Giriş
(1)

bilgisayarın kendi kendine oyun yaratması

soujiro
bugün ağ bağlantılarını değiştirmek istediğimde garip bir yerlere girdim ve da da... bir anda bilgisayarıma yüklenmiş bir warcraft 3 buldum. bu oyunu bilgisayarı ortak kullandığım abim yüklemiş olamaz çünkü oynamıyor. ayrıca oyun ne c diskine ne de d diskine yüklenmiş, "\\PC\Warcraft III" bu dizinde
bugün ağ bağlantılarını değiştirmek istediğimde garip bir yerlere girdim ve da da... bir anda bilgisayarıma yüklenmiş bir warcraft 3 buldum. bu oyunu bilgisayarı ortak kullandığım abim yüklemiş olamaz çünkü oynamıyor. ayrıca oyun ne c diskine ne de d diskine yüklenmiş, "\\PC\Warcraft III" bu dizinde gözüküyor. bu oyunun yüklenmiş olması imkansız ama bir anda baktım warcraft var. (yurtta oturuyorum ama kendime özel kilitli odam var. internet bağlantısı bir yerden dağıtılıyor)
0
soujiro
(26.05.09)
ağ üstünden, bilgisayarına "pc" ismi koymuş bir başkasının bilgisayarına girmişsiniz.
0
kibritsuyu
(26.05.09)
(17)

DDR2 RAM Frekans Farklılığı | Ram Uyuşması ?

Karluk
Ben dün DDR2 512 MB 533 frekans hızlı ramimi söküp yerine muhtemelen 800mhz olan bir 2GB DDR2 ram taktım.Hatta eski rami satılığa çıkarttım ama satılmayacğaın düşündüğüm için sormak istiyorum.Ben eski rami de takayım mı. Anakartımda 4 tane ram slotu var, sarı-siyah, sarı-siyah renkte.Bir sarıda 2gbl
Ben dün DDR2 512 MB 533 frekans hızlı ramimi söküp yerine muhtemelen 800mhz olan bir 2GB DDR2 ram taktım.

Hatta eski rami satılığa çıkarttım ama satılmayacğaın düşündüğüm için sormak istiyorum.

Ben eski rami de takayım mı. Anakartımda 4 tane ram slotu var, sarı-siyah, sarı-siyah renkte.

Bir sarıda 2gblik var diğer sarıya bu 512liği taksam diğer ram de kendini düğşük ramin frekansına indirerek çalışır yani 533mhzye?

Yoksa siyah slota mı taksam?
Napsam ne etsem
0
Karluk
(26.05.09)
evet asıl olan düşük ram frekansı oluyor. istersen ramlere giden voltajı dengeleyerek düşük frekansı biraz yükseltebilirsin ama çoğu zaman ramler bu eyleme isyan edip şarkı söylemeye başlıyorlar (bkz: her şeyi yak)
0
angelofdeath
(26.05.09)
Şimdi ben kıytırık bi masaüstü yayıncısı olarak çok kıytırık makinalarda çalıştım. Bu bilgisayarında ramini değiştirince deli gibi farketti, kasmıyor hiç valla öyle bi gaza geldim ki dün fallout3'ün sistem gereksinimlerine baktım. Baktm havam söndü tabi kendime geldim. Neyse.

Şimdi düşük frekansa ayarlasın benim 800mhz 533 olsun ama ram artacak toplamda. Benim performansım ne durumda olur? Yapayım mı bu değişimi.

Bi de ekran kartı ramden yiyor onboard olduğu için, ben bu 512'yi o işe tahsis edemez miyim, 2gb de bana kalsın, benim olsun...canım o...
0
🌸Karluk
(26.05.09)
512 olanı takma.. böyle hepsini kullanayım sinerji olsun, birlikten kuvvet doğsun mantığı yok bunda :)

son sorun da komik olmuş, bence 512 yi elden çıkart. satamıyorsan hibe et, birinin işini görürse karman artar en azından..
0
hayo
(26.05.09)
İlk olarak slotların ikisinin sarı olmasının sebebi 2 tane birbirinin aynı ram i bu iki slota takıp biosdan gerekli ayarları yapınca tek 4 gb lık ram den daha hızlı olur(dual channel) Ama senin durumunda ramler aynı olmadığı için dual channel ayarları varsa iptal et onu biosdan.

İkincisi senin işlemcinin ve anakartının desteklediği/kullandığı frekans önemli. Atıyorum işlemci 533 mhz de çalışıyor, anakart da max 600hmz i destekliyorsa, senin ramlerin aslında 600mhz de çalışıyordur ama işlemci 533 olduğundan aslında 533den çok da bi. farkı yoktur gerçek performansında. Böyle bi durumda 800 lük taksan da bi işe yaramaz. Buna bakarak sistemin şu an hangi hızda çalıştığna bakarak karar verin...
0
selimse
(26.05.09)
Zaten bu gidişle öyle yapacağım, satsam satılmaz, taksam takılmaz, turşusu desen o da kurulmaz.

Zaten good seviyesindeyim ama liked olmak var, idolized olmak var...
Fallout nostaljisi yapasım gelmiş.

Arkadşalar cevaplar için çok teşekkürler, sizi brahmin barbeküye davet edeceğim, iguana stick de olacak meraklanmayın.
0
🌸Karluk
(26.05.09)
Ek soru ek soru:

Everest programı yüklüdür bilgisayarımda selimse, o dediklerine nasıl bakabilirim geçen frekans hızına bakayım dedim (geçen dediğim de dün) bulamadım onu göstermedi.

Yani anakartın şeysine falan bakayım bu bahsettiklerine, nereden bakabilirim bios mios işler çok karışıksa hiç bulaşmayalım. Kafanı ağrıtmıyım, senin o güzel niyetin yeter.

Bozar'ının mermisi bol olsun, sağol!
0
🌸Karluk
(26.05.09)
jugador tam anlayamadım, biz vault'da değil klamath'da yetiştik çünkim :-)

Şimdi sen 2x512MB + 2GB yani 3 slotla mı çalıştırmıştın.

Ya da kısaca şöyle söyleyeyim, bana ne öneriyorsun, açıyım kutuyu dayıyım ramimi?
0
🌸Karluk
(26.05.09)
Anakartın frekansını bi bize söylesen veririz cevabı.
0
pichoscosama
(26.05.09)
www.cpuid.com

Bus speed
Core speed
Multiplier

Bunları bir deyiverin bakayım.
0
pichoscosama
(27.05.09)
CPU
Core Speed : 1803.8
Multiplier : x 9.0
Bus Speed : 200.4
HT Link : 801.7

MEMORY
Type: DDR2
Size: 2048 MB

DRAm Frequency : 360.8 MHz
FSB:DRAM : CPU/5
....
..

Diye gidiyor pichoscosama, ben şimdi takayım mı şu 533'lük 512MBliği 2GB'nin yanına?
0
🌸Karluk
(27.05.09)
@karluk;

Mhz, 200 x 4 = 800 Mhz. DDR2-533 kullanılır ama sende performasa eksi etki edebilir.

@jugador; (git: 74859)
0
pichoscosama
(28.05.09)
pichoscosama çok teşekkür ederim sana.
Peki yanına bi 2 GB daha taksam nasıl olur 800MHz'lik?

jugador'a dediğin
"Yanlız senin işlemci 1.6 Ghz olduğu için pek de ekstra performans artısı olmaz 2.5 GB üstü RAM'ın."
durumu bende kaç gb'ye kadar geçerli?
0
🌸Karluk
(29.05.09)
Sen bu aletle galiba oyun oynayacaksın, değil mi?

İşlemcini tanıyamadım. O programla işlemcinin adı ve serisi nedir, verir misin?

Bir de ekran kartın nedir?
0
pichoscosama
(29.05.09)
heh :-) valla aslında bir fallout3 oynasam hadi onu geçtim o olmaz da kasmadan bir oblivion ek paketi oynayabilsem mutlu olurum :-) Onboard ekran kartıyla ne kadar olur orası belli değil gerçi. Şimdi o programla istediklerini veriyorum, tut:

Name : AMD Sempron 3200+
Code Name : Manila
Brand ID : 6
Package : Socket AM2 (940)
Technology : 90 nm
Core Voltage : 1.168 V
Specification : AMD Sempron(tm) Processor 3200+
Family : F Model : F Stepping: 2
Exr. Family : F Ext. Model: 5F Revision: DH-2F
Instructions : MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, x86-64

Clocks (Core #0)
Core Speed : 1803.8 MHz
Multiplier : x 9.0
Bus Speed : 200.4 MHz
HT Link : 801.7 MHz
Cache
L1 Data : 64 KBytes
L1 Inst. : 64 KByes
Level 2 : 128 KBytes

Ekran kartımı da yine CPU-Z'e göre söylersem, oradaki Mainboard kısmında şu şekilde:
ANAKART
Manufacturer : ASUSTek Computer INC.
Model : M2NPV-MX
Chipset : NVIDIA GeForce 6150
Southbridge : NVIDIA nForce 410/430 MCP
LPCIO : ITE IT8716
BIOS
Brand : Phoenix Technologies, LTD
Version : ASUS M2NPV-MX ACPI BIOS Revision 0303
Date : 06/27/2006

Yukarıdakilere ek olarak Masaüstünde sağa tıklayarak ayarlar kısmından gelişmişe girdiğimizde:
Bellek Boyutu : 128 MB
Bios Bilgileri: Version 5.51.22.33.07

Ayrıca bilgisayarımın everestle çıkartılan bütün bilgileri şu sitede:
fitness-vucutgelistirme.blogspot.com

Oyun oynayabilecek miyim doktor?
Ya bilgisayarı değiştirene kadar şunda bi oblivion oynamak isterim, bi kere kurmuştum en düğşük özelliklerde bile çok kasıyordu ama tabi 512 MB RAM varkendi o. Şimdi şu 512'yi takalım mı bak deli gibi bütün özellikleri ellerimle yazdım ya :-)
0
🌸Karluk
(30.05.09)
NVIDIA GeForce 6150: Anladığım kadarıyla VGA chipin bu. Anakart üstünde takılı. Yani ekran (VGA) kartın yok. 6150 kötü bir chip. Bunla Oblivion çalışması bile mucize. Senin RAM'a değil, ivedilikle VGA kartı alman lazım.

İşlemcin çift çekirdekli AMD. Sempron; yani Intel'de nasıl bazı özellikleri kırpılan işlemcilere Celeron deniyorsa, AMD'de bu kırpılmış işlemcilere Sempron deniyor. Çekirdek başına 1800 Mhz ki benim bir hafta önce aldığım laptopun işlemcisi çekirdek başına 2200 Mhz. Galiba alet 2-3 senelik gibi ki bu alete yapacağın her harcama ölü yatırım gibi sanki. Zaten tavsiye ettiğim parçayı alıp da istediğin performansı alamazsan, kızmandan korkarım.

Ha gene de 100 Amerikan doları fiyatı altı için şunları tavsiye ederim.
512MB GeForce 8600 GT (PCI-E): www.mavibilgisayar.com
512MB ATI Radeon HD3650 (PCI-E): www.mavibilgisayar.com
512MB ATI Radeon HD4650 (PCI-E): www.mavibilgisayar.com
1GB ATI Radeon HD4650 (PCI-E): www.mavibilgisayar.com
1GB ATI Radeon HD4650 (PCI-E): www.mavibilgisayar.com

Bir tane de 100 Amerikan dolar fiyatın azıcık üstü için şunu tavsiye ederim.
512MB GeForce 9600 GT (PCI-E): www.mavibilgisayar.com

GeForce 9600 GT benim tercihimdir.
0
pichoscosama
(30.05.09)
Teşekkür ederim sensey
Valla o zaman para olunca bu aleti alacağız, bilmiyorum verdiğin yerin fiyatları ve teknik desteği ya da artık garanti şartı falan uygun mu? yani büyük fark yoksa oradan alayım o kadar vermişsin belki senin dükkandır sana katkımız olsun :-D

Bu 512liği alayım, bilgisyarı değiştirince de takarım. Ama işte bakalım bi süre geçsin de. Ya da aslında bi kaç ay beklesem amerikadan getirtme durumu var orada sebilmiş bunlar. Bakacayuz.

Çok teşekkür ediyorum :-)
0
🌸Karluk
(30.05.09)
MSN: pichoscosama at hotmail nokta com
Google Talk: pichoscosama at gmail nokta com

Şu sıra yoğunum, her zaman açmıyorum. Bi ara onaylarım. ABD'den gelecek aletin parçalarını listelersin. İyi kötü derim.

MaviBilgisayar benim olsa buraya mı takılırım? :) Genelde fiyatlara burdan bakarım. ± 15 USD farkeder.
0
pichoscosama
(31.05.09)
(3)

blogspot.com

layer26
Arkadaşlar önemli bişey sorucam önemli bi blogun içeriğine ulaşamıyoruz daha doğrusu silinmiş konular var.Başlığı yazarak google'da önbellekten bakıyoruz ama bunların hepsine nasıl ulaşabiliriz blog yönetimine ulaşabiliriz şifreyle ordan çekip çıkartabilirmiyiz silinenleri.Teşekkürler şimdiden.
Arkadaşlar önemli bişey sorucam önemli bi blogun içeriğine ulaşamıyoruz daha doğrusu silinmiş konular var.Başlığı yazarak google'da önbellekten bakıyoruz ama bunların hepsine nasıl ulaşabiliriz blog yönetimine ulaşabiliriz şifreyle ordan çekip çıkartabilirmiyiz silinenleri.Teşekkürler şimdiden.
0
layer26
(26.05.09)
hesabınızla kendi bloğunuza girerseniz silinenlere ulaşırsınız. kendi bloğunuzdakilere tabii.
0
cro magnon
(26.05.09)
hocam o blogun hesabına giriş yapabiliyorum ama bulamadım silinenleri hiçbiyerde.
0
🌸layer26
(26.05.09)
blogspot yapıyor bazen böyle.
yedek alın periyodik olarak, içeriğiniz kaybolmaz.
0
aithra
(26.05.09)
(5)

pdf dosyasının adını eski haline getirmek mümkün mü?

gunetapar_
ben şimdi 5 dakika önce, yanlışlıkla pdf dosyasının adını değiştirdim. adında dosyanın şifresi vardı. tek tıklayıp şifreyi kopyalayacaktım ki tam, yanlışlıkla hepsini seçip, üzerine kopyaladım alakasız şeyi. şifreyi bulmam da imkansız yeniden, çünkü dosya yok hiçbir yerde.dünyanın tüm hızlı yardımse
ben şimdi 5 dakika önce, yanlışlıkla pdf dosyasının adını değiştirdim. adında dosyanın şifresi vardı. tek tıklayıp şifreyi kopyalayacaktım ki tam, yanlışlıkla hepsini seçip, üzerine kopyaladım alakasız şeyi. şifreyi bulmam da imkansız yeniden, çünkü dosya yok hiçbir yerde.

dünyanın tüm hızlı yardımsever eksi duyuru bölüm sonu canavarları birleşin

süpermiş, ilk defa gördüm masaüstünde ctrl+z çalıştığını saol, mariolar düşsün kazanına
0
gunetapar_
(26.05.09)
ctrl+z
0
sourlemonade
(26.05.09)
peki şifreyi kaldırma şansım var mı ayarlardan bir yerden, şifreyi biliyorum
0
🌸gunetapar_
(26.05.09)
eğer acrobat reader değil de, acrobat varsa, yani pdf oluşturmaya yarayan program varsa olabilir.
0
co2s2
(26.05.09)
acrobat olmasa bile diğer pdf yapıcı programlardan biri ile de olabilir.
0
co2s2
(26.05.09)
download.cnet.com adresindeki programı indirirseniz şifreyi bilmeseniz bile parolayı kaldırabilirsiniz...
0
selimse
(26.05.09)
(2)

Canlı yayın sırasında Green Box efekti nasıl kullanılır?

justhink
Önceden çekilmiş görüntülere nasıl green box efekti yapıldığını üç aşağı beş yukarı biliyoruz; peki canlı yayın esnasında misal hava durumunu canlı aktarırken green box effect nasıl uygulanıyor, hangi programlarla yapılıyor bilen var mı?
Önceden çekilmiş görüntülere nasıl green box efekti yapıldığını üç aşağı beş yukarı biliyoruz; peki canlı yayın esnasında misal hava durumunu canlı aktarırken green box effect nasıl uygulanıyor, hangi programlarla yapılıyor bilen var mı?
0
justhink
(25.05.09)
bunun için çok da efsanevi programlara teknolojilere ihtiyaç yok. sıradan bir 3-5 kanallık reji masasının* efeklerinde bile key** efekti vardır. bu key efekti de şu şartlarda/şekilde çalışır:

- öncelikle sunucuya yeşil bi şey giydirmezsin.
- ışık yardımıyla fondaki yeşilde ton farkı ve gölge olmamasına dikkat edersin.
- reji masası yardımıyla fonu alta, keylenecek görüntüyü de birebir üstüne koyarsın.
- üstteki görüntü için key/yeşili çek düğmesine*** basarsın.
- olur.

*reji masası: -en basit kullanımıyla- kameralar arası geçişi yapan alet
**key: -buradaki kullanımıyla- renk çekmek
***yeşili çek düğmesi: böyle bi düğme yok ben uydurdum. key efekti ve onun bi iki ince ayarı var sadece.

ha bi de yeşil olmayan ışığa ihtiyaç duymayan elektromanyetik dokulu özel perde, kamera objektifinin önüne monte edilen özel bir dijital cam, özel kayıtçısı, yazılımı ve donanımıyla beraber çalışan çok acaip bi sistem çıktı geçen senelerde. yamulmuyorsam 2005te amsterdam broadcast fuarında vardı. çok çok acaipti onu tam anlamadım..
0
circuit breaker
(26.05.09)
Tek ve sabit kamera için circuit braker ın söylediği doğru. Ancak birden fazla kamera (dolayısıyla birden fazla çekim açısı) ya da hareketli kamera (dolayısıyla değişen perspektif) kullanırsan, green box ya da blue box üzerinde, fondan bir-iki ton açık track pointlerinin olması gerekir. Tabii, mavi ya da yeşil rengi çektikten sonra, fona yerleştireceğin görüntüyü (resmi?) track pointleri referans alarak, kamera açıları ya da değişen perspektife uygun şekilde ayarlayacak donanımınında. Bu işleme gerçek zamanlı matchmove denir.
0
audionaut
(26.05.09)
(3)

nvidia driver yükleyememe problemi

turunun son ornegi
nvidia en sonunda zavallı notebook kullanıcıları için bir güncelleme çıkarmış ama ben kendisini yükleyemiyorum. yüklemeye çalıştığım zaman kurulum programı şöyle bir hata veriyor "nvidia kurulum programı mevcut donanımınızla uyumlu bir sürücü bulamadı. kurulum programı şimdi kapanacak." doğru driver
nvidia en sonunda zavallı notebook kullanıcıları için bir güncelleme çıkarmış ama ben kendisini yükleyemiyorum. yüklemeye çalıştığım zaman kurulum programı şöyle bir hata veriyor "nvidia kurulum programı mevcut donanımınızla uyumlu bir sürücü bulamadı. kurulum programı şimdi kapanacak."
doğru driverı indirdiğimdende eminim, siteden otomatik olarak bul dediğimde de benim indirdiğim driverı buluyor. ekran kartım geforce go 7400.
nasıl yüklerim ben bunu?
0
turunun son ornegi
(25.05.09)
eski driver ını tamamen kaldırmalısın herşeyiyle hatta bunu yapan küçük bi program vardı galiba o da nvidia nın dı. onu bi araştır çünkü ben de aynı sorunu bu şekilde çözmüştüm.
0
rentts1
(25.05.09)
linktekini yüklemeye çalışıyorum.
0
🌸turunun son ornegi
(25.05.09)
şu siteyi tavsiye ederim: laptopvideo2go.com
yükleyeceğin driverların bir .inf dosyası oluyor orada hangi modellerle uyumlu olduğu yazıyor falan. aslında öyle çok da katı kurallar değil bunlar. ve bu amcalar da o .inf dosyalarını editleyip sürücüleri kurmana olanak sağlıyorlar. yapacağın şey kurmak istediğin sürücüyü bulup onun sayfasından "download modded .inf" gibi bir linke tıklayıp değiştirilmiş dosyayı indirmek ve sürücünün olduğu klasördeki inf dosyasının üstüne kopyalamak. tabi bu duruma ben garanti vermiyorum ama 8600m gs var bende sürekli böyle güncelliyorum gta4 adam oldu sayesinde. bir sorun olursa cevaplayabilirim elimden geldiğince
0
argent dawn
(25.05.09)
(10)

kahraman bir laptop

ninaurora
şöyle hızlı olsun, internete girerken, film izler, müzik dinlerken acı çektirmesin, asus ve acer olmasın desek. toshibaya göz kırpsak ve 2000 ytl max max paramız olsa, yürü bea dedirtecek bi leptap alabilir miyiz?- ne alırız?
şöyle hızlı olsun, internete girerken, film izler, müzik dinlerken acı çektirmesin, asus ve acer olmasın desek. toshibaya göz kırpsak ve 2000 ytl max max paramız olsa, yürü bea dedirtecek bi leptap alabilir miyiz?- ne alırız?
0
ninaurora
(25.05.09)
alamazsın o paraya hele ki toshiba gbi normalde pahalı olan bi markadan bahsediyorsak. ayrıca asus toshiba nın fiyat performans olarak eline verir. o paraya gayet güzel senelerce kullanabileceğin bi asus alırsın.
dediklerine en yakın toşiba benm ilk bakşta gözüme çarpan şu;
www.hepsiburada.com
0
rentts1
(25.05.09)
sony vaio vgn ns21z
ilk alındıgında sen ittirirsin gitmesi için. ama sonra hızına yetişemezsin.kdv indiriminden dolayı 1900lere duşmuştu
0
voodoo 007
(25.05.09)
nasıl bu kadar ucuz bilmiyorum ama şöyle bir şey var: (asus)
www.vatanbilgisayar.com
0
sanal uyku
(25.05.09)
lg firmasının modellerine de bakmanızda fayda var
yüksek ramli ucuz laptoplar üretiyorlar multimedya performansı iyi internette de iş görür sadece oyun oynamak isterseniz grafik kartları pek iyi değil.
0
CrimsonAndAzure
(25.05.09)
ocanal
(26.05.09)
dün kız arkadaşımın asus'unun kapağının elinde kaldığını gördükten sonra asus'u bedavaya verseler tavsiye etmem. toshiba'ların fiyat farkının malzeme kalitesinden kaynaklanıyor olabileceğini de düşünün.
0
yalnux
(26.05.09)
zaten doğru yolu bulmuşsun da yine de yanılıp asus alma aman.
aldığıma köpek gibi pişmanım.
detaylı bilgi iin : başucu eserlerim.
0
domine deyus
(26.05.09)
www.vatanbilgisayar.com
bunu alıcam sanırım
0
🌸ninaurora
(26.05.09)
ns21z'den bende de var açıkcası söylediğin konularda hiç bi sorun yaşamadım, ısınma problemi de pek yok ki benim torente bırakıp 3-4 gün kapatmadığım oluyor. ama onun dışında oyunlarda biraz sorun var sanırım ekran kartı yüzünden. need for speed oynamıştım arada ekran bi saniye falan donuyordu böyle. oyun pek sevmediğim için benim için problem olmuyor bu konu. onun dışında tavsiye ederim yani.
0
inkey
(26.05.09)
filmleri herhalde 3-4 media playerı aynı anda açıp izliyor, internete de 4-5 farklı browseri aynı anda açıp giriyor insanlar galiba. yahu bunlar işlemden sayılmıyor artık. kafanda soru işareti yaratan markaları alma. 2000tlye yukarıdaki kullanım amaçlarına göre aşırı güçlü bir laptop alabilirsin.

benim tavsiyelerim: sony, dell, toshiba. tavsiye etmediklerim: casper, datron, asus, acer, hp, packard. ram 3gb tan düşük olmasın, işlemcisi de dual core'dan aşağı olmasın, her işini görür o laptop, 1500tl'ye kadar halletmen bile olası.
0
stephen dedalus
(26.05.09)
(7)

laptop araştrması??

annemadamolgeldedi
slmm en güzel insanlar... bi dostum laptop alacakmıs sen anlarsın diye bana sordu...bende son 1 yıldır uzak kaldım teknoloji dunyasına..1.250 civarında..hangi marka modeli önerirsiniz yardımcı olun...
slmm en güzel insanlar... bi dostum laptop alacakmıs sen anlarsın diye bana sordu...bende son 1 yıldır uzak kaldım teknoloji dunyasına..1.250 civarında..hangi marka modeli önerirsiniz yardımcı olun...
0
annemadamolgeldedi
(25.05.09)
1250 ile iyi performans istiyorsa asus ve acerlara baksın.
0
ocanal
(25.05.09)
400 lira daha biriktirebilirse ben ne zamandır göz koyduğum bişeyi göstereyim. ki piyasada 9650gt li bu fiyata makine bulamazsın.
www.vatanbilgisayar.com
0
rentts1
(25.05.09)
www.hepsiburada.com
bi de bu var bunun ekran kartı da çok baba.
0
rentts1
(25.05.09)
performansın çook ii olmasına gerek yok.. ama kötü de olmasın..
vga belleğinn 1300 mb olması ii mi yani idare edermi??
0
🌸annemadamolgeldedi
(25.05.09)
www.notebookcheck.net
ekran kartlarının grafik performanslarına burdan bakabilirsin.
0
rentts1
(25.05.09)
bos bunlar satiyorum iste kiralini kimsenin baktigi yok
www.sahibinden.com&keyword=toshiba%20qosmio%20x305%20q701
0
cabbar
(25.05.09)
@cabbar
hocam kralı demişsin de bunun işlemcisi benim 1 sene önce aldığım laptop ımın işlemcisinden daha yavaş. ekran kartı iyi eyvallah da bu paraya satman zor. ama donanımhaber e de ilan aç ordan alan çıkabilir.
0
rentts1
(25.05.09)
(5)

Türkçe spell check yapmak için ?

tehanu
Selamlar,13 sayfalık bi metni cok acil bisekilde turkce spell check yapmaya ihtiyacım var, bilgisayarda programı yuklu degilmiş, simdi benim ne yapmam gerekir? online spellcheck yapabilecegim bi site biliyor musunuz?(biraz bakındım ama hepsi ingilizce ispanyolca vs, türkçesini bulamadım)yada office
Selamlar,

13 sayfalık bi metni cok acil bisekilde turkce spell check yapmaya ihtiyacım var, bilgisayarda programı yuklu degilmiş,

simdi benim ne yapmam gerekir? online spellcheck yapabilecegim bi site biliyor musunuz?
(biraz bakındım ama hepsi ingilizce ispanyolca vs, türkçesini bulamadım)

yada office programları için bunu indirmenin bi yolu var mıdır?

Teşekkürler
0
tehanu
(25.05.09)
open office i kur, zemberek eklentisini ekle.

www.openoffice.org.tr

sol tarafta son sürümü indirin yazısının altında
0
ilkdefa
(25.05.09)
bendeki 2007, bu linktekini kursam çalışmaz heralde dimi?
0
🌸tehanu
(25.05.09)
www.openoffice.org.tr

tüm sürümler için yazıyor çalışabilir :)
0
ilkdefa
(25.05.09)
2007 dediğin microsoft muydu :D :D tabii ki çalışmaz.
Sil sen o microsoft un soft ürününü. Kur paşalar gibi open office i.
Sonra bana dua edeceksin
0
ilkdefa
(25.05.09)
Bence kontrolü Microsoft Office'de yap. Özellikle de 2007'de. Ben edebiyat öğretmeniyim benden bile iyi biliyor Türkçe'yi. Hatta bazı yazımlarda TDK'den bile iyi.
0
eftalit
(25.05.09)
(2)

navigatör (the judgement day)

happy killer
istanbul icin en kullanılası navigasyon cihazı hangisi olabilir?(hangisi deyince şık verecekmişim gibi oldu ama susarak size sonsuz seçenek veriyorum)
istanbul icin en kullanılası navigasyon cihazı hangisi olabilir?

(hangisi deyince şık verecekmişim gibi oldu ama susarak size sonsuz seçenek veriyorum)
0
happy killer
(25.05.09)
next in cihazini cok ovuyorlar harita acisindan en genisi imis.
0
dukeboy
(25.05.09)
cihaz değil yazılım sorduğunuzu zannediyorum,
şu an haritası en iyi yazılım igo8
igo8'i de windows ce tabanlı herhangi bir cihaza kurabilirisiniz.
4.3" ekranlılar 180tl civarına alınabiliyor
0
guitarman
(26.05.09)
(1)

html ve css

benim de soyleyeceklerim var
sevgili romalılar;bir süredir joomla adlı içerik yönetim sistemine merak sarmış durumdayım, ama belli bir ilerlemeden sonra, az buçukta olsa html ve css'nin bana çok yardımcı olacağını öğrendim. bu yüzden html ve css hakkında basit bir anlatımı olan (topraktan girsin olaya) türkçe kaynak aramaktayım
sevgili romalılar;

bir süredir joomla adlı içerik yönetim sistemine merak sarmış durumdayım, ama belli bir ilerlemeden sonra, az buçukta olsa html ve css'nin bana çok yardımcı olacağını öğrendim. bu yüzden html ve css hakkında basit bir anlatımı olan (topraktan girsin olaya) türkçe kaynak aramaktayım. e-book, internet sitesi vs. herşey olabilir,bir buldurun size zahmet, joomla'nın kendi sitesinde pek işe yarayacak şeyler bulamadım...
0
benim de soyleyeceklerim var
(25.05.09)
oncelikle her joomla kullanani kinadigim gibi seni de kiniyorum.
turkce kaynaga gerek yok www.html.net baslangic asamasinda icin sana yeterince fikir verecektir.

bu siteyi inceledikten sonra sitelerin kaynak kodlarini analiz edip bilmedigin satirlari arastirman seni baya ilerletir.
0
buyerson
(25.05.09)
(1)

eksi duyuru'da bir gariplik...

ocanal
Arada sırada(ve şu anda) siteyi açtığımda resimdeki gibi bir gariplik var. Neyden kaynaklanıyor bu? Dediğim gibi arada sırada oluyor.
Arada sırada(ve şu anda) siteyi açtığımda resimdeki gibi bir gariplik var. Neyden kaynaklanıyor bu? Dediğim gibi arada sırada oluyor.
0
ocanal
(25.05.09)
belli ki image'lari yukleyememis. cache temizleyip refresh etmeyi deneyin.
0
sourlemonade
(25.05.09)
(1)

uydunet kota takip

deephallow
4 gb kotalı uydunet kullanmaya başladım mayıs 2009 itibariyle. ama uydunetin kota sorgulama sayfası açılmıyor. uydu net icin baska bir kota sorgulama yöntemi biliyor musunuz
4 gb kotalı uydunet kullanmaya başladım mayıs 2009 itibariyle. ama uydunetin kota sorgulama sayfası açılmıyor. uydu net icin baska bir kota sorgulama yöntemi biliyor musunuz
0
deephallow
(25.05.09)
dumeter gibi bir seyle yaklasik olarak takip etseniz?
0
entrapmen
(25.05.09)
(4)

firefox'un ara ara delirtmesi

jesters cap
yahu bu firefox fol yok yumurta yok son derece yavaşlayıveriyor, kafasına göre kilitleniyor vs. bu arama çubuğunda mı var bir şeyler diyeceğim, yok. yazı yazarken de dellenebiliyor. birden 250mb ram harcamalar falan. hani yüklediğim addonlar da adblock plus, brief rss, delicious bookmarks, firebug,
yahu bu firefox fol yok yumurta yok son derece yavaşlayıveriyor, kafasına göre kilitleniyor vs. bu arama çubuğunda mı var bir şeyler diyeceğim, yok. yazı yazarken de dellenebiliyor. birden 250mb ram harcamalar falan. hani yüklediğim addonlar da adblock plus, brief rss, delicious bookmarks, firebug, stumbleupon bar ve ie tab. firebug mı acaba site bilgisi çekiyor bir şey yapıyor diye çıkarttım aradan yine de arıza gidiyor bu. opera'ya mı geçsem diyesim geliyor ara ara. neden böyle performans abidikliği yapıyor bilen var mı?
0
jesters cap
(25.05.09)
operaya geç tabii ki...firebug kadar iyi olmasa da dragonfly var, eğer firebug kullanman gerekiyorsa 2 dakika aç kapa firefox'u. ben şahsen böyle kullanıyorum. firefox'da zaman zaman öyle kitlenmeler oluyorki.. kapatıyorum firefox'u açıyorum opera'yı ama firefox arkada hala çalışmaya devem edip 5 dakika sonra kapanıyor mesela...
0
pentium100mmx
(25.05.09)
şu firefox başlığındaki optimizasyon tekniklerini biraz uyguladım psikolojik olarak iyi geldi galiba makineye. onun dışında tehdidim devam ediyor tabi.

opera'ya alışması var bir de zaman alıyor. kullandığımda önceleri pek sevmediydim. yüklemiştim opera, maxthon falan ne varsa format atmadan önce, denedim hepsini.
0
🌸jesters cap
(25.05.09)
Google Chrome candır, canandır. Ama henüz betadır. Deneyin, denetin onu.
0
pichoscosama
(25.05.09)
sifirdan kurun bence bir firefox'u. ram kullanmayi seviyor ama kilitlenme yasamiyorum ben hic.
0
entrapmen
(25.05.09)
(3)

Gmail Yonlendirme

murat mc
Gmail hesabima gelen tum mailleri, farkli bir gmail hesabima yonlendirmek istiyorum. Ayarlar/Pop-Yonlendirme islemlerinde ilgili adresi girip secimi yaptim. Ancak halen calismamakta, ek olarak yapmam gereken birseyler var mi?Tesekkurler,
Gmail hesabima gelen tum mailleri, farkli bir gmail hesabima yonlendirmek istiyorum. Ayarlar/Pop-Yonlendirme islemlerinde ilgili adresi girip secimi yaptim. Ancak halen calismamakta, ek olarak yapmam gereken birseyler var mi?

Tesekkurler,
0
murat mc
(25.05.09)
ayarlar - yönlendirme ve pop kısmındaki ilk bölümden yapacaksın.
"gelen postaların bir kopyasını" kısmı seçili olacak. onun yanına yönlendirmek istediğin mail adresini yaz. daha sona ise gelen mailleri ayrıca saklamak istiyorsan "gmail kopyasını gelen kutusunda sakla"yı seç.
0
etna
(25.05.09)
bahsettiginiz sekilde yaptim ben de ama halen bir gelisme yok... helecan ile bekliyorum.
0
🌸murat mc
(25.05.09)
settings-accounts-get mail from another accounts
ben burdan yapiyorum hemen de calisiyor.
0
pinking of you
(25.05.09)
(2)

Iphone - Takvim Senk. ve Kulalklık Zil Sesi

murat mc
Iphone kullanim ile ilgili 2 sorum var.1)Iphone outlook calendar'ım ile senkronize. Outlooktan herhangi birsey girildiginde telefonumda goruntuleyebiliyorum. Telefondan bir giris yaptigimda da outlook'da goruntuleniyor. Ama ben istiyorum ki bu senkronizasyon tek yonlu olsun, outlooktan giris yaptigi
Iphone kullanim ile ilgili 2 sorum var.
1)Iphone outlook calendar'ım ile senkronize. Outlooktan herhangi birsey girildiginde telefonumda goruntuleyebiliyorum. Telefondan bir giris yaptigimda da outlook'da goruntuleniyor. Ama ben istiyorum ki bu senkronizasyon tek yonlu olsun, outlooktan giris yaptigimda telefonda goruntuleyebileyim ama telefondan girdigim ozel notlarim outlook'ta goruntulenmesin. Mumkun mudur?

2)Kulaklik takili bir vaziyetteyken telefon caldiginda, zil sesi sadece kulakliklardan gelmekte. Kulakliklar takiliyken normal bir bicimde telefon zil sesi duymam mumkun mudur?

Tesekkurler,
0
murat mc
(25.05.09)
1. değildir.
2. emin olmamakla beraber zannetmiyorum. niye ihtiyaç duyduğunuzu da anlamadım.
0
turkish tekila
(25.05.09)
arabada bluetooth kulaklik pili bittiginde, standart kablolu kulakliga geciyorum. Ancak gorusme yapmadigimda kulaklik kulagimda olmuyor ve dolayisiyla telefonun caldigini duyamiyorum. Surekli kulaklik takili gidemiyorum veya her seferinde kulaklik takip cikaramiyorum arac surdugum icin.
0
🌸murat mc
(25.05.09)
(1)

picasa 3 kalvye kısayol tuşları

snow bros
sevgili şirinler başlıkta soru var ama biraz açim, ben bu picasa 3te sol tarafta klasörlerin "picasadan kaldır" seçeneğinin klavye kısayol tuşunu arıyorum. yüzlerce klasör var istemediğim. ctrl ilede seçili tutup hepsini komple kaldıramıyorum. hem bakın bi buldurursanız belki şirinleride görürsünüz.
sevgili şirinler başlıkta soru var ama biraz açim, ben bu picasa 3te sol tarafta klasörlerin "picasadan kaldır" seçeneğinin klavye kısayol tuşunu arıyorum. yüzlerce klasör var istemediğim. ctrl ilede seçili tutup hepsini komple kaldıramıyorum.

hem bakın bi buldurursanız belki şirinleride görürsünüz...

(tamam iğrencim, kabul)
0
snow bros
(25.05.09)
kullanmiyorum ama yok galiba. user guide'da da deginilmemis cunku: picasa.google.co.uk
0
sourlemonade
(25.05.09)
(6)

İki Excel Sorusu

mojosnik
1. Bir sheet'in herhangi bir hücresinin dışarıya ya da aynı dosyada başka bir sheet'e link verdiğini ya da link aldığını öğrenmenin, her hücrede ayrı ayrı "trace dependents" yapmaktan daha kolay bir yolu olsa gerek. nedir?2. Go to Last Cell yapıyorum, bakıyorum taa bir milyonuncu satıra gitmiş. Oysa
1. Bir sheet'in herhangi bir hücresinin dışarıya ya da aynı dosyada başka bir sheet'e link verdiğini ya da link aldığını öğrenmenin, her hücrede ayrı ayrı "trace dependents" yapmaktan daha kolay bir yolu olsa gerek. nedir?

2. Go to Last Cell yapıyorum, bakıyorum taa bir milyonuncu satıra gitmiş. Oysa ben istiyorum ki excel gerçekten de en uçtaki dolu hücreyi algılasın son hücre olarak ki, kasıp durmasın her hareketimde. Yani, aktif alanı (ben uydurdum) belirlemenin bir yolu var mı?
0
mojosnik
(25.05.09)
1. trace dependent yerine show formulas
2. ctrl+end, ctrl+home, ctrl+ yön tuşları kombinasyonlarını deneyebilirsin.
3. sol üst köşedeki aktif hücrenin yazılı olduğu yere tıklayıp gitmek istediğin hücreyi de yazabilirsin.
0
Poly
(25.05.09)
2. klavyede bir kere end tuşuna basınca "end mode"a geçersin. burada da bastığın yön tuşuyla bulunduğun bloğun artık hangi yöne bastıysan o yönde son dolu hücresine gider.
0
desdinova
(25.05.09)
2'yi açmam lazım biraz. derdim son dolu hücreye gitmek değil. bu excel, tüm hücreleri değil sadece en uçtaki hücreye kadar olan alanı aktif algılaması gerekirken tüm sayfayı aktif olarak algılıyor. bu da durduk yere o boş hücreler için de kafa yorması, bayağı bir yavaşlaması anlamına geliyor excelin, malum artık bi milyon satır var. istediğim şey yazdırma alanı belirlercesine şuraya kadar bak, boş yerlerle ilgilenme yorma güzel kafanı diyebilmek.

@Poly: Show Fomulas iyiymiş. Trace Precedents için böyle bir imkanımız var mı peki?
0
🌸mojosnik
(25.05.09)
yanlış anlamadıysam tüm hücrelerdeki değerlerin hangi hücreler kullanılarak hesaplandığını öğrenmek istiyorsun. sanırım hepsini birden aynı anda görmek gibi bi seçenek yok. zaten biraz karışık bi tabloda trace precedents yaptığın zaman ok işaretlerinden hiç bişey göremezsin. ama o kadar karışmaz diyosan ve bu işlemi birden fazla sayfada tek tek uygulamak uzun sürüyorsa macro kaydet'e basıp bir sayfa için tek tek bi kereye mahsus trace precedents yapıp sonra macroyu diğer sayfalarada da kullanabvilirsin.
0
Poly
(25.05.09)
excel'in kullanmadığın hücrelerine kafa yorduğunu nerden çıkarıyorsun? sen fazla kafa yoruyor olmayasın?
0
desdinova
(26.05.09)
@desdinova: yaşadığım semptomlar için (git: 75397)
0
🌸mojosnik
(29.05.09)
(3)

Ram sorunum

spitzer
birkaç gündür bilgisayarı download'a yatırdım. günde 15 gb filan indiriyorum internet download manager ile. fakat gelin görün ki download devam ettikçe garip bir şekilde ram kullanımım artıyor. 4 gb ram var vista kullanıyorum ve pc'yi kitliyor 4-5 saat sonra reset atıyorum. memory leak diye bir şey
birkaç gündür bilgisayarı download'a yatırdım. günde 15 gb filan indiriyorum internet download manager ile. fakat gelin görün ki download devam ettikçe garip bir şekilde ram kullanımım artıyor. 4 gb ram var vista kullanıyorum ve pc'yi kitliyor 4-5 saat sonra reset atıyorum. memory leak diye bir şey okudum, o bu mu oluyor? oluyorsa programdan mı kaynaklı yoksa ram lerim mi gidik? download yapmadığım zamanlarda bir sorun gözükmüyor.
0
spitzer
(25.05.09)
download manager programi gereginden fazla ram kullaniyor demek. baska bir program dene mesela flashget. benim p4 download bilgisayarim haftalarca flashget ile acik kaliyor. daha bir sorun yasamadim.
0
ergecsenturk
(25.05.09)
nedenini bilemiyorum ama belirli periyodlarda ram kullanımını resetleyen ram booster tarzı programcıklar mevcut. bu tür programlar işine yarar sanırım
0
gochebe
(25.05.09)
bende idm kullanıyorum 2gb ram'li bir laptopta şimdiye kadar bir sorunla karşılaşmadım.
0
etna
(25.05.09)
(2)

feysbuk profil pikçır

orange coffee
listemde olan biri profil fotoğrafımı görmesin istiyorum. settingsde profil fotoğraf albümü hariç bütün albümleri engelleyebiliyorum ama profil fotoğraflarını engelleyemiyorum.. nasıl olcak bu? daha da dahası var mı böyle birşey?
listemde olan biri profil fotoğrafımı görmesin istiyorum. settingsde profil fotoğraf albümü hariç bütün albümleri engelleyebiliyorum ama profil fotoğraflarını engelleyemiyorum.. nasıl olcak bu? daha da dahası var mı böyle birşey?
0
orange coffee
(25.05.09)
listende, networkünde olmayan kişiler de profil resmini görebiliyor. onu kapatmanın bir yolu yok diye sallıyorum.
0
hollowlife
(25.05.09)
sadece listende olmayan kişilere profil fotonu kapatabiliyorsun. diğer türlü olmayor.
0
zgrydn
(25.05.09)
(1)

A3 tarayıcı alacağız ne alsak?

gereksiz insan
Merhaba Qin İmparatorluğu sakinleri,a3 scanner almak gibi bir derdimiz var ancak nette o kadar aramama rağmen 2-3 modelden başka bir şey bulamadım. Var mıdır tavsiye edebileceğiniz A3 tarayıcı?
Merhaba Qin İmparatorluğu sakinleri,

a3 scanner almak gibi bir derdimiz var ancak nette o kadar aramama rağmen 2-3 modelden başka bir şey bulamadım. Var mıdır tavsiye edebileceğiniz A3 tarayıcı?
0
gereksiz insan
(25.05.09)
en pahalısını alın. kesinlikle değecektir. genel scanner tecrübesi.
0
ozdek
(25.05.09)
(1)

movie maker

rpmcmurphy
windows movie makerım fotodaki hatayı veriyor. ilk başta bilgisayarda visual studio yüklüydü ve movie maker a videolarımı yüklerken veya yükledikten hemen biraz sonra bi debugger sorunu falan vermeye başlayıp kendiliğinden visual açılıyor ve bana uzaktan bozuk dosyaları tamir ediyor izlenimi veren h
windows movie makerım fotodaki hatayı veriyor. ilk başta bilgisayarda visual studio yüklüydü ve movie maker a videolarımı yüklerken veya yükledikten hemen biraz sonra bi debugger sorunu falan vermeye başlayıp kendiliğinden visual açılıyor ve bana uzaktan bozuk dosyaları tamir ediyor izlenimi veren haraketlerde bulunuyordu. tam anlamadığımdan ve sorunu görür görmez visualı silmeye karar verdiğimden çok dikkat etmedim ne olduğuna. neyse sildikten sonra da işte bu fotodaki hatayı vermeye ve program kendini kapatmaya başladı.nedendir? ne yapayım?

aynı sorunu adobe premierde de veriyor. avid in dandik bi sürümünü indirdim onda sorun çıkarmadı ama sorun çıkaracak kadar da birşey yapmadım onda. zaten bilmiyorum o programı, hepi topu iki video kesip şarkı ekleyeceğim, bana bi oldurun bu işi lütfen. sorunu çözemezseniz de başka basit bi program önerebilirsiniz. lazım olan efekt ise: görüntüyü hızlandırma ve yavaşlatma.
0
rpmcmurphy
(25.05.09)
ulead video stuido da işinizi görebilir.
0
upland prince
(25.05.09)
(12)

mssql & stored procedure

tepedeki psychedelic adam
bağlanıyorum server'a açıyorum database'i filan Stored Procedures'a sağ tıklayıp new stored procedure diyorum. yazıyorum create procedure bilmem ne filan diye. sonra kaydediyorum ama oluşmuyor. o stored procedure'ın atında listelenmesi lazım bu yazdığım procedure'ın. orda görünebilmesi, kullanabilme
bağlanıyorum server'a açıyorum database'i filan Stored Procedures'a sağ tıklayıp new stored procedure diyorum. yazıyorum create procedure bilmem ne filan diye. sonra kaydediyorum ama oluşmuyor. o stored procedure'ın atında listelenmesi lazım bu yazdığım procedure'ın. orda görünebilmesi, kullanabilmem için bunu bir kere çalıştırmam lazım herhalde ama o nasıl olacak? alter procedure diye bir şey var ya o ne oluyordu? sanki bu create yaptıktan sonra olaan bişeydi.
0
tepedeki psychedelic adam
(25.05.09)
execute edince hata mi aliyorsun? eger almiyorsan stored procedures'e sag tiklayip refresh edersen gorursun yazdigin stp'yi.
alter procedure ise duzenlemek icin iste. edit bir bakima.
0
sourlemonade
(25.05.09)
public bool AddArtist(string name, string news, int begin, int end, string town, string genre)
{
if (DBClass.Default.InsertCommand("EXEC AddArtist '" + name + "', '" + news + "', '" + begin + "', '" + end + "', '" + town + "', '" + genre + "'"))
return true;
else return false;
}

sqlserver'da sored predure'u oluşturdum ve save'ledim. sonrasında böyle bir şey yazdığımda false döndürüyor. save'ledikten sonra direk bunu yazmadan önce arada bişey yapmam gerekiyor herhalde. yani önce o procedure'ı derlemem gerekiyor da sonra burda kullanabileyim öyle dğil mi? execute dediğin bu koddaki exec değil de o herhalde. bu procedure'ı nasıl execute edeceğim? procedure da şöyle bişey:

CREATE PROCEDURE [dbo].[AddArtist]
-- Add the parameters for the stored procedure here
@name nvarchar(50),
@news nvarchar(50),
@begin int,
@end int,
@town nvarchar(50),
@genre nvarchar(50)

AS
BEGIN

INSERT INTO dbo.Artists (ArtistName, News, ActiveBegin, ActiveEnd, HomeTown, Genre)
VALUES ( @name, @news, @begin, @end, @town, @genre )

END
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.05.09)
abi, stp procedure calistirmak istiyorsan eger, executeNonQuery kullanman gerekiyor. (yani benim bildigim bu)
(parametleri ekledikten sonra [addParamater ile])
ExecuteNonQuery("AddArtist"); seklinde

edit:
gerci ExecuteNonQuery geriye bir sey dondurmez, o yuzden yine sikinti olabilir. ExecuteScalar da deneyebilirsin o durumda.
0
sourlemonade
(25.05.09)
InsertCommand ile yapacaksan direkt INSERT sorgusu yazman gerekiyor. stp calistiramiyorsun.

conn = sql baglantilarin vs;

SqlDataAdapter adp = new SqlDataAdapter();

query = new SqlCommand("INSERT INTO Artists (ArtistName, News, ActiveBegin, ActiveEnd, HomeTown, Genre)" + "VALUES (@name, @news, @begin, @end, @town, @genre)", conn);
query.Parameters.Add("@name", SqlDbType.NVarChar, 50, "name*");
query.Parameters.Add("@news", SqlDbType.NVarChar, 50, "news");
query.Parameters.Add(...) //diger parametreleri de tek tek ekle

adp.InsertCommand = query;

* = tablodaki column adini yaziyorsun oraya.
0
sourlemonade
(25.05.09)
şunu da yazmayı unutmuşum bir başka dosyada da şöyle bişey var:

public bool InsertCommand(string queryStr)
{
SqlConnection cnn = new SqlConnection(connectionStr);
try
{
cnn.Open();
}
catch
{
return false;
}
try
{
SqlCommand insert = new SqlCommand(queryStr, cnn);
insert.ExecuteNonQuery();
cnn.Close();
}
catch (Exception ex)
{
return false;
}
return true;
}

yani önceki cevapta yazdığım kodda InsertCommand'e query'i geçiriyorum sonra burda o dediğin işlemi yapıyor. yani yapması lazım aslında ama yapmıyor ki burdan false dönüyor. burdan false dönünce de öteki fonksiyondan false dönüyor.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.05.09)
ExecuteNonQuery yerine ExecuteScalar yazip dener misin bir orda?

edit: su halimle(yoldan geldim, gayet uykusuzum vs) benden bu kadar o halde, yatiyorum.
0
sourlemonade
(25.05.09)
o da olmadı. neyse bakalım.

sağol cevaplar için.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.05.09)
connection string'te mi bir sorun var acaba. şöyle iki tane şey dendim ama sonuç değişmedi.

connectionStr = "Data Source=serverismi;Initial Catalog=databaseismi;Integrated Security=True";

connectionStr = "database=databaseismi;server=serverismi;uid=kullanıcıism;pwd=\"\"";

burda şifre olmadığı için öyle bişey yazdım pwd'ye. uid bir sayı mı olması lazım? öyleyse nerde yazar?
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.05.09)
uid degil User Id, pwd degil Password olmali. connection string'i wizard ile olusturursan daha saglikli olur ama (veritabanina windows authentication ile mi baglaniyorsun ya da baska turlu mu vs. secme imkanin olur)
en azindan hata riskini en aza indirirsin.
0
sourlemonade
(25.05.09)
ilk yazdığım string wizard'ın oluşturduğu. stored procedure filan olmadan direk databaseden bilgi alıp yazmayı denediğimde, (yani hiç kod yazmadan o wizard'ın içinde şunları döndür filan gibi bişey yapılabiliyor) bu string'le bağlanıp değerleri döndürüyor ama stored procedure için başka bişey mi yazmak gerek acaba diye düşünmüştüm.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.05.09)
InsertCommand fonksyionundaki iki try catch bloğunu kaldırdım sırayla ilkini kaldırdığımda yine false döndürdü. ikincisini kaldırdığımda şöyle hata verdi.

System.Data.SqlClient.SqlException: Could not find stored procedure 'AddArtist'.
at System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj)
at System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj)
at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteNonQueryTds(String methodName, Boolean async)
at System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe)
at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery()
at DBClass.InsertCommand(String queryStr) in c:\Documents and Settings\sem\Desktop\Visual\WebSite4\App_Code\DBClass.cs:line 48
at Service.AddArtist(String name, String news, Int32 begin, Int32 end, String town, String genre) in c:\Documents and Settings\sem\Desktop\Visual\WebSite4\App_Code\Service.cs:line 24

stored procedure ulamad diyor. en başta o listede çıkmadığnı söylemiştim orada göremedğinden oluyor herhalde. ya da başka bişey mi acaba? ya da stored procedure'ı yanlış yere mi kaydediyorum acaba nereye kaydetmek lazım?
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.05.09)
ilk aklima gelen olasilik kod icinden yanlis/farkli bir sunucuya baglanmis olabilmen. sql baglantilarini bir kontrol et diyecegim oncelikle.
0
sourlemonade
(25.05.09)
(4)

Illustrator bilen beri gelsin...

pozitif dusunce de kazanir
iyi geceler sevgili gönül dostları,resimdeki T harfinin içindeki harfleri otomatik olarak nasıl karıştırıp T şekli almasını sağlamışlar? tek tek uğraşsam yaparım da kesin vardır bi kestirme yolu.acaba nedir?http://www.photoshopmagazin.com/forum/uploads/pm0806/20080612_175644_tipografi.gif
iyi geceler sevgili gönül dostları,

resimdeki T harfinin içindeki harfleri otomatik olarak nasıl karıştırıp T şekli almasını sağlamışlar? tek tek uğraşsam yaparım da kesin vardır bi kestirme yolu.

acaba nedir?

www.photoshopmagazin.com
0
pozitif dusunce de kazanir
(25.05.09)
kanımca pattern bu.
0
turkish tekila
(25.05.09)
otomatik olarak yaptiklarini sanmiyorum.

daha el emegi goz nuru gibi.
su uc genel pattern var
tasrm
ta
srm
0
yirtik foto
(25.05.09)
şimdi arial bir T harfi yap(ama sanırsam ordaki semibold myriad pro) ve vektörele çevir. içine taşıcak şekildede olabilir, istediğin harfleri ve objeleri doldur. içine doldurduğun her şeyi vektörele çevir ve gruptan çıkart(çünkü fontlar grup olarak vektörele döner).
şimdi iki obje var elimizde.
1-Büyük bir T harfi.(stroke ve color ın none olacağını söylememe gerek yok sanırsam)
2-vektörel olarak çeşitli objeler.

önce T harfini en öne getir ve objelerin üzerine taşı.
daha sonra hepsini seçerek clipping mask yap.
0
la grande
(25.05.09)
diğer bir yol ruler ı aktif edip guide yardımıyla T harfi oluştur ve istediklerini içeri döşe.
0
la grande
(25.05.09)
(3)

string parsing

uckac
c'de bir text dosyadan veri okuyup karakter karakter bir diziye kaydetmenin veya boşluk karakteri ile ayrılanları bir şekilde ayıklamanın en mantıklı yolu nedir? strtok'la yapabilir miyim? eof'yi nasıl kullanacağım? şu bilimin belki en kolay sorunlarından biri fakat beni en çok sıkanı. bir fikir ver
c'de bir text dosyadan veri okuyup karakter karakter bir diziye kaydetmenin veya boşluk karakteri ile ayrılanları bir şekilde ayıklamanın en mantıklı yolu nedir? strtok'la yapabilir miyim? eof'yi nasıl kullanacağım? şu bilimin belki en kolay sorunlarından biri fakat beni en çok sıkanı. bir fikir verirseniz sevinirim.
0
uckac
(25.05.09)
c'yi unuttum baya ama belki aklımda kalanlar yardımcı olabilir sana.

mesela karakteri dosyadan okurken bir for döngüsü kurabilirsin. (Ama burda döngüyü nasıl kuracaksın bilemiyorum, yani txt file içinde ne kadar karakter var nasıl bulabilirsin bilemem artık orasını hatırlamıyorum.

bu for döngüsü içinde arttırdığın değeri dizi içine koyarsın.(d[i] gibi)
bu sayede diziye aktarırsın. Ama eof karakterini ayırt etmen için for'un içinde if'le filan kontrol edebilirsin. Buna şuradan bir bak örnek de vermişler hem.

(bkz: feof)

edit: bayağı unutmuşum ben o zaman.
0
ocanal
(25.05.09)
teşekkür ederim tavsiye için ama bunların kolay yolları var string.h kütüğhanesindeki fonksiyonlarla. bunlarla nasıl çözülür bu sorun onu merak ediyorum.
0
🌸uckac
(25.05.09)
fread() + strtok() ile olur. amma velakin strtok parametre olarak aldığı string'i bozar ve thread-safe değil. bu nedenle strtok_r kullanman daha iyi. örnek için www.bash-linux.com
0
darth templar
(25.05.09)
(4)

microsoft'lu sitelere giremiyorum

huor elensar
merhaba sevgili sözlükçüler. ben bir bok yedim ve ne yaptım bilmiyorum. ama bir süredir adres linki içinde microsoft geçen hiçbir siteye giremiyorum. ağ zaman aşımı falan filan diyor direk. haliyle microsoft word gibi msn live gibi programları sitesinden indiremiyorum. neden olduğunu pek merak etmiy
merhaba sevgili sözlükçüler. ben bir bok yedim ve ne yaptım bilmiyorum. ama bir süredir adres linki içinde microsoft geçen hiçbir siteye giremiyorum. ağ zaman aşımı falan filan diyor direk. haliyle microsoft word gibi msn live gibi programları sitesinden indiremiyorum. neden olduğunu pek merak etmiyorum da nasıl çözülür çok merak ediyorum. yardım eden etmeyen herkese teşekkürler.
0
huor elensar
(25.05.09)
atıyorum: microsoft u bir şekilde browserdaki yasaklı siteler kısmına eklemişsinizdir, oradan siliniz.

ikinci kez atıyorum: kukiler mukiler bir şeyler olmuştur, ccleaner kurup bir analiz, ardından silme yapınız.
0
oldu görüşürüz
(25.05.09)
browser olarak ne kullaniyorsunuz? muhtemelen yasaklamissiniz microsoft iceren seyleri.

ie kullaniyorsaniz firefox indirip bir de onunla deneyin, sayet girerse ie'nin ayarlarinda yasakli siteleri bir inceleyin.
0
entrapmen
(25.05.09)
genius problemini çözmek için bir girişimde bulunmuş iseniz, tahminim activation disabler yapmıştır bunu.
0
turkish tekila
(25.05.09)
activation disabler nedir ne değildir diye araştırırken tesadüfen mozillanın seçenekler>gelişmiş>ağ>ayarlar kısmında vekil sunucu ayarı yaptım ve halloldu. tekrar teşekkür ederim :)
0
🌸huor elensar
(25.05.09)
(3)

Logitech 5.1 x 540ta cızırdama var

dirk pitt
x540 model 5.1 logitech hoparlor setimin ön sağ ve sol hoparlorlerinden dizi, film izlerken ve müzik dinlerken cızırdama geliyor. özellikle tiz ve yüksek sesli konuşmalarda inanılmaz abartıyor.bu neden olabilir? garantisi biteli baya oldu, ses kartının programından falan bişeyler mi yapsan adam olur
x540 model 5.1 logitech hoparlor setimin ön sağ ve sol hoparlorlerinden dizi, film izlerken ve müzik dinlerken cızırdama geliyor. özellikle tiz ve yüksek sesli konuşmalarda inanılmaz abartıyor.

bu neden olabilir? garantisi biteli baya oldu, ses kartının programından falan bişeyler mi yapsan adam olur mu acaba(realtek HD)
0
dirk pitt
(24.05.09)
jak ları iyi tak.
0
bryan fury
(24.05.09)
baska bi hoparle denedin mi? onlarda da sorun varsa software ile ayarlarini kurcalarsin.
0
amiga 500
(24.05.09)
ön sağ ve sol speakerların jacklarını çıkar, arka sağ ve sola tak. hala devam ediyorsa speakerlar arızalıdır.
oraya taktıklarında da aynı şey oluyorsa ses kartından olabilir, ekolayzır ayarı filandır diye uyduyorum.
0
hollowlife
(24.05.09)
(5)

windows 7 RC sorusu

halukumben
yakın zamanda microsoft'tan gelen mailde;`windows 7` beta'ların 1 Haz. 2009 da kendini 2 saatte bir kapatacağı, 1 Ağu. 2009 da da tamamiyle kullanım dışı olacağı yazıyor. aynı mailde windows 7 RC'lerin 1 Haz. 2010 da kullanım dışı kalacağı yazılmış. ben de birkaç gün önce windows 7 build 7127 kurdum
yakın zamanda microsoft'tan gelen mailde;

windows 7 beta'ların 1 Haz. 2009 da kendini 2 saatte bir kapatacağı, 1 Ağu. 2009 da da tamamiyle kullanım dışı olacağı yazıyor.

aynı mailde windows 7 RC'lerin 1 Haz. 2010 da kullanım dışı kalacağı yazılmış.

ben de birkaç gün önce windows 7 build 7127 kurdum bilgisayara. şimdi RC sürümün 7100 olduğu göz önüne alınırsa, benim kurduğum sürüm RCden sonra çıkmış olmasına rağmen ilk seçeneğe göre mi hareket eder? yani önümüzdeki ay kendini imha mı eder? yoksa kendini RCden sayıp 2010 a kadar gider mi? bunu kaldırıp RC mi kurmam gerekir mutlaka?
0
halukumben
(24.05.09)
internete bagli bir bilgisayar ise (ki aksi degildir herhalde) microsoft isterse diger surumleri de kullanilmaz hale getirebilir. sonucta microsoft kullandiginiz isletim sistemi bilgileri, donanim bilgisi gibi seyleri toplayabiliyor. build 7100'den farkli olsa bile kullanilmaz hale getirilmesi cok da zor degil.
0
sourlemonade
(24.05.09)
öncelikle, bilgisayar internete bağlı, zira şu anda buradayım, halihazırda Windows 7 kullanıyorum.

benim burada sormak istediğim, benim kullandığım sürüm bu haziran mı uçar, seneye haziran ayında mı?

çünkü sadece RC için 2010a kadar süre veriyor microsoft. build 7127 herhangi bir beta sürüm olarak görülüyorsa bu haziran elimde patlayacak sanıyorum. işte bir umudum var, RC'den sonra çıktığı için, bunun da 2010 a kadar dayanması. yoksa şimdiden RC indirip yeniden format atayım bilgisayara.
0
🌸halukumben
(24.05.09)
crack fln cıkar hic dert etme.
0
bryan fury
(24.05.09)
bugun oglen gelmis bu mail bana: (herhangi bir build no'su falan yok)

IMPORTANT REMINDER ABOUT BETA EXPIRATION DATE

Thanks again for your help in testing the Windows 7 Beta.

We’re sending this mail to remind you that Windows 7 Release candidate is available and to make sure you plan ahead for when the Beta expires on August 1, 2009. On June 1, 2009, the PC you’re using to test the Beta will begin shutting down every two hours. Windows will send you a notice a couple of weeks in advance, and that’d be the ideal time to rebuild your test PC with a non-expired version of Windows, such as the RC or Windows Vista. This will be a clean installation, so be ready to reinstall your programs and data. (Learn more about installing Windows.)

So, if you haven’t already done so, we highly recommend that you download and install the RC from one of the following sites today:
-

Developers
-

IT Pros/Microsoft Partners
-

Tech Enthusiasts/Consumers

IMPORTANT: If you are running Windows 7 Beta you’ll need to back up your data (preferably on an external device) and then do a clean install of the Windows 7 Release Candidate. After installing Windows 7, you will need to reinstall applications and restore your files. If you need help with the installation process, please see the Installation Instructions.

If you have questions or need help installing the RC, you can get help with your Windows 7 questions at social.technet.microsoft.com

There’s another expiration date you need to keep in mind: Windows 7 RC will expire on June 1, 2010, and you’ll need to either upgrade to the final release of Windows 7 or a prior version of Windows before then. (We‘ll send you another reminder as this date approaches.)

Thanks again for your interest in Windows 7 and for your help in finishing this product!
0
sourlemonade
(24.05.09)
@ assert h

tamam aynı mailden bahsediyoruz, ben de herhangi bi build nosu bulamadığım için panikledim, benim sürümü (build 7127 yani) RC den sayarlar mı, yoksa "artık sen de her beta gibisin" mi derler bilemedim.

@ jugador

microsoft'un RC için gönderdiği serial'ı kullandım bu sürümü yüklerken, bir sorun da çıkmadı. ama RC'nin build kodu 7100 olarak geçiyor. 7127'ye ne derler acaba?
0
🌸halukumben
(24.05.09)
(5)

.avi ses arttırma

sanal uyku
daha önce de benzer sorular sorulmuştu sanırım ama bulamadım pek.elimizdeki .avi dosyasının sesini nasıl arttırırız?
daha önce de benzer sorular sorulmuştu sanırım ama bulamadım pek.

elimizdeki .avi dosyasının sesini nasıl arttırırız?
0
sanal uyku
(24.05.09)
Convert programlarıyla tekrar avi'ye çevirirken orada VOLUME ayarı var. Onu artır çevir de gerisini program halleder.

www.aone-media.com
0
ne bakiyon kardesimm
(24.05.09)
premiere pro ya import eder, timeline a video yu aldıktan sonra sağ tıklayıp audio gain seçeneğinden artırabilirsiniz
0
sijwocaq
(24.05.09)
bilgisayarda total video converter yüklü. ne bakiyon kardesimm'in önerisi üzerine onunla tekrar çevirmeyi denedim bakalım. olmazsa dediklerinizi de yapacağım.
0
🌸sanal uyku
(24.05.09)
yine bilgisayarda izleyeceksen kmplayer kullan. içinde normalizerı var otomatik yükseltiyor rahat ediyorsun.
0
argent dawn
(24.05.09)
gom'da da varmış o olay, boşuna çevirmeye uğraştım o zaman. :)
0
🌸sanal uyku
(24.05.09)
(1)

Joomla'da bileşen kurma sorunu

cha
Şimdi joomla 1.5'te modul kurmada sıkıntı yaşamıyorum. Ama bileşen(component) kuramıyorum.Bileşen dosyasını ftp'ye atarak kurmak istiyorum. Kurmak istediğim bileşeni ftp'den administrator/components/ klasörüne atıyorum. Admin panelinde "kur" kısmından "bileşen"e tıklıyorum. Orada "klasörden kurulum"
Şimdi joomla 1.5'te modul kurmada sıkıntı yaşamıyorum. Ama bileşen(component) kuramıyorum.

Bileşen dosyasını ftp'ye atarak kurmak istiyorum. Kurmak istediğim bileşeni ftp'den administrator/components/ klasörüne atıyorum. Admin panelinde "kur" kısmından "bileşen"e tıklıyorum. Orada "klasörden kurulum" seçeneğinde bileşenin yolunu(path) vermem gerekiyor ancak veriyorum ve kabul etmiyor. Doğru mu veremiyorum yoksa bileşeni yanlış klasöre mi attım anlamadım. Bilen var mı? veya çözümü olan? forumları gezdim ve bilmeden boş konuşmuş insanlar.
0
cha
(24.05.09)
"administrator/components/" dizinine değil de direk ana dizindeki "components/" klasörüne atmayı deneyin.
0
onurude
(29.05.09)
(3)

internet kopma sorunu

thenis
merhaba.benim bi airties rt205 (böyle bişi) model modemim var.şimdi internet bağlantım durduk yere kopuo ama msn,hamachi felan çalışıo yerel ağ bağlantısı da bağlı dio ama bu airties ın progmramı internet bağlantısı gitti diyor.gidince interente giremiorum ama msn de felna konuşabiliyorum.mozillaya
merhaba.benim bi airties rt205 (böyle bişi) model modemim var.şimdi internet bağlantım durduk yere kopuo ama msn,hamachi felan çalışıo yerel ağ bağlantısı da bağlı dio ama bu airties ın progmramı internet bağlantısı gitti diyor.gidince interente giremiorum ama msn de felna konuşabiliyorum.mozillaya bi adres yazıp enterlayınca hç tınlamıo yani sayfa bulunamadı felan yk hiç tınlamıo öyle duruo.sonra bi süre snra tekrar gelio bu 20 dk da bi oluyo ndendir yardım edebilirmisiniz?
not:elle yapılandırılmış ip kullanıyorum,kablosuz ağı kullanmamama rağmen açık(üst komşuda laptop var ne lakaysa:))br de bittorrent ve deişik oyunlar için 10 tane port açık.yardımlarınızı bekliyorum...
0
thenis
(24.05.09)
airties'ın programını silin, direk windows üzerinden bağlanmayı deneyin?
0
sanal uyku
(24.05.09)
denemeye değer:)
0
🌸thenis
(24.05.09)
servis sağlayıcı ne kullaniyorsunuz? Biri ise burdayım:)
0
ned flanders
(24.05.09)
(5)

Fotograf cekebilmek

mat couthon
yaş 30 u geçince geç kalmışlık hissi iyice damarlarda kol gezmeye başladi ve bir hobinin ucundan tutayım istedim. neticede fotograf cekmeye karar verdim. gidip bir makine aldim (sony alpha 350). ancak su an icin tek bilgim deklansore basmak. dslr kurslarina bakindim ancak danistigim fotografcilar on
yaş 30 u geçince geç kalmışlık hissi iyice damarlarda kol gezmeye başladi ve bir hobinin ucundan tutayım istedim.
neticede fotograf cekmeye karar verdim. gidip bir makine aldim (sony alpha 350). ancak su an icin tek bilgim deklansore basmak. dslr kurslarina bakindim ancak danistigim fotografcilar onermediler. kendi teknigini kendin bul gibilerinden. zaten isim ve yogun seyahatlerim nedeniyle pek devam edebilecegimi de sanmiyorum kursa.
Demem odur ki lens su ise yarar, isonun onemi budur, ışığı şu şeilde kontrol et. arkayı flu yapacam derken öndekini kacirmama teknikleri gibi şeyleri edinebilecegim kaynaklar var midir onerebileceginiz?
0
mat couthon
(24.05.09)
www.fotokritik.com
her ne kadar eski halini mumla aratsa da bahsettiğiniz hemen her sorunun cevabını bulabileceğiniz 1 site.

onun dışında bencede kursa gitmeyin.
0
kafa radyo
(24.05.09)
İngilizceniz varsa dyxum.com özellikle sony slr'ler ve fotoğrafçılık için iyi bir kaynak.

türkçe forum olarakda bunlar iyidir.
www.dijitalfokus.com
www.netfotograf.com
0
eksi daglarinin aslani
(24.05.09)
(git: 44688)
paradoxical'ın muhteşem bir cevabı var burada. yardımcı olabilir.
0
teritori
(24.05.09)
bu kaynakları kullanırken, okunan şeyi anında pratiğe dökmek gerekir. gündüz saatlerinde ışığın yeterli olduğu bir ortamda resmi çekilebilecek bir kadraj seçin (pencere önü olabilir, masa üstündeki elma olabilir, vs.) makinayı bir şekilde sabitleyin.

iso mu okuyorsunuz, aynı kareyi farklı değerlerde çekin farkı anında görün.
exposure mi okuyorsunuz, aynı kareyi farklı değerlerde çekin farkı anında görün.
diyaframla ve pozlamayla aynı anda oynayın. falan filan...

konu hakkında genel fikir sahibi olmanız en fazla 1 saatinizi alacak

(bkz: anında görüntü)
0
makineci
(24.05.09)
iso nedir, diafram nedir nasıl bir fark yaratır öğrenmek için national geographic'in 4 cd'lik eğitim setini bulmalısınız. fotoğraf hakkında hiç bilgisi olmayan için birebirdir. bileni sıkar ama.
bir de internette gördüğünüz fotoğrafların exif'lerini okuyun. inceleyin sizde uygulayın.
0
thebug
(24.05.09)
(5)

dvd-rom'u sallamayan laptop.

mistiqkedi
efenim bir gecede hiçbir şey olmamışken bir anda dvd-rom'u sürücüden saymamaya karar veren laptop'ın derdi ne olabilir? evet evet, bilgisayarım'da bile sürücü olarak yok kendisi. ayrıca dvd'nin üstündeki açma/kapama tuşu da çalışmıyor üzerinize afiyet. tanrıya inanmıyorum ama bir ekşi duyuru var!
efenim bir gecede hiçbir şey olmamışken bir anda dvd-rom'u sürücüden saymamaya karar veren laptop'ın derdi ne olabilir? evet evet, bilgisayarım'da bile sürücü olarak yok kendisi. ayrıca dvd'nin üstündeki açma/kapama tuşu da çalışmıyor üzerinize afiyet.

tanrıya inanmıyorum ama bir ekşi duyuru var!
0
mistiqkedi
(24.05.09)
Yandan yemiş dvd-rom sendromu diyorum ben buna. Çantada taşınırken eğer laptopun dvd-rom'u bulunduran yan tarafı altta kalır ve çanta dikkatli bir şekilde yere konulmaz ise bir süre sonra dvd-rom'un arkasında olan ve vidalanmasını sağlayan saçtan yapılma parça deforme oluyor, anakartın soketine tam oturmaz/rastgele oturur bir hal alıyor alet.

Şöyle yandan yandan biraz itekleyin, bakalım açma kapama tuşu çalışacak mı, ışığı yanacakmı. Eğer başarıya ulaşabilirseniz, aleti konumuna getirdikten sonra bilgisayarınızı açın, sürücü olarak da gözükecektir.
0
skatheist
(24.05.09)
yandan derken, kasayı açıp yandan mı itekleyeyim yoksa dışardan mı yapayım? :)
0
🌸mistiqkedi
(24.05.09)
Dışarıdan itekleyin, umarım işe yarar.Benim bir laptopumda 5-6 ay işe yaramıştı.
0
skatheist
(24.05.09)
Format vakti de gelmiş olabilir.
Bende de aynı şey touchpad ve dvd rom için olmuştu.Bir format atıyorsunuz mümkünse bilgisayarınızının ürün kurtarma(recovery) cdsiyle,düzeliyor.
İttirme kaktırma yöntemleri işe yaramazsa bir deneyin derim ben,olmadı bilgisayar temizlenir,rahatlar.
0
afush
(24.05.09)
leptopu ters çevirin, sürücünün bağlı olduğu 3 vidadan farklı daha derinde bir vida göreceksiniz, bakın bakalım o gevşemiş mi? gevşemişse diğer yanıtlardaki gibi sürücüyü kasa içerisine doğru bastırıp vidayı sıkılaştırın, muhtemelen yuvadan çıkmıştır, biostan da kontrol edebilirsiniz tabi, baktınız hâla olmuyor vidayı komple sökün sürücüyü çekip dışarıya alın, mâna ile sürücü sökmeyide öğrendiniz, hâla çalışmıyorsa yenisini alın takın bu kadar :)
0
oligomer
(24.05.09)
(7)

Değişim mi Tamir mi?

pichoscosama
Teknosa'dan 16 Mayıs'da aldığım laptopun ekran kartı cortladı. Yani yarın 8 gün olacak. Değişim talebi mi yapmalıyım? Bu talebim kabul edilir mi?
Teknosa'dan 16 Mayıs'da aldığım laptopun ekran kartı cortladı. Yani yarın 8 gün olacak. Değişim talebi mi yapmalıyım? Bu talebim kabul edilir mi?
0
pichoscosama
(24.05.09)
değişimde isteseniz muhtemelen tamire yollarlar tekonosa sonuçta
0
buffy de vampir sayilir
(24.05.09)
yasal olarak değişim hakkın var. sonuna kadar ısrarcı ol.
0
sanal uyku
(24.05.09)
teknosadan cd zarfı alsam bozuk mu diye şüphe ederim. biraz çirkefler garanti konularında, sen de aynı ölçüde karşılık ver, alttan alma sakın.
0
stephen dedalus
(24.05.09)
Peki yarın benim işim var. Annem götürecek aleti. Yenisini alıp gelir mi? Yoksa oraya teslim edilir, bir süre sonra onlar postalar mı? Neye dikkat etsin annem? Yasal hakkımız nedir?
0
🌸pichoscosama
(24.05.09)
oraya verilir, onlar da servise yollar. servis muhtemelen son haftaya kadar bir şey yapmaz. (30 iş günü süresi var)
ürünü teknosa'ya teslim ettiğinize dair tarihli belge alın, elinizde de faturanın bir kopyası kalsın ne olur ne olmaz.

edit: yasal olarak ürünün yenisini isteme hakkınız var. kartı değiştirelim falan derler ama ürünün değişmesi konusunda ısrarcı olun.
0
sanal uyku
(24.05.09)
sadece karti deyistirirler, ama oda yeter zaten.
kullanirken altindan hava almasina dikkat et;)
0
cabbar
(24.05.09)
@cabbar;

Hocam benim eski laptop MSI çok daha deli ısınır. Yumurta pişirecek sıcaklıklar gördüm bu aletle. Çat der kapanırdı. Soğuyunca açılır, ama parça bozulmazdı. Bu yeni ACER ise sessiz ve serin bi alet. Zaten Mynette annem Okey oynarken gitti. ati 4650 bu. Ben daha Crysis full açık oynamadım iş güç sebebiyle. Ki altında karton var, zemin düz idi.
0
🌸pichoscosama
(24.05.09)
(6)

bilgisayara ram ekledim sorunlar başladı

kafa radyo
emektar bilgisayarıma 2 gb (ddr 400) ram takviyesi yaptım (3gb oldu) ve makine 2 gündür kendi kendine reset atıyor, sistem ciddi hatalardan kurtarılıyor felan.böylede bir hata kodu var.BCCode : 10000050 BCP1 : E4056318 BCP2 : 00000000 BCP3 : BFA2A12F BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product
emektar bilgisayarıma 2 gb (ddr 400) ram takviyesi yaptım (3gb oldu) ve makine 2 gündür kendi kendine reset atıyor, sistem ciddi hatalardan kurtarılıyor felan.

böylede bir hata kodu var.

BCCode : 10000050 BCP1 : E4056318 BCP2 : 00000000 BCP3 : BFA2A12F
BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

bir bilen eden?
0
kafa radyo
(24.05.09)
hata kodunu falan araştırmadan şunu söyleyelim; sistemde taşaklı eleman (işlemci, ram, ekran kartı gibi) değiştirince format elzemdir...
0
matthias coltrain
(24.05.09)
ramleri çıkart. 1 tane tak bilgisayarı aç. başlat çubuğundaki internet explorer simgesine ard arda 10-15 kere bas. bütün google sayfaları sorunsuzca açılırsa sorun yoktur. eğer takılır reset atarsa o ram problemlidir. bunu diğer ramlere de uygula. sorunu çözeceksin. formata falan gerek yok.
0
sarere
(24.05.09)
iyice takamamıssın gibi.
0
bryan fury
(24.05.09)
ramlerin marka ve modellerinin aynı olmasına dikkat et. piyasada dual kit ramler bulunur. bu, ramlerin aynı üretim partisinden olduğunu gösterir. farklı frekanslarda çalışan ramler her zaman sorun yaratır. ha bir de mümkünse anakartının üreticisinin sitesinden onaylanmış markalara bak.
0
babycut
(24.05.09)
ramleri test et.

(bkz: memtest86)
0
entrapmen
(24.05.09)
belki arama yapan birinin işine yarar diye şu açıklamayı yapmakta fayda var. memtest86'yı kullandım ve yeni aldığım ramlerden birinn bozuk-hatalı ne derseniz işte olduğu çıktı. o nu geri verdim ve 2gb ram ile devam ediyorum.
0
🌸kafa radyo
(01.06.09)
(1)

VPN

tcp0203
Şöyle hızlı bağlantıları kaldıracak, sınırsız, çok da tuzlu olmayan VPN servisi veren var mı bildiğiniz bir yer?Hem kaliteli hem ucuz gibi oldu ama abartı olmadıkça çoğu fiyatı kaldırabilirim sanırım.
Şöyle hızlı bağlantıları kaldıracak, sınırsız, çok da tuzlu olmayan VPN servisi veren var mı bildiğiniz bir yer?

Hem kaliteli hem ucuz gibi oldu ama abartı olmadıkça çoğu fiyatı kaldırabilirim sanırım.
0
tcp0203
(24.05.09)
1 aylık almayı düşünüyorsan www.vpngates.com olabilir kurulum ücreti vb. almıyolar, ama daha hızlı olsun bi de 3 aylık alıcam diyosan www.strongvpn.com var 3 aylık paketten kurulum ücreti almıyolar.
0
sekox
(24.05.09)
(6)

bu .rar uyarısı ne demektir?

copy paste
içimde kötü bir his var. su mu içmem gerekiyor acaba?yanıtlardan sonra edit: hangisini birinciyi mi yoksa altıncı dosyayımı..birde ben toplamda her biri 100mb lik 12 rar dosyası indirdim. hadi 1. ilkinde de 6. indireceksem bu kaçıncı rar a tekabül ediyor bilmiyorum...
içimde kötü bir his var. su mu içmem gerekiyor acaba?


yanıtlardan sonra edit: hangisini birinciyi mi yoksa altıncı dosyayımı..birde ben toplamda her biri 100mb lik 12 rar dosyası indirdim. hadi 1. ilkinde de 6. indireceksem bu kaçıncı rar a tekabül ediyor bilmiyorum...
0
copy paste
(23.05.09)
tam inmemis muhtemelen dosya.
0
sourlemonade
(23.05.09)
dosya bozuk sanırım.
0
papado
(23.05.09)
korkma...yamuk inmiş dosya, bir daha indir
0
tcp0203
(24.05.09)
hangisini birinciyi mi yoksa altıncı dosyayımı..birde ben toplamda her biri 100mb lik 12 rar dosyası indirdim. hadi 1. ilkinde de 6. indireceksem bu kaçıncı rar a tekabül ediyor bilmiyorum...
0
🌸copy paste
(24.05.09)
kaçıncı dosya çıkarken bu uyarı beliriyor ona göre indirmen gereken partı indir.
0
baldur2
(24.05.09)
Gorunduğu kadarı ile sanki 1. dosya bozuk ve 6. dosyadan sonraki dosyaları ise goremiyor. Belki dosya isimleri farklılaşmıştır :D
0
Binus
(24.05.09)
(2)

aynı wireless hattından fm oynama

beyaz geceler
iki laptopumuz var, oyunumuz orjinal 2009 versiyonu, aynı wireless hattından nasıl online oynayabiliriz?
iki laptopumuz var, oyunumuz orjinal 2009 versiyonu, aynı wireless hattından nasıl online oynayabiliriz?
0
beyaz geceler
(23.05.09)
hamachi ile yapiyorlar genelde. ayrica tcp ile ile de yapilabiliyor olsa gerek.
0
entrapmen
(24.05.09)
LAN olarak oynayabilirsiniz... Süper de olur...
0
tcp0203
(24.05.09)
(1)

dijital piyano- KAWAI CN-31

kisa
merhaba can kan sevenler, selam size yoncimik hayranlarıDijital piyano almayı düşünüyoruz döndük dolaştık yukarıdaki piyanoya kararkıldık, ancak sizin fikrinizi almadan hareket etmeyelim dedik. hep yamahayı ve rolandı bilirdim ancak bu kawai iinde iyi diyorlar, ama siz ne diyorsunuz?nasıl bir modeld
merhaba can kan sevenler, selam size yoncimik hayranları

Dijital piyano almayı düşünüyoruz döndük dolaştık yukarıdaki piyanoya kararkıldık, ancak sizin fikrinizi almadan hareket etmeyelim dedik. hep yamahayı ve rolandı bilirdim ancak bu kawai iinde iyi diyorlar, ama siz ne diyorsunuz?
nasıl bir modeldir? uzakmı durayım, iyi işte al mı diyorsunuz?

teşekkürler şimdiden
0
kisa
(23.05.09)
kendime not:
güzelmiş bu evet, sizde alabilirsiniz.
0
🌸kisa
(16.06.09)
(2)

pardusla dosya silme

enter saltman benim
pardus d sürücüsündeki virüsleri sileceğim. daha doğrusu adını bilmediğim tüm dosyaları.aradan sistem dosyası falan gider mi? yani sürücünün bilgileri ntfs bilgileri falan(evet cahilim)
pardus d sürücüsündeki virüsleri sileceğim. daha doğrusu adını bilmediğim tüm dosyaları.
aradan sistem dosyası falan gider mi? yani sürücünün bilgileri ntfs bilgileri falan(evet cahilim)
0
enter saltman benim
(23.05.09)
emin olmadığın dosyayı silmezsen bir sorun olmaz. sileceğin dosyadan emin değilsen dosya adını bir google da arattır. Windowsun çok garip isimli dosyaları olabiliyor.
0
vampir akrep
(23.05.09)
butun sistem dosyalarinin adini biliyorsan gitmez. bilmiyorsan gider.
sistemin d surucusune kurulu degilse bisey olmaz gerci, ama aktif calisan viruslerden de kullanamazsin, onlar sistemin yuklu oldugu surucude bir yerlere konuslanmislardir.
0
kurukafa
(23.05.09)
(3)

php resim yükleme

serafettinn
http://www.meroshe.com/gallery/yonetim/alanında dosya yolunu istediğim yere dosya yükleme bölümü eklemem gerekli. ama eklenen resmin "adı" sql'e gitmeli... böyle bir sorunum var..ne yapabilirim?
www.meroshe.com

alanında dosya yolunu istediğim yere dosya yükleme bölümü eklemem gerekli. ama eklenen resmin "adı" sql'e gitmeli... böyle bir sorunum var..
ne yapabilirim?
0
serafettinn
(23.05.09)
sourlemonade
(23.05.09)
işte bütün sorun sql de başlıyor :)
0
🌸serafettinn
(23.05.09)
$filename = $_FILES['image']['name'];

diyelim bu sekilde aldin.. daha sonra query'inde filename olarak bunu gondereceksin iste.

$query = mysql_query("INSERT INTO bilmemne(x1,x2,..) VALUES('$filename',x2,...)");
gibi.

benim anladigim bu demek istediginden. oyle degilse biraz daha acarsan yardimci olabiliriz.
0
sourlemonade
(23.05.09)
(7)

media player benzeri programlar?

blowup
sevgili arkadaşlar tavsiye edeceğiniz windows media player benzeri programlar varmı..yani görsel açıdan şöyle şık olsun,winamp karışık geliyor ve aimp de pek hoşuma gitmedi...eee sizin tavisyeleriniz neler?
sevgili arkadaşlar tavsiye edeceğiniz windows media player benzeri programlar varmı..yani görsel açıdan şöyle şık olsun,winamp karışık geliyor ve aimp de pek hoşuma gitmedi...eee sizin tavisyeleriniz neler?
0
blowup
(23.05.09)
layer26
(23.05.09)
winamp olabilir.
0
anteelope_
(23.05.09)
mediamonkey
0
dehri
(23.05.09)
radyo dinlerim derseniz: spider player, screamer
fonksiyonellik derseniz: foobar2000
0
sleepy99
(23.05.09)
the km player tavsiyemdir
0
akselz
(23.05.09)
gom player...
tek geçerim
0
muratti36
(24.05.09)
edip
(24.05.09)
(2)

mozilla firefox - hata konsolu

fletch
şimdi problemim şudur efenim;firefoxu her başlattığımda ve de firefoxta yeni bir pencere açtığımda bu lanet pencere karşıma çıkıyor, bundan kurtulmanın bir yolu var mıdır?eğer çözüme faydası olucaksa ilgili ilgisiz bilgileri de yazıyım -işletim sistemim: winXP 32 bit(SP2) -firefox sürümüm: 3.0.10*ay
şimdi problemim şudur efenim;
firefoxu her başlattığımda ve de firefoxta yeni bir pencere açtığımda bu lanet pencere karşıma çıkıyor, bundan kurtulmanın bir yolu var mıdır?

eğer çözüme faydası olucaksa ilgili ilgisiz bilgileri de yazıyım

-işletim sistemim: winXP 32 bit(SP2)
-firefox sürümüm: 3.0.10
*ayrıca firefoxta çok sayıda tema ve eklenti de yüklü (bunları kapatıp default firefoxa döndüğümde de bu lanet hata konsolu penceresi açılmaya devam ediyor)

ahanda bir adet resmini de ekliyorum bu lanet pencerenin
0
fletch
(23.05.09)
support.mozilla.com
xp ya da vista ordaki anlatılığı gibi profil klasörünü bul ve başka yere kopyala daha sonra firefox'u kaldır ve profil klasörünü sil (yedekledğini değil orijinal olanı) sonra sitesinden tekrar indir kur ve aynı yere profil klasörünü kopyala. Ve firefox'u aç muhtemelen düzelecektir.
0
edip
(23.05.09)
çok sağolun sayenizde bu hata konsolu saçmalığı ortadan kalktı ve firefox şu anda pırıl pırıl ilk günkü gibi oldu

(bkz: baba büyüksün)
0
🌸fletch
(23.05.09)
(2)

excel'deki verileri mssql'e aktarmak

tepedeki psychedelic adam
excel'de bulunan br takım veriyi mssql'deki bir tablonun içine aktarabilmenin bir yolu var mı?
excel'de bulunan br takım veriyi mssql'deki bir tablonun içine aktarabilmenin bir yolu var mı?
0
tepedeki psychedelic adam
(23.05.09)
management studio (enterprise manager) ile kopyala yapıştır yapabilirsin.
import / export işlemini de destekler fekat veri türleri genişlikleri ıvır zıvırın uyması lazım.
0
thebug
(23.05.09)
dts yapabilirsin. yeni sql2005 de integration services gibi bişi yaptılar adını değiştirip. ama genelde dts wizard diyerek bulursun.
0
elmariachi
(23.05.09)
(2)

acer aspire one

vito andolini
merhaba arkadaşlar. acer aspire one 1 gb ram 160gb hdd versiyonunu kullanıyorum. ram arttırmak istiyorum ama destek var mı bilmiyorum. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar max. ram desteği konusunda bilgi verirlerse sevinirim.
merhaba arkadaşlar. acer aspire one 1 gb ram 160gb hdd versiyonunu kullanıyorum. ram arttırmak istiyorum ama destek var mı bilmiyorum. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar max. ram desteği konusunda bilgi verirlerse sevinirim.
0
vito andolini
(23.05.09)
max 2 gb olmasi lazim. tabi 2 slot var iki tane 1 lik alican...
0
ne nicki be
(23.05.09)
duyuruyu ekledikten sonra biraz araştırdım da tek slot varmış ve o da max. 1,5 gb destekliyormuş. siz denediniz mi yoksa varsayımla mı yazdınız? çünkü laptpu açmam bile saatlerimi alabilir. emin olduktan sonra işlem yapmak istiyorum.
0
🌸vito andolini
(23.05.09)
(2)

cep telefonlarında operator ismi yazısı

jirki
mesela cep telefonumun ekranındaki 'turkcell' yazısını kaldırabilirmiyim? ya da kafama göre başka bir isimle degistirebilirmiyim? oduncell gibi...bunun için bir program vs. var mı? telefonum sony ericsson w810i.
mesela cep telefonumun ekranındaki 'turkcell' yazısını kaldırabilirmiyim? ya da kafama göre başka bir isimle degistirebilirmiyim? oduncell gibi...bunun için bir program vs. var mı? telefonum sony ericsson w810i.
0
jirki
(23.05.09)
bulabilirsen buraya da yazsana
0
zubundy
(23.05.09)
samsung e250 kullanıyorum. ekran ayarlarından metin görünümünü iptal edince görünmüyor. ama başka bir şey de yazılmıyor.
0
poseidon55
(23.05.09)
(3)

microsoft live sorunu

yedlebi
messenger programım kapalı olduğu durumlarda bir şekilde online görünüyor ve atılan iletileri alabiliyorum (sanırım .net sayesinde). ama madem messenger'ı kapamışım niye online görünmek isteyeyim değil mi? Bu durumu nasıl engelleyebilirim.
messenger programım kapalı olduğu durumlarda bir şekilde online görünüyor ve atılan iletileri alabiliyorum (sanırım .net sayesinde). ama madem messenger'ı kapamışım niye online görünmek isteyeyim değil mi? Bu durumu nasıl engelleyebilirim.
0
yedlebi
(23.05.09)
gorev yoneticisinde (taskbar) msnmsgr calisiyor gorunuyordur muhtemelen. bi kapatip bekleyin, tekrar peydah olacak mi bakalim.
eger kendiliginden tekrar calisirsa bir virus turevidir.
0
entrapmen
(23.05.09)
bende de benzer bir şey var. oturumu kapatıyorum, yeniden bağlanıyor, kopmuş gibi... version bug'u sanırım...
0
non descript
(23.05.09)
xp ise sanırım msn live messenger değil de messenger olan eski sürüm messenger açılıyordur. Onu program ekle kaldrıda windows programlarını ekle kaldır diyerek kaldırırsan sorun çözülür, ya da başlangıçta çalışmasını iptal et msconfig ile.
@non descript senin sorunun belki de msn ayarlarındaki internete bağlanıldığında otomatik oturum aç seçili ise ve kablosuz olark modeme bağlı isen arada bağlantı kesilince ve geri gelince tekrar bağlanıyor olabilir msn.
0
edip
(23.05.09)
(2)

wordpress sorusu

füt
wordpresste sayfalar kısmına yeni bir sayfa ekledim ve sonradan yazacağım bi kaç yaznın o sayfa altında çıkması için ne yapabilirim?gerçek bi aptala anlatır gibi lütfen =)
wordpresste sayfalar kısmına yeni bir sayfa ekledim ve sonradan yazacağım bi kaç yaznın o sayfa altında çıkması için ne yapabilirim?

gerçek bi aptala anlatır gibi lütfen =)
0
füt
(23.05.09)
Bildigim kadariyla oyle bir imkan yok. Postlarini koyabilecegin blogun bir tane, diger "Pages" altinda olanlar statik sayfalar, onlari editleyebilirsin, yenilerini ekleyip linkleyebilirisn, ama blog gibi kullanamazsin.

support.wordpress.com
0
kurukafa
(23.05.09)
Wordpress o olayı kategori sistemi ile çözmüş. Kategorik arşivleyebiliyorsun postlarını..
0
clough
(23.05.09)
(11)

Çamaşır Makinesi. Hangi marka, hangi model?

tannhauser
Kıymetli duyuru ahalisi, anneleri, evcimenleri, kahvegibi sen de:)Annemlerin evindeyim, elektrik faturalarının bizimkinin iki katı olmasını emektar çamaşır ve bulaşık makinesine bağladım. Anneme de kızdım, küresel ısınma filan diye. Anneciğim de bana borçlarından bahsetti, "Salaklanma" dedi. Bu da b
Kıymetli duyuru ahalisi, anneleri, evcimenleri, kahvegibi sen de:)
Annemlerin evindeyim, elektrik faturalarının bizimkinin iki katı olmasını emektar çamaşır ve bulaşık makinesine bağladım. Anneme de kızdım, küresel ısınma filan diye. Anneciğim de bana borçlarından bahsetti, "Salaklanma" dedi. Bu da bana çok koyunca sevgili Mücüğüme çamaşır makinesi almaya karar verdim. Ama insanın kendisine aldığı gibi olmuyor. Sabahtan beri okuyorum. İşin içinden çıkamadım.

Şöyle bir güzellik yapsanız; birileri nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklasa, birileri marka ve model tavsiyesinde bulunsa neden onu seçmemiz gerektiğini söylese.

Biraz da detay vereyim, şehrin suyu çok kireçli, annemler evde iki kişiler, çamaşır makinesi banyoda duruyor (bir şeyi değiştirir mi bilmiyorum). Bütçe de çok zorlamasın bizi ama parayı da çok önemsemiyoruz yani.

Herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
0
tannhauser
(23.05.09)
Bosch WAS20761TR

Fikir edinmek babında;

www.turkeyforum.com
forum.donanimhaber.com
0
anarche
(23.05.09)
bosch iyidir. nasıl detaylandırayım bilmiyorum ama annemin yıllarca kullandığı arçelik'ten bilmemneden daha güzel yıkıyor.
0
hevipeyra
(23.05.09)
buzdolabıdır muhtemelen o. çünkü iki kişinin bulaşığı ve çamaşırından ne olacak? haftada kaç kere açtıklarını sorun ona göre hesap yapın.
0
ozdek
(23.05.09)
bak, arcelik vestel falan onlardan uzak dur kesinlikle. belki iki yuz uc yuz fazla vericen ama almisken bosch veya siemens al. sonucta 10 yil kullanacagin bir sey. ha hem ekonomik hem kalite dersen ariston al.
yok biz de para bok diyorsan en yakin miele bayisine gidiyorsun... oke?
bir de fazla digital olmasin. anneler anlayamiyor pek...
0
ne nicki be
(23.05.09)
kesinlikle miele.
0
s nek
(23.05.09)
cevaplar için teşekkürler, farklı fikirleri beklediğimi de ekleyeyim.

@özdek: buzdolabını yeni değiştirdiler, bildiğim kadarıyla 10-15 liralık bir düşme faturada.
0
🌸tannhauser
(23.05.09)
Eger yetkili servisi onemsiyorsan.Kesinlikle arçelik tavsiye ederim
0
bilgisizbilgili
(23.05.09)
tabii ki arçelik

Edit: vestel den uzak dur. Servis konusunda çok kötüler
0
ilkdefa
(23.05.09)
ben vestel aldım ama beko'nun buzdolabı için gelen servisini çok başarılı buldum
0
sijwocaq
(23.05.09)
Bir Beko aldım, çok güzel. 8 Kg. A+A sınıfı elektrik. Ses çıkmıyor resmen makineden...
0
pass
(23.05.09)
bu aralar boschta indirim var(gerci hepsinde var hesapta) arcelikle arasinda pek fiyat farki yok. biz bosch aldik ama daha kullanamdu=ik ama genelde camasir bosch diyorlar.
0
vecihi
(23.05.09)
(1)

Vista ve Eycof Problemi

pelin kalp
Ağalar, biraz nostalji olsun diye Microsoft sitesinden Age of 2 Conquerors demosunu yükledim. Gayet güzel install etti vs.Lakin oyunu çalıştırmak istediğimde ekran simsiyah oluyor ve öylece kalıyor. Hata mesajı vs hiçbir şey yok, oyunu açmaya çalışanda doğrudan siyah ekran!Laptop şöyle:Vista Home +
Ağalar, biraz nostalji olsun diye Microsoft sitesinden Age of 2 Conquerors demosunu yükledim. Gayet güzel install etti vs.
Lakin oyunu çalıştırmak istediğimde ekran simsiyah oluyor ve öylece kalıyor. Hata mesajı vs hiçbir şey yok, oyunu açmaya çalışanda doğrudan siyah ekran!
Laptop şöyle:
Vista Home + GeForce 8400m

Bilen var mı nedir bu işin esrarı?
0
pelin kalp
(23.05.09)
exe'ye sağ klik, properties'den uyumluluk modu gibi bir sekme var onu bul. ben xp'de iyi çalışırım modu'nu işaretleyip dene, olmadı diğerlerini dene, service pack 2 falan. olabilir.
0
laughtear
(23.05.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.