[]

İçime sinmeyen iş fırsatı

Merhaba Arkadaşlar,

Geçenlerde Kariyer' de yayınlanan bir AB Erasmus Proje Uzmanlığı ilanına başvurdum. Başvurudan sonra cvsi uygun olan adaylar otelde yapılacak bir bilgilendirme toplantısına davet edildi. Toplantıda ne iş yaptıklarından, AB projelerinin nasıl yazıldığından falan bahsettiler. Zaten daha önce araştırdığım, ilgilendiğim için yabancı değilim bu alana. Bu firma da meslek lisesi öğrencilerinin Avrupa'da staj görmesi için hibe sağlanması amacıyla proje danışmanlığı yapıyor. Biz de proje yazacağız işte.

Toplantının sonunda, katılımcılardan örnek bir proje yazıp yollamaları istendi. Projesi beğenilen adaylarla görüşme gerçekleştirip uygun görülenler arasından alım yapılacağı söylendi. Ben de istedikleri projeyi yazarak yolladım.

Projeyi yolladıktan 1 hafta sonra, dün beni arayıp yazdığım projeyi beğendiklerini söyleyip görüşmeye davet ettiler. Bugün görüşmeye gittim. Ancak pek benim istediğim profesyonellikte değil. Şubat ayına kadar freelance takılacakmışız, şubattan sonra tam zamanlı çalışacakmışız ama istersek freelance de takılabilirmişiz. Proje başına 800 TL alacakmışız. Durumun vahametini anlayınca sikörta, mayış falan sormadım, soramadım. Sanırım hayal ettiğim klasik bir tam zamanlı işten uzak.Yani iş olarak göresim bile gelmiyor. İçimde bir heyecan, sevinç bile yok.

Zaten serbest çevirmenlik yapıyorum, o yüzden bir değişiklik olmayacak. Tek avantajı, mesela 2 haftada bitirdiğim bir çeviriden 1000 TL alıyorsam bunda 4 gün uğraşarak 800 TL kazanacak olmam.

İşin kötüsü 1.5 yıldır işsizim, evden çıkasım yok. Tam zamanlıya geçtiğimde veya proje başvuru zamanlarında ofise gitmem gerektiğinde belki işsizlik psikolojisinden birazcık kurtulurum gibi geliyor ama bir şeyi değiştireceğini sanmıyorum.

Tipik bir işim olsun istiyorum, sabahın kör karanlığında gidip akşam eve geleyim, işin ne kadar yorucu olduğundan yakınayım, bir şey yanlış oldu diye patron bana kızsın mesela,bazen toplantılara katılayım, patron bana fikirlerimi sorsun, yetiştirilmesi gereken bir sunum veya rapor olduğu için fazla mesai yapayım ya da ödemeler geciksin, hatta mesai biteceği vakit patron iş kilitlesin, ben de küfredeyim arkasından.

Çok bir şey istemiyorum, klasik bir işim olsun istiyorum ama yine karşıma beni tatmin etmeyen bir şey çıktı. Zaten bir şey çıktığı yok, çıkarsa da ayda yılda böyle şeyler çıkıyor. Siz ne diyorsunuz? Sizce burun kıvırmakta haksız mıyım?

 
2 haftada kazandıgını neredeyse 4 günde kazanacaksın ve üzgünsün anlamadım. takılma böyle daha iyi. hem o işi yaparsın hem öbür işi. evde rahat rahat ayagını uzatırsın. erken kalkma derdi yok trafik derdi yok daha ne olsun?

spora yazıl biraz sosyalles öbür dertlerin biter.
  • sizofren06  (19.12.19 15:35:56 ~ 15:36:25) 
@ şizofren06 Freelancerlık pek bana göre değil çünkü. Tipik maaşlı bir çalışan olmak istiyorum. Kariyer yapmak istiyorum. Freelancerlık, benim profesyonellik anlayışıma uymuyor. Biraz komik gelebilir ama bir plaza çalışanının yaşadığı monotonluğu ben de yaşamak istiyorum.

@ hey corc versene borc Daha önceden falan araştırdığım için yazdıklarınız hiç yabancı gelmiyor. Çok paralar dönüyor ama o paralar belli kişilerin cebine giriyor. İşin tuhafı bu proje işlerinin potansiyelini bilen çok insan yok gibi. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim, dikkate alacağım. Belki dediğiniz gibi bir şey yapma fırsatım olursa bu iş gerçekten de faydalı olabilir.
  • İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi  (19.12.19 16:33:54) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.