(21.07.09)
DFU moduna gecmeyi deneyip ondan sonra restore et abi.
www.iclarified.com
0
sourlemonade
(21.07.09)
assert h abinin açtığı yoldan, gösterdiği ülküden devam ettim. birkaç başka iş daha yaptık ofisten bi arkadaşla beraber. 2.2.1 olarak jailbreak olayını becerdim. çalışıyor şimdi. içinde güzel fotolar vardı. onları backup'lamadım sanırım. ona üzülüyom. bi de bi süre dokunmam ama, belki 3.0'a update etmenin kolay bi yolunu bulurum bi gün.

bi de elimde çalışan mac yoktu. çok teşekkürler diamonds and rust:)
0
🌸loststone
(21.07.09)
www.ingilizanahtari.com böyle bir site mevcut burada iphone ile ilgili her sorununa çözüm bulabilirsin , forumdaki insanlar yardımseverdir.
0
JD
(21.07.09)
(5)

Wireless baglantiyi güclendirmek

aheste cek kurekleri millet uyanmasin
Bir yerde bulunan Wireless modemin yayinini baska bir yerde kullanmak istiyorum. 5 üzerinden 2 araliginda aktarim imkani saglayabiliyorum. Bazen bu 1 araliga düsüyor...Baglantiyi güclendirmek icin ne önerirsiniz? Kuvvetlendirici bir arac ya da program önerileriniz?Not: Canak anten sistemini gerekti
Bir yerde bulunan Wireless modemin yayinini baska bir yerde kullanmak istiyorum. 5 üzerinden 2 araliginda aktarim imkani saglayabiliyorum. Bazen bu 1 araliga düsüyor...

Baglantiyi güclendirmek icin ne önerirsiniz? Kuvvetlendirici bir arac ya da program önerileriniz?
Not: Canak anten sistemini gerektirmeyecek kisa bir mesafede gereksinim duyuluyor.
0
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(21.07.09)
pringles kutusuyla bi seyler yapiyorlar, google'a yazarsan bulursun. adi da boyle cin bi espriydi de hatirlayamadim.

edit: CANtenna, hatirladim.
0
osuruklu
(21.07.09)
Sinyalin dusuk olmasi baglanti hizini farkedilir derecede etkiliyor mu? Istersen bir internet hiz testi yap hem modeme cok yakin, hem de o uzak noktadayken. Arada fark yoksa guclendirmeye gerek yoktur.
0
wpi
(21.07.09)
osuruklu tesekkürler, o aleti arastiriyorum simdi.

@wpi

sinyalin düsük olmasi baglanti hizini epey etkiliyor. söyle ki, ana hizdan yaklasik 8 kat düsük hiz elde ediliyor. Baglasnti hizim kuvvetli oldugu icin kullanilabilirligi var ama, coklu sayida uploadlar yaptigim icin isimi yavaslatiyor. Yani modeme yakin olundugu vakit baglanti hizi esas sinyale ve hiza ulasiyor.
0
🌸aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(21.07.09)
Ana hizdan 8 kat dusuk hiz elde ediyor olsan bile bu seni etkilemeyebilir. Soyle: eger ayni kablosuz aga bagli iki bilgisayar arasinda buyuk dosya (>1GB)transferi yapmiyorsan buyuk ihtimalle en cok yaptigin sey interneti kullanmak. Internet de 1, 2, en cok 4Mbps hizda olacak.
Kablosuz baglantin maksimum 54Mbps yaptigini iddia ediyor diyelim. Ne kadar dusuk olursa olsun, sonucta senin internet baglanti hizindan yuksek ise onemli degil. Yani 50 olmasi gerekirken 3 cikarsa, ama senin internet baglantin 1 ise yine hicbir kaybin yok.
Ama evdeki bilgisayarlar arasinda buyuk dosyalar aktariyorsan o zaman sorun olabilir.
0
wpi
(21.07.09)
ben yaptım oldu

www.freeantennas.com

buda videosu
www.metacafe.com
0
lorxar
(21.07.09)
(1)

wireless paniği

sezercik yavrum benim
selamlar... 2 gündür şöyle bir uyarı geliyor:Internet'e aynı anda ulaşabilen kablosuz kullanıcı sayısı sınırına (12) ulaşılmıştır. Alternatif olarak modeminize kabloyla bağlanıp işleminize devam edebilirsiniz. noluyo lan? ablamın evindeyim, internet onun. şifre falan da koymuş da gitmeden halletmem
selamlar... 2 gündür şöyle bir uyarı geliyor:

Internet'e aynı anda ulaşabilen kablosuz kullanıcı sayısı sınırına (12) ulaşılmıştır. Alternatif olarak modeminize kabloyla bağlanıp işleminize devam edebilirsiniz.

noluyo lan? ablamın evindeyim, internet onun. şifre falan da koymuş da gitmeden halletmem lazım eğer millet çatır çatır giriyosa bizim nete...
0
sezercik yavrum benim
(21.07.09)
192.168.2.1 buradan modeme gir şifre girme tıkla, adsl lan ya da kablosuzdan ipleri gör ve engelle. ve mac filtre koy.
0
radikalherif
(21.07.09)
(6)

Dijital fotoğraf makinası

mr_amor
Selam.bu hafta içi acil almam gereken maksimum 300liralık bir dijital fotoğraf makinası var..ben canon powershot a580 (teknosa da 289 tl) almayı düşünüyorum..başka bir önerisi olan varmı bundan daha iyisi varmıdır bu fiyata...
Selam.bu hafta içi acil almam gereken maksimum 300liralık bir dijital fotoğraf makinası var..ben canon powershot a580 (teknosa da 289 tl) almayı düşünüyorum..başka bir önerisi olan varmı bundan daha iyisi varmıdır bu fiyata...
0
mr_amor
(21.07.09)
fiyatları bilmiyorum pek ama alacaksan canon ya da carl zeiss lensli sony al zaten.
0
sanal uyku
(21.07.09)
kendisini kullanmaktayım oldukça da memnunum içiniz rahat olsun efendim
0
nl extreme
(21.07.09)
fiyat açısından piyasadan uzak kalsamda bu aralar,daha iyisi yoktur diyebilirim. amerikadan a560 ını almıştım vakti zamanında adam gibi kullanamadan çalındı içimde kaldı :(

o zamanlarda fiyat/performans açısından kendisini geçen yoktu. ki bu onun üst modeli. resim kalitesi gayet yüksek. asıl bayıldığım özellik çok kaliteli videolar çekebilmesi bu modellerin. tek zayıf yönü menüsü ve tuşlarının demodeliği. (o da uzun süre sony kullanmaktan kaynaklanıyor herhalde)

ayrıca sony için konuşur isem günlük kullanım için sony cybershot dsc t2 dışında bir seçenek göremiyorum.
i.expansys.com

tabi fiyatı nerdeyse 2 katı olduğundan oylar canon a gidiyor. hımm bende mi alsam gidip hatta :)
0
kojiro
(21.07.09)
ozaman ben fikrimi değiştirmiyim ve canon alayım ..

Bu ürünle birlikte FOTOLAB HEDİYE ÇEKİ , SANDISK SDSDB-2048-E10 2GB SD HAFIZA KARTI, + CASELOGIC TSC2 FOTOĞRAF MAKİNESİ ÇANTASI, HAMA 73483 WAVE ŞARJ CIHAZI + 2 2500 MAH AA ŞARJ OLABILIR PIL 48,33 TL yerine 29,00 TL

alabilecekler için bu da iyi bir fırsat..teşekkürler
0
🌸mr_amor
(21.07.09)
a590is aldık geçen bizimkilere 330 civarı falandı mavide indirimdeydi. sonra mavi battı gerçi ama güzel alet valla. şimdi kaç para bilmiyorum am a580le arasında çok bir özellik farkı yoktur herhalde. o güzelse bu da güzeldir hayırlı olsun şimdiden.
0
argent dawn
(21.07.09)
güzel seçim yapmışsınız bence de. güle güle kullanın.
0
deadstar
(21.07.09)
(5)

pes 2009 become a legend

mermer
pc de oynarken become a legend modunda gamepad kullanma imkanımız var mıdır ki acaba?
pc de oynarken become a legend modunda gamepad kullanma imkanımız var mıdır ki acaba?
0
mermer
(21.07.09)
menünün ve oyunun her yerinde kullanılıyor game pad evet.
0
buffy de vampir sayilir
(21.07.09)
@buffy de vampir sayilir
ozaman ben neyi yanlış yapıyorum? Ben sadece exhibition da yda cl de kullanabliyorum gamepad i gerisini hep klavyeden yapmak zorunda kalıyorum?
0
🌸mermer
(21.07.09)
oyun orj degilse crackden olabilir
0
jay jay
(21.07.09)
oyunun kurulu olduğu dizindeki options tarzı yerden gamepad ayarlarını bi kontrol edin
0
buffy de vampir sayilir
(21.07.09)
oyunun içerisinde değil, dışında bir settings durumu var. oyun klasörünün içinde. oradan player 1 için kontrolleri gamepad'e ayarlarsa, menüler dahil heryerde gamepad'i kullanabilirsin.
0
trawmatolog
(21.07.09)
(2)

premiere neden böyle yapar ki??

corellion
selam,çok acil bir sorunuma çözüm arıyorum.bilgisayarıma daha önce premiere 2.0 yüklemiştim. programı açtıktan bir kaç sn sonra asla okuyamadığım bir hızla mavi ekran üzerine birşeyler yazıyor ve restart yapıyo. önce program hatalı dedim. cs3 yükledim. onda da aynısı oluyo. sonra ram yetmiyo dedim.
selam,
çok acil bir sorunuma çözüm arıyorum.
bilgisayarıma daha önce premiere 2.0 yüklemiştim. programı açtıktan bir kaç sn sonra asla okuyamadığım bir hızla mavi ekran üzerine birşeyler yazıyor ve restart yapıyo. önce program hatalı dedim. cs3 yükledim. onda da aynısı oluyo. sonra ram yetmiyo dedim. 1 GB ram var. NVIDIA GeForce Go 7600 üstelik premiere dışındaki her şeyi açabiliyorum. after affects, illusturator vs.. ama kurduğum bütün premiere ler aynı şeyi yapıyo ve acil premiere ihtiyacım var. İMDAAATTT.....
0
corellion
(21.07.09)
diger programlar hata vermiyor ama nedense ilk an hemen ramlerin bozuldugu geldi aklima.

memtest86 ile bi bakin yine de bence.
0
entrapmen
(21.07.09)
aynısını edius kurarken yapıyordu benim pc. format atmadanda yükletmedi. çok benzer programlar senin çözümünde aynı olabilir.
0
s e ff a f
(21.07.09)
(3)

audio to text conversion

ninaurora
ücretsiz indirip kullanabileceğim user-friendly program var mıdır?gerçekten de sen konuşuyorsun o da yazıyor fantezisini gerçekleştirir mi?
ücretsiz indirip kullanabileceğim user-friendly program var mıdır?
gerçekten de sen konuşuyorsun o da yazıyor fantezisini gerçekleştirir mi?
0
ninaurora
(21.07.09)
yok öle bişi.
0
rentts1
(21.07.09)
var öyle bişiyler ama verimli değil.
ibm'in vardı mesela speech recognition programı.
0
darknum
(21.07.09)
demek ki yok alla alla
0
rentts1
(21.07.09)
(2)

ORACLE ve Java olayı

loststone
ya o değil de, bu ORACLE SUN'ı aldı alalı, Java Develeoper arkadaşlar ne düşüneyor? memnunlar mı durumdan?
ya o değil de, bu ORACLE SUN'ı aldı alalı, Java Develeoper arkadaşlar ne düşüneyor? memnunlar mı durumdan?
0
loststone
(20.07.09)
java developer degilim ama memnun degiliz, ortalik darmaduman oldu, yol haritasi belli olmayan, birbirinin benzeri bir kamyon ürün var artik oracle'in kucaginda.
neyse, bi java developer cevaplasin. caylak olmusum zati :)
0
dr shephard
(21.07.09)
Oracle'ın sun'ı almasından ziyade BEA'i alması asıl problem. Getti gül gibi Web Logic, gettiiiii...

NOT: Nereye dönsem, birileri bir framework kullanıyor. Sun'ın alınmasının çok büyük problem olacağını düşünmüyorum. Yamulduğumu düşünenler, yazsınlar da ben de yannış bi kanıya kapılmış olmayayım.
0
sinuzit
(21.07.09)
(7)

yazılar çıktıktan sonra devam eden filmler'den biri

zeykur valekov
`yazılar çıktıktan sonra devam eden filmler` basligini görünce aklima geldi. zamaninda birisi bana "bi film var, yazilar aktiktan sonra 10 saniyelik bir kisim gösteriyor, orasi filmin en can alici noktasi, orasini görmezsen film eksik kaliyor" demisti.böyle bir film bilen var mi, bunu bana söyleyeni
yazılar çıktıktan sonra devam eden filmler basligini görünce aklima geldi. zamaninda birisi bana "bi film var, yazilar aktiktan sonra 10 saniyelik bir kisim gösteriyor, orasi filmin en can alici noktasi, orasini görmezsen film eksik kaliyor" demisti.
böyle bir film bilen var mi, bunu bana söyleyenin beni yemis olma ihtimali yüksek gibime geliyor.
hangi psikopat yapar böyle bir sey? yani aslinda katil o degilmis de digeriymis gibi, bununla ayni derecede önemli bir noktayi son sahnede veriyormus yönetmen, yazilar filan da aktiktan sonraymis?
asli yoktur degil mi? asli gibidir.
0
zeykur valekov
(20.07.09)
bunu yazdiktan sonra sözlükte birisi yazmis buna cevabi; (bkz: #16522159)
varmis demek ki
0
🌸zeykur valekov
(20.07.09)
x-men'de de vardi can alici bir goruntu.
0
entrapmen
(20.07.09)
hmm... valla 10 saniyeden sonra da devam ediyor ama zack snyder'ın yeniden çevirdiği dawn of the dead'de yazılar geçerken gelen görüntüler sağlam bir "hasssktiiir" çektirmişti bana.
0
fortisvita
(21.07.09)
akıllıca bir jenerik intikamı
0
turkish tekila
(21.07.09)
charlesbukowskiineksi
(21.07.09)
-nikotina diye bir meksika filmi vardı onda vardı böle dişe
0
dr.ramiz
(21.07.09)
(7)

bilgisayar alıcam

murphy
şu aralar bizim moruğu emekliye ayırıp yeni bir bilgisayar almak istiyorum. Gönlüm dizüstünden yana...-autocad çalıştırsın, oyun oynanabilsin,-ekranı 15" ve altı olmasın,-fiyatı maksimum 1200 tl olsun(hatta 1000tl civarında olursa tadından yenmez..),- kafeye filan gittiğimde oranın kablosuz internet
şu aralar bizim moruğu emekliye ayırıp yeni bir bilgisayar almak istiyorum. Gönlüm dizüstünden yana...
-autocad çalıştırsın, oyun oynanabilsin,
-ekranı 15" ve altı olmasın,
-fiyatı maksimum 1200 tl olsun(hatta 1000tl civarında olursa tadından yenmez..),
- kafeye filan gittiğimde oranın kablosuz internetini kullanmama olanak tanısın,
-yemekten sonra orta şekerli kahve yapsın,sigaramı yaksın,terliklerimi getirsin.

bu özelliklere sahip bir bilgisayar önerirseniz süper olur. Bi buldurun be...
0
murphy
(20.07.09)
blackdog
(20.07.09)
fujitsi siemens pi3540
0
kottak
(20.07.09)
son birkaç yılda çıkmış her bilgisayar ihtiyacını karşılayacaktır. çünkü wireless desteklemeyen laptop yok artık, autocad de bilgisayarı fazla zorlayan bir program değil. ama oyun meselesi zor gibi biraz, ne oynayacağına bağlı. hani full detay crysis filan oynamak istiyorsan 1000 liraya mümkün değil pek.
0
fortisvita
(21.07.09)
www.hepsiburada.com

1 aydır kullanıyorum cok memnunum
0
yasaluyari
(21.07.09)
çok sık oyun oynamayacaksan eyvellah ama; eğer güncel oyunları takip eden ve her ay en az 1-2 oyun bitiren birisi isen, hele ki multiplayer oyun oynayacaksan, hem parana hem de laptop'a yazık etme derim kardeş. 1200 liraya cilllllopp gibi bir masaüstü toplayabilirsin. benden söylemesi.
0
trawmatolog
(21.07.09)
çok oyun oynadığımı söyleyemem. Yeni nesil oyunları orta grafik seviyesinde çok kasmadan oynayabileyim yeter. Bir de ekranı çok küçük olmasın istiyorum. 16.4" ve ya 17" bir ekran işimi görecektir. blackdog'un önerdiği bilgisayar güzel gibi geldi bana. Ayrıca ACER ASPIRE GEMSTONE BLUE AS6530G diye bir bilgisayar varmış. Kullanan/bilen fikirlerini belirtirse sevinirim.
0
🌸murphy
(21.07.09)
acer alma. konfigürasyonuna göre fiyatları güzel oluyor acer'ların ama malzeme kalitesi, işçiliği çok kötü. bulabilirsen bir de lenovo y730'a bak, çok güzel makine ama senin bütçeni biraz aşıyor.
0
blackdog
(22.07.09)
(2)

excel koşullu biçimlendirme

nick name
araştırdım ama bulamadım bir türlü.. eğer "x" ise şu renk, "y" ise bu renk gibi 10 civarı farklı değeri, nasıl bir formül oluşturarak renklendirebilirim?
araştırdım ama bulamadım bir türlü.. eğer "x" ise şu renk, "y" ise bu renk gibi 10 civarı farklı değeri, nasıl bir formül oluşturarak renklendirebilirim?
0
nick name
(20.07.09)
yanlış biliyor olabilirim ama koşullu biçimlendirme (conditional formatting) en fazla üç tane farklı biçime izin veriyor. 10 tane farklı değere koşullu biçimlendirme atamanız bildiğim kadarı ile mümkün değil.
0
cimbombomsun sen bizim canimiz
(20.07.09)
bu soruyu sorduğunuza göre office 2003 kullanıyorsunuz, zira -yamulmuyorsam- office 2007 ile sınırsız koşullu biçimlendirme yapılabiliyor.

office 2003 ile sadece 3 koşullu biçimlendirme yapabilirsiniz. yok ben ille fazlasını yapıcam derseniz 6 ile sınırlıdır (makro yazmadan)

koşullu biçimlendirme ile 3 koşulu belirledikten sonra, örneğin hücrenin 5'ten büyük 10'dan küçük olduğunda "yeşil" ve 5'ten küçük olduğunda "mavi" olmasını istiyorsanız "hücre biçimlendir" -> "sayı" -> "isteğe uyarlanmış" dedikten sonra "[Mavi][<5]0;[Yeşil][<10]0;Genel" yazabilirsiniz.

formülleri www.excel.web.tr adresinden aldım. burda çok detaylı örnekler var.

yok bu beni kesmez, makro yazıcam derseniz örnek bir dosya ekleyin üzerinde bir bakalım...
0
mahallenindelisi
(21.07.09)
(3)

excel macro falan

berrak sudaki kırmızı balık
Macro öğrenmek istiyorum aslında birşeyler lazım olunca googleda arama bulma şeklinde birşeyler başarabiliyorum ama onbeş dakikada yapılacak şey oluyor bir gün. Nerden başlasam nasıl ben evet biliyorum diyecek aşamaya gelirim. bir kaynak falan tavsiye edecek ya da ben şu yolu yöntemi izledim diyen v
Macro öğrenmek istiyorum aslında birşeyler lazım olunca googleda arama bulma şeklinde birşeyler başarabiliyorum ama onbeş dakikada yapılacak şey oluyor bir gün. Nerden başlasam nasıl ben evet biliyorum diyecek aşamaya gelirim. bir kaynak falan tavsiye edecek ya da ben şu yolu yöntemi izledim diyen var mı? hiç olmadı bi bilenden ders alacağım.
0
berrak sudaki kırmızı balık
(20.07.09)
google'dan "excel macro tutorial" veya "excel macro learning guide" derseniz çıkan sonuçlar burda birinin (en azından benim) verebileceğim her cavaptan daha tatminkar olacaktır diye düşünüyorum.
0
raj
(20.07.09)
kesinlikle excel.web.tr . önce sorulara verilen cevapları inceleyin, excel dershanesindeki örnek dosyalara bakın. kısa süre sonra verilen sorulara ufak ufak cevap verecek hale gelirsiniz. günde 1 saat falan takılarak 6 ay içinde makro yazamasanız bile hazır makroları kendinize göre uyarlayacak hale gelirsiniz. visual basic ise başlı başına bir dil, ingilizce öğrenmek gibi düşünün. ciddi zaman ve sistematik çalışma ister. tekrarlıyorum excel.web.tr .
0
mahallenindelisi
(21.07.09)
Eskiden www.excel.gen.tr sitesi vardı. Sahibi M.Temel Korkmaz'ın Excel ve Makro ile ilgili ansiklopedik boyutta çok kapsamlı bir kitabı vardı. Bir çok kişi bu kitap sayesinde makroyu öğrenmiştir. Ben de almıştım o kitaptan ama nerdeyse hiç bakamadım, duruyor evde.

www.office.gen.tr
0
44
(21.07.09)
(4)

İşlemci Konusuda Yardım !

HaNeDaN
Arkadaşlar şu an bilgisayarımda ilk resimdeki işlemciyi kullanıyorum (P4 3.06).Çift çekirdekli yeni bir işlemci almaya karar verdim. Bu konu hakkında size sorularım olacak, yardımlarınızı bekliyorum..1)2. resimde anakartımın kutusunda yazan özellikler var orada "Supports Core 2 Duo" yazıyor. Bu anak
Arkadaşlar şu an bilgisayarımda ilk resimdeki işlemciyi kullanıyorum (P4 3.06).
Çift çekirdekli yeni bir işlemci almaya karar verdim. Bu konu hakkında size sorularım olacak, yardımlarınızı bekliyorum..

1)2. resimde anakartımın kutusunda yazan özellikler var orada "Supports Core 2 Duo" yazıyor. Bu anakartımın Core 2 Duo işlemcileri desteklediği manasına mı gelir?

2)Şu anda bilgisayarımda Intel'in P4 fanı takılı (www.borasix.com ). Eğer Core2Duo işlemci takarsam aynı fanı mı kullanacağım yoksa nasıl bi fan kullanmalıyım ? Şimdiki fanım ile Core2Duo işlemci çalışır mı?

3)Core2Duo işlemcilerde ısınma problemleri olur mu ?
0
HaNeDaN
(20.07.09)
1)anakartın destekler demek
2)işlemci ile beraber kutunun içinden fan da çıkması lazım
3)her işlemci ısınır
0
obez kirpi george
(20.07.09)
1)emin olmayın. belki daha sonradan çıkan core2duo modellerini desteklemiyordur? bence anakartınızın modelini aratın nette, neleri desteklediğini bir öğrenin.
0
cro magnon
(20.07.09)
@cro magnon

• Processor:
Intel Pentium D/ Pentium 4/ Celeron D
Supports Core2 Duo CPU
Supports 1066/800/533MHz FSB

• Chipset:
Intel 945P/ICH7

Kaynak BioStar USA: www.biostar-usa.com
0
🌸HaNeDaN
(20.07.09)
1-Evet anakartın 1066 fsb'li Core 2 Duo'ları destekliyor. Bu çok önemli ama bak, mesela Core 2 Duo'nun E8400 model 3.00 ghz işlemcisi var, fsb hızı 1333. Bunu anakartın desteklemez mesela. Core 2 Duo işlemci alacaksan buna dikkat et. 1066 mhz fsb'li Core 2 Duo işlemci al.

2-Fan sorun olmaz, aynı fanı kullanırsın. Ama Core 2 Duo'yu sıfır alacaksan içinden sıfır orjinal fanı çıkar. Onu takarsın.

2-Core 2 Duo işlemciler İntel'in en ısınmayan işlemcisidir. Boşta 30-35 derece en fazla, yükte ise 40-45'i geçmezler. Bende Amd Athlon 64 x2 7750 Dual Core işlemci var mesela şu an boşta 55 derece. Aradaki farkı anla diye söylüyorum.
0
xyz
(20.07.09)
(2)

telefon hattı - kablosu yeniletme

swallowed arsenic
hatta bildiğin cazır cazır parazitlenme olmaya başladı. telefon kablosunu yenileteceğim, şimdiki hattım beşinci kattan kutuya sarkıtılmış bir kablo şemalinde. kabloyu yenilemek için telefon arızayı mı çağırmalıyım, kabloyu ben mi satın almalıyım?
hatta bildiğin cazır cazır parazitlenme olmaya başladı. telefon kablosunu yenileteceğim, şimdiki hattım beşinci kattan kutuya sarkıtılmış bir kablo şemalinde. kabloyu yenilemek için telefon arızayı mı çağırmalıyım, kabloyu ben mi satın almalıyım?
0
swallowed arsenic
(20.07.09)
bir elektrikçi ya da telefoncu getirip kabloyu evinizden kutunun olduğu yere kadar çektireceksiniz(kablolar birkaç çeşit oluyor. biraz kaliteli bir tercihde bulunmanız yararınıza olur. ayrıca yarım metre de pay bırakın bağlantı için). daha sonra telekom'u arayıp durumu bildireceksiniz. görevliler gelip bağlantıyı yapacaklar.
0
dunyayi kurtaran adamin babasi
(20.07.09)
o kabloyu sarkıtmaktan yada ayrı bir şekilde çekmekten başka bir yol yok gibi , buvatlardan o kablolar gecmez artık. Elektrikçiye gidin , telefon kablosunun metresi 30 kurus civarı, anlaşın ve bağlantıları ek yapmadan yani 'T' ek yaparak degilde araya rj-11 kutu takarak birleştirsin.
0
lngrad
(20.07.09)
(4)

Kota sorusu

pichoscosama2
8gbite kadar internet 4 gb limitli kullanıyorum. 8.2 gb olmuşum. Ne öderim?
8gbite kadar internet 4 gb limitli kullanıyorum. 8.2 gb olmuşum. Ne öderim?
0
pichoscosama2
(20.07.09)
Sanırım her 1 gb 10 tl olarak ödeniyor kota aşımlarında.
0
zozjotejmnk
(20.07.09)
entrapmen
(20.07.09)
Peki "sınırı geçince o hızın sınırsız tarifesinin ücretinin bilmemne kaçından fazla ödenmiyor" şehir efsanesi mi?
0
🌸pichoscosama2
(20.07.09)
değil. 8mbit sınırsız ücretinin(bilmiyorum nedir) en fazla %25 fazlasını ödersiniz. tabii bayaaaaa daha aşmanız lazım.

edit: 8 mbit limitsiz'in ücreti 100 lira imiş. yani en fazla 125 ödersiniz. 6-7 gb falan daha indirseniz maksimum ücrete ulaşırsınız. o saatten sonra istediğiniz kadar indirin. ücret daha fazla artmaz.
0
cro magnon
(20.07.09)
(6)

İşlemci Fanı Montajı Sonrasında Çalışmayan Bilgisayar

kriker
Intel Core 2 Quad Core(Q6600) işlemcimin ısınma problemini çözmek üzere yeni bir işlemci fanı satın aldım. İşlemci üzerindeki ısı iletimini kolaylaştıran macunu asetonla güzelce temizledim, yeni macunu uygun şekilde sürüp işlemcinin ve yeni fanın montajını yaptım. Yeni sürdüğüm termal macunun sadece
Intel Core 2 Quad Core(Q6600) işlemcimin ısınma problemini çözmek üzere yeni bir işlemci fanı satın aldım. İşlemci üzerindeki ısı iletimini kolaylaştıran macunu asetonla güzelce temizledim, yeni macunu uygun şekilde sürüp işlemcinin ve yeni fanın montajını yaptım. Yeni sürdüğüm termal macunun sadece işlemci üzerine geldiğinden, sağa sola bulaşmadığımdan eminim.

ANCAK,

Bilgisayar ilk başta açılışta mavi ekran verdi. Birkaç restart'tan sonra BIOS check'leri dahi yapamaz hale geldi. Bios'a girmiyor. Monitöre görüntü gelmiyor. Bilgisayarın açma kapama düğmesine bastığımda sadece kasa içindeki fanlar çalışıyor.

Ben ne yaptım?

Bu problemi nasıl çözebilirim?

Anakartı mı yaktım? İşlemciyi mi cortlattım? Nerede arıza olduğunu nasıl anlayacağım?
0
kriker
(20.07.09)
İşlemciyi çıkarıp tekrar taktınız mı?
0
kmrr
(20.07.09)
muhtemelen tekrar heatsink'i taktığınız sırada termal pastayı iyi süremediniz, veya bulaştırdınız cpu'nun pinlerine falan.
*anakartı yakmış olmanız çok olası değil (ancak anakarta macun bulaştırmış olmanız olası)
*cpu'yu yakmış olma ihtimaliniz az olsa da var (ancak genelde cpu boot ederken yanacak kadar ısınmaz)
*büyük ihtimal bir yere macunu bulaştırdınız. cpu'yu düzgünce çıkartıp her parçaya (anakart dahil) bir şey bulaşmış mı diye bakın.

benzer bir durum benim başıma 4 ay önce geldi, cpu'yu taktığım kısıma macn bulaştırmıştım az da olsa, 1 saat boyunce ince ince temizleyip taktım. şu anda çalışıyor düzgünce.
0
raj
(20.07.09)
Anakarttaki pinleri eğmiş olabilirsiniz. Bir kontrol edin. Kolay kolay işlemci ve anakart yanmaz. İşlemci belli bir değerin üzerine çıkınca zaten bilgisayar otomatik kapanır. pin eğilmişse anakartınızın teknik servisine götürün genelde ücretsiz hallediyorlar.
0
iustitia omnibus
(20.07.09)
Anakarttaki pinler eğilmemiş, termal pasta sağa sola bulaşmamış. Eski fanla çalıştırmayı denedim, yine kar etmedi.

Ben bilemedim bu işi :(
0
🌸kriker
(21.07.09)
anakartın pilini çıkarıp takmak çözüm olabilir mi? Yanlış bir girdi gitmiş olabilir diye söylüyorum. Ya da çok pis sallıyorum.
0
kmrr
(21.07.09)
Anakartın pilini çıkartıp taktıktan, işlemci ve yuvasının üstüne basınçlı hava tuttuktan sonra bilgisayar canavar gibi çalışır oldu.

Thermaltake Silent 775D CPU soğutucu kullanıyorum. İşlemci sıcaklığı ortalama 20 santigrad derece düştü.

Tavsiye ederim, ancak montaj esnasında dikkat!
0
🌸kriker
(21.07.09)
(1)

PC- Headset

sesee
Fiyat/performans oranı yüksek güzel bir headset var mıdır bildiğiniz?Not: Bendeki 10 tl lik laccess markalardan bahsetmiyorum.
Fiyat/performans oranı yüksek güzel bir headset var mıdır bildiğiniz?
Not: Bendeki 10 tl lik laccess markalardan bahsetmiyorum.
0
sesee
(20.07.09)
Shure PG30TQG
0
kmrr
(20.07.09)
(10)

PS3 vs PC

bluewhale
Birinden birini almak istiyorum o yuzden size sorular hazırladım.1-pc oyunlarıyla ps3 oyunları arasında grafik,oynanabilirlik acısından cok fark var mı? hangisi bu konuda daha iyidir?2- 32 ekran lcd hd ready tv m var simdi buna pc baglarsak pc monitoru olmadıgı icin goruntu boka sarar mı?(ps3 te olm
Birinden birini almak istiyorum o yuzden size sorular hazırladım.

1-pc oyunlarıyla ps3 oyunları arasında grafik,oynanabilirlik acısından cok fark var mı? hangisi bu konuda daha iyidir?

2- 32 ekran lcd hd ready tv m var simdi buna pc baglarsak pc monitoru olmadıgı icin goruntu boka sarar mı?(ps3 te olmaz sanırım bole bisey)

3-oyun cesitliligi acısından ps3 un gelecegi var mı.

not: pc yi sırf bu yuzden topluycam yoksa evde internet icin pcm var.
0
bluewhale
(20.07.09)
hocam ne tür oyunlar sevdiğine bağlı, sırf oyun için alacaksan ps3 al derim. bilgisayarın grafikleri daha iyidir elbette ama oyundan oyuna değişir.

şimdi mesela ben gran turismo hayranıyım, bu oyun en iyi araç similasyon oyunudur ve pc için yoktur, sırf bunun için bile ps3 alınır. ps3 ün geleceği tabiiki var.

onun dışında bilgisayarda da oyun zevki ayrıdır, senin tercihlerin önemli ama ben ps3 al derim.
0
sainteagle
(20.07.09)
ps3 de bir oyun oyna ondan sonra anlarsın hangisini alman gerektiğini
0
lngrad
(20.07.09)
oyun oynamak için alacaksan ps3 elbette. henüz kırıldı mı bilmiyorum, oyunlarına para bayılmayı göze alacaksan al ama.
0
cro magnon
(20.07.09)
Şahsen PC'yi tercih ederim ki ettim de. PS3 gözümde hala pek değerli değil çünkü exclusive oyun yok fazla. Bana 5-10 oyun sayarsınız, yetmez mi derseniz yetmez tabi. GOW sadece ps3 aldırır zırvalığına da girmek istemiyorum.
Ancak oyun çeşitliliği olarak ps3 ün üstüne birkaç sene sonra başka bir konsol görmem. Bence, iyi bir pc topla, eğer daha önce edinmediysen bir de ps2 edin kendine. PS3'e sıra ancak birkaç sene sonra gelir. O kadar değerli ps2 denilen zımbırtı.
0
sesee
(20.07.09)
türkiye'de yaşıyoruz. alım gücüm belli gönlüm ps3'den yana ama cebim pc diyor. =)
0
atrin
(20.07.09)
oyunları ucuza getiricem dersen xbox 360 al.
0
controldenied
(20.07.09)
ps3 falan alma beklemelisin bence biraz xbox360 natal adında bisey cıkartıyor onu al.ama ps3 yerine her zaman xbox360 tercihimdir.
0
charliee
(20.07.09)
1- pc oyunlarında detay her zaman daha fazladır, fakat ps3 de oyunlardaki renkleri pc de yakalamak mümkün değil.

2-monitor gibi kaliteli olmaz.

3- ps3 sahibiyim ve oyunlar yeterli geliyor bana. günde 1 oyun bitirmiyorsanız sorun yok.

en son olarak şunu diyim, eğer sırf oyun oynamak için alacaksınız pc yi hiç almayın, ps3ü tercih edin. pc 2 yıl sonra eskiyor yeni oyunları çalıştırmıyor filan, ps3 ün daha 3-4 senesi var rahat. son olarak blu-ray desteğinide hatırlatalım.
0
thinkbeforedoing
(20.07.09)
Öncelikle, korsan oyun falan diyenlere bakmayın, online keyfini tatmanız için zaten orjinal kullanmak zorundasınız. Hem pcde hem ps'de.

Ben gelecek exc. oyunlardan bazılarını yazayım, yardımcı olur belki :)


M.A.G. (256 kişi online desteği)
Uncharted 2
God of War 3
Gran Turismo 5.
Heavy Rain

Bu 5 inden bence her biri Ps aldırmaya yetecek oyunlardır. Çıkmış olan klasikleri zaten saymıyorum :)

Benim oyum, hele de bir lcd televizyonunuz varsa ps almanızdan yana. Eğer oyun koleksiyoncusu değilseniz aldığınız oyunları takas yapa yapa rahatça oynarsınız :)
0
puppets
(20.07.09)
eğer oyun oynamayı seviyorsanız ve sadece oyun ağırlıklı bir kullanım düşünüyorsanız pc'ye çok da gerek de yok da. zira şu an ben şahsen bizzat kendim piyasadaki en yeni pc oyunlarını sıkıntısız ve full detay oynayabilmekte iken; iki sene sonra çıkacak oyunları anti-aliasing açarak oynayabilecek miyim diye düşünüyorum kara kara. üstelik yukarıdaki bazı arkadaşların da bahsettikleri gibi bazı klasik oyunlar var ki onlar zaten pc'ye çıkmayacak. benim o oyunlar arasındaki favorilerim ise Gran Turismo 5 ve Tekken 6. Hatta sırf bu iki oyun için Ps 3 almayı düşünüyorum ve ciddi ciddi para biriktirmekteyim.
Yine de sen bilirsin ama, oyunları pahalı olsa da multiplayer zevki için düşün. Farz-ı misal ps 3 için 100 TL'ye satılan oyun pc'de 75 TL. Öyle çok ahım-şahım fiyat farkı da yok.
0
trawmatolog
(21.07.09)
(2)

Thunderbird İmza Ekleme

3200
Bana bir word dosyasında imza verdiler. Al bunu tüm yazışmalarının sonuna imza diye ekle diye fakat "posta ve haber grubu ayarları" ndan "imza ekle" den bu word dosyasını seçince imza yamuk yumuk ekleniyor (kutular ve anlamsız şekiller). İmzamda hem resim var hem text var. Nasıl yapsam da imzamı düz
Bana bir word dosyasında imza verdiler. Al bunu tüm yazışmalarının sonuna imza diye ekle diye fakat "posta ve haber grubu ayarları" ndan "imza ekle" den bu word dosyasını seçince imza yamuk yumuk ekleniyor (kutular ve anlamsız şekiller). İmzamda hem resim var hem text var. Nasıl yapsam da imzamı düzgün eklesem?
0
3200
(20.07.09)
word'den htm olarak kaydet yazıyı. bir de onu imza olarak dene.

(sonucunu yazarsan iyi olur)
0
akilsiz basin cezasi
(20.07.09)
Htm olarak kaydedince de textler çıktı fakat resimler çıkmadı.
0
🌸3200
(20.07.09)
(7)

usb modeme bir bilgisayar bağlanmış, ikincisi nasıl bağlanacakmış

dehri
nasıl bi hayvansa bu adsl modemin tek bir usb çıkışı varmış ona da bir manda kasa bilgisayar bağlıymış. şimdi kızımız bu modeme (kabloyla) bir laptop bağlamak istiyor, öbürü de bağlı iken. ne alınacak, ne yapılacak? hub, switch, bişey? neresinden nereye takılacak?bi tanesiniz.
nasıl bi hayvansa bu adsl modemin tek bir usb çıkışı varmış ona da bir manda kasa bilgisayar bağlıymış. şimdi kızımız bu modeme (kabloyla) bir laptop bağlamak istiyor, öbürü de bağlı iken. ne alınacak, ne yapılacak? hub, switch, bişey? neresinden nereye takılacak?

bi tanesiniz.
0
dehri
(20.07.09)
modemin kablosuz destegi varsa kablosuz ag acilip hemen baglanilacak.
kablosuz destegi yoksa ama network cikisi varsa, elektrikciden bi tane network kablosu alinacak onunla baglanilacak. eger network cikisi da yok sadece bir tane usb cikisi varsa kasa sokulecek yerine laptop gelecek. ikisi birden olacaksa yeni bir modem alinacak.
0
crucio
(20.07.09)
medemin arkasında ağ kablosunun gireceği boşluk varmış. telefon kablosunun girdiği yuva gibi ama bir boy büyüğüymüş. oraya seri bağlı bir ağ kablosu takılıp diğer ucu da laptopa takılacakmış. internetin keyfine varılacakmış ondan sonra.

yalnız takmadan önce besmele çekmek unutulmayacakmış.

eğer ağ kablosu ise birden fazla bilgisayar bağlayacaksanız hub switch o zaman lazımmış. Bir de usb bağlantı biraz daha yavaş olurmuş. uzun süre böyle kullanılacaksa bir tane 4'lü hub veya yeni bir modem* alınıp daha hızlı internete ulaşabilirsinizmiş.

bana da bir arkadaş söylediymiş.
0
Kazmapolitan
(20.07.09)
masaustu bilgisayarin ethernetinden dagitmak mumkun ama genelde cok sorunlu oluyor. bence usb modemi koysun bir kenara yeni modem alsin. en mantiklisi o. diger seyler bosa masraf olmus olur. hali hazirda adsl modemlerin oldukca uygun fiyatlilari var. hem laptop'i kablolu baglamak son derece mantiksiz.
0
entrapmen
(20.07.09)
bir ethernet kablosu ile iki bilgisayarı birbirine bağla ve ağ ayarlarından "bu bilgisayarın internet erişimini ağdaki diğer bilgisayarlarda kullanabilsin" benzeri seçeneği bu. gerekli olursa firewall'un ayarlarını yap. ben bu şekilde yapabildiğimi hatırlıyorum bir ara.
0
laughtear
(20.07.09)
1) wireless yok efendim
2) o telefon girişinin bir boy büyüğü olan girişten yok, problem de o. eldeki ethernet kablosunun ucunu sokacak bir yer yok. sadece bir adet usb girişi var.

yeni modem almadan ya da desktopu sürekli açık tutup host gibi kuullanmadan bu iş olmaz diyorsunuz?
0
🌸dehri
(20.07.09)
kasanın arkasındaki ethernetten laptopun ethernetine bağlayınız ethernet kablosu alıp.sonra ağ ayarlarını yapınız workgroup ayarlarını yapınız gerekli ipleri dağıtınız.bu bilgisayarın bağlatınısını bu terbiyesizde kullansın diyip aralarında dosya paylaşımı bile yapabilirsiniz internette cabası ben kullanıyorum bu şekilde.
0
buffy de vampir sayilir
(20.07.09)
bence iki bilgisayarı birbirine bağlamak son derece mantıksız. bi wireless modem alın desktop'ı ethernet ile bağlayın laptop'u wireless ile. en temizi budur kanımca.
0
cro magnon
(20.07.09)
(3)

Bilgisayar açılmıyor

krstshn
Arkadaslar gecen gun antivirus bir dosyayı karantinaya almıs, arkadasımda hata mesajını gorunce onemsememiş kapatmış-pc'i diil uyarıyı kapatmıs- ve ertesi gun pc acılınca masaustu resmi hariç hiçbirsey gorunmuyor alt+f4 yapınca bile kapat falan gelmiyor sadece ctrl+alt+delete işliyor, baska hiçbirse
Arkadaslar gecen gun antivirus bir dosyayı karantinaya almıs, arkadasımda hata mesajını gorunce onemsememiş kapatmış-pc'i diil uyarıyı kapatmıs- ve ertesi gun pc acılınca masaustu resmi hariç hiçbirsey gorunmuyor alt+f4 yapınca bile kapat falan gelmiyor sadece ctrl+alt+delete işliyor, baska hiçbirseye ulasılmıyor.

nasıl düzeltebiliriz.
0
krstshn
(20.07.09)
guvenli modda acmaya calisip hali hazirda kurulu olan antivirus programi ile taratmayi deneyin.
ayrica hali hazirda calisirken ctrl + alt + del ile task manager'da explorer.exe calisiyor mu ona bakin, calisiyorsa bile kapatip tekrar calistirmayi deneyin.
0
entrapmen
(20.07.09)
saoln arkadaslar, servise vermişler bilgisayarı maalesef.sükse yapacaktım ofiste =)
0
🌸krstshn
(20.07.09)
ctrl alt del yapıp dosya menüsünden çalıştır'a girip "explorer.exe" yazsanız düzelirdi. ne servisi filan.
0
cro magnon
(20.07.09)
(6)

Excel Düşeyara'da birden fazla kriter sorgulama

selimse
Arkadaşlar excel in düşeyara sını normalde kullanıyorum. Fakat bu sefer biraz daha advanced bi problem çıktı. Elimdeki tabloda düşeyarada aynı id numarasına sahip birden fazla satır var. Ben düşeyara da bu id numarası ve bir başka kriteri (hatta iki farklı kriteri) kullanarak sonuç elde etmek istiyo
Arkadaşlar excel in düşeyara sını normalde kullanıyorum. Fakat bu sefer biraz daha advanced bi problem çıktı. Elimdeki tabloda düşeyarada aynı id numarasına sahip birden fazla satır var. Ben düşeyara da bu id numarası ve bir başka kriteri (hatta iki farklı kriteri) kullanarak sonuç elde etmek istiyorum ama beceremedim. Açık olması bakımından şu şekilde bir örnek vereyim:

Sayfa1de id numarası ve tarih sütünları var, sayfa2 de de id numarası, tarih numarası, gün ve bilimum bi ton başka satır var. Şimdi ben sayfa1 deki tüm satırlar için tarihi tutan entry yi bulup günü yanına yazdırmak istiyorum.

Bunu nasıl yapabilirim? Düşeyara da olabilir başka bi şey de...

Normalde macro kullanayım dedim fakat beceremedim, bi şeyler yazdım ama yaklaşık 6000 tane sorgulanacak değer 650.000 tane de arama range i olduğu için macro loopu bayağı büyük oluyor, excel donup kalıyor. Aslında 3-5 satırlık bi macro yetecektir ama yapamadım. Bunu yapabilecek bi babayiğit var mıdır?
0
selimse
(20.07.09)
makroya falan gerek yok. "topla.çarpım" işinizi görür, örnek dosya gönderirseniz bir bakalım.
0
mahallenindelisi
(20.07.09)
Benim bildiğim topla.çarpım 2 veya daha fazla dizide aynı satırda olan verileri çarpıp toplamını alır. Benim isteğimde veiler aynı satırda değil, ayrıca veriler çarpılmayacaklar ya yan yana getirilecekler ya da toplanacaklar. Topla.çarpımı bu iş için nasıl kullanacağız bi açıklar mısınız?
0
🌸selimse
(20.07.09)
sayfa 1 de "id" ve "tarih" olsun sayfa 2 de ise "id" "tarih" "ton" "adet" "gideceği ülke" vs vs. olsun.

şimdi sizin yapmak sitediğiniz sayfa birdeki id ve tarihe göre sayfa 2 deki verileri almak değil mi? mesela xxx numaralı ürünün yyy tarihinden önce ne kadar ürünün hangi ülkeye gittiğini mi görmek istiyorsunuz?

sizin yapmak istediğinizi ben açıklamaya kalktım biraz tuhaf oldu.

özel bilgileri çıkarıp dosyanızı bir yere upload ederseniz daha kolay olur sanki?
0
mahallenindelisi
(20.07.09)
sayfa2 C2 hücresine aşağıdaki formülü yazıp dener misin?

=TOPLA.ÇARPIM((Sayfa1!$A$2:$A$17=A2)*(Sayfa1!$B$2:$B$17=B2)*(Sayfa1!$C$2:$C$17))
0
mahallenindelisi
(20.07.09)
Teşekkür ederim topla.çarpım ın mantığını anladım ve kendi excel dosyama adapte etmeye çalışıyorum. Yalnız

=TOPLA.ÇARPIM((Sayfa1!$A$2:$A$633000=A2)*(Sayfa1!$B$2:$B$633000=B2)*(Sayfa1!$C$2:$C$633000)) gibi bi formül çıkınca excel biraz sapıttı değerleri bulamıyor, bir hata yaptım mı diye kontrol ediyorum, olmazsa dosyayı bölerek deneyeceğim...
0
🌸selimse
(20.07.09)
aralık $A$2:$A$633000 olduğuna göre office 2007 kullanıyorsun. topla.çarpım için limit var mı bilmiyorum ama formülde bir hata yok.
0
mahallenindelisi
(20.07.09)
(3)

Bilgisayarımda bir sorun var ama çözemedim.

Paradox1453
Amd Athlon 64 x2 Dual Core 5600+ 2.79 mhz4 gb ddr 2 800 mhz ram400 gb 7200 rpm hddMsi K9N neo V3 anakartGeforce 8600 GTS 512 mb ekran kartıBilgisayarımın özellikleri bunlar. Fakat bir türlü istediğim performansı alamıyorum. Oyunlarda filan bazen kasmalar oluyor.Bu hangisinden kaynaklanır? Güç kaynağ
Amd Athlon 64 x2 Dual Core 5600+ 2.79 mhz
4 gb ddr 2 800 mhz ram
400 gb 7200 rpm hdd
Msi K9N neo V3 anakart
Geforce 8600 GTS 512 mb ekran kartı

Bilgisayarımın özellikleri bunlar. Fakat bir türlü istediğim performansı alamıyorum. Oyunlarda filan bazen kasmalar oluyor.

Bu hangisinden kaynaklanır? Güç kaynağından olabilir mi?

Aklıma 2 şey geliyor biri anakartı değiştirmek diğeri güç kaynağını? Yardımcı olursanız sevinirim..
0
Paradox1453
(20.07.09)
power supply'i yazmamissin? kac watt falan?
0
osuruklu
(20.07.09)
hangi oyunlarda mesela? psu'nun performans sorununa neden olacağını zannetmiyorum. anakartın amd driverlarının kurulu olduğundan emin ol bence.
0
milistroke
(20.07.09)
ekran kartin cok fazla guc isteyen bir ekrank karti degil. eger overclock falan yapmadiysan gercek 350 w olan bir psu rahatlikla yeter.
isletim sistemi bazli veya driverlarla alakali bir sey olabilir. guncel driverlar var mi diye kontrol et varsa onlari kur.
performansin ne alemde oldugunu anlamak icin 3dmark gibi programlarla sistemini test edebilir, aldigin puani seninle benzer sistemlerle karsilastirabilirsin. en azindan bir fikir verir.
0
entrapmen
(20.07.09)
(1)

playlist'i geri getirmek

tepedeki psychedelic adam
wmp'da bir tane hep dinlediğim playlist vardı. bir de başka bir playlist oluşturmuştum ki yanlışlıkla bu eskisinin üstüne kaydettim. öncekini geri getirmenin yolu yok mu? system restore da yaptım olmadı.
wmp'da bir tane hep dinlediğim playlist vardı. bir de başka bir playlist oluşturmuştum ki yanlışlıkla bu eskisinin üstüne kaydettim. öncekini geri getirmenin yolu yok mu? system restore da yaptım olmadı.
0
tepedeki psychedelic adam
(20.07.09)
system restore anca sistem dosyalarini eski haline getiriyor, programlarin save dosyalariyla ilgilenmiyor.
0
astaroth
(20.07.09)
(6)

En İyi Online Rss Reader Hangisi?

roadrunner_merlin
Google Reader, Bloglines, Rojo... etc ama en iyisi hangisidir?
Google Reader, Bloglines, Rojo... etc ama en iyisi hangisidir?
0
roadrunner_merlin
(20.07.09)
google der kaçarım.
0
rectoa
(20.07.09)
Google Reader'dan aşırı derecede memnunum açıkçası şu sıralarda ben
0
zaugnakhaldun
(20.07.09)
firefox bence.
0
kazma penguen
(20.07.09)
greadeeeeeeeeeer
0
carnicero
(20.07.09)
diğerlerini denememiş olmakla beraber (bloglines'ın arayüzüne 1az baktım, beenmedim), google reader'dan çok memnunum. ama şöle bi şi oldu, arkadaş bloguna bi şi yazdı, o yazdıktan 20 dakka sonra falan hala çıkmadı google reader'da. eğer anında haberdar olabilmek istiyosan bilgisayarına kuracağın bir rss programı daha faydalı olabilir. hatta ben d şu an program kursam mı diye düşündüm, ama google reader'ın beğendiğin şeyleri arkadaşlarına mail atma yeteneği olduğu için vazgeçtim bu düşünceden.

ek not: bilgisayarına kuracağın programa her bilgisayardan ulaşamazsın bi de tabi, bu daha büyük bi sebep oldu. neyse işte, google reader candır diyim ben son olarak.
0
edge_nabby
(20.07.09)
@kazma penguen
firefox'un rss reader özelliği yok. sadece canlı yer imi özelliği var, o daha başka daha basit bi şi. ama firefox'a rss reader özelliği katan eklentiler mevcut.
0
edge_nabby
(20.07.09)
(1)

n79 için flash / fener

vito andolini
merhaba arkadaşlar,n79'un, güzel güzel yanan iki tane flash led'i bulunmakta. se k750i'den kalma alışkanlıktan sonra n79'dakileri de fener olarak kullanmak istiyorum. bir programı falan var mıdır?
merhaba arkadaşlar,
n79'un, güzel güzel yanan iki tane flash led'i bulunmakta. se k750i'den kalma alışkanlıktan sonra n79'dakileri de fener olarak kullanmak istiyorum. bir programı falan var mıdır?
0
vito andolini
(19.07.09)
www.cepforum.com
foruma üye olup indirebilirsiniz dosyaları. ben denemedim ama umarım işe yarar çünkü başka program görmedim bu konuyla alakalı.
0
montreal
(20.07.09)
(1)

Routerım bozuldu,firmware yazamıyorum,ping de atamıyorum,öldü mü,çaresi var mı?

SC avenger
Bir sabah baktım ne göreyim, benim routerda şenlik var.Power dahil bütün ışıkları senkronize bir şekilde bir saniyelik periyot ile yanıp sönüyorlar, alarm havasında. Geceden çalışır bir internet düzeninden sabaha bir şey kalmamış. Bir firmware upgradei etmişim de sonra açılmamış falan değil, durup d
Bir sabah baktım ne göreyim, benim routerda şenlik var.
Power dahil bütün ışıkları senkronize bir şekilde bir saniyelik periyot ile yanıp sönüyorlar, alarm havasında. Geceden çalışır bir internet düzeninden sabaha bir şey kalmamış. Bir firmware upgradei etmişim de sonra açılmamış falan değil, durup dururken olmuş yani.
Olayın öznesi Linksys - WRT54GC-EU - ver.2.0
26 ay önce alınıp iki ay önce garantisi dolmuş olup, alındığı günden beri geldiği firmware ile yaşayıp gitmekte idi. Şifresi güçlü seçilmiş, wirelesslar yasaklı durumda, aktif 3 ethernet kablosuna kablo modemden dağıtım işiyle meşguldü garip. Olayın ertesi günü yoğun bakımda fişten çekme, saniye sayışlı resetleme, tüm bağlı kabloları söküş, bilgisayara sabit ip atayıştan sonra routera taze firmware yükleme çabaları(tftp,timeout occured), routera ping atma(destination host unreachable) gibi çabalarım sonuçsuz kalmıştır. Ayrıca salladığımda içeriden bir çıtırtı sesi geliyor, ama önceden de var mıydı bilemiyorum, düşmedi düşürülmedi. Tüm ledlerin hep bir ağızdan ısrarla ötmeleri, ölmekte olan bir eşeğin son çifteleri midir, yoksa var mıdır bir hal çaresi? Ping atılamıyorsa hiç bir şey yapılamaz diyebilir miyiz?
0
SC avenger
(19.07.09)
Kapat 1 saat soğusun. Öyle dene bi.
0
pichoscosama
(19.07.09)
(3)

MSCTF.dll şeyolmuş

oldu görüşürüz
Bulunamadı filan diyor ikide birde, bazı uygulamaları çalıştırmıyor. Bilgisayardan pek anlamıyorum, microsoft'un sitesinde arattım ama yüz milyon tane sonuç buldu, ben de neyi indirip nereye atıcam kestiremedim. Nasıl yapacağım?Bu bildirin be
Bulunamadı filan diyor ikide birde, bazı uygulamaları çalıştırmıyor. Bilgisayardan pek anlamıyorum, microsoft'un sitesinde arattım ama yüz milyon tane sonuç buldu, ben de neyi indirip nereye atıcam kestiremedim. Nasıl yapacağım?

Bu bildirin be
0
oldu görüşürüz
(19.07.09)
www.dll-files.com

system32 klasörüne yolla.
0
sutlu nescafe
(19.07.09)
Teşekkür ederim yalnız bir şey daha sormam gerekiyor: readme'sinde windows/system'in içine sallayın yazıyor, sen ise windows/system32'ye dedin. Hangisini şeydiyorum? Belki aralarında bir fark yoktur tabii, orayı geçelim.
0
🌸oldu görüşürüz
(19.07.09)
system diyorsa oraya at. karıştırmışım.
0
sutlu nescafe
(19.07.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.