Giriş
(6)

Acil: Gözlerime birşey oldu

kahvegibi
Arkadaşlar sabah normal bir şekilde kalktım.İş yerime geldim.Ama şu anda gözümün önünden birşeyler geçiyor. Yazılar, harfler aşırı derecede parlıyor. Birşeyler okumakta zorlanıyorum. Doktorum şu anda ameliyatta olduğu için gidemiyorum. Kafayı sıyırmak üzereyim, bu ne olabilir?
Arkadaşlar sabah normal bir şekilde kalktım.
İş yerime geldim.
Ama şu anda gözümün önünden birşeyler geçiyor. Yazılar, harfler aşırı derecede parlıyor. Birşeyler okumakta zorlanıyorum. Doktorum şu anda ameliyatta olduğu için gidemiyorum. Kafayı sıyırmak üzereyim, bu ne olabilir?
0
kahvegibi
(24.07.08)
korneayı çizmiş olabilirsin sanırım
geçmiş olsun
0
whoosie
(24.07.08)
o tarz birşey yaşamadım. herhangi bir acı filan yok.
0
🌸kahvegibi
(24.07.08)
Parlama nasıl? Lasik veya başka lazerli bir yöntemle kırma kusuru ameliyatı olduysan ameliyattan sonra parlamalar olabiliyor.Başka bir ithimal de migren atağı öncesi olabilir.
Eğer şimşek çakması anında oluşan görüntü şeklinde parlama varsa retina dekolmanı olabilir ama bu en kötü ve düşük ihtimal.
Geçmiş olsun
0
efx
(24.07.08)
Arkadaşlar,
Teşekkürler. Gözümdeki parlamalar azalarak yerini korkunç bir baş ağrısına bıraktı. Ama gene de doktora gittim. İntralase ile ameliyat olduğum için gözümde bir sorun olmasından korktum. Ancak, şu anda gözümde herhangi bir parlama ışık vs yok. Sadece baş ağrısı var.
Sanırım hayatımın ilk migren krizini yaşıyorum.

Not: bu duyuru 1 saat içinde kendisini yok edecektir.
0
🌸kahvegibi
(24.07.08)
bende de benzeri şekilde olmuştu. aynı zamanda bu parıltılardan sonra cümle kurmakta zorlanıyorum, anlatmaya çalıştığım şey yerine saçma sapan kelimeler çıkıyor ağzımdan. nörolog "auralı migren" teşhisi koydu. parıltılar, cümle kurmakta zorluk, öncül ağrı, çok şiddetli şeklinde seyreden krizler olağan gelmeye başlıyor bir müddet sonra. kendimde migreni tetikleyen etmenleri tespit edip daha az maruz kalmaya uğraşıyorum. parıltılı yüzeyler ve ışık kaynaklarıyla gözünün doğrudan temasından mümkün mertebe kaçınmanı ve kesinlikle doktora gitmeni öneriyorum. büyük geçmiş olsun.
0
gregor sarmisaa
(24.07.08)
0
kurukafa
(24.07.08)
(3)

kas mı yırttım ki?

koparnick
geçen hafta ısınırken sağ üst bacağımın ön tarafındaki kaslarda (adını bilmiyorum o bölgenin) bi acı hissettim.. önemli değildir diye devam ettim.. ancak akşam bacağımı zorlayamadığımı fark ettim.. dururken ağrı yok, yürürken ağrı yok, hafif tempolu koşarken ağrı yok.. ama biraz hızlı koşmak ya da t
geçen hafta ısınırken sağ üst bacağımın ön tarafındaki kaslarda (adını bilmiyorum o bölgenin) bi acı hissettim.. önemli değildir diye devam ettim.. ancak akşam bacağımı zorlayamadığımı fark ettim..

dururken ağrı yok, yürürken ağrı yok, hafif tempolu koşarken ağrı yok.. ama biraz hızlı koşmak ya da topa vurmak isteyeyim geriliyor ve acıyor.. bacağımı dizden büküp çok gerdiğim zaman ağrıyor.. onun dışında bi sorun yok..

kas yırtılsa yerimde duramam di mi acıdan.. ne ki bu? bir haftadır geçmedi..
0
koparnick
(23.07.08)
1 hafta dinlendir, 1 hafta hafif ağırlık çalıştır geçer
biz aramızda kas atmıştır diyoruz bunlara
not: doktor falan değilim, atıyor olabilirim
0
desdinova
(23.07.08)
kas yırtılması daha ciddi belirtiler verir. sadece bunu biliyorum. tedaviyi bilemem. muhtemelen dinlenmeyle ya da zamanla geçecektir.
0
dr cucu
(23.07.08)
soğukken çok fazla zorlamamaya çalış.
hafif ısınma hareketleri yaptıktan sonra azar azar esnet.
bir gün bu esnetme işlemini yap bir gün dinlen.
işlemi üç kez yaptıktan sonra hafiften zorlamaya başla, ağrı olduğu yerde dur ama ağrı olmasa bile 10-12 günden önce çok fazla yüklenme, tekrarlayabilir.
0
tannhauser
(24.07.08)
(7)

nefes alma zorlugu

banuolcay
6-7 aydir nefes almakta gucluk cekiyorum. doktora gittim birsey cikmadi. ayni derdi yasayan var mi?
6-7 aydir nefes almakta gucluk cekiyorum. doktora gittim birsey cikmadi. ayni derdi yasayan var mi?
0
banuolcay
(16.07.08)
sigara iciyorum da cok degil. ortamda rutubet de yok. yemek yeyince artiyor :(
0
🌸banuolcay
(16.07.08)
sigarayı bırakın (ben bıraktım), spora başlayın, sıkı bir diyete girin. geçiyor.

stres tabanlı veya psikolojik bir durum da olabilir tabi.
0
swallowed arsenic
(16.07.08)
gaz veya hazımsızlık problemi gibi birşey olabilir.iç ortamda yer kalmayınca bir taraflara nüksediyor. yalnız hangi doktora gidip ne tür tetkikler yaptınız daha detaylı yazabilirsiniz.
0
lhun
(16.07.08)
aynı sorunu ben final sınavlarım yaklaşırken yaşadım. farkında değilmişim ama çok pis stres yapmışım üzerimde son senem olduğu için. bariz nefes almakta güçlük çekiyordum yani.

nacizane tavsiyem stresten uzak durun, gevşeyin. ben de doktora gidip hiçbir şeyim olmadığına iyice emin olduktan sonra beynimde bitirdim olayı, daha da rahatladım.
0
rectoa
(16.07.08)
tesekkurler cevaplara. durum su: bende cok uzun suredir var , o nedenle donemsel strese bagli oldugunu sanmiyorum. isi biraktim, 2 ay oldu. su anda hicbir stresim de yok anlayacaginiz. :) doktor guatr'dan suphelendi. ama demir eksikligi haric birsey cikmadi. anksiyete dedi ama ben fiziksel bir neden olduguna neredeyse eminim. teshis koyamadigi icin oyle dedi bence. sigaradan kaynakli ise niye simdi oluyor anlamiyorum. ustelik gun gectikce bu problem artiyor ve her gun oluyor.
0
🌸banuolcay
(16.07.08)
Farazî bir tahmin ama panik atak da olabilir. Nefes güçlüğüne ek olarak zayıflık - bitkinlik, kas gerginliği, düzensiz kalp atı$ları, ba$ dönmesi, deri duyarlılığı, vb. belirtiler de mevcutsa, bir de bu konu üstüne gidilebilir belki..?
0
kirmizi baslikli kiz
(17.07.08)
Akciğer fonksiyon testi oldunuz mu?
0
efx
(22.07.08)
(15)

öldüren yutkunma acısı

deckard
sabah acı içinde uyandım. yutkunurken feci şekilde boğazım acıyor. her yutkunuşumda sanki azapların en büyüğünü çekiyorum. baktım şimdi hafif kırıklık da var. şimdi ben anca cumartesi doktora gidebilirim, ondan önce gitmem imkansız. evde yatıp dinlenemem de. şimdi ilaçla falan ateşi bir şekilde düşü
sabah acı içinde uyandım. yutkunurken feci şekilde boğazım acıyor. her yutkunuşumda sanki azapların en büyüğünü çekiyorum. baktım şimdi hafif kırıklık da var. şimdi ben anca cumartesi doktora gidebilirim, ondan önce gitmem imkansız. evde yatıp dinlenemem de. şimdi ilaçla falan ateşi bir şekilde düşürürüm de, şu yutkunmaya acil bir çözüm arıyorum. cumartesiye kadar yutkunma acımı hafifletsin yeter benim için. resmen bağırıcam yutkunurken o derece.
0
deckard
(10.07.08)
geçmiş olsun umarım faranjit değildir.
Ben bu durumlarda mütemadiyen su içiyorum nemli tutmak için, acıyı dindirmez şüphesiz ama hafifletiyor.
0
in vito veritas
(10.07.08)
sıcacık çayın içina bal koyunca yumuşatıyo biraz.
yutkunmak yerine bir yere de tükürebilirsin. sokağa tükürme ama...
0
redlinetheturk
(10.07.08)
@in vito veritas, bir bardak suyu acıdan bitiremedim :s

@want2die, oldu da bu kadar şiddetli olmamıştı. dediğim gibi su bile içemiyorum acıdan. üstelik şu iki gün dinlenme gibi bir lüksüm yok, illa dışarıda olmalıyım. hani acımı dinsin bir an önce istiyorum.

@redlinetheturk, ben tükürürsem yer hariç her yer ıslanıyor abi, beceremiyorum tükürmeyi :)
0
🌸deckard
(10.07.08)
bi eczaneye uğrayıverin, pastil alın... bi nebze de olsa rahatlatır sanırım...geçmiş olsun...
0
databey
(10.07.08)
tuzlu suyla gargara acısını hemen azaltacaktır.
0
gaia
(10.07.08)
yapacağın tek şey en yakın eczaneye gidip bir kutu strepsils almak. sonra da "dalamar ne nefis bi adammış, ehe" demek.

şaka bi yana bu tarz şeylerde ilk sarıldığım strepsils olur.
0
dalamar
(10.07.08)
Strepsils. [Bal ve Limon]

Acil şifalar.
0
villeneuve
(10.07.08)
durumu bademcik vs. gibi tahminlerle geçiştirmemenizi, tam olarak aynı şekilde birdenbire başlayan ve çok hızlı yayılabilen enfeksiyoz monükleoz adlı hastalığa yakalanma ihtimaliniz olabileceğini hatırlatmak isterim. bir gecede başlayıp aylarca süründürebilir, virütik olduğundan çok hızlı vücuda yayılabilir.
Bu düşük de olsa önemli bir ihtimaldir, umarım kesinlikle de basit ve önemsiz bir şeydir sizinki, ancak şahsi acıklı tecrübem sonucu tavsiyem yine de bu belirtileri ciddiye almanızdır. ayrıca o durumda boğaza sıcak şeyler uygulamak içmek etmek de yayılımı artırmakta. antibiyotikle tedavi ediliyor ve zaman önemli iyileşme hızında.
sözlükte başlığına bakmanızı ve düzgün bir kulak burun boğaz uzmanına görünmenizi tavisye ediyorum ağzı, vücudu, boğazı bu işten çok yanmış biri olarak.
geçmişler olsun, çabucak iyileşiniz inşallah.
0
serendipity
(10.07.08)
boğazını birşeyle sar ve sıcak tut, boğazlı kazak gibi olsun. gecede onunla yat hatta. ve soğuk hiçbirşey içme.
0
etna
(10.07.08)
elmayi haslayip suyunu icin. bogazi yumusatmak icin birebir. oksurugu de kese o.
0
osuruklu
(10.07.08)
faranjit olabilir. küçüklüğümden hatırladığım kadarıyla doktor ilaç dışında bi de vicks vermişti. akşama kadar zorla bir sürü tüketmiştim, iyi gelmişti.
0
fuckocalyptica
(10.07.08)
whiskey öneririm, iyi gelir. (yanlız buzsuz olsun, sek)
0
pain
(10.07.08)
cevaplayanlara çok teşekkür ederim. strepsils vardı evde, gün boyunca üç tane aldım (daha fazlası zararlıymış sanırım). limon gargarası da yaptım. tüm bunlara rağmen acı ya sabahtan beri biraz azaldı ya da ben alıştım tam bilemiyorum. elmayı haşlayıp suyunu içmeyi denicem şimdi. umarım serendipity'nin dediği gibi enfeksiyoz mononükleoz değildir. sabahtan beri kahvaltıyla duruyorum a dostlar, yutkunurken azap çekiyorken bişeyler yutmaya çalışmak acıların en acısını yaşatıyor.

edit: bu mononükleoz ne rezil bişeymiş öyle. milleti öpme isteği hariç neredeyse tüm semptomlar uyuyor. want2die, evet haklısın doktor farklı bişey yapmıcak, doktor lafını sabah panikten atmışım :)
0
🌸deckard
(10.07.08)
bi kasik bali yavas yavas agzinda erite erite yut. boyle bogaz kisminda uzun uzun beklet. miden kaldirirsa ustune biraz karabiber de atabilirsin
0
chieko
(11.07.08)
direkt doktor ve ilaç tedavisi derim. yumuşatıcı şeyler bir nebze iyi gelse ve geçmiş hissi yaratsa bile ertesi gün biraz fazla sigara ya da benzeri bir durumda gene korkunç bir uyanış yaşamak durumunda kalabilirsin.
0
whoosie
(12.07.08)
(4)

tatlandirici

orange coffee
baba seker hastasi anne gizli seker hastasi.. bende bu durumda potansiyel bir seker hastasi oluyorum arti kendime sinir olarak koydugum kiloya ulasmak icin kilo vermem gerekiyor bu yuzden sekeri tam olarak olmasada hayatimdan atmayi dusunuyorum.. cay ve kahve tiryakisiyim 2ser sekerden gunde ciddi b
baba seker hastasi anne gizli seker hastasi.. bende bu durumda potansiyel bir seker hastasi oluyorum arti kendime sinir olarak koydugum kiloya ulasmak icin kilo vermem gerekiyor bu yuzden sekeri tam olarak olmasada hayatimdan atmayi dusunuyorum.. cay ve kahve tiryakisiyim 2ser sekerden gunde ciddi bir seker alimim var.. tatlandirici denedim 1 tabletle ayni tadi yakalayabiliyorum.. sorum su: tatlandiricinin herhangi bir zarari varmi? "aman dostum kullanma sakin" diyen varmi icinizde?
0
orange coffee
(20.06.08)
Genelde yapay tatlandiricilar onerilmiyor. Ilk basta zor oluyor ve herkes karsi cikiyor ama cay ve kahveyi sekersiz icmeye alisabilirsin. Ben de ilk basta cok karsi koydum ama artik rahat olarak sekersiz iciyorum ikisini de.
0
wpi
(20.06.08)
şekeri azaltmak çözüm değil malesef ki..
İnsanın hayatını en çok skip atan şey şekerdir, sanayi devrimiyle hayatımıza 10-15 sene içinde girivermiştir insan vücudu kendini hazırlayamadım bu dış maddeye karşı çok hızlı bir devrim oldu..

eskiden çay kahveyi şekersiz içmezdim, çok değil gerçi 2şeker fln atardım gene..

meyve çayı içiorm sadece hafif tatlı gibi oluyorlar ya buna şekere gerek yokk diyip, hafif kiloda veririm mütiş olurum diyip kahvedeki şekeride kestim..
malesef bu bir günde olmalı..

benim ilk zamanlar kullandığım yöntem kahveye süt katmaktı, taadını çok açıyor şeker aramıyor deli gönül..

birden bırakıcaksınız şu anda açıkçası 1 şekerli bile bal gibi geliyor, ve gerçekten gerçek tadını şimdi alıyorum..
diyette yaptım ve yaklaşık 18kilo zayıfladım

sağlık ve filintalık denklemindeki yerimi siz düşünün

pardon sorun tadlandırıcıymış, o işler birbirinden karşık aslında coca cola ve pepsi nin kullandığı bu fenilanin aspartam gibi ürünler hakkında nette bir sürü yan etki var, unutkanlık lilo aldırımı kanserojen olması ve niceleri ama bir şekilde ispatlanamıyor..
arkasındaki büyük güçleri düşünün..
azcık neti bakın çok detaylı bulucaksınız
0
demlikposet
(20.06.08)
her bardak için ikişer şekerden hesap edersen (ki etmişsin) günlük manyak bir şeker alımı söz konusu. benim, senin aksine kilo alamama sorunum vardı, hala da var. ama çok kahve ve çay tüketince, insanın içi dışı şeker oluyor. bir gün ani bir kararla, sadece sağlık gerekçeli olarak, şekersiz çay içmeye başladım. bir ay çok zorlandım. içemiyor insan. ama ikinci aydan itibaren alışıyorsun. şimdi şeker tozu bile gelse bardağıma içemiyorum. bir de şu var, yanlışlıkla şekerli bir çaydan yudum içsem, midem bulanıyor. resmen şerbet içmişim yaf.

bence şekersizliğe alış. ömür boyu, günde yirmi küp şekeri mideme indirme. tatlandırıcılar için bütün doktorlar ciddi uyarılarda bulunuyor. "şekersiz içmeyen duramayan kişilere, nefsine hakim olacak kadar" tavsiye edebiliyorlarmış. o da uzun süre değil. ben "aman dostum kullanma sakın" diyen taraftayım.
0
lovemyself
(20.06.08)
Tatlandırıcılar genellikle "fenilalanin" içeriyorlar ve fenilalanin de öyle çok normal bir madde değil. Fazla kullanımı zekâ geriliği ve beyinde hasara neden oluyor. Başlıkta yeteri kadar bilgi var zaten. Bu yüzden mesela coca cola zero, diet içeçecekler, light içkiler vs. kullanmayın.
0
nuage
(20.06.08)
(7)

göremiyorum... göremiyorum... nnalannn...

sirrikadem
sol gözümü kapatınca, sağ gözüm net görmüyor. ne ola ki?normalde gözlerimde son zamanlarda bi bozukluk var diyordum. sanırım bununla alakalı bi şey...
sol gözümü kapatınca, sağ gözüm net görmüyor. ne ola ki?

normalde gözlerimde son zamanlarda bi bozukluk var diyordum. sanırım bununla alakalı bi şey...
0
sirrikadem
(11.06.08)
genel bi durumsa gözün bozulmuştur. göz doktoruna git gözlük versin. iki göz birden açık olunca bozuk olmayan göz, bözuk olanı da tolore ettiği için çok fark edilmiyor olabilir.
0
kibritsuyu
(11.06.08)
evet, var. çok hem de....
uyku mudur acaba sorun?
0
🌸sirrikadem
(11.06.08)
bu durum kişiden kişiye değişeceği için doktora gitmeni tavsiye ederim söz konusu göz sakata gelmesin. en azından ciddi olmasa bile doktor göz yorgunluğu için ilaç verir. uyusam geçer mi? gibi şeyler de düşünme.
0
clones
(11.06.08)
benim bir gözüm miyop diğeri hipermetrop. uykusuz kaldığım ve uzun süre okuduğum zaman (okumayı yalnızca miyop göz yapıyor diğeri yakını görmediği için rölantide duruyor) miyop gözde yorgunlukta kaynaklanan zayıflama ve dış görünüşte de belirgin bir asimetri durumu ortaya çıkıyor. muhtemelen farketmediğiniz böyle bir durumunuz olabilir. her durumda gözlerin biri ihtiyacı karşıladığı için farketmemiş olabilirsiniz. bir göz doktoruna görünün. az çalışan gözde tembellik de gelişebiliyor zamanla.
0
synick
(11.06.08)
migren de görmede problem yaratabiliyor.mesela kitap kelimesini kita seklinde okuyabiliyorsunuz at gozlugu takmis gibi oluyorsunuz.
0
feelindivine
(11.06.08)
korkutmak gibi olmasın ama göz tembelliği olabilir mi?
kardeşimde var bu mesela. iki özü birden açıkken görüşünde sorun yok ama sol gözünü kapattığında sağ gözü neredeyse hiç görmüyor adamın. tedavisi de yok pek, 2-3 yaşında falan teşhisi gerekiyor imiş. doktora gözükmen iyi olur.
0
kimi raikkonen
(11.06.08)
Nasıl ki; on parmağın onu da bir deilse, iki gözün ikisi de bir değildir. Gözlerin bozukluk ya da sağlamlık oranları birbirlerinden farklı olabilir. Gözünüz belki bozulmuştur ve biri diğerine göre sorunludur. Birinin derecesi 0 iken ötekinin 3 bile olabilir (Çok anormal bir durum ama, olabilir.). Yani ikisi de bozuk ya da ikisi de sağlam olmalı gibi bir mecburiyet yok. :))

Bu arada, want2die sürekli olan bir şeyse bu, doktora görünmeni tavsiye ederim. Yabana atılacak bir şey değil çünkü göz. Yorgunluk böyle şeyleri tetikleyebileceği gibi bir damla vs. bile iş görebilir.

Geçmiş olsun.
0
nuage
(11.06.08)
(9)

Kilo Verme (Yardım..!)

extirpation
Yaklaşık 2 aydır sürelki kilo alıyorum 75 ten 90a vuracam nerdeyse yazın spora başlıcam veririm ne de olsa diye herhangi birşey de yapmadım kilo vermek için baktım göbek aldı başını gidiyor bende diyete başladım fakat mide büyüdüğü için inanılmaz acıkıyorum.Şu 1 ay spora ayıracak vaktim de yok sizde
Yaklaşık 2 aydır sürelki kilo alıyorum 75 ten 90a vuracam nerdeyse yazın spora başlıcam veririm ne de olsa diye herhangi birşey de yapmadım kilo vermek için baktım göbek aldı başını gidiyor bende diyete başladım fakat mide büyüdüğü için inanılmaz acıkıyorum.Şu 1 ay spora ayıracak vaktim de yok sizden ricam deli gibi acıktığım zamanlarda neler yapayım. Mesela tok tutacak fakat kilo aldırmayacak yiyecekler ,evde yapabilceğim egzersizler vs.
Not: Cinsiyet : Erkek
Boy : 178
0
extirpation
(31.05.08)
yagsiz patlami$ misir falan yiyebilirsin. makineleri var ya yapan onlarla yapabilirsin misal. + bol bol su.
0
sourlemonade
(31.05.08)
diyet bisküvisi var.tadı yok ama olsun.doyuruyodur muhtemelen.bi de her diyetin olmazsa olmazı salata pek tabi.
0
aynali
(31.05.08)
salatalık olur marul olur, bilimum yeşile yüklenebilirsin. tuzsuz tabi ki. Ben deli gibi salatalık yerdim acıktıkça.az da olsa karın egzersizi de unutulmamalı, yoksa zayıflarsın ama göbek kalır.
0
neronas
(31.05.08)
tiroidlerini kontrol ettir.
0
kurukafa
(31.05.08)
bastirmak icin havuc, salatalik yiyorum bu aralar. bir de mevsimi yakin karpuz. hemen sisisriyo mideyi. daha once yazmistim buraya, mihalic peynri yontemim var. peynir gorunumlu tuz kitlesinden yiyorsun ara ara, sonra da abaniyorsun suya litre litre. yanina da yesillik, meyve arada, aciktikca. yag, islenmis seker, karbonhidrat almazsan bir sure sonra fidan gibi olursun. protein almayi unutma ama yagsiz tavuk vs.
0
pyro clustic flow
(31.05.08)
Ogunlerde bol bol yesil sebze ye. Az yagli sebze yemekleri yaparsan/yaptirirsan, doyana kadar yiyebilirsin ve ac kalma sorununuyla bas etmek zorunda kalmazsin.

Aralarda acikirsan meyve, havuc, salatalik gibi seyler yiyebilirsin. Kesmezse az miktarda (3-5) diye biskuvisi.

Patlamis misiri pek onermiyorum, cunku yagsiz bile olsa misir kendi basina epey kalori icerir. Yani sagliksiz bir yiyecek demiyorum ama kilo verirken tok tutmasi icin kullanmamak daha iyi.
0
wpi
(31.05.08)
sabahları sıkı kahvaltı et. akşam yemeğini çok hafif tutmaya çalış. bol bol kurufasulye ye. çok acıktığında bir avuç beyaz leblebi yiyebilirsin. veya diğer arkadaşın dediği gibi yağsız patlamış mısır seni tok tutar.
0
trista
(31.05.08)
2 ayda 15 kilo? tiroid bezlerini kontrol ettir bencede. tamam bazen kilo alabiliyor insan ama ay başına 7-8 kilo çok geldi bana. sanki hormonal bir olay gibi geliyor kulağa. üstelik sorun eğer tiroid bezlerindeyse kilo almamaya çalışmak kesinlikle işkenceye dönüşecektir bünye için.
0
exexex
(31.05.08)
Ben düşük yoğunluk lazer terapiyi önereceğim sana açlık noktaları üzerinde uygulanıyor ve açlık hissini azaltıyoruz ve uzman bir diyetisyen eşiliğinde sağlıklı kilo vermeni de sağlıyoruz.bize www.laserways.com sietsinden ulaşabilirsin .
0
bitter moon
(31.05.08)
(6)

wireless modem gerçekten alerji yapıyor mu?!

sirrikadem
evet, bugün arkadaşım gazetede okumuş. wireless modem bazı kişilerde alerjiye sebebiyet verebiliyormuş. ne tesadüftür ki, ben wireless modemimi alalı bir hafta oluyor ve bu bir haftadır çok pis hapşurmaya başladım. gerçekten böyle bir şeyin olması mümkün müdür? ee ben ne yapacam şimdi...
evet, bugün arkadaşım gazetede okumuş. wireless modem bazı kişilerde alerjiye sebebiyet verebiliyormuş. ne tesadüftür ki, ben wireless modemimi alalı bir hafta oluyor ve bu bir haftadır çok pis hapşurmaya başladım. gerçekten böyle bir şeyin olması mümkün müdür? ee ben ne yapacam şimdi...
0
sirrikadem
(26.05.08)
öncelikle vitamin alacaksın. hayır sebebi şu sende alerji yapmasını test edene kadar öncelikle soğuk algınlığı tedavisi yaparsak daha kolay bir sonuca ulaşırız sanıyorum. di mi :D
0
darknum
(26.05.08)
ben epeydir wireless kullanıyorum ama bir yan etkisini görmedim, kullanma kılavuzunda da yazmıyor:)
0
baldur
(26.05.08)
Alerji herhalde elektromanyetik dalganin yapabilecegi onemsiz bir yan etki olabilir. Asil olarak kansere sebep olmasindan bahsediliyor biliyorsun, her turlu EM dalga yayan aletin (orn: cep telefonu, baz istasyonu vs).
0
wpi
(26.05.08)
ortalıkta polen, tüy, kıl, yün varken elektromanyetik dalgaların alerji yapma ihtimalini pek yüksek görmüyorum. olsa bile bana psikojenik gibi geliyor açıkçası.
0
tom riddle
(26.05.08)
Aslında istesek de istemesek de, evinizde kablosuz modem bulunmasa da bu elektromanyetik dalgalarda düşündüğünüzden çok daha fazla iç içesiniz. Ayrıca söylenilen alerjik durumlar pek gerçekçi olmamakla beraber, en son neden olacağı şey hapşurtmaktır herhalde. Kaçınmanızın mümkün olmadığı bu durum için hayıflanmanıza, üzülmenize, ömrümden dakikalar çalıyor diye düşünmenize gerek yok. Ömrünüzü kısaltan faktörler olsa da, genellikle öldüren bunlar olmuyor.
0
paranormal
(26.05.08)
alerjinin bahar ve polen kaynaklı olduğunu düşünüyorum ama wireless teknolojisinin insan sağlığını zararlı olduğu ile ilgili bi kaç tane bilimsel makale okumuştum. hatta avustralya(yamulmuyorsam) wireless olayını yasaklamayı düşünüyordu. dünyanın manyetik alanından çok daha güçlü bir alan yarattığı falan söyleniyodu bu makalede. belki inanmazsın ama bende baş ağrısı yapıyor bu meret. kablo rulez bence.
0
beastangel
(26.05.08)
(3)

Alkol kullanmayan bir hastada "İZOLE" GGT yüksekliğinin nedeni ne olabilir?

hlathguth
Aklıma takılan bir gastroenteroloji sorusudur bu.
Aklıma takılan bir gastroenteroloji sorusudur bu.
0
hlathguth
(16.05.08)
Unutmadan, hasta diabetik de değil.
0
🌸hlathguth
(16.05.08)
www.gp-training.net

2. Isolated rise in GGT

...is caused by:

a) Alcohol abuse. This is a common cause. If history is corroborative, nothing need be done, except for advice on abstinence.

b) Fatty Liver or non-alcoholic steatohepatosis (NASH). This is especially common in middle-aged overweight women. Causes include diabetes mellitus hyperlipidemia and obesity. They will need testing for fasting lipids, fasting glucose and an Ultrasound abdomen. The latter may corroborate the diagnosis. Appropriate treatment is instituted for diabetes and hyperlipidemia. Referral to dietician is needed. Hospital referral is indicated only if GGT is above 150.

c) Drugs acting as enzyme-inducers also frequently raise GGT in isolation. They include Pheytoin, Carbamazepine and Barbiturates etc. If patient is on other drugs, a check through BNF is advised or contact your pharmacist.
0
ermanen
(16.05.08)
çok teşekkürler!
0
🌸hlathguth
(29.06.08)
(8)

Dudak kurumasına ne yapmalı?

sirrikadem
Dudağım sürekli kuruyor. Özellikle dışarı çıktığımda. Sanırım psikolojik bir yanı da var böyle olagelmesinin. Ayrıca çok su kaybeden bir bünyeye sahip olduğumu da söyleyebilirim. Ne yapmalı?
Dudağım sürekli kuruyor. Özellikle dışarı çıktığımda. Sanırım psikolojik bir yanı da var böyle olagelmesinin. Ayrıca çok su kaybeden bir bünyeye sahip olduğumu da söyleyebilirim. Ne yapmalı?
0
sirrikadem
(15.05.08)
öncelikle bence yanında mutlaka küçük bir şişe de olsa su taşımalısın. günlük su ihtiyacı min. 2 lt. olduğuna göre, gün içinde su içebilirsin.

dudak kurumasına en iyi çözüm lip stick'ler. eğer erkeksen renksiz olanları da mevcut. gerçekten de güzel nemlendiriyorlar.

bir de kan tahlili yaptırmanı öneriyorum. yanlış hatırlamıyorsam bazı böbrek hastalıklarının yansıması oluyor dudak kuruluğu... iyi bir doktora danışmalı.
0
zminrna
(15.05.08)
ne gibi bi etkisi olduğunu tam olarak bilemesem de elma yemek çok iyi geliyor. cilt bakım uzmanı tavsiye etmişti, günde 1 tane elma; test edildi, onaylandı.
0
simona
(15.05.08)
l'occitane denen markanın ürünlerine bi bakın derim
0
luin 41
(15.05.08)
-doktor degilim doktora danisiniz-

la roche posay'den ceralip, derde deva bende. yaz kış.
0
zkurmus
(15.05.08)
doktor tanıdıktan bepanthen önerisi almıştım ben ama krem mi demişti, merhem mi onu unuttum.

edit: merhemmiş, annem öyle dedi.
0
kobuzchu kiz
(15.05.08)
gece yatmadan bepanthen sür evet. bir de noviderm diye bişey var eczanelerde bulabilirsin cok iyi geliyor.
0
likeinme
(16.05.08)
blistex, balsam. küçük kutuda olanlar.
0
pyro clustic flow
(16.05.08)
bepanthen merhem kullanabilirsin aklına geldiğinde sür yat ertesi gün seni idare eder fakat biraz parlatıcı gibi duruyor. ayrıca kara dut ve böğürtlen de dudak kurumasına iyi geliyor.
0
l eaullaby
(12.08.08)
(4)

Hafıza Kaybı sorusu..

isott
insan hafıza kaybı yasadıgında neleri unutur? yani yazı yazmayı unuturmu? yada ingilizce konusmayı? mesela bakıyoruz filmlerde adam hafızasını kaybediyo ama araba surebılıyo, kırmızı duracagını biliyo falan..neler kaybolur hafızadan?belki bilimsel acıklamaları vardır ama basından gecen kişilerden de
insan hafıza kaybı yasadıgında neleri unutur? yani yazı yazmayı unuturmu? yada ingilizce konusmayı? mesela bakıyoruz filmlerde adam hafızasını kaybediyo ama araba surebılıyo, kırmızı duracagını biliyo falan..

neler kaybolur hafızadan?
belki bilimsel acıklamaları vardır ama basından gecen kişilerden deneyimlerini okumak isterim..

simdiden tesekkurler..
0
isott
(11.05.08)
bende geçici hafıza kaybı olduğundan şüpheleniyor herkes. üşenmediğim bir gün gidecem doktora nedir ne değildir diye. bir an 10 dakika önce ne yaptığımı unutabiliyorum. dakikalarca ona odaklanmasam hatırlamıyorum. mesela geçen gün okuldan dönerken şişe su aldım, en son metroya binerken elimde olduğunu hatırlıyodum, eve geldiğimde elimde şişe falan yoktu. çöpe atmış olamam zira bitirmemiştim. hala da bilmiyorum o şişenin akıbetini.
0
deckard
(11.05.08)
her şeyi unutabilir, bu beynin zarar gören kısmının vücutta yürüttüğü fonksiyonlar ile alakalı, yani yazı yazma hafızasının bulunduğu yer zarar görürse yazı yazmayı unutabilir, ama diğer fonksiyonlar bundan etkilenmeyebilir de, hatta olumlu yönde bile etkilenebilir..

bir örnek vereyim, bundan birkaç ay önce gazetede okumuştum, bir bisiklet yarışçısı yanılmıyorsam ingiltere'deki bir yarışta kaza geçirmişti, kafasına aldığı darbenin etkisiyle normalde çok az bildiği ingilizceyi gayet akıcı bir biçimde konuşmaya başlamıştı. (kendisine müdahale edenlerle falan konuşmuş herhalde) ama hastanede tedavi gördükten bir müddet sonra yine eski haline döndüğü yazıyordu..
0
weeping guitar
(11.05.08)
walla memento, house md vb. dizi ve filmlerden gaza gelip baya okudum birşeyler, anlayabildiğimi anlatabildiğim kadarıyla beyin bölümlere ayrılıyor,
- motor fonksiyonları kontrol eden bölümü var. yürümek konuşmak bisiklete binmek vs.
- kısa dönem hafıza var(short term memory), bu birkaç dklık bir hafıza ve normal bir insanda bunlar uzun dönemli hafızaya geçiyor. ya da ben karıştırdım emin değilim.)
- uzun dönem hafıza(long term memory) bu da anılar oluyor bir nevi, mesela anterograde amnesia hastları yeni hafıza edinemezler bundaki bir bozukluktan, anı yaşarlar bir nevi.
bunun gibi başkaları da var ve zarara göre bazıları artıyor ve azalıyor.
0
talemon
(11.05.08)
benim yakın bir arkadaşım geçirdiği kaza sonrası aylarca komada kaldıktan sonra şükürler olsun ki ciddi bir fiziksel problemi olmadan aramıza döndü. ama hafıza problemi çok ciddi boyutlarda. çoğumuzu hatırlamadı, arkadaşlarını, çevresini, işini. odtü mezunudur, tek kelime ingilizce hatırlamıyor. mezun olduğu, üstüne yüksek lisans ve doktora yaptığı bölümünü, konusunu hatırlamıyor. zamanla hafızası düzelebilir dediler ama 1.5 yıl oldu, bilemiyorum. sadece yaşaması ve fiziksel bir özrü olmaması bize yetiyor, ama yaşam kalitesi ciddi anlamda düşük, umuyoruz ki zamanla bu da düzelecek, tedavisi hala sürüyor.
0
opucuk baligi
(11.05.08)
(5)

Bacakta Yanma

blackbasat
merhabalar geçen cumartesi futbol oynadım. uzun süre oynamadıktan sonra ikinci kez oynayışımdı. oynamadan ısındım. çok klas hareketler yaptım bi sürü ampul astım ama ertesi gün sağ bacağımın üst iç kısmında -kasığa yakın- bi yanma başladı. böyle yuvarlak küçük sayılabilecek bir bölgede. sanki üstüne
merhabalar geçen cumartesi futbol oynadım. uzun süre oynamadıktan sonra ikinci kez oynayışımdı. oynamadan ısındım. çok klas hareketler yaptım bi sürü ampul astım ama ertesi gün sağ bacağımın üst iç kısmında -kasığa yakın- bi yanma başladı. böyle yuvarlak küçük sayılabilecek bir bölgede. sanki üstüne yanıcı bi madde dökülmüş gibi ama yanma üstünde değil içinde. önemli bir şey olmadığını düşünüp umursamadım doktora gitmek için de abuk bi şeymiş gibi gözüktü ama hala devam ediyor. zaman zaman geçermiş gibi oluyor ama biraz yürüyünce hafif koşturunca hemen tekrar yanmaya başlıyor. özellikle adım atarken mesela sağ bacağımın üstüne bastığım an iyice yükseliyo yanma. var mıdır başına gelmiş olan bi bilgisi olan? yine cumartesi ve maç günü napsam ki acaba? fazla laktik asit maktik asit yapar mı böyle bi şey ama kaç gün oldu yahu.
0
blackbasat
(10.05.08)
valla hamlamadan dolayı meydana gelmiş bir hödö olarak görünüyor. futbolcunun dostu bengal'i öneririm. bir kaç güne bir şeyin kalmaz gibi.

geçmiş olsun.
0
haznedaroglu
(10.05.08)
Laktik asit "et kesmesi" denen çok şiddetli olmayan, üstelik dediğin kadar da küçük bir alanda değil, genellikle bütüncül bir kas bloğunda hissedilen ağrıya sebep olur ve lineer olarak zaman içimde azalır. Yani her 8-12 saatte bir azaldığını geçtiğini hissedersin.

Dediğin tür bir ağrı küçük bir kas yırtılması, zorlama zart zurt gibi. Sanılanın aksine küçük kas yırtıkları kendiliğinden geçiyor sanırım. Kısacası ağrı uzun sürerse veya şiddeti belli bir eşiği aşarsa doktora git, kalanını sallama o kadar. Zaten bu cümle genel "sporda sakatlık doktor" algoritmasıdır.
0
delikan76
(10.05.08)
teşekkür ederim ama ağrı yok. ağrı olsa zaten geçer herhalde deyip kendi haline bırakırdım ama garip bir yanma var ve 1 hafta oldu. hamlama falan 1 hafta sürmez ki sürer mi?
0
🌸blackbasat
(10.05.08)
daha önce başıma şöyle geldi. korner kullanırken bi abanmıştım topa sağ bacağımın üst iç kısmında ani bir yanma başlamıştı. kas (lif) yırtılması sanırım bu. yeterince ısınmadan esnemeden zorlamadan kaynaklanıyor olsa gerek. sizinki belki o anın sıcaklığıyla hissetmediğiniz ama ertesi gün farkında vardığınız bir versiyonu olabilir. tıbbi olarak nedir bilemem ama tedavi olarak zorlamamayı tavsiye ediyorum. benimki zamanla geçti.
0
sijwocaq
(10.05.08)
biraz tibbi olacak tabi ama sein durumuna adduktor sprain denir. yani bacagin ic kisimindaki kaslarin zedelenmesi. o bolgede obturator sinirin dallari bulunur, zedelenmeden dolayi sinirin irritasyonu ve yanma olabilir... gececi bir durum merak etme. uzgunum ama yanma yakalasik 3 ay bile surebilir. ama bir sekilde hafifleyecektir. bir daha boyle birsey yasarsan ilk onlem olarak alterne sicak soguk uygula inflamasyonu azaltir boylece yanma gibi seyle olmaz. tabi spora en az 3-4 hafta ara vermen lazim. bir daha da esnem yapmadan isinmadan kaslarini zorlama bu sana ders olsun...

edit: bu yazar bir ortopedi uzmanidir...
0
outshined
(11.05.08)
(4)

Damar Açıcı bitki/hap

selimse
Arkadaşlar bir yakınımızın damarlarında %60 oranında tıkanıklık olduğunu öğrendik. Yakınımız doktorun verdiği ilaçları kullanıyor tabii ki fekat biz bunun yanında alternatif tıbbı da kullanalım istiyoruz.Damar açıcı olduğu ispatlanan/düşünülen bitkiler filan var mıdır? İlla bitki olmasına da gerek y
Arkadaşlar bir yakınımızın damarlarında %60 oranında tıkanıklık olduğunu öğrendik. Yakınımız doktorun verdiği ilaçları kullanıyor tabii ki fekat biz bunun yanında alternatif tıbbı da kullanalım istiyoruz.

Damar açıcı olduğu ispatlanan/düşünülen bitkiler filan var mıdır? İlla bitki olmasına da gerek yok hap şeklinde de olabilir. tabii tıbbi ilaç sormuyorum onu doktor vermiş zaten ben hap şeklindeki katkılardan(supplement) bahsediyorum. Hapın türkiye de olmasına da gerek yok. Siz ismini cismini söylerseniz biz yurtdışından da gettirttiririz....
0
selimse
(05.05.08)
su an soyleyecegim sey , uzerinden yillar gecmis, hayal meyal hatirladigim bir sey.

teyzemin esinin (yani enistem) annesinde damar tikanikligi vardi yillar evelinde. babasi ise, esinin bu durumuna cidden uzuluyordu. hastaneler vs. vs... ona birisi sanirim butun meyvalari (tropikal meyvlar agirlikli) sikmasini (posali bir sekilde) ve icirmesini soylemisti duzenli olarak. bunun bu tikanikliklara iyi geldigini mucizevi bir sekilde anlatiyordu bir aile ortaminda.

not: bu anlatan kisiye (yani enistemin babasi) aslen hicbir konuda guvenmedim simdiye kadar. fakat bir insanin cok sevdigi esiyle ilgili birseyi anlatirken de ne kadar yalan soyleyip soyleyemeyecegini hesaba katmistim.

----

simdi bu cevabi yazdiktan sonra biraz arastirayim dedim ve google da arama yaptim www.google.com.tr

nar suyu oncelikli olmak uzre, bir cok meyvanin da bu damar tikanikliklarina iyi gelebilecegi yaziyor. tabi ingilizce makaleler falan da arastirmak lazim.
0
la traviata
(05.05.08)
enginar iyi geliyor diye duymuştum, ne kadar doğrudur bilemiyorum.
0
05
(05.05.08)
prof. dr. ibrahim adnan saracoğlu'nun bu konuyla ilgili araştırmaları var. kendisi bitki kimyageri ve onunla ilgili sayfalardan bu bilgiye ulaşabilirsin sanırım. her türlü bitki her şeye iyi gelmez. aynen ilaçlar gibi dikkatli olmak lazim.
www.saracoglu.at sayfasına göz atılabilir.
0
jade
(06.05.08)
kirmizi sarap
0
chrome
(06.05.08)
(5)

uyuyamamak ve uyku ilacı...

sirrikadem
uyuyamıyorum. anca bedenim çok çok fazla yorulunca uyuyabiliyorum. reçetesiz uyku ilacı bulabilmem mümkün mü? ya da buradan bana uyku ilacı reçetesi yazabilecek birisi var mıdır?{vallahi intihar etmeyecem, zaten o filmlerde oluyor sadece }
uyuyamıyorum. anca bedenim çok çok fazla yorulunca uyuyabiliyorum. reçetesiz uyku ilacı bulabilmem mümkün mü? ya da buradan bana uyku ilacı reçetesi yazabilecek birisi var mıdır?

{vallahi intihar etmeyecem, zaten o filmlerde oluyor sadece }
0
sirrikadem
(15.04.08)
(bkz: passiflora)
0
compumaster
(15.04.08)
(bkz: valerian root) allah sabır versin
0
babatema
(15.04.08)
seninle aynı durumdayım. fakat ben çaresini bulamadım. sana şunları sormak istiyorum: sürekli ve doz artırarak uyku ilacı içmeye kararlımısın? çünkü ben aylarca kullandım düzelir diyerekten bir değişiklik olmadı. ne zamandan beri aynı yatakta uyuyorsun? çünkü yatağı değiştirince biraz düzelebiliyor.
gene de soruna cevap: atarax
0
insanimsi
(15.04.08)
arkadaşlar bunların hepsi reçetesiz mi?
0
🌸sirrikadem
(15.04.08)
valerian root reçetesiz. zaten bitkisel bir ürün olduğu için sağlık bakanlığının değil tarım bakanlığının denetiminde satılıyor olması lazım.
0
babatema
(20.04.08)
(8)

Garip Göğüs Ağrıları

meraklimelahat
Bir kaç aydır göğsümün farklı yerlerinde farklı şekillerde ağrılar oluyordu. Bir de bir süredir sanki bir an kalbim duracakmış gibi geliyordu. gece bir anda sanki durmuş gibi uyandığım oluyordu. ne zaman sakinleşip uykuya dalacak olsam yine aynı oluyor gibiydi. sanki bir an kalbim atmayı bırakıp öyl
Bir kaç aydır göğsümün farklı yerlerinde farklı şekillerde ağrılar oluyordu. Bir de bir süredir sanki bir an kalbim duracakmış gibi geliyordu. gece bir anda sanki durmuş gibi uyandığım oluyordu. ne zaman sakinleşip uykuya dalacak olsam yine aynı oluyor gibiydi. sanki bir an kalbim atmayı bırakıp öyle duracak.
sürekli bir ölüm korkusudur gidiyor. her an kalp krizi geçirecek gibi hissediyorum.

bir iki ay önce dahiliye doktoruna gittim, kendi baktı, akciğer filmi istedi, temiz çıktı, kardialoğa gönderdi, o da ekg ve eko çekti "gayet normal" dedi.
Dahiliyeci "genel kas ağrısıdır
senin ağrıları atipik ağrılar, sıcak soğuk değişiminden de olur stresten de. belli bir şeyin belirtisi olsa tipik olurdu" dedi.
sanki o zamandan beri tipikleşmeye başladı göğsümün sol tarafında, kalp çevresinde.

1. deliriyor muyum?
2. bana yardım edebilecek birileri var mı?

not: 22 yaşında normal kiloda bir delikanlıyım.
0
meraklimelahat
(25.02.08)
böyle durumda tekrar doktora gitmeniz en iyisi olur. burdaki şikayetlerinizi doktorlara anlatırsanız buna göre bir tedavi uygulayacaktır.tabi bazı durumlarda psikolojik olabiliyor ama bu delirdiğinizi göstermez. şimdiden geçmiş olsun.
0
clones
(25.02.08)
doktor değilim ama çok benzer belirtiler gösteren bir arkadaşıma "panik atak" teşhisi kondu bunun üzerine gitmeni öneririm. oldukça yaygın bir hastalık ve tedavisi de var merak etme delirmiyorsun. =)
0
atrin
(25.02.08)
anksiyete problemine benziyor bu anlattıkların. psikiyatriste de danışmalısın. yani illa psikolojik olacak die de bir durum yok ama eğer tıbbi hikayede adamlar sağlıklısın diyorsa bunun sebebi psikolojik oluyor büyük ihtimalle.
0
leontes
(25.02.08)
muhtemelen panik ataksınız.netten panik atak hastalığını araştırıp belirtilerinin size ne kadarının uyup uymadığına ,panik atağın ne olup olmadığına bakabilirsiniz.
0
sarap dumani
(25.02.08)
panik atağa doğru yol alan anksiyete bozukluğu gibi gözüküyor hakikaten.
geçmiş olsun.
0
kurukafa
(25.02.08)
üst midenin bulunduğu bölgede, kaburgaların başlama noktasından biraz daha yukarı solda sıkıntı verici burukluk yada boğuluyormuş hissi olmadıkça pek takılacak bişi değil. sırttan soğuk yemişsindir vücut ciğerlerin arkasında gaz biriktirmiştir, göğüs kafesine baskı yapar. kişi kendini fazla dinlerse psikosomatik ağrılar oluşturabilir.
0
pain
(25.02.08)
kalbinizi dinlediklerinden sonra bir sorununuz yoksa, ve akciğer filmi, ekg, eko doğru yorumlanmışsa fizyolojiniz normaldir.

bunun dışında alkol, uyuşturucu, ya da herhangi bir ilaç kullandınız mı? eğer bunların hepsinin cevabı hayır ise panik atak, ya da stres ağrıları çekiyorsunuz.
0
tom riddle
(25.02.08)
cevap yazan herkese çok teşekkür ederim.

benim de aklıma panik atak belirtileri olabileceği aklıma gelmişti. ama açıkça söylemem gerekiyor ki bununla ilgili şeyler uzun uzun okumaya korkuyorum. ne okursam onlar birer birer bende de gözükecek gibi geliyor.

alkol arada sırada kullanıyorum. ama fazla ve düzenli olarak değil. uyuşturucu veya başka bir ilaç kullanmıyorum.
0
🌸meraklimelahat
(25.02.08)
(2)

Acil önemli ciddi; sağlık raporu alma hakkında.

sathaner
Özel bir şirkette çalışıyorum ve özel sağlık sigortam var, 2 gün işe gitmemem gerekli, rapor almayı düşünüyorum, nasıl yapar ederim de kolay yoldan alabilirim 2 günlük istirahat raporu.
Özel bir şirkette çalışıyorum ve özel sağlık sigortam var, 2 gün işe gitmemem gerekli, rapor almayı düşünüyorum, nasıl yapar ederim de kolay yoldan alabilirim 2 günlük istirahat raporu.
0
sathaner
(12.02.08)
her semtte özel sağlık poliklinikleri var. oralar 20-40 aralığında bir para karşılığında rapor verir genelde.
0
patlamismisir
(12.02.08)
özel sağlık sigortan varsa ücret vermene gerek yok. zaten artık ssklılardan da sadece 15 lira mı ne alıyorlar muayene için...
kolunun ağrıdığını söyle ve istirahat iste.en az iki gün yazarlar zaten.

not: bu işin "yalan" ile çözülmüş hali. bir çok doktor, "iki günlük işim var, şirketten izin alamadım." gibi delikanlı bir cevaba da seve seve rapor yazıyorlar.
0
gregory
(12.02.08)
(10)

Sürekli kanıyor efendim durduramıyoruz

kurukafa
Sağ burnum 2 aydır falan bir yerinden boyuna kan üretiyor(hayır iki burnum yok). Sanırım noktasal bir yara değil de genel bir yüzey hassaslaşması durumu söz konusu. Kendi kendine kabuk falan bağlıyor ama burun içinde sürekli bir nem durumu olduğundan kol bacak yarası gibi olamıyor haliyle... eninde
Sağ burnum 2 aydır falan bir yerinden boyuna kan üretiyor(hayır iki burnum yok). Sanırım noktasal bir yara değil de genel bir yüzey hassaslaşması durumu söz konusu. Kendi kendine kabuk falan bağlıyor ama burun içinde sürekli bir nem durumu olduğundan kol bacak yarası gibi olamıyor haliyle... eninde sonunda o kabuk iyileşmeden açılıyor ve yine kanama oluyor.

Bu kanama dediğim, burnumdan şapır şapır damlayan bir kan değil. Fakat misal hayatta adetim değildir benim ama diyelim bir arkadaşım tuttu parmağını burnuma soktu parmağı kırmızıya boyanıyor haliyle. Veya sümkürdüm diyelim selpağa, sağ taraf kırmızı sol taraf normal renginde olabiliyor falan filan.

Zerre acı vermiyor(bu kadar açılıp kapanan bir yaranın acı vermemesini de anlayabilmiş değilim). Ama açıkçası burnumda bir yerde sürekli bir açık yarayla yaşamak da tedirgin ediyor.
Napayım şimdi ben? Mesela burnumu tıkasam bişeyle, 2 hafta öyle gezsem falan gibi bişeyler düşünüyorum. Yoksa hiç bir iyileşme ve kötüleşme yok gidiyor bu böyle.
hı?
0
kurukafa
(03.01.08)
bende de kanama vardı. ist'un neminden polatlı nın kuru soğuğuna oradan izmir'in sıcağına oradan ist'e döndüğüm 1 senelik askerlik dönemimin sonunda olustu. devamlı kanıyordu hatta seninkinden de kötü halde sıpır sıpır kanıyordu. doktora gittim olecek miyim diye. burun içinin kuruduğunu söyledi. nemlendirmek için de 1 tane krem 1 tane de sprey verdi. ondan beri de kanamıyor. hani tecrübe olsun diye anlatayım dedim.
0
eleventh american esme has met
(03.01.08)
ileri derece sinüzitten kaynaklanıyor olabilir, ilk verilerinize göre.
az ihtimal kılcal bir yırtılma vardır. ama bu yok denecek kadar az bir ihtimaldir. bir kbb uzmanına danışın. ilaç versin, buğu versin, sprey versin, muayene ücreti alsın, eczacı ecza parası, devlet sigorta felan filan...
0
fempusay
(03.01.08)
bir hafta kadar her gün yatarken burnunu temizledikten sonra pamuklu kulak çubuğu kullanarak terramycin göz merhemi sür (deri merhemi olanı da var, o değil). bir haftayı geçirme. sulfarhin falan kullanıyorsan derhal bırak.
0
kibritsuyu
(03.01.08)
ilk iki paragraf aynen başıma geliyor(du) belirli aralıklarla. gerek parmak darbesi yediğinde gerekse kaşıntı (kabuk rahatsız edici oluodur sanırım sende de) vb. bi durumda dışarıdan oynadığımda kanama artıyordu, 11th'ın dediği gibi şıpır şıpır.

darbeden ve parmaktan mutlaka koruman gerek en başta kanamaması için. benim gibi normalden daha sık burun temizleme takıntın varsa o anda bile kanla karşılaşabilirsin.

amma uzattım ya... bana da sprey verdi doktor kısadan böle diyim ben :) tam da hatırlayamadım ama bi şeyde zedelenme demişti sanırım, dediğin sebeplerden de bi türlü adam gibi geçemiordu. spreyden beri yok. ayrıca geçmiş olsun.
0
infernal majesty
(03.01.08)
bir kılcal damar yırtılması söz konusu ise tedavisi için sana güç kuvvet diliyorum yöntem değişmemiş ise...
0
ayanux
(03.01.08)
derim ki doktora git. nolur nolmaz.
0
ari maya
(03.01.08)
Hemofili benzeri bir hastalık var çok fazla bilinmez, von Willebrand hastalığı (veya eksikliği) bunun ismi. Ama bu genelde doğuştan gelen bir hastalıktır, mesela düşünce dizlerin kolay morarması veya sık burun kanaması gibi şeyler karakteristiktir ve toplumda da çoook sık görülür (yüzde 10 civarı) merak edilecek bir şey değildir yani.

Ayrıca trombositopeni rahatsızlığınız da olabilir. Bir hastanenin dahiliye bölümüne gidip kan örneği verirseniz ve şikayetinizden bahsederseniz tanınız netleşir.
0
there is nothing left for me
(03.01.08)
aynısından ben de de var hem de 2 aydır..
burun damlası kullanmıştım 3-4 gün üstüste ve ondan şüpheleniyorum..
yıllardır bu türden kanamalar olmazdı..acaba nedir bu..
0
porsgemsheniark
(03.01.08)
Tamamen aynı semptomlar, hatta sağ delik dahi aynı, son 2 ay içinde geçirdim. Aynı vaka olduğunu tahmin ediyorum.

Burun içinde bir yara olsa gerek. Dediğin gibi ana problem devamlı sümük üreten bir yüzey olduğu ve kılla da kaplı olduğu için kabuk bağlamanın uzun sürmesi ve sümkürürken/karıştırırken devamlı deforme olarak yeniden açık yaraya dönüşüp habire ufak ufak kanaması.

Unutmayalım ki kabuk bağlayıp, bir süre öyle kalmadan bu yara geçmeyecektir.

Çözüm:
Durum bu ise

Bir kere ister istemez elinin burnuna gittiğini, eskisinden çok daha fazla burnunu karıştırdığını tahmin ediyorum. Hatta yaralı bölgeden kabuk, kan ve sümük çıkarınca muhtemelen (hah bu sefer kanamayacak, acaip rahatladı hissine kapılıyorsun, ama yanıldığını 2-3 saat içinde anlıyorsun.) Bunu yapma, bırak içeride kalıp şeklinde kalsın kabuğu. Bu zaman zarfında burnun suyla yıkama(kabuğu yeniden ıslatır), içeride fazlalık olduğu için uyuz olacaksın ama dayan, sümkürsen bile hafifçe sümkür kabuğun bozulmasına meydan verme. Yara kabuk bağlayacak, kabuk daha fazla sümük toplayacak ve bu nefes almanı dahi zorlaştırabilecek, nasılsa ağzın ve sol burun deliğin var, dayan dayan dayan...

Yeterince dayanıp kabuğu kuru koruyabilirsen o açık yara alttan iyileşecek ve kurtulacaksın.

Bende devamlı sümkür, tatak yap şeklindeki döngü ile 1-1,5 ay geçmedi. Çünkü rahatsızlık hissi dolayısıyla bir türlü kendi haline bırakmıyordum. Tam doktara gideyim artık diye karar vermişken, oturup durumu yeniden tanımladım ve "karıştırmadan sabır" reçetesini denemeye karar verdim. 7-8 günde geçti.

NOT: Bunun açık bir yara olup olmadığı için de kaynak götüm olmak üzere şunu söyleyebilirim. Yeni sümkürüp kabuğu attığında, veya tatak yapıp elinle aldıktan sonra, üst dudağını yapabildiğin kadar aşağı ittir. (Sakal tıraşında, burun altını alıyormuşsun gibi) Bu hareket burun içindeki deriyi de kısmen gerer ve yara açık bir yaraysa, böyle çatlak deriyi sağdan soldan geriyormuşsuncasına hafif sızlar. Böyle bir olay varsa sanırım konu burun iç yüzeyinde bir açık yaradır ve söylediğim şekilde davranarak, sadece sabırla halledilir derim.

Hiç randıman alamazsan, tabi ki doktor.
0
delikan76
(03.01.08)
Öncelikle neden acı vermediğini söyleyeyim; o yara bir 'açılma'değil, muhtemelen çatlak sadece. Ve kabuk bağlayıp, kuruyup burnunu germediği sürece (burun germek?) canın acımaz.

Birkaç yılımı o şekilde geçirmiş bir insan olarak söylüyorum ki; sebebi alerji bile olabilir. İki aydır hayatında değişen bir şey var mı ona bir bak, ne bileyim yeni bir kazaktır, yeni bir halıdır, yeni bir muhittir, evdeki çiçektir... Mümkün.

Bir de doktora gidersen burnunu yaktırabilirsin. Bu işlem bir damla gümüşün eritilip kanayan yaraya yapıştırılmasından ibaret, kesinlikle canın yanmıyo (benim yanmamıştı) ama işe yaradığından emin değilim (bende yaramamıştı)

Sanırım sendekinin nedeni burun içi kuruluğu değil, ama yine de bir burun içi merhemi alıp sürebilirsin.
0
aysegulnazcan
(04.01.08)
(4)

doktor arkadaşlar

deckard
kronik kalp hastası olan bir arkadaşımla konuşurken kalp problemini sorduğumda "it's cracked my heart's mitral valve :(" dedi. hastalığın türkçesi nedir? damarlarında bir sorun var anladığım kadarıyla
kronik kalp hastası olan bir arkadaşımla konuşurken kalp problemini sorduğumda "it's cracked my heart's mitral valve :(" dedi. hastalığın türkçesi nedir? damarlarında bir sorun var anladığım kadarıyla
0
deckard
(27.11.07)
sozluk'te arat ' mitral' diye. mitral kapak prolapsusu sanirim.
0
pyro clustic flow
(27.11.07)
işte öyle bir tanım yok sözlükte. sanırım kalp kapakçıları oluyor, ama kesin bilgi lazım bana.
0
🌸deckard
(27.11.07)
ermanen
(27.11.07)
mitral kapak yetmezligi.

[email protected]

ekle, aciklayalim..
0
hlathguth
(27.11.07)
(5)

sözlükçü diş hekimleri göreve!

radioheadbanger
merhaba arkadaşlar,kanal tedavisi yapılması gereken bir dişim vardı. her türk gibi salladım tabii, gitmedim zamanında. 10 gün önce dınk dınk edince harekete geçtim doktora gittim. zira kendisi, "bunda da derin bir çürük var evet ama muhtemelen bu 20'lik diş ağrıyor, bu sanıyorsun. çekilmesi lazım bu
merhaba arkadaşlar,

kanal tedavisi yapılması gereken bir dişim vardı. her türk gibi salladım tabii, gitmedim zamanında. 10 gün önce dınk dınk edince harekete geçtim doktora gittim. zira kendisi, "bunda da derin bir çürük var evet ama muhtemelen bu 20'lik diş ağrıyor, bu sanıyorsun. çekilmesi lazım bunun" dedi. röntgen möntgen çekmeden, ağrıyan dişime bir müdahalede bulunmadı ve 20'lik dişimdeki çürüğü o yontma makinesiyle biraz temizleyip içine ilaç koydu. ertesi güne de cerraha randevu verdi.

burada bir durum açıklaması yapayım: normal bir insanın ağız açıklığında üç parmağı dikey olarak rahat giriyor. benimse 1.5 parmağım giriyor. çok zorlarsam 2. yani ağzımı açamıyorum. sebebi bilinmeyen böyle bir şey var bende doğuştan. bu da dolgu yapılmasını bile bir çile haline getiriyor, ağzıma makineler girmiyor, girse bile manevra kabiliyetleri ve doktorların görüş açısı çok kısıtlı oluyor. büyük sıkıntı yani, halinize şükredin.

cerrah ağzımın çok az açıldığını görünce "yapamam olmaz" gibi triplere girdi. "arkadaşınız anlamıyor muydu olmayacağını da size yönlendirdi? zaten ağrıyan dişim bu değildi, neler oluyor anlamış değilim" falan filan dedim, ağız dalaşasından sonra çekebileceklerini söylemeye başladı. fakat dişte apse olduğunu ve bu haliyle uyuşmayacağını söyledi, antibiyotik yazıp gönderdi, 1 hafta sonraya (bu cumartesi, yarın) tekrar randevu verdi.

ben ayrılmadan önce, "ne değişti de şimdi çekebileceğinizi söylüyorsunuz? ağız açısı aynı neticede, yine açamayacağım?" dedim, "lokal anestezi yapacaktık fakat genel anestezi yaparız, daha çok açarız ağzını" dedi. "genel anestezilik bir durum mu var ki? bildiğim kadarıyla çok sağlıklı bir şey değil genel anestezi?" dedim. "yoo her zaman yaptığımız bir şey yani normal gayet" dedi, doktor küstahlığıyla. gergin ortamda çok da daha irdelemedim açıkçası, bir an evvel oradan çıkmak istedim. bin tane neşter, yeşil önlüklü asistanlar, matkaplar falan, zaten korkuyordum, iğrenç bir atmosfer oluşmuştu kaçtım.

"peki" dedim, gitmişken röntgenimi de aldılar, çıktım fakat başıma neler geleceğine dair hiçbir fikrim yok. bu noktada siz mükemmel arkadaşlarımdan yardım bekliyorum. endişe ve meraklarım şunlar:

* ağzı daha çok açmaktan kastı nedir? nasıl bir işlemle bunu yapar? bu nasıl bir şeydir ki genel anestezi gerektirir? bu işlem her neyse, sonrasında bir estetik sorun oluşturur mu dışarıdan bakan gözle? ağzımda çenemde bir şeylerle dolaşmam gerekir mi?

* genel anestezinin sakıncaları ne boyuttadır? cerrahi bir operasyon bile olsa 20'lik diş çekimi genel anestezi gerektirebilir mi? genel anestezi ağzımı daha da açması için bir gereklilik olabilir mi? hipnoza uygun olmayan bir insandım, bir alakası olur mu?

* ağzımın az açıldığını söyledim. makineler bile zor giriyor evet fakat, bu çok mu az rastlanır bir şeydir? ağzı az açılan insanlar diş ağrısından ölmeye ve ağzındaki bütün dişleri kaybetmeye mahkum mudur?

24 saatten az bir sürem kaldı, oldukça da gerginim, dahası korkuyorum. o yüzden hakikaten başına bu gelmiş arkadaşlardan ve diş hekimlerinden yardım bekliyorum. işkembeden sallamak yerine diş hekimi arkadaşlarınızı buraya yönlendirirseniz, 10 şuku benden. badilere de söylerim zamanın ötesinde entry'niz kalmaz.

şimdiden teşekkürler.
0
radioheadbanger
(16.11.07)
Diş hekimi değilim ama yakın sürede ben de iki 20'lik diş çektirdim...
Şimdi sizin ölçünüzle ölçtüm iki parmak açabiliyorum ağzımı bunu da belirteyim ve konuya gireyim:

Ben İstanbul anadolu yakasında bayek(bayındır diş)'e gittim. Zaten ne için giderseniz gidin hemencecik röntgeni çekiyorlar, sonra bir diş hekimi sizi muayene ediyor ve gerekli hekime yönlendiriyor. Gittiğim gün cerrah da oradaymış aynı gün birini çektiler. Çekimi anlatayım; iki tane iğne ile lokal anestezi yapıyorlar. Birinci iğne ufak oluyor ve sadece ikinci büyük iğnenin acısını hissetmemen için diyebilirim. İkinci iğneyle de çenemizin o kısmına elveda diyoruz;) Elveda derken; his bakımından, iğne çok acıttı sanılmasın... Çene uyuşunca neşter gibi bir şeyle diş etini kesip 20'lik dişi meydana çıkarıyor ve dişi çekiyor. Sonra da dikiş atıp bitiriyor. Yaklaşık bir hafta sonra diğer dişi çekmek için gün veriyor, oldu da bitti maşallah...

Umarım bir fikir vermiştir.
0
late viper
(16.11.07)
"ağzın bu kadar mı açılıyor?" muhabbeti olmadı mı? ücreti de merak ettim?
0
🌸radioheadbanger
(16.11.07)
Yoo, arada bir iki kere "biraz daha açabilir misin?" dedi ki bu aralar benim dalıp ağzımı hafiften kapatmalarıma denk geliyor;) Hele ilki çok kolay olmuştu ben çekildiğini bile duymadım, ikinci de daha fazla dikkat ettim çekilmesini kaçırmamak için...
Ücret konusununda şanslı olduğumu söylemeliyim, babam T.İş Bankası emeklisi, okuduğum sürece, eşek kadar olmama rağmen, anlaşmalı kurumlarda ücret ödemiyorum(faturayı imzalarken görmüştüm ama hatırlayamadım şimdi).
Ama arayıp öğrenebilirsiniz galiba...
Şimdiden geçmiş olsun, 20'lik diş çok beter oluyor.
0
late viper
(16.11.07)
öncelikle geçmiş olsun diyorum diş olayı biraz sinir bozucu oluyor.
20likler benimde sorunlu ancak ağız normal sanırım 3 parmak giriyor :D
eğer çekilecek 20 likler üstte ise nispeten kolay oluyor gerek yer çekimi gerekse üst çenenin sabit olması sayesinde.
alt çekimler nispeten daha zor ciddi kaynamalarda asılırken çeneyi çıkartanlar oluyormuş ayrıca sizin çeneyide galiba destekle biraz zorlayıp sabitleyecekler tabi neden tam olarak ağzınızı açamadığınızada bağlı eğer kas yapınızla alakalı ise zorlayınca yırtılabilir eğer kemik lerle ilgiliyse en fazla yerinden çıkar ve her çıktığındada bir sonraki çıkışı kolaylaştırır hangisi daha kötü siz karar verin.
şimdi alt çeneyi sabitlediklerini düşünelik eğer ciddi bir kuvvet uygulanırsa zaten baygın olduğunuz için anlamazsınız siz uyanıncada iş işten geçmiş olur bu yüzden gayet tanıdık ve bilindik birilerine kendinizi emanet etmenizi ayrıca yanınızdada hiç değilse güvenebileceğiniz iş bitirici birilerini bulundurmanızı öneririm. birde olur ya yolunda gitmeyen bir durum olursa gidebileceğiniz yedek bir dişçi ve cerrah da bulmanız faydalı olacaktır.


Biraz iç karartıcı oldu ama sağlık konusu biraz ciddi bende biraz paranoyağım haliyle ortaya böyle bişey çıkıyor kendi çekimlerimi bir tanıdığımız yaptığı için gayet rahat geçti 2 iğne yaptılar ben zaten müzik dinliyordum kalk git dediklerinde anladım dikiş felan atmadılar bir tampon koydular 6 saat sonra kendim tamponu yeniledim bu sürede bir ağrı kesici alarak uyudum kalktığımda bir bardak buzlu kolayı diktim valla öyle güzel geldiki ne dişim ağrıyordu nede o kan tadı vardı 2 gün sonra çatır çatır herşeyi yiyebilir hale geldim.

Şimdiden Geçmiş olsun
0
mdg
(16.11.07)
gerekirse bir neşter kapıp hepsini kıtır kıtır kesebilecek biriyle gidiyorum ama, zaten operasyon yapılan yerin dışında olacak, ki olmasa bile nerden anlayabilir ki diş hekimi olmayan birisi işlerin yolunda gitmediğini? biraz kader işi sanırım.

normalde medicadent'e gidiyordum fakat deli fiyat çekiyorlar, iyice azıttılar, kıyamadım artık. dentistanbul'a gittim altunizade'de yakın diye, operasyon da orada olacak. bakalım artık hakkımdan hayırlısı artık. sadece dişle ilgileniyorlar diye güveniyorum. doktora da cerrah olduğu için. genç menç yani ne bileyim doktor olmuş neticede. bilmiyorum :(
0
🌸radioheadbanger
(16.11.07)
(4)

Bademcik ameliyatı vs.

sirrikadem
Bugün doktora gittim. Bademciklerimin kötü durumda olduğunu ve ameliyat olmam gerektiğini söyledi.Aranızda bademcik ameliyatı olan var mı? Çok gerekli bir durum mu? Olduktan sonra avantajlarından ve dezavantajlarından bahsedebilir misiniz?Ben herhangi bir ameliyattan çok korkan biriyim. Rahmetli ded
Bugün doktora gittim. Bademciklerimin kötü durumda olduğunu ve ameliyat olmam gerektiğini söyledi.

Aranızda bademcik ameliyatı olan var mı? Çok gerekli bir durum mu? Olduktan sonra avantajlarından ve dezavantajlarından bahsedebilir misiniz?

Ben herhangi bir ameliyattan çok korkan biriyim. Rahmetli dedem bir ameliyat sonrası doktorların hatası yüzünden ölmüştü....
0
sirrikadem
(18.09.07)
La Traviata oldu geçenlerde. Çok araştırmıştı, şehre döner dönmez ilanını görür ve yardım cı olur bence :)
0
pyro clustic flow
(18.09.07)
selam;

öncelikle geçmiş olsun.
ben 10 yaşındayken bademcik ameliyatı oldum. onun da nedeni her gün hastaydım. sürekli ateşim vardı. evet ameliyat oldum ve çocuk aklımla hatırlıyorum 3-4 gün hiçbir şey yiyemedim. boğazımda müthiş bir ağrı vardı. ama yıl 1989. ben çocuğum. yani bu durumlar bugünkü teknolojide göz önünde bulundurulmamalı. peki sonra mı ne oldu? hayatım kurtuldu. bademcik ameliyatı genelde doktorların pek karar vermek istemedikleri bir olay. ve hatta ilerleyen yaşlarda bunu öneriyorlarsa demek ki mecbur kalıyorlar, çünkü aynı şey 22 yaşındaki kuzenimin başına geldi. yılda en az 5 kez çok ağır anjin geçirir, feleği şaşar. ameliyat olalı 1 sene oluyor. sadece bir gün hasta oldu, havai fişeklerle kutladık. yani demem o ki, eğer bademciğin bünye üzerinde ciddi hastalık etkisi yoksa çok kurcalanmamalı, ne de olsa vücudun sigortası. ama yok hasta ediyorsa, bir an önce yollanmalı. şahsen o zamanlar boyum uzadı, iştahım açıldı, böbreklerimde onun yüzünden nükseden nefrit belirtilerinden kurtuldum vs... bir de unutulmaması gereken şey şu; sürekli iltihaplanan bademcik kalp romatizmasından, kalıcı böbrek hastalıklarına kadar vücutta hasarlara yol açabiliyor. doktorların da çoğu bunu göz önüne alarak alınmasını öneriyorlar.

kısacası ağrı mutlaka olacaktır. ama özellikle dondurmayla etkisiz hale getirilerek halledilebilir ki maksimum 1 hafta. ve gerçekten vücudu naçar bırakan hallere sokuyorsa, sonrasında zil takıp oynarsınız sağlıklı günlerinizde. şimdiden geçmiş olsun.
0
yedek ruh
(18.09.07)
1 ay once ben aldirdim bademciklerimi. yilda 3-4 kez iltihap sorunu ya$iyorsaniz aldirmaniz yararli olur deniyor. avantaji her sene gecirdiginiz ate$li hastaliktan kurtuluyorsunuz; dezavantajini henuz bilemiyorum, $imdilik gormedim en azindan. bademciklerin alinmasi vucudu mikroplara kar$i daha az korumasiz birakir, faranjit olma riskini arttirir gibi soylentiler vardir ama kesin bir kani degil bildigim kadariyla. $ahsen kronikle$en bademcik sorununa tercih edebilirim bunu.

ameliyat son derece basit ama sonucta bir ameliyat. tavsiyem radyo frekansli bir sistem var, o $ekilde aldirmaniz. sonrasinda cogu ki$iden duydugum agrilari ya$amadim $ahsen. ilk gunler yemek yiyemiyorsunuz, 10 gun sonunda tamamen normale donuyor. bu donemde kati yiyeceklerden uzak durmaniz gerekiyor (zaten isteseniz de yiyemezsiniz) kilo fazlaniz varsa 1 haftalik donemde zayifliyorsunuz oyle de bir avantaji var:) bademcik ameliyati ba$liginda yazilmi$ cogu $ey, fakat ameliyat sonrasi agrilar, kanamalar gibi anlatilan durumlari ya$amadim $ahsen.
0
zakk
(19.09.07)
bademcik ameliyatı aslında ameliyat bile sayılmaz rahat ol. ameliyattan sonrası çok daha zorlu bişi ameliyata göre. genelde narkozla olurlar ameliyatı ama ben 8-9 yaşımda lokal anesteziyle olmuştum. yani ameliyatın her safhasını gördüm. sağ bademciği benim olağanüstü şansım eseri tek seferde çıkaramamıştı doktor ve 4 parçada almıştı. 10 dakikada bitmesi gereken şey 35 dakika sürmüştü. yine bile en ufak bir şey hissetmiyorsun ama. kısaca anlatayım. ilk önce bir iğne vurdu tükürük salgısını en aza indirmesi için ardından bademciklerime 15-20 yerden uzun bir şırıngayla uyuşturucu bir dalga verdi lokal anestezi için. bunun sonrasında konuşamıyorsun bile zaten. tamamen uyuşuyor tüm yutkunduğun kısım. sonra giriyorsun ameliyata dalıyor makasıylan kırt kırt kesip alıyor bitti gitti. sonra zıplayarak çıkıyorsun. ilk gün bir şey yiyip içmen yasak ikinci gün süt falan içebiliyosun. 1 hafta kadar sadece basit sıvı gıda alaraktan ve bade süzerekten sen de süzülüyorsun. benim dudağımda kocaman bir aft çıkmıştı bu süre sonunda ve ameliyattan çok daha zorlamıştı beni. şimdiki aklım olsa o aftın birkaç fotoğrafını çeker incelenmesi için tübitak'a falan gönderirim :)
ilerisi için türlü sorunlara (kalp ve böbrek hastalıklarına kadar) yol açabildiği için aldırılması bence gerekli. ben aldırdım kurtuldum yıllardır hiçbir sorun da yaşamadım. yıllar geçti şimdiki tıp teknolojisiyle çok daha kolay hallolur kanımca. geçmiş olsun.
0
oldtimer
(19.09.07)
(7)

saçların kurumasının önüne nasıl geçilir?

demlikposet
resmen saçlarım kuruyor ve çatır çatır çatırdıyor tararken..bittabi belli bir uzunlukta ve çok üzülüyorum kuruyor diye,kerastase ın kuru ve haşin saçlar için diyebir şampuanına iki çuval para verdim ama tam fayda etmedi..nedir sözlük ahalisinin tavsiyeleri,nemli ve sağlıklı saç için acaba
resmen saçlarım kuruyor ve çatır çatır çatırdıyor tararken..

bittabi belli bir uzunlukta ve çok üzülüyorum kuruyor diye,
kerastase ın kuru ve haşin saçlar için diyebir şampuanına iki çuval para verdim ama tam fayda etmedi..

nedir sözlük ahalisinin tavsiyeleri,nemli ve sağlıklı saç için acaba
0
demlikposet
(08.07.07)
sözlük ahalisinden tavsiye istemisin ama sanırım ınternet kullanıcıların tavıseyelerini pek dikkate almayacaksın..yinede soyleyım..

bi arkadasda sac kuruması vardıda elidor un besleyici bakım kürü mü ne onlardan kullanmıstı.iyi gelmisti.belki sanada iyi gelir..
0
isott
(08.07.07)
saclarla ilgili zeytinyagi&sarimsak tarifi vermi$tim burda bi baksaniz super olur.
0
notorious
(08.07.07)
schwarzkopf gliss(sıvı saç kremi) kullanmıştım.banyodan sonra ıslak saça sıkıyosun hem yumuşacık oluyo hem rahat taranıyo.. reklam gibi oldu walla
0
galicia
(08.07.07)
Nemliyken badem yağı sürmeyi deneyebilirsin. Miktarını deneme yanılma yöntemiyle ayarlayabilirsin. Doğuştan afro saçlı tanıdıklarım bu şekilde yatışmasını da sağlıyorlar kuruluğu engellemeye ek olarak.
0
pyro clustic flow
(08.07.07)
elidorun bakım kürü bildiğin badem yağı. biraz da parfüm olmalı ek olarak.
saç zaten özünde kurudur. onu parlak tutan cilt yağın (kafa derisi yağı)dır. eğer saçlarının kuru olmasının kozmetik bir sebebi yoksa, bu yağın yeterli olmamasıyla ilişkilendirmek çok yanlış olmaz. bu durumda dışsal yağdan yardım almak kadar akıllı bir çözüm gelmedi aklıma.

banyoya girmeden önce elidorun o badem yağını (aslına bakarsan düz badem yağı da kullanılabilir sanırım, ama mesela yerinde olsam sarımsak kullanmam çünkü kokusu çıkmıyor ve biz düzenli bir kullanım istiyoruz) saçına, saç derine iyice yedirirsin. böyle özellikle uçlarına kadar pasparlak olsun (uçları kafa deri yağının inemediği yerler). sonra kafanda yarım saat onunla bekleyip duşta normal bir duş alıyorsun.yağdan arındırmak için bir çaba sarfetmene gerek yok, fazlası zaten iner, geriye vıcık vıcık olmayan gayet doğal bir miktar kalır (umuyorum).

burada yağın fonksiyonu hidrofobik olması sanırım, o yüzden su bazlı tüm çözümlerden daha kalıcı olacaktır bence, kuruyup gitmeyişi bununla ilgili geliyor. bunu haftada iki kere yıkanmalarından önce kullanabilirsin.

netice, banyodan çıktıktan sonra kuruduğunda göreceğin saç. eğer bu memnun ederse, takriben 3 gün de idare edeceğinden, bu yöntemle saçlarına eskisinden daha güzel bir görüntü kavuşturabilrisin. düzenli yağ kullanımının bir zararı yok bildiğim kadarıyla. tabi bunun için kafa derinin sağlıklı olduğunu varsayıyorum. kepek, mantar vs problemleri yoksa sivilce, yara vs. yapmayacaktır.

denersen, sonuçları bildirirsin.
0
lhun
(08.07.07)
bir de, saçını asla kuruyken tarama. ıslanan saç esneklik kazanır, çatırdamalar %95 azalır (pseudo-bilimsel kozmetik ağzı). e ben her taramada ıslatacakmıyım bunu dersen, onun da kolay yolu var, bir fısfıs alırsın, içine su doldurursun, hatta çok ufak miktarda saç yumuşatıcı özelliği olan bişeyler de katabilirsin, sonra 1 dakika saçına sıktın mı, istediğn kadar nemli, ama şıpır şıpır olmayan bir hal alır. gönül rahatlığıyla asılabilirsin saçlara.
0
lhun
(08.07.07)
işin aslı parası önemli değil,
yani saç bu sonuçta,en iyisini kullanmak lazım diye düşünüyorum..

heartache dediğini deniyecem
0
🌸demlikposet
(08.07.07)
(10)

gözdeki nokta-sekil

demoniclewinsky
hani gözlerinizi kısıp hafif odaklandığınızda gözünüzün önüne gelen garip şekilli bir sey var ya ,hıhh onun adı neydi? bonus track: hatta bu nickte sözlük yazarı da var sanırm:)(a ile baslıyordu galiba,sallıyorum ya da bilmiyorum)
hani gözlerinizi kısıp hafif odaklandığınızda gözünüzün önüne gelen garip şekilli bir sey var ya ,hıhh onun adı neydi?

bonus track: hatta bu nickte sözlük yazarı da var sanırm:)
(a ile baslıyordu galiba,sallıyorum ya da bilmiyorum)
0
demoniclewinsky
(03.07.07)
küçük küçük sanki göz üzerinde kayan tüycükler gibi şeyleri mi diyorsun?
eğer onlarsa zamanla sayısı epeyce artabilyor.
0
can see
(03.07.07)
evet de bir adı var onun,neydi neydii?
0
🌸demoniclewinsky
(03.07.07)
eheh bilmiyorum ki bende.
doktor normal olduğunu söyledi. 1 tane ile başladı şimdi onlarca var.
ayrıca gözyaşı eksikliği de varmış. belki onla alakalıdır.
astigmat ta var.
0
can see
(03.07.07)
(bkz: gozleri kapatinca gorulen halusinavari yaratiklar)

bu baslikta vardir muhtemelen, hepsini okuyamadim.
0
la traviata
(03.07.07)
evet bendekiler onlar!
du bi dakka orda farklı şeylerden de bahsediyorlar.

linke göre benimki göz içi sıvısı ile alakalı imiş.
illusion ya da hallucination değil.
0
can see
(03.07.07)
afterimage olabilir mi?
0
ermanen
(03.07.07)
aa bu da astigmat
0
demlikposet
(03.07.07)
astiğmat'la mı ilgili yani? (bende hem bu olay hem de astiğmat var)
0
can see
(03.07.07)
uçuşan sinekler :)
www.dunyagoz.net
0
steyro
(09.07.07)
floater imiş yıllar sonra gelen edit seklinde kendi soruma cevap vereyim=)

ttg'ye tesekkürler=)
0
🌸demoniclewinsky
(17.03.09)
(3)

Sinüzit, Şurup tavsiyesi

darkpower
Doktora gitmeye üşeniyorum açıkcası. iki üç sene önce doktorun bana yazdığı bir şurup vardi sinüslerdeki tüm iltihabı alıp götüren. eczane'den reçeteye gerek duymadan alınabilecek iltihabı temizlemede etkili bir şurup ilacı ismi biliyor musunuz?
Doktora gitmeye üşeniyorum açıkcası. iki üç sene önce doktorun bana yazdığı bir şurup vardi sinüslerdeki tüm iltihabı alıp götüren. eczane'den reçeteye gerek duymadan alınabilecek iltihabı temizlemede etkili bir şurup ilacı ismi biliyor musunuz?
0
darkpower
(07.06.07)
mukemmel soru , ben de merakla cevapları bekliyorum :)
0
etacarinae
(08.06.07)
iltihap kurutan (söktüren değil) sudafed var benim bildiğim, hap ve şurup formatında.
0
lykos
(08.06.07)
Mentopin diye bir ilaç da keşfettim sözlükte sudafed'e bakarken. yalnız şurup değil suda eriyormuş o.
0
🌸darkpower
(08.06.07)
(4)

lens son kullanma tarihi

kibritsuyu
şimdi benim sol gözüme taktığım lensin kutusunda iki adet lens kalmış. kutunun son kullanma tarihi 2007 mayıs diyor. birini bugün açıp taktım ama hala bir adet lens var kutuda hiç açılmamış. şimdi ben bu son kalan lensi çöpe mi atayım, yoksa henüz hiç açılmamış olduğundan bir ay sonra da onu taksam
şimdi benim sol gözüme taktığım lensin kutusunda iki adet lens kalmış. kutunun son kullanma tarihi 2007 mayıs diyor. birini bugün açıp taktım ama hala bir adet lens var kutuda hiç açılmamış. şimdi ben bu son kalan lensi çöpe mi atayım, yoksa henüz hiç açılmamış olduğundan bir ay sonra da onu taksam ve haliyle bir ay da onu kullansam idare eder miyim? son kullanma tarihi bu kadar hassas mıdır? kıyamıyorum hiç açılmamış lensi çöpe atmaya.
0
kibritsuyu
(14.05.07)
Bir aylık lensleri 3-4 ay takabildiğime göre, süresi 2-3 ay geçen lensten de birşey olmayacağı kanaatindeyim. Yani şöyle söyleyeyim, ben olsam takarım, ama kimseyi de böyle yanlış yollara yöneltmeyeyim şimdi.
0
sui
(14.05.07)
kutusu acilmadiysa kullanabiliyorsunuz rahatca. ama taahhut edilen performansi gosterir mi bilemedim. belki normal suresinden once batmaya falan baslar gozunuze.

gerci 3 aylik lensi 2 yildir kullanan birini de taniyorum. cok acayip.
0
moralite
(14.05.07)
açılmadığı ve süresi aylar mertebesinde geçmediği sürece bir sakınca olmamakla beraber lens kullanım sürelerinin aşılmamasında fayda vardır. genelde lens kullanıcılarının pek bilmediği bir mevzu olan acanthomoeba enfeksiyonuna dikkat derim. adamı kornea nakline kadar götürür meret. Tedavisi son derece zordur. Özellikle su ve toprak yolu ile bulaşır. Lensleri çeşme suyu ile temizlemek gibi güzide metotlar bulaşmasını arttırır.

www.keratoconus.asn.au
0
justaddwater
(14.05.07)
"oha hayvan bir yıl olacak nerdeyse" diyebilirsinz fakat cevab yazmadan geçemeyeceğim bir soru bu :)

aylık lens kullanıcısıyım ve gözümdeki lensler altıncı ayında. hayır dolapta yeni paket var ama 5 aydır üşeniyorum açmaya. henüz bir batma falan da hissetmedim. ilk günkü gibi rahat kullanıyorum.
0
deckard
(20.03.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.