[]

İstanbul Kart (akbile) kredi kartı ile yükleme yaptım fakat?

Yapılan yüklemenin akbile geçmesi için NFC'yi açıp kartı telefonun arkasına dokundurun diyor.

NFC açık (cihaz Xperia XZ), kartı dokunduruyorum fakat "beklenen sürede işlem yapmadınız" hatası veriyor.

Deneme amaçlı 5 TL yüklemiştim. 5 TL yandı mı şimdi? Akbil otomatına gitsem 5 TL'yi oradan karta aktif edebilir miyim?

not: arkadaşlar aman sakın yüklemeyin aplikasyonu. eski usül gidin otomattan yükleyin kredi kartından falan aplikasyon yüklemeyin burası Türkiye. ABD Ay'a ayak bastı biz NFC ile bir şeyi doğrultamıyoruz.

edit: benim akbilin manyetiği (nfc falan ne zımbırtıysa artık) bozulduysa bilemem, 5 yıldır aynı kartı kullanıyorum.

edit2: NFC özelliği olmayan telefonlarda yüklenen para, akbil otomata okutularak yüklenir diyor. 1-2 saat içinde deneyip yazarım. Ama telefonda NFC var.

 
sen o 5 lirayı unut


  • her gece yeminler ediyorum  (25.12.18 15:14:45) 
Oha zaten kredi kartından yüklediyseniz nfc'ye ne gerek var ki? İzmir'de normal yükleme ekranindan direkt karta yükleniyor nfc'lik bir iş yok. Bu akbillerin seri numarası yok mu?

Gerçi akbiller var mi hala ya ben İstanbul'a gittiğimde kart vardi direkt.
  • nundu  (25.12.18 15:30:04) 
@her gece yeminler ediyorum

Parayı çekti, o paranın iadesi yok, eğer bir yolunu bulamazsam para çöpe gitti.

1) Akbil bozuk olsa otobüse vs binemem. Akbilin ya da telefonun sıkıntılı olduğunu düşünmüyorum.

2) İade makinesine okutarak 5 TL aktif olacaksa sıkıntı yok. Ama otomata okutarak parayı aktif edeceksem bir anlamı yok. Ben zaten otomat sırasına girmemek, uğraşmamak için kredi kartından yüklemiştim.

Birazdan evden çıkıp denicem. Sonucunu buraya yazarım. Para çöpe mi gitti yoksa yüklendi ama otomattan mı iade makinesinden mi yükledim diye.

@nundu Kart yerine akbil kelimesi kullandım ki kart derken biniş kartı mı yoksa kredi kartını mı kastettim karışmasın diye.

Seri numarası var APK'da gözüküyor fakat ödemenin akbile geçmesi için NFC ile telefona dokundur diyor. Denedim olmadı, o zaman da otomat-yükleme noktasına giderek aktif ettircekmişim galiba. Eee o zaman anlamı yok kart ile yüklemenin, otomata kadar gidersem elden nakit öderim daha iyi :) amaç otomat sırasına girmemek nakit ile uğraşmamak zaten.
  • Cesario  (25.12.18 15:31:14 ~ 15:33:03) 
nfc falan bilmem de iett'nin sistemi kredi kartı ile parayı yükle sonra otomata okut şeklinde çalışıyor. hatta biraz daha kolaylaştırmak için merkezi yerlerdeki duraklara da küçük birer cihaz koydular otomat aramaya gerek kalmıyor.


  • hadsafhada  (25.12.18 16:08:26) 
Twitterdan bu konular ile ilgili bildirim yapınca geri dönüş sağlıyorlar. Haberiniz olsun.


  • sylcn  (25.12.18 16:31:54) 
Otomata koyunca kartı yüklendi arkadaşlar. Problem solved.


  • Cesario  (25.12.18 18:02:17) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.