Giriş
(5)

Excel Formulü

sotw
Aradım da bulamadım, şöyle açıklıyayım ekteki gibi bir tablo var. öyle bir formül lazımki aşağıya seri numarasını yazınca tablodan bakarak tarihi yazdırsın istiyorum. mesela SXK279875464 yazdıktan sonra üreteceği sonuç "2007/7/27 sets" olmalı. teorik olarak önce birinci karakteri alıp tablodan karşı
Aradım da bulamadım, şöyle açıklıyayım ekteki gibi bir tablo var. öyle bir formül lazımki aşağıya seri numarasını yazınca tablodan bakarak tarihi yazdırsın istiyorum. mesela SXK279875464 yazdıktan sonra üreteceği sonuç "2007/7/27 sets" olmalı. teorik olarak önce birinci karakteri alıp tablodan karşılaştırmak, daha sonra ikinci karakteri alıp karşılaştırmak gerekiyor da kodsal bazda nasıl yapacağız?

ek gözükmedi sanki;
img268.imageshack.us
0
sotw
(15.07.09)
"duseyara" formulü kullanılarak yapılabilir. excelin yardımından duseyara yı aratarak sonuca gidebilirsiniz
0
anathemamen666
(15.07.09)
veriler ekrandaki gibi A1 hücresinden başlıyor ise D9 hücresine aşağıdaki formülü yazıp deneyin;

=İNDİS($B$3:$F$3;1;KAÇINCI(PARÇAAL(C9;2;1);$B$4:$F$4;0))&"/"&KAÇINCI(PARÇAAL(C9;3;1);$B$6:$M$6;0)&"/"&PARÇAAL(C9;4;2)&" "&BÜYÜKHARF(İNDİS($B$1:$D$1;1;KAÇINCI(PARÇAAL(C9;1;1);$B$2:$D$2;0)))
0
mahallenindelisi
(15.07.09)
teşekkür ederim, yazdığınız formulü girdim ama sonuç üretmedi. aslında küçük bir programda işimi görür. excel olması şart değil.
0
🌸sotw
(16.07.09)
birkaç formülle yaptım, fakat tarih bir kolonda item diğer kolonda oluyor. birleştirmeye kalktığımda tarihi de sayı gibi aldıladığından iki kolona ayırmak zorunda kaldım, eminim çok kolay bir yolu vardır bunun da.

proxy engeline takıldığımdan bir yere upload edemiyorum. bir mail adresi verirsen göndereyim.
0
mojosnik
(16.07.09)
çok teşekkür ederim, çok güzel olmuş adeta cillop gibi.
0
🌸sotw
(16.07.09)
(1)

blogger

sakabilmemneyi
blogger da sorun mu var? istanbul etiketli ya da türkiye etiketli hiçbir kullanıcıya erişemiyorum. eskiden istanbul etiketine tıklayınca son blog giren insanları sıra sıra önümüze dizerdi. sizde de herhangi bir sorun var mı?
blogger da sorun mu var? istanbul etiketli ya da türkiye etiketli hiçbir kullanıcıya erişemiyorum. eskiden istanbul etiketine tıklayınca son blog giren insanları sıra sıra önümüze dizerdi. sizde de herhangi bir sorun var mı?
0
sakabilmemneyi
(15.07.09)
www.opendns.com'dan opendns e geç belki sorunun çözülebilir.
0
Seytan
(14.08.09)
(1)

klasöre giriş çıkış sesi

lepidodendron
hani xp'de default bu ses var ya çıt gibi bişi, klasörün birine girince veya yukarı tuşuna basınca çıkıyor, ya da explorerda bi linke tıklayınca. hah. o ses bilgisayarda hiç bi operasyon yürütülmezken ve hiç bi pencere açık değilken geliyor, hem de birer saniye aralıklarla 10-15 kez. virüs? trojan?
hani xp'de default bu ses var ya çıt gibi bişi, klasörün birine girince veya yukarı tuşuna basınca çıkıyor, ya da explorerda bi linke tıklayınca. hah. o ses bilgisayarda hiç bi operasyon yürütülmezken ve hiç bi pencere açık değilken geliyor, hem de birer saniye aralıklarla 10-15 kez. virüs? trojan? spy?

arkada çalışan programlar: daemon, emule, messenger.
0
lepidodendron
(15.07.09)
combofix'le bi taratin isterseniz. belki duzelir.
0
osuruklu
(15.07.09)
(1)

alınık program

sanat guresi
simdi nette bildiginiz uzre envai cesit, cogu film koleksiyonlari icin olmak uzere arsivleme/katalog programi var. benim aradigim programsa bunlarin film degil de insan daha dogrusu aktor/aktristler icin olani, yani isim, yas, dogum yeri ve tarihi, isleri gibi birkac kisisel bilgi icermesi. hatta fi
simdi nette bildiginiz uzre envai cesit, cogu film koleksiyonlari icin olmak uzere arsivleme/katalog programi var. benim aradigim programsa bunlarin film degil de insan daha dogrusu aktor/aktristler icin olani, yani isim, yas, dogum yeri ve tarihi, isleri gibi birkac kisisel bilgi icermesi. hatta film katalog programlarinin bazilarinda resim ekleyebildigimiz gibi bu program da resim eklenmesine izin verirse dadindan yinmez. biraz bakindim ama bulamadim boyle bir sey ben.
Simdiden tesekkurler.
0
sanat guresi
(15.07.09)
Collectors diye bir program serisi vardı. Music film vs vs bir sürü çeşitte kayıt yapıyordu. Bu serinin programlarından birisi işine yarar diye düşünüyorum.
linkide buldum (git: www.collectorz.com)
0
maresal jedi
(15.07.09)
(5)

TTnet ip blokları kara listede

zengec
iki gündür bir çok yere attığımız e posta spam olduğu için geri dönüyor. sorunu biraz araştırınca ttnetin bir çok ipboğunun kara listeye alındığını öğrendim. bir iki listeden e posta atarak çıktım ama bir tanesi cevap olarak ttnet le görüş spama göz yumuyo diyor. bu sorunlardan kurtulmak için bir wh
iki gündür bir çok yere attığımız e posta spam olduğu için geri dönüyor. sorunu biraz araştırınca ttnetin bir çok ipboğunun kara listeye alındığını öğrendim. bir iki listeden e posta atarak çıktım ama bir tanesi cevap olarak ttnet le görüş spama göz yumuyo diyor. bu sorunlardan kurtulmak için bir whitelist filan varmı kayıt olunabilinecek yada başka ücretli bir çözümde olabilir
0
zengec
(15.07.09)
Toplu email gönderiyorsanız, spam kategorisine girdiği için ipniz bloke edilir. Hatta durum yasadışıdır. Şikayet edilmesi durumunda başınız ağrıyabilir.

Eğer mailleriniz spam değil ise, TTNet ile görüşmeniz en mantıklısı olacaktır.
0
tcp0203
(15.07.09)
10 kişilik bir ofis ve günde 20 ile 50 arasında dışarı e posta atılıyor ve bunlar yazışma herhangi bir spam öğesi içermiyor listlerle yazıştığımda sizde bir sorun yok ama ip bloğu listede ttnetle görüşün diyorlar en iyi ttnet ile görüşmek sanırım
0
🌸zengec
(15.07.09)
www.mxtoolbox.com adresine git, oradan ip' ni arattır. bakalım hangi black listler de varsın. oradaki bazı listelerden kendini çıkarabilirsin, bazıları da para istiyor.
bu sorunlarla uğraşmamak için türk telekom dışındaki başka bir internet sağlayıcıya geçmeni tavsiye ederim. zamanın da aynı sorun bende de sürekli oluyordu, netone' a geçiş yaptıkttan sonra rahatlamıştık.
0
erzi
(15.07.09)
netone turknet in sanırım. aslında en mantıklı çözüm bu gibi duruyor. başka önere bileceğiniz sağlayacılar varmı ?
0
🌸zengec
(15.07.09)
para sorun değilse borusan' ı tavsiye ederim.
onun haricinde, doruk.net' de iyidir.
0
erzi
(15.07.09)
(2)

bitorrentte upload sabitlenmiyor ne yapabilirim

41
bittorrent 6.1.2 programıyla film indiriyorum. ama upload sabit durmuyor. 1 kb'a indiriyorum 5 dakika sonra bi bakmışım 30 küsür kb'lara çıkmış. çözümü bilen eden var mı?
bittorrent 6.1.2 programıyla film indiriyorum. ama upload sabit durmuyor. 1 kb'a indiriyorum 5 dakika sonra bi bakmışım 30 küsür kb'lara çıkmış. çözümü bilen eden var mı?
0
41
(15.07.09)
hiziniza gore ayarliyor olabilir. utorrentte eskiden boyleydi ne guzel :( simdi kaca sabitlerseniz orada kaliyor ve downloadi degistirmiyor.
0
entrapmen
(15.07.09)
netlimiter isimli programla istediğiniz programın upload ve download sınırılarını belirleyebilirsiniz.
0
kmrr
(15.07.09)
(1)

msn'de görüntülü sesli konuşma ses ayar sorunu

kibritsuyu
sevgili arkadaşlar. babamla msn'den görüntülü ve sesli konuşma yapmaya çalışıyoruz. ben masaüstü bilgisayarımda mikrofonlu kulaklık kullanıyorum, babam ise laptopunda herhangi bir aygıt kullanmıyor. laptopta vista yüklü.sorun şu ki, ben babamın konuştuğunu gayet güzel duyuyorum. lakin benim sesim ba
sevgili arkadaşlar. babamla msn'den görüntülü ve sesli konuşma yapmaya çalışıyoruz. ben masaüstü bilgisayarımda mikrofonlu kulaklık kullanıyorum, babam ise laptopunda herhangi bir aygıt kullanmıyor. laptopta vista yüklü.

sorun şu ki, ben babamın konuştuğunu gayet güzel duyuyorum. lakin benim sesim babamın orada inanılmaz yankılanıyor. laptopun hoparlöründen çıkan kendi sesim tekrardan mikrofona giriyor, ve olay döngüye girip "meraba meraba merabaii merabaiii baii baii baiii hii hiii hii hii hiie hiee hieee diye büyüyerek gidiyor. babam kulaklık falan kullanıp sesi kulağından duysa hallolacak da tatil yerinde nereden bulsun kulaklığı.

biz aynı şekilde geçen sene gayet güzel konuşurduk. ekipman da aynıydı. böyle yankı da yapmazdı. bana sanki vista ses ayarlarından bir yere tıklayıp "sessiz/mute" yapsak düzelecekmiş gibi geliyor. ama kendim vista kullanmadığım için babama da tarif edemiyorum şuna tıkla buna tıkla diye. yardımcı olabilir misiniz, nasıl çözeriz bu sorunu?
0
kibritsuyu
(15.07.09)
sessiz mute değil de şu şekillerde belki biraz düzelebilir..

siz, sağ alttaki ses şeysine sağ tıklayın, kayıt aygıtlarına girin. sonra kullandığınız mic'e sağ tıklayıp mic boost seviyesini biraz azaltın.

babanız da genel ses ayarlarından sizin gelen sesinizi biraz kıssın, ilk denemede kısmayabilir de.

aklıma gelirse başka bir şey eklerim..
0
dambil
(15.07.09)
(2)

msn otomatik log out oluyorsa?

gebara jackson
arkadaslar burada msn ile ilgili tüm sorulan sorulara göz gezdirdim. sorunumla alakalı bir şey göremedim ve adını da tam olarak koyamadığım için netten verimli bir arama yapamıyorum. sorunum şu;msn ye giriyorum. normal sarılmış elemanlar her zamanki gibi dönüyorlar ve akabinde msn açılıyor buraya ka
arkadaslar burada msn ile ilgili tüm sorulan sorulara göz gezdirdim. sorunumla alakalı bir şey göremedim ve adını da tam olarak koyamadığım için netten verimli bir arama yapamıyorum. sorunum şu;

msn ye giriyorum. normal sarılmış elemanlar her zamanki gibi dönüyorlar ve akabinde msn açılıyor buraya kadar her şey normal. dediğim msn sorunsuz bir şekilde açılıyor. işte sorunum burdan sonra baslıyor. herhangi bir hata ya da uyarı olmaksızın direk log out oluyor msn otomatikmen yani direk çıkıyor msn den. tekrardan kullanıcı adı ve şifrenin olduğu msn penceresi geliyor. tekrardan oturum aç diyorum yine aynı şey oluyor. başka bir adresle girdiğimde söz konusu sorunu yaşamıyorum.

kendimce uyguladığım çözümler;

1- hack şüphesine karşı 2 defa şifremi değiştirdim.
2- msn yi kaldırıp tekrar kurdum.

bu sorunun nasıl çözüleceğini ya da en azından ne olduğunu bilen birileri varsa paylaşırlarsa minnettar kalırım. daha önce hiç böyle bir şey görmedim ve duymadım. sorunun adını koyamadığım için netten düzgün arama yapamıyorum. virüs ya da trojanla alakalı olabilir mi ya da bir hack olayı?

not: web üzerinden ebuddy veya benzeri messenger programları ile giriş sağlayabiliyorum.
0
gebara jackson
(15.07.09)
!yedeklerini aldıktan sonra!

C:\Documents and Settings\KULLANICI ADIN\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger

yoluna girip açılmayan adresinin dosyalarını sil büyük olasılık düzelecektir.

düzelmezse ebuddy kullanarak nick ini ve kişisel iletini temizle mahmut-kamil yap mesela sonra tekrar gir düzelebilir.
0
Seytan
(14.08.09)
eyv dostum problemi combofix denilern bir virüs programı ile çözdüm.. ama yine de ilgin için teşekkür ederim.
0
🌸gebara jackson
(17.08.09)
(3)

sims 3 ün formatta sonra bozulması?

Extremitas
sims 3 ü gayet güzel oynarken format atmam gerekti dün. save dosyalarını kurtarırsam herşey güzel olur sanmıştım. ama olmadı.oyuna girdiğimde installation verification failure başlıklı bir hata alıyorum. aramaya inandım. birçok kişi hatadan bahsetmiş ancak çözüme ulaşan olmamış.yalnız birkaç yasal o
sims 3 ü gayet güzel oynarken format atmam gerekti dün. save dosyalarını kurtarırsam herşey güzel olur sanmıştım. ama olmadı.

oyuna girdiğimde installation verification failure başlıklı bir hata alıyorum. aramaya inandım. birçok kişi hatadan bahsetmiş ancak çözüme ulaşan olmamış.

yalnız birkaç yasal olmayan sims 3 paylaşımının kurulum anlatımında böyle bir hatayla karşılaşılırsa kurulum dosylarından regsetup dosyasını açıp içindekileri yeni bir .reg dosyasına yapıştırıp çalıştırılınca hatanın kaybolduğunu açıklamışlar.

lakin bu dosyayı elde etmek için koca oyunu indirmem pek mümkün değil.

eğer sözlük ahalisinden bu reg dosyasına sahip olan varsa bana ulaştırmasına çok müteşekkir olurum.

eğer lanetlenmiş olmasaydım kapalı açardım ancak elimden gelen bu şuan.
0
Extremitas
(15.07.09)
baktim ama oyle bir dosya gorulmuyor sunumun icinde. bahsettigim sunum razor1911.
0
entrapmen
(15.07.09)
sanırım oyununuz d'de yüklü idi. siz c'ye format attınız. ve formattan sonra oyunu aynen açmak istiyorsunuz.

c'ye format atınca c'de kayıtlı olan oyunun kayıt defteri dosyası silinmiş. oyununuz teknik olarak yüklü değil şu anda. oyunu kayıt defterine kaydetmeniz lazım. sims3'ün kayıt defteri bilgilerini alıp gerekli yerlere kopyalamanız lazım sanıyorum.
0
cro magnon
(15.07.09)
sunum anlatımında the sims 3 klasöründe olucağı yazıyordu. bir de oraya bakar mısın acaba entrapmen?
0
🌸Extremitas
(16.07.09)
(6)

call of duty 4'te lanet bölüm?

zeykur valekov
lan bir bölüm var kafayi yedim ya. simdilik sadece anlatiyorum, bu sekilde anlayan cikarsa cevabi verdigi takdirde dharme verecegim :)simdi bir ahir gibi yerin yanindayiz, 5 kisi, karsi tarafa gecip LZ yani landing zone'a gitmemiz gerekiyor. bu bölümde 7 kere sanirsam ucak cagirip isaretledigimiz ye
lan bir bölüm var kafayi yedim ya. simdilik sadece anlatiyorum, bu sekilde anlayan cikarsa cevabi verdigi takdirde dharme verecegim :)

simdi bir ahir gibi yerin yanindayiz, 5 kisi, karsi tarafa gecip LZ yani landing zone'a gitmemiz gerekiyor. bu bölümde 7 kere sanirsam ucak cagirip isaretledigimiz yeri bombalatabiliyoruz. ahir gibi yer, etrafi citlerle cevrili, arada tarla gibi yer, karsida yine citler, onun arkasinda ates eden lanet askerler var.

citlerin arkasindaki düsmanlari öldürüp oraya gittigimizde de down the hill yapmamiz gerekiyor, fakat asagida trilyonlarca asker var, ucakla bile ölmüyor. nasi yapacaguk?

bir de bölüm adina nereden bakiyoruz bu oyunda? bu bölümün adinin ne oldugunu nassi anlayacagiz?

edit: gözüpek'e tesekkür ediyor, verdigi taktiklerle de bölümü gecemezsek laptopu kaparak kendisine getiriyoruz :)
0
zeykur valekov
(15.07.09)
ahırda silahları kuşan. bir hafif ve bir de ağır silah edin. mermiler full olsun. druganov ve türevi sniper silahların varsa at onları kullanma. süre çok az olduğu için bölüm zor. uçakları yardıma çağırdıktan hemen sonra bölgeye hızlıca akmazsan kaybediyorsun.

şöyle yap: ahırdan çıkar çıkmaz sol taraftan ilerle. bir kulübe ve patlamış bir tank olacak. bölgeye doğru ilerlerken uçakları yardıma çağır. uçaklar ortamı dağıtır dağıtmaz karşıdan ve sol taraftan saldırı olacaktır. uçağın bomba attığı yerlere de tabii yakın olman lazım. uçaklar bombalarını bıraktıktan hemen sonra sol tarafa ve karşıya el bombası at, sağ tarafı tara ve ilerle. 2 saniye bekle ve ateş ederek tankın yanındaki kulübeden sola inmeye devam et. sol tarafın az ilerisine bir uçak daha yolla, aynı anda bölgeyi silahla tara ve sağ tarafına mutlaka dikkat et.

solda birkaç tane daha milis olacaktır. onları indir ve bir uçak da aşağısına yolla çünkü rpg'lerle geliyorlar aynı anda. yani hemen aşağıdan milisler gelmeye devam ediyor olacaktır. dikkatle ve hızla, çöke kalka (zeybek modunda) saldır, karşıya geç çalıların arasından ve üst tarafa bir uçak daha yolla.
0
gozupek
(15.07.09)
bölümü ayrıntılı olarak hatırlayamıyorum ama, gözüpek'in de dediği gibi bombardıman seçeneğini kullandıktan sonra oluşan boşluktan yararlan. ahırdan çıkışta hem sağda hem de solda küçük su kanalı gibi yerler olması lazım, siper açısından güzel ve geçmede yararlı yerler oralar :)
0
nukleermalkav
(15.07.09)
evet evet o su kanallarindan karsidaki evlere kadar gitmede sorun yok, down the hill dedigi andan sonra sorun basliyor. ates cemberi resmen :)
15 dakika sonra gözüpek'in talimatlarini uyguluyorum, sonuclari burada paylasirim :)
0
🌸zeykur valekov
(15.07.09)
yardımcı olması açısından bir de şöyle bir şey var eheh;
www.youtube.com
0
nukleermalkav
(15.07.09)
link'teki videoda olduğu gibi bu bölümü geçmeye çalışırsan işin zor...
en iyisi tarla'dan depara kalk yolun olduğu yere doğru.yol'un orda el bombası ses bombası ne bulursun sol alt'taki evin oraya at..sonrada aşşağıda sizi almaya gelen uçağın oraya doğru koş...seni yolda bekleyen şerefsizlere aldırma ortalığı tara bombala ama en önemlisi seni vursalar bile koşmayı unutma...

edit=en güzel yanı uçağa bindikten sonra aşşağıdakilere bütün silahındaki şarjörü boşaltırarak hepiniz ..mına koyum lannn diye zafer nidalarıyla bağırmak:)
0
blowup
(15.07.09)
gözüpek ve video taktiklerini uygulayarak burayi gectim, gecis o gecis bir daha takilmadan oyun bitti. hey gidi koca price
0
🌸zeykur valekov
(17.07.09)
(2)

ATV uydu

pichoscosama
Uydudan ATV çıkmıyor. ATV Europa çıkıyor. Uydu acemisiyim.
Uydudan ATV çıkmıyor. ATV Europa çıkıyor. Uydu acemisiyim.
0
pichoscosama
(15.07.09)
dambil
(15.07.09)
Etrafta telsiz telefon varsa fişini çekip deneyin, ATV'de böyle bir problem vardı. Problem sadece ATV'de değil bir kaç kanal sinyali düşükse lnb ( uydunun ucundaki zavazingo ) biraz kaymış olabilir.
0
orta sahanin beyni
(15.07.09)
(1)

Mozilla Thunderbird

layer26
2 sorum var.1-Soldaki dizinlerimizin sıralamasını nasıl değiştirebiliriz?2-Msn gibi kapatınca saatin yanında(adını hatırlayamadım) görünmeden çalışmasını nasıl sağlayabilirim?Teşekkürler.
2 sorum var.

1-Soldaki dizinlerimizin sıralamasını nasıl değiştirebiliriz?
2-Msn gibi kapatınca saatin yanında(adını hatırlayamadım) görünmeden çalışmasını nasıl sağlayabilirim?

Teşekkürler.
0
layer26
(15.07.09)
Aşadaki eklentileri yükleyelim.

1- addons.mozilla.org
2- addons.mozilla.org
0
pichoscosama
(15.07.09)
(1)

Bu hangi filmden?

pichoscosama
+18 ha.http://www.facebook.com/note.php?note_id=102446272738#/video/video.php?v=99512683873&ref=nf
0
pichoscosama
(15.07.09)
ermanen
(15.07.09)
(2)

macbook pro(2009)da canon eos50d ile uzaktan çekim(remote shooting) nasıl yaparım? veya canon un kendi programları neden görmez bu aleti?

dirk pitt
macbook pro ya 50dnin yanında gelen ve pcde de çok güzel kullandığım programların mac versiyonunu yükledim. aleti usbden taktım. ama canon'un kendi programları hiç bir şekilde görmüyor. ama iphoto ve aperture 2 çok güzel görüyor... pcde de çok güzel usb ye bağlayarak tripodla çekim yaptım hatta. çöz
macbook pro ya 50dnin yanında gelen ve pcde de çok güzel kullandığım programların mac versiyonunu yükledim. aleti usbden taktım. ama canon'un kendi programları hiç bir şekilde görmüyor. ama iphoto ve aperture 2 çok güzel görüyor... pcde de çok güzel usb ye bağlayarak tripodla çekim yaptım hatta.
çözüm nedir? forumları da talan ettim bu arada.
0
dirk pitt
(15.07.09)
kameranin uzerinde mass storage/ptp opsiyonunu bir kontrol et, ben de ayni problemi nikon'un kamera kontrol programiyla yasamistim
0
vghost
(15.07.09)
EOS utility'nin en güncel versiyonunu kullanıyorsundur umarım.
Windows 7'de eski versiyon makineyi görmezken güncel versiyon sorunsuz çalıştı.
0
thebug
(15.07.09)
(1)

Thunderbird ile ilgili 2 soru

3200
1) Önceden outlook kullanıyordum. Mailleştiğimiz zaman karşı taraf okuduğunda bana da ".... kişi mailinizi okudu" diye mesaj geliyordu. Şimdi thunderbird'e geçtim. Bu okundu mesajları nasıl olacak? Yine gelecek mi, yoksa bir yerlerde bir ayar yapmak gerekir mi?2) Mail gönderdiğim zaman, karşı taraft
1) Önceden outlook kullanıyordum. Mailleştiğimiz zaman karşı taraf okuduğunda bana da ".... kişi mailinizi okudu" diye mesaj geliyordu. Şimdi thunderbird'e geçtim. Bu okundu mesajları nasıl olacak? Yine gelecek mi, yoksa bir yerlerde bir ayar yapmak gerekir mi?

2) Mail gönderdiğim zaman, karşı tarafta mailin alt tarafında "bu mail eset nod32 tarafından kontrol edilmiştir" diye bir kısım otomatik olarak eklenmiş oluyor. Bunu nerden nasıl kapatırım. Tamam nod32 kontrol etsin ama maile öyle mesaj eklemesin.
0
3200
(15.07.09)
Her mesaj attığında kendin karar vereceksen mail yazma penceresinde "Options -> Return Receipt" seç. Yok hepsinde olsun dersen "Tools -> Account settings -> Return Receipts" penceresinde Thunderbird'e ekli her email adresin için ayrı ayrı ayar yapabilirsin. Ya da "Tools -> Options -> Advanced -> Return Receipts" ile Thunderbird'e ekli her email adresin için topluca ayar yapabilirsin.
0
pichoscosama
(15.07.09)
(1)

Laptop wireless sorunu?

offday
Bilgisayarım evdeki modemime bağlanmıyor yani wireless olarak , kabloyla bir sorunu yok veya laptop'ı modemin dibine kadar koyarsam bağlanıyor uzaklaşıncada kopma yok.Ama uzaktan bağlanmıyor sebebi ne olabilir driver sildim yükledim bi değişme yok.İnternette aratınca vistanın bu tarz şeyler yaptığı
Bilgisayarım evdeki modemime bağlanmıyor yani wireless olarak , kabloyla bir sorunu yok veya laptop'ı modemin dibine kadar koyarsam bağlanıyor uzaklaşıncada kopma yok.Ama uzaktan bağlanmıyor sebebi ne olabilir driver sildim yükledim bi değişme yok.İnternette aratınca vistanın bu tarz şeyler yaptığı gibi şeyler buldum ekstra bilgisi olan varmı acaba?Tşekkürler

Laptop:Vestel
Modem:Airties RT-210
İşletim sistemi:Vista Business
0
offday
(14.07.09)
Merhaba,

Ben de böyle bir şey yaşamıştım bir süre. Sorun "Control Panel"deki "Network and Sharing Center"dan "Manage Wireless Networks"ü seçip oradaki tüm kablosuz ağ profillerini sildikten sonra kablosuz ağları taratıp sonra kablosuz ağımı tekrar ekleyince hâllolmuştu. Denediniz mi onu?

Kolay gelsin.
0
nuage
(15.07.09)
(1)

java configuration, ini, properties gibi bir şey yardımı

harmonikhakaret
Şimdi NetBeans ve Swing kullanarak butonlardan oluşan küçük bir program yazdım ve o programı bir tür ini dosyası kullanarak kontrol edebilmek istiyorum. Yani bi ini dosyası kullandığımda 13 tane buton, diğerini kullandığımda 3 tane buton olsun program açıldığında. Bunu nasıl yapabilirim acaba? Bir m
Şimdi NetBeans ve Swing kullanarak butonlardan oluşan küçük bir program yazdım ve o programı bir tür ini dosyası kullanarak kontrol edebilmek istiyorum. Yani bi ini dosyası kullandığımda 13 tane buton, diğerini kullandığımda 3 tane buton olsun program açıldığında.

Bunu nasıl yapabilirim acaba? Bir miktar google'da aramaya çalıştım ama heralde salak olduğum için bulamadım (ya da tam nasıl arayacağımı bilemedim)

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler ...
0
harmonikhakaret
(14.07.09)
en son 1-2 yıl önce java için uygulama geliştirdim, o nedenle tam hatırlamamakla birlikte;

uygulamada, initialization esnasında ini file'ı okuyup form'daki butonların visibility'sini true yada false olarak set edebilirsin, ya da formda kullanacağın butonları yaratıp yaratılmamasına karar verebilirsin. aşağıdaki linkte ini file'a nasıl erişebileceğine dair örnek var;
www.java-tips.org
0
roadrunner_merlin
(14.07.09)
(1)

block.opendns.com

sarper361
komşudan arak internet kullanıyorum ne ogame ne facebook hiç birine girmiyor halbuse bi saat önce normal girmekteydi. onun yerine open dns zart zurt bişey çıkıyo nedir bu?
komşudan arak internet kullanıyorum ne ogame ne facebook hiç birine girmiyor halbuse bi saat önce normal girmekteydi. onun yerine open dns zart zurt bişey çıkıyo nedir bu?
0
sarper361
(14.07.09)
önbelleği temizleyip deneyin. firefox'ta ctrl-shift-del.

bir de denetim masası - ağ bağlantılarını açın. wifi ile bağlanıyorsanız kablosuz bağlantıya çift tıklayıp baştaki buton özellikler'e basın. Çıkan penceredeki listeden tcp/ip'ye çift tıklayın. dns'ler el ile yazıldıysa otomatik yapın tamam diyip çıkın.

çalıştır'a tırnaksız "cmd" yazın enter'layın, çıkan komut satırına tırnaksız "ipconfig /flushdns" yazın enter'a basın.
0
blackdog
(14.07.09)
(4)

6 kişiye uygun internet hızı.

mtrsykl
Arkadaşlar avcılarda kalıyoruz, ttnet dışında internet hizmetini alabileceğimiz bir yer var mıdır bilemiyorum, ttnette 6 kişinin rahatça kullanabileceği bir hıza geçmek istiyoruz, hangisi uygundur sizce? şu an 1024mb limitsiz kullanıyoruz.
Arkadaşlar avcılarda kalıyoruz, ttnet dışında internet hizmetini alabileceğimiz bir yer var mıdır bilemiyorum, ttnette 6 kişinin rahatça kullanabileceği bir hıza geçmek istiyoruz, hangisi uygundur sizce? şu an 1024mb limitsiz kullanıyoruz.
0
mtrsykl
(14.07.09)
ttnet dışında superonline fiber interneti tavsiye ederim. belli bölgelere hizmet veriyorlar. ttnet 8mbps 15 gb limiti var.

İstanbul'da
Ataköy, Ataşehir, Bahçeşehir, Başakşehir, Beylikdüzü, Boğazköy, Çekmeköy, Çengelköy, Esenler, Halkalı, İçerenköy, Kemerburgaz, Sarıgazi, Soğanlık, Soyak-Göztepe, Taşdelen, Topkapı, Ümraniye

10Mbps 49 ytl
0
tyrarcx
(14.07.09)
ttnet 8Mbps limitsiz adsl ayda 99ytl. kişi başı 16.5ytl tutuyor ve bu paraya kişi başı 1.33mbps düşmüş oluyor. Hayırlı olsun.

Sakın yanılıp şaşıp "8mbps'a kadar" tarifelerine girmeyin. onlarda 15gb sınırı var. Siz o sınırı 1 saatte geçersiniz.
0
blackdog
(14.07.09)
ben de o 8 mbps e kadar 15 gb sınırı olduğu(sonrasında 512ye düşme ihtimali) idda edilen tarifedeyim ama şu ana kadar 32 gb indirmiş olmama rağmen hala hızda herhangi bir kesinti olmadı henüz, ama tabii her download a başlarken acaba 512 ye düştü mü diye yusuf yusuf olmuyo da değilim.Tercih sizin.
0
bananebundan
(14.07.09)
fazla düşünmenize gerek yok bence

eğer avcılarda varsa superonline fiber internete geçin
100Mbps "Limitsiz" 129TL >>> adam başı 21.5TL düşer ki büyük bir para değildir
*3-4 paket sigara parası ya da starbucksta 2-3 kahve parası veya 1-1,5 kilo et parasıdır

yalnız 31 Temmuza kadar bu kampanya.12 aylık taahhüt süresi var ve de abonelik sonunda modemi iade olayı da var bunlar da sıkıntı olmaz sanırım

@ bananebundan
bende de durum aynı, 15 gb çoktan geçmeme rağmen bir düşüş olmadı hayırlısı olsun diyip devam ediyorum :)
0
fletch
(15.07.09)
(1)

windows live id validation sayfasını kullanıp mailini geri alan var mı?

emrag
kullanmadığım bir mail adresini almışlar. şifresi de basitti. forgot password sayfası işe yaramadı bende validation page'den bilgileri yolladım. cevap geldi ama bir sorun var gibi. benden maile cevap olarak aynı bilgileri yazmamı mı istiyor yoksa tekrar validation sayfasını mı kullanmamı mı? hayır z
kullanmadığım bir mail adresini almışlar. şifresi de basitti. forgot password sayfası işe yaramadı bende validation page'den bilgileri yolladım. cevap geldi ama bir sorun var gibi. benden maile cevap olarak aynı bilgileri yazmamı mı istiyor yoksa tekrar validation sayfasını mı kullanmamı mı? hayır zaten verdim tüm bilgileri. bana gelen mailin altında da yer alıyor zaten. 24 saat sonra anca geldi cevap. buradan bilgisi olan varsa yazarsa çok sevinirim. 24 saat daha beklemek işkence olacak yoksa.


"Thank you for writing to Windows Live Technical Support. This is Camille and I understand that you need assistance resetting your password. I know how important it is to resolve your issue.

I certainly would want to help you that is why it would be best if you provide us your complete information once you respond to this email.

Without this, we will not be able to proceed with our investigation. Rest assured that we value the security and confidentiality of the information that you will send us, and it will only be used in resolving your particular issue. In this regard, please provide us with the following:


Please put N/A or NONE if the question is not applicable.

1. Your Windows Live ID

2. Your first name and your last name

3. Your date of birth (month/date/year)

4. Your country
"
0
emrag
(14.07.09)
soruları cevaplayacaksın.
0
pichoscosama
(15.07.09)
(3)

Fizik Gauss Law sorusu cevaplarım doğru mu??

eyke
p sabit yük yoğunluklu, Q toplam yüklü, a yarıçaplı yalıtkan bir küre içerisinde r=o dan başlamak üzere ortak merkezli şişirilen bir gauss yüzeyindeki elektrik akısını veren formüla) r<a ikenb) r>a iken nedir?sorusuna şu cevapları buldum acaba doğru mudur? (çift sayılı bir soru olduğundan cevap anah
p sabit yük yoğunluklu, Q toplam yüklü, a yarıçaplı yalıtkan bir küre içerisinde r=o dan başlamak üzere ortak merkezli şişirilen bir gauss yüzeyindeki elektrik akısını veren formül

a) r<a iken
b) r>a iken

nedir?


sorusuna şu cevapları buldum acaba doğru mudur? (çift sayılı bir soru olduğundan cevap anahtarı yok)

a)rp/3€
b)a^3p/3€r^2

bir de flux ın r ye bağlı grafiği nasıldır?

(€ stands for epsilon)
0
eyke
(14.07.09)
sanırım tam doğru değil. Q cinsinden yazarsan daha doğru olur. bir de örneğin kürenin yarıçapına r, gaussian surface'in yarıçapına da R diyip öyle yapmalısın işlemini. farkettiğim kadarıyla ikisini de aynı r alıp, denklemde sadeleştirmişsin. yanılmıyorsam eğer p cinsinden E'yi yazcaksan bir yerlerde R^3/r^2 oranı olmalı. ama tam emin değilim. grafik de 0 ile r arasında 0 dan başlayarak artan, r'de maksimum olan r'yi geçince de parabolik bi şekilde hızla azalan bir grafik olabilir. ama o elektrik alanın grafiği, flux'ın değil.

edit: hangi kitaptan çalışıyorsun? belki çözümler konusunda yardımcı olabilirim.
0
bellbane
(14.07.09)
hayır r gauss yüzeyi için alınmış yarıçap. küreninkini a olarak aldım.

kitap serway 7th
0
🌸eyke
(15.07.09)
bende serway 6 th edition cevapları var.ben de 7th edition kullanıyorum cevapları buluyorum öbür taraftan.yoksa cevapları yardımcı olabilirim.
0
şehnaztango
(15.07.09)
(1)

windows live skydrive muadili

electropie
google'ın `skydrive` eşdeğerinde bir hizmeti var mı? ya da nette "depolama alanlarının kralı budur" diyebileceğiniz başka bir site? ya da skydrive yeterince iyi mi?
google'ın skydrive eşdeğerinde bir hizmeti var mı? ya da nette "depolama alanlarının kralı budur" diyebileceğiniz başka bir site? ya da skydrive yeterince iyi mi?
0
electropie
(14.07.09)
gmail drive diye bir program var. google'ın kendi hizmeti değil, mail hesabının depolama alanını farklı amaçlar için düzenliyor. google ablada aratıp ayrıntılı bilgi alabilirsin.
not: ben ilk denediğimde bir şeye benzemiyordu. yüklediğim dosyaları anlamsız e-postalar olarak kaydetti. belki şimdi daha iyi hale gelmiştir. deneyeli epey oldu.
0
alexanderrobotnick
(07.08.09)
(1)

hp dokunmatik ekran laptop'da kendince kapanma girişimleri

la loque
evet "hp pavillion tx 2000" etiketli laptop'a sahibim, yaklaşık 7 aydır. kendi çapında kapanmaları göz ardı etmeye çalışıyorum sürekli. fakat bir de aşırı bir yavaşlık var pc'de aldığımdan beri. yaklaşık 1 dakikayı geçen bir sürede açılıyor. ve şu son birkaç gündür -daha önce de olmasına rağmen- ekr
evet "hp pavillion tx 2000" etiketli laptop'a sahibim, yaklaşık 7 aydır. kendi çapında kapanmaları göz ardı etmeye çalışıyorum sürekli. fakat bir de aşırı bir yavaşlık var pc'de aldığımdan beri. yaklaşık 1 dakikayı geçen bir sürede açılıyor. ve şu son birkaç gündür -daha önce de olmasına rağmen- ekranın çizik çizik bir yapıya bürünerek (yani böyle ekran duruyor da onu şifreli kanala geçirmişsin gibi bir hal alıyor) kitlenmesiyle sonuçlanan ve benim uzun süre kapama tuşuna basarak çözümlediğim sorunlar beni bıktırdı. var mıdır bir yolu? norton antivirus kullanıyorum. ve o da beni hiç bir sorunla karşılaşmadığı konusunda ikna ediyor.
0
la loque
(14.07.09)
ekran kartıyla ilgili bir mevzu olabilir o şifreli yayın havasına bürünmesi. ama kesin bi fikrim yok.
0
vital
(14.07.09)
(2)

yazıyor ters klavye

emrag
farearaya tıklamıyor.ızay lamron royulo elyöb nedir sorun.yazamıyorum
farearaya tıklamıyor.ızay lamron royulo elyöb

nedir sorun.yazamıyorum
0
emrag
(14.07.09)
ctrl+shft
0
ragnum irae
(14.07.09)
düzeldi saol ya. kola dökülmüştü bir tarafa. bazen takılı kalıyor ondan oldu sanırım.
0
🌸emrag
(14.07.09)
(1)

C'ye format atsam D sabit kalsa

ttg
Bilgisayara format atmam gerekiyor. Fakat sadece C'ye atsam da aynı kapıya çıkacak bunu yapmanın bir yolu var mı? Anneye anlatır gibi anlatırsanız sevinirim.not: bu arada windowsun yüklü olduğu yerel disk C.
Bilgisayara format atmam gerekiyor. Fakat sadece C'ye atsam da aynı kapıya çıkacak bunu yapmanın bir yolu var mı? Anneye anlatır gibi anlatırsanız sevinirim.

not: bu arada windowsun yüklü olduğu yerel disk C.
0
ttg
(14.07.09)
e at direk? evet anlamadım tam olarak ne yapmak istediğini:)
0
sarper361
(14.07.09)
(2)

Resim ve müzik slayt

mr_amor
Yaklaşık 128 adet mp3 ü cd ye yazmak istiyorum.Fakat bunu dvd,vcd vs oynatırken ekranda slayt şeklinde birkaç fotoğraf olmasını istiyorum..movie makerde yapınca film moduna girdiği için haliyle boyutu fazla oluyor..bunun başka bir yöntemi varmıdır..
Yaklaşık 128 adet mp3 ü cd ye yazmak istiyorum.Fakat bunu dvd,vcd vs oynatırken ekranda slayt şeklinde birkaç fotoğraf olmasını istiyorum..movie makerde yapınca film moduna girdiği için haliyle boyutu fazla oluyor..bunun başka bir yöntemi varmıdır..
0
mr_amor
(13.07.09)
proshow diye bir program var farklı export alternatiflerin var..ayrıca moviiemakerda bitirip virtualdub la divxe dönüştürebilrsin 5gblık video kaydını 600mba şıkır şıkır dönüştürmüşlüğü vardır..
0
Dubzilla
(13.07.09)
tamam teşekkürler
0
🌸mr_amor
(14.07.09)
(1)

flah player olduğu halde video izleyememek

ya ben lan neyse
sanırım sorumu bu şekilde düzeltmem daha mantıklı. explorer 8 kullanıyorum. flash animasyonlar çalışıyor fakat hiçbir yerden video izleyemiyorum. sebebi ne ola ki? (videoların sol üst köşesinde küçük kırmızı çarpı var)
sanırım sorumu bu şekilde düzeltmem daha mantıklı. explorer 8 kullanıyorum. flash animasyonlar çalışıyor fakat hiçbir yerden video izleyemiyorum. sebebi ne ola ki? (videoların sol üst köşesinde küçük kırmızı çarpı var)
0
ya ben lan neyse
(13.07.09)
ie8 flash içerik olunca uyarı veriyor. ekranın üstünden saçma bir sarı çubuk iniyor, muhtemelen güvenlik nedeniyle. oradan flash içeriğe izin ver gibi bir şeyi seçtikten sonra ancak videolar açılır diye tahmin ediyorum.
0
alexanderrobotnick
(07.08.09)
(3)

Tiff

humanistyamyam
tif uzantılı bir resim pc'de nasıl açılır? hangi küçük ve basit programla görebilirim?
tif uzantılı bir resim pc'de nasıl açılır? hangi küçük ve basit programla görebilirim?
0
humanistyamyam
(13.07.09)
(bkz: irfanview)
0
rednoff
(13.07.09)
irfanview yukleyebilirsiniz ornegin.

download.cnet.com
0
alan shearer
(13.07.09)
windows direkt gosteriyor windows picture and fax viewer sayesinde.
0
sourlemonade
(13.07.09)
(2)

firefox-yazar hakkında penceresi

kayip ruh
firefox 2 kullanıyorum, sözlükte "kimdir nedir" penceresi her seferinde farklı boyutlarda açılıyor (hep de olması gerekenden dar) bu yüzden hep tutup genişletmek zorunda kalıyorum. bunun bir çözümü var mıdır?yeri gelmişken şunu da sorayım, bazı sitelerde bir bağlantıya tıklamak firefox'un tam ekrand
firefox 2 kullanıyorum, sözlükte "kimdir nedir" penceresi her seferinde farklı boyutlarda açılıyor (hep de olması gerekenden dar) bu yüzden hep tutup genişletmek zorunda kalıyorum. bunun bir çözümü var mıdır?

yeri gelmişken şunu da sorayım, bazı sitelerde bir bağlantıya tıklamak firefox'un tam ekrandan çıkmasına sebep oluyor, bunu engellemenin bir yolu var mı acep?
0
kayip ruh
(13.07.09)
kimdir nedir konusunda cevap vereyim, çerezleri ve geçmişi bir güzel temizle firefoxu bir daha başlat düzeliyor.
0
sakabilmemneyi
(13.07.09)
firefox 3.5'ta araçlar/seçenekler/içerik/gelişmiş javascript seçenekleri'nde "mevcut pencereleri taşımasına ya da boyutlandırmasına" diye bir madde var.. onun tikini kaldırmak çözer gibi geliyor ikinci sorunu ama ff2'de var mı bilmiyorum..

veya adres satırına about:config yazıp resize'ı süzerek de ilgili ayara ulaşabilirsin..
0
rednoff
(13.07.09)
(1)

Pes 2009 network ayarları

okanlash
sevgili suserler, pes 2009'u networkten oynamanın bir yolu var mıdır? bilen varsa beri gelsin.
sevgili suserler, pes 2009'u networkten oynamanın bir yolu var mıdır? bilen varsa beri gelsin.
0
okanlash
(13.07.09)
bunun yöntemini şu son aylarda filan buldular galiba, önceden ben de çok aradım fakat çaresini bulamamıştım. Sonra hamachi ile oynanabildiğini bulmuşlar. Fakat o kadar karışık geldi ki hiç uğraşmadım. Port açacaksın, patchleri yükleyeceksin, oyun ripli olmayacak kesinlikle. ama ben uğraşırım diyorsan google'dan arattığım bir site buyur bak, zaten bütün forumlarda aynı yazı dolanıyor.

getir.net
0
ocanal
(13.07.09)
(2)

İdeal projeksiyon

ne bakiyon kardesimm
Merhaba. Projeksiyon cihazı almaya karar verdim, fantezi vs. sebeplerden. Uzun süredir piyasayıda takip ediyorum. Fiyatlar eskiye göre biraz daha alınık seviyeye indi. Şimdi aletler hakkında öyle çok iyi bir teknik bilgim yok. Bildiğim bir kaç şey; tv izler gibi açık bırakma, parlaklığı güçlü olan v
Merhaba. Projeksiyon cihazı almaya karar verdim, fantezi vs. sebeplerden. Uzun süredir piyasayıda takip ediyorum. Fiyatlar eskiye göre biraz daha alınık seviyeye indi. Şimdi aletler hakkında öyle çok iyi bir teknik bilgim yok. Bildiğim bir kaç şey; tv izler gibi açık bırakma, parlaklığı güçlü olan ve lambası bulunabilen cihazları tercih edin diyorlar ancak piyasada o kadar alet varki. Karar veremedim. Hani yedek parça bakımından sorun çıkarmayacak, baş ağrıtmayacak tekel konumunda bir markada yok. mp3 player gibi her yer projeksiyon cihazlarıyla doldu. Bilgisi olan biraz aydınlatırsa sevinirim. Birde sağlam ikinci el bulursam gg'den alıyım mı yoksa bulaşmayım mı? Teşekkürler
0
ne bakiyon kardesimm
(13.07.09)
teknolojik elektronik bombastik aletlerde ikinci elden kaçınma taraftarıyım ben.

bi de bimekste bişi var, kampanya falan siteye girince taciz ediyor direkt. bi bakın, benim gözüme takılmıştı az önce de dikkat etmedim.
0
vital
(13.07.09)
4000 liranın altında bulursanız HITACHI CP-X400 XGA 3000
açıkçası bunun teknik kısmından bende fazla anlamıyorum ama hitachi alınabilir mi derseniz
evet kesinlikle alınabilir.sorup soruşturmaya devam etmekte fayda var
0
fletch
(13.07.09)
(4)

amatör/profesyonel fotoğrafçılara bir sorum var...

synche
anlık doğa olaylarını (şimşek vs.) video harici çözümlerle yakalamak ve resimlemek istiyorum... bunun yöntemleri varmıdır? daha doğrusu bu işi yapabileceğim fotoğraf makinaları piyasada mevcutmudur?eğer var ise marka/model ve ilk olarak nereden başlamam gerektiğini paylaşırsanız sevineceğim.. teşekk
anlık doğa olaylarını (şimşek vs.) video harici çözümlerle yakalamak ve resimlemek istiyorum... bunun yöntemleri varmıdır? daha doğrusu bu işi yapabileceğim fotoğraf makinaları piyasada mevcutmudur?

eğer var ise marka/model ve ilk olarak nereden başlamam gerektiğini paylaşırsanız sevineceğim.. teşekküler..
0
synche
(13.07.09)
temelde zamanlamaya bakar bu iş. birde shutter speed denilen örtücü hızını yüksek tutmak gerekir. ama şimşek ve yıldırım vs. fotoğrafları ile özellikle ilgilenen insanlar var. buralarda da vardır sanırım, size yardımcı olacaklardır.

fotoğraf makinası ise bu iş için özel değildir tahminimce, sıradan bi dslr makina bile geniş açı ve çok açık diyaframlı bir objektif ile (tercihen min. f/2.8 sabit) işinizi görebilmeli.
0
vital
(13.07.09)
enstantane süresi bulb veya 8-10 saniyeden uzun olan her makine işini görür.

şimşek yakalamanın en kolay yolu için öncelikle çok karanlık bir yerde olmalısın, göz gözü görmemeli. sonra basarsın deklanşöre, öyle açık durur. şimşek çaktıktan hemen sonra deklanşörden elini çekersin. bi bakarsın çok güzel bi şimşek fotosu yakalamışsın. diyafram ayarını deneyerek çözebilirsin. çekilen şimşek fotoğrafları bu yöntemin varyasyonlarıdır.

eğer bunun neden işe yaradığını anlamıyorsan, öncelikle bir fotoğraf kursuna gitmeyi ya da temel fotoğrafçılıkta kendini geliştirmeyi deneyebilirsin.
0
bushwacker
(13.07.09)
iki yolu vardır. ikisi de şansla ilgilidir.

1. hızlı seri çekimi olan bir makine, yüksek enstantane hızı, tripod ve eşşek şansı lazımdır. yıldırımın düşme yeri aşağı yukarı tespit edilir ve makine oraya kadrajlanır. düşme periyodu (meela 30 saniyede bir) tepsitedilir 30. saniye yaklaşırken makine seri çekime alınıp deklanşöre basılır. makine 100 tane fotoğrafı seri halde çekerken yıldırım çakarsa ve iki çekim arasına değil de tam çekim anlarından birine denk geldiyse çekilir. çok zordur böyle.

2. karanlık ortam, çok düşük (15 saniyeden yavaş, hatta bulb) perde hızı, kesinlikle tripod. bunda da yukarıda anlatılmış. yine düşme yerine kadrajlanır, diyafram kısılır (ne kadar karanlık ortam da olsa şehir ışığı ay ışığı vs. girer. o yüzden ne kadar düşük perde hızı, o kadar kısık diyafram), bulb modunda veya düşük perde hızında çekime başlanır ve o sırada yıldırım düşmesi için dua edilir.
0
kibritsuyu
(13.07.09)
sese yada ısıga duyarlı sensorler var fotoculuk için. genelde onlarla
0
zapake
(14.07.09)
(1)

dvd rom umun gözlerini açmak

şehnaztango
makina hp pavillion bi görüyor dvd yi bi görmüyor.nedendir,nasıl düzeltilir?
makina hp pavillion bi görüyor dvd yi bi görmüyor.nedendir,nasıl düzeltilir?
0
şehnaztango
(13.07.09)
vatan'da lens temizlik araçları var. onları deneyebilirsin.
0
blackdog
(13.07.09)
(1)

geri dönüşüm kutusu

pain sustains
Merhaba. Masaüstümdeki geri dönüşüm kutusu öğesini yalnışlıkla silmiş bulunmaktayım. Daha fazla paradoksa saplanmadan, geri getirmenin yolu nedir acaba?Teşekkür ederim şimdiden.
Merhaba. Masaüstümdeki geri dönüşüm kutusu öğesini yalnışlıkla silmiş bulunmaktayım. Daha fazla paradoksa saplanmadan, geri getirmenin yolu nedir acaba?
Teşekkür ederim şimdiden.
0
pain sustains
(13.07.09)
(git: 37673)
(git: 47651)
(git: 76338)

aramaya inanmayanlardan olmayalim.
0
lejant
(13.07.09)
(1)

ağ kurulumu ubuntu ~ xp home

winniethepooh
aslında derdimi başlık güzelce açıklıyor ama biraz daha detay vereyim. evimde ubuntu 9.04 yüklü bir ubuntu desktop ve xp home yüklü notebook var bunlar arasında dosya paylaşımı yapmak için bir ağ kurmaya ihtiyacım var. desktop bilgisayar da notebook ta modeme wireless üzerinden bağlı. modemimin mark
aslında derdimi başlık güzelce açıklıyor ama biraz daha detay vereyim. evimde ubuntu 9.04 yüklü bir ubuntu desktop ve xp home yüklü notebook var bunlar arasında dosya paylaşımı yapmak için bir ağ kurmaya ihtiyacım var. desktop bilgisayar da notebook ta modeme wireless üzerinden bağlı. modemimin markası aztech 605ew tarzı bişey. neyse sistemler hakkında küçük bilgiden sonra soruma geleyim.

efendim ubuntuya samba kurdum internette anlatılan zibilyon adet tutorial olsun doküman olsun hepsini yapmama rağmen bir türlü iki bilgisayarı birbirine tanıştırıp, paylaştıramadım. siz ekşiduyuru sakinleri eğer önerebileceğiniz bir yöntem var ise ya da bak ben şu şekilde şurdan okuyarak zamanında kurdum sen de okuyarak yapabilirsin diyorsanız acil cevaplamanızı isterim...
0
winniethepooh
(13.07.09)
normalde hicbir sorun cikmadan samba uzerinden ag paylasimi yapilir. simdiye degin bir problemle karsilasmadim. hatta hali hazirda 9.04 uzerinden xp home ve xp pro lar arasinda agim var.
tek dikkat ettigim nokta ag isimleri oluyor, digerlerinde nasilsa onda da oyle yapiyorum. arkasindan samba servisini calistirdigim anda bir sorun cikmadan kullanmaya basliyorum.
bilgisayarlar duzgun sekilde ip aliyorsa, hic yoktan birbirlerini pingleyebilmeleri gerekiyor. bunu yapabiliyorlar mi?
adres satirindan ip adresi ile girilmeye calisildigndan ne hata veriyor?
0
entrapmen
(13.07.09)
(2)

msn de konuşamıyorum

mesutdg66
mikrofonda sorun yok ama bırıyle görüntülü veya normal arama yaptıgımda ben karşı tarafın sesını duyuyorum ama benım sesım gıtmıyo resmın yanındakı mıkrofon kapalı değil açık. kameranın mıkrofonu var onuda kullanamıyorum bana yardım cı olurmusunuz
mikrofonda sorun yok ama bırıyle görüntülü veya normal arama yaptıgımda ben karşı tarafın sesını duyuyorum ama benım sesım gıtmıyo resmın yanındakı mıkrofon kapalı değil açık. kameranın mıkrofonu var onuda kullanamıyorum bana yardım cı olurmusunuz
0
mesutdg66
(13.07.09)
ilk normal sesinizi kaydetmeyi deneyin, mic'in çalıştığından emin olun. orada bir sorun olmazsa msn ayarlarında sorun, olursa mic'te.

vistaya göre söylüyorum, say alttaki ses ayar şeysine sağ tıklayın kayıt aygıtları deyin oradan mic ayarlarını bakın, belki etkin değildir filan..
0
dambil
(13.07.09)
dambil in dedigi gibi mikrofonun sorunsuz çalıştığına emin olun.

mikrofonun ayarlarına denetim masası/ ses,konuşma ve müzik aygıtlarından ulaşabilirsiniz.
kayıt cihazı yazan kısma ses kartını seçiniz. ses ayarlarından mic girişi falan filan onları en üst seviyeye çekin. problem bundan kaynaklanıyor olabilir.
0
cura ut valeas
(13.07.09)
(1)

bilgisayardan anlayan kardeşlere bi soru

lovemyself
facebook a giriyorum dünden beridir, iletiler alt tarafta, duyurular sayfanın ortasında, karman çorman bi şey oldu. sayfa deprem geçirmiş gibi. bi arkadaşa sordum, opera mı kullanıyorsun, bilmemne mi diye sorular sordu. ben anlamam operadan falan. sadece duyuruda arada operayı görüyorum, o kadar. bi
facebook a giriyorum dünden beridir, iletiler alt tarafta, duyurular sayfanın ortasında, karman çorman bi şey oldu. sayfa deprem geçirmiş gibi. bi arkadaşa sordum, opera mı kullanıyorsun, bilmemne mi diye sorular sordu. ben anlamam operadan falan. sadece duyuruda arada operayı görüyorum, o kadar. bilgisayar bilgim yok. açıyorum bilgisayarı, nete giriyorum işte :)

şimdi, bu sayfa dünden beri düzelmedi. aksilik, işleri de uzaktan onunla hallediyordum, mesajlarla falan. nası yapcaz? ne yüklücem, şu düğmeye, bi de şuna basınca düzelivercek bu sayfa?

acilinden yardımlarınızı bekler, hasretle ellerinizden öperim..
0
lovemyself
(13.07.09)
opera kurun.

www.opera.com
0
cura ut valeas
(13.07.09)
(4)

taşınabilir yazıcı önerebilir misiniz?

rahan
merhabalar aslında soru açık gibi,-herhangi bir resmi flash disk'ten okuyabilecek (formatı farketmez)-a4 kağıda renkli baskı yapabilecektercihen kendi bataryası olan bir yazıcı önerebilirseniz çok sevinirim =)
merhabalar aslında soru açık gibi,

-herhangi bir resmi flash disk'ten okuyabilecek (formatı farketmez)
-a4 kağıda renkli baskı yapabilecek

tercihen kendi bataryası olan bir yazıcı önerebilirseniz çok sevinirim =)
0
rahan
(13.07.09)
canon PIXMA iP100 kullanıyorum ben pili ayrıca satılıyor ama avrupada kit olarak da satılıyormuş ancak usb girişi yok fotoğraf makinasinde picture bridge özelliği varsa fotoları ordan alabiliyor işine yararmı bilmiyorum özelliklerini burdan (git:www.canon.com.tr)görebilirsin
0
zengec
(13.07.09)
flash disk girişi olsaydı muhtemelen işime yarardı, yine de sağolasın.
usb flash diskten okuması zorunluluk gibi bir şey.
0
🌸rahan
(13.07.09)
a4 kağıda baskı gerekliliği olmasa canonun sephia modelleri var ama onlarda standart fotoğraf kağıtlarına çıktı alabiliyor
0
zengec
(13.07.09)
eğer ki flash diskten baskı yapabiliyorsa belki biraz zorlamayla kullanılabilir. bir bakayım dediğin modellere.
0
🌸rahan
(13.07.09)
(5)

Windowsun dilini değiştirmek

arnold schwarzeneger
İngilizce Windows CDsi olmadan, netten indirilecek bir updatele Türkçe windowsu ingilizce windowsa çevirebilir miyiz?
İngilizce Windows CDsi olmadan, netten indirilecek bir updatele Türkçe windowsu ingilizce windowsa çevirebilir miyiz?
0
arnold schwarzeneger
(13.07.09)
olmuyor malesef. bazı çakma yamalar var onlarda sadece basic uyarı mesajlarının dilini değiştiriyorlar. dil kurulumla geldiği için ing.windows cd bulman gerek.
0
lupo
(13.07.09)
windows vista ve 7'de dil paketi dosyası ve aktivasyon ile oluyor o işler. mesela bir windows vista türkçe yüklenmiş, eng dil paketini yükleyerek ve registry'den gerekli düzenlemeyi yaparak bir sonraki restart'ta ingilizce olması sağlanabilir. bunun legal yolu, eğer daha düşük bir versiyon sahibi iseniz windows ultimate'e terfi etmekt -yüz küsür dolar ödeyerek- böylece istenilen anda windows dilini değiştirebilmektir. öteki türlüsü de registry patch falan yapmaktır ama sakata gelme ihtimali var.
0
raj
(13.07.09)
microsoft'un sitesinde ucretsiz olarak mui paketleri mevcut, download bölümünde araştırın, oluyor yani olmuyor değil.
0
oligomer
(13.07.09)
dil paketlerinin olduğu bir sayfa bulmuştum ama orada da ingilizce harici diller için mui paketleri vardı.
0
🌸arnold schwarzeneger
(13.07.09)
windows xp icin turkce->ingilizce donusumu mumkun degil.
0
sourlemonade
(14.07.09)
(8)

wireless masaüstü

pelin kalp
Olay şudur:Bir masaüstü bilgisayar aldım lakin wireless bağlantı yapamıyor sanırım kendi başına. Araştırmalarım sonucunda anladığım kadarıyla "kablosuz usb adaptör" almam gerekiyor.1) Doğru mudur?2) Marka, özellik vs ne olmalıdır?Teşekkürler efendim.
Olay şudur:

Bir masaüstü bilgisayar aldım lakin wireless bağlantı yapamıyor sanırım kendi başına. Araştırmalarım sonucunda anladığım kadarıyla "kablosuz usb adaptör" almam gerekiyor.
1) Doğru mudur?
2) Marka, özellik vs ne olmalıdır?

Teşekkürler efendim.
0
pelin kalp
(13.07.09)
doğrudur standart olarak masaüstü bilgisayarlarda kablosuz ağ adaptoru bulunmuyor. bu nun için dahali olarak bilgisayara parça takılabileceği gibi usb olan pratik çozumlerde var ..

şu an tüm tekno marketlerde bulabileceğin

AIRTIES WUS300 125 Mbps Wi-Fi USB STICK+DUCK 39 dolar

ama daha iyi bağlantı yakalamak istiyorsan

LINKSYS WUSB100 KABLOSUZ USB ADAPTÖR(RangePlus) 32 dolar (sanal alışveriş sitelerinde bulabilirsin)
0
zengec
(13.07.09)
Linksys daha mı iyi? Daha ucuz olmasına rağmen?
0
🌸pelin kalp
(13.07.09)
enteresan ama öyle herzaman pahalı olan iyi olmuyor sanırım airties'in pahalı olma nedeni masaüstüne uzanan bir uzatma kablosu olması. hepsiburdada iki ürün içinde yorumlar var karşılaştırıp işine yarayanı alabilrisin bence herkesin ihtiyaçları farklı sonuçta
0
zengec
(13.07.09)
valla etrafımda kimse yok, bi de soramam ya ben öyle, ver parasını neyse al geç
0
🌸pelin kalp
(13.07.09)
hmm, kasayı açmak gerekecek yani, elimde kalmasa bari ;)
0
🌸pelin kalp
(13.07.09)
1) doğrudur.
2) seçeceğiniz markanın sisteminizle uyumul olması gerekir: örnek olarak eğer ki sizdeki sistem 64bit'lik işletim sistemi ise, size bu duyuruda önerilen AIRTIES WUS300 125 Mbps isimli ürün çalışmayacaktır. çünkü bu ürünün 64bit sürücüsü yoktur ve eğer airties'ın sözüne güvenecek olursanı olmayacaktır da.

yani diyeceğim odur ki, elinideki sistemi bilin, alacağını parçayı da ona göre araştırıp alın. 64bit sistem ise parça alıp da sonra "bu yüklenmiyormuş ya" deyip üzülmeyin. mesela kimse bana AIRTIES WUS300 125 Mbps'ı 64bit sürücüsü olmadığını söylemedi satın alırken...
0
raj
(13.07.09)
bir de bu card reader girişi var, gayet cehula bi soru olabilir gülmeyin, oraya bu wireless adaptör takma imkanı yok mu, sanki usb ye nazaran daha aklı başında duruyo o yuva orda
0
🌸pelin kalp
(14.07.09)
peki, kasayı açıp pci kart takıcam, en iyisi o sanırım
0
🌸pelin kalp
(14.07.09)
(2)

HDD Problemi

Daimon
Merhaba arkadaslar bilgisayarim acilirken ekrana 'disk boot failure insert system disk and press enter' hatasi geliyor daha once kendi bilgisayarimda hic olmasada baskalarinin bilgisayarinda bu hatayi gordum hdd kablolarini kontrol edince sorun gideriliyordu. Bugunde bu hatayi kendi bilgisayarimda g
Merhaba arkadaslar bilgisayarim acilirken ekrana 'disk boot failure insert system disk and press enter' hatasi geliyor daha once kendi bilgisayarimda hic olmasada baskalarinin bilgisayarinda bu hatayi gordum hdd kablolarini kontrol edince sorun gideriliyordu. Bugunde bu hatayi kendi bilgisayarimda gordum fakat farkli olan bir durum var ki bende cikan bu hata hdd kablolarini kontrol etmekle duzelmiyor. HDD biosta boot siralamasinda 1. sirada ayrica bios hdd yi goruyor tahminimce cunki

Sata 1 : Samsung .... diye gidiyor acaba sorun nedir bios guncellemesi sorunu cozebilir mi sata disketimi yapmam lazim hdd ucmus mu demek istiyorum ama goruyor gibide ucmasa superde olur bu konuda engin bilgilerinizi benimle paylasacaginiza inaniyorum yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.
0
Daimon
(13.07.09)
Elektrik devresinde sorun olabilir eger ki HDD yi acamiyorsa ya da bir sekilde DATA CORRUPT olmustur, okunamiyordur falan.
0
polifonik osuruk
(13.07.09)
anormal sesler geliyor mu çalışırken?

öyleyse yeni harddisk alman gerekecek
0
prinnfinite
(13.07.09)
(2)

cm 01/02 data güncelleme

aeks
muhterem sözlükçüler,kanaatimce, gelmiş geçmiş en iyi cm olan ve cm sapıtmadan evvelki son oyun olan cm'yi tekrar yükleyerek sahalara geri dönmek istiyorum..fakat nasıl olur da, kendisini günümüz sezonuna adapte edebilirim?mümkünse bir 08/09 datası ile nasıl güncellerim bilmek isterim...?ve hatta 09
muhterem sözlükçüler,

kanaatimce, gelmiş geçmiş en iyi cm olan ve cm sapıtmadan evvelki son oyun olan cm'yi tekrar yükleyerek sahalara geri dönmek istiyorum..

fakat nasıl olur da, kendisini günümüz sezonuna adapte edebilirim?

mümkünse bir 08/09 datası ile nasıl güncellerim bilmek isterim...?

ve hatta 09/10 datası varsa ballı kaymaklı olur?
0
aeks
(13.07.09)
yapabilirsin.
(git: 72699)
0
arigold
(13.07.09)
tapani patch diye aratiniz google'dan.
0
polifonik osuruk
(13.07.09)
(6)

Sims 3 Razor1911

offday
Oyunumuz winrardan çıkarıldı hj splitle birleştirildi ama çıkan şey imaj dosyası değil bi kere daha denedim yine aynı sadece file diye çıkıyor uzantısı yok daemon görmüyor haliyle.Winrar partları eksik değil her hangi bir hatada vermiyor neden olabilir sizce?
Oyunumuz winrardan çıkarıldı hj splitle birleştirildi ama çıkan şey imaj dosyası değil bi kere daha denedim yine aynı sadece file diye çıkıyor uzantısı yok daemon görmüyor haliyle.Winrar partları eksik değil her hangi bir hatada vermiyor neden olabilir sizce?
0
offday
(13.07.09)
önce herhangi bir klasör açıp üstteki araçlar(tools) sekmesinden klasör seçencekleri(folder optons)a girin. klasör seçenceklerinde genel(general)'den sonra ikinci bir sekme var view diye. o sekmede gizli klasörleri gösterme seçeneğinin altında dosya uzantısı gösterme seçeneği var.

oradaki tiki kaldırıp onaylayın. çıkardığınız dosyanın uzantısını öğrenelim bi.
0
cro magnon
(13.07.09)
teknik sorunlardan dolayı deneyemiyorum şuan.devamı hakkında şöyle olsa şöyle olur gibi birşeyler yazmanız mümkünmü?

yarın denemem mümkün olucak.
0
🌸offday
(13.07.09)
Böyle bir şey bende de olmuştu, rar ları, winrar la değil, 7-zip le çıkarmıştım, sorun kalkmıştı. Öyle dene bir de.
0
sesee
(13.07.09)
uzantısını bilmeden bir yorum yapamam ama şu ihtimaller olabilir belki:

1)indirdiğiniz dosya fake'tir.
2)indirdiğiniz dosyayı çalıştıracak program yüklü değildir. ya da belki imaj dosyasıdır ama deamon tools desteklemiyordur. böyle birşey mümkün mü bilmiyorum ama olur mu olur.
3)bilgisayar oyunu olmayabilir belki? doğru indirdiğinizden emin misiniz?
4)bütün partları indirmemişsinizdir belki. hatalı çıkarmıştır o yüzden. ya da hjsplit hatalı birleştirmiş de olabilir. birleştirmek için başka program varsa bir de onu deneyin derim.
5)belki dosyaya sağ tıklayıp deamon tools ile birlikte aç derseniz açabilir.

çok farazi oldu bu şimdi. en iyisi yarın uzantısını öğrenin muhakkak birşeyler çıkar.
0
cro magnon
(13.07.09)
Yarın bakacağım duruma teşekkürler.
0
🌸offday
(13.07.09)
daemon'u güncellemek de olabilir çözüm
0
komutan
(13.07.09)
(8)

telekom yerine hangi üyelik?

hislicocuk
türk telekom adsl bağlantımı yüksek faturalar sebebiyle değiştirmek istiyorum. ama diğerlerinin hangisi iyi bilemedim. kimi biri diyor, kimi başka bir şey... sizce hangisi?
türk telekom adsl bağlantımı yüksek faturalar sebebiyle değiştirmek istiyorum. ama diğerlerinin hangisi iyi bilemedim. kimi biri diyor, kimi başka bir şey... sizce hangisi?
0
hislicocuk
(13.07.09)
kablonet (uydunet) e geçtim 15 gün oldu. benim bulunduğum bölgede hizmet çok şahane ve zaten uydunetin fiyatları adsl den kaçmam için ilk sebepti.
bölgenizde uydunetin kalitesini öğrenin ve iyiyse hiç durmayın bile.
0
portik
(13.07.09)
site gibi bi yerde oturuyorsan yakında quiknet fiber internet gelir, ona geç. telefon faturası yok, hız çok.
0
abtash
(13.07.09)
doping adsl.
0
meraklı
(13.07.09)
benim de aklımda quiknet var ama sitede oturmuyorum ve daha bahçelievler'e (ist) gelmedi. kablonet ve doping adsl'e bi bakıım ben. saolun... ;)
0
🌸hislicocuk
(13.07.09)
kimse geçmesin kablo-internete. pişşt kalabalıklaşıp düşürmeyin hizmet kalitesini :))

şaka bir yana uzun senelerdir kullanıyorum. mis gibi. senede 1 veya 2 kere arıza verir ancak. ama geçmeyin yine de. bi tek bana hizmet versinler :)
0
mea maxima culpa
(13.07.09)
eheheh... olur geçmicem, sadece meraktan soruyorum, bu kablonet denilen kablolu tv'yle alakası olan zımbırtı değil mi? :))
0
🌸hislicocuk
(13.07.09)
kablo tv kabloları ile gelen internet. bulunduğunuz yere kablo tv servisi varsa kablo-internet de bağlatabilirsiniz.
0
mea maxima culpa
(14.07.09)
ok, anladım. evde zaten kablolu tv var. ben de kablonet'e başvurayım o zaman. ama aramızda merak etme, sadece ben. :)) teşekkür ederim.
0
🌸hislicocuk
(14.07.09)
(1)

Firefox 3,5 ta Gmail sorun çıkarıyor.

dirk pitt
Windows 7 üzerinde Firefox 3.5 kullanıyorum. Gmaili açınca sorun yok. ama kapayınca firefox komple kapanıyor. nedenini bilen eden?
Windows 7 üzerinde Firefox 3.5 kullanıyorum. Gmaili açınca sorun yok. ama kapayınca firefox komple kapanıyor. nedenini bilen eden?
0
dirk pitt
(12.07.09)
1) Son sekmeyi kapattığınız için kapanıyor olabilir mi?
2) ctrl+shift+delete yapıp herşeyi temizlemeyi denediniz mi?
0
edge_nabby
(13.07.09)
(3)

skype

migelo
skype'de yabancılarla konuşarak ingilizcemi ilerletmek istiyorum. çünkü sesli konuşma hakkaten de yazılı gibi olmuyor, daha çok zorluyor insanı. neyse. şimdi skype'de arama özelliği var malum. şu dili konuşan, şurda yaşayan insanlar diyorsun önüne geliyor liste. ben de rastgele "meraba ben ingilizce
skype'de yabancılarla konuşarak ingilizcemi ilerletmek istiyorum. çünkü sesli konuşma hakkaten de yazılı gibi olmuyor, daha çok zorluyor insanı. neyse. şimdi skype'de arama özelliği var malum. şu dili konuşan, şurda yaşayan insanlar diyorsun önüne geliyor liste. ben de rastgele "meraba ben ingilizcemi geliştirmek için konuşmak istiyorum..." minvalinde şeyler yazıyorum. fakat hiç cevap gelmiyor. bi tek facebook'taki skype grubundan iki kişi cevap verdi.ama onlar da her zaman online olmuyorlar. diyeceğim şu ki nasıl skype arkadaşı buluruz? facebook grubu gibi başka gruplar vardır belki, ya da başka yollar. evet, yardımlarınızı bekliyorum.
0
migelo
(12.07.09)
dil öğrenmek istediğin bahsetme hiç bence de.sen olsan uğraşır mıydın türkçe öğrenmek isteyen biriyle (ha bize ilginç gelir ilgileniriz ama bütün dünya ing öğrenmek istiyor)
kızsan işin kolay erkeklere ne konuşsan olur.erkeksen biraz daha zor "are you sex" çilerden olmadığını farketmesi lazım.hangi şehirde oturduğunu falan öğrenip wiki den sözlükten birşeyler öğren onları sat geldim de hatta..ilk bu geldi aklıma
0
şehnaztango
(13.07.09)
meksikalılara bak sıcak kanlı insanlar.konuşuyorlar. ingilizce bilenleri de var. he bir de çinliler konuşuyor skype' de. onların da ne dediği anlaşılmıyor ingilizce bile olsa.
0
ykyt
(13.07.09)
skype'yi salla.
www.livemocha.com
aradığın şey için bir sürü insan var burda.
0
electropie
(13.07.09)
(5)

wap.eksisozluk.com

bir yudum homo sapiens
3g falan geliyor biraz abes kaçıcak ama wap üzerinden sozluge baglanmak nasıl bir ücrete tabi olmaktadır? üç beş deneme yaptım lakin baya bi kontür götüme kaçmış durumda. açılan her sayfaya 1 kontür düşmekte normalse ben böy işin %#&''^+%& ble ble değilse bana 100 kontür atacak insan evladı var mı b
3g falan geliyor biraz abes kaçıcak ama wap üzerinden sozluge baglanmak nasıl bir ücrete tabi olmaktadır? üç beş deneme yaptım lakin baya bi kontür götüme kaçmış durumda. açılan her sayfaya 1 kontür düşmekte normalse ben böy işin %#&''^+%& ble ble değilse bana 100 kontür atacak insan evladı var mı bea? :...(
0
bir yudum homo sapiens
(12.07.09)
Turkcell de 1gb veya 2gb internet ayda 4lira kontorlude de oluyormu bilmiyorum ama neden araştırmıyorsunuz daha avantajlı.
0
zozjotejmnk
(12.07.09)
@zozjotejmnk öncelikle vodofone kullanıcısıyım. bi araştırma yaptım turkcell'de gb 4 lira demişsin ama vodofone'da bu 15mgb 5 lira olarak gözükmekte ilginç :S
0
🌸bir yudum homo sapiens
(12.07.09)
Vodafone biraz kazık sanırım..
0
zozjotejmnk
(12.07.09)
1gb 4 lira olur mu yahu, adsl bile daha pahalı ondan.
işte turkcell'in fiyatları
www.turkcell.com.tr
0
zubundy
(12.07.09)
1 g değil. 100 mb'lık paket 4 lira turkcell'de. şarkı markı indirmezseniz wap sözlükle falan bitecek bir şey değil 100 mb.

bu arada wap sözlük türkçe karakter devriminden sonra sıçtı ve kaldı öyle. ilgilenen de yok.
0
kibritsuyu
(13.07.09)
(1)

ttnet wifi bağlantı sorunu...

ocanal
ttnet wifi görüyor wireless hem de şifresiz, bağlanıyorum, fakat yalnızca yerel diyor. Normalde internete de bağlanması gerekmiyor mu? eğer öyle değilse neden giremiyorum internete? dns filan kullanmıyorum.
ttnet wifi görüyor wireless hem de şifresiz, bağlanıyorum, fakat yalnızca yerel diyor. Normalde internete de bağlanması gerekmiyor mu? eğer öyle değilse neden giremiyorum internete? dns filan kullanmıyorum.
0
ocanal
(12.07.09)
ttnet wifi için ayrı bir şifre almanız lazım. ttnet wifi ile bağlandığınızda karşınıza direk şifre sayfası gelir.
0
cro magnon
(12.07.09)
(2)

ürün kurtarma cd si?

shadoww17
elimde bir adet toshiba notebook bulunmakta cahil bir insan olarak bile format vaktinin geldiğini anlamış bulunmaktayım ancak bu konu hakkında( format) en ufak bir bilgiye bile sahip değilim. bu toshiba bir cd veriyor ürün kurtarma cd si diye... bununla nasıl format atarım üzerinde birşeyler yazıyor
elimde bir adet toshiba notebook bulunmakta cahil bir insan olarak bile format vaktinin geldiğini anlamış bulunmaktayım ancak bu konu hakkında( format) en ufak bir bilgiye bile sahip değilim. bu toshiba bir cd veriyor ürün kurtarma cd si diye... bununla nasıl format atarım üzerinde birşeyler yazıyor ama çok da açıklayıcı değil...

asıl merak ettiğim ise bu cd ile format atınca harddiskteki her şey mi siliniyor? yani hdd ikiye ayrılmış durumda... ikisi de mi siliniyor? bir bölümünü kurtarma şansımız yok mu?
0
shadoww17
(12.07.09)
format atarken diğer partisyona dokunmayabilirsiniz. yani hdd'nin diğer parçasındaki veriler kalır. bir yere gitmez. windows yüklerken o seçenekler karşınıza gelecek. dahi çok bilen biriyle yapsanız daha iyi olur bence.
0
cro magnon
(12.07.09)
kurtarma cd'si dedikleri bilgisayarı en baştaki haline döndüren cd'dir. yapılışı çok basittir. Hatta yapacak birşey yoktur. Cd'yi takarsınız başlangıçta f12 idi yanılmıyorsam, o tuşa basıyorsun, daha sonra yapacak bişey kalmıyor, bekliyorsun eski haline döndürüyor.
0
ocanal
(12.07.09)
(9)

Bilgisayar Toplamak

3 atli 7 katli
Hazır öss sonucum da geldi, adam gibi bi puan da almışken, kendime bi iyilik yapıp emektar bilgisayarımı değiştiriyim diyorum. Hoş sadece kasayı değiştiricem ama elimde birsürü soru var. AMD mi Intel mi, Radeon mu nVidia mı falandı derken kafalar karıştı. Sadece kasa alıcam. Allah'tan monitörüm, ses
Hazır öss sonucum da geldi, adam gibi bi puan da almışken, kendime bi iyilik yapıp emektar bilgisayarımı değiştiriyim diyorum. Hoş sadece kasayı değiştiricem ama elimde birsürü soru var. AMD mi Intel mi, Radeon mu nVidia mı falandı derken kafalar karıştı. Sadece kasa alıcam. Allah'tan monitörüm, ses sistemim falan var. Şöyle adam gibi bi bilgisayar toplasam bana neye malolur? Bu malolan şeylerin parçaları nelerdir? Hangi şirket neyi daha iyi üretir? İzmir'de en eli yüzü düzgün bilgisayar nerden toplanır? İzmirden toplanmazsa internetten toplanır mı? Bu bilgisayar yaz sıcaklarında saatlerce WoW (ve çıktığında The Old Republic) oynanmasını kaldırabilir mi? Daha doğrusu kaldırabilsin istiyorsam ne almam lazım? Size teşekkür edebilirmiyim?
0
3 atli 7 katli
(12.07.09)
1 buçuk milyara gayet sağlam bir sistem toplarsınız bence. ya da en fazla 2ye. piyasayı çok bilmiyorum, şirket broşürlerinden gördüğüm kadar.

şahsen intel ve nvidia derim. amd veya ati diyen de çıkacaktır elbet.

saatlerce oyun oynayacaksanız sağlam bir fan alın. stock fan kullanmayı düşünmeyin bile. onun dışında fantatikleşirsek özel soğutma sistemleri var.

edit: monitör falan almayacakmışsınız. 1500ün altında da sağlam bir alet toplanır.
0
cro magnon
(12.07.09)
İşlemci için i7 ler kendisi olsun,ddr3 rami olsun anakartı olsun pahalı bir seçenek şimdilik. İntel Q9XXX serilerine bir bak.

Anakartta Asus P5Q serisine bak, bu E olur Pro, Deluxe olur yada standart modelde işini görür misliyle. Anakart olarak alternatifin Gigabyte GA-EP45-DQ6 olabilir.

Ram alırken şu double kitlere bak. 2 Gb alırsan 2*1, 4 GB ise 2*2 olan kitlerden. Erişim değerleri için(DDR2 için söylüyorum) CL4 yada 5 kafi gelir onun içinde. Geil,OCZ,A-Data Vitesta,G.Skill,Crucial,Mushkin iyidir. Kingston alma derim.

Ekran kartı içinse şuan için HD4870 oldukça iyi bir seçenek gibi duruyor. Piyasadaki ve yakın gelecekte çıkacak bütün oyunları full ayarda rahat rahat oynarsın. İnternetten Nova bilgisayarda 250 ye düşmüştü en son. Bu kartın şöyle bir eksisi var yalnız, Bu kartı alırsan kasanın güç kaynağı iyi olmak zorunda. Gerçek değerli bir 450-500w gerekir. Bunun alternatifi olarak daha az güç çeken HD4770 tavsiyemdir. Ama para sorun olmaz diyorsan Nvidia nın gtx260 ve üstünü tercih ederdim ben. Ati şu sıralar fiyat/performansta daha iyi.

İnternetten EXA, Nova filan iyidir. Gold, Eksen de internetten satış yapıyorlar.
0
iustitia omnibus
(12.07.09)
istanbulda bu firma ama ününü çok duydum fiyatlar da çok iyi bi bak derim;
www.inventus.com.tr
0
rentts1
(12.07.09)
hd4870 denmiş, eklemeden geçmeyeyim. mevcut 4870lerde (kırmızı versiyonda) kalibrasyon problemi var. bios flash edilmesi gerekiyor, zira aygıt idle'da 80derecelerde çalışıyor.
bunu seçeceksen göz önünde bulundur derim.
0
rygard
(12.07.09)
Önerilere göre bi liste oluşturmaya çalıştım;

CPU - Intel Q9xxx Series C2Q İşlemci
MBI - ASUS P5Q-SE P45/LGA775/PCI-E/DDR2
RAM - PC HI LEVEL DUAL KIT 4GB (2x2G)
VGA - ATI-POWERCOLOR HD4770 DDR3(128BIT) PCI-E
HDD - 3.5 160GB SAMSUNG SATA2 8MB
ATX - EVEREST 607LB Peak 300W LCD Panel Black Kasa

Bunlara ek olarak bi de DVDRW alıcam. Yaklaşık 1000 lira tutuyor. Fiyatı uygunmudur? Yada aralarında almak kerizlik olacak parçalar varmıdır? Vs. Vs.
0
🌸3 atli 7 katli
(12.07.09)
çok anlamam modellerden falan ama seçtiğiniz hard disk kapasitesi oldukça düşük geldi bana? 160 gb yetmez ki? üniversitede elinize sürekli film/müzik/dizi arşivi geçer taşınabilir hdd'ler vasıtasıyla.

bence hard diski 500 gb yapalım :)
0
cro magnon
(12.07.09)
Genel olarak silmeye meyilli bir insan olduğum için pek ihtiyaç olmuyor HDD'ye. Yani bitirdiğim diziyi DVD'ye arşivleyip kaldırıyorum. Filmleri de aynı şekilde türlerine göre. Bir tek müzikler sürekli kalıyor bilgisayarımda onun için de hayli hayli yeter gibi. Olmazsa bi external HDD alırım diye düşündüm.
0
🌸3 atli 7 katli
(12.07.09)
board için tekrar düşün derim. ddr3 ram desteği veren bir board daha uygun olabilir. bir mesajda dediğim gibi kasaya dikkat et, üzülürsün sonradan fazlaca.
0
rygard
(13.07.09)
Fiyat aralığınız belli, amaçlarınız belli, o zaman bunlar doğrultusunda bir sistem toplayabiliriz. ayrıca İzmir konusunu da göz önünde bulundurmak gerekir.

öncelikle yazdığınız sistem hakkında bir kaç yorum yapalım, daha sonra parçaları toplarız.

işlemci için Intel 9 serisinden C2Q istemişsiniz. bunların en ucuzu 400 liradan başlıyor, ve şu anda 4 çekirdek kullanan uygulamalar yaygın durumda değil. 2-3 senelik sistem düşünüyorsanız olabilir ama bence yine de gereksiz.

anakart güzel pas geçiyoruz :)

ram 4 gb düşünmüşsünüz tekrar bakarız.

ekran kartı, ki burası temel direği oluşturacak, 4770 demişsiniz 128bit ayrıca fiyatı 200 civarında bunun yerine 48x0'ler daha performanslı, onlara göz atınız.

HDD 160 gb, silme huyunuz olsa bile, geniş kapasiteli bir HDD daha iyidir. çok fiyat farkları yok zaten.

kasa 300 wattlık ek bir güç kaynağı şart.

bu bilgiler ışığında naçizane öneride bulunmak gerekirse;

işlemci>>> intel core2duo e8400 >>> 318 (ereyon)
anakart>>> asus p5q pro >>> 292 (vatan)
ekran kartı>>> sapphire 4850 1Gb >>> 238 (ereyon)
ram>>> corsair 4Gb (2x2) xms2 1066mhz >>> 134 (vatan)
hdd>>> western digital 500Gb (caviar black) >>> 117 (vatan)
kasa>>> izmir içi pek uygun kasa bulamadım bunu tekrar araştırınız, yalnız sizin sistem de, bu sistem de 300w ile çalışmaz.

kasa hariç 1099'a geliyor fakat sizin sistemden daha performanslı, çünkü oyunlarda ekran kartınızın yarı yolda bırakma ihtimali var. ayrıca bu sistemde de ekran kartı 1Gb çünkü izmir içi bu uygun gözüküyor bulabilirseniz daha ucuza 512Mb olanını alınız çünkü arasında performans farkı yok. tekrar takıldığınız, sormak istediğiniz bir yer olursa yardımcı olmaya çalışırım.
0
bykush
(13.07.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.