Giriş
(1)

odt-open office- dosyasını rtf ye çevirmek

yapyat
yaklaşık 200-300 tane şifreli open office dosyasını rtf ye çevirmek istiyorum.. kolay yolu var mıdır bu işi yapmanın? not: tüm dosyaların şifresi aynı.
yaklaşık 200-300 tane şifreli open office dosyasını rtf ye çevirmek istiyorum.. kolay yolu var mıdır bu işi yapmanın? not: tüm dosyaların şifresi aynı.
0
yapyat
(03.05.09)
www.oooninja.com

şifre konusu ne olur ama emin değilim.
0
ency
(14.05.09)
(2)

application data klasörüm görünmüyo nasıl görebilirim

temizkopat
C:\Documents and Settings\kullanıcı adı kısmına kadar geliyorum ama application data klasoru gorunmuyo. klasör seceneklerinden "korunan işletim sistemi dosyalarını gizle" seceneginin tickini kaldırıyorum olumyor, "gizli dosya ve klasörleri göster" seceneginin tickini kaldırıyorum uygula diyip tamam
C:\Documents and Settings\kullanıcı adı kısmına kadar geliyorum ama application data klasoru gorunmuyo. klasör seceneklerinden "korunan işletim sistemi dosyalarını gizle" seceneginin tickini kaldırıyorum olumyor, "gizli dosya ve klasörleri göster" seceneginin tickini kaldırıyorum uygula diyip tamama basıyorum ve klasör seceneklerine tekrar girdiğim de "gizli dosya ve klasörleri gösterme" seceneğinin secili oldugunu görüyorum hala. bunu nasıl halledip de application data klasörünü görebilirim?
0
temizkopat
(03.05.09)
combofix indirip tarama yaptırın. ekstra olarak C:\Documents and Settings\kullanıcı kısmını gördüğünüz adres satırına \application data ibaresini ekleyerekte girebilirsiniz.
0
oligomer
(03.05.09)
geçmiş olsun :)
Bilgisayarınızdaki bir trojan yapıyor bunu.
Kendisini de gizli dosya yaparak bulunmamak için bunu yapıyor.
Bu trojanın farklı türevleri var ama en bilineni:
amvo.exe bunu bi aratın. Gizli olduğu için bulamayabilirsiniz.
Trojan remover:
www.gezginler.net
indirip kullanmanızı öneririm.
0
mononoke
(03.05.09)
(1)

şarkı sözü destekli Mp3 player

HATT0
PC de mp3 çalarken, online olarak şarkının sözlerini internetten bulup, senkron olarak parça çalarken gösteren media player var mıdır? Windows Mediaplayer'ın kendi eklentisi var sanırım ama düzgün çalışmadı bende..
PC de mp3 çalarken, online olarak şarkının sözlerini internetten bulup, senkron olarak parça çalarken gösteren media player var mıdır? Windows Mediaplayer'ın kendi eklentisi var sanırım ama düzgün çalışmadı bende..
0
HATT0
(03.05.09)
winap la beraber minilyrics.
0
bryan fury
(03.05.09)
(2)

access'le alakalı bir soru

tepedeki psychedelic adam
" System.Data.OleDb.OleDbException: Too few parameters. Expected 1 " diye bi hata alıyorum araştırdım. field name'leri table'ların isimlerini filan yanlış yazınca oluyor demişler ama kaç defa kontrol ettim bütün isimler doğru. başka bir nedeni var mıdır bu hatanın?
" System.Data.OleDb.OleDbException: Too few parameters. Expected 1 " diye bi hata alıyorum araştırdım. field name'leri table'ların isimlerini filan yanlış yazınca oluyor demişler ama kaç defa kontrol ettim bütün isimler doğru. başka bir nedeni var mıdır bu hatanın?
0
tepedeki psychedelic adam
(03.05.09)
Hatayı aldığınız kod bloğunu buraya yapıştırabilir misiniz?

Hatayı aldığınız yerde veritabanından bir Stored Procedure'mi çağırıyorsunuz. Eğer böyle ise Stored Procedure nin aldığı parametre sayısıyla sizin çağırma ifadeniz arasında fark olabilir.
Diğer bir ihtimal, belirttiğiniz datafield sayısı ile veritabanındaki field sayısı farklı olabilir.
0
mononoke
(03.05.09)
stored procedure'un aldığı parametre sayısı, field'ler filan doğruydu da adapter'a yanlış parametre geçirmişim. şimdi düzeldi.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(03.05.09)
(7)

işlemcinin aşırı ısınması

chak 666
dizüstü bilgisayardaki eskiden buz gibi çalışan işlemci son zamanlarda tam anlamı ile alev alev yanıyor. çalışan program da yok. format bile attım acaba windows'dan mı diye. bunun nedeni ne olabilir?a) havalar ısındıb) termal krem uçtu gittic) diğer(?)
dizüstü bilgisayardaki eskiden buz gibi çalışan işlemci son zamanlarda tam anlamı ile alev alev yanıyor. çalışan program da yok. format bile attım acaba windows'dan mı diye. bunun nedeni ne olabilir?
a) havalar ısındı
b) termal krem uçtu gitti
c) diğer(?)
0
chak 666
(03.05.09)
a belki ama b çok zayıf bi ihtimal. muhtemel neden de yakın zamanda bulaşan virüs, trojan vs.. benzeri bi uygulamanın gereksiz yere işlemciye, hdd'ye ve ram'lere yük bindirmesidir. bir diğer ihtimal de fan çıkışının tozlanması olabilir.
0
solverger
(03.05.09)
bilgisayr yorgan gibi yumusak biyerin ustundeyse fan cikisi kapanmistir. haliyle isinir. virus islemciyi yuzde yuz kullaniyodur, ayrica bu sicaklik kac derece? speedfan yukleyip bi sicakligi olcun. zira benimki centrino 1.6 ghz, 75 dereceye kadar cikiyo walla
0
sanio
(03.05.09)
format attım sildim ne varsa virüs de kalmamıştır, taratıyorum da arada.

70-80 arası cpu sıcaklığı. cpu da intel core duo 2ghz.
0
🌸chak 666
(03.05.09)
fan tozlanmıştır. açıp iyice bi temizle hiçbişeyi kalmaz..
0
iterator
(03.05.09)
solverger demiş ama hızlı geçmiş. "bir diğer ihtimal de fan çıkışının tozlanması olabilir."

Bir ihtimal değil. En büyük ihtimal o.
0
pichoscosama
(03.05.09)
açtım sildim ettim denedim onu bana gayet normal geldi. yani temiz gibi göründü. ama silmiştim yinede. artı birde fanda çok değişik sesler çıkarıyor. eskiden sakin usluydu. şimdi zırlıyor.
0
🌸chak 666
(03.05.09)
o fan olmek uzeredir. gecen hafta benim de asus notebook'umda basima geldi ordan biliyorum. (ayni semptomlar)
garanti varsa servisine gonderin en kisa zamanda, kurcalamaya gerek yok. bosu bosuna garanti disi kalma riski almayin.
0
sourlemonade
(03.05.09)
(1)

Vista'da Açılmayan Denetim Masaları

arche
Oldukça yeni bir Lenovo IdeaPad Y530 üzerinde Vista Home Basic yüklü. Ne oldu bilmiyorum ama artık yeni kullanıcı yaratamıyorum. Kullanıcı grupları denetim masası açılmıyor. Yönetici hesabındayım (Administrator değil) izin ver dedikten sonra hiçbir şey olmuyor. Aynı şekilde Windows güncelleştirmeler
Oldukça yeni bir Lenovo IdeaPad Y530 üzerinde Vista Home Basic yüklü. Ne oldu bilmiyorum ama artık yeni kullanıcı yaratamıyorum. Kullanıcı grupları denetim masası açılmıyor. Yönetici hesabındayım (Administrator değil) izin ver dedikten sonra hiçbir şey olmuyor. Aynı şekilde Windows güncelleştirmeleri penceresi de açılmıyor. Programların çalışmasında ise bir sorun ya da yavaşlık yok.

www.myzurna.com

adresinde görebileceğiniz çözüm pekçok sitede önerilmiş (varsayılanlar dışındaki .cpl dosyalarının silinmesi) bunu yaptığım halde herhangi bir değişiklik olmadı. Var mıdır bir çözümü?
0
arche
(03.05.09)
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Birkaç hafta önce aynı dertten muzdariptim.

Bilgisayar çoğu şeye tepki vermiyordu. Güncelleştirme vs hepsi aynıydı.


Combofix i kullan. Ben öyle yaptım; bayağı bi uğraştı. 2 hafta filan idare etti sonra yine başladı. Tavsiyem Combofix le tarat; sonra lazımgelen dosyalarını yedekle ardından bas formatı.
0
BaqqalGazi
(03.05.09)
(4)

Gmail, nikimi kaydediyor..

acaba
Selamlar,Ya bu gmail denen şey, oturumu kapatıp, geçmişi filan silmeme rağmen, nikimi kaydediyor, kaydetmesini istemiyorum.Nasıl olucak bu işler ya?Teşşekürler Türkiye.
Selamlar,

Ya bu gmail denen şey, oturumu kapatıp, geçmişi filan silmeme rağmen, nikimi kaydediyor, kaydetmesini istemiyorum.

Nasıl olucak bu işler ya?

Teşşekürler Türkiye.
0
acaba
(02.05.09)
ip adresinizden sizi tanıyor. beni unut derseniz unutmuş gibi yapacak ama sizin aynı kişi olduğunuzu varsaymaya devam edecek.
beni hatırla falan gibi birş şeyler demişsinizdir mail ayarlarınızda.
0
can see
(02.05.09)
nickinizi yazdığınız yerde otomatik tanımlamayla gelen nickinizin üstüne gelin ve "del" tuşuna basın.
0
teritori
(02.05.09)
toolbar kurulu olabilir mi?
0
ccompiler
(02.05.09)
teritori'nin dediği doğru, yalnız otomatik tanımlama değil tamamlama olacak.
0
edge_nabby
(02.05.09)
(4)

Lens(Objektif) Kalibrasyonu

bendegonderdim
Canon 17-85 IS USM Objektifim var (eos 40d body) ve lensimin kalibrasyonunun olmadigini bunu ayarlatmam gerektigi söylendi.. bir kac sorum olacak bilenler varsa şimdiden yanıtları icin teşekkürler.1. bu kalibrasyon hatası nedir?2. kalibrasyon teknik mi yazılımsal bir hata mi? (yazılımsal oldugu söyl
Canon 17-85 IS USM Objektifim var (eos 40d body) ve lensimin kalibrasyonunun olmadigini bunu ayarlatmam gerektigi söylendi.. bir kac sorum olacak bilenler varsa şimdiden yanıtları icin teşekkürler.

1. bu kalibrasyon hatası nedir?
2. kalibrasyon teknik mi yazılımsal bir hata mi? (yazılımsal oldugu söyleniyor)
3. teknik ise yapmak icin lensin icini mi acacaklar? (birinden duydum)
0
bendegonderdim
(02.05.09)
lensle ilgili nasıl bir yazılım hatası olabileceğini anlamaya çalışıyorum şu an.
0
vital
(02.05.09)
evet hayyam'a sormak mantıklı, makro foto ve babataş'ı öneririm, yardımcı olabilirler.
sitelerinden iletişim bilgilerine bakıp telefonla da biraz bilgi alabilirsin.
0
vital
(02.05.09)
benim bildiğim bu kalibrasyon olayı odaklama mekanizmasıyla ilgili bir şey. mesela siz karşınızdakinin gözüne odaklamak istiyorsunuz fakat lens hatalı tepki verdi için buruna odaklanmış oluyor gibi. yamulmuyorumdur umarım.
0
deahy
(02.05.09)
vital : yani lens'te mutlaka bir yazılımsal hata olmaz :) benim body'nin lens icin olan ve icinde bulunan bir yazılımı sorunlu gibi bişeyler söylendi, hatta firmware update edersem gecer fln. dendi..

deahy : evet göze odaklaniyorsun mesela bakiyosun yanagi netleştirmiş..

pazartesi makro foto ve babataşı ararım.. canon servisine sordum 45 euro fiyat istediler temizlik vs. dendi yani sıfır makine nesini temizleyeceklerse bilemedim.. eger lens acilacaksa ki tek carem servis olur..
0
🌸bendegonderdim
(03.05.09)
(1)

css yardımı

daglien
selamlar, 3-4 gündür uğraşıyorum ama bir türlü istediğim gibi ayarlayamıyorum istediğim şekli. css ustası bir arkadaş şu 1.resimdeki gibi olan görünümü alıpta, 2. resimde gösterdiğim gibi düzenleyebilirmi. (gülmeyin lan, yapamıorum işte)evet ben bunu yaparım diyenlere .html olarak sayfayı vs .css do
selamlar, 3-4 gündür uğraşıyorum ama bir türlü istediğim gibi ayarlayamıyorum istediğim şekli. css ustası bir arkadaş şu 1.resimdeki gibi olan görünümü alıpta, 2. resimde gösterdiğim gibi düzenleyebilirmi. (gülmeyin lan, yapamıorum işte)
evet ben bunu yaparım diyenlere .html olarak sayfayı vs .css dosyasını indirebileceği linki vericem. Alın size haftasonunu değerlendirme fırsatı işte.

resim1: www.resimupload.com

resim2: www.resimupload.com
0
daglien
(02.05.09)
Resimlere baktım. Soru açık değil. msn: pichoscosama at hotmail dot com
0
pichoscosama
(02.05.09)
(3)

firefox sorusu

sanio
bilgisayara ubuntu kuracagim, windows ve ubuntu bir arada olacak ama ve lakin soyle bi problemim var. firefoxta yiginla sifre kullanici adi, bookmark kayitli. bunlari bi dosyaya yedeklemenin imkani var mi? yani firefoxtaki herseyi (ayarlar parolalar) yedeklemenin yolunu ariyorum. bu arada bu yontem
bilgisayara ubuntu kuracagim, windows ve ubuntu bir arada olacak ama ve lakin soyle bi problemim var. firefoxta yiginla sifre kullanici adi, bookmark kayitli. bunlari bi dosyaya yedeklemenin imkani var mi? yani firefoxtaki herseyi (ayarlar parolalar) yedeklemenin yolunu ariyorum. bu arada bu yontem sayesinde sifreleri falan ubuntuyada aktarabilirsek cok super olur.
0
sanio
(02.05.09)
sourlemonade
(02.05.09)
ayrica foxmarks var.
0
entrapmen
(02.05.09)
1) xmarks'ın hem bookmark'ları hem de şifreleri senkronize etme özelliği var. hem windows'taki hem ubuntu'daki firefox'una kurarsan senkronize olurlar. yani ubuntu'dayken yeni bi yer imi veya şifre kaydedip windows'ta firefox açınca oraya da eklenir.
addons.mozilla.org

2) C:\Documents and Settings\kullanıcıAdı\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles klasörünün içindeki profil klasörünün içeriğini ubuntu'daki firefox profil klasörüne atarsan bütün firefox ayarlarını (şifreler, ayarlar, eklentiler, temalar...) kopyalamış olursun.

3) windows ve ubuntu'da ortak profil kullanabilirsin. mesela windowstaki firefox profil klasörünün ismi winasdasd.default olsun, ubuntu'daki profil klasörü de ubuasdasd.default olsun. (ubuntu'da profil klasörün /home/kullanıcıAdı/.mozilla klasörünün içinde bir yerlerde olmalı.) ubuasdasd.default klasörünü silersin, onun yerine ubuasdasd.default isminde winasdasd.default klasörüne giden bi kısayol koyarsın. böylece windows'ta ve ubuntu'da aynı firefox profilini kullanmış olursun.
0
edge_nabby
(02.05.09)
(1)

facebook

cehcho
facebookta bir uygulama eklemek istiyorum ama bunu eklediğimi arkdaşlarım da dahil kimse görmesin. oluyor mu böyle bişi?
facebookta bir uygulama eklemek istiyorum ama bunu eklediğimi arkdaşlarım da dahil kimse görmesin. oluyor mu böyle bişi?
0
cehcho
(02.05.09)
evet oluyo.en alt solda uygulamalar diye bi kısım var.ordan düzenle diosun,cıkan sayfada istediğin uygulamayı istediğin sekilde ayarlayabiliosun..arkadasların gorsunmu,profiline eklensinmi vs.
0
KoukLa
(02.05.09)
(7)

lcd televizyon almaya gidene bir not

cehcho
istanbul bilişimden 32 inç ve 1.500 liraya kadar bir lcd almaya gitcem bugün şu özelliğine dikkat etsen, şu özelliği iyi olsa daha iyi olur diyeceğiniz, var mı söyleyeceğiniz ?http://www.istanbulbilisim.com.tr/PHILIPS_32PFL5403D-LCD-TV,5951.htmlhttp://www.istanbulbilisim.com.tr/PHILIPS_32PFL5604H-LC
istanbul bilişimden 32 inç ve 1.500 liraya kadar bir lcd almaya gitcem bugün şu özelliğine dikkat etsen, şu özelliği iyi olsa daha iyi olur diyeceğiniz, var mı söyleyeceğiniz ?

www.istanbulbilisim.com.tr
www.istanbulbilisim.com.tr
www.istanbulbilisim.com.tr
www.istanbulbilisim.com.tr
www.istanbulbilisim.com.tr
0
cehcho
(02.05.09)
öncelikle philips alma. www.istanbulbilisim.com.tr seçtiklerin içinde bu linkteki lg en ideal olanı bana göre.
0
akustik cinayet
(02.05.09)
@akustik cinayet
philips bu model mi kötü yoksa genel olarak mı ?
0
🌸cehcho
(02.05.09)
her türlü monitör ve tv'de samsung'u tek geçerim. en kaliteli lcd'leri samsung üretiyor. vatan ya da teknosa'ya gidip karşılaştırınca farkı görüyorsun.
0
blackdog
(02.05.09)
bence de samsung. 40 inç 5 serisi samsung kullanıyorum, çok da memnunum. bu linkteki 6 serisi, zannedersem daha üst bir model.
0
kibritsuyu
(02.05.09)
@cehcho

eğer yanyana getirme şansının varsa aynı görüntüyü philips ve lg de yanyana izlersen aradaki farkı anlarsın. ben genel olarak philips marka lcdlerin sorunlu olduğunu düşünüyorum. tabi çok ekstra olanlar hariç. zaten onların da fiyatları uçuk.
0
akustik cinayet
(02.05.09)
donanımhaber'de istanbulbilisim ile ilgili oldukça fazla şikayet var, bunu da göz önünde bulundurun derim.
0
oligomer
(02.05.09)
İstanbul bilişim diyorsun iyi güzel hoş da gitmeden önce bence bir kontrol et stoklarda var mı o ürünler gibisinden. Stokta olmayan ürünleri siteye koyup bir de indirim yapıyorlar.
0
ataturkiye
(02.05.09)
(3)

depolama için sıkıştırma programı

sql
15gb'lik dosya arşivimi sıkıştırmak istiyorum. zip'lediğimde hata veriyor, winrar ile depola dediğimde de çok zaman alıyor. ne yapsam ki bu arşivi tek dosya haline getirsem? exe de olabilir, farketmez.
15gb'lik dosya arşivimi sıkıştırmak istiyorum. zip'lediğimde hata veriyor, winrar ile depola dediğimde de çok zaman alıyor. ne yapsam ki bu arşivi tek dosya haline getirsem? exe de olabilir, farketmez.
0
sql
(02.05.09)
winrar'da arşivlerken "depola" seçeneğini seçersen aşağı yukarı bir yerden bir yere kopayalama hızıyla yapar arşivi. ondan daha hızlı bir arşivleme yapman mümkün değil.

alternatif olarak 7zip de düşünülebilir, winrar'dan daha performanslıdır. ama öyle çok çok daha hızlı değildir tahminimce.
0
blackdog
(02.05.09)
sakın sıkıştırma o kadar veriyi. sonra rar hata verirse kalırsın ortada. ya da crc hatası.
hadi yaptın diyelim onu açmak kaç saat sürer biliyor musun? kapatmak da öyle.
bence sen pire için yorgan yakarsın eğer verilerini yedeklemezsen. bir de ne yedeklicen bilmiyorum ama eğer bazı formatlar dışında ise (bunu araştır) sıkıştırma oranı %3-4 olacaktır. değmez.

dur yolcu bilmeden sıkıştıracağın o belgeler bir devrin battığı yer olabilir.
0
meraklı
(02.05.09)
hd'leri klonladık.
0
🌸sql
(02.05.09)
(5)

Kampanya ADSL'ini taşımak?

pass
Merhaba, iki sorum var.TTNet'İn modem kampanyalı aboneliğini kullanıyorum.Fakat şimdi taşınmak durumundayım. Telefon başkasının adına.1-Bu kampanya abonelikleri nakil olur mu?2-Bu kampanya abonelikleri devir olur mu?Teşekkür ederim.
Merhaba, iki sorum var.

TTNet'İn modem kampanyalı aboneliğini kullanıyorum.

Fakat şimdi taşınmak durumundayım. Telefon başkasının adına.

1-Bu kampanya abonelikleri nakil olur mu?
2-Bu kampanya abonelikleri devir olur mu?

Teşekkür ederim.
0
pass
(02.05.09)
abonelik taşınır. o başkasını bulman lazım ama
0
emraah
(02.05.09)
1- ben sormuştum nakil olur demişlerdi.
2- bilgim yok.
0
blackdog
(02.05.09)
devir olmaz aynı şahsın hattına nakil olur.
yani telefon hatlarının ikiside aynı şahıs adına olması gerekli.
6 ay öncesi yaptım.arada başka bir düzenleme olmadıysa son durum bu şekil.
0
bdivrik
(02.05.09)
nakil oluyor aynı haklarla. ben yaptırdım eylülde. ama başkasının adınaysa gidip uğraşacaksın o başkasını bulup yaptırmaya falan. tanıdık biriyse sorun yok ki kampanyaya üye olunduğuna göre tanıdık birisi.
0
ozdek
(02.05.09)
Öğrendim:
1-Kampanya abonelikleri nakil olur.
2-Kampanya abonelikleri devir olmaz.

Teşekkürler.
0
🌸pass
(05.05.09)
(6)

Windows Live Skydrive

E_Yazar
Merhaba...Şu Windows Live Skydrive hizmetiyle hotmail hesabı olan herkes 25 gb depolama alanına sahip olabiliyor malumunuz. Ben de bu ücretsiz hizmetten faydalanmak için bir hotmail hesabı aldım elimdeki 8 gb'lık fotoğraf arşivini yavaş yavaş buraya yüklemeye başladım. (Gerçi bu sürekli kopmalarla d
Merhaba...

Şu Windows Live Skydrive hizmetiyle hotmail hesabı olan herkes 25 gb depolama alanına sahip olabiliyor malumunuz. Ben de bu ücretsiz hizmetten faydalanmak için bir hotmail hesabı aldım elimdeki 8 gb'lık fotoğraf arşivini yavaş yavaş buraya yüklemeye başladım. (Gerçi bu sürekli kopmalarla daha ancak 250 mb'tını yükleyebildim ya neyse)

Şimdi sorum öncelikle ben buhotmail hesabını normalde kullanmıyorum. Bu depolama alanı için özellikle aldım. Bu skydrive'a yüklenen verilerin bir süresi var mıdır?

Hatırladığım kadarıyla eskiden hotmail'e 3 ay girmezseniz hesabını sıfırlanıyor ve tüm mesajlarınız siliniyordu. Bu özellik hala devam ediyor mu acaba? Yani eğer hotmail'e belli bir süre girmezsek bu skydrive'a yüklediğimiz veriler de silinebilir mi?

Şimdiden teşekkürler...

Not: Bir de kalblosuz bağlantıdan anlayanlar şu (git: 70673) no'daki duyuruyu okuyup yardımcı olabilirlerse çok memnun olurum.
0
E_Yazar
(02.05.09)
ben bi hotmail hesabımı 1 yıl sonra açtım baktım geçen gün. galiba rekabetten dolayı süreyi uzattılar, belkide sonsuz yaptılar.
heralde fotoları yükleyip 3-5 yıl yüzüne bakmayacak değilsiniz, skydrive giriş yapmış olmanızla hotmaile girmiş olmanız arasında farkda yok zaten, bütünleşik artık tüm yan ürünler.
0
readmymind
(02.05.09)
Süre inşallah bir yıldır. Eğer bir yıl falansa mutlaka arada bir girmiş olurum zaten. Fakat, yok süre 3 ay falansa o zaman sorun olabilir zira bu yüklediğim fotolar çok kullandığım veya sürekli ihtiyacım olan reimler değil. Fakat kaybetmesi de yıkım olur tabi. Zaten bu skydrive'a yüklememin sebebi de elimdeki bunların yüklü olduğu cd'lere ola ki bir şey olur tehlikesine karşı. Ve tabi bir de iht,yacım olduğu zaman bunlara her yerden ulaşabilme amaçlı.

Back Up siteleri ise şu an kullanabileceğim hizmetler değil. Skydrve her nekadar çok yavaş yüklense de bedava olması ve tabi benim için geniş bir alan sunmasıyla bana göre ideal. İşte söylediğim gibi tek çekincem ola ki bir sebeple (süre aşımı vs.) bunların sistemlerinden silinme ihtimali. Buna karşı Windows Live'in Kullanım Şartları ve Kullanım Kuralları'nı okudum ama bir şey bulamadım.
0
🌸E_Yazar
(02.05.09)
ya hasta mısınız online yedeklemeye çalışıyorsunuz? onları alın güzel dvd lere kaydedin. sonra bir taşınabilir diske kaydedin ve bir de kendi bilgisayarınızda olsun. dvdleri de her sene bir bilgisayara kopyalamaya çalışın. online falan hikaye ben sadece kopyaları tutuyorum. bu servislere güven olmaz. briefcase i 96dan beri kullanırdım kapandı mesela yakın zamanda. geocities de kapanıyormuş. picasaweb i öneririm google ın. fakat yedek olarak değil de resimlere bakmak amaçlı heryerden ulaşmak amaçlı olarak kastediyorum. kimin ne olacağı belli değil 8 gb veriyi nette tutmaya çalışmak akıl karı değil bence.
0
ozdek
(02.05.09)
İyi güzel de DVD ve Taşınabilir Disk'lerin bozulmayacağına dair bir garantisi mi var sanki? Hem evimdeki, hem de işyerimde kullandığım bilgisayarlar pek yeni sayılmaz. Bellekleri 40'ar gigabyte'da ve programlardan, dier dosyalardan yeterli yeterli yer kalmadığı için bu fotoları CD ve DVD'lerde saklıyorum. Ama neicede bunların da bozulma ihtimali çok yüksek. Taşınabilir Diskler için de aynı durum geçerli. Bazı arkadaşarımın başına geldi malesef. Bu yüzden en güvenlisi şu an için CD ve DVD'ye ek olark online yedekleme diye geliyor bana. Tabi ki Mozy, Carbonite gibi bu işi profesyonel bir şekilde yapan şirketler de var. Ancak şimdilik onlar için bütçe ayırabilmem söz konusu değil. Bu sebeple Skydrive bana iyi bir çözüm gibi geliyor. Fakat işte bir süre sınırı falan var mı, yedeklediğimiz bilgiler silinir mi diye de endişe etmiyor değilim tabi ki...
0
🌸E_Yazar
(02.05.09)
hotmailiniz olması gerekmiyor skydrive kullanabilmek için.
herhangi bir mailinizi live passport'a kaydedip live passportla eşgüdümlü çalışan uygulamalardan (messenger, skydrive, spaces vs.) herhangi birini bile kullandıkça skydrive hesabınız da aktif olacaktır. ancak tabii ki bir inaktivasyon süresi var. bu live passport ile kullanılan uygulamalardan hiçbirini tam bilemediğim belli bir süre kullanmazsanız hesabınız kapatılıyor aktif olmadığı düşüncesiyle.

yok ama o süre dolmadan messenger'ı kullandınız hesabınız kullanılmakta olduğundan kapatılmıyor ve siz de diğer live passport uygulamalarına her zamanki gibi erişebiliyorsunuz..

karmaşıklaştırmadan anlatabilmişimdir umarım.
bu arada, ben gmail ve kendi domainimden aldığım mailim ile kullanıyorum live passport'u ve ikisini de birbirine tanıtıp birbirlerine erişim verdim. böylece toplam 50 GB alanım var.
0
vital
(02.05.09)
Vita, teşekkürler ilgiiz için. O son paragrafta söylediğiniz şey güzelmiş. Onu ben de yapmaya çalışacağım.
0
🌸E_Yazar
(02.05.09)
(2)

Opera da log in sorunu ?

wish i could fly
şimdi pc ye format attım daha önceden böyle bir sorunla da hiç karşılaşmadım. opera kullanıyorum, bazı sayfalarda log in olayı sorunsuz çalışırken misal facebook a log in olamıyorum. sorun ise hiç bir şekilde type olmuyor. şifre bölümüne oluyor ama mail adresi kısmına yazı yazamıyorum. nasıl çözebil
şimdi pc ye format attım daha önceden böyle bir sorunla da hiç karşılaşmadım. opera kullanıyorum, bazı sayfalarda log in olayı sorunsuz çalışırken misal facebook a log in olamıyorum. sorun ise hiç bir şekilde type olmuyor. şifre bölümüne oluyor ama mail adresi kısmına yazı yazamıyorum. nasıl çözebilirim bu sorunu ? lütfen yardımlarınızı esirgemeyiniz.
0
wish i could fly
(02.05.09)
Baska sitelerde de oluyor mu? Bu facebookta benim basima belki her browser ile geldi, cache temizleyip bi refresh edince falan duzeliyor genelde.
0
kurukafa
(02.05.09)
başka sayfada denk gelmedim açıkcası. yeni format attım ve daha öncede opera kullanıyordum. ie de açtım log in oldum sorunsuz ama ben operamda facebook açmak istiyorum ama neden böyle ühühüh.

edit : denedim olmadı :(
0
🌸wish i could fly
(02.05.09)
(9)

pdf -> doc

aksak kurbaa
.pdf dokumanini .doc haline cevirmem gerekiyor. fakat mac kullandigim icin gerekli olan programlari bulamiyorum. bulduklarim da trial versiyon olduklarindan tamamen cevirmiyor. yardimci olabilecek olan var midir? dosyayi gondersem cevirip bana mail atsa ya da mac de bu isin nasil oldugunu aciklasa..
.pdf dokumanini .doc haline cevirmem gerekiyor. fakat mac kullandigim icin gerekli olan programlari bulamiyorum. bulduklarim da trial versiyon olduklarindan tamamen cevirmiyor. yardimci olabilecek olan var midir? dosyayi gondersem cevirip bana mail atsa ya da mac de bu isin nasil oldugunu aciklasa...

tesekkurler.
0
aksak kurbaa
(01.05.09)
online converter'lar var. çevirip verdiğin mail adresine yolluyorlar. mesela: www.freepdfconvert.com
0
dambil
(01.05.09)
xp kullandığım için program veremiyeceğim ama online buradan convert edebilirsin
www.freepdfconvert.com
0
bdivrik
(01.05.09)
able2extract denen mükemmel programla en iyi sonuç alınır. mac için var mı bilemiyorum.
0
carnicero
(01.05.09)
online converter sadece ilk sayfayi cevirdi. geri kalani icin uye olmak gerekiyormus. able2extract programi da sadece windows icin uretilmis maalesef.
0
🌸aksak kurbaa
(01.05.09)
üyeliğine hiç bakmamıştım dalırlar havada uçuşuyo.
0
bdivrik
(01.05.09)
zamzar.com online file converter
0
poseidon55
(02.05.09)
mail atarsanız çevirip gönderebilirim
[email protected]
0
ombisome
(02.05.09)
google docs'a bir göz atın.
0
turkish tekila
(02.05.09)
open office'in yapmasi lazim convert i$lemini. ucretsiz hem program.
0
astaroth
(02.05.09)
(7)

avira beni deli etti !

uche
bir sürü virüsüm mevcut bilgisayarımda. 5 vakit scan ediyorum avira yeter ki sussun diye. yine de 'detection!' dan kurtulamıyorum. bulduğu virüsleri de sildim diye beni kandırıyor. virüs sayısı da bir artıyor bir azalıyor. (virüslerin arasında trojan mevcut.) tavsiyeler;1)sıkma canını bu program va
bir sürü virüsüm mevcut bilgisayarımda. 5 vakit scan ediyorum avira yeter ki sussun diye. yine de 'detection!' dan kurtulamıyorum. bulduğu virüsleri de sildim diye beni kandırıyor. virüs sayısı da bir artıyor bir azalıyor. (virüslerin arasında trojan mevcut.) tavsiyeler;

1)sıkma canını bu program var. hem kasmıyo, hem üzretsiz, hem de silinmedik virüs bırakmaz. avira'yı sildiğine değicek.
2)sakin ol, siler o her şeyi sen becerememişsindir. şöyle oluyor dur anlatayım.
0
uche
(01.05.09)
bulduğu virüs isimlerini google aratmayı dene.devamlı ikaz çıkıyorsa usb belleklerden bulaşan autorun.inf bulaşmış olma ihtimali yüksek.çıkan ikazlar autorun.inf veya autorun.bat ise once combofix sonra superantispyware ile taratmayı dene.
0
bdivrik
(01.05.09)
avira iyidir. güncellememiş olabilir misin?

bir de (bkz: combofix ) kesin. avira olsun olmasın.

yok avira olmasın banane dersen de kaspersky iyidir. başka bilmem.
0
tahsin sutcuoglu
(01.05.09)
bdivrik, avira'nın demesine göre autorun.inf değilmiş. yani listeye baktım yoktu. bulamamış olabilir mi? bilemiyorum.

tahsin sutcuoglu, güncelledim. durum aynı. bide combofix için avira'yı silmem lazım mı?
0
🌸uche
(02.05.09)
combofix çalışması için avira guard disable olması lazım .
0
bdivrik
(02.05.09)
Virüsleri bulunca ne yapıyorsun? Eğer ignore veya deny access dersen 2 dk sonra yine çıkar karşına. Her virüs buldum hacı ne yapayım dediğinde "delete" diyeceksin. Hee bi de internette bi sayfada dolaşıyorsan orada virüs felan da olabilir o yüzden her o siteye girişinde alarm verebilir avira. Yoksa Avira candır bi yamuk yapmaz normalde...
0
selimse
(02.05.09)
delete çok dedim ve sonunda pes ettim. avira'yı sildim. bdivrik'in tavsiyesine uydum. virüs falan da kalmadı. mutluyum şimdi.
0
🌸uche
(02.05.09)
kaspersky dan baskasi sana da bana da boyle sorular sordurmaya devam edecektir.

avira m vardi huzurluydum. baktim ki bir gun oyle yavaslamis download hizim. dedim sorayim eksiduyuru da care bulayim. buldum. azcik hizlandi. dedim ya aviram vardi. ne diye suphe edecekmisim virusten. ama yine de yavasti. dedim bi daha sorayim eksiduyuru ya bi da ogreneyim. (bkz: combofix) dediler. dediklerini yaptim. hala yavas hala israrciysi video indirmeme konusunda. ne yaptim (bkz: stopzilla) yi kurdum kombofixe yardim etsin diye. azcik daha hizlandi. ama hala beni ucurdugu gunlerdeki kadar tatmin edici degildi makina ve ne hazindir ki sabah aksam tarama yaptirdigim (bkz: avira)'allah belami versin ki virus yok!' diyordu her defasinda.

herkes gibi benim de zor gunlerde kurarim diye programlarimi iteledigim bi cd m vardi. belki diye karistirirken yillar once adini ilk duydugumda cok guldugum pogramla goz goze geldim: "kaspersky"...

komik isimli bu yazilim, an itibariyle guvenli mod'da virus taramasinin 7. saatinde buldugu 200'e yakin viruse aviranin yapmadigini yapti.

thesis: (bkz: kaspersky) dan baskasi sana da bana da boyle sorular sordurmaya devam edecektir.
0
gunlerin kopegi
(02.05.09)
(3)

site yaratma

madrigal
merhabalar sevgili internet kurtları ocağınıza düştüm şöyleki;bir site yapmam gerekiyor yani google sites gibi fakat onu da yapamıyorum hakikaten özürlüyüm bu konularda , nasıl yaparım ne derim hiç bilmiyorum bedava nasıl site yapılır ananeye anlatır gibi lütfen...birde içini döşiycem foto filan.
merhabalar sevgili internet kurtları ocağınıza düştüm şöyleki;

bir site yapmam gerekiyor yani google sites gibi fakat onu da yapamıyorum hakikaten özürlüyüm bu konularda , nasıl yaparım ne derim hiç bilmiyorum bedava nasıl site yapılır ananeye anlatır gibi lütfen...

birde içini döşiycem foto filan.
teşekkürler.

not : sadece ödev için göstermelik olacak yani
0
madrigal
(01.05.09)
kimse oturup sifirdan bes dakikada bir sey ogretemeyecegi icin en iyisi template'ler bulup onlar uzerinde oynama yap.
ornegin oswd.org adresinden indirebilecegin template'leri dreamweaver gibi gelismis bir editor ile rahatca editleyebilirsin.
0
sourlemonade
(01.05.09)
blogger, tumblr gibi sadece theme yükleyerek değiştirebileceğin siteleri dene.
0
turkish tekila
(02.05.09)
dreamweaver'ın ücretsiz ya da deneme sürümlerinden birini kur. powerpoint sunusu hazırlıyomuş kadar kolay web sitesi hazırlayabilirsin.

illa kod bilmene (ya da markup language ,script vs) gerek yok..
0
cacikolmaz
(02.05.09)
(1)

wordpress için şarkı dinlengeç indirgeç

gholeman
vakti zamanında bi eklentiye rastlamıştım. yüklediğimiz mp3 ü dinleyebiliyor ve hatta istersek indirebiliyorduk blog içerisinde.nedir bu eklenti?olmadı benzer bişiler var mıdır?
vakti zamanında bi eklentiye rastlamıştım. yüklediğimiz mp3 ü dinleyebiliyor ve hatta istersek indirebiliyorduk blog içerisinde.

nedir bu eklenti?

olmadı benzer bişiler var mıdır?
0
gholeman
(01.05.09)
hellguard
(01.05.09)
(3)

windows lisans sorusu

sanio
simdi dizustu bilgisayarimda windows xp home turkce var. bilgisayarin altinda etiketli olarak orjinal cd key de var. ben bu windowsun dilini italyanca yapmak istiyorum ama xp home da bu mumkun degil. simdi internetten xp home italyanca indirsem kursam, sifre sordugunda bilgisayarin altindaki sifreyi
simdi dizustu bilgisayarimda windows xp home turkce var. bilgisayarin altinda etiketli olarak orjinal cd key de var. ben bu windowsun dilini italyanca yapmak istiyorum ama xp home da bu mumkun degil. simdi internetten xp home italyanca indirsem kursam, sifre sordugunda bilgisayarin altindaki sifreyi girsem kabul eder mi bilgisayar. yoksa bu lisanslarda dil olayi farkediyomu, sadece turkce home xpde mi kullanabilirim bu sifreyi?
0
sanio
(01.05.09)
Farkediyor olması lazımdı. Şifreyi bir ihtimal kabul edebilir ama lisans işi sakata biner.
0
ataturkiye
(01.05.09)
dil olayi farkeder.
0
fdegir
(01.05.09)
ben de farkeder diye biliyorum.
0
samfisher
(01.05.09)
(6)

En iyi dvd kopyalama programı

tan vakti
En kolay ve problemsiz kurulan dvd kopyalama programı hangisidir?
En kolay ve problemsiz kurulan dvd kopyalama programı hangisidir?
0
tan vakti
(01.05.09)
ashampoo burning studio. nero'nun eline verir.
0
sourlemonade
(01.05.09)
ashampoo derim ben de
0
dambil
(01.05.09)
Nero'dan eksikleri olsada elinde ucuz dvd varsa DeepBurner çok iyidir.Neroda hep yanan dvdleri süper çeker.Üstelik ücretsiz ama özellikleri kısıtlı tabi.

www.inndir.com
0
layer26
(01.05.09)
bir de HT Fireman CDDVD Burner var, çok az yer kaplayan, basit ve kullanışlı, problemsiz çalışmıştı bende, hem de Win 98 ile bile uyumluydu.
0
mim
(02.05.09)
Nero
0
pichoscosama
(02.05.09)
(bkz: DVD Shrink)
0
s e ff a f
(02.05.09)
(4)

PC güvenli mod'da açılmıyor...

mim
Soru başlıkta, PC'de XP Pro SP 2 yüklü, güvenli mod'da başlatmak istediğimde başlamıyor, tekrar reboot yaparak normal başlıyor. Bir de geri yükleme noktası oluşturduğum halde bunu kaydetmiyor ve bir sonraki açılışta geri yükleme noktası hiç yok görünüyor. Bu iki sorun birbiriyle bağlantılı mı ve cev
Soru başlıkta, PC'de XP Pro SP 2 yüklü, güvenli mod'da başlatmak istediğimde başlamıyor, tekrar reboot yaparak normal başlıyor. Bir de geri yükleme noktası oluşturduğum halde bunu kaydetmiyor ve bir sonraki açılışta geri yükleme noktası hiç yok görünüyor. Bu iki sorun birbiriyle bağlantılı mı ve cevap evet/hayır ise çözümü nedir?

Şimdiden teşekkürler...
0
mim
(01.05.09)
fiks bir cevap olarak;
(bkz: combofix)
0
teritori
(01.05.09)
güvenli mod'a girmek istediğinde mavi ekranla mı karşılaşıyorsun? aynı sorun bende de vardı. "dizin hizmetleri geri yükleme modu" diye birşey olmalı başlangıç menüsünde. oradan güvenli mod'a girebilirsin sanırım.
0
jirki
(01.05.09)
@teritori, combofix'i daha önce de denemiştim, işe yaramadı.

@jirki, söylediğin güvenli mod için işe yaradı sanırım, ama sistem geri yükleme noktası oluşturmama problemi devam ediyor.
0
🌸mim
(02.05.09)
önce combofix sonrada superantispyware geçersen hallolur sanırım.
0
bdivrik
(02.05.09)
(3)

bilgisayar kasıyor

jagielski
Merhabalar;bilgisayarım DVD oynatırken kasıyor ve hatta sesler bile yavaşlıyor, görev yöneticisinden bakıyorum DVD oynatırken CPU kullanımı %100 gösteriyor, ne olabilir acaba?
Merhabalar;

bilgisayarım DVD oynatırken kasıyor ve hatta sesler bile yavaşlıyor, görev yöneticisinden bakıyorum DVD oynatırken CPU kullanımı %100 gösteriyor, ne olabilir acaba?
0
jagielski
(01.05.09)
gomplayer deneyin.
0
blackdog
(01.05.09)
Bayaaa eski bilgisayarlar kasabilri normaldir, sizin pc nin konfigürasyonu nedir?
0
selimse
(02.05.09)
dvd player'ınız yaşlıysa içi kirlenmiş olabilir. fırça gibi ufak tüyleri olan temizleme cd'leri var ama pek işe yaradığını söyleyemem.
0
turkish tekila
(02.05.09)
(5)

rar hatası - the file is corrupt

tabudeviren
10 parçadan oluşan rar dosyasını açarken bu hatayı alıyorum. bu 10 parça bir pdf dosyasının 10'a bölünmüş halidir. dolayısıyla teker teker açılmıyor.işte bu 10 dosyayı winrarla açarken 9'a geldiğinde "crc failed in dosyaadi.pdf the file is corrupt" hatası alıyorum.9. dosyayı defalarca indirdim. flas
10 parçadan oluşan rar dosyasını açarken bu hatayı alıyorum. bu 10 parça bir pdf dosyasının 10'a bölünmüş halidir. dolayısıyla teker teker açılmıyor.

işte bu 10 dosyayı winrarla açarken 9'a geldiğinde "crc failed in dosyaadi.pdf the file is corrupt" hatası alıyorum.

9. dosyayı defalarca indirdim. flashget ile indirdim, flashgetsiz indirim. en az 10 kere indirmişimdir yani. yok, olmadı, yine aynı hatayı verdi. rar repair programıyla yapmaya çalıştım. ondan da bir şey anlamadım. olmadı. bir yerde windows güvenlik duvarını kapatın yazıyordu. onu da yaptım. olmadı.

bir umut, buraya geldim ve soruyorum, nasıl olur bu iş?
0
tabudeviren
(01.05.09)
genelde rar dosya kesin sağlam dediğimde ram arızalı çıkar.
ama temp dosyaları temizlemeklede çözüldüğü görülmüştür.
0
bdivrik
(01.05.09)
indirdim, kurdum, denedim, olmadı.
0
🌸tabudeviren
(01.05.09)
Muhtemelen rar ın kendisinde problem vardır. Yani parçalara bölerken kişi, bir sorun nedeniyle tam bölememiştir ve o parça bozulmuştur. Ha, senden başka bir sürü kişi indirmiş ve sorun yoksa bilemem.
0
sesee
(01.05.09)
kesinleştirmek için bir tane şöyle 100-150 mb rar dosya oluştur.sonra o dosyayı açmayı dene crc hatası verirse bir sorunun vardır
0
bdivrik
(01.05.09)
hatayi hep ayni dosyada veriyorsa buyuk ihtimal ram arizasi degildir. dosyanin orijinali bozuk muhtemelen, winrar menulerinden bir repair demeyi deneyebilirsin ama icinde tek dosya varsa yapacak bisey pek yok, sansina kus.
0
kurukafa
(01.05.09)
(17)

sonsuz hız, e=mc^2 falan

thomas j
şimdi.. a------------------------------------bgibi iki noktamız var ve bu arada yağmur yağıyor. eğer sonsuz hızda a'dan b'ye gidersek ıslanır mıyız, ıslanmaz mıyız?yani sonsuz hıza sahip bir cisim, aradaki nesnelerden etkilenir mi?fiziğim biraz kıttır, kusura bakmayın..
şimdi..

a------------------------------------b

gibi iki noktamız var ve bu arada yağmur yağıyor. eğer sonsuz hızda a'dan b'ye gidersek ıslanır mıyız, ıslanmaz mıyız?

yani sonsuz hıza sahip bir cisim, aradaki nesnelerden etkilenir mi?

fiziğim biraz kıttır, kusura bakmayın..
0
thomas j
(01.05.09)
sonsuz hız? öyle bişi yok.

ışık hızının biraz altı maddenin ulaşabileceği en yüksek hız olarak kabul edilir. ondan sora foton gibi bir şey haline geleceğiniz için (tam olarak neye dönüşüldüğünü ben de bilmiyorum) ıslanmak falan hikaye.
0
thalamus
(01.05.09)
fiziğim kıt diye iyiki de belirtmişim :)

farkındayım sonsuz hız yok ama ışık hızı olsun mesela. yani ışık hızında enerji olarak mı hareket ediyor cisimler? mesela arada duvar var diyelim, cisim duvara çarpar mı yoksa içinden mi geçer?
0
🌸thomas j
(01.05.09)
benim de fiziğim kıttır.burda a ile b arasındaki mesafenin faktörü yok mudur?
0
szqnn
(01.05.09)
senin kafan karışmış. sonsuz hız yok, limit hız var. o da ışık hızı. 3x10^8 m/s.

a'dan b'ye ışık hızında gidersek ıslanmayız, çünkü ışık hızına çıktığımızda bir kütlemiz olmayacağından yolculuğu enerji formunda gerçekleştirmiş oluruz. enerji de ıslanmayan bir kavramdır.
0
deckard
(01.05.09)
o hızda zaten enerji haline dönüşür. enerji de ıslanmaz haliyle.
0
tahsin sutcuoglu
(01.05.09)
peki teşekkür ederim.. madde değil enerji, bu durumda herhangi bir cismi istenilen her yere ulaştırılabiliriz..
0
🌸thomas j
(01.05.09)
szqnn: yoktur.
0
tahsin sutcuoglu
(01.05.09)
bu arada üzücü bir haber vereyim. einstein'a göre madde asla ışık hızına çıkamazmış.

www.biltek.tubitak.gov.tr

ben de ışık hızına çıkıldığı zaman enerjiye dönüşürüz sanıyordum ama yanılmışım. ışık hızı sadece foton gibi özel parçacıklar için geçerli sanırım.

ışık hızına yaklaşırsak en azından fazla ıslanmayız.. :)))
0
thalamus
(01.05.09)
Thalamus'un bahsettiği doğru. Toparlarsak şöyle olur.

Işık hızına çıkamazsın. Çok yaklaştığını farzedelim; bu sefer de kütlen sonsuza doğru artar, zaman bükülmesi meydana gelir. Zaman sonsuza doğru azalma gösterir. Bu da demek oluyor ki ışık hızına yakın hız yaptığında (ışık hızı limit) olduğun yerde durursun.
0
ataturkiye
(01.05.09)
herkes ıslanmaz demiş ama eğer ışık hızına çıkıp foton olup bir su molekülüne çarpıp soğrulursak ıslanmış sayılmaz mıyız ?
0
huleyn
(01.05.09)
@ataturkiye, cevabın eksik. zaman bükülmesi derken time expand'den bahsetmek istedin sanırım. zaman bükülmez, genişler. bükülen uzaydır.

cisim ışık hızında değil de ışık hızının %90'ı bir hızla a'dan b'ye gidiyor olsun. referans noktamız olan cisim için zaman genişlemesi olur gerçekten. ama o cisim için olur. dışarıdan bir gözlemci için herhangi bir time expand olmaz. o normal bir şekilde cismin ışık hızında b'ye ulaştığını görür.

(bkz: lorentz dönüşümleri)
0
deckard
(01.05.09)
@huleyn, soğurulmak derken? absorpsiyona uğramaktan bahsediyorsun sanırım sen de. absorbe olan foton ıslanmış olmaz ki? absorpsiyon spektrumunda gösterdiği değer artar sadece.

edit: gösterdiği değer = fwhm
0
deckard
(01.05.09)
islanir misin bilmem ama o hiza cikinca biraz isinirsin.
0
gunlerin kopegi
(02.05.09)
şöyle düşün. senin hizanda olan su tanecikleri havada asılı kalmış gibi oluyor.(birazcık hızlı gittiğin için) sen de ona değiyorsun. ıslanırsın. ama çok uzun sürmez :)
0
cilgin fantezilerin adami
(02.05.09)
İki yaklaşımla bakarsan;

Birincisi, cahil yaklaşımı. Şöyle ki; eğer oradan geçerken hiçbir yağmur damlasına çarpmazsan ıslanmazsın. Ama eğer bir dev bir kovadan sürekli su dökülüyorsa o zaman da aradaki mesafenin uzunluğuna bağlı olarak ıslanıp ıslanmayacağını söyleyebiliriz.

İkincisi, göreliliği bilen yaklaşım. O da zaten ışık hızındaki her cismin kütlesinin sonsuz olacağını, dolayısıyla ışık hızına çıkmanın mümkün olmayacağını bildiğinden "sıradaki soru" der :)
0
alperz
(02.05.09)
@deckard uzay bükülmesi işte sen anladın onu :)

soruda "a'dan b'ye gidersek" diye geçiyor. Gözlemci yok, o yüzden duruyoruz.
0
ataturkiye
(02.05.09)
yahu arkadaşlar konu dağıldı iyice.

cevapların özeti: ışık hızına çıkamayız. fakat soruya cevap verebilmek için için iki farklı varsayım yapabiliriz:

varsayım 1: teoride ışık hızına çıkabildiğimizi var sayalım, o halde kütlesel bir madde olamayacağımız için yolculuğu enerji formunda gerçekleştiririz. dolayısıyla ıslanmayız.

varsayım 2: ışık hızına çıkamıyoruz ama ona çok yakın bir değere çıkabiliyoruz varsayalım. haliyle kütlemiz de var. bu halde sahip olduğumuz kütle çok küçük olacağından uzayı bükemeyiz. lorentz dönüşümü ile zaman genişlemesini hesaplarız, varış süremiz normalden daha uzun sürer. cevaba gelirsek, hızımız çok yüksek olduğundan H2O molekülleriyle etkileşime girecek vakte sahip olamayız ve bize çarpan her bir taneciğe çarpıp dururuz. sonuç: yine ıslanmayız.
0
deckard
(02.05.09)
(5)

Laptop - Fan hızı

sesee
Arkadaşımın laptop u çok çok fazla ısınıyor. İçindeki herhangi bir fanın hızını artırmanın imkanı var mı? Laptop ların sistemini fazla bilmediğim için rivatuner falan indirip denedim ama ekran kartının fanında bir etkisi yok sanırım rivatuner ın (ya da ben beceremedim emin değilim).
Arkadaşımın laptop u çok çok fazla ısınıyor. İçindeki herhangi bir fanın hızını artırmanın imkanı var mı? Laptop ların sistemini fazla bilmediğim için rivatuner falan indirip denedim ama ekran kartının fanında bir etkisi yok sanırım rivatuner ın (ya da ben beceremedim emin değilim).
0
sesee
(01.05.09)
laptop'un modeline göre değişen bir konu.

örneğin kullandığım samsung'da çeşitli modlar var performans gerektiği zaman fan hızını tek tuşla arttırabiliyorsun.

bir de klasik cevap: laptop soğutucuları var onları denediniz mi? :)
0
thalamus
(01.05.09)
evet modeline göre değişiyor.amd işlemcili nvidia ekran kartlı olan modellerde genelde aşırı ısınma garantiye gitmekle sonuçlanıyor.
0
bdivrik
(01.05.09)
ben de toshiba var.ısınma konusunda bir uzman. bence ara sıra açıp tozları temizleyin. baya faydası oluyor.
0
frtsglm
(01.05.09)
ben de Toshiba kullanıorum.benim laptop inanılmaz ısınıyodu.elimi değdiremiodum öle söliyim.acaip kokular filan saçmaya başlamıştı..bin kişiye sordum,hepsi fan bilmem nesindendir ondandır bundandır dedi..bi gün cpu baktım 100% lerde,açık programlardan Bluetooth(harici) kapattım cpu 5-20% arasında ve laptop bi anda soğumaya başladı,başlangıcta açılmasını da kapattım..yani kısacası bunun gibi bişi olabilir ki umarım öledir seninki de..şimdi sorunsuz çalışıyo..
0
KoukLa
(01.05.09)
normal koşullarda internette gezinirken vs çok ısınacağını sanmam. oyun oynarken gerçekleşiyorsa oyunun grafik ayarlarını düşürmesi tavsiyemdir. ayrıca toshiba kullanıcısı olarak temizliğin en önemli unsur olduğunu söyleyebilirim.
0
dokunmatik ekran
(02.05.09)
(6)

Kablosuz Ağ Bağlantım Açılmıyor

teritori
Efendim bir adet A300 1NT bilgisayarım mevcut. Windows Vista Home Premium işletim sistemi mevcut. Bu bilgisayar ile 2 saat öncesine kadar internete muhteşem bir şekilde bağlanabilirken şimdi bağlanamıyorum. Kablosuz ağ dalgası kapalıymış gibi görünüyor açık olduğu halde. Aygıt yöneticisinden baktığı
Efendim bir adet A300 1NT bilgisayarım mevcut. Windows Vista Home Premium işletim sistemi mevcut. Bu bilgisayar ile 2 saat öncesine kadar internete muhteşem bir şekilde bağlanabilirken şimdi bağlanamıyorum. Kablosuz ağ dalgası kapalıymış gibi görünüyor açık olduğu halde. Aygıt yöneticisinden baktığımda da gayet güzel görünüyor kablosuz ağ bağdaştırıcısı.

Nedir bunun sebebi?

Not: mcaffe var makinede.
0
teritori
(01.05.09)
üründe donanımsal bir problem olabilir mi? driver'da sorun gözükmez ama teknik bir problem var ise sorun yaşatabilir.
0
kobrettii
(01.05.09)
netstumbler kurup bi denesene zamazingo gerçekten çalışıyor mu yoksa windows'ta mı bir problem var.
0
ataturkiye
(01.05.09)
netstumbler denedim ama yemedi. erişim engellendi ve gps kapalı yazdı aşağıda.
yahu ne oldu da gitti bu hakkaten çıldıracam.
0
🌸teritori
(01.05.09)
O zaman driverları kaldırıp tekrar kur bakalım. Sonra tekrar dene netstumbler ile. Durumu bildir.
0
ataturkiye
(01.05.09)
Genellikle laptopun kasasında bir wireless tuşu olur, onu yanlışlıkla kapattıysanız windowsta wireless varmış gibi bağlantı sembolü çıkar fekat hiç bir kablosuz ağ bulamaz. Bence soru bu sizde...
0
selimse
(02.05.09)
@selimse: o tuşu bilecek kadar bilgisayardan anlayan birisiyim hamdolsun :)

@ataturkiye: ya ben driverlarla uğraşmayı istemediğimden burada sormuştum belki alternatif bir şey vardır diye ama mecbur driverları güncelledim ve sorun çözüldü.
0
🌸teritori
(02.05.09)
(1)

faceebook sorusu

latoneus
bu facebook değişikliklerinden gına geldi. sanırım bu sefer 'friends' bölümü değişmiş. sayfalarını güncellemiş kişileri liste halinde görebiliyorduk ya, bu sefer göremiyorum. nasıl yapabilirim bunu? yoksa tamamen kalktı mı bu özellik?
bu facebook değişikliklerinden gına geldi. sanırım bu sefer 'friends' bölümü değişmiş. sayfalarını güncellemiş kişileri liste halinde görebiliyorduk ya, bu sefer göremiyorum. nasıl yapabilirim bunu? yoksa tamamen kalktı mı bu özellik?
0
latoneus
(01.05.09)
sanırım tamamen kalktı. karıştırdım, bulamadım ben de.
0
denizin kulleri
(01.05.09)
(2)

Spamhaus

sotw
bu site sürekli ip adresini kara listeye alıyor. 6 bilgisayar var ve 2 tanesinde outlook kurulu. pop3 ile çalışıyor. şüphelendiğim bilgisayarda tarama yaptırdım çok sayıda trojan buldu ve temizledi ama her gün mutlaka 1 veya 2 kere tekrar kara listeye giriyor. dinamik ip kullandığımız başka bir inte
bu site sürekli ip adresini kara listeye alıyor. 6 bilgisayar var ve 2 tanesinde outlook kurulu. pop3 ile çalışıyor. şüphelendiğim bilgisayarda tarama yaptırdım çok sayıda trojan buldu ve temizledi ama her gün mutlaka 1 veya 2 kere tekrar kara listeye giriyor. dinamik ip kullandığımız başka bir internet bağlantısında static ip ye geçince bir kere sildirdikten sonra herhangi bir sorun olmamıştı ama burda static ip olmasına rağmen sürekli oluyor. olay, coğrafi olarak uzak bir şubede olduğu için sürekli gidemiyorum ve bilgisayarlara tam hakim değilim. muhtemelen başka kullanıcılarda da trojan vb. bir şeyler var. sorunu direk spamhaus'tan çözebilir miyim?
0
sotw
(01.05.09)
delisting icin spamhaus'a basvurdunuz mu? Statik IP'nize bir Reverse DNS (PTR) kaydi yaptirmaniz (saglayicinizdan) sizin icin hayirli olacaktir.
0
kobrettii
(01.05.09)
delisting dediğiniz nedir tam olarak?
0
🌸sotw
(02.05.09)
(3)

yüklenememiş programı kaldırma

tepedeki psychedelic adam
bir program yüklerken yarıda kalır, yüklenmiş gibi görünür ama. program ekle/kaldır'a bakarsın orada durur kaldır desen düzgün yüklenmediği için kaldırılamıyor der, bi daha yüklemeye çalışsan zaten yüklü filan der. böye programları tamamen kaldırmaya yarayan bişey vardı sanki? ya da nasıl olur da ka
bir program yüklerken yarıda kalır, yüklenmiş gibi görünür ama. program ekle/kaldır'a bakarsın orada durur kaldır desen düzgün yüklenmediği için kaldırılamıyor der, bi daha yüklemeye çalışsan zaten yüklü filan der. böye programları tamamen kaldırmaya yarayan bişey vardı sanki? ya da nasıl olur da kaldırılır?
0
tepedeki psychedelic adam
(01.05.09)
çeşitli yazılımlar var bu işi yapan.. örn:

www.crystalidea.com
0
thalamus
(01.05.09)
your uninstaller ı kullanabilirsin gayet başarılıdır ne var ne yok istediğin gibi kaldırabilirsin
0
vaevictis
(01.05.09)
frtsglm
(01.05.09)
(2)

Kablosuz Ağdan Sürekli Düşme Sorunu

E_Yazar
Arkadaşlar, komşumun kablosuz ağını orta kullanıyoruz. Normalde gayet güzel bir şekilde kullanmaktayken buün belirli zamanlar sürekli olarak hattan düşüyorum. Şöyle ki, sinyal gücü seviyesi "İyi" veya "Çok İyi" düzeyinde ancak belirli zamanlar ağa bağlanmak istediğimde kolayca bağlanıyorum fakat 5 s
Arkadaşlar, komşumun kablosuz ağını orta kullanıyoruz. Normalde gayet güzel bir şekilde kullanmaktayken buün belirli zamanlar sürekli olarak hattan düşüyorum.

Şöyle ki, sinyal gücü seviyesi "İyi" veya "Çok İyi" düzeyinde ancak belirli zamanlar ağa bağlanmak istediğimde kolayca bağlanıyorum fakat 5 saniye geçmeden (bazen bu kadar da sürmüyor) hattan düşüyorum. Tekrar bağlanmak istediğimde aynı şeilde çoğu zaman kolayca bağlanıyorum, ama yine aynı şekildehemen düşüyorum. Bu durum her zaman olmuyor. Mesela geceleri böyle bir şey yaşamadım. Sanki komşumla veya son günlerde kendisine misafirliğe gelen dizüstü sahibi misafiri ile aynı zamanlarda internete girmeye çalışınca böyle bir sorun oluyormuş gibi aklıma düşünce geldi.(Emin değilim, mesele başka bir sebepten de olabilir)

Şimdi benim ağ yapılanması, kablosuz vs. ile alakalı pek bilgim yok. Komşum benden de beter.

Sizce bu sorunun sebebi ne olabilir ve çözüm olarak ne tavsiye edersiniz acaba?

Not: Şifre olarak WPA fakat basit bir şifre kullanıyoruz. Birisi ağa girdi de bir işler mi çeviriyor acaba, ondan da şüphelendim bak şimdi.

Şu an tekrar başlayan bu sorun için bir çözüm önerisi getirebilecek arkadaşa gerçekten minnettar olacağım...
0
E_Yazar
(01.05.09)
birisinin ağa dahil olması sizin aldığınız sinyali etkilemez. özellikle windows'un kendi gadget'inda sinyal seviyesi iyi hoş demesi de aslında çok doğru bir bilgi değil. komşunuzun kablosuz modemi ile sizin aranızda ne kadar mesafe var, ikincisi ise komşunuzun laptop'u ayrı bir manyetik alan demek. Wireless sinyalinin kalitesini elektrik ileten herhangi bir kablo bile etkileyebilir.
0
kobrettii
(01.05.09)
Komşunun kablosuz modemi ile aramızda yaklaşık 10 mt ve iki duvar var. Fakat epeydir bunu gayet rahat bir şekilde kullanıyorduk. O yüzden modem sinayl derecesi ile çok alakalı değildir gibime geliyor. Acaba ip meseleleri ile ilgili bir şey olabilr mi? Veya benim komşu bir şekilde bilmeden ayarlarda bir deişiklik yapıp kendi bilgisayarı nete bağlanınca diğerini düşürecek bir ayar yapmış olabilir mi acaba?

Bir de aklıma bu işin windows güvenlik duvarı ile ilgili olup olmayacağı da geliyor tabi...

Not: Şu an (01:10) itibarıyla bağlantıdaki bu sorun yarım saattir falan yok mesela. Kontrol ettim komşumun ışıklar da sönmüş, yani kendisi net'e girmiyor. Biraz da bu sebepten bağlantıdan düşme sorununun onun veya misafirinin yaptığı bir ayar, modemin yerini değiştirme vs. sonucu olduğunu düşünmekteyim. Şimdi yarın kendisini arayıp bu sorunu söylesem zaten bir şey yapmışsa bile bilnçli yapmadığından bir çözüm de bulamayacağız. O yüzden bu konuda biraz tecrübe sahibi olanlardan yardım bekliyorum.
0
🌸E_Yazar
(01.05.09)
(5)

Basit bir fotoğraf galeri script'i aramaktayım.

alkolik imam
Zenphoto denedim fakat tam olarak sevemedim.Easy php album tarzı bir şeye ihtiyacım var fakat bir türlü kılıfına uyduramadım.Çok acil yazmay sevmiyorum ama akşama yetişmesi gerekiyor, bi buldurun be.
Zenphoto denedim fakat tam olarak sevemedim.

Easy php album tarzı bir şeye ihtiyacım var fakat bir türlü kılıfına uyduramadım.


Çok acil yazmay sevmiyorum ama akşama yetişmesi gerekiyor, bi buldurun be.
0
alkolik imam
(01.05.09)
Merhaba,
www.google.com adresinden bakarak bulabilirsiniz.
Şurası da bir başka aramada ilk sonuç olarak çıktı: phpgraphy.sourceforge.net
Demosu şurada örneğin: tofz.org

Kolay gelsin.
0
nuage
(01.05.09)
hangi dilde aradigini soylememi$sin ama: www.hotscripts.com
0
astaroth
(01.05.09)
php olursa iyi olur.
0
🌸alkolik imam
(01.05.09)
ifoto.
0
mstgngr
(01.05.09)
coppermine diye bisi vardi.
0
kobrettii
(01.05.09)
(1)

panasonic ag dvx100b ile ag dvx102b aynı şeyler mi?

yazardimulanben
selamlar,"Here in Belgium we also have a seller who imports and sells dvx102b types and they are actually grey market cams, physically they are exactly the same as the dvx100b series, it's just another number on it for Pana to identify in which region the camera was made."böyle bir bilgiye denk geld
selamlar,
"Here in Belgium we also have a seller who imports and sells dvx102b types and they are actually grey market cams, physically they are exactly the same as the dvx100b series, it's just another number on it for Pana to identify in which region the camera was made."
böyle bir bilgiye denk geldim bir forumda gerçekten tek fark ithalatçı olayı mıdır? bu bilgiyi, yani 100b ile 102b'nin teknik olarak birbirinin aynı olduğunu, teyit edebilecek bir sözlükçü var mıdır acep? çok acil cevap lazım dostlar, şimdiden teşekkür ederim.
0
yazardimulanben
(01.05.09)
evet aynı şeylermiş, 102b pal versiyonu, 25p çekiyor.
0
🌸yazardimulanben
(18.05.09)
(2)

facebook yeniden açma

logoss
selam..bundan yaklaşık 1 ay önce facebook hesabımı kapattım.yalnız dondurmadım tamamen kapattım.tekrar açabilmemin bi yolu var mıdır? yani eski arkadaşlarım aynen kalsın istiyorum..yeniden açsam arkadaşları tek tek bulup eklemek zor olucak..bi yolu varsa anlatırmısınız lütfen
selam..bundan yaklaşık 1 ay önce facebook hesabımı kapattım.yalnız dondurmadım tamamen kapattım.tekrar açabilmemin bi yolu var mıdır? yani eski arkadaşlarım aynen kalsın istiyorum..yeniden açsam arkadaşları tek tek bulup eklemek zor olucak..bi yolu varsa anlatırmısınız lütfen
0
logoss
(01.05.09)
kullandığınız mail adresiyle log in olmayı denediniz mi?
0
babatema
(01.05.09)
evet denedim ama şifre veya adres yanlış diyor kabul etmiyor.giriş yapamadım
0
🌸logoss
(01.05.09)
(1)

Outlook Senkronizasyon?

kovse
Merhabalar efendim, şimdi öncelikle yapılmak isteneni şöyle açıklayayım.Ofis içinde 2 adet PC var, kendi halinde standart bi paylaşım sistemleri ve ağları var. Herhangi bir Exchange ya da benzeri bir sistem bulunmamakta. İki PC'de de Outlook 2003 mevcut. İsteğimiz, Bir taraftan yollanan / alınan e-m
Merhabalar efendim, şimdi öncelikle yapılmak isteneni şöyle açıklayayım.

Ofis içinde 2 adet PC var, kendi halinde standart bi paylaşım sistemleri ve ağları var. Herhangi bir Exchange ya da benzeri bir sistem bulunmamakta. İki PC'de de Outlook 2003 mevcut. İsteğimiz, Bir taraftan yollanan / alınan e-maillerin diğer PC'ye de düşmesi. Asıl önemli olan, sekreterin yaptığı mail trafiğinin (gelen-giden), patronun bilgisayarındaki outlook'a da düşmesi. Bunu nasıl başarabiliriz?

Not: Mail trafiği iş ile ilgilidir ve sekreterin bilgisi dahilindedir.
0
kovse
(01.05.09)
daha önce böyle bir şey ihtiyacım olmadı ama aşağıdaki linkte bunu nasıl ve hangi yazılımlarla yapabileceğiniz anlatılıyor.

www.slipstick.com
0
roadrunner merlin
(01.05.09)
(2)

Generic Host Process Bir Sorunla Karşılaşmış

kabablanka
Sayın Likya, Lidya ve Lbyalılar..."generic host process for win 32 services bir sorunla karşılaştı ve kapatılması gerekiyor. bu durumdan dolayı özür dileriz" (pek nazik)"bu hata oluştuğu yer 01.05.2009 konumunda 15:47:57" (imla)diyen sevgili bilgisayarım bana ne demeye çalışıyor, laptoptan tıkır mık
Sayın Likya, Lidya ve Lbyalılar...

"generic host process for win 32 services bir sorunla karşılaştı ve kapatılması gerekiyor. bu durumdan dolayı özür dileriz" (pek nazik)

"bu hata oluştuğu yer 01.05.2009 konumunda 15:47:57" (imla)

diyen sevgili bilgisayarım bana ne demeye çalışıyor,
laptoptan tıkır mıkır sesler de geliyor, ara sıra "bir ses aygıtı bulunamadı" da diyor... yorulmuş mu, eskimiş mi?
0
kabablanka
(01.05.09)
ilk öncelikle güvenlik duvarınızı açın, kapalı olduğu zaman çıkıyordu bu uyarı bende. bu hata service pack 2 yüklü makinalarda çıkıyor. bazı portlardan kaynaklandığı açıklanmıştı. microsoftun sitesinde açığı kapamak için yama yayınlamışlardı. ama ben kasamam edemem diyorsanız güvenlik duvarınızı açık tutun,bir daha karşılaşmazsınız. ama ne zaman güvenlik duvarını kapatırsanız karşılaşırsınız tekrar. ayrıca bu uyarıyı gördüğünüzden sonra güvenlik duvarını açamama gibi bir durum da var. onun için bilgisayara reset atın ve çabucak bu uyarıyla karşılaşmadan önce güvenlik duvarını açın.
0
readmymind
(01.05.09)
yo, güvenlik duvarı kapalı değilmiş...
0
🌸kabablanka
(01.05.09)
(9)

İnternetten Şarkı Dinlemek

bir zamanlar cocuktum
Merhaba 1 Mays mağdurları,1 mayısada çalışan işçiler olarak şöyle internetten kendi listemizi yapıp şarkılar dinleyip coşabileceğimiz halaylar çekebileceğimiz bir site var mıdır sormak istedim. kendi listemizi yapabilmemiz en önemli kısmı oluşturmaktadır tabii, ha birde ücretsiz olsun lastfm de 3 eu
Merhaba 1 Mays mağdurları,
1 mayısada çalışan işçiler olarak şöyle internetten kendi listemizi yapıp şarkılar dinleyip coşabileceğimiz halaylar çekebileceğimiz bir site var mıdır sormak istedim. kendi listemizi yapabilmemiz en önemli kısmı oluşturmaktadır tabii, ha birde ücretsiz olsun lastfm de 3 euro istiyor emperyalist kuvvetler:P:)
0
bir zamanlar cocuktum
(01.05.09)
www.grooveshark.com
0
kurukafa
(01.05.09)
ah birde türkçe şarkıların yoğunlukta bulunabileceği bir site olsa şukela olur.
0
🌸bir zamanlar cocuktum
(01.05.09)
malesef turkiyede boyle konseptte bir sitenin ucretsiz ve dolayisiyla anlasmasiz hizmet vermesi durumunda isik hizinda kapatilacagini dusunuyorum. malum, buyuk yatirim istiyor...
0
kurukafa
(01.05.09)
www.fizy.com
0
partizan
(01.05.09)
fizy dede kendimize ait bi liste yapma şansı yok her pparçadan sonra gi gel yeni bir parça ismi yaz zor oluyor, çok mu şey istiyorum?:)

@kurukafa aslında böyle bir sitenin reklam gelirleri ile kara bile geçebileceğini düşünüyorum ben, olmadı böyle bir site kurup zengin olayım:)
0
🌸bir zamanlar cocuktum
(01.05.09)
bir zamanlar cocuktum, mesele reklam degil, yasal olmamasi.
0
kurukafa
(01.05.09)
soundklan.com olabilir
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(01.05.09)
www.playlist.com tam olarak aradığın sey bu..
0
maxpainn
(01.05.09)
ttnet kullanıcısıysan, ttnet müzik faydalı olabilir.
0
dokunmatik ekran
(02.05.09)
(1)

Windows bileşenleri ekle/kaldır sorunu

Carlito Brigante
şimdi benim sorunum şu donatılarda oyunlar görünmüyor. bende windows bileşenleri ekle/kaldır dan eklemek için açtığımda resimdeki gibi bir hata veriyor. ne olabilir.bi yaptırın be...
şimdi benim sorunum şu
donatılarda oyunlar görünmüyor. bende windows bileşenleri ekle/kaldır dan eklemek için açtığımda resimdeki gibi bir hata veriyor. ne olabilir.

bi yaptırın be...
0
Carlito Brigante
(01.05.09)
o hata numarasına göre bu olabilirmiş
support.microsoft.com
0
bdivrik
(01.05.09)
(3)

3.500 ytl civarı mini dv tavsiyesi

yazardimulanben
dostlar kısa-uzun karışık projeler için kamera tavsiyeleriniz nelerdir?gönlüm panasonic ag dvx 100'den yana gibi, kullanan var mıdır nedir görüşleri, alternatif ne olabilir? canon xl1s falan film look olayında o kadar iyi olabilir mi? ya da bu fiyat civarında sony'nin tavsiye edeceğiniz bir ürünü va
dostlar kısa-uzun karışık projeler için kamera tavsiyeleriniz nelerdir?
gönlüm panasonic ag dvx 100'den yana gibi, kullanan var mıdır nedir görüşleri, alternatif ne olabilir? canon xl1s falan film look olayında o kadar iyi olabilir mi? ya da bu fiyat civarında sony'nin tavsiye edeceğiniz bir ürünü var mıdır? şimdiden bol teşekkür.
0
yazardimulanben
(01.05.09)
ben canon xl1s tavsiye ederim ancak şöyle de bir durum var ki xl1s i öyle ha deyince alıp bi yere giderken yanınızda taşıyamazsınız. yani panasonic daha taşınabilir. ama xl1s bana panasonic ten daha profesyonel geliyor nitekim öyle de.
0
rentts1
(01.05.09)
sony pdx10p
sony pd170

ikisi de üretilmiyor şu an. bi bakının ama sağınıza solunuza derim.
0
vital
(01.05.09)
Canon XL1 ve Pd170 in teknolojisi eskidir. Bir miktar daha biriktirip Panasonic AG HVX-200 alın derim. Diğer kameralara göre avantajları şöyle ;

4:2:2 oranında sıkıştırma kullanır.
1920x1080 full HD desteği vardır
14 bit D/A A/D convertor e sahiptir.
60p ye kadar yükselebilen bir kayıt hızı vardır.
Kaset yerine kart kullanabilirsiniz.

Sanırım ikinci ellerini 6-7 bin lira civarında bulabilirsin. Aradaki fiyat farkı bu özelliklere göre çok komik kalıyor. HVX-200 dünyanın tüm büyük tv ve stüdyoları tarafından kullanılıyor. Bir çok Nat-Geo ya da Discovery belgeseli şimdilerde bu kamera ile çekiliyor.
0
audionaut
(01.05.09)
(1)

samsung b500

oldu görüşürüz
böyle kamerasız filan fakat sürgü kapaklı sikko bir telefona ihtiyacım var ve bir tekno markette bunu beğendim. ancak ürün tükenmişti ve alamadım.teknosaya sordum; sattığımız b500lerin çoğu geri geldi/arızalandı dedi, beni başka bir telefona yöneltmeye çalıştı.1) aranızda kullanan/alıp da bozan var
böyle kamerasız filan fakat sürgü kapaklı sikko bir telefona ihtiyacım var ve bir tekno markette bunu beğendim. ancak ürün tükenmişti ve alamadım.

teknosaya sordum; sattığımız b500lerin çoğu geri geldi/arızalandı dedi, beni başka bir telefona yöneltmeye çalıştı.

1) aranızda kullanan/alıp da bozan var mı bu aleti veya aynı tür önereceğiniz bir telefon var mıdır.(aranılan özellikler: kamerasız, küçük-hafif, sürgü kapak, max 120 tl)

2) www.buroteknik.com
ürün ve site temiz mi? daha önce alışveriş yapan var mı içinizde? içinizdeki çocuk filan.

merci.
0
oldu görüşürüz
(01.05.09)
www.ucuzu.com

ben de aynı arayışla pazara çıkmış ve samsung'tan k310i'ye çıkmıştım. teşhir ürünü bulup 120 liraya almıştım. bu sırada dediğiniz model samsung ve o ayardaki diğer samsungları test ettim. iğrenç bir işletim sistemi vardı, tuşlarının bile tepki süresi vardı ki bu mesaj yazarken cinnet geçirmek demektir.

o yüzden hiç tavsiye etmem, açıp kurcalayın öyle alın. hem yazılımsal bir problem varsa servis ücretsiz günceller onu sorun olmaz, ama dediklerim bug değil feature ise pek bir çıkar yolu olmaz.
0
carnicero
(01.05.09)
(6)

Verbatim dvd yazma hizi?

99cent
Selam denemeye cesaret edemedigim bir$ey sormak istiyorum; Verbatim DVD-R 16x 4.7'lik diske maksimum kac x hizda yazmaliyim?Not: icerik divx.
Selam denemeye cesaret edemedigim bir$ey sormak istiyorum; Verbatim DVD-R 16x 4.7'lik diske maksimum kac x hizda yazmaliyim?

Not: icerik divx.
0
99cent
(01.05.09)
divx player'a okutacaksaniz eger, nolur nolmaz 4x ile yazdirin derim ben.
normal kullanim icin 8x gayet ideal.
0
sourlemonade
(01.05.09)
te$ekkurler. ben zaten 8x yaziyorum, ama o cok uzun suruyor onun icin $ey etmi$tim.
bir de 8x yazdiklarim divx oynaticida sorun ya$atir mi?..
0
🌸99cent
(01.05.09)
ya ben player'lara pek guvenmiyorum acikcasi.
o yuzden o tarz durumlarda daha yavas yazmakta fayda var ne olur ne olmaz.
0
sourlemonade
(01.05.09)
rulonun dışına sarılı kağıda bakın. eğer taiwan malıysa hız filan farketmez, eğer india malı ise 16x'te 90% hata veriyor.

peşpeşe 5 tane yaktıktan sonra 8x hızda sabitlemiştim hindistan malı ucuz verbatim'lerimi.
0
carnicero
(01.05.09)
bende verbatim kullanıyorum max 8 yazıyor zaten (en azından benim yazıcı öyle yazıyor)
0
buffy de vampir sayilir
(01.05.09)
Taiwan malı olunca bendede sorun olmuyor. İlginçtir "Japan" malı olanlarda 8x i bir türlü geçememiştim.
0
iustitia omnibus
(01.05.09)
(5)

odaya ctrl+f çekmek için tıklayınız!

oldu görüşürüz
bilgisayarcı arkadaşlar;ben çoraplarımı çok kaybediyorum, mesela. ve bir teknik geliştirmek istiyorum. şöyle ki:çorabımın üzerine bir çip(?) yerleştireceğim ve bilgisayar ekranımda çorabımı arattığımda(çorabımın üzerindeki çip daha önce bilgisayara işlenmiş); sistem bana monitör üzerindeki haritada
bilgisayarcı arkadaşlar;

ben çoraplarımı çok kaybediyorum, mesela. ve bir teknik geliştirmek istiyorum. şöyle ki:

çorabımın üzerine bir çip(?) yerleştireceğim ve bilgisayar ekranımda çorabımı arattığımda(çorabımın üzerindeki çip daha önce bilgisayara işlenmiş); sistem bana monitör üzerindeki haritada çorabımın yerini gösterecek. (yani odanın şurasında gibi. çorabımdan bididip diye bir ses çıkmasını da sağlayabilir)

bu mümkün müdür, mümkün değilse şu telefon servislerinin "çocuğunuz nerede" filan diyerek uydudan cep telefonuna ulaşarak yer tespiti yaptığı haritasal işlem nasıl gerçekleşiyor?


yapınız demiyorum elbette de, bu tür işlemlerle hangi programlama/teknik/firma/renk ilgilenir söylerseniz çok sevinirim.

evime uydu taktıramayacağım için tavana bir alet taktırabilirim. sinyal, bluetooth vb şekilde bulsa da olur.

o çorabı istiyorum!


:)

edit: SAP karşılar mı?
0
oldu görüşürüz
(01.05.09)
odayı 24 saat kayda alan bir kamera yerleştirip görüntüyü geri sardırarak en son o çorabı nereye fırlattığını görebilir en azından arama tarama alanını daraltmış olursun.
0
phonex
(01.05.09)
walla bende acil bir şey ararken gayri ihtiyari parmaklarım ctrl+f arıyor.eskiden ıslık duyarlı anahtarlıklar vardı ıslık çalınca öterdi.ama sizin projede biraz korku filmi teması yaratır.:)
rfid ile olabilir.hani şu marketlerde satılan eşyaların üzerine takılan çipler kasada alınır alınmazsa kapıdaki sensör ikaz eder.
maliyet konusunda fikrim yok ama metal dedektoru gibi elde kullanılan cinsi vardır sanırım.
0
bdivrik
(01.05.09)
tabii 100 çift çorabım olduğunu söylemeyi unutmuşum. ve bunlar bir yığın olarak aynı yerde olduğunda dahi; o kalabalıkta bilgisayarda özelliklerini belirttiğimi göstermesini.
0
🌸oldu görüşürüz
(01.05.09)
the big bang theory'nin son bölümlerinden birinde oluyor bu olay.

efenim, alışveriş merkezlerinde (örn walmart) önemli ürünler üzerinde rfid devreleri oluyor (sanırım şuanda da avm'lerden bişiler araklamayı engelleyen sistem de o). walmart'taki abiler tavana taktıkları alıcılar ile hangi ürün nereye bırakmış çok iyi izliyorlarmış, böylece ürünlerin tasnifinde, yanlış reyona bırakılan ürünleri toparlamada başarılı oluyorlarmış.

sistem budur, kurması güçtür.
0
carnicero
(01.05.09)
özellikle teşekkür ederim carnicero, bu rfid galiba tam aradığım şey. diziyi de bulup izlersem çok güzel olacak. sağolasın.
0
🌸oldu görüşürüz
(01.05.09)
(5)

Canon a85 fotoğraf makinemdeki CF Card'tan "recovery" yapabilmek için yazılım

vita vinum est
Merhaba,Bugün dijital fotoğraf makinemle çektiğim bazı fotoğrafları yanlışlıkla sildim. Compact Flash Card'tan bu silinen fotoğrafları `recovery` yapabilmek istiyorum. Fakat herhangi bir kart okuyucum yok..Dijital fotoğraf makinesini bir kart okuyucu olarak kullanabilip direkt olarak CF kartımı foto
Merhaba,

Bugün dijital fotoğraf makinemle çektiğim bazı fotoğrafları yanlışlıkla sildim. Compact Flash Card'tan bu silinen fotoğrafları recovery yapabilmek istiyorum. Fakat herhangi bir kart okuyucum yok..

Dijital fotoğraf makinesini bir kart okuyucu olarak kullanabilip direkt olarak CF kartımı fotoğraf makinemin içerisindeyken tarayabilecek ve sildiğim fotoğrafları geri getirebilecek bir yazılıma ihtiyacım var.

Var mı böyle bir şey?

Acele cevap, teşekkürler.
0
vita vinum est
(01.05.09)
recover my files.
ama once eger ayarlanabiliyorsa makineden usb mode degistirilmeli. yani digital cam. degil de disk olarak gormeli windows.
0
sourlemonade
(01.05.09)
onu nasıl yapacağım peki?
0
🌸vita vinum est
(01.05.09)
makinenin ayarlarinda varsa vardir. "usb mode" adinda ya da ona benzer bir seyler ?
0
sourlemonade
(01.05.09)
Yokmuş öyle bir şey.. Peki ben gidip bir kart okuyucu satın alsam, makine bu kart okuyucuyu drive modunda mı görecek? Eğer görmeyecekse onu da almamın bi anlamı yok da.. Çünkü bu recovery programlarının tümü driverları tarıyorlar sadece.
0
🌸vita vinum est
(01.05.09)
evet o sekilde gorecek. removable disk olarak gosterir hatta tam olarak.
0
sourlemonade
(01.05.09)
(4)

emulatör tavsiyesi ve mortal combat 3

ya ben lan neyse
şu anda bende winkawaks emulatörü var ve hoşuma giden oyun sayısı az. onları da defalarca bitirdim. ve bu emulatörde mortal combat serileri yok.bana verebileceğiniz eğlenceli oyun tavsiyeleri var mıdır? (herhangi bir emulatör ya da emulatörsüz)bir de mortal combat 3 iştahımı nasıl giderebilirim?
şu anda bende winkawaks emulatörü var ve hoşuma giden oyun sayısı az. onları da defalarca bitirdim. ve bu emulatörde mortal combat serileri yok.

bana verebileceğiniz eğlenceli oyun tavsiyeleri var mıdır? (herhangi bir emulatör ya da emulatörsüz)

bir de mortal combat 3 iştahımı nasıl giderebilirim?
0
ya ben lan neyse
(30.04.09)
mk3 değil de mktrilogy vardı pc versiyonu cillop gibi çalışıyodu xp'de. mk3 ile benzer trilogy de sadece eski karakterler falan var.
0
blackdog
(30.04.09)
@blackdog: o da güzel olur. bi arayayım google da.
0
🌸ya ben lan neyse
(30.04.09)
Emülatör olarak şimdiye kadar denemediyseniz mame'yi önerebilirim:
mamedev.org

Kendisi bu konuda akla ilk gelen en kapsamlı çalışmadır. En önemli problemi ise her yeni sürümde desteklediği rom tipi değişebiliyor yani bugün çalışır durumda olan oyun bazen sonraki versiyonda çalışmıyor.
0
mario64
(01.05.09)
mortal kombat 1, 2, 3 ve trilogy emülatörsüz pc versiyonları var, yani pc için de çıktılar.
0
desdinova
(01.05.09)
(3)

fotoğraf makinesi

m.adivar
nikon-coolpix L3 model bir fotoğraf makinem var.içinde de 512 mb kingston hafıza kartı var.1 yıldan beri kullanıyorum hiç problem yoktu.fotoğrafları kart okuyucuyla bilgisayara atıyordum.hafıza kartını tekrar makineye taktığımda ekranda ''out of memory'' diye bir yazı çıkmaya başladı ve fotoğraf çek
nikon-coolpix L3 model bir fotoğraf makinem var.içinde de 512 mb kingston hafıza kartı var.1 yıldan beri kullanıyorum hiç problem yoktu.fotoğrafları kart okuyucuyla bilgisayara atıyordum.hafıza kartını tekrar makineye taktığımda ekranda ''out of memory'' diye bir yazı çıkmaya başladı ve fotoğraf çekmiyor.kart okuyucuya taktığımda da okuyamıyor.acil olarak kullanmam gerekiyordu,kendi hafızasını kullandım.fakat fotoğrafları bilgisayara atmak için gerekli olan parça elimde yok.dediğim gibi kart okuyucu kullanıyordum.kart artık kullanılamaz durumda mıdır?birşey yapılamaz mı?bilgisi olanlar varsa...

teşekkürler...
0
m.adivar
(30.04.09)
kartlerin belli omru oluyor ama 1 sene kisa bir sure cok fazla kullanmadiysaniz. Karti bilgisayarda formatlamayi deneyin bir.
0
badseed
(30.04.09)
kartın üzerinde çok küçük bir çentik, ufak bir tuş gibi bişey vardır. onu bulunduğu konumdan diğer konuma geçirin. tık diye sola veya sağa kayar o. tanımlamalar da şahane oldu neyse hafıza kartlarının, telefonlardaki tuş kilidi gibi bi özelliği var. kullanılmadığı zamanlarda kitlenibilio öyle. sanırım ondandır.
0
frtsglm
(30.04.09)
evet dediğiniz gibi kartın üzerindeki o ufak kısmı kaydırmak gerekiyormuş ama şimdi de fotoğraf makinesi kartı tanımıyor.
0
🌸m.adivar
(01.05.09)
(7)

firefox

sayha
bu firefox ile google yazdığımda ingilizce sayfasını açıyor, gmail yazdığımda ingilizce sayfayısını açıyor hatta iett diyorum gene english diyor yahu. el yardım please
bu firefox ile google yazdığımda ingilizce sayfasını açıyor, gmail yazdığımda ingilizce sayfayısını açıyor hatta iett diyorum gene english diyor yahu. el yardım please
0
sayha
(30.04.09)
www.google.com.tr dene istersen
0
poseidon55
(30.04.09)
Googlenin tercihler menüsünde arabirim dilini türkçe yapmayı deneyiniz. Ayrıca İnternet Explorerin çerezlerini ve diğer bilgilerini aktarırsanız sorun ortadan kalkar diye düşünüyorum.
0
BaqqalGazi
(30.04.09)
içe aktarı denedim olmadı. arabirimi türkçe yaptım yine olmadı. adres tabına google şeklinde yazınca direk google englishe yönleniyor sadece yönlenmekle kalmıyor google terimini google inglizcede arıyor bir de terbiyesiz. nasıl olacak bu iş.
0
🌸sayha
(30.04.09)
araçlar - seçenekler - ana sekmesinden giriş sayfasını www.google.com.tr yazarsanız düzelir sanırım. başlangıç sayfası olması problem olmazsa tabi.
0
inkey
(30.04.09)
zaten başlangıç sayfası olarak google ayarlı. ben herhangi bir yer imi yani www.google.com.tr yazdığım zaman ingilizce google açılmasından şikayetçi değilim bilakis adres tabına sadece ve sadece google yazıyorum ve entera basıyorum ve karşımda türkçe yerine yine ingilizce google. aynı yöntemle iett ye girmeye çalıştığımda da iettnin ingilizce sayfasını açıyor. bu düzelmeyecek mi yahu. firefox terbiyesizsin allahıma.
0
🌸sayha
(30.04.09)
bilgisayarindaki bölge seçenekleri var ya onu türkiye-türkçe yapman lazim. denetim masasini kurcala oralarda olacakti.
0
samfisher
(30.04.09)
youtube'a arka kapıdan girme yöntemlerinden biri yapıyor olabilir. örneğin (bkz: tor)
0
44
(01.05.09)
(2)

delegate c#

tepedeki psychedelic adam
bir delegate tanımlarken onun üzerinden çağrılacak fonksiyonun alacağı parametreleri kullanarak tanımlıyoruz, sonra da bu delegate'i kullanırken parametreleri değil de fonksiyonun adını geçiriyoruz ya, bu fonksiyon operator overload edilerek kullanılmış bir fonksiyonsa delegate kullaılabiliyor mu? m
bir delegate tanımlarken onun üzerinden çağrılacak fonksiyonun alacağı parametreleri kullanarak tanımlıyoruz, sonra da bu delegate'i kullanırken parametreleri değil de fonksiyonun adını geçiriyoruz ya, bu fonksiyon operator overload edilerek kullanılmış bir fonksiyonsa delegate kullaılabiliyor mu? mesela sum diye bi delegate tanımladım ve operator overload'la da "+" işlemine aslında toplanmayan şeylerin toplanması için bişeyler yazdım. sonra mesela şöyle bir şey yazdığımda olmuyor;

sum func = new func(+);

ya da

sum func = new func(operator +);


sonra da mesela func(x, y) verip bunları toplamasını istiyorum.

bunun kullanılabilirliği var mı? nasıldır? soruyu anlatabildim umarım.
0
tepedeki psychedelic adam
(30.04.09)
declaration of a delegate type
msdn.microsoft.com(VS.80).aspx

anlamana yardımcı olur sanırım.
0
roadrunner merlin
(30.04.09)
hayir. kullanilabilirligi yoktur. operatorler delegate'lere gecilemez. bu yuzden yapmaya calistigin sey gecersizdir. operator'lerin amaci ayni turden nesneleri (c# managed ve type safe bir dil oldugu icin) operatorun gorevine gore isleme tabi tutmasidir. zaten yapmaya calistigin seyi pek ala bir operator metodu yerine yazdigin delegate uyumlu metodu gecmen ayni isleme denk dusecektir. ve ayrica operator metodunun delegate gecilmesi legal olsaydi

sum func = new func(myadditionfunc);

bu tanimdan bir farki da olmayacakti. operator overloading yapilirken cil bunu specialname isaretli bir metod olarak ele aliyor zaten. operator + icin bu specialname op_Addition dir.
0
pointer
(20.05.09)
(2)

sorunlu kulaklık

flax
mp3çalarda kullandığım kulaklığa birşeyler oldu. vokal ve altyapı dengeli gelmiyor. yani şöyle, altyapıyı normalden daha iyi, hatta kusursuz şekilde duyuyorum. ama vokal boğuk geliyor. hani winampın vokal kısma eklentisi var, ordaki mix çubuğunu yüzde 100 yapınca vokal geride kalıp altyapı öne çık
mp3çalarda kullandığım kulaklığa birşeyler oldu. vokal ve altyapı dengeli gelmiyor. yani şöyle, altyapıyı normalden daha iyi, hatta kusursuz şekilde duyuyorum. ama vokal boğuk geliyor. hani winampın vokal kısma eklentisi var, ordaki mix çubuğunu yüzde 100 yapınca vokal geride kalıp altyapı öne çıkıyor. işte benim kulaklıkta da ses aynı öyle geliyor. bu niye olmuş olabilir, bir de bunu düzeltmek mümkün mü?
0
flax
(30.04.09)
Bazen girişlerdeki temassızlık yapabiliyor bu sorunu. Takıp çıkarmakta ve sağa sola oynatıp dinlemekte fayda var.
0
ataturkiye
(30.04.09)
ara sıra değil ki, hep var.
0
🌸flax
(01.05.09)
(9)

dışarıdaki sesleri engelleyecek kulaklık...

thesL
Slm herkese.ben genelde sessizlikten hoşlanan gürültüyü sevmeyen biriyim. sizin bildiğiniz kulağına takınca dış ortamdaki sesleri engelleyecek kulaklık vb birşey var mı?yardımcı olursanız çok sevinirm yoksa kafayı yiyecğm burda ya...
Slm herkese.
ben genelde sessizlikten hoşlanan gürültüyü sevmeyen biriyim. sizin bildiğiniz kulağına takınca dış ortamdaki sesleri engelleyecek kulaklık vb birşey var mı?
yardımcı olursanız çok sevinirm yoksa kafayı yiyecğm burda ya...
0
thesL
(30.04.09)
Geçen ay bir iş güvenliği dergisi ile birlikte Silent diye bir markanın numune kutusunu vermişlerdi. Sloganı "noise became silence".
Üreticisi Bava adlı bir firmaymış. (www.bava.com.tr) Perakende satılıyor mu bilemiyorum, bir iletişime geç istersen.
0
denizen
(30.04.09)
sennheiser modellerine bakmakta, ancak kulakiçi olanları uzun süreli kullanmamakta fayda var.
0
turkish tekila
(30.04.09)
(bkz: sennheiser cx300)
(bkz: creative ep 630)
veya
(bkz: akg) kulak içilerden deneyebilirsin
0
partizan
(30.04.09)
www.hepsiburada.com
bunlardan seç beğen al akg tek geçerim.
0
rentts1
(30.04.09)
denizen teşekkürler aradğm şey bu aslında
ama nerde satıldğı vs yazmyr burada ya...
diğer arkadaşlar söylemek istedğimi yanlış anlmşlar. ben müzik dinlemek için dğl sdce dış ortamdaki seslerdn kurtulup sessiz sakin yaşamak için kulaklık vb 1şey sormuştum
yine de ilgilenen herkese teşekkrler...
0
🌸thesL
(30.04.09)
hee ok annadım aradığın şeyi sanırım işçi malzemeleri ve kıyafetleri satan yerlerde olabilir.
0
rentts1
(30.04.09)
haha kulak tıkacı desene ya :)
ben eczaneden aldım yazın.. macun gibi her şekle giren bi şey 3 4 lira.. gayet de rahat ve suyla falan bozulmuyor.. sesi de kesiyor tabi.
0
partizan
(30.04.09)
pilotlarin kullandiklari var ama cok pahali. Daha ucuz ornekleri icin mesala sony'nin www.amazon.com ve bose'un(bunlar baya pahali) modelleri var. Gerci bunlar muzik kulakligi ama active noise cancellation denilen zimbirti sayesinde ugultulari oldukca azaltiyor. Ama yuksek frekanslari engelleyemiyor. O yuzden tren, metro ucak gibi yerlerde bayagi faydali. Ama kulakligi takim dunyayla baglantim kesilsin diye birsey yok. Belki pilot modelleri ona biraz yaklasiyordur.
0
badseed
(30.04.09)
sennheiser px200 is tha best.
0
kobrettii
(01.05.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.