Giriş
(6)

E-mail hakkında bir soru

gokriver
Selamlar,Kendi şirketimize ait bir e-mail adresim var. ve sadece 5mb lık kapasiteye sahip.. aslanlar gibi gmail'im bilmemkaç gb iken bu bahtettiğim mailimin 5mb olması çok iğrenç. şimdi ben bunu hafta kontrol etmesem, sadece text based mail geldiği için çok büyük olmasa da birikme olacak. 5mb aşıldı
Selamlar,

Kendi şirketimize ait bir e-mail adresim var. ve sadece 5mb lık kapasiteye sahip.. aslanlar gibi gmail'im bilmemkaç gb iken bu bahtettiğim mailimin 5mb olması çok iğrenç. şimdi ben bunu hafta kontrol etmesem, sadece text based mail geldiği için çok büyük olmasa da birikme olacak. 5mb aşıldığında mail alamaz duruma mı gelirim? Eğer böyle birşey olacaksa veya oluyorsa, bu adresimi direk bir gmail adresime yönlendirsem, her gelen oraya düşse oradan kontrol etsem, ama mail atacakken orayı kullansam? Nasıl bir yol izlemeliyim sizce, en mantıklı çözüm ne olur? Bir de şu 5mb olayını bana açarsanız çok sevinirim. 6 mb lık bir mail gelse o mail direk gelemiyor mu? Göndericiye geri mi dönüyor?
0
gokriver
(05.08.09)
5mb fenaymış hakikaten.

şimdi belirlenen kurallara göre 5mb belki tölere edilebiliyordur, eğer edilemiyorsa; 5MB dolduktan sonra quota exceeded diye karşıya(gönderene) geri döner.

eğer, mail sisteminizi yöneten kişiye forward mail tanımlatır gmail'i gösterirseniz(ancak gerçek posta kutusuna vermeyecek maili olduğu gibi gmail'e forward edecek şekilde) sorun olmaz. veya imkanınız olurda POP3 ile bi yerden bağlanabilip mailleri download edebilirseniz kota sorunu yaşamazsınız.

bunlara göre sizin yazdığınız en mantıklı çözüm." bu adresimi direk bir gmail adresime yönlendirsem, her gelen oraya düşse oradan kontrol etsem, ama mail atacakken orayı kullansam? "

tek parça halinde 6mblik bir mail gelse aninda reject olur.
0
kobretti
(05.08.09)
olayı pop3 yapsam da gelecek olan 6 mb lık mail uçar gider mi? direkt ret mi yer?
0
🌸gokriver
(05.08.09)
Yazın şirketinizin ilgili birimine bir dilekçe 100 Mb yapsınlar olmadı 20 MB yapsınlar en iyi çözüm budur. Yapmazlarsa yönlendirme gibi bir şey var mı onu araştırırsınız.
0
Karluk
(05.08.09)
gmail'de şöyle bir ayar var.

settings / accounts / get mail from other accounts:(download mail using pop3)

tabi bu ayar işin gmail tarafindaki kismi..
bi de o şirket mailinizi ayarlamaniz gerekiyor..
iki mail hesabinin da ayarlanmasi lazim.

hotmail hesabimi, gmail'e yonlendirmiştim bir kere, butun mailler gmail inbox'umda toplaniyordu..
---
bi de 5 mb harbi feciymiş yaa..
mail'ler tek mail'de 12-13 mb'a kadar attach yapmaya izin veriyor bildiğim kadarı ile..
bu sebeple en az 15 mb'dan aşaği mail hesabı ayarlamaları çok saçmaymış..
0
fuck milk get beer2
(05.08.09)
5 mb mail mi kaldı be? bence böyle ara çözümlerle uğraşmak yerine konuşun teknik elemanlarla, bu işe kim bakıyorsa bir şekilde arttırsınlar. bana 5 mb'dan büyük mail'ler geliyor her gün ekiyle mekiyle. toplamda 5 mb mail kutusu mu olur?
0
co2s2
(05.08.09)
mail atmak için de yine gmail'da başka mail adreslerinden doğrulama yapabildiğiniz sürece mail atabiliyorsunuz. mesela benim de boun.edu.tr uzantılı mail adresim var, gmail'a yönlendirdim hepsini oraya alıyorum, mail atarken de gmail'da mail yazma kutusunun üstünde "send mail as:" diye bir seçenek var, oradan boun.edu.tr adresiyle mi yoksa gmail adresiyle mi yollayacağımı soruyor bana, karşı tarafta da o şekilde gözüküyor. bunu yapmak için settings->accounts->send mail as kısmındaki yönergeleri takip etmeniz gerekiyor.
0
bushwacker
(06.08.09)
(5)

Google Earth'e Koordinat Girmek

nilarus
G.E.'e koordinatlari girip nasil arama yapabilirim. Ornegin 29 derece dogu 36 derece kuzey. Derece simgesini nasil yazacagimi da bilmiyorum. Bir sorum daha var, hep rastliyorum ama etrafimda sorabilecegim kimse yok ta; yardimci olursaniz cok sevinirim. Mesela www.eksiduyuru.com yazacagima mavi ya da
G.E.'e koordinatlari girip nasil arama yapabilirim. Ornegin 29 derece dogu 36 derece kuzey. Derece simgesini nasil yazacagimi da bilmiyorum. Bir sorum daha var, hep rastliyorum ama etrafimda sorabilecegim kimse yok ta; yardimci olursaniz cok sevinirim. Mesela www.eksiduyuru.com yazacagima mavi ya da iste renkli yaziyla sadece "duyuru" nasil yazabiliyoruz? "duyuru" kelimesine basinca www.eksiduyuru.com'a yonlendiriyor. Tesekkur ederim.
0
nilarus
(05.08.09)
koordinatı yazmak derken şöyle sanırım; N41° 1' 0.23", E28° 58' 25.19"
° işaretini alt+248 tuşlayarak yapabilirsiniz.
mutlaka önce paralel derecesini sonra meridyen derecesini girin.
bu şekilde yazdığınızda yatay ve dikey koordinatlarla noktayı bulur. GMap ve GE'de bunu
41.016731, 28.973665 şekilde de girebilirsiniz.
0
icemanr
(05.08.09)
google earth başlığında bir çok koordinat örneği var fikir vermesi açısından. Koordinatları derece ve dakika olarak girmelisiniz.
ikinci soruyu ben anlamadım.
0
nephilimsi
(05.08.09)
Cok tesekkurler ederim iceman. Ya sinir bozmak istemiyorum fakat alt'a basili tutarak 248 yazinca (bu sayfada) hicbir yazi cikmiyor, G.E.'te ise sadece 248 yaziyor, bilgisayarimdan mi kaynaklandi bilemiyorum.Cevaplarsaniz sevinirim ama olmazsa da sorun degil yazdiginizdan kopyala yapistir yaparak halledebildim.
Cok tesekkurler ederim nephilimsi, 2 sorum aslinda ilk iki kelimenizde gizli :) Yani google earth yazmissiniz ya, mavi yazi cikiyor ve eksisozluk linkine yonleniyor direkt. iste onun nasil yapidigini yazar misiniz?
Iyi gunler, cok makbule gececek inanin; kimseye soru soramayan bir yapim var.
0
🌸nilarus
(05.08.09)
Renklendirmek (link vermek) istediğiniz bölümü seçiyorsunuz, şu anda yazdığım metin kutusunun sağ üst köşesinde bulunan butonlardan ortadakine basıyorsunuz. Bu buton kelimenizi ` işaretinin arasına alarak link haline getiriyor. Soldakine basarsanız da bkz. oluyor. Aynısı sözlük için de geçerli.
0
nephilimsi
(05.08.09)
@nilarus, alt tuşuna basıp klavyenin sağındaki numpad kısmındaki rakamlarla tuşlanman rahat olacaktır. tabi numpad'teki numlock açık olması gerek :).
0
icemanr
(05.08.09)
(2)

wireless sifre degisimi

martinabibenimdebirhayalimvar
arkadslar ewdeki modemimden olan wireless sifremi unuttum bunu degistrmenin bi yolu varmidir..
arkadslar ewdeki modemimden olan wireless sifremi unuttum bunu degistrmenin bi yolu varmidir..
0
martinabibenimdebirhayalimvar
(05.08.09)
vardir.
0
osuruklu
(05.08.09)
modemin arkasındaki reset butonuna bir kaç saniye basılı tutun ve çekin. modeminiz sıfır kilometre olacaktır sadece kullanıcı adı ve şifre gibi bilgilerinizi yeniden girip kaydetmeniz gerekecek.
0
karga tdi
(05.08.09)
(5)

internette açılmayan sayfalar

clem
merhaba, uzun süredir yurtdışında sorunsuz kullandığım bilgisayarımda, türkiye'ye döndüğümden beri çok fazla sorun yaşıyorum. evdeki internet ttnet, ve iki laptop da aynı modeme baglı. diger laptopta her site sorunsuzken benimkinde birçok site açılmıyor (facebook, gazeteler, eksi duyuru, eksi sozluk
merhaba,
uzun süredir yurtdışında sorunsuz kullandığım bilgisayarımda, türkiye'ye döndüğümden beri çok fazla sorun yaşıyorum. evdeki internet ttnet, ve iki laptop da aynı modeme baglı. diger laptopta her site sorunsuzken benimkinde birçok site açılmıyor (facebook, gazeteler, eksi duyuru, eksi sozluk, yahoo mail..) ama işin garibi açılmama sırayla değişiyor. bir bakıyorum mailim açılırken, bir bakıyorum hiçbir sekilde mailime giremeyip facebooka girebiliyorum. hiçbir mantıklı açıklama bulamadım.

sorun baglantıda mı, modemin 2 laptopa baglanıyor olması mı(ama ben yurtdısına gitmeden onceki dönemlerde de bu böyleydi ve sorunsuzdu) yoksa sorun bilgisayarda mı(ama dediğim gibi daha 2 gün önce buraya gelmeden her sey normaldi)?
yardımlarınızı bekliyorum, ne yapmam gerekir?
0
clem
(05.08.09)
bugün 4.2.2.x dns'leriyle baya sorun yaşadım. sizin de ondandır belki?
0
sanal uyku
(05.08.09)
opendns kullandığınız takdirde çözülür diye tahmin ediyorum.
0
cro magnon
(05.08.09)
ama benim dün sabahtan beri sürüyor. ve yan odada diger bilgisayar sorunsuz her siteyi açıyor..
0
🌸clem
(05.08.09)
işte 1-2 gündür türk telekomun yurtdışı çıkışlarında dangalaklıklar var. dns bu işi çözer kanımca.
0
cro magnon
(05.08.09)
evet opendns işe yaradı,sorun çözüldü, teşekkür ederim:)
0
🌸clem
(05.08.09)
(4)

host ve domain

therevo
Merhaba, bu konularda fazla bilgim yok ama merak ettiğim kafamda birkac soru var; şimdi bi site tasarlansa, içinde ortalama 200 mb dan 20-30 arası videonun flash vidoe ya da baska bir sekilde sunulacagı bir host ne kadara patlar?google a yukleyecektim videoları ama google upladı kesmis, youtube'a he
Merhaba, bu konularda fazla bilgim yok ama merak ettiğim kafamda birkac soru var;

şimdi bi site tasarlansa, içinde ortalama 200 mb dan 20-30 arası videonun flash vidoe ya da baska bir sekilde sunulacagı bir host ne kadara patlar?

google a yukleyecektim videoları ama google upladı kesmis, youtube'a herkes erisemiyo, vimeoya baktım o da haftalık free olarak 500 mb diyo, ücretlisi yıllık 59$, malesef o kadar da param yok.

ayrıca videoların hızlı bi sekilde sunulması da onemli, bunun icin de sanırım host saglam olmalı?

lafın kısası ucuza mal olabilecek sekilde, yurtici ya da yurtdışı farketmez böyle bir hostu nasıl, ne kadara sağlayabilirim? ( domain de hesaba dahil .net olcak sekilde )

free olarak host edebilecegim sonra emble(tam adını bilmiyorum) olarak siteye koyabilecegim video host siteleri de olabilir eğer varsa.

saygılar.
0
therevo
(05.08.09)
alan değil de bandwidth önemli bu durumda. onlara bakmanız lazım. dreamhost alan ve bandwidth konusunda baya cömert diye biliyorum.
yurtiçi daha hızlı olur tabi ama adam kazıklıyorlar resmen, yurtdışı daha iyi o yüzden.
domain 10 dolar civarı.
0
sanal uyku
(05.08.09)
200 mb olan videoları kendi hosunda tutarsan çok bağlantı (bandwith) harcarsın. bu nedenle eğer videoları kendi hostunda tutacaksan bw yi 200 mb çarpı kaç defa izlenecek ise o kadarla çarpıp ona göre alman lazım.

misal 200 mb * 2000 izleme = 40 gb gibi bir şey.

alacağın host için alternatifleri hostbul.net ten görebilirsin. ancak piyasada sağlam firma nadir. vit.com.tr kullanıyoruz 1 senedir falan bayağı iyi eğer türkiyeden alacaksan. yoksa hostgator.com da fena değildir.

videoları paylaşım sitelerine yüklemen gerekecek büyük ihtimalle, izlesene.com, dailymotion falan var onlara da bakarsın.

domain'i isimtescil.net ten al derim. türkiye'de bu işi yapan en iyi adamlardan biridirler. en azından ben 5 senedir falan sıkıntısız kullanıyorum. domain maliyeti bellidir 7 - 8 dolar falandır heralde tam bilmiyorum şimdi.

videonun hızlı sunulması için hem senin sunucunun çıkış gücü, hem de kullanıcının alış güçü önemli. yine de kendi sunucunda tutmanın acayip bant genişliği harcıyacağını ekleyeyim.
0
tulkas
(05.08.09)
dailymotion, metacafe, yahoo olabilir bana kalirsa. ayrica yanlarina youtube'da konur, misler gibi.

diger turlu hosting olayina girdin mi hem host boyutundan oturu hem de trafikten (6 gblik video 100 defa izlense 600 gb eder!) asiri pahaliya gelir. onun yerine vimeo emin olun daha uyguna geliyor.
0
entrapmen
(05.08.09)
az once biraz bakındım da, dailymotion da farklı bi uygulama varmıs. bi ozelligi sayesinde video gonderdigin zaman orjinal olduguna ikna edebilrsen dailymotionu, sana normalden daha fazla sureli ve daha buyuk dosyaları saklamana izin veriyolarmıs. sanırım sansımı boyle denemeleyim.

tesekkürler. bu olursa eger hostu icin o kadar kasmaya gerek yok sanırıM?
0
🌸therevo
(05.08.09)
(3)

Bazı sitelere girip bazılarına girememe

axellennox
Ben 4422 miydi, 4224 müydü, işte o server'ı kullanıyorum. bugün itibariyle sözlüğe, imdb'ye girebiliyorum ama ntvspor'a, google'a, yahoo'ya, facebook'a giremiyorum. Verilen bilgilere göre ben kaç yaşındayım? ve sorun nedir?
Ben 4422 miydi, 4224 müydü, işte o server'ı kullanıyorum. bugün itibariyle sözlüğe, imdb'ye girebiliyorum ama ntvspor'a, google'a, yahoo'ya, facebook'a giremiyorum. Verilen bilgilere göre ben kaç yaşındayım? ve sorun nedir?
0
axellennox
(04.08.09)
o dns'ler biraz sallantıda şu günlerde.türk telekomunkileri deneyin ;

195.175.39.40
195.175.39.39
0
gossamer
(05.08.09)
opendns iyidir opendns.
0
sourlemonade
(05.08.09)
4.2.2.5
4.2.2.6
belki çare olur.
0
paspasanahtarinustunde
(05.08.09)
(3)

MTV yeni frekansına geçmiş

khan shabbir
bir aydır falan Turksat 3A 'da MTV yok, kesin DSmart 'a geçmiştir diye oralı olmadım. Ama bugün araştırınca frekans değişikliği yaptıklarını öğrendim. Lakin yeni MTV frekansı yeni uydumuz Turksat 3A da değil de Türksat 2A daymış. Sorum şu; uydu alıcısında arama yapacığım ama listede Turksat 2A yok.
bir aydır falan Turksat 3A 'da MTV yok, kesin DSmart 'a geçmiştir diye oralı olmadım. Ama bugün araştırınca frekans değişikliği yaptıklarını öğrendim. Lakin yeni MTV frekansı yeni uydumuz Turksat 3A da değil de Türksat 2A daymış. Sorum şu; uydu alıcısında arama yapacığım ama listede Turksat 2A yok. 1A ve 3A var. Uydu alıcımın markası da Goldmaster. Uydu guruları bi zahmet el atın.
0
khan shabbir
(04.08.09)
11.996 Mhz (V) SYMBOL RATE 27500 FEC 5/6

kanımca bu. 3A'da arat o 2A yı da arar.
0
10lion sinisterer
(04.08.09)
@10lion sinisterer

frekans bu da, Turksat 3A da deniyorum, manuel olarak 11996 yı giriyorum ama Rate manuel girilmiyor, 11996 girince Rate otomatikman başka değer veriyor, bu değer de 27500 değil.
0
🌸khan shabbir
(04.08.09)
eğer tp'lerden 11996 ile başlayan tp yi silersen istediğin değeri girebilirsin rate kısmına:)

bunu yapamam anlamam bu işlerden diyorsan;

turksat'ın bütün kanalları bulan 11962 03333 V (Dikey) Fec:3/4 frekansını şebeke arama açık olarak arat. hem turksatta olan bütün kanalları bulursun hem de mtv'yi
0
10lion sinisterer
(04.08.09)
(4)

sesi açınca hoparlörlerden gelen uğultuyu yok etmenin yolları

baldur2
arkadaşlar bu hoparlörlerde sesi açtığımız zaman çıkan uğultuya benzeyen ses var ya hani hoparlerin kendi sesi gibi bir şey, işte bunu yok etmenin, programla veya windowstan bir ayarla yolu var mıdır? müzik dinlerken çok olmasa da film ya da netten video izlediğim zamanlarda rahatsızlık veriyor epey
arkadaşlar bu hoparlörlerde sesi açtığımız zaman çıkan uğultuya benzeyen ses var ya hani hoparlerin kendi sesi gibi bir şey, işte bunu yok etmenin, programla veya windowstan bir ayarla yolu var mıdır? müzik dinlerken çok olmasa da film ya da netten video izlediğim zamanlarda rahatsızlık veriyor epey. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
0
baldur2
(04.08.09)
bende de bu tarz bişi oluyodu sonra ses denetimini açtım yukarda denge dıye bı sey var saga ve sole onda dalga katogosinde dengeyi en saga ve en sola goturdum sag tarafta kalınca ses duzeltti dene istersen ?
0
tatarcan
(04.08.09)
sağ alttaki ikonlardan, ses ayarına sağ tık>ses denetimini aç>dengeyi %50 ve altına getir. şimdi sesi açabilirsiniz.
0
bykush
(04.08.09)
çok alakasız. kabloların kalitesine bakıyor o. eskiyse bağlantı noktalarına kontak spreyi sıkmak fayda sağlayabilir.
0
talemon
(04.08.09)
bazen de ses denetiminden mikrofon u kapatmak gerekiyor
0
vincenzo
(05.08.09)
(8)

8mm makara filmlerin çevrilmesi

ak you war
elimizdeki eski 8mm şeritli makara filmleri günümüz teknolojisine uygun hale getirmek gibi bir planımız var; yani cd' ye ya da dvd' ye kaydettirmek gibi. başka bir deyim ile bilgisayar ortamında yürütülebilir video formatına getirmek.bu işi yapan, yaptıran, yapanı veya yaptıranı tanıyan/bilen birile
elimizdeki eski 8mm şeritli makara filmleri günümüz teknolojisine uygun hale getirmek gibi bir planımız var; yani cd' ye ya da dvd' ye kaydettirmek gibi. başka bir deyim ile bilgisayar ortamında yürütülebilir video formatına getirmek.

bu işi yapan, yaptıran, yapanı veya yaptıranı tanıyan/bilen birileri bir yol gösterirse müthiş olur.

not: en büyük umudumuz olan unkapanı stüdyolar mevkiinde yaptığımız araştırmalar sonucu sadece bir kişinin bu işi yapabildiğini öğrendik. o da pek sevindirici ve umut verici konuşmadı; aynı zamanda ekstrem fiyatlardan bahsetti.
0
ak you war
(04.08.09)
bunu yapan scanerlar var faza da pahaı değil.
diğer yol, perdeye düşen görüntüyü kaydetmek.
0
radikalherif
(04.08.09)
hangi şehir için soruyorsunuz? izmir için var aktaran
0
sijwocaq
(04.08.09)
pardon yazmayı unutmuşum. istanbul il sınırları çerçevesinde arıyoruz.
0
🌸ak you war
(04.08.09)
bu işlemin teknik terim olarak karşılığı telesine olsa gerek. Google'a "8mm telesine" yazdım. Şöyle bir yer çıktı: bidavtelesine.com
Fiyat hususunu bilemeyeceğim..
0
suda balik
(04.08.09)
ucuza telesine yaptıramazsınız. 8mm projeksiyon bulabilirseniz karanlık odada perdeye ya da duvara yansıtıp handycam'le kaydedin.
0
sijwocaq
(04.08.09)
bu aktarma makineleri oldukça ama oldukça pahalıdır zaten. ucuza yaptıramazsınız. çünkü makine ekstrem pahalı. 10 binlerce dolar diyebilirim. zaten az var. çeşitli prodüksyon şirketlerinde bulunabilir.
0
faideli bilgiler
(05.08.09)
istiklal de galatasarayın orada pasaj da ben film alıyodum, onlar da seritli makara filmlerden cd ya da dvd ye aktarıyolardı.pasaj tam olarak galatasaray lisesinin karsı sokagında sahafların oldugu pasaj da.eger ki hala cözüm bulamadıysanız telefonunu verebilirim bu isi yapan abinin.
0
plutondangelen
(05.08.09)
Selam, Şişlide evrensel bilgisayar bu işi hakkıyla yapıyor. 02122314147 www.evrenselbilgisayar.com
0
purepain
(02.11.11)
(3)

İnternet neden sıçışlarda?

sakingittarist
dün geceden bu yana sözlük ve eksiduyurudan başka site açılmıyor, msn açılmıyor, 80072ee7 hatası veriyor. ping atmaya çalışıyorum isimden çözümleme yapamıyor. illa ip yazmam gerekiyor, ondada cevaplar %75 kayıpla geri geliyor. Aynı veya benzer sorunu yaşayan var mı, varsa neden oluyor bu? ha bir de
dün geceden bu yana sözlük ve eksiduyurudan başka site açılmıyor, msn açılmıyor, 80072ee7 hatası veriyor. ping atmaya çalışıyorum isimden çözümleme yapamıyor. illa ip yazmam gerekiyor, ondada cevaplar %75 kayıpla geri geliyor. Aynı veya benzer sorunu yaşayan var mı, varsa neden oluyor bu? ha bir de neden sözlük ve duyuru açılıyor da diğerleri açılmıyor?
0
sakingittarist
(04.08.09)
türk telekom un yurtdışı çıkışlarında sorunlar var şu birkaç haftadır sık sık internette kopukluklar oluyor.
0
pragmatist kedi
(04.08.09)
3 ağustostaki kesinti yurtdışı (romanya) kesintisiydi ve yaklaşık 60GBlik bir kesintiydi, saat 4 sularında meydana geldi. bölgesel olarak kullanıcılar sorun yaşadılar.
30 temmuzda ise Telekom'un yurtiçi omurga bağlantılarında sorun yaşandı, tüm ülkede hissedildi.(akşam saat 8 civarı)
Ondan önce de yine Romanya'da ciddi bir kesinti yaşandı. Ama bugün -en azından şimdilik- genel bir problem haberi yok gibi.
0
gochebe
(04.08.09)
(2)

USB bellekten imaj boot etmek

vasdeferans
valla başlık benim de hoşuma gitmedi ama olsun. neyse arkadaşlar benim 1 gün içerisinde 80 adet bilgisayara bir imaj dosyasını boot etmem gerekiyor. usb flash diskten bunu nasıl yapabilirim. bilen duyan varsa yardım edebilirse çok sevinirim. bilgisayarlarda hiçbirşey kurulu olmayacak bunu da yarıyet
valla başlık benim de hoşuma gitmedi ama olsun. neyse arkadaşlar benim 1 gün içerisinde 80 adet bilgisayara bir imaj dosyasını boot etmem gerekiyor. usb flash diskten bunu nasıl yapabilirim. bilen duyan varsa yardım edebilirse çok sevinirim. bilgisayarlarda hiçbirşey kurulu olmayacak bunu da yarıyeten belirteyim.

teşekkürler.
0
vasdeferans
(04.08.09)
acronis true image kullanıyorsan "tools->create bootable rescue media" seçeneği var. oradan usb de seçebiliyorsun.
0
emrag
(04.08.09)
www.bootdisk.com
şöyle bişeyler var amma
0
yuto
(04.08.09)
(1)

Fonskiyon tuşlarına görev nasıl veriliyor?

neira
oyun, program gibi şeylerde F'lere farklı farklı işlevler konduruluyor acaba windowsta bunu nasıl yaparız? multimedia klavyemizi kendimiz yaratalım :)
oyun, program gibi şeylerde F'lere farklı farklı işlevler konduruluyor acaba windowsta bunu nasıl yaparız? multimedia klavyemizi kendimiz yaratalım :)
0
neira
(04.08.09)
klavye microsoftsa "intellitype" diye bir yazılımı var. bu ve bunun dışındakiler içinse "qliner hotkeys" diye bir şey var.
0
alexanderrobotnick
(07.08.09)
(3)

windows 7 wlm

sarper361
windows 7 kullananlar bilir windows live messenger sağ altta simge gibi çıkmıyor. Şimdi 2 program açıkmış gibi duruyor başlat çubuğunda gereksiz kalabalık yaratıyor.
windows 7 kullananlar bilir windows live messenger sağ altta simge gibi çıkmıyor. Şimdi 2 program açıkmış gibi duruyor başlat çubuğunda gereksiz kalabalık yaratıyor.
0
sarper361
(04.08.09)
google'de ilk sonuc.

www.sevenforums.com
0
fdegir
(04.08.09)
wlm yi sil, tekrar kurarken sag tusa gelip compatibility mode ->vista secince eskisi gibi sag alta gidiyormus. denemedim ben simdiki haline alistim. bi garip gelmisti ama basta.
0
maersk
(04.08.09)
ı ıh olmadı.Hata veriyor denileni yapınca forumda birileri olmuyor demiş ama ingilizcem pek bi berbat anlamadım bir şey.
0
🌸sarper361
(04.08.09)
(2)

Windows XP SP 3.0 Kullanıcı Hesabı

Mccknightt
Bu işletim sisteminde yöneticiden başka sınırlı bir hesap yaratmak ama bu hesabada bilgisayra birşeyler yükleme,download etme vs. gibi özellikler vermek istiyorum.Yanlızca HDD deki bazı dosyalara erişemesin yeter. Tam olarak detaylı şekilde ne yapmam gerekiyor acaba?
Bu işletim sisteminde yöneticiden başka sınırlı bir hesap yaratmak ama bu hesabada bilgisayra birşeyler yükleme,download etme vs. gibi özellikler vermek istiyorum.Yanlızca HDD deki bazı dosyalara erişemesin yeter. Tam olarak detaylı şekilde ne yapmam gerekiyor acaba?
0
Mccknightt
(04.08.09)
folder lock ile o dosyaları sifrele. ya da admın uzerinden klasor klasor izinleri duzenlemen lazım. erisemesin dedigin klasorlerdeki rw haklarını kaldır.
0
bryan fury
(04.08.09)
(bkz: #11911029 )

Ben bunu kullanıyorum, gayet kullanışlı üstelik
0
tragamin
(04.08.09)
(1)

toplu klasör ismi değiştirme

flame of feanor
bir tane program buldum fakat bir türlü beceremedim. dosya ismlerini kolayca değiştirebiliyorum ama klasör isimleri olmuyor. yapmak istediğim "d:\filmler\fight club [1999]\fight club.avi" dosyasındaki köşeli parantezleri normal parantez yapmak. file renamer turbo programı ile find and replace bölümü
bir tane program buldum fakat bir türlü beceremedim. dosya ismlerini kolayca değiştirebiliyorum ama klasör isimleri olmuyor. yapmak istediğim "d:\filmler\fight club [1999]\fight club.avi" dosyasındaki köşeli parantezleri normal parantez yapmak. file renamer turbo programı ile find and replace bölümünden

find:[
replace:(

yapıyorum. replace'in yanındaki seçeneklerden "file path"i seçiyorum

find:[
replace:(<path>

şeklini alıyor ama bir işe yaramıyor. <path> kodunu sadece başa yazdım, hem başa hem sona yazdım, hiç yazmadım yine olmadı. yanlış bir şey mi yapıyorum? önereceğiniz başka programlara da açığım. teşekküler.
0
flame of feanor
(04.08.09)
total commander
0
bryan fury
(04.08.09)
(8)

Tv tavsiyesi

değirmenci
Salona hd televizyon tavsiye edebilirmisinizi? Gercekten kaliteli ve uzun omurlu istiyorum. Su abki tuplu philips yaklasik 10 senedir kullaniyorum, gecend vestel hd ready gordum ondan iyiydi kalitesi yani kaliteliden yana tercihim. Simdiden tesekkurler.
Salona hd televizyon tavsiye edebilir
misinizi? Gercekten kaliteli ve uzun omurlu istiyorum. Su abki tuplu philips yaklasik 10 senedir kullaniyorum, gecend vestel hd ready gordum ondan iyiydi kalitesi yani kaliteliden yana tercihim. Simdiden tesekkurler.
0
değirmenci
(04.08.09)
valla kardeş şunu söyliyim kesinlikle tipine bakıp ta samsung alma.adamlar eve getiriyor bozuk geri götürüyorlar.yenisini getiriyorlar yamuk.geri götürüyorlar.bu devran böyle devam ediyor.

sana tavsiyem panasonic.kesinlikle dünyanın 1 numarası.şimdi kafamı taşlara vuruyorum. :)
0
paulista
(04.08.09)
sony bravia candır.
0
quadropol
(04.08.09)
paraniz varsa bravianın x, daha az paraniz varsa w. birde dead piksel olayını bastan konusun. ne kadar artık yok ööle, olmaz ööle, eskidendi öölee deseler de cikabiliyor. saticiyla dead ya da sabit piksel çıkarsa değişim konusunda anlaşarak alın.
0
turuncu harpagon
(04.08.09)
www.teknosa.com

şunu aldık geçen gün, full hd falan istemiyorsan bu gayet iyi.. başka birşey almayı düşünürsen de usb girişi olsun kesin, çok pratik birşey..
0
rednoff
(04.08.09)
biraz fazla parayı gözden çıkardıysan philips'in ambilight özellikli olan modellerinden önerebilirim.

www.consumer.philips.com

www.teknosa.com
0
theduffman
(04.08.09)
hepinize teşekkürler. Tabii resme bakarak olmaz gidip iyice araştırmak lazım, 10 senede bir alınan birşey. Ölü piksel olayı en önemlisi sanırım.

@rednoff : USB girişi ne işe yarayabiliyor? Mesela iPhone takıp bağlanıyor musunuz ya da usb'li mp3 mantığıyla mı işliyor?

ve de full hd - hd ready arasındaki fark 720p - 1020p ama onlar ne:) ne kazanır ne kaybederim?

Şimdiden teşekkürler
0
🌸değirmenci
(04.08.09)
Alma derım ben. Sony yakında OLED tv ile Avrupa pazarına gırecek, fiyat tuzlu olur ama gelecek OLED ve LED teknolojısınde. 1 milyon:1 kontrast orani var, daha ne diyeyim ki... Ben sabırla beklıyorum halen tuplu tv ızlıyorum o yuzden ve para biriktiriyorum :)
0
paramedic
(04.08.09)
oled ve led beklenmemeli. kaldı ki ikisi de birbirinde farklı şeyler. şu anda piyasada olanlar led arka aydınlatmalı. gercek oled teknolojisi hala çok pahalı, ayrıca evlere gireceği zaman panellerde karşılaşacak hayli sorun olacak. öyle oled geldi oh ne rahat olmayacak. plasmada da böyle oldu lcd de de, lazer tvde de.

şu anda alacaksınız istesenizde full hd olmayan bi model bulmanız çok zor, o yuzden boşverin işin o kısmını, direk full hd yani 1080lerden alın.
0
turuncu harpagon
(05.08.09)
(3)

bana şöyle çoklu bir "copy-paste" yontemi lazim, nasil ama?

fuck milk get beer2
arkadaşlar merhaba,şimdi bir yaziyi marke ediyor, "copy" diyoruz ve bu yaziyi arkaplan'da clipboard'a gönderiyoruz..sonra başka bir yaziyi marke ediyor, copy diyoruz, bu sefer eski copy'lediğimiz yazı siliniyor, üzerine yeni yazımız clipboard'a gönderiliyor ya (overwrite gibi)..hah işte bu olmasın..
arkadaşlar merhaba,

şimdi bir yaziyi marke ediyor, "copy" diyoruz ve bu yaziyi arkaplan'da clipboard'a gönderiyoruz..
sonra başka bir yaziyi marke ediyor, copy diyoruz, bu sefer eski copy'lediğimiz yazı siliniyor, üzerine yeni yazımız clipboard'a gönderiliyor ya (overwrite gibi)..
hah işte bu olmasın.. aynı anda 3-4 farklı yazıyı copy edelim.. istediğimiz zaman istediğimizi paste edelim..

hani mmorpg, frp vs. vs. oyunlarında vardır..
1,2,3,4... vs. tuşlarına farklı farklı copy-paste'ler atayabilirsiniz.. 1'e basınca, o tuşa atadiğin şeyi kopyalar-basarsın habire... 2'ye basınca o tuşa atadığını kopyalar basarsın vs. vs. vs.

hah ben de bunun gibi bir şeyi windows'ta istiyorum.. artık ufak bir programcıkla mı olur, clipboard için yazılmış bir scriptle mi olur bilemiyorum ama yıllardır, kendimi bildim bileli ihtiyacım olan bir şey bu..

yani;

copy 1 --> paste 1
copy 2 --> paste 2
copy 3 --> paste 3
.
.
.
şeklinde olsun, bir başka şeyi copy edince, eski copy'nin üzerine overwrite yapmasın, yanına koysun.. istediğim zaman ikisine birden erişebileyim..

azonce yazdığım uppppuuuuzun bir yazıyı copy etmiştim..
sonra bir link'i copy ettim, dalgınlıkla, ansızın.. ve o yazım uçtu clipboard'dan.. "paste" deyince link'i basıyor ekrana clipboard... yazım uçtu :((
ve deliriyorum, sinir krizi geçiriyorum. gggrrrrrrr :@ :@
0
fuck milk get beer2
(04.08.09)
clipdiary diye bir program var yapıyor bunu.

bi de ms ofis kurunca onunda clipboard ı var, surekli calışıyordu ama son 20 yi gösteriyor sadece.

ya da opera da notes var, o sınırsız sanırım. gerci sadece web için kullanılabiliyor.
0
bryan fury
(04.08.09)
www.neosoft-tools.com

boyle bisi vardi dediginizi yapiyor olsa gerek.
0
la traviata
(04.08.09)
opera kullan 'copy to note' ile istediğin kadar copya saklayabilir, kolaylıkla yapıştırabilirsin. (belki firefox'ta da böyle bir eklenti vardır.)
0
insanimsi
(04.08.09)
(4)

Sessiz kasa ve psu fanı

montreal
Gerizekalı komşumuzun 3 yıldır rahatsız olmadığı ve her ne hikmetse rahatsız olup sorun çıkartmaya karar verdiği şu günlerde, bilgisayarım ses çıkardığı için(!) sessiz kasa ve psu fanına ihtiyacım var(işlemci ve ekran kartı fanı değiştirmeye niyetim yok performans fanı onlar). Büyük mağazalarda(gold
Gerizekalı komşumuzun 3 yıldır rahatsız olmadığı ve her ne hikmetse rahatsız olup sorun çıkartmaya karar verdiği şu günlerde, bilgisayarım ses çıkardığı için(!) sessiz kasa ve psu fanına ihtiyacım var(işlemci ve ekran kartı fanı değiştirmeye niyetim yok performans fanı onlar). Büyük mağazalarda(gold, vatan vs.) bulabilir miyim? Bildiğiniz güvenilir bir site var mıdır bu tür aksesuarlar üzerine yoğunlaşan? Başka verebileceğiniz tavsiyelere de açığım. Şimdiden teşekkürler.
0
montreal
(04.08.09)
gold ve vatan'da cesitli fanlar oluyor. fakat nedense bu tur konular acildiginda aklima hemen firebal geliyor.

www.firebal.net
0
entrapmen
(04.08.09)
psu fanı değiştirmek pek akıllıca değil,yenisini almak daha mantıklı.ama öncelikle sesin geldiği yeri kesin olarak anlayabilirseniz daha az masraf edersiniz.
0
gossamer
(04.08.09)
kasaya lastik giydirin kalınlardan bulabilirseniz. emiyor sesi resmen.
0
bore
(04.08.09)
biraz para varsa hazırda, bunu fırsat olarak görüp kasayı thermaltake'in su soğutmalı modellerinden biri ile değiştirsen yeni bir sayfa da açılır hayatında aslında.

onun ötesinde sessiz fan bana göre yalan, power'ın ne bu arada? hani 600wattlık gerçekten değiştirmek el yakan bir şey ise belki fanı değiştirilebilir ama onun altında fan değiştirmeye bence değmez, temizleme ile sorun düzelmiyorsa (herşeyi söküp ince ince temizleyip sonra yağlayıp geri taktığını varsayıyorum) yeni power almak daha iyi olabilir.
0
rygard
(04.08.09)
(4)

excel'den SQL'e

arnold schwarzeneger
elimde bir tabloya girilecek veriler var excel tablosunda.bunun insert scriptini otomatik oluşturmanın bir yolu var mı?
elimde bir tabloya girilecek veriler var excel tablosunda.

bunun insert scriptini otomatik oluşturmanın bir yolu var mı?
0
arnold schwarzeneger
(04.08.09)
insert scriptine gerek yok. import ile alanları bağdaştırarak alabilirsin mssql ya da mysql'e.
0
el magico
(04.08.09)
el magico, elimde script de olmasını istiyorum.
0
🌸arnold schwarzeneger
(04.08.09)
a, b, alanlarında değerlerin var diyelim. c kolonuna şu şekilde bişey yazarsan insert olarak oluşturup atabilirsin, en azından insert cümlelerini oluşturduğun bi scriptin olur, istediğin de bu galiba?

c kolonuna aynen şu şekilde (col1 string, col2 numeric oldugunu varsayıyorum) :

= "INSERT INTO TBL_X(COL1,COL2,COL3) VALUES ('" & A1 & "'," & B1 & ");"
0
ip atlayan dana
(04.08.09)
excel değil de access to mysql için kullandığım çok başarılı bi program var. excel'i access'e çevirip bunu kullanabilirsin.

www.bullzip.com


bir de "Intelligent Converters - Xls To Sql (Excel To Mysql).exe" şu isimde bi dosya var arşivimde ama kurup denemeye üşendim şimdi. access olmazsa buna da bi bak google'dan.
0
emrag
(04.08.09)
(3)

firefox ve flash oyunlar

sutlu nescafe
örneğin http://www.addictinggames.com/dogfight.html şu adresteki oyunu oynarken sanki elim tuşa yapışmış gibi sürekli ateş ediyor mesela ya da sürekli dönüyor. başka oyunlarda da oluyor bu. tuş takılı kalmış gibi çalışıyor. böyle olunca da oynanmıyor doğal olarak. neden olabilir bu?ie7'de problem yo
örneğin www.addictinggames.com şu adresteki oyunu oynarken sanki elim tuşa yapışmış gibi sürekli ateş ediyor mesela ya da sürekli dönüyor. başka oyunlarda da oluyor bu. tuş takılı kalmış gibi çalışıyor. böyle olunca da oynanmıyor doğal olarak. neden olabilir bu?

ie7'de problem yok.
0
sutlu nescafe
(04.08.09)
3.5.1 firefox da denedim sorun olmadı.

edit: alkislarlayasiyorum.com bu oyun daha güzel ayrıca :)
0
huleyn
(04.08.09)
flash eklentisinin güncel versiyonunu yükleyin.

get.adobe.com
0
cumingsoon
(04.08.09)
güncelledim ve sorun çözüldü galiba.
gönül 3.5.1'e geçmek ister ama kullandığım eklentiler uyumsuz olduğu için bekliyorum.

ikinci oyuna bakıyorum şuan sahiden iyiymiş :)
0
🌸sutlu nescafe
(04.08.09)
(2)

facebook soru no:1014

khan shabbir
facebook 'ta arkadaşlık isteğimi karşı taraf reddederse bana bilgilendirici mesaj geliyor mu? Sanki gelmiyormuş izlenimine kapıldım bi' an.
facebook 'ta arkadaşlık isteğimi karşı taraf reddederse bana bilgilendirici mesaj geliyor mu? Sanki gelmiyormuş izlenimine kapıldım bi' an.
0
khan shabbir
(04.08.09)
cık gelmiyor..

anlama yolu olarak şu var. arkadaşlık isteği yaptığınız kişide bir süre sonra tekrar arkadaşlık isteği yolla hedesi çıkıyorsa reddetmiştir. çok yaşadığımdan değil servet reddetmişti beni:( evet servet çetin sjkldflsjdfklsj
0
dambil
(04.08.09)
kabul etmediği mesajı gelmiyor. davet göndertikten bir süre listene bak ordaysa kabul etmiştir, yoksa etmemiştir. di mi?
0
hollowlife
(04.08.09)
(1)

yetersiz psu

bushwacker
selamlar,geçen gün yeni bi hdd bağladım makineye, o günden beri açtığımda bazen açılıyor bazen açılmıyor, bootup ekranında detecting drives kısmında kalıyor, orayı geçerse "no system disk found" diyor tam windows ekranı çıkmadan evvel, bi de detecting drives kısmında kalırsa bu bilgisayarı açtığımız
selamlar,

geçen gün yeni bi hdd bağladım makineye, o günden beri açtığımda bazen açılıyor bazen açılmıyor, bootup ekranında detecting drives kısmında kalıyor, orayı geçerse "no system disk found" diyor tam windows ekranı çıkmadan evvel, bi de detecting drives kısmında kalırsa bu bilgisayarı açtığımızda hdd çalışmaya başlarken bi ses çıkarır ya en başta, sürekli o sesi çıkarıyor 2-3 saniye arayla.. açılırsa da reset atıyor kendine rastgele bazen.

şimdi bu yetersiz power supply muhtemelen değil mi? bunun ne gibi zararı olur bilgisayara, harddiskler yanar mı mesela bunun yüzünden, ya da başka sorunlar çıkar mı ortaya?

teşekkürler şimdiden..
0
bushwacker
(04.08.09)
harddiski takarken bir terslik olmadığından eminsen, kablo gevşemesi vs, kuvvetle muhtemel psu'dandır. psu'nun dandikliğine göre oluşacak problem değişir. kaliteli ama düşük güçteyse kendisi bozulabilir, kalitesizse anakart,ram, ekran kartı başta olmak üzere herşey bozulabilir.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(04.08.09)
(1)

live messenger

sanal uyku
live messenger'da belli kişilerden gelen dosyaları, varsayılan olarak ayarladığım klasörden farklı klasörlere kaydetme seçeneği var mı?(live messenger 8.5, msg plus yüklü.)
live messenger'da belli kişilerden gelen dosyaları, varsayılan olarak ayarladığım klasörden farklı klasörlere kaydetme seçeneği var mı?
(live messenger 8.5, msg plus yüklü.)
0
sanal uyku
(03.08.09)
Msn de Nickin Varya Onun Yanında alt ı gösteren bi ok war tıkla oraya seçeneklere gel ordan dosya aktaramı war sol tarafta ordan istediğin yere kaydetmek için deiştir yazısını tıkla ordan seç kolay gelsin
0
Faruck
(15.08.09)
(1)

windows dosya koruması hatası [ hiren's boot cd]

affandede
bilgisayar windows dosya koruması hatası veriyor. sanırım sistem dosyaları arızalanmış. http://forum.pclabs.com.tr/index.php?showtopic=63624internette xp cd'nizi takın ve onarın diyor, windows service pack 3 var bende fakat kurulum cd'si yok. hiren's boot cd diye bir şey var bilgisayarımda buradan
bilgisayar windows dosya koruması hatası veriyor. sanırım sistem dosyaları arızalanmış. forum.pclabs.com.tr

internette xp cd'nizi takın ve onarın diyor, windows service pack 3 var bende fakat kurulum cd'si yok. hiren's boot cd diye bir şey var bilgisayarımda buradan sistem dosyalarını nasıl onarabilirim ya da ne yapmalıyım, delirmek üzereyim, cevaplar için şimdiden teşekkürler.
0
affandede
(03.08.09)
hirens de varsa defrag yapan bir program olabilir. ama sp3 lu bir iso cek ondan repair de.
0
bryan fury
(04.08.09)
(6)

mac :(

sunasan
bu macbooklarda bir dosyanın türünü nasıl değiştirebilirim? .png olan bir dosyayı .jpg' e çevirmek istiyorum. windosdaki paint gibi bi kolaylık var mı bu bilgisayarda?
bu macbooklarda bir dosyanın türünü nasıl değiştirebilirim? .png olan bir dosyayı .jpg' e çevirmek istiyorum. windosdaki paint gibi bi kolaylık var mı bu bilgisayarda?
0
sunasan
(03.08.09)
kimseden cevap gelmemiş ama öğrendim başkasına lazım olur belki.

uzantısını değiştirmek istediğimiz resmin ismini değiştirir gibi sonuna .jpg yazıyomuşuz yaaa asdksdhkjs.
windosda da öyleydi galiba.
0
🌸sunasan
(03.08.09)
Preview isimli sistemde birlikte gelen yazılımla açarsanız (ki varsayılan olarak çift tıkladığınızda Preview açar) Save As komutuyla popüler pekçok formatta kaydedebilirsiniz. Daha fazla seçenek için Graphic Converter gibi shareware yazılımları deneyebilirsiniz.
0
arche
(03.08.09)
sadece uzantisini degistirmekle olmaz, bu dosyalarin formatlari farkli, bazi programlar dosyanin aslinda ne dosyasi oldugunu anlar ona gore acar bazi programlar da acmaz. arche'nin dedigi gibi, dosyayi preview ile ac (zaten bir sey yuklemediysen cift tiklayinca preview acar) save as de, istedigin formati sec.
0
kurukafa
(03.08.09)
kurukafa: dediğin gibi hepsinde olmuyormuş evet. ama bu sefer oldu. bundan sonra prewiew ile yapıcam o değişikliği.

ya bir de benim bir sorunum daha var, bir başık daha açmıyayım;
bir usb'nin system dosyasını bi şekilde masaüstüne atmışım. şimdi silemiyorum onu hiçbir şekilde deli olucam. ne denediysem olmadı. onu nasıl silebilirim ya?
0
🌸sunasan
(03.08.09)
Dosya kilitli olabilir. Çöpe attıktan sonra Alt (option) tuşuna basılı tutarak Empty Trash komutunu verin. Sorgusuz sualsiz silecektir.
0
arche
(04.08.09)
sonuna jpg yazınca eksibition da anasayfada cıkmıyor mesela. windozda da cok kere xyz.jpg.png oldugu olur. save as yapmak gerek.
0
bryan fury
(04.08.09)
(7)

Çok partlı oyun nasıl kurulur yahu?

o da olabilir
arkadaşlar bir oyun indirdim. 2.4 gbişte indi oyun. 4 klasör çıktı. cd1 cd2 cd3 cd4 hepsinin içinde yaklaşık 40 tane 14mblik part. o tüm partları cd1'in içine mi taşımalıyım hepsini bir klasöre çıkartmak için. çünkü ben her klasörü kendi içinde çıkardım. 4 tane 700mb'lik video dosyası gibi b
arkadaşlar bir oyun indirdim. 2.4 gb


işte indi oyun. 4 klasör çıktı. cd1 cd2 cd3 cd4


hepsinin içinde yaklaşık 40 tane 14mblik part. o tüm partları cd1'in içine mi taşımalıyım hepsini bir klasöre çıkartmak için. çünkü ben her klasörü kendi içinde çıkardım. 4 tane 700mb'lik video dosyası gibi birşey oluştu.

şöyle yani;


tinypic.com

tinypic.com

tinypic.com

nabıyım değerli duyuru sakinleri?
0
o da olabilir
(03.08.09)
kurun oyunu 1. cd'den başlayarak?
0
komutan
(03.08.09)
hocam 2,3,4üncü cdleri 1 e taşıyıp klasöre çıkart dedim. ama sadece 1 cddeki partları çıkarttı.

off kafayı yicem , tek part yapsalar ya:/
0
🌸o da olabilir
(03.08.09)
hiç ellemeden boş bi dosya aç. cd1 deki ilk dosyayı onun içine aç. bütün cd içeriğini açar o oraya. sonra 2. cd için aynısını, sonra 3 için sonra 4 için. hepisini böle aç işte sana 4cd lik oyun.
0
iker
(03.08.09)
hocam cd1deki ilk dosyayı başka bir klasöre çıkart diyorum gene cd1 dekileri çıkartıyot sadece yaa.


[email protected] ekler misiniz? gerildim resmen ya
0
🌸o da olabilir
(03.08.09)
eklerdim ama üzgünüm şimdi çıkmak zorundayım netten.

oyunu indirdiğiniz yerde açıklama vardır. print screen falan koyuyorlar. onları irdeleyin. yoksa çıldırıcam yaaaw nasıl yükleniyo oyun yardım edin falan diyin.

ben genelde şöyle yapıyorum. dosyaya tıklıyorum içindekileri sürükleme yöntemi ile boş dosyaya atıyorum. bakın sadece 1 dosya yı böyle atıyorum. tüm cd1 açılıyor. tamam artık kapattık o klasörü. sonra cd2 klasörüne aynı şeyi uygulayacaksın. cd1 dekini açarsan 2 yi 3 ü 4 ü de açmazki sana. tüm cdx dosyalarında aynı şeyi uygulayacan.
0
iker
(03.08.09)
video dosyası gibi şey dediğiniz dosyalar imaj dosyaları muhtemelen cdleri kendi içlerinde çıkartıp deamon tools la mount edin (1i mount edin kurulumda 2yi ister böyle gider..)
0
yuto
(03.08.09)
dosyalar seninde gördüğün gibi a-b-c diye gidiyor yani her cdyi farklı rarlamışlar. hepsinin ilk dosyasına ayrı ayrı extract here diyeceksin sonra demona ilk imagei mount edip kuruluma bşalayacaksın yeni cdyi istedikçe de sonraki imagei mount edeceksin öyle gidecek işte.
0
argent dawn
(03.08.09)
(1)

bilgisayar yardımı

edwardd
mrblar, soruma geçeyim hemen; masa üstünde bilgisayarım simgesine tıkladığımda dvd/cd-rw sürücüsü ve cd-rw sürücüsünün haricinde DVD sürücüsü(G) diye bişey çıktı.bu simgeyi silmek istiyom çünkü böyle bişey yoktu daha önceden bilgisayarımda fakat DVD sürücüsü(G) simgesine sağ tıkladığımda sil seçen
mrblar, soruma geçeyim hemen;
masa üstünde bilgisayarım simgesine tıkladığımda dvd/cd-rw sürücüsü ve cd-rw sürücüsünün haricinde DVD sürücüsü(G) diye bişey çıktı.
bu simgeyi silmek istiyom çünkü böyle bişey yoktu daha önceden bilgisayarımda fakat DVD sürücüsü(G) simgesine sağ tıkladığımda sil seçeneği çıkmıyor lütfen yardım edin nasıl sileceğim bunu ben.
0
edwardd
(03.08.09)
daeomon tools yada onun ayarında bir program kurduysanız kaldırın programı pc den oda gider..
0
grknn
(03.08.09)
(1)

Gmail hesabı kapatma

kahvegibi
Kullanmadığım bir gmail hesabını tamamen kapatmak mümkün mü?kapatıcam bi daha giremeyeceğim. sözlük hesabı kapatmak gibi bi nevi....
Kullanmadığım bir gmail hesabını tamamen kapatmak mümkün mü?
kapatıcam bi daha giremeyeceğim. sözlük hesabı kapatmak gibi bi nevi....
0
kahvegibi
(03.08.09)
mail.google.com

Gmail hesabımı nasıl iptal edebilirim?

Artık Gmail hesabınıza ihtiyacınız olmadığına karar verirseniz ve kullanıcı adınızı gelecekte kullanmak istemeyeceğinizden eminseniz, hesabınızı kapatmanız yeterlidir. Bunu şu şekilde yapabilirsiniz:

1. Herhangi bir Gmail sayfasının üstündeki Ayarlar'a tıklayın.
2. Hesaplar sekmesini açın.
3. Google Hesap ayarları'na tıklayın.
4. Sağ tarafta Yararlandığım hizmetler seçeneğinin yanındaki Değiştir'ye tıklayın.
5. Gmail Hizmetini Sil'e tıklayın.

Gmail hesabınızı kapattıktan sonra tekrar etkinleştiremez ve bir daha hiçbir ileti alamazsınız
0
tragamin
(03.08.09)
(1)

need for speed serisini yuttum, açamayacağım oyun yok diyenler!!!

o da olabilir
ya şimdik bu nfs porsche unleashed'i indidim. 670 mb yaklaşık. kurmaya çalışırken mrbupd.dll bozuk dedi. ben d e başka bir tane yukledim gogul sağolsun. şimdi de şöyle birşey diyo. ne yapmak lazım gelir?http://tinypic.com/view.php?pic=2i7r8k1&s=3
ya şimdik bu nfs porsche unleashed'i indidim. 670 mb yaklaşık. kurmaya çalışırken mrbupd.dll bozuk dedi. ben d e başka bir tane yukledim gogul sağolsun. şimdi de şöyle birşey diyo. ne yapmak lazım gelir?

tinypic.com
0
o da olabilir
(03.08.09)
Klasördeki dosyalar eksik gibi, başka bir yerden indir dilersen. Bendeki klasör şöyle: i28.tinypic.com
0
crown
(03.08.09)
(3)

Hosts dosyası sorunu

tragamin
Mrblar,Aradım ama tam sorunuma çözüm bulamadım. Onun için buraya yazıyorum. Evdeki bilgisayarimda hosts dosyasını kullanıyorum ve herhangi bir sorun yaşamamaktayım youtube tarzı yasaklı sitelerde. Aynı olayı işyerinde ki bilgisayarda da kullanayim dedim ve evdeki hosts dosyamı işyerinde ki pcye ekle
Mrblar,

Aradım ama tam sorunuma çözüm bulamadım. Onun için buraya yazıyorum.

Evdeki bilgisayarimda hosts dosyasını kullanıyorum ve herhangi bir sorun yaşamamaktayım youtube tarzı yasaklı sitelerde. Aynı olayı işyerinde ki bilgisayarda da kullanayim dedim ve evdeki hosts dosyamı işyerinde ki pcye ekledim.

Lakin ekledigimden beri ara ara internet hiçbir sayfayi açmıyor. Msnde fln hiçbir sıkıntı yok ama internette sayfa goruntulenemiyor diyor. 5 dakika sonra tekrar geri geliyor yada ben ag baglantısını devre dışı birakip geri etkinleştiriyorum düzeliyor.

Sorun nedir? Evde ki pcde sorun cikartmiyor da neden işyerinde hosts dosyasını ekledigimden beri boyle sorun yasiyorum?

Tşkler simdiden
0
tragamin
(03.08.09)
sorun olmaması lazım muhtemelen başka bir kaynağı var sorunun.
0
ozdek
(03.08.09)
bu sabah opendns sapıtmıştı belki default değil de başka bir dns sunucusu kullanıyosunuzdur onu silin.
0
yuto
(03.08.09)
tribal enfexion;
Sorun Duzelmedi halen devam ediyor.

yuto:
Opendns kullanmiyorum, yani en azindan oyle biliyorum. hosts dosyası opendns degilse :)

Nedir problem arkadaslar? hosts dosyasını silince duzeliyor sıkıntı yok ama hosts dosyasına ekleme yapınca ara ara internet sayfa açmıyor

Edit: Şu şekilde kullanıyorum şuan için sorunsuz işliyor.


"host dosyasıyla uğraşmayın

tercih edilen dns sunucusu: 208.67.222.222
diğer dns sunucusu : 4.2.2.3

youtube dahil tüm sitelerde problem çıkarmıyor."
0
🌸tragamin
(04.08.09)
(4)

İşlemci gerçek hızında çalışmıyor.

xyz
Amd athlon 64 x2 7750 @ 2.70 ghz işlemci kullanıyorum. Cpuz programından bakınca işlemcinin hızı 1.350 ghz olarak gözüküyor. Gerçi sisteme yük bindiğinde 2.70 ghz olarak çalışıyor yine ama, ben hep 2.70 ghz olarak kullanmak istiyorum. Bios'u kurcaladım ama birşey bulamadım. Nasıl düzeltilir bu durum
Amd athlon 64 x2 7750 @ 2.70 ghz işlemci kullanıyorum. Cpuz programından bakınca işlemcinin hızı 1.350 ghz olarak gözüküyor. Gerçi sisteme yük bindiğinde 2.70 ghz olarak çalışıyor yine ama, ben hep 2.70 ghz olarak kullanmak istiyorum. Bios'u kurcaladım ama birşey bulamadım. Nasıl düzeltilir bu durum.

ps: İşletim sistemi olarak Windows Vista Ultimate SP2 kullanıyorum.
0
xyz
(03.08.09)
laptop ve güç tasarrufu modunda ise normal.
0
ztpz
(03.08.09)
Şimdi yine kurcaladım bios'u ve sorunu hallettim. Bios'da(AMI Bios) "Cpu Configuration" adlı menüye girdim "Power Now" diye bir seçenek varmış o enable(aktif) idi disable(inaktif) yapınca sorun ortadan kalktı. PC masaüstü bu arada. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilir belki bu yazım.
0
🌸xyz
(03.08.09)
iyi de nıye oyle bisey yaptın onu anlamadım. speedstep mı ne ozelligi var onların bostayken ona gore calısıyor. yuk bınınce ona gore calısıyor.
0
bryan fury
(03.08.09)
Düzeltmek mi daha fazla enerji harcamış olacaksınız mantıklı değil. Eski haline döndürün merak etmeyin yavaş çalışmaz.
0
ozdek
(03.08.09)
(5)

Mavi ekran sorunu

zozjotejmnk
biliyorum bu konuda baya duyuru var aradım ama benimkisinden bulamadım aramaya inanıyorum..şimdi baya eski bi laptop bu mavi ekranı veren bir kaç gündür durup dururken kapanıyordu hiç mavi ekran vermedi ama firefoxdan felan 2sekmeden fazla açınca çat kapatıyodu kendisini şimdi artık hiç açılmamaya b
biliyorum bu konuda baya duyuru var aradım ama benimkisinden bulamadım aramaya inanıyorum..

şimdi baya eski bi laptop bu mavi ekranı veren bir kaç gündür durup dururken kapanıyordu hiç mavi ekran vermedi ama firefoxdan felan 2sekmeden fazla açınca çat kapatıyodu kendisini şimdi artık hiç açılmamaya başladı açılırken tam mavi ekran veriyo ve açılmıyo kapanıyo verdiği sorun bu;

STOP: 0x00000024 (0x00190203,0x82357AE0,0xC0000102,0x00000000)

Napıyım vuruyum mu duvara ?
0
zozjotejmnk
(03.08.09)
hard disk'te sorun olduguna isaret bu hata kodu. (kaynak: microsoft kb)
windows cd'si ile boot edip recovery console'da chkdsk c: /r (kac tane partition varsa sirayla) komutunu yazin. bad sector varsa low level format deneyebilirsiniz. en azindan (fiziksel bad sector yoksa) onlar duzelir.
0
sourlemonade
(03.08.09)
hiç anlamam o işlerden :(
Durum kötü anladığım kadarıyla yerel disk d deki dökümanlara bişey olmaması gerekiyor çaresi varmıdır ki en iyisi bi bilgisayarcıya götürüyüm yada normal bildiğimiz format çözer mi ki?
0
🌸zozjotejmnk
(03.08.09)
once chkdsk yapin iste. muhtemelen o duzeltir. ondan sonra hala daha cokmeye devam ederse muhtemelen bad sector'dur dedigim gibi. low level format'ta tum disk icerigi silinir.

edit: xyz'nin yapmis oldugu muthis tespitten (mavi ekran=ram) sonra ben bilgisayar isinden elimi kolumu cekiyorum. microsoft knowledge base falan yalanmis hep bunlar.
0
sourlemonade
(03.08.09)
Ramdendir o ramdan.

Mavi ekran = Ram

Sorun ramden değilse ben de xyz değilim.

edit: soruyu okumamıştım üstteki yazıları yazarken. yazdıktan sonra tekrar okudum, firefox da sekme açarken reset atıyor demişsin işte. Sorun %1000000 ram'indendir. Hatta 2. el ram alırken test etmek için üst üste hızlıca 10-15 tane explorer simgesi açarlar. Sen de dene istersen. Üst üste durmadan hiç hıphızlı 10-15 tane explorer aç, akabinde mavi ekran verip reset atacaktır.

(bkz: kendimden biliyorum)
0
xyz
(03.08.09)
@xyz
bilgisayar açılmıyo hocam nasıl yapıyım zaten mavi ekran veriyo okumadın mı..
0
🌸zozjotejmnk
(03.08.09)
(4)

bu taşınabilir harddisk nasıldır?

cilgin fantezilerin adami
http://www.hepsiburada.com/samsung-500gb-2.5-5400rpm-usb-tasinabilir-disk-hxmu050dag22/productdetails.aspx?categoryid=100225&productid=bd8501131&SKU=BD8501131-500Syorumlara kanarak aldım bundan bir tane. iyi etmiş miyim? bir de çok şirin lan onun da etkisi oldu almamda.
www.hepsiburada.com

yorumlara kanarak aldım bundan bir tane. iyi etmiş miyim? bir de çok şirin lan onun da etkisi oldu almamda.
0
cilgin fantezilerin adami
(03.08.09)
iyi gayet.
0
bryan fury
(03.08.09)
bence süper, fiyatı da iyi, boyutu şekli güzel, yorumlar da iyi, daha geçen hafta aldım ben bir tane, keşke bunu alaymışım dedim, moralim bozuldu ya
0
alchemistt
(03.08.09)
eger devamli evde kullanacaksan 1TB disk al 180 liraya. yok disariya cikaririm, lazim oluyor dersen de bu iyi bir secim.
0
osuruklu
(03.08.09)
ben kullanıyorum çok memnunum. tavsiye ederim
0
plkn
(03.08.09)
(4)

vga kablodan hd görüntü

badfan
selamlar,bu ara piyasada sıkça bulunan lg 22" full hd tv den almayı planlıyorum.sorum şu,dizüstü bilgisayarımda vga çıkış var. vga>hdmi kablo alsam bilgisayarın desteklediği max çözünürlük olan 1280*800 çözünürlüğü tvden alabilir miyim?tatmin edici bir görüntü olur mu?teşekkürler.
selamlar,

bu ara piyasada sıkça bulunan lg 22" full hd tv den almayı planlıyorum.
sorum şu,

dizüstü bilgisayarımda vga çıkış var. vga>hdmi kablo alsam bilgisayarın desteklediği max çözünürlük olan 1280*800 çözünürlüğü tvden alabilir miyim?
tatmin edici bir görüntü olur mu?
teşekkürler.
0
badfan
(03.08.09)
vga dan hdmi ya cevirirsen direk hd goruntu almis olmazsin. sadece ona gore ayarlanmis olur. gercek hd goruntu alabilmen icin hdmi cikisi kullanman lazim. ha aradaki farki anlarmisin? zannettem
0
crucio
(03.08.09)
1080p vga üzerinden çok rahat taşınabiliyor, mistik bir durum da yok - bildiğin hd görüntü işte.
0
skatheist
(03.08.09)
evet, bu çok düşülen bir yanılgı, illa hdmi olması gerektiği gibi bir yaygın görüş var insanların kafasında full hd görüntü izlemek için.

1- dvi ve d-sub (klasik vga) full hd çözünürlüğü monitöre ve lcd tvlere taşımak için yeterlidir.

2- hem dvi, hem d-sub hem de hdmi denemelerim oldu, size saçma da gelebilir, bana en rahatı d-sub (vga) geldi. bu yüzden içiniz rahat olsun.
0
karapolisnas
(03.08.09)
olur o iş
0
co2s2
(03.08.09)
(5)

msn i allah nası biliyosa öyle yapsın

cilgin fantezilerin adami
bu messenger keyfi olarak bana yazılanların bazısını iletmiyor bana. benim yazdıklarımın bazılarını da karşıya iletmiyor. sonra laf ediyo millet yazdım nie cevap yazmadın falan diye.var mıdır bunun bir çözümü?
bu messenger keyfi olarak bana yazılanların bazısını iletmiyor bana. benim yazdıklarımın bazılarını da karşıya iletmiyor. sonra laf ediyo millet yazdım nie cevap yazmadın falan diye.

var mıdır bunun bir çözümü?
0
cilgin fantezilerin adami
(03.08.09)
bu dediğiniz genelde internet bağlantısıyla ilgili bir sorun oluştuğunda gerçekleşir. internette bir yavaşlık var mı?
0
pragmatist kedi
(03.08.09)
bi de pidgin fln kurup onla deneyın bakın sorun msn de mı sizin baglantı damı fln.
0
bryan fury
(03.08.09)
400 le indiriyorum valla çok yavaşlama yok.
0
🌸cilgin fantezilerin adami
(03.08.09)
ya aynı sorun bende de var. çok rahat video filan izliyorken ileti gelmiyor. ama bazen değil video izlemek hiçbir sayfa açılmıyor. internetle de alakalı olabilir yani
0
denizin kulleri
(03.08.09)
dns dosyası ile alakali olabilir. benim işyerimde ki hosts dosyasının değiştirdikten sonra bende ya youtube'da video izleyemiyorum yada hiçbir sayfaya giremiyorum.
0
tragamin
(03.08.09)
(4)

Adsl veya telefon

Rodin
Yahu bu ev telefonunda hat yok normalde dııııt diye ötmesi gereken şeyin yerinde yeller esiyor onun yerine bir sessizlik hakim,daha önce ki bu 1 hafta olmadı aynı arıza olduğunda telefona giden kablolardan birinin girişinin kırık olduğunu farkettim.Sonra bu kabloyu falan değiştirdim bi süre güzel gi
Yahu bu ev telefonunda hat yok normalde dııııt diye ötmesi gereken şeyin yerinde yeller esiyor onun yerine bir sessizlik hakim,daha önce ki bu 1 hafta olmadı aynı arıza olduğunda telefona giden kablolardan birinin girişinin kırık olduğunu farkettim.Sonra bu kabloyu falan değiştirdim bi süre güzel gidiyordu herşey fakat bugün yine telefonda hat yok bunun sonucunda da internet yok ne yapayım ben buna??
0
Rodin
(02.08.09)
telefon arızayı ara muhtemelen ana bağlantıdan (bina girişinde) kaynaklanıyordur.
kabloyu yenile ondanda olabilir kapıya falan sıkıştırıyosan uçmuştur o.
0
axijazz
(02.08.09)
Hayır ya apartmanda kimsede problem yok bi beni buldu..
0
🌸Rodin
(02.08.09)
arıza kaydı bırak gelip baksınlar. 3 gün önce internetim, ardından telefonum kesildi. tt görevlileri aşağıdaki kutuya baktılar. biri kabloyu mu ne sökmüş. onu düzeltince internette telefon da geldi...
0
hububrad
(02.08.09)
Dediğin gibi yaptım teşekkürler kablo diilde bize gelen kısımda bi sorun varmış..
0
🌸Rodin
(04.08.09)
(6)

windows 7 & xp ??

eskili
laptopuma format atacağım bu günlerde.vistadan memnun değilim ve xp yüklemeyi düşünüyorum. ama bir arkadaş 7'nin çok daha iyi performansı olduğunu söyledi.(xp'ye göre) bunun doğruluk payı nedir? size göre hangisini yükleyeyim?
laptopuma format atacağım bu günlerde.vistadan memnun değilim ve xp yüklemeyi düşünüyorum. ama bir arkadaş 7'nin çok daha iyi performansı olduğunu söyledi.(xp'ye göre) bunun doğruluk payı nedir? size göre hangisini yükleyeyim?
0
eskili
(02.08.09)
Kesinlikle doğru. Ben xp den windows 7 ge geçtim, performans olarak xp den daha iyi, kullanışlılık olarak vistadan bin kat daha iyi. Kesinlikle tavsiye ederim.
0
aytaral
(02.08.09)
sistemin güncelse doğru.
0
tcp0203
(02.08.09)
benımkı baya eski bi laptop win7 xp den daha guzel calısıyor. rtm buildlerinden kur ama. 7600 ve sonrası.

centrino 1.86, 2g ram, onboard enran kartı fln.
0
bryan fury
(03.08.09)
ben de yeni konu açmaya üşenip burada sorsam bari sorumu.

bende de vista yüklü bir laptop var ve vista'dan bıkanlardan biri de benim. bir win 7 yükleme furyası her yeri sarmış durumda ama driver nereden bulunur, torrentten çekilen win 7 isosu nasıl kurulur hiçbir fikrim yok. diyelim ki kurduk, driver bulamama gibi bir durumumuz var mı? bilg. modeli asus m51vr.
0
i ve been mistreated
(03.08.09)
diger soru soran arkadasa cevaben, ben bu eski makinede bile driver sorunu yasamadım sen onla hayatta yasamazsın. direk xp driverlerı cakıyorsun oluyor. ki senın makınede vista driverlerı varmıs haydı haydı olur aynılarını kur direk.
0
bryan fury
(03.08.09)
@mistreated: torrentten cektigin isonun crcsini ve md5ini kontrol etmeyi unutma, hatta googledan sunu arattir. buryan'in dedigi rtm bu. 32bit, ingilizce, zaten turkce yok.

7600.16385.090713-1255_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso

bu iso'yu dvd'ye imgburn adli minik programla yazacaksin. write image to dvd'ye tiklayip iso'yu gosteriyorsun, oluyor.

benim bilgisayarim da 3 yillik, 17 dakikada yukledim arkadasi. yuklerken key isterse girmene gerek yok, acilista register et secenegini aktif hale getirip next'e bas. benim gibi yarim saat her turlu siteden key arayip da girmeye calisma, olmuyor.

yuklenip de ilk acildigi zaman hic bir component taninmis degildi. hay aq, driver mi aricaz simdi derken bi update yapti, webcam haric butun driverlari bulmus sagolsun. webcami de kullanmadigim icin arastirmadim, ama buyuk ihtimalle xp driveri ise yarayacakti.
0
osuruklu
(03.08.09)
(2)

Gmail'de dosya yedekleme ....

paulista
arkadaşlar grafik çalışmalarımı güvende olsun diye gmail hesabımda yedeklemek istiyorum.sizce nasıl bir tercih.başıma bir iş gelir mi ?yaratılan new label içinde saklamaktan başka bir yol var mı bir de.
arkadaşlar grafik çalışmalarımı güvende olsun diye gmail hesabımda yedeklemek istiyorum.sizce nasıl bir tercih.başıma bir iş gelir mi ?

yaratılan new label içinde saklamaktan başka bir yol var mı bir de.
0
paulista
(02.08.09)
el değmişken başka bir hesaba daha yükleyin bence.. email olmak zorunda değil; online hard disk siteleri veya rapidshare tarzı upload siteleri olabilir. kimisi para ister güvenlidir, kimisi %100 güvenli değil ama beleştir.
0
507
(02.08.09)
bir google hizmeti olan picasa ile bu işi yapabilirsiniz.
0
kriker
(03.08.09)
(5)

oyun, hata raporu, sinir sinir...

flame of feanor
öncelikle sistemim:core2quad q9300 2.5ghz4gb ddr2geforce 8800 gtwindows xpneredeyse bütün oyunlar(crysis, street fighter 4, call of duty 5, pes2009, prototype) özellikle en heycanlı yerinde kapanıp hata raporu gönder/gönderme hatası veriyor. bazen de oyundaki bir karakterin kıyafetlerinin açık halin
öncelikle sistemim:
core2quad q9300 2.5ghz
4gb ddr2
geforce 8800 gt
windows xp

neredeyse bütün oyunlar(crysis, street fighter 4, call of duty 5, pes2009, prototype) özellikle en heycanlı yerinde kapanıp hata raporu gönder/gönderme hatası veriyor. bazen de oyundaki bir karakterin kıyafetlerinin açık halinin resimlerini filan gösteriyor(nasıl anlatayım bilemedim), masaüstüne dönüp tekrar oyunu açınca düzeliyor. ekran kartı driverını güncelledim fayda etmedi. formattan sonra da değişen bir şey yok. ne yapabilirim?

not: oyunlar orijinal değil.

@crucio:
oyun kapanıyor. ne yapmam gerekir? ekran kartına daha güçlü fan takma gibi bir şansım var mı? ya da kasanınkini değiştirirsem bir faydası olur mu?

@crucio:
evet zotac marka overclock'lu ekran kartı. sadece crysis'de evlerin çatıları filan pembe gözüküyor. diğer oyunlarda öyle bir şey yok ama yine de hızını düşürmeyi deneyeyim. nasıl yapacağım?
0
flame of feanor
(02.08.09)
oyun mu kapaniyor, bilgisayar mi? eger bilgisayar kapaniyosa guc kaynagi yetersiz kaliyor olabilir. eger oyun kapaniyorsa, ekran karti fazla isiniyor olabilir.
0
crucio
(02.08.09)
crucio nun dediği şeyler geliyor benim de aklıma. fanlara bi bakın bence hava akışını engelleyecek toz pislik vs olmasın. ayrıca sisteminiz baya bi performanslı yani güç tüketimi fazladır ben olsam en az 650 watt lık bi güç kaynağı takardım bu sisteme. tabi gerçek 650w zallman falan gbi sağlam bişi.
0
rentts1
(02.08.09)
ekran kartı fanını degistireblirsin tabi ki de oncelikli olarak garanti den cıkar o. ona gore hareket et.

ya da kasanın ıcıne ekstra fan da takbilirsin. korsan olmasından dolayı olacagını sanmıyorum, ancak kurulumda bi sıkıntı olmus olaiblir. bazı seyler cakısıp error verdiriyordur.
0
bryan fury
(02.08.09)
rentts in dedigi gibi fanlari temizlemek ise yarayabilir. kasanin icini elektrik supurgesiye temizleyin. ayrica tam olarak ne hatasi verdigini soylerseniz daha kolay yardimci olabiliriz. birde karakterlerin acik resimlerini falan gosteriyor demissin. merak oyun icinde arakplanlardaki renklerde bozulmalar da oluyormu?(mesela evin pencereli pembe yada yesil oluyor mu) eger bu tur sorunlar da varsa ekran kartiniz render islemlerini tam yapamiyor demektir. genelde ekran karti o/c edildiginde bu tur sorunlar olur. eger kartininz o/c lu bir modelse gpu ve ekran kartinin hizlarini dusurmeyi deneyebilirsiniz.
0
crucio
(02.08.09)
(bkz: riva tuner) kullanabilirsin.
0
crucio
(03.08.09)
(6)

klavyede basilabilecek maksimum tu$ sayisi?

astaroth
aradim mamafih bulamadim,yillardir kullanirim pc denen mereti. cogu oyunu da pc'de oynayip ustala$mi$imdir. genelde dovu$ oyunlarinda sorun oluyordu iki arkada$ oynarken. misal tekken'de falan siz kombo icin ugra$irken o da kesmek icin ugra$iyordu ve minimum alti tu$a birden abaniyorduk topluca. iki
aradim mamafih bulamadim,

yillardir kullanirim pc denen mereti. cogu oyunu da pc'de oynayip ustala$mi$imdir. genelde dovu$ oyunlarinda sorun oluyordu iki arkada$ oynarken. misal tekken'de falan siz kombo icin ugra$irken o da kesmek icin ugra$iyordu ve minimum alti tu$a birden abaniyorduk topluca. ikimizden birinin hareketi olmuyordu mesela.

eskiden cok sorun etmezdim bunu, ara$tirmadim da fakat artik bazi kayitlar yaparken (muzik) pc'de birbirine cok yakin birden fazla tu$a bastigimda ya hicbiri basilmami$ gibi oluyor ya da bazilari basmiyor.

birbirinden uzak tu$larda biraz daha rahatlik oluyor fakat dedigim gibi yeri geliyor yanyana uc tu$a falan birden basmam gerekiyor, miksajla ugra$mak istemiyorum bu yuzden kayit esnasinda hepsini yapiyim diyorum. var midir bunun bir cozumu?
0
astaroth
(02.08.09)
baska bi duyuruya soyle bi cevap vermistim. sebep asagi yukari ayni.

"cift notalara basamamanin sebebi klavyedeki tuslarin 3'erli matrixler halinde ayni kablodan bilgi aktarmalari. yani ornek verirsem, tuslari ASDFG seklinde ayarlarsan ASD tuslari yukaridan asagiya ayni kolonda bulunduklari icin ucune de ayni anda basabilirsin. yanliz ASG tuslarina ayni sekilde basamazsin. birinin sirasi oburunun kolonuna denk geliyormus.

basit olarak nedeni bu. ama ayrintisini cok da bilmiyorum, uzun zaman oldu okuyali o yaziyi."
0
osuruklu
(02.08.09)
yeni bir klavye alarak çözebilirsiniz ancak, mevcut klavye ile mümkün değil.

answers.yahoo.com

anti-ghosting klavye alırsanız çözülüyor yani..
0
bushwacker
(02.08.09)
hmm o zaman cozumu yok bunun klavyeden. midi controller falan almam gerekicek gibi?
0
🌸astaroth
(02.08.09)
bu arada aklima gelmi$ken $unu da soyleyeyim. elimde eski de olsa cali$ir vaziyette casio databank ct-636 marka org bulunmakta. mikrofon giri$inden pc'ye baglayip fl (fruity loops) ile kayit yapabiliyorum yine fakat sadece orgta bulunan ses/efektleri kullanabiliyorum. fl'ye bunu controller gibi tanitmanin bir yolu var midir ki?
0
🌸astaroth
(02.08.09)
benim laptop'un klavyesinde de oluyor bu sorun. oyun oynayamıyorum çünkü en fazla iki tuş aynı anda basıyor. örneğin pes'te çarpraza pas atamıyorum veya koşamıyorum.

usb klavyeler var onları takınca sorun ortadan kalkıyor.
0
burfak
(02.08.09)
mikrofon girisinden baglarsan tabi ki orgun icindeki sesleri kullanirsin. aletin midi out u var mi? varsa, bi usb midi converter alirsin gerekli kablolari alip baglayabilrsin. o zaman da controller olarak kullanilabilr
0
maersk
(03.08.09)
(2)

rapidshare

gonion
rapidshare'de bir sıkıntı mı var? erişemiyorum da.
rapidshare'de bir sıkıntı mı var? erişemiyorum da.
0
gonion
(02.08.09)
ben giriyorum şu an bir sıkıntı yok bende.
0
akustik cinayet
(02.08.09)
sorun yok bende de. (opendns)
0
sourlemonade
(02.08.09)
(3)

dell inspiron 1300 adaptör

palyacopapi
sevgili arkadaslar adaptör cortladı. notebook 3 senelik filan. işimi de görüyor. bi muddet daha kullanirim ama bi sürü para verip adaptör almak istemiyorum. çakma adaptörler bile pahali. gittigidiyor da şöyle bişi gördüm. hiç anlamadiğim icin fikrinizi soruyorum. nasil asabilirim bu adaptör sorununu
sevgili arkadaslar adaptör cortladı. notebook 3 senelik filan. işimi de görüyor. bi muddet daha kullanirim ama bi sürü para verip adaptör almak istemiyorum. çakma adaptörler bile pahali. gittigidiyor da şöyle bişi gördüm. hiç anlamadiğim icin fikrinizi soruyorum. nasil asabilirim bu adaptör sorununu deyiverin hele.

www.hepsiburada.com
0
palyacopapi
(02.08.09)
istanbul'daysan karaköy'e git ucuza yaptırırsın bi tane.
0
dehri
(02.08.09)
ne yazık ki ist da diilim dehri.
0
🌸palyacopapi
(02.08.09)
cok pahali o linkteki. ayni voltaj ve amperdeki herhangi bir laptop adaptoru isinizi gorur, adaptorden cikabilen fis kisminin adaptore giren ucunun uyumlu olmasi lazim tabii. ankara'daysaniz konya sokak'ta ya da sehrinizde varsa nt kirtasiye'de uygun adaptor bulma iftimaliniz var.
0
lykos
(02.08.09)
(9)

philips mp3 çalar mı, yoksa ipod nano mu?

noise
elimde iki alternatifim var.1-philips SA3345 modeli. 4gb.2-ipod nano'nun 8 gb'lık modeli.ben iki markayı da daha önce hiç kullanmadım. o yüzden yorumlarınızı öğrenmek istiyorum. fiyat olarak aralarında 150 milyona yakın fark var ama eğer ipod, philips'e basar diyorsanız, biraz sıkıntıya girmeyi göze
elimde iki alternatifim var.

1-philips SA3345 modeli. 4gb.
2-ipod nano'nun 8 gb'lık modeli.

ben iki markayı da daha önce hiç kullanmadım. o yüzden yorumlarınızı öğrenmek istiyorum. fiyat olarak aralarında 150 milyona yakın fark var ama eğer ipod, philips'e basar diyorsanız, biraz sıkıntıya girmeyi göze alacağım. eğer çok bir fark yok derseniz de philips'i tercih ederim. benim önceliğim müzik dinlemek. ikisinde de video izlenebiliyor ama benim için önemli olduğunu söyleyemem. ses kalitesi daha mühim. bir da şunu demek isterim ki aldıktan kısa bir süre sonra bozulmasın. çıt kırıldım bir alet olmasın, türkiye koşullarında teknik servis imkanı olsun.
şimdiden teşekkür ederim.
0
noise
(02.08.09)
Philips alma derim. Gerçi bu modeli bilmiyorum ama başka bir modelini kullanıyorum ve hiç beğenmiyorum. Sebebine gelirsek bir şarkıyı dinlerken listeye bakamıyorsun, listeye bakarken şarkı duruyor. Philips'in başka bir modelinde de bunu gördüm yani genel bir durum olabilir. Eğer değilse bir şey diyemem tabi.
0
loralynn
(02.08.09)
bu ikisinden ipod önermemek elde değil..

(bkz: #13232071)
(bkz: #12502324)

ama bu ikisinden biri dışında alternatifiniz isterseniz, cowon var. süperdir. param olur olmaz alacağım ben de..
0
dambil
(02.08.09)
ben ipod nanomu 3 senedir sürekli kullanıyorum. sağlamlık konusunda ipod nanoyu önerebilirim. ancak birlikte gelen kulaklığı biraz dandik. ses kalitesi için parana kıyıp kaliteli bir kulaklık alman gerekir. philips in kulaklıkları hakkında bir bilgim yok.

yani kaliteli müzik dinlemek istiyosan aradaki 150 liralık fark kulaklık alman gerekeceği için daha da artacak. philips kullananların yorumlarını iyice araştır bence internetten.
0
pragmatist kedi
(02.08.09)
bende 1st gen nano var 3-4 sene oluyor galiba alalı, şarjı hala iyi gitmekte hiç bir sorun çıkarmadı bugüne kadar. tek sorunu kulaklıklarının dandik olması onu da alacaın iyi bi kulaklıkla aşabilirsin fiyatlara gelince ben 1 gb ı zamanında 330 liraya almıştım şimdi 8gb ların fiyatlarına bak;
ayrıca philips in bugüne kadar süper bi ürününe rastlamadm hele konu mp3 player olunca ipod hepsinin eline verir.
www.sahibinden.com
www.sahibinden.com
0
rentts1
(02.08.09)
philips'in bir modelini ve 3. nesil nano kullandım. philips kesinlikle önermem. kulaklıkları kötü, nano'nun da çok iyi sayılmaz yani ikisinde de kulaklık masrafı yapman gerekecek.
sonra yazılımları berbat. öyle berbat ki çakma bir mp3 çalar yazılımı gibi. bu bütün modellerde böyle sanıyorum.

philips hem yazılım hem donanım olarak ipod'un çok gerisinde. ben olsam param varsa nano alırım.
0
cro magnon
(02.08.09)
www.teknosa.com

ipoddan daha ucuz pil ömrü daha fazla sony eurasia falan geyikleri de var
0
yuto
(02.08.09)
@yuto: o ürünü de kullandım. ekranı göt kadar ve kullanışsız bence. video/film izlemeyi unutun. şarjının daha uzun gittiği doğru ama. yine söylüyorum, yazılım olarak bu da nano'nun yanına yaklaşamaz. nano'ya attığın müziklerin sözlerini de atıp aynı anda okuyabiliyorsun mesela. en basit örnek.

edit: şimdi diyeceksin bu kadar mp3 çaları nasıl kullandın. maksimum 6 ay içerisinde ya kaybediyorum, ya çaldırıyorum yahut bozuyorum. evde 2-3 tane de bozuk ve servisten dönmüş mp3 çalar var.
0
cro magnon
(02.08.09)
hocam nanonun da nwznin de ekran boyutları aynı 2"?
0
yuto
(03.08.09)
aynı mıymış? bana nano'nunki bir buçuk katı gibi geliyor da. yazılım kalitesi farkı derim ben. bir de sony'nin ekranı dikey olduğundan 2 inçi verimli kullanamıyorsun. videoları yan yatırıp izleyince de bir şeye benzemiyor.
0
cro magnon
(04.08.09)
(4)

Tune Up Utilities'de Restore points ??

copy paste
bu tune up utilities programının "free up disk space" kısmında "unnecessary files" diye bişey var. buraya girdiğimde "restore points"'i ne zaman görsem en az bi 7gb lık alan olduğunu gösteriyor. devam ettiğimde de neredeyse dolan hdd nin c: kısmında bana 7gb lık boş alan yaratıyor. bu neyi siliyorda
bu tune up utilities programının "free up disk space" kısmında "unnecessary files" diye bişey var. buraya girdiğimde "restore points"'i ne zaman görsem en az bi 7gb lık alan olduğunu gösteriyor. devam ettiğimde de neredeyse dolan hdd nin c: kısmında bana 7gb lık boş alan yaratıyor. bu neyi siliyorda bana sürekli bu kadar alan yer açıyor. dizi indiriyorum ve ne zaman doluluk sınırına yaklaştığımı görsem bunu programı çalıştırıyorum ve 7-8gb lık alan yaratıyor. ama neyi tam olarak siliyor onu bilmiyorum. az buzda bişey de silmiyor ki merak etmeyim.
0
copy paste
(02.08.09)
windoz kendi halinde recovery point yaratıyor. bi arıza olduğunda dönmek istersin diye. bir hata olursa, boşverir format atarım diyorsan sil, zaten ben de siliyorum bu mantıkla. TuneUp'tan onu sil, windoz'un recovery ayarını kapat, sürekli pc'yi kastırıyor çünkü, recovery yaratıcam diye.
0
bykush
(02.08.09)
otomatik olarak oluşturulan sistem geri yükleme noktalarını siliyor, sistem geri yüklemeyi kapatırsanız zaten o kadar boş yer açılmış olacak. yani devamlı 7-8 gb sildiği yok hep aynı 7-8gbı siliyor.
0
baldur2
(02.08.09)
yeni bir soru açmamak için soruyorum burdan, bu sistem geri yükleme nereden kapanıyro vistada ?
0
alchemistt
(02.08.09)
@alchemistt
www.chip.com.tr
0
baldur2
(02.08.09)
(1)

türk telekom online işlem (ttnet değil)

zgrydn
ev telefonumun tarifesini online olarak değiştirmeye çalışıyorum, online işlem şifresi alacağım. ama kullanıcı kodu kısmında takıldım. bu kodu ve şifreyi illa tt ofisine gidip öğrenmem mi gerekiyor, yoksa kullanıcı kodu zaten fatura üzerinde yazar mı? yazıyorsa neresinde, nasıl bi şey? ttnet'te heme
ev telefonumun tarifesini online olarak değiştirmeye çalışıyorum, online işlem şifresi alacağım. ama kullanıcı kodu kısmında takıldım. bu kodu ve şifreyi illa tt ofisine gidip öğrenmem mi gerekiyor, yoksa kullanıcı kodu zaten fatura üzerinde yazar mı? yazıyorsa neresinde, nasıl bi şey? ttnet'te hemen halletmiştim, bunu niye beceremedim lan :(
0
zgrydn
(02.08.09)
sanırım e-fatura almak istiyorsun.
oradaki kullanıcı kodu senin başında sıfır olmadan alan koduyla birlikte telefon numaran. sonraki işlemlerde e-fatura alma işlemini yapıyorsun senin seçtiğin bir saatte evini arıyorlar onaylıyor musunuz diye soruyorlar. ben gece 22-24 arasını seçmiştim yine de gündüz aradılar =P
0
wampex
(02.08.09)
(1)

web client ,secondary logon ve ram temizleme

baldur2
1-) başlıktaki windows hizmetlerini durdursam ne olur? çok işe yarar şeyler mi bunlar?2-) program yardımıyla yapılan ram boşaltma/temizleme işlemi gerçekten yararlı mı yoksa gereksiz mi? rami hızlandıralım derken daha da yavaşlatmayalım?
1-) başlıktaki windows hizmetlerini durdursam ne olur? çok işe yarar şeyler mi bunlar?
2-) program yardımıyla yapılan ram boşaltma/temizleme işlemi gerçekten yararlı mı yoksa gereksiz mi? rami hızlandıralım derken daha da yavaşlatmayalım?
0
baldur2
(02.08.09)
işe yarar evet,

ram temizleme işi de kapattıgın bi seyın artıklarını ram den bosaltıyor. diger turlu surekli ram de tutucak bi sure sonra da sistem bellegi dolu diyecek fln.
0
bryan fury
(02.08.09)
(4)

youtube yüklenmeme sorunu

tgc
youtube jacker 2 kurdum. ne zaman bir youtube sayfası açsam, yüklenmeyen klip ve "en error occured, please try again later" yazıyor. nasıl düzeltebilirim bunu ben?
youtube jacker 2 kurdum. ne zaman bir youtube sayfası açsam, yüklenmeyen klip ve "en error occured, please try again later" yazıyor. nasıl düzeltebilirim bunu ben?
0
tgc
(02.08.09)
DNS ayarlarınızı değiştirin
0
paddle steamer
(02.08.09)
burbat
(02.08.09)
208.67.222.222
208.67.220.220

saglam dns adresleri. error occured yapmiyor bu adreslerde.
0
karaktersiz
(02.08.09)
(bkz: #16568539)
0
layer26
(02.08.09)
(2)

iPhone ilk açılışta çalmama sorunu

pathetique
Şimdi dostlar şöyle bir durum var: Sim unlock edilmiş bir iPhone kullanıyorum, sabah kalkıp telefonu açtığımda gayet düzgün açılıyor. Hat gücü de tam gözüküyor (Turkcell). Fakat 1-2 seferdir saçmalamaya başladı telefon. Telefonu açmışsam ve de daha hiçbir yeri aramamışsam beni arayanlar bana ulaşamı
Şimdi dostlar şöyle bir durum var: Sim unlock edilmiş bir iPhone kullanıyorum, sabah kalkıp telefonu açtığımda gayet düzgün açılıyor. Hat gücü de tam gözüküyor (Turkcell). Fakat 1-2 seferdir saçmalamaya başladı telefon. Telefonu açmışsam ve de daha hiçbir yeri aramamışsam beni arayanlar bana ulaşamıyor ve söylediklerine göre "sinyal sesinden sonra mesaj bırakın" uyarısı alıyorlar. Bunu da geçen gün "ulan bu adam beni niye aramadı hala" diye düşünüp ben onu aradığımda "Abi ben seni 13 kere aradım kapalıydı telefon" dediğinde ve konuştuktan sonra KimAramış'tan hakkaten de 13 kere arandığıma dair mesaj geldiğinde anladım. Yani ben birini arayıp bir şekilde bağlantı kurmazsam o KimAramış mesajı da gelmiyor böyle saçma bir durum.

Bu Turkcell'le mi alakalı, yani aynı sorunu iPhone ya da herhangi bir telefonla da yaşayan oluyor mu bu aralar yoksa sorun benim telefonda mı?
0
pathetique
(02.08.09)
iphone değil de samsung ve nokia (ikisi de eski modellerden) ile yaşadım aynı sorunu ben. telefon açık, hat çekiyor görünüyor ama dışardan birisi aradığında telefon kapalı görünüyor dışarıya. 2 farklı avea hatta yaşıyorum bunu ama çok sık olmuyor. bana telefonla ilgili bir sorunmuş gibi geliyor. çok sık yaşamadığım için üstüne düşmemiştim pek.
0
emrag
(02.08.09)
olayları benzer yerlerde yasıyorsan (ev ofis gibi) sinyal aldıgın istasyonda problem olabilir. musteri hizmetlerine bildirebilirsin.
0
mr lucky
(02.08.09)
(5)

yazdığım script izinsiz kullanılıyor kime, nereye şikayet edicez??

emrag
genel prosedür nedir böyle bir durum için? internetten şikayet edebileceğim bir devlet kurumu var mı bu konularla ilgili yoksa polise mi gideyim? hoş polise gitsem derdimi anlayabilecekler mi onu da bilmiyorum.
genel prosedür nedir böyle bir durum için? internetten şikayet edebileceğim bir devlet kurumu var mı bu konularla ilgili yoksa polise mi gideyim? hoş polise gitsem derdimi anlayabilecekler mi onu da bilmiyorum.
0
emrag
(02.08.09)
yazdığın script ne scripti (dil olarak), ölçeği nedir, açık kaynak mı kapalı kaynak mı, en önemlisi lisansa tabii midir(örneğin birine satmışsındır, yanında lisans sözleşmesi vermemişsindir, o da herkese dağıtmıştır, veya açık kaynaktır, içinde gpl vardır ama iplenmemiştir)?
0
lhun
(02.08.09)
php, bi kaç bin satır kod (büyük ölçekli değil yani), kod şifreli değil, kolayca kopyalanabilir. kodlar tamamen unique ama. değişken, dosya, class isimlerinin bir kısmını nickimden türetmiştim ya da direk nickimi kullanmıştım. işi bilen birisi anlar benim olduğunu.

olay da zaten birine satmış olmam ama alacağımın hepsini zamanında alamamam. onlarca dakikalık telefon konuşmaları ve gönderilmiş bir sürü sms var. yani karşı tarafın bunu kabul etmemesi gibi bir durum söz konusu değil. şahitler de var. mebla büyük değil ancak ben uğraşmak istiyorum sonuna kadar.
0
🌸emrag
(02.08.09)
rapidde falan dağıtılıyosa mail at dosyayı sildirt. forumlara düştüyse yöneticilerine mail at.
0
tulkas
(02.08.09)
"birine satmış olman" eyvallah da dediğim gibi bir yazılı anlaşma, sözleşme var mı arada? "bunu kopyalayamazsın, değiştirip satamazsın" kısmı bir yana sen daha alacağını alamamışsın anlaşılan.

yazılım hele kod halinde çok rahat çalınabilen birşey doğası gereği. kaç para eden birşey bilmiyorum ama belli bir ederin üzerinde escrow hizmetleri kullanılıyor ki böyle durumlar olmasın.

şimdi durumu kurtarman açısından, hele arada bir yazılı bir akit yoksa, bir yol bulmak zor gibi duruyor.
0
lhun
(02.08.09)
böyle bir iş için yasa da sözleşme şekli belirtilmiyor bildiğim kadarıyla. yazılı olmayan sözleşme de geçerli olur kanısındayım bu yüzden. telefon konuşmaları ve şahitler var çünkü. aslında olay tam olarak işin bedelinin bir kısmının ödenmemesi. ben izinsiz çoğaltmaktan ziyade izinsiz kullanım, hırsızlık ya da dolandırıcılıktan suç duyurusunda bulunmayı düşünüyorum ama nereye yapacağımı bilemedim. karakola gitmem işlemleri başlatmak için yeterli olur mu? bi kere suç duyurusunda bulunayım da gerisi gelir zaten.
0
🌸emrag
(02.08.09)
(5)

Amerikadan cep telefonu getirmek

bibbolo zippo
N97 ya da E63 almayı planlıyorum ama bu telefonların Türkiye'de sorunsuz çalışıp çalışmayacağından nasıl emin olabilirim. mesela amazon.com dan baktğım zaman u.s version ve international olarak iki şekilde görünüyo genelde, u.s version'lar daha ucuz haliyle ama Türkiye'de çalışma/çalışmama ihtimali
N97 ya da E63 almayı planlıyorum ama bu telefonların Türkiye'de sorunsuz çalışıp çalışmayacağından nasıl emin olabilirim. mesela amazon.com dan baktğım zaman u.s version ve international olarak iki şekilde görünüyo genelde, u.s version'lar daha ucuz haliyle ama Türkiye'de çalışma/çalışmama ihtimali var mıdır??

örnek olarak bunu verebilirim mesela?:

www.amazon.com
0
bibbolo zippo
(02.08.09)
ebay'den falan getirtebilirsiniz ama gumruge takilir; ama takilmayabilir de. amazon zaten turkiye'ye elektronik gondermiyor.

eger ebay'dan almaya karar verirseniz, turkiye'de calisabilmesi icin unlocked olmasi yeterli. linkteki telefonun ses ozelliginde sorun yok (compatible with 850/900/1800/1900 MHz denmis); ama saniyorum 3G ozelligi sadece amerika'da calisiyor.
0
osuruklu
(02.08.09)
ebay den alırsan geçmez gümrükten.
0
quadropol
(02.08.09)
e63 degil de e71 al biraz daha paraya kiyip.
0
fdegir
(02.08.09)
gümrük problemi yok ben zaten amerikadayım şu anda kafama takılan şey türkiyeye geldiğimde ve sim kartımı taktığımda bir problem yaşayıp yaşamayacağım..
0
🌸bibbolo zippo
(02.08.09)
calisir merak etme. ben aldim sorun olmadi. ama telefon unlocked olmali
0
outshined
(02.08.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.