[]

İş başvurusu - eski şirket referansı hk

Merhaba. Bi olay yaşadım iş başvurusuyla ilgili ve farklı bakış açılarına ihtiyacım var. Her türlü görüşe açığım, gömebilirsiniz.

Özetle şöyle: ben bir x şirketinde argede çalıştım 1 sene kadar. 1 senenin sonunda, özellikle müdürümle yaşadığım sıkıntılar sebebiyle başka bi firmaya teknik destek pozisyonuna geçtim. 2 senedir burda çalışıyorum. Şu an bi y şirketine, yine arge pozisyonu için başvurdum. Y şirketi x'in müşterisi.

Görüşme esnasında ayrılma sebebi olarak müdürümle yaşadığım sıkıntıları mülakat filinde, yumuşatarak ve filtreleyerek aktardım ve şu anki işim için eski müdürümün referans olduğunu, kişisel hiçbir sorunumuzun olmadığını söyledim. Sonra birkaç aşama daha oldu ve referans kontrol kısmına geldi. Şu anki yöneticim referanslarımdan biri, verdim ismini ve numarasını 2 gün önce. Bugün, eski şirketimden de biriyle görüşmek istediklerini söylediler, ben de eski şirketten birini aradığımda telefonu "noldu y işi?" Diye açtı. Meğer y işinde ben hala görüşme aşamasının başlarındayken y firmasından sorumlu satışçıya beni sormuşlar, o konu eski müdürüme kadar gitmiş. Olumlu görüş belirtmiş o da, onun sonrasında beni devam ettirmişler zaten.

Şimdi ben bu olaydan müthiş rahatsız oldum. İlk sebebi veri gizliliği, benim şimdiki şirketim iş değiştirmek istediğimi bilmeyebilirdi ve ordan haber buraya kadar uçup başıma iş açabilirdi. İkincisi ise eski müdürümle olan ilişkim hassas bi konu ve benim ayrılma sebebim, filtrelediğim belli, çok daha büyük bir mevzu da olabilirdi. Bana sormadan veya haber vermeden böyle bi şey yapmaları ne kadar doğru?

Ne düşünüyorsunuz? Abartıyor muyum? Bana garip ve profesyonellik dışı geldi biraz.

 
işgüzar ik işte.. insan kaynakları hakkında sözlükte yazdığım bir yazı var okuyun derim.

etik değil. profesyonellik dışı. abartmıyorsunuz.

ekleme yapmak istedim. benim misal sektörde çok fazla tanıdıklarım var. bana bildiğim şirketten biri gelirse istemsiz olarak oranın genel müdürünü bile arayıp sorabiliyorum. çünkü samimiyetimiz var. olay böyle de olabilir.

açıkçası referans işini ben sadece adam at hırsızı mı değil mi anlamak için kullanıyorum. mülakatta olumlu bir intiba bıraktıysa eski müdürünün kendisinin arkasından küfretmesi benim için anlam ifade etmez. deneme süresi diye bir şey var işletir işime bakarım.

edit: tam yazarken aklıma gelmişti çünkü tam benim yapacağım bir olay gibi duruyordu. müdürün olacak kişiyse kendi bölümünü korumaya çalışıyor. niyeti kötü değil ama profesyonel de değil.

yine de bunu yapan müdürle çalışılır diye düşünüyorum. ama profesyonellik pek beklemeyin. mesai dışında da arar, iş için baskı da yapar, canını sıkarsanız işten de attırır ya da atar. tam hayalimdeki adam. yok be benim bu.
  • ozdek  (07.02.20 17:25:32 ~ 18:30:14) 
Bunu yapan ik değil, müdürüm olacak kişi. Daha vahimi İk'nın bundan haberi haberi yok.


  • galileo figaro magnifico o o o o  (07.02.20 18:09:47) 
tamamen yanlış. referans denen olay %100 saçmalık, en çok arapların kullandığı bir yöntem zaten ki halleri ortada. beni doğru düzgün değerlendirecek donanımı olmayan hırbonun teki, sırf yaşlı diye müdür olmuş, tipime gıcık olduğu için arkamdan "güvenilmez, pislik" falan dese ciddiye mi alınacak? öyle habersiz müdür aramak falan tamamen orta doğu geleneği, pislik, çöp.


  • sarki_indiren  (08.02.20 12:50:25) 
bunu yapanın ik olmadığı çok belli, bu süreç kişisel verilerin korunumu kanuna ters, şikayet etseniz başları acayip yanar.

suç, işgüzar salak yöneticide. yaptıklarının nerelere varacağını, nelere sebep olacağını öngöremiyor.

bence ik ya durumu anlatın, yöneticinin kulağını bi çeksinler. böyle salak salak şeyler yapıyolar sonra ik uğraşıyor işte..

adayın yazılı onay olmadan ref sorgusu yapılmaz / hatta eski çalışan için ref almak için arayanlardan adayın yazılı onayını istiyoruz biz. ohoo elalem neler yapıyor.
  • benaslinda  (08.02.20 13:14:25) 
Teşekkür ederim tüm yorumlar için. İçim rahatladı biraz. Bu konuyu anlattığım bir kişiden bile "abartıyorsun" yanıtını almadım. Gerçekten de anormak ve büyük bir soru işareti demek ki.


  • galileo figaro magnifico o o o o  (08.02.20 16:13:28) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.