[]

eskişehir'den uzatmalı gezmeli aktarma

selamlar pek sevgili duyuruseverler,

pazartesi trenle eskişehir'den aktarmalı istanbul'a gidelim diyoruz ankara'dan ve eskişehir'e vardıktan takriben 4 saat sonraki trene biletimizi aldık (eskişehir'e varış 12.30 civarı, haydarpaşa'ya hareket 16:45 sanırsam). yol yapım çalışması falan varmış da, son trene yetiştik. neyse..

şimdi şöyle bir derdimiz var, bu sürteceğimiz 4 saat içinde eşyalarımızı bırakabileceğimiz bir emanet müessesesi var m'ola* yani haydarpaşa'da güzel dolaplar var, ankara'da sanırsam dolaplı olmasa da bi' dayının çalıştığı bi' benzer sistem var, eskişehir'de de mevcut mudur böyle bir şey?

bir de bonus olarak, "ille görün" dediğiniz bir yer veya "ille yapın" veya "mutlaka kaçının!" diye önereceğiniz bi' şey varsa pek tabii seve seve değerlendiririz =)

peşinen teşekkürler, esenlikler..

Her orta ve büyük garda emanetçi var. Eskişehir'de de olacağını sanıyorum çok büyük ihtimalle.

• ataturkiye  (31.07.09 10:00:26)
haydarpaşadaki o güzel dolaplardan eskişehirde de mevcuttur..eskişehirde plaja uğrayabilirsiniz..bu arada olurda giderseniz yorumlarınızıda bizimle paylaşırsınız di mi?? bana görmek nasip olmadı , kumudur suyudur ortamıdır merak ediyorum acıkcası

• TheRezerve  (31.07.09 17:12:00)
doktorlar caddesinde yürüyün, oradan adalar olarak adlandırılan porsuk kenarına geçin (zaten doktorların paralelidir.)porsukta tekneye binebilirsiniz, kenarda alkol veren kafelerde (twentysix-kazıkçıdır!- veya zed pub)manzarayı ve gelip geçeni seyrederek bir bira yuvarlayabilirsiniz. ya da porsuk kenarındaki diğer kafelerde tavla atabilirsiniz. doktorların başında, istasyona yakın "acıktım"da bir şeyler yiyebilir, piyasayı kesebilirsiniz. bu arada doktorların diğer paralelinde de barlar sokağı diyebileceğim ve dizi dizi bar avrdır. 645'e(soğuk sandviç 3tl kocaman ve bir porsiyon patates ilaveli) veya los amigos'a(tostuu güzel, sanırım makarnası da)oturmanızı tavsiye ederim. tramvaya binmenizi tavsiye ederim. otogar yönüne giden tramvaya binip, orada yapay plajın bulunduğu kentparkı görebilirsiniz. (tramvayla kentparka ulaşım max. 20 dakika sürer.)4 saat içinde hızlı davranırsanız odunpazarı'ndaki evleri, müzeleri de gezebilirsiniz. eğer odunpazarını gezecekseniz kentparka gitmenizi tavsiye etmem, hepsi yetişmeyebilir.çok meşhur diye çiğbörek yemeyin, bu sıcakta içiniz bayılır, çok yağlı. ayrıca espark gibi avm'leri de gezi listesi dışında bıraktım.

• balik kraker  (31.07.09 17:22:09 ~ 17:25:11)
başta balık kreker'in detaylı yanıtı olmak üzere her 3 yanıt için de çok teşekkür ediyorum!

hele bi' gidelim, beğenirsek buraya/sözlüğe, beğenmezsek büyükerşen'e iletiriz =)
  • supercalifragilisticexpialidocious  (02.08.09 15:04:16)
eveet.. eskişehir'i zaten daha önce şöyle içinden geçerken uğradığımda falan 1-2 gördüğümde sevmiştim, bu sefer bi' parça daha (4 saatte ne kadar olursa) gezinme, keyfini çıkarma fırsatı oldu. özet özet yazayım;

- (#16589347) herr şeyden önce, ankara-eskişehir-haydarpaşa ve karşı istikamette kombine biletler, saatler sonraki trenlere alınabiliyormuş, test edip onayladık. yani sabah 7'de eskişehir'e giden hızlı trene binip, sonra 8-9 arası oradan istanbul'a giden trenle aktarma yapmak zorunda değilsiniz, öğlen veya akşama doğru olan trenlere de aktarma yapılabiliyor. bileti erken almakta fayda var ama. pazartesi gittiğimiz için yer bulmaktan yana sıkıntı çekmedik.

- eskişehir'de iner inmez dolaplara çantalarımızı teptik, 1 büyük, 1 orta boy çanta birlikte 1 orta boy dolaba sığdı. yeseydi bilgisayarı da bırakacaktık ama güvenemedim şahsen. 4 saate kadar 3 tl, süper! bizim de zaten toplamda 4 saatimiz olduğu için yetti bize. yalnız dolaplara fazla güvenip ucu ucuna yetişmeyin aktarma trenine. az sonra!

- henüz açlıktan ölüyor olmadığımızdan kahvaltı için acele etmedik, adalar civarıdan yürüyüp, sanırım tepebaşı belediyesi binasının or'dan doktorlar caddesine sapıp, or'dan barlar sokağını ve 645'i aramaya başladık. bi' simitçiye sorduk, ankara'dan sonra mı çok sevimli geldi adam, yoksa genel olarak insanlar mı bi' sevimli bilemiyoruz ama, pek güzel tarif etti. alışkın değiliz.

- barlar sokağını bulduk, ama porsuk kenarında bir şeyler yemenin daha iyi olacağı kararına vararak porsuk'a döndük. zaten indikten sonra kahvaltıya başlayana kadar 1 saati geçti. porsuk kıyısında bir çınar altı olması itibariyle sıla cafe denen yeri tercih ettik. her şeyin ne kadarrr da ucuz olduğu -ankara'dan sonra ve özellikle de istanbul'dan önce- karşısında şaşırdık. şahsen "onu yiyelim, bunu da yiyelim" tekliflerim daha aklı başında bir insan tarafından geri çevrildi, isabet oldu. böyle çizburger köftesi, sosis, patates kızartması, ot bi' şeyler falan bulunan birer tabak istedik. %50 beğenilme oranı tutturdu tabak. yanında ve üstüne çaylarımızı da içtik mis gibi, toplam 15 tl mi ne verdik. güzel.

- e zaten biraz dinlenelim, biraz yiyelim derken 1 saatten fazla zamanı da orada geçirdik. bu esnada yazın o vaktinde bile genç nüfus yoğunluğuna bi' şaştık, bisiklet trafiğine ayrı bi' şaştık. öyle çılgınca bisiklet trafiği yok ama hani yine ankara'yla karşılaştırınca gayet fazla. hastası olduk!

- kalktık, ankara'nın metro kartına denk düşen "es bilet" alma niyetiyle bir bakkala uğradık, o da süper sevimli bir şekilde yardımcı oldu. aldık ikişer bilet, kentpark niyetiyle tramvay durağına gittik ki, deli gibi bi' kalabalık! meğer o güzergahtaki bi' tramvay bozulmuş, insanlar yarım saattir birikmiş falan.. gelen tramvaya binemedik maalesef. sonra o sevdadan vazgeçip odunpazarı-osmangazi (sanırsam) tarafına giden bi' tramvaya bindik, bi'kaç durak sonra indik. stadın oralardan falan yürüyüp gara dönerek turu tamamladık.

- dolabı ilk defa kullanmanın da gerginliğiyle, iyi ki telaş etmişiz dönüşte. dolap, verdiği manyetik kartla açılmadı. o kadar da doğal bir şeymiş ki bu, birine sorduk, hemen başka birilerini aradı, sağolsun amca geldi manuel olarak açtı. ama o kadar doğal ki böyle.. belli ki uzun zamandır da böyle. e kardeşim sorunu gidersenize? 5 dakika kala yetiştik trene.

- bir alışveriş merkezine "kanatlı" diye isim koymak garip imiş, bunu gördük. yanından geçerken aynı ekşilikte bakıştık. ilk defa duyan/gören herkeste aynı hissi yaratıyor sanırım.

- şehir planlamacılık adına ankara'nın daha fersah fersah yolu olduğunu da bir kere daha görmüş olduk.

- özet olarak, eskişehir'in hastası olduk! bu vesileyle gitmeden önce öneri veren herkese bi' kez daha teşekkürler!
  • supercalifragilisticexpialidocious  (18.08.09 14:14:38)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, duyulmasi gerektigi kadar, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.