[]

Günde 2 dal sigaranın zararları veya sigarayı bırakmak üzerine.

Arkadaşlar annemin ağır bir sözü ve dayımın vefatı üzerine sigarayı bırakmaya karar verdim. Eskiden günde 5-6 dal sarma adıyaman tütünü içerdim. Son 8 gündür vaziyet şu;

1.gün:0
2.gün:1
3.gün:1
4.gün:0
5.gün:2
6.gün:1
7.gün:0
8.güm:0

gördüğünüz gibi son 2 gündür içmiyorum. Ancak gelin görün ki özellikle şu an bir nikotin krizi yaşıyor gibiyim. Aşacak gibiyim, öyle ağır bir kriz de yok yani. Ancak kafama şu takılıyor;

1-Eskiden çok güzel tuvalete giderdim. Günde 2 veya 3 kere tuvalete gider ve mutlaka sigara da yakardım. Zaten sigara içerken sürekli s*çma isteği baş gösterirdi. Şimdi günde 1 kere ya gidiyorum, ya gitmiyorum. Bu durum beni korkutuyor.

2-Bütün doktorlar söz birliği etmişçesine sigaranın "sağlıklı" içilebilirliğine dair tek kelime etmiyorlar. Böyle bir şey mümkün değil mi yani? Mesela benim büyük dayım iradesi müthiş bir insandır ve tam 30 yıldır günde 2 dal sigara içer. Dayım sigaradan ne kadar zarar görmüştür? Ben de öyle bir sisteme geçsem, tuvaletten tuvalete içsem mesela yine kanser/kalp gibi hastalıklara yakalanma oranım önemli ölçüde artar mı?

3-E-Sigara hakkında tıp okuyan biri yorum yapabilir mi? Bir dönem kullandım sigarayı aratmıyordu ama çin'den gelen sıvıları içine çekiyor olmak psikolojikman korkuttu ve normal tütüne geri döndüm.

Saygılarımla...

 
1- sigaranın hazıma etkisi var. bir kaç gün içinde düzelir. düzelene kadar kuru kayısı falan yiyerek idare edebilirsin.
2- her kişinin fiziksel özelliklerine göre değişeceği için genelleme yapamıyorlar. 30 yaşında sigaradan kaynaklı akciğer kanseri olup ölmüş adam var. 10 sene sigara içmek de öldürebiliyor maalesef. Bir yandan da 50 sene içip hiç bir şey olmayanlar var.

nikotin krizleri bağımlılık derecesine bağlı olarak bir kaç ay sürebilir. sabırlı olunuz.
  • japon askeri  (13.12.13 00:09:53) 
ikircikli bir konu... neden dersen dayın ve sen başlı başına birer bireysiniz, taşıdığınız genlerden tut, yeme-içme-spor vs. alışkanlıklarınızın genel olarak artık-eksi etkileri olur bünyenize. onun için sağlıklı çıkarım yapılamaz bence.

tuvalette içmek ne berbat birşeydir, açık havada içsene kardeşim:) günde 2 dal sigaranın boşaltım sistemine önemli bir etki yapacağı mantıklı gelmiyor bana ama ne desem boş

kanser-kalp gibi hastalıkların bir çok nedeni olabilir, ha toplamda illaki olumsuz etkisi olacaktır diyebilirim sigaranın genel anlamda zararlı bir madde olduğu düşünüldüğünde. ama bu zararın boyutunu kimse nesnel olarak saptayamaz, ancak karşılaştırma yapabilir başka bireylerden çıkan sonuçlar üzerinden

tıp okumadım ama e-sigara hakkında baya araştırma yaptım kendimce ve hala kullanıyorum darda kaldığımda -geleneksel yöntemi uygulayamadığım zamanlarda diyelim:)- ortada bilimsel olarak genel kanı yok henüz, tartışmalı çünkü yeni bir teknoloji olduğu için etkilerinin ölçülmesi belli bir zamanın geçmesini gerektiriyormuş, ha sağda solda farklı zararlarını okursun nette aradığında, ama geleneksel sigara üzerine yapılan araştırmalar paralelinde henüz bir yaklaşım olduğu söylenemez.
  • candanag  (13.12.13 00:12:11) 
yani günde 2 dal sigara içen bir kişiyle hiç içmeyen arasında ölümcül bir fark var mıdır acep?


  • dergus  (13.12.13 00:18:13) 
ya hacı şimdi herkes sigara öldürür vs diyor ama 2013'te bok gibi kentlerde yaşıyoruz hepimiz. kendi adıma konuşuyorum mesela, istanbulda hava ciddi bok gibi. istersen ömründe sigara içmemiş ol ciğerlerin her türlü rezil duruma gelir bir süre sonra. ve içeceğin iki dal sigara ancak okyanusa su damlatmak gibidir

felsefik oldu ama anladın sen
  • GibsonRules  (13.12.13 00:22:49 ~ 00:23:01) 
günde 2-3 dal sigara içen doktorlar var. hem de sayıları epey fazla. ben de bi süredir düşürmeye çalışıyorum ama olmuyo be hacılar. 2 sene falan önce zamdan sonra sarmaya başladım ama hala arada dayanamayıp paket alıyorum.

tıp bilgim yok valla. ama benim peder 13 yaşında falan başlamış, bi de içerek değil tütün çiğneyerek başlamış herif. 40-50 senedir günde 1 paket içer. hiç bi kalp damar hastalığına falan yakalanmadı. arada kontrollere gidiyo ciğerler falan hep sağlam diyo doktorlar. genetik bi durum olabilir mi acaba.
  • loser blueser  (13.12.13 00:54:48) 
1. uzun vadede bağırsaklarınız normal çalışma düzenine girecektir. sıkıntı yaşarsanız bir süreliğine probiyotik, bağırsak düzenleyici vs. kullanabilirsiniz. bu sigaranın yaratabileceği sağlık sorunlarına kıyasla çok ufak bir detay.

2. tobaccocontrol.bmj.com

özet: norveç'te 40.000'in üzerinde deneğin katıldığı, 30 yıl kadar süren bir araştırmanın sonucuna göre;

günde 1-4 sigara içen...

- erkeklerin iskemik kalp hastalıklarından ölme oranı içmeyenlerin 2,74 katı
- kadınların iskemik kalp hastalıklarından ölme oranı içmeyenlerin 2,94 katı
- erkeklerin herhangi bir kansere yakalanma oranı içmeyenlerin 1,08 katı
- kadınların herhangi bir kansere yakalanma oranı içmeyenlerin 1,14 katı
- erkeklerin akciğer kanserine yakalanma oranı içmeyenlerin 2,79 katı
- kadınların akciğer kanserine yakalanma oranı içmeyenlerin 5,03 katı
- erkeklerin herhangi bir sebeple ölme oranı içmeyenlerin 1,57 katı
- kadınların herhangi bir sebeple ölme oranı içmeyenlerin 1,47 katı.

yorumu size bırakıyorum.
  • moroff  (13.12.13 08:53:19) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.