[]

istanbul trafiğindeki anormal yoğunluk...

Evde calisiyorum. Son bir senedir cok fazla disari cikmiyorum. Fakat son zamanlarda oldu da ciktim. Boyle bi trafik boyle bi yogunluk hayatimda gormedim. Gun icinde olabilecek en sakin saatlerde, 14:00-15:00 gibi ciksam bile inanilmaz bir trafik, her caddede her sokakta nerdeyse. Aksam 18:00 gibi cikmak ayri bi sabir sinavi zaten.

Yahu bu okullar universiteler vb kapali degil mi? Bircok firmada beyaz yakali arkadaslar evden calismiyor mu? Ne oldu kacirdigim bi sey mi var?

Arac satislarindan mi boyle oldu? Herkes arac aldi ondan mi boyle? Benzinlige bile gitsem kuyruk var resmen.

N'olacak bu isin sonu...

 
Evet son zamanlarda ben de farkediyorum bunu.

Calisanlarin çoğu evden çalışmaya geçse de sürekli evde durmuyor insanlar. İse gidenler de hiç az değil.

Ben normalde taksitleri hiç sevmem, hep metroya binerim gideceğim yerde varsa ancak aşağı yukarı 6 aydır doğru düzgün toplu taşımaya binmedim hep taksi kullanıyoruz, bizim şirketteki tüm çalışanlar için geçerlin bu durum.

Ayrıca kendi arabası olup da toplu taşıma kullananlar şimdi kendi arabalarını kullanıyorlar.

Okullar tatil edildi ama öğrenciler zaten otobüs, metro kullanırdı lise üniversite okuyanlar. Okul servisleri azalsa da yerini az önce saydigim ise arabası ile gidenler doldurdu.

Bu işin nasıl olacak: her sektörden insanlar bu şehirden gitmek istiyor. Onda 3 kalmak istiyor, 7 si gitmek istiyor aşağı yukarı benim çevremde.
  • biseysorcaktim  (25.02.21 20:47:24) 
istanbulda kaos var, tek derdim mustakil ev yaptirmak su an, onla ugrasiyorum, dayanamiyorum bu kaosa. hareket edemiyorum, istanbulda yasamak hayat degil.


  • müptezel dostoyevski  (25.02.21 20:53:37) 
nezih denilebilecek bir semtteyim. 17.30 sonrasında bulunduğum semtte ara sokaklar bile dolu olabiliyor.


  • mj23  (25.02.21 21:05:57) 
Evet inanılmaz sıkışık trafik, tespitin doğru. Ne olacak bu işin sonu --> trafik artmaya devam edecek. istanbulda trafiğin azaldığı bir dönem olmadı ki hiç. insanların %50'sinin başka şehre taşınması lazım :)

hafta içi gündüz bile trafik oluyor artık, hem de ara sokaklarda oluyor ana yolları geçtim.
  • roket adam  (25.02.21 21:38:12 ~ 21:38:29) 
gözlemlerim ve çevreden duyduklarım şu şekilde:

1 - pandemi sebebiyle imkanı olanlar kişisel aracıyla çıkmaya başladı

2 - akşam 21.00 yasağına yakalanmamak için koşuşturmaca erkenden başlıyor
  • noxell  (25.02.21 22:04:11 ~ 22:04:34) 
Son dönemlerdeki yoğunluklara göre İstanbul genelinde trafik yoğunluğunda kritik eşiğin aşıldığı ve bundan sonra İstanbul'da her saat herhangi bir noktada trafik sıkışıklığı olabileceği tescillendi.


  • desdenova34  (25.02.21 22:37:41) 
20 yıldan fazladır bu trafiğin kar topu gibi büyüdüğünü çok yakından gözlemledim. kademe kademe her anına şahit oldum. üniversite başka şehirde okurken her gelişimde biraz daha sıkışık oluyordu.

zamanla iş çıkışı trafiği denen bir şey kalmadı. 3te bile e5te trafik olabiliyordu. başlarda garip geliyordu öğle saatlerindeki sıkışıklık. ama o da olağan bir durum haline geldi.

sonra bizim burda çok ana cadde bir yere pazar kurulur. pazarın olduğu gün o civar kitlenirdi. daha sonra o trafik 7 güne yayıldı.

akşam bizim buralarda kaldırımda kenarında park yeri bulmak zordu. herkes tek sıra park ederdi. artık insanlar kaldırım köşesine arabanın kıçı dışarda kalacak şekilde çapraz koymaya, garaj karşısındaki kaldırıma park etmeye falan başladılar.

sanırım artan nüfusla birlikte orantılı olarak araba sahibi sayısı da arttı istanbulda. "ekonomi kötü diyolla ama herkesin evinde 2 araba var yigenim" muhabbetine girmeden en mantıklı bu şekilde açıklanabilir. valla nereye gideceğini ben de merakla bekliyorum. Bi şekilde su yolunu bulur ama istanbulda araba sahibi olmak biraz külfet gibi. işlek yerlere giderken önceden park edebileceğim bir yer var mı civarda diye araştırmak gerekiyor artık. giderkenki trafik çilesinden bahsetmiyorum bile.
  • olutaklidi  (25.02.21 23:06:45) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, duyulmasi gerektigi kadar, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.