[]

Vim Editor [Frontend Development]

* vim editor kullanıyor musunuz?
* böyle editorler daha dikkatli olmamı sağlıyor (editor yardım etmiyor, intellisense çalışmıyor vs). radikal bi faydası var mı?

* front-end development'ta kullanıyor musunuz? sanki çok yararlı olmaz gibime geldi, ama emin de olamadım.

 
ben webstorm kullaniyorum. vs code bile kullanamiyorum, o kadar bagimliyim webstorm'a. :D vim falan hayatta kullanamam.
intellisense cok onemli benim icin. search de ve refactoring de bir cok amelelikten kurtariyor. webstorm'un search ve refactoring ozellikleri cok iyi oldugundan kopamiyorum. ha zaten neden kopayim ki, oldukca memnunum :)

  • lemmiwinks  (23.06.22 14:21:48) 
okulda zorunluydu, sinavda kodu kagida yazdigimiz icin ise yariyordu yardim etmemesi.

Su an kesseler kullanmam bazen linuxta acmak zorunda kaliyorum sove sove kapatiyorum.
Kod tamamlama yapmamasi ogrenmene yardimci olmuyor ki, bence tam tersi tamamladikca hee bu keyword de varmis diye ogreniyorsun.

Benim dilde bazen yeni zimbirtilar geliyor bu sekilde haberimiz oluyor. For gelmis diye sevindik.
  • divit  (23.06.22 14:27:13) 
ya ben de webstorm bağımlısıydım, severek kullanıyordum.
ancak vs code'a geçtim iş değiştirince. faydasını gördüm ortam değiştirmenin. jetbrains'i kötülemiyorum ama uzaklaşmaya çalışıyorum.

vim'e alışmak çok zor. baştan aşağı kullanmak amelelik gibi sanki tool'lar arasında olmalı, arada bi kullanmalı gibime geliyor.

bilhassa kullananlar ya da kullanmayı deneyenler varsa ve kaçırdığımız bir şey varsa diye merak ediyorum.
  • biseysorcaktim  (23.06.22 14:46:14) 
Direkt vim değil ama klavye kısa yollarını vscode'da kullanıyorum biraz alışınca hızlandırıyor. Bir de birilerine bir şey gösterirken vim kullanmak zorunda kalınca rezil olmaktan kurtarıyor. Bir önceki iş yerimde üstüm Emacs kullanıyordu o da bam başka bir dünya.


  • reactionic  (23.06.22 14:50:58) 
intellisense yok ama autocomplete eklentileri var, istersen kurabilirsin.

ben önceden emacs kullanıyordum ve düz text editörlerin, webstorm gibi ide'lere göre çok daha kaliteli olduğunu düşünüyorum. bir de temelde 2 faydası var:

1- mouse kullanmadan çalışabiliyorsun. dosyalar arasında geçişi falan baya hızlandırıyor.

2- backend yazarken işim terminalde. emacs/vim kullanırken terminalden çıkmıyorsun, git-gel yapmadığın için daha konforlu ilerlemek.

ama frontend yazarken zaten sürekli browser'a geçmen ve browser'da mouse kullanman gerekiyor, o yüzden asıl faydasını göremiyorsun.

şimdi fullstack çalıştığım (ve emacs-go plugin'i rezil halde olduğu) için vscode'dan devam ediyorum.
  • plutongezegendegilmi  (23.06.22 16:12:27) 
Ben neovim'ciyim neredeyse altı yıldır. Genelde javascript/typescript yazıyorum. İlk öğrenmesi ve editörü ihtiyaçlarına göre düzenlemesi süre alıyor ama ondan sonra benim için vazgeçilmez oldu.

intellisense de var özellikle TypeScript ile birlikte çok faydalı oluyo - javascript ile denemedim son zamanlarda. Ya da Github autopilot da VSCode'daki gibi güzel çalışıyor.
  • hobolo  (23.06.22 18:05:27) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, duyulmasi gerektigi kadar, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.