Giriş
(5)

usb flash disk hız problemi.

vogue
sandisk cruzer micro 8 ve 16gb olmak uzere iki adet usb flash disk, bellek, her neyse dosya aktarırken hızı 70-75 MB/sec dan düşmeye başlıyor 6-7 MB/sec a kadar yavaşlıyor. Bağladığım diğer external hard disklerde (160GB,250GB,1TB) böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Dosya sistemi NTFS, özelliklerden
sandisk cruzer micro 8 ve 16gb olmak uzere iki adet usb flash disk, bellek, her neyse dosya aktarırken hızı 70-75 MB/sec dan düşmeye başlıyor 6-7 MB/sec a kadar yavaşlıyor. Bağladığım diğer external hard disklerde (160GB,250GB,1TB) böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Dosya sistemi NTFS, özelliklerden safely remove yap, ama performans iyi olsun u sectim. Buna rağmen sorunu çözemiyorum ne yapmam gerekir?
0
vogue
(19.07.09)
benim flash bellek hep 10 MBps lerde dolanıyor. bence normal.
0
cro magnon
(19.07.09)
e normal olanı bu zaten?
0
cnonefb
(19.07.09)
okuma/yazma hızı aşağı yukarı 20/10mb/s olan flashlar kendileri sanırım. hızları normal yani
0
argent dawn
(19.07.09)
external hard disklerde de 20-25 civarında geziyor. daha hızlı olamaz mı bu iş? wd hdtv player ile kullanıyorum sureklı bu uzun bekleme sıkıcı oluyor..
0
🌸vogue
(19.07.09)
usbnin takıldığı bir hız sınırı sanırım kendisi. e-sata/fireware gibi değişik çözümleri denemelisin
0
argent dawn
(19.07.09)
(6)

rapid de sorun mu var?

cizmedin ki kesesin
iki gündür 50-60 kb civarlarinda indiriyorum. bazen 10 kb bile düşüyor. genel bi sorun mu acaba??
iki gündür 50-60 kb civarlarinda indiriyorum. bazen 10 kb bile düşüyor. genel bi sorun mu acaba??
0
cizmedin ki kesesin
(19.07.09)
premium kullanıcı mısınız?
0
megafonik
(19.07.09)
Bende sorun yok.
0
sesee
(19.07.09)
1mbit bağlantıyla sürekli olarak 97-105 arası oz yardırmaktayım 10 gündür. premium kullanıcı değilim.
0
patricia teyze
(19.07.09)
premium var 105-110 civarı dolanıyorum. farklı sunucular deneyin daha hızlı olur belki.
0
cro magnon
(19.07.09)
cryptload kullanıyorum. farklı sunucu nasıl deneniyor ki?
0
🌸cizmedin ki kesesin
(19.07.09)
indirirken bir sürü sunucu oluyor siz seçiyorsunuz ya hani? programla indiriyorsanız seçemezsiniz sanırım otomatik birinden indirir o.
0
cro magnon
(19.07.09)
(1)

foto?

nhl
siyah beyaz negatiften dia elde etmek için negatifi S/B filme kopyalıyorum.Neden sonuç çok gri ve düşük kontrastlı oluyo?oysa aynı fotoğrefın S/B baskısından dia filmine röprodüksüyon yaptığımda aynı sorun yaşanmıyor. Normal bir S/B dia elde edebiliyorum. Ancak bu kez de dia filminin markasına ve b
siyah beyaz negatiften dia elde etmek için negatifi S/B filme kopyalıyorum.Neden sonuç çok gri ve düşük kontrastlı oluyo?oysa aynı fotoğrefın S/B baskısından dia filmine röprodüksüyon yaptığımda aynı sorun yaşanmıyor. Normal bir S/B dia elde edebiliyorum. Ancak bu kez de dia filminin markasına ve banyo edildiği laboratuara bağlı olarak herzaman tam siyah elde edilemiyor. Neden sonuç bir renge eğilimli oluyor? Gerçek bir siyah/beyaz dia nasıl elde edebilirim?
0
nhl
(19.07.09)
siyah beyaz negatiften dia elde etmek için negatifi S/B filme kopyalıyorum ne demek? karanlıkodada yeniden mi negatifle pozluyorsun? kontrast düşmesinden push edip ona göre banyo ederek kurtulabilirsin herhangi bir aşamada.
0
mono
(19.07.09)
(1)

Windows vista yükleme sorunu

xyz
Arkadaşlar yeni topladığım sisteme Windows Vista kurmaya karar verdim. Her şey normal, dvd'yi taktım, önce kısa bir süre birşey yükledi, microsoft corparation çubuğu geçmeye başladı daha sonra windows vistayı yükleyeceğim yeşil ekrana geldim. Ancak hiçbir şekilde birşey gelmiyor ekrana. Sadece mouse
Arkadaşlar yeni topladığım sisteme Windows Vista kurmaya karar verdim. Her şey normal, dvd'yi taktım, önce kısa bir süre birşey yükledi, microsoft corparation çubuğu geçmeye başladı daha sonra windows vistayı yükleyeceğim yeşil ekrana geldim. Ancak hiçbir şekilde birşey gelmiyor ekrana. Sadece mouse imleci ve yeşil ekran. Kurulum yapacağım ekran kesinlikle gelmiyor. Sistemimim tüm parçaları sıfır, ve anakartım da windows vista destekli. Dvd ise daha önce eski sistemime kurulum yaptığım dvd. Nedendir bu sorun arkadaşlar? yardımcı olabilir misiniz?

Sistemim şu şekilde.

Biostar a760g m2+ am2 anakart
Amd athlon 64 x2 7750 dual core işlemci
2 gb ddr2 800 mhz ram
Ati radeon x1650 pro ekran kartı
250 gb + 250 gb sata II harddisk
Feel Hurricane 400 watt power supply
0
xyz
(19.07.09)
Vista yuklerken yesil ekranda 10-15 dk kaliyor beklerseniz yukleme menusu cikacaktir bi problem yok yani :)
0
jay jay
(19.07.09)
(1)

facebook takma ad şeysi

myriamonde
bunun "ister misin bebeyim?"i çıkıyordu homepage'de ama istemiyordum o ara, şimdi de bulamıyorum. nerden yapcaz bu nick şeysini bi söyleyiverin ya, teknoloji özürlü gibi gözükmekten nefret ediyorum o yüzden böyle artis bi havası var bu duyurumun. resmen kendime sinirlendim bulamadım diye.
bunun "ister misin bebeyim?"i çıkıyordu homepage'de ama istemiyordum o ara, şimdi de bulamıyorum. nerden yapcaz bu nick şeysini bi söyleyiverin ya, teknoloji özürlü gibi gözükmekten nefret ediyorum o yüzden böyle artis bi havası var bu duyurumun. resmen kendime sinirlendim bulamadım diye.
0
myriamonde
(19.07.09)
www.facebook.com

şöyle bi yerde olması lazım sanırım isteğinizin.
0
ceres
(19.07.09)
(3)

yunanistandan slr makina almak

fortisvita
merhabalar duyuru ahalisi, bir ahret sualiyle daha karşınızdayım.ağustos sonunda interrail ile avrupada şehir şehir gezmeye niyetliyim. ama sadece gezmeyeyim, çatır çatır fotoğraf da çekeyim istiyorum. planım, elimdeki makinayı satıp ilk durağım olan yunanistandan bir slr makina almak. şu anda nikon
merhabalar duyuru ahalisi, bir ahret sualiyle daha karşınızdayım.

ağustos sonunda interrail ile avrupada şehir şehir gezmeye niyetliyim. ama sadece gezmeyeyim, çatır çatır fotoğraf da çekeyim istiyorum. planım, elimdeki makinayı satıp ilk durağım olan yunanistandan bir slr makina almak. şu anda nikon d60 düşünüyorum. internette biraz bakındım, ortalama 550 dolara bulunuyor gibi (türkiyede 1500 lira, öeeh). şimdi sorun şu:

1- yunanistanda bu fiyata bulur muyum hakikaten? oralarda durumlar nasıldır bilen varsa iyi olur.
2- "onu alma lan şundan al" diyeceğiniz bir şey var mıdır? fotoğraf çekmeyi cidden seviyorum ama profesyonel değilim sonuçta, yani alacağım makine d60 gibi giriş seviyesi slr ayarında olacaktır, bunu göz önünde bulundurursanız sevinirim.
0
fortisvita
(19.07.09)
d80 yada 450 d alabılırsın az bır farkla işlemcısı daha iyi birşeyde alabılırsın
giriş sevıseyı modellerınden ama yazdıgım 2 makınada mukemmeldır
0
cokobon
(19.07.09)
kdv iadesi isini becerebilirseniz sirf govde €367.88
www.expansys.com.gr
www.expansys.com.gr

AB ulkelerinde fiyat pek degismez, ingiltere haric.
0
lykos
(19.07.09)
fiyatlar uygun ama siz yine de tax-free üyesi bir mağazadan alın (mağazada bikaç işlem yapcaklar unutmayın), yunanistan'dan çıkarken gümrükte onaylatın, türkiye'ye girişte vergi iadesini alın. biraz zahmetli ama iyi para ediyor. italya için %20 idi mesela.
0
ozgurro
(19.07.09)
(3)

Laptop Pili Şarj Sorunu

ben de bir gun yazar olurum belki
Sevgili eksiduyuru sakinleri, sayın belediye başkanım, saygıdeğer valim ve değerli emniyet müdürüm,iki buçuk ay önce bir Asus EEEPC 1000H aldım. Kendisiyle gayet seviyeli bir ilişkimiz var. çok memnunum kendisinden, ta ki geçen güne kadar. Nasıl, hangi ara oldu bilmiyorum ama, bu pil şarj olurken %6
Sevgili eksiduyuru sakinleri, sayın belediye başkanım, saygıdeğer valim ve değerli emniyet müdürüm,

iki buçuk ay önce bir Asus EEEPC 1000H aldım. Kendisiyle gayet seviyeli bir ilişkimiz var. çok memnunum kendisinden, ta ki geçen güne kadar.

Nasıl, hangi ara oldu bilmiyorum ama, bu pil şarj olurken %63 e geldi, sonra şarj etmemeye başladı. Ben bunu 3 gün önce farkettim, ne ettiysem bi işe yaramadı. Nasıl olduğunu tam anlamadığım bir şekilde %66 ya kadar şarj oldu, orada durdu kaldı.

Bu pil neden şarj olmuyor yahu? Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu? Eğer yardımcı olamazsanız, bu kadar iş güç içinde bir de teknik servise gitmem gerekecek, beni teknik servis ellerine düşürmeyin, kurban olayım klavyenize.

Derdime derman.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(19.07.09)
sanıyorum laptop'unuzun pili 3 hücreli. hücrelerden biri çeşitli sebeplerden bozulmuş ve şarj olmuyor olabilir. eğer 1 hücresi bozulduysa %66'da kalması normal. ama neden bozulmuş olabilir onu ben bilemem. teknik servis şart gibi görünüyor.

pili tamamen kullanıp baştan şarj etmeyi deneyin bir de. belki kendi kendine düzelebilir de.
0
cro magnon
(19.07.09)
en son asus laptop'ımda böyle bir sorun yaşadığımda bir ay sonra pil tamamen bozulmuştu. sonra servis garantiden değişti ama..
0
iterator
(19.07.09)
6 aydan önce servise götür.
0
radikalherif
(19.07.09)
(1)

Acer Aspire 5520G'de Çıkarılan Tuşları Yerine Takma

balikci filozof
Azcık temizlik yapayım diye tuşları çıkarıp sileyim dedim. Ancak yerine takamadım. Allah'tan sdece yön tuşlarını çıkarmıştım. Laptopumun resmi aşağıdaki linkteki gibidir. Sadece yön tuşları "yerine oturmamış" halde durmaktadır. Acer Aspire için çıkarılan tuşlr nsıl takılara dair bilgi, belge, video
Azcık temizlik yapayım diye tuşları çıkarıp sileyim dedim. Ancak yerine takamadım. Allah'tan sdece yön tuşlarını çıkarmıştım. Laptopumun resmi aşağıdaki linkteki gibidir. Sadece yön tuşları "yerine oturmamış" halde durmaktadır.

Acer Aspire için çıkarılan tuşlr nsıl takılara dair bilgi, belge, video rica etmekteyim. Ya da direk servise mi götürmeliyim.

img33.picoodle.com
0
balikci filozof
(19.07.09)
ACER ASPIRE 5520G Kullanıcıları Platformu...

forum.donanimhaber.com

13 Haziran 2009; 15:53:49 tarihli mesaj(sayfa ortalarnda) içeriği yardımcı olabilir belki.
0
ukde
(19.07.09)
(3)

güvenlik duvarı

türk kelekom
"ilişkilendirilmiş hizmet başlatılamadığından windows güvenlik duvarı açılamıyor" bu hatayı ömrümde ilk defa görüyorum ve biraz şaşkınım. sorunun kökü acaba neye dayanıyor?
"ilişkilendirilmiş hizmet başlatılamadığından windows güvenlik duvarı açılamıyor" bu hatayı ömrümde ilk defa görüyorum ve biraz şaşkınım. sorunun kökü acaba neye dayanıyor?
0
türk kelekom
(18.07.09)
sırası ile,
Masaüstündeki bilgisayarım simgesine sağ tıkla - Yönet- Hizmetler - sağ taraftan windows güvenlik duvarı- sağ tıkla özellikler - Başlat. Eğer hata verir ise Bağlımlılıklar ve orada yazan servisleri çalıştır ve sınra güvenlik duvarını tekrar çalıştır, çalışacaktır.
0
edip
(18.07.09)
teşekkürler edip ancak Bağımlılıklar ve oradaki servislerin nerde olduğunu bulamadım.
0
🌸türk kelekom
(18.07.09)
Hzimetlerde güvenlik duvarına sağ tıkayıp özellikler dediğin zaman gelen pencerenini son sekmesi "Bağımlılıklar" olmalı orada gösterir alttaki örnek ama win 7 olduğundan birebir olmayabilir. Bağımlılıkta olanlar yine o Hizmet listesinde olacak.

yfrog.com
0
edip
(18.07.09)
(4)

GOM player

nano mercy
GOM playerda bazı filmlerde ses ve görüntü senkronize olmuyor. bu neden kaynaklanır ve nasıl çözülür?
GOM playerda bazı filmlerde ses ve görüntü senkronize olmuyor. bu neden kaynaklanır ve nasıl çözülür?
0
nano mercy
(18.07.09)
başka programlarda da aynı sorun varsa yüksek ihtimalle video dosyası bozuktur.
ses için shift+< shift+> tuş kombinasyonlarıyla ileri ya da geri alınabiliyor.
0
sutlu nescafe
(18.07.09)
< ve shift+< tuşuyla sesi ileri geri alabilirsiniz. genelde türk filmlerinde, dizilerinde problem çıkıyor. rip'çilerden midir nedir
0
sanal uyku
(18.07.09)
wmp ile sorunsuz açılıyor ama. axxo ripleri bile olabiliyor bazen.
bunun dışında da filmlerin sonuna doğru da asenkronizasyon oluyor bazı filmlerde, kapatıp tekrar açınca geçiyor ama bu bahsettiğim.
0
🌸nano mercy
(19.07.09)
ben kmplayer'ı tavsiye edeyim de, sonra demedi deme. sırasıyla alttaki programları kullandım, 1az program sarrafıyımdır. km gibisi yok. çok ayarı var ama (o yüzden güzel zaten), ayarla uğraşmak istemiyosan gom player'ı silip en yeni versiyonunu tekrar yükleyerek bi şans daha verebilirsin.

mv2player >> bsplayer pro >> gom player >> media player classic >> kmplayer

www.filehippo.com
0
edge_nabby
(20.07.09)
(8)

internet cafede çalışmayan usb portları

nehir
nasıl yaparım da, flaş belleğimi görmesini sağlayabilirim?
nasıl yaparım da, flaş belleğimi görmesini sağlayabilirim?
0
nehir
(18.07.09)
cafe sahibine sorsan en hızlısı
0
mortifera
(18.07.09)
bios ayarlarından düzeltilir.
0
axijazz
(18.07.09)
@axijazz, biraz daha açabilir misin?
0
🌸nehir
(18.07.09)
sanırım sadece anabilgisayarda açıyorlar usb leri, geçende arkadasıma acil çıktı almak için girdiğimizde öyleydi en azından.
0
light beam
(18.07.09)
pc yi açarken deleteye bas bios açılacak oradan bulursun USB portları disabledir enable yap.
0
axijazz
(18.07.09)
net cafe ise genellikle kullandiklari cafe yönetim programlarindan kaynaklıdır. Ana makinada oturan kişiden yardım alman gerekecektir. Biosdan kurtaracagini sanmiyorum.
0
tragamin
(18.07.09)
www.tatliaskim.com

sitedeki küçük programla sorununuzu halledebilirsiniz
0
cingibi
(18.07.09)
nedir bu kadar fantezi ya? gidin söyleyin kasadaki elemana olsun bitsin.
0
emrag
(18.07.09)
(2)

iphone'da bulunması gereken programlar nelerdir?

surtunme kuvveti
kullandığınız, memnun kaldığınız olmazsa olmaz dediğiniz aplikasyonlar falan filan işte nelerdir? iphone'umuz 3g.
kullandığınız, memnun kaldığınız olmazsa olmaz dediğiniz aplikasyonlar falan filan işte nelerdir? iphone'umuz 3g.
0
surtunme kuvveti
(18.07.09)
-facebook
-myspace mobile
-google mobile
-google earth
-midomi
-twitterfon
-remote
-skype
-beejiveIM..msn, gtalk vs. için..

jailbreak ile cydia, winterboard vs.
0
passion rules the game
(18.07.09)
solebon (20-30 çeşit solitaire var içinde)
yapı kredi (çoğunlukla döviz hesaplamak için kullanıyorum ben)
brushes (en iyi resim programı)
classics (adı üstünde, klasik kitaplar)
stanza (e-reader, online catalogu oldukça geniştir)
flashlight (kesinlikle işe yarıyor)
twitterrific (tweetie de olabilir bunun yerine)

anti-jailbreak
0
turkish tekila
(18.07.09)
(2)

Yazı yazamıyorum

sesee
Klavyede soun var gibi, harfleri yazmıor, backspace e dokunsam bile 15 harf birden siliyor. Sorun nedir ki?not: hatalra klavye kaynklıdırrr
Klavyede soun var gibi, harfleri yazmıor, backspace e dokunsam bile 15 harf birden siliyor. Sorun nedir ki?
not: hatalra klavye kaynklıdırrr
0
sesee
(18.07.09)
ctrl tuşun takılı kalmış olabilir.
0
tragamin
(18.07.09)
tes çeirp ça çt ur. takıı kalan tşlara faan ii gelio
0
yirtik fani
(18.07.09)
(3)

peerguardian

sanal uyku
baya işe yarayan bir program mı? türkiye için de işe yarar mı yoksa genellikle abd için mi?
baya işe yarayan bir program mı? türkiye için de işe yarar mı yoksa genellikle abd için mi?
0
sanal uyku
(18.07.09)
programın en iyi özeliklerinden birisi bir çok yazılım şirketlerin, korsan karşıtı legal kurumlarin vs.. ip'lerini banlaması. ciddi yasaların & cezaların olmadığı ülkelerde kullanmamak pek sorun olmaz gibi. ama gene de tercih senin.
0
mission complete
(18.07.09)
sözlükten baktım özelliklerine, dediğiniz amaç için indirmeyi düşündüm de türkiye'deki kurumları biliyor mudur yoksa sadece abd avrupa falan mı?
0
🌸sanal uyku
(18.07.09)
Turk Telekom RAS Network yazısını gördüm birkaç kez. ne olduğu hakkında bilgim yok. hatta bir seferinde direkt beşiktaş tarafında bir adres görmüştüm. kullanmanın zararı yok nasıl olsa. kullan gitsin.
0
sutlu nescafe
(18.07.09)
(2)

Nikon F80

winsome
35mm film üzerine fotoğrafın exif bilgilerini yazdırmak nasıl oluyor?nikonun modeli galiba yapıyormuş diye duydum. ancak bu makinenin birkaç modeline rastladım, Nikon F80, F80D, F80QD, F80S ?hangisi eksif yazdırma özelliğine sahip. ve aralarındaki farkları nelerdir bu modellerin. ona göre koşup alı
35mm film üzerine fotoğrafın exif bilgilerini yazdırmak nasıl oluyor?
nikonun modeli galiba yapıyormuş diye duydum.

ancak bu makinenin birkaç modeline rastladım, Nikon F80, F80D, F80QD, F80S ?
hangisi eksif yazdırma özelliğine sahip. ve aralarındaki farkları nelerdir bu modellerin. ona göre koşup alıcam. sürekli bir kağıda not tutmak artık zorlamaya başladı beni.
0
winsome
(18.07.09)
nikon d60 a has özellik değil bu. 100liralık çin malı dijital fotoğraf makinesi bile exif bilgisini ekler fotoğrafa. hatta tüm kameralı cep telefonları.

35mm filmli bazı slr makineler de bunu yapıyor, bizzat gördüm. hatta o karenin çekildiği tarih ile saati de eklemekte.
emin olduğum için bu soruyu burada sordum. bu ilanımda ekli olan fotoğrafa baktığında görüceksin orada arka kapağında yeralan fasiliteleri. ancak bunun nikon f80'in hangi modelinin arkası olduğunu bulamadım.
0
🌸winsome
(18.07.09)
bende canon eos 100qd vardı, qd = quartz date. özelliği açıp kapayabiliyordun, sağ alt köşeye tarih ve saati atıyor.

buradan yola çıkarak f80qd seçeneğini işaretlerdim ben olsam.
0
bushwacker
(18.07.09)
(9)

Mac os'ta rar şifresini nasıl kırabilirim?

msb
Internetten indirdigim rar dosyasi sifreli cikti. Bunu Mac os ortaminda ne sekilde kirabilirim dostlar?
Internetten indirdigim rar dosyasi sifreli cikti. Bunu Mac os ortaminda ne sekilde kirabilirim dostlar?
0
msb
(18.07.09)
kırılmaz
0
thinkbeforedoing
(18.07.09)
Emin miyiz kirilmayacagina? Benim icin hayati onem tasiyan bir dosya bu.
0
🌸msb
(18.07.09)
onun dışında otamatik olarak bütün karakter kombinasyonlarını deneyerek kırmaya çalışan programlar var, şifre basit birşey ise 1 günde bulabilir şifreyi fakat özel karaktere sahip ve uzuncana bir şifre ise bulması pek mümkün değil.
0
thinkbeforedoing
(18.07.09)
internet cafe ile anlaşıp. aynı anda 25 30 makinada kombinasyonları deneyerek bulma süresini kasıltabilirsiniz. hayatı önem taşıyorsa denemeye değer.
0
foradream
(18.07.09)
0
sourlemonade
(18.07.09)
dosyanın adını noktasına virgülüne dokunmadan google'da aratın. genelde hangi forumda paylaşıldığı bulunuyor öyle.
0
kabraxis
(18.07.09)
dosyanın linkini ver buraya buluruz.
0
karapolisnas
(18.07.09)
bu arada yapacağım şey google'a o linki yazıp aratmaktan başka bişey diil tabi.
0
karapolisnas
(18.07.09)
Sorun bir arkadas vasitasiyla cozulmustur, ilginize tesekkurler.
0
🌸msb
(18.07.09)
(4)

Önerilerinizi Bekliyorum

kurbaa
Nokia 3600 almayı düşünüyorum ama bazı endişelerim var. Birincisi; 3G si yok kullanacağımdan değil de özenti işte. İkincisi; şarjı sony ericsonlar kadar gitmiyor benim bildiğim. Son olarak da, başka bir şey mi alsam diye düşünüyorum. Sonuç olarak önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
Nokia 3600 almayı düşünüyorum ama bazı endişelerim var. Birincisi; 3G si yok kullanacağımdan değil de özenti işte. İkincisi; şarjı sony ericsonlar kadar gitmiyor benim bildiğim. Son olarak da, başka bir şey mi alsam diye düşünüyorum. Sonuç olarak önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
0
kurbaa
(18.07.09)
bence şu zamanda eğer paranda varsa 3g li ve wireless lı bir telefona bayıl o parayı. aksi özellikleri olan bir telefon bu zamanlarda sadece konuşmaya yarıyacak ki bir felsefe olarak telefonu sadece konuşmak için kullananan ve amaan ne gerek var şu özelliklere diyenlerede kıl olurum. nokiaları oldum olası sevmedim ki kullanmadımda hiç. sony ericsson w910i yi tavsiye ederim. wireless yok ama süper şık telefon. diğer özelliklerini anlatmaya gerek bile yok bence. walkman telefon sonuçta ses falan harika. ekranda kaliteli ve büyük film rahatlıkla izlenir yatarken genelde izlerim. ayrıca 399 lira civarında fiyatı. wireless lı bir telefon bakıcaksan yine sony ericsson' un bi modeli daha var bakabilrsin onada. o kadar anlattıktan sonra yok lan ben dokunmatik ekran alıcam dersen eğer bende niye belirtmedin diye içimden hoş sözleri sölerim senin için :)
0
nickdediğinnecki
(18.07.09)
telefonla ılgılı araştırmalarını www.cepforum.com dan yap arızaları şikayetlerı 1. elden öğren
0
cokobon
(18.07.09)
nickdediğinnecki w910i önermiş ama geçen hafta w910i alıp 2 gün içinde iade eden biri olarak uzak dur derim. çünkü telefonla konuşurken karşındakini duyamıyorsun. ahize sesi çok boğuk ve düşük seviyede. bu sadece benim başıma geldi zannetmiştim ama forumlarda aratınca türkiye'ye 2009 Nisan'dan sonra gelen ''Made in PRC'' damgalı tüm SE'lar da ahize probleminin olduğunu öğrendim(telefonun multimedyası süper ama işçilik kalitesi çok düşük). paran yetiyorsa samsung u900 veya nokia 6600 slide'a bir bak derim.
0
kroc
(18.07.09)
Önerileriniz ve yardımlarınız için teşekkürler. w910i güzel telefon ama ben de okudum sesle ilgili problemleri varmış. zaten kamerası 2 mp. samsung u900 e de baktım kroc, özellikleri çok iyi ama samsung olduğu için içim rahat değil. 5 mp kamera, 3g, 400 saat bekleme süresi falan güzel de işte ya bir şey olursa diye korkuyorum.
0
🌸kurbaa
(18.07.09)
(11)

windows aktivasyonunu kaçırmak

tepedeki psychedelic adam
bir adet masa üstü bilgisayarım vardı ve buna ne zaman olduğunu hatırlamıyorum bi ara format atmıştım. sonra windows'u aktive etmen gerek demişti ve internet yoktu. sonra yaparım diyerek kapatmıştım. 30 gün mü 60 gün mü ne de bi süresi oluyor bunun. bugün açmaya çalıştığımda da aktive edilmediği içi
bir adet masa üstü bilgisayarım vardı ve buna ne zaman olduğunu hatırlamıyorum bi ara format atmıştım. sonra windows'u aktive etmen gerek demişti ve internet yoktu. sonra yaparım diyerek kapatmıştım. 30 gün mü 60 gün mü ne de bi süresi oluyor bunun. bugün açmaya çalıştığımda da aktive edilmediği için welcome yazan ekranda kalıyor ve aktive etmen gerekiyor diyor. ama bilgisayar açılmadığı için internet bağlantısı da kurulamıyor ve aktive edemiyorum dolayısıyla. ve de açılmıyor bilgisayar tabi. bunu açmanın bi yolu yok mu? yoksa tekrar format mı atmam lazım?
0
tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
edip
(18.07.09)
burda da ilerleyen basamaklarda internet'e bağlanabilmek gerekiyor. olmuyor yani.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
xp'den sonrası için denemedim ama eğer xp kullanıyorsan sistemi f8 ile açılış menüsünden başlatıp "komut istemiyle güvenli kip"i seçtikten sonra komut istemine girmeyi bekliyorsun. her şey yüklendikten sonra ctrl+alt+del tuşlarına basıp görev yöneticisini açıyorsun. dosya\yeni görev diyerek "explorer.exe" i başlatıyorsun. tataa!

bu şekilde süresi dolan windows'larda oturum açılabilir. windows'taki bir açık. yalnız internet bağlantısının olup olmayacağından emin değilim fakat başka bir bilgisayardan aktaracağın yama dosyasıyla, yeniden windowsu aktive edebilirsin ;)
0
killer
(18.07.09)
f8'e basınca boot menu'sü çıkıyor. başka bi tuşla olabilir. şu f'leri denedim gerçi ama. ayrıca xp evet.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
evet o boot menüsünde üstten 3. seçenek olması lazım. komut istemiyle güvenli kip.
0
killer
(18.07.09)
laptop'ta f8'le o tarz seçenekler çıkıyordu ama masaüstünde sadece sürücülerin listesi çıkıyor.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
f2 veya del tuşu da olabilir.
0
cro magnon
(18.07.09)
del'e basınca bios açılıyo, f2'ye basınca da bişey olmuyor.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
hmm boot menü olarak diğer bir seçenek olan hangi aygıttan başlatacağını(cdrom-hdd-vs.) soruyor sanırım. f5 olabilir o zaman yanlış hatırlamıyorsam. bi şekilde bu başlangıç menüsüne düşmen gerekiyor :) hatta direkt komut istemi shift+f5 olması lazım.

hatta şu: img166.imageshack.us
0
killer
(18.07.09)
xp evet. f5'le oldu. ama internet'e bağlanmıyor dediğin gibi.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
Telefonla da aktive edebilirsiniz. Aktivasyon menüsüne geldiğinizde size internet mi telefon mu diye sorduğunda telefonu seçerseniz bir kod oluşturur ve bir telefon numarasını vererek aramanızı ve o kodu çıkan müşteri temsilcisine vvermenizi ister. Anca orda çıkan telefon artık aktivasyon için kullanılmıyor. Aradığınızda aktivasyon için şu numarayı arayın diyecektir. Siz de o numarayı arayın ve müşteri temsilcisine derdinizi anlatın.
0
44
(18.07.09)
(6)

kodun exe'sini oluşturmak

tepedeki psychedelic adam
başlık tam açıklayıcı değil aslında kodu derleyince zaten exe'si oluşuyor da mesela atıyorum hesap makinası tarzı bişey yazdık. çalıştırdık filan oluyor. sonra bunu başkasına göndericez de o da kullanabilecek. visual studio'da direk bunu yapmak için bişeyler var herhalde. yani göndereceğim kişide vi
başlık tam açıklayıcı değil aslında kodu derleyince zaten exe'si oluşuyor da mesela atıyorum hesap makinası tarzı bişey yazdık. çalıştırdık filan oluyor. sonra bunu başkasına göndericez de o da kullanabilecek. visual studio'da direk bunu yapmak için bişeyler var herhalde. yani göndereceğim kişide visual studio filan olmıcak ama çalıştırabilcek bu nasıl oluşturulabiliyor? aynı şekilde mesela eclipse'te yazdığım bir programı bu şekilde alakasız bir başkasının kullanmasını nasıl sağlayabilirim. hatta direk txt'te yazsam mesela kodu. nasıl oluyor bu işler?
0
tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
visual studio'da project->properties'e tikladiginda acilan pencerede publish sekmesi var. orda publish now'a tiklarsan set-up'ini olusturur programin, baskalarina da kurabilirsin.
0
feedback
(18.07.09)
visual studio'da, compile edilen kodun .exe dosyası proje klasörünün içindeki "debug" ın içinde oluşturuluyor. örneğin, projenin ismi murtaza ise exe dosyası X:\......\murtaza\debug'ın içinde durur. tabii "build" ettikten sonra.
0
milistroke
(18.07.09)
@milistroke:

onu biliyorum. benim sorduğum başka bişey.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
anladigim kadariyla sordugun baska bir sey degil.

Programi baskasinin da kullanmasini istiyorsan: Compilerin olusturdugu exe dosyasini ona yollayacaksin. Eger programin her sistemde bulunmayacak kutuphaneler kullaniyorsa, onlarin (genelde dll dosyalari olur) bulundugu bir paketi kullaniciya yollayacaksin. VS kullanmiyorum ancak feedback'in dedigine gore bunlari ootmatik halleden bir setup olusturma olayi varmis onu kullanacaksin.

Baska yolu yok. Kodu baskasina verip calistirmasini istiyorsan, onun da compiler'a sahip olmasi gerekir. yani "txt'te yazsam mesela kodu" demissin, buradan ne anlam cikaracagimi bilemedim, baskasina kodu yollarsan onu calistirmak icin compile etmesi gerekir, compile etmesi icin de visual studio (veya baska bir compiler) makinasinda bulunmali. Boyle bir seyi yapmana ne gerek olabilir diye dusundum icinden cikamadim ama.
0
kurukafa
(18.07.09)
evet o txt'de yazıyım kısmı saçma olmuş. aslında orda da başka bişey sormaya çalışmıştım da şimdi bile kafamda toparlayamıyorum soruyu. neyse.

ama direk oluşan exe dosyasını göndersek de sonuçta o compiler'ı istemyor mu? istememesi lazım gibi ama sanki başka yerde sadece exe dosyası varken çalıştırmayı denedğimde çalışmamıştı. bir de mesela şimdi eclipse'e baktım o exe dosyasyını nerde oluşturuyor? class'ların, kodun olduğu yerde yok. .project diye bi dosya var. mesela en basitinden ben eclipse'te c: de bi txt dosya oluşturması için kod yazdım compile ettim filan oluyor. sonra bunu tamamen alakasız brine nasıl göndermeliyim ki bir dosyaya çift tıkladığında o txt dosyası oluşsun?
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(18.07.09)
visual studio'da aşağıdaki adreste yazılanları yaparak oluşturabilirsiniz. bu şekilde yalnızca setup dosyasını göndererek karşı tarafta çalışmasını sağlayabilirsiniz. tabi gönderdiğiniz bilgisayarın, sizin programı yazdığınız framework sürümüyle uyumlu olması gerekiyor. değilse de internetten indirme adresine yönlendiriyor, onu yükledikten sonra çalışıyor.

www.bilgininadresi.net
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(18.07.09)
(4)

Bir Google Hesabı Nasıl Kapatılabilir?

muharrir
soru bu. Tamamen ortadan kaldırmak istiyorum. bunu nasıl yapabilirim.
soru bu. Tamamen ortadan kaldırmak istiyorum. bunu nasıl yapabilirim.
0
muharrir
(18.07.09)
tragamin
(18.07.09)
Accounts'a oturum açıp "düzenle" diyeceksin.
0
blackdog
(18.07.09)
kapattiktan sonra ayni ismi baskasinin alamayacagindan emin ol guvenligin icin. Sifre hatirlatma servisleri ile falan sifrelerini ele gecirmesinler, google da prosedur nedir bilmiyorum ama (yani kapatilan hesap ismini baskasina veriyor mu vs diye)
0
kurukafa
(18.07.09)
mail.google.com

Gmail hesabımı nasıl iptal edebilirim?

Artık Gmail hesabınıza ihtiyacınız olmadığına karar verirseniz ve kullanıcı adınızı gelecekte kullanmak istemeyeceğinizden eminseniz, hesabınızı kapatmanız yeterlidir. Bunu şu şekilde yapabilirsiniz:

1. Herhangi bir Gmail sayfasının üstündeki Ayarlar'a tıklayın.
2. Hesaplar sekmesini açın.
3. Google Hesap ayarları'na tıklayın.
4. Sağ tarafta Yararlandığım hizmetler seçeneğinin yanındaki Değiştir'ye tıklayın.
5. Gmail Hizmetini Sil'e tıklayın.

Gmail hesabınızı kapattıktan sonra tekrar etkinleştiremez ve bir daha hiçbir ileti alamazsınız
0
tragamin
(18.07.09)
(1)

IDM - Internet Download Manager 5.15

nano mercy
Daha önce yutübde falan video izlerken üstte bir simge oluyordu kaydetmek için. Ne olduysa kayboldu o seçenek. Nereden geri getirebilirim?
Daha önce yutübde falan video izlerken üstte bir simge oluyordu kaydetmek için. Ne olduysa kayboldu o seçenek. Nereden geri getirebilirim?
0
nano mercy
(17.07.09)
IDM > Secenekler > Genel Sekmesinde

alt tarafta "Tarayıcı içerik menüsünde ki IDM menü maddelerini düzenle"

bölümünden yapabilirsin.
0
tragamin
(17.07.09)
(2)

masaustundeki cop kutusunu silmek

hollandabocegiilesevismek
evet basliktaki salakligi yapan benim ve cop kutusunu geri getiremiyorum. nerde bu kutu yaa?? nasil bulacagim? not: winwows vista kullaniyorum...
evet basliktaki salakligi yapan benim ve cop kutusunu geri getiremiyorum. nerde bu kutu yaa?? nasil bulacagim?

not: winwows vista kullaniyorum...
0
hollandabocegiilesevismek
(17.07.09)
desktop'ta sag click, personalize, solda "change desktop icons" secenegini goreceksin. ordan istedigini ekle cikar.
0
sourlemonade
(17.07.09)
sağ tuş özellikler-> kişiselleştirme->masa üstü simgelerini değiştir sol üstte.
0
rurouni
(17.07.09)
(6)

Mozilla Firefox?

layer26
Firefox'ta chrome gibi yapıştır ve git yapmamızı sağlayan bir eklenti var mıdır? veya sayfa içinde seçtiğimiz tıklanmayan linkleri direk acmamızı sağlayan?Teşekkürler.
Firefox'ta chrome gibi yapıştır ve git yapmamızı sağlayan bir eklenti var mıdır? veya sayfa içinde seçtiğimiz tıklanmayan linkleri direk acmamızı sağlayan?Teşekkürler.
0
layer26
(17.07.09)
addons.mozilla.org buna benzer bir sey midir aradiginiz?
0
dahicocuk
(17.07.09)
Evet teşekkürler birinci aradığım buydu ikinciside varmı acaba.Bazı sitelerde linkler sadece yazı şeklindedir ya onu seçip kopyala diyeceğimiz menüde direk bi git olsa süper olur.

Edit:Çok teşekkürler ikisi içinde aslında balık tutmayı öğrenmek lazım.Birincisi bulunabilirmişte ikincisi zor.Teşekkürler ilgilendiğin için.
0
🌸layer26
(17.07.09)
addons.mozilla.org o istediginiz de budur.
0
dahicocuk
(17.07.09)
ikinci istediğin özellik için şu eklenti daha iyi bence:
addons.mozilla.org
0
edge_nabby
(17.07.09)
tıklanmayan linki seçip, tab çubuğunun üzerine sürükleyince de açıyor. gerçi bu tab mix plus'ın işi de olabilir emin olamadım.
0
sanal uyku
(17.07.09)
ben ikincisi için go to selection kullanıyorum, son derece memnunum. adreste boşluklar falan olursa (bazen yahoo'da oluyor ya hani?) onları da düzeltiyor.

addons.mozilla.org kullanıyorum
0
bushwacker
(18.07.09)
(2)

internet bağlantısı seçenekleri

surtunme kuvveti
hali hazırda türk telekom'un 4 mps'lik sınırsız internetini kullanıyoruz. memnun değiliz. alternatifler nelerdir? lokasyon hisaüstü.
hali hazırda türk telekom'un 4 mps'lik sınırsız internetini kullanıyoruz. memnun değiliz. alternatifler nelerdir? lokasyon hisaüstü.
0
surtunme kuvveti
(17.07.09)
quiknet varsa ona geç derim
0
argent dawn
(17.07.09)
biri vb. gibi şeylere geçmeniz pek bir şey değiştirmez ttnetin altyapısını kullanıyorlar en fazla bir sorun konusunda daha hızlı cevap verebilirler. tabi buda tercih sebebi olabilir.

uydunet veya varsa quicknet(fiber optik altyapı kullanan) tercih edebilirsiniz. uydunet te 4mb te download hızı olarak 500kb/s i cok rahat görüyomuş.
0
rurouni
(17.07.09)
(1)

Vista vs XP okuma/yazma hızı

44
elimde vista yüklü HP pavillon laptop ve XP yüklü Asus N10JC netbook var. HP'deki filmleri 4GB'lik sandisk flashdiskimle netbooka aktarıyorum. HP'den sağ click gönder H: dedikten sonra yaklaşık 10 dakika sürüyor seçtiğim dosyaları kaydetmesi. Ancak flashdiski netbooka takıp kes/yapıştır dediğimde en
elimde vista yüklü HP pavillon laptop ve XP yüklü Asus N10JC netbook var. HP'deki filmleri 4GB'lik sandisk flashdiskimle netbooka aktarıyorum. HP'den sağ click gönder H: dedikten sonra yaklaşık 10 dakika sürüyor seçtiğim dosyaları kaydetmesi. Ancak flashdiski netbooka takıp kes/yapıştır dediğimde en fazla 1 dakikada tamamlanıyor iş.

1- Muhtemelen flashdiskin okuma yazma hızlarının faklılığından kaynaklanıyordur ama bu kadar bariz ve büyük fark olması normal midir? Vistanın bu işte bir parmağı olabilir mi?

2 - Böyle durumlarla karşılaşmamak için okuma/yazma performanısı yüksek olan hangi flashdiski önerirsiniz?
0
44
(17.07.09)
Ben sana program önerebilirim. copy handler diye bi program. dosya aktarımının önceliğini ayarlayabiliyosun. sanırım normal windows'un dosya aktarıcısından aktarınca eğer başka bi şeyler yapmaya başlarsan dosya aktarılırken, dosya aktarımı baya yavaşlıyo, önceliğini ayarlayamıyon. copy handler'la hem önceliğini ayarlayabiliyon. hem de aktarımları düzene koyabiliyon. pause yapabiliyon, yarım kalan aktarımlara devam edebiliyon falan.

www.copyhandler.com
0
edge_nabby
(17.07.09)
(4)

fotolari birlestirmek icin program

hapax
merhaba duyurucular,resimdekiler gibi, birkac fotografi birlestirip tek bir fotograf haline nasil getirebilirim? photoshop falan illa ki yapiyodur ama ben basit kucuk bir program ariyorum.tesekkurler
merhaba duyurucular,

resimdekiler gibi, birkac fotografi birlestirip tek bir fotograf haline nasil getirebilirim? photoshop falan illa ki yapiyodur ama ben basit kucuk bir program ariyorum.

tesekkurler
0
hapax
(17.07.09)
0
henry gale
(17.07.09)
@elanor marin, picasa'da nasil yapiliyor anlatir misin?
0
🌸hapax
(17.07.09)
arkadaşım paint le yap işte. çok kolay. aç boş bir dosya, sağ alt köşesinden sürükleyerek büyüt. ya da belli bir çözünürlüğe getirmek istiyorsan resim sekmesinden özniteliklere gir ordan ayarla. sonra birleştirmek istediğin resimleri ayrı ayrı paintle açıp teker teker ctrl+a yapıp seç ve ctrl+c ile kopyala. sonra da ctrl+v ile yapıştır o başta açtığın boş dosyaya. yapıştırdıktan hemen sonra mouse ile sürükleyerek istediğin pozisyona getirebilirsin resmi. en sonda da dosyanın sağ altından sürükleyerek boşlukları al ve kaydet. bu kadar basit.
0
henry gale
(17.07.09)
"Shape Collage" diye bir program var bende, öyle birşeyler yapıyordu galiba...
0
mim
(17.07.09)
(1)

Mp3 düzenleme?

layer26
Mp3 için basit bir düzenleme programı arıyorm.İşte aradan kesebileyim yada baştan sondan kırpabileyim.Basit bişey yani tavsiyeniz nedir?
Mp3 için basit bir düzenleme programı arıyorm.İşte aradan kesebileyim yada baştan sondan kırpabileyim.Basit bişey yani tavsiyeniz nedir?
0
layer26
(17.07.09)
mp3 directcut

www.afterdawn.com
0
cyclops
(17.07.09)
(4)

sanallaştırma çözümü

kakashi
sanallaştırma çözümü nedemek networkcu arkadaslar
sanallaştırma çözümü nedemek networkcu arkadaslar
0
kakashi
(17.07.09)
0
sourlemonade
(17.07.09)
geleneksel surucu dedigimiz teriminin aciklamasi nedir peji aptala anlatir gibi anlatin
0
🌸kakashi
(17.07.09)
o geleneksel sunucu olmasın?
yani bildigin, kabinet içindeki fiziksel sunucu
sanal sunucu ise vmware falan işte.
0
black wings gray eyes
(17.07.09)
her işlev için fiziksel makina koymak yewrine, güçlü işlemci kapasitesine sahip daha az sayıda fiziksel makina kullanıp, bu cihazlar üzerinde sanal makineler oluşturarak yapılan network.

Kullanımı ve yönetimi daha kolay
Ödenen lisans ücretleri daha düşük
Tekrar kurulumu daha kolay
Kapladığı alan daha küçük
Toplam maliyetleri daha az

olduğu için kullanılır.
0
rygard
(17.07.09)
(1)

imaj olarak kaydedilen text'i eski haline getirmece

tahret muslugu
imaj olarak .pdf dosyasında kaydedilen bir text sahifesini, aynı .pdf içinde tekrar text e çevirebilmenin yolu var mıdır?not: text sahilerinin jpegleri elimde mevcut, bunları baştan text olarak mı kaydetmek gerekir yoksam?
imaj olarak .pdf dosyasında kaydedilen bir text sahifesini, aynı .pdf içinde tekrar text e çevirebilmenin yolu var mıdır?

not: text sahilerinin jpegleri elimde mevcut, bunları baştan text olarak mı kaydetmek gerekir yoksam?
0
tahret muslugu
(17.07.09)
abbyy fine reader yapıyor bu işi. pdf olarak yapıyor muydu tam hatırlayamadım ancak jpg dosyalarını word'e çeviriyor (çözünürlüğe bağlı olarak birkaç ufak hata ile birlikte) daha sonra bu word'u pdf'e çevirmek zor bir şey değil zaten.
0
bushwacker
(18.07.09)
(5)

Grafikerlere

radikalherif
modern zamanın pikassolarına,bilgisayarla haşı neşir olmamdan mütevellit uzun süredir basit grafik düzenleme programlarını kullanıyordum fln. ama dedim! daha profesyonel şeyler öğreneyim, photoshop, corel yükledim. sorum şu: iyi öğrenmek için ne tür bir yol çizeyim başka hangi programları yükleyeyim
modern zamanın pikassolarına,
bilgisayarla haşı neşir olmamdan mütevellit uzun süredir basit grafik düzenleme programlarını kullanıyordum fln. ama dedim! daha profesyonel şeyler öğreneyim, photoshop, corel yükledim. sorum şu: iyi öğrenmek için ne tür bir yol çizeyim başka hangi programları yükleyeyim şöyle şöyle yap derseniz öyle öyle yapacağım
not: ticari amaçla değil hobi olarak geliştirmek istiyorum
0
radikalherif
(17.07.09)
internette bir sürü ebook var. photoshop zaten tek gibi birşey. bir de zenginsen git bi tablet al derim. çok eğlenceli tablette çizim yapmak. kral markası wacomdur. bol bol örnek görmenide tavsiye ederim. taklit önemli ilk yıllarda.
0
eluser
(17.07.09)
photoshop'tan başlayabilirsin. türlü yerlerden bulabileceğin; mesela lynda serileri gibi video tutorial'ler desteğinde öğrenmenin çok uzun süreceğini sanmıyorum. tabi asıl olay (programı kullanmayı) öğrendikten sonra, görsel ve teknik olarak günde üç öğün kendini doyurmalısın.
0
swallowed arsenic
(17.07.09)
en iyi seçenek eğitim videoları

birde tekrar çok önemli
0
cnonefb
(17.07.09)
- Photoshop
- Freehand
- Illustrator
- Corel Draw
- QuarkXpress
- InDesign
...

Bu programlari ogrenmek icin en dogru yol bir kursa yazilmak. Buna imkan yoksa internette egitim videolari mevcut.
0
msb
(17.07.09)
program öğreneyim, sonra yaparım birşeyler diye girersen olaya 2 haftada sıkılıp bırakman muhtemel. en güzeli; uygulamalı tutorial'leri birebir yapmaya çalışmak. üretirken birşeyler öğrenmeye çalışmak en mantıklısı geliyor bana, sıkılmazsın. başlarda yapacağın çalışmalar varsın kopya olsun. sonra yorumlamaya, kendinden birşeyler katmaya başlarsın.
birde corel'i direk kaldır bilgisayarından hem usandırır hemde tutorial bulamazsın. önce photoshop la başla arkasından yavaş yavaş gelir diğerleri.
çevrende bilen birileri var ise yardım almak süreci hızlandırır.
0
shape of shapelessness
(17.07.09)
(3)

programlama dillerinde kütüphaneler ?

dogs
bu en başta tanımlanan şeyler mi oluyorlar ?mesela bi string içinde tanımlı bi kelimenin kaç harf olduğunu öğrenmek istiyoruz ve dilin içinde text.lenght diye bir ifade var.bu lenght tipi fonksiyonların toplu olarak tanımlanıp bulunduğu yerler midir kütüphaneler ?yoksa tamamen uyduruyo muyum ?
bu en başta tanımlanan şeyler mi oluyorlar ?

mesela bi string içinde tanımlı bi kelimenin kaç harf olduğunu öğrenmek istiyoruz ve

dilin içinde text.lenght diye bir ifade var.

bu lenght tipi fonksiyonların toplu olarak tanımlanıp bulunduğu yerler midir

kütüphaneler ?

yoksa tamamen uyduruyo muyum ?
0
dogs
(17.07.09)
bazi dillerde string tipi dilin native bir tipidir, bu sebeple uzerindeki fonksiyonlar da genellikle bir kutuphane icinde olmaz, dil tarafindan direk desteklenirler. dilin fabrika cikisi desteklemedigi tipler ve fonksiyonaliteler icin kutuphaneler olur, onlari kullanirsin

bir de lenght degil length. :) sonra error arar durursun.
0
kurukafa
(17.07.09)
kısmen. ama daha çok bir programlama dilinin core kısmında olan komutlar değilde, sonradan programcı tarafından yazılıp programa dahil edilen kısımlar için kullanılır kütüphane deyimi. PHP nin pear kütüphanesi gibi.
0
eluser
(17.07.09)
"length()" metodu String class'ının bir metodudur Java'da. Sen başta mesela String s = "dogs" dedin. Yani string sınıfından bir s nesnesi yaratmış oldun. Daha sonra s.length() dersen String sınıfında türettiğin s nesnesinin, yine String sınıfında bulunan length() metodu ile, uzunluğunu öğrenebiliyorsun.

Onun harici birçok hazır veri yapısı vs kütüphanelerde önceden tanımlanmıştır. Derya deniz adeta hazır liste yapıları, tree yapıları, dosya işleme sınıfları vs. onlarca şey. Örneğin; dosya işlemi yapmak istiyorsun: " import java.io.* " demelisin ki, o kütüphanedeki dosya okuma, dosyaya metin girişi yapma, metin işleme için gerekli sınıfların method'larını hazır biçimde kullanabilesin.. Kısaca programımıza başlamadan "import java.*.*" (* yerine uygun isimler) import edersek programımızda o sınıfları ve sınıf içindeki metodları, o sınıflardan nesneler türeterek kullanabiliriz.
0
Lethe
(17.07.09)
(3)

Babylon

krstshn
Gunaydın dostlar,Babylona ingilizceden baska bir dil telaffuzunu nasıl ekleyebiliyoruz acaba?
Gunaydın dostlar,

Babylona ingilizceden baska bir dil telaffuzunu nasıl ekleyebiliyoruz acaba?
0
krstshn
(17.07.09)
üzerine sözlük kurarak.bu arada ücretli miydi o?
0
zhou hui
(17.07.09)
orada şöyle bir ittirmece farkettim ,ücretsizi indirdim kurarken bir baktım o da ücretli,son versiyonuymuş sonra sildim attım. o yüzden sordum.teşekkürler.
0
zhou hui
(17.07.09)
internetten kod bulup yukledim yani lisanslı gözüküyor.portekizce sözlüğü indirdim zaten ama telaffuz ekleyemedim, ekleniyormu ekleniyorsa nasıl merak ettim.
0
🌸krstshn
(17.07.09)
(2)

darkorbit hesabı çalındı

flame of feanor
selamlar, yeğenim uzun bir süredir darkorbit oynuyor. ısrarlarına dayanamayıp taa almanya'da ki halasından buraya vip cd'si getirttik. mutlu mesut oynarken dün bir şerefsiz tarafından hesabı çalındı. 100 kontör gönderin geri vereyim diyor! insanca rica ettim ama yok. yeğenim üzüntüden öldü. hemen su
selamlar, yeğenim uzun bir süredir darkorbit oynuyor. ısrarlarına dayanamayıp taa almanya'da ki halasından buraya vip cd'si getirttik. mutlu mesut oynarken dün bir şerefsiz tarafından hesabı çalındı. 100 kontör gönderin geri vereyim diyor! insanca rica ettim ama yok. yeğenim üzüntüden öldü. hemen support'a mail attım ama çalınan hesapları artık geri vermiyoruz, güvenliliği sizin elinizde vs. diyorlar. onlardan fayda yok. elimde çalan şerefsizin msn adresi var. bir şekilde bu msn adresini ele geçirip, darkorbitten şifreyi ve mail adresini değiştirme şansım var mı? bu konuda yardımcı olabilir misiniz? biliyorum bunun onun yaptığından bir farkı yok ama başka çarem de yok. teşekkürler.


@yapacakbirseyyok, @la traviata:
aradım, savcılığa dilekçe vermem gerekiyormuş. onunla uğraşacak vaktim yok. zaten çıkan masraflar 100 kontörü geçer...
0
flame of feanor
(17.07.09)
bilisimsuclari.iem.gov.tr
telefon ile ulaşın öncelikle.
0
yapacakbirseyyok
(17.07.09)
100 kontor istedigine gore calan kisi türk.
msn'i vs de var diyorsunuz.
ip adresi ile takip edilebilir sanirsam ve bulunabilir?

kontor karsiligi insanin kendisine ait olan bir seyi geri verme talebi (santaj) ve insanin yine ozel bir seyini (msn, web sitesi, baska bir account) "bilisim suclari"na giriyor olabilir.

bu yontem ugrastirabilir belki ama bu tarz pis insanlarin yakalanmasi adina da onemli.
iletisim icin bilisimsuclari.iem.gov.tr
0
la traviata
(17.07.09)
(2)

Sony E-Book Reader

barada0
Sony E-book Reader ya da Amazon da bunun benzeri bir alet çıkartmış. Bundan bayağı bir bakındım internette ama Türkiye'de satan yer bulamadım. Nereden alınır, nasıl getirtilir ya da elinde olup da satmak isteyen var mıdır gibi sorularım olacak. Markasının Sony olması şart değil, boyutları önemli...
Sony E-book Reader ya da Amazon da bunun benzeri bir alet çıkartmış. Bundan bayağı bir bakındım internette ama Türkiye'de satan yer bulamadım. Nereden alınır, nasıl getirtilir ya da elinde olup da satmak isteyen var mıdır gibi sorularım olacak. Markasının Sony olması şart değil, boyutları önemli...
0
barada0
(17.07.09)
hala satıyorlar mı bilmiyorum ama bir yıl önce yazıcıoğlu iş hanındaki transdata'da vardı- çok büyük ve kaba saba bir şey de değildi. hatta oradaki bir kaç yerde de gördüğüme eminim. yakınsan oraya eğer bi uğra derim.
0
roadrunner_merlin
(17.07.09)
Belki başka ilgilenen de olur diye kendi bulduğum şeyi yazayım buraya: Türkiye'de sadece Walkbook diye bir şey bulabildim. Web adresi:
www.walkbook.net
Fakat bazı özellikleri istediğim gibi değil ve fiyatı, o özelliklere göre çok yüksek geldi. 100$'a versinler hemen kapayım yani. Neyse donanımhaber forumlarını takip edeceğim artık. Ha bi de Yazıcıoğlu'ya ('na?) bakmak lazım. Roadrunner_merlin'e de teşekkürler...
0
🌸barada0
(17.07.09)
(4)

Bele$ Kitap Alin Romalilar

zeykur valekov
http://www.boell-tr.org/yayinlar.aspxbu duyuruyu ara ara kamu görevi olarak yazacagim. bu adrese gidip i$aret kutucugu olan kitaplarin hepsini i$aretleyip yalnizca 5-6 lira kargo ücretini ödeyerek alabiliyorsunuz kitaplara bedel istemiyorlar.hee onlar soroscu, alman vakfi ne diye bele$ kitap dagitsi
www.boell-tr.org

bu duyuruyu ara ara kamu görevi olarak yazacagim. bu adrese gidip i$aret kutucugu olan kitaplarin hepsini i$aretleyip yalnizca 5-6 lira kargo ücretini ödeyerek alabiliyorsunuz kitaplara bedel istemiyorlar.
hee onlar soroscu, alman vakfi ne diye bele$ kitap dagitsin oglum, kesin vardir bit yenigi diyen varsa desin, ne yapalim yani :)

alin gari, bele$ kitap, okumaktan zarar gelmez

ekip; ben vermem adresimi gavurlara diyen varsa da pdf olarak da mevcut kitaplar
0
zeykur valekov
(17.07.09)
alayını sipariş ettim. 10 kitap kargosu kaç olur acaba kitaplarda ilgimi çekti.
0
nickdediğinnecki
(17.07.09)
ben 6 tane almi$tim, 5,5 lira mi ne vermi$tim. en fazla o civarlarda tutar yine
0
🌸zeykur valekov
(17.07.09)
Siteye bişey mi olmuş. Açmıyor.:( yani kitap seçme gibi bir şey çıkmıyor yayınlar başlığında.
0
pijamaliantigone
(18.07.09)
siteyi yenilemi$ler.
old.boell-tr.org
bu adres hala aktif sanirsam
0
🌸zeykur valekov
(18.07.09)
(1)

böyle bir program var mı bildiğin volume 2

ayiadam
merhaba galyalılar,(git: #82825) bu duyurumda böyle enstrümanların olduğu, şarkıları kaydedebileceğim program sormuştum. bir iki tanesine baktım bunlar hep midi için. ona da keyboard falan lazım. çok meşakkatli iş. bana böyle gitarın, davulun, piyanonun vs. enstrümanların eklenebileceği, benim girec
merhaba galyalılar,

(git: #82825) bu duyurumda böyle enstrümanların olduğu, şarkıları kaydedebileceğim program sormuştum. bir iki tanesine baktım bunlar hep midi için. ona da keyboard falan lazım. çok meşakkatli iş. bana böyle gitarın, davulun, piyanonun vs. enstrümanların eklenebileceği, benim gireceğim notaları loop'a alabilecek midi olmayan bir program var mı_? böyle çok basit birşey olsa olur. şöyle çal böyle çal diyeceğim bir program.
0
ayiadam
(17.07.09)
Aslında önceki sorunuzda tavsiye edilen programlar (ejay hariç) bunun bunun için. Midi olayına gelince bu tür programların tamamı midi altyapısı üzerine çalışır. Yani siz gerçekçi sesler için vstler kullansanız dahi bunlar midi tetikleyerek ses üretirler. Fruity Loops'u biraz kurcalarsanız aradığınız özelliklerin olduğunu göreceksiniz. Ama yok illaki daha basit birşeyler olsun diyorsanız Guitar Pro ve RSE (realistic sound engine ) eklentisini yükleyerek GM (general midi) seslerinden biraz daha güzel sesler alabilirsiniz. Programın kullanımı da oldukça basit notaları yazarak ya da üst menüdeki klavyeden mouse yardımı ile girebiliyorsunuz.
0
johan sebastian
(17.07.09)
(3)

fat32

sanal uyku
neden hala inatla usb bellekler, external hard diskler fat32 olarak geliyor?
neden hala inatla usb bellekler, external hard diskler fat32 olarak geliyor?
0
sanal uyku
(16.07.09)
uyumluluk yuzunden. sadece windows yuklu bilgisayarlarda kullanacaksan ntfs ile formatlanabilir ama diger isletim sistemleri, dvd player'lar, araclardaki cd calarlar vs. ile kullanilacaksa fat/fat32 olmasinda fayda var.
0
sourlemonade
(16.07.09)
apple ve mac de fat32 i okuyabiliyor,linux vs seyler de fat32 okur, yazar onu da ihmal etmemek gerek. herkes windoz kulanmak durumunda degil.
0
bryan fury
(17.07.09)
satılan hdd ntfs formatlı ise mikrosofta cüzzi bir lisans parası vermeleri gerektiğinden.
0
pichoscosama
(17.07.09)
(6)

Dijital SLR Fotoğraf Makinesi

ceyrekakıl
başlıktaki gibi, Dijital SLR Fotoğraf Makinesi almayı düşünüyorum. profesyonel değilim. iş nedeni ile insan fotoğrafları çekmeyi planlıyorum... fiyat-performans olarak en uygun olabilecek bir tavsiye arıyorum.
başlıktaki gibi,
Dijital SLR Fotoğraf Makinesi almayı düşünüyorum. profesyonel değilim. iş nedeni ile insan fotoğrafları çekmeyi planlıyorum... fiyat-performans olarak en uygun olabilecek bir tavsiye arıyorum.
0
ceyrekakıl
(16.07.09)
pentax k10d
0
zapake
(16.07.09)
şu sıralar için canon eos 40'd'yi öneririm. hayyamda 800 dolara kapatabilirsiniz "0" spotunu.
0
vital
(16.07.09)
kit lens beni idare eder diyorsanız nikon d80, gerçi fiyat-performans olarak pentax k10d daha iyidir ama insan fotoğrafları denilince nikon tarafım daha ağır bastı :)
0
fletch
(16.07.09)
canon 450d
0
forrestgump
(16.07.09)
öncelıkle hangi şehirde oldugunu öğrenebılırsem yardımcı olurum
sana giriş seviyesi alınabılır
750 $ a 450 D alabılırsın kit objektif ile ama insan fotoları için nikon D80 önerebılırım yaklasık 2sınınde fıyatları aynı neredeyse
0
cokobon
(16.07.09)
fiyat performans için canon eos 400d veya nikon d80
gerçi nikon d80 bulmak çok zor şu sıralar..
0
paradoxical
(17.07.09)
(3)

Apple - 100 Puanlık Uzman Sorusu

karapolisnas
Imac G3'üme ubuntu kurmaya çalıştım. Olmadı. Halbuki kurabiliyo olmalıydım. Neyse.Şu an elimde boot etmiyen bir alet var sonuç olarak. Ama, içinde de cd duruyor :)Biliyosunuzdur, cd çıkarma düğmesi olmayan über makinalardır bu makinalar. Şimdi ben bu cdyi içinden nasıl çıkarıcam? Herhangi bi işletim
Imac G3'üme ubuntu kurmaya çalıştım. Olmadı. Halbuki kurabiliyo olmalıydım. Neyse.

Şu an elimde boot etmiyen bir alet var sonuç olarak. Ama, içinde de cd duruyor :)

Biliyosunuzdur, cd çıkarma düğmesi olmayan über makinalardır bu makinalar. Şimdi ben bu cdyi içinden nasıl çıkarıcam? Herhangi bi işletim sistemine giremiyorum, duruyo öyle.
0
karapolisnas
(16.07.09)
yaninda ufak bir delik olmasi lazim cd rom un. yok mu oyle bir sey? onun icine makinada elektrik varken ince bir atac sokmayi denediniz mi?

bir de suna goz atmanizda yarar var.

support.apple.com

sunu da eklemekte fayda var.

support.apple.com
0
dahicocuk
(16.07.09)
ilk linteki yolla oldu, 100 puan :)
0
🌸karapolisnas
(16.07.09)
Sorunu çözmüşsünüz ama şöyle yöntemler de mevcut.

Klavye ve fare takılıyken açılışta fare düğmesine ya da klavyedeki eject düğmesine basılı tutmayı da deneyebilirsiniz. İşletim sistemi yükleme ekranı gelmeden önce bu fonksiyonlar çalışıyor.
0
arche
(16.07.09)
(5)

İnternet Explorer Giriş Sayfası

sezercik yavrum benim
Selamlar. Afacan bir yeğenim var, google olan giriş sayfasını galiba istemeden değiştirmiş. Hehehe olur böyle şeyler derken internet seçeneklerinden giriş sayfasının ayarlandığı bölümdeki hiçbir butonun aktif olmadığını gördüm. Ne bok yiyecem ben ki? Başka nerden değiştirilir bu meret?Google'a girip
Selamlar. Afacan bir yeğenim var, google olan giriş sayfasını galiba istemeden değiştirmiş. Hehehe olur böyle şeyler derken internet seçeneklerinden giriş sayfasının ayarlandığı bölümdeki hiçbir butonun aktif olmadığını gördüm. Ne bok yiyecem ben ki? Başka nerden değiştirilir bu meret?

Google'a girip ana sayfam yap diyince de olmuyor.

Saygı bizden...
0
sezercik yavrum benim
(16.07.09)
bir virüs bunu yapıyor bildiğim kadarıyla. ama adını bilmiyorum. kaspersky internet security 2009 bulup siliyor diyorlar bazı sitelerde. güvenli modda tarama yapın.
0
cro magnon
(16.07.09)
o afacan yeğen biraz afacanlık yapıp virüs trojan her ne ise bulaştırmış bilgisayara. bi tarama yap bence...
0
mahallenindelisi
(16.07.09)
www.google.com.tr de "google'ı ana sayfam yap" var deneyin bir.
birde seçeneklerde internet ayarlarını sıfırla gibi bir şeyin de olması lazım.
0
foradream
(16.07.09)
eğer hala yapamadıysan başlat- çalıştır a gir daha sonra çalıştıra '' regedit '' yaz açılan bölümde üst tarafta düzen kısmında ara menüsü olacak. ara kısmına girip startpage yaz. sonra sağ bölmede çıkan bir yer olcak. startpage in karşısında geçerli giriş sayfan bulunur ona sağ tıkla ve sil. sildikten sonra istersen oraya tekrar açılmasını istediğin sayfanın adresini yazabilirsin.
0
nickdediğinnecki
(16.07.09)
(bkz: combofix) veya deneyimli bir kullanıcıysanız (hatta çok deneyimli de denebilir) (bkz: hijackthis) programları çözebilir.
0
44
(16.07.09)
(2)

Allah'in cezasi iPhone'um neden butun sarkilarimi sildi?

luin 41
Efendi gibi "sync" yaptim sadece, nereye ve neden ucurdu butun sarkilarimi? Nedir benler derdi?
Efendi gibi "sync" yaptim sadece, nereye ve neden ucurdu butun sarkilarimi? Nedir benler derdi?
0
luin 41
(16.07.09)
başka bilgisayarda mı sync yaptınız? sync yaparken eski playlistleri listeye eklemezseniz silinir tabi.
0
cro magnon
(16.07.09)
Hicbir muzigi iTunes Library"de tutmuyorum zaten ve bu ilk sync yapmisim degil. Ama ilk defa boyle abuk sabuk bir is yapti, ustelik iTunes Store'dan satin aldigim sarkilari - ki dogal olarak Library'e kaydedilmis oluyolar - bile sildi ve yeniden eklemedi.
0
🌸luin 41
(16.07.09)
(4)

şekilli metin

şehnaztango
http://www.tavyatirimciiliskileri.com/TAV-Fin..._FINAL.pdfbirisi aşağıda link vermiş bi göz attım da.bu tarz yazıları hangi programda hazırlıyorlar? adobe acrobat mı? bi de bunların hazır taslağı var mı sayfa için şekilli bişeyler?
www.tavyatirimciiliskileri.com

birisi aşağıda link vermiş bi göz attım da.bu tarz yazıları hangi programda hazırlıyorlar? adobe acrobat mı? bi de bunların hazır taslağı var mı sayfa için şekilli bişeyler?
0
şehnaztango
(16.07.09)
açılmıyor sayfa. adresin tamamını almamışsın.
0
tepedeki psychedelic adam
(16.07.09)
link, aşağıki duyuruda var zaten :
www.tavyatirimciiliskileri.com
0
nicin ben
(16.07.09)
acrobat'la hazırlanmış olabilir, quark express de olabilir. ancak sanıyorum bu indesign ile hazırlanmıştır. bu 3 program da bu işi yapar. çeşitli yolları var. adobe acrobat dev bir süit öncelikle, içerisinde bir sürü şey var. deneme sürümünü burdan indirin:

indesign için: www.adobe.com
acrobat için: www.adobe.com
0
gozupek
(16.07.09)
kusra bakmayın.boyarken eksik kalmış sanırım.
0
🌸şehnaztango
(17.07.09)
(4)

MacOS 10.5 Türkçe font sorunu

foradream
Arkadaşlar bugün ilk kez macintosh a format attım, tüm kurulum dosyalarını hallettim sadece türkçe fontlarla sorun yaşıyorum. Freehand, photoshop gibi programlarda tüürkçe karakterler çıkmıyor ne yapabilirim ?
Arkadaşlar bugün ilk kez macintosh a format attım, tüm kurulum dosyalarını hallettim sadece türkçe fontlarla sorun yaşıyorum. Freehand, photoshop gibi programlarda tüürkçe karakterler çıkmıyor ne yapabilirim ?
0
foradream
(16.07.09)
System Preferences -> International

Burada Input Menu'yu seçin, sonra aşağılarda Turkish - QWERTY PC var, onu işaretleyin.
Sağ üst menünüzde dille ilgili seçenek yeri çıkar, orada türk bayrağı olarak çıkması lazım bunları yaptıktan sonra.
0
rabbititus
(16.07.09)
onlara baktim önceden turkish carbon isminde bir klavye çıkıyordu simdi onu bulamadım. f normal klavye seçili türkçe font sorunu dediğim gibi sadece freehand photoshop vs. programında.
0
🌸foradream
(16.07.09)
Forumlara baktım biraz ama çok da fazla bir şey bulamadım. Textedit'e yazıp ordan copy paste yapmak gibi bir çözüm gelmiş ya da genelde fontunla ilgili bir sorundur denmiş. Başka bir sorun da olabilir tabii. Siz de forumlara bir bakın belki başka derdi vardır.
0
rabbititus
(16.07.09)
sorunu hallettim tiger için olan turkish corbon güncellemesini yükledim oldu
0
🌸foradream
(16.07.09)
(2)

fotografcilikla ilgili

allsunday
kafamda bikac bisey var sormak istedigim, cevaplayan arkadaslara simdiden tesekkurler..hobi olarak fotograf cekmeye basladim, NIKON D60 kullaniyorum..oncelikle cok yeniyim ve teknik anlamda ogrenmem gereken cok sey oldugunu biliyorum..ara sira guzel seyler elde ediyorum ama bilincli degil deneyerek
kafamda bikac bisey var sormak istedigim, cevaplayan arkadaslara simdiden tesekkurler..
hobi olarak fotograf cekmeye basladim, NIKON D60 kullaniyorum..oncelikle cok yeniyim ve teknik anlamda ogrenmem gereken cok sey oldugunu biliyorum..ara sira guzel seyler elde ediyorum ama bilincli degil deneyerek ve tesadufen cikiyor ortaya bunlar..ama ben istiyorum ki bilincli olarak biseyler yapayim, yaptigim ayarlamalar sonucunda istedigimi elde edeyim..yurtdisindayim ve kursa ayiracak pek vaktim yok, hani zaman buldukca kendim ogreneyim istiyorum..
nerden baslamali, ne yapmali, nasil gelistirmeli? hem temel teknik bilgi, hem de yeni yontemler nasil ogrenilebilir? foto kritik ve deviantart ta zaman zaman cok iyi calismalar goruyorum..demek ki yapilabiliyor diyorum ama nerden baslasam bilemiyorum..

bi de, su yandaki resimdeki gibi bi goruntu elde etmek, kullanilan ekipmanla mi ilgili yoksa photo shop mu? ben boyle pastel renkler elde etmek istiyorum ama photo shop ta bu duzenlemeyi yapamiyorum, hangi ayarlar yapilmali?
0
allsunday
(16.07.09)
pastel renkler fotoşopta yapılan retocuhlar sınucu elde edilir. ancak bunların hazırları da var. deviantart hazır actionlar var. çoğu çok başarılı, farklı renk tonları elde edebiliyosun bu actionları kullanarak. kısa vadede çok işini görecektir bu actionlar
0
ortucu ile diyafram arasindaki iliski
(16.07.09)
bol bol deneyin, iyi olan fotoğraflarınızı EXIF ten bakarak inceleyin, saat kaçta çekmişsiniz, pozlama değerleri ne? diyafram enstantane değerleri ISO ayarı ne? Hangi ölçüm modunda çekim yapmışsınız diye. Sonra kötülere de bakın, hatalarınızı bulmaya çalışın. Genelde ilk 10000 kare öylesine uçanı kaçanı çekmekle geçer. Sonra bazı genel kaideleri ve ışığı okumayı öğrenirsiniz. ondan sonrası da practice makes perfect.

Digital sistemlerde PS ve benzerlerini de öğrenmeniz gerek elbette ama action, plugin post processing kötü fotoğrafı iyi yapmaz iyi fotoğrafı daha iyi yapar o nedenle önce fotoğrafı iyi çekmeyi öğrenin.

Kompozisyon çalışın kolay gelsin çok zevkli bir işle uğraşıyorsunuz. www.azizsaltik.com benim naçizane fotoğraflarımı da burada görebilirsiniz. Şahane olduklarını iddia etmiyorum ama oldukça ileri bir amatör diyebilirim kendime :))
0
justaddwater
(16.07.09)
(1)

eclipse

danisikli dogus
Herkese merhaba;Staj yaptigim yerde hewlett packard klavyeler var. Herhangi bir windows uygulamasinda calisan klavye(notepad,word..) `Eclipse`te nedense calismiyor. sadece ctrl v(yapistir) kismi calisiyor.Sebebi ne olabilir?Tesekkurler simdiden.
Herkese merhaba;

Staj yaptigim yerde hewlett packard klavyeler var. Herhangi bir windows uygulamasinda calisan klavye(notepad,word..) Eclipsete nedense calismiyor. sadece ctrl v(yapistir) kismi calisiyor.

Sebebi ne olabilir?

Tesekkurler simdiden.
0
danisikli dogus
(16.07.09)
sorun eclipse'de olmasın?silin baştan kurun falan?
0
natnan
(16.07.09)
(7)

yeni bir mp3 player

huor elensar
sevgili ekşiler. ben bir süredir creative zen kullanıyordum haniş böyle video falan da oynatanı var ya siyah hani. ya şu işte aaa :Ohttp://skattertech.com/media/2007/11/creative-zen-front.jpglakin bu alet `white screen of death`'e yakalandı, ardından da tamamen kapandı, ne ses ne görüntü. yaptırmayı
sevgili ekşiler. ben bir süredir creative zen kullanıyordum haniş böyle video falan da oynatanı var ya siyah hani. ya şu işte aaa :O

skattertech.com

lakin bu alet white screen of death'e yakalandı, ardından da tamamen kapandı, ne ses ne görüntü. yaptırmayı denemedim henüz çünkü creative'in dahi garantili olduğunda geri alıp yenisini vermesi gibi bir olayı olması bu sorunun çözülmesi konusunda beni umutsuzluğa düşürdü ve garantisi olmadığından 3 aydır götürüp de baktırmadım aslında. neyse sorum aslında creative zen ayarında mp3/4 player arıyor olmama dair, yani;

*16 ve üstü gb hafızası olan
* video oynatabilme özelliği olan (opsiyonel aslında)
* ve çok pahalı olmayıp (max.500-600) teknosa bimeks gold gibi yerlerden garantili alabileceğim bir alet önerisi bekliyorum sizlerden.

ya da zen'i yaptırabileceğim bir yer :P

kowon mowon falan duyuyordum bir ara ama bilemedim nasıl olur :)
0
huor elensar
(16.07.09)
o zaman ben size ipod touch öneriyim. müzik, video, oyun, internet hepsi bu alette.

stillsoon, apple'dan bildirdi.
0
cumingsoon
(16.07.09)
500 civarına 16 gb ipod touch alabilirsiniz. sadece müzik dinlemek/video izlemekle kalmaz internete de girersiniz, oyun da oynarsınız. her bi boku yersiniz. üstelik dokunmaktik ekran. mis gibi lan.

apple ankara temsilcisi cro magnon bildirdi.
0
cro magnon
(16.07.09)
kowon olmaz ithalatçısı yok bildiğim kadarıyla. gittigidiyor.com'da var. teknosa bimeks gibi olmuyo ama tabi ordaki arkadaşların verdiği garanti.
0
perloneth
(16.07.09)
creative, iriver, ipod kullanmış biri olarak ses kalitesi için uzak ara cowon derim.
bu arada Türkiye dağıtıcısı Panatel AŞ. garanti problemi olmaz diye düşünüyorum
0
in vito veritas
(16.07.09)
eheh hepinize teşekkür ederim. safi alterno olduğum için cowon biraz daha cazip görünüyor. cowon'la alakalı mağazalar ve ürünler hakkında da bilgi edindim ama şey sorum var benim:

cowon a2, cowon d2 ve iAudio x5 arasında belirgin bir farklılık, ne şekilde var? yani 3ünü de bulabilirsem ilk tercihim hangisi olsun :)
0
🌸huor elensar
(16.07.09)
x5 bulabilir misin ki acep, bulduğun da baya bi pahalıya gider. iriver h320 kadar olmasa da kültler arasında yerini almıştır :) d2 bol bulunur. a2 pmp tadında bi alet, mp3 player olmak için fazlaca büyük bence. son olarak x5 hd, d2 flash bellek diye biliyorum, storage sorun değilse d2 daha az çıtkırıldımdır bu bakımdan.
0
boshi
(16.07.09)
şunları denediniz mi
www.youtube.com
ayrıca yeni yazılımlar da bu sorun yok, update etmeyi de deneyin. creative ler yazılım çökmesiyle vazgeçilecek aletler değildir genellikle. olmadı yeni çözümler de bulunur ama değiştirmeye niyetlendiyseniz o başka...
0
turuncu harpagon
(16.07.09)
(1)

2. El Fotoğraf Makinesi Alırken Nelere Bakılır...

guzelmarmara
Dün Gittigidiyor'dan ikinci el bir Nikon F 60 satın aldım. Muhtemelen perşembe sabahı elime ulaşacak ve tüm fonksiyonlarının tam çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istiyorum. Fotoğraftan teknik olarak çok anlamıyorum, SLR'dan da çok anlamıyorum. Almış bulundum artık. Yarın alet geldiğinde, Çapa'da
Dün Gittigidiyor'dan ikinci el bir Nikon F 60 satın aldım. Muhtemelen perşembe sabahı elime ulaşacak ve tüm fonksiyonlarının tam çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istiyorum.

Fotoğraftan teknik olarak çok anlamıyorum, SLR'dan da çok anlamıyorum. Almış bulundum artık. Yarın alet geldiğinde, Çapa'da Millet Caddesi üzerindeki bir aile fotoğrafçısına götürüp adama kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Bir makara film taktırıp, adama istediği her şekilde çektirip, tab edilenlere bakarak iade edip etmemem gerektiğine karar vereceğim.

Tab sonuçlarından anlayamayacağım, zamanla kendisini gösterecek, ufak kusurlar ya da aksamdaki yıpranmaları nasıl anlayabilirim? Anında görülmeyecek kusurlar hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
0
guzelmarmara
(16.07.09)
objektif sökülür, ayna temiz mi, çizik var mı yok mu ona bakılır. objektifin iki yüzünün de temiz ve çiziksiz olup olmadığına bakılır. sonra film kapağı açılır, perdede bir sorun var mı ona bakılır. vizörden bakılır bir de elbette. vizörde görünen lekeler ayna üzerinde değilse fotoğrafta sorun çıkarmaz ama sonuçta rahatsız edicidir. sonra bütün shutter değerlerinde çekim yapılır. bir sorun yoksa çok büyük olasılıkla sağlamdır. hayırlı olsun.
0
bellbane
(16.07.09)
(2)

Excel/sütunda metin arama

ency
Merhaba excel üstatlarıbir sütundaki verileri kullanarak diğer sütunda arama yapmam ve eğer aranılan metin varsa yanına "var" yazdırmam gerekiyor. şunu yazdım ama hep "yok" diyor. =EĞER(ESAYIYSA(MBUL(K4;L:L));"var";"yok")nasıl yaparım bu işi?Örnek;K sütunurıfkı@[email protected]@hotmail
Merhaba excel üstatları

bir sütundaki verileri kullanarak diğer sütunda arama yapmam ve eğer aranılan metin varsa yanına "var" yazdırmam gerekiyor. şunu yazdım ama hep "yok" diyor.

=EĞER(ESAYIYSA(MBUL(K4;L:L));"var";"yok")

nasıl yaparım bu işi?

Örnek;

K sütunu
rıfkı@hotmail.com
[email protected]
[email protected]
[email protected]

L sütunu
hüsnü@hotmail.com
[email protected]
rıfkı@hotmail.com
şükrü@hotmail.com
hafı[email protected]
[email protected]
[email protected]

M sütunu
var
var
var
yok
0
ency
(15.07.09)
esayıysa mbul falan nerden çıktı anlamadım ama şu formül işinizi görür umarım;

=EĞER(EĞERSAY(L:L;K4)>=1;"var";"yok")
0
mahallenindelisi
(15.07.09)
nasıl aklıma gelmedi bu benim. 500 küsür maili tek tek kontrolden kurtuldum. teşekkürler.
0
🌸ency
(15.07.09)
(3)

sararan ekran

türk kelekom
eski tüplü bir monitörüm var. ekran sararıyor arada. gelip gidiyor rengi. acaba ölüyor mu yoksa başka bir nedeni mi var?2) sararınca her Türk'ün yapacağı gibi ekrana ufak, bazen sert vuruşlar yapıyorum. Arkadaş patlar ölürsün dedi, şaka mıydı yoksa gerçek mi?
eski tüplü bir monitörüm var. ekran sararıyor arada. gelip gidiyor rengi. acaba ölüyor mu yoksa başka bir nedeni mi var?

2) sararınca her Türk'ün yapacağı gibi ekrana ufak, bazen sert vuruşlar yapıyorum. Arkadaş patlar ölürsün dedi, şaka mıydı yoksa gerçek mi?
0
türk kelekom
(15.07.09)
1- zaman zaman filtre koymus gibi renk degisimi genellikle pin sorunu, bilgisayardan monitorune giden vga girisini monitor tarafinda iyice sabitle, hatta once cikar bir bak pin ler yerinden oynamis mi, girisinde pin kirilip kalmis mi vb.. gibi sorunlar icin.

2- ilgili tup vakumludur, arkadasin onun patlamasindan bahsediyor herhalde. saglam gozukmuyorsa ve/veya cok eski ise vurma tabii, ama patlama olmasi ve bunun sana zarar verme olasiligi kafanla monitore girmedigin surece, ya da tup un yapisini explosive decompression a (patlar dekompresyon?) yol acacak kadar kucuk bir delik ile bozmadigin surece, cok az.
0
bunubenyazdim
(15.07.09)
1) board u, diyeyim siz anlayin, catlamis olabilir. sayet pinlerde veya kabloda bir sorun yoksa bir elektronikciye goturup baktirin dicem astari yuzunu gecer.

2) kung-fu yapmiyorsaniz patlayacagini zannetmem, ben de cok vurdum zamani vaktiyle.
0
entrapmen
(15.07.09)
Öncelikle bağlantıları kontrol edin. Sorun yoksa ekranı başka bir bilgisayarda deneyin zira sorun ekranda olmayabilir. Bunların hiçbiri değilse çalışır durumdayken ekranın arka kapanı açın. Biyerlerde ince ayar yapmak için birkaç vida olur, onları tornavidayla hafifçe sağa sola döndürerek bir değişim olup olmadığına bakın.

Yalnız aman aman aman sakın ekran çalışır durumda olacağı için bu söylediklerimi yaparken başka hiçbir yere dokunmayın. Bu ekranların içindeki katot tüpünde size ölümcül bir horon teptirmeye yetecek kadar yük vardır. Tüpün arka tarafındaki pinlere ya da tüpe bağlı kondansatöre dokunarak kısa devre yaptırırsanız ÖLÜRSÜNÜZ. bunun dışında belinize kuvvet istediğiniz kadar vurun ekrana pek bişey olmaz.
0
johan sebastian
(15.07.09)
(5)

Excel Formulü

sotw
Aradım da bulamadım, şöyle açıklıyayım ekteki gibi bir tablo var. öyle bir formül lazımki aşağıya seri numarasını yazınca tablodan bakarak tarihi yazdırsın istiyorum. mesela SXK279875464 yazdıktan sonra üreteceği sonuç "2007/7/27 sets" olmalı. teorik olarak önce birinci karakteri alıp tablodan karşı
Aradım da bulamadım, şöyle açıklıyayım ekteki gibi bir tablo var. öyle bir formül lazımki aşağıya seri numarasını yazınca tablodan bakarak tarihi yazdırsın istiyorum. mesela SXK279875464 yazdıktan sonra üreteceği sonuç "2007/7/27 sets" olmalı. teorik olarak önce birinci karakteri alıp tablodan karşılaştırmak, daha sonra ikinci karakteri alıp karşılaştırmak gerekiyor da kodsal bazda nasıl yapacağız?

ek gözükmedi sanki;
img268.imageshack.us
0
sotw
(15.07.09)
"duseyara" formulü kullanılarak yapılabilir. excelin yardımından duseyara yı aratarak sonuca gidebilirsiniz
0
anathemamen666
(15.07.09)
veriler ekrandaki gibi A1 hücresinden başlıyor ise D9 hücresine aşağıdaki formülü yazıp deneyin;

=İNDİS($B$3:$F$3;1;KAÇINCI(PARÇAAL(C9;2;1);$B$4:$F$4;0))&"/"&KAÇINCI(PARÇAAL(C9;3;1);$B$6:$M$6;0)&"/"&PARÇAAL(C9;4;2)&" "&BÜYÜKHARF(İNDİS($B$1:$D$1;1;KAÇINCI(PARÇAAL(C9;1;1);$B$2:$D$2;0)))
0
mahallenindelisi
(15.07.09)
teşekkür ederim, yazdığınız formulü girdim ama sonuç üretmedi. aslında küçük bir programda işimi görür. excel olması şart değil.
0
🌸sotw
(16.07.09)
birkaç formülle yaptım, fakat tarih bir kolonda item diğer kolonda oluyor. birleştirmeye kalktığımda tarihi de sayı gibi aldıladığından iki kolona ayırmak zorunda kaldım, eminim çok kolay bir yolu vardır bunun da.

proxy engeline takıldığımdan bir yere upload edemiyorum. bir mail adresi verirsen göndereyim.
0
mojosnik
(16.07.09)
çok teşekkür ederim, çok güzel olmuş adeta cillop gibi.
0
🌸sotw
(16.07.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.