Giriş
(1)

64 bit işletim sistemi bana ne kazandırır

kibritsuyu
şimdi vista ön kurulumu yapılmış bilgisayarlarda sanırım kurulum aşamasında seçme şansı tanıyor 32 bit mi yükleyeyim 64 bit mi yükleyeyim diye.4 gb ram kullanabilme dışında (bildiğim kadarıyla 32 bit vista ile en fazla 3 gb ram kullanılabiliyor) 64 bit işletim sistemi kurmanın ne avantajı olacak ban
şimdi vista ön kurulumu yapılmış bilgisayarlarda sanırım kurulum aşamasında seçme şansı tanıyor 32 bit mi yükleyeyim 64 bit mi yükleyeyim diye.

4 gb ram kullanabilme dışında (bildiğim kadarıyla 32 bit vista ile en fazla 3 gb ram kullanılabiliyor) 64 bit işletim sistemi kurmanın ne avantajı olacak bana?

kusura bakmayın pek anlamıyorum bu işlerden.
0
kibritsuyu
(27.08.09)
Sahip olduğun klavye/mouse gibi birr çok alet edevatın eski olduğunu varsayarak konuşursam: Her şeyin 64-bit driver'ını bulmak zorunda olduğun için sana iyi bir baş ağrısı kazandırabilir diye düşünüyorum. Yok eğer yepisyeni cillop gibin güçlü bir sisteminiz varsa ve eski bir şeyiniz yoksa kurun gitsin derim. Tabi şimdiden internette parçaların 64-bit driverları var mı bakarsanız iyi olur.
0
majik
(27.08.09)
(1)

ev sinema sistemi tavsiyesi talep ediyorum

azeroth
şimdi bir takım kriterlere uyan ev sinema sistemi almayı düşünüyorum,eğer film felan oynatacak bir alet içerecekse -hdmi çıkışı olsun.-usb ile hard diskteki divxleri göstersin.-usb ile hard diskteki divxleri altyazıları ile göstersin.-kablosuz olsun.sebebi:normalde dizüstü bilgisayarı (ses çıkış bil
şimdi bir takım kriterlere uyan ev sinema sistemi almayı düşünüyorum,

eğer film felan oynatacak bir alet içerecekse
-hdmi çıkışı olsun.
-usb ile hard diskteki divxleri göstersin.
-usb ile hard diskteki divxleri altyazıları ile göstersin.
-kablosuz olsun.
sebebi:
normalde dizüstü bilgisayarı (ses çıkış bilgisayardan yamaha 2+1 hoparlore) vga kablo ile tvye bağlayıp divx (avi, 720p mkv) izliyorum her yer kablo oluyor, sonra toplamak gerekiyor.

(eğer içinde medya oynatıcı bişiler olan ürünler fiyat olarak çok kastırır derseniz sadece hoparlor de düşünebilirim.)

ürün inceleme linkleri/siteleri de paylaşabilirsiniz.
0
azeroth
(27.08.09)
bütçe belirlememişsin. bu işlerden pek anlamam lakin;

şundan www.deveyuku.com
bi de şundan www.vatanbilgisayar.com

aldın mı baya güçlü ve istediğin özellikte bi sistemin olur heralde.
0
mavikurbaga
(28.08.09)
(2)

Elektrik Hattı Üzerinden Ağ Bağlantısı

sheba and the albino girls
Merhabalar,Yeni bir eve taşındık. Ev biraz büyük. Ben askerdeyken evin içi yapılıyordu ve babamlara ağ bağlantısı için de kablolama yaptırmalarını tembih etmiştim. Fakat, iş yaptırdıkları taşeron "Gerek yok abi, wireless ile artık her yerden giriliyor internete" gibi yüzeysel bir bahaneyle yırtmışla
Merhabalar,

Yeni bir eve taşındık. Ev biraz büyük. Ben askerdeyken evin içi yapılıyordu ve babamlara ağ bağlantısı için de kablolama yaptırmalarını tembih etmiştim. Fakat, iş yaptırdıkları taşeron "Gerek yok abi, wireless ile artık her yerden giriliyor internete" gibi yüzeysel bir bahaneyle yırtmışlar, bizimkileri vazgeçirmişler. Şimdi kablosuz ile bağlanıyorum güç bela, fakat online oyunlarda yeterli olmuyor. Bir de mikrodalga çalışınca kablosuz tümden iptal oluyor. Yeniden kablolama yapmak gibi bir imkan yok. Hani sıva üstü kablolama yapabilirim, fakat estetiğin içine edecek (Mike Tyson'ın terk ettiği malikaneye taşındık).

Şöyle bir ürün var:
www.vatanbilgisayar.com

Linksys Powerline Adaptör diyor.

Kullanan veya çevresinde kullanıldığını gören var mıdır acaba? Tavsiye eder misiniz? Kabloya göre verimi nasıldır? Kesintisi vs. olur mu? Bir de bunun 85Mbps ve 200Mbps olanları var. Çok çok performans farkı görülür mü?

Cevaplar için teşekkürler
0
sheba and the albino girls
(27.08.09)
Bunlari kurcalamistim ben zamaninda. Iyi calisiyorlar bence. Kablo ile benzer performans alabilirsiniz belki. Ama wireless'tan daha iyi olacagi kesin.
0
wpi
(27.08.09)
uzun bir süre philips marka 14 mbps bir modelini kullandım, kesinlikle çok başarılı ve normal kablodan hiç farkı yok. bağlantı kesintisiz ve stabil. 80 mbps rahatlıkla yetecektir tabi internet bağlantın 100 mbps falan değilse.


benim kullandığım modelin kutusununda 2 tane tek portlu bağlantı noktası vardı. linktekinde ise sanırım 4 port ve tek bir bağlantı noktası var tam emin olamadım ama 2 tane alman gerekiyor olabilir. bir de 1 adaptör üstünde 4 porta ihtiyacın olup olmadığı konusu var.

www.consumer.philips.com
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(28.08.09)
(2)

ocr, abbyy vb

germe
* pdf dokumanlarını doc yapmak için abbyy fine reader kullanıyorum. çoğu zaman işime yarıyor. ancak yazıların içinde.,;^+=[]{} falan olunca bunları tanımıyor.İstediğim şey integral'in S ifadesini tanıması değil ama basit şeyleri bari(çözünürlük daha iyi olsa yapar belki) okuması.türkçe için yama var
* pdf dokumanlarını doc yapmak için abbyy fine reader kullanıyorum. çoğu zaman işime yarıyor. ancak yazıların içinde
.,;^+=[]{} falan olunca bunları tanımıyor.
İstediğim şey integral'in S ifadesini tanıması değil ama basit şeyleri bari(çözünürlük daha iyi olsa yapar belki) okuması.
türkçe için yama var. abbyy'nin matematiksel ifadeler için yaması var mı?
* veya bunu yapan başka program?
0
germe
(27.08.09)
The full version of ABBYY FineReader 9.0 Professional Edition allows you to improve OCR quality on documents with special fonts or documents containing special characters (e.g. mathematical symbols) by using Training mode. In other words, you can teach the program to distinguish specific characters which look very much alike in some fonts, for example “1” and “i”. ABBYY FineReader 9.0 Sprint does not offer this possibility.
0
that was just a dream
(27.08.09)
programın bir yerine alfabe gibi birşey olacak, oraya bu karakterleri ekleyerek yapabilirsin diye hatırlıyorum..
0
wingless
(27.08.09)
(1)

server linux win?

offday
öncelikle (git: 92340) şimdi hosting almam gerekiyor windows veya linux hangisini almalıyım karar veremedim.daha doğrusu bilmiyorum farklarını ikiside html çalıştırır herhalde.dreamweaverla yapılan bir site için hangisi uygun olur ya da ikiside sorun çıkartmadan çalıştırır mı?pek anlamıyorum bu işle
öncelikle (git: 92340) şimdi hosting almam gerekiyor windows veya linux hangisini almalıyım karar veremedim.daha doğrusu bilmiyorum farklarını ikiside html çalıştırır herhalde.dreamweaverla yapılan bir site için hangisi uygun olur ya da ikiside sorun çıkartmadan çalıştırır mı?pek anlamıyorum bu işlerden şimdiden teşekkürler.
0
offday
(27.08.09)
win serverda php de barindirabilirsin, win server bunu destekler ama tam olarak randiman / verim alamazsin, db'de (database) sorun cikartabilir. tr'deki cogu hosting firmasi her iki server'ida bunyelerinde bulundurur. html'i her ikiside calistirir. ileride asp, aspx tarzi kodlamaya gecerim diyorsan win host, yok php de kalirim dersen linux host alman senin acindan iyi olur. bu arada linux'de asp'yi destekler.
0
that was just a dream
(27.08.09)
(3)

ftp server icin program onerisi

unspokenlies reloaded
sevgili slikon vadililerwindows 2003 server icin disaridaki kullanicilarin rahatlikla sunucuya baglanmasi, dosyalara erisebilmesi vs. icin ftp programi aramaktayim.not: winftp server ve cute ftp professional programlarini denedim ama iyi performans alamadim.
sevgili slikon vadililer

windows 2003 server icin disaridaki kullanicilarin rahatlikla sunucuya baglanmasi, dosyalara erisebilmesi vs. icin ftp programi aramaktayim.

not: winftp server ve cute ftp professional programlarini denedim ama iyi performans alamadim.
0
unspokenlies reloaded
(27.08.09)
portik
(27.08.09)
0
that was just a dream
(27.08.09)
filezilla tam istedigim gibi cikti. gayet rahat kurdum ve testlerini yaptim az once. Windows server icinde ftp servisi olarak calisiyor. tesekkurler herkese
0
🌸unspokenlies reloaded
(28.08.09)
(1)

ARGOX OS-214 kurulumu insanı çıldırtabilir mi?

scapegoat
sevgili dostlar şirketteki bilgisayara format attık dolayısıyla programları baştan kurmak zorunda kaldık hepsini yükledik ama argox marka os-214 sürüm etiket yazıcısının kurulumunu beceremedik teknik destek istedik o da adam yokmuş yardım edemediler anlayacağınız bunu acilen kurmamız gerekiyor cd'si
sevgili dostlar

şirketteki bilgisayara format attık dolayısıyla programları baştan kurmak zorunda kaldık hepsini yükledik ama argox marka os-214 sürüm etiket yazıcısının kurulumunu beceremedik teknik destek istedik o da adam yokmuş yardım edemediler anlayacağınız bunu acilen kurmamız gerekiyor cd'si falan var ama farklı bişeyi var galiba kurulum için yardımcı olabilecekler lütfen yardımlarını esirgemesinler çünkü makineyi etiketleyip müşteriye gondermemiz gerekiyor ...

beklemede..
0
scapegoat
(27.08.09)
www.argox.com

pdf'ini inceleyin bi isterseniz.
0
that was just a dream
(27.08.09)
(1)

Gri ekran?

pandora
Bilgisayarımı(laptop) yaklaşık bir 20 saat kadar açık bıraktıktan sonra yeniden başlattım. Hiçbir sorun yoktu gayet düzgün çalıştı bir 2 saat kadar daha. Sonra aniden gri bir ekranla karşılaştım. Maus simgesi de yok, dinlediğim müzik de aniden kesildi. ctrl alt del yaptım o da işe yaramadı. Power tu
Bilgisayarımı(laptop) yaklaşık bir 20 saat kadar açık bıraktıktan sonra yeniden başlattım. Hiçbir sorun yoktu gayet düzgün çalıştı bir 2 saat kadar daha. Sonra aniden gri bir ekranla karşılaştım. Maus simgesi de yok, dinlediğim müzik de aniden kesildi. ctrl alt del yaptım o da işe yaramadı. Power tuşuna uzun süre basıp kapattım, tekrar açtım şimdilik bir sorun yok gibi görünüyor.
7-10 gün öncesinde batarya değişikliği oldu onun dışında hardware değişikliği olmadı, ayrıca bilgisayarımda XP yüklü. Nedir bu sorun neden kaynaklanır, ne yapmak gerekir bi bilen var mıdır ki?
0
pandora
(27.08.09)
ekran ve ekran kartı suruculerını yenıden yukle.
0
bryan fury
(27.08.09)
(6)

iphone 3g - 3gs

gonion
valla merakımdan soruyorum, iphone 3g'nin ön tarafında kamera yok. 3gs'de de yokmuş galiba.neden? manyak mı bu iphone'u tasarlayan adamlar? 3g telefon çıkar, önüne kamera koyma. valla anlayamadım.
valla merakımdan soruyorum, iphone 3g'nin ön tarafında kamera yok. 3gs'de de yokmuş galiba.

neden? manyak mı bu iphone'u tasarlayan adamlar? 3g telefon çıkar, önüne kamera koyma. valla anlayamadım.
0
gonion
(27.08.09)
ondeki kamera sadece 3g'nin bi getirisi olan 'goruntulu gorusme' yapabilmek icin.
bire bir 3g ile alakali degil.
0
nawres
(27.08.09)
tamam işte soru da o zaten. 3g'nin bir getirisi olan görüntülü görüşme özelliğini kullanabilmeye yarayan edevatı, 3g uyumlu telefona niye koymuyor bu tasarımcılar? "3g ama yarım yamalak kullanın diye" mi demek istiyorlar?
0
kibritsuyu
(27.08.09)
iphone u sadece internette gördüm. yüzeysel bir açıklama olabilir ama;

ön yüzeyinin büyük bir kısmı ekran olan bir telefon için belki dizaynı uygun değildir. ya da teknolojiyi son kullanıcıya kısım kısım ittirmek isteyen büyük şirketlerin yaptığı en güzel stratejidir bu:)

sen sanıyor musun ki adamlar düşünmedi bunu? bakarsın yakında önü kameralı olanı da çıkar:) önce kamerasızları bi ittirsinler, parayı kırsınlar ondan sonra..
0
esmer
(27.08.09)
apple tasarim manyagi bi sirket, her urunlerinde belirli tasarim standartlari var ve yeni ozellikler adina bile bozmuyorlar..bi gun apple tasarimina uygun sekilde one bi kamera atabilirse o da cikar ama ben hic sanmiyorum acikcasi..
0
erostrada
(27.08.09)
pazarlama taktigi olabilir.
ozelliklerin hepsinin oldugu bir iphone en basindan beri yapilabilirdi zaten.
0
nawres
(27.08.09)
yani özetle hiç kimse kesin bir şey söyleyemiyor sanırım.
0
🌸gonion
(28.08.09)
(5)

Free Hosting?

offday
Sadece anasayfası olan oldukça basit bir site yapmam gerekiyor.fakat bu işlerden anlamıyorum.Sadece domain alsam zaten pek alanda gerektirmeyecek birşey olduğu için free hosting kullansam daha sonra site geliştirilmeye başlanınca siteyi ordan almam sorun olur mu?Kusura bakmayın belki oldukça basit b
Sadece anasayfası olan oldukça basit bir site yapmam gerekiyor.fakat bu işlerden anlamıyorum.Sadece domain alsam zaten pek alanda gerektirmeyecek birşey olduğu için free hosting kullansam daha sonra site geliştirilmeye başlanınca siteyi ordan almam sorun olur mu?Kusura bakmayın belki oldukça basit birşeydir ama dediğim gibi hiç anlamıyorum bu işlerden.Birde free hosting tavsiyesi olan varsa sevinirim.Teşekkürler.
0
offday
(27.08.09)
Free Host (asp & asp.net) -> somee.com
Free Host (php) -> l4rge.com

natro'nun yıllık 22$'a asp hosting hizmeti var.. basit bi site yapacaksan işine yarayacaktır.. ilk yıl alan adı fiyatıda 1,99$(host paketi alırsan) .. başarılı bi host firmasıdır..
burdan: natro.com

gene turhost'ta kaliteli bir firma.. yıllık 44,99tl(php), 49,99tl(asp) altyapılı paketlerinden yararlanabilirsin..
burdan: turhost.com
0
synche
(27.08.09)
-sonra site geliştirilmeye başlanınca siteyi ordan almam sorun olur mu?K
*dns'i domain aldığın yerde bırakıp www subdomain'nini cname ile yönlendirirsen bi şey olmaz. ben ilk başlarda mynet proservis'den domain alıp böyle yapmıştım ama benim fikrimce hosting maliyeti öyle aman aman değil artık, o nedenle paralı host kullanabilirsin. misal ben godaddy'ninkini kullanıyorum ve gayet memnunum.

free hosting için ise;
www.free-webhosts.com
0
roadrunner_merlin
(27.08.09)
godaddy veya host gator'dan almayı düşünüyorum.nasıldır acaba fark olur mu ikisinide öven çok.fakat fiyatlar natroya oranla epey yüksek sanırım.godaddy hiç eklentisi olmayan bi hostinge 56 dolar diyor yıllık.host gator'da 9 dolar civarı aylık artı 5 dolar kurulum için.türk pek istemiyordum ama natro'dan mı alsam acep?tekrar söylüyorum kusura bakmayın anlamıyorum bu işlerden teşekkürler.
0
🌸offday
(27.08.09)
bluehost.com

illegal icerigin yoksa gayet iyidir & hizlidir kendileri.
0
that was just a dream
(27.08.09)
natro'dan al.. başta okulum ve ben olmak üzere altyapıyı onlardan sağlıyoruz ve çok memnunuz.. vps sunucuları, hostları vs. kalitelidir.. ;)

godaddy demişsin.. tabikide kaliteli firmalardan biri fakat bildiğim kadarıyla tr'de datacenterları yok.. yani yurtdışı lokasyonludur sunucuları.. buda hızda sorun olabilir derim ben.. sen kaliteden şaşma.. natro iyidir..
0
synche
(28.08.09)
(4)

Cep telefonu kayıt şeysi

dursunkaptan
Elimde yurtdışından gelen bir telefon var. Kontörlü muhabbet hat sim kartıyla çalışıyor, fakat faturalı turkcell hattı takılınca çalışmıyor. Telefonun kayıt yapılıp yapılmadığını bilmiyorum. Sorun ondan olabilir mi? Kaydettirilmemiş bir telefon muhabbet hatla çalışır mı?
Elimde yurtdışından gelen bir telefon var. Kontörlü muhabbet hat sim kartıyla çalışıyor, fakat faturalı turkcell hattı takılınca çalışmıyor. Telefonun kayıt yapılıp yapılmadığını bilmiyorum. Sorun ondan olabilir mi? Kaydettirilmemiş bir telefon muhabbet hatla çalışır mı?
0
dursunkaptan
(27.08.09)
O olayın kayıtla alakası yok. Sim lock yapmışlar. Yani o telefon sadece o sim kart ile çalışabilmekte.

Telefoncuya götürsen hallederler 5-10 liraya.
0
ataturkiye
(27.08.09)
sim lock.
bütün telefoncılar yapıyor ama dikkat et garanti falan varsa garanti kapsamı dışında kalabilir.
0
coldnick
(27.08.09)
Öncelikle demin internetten sorgulattım kayıtsız görünüyor.

Anlamadığım, sim lock olsa bile muhabbet hatla niye çalışsın da faturalı turkcell'le çalışmasın? Telefon samsung-at&t
0
🌸dursunkaptan
(27.08.09)
Birbirinden bağımsız meseleler bunlar. Kayıtsız olduğu için önce mesaj gelecek, daha sonra kapatılacaktır. Onunla sim lock'un alakası olduğunu sanmıyorum.
0
ataturkiye
(27.08.09)
(3)

programlama

germe
c++'da kodlama yaparken variable'ların isimlerinin nasıl atanacağına dair bir standart var mı?
c++'da kodlama yaparken variable'ların isimlerinin nasıl atanacağına dair bir standart var mı?
0
germe
(27.08.09)
bir standart olmaz ama yaygin kullanim kucuk harfle yazilir. birden cok kelime var ise ilk kelime kucuk harfle baslar sonraki kelimeler buyuk harfle baslar kucuk harfle devam eder. bununGibiBiseIste. eger variable'lara isim atanmadan kastin bu ise.
0
oshamahue
(27.08.09)
önce tipini sonra vermek istediğiniz ismi sonra da isteğe bağlı olarak default değerini atama şeklinde yazarsınız.

int myvariable1; //en temel hali

double myvariable2 = 3.0; //default deger atayarak..

static int mystatic = 0; //static ve const ise ilk degeri atamak zorundasiniz aksi takdirde hata gelir.

const int myconst = 5;
0
vudin
(27.08.09)
var tabi.
surda gorebilirsin: www.uwyn.com
(next ile diger sayfalari da oku)
0
sourlemonade
(27.08.09)
(4)

basit video editing programı arıyorum acil!

atrin
Arkadaşlar selamlar,basit video editing programı arıyorum. yani video arka planda dönerken üstüne fotoğraf koyabileyim ne bileyim hızlandırıp yavaşlatabileyim videoyu. moviemaker demeyin arkada video varken üste fotoğraf falan atamıyorum.. tavsiyeleri çok acil beklemekteyim...
Arkadaşlar selamlar,

basit video editing programı arıyorum. yani video arka planda dönerken üstüne fotoğraf koyabileyim ne bileyim hızlandırıp yavaşlatabileyim videoyu. moviemaker demeyin arkada video varken üste fotoğraf falan atamıyorum..

tavsiyeleri çok acil beklemekteyim...
0
atrin
(27.08.09)
adobe premiere 2.0 versiyonunu deneyebilirsin. son sürümü cs4 ama o braz karışık gelebilir.
www.hitportal.org
0
rentts1
(27.08.09)
Movie Edit Pro 15
0
that was just a dream
(27.08.09)
@that was just a dream

kurdum magix'i ancak ses alamıyorum videolardan?

bana [email protected]'dan ulaşırsan sevinirim.
0
🌸atrin
(27.08.09)
hocam sana evden ulasicam. bekletecegim bilgin olsun [:
0
that was just a dream
(27.08.09)
(1)

ASUS Eee 1000HA'da wireless problemi yaşayan var mı?

seviyorum ulan sezenimi deli gibi hem de
2 hafta kadar eee 1000ha aldım ama bi wireless problemi var ki çözemedim tam. forumlarda da pek bilgi yok.wireless modem'i güçlü sinyalle çekebilmesine rağmen tam bağlanırken bağlanamadı diye sorun çıkartıyor. arasıra da kendi kendine bağlanıyor öyle, kafasına göre takılıyor yani.daha önce bu proble
2 hafta kadar eee 1000ha aldım ama bi wireless problemi var ki çözemedim tam. forumlarda da pek bilgi yok.

wireless modem'i güçlü sinyalle çekebilmesine rağmen tam bağlanırken bağlanamadı diye sorun çıkartıyor. arasıra da kendi kendine bağlanıyor öyle, kafasına göre takılıyor yani.

daha önce bu problemle karşılaşan, çözüm yolu bilen?

çok teşekkürler...
0
seviyorum ulan sezenimi deli gibi hem de
(27.08.09)
Ben 10'dan fazla farklı noktada kablosuz ağa başlanmışımdır herhalde hiç sorun yaşamadım. Yalnız şifreyi yanlış yazarsam ya da ağda MAC filtresi varsa bağlanıyor deyip bağlanmıyor.
0
crown
(27.08.09)
(4)

Pascal için kaynak

viperbilal
Pascal dili öğrenmek için kaynak arıyorum. Öncelikle internet üzerinden olursa iyi olur. BUnun yanında kitapda olabilir. Kaynaklar türkçe olursa çok sevinirim. Şİmdiden teşekkürler
Pascal dili öğrenmek için kaynak arıyorum. Öncelikle internet üzerinden olursa iyi olur. BUnun yanında kitapda olabilir. Kaynaklar türkçe olursa çok sevinirim. Şİmdiden teşekkürler
0
viperbilal
(27.08.09)
sahaflara git. artık kimse pascal kullanmadığından sahaflar pascal kitaplarıyla dolu. bende de bir tane olacaktı. ne kadar alakalısın bilmiyorum ama pascal pek bir şey kazandırmaz insana söyleyeyim.
0
uckac
(27.08.09)
bilgisayar mühendisliği okuycam kulaktan dolma biraz ama pascalın öğrenmesinin kolay olduğunu duydum. Bu yüzden başlangıçta algoritma egzersizi yapmak için kullanmayı planlıyordum.
0
🌸viperbilal
(27.08.09)
o zaman önce C öğrenmelisin. az da olsa if-then-else, do while, switch case yapılarını öğrenmen gerekir. zaten bilgisayar mühendisliği okurken C programlama dilinede değinip sonrasında Java ile programlamaya geçeceklerdir.
0
Ayiyogi
(27.08.09)
pascaldan baslamaktansa java daha uygun bir cozum bence. belli bir yere kadar c den pek bir farki yok. daha az basin agirir ilk baslarda. belli bir duzeyden sonra artik c yada c++ a gecme zamanin gelmistir.
0
oshamahue
(27.08.09)
(3)

turkcell vınnn

all girls dream
soru baslıkta olduu gibi turkcell vınna gecim mi gecersem eger 170 kagıt verdigim wireless iptal olucak ve götümde patlicak lakın sadece evde degil her yerde internete girebilicem ama şimdi sınırsız giriom yuvarlak hesap 50 kagıda turkcelle gecersem 24 ay sözlesme yaptirio neyse işin özü ttnet ile t
soru baslıkta olduu gibi turkcell vınna gecim mi gecersem eger 170 kagıt verdigim wireless iptal olucak ve götümde patlicak lakın sadece evde degil her yerde internete girebilicem ama şimdi sınırsız giriom yuvarlak hesap 50 kagıda turkcelle gecersem 24 ay sözlesme yaptirio neyse işin özü ttnet ile turkcell vınnn arasında aman aman bi kalite,bi hizmet olsun fark var mi yani aranizdan bi babayigit sebeblerini aciklayarak olm all girls dream ne duruon gecmediin kabahat turkcelle diyebilir mi?
0
all girls dream
(27.08.09)
tcell'de limiti gecersen her 1 gb için 50 lira girmesi gibi bi durum var. möhöm tabii.
0
kevin durant
(27.08.09)
turkcell'in kota sistemi sadece download icin islemiyor yalniz, aklinizda olsun. hem download hem upload trafigini sayiyor arkadaslar o kota icinde.
bence gecmeyin, henuz.
0
sourlemonade
(27.08.09)
turkcele geçme olayı yok turkcelin geçirme olayı var. geçmeyin. accık sabredin. vınn lara gün gelecek tepik vuracağız, ayaklara düşecekler. şincik çok pahalı!
0
bore
(27.08.09)
(2)

Bir Laptop Sorunuda bende ?

emresimsek
Merhaba eksi A.Ş'nin güzel insanlarıBenim laptop Hp pavlion dv5000 sorunumuz kapağı kapattığımızda ve uyku moduna geçtiğinde direk olarak kendini resetlemesi ve tekrar baştan açılması sorun hakkında bilgisi olan var mı ?
Merhaba eksi A.Ş'nin güzel insanları

Benim laptop Hp pavlion dv5000 sorunumuz kapağı kapattığımızda ve uyku moduna geçtiğinde direk olarak kendini resetlemesi ve tekrar baştan açılması sorun hakkında bilgisi olan var mı ?
0
emresimsek
(27.08.09)
resetlendiğine emin misin? ufak bi hareketlenmeden mouse tetikleniyordur?

(bu da geçici çözüm olacak ama; güç seçeneklerinden kapağı kapatm eylemi olarak bilgisayarı kapatmayı seç)
0
perloneth
(27.08.09)
evet hocam eminim yani kesinlikle kapağı kapadığım an bilgisayar uçup gidiyo
0
🌸emresimsek
(27.08.09)
(9)

laptop sorusu-bu kez alıp eve getirdikten sonra ühühühü

mea maxima culpa
şimdi arkadaşlar gittim aldım laptopu. bir 10 gün oluyor, çok da fazla kullanmadım. ahan da şudur: http://www.gold.com.tr/urunozelyeni.asp?ID=85027&ad=DELL-XPS-1640-B86P45-P8600-4GB-500GB-512-VGA-Tasinabilir-Bilgisayargenel olarak memnunum da 1) bunun şarjı 1 saat 20 dakika filan gidiyor. halbusi te
şimdi arkadaşlar gittim aldım laptopu. bir 10 gün oluyor, çok da fazla kullanmadım.

ahan da şudur:

www.gold.com.tr

genel olarak memnunum da

1) bunun şarjı 1 saat 20 dakika filan gidiyor. halbusi tezgahtar çocuk 5 saat gider şarjı diye uçmuştu. onu geçtim de, bu linkte şarjı 2-3 saat gider diyor. bu normal midir? yoksa birşeylerden kıllanmalı mıyım? bu kadar para verip de 1 saat 20 dakika şarjlık laptop almak moralimi bozdu. 4 senelik eski laptop bile hala 2,5 saat çalışıyordu.

2) bir de bu alet böyle soba gibi sıcak. yanıp pişiyorum. neden oluyor bu? bu da mı normal?
0
mea maxima culpa
(27.08.09)
1) Eger ön ve arka planda cok fazla program calisiyor ise, bu süreyi cok düsürür. Ama yine full sarj yapip bosaltip tekrar doldurun. Bir duruma gene bakin, gene ayni sey söz konusu ise servise danisin. Bir de bataryadan calisirken, tam performansta calismaya ayarlanmis olabilir diyre sallayabilirim, ayarlari kontrol etmek lazim.

2. Hava alma yerleri calisirken acikta duruyor mu? Yatak üstünde durma gibi durumlarda isinma olur.
0
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(27.08.09)
1) Her bir şeyi paylaşımsız, canavar gibi aletlerin ortak sorunu...
ama daha çok hücreli (9) pil alınarak arttırılabiliyor bu süre.

2) Laptop sehpaları çok ucuz...fanlı falan.
0
suda balik
(27.08.09)
1) eski laptopunda çalıştığın şekilde çalışmana rağmen süren 1 saat 20 dk ise pilinde bir sorun olabilir. dengeli bir tüketimde 2 saat civarı gitmeli çünkü minimum şarj. 5 saat olayına da umarım inanmamıştırsın.

2) kullandığın programlara göre tabiki çok fazla ısınabilir. belirli bir sıcaklığı geçmesine izin verme ama. speedfan programını kur. 70-80'C üstüne çok çıkma çıkarsan da çok durma. veya cooler al bir tane.
0
orion ares
(27.08.09)
teknik servisi arayıp danışmadan önce size bir sorayım dedim.

1) iki kere tam olarak boşaltıp tekrar doldurdum.
2) yeni aldım daha hemen hemen hiç kullanmadım. hiçbir program da yüklemedim.
3) biraz internet, biraz flash tabanlı oyun oynadım ama bu makineyi bunların zorlayacağını sanmıyorum.
4) performansını da değiştirdim, bişi farketmedi gibi geldi.
0
🌸mea maxima culpa
(27.08.09)
1) Pillerin maksimum performansina ulasmasi 10-12 dolumu bulabiliyor. Her seferinde tam olarak bosaltip, tam olarak doldurun onceden de yapmis oldugunuz gibi. Genellikle tasinabilir bilgisayarlarda, ilk alindiginda, 14-15 saat sarj suresi gibi bir sure oluyor. Bilgisayari kullanmadan yukarida belirttigim sure kadar sarj etmeniz gerekiyor. Boyle bir islem yaptiniz mi? Gerci eger bilgisayari Gold'dan aldiysaniz ve onlar da ertesi gun teslim ettiyse, sistem kurulumu gibi sebepler dolayisiyla, onlar bu uzun sureli sarj islemini gerceklestirmislerdir. Yine de dedigim gibi en azindan 7-8 kere daha tam olarak pili doldurup bosaltin. Eger hala probleminiz devam ediyorsa oyle teknik servisi arayin derim ben, yine de siz bilirsiniz.

2) O ozelliklerde bir bilgisayarin soba gibi sicak olmasi cok yadirganacak bir durum degil. Touchpad'e dokununca bile sicakligi hissedersiniz hatta. suda balik'in da dedigi gibi fanli sehpalar oldukca iyi is goruyor. Alternatif olarak bilgisayarin arka tarafina cok kalin olmayan bir kitap koyarak, bilgisayarin, kitabin kalinligi kadar yukseklikte durmasini saglayabilirsiniz. Hava akimi daha iyi olur. Isinma problemi bir nebze de olsa azalir.

Gule gule kullanin bir de.
0
dahicocuk
(27.08.09)
@dahiçocuk açıklamalarınız için teşekkürler. çok faydalı oldu.

şimdi gold'da 15-20 dakikada kurumunu tamamlayıp bana verdiler. ben eve getirdim hemen ve dediğiniz gibi uzun süre şarj ettim. şimdiye kadar 4-5 sefer şarj oldu. bakalım birkaç şarj sonrası ne olcak.
0
🌸mea maxima culpa
(27.08.09)
optimize edilmemis flash kodlari islemciyi %100 e kadar zorlayabiliyor. islemci dual core oldugu icin %50+ yuk almis olabilir. kendi laptopum da bazi flash sitelerde deli gibi isiniyor.
0
cench
(27.08.09)
yok yok. oyundan filan değil. bilgisayar her zaman aynı şekilde ısınıyor. zaten yarım saat bi tane uyduruk oyunla ısınır mı?

kışın doğalgaz faturasını yarıya indircek sanırım bu laptop.
0
🌸mea maxima culpa
(27.08.09)
arkadaşlar cevaplarınız çok yararlı oldu. çok teşekkürler.

bugün dell ile görüştüm. teknik servis gelip bataryayı ve fanını değiştirecek. yepisyeni bilgisayar arızalı çıktı ya. of off.
0
🌸mea maxima culpa
(31.08.09)
(4)

kablosuz bağlantı problemi

deadstar
sevgili frigyalılar,kablosuz bağlantımla başım dertte, ne yapsam bilmiyorum, canımdan bir parça söküp atamıyorum...şöyle ki; ben bağlıyken apartmandan bir arkadaş modemini açması (modem neden kapatılır ki diye sormayın bana hiç bir fikrim yok) ve ulaşılabilen ağlarda listemde o ağ çıktığı zaman bağl
sevgili frigyalılar,
kablosuz bağlantımla başım dertte, ne yapsam bilmiyorum, canımdan bir parça söküp atamıyorum...
şöyle ki; ben bağlıyken apartmandan bir arkadaş modemini açması (modem neden kapatılır ki diye sormayın bana hiç bir fikrim yok) ve ulaşılabilen ağlarda listemde o ağ çıktığı zaman bağlantıma bir haller oluyor, bir süre sonra da kopuyor. ne yapmak lazım ki bu durumdan kurtulayım. kanal ayarıyla mı oynamalıyım? şu an auto'da.
şahane cevaplarınız için şimdiden teşekkürü borç bilirim. hepiniz şahane insanlarsınız.
0
deadstar
(27.08.09)
kablosuz ag ozelliklerine girin, orada baglanma sirasinda o diger aglari degil de kendi aginizi en tepeye alin. sorun kalmaz muhtemelen (dogru anladiysam tabii ki)
0
entrapmen
(27.08.09)
yok benimki zaten varsayılan ağ. yayın yapılan kanalların çakışması en mantıklısı geliyor bana ama... bilemedim. teşekkür ederim yine de.
0
🌸deadstar
(27.08.09)
Eğer arkadaşınızın ağı sizinkiyle aynı kanaldan yayın yapıyorsa sinyallerin karışması muhtemel, kanal ayarını el ile kullanılmayan bir kanala atayarak değiştiriseniz çözüm olabilir gibi geliyor bana.
0
fretboard
(27.08.09)
1. kanali elle ayarlarin.
2. mac id'nizi kendi modeminize tanimlayin.
3. modeminizi sadece siz kullaniyorsaniz, mac id (adresi) filtrelemeyi etkin hale getirin.

www.gelen.org
0
that was just a dream
(27.08.09)
(3)

problem hjsplit'te mi winrar'da mı?

oldtimer
elimde .001 ve .002 uzantılı iki dosya var. bunları hjsplit ile birleştiriyorum. birleştirilern dosyayı winrarla extract etmek isteidğimde no files to extract diyor. ama dosyanın boyutu falan her şeyi tam. rar dosyasının içine girince dosyalar da görünüyor. nedir bu problem a dostlar?
elimde .001 ve .002 uzantılı iki dosya var. bunları hjsplit ile birleştiriyorum. birleştirilern dosyayı winrarla extract etmek isteidğimde no files to extract diyor. ama dosyanın boyutu falan her şeyi tam. rar dosyasının içine girince dosyalar da görünüyor. nedir bu problem a dostlar?
0
oldtimer
(26.08.09)
hjsplit ile bolunen hjsplit ile birlesir ?. winrar'in destekledigi bir arsivleme methodu degil de ondan.

www.binaries4all.com
0
that was just a dream
(26.08.09)
tamam da ilk önce birleştiriyorum iki parçayı. bi rar dosyası çıkıyor meydana. ama onu extract edemiyorum. indiridğim yerde de hjsplit ile birleştirdikten sonra winrar ile extract edin diyordu.
0
🌸oldtimer
(26.08.09)
hocam once winrar'i calistirip, program menusunden, ac komutuyla .001 uzantili dosyayi gostereceksin.

acildigi zaman da istedigin yere extract edeceksin.

benim de basima gelmisti. ugrasip durdum. sonra boyle yapmak geldi aklima.
0
osuruklu
(26.08.09)
(3)

Uudunet (kablonet) sürekli kopuyor (YARDIM)

paulista
arkadaşlar kablonet'im bir kopuyor mesela 5 saat gelmiyor.3 saat geliyor sonra tekrar kopuyor gelmiyor.servis elektrik dalgalanması olabilir diyor.sizce sorun nedir ?
arkadaşlar kablonet'im bir kopuyor mesela 5 saat gelmiyor.3 saat geliyor sonra tekrar kopuyor gelmiyor.servis elektrik dalgalanması olabilir diyor.

sizce sorun nedir ?
0
paulista
(26.08.09)
modemde sıkıntı olabilir. modemlerin ömrü 2-3 yıl olabiliyor.
elektrik dalgalanması ne demekmiş? öyle bile olsa, kablo tv servisi bu sorunu çözmeli.
0
papado
(26.08.09)
modemle ilgili degil, biz uydunete geceli 3-4 ay oldu, surekli boyle, internetten soguttu artik. arayinca da sacma sapan bahaneler uyduruyolar, sorun yok diyolar.
0
nawres
(26.08.09)
uydu nete geçmeden önce çevrenize sorun onlarda kesiliyorsa sizde de kesilir demişlerdi. alt yapıyla alakalı olması lazım. bazen benimde gidiyor ama ttnet den daha fazla değil. 5 saatlik kesintiler hiç yaşamadım.
0
iker
(27.08.09)
(1)

sims 2 uptade

kaisa
sims universityi indirdim daemon toolsla kurdum,malumunuz update istiyor,sims2 dvd nizi koyun diyor nasıl aşılır bu sorun,yalın bir çözümünüz var mı?
sims universityi indirdim daemon toolsla kurdum,malumunuz update istiyor,sims2 dvd nizi koyun diyor nasıl aşılır bu sorun,yalın bir çözümünüz var mı?
0
kaisa
(26.08.09)
daemon toolsda her 2 cdnin de imajını aynı anda mount etmeniz lazım diye düşünüyorum. kurulumun öbür cdyi kendiliğinden görmesi ve gerekli transferi yapması lazım, başka bir iş için yapmıştım bunu ve çalışmıştı. bi deneyin bakalım.
0
quasiromantic
(26.08.09)
(4)

Windows 7 oyun olayı

xyz
Henüz beta aşamasında ama oyunlarda sorun yaratıyor mu? tam sürümü çıktığında oyunlarda sorun yaşanma ihtimali nedir?
Henüz beta aşamasında ama oyunlarda sorun yaratıyor mu? tam sürümü çıktığında oyunlarda sorun yaşanma ihtimali nedir?
0
xyz
(26.08.09)
beta olmasına rağmen çoğu oyunda herhangi bir uyumluluk problemi yaşatmıyor. olanlarda ise ufak bir uyumluluk modu ayarlamasıyla sorun giderilebiliyor.

tam sürüm çıktığında hiçbir sorun olacağını zannetmiyorum.
0
the angevil
(26.08.09)
beta degil yahu uzun zamandır. rtm halinde.
0
bryan fury
(26.08.09)
Merhabalar

ben 2 ay önce topladığım sistemimim de oyunlarda fps sorunu yaşadım.
internet araştırması sonucu ise donanımların sürücülerinden kaynaklı sorunlar olduğunu tespit ettim.
hala günümüz sistemlerinin düşmanlarından "crysis" de xp de 1280x1024 DX 9 high ayarlarla 35-60 arası kare alırken win7 dx 9 da aynı ayarlarla 25-30 arası aldım, ötesinde ise dx 10 da 20-25 aralığına indi.

(verdiğim değerler sallama değil ortalamadır. fraps a bakarak en düşük en yüksek değerlere bakmadım sonuçta.)

öte yandan bir başka bilgisayar da (benim sistemime oranla işlemcide %50 bellek de %25 ekran kartında ise %30 handikap olan sistemde ise benim xp de aldığım değerleri aldı)

Ekleme: üşendiğim için win7 nin yeni rtm sürümlerini denemedim. herhangi bir sürücü yenilemesi de yapmadım hatta
0
sozluknickmiverulan
(26.08.09)
7000 surumunden beri kullaniyorum. hicbir sorununu gormedim keratanin. tf2, bioshock, prototype, fifa09, gears of war ... hepsini calistirio velet.
0
crucio
(26.08.09)
(3)

msn 81000306 hatası

asyMMetry
iki tane msn kullanıyorum. biri sorunsuz bir şekilde açarken diğeri bu hatayı veriyor. ikiside hotmail'den. modemi fişten çektim. başlat>çalıştırdan .dll dosyalarını çalıştırdım. document settings contact klasöründeki dosyaları sildim. fakat sonuç sıfır. neden kaynaklanıyor olabilir bu problem.
iki tane msn kullanıyorum. biri sorunsuz bir şekilde açarken diğeri bu hatayı veriyor. ikiside hotmail'den. modemi fişten çektim. başlat>çalıştırdan .dll dosyalarını çalıştırdım. document settings contact klasöründeki dosyaları sildim. fakat sonuç sıfır. neden kaynaklanıyor olabilir bu problem.
0
asyMMetry
(26.08.09)
www.msnhastasi.com

yorumlarda msn discovery'yi kaldırınca düzeldiğini söylüyorlar, msn discovery neyse artık.
0
roadrunner_merlin
(26.08.09)
msn discovery yok. msn plus kullanıyorum.
0
🌸asyMMetry
(26.08.09)
bu lanet hatayı ben de alıyorum bu sabahtan beri. denemediğim yol kalmadı. windos güncelleştirmelerinin hepsini yaptım. onar dedim, onar ma dedim. biraz onar biraz bozuk kalsın dedim hiçbiri olmadı. iişin garibi nette biraz araştırdım, bugün aynı anda baya kişinin başına gelmiş ama herkesin değil. seçilmişiz bi şekilde heralde. ne ofiste ne evde şu ana kadar giremedim. son çare msn in son sürümünü mü kaçırdım acaba diye nette son sürüm msn i indiriyorum şimdi. onu kurunca denicem. sonuçları yazarım.
0
concon denetci
(26.08.09)
(2)

kablosuz modemin şifresini değiştirme

hypnose
babam alt komşuya internet şifresini vermiş ve şimdi araları limoni şifreyi değiştirmek istiyor ben denedim ama bir arpa boyu yol katedemedim biraz teknoloji özürlüyüm modemin markası pikatel airmax-101 nasıl değiştirebilim acaba not: cevap yazıcak arkadaslar en basit dille anlatırsa çok mutlu oluru
babam alt komşuya internet şifresini vermiş ve şimdi araları limoni şifreyi değiştirmek istiyor ben denedim ama bir arpa boyu yol katedemedim biraz teknoloji özürlüyüm modemin markası pikatel airmax-101 nasıl değiştirebilim acaba
not: cevap yazıcak arkadaslar en basit dille anlatırsa çok mutlu olurum:)
teşekkürler
0
hypnose
(26.08.09)
şuraya bir bak işine yarar belki:
www.bilgisayar-destek.com
0
argent dawn
(26.08.09)
modem arayüzüne girerek yapabilirsin. pikatel için şu linke tıklayarak modem arayüzüne girersin açılışta şifre ister, eğer daha önce oraya hiç girmediyseniz başlangıç şifresi aynen duruyordur.

192.168.7.1

kullanıcı adı: DSL
Şifre: DSL

ayrıca öğrendiğim kadarıyla modem arayüzü türkçe, girince zaten şifre değiştrime fian hemen gözüne çarpacaktır.
0
ocanal
(26.08.09)
(1)

sponsor bağlantı neden üstte değil de yanda çıkar?

nihilanth
adwords de bunun bir ayarı var mıdır acaba?
adwords de bunun bir ayarı var mıdır acaba?
0
nihilanth
(26.08.09)
kendim cevap vereyim bütçeye göre imiş.. ne kadar fazla günlük bütçe koyarsan reklamın üstlerde ve hatta en üstte çok belli olan kısımda çıkma şansı yükseliyor.
0
🌸nihilanth
(31.08.09)
(3)

Bilgisayardan 3d film izlemek

auzril
Son günlerde 3d yayınlanan filmler fazlalaşmaya başladı. Bende film çok iyi değilse sinemada gitmiyorum. Acaba Sevgililer günü katliamı ve ya dünya nın merkezine yolculuk gibi filmleri 3d izleyeceksem nasıl bir gözlük kullanmalıyım ve izmir de nerelerde bulabilirim ? (Bilgisayarım biraz eskidir hd l
Son günlerde 3d yayınlanan filmler fazlalaşmaya başladı. Bende film çok iyi değilse sinemada gitmiyorum. Acaba Sevgililer günü katliamı ve ya dünya nın merkezine yolculuk gibi filmleri 3d izleyeceksem nasıl bir gözlük kullanmalıyım ve izmir de nerelerde bulabilirim ? (Bilgisayarım biraz eskidir hd lerden bahsetmeyin bile :) ) Şimdiden Teşekkürler.
0
auzril
(26.08.09)
(benim bildiğim kadarıyla)iki tane gözlük çeşiti var. biri koyu mavi, kahve rengi diğeri ise mavi ve bordo(kırmızıda denenebilir). eğer bilgisayarda izleyeceksen mavi/bordo olanı ile izlemen gerekir çünkü diğer gözlük tv'de 3d yayınlar için.

ayrıca pc için olanını evde kendin bile yapabilirsin;
www.metacafe.com
0
roadrunner_merlin
(26.08.09)
Konu hakkında sorum olacak.
1. 3D filmlerin diğer filmlerden farkı nedir?
2. Konuda gözlükten bahsedilmiş. Nedir bu ?
3. Gözlüksüz izlenmiyor mu?

teşekkürler...
0
HaNeDaN
(26.08.09)
bahsettiğiniz şeye anaglyph denir. temel olarak şöyle açıklanabilir; bir sahnevtıpkı insanın gözleri gibi iki ayrı kamera ile çekilir ya da 3d animasyonların iki ayrı kamera açısı ile render edilir. daha sonra bunlar post prodüksiyon aşamasında üst üste oturtulur ve iki ayrı renk filtresi uygulanır. mesela sol kameranın görüntüsünde kırmızı dışındaki tüm renkler filtre edilir sağ kamerada ise sadece kırmızı renk filtre edilir (bu durumda bu görüntü cyan renginde gözükür). görüntüler iki katman halinde birleştirilir. (photoshoptaki add modu gibi örneğin after effects de add modu kullanılarak) resimlerin kesişim noktaları tüm renkleri ihtiva ettiği için çıplak gözle de normal renkte gözükür. bir tarafı kırmızı bir tarafı cyan renkte gözlük taktığınızda ise filtre renkler ortadan kalkar ve görüntüyü 3 boyutlu olarak görürsünüz. google da anaglyph diye aratırsanız çok daha fazlasını öğrenebilirsiniz.
0
audionaut
(26.08.09)
(2)

Ses Kartı Kurulumu

stanley weber
Sanıyorum on board bir ses kartı var, pc'de. Kuramıyorum. Driver'ı yok çünkü. Beceremiyorum.Ses kartının kasayı açmadan on board olup olmadığını anlayarak marka ve modelini nasıl öğrenebilirim ve akabinde nereden driver indirip hangi adımları izleyerek kurabilirim?Zahmet edip yanıtlayan olursa çok s
Sanıyorum on board bir ses kartı var, pc'de. Kuramıyorum. Driver'ı yok çünkü. Beceremiyorum.
Ses kartının kasayı açmadan on board olup olmadığını anlayarak marka ve modelini nasıl öğrenebilirim ve akabinde nereden driver indirip hangi adımları izleyerek kurabilirim?
Zahmet edip yanıtlayan olursa çok sevinirim.
0
stanley weber
(26.08.09)
cpu-z ile anakart modelini ogrenip google'da arayabiliriniz.
0
that was just a dream
(26.08.09)
windows update'den yüklü değilse ses kartı sürücüsü de indirilebiliyor.
0
stephen dedalus
(27.08.09)
(3)

laptop tavsiyesi

kibritsuyu
geçen gün de sormuştum ama kıyaslama yoktu işin içinde.1. Toshiba L500-13T http://www.teknosa.com/Cultures/tr-TR/Products/urundetay.htm?CS_ProductID=125031000&CS_Category=_NOTEBOOK63&CS_Catalog=_BILGISAYAR2. HP Pavilion DV6-1100 DV6-1130et (NR497EA)http://www.teknosa.com/Cultures/tr-TR/Products/urun
geçen gün de sormuştum ama kıyaslama yoktu işin içinde.

1. Toshiba L500-13T
www.teknosa.com

2. HP Pavilion DV6-1100 DV6-1130et (NR497EA)
www.teknosa.com

sağ tarafta ayrı nümerik klavye bulundurması olmazsa olmaz özelliklerinden. o yüzden bunu bulundurmayan marka ve modelleri direkt eledim.

şimdi toshiba ağır basıyor gibi. HP'nin de tasarımının hastası oldum. özellikler falan aynı, lakin HP'nin sözlük başlığında yazanlar, ısınıyor bozuluyor gibi şikayetler beni korkutuyor. ne kadar güvenmesem de teknosa'daki satıcı DV6 serilerinde artık ısınma olmadığını söyledi.

toshiba'nın da tek eksiği sadece 2 tane usb portu var. az geldi biraz ama çok da önemli bir sorun değil.

evet bu koşullar altında hangisini seçeyim bunların? artık alayım da kurtulayım şu laptop'ı.
0
kibritsuyu
(26.08.09)
bir toshiba kullanıcısı olarak toshibayı tavsiye ederim. 3 sene oldu olacak daha servis yüzü görmedi laptop. usb girişi azlığını usb çoğaltıcıyla halledebilirsin. zaten küçük, yer kaplamayan modelleri falan var bu çoğaltıcıların.
0
pragmatist kedi
(26.08.09)
kibritsuyu toshiba al bence, no matter what guarantee kapsamında bu cihaz. cihazı parçalasan da geri verebiliyorsun. ayrıca toshiba'nın vga'sı daha iyi, tasarım olarak da cihazı eline alınca göreceksin eksik kalır yanı yok. metalik gri bir kasası var. mesaj da attım sözlükten ayrıca.
0
abtash
(26.08.09)
toshiba diyorum (kullaniyorum), en azindan anakart degisimi yapabiliyorlar hala (arizalandiginda).
0
that was just a dream
(26.08.09)
(2)

Monitörün Parlaklığı Kaçtı

colg fusion
Selamlar.Hiçbir ayarıyla oynamama rağmen monitörün parlaklığı gitti. Ama ilginç bir şekilde her şey kararmış görünürken imleç parlıyor. Monitörün kendi ayarlarında hiçbir değişiklik yok. Vista'nın ayarları da aynı görünüyor ama tam bilemedim. Vistada bu ayarlar tam olarak nerededir ve bunun sebebi n
Selamlar.

Hiçbir ayarıyla oynamama rağmen monitörün parlaklığı gitti. Ama ilginç bir şekilde her şey kararmış görünürken imleç parlıyor. Monitörün kendi ayarlarında hiçbir değişiklik yok. Vista'nın ayarları da aynı görünüyor ama tam bilemedim. Vistada bu ayarlar tam olarak nerededir ve bunun sebebi ne olabilir bir fikriniz var mı?
0
colg fusion
(26.08.09)
monitor arkası kablo gevşemiş olabilir ya da temassıslık mümkün.
0
thehole
(26.08.09)
benim laptop ekranımın de başına gelmişti. brightscreen diye satılan laptop 6 ay sonra "normalscreen" olmuştu.

ben de mi kablosunu kontrol ediyim? =)
0
andy kaufman 2
(26.08.09)
(3)

Google Earth Güncellemesi

aslan26
Google Earth haritaları güncellenmiyor mu? Arada bir inceliyorum, büyük ihtimalle 3-4 sene öncesini bize gösteriyor. Yeni yapılan binalar, şu anda olmayan yerler fln hiçbiri güncel değil. Güncellemenin bir yolu var mı, google bu konuda duyuru yapıyor mu.. Baya bir bakındım bu konu hakkında, aradığım
Google Earth haritaları güncellenmiyor mu? Arada bir inceliyorum, büyük ihtimalle 3-4 sene öncesini bize gösteriyor. Yeni yapılan binalar, şu anda olmayan yerler fln hiçbiri güncel değil. Güncellemenin bir yolu var mı, google bu konuda duyuru yapıyor mu.. Baya bir bakındım bu konu hakkında, aradığımı bulamadım...
0
aslan26
(26.08.09)
amerika falan çok daha sık güncelleniyor bildiğim kadarıyla ama türkiye dediğin gibi çok sık değil
0
argent dawn
(26.08.09)
öyle bir duyuru var mı bilmiyorum ama şu forumda epey takipçisi var, güncelleme oldukça yazıyorlar:
wowturkey.com
0
bira sisesi kapagi
(26.08.09)
3-4 sene öncesinde kalmış dediğim yer de Ankara bu arada.
0
🌸aslan26
(26.08.09)
(4)

youtube'un sadece müziklerini araklayan site neydi

abtash
çok bilindik bi site ama aklıma gelmedi bi türlü arattım bulamadım neydi o? hani siyah arka planı vardı?
çok bilindik bi site ama aklıma gelmedi bi türlü arattım bulamadım neydi o? hani siyah arka planı vardı?
0
abtash
(26.08.09)
fizy.org?
0
ataturkiye
(26.08.09)
fizy.org mu acep? fonu beyaz ama.
0
rectoa
(26.08.09)
her defasında unutuyorum şu siteyi, ayrıca bembeyaz siteye de siyah dedim ya, tebrik ediyorum kendimi. nedense bazı youtube videoları açılmıyor onun için şe-ettirdim.
0
🌸abtash
(26.08.09)
selimse
(26.08.09)
(1)

flash oyun

zizou
arkadaşlar istanbul'la ilgili flash oyun arıyorum.
arkadaşlar istanbul'la ilgili flash oyun arıyorum.
0
zizou
(26.08.09)
(bkz: byzantine the betrayal)

flash sayılmaz ama istanbul ile ilgili bildiğim tek oyun.
0
lepidodendron
(27.09.09)
(2)

3g vs. WiFi

işteböyle
Sınırsız internet kontratım var. Lakin bu işlerden zerre çakmıyorum. Eğer ikisini de kullanma olanağım varsa, hangisi diğerine göre tercih edilir? Nedir aradaki fark? Ben ikisini de kullanarak hız vs. bir fark yakalamaya çalıştım ama sezemedim öyle bir şey. Siz hangisini kullanıyorsunuz ikisinin de
Sınırsız internet kontratım var. Lakin bu işlerden zerre çakmıyorum. Eğer ikisini de kullanma olanağım varsa, hangisi diğerine göre tercih edilir? Nedir aradaki fark? Ben ikisini de kullanarak hız vs. bir fark yakalamaya çalıştım ama sezemedim öyle bir şey. Siz hangisini kullanıyorsunuz ikisinin de mevcut olduğu durumlarda?

Kalın sağlıcakla.
0
işteböyle
(26.08.09)
ben kablosuz kullaniyorum, en rahati.
0
wpi
(26.08.09)
WiFi kullanırsanız ping değerleriniz düşük olacağından Internet'te gezinirken rahat edersiniz. 3G içinse; operatörünüzün hızlı olduğu (WiFi'den hızlı) bölgelerdeyseniz dosya indirirken kullanırsınız, yine rahat edersiniz.

İkisine de speedtest.net'ten aynı sunucuyu kullanarak birer test yapın, ping değerleriniz yakınsa ve hızı daha yüksekse 3G'yi tercih edin derim ben. Eğer ping değerleri arasında çok fark varsa ve hızları o kadar da farklı değilse WiFi candır.
0
yardimci
(26.08.09)
(2)

dvd kataloglama - arşivlere göz atma

laughtear
başlıktaki işi yapan iyi bir program arıyorum. çok eskiden mac'lerde böyle bir program vardı.diskleri takıyorsun bilgisayara, program her diskin içeriğini (dizinin daha doğrusu) listeliyor ve saklıyor. tüm disklere(dvd) bunu yapıyorsunuz ve daha sonra sevgiliniz "bu film var mıydı bizde?" diye sorun
başlıktaki işi yapan iyi bir program arıyorum. çok eskiden mac'lerde böyle bir program vardı.

diskleri takıyorsun bilgisayara, program her diskin içeriğini (dizinin daha doğrusu) listeliyor ve saklıyor. tüm disklere(dvd) bunu yapıyorsunuz ve daha sonra sevgiliniz "bu film var mıydı bizde?" diye sorunca bütün dvd'lerin üzerini tek tek okumak yerine "find" diyip programın yaptığı indeksten bulup, numaraladığımız diskten şak diye buluyoruz.

işte bu çok gerek bana, bulamazsam kedimi asacağım.
0
laughtear
(26.08.09)
(bkz: whereisit)
0
prdeay
(26.08.09)
turuncu harpagon
(26.08.09)
(1)

en bi güzel ücretsiz uml tool

natnan
ticari ve kapalı`: proprietary` kaynak bir yazılım geliştirme için kullanılacakçok profesyonel/karmaşık kullanılmayacak,basitçe sınıflar ve ilişkiler yaratılacakc++ kodu yaratacak`: code generator`en bi güzel ücretsiz/open source uml toolunu arıyorum.bu şartlara ticari bir programın trial kullanımı
ticari ve kapalı* kaynak bir yazılım geliştirme için kullanılacak
çok profesyonel/karmaşık kullanılmayacak,basitçe sınıflar ve ilişkiler yaratılacak
c++ kodu yaratacak*
en bi güzel ücretsiz/open source uml toolunu arıyorum.
bu şartlara ticari bir programın trial kullanımı uyuyorsa o da olur.
0
natnan
(26.08.09)
(2)

Notebook Garanti uzatma.

bakteric
Asus marka notebookumun garantisi bitti ve servise gir-çık ücreti 50 lira minumum. notebookumu satayım dedim ama pek alıştım satasım gelmiyor hiç. iş bu notebookun garantisi nasıl uzatılır arkadaşlar? mümkün mü? yoksa gittigidiyora koymanın zamanı gelmiş mi?
Asus marka notebookumun garantisi bitti ve servise gir-çık ücreti 50 lira minumum. notebookumu satayım dedim ama pek alıştım satasım gelmiyor hiç. iş bu notebookun garantisi nasıl uzatılır arkadaşlar? mümkün mü? yoksa gittigidiyora koymanın zamanı gelmiş mi?
0
bakteric
(26.08.09)
daha net cvp gelir gelene kadar bildiğimi yazayım. benim toshi var.. servisteki kıza sordugumda garanti bitmeden 1 ay öncesine kadar falan belli bir ücret karsılıgında -heralde 50-100 liradır- uzatabilin demişti..bittikten sonra yok diye biliyorum ben ama gene de google araştırması yapın kesin sonuç alırsınız..veya asus danışma hattını arayarak da ögrenebilrsiniz..
0
partizan
(26.08.09)
sigorta yapmayı deneyebilirsin.
0
abtash
(26.08.09)
(4)

torent ve macbook

alokozay
torrentden film indircem 1dk sonra anca yüzde 1 oluyor normalmi?macbook kulananları için yavaş mı iniyor yoksa?
torrentden film indircem 1dk sonra anca yüzde 1 oluyor normalmi?

macbook kulananları için yavaş mı iniyor yoksa?
0
alokozay
(26.08.09)
bağlantı hızın nedir? 1 mbit ise normal gibi bence. zaten torrent kullanırken hep son sürat indiremezsin.
0
fortisvita
(26.08.09)
ortalama download hizini 60 ile carpip filmin boyutuna oranlamak zor olmasa gerek? hesap makinesi diye bir sey var hani. n tane farkli kombinasyon olabilir su halde, oyle ucu acik bir soru ki.
0
sourlemonade
(26.08.09)
torrent olayi windowsda daha iyi calisiyor. ben mesela simdiye kadar hic mac ile torrent indirmedim.
0
compumaster
(26.08.09)
yok öyle birşey ^^ macbook kullanıcıları içinde aynı hızla iner ama burada önemli olan torrenti nerden indirdiğin , önemli olan seed ( yani o anda o dosyayı internet üzerinden paylaşan sayısı ) özellikle zamunda bu konuda candır ^^ bu arada internet hızını biliyorsan torrent programının içinde kaçla indirdiğine bakıp karşılaştırabilirsin , kolay gelsin
0
busuta
(26.08.09)
(3)

Dvd'ye altyazı?

toshiro
elimde çok güzel bazı filmler var,ama gel görki türkçe altyazıları da yok.şimdi ben bunların altyazılarını indirsem netten,dvdye bunları ekleyebilir miyim?ya da türkçe altyazılı olarak nasıl izlerim,video mu dönüştürmem gerekir?
elimde çok güzel bazı filmler var,ama gel görki türkçe altyazıları da yok.şimdi ben bunların altyazılarını indirsem netten,dvdye bunları ekleyebilir miyim?ya da türkçe altyazılı olarak nasıl izlerim,video mu dönüştürmem gerekir?
0
toshiro
(26.08.09)
dambil
(26.08.09)
altyazı dosyası ile filmin adını aynı yapın.
0
ykyt
(26.08.09)
in_bruges.avi ise altyazı da in_bruges.srt olsun. çok çektim zamanında, ondan açıklıyorum :/
0
domaine hasret yumuşak g
(26.08.09)
(2)

nikon d40 paniği

drink the stars
14 ağustos: makinanın vizöründen görüntü net görünmemektedir, fakat fotoğraflar nettir.15 ağustos: teknosaya götürülür. hemen alırlar, servise göndermek üzere.25 ağustos: makina teslim alınır. orada çabuk bir tarama yapılır, vizörde görüntü nettir, alınır eve gelinir. akşam fotoğraf çekilir bir iki
14 ağustos: makinanın vizöründen görüntü net görünmemektedir, fakat fotoğraflar nettir.
15 ağustos: teknosaya götürülür. hemen alırlar, servise göndermek üzere.
25 ağustos: makina teslim alınır. orada çabuk bir tarama yapılır, vizörde görüntü nettir, alınır eve gelinir. akşam fotoğraf çekilir bir iki tane, ama o da ne? fotoğraflar karanlıktır. servise gitmeden önce pırıl pırıl çeken makina servisten geldikten sonra flaşın açılmasına rağmen fotoğrafları çok koyu çeker.

bunun bir çözümü var mı, benim farketmediğim ince bir ayar mı, yoksa servise geri iade edeyim mi?

not: bütün ayarlar otomatikte ve önceden birçok kere fotoğraf çektiğim bir yerde çektim fotoğrafları.
0
drink the stars
(26.08.09)
14 ağustostaki hata için bir tahmin:
vizördeki dioptri ( miyop-astimat) düzeltme ayarı değişmiş olabilir.
sonraki sorun için görmeden etmeden bişi söylemek zor.
0
nicin ben
(26.08.09)
otomatik mod demişsiniz ama yine de program modunda pozlama 0 olarak bir deneyin derim.
0
thebug
(26.08.09)
(12)

delireciğim!

ray simenov
öncelikle cahilliğimi mazur görmenizi istirham etmekteyim... internet denen deryada tükenmeye başlayan bir umutla kurtarılmayı bekliyorum. çocukluk aşkım tarafından. evet.önce soyadını hatırlamakla geçti yaklaşık bir senem. araştırmalar yaptım sonuçsuz kalan. yanlış sularda yüzdüm. en sonunda bir ve
öncelikle cahilliğimi mazur görmenizi istirham etmekteyim... internet denen deryada tükenmeye başlayan bir umutla kurtarılmayı bekliyorum. çocukluk aşkım tarafından. evet.

önce soyadını hatırlamakla geçti yaklaşık bir senem. araştırmalar yaptım sonuçsuz kalan. yanlış sularda yüzdüm. en sonunda bir vesileyle ona ulaşma umudum doğdu. soyadını öğrenebilmiştim sonunda onun. sevinç içinde bu gibi durumlar dışında adımımı atmadığım facebook dünyasına girdim. adını arattım hiç bir sonuç çıkmadı. ortak arkadaşı olduğumuz bir kaç kişinin listesindeydi öyle iddia etmekteydiler fakat göremiyordum! aradım aradım aradım, arattım sonuç : yok! şimdi kendimi şişelere vurmuş saç sakal darmadağın bir robinson kruzodan hallice durumdayım. yahu yok mu bunun çözümü neden bulamıyorum neden göremiyorum ki ben onu. bir yardım lütfen!!
0
ray simenov
(26.08.09)
facebook'ta bir hesabı olmayabilir kendisinin.bu kadar basit.sonuçta tüm insanoğlunun ismi cismi yok bu facebook denen şeyde.
0
dunyanin en gereksiz adami
(26.08.09)
delirecek bir şey yok profilini aramalara kapatmıştır, kimi ekleyeceğini kendi seçiyordur. sakallarınızı da kesin artık :/
0
surtunme kuvveti
(26.08.09)
evlenmiş ve soyadı değişmiş olmasın. (felaket habercisi gibi)
0
paperclips
(26.08.09)
ölmüştür belki de.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(26.08.09)
facebookta imiş kendisi, evlenmediğini biliyorum, surtunme kuvveti'nin söylediği kuvvetle ihtimal gözüküyor
0
🌸ray simenov
(26.08.09)
arkadaşlarının birinden rica et şifresini al hesabına bak. ondan mesaj atarsın eklemesini istersin ekler belki kim bilir
0
argent dawn
(26.08.09)
şöle bişi var bazı insanlar facebook ozelliklrini kullanarak gizleniolar isimle fln cıkmıo arkadas listesinde olmuo ama e mail le arayınca cıkıo bi e maili oren kızın yada denildigi gibi listesinde oldugunu iddia eden bi arkadasin sifresini iste
0
all girls dream
(26.08.09)
berbere git saçları alabros kestir, sinek kaydı tıraş ol. o seni bulacaktır.
may the force be with you.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(26.08.09)
nasıl da unutulmuş, buyur kesin çözüm:
montla sıç.
0
late viper
(26.08.09)
belki de kendisine bir iyilik yapıp sizi bloklamıştır. kim ister ki böyle saplantılı birini.
0
pinking of you
(26.08.09)
ah ulan ah.. öğrendim ki sevgilisi varmış, uzun bir süredir. kafayı düzeltmiş anlaşılan benden sonra ben de ne salakmışım yaw, bu kız bana deli gibi aşıktı. boktan bi sebepten arayı açmıştım kızdan. herneyse her şeyde bir hayır varmış yine aynı dönemden bir arkadaşla yeniden tanıştım facebook vasıtasıyla.
0
🌸ray simenov
(26.08.09)
ortak arkadaşınız, kızı size arkadaş olarak önersin.
ne o ya arkadaşınızın şifresini falan almak? ahaha
0
aithra
(26.08.09)
(1)

Win XP Geri Yükleme Sorunumu Çözemiyorum

aspryn
Windows XP Home Edition kullanıyorum. Sistemi geri yüklemek için bir tarih seçtim ve işlemin tamamlanmasını bekledim. İşlem bitti. Açılış ekranı geldi. Parolamı girip kullanıcı hesabımın açılmasını bekledim ama Peşpeşe iki hata çıktı. blabla.dll dosyasının bulunamadığını söylüyordu. Bir süre bekledi
Windows XP Home Edition kullanıyorum.
Sistemi geri yüklemek için bir tarih seçtim ve işlemin tamamlanmasını bekledim.
İşlem bitti. Açılış ekranı geldi. Parolamı girip kullanıcı hesabımın açılmasını bekledim ama Peşpeşe iki hata çıktı. blabla.dll dosyasının bulunamadığını söylüyordu. Bir süre bekledim ama masaüstü arkaplanım dışında hiçbir şey yüklenmedi. Görev Yöneticisini açıp çalıştır yardımıyla explorerı açmaya uğraştım fakat programı bulamadı. Gözat ile windows klasörüne girdim. Klasör tamamen boştu. Fark ettim ki hard disk üzerinde yer yok. Yer tutan bazı belgelerimi temizledikten sonra XP Cdsi ile onarım yapmayı denedim. Sorunsuz bir şekilde yükleme gerçekleşti(yükleme sırasında geri yükleme programının "sistem geri yüklenemedi mesajı" çıktı gerçi) ama şu anda yine masaüstü arkaplanım dışında birşey yüklenmiyor. Fakat bu sefer windows klasörüm tamamen dolu. Çalıştır/gözat yardımıyla ihtiyacım olan programları açabiliyorum. Fakat geri yükleme işlemini geri almak ya da explorer'ın çalışmasını istiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
0
aspryn
(25.08.09)
1. Restart your computer, and then press and hold F8 during the initial startup to start your computer in safe mode with a Command prompt.
2. Use the arrow keys to select the Safe mode with a Command prompt option.
3. If you are prompted to select an operating system, use the arrow keys to select the appropriate operating system for your computer, and then press ENTER.
4. Log on as an administrator or with an account that has administrator credentials.
5. At the command prompt, type %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe, and then press ENTER.
6. Follow the instructions that appear on the screen to restore your computer to a functional state.

kisaca,

pc'yi guvenli kipte acin (f8)
baslat - calistir " %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe " (tirnaklar haric)
yazin ve karsiniza gelen pencereden devam edin.
0
that was just a dream
(25.08.09)
(4)

yazıcı \ ethernet \ ağ problemi

nihilanth
Ofisteki bir bilgisayarda çift ethernet kartı var. Birisi kros bağlı diğeri normal ağa bağlı. Makineyi kurduğumuz zaman bilgisayardaki hangi ethernete bağlanacağını seçme şansı var mıdır?
Ofisteki bir bilgisayarda çift ethernet kartı var. Birisi kros bağlı diğeri normal ağa bağlı. Makineyi kurduğumuz zaman bilgisayardaki hangi ethernete bağlanacağını seçme şansı var mıdır?
0
nihilanth
(25.08.09)
bildigim kadariyla "su baglantiyi" kullan diyemiyoruz windows makinalarinda. windows ip adresine bakip ona gore kendi seciyor.
0
wpi
(25.08.09)
@that was just a dream, problem yazıcının bağlandığı anda normal etherneti değil krosu görmesi sanırım. bana da iyi anlatılmadığı için bu şekilde yazabildim ancak.

@wpi, peki biz krosu değil de normal bağlantı olanı görmesini nasıl sağlayabiliriz?
0
🌸nihilanth
(25.08.09)
bi deneyelim.

Network Connections / Properties / Advanced / Advanced Settings Tabinda / Adapters and Bindings / Burada Connections Altinda Onceligi vermek istediginiz Agi / Network'u secin ok yardimiyla uste cikartin. sonra ok'leyip yapmak istediginiz seyi tekrar deneyin. burada yaptigimiz ag onceligini degistirmek.
0
that was just a dream
(25.08.09)
Farklı aygıtlar birbirine Normal bağlantıyla, aynı aygıtlar birbirine Cross bağlanır.

Örn: PC - PC > birbirine cross bağlanırken, PC - Hub > birbirine normal bağlıdır.

Bu durumda PC - Yazıcı bağlantısıda Normal olması gerekir diye düşünüyorum.
0
HaNeDaN
(25.08.09)
(3)

tamamen elektronik parça eskiyince performansı düşer mi

kibritsuyu
var mı böyle bir şey? bilgisayarımızın içinde bulunan ve hiçbir mekanik aksam içermeyen, tamamen elektronik parçaları (işlemci, anakart, ekran kartı, ram vs. tabii fanlı soğutucularını hariç tutuyoruz burada) eskidikçe fonksiyonlarını yitirirler ve bilgisayarı yavaşlatırlar mı?harddisk desek içinde
var mı böyle bir şey? bilgisayarımızın içinde bulunan ve hiçbir mekanik aksam içermeyen, tamamen elektronik parçaları (işlemci, anakart, ekran kartı, ram vs. tabii fanlı soğutucularını hariç tutuyoruz burada) eskidikçe fonksiyonlarını yitirirler ve bilgisayarı yavaşlatırlar mı?

harddisk desek içinde motor var, hareketli kafa var, dönen bir disk var. döne döne aşındı dersin, yamuldu dersin, metal yorgunluğu bilmemne dersin anlarım da, işlemcide grafik kartında, içinden sadece elektrik geçen şeylerde de bu gibi fonksiyon bozuklukları olur mu?

eski bilgisayarlarıma ona göre organ nakli yapacağım da.
0
kibritsuyu
(25.08.09)
devrelerin transistörlerden oluştuğunu düşündüğünüzde, zamanla özelliğini yitiren ve bozulan transistörler elbette performans kaybına yol açacaktır. özellikle işlemcide çalışma sıklığına göre 5 yıldan sonra performans büyük ölçüde düşüyor diye biliyorum.
0
nihilanth
(25.08.09)
evet duser.
0
bryan fury
(25.08.09)
elektronik devreler genelde tamamen çalışmaz hale gelecek şekilde bozulur.
ama çalışmaya devam etmesine rağmen zamana ve kullanıma bağlı performans kayıplarının söz konusu olabildiği devreler de vardır ki amfiler buna en güzel örnektir.

ayrıca kondansatör kullanıma bağlı olarak hissedilebilir derecede mekanik deformasyona uğrayabilen bi elemandır.
0
cruor
(01.10.09)
(1)

pbx dokumanı

mcescher
pbx konusunda bilgi sahibi olup kendimi gelistirmek istiyorum.halihazırda bir telekom sirketinde calısıyorum dolayısıyla istedigim gibi soru sorma uygulama vs sansım var.Ama sirketteki zat-ı muhteremler yurtdısında egitimleri alıp gelmisler ama kullandıkları bir kitap yok.isi once kitabından inceley
pbx konusunda bilgi sahibi olup kendimi gelistirmek istiyorum.

halihazırda bir telekom sirketinde calısıyorum dolayısıyla istedigim gibi soru sorma uygulama vs sansım var.

Ama sirketteki zat-ı muhteremler yurtdısında egitimleri alıp gelmisler ama kullandıkları bir kitap yok.

isi once kitabından inceleyip daha sonra uygulamaya gecmek istiyorum.

efendim onereceginiz veya odunc verebileceginiz bir kitap,elinizde bulunan e- book lar vs varsa cok makbule gecer.

[email protected]
0
mcescher
(25.08.09)
Introduction to Private Telephone Systems; KTS, PBX, Hosted PBX, IP Centrex, CTI, iPBX and WPBX, 2nd Edition
ebooks.ebookmall.com

bu kitabın ebook'unu nette bulabilirsin.

----------------------------------------------------------------
ayrıca paraya kıyarım amazondan da alabilirim dersen şayet;

Introduction to Private Telephone Systems; KTS, PBX, Hosted PBX, IP Centrex, CTI, iPBX and WPBX, 2nd Edition
www.amazon.com

PBX Systems for IP Telephony
www.amazon.com

www.amazon.com
0
roadrunner_merlin
(25.08.09)
(2)

google kitaplar/kitap indirmece

hareket saati gecmis otobus kaptani
google kitaplardan tam sürüm kitapları indirmedinin bi yolu var mı? sözlükte pdf olarak indirmeye imkan tanıyor denmiş ama ben bulamadım bi yolunu
google kitaplardan tam sürüm kitapları indirmedinin bi yolu var mı? sözlükte pdf olarak indirmeye imkan tanıyor denmiş ama ben bulamadım bi yolunu
0
hareket saati gecmis otobus kaptani
(25.08.09)
googlebookdownloader.codeplex.com

biraz yavas ama is goruyor.
0
dahicocuk
(25.08.09)
daha güzeli var.

www.gigapedia.com
0
m4a1
(25.08.09)
(1)

network dosya habercisi

germe
network üzerinden eriştiğim bir diske biri dosya eklediğinde haberim olsun istiyorum.her seferinde diske girip dosya araması yapmak istemiyorum. var mı bir programı?
network üzerinden eriştiğim bir diske biri dosya eklediğinde haberim olsun istiyorum.

her seferinde diske girip dosya araması yapmak istemiyorum. var mı bir programı?
0
germe
(25.08.09)
soyle birsey buldum.

www.softpedia.com
0
dahicocuk
(25.08.09)
(2)

turkcell kontratlı iphone / kıbrıs

kapakak
3-4 ay önce kontratla turkcell'den iphone almıştım. Şimdi ani bir kararla Kıbrıs'a yerleşmem gerekti. Birkaç sorum var.1) Telefon hattımı Türkiye'de bir tanıdığa bıraksam, iphone dışında bir telefonla paket içeriğini kullanabilir mi? (sms, dakika, internet)2) 1. soruyla bağlantılı ama paketi başka b
3-4 ay önce kontratla turkcell'den iphone almıştım. Şimdi ani bir kararla Kıbrıs'a yerleşmem gerekti. Birkaç sorum var.

1) Telefon hattımı Türkiye'de bir tanıdığa bıraksam, iphone dışında bir telefonla paket içeriğini kullanabilir mi? (sms, dakika, internet)
2) 1. soruyla bağlantılı ama paketi başka bir Turkcell numarasına aktarıp hattı arkadaşa-akrabaya verebilir miyim?
3) iphoune'uma Kıbrıs'tan bir sim kart taksam, telefonum destekler mi? Yoksa o telefon sadece Turkcell hatta mı çalışacak?


ne yapayım?
0
kapakak
(25.08.09)
1) bu sanırsam mümkün
2)Bunun için aynı şeyi söyleyemem çünkü yaptığınız anlaşma satın almış olduğunuz hat üstüne bu yüzden kesinlikle paketi başka bir hatta taşıyamazsınız.
3) Onlar büyük ihtimalle simlockludur. Yani başka simlere karşı kilitlidir. Simlocku kırdırmanız gerekiyor. Bunun için telefoncular doğru adres. Ancak hem garanti kapsamından çıkar,hemde mevzu çakılırsa büyük ihtimalle tazminat ödeyebilirsiniz.
0
viperbilal
(25.08.09)
duyuruda bir yerde turkcell iphoneların kilitli olmadığı yazıyordu.

kilit demişken www.youtube.com
0
kofteburger
(26.08.09)
(1)

Linux Sürücü Programlama

vasdeferans
Staj yaptığım şirkette network kartının Red Hat Enterprise Linux 3 sürücüsü olmadığı için kullanılamayan bir HP DL160 var.http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF05a/15351-15351-3328412-241644-3328421-3580694.htmlBen bu makineyi kullanma konusunda inanılmaz inat ettim. Gerekirse ben yazarım, yine
Staj yaptığım şirkette network kartının Red Hat Enterprise Linux 3 sürücüsü olmadığı için kullanılamayan bir HP DL160 var.

h10010.www1.hp.com

Ben bu makineyi kullanma konusunda inanılmaz inat ettim. Gerekirse ben yazarım, yine de yaparım dedim. İnternetten bulduğum bir kitap var O'Reilly'nin onun başladım. Bana bu süreci hızlandırmama yardımcı olabilecek döküman önerebilirseniz çok sevinirim.

Not: Bilgisayar Mühendisliği öğrencisiyim. Orta düzeyde C ve Assembly bilgim var.
0
vasdeferans
(25.08.09)
ninova.itu.edu.tr

surdan hocanin ders notlarini ve birkac kaynak bulabilirsin. hatta dersin hocasi Turgut Uyar ile irtibata gecersen yardimci da olur bence.
0
nawres
(25.08.09)
(1)

Masaüstündeki Simgeler

uzun sure dusundum en uygun bunu buldum
Merhaba. Masaüstünde simgelerin altındaki yazıların arka fonu beyaz olmuş`: misafir çocukları sayesinde`. onları nasıl eski haline getirebilirim?edit: başlık tema olunca yanlış anlaşılabilir =)
Merhaba. Masaüstünde simgelerin altındaki yazıların arka fonu beyaz olmuş*. onları nasıl eski haline getirebilirim?

edit: başlık tema olunca yanlış anlaşılabilir =)
0
uzun sure dusundum en uygun bunu buldum
(25.08.09)
masaüstünde sağ tıkla>özellikler>masaüstü>masaüstünü özelleştir>web oradaki tikleri kaldır.
0
sokak cocugu
(25.08.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.