[]

Borç - Avukat - Haciz

Selamlar.

Eşimin 5 sene öncesinde, 2013 yılında açılmış bir icra dosyası var. Geçenlerde ayrıldığı kuruma maaş haczi için tebligat geldi fakat işten ayrıldığı için işlem yapılamadı.

Ben borcu ödemek maksadıyla dün davaya bakan avukatı telefonla arayıp görüştüm. Toplamda 2.500 TL bir borç olduğunu söyledi. Nakit ödeyecekseniz 2.350 TL şeklinde hallederiz dedi. Ben de yarın haber vereceğimi söyleyip kapattım.

Bugün tekrar aradı. Önümüzdeki ay borcun tamamını kapatacağımı söyledim. O da en azından bugün içinde 1.000-1.5000 TL arası bir ödeme yapın, ben dosyayı bekleteyim, haciz işlemleri başlamasın dedi. Ben de durumum olmadığını söyledim. 5 sene boyunca bekleyen dava 1 ay daha bekleyemiyor mu dedim. Şu an zaten eşimin üzerine hiçbir mal veya maaş yok, işi zorlaştırmayalım, önümüzdeki ay halledelim dedim.

Bunun üzerine eşimin üzerine bir şey olmasının önemli olmadığını, ikametgah adresine haciz memurunu gönderebileceğini, haczedilecek mal bulunamadığı takdirde eşimi 3 ay hapse gönderebileceğini söyledi.

Ben de sinirlenerek şu an beni tehdit ediyorsunuz, ağzımdan ters bir şey çıkmadan şimdilik kapatalım daha sonra tekrar konuşalım dedim. O da, konuşacak bir şey yok, ben indiriminizi de sildim, dosyayı icra dairesine gönderiyorum haciz işlemlerini başlatıyorum diye telefonu yüzüme kapattı.

Telefondaki konuşmanın ses kaydı elimde var. Benim yapmam gereken şey nedir? Bu avukatın yapabilecekleri nedir? Avukatlardan veya tecrübe sahiplerinden tavsiye bekliyorum. Çok teşekkürler.

 
Taahhut vermedigin surece hapse gonderemez. Taahhut verip odemezsen, evet.


  • perfectum  (11.10.18 14:03:23 ~ 14:03:32) 
taahhüt versen de parasal cezalara hapis cezası yok.

eskidendi. insanların cehaletinden faydalanıyorlar. avukat orda siz vazgeçmeden biraz kopartmak derdinde.

anayasa md. 38
www.tbmm.gov.tr


karşı taraf sesinin kaydedildiğini bilmiyorsa ses kaydının bir hükmü yok. sakın kullanmayın.

eve haciz memuru filan da gelmez 2.300 TL'Lik borç için.

Avukatların tahsilat yapmak için genel taktiği bu. sakin olun. Önümüzdeki ay arayın 2.000 TL veririm en fazla OK iseniz yazılı olarak bana bunu bildirin (e-mail olur) ben de parayı ödeyim sonra diyin.

Olmaz derse gidin icra dairesine ödeyin. Adamla muhattap olmayın.
  • patates  (11.10.18 14:08:10 ~ 14:10:48) 
100 TL için bile evinize gelebilirler,
3 ay hapis muhabbeti fahiş ancak geri kalan söylediği hiçbir şeyde hata yok. 2013 den beri borcun ödenmemesi şimdi sizden alacaklarını istemelerinde ben bir sorun göremedim, ayrıca hapis konusu dışında evinize gelinebileceğini söylemeleri tehdit olmuyor. yani yasal hakları dile getirmeyi tehdit olarak görmüyorum ben. indirim de şirketin keyfine kalan bir şey, tamamen politika. isterlerse silerler istemezlerse silmezler.

  • damla sakızlı dondurma  (11.10.18 14:14:11) 
değil 100, 100.000 TL için bile konutlarda haciz uygulaması pratikte katiyen yapılmıyor. (home-ofis değilse)

eve geliriz muhabbeti klasik icra avukatı ağlamasıdır. pabuç bırakmayın. dalga geçin hatta gelin çay içeriz filan diye :)
  • patates  (11.10.18 14:17:00) 
konutta haczin artık anlamı evinizde eşyayı kaldırıp götürmek değildir zaten. isterlerse kaldırırlar ancak maddi olarak o kadar kıymetli bir şey olacağını sanmıyorum. masrafına değmediği için artık çok nadir eşyayı mahalden kaldırmak. evinizde 50 bin tl tutarında koltuk takımı yoktur sanıyorum.
kaldı ki amaç psikolojiktir, konu komşu bizi görürse naparız demektir. bunu herkes kaldıramaz. o yüzden her ofis hakkında hacze gelirler- gelmezler diyemeyiz. alacaklı ve vekilin tercihidir bu.

  • damla sakızlı dondurma  (11.10.18 14:20:55) 
2300 borç için dahi sırf rahatsız etmek ve taahhüt almak için eve hacze gelebilirler gayet, ki gidiliyor. hacze gitmek beş dakikalık iş.

taahhüt versen de parasal cezalara hapis yok diyen @patates isimli arkadaşı dikkate almamanızı öneririm. hacze geldiklerinde taahhüt verir ve ödemezseniz hapis söz konusu evet ama hakimler kolay kolay vermiyor hapis cezasını. ev haczinden mal kaldırmazlar ama sıkıntı yaratabilirler. muhtemelen gelmezler ama teoride hakları var.

Yaptığı şey tehdit değil bu arada.
  • aquarium  (11.10.18 14:32:00 ~ 14:34:06) 
bunlar batık 2500tl lik borcu bankadan 300tl karşılığı satın alan çingeneler. çingenelik yaparak batık paraları tahsil etmeye çalışıyorlar. söylediklerinin tamamı yalan. tek amaçları nisbeten kibar vatandaşları korkutup yıldırmak. 2000tl çok, "500tl vereyim dosyayı kapatın" deyin.


  • ensar  (11.10.18 14:33:14) 
@aquarium mesleğiniz ne bilmiyorum ancak hukuk mezunu ve sektörden biri olarak benim dediğimin doğru olduğunu biliyorum. icra avukatları ile de işim gereği çok uğraştım.

dilerseniz internetten bakıp örnek kararları görebilirsiniz.

eve gelenler ilgili avukatlık burosunun üç kuruş parayla tahsilat primi ile çalıştırdığı elemanları. alırız bak ha filan diye gelirler icra memuru havasında. dertleri taahhütname imzalatmaktır. bu taahhütname evde baskı halinde imzalandığı için mahkeme nezdinde geçersizdir.
  • patates  (11.10.18 14:47:49) 
@ensar alacağın temlik edildiği kanısına nerden vardınız ? hadi alacak temlik edildi diyelim bu borçlunun borcunu azaltan bir şey değil. soru sahibi burada sadece avukatlardan veya doğrudan tecrübelilerden cevap bekliyor.
soru sahibinden bağımsız üzerine alınmasın lütfen- ülkede alacağını tahsil etmek çok zor. herhangi birine borç verirken iyi düşünmeli.

  • damla sakızlı dondurma  (11.10.18 14:47:52 ~ 14:51:48) 
Değerli görüş ve tavsiyeleriniz için teşekkürler.

Evet hukuki süreci bildirmek tabii ki tehdit değil, buna ben de katılıyorum.

Fakat 5 senedir tahsil edilemeyen bir borcu kapatmak için arıyorum, önümüzdeki ay borcun tamamını kapatacağımı söylüyorum. Buna karşılık, bugün içinde 1.000 TL ödeme yapmazsam haciz memurunu kapıma göndereceğini, haczedilecek mal bulunumazsa 3 ay hapse atacağını falan söyledi. Ben uzlaşma için arıyorum, bana geri dönüş bu şekilde.
  • mr rosebud  (11.10.18 14:49:38) 
@damla sakızlı dondurma - bizzat tecrübelerime dayanarak söylüyorum. banka çalışanı böyle bir üslupla konuşmaz, belli ki alacak hukuk bürosuna satılmış ve gariban call center çalışanı üç kuruş prim için elinden gelen çingeneliği yapıyor. çingeneliğin sınırlarını tam belirleyebilmeniz için söyleyeyim, bunlar yakın akrabalarınızın telefon numaralarını yasa dışı yollardan elde ederek onları arıyorlar, sms ile taciz ediyorlar. ancak tüm tafraları telefonda.


  • ensar  (11.10.18 15:01:58 ~ 15:05:54) 
Görüştüğünüz kişi avukat değil bazı hukuk büroları çağrı merkezine dönmüş bu tarz yollarla alacağı tahsile çalışıyor. Siz ödemenizi istediğiniz zaman yapın onların görevi de sizi yıldırıp üç beş koparmak.


  • eylul  (11.10.18 15:10:06) 
bu haciz olaylarında bazı avukatların yaptığı o kadar çok şerefsiz haysiyetsiz hareket ve olay duydum ki, kulaklarıma inanamadım.

ben şahsen bir vatandaşın tacizci avukatın tekini bir güzel gebertmesini ve elini kolunu sallayıp hiç bişey olmamış gibi yoluna gitmesini sabırsızlıkla bekliyorum.

bu bişey değil mr rosebud, ne rezillikler duydum akıllara ziyan, öyle böyle değil.

telefonda söven mi istersin, kapıya gelip dayılanan, seni şöyle böyle yaparım diye tehditler estiren mi, kapıya gelip ana avrat söven mi of neler neler.

buna karşın bazı banka avukatlarının da melek gibi ve aşırı iyi niyetli insanlar olduğunu da gördüm. bu da çok şaşırtmıştı beni.

vakti zamanında bi arkadaş icralık oluyor ufak da bir mebla, tabi bi 5 6 senesi vardır bu olayın, aramış banka avukatı "borcun var bu gün öde yoksa icraya vericem dosyanı" demiş, arkadaşım da "3 gün sonra ödiyebilirim ancak" diye cevap vermiş, avukat "o zaman veriyorum dosyanı bu gün icraya" deyince, bizimki de "ulan koskoca banka beni 3 gün idare edemiyorsa kapatıp gidin o dükkanı" demişti.

çok gülmüştük buna. avukat biraz laf cambazı olmasına rağmen afallamış kalmış, bizim çocuk da esnaftı zaten heheh
  • killerbee  (11.10.18 15:38:09 ~ 15:55:08) 
1
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler angelus, Artibir, aychovsky, baba jo, basond, compumaster, deckard, fader, fraise, groove salad, kahvegibi, kaymaktutmayansicaksut, kibritsuyu, monstro, pandispanya, robin, ron dennis
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır. Skimlinks ile linkler üzerinden yönlendirme payı alınmaktadır.