Giriş
(10)

Text editörlerde kullanılan bir kısa yol tuşu

arnold schwarzeneger
Alt alta atıyorum yüz tane kelime var. hepsinin başına ya da sonuna aynı ifadeyi koyacam. bir arkadaş göstermişti zamanın sql query analyzer'da yaparken de unuttum. nedir?
Alt alta atıyorum yüz tane kelime var. hepsinin başına ya da sonuna aynı ifadeyi koyacam. bir arkadaş göstermişti zamanın sql query analyzer'da yaparken de unuttum. nedir?
0
arnold schwarzeneger
(27.07.09)
makro yazabilirsiniz. yada bazi editorlerde record ozelligi var.yaptiginiz hareketleri birebir kopyalio. onunla cok kolay bir sekilde olur. notepad++ i tavsiye ederim
0
crucio
(27.07.09)
bul ve değiştir ile olur o. bul'a kelimeyi, değiştir'e kelimeyi ve ifadeyi yazarsınız.
0
turkish tekila
(27.07.09)
alt alta duran kelimeler farklı. nasıl bul ve değiştiri kullanacağız?
0
🌸arnold schwarzeneger
(27.07.09)
bul ve degistir ile olmaz. record isinizi gorur. ben onu kullaniyorum
0
crucio
(27.07.09)
benim gördüğüm kısayol kullanımı aynen ctrl+v benzeri birşeydi bastıkça alt satıra atlayıp önüne kopyaladığın ifadeyi atıyordun.
0
🌸arnold schwarzeneger
(27.07.09)
ben tek kelime anladım. pardon.
0
turkish tekila
(27.07.09)
tamam iste ilk once bir record olusturmustur. sonra kisayol ile o recordu tekrar tekrar calistiriyor.soyle aciklayayim. ilk satirin en basina imleci goturuoz. burda kaydi baslatioz(arac cubugunda standart kirmizi kayit dugmesi var). istedigimiz karakteri kelimeyi yazioz. klavye ile bi alt satira inip (home) tusu ile satirin en basina gidioz. burda kaydi durduruoz. sonra kaydi tekrar uygula dedigimizde imlecin oldugu yerden itibaren bizim yaptiklarimizi aynen yapiyor. yani karakteri/kelimeyi yazio, alt satira(3.satir) inip basa donuo. bunu N kez tekrarladigimizda butun satirlarin basina istedigimizi yazmis oluyoruz. hatta seceneklerde bunu metnin sonuna kadar uygula diye bir secenek de var.
0
crucio
(27.07.09)
crucio, teşekkürler. ama bahsettiğim şey record özelliği olmayan sql query analyzer'da yapılmış birşeydi.
0
🌸arnold schwarzeneger
(27.07.09)
excel kullansan?
değişecek kelimeleri hücrelere yapıştır(yapıştırma ile olmuyorsa dış veri al ile yap)
ardından yanındaki hücreye =birleştir(a1;"hede") yada =birleştir("hede";a1) yapın aşağıya sürükleyin
0
€xpolerer
(27.07.09)
regex'le hallet gitsin.
editpad pro ya da notepad2 kullanabilirsin.
0
cruor
(27.07.09)
(5)

internet bağlantısı

karbasan
merhaba arkadaşlar,evden internete 1 haftadır bağlanamıyorum.modemde bir sorun yok sanırım çünkü bütün ışıkları yanıyor ve bilgisayardan modem durumuna baktığımda internete bağlı gözüküyor.telefonda çalışıyor.peki ama sorun ne? bilgisayarla ilgili bir sorun mu var acaba.yardımcı olursanız pek makbul
merhaba arkadaşlar,evden internete 1 haftadır bağlanamıyorum.modemde bir sorun yok sanırım çünkü bütün ışıkları yanıyor ve bilgisayardan modem durumuna baktığımda internete bağlı gözüküyor.telefonda çalışıyor.peki ama sorun ne? bilgisayarla ilgili bir sorun mu var acaba.yardımcı olursanız pek makbule geçicek...
0
karbasan
(27.07.09)
*modemde bir sorun yok
*bütün ışıkları yanıyor
*bilgisayardan modem durumuna baktığımda internete bağlı gözüküyor
*telefonda çalışıyor

aynı sorun bende de vardı, servis sağlayıcısından wan (lan değil) ip alamıyorsun.
0
roadrunner_merlin
(27.07.09)
ttnet artık borcundan dolayı interneti kestiğinde modem internete bağlı gözüküyor.. birkaç ay öncesine kadar sinyal ışığı yanmıyordu. şimdilerde öyle değil. internete girmeye çalışıyor ama giremiyorsun gibi geliyor. 1/2 gün sonra herhangi bir sayfaya girmeye çalıştığında ttnet.com.tr ye yönlendirilip borcunu öde gibisinden bir uyarı alıyorsun.. "tabi bunlar bocunu ödemediysen.."
0
ztpz
(27.07.09)
roadrunner_merlin ne yapmam gerekşyor düzelmesi için
0
🌸karbasan
(27.07.09)
telekomu ara

( yada internetini kimden alıyosun onu ara işte )
0
cnonefb
(27.07.09)
borcun yoksa şayet!

telekomu ara ve iyice bir fırça çek çünkü sana internetinde bi sorun olmadığını söyleyip duracaklar.

ben o kadar çok adamı azarladım ki(müşteri hattı iflah olmayınca, santralin telefonunu alıp aramıştım) bulunduğum ilçeye bakan santralin genel müdürü beni arayıp bildirmişti, sorunun düzeldiğini.


bu arada sorun anca 2 hafta sonra çözülebilmişti.
0
roadrunner_merlin
(27.07.09)
(9)

Lenovo Y510 - laptop - sensetive media buttons calismama problemi- ve ingilizce bir soru

gunlerin kopegi
Selam. Elde bulunan bir adet Lenovo Y510 model gayet saglikli laptop yedigi formattan sonra bir turlu eski kullanim performansina ulastirilamamistir. Sorunlardan biri bu muhtesem cihazin hemen saginda bulunan ses acma kapamametresine basinca, ekranda sesin ne kadar acik oldugunu gosteren guzelim cub
Selam. Elde bulunan bir adet Lenovo Y510 model gayet saglikli laptop yedigi formattan sonra bir turlu eski kullanim performansina ulastirilamamistir. Sorunlardan biri bu muhtesem cihazin hemen saginda bulunan ses acma kapamametresine basinca, ekranda sesin ne kadar acik oldugunu gosteren guzelim cubuklar kaybolmustur.

2-) Bu aletin hemen ustunde hassas tuslar vardir ki ses icin; iste bir dugmeye basiyorsun bir sonraki sarkiya geciyor, bir oteki sesi aninda kesiyor, durdurmaydi falan gayet kullanisli idi; formattan once, simdi onlarda islevlerini kaybetmis durumdalar. Nasil bir kalp masaji hayat opucu lazim gele ki eski sevisgenliklerine kosa kosa geri donseler?

3-) Bana guzide Turkce mizdeki mi$ li gecmis zaman eki nin tam anlamiyla karsiligini veren ingilizce kullanim bicimi nedir? ya biz de var ama onlarda yok gibi cumelerle lutfen gelmeyin, baska bir alem midir bu?

ornek: -hanim, ayse nerde?
-istanbula artiz olmaya gitmis.( ana, aysenin istanbul`a gittigini baskasindan duyuyor ya da ogreniyor. baba aysenin pesine veriyor.)
0
gunlerin kopegi
(27.07.09)
driverını bulun netten yükleyin düzelecektir. google da model ismi yazarak internet sayfasına gidip orada driverlarına ulaşabilirsiniz. bir takım driver ve yazılım yüklemesi ile eski özelliklerine yeniden ulaşabilirsiniz.
0
sijwocaq
(27.07.09)
ingilizce sorusunun cevabı (bkz: bitch)
0
brainfour
(27.07.09)
üstad bende de koç gibi lenovo y530 var, sizde one key recovery özelliği var mı bilmiyorum, ama bilgisayarı aldığım zaman format atmamam, atacağım zaman ise sadece one key recovery ile yapmam gerektiği söylendi. belki alakaladır.
0
galahad
(27.07.09)
@galahad yalan o. kustahlik. Compiteri nerden aldin bilemeyore ama. Ben aldigim da, ,haci, internet var bizim evde baktim ordan bunun bi de rikoveri cidisi varmis, dedikten sonra, aa biz onu unuttuyduk deyip, 200 dolerlik cidiyi cikarip verdiler. obur turlu, o novo tusuna basarsan acI formatI kayIyor makinaya ne var ne yok siliyor. bendeki cidi ile sadece windowsu adam ediyor pornolora sey yapmiyor.

ama bu tuslar nasil kendine gelecek hala bilmiyorum. cok kullanisliydi olm ya. buhu

bi de yok mu su mis, li gecmis zamanin ingilizce karsiligi ya hazretler?
0
🌸gunlerin kopegi
(27.07.09)
- She had gone to become/be an actress.

Şimdi böyle tek başına olunca pek akla yatmıyor ama şöyle düşün; "I have heard that she had gone to become an actress." Bu örnekte oturuyor misal. Ben böyle biliyorum.
0
o s c a r
(27.07.09)
@ o s c a r yanlis bilmiyor isem, ki kuvvetle muhtemel bunu da yanlis biliyorumdur:

She had gone -kafadan turkcedeki misti oluyor. ikinci cumle de ise nasil iki farkli zamani ayni cumle icinde kullandin onu anlamadim?

Pre perfect- past perf?
0
🌸gunlerin kopegi
(27.07.09)
İki farklı zaman şu şekilde aynı cümle içinde kullanılıyor.

O eve geldiğinde ben çoktan uyumuştum --> When She got home, I had already slept.

Bu çok yaygın bir kullanım. İngilizce isimlerini sorarsan zamanların karıştırabilirim , ama kurallarını bildiğimi düşünüyorum:)

www.ingilizceturkce.com

Bak burada görebilirsin örnekleri. Kopyalıyorum ne olur ne olmaz;

She told me his name after he had left.
(Ayrıldıktan sonra ismini bana söylemişti)

They thanked me for What I had done.
(Yaptıklarım için bana teşekkür ettiler)
0
o s c a r
(27.07.09)
@o s c a r sabrin ve yardimin icin sagol ama ben derdimi anlatamadim ondan boyle oldu.

benim sorum su:

dun uc kisi kaybolmus.

ayse evdeymis.

bugranin bacagi kirmis.

gunlerin kopegi hava bugun cok sicak diyormus.

yani benim istedigim bunlarin cevirisi.

you should say that bugra,s leg has been broken. ama iste bu zalim cumlenin turkcesi, bugranin bacagi kirilmis. burda sorun yok.

ama bana ayse evdeymis,in mantiksal cevirisi nedir? evet budur ve bu da aciklamasidir i ogrenmek istiyorum. iki farkli zamanin ayni cumle icerisinde kullanilmsina dair verdigin ornek, When She got home, I had already slept. iki farkli zaman degil ayni zamanin gecisleri. past-past perfect.

verdigin siteye baktim. ornekleri de inceledim. tesekkur ederim. ama bu yine de benim sorumun cevabi degil. cunku,

She told me his name after he had left.
(Ayrıldıktan sonra ismini bana söylemişti)

gecmisin gecmisi durumu bu cok acik. bununla ilgili sorunum yok zaten. benim derdim turkce,deki hikaye zaman olan -mis-in kullanim sekli sadece -mis-, (misti degil).


Bulacam. Umarim.
0
🌸gunlerin kopegi
(28.07.09)
Ben anlayamadım belki de sorunu ilk başta, neyse.

Aradığının ingilizce karşılığının tek cümlede olduğunu açıkçası sanmıyorum. Anca ilk cevabımda dediğim gibi "I've heard that..." kalıbıyla girildiğinde o zaman türkçedeki hikaye zamanlı -miş kullanımının anlamı ortaya çıkar.

Eğer yanılıyorsam, aradığın gibi bir kalıp ingilizcede varsa buraya yazarsan sevinirim. Biz de öğrenmiş oluruz.
0
o s c a r
(28.07.09)
(4)

ram yardım

sayha
daha önce bir ram sorusu sormuştum şimdi anakartımın modeli üzerinden sormak istiyorum. bendeki anakart budur http://www.gigabyte.com.tr/products/mb/specs/ga-vm900m.htmlşu an 1gb ramim var ve ben ramimi 2 veya 3 gb yapmayı düşünüyorum. bu özellikteki bir anakartla aynı hızda ve sorunsuz çalıştıracak
daha önce bir ram sorusu sormuştum şimdi anakartımın modeli üzerinden sormak istiyorum. bendeki anakart budur www.gigabyte.com.tr

şu an 1gb ramim var ve ben ramimi 2 veya 3 gb yapmayı düşünüyorum. bu özellikteki bir anakartla aynı hızda ve sorunsuz çalıştıracak ram tavsiyesine ihtiyacım var. yardımcı olursanız sevinirim.
0
sayha
(27.07.09)
cpuz ile su an takılı olan ram in ozelliklerine bakabilir misin. yenı ram almayacaksan onun ozelliklerinde olması gerekiyor ki sorunsuz calıssın.
0
bryan fury
(27.07.09)
hangi bölüme bakacağım cpu z ile memory yazan yerde ddr2 1024 mbtyes yazıyor.

frekans: 334,9 mhz
d:ram:3:5

komut hızı: 2T

diye gidiyor.
0
🌸sayha
(27.07.09)
ddr2 ve frekans önemli.

yeni alacağın ram'in eskisiyle beraber düzgün çalışması için frekansları aynı olmalı.
0
raj
(27.07.09)
667mhzlik ddr2 ramlerden alman lazim
mesela:
www.gold.com.tr
0
crucio
(27.07.09)
(3)

sararan ekran (vol.2)

Seaized
bu sorun bende de var anca şöyle bir garip. Oyun oynarken sararıyor. MSN'de, internette iken tekrar geri geliyor 10-15 saniye içinde. Oyunda tekrar sararıyor, bazen sararmıyor. %80 sararıyor, geri gelmiyor falan deli ediyor. Sizce sorun nerede?
bu sorun bende de var anca şöyle bir garip. Oyun oynarken sararıyor. MSN'de, internette iken tekrar geri geliyor 10-15 saniye içinde. Oyunda tekrar sararıyor, bazen sararmıyor. %80 sararıyor, geri gelmiyor falan deli ediyor. Sizce sorun nerede?
0
Seaized
(27.07.09)
içinde bir leğim sorunlu olunca oluyor 15 liraya tamir ettirdim. Kırmızı renkleri veremiyordu benim monitör.
0
kmrr
(27.07.09)
sorun monitor kablonda veya kablonun monitore girdigi yerde, temassizlik sonucu oluyor. kabloyla az oyna gecer veya daha kotu olur. yapmak(acip lehimlemek)/yaptirmak gerek.
0
kurukafa
(27.07.09)
hafifçe vurmayı dene (ciddiyim) eğer düzeliyorsa tv tamircilerine sor 10-15 milyona yaparlar banada olmuştu.pixel bilmemnesi bozuluyormuş.
0
kenevolution
(27.07.09)
(3)

web programcılığı ile web tasarım arasında fark ne? bir de web tasarıma başlayacam. öneriler istiyorum

baba yorgun
web dilleri olduğunu araştırdım. php, asp, net, html gibi. bunlar da kullanılarak web tasarım yapılıyor? yoksa ayrı bir olay mı?ben web tasarıma başlamak istiyorum. photoshop üzerinden başla diye okudum bi yazıda. sizin fikirlerinize de açığım. bana sıra ile bir liste verebilirmisiniz? şu aşamadan s
web dilleri olduğunu araştırdım. php, asp, net, html gibi. bunlar da kullanılarak web tasarım yapılıyor? yoksa ayrı bir olay mı?

ben web tasarıma başlamak istiyorum. photoshop üzerinden başla diye okudum bi yazıda. sizin fikirlerinize de açığım.
bana sıra ile bir liste verebilirmisiniz? şu aşamadan sonra şuna başla/öğren gibisinden. zaman geçiştirmek için düşünmüyorum asla.

neleri araştırmalıyım? neleri öğrenmeliyim? mesela banner diye bir şey var. bunun gibi bilmem gereken terimler nelerdir?

dil bilmeden de web tasarım yapılıyor diye okudum. pek bir şey anlamadım. fakat ben dil de öğrenerek bu işi yapmak istiyorum zamanla tabi...

umarım derdimi anlatabilmişimdir.
0
baba yorgun
(27.07.09)
web tasarımın ilk halkası html bilmektir.

www.volkanderinbay.net

ben burdan html i çözdüm. ama zaten pek bir olayı yok bunun. şöyle diyeyim. html sabit sayfalar yaratır. üyelik yorum yazma gibi olaylara sadece html ile giremessin. asp php javascript ise sitenin tuzu biberidir.

kod bilmeden web tasarımcılığı şöyle oluyor. misal dreamweaver programı ile dizayn edebiliyorsun. amcak bu sefer de programı kullanmayı öğrenmelisin. ayrıca 0 kod bilgisiyle dreamweaver da işe yaramaz. hata yapsan ne olduğunu anlayamassın.

ben de snein gibi başladım öğrenmeye. ama o akdar kolay değil gerçekten.

photoshop konusuna gelirsek. photoshop sitenin güzel bir tasarımı olması için kullanılır. güzel butonlar arka planlar falan yaparak atasarıma eklersin.
0
Extremitas
(27.07.09)
sadece tasarim yapacaksan mutlaka bilmen gerekenler:
-photoshop (ya da benzeri bir grafik programi)
-html
-css

sart olmayan ama daha iyi isler cikarmani saglayacak seyler:
-flash. alakali olarak (bkz: actionscript)
-javascript

sen tasarimi yaparsin, html&css ile site sablonunu olusturursun (tum browser'larda duzgun calisacak sekilde). daha sonra da yaptigin tasarimi programciyla birlikte doldurursun. gidisata gore de duzenlemeler yaparsin vs.
0
sourlemonade
(27.07.09)
web tasarım ve web programlama bir birinden apayrı seylerdir,
isler su sekilde ilerler;
tasarımcı (designer ne istersen diyebilirsin) sitenin tasarımını photoshop veya benzeri bir programda yapar (resim olarak) ondan sonra html ve css biliyorsa (ki bu bir artıdır) yaptıgı tasarımı cross-browser sekilde html css e döker projeyi programcıya verir gerisine karışmaz.

programcı hali hazırda browserda calısan html css kodlarını alır, sitenin dinamik olacak yerlerini editler veritabanı işleriyle ilgilenir, sql bilir javascript bilir.

her ikisinde de çok iyi olmak (bence) imkansızdır. onun için nasıl bir yol izleyeceğini düşünmelisin. bu arada söylemeyi unuttum programcı az da olsa grafik işleme programları iyi derecede html orta derecede css bilmek zorunda, çünkü eklenmesi gereken ufak bir şey için tasarımcının basına gidilmesi hem zaman kaybı olur hem de mantıksız olur.

bence;
html-css-photoshop la baslayıp bunlarla bir sayfa yapabilecek duruma geldikten sonra php,asp,.net ten aklına yatan biriyle ilgilenmen, eger bu diller (php,asp,.net) ilgini çekmezse html-css-photoshop-flash da sonuna kadar gitmek en mantıklısı olur.
0
yasaluyari
(28.07.09)
(3)

PHP Kodcularına Bir Soru da Benden

Karluk
bodytr.com sitesinin ana sayfasından ya da başka sayfalarından üst kısımda yazarlar kısmına fareyi getirdiğinizde açılan alt kategoriler, videoların altında kalıyor. Bunun çözümü var mı?
bodytr.com sitesinin ana sayfasından ya da başka sayfalarından üst kısımda yazarlar kısmına fareyi getirdiğinizde açılan alt kategoriler, videoların altında kalıyor.

Bunun çözümü var mı?
0
Karluk
(27.07.09)
sourlemonade
(27.07.09)
Teşekkürler ama ne yazık ki ingilizce bilmiyorum.
0
🌸Karluk
(27.07.09)
Sitem aracılığıyla tanıştığım ASP Coder Volkan abi sayesinde sorunumu çözdüm. İlgili videoların ilgili yerlerinde şu iki değişiklik yapıldı ve sorun çözüldü.

<param name="wmode" value="transparent"/>
ve
wmode="transparent"
0
🌸Karluk
(27.07.09)
(5)

nasıl oluyorda oluyor?

fatihdr
Arkadaşlar uTorrent ile download yaparken hiçbir browser ile internette gezinemiyorum (chrome, firefox, ekisplorer) download- upload hızını kısıyorum olmuyor. saniyede 25 kb ile dosya çekerken bile olmuyor. nedir bu utorrentin internetimin üzerindeki hakimiyetinin sebebi?
Arkadaşlar uTorrent ile download yaparken hiçbir browser ile internette gezinemiyorum (chrome, firefox, ekisplorer) download- upload hızını kısıyorum olmuyor. saniyede 25 kb ile dosya çekerken bile olmuyor. nedir bu utorrentin internetimin üzerindeki hakimiyetinin sebebi?
0
fatihdr
(27.07.09)
(bkz: netlimiter)
0
bir zamanlar cocuktum
(27.07.09)
eğer işletim sistemi xp service pack 2 veya sonrasıysa, half connection limitten dolayı olabilir.

www.lvllord.de dosyasını indirin. unzipleyin exe dosyasını çalıştırın. limiti artırın. bir de öyle deneyin internette dolanabiliyor musunuz bakalım?
0
bushwacker
(27.07.09)
bitcomet kurun utorrent kadar güzel kullanışlı bir program, aynı şirketin oldugu için menuleri flashget e paralel
0
joepiscopo
(27.07.09)
upload dan dolayidir. torrent programlari genelde uploadi cok iyi somurur. adsl baglantilarda upload hizi download hizini da yavaslattigi icin hem downloadiniz yavas olur hem de sitelerde gezemezsiniz. uploadi kismaniz torrentteki download larinizi da hizlandirir eger yuksek bir rationuz varsa. fazla kisarsan yine yavaslar. arasini bulmak onemli
0
crucio
(27.07.09)
(bkz: cfosspeed) + (bkz: bitcomet) kombinasyonunu öneriyorum.
0
motta
(27.07.09)
(1)

fallout 3'de takılma sorunu

yalnux
oyuna yeni başladım, gayet güzel, ama oynarken, özellikle pipboyu açtığımda saçma sapan yerlerde oyun takılıyor, yani windows'a da atmıyor, öyle kalıyor, tek yapabildiğiniz ana menüye dönmek oluyor. zaten bu pipboy ve diyaloglar olayında bir tuhaflık var, mouse oyunun diğer kısımlarına göre çok tuha
oyuna yeni başladım, gayet güzel, ama oynarken, özellikle pipboyu açtığımda saçma sapan yerlerde oyun takılıyor, yani windows'a da atmıyor, öyle kalıyor, tek yapabildiğiniz ana menüye dönmek oluyor. zaten bu pipboy ve diyaloglar olayında bir tuhaflık var, mouse oyunun diğer kısımlarına göre çok tuhaf çalışıyor, yani oyun içinde mouse hızından bir rahatsızlık duymazken (orta seviye bir değer ayarladım menüden), bir diyalog sırasında veya pipboyu açtığımda, bir şeyi seçmek için debeleniyorum resmen.
nette bir sürü saçma şey okudum. yok .net 3.5'i kaldırın, yok tüm codec'leri kaldırın, hede hödö. .net'i kaldıramam, başka bir program için gerekli bana. codec'leri de kaldırırsam, bu bilgisayarı sadece fallout oynamaya ayırmam gerekecek galiba. böyle saçma şey olur mu yau? bu arada en son patch yüklü, 1.6.
bir çözüm bulamazsam, fallout'a kaptırma sorunum çözülmüş olacak, tamam çok oynadın, yeter diye en geç 1 saat içinde atıyor oyun beni:)
0
yalnux
(27.07.09)
sorununuzu yaşamadım, önerebilerceklerim şunlar;
*codec'leri tamamen temizleyin, sonra yine ve düzgün biçimde yükleyin.
*dx update yapın.

yaşadığınız şey belli bir süre oynadıktan sonra gerçekleşiyorsa, misal hep 1 saat oynadıktan sonra oluyorsa da memory leak oluyordur, oyunu silip bir daha kurmayı deneyin, crack kullanıyorsanız da, daha düzgün crack bakın.
0
raj
(27.07.09)
(4)

iphonee

kottak
merhaba arkadaşlar ben iphonuma video yükledim herşey tamam..ama bi sorun var...ben itunes den videolarıma yükledim videoları ama movies de gözüküor ve eski iphone de eski videolarımın oldugu yerde degil videolar ayrı bi yerde...ben şimdi nasıl bu videoları eski videolarımın oldugu yere getirebiliri
merhaba arkadaşlar ben iphonuma video yükledim herşey tamam..ama bi sorun var...ben itunes den videolarıma yükledim videoları ama movies de gözüküor ve eski iphone de eski videolarımın oldugu yerde degil videolar ayrı bi yerde...ben şimdi nasıl bu videoları eski videolarımın oldugu yere getirebilirim..?
0
kottak
(26.07.09)
iphone'da sadece ipod içindeki movies bölümü vardır. ipod touch'la karıştırıyor olmayasınız?
0
turkish tekila
(27.07.09)
tamam işte herneyse ben bu sorunu nasıl halledebilirim?
0
🌸kottak
(27.07.09)
bu bir sorun değil. tek seçenek.
0
turkish tekila
(27.07.09)
tek seçenenek derken?
0
🌸kottak
(27.07.09)
(3)

PSP pili

black wings gray eyes
yurtdışından psp3003 almıştım. bu aletin pili ölünce ne olucak? pil ayrıca satılıyor mu, pili öldü mü atıp yenisini mi almak gerekiyor. aydınlat beni duyuru.
yurtdışından psp3003 almıştım. bu aletin pili ölünce ne olucak? pil ayrıca satılıyor mu, pili öldü mü atıp yenisini mi almak gerekiyor. aydınlat beni duyuru.
0
black wings gray eyes
(26.07.09)
(bkz: psp 110)
(bkz: psp 280)
0
sourlemonade
(26.07.09)
orjinali türkiye'de bulunmamakta. geçen ay eurasia'nın stoklarını online kontrol ettik bayii'den. 0 gözüküyor.
0
carnicero
(26.07.09)
ebay de veya dealextreme.com tarzı sitelerde pilleri satılıyor.dealextereme.com dakiler ne kadar gercektir bilemem ama ebay de orjinalde çakma da pil bulablirsin 10-30$ arası bi rakama.
0
bana da bu yakisir
(27.07.09)
(4)

Google OS

gonion
sağda solda bir sürü şey yazılmış ama;1. bu google os dalgası ne kadar gerçektir?2. gerçekse ne zaman çıkar?3. çıkarsa yılların windowsçuları buna alışabilir mi?4. [ekstra] çıkarsa paralı olma ihtimali var mı?teşekkürler.
sağda solda bir sürü şey yazılmış ama;

1. bu google os dalgası ne kadar gerçektir?
2. gerçekse ne zaman çıkar?
3. çıkarsa yılların windowsçuları buna alışabilir mi?
4. [ekstra] çıkarsa paralı olma ihtimali var mı?

teşekkürler.
0
gonion
(26.07.09)
googleblog.blogspot.com

tl,dr
1. yukarıdaki link'te google'ın official blog'undan google chrome os hakkındaki açıklama var, yani olay gerçek..
2. yine yukarıdaki linkte belirtildiği gibi 2009 sonunda kaynak kodu dağıtılacak, 2010'da da google chrome os yüklü netbook'lar piyasaya çıkacakmış..
3. hiçbir fikrim yok
4. kaynak kodu açık olacağına göre ücretsiz olacak diye varsayıyorum..
0
rednoff
(26.07.09)
4- google sa parasızdır. eula dan gomeiblir ama. haklar olarak.

1- gayet gercek, mazisi de bi 10 yıl kadar var sanırım. eskiden bandwith konusu sıkıntılıydı simdi o da asılmıs durumda. elde os ve her turlu hassas data yı tasımanın sacmalıgı ortada. kaybolmayacak bi sekilde saklamak dururken ? ve her yerden erisebilmek varken ?

2-bilmiyorum

3- gayet alısır, super de alısır. pek cok kisi bu sekilde kullanıyor zaten. simdilik kısıtlı da olsa nete upload et ordan kullan seklindeydı zaten. ya da sirketin sagladıgı alanlara fln.
0
bryan fury
(27.07.09)
1- tamamen gerçek. 4-5 yıldır bunu öngörüyordum zaten tam da bu zamanlar için.
2- 2010'a kadar çıkmış olur, ondan sonraki 2-3 sene içinde de notebook ve pclere çıkar diye tahmin ediyorum.
3- babalar gibi de alışır. çünkü google'ın os çıkarmadaki amacı microsoftun big brother olduğu tekere çomak sokmak. neden önce netbook diye bir düşünün. netbook, çünkü vindovzlar ne kadar hafifletilirse hafifletilsin, netbook gibi küçük işlemci kullanan bilgisayarlara ağır geliyor. çoğu netbook linux tabanlı işletim sistemi kullanıyor hali hazırda. google burdan olaya girecek ve netbookta big brother olduktan sonra pc ve notebooklara geçecek.
4- paralı olma ihtimali yok denecek kadar az. fakat internete bağımlı bir os olacak. çünkü google bir internet şirketi ve para kazanması gerek. her türlü ıvır zıvır için internete bağlatacak bizi. internetsiz kullanmak sanıyorum pek bir işe yaramaz. google yolunu bulur, parasını da kazanır, os'un ücretsiz olması onun için bir dezavantaj olmayacaktır.
0
suursuz deve
(27.07.09)
google os netbooklar için. tutup da evdeki masaüstüne kurmayacaksınız yani, onu da gözönünde bulundurun.
(hoş, gelişip her ortamda kullanılır hale sokarlar gibim geliyor.)
0
turkish tekila
(27.07.09)
(3)

pdf to doc

migelo
pdf dosyasını doc formatına çeviren bir program arıyorum. aslında varmış gördüğüm kadarıyla ama onlar hep paralı. hiç free olan yok mu? bir de hatasız çeviren?
pdf dosyasını doc formatına çeviren bir program arıyorum. aslında varmış gördüğüm kadarıyla ama onlar hep paralı. hiç free olan yok mu? bir de hatasız çeviren?
0
migelo
(26.07.09)
word 2007 yapar gibi.
0
radikalherif
(26.07.09)
Acrobat pro 9 kullanıyorum ben, paralı ama her yazılımda olduğu gibi parasız olduğu yerler var
0
shift
(26.07.09)
solidconveterpdf var baya iyiydi.
0
bryan fury
(27.07.09)
(1)

2.el modem

enter saltman benim
bozuk olması dışında ne gibi sakıncaları olabilir? casusluk vs.
bozuk olması dışında ne gibi sakıncaları olabilir? casusluk vs.
0
enter saltman benim
(26.07.09)
kullanılmışlığının dışında başka bir sorun olmaz
0
cnonefb
(26.07.09)
(1)

google earth yardımı

edwardd
bunun son sürümünü yükledim örnek olarak joliet prison yazdım fakat kuş bakışı gösteriyor burayı hani yandan falan değişik açılardan street wiev deki gibi nasıl görebilirim burayı bunun ayarlamalarını nerden yapmam gerekir bulamadım da
bunun son sürümünü yükledim örnek olarak joliet prison yazdım fakat kuş bakışı gösteriyor burayı hani yandan falan değişik açılardan street wiev deki gibi nasıl görebilirim burayı bunun ayarlamalarını nerden yapmam gerekir bulamadım da
0
edwardd
(26.07.09)
her bölgeyi goremiyosun yandan onden vs. bazı yerlerde o ozellik yok..diğer bolgelerde gorebiliosan oledir yok hiçbirini goremiosan ayar gerekiyo sanırım..
0
KoukLa
(26.07.09)
(1)

facebook önerileri

nickim onbes harf
önerilerin tümünü reddedince kayboldu bu uygulama. tekrar nasıl açabilirim ?edit: öneri dediğim people you may know dalgası. belirtmemişim.
önerilerin tümünü reddedince kayboldu bu uygulama. tekrar nasıl açabilirim ?

edit: öneri dediğim people you may know dalgası. belirtmemişim.
0
nickim onbes harf
(26.07.09)
yeni bi öneri gelince kendine gelir. veya ayarlar-> uygulamalara bakabilirsin.
0
rurouni
(26.07.09)
(7)

windows 7 klasör/masaüstü hatası

motta
windows 7 evo.7100 sürümünü 1-2 haftadır sorunsuz kullanmaktaydım. lakin dün klasörlerin ikonları, resimleri gitti ve sadece yazıları görülüyor.ayrıca masaüstündeki wallpaper de gitti, sadece siyah ekran var.nasıl düzeltebilirim, virüs olma ihtimali var mı?şimdiden teşeklürler.not: screen görüntüler
windows 7 evo.7100 sürümünü 1-2 haftadır sorunsuz kullanmaktaydım.
lakin dün klasörlerin ikonları, resimleri gitti ve sadece yazıları görülüyor.
ayrıca masaüstündeki wallpaper de gitti, sadece siyah ekran var.
nasıl düzeltebilirim, virüs olma ihtimali var mı?
şimdiden teşeklürler.

not: screen görüntüleri ekte
0
motta
(26.07.09)
(bkz: combofix)
0
ztpz
(26.07.09)
combofix'i indirdim ama kuramadım. win7'ye uyumlu değil dedi.
uyumlu versiyonunu nereden bulabilirim?
0
🌸motta
(26.07.09)
sağ tıklayıp özelliklerden veyahut var ise yönetici olarak çalıştır modundan, olmadı windows xp gibi göstererek denesen çalışır belki.
0
ztpz
(26.07.09)
xp gibi nasıl gösterebilirim?
0
🌸motta
(26.07.09)
img217.imageshack.us

böyle bir bölüm mevuttur sanırım win 7'de kullanmadım bilemicem..
0
ztpz
(26.07.09)
dediğini yaptım yine şu hatayı verdi
img30.imageshack.us

bi de demin "32788R22FWJFW" isimli klasörü gördüm. bunu sildim geri geldi, bu mudur virüs kaynağı acaba?
0
🌸motta
(26.07.09)
combofix için sağ tuşta farklı çalıştır olmalı, veyahut seçili konuma getirip shift sağ tuş kombinasyonundan farklı çalıştırı açabilirsiniz. sistemi bir kaç gün öncesine döndürmeyi deneseniz? veya daha yeni bir windows 7 versiyonunu kursanız, en son derleme 7600 diye hatırlıyorum.
0
oligomer
(26.07.09)
(1)

iphone video yükleme sorunu

kottak
merhaba arkadaşlar ben iphonuma video yükledim herşey tamam..ama bi sorun var...ben itunes den videolarıma yükledim videoları ama movies de gözüküor ve eski iphone de eski videolarımın oldugu yerde degil videolar ayrı bi yerde...ben şimdi nasıl bu videoları eski videolarımın oldugu yere getirebiliri
merhaba arkadaşlar ben iphonuma video yükledim herşey tamam..ama bi sorun var...ben itunes den videolarıma yükledim videoları ama movies de gözüküor ve eski iphone de eski videolarımın oldugu yerde degil videolar ayrı bi yerde...ben şimdi nasıl bu videoları eski videolarımın oldugu yere getirebilirim..?
0
kottak
(26.07.09)
hadi arkadaşlar bi el atın yaa...çok acil
0
🌸kottak
(26.07.09)
(5)

Adobe Premier Pro CS3 Sorunu

balikci filozof
Aspire 5520G diz üstü bilgisayarımda CS3 kurdum. 3 GB Ram sahip olmama rağmen, Premier Pro a) uğraştığım projeleri açarken b) Sıfır projede video import ederken program ya açılmıyor ya da hata verip kapatıyor. İmport etmek istediğim videolar en fazla 100MB alan kaplayan mp4 uzantılı dosyalar.İlgilen
Aspire 5520G diz üstü bilgisayarımda CS3 kurdum. 3 GB Ram sahip olmama rağmen, Premier Pro a) uğraştığım projeleri açarken b) Sıfır projede video import ederken program ya açılmıyor ya da hata verip kapatıyor.

İmport etmek istediğim videolar en fazla 100MB alan kaplayan mp4 uzantılı dosyalar.

İlgilenenlere print screen yapmak istedim onu bile yapamadım.

Ayrıca açılıştı "use %4 2.GB" gibi bir ifadeyi de anlamadım. 2GB den kasıt HDD'den mi yoksa RAM'den mi?

İlgilenenlerden en azından "3GB ram CS3 için yetmez" dese bile benim için yeterli olacaktır.
0
balikci filozof
(26.07.09)
@yohtur
Uyumluluktan ve codeclerden kastını açarsan sevinirim. Söylediklerien hakim olmadığımdan ne demek istediğini çok anlayamadım.
0
🌸balikci filozof
(26.07.09)
olayin sadece ram le alakasi yok ki. islemcin nedir?
0
ne nicki be
(26.07.09)
AMD Truion 64x2 TL-60 ( 2.0 Ghz, 2.512 Kb L2 cache)

Yazanı aynen aktardım.
0
🌸balikci filozof
(26.07.09)
ram olayı için 3gb switch ayarlarını yapmanız gerekir. Yanılmıyorsam Adobe ürünleri buı ayar ayapılmadığında mevcut ram'in 1 GB lık kısmını sistem kullanımına ayırıyor. Bu ayar için boot.ini dosyasını editlemeniz gerekiyor. 2GB üzerinde ram e sahiptüm 32 bit windows kullanıcılarının bu ayarı yapmasını tavsiye ederim. Bu şekilde 1 GB ram iniz boşa gitmemiş olur.

www.microsoft.com burada nasıl yapılabileceği anlatılıyor.

Diğer soruna gelince kesinlikle codec sorunu yaşıyorsun. Öncelikle editlediğin dosyanın uzantısını .avi olarak değiştirmeyi ve o şekilde çalışmayı dene. Olmadı Canopus Procoder türevi bir programla çalışabileceğin başka bir formata çevir. Bir de deneme sürümünde bir çok 3rd party codec desteklenmez, eğer deneme sürümü kullanıyorsan sorun bundan da olabilir.

Kolay gelsin.
0
audionaut
(26.07.09)
boot.ini dosyasında son satıra /3GB eklerseniz 3 gb'ın tamamını kullanabilirsiniz. sorununuz için de eğer lap top 2gb ram e sahipti siz 1 gb eklediyseniz sonradan, ekleme ram'i çıkartıp öyle deneyin. ayrıca trial versiyon olmadığından emin olun elinizdeki sürümün. quicktime ın son sürümünü ve k lite codec paketinin full versiyonunu yüklemek de mutlaka yapılması gerekenler.
0
sijwocaq
(26.07.09)
(2)

pda, telefon

sanal uyku
pda nedir pek anlamadığım için bana söyleneni aynen aktarıyorum:pda özellikli, wireless'ı olan, mümkünse 3g'si de olan, 700 lirayı geçmeyecek telefon önerilerinizi bekliyorum.
pda nedir pek anlamadığım için bana söyleneni aynen aktarıyorum:

pda özellikli, wireless'ı olan, mümkünse 3g'si de olan, 700 lirayı geçmeyecek telefon önerilerinizi bekliyorum.
0
sanal uyku
(26.07.09)
hp modellerine bakmanı tavsiye ederim.
0
şehnaztango
(26.07.09)
samsung preston
0
kroc
(26.07.09)
(4)

home theatre ses sistemi...

nick name
tavsiye edilebilecek, kullanılıp da memnun olunan, kaliteli, uygun fiyatlı ses sistemi önerileriniz var mı? ayrıca bu ses sistemi olayı olmazsa olmaz mıdır? yani iyi ki almışım dedirtir mi?bi de lg lcd tv kullanıyorum, -film formatlarını destekleyen, usb girişine hard disk takılarak film izlenebilen
tavsiye edilebilecek, kullanılıp da memnun olunan, kaliteli, uygun fiyatlı ses sistemi önerileriniz var mı? ayrıca bu ses sistemi olayı olmazsa olmaz mıdır? yani iyi ki almışım dedirtir mi?
bi de lg lcd tv kullanıyorum, -film formatlarını destekleyen, usb girişine hard disk takılarak film izlenebilen modeli-. bu tv de 1080p filmi herhangi başka bir ekipmana gerek duymadan(sadece hard diski bağlayarak) performans alabilirim di mi?
0
nick name
(26.07.09)
samsung 5+1 var. oldukça güzel bir sistem. film izlemeyi fln da seviyorsan kesinlikle aldığına değer. hatta daha ekonomik hale getirmek için de, samsung mağazalarından (garantili olmak şartıyla) ufak tefek çiziği ulan ürünleri sorabilirsin. bizimkinin yanında çok küçük bi çizik olmasına rağmen, oldukça uygun bi fiyata -garanti belgesiyle birlikte- almıştık.
0
leans
(26.07.09)
kesinlikle logitech z5500

tvnin özelliklerini bilmiyorum ama eğer sayısal ses çıkışı veriyorsa performans verir.
0
hayo
(26.07.09)
TV tek basina 1080p filmleri oynatamaz.Harddiski görmesi de garanti degildir. Belli boyut sinirlari oluyor kimisinin, büyük boyutlu (300-500gb)harddiskleri desteklemeyebiliyor. Bir de dosya sisteminde killik yapabilir. illa ki fat32 olacak diyebilir.
Ben WD TV aldim. kücücük bir sey iki tane usb girisi var. NTFS dosya formatini, 1tb harddiskleri falan destekliyor. MKV oynatiyor (1080p filmler %90 mkv dir), altyazi boyutu vs ayarlanabiliyor. Hdmi dan tv ye baglandiginda 1080p görüntü alinabiliyor (720p veya 1080i degil). Gayet de hizli. Ben cok memnunum.

Ses konusuna gelince, bana da burda logitech z5500 önerdiler hep ama benim isteklerimi karsilamadi. hdmi girisi yok, uzaktan kumandasi yok. sanirim optik girisi de yok. Sony nin 200€ luk bir 5.1 ses sistemini aldim cok memnunum, tam istedigim gibi. Eger lcd tv de 1080p film izleyecekseniz ses sistemi olmali muhakkak.
0
neronas
(26.07.09)
butceniz ne kadar bilemiyorum ancak ses sistemi olarak sony ht-ddwg800 iyidir.

www.pixmania.ie
0
fdegir
(26.07.09)
(3)

Sağ Tık Sıkıntısı

aidiyetsiz
Herhangi bir dosyaya veya boşluğa dahi sağ tıklasam olağandan çok daha fazla bekletiyor. Neden olabilir, nasıl düzeltilir?Not: Avg ve spybot s&d kullanıyorum, en son anti-malware ile tarama yaptırdım belki işe yarar diye fakat bir şey bulamadı.
Herhangi bir dosyaya veya boşluğa dahi sağ tıklasam olağandan çok daha fazla bekletiyor. Neden olabilir, nasıl düzeltilir?

Not: Avg ve spybot s&d kullanıyorum, en son anti-malware ile tarama yaptırdım belki işe yarar diye fakat bir şey bulamadı.
0
aidiyetsiz
(26.07.09)
msconfig'de yerli yersiz birsürü servis çalışıyor olabilir. ihtiyaç duymadıklarını kapat diycem ama...
0
makineci
(26.07.09)
başlat-çalıştır-regedit. regedit'te ctrl-f yap ve menushowdelay 'ı arat. bulduğun girişlerin karşısındaki değerleri 0 yap.
0
blackdog
(26.07.09)
kurulu gereksiz programlara ek olarak, bazen parmak hafıza benzeri usb bağlantılı bir aygıt takılıysa, o tür aygıtlar kendilerine "send to: / gönder: " menüsü altında kısayol oluşturuyorlar ki sen kolayca onların içine bir belgeyi kopyalayabilesin.
büyük ihtimal "send to: / gönder:" menüsünü güncellerken seni bekletiyordur. bu tür bağlantıları çıkarıp bir dene en azından problemi teşhis etmiş olursun.
0
brave n wise guy
(26.07.09)
(4)

MP3 Arşivlemek (Otomatik)

ercü
Merhaba,Elime büyük bir mp3 arşivi geçti(23 GB) ama karman çorman.Hiçbir şarkı kendi klasöründe değil.Bu mp3 leri isimlerine göre otomatik klasör oluşturup şarkıları klasöre otomatik atacak bir program varmı acaba.Örn, ajda pekkan-kimler geçti.mp3 dosyasını otomatik ajda pekkan klasörü oluşturup içi
Merhaba,
Elime büyük bir mp3 arşivi geçti(23 GB) ama karman çorman.Hiçbir şarkı kendi klasöründe değil.
Bu mp3 leri isimlerine göre otomatik klasör oluşturup şarkıları klasöre otomatik atacak bir program varmı acaba.
Örn, ajda pekkan-kimler geçti.mp3 dosyasını otomatik ajda pekkan klasörü oluşturup içine atabilecek bir program.

TŞK !
0
ercü
(26.07.09)
benim bildiğim öyle bir şey yok da müzik kütüphanesi olan bir program kullanarak kategori ya da sanatçıya göre dosyalandırabiliyorsunuz. gerçek mp3'ler yine olduğu yerde kalıyor tabi. sadece programın içinde bir kategorizasyon mümkün.
0
bodom
(26.07.09)
id tag'leri doğru ise (sanatçı - şarkı adı - albüm adı) itunes yapıyor bunu.
0
turkish tekila
(26.07.09)
musicbrainz picard -> musicbrainz.org

tag & rename -> www.softpointer.com

magic mp3 tagger -> www.magic-tagger.com


üçünü de kullanmayı öğrenmen lazım ama, yoksa "ee ne olacak şimdi" diye monitöre bakarsın : ) web sitelerindeki guide'ları oku..
0
bushwacker
(26.07.09)
(bkz: musicbrainz picard) +1
0
edge_nabby
(28.07.09)
(2)

iphona video yüklemek

xromar
merhaba arkadaşlar elimde bi tane iphone var..ve ben buna nasıl video yüklerim hiç bilmiyorum...şimdi bu iphon bütün video formatlarını destekliyormu...eğer desteklemiyorsa hangi programla yapıcaz...?lütfen yardımcı olun
merhaba arkadaşlar elimde bi tane iphone var..ve ben buna nasıl video yüklerim hiç bilmiyorum...şimdi bu iphon bütün video formatlarını destekliyormu...eğer desteklemiyorsa hangi programla yapıcaz...?lütfen yardımcı olun
0
xromar
(26.07.09)
ezinearticles.com a göre cevap veriyorum.

.mp4'ü destekliyormuş sadece. video'ları mp4'e çevirdikten sonra itunes üzerinden iphone'a atıyormuşsunuz..
0
dambil
(26.07.09)
videoları mp4'e çevirebilmek için zilyon tane software var.
mac kullanıyorsanız handbrake öneririm.
0
turkish tekila
(26.07.09)
(3)

External HDD onarım, tamir, bakım vs.

dualsaber
External HDD'im çalışıyor ama bilgisayarım görmüyor, hangi usb kablosunu denediysem sonuç alamadım, kutusunun içindeki devrelerde sorun olduğunu düşünüyorum çünkü hard diskler çalışıyor babalar gibi. 2 ayda 1, 3 ayda 1, 1 haftalığına çalışıyor, sonra küt gidiyor.İstanbul içi, tercihen kadıköy yazıcı
External HDD'im çalışıyor ama bilgisayarım görmüyor, hangi usb kablosunu denediysem sonuç alamadım, kutusunun içindeki devrelerde sorun olduğunu düşünüyorum çünkü hard diskler çalışıyor babalar gibi. 2 ayda 1, 3 ayda 1, 1 haftalığına çalışıyor, sonra küt gidiyor.

İstanbul içi, tercihen kadıköy yazıcıoğlu çevresinde External HDD'me bakacak, devrelerinde ne sorun varsa halledicek bana geri verecek bir teknik bakım yeri arıyorum, parası neysede vericem.

Var mıdır böyle bir yer ey ahali?

2x750GB(1.5 TB) 32MB MIKROBOX TERABANK 3.5" SATA USB 2.0 SIYAH
0
dualsaber
(26.07.09)
soruna cevap değil ama kutuya baktıracaksan içindeki hddleri sök servisler onlara zarar veriyor.
0
enter saltman benim
(26.07.09)
yeni bi kutu alıp hdd yi kendin tak. zor bi işlem değil. iki kez external sorunu yaşamıştım her defasında içindeki bilgileri uçurmuşlardı.
0
oem
(26.07.09)
içerisindeki 2 harddisk pc'de ayrı ayrı mı gözüküyor?
eğer öyleyse çıkarıp pc'ye bağlayın.

eğer öyle değilse raid filan yapılmış olabilir. yazıcıoğluna verirseniz elinizde patlar bence.
0
carnicero
(26.07.09)
(12)

Telefon tavsiyesi...?

charliee
arkadaslar 1000tl ye kadar limitim var su cıkacak omnia2 yi dusunuyorum siz ne dersiniz??(tabi cıkısı biraz daha pahalı olucak muhtemelen ama olsun)not:evet cin malı telefon baslıgını acanda bendim...:)
arkadaslar 1000tl ye kadar limitim var su cıkacak omnia2 yi dusunuyorum siz ne dersiniz??(tabi cıkısı biraz daha pahalı olucak muhtemelen ama olsun)

not:evet cin malı telefon baslıgını acanda bendim...:)
0
charliee
(25.07.09)
o kadar para vereceksen bir telefona biraz daha ekle iphone al.
0
nihavent
(26.07.09)
İphohe 3G al derim. 1.400 TL 8 gb'lığın fiyatı. Ömürlük Telefon.
0
xyz
(26.07.09)
dort yuz lira daha verip iphone alacagina blackberry bold al, ortalikta catik kaslarla gez.
yedi yuz lira biriktirip ipod touch alirsan hic birsey gecemez seni.
0
the gambit
(26.07.09)
19 ağustosta iphone 3gs türkiyede satışa çıkacak mevcut paranla iphone 3g alabilirsin. büyük ihtimalle 3g fiyatları aşağı çekilecek.
0
akustik cinayet
(26.07.09)
blackberry storm çıktı (3G li olanı) onu da alabilirsin
standart dokunmatik ekrandan farklı bir dokunmatik ekran yaptıklarını iddia ediyorlar
0
fletch
(26.07.09)
iphone alma. 5-10 yıl sonra taşak geçeceğiz iphonelarla "neydi lan öyle kütük gibi telefon 1.400 tl ye satılıyordu herkes alıyordu ahaahaha" şeklinde.

evet sevmiyorum alla alla...
0
cilgin fantezilerin adami
(26.07.09)
o parayı hak etmeyen bir telefon.bence blackberry i düşün
0
coldnick
(26.07.09)
nokia 5800 n95 8gb n96(bu aştı sanki)
0
enter saltman benim
(26.07.09)
o paranın çeyreğine (biraz fazlasına) netbook al, diğer çeyreğine de elde şık duran bir telefon al.
0
radikalherif
(26.07.09)
iphonecular saol ama bende iphone sevmiyorum nette okadar kotulediler yok video cekmeıo bılmem ne dıe... o yuzden bende kalıcı hasar bıraktı hıc omnia 2 dusunende yokmus bu arada...
0
🌸charliee
(26.07.09)
iphone 3g S çıkıcak kesinlikle bekle ABD'de olan bi tanıdık varsa özellikle ondan ıste 199 dolar veya 299 dolar olcak
0
tatarcan
(26.07.09)
6300 siyah (paran cebinde kalsın)
0
demre
(26.07.09)
(1)

safari ram kullanimi - windows 7

fdegir
an itibari ile sadece eksiduyuru acik, baska bir tab yok ve bu meret tami tamina 286,900 kusur K ram kullaniyor. nedir bu browser'in derdi? bug midir nedr yani?hos, cicili bicili, hasta etti kendisine, beni firefox'tan koparabilir diye dusunuyordum ancak boyle ac gozlu olursa sanirim bu birliktelik
an itibari ile sadece eksiduyuru acik, baska bir tab yok ve bu meret tami tamina 286,900 kusur K ram kullaniyor.

nedir bu browser'in derdi? bug midir nedr yani?

hos, cicili bicili, hasta etti kendisine, beni firefox'tan koparabilir diye dusunuyordum ancak boyle ac gozlu olursa sanirim bu birliktelik fazla surmeyecek.

guncelleme: hala tek tab acik ve RAM kullanimi 336k'ya cikti, aldigini geri vermiyor mu bu sey?
0
fdegir
(25.07.09)
history temizliği yapın arada.
ayrıca win versiyonu olduğu için normal olabilir. ne de olsa port sayılır.
0
turkish tekila
(26.07.09)
(1)

memory'i düşürmek

tepedeki psychedelic adam
daha önce bazı eski oyunlarda sorun olmuştu, şimdi de bi tane küçük işletim sisteminde bişeyler yapmaya çalıştığımda sorun oluyor. "not enough memory. reduce the memory use of your system and try again" diyor. ben de bilgisyarımı sağ tıklayıp properties-advanced-performance'ın settings'i-bi daha adv
daha önce bazı eski oyunlarda sorun olmuştu, şimdi de bi tane küçük işletim sisteminde bişeyler yapmaya çalıştığımda sorun oluyor. "not enough memory. reduce the memory use of your system and try again" diyor. ben de bilgisyarımı sağ tıklayıp properties-advanced-performance'ın settings'i-bi daha advanced burdan virtual memory'i azaltıp, bilgisayarı yeniden başlatıp denedim olmadı. az mı azalttım desem initial size'ı 128mb yapmıştım yine sorun düzelmemişti. başka bişey mi yapmak lazımi ne yapmak lazım? xp bu arada.
0
tepedeki psychedelic adam
(25.07.09)
eski oyunlari dosboxta falan oynaman hayrina olur. soyledigi sey "memoryi dusur" degil, "bilgisayarinizin memory yukunu dusurun" olmakta, yani oyun bilgisayarda yeterli hafiza olmamasindan yakinmakta. modern isletim sistemlerinde eski oyunlari calistirmaya calisirken sik rastlanan bir sorun, bu sebeple dosbox gibi emulatorler uzerinden oynaniyor bunlar genelde.

senin yaptigin sey virtual memoryi dusurmek, yeterli ramin yoksa bilgisayarin performansini dusurecektir, bununla alakasi yok yaptigin seyin yani.
0
kurukafa
(26.07.09)
(3)

facebook (yeni hesap aynı mail)

komutan
bi kardeşimiz oyun oynamak için yeni bi facebook hesabı açmış. ancak bunun için mevcut facebook hesabında kullandığı mail adresini kullanmış. böyle olunca da şimdi eski hesabına giriş yapamıyor. maili yazdığında login olmak için, yeni hesaba giriyor yani direkt. eski hesaba nasıl döneriz?
bi kardeşimiz oyun oynamak için yeni bi facebook hesabı açmış. ancak bunun için mevcut facebook hesabında kullandığı mail adresini kullanmış. böyle olunca da şimdi eski hesabına giriş yapamıyor. maili yazdığında login olmak için, yeni hesaba giriyor yani direkt. eski hesaba nasıl döneriz?
0
komutan
(25.07.09)
girebildiği hesabın mail adresini değiştirsin (mümkünse).
ayrıca facebook aynı hesapla 2. bir kullanıcı açmaya nasıl izin verir ki :/ ?
0
aithra
(25.07.09)
vallahi nasıl olmuş anlamadım ama aynı hesapla farklı kullanıcı alınmamaıs lazım.

belki şöyle olabilir. mail kısmında birden çok mail yazabiliyorsunuz. sonra bunlardan birini bildirimlerin geleceği aynı zamanda giriş yapacağınız mail olarak seçiyorsunuz. belki ilk mail adresiyle alınınca ikinci mail adresine çevirmiştir facebook.

eski hesabına girdiği kinci mail varsa onu denesin.
0
gholeman
(25.07.09)
valla geçmiş olsun. o şekilde yeni hesap açıp, mail ile onay verildiği anda, birinci hesap siliniyor. hatta hesabını deaktif etmek yerine tamamen silmek isteyenler de kullanıyor bu yöntemi. (facebook'a mail atıp da tamamen database'den sildirebiliyorsunuz halbuki, evet.)
(bkz: #11310161)
0
killer
(26.07.09)
(1)

firefox 3.5.1 tooltip sorunu

zittirulp
bu sürümü yeni kurdum ama bende şöyle bir sorun var. imleçi sayfada herhangi bir yerde sabit tutunca boş bi tooltip çıkmakta. işin kötüsü gerçekten de bir şey yazması gereken yerlerde de boş çıkıyor.(mesela akıllı bkz'ın üstüne gelince). bu sorun sadece bende mi var? ve bu sorunu nasıl çözerim?
bu sürümü yeni kurdum ama bende şöyle bir sorun var. imleçi sayfada herhangi bir yerde sabit tutunca boş bi tooltip çıkmakta. işin kötüsü gerçekten de bir şey yazması gereken yerlerde de boş çıkıyor.(mesela akıllı bkz'ın üstüne gelince). bu sorun sadece bende mi var? ve bu sorunu nasıl çözerim?
0
zittirulp
(25.07.09)
google toolbar kullaniyor isen uninstall edip tekrar kurman cozuyormus sorunu google forum'larinda yazdigina gore.
www.google.com
0
sourlemonade
(25.07.09)
(3)

pci wirelees adaptör vs. usb wireless adaptör

enter saltman benim
masaüstü bilgisayarda kullanacağım hangisini öneririrsiniz?şöyle kopmadan ısınmadan çalışsın.-2.el kablosuz modem almak istiyorum herhangi bi tehlikesi var mıdır bozuk olması dışında?
masaüstü bilgisayarda kullanacağım hangisini öneririrsiniz?şöyle kopmadan ısınmadan çalışsın.
-2.el kablosuz modem almak istiyorum herhangi bi tehlikesi var mıdır bozuk olması dışında?
0
enter saltman benim
(25.07.09)
pci iyidir pci.
0
sourlemonade
(25.07.09)
Sakın ama sakın usb wireless adaptör kullanmayınız. Bağlantı sorunları çok fazla ve iyi sinyal yakalayamıyor.
0
tubytube
(25.07.09)
pci iyidir ama sağlam bi usb de sorun çıkarmaz
0
cnonefb
(25.07.09)
(1)

usb bellek tanınmaması

in vito veritas
bilgisayarım zaman zaman şöyle bir sorun veriyor. usb bellek takınca pc'ye önce açılıp içinde ne var ne toksda gösteriyor ancak örneğin birşey kopyalamaya çalışınca dosya okunamıyor uyarısı akabinde yeniliyor içi boş gözüküyor. nasıl çözerim ki bu sorunu?
bilgisayarım zaman zaman şöyle bir sorun veriyor. usb bellek takınca pc'ye önce açılıp içinde ne var ne toksda gösteriyor ancak örneğin birşey kopyalamaya çalışınca dosya okunamıyor uyarısı akabinde yeniliyor içi boş gözüküyor. nasıl çözerim ki bu sorunu?
0
in vito veritas
(25.07.09)
combofix dene
0
enter saltman benim
(25.07.09)
(3)

jQuery'i anlamak

pichoscosama2
jQuery çalışıyorum. load fonksiyonu ile div'e başka bir sayfa çağırıyorum. Fakat çağırdığım sayfadaki #id'sini tanımladığım spanlar bu değişen div'i etkilemiyor? Ne yapmam lazım?
jQuery çalışıyorum. load fonksiyonu ile div'e başka bir sayfa çağırıyorum. Fakat çağırdığım sayfadaki #id'sini tanımladığım spanlar bu değişen div'i etkilemiyor? Ne yapmam lazım?
0
pichoscosama2
(25.07.09)
soruyu tam anlayamadım ama şu ikisinden biri işini gorur diye dusunuyorum;

1. javascript eval fonksiyonunuzu arastırmanızı oneririm;
www.w3schools.com

load la div e yuklediginiz sey string olarak gelir

ya da;

2. diger sayfadaki span islemlerinizi jquery load fonksiyonunun callback inde calıstırın.
0
yasaluyari
(25.07.09)
Şöyle anlatayım.

index.html

<html>
<head>
<script type="text/javascript" src="jquery-1.3.2.js"></script>
<script type="text/JavaScript">
$(document).ready(function(){
$("#tikler span").click(function(){
$("#gooo").load("sayfa1.html");
});
$("#renkler div").click(function(){
$("#gooo").load("sayfa2.html");
});
});
</script>
<style type="text/css">
#gooo{height:300px;}
#tikler span{padding: 70px;border:1px solid #000000;}
#tikler{height: 100px;}
#renkler{height:40px;}
#renkler div{height:40px;width:40;}

</style>
</head>
<body>
<div id="tikler"><span>tik 1</span></div>
<div id="gooo"></div>
</body>
</html>


sayfa1.html

<div id="denek">denek</div>
<div id="ajaxcek">
<div id="renkler">
<div id="1">1
</div>
<div id="2">2
</div>
<div id="3">3
</div>
<div id="4">4
</div>
</div>
</div>

sayfa1.html gooo idli yeri açıyor ama sayfa1 içindeki sayfa2yi çağırmıyor.
0
🌸pichoscosama2
(25.07.09)
index.html load olduğunda <div id="renkler"> için metod tanımlıyorsun fakat o div sayfa üzerinde olmadığı için böyle bir atama gerçekleşmiyor. sayfa1.html yüklendikten sonra index.html sayfasının load metodunu tekrar çalıştırman lazım yani sayfayı yenilemen lazım böyle olunca da sayfa1.html sayfasının load işlemi iptal olur. bunun için <div id="renkler"> için tanımlayacağın metodu sayfa1.html sayfası load olduktan sonra yapmalısın. aşağıdaki kod sorunu çözecektir.

<script type="text/JavaScript">
$(document).ready(function(){
$("#tikler span").click(function(){
$("#gooo").load("sayfa1.html");

$("#renkler div").click(function(){
$("#gooo").load("sayfa2.html");
});
});
});
</script>
0
evde yok dedigine degmez
(25.07.09)
(3)

İki işletim sisteminden birini silme

xyz
şimdi xp kullanıcısıydım ben, vista ya terfi ettim. vistayı kurarken xp yi silmeden diğer partition a kurdum. beğenmem falan filan diye. şimdi vista gayet normal çalışıyor. ben diğer partitiondaki xp yi silmek istiyorum. şimdi ben xp nin kurulu olduğu partition'u biçimlendirsem, açılışta falan sorar
şimdi xp kullanıcısıydım ben, vista ya terfi ettim. vistayı kurarken xp yi silmeden diğer partition a kurdum. beğenmem falan filan diye. şimdi vista gayet normal çalışıyor. ben diğer partitiondaki xp yi silmek istiyorum. şimdi ben xp nin kurulu olduğu partition'u biçimlendirsem, açılışta falan sorar mı yine; hangi işletim sistemini kullanmak istiyorsunuz diye? ben sormamasını, direk vista'nın açılmasını istiyorum. nasıl yaparım ?
0
xyz
(25.07.09)
(bkz: bcdedit)
0
abtash
(25.07.09)
biçimlendirirsen olur heralde.ayrıca vistadan memnun olan benden başka insanlar olduğuna çok sevindim :D
0
enter saltman benim
(25.07.09)
biçimlendirdikten sonra açılışta görünmeye devam eder büyük olasılıkla, hiren's boot cd ile açıp, "mbr tools" kısmından "Partition Table Doctor" aç; ya kendi anlar sorar ya da "rebuild mbr" dersin düzelir.

bu da zamanında "ency"nin verdiği yanıt:
"...windows cd si ile bilgisayarı açıp recovery moda geç

FIXBOOT C:
FIXMBR
BOOTCFG /rebuild

komutlarını ver."
0
late viper
(25.07.09)
(1)

msn seçen bilgisayar

abtash
bir bilgisayar var, w, x, msn'lerini açmıyor. y ve z'yi açıyor. bu w ve x msn'leri başka bilgsayarda açılıyor. sorun nedir? hata kodunu bilmiyorum, bilgisayar bu durumda geldi, şu an test edip hata kodunu almam mümkün değil.
bir bilgisayar var, w, x, msn'lerini açmıyor. y ve z'yi açıyor. bu w ve x msn'leri başka bilgsayarda açılıyor. sorun nedir? hata kodunu bilmiyorum, bilgisayar bu durumda geldi, şu an test edip hata kodunu almam mümkün değil.
0
abtash
(25.07.09)
download.cnet.com şu araçla taratıp temizleyin. vakti zamanında aynı sorunu düzeltmişti.
0
ztpz
(25.07.09)
(1)

PC'ye bağlanan mikrofondan doğrudan ses alma.

robin crusoe
kaydetmeden direk 4-1 hoparlörümden gelsin istiyorum mikrofonun aldığı ses. ama bir türlü yapamadım, google bile yardımcı olamadı buraya geldim. bi olduruverin nolur.
kaydetmeden direk 4-1 hoparlörümden gelsin istiyorum mikrofonun aldığı ses. ama bir türlü yapamadım, google bile yardımcı olamadı buraya geldim. bi olduruverin nolur.
0
robin crusoe
(25.07.09)
ekranın alt tarafında saatin yanında hoparlör simgesi var, orada yoksa denetim masasında ses efekti ikonu var orayı da açabilirsin, açtıktan sonra gelişmişe tıklıyorsun mixer gibi bir ekran çıkıyor orada mikrofon var altında sessiz ticklenmiş halde olur ki o zaman ses çıkmaz. sessizdeki ticki kaldırdığında sesi kolonlardan alabilirsin.
0
cisegu
(25.07.09)
(6)

asp'de matematiksel formül işlemesi

eskimo
selamlar,asp sayfamda önceden tanımlıa=1b=2c=3d=4 gibi değerler var.bu değerleri veritabanımda kayıtlı formullere göre işlemek istiyorum. mesela kayıtlı formüllerim şunlar:formul1=((a-b)-(c-d))formul2=((a+d)*c/b)buna göre veritabanından formul1'i çağırttığımda " 0 " değeri, formul2'yi çağırttığımda
selamlar,
asp sayfamda önceden tanımlı
a=1
b=2
c=3
d=4
gibi değerler var.

bu değerleri veritabanımda kayıtlı formullere göre işlemek istiyorum. mesela kayıtlı formüllerim şunlar:
formul1=((a-b)-(c-d))
formul2=((a+d)*c/b)

buna göre veritabanından formul1'i çağırttığımda " 0 " değeri, formul2'yi çağırttığımda da " 2,25 " sonucunu bulsun işstiyorum. nasıl olcak bu iş?
0
eskimo
(25.07.09)
yok işte öyle yazdırdığımda ((a-b)-(c-d)) yazıyor ekranda.
0
🌸eskimo
(25.07.09)
daha doğrusu response.write formul("formul") diye yazdırınca. zira formul1 diye bir sey yok.
0
🌸eskimo
(25.07.09)
internet üzerinde formül hesaplama için yazılmış function vardır muhtemelen. yoksa kendin yazıcaksın tabi
0
akilsiz basin cezasi
(25.07.09)
<%
yeni_str = formul("formul").Replace(formul("formul"), "a", a)
yeni_str = yeni_str.Replace(formul("formul"), "b", b)
yeni_str = yeni_str.Replace(formul("formul"), "c", c)
yeni_str = yeni_str.Replace(formul("formul"), "d", d)
response.write yeni_str
%>

seklinde dener misin?
0
yasaluyari
(25.07.09)
@yasaluyari
ı ıh. ekrana yansımış hali "((1-2)-(3-4))" şeklinde oluyor.
0
🌸eskimo
(25.07.09)
aha buldum
<%
formul= request.querystring("formul")
yeni_str = replace(formul, "ha", ha)
yeni_str = replace(yeni_str, "hy", hy)
yeni_str = replace(yeni_str, "aa", aa)
yeni_str = replace(yeni_str, "ay", ay)
yeni_str = "sonuc = " & yeni_str
execute(yeni_str)
response.write sonuc
%>

şeklinde olması gerekiyor ewet ewet olmalı
0
yasaluyari
(25.07.09)
(3)

çok soruldu biliyorum ama notebook tavsiyesi istiyorum

hevipeyra
bizim ufak biradere (kendisi 18 yaşında) bi notebook almayı planlıyoruz. daha evvel burada pek çok kez tavsiye istendiğini biliyorum ancak modeller sürekli yenilendiği için yeniden tavsiye istemekte sakınca görmedim.şimdi özellikle oyun oynamaya elverişli bi makina olmalı. çok anlamam ama sanırım bu
bizim ufak biradere (kendisi 18 yaşında) bi notebook almayı planlıyoruz. daha evvel burada pek çok kez tavsiye istendiğini biliyorum ancak modeller sürekli yenilendiği için yeniden tavsiye istemekte sakınca görmedim.

şimdi özellikle oyun oynamaya elverişli bi makina olmalı. çok anlamam ama sanırım bunun için ekran kartı ve ram i iyi olmalı. ağırlıklı olarak internet ve oyun için kullanılacak makina. toshiba, hp falan gibi bilinen ve teknik servisi yeterli firmalar olsun diye düşünüyorum (teknik servisinin yeterli olduğunu düşündüğünüz başka markalar da olabilir tabi). fiyat ise 1000-1500 arası gibi olabilir. siz değerli sözlük dehalarından en önemli ricam, tavsiyelerinize link eklemenizdir. şimdiden teşekkürler.
0
hevipeyra
(25.07.09)
SAMSUNG R522-XS08TR INTEL CORE 2 DUO P7350 2GHZ 4GB 320GB 15.6"

www.hepsiburada.com
0
hayo
(25.07.09)
cnonefb
(25.07.09)
20 gün önce www.hepsiburada.com buradaki makineyi aldım.

@hayo'nun tavsiye ettiği makineyle arasında işlemci farkı var sadece.. fazla bir performans oynaması olmaz..

şuana kadar açamadığı oyun görmedim. ısınma yok, gayet hızlı ve sessiz. vista ultime kurunca tadındanda yenmiyor tavsiye ederim.

masaüstü tadında makine. 3 gündür full açık hala ısınmadı =)

edit: resimlerde makine biraz takoz gibi görünüyor diğer markalara göre, gelmeden önce tasaramından yana telaş vardı biraz. gayet şık. şurdan şettirebilirsin..

img139.imageshack.us
0
ztpz
(25.07.09)
(3)

Anakart driver problemi

viperbilal
p5pl2 anakartım var. ve bunun cdsi yok. İnternetten audio ethernet ekran kartı driverlarını çektim + chipsetide yükledim. Peki anakartı tanıtmak için başka birşey yapmamız gerekiyor mu. Bioslarıda çektim ama rom uzantılı oldukları için yükleyemiyorum. sorularımsa şunlar1-anakart tanıtılmadıysa nasıl
p5pl2 anakartım var. ve bunun cdsi yok. İnternetten audio ethernet ekran kartı driverlarını çektim + chipsetide yükledim. Peki anakartı tanıtmak için başka birşey yapmamız gerekiyor mu. Bioslarıda çektim ama rom uzantılı oldukları için yükleyemiyorum. sorularımsa şunlar

1-anakart tanıtılmadıysa nasıl anlaşılır
2-tanıtılmamışsa nasıl tanıtıcaz
3-bios tanıtımı yapmak zorundamıyız
4- yapıcaksak nasıl yapıcaz

6 saattir anakart tanıtmak için uğraşıyorum valla bulamadım hiç bir cevap yardım ederseniz duacınız olurum...
0
viperbilal
(25.07.09)
"anakartı tanıtmak" diye bir şey olmaz. anakart'ın üzerindeki componentleri (varsa on-board ses kartı, varsa on-board ethernet controller ve yine varsa on-board ekran kartı gibi) windows'a tanıtabilirsiniz.
bios'u windows'a tanıtamazsınız. windows anakart chipset'ini otomatik görür.
.rom uzantılı çektiğiniz şeyler bios update'lerdir ve o update'leri yapmak -eğer ne yaptığınızı kesin bilmiyorsanız- risklidirler. kısacası bios'un içindeki herşeyi siler, sonra da update'li halini yüklersiniz ama bu operasyon sırasında kesinti olursa -elektrik, sizin gücü bir sebepten kesmeniz vs vs- bios'unuz bozuk kalır, pc çalışmaz.

sizin yapacağınız şey ayrı ayrı on-board component'ları yüklemek ve eğer gerekliyse chipset driver'ını windows'a yüklemektir. chipset driver'ı windows'un anakartı görmesini sağlamaz; windows anakartı zaten görmektedir ancak windows'un anakartın ek fonksiyonlarına erişmesini kolayşatırır (windows üzerinden overclock vs yapmak gibi)

kısacası siz driver'ları yükleyin başka da bir şey yapmayın. dediğim gibi bios'u tanıtamazsınız windows'a; bios update'ine de -genelde sisteminizde bozuk işleyen br şey yoksa- gerek olmadığını söyler firmalar çünkü risklidir: bu işlem sırasında anakartı bozarsanız garanti kapsamı dışında kalır.

kolay gelsin. kafanıza takılan bir şey olursa çekinmeyin yazın, yardımcı olmaya çalışırız biz.
0
raj
(25.07.09)
@raj çok teşşekürler gerçekten

bu arada bios uptader diye bi'olay vardı asus'un bunu çalıştırdım sonra yarıda kesildi ama zip şeklinde package edip yüklüyormuş galiba. Problem olmaz gibi sence problem olur mu ?
0
🌸viperbilal
(25.07.09)
pc açılıyorsa sorun olmamıştır.

zaten bios update işlemleri genelde dos altından ve pc boot ederken olur ve bu durumda risklidir. esas olay bu update dosyasının inmesi durumunda değil, indikten sonra bios'a yazıldığı durumda risk taşıması. bütün risk, bios'un flash edildiği (içindekilerin tamamen silinip update'li bios'un yüklendiği) anda bir sorun çıkması. dload ederken yarıda kesmişsiniz o da çok önemli bir şey değildir.
0
raj
(26.07.09)
(3)

NetLimiter Sorusu

eyke
İyi geceler,şimdi bu netlimiter programıyla ben yan odadan internete giren laptopun yaptığı downloadı görebilir miyim? nasıl görebilirim? veya neden göremem?
İyi geceler,

şimdi bu netlimiter programıyla ben yan odadan internete giren laptopun yaptığı downloadı görebilir miyim?

nasıl görebilirim? veya neden göremem?
0
eyke
(24.07.09)
gerekli ayarlari/kurulumlari yaparsan "remote connect" ozelligi sayesinde gorursun tabi. (netlimiter pro ile)
0
sourlemonade
(24.07.09)
teşekkürler, ama onları nasıl yaparım?
0
🌸eyke
(24.07.09)
sourlemonade
(24.07.09)
(3)

DVD9

sesee
Ne kadar bunun fiyatı? (50'lik ya da tek farketmez)
Ne kadar bunun fiyatı? (50'lik ya da tek farketmez)
0
sesee
(24.07.09)
5 lira tanesi herhalde. :)

www.maxipaket.com buradan en ucuza alabilirsiniz. 50li paket olarak satılmıyor bildigim kadarı ile en fazla 25lik var. şu an 10lu dan 3 tane alsanız daha karlı geliyor 25lisinde indirim vardı 63 liraydı ama kampanya bitti. Tabi bunları verbatim icin soyledim markayı atlamışım. uzun süreli saklmayı düşünmüyorsanız decodisc denenebilir 17 lira fiyat iyi. Fİlm yazdıgım icin riske girmek istemedim.

maxipaket dışında daha ucuza bırakın bulmanız bile cok zor. reklam gibi olmasında baya aradım geçen haftalarda çünkü. Yerel ufak dükkanlarda tanıdık falansa ucuza verir belki tabi ellerinde bulunduryorlarsa.
0
rurouni
(24.07.09)
Pahalıymış beh. 50'lik DVD5 leri 10-15 TL arası buluyorken, 10 tane DVD9'a 17 TL vermek koyar gibi gibi.
0
🌸sesee
(24.07.09)
2.5-3 lira civarına geliyor verbatim 25 ya da 50 lik alınca. verbatimdir kralı. 2 liraya da almışlığım vardır fiyatları oynaktır.
ve www.maxipaket.com dan alınır dvd9.
0
ozdek
(25.07.09)
(2)

RSS Gecikmesi + Program tavsiyesi

zaugnakhaldun
Selamlar,2 sorum olacak:1- Google Reader kullanıyorum; ancak sanki bloglardaki girdileri bana göstermekte çok geç kalıyor gibi bir hissim var. 3-4 farklı sitedeki yazılar, yayına sokulduktan 2 saat sonra Reader'da karşıma çıktı. Böyle bir şeyle karşılaşan var mıdır ki acaba; varsa nasıl çözebilirim.
Selamlar,

2 sorum olacak:


1- Google Reader kullanıyorum; ancak sanki bloglardaki girdileri bana göstermekte çok geç kalıyor gibi bir hissim var. 3-4 farklı sitedeki yazılar, yayına sokulduktan 2 saat sonra Reader'da karşıma çıktı. Böyle bir şeyle karşılaşan var mıdır ki acaba; varsa nasıl çözebilirim.


2- Reader'a alternatif olarak bilgisayarıma kuracağım bir RSS feed programına ihtiyacım var. Bu alternatifin, Reader'daki üyeliklerimi (şifre girerek veya üyeliklerimi yedekleyen dosyadan içe aktararak) alabilmesi lazım; o kadar çok feed'i tekrar girme eziyetine katlanmak pek istemiyorum.

fikirler, yorumlar lütfen:)
0
zaugnakhaldun
(24.07.09)
1- (sitenin feed'i aninda guncelleniyor kabul ediyorum) google crawler aninda yenilemiyor malesef. mesela ayni durum google'in api'larindaki feed bazli calisan script'lerde de gecerli.
0
sourlemonade
(24.07.09)
ben pek çok standalone feed aggregator denedim, rssowl kullanıyorum en son.
bahsettiğin import export elbette mümkün. ayrıca updateleri manüel yapabiliyorsun google reader aksine.
biraz özelliklerini kurcalarsın, beğenirsen fena değil.
0
lhun
(24.07.09)
(5)

modem ve yanıp sönen gizemli ışık

eyke
merhabalar,modemim sanki download yapıyormuşum gibi davranıyor. ama yapmıyorum takdir edersiniz ki. sisteme başka laptop sızmış gibi de görünmüyor modem sayfasından.sorum şu ki, şu an download yapıp yapmadığımı söyleyecek, bi nevi beni bana anlatacak bir programa ihtiyacım var. hiç duymadım ama var
merhabalar,

modemim sanki download yapıyormuşum gibi davranıyor. ama yapmıyorum takdir edersiniz ki. sisteme başka laptop sızmış gibi de görünmüyor modem sayfasından.

sorum şu ki, şu an download yapıp yapmadığımı söyleyecek, bi nevi beni bana anlatacak bir programa ihtiyacım var.

hiç duymadım ama var mı böyle birşey?
0
eyke
(24.07.09)
muhtemelen bilgisayara bol miktarda virüs dahil olmuş ve trafiğinizi o işgal ediyor.deneyimlerime göre bunları bir yazılımla sorunsuz bir şekilde defetmek çok zor.sizin için en iyi yol format gibi görünüyor.

bir de şunu deneyin.

başlat(start) - çalıştır(run) yapın.kutucuğa "msconfig" yazın.çıkan menuden başlangıç(start up)'ı seçin.tümünü devre dışı bırakıp reset atın.
0
paulista
(24.07.09)
sourlemonade
(24.07.09)
download yaptığınıza kanaat getirdimenize sebep olan durum tam olarak nedir? dhcp devices listesinde ip'si sizden farklı başka bir device mı gördünüz? biraz bilgi verirseniz daha iyi yardımcı olabiliriz.

bir tavsiye, hmen spyware virüs paranoyasına girmeyin, hemen format tek çözümdür demeyin; formatın tek çözüm olduğu durumlar da mevcut ancak analizi iyi yapıp öyle teşhis koymak daha uygun olur.

assert h demiş netlimiter diye, çok doğru demiş, hangi program hangi port'tan nereye bağlanır netlimiter size söyler. önce bakalım elinizde virüs mü var ne var, ona göre bir çözüme gideriz.
0
raj
(24.07.09)
önceden torrentten indirirken WLAN ışığı çok seri biçimde yanıp sönerdi download yokken dururdu. şimdi ise hiç bişi iniyor olmasa da aynı hızda yanıp sönüyor
0
🌸eyke
(24.07.09)
wlan ışığının yanıp sönmesi doğaldır. siz hiç bir şey indirmeseniz bile router ve pc birbirlerini ping'ler dururlar, bağlantıyı canlı tutarlar kısaca
"hasan abi orda mısın, bir yere gitmedin di mi?"
"yok gülüm burdayım ben içini ferah tut"
"tamam abi 10 milisaniye sonra yine soracam bak, orda olduğundan emin olmam lazım"

konuşmasının benzerini yaparlar. örnek olarak ben 100kb/sn de dload yapsam 1kb/sn dload da yapsam bendeki wlan ışığı aynı hızda yanıp sönmektedir. sizinki duruyormuş diyorsunuz, bu pek normal gelmedi bana. hiç data trasnferi olmasa bile sizin yaptığınız, o ışığın yanıp sönmesi lazım.
0
raj
(25.07.09)
(4)

Host Problemi

465ff
Selamlar,Bilgisayarım C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts dosyasını görmüyor, Win XP kullanıyorum, ne önerirsiniz?Örneğin : 208.117.236.70 youtube.com www.youtube.comyazmama rağmen youtube açılmıyor.yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
Selamlar,

Bilgisayarım C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts dosyasını görmüyor, Win XP kullanıyorum, ne önerirsiniz?

Örneğin :
208.117.236.70 youtube.com www.youtube.com

yazmama rağmen youtube açılmıyor.
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
0
465ff
(24.07.09)
tarayıcıyı kapatıp açın. olmadı makineyi yeniden başlatın. olur.
dns değişikliği var bi de :)
0
yapacakbirseyyok
(24.07.09)
dns degisikligi sart degil de yanlis yazmissin, ondandir.

208.117.236.70 youtube.com
208.117.236.70 www.youtube.com

seklinde yazman lazim.
0
sourlemonade
(24.07.09)
o şekilde bitişik yazmıyorsunuz değil mi?
0
gossamer
(24.07.09)
tarayıcı ile ilgili yolları denedik. hatta farklı bilgisayarlardaki host dosyasını alıp bilgisayarımdaki host dosyası ile değiştirdik. Herhangi bir gelişme yok.
0
🌸465ff
(24.07.09)
(1)

kaymış,titremiş fotoğrafları düzelten bir program

abuzittin
titremiş fotoğrafları nasıl düzeltebiliriz fotoşok ta varmıdır çözümü
titremiş fotoğrafları nasıl düzeltebiliriz fotoşok ta varmıdır çözümü
0
abuzittin
(24.07.09)
kaymanın titremenin derecesine bağlı ama çamur gibi flu fotoğrafları düzeltemezsiniz. az miktarda keskinlik kaybı, fluluk. photoshop, gimp veya benzerlerinde sharpening işlemi ile düzeltilebilir. burada da unsharp mask bence daha başarılıdır. aşırıya kaçmadan deneyin derim.
0
justaddwater
(24.07.09)
(5)

laptop fanı kırılması

eja
aklıma takıldı geçenlerde laptopun fanına süpürgeyi dayayınca fan kırılmıştı onu değiştirmek için 80 tl aldılar sadece o donen hede kırılmış..80 tl çok mu ona göre yine aynı yere gidicemde.. markası hp 500.. sipariş vermeden fanı değiştirdiler 1 gun içinde çok bulunan bi fanmış dediler...
aklıma takıldı geçenlerde laptopun fanına süpürgeyi dayayınca fan kırılmıştı onu değiştirmek için 80 tl aldılar sadece o donen hede kırılmış..
80 tl çok mu ona göre yine aynı yere gidicemde.. markası hp 500.. sipariş vermeden fanı değiştirdiler 1 gun içinde çok bulunan bi fanmış dediler...
0
eja
(24.07.09)
80 lira aşırı ancak servis işi olduğu için öyle çekilir fiyat. Çünkü sen kendin yapamazsın. Yapabilirsen en fazla 10 liraya patlar.
0
ataturkiye
(24.07.09)
hp serviside değil alalade bir yerde bi bilgisayarcı..
hoş yine aynı yer çökmüş bilgisayardan veri kurtarmak için 50tl almıştı onunla kıyaslayınca biraz dengeliyor fiyatlar
0
🌸eja
(24.07.09)
normal
0
sirincem
(24.07.09)
teknik servis veren yerler işçilikten para kazanırlar zaten. bir şeyi kendin yapamıyorsan adamı yoluyorlar resmen.
0
argent dawn
(24.07.09)
format 30 lira ise 80 normal gibi duruyor.
0
wampex
(24.07.09)
(2)

facebook hesabını dondurmak değil tamamiyle silmenin yolu?

türk kelekom
soru başlıkta
soru başlıkta
0
türk kelekom
(24.07.09)
(bkz: #14100053)
0
sourlemonade
(24.07.09)
(bkz: #16450243)
0
sijwocaq
(24.07.09)
(6)

1,5 GB'lik dosyayı CD'ye 2 parça olarak çekmek

tragamin
Merhabalar, Bilgisayarimda bir filmin dvd'si var 1,5 GB boyutunda fln.Ben istiyorum ki bunu CD'ye cekeyim. Yani VCD gibi olsun 2 cd halinde ve bende filmi vcd'de izleyebileyim. Ne diyrosunuz var mi boyle birşey? İzleyebilirmiyim? Tşk.ler simdiden cevaplayan arkadaslara
Merhabalar,

Bilgisayarimda bir filmin dvd'si var 1,5 GB boyutunda fln.

Ben istiyorum ki bunu CD'ye cekeyim. Yani VCD gibi olsun 2 cd halinde ve bende filmi vcd'de izleyebileyim. Ne diyrosunuz var mi boyle birşey? İzleyebilirmiyim?

Tşk.ler simdiden cevaplayan arkadaslara
0
tragamin
(24.07.09)
video dosyasini bolmeniz lazim. 700mb'lik parcalar haline getirip cekebilirsiniz.
0
wpi
(24.07.09)
virtualdub yapar o işi..
0
dambil
(24.07.09)
isosunu oluşturup winrarla partlara ayır
0
akilsiz basin cezasi
(24.07.09)
avi ise virtualdub yapar. değilse önce aviye çevirmen lazım tabiki.
0
sutlu nescafe
(24.07.09)
virtualdubla dosyayı açıp uygun bir yerden işaretlereyek o bölgeyi seçin. codec ayarları olması lazım yukarıda ses ve video için ikisinde de "codeci değiştirme" anlamına gelen yeri seçin (kaynak codecini koru gibi bir şey de olabilir) yoksa tekrar encode eder uzun sürer gerek yok. aynısını ikinci kısım için tekrarlayın. bir de altyazıları böldünüzmü tadından yenmez. onun için divxplanet.nette bir yazı vardı programla birlikte. bakarsanız bulursunuz.
0
argent dawn
(24.07.09)
söz konusu avi ise, kolay kullanım ve hız açısından:
SolveigMM AVI Trimmer, çok başarılıdır(beleş).
www.solveigmm.com
0
late viper
(24.07.09)
(3)

videokart driver !!

hollandabocegiilesevismek
selamlar arkadaslar. gecen gun sirket icin bir laptop aldim. bir kac saat sonra format atmam lazimdi onu da yaptim. fakat format attiktan sonra videokart in driver ini bulamadim bir turlu. nereden indirebilirim acaba??videokart: ati radeon hd 4570 graphics 512 mb
selamlar arkadaslar. gecen gun sirket icin bir laptop aldim. bir kac saat sonra format atmam lazimdi onu da yaptim. fakat format attiktan sonra videokart in driver ini bulamadim bir turlu. nereden indirebilirim acaba??

videokart: ati radeon hd 4570 graphics 512 mb
0
hollandabocegiilesevismek
(24.07.09)
"mobility radeon" serisindendir o.
ati.amd.com
sagda driver listesi var. ordan sirasiyla graphics -> uygun OS -> mobility radeon -> mobility radeon hd 4000 series secip indir.
0
sourlemonade
(24.07.09)
oyle yaptim ama hd 4000 series diye birsey yok.
0
🌸hollandabocegiilesevismek
(24.07.09)
mobility radeon secmen lazim, mobility radeon hd 4000 series olarak geciyor.
0
sourlemonade
(24.07.09)
(1)

öyle bir eklenti olsun ki...

flame of feanor
firefox'da chrome gibi açılış sayfasında en çok kullandığım siteleri küçük resimler şeklinde göstersin. vardı sanki ama bulamadım.@rednoff:ilki 3.5 ile uyumlu değilmiş. tikini kaldırmıştım yeniden tikliyorum (=
firefox'da chrome gibi açılış sayfasında en çok kullandığım siteleri küçük resimler şeklinde göstersin. vardı sanki ama bulamadım.


@rednoff:
ilki 3.5 ile uyumlu değilmiş. tikini kaldırmıştım yeniden tikliyorum (=
0
flame of feanor
(24.07.09)
addons.mozilla.org
addons.mozilla.org

ben de farkettim ondan ikinciyi de yazdım :]
0
rednoff
(24.07.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.