[]

aracımız kazaya karıştı sigorta ile alakalı bir soru bakar mısınız?

bir tane bmw geldi kırmızı ışıkta duran araca çarptı. o bana ben de öndekine çarptım.
kırmızı ışığın olduğu bir alandı biz aracı hareet ettirmedik ama oradan geçen bir polis aracı trafik olmasın diye araçları hareket ettirdi.

adam ilk başta tutanak tutmak istemedi. ben nakit ödeyim halledeyim dedi. en öndeki araca 300 lira verdi yolladı. kadına da telefonunu verdi. bana da telefon verdi ben istemedim. sonra gittik kaportacıya adam dedi 1000 lira. bu dedi çok para ben daha ucuza yaptırırım.

ben dedim tutanak tutalım. bu da dedi ki o zaman diğer araçları katmayalım.

tuttuk bir tutanak ama resim yok. onun aracının ön hali benim ise arka halim var. arkamdaki araç da ona çarpan hatalı bmw de aracını geriye aldı ztn. polis gelip hemen ileri hareket ettirdi.

şimdi ben kadını aradım. dedim senin aracını da sigortadan halledelim. hiç iban falan ugraşma.

şimdi ben tutanak tutturdum ama adam kadının mağdur olmaması için tekrar tutanak tutalım diyeceğim.

şimdi bu arkadaş derseki ben tutmam tutanak ne olur? polise gidip olayın orada görgü tanıkları da var. olayın yaşandığına dair resimler de var.

polise bu kadınla beraber gidip tutanak tutturabilir miyiz?

 
hocam böyle şeyler tecrübe biraz, bir sonraki kazanızda (umarım yaşamazsınız) hemen resim çekip tutanak tutarsınız.

Bu durumda -büyük ihtimalle- polis tutanak tutmaz, siz kendi aranızda anlaşmışsınız der. Zaten yaralanma vs. olmadığı için polis çok yanaşmıyor bu işlere. Bence en mantıklısı adamla makul bir tutarda anlaşmaya çalışın, zira araçlar oynadığı için (tam kaza halini gösteren resimler yoksa) sigorta şirketi de sorun çıkarabilir)
  • giovanne  (23.05.20 13:35:38) 
benim başıma aynısı geldi adam tutanak tutturmadı. sonra kafam attı sigortayı aradım. tutanak tutulmadığı için sigorta da geçersizmiş.
tırıs tırıs adamı aradık başında durduk falan da yaptırdık sanayide.
mükemmel olmadı ama oldu bir şekilde.

bir daha yalvarsalar da tutanak tuturmadan ortamdan ayrılmam. çünkü adamın muhtemelen sigortası yok, belki ehliyeti yok, ciddi ceza alabilir. senin aracına çarptığı için sen muhtemelen bedel kaybı davasından vazgeçmiş oluyorsun. bu da sen arabayı satarken sana belki %10 olarak geri gelecek bir şey. yani ne yazık ki seni zarara sokuyor bu durum ve aracı istediğin yerde yaptırma özgürlüğünü de elinden alıyor.
  • ozdek  (23.05.20 13:50:42) 
Polise gidip hiç bir şey yapamazsınız maalesef.

Tutanak kaza olduğu anda tutulur. Sonradan tek başınıza tutmak isterseniz tutamazsınız, ancak mahkemeye verirsiniz, sonra 2 sene mahkemelere gidip gelirsiniz.

Hem adam hepinizle anlaşmak istemiş burda sorun ne? Herkes memnun halinden, öndeki parasını alıp gitmiş, arkadaki iban vermiş, hasarını karşılayacak, siz tutanak istemişsiniz tutmuş, sizin rahatsız olduğunuz şey nedir?

Fotoğrafsa konu rahat olun, beyan diye bir şey var, trafiğin durumundan dolayı foto çekemediğinizi beyan edersiniz oldu bitti.

Bu arada dipnot, öndeki aracın masrafını sizin karşılamanız gerekebilir, bilginiz olsun, çarpan arkadaş bana ne benim hızım yavaştı, ben sadece çarptığım arabanın masrafını öderim derse bu da sorun sizin için.
  • artci sarsinti  (23.05.20 14:54:02 ~ 15:37:54) 
Abi keske foto cekseydin neyse artık adamla bir şekilde anlaşacaksınız. Mobese varsa ışıklarda ordan bir şey çıkabilir ama polisler hiç uğraşmak istemiyor böyle işlerle. Gelecek için tavsiyem araca bir kamera taktırmaniz ve olay olduğu anda hemen inip foto çekmeniz.


  • monkey  (23.05.20 17:59:05) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.