Giriş
(2)

Hazırladığım uygulamanın beta sürümü için tester olur musunuz?

sekizdokuzon
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.İlk beta sürümü artık hazır. Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyo
Son birkaç aydır boş zamanlarımda SAT, IMAT, CEnT-S ve AP öğrencileri için bir matematik uygulaması geliştiriyorum.

İlk beta sürümü artık hazır.

Uygulamayı deneyip bana geri bildirim verebilecek birkaç gönüllü arıyorum.

Yardımcı olmak isteyen yazarların mail adreslerini Google grubuna eklemem gerekiyor. O yüzden uygulamayı indirmeden önce email adresinizi bana mesaj atabilir misiniz?

Edit: Email listesine eklediğim arkadaşlara uygulamanın linkini ayrıca göndereceğim.

Teşekkürler.
+3
sekizdokuzon
(14.06.26)
hocam ganaydın. Ben yeni okudum mesajı :( link kurbağa olmuş veya uçmuş. Yenileyip haber edebilir misiniz, kaçırmayayım bu sefer :)
Ömer 05059143795
-1
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(18.06.26)
Link kırık
0
yakalayamadığın.ışıklar
(20.06.26)
(1)

martı tag ile yolculuk güvenli mi?

runaway
Taksiciler tarafından durdurulma veya yolcu olarak ceza yeme riski var mı?
Taksiciler tarafından durdurulma veya yolcu olarak ceza yeme riski var mı?
0
runaway
(18 dk)
binince martı tag sahibine azıcık kişisel soru sorun. adını, nerede yaşadığını, ne iş yaptığını vs. polis durdurunca soruyor adı ne bu kişinin falan, bilemezseniz sıkıntı olur.
0
matilda
(8 dk)
(1)

Eminevim aylık ev çekilişinde

yakalayamadığın.ışıklar
Hile hurda torpil dönüyor mu? Sizin ya da yakınınızın başına geldi mi?
Hile hurda torpil dönüyor mu? Sizin ya da yakınınızın başına geldi mi?
0
yakalayamadığın.ışıklar
(22 dk)

Petrol çıkan ülkelerde kontrol tamamen hükümetlerde mi? şirketlerde mi?

mikahakkinen
İranda Musaddık petrolü milli sermaye kontrolüne almak isteyince dışarıdan darbeyle şahı getirdiler. Peki körfez ülkelerinde bae, kuveyt, umman vb. ülkelerde kontrol ülkelerde mi? İranla aralarındaki fark ne?
İranda Musaddık petrolü milli sermaye kontrolüne almak isteyince dışarıdan darbeyle şahı getirdiler. Peki körfez ülkelerinde bae, kuveyt, umman vb. ülkelerde kontrol ülkelerde mi? İranla aralarındaki fark ne?
0
mikahakkinen
(32 dk)

Parmaklarda ve bilekte hafif agri

aloneinthedark
Özellikle arabanın klimasindan dolayı oluşan hafif bir ağrı var ama romatizmadir sanırım ilerlemeden bunun için yapabielecegim birşey var miTesekkurler
Özellikle arabanın klimasindan dolayı oluşan hafif bir ağrı var ama romatizmadir sanırım ilerlemeden bunun için yapabielecegim birşey var mi
Tesekkurler
0
aloneinthedark
(57 dk)
(2)

Ne yapsam?

Rondak
20k dolar var. dolar olarak faizi 3,5. Tl olarak da 42 civarıTl ye çevireyim mi yoksa dolar olarak mı kalsın
20k dolar var. dolar olarak faizi 3,5. Tl olarak da 42 civarı

Tl ye çevireyim mi yoksa dolar olarak mı kalsın
-1
Rondak
(1 saat)
3'e böl
-Gram altın
-Faiz
-Döviz
0
HellKeePer
(51 dk)
aylık tl faiz. günlüklere bulaşma. pişman olmazsın.
0
plastic_angel
(46 dk)
(1)

Vatandaşlıktan çıksak bedelli askerlikten kurtulur muyuz ?

garavel
Selam herkese, annemin bulgaristan göçmesi olmasından mütevellit 10 yaşından beri bulgaristan vatandaşlığım ( doğum yoluyla kazanılan ), buna ek olarak da ingiltere vatandaşlığım var ( kendim yaşayarak aldığım )Hali hazırda da ingiltere'de ikamet ediyorum, bu bilgiler ışığında astronomik bedelli ücr
Selam herkese, annemin bulgaristan göçmesi olmasından mütevellit 10 yaşından beri bulgaristan vatandaşlığım ( doğum yoluyla kazanılan ), buna ek olarak da ingiltere vatandaşlığım var ( kendim yaşayarak aldığım )

Hali hazırda da ingiltere'de ikamet ediyorum, bu bilgiler ışığında astronomik bedelli ücretini ödememek için vatandaşlıktan çıkabiliyor muyuz ? Bunun prosedürü nedir olabiliyorsa ?

Hem para, hem de politik sebeplerden dolayı kuruş vermek istemem bu hükümete.
0
garavel
(2 saat)
Eger askerliginiz tecil edilmisse vatandasliktan sorunsuz cikabiliyorsunuz. Eger tecil ettirmediniz ama kacak durumundaysaniz önce ücretini ya da askerlik görevini yapmanizi istiyorlar.
0
konusma ben konusuyorum daha bitirmedim
(18 dk)

Kısa süreli kullanım için iphone 8 mi iphone SE 2020 mi?

runaway
1 aylık kullanım için iphone lazım. Internette yenilenmiş cihazlar gördüm. Iphone 8 ve SE var. Bunlardan hangisini alayım sizce? Whatsapp'a girse yeterli.
1 aylık kullanım için iphone lazım. Internette yenilenmiş cihazlar gördüm. Iphone 8 ve SE var. Bunlardan hangisini alayım sizce? Whatsapp'a girse yeterli.
0
runaway
(2 saat)
(2)

göz doktorlarına derdimi anlatamıyorum

kibritsuyu
özele gitsem muhtemelen anlatabilirim ama devlet hastanesi doktorlarını, özellikle asistan denk gelmişse ikna edemiyorum.5.50 derece miyopum ve günlük hayatımda lens kullanıyorum. evde otururken falan da gözlük takıyorum. yaşım da 47.normalde yakın gözlüğü ihtiyacım yok. çok küçük yazıları okumam ge
özele gitsem muhtemelen anlatabilirim ama devlet hastanesi doktorlarını, özellikle asistan denk gelmişse ikna edemiyorum.

5.50 derece miyopum ve günlük hayatımda lens kullanıyorum. evde otururken falan da gözlük takıyorum. yaşım da 47.

normalde yakın gözlüğü ihtiyacım yok. çok küçük yazıları okumam gerektiğinde de gözlüğü çıkarıp yazıyı gözümün içine sokarak okuyabiliyorum.

burası önemli: muayeneden önce makineyle yapılan ölçümde herhangi bir hipermetrop/yakın görüşü numarası çıkmıyor.

doktorun kafamı makineye yaslayarak yaptığı şunu oku bunu oku şeklindeki muayenede de sadece 5.50 miyop çıkıyor. makinenin gösterdiği yakındaki yazıları okuyabildiğim için yakın gözlüğüne ihtiyacım olmadığını düşünüyor.

ama arkadaşlar yukarıda dediğim gibi ben lens kullanıyorum. gözümde lens varken küçük yazıları okuyamıyorum gözümden uzaklaştırınca uzak kalıyor ve okuyamıyorum. yaklaştırınca odaklayamıyorum. gözlük gibi çıkarıp da yakından bakayım da diyemiyorum.

adama diyorum ki yahu lens takılıyken kullanabileceğim bir yakın gözlüğü veremez misin? lensimi takayım, sonra okut makinedeki yazıyı? yok diyor olmaz öyle. ölçüm kağıdında da yok ya, vermiyor, ya da veremiyor.

lan göremiyorum ama? lens takma, gözlük tak, ufak yazıları okurken çıkar diyor. yahu lens takmak istiyorum. güneş gözlüğü de kullanacağım. denize, havuza gideceğim, gözlük her yerde takılmıyor ki. bana gözümde lens varken yakını görebileceğim bir çözüm lazım. inspektor gecıt gibi büyüteçle bakıyorum yazılara, telefona. reçete yazdıramadığım için gidip kafama göre de yaptıramıyorum, gözlükçüler yapmıyor.

geçen gün ulus'ta işporta tezgahından 150 liraya +1.00 numara yakın gözlüğü aldım, yemin ederim hayat kalitem arttı. ama gözlükçüye gidip güzelini yaptıramıyorum reçetem yok diye.

bu sorunu tek başıma yaşıyor olamam di mi? siz nasıl başardınız? illa özele mi gideyim?
-1
kibritsuyu
(2 saat)
multifokal lens deneseniz? 1.00 numara ise düşük add değeri işinize yarar muhtemelen. bi bakarsınız satın alırken değerine. Düşük(+0,75, +1,25) arası diyor bi markada mesela.
ev için de yakın gözlüğünü kullanmaya devam edersiniz zaten kim görüyor evde.
0
matilda
(2 saat)
hocam işportada satılan dandik gözlükle idare edin bence, iyisi olsun diye kasmayın.

devlet hastanesi muhtemelen devlet üç kuruş gözlük payı ödüyor diye yazmıyordur, gereksiz yazarsa başına bir iş gelir falan. özele giderseniz hiç muayene etmeden yazacak doktor bile bulursunuz. ama özel/tamamlayıcı sigortanız yoksa da özele bu paraları vermeye değmez hiç.
0
shadowfollower
(35 dk)
(4)

Perde - zebra Store perde sorusu (Kadınlar özellikle)

baldan kaymak
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorumSalon ve yatak odası aynı camlara sahipYatak odasında black out perde kullandımSalonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha
Erkek kişisiyim sadece fiyat ve kullanışlılığa baktım ama fikir almak istiyorum

Salon ve yatak odası aynı camlara sahip
Yatak odasında black out perde kullandım
Salonda da aynını mı kullanmalıyım yoksa store mu almalıyım

1) Kiracıyım takım olması işimi kolayştırır diye perde taraftarıyım ve 1000 tl daha uygun
2) salonda şu sorun var: her iki yanında camın petek var, kışın salonun ısısını etkiler diye zebra store hani şu çevirmeli olsun dedim ama salon farklı yatak odası farklı olacak ve taşınınca kullanamayacağım.

Öneriniz nedir
0
baldan kaymak
(3 saat)
Kapı pencerenin açılış yönü ile storun açılış yönü arasındaki tezat yönünden storu önermem.
Storu tam olarak açmadan kapıyı pencereyi açamazsın.

Not: Kadın değilim.
+2
Mirket
(3 saat)
stor pişmanlıktır ya temizlemesi ayrı dert, kolay bozulması ayrı dert.
güneşlik + fon perde yeterlidir. ki bende fon perde de yok.
benim evim aşırı güneş alıyor ama ona rağmen güneşlik yetiyor.
istanbul'daysanız uyguna ve güzel tül, perde, güneşlik yapan tanıdık var numarasını paylaşırım.
+1
matilda
(2 saat)
bu hafta sonu stor perde yıkamak zorunda kaldım tam 4 saat sürdü. 4 adet stor alttarafı. yıkayıncada yanlarından söküldü :/ fırçasız nasıl yıkayacaksam :/
klasik çamaşır makinasında yıkanacak perde seçin. ben yaptım siz yapmayın.
+1
eja
(2 saat)
Stor perde takmak -> göte rahat batması
0
etna
(3 dk)
(2)

tansiyon cihazı kolu yerinden çıktı takamadım ( fotolu)

orgyadakull
https://hizliresim.com/ao5v2qchttps://hizliresim.com/pxaa108tüm cırtlar tek bir yüzeyde iken ve kola değmesi gereken o plastik uç da aynı yüzeyde iken nasıl takacağım ki bunu. iki cırt karşılıklı gelemez... ama geliyordu işte.. çıktı..
hizliresim.com
hizliresim.com

tüm cırtlar tek bir yüzeyde iken ve kola değmesi gereken o plastik uç da aynı yüzeyde iken nasıl takacağım ki bunu. iki cırt karşılıklı gelemez... ama geliyordu işte.. çıktı..
-1
orgyadakull
(3 saat)
alt tarafında kemer tokası gibi metal bir köprü var. ucunu onun içinden geçirip ters tarafa çevireceksin. hem cırtlar karşılıklı gelecek, hem de halka formuna girdiği için kolunu içinden geçirip sıkabileceksin.

olmuyorsa ters geçirmişsindir, çıkar öbür tarafından geçir.
0
kibritsuyu
(3 saat)
uç da kolun içine gelecek sanıyorduum da pardon. olastik uç dışarıda kalacakmış. o şekilde yapmıştım zaten yeniden yaptım teşekkürler
0
🌸orgyadakull
(3 saat)
(11)

çalıştığın şirkete cv ver diyen arkadaşlar

yenibirgüzelnick
sevdiğim güvendiğim arksdaşlarım için ikya iletiyorum cvlerini. ama arkadaş olarak sevsem bile sorumsuz olduğunu bildiğim arkadaşlarımın cvsini iletmiyorum. ama onlar ilettiğimi düşünüyor. iletmeyeceğim desem arkadaşlığımız biter, iletsem iki gün sonra benim itibarımı sarsacak davranışlar yapar. siz
sevdiğim güvendiğim arksdaşlarım için ikya iletiyorum cvlerini. ama arkadaş olarak sevsem bile sorumsuz olduğunu bildiğim arkadaşlarımın cvsini iletmiyorum. ama onlar ilettiğimi düşünüyor. iletmeyeceğim desem arkadaşlığımız biter, iletsem iki gün sonra benim itibarımı sarsacak davranışlar yapar.

siz olsanız ne yapardınız?
-1
yenibirgüzelnick
(3 saat)
iletmem, doğru yapıyorsun bence.
+3
gadlemler
(3 saat)
bence bir bahaneyle almasanız veya iletemediğinizi söyleseniz (ik elden cv almıyor gibi) daha iyi olur. böylece istiyorlarsa kendilerinin direkt başvurma ihtimali olur. bahanelerinizi inandırıcı bulmazlarsa da kendi bilecekleri iş.
iletmediğiniz halde iletmiş gibi yapınca haklarına girmiş oluyorsunuz bence.
+1
lil siztah
(3 saat)
ik cv alıyor da sonra mülakat yapmıyolar mı her türlü?
ben iletiyorum genelde isteyen herkesi.
+1
jelly bear
(3 saat)
güncelde kimse kimsenin cvsini iletmiyor göt korkusundan.

güvenmediğim sorumsuz vb. diye bahane sıkmayın, sanki atom parçalanıyor iş hayatında.

yollamayacaksanız yollamayın dürüst olun.
-5
kveldulv
(3 saat)
@lil siztah+1
Ek olarak iletmediğiniz halde iletmiş gibi yapınca, o kişide beklenti yaratmış oluyorsunuz ki bu sonrasında hayal kırıklığı yaratıyor.
+1
Amaranta ursula
(3 saat)
@kveldulv bahane sıkmak filan ne alaka? gayet sürekli iş değiştiren sorumsuz insanların benim imajımı da etkilemesini istemiyorum. şu an çalıştığım yere 3 arkadaşımı da getirdim zaten onların güzel çalışacağını biliyordum çünkü.

@lil siztah, elden verilen referanslı cvler öncelikli oluyor. yoksa linkedinden de başvuruyorlar zaten.
+1
🌸yenibirgüzelnick
(3 saat)
şöyle yapıyoruz sizinde ik ya sözünüz geçiyorsa, biri geliyor ik ya yönlendiriyoruz onlar kısa görüşüyorlar zaten olumsuz ise belirtiyorlar bizde ok diyoruz, ik ile olan görüşmemizde biz yolluyoruz diye bu alıncak değil diye belirttik, sorumluluğu ik ya bırakıyoruz.
0
eja
(2 saat)
Ben olsam ben de aynısını yapardım, bu sebepten insanlarla bozuşmaya gerek yok.
Birine "ya seni severim ama sorumsuzsun cvni iletemem" demek de olmaz yani.

Zaten halihazırda kendileri başka ortamlardan başvuru yapabiliyorlarsa yapsınlar, olacağı varsa olur, sizin iletmediğiniz halde ilettim demenizde ben büyük bir sorun göremedim açıkçası.
Ama yarın öbür gün arkadaşınız olan cvsini iletmediğiniz biri işe alınırsa o zaman "ben senin cvyi iletmeyi unutmuşum ya" derdim. En azından kendi hakkıyla girdiğini bilsin.
0
mutekebbir
(2 saat)
Referans olabileceğim kişilerin cv’sini veriyorum. Güvenmediğim kişilerinkini vermiyorum şu an ihtiyaç yokmuş olursa haber edecekler diyorum.
0
kablelvuku
(2 saat)
Doğru olan hiç söz verip cv'yi teslim almamak, bir çok bahane sunulabilir bunu yaparken de; "ik elden cv almıyor", "doğrudan referansa sıcak bakılmıyor", ya da "daha önce başka bir arkadaşa referans olmuştum pişman oldum zor durumda kaldım kusura bakma" şeklinde bir çok bahaneyle reddedebilirsin, aksi halde verdiğini söylersen seni sürekli sıkıştırır bir haber var mı diye sorar, bir de tutup ik'yı arayıp size şu arkadaş vesilesiyle cv ulaştırmıştım bir gelişme var mı diye sorabilir daha fazla zor durumda kalabilirsin.
+1
solo
(2 saat)
bana bir arkadaş artık insan kaynaklarının elden cv verilmesi yasak demişti.
Çok salladığını da düşünmüyorum çünkü kendim için istememiştim ve baya samimiyizdir boşver salla derdi. ama belki yanlış bir bilgi de olabilir.
ama sen de bunu kullanabilirsin, yasakmış o yüzden ik almıyor artık dersin.
0
high hopes of the sozluk
(3 dk)
(1)

Ablasyon icin dr onerisi var mi

üğpoıuy
Istanbul ankara ve dogu karadeniz bolgesi dahilinde
Istanbul ankara ve dogu karadeniz bolgesi dahilinde
0
üğpoıuy
(3 saat)
Prof. Dr. İlyas Atar
www.ilyasatar.com
Geçmiş olsun.
0
vandergraaf
(3 saat)

Ankara bahçelide pub önerisi

jedijedi
7-8 yıl önce el paso’ya gidiyordum ancak şu an nasıl bilmiyorum. Biraları abartı seviyede pahalı olmayan, tavsiye edebileceğiniz yerler varsa, söylerseniz sevinirim.
7-8 yıl önce el paso’ya gidiyordum ancak şu an nasıl bilmiyorum. Biraları abartı seviyede pahalı olmayan, tavsiye edebileceğiniz yerler varsa, söylerseniz sevinirim.
0
jedijedi
(3 saat)
(4)

Ekşiye noldu ya

gobekliraki
Bel altı başlıklar, sürekli maddiyat içeren başlıklar. Sanki planlı ya resmen? Maçlar okey, sonuçta biz futbola tapan bir milletiz.
Bel altı başlıklar, sürekli maddiyat içeren başlıklar. Sanki planlı ya resmen? Maçlar okey, sonuçta biz futbola tapan bir milletiz.
0
gobekliraki
(3 saat)
sana katılıyorum. dönem değişiyor galiba.
0
mikahakkinen
(3 saat)
sponsorlu tartışmalı içerik başlatıcı başlık açanlar geneli dikkat edin bazı 500+ yorum alanların nick ve entry altında sponsorlu yazıyor.
gördükçe engelliyorum
0
eja
(2 saat)
40 defa yazdık şuraya. saray tarafından ele geçirildi ekşi. gizli saklı da değil apaçık. maaşlı troller devamlı manipülasyon yapıyor. girmeyin şu siteye. herhangi bir başlığı okumak için bile girseniz hit kazandırıyorsunuz.

www.youtube.com
+1
yurtsuz john
(2 saat)
Rende binasının maaşlı trolleri.
Yüzlerce değil, binlerce.
0
HellKeePer
(49 dk)

Yapay zeka, benzer skill'ler arasinda nasil secim yapiyor?

Sour
Piyasada onlarca marketing skill'i var ornegin daha iyi cikti almak icin. Dogal olarak hepsi de birbirinden farkli ama ayni amaca hizmet ediyor. Mesela Claude'dan bir marketing ciktisi istediginizde, hangi skill'i seciyor, bunu nasil belirliyor? Sorulan sorunun, istedigin icerigine gore en uygun ola
Piyasada onlarca marketing skill'i var ornegin daha iyi cikti almak icin. Dogal olarak hepsi de birbirinden farkli ama ayni amaca hizmet ediyor. Mesela Claude'dan bir marketing ciktisi istediginizde, hangi skill'i seciyor, bunu nasil belirliyor? Sorulan sorunun, istedigin icerigine gore en uygun olanini mi secmeye calisiyor otomatik olarak?
0
Sour
(4 saat)

protein tozu çeşitlerini, satın almadan önce nasıl tadıyorsunuz?

knight of cydonia
sb.tek kullanımlık paket çoğu markada yok, olsa da en temel aromalarınkiler var çikolata, çilek gibi. bu protein tozlarını tek porsiyon olarak satın alabileceğimiz veya direkt suyla karıştırıp shake olarak satan falan bir yerler yok mu da koca kutu almadan önce bir tadına bakalım? veya protein tozu
sb.

tek kullanımlık paket çoğu markada yok, olsa da en temel aromalarınkiler var çikolata, çilek gibi. bu protein tozlarını tek porsiyon olarak satın alabileceğimiz veya direkt suyla karıştırıp shake olarak satan falan bir yerler yok mu da koca kutu almadan önce bir tadına bakalım? veya protein tozu takas olayları dönüyor mu "bende bu aroma var, sende şu var, ikimiz de diğerine birer porsiyon versin." gibi.
0
knight of cydonia
(4 saat)
(2)

Lüleburgaz ve Babaeski'de uzak durmamı tavsiye edebileceğiniz mahalleler var mı?

northern eagle
Yakın tarihte bu ilçelerde bulunmuş veya hala yaşayanlar varsa ve cevaplayabilirse çok sevinirim.
Yakın tarihte bu ilçelerde bulunmuş veya hala yaşayanlar varsa ve cevaplayabilirse çok sevinirim.
0
northern eagle
(4 saat)
Babaeski'yi bilmiyorum ama Burgaz için altıyol'a pek yaklaşma.
0
ebeş
(4 saat)
Dun luleburgaz'daydim her yerini gezdim. Evet roman mahalleleri var ama bu ulkede uzak durman, korkman gereken ırk romanlar degil ben bunu anladim. Gerçekten de romanlarin bir sehrin ne kulturune, ne yasam tarzina zarari var.
+1
duster
(4 saat)
(1)

tuvalet-banyo kokusu olarak ne kullanıyorsunuz?

jelly bear
klozetlere aldığım kokular hiçbir işe yaramıyor gibi geliyor.bazen lavabo kenarına çubuklu kokulardan koyuyorum 1-2 gün koku geliyor sonra etkisi sıfır. bazı tuvaletlere giriyorum-pisuvarlara koydukları şeyler o kadar güzel kokuyo ki şeker gibi böyle tatlı bi koku.evin ve özellikle banyonun nasıl gü
klozetlere aldığım kokular hiçbir işe yaramıyor gibi geliyor.
bazen lavabo kenarına çubuklu kokulardan koyuyorum 1-2 gün koku geliyor sonra etkisi sıfır.
bazı tuvaletlere giriyorum-pisuvarlara koydukları şeyler o kadar güzel kokuyo ki şeker gibi böyle tatlı bi koku.

evin ve özellikle banyonun nasıl güzel kokmasını sağlayabilirim siz hangi ürünleri kullanıyosunuz?
0
jelly bear
(4 saat)
fısfıs. oda parfümleri ama hafif olandan. her operasyon sonra 2 kere bazmak yetiyor.
0
ground
(4 saat)
(8)

Reçeteli ilaçlarımı evde unuttum

tiredofwaiting
Ve iki haftalık bir tatile çıktım. Napacağım ayıptır sorması. Burada uzman doktora gitsem yazsa alabilir miyim?
Ve iki haftalık bir tatile çıktım. Napacağım ayıptır sorması. Burada uzman doktora gitsem yazsa alabilir miyim?
0
tiredofwaiting
(5 saat)
Alamazsın çünkü sistemde aldığın ilaçların bitmediği görünüyor. Reçetesiz ilaçlarsa parasıyla alabilirsin
0
artıküyeolmakistiyorum
(5 saat)
kırmızı-yeşil reçeteli falan değilse parayla alırsın
0
jelly bear
(4 saat)
ama yine de reçeteyi yazdırmam gerekir değil mi?
0
🌸tiredofwaiting
(4 saat)
yoo çoğu ilaç reçetesiz alınabiliyor.
reçete sgk karşılasın diye veriliyor.
0
jelly bear
(4 saat)
Recetesiz alinamayan bir ilacsa ve raporunuz varsa aile hekiminden ya da herhangi bir brans hekiminden recete isterseniz yazar muhtemelen. ama parasiyla almaniz lazim.
kirmizi receteli bir ilacsa doktor yazmayabilir. Ama yine de denemek lazim.

Ama ilaciniz recetesiz alinabilen birseyse direk eczaneden alabilirsiniz. Bence once bir eczaneye sorun.
0
nuevo
(4 saat)
Yok ilaçlar reçeteli, ama reçeteyi sisteme giriyorlar ya, ondan ilaç vermezler diye korkuyorum şuamn çünkü elimde var gözüküyor.
0
🌸tiredofwaiting
(3 saat)
elinde olsa da para verip alabiliyorsun her türlü. vermemesi olayı sgknın karşılamaması.
0
jelly bear
(3 saat)
çok pahalı bir ilaç ise şöyle yapabilirsin;
durumu anlatırsın ben tarihi geldiği zaman size reçeteyi yollayayım siz de girin ama şimdi elden alayım dersin ama seni hiç tanımayan eczane bunu kabul eder mi şans tabi hele pahalı bir ilaçsa zaten o riske girmeyebilir.
0
high hopes of the sozluk
(2 sn)
(10)

Japon ve Güney Kore kızları neden bu kadar çok güzel oluyor

genki
Estetik ameliyat diyeceksiniz ama 15 16 yaşında liseli kızlarda yoktur bence onlar da güzel oluyor yani hiç cilt problemi yok gibi veya tüy kıl sorunu yok gibiler. 30 35 yaşında olup 20 gibi duruyorlar
Estetik ameliyat diyeceksiniz ama 15 16 yaşında liseli kızlarda yoktur bence onlar da güzel oluyor yani hiç cilt problemi yok gibi veya tüy kıl sorunu yok gibiler. 30 35 yaşında olup 20 gibi duruyorlar
-5
genki
(5 saat)
Asyalı çekik gözlü kadınlar oldum olası çirkin gelir bana.
Dışa kapalı, farklı etnik unsurlarla birleşip çoğalmamış bir ırk teknik olarak güzel olamaz zaten.
-1
yurtsuz john
(5 saat)
estetik sandığınızdan daha yaygın, aslında yapay güzellikleri var. herhangi bir türk kadınında gördüğünüz estetik müdahale onlar için çok basit kalıyor, çocuklara doğum günü hediyesi olarak estetik ameliyat hediye ediliyor, güzellik takıntıları var ve onların estetik algılarına uygun değilseniz zorbalanıyorsunuz ( bu dediklerim kore için geçerli) sizin aksinize o kadar da güzel olduklarını düşünmüyorum. latinler, kafkas ve orta doğulu kadınlar bence daha güzel.
+3
kestane gürgen palamut
(5 saat)
@yurtsuz john +1
-1
mikahakkinen
(5 saat)
@kestane gürgen palamut +1

estetiksiz asyalı kızları görmemişsin bence. o güzel dediğin liseli kızlar da estetikli.
0
yenibirgüzelnick
(4 saat)
iş sebebiyle bir kaç ay kadar seul ve tokyo'da bulundum. nasıl ki bizde güzel ya da estetikle güzelleşmiş insanlar medyada yer alıyor; orada da öyle. sokaktaki insanların çoğunluğu güzel diye bişey yok bana kalırsa.
konu kişisel bakımsa, söz gelimi kore, gerek kozmetik ürünler, gerekse işlemler bakımından aşmış bir ülke; bunu tartışmaya bile değmez. bunun sebebi de, görünüme olan takıntıları işte. mesela sizde bu imajın oluşması, tam da bu çabanın sonucu.

bana kalırsa en önemli unsur, çoğunun -başta giyim olmak üzere- görünümüne çok dikkat etmesi. sokakta herkes güzel olmasa da, çoğu insan çok prezentabl diyebilirim. bizde müze personeli ziyaretçilerle aynı tuvaleti kullanır; adamların soyunma-duş mahalleri; ortak lavabolarında her türlü kişisel hijyen ürünü, saç şekillendirme aleti vs var. genetik olarak ter de kokmuyorlar. bu insanlar bakımlı olması da ne olsun..
+3
lil siztah
(4 saat)
japonya'da uc ay kaldim. boyle bir sey olmadigini soyleyebilirim. teni beyaz yapmak icin igneler bile var. bu da aslinda beyazin guzel oldugu dusuncesine dayanan irkci bir durum. kore'de estetigin cok yaygin oldugunu bilmeyen yok zaten. tuysuz olmak ise tamamen evrimsel, genetik bir durum. bu butun asyalilar icin gecerli. mesela orta asya turkleri de tuysuzdur. tuysuz, kilsiz olmanin daha iyi oldugu dusuncesi de kulturel, irkci bir dusunce aslinda. siyah ten ve tuy belirli cografyalarda belirli cevresel nedenlerle var. bunlar iyi veya kotu degil.
+3
Sour
(3 saat)
Pedo eğilimin mi var?
-6
kullaniciadimvar
(3 saat)
Tüysüz konusuna hiç katılmıyorum.
0
Cezcez
(3 saat)
Doğal güzellikten ziyade bakımla ilgili bir durum olduğunu düşünüyorum, örneğin hindistan'da da erkeklerin saçları hep gür ve simsiyah mesela, bunu araştırdığımda hindistan'da saça çok önem verildiğini ve bu nedenle de özellikle erkeklerin saçlarını bir çok bitkisel yağ ve benzeri doğal besleyicilerle bakımını yaptıklarını öğrenmiştim, aynı şekilde kore'de de bakım hayatın bir rutini haline gelmiş olabilir.

Bu arada konuyla pek alakalı mı bilmem ama, genetik bir rahatsızlık nedeniyle korelilerin asla ter kokmadıkları yönünde bir bilgiye ulaşmıştım, ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemem.
0
solo
(2 saat)
-Genel olarak minyonlar. Kisa boy ve zayiflik genc gösterir.

-Beyaz ten cok önemli oldugu icin günesten kaciyorlar. Günes yaslandirir.
Ama d vit eksikliginden yaslaninca cok erken cöküyorlar ve daha da hizli bir sekilde kücülüyorlar.

- beslenmleri cok saglikli. En azindan Vietnam icin konusabilirim. Hamburgerci bile yok ülkede. Hep taze yesillik yiyorlar. Processed ürün az. Yeme kültürlerinin parcasi degil. Ekmek mutfaklarina cok sonradan girmis ve bana kalirsa yerlesmemis de.

- asyalilar kilsiz. Genetik yani yapicak bir sey yok. Erkeklerin de sakali falan cok auz cikiyor. Cok güzel bence de. saclari ince telli ve gür. Hos.
0
Purple life
(27 dk)
(12)

Nazar Duası Okunurken Geğirme Adeti

solo
Merhaba dostlar,Kişisel olarak ne nazara ne de benzeri hurafelere inanırım, bu konuda netim, eşim ise benim tam tersim, nazara çok inanır, muhtemelen ana nedeni eşimin annesi, dini hurafeler konusunda master yapmıştır kendisi.İnanç konusunda herkese saygı duyarım bu konuda diledikleri gibi inançları
Merhaba dostlar,

Kişisel olarak ne nazara ne de benzeri hurafelere inanırım, bu konuda netim, eşim ise benim tam tersim, nazara çok inanır, muhtemelen ana nedeni eşimin annesi, dini hurafeler konusunda master yapmıştır kendisi.

İnanç konusunda herkese saygı duyarım bu konuda diledikleri gibi inançlarını, ibadetlerini huşu içerisinde yerine getirebilirler ancak bu filleri başkalarını rahatsız ediyorsa bence dur demek gerekiyor, bu noktada çok ciddi bir sıkıntım var ve ben eşimi bir türlü ikna edemiyorum;

Sorun şu ki, eşim sürekli kendisine nazar değdiğine inanıp annesinden dua okumasını istiyor, annesi de dua okumaya başlar başlamaz inanılmaz bir gürültüyle geğirmeye başlıyor hatta bu geğirme refleksi o kadar abartılı bir hal alıyor ki ortamdan direk uzaklaşıyorum.

Bu konuda bir çok din adamıyla görüştüm, hemen hemen hepsi bunun hurafe olduğunu belli ki bir sağlık sorunundan kaynaklandığını dile getiriliyorlar ancak eşim buna ikna olmuyor ve bunun nazarın etkisiyle olduğuna inanıyor, bu konuda ne yapabilir eşimi nasıl ikna edebilirim?

Böylesine iğrenç bir inanç normal şartlarda beni ilgilendirmez alakadar etmez ama benim olduğum ortamda yapılması beni çok rahatsız ediyor, ortamdan ayrılıyorum ama eşimin de artık bu konuda kendine gelmesini de istiyorum.
0
solo
(5 saat)
Hocam geçmiş olsun fakat bu derece cehaletin maalesef çaresi yoktur
+4
artıküyeolmakistiyorum
(5 saat)
ben de denk geldim bu olaya. gözümle görmesem hadi ordan derdim ama olabiliyor. açıklaması nedir bilemiyorum. okunan siğilin düşmesi gibi bir şey herhalde.
+2
merkep gibi adam
(5 saat)
işte içindeki nazarın çıkışı olarak adlandırıyorlar. ne kadar çok geğirik, o kadar çok nazar varmış ki çıkıyor.

benim kayınlarda da esnemek şeklinde karşılık buluyor. ağzını ne kadar ayıra ayıra esnersen o kadar nazar varmış oluyor.

en azından iğrenç değilmiş.
+2
kibritsuyu
(5 saat)
geğirme değil de bol bol esneme olur. bunun üzerine aman sende ne nazar varmış yahu lafı edilir.
+2
lazpalle
(5 saat)
geğirme ve esneme şeklindedir, ben de bir kere görmüştüm. dip not: nazara inanıyorum, benim de nazarım çok değer.
-2
kestane gürgen palamut
(5 saat)
sene 2026 böyle şeyler, tahammül edilemez.
+7
mikahakkinen
(5 saat)
Kişiye ait bir hususu neden bir nazar inancıyla pekiştime çabası içindesin ki ?
Yanlış mı anlıyorum .
Kendisine anlatın biraz daha sessiz olması gerektiğini.
Yemekten sonra ortalıkta geğirenler daha mı kabul edilebilir ? Hayır
Bu yaşımıza geldik kişiye dua okunurken çok çok esnemeden başka bir şeye de denk gelmedim.
-3
diyecevaplandı
(5 saat)
ben gegirme degil esneme var diye biliyorum. ilk kez duydum gegirmeyi

gegirilmesini istemezdim :/
0
fakyoras
(4 saat)
geğirmeyi ilk kez duydum aşırı iğrençmiş.

esnemeyi biliyordum.
0
yenibirgüzelnick
(4 saat)
@diyecevaplandı ben geğirmeyi nazar ile ilişkilendiren taraf değilim tam tersi alakasız olduğunu düşünen benim, eşim ve annesi bunun nazara bağlı bir refleks olduğunu elinde olmadan yaptığını söylüyorlar.

Kendisine de eşime de bu konudan rahatsız olduğumu ilettim zaten.
0
🌸solo
(4 saat)
ikna edemezsiniz gibi görünüyor. ritüel başladığında ortamdan çıkmaya devam edin derim.
bu arada ben de esneme kısmına hakimim; geğiren hiç duymadım (çok şükür). bence esnemenin olayı da şu: pek çok insan için dua okuma, ağırlıkla gece yatmadan önce yapılan bişey olduğundan, okumaya başlanınca direkt uyku çağrışıyor.
0
lil siztah
(3 saat)
geğirmeyi bilmiyorum ama hızlıca dua okunduğu için esnemenişn kaslardan ileri geldiğini duymuştum. ağız hızlıca oynuyor ya hızlıca okurken
0
gadlemler
(3 saat)

Akademik Destek

trickofmymind
arkadaşlar, selam. akademik desteğinize ihtiyacımız var. yakın bir arkadaşım klinik psikoloji alanında yüksek lisans yapmakta ve bu kapsamda bir araştırma yürütmekte, birkaç dakikanızı ayırıp katılım sağlayarak bilimsel katkıda bulunursanız çok memnun oluruz.[https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQ
arkadaşlar, selam. akademik desteğinize ihtiyacımız var. yakın bir arkadaşım klinik psikoloji alanında yüksek lisans yapmakta ve bu kapsamda bir araştırma yürütmekte, birkaç dakikanızı ayırıp katılım sağlayarak bilimsel katkıda bulunursanız çok memnun oluruz.

form
+2
trickofmymind
(5 saat)

TSE'den emekli birinin maaşı?

merkep gibi adam
ne kadardır? memur olur mühendis olur ya da müdür vb. diğer memuriyetlerden farklı mı
ne kadardır? memur olur mühendis olur ya da müdür vb. diğer memuriyetlerden farklı mı
0
merkep gibi adam
(6 saat)
(3)

Kasko soruyorum (varsa 2025 model y juniper)

tchuck
2025 model y juniper için kasko teklifi aldınız mı son dönem? 38bin tl kasko çıktı inanılmaz bir rakam bu, geçen sene 20bine falan yaptırmıştım. beni mi yiyorlar anlamadım, hasarsızlığım da var kaskoya dokunmuşluğum yok, ona rağmen bu fiyatlar.
2025 model y juniper için kasko teklifi aldınız mı son dönem? 38bin tl kasko çıktı inanılmaz bir rakam bu, geçen sene 20bine falan yaptırmıştım. beni mi yiyorlar anlamadım, hasarsızlığım da var kaskoya dokunmuşluğum yok, ona rağmen bu fiyatlar.
0
tchuck
(6 saat)
axa ile 40bine yaptirdim hasar var

not: mayis ortasinda yapildi
0
tahtakafa
(4 saat)
abi fiyatlar yükseldi maalesef.

beni mi yiyorlar diyorsan sigortam.com'dan falan kendin de kontrol edebilirsin.
0
kojonotsuki
(3 saat)
bankalaın uygulamalarında da fiyat veriyor garantiden fiyat bakıp öyle kabul eidyorum sigortacımın söylediğini. sigortacı şu zamana kadar garantiden hep ucuz söyledi, imm kısmı önemli en az 5m yaptırmayı unutma
0
eja
(2 saat)
(11)

insanlar neden istanbul'da bu maaşlara çalışmayı seçiyor?

runaway
gördüğüm kadarıyla çoğu kişi kira ödeyebilecek bir maaş bile alamıyor. belki şehrin %50 sine yakını 50k altı alıyordur. bu koşullarda neden daha ucuz şehirlere gitmeyi seçmiyorlar?
gördüğüm kadarıyla çoğu kişi kira ödeyebilecek bir maaş bile alamıyor. belki şehrin %50 sine yakını 50k altı alıyordur.

bu koşullarda neden daha ucuz şehirlere gitmeyi seçmiyorlar?
-1
runaway
(14 saat)
iş bulabilmek önemli,
bütün etkinliklerin merkezi istanbul,
hısım, akraba ,ana,baba hepsi oradadir,
tercih.
0
designer
(14 saat)
"bütün etkinliklerin merkezi istanbul"

28k maaşla kaç etkinliğe katılıyor hesaplayamadım
+2
🌸runaway
(14 saat)
gecen sebnem ferah konseri vardi,
vatandaş konser yerinin yakinindaki parkta idi sanki
0
designer
(14 saat)
"Ben senin, beni sevebilme ihtimalini sevdim"

insanlar istanbul'da bir şeyler yapabildiği için değil, yapma ihtimalleri olduğu için yaşıyorlar.
+3
art cat chocolate
(14 saat)
yapabilme ihtimali +1.

her şey orada. başka yerde iş bulmak zor, hele kendi memleketin veya bolca tanıdığın yoksa her şey daha zor. istanbul'da hiç değilse işim olur, imkanım olur, belki köşeyi dönerim umudu var.

aşırı yığılmadan dolayı başka yerde imkan olsa bile bazıları istanbul'u isteyebiliyor. yaşadığı yerde iyi kazansa bile sıkılıyor veya kariyerinin yerinde sayacağını düşünüyor. paranın önemini reddetmiyorum ama kişi halihazırda aç gezmiyorsa her şey de değil. istanbul'da zor geçinmeyi yozgat'ta kral olmaya tercih edecek çok kişi var. küçük şehir gençsen ayrı, yakının yoksa ilerleyen yaşta ayrı dert çünkü. istanbul gibi yerlerde 10 milyon sürünür ama kimse kendini yalnız hissetmez, büyük şehrin enerjisi ve temposu farklı olur.

ben bunları eskiden istanbul'da yaşamış, istanbul'da yaşama fikrinden nefret eden, büyük konuşmayayım ama hiçbir koşulda orada yaşamayı ve çalışmayı düşünmeyen birisi olarak söylüyorum bu arada. günübirlik gezerken bile boğuyor.

amma çoğu insan için istanbul tercihten ziyade zorunluluk yani. orada sefil gibi bile olsa bir şeyin ucundan tutup bir yola girebilirsin. öyle bi ihtimal var. diğer yerlerde daha ucuz da olsa yine kira vermen gerekir ama para kazanmak aynı ölçüde kolay değil. hadi paran olsa sosyal imkanlar falan uzar gider.
0
der meister
(11 saat)
stockholm sendromu, celladina asik olmak.
newyork, londra, paris, toronto vs butun belli basli metropollerde ayni mevzu var.
+1
cooperr
(10 saat)
Çünkü iş bulabiliyorlar. Kuzenim aynı durumda yani bir mesleği yok fakat tüm haklarını alarak çalışabiliyor. Hiçbir işe bağımlı değil çünkü o işten çıksa yenisini çok rahat bulabiliyor.

Ben kendi memleketimde günde 18 saat, %50 asgari ücrete çalıştığımı bilirim. Sigorta vs tabi ki yok. Bu şartlarda kim küçük yerde iş koşturur ki? O rezil işten çıksan yenisini bulamayabilirsin öyle düşün. Sigorta yapan yerler premium sayılıyor küçük yerlerde.
0
artıküyeolmakistiyorum
(6 saat)
Çoğu kişi kıt kanaat geçinebilse de, hem iş alternatifleri hem de sosyal ortam büyük şehirde daha çok ve çeşitli. Uygun fiyatlı veya bedava etkinlikler var. Hiçbir şey bulamayan avm geziyor :)

Küçük yerde herkesin gözünün önünde olma, her şeyine bir laf edilmesi de büyük şehirde kalmayı destekleyen faktörler.
+1
cosmicstring
(6 saat)
büyüme ihtimali var diye herhalde. bugün 50 yarın 100. sivas'ta olsa hep 50. yolun sonunda istanbul'da ömrü 50 ile geçecek de olsa o ihtimal diri tutuyor olabilir :)
0
gabe h coud
(6 saat)
İstanbul yarı narsist yarı toksik ama bağımlı olduğumuz biraz da alttan alta sevdiğimiz ve bu yüzden bırakamadığımız evlilik gibi. Çocuk da varsa öyle düşünün. Böyle ilişkilerde bırakıp gitmek zordur. Memnuniyet yer yer düşer ama o ilişki de birşekilde devam eder.
0
mahmuttt
(5 saat)
İş olanakları zaten söylenmiş, onu geçeyim o yüzden.

Bir kesim ise zihnen küçük şehir hayatına adapte olamıyor. İstanbul'da maddi olanaksızlık nedeniyle imkanlar kısıtlanabilir, ancak kimse kimseyi tanımaz, bilmez. kalabalıktaki herhangi birisinizdir. Birçok insan bu durumu kötüler, ama birçok insan da bunu seviyor. Küçük şehre taşınmak isteyen birçok insan genelde bu tarz şeylerden şikayet ettiği için aksini sevenlerin zevkleri daha az dillendiriliyor ama böyle bir şey var.

Taşrada zengin olacağına şehirde ay sonunu zor getirmeyi gözü kapalı tercih edecek çok insan var, ama bu mevcut durumdan şikayetçi olmanın önünde engel değil. sadece "küçük şehre taşınmak" bir çözüm olarak görülmüyor. Küçük şehre gidince sorunları çözülmüş olmayacak bu insanların.
0
akhenaten
(21 dk)
(6)

İnsanlar nasıl bu kadar gezebiliyor

arbre
Instagram'a bakıyorum, insanlar her gün, her hafta bir yerde. Onlarca fotoğraf. Nasıl oluyor bu? Ben haftada 6 gün çalışıyorum, 3 gün işten önce ya da işten sonra spora gidiyorum. Pazar temizlikle, dinlenmeyle geçiyor. Kız arkadaşım varken iş çıkışı buluşuyordum ama kafede oturuyorduk. Siz bu konuda
Instagram'a bakıyorum, insanlar her gün, her hafta bir yerde. Onlarca fotoğraf. Nasıl oluyor bu? Ben haftada 6 gün çalışıyorum, 3 gün işten önce ya da işten sonra spora gidiyorum. Pazar temizlikle, dinlenmeyle geçiyor. Kız arkadaşım varken iş çıkışı buluşuyordum ama kafede oturuyorduk. Siz bu konuda nasılsınız?
-7
arbre
(15 saat)
soyleyince rahatsiz edici gelecek belki ama hepimiz haftada 6 gun calismiyoruz. hepimiz ofisten calismiyoruz. yillik sadece 15-20 gun iznimiz yok, temizligi kendimiz yapmiyoruz vs.
+7
ghilleinthemist
(14 saat)
altinda araç varsa,
kari koca ,kazancin varsa,
günübirlik 150 km capinda lokasyona gider gelirsin,
0
designer
(14 saat)
arkadaşım ve sevgilisi sık geziyorlar. başka şehirler, kamplar vs. tüm tatilleri kullanıyorlar. ayrıca hafta sonları da geziyorlar. pahalı yerlere gitmiyorlar. maaşları 100 bin bile değil ikisinin de. arabaları olması avantaj.

başka arkadaşlarım da borç içinde geziyorlar.

ben ise gezemiyorum. :/
0
art cat chocolate
(14 saat)
her şeyden önce merak ve enerji bulundurmak lazım bünyede. sosyal medya imrendirme ve harcatma pratiği üzerinden işliyor. çık yürü mesela bulunduğun şehirin bulunmadığın yerlerinde. bisiklet edin. illa ki binlerce km uzaklaşmak gerekmiyor gezmek için. şanslı bir finansal durumun ve zaman ayırma şansın yok ise toplumun çoğu kesiminin de ne yazık ki muzdarip olduğu gibi :/ aylarca öncesinden planlama yapmak lazım daha uzak lokasyonlar için.
0
lüzumsuz adam
(6 saat)
Size gezmeyi seven, lüks peşinde koşmayan bir sevgili diliyorum. O zaman her şeyi ayarlar gezersiniz :)
+1
cosmicstring
(5 saat)
geçen gün bu konuda bi delirdim hem de fesatlık yapıyorum diye kendime çok kızdım.
çok eski bi arkadaşım var birlikte büyüdük ama şimdi o ayrı şehirde yaşıyor. eşi doktor. kendisi çalışmıyor çocukları var.
geçen baktım bodrum'da titanic otel'den story atmış bi çıldırdım ben 3 senedir tatile gitmiyorum bunlar 7 günü 350.000 tl olan otele nasıl gidiyor diye sonra kendime kızdım fesatlık yapma diye. sonra başka storylerinden öğrendim ki eşi konferans için gitmiş o da onla gitmiş, 1-2 gün kalıp döndüler zaten.
böyle şeyler de olabiliyor.
0
matilda
(2 saat)
(1)

gayrimenkul fiyatlarinin usd/eur bazinda ne kadar artmasini ongoruyorsunuz? ve ne zaman?

huseyin3
gorusunuzun kaynagini paylasirsaniz iyi olur (emlakci, gayrimenkul yatirimcisi, milletvekili cocugu vb) 🙏
gorusunuzun kaynagini paylasirsaniz iyi olur (emlakci, gayrimenkul yatirimcisi, milletvekili cocugu vb) 🙏
-1
huseyin3
(15 saat)
gectigimiz 6 ay filan boyunca dolardan az bi miktar fazla artiyordu, ama enflasyondan az artiyordu fakat son 1 veya 2 aydir istanbul ve izmirde TL bazinda ufaktan dususler basladi sanirim. Ankara yine ayni devam gibi gorunuyor. Yakin zamanda bir degisiklik olmayacak diyor genelde yatirimcilar.
-1
The_Lollok
(15 saat)

youtube premium hesabına dahil olmak isteyen

sivri sinek
youtube videolarını reklamsız, daha kaliteli, youtube music uygulaması ile reklamsız müzik hizmeti sunan youtube hizmetidir.türkiye premium hizmeti yurtışında çalışmamaktadır. sadece türkiyede yaşayanlar.premium olmak isteyen bana ulaşabilir. ücretli gruba dahil ediyorum. kendi epostanız ile aynı an
youtube videolarını reklamsız, daha kaliteli, youtube music uygulaması ile reklamsız müzik hizmeti sunan youtube hizmetidir.

türkiye premium hizmeti yurtışında çalışmamaktadır. sadece türkiyede yaşayanlar.

premium olmak isteyen bana ulaşabilir. ücretli gruba dahil ediyorum. kendi epostanız ile aynı anda tv, tablet, telefondan premium kullanabilirsiniz.
0
sivri sinek
(17 saat)
(13)

Son günlerde "iyi ki keşfettim" dediğiniz neler var?

kullanicadi
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsinizBen müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyoru
Yakın zamanda ne izlediniz, ne okudunuz, ne dinlediniz? Dizi/film, kitap, müzik, podcast önerileri alma amacıyla sordum aslında ama aklınıza gelen bambaşka bişi de olabilir hiiç fark etmez. "Bunu iyi ki keşfetmişim" dediğiniz her şeyi yazabilirsiniz

Ben müzik olarak şunu resmen loop'a aldım dinliyorum
music.youtube.com
+1
kullanicadi
(18 saat)
radiohead'in popüler şarkılarını çok dinlerdim ama şunları yeni buldum ve takıntılısı oldum resmen: you and whose army, nice dream, 2+2=5

ezginin günlüğü'nde ise: ayrılıkta söylenmiş bir yaz türküsü, akşam şarkıları, kıyısız deniz, unut gitsin, bilinmeyen ülke

buz, nefretim kederimden

kitap olarak, "uyuyan adam" çook hoşuma gitti.

praktika, ai ingilizce speaking pratik yapma uygulaması. çok kullanışlı geldi bana.

son olarak; izlemediyseniz: mr. nobody, hala dinlemediyeseniz: falling from grace.
0
substituent
(17 saat)
Belgesel: BBC Africa Eyes programı: www.bbc.co.uk

Müzik: Mısırlı arkadaş sağ olsun: Sherine--Sabry Aalil: open.spotify.com

Dizi: Amazon Prime'da Medici

Bir şey okuyamayalı çok uzun zaman olmuş, bu durum beni mahçup etti:(
0
Amaranta ursula
(17 saat)
Tubi isminde bir dijital platform keşfettim.

Düşük bütçeli, ucuz aksiyon, erotik gerilim yani B filmler -ki hastası olduğum- yayınlayan bir platform. Ücretsiz olması ve altyazı sunması da cabası.

Bir haftadır çok film izledim. Meraklısıysan tavsiye ederim.
0
yurtsuz john
(17 saat)
relative diye cluj-napocalı bir rap metal grubu keşkettim.

grubun eski davulcularını tanıyordum şimdi çaldıkları gruplardan ama grubu daha önce dinlememiştim hiç.
0
rain when i die
(16 saat)
night ride (şarkı) - The Growlers
Sürekli başa sarıyorum açınca.

Bi de Doğu dizisinin yeni sezonu :) gerçekten çok eğleniyorum
0
megalomaniac
(16 saat)
Nikos Vertis - an eisai ena asteri
Radio Taifa - manana

İkisi de yaz akşamı balkonda şarap içmelik hava verdi. Son zamanlarda başka keşfim yok.
0
ekimoloji
(16 saat)
youtube.com

Kyle and davey serisi çokomik
0
fildirfildir
(16 saat)
Belki biliyorsunuzdur ancak yine de yazayım.
TRT 2'nin her gün saat 21.30'da değişik ülke yapımları filmleri oluyor. Daha çok festival filmleri.
Çoğunu beğeniyorum.
Benim için yeni bir keşif.
+2
pro9it9is9
(16 saat)
Daft Punk - Tron Legacy soundtrack albümü

Hele hele End Of Line ve buna yapılan remiksler çok iyi
+3
fatihdr
(15 saat)
Şu müzik aletinin adı guzheng.
Çin müziğine aşık etti beni.

www.youtube.com

Bu çin müziği değil, bizim The Eagles diyen olursa diye devamı şurada

www.youtube.com
0
Mirket
(15 saat)
eric clapton 1991 konser kayitlari.

iki hafta once falan aklima dustu bir anda bakayim dedim ortamlarda var mi diye hakkaten varmis hatta 2023'te remastered olmus sanirim. ozellikle orkestral olan versiyonunu basindan sonuna kadar sarmadan dinliyorum. simdi ornek koymak icin youtube'a baktim birisi yuklemis. :)) ilginc.

ornek:
www.youtube.com
0
arakaali
(10 saat)
www.youtube.com
Arkeoloji ile ilgilenenler için muazzam bir kanal. Konuklar kaliteli, konular zengin. Bu kanalın daha çok takipçisi olması lazım, belki zamanla büyür.

www.youtube.com
Yeni kitaplar keşfetmek için ve okuduklarımı başka bir bakış açısından dinlemek için takibe aldım, güzel faydalı bir kanal.

www.youtube.com
Tasavvuf ile ilgilenenler için, zengin bir bakış açısına sahip anlatan kişi, bazı film-kitap önerileri oluyor, faydalı.

www.youtube.com
Ekonomiye ilgi duyanlar için kanalın tamamı değil sadece bu oynatma listesini beğendim. Daha doğrusu genel olarak Özge Öner'i beğendim diyelim, perspektifi güzel

ve son olarak "TRT Dinle" uygulaması. Bence her telefonda olmalı
0
umutt
(8 saat)
Moğollar - Yolum Seninle open.spotify.com
0
adivar
(8 saat)
(5)

windows 10 pencere çevresinde garip renkli lekeler!! doktor bey yaşayacak mı?

okinawalı taş kağıt makas ustası
windows 10 kullanıyorum laptop 2-3 yıllık geforce 2060 var, ram 32, driverlar güncel. bu alttaki linkte görseldeki renkli lekeler sadece windows pencerelerinde oluyor.chrome, spotify vb.. pencerelerinde bir sorun yok. yani donanımsal değil yazılımsal bir sorun gibi görünüyor fakat çözemedim.ai bir ç
windows 10 kullanıyorum laptop 2-3 yıllık geforce 2060 var, ram 32, driverlar güncel. bu alttaki linkte görseldeki renkli lekeler sadece windows pencerelerinde oluyor.
chrome, spotify vb.. pencerelerinde bir sorun yok. yani donanımsal değil yazılımsal bir sorun gibi görünüyor fakat çözemedim.

ai bir çözüm bulamadı, googleda benzer soruna rastlamadım. daha önce bu sorunu görmüş veya mantıken niye olabileceğini bilen birisi çözüm bulabilir diye düşünüyorum.

TLDR: w10 pencere çevresindeki bu renkli lekeler nedir?
ibb.co
i.ibb.co
📊 windows 10 pencere çevresindeki bu renkli lekeler nedir?
bilmiyom valla bizi okutmadılar. %33.3 (1)
bizim yeğene bir sorayım format neyin atıyordu. %0 (0)
kolonyayla sil geçer. %33.3 (1)
öhm bu sorun şundan kaynaklanıyor o da budur;...cevap ile belirtiniz. %33.3 (1)
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(18 saat)
a- eski driverlara dönün
b- Klasik Windows teması kullanmayı deneyin.
c- pencere açarken veya kapatırken oluşan efektleri kapatın.

deneyin bakalım (aynı anda değil, sırayla)
0
diyecevaplandı
(17 saat)
MacOS kullanın. Yani MacBook, Mac mini vs kullanın.
-3
orient blue
(17 saat)
windows gogosu+ctrl+shift+b ile gpuyu resetle bakalım. düzelmez ise görev yöneticisini aç, dwm.exe ye sağ tıkla görevi sonlardır de. düzelmez ise explorer.exe ye sağ tıkla explorer.exe yi yeniden başlat de. düzelmez ise cmd yi yönetici olarak çalşıştır komut satırına sfc /scannow yaz. yine düzelmez ise ddu ile ekran kartı driverlarını sil tekrar yükle. yine düzelmez ise 2060 ın vramlarında sıkıntı vardır.
0
krtkartal
(16 saat)
Benim ekran kartı da bozulmadan önce benzer sinyaller vermisti; özellikle siyah fon üzerinde belli belirsiz kırmızı minik noktalar oluşuyordu.

En büyük sebep ısınma. Laptop''lari her sene temizlemek gerekiyor. Yakın zamanda temizlemediyseniz söküp iyice tozdan arındırın, termal macunlari yenileyin. (Yapamiyorsaniz servise ve yaptirin)

Açıklaması da su, işlemciler artık o kadar ısınıyor ki, işlemcileri (cpu+gpu) anakarta bağlayan milimlik lehimler erimeye başlıyor.
0
makbur
(4 saat)
sorun yazılımsal değil, sorun ekran kartında. temizlemeyi deneyebilirsiniz.
0
yenibirgüzelnick
(3 saat)
(4)

Buğunlerde nişan masraflarını kizın snne babası mi karşilıyor?

sonhakan
Yoksa çiftler kendileri mi? Anne baba bir evleri birerde emekli maaslari var?
Yoksa çiftler kendileri mi?
Anne baba bir evleri birerde emekli maaslari var?
0
sonhakan
(18 saat)
Kim karşılıyor bilmiyorum ama benden bunu okuyanlara bir ağabey tavsiyesi, bu tip masrafların ailelerden herhangi bir tarafa ihale edilmesi gerektiğine inanan kişilerle bu yola girmeyin. X tarafı y tarafı farketmez.

Ha bence bu işi aileye yıkacaksanız hiç bulaşmayın, ekonomik gücü olan, ailesinin ağzının içine bakmayan bireyler olamadan evlilik şu bu neyinize? Hadi ama hadi elzem bir durum var diyelim o zaman her kalem, her masraf eşit derecede karşılanmalı kardeşim. Bu işin o tarafı bu tarafı olur mu ya, gelenek görenek adı altında et pazarlama bunun adı. Kaba etimin geleneği, bir de bizim orda adet bu derler ya, sanki masau-mari kabilesi aw, tüm hayatı ritüeller çerçevesinde ilerliyor da bunu da geleneksiz yapamıyor.

Hayat müşterekse en başından müşterek olmalı. Anadolu orklarının mabadından uydurduğu saçma salak dayatmalar yüzünden evlilikler daha başlamadan feci derecede yıpranıyor. Sonra boşanmalar neden arttı, neden arttı acaba?
+7
fatihdr
(15 saat)
Son durumlara uzağım. Eskiden kızın evinde yakın akrabalarla sade, mütevazı bir tören olurdu. Çok özel bir hazırlık olmazdı. Sade ve güzel giyinilir, sohbet edilir, bir aile büyüğü yüzükleri takar, pasta yenir, belki biraz hafif müzik çalınırdı.
Son yıllardaki abartılı, gereksiz aktivitelere üzüldüğüm için yazdım.
Nostaljik bir duygu ile.
Damattan şu kadar gram altın, şu kadar mehir lafları dönüyor, hayretle bakıyorum.
Nasıl dönüşmüş bu toplum, akıl almıyor.
0
pro9it9is9
(14 saat)
nisani kizin ailesi yapti, bir yere gittik yemek yedik vs.
dugunu biz yaptik.
0
cooperr
(14 saat)
nişanı kız tarafı yapar evet. geleneksel olarak böyle. ama anne baba durumu yoksa büyük nişan yapılmak zorunda değil. evde de yapılabilir.
-1
elorelia
(6 saat)
(2)

şarkı buluyoruz

exlibris
bugün arabada radyoda denk geldim. shazamlayamadım. türkçe şarkı popkadın şarkıcı eğlenceli şarkıeski bir şarkı değil. sanki günümüze ait bir şarkı gibi geldi. falımda sen gibi şarkı sözleri vardı. başka sözlerini hatırlayamadım.bulabilir miyiz?
bugün arabada radyoda denk geldim. shazamlayamadım.

türkçe şarkı pop
kadın şarkıcı
eğlenceli şarkı
eski bir şarkı değil. sanki günümüze ait bir şarkı gibi geldi.
falımda sen gibi şarkı sözleri vardı. başka sözlerini hatırlayamadım.

bulabilir miyiz?
0
exlibris
(19 saat)
Simge-misafir olabilir mi (fallarda çıkan biri var diye başlıyor nakarat)
+3
egerbiryolcu
(19 saat)
@egerbiryolcu evet buydu. tebrikler. 14-15 yıllık bir şarkıymış.
+1
🌸exlibris
(19 saat)
(17)

aynı boyda bir kızla erkek olur mu

messina123
Erkek 1-2cm uzun en fazla. Olur mu?
Erkek 1-2cm uzun en fazla. Olur mu?
-3
messina123
(19 saat)
Erkek topuklu giyerse olur
+7
kisa
(19 saat)
Olmaz, ayrılın. Doğanın kanunlarına karşı gelmeyin.
0
rhan
(19 saat)
Olur olur
+2
kisa
(19 saat)
@rhan dur daha yazışıyoruz o aşamaya gelmedik
@kisa karar ver kanka :d
0
🌸messina123
(19 saat)
Bir daha düşündüm de olmaz.
+2
kisa
(19 saat)
erkek kalıplıysa olur yoksa cık olmaz. dedemle ninem aynı böylelerdi ama dedem çok zayıf ninem tombul ve iriymiş. ninemin kız arkadaşları ''sana gücü yetebiliyo mu gıı ehehe'' diye dalga geçiyorlarmış. 60 sene önce oluyormuş bu hesap et. toplum böyle malesef.

galeri13.uludagsozluk.com
0
yurtsuz john
(19 saat)
örnekleri çok. bana kalırsa olmaması için tek sebep, mevzu bahis kızın bu durumdan hoşlanmaması olabilir. bunun müzakeresini yapma imkanınız varsa doğrudan kendisinden öğrenin. biz ne desek boş.
+3
lil siztah
(19 saat)
Kız, zayıf, narin bir şeyse olur.

Yapılı, kalıplı bir şeyse, hele bir de zamanla salıyorlar da enine enine genişliyorlar ya karbonhidrat aşkına. Öyle bir şey olursa, yanyana gelince bir görsel tezat çıkıyor ortaya.

cf.kizlarsoruyor.com
0
Mirket
(18 saat)
2026 yilindayiz kadin daha uzun bile olur iki taraf da severse.
0
king lizard
(18 saat)
Cok sacma kriterler bunlar. Takintili degilse böyle seylere takilmaz kimse.
0
Purple life
(17 saat)
Ya bu soru ciddi miydi???
0
kisa
(17 saat)
Yan yana gelmemişsiniz daha boyunu net bilmiyorsunuz, erkekler boyunu bir kaç cm uzun söylüyorlar :) muhtemelen sizden kısadır.
Çok taktığınız bir konu değilse olur, neden olmasın?
0
ekimoloji
(16 saat)
bunu dert ettiğiniz belli. o yüzden olmaz.
0
lazpalle
(7 saat)
@ekimoloji erkek olan benim :D

benim boy 175, kızın boyu 173. ondan sorayım dedim benlik sıkıntı yok da kızı bilmiyorum sormadım
0
🌸messina123
(5 saat)
bunu dert ettiginiz belli. etmeyin. tabiki olur.
0
sinematikcrop
(2 saat)
:D

Yani, takıntısı yoksa ve fiziksel olarak beğeniyorsa sorun edeceğini sanmam.
0
ekimoloji
(2 saat)
(2)

engelli raporu alan var mı?

trablon
iş bulamada ya da erken emeklilikte işe yarıyor mu bir de soneradan sen iyileştin denilip kesilen bir rapor mu bu emekliliği?
iş bulamada ya da erken emeklilikte işe yarıyor mu bir de soneradan sen iyileştin denilip kesilen bir rapor mu bu emekliliği?
0
trablon
(20 saat)
Erken enekli olabiliyorsun. Engelli oranı var, atıyorum %80 engellisin. O oranı doktor heyeti belirliyor. Zaten iyileşebilecek birine engelli raporu vereceklerini sanmıyorum
0
gadlemler
(15 saat)
iş bulmaktan kastın önemli. evet engelli çalıştırma zorunluluğu var ve şirketler de genellikle engelli çalışan olarak mavi yaka arıyor. adam engelli olacak ama tuğla taşıyacak beklenti bu.
eskiden engelli emekliliğinde prim günü temelde yeterliydi yaklaşık 12-13 yıl çalışıp emekli oluyordun artık heyete çıkıyorsun ve iş gücü kaybına bakıyorlar daha çok çalışır bu deyip kestiriyorlar.
0
denizgonen
(5 saat)
(6)

Annem!!!

camlicagazoz
Malum bugün babalar günü. Benim de baba olduğum ilk babalar günüm. Sabah ailedeki tüm babalarımızı aradık. Kutladık. İkindin gibi annem mesaj yazdi. İşte baban üzüldü gelmediniz diye, haberin olsun. Zaten haftada en az 3 4 gün beraberiz. Ayrıca bugün de uğrayacaktık zaten. Ben de anneme "anne zaten
Malum bugün babalar günü. Benim de baba olduğum ilk babalar günüm. Sabah ailedeki tüm babalarımızı aradık. Kutladık. İkindin gibi annem mesaj yazdi. İşte baban üzüldü gelmediniz diye, haberin olsun. Zaten haftada en az 3 4 gün beraberiz. Ayrıca bugün de uğrayacaktık zaten. Ben de anneme "anne zaten gelecektik ama bu şekilde yazınca üzüldüm" yazdım. Sonra annem seni denedim ama masallah dilin de pabuc gibi dedi.

Şimdi benim hatam ne?
-2
camlicagazoz
(20 saat)
Her şeyi böyle mesele haline getirmen
+6
artıküyeolmakistiyorum
(20 saat)
evli insanların haftada rutin olarak en az 3-4 gün anne baba ile beraber olması, hiç sağlıklı bir durum değil bana göre. senin hatan evli olduğunu ve eşin, çocuğun ve senden oluşan bağımsız başka bir aile olduğunuzu ebeveynlerine benimsetememen bu örnekte.

eşinin yerinde olsam epey bir rahatsız olurum.
+7
wilhelmwasmuss
(16 saat)
Senin hatan var mı bilmiyorum ama bu anneyle sen daha çok kafayı yersin bunu biliyorum.
+1
yenibirgüzelnick
(7 saat)
bi bakayım dedim, hatırladım sizin duyuruları. kendi ailenize sınır çizmezseniz daha çok sorun yaşarsınız.
+1
elorelia
(6 saat)
hocam kusura bakmayin ama kabus gibi bir annenin kabus gibi bir evladisiniz. ailenize sinir koymadiginiz surece, elalem ne der diye yasadiginiz surece bunun gibi yuzlerce olay yasarsiniz. esinize sabirlar diliyorum.
0
kassiopeia
(2 saat)
söylüyorum hatanızı: ailenize fazla yüz vermeniz. eşiniz olsam uyuz olurdum.
0
rayde
(1 saat)
(4)

Marketten alınan avokado tüketime hazır mıdır?

egerbiryolcu
Dışı sert dursa da içi yumuşak olabilir mi yani?Üç harfli bir markette direkt yemeye hazır siyah ayrı satılıyordu yeşil olan ayrı satılıyordu. Daha önce yeşilini birkaç gün sonra tuketince ideal kivamdaydi. Merak ettiğim aldıktan sonra ertesi güne durum ne olur?(Ekmek üstüne ezmelik kullanmak için)
Dışı sert dursa da içi yumuşak olabilir mi yani?
Üç harfli bir markette direkt yemeye hazır siyah ayrı satılıyordu yeşil olan ayrı satılıyordu. Daha önce yeşilini birkaç gün sonra tuketince ideal kivamdaydi. Merak ettiğim aldıktan sonra ertesi güne durum ne olur?
(Ekmek üstüne ezmelik kullanmak için)
-1
egerbiryolcu
(20 saat)
avokado ellenerek alınır. duruşu değil, elinizdeykenki yumuşaklıklık hissi önemli. olgun olanı 1-2 gün buzdolabında bekletmeniz mümkün ama kararmaması için hemen yemeniz idealdir. serti ise, dışarıda bekletirseniz bir haftada falan olur. sertini çabuk oldurmak istiyorsanız, elmayla birlikte bir poşeye sarıp bekletin.
0
lil siztah
(19 saat)
muz da hızlandırıcı olarak çalışıyor.
0
okinawalı taş kağıt makas ustası
(18 saat)
“Yemeye hazır” diye satılan dışı siyah, buruşuk ve sert ama içi lokum gibi güzel avokado var, ben de geçen aldım yedim marketten.
Dışı düz yeşil olanlarsa dokunduğunda sertse içi de serttir, beklemesi gerekir.
0
megalomaniac
(16 saat)
(1)

Mecidiyeköy - yıldız arası metro çalışıyor mu?

walterwolf
Sb
Sb
0
walterwolf
(23 saat)
Evet, çalışıyor. Sorunlu olan kısım Mecidiyeköy Çağlayan arasında
0
umutt
(21 saat)
(3)

ucuzaucak ---vs--- flightlist.io, kiwi, google flights, skyscanner

huseyin3
ucuzaucak basliktaki platformlarin yari fiyatina bilet buluyor. nasil buluyor bilmiyorum ama buluyor. o yuzden soruyorum:avrupadan brezilyaya git gel $400a nasil bilet bulurum? herhangi bir ayda gidip, 1-3 ay kalacam
ucuzaucak basliktaki platformlarin yari fiyatina bilet buluyor. nasil buluyor bilmiyorum ama buluyor. o yuzden soruyorum:

avrupadan brezilyaya git gel $400a nasil bilet bulurum? herhangi bir ayda gidip, 1-3 ay kalacam
-2
huseyin3
(24 saat)
ucuzaucak zaten skyscannera yönlendiriyor. onun yarı fiyatına bulmuyor aslında sen de baksan aynı tarihte sen de görebilcen.
biletleri takip etceksin anca öyle.
0
jelly bear
(21 saat)
"7 temmuz 2026 gününde sabiha gökçen'den Köln'e uçuş" şeklinde arama yaptığınızda bütün websiteleri iyi kötü size aynı fiyatı veriyor. yarı fiyatına bulurum diyene inanmayın. %3-%5 oynar belki.

ama google flights'taki takvimi kullanarak, ya da flightlist.io'daki esnek tarihleri falan kullanarak sabiha gökçen'den Köln'e 3 Temmuz'daki uçuşların 7 Temmuz'dan daha ucuz olduğunu görebilirsiniz.

söylediğiniz iş için flightlist.io ve/veya google flights'taki takvimi kullanın.
0
co2s2
(20 saat)
@jelly bear

diger tur biletleri diyorum. ucuzaucak yilda bir kac kez yayinliyor
direk skyscannerdan bakinca bulamiyorsun
0
🌸huseyin3
(16 saat)
(1)

rte faizi dusururken lirayi desteklemek icin yakmasi gereken yuzlerce milyar dolari nereden bulacak ?

huseyin3
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi? lira destegi yuzunden, turkiye sundugu yasam kalitesine oranla dunyanin en pahali ulkesi.faiz dusunce,dolar bir kac KAT artinca,bugun $100k e alabileceginiz ev/arsanin fiyatilirayi desteklerse $150k olur.lirayi desteklemezse $50k olur.dolayisiy
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi? lira destegi yuzunden, turkiye sundugu yasam kalitesine oranla dunyanin en pahali ulkesi.
faiz dusunce,
dolar bir kac KAT artinca,
bugun $100k e alabileceginiz ev/arsanin fiyati
lirayi desteklerse $150k olur.
lirayi desteklemezse $50k olur.
dolayisiyla sorum:
rte faizi dusururken lirayi desteklemeye devam eder mi?
edecegini dusunuyorsaniz, lirayi desteklemek icin yakmasi gereken yuzlerce milyar dolari rte nereden bulacak ?

ulkenin tum vergi gelirinin yarisini yaksalar yetmiyor sanirim. ki zaten o da imkansiz
-3
huseyin3
(21.06.26)
Bu soru neden eksi oy almış anlamadım. ilginç, neyse ben kendi fikirlerimi anlatayım:

Yaklaşık 2 sene önce, işten ayrılıp evde finansal araçlarla para kazanarak -hayatıma öyle devam edeceğime inanıyordum. Bunun için eğitim meğitim birşeyler kovaladıktan sonra birikmiş paramla yatırım yapmaya başladım ve; papazı buldum. Bu yazacaklarım kendi tecrübelerimden ibaret.

Bundan yıllar evvel Abdullah Gül demişti: ''türk milleti müsterih olsun; işi bu olan vatandaşlarımız görevinin başında.'' O zamanlar bunun şımarıkça bir söylem olduğunu zannetmiştim ama bu doğruymuş.

Ülkede akıllı adam problemi yok, Boğaziçi, ODTÜ, Koç, Bilkent bunlar akıllı ve disiplinli adamları yetiştiriyorlar ve bunların en iyileri de ne olursa olsun devlette kendilerine yer bulup o kurumlarda çalışıyorlar(yönetemiyorlar belki ama, orada var bunlar). Bence zannettiğimiz gibi bir düzensizlik yok, aksine devlet kurumları kullanılarak bilinçli olarak yapılan bir rant aktarımı var(bunu herkes biliyordur ama söylemek zorundaydım çünkü buradan anlatıma devam edeceğim)

THY, ŞiŞe, ETi gibi gerçekten başlangıçta güzel(!) yönetilen kurumların şişmiş sermayelerini kendi gruplarına destekçi sağlamak için eksiltmeleri ve bunun bütün bütün KAMU TEKELİ oluşturmuş yapılarda(bankalarda dahil buna) işe alım yapmaları insanların gözüne çok batıyor. Fakat Mehmet Abi'nin de dediği gibi bunlar çerez paraları.

Burada oyunu tamamen bozan temel faktör şu; bunu yapan adamların elinde ''VERİ'' var. yani adam, nerede kaç para var ve bu para nereye aktarılıyor, bunu biliyor.

Ben kendi paramı yönetmeye çalıştığım dönemlerde; fonları, uluslararası yatırım kuruluşlarını takip ediyordum: orada tekrar ve tekrar bizim gibi profesyonel küçük yatırımcıları döve döve öğrettikleri şey şu oldu; bizim iktidarımız paraya sadece yön vermiyor, yön vermediği alanlarda da davranış silsilesini önceden ''tahmin'' edebiliyor. devamında da hep terse düştükçe; bunun bir ''tahmin'' olmadığını farkettim. Çünkü ben de tahmin etmeye çalışıp o şekilde hamle yaptığım için; temel fikrim hep şu oluyordu: ''Adam dolara endeksli ne kadar varlık var bunu görüyor, bunu bi' şekilde biz de görebiliyoruz; o zaman yeterince çalışır ve gerekli zekayla algoritma kurarsak da; biz de büyük parayla aynı yöne akabiliriz.''

yapamadık. Sadece biz değil kimse yapamadı. İçeriden bilgi alamayan herkes bizim gibi patladı.

Şunun önemini unutmuşuz, devletin gördüğü dolara endeksli varlık'tan ziyade; bu varlıkların kime ait olduğu. Mesela 2 yıl önce Ziraatin serbest fonunda büyük vurgunlar vuruluyordu; aynı dönem denizbank'ın da dolar fonunda çok büyük giriş vardı: bu ikisi arasındaki bağlantıyı kuramıyordum bi' türlü. TÜPRAŞ meselesinde de, Borusan meselasinde de dolarla iş yapan bir firmanın defterlerini incelerken BOTAŞ'ın dolar ödemeleri ve bunların piyasadan çekeceği dolara ''bet'' atıp sürekli kaybediyordum. Ben dolar'a hamle yapıp kaybederken denizbankın fonundaki büyümeyi anlayamıyordum. Sonradan fon başlangıcına baktığımızda bu fonlar halka açılmadan zaten sahiplerinin belirlenmiş kişiler olduğunu(elinde veri olan grup) ve bu verilerle de piyasayı speküle etmenin ötesinde; o kadar büyük bir güç'le(tanrının gücü kadar) piyasayı yönlendirdiklerini(''tahmin'') ve asla önden onlarla aynı hamleyi yapmanıza olanak tanımadıklarını farkettim. Ortada son sürat giden bir tren vardı ve yapabileceğiniz tek şey, nereye gidebileceğini bilmeden -akla da aykırı bir şekide- ilk vagona binip bir de başınızı camdan dışarı çıkartmanızı istedikleri bir riske girmek olabilirdi. kazanan bütün fon'lar akla aykırı şekilde kazandılar. Hepsinde anlamadığımız yapılar misal ZRGYO gibi tamamen aslında devletin elinde olan(başka bir örnek mesela iç çamaşır markası Suwen de olabilir) yapıların az çalışanla anlamsız kar yazması oldu.

Bu öyle bir hal aldı ki; daha sonra avam'ın da uyandığı destekfinans gibi aslında borsa manipülatörlerinin gücünün yetemeyeceği bir irade ile yükseltilen ve bunun bir manüpilasyon olduğunu düşündüğümüz için de her an batmasını öngördüğümüz-ama asla batmayan- bir yatırım stratejisi çıktı. (tren örneğini bundan anlattım)

Bu şirketlerin sermaye yapısına baktığınızda birbirinin kuyruğundan beslenen yılan gibi bir dönüşüm vardı ve ha battı ha batması lazım diye korkuyla izliyorduk.

Halkın farkettiği noktadan sonra da kümülatif bir coşkuyla destek tera yapısı herkesin malumu oldu. Ekrem İmamoğlunu içeri aldıklarında da ZRGYO'da yaptıkları milyonlarca doları halkın giremeyeceği bankacılık fonlarını desteklemekte kullandılar. THYAO'dan Suwen'e kadar; ENKA'den BORUSAN'a kadar anlamıyorduk bu yapıların nasıl kurtarıldığını. Meğer o hollandalıların parasıyla yapıyorlarmış.

Zaten halkın dilinde olan orta direk/beyaz yaka - eğitim bitti söylemleri de buradan geliyor. Erdogan'ın onlara ihtiyacı yok. Orta direk gerekmiyor adama, çünkü önceki iktidarlarda olmayan birşey var ellerinde; veri ve bunu işleyebilme kabiliyeti.

Adam gücü tek merkezde toplayınca, kimin kaç parası var ve bu parayı ne yapacak kısmına hakim bir hale geldi.

Değerli TL olayında da ısrarı, yine bizim hakim olmadığımız bir konuyu takip ettiği içindir. Eskiden (ben 87 doğumluyum, anne babalarımızın anlattığı kadarıyla) varlıklar anlık büyük vurgunlarla edinilir ya da kaybedilirmiş. Şimdi bu gücün tek elde toplanmasıyla buna fırsat vermiyorlar. Dolarda ''KATLANMA'' artışı için; gücün tek elden çıkması gerekiyor.

Yani aslında artık devalüasyonu sadece parada ve eskisi kadar kısa zamanda yapmıyor. Elindeki veri ve yönetme kabiliyetiyle parayı sabit tutup malda devalüasyon yapıyor, sonra o maldaki artış hızını durdurup para değerini azaltarak piyasadan para yakabiliyor.

Dostoyevski gibi devam etmek istemezdim ama gerçekten son 2 yılda finansal olarak öyle acılar çektim ki; tiksindim.

yani o evin değeri eninde sonunda $50k dolar olacak ama bunu eski sistemdeki gibi göremeyeeceğiz. normalleştirilmiş bir şekilde para - mal fiyatlama dengesini bozarak yapacak bunu. Yani aslında sadece doların ivmesini(hızın hızını) kontrol etmekle kalmıyor, paranın akış yönüyle mal fiyatlarının da ivmesini kontrol ederek enflasyona ezdirecek. Eskiden $550 gelir elde eden mühendis şimdi en az $2000 alıyor ama; mal değerinde bi' verim hissetmiyor. bunu tersten de sürdürerek $-TL dengesini finansal araçları kullanarak sağlayacak.

Onun milletin malına mülküne kayyum ataması seçim endişesinden kaynaklanıyor. Seçim için maalesef beslemek olduğu bi' havas grubu var.

Elindeki veri çok kıymetli, o yüzden gerçekten ve sadece o biliyor aslında havas'ın ne kadar tehlikeli olduğunu. Erdoğan'ın yönetimini diğer iktidarlarla ya da Atatürk'le kıyaslamamak lazım. Celal - Adnan ikilisinin tek bir şahsiyette birleşmiş hali gibi kendisi. Ne yapabileceğinin, ne yapamayacağının farkında ve aslında tek alameti farikası :''çalışılabilinme kabiliyeti''

Geçenlerde doların başına pozitif birşey gelmesin diye adama yeni swap kanalı açtı abd.
Yarın kıbrıs'ta yeni bir gelişme olur, aynı refleksi bu sefer ortadoğunun zenginlerinden görürüz.

Ondaki bu çalışılabilinme kabiliyeti olduğu sürece, onun endişesi seçimden başka birşey olmaz.

Faiz düşerken, lirayı değil enflasyonu destekleyerek o dolarları yakacak. Dolar milyonerlerinin sayısı da birden azalmayacak. Onları da kurbanlık gibi kese kese azaltacak. Elon Musk'ın 1.4Trilyonu var diyorlar, onu harcayamadıktan sonra; 1.4 katriyolnunun olmasının birşeyi değiştirmeyeceği gibi. Teknik olarak değil, temel analizde güç'le çözmüşler sistemi.
+4
mete kudur
(19 saat)
(1)

Veganlar tuvalet kâğıdı normal kağıt vb kullanıyor mu

genki
Veganlar ağaç endüstrisine de karşı mı ağaç kesimine kâğıt vb yapılmasına eşya yapılmasına karşı mıdır yoksa sadece hayvansal ürünleri mi tüketmiyorlar, ahşap mobilyası olan vegan var mıdır
Veganlar ağaç endüstrisine de karşı mı ağaç kesimine kâğıt vb yapılmasına eşya yapılmasına karşı mıdır yoksa sadece hayvansal ürünleri mi tüketmiyorlar, ahşap mobilyası olan vegan var mıdır
-2
genki
(21.06.26)
Yok. Onu Jainizme inananlar yapıyor. Bitkiyi öldürdüğü için patates, havuç gibi bitki kökleri yemiyorlar. Ağza sinek kaçar da ölümüne sebep olurum diye maske takıyorlar.
0
Mirket
(21.06.26)
(2)

atari oyunu

blackkmamba
bir tane atari oyunu vardı. bir mario oyunuydu sanırım. standart mario bros oyunlarından değil, farklı bir oyundu. tam emin değilim ama karakter mario olmayabilirdi. oyunda karakterin bazı yerlerde bir sopası oluyordu sanırım. onun dışında ilerleyen bölümlerde bulutların üzerinde zıplayarak yükseldi
bir tane atari oyunu vardı. bir mario oyunuydu sanırım. standart mario bros oyunlarından değil, farklı bir oyundu. tam emin değilim ama karakter mario olmayabilirdi. oyunda karakterin bazı yerlerde bir sopası oluyordu sanırım. onun dışında ilerleyen bölümlerde bulutların üzerinde zıplayarak yükseldiği bir bölüm vardı. o sahnede gökyüzü biraz sarı-turuncu-kırmızı renkliydi sanırım. başka da bir şey hatırlamıyorum pek. bu oyunu bilen var mı?
0
blackkmamba
(21.06.26)
çok fazla platformer oyun vardır öyle. başka detay var mı? adventure island falan geldi aklıma ama öyle sarı turunca hava hatırlamadım.
0
glamdr1ng
(21.06.26)
adventure island +1
0
nothing in my way
(21.06.26)
(13)

Canım çok sıkkın, büyük hakkım yeniyor

cometome
Ben bir kız çocuğuyum. Ailemin durumu iyi, orta ya da ortanın bir tık üstü diyebilirim. Babam vefat etti.Abim, kalan miras kendisininmiş gibi sahiplendi.Hayatında hiç çalışmamış olmasına rağmen bu yaz evleniyor ve tabi ki mirastan yiyor. Hiç bir şeyden sakınmadılar her şeyin en pahalısını aldılar. B
Ben bir kız çocuğuyum. Ailemin durumu iyi, orta ya da ortanın bir tık üstü diyebilirim. Babam vefat etti.
Abim, kalan miras kendisininmiş gibi sahiplendi.
Hayatında hiç çalışmamış olmasına rağmen bu yaz evleniyor ve tabi ki mirastan yiyor. Hiç bir şeyden sakınmadılar her şeyin en pahalısını aldılar. Babam rahmetli olmadan önce altına arabasını da çekmişti.
Bense asgari ücretle çalışıyorum ve hayatta
kalmaya çalışıyorum. Kazandığım zaten yol, yemek ve temel ihtiyaçlarla bitiyor kenara hiç bir şey atamıyorum. Bende evlenmek istiyorum ama erkek arkadaşımla ekonomik nedenlerden dolayı evlenemiyoruz.kendimi çok büyük haksızlığa uğramış ve hakkım yeniyor gibi hissediyorum ve elimden hiç bir şey gelmiyor.
+1
cometome
(21.06.26)
talep ettiniz mi? mirasın şu kadarı benim dediniz mi?
istemeyene kimse bir şey vermiyor.
+6
co2s2
(21.06.26)
miras davası açabilirsin. hakkın korunuyor aslında yasal olarak.
+3
hknty
(21.06.26)
geriye dönük de olacak şekilde mirastan bütün hakkınızı alabilirsiniz. tabi ki mahkeme yoluyla. ispatlayabildiğiniz her şeydeki hakkınızı mahkeme size verecektir.
0
bravoteam
(21.06.26)
Miras konusunda uzman hukukçu ile bu işi çözersin. Babanın kanından olduğun sürece (en yakın arkadaşım hukukçu, böyle miras hikayesinde kızın kapıda bulunması ortaya çıktığını anlattığı meşhur davası var ondan dedim) hakkın yasayla korunuyor.
Size değer vermeyenlere özel olarak değer vermeye gerek yok. Siz kendinizi kurtarın.
0
logisticsmanager
(21.06.26)
Mirasini hemen al. Talep et.
Bana verilmedi sorulmadi diye düsünme. Kendin alicaksin.
Bir avukat bul güvenebilecegin otur konus haklarini ögren. Internetten kendin de arastirabilirsin.

Haklarina sahip cik. Iki kardese esit paylastirilmali.
0
Purple life
(21.06.26)
Önce konuşun. İnat ediyorsa verin mahkemeye mirastan hakkınız olan şeylerden sattığı /tükettiği varsa onlardan da pay isteyin. Arsa varsa ona çek, senet taksit vs. ile de satmayın, kalsın kenarda.
Oldu ki bir zaruret varsa peşin olarak başkasına satın . Başkalarıyla komşu olmasına tanışmasına vesile olmuş olursunuz :) kız kardeşinin değerini anlaması gerek bir yerde .

Biraz aklı olan, bu durumda olan kız kardeşinin evliliği için de destek verir ama toplumda genel olarak maalesef özellikle miras konusunda o zihin seviyesi yok.
Sorsan herkes kredi çekmiş, herkes borçlu ama çoğu yalan .
Gerçek olan şey, belamızı asla bırakmak istemediğimiz yine o mal mülk ile bulduğumuz.
Öyle ki başkasının o maldaki hakkı bile umrumuzda değil
+4
diyecevaplandı
(21.06.26)
Maalesef hukuki olarak talep edemiyorum vefatından önce abimin üzerine yapıldı her şey ama bazı karışık durumlardan dolayı mal kaçırma kapsamına da girmiyor. tamemen karşı tarafın vicdanına kalmış durumdayım. Konu sadece para mal mülkte değil, aynı anne babanın iki evladı olarak benim dışlanmam
-2
🌸cometome
(21.06.26)
kendini yiyip bitirmektense bir eylem planı yapıp uygulamalısın. ilk adım bir avukata danışmak. mal kaçırmaya girmeyebilir ama bilmediğimiz-fark etmediğimiz bir açık kanun olabilir. belki de sadece bu baskı ile hakkının tamamını olmasa da bir kısmını alabilirsin.

uğraşların hiçbir sonuç vermezse de gene kendi canını sıkmama amacı ile herşeyi silip yoluna devam etmelisin.
0
orpheus
(21.06.26)
hukuki olarak tenkis davası açabilirsiniz.

dışlanmanız için maalesef yapabilecek bir şey yok. mahkeme kararıyla kendinizi sevdiremezsiniz
+1
bravoteam
(24 saat)
Ailenin kafa yapısı belli. İnsanlıktan anlayacak gibi değiller. Hukuk yoluna gideceksin. Ve mutlaka yap bunu. Ayrıca sosyal medyada kamuoyu oluştur. Tv'de kadın kuşağı programlarına dahi başvuru yap.

Ömrünü hayıflanarak, pişmanlıkla geçirme.
0
yurtsuz john
(23 saat)
Benimde bildigim geriye donuk hakkin korunuyor.


Zamaninda dedemin vefati uzerine dayim olumunden once mali mulku vekalet araciligi ile uzerine gecirmisti. Annem dava araciligi ile aldi hakkini.

Ne insanlar var dunyada. Kolay gelsin umarim mutlu olursunuz
0
inte17
(23 saat)
eğer tüm mal abinize resmen verilmediyse resmen, bölünmek zorunda.

talep edin.

verilmiyorsa dava açın.
0
gurur
(19 saat)
(3)

Hem günlük hem seyahat için çanta önerisi

egerbiryolcu
Tekerlikli valiz ve elde tutmalı valizler değil de kısa süreli seyahatler için kullanıma uygun hatta günlükte de kullanılabilecek çanta önerileriniz var mı sırt omuz çok fark etmez. Kullanışlı olup kaba durmaması yeterli. Günlük bez.omuz çantaları oluyor bazıları çok büyük boy ama emin olamadım onla
Tekerlikli valiz ve elde tutmalı valizler değil de kısa süreli seyahatler için kullanıma uygun hatta günlükte de kullanılabilecek çanta önerileriniz var mı sırt omuz çok fark etmez. Kullanışlı olup kaba durmaması yeterli. Günlük bez.omuz çantaları oluyor bazıları çok büyük boy ama emin olamadım onlardan.

Ben şunları bulabildim başka önerilere açığım.

hizliresim.com
-1
egerbiryolcu
(21.06.26)
omuz çantası değil de sırt çantası baksan?
0
co2s2
(20 saat)
Sırt çantaları kadınlar için çok küçükler karşıma cikiyo genelde daha geniş hacimli bakmam gerek.
-1
🌸egerbiryolcu
(20 saat)
doğrudan decathlon'a bak. bir ara herkes decathlon'dan aldığı sırt çantası ile geziyordu.
0
co2s2
(6 saat)
(8)

A milli takımda neden istikrar ve ruh yok

genki
Arkadaşlar 2024 te çeyrk final oynadık en son grup elemelerinde 2026 WC de İspanya ile 2-2 oynadık mesela paraguay a yenildik ve Avustralya ya da bizim dengimiz bile değillerdi. bu topçularda istikrar ve ruh neden yok. Tr de en çok para kazanan meslek bence topçuluk diğer spor branşlarına göre.
Arkadaşlar 2024 te çeyrk final oynadık en son grup elemelerinde 2026 WC de İspanya ile 2-2 oynadık mesela paraguay a yenildik ve Avustralya ya da bizim dengimiz bile değillerdi. bu topçularda istikrar ve ruh neden yok. Tr de en çok para kazanan meslek bence topçuluk diğer spor branşlarına göre.
0
genki
(21.06.26)
Federasyonun başında futboldan anlayan biri olmadığı için, liyakat olmadığı için sistem yok
0
olaylar olaylar
(21.06.26)
- ..İspanya ile 2-2 oynadık

bu maç referans değil öncellikle. Yanlış hatırlamıyorsam bu maç öncesinde biz Play-off'a gitmeyi, İspanya'da direkt katılmayı garantilemişti.

Acayip gaza geldik. Ayaklarımız yere değmedi. Öyle yeneriz, böyle yeneriz diye birbirlerimizi fişekledik. Lider çıkarız gruptan diye beklentimiz vardı. Bu motivasyonu ciddiyete dönüştüremedik.

İki sezon Uluslar Ligi , Avrupa Şampiyonası elemeleri, Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası eleme performanslarımız kötü değildi.

Montella iyidir kötüdür, ayrı bir tartışma konusu. Gelen ve yapılan eleştirileri anlıyorum ama öncesinde 3 galibiyet üst üste alamıyorduk. Gerçi bu Dünya Kupası'nda net sıçtı. Abd maçı sonrası paketlenir ki paketlenmeli.

Avustralya maçında takım çok kötüydü. Bizim milli takımda mücadele niyeti bile yok. Ulan halı sahada bile iyi kötü bir azim gösterirsin, mücadele etmeye çalışırsın. İkinci devrede yattım uyudum. Paraguay maçında kalkma zahmetine girişmedim bile. Turnuva öncesinde bizim inandığımız kadar futbolcular inanmamıştı.
0
put it in your appropriate place
(21.06.26)
Kendimizi dev aynasinda gormemiz. 30 yil once sansa bala bir yari final gormusuz ama her turnuvada yari final , ceyrek goruyormusuz gibi bir havalar, kibir herkeste. Misal 30 yil once bir UEFA kupasi alinmis, her sene UEFA kupasi aliyormuscasina kibir, ustune gormeler keza. Euro 2008 yari finali, her sene yari final goruyoruz mubarek. Ulan kacirdigimiz arada 15-20 turnuva var, basarisizligin kitabini yazmissin sen hala rakibi kucumsersin ustune yok mahalle takimi, yok eski gucunde degil, kadro degeri dusuk, Avrupa ulkesi degil bilmemne.
+2
tantamount_to_equivalent
(21.06.26)
Fb'yi bitirecegiz diye ulke futbolunu mahvettiler. FB ve chp surekli kaos icinde son 20 yildir, Fb birbirini yesin, kargasa, hezeyan icinde olsun diye kumpas kuran yapilar var. Diger tarafta muzede kupa koyacak yeri kalmamis takimlar. 10 uzerinden 9, 10 performans sergileyen adamlar hakem ve formayi degisince 1lik, 2lik oynamaya basliyor nedense:)
+4
speedy
(21.06.26)
sorun oyuncu, oyun ya da başka bir şey değil, tamamen siyasi.
+1
patronaj1
(21.06.26)
Turnuvaya mental ve fiziksel olarak iyi hazirlanilmamis.

FB'li futbolcular yine basarisizlikla, kaosla, travmalarla dolu bir sezon gecirdiler. Mentali normal evrende tek bir Fb'li yoktur.

Arda, Real madrid'de cok yuk bindi kaosun zirvesinde oynadi, dun gibi hatirliyorum gecen yil haziranda bile club world cup bilmemne kosturuyordu cocuk, tukenmis olabilir.

Kenan, rezil Juventus'un en iyi adami, sezon icinde yine cok baski yemis, yipranmis bir cocuk. Her mac, mac kurtar baskisiyla yakinda sac kalmaz bu gidisle

Calhanoglu ne zaman Inter macina rastlasam sakat, rotasyonda bilmemneydi, arada jeneriklik gol atip iyiyim imaji vermekten geri kalmiyordu ama hayalkirikligi.

En buyuk hayalkirikligi ise Merih, Arap liginde paslanmis.

Beklerimiz Ferdi ve Zeki iyi sezon gecirdiler fakat fark yaratamadilar. Ozellikle Zeki ne akar ne kokar standard bir oyuncuydu ama bu turnuvaya gelmemis. Ikinci mac oynasa belki toparlayabilirdi o ayri.

Zurnanin zirt dedigi yer Gs'li futbolcular. Bunlarin sazi eline almasi, takimi derleyip toparlamasi lazimdi. Sozde Sampiyon, formda, mentali yerinde, moralli hepsi ama ABD'ye turist olarak gelmisler. Hele Ugurcan! Gs'dekinin yuzde 10unu oyna be adam

Sonuc olarak nasil olsa 4 takimdan 3'u cikiyor, bir sekilde ust tura cikariz rahatligi vardi. Bir de bu tarz turnuvaya vura kira baslamak iyi bir taktik degil, yavas yavas mac mac acilirsin ruzgari arkana alirsin. Kondisyonu, performansin zirvesini iyi ayarlaman lazim. Kadro degeri olarak da zirvede olmamiz, ust tura ciksak da takdir edilmeyecek olmak falan konsantrasyon sorunu da vardi muhtemelen.
0
freedonia
(23 saat)
Abicim,

Takimin dunya kupasindaki performansi izleyen herkese sac bas yoldurdu. Hepimizin sinir uclarina dokundu. Macin %90'inda topa sahip olmayi basari sanan, surekli yana pas atan bir oyuncu grubu vardi sahada. Ceza sahasi disindan sut cekmek disinda tek bir tane yaratici bir hareket yoktu. Sagdan sola, soldan saga surekli pas pas pas... Biktik.

The Athletic'teki bir kose yazisi okudum. Bu yaziya gore dunya kupasi istatistiklerinin tutulmaya basladigi 1966 yilindan beri 62 tane sut cekip gol atamayan takim yok. Sayemizde artik var. Ayrica turnuvanin en hizli atilan golunu de biz yedik.

Isin en aci tarafi su: Ulkenin yarisindan cogu asgari ucretle gecinmeye calisirken bu futbolcular antremana Ferrariyle gidiyor, masorleri var, fizyoterapistleri var, doktorlari var, milyonluk sponsorlari, ascilari, 5 yildiz otelleri, primleri... her seyleri var. Buna ragmen sahada olmayan tek sey Futbol.

Bu bok gibi oyuna ragmen sahada biz daha iyiydik diyecek kadar gerceklikten kopuk oyuncular var!!! Sacma sapan sosyal medyada insanlari kiskirtan futbolcu esleri var.

Tum bu luks, bu imkanlar, bu destek icinde tek yapamadiklari sey gol atmak. Bir de taraftara el kol yapan futbolcular var...

Ben olsam tum takimi kovarim. Ben asagi yukari otel, bilet vs dahil $5000 harcayip maca gittim... Tamamen vakit kaybi... Keske gitmeseydim.
0
thetruenorthstrongandfree2
(22 saat)
50 derecede arizonada kamp yapmayı planlayan. Abdye geç giden, takımda psikoloğunu fazlalık gören bir yönetici grubu ve sonuçları. Teknik taktik olarak hatalı maç planlaması yapılmış ayrıca maçları canlı izleyenler fiziksel olarak takımın kötü durumda olduğunu söylüyor ki tvde de bu görüldü.merihin yanından gelen geçti. hakan çalhanoğlu gibi bir kaptan seçimi çok yanlış. adam ruhsuz ve ağlak ya. kaptan dediğin takımı toplar.
istikrar zaten bizde hiç bir zaman olmadı ancak ruhsuzluk durumu şaşırtırıcı. euro 2021 de bile iyi kötü bir ruh vardı. bu takımdaki ruhsuzluk hali jenerasyonla alakalı bence. bu takıma bir abi bir tane de kaptan lazım.
0
mikahakkinen
(6 saat)
(2)

Kasdaş otopark paralarını ödemezsek ne oluyor?

condom kurşunu
??
??
0
condom kurşunu
(21.06.26)
Hiçbişey olmuyor
0
gobekliraki
(21.06.26)
Günah
-2
yenibirgüzelnick
(21.06.26)
(4)

Yurt içi İstanbul, Ankara ve İzmir olmayan direkt uçuşlar hangileri?i

yadigar
Kalkış ve varış noktası üç büyük il olmayan bildiğiniz yurt içi düzenli, tarifeli uçuşları paylaşır mısınız? Sallıyorum, Bursa-Erzurum, Konya-Van, Trabzon-Dalaman gibi uçuşlar mevcut mudur? Mesela ben yeni öğrendim, Pegasus'un Elazığ-Antalya arası direkt uçuşları varmış. Bildiğiniz uçuşları havayolu
Kalkış ve varış noktası üç büyük il olmayan bildiğiniz yurt içi düzenli, tarifeli uçuşları paylaşır mısınız? Sallıyorum, Bursa-Erzurum, Konya-Van, Trabzon-Dalaman gibi uçuşlar mevcut mudur? Mesela ben yeni öğrendim, Pegasus'un Elazığ-Antalya arası direkt uçuşları varmış. Bildiğiniz uçuşları havayolu ismi ile birlikte paylaşır mısınız?
0
yadigar
(20.06.26)
çok var saymakla bitmez.
trabzon adana
trabzon antep
trabzon antalya
mesela.
+1
jelly bear
(21.06.26)
Oh, oh, sayın bitmesin... Tam olarak soruma cevap hepsi.
0
🌸yadigar
(21.06.26)
jelly bear
(21.06.26)
Antalya'dan:
Çukurova (sunexpress ve pegasus)
Antep (sun)
Kayseri (sun ve peg)
Trabzon (sun ve peg)
Rize (sun)
Elazığ (peg)
Samsun (peg)
Diyarbakır (sun ve peg)
Van (sun)
Şanlıurfa (sun)
Mardin (sun)

--------
Kayseri'den
Bodrum (ajet)
Antalya (sun ve peg)

--------
Bodrum'dan (firmaları yazmıyorum artık):
Çukurova
Trabzon
Kayseri
Gaziantep
Samsun

--------
Çukurova'dan (Adana-Mersin):
Antalya
Trabzon
Bodrum
Dalaman
Van

--------
Bodrum'dan:
Kayseri
Gaziantep
Trabzon
Çukurova
Samsun

------
Samsun'dan:
Bodrum
Antalya

-----
Dalaman-Çukurova
------
Şanlıurfa-Antalya
-------
Elazığ-Antalya
-------
Gaziantep'ten:
Antalya
Trabzon
Bodrum

-----

Trabzon'dan:
Gaziantep
Çukurova
Bursa (Muhtemelen yolcuların tamamı arap olmalı)
Antalya
Bodrum

-----
Diyarbakır'dan:
Antalya
Bursa

------
Mardin-Antalya
------
Rize-Antalya
-------

Van'dan:
Çukurova
Antalya

------

Bursa'dan:
Diyarbakır
Muş
Trabzon

Şimdilik bunları bulabildim.
+1
🌸yadigar
(21.06.26)
(5)

Paraguay maçındaki spiker kötü değil miydi?

gadlemler
Adam hiç iyi sunmadı bence. Yeeli yersiz konuştu, sesi falan uygun değildi sanki? Takıma uyuz oldum da adama sarıyorum sizce? Nasıldı sizce?
Adam hiç iyi sunmadı bence. Yeeli yersiz konuştu, sesi falan uygun değildi sanki? Takıma uyuz oldum da adama sarıyorum sizce? Nasıldı sizce?
-1
gadlemler
(20.06.26)
Maalesef son beş yılda aynı adama mecburuz. Liyakatsız TRT kadroları
0
Cezcez
(20.06.26)
Özkan Öztürk, gereksiz hamaset gereksiz drama full. Ssport spikerleri candır
0
olaylar olaylar
(21.06.26)
Özkan öztürk en iyi türk spikerlerden biri. Maça dair her şey kötü olduğundan spikere sarıyorsunuz.
0
ezkaza
(21.06.26)
özkan öztürk yine fena değil. ben de gökhan abdik'in sesini hiç sevmiyorum. acayip kafa şişiriyor.
0
nothing in my way
(21.06.26)
trt de iyi olan çok az şey kaldı. trt radyo 3 ve trt 2 kanalı. trt 2 de de islamı programlar hariç filmler güzel.
0
mikahakkinen
(6 saat)
(3)

Bu video yapay zeka değil mi

yakalayamadığın.ışıklar
https://www.instagram.com/reel/DZGiH43gCsh/?igsh=Ve öyleyse 12 milyon beğeni ve 16 milyon iletim yapılması daha da kötüsü değil mi
www.instagram.com

Ve öyleyse 12 milyon beğeni ve 16 milyon iletim yapılması daha da kötüsü değil mi
0
yakalayamadığın.ışıklar
(20.06.26)
Yoo değil
0
msb
(20.06.26)
Yapay zeka.
Geçen buradaki papağan videosu gibi; bir tane yarayan şey bulup milyon tane yapıyorlar. Köpeği olan insanlar diğer videolara sadece mantıken bile baksa imkansız olduğunu bilir ki videolardan da belli.
Ve bunların bu kadar iş yapmasından öte bunlari takip edip yorum yapanlar falan üzülüyorum yani. Bu insanlar yarın brad pitt'le konuştuğuna da inanacak.
0
logisticsmanager
(20.06.26)
yapay zeka
0
sadegazoz
(21.06.26)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.