Giriş
(4)

Fotoşok

eftalit
Agalar hanımlar şimdi benim elimde bir tane buruşuk kağıt imajı var. Ben Photoshop'ta bu buruşuk kağıdın üzerine yazı yazmak istiyorum. Tabi yazının da kağıtla aynı buruşukluktan etkilenmesi lazım. Nasıl olur ki bu?
Agalar hanımlar şimdi benim elimde bir tane buruşuk kağıt imajı var. Ben Photoshop'ta bu buruşuk kağıdın üzerine yazı yazmak istiyorum. Tabi yazının da kağıtla aynı buruşukluktan etkilenmesi lazım. Nasıl olur ki bu?
0
eftalit
(25.04.09)
free transformdaki warp gibi olaylardan faydalanmak lazım
0
yuto
(25.04.09)
weeping guitar
(25.04.09)
Bence hic kasma warp'la falan bir yere kadar olur.
Sen o yazinin kagida ciktisini al, burustur ve fotografini cek.
0
msb
(25.04.09)
kagıttan yazının denk gelecegi kısımları kes bodozlama.. sonra o kestigin parcaya colorfill ya da overall color gibi bi zımbırtı olmalı onunla yazının rengini ver ama opacity i düşür.. ya da fill i hangisiyse.. yazıyı yaz.. sonra burusuk kagıttan kesitigin kısmı yazıya maskeleme yap.. olur sanki..
0
maxpainn
(26.04.09)
(2)

wubi sorunu

feeling the blanks
sozluk'te `wubi` basligi altinda bahsettigim (bkz: #16038266) bir sorun yasiyorum wubi'nin yeni surumu ile. benzeri bir deneyimi olan veya cozumu bileniniz var midir?
sozluk'te wubi basligi altinda bahsettigim (bkz: #16038266) bir sorun yasiyorum wubi'nin yeni surumu ile. benzeri bir deneyimi olan veya cozumu bileniniz var midir?
0
feeling the blanks
(25.04.09)
kendi kendime cozdum bu arada. daha dogrusu etrafindan dolastim: dosyalari bir cd'ye yazip oradan okutunca oldu. halbuki wubi ile kurulumda cd'ye yazmak gerekmiyor, sadece wubi'nin bulundugu klasorun icine iso dosyasini atmak (is veya acik halde) yeterli oluyordu. neyse, kervanin yolda duzulecek kisimlari sanirim bunlar.
0
🌸feeling the blanks
(25.04.09)
hum, cozumu okuyunca aklıma geldi de; iso ile ben de sorun yasamıstım. normal kurulumda kurulmuyordu. crc kontrolu yaptıgımda da bi sorun yok demıstı ustelik. orjınal cd gelince duzelmıstı. iso da hata var sanırım.
0
bryan fury
(25.04.09)
(2)

tarih silivermek

sakabilmemneyi
sevgili duyuru yolcularıadobe photoshop cs3 yardımı ile fotografların kenarına yapışıp bırakmayan tarih ibarelerini silmenin bir yolu var mıdır?gözünü seveyim bir el atıverin!
sevgili duyuru yolcuları

adobe photoshop cs3 yardımı ile fotografların kenarına yapışıp bırakmayan tarih ibarelerini silmenin bir yolu var mıdır?

gözünü seveyim bir el atıverin!
0
sakabilmemneyi
(25.04.09)
AttributeMagic Pro
www.attributemagic.com
bi de:
www.youtube.com
0
yapacakbirseyyok
(25.04.09)
eğer tarih yazılan zemin çok karmaşık değilse(mesela yemyeşil bir çimen gibi) clone stamp tool ile tarihi silebilirsin.
0
november rain
(25.04.09)
(2)

basit muhasebe programi

terp
sadece1.kasa tutacagim2.hesap karti acacagim3.gireni cikani yazacagim program ariyorum. onerisi olan?not: turquaz, ayrax, su bu gibi bircok programda basit bir firma icin hesap acip sunu yolladim su kadar faturaladim, su kadar odedi demek icin hesap kartlari, cari kodlari, ust gruplari alt bilmem ne
sadece
1.kasa tutacagim
2.hesap karti acacagim
3.gireni cikani yazacagim
program ariyorum. onerisi olan?

not: turquaz, ayrax, su bu gibi bircok programda basit bir firma icin hesap acip sunu yolladim su kadar faturaladim, su kadar odedi demek icin hesap kartlari, cari kodlari, ust gruplari alt bilmem neler kurmam gerektigini anladim. kasmak istemiyorum o sekilde dedigim gibi sadece mal sattiigm firmanin adini aklinda tutacak, firmadan ödenen ve firmaya giden malin tutarini birbirinden cikarip su kadar borcu var bunun diyecek bir program ariyorum. tesekkurler...
0
terp
(25.04.09)
bir mali müşavir olarak söylüyorum ki, yapacağınız işler için en uygun program excel.
0
kibritsuyu
(25.04.09)
benim elimde bir excel var işinize yarayacak gibi geldi bana ama şöyle büyük bir sorun var: dosya ingilizce. inglizce muhasebe bilginiz varsa size mizan falan bile çıkarır. uyarsa sözlükten mail adresinizi gönderin ben size mail atayım.
0
susannah
(25.04.09)
(7)

laptop sorusu

kibritsuyu
arkadaşlar, sabah darty'de gördüm, hem tasarımına, hem özelliklerine, hem fiyatına bayıldım.hp pavilion ng699ea dv6-1010şudur kendileri: http://www.darty.com.tr/e_commerce/NOTEBOOK-PC/HP/NG699EA-DV6-1010-p-26009-c-24.htmnasıldır iyi midir? özellikleri birkaç yıl idare edecek olsun, bir de bununki gi
arkadaşlar, sabah darty'de gördüm, hem tasarımına, hem özelliklerine, hem fiyatına bayıldım.

hp pavilion ng699ea dv6-1010

şudur kendileri: www.darty.com.tr

nasıldır iyi midir? özellikleri birkaç yıl idare edecek olsun, bir de bununki gibi (ama tasarımı aynen böyle sıfır ve entry tuşu büyük) ayrı mümerik klavyesi olsun istiyorum. nümerik klavyeli diğer bilgisayarları beğenmedim pek.

sorun çıkaran bir makine midir, pavilion'ların çok sorunlu olduğunu okudum hep sözlükten. gerçi her bilgisyar için yazılmış aynı şeyler ama bilemedim.
0
kibritsuyu
(25.04.09)
ben israr ile soyluyorum ki hpnin ozellikle pavillion serisi bes para etmez. bakmissin ama ben gene de bir kez daha sozlukte hp basligina bak ki hevesin kirilsin diyecegim, bile bile lades olmasin. bizim sirket icin aldigimiz 4 adet hp pavilliondan iki sene dolmadan geriye 1 tane bile kalmadi.
0
kadirsavun
(25.04.09)
ben hp aldım, akşam aldım akşam açtım akşam yanıyordu makina, performans da iyi değil. ertesi gün sabah geri verdim asus aldım, yani tavsiye etmem hp'yi. bir de Acerden uzak durun, gerisi şans artık.
0
alchemistt
(25.04.09)
asus x59sl aldım. kıçımda patladı. donup dutuyor. sakın ha sakın!
yazdıkça rahatlıyorum bunu şerefsizim.
0
domine deyus
(25.04.09)
pavillion'dan imtinayla gachınız...
genel olarak ise laptop için toshiba derim.
0
nalmes
(25.04.09)
alabiliyorsan viao al derim, sırasıyla dell ve samsung lara bakın.
0
bryan fury
(25.04.09)
dell öneririm
0
istenmeyenucuncukisi
(25.04.09)
ayrı numerik klavye istiyorsan packard bell bak. iki yıla yakındır kullanıyorum. gayet memnunum.
0
synick
(25.04.09)
(1)

ubuntu 64 bit intel?

heylan
ubuntu indireceğim birazdan, 64 bit olsun istiyorum ancak 64 bitin yanında amd yazıyor, sponsor mu amd niye amd yazıyor, intel desteklemiyor mu?
ubuntu indireceğim birazdan, 64 bit olsun istiyorum ancak 64 bitin yanında amd yazıyor, sponsor mu amd niye amd yazıyor, intel desteklemiyor mu?
0
heylan
(25.04.09)
(bkz: amd64)

amd marka işlemcilerle bir alakası yoktur. ayrıca (bkz: 64 bit).
0
demcan
(25.04.09)
(1)

blogger ve feedburner

electropie
şimdi güzelcene blogger feedlerimizi feedburner'a yaktırdık. bakıyoruz kaç kişi takip ediyor falan. ayrıca bir de sonradan "google friend connect" olan listeyi ekledik sağ frame'e blogda. o listede var x kişi. feedburner'ın söylediğine göre de y kişi feedleri izliyor. burda y>x. peki bu y, x'i kapsı
şimdi güzelcene blogger feedlerimizi feedburner'a yaktırdık. bakıyoruz kaç kişi takip ediyor falan. ayrıca bir de sonradan "google friend connect" olan listeyi ekledik sağ frame'e blogda. o listede var x kişi. feedburner'ın söylediğine göre de y kişi feedleri izliyor. burda y>x. peki bu y, x'i kapsıyor mu? yoksa siteyi düzenli takip eden kabaca x+y kişi var anlamına gelir?

ayrıca feedburner bazen sapıtır gibi oluyor. x adet takip eden varken bir gün sonra x/5 takip eden sayısı çıkabiliyor. ertesi gün yine eski haline geliyor. bir açıklaması var mı?

not: neden x, y yazdım hiç bir fikrim yok.
0
electropie
(24.04.09)
kapsıyordur büyük ihtimalle. emin değilim fakat zaten blogunuzda olan ziyaretçiler sayfayı yenilemişse, kimi sayaçlar bunu da ayrı bir kişi sayarken kimi kaale almıyor.
çok acayip sallıyor da olabilirim.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(25.04.09)
(3)

youtube

flax
youtube da "this video is not available in your country " uyarısının olduğu videoları izlemenin bir yolu var mı?
youtube da "this video is not available in your country " uyarısının olduğu videoları izlemenin bir yolu var mı?
0
flax
(24.04.09)
bu aralar cikmiyor o uyari. tabi dns kullaniyorsan. gecen hafta bende de sikca cikiyordu dns li olmama ragmen bu hafta duzeldi.
bir de duyuruda youtube diye arat. orada da bazi yonttemler vardi.
0
ne nicki be
(24.04.09)
ben dns kullanıyorum ama bu uyarı çıkıyor. mesela sertab erener in aslolan aşktır klibini izlemek istedim, yine çıktı.
0
🌸flax
(25.04.09)
dns ile alakasi yok.
vpn ile amerika uzerinden baglanarak izleyebilirsin. o isi yapan bir program icin (bkz: hotspot shield)
0
sourlemonade
(25.04.09)
(11)

Fotograf Cekmek, Nasil Yapsak ki?

zeykur valekov
$imdi fotograf cekme i$iyle ugra$an amatörlerden binlerce cevap bekliyorum. Fotograf cekme gibi bir arzum var, elimde de nikon d40 var. Ama nereden ba$layacagimi bir türlü bilemiyorum, yani böyle güzel fotograflar cekmeye nereden ba$lanir, nasil yapilir?Forumlarda, deviantart'ta filan fotograflara b
$imdi fotograf cekme i$iyle ugra$an amatörlerden binlerce cevap bekliyorum. Fotograf cekme gibi bir arzum var, elimde de nikon d40 var. Ama nereden ba$layacagimi bir türlü bilemiyorum, yani böyle güzel fotograflar cekmeye nereden ba$lanir, nasil yapilir?
Forumlarda, deviantart'ta filan fotograflara baka baka bir hal oldum, artik piyasaya giresim, kendi fotografimi kendim cekesim var. Fotograf cekmek icin illa manuel kullanmayi ögrenmemiz gerekiyor mu, foto$op programi ile de illa fotograflara son dokunu$lari yapmamiz mi lazim?

Napayim, bogazi mi cekeyim, sultanahmet'e mi gideyim? Biri bi gaz versin bu saatte cikarim :)
0
zeykur valekov
(24.04.09)
bir arkadaşını al, parka git. önce basit mekanlardan başla bence. çok güzel mekanlara gidersen, kendini fazla kasmıyorsun fotoğraf çekmek için. basit bir mekan olsun, dediğim gibi park olabilir. arkadaşını önce ön plana al, sonra park ön planda kalsın, arkadaşın geride flu bir görüntü olsun mesela. uğraş işte. tek başına çıkarsan sıkılırsın.
0
lovemyself
(24.04.09)
Ben amatörün amatörüyüm diyebilirim. Elimde öyle dslr felan da yok.
Makro çekmeye bayılıyorum. Sen de öyle başlayabilirsin.
Öyle konsept fotoğraflar çekmek gerçekten çok zevkli. Hem kadraj, kompozisyon gibi şeyleri de yavaş yavaş kendi kendine öğreniyorsun.
Renk, ışık, pozlama derken boza boza feyz alıyorsun makineden =)
0
punkertifo
(24.04.09)
$imdi bu i$igiydi, gölgesiydi, pozlamasiydi bunlari deliler gibi forumlardan, internetten okumak mi mantikli, binlerce fotograf cekerek bulmak mi? Bir de bu soru var.
0
🌸zeykur valekov
(24.04.09)
makineni al ve dışarı çık dersem sanırım en iyi tavsiyeyi vermiş olurum. tabi kompozisyon anlamında, teknik anlamda püf noktalar var fakat sen önce bir çekmeye başla bence.

ha bir de, çekerken çok düşünme, rahat hissedince deklanşöre bas, çektikten sonra bol bol düşünürsün.

yalnız hatırlatmak gerekir ki yurt sathında martı, sümüklü çocuk, yaşlı insan portresi çekmek yasaklanmış. alıp götürüyorlar vallahi.
0
hellguard
(24.04.09)
@hellguard
eheh ne cekelim o zaman? sümüklü cocuk bile cekemeyeceksek :) konu verin bize, hedef gösterin. vur de vuralim
0
🌸zeykur valekov
(24.04.09)
ahah o işin esprisi yahu ne canın istiyorsa onu çek. yalnız zamanında pro fotoğrafçı söylemişti bu lafı "kendi çevresinde güzel fotoğraflar çekemeyen insandan afrika'daki muhteşem doğadan iyi fotoğraflar çıkarmasını beklemek aptallıktır!"...

sonuna ben müdahale ettim sert oldu biraz ahah=)

kompozisyon konusunda şöyle bir görsel kaynak var bence gayet yeterli.

photoshopcafe.com

bunu bulabilirsin. internetten satın alabilirsin. bulabilirsin de ama. anladın dimi?))
0
hellguard
(24.04.09)
eheh buluruz buluruz :)
0
🌸zeykur valekov
(24.04.09)
poseidon55
(24.04.09)
manuel yerine "a" veya "s" ayarında çekerek başla önce. işin yarısını makineye bırak. elin alışınca, ayar yapacak kadar ışık/enstantene bilgin olduğunda manuel çekmeye başlarsın. (nikon d40la tanışmadım, aynı ayarlar vardır tahminiyle yazıyorum) fotoşop kullanmak şart değil ama raw formatında çekip renkleri/ışığı kendin belirlemek istediğin zaman bir programa ihtiyacın olacak. biraz contrast, biraz saturation ile oynasan yeter zaten. gözünde büyütmene gerek yok yani. bedava bir dolu program var bu iş için. gimp kullanıyorum ben.

ayrıca ne istiyorsan onu çek. hatta ne bulursan çek, seçici olmayı sonraya bırak. (aynı kare içinde kedi, kayık, yaşlı amca, sümüklü veled yakalama çabalarım sonuç vermedi henüz. sen başarırsın belki. ha gayret :))
0
zihuatanejo
(24.04.09)
şu yazıyı güzelce bir hatmetmek de iyi gelir

www.fotoritim.com
0
atmacaged
(25.04.09)
ben de sözlükten gördüğüm, www.fotoatolye.com adresindeki videoları izlemeni tavsiye ederim.
0
november rain
(25.04.09)
(3)

wireless

hazel
bilgisayarıma yeni format atıldı ama sürekli internet bağlantısı kesiliyor.iki dakika bile durmuyor neredeyse.sonra tekrar bağlanıyor.hani olur öyle şeyler diyecektim ama evde başka bilgisayarlar da aynı ağdan bağlı ama onlarda sorun yok.bu işlerden hiç anlamam bi bilen varsa söylesin format atınca
bilgisayarıma yeni format atıldı ama sürekli internet bağlantısı kesiliyor.iki dakika bile durmuyor neredeyse.sonra tekrar bağlanıyor.hani olur öyle şeyler diyecektim ama evde başka bilgisayarlar da aynı ağdan bağlı ama onlarda sorun yok.bu işlerden hiç anlamam bi bilen varsa söylesin format atınca böyle birşey normal mi??
0
hazel
(24.04.09)
Bilgisayarin wireless suruculerini yuklediniz mi?
0
msb
(24.04.09)
girdiğine göre yüklenmiştir.ben atmadım formatı.girip düşüyo zaten sürekli.
0
🌸hazel
(24.04.09)
girdigine gore yuklenmemiste olabilir. bir daha kontrol edin isterseniz.
0
ne nicki be
(24.04.09)
(8)

Giriş sayfası problemi

gulden kale
Pek muhterem bir büyüğüm bilgisayarımı karıştırmış. Açılış sayfam değişmiş ve "bedavabul.org" sayfasına yönleniyor doğrudan. İnternet seçeneklerinden açılış sayfasını düzeltmeye çalıştım ama tüm seçenekler kilitli. Hiçbir şekilde değiştiremiyorum. Virüs taraması yaptım nod32 ile ama virüs bulamadı.
Pek muhterem bir büyüğüm bilgisayarımı karıştırmış. Açılış sayfam değişmiş ve "bedavabul.org" sayfasına yönleniyor doğrudan. İnternet seçeneklerinden açılış sayfasını düzeltmeye çalıştım ama tüm seçenekler kilitli. Hiçbir şekilde değiştiremiyorum. Virüs taraması yaptım nod32 ile ama virüs bulamadı. Nasıl kurtulabilirim?

Edit: Açılan sayfa da google ana sayfasına benziyor ama "özel arama" yazıyor google logsu yerinde.
0
gulden kale
(24.04.09)
geçmişi ve çerezleri silip, denesen bir?
0
dambil
(24.04.09)
Temporary dosyalarını kast ediyorsanız sildim onları. Geçmişi de.
0
🌸gulden kale
(24.04.09)
Internet başlangıç sayfasını değiştiremiyorsanız (yani ayarlarda silikse ve aktif halde görünmüyorsa )

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\
Internet Explorer\Control Panel anahtarını açın. Sağ tarafta bulunan HomePage REG_DWORD 0X00000001(1) değerin-
deki parantez içindeki (1) değerini (0) olarak değiştirin

BAŞLAT-ÇALIŞTIR'a regedit yazacaksın-çıkan penceredeki sol kısımda bu yazılanları bulup elle düzelteceksin.
Kolay gelsin...

www.pcnet.com.tr
0
ceres
(24.04.09)
benzer bir şeyi spybot search&destroy denen program halletmişti. deneyebilirsiniz.
0
kobuzchu kiz
(24.04.09)
bunu:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\
Internet Explorer\Control Panel

bilgisayarın neresinde bulacağım?
0
🌸gulden kale
(24.04.09)
en mantıklı yol ceres'in yolu fakat o da olmuyorsa çözüm;

inndir.com
0
ocanal
(24.04.09)
@gulden kale

ceres'in dediğini okumamıssın heralde başlat-çalıştır-regedit diyince çıkar.
0
ocanal
(24.04.09)
bu tür şeyler genelde virüslerle birlikte ortaya çıkar. registry'den düzeltmiş olsanız bile taratın bence bilgisayarı.
0
sanal uyku
(24.04.09)
(2)

elimde 100 klasör var

dehri
bu 100 klasörün her birinin içinde birer klasör daha var ve adları aynı. diyelim her birinin için "öküz" klasörü var. şu işlemi toplu halde yapacak bir babayiğit softivare var mı:tüm öküz klasörlerinin içini boşaltıp bir üst directory'ye atacak ve öküz klasörlerini silecek. gerçi silmese de olur ben
bu 100 klasörün her birinin içinde birer klasör daha var ve adları aynı. diyelim her birinin için "öküz" klasörü var. şu işlemi toplu halde yapacak bir babayiğit softivare var mı:

tüm öküz klasörlerinin içini boşaltıp bir üst directory'ye atacak ve öküz klasörlerini silecek. gerçi silmese de olur ben aratıp toplu silerim. ama içlerini taşısa ne tatlı olur.

?
0
dehri
(24.04.09)
(bkz: total commander)
örnek olarak c>temp'in içine a1 a2 a3 diye 3 klasör açtım içlerine de a1.txt, a2.txt, a3.txt isimli 3 dosya oluşturdum.
ana klasörün içinde iken commands> branch wiev(with subdirs)'i tıklarsak dizinin içindeki bütün dosyaları -alt dizinlerin içindekileri de- liste halinde görebiliriz. sonra da tümünü seçip başka bir klasöre kopyalabiliriz.
img144.imageshack.us
img144.imageshack.us
-----------------------------------------------------

edit: evet, yanlış anlamışım özür.ama cevap gene de total commander.

www.ghisler.ch
linkteki 4. post, yani petermad nickli kullanıcının yazdığı yöntem işe yarıyor. denedim çalıştı. ------denemeden önce yedek alınız----
hatta kopyalayım buraya:

2kokko
I have a solution for you:

First you download and install Ghislers packer plugin makebat.wcx from ghisler.fileburst.com

Then - if you got the space - you make a copy of the whole dir structure you want to alter - just as a precaution.

Then you do the following:

start TC with Full View in both panels. Open the first level of your dir in both panels - that means you should see all the dirs marked with a red dot in img.photobucket.com

Mark all those dirs. Press Alt+F5.

Make sure that "Recursively pack subdirectories" is checked.

Click in the radiobutton just above "*needs external packer",

Choose "bat" in the dropdown list (see: www.madsen.homepage.dk )

Write bat:3.bat in the file field.
Click OK and write: RD %D
Click OK

Mark all the dirs again (use Num+/)
Press Alt+F5
Write bat:2.bat in the file field
Click OK and write: DEL %N
Click OK

Mark all the dirs again (use Num+/)
Press Alt+F5
Write bat:1.bat in the file field
Click OK and write: COPY %N %D..
Notice the two periods after %D
Click OK

Now execute the three bat files in the sequence 1.bat, 2. bat and last 3.bat

1.bat copies all the files in the deepest dirs one dir up.
2.bat deletes alle the files in the deepest dirs.
3.bat removes all the deepest dirs.

After you have run 1.bat you should check to see if the files really are copied one dir up, before you execute 2.bat and 3.bat
0
midesiz
(24.04.09)
arkadaş sanırım sadece dosyaları bir level yukarıya taşımak istiyor. hepsini toptan bir klasöre almak için *.* search yapması yeterli zaten.

o iş olsa olsa batch file ile olur ama gereken parametreleri bilmek lazım. batch file move files diye bir arat bakalım google'dan.
0
blackdog
(24.04.09)
(3)

cdrom'u olmayan pc'ye windows yuklemek

gimbal
HAI THAR!Yoldaslarim, su an elimde bir adet HP Compag nc4010 laptop var. Bu laptopun bir optik surucusu (cd veya dvd rom) bulunmamakta). Bu laptopa XP kurma amaci guduyoruz.Normalde bootable image ile USB den denerdik ama USB device'i onceki sahibi tarafindan bios'tan kapatilmis. Yani an itibariyle
HAI THAR!
Yoldaslarim, su an elimde bir adet HP Compag nc4010 laptop var. Bu laptopun bir optik surucusu (cd veya dvd rom) bulunmamakta). Bu laptopa XP kurma amaci guduyoruz.

Normalde bootable image ile USB den denerdik ama USB device'i onceki sahibi tarafindan bios'tan kapatilmis. Yani an itibariyle saniyoruz ki ya bir sekilde harddisk'ten, ya da network booting ile XP kurabiliriz. USB kullanamiyoruz.

Nasil yapildigini bilen ve/veya onerisi olan var midir?
0
gimbal
(24.04.09)
biostan açın o halde. bios kapalıysa zaten başka bir yolla kurmak çok zor.
0
ency
(24.04.09)
adamlar yapmış bak istersen:
www.tek-tips.com
0
only
(24.04.09)
harddiski laptoptan söküp başka bir laptop ya da desktop'a bağlayıp kurabilirsiniz. desktop için 2.5-3.5 çevirici gerekir.
0
blackdog
(24.04.09)
(1)

dijital uydu kartı

okocha
bu dijital uydu kartlarından almak istiyorum. hangi özelliklerin iyi olmasına yoğunlaşmam gerekir. aramızda hiç kullanan, kullanmış olan var mıdır? hangi markalar tercih edilmelidir?
bu dijital uydu kartlarından almak istiyorum. hangi özelliklerin iyi olmasına yoğunlaşmam gerekir. aramızda hiç kullanan, kullanmış olan var mıdır? hangi markalar tercih edilmelidir?
0
okocha
(24.04.09)
bilmiyom da sinbo varsa ondan al.
0
samanliktaki zuhtu
(24.04.09)
(4)

foto boyutunu ogrenme

lady laura
simdi fotografimin en boy kac cm nasil ogrenebilriim acabayazılar soyle;boyutlar: 960 x 720 pixelcozunurluk: 960 x 720 pixelminyatur resim: 160 x 120 jpeg kalitesi 80 ( 411 ) --- >> bu da neyi gostermektedir acabafotograflarimi irfanview ile kucultuyorum .. bu da kuculltulmus bi fotodan ..
simdi fotografimin en boy kac cm nasil ogrenebilriim acaba

yazılar soyle;

boyutlar: 960 x 720 pixel
cozunurluk: 960 x 720 pixel
minyatur resim: 160 x 120
jpeg kalitesi 80 ( 411 ) --- >> bu da neyi gostermektedir acaba

fotograflarimi irfanview ile kucultuyorum .. bu da kuculltulmus bi fotodan ..
0
lady laura
(24.04.09)
960*720 pixel - 33,87*25,4 cm
160*120 pixel - 5,64*4,23 cm
0
jack of hearts
(24.04.09)
astaroth
(24.04.09)
pixel hangisi oluyo burda , siteye gore??
0
🌸lady laura
(24.04.09)
ustten "Digital Image Resolution Converter"'i secerseniz pixelden milimetreye ya da metreye cevirebilirsiniz.
0
astaroth
(27.04.09)
(1)

gmail gönderme sorunu

yalnux
birkaç gün öncesine kadar gmail pop3 özelliğini outlook 2003 üzerinde ne güzel kullanıyordum, posta gönderiyordu, alıyordu. şimdi ise postalar geliyor, ama gönderemiyorum, işim gereği kısa sürede yanıtlamam gereği postalarda, web üzerinden gmail'e gir, orada şunu kopyala bunu yapıştır sıkıntı veriyo
birkaç gün öncesine kadar gmail pop3 özelliğini outlook 2003 üzerinde ne güzel kullanıyordum, posta gönderiyordu, alıyordu. şimdi ise postalar geliyor, ama gönderemiyorum, işim gereği kısa sürede yanıtlamam gereği postalarda, web üzerinden gmail'e gir, orada şunu kopyala bunu yapıştır sıkıntı veriyor. ttnet'in yediği naneden haberim var ve hesabımı kontrol ettim, smtp portu 567 görünüyor, yani bir sorun olmaması gerek. duyurudada aradım, ama smtp sorunu dışında bir şey görünmüyor.
nedir bilen var mı?
0
yalnux
(24.04.09)
benim de gmailimde dün itibariyle sorun vardı ve hep hata veriyordu ama bugün düzelmiş.tekrar dene istersen.
0
nhl
(24.04.09)
(2)

Ankara'da Linux Eğitimi

denizen
Bir arkadaşım Ankara'da Linux eğitimi alabileceği bir yer veya özel bir hoca arıyor. Kendisi firmamızın bilgi işlem müdürü olur, eğitmeni anneye anlatır gibi anlatmak zorunda kalmaz.
Bir arkadaşım Ankara'da Linux eğitimi alabileceği bir yer veya özel bir hoca arıyor. Kendisi firmamızın bilgi işlem müdürü olur, eğitmeni anneye anlatır gibi anlatmak zorunda kalmaz.
0
denizen
(24.04.09)
www.lkd.org.tr
linux kullanıcları derneğinin e-posta listelerinde uygun yere mail atsın. özel ders verecek birini orada bulabilme şansı daha yüksek gibi.
0
kolpazan
(24.04.09)
bu konuda internetten daha iyi öğretmen bulamaz
0
trampled under foot
(26.04.09)
(2)

usb harddisk sorunu

zbam
selamlar,usb harddisk ile sorunlarımız var ama ayrılmak istemiyorum. kendisi smartdisk oluyör, bende de xp olüyör. şimdi bu takılıyken bilgisayar açılmıyor. takılı değilken açılıyor. sonracııma açıldıktan sonra takınca da removable device gördüm diyor ama hard diski görmüyor. ayrıca hard disk takılı
selamlar,

usb harddisk ile sorunlarımız var ama ayrılmak istemiyorum. kendisi smartdisk oluyör, bende de xp olüyör.

şimdi bu takılıyken bilgisayar açılmıyor. takılı değilken açılıyor. sonracııma açıldıktan sonra takınca da removable device gördüm diyor ama hard diski görmüyor. ayrıca hard disk takılıyken hiç bir şekilde my kompedersden propertiese bile bakamıyorum. manage storage falan yapamıyorum. deamon tools bile çalıştırtmıyor.
sistem ristor yaptım, bişii olmadı.

işte böyle, kendisini seviyorum, evdeki ve okuldaki makinede bunlar oldu yardımcı olmanızı bekleyorum, öpüyorum.
0
zbam
(24.04.09)
sanki bilgisayar yönetiminden sürücü harfini değiştirirseniz düzelecekmiş gibi geldi bana. hani ola ki bu sürücüye c: harfi atanmıştır, takınca harbi c ile çakışıp görmüyordur. görükmeyen çok flaşdiski bu şekilde görünür eylediydim.
0
kibritsuyu
(24.04.09)
@kibritsuyu: onu yapamıyorum maalesef. (disk managementten bahsediyorsunuz galiba)usb takılıyken sistem ile ilgili hiç bir şey açılmıyor. virüs olabilir mi acep diye düşündüm ama akşam çalışan şey sabah çalışmadı. bir gariplik var ama.
0
🌸zbam
(24.04.09)
(3)

Acil gibi video editleme

kahvegibi
Selamlar,Bu soruyu sizlere bir toplantının ortasından soruyorum ve azıcık da acil.1) elimizde bir video var. bu videonun bir kısmını kesmemiz lazım. ama ben bu işlerden anlamıyorum. böyle bi program önerseniz. anaokuluna giden çocuklar bile videoyu kesebilse?2) bu videoyu bir powerpoint sunumuna emb
Selamlar,
Bu soruyu sizlere bir toplantının ortasından soruyorum ve azıcık da acil.

1) elimizde bir video var. bu videonun bir kısmını kesmemiz lazım. ama ben bu işlerden anlamıyorum. böyle bi program önerseniz. anaokuluna giden çocuklar bile videoyu kesebilse?

2) bu videoyu bir powerpoint sunumuna embed etmem lazım. o slayta gelince playa basayım oynasın? mümkün mü? mümkünse nasıl?
0
kahvegibi
(24.04.09)
windows movie maker var bu işi yapmak için en basit program.kurcalayın 5 dakika içinde çözersiniz.
0
pisuvarasicanadam
(24.04.09)
1)adobe premier?
2)power point e video gomemiyorsunuz maalesef. eger ki tasinmasi gereken bir snu ise paketlemeniz gerekir ppt yi. playe basiyim oynasinsa; eylem dugmesi eklersiniz oradan koopru verirsiniz.
0
ne nicki be
(24.04.09)
pp de video tabi ki ekleniyor ama gomulmuyor... en fazla 10000 kb lik ses dosyasini gomebiliyorsun...
0
ne nicki be
(24.04.09)
(6)

firefoxun kasılması

buzkran
bir html sayfa tasarladım. bu sayfanın içinde başka sayfaları çağırıyorum.bu çağırdığım sayfalar bir php sayfasının çıktısını ekrana basıyor.buraya kadar herşey normal.ilk denemelerde ilk sayfadan bir iki tane başka sayfa çağırdım. bir problem olmadı. sonra 13-14 tane çağırdım, çok hafif zorandı. ba
bir html sayfa tasarladım. bu sayfanın içinde başka sayfaları çağırıyorum.
bu çağırdığım sayfalar bir php sayfasının çıktısını ekrana basıyor.
buraya kadar herşey normal.

ilk denemelerde ilk sayfadan bir iki tane başka sayfa çağırdım. bir problem olmadı. sonra 13-14 tane çağırdım, çok hafif zorandı. bana lazım olan 14x13 lük bir kare.
yani ilk sayfadan 182 tane ayrı sayfa çağırmam lazım. kodu bu şekilde ayarlayınca firefox ecel terleri döküyor. iki üç dakika kilitleniyor, 1.22 gb yakın sayfa dosyası kullanmaya başlıyor.
çağırdığım sayfalar çok karışık değiller. dediğim gibi bir php dosyasına istekte bulunup gelen sonucu ekrana basacaklar.

şimdi ben bu kasmayı önlemek için ne yapmalıyım?
sorun php dosyasının 182 isteği yiyince yığılıp kilitlenmesi olabilir mi?
sorun buysa, ben bu çağırdığım sayfaların arasına bekleme koyabilirmiyim?
yada sorun çözümsüz mü, bu kilitlenmeye katlanacakmıyım?
0
buzkran
(24.04.09)
Çağırma? frame, iframe, ajax, php include/require ? Hangisi?
0
pichoscosama
(24.04.09)
hepsi için birer table çizip içinde iframe'yle çağırıyorum.
0
🌸buzkran
(24.04.09)
bu cagirdigin sayfalarin icinde ne var? mesala flash var mi?
onun haricinde soyle bir deneme yapabilirsin sorunun kaynagini bulmak icin. Her bir kare google.com'u yuklesin, bu durumda sorun senin serverda mi yoksa html sayfasinda mi anlarsin. Ayrica IE'de soyle bir olay vardi ayni anda ayni domainden sadece 2 tane dosya indirebiliyor digerlerini siraya koyuyor. Registry'den degistirmek mumkun bunu. belki firefox icinde gecerli bir ozellikdir.
0
badseed
(24.04.09)
şu son dediğin kafama yattı. sanırım böyle birşey var.
çağırdığım dosyaların içinde flash felan yok ama çeğırdıığım çıktı bir resim.
aslında sorunun bende olduğunu düşünmüyorum çünkü olay resimlerin ekran basılmasındaki bir takılma değil. resmen firefox iletişimi kesiyor. (:
daha sonra birden resimler yüklenmeye başlıyor.

bu framelerde google'ın logosunu çağırmayı deneyeyim bakalım. aynı şekilde kasacak mı.
0
🌸buzkran
(24.04.09)
peki sorun benden kaynaklanıyorsa, siz hangi çağırma yöntemini tavsiye edersiniz?
iframe bariz yavaş sanırım. (:
0
🌸buzkran
(24.04.09)
abov, kullanılan her iframe için browser ayrı process çalıştırıyormuş. benim sorunum kesin bu. demek bu yüzden bu kadar çok kasıyor.
çabucak include'ye geçmem lazım sanırım.
0
🌸buzkran
(24.04.09)
(3)

winamp ses sorusu

sanio
geceleri uyurken bilgisayar acik muzik dinleyerek uyuyorum ama ve lakin soyle bir sorunum war. winampda bazi sarkilar az sesli bazilari digerlerine nazaran yuksek sesli cikiyor. bitrate farki var yani sarkilar arasinda. winampda bunlarin sesini esitleyecek bi ozellik yok mu? yani bi sarki yuksek dig
geceleri uyurken bilgisayar acik muzik dinleyerek uyuyorum ama ve lakin soyle bir sorunum war. winampda bazi sarkilar az sesli bazilari digerlerine nazaran yuksek sesli cikiyor. bitrate farki var yani sarkilar arasinda. winampda bunlarin sesini esitleyecek bi ozellik yok mu? yani bi sarki yuksek digeri kisik sesle calmasin hoparlorun sesini zirtpirt acip kapatmayalim. simdiden tesekkurler
0
sanio
(23.04.09)
MP3Gain diye bi program var ona bak istersen...
0
mermer
(23.04.09)
MP^Gain kullanırsan, bütün mp3'lerinin seslerini önceden normalleştirmen lazım. Bu normalize işini çalarken yapabilen player'lar var. Mesela aimp2 ve kmplayer'ın bu özelliği var. (kmplayer'de default olarak normalize yapıyor, aimp2'de ayarlarından seçmen lazım) Ama bence bu özellik winamp'ta da olmalı. Winamp'ın seçeneklerini araştır bi. Ya da google'da "winamp" ve "normalize" kelimelerini aratırsan cevap bulabilirsin.
0
edge_nabby
(24.04.09)
portik
(24.04.09)
(3)

görev yöneticisi

soujiro
bugün vista kurdum bilgisayarıma. mp3 playerımda new folder.exe virüsü vardı. onu silmek için bilgisayara mp3ü bağladım ve virüsü temizledim (smart virus remover ile).ama görev yöneticim hala açılmıyor. gpedit.msc bulunamıyor. kısacası kurudum kaldım. bu işe kökten çözüm getirebilecek bir vatandaş v
bugün vista kurdum bilgisayarıma. mp3 playerımda new folder.exe virüsü vardı. onu silmek için bilgisayara mp3ü bağladım ve virüsü temizledim (smart virus remover ile).

ama görev yöneticim hala açılmıyor. gpedit.msc bulunamıyor. kısacası kurudum kaldım. bu işe kökten çözüm getirebilecek bir vatandaş var mıdır?
0
soujiro
(23.04.09)
mermer
(23.04.09)
process explorer kullanabilirsin.
0
ccompiler
(24.04.09)
yine yeniden combofix diyeceğim ben. sıkıldım artık bu cevabı vermekten.
0
coffee and cigarettes
(24.04.09)
(2)

linux live cd

enter saltman benim
windowsa bir usb virüsü gibi birşey bulaştı.combofix falan denedim temizlenmedi.format attım virüs D sürücüsüne yerleşmiş diye gitmedi bilgisayardan.şimdi bir linux live cd ile bilgisayarı açıp d sürücüsünü temizleyip C sürücüsünede xp kurmak istiyorum.D den yanlış bişey silmem zaten fotolarla müzik
windowsa bir usb virüsü gibi birşey bulaştı.combofix falan denedim temizlenmedi.format attım virüs D sürücüsüne yerleşmiş diye gitmedi bilgisayardan.
şimdi bir linux live cd ile bilgisayarı açıp d sürücüsünü temizleyip C sürücüsünede xp kurmak istiyorum.D den yanlış bişey silmem zaten fotolarla müziklerden başka birşey yok.
-hangi linux sürümünü öneririrsiniz? ingilizce bilmediğim için pardus düşündüm
-bu çözüm yöntemim başarıya ulaştırır mı?
-linux'ada usb virüsü bulaşır mı?
0
enter saltman benim
(23.04.09)
-herhangi bir livecd opsiyonu olan bir linux işini görür. ubuntunun türkçe seçneği var. bilgisayar dergileri fln alma gibi bir huyun varsa kesin onların arasında live cd si olan bir linux distribution vardır.
-ulaşır
-bulaşmaz
0
trampled under foot
(23.04.09)
ubuntu iyidir. candır.
pardus da olur ama indirmişken ubuntu indiriniz.
ulaştırır bence de.
yok bulaşmaz.
0
harmonikhakaret
(24.04.09)
(3)

aynı bilgisayarda emulatörle iki kişi oyun oynayabilme

ya ben lan neyse
böyle bir imkan var mıdır? elimde winkawaks 1.54 var ve arkadaşımla aynı bilgisayarda aynı oyunu iki kişi oynamak istiyoruz. ben mustafa o mes falan. normalde oluyor nbiliyorum fakat aynı klavye üzerinden oynanabiliyor ve bu çok çok zor oluyor. fifa oynarken kullandığımız bir kol umuz var. bu kolla
böyle bir imkan var mıdır? elimde winkawaks 1.54 var ve arkadaşımla aynı bilgisayarda aynı oyunu iki kişi oynamak istiyoruz. ben mustafa o mes falan. normalde oluyor nbiliyorum fakat aynı klavye üzerinden oynanabiliyor ve bu çok çok zor oluyor. fifa oynarken kullandığımız bir kol umuz var. bu kolla mustafa yı da oynayabilir miyiz? ya da diğer oyunları? oynayabilirsek nasıl olur?
0
ya ben lan neyse
(23.04.09)
ben street fighter oynadim sozlukten arkadasimla karsilikli. kullandigimiz emulator neydi hatirlamiyorum ama hamachi vasitasiyla oynamistik. 0 ile 0,5 saniye arasi lag vardi, baglanti ile mi alakaliydi artik bilemiyorum.

edit:

pardon ayni bilgisayar demissiniz yanlis okumusum.
emulator ayarlarinin oldugu yerde klavye disinda bir sey secilemiyor mu? winkawaks'i hic duymadim gerci..
0
la traviata
(23.04.09)
kolla oynanıyor diye biliyordum ben mame kullanıyom ayarlamaları falan yapabiliyorsun emulatöründen sonra kolu bilgisayara tanıtıyordun galiba
0
eplacebo
(23.04.09)
ekstra klavye bağlayıp oynardık biz. tek klavyede eler birbirne giriyordu böyle ilkel bir çözüm bulmuştuk.
0
ayiadam
(24.04.09)
(5)

DVD'den DVD'ye kopyalama

arigold
Gençler,Elimde bir video dvd var, TS_VIDEO falan yazıyor, içinde çeşitli videolar falan vesaire.Aynısını ben NERO ile nasıl kopyalayabilirim, aynı şekil?Bir de ne kadar sürer bu meret?sıpasiva
Gençler,
Elimde bir video dvd var, TS_VIDEO falan yazıyor, içinde çeşitli videolar falan vesaire.
Aynısını ben NERO ile nasıl kopyalayabilirim, aynı şekil?
Bir de ne kadar sürer bu meret?

sıpasiva
0
arigold
(23.04.09)
nero ile direk disk kopyalama yapınız herhangi bir dvd kopyalar gibi.
0
sijwocaq
(23.04.09)
Nero 6 kullanıyorum ben, aynen şöyle yapıyorum; başlat dizininden Nero- nero oem -nero express; açılan pencerede; "tüm diski kopyala/copy entire disc" olmalı; kaynak sürücünüz diski taktığınız oluyor, hedef sürücü olarak da Image Recorder'i seçiniz. Kopya'ya tıkladığınızda Nero Dvd'nizi birebir kopyalayacağı yeri soracaktır bilgisayarda, seçiverin bir yer, sonra o başlasın bitirsin. .nrg uzantılı bir dosya oluşturuyor sonunda. Programı kapattıktan sonra aynı şekilde açın ama bu sefer "Disk Kalıbı veya Kayıtlı Tasarı"yı seçiyorsunuz ve açılan pencereden o .nrg uzantılı dosyayı seçiyorsunuz. Sonrasında DVD yazma hızıdır vs.dir size kalmış. Bu kadar.
0
stephen dedalus
(23.04.09)
@stephen dedalus

dostum peki ne kadar sürüyor bu .nrg oluşturma süresi, 20 dakikayı çekti hala uğraşıyor, tamamlanan yüzdeyi de göstermiyor meret.

çok teşekkürler ayrıeten.
0
🌸arigold
(23.04.09)
elinizdeki dvd orjinal film, oyun vs ise o şekilde doğrudan kopyalayamazsınız.
0
tcp0203
(23.04.09)
dvdnin doluluğuna göre değişir ama 10-20dk'dan az sürmemesi normal, gidin yemek yiyin birşeyler için o arada :)
0
stephen dedalus
(23.04.09)
(5)

pc elektrik

berdush
pc'yi açmak istediğimde kısa bir süre elektrik geliyor ama 1-2 saniye içinde kesiliyor. birkaç defa tekrar ettikten sonra binbir nazla açılıyor. bazen hdd'leri görmediği oluyor. asıl sorun elektriksel sanırım. donanımdan biri sorunlu ama bilemedim şimdi. power supply olabilir mi ki? kablolar ve dona
pc'yi açmak istediğimde kısa bir süre elektrik geliyor ama 1-2 saniye içinde kesiliyor. birkaç defa tekrar ettikten sonra binbir nazla açılıyor. bazen hdd'leri görmediği oluyor. asıl sorun elektriksel sanırım. donanımdan biri sorunlu ama bilemedim şimdi. power supply olabilir mi ki?

kablolar ve donamım konrol edildi. sökülüp takıldı, durum aynı. güç kaynağı kullanılmakta.
0
berdush
(23.04.09)
ben de benzer bir problem yaşamıştım, power supply'dan şüphelenmiştim ama anakart bozuk çıkmıştı.
0
weeping guitar
(23.04.09)
power supply bence.
0
sanal uyku
(23.04.09)
power supply değil. aynısı bende de var, ve power supply'i değiştirmeme rağmen çözülmedi. buraya sordum ben de, hatla ilgilidir dediler. hattı kontrol ettirdim yine nafile.

anakartın bir sorunu olduğunu düşünüyorum ben de.

edit: @efsunlu, bu olayın yazılımsal bir sorunla ilgisi yok. sorun tamamen donanımsal.
0
deckard
(23.04.09)
ana kartın kapasitörleri, kondansatörleri patlamış olabilir. gözle görebileceğin bir şeydir. anakartında minyatür su deposuna benzer silindirler var ya, işte onların üst bölümlerinin düzgün olup olmadığına bak. dışarı meyil etmişlerse anakart gitmiş demektir. yeni anakartla beraber akım düzenleyiciye de bir 40 dolar ayır ki başına gelmesin bir daha.
0
hakkibulut
(23.04.09)
ben de benzer bir problem yaşamıştım, power supply'dan şüphelenmiştim ve power supply bozuk çıkmıştı.
0
pichoscosama
(23.04.09)
(5)

Suyun kaldırma kuvveti, yoğunluk vs

ency
Sevgili arşimetlerSu saf ise üzerinde yüzen buz eriyince su seviyesi değişmiyor bildiğiniz gibi. Peki su değil de alkollü bir içki ise durum ne olur? Buz eriyince içki seviyesi değişir mi?Bana seviye artar gibi geldi.
Sevgili arşimetler

Su saf ise üzerinde yüzen buz eriyince su seviyesi değişmiyor bildiğiniz gibi. Peki su değil de alkollü bir içki ise durum ne olur? Buz eriyince içki seviyesi değişir mi?

Bana seviye artar gibi geldi.
0
ency
(23.04.09)
ÖSS de bu soruyu yanlış yapmış birisi olarak söylüyorum ki sıvı maddenin su, alkol, meyve sunu olması bi şeyi değiştirmez he anca sıvı civa gibi hem yoğunluğu çok yüksek hem de yüzey gerilimi çok olan bir sıvı olsa değişir...
0
selimse
(23.04.09)
şimdi benim bildiğim su katı haldeyken sıvı haline göre daha fazla hacım kaplar. sıvı haline geçince hacmı küçülür. su buza geçerken hatta %10 gibi bir genleşme yapar. ilk dediğin olayı su seviyesi azalıyor diye biliyorum. böyle olursa her durumda azalır gibi geliyor bana yanılmıyorsam.
0
only
(23.04.09)
su olmasının nedeni katısının yoğunluğunun sıvısından küçük olması bu sayede su üstünde kalabilmesi. katısı sıvısından daha az yoğun her maddede seviye değişmez. burada sorgulanması gereken alkolün katısı sıvısından yoğun mudur? sıvısı üstünde durabilir mi?
0
surtunme kuvveti
(23.04.09)
dip not: suyun en yoğun hali +4 C'dir. ısıtır veya soğutursanız genleşir.
0
dinomazu
(23.04.09)
Öncelikle "Katı bir cisim kendi sıvısında yüzüyorsa, cisim eridiğinde sıvı seviyesi değişmez"

Yalnız durum farklı. Karışım saf değil, ayrıca üzerinde yüzen buzun içinde alkol yok (Alkol su gibi 0 derece donmaz). Şimdi içki değil de saf su diye düşünsek, buz eriyince ancak battığı hacimi dolduracak. Yani seviye sabit.

Alkol olunca işler daha da karışıyo. İçkinin yoğunluğu daha düşük ve buz daha fazla batacaktır. Eridiğinde ise battığı kısımdan daha fazlasını doldurur gibi geliyor.

Yüzen cisim ağırlığınca su taşırır. İçki yoğunluğu 0.9 g/cm3 desek 1gr lık bir buz 1.1 cm3 alkol taşırır, fakat eridiğinde 1 cm3 su oluşturur. Şu an azalır gibi geldi bana.

1 kadeh martininin başıma açtığına bak. gidip deney mi yapsam.
0
🌸ency
(23.04.09)
(1)

Monitöre görüntü gelmemesi

sarere
Arkadaşlar dün başıma gelen garip olay için yardımlarınıza ihtiyacım var. Dün çok ısınan bilgisayarımın işlemci fanını değiştirdim. Bilgisayarı toplayıp çalıştırdıktan sonra ekrana görüntü gelmedi. Bir yerde yanlıştık yaptığımı düşünüp bios pilini çıkardım, jumper ile bios u sıfırladım, ramleri tek
Arkadaşlar dün başıma gelen garip olay için yardımlarınıza ihtiyacım var. Dün çok ısınan bilgisayarımın işlemci fanını değiştirdim. Bilgisayarı toplayıp çalıştırdıktan sonra ekrana görüntü gelmedi. Bir yerde yanlıştık yaptığımı düşünüp bios pilini çıkardım, jumper ile bios u sıfırladım, ramleri tek tek denedim, tüm parçaları söküp uzay montaj yapıp çalıştırdım yine olmadı. işlemci fanını değiştirmeden önce sorunsuz bir şekilde çalışıyordu. Nedendir bu ?
0
sarere
(23.04.09)
Monitörü başka bir bilgisayarda dene. Çalışıyorsa ekran kart ödünç al, dene.
0
pichoscosama
(23.04.09)
(3)

nokia symbian oyun yükleme

sanal uyku
ilk kez symbian telefona oyun yüklemek istedim onda da sorunla karşılaştım.indirdiğim oyunu pc suite üzerinden yüklemek istediğimde de, önce telefona atıp telefondan yüklemek istediğimde de hata alıyorum. dosya sistemi desteklenmiyor benzeri bir hata veriyor.oyun linki bu: http://w13.easy-share.com/
ilk kez symbian telefona oyun yüklemek istedim onda da sorunla karşılaştım.

indirdiğim oyunu pc suite üzerinden yüklemek istediğimde de, önce telefona atıp telefondan yüklemek istediğimde de hata alıyorum. dosya sistemi desteklenmiyor benzeri bir hata veriyor.

oyun linki bu: w13.easy-share.com (explode arena 1.1)

var mıdır bunun bir çözümü?

edit: biraz baktım ve symbian 3rd party telefonlara .sis uygulamalarının yüklenemediğini gördüm. bunun için telefon hackleme yapılıyormuş ama bu durumda telefon garantisinde ya da güncellemelerinde problemler oluşur mu?
0
sanal uyku
(23.04.09)
indirdiğin rar'lı dosyayı pc'de açıp öyle atacaksın telefona. jar'lı falan oluyor bazıları o şekilde destekliyor telefon.
0
abtash
(23.04.09)
Symbian versiyonu nedir? s60 serisi symbian ile symbian 9 ve 9.1 çok farklıdır. Birbirlerini desteklemezler genelde. Telefonunuzla ilgili oyunlar seçmeye çalışın.
0
ataturkiye
(23.04.09)
pc'de açıp deniyorum zaten. .jar (java) dosyalarında problem yok ama .sis yüklemiyor.

hepsiburada'da Symbian OS v9.3, Series 60 rel. 3.2 yazıyor.
0
🌸sanal uyku
(23.04.09)
(1)

Neydi O Madde?

zeykur valekov
Ben de burada görmü$tüm, birisi sormu$tu neydi o madde diye. Aradim taradim bulamadim, google'da da bulamadim.Ingiliz ordusu icin geli$tirilmi$ bi madde vardi hamur gibi, ani darbeye maruz kalinca sertle$iyordu.icinde 3 vardi, 3 karakterli bir ismi vardi zannedersem.
Ben de burada görmü$tüm, birisi sormu$tu neydi o madde diye. Aradim taradim bulamadim, google'da da bulamadim.
Ingiliz ordusu icin geli$tirilmi$ bi madde vardi hamur gibi, ani darbeye maruz kalinca sertle$iyordu.
icinde 3 vardi, 3 karakterli bir ismi vardi zannedersem.
0
zeykur valekov
(23.04.09)
(git: 62767)
0
demcan
(23.04.09)
(1)

wordde harfleri seçme

makineto
Sanki bir soruda geçmişti şimdi ihtiyacım da oldu. Mesela 50 sayfalık bir yazıda bütün "b" harflerini silme ya da başka bir harf yapma şansım var mı? Yani yazıdaki aynı harfleri seçebilmek gibi yada benzer bir şey? Çünkü pdfden worde çevirince bir harfte bozulma yaşadığımdan o harfi değiştirirsem so
Sanki bir soruda geçmişti şimdi ihtiyacım da oldu. Mesela 50 sayfalık bir yazıda bütün "b" harflerini silme ya da başka bir harf yapma şansım var mı? Yani yazıdaki aynı harfleri seçebilmek gibi yada benzer bir şey? Çünkü pdfden worde çevirince bir harfte bozulma yaşadığımdan o harfi değiştirirsem sorunum kalmayacak.
0
makineto
(23.04.09)
Var tabi. Ctrl+H ile çıkan ekrandadır... Biçim ayarı dahi yapabilirsiniz. Sadece koyu renkli B harfleri gibi...
0
pass
(23.04.09)
(1)

Windows Movie Maker Sorunsalı

Bravefart
Arkadaşlar benim movie maker da müzik ekleyemioyordum hata veriyordu sürekli.Bunun üzerine movie maker 2 yi yükledim bu kezde hata bile vermiyor açıyorum durduk yere kapanıyor Bunu halledebilirmyiz Eğer edemiyiceksek Bana movie maker gbi küçük basit kullanımı kolay bi program önerebilirmisiniz sadec
Arkadaşlar benim movie maker da müzik ekleyemioyordum hata veriyordu sürekli.Bunun üzerine movie maker 2 yi yükledim bu kezde hata bile vermiyor açıyorum durduk yere kapanıyor Bunu halledebilirmyiz

Eğer edemiyiceksek Bana movie maker gbi küçük basit kullanımı kolay bi program önerebilirmisiniz sadece slayt yapıcam :)
0
Bravefart
(23.04.09)
(git: 69171)
0
ataturkiye
(23.04.09)
(2)

Vista'da sürücü boyutları

nuage
Merhaba,Windows Vista'da var olan iki adet sürücünün boyutlarını nasıl değiştirebilirim acaba? Sürücülerden biri 250 GB, diğeri de 50GB. Ben bunları 150-150 yapmak istiyorum. "Computer"dan "Manage" yaparak "Shrink" ve "Extend" olayına ulaşabildim ama, birkaç Google aramasında gördüm ki; Shrink ya da
Merhaba,

Windows Vista'da var olan iki adet sürücünün boyutlarını nasıl değiştirebilirim acaba? Sürücülerden biri 250 GB, diğeri de 50GB. Ben bunları 150-150 yapmak istiyorum. "Computer"dan "Manage" yaparak "Shrink" ve "Extend" olayına ulaşabildim ama, birkaç Google aramasında gördüm ki; Shrink ya da Extend yapınca yeni bir sürücü oluşuyor galiba. O da benim istediğim değil. Var olan iki sürücünün boyutlarını değiştireceğim. Nasıl olur o?

Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Teşekkürler şimdiden.
0
nuage
(22.04.09)
acronis disk director tam bu iş için.
0
bryan fury
(22.04.09)
Nomalde bunun için partition magic 8.01 kullanılır XP'de ama vista da çalışmıyor diyolardı, vista için yeni partition magic diye paragon partition manager i öneriyolar ama bu programın p.m. ile alakası yok diski bölerken kitlendi bütün bilgilerim uçtu bu programla. O yüzden ne yap ne et partition magic i kullan...
0
selimse
(23.04.09)
(3)

[ software ] Ses Miks edeceğidim? :)

enola gay
Müzik var elimde mp3 formatında, bi de wav var.. bu müzikle birlikte çalacak başka şarkılarım olacak ya da sesler.. bunları da tek bi dosya yapacak yazılım lazım, online toollar bile oluyor aklımda değil ama.. bunu yapabilden freeware yazılım var mıdır?
Müzik var elimde mp3 formatında, bi de wav var.. bu müzikle birlikte çalacak başka şarkılarım olacak ya da sesler.. bunları da tek bi dosya yapacak yazılım lazım, online toollar bile oluyor aklımda değil ama.. bunu yapabilden freeware yazılım var mıdır?
0
enola gay
(22.04.09)
audacity var ücretsiz mesela
0
thefin
(22.04.09)
adobe audition (eski adiyla cooledit) da iyidir.
0
astaroth
(23.04.09)
acoustica mp3 audio mixer. bulamazsan gönderebilirim
0
aggromela
(23.04.09)
(2)

Opera'da Garipsellik?

deliktas
Pek değerli bu işlerde uzman arkadaşlar. Opera tarayıcısını kullanıyordum firefoxun beni çıldırtmasından sonra. Velakin zaman ne denli bir ilaçtır bilinmez ama, opera da firefox'un verdiği hatanın bir benzerini vermeye başladı şu günler. Önlem olarak "ön belleği parlat" fikirleri pek işe yaramadı he
Pek değerli bu işlerde uzman arkadaşlar. Opera tarayıcısını kullanıyordum firefoxun beni çıldırtmasından sonra. Velakin zaman ne denli bir ilaçtır bilinmez ama, opera da firefox'un verdiği hatanın bir benzerini vermeye başladı şu günler. Önlem olarak "ön belleği parlat" fikirleri pek işe yaramadı her ikisinde de ve ben de siz mukaddes insanların bağrına doğru koşturmaya geldim.

Önceleri firefox'ta, örneğin Ekşi Sözlük'e kullanıcı adımla girmeme rağmen bir zaman sonra kendisi otomatik logoutluyordu ve beni hatırla ibaresi çalışmıyordu hiçbir sitede. Dediğim gibi ön bellek uygulamasını denedim ancak sonuç alamadım. Ben de ie'den sonraki ilk tarayıcım olan opera'ya kesin dönüş yaptım. Bunu takriben operayla geçirdiğimiz bir kaç mutlu haftadan sonra bu kez daha vahim bir durumla karşılaştım. Ekşi Sözlük'e(ki bu sadece örnek, her sitede aynı) giriyorum, hoşgeldin diyor sözlük bana, ama yine tema falan değişmiyor ve logout görünüyorum. Ne biçim iş la bu? Ne yapmalıyım?
0
deliktas
(22.04.09)
internetiniz kesiliyorsa sık sık ondan olabilir. benim ki internet kesilmeden asla logout olmuyor.
0
ayiadam
(22.04.09)
yok yok bu onunla alakalı değil sanırım. dön bebeğim butonunu kullandığımda da eski temaya dönmüyor.

edit: sinirlendim ve C:\Documents and Settings\deliktas\Application Data içindeki opera klasörünü sildim. oh mis gibi. yeniden dünyaya gelmek gibi tertemiz. her şey ilk günkü gibi oldu. omo.
0
🌸deliktas
(23.04.09)
(5)

adsl bağlantısı ve şom ağzım

charlesbukowskiineksi
Buradaki adsl bağlantı yavaşlığı ile ilgili soruları görüp içinden " ne garip lan benim bağlantı canavar gibi. " diye geçiren öküz ben en sonunda bağlantı yavaşlığı ile son 2-3 gündür tanışmış durumda. Lokasyon: Beşiktaş. Yalnız garip bir durum var. Ekşiduyuru ve bir kaç site sorunsuz açılıyor. Diğe
Buradaki adsl bağlantı yavaşlığı ile ilgili soruları görüp içinden " ne garip lan benim bağlantı canavar gibi. " diye geçiren öküz ben en sonunda bağlantı yavaşlığı ile son 2-3 gündür tanışmış durumda. Lokasyon: Beşiktaş. Yalnız garip bir durum var. Ekşiduyuru ve bir kaç site sorunsuz açılıyor. Diğer siteler açılmıyor arkadaş. Olabilir mi böyle bi'şey? Yoksa bağlantı hızı ile değil de başka bi'şey le mi ilgili bu durum? Hani olmaz ya.
0
charlesbukowskiineksi
(22.04.09)
dns değiştirdiysen o da yapar
0
readmymind
(22.04.09)
dns ayarlarını otomatik yap.
0
szqnn
(22.04.09)
Merhaba,
szqnn'nin söylediğinin aksini söyleyeceğim: Telekom'un sağladığı DNS'ler rezâlet ötesi. Düzgün bir DNS ayarlayın derim. OpenDNS iyidir bu konuda. Hiçbir zaman otomatikte verim alamadım.
Kolay gelsin.
0
nuage
(22.04.09)
readmymind, szqnn, nuage teşekkürler.
@nuage: open DNS? ne ve nasıl ola ki?
0
🌸charlesbukowskiineksi
(23.04.09)
Merhaba,
www.opendns.com adresinden gerekli bilgiyi alabilirsiniz. İşletim sisteminize göre anlatılıyor her şey.
Kolay gelsin.
0
nuage
(23.04.09)
(2)

Bugun internet hatlarinda genel bir problem hissediyor musunuz?

msb
Bugun icin, hatta bu aksam icin, var mi bir yavaslik falan sizde de?
Bugun icin, hatta bu aksam icin, var mi bir yavaslik falan sizde de?
0
msb
(22.04.09)
her zamanki yavaşlık söz konusu.ne eksik ne fazla.
lokasyon:beşiktaş
0
szqnn
(22.04.09)
kesinlikle sorun var.. hatta durum raporu öğrenmek için başlık açacaktım.. evet kesinlikle bağlantı sıkıntılı. gerçi 2-3 akşamdır böyle ama bu gece daha kötü. sabır diliyorum ..
*.ankara.*
0
hasnicktir
(23.04.09)
(6)

iyi bilgisayar ama yavaş bir san andereas

beyaz geceler
arkadaşlar, 2 çekirdek 2.0 ghz , 2gb ram ve iyi bir ekran kartlı bilgisayarım var. buna rağmen san andreas oyunu yavaş çalışıyor daha doğrusu oyun akıcı değil. başka oyunlarda böyle bi sorun yok. nedeni ne olabilir?ekran kartı ati radeon 2600
arkadaşlar, 2 çekirdek 2.0 ghz , 2gb ram ve iyi bir ekran kartlı bilgisayarım var. buna rağmen san andreas oyunu yavaş çalışıyor daha doğrusu oyun akıcı değil. başka oyunlarda böyle bi sorun yok. nedeni ne olabilir?

ekran kartı ati radeon 2600
0
beyaz geceler
(22.04.09)
eğer oyun rip yada korsan ise normal. ayrıca directx güncellemesi yapılmış mı? ve ayrıca ekran kartın driver ile gelen utility ayarlarından performans ayarları ne alemde?
0
roadrunner merlin
(22.04.09)
ekran kartı ne?p
0
pichoscosama
(22.04.09)
ekran kartı ati radeon 2600
0
🌸beyaz geceler
(22.04.09)
Windows'un default sürücüsü mü yüklü yoksa Ati driver yüklü mü?
0
pichoscosama
(22.04.09)
oyun ekran ayarlarından 800x600 seç fazla özelliklerde kasma yani şöyle şöyle ekran kartım var sonuna kadar full açık oynayacam diye ordan ayarları düzenle olması lazım.
0
fibrinojeni alinmis kan plazmasi
(22.04.09)
ben p4 1.7 + 64mb mx440 + 512mb ddr ile 1024x768x32bit oynuyordum o kadar da kasmıyordu. sadece görüş mesafesini kısıyordum galiba.

arka planda çalışan bişeler yüzündendir muhtemelen.
0
cruor
(23.04.09)
(5)

iş mail'ine evden bakmak

morella
evdeki bilgisayardan şirkette yeni verilen ismim@şirketismi.com.tr şeklindeki mail'ime girmek istiyorum. parolam mevcut, fakat outlook'ta sunucu nasıl tanımlanır bilemiyorum. veya şöyle sorayım bu şekil bir bir mail'i outlook'ta tanımlayıp istediğim bilgisayardan nasıl ulaşırım, ulaşabilir miyim? s
evdeki bilgisayardan şirkette yeni verilen ismim@şirketismi.com.tr şeklindeki mail'ime girmek istiyorum. parolam mevcut, fakat outlook'ta sunucu nasıl tanımlanır bilemiyorum. veya şöyle sorayım bu şekil bir bir mail'i outlook'ta tanımlayıp istediğim bilgisayardan nasıl ulaşırım, ulaşabilir miyim? saçmalıyor muyum yoksa?
0
morella
(22.04.09)
boyle seyler konusunda calıstıgın yerın it sine danısman daha iyi olur. port configurasyonları vs onlar belirler. ya da web acces varsa browser ile girersin.
0
bryan fury
(22.04.09)
eğer mail erişimi dışarıya açık değilse biraz zor. değilse (ki denemek yada bu işle ilgili kişiye sorman lazım), dışarıdan erişmek içinde var olan iş bilgisayarında outlook hesaplarındaki ayarları evindeki bilgisayarına uygulayıp maillerine erişebilirsin.

p.s. kullanıcı hesap ayarlarını eğer bilmiyorsan outlook'un versiyonunda göre kullanıcı hesap ayarlarına ait bilgileri şu linkten ulaşabilirsin;
office.microsoft.com
0
roadrunner merlin
(22.04.09)
muhtemelen şirketinizin mail servisini satın aldığı hosting firmasının webmail hizmeti vardır. onun adresini sorarsınız ordan rahat rahat istediğiniz yerden sadece sayfaya girerek kontrol edersiniz.
0
prodeq
(22.04.09)
eğer outlook tarzı bir programa kurarsanız, iletinin bir kopyasını sunucuda bırak demeniz gerekebilir çünkü malum sunucu ile pc iletişime geçtiğinde maili direkt olarak pc'ye kopyalayıp sunucudakini siliyor. bu sebeple evden baktığınız maile işten bakamayabilirsiniz. bu tip şeylerle uğraşmamak için eğer port ve sunucu tanımları standart ise (git: www.mail2web.com) diye bir adres var. buradan sadece mail adresiniz ve şifrenizi girerek maillerinize web üzerinden bakabilirsiniz.
0
phonex
(22.04.09)
Bu her şirkette değişebiliyor sanırım.Örneğin benim daha önce çalıştığım bankada
mail.bankaismi.com.tr olarak giriliyodu
benim de başlarda bir türlü giremememin sebebi https yerine sürekli http yazmamdı.
Dolayısıyla şirkette bu konuyla ilgilenen departmana veya mailine evden bakan arkadaşlarına sormanda fayda var.
Adresi doğru girdikten sonra şirkette kullandığın kullanıcı adı ve şifre yeterli oluyor.
0
joeblack or blackjoe
(22.04.09)
(2)

telefon, adsl, kablolu nakli

umursuz
arkadaşlar mevcut evimden ayrılıp başka bir yere taşınıcam.Ancak telefon, adls, (türk telekom) kablolu tv abonelikleri ev arkadaşımın üzerine kayıtlı idi ve kendisi evden ayrıldı. şimdi bu abonelikleri yeni evime nasıl nakil yaptırabilirim?(
arkadaşlar mevcut evimden ayrılıp başka bir yere taşınıcam.Ancak telefon, adls, (türk telekom) kablolu tv abonelikleri ev arkadaşımın üzerine kayıtlı idi ve kendisi evden ayrıldı. şimdi bu abonelikleri yeni evime nasıl nakil yaptırabilirim?(
0
umursuz
(22.04.09)
bu hesapların naklini ve kapanmasını benim yapabileceğime dair basit bir vekalet ne kadardır?
0
🌸umursuz
(22.04.09)
25-30 arası. bir noterin telini bul ara sor söylerler.
0
ground
(22.04.09)
(1)

blog adresi degistirmek mumkun mudur?

alpinsamuray
simdi blogspottan bi adresimiz var diyelim. hedehodo.blogspot.com diyelim. bunun hedehodo kismini degistirip ayni blogu baska bi adrese tasimak mumkun mu?
simdi blogspottan bi adresimiz var diyelim. hedehodo.blogspot.com diyelim. bunun hedehodo kismini degistirip ayni blogu baska bi adrese tasimak mumkun mu?
0
alpinsamuray
(22.04.09)
mümkün. çok da kolay. ayarlarda olması lazım. hatta ayarlar->yayıncılık sekmesi altında.
0
electropie
(22.04.09)
(5)

Facebook - Haberler olmasın

harmonikhakaret
Facebook ana sayfamda şu şunu yaptı, bu şunu ekledi gibilerinden şeyler olmasın istiyorum. Çok şey mi istiyorum?
Facebook ana sayfamda şu şunu yaptı, bu şunu ekledi gibilerinden şeyler olmasın istiyorum. Çok şey mi istiyorum?
0
harmonikhakaret
(22.04.09)
eskiden kapatabiliyorduk ama yeni versiyonda bulamadım ben de.
0
derectus
(22.04.09)
haberin üstüne gelin, sağ köşesinde X çıkacak ona tıklayınca o haber türünü mü yoksa kişiyi tamamen mi kısıtlamak istediğinizi soracak, ne istiyorsanız ona göre tıklarsınız.
bir de ayarlardan (sağ üst) uygulama ayarlarına gelin. yine sağ üstte "haber yayınlanmasına izin verilen" kısmını gösterin. neyin haberleri yayınlansın neyin yayınlanmasın, sizinkiler gelsin ya da hiç gelmesin gitmesin diye ayarlayabilirsiniz tek tek.
0
aithra
(22.04.09)
teşekkürler,

peki sağ taraftaki öneriler için yapılacak bir şey var mı? sizin söylediklerinizden yola çıkıp kendim bulmaya çalıştım ama olmadı
0
🌸harmonikhakaret
(22.04.09)
o önerilere ben de çözüm bulamadım. öneri kaldırma var tabi ki ama yenisi geliyor yerine.
network değiştirdim ama ne reklamdan ne de öneriden kurtulamadım. yolunu bulursam yakın zamanda, paylaşırım.
rica ederim.
0
aithra
(22.04.09)
www.facebook.com
bu adresi kullanarak ayarlamaları yapabilirsin.
0
humanistyamyam
(22.04.09)
(3)

vaio

pandoraninkutusu
araştırırken şu modeli gördüm. fiyatı da vaio lara göre daha cazip göründü amma velakin bir de siz baksanız ya..http://www.istanbulbilisim.com.tr/SONY-VAIO-_VGN-CS230J-Q-4-GB-NOTEBOOK,7715.htmlyok bunun şusu kötü boşver,bu da olsa daha iyi olurdu gibin tavsiye ve yorumlarınızı bekliyorum sevgili duy
araştırırken şu modeli gördüm. fiyatı da vaio lara göre daha cazip göründü amma velakin bir de siz baksanız ya..

www.istanbulbilisim.com.tr

yok bunun şusu kötü boşver,bu da olsa daha iyi olurdu gibin tavsiye ve yorumlarınızı bekliyorum sevgili duyuru sakinleri...
0
pandoraninkutusu
(22.04.09)
modeli eklemeyi unutmuşsun sanırım..
0
girl in a coma
(22.04.09)
İstanbul bilişim kendinde olmayan ürünleri varmış gibi göstererek satmasıyla(aslında satamamasıyla) ünlüdür. Aman dikkat.

Gerçi verilen fiyat normal ama olsun.
0
ataturkiye
(22.04.09)
Ekran kartı bi naneye yaramaz. O fiyata aşağı yukarı aynı özelliklerde 512 mb'lık ekran kartına sahip 500gb hdd'li bir alet alabilirsin. Ama işlemcisi güzel.
0
ataturkiye
(22.04.09)
(2)

Samsung D-840 ses sorunu...

ocanal
Arkadaşlar telefon arandığında filan gayet güzel çalıyor. Fakat kapağını kaydırma sesi, tuş sesi gibi diğer sesler nedense açılmıyor. Kesinlikle kapalı filan değil. Açıkken örneğin kapağını kaydırdığımda tıs diye ses çıkarıyor sadece, yani sanki ses dosyasını açıyor ama içi boş gibi. Nedir bunun çöz
Arkadaşlar telefon arandığında filan gayet güzel çalıyor. Fakat kapağını kaydırma sesi, tuş sesi gibi diğer sesler nedense açılmıyor. Kesinlikle kapalı filan değil. Açıkken örneğin kapağını kaydırdığımda tıs diye ses çıkarıyor sadece, yani sanki ses dosyasını açıyor ama içi boş gibi. Nedir bunun çözümü?

Teşekkürler.
0
ocanal
(22.04.09)
farklı ses dosyası atayıp denesene bi de.
0
bryan fury
(22.04.09)
kapak kaydırma ve tuş seslerinde 3-4 tane telefonun kendi kodu var, sen özel bir kod seçemiyorsun o dördünden başka. O dördünüde denedim hepsinde sadece tıs diye ses çıkarıyor.
0
🌸ocanal
(22.04.09)
(1)

Mikroelektronik ve Dijital Dizayn Konularında Türkiye'deki Ve Avrupa'daki Başarılı Master Programları

bloodrayne
Dijital dizayn konusunda özellikle Türkiye'deki üniversitelerin pek de başarılı olmadığı söyleniyor.Bu konuda bildiğiniz başarılı master programları var mıdır?
Dijital dizayn konusunda özellikle Türkiye'deki üniversitelerin pek de başarılı olmadığı söyleniyor.Bu konuda bildiğiniz başarılı master programları var mıdır?
0
bloodrayne
(22.04.09)
Isvec Kraliyet Akademisi, Eindhoven Teknik, TU Delft ve Twente bu konularda gayet iyiler.
0
ibn i batuta
(21.05.09)
(1)

iPhone'da facebook birden bire çalışmamaya başlarsa...

luin 41
Evet iPhone'da facebook application kullanıyorum. 3G ile bugune kadar süper bağlanıyodum kendisine, profilden profile koşuyordum ama gel gör ki dün geceden beri birden bire çalışmamaya başladı. 3G ile ilgili bi problem yok, çünkü mail alıp gönderirken bir sorun yaşamıyorum ama facebook'u application
Evet iPhone'da facebook application kullanıyorum. 3G ile bugune kadar süper bağlanıyodum kendisine, profilden profile koşuyordum ama gel gör ki dün geceden beri birden bire çalışmamaya başladı. 3G ile ilgili bi problem yok, çünkü mail alıp gönderirken bir sorun yaşamıyorum ama facebook'u application'dan açtığımda ana sayfa söyle bir görünüyor, sonra da application aniden kapanıyor. nedir ne değildir?
0
luin 41
(22.04.09)
silin tekrar yükleyin, geri gelir..
0
erostrada
(22.04.09)
(2)

mozilladaki sorun beni bitirdi

masterkoc
mozillada bir sorun var kaydırma çubuğunu kaydırınca yada sekmeyi kapatınca uyarı veriyor aşağıda resim bıraktım yardım bekliyorum ...
mozillada bir sorun var

kaydırma çubuğunu kaydırınca yada sekmeyi kapatınca uyarı veriyor aşağıda resim bıraktım yardım bekliyorum ...
0
masterkoc
(22.04.09)
eklentileriniz neler? hatayi google'da aratinca Quick TransLation veya ie tab ile ilgili olabilecegi ortaya cikiyor. bunlar varsa disable edip yeniden baslatarak bi deneyin.
0
ainothia
(22.04.09)
evet quick tranls belasındanmış kullanmamıyom da aslında şu an sorun yok...
0
🌸masterkoc
(23.04.09)
(2)

powerpoint excel 2007 linki sorusu biraz teknik

lupelius
sıkıntı özetle şöyle; excelden grafikler ctrl c ile kopyalanır, powerpoint e paste special ile link seçilerek yapıştırılır, her grafiğin farklı olduğundan emin olunulur daha sonra dosya kapanır açılır farklı grafiklerin hepsinin tekrar aynı grafiğe döünüştüğü durum ile karşılaşılır
sıkıntı özetle şöyle;

excelden grafikler ctrl c ile kopyalanır, powerpoint e paste special ile link seçilerek yapıştırılır, her grafiğin farklı olduğundan emin olunulur daha sonra
dosya kapanır açılır farklı grafiklerin hepsinin tekrar aynı grafiğe döünüştüğü durum ile karşılaşılır...

normalde link update yapılması vs de işe yaramıyor bu durumla daha önce karşılaşan var mıdır nasıl çözeriz bu sıkıntıyı..

tşkler şimdiden
0
lupelius
(22.04.09)
Grafikleri hazırlarken hepsini aynı sheete değil de farklı sheetlere yönlendirin. Grafik hazırlarken çıkan yönlendirme ekranlarında öyle bi oppsiyon sunuyor. Ben öyle yaptım, hepsi farklı farklı geldi şimdi.
0
sui
(22.04.09)
selam

excelden grafikleri kopyalacağına, powerpointten grafikleri çağırmayı denersen sanırım aşarsın bu sorunu. hem ayrıca neden ppt den çağırmıyorsun ki excelle uğraşıyorsun ?

ppt için gidiş yolu:

ekle > nesne >
dosyadan oluştur > göz at: [grafiğini çekmek istediğin hedef dosya]

bu şekilde excel grafiğin, pat diye düşmesi lazım ppt ye.

not: grafiklerin boyutlarında sorun yaşıyorsan excel dosyasında çizilen grafikleri tam sayfa çizdirirsen ("Grafiği Taşı" özelliğinden yeni bir excell sayfası olarak) ve o şekilde ppt den seçersen daha da rahat olması lazım.

hatta düzelme yapmak istiyorsan grafiğinde ppt deyken çektiğin excel grafiğine çift tıklarsan hemen excel modulüne geçiş sağlarsın bu şekilde grafiğinde oynamalar dahi yapabilirsin.

kolay gelsin.
0
lejant
(22.04.09)
(3)

gizli dosya ve klasör

nickim neyim yok benim
bilgisayarıma `gizli dosya ve klasörleri göster` dediğim halde göstermiyor? ne yapmalıyım?
bilgisayarıma gizli dosya ve klasörleri göster dediğim halde göstermiyor? ne yapmalıyım?
0
nickim neyim yok benim
(22.04.09)
combofix
0
poseidon55
(22.04.09)
kesin çözüm
0
poseidon55
(22.04.09)
sistem dosyasıysa da gözükmezler, onun ayrı bir seçeneği var aynı yerde.
0
desdinova
(22.04.09)
(1)

firefox'taki imleç mucizesi?

lagrima
başlık pek açıklayıcı olmadı ama firefoxta herhangi bir yazıya tıklayınca sanki metin editöründeymişim gibi cursor bik bik oynamaya başlıyor tıkladığım yerde.kedi klavyenin üstüne yatmaya kalktı, o ara nereye bastıysak böyle oldu.düzeltemedim.var mı bilgisi olan.
başlık pek açıklayıcı olmadı ama firefoxta herhangi bir yazıya tıklayınca sanki metin editöründeymişim gibi cursor bik bik oynamaya başlıyor tıkladığım yerde.

kedi klavyenin üstüne yatmaya kalktı, o ara nereye bastıysak böyle oldu.
düzeltemedim.
var mı bilgisi olan.
0
lagrima
(21.04.09)
F7'den acilip kapaniyor bu ozellik.
0
ainothia
(21.04.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.