[]

bir başlıktaki çaylakların entryleri

nasıl görülür? arama kısmında filan bulamadım.




 
Bugün girilen entry'leri görmek için arama çubuğundaki linkin sonuna ?a=caylaklar ekle. Daha önce girilmiş entry'leri göremezsin.


  • angelus  (12.01.18 13:18:17) 
[]

Ekşi sözlük yazarına ulaşmak

kahvegibi kullanıcısına duyurudan mesaj atmıştım ama girmiyor herhalde. Bir haber verebilirseniz çok iyi olur.

Şimdiden teşekkürler.


 
duyuruyu silme mesaj attım:)


  • antik depresan  (12.01.18 08:43:48) 
[]

4 ocak 2018 dedemin öldürülmesi başlığıyla ilgili

selam arkadaşlar,

www.haberler.com

adresindeki haberde şu ifade geçiyor:

"Kırşehir'de evine ekmek aldıktan sonra karşıdan karşıya geçen yaşlı adama bir araç çarpıp kaçtı. Olaydan yarım saat sonra yaşlı adamı farkeden sürücü 155'i arayarak durumu haber verdi."

155'i arayan numaradan bu çarpıp kaçan götveren herif tespit edilemez mi anlamadım?

 
Adam yarım saat boyunca arabanın altında sürünmemiştir ya? Haberi o kadar berbat yazmışlar ki anlaşılmıyor. Biri çarpmış ve kaçmış, yarım saat sonra "başka bir sürücü" adamı fark edip 155'i aramış olsa gerek. Öylesi daha mantıklı gibi.


  • kobuzchu kiz  (11.01.18 11:55:56) 
O başlık 2018 değil 2011 tarihliydi. 2012 tarihli başlığa taşınması gerekirken 2018 tarihli başlığa taşımışlar sanırım.
Bi "gazeteci" de haberi oradan burdan alıp yeniymiş gibi yazmış.

Ekşide yazıldıktan sonra şu haber yapılmıştı. Olayın aslı burada:
www.kirsehirhaberturk.com
  • hayat aklini konusacak bir filozof uret  (11.01.18 12:24:44 ~ 12:27:55) 
[]

Robin evlendi mi ?

Sözlükteki robin

Arkadaşıma bi hikaye anlatırken aklıma geldi. N'oldu robin evlendi mi, bilen tanıyan birileri varsa eğer merak ettik


 
evlendi evlendi, bayağı oldu hatta.

o kızla olmadı işi, ibiza seyahatinde tanıştığı gay bi çocukla evlendi, çocuk yapmaya uğraştılar olmadı, sonra mavi gözlü afrikalı bi çocuğu evlat edindiler, şu an hollanda'da red light districtte çalışıyolar karı koca.

geçen de çocuklarının bar mitzvahı vardı. çocuğun adı, pokahontas'dı sanırım, tam hatırlayamadım.
  • killerbee  (11.01.18 09:23:59 ~ 09:25:34) 
[]

Geceleri e-5'te yürüyen insanlar

İle ilgili sözlükte bir başlık vardı ama bir türlü bulamadım. Gizemli gibi bir ifade de olabilir. Takibe de almamışım, fav.lardan bulamıyorum. Neydi o başlık?




 
  • kibritsuyu  (10.01.18 23:54:36) 
  • freebird5406_2  (10.01.18 23:57:05) 
@freebird5406_2

Doğrusu buydu, sonunda bulundu.
  • pinkylips  (11.01.18 00:08:30) 
[]

Yazara mesaj

Merhaba sevgili kullanıcılar. Rica etsem, sözlükten "we want it now" adlı yazara mesaj atar mısınız? Teşekkürler.




 
mesaj atıyorum, silmeyiniz duyuruyu.


  • attirmayin makedonun kafasini  (09.01.18 13:36:21) 
Sevgili sözlükdaşlarım uyardı,hemen geldim buyurun?


  • we want it now  (09.01.18 14:21:44) 
[]

aramamda başlığın çıkmaması

eksisozluk.com şu habere artık herkes vakıftır sanırım.

sözlüğe giriyorum. arama kısmına "3 ocak 2018 annemin devletçe",, "3 ocak 2018 annemin" ,, "3 ocak 2017" falan milyon tane şey deniyorum ama çıkmıyor başlık. neden böyle oluyor? neyi kaçırıyorum


 
sansür?


  • air  (07.01.18 19:16:38) 
nası yani? öyle bir sansür mü var? başlığı komple kaldırmamışlar ki , aramayla bulamıyorum


  • üğpoıuy  (07.01.18 19:23:57) 
Ben bulabiliyorum?? Arama yapınca bulunuyor ama sadece yazıp altta çıkan önerilere bakınca görünmüyor. Zaten en çok birkaç tane öneri gösteriliyor. Onları da başlıkların belli bir özelliğine göre seçiyor olmalı yani çıkmaması sansür anlamına gelmez.


  • mikro patlama  (07.01.18 20:00:15) 
[]

Ekşi sözlük pert mi oldu

500 hatası veriyor




 
Aynı sorun bende de var.


  • cok iyi yol  (06.01.18 22:22:50) 
pert


  • cedex  (06.01.18 22:23:33) 
evet


  • neo  (06.01.18 22:23:53) 
sözlük yine reklam olarak millete tehdit mesajı gönderip, sonra şalterleri kapatmıştır.

ulan 3 hesabımı uçurdular, savcılığa gideceğim diye.
  • killerbee  (06.01.18 22:27:08) 
[]

entry bulduruverin

Geçen haftaydı sanırım uyandıktan sonra okuduğum bir entry vardı. Yazan arkadaş
destan girdiği için yarıda kesmiştim.

Hafiften matrix evreniyle alakalı ve atom altı parçacıklarına alfa, gama ışınlarıyla bombardıman ettiğinde oluşan bozunmanın kendi kendine eski haline döndüğünden vs. bahsediyordu.

Yatakta, sabah yarı uykulu okuduğum için tam net hatırlayamıyorum. Size zahmet olacak..

 
  • faik abi  (07.01.18 00:15:59) 
[]

hesap ucurulmus mudur

Bir yazar ve bir caylak hesabim vardı. Caylak hesaba giremiyorum. Eskiden bir pc'ye bir hesaptan fazla yasakti, şimdi de mi öyle?

Caylak hesabin sifresini değiştiremiyorum: "basarisizliklar sozkonusu" yaziyor


 
Çaylak hesap onaylanmamış, silinmiştir belki?


  • John Bloor  (05.01.18 14:56:30) 
Uzun süre login olmadığınızdan uçurulabiliyor


  • kurmalifare  (05.01.18 14:58:00) 
Şu anda birden fazla hesap legal.


  • me be mis  (05.01.18 15:15:22) 
[]

Mum boya

Merhaba sevgili yazarlar. Sözlükten "Mum boya" nickli yazara mesaj atar mısınız lütfen? Teşekkür ederim.




 
atıldı


  • kaichi  (03.01.18 22:41:36) 
Buyrun?


  • mum boya  (03.01.18 22:52:13) 
[]

Sandro'nun entrylerine ulaşmak imkansız mı?

ulaşanlar varsa link verebilir mi?




 
İmkansız.


  • cloudybloody  (03.01.18 00:01:07) 
goo.gl ancak böyle görülüyor.


  • false pretension  (03.01.18 00:46:06 ~ 00:47:39) 
5-6 defa kendisinden yedeklerini istemiştim. bir sebeple de hepsinde reddetmişti.


  • bana nicki gerek nicki  (03.01.18 09:13:53) 
[]

İlk ve son şiir denememin ifşası

Günün en amatör işini de biz paylaşım öyleyse :)


geçmişimiz karanlık hayaletlerle dolu
geleceğimiz beyaz hayaletlerden ibaret
biz şimdi ne beyaz ne karanlık hayaletleriz
biz şimdi gri şafakta doğmuş ölüleriz.

yıllarca bakıyor aynada bir yüz bir yüze
ayrılacaklar bir gün bir vakit birdenbire
ayrılık ki bir daha görüşmemek üzere
hiç tanışmamış olacaklar geçmişte.

 
Güzel, yazmaya devam lütfen :)


  • simderun  (31.12.17 22:55:05) 
üstat, kapalı ve açık anlatımlı şiir arasında sıkışmışsın. ya açık anlatımlı devam, ya da kapalı, metaforlarlar anlamı vermeye çalışan bir üslüpla devam. ikisini harmanlamak biraz üslüp işi, şaire karışılmaz bu konuda. içinden geldiği gibi devam. iyisin.


  • karlmarx  (01.01.18 03:38:07) 
[]

Huguker nickli yazar

Merhaba sevgili kullanıcılar. Sözlükten huguker nickli yazara mesaj atabilir misiniz? Kendisi şöyle bir entry girmiş ama ilaç ve alkol ters etki yapabilir.

eksisozluk.com


 
attım


  • dilemma of subscribtionability  (31.12.17 20:19:29) 
teşekkür ederim efenim ilgi ve alakanız için. en güzel yıllar sizlerin olsun. mesaj gelince bir garip oldum gerçekten. ben bunu hak edecek ne yaptım ki moduna girdim :) uyarınız ve ilginiz için son kez teşekkür ediyorum ve aynı ilginin ömrünüz boyunca üzerinizde olmasını diliyorum...

saygılar, sevgiler ve iyi yıllar....
  • huguker  (31.12.17 21:22:35) 
[]

pavornocturns'a ulaşabilir miyim?

Merhabalar, sözlükten pavornocturns adlı yazara benim için mesaj atabilir misiniz lütfen?




 
silme duyuruyu.


  • blue eyes white dragon  (27.12.17 10:57:41) 
[]

Sözlükten bir yazara mesaj atabilir misiniz?

Sb




 
atılır da kim olduğğunu yazsaydın keşke


  • nickfury  (23.12.17 22:40:59) 
evet boyle bi teknolji var yazarsak atabiliyoruz.


  • imnotsureabout  (23.12.17 23:20:32) 
evet, atabiliyoruz. böyle bir şey teknik olarak mümkün gerçekten.


  • microfiction  (24.12.17 00:21:44) 
[]

Genelleme hastalığı hk.

Ulan a'yı yapmayı biliyorsunuz ama şimdi neden b yapıyorsunuz?

çok açıklayıcı olmadı di mi? o zaman şöyle alalım sizi:

başlık: vatana ihanet etmek büyük bir suç değildir.

hemen vatan millet sakarya edebiyatı akmaya başlamış. bence başlığı açan arkadaş son derece önemli bir konuya değinmiş. neden bu vatan, toprak, dil fetişi? yüzbinlerce yıldır yaşamış olan insanlığın neden son bir kaç bin senesinde böyle içi boş kavramlara körü körüne bağlı yaşandığı döneme düştüm.
yeri geldiğinde türkiye'den siktir olup gitmek başlığına methiyeler düzmeyi biliyorsunuz. doğma büyüme türkiye'de yaşadım. hem de böyle liseyi bitirene kadar bir şehirde en fazla 4 sene durdum. yani türkiye'nin hemen hemen her bölgesinde yaşamış biri olarak neyini seviyorsunuz? neresi kıymetli? hangi açıdan senden daha değerli olabiliyor?

Ulan sayın arkadaşım, bu tarz genellemeleri nasıl yapıyorsun yahu? türkiyeden siktir olup gitmek isteyenle vatan hainliğine karşı çıkanların aynı kişi olduğunu nerden biliyorsun?

bakın burada vatan hainliği, türkiyeden siktir olup gitmek mesele değil. aylardır bu tarz genelleme yapanlar hakkında soracaktım, bir sürü örnek de oluyordu ama bi türlü soramadım.

şu an başka örnek olsaydı onu da gösterirdim de elimde sadece bu var.

-- insanlar neden sözlük gibi bir yapıyı bir kişi gibi görüyor ki? yazar kişisi neden algılayamıyor burada binlerce yazar olduğunu? yani bilinç düzeyinde anlıyor da bilinçaltı düzeyde anlamıyor sanki. olm o itham ettiğin kişi türkiyeden defolup gitmek istiyorsa vatan hainliği olayına da kötü gözle bakmıyordur belki. ne ayaksınız siz olm :)

 
[]

ekşi sözlük dertleşecek insan veritabanı

Selam,

Sozlukte engelle-basliklarini engelle butonlari sanirim bir yildir aktif. Bolca da bu butonlari kullaniyorum. Ama gel gor ki "ekşi sözlük dertleşecek insan veritabanı" adli basligi bir turlu engelleyemiyorum. Sanirim vakti zamaninda bu basligi acan kisi hesabini kapatti ya da entry'sini sildi. Ne yaptiysam sol frame'de bu basligi gormekten kurtulamadim. Bu basligi engelleyebilmemin yolunu bilen var mi?


 
chrome.google.com

Bu eklentide sizin dediğin özellik mevcut. Çalışıyor mu diye hiç bakmadım yalnız.
  • marjinalolamayaninsan  (27.12.17 16:26:27) 
[]

Oylanan entryler

Örneğin 1 senedir sözlük yazarı olup, bu 1 sene içinde hangi entryleri beğendiğimizi ya da eksilediğimizi görebiliyor muyuz?




 
hayır.


  • tepedeki psychedelic adam  (19.12.17 17:43:49) 
[]

Minduser

Merhaba. Minduser nickli yazarı hatırlayan var mı? Cevaplar için teşekkürler.




 
Cevaplarından hatırlıyorum.


  • Amaranta ursula  (19.12.17 16:52:41) 
[]

Duyuru

Merhaba. Duyuruda soru sorduktan sonra uzun süre cevapları kontrol etmeyen soru sahipleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Cevaplar için teşekkürler.




 
çok ayıp ediyorlar.


  • Kusursuz dostlarin dort ayagi vardir  (18.12.17 20:29:22) 
cevap verip vermemesi değil de en fazla duyuru açıp yanıtlara tik vermeyenler hakkında kötü düşünüyorum. 10 sn sonra unutuyorum :)


  • part time pollyanna  (18.12.17 20:29:24) 
Isimlerini not alip ozelden sovuyom. Ozelden sovmek serbest cunku


  • acemi  (18.12.17 20:31:58) 
@ardacan gibiler hariç hepsini hoş görüyorum, insanlık hali meşguliyeti olur falan.


  • yaren  (18.12.17 20:34:21) 
İnsanlık hali +1

İşi çıkmıştır, bakamamıştır, unutmuştur, aklından çıkmıştır vs. Elbet görür bir ara, bunu da mı kafamıza takalım yani?
  • i m cool with that  (18.12.17 20:48:16 ~ 20:48:37) 
olabilir çok kafayı takmamak lazım. hayatta neler oluyor bunlara takılacaksak işimiz zor


  • kararsızataletfilozofu  (18.12.17 21:07:03) 
[]

Geçenlerde yazılan bir entry

Selamlar,
Geçen hafta içinde en son gördüğümde 50 küsür favori alan bir entry vardı. içerik de aşağı yukarı türkiyedeki kızların göbekli, şişmam falan olması fakan buna rağmen yakışıklı erkeklerle birlikte olmak istemesi falan gibi bir şeydi. hatta yazar, yazısının sonunda "bize vaad ettiğiniz şey göbeğin altında kaybolmuş bir am" gibi bir ifade kullanıyordu. bin türlü şekilde aradım fakat bulamadım. bilen var mı?



 
asdgfasgdj tırnak arasına yazdığın ifadeyi ben de hatırladım :D

eksisozluk.com
  • papazi dovdurmeyecektik  (18.12.17 13:41:38) 
zaten aldığımız şey, yarım leğen gibi göt, kalın baldırlar, orta kalitenin altında şişko bacak ve göbeğin altında kaybolmuş bir am.

AUHEAUOEOHAOUEUAUEAUOe
  • isleten adam  (18.12.17 14:43:32) 
huuahauaahahauaha


  • baldur2  (18.12.17 14:44:51) 
[]

Duyuru filtrelemek için extension/add-on

Merhaba duyuru ahalisi,

Takdir edersiniz ki herkesin belirli konularda hassasiyetleri vardır. Bu durumda "Lanet olsun, şu konulu duyurulardan bıktım." da denilebilir. Soru şu ki bu duruma çözüm olarak duyuruları filtrelemeye/gizlemeye yarayan bir eklenti var mı?

Teşekkürler.

Ek: Duyuru yönetimi böyle bir şey yapmayı düşünür mü? Düşünmezse neden?

 
duyuruda yazilim gelistirme bayadir yapilmiyor sadece moderasyon var


  • eksimtrak  (18.12.17 09:42:10) 
Compumaster beta geliştiriyor şu an. Okuyorsa eklesin bi tercihler kısmı, görmek istemediğimiz kategorileri gizleyelim.


  • dieis  (18.12.17 09:52:11) 
Varolan kategoriler haricinde "keyword" bazlı duyuru gizlemek herkesin sorununu çözebilir.

Örnek vereyim: "bitcoin" ya da "ifşa" kelimelerinin olduğu hiçbir duyuruyu görmek istemiyorum diyelim. Ben de bunları filtreye eklerim ve voilà!

İki tür: Kullanıcı bazlı filtreleme ve kelime bazlı filtreleme
  • monogram  (18.12.17 10:06:02 ~ 10:08:39) 
[]

Entry oylama istatistikleri diye birşey var mı ?

Yani mesela, şu zamanda günde şu kadar entry girilip-oylanıyormuş, şu zamanda şu kadar diye.

sözlükte okuma oranının düştüğünü düşünüyorum, insanların sadece başlığa bakıp içeriği bile çoğu zaman okumadan yazmaya başladıklarını zannediyorum.


 
Düşünmeye gerek yok. Öyle zaten. Okuyan kalmadı. Maksat yazmak.


  • sutlu nescafe  (16.12.17 11:26:49) 
Okuyanlar da oy vermek yerine favoriye alıyorlar.


  • m e b  (16.12.17 12:59:09) 
[]

Sözlükten "cokta cokoprens" ve "hatali sifre"ye ulaşabilir misiniz?

duyurudan kendilerine mesaj attım da




 
Mesajları attım.
edit: cokta cokoprens'e mesaj yollanamıyormuş.

  • hayat aklini konusacak bir filozof uret  (16.12.17 15:21:11 ~ 15:24:54) 
[]

'right click' nickli yazara ulaşmak

Sevgili sözlükçü dostlar,

right click nickli yazara ulaşıp bana ulaşmasını söyleyebilir misiniz?

Teşekkürler.

 
mesaj attım. duyuruyu silme


  • teknikekip  (07.12.17 12:48:56) 
buyurun.


  • right click  (07.12.17 17:20:48) 
@right click

Size bir mesaj gönderdim.
  • monogram  (07.12.17 22:37:31) 
[]

eksistats.com'da değişik temalı EkşiDuyuru var!

Görmüş müydünüz? Ben az önce fark ettim. Çok değişik geldi.

www.eksistats.com


 
beta.eksiduyuru.com

bir süredir mobilden bunu kullanıyorum. görsellerin hala görülmemesi dışında aynı bir de renkler biraz daha neon sanki.
  • Ufuk  (06.12.17 03:18:27) 
konu logolari (soru, ceviri, ask ve digerleri) cok kotuymus.


  • tabudeviren  (06.12.17 09:14:11) 
[]

Kiz var diye dans kursuna baslayip kizlarin gittigi efsane bi entry vardi

Basliga sigdiramadim ama bi entry ariyorum. Kizlarla tanismak icin dans kursuna basliyorlar sonra kizlar birer ikiser gidiyor zamanla en son hali saha maci yapiyorlar falan. Neydi o entry acaba ya aradim aradim bulamadim hatirlayan varsa bi yesillendirsin.




 
Ahah harbiden bende hatırlıyorum sanki öyle bir entry. Umarım bulan biri çıkar.


  • bigcaptain  (04.12.17 10:12:28) 
Ya kizlar cok artiyor bunlarin bi gotu kalkiyo sonra kizlar tamamen gidiyorlar falan ama asla bulamadim :(


  • cornypop  (04.12.17 10:15:30) 
salsa kursumuzda erkek açığı var: eksisozluk.com @sozluk


  • blacksky  (04.12.17 13:00:02) 
Ya suppersiniz


  • cornypop  (04.12.17 13:05:18) 
[]

Yazar aktivitesi

Yazmayan bir yazarin sozluge girme sikligini gorebilir miyiz?




 
hayır.


  • tepedeki psychedelic adam  (02.12.17 20:16:21) 
[]

Çaylaklarda neden her zamanki görünüme dön butonu gerekiyor?

Arkadaşımın çaylak hesabı var arada onu hesaba giriyorum. Gece modu da açık olsa sürekli tema değişiyor, garip ve iğrenç renklere bürünüyor her zamanki görünüme döne basmak gerekiyor. Benim yazar hesabıma girince böyle bir şey söz konusu değil. Bunun sebebi nedir? İşkence resmen.

İki hesaba da aynı pc ve aynı telefon üzerinden girsek de sonuç aynı. Çaylak hesabında sürekli o tuşa basmak gerekiyor.


 
artık herkes yazar olduğu için çok sevgili yönetim "reklam gösterecek keriz lazım" düşünmüştür diye tahmin ediyorum.


  • yuto  (24.11.17 00:49:53) 
Bu olay her zaman olmuyor en azından bende olmuyor. Bir kaç haftada bir ne oluyorsa sürekli tıklamak gerekiyor sonra kendi kendesine düzeliyor.


  • reactionic  (24.11.17 01:00:53) 
@yuto

reklamla ilgisi yok engelleyici var zaten.
  • hehe  (24.11.17 01:43:00) 
@hehe engelleyici olduğunu varsayarak yapılacak bir şey değil ki bu, artık herkesin bir sözlük hesabı olabiliyor, dolayısıyla siteyi giydirdiklerinde teoride dışarıdan gelen azınlık haricinde giriş yapmış kimse göremeyecek reklamları.

adblock için de ileride sözcünün sitesi gibi yapmayacaklarını kimse bilemez tabi.
  • yuto  (24.11.17 03:19:42) 
[]

Bir entryi arıyorum?

herkese iyi akşamlar.

tam emin olmamakla beraber sözlükte gördüğümü düşündüğüm bir şeyi arıyorum

üst üste iki kere üniversite sınava giren bir kişinin ikisini de okuduğu ilkokulda ve oturduğu sırada girmesi ile ilgili bir entrydi. hatta bunun olma olasılığının sayısal lotoya eş değer olduğunun hesabı da yapılmıştı. bilen hatırlayan birileri varsa lütfen benimle paylaşsın.

 
#65459093

şu mu?
  • yuto  (24.11.17 01:08:07) 
@yuto süpersin dostum teşekkür ederim :)


  • bigcaptain  (24.11.17 06:03:58) 
ne demek :)


  • yuto  (25.11.17 19:57:18) 
[]

Dışarı kapalı olan duyurular

Merhaba,

Sözlükçüler bir duyuru oluşturduktan (ve o duyuruya sözlükte yazar olmayanlardan da cevap aldıktan) sonra duyuruyu editleyip dışarı kapatabiliyor mu?

Hakkında'daki toplam cevap sayım normalden fazla. Dolayısıyla eskiden cevap verdiğim ama sonra dışarı kapatılmış duyuru olabilir mi diye merak ettim.

Teşekkürler.

 
evet kapatabiliyor. istediğin gibi editlersin duyuruyu.


  • want2die  (23.11.17 13:16:17 ~ 13:16:47) 
Yapiyorlar tikliyorsun ulasamiyorsun.


  • acemi  (23.11.17 13:26:13) 
evet.

çok acayip şeyler dönüyo içerde. vuhuu.
  • elorelia  (23.11.17 13:28:30) 
[]

'murasz' nickli eksi sözlük yazari

Kendisine ulaşmam konusunda yardımcı olur musunuz???




 
Bana bilgilerinizi ve ulaşma gerekçenizi yollaranız kendisine mesajla iletirim.


  • lackofsleep  (19.11.17 14:21:43) 
@lackofsleep özelden mesaj attım. Çok tesekkurler


  • merbub  (19.11.17 14:42:46) 
[]

Ekşi Sözlük İlk Kurulduğunda Nasıl Yazar Alımları Oldu?

Özellikle 1999-2000 zamanları, ilk girenler yazar mı oldu hemen, bir kıstas var mıydı?




 
O zaman gelenler Sedat'ın arkadaşlarıydı zaten, çaylaklık diye bir şey yoktu.


  • angelus  (16.11.17 22:44:13) 
Yazmak icin hesap acmaya bile gerek yoktu, isteyen gelip yaziyordu istedigi nick ile.


  • crown  (16.11.17 22:57:49) 
O zamanlar yakınlara haber salınırdı "böyle bir site var gelip yazar mısınız lütfen" ya da "oğlum süper bir site lan gel yaz" diye. Bu haber salanlar da sözlüğün kemik kadrosu işte.

Hey gidi günler, yaşlandık sdfgkk
  • kendi kendine yasayan yavrucak  (17.11.17 00:20:13) 
peki bu çaylak uygulaması ne zaman geldi?


  • mr.brown  (17.11.17 01:55:42) 
Ben 6. nesilim. 2003'te girdim. Çaylaklık vardı o zaman.


  • aychovsky  (17.11.17 02:04:26) 
sen ben bizim oğlan. diye kurdular o zaman


  • ysfrymn  (17.11.17 02:40:43) 
[]

Bulunamayan başlık

Sözlükte yaklaşık 5,5 sene önce açılmış bir başlığı arıyorum. Korcan Karar'ın eşi ve eşinin ikizinin de aralarında olduğu bir aldatılma haberiydi. 10-15 kişinin oklarla birbirlerine bağlandığı bir fotoğrafla ilgiliydi.




 
o başlığı ben de hatırlıyorum ama bulamadım şimdi bakınca.

fotoğraf da şu olabilir mi? www.hurriyet.com.tr
  • rahip janick  (16.11.17 13:13:31) 
Evet fotoğraf buydu =) Başlığı da bulabilsek keşke..


  • blue serenity  (16.11.17 13:15:13) 
ahaha ne cins aileymiş: www.hurriyet.com.tr

umarım başlık da bulunur.
  • lcha  (16.11.17 13:27:59) 
[]

mesaj

sözlükte bir yazara mesaj atmak istedim. "bu yazara mesaj yollayamazsiniz" uyarısı çıktı. en son bugün entry girmiş.

neden acep?

not:sözlükte çok aktif olmadığım gibi birileriyle tartismisligim da yok. dolayısıyla beni engellemiş olma ihtimalini eliyorum.

 
kapatabiliyor yazar o mesaj alımını. bana sadece badilerim mesaj atabilsin, mesajla işim olmaz gibi seçenekler falan var.


  • onemoremile  (15.11.17 14:07:01) 
mesajlarını kapatmıştır


  • ruhu sarisin  (15.11.17 14:07:07) 
mesaj alımını kapatsaydı, "bu kişi badilerinden başkasından mesaj kabul etmiyor" gibi bir uyarı çıkıyordu sanırım. haliyle engellenmiş olma ihtimaliniz daha yüksek bir ihtimal.


  • fakirpislik06  (15.11.17 14:07:37) 
Mesajı toptan kapatmış.


  • kendi kendine yasayan yavrucak  (15.11.17 14:12:43) 
[]

“Melih gökçek ve oğullarının tutuklanması” başlığı

Az önce uygulamadaki gündem sekmesinde 35 entry ile en tepedeydi. Ama başlığa tıkladığımda içi bomboş oldu ve başlık da silindi. Bir ben mi gördüm bu başlığı? Anlamadım ne oldu.




 
aynen öyle vardı ve gitmiş. gerçi saçma sapan bir haber sitesine link veriyordu ilk entry ve site açılmıyordu bile bende.


  • proletarier aller lander vereinigt euch  (15.11.17 00:35:02) 
Su an basliga yazmak da mumkun degil.


  • evrim halkasi  (15.11.17 00:56:35) 
[]

Sözlükten "asil" e

Karingo ile bunun lh5.googleusercontent.com

Aynı tad olduğunu iletir misiniz?


 
dedim.


  • tukenmez adam  (14.11.17 23:26:06) 
@tukenmez adam iletti sağolsun. Aynı değil maalesef. karingo'da soğan yoktu.

çerezos nispeten daha çok andırıyor ama yine de o tadı almak mümkün değil.
  • asil  (15.11.17 01:34:36) 
[]

Feminizm hakkında

Kafama takılan bir konu hakında danışabileceğim tanıdığınız, okuduğunuz, önerebileceğiniz feminist bir sözlük yazarı var mı?




 
polly jean var. Objektif olduğunu düşünüyorum.


  • aychovsky  (14.11.17 00:11:52) 
Teşekkürler @aychovsky ...
Bu arada daha açıklayıcı olması açısından sorum feminizm hakkında değil, feminist bakış açısından karşılığını öğrenmek istediğim bir şey

  • paperrockscissors  (14.11.17 00:36:16) 
[]

Red pill vs anti-red pill

Olaya son nokta koyuldu mu? Koyulması elbette pek mümlün görünmüyor. Ancak sözlük camiasında bir matabakata varıldı mı? En son immanuel tolstoyevski bir entry ve edit külliyatı girmişti. Ondan sonra bıraktım takip etmeyi. Mantıksal açıdan red pill safsata mı?




 
O başlık mal turnusolü benim için. Orada yazılanlar hiçbir zaman son bulacak gibi durmuyor. Biri saçma bir şey yazıyor dikkat çekmek için, diğerleri de hemen ne kadar bilgili olduklarını göstermek için saçma sapan şeyler yazmaya başlıyorlar. Malum avukatın başlığı gibi olmuş artık. Mantığı bilmiyorum, bilimsel açıdan doğru olabilecek tarafları var ama her şeyi buna bağlamak biraz a*salak işi.


  • dissendium  (13.11.17 17:50:41) 
başlığı hiç okumadım. red pill tam olarak ne oluyor. bir cümlede özet geçsen :))


  • burya  (13.11.17 18:13:36) 
@burya Kadınların çıkarcı ve her zaman içten pazarlıklı olduklarını bunun doğalarında olduğunu erkeklerin de bu girdaptan kurtulmak için garflarını red pill denen öğrtiyle almaları durumudur. Dişe diş bi yorumlama aslında...


  • sack jparrow  (13.11.17 20:54:04) 
sayfalarca yazmışlar sözlükte. ne vakit kaybı yahu. arada düşer mi diye kız nicklerini tespit etmek için konuyu uzattılar herhalde diye düşündüm şahsen :)


  • burya  (13.11.17 21:15:15) 
dissendium yoldaşıma katılıyorum. hayatımda gördüğüm en acınası, en gerzekçe, en amsalak şey olabilir. bir insanın oturup "öğreti" dediği bu sıçmık hakkında bu kadar şey yazabilmesi muazzam. red pill sağlıklı bir insan için her açıdan tümüyle safsata. "kadınlar çıkarcı ve daima içten pazarlıklıdır" diyen adam benim gözümde düşük iq'lu bir ruh hastasından fazlası değil. madem kadınları gömüyoruz, cinsiyetçi oluyoruz, o zaman ben de "grow a pair" diyeceğim. adam olun, erkek olun. siz köpek olmazsanız, hayatınıza da sizi köpek yapmayacak insanlar girer. hasbelkader okumuş, eli kalem tutmuş, kafayı kadınla bozmuş amsalakların kendini değerli hissetme çabasından başka bir şey değil red pill.

şu dünyada her kadına karşılık bir erkek var neredeyse. otobüse biniyoruz, kadınlar var. okula gidiyoruz, kadınlar var. komşumuz kadın. müşteri hizmetlerini aradığımızda kadınla konuşuyoruz. ya mna kodumun yerinde (diğer cinsel tercihleri ayrı tutarak söylüyorum) bir kadın, bir erkek var. ulan ne kadar farklı olabiliriz? hayatın her alanında, devamlı iletişim halinde olduğun, aynı türe ait bir canlı senden ne kadar daha içten pazarlıklı, şerefsiz vs. olabilir acaba?

bu benim gözümde bir çeşit sosyal kişilik bozukluğu, fazlası değil. kadınlar şöyledir, adamlar böyledir şeklinde bu tip zararlı genellemeler yapan insanların aptal ve sorunlu olduğunu, hem sevgisiz büyüdüğünü hem de sağlıklı sosyal ilişkiler geliştirmekten aciz, kişisel ve zihinsel gelişimini tamamlayamamış tırrekler olduğunu düşünüyorum. işi olan adam zaten kadın konusunda bu kadar şey düşünüp yazmaz.

bakın "kadın ve erkek tümüyle aynıdır" demiyorum. fiziksel olsun, duygusal olsun elbette ki farklılıklarımız var ama ben bu farklılığı bir elmanın iki yarısı olmak gibi görüyorum, bir taraf armutken diğeri elma şeklinde değil.

neyse, sıkıldım. böyle şeylerin patlaması iyi ama yine de. kimi ciddiye alacağımızı falan anlama şansımız oluyor.
  • der meister  (13.11.17 21:26:18) 
@der meister kendi görüşüm değil red pilli savunanların esas söylediği şeyi yazdım. Ben sadece takip ediyorum dışarıdan.


  • sack jparrow  (13.11.17 21:30:27) 
sıkıntı yok, sana hitaben söylemedim zaten :)


  • der meister  (13.11.17 21:44:55) 
[]

Ekşi sözlük yazarı yardim

ulaşmam gereken bi ekşi sözlük yazari var. ancak irtibat bilgilerini bulamıyorum. ekşi sözlük yazarı olup yardımcı olacak var mı kendilerine pm den ileteyim???




 
Nickini soyleseniz de msj atsak


  • a summer day  (12.11.17 13:02:14) 
"kyon", "yetkili bir abiniz" ve "rohanrhu"


  • merbub  (12.11.17 23:03:30) 
buradan mesaj attım.


  • yetkili bir abiniz  (12.11.17 23:32:53) 
iletişim bilgilerimi yazdım buradan.


  • rohanrhu  (12.11.17 23:36:57) 
[]

İlişkinin rayını bozup "sen çok değiştin" demek ile ilgili başlık?

Bir başlık vardı ekşi sözlükte. Güzel giden ilişkinin ayarını bozup sonra "sen böyle değildin" diyen kadın gibi bir şeydi. Hatırlayan var mı?




 
yazdığım ve ekşi'de de duran şu; benim aklıma bu geldi. başlıkta bi kadını mutlu etmek için gerekenler.

kadın için yaptığın her 'özel' hareket zamanla 'normal' hale gelecek ve nihayet hayal kırıklığı oluşmasına neden olacaktır. yapmayın. başlarda çok iyiydi ama şimdi tam bir öküz oldu cümlesindeki öküz olmak istemiyorsanız buna dikkat edin.
  • petek  (12.11.17 00:01:21) 
Yok, bu başlık değildi. Şöyle bir başlıktı:

Düzgün giden ilişkiyi rayından çıkarıp sen çok değiştin diyen sevgili

Böyle birşeydi.
  • hotaru no haka  (12.11.17 00:18:58) 
eksisozluk.com

bu olabilir mi?
  • playing star again  (12.11.17 00:21:21) 
Surada var ama bilemedim

youtu.be
  • kurnaz  (12.11.17 00:51:15) 
@playing star again. Tam olarak buydu. Teşekkürler.


  • hotaru no haka  (12.11.17 02:31:02) 
[]

Sözlükten birini bulmam gerek

geçen yıl kpss ortaöğretim grubu kurmuştuk. oradan çok güzel arkadaşlıklar edindim. ama bir tanesi farklıydı. sonra benim sınavdı onun işiydi derken aramıza mesafe girdi. telefonum bozulunca yedeklemediğim numarası da gitti. sadece ismi var hafızada, soyisim gitmiş. bunu okuyorsan ulaş bana y.




 
Yaklaşık 15 kişilik gruptan sadece biz birimizi hatırlıyoruz. Kimse galiba kimseyi hatırlamıyor . O yüzden ey geçen sene kpss grubunda olanlar ses verin


  • fakir ama gururlu  (03.11.17 21:07:09) 
[]

format nedeniyle lanetli çaylak olmuşum

şu yılmaz vural başlığı yüzünden herhalde hoca gibi cevap veriyordum sorulara kardeşim yasaksa belirtirsin. zaten gıcıktım sözlüğe napayım şimdi. 16 kasımda direkt yazar mı olurum yoksa bi daha sıraya falan mı girecem.




 
ahahahahahahadasdsadsadasf :D

tam başlığın açılmış mı küfür kıyamet diye bakıyordum ki... bildiğim kadarıyla sıraya gireceksin.
  • m3mphis  (02.11.17 20:16:22) 
Seni niye sevmiyorlar bro ? :))


  • eazy  (02.11.17 20:19:35) 
Lanetli ise süre bittikten bi kaç gün sonra düzeliyor.benim ki öyle oldu.


  • valarmurgulis  (02.11.17 20:20:42) 
kadınlara yürüyecek sadece duyuru hesabı mı kaldı şimdi elinde :(((

sonra bu çocuk yalnız ve takıntılı derler, yazıklar olsun bu sözlük yönetimine.
  • nickimin hakkini veremedim  (02.11.17 20:41:24) 
[]

Yıkılıyor, ingilizce tanım?

Yıkılmak yani "ortalığı yıkıyorsun, çok şıksın anlamında", phrasal verb de olabilir?




 
is on fire?


  • allanpoe  (01.11.17 23:27:19) 
you are on fire.


  • petek  (01.11.17 23:28:18 ~ 23:31:04) 
lit.


  • proletarier aller lander vereinigt euch  (01.11.17 23:28:30) 
Rocking


  • partizan  (02.11.17 00:01:27) 
bitchin' :)


  • free bird  (02.11.17 00:07:01 ~ 00:07:43) 
you are killing it, yada thats sick man

bunlar kullaniliyor
  • egokalp  (02.11.17 01:54:08) 
Bitchin'

Yakıyorsun gibi.

On fire. Alevin bedenimi saracak derecede seksi gözüküyorsun bebeyim gibi.

Sdgfkk.. Neyse şaka bir yana ben en çok ikisini duydum arkadaşların dediği gibi.
  • kendi kendine yasayan yavrucak  (02.11.17 04:11:26) 
you are demolishing, very beautiful.


  • gizli vezne  (02.11.17 05:34:17) 
You look gorgeous olabilir.


  • puc  (02.11.17 08:35:54) 
ortalığı yıkıyorsun anlamında (çok şıksın değil kesinlikle) you're/she's an animal!


  • eindaclub  (02.11.17 09:16:04) 
rocking derdim


  • jimicik  (02.11.17 10:18:54) 
"You really do look stunning" derim ben ama çekici görünüyorsun anlamı da barındırıyor içinde. :)


  • old possum  (02.11.17 10:25:54) 
[]

my jekyll doesnt hide adlı yazara ulaşmaca.

Teşekkürler.




 
yolladım silme duyurunu


  • basond  (01.11.17 20:32:52) 
Burada beni arayan birileri varmis :) konu ne ola ki acaba?


  • my jekyll doesnt hide  (01.11.17 20:47:05) 
Mesaj attım :)


  • m3mphis  (01.11.17 22:00:56) 
Gelmedi bir sey yalniz


  • my jekyll doesnt hide  (01.11.17 22:40:47) 
Tekrar gönderdim. Duyuru'daki mesaj kısmından.


  • m3mphis  (01.11.17 22:43:05) 
[]

Ekşi Sözlük şifre/ mail adresi sorunu

Sevgili duyuru ahalisi, derdime bi çareee

Teee seneler önce Sözlük hesabımı açarken bir mail almıştım onun için.. Yıllar sonra çatlaklıktan yazarlığa geçince ve ben uzun bir süre sözlüğe girmeyince, hem o eski mailimin şifresini hem de sözlüğe giriş şifremi unuttum.

Eski bilgisayarımda şifre kayıtlı dolayısıyla otomatik girebiliyorum. Ama başka bilgisayardan vs sözlüğe giriş yapamıyorum. Şifreyi unuttum desem eski maile yeni şifre gönderecek e ben o mailime de giremiyorum.

Bu eski bilgisayar da çöktü çökecek, ben de bi daha da yazar olarak giriş yapamam hayat boyu artık :(
Ben ne yapayım şimdi, yeni mail açıp, sözlükten maili değiştir desem, yeni mail adresine yeni şifre gelir mi? Yoksa elimdekinden de mi olurum? Yanlış bir hareket yapmak istemiyorum. Şimdi yapılması gereken hamle nedir ki?

Yoksa çaresiz dertlere mi düştüm, birileri kurtarsın beni nolur :(

 
eski bilgisayarında google chromeda kayıtlıysa chromeda kayıtlı şifreleri görebiliyorsun.


  • sta  (01.11.17 19:15:45) 
hesabına girebiliyorsan maili değiştir sonra şifremi unuttum de gelmesi lazım o maile şifrenin.


  • qazedcsrfvtyhngujmkol  (01.11.17 19:19:46) 
Teşekkürler arkadaşlar.
@sta nasıl yapabiliyorum? Biraz teknoloji özürlüyüm de :) nokta nokta olarak görülen şifreyi kopyalayıp başka yere de yapıştıramıyorum, nasıl yapayım?

  • lambada  (01.11.17 19:22:21) 
qazedcsrfvtyhngujmkol +1


  • su olsam ates olsam  (01.11.17 20:36:02) 
eğer kayıtlı bilgisayarda şifre yıldız (*) şeklinde görünüyorsa, sayfanın html kodlarında o kısımda password ibaresini kaldırırsan şifre görünür kalır.

şu link işe yarar
www.sordum.net
  • gezegen olan pluton  (01.11.17 20:59:07) 
ya süpersiniz ne diyim nasıl rahatladım sayenizde anlatamam.

@gezegen olan pluton, link hayat kurtardı :) tüm bilgisayardan telefonlardan hesabıma giresim var hatta giriyorum bile:)

şahane bişisin duyuru, söylemiş miydim :)
  • lambada  (01.11.17 21:40:54) 
[]

Cevaplarım nereye gidiyor?

Duyurulara verdiğim cevaplar, soruların altında gözükmüyor. Gönder'e tıklıyorum, "Gönderiye" diyor, cevaplar kayboluyor yayınlanmadan.

Bir ayar değişikliği falan mı oldu da kaçırdım?


 
direkt kullanıcıya gidecek şekilde ayarlanmış olmalı.


  • eindaclub  (01.11.17 10:08:54) 
[]

Devralınan sözlük hesabının eski sahibine geri gitmesi?

X kişisi ile Y kişisi arkadaşlar. Y kişisinin sözlük hesabı uçunca yenisine ihtiyacı oluyor. X kişisi de diyor ki, benim Z adındaki bir arkadaşın hiç kullanmadığı hesabı var, söyleyeyim de sana versin. Öyle de yapıyor. Y kişisi bu hesabı 2 sene falan kullanıyor, maili şifreyi falan da değiştiriyor. X ve Y nin arası bozulunca, X bu hesabı geri almasuı için Z adındaki arkadaşına telkin ediyor. Nasıl olduysa, X'in arkadaşı Z bu hesabı geri alıp Y'nin yazdığı her şeyi silmiş, şifreyi de değiştirmiş.

1) Hesabını devreden kişi nasıl oluyor da bu hesabı tekrar geri alabiliyor?
2) Sözlük dahilinde bu legal mi?
3) Ne yapmalı hesabı geri almak için? Eski sahibi hiçbir şey yazmamıştı, yeni sahibinin çok emeği vardı.

 
1: Hesabın ilk sahibi hesabı istediği zaman geri alabilir, devrettiği kişinin mail adresini şifresini değiştirmesi önemli değil. "Hesabım çalındı, hesaba bağlı ilk mail adresi şifresi şudur" dediği takdirde yönetim hesabı ona verir.

2: Evet.

3: Geri alamaz.

--Kamu Spotu--
Bu arada sözlük hesabı satan kişiler de hesabı geri almak için bu yöntemi kullanıyorlar, uyanık olmakta fayda var.
--Kamu Spotu--
  • angelus  (31.10.17 13:14:24 ~ 13:17:11) 
Sözlük hesabı satmak aslında legal değil. Alıyorsan riskine katlanmak zorundasın.


  • bos gezenin bos ustasi  (31.10.17 14:01:26) 
[]

Sözlüğün dünyadaki muadilleri nelerdir?

SB.




 
reddit diyebiliriz belki veya 4chan


  • facebook  (31.10.17 00:29:20) 
eski sozlugun (2000lerin basi) muadili yok bildigim. sozlugun mevcut olmak isteyip arada kaldigi hali reddit bence.


  • robokot  (31.10.17 00:34:32) 
urban dictionary


  • testis agrisi  (31.10.17 00:34:54) 
Otostopçunun Galaksi Rehberi tabii ki. Hayır, basılı olan değil; bizzat Sirius Sibernetik Şirketi'nin sahibi olduğu elektronik rehberden bahsediyorum.


  • tel tokasini duzelten samuray  (31.10.17 01:19:59) 
Vay anasını reddit filan ne lan. Sözlükçüler çok takılıyor diye benzeri diye mi düşünüldü acaba. Format olarak farklı bunlar reddit forumu andırıyor bana hep.

Tabiki de urban dictionary kardeş. Urban dic iyidir. Bildiğim kadarıyla da urban ekşiden sonra kurulmuş bir site ama yanılıyor olabilirim.
  • kendi kendine yasayan yavrucak  (31.10.17 02:12:09 ~ 02:16:15) 
everything2 vardi bi ara. belki hala vardir.


  • tabudeviren  (31.10.17 08:27:32) 
123456789  Önceki  Sonraki »
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.