[]

sağol kelimesi çok samimiyetsiz değil mi?

bir tek bana mı böyle geliyor? birisi teşekkür ederim yerine sağol kullanınca rahatsız olmak değil de böyle nasıl desem hoşnut kalamıyorum. siz ne düşünüyorsunuz?




 
ben de cok samimi buluyorum aksine,
gunluk yasamda cok kullaniyorum, sagolasin seklinde

  • exlibris  (12.03.19 22:49:49) 
Daha samimi. Sagolasin şeklinde kullanıyorum artı 1


  • eazy  (12.03.19 22:51:03) 
Bana da öyle geliyor. Sanki zorla söyletmişler gibi. Çok soğuk geliyor.


  • İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi  (12.03.19 22:52:19) 
Hahah yemin ederim bu soruda kendimi gordum. Hep soylerim, sonunda bana katilan biri :D evet bence de kaba bi sozcuk ve zoraki gibi


  • esmeralda villalobos  (12.03.19 22:52:35) 
Ben ikisini de kullanıyorum ama teşekkür ederim daha mesafeli, sağ ol daha samimi geliyor +1

Ha ama şöyle, teşekkür ederim daha değerli bir yandan. İş arkadaşıma mutfaktan kahve getirirsem sağ ol yeter ama zahmetli bir şey yaptıysam teşekkür etsin, o daha güzel.
  • kobuzchu kiz  (12.03.19 22:53:02 ~ 22:53:57) 
tesekkur ederim, hem uzun hem de aksanen soylemesi zor. agzi yoruyor. bunun yerine sagol kelimesi kisa ve pratik. ikisi de bende ayni anlamda ve samimiyette.


  • Leonardo~Da~Vinci  (12.03.19 22:53:08) 
Bırak samimiyetsiz olsun başımıza ne geldiyse samimiyetten geldi zaten.


  • Pertev nail  (12.03.19 22:54:21) 
sağ ol ve teşekkürler samimiyetsizdir.

teşekkür ederim samimi.
  • dont eat me  (12.03.19 22:54:25) 
ne teşekkürler/t. ederim ne de sağ ol bir "eyvallah" samimiyetine ulaşamaz.


  • makarnavodka  (12.03.19 22:55:19) 
kelimelerden çözmeye çalışıyorsan samimiyeti-samimiyetsizliği kolay gelsin.


  • proletarier aller lander vereinigt euch  (12.03.19 22:56:29) 
+1 sağolasın diyorum ben de. Bana da sağol duygusuz geliyor.
Ama cidden yardımı dokunmuş birine "Var ol ya valla billa eksik olma/ Varolasın" filan falan diyorum.

  • Amaranta ursula  (12.03.19 22:56:57) 
bütün kelimelerin içi boştur. aranızdaki iletişim doldurur. herkes samimiyetten bahsetmiş ama sen hoşnut olmaktan bahsetmişsin. sadece teşekkür beklemiyor aynı zamanda hoşnut olmak da istiyorsun. neyin karşılığında? hoşnut olan karşı taraf zaten ki teşekkür ediyor o anki keyfine göre kelime seçerek. samimiyet bu kelimeyi küfür olarak bile seçebilir. bilmiyorum beklentin enteresan geldi.


  • hasmetizm 2046  (12.03.19 23:02:34) 
bizim insanımız için "teşekkür ederim" demek zor bişey, bunu söyleyince kendini ezik hissediyor çoğu insan. o düşüncede olan birinin sağol diyişinin samimiyetsiz gelmesi konusunda katılıyorum ama söyleyiş şekline de bağlı bence.

eyvallah +1 ayrıca. samimi olduğum birine önce eyvallah derim, sonra sağol. resmiyet varsa sağol kullanmam.
  • Jux  (12.03.19 23:04:19) 
Turkler olarak tesekkur etmeyi ve ozur dilemeyi bilmiyoruz bence. Tesekkur ederim veya ozur dilerim diyebilen sayisi epey sinirli. varsa yoksa sagolasin, sagol, pardon, kusura bakma. Incilerimiz dokuluyor cunku...


  • kassiopeia  (12.03.19 23:53:07) 
Samimiyetsiz falan gelmiyor.
Tesekkur ederim ifadesini ne derece samimiyetle soyluyorsa bunu da ayni samimiyette soyluyor insanlar.

Bir usttekine katilmiyorum, tesekkur ederim yerine hicbir sey soylemesek tesekkur etmiyor oluruz, teşekkür ederim yerine sagol desek yine tesekkur etmis oluruz.
Daha uzun bir ifade kullaninca daha icten soylemis olmuyorsun.
"tesekkur ederim" ifadesi sagolasin, kusura bakma, pardon gibi ifadelerden daha iyi niyetli falan değil.
Bunlar gereksiz takintilar bana sorarsan.

Sagol, "tesekkur ederim"in daha pratik ve bir cirpida soylenen hali.

@kassiopeai'nin yanildigi bir diger nokta da burada. Insanlar dili en pratik haliyle kullanma egilimindedirler, diller de bu dogrultuda sekillenir. Bunu ingilizcede de baska dillerde de gorursun, gunluk konusmada nezaket ifadelerinin en pratik ve kisa halini kullanırlar. Zamanla bu hale gelmistir.
Yani "biz turkler tesekkur etmeyi bilmiyoruz" onermesi dogru degil.
  • stavro  (13.03.19 08:56:18) 
değil. sağ olasın hayat kurtarır.

sağ ol ayrı yazılır.
sağ ol ayrı yazılır.
sağ ol ayrı yazılır.
sağ ol ayrı yazılır.
sağ ol ayrı yazılır.
  • yazar yazmaz yazan yazar  (13.03.19 09:02:47) 
Değil


  • Mossy  (13.03.19 12:22:58) 
valla uzatmayacagim ama ozellikle kusura bakma ve pardon, ozur dilemekle alakali degil. her ikisinde de yanlislikla yapilmis bir hareket icin ustun koru bir mazeretle af dilenme var, ozur dilemek yaptiginin sorumlulugunu uzerine almaktir. turk milleti olarak tesekkur etmeyi ve ozur dilemeyi bilmiyoruz dememin nedeni budur.

turkiye'de kimse yaptiklarinin sorumlulugunu mecbur birakilmadiysa almak istemiyor. bu da pardon gibi sacma sapan bir ifadeyi doguruyor. ozur dilemek hem kendi yaptiginin hem de karsindakinin duygusunun farkinda olmak ve bu farkindaligini karsindakine iletmektir bence. dolayisiyla benim serzenisim buradan geliyor. bence turk milleti olarak karsimizdakinin duygularini oldugu gibi kabul etme konusunda ciddi sikintilarimiz var, ama oyle demek istememistir, aslinda bunu yapmak istemistir gibi. neyse konu baska yerlere gidiyor.

"Yani "biz turkler tesekkur etmeyi bilmiyoruz" onermesi dogru degil." buna karar verecek olan da buradaki bir yazar degildir, sizin onermeniz ne kadar dogru ise, benimki de o kadar dogru.
  • kassiopeia  (13.03.19 13:09:23) 
ikisini de severek ve cesitlendirerek kullaniyorum.

kelimeye degil soyleyene bakarim evvela.

sag ol seklinde ayri yaziliyor bir de. aslinda guzel bir temenni.

belki askerde komutana cevap olarak kullanildigi icin olumsuz bir cagrisimi vardir.
  • jimicik  (13.03.19 13:57:40) 
Aksine daha samimi geliyor ama teşekkür ederim daha yüzeysel ve soğuk. Hele de gereğinden fazla uğraşarak yaptığım birşey karşılığında söyleniyorsa


  • bokmuhendisi  (13.03.19 18:08:15) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.