(2)
WhatsApp gruplarından soğuyan bir tek ben miyim?
Son zamanlarda hem dayanışma/bilgi paylaşımı gruplarında hem de eski arkadaş gruplarında aynı şeyi hissediyorum: Eskisi gibi doğal, eğlenceli, faydalı sohbetler dönmüyor. Ya sürekli aynı birkaç kişi yazıyor, diğerleri aylarca sessiz kalıyor; ya da ortada büyütülecek bir şey yokken biri çıkıp gereksi
Son zamanlarda hem dayanışma/bilgi paylaşımı gruplarında hem de eski arkadaş gruplarında aynı şeyi hissediyorum: Eskisi gibi doğal, eğlenceli, faydalı sohbetler dönmüyor. Ya sürekli aynı birkaç kişi yazıyor, diğerleri aylarca sessiz kalıyor; ya da ortada büyütülecek bir şey yokken biri çıkıp gereksiz yükseliyor, laf sokuyor, ortamı geriyor.
Birkaç kez çok basit şeyler yazdığım halde ters ve tahrik edici cevaplar aldım. Sonradan özür dilense bile bende ciddi bir kırılma ve soğuma oldu. Artık hiçbir gruba yazasım gelmiyor, hatta kendi kendime “WhatsApp diyeti” yapmaya karar verdim.
Siz de benzer şeyler yaşıyor musunuz? WhatsApp grupları eskisi gibi değil mi, yoksa ben mi fazla takıyorum?
0
fazla takılmıyorsun, 40 yaşlara geldiğimizden midir nedir eskisi gibi tadı yok.
0
Herkes kendi derdine düşmüş.
Herkes aklını kullanıyor.
Herkes bireseyselleşti.
Liberalizm rüzgarları esti zihinlerde. Asıl derinlerde ise herkes kendi imparatorluğunu kurdu sınırları çizdi.
Günde 9-10 km. boyunca shorts / reels video kaydıran var. Kendi irademizle beyinler , nöronlar , merkezi sinir sistemlerini fena sulandırdık bu sebeple ve haliyle kimse kimseyi pek takmıyor. Eşimiz bile olsa karşımızdakine insan değil nesne/araç olarak bakmaya başladık.
Aile fertleri içinde bile bu belirgin bir hal aldı. Bu esnada böyle bir sosyal krizi fırsat bilen şirketler algoritmasının bizce ne olduğu önemsiz, yapay zekalı robotları evlere imdat için gönderecek. Onları monotonluktan kurtulmak satın alacağız.
180 -200 dereceyi zorlayadığını sandığımız IQ müz ile kendimizi onların kucağına bıracakacağız her tür işlerimizi asistanlığımızı yaptıracağız .
Kontrolü elden bilerek isteyerek bıraktığımızda yeni dert ve belaları bekleyeceğiz artık. Sonrasında WhatsApp gruplarında canlı , organik olarak bizi üzenlerin de kıymetli olduğunu anlayacağız.
0